چگونه بفهمیم ضریب هوشی بالایی داریم

 
helpkade
چگونه بفهمیم ضریب هوشی بالایی داریم
چگونه بفهمیم ضریب هوشی بالایی داریم

مطالعه شریف بیش از 10 سال است جدیدترین آموزش ها در کلاس جهانی را به شکل کاملا بومی، کاربردی با متد فانتوم در اختیار علاقه مندان قرار میدهد.

راهنمای خرید از مطالعه شریف

پرفروش ترین محصولات

چگونه بفهمیم ضریب هوشی بالایی داریم

تهران، درب شمالی دانشگاه صنعتی شریف،خ قاسمی، تقاطع بلوار اکبری، پلاک 30 طبقه 3

021-66064000

021-40663100

info [at] motalesharif [dot] com

ما را دنبال کنید …



سن مغزی یک عدد نسبی است که به هیچ وجه نمی توان رقم دقیق و درستی برای آن در نظر گرفت. این عدد درست مانند سن روح شما می تواند با سن بیولوژیکی شما مطابقت نداشته باشد. از شما دعوت می کنیم که تست های جالب و مفرح زیر را انجام داده و تیزهوشی و خلاقیت و کارآیی مغزی خود را بسنجید. تنها کاری که باید بکنید این است که در سریع ترین زمان ممکن به این سوالات پاسخ دهید و جواب را در ادامه ی مطلب نگاه کنید تا ببینید که سن مغزی شما چه تفاوتی با سن بیولوژیکی تان دارد.

چگونه بفهمیم ضریب هوشی بالایی داریم

۶- اگر هنوز جواب سوال را پیدا نکرده اید بهتر است تصاویر را برعکس کرده و با وحشت روبرو شوید. چشم ها و لب های هر دو زن واژگون هستند اما مغز انسان این موضوع را به سرعت تشخیص نخواهد داد. این موضوع بدان دلیل است که مغز عادت کرده این بخش های صورت را در جایگاه دقیقشان ببیند.

۵- سوال مشخص نکرده کدام سوراخ ها مد نظر است بنابراین جواب ۸ خواهد بود. این هشت سوراخ عبارتند از سوراخ گردن، آستین ها، پایین تی شرت و دو سوراخی که در تی شرت وجود داشته و در هر دو طرف تی شرت ایجاد شده اند.

۴- اگر متوجه یک پرنده استتار کرده روی ساقه ی درخت شده باشید شما این چالش را با موفقیت حل کرده اید. اگر هم متوجه نشده و هنوز دنبال اسمی برای درخت می گردید بهتر است با دقت بیشتری به این درخت نگاه کنید.

۳- اشتباه این است که واژه ی «spot» دو بار تکرار شده است.

۲- اگر شاخه های نازک درخت را تعقیب کنید می توانید خطوط اطراف بدن کودک را پیدا کنید که در حالت جنین قرار داشته و پاها و انگشت های پایش در سمت راست تصویر،  دست ها در وسط و سرش نیز در قسمت چپ تصویر واقع شده است.

۱- مایک وازوفسکی را در این عکس می بینید.

.

.

.

.

مطلب برای شما مفید بود؟

به مطلب امتیاز دهید

میانگین امتیازها 3.5 / 5. تعداد رای: 37

تاکنون رأی داده نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهد.

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

با سوال ۳ موافق نیستم اگ عدد ۶با ۸ جاش عوض بشه ترکیب رنگ د۳تا اولی و ۳تای اخری یکجور و ۳تای وسطی متفاوت این تستا زیاد ملاک خوبی نیست همونجور که قبلا گفتن روانشناسا خودشون اکثرا ملنگ و مشکل دار هستند

اینترنت کتابخانه

۱۳۹۸. تمامی حقوق برای وبسایت Rooziato (روزیاتو) محفوظ
است.


برای سفارش این ست فقط کافیه کلیک کنی!

معتبرترین فروشگاه خرید گیفت کارت در ایران

تست هوش استاندارد بین المللی

 

چگونه بفهمیم ضریب هوشی بالایی داریم

با ایـن “تست آی کیو” و تست هوش، IQ خـود را مشخـص کنیـد:

1. بعضی از ماه ها 30 روز دارند بعضی 31 روز چند ماه 29 روز دارد؟

 

2. درصورتی که دكتر به شما 3 قرص بدهد و بگوید هر نیم ساعت 1 قرص بخور چه قدر طول میكشد تا تمام قرصها خورده شود؟

 

3. من ساعت 8 شب به رخت خواب رفتم و ساعتم را كوك كردم كه 9 صبح زنگ بزند هنگامی که با صدای زنگ ساعت از خواب بیدار شدم چند ساعت خوابیده بودم؟

 

4. عدد 30 را به نیم تقسیم كنید و عدد 10 را به حاصل آن اضافه كنید چه عددی بدست می آید؟

 

5. مزرعه داری 17 گوسفند زنده داشت تمام گوسفند هایش به جز 9 تا مردند چند گوسفند زنده برایش باقی مانده است؟

 

6. درصورتی که تنها یك كبریت داشته باشید و وارد یك اتاق سرد و تاریك شوید كه در آن یك بخاری نفتی یك چراغ نفتی و یك شمع باشد نخست كدامیك را روشن میكنید؟

 

7. شخصی خانه ای ساخته كه هر چهار دیوار آن به طرف جنوب پنجره دارد خرسی بزرگ به این منزل نزدیك مي شود این خرس چه رنگی است؟

 

8. درصورتی که 2 سیب از 3 سیب بردارین چند سیب دارید؟

 

9. حضرت موسی از هر حیوان چند تا با خویش به كشتی برد؟

 

10. درصورتی که اتوبوسی را با 43 مسافر از مشهد به طرف تهران برانید و در نیشابور 5 مسافر را پیاده كنید و 7 مسافر تازه را سوار كنید و در دامغان 8 مسافر پیاده و 4 نفر را سوار كنید و سرانجام پس از 14 ساعت به تهران برسید حالا اسم راننده اتوبوس چیست؟

 

ضریب هوشی من چند است

 

پاسخ تست iq:

1. تمام ماه ها حداقل 29 روز را دارند.

2. یك ساعت( شما یك قرص را در ساعت 1 و دیگری را در ساعت 1/ 5 و بعدی را در ساعت 2 می خورید).

3.  تنها یك ساعت. ساعت كوكی نمیتواند شب و روز را تشخیص دهد بنابراين به نخستین ساعت 9 كه برسد زنگ مي زند كه ساعت همان 9 شب است.

4. حاصل 70 است( تقسیم بر نیم معادل ضرب در 2 است)

5. او 9 گوسفند خواهد داشت.

6. اول باید كبریت را روشن کرد.

7. سفید زیرا خانه ای كه هر چهار دیوارش رو به سمت جنوب پنجره داشته باشد باید در نوك قطب جنوب باشد.

8. همان 2 سیب.

9. هیچ (حضرت نوح بود نه حضرت موسی)

10. خوب خودتونید دیگه (اسم خودتان)

چگونه بفهمیم ضریب هوشی بالایی داریم

 

ارزيابی تست هوش روانشناسی بر اساس تعداد جوابهای نادرست :

7 پاسخ نادرست و بیش تر:دانش آموز دبستان

6 پاسخ اشتباه:دانش آموز دبیرستان

5 پاسخ اشتباه:دانشجو

2 تا 4 پاسخ اشتباه:استاد دانشگاه

1 پاسخ اشتباه:آی کیو فوق العاده

 

منبع:فان دون

 

راه های شناخت خود و دیگران


قبل از گرونی و شلوغی عید فرشت رو بخر!


ست حلقه نقره هدیه برای زوجین


مشاوره روانشناسی به صورت ویدیو کال

رزروبلیط وهتل درسراسرایران بابیشترین تخفیف


سفارش کیک های تازه و خوشمزه خونگی


طعم موردعلاقه کیکت رو انتخاب کن


قابلیت افزودن لباس حین شست و شو

کاملترین درگاه رزرو تورهای داخلی و خارجی


به مقصد دلخواهت با کمترین هزینه سفر کن

درانتخاب همسرآینده‌تان دچارتردید شده‌اید؟


لوازم خونگیت رو اقساطی نو کن!

اینجا یکی از هتلهای کیشه! همین حالارزروکن


طرح های 3بعدی کاغذ دیواری برای خرید


ماشین لباسشویی با آبکشی شرعی

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

تا حالا فکر کردین که ضریب هوشی شما چقدره ؟

در این تست هوش، تصویر ۹ انسان مخفی شدن.

با پیدا کردن ۶ تصویر در این تست هوش،میتونی از داشتن یه هوش معمولی خیالتون راحت بشه.

اگه تصویر هفتمی رو پیدا کردی متوجه میشی هوشت از حد معمول بالاتره و اگه در این تست هوش تصویر هشتمی رو پیدا کردی خیالت از داشتن یه هوش تقریبا خوب تخت تخت بشه و اگه نهمی رو پیدا کردی باید بهت تبریک بگیم چون تو از دسته افراد خیلی باهوش به حساب میایی.

چگونه بفهمیم ضریب هوشی بالایی داریم

تست هوش تصویری (درخت)

دقت کنید، تو این تصویر چندتا حیوان هست ؟ اگر بتوانید ۲۵ حیوان را پیدا کنید نشان از هوش سرشار شماست. فراموش نکنید شما تنها ۱ دقیقه فرصت دارید تا هر ۲۵ حیوان را نام ببرید.

تست هوش تصویری (دانه های قهوه)

در این تست هوش اگر بتوانید ظرف ۳ ثانیه صورت مردی را در میان دانه های قهوه در عکس پیدا کنید، نیم کره راست مغز شما، بهتر از افراد دیگر پرورش یافته است. اگر بین ۳ ثانیه تا یک دقیقه طول بکشد، نیم کره راست مغز شما به صورت عادی پرورش یافته است.

اگه بین یک دقیقه تا سه دقیقه طول بکشد، یعنی سمت راست مغز شما کند عمل میکند و باید پروتئین بیشتری مصرف کنید. اگر هم بعد از سه دقیقه هنوز نتوانستید آنرا پیدا کنید،پیشنهاد میشود بیشتر به دنبال انجام اینگونه تست ها باشید تا آن بخش از مغزتان قوی تر بشود.

(صورت 1 دانه است پس به دنبال یک دانه باشید)

افزایش هوش خود را با مطالب زیر تظمین کنید :

منبع تصویر، Getty Images

در روزهای گذشته گزارشی درباره “ضریب هوشی ترامپ” داشتیم. این که رئیس‌جمهوری آمریکا مدعی شده بود که ضریب هوشی‌ او از رکس تیلرسون، وزیر خارجه‌اش بالاتر است و آقای تیلرسون را به چالش هوش دعوت کرد. او همچنین در سال ۲۰۱۳ توییت کرده بود که ضریب هوشی‌اش “بسیار بیشتر” از باراک اوباما و جورج دبلیو بوش، روسای جمهور قبلی آمریکا است.

بیشتر بخوانید: ضریب هوشی ترامپ چقدر است؟

تقریبا همه ما می‌خواهیم باهوش باشیم و تقریبا همه ما می‌خواهیم ضریب هوشی فرزندمان بالا باشد. برای همین برای‌ مان مهم است بفهمیم بهره هوشی خودمان یا فرزندمان چیست، مگر نه اینکه هوش ما آینده ما را 09رقم می‌زند؟

در این مطلب دکتر مهبد ابراهیمی به سوال‌های مخاطبان بی‌بی‌سی فارسی درباره ضریب هوشی بر اساس جدیدترین یافته‌ها پاسخ گفته است.

چگونه بفهمیم ضریب هوشی بالایی داریم

در این مطلب سعی شده بدون پرداختن به نظریه‌ها و مبانی آماری پیچیده‌ای که ضریب هوشی (IQ) بر اساس آن تعریف شده، به سوال‌های مخاطبان پاسخ دهیم.

تعاریف مختلفی از هوش وجود دارد اما در این‌جا ما هوش را مجموعه توانایی‌ها و مهارتهای شناختی در نظر می‌گیریم که فرد را قادر به جذب، پردازش و بکارگیری اطلاعات می‌کند تا از آن برای یادگیری، تولید فکر و مفاهیم تازه، حل مسأله و ایجاد تغییر در محیط اطراف خود استفاده کند.

ذهن ما برای پردازش اطلاعات از این مهارتهای شناختی استفاده می کند: توجه، حافظه، قضاوت و ارزیابی، استدلال و استنتاج، حل مسأله، محاسبه، تصمیم گیری، تفکر انتزاعی، یادگیری از تجربه و اطلاعات، درک مطلب و مهارتهای زبانی و کلامی و برنامه ریزی. به این ترتیب طیف این توانایی‌ها بسیار وسیع است.

و اما بهره هوشی؛ از دیرباز این سوال برای بشر وجود داشته که چرا بعضی افراد خوب یاد می‌گیرند و ایده‌های عالی خلق می‌کنند اما برخی دیگر نه. چرا برخی کند و دیر یاد می‌گیرند و برخی تند و سریع.

منبع تصویر، Getty Images

در اواخر قرن نوزدهم به دنبال راهی می گشتند که بتوانند آنها را که خوب یاد می‌گیرند از آنها که خوب یاد نمی‌گیرند تمیز بدهند. یکی از انگیزه‌های اصلی هم این بود می‌خواستند آنچه را آن موقع “عقب ماندگی ذهنی”می‌دانستند با روشی شناسایی کنند و مثلا از سال‌های اول زندگی بفهمند که چه کودکانی خیلی یاد خواهند گرفت و کدام دچار”عقب ماندگی ذهنی” می‌شوند.

از این طراحی تست‌هایی برای اندازه گیری توانایی‌های شناختی یا پیش‌بینی این توانایی‌ها آغاز شد. تست هوش، که بهره هوشی را اندازه می‌گیرد، کار روانشناس انگلیسی چارلز اسپرمن در ابتدای قرن بیستم است.

اساس نظریه اسپرمن این است که یک هوش عمومی وجود دارد که تعیین کننده توانایی و مهارت‌های ذهنی و فکری افراد است. او متوجه شده بود که مثلا کسانی که مهارت‌های کلامی خوبی دارند در استدلال هم خوب هستند و به این نتیجه رسید که بین این مهارت‌ها ارتباط متقابلی وجود دارد، اما برای برقراری این ارتباطات متقابل نیاز به یک مبنای کلی هست که همه چیز دیگر بر آن بنا شود. اگر بتوانیم این مبنای کلی یا همان هوش عمومی را اندازه‌گیری کنیم می‌توانیم بقیه عملکرد آن را هم پیش‌بینی کنیم. به زبانی ساده اگر پی ساختمان را اندازه بگیری تکلیف بقیه ساختمان روشن می‌شود.

منبع تصویر، Getty Images

و به این ترتیب بر پایه مدل‌های آماری راه اندازه‌گیری این هوش عمومی (نظریه g) پیدا شد و بهره هوشی نام گرفت.

از همان زمان تا به امروز نظریه‌ای بحث برانگیز بوده و مخالفان و موافقان خود را دارد. تحقیقات بسیاری آن را تایید کرده‌اند و تحقیقات بسیاری آن را رد کرده‌اند. تحقیقات بسیاری هم که بر اساس همین نظریه انجام شده به این نتیجه رسیده‌اند که آی کیو نژادها، طبقات اجتماعی و اقتصادی و جنسیت‌های مختلف با هم تفاوت دارند.

از همه معروفتر شاید کتاب منحنی زنگی-شکل، هوش و ساختار طبقاتی در زندگی آمریکایی است که در ۱۹۹۴ منتشر شد و شاید اساس باور بسیاری از مردم را تشکیل می‌دهد. نویسندگان با استفاده از منحنی توزیع جمعیتی آی کیو استدلال کردند که هوش بهترین معیار پیش‌بینی تحصیل، آینده شغلی، درآمد و موفقیت افراد است که بر اساس عوامل ژنتیکی و محیطی شکل می گیرد و قابل تغییر نیست.

آنها همچنین بین هوش و نژاد (یا ژن) رابطه‌ای می‌دیدند و نگران بودند که “کم‌هوشان” با زاد و ولد بیشتر تعدادشان از “باهوشان” بیشتر شود و به این ترتیب آمریکا “خنگ‌تر” شود.

برای اطلاعات بیشتر درباره ضریب هوشی این‌جا کلیک کنید

منبع تصویر، Getty Images

این تست‌ها در واقع انواع مختلف همان تست‌های هوشی است که در مدرسه یا کنکور دانشگاه با آن روبرو شده‌ایم که معمولا مهارتهای مشخصی را ارزیابی می‌کند.

بسیاری از مخاطبان از ما خواسته‌اند که تست هوش استاندارد معرفی کنیم، چنین تستی وجود ندارد.

تعداد بیشماری از این تست‌ها وجود دارند که از روش و متدولوژی آماری مختلفی استفاده می‌کنند، برخی شناخته‌شده‌تر هستند و مدعی دقت و کیفیت. ادعایی که نمی‌توان آن‌را ثابت کرد. با این حال اساس همه این تست‌ها یکسان است. در اینترنت تست‌های رایگان زیادی وجود دارد، اینکه کدام دقیق‌تر است روشن نیست.

منبع تصویر، Getty Images

برخی محققان می‌گویند که مجموعه ژن‌هایی را کشف کرده‌اند که بر “آی کیو” تاثیر می‌گذارند و حتی مدعی شده‌اند ۷۵ درصد آی کیو ژنتیکی است. این همان انتقادی است که به بهره هوشی وارد است. اگر توانایی‌های ذهنی را به بهره هوشی محدود کنیم نتیجه این می شود که هوش ژنتیکی است و به محیط، آموزش، وضعیت اقتصادی و اجتماعی و غیره ربط کمی دارد. اینکه چنین نگاه محدودی را بتوان معتبر دانست سوالی است که هر کس خود می‌تواند به آن پاسخ دهد اما چنین تحقیقاتی مثل این است که کسی کارآیی ماشین خود را فقط با بوقش ارزیابی کند و به هیچ چیز دیگر کاری نداشته باشد حتی به اینکه آیا ماشین بنزین دارد یا چرخ‌هایش باد دارد یا نه.

مثل بسیاری ویژگی‌های دیگر به احتمال زیاد توانایی‌های شناختی (نه آی کیو) نیز نتیجه تعامل متقابل ژن و محیط است.

همانطور که با رفتن به کلاس یا تمرین می‌توان نمره تست هوش کنکور را بهتر کرد احتمالا می‌توان ضریب هوش (نه خود هوش) را بالا برد.

دانشمندان هوش را به دو نوع سیال و متبلور تقسیم می‌کنند. هوش سیال ایده‌های نو و راه حل‌های نو و روش‌های نو تولید می کند و هوش متبلور به کار گرفتن اطلاعات و تجربیات از پیش دانسته است. شواهدی علمی وجود دارند که با تمرین می‌توان مهارت‌های شناختی مثل حافظه یا تمرکز را بهتر کرد و بخصوص هوش متبلور را می‌توان بهتر کرد.

تصور بر این است که با افزایش سن، هوش متبلور معمولا تقویت اما هوش سیال معمولا تضعیف می‌شود.

منبع تصویر، Cambridge brain sciences

نمونه نتیجه تست سلامت ذهن دانشگاه کمبریج

ضریب هوشی نشانه باهوش بودن است. نه به تنبلی ربطی ندارد.

تست آی کیو هیچ‌گونه مهارت و توانایی لازم برای شغل خاصی را اندازه نمی‌گیرد و ارزیابی بسیار محدود و حتی “معیوبی” است.

ممکن است برخی افراد که آی کیو بالا دارند وضع شغلی و مال خوبی داشته باشند و بر عکس. نکته این است که آی کیو را با باهوش بودن نباید یکی گرفت.

تقریبا تمام افراد به هوش خود فکر می‌کنند و هر کس نوعی ارزیابی شخصی از هوش خودش دارد، مثلا رئیس‌جمهوری آمریکا به بهره هوشی خود می‌بالد و آن را معیار می‌داند، برخی هم از “ژن خوب” سخن می گویند، که به نظر می‌رسد منظور همان باهوش بودن باشد. مسئله این است که آیا تست آی کیو را معادل هوش بدانید یا نه و ذهن پیشرفته خود را بخواهید به آن تقلیل دهید یا نه.

از میان تحقیقات متعددی که در باره بهره هوشی انجام شده و نتایج مختلفی هم داشته تحقیقی در سال ۲۰۱۲ منتشر شد که از جهات مختلف از جمله از نظر بزرگی جمعیت مورد مطالعه، شاخص بود . چهار پژوهشگری که آن را انجام دادند می‌خواستند روشن کنند این فاکتور هوش عمومی وجود دارد یا نه.

آنها از ۱۱۰ هزار نفر ۱۲ تست هوش آنلاین گرفتند و در نهایت اساس کار را بر ۴۶ هزار نفر قرار دادند. اطلاعاتی که از این تست‌ها گردآوری شد با استفاده از یک متد تحلیل آماری که خود اسپرمن از پیشروان آن بود بررسی شد. نتیجه روشن بود، آی کیو نمی‌توانست تفاوت نتیجه تست این ۴۶ هزار نفر را توضیح دهد. برای این کار باید حداقل سه عامل اساسی را باید همزمان در نظر گرفت: حافظه کوتاه مدت، استدلال، مهارت‌های کلامی.

منبع تصویر، Getty Images

اما آنها می خواستند مطمئن شوند این یافته آنها صحت دارد یا نه. از این رو از مغز ۱۶ نفر حین انجام تمام آن ۱۲ تست “ام آر آی” کردند و دیدند که نشان دادند هر یک از سه جزء حافظه کوتاه مدت، استدلال، و کلام یکی مدارهای عصبی مجزا و مستقل را در مغز فعال می‌کند. به عبارت دیگر تست آی‌کیو به تنهایی نمی‌تواند عملکرد این سه مدار را ارزیابی کند.

آدام همپشر یکی از این چهار پژوهشگر می‌نویسد: “ارزیابی منفرد مثل آی‌کیو نمی‌تواند تمام تفاوت‌هایی را که بین مهارت‌های شناختی افراد وجود دارد، توضیح دهد. در واقع مدارهای عصبی مختلفی در شکل گیری هوش نقش دارند که هر یک توانایی های خاص خود را دارد. کسی که ممکن در حوزه‌هایی عملکرد خوبی داشته باشد، ممکن است در دو حوزه دیگر عملکرد ضعیفی داشته باشد.”

چگونه بفهمیم ضریب هوشی بالایی داریم

راجر هایفیلد یکی از این چهار پژوهشگر، در گفتگویی با ایندیپندنت در باره این تحقیق توضیحاتی داده که به بسیاری سوال‌ها در باره ضریب هوش پاسخ می‌دهد: “چندین دهه است که از تست آی کیو برای اندازه‌گیری هوش استفاده می‌شود اما این تست از اساس معیوب است چرا که ماهیت پیچیده ذهن بشر و اجزای مختلف آن را به حساب نمی‌آورد.”

منبع تصویر، Getty Images

“این خیلی عجیب است که ما دوست داریم مغز بشر را پیچیده‌ترین چیز عالم بدانیم اما هنوز خیلی از ما می‌پذیریم که می توان کارکرد مغز را با این تست به اصطلاح آی‌کیو اندازه گرفت.”

“تقریبا یک قرن یا کمی بیشتر است که مردم فکر می‌کنند بر اساس این هوش عمومی که اغلب در باره‌اش فقط بصورت یک عدد صحبت می‌شود بین افراد و مردم تمایز قائل شد. ما نشان دادیم که این اشتباه است.”

“مطالعاتی که در پنجاه سال گذشته با استفاده از آی کیو انجام شده تفاوت‌های ذاتی بین بهره هوشی نژادها، طبقات اجتماعی و زن و مرد نشان داده‌اند اما یافته‌های ما این نتایج را زیر سوال می‌برد.”

منبع تصویر، Getty Images

در سال‌های اخیر ارزش تست آی کیو بی اندازه کم شده و در تشخیص های پزشکی و روانشناسی اغلب جایی ندارد یا کاربرد بسیار محدودی دارد. اکنون از تست‌های دیگری استفاده می‌شود که رویکرد همه‌جانبه‌تری دارند.

اما برای کسانی که مهارتهای شناختی خود را اندازه بگیرند اکنون تست‌هایی مثل این تست دانشگاه کمبریج وجود دارد که سه معیار استدلال، حافظه کوتاه مدت و مهارت‌های کلامی را می‌سنجد و به کاربر می‌گوید در این سه معیار در بین کسانی که تست داده‌اند در کجا قرار می‌گیرد. البته این تست خود را تست هوش نمی‌داند بلکه خود را تست سنجش سلامت کارکرد ذهن می‌داند.

این مطلب برای پاسخ به سوال‌های شماری از مخاطبان بی‌بی‌سی فارسی که از طریق صفحه #ازمابپرس فرستاده‌اند، تهیه شده است.

شما هم می‌توانید سوال‌های خود را از طریق این صفحه یا فرم‌هایی در مطالب دیگر وبسایت برای ما بفرستید، تا سوال‌های شما به مطالب و گزارش‌های بی‌بی‌سی فارسی تبدیل شوند.

اینجا درباره #ازمابپرس بیشتر بخوانید.

© 2021 بی بی سی. بی بی سی مسئول محتوای سایت های دیگر نیست. سیاست ما درباره لینک دادن به سایت های دیگر.

توجه داشته باشید که باید بدون مکث جواب بدید. 

۱ ) یک فروند هواپیما در مرز آمریکا و کانادا سقوط می کند. بازماندگان از سقوط را در کجا دفن می کنند؟

کانادا – آمریکا – هیچ کدام 

۲) یک خروس در بام خانه ای که شیب دوطرفه دارد، تخم می گذارد. این تخم از کدام طرف می افتد؟ 

چگونه بفهمیم ضریب هوشی بالایی داریم

شمال – جنوب – هیچ کدام 

۳ ) خانمی عاشق رنگ قرمز است و تمام وسایل او به رنگ قرمز است. او در آپارتمانی یک طبقه که قرمزرنگ است، زندگی می کند. صندلی و میز او قرمزرنگ است.تمام دیوارها و سقف آپارتمان قرمزرنگ هستند. کفپوش آپارتمان و فرش ها نیز قرمزرنگ هستند.تلویزیون هم قرمز رنگ است. سریع پاسخ دهید که پله های آپارتمان چه رنگی هستند؟ 

قرمز – آبی – هیچ کدام 

۴ ) پدر و پسری را که در حادثه رانندگی مجروح شده بودند، به بیمارستان می برند.پدر در راه بیمارستان فوت می کند ولی پسر را به اتاق عمل می برند. پس از مدتی دکتر می گوید من نمی توانم این شخص را عمل کنم، به علت اینکه او پسر من است.آیا به نظر شما این داستان می تواند صحت داشته باشد؟ 

آری – خیر – هیچ کدام 

۵ ) اگر چهار تخم مرغ، آرد، وانیل، شکر، نمک و بیکینگ پودر را با همدیگر مخلوط کنید، آیا کیک خواهید داشت؟ 

آری – خیر – هیچ کدام 

۶) آیا می توانید از منزلتان بالاتر پرش کنید؟ 

آری – خیر – هیچ کدام 

۷ ) یک کیلوگرم آهن چند گرم سنگین تر از یک کیلو گرم پنبه است؟ 

۱گرم – ۱۰۰گرم – هیچ کدام 

۸ ) مردی به طرف یک پلیس که در حال جریمه کردن اتومبیل بود، می رود و التماس می کند که پلیس جریمه نکند ولی آقای پلیس قبول نمی کند. به پلیس نه یک بار بلکه هشت بار بد دهنی می کند.جواب دهید که این مرد چند بار جریمه خواهد شد؟ 

۸ بار – ۹بار – هیچ کدام 

۹ ) اگر تمام رنگ ها را با هم مخلوط کنید، آیا رنگین کمان خواهیم داشت؟ 

آری – خیر – هیچ کدام 

۱۰ ) گرگی به بالای کوه می رود تا غرش شبانه اش را آغاز کند.چه مدت طول می کشد تا به بالای کوه برسد؟ 

دو شب – پنج شب – هیچ کدام 

۱۱) اگر به طور اتفاقی وارد کودکستان دوران کودکی تان شوید، آیا قادر به خواندن نوشتن و انجام جدول ضرب خواهید بود؟ 

آری – خیر – هیچ کدام 

۱۲) آیا امکان دارد یک نفر سریع تر از رودخانه می سی سی پی شنا کند؟ 

آری – خیر – هیچ کدام 

۱۳) آقای بیل اسمیت و خانم ژانت اسمیت از هم طلاق می گیرند. پس از مدتی خانم ژانت اسم اولیه خود را پس می گیرد.با این حال، پس از پنج سال با اینکه هنوز از آقای بیل اسمیت طلاق گرفته است، دوباره خانم ژانت اسمیت می شود. آیا این قضیه امکان پذیر است؟ 

آری – خیر – هیچ کدام 

۱۴) آقای جیم کوک مشکوک به قتل است ولی وقتی که پلیس از او سوال می کند که در موقع قتل کجا بوده است، آقای جیم می گوید در خانه مشغول تماشای سریال مورد علاقه ام بوده ام. حتی جزئیات سریال را برای پلیس شرح می دهد.آیا این موضوع ثابت می کندکه آقای جیم بی گناه است؟ 

آری – خیر – هیچ کدام 

۱۵) یک شترمرغ تصمیم می گیرد که به وطنش بازگردد.چه موقع برای پرواز او به جنوب مناسب است؟ 

بهار – پاییز – هیچ کدام 

۱۶ ) جمله بعدی صحت دارد.جمله قبلی غلط است.آیا این قضیه منطقی است؟ 

آری – خیر – هیچ کدام 

۱۷) آیا امکان دارد که یک اختراع قدیمی قادر باشد که پشت دیوار را به ما نشان دهد؟ 

آری – خیر – هیچ کدام 

۱۸ ) اگر بخواهید یک نامه به دوست تان بنویسید، ترجیح می دهید با شکم پر یا با شکم خالی بنویسید؟ 

پر – خالی – هیچ کدام 

پاسخ سوالات در لینک زیر 

● پاسخنامه 

چگونه بفهمیم ضریب هوشی بالایی داریم

۱) هیچ کدام. بازماندگان که زنده هستند نیازی به دفن کردن ندارند. 

۲) هیچ کدام.خروس که تخم نمی گذارد! 

۳)هیچ کدام.آپارتمان یک طبقه که راه پله ندارد! 

۴) آری. اگر این سوال را نتوانستید جواب دهید، وای بر شما.دکتر یک خانم جراح است یعنی این شخص مادر پسر است! 

۵) خیر، شما پیش از اینکه کیک داشته باشید باید آن را بپزید ! 

۶) آری،.بپرید و ببینید که خانه شما چقدر می پرد! 

۷) هیچ کدام. یک کیلوگرم آهن با یک کیلوگرم پنبه به طور دقیق برابر هستند. 

۸) هیچ کدام. خودرو به آن مرد تعلق ندارد. 

۹) خیر.رنگ خاکستری خواهید داشت. 

۱۰) هیچ کدام. گرگ پیشتر بالای کوه است. 

۱۱) آری، شما فقط از کودکستان دیدن می کنید و با همین شرایطی که الان دارید فقط وارد کودکستان شده اید. 

۱۲) آری، چون که رودخانه ها که قادر به شنا کردن نیستند! 

۱۳) آری ژانت با یک آقای دیگر که فامیل اش اسمیت بوده، ازدواج کرده است. 

۱۴) خیر.چون که ممکن است این سریال تکراری باشد و او پیشتر این سریال را دیده باشد. 

۱۵) هیچ کدام.شتر مرغ که قادر به پرواز نیست. 

۱۶) هیچ کدام. چون که جملات متضاد هم هستند. 

۱۷) آری.پنجره یک اختراع قدیمی است که به وسیله آن می توان پشت دیوار را مشاهده کرد! 

۱۸) هیچ کدام.بهتر است که یک نامه عاشقانه را با قلم و کاغذ بنویسید و با شکم نمی توان نامه نوشت! 

 

● تفسیر آزمون 

▪ اگر تعداد جواب های صحیح شما بین صفر تا ۵ بود، معنایش این است که شما به طرز وحشتناکی به جزئیات بی توجهید. حواستان کجاست؟ 

▪ اگر تعداد جواب های درست بین ۶ تا ۱۰ بود، نسبتاً بد نیست، اگرچه این نشان می دهد که چندان به جزییات توجه نمی کنید. شاید دارید به مسایلی توجه می کنید که بقیه به آنها توجه نمی کنند. خدا کند این طور باشد! 

▪ اگر تعداد جواب های درست شما بین ۱۱ تا ۱۵ بود، بسیار خوب است.شما خوب به جزییات توجه می کنید. خدا خیرتان بدهد! 

All Rights Reserved – © 2019 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر نام و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.

چگونه بفهمیم ضریب هوشی بالایی داریم
چگونه بفهمیم ضریب هوشی بالایی داریم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *