چگونه بفهمیم قصد پسر ازدواج است یا دوستی

 
helpkade
چگونه بفهمیم قصد پسر ازدواج است یا دوستی
چگونه بفهمیم قصد پسر ازدواج است یا دوستی

Publisher –

سوال مبهمی وجود دارد و آن هم این است که این پسر با من قصد ازدواج دارد یا نه. وقتی که به تازگی یا از حرف زدن های یکدیگر خوشتان آمده یا خوش اندام ترین پسر آن را دیده ای یا او تو را زیبا ترین دختر می شناسد، کشش هایی بین تان بوجود می آید. زن زودتر معمولا احساس نزدیک بودن می کند و خیلی زود پسر مورد نظر را در لباس دامادی تصور می کند. او در باطن احساس می کند که پسر مورد نظر می تواند شوهر خوبی برایش باشد. در چنین شرایطی که معمولا رخ می دهد، پسر سر صحبت را بیشتر با دختر باز می کند ( غافل از این که گاهی حتی پسر قصد مبارک یا نا مبارکی هم ندارد و فقط می خواهد وقت تلف کند ). اما دختر در خیالات است.

اینجاست که مراجعین من زیاد می شوند و مدام می پرسند:

اما سناریو هایی که این روزها رخ می دهد متفاوت از 10 یا 15 سال پیش است.

 

چگونه بفهمیم قصد پسر ازدواج است یا دوستی

این سوال یکی از سوال های دو لبه ای است که باید خیلی هشیار در مقابلش باشی.

راستش پسری که قصد تلکه کردن دارد، یا می خواهد سو استفاده کند، دقیقا با همین عنوان جلو می آید و می گوید من عاشقانه تو را می پرستم و می خواهم با تو ازدواج کنم، پس اجازه بده کمی با هم آشنا شویم ( و این گونه اهداف شومش را پیش می برد )

پسری که قصد ازدواج نداشته باشد، و حتی در دوست یابی چندان موفق نیست هم گاهی برای نگهداشتن شما در آب نمک به بهانه ازدواج چنگ می زند.

و شما از من می پرسی: خب با این حساب با این پرسش چیزی عاید مان نمی شود!؟ درست است؟

و من پاسخ می دهم: نه لزوما

یعنی چی؟

یعنی این که تو اگر از پسر در مورد قصد ازدواج بپرسی، اقلا در ورود به ماه دوم آشنایی ( و نه فوری ) ممکن است بگوید قصد ازدواج ندارم یا دارم.

اگر در پاسخ سوال شما مبنی بر هدف رابطه توسط یک آقا به پاسخی برخوردید که رنگ و بوی ازدواج داشت باید رویکرد هایت هشیارانه تر باشد.

پاسخ های پسر در مورد هدفش از رابطه می تواند مثل موارد زیر باشد :

شاید گزینه 5 و 6 امی هم باشد ولی معمولا توی همین دسته ها می گنجند. خب من سعی می کنم در مورد تمام موارد بالا توضیحات کوتاهی بدهم.

{ بخون و بخون : تمام آنچه در مورد زبان بدن پسر عاشق می توانی بفهمی }

حالا که متوجه شده ای در پاسخ سوالت گفته که قصد ازدواج دارد، باید به چند نکته توجه کنی که به طور خلاصه وار به برخی از آن ها می پردازم:

 

باید ابتدا به دو چیز توجه کنی:

معمولا پسرهایی که هنوز شاغل نیستند و وضعیت سربازی شان یا انجام شده یا انجام نشده است، حتی اگر عاشق هم شوند، در قصد ازدواج شان شک و شبهه هایی است.

مخصوصا این روزها دختران بالای 25 سال زیاد توی این رابطه ها دیده می شوند ( رابطه با پسری که شغل نداره و درگیر مساله سربازی هست یا سربازی رفته ولی شاغل نیست ).

اگر در این مرحله فرد مورد نظر با نمره منفی روبرو شود، می توان حدس زد که فقط عمرت را داری هدر می کنی ( به کرات در میان مراجعین و در تحقیقات این موضوع را مشاهده نموده ایم پس منطق را بر احساس حاکم کن تا آسیب نبینی )

 

پسری که به خاطر فریب کاری می گوید من قصدم ازدواج است، از این موضوع فقط و فقط به حرفش اکتفا کرده. بدین معنی که در بطن رابطه هیچ نشانه دیگری از ازدواج تو نمی بینی.

پسری که واقعا قصد ازدواج دارد، در طول روز تلاش دارد تا هم به تو شناخت بیشتری بدهد و هم تو و خانواده ات و آینده ات را بهتر بشناسد. اگر متوجه شدی که پسر مورد نظر به دنبال یللی و تللی است و بیشتر به دنبال چیزهایی است که تفریح به شمار می آیند باید شاخکت تیز شود. 

مخصوصا پسرهایی که ادعا دارند که باید آشنا شویم و بعد اگر شناخت خوب بود ازدواج کنیم، دچار این باگ می شوند. بارها دیده ام که چنین پسرانی، حتی در مورد تعداد خواهر و برداران خود هم به درستی با دختر مورد نظر صحبت نمی کنند، چه برسد به این که بخواهند شناخت ازدواجی پیدا کنند.

در شناخت ازدواج دختر و پسر باید اقلا 500 ساعت با هم صحبت کنند و شناخت پیدا کنند.

سهم فرد مورد نظر تو از این 500 ساعت چقدر است؟

 

پسری که قصد ازدواج با تو را دارد، تو را فرد جدی زندگی اش تلقی می کند. در چنین حالتی تو را با دوستان صمیمی و خانواده اش آشنا می کند.

البته یک دختر باهوش صرفا به این بسنده نمی کند که پسر بگوید تو را به خانواده ام معرفی کرده ام!

نه

قبول نیست.

این حرف ممکن است فقط یک حرف باشد که از حرکت زبانش تولید شده باشد و وجود خارجی نداشته باشد.

معمولا پسری که تو را به مهمانی های خانوادگی اش می برد، و با دوستان مهم و نزدیک و صمیمی اش مرواده ایجاد می کند می تواند نشان دهنده این باشد که، بله می خواهد تو را به بخشی از زندگی اش تبدیل کند ( البته آپشن قبلی را هم باید حتما لحاظ کنی )

 

پسری که قصد ازدواج دارد، تلاش می کند که تو را هر روز بشناسد و از این شناختن لذت نزدیک تر شدن پیدا می کند. پس در چنین روابطی جز سردی های محدود که مرسوم است، کش و قوس هایی دیده نمی شود.
{ بیشتر یاد بگیر: چرا عشقم میگه یه مدت از هم دور شیم خودم برمیگردم؟ }

چنین پسری برای قرار ازدواج مشتاق تر است و هر چند وقت یک بار آن را یاد آوری می کند.

 

چگونه بفهمیم قصد پسر ازدواج است یا دوستی

خب یک نکته مهم که بارها در موردش حرف زده ام ختم می شود به این قضیه رابطه منشوری یا همان رابطه جنسی.

معمولا پسری که برای ازدواج رابطه جنسی را شرط می گذارد، هرگز نمی توان رویش حساب کرد.
{ یک آموزش داغ: عشقم می گه اول رابطه جنسی بعد ازدواج! چکار کنم؟ }

در خلال کارهای تحقیقاتی ام که سال ها در گیر آن هستم، چیزهای جالبی دیده ام.

مثلا این که پسری که قصد ازدواج با دختری دارد نهایت تلاشش را می کند که با نیت بد در ذهن دختر جلوه نکند، پس حرفی از رابطه جنسی نمی زند. این کار در بین پسران 20 ساله تا پسران 40 ساله دقیقا دیده شده است. 

پسر مورد نظر می گوید:

 

لُب کلام من در این بخش این است که با فریب رابطه جنسی، خودت را درگیر رابطه نکن. پسری که قصد ازدواج با تو را داشته باشد، وقتی از رابطه جنسی خودت را منع می کنی و می گویی که حریم و حرمتی برای خودت قائل هستی:

پس سر جدت بی خیال این داستان رابطه جنسی بشو و اقتدار و زنانگی ات را حفظ کن و خودت را رایگان در اختیار قرار نده. کسی که تو را می خواهد، بدون این رابطه هم حاضر است روزی هزار بار منت تو را بکشد.

یک آموزش زیرکانه: 11 نشانه عشق واقعی مردان و رابطه های به دور از سوء استفاده

 

پسری که قصد ازدواج دارد از همین حالا تصور می کند که مدیر زندگی آینده تو است. بدین صورت در مورد اهداف مشترک اش با تو در آینده صحبت می کند.

دقت کنید که منظور من انتخاب اسم بچه های تان و یا تعداد بچه هایتان نیست ( این بچه بازی ها چیه خدا وکیلی! )

بدین ترتیب تو می توانی صحبت های هدفمند تر را از او ببینی که با شوق و ذوق در موردش صحبت می کند.

 

خب پسری که قصد ازدواج دارد، معمولا پنهان کاری هایش به اقل ممکن می رسد. به این ترتیب می توانید متوجه شوید که به راحتی بدون خود سانسوری، آدرس منزل و محل کار و غیره را در اختیار شما قرار می دهد.

پسرهایی که از ارائه اسناد خاص و اطلاعات و آدرس ها سر باز می زنند، یا هنوز اطمینان کافی ندارند یا قصدشان این است که بتوانند به راحتی فلنگ را ببندند و در بروند.

 

پسری که ریگی به کفش ندارد، به راحتی حاضر است که شناسنامه اش را به شما نشان دهد.

وقتی محترمانه از او درخواست می کنید که شناسنامه اش را نشان دهد، قبول دارد و منطقی است که حق شما است در مورد او و وضعیت تاهل و حتی سن و غیره خوب و درست بدانید. پس بدون هیچ معطلی برای تان درخواست تان را فراهم می کند. 

 

چند وقت پیش خانمی از کاربران دوره جذب همسر دلخواه به تازگی با پسری آشنا شده بود که قصد داشت او را راستی آزمایی کند. من بارها به این خانم گفتم که از او شناسنامه بخواه. اما پسر بعد از امتناع های فراوان کرامتی از خود نشان داد.

اول این که صفحه اول شناسنامه اش را فرستاده بود که حاوی عکس و اطلاعات تولدش بود.

اما چون خانم تقاضای صفحه دوم ( همون صفحه ای که اسم خانمش توش نوشته میشه ) رو کرده بود، پسر یک عکس از صفحه دوم شناسنامه از اینترنت گرفته بود که روی اون مهر ” المثنی ” بود و با سادگی تمام برای خانم ارسال کرده بود.

و البته این خانم هم حواسش به این موضوعات نبود و من او رو هشیار کردم که خانم گل، شناسنامه ای که المثنی است تمام صفحاتش المثنی است، پس این اقا یه جای کارش می لنگه.

این خانم این حرف رو جدی گرفت و پیگیر شد و متوجه شد آقا همسر و دو دختر داره. ( به همین سادگی )

پس بهترین کار اینه که لایو ببینید.

پسری که قصد ازدواج دارد، می داند که نباید تو را از دست بدهد و یک غفلت می تواند حسابی تو را از او بگیرد. پس درست مثل فوتبالیستی که به دنبال لحظه و ثانیه ای است که توپ را توی گل بکارد، این پسر هم به دنبال این است که اجازه ات را از خانواده بگیرد و بیاید خواستگاری. 

پس پسری که ادعای دوست داشتن دارد و برای ازدواج امروز و فردا می کند نمی تواند یک آپشن مطمئن برای تو باشد. طبق آموزه های پک قرص صورتی که سیاست های دخترانه را یاد می دهد، تو نباید بیش از 6 ماه برای یک کیس وقت بگذاری.

 

پسری که قصد ازدواج دارد سعی دارد بهترین نسخه از خودش را به جای بگذارد. پس پسری که شروع می کند در دعواها به خانواده تو فحاشی می کند، یا به تو ناسزا می گوید یا رویت دست بلند می کند، حتی اگر عاشق ترین پسر هم باشد ( که البته بعید است مگر این که بیمار اعصاب و روان باشد ) نمی تواند یک آپشن امید بخش برای ازدواج باشد.

 

همین ده مورد کافی است که شما مطمئن شوید که دارید با مهره خوبی بازی می کنید و احتمال ازدواج تان را با او می سنجید. ولی باید توجه کنید که همه چیز به این چند مورد ختم نمی شود. گاهی شما متوجه می شوید که پسر مورد نظر دارای این ویژگی ها است اما شما به دلیل عدم سیاست آموزی و درست رفتار کردن آن ها را از دست می دهید. دقت کنید که شما 50 درصد قضیه هستید و آقا هم 50 درصد قضیه. پس باید به درستی در وابسته کردن مرد و یا همان وابسته کردن پسر و جذب پسر به خواستگاری درست رفتار کنی.
{ یک آموزش مفید: برای ترغیب پسر به خواستگاری این 13 کار رو ترک کن }

برای جذب پسر به خواستگاری چطور سیاست یاد بگیرم؟

 

و اما کمی صحبت کوتاه در مورد 3 آپشن باقی مانده که پسر در پاسخ قصد ازدواج داشتن می گوید:

خب هر کدام از این موارد را که از زبان فرد مورد نظر شنیدید به پاسخ های زیر اکتفا کنید

خب همانطور که گفتم این آزمون و خطا است. شما نباید خودت را خیلی زیاد درگیر این رابطه کنی.

دقت کن که در چنین روابطی تعیین کننده میزان زمان طول کشیدن رابطه خود دختر است که ما یاد داده ایم چطور رفتار کنید و چطور تکلیف رابطه تان را بعد از مدت محدودی مشخص کنید.

خب این پاسخ می تواند نوعی توی آب نمک قرار دادن هم باشد.

من در پاسخ به دخترانی که از پارتنر خود چنین چیزی می شوند چند توصیه عمومی دارم:

و اما پاسخ سوال دوم:

همانطور که گفتم بوی آب نمک می آد. یعنی احتمال این که تو روی این فرد تاثیر بذاری وجود داره اگر خیلی درست برخورد کنی اما شاید او اصلا تاثیر نپذیرد. پس باید همان نسخه قبلی را رعایت کنی یا این که اگر خواستگار خوبی داری، به او فکر کنی و نقد رو به جای نسیه از دست ندی.

و اما پاسخ سوال سوم:

 

پسری که برای ازدواج با تو مصر است، و خیلی علاقه دارد هرگز اسمی از رقبایت نمی آورد. وقتی پسری می گوید ازدواج کن دقیقا دارد یکی از 13 نشانه پسری که دوستت ندارد را نشان می دهد.

من جای تو باشم با این پسر در افق ذهنم و بعد در واقعیت خداحافظی می کردم و او را به دست خدای مهربان می سپردم!

 

دختر خوب و خواهر عزیزم

با همین نسخه ای که امروز ساعت 6 صبح برایت پیچیده ام و روز 16 تیرماه در این سایت منتشر کرده ام ( همین مطلب که لطف کردی و تا اینجا را خواندی ) می توانی خیلی راحت گره کور و کلاف سر درگم ازدواجت با پسر مورد نظر را باز کنی و بیابی و به امید خدا به ازدواج برسی.

اگر در زمینه رابطه ات هنوز هم ابهام داری و نمی دانی کجای کارت می لنگد که هنوز کار به ازدواج نرسیده می توانی به من پیام دهی و از یک فرصت رایگان برای حل مشکلت استفاده کنی.

روش ارتباط با شادزیستیتلگرام:  اینجا را کلیک کنایمیل: info@shadzisti.irواتس اپ – آی گپ – گپ – بله : 09030280078

منبع عکس: 1 – 2  – منبع محتوا: پک قرص صورتی مقدماتی

از زمانی که متولد شده ام، سعی کرده ام برای بنده های خوب خدا، مفید باشم. هر چه آموخته ام، تجربه کرده ام، و احساس کرده ام را با تو در میان خواهم گذاشت.

Prev Post

21 پیامک که بعد از قرار اول می توانید ارسال کنید

Next Post

وقتی پسری میگه دوستت دارم چطور برخورد کنم

داستان پرونده آبنبات تلخ یا زنانه دو شوهره

هنگام سوال از مرد این اشتباهات را نکن

چطور اولویت اول زندگی نامزدم باشم

13 ویژگی پسر نرمال برای زندگی آرام و ازدواج

Your email address will not be published.

Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment.

− 7 = یک

هرگونه استفاده از محتوای شادزیستی در شبکه های اجتماعی ، وب سایت ها و کانال ها، موجب بدهکاری شرعی و عرفی است و پیگرد قانونی دارد. به تلاش های یکدیگر احترام بگذاریم.

پر بحث ترین ها

13 نشانه پسر یا دختری که دیگر تو را نمی خواهد

از کجا بدانم عشق سابقم هنوز دوستم دارد؟ ( 13 نشانه بازگشت معشوق)

تمام ترفندهای جذب مرد و وابسته کردن مردان به خود

49 نشانه تنفر پسر از دختر که مستقیما به زبان نمی آورد

Welcome, Login to your account.

− یک = 3

Recover your password.

A password will be e-mailed to you.

نُه − 6 =

جستجو در سایت



چگونه بفهمیم قصد پسر ازدواج است یا دوستی

بخش مشاوره و پرسش و پاسخ

شناسه کاربری 

رمز عبور             


  

عضویت در سایت


دسته بندی مطالب

مطالب روابط جنسی و زناشویی

مطالب دوران قبل از ازدواج

مطالب پزشکی و سلامت

مطالب تربیت فرزندان

مطالب احکام شرعی

مطالب روانشناسی

مطالب اجتماعی

مطالب صوتی

ویدئو

خدمات عمومی


 


 افراد آنلاین :


12144


بازدید امروز:


34745


بازدید دیروز:


232673549

چگونه بفهمیم قصد پسر ازدواج است یا دوستی


آمار کل:

مشاوره
ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و
معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این
سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

 

با پسری وارد رابطه عاطفی شده اید و او ادعا میکند بسیار دوستتان دارد، اما چطور میتوانید اطمینان یابید که هدف و قصد او از برقراری رابطه دوستی، ازدواج است؟ و آیا واقعا آشنایی و رابطه عاطفی شما به چشم فرصتی برای شناخت قبل از ازدواج میبیند، یا اینکه صرفا قصد وقت گذرانی و حتی سوءاستفاده عاطفی یا جنسی دارد؟ اگر هرچه زودتر تشخیص دهید قصد پسر از رابطه ازدواج است یا خیر، میتوانید واقع بینانه تر درمورد ادامه رابطه تصمیم بگیرید. در این نوشتار نشانه ها و مشخصات پسری که قصد ازدواج ندارد را بیان میکنیم و توضیح میدهیم چه پسرانی هرگز از شما خواستگاری نخواهند کرد و رابطه دوستی با  آن ها، بی سرانجام خواهد ماند.

فهرست مطالب

پسری که قصد ازدواج با شما را ندارد، یک یا چندمورد از نشانه های زیر را در رابطه عاطفی خواهد داشت:

ازدواج موضوعی نیست که مردان درباره‌ی آن مردد باشند. اکثر مردان بعد از چند ماه متوجه می‌شوند که آیا دوست دارند، دختری که با او دوست هستند، تا پایان عمر در کنارشان باقی بماند یا خیر. حتی اگر دوست پسرتان به طور جدی درباره ازدواج با شما فکر نکرده باشد، وقتی از او در این باره سوال می‌کنید، غریزه‌اش به او کمک می‌کند تا به سرعت به سوالتان جواب بدهد.چگونه بفهمیم قصد پسر ازدواج است یا دوستی

به همین دلیل پسری که درباره ازدواج مردد است و در جواب سوالتان می‌گوید: “خب الان مطمئن نیستم، یه کم بیشتر بهم وقت بده تا درباره‌اش فکر کنم …”، فقط در حال بهانه آوردن و طفره رفتن است. این دودلی نشانه‌ی این است که او واقعاً قصد ازدواج ندارد.

بسیاری از دختران در این دام گرفتار می‌شوند و هر بار که دوست پسرشان از تعیین وقت برای ازدواج طفره می‌رود، قلبشان می‌شکند. پسری که قصد ازدواج ندارد، اما می‌خواهد همچنان از این رابطه‌ی دوستی سوءاستفاده کند، در نهایت از طفره رفتن درباره‌ی ازدواج خسته می‌شود. این پسر ریاکار از دختر منتظر درخواست ازدواج می‌کند، بدون این که حتی وقتی را برای خواستگاری رسمی و ازدواج تعیین کند.

اگر دوست پسرتان دائماً ازدواج را به آینده‌ای نامعلوم، چند ماه بعد یا حتی چند سال بعد موکول می‌کند یا حتی از صحبت کردن درباره‌ی ازدواج فرار می‌کند، این طفره رفتن و بلاتکلیف گذاشتن نشانه‌ی مهمی است که او هرگز قصد ازدواج با شما را ندارد و احتمالا از ابتدا دوستی را به قصد ازدواج آغاز نکرده است.

وقتی پسری اصلاً قصد ازدواج نداشته باشد، اما دختر به ازدواج امید بسته باشد، این اختلاف نظر در نهایت خودش را نشان می‌دهد و به جر و بحث و دعوا دامن می‌زند. برای حل این مشاجرات فقط دو راه وجود دارد، یا پسر گریزان از ازدواج سرانجام به خواسته‌ی دوست دخترش تن می‌دهد یا این که رابطه به پایان می‌رسد.

البته زمانی این سناریوها واقعیت می‌یابد که هر دو طرف تمایل داشته باشند که درباره‌ی ازدواج با هم صحبت کنند. اگر دوست پسرتان همیشه از بحث درباره‌ی ازدواج فرار می‌کند و معتقد است که سری را که درد می‌کند، دستمال نمی‌بندند و از دعوا کردن اجتناب می‌کند، چون حوصله‌ی جر و بحث را ندارد، این فرار از مشاجره اصلاً نشانه‌ی خوبی نیست.

این سکوت علامت این است که فقط نصف حرف‌های او راست و بقیه دروغ است و او در تلاش برای فرار کردن از مشاجره درباره‌ی ازدواج قول‌هایی می‌دهد و حرف‌هایی می‌زند تا حواستان را پرت کند. بنابراین اگر اوضاع تحت کنترلتان نباشد و چشمان تیزبینی نداشته باشید، این اختلاف نظر به لطف دورویی دوست پسرتان مدت‌ها مخفی خواهد ماند.

اگر پسری واقعا قصد ازدواج با شما را داشته باشد، هرگز برای داشتن رابطه جنسی در دوران دوستی اصرار نمیکند. به خصوص اگر شما با این موضوع مخالف باشید و تمایل داشته باشید تا ازدواج رسمی برای داشتن رابطه جنسی صبر کنید، اصرار او به داشتن سکس قبل از ازدواج اصلا نشانه خوبی نیست. چرا که پسری که قصد ازدواج دارد، به شما و عقایدتان احترام میگذراد و شما را برای انجام کاری که با آن مخالف هستید و ناراحتتان میکند تحت فشار قرار نمیدهد.

اگر هر بار که موضوع ازدواج مطرح می‌شود، دوست پسرتان به جز این که بگوید ازدواج هیچ فایده‌ای برای مردان ندارد، چقدر پرداخت مهریه و شیربها غیرمنصفانه است، مردان بیچاره چه فشاری را برای تامین نیازهای خانواده‌شان تحمل می‌کنند و اصلاً چرا باید ازدواج کرد، حرف دیگری ندارد، در واقع دارد شخصیت اصلی‌شان را به شما نشان می‌دهد. باید قبول کنید دوست پسرتان مردی است که اصلاً به زنان اعتماد ندارد و انتظار دارد، زنی که دوستش دارد و با او ازدواج می‌کند، از پشت به او خنجر بزند. این نظرات به خوبی نشان می‌دهد که او کاملاً ضدازدواج است. او را باور کنید و قبول کنید، شخصیت مسمومی دارد که تن به ازدواج نخواهد داد.

پسری که اکراه دارد، شما را نامزد یا حتی دوست دخترش خطاب کند، احتمالاً هرگز شما را همسر صدا نخواهد کرد. بهتر است این حقیقت تلخ را باور کنید. اگر عنوان گذاشتن برای رابطه‌تان برایش دشوار است، چطور انتظار دارید که اقدامی رسمی را برای ازدواج و شروع زندگی مشترک انجام دهد.

وقتی درباره‌ی آینده صحبت می‌کنید، دوست پسرتان احتمالاً متوجه منظورتان می‌شود. اگر هر بار موضوع آینده و ازدواج مطرح می‌شود، او پرخاشگر و عصبانی می‌شود، این واکنش را نشانه‌ی هشدار در نظر بگیرید.

پریشان شدن بر سر موضوع ازدواج علامت دست و پنجه نرم کردن با حجم وسیعی از تعارض‌های درونی است. چنانچه دوست پسرتان بداند که نمی‌خواهد رابطه‌ی درازمدتی با شما داشته باشد، اما در عین حال چون نمی‌خواهد ترکتان کند، به رابطه با شما ادامه دهد، هر گونه سوال درباره‌ی آینده‌ی مشترک باعث می‌شود که از کوره دربرود. این طرز رفتار بسیار وحشتناک و ناامید کننده است و نشان می‌دهد که او تقریباً هیچ فکر و برنامه‌ای برای ازدواج کردن با شما ندارد.

پسری که قصد ازدواج با دختری ندارد اما میخواهد او را در رابطه عاطفی نگه دارد، به هر قیمتی که شده از صحبت در مورد ازدواج طفره میرود. و کم کم دختر نیز از جهت دادن صحبت به سمت ازدواج خواهد ترسید، چرا که با خود فکر میکند شاید بهتر باشد دیگر موضوعی را که میداند باعث ایجاد تنش و دعوا میشود پیش نکشد.

دوست پسرتان می‌خواهد که همین وضعیت فعلی تا ابد ادامه داشته باشد. او از صحبت کردن درباره‌ی ازدواج فرار می‌کند، چون این موضوع وضعیت آرام فعلی را متشنج و آرامشش را تهدید می‌کند. اگر او موضوع ازدواج را با بیشترین سرعتی که می‌تواند، عوض می‌کند، احتمالاً او هرگز تمایلی به صحبت کردن در این باره نخواهد داشت و ترجیح می‌دهد که این موضوع برای همیشه مسکوت بماند.

اگر پسری دورویی پیشه کرده باشد و وانمود کند که روزی ازدواج خواهد کرد، حال آن که در واقع می‌داند هیچ تمایلی به ازدواج ندارد، این تضاد باعث می‌شود که رفتار عجیب و زشتی داشته باشد. او می‌داند که با این دورویی ظلم بزرگی به دوست دخترش می‌کند. بنابراین اگر هر بار موضوع ازدواج مطرح می‌شود، دوست پسرتان عصبانی می‌شود، الان می‌دانید که عصبانیتش از کجا سرچشمه می‌گیرد. او عصبانی می‌شود، چون شما او را مجبور کرده‌اید که با ظلم و دورویی خود روبرو شود.

چنانچه دوست پسرتان رابطه‌تان را در حضور دیگران کم‌اهمیت جلوه می‌دهد، احتمالاً به آینده‌ی رابطه‌تان اطمینان ندارد و اصلاً به آینده‌ای که می‌توانید با هم داشته باشید، افتخار نمی‌کند.

به جز این چه دلیل دیگری می‌تواند برای کم‌اهمیت جلوه دادن یک رابطه‌ی جدی وجود داشته باشد؟

پسری که تمایل ندارد، دیگران از رابطه‌ی جدی او با یک دختر مطلع شوند، به هیچ وجه قصد ندارد که با آن دختر ازدواج کند و عشقش را به جهان اعلام کند. پنهان نگه داشتن رابطه‌ی دوستی نشانه‌ی بسیار بدی است که احتمال ازدواج را در آینده رد می‌کند.

همان‌طور که بارها شنیده‌اید، وقتی با یک نفر ازدواج می‌کنید، فقط با او ازدواج نکرده‌اید، بلکه با تمام خانواده‌اش ازدواج کرده‌اید. اگرچه برخی افراد پیوندهای خانوادگی‌شان را بعد از ازدواج قطع می‌کنند، تعداد بسیار بسیار بسیار زیادی همچنان به رفت و آمد با خانواده‌شان ادامه می‌دهند. بنابراین اگر دوست پسرتان شما را به خانواده‌اش حتی معرفی هم نمی‌کند، این دور نگه داشتن از خانواده را نشانه‌ی عدم تمایل برای ازدواج تلقی کنید.

عشق واقعی همواره راه خودش را پیدا می‌کند. اگر دوست پسرتان واقعاً قصد ازدواج با شما را داشته باشد، راهی برای راضی کردن خانواده‌اش پیدا می‌کند و آنها را قانع می‌کند که شما برای ازدواج با او مناسب هستید یا دست‌کم در برابر شک و تردیدهای خانواده‌اش از شما دفاع می‌کند.

اما اگر در برابر بدبینی‌ها و نظرات نامساعد خانواده‌اش ساکت می‌ماند یا این مخالفت‌ها را بهانه‌ای برای ازدواج نکردن می‌کند یا از این هم بدتر تا حدی با خانواده‌اش هم‌داستان می‌شود، این نشانه ‌را جدی بگیرید و باور کنید که او هرگز با شما پیمان ازدواج نخواهد بست.

اگر دوست پسرتان همواره بهانه‌ی جدیدی را برای این که چرا نمی‌تواند با شما ازدواج کند، پیدا می‌کند، هوشیار باشید که در واقع دارد شما را سر می‌دواند. برای مثال اگر بهانه می‌آورد که “اول باید پول بیشتری دربیارم.”، اما راجع به سطح درآمد فعلی خود یا زمانی که انتظار دارد درآمدش افزایش یابد، حرفی نمی‌زند یا نمی‌گوید که چرا برای ازدواج به پول بیشتر نیاز دارد، قبول کنید که فقط در حال بهانه تراشیدن است و هوشمندانه دلیلی را برای به تاخیر انداختن ازدواج می‌آورد که خارج از کنترل شما باشد.

سطح درآمدش بارها در مدتی که شما را بلاتکلیف نگه داشته است، افزایش می‌یابد، اما هر بار بهانه‌ی جدیدی را برای ازدواج نکردن پیدا می‌کند. “نه، الان وقت مناسبی برای ازدواج نیست، اول باید خونه بخرم …” بهتر است باور کنید که او برای ازدواج کردن امروز و فردا می‌کند، چون اصلاً قصد ازدواج ندارد.

پسری که بعد از گذشت مدت زیادی از رابطه دوستی، همچنان نسبت به انتخاب شما به عنوان همسر دودل است، قول ازدواج میدهد، اما زمانی برای آن مشخص نمیکند یا صراحتا میگوید قصد ازدواج ندارد یعنی هرگز از شما خواستگاری نخواهد کرد. پسری که فصد ازدواج ندارد برای حل مشکلات رابطه و اختلاف نظرها هیچ تلاشی نمیکند. او تمایل ندارد دیگران در جریان رابطه شما باشند و شما را به خانواده و دوستانش معرفی نمیکند و اگر خانواده اش مخالفت کنند تلاشی برای راضی کردن نمی نماید.  همچنین اگر پسری به طور کلی دیدگاه مثبتی نسبت به ازدواج ندارد، عنوانی برای رابطه تان نمیگذارد و به داشتن رابطه جنسی در دوران دوستی پافشاری میکند نیز نشانه این است که هرگز قصد ازدواج با شما را ندارد. وقتی پسری قصد ازدواج نداشته باشد معمولا صحبت درمورد آینده رابطه او را پریشان یا عصبانی میکند، برای عدم امکان ازدواج بهانه می آورد و موضوع صحبت را از ازدواج عوض میکند.

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

12 بازدید

18 بازدید

27 بازدید

37 بازدید

64 بازدید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

چگونه بفهمیم قصد پسر ازدواج است یا دوستی

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

من نزدیک دو سال با یکی از آشناهامون بودم که متاسفانه خیلی تنوع طلب بود و من دیر شناختمش😔 خانواده ام از رابطه مون باخبر شدن و من کات کردم و اون اصرار به برگشتم داشت ، ولی بعد از 2 ماه از کات کردن من ، رفت با یکی دیگه و مدام استوری میذاره ازش توی اینستا و متن عاشقانه شیر میکنه ، از یه طرف هم اهنگ هایی میذاره که حس میکنم مخاطبش منم ، با اون دختر 6 ماه هست که رل زده ، به نظرتون پسرها به این زودی عشق شون رو فراموش میکنن یعنی همه شون اینجورن😔

سلام دوست گرامی روزهای تلخی را به علت این شکست عاطفی می‌گذرانید و این مساله باعث شده است که تصور کنید همه پسرها اینگونه هستند. خیر، شما می‌توانید با آگاهی و یادگیری مهارت‌های صحیح ارتباطی، با شخص مناسبی آشنا شوید. برای اینکه به خودتان کمک کنید، پیگیری او را در صفحات مجازی کنار بگذارید و به روح و روان خودتان صدمه بیشتری وارد نکنید. برای راهنمایی بیشتر نیز می‌توانید در دوره «زندگی پیروزمندانه پس از جدایی» شرکت کنید.

سلام من مدت ده ماهی میشه با یه آقایی توی رابطه ام. اوایل خودشون گفتن که الان شرایط ازدواج ندارن چون دانشجوی ترم پنج پرستاری هستن میگفت تا چهار سال دیگه پولی برای ازدواج ندارن من بیست سالمه و فاصله سنیمون دوسالو نیمه اما الان هروقت من بحث ازدواج و جلو میارم عصبانی و نارحت میشه و میگه که داری به من فشار میاری خیلی وقتا هم مسایل جنسی رو جلو می‌کشه و سکس تصویری میخواد پنج شش بار همو دیدیم مادر من بعد مدتی متوجه شدن و از دستم عصبانی شدن با وجود اینکه تو خیلی جاها تنها بودیم ولی در حد نوازش و بوس و بغل بوده و رابطه جنسی نداشتیم گاهی وقتا میگه می‌خوام برم خارج گاهی هم دنبال کار میگرده که درآمدی داشته باشه ولی هیچوقت قول ازدواج نداده . هر وقت دوستای مشترکمون ازدواج میکنن دچار کی غم درونی میشه و اینکه بهم گفته من نمی تونم مانع خوشبختی تو بشم اگه خواستگار خوبی داشتی میتونی ازدواج کنی یبار گفت بعد تو به هیچ کس دل نمی بندم هر موقع حرف خواستگار من میشه نارحت میشه از خرج های زیاد عروسی و مراسمات صحبت می‌کنه خونمونم از هم یکساعتو نیم فاصله داره .م یگه رابطه هرچی مخفی تر باشه بهتره اگه علنی بشه مجبورت میکنن شوهر کنی البته دوستای نزدیک اون و پسرعموش در جریان رابطمونن الان واقعا در حالت بلاتکلیفی هستم لطفا کمکم کنید ب نظر شما قصدش چیه؟؟چی بهش بگم احساس میکنم خسته شدم دلمم نمیاد تموم کنم

سلام دوست گرامی او اوایل رابطه اشاره کرده است که فعلا شرایط ازدواج ندارد؛ اما شما با وجود اینکه می‌خواستید ازدواج کنید و با او هم هدف نبودید؛ رابطه را ادامه دادید. از سوی دیگر، طرف مقابل شما برنامه‌ریزی و هدف مشخصی برای زندگی‌اش ندارد و این یک زنگ خطر اساسی است. او نمی‌خواهد کسی از رابطه اطلاع داشته باشد، اما می‌خواهد به صورت مداوم به شما نزدیک باشد؛ این مسائل تناقض جدی ایجاد می‌کند. در کل رابطه شما کیفیت خوبی ندارد، بهتر است زمان مشاوره رزرو کنید تا بررسی بیشتری صورت گیرد.

تقریبا اکثر این ویژگی هارو داره ولی دلم نمی خواد ولش کنم دوسش دارم نمیدونم چیکار کنم لطفاً کمکم کنید 🙏🏻😔

سلام دوست گرامی اگر تمامی این ویژگی‌ها را دارد و شما وابسته به او هستید، نشان می‌دهد که وضعیت خودتان و رابطه را انکار می‌کنید. سود و زیان این رابطه را برای خودتان مشخص کنید و آسیب‌های احتمالی آن را بررسی کنید.

سلام. برای ازدواج یک جلسه با اقایی ملاقات داشتم. خانواده من از این آشنایی اطلاع دارن ولی خانواده ایشون نه. بهشون گفتم باید به خانواده تون اطلاع بدین ولی مخالفت کردن و گفتن که تمایلی ندارم. بعد 3ماه 4ماه اگه اوکی بودیم میگم. من 31سالم هست و ایشون 35 سال. پدرم مخالف هست میگن باید حداقل با خانواده یکبار دیدار داشته باشیم ببینیم خانوادش کی هشتن و اونها هم از این قضیه مطلع باشن. آیا باید خانواده شو در جریان بزاره؟ یا ما داریم سختگیری میکنیم؟

سلام دوست گرامی در روند آشنایی تا ازدواج، مرحله اول پسندیدن و شناخت بیشتر دختر و پسر از یکدیگر اولویت دارد؛ که این آشنایی بهتر است در چارچوب خانوادگی باشد. در مرحله بعد اگر هردوی شما به نتیجه مطلوبی رسیدید؛ ارتباط خانوادگی شروع خواهد شد. در هر دو مرحله استفاده از مشاوره پیش از ازدواج توصیه می‌شود.

سلام آیا این که پسر ادرس خونه دختر را بگیرد و همچنین شماره خونه ی دختر وبگوید تقریبا ی سال دیگر میایم خواستگاری.. قصدش ازدواج هست ایا؟ سن پسر زیر بیست هست.. با وجود دیدار حضوری و رابطه ای صمیمانه وباوجود اطلاع مادر ها به صورت پنهانی. ایا میشود اعتماد کرد

سلام دوست گرامی زیر 20 سال زمان مناسبی برای وعده ازدواج نیست. هنوز هویت مستقلی برای افراد شکل نگرفته است و همچنین احساسات مختلف آنها به ثبات نرسیده است.

سلام .وقتتون بخیر. من شیش ماهی میشه یا یه اقایی از طریق تلگرام اشنا شدم و ایشون روانشناس هستند و منم درس میخونم . مشکلی باهم نداریمو خیلیم خوبیم قصدشو از رابطه گفته و اینم گفتن که ولی فعلا شرایط عمل کردن را ندارند شهرای دور از هم هستیم که فعلا فقط تصویری همو دیدیم حالا این اقا زیاد از خونوادش حرف نمیزنه که مثلا ادرسشون دقیق کجاس و بسیار محتاط هستش بنظرتون من باید ادامه بدم یا به این رابطه شک کنم؟

سلام دوست گرامی ارتباط مجازی باید به دیدار حضوری برسد و نیاز به شناخت بیشتری دارید. تا زمانی که او قدم جدی برای ارتباط برنداشته است، روی او حساب ویژه‌ای باز نکنید.

من اخیرا با اقایی اشنا شدم ک هر دو خیلی بهم علاقمند شدیم. من اهل روابط ازاد نیستم برای همین اول رابطه از ایشون خواستم هدفش رو بگه میگه من میخوام با هم باشیم ولی ایندش نمیدونم چی میخواد بشه. کلا از ازدواج گریزانه! بنظرتون من عجله کردم ک همین هفته اول ازش خواستم هدفشو بگه و با شناخت تغییر میکنه یا پسرا همون اول هدفشون رو مشخص میکنن؟ ایشون دنبال یه رابطه بلندمدت بدون ازدواجه. یا میگه بعدا ب ازدواج فکر میکنبم.. امشب گفتم نمیپذیرم و تموم شد😔

سلام دوست گرامی شما موضع خودتان را بیان کردید و این درست است. اما هیچ کسی از روز اول قصد نهایی‌اش ازدواج نیست؛ چون هنوز شناختی اتفاق نیفتاده است.

سلام ببخشید من 16سالمه سه ساله با یه آقا ک دوسال از من بزرگترن تو رابطه ایم میگه قصدش ازدواجه ولی زمانی واسش مشخص نمیکنه میخوام بدونم آیا واقعا قصد ازدواج داره

سلام دوست گرامی اشاره کردید 3 سال است با ایشان در ارتباط هستید، 13 سالگی زمان مناسبی برای انتخاب شریک زندگی نیست.در این زمان هیجانات شما در حد بالایی است و براساس همین هیجان ممکن است تصمیمات ناگهانی بگیرید. ایشان در حال حاضر 18 سال دارند و مسیر طولانی‌ای برای رسیدن به مرحله ازدواج دارند. پیشنهاد می‌کنیم برای تصمیم‌گیری درست درباره این مساله حتما از مشاوران رادیو عشق نوبت مشاوره دریافت کنید.

سلام من مدت دو سال و نیم با یه آقا آشنا شدم که اختلاف سنی مون با هم زیاده و بیست سال از من بزرگترن اما من خیلی عاشق شم و دوست اش دارم ، اون هم مدام تو پیام ها و چت کردن ها بهم میگه دوست ام داره و عاشقمه ، مدام میگه میخوامت و عاشقتم و از فکرم نمیری بیرون ، بهم میگه چرا به من نمیگی دوست دارم و حرف های عاشقانه نمیزنی ، تو این چند سال شاید فقط ده بار بهش گفتم دوست دارم ، اما باز هم اصرار میکنه باید مدام بهش بگم دوست دارم ، میگه بهم بگو میبوسمت ، من چطور بفهمم قصدش ازدواجه واقعا ، وقتی خودم ازش میپرسم میگه بذار واکسن کرونا بیاد بعد کرونا ، بعد قسم خدا رو میخوره میگه واقعا عقدت میکنم ، تو این چند سال هیچ رابطه یا درخواست بدی از من نداشتن ، فقط میخوام بدونم مردها رو چطور میشه شناخت و فهمید دارن راست میگن

سلام دوست گرامی به سن خودتان و ایشان اشاره نکردید. فقط گفتید که 20 سال اختلاف سنی دارید. آیا ایشان متاهل هستند؟ نحوه آشنایی شما مهم است. فردی که 20 سال از شما بزرگتر است، طبیعتاً باید به یک پختگی رسیده باشد که بداند این مقدار اختلاف سنی برای ازدواج دردسرساز است. هدف ایشان را چطور ارزیابی می‌کنید؟ آیا واقعا به فکر ازدواج هستند؟ برای این رابطه تلاشی کردند و یا مقدمات ازدواج را فراهم کردند؟ جزییات بیشتر نیاز است تا مشاور شما بتواند راهنمای دقیقی به شما بکند. لطفا برای بررسی بیشتر نوبت مشاوره دریافت کنید.

سلام من حدود ۸ماه با یکی از همدانشگاهی‌یام دوستم … اوایل به قصد ازدواج بود ولی بنا به دلایلی و با فهمیدن اتفاقاتی که در گذشته برای من رخ داده بود، ایشون میخوان همچنان دوست بمونند و میگه نمیتونه با خودش کنار بیاد که با من ازدواج کنه

چند دفعه خواستن این رابطه رو تمام کنم ولی بنا به اصرار ایشون که میگند هیچ چیزی از من نمیخواد جز اینکه کنارش بمونم و ترکش نکنم الان سوالم اینه من باید چکار کنم می‌ترسم ترکش کنم و دلشو بشکونم واقعا نمیدونم چکار کنم

سلام دوست گرامی فردی که با او می‌خواهید ازدواج کنید، باید تمام شما را بپذیرد! گذشته شما نیز برای شماست و با تمام خطایی که کردید، اثرات آن را باید جبران کنید. اما اگر بخواهید در روال رابطه فقط برای رفع نیاز ایشان در رابطه باشید، فرصت بودن در کنار آدم هایی که می‌توانند با گذشته شما کنار بیایند و همراه شما باشند را از دست می‌دهید.

سلام من حدود 2 سال با پسری کوچکتر از خودم دوستم از ابتدا اصلا حرفی از ازدواج به میون نیوردن ولی همیشه منو عشقم و خانمم خطاب میکنه. و اینکه میگه ما تا ابد باهمیم. جدیدا هم میخاد خونه بخره و میگه میخام جدا از خانوادم زندگی کنم. من واقعا کلافه ام چند بار ازش جدا شدم ولی میگه نه میزارم بری نه من میرم. شما بگید چیکار کنم باهاش نمیتونم تو این بی تکلیفی بمونم.

سلام دوست گرامی به سن خودتان اشاره‌ای نکردید. خطاب کردن شما به عشقم یا خانمم و گفتن این موضوع که ما تا ابد باهم هستیم، نشانه‌ جدی برای رابطه و هدف داشتن نیست. شما باید از طرف مقابل‌تان یک عمل و رفتاری ببینید که نشان دهد ایشان در فکر جدی کردن رابطه هستند. مساله سن در رابطه زمانی بین دو نفر اختلاف ایجاد می‌کند که تمامی دعواها به مساله سن ختم شود. بنابراین باید قبل از اینکه ایشان بخواهند تکلیفی در رابطه مشخص کنند، شما تکلیف خود را مشخص کنید. به نظر می‌رسد به علت وابستگی که در این رابطه پیش آمده است، نمی‌توانید درست تصمیم بگیرید و ممکن است حتی حس کنید که از شما سوءاستفاده می‌شود. بنابراین می‌توانید برای روشن شدن تکلیف خودتان در این رابطه از مشاوران رادیوعشق وقت مشاوره دریافت کنید.

سلام وقتتون بخیر من خواهری دارم که 37 سالش هست و استاد دانشگاه. حدود 5 ماهه که با برادر یکی از همکاران شون آشنا شدن این آقا 47 سال دارن. بعد از یک ماه آشنایی اومدن خواستگاری قبلا خواهرم رو راضی کرده بود که مهریه و شیر بها و مراسم نداشته باشیم خواهرم هم قبول کرده بود. چند دو ماه بعد خانواده من رفتن منزل اونا و قرار بر این شد که داماد ی زمانی را برای آزمایش و عقد تعیین کنند آخه ما توی دو شهر مختلف هستیم البته با فاصله یک ساعته. یک ماه می شه که قراری نگذاشته برای مقدمات با خواهرم چت می کنن ی بار می گه وقت ندارم یا راه دور یا شما بیاین تهران… مدتی هم هست که رابطتشون صمیمی تر شده و از خواهرم تقاضای سکس چت کرده خواهرم مدتی باهاش همراه بوده اما پشیمون می شه و می گه از این حرفها نزنیم اما ایشون اصرار داره و کار خودشو می کنه حتی دو بارم تقاضای سکس تصویری کرده!!! من به خواهرم می گم بهش بگو اگر می خوایی بیا قانونی اقدام کن اما اونم ی جورایی خام حرفاش شده من خیلی نگرانم می ترسم از احساساتش سواستفاده کنه. لطفا بگید به نظر شما چنین مردی قصد ازدواج داره؟؟؟ ممنون

سلام باید علت تاخیری که ایجاد می‌کنن بررسی بشه. نمیشه با این دلایل گفت که ایشون دنبال ازدواج هستن یا نه،‌به هرحال این خواهر شماست که باید توی این شرایط جدی‌تر عمل کنه و اگر از انتخابش مطمئنه از ایشون بخواد که سریع‌تر اقدام کنن. پیشنهاد می‌کنم از خواهرتون بخواهید خودشون برای دریافت مشاوره اقدام کنن.

سلام من دختری ۲۱ساله هستم که سه سالی با آقایی که ۲۷سالشونه در ارتباط هستم من واقعا عاشق ایشونم اونم به من ابراز علاقه میکنه اما تاحالا هیچ بحثی راجع به ازدواج نکرده و از آینده هم صحبت نمیکنه فقط بیشتر بحث مسائل جنسی رو وسط میکشه و به علت محل زندگی متفاوتمون درخواست سکس چت میده که من هیچ وقت قبول نکردم اونم اصراری نمیکنه که قبول کنم و تمام این مدت هم با این وجودکنار من مونده من میخواستم بدونم این آقا واقعا به من علاقه داره و ممکنه به ازدواج فکر بکنه؟؟

سلام مطمئنا با این اطلاعات نمیشه در این مورد نظر داد که ایشون قصدش ازدواج هست یا نه. بهتره شروع کنید به شیوه‌های مناسب درباره آینده رابطه‌تون باهاشون حرف بزنید چون بعد از یک رابطه 3 ساله شما هم طبیعتا حق دارید در این باره صحبت کنید. ازطرفی فکر نکنید هرکسی درباره مسائل جنسی صحبت کنه یا در این زمینه درخواست‌هایی داشته باشه، لزوما به این معنیه که قصد ازدواج نداره. ضمن اینکه به نظر میرسه ایشون تا حدی هم به خط قرمزهای شما در این زمینه توجه می‌کنن.

سلام من یه خواهری دارم 39 سالشه و مجرد هست خواهرم اولا رفتار تندی با مردا داشتن چند سال پیش چون فکر کنم پدرم بد اخلاق هستند اینجوری با بقیه بودن و زیاد به فکر ازدواج.. نبودن با مردا بیشتر تند حرف میزد با مردا زیاد راحت نبود حرف درد و دلی کنه به قول خودم پاچه مردا میگرفت حالا الان نزدیک 3 سالی میشه این خصوصیاتش خیلی کم شده و به فکر ازدواج هست ولی خوب خواستگارم کم چند موردی بودن که باهاشون حرف و بیرون میرفت باهاشون تا در مورد ازدواج بدونه نشد خواهرم بگم که درس میخونه و میخواد بره خارج زندگی کنه الان 1 ماهه برای رفتن کلاس زبان میره و میگه تو کلاسشون یه مرده هم سن خواهرم هست پسر به نظر خوبی میاد و مجرد هست ولی نمیدونه چجوری بفهمه پسره قصد ازدواج داره و چکار کنه پسره از خواهرم خوشش بیاد و 3 ماه دیگه کلاسشون تموم میشه راهنمایی کنید و اینکه همه به ما میگن برای خانوادم دعا کردن واقعیتش برای برادرم دعا کرده بودن چون شخصی بهمون زنگ زد چند سال پیش و گفت براتون دعا کردم و زنگ زده بود حلالیت ما هم قضیه رو میدونسستیم و هر ازگاهی از دیوار.. خونمون دعا پیدا میکنیم چیزای عجیب خواهشن راهنمایی کنید

سلام بهترین کار اینه که از خواهرتون بخواهید خودشون با سیستم مشاوره تلفنی رادیو عشق تماس بگیرن تا متناسب با شرایط خودشون راهنمایی بشن.

سلام وخسته نباشید دختری 28 ساله هستم که مدت یکسالو نیم با یه آقایی 32 ساله آشنا شدم جفتمون هم رشته هستیم و هر دو کارشناسی ارشد،به هیچ عنوان رابطه جنسی باهم نداشتیم چون از ابتدا قصدمون ازدواج بوده حالا بعد یکسالو نیم از ایشون خواستم که رسمی بشه وخواستگاری بیان که بهونه آوردن گفتن شرایط مالیشون اوکی نیست لازم به ذکره که بگم ایشون سربازیشونو رفتن وسرکارم هستن یه مشکلی وجود داره توی فامیل ایشون پسرها 38ساله الی 40 ساله تازه به خواستگاری میرن و90درصد دوستاشونم علارغم داشتن شرایط مالی اما مجردن ایشون از من فرصت چندماهه خواستن که بعدش به خواستگاری بیان که من قبول نکردم و رابطه رو تموم کردم حس میکنم حالا حالاها تصمیم به ازدواج نداره الان مشکلم با دوست داشتنمه ایشونو خیلی دوست دارم ولی ار بلاتکلیفی خسته شدم وراضی به برگشتتن به این رابطه هم نیستم ممنون میشم چند راهکار بگین یه مقدار از فکر وناراحتی بیرون بیام خیلی فکرم درگیره….باسپاس

سلام داشتن احساسات منفی مثل غم، دلتنگی، خشم و … بعد از تمام شدن یک رابطه خیلی طبیعیه، خصوصا وقتی رابطه براتون جدی و به قصد ازدواج بوده. پیشنهاد می‌کنم مقاله کنار آمدن با شکست عشقی را در سایت رادیو عشق مطالعه کنید و در صورت نیاز با سیستم مشاوره صحبت کنید.

با سلام من دختری مذهبی و شاغل هستم و وضعیت فرهنگی و مالی خانواده خوب هست بیش از یکسال می ‌باشد که یکی از همکلاس های دوران ارشدم که از شهر دیگری هستن به من و درخواست آشنایی دادن برای ازدواج و در این مدت گاهی چت می کردیم و به صورت کلی فقط البته خانواده اش هم مطلع هستن .دفعات اول بیشتر در مورد ازدواج صحبت می کرد و حدود سه ماه بعد ملاقات حضوری داشتیم و ایشون میگن با توجه به شرایط کارشون فعلا نمیتونن راحت مرخصی بگیرن و بعد از جلسه نظرش را درمورد من خواست که من هم اعلام کردم باید جلسات بیشتری باهم صحبت کنیم و دیگه تموم شد و پیامی ندادن و مجدد دو ماه بعد پیام داد و پیام داد که بیا باهم شراکتی آپارتمانی خریداری کنیم و قبول نکردم و باز تموم کردن تا اینکه ماه گذشته پیام دادن که من آخر هفته میتونم با خانواده بیام برای آشنایی بیشتر که باتوجه به اینکه مادرم درگیر کرونا بودن گفتم اجازه دهید زمان دیگری و دیگه بعد از اون پیام ،ازشون خبری نشد من واقعا موندم آیا این آقا قصد ازدواج دارد؟و چکار کنم که سریعتر این موضوع مشخص شود

سلام دوست گرامی به نظر می‌رسد طرف مقابل شما هنوز برای انتخاب مردد است. شما برای ایشان یک بازه زمانی مشخص کنید. برای مثال وقتی مادرتان بهبود پیدا کردند، به او پیام دهید که مساله برطرف شده و می‌توانند برای خواستگاری اقدام کنند تا شناخت بیشتری کسب کنید.مشاوره پیش از ازدواج را در مرحله بعد توصیه می‌کنیم.

با سلام..من دختری 22 ساله هستم و دانشجوی ارشد که تا حالا با هیچ پسری رابطه ی عاشقانه برقرار نکردم..و تنها دلیلش عقیده ی خودم بود..از لحاظ خانوادگی خانواده ی روشنفکری دارم..از خودم تعریف نمیکنم اما دیگران میگویند چهره ی زیبایی دارم و جذاب هستم و بیشتر از سنم میفهمم..خواستگارانی هم که داشتم همه حداقل 7 سال از من بزرگتر بودند..عید امسال پسری که از اشناهای دورمان حساب میشد به یکی از فامیل های نزدیکمون گفت که چند ماهی هست به ازدواج با من فکر میکنه و از خداشه با من ازدواج کنه به قول خودش من دختر پاکی هستم و اون. پسری که تجربه های زیادی داشته..گفت دلیل فکر کردن زیادش اینه که میخواد منو 100 درصد خوشبخت کنه چون میدونه من لیاقتشو دارم..اینا گفته های خود اون پسر به واسطه بود..اون اقا از واسطه هم خواستن که این موضوعو به من نگن چون نمیخواستن ذهن من درگیر بشه و به درسم لطمه بخوره و فقط ازشون خواستن که غیر مستقیم نظر منو بدونن..اما این خانوم واسطه عید همه چیزو به من گفتن و به اون اقا هم گفتن که من با خبرم..ناگفته نمونه اون اقا عصبانی شدن از دست اون خانوم و بهشون گفتن چرا من متوجه شدم چون دارن فکر میکنن و اگر یه درصد متوجه بشن نمیتونن خوشبختم کنن جلو نمیان..راه ما از هم دوره و ما با هم در ارتباط نبودیم..5 ماه گذشت و من دیدم خبری ازین اقا نیست و اون خانوم که فامیل نزدیکمونه هم حرفی نمیزنه و من فکر میکردم پشیمون شدن..بعد از 5 ماه مسافرت رفتم شهرشون راستش رفتارهایی از اقا دیدم که شک کردم منو دوست دارن..یک شب که با هم اتفاقی تنها شدیم این اقا شروع کرد به صحبت از وضعیت مالیش ازینکه میخواد ماشینشو عوض کنه و اینکه خرج عروسی چقدره و خلاصه این حرفا..دو بار سعی کردم بحثو عوض کنم که برگشتن گفتن چرا نمیذاری حرف بزنم شمارمو الان یک ماهه که دارن و گاهی برام اهنگ عاشقانه میفرستن به جز این موارد مورد دیگه ای ندیدم الانم یک هفتست حتی اهنگم ندادن به من سوالم اینه با توجه به رفتارهاییکه شک کردم و این حرفا این اقا قصد ازدواج با منو دارن هنوز؟سعی کردم خلاصه توضیح بدم

سلام دوست گرامی به نظر میرسد ایشان مردد هستند و به دنبال تایید تصمیمشون هستند.از طرفی شما هم باید به نوعی رغبت خود را نشان بدید.میتوانید شما برای ایشون پیامی ارسال کنید که متوجه بشند شما هم بی تمایل نیستید

من 33 سال سن دارم و تقریبا حدود یکسال هست که با پسری دوست هستم و از همون ابتدا هردو به قصد ازدواج با هم آشنا شدیم که بعد از شش ماه به دلیل یک سری از مشکلات با ایشون صحبت جدی داشتم که تکلیفشون را بابت این آشنایی مشخص کنند که از من خواستگاری کردن و قصد را جدی اعلام کردن اما مشکلاتی که من با ایشون داشتم این بود که همیشه گوشی موبایل برگردنده که من متوجه نمیشم که چه کسی تماس گرفته و وقتی با دوستانش بیرون میره البته در ماه یکبار یا دوبار این اتفاق بیفته از موقعی که به حمع میرسه دیگه تلفن جواب نمیده تا فردا و نخریدن کادو تولد البته ایشون هیچ اعتقادی به خرید کادو ندارن برای هیچ کس من فقط بابت این سه مورد با ایشون مشکل دارم و بقیه رفتارشون برای من خوبه اما به دلیل پاره از مشکلات خانوادگی که برای من پیش امد دیگه نتونستم برای ایشون زمانی برای خواستگاری مشخص کنم و به نظرم ایشون از این مسئله دور شدن لطفا من را راهنمایی بکنید که دوباره چه کاری انجام بدم؟

سلام دوست گرامی مواردی که مطرح کردید هر سه نیاز به بررسی و حل مشکل دارد منطقی باشید و تنها به علاقه داشتن کفایت نکنید مواردی که بازگو کردید حتما برای شما مهم بوده که بیان شده و ذهن شما را مشغول کرده پس با مراجعه به مشاور در این زمینه صحبت کنید

درود من الان ۳ ساله ک با یه پسری دوستم ک توو بچگی میخواستن با من دوست بشن ولی من رد کردمشون و با یکی دیگ دوس شدم و بعد ک خیانت دیدم اومدم پیشه ایشون ب مدته ۴ سال بعد ولی همچنان دوست داشتن ک باهم باشیم و دوست شدیمو ۳ ساله ک باهمیم این آقا همون اول گفتن ک رابطه جدی میخوان منم قبول کردم ولی چون خیانت دیده بودم خیلی رو این آقا حساس بودم و خیلی جاها با حساسیت و شکاک بودنم اذیتشون کردم و بعد خیلی قهر کردیمو آشتی یبار ک باهاش قهر کردم با دوستم امتحانش کردم ک ب دوستم پا داد ولی قبل اینک بخوان باهم دوس بشن بدونه اینک بش بگم این قضایا زیره سره منه بش گفتم ناراحتمو حالم بده و اومد پیشمو آشتی کردیم وقتی آشتی کردیم هیچی از این موضوع نگفت و حتی اگ بحثی در این باره ب غیر مستقیم میکردم پنهانم میکرد تا اینک رفتاراشم بد شده بود دوباره تموم کردیمو ایندفعه باز دوستمو سمتش فرستادمو جدی تر میخواست باهاش وارد رابطه بشه از اون ورم ب من میگفت ک رابطه رو درست کنم آخرش خواستم برگردم بم گف هیچ اتفاق بدی دیگ نمیوفته و هیچ کاری نمیکنه ولی بازم دنبال دوستم بود ک دیگ طاقت نیاوردمو گفتم ک زیره سره من بوده و گم شه از زندگیم ک خب خیلی خواست رابطه رو برگردونه حتی رفت جلو دره خونمون چون خانوادم میدونن ک باهمیم خلاصه آشتی کردیم و میگ پشیمونه ولی خیلی بش بد دلم ولی تازگیا منو با خانوادش میبره بیرون قبلا خانوادش میدونستن باهمیم ولی الان میریم بیرونو سعی میکنه خوب باشیم ولی بازم بش شک دارم با اینک داره تلاش میکنه خوب شیم ب نظرتون من چیکار کنم؟ واقعی برم؟ یا بذارم درستش کنه؟ آخه بهش شک دارم چون مخفیانه با دوستم میحرفید ب نظره خودش ک تهش فهمید من میدونم اینجوری شد الان دقیقا نمیدونم چیکار کنم؟!!

سلام دوست گرامی رابطه ای که یبار به هر دلیلی خراب شده باید برای برگشت مجدد خیلی محتاط بود. و اکنون که به رابطع برگشتید با دقت و وسواس بیشتری ادامه دهید. سعی کنید مشکلات رابطه را حل کنید

سلام من ۱۷سالم هس و تقریبا یکسال هس با پسری دوست شدم و همون اول قصدمون معلوم شد(ازدواج) مادرم و خواهرام در جریان هستن تاحالا هیچ درخواست رابطه جنسی نداشته و معتقد هس رابطه جنسی بعد از ازدواج صورت بگیره رابطمون در حده بوسو بغلو نوازش هس واقعا دیوانه وار عاشق هم دیگه هستیم و مطمعنم منو میخواد و قصده دیگه ای نداره و برای نامزدی و ازدواجمون زمان مشخص کرده و باهم صحبت کردیم خواستم نظره شمارو در مورد رابطمون بدونم با تشکر 😊🙏🏻

سلام دوست گرامی اینکه در جریان آشنایی،شما با خانواده مطرح کرده اید کار درستی انجام داده اید.البته اشنایی در این سن برای ازدواج زود هست و باید در حال حاضر ذهن و انرژی شما برای درس و ادامه تحصیل باشد.اما اگر واقعا بهم علاقمند هستید بهتر است ایشان هم به مرور با خانواده خودشان مطرح کنند و در زمان مناسب که امکانش هست یک ملاقات بین دو خانواده انجام شود.

سلام با پسری حدود 6 سال دوست بودیم و قصدمون ازدواج بود و ایشون قبل رفتن اومدن خواستگاری که بعدا برگردن ایران برای مراسم عقد. دانشجوی دکتری در خارج کشور هستند ایشون. الان که حدودا 2 ماه مونده به زمانی که قرار بود برگرده پشیمون شدن و می خوان که نیان. ایا راهی برای برگشت ایشون هست یا بهترین راه تموم کردن کامل رابطس؟ تا حرف برگشت میشه قهر می کنه و چند روزی جوابمو نمیده

سلام دوست گرامی.ابتدا دلایل ایشان برای عدم برگشت رو مطلع بشید بعد تصمیم بگیرید که تمام کنید یا ایشان را به صورتی جذب کنید که به ایران برگردن در صورتی که ترس و عدم مراجعه به ایران بخاطر شرایط اقامت ایشان هست میتوانید با کمک وکیل در این زمینه کمکشان کنید اما اگر دلایل و بهانه های بیهوده دارند بهتر هست برای خودتان ارزش قایل بشید و رابطه را تمام کنید

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

 

با پسری وارد رابطه عاطفی شده اید و او ادعا میکند بسیار دوستتان دارد، اما چطور میتوانید اطمینان یابید که هدف و قصد او از برقراری رابطه دوستی، ازدواج است؟ و آیا واقعا آشنایی و رابطه عاطفی شما به چشم فرصتی برای شناخت قبل از ازدواج میبیند، یا اینکه صرفا قصد وقت گذرانی و حتی سوءاستفاده عاطفی یا جنسی دارد؟ اگر هرچه زودتر تشخیص دهید قصد پسر از رابطه ازدواج است یا خیر، میتوانید واقع بینانه تر درمورد ادامه رابطه تصمیم بگیرید. در این نوشتار نشانه ها و مشخصات پسری که قصد ازدواج ندارد را بیان میکنیم و توضیح میدهیم چه پسرانی هرگز از شما خواستگاری نخواهند کرد و رابطه دوستی با  آن ها، بی سرانجام خواهد ماند.

فهرست مطالب

پسری که قصد ازدواج با شما را ندارد، یک یا چندمورد از نشانه های زیر را در رابطه عاطفی خواهد داشت:

ازدواج موضوعی نیست که مردان درباره‌ی آن مردد باشند. اکثر مردان بعد از چند ماه متوجه می‌شوند که آیا دوست دارند، دختری که با او دوست هستند، تا پایان عمر در کنارشان باقی بماند یا خیر. حتی اگر دوست پسرتان به طور جدی درباره ازدواج با شما فکر نکرده باشد، وقتی از او در این باره سوال می‌کنید، غریزه‌اش به او کمک می‌کند تا به سرعت به سوالتان جواب بدهد.چگونه بفهمیم قصد پسر ازدواج است یا دوستی

به همین دلیل پسری که درباره ازدواج مردد است و در جواب سوالتان می‌گوید: “خب الان مطمئن نیستم، یه کم بیشتر بهم وقت بده تا درباره‌اش فکر کنم …”، فقط در حال بهانه آوردن و طفره رفتن است. این دودلی نشانه‌ی این است که او واقعاً قصد ازدواج ندارد.

بسیاری از دختران در این دام گرفتار می‌شوند و هر بار که دوست پسرشان از تعیین وقت برای ازدواج طفره می‌رود، قلبشان می‌شکند. پسری که قصد ازدواج ندارد، اما می‌خواهد همچنان از این رابطه‌ی دوستی سوءاستفاده کند، در نهایت از طفره رفتن درباره‌ی ازدواج خسته می‌شود. این پسر ریاکار از دختر منتظر درخواست ازدواج می‌کند، بدون این که حتی وقتی را برای خواستگاری رسمی و ازدواج تعیین کند.

اگر دوست پسرتان دائماً ازدواج را به آینده‌ای نامعلوم، چند ماه بعد یا حتی چند سال بعد موکول می‌کند یا حتی از صحبت کردن درباره‌ی ازدواج فرار می‌کند، این طفره رفتن و بلاتکلیف گذاشتن نشانه‌ی مهمی است که او هرگز قصد ازدواج با شما را ندارد و احتمالا از ابتدا دوستی را به قصد ازدواج آغاز نکرده است.

وقتی پسری اصلاً قصد ازدواج نداشته باشد، اما دختر به ازدواج امید بسته باشد، این اختلاف نظر در نهایت خودش را نشان می‌دهد و به جر و بحث و دعوا دامن می‌زند. برای حل این مشاجرات فقط دو راه وجود دارد، یا پسر گریزان از ازدواج سرانجام به خواسته‌ی دوست دخترش تن می‌دهد یا این که رابطه به پایان می‌رسد.

البته زمانی این سناریوها واقعیت می‌یابد که هر دو طرف تمایل داشته باشند که درباره‌ی ازدواج با هم صحبت کنند. اگر دوست پسرتان همیشه از بحث درباره‌ی ازدواج فرار می‌کند و معتقد است که سری را که درد می‌کند، دستمال نمی‌بندند و از دعوا کردن اجتناب می‌کند، چون حوصله‌ی جر و بحث را ندارد، این فرار از مشاجره اصلاً نشانه‌ی خوبی نیست.

این سکوت علامت این است که فقط نصف حرف‌های او راست و بقیه دروغ است و او در تلاش برای فرار کردن از مشاجره درباره‌ی ازدواج قول‌هایی می‌دهد و حرف‌هایی می‌زند تا حواستان را پرت کند. بنابراین اگر اوضاع تحت کنترلتان نباشد و چشمان تیزبینی نداشته باشید، این اختلاف نظر به لطف دورویی دوست پسرتان مدت‌ها مخفی خواهد ماند.

اگر پسری واقعا قصد ازدواج با شما را داشته باشد، هرگز برای داشتن رابطه جنسی در دوران دوستی اصرار نمیکند. به خصوص اگر شما با این موضوع مخالف باشید و تمایل داشته باشید تا ازدواج رسمی برای داشتن رابطه جنسی صبر کنید، اصرار او به داشتن سکس قبل از ازدواج اصلا نشانه خوبی نیست. چرا که پسری که قصد ازدواج دارد، به شما و عقایدتان احترام میگذراد و شما را برای انجام کاری که با آن مخالف هستید و ناراحتتان میکند تحت فشار قرار نمیدهد.

اگر هر بار که موضوع ازدواج مطرح می‌شود، دوست پسرتان به جز این که بگوید ازدواج هیچ فایده‌ای برای مردان ندارد، چقدر پرداخت مهریه و شیربها غیرمنصفانه است، مردان بیچاره چه فشاری را برای تامین نیازهای خانواده‌شان تحمل می‌کنند و اصلاً چرا باید ازدواج کرد، حرف دیگری ندارد، در واقع دارد شخصیت اصلی‌شان را به شما نشان می‌دهد. باید قبول کنید دوست پسرتان مردی است که اصلاً به زنان اعتماد ندارد و انتظار دارد، زنی که دوستش دارد و با او ازدواج می‌کند، از پشت به او خنجر بزند. این نظرات به خوبی نشان می‌دهد که او کاملاً ضدازدواج است. او را باور کنید و قبول کنید، شخصیت مسمومی دارد که تن به ازدواج نخواهد داد.

پسری که اکراه دارد، شما را نامزد یا حتی دوست دخترش خطاب کند، احتمالاً هرگز شما را همسر صدا نخواهد کرد. بهتر است این حقیقت تلخ را باور کنید. اگر عنوان گذاشتن برای رابطه‌تان برایش دشوار است، چطور انتظار دارید که اقدامی رسمی را برای ازدواج و شروع زندگی مشترک انجام دهد.

وقتی درباره‌ی آینده صحبت می‌کنید، دوست پسرتان احتمالاً متوجه منظورتان می‌شود. اگر هر بار موضوع آینده و ازدواج مطرح می‌شود، او پرخاشگر و عصبانی می‌شود، این واکنش را نشانه‌ی هشدار در نظر بگیرید.

پریشان شدن بر سر موضوع ازدواج علامت دست و پنجه نرم کردن با حجم وسیعی از تعارض‌های درونی است. چنانچه دوست پسرتان بداند که نمی‌خواهد رابطه‌ی درازمدتی با شما داشته باشد، اما در عین حال چون نمی‌خواهد ترکتان کند، به رابطه با شما ادامه دهد، هر گونه سوال درباره‌ی آینده‌ی مشترک باعث می‌شود که از کوره دربرود. این طرز رفتار بسیار وحشتناک و ناامید کننده است و نشان می‌دهد که او تقریباً هیچ فکر و برنامه‌ای برای ازدواج کردن با شما ندارد.

پسری که قصد ازدواج با دختری ندارد اما میخواهد او را در رابطه عاطفی نگه دارد، به هر قیمتی که شده از صحبت در مورد ازدواج طفره میرود. و کم کم دختر نیز از جهت دادن صحبت به سمت ازدواج خواهد ترسید، چرا که با خود فکر میکند شاید بهتر باشد دیگر موضوعی را که میداند باعث ایجاد تنش و دعوا میشود پیش نکشد.

دوست پسرتان می‌خواهد که همین وضعیت فعلی تا ابد ادامه داشته باشد. او از صحبت کردن درباره‌ی ازدواج فرار می‌کند، چون این موضوع وضعیت آرام فعلی را متشنج و آرامشش را تهدید می‌کند. اگر او موضوع ازدواج را با بیشترین سرعتی که می‌تواند، عوض می‌کند، احتمالاً او هرگز تمایلی به صحبت کردن در این باره نخواهد داشت و ترجیح می‌دهد که این موضوع برای همیشه مسکوت بماند.

اگر پسری دورویی پیشه کرده باشد و وانمود کند که روزی ازدواج خواهد کرد، حال آن که در واقع می‌داند هیچ تمایلی به ازدواج ندارد، این تضاد باعث می‌شود که رفتار عجیب و زشتی داشته باشد. او می‌داند که با این دورویی ظلم بزرگی به دوست دخترش می‌کند. بنابراین اگر هر بار موضوع ازدواج مطرح می‌شود، دوست پسرتان عصبانی می‌شود، الان می‌دانید که عصبانیتش از کجا سرچشمه می‌گیرد. او عصبانی می‌شود، چون شما او را مجبور کرده‌اید که با ظلم و دورویی خود روبرو شود.

چنانچه دوست پسرتان رابطه‌تان را در حضور دیگران کم‌اهمیت جلوه می‌دهد، احتمالاً به آینده‌ی رابطه‌تان اطمینان ندارد و اصلاً به آینده‌ای که می‌توانید با هم داشته باشید، افتخار نمی‌کند.

به جز این چه دلیل دیگری می‌تواند برای کم‌اهمیت جلوه دادن یک رابطه‌ی جدی وجود داشته باشد؟

پسری که تمایل ندارد، دیگران از رابطه‌ی جدی او با یک دختر مطلع شوند، به هیچ وجه قصد ندارد که با آن دختر ازدواج کند و عشقش را به جهان اعلام کند. پنهان نگه داشتن رابطه‌ی دوستی نشانه‌ی بسیار بدی است که احتمال ازدواج را در آینده رد می‌کند.

همان‌طور که بارها شنیده‌اید، وقتی با یک نفر ازدواج می‌کنید، فقط با او ازدواج نکرده‌اید، بلکه با تمام خانواده‌اش ازدواج کرده‌اید. اگرچه برخی افراد پیوندهای خانوادگی‌شان را بعد از ازدواج قطع می‌کنند، تعداد بسیار بسیار بسیار زیادی همچنان به رفت و آمد با خانواده‌شان ادامه می‌دهند. بنابراین اگر دوست پسرتان شما را به خانواده‌اش حتی معرفی هم نمی‌کند، این دور نگه داشتن از خانواده را نشانه‌ی عدم تمایل برای ازدواج تلقی کنید.

عشق واقعی همواره راه خودش را پیدا می‌کند. اگر دوست پسرتان واقعاً قصد ازدواج با شما را داشته باشد، راهی برای راضی کردن خانواده‌اش پیدا می‌کند و آنها را قانع می‌کند که شما برای ازدواج با او مناسب هستید یا دست‌کم در برابر شک و تردیدهای خانواده‌اش از شما دفاع می‌کند.

اما اگر در برابر بدبینی‌ها و نظرات نامساعد خانواده‌اش ساکت می‌ماند یا این مخالفت‌ها را بهانه‌ای برای ازدواج نکردن می‌کند یا از این هم بدتر تا حدی با خانواده‌اش هم‌داستان می‌شود، این نشانه ‌را جدی بگیرید و باور کنید که او هرگز با شما پیمان ازدواج نخواهد بست.

اگر دوست پسرتان همواره بهانه‌ی جدیدی را برای این که چرا نمی‌تواند با شما ازدواج کند، پیدا می‌کند، هوشیار باشید که در واقع دارد شما را سر می‌دواند. برای مثال اگر بهانه می‌آورد که “اول باید پول بیشتری دربیارم.”، اما راجع به سطح درآمد فعلی خود یا زمانی که انتظار دارد درآمدش افزایش یابد، حرفی نمی‌زند یا نمی‌گوید که چرا برای ازدواج به پول بیشتر نیاز دارد، قبول کنید که فقط در حال بهانه تراشیدن است و هوشمندانه دلیلی را برای به تاخیر انداختن ازدواج می‌آورد که خارج از کنترل شما باشد.

سطح درآمدش بارها در مدتی که شما را بلاتکلیف نگه داشته است، افزایش می‌یابد، اما هر بار بهانه‌ی جدیدی را برای ازدواج نکردن پیدا می‌کند. “نه، الان وقت مناسبی برای ازدواج نیست، اول باید خونه بخرم …” بهتر است باور کنید که او برای ازدواج کردن امروز و فردا می‌کند، چون اصلاً قصد ازدواج ندارد.

پسری که بعد از گذشت مدت زیادی از رابطه دوستی، همچنان نسبت به انتخاب شما به عنوان همسر دودل است، قول ازدواج میدهد، اما زمانی برای آن مشخص نمیکند یا صراحتا میگوید قصد ازدواج ندارد یعنی هرگز از شما خواستگاری نخواهد کرد. پسری که فصد ازدواج ندارد برای حل مشکلات رابطه و اختلاف نظرها هیچ تلاشی نمیکند. او تمایل ندارد دیگران در جریان رابطه شما باشند و شما را به خانواده و دوستانش معرفی نمیکند و اگر خانواده اش مخالفت کنند تلاشی برای راضی کردن نمی نماید.  همچنین اگر پسری به طور کلی دیدگاه مثبتی نسبت به ازدواج ندارد، عنوانی برای رابطه تان نمیگذارد و به داشتن رابطه جنسی در دوران دوستی پافشاری میکند نیز نشانه این است که هرگز قصد ازدواج با شما را ندارد. وقتی پسری قصد ازدواج نداشته باشد معمولا صحبت درمورد آینده رابطه او را پریشان یا عصبانی میکند، برای عدم امکان ازدواج بهانه می آورد و موضوع صحبت را از ازدواج عوض میکند.

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

12 بازدید

18 بازدید

27 بازدید

37 بازدید

64 بازدید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

چگونه بفهمیم قصد پسر ازدواج است یا دوستی

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

من نزدیک دو سال با یکی از آشناهامون بودم که متاسفانه خیلی تنوع طلب بود و من دیر شناختمش😔 خانواده ام از رابطه مون باخبر شدن و من کات کردم و اون اصرار به برگشتم داشت ، ولی بعد از 2 ماه از کات کردن من ، رفت با یکی دیگه و مدام استوری میذاره ازش توی اینستا و متن عاشقانه شیر میکنه ، از یه طرف هم اهنگ هایی میذاره که حس میکنم مخاطبش منم ، با اون دختر 6 ماه هست که رل زده ، به نظرتون پسرها به این زودی عشق شون رو فراموش میکنن یعنی همه شون اینجورن😔

سلام دوست گرامی روزهای تلخی را به علت این شکست عاطفی می‌گذرانید و این مساله باعث شده است که تصور کنید همه پسرها اینگونه هستند. خیر، شما می‌توانید با آگاهی و یادگیری مهارت‌های صحیح ارتباطی، با شخص مناسبی آشنا شوید. برای اینکه به خودتان کمک کنید، پیگیری او را در صفحات مجازی کنار بگذارید و به روح و روان خودتان صدمه بیشتری وارد نکنید. برای راهنمایی بیشتر نیز می‌توانید در دوره «زندگی پیروزمندانه پس از جدایی» شرکت کنید.

سلام من مدت ده ماهی میشه با یه آقایی توی رابطه ام. اوایل خودشون گفتن که الان شرایط ازدواج ندارن چون دانشجوی ترم پنج پرستاری هستن میگفت تا چهار سال دیگه پولی برای ازدواج ندارن من بیست سالمه و فاصله سنیمون دوسالو نیمه اما الان هروقت من بحث ازدواج و جلو میارم عصبانی و نارحت میشه و میگه که داری به من فشار میاری خیلی وقتا هم مسایل جنسی رو جلو می‌کشه و سکس تصویری میخواد پنج شش بار همو دیدیم مادر من بعد مدتی متوجه شدن و از دستم عصبانی شدن با وجود اینکه تو خیلی جاها تنها بودیم ولی در حد نوازش و بوس و بغل بوده و رابطه جنسی نداشتیم گاهی وقتا میگه می‌خوام برم خارج گاهی هم دنبال کار میگرده که درآمدی داشته باشه ولی هیچوقت قول ازدواج نداده . هر وقت دوستای مشترکمون ازدواج میکنن دچار کی غم درونی میشه و اینکه بهم گفته من نمی تونم مانع خوشبختی تو بشم اگه خواستگار خوبی داشتی میتونی ازدواج کنی یبار گفت بعد تو به هیچ کس دل نمی بندم هر موقع حرف خواستگار من میشه نارحت میشه از خرج های زیاد عروسی و مراسمات صحبت می‌کنه خونمونم از هم یکساعتو نیم فاصله داره .م یگه رابطه هرچی مخفی تر باشه بهتره اگه علنی بشه مجبورت میکنن شوهر کنی البته دوستای نزدیک اون و پسرعموش در جریان رابطمونن الان واقعا در حالت بلاتکلیفی هستم لطفا کمکم کنید ب نظر شما قصدش چیه؟؟چی بهش بگم احساس میکنم خسته شدم دلمم نمیاد تموم کنم

سلام دوست گرامی او اوایل رابطه اشاره کرده است که فعلا شرایط ازدواج ندارد؛ اما شما با وجود اینکه می‌خواستید ازدواج کنید و با او هم هدف نبودید؛ رابطه را ادامه دادید. از سوی دیگر، طرف مقابل شما برنامه‌ریزی و هدف مشخصی برای زندگی‌اش ندارد و این یک زنگ خطر اساسی است. او نمی‌خواهد کسی از رابطه اطلاع داشته باشد، اما می‌خواهد به صورت مداوم به شما نزدیک باشد؛ این مسائل تناقض جدی ایجاد می‌کند. در کل رابطه شما کیفیت خوبی ندارد، بهتر است زمان مشاوره رزرو کنید تا بررسی بیشتری صورت گیرد.

تقریبا اکثر این ویژگی هارو داره ولی دلم نمی خواد ولش کنم دوسش دارم نمیدونم چیکار کنم لطفاً کمکم کنید 🙏🏻😔

سلام دوست گرامی اگر تمامی این ویژگی‌ها را دارد و شما وابسته به او هستید، نشان می‌دهد که وضعیت خودتان و رابطه را انکار می‌کنید. سود و زیان این رابطه را برای خودتان مشخص کنید و آسیب‌های احتمالی آن را بررسی کنید.

سلام. برای ازدواج یک جلسه با اقایی ملاقات داشتم. خانواده من از این آشنایی اطلاع دارن ولی خانواده ایشون نه. بهشون گفتم باید به خانواده تون اطلاع بدین ولی مخالفت کردن و گفتن که تمایلی ندارم. بعد 3ماه 4ماه اگه اوکی بودیم میگم. من 31سالم هست و ایشون 35 سال. پدرم مخالف هست میگن باید حداقل با خانواده یکبار دیدار داشته باشیم ببینیم خانوادش کی هشتن و اونها هم از این قضیه مطلع باشن. آیا باید خانواده شو در جریان بزاره؟ یا ما داریم سختگیری میکنیم؟

سلام دوست گرامی در روند آشنایی تا ازدواج، مرحله اول پسندیدن و شناخت بیشتر دختر و پسر از یکدیگر اولویت دارد؛ که این آشنایی بهتر است در چارچوب خانوادگی باشد. در مرحله بعد اگر هردوی شما به نتیجه مطلوبی رسیدید؛ ارتباط خانوادگی شروع خواهد شد. در هر دو مرحله استفاده از مشاوره پیش از ازدواج توصیه می‌شود.

سلام آیا این که پسر ادرس خونه دختر را بگیرد و همچنین شماره خونه ی دختر وبگوید تقریبا ی سال دیگر میایم خواستگاری.. قصدش ازدواج هست ایا؟ سن پسر زیر بیست هست.. با وجود دیدار حضوری و رابطه ای صمیمانه وباوجود اطلاع مادر ها به صورت پنهانی. ایا میشود اعتماد کرد

سلام دوست گرامی زیر 20 سال زمان مناسبی برای وعده ازدواج نیست. هنوز هویت مستقلی برای افراد شکل نگرفته است و همچنین احساسات مختلف آنها به ثبات نرسیده است.

سلام .وقتتون بخیر. من شیش ماهی میشه یا یه اقایی از طریق تلگرام اشنا شدم و ایشون روانشناس هستند و منم درس میخونم . مشکلی باهم نداریمو خیلیم خوبیم قصدشو از رابطه گفته و اینم گفتن که ولی فعلا شرایط عمل کردن را ندارند شهرای دور از هم هستیم که فعلا فقط تصویری همو دیدیم حالا این اقا زیاد از خونوادش حرف نمیزنه که مثلا ادرسشون دقیق کجاس و بسیار محتاط هستش بنظرتون من باید ادامه بدم یا به این رابطه شک کنم؟

سلام دوست گرامی ارتباط مجازی باید به دیدار حضوری برسد و نیاز به شناخت بیشتری دارید. تا زمانی که او قدم جدی برای ارتباط برنداشته است، روی او حساب ویژه‌ای باز نکنید.

من اخیرا با اقایی اشنا شدم ک هر دو خیلی بهم علاقمند شدیم. من اهل روابط ازاد نیستم برای همین اول رابطه از ایشون خواستم هدفش رو بگه میگه من میخوام با هم باشیم ولی ایندش نمیدونم چی میخواد بشه. کلا از ازدواج گریزانه! بنظرتون من عجله کردم ک همین هفته اول ازش خواستم هدفشو بگه و با شناخت تغییر میکنه یا پسرا همون اول هدفشون رو مشخص میکنن؟ ایشون دنبال یه رابطه بلندمدت بدون ازدواجه. یا میگه بعدا ب ازدواج فکر میکنبم.. امشب گفتم نمیپذیرم و تموم شد😔

سلام دوست گرامی شما موضع خودتان را بیان کردید و این درست است. اما هیچ کسی از روز اول قصد نهایی‌اش ازدواج نیست؛ چون هنوز شناختی اتفاق نیفتاده است.

سلام ببخشید من 16سالمه سه ساله با یه آقا ک دوسال از من بزرگترن تو رابطه ایم میگه قصدش ازدواجه ولی زمانی واسش مشخص نمیکنه میخوام بدونم آیا واقعا قصد ازدواج داره

سلام دوست گرامی اشاره کردید 3 سال است با ایشان در ارتباط هستید، 13 سالگی زمان مناسبی برای انتخاب شریک زندگی نیست.در این زمان هیجانات شما در حد بالایی است و براساس همین هیجان ممکن است تصمیمات ناگهانی بگیرید. ایشان در حال حاضر 18 سال دارند و مسیر طولانی‌ای برای رسیدن به مرحله ازدواج دارند. پیشنهاد می‌کنیم برای تصمیم‌گیری درست درباره این مساله حتما از مشاوران رادیو عشق نوبت مشاوره دریافت کنید.

سلام من مدت دو سال و نیم با یه آقا آشنا شدم که اختلاف سنی مون با هم زیاده و بیست سال از من بزرگترن اما من خیلی عاشق شم و دوست اش دارم ، اون هم مدام تو پیام ها و چت کردن ها بهم میگه دوست ام داره و عاشقمه ، مدام میگه میخوامت و عاشقتم و از فکرم نمیری بیرون ، بهم میگه چرا به من نمیگی دوست دارم و حرف های عاشقانه نمیزنی ، تو این چند سال شاید فقط ده بار بهش گفتم دوست دارم ، اما باز هم اصرار میکنه باید مدام بهش بگم دوست دارم ، میگه بهم بگو میبوسمت ، من چطور بفهمم قصدش ازدواجه واقعا ، وقتی خودم ازش میپرسم میگه بذار واکسن کرونا بیاد بعد کرونا ، بعد قسم خدا رو میخوره میگه واقعا عقدت میکنم ، تو این چند سال هیچ رابطه یا درخواست بدی از من نداشتن ، فقط میخوام بدونم مردها رو چطور میشه شناخت و فهمید دارن راست میگن

سلام دوست گرامی به سن خودتان و ایشان اشاره نکردید. فقط گفتید که 20 سال اختلاف سنی دارید. آیا ایشان متاهل هستند؟ نحوه آشنایی شما مهم است. فردی که 20 سال از شما بزرگتر است، طبیعتاً باید به یک پختگی رسیده باشد که بداند این مقدار اختلاف سنی برای ازدواج دردسرساز است. هدف ایشان را چطور ارزیابی می‌کنید؟ آیا واقعا به فکر ازدواج هستند؟ برای این رابطه تلاشی کردند و یا مقدمات ازدواج را فراهم کردند؟ جزییات بیشتر نیاز است تا مشاور شما بتواند راهنمای دقیقی به شما بکند. لطفا برای بررسی بیشتر نوبت مشاوره دریافت کنید.

سلام من حدود ۸ماه با یکی از همدانشگاهی‌یام دوستم … اوایل به قصد ازدواج بود ولی بنا به دلایلی و با فهمیدن اتفاقاتی که در گذشته برای من رخ داده بود، ایشون میخوان همچنان دوست بمونند و میگه نمیتونه با خودش کنار بیاد که با من ازدواج کنه

چند دفعه خواستن این رابطه رو تمام کنم ولی بنا به اصرار ایشون که میگند هیچ چیزی از من نمیخواد جز اینکه کنارش بمونم و ترکش نکنم الان سوالم اینه من باید چکار کنم می‌ترسم ترکش کنم و دلشو بشکونم واقعا نمیدونم چکار کنم

سلام دوست گرامی فردی که با او می‌خواهید ازدواج کنید، باید تمام شما را بپذیرد! گذشته شما نیز برای شماست و با تمام خطایی که کردید، اثرات آن را باید جبران کنید. اما اگر بخواهید در روال رابطه فقط برای رفع نیاز ایشان در رابطه باشید، فرصت بودن در کنار آدم هایی که می‌توانند با گذشته شما کنار بیایند و همراه شما باشند را از دست می‌دهید.

سلام من حدود 2 سال با پسری کوچکتر از خودم دوستم از ابتدا اصلا حرفی از ازدواج به میون نیوردن ولی همیشه منو عشقم و خانمم خطاب میکنه. و اینکه میگه ما تا ابد باهمیم. جدیدا هم میخاد خونه بخره و میگه میخام جدا از خانوادم زندگی کنم. من واقعا کلافه ام چند بار ازش جدا شدم ولی میگه نه میزارم بری نه من میرم. شما بگید چیکار کنم باهاش نمیتونم تو این بی تکلیفی بمونم.

سلام دوست گرامی به سن خودتان اشاره‌ای نکردید. خطاب کردن شما به عشقم یا خانمم و گفتن این موضوع که ما تا ابد باهم هستیم، نشانه‌ جدی برای رابطه و هدف داشتن نیست. شما باید از طرف مقابل‌تان یک عمل و رفتاری ببینید که نشان دهد ایشان در فکر جدی کردن رابطه هستند. مساله سن در رابطه زمانی بین دو نفر اختلاف ایجاد می‌کند که تمامی دعواها به مساله سن ختم شود. بنابراین باید قبل از اینکه ایشان بخواهند تکلیفی در رابطه مشخص کنند، شما تکلیف خود را مشخص کنید. به نظر می‌رسد به علت وابستگی که در این رابطه پیش آمده است، نمی‌توانید درست تصمیم بگیرید و ممکن است حتی حس کنید که از شما سوءاستفاده می‌شود. بنابراین می‌توانید برای روشن شدن تکلیف خودتان در این رابطه از مشاوران رادیوعشق وقت مشاوره دریافت کنید.

سلام وقتتون بخیر من خواهری دارم که 37 سالش هست و استاد دانشگاه. حدود 5 ماهه که با برادر یکی از همکاران شون آشنا شدن این آقا 47 سال دارن. بعد از یک ماه آشنایی اومدن خواستگاری قبلا خواهرم رو راضی کرده بود که مهریه و شیر بها و مراسم نداشته باشیم خواهرم هم قبول کرده بود. چند دو ماه بعد خانواده من رفتن منزل اونا و قرار بر این شد که داماد ی زمانی را برای آزمایش و عقد تعیین کنند آخه ما توی دو شهر مختلف هستیم البته با فاصله یک ساعته. یک ماه می شه که قراری نگذاشته برای مقدمات با خواهرم چت می کنن ی بار می گه وقت ندارم یا راه دور یا شما بیاین تهران… مدتی هم هست که رابطتشون صمیمی تر شده و از خواهرم تقاضای سکس چت کرده خواهرم مدتی باهاش همراه بوده اما پشیمون می شه و می گه از این حرفها نزنیم اما ایشون اصرار داره و کار خودشو می کنه حتی دو بارم تقاضای سکس تصویری کرده!!! من به خواهرم می گم بهش بگو اگر می خوایی بیا قانونی اقدام کن اما اونم ی جورایی خام حرفاش شده من خیلی نگرانم می ترسم از احساساتش سواستفاده کنه. لطفا بگید به نظر شما چنین مردی قصد ازدواج داره؟؟؟ ممنون

سلام باید علت تاخیری که ایجاد می‌کنن بررسی بشه. نمیشه با این دلایل گفت که ایشون دنبال ازدواج هستن یا نه،‌به هرحال این خواهر شماست که باید توی این شرایط جدی‌تر عمل کنه و اگر از انتخابش مطمئنه از ایشون بخواد که سریع‌تر اقدام کنن. پیشنهاد می‌کنم از خواهرتون بخواهید خودشون برای دریافت مشاوره اقدام کنن.

سلام من دختری ۲۱ساله هستم که سه سالی با آقایی که ۲۷سالشونه در ارتباط هستم من واقعا عاشق ایشونم اونم به من ابراز علاقه میکنه اما تاحالا هیچ بحثی راجع به ازدواج نکرده و از آینده هم صحبت نمیکنه فقط بیشتر بحث مسائل جنسی رو وسط میکشه و به علت محل زندگی متفاوتمون درخواست سکس چت میده که من هیچ وقت قبول نکردم اونم اصراری نمیکنه که قبول کنم و تمام این مدت هم با این وجودکنار من مونده من میخواستم بدونم این آقا واقعا به من علاقه داره و ممکنه به ازدواج فکر بکنه؟؟

سلام مطمئنا با این اطلاعات نمیشه در این مورد نظر داد که ایشون قصدش ازدواج هست یا نه. بهتره شروع کنید به شیوه‌های مناسب درباره آینده رابطه‌تون باهاشون حرف بزنید چون بعد از یک رابطه 3 ساله شما هم طبیعتا حق دارید در این باره صحبت کنید. ازطرفی فکر نکنید هرکسی درباره مسائل جنسی صحبت کنه یا در این زمینه درخواست‌هایی داشته باشه، لزوما به این معنیه که قصد ازدواج نداره. ضمن اینکه به نظر میرسه ایشون تا حدی هم به خط قرمزهای شما در این زمینه توجه می‌کنن.

سلام من یه خواهری دارم 39 سالشه و مجرد هست خواهرم اولا رفتار تندی با مردا داشتن چند سال پیش چون فکر کنم پدرم بد اخلاق هستند اینجوری با بقیه بودن و زیاد به فکر ازدواج.. نبودن با مردا بیشتر تند حرف میزد با مردا زیاد راحت نبود حرف درد و دلی کنه به قول خودم پاچه مردا میگرفت حالا الان نزدیک 3 سالی میشه این خصوصیاتش خیلی کم شده و به فکر ازدواج هست ولی خوب خواستگارم کم چند موردی بودن که باهاشون حرف و بیرون میرفت باهاشون تا در مورد ازدواج بدونه نشد خواهرم بگم که درس میخونه و میخواد بره خارج زندگی کنه الان 1 ماهه برای رفتن کلاس زبان میره و میگه تو کلاسشون یه مرده هم سن خواهرم هست پسر به نظر خوبی میاد و مجرد هست ولی نمیدونه چجوری بفهمه پسره قصد ازدواج داره و چکار کنه پسره از خواهرم خوشش بیاد و 3 ماه دیگه کلاسشون تموم میشه راهنمایی کنید و اینکه همه به ما میگن برای خانوادم دعا کردن واقعیتش برای برادرم دعا کرده بودن چون شخصی بهمون زنگ زد چند سال پیش و گفت براتون دعا کردم و زنگ زده بود حلالیت ما هم قضیه رو میدونسستیم و هر ازگاهی از دیوار.. خونمون دعا پیدا میکنیم چیزای عجیب خواهشن راهنمایی کنید

سلام بهترین کار اینه که از خواهرتون بخواهید خودشون با سیستم مشاوره تلفنی رادیو عشق تماس بگیرن تا متناسب با شرایط خودشون راهنمایی بشن.

سلام وخسته نباشید دختری 28 ساله هستم که مدت یکسالو نیم با یه آقایی 32 ساله آشنا شدم جفتمون هم رشته هستیم و هر دو کارشناسی ارشد،به هیچ عنوان رابطه جنسی باهم نداشتیم چون از ابتدا قصدمون ازدواج بوده حالا بعد یکسالو نیم از ایشون خواستم که رسمی بشه وخواستگاری بیان که بهونه آوردن گفتن شرایط مالیشون اوکی نیست لازم به ذکره که بگم ایشون سربازیشونو رفتن وسرکارم هستن یه مشکلی وجود داره توی فامیل ایشون پسرها 38ساله الی 40 ساله تازه به خواستگاری میرن و90درصد دوستاشونم علارغم داشتن شرایط مالی اما مجردن ایشون از من فرصت چندماهه خواستن که بعدش به خواستگاری بیان که من قبول نکردم و رابطه رو تموم کردم حس میکنم حالا حالاها تصمیم به ازدواج نداره الان مشکلم با دوست داشتنمه ایشونو خیلی دوست دارم ولی ار بلاتکلیفی خسته شدم وراضی به برگشتتن به این رابطه هم نیستم ممنون میشم چند راهکار بگین یه مقدار از فکر وناراحتی بیرون بیام خیلی فکرم درگیره….باسپاس

سلام داشتن احساسات منفی مثل غم، دلتنگی، خشم و … بعد از تمام شدن یک رابطه خیلی طبیعیه، خصوصا وقتی رابطه براتون جدی و به قصد ازدواج بوده. پیشنهاد می‌کنم مقاله کنار آمدن با شکست عشقی را در سایت رادیو عشق مطالعه کنید و در صورت نیاز با سیستم مشاوره صحبت کنید.

با سلام من دختری مذهبی و شاغل هستم و وضعیت فرهنگی و مالی خانواده خوب هست بیش از یکسال می ‌باشد که یکی از همکلاس های دوران ارشدم که از شهر دیگری هستن به من و درخواست آشنایی دادن برای ازدواج و در این مدت گاهی چت می کردیم و به صورت کلی فقط البته خانواده اش هم مطلع هستن .دفعات اول بیشتر در مورد ازدواج صحبت می کرد و حدود سه ماه بعد ملاقات حضوری داشتیم و ایشون میگن با توجه به شرایط کارشون فعلا نمیتونن راحت مرخصی بگیرن و بعد از جلسه نظرش را درمورد من خواست که من هم اعلام کردم باید جلسات بیشتری باهم صحبت کنیم و دیگه تموم شد و پیامی ندادن و مجدد دو ماه بعد پیام داد و پیام داد که بیا باهم شراکتی آپارتمانی خریداری کنیم و قبول نکردم و باز تموم کردن تا اینکه ماه گذشته پیام دادن که من آخر هفته میتونم با خانواده بیام برای آشنایی بیشتر که باتوجه به اینکه مادرم درگیر کرونا بودن گفتم اجازه دهید زمان دیگری و دیگه بعد از اون پیام ،ازشون خبری نشد من واقعا موندم آیا این آقا قصد ازدواج دارد؟و چکار کنم که سریعتر این موضوع مشخص شود

سلام دوست گرامی به نظر می‌رسد طرف مقابل شما هنوز برای انتخاب مردد است. شما برای ایشان یک بازه زمانی مشخص کنید. برای مثال وقتی مادرتان بهبود پیدا کردند، به او پیام دهید که مساله برطرف شده و می‌توانند برای خواستگاری اقدام کنند تا شناخت بیشتری کسب کنید.مشاوره پیش از ازدواج را در مرحله بعد توصیه می‌کنیم.

با سلام..من دختری 22 ساله هستم و دانشجوی ارشد که تا حالا با هیچ پسری رابطه ی عاشقانه برقرار نکردم..و تنها دلیلش عقیده ی خودم بود..از لحاظ خانوادگی خانواده ی روشنفکری دارم..از خودم تعریف نمیکنم اما دیگران میگویند چهره ی زیبایی دارم و جذاب هستم و بیشتر از سنم میفهمم..خواستگارانی هم که داشتم همه حداقل 7 سال از من بزرگتر بودند..عید امسال پسری که از اشناهای دورمان حساب میشد به یکی از فامیل های نزدیکمون گفت که چند ماهی هست به ازدواج با من فکر میکنه و از خداشه با من ازدواج کنه به قول خودش من دختر پاکی هستم و اون. پسری که تجربه های زیادی داشته..گفت دلیل فکر کردن زیادش اینه که میخواد منو 100 درصد خوشبخت کنه چون میدونه من لیاقتشو دارم..اینا گفته های خود اون پسر به واسطه بود..اون اقا از واسطه هم خواستن که این موضوعو به من نگن چون نمیخواستن ذهن من درگیر بشه و به درسم لطمه بخوره و فقط ازشون خواستن که غیر مستقیم نظر منو بدونن..اما این خانوم واسطه عید همه چیزو به من گفتن و به اون اقا هم گفتن که من با خبرم..ناگفته نمونه اون اقا عصبانی شدن از دست اون خانوم و بهشون گفتن چرا من متوجه شدم چون دارن فکر میکنن و اگر یه درصد متوجه بشن نمیتونن خوشبختم کنن جلو نمیان..راه ما از هم دوره و ما با هم در ارتباط نبودیم..5 ماه گذشت و من دیدم خبری ازین اقا نیست و اون خانوم که فامیل نزدیکمونه هم حرفی نمیزنه و من فکر میکردم پشیمون شدن..بعد از 5 ماه مسافرت رفتم شهرشون راستش رفتارهایی از اقا دیدم که شک کردم منو دوست دارن..یک شب که با هم اتفاقی تنها شدیم این اقا شروع کرد به صحبت از وضعیت مالیش ازینکه میخواد ماشینشو عوض کنه و اینکه خرج عروسی چقدره و خلاصه این حرفا..دو بار سعی کردم بحثو عوض کنم که برگشتن گفتن چرا نمیذاری حرف بزنم شمارمو الان یک ماهه که دارن و گاهی برام اهنگ عاشقانه میفرستن به جز این موارد مورد دیگه ای ندیدم الانم یک هفتست حتی اهنگم ندادن به من سوالم اینه با توجه به رفتارهاییکه شک کردم و این حرفا این اقا قصد ازدواج با منو دارن هنوز؟سعی کردم خلاصه توضیح بدم

سلام دوست گرامی به نظر میرسد ایشان مردد هستند و به دنبال تایید تصمیمشون هستند.از طرفی شما هم باید به نوعی رغبت خود را نشان بدید.میتوانید شما برای ایشون پیامی ارسال کنید که متوجه بشند شما هم بی تمایل نیستید

من 33 سال سن دارم و تقریبا حدود یکسال هست که با پسری دوست هستم و از همون ابتدا هردو به قصد ازدواج با هم آشنا شدیم که بعد از شش ماه به دلیل یک سری از مشکلات با ایشون صحبت جدی داشتم که تکلیفشون را بابت این آشنایی مشخص کنند که از من خواستگاری کردن و قصد را جدی اعلام کردن اما مشکلاتی که من با ایشون داشتم این بود که همیشه گوشی موبایل برگردنده که من متوجه نمیشم که چه کسی تماس گرفته و وقتی با دوستانش بیرون میره البته در ماه یکبار یا دوبار این اتفاق بیفته از موقعی که به حمع میرسه دیگه تلفن جواب نمیده تا فردا و نخریدن کادو تولد البته ایشون هیچ اعتقادی به خرید کادو ندارن برای هیچ کس من فقط بابت این سه مورد با ایشون مشکل دارم و بقیه رفتارشون برای من خوبه اما به دلیل پاره از مشکلات خانوادگی که برای من پیش امد دیگه نتونستم برای ایشون زمانی برای خواستگاری مشخص کنم و به نظرم ایشون از این مسئله دور شدن لطفا من را راهنمایی بکنید که دوباره چه کاری انجام بدم؟

سلام دوست گرامی مواردی که مطرح کردید هر سه نیاز به بررسی و حل مشکل دارد منطقی باشید و تنها به علاقه داشتن کفایت نکنید مواردی که بازگو کردید حتما برای شما مهم بوده که بیان شده و ذهن شما را مشغول کرده پس با مراجعه به مشاور در این زمینه صحبت کنید

درود من الان ۳ ساله ک با یه پسری دوستم ک توو بچگی میخواستن با من دوست بشن ولی من رد کردمشون و با یکی دیگ دوس شدم و بعد ک خیانت دیدم اومدم پیشه ایشون ب مدته ۴ سال بعد ولی همچنان دوست داشتن ک باهم باشیم و دوست شدیمو ۳ ساله ک باهمیم این آقا همون اول گفتن ک رابطه جدی میخوان منم قبول کردم ولی چون خیانت دیده بودم خیلی رو این آقا حساس بودم و خیلی جاها با حساسیت و شکاک بودنم اذیتشون کردم و بعد خیلی قهر کردیمو آشتی یبار ک باهاش قهر کردم با دوستم امتحانش کردم ک ب دوستم پا داد ولی قبل اینک بخوان باهم دوس بشن بدونه اینک بش بگم این قضایا زیره سره منه بش گفتم ناراحتمو حالم بده و اومد پیشمو آشتی کردیم وقتی آشتی کردیم هیچی از این موضوع نگفت و حتی اگ بحثی در این باره ب غیر مستقیم میکردم پنهانم میکرد تا اینک رفتاراشم بد شده بود دوباره تموم کردیمو ایندفعه باز دوستمو سمتش فرستادمو جدی تر میخواست باهاش وارد رابطه بشه از اون ورم ب من میگفت ک رابطه رو درست کنم آخرش خواستم برگردم بم گف هیچ اتفاق بدی دیگ نمیوفته و هیچ کاری نمیکنه ولی بازم دنبال دوستم بود ک دیگ طاقت نیاوردمو گفتم ک زیره سره من بوده و گم شه از زندگیم ک خب خیلی خواست رابطه رو برگردونه حتی رفت جلو دره خونمون چون خانوادم میدونن ک باهمیم خلاصه آشتی کردیم و میگ پشیمونه ولی خیلی بش بد دلم ولی تازگیا منو با خانوادش میبره بیرون قبلا خانوادش میدونستن باهمیم ولی الان میریم بیرونو سعی میکنه خوب باشیم ولی بازم بش شک دارم با اینک داره تلاش میکنه خوب شیم ب نظرتون من چیکار کنم؟ واقعی برم؟ یا بذارم درستش کنه؟ آخه بهش شک دارم چون مخفیانه با دوستم میحرفید ب نظره خودش ک تهش فهمید من میدونم اینجوری شد الان دقیقا نمیدونم چیکار کنم؟!!

سلام دوست گرامی رابطه ای که یبار به هر دلیلی خراب شده باید برای برگشت مجدد خیلی محتاط بود. و اکنون که به رابطع برگشتید با دقت و وسواس بیشتری ادامه دهید. سعی کنید مشکلات رابطه را حل کنید

سلام من ۱۷سالم هس و تقریبا یکسال هس با پسری دوست شدم و همون اول قصدمون معلوم شد(ازدواج) مادرم و خواهرام در جریان هستن تاحالا هیچ درخواست رابطه جنسی نداشته و معتقد هس رابطه جنسی بعد از ازدواج صورت بگیره رابطمون در حده بوسو بغلو نوازش هس واقعا دیوانه وار عاشق هم دیگه هستیم و مطمعنم منو میخواد و قصده دیگه ای نداره و برای نامزدی و ازدواجمون زمان مشخص کرده و باهم صحبت کردیم خواستم نظره شمارو در مورد رابطمون بدونم با تشکر 😊🙏🏻

سلام دوست گرامی اینکه در جریان آشنایی،شما با خانواده مطرح کرده اید کار درستی انجام داده اید.البته اشنایی در این سن برای ازدواج زود هست و باید در حال حاضر ذهن و انرژی شما برای درس و ادامه تحصیل باشد.اما اگر واقعا بهم علاقمند هستید بهتر است ایشان هم به مرور با خانواده خودشان مطرح کنند و در زمان مناسب که امکانش هست یک ملاقات بین دو خانواده انجام شود.

سلام با پسری حدود 6 سال دوست بودیم و قصدمون ازدواج بود و ایشون قبل رفتن اومدن خواستگاری که بعدا برگردن ایران برای مراسم عقد. دانشجوی دکتری در خارج کشور هستند ایشون. الان که حدودا 2 ماه مونده به زمانی که قرار بود برگرده پشیمون شدن و می خوان که نیان. ایا راهی برای برگشت ایشون هست یا بهترین راه تموم کردن کامل رابطس؟ تا حرف برگشت میشه قهر می کنه و چند روزی جوابمو نمیده

سلام دوست گرامی.ابتدا دلایل ایشان برای عدم برگشت رو مطلع بشید بعد تصمیم بگیرید که تمام کنید یا ایشان را به صورتی جذب کنید که به ایران برگردن در صورتی که ترس و عدم مراجعه به ایران بخاطر شرایط اقامت ایشان هست میتوانید با کمک وکیل در این زمینه کمکشان کنید اما اگر دلایل و بهانه های بیهوده دارند بهتر هست برای خودتان ارزش قایل بشید و رابطه را تمام کنید

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

 

با پسری وارد رابطه عاطفی شده اید و او ادعا میکند بسیار دوستتان دارد، اما چطور میتوانید اطمینان یابید که هدف و قصد او از برقراری رابطه دوستی، ازدواج است؟ و آیا واقعا آشنایی و رابطه عاطفی شما به چشم فرصتی برای شناخت قبل از ازدواج میبیند، یا اینکه صرفا قصد وقت گذرانی و حتی سوءاستفاده عاطفی یا جنسی دارد؟ اگر هرچه زودتر تشخیص دهید قصد پسر از رابطه ازدواج است یا خیر، میتوانید واقع بینانه تر درمورد ادامه رابطه تصمیم بگیرید. در این نوشتار نشانه ها و مشخصات پسری که قصد ازدواج ندارد را بیان میکنیم و توضیح میدهیم چه پسرانی هرگز از شما خواستگاری نخواهند کرد و رابطه دوستی با  آن ها، بی سرانجام خواهد ماند.

فهرست مطالب

پسری که قصد ازدواج با شما را ندارد، یک یا چندمورد از نشانه های زیر را در رابطه عاطفی خواهد داشت:

ازدواج موضوعی نیست که مردان درباره‌ی آن مردد باشند. اکثر مردان بعد از چند ماه متوجه می‌شوند که آیا دوست دارند، دختری که با او دوست هستند، تا پایان عمر در کنارشان باقی بماند یا خیر. حتی اگر دوست پسرتان به طور جدی درباره ازدواج با شما فکر نکرده باشد، وقتی از او در این باره سوال می‌کنید، غریزه‌اش به او کمک می‌کند تا به سرعت به سوالتان جواب بدهد.چگونه بفهمیم قصد پسر ازدواج است یا دوستی

به همین دلیل پسری که درباره ازدواج مردد است و در جواب سوالتان می‌گوید: “خب الان مطمئن نیستم، یه کم بیشتر بهم وقت بده تا درباره‌اش فکر کنم …”، فقط در حال بهانه آوردن و طفره رفتن است. این دودلی نشانه‌ی این است که او واقعاً قصد ازدواج ندارد.

بسیاری از دختران در این دام گرفتار می‌شوند و هر بار که دوست پسرشان از تعیین وقت برای ازدواج طفره می‌رود، قلبشان می‌شکند. پسری که قصد ازدواج ندارد، اما می‌خواهد همچنان از این رابطه‌ی دوستی سوءاستفاده کند، در نهایت از طفره رفتن درباره‌ی ازدواج خسته می‌شود. این پسر ریاکار از دختر منتظر درخواست ازدواج می‌کند، بدون این که حتی وقتی را برای خواستگاری رسمی و ازدواج تعیین کند.

اگر دوست پسرتان دائماً ازدواج را به آینده‌ای نامعلوم، چند ماه بعد یا حتی چند سال بعد موکول می‌کند یا حتی از صحبت کردن درباره‌ی ازدواج فرار می‌کند، این طفره رفتن و بلاتکلیف گذاشتن نشانه‌ی مهمی است که او هرگز قصد ازدواج با شما را ندارد و احتمالا از ابتدا دوستی را به قصد ازدواج آغاز نکرده است.

وقتی پسری اصلاً قصد ازدواج نداشته باشد، اما دختر به ازدواج امید بسته باشد، این اختلاف نظر در نهایت خودش را نشان می‌دهد و به جر و بحث و دعوا دامن می‌زند. برای حل این مشاجرات فقط دو راه وجود دارد، یا پسر گریزان از ازدواج سرانجام به خواسته‌ی دوست دخترش تن می‌دهد یا این که رابطه به پایان می‌رسد.

البته زمانی این سناریوها واقعیت می‌یابد که هر دو طرف تمایل داشته باشند که درباره‌ی ازدواج با هم صحبت کنند. اگر دوست پسرتان همیشه از بحث درباره‌ی ازدواج فرار می‌کند و معتقد است که سری را که درد می‌کند، دستمال نمی‌بندند و از دعوا کردن اجتناب می‌کند، چون حوصله‌ی جر و بحث را ندارد، این فرار از مشاجره اصلاً نشانه‌ی خوبی نیست.

این سکوت علامت این است که فقط نصف حرف‌های او راست و بقیه دروغ است و او در تلاش برای فرار کردن از مشاجره درباره‌ی ازدواج قول‌هایی می‌دهد و حرف‌هایی می‌زند تا حواستان را پرت کند. بنابراین اگر اوضاع تحت کنترلتان نباشد و چشمان تیزبینی نداشته باشید، این اختلاف نظر به لطف دورویی دوست پسرتان مدت‌ها مخفی خواهد ماند.

اگر پسری واقعا قصد ازدواج با شما را داشته باشد، هرگز برای داشتن رابطه جنسی در دوران دوستی اصرار نمیکند. به خصوص اگر شما با این موضوع مخالف باشید و تمایل داشته باشید تا ازدواج رسمی برای داشتن رابطه جنسی صبر کنید، اصرار او به داشتن سکس قبل از ازدواج اصلا نشانه خوبی نیست. چرا که پسری که قصد ازدواج دارد، به شما و عقایدتان احترام میگذراد و شما را برای انجام کاری که با آن مخالف هستید و ناراحتتان میکند تحت فشار قرار نمیدهد.

اگر هر بار که موضوع ازدواج مطرح می‌شود، دوست پسرتان به جز این که بگوید ازدواج هیچ فایده‌ای برای مردان ندارد، چقدر پرداخت مهریه و شیربها غیرمنصفانه است، مردان بیچاره چه فشاری را برای تامین نیازهای خانواده‌شان تحمل می‌کنند و اصلاً چرا باید ازدواج کرد، حرف دیگری ندارد، در واقع دارد شخصیت اصلی‌شان را به شما نشان می‌دهد. باید قبول کنید دوست پسرتان مردی است که اصلاً به زنان اعتماد ندارد و انتظار دارد، زنی که دوستش دارد و با او ازدواج می‌کند، از پشت به او خنجر بزند. این نظرات به خوبی نشان می‌دهد که او کاملاً ضدازدواج است. او را باور کنید و قبول کنید، شخصیت مسمومی دارد که تن به ازدواج نخواهد داد.

پسری که اکراه دارد، شما را نامزد یا حتی دوست دخترش خطاب کند، احتمالاً هرگز شما را همسر صدا نخواهد کرد. بهتر است این حقیقت تلخ را باور کنید. اگر عنوان گذاشتن برای رابطه‌تان برایش دشوار است، چطور انتظار دارید که اقدامی رسمی را برای ازدواج و شروع زندگی مشترک انجام دهد.

وقتی درباره‌ی آینده صحبت می‌کنید، دوست پسرتان احتمالاً متوجه منظورتان می‌شود. اگر هر بار موضوع آینده و ازدواج مطرح می‌شود، او پرخاشگر و عصبانی می‌شود، این واکنش را نشانه‌ی هشدار در نظر بگیرید.

پریشان شدن بر سر موضوع ازدواج علامت دست و پنجه نرم کردن با حجم وسیعی از تعارض‌های درونی است. چنانچه دوست پسرتان بداند که نمی‌خواهد رابطه‌ی درازمدتی با شما داشته باشد، اما در عین حال چون نمی‌خواهد ترکتان کند، به رابطه با شما ادامه دهد، هر گونه سوال درباره‌ی آینده‌ی مشترک باعث می‌شود که از کوره دربرود. این طرز رفتار بسیار وحشتناک و ناامید کننده است و نشان می‌دهد که او تقریباً هیچ فکر و برنامه‌ای برای ازدواج کردن با شما ندارد.

پسری که قصد ازدواج با دختری ندارد اما میخواهد او را در رابطه عاطفی نگه دارد، به هر قیمتی که شده از صحبت در مورد ازدواج طفره میرود. و کم کم دختر نیز از جهت دادن صحبت به سمت ازدواج خواهد ترسید، چرا که با خود فکر میکند شاید بهتر باشد دیگر موضوعی را که میداند باعث ایجاد تنش و دعوا میشود پیش نکشد.

دوست پسرتان می‌خواهد که همین وضعیت فعلی تا ابد ادامه داشته باشد. او از صحبت کردن درباره‌ی ازدواج فرار می‌کند، چون این موضوع وضعیت آرام فعلی را متشنج و آرامشش را تهدید می‌کند. اگر او موضوع ازدواج را با بیشترین سرعتی که می‌تواند، عوض می‌کند، احتمالاً او هرگز تمایلی به صحبت کردن در این باره نخواهد داشت و ترجیح می‌دهد که این موضوع برای همیشه مسکوت بماند.

اگر پسری دورویی پیشه کرده باشد و وانمود کند که روزی ازدواج خواهد کرد، حال آن که در واقع می‌داند هیچ تمایلی به ازدواج ندارد، این تضاد باعث می‌شود که رفتار عجیب و زشتی داشته باشد. او می‌داند که با این دورویی ظلم بزرگی به دوست دخترش می‌کند. بنابراین اگر هر بار موضوع ازدواج مطرح می‌شود، دوست پسرتان عصبانی می‌شود، الان می‌دانید که عصبانیتش از کجا سرچشمه می‌گیرد. او عصبانی می‌شود، چون شما او را مجبور کرده‌اید که با ظلم و دورویی خود روبرو شود.

چنانچه دوست پسرتان رابطه‌تان را در حضور دیگران کم‌اهمیت جلوه می‌دهد، احتمالاً به آینده‌ی رابطه‌تان اطمینان ندارد و اصلاً به آینده‌ای که می‌توانید با هم داشته باشید، افتخار نمی‌کند.

به جز این چه دلیل دیگری می‌تواند برای کم‌اهمیت جلوه دادن یک رابطه‌ی جدی وجود داشته باشد؟

پسری که تمایل ندارد، دیگران از رابطه‌ی جدی او با یک دختر مطلع شوند، به هیچ وجه قصد ندارد که با آن دختر ازدواج کند و عشقش را به جهان اعلام کند. پنهان نگه داشتن رابطه‌ی دوستی نشانه‌ی بسیار بدی است که احتمال ازدواج را در آینده رد می‌کند.

همان‌طور که بارها شنیده‌اید، وقتی با یک نفر ازدواج می‌کنید، فقط با او ازدواج نکرده‌اید، بلکه با تمام خانواده‌اش ازدواج کرده‌اید. اگرچه برخی افراد پیوندهای خانوادگی‌شان را بعد از ازدواج قطع می‌کنند، تعداد بسیار بسیار بسیار زیادی همچنان به رفت و آمد با خانواده‌شان ادامه می‌دهند. بنابراین اگر دوست پسرتان شما را به خانواده‌اش حتی معرفی هم نمی‌کند، این دور نگه داشتن از خانواده را نشانه‌ی عدم تمایل برای ازدواج تلقی کنید.

عشق واقعی همواره راه خودش را پیدا می‌کند. اگر دوست پسرتان واقعاً قصد ازدواج با شما را داشته باشد، راهی برای راضی کردن خانواده‌اش پیدا می‌کند و آنها را قانع می‌کند که شما برای ازدواج با او مناسب هستید یا دست‌کم در برابر شک و تردیدهای خانواده‌اش از شما دفاع می‌کند.

اما اگر در برابر بدبینی‌ها و نظرات نامساعد خانواده‌اش ساکت می‌ماند یا این مخالفت‌ها را بهانه‌ای برای ازدواج نکردن می‌کند یا از این هم بدتر تا حدی با خانواده‌اش هم‌داستان می‌شود، این نشانه ‌را جدی بگیرید و باور کنید که او هرگز با شما پیمان ازدواج نخواهد بست.

اگر دوست پسرتان همواره بهانه‌ی جدیدی را برای این که چرا نمی‌تواند با شما ازدواج کند، پیدا می‌کند، هوشیار باشید که در واقع دارد شما را سر می‌دواند. برای مثال اگر بهانه می‌آورد که “اول باید پول بیشتری دربیارم.”، اما راجع به سطح درآمد فعلی خود یا زمانی که انتظار دارد درآمدش افزایش یابد، حرفی نمی‌زند یا نمی‌گوید که چرا برای ازدواج به پول بیشتر نیاز دارد، قبول کنید که فقط در حال بهانه تراشیدن است و هوشمندانه دلیلی را برای به تاخیر انداختن ازدواج می‌آورد که خارج از کنترل شما باشد.

سطح درآمدش بارها در مدتی که شما را بلاتکلیف نگه داشته است، افزایش می‌یابد، اما هر بار بهانه‌ی جدیدی را برای ازدواج نکردن پیدا می‌کند. “نه، الان وقت مناسبی برای ازدواج نیست، اول باید خونه بخرم …” بهتر است باور کنید که او برای ازدواج کردن امروز و فردا می‌کند، چون اصلاً قصد ازدواج ندارد.

پسری که بعد از گذشت مدت زیادی از رابطه دوستی، همچنان نسبت به انتخاب شما به عنوان همسر دودل است، قول ازدواج میدهد، اما زمانی برای آن مشخص نمیکند یا صراحتا میگوید قصد ازدواج ندارد یعنی هرگز از شما خواستگاری نخواهد کرد. پسری که فصد ازدواج ندارد برای حل مشکلات رابطه و اختلاف نظرها هیچ تلاشی نمیکند. او تمایل ندارد دیگران در جریان رابطه شما باشند و شما را به خانواده و دوستانش معرفی نمیکند و اگر خانواده اش مخالفت کنند تلاشی برای راضی کردن نمی نماید.  همچنین اگر پسری به طور کلی دیدگاه مثبتی نسبت به ازدواج ندارد، عنوانی برای رابطه تان نمیگذارد و به داشتن رابطه جنسی در دوران دوستی پافشاری میکند نیز نشانه این است که هرگز قصد ازدواج با شما را ندارد. وقتی پسری قصد ازدواج نداشته باشد معمولا صحبت درمورد آینده رابطه او را پریشان یا عصبانی میکند، برای عدم امکان ازدواج بهانه می آورد و موضوع صحبت را از ازدواج عوض میکند.

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

12 بازدید

18 بازدید

27 بازدید

37 بازدید

64 بازدید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

چگونه بفهمیم قصد پسر ازدواج است یا دوستی

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

من نزدیک دو سال با یکی از آشناهامون بودم که متاسفانه خیلی تنوع طلب بود و من دیر شناختمش😔 خانواده ام از رابطه مون باخبر شدن و من کات کردم و اون اصرار به برگشتم داشت ، ولی بعد از 2 ماه از کات کردن من ، رفت با یکی دیگه و مدام استوری میذاره ازش توی اینستا و متن عاشقانه شیر میکنه ، از یه طرف هم اهنگ هایی میذاره که حس میکنم مخاطبش منم ، با اون دختر 6 ماه هست که رل زده ، به نظرتون پسرها به این زودی عشق شون رو فراموش میکنن یعنی همه شون اینجورن😔

سلام دوست گرامی روزهای تلخی را به علت این شکست عاطفی می‌گذرانید و این مساله باعث شده است که تصور کنید همه پسرها اینگونه هستند. خیر، شما می‌توانید با آگاهی و یادگیری مهارت‌های صحیح ارتباطی، با شخص مناسبی آشنا شوید. برای اینکه به خودتان کمک کنید، پیگیری او را در صفحات مجازی کنار بگذارید و به روح و روان خودتان صدمه بیشتری وارد نکنید. برای راهنمایی بیشتر نیز می‌توانید در دوره «زندگی پیروزمندانه پس از جدایی» شرکت کنید.

سلام من مدت ده ماهی میشه با یه آقایی توی رابطه ام. اوایل خودشون گفتن که الان شرایط ازدواج ندارن چون دانشجوی ترم پنج پرستاری هستن میگفت تا چهار سال دیگه پولی برای ازدواج ندارن من بیست سالمه و فاصله سنیمون دوسالو نیمه اما الان هروقت من بحث ازدواج و جلو میارم عصبانی و نارحت میشه و میگه که داری به من فشار میاری خیلی وقتا هم مسایل جنسی رو جلو می‌کشه و سکس تصویری میخواد پنج شش بار همو دیدیم مادر من بعد مدتی متوجه شدن و از دستم عصبانی شدن با وجود اینکه تو خیلی جاها تنها بودیم ولی در حد نوازش و بوس و بغل بوده و رابطه جنسی نداشتیم گاهی وقتا میگه می‌خوام برم خارج گاهی هم دنبال کار میگرده که درآمدی داشته باشه ولی هیچوقت قول ازدواج نداده . هر وقت دوستای مشترکمون ازدواج میکنن دچار کی غم درونی میشه و اینکه بهم گفته من نمی تونم مانع خوشبختی تو بشم اگه خواستگار خوبی داشتی میتونی ازدواج کنی یبار گفت بعد تو به هیچ کس دل نمی بندم هر موقع حرف خواستگار من میشه نارحت میشه از خرج های زیاد عروسی و مراسمات صحبت می‌کنه خونمونم از هم یکساعتو نیم فاصله داره .م یگه رابطه هرچی مخفی تر باشه بهتره اگه علنی بشه مجبورت میکنن شوهر کنی البته دوستای نزدیک اون و پسرعموش در جریان رابطمونن الان واقعا در حالت بلاتکلیفی هستم لطفا کمکم کنید ب نظر شما قصدش چیه؟؟چی بهش بگم احساس میکنم خسته شدم دلمم نمیاد تموم کنم

سلام دوست گرامی او اوایل رابطه اشاره کرده است که فعلا شرایط ازدواج ندارد؛ اما شما با وجود اینکه می‌خواستید ازدواج کنید و با او هم هدف نبودید؛ رابطه را ادامه دادید. از سوی دیگر، طرف مقابل شما برنامه‌ریزی و هدف مشخصی برای زندگی‌اش ندارد و این یک زنگ خطر اساسی است. او نمی‌خواهد کسی از رابطه اطلاع داشته باشد، اما می‌خواهد به صورت مداوم به شما نزدیک باشد؛ این مسائل تناقض جدی ایجاد می‌کند. در کل رابطه شما کیفیت خوبی ندارد، بهتر است زمان مشاوره رزرو کنید تا بررسی بیشتری صورت گیرد.

تقریبا اکثر این ویژگی هارو داره ولی دلم نمی خواد ولش کنم دوسش دارم نمیدونم چیکار کنم لطفاً کمکم کنید 🙏🏻😔

سلام دوست گرامی اگر تمامی این ویژگی‌ها را دارد و شما وابسته به او هستید، نشان می‌دهد که وضعیت خودتان و رابطه را انکار می‌کنید. سود و زیان این رابطه را برای خودتان مشخص کنید و آسیب‌های احتمالی آن را بررسی کنید.

سلام. برای ازدواج یک جلسه با اقایی ملاقات داشتم. خانواده من از این آشنایی اطلاع دارن ولی خانواده ایشون نه. بهشون گفتم باید به خانواده تون اطلاع بدین ولی مخالفت کردن و گفتن که تمایلی ندارم. بعد 3ماه 4ماه اگه اوکی بودیم میگم. من 31سالم هست و ایشون 35 سال. پدرم مخالف هست میگن باید حداقل با خانواده یکبار دیدار داشته باشیم ببینیم خانوادش کی هشتن و اونها هم از این قضیه مطلع باشن. آیا باید خانواده شو در جریان بزاره؟ یا ما داریم سختگیری میکنیم؟

سلام دوست گرامی در روند آشنایی تا ازدواج، مرحله اول پسندیدن و شناخت بیشتر دختر و پسر از یکدیگر اولویت دارد؛ که این آشنایی بهتر است در چارچوب خانوادگی باشد. در مرحله بعد اگر هردوی شما به نتیجه مطلوبی رسیدید؛ ارتباط خانوادگی شروع خواهد شد. در هر دو مرحله استفاده از مشاوره پیش از ازدواج توصیه می‌شود.

سلام آیا این که پسر ادرس خونه دختر را بگیرد و همچنین شماره خونه ی دختر وبگوید تقریبا ی سال دیگر میایم خواستگاری.. قصدش ازدواج هست ایا؟ سن پسر زیر بیست هست.. با وجود دیدار حضوری و رابطه ای صمیمانه وباوجود اطلاع مادر ها به صورت پنهانی. ایا میشود اعتماد کرد

سلام دوست گرامی زیر 20 سال زمان مناسبی برای وعده ازدواج نیست. هنوز هویت مستقلی برای افراد شکل نگرفته است و همچنین احساسات مختلف آنها به ثبات نرسیده است.

سلام .وقتتون بخیر. من شیش ماهی میشه یا یه اقایی از طریق تلگرام اشنا شدم و ایشون روانشناس هستند و منم درس میخونم . مشکلی باهم نداریمو خیلیم خوبیم قصدشو از رابطه گفته و اینم گفتن که ولی فعلا شرایط عمل کردن را ندارند شهرای دور از هم هستیم که فعلا فقط تصویری همو دیدیم حالا این اقا زیاد از خونوادش حرف نمیزنه که مثلا ادرسشون دقیق کجاس و بسیار محتاط هستش بنظرتون من باید ادامه بدم یا به این رابطه شک کنم؟

سلام دوست گرامی ارتباط مجازی باید به دیدار حضوری برسد و نیاز به شناخت بیشتری دارید. تا زمانی که او قدم جدی برای ارتباط برنداشته است، روی او حساب ویژه‌ای باز نکنید.

من اخیرا با اقایی اشنا شدم ک هر دو خیلی بهم علاقمند شدیم. من اهل روابط ازاد نیستم برای همین اول رابطه از ایشون خواستم هدفش رو بگه میگه من میخوام با هم باشیم ولی ایندش نمیدونم چی میخواد بشه. کلا از ازدواج گریزانه! بنظرتون من عجله کردم ک همین هفته اول ازش خواستم هدفشو بگه و با شناخت تغییر میکنه یا پسرا همون اول هدفشون رو مشخص میکنن؟ ایشون دنبال یه رابطه بلندمدت بدون ازدواجه. یا میگه بعدا ب ازدواج فکر میکنبم.. امشب گفتم نمیپذیرم و تموم شد😔

سلام دوست گرامی شما موضع خودتان را بیان کردید و این درست است. اما هیچ کسی از روز اول قصد نهایی‌اش ازدواج نیست؛ چون هنوز شناختی اتفاق نیفتاده است.

سلام ببخشید من 16سالمه سه ساله با یه آقا ک دوسال از من بزرگترن تو رابطه ایم میگه قصدش ازدواجه ولی زمانی واسش مشخص نمیکنه میخوام بدونم آیا واقعا قصد ازدواج داره

سلام دوست گرامی اشاره کردید 3 سال است با ایشان در ارتباط هستید، 13 سالگی زمان مناسبی برای انتخاب شریک زندگی نیست.در این زمان هیجانات شما در حد بالایی است و براساس همین هیجان ممکن است تصمیمات ناگهانی بگیرید. ایشان در حال حاضر 18 سال دارند و مسیر طولانی‌ای برای رسیدن به مرحله ازدواج دارند. پیشنهاد می‌کنیم برای تصمیم‌گیری درست درباره این مساله حتما از مشاوران رادیو عشق نوبت مشاوره دریافت کنید.

سلام من مدت دو سال و نیم با یه آقا آشنا شدم که اختلاف سنی مون با هم زیاده و بیست سال از من بزرگترن اما من خیلی عاشق شم و دوست اش دارم ، اون هم مدام تو پیام ها و چت کردن ها بهم میگه دوست ام داره و عاشقمه ، مدام میگه میخوامت و عاشقتم و از فکرم نمیری بیرون ، بهم میگه چرا به من نمیگی دوست دارم و حرف های عاشقانه نمیزنی ، تو این چند سال شاید فقط ده بار بهش گفتم دوست دارم ، اما باز هم اصرار میکنه باید مدام بهش بگم دوست دارم ، میگه بهم بگو میبوسمت ، من چطور بفهمم قصدش ازدواجه واقعا ، وقتی خودم ازش میپرسم میگه بذار واکسن کرونا بیاد بعد کرونا ، بعد قسم خدا رو میخوره میگه واقعا عقدت میکنم ، تو این چند سال هیچ رابطه یا درخواست بدی از من نداشتن ، فقط میخوام بدونم مردها رو چطور میشه شناخت و فهمید دارن راست میگن

سلام دوست گرامی به سن خودتان و ایشان اشاره نکردید. فقط گفتید که 20 سال اختلاف سنی دارید. آیا ایشان متاهل هستند؟ نحوه آشنایی شما مهم است. فردی که 20 سال از شما بزرگتر است، طبیعتاً باید به یک پختگی رسیده باشد که بداند این مقدار اختلاف سنی برای ازدواج دردسرساز است. هدف ایشان را چطور ارزیابی می‌کنید؟ آیا واقعا به فکر ازدواج هستند؟ برای این رابطه تلاشی کردند و یا مقدمات ازدواج را فراهم کردند؟ جزییات بیشتر نیاز است تا مشاور شما بتواند راهنمای دقیقی به شما بکند. لطفا برای بررسی بیشتر نوبت مشاوره دریافت کنید.

سلام من حدود ۸ماه با یکی از همدانشگاهی‌یام دوستم … اوایل به قصد ازدواج بود ولی بنا به دلایلی و با فهمیدن اتفاقاتی که در گذشته برای من رخ داده بود، ایشون میخوان همچنان دوست بمونند و میگه نمیتونه با خودش کنار بیاد که با من ازدواج کنه

چند دفعه خواستن این رابطه رو تمام کنم ولی بنا به اصرار ایشون که میگند هیچ چیزی از من نمیخواد جز اینکه کنارش بمونم و ترکش نکنم الان سوالم اینه من باید چکار کنم می‌ترسم ترکش کنم و دلشو بشکونم واقعا نمیدونم چکار کنم

سلام دوست گرامی فردی که با او می‌خواهید ازدواج کنید، باید تمام شما را بپذیرد! گذشته شما نیز برای شماست و با تمام خطایی که کردید، اثرات آن را باید جبران کنید. اما اگر بخواهید در روال رابطه فقط برای رفع نیاز ایشان در رابطه باشید، فرصت بودن در کنار آدم هایی که می‌توانند با گذشته شما کنار بیایند و همراه شما باشند را از دست می‌دهید.

سلام من حدود 2 سال با پسری کوچکتر از خودم دوستم از ابتدا اصلا حرفی از ازدواج به میون نیوردن ولی همیشه منو عشقم و خانمم خطاب میکنه. و اینکه میگه ما تا ابد باهمیم. جدیدا هم میخاد خونه بخره و میگه میخام جدا از خانوادم زندگی کنم. من واقعا کلافه ام چند بار ازش جدا شدم ولی میگه نه میزارم بری نه من میرم. شما بگید چیکار کنم باهاش نمیتونم تو این بی تکلیفی بمونم.

سلام دوست گرامی به سن خودتان اشاره‌ای نکردید. خطاب کردن شما به عشقم یا خانمم و گفتن این موضوع که ما تا ابد باهم هستیم، نشانه‌ جدی برای رابطه و هدف داشتن نیست. شما باید از طرف مقابل‌تان یک عمل و رفتاری ببینید که نشان دهد ایشان در فکر جدی کردن رابطه هستند. مساله سن در رابطه زمانی بین دو نفر اختلاف ایجاد می‌کند که تمامی دعواها به مساله سن ختم شود. بنابراین باید قبل از اینکه ایشان بخواهند تکلیفی در رابطه مشخص کنند، شما تکلیف خود را مشخص کنید. به نظر می‌رسد به علت وابستگی که در این رابطه پیش آمده است، نمی‌توانید درست تصمیم بگیرید و ممکن است حتی حس کنید که از شما سوءاستفاده می‌شود. بنابراین می‌توانید برای روشن شدن تکلیف خودتان در این رابطه از مشاوران رادیوعشق وقت مشاوره دریافت کنید.

سلام وقتتون بخیر من خواهری دارم که 37 سالش هست و استاد دانشگاه. حدود 5 ماهه که با برادر یکی از همکاران شون آشنا شدن این آقا 47 سال دارن. بعد از یک ماه آشنایی اومدن خواستگاری قبلا خواهرم رو راضی کرده بود که مهریه و شیر بها و مراسم نداشته باشیم خواهرم هم قبول کرده بود. چند دو ماه بعد خانواده من رفتن منزل اونا و قرار بر این شد که داماد ی زمانی را برای آزمایش و عقد تعیین کنند آخه ما توی دو شهر مختلف هستیم البته با فاصله یک ساعته. یک ماه می شه که قراری نگذاشته برای مقدمات با خواهرم چت می کنن ی بار می گه وقت ندارم یا راه دور یا شما بیاین تهران… مدتی هم هست که رابطتشون صمیمی تر شده و از خواهرم تقاضای سکس چت کرده خواهرم مدتی باهاش همراه بوده اما پشیمون می شه و می گه از این حرفها نزنیم اما ایشون اصرار داره و کار خودشو می کنه حتی دو بارم تقاضای سکس تصویری کرده!!! من به خواهرم می گم بهش بگو اگر می خوایی بیا قانونی اقدام کن اما اونم ی جورایی خام حرفاش شده من خیلی نگرانم می ترسم از احساساتش سواستفاده کنه. لطفا بگید به نظر شما چنین مردی قصد ازدواج داره؟؟؟ ممنون

سلام باید علت تاخیری که ایجاد می‌کنن بررسی بشه. نمیشه با این دلایل گفت که ایشون دنبال ازدواج هستن یا نه،‌به هرحال این خواهر شماست که باید توی این شرایط جدی‌تر عمل کنه و اگر از انتخابش مطمئنه از ایشون بخواد که سریع‌تر اقدام کنن. پیشنهاد می‌کنم از خواهرتون بخواهید خودشون برای دریافت مشاوره اقدام کنن.

سلام من دختری ۲۱ساله هستم که سه سالی با آقایی که ۲۷سالشونه در ارتباط هستم من واقعا عاشق ایشونم اونم به من ابراز علاقه میکنه اما تاحالا هیچ بحثی راجع به ازدواج نکرده و از آینده هم صحبت نمیکنه فقط بیشتر بحث مسائل جنسی رو وسط میکشه و به علت محل زندگی متفاوتمون درخواست سکس چت میده که من هیچ وقت قبول نکردم اونم اصراری نمیکنه که قبول کنم و تمام این مدت هم با این وجودکنار من مونده من میخواستم بدونم این آقا واقعا به من علاقه داره و ممکنه به ازدواج فکر بکنه؟؟

سلام مطمئنا با این اطلاعات نمیشه در این مورد نظر داد که ایشون قصدش ازدواج هست یا نه. بهتره شروع کنید به شیوه‌های مناسب درباره آینده رابطه‌تون باهاشون حرف بزنید چون بعد از یک رابطه 3 ساله شما هم طبیعتا حق دارید در این باره صحبت کنید. ازطرفی فکر نکنید هرکسی درباره مسائل جنسی صحبت کنه یا در این زمینه درخواست‌هایی داشته باشه، لزوما به این معنیه که قصد ازدواج نداره. ضمن اینکه به نظر میرسه ایشون تا حدی هم به خط قرمزهای شما در این زمینه توجه می‌کنن.

سلام من یه خواهری دارم 39 سالشه و مجرد هست خواهرم اولا رفتار تندی با مردا داشتن چند سال پیش چون فکر کنم پدرم بد اخلاق هستند اینجوری با بقیه بودن و زیاد به فکر ازدواج.. نبودن با مردا بیشتر تند حرف میزد با مردا زیاد راحت نبود حرف درد و دلی کنه به قول خودم پاچه مردا میگرفت حالا الان نزدیک 3 سالی میشه این خصوصیاتش خیلی کم شده و به فکر ازدواج هست ولی خوب خواستگارم کم چند موردی بودن که باهاشون حرف و بیرون میرفت باهاشون تا در مورد ازدواج بدونه نشد خواهرم بگم که درس میخونه و میخواد بره خارج زندگی کنه الان 1 ماهه برای رفتن کلاس زبان میره و میگه تو کلاسشون یه مرده هم سن خواهرم هست پسر به نظر خوبی میاد و مجرد هست ولی نمیدونه چجوری بفهمه پسره قصد ازدواج داره و چکار کنه پسره از خواهرم خوشش بیاد و 3 ماه دیگه کلاسشون تموم میشه راهنمایی کنید و اینکه همه به ما میگن برای خانوادم دعا کردن واقعیتش برای برادرم دعا کرده بودن چون شخصی بهمون زنگ زد چند سال پیش و گفت براتون دعا کردم و زنگ زده بود حلالیت ما هم قضیه رو میدونسستیم و هر ازگاهی از دیوار.. خونمون دعا پیدا میکنیم چیزای عجیب خواهشن راهنمایی کنید

سلام بهترین کار اینه که از خواهرتون بخواهید خودشون با سیستم مشاوره تلفنی رادیو عشق تماس بگیرن تا متناسب با شرایط خودشون راهنمایی بشن.

سلام وخسته نباشید دختری 28 ساله هستم که مدت یکسالو نیم با یه آقایی 32 ساله آشنا شدم جفتمون هم رشته هستیم و هر دو کارشناسی ارشد،به هیچ عنوان رابطه جنسی باهم نداشتیم چون از ابتدا قصدمون ازدواج بوده حالا بعد یکسالو نیم از ایشون خواستم که رسمی بشه وخواستگاری بیان که بهونه آوردن گفتن شرایط مالیشون اوکی نیست لازم به ذکره که بگم ایشون سربازیشونو رفتن وسرکارم هستن یه مشکلی وجود داره توی فامیل ایشون پسرها 38ساله الی 40 ساله تازه به خواستگاری میرن و90درصد دوستاشونم علارغم داشتن شرایط مالی اما مجردن ایشون از من فرصت چندماهه خواستن که بعدش به خواستگاری بیان که من قبول نکردم و رابطه رو تموم کردم حس میکنم حالا حالاها تصمیم به ازدواج نداره الان مشکلم با دوست داشتنمه ایشونو خیلی دوست دارم ولی ار بلاتکلیفی خسته شدم وراضی به برگشتتن به این رابطه هم نیستم ممنون میشم چند راهکار بگین یه مقدار از فکر وناراحتی بیرون بیام خیلی فکرم درگیره….باسپاس

سلام داشتن احساسات منفی مثل غم، دلتنگی، خشم و … بعد از تمام شدن یک رابطه خیلی طبیعیه، خصوصا وقتی رابطه براتون جدی و به قصد ازدواج بوده. پیشنهاد می‌کنم مقاله کنار آمدن با شکست عشقی را در سایت رادیو عشق مطالعه کنید و در صورت نیاز با سیستم مشاوره صحبت کنید.

با سلام من دختری مذهبی و شاغل هستم و وضعیت فرهنگی و مالی خانواده خوب هست بیش از یکسال می ‌باشد که یکی از همکلاس های دوران ارشدم که از شهر دیگری هستن به من و درخواست آشنایی دادن برای ازدواج و در این مدت گاهی چت می کردیم و به صورت کلی فقط البته خانواده اش هم مطلع هستن .دفعات اول بیشتر در مورد ازدواج صحبت می کرد و حدود سه ماه بعد ملاقات حضوری داشتیم و ایشون میگن با توجه به شرایط کارشون فعلا نمیتونن راحت مرخصی بگیرن و بعد از جلسه نظرش را درمورد من خواست که من هم اعلام کردم باید جلسات بیشتری باهم صحبت کنیم و دیگه تموم شد و پیامی ندادن و مجدد دو ماه بعد پیام داد و پیام داد که بیا باهم شراکتی آپارتمانی خریداری کنیم و قبول نکردم و باز تموم کردن تا اینکه ماه گذشته پیام دادن که من آخر هفته میتونم با خانواده بیام برای آشنایی بیشتر که باتوجه به اینکه مادرم درگیر کرونا بودن گفتم اجازه دهید زمان دیگری و دیگه بعد از اون پیام ،ازشون خبری نشد من واقعا موندم آیا این آقا قصد ازدواج دارد؟و چکار کنم که سریعتر این موضوع مشخص شود

سلام دوست گرامی به نظر می‌رسد طرف مقابل شما هنوز برای انتخاب مردد است. شما برای ایشان یک بازه زمانی مشخص کنید. برای مثال وقتی مادرتان بهبود پیدا کردند، به او پیام دهید که مساله برطرف شده و می‌توانند برای خواستگاری اقدام کنند تا شناخت بیشتری کسب کنید.مشاوره پیش از ازدواج را در مرحله بعد توصیه می‌کنیم.

با سلام..من دختری 22 ساله هستم و دانشجوی ارشد که تا حالا با هیچ پسری رابطه ی عاشقانه برقرار نکردم..و تنها دلیلش عقیده ی خودم بود..از لحاظ خانوادگی خانواده ی روشنفکری دارم..از خودم تعریف نمیکنم اما دیگران میگویند چهره ی زیبایی دارم و جذاب هستم و بیشتر از سنم میفهمم..خواستگارانی هم که داشتم همه حداقل 7 سال از من بزرگتر بودند..عید امسال پسری که از اشناهای دورمان حساب میشد به یکی از فامیل های نزدیکمون گفت که چند ماهی هست به ازدواج با من فکر میکنه و از خداشه با من ازدواج کنه به قول خودش من دختر پاکی هستم و اون. پسری که تجربه های زیادی داشته..گفت دلیل فکر کردن زیادش اینه که میخواد منو 100 درصد خوشبخت کنه چون میدونه من لیاقتشو دارم..اینا گفته های خود اون پسر به واسطه بود..اون اقا از واسطه هم خواستن که این موضوعو به من نگن چون نمیخواستن ذهن من درگیر بشه و به درسم لطمه بخوره و فقط ازشون خواستن که غیر مستقیم نظر منو بدونن..اما این خانوم واسطه عید همه چیزو به من گفتن و به اون اقا هم گفتن که من با خبرم..ناگفته نمونه اون اقا عصبانی شدن از دست اون خانوم و بهشون گفتن چرا من متوجه شدم چون دارن فکر میکنن و اگر یه درصد متوجه بشن نمیتونن خوشبختم کنن جلو نمیان..راه ما از هم دوره و ما با هم در ارتباط نبودیم..5 ماه گذشت و من دیدم خبری ازین اقا نیست و اون خانوم که فامیل نزدیکمونه هم حرفی نمیزنه و من فکر میکردم پشیمون شدن..بعد از 5 ماه مسافرت رفتم شهرشون راستش رفتارهایی از اقا دیدم که شک کردم منو دوست دارن..یک شب که با هم اتفاقی تنها شدیم این اقا شروع کرد به صحبت از وضعیت مالیش ازینکه میخواد ماشینشو عوض کنه و اینکه خرج عروسی چقدره و خلاصه این حرفا..دو بار سعی کردم بحثو عوض کنم که برگشتن گفتن چرا نمیذاری حرف بزنم شمارمو الان یک ماهه که دارن و گاهی برام اهنگ عاشقانه میفرستن به جز این موارد مورد دیگه ای ندیدم الانم یک هفتست حتی اهنگم ندادن به من سوالم اینه با توجه به رفتارهاییکه شک کردم و این حرفا این اقا قصد ازدواج با منو دارن هنوز؟سعی کردم خلاصه توضیح بدم

سلام دوست گرامی به نظر میرسد ایشان مردد هستند و به دنبال تایید تصمیمشون هستند.از طرفی شما هم باید به نوعی رغبت خود را نشان بدید.میتوانید شما برای ایشون پیامی ارسال کنید که متوجه بشند شما هم بی تمایل نیستید

من 33 سال سن دارم و تقریبا حدود یکسال هست که با پسری دوست هستم و از همون ابتدا هردو به قصد ازدواج با هم آشنا شدیم که بعد از شش ماه به دلیل یک سری از مشکلات با ایشون صحبت جدی داشتم که تکلیفشون را بابت این آشنایی مشخص کنند که از من خواستگاری کردن و قصد را جدی اعلام کردن اما مشکلاتی که من با ایشون داشتم این بود که همیشه گوشی موبایل برگردنده که من متوجه نمیشم که چه کسی تماس گرفته و وقتی با دوستانش بیرون میره البته در ماه یکبار یا دوبار این اتفاق بیفته از موقعی که به حمع میرسه دیگه تلفن جواب نمیده تا فردا و نخریدن کادو تولد البته ایشون هیچ اعتقادی به خرید کادو ندارن برای هیچ کس من فقط بابت این سه مورد با ایشون مشکل دارم و بقیه رفتارشون برای من خوبه اما به دلیل پاره از مشکلات خانوادگی که برای من پیش امد دیگه نتونستم برای ایشون زمانی برای خواستگاری مشخص کنم و به نظرم ایشون از این مسئله دور شدن لطفا من را راهنمایی بکنید که دوباره چه کاری انجام بدم؟

سلام دوست گرامی مواردی که مطرح کردید هر سه نیاز به بررسی و حل مشکل دارد منطقی باشید و تنها به علاقه داشتن کفایت نکنید مواردی که بازگو کردید حتما برای شما مهم بوده که بیان شده و ذهن شما را مشغول کرده پس با مراجعه به مشاور در این زمینه صحبت کنید

درود من الان ۳ ساله ک با یه پسری دوستم ک توو بچگی میخواستن با من دوست بشن ولی من رد کردمشون و با یکی دیگ دوس شدم و بعد ک خیانت دیدم اومدم پیشه ایشون ب مدته ۴ سال بعد ولی همچنان دوست داشتن ک باهم باشیم و دوست شدیمو ۳ ساله ک باهمیم این آقا همون اول گفتن ک رابطه جدی میخوان منم قبول کردم ولی چون خیانت دیده بودم خیلی رو این آقا حساس بودم و خیلی جاها با حساسیت و شکاک بودنم اذیتشون کردم و بعد خیلی قهر کردیمو آشتی یبار ک باهاش قهر کردم با دوستم امتحانش کردم ک ب دوستم پا داد ولی قبل اینک بخوان باهم دوس بشن بدونه اینک بش بگم این قضایا زیره سره منه بش گفتم ناراحتمو حالم بده و اومد پیشمو آشتی کردیم وقتی آشتی کردیم هیچی از این موضوع نگفت و حتی اگ بحثی در این باره ب غیر مستقیم میکردم پنهانم میکرد تا اینک رفتاراشم بد شده بود دوباره تموم کردیمو ایندفعه باز دوستمو سمتش فرستادمو جدی تر میخواست باهاش وارد رابطه بشه از اون ورم ب من میگفت ک رابطه رو درست کنم آخرش خواستم برگردم بم گف هیچ اتفاق بدی دیگ نمیوفته و هیچ کاری نمیکنه ولی بازم دنبال دوستم بود ک دیگ طاقت نیاوردمو گفتم ک زیره سره من بوده و گم شه از زندگیم ک خب خیلی خواست رابطه رو برگردونه حتی رفت جلو دره خونمون چون خانوادم میدونن ک باهمیم خلاصه آشتی کردیم و میگ پشیمونه ولی خیلی بش بد دلم ولی تازگیا منو با خانوادش میبره بیرون قبلا خانوادش میدونستن باهمیم ولی الان میریم بیرونو سعی میکنه خوب باشیم ولی بازم بش شک دارم با اینک داره تلاش میکنه خوب شیم ب نظرتون من چیکار کنم؟ واقعی برم؟ یا بذارم درستش کنه؟ آخه بهش شک دارم چون مخفیانه با دوستم میحرفید ب نظره خودش ک تهش فهمید من میدونم اینجوری شد الان دقیقا نمیدونم چیکار کنم؟!!

سلام دوست گرامی رابطه ای که یبار به هر دلیلی خراب شده باید برای برگشت مجدد خیلی محتاط بود. و اکنون که به رابطع برگشتید با دقت و وسواس بیشتری ادامه دهید. سعی کنید مشکلات رابطه را حل کنید

سلام من ۱۷سالم هس و تقریبا یکسال هس با پسری دوست شدم و همون اول قصدمون معلوم شد(ازدواج) مادرم و خواهرام در جریان هستن تاحالا هیچ درخواست رابطه جنسی نداشته و معتقد هس رابطه جنسی بعد از ازدواج صورت بگیره رابطمون در حده بوسو بغلو نوازش هس واقعا دیوانه وار عاشق هم دیگه هستیم و مطمعنم منو میخواد و قصده دیگه ای نداره و برای نامزدی و ازدواجمون زمان مشخص کرده و باهم صحبت کردیم خواستم نظره شمارو در مورد رابطمون بدونم با تشکر 😊🙏🏻

سلام دوست گرامی اینکه در جریان آشنایی،شما با خانواده مطرح کرده اید کار درستی انجام داده اید.البته اشنایی در این سن برای ازدواج زود هست و باید در حال حاضر ذهن و انرژی شما برای درس و ادامه تحصیل باشد.اما اگر واقعا بهم علاقمند هستید بهتر است ایشان هم به مرور با خانواده خودشان مطرح کنند و در زمان مناسب که امکانش هست یک ملاقات بین دو خانواده انجام شود.

سلام با پسری حدود 6 سال دوست بودیم و قصدمون ازدواج بود و ایشون قبل رفتن اومدن خواستگاری که بعدا برگردن ایران برای مراسم عقد. دانشجوی دکتری در خارج کشور هستند ایشون. الان که حدودا 2 ماه مونده به زمانی که قرار بود برگرده پشیمون شدن و می خوان که نیان. ایا راهی برای برگشت ایشون هست یا بهترین راه تموم کردن کامل رابطس؟ تا حرف برگشت میشه قهر می کنه و چند روزی جوابمو نمیده

سلام دوست گرامی.ابتدا دلایل ایشان برای عدم برگشت رو مطلع بشید بعد تصمیم بگیرید که تمام کنید یا ایشان را به صورتی جذب کنید که به ایران برگردن در صورتی که ترس و عدم مراجعه به ایران بخاطر شرایط اقامت ایشان هست میتوانید با کمک وکیل در این زمینه کمکشان کنید اما اگر دلایل و بهانه های بیهوده دارند بهتر هست برای خودتان ارزش قایل بشید و رابطه را تمام کنید

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

 

با پسری وارد رابطه عاطفی شده اید و او ادعا میکند بسیار دوستتان دارد، اما چطور میتوانید اطمینان یابید که هدف و قصد او از برقراری رابطه دوستی، ازدواج است؟ و آیا واقعا آشنایی و رابطه عاطفی شما به چشم فرصتی برای شناخت قبل از ازدواج میبیند، یا اینکه صرفا قصد وقت گذرانی و حتی سوءاستفاده عاطفی یا جنسی دارد؟ اگر هرچه زودتر تشخیص دهید قصد پسر از رابطه ازدواج است یا خیر، میتوانید واقع بینانه تر درمورد ادامه رابطه تصمیم بگیرید. در این نوشتار نشانه ها و مشخصات پسری که قصد ازدواج ندارد را بیان میکنیم و توضیح میدهیم چه پسرانی هرگز از شما خواستگاری نخواهند کرد و رابطه دوستی با  آن ها، بی سرانجام خواهد ماند.

فهرست مطالب

پسری که قصد ازدواج با شما را ندارد، یک یا چندمورد از نشانه های زیر را در رابطه عاطفی خواهد داشت:

ازدواج موضوعی نیست که مردان درباره‌ی آن مردد باشند. اکثر مردان بعد از چند ماه متوجه می‌شوند که آیا دوست دارند، دختری که با او دوست هستند، تا پایان عمر در کنارشان باقی بماند یا خیر. حتی اگر دوست پسرتان به طور جدی درباره ازدواج با شما فکر نکرده باشد، وقتی از او در این باره سوال می‌کنید، غریزه‌اش به او کمک می‌کند تا به سرعت به سوالتان جواب بدهد.چگونه بفهمیم قصد پسر ازدواج است یا دوستی

به همین دلیل پسری که درباره ازدواج مردد است و در جواب سوالتان می‌گوید: “خب الان مطمئن نیستم، یه کم بیشتر بهم وقت بده تا درباره‌اش فکر کنم …”، فقط در حال بهانه آوردن و طفره رفتن است. این دودلی نشانه‌ی این است که او واقعاً قصد ازدواج ندارد.

بسیاری از دختران در این دام گرفتار می‌شوند و هر بار که دوست پسرشان از تعیین وقت برای ازدواج طفره می‌رود، قلبشان می‌شکند. پسری که قصد ازدواج ندارد، اما می‌خواهد همچنان از این رابطه‌ی دوستی سوءاستفاده کند، در نهایت از طفره رفتن درباره‌ی ازدواج خسته می‌شود. این پسر ریاکار از دختر منتظر درخواست ازدواج می‌کند، بدون این که حتی وقتی را برای خواستگاری رسمی و ازدواج تعیین کند.

اگر دوست پسرتان دائماً ازدواج را به آینده‌ای نامعلوم، چند ماه بعد یا حتی چند سال بعد موکول می‌کند یا حتی از صحبت کردن درباره‌ی ازدواج فرار می‌کند، این طفره رفتن و بلاتکلیف گذاشتن نشانه‌ی مهمی است که او هرگز قصد ازدواج با شما را ندارد و احتمالا از ابتدا دوستی را به قصد ازدواج آغاز نکرده است.

وقتی پسری اصلاً قصد ازدواج نداشته باشد، اما دختر به ازدواج امید بسته باشد، این اختلاف نظر در نهایت خودش را نشان می‌دهد و به جر و بحث و دعوا دامن می‌زند. برای حل این مشاجرات فقط دو راه وجود دارد، یا پسر گریزان از ازدواج سرانجام به خواسته‌ی دوست دخترش تن می‌دهد یا این که رابطه به پایان می‌رسد.

البته زمانی این سناریوها واقعیت می‌یابد که هر دو طرف تمایل داشته باشند که درباره‌ی ازدواج با هم صحبت کنند. اگر دوست پسرتان همیشه از بحث درباره‌ی ازدواج فرار می‌کند و معتقد است که سری را که درد می‌کند، دستمال نمی‌بندند و از دعوا کردن اجتناب می‌کند، چون حوصله‌ی جر و بحث را ندارد، این فرار از مشاجره اصلاً نشانه‌ی خوبی نیست.

این سکوت علامت این است که فقط نصف حرف‌های او راست و بقیه دروغ است و او در تلاش برای فرار کردن از مشاجره درباره‌ی ازدواج قول‌هایی می‌دهد و حرف‌هایی می‌زند تا حواستان را پرت کند. بنابراین اگر اوضاع تحت کنترلتان نباشد و چشمان تیزبینی نداشته باشید، این اختلاف نظر به لطف دورویی دوست پسرتان مدت‌ها مخفی خواهد ماند.

اگر پسری واقعا قصد ازدواج با شما را داشته باشد، هرگز برای داشتن رابطه جنسی در دوران دوستی اصرار نمیکند. به خصوص اگر شما با این موضوع مخالف باشید و تمایل داشته باشید تا ازدواج رسمی برای داشتن رابطه جنسی صبر کنید، اصرار او به داشتن سکس قبل از ازدواج اصلا نشانه خوبی نیست. چرا که پسری که قصد ازدواج دارد، به شما و عقایدتان احترام میگذراد و شما را برای انجام کاری که با آن مخالف هستید و ناراحتتان میکند تحت فشار قرار نمیدهد.

اگر هر بار که موضوع ازدواج مطرح می‌شود، دوست پسرتان به جز این که بگوید ازدواج هیچ فایده‌ای برای مردان ندارد، چقدر پرداخت مهریه و شیربها غیرمنصفانه است، مردان بیچاره چه فشاری را برای تامین نیازهای خانواده‌شان تحمل می‌کنند و اصلاً چرا باید ازدواج کرد، حرف دیگری ندارد، در واقع دارد شخصیت اصلی‌شان را به شما نشان می‌دهد. باید قبول کنید دوست پسرتان مردی است که اصلاً به زنان اعتماد ندارد و انتظار دارد، زنی که دوستش دارد و با او ازدواج می‌کند، از پشت به او خنجر بزند. این نظرات به خوبی نشان می‌دهد که او کاملاً ضدازدواج است. او را باور کنید و قبول کنید، شخصیت مسمومی دارد که تن به ازدواج نخواهد داد.

پسری که اکراه دارد، شما را نامزد یا حتی دوست دخترش خطاب کند، احتمالاً هرگز شما را همسر صدا نخواهد کرد. بهتر است این حقیقت تلخ را باور کنید. اگر عنوان گذاشتن برای رابطه‌تان برایش دشوار است، چطور انتظار دارید که اقدامی رسمی را برای ازدواج و شروع زندگی مشترک انجام دهد.

وقتی درباره‌ی آینده صحبت می‌کنید، دوست پسرتان احتمالاً متوجه منظورتان می‌شود. اگر هر بار موضوع آینده و ازدواج مطرح می‌شود، او پرخاشگر و عصبانی می‌شود، این واکنش را نشانه‌ی هشدار در نظر بگیرید.

پریشان شدن بر سر موضوع ازدواج علامت دست و پنجه نرم کردن با حجم وسیعی از تعارض‌های درونی است. چنانچه دوست پسرتان بداند که نمی‌خواهد رابطه‌ی درازمدتی با شما داشته باشد، اما در عین حال چون نمی‌خواهد ترکتان کند، به رابطه با شما ادامه دهد، هر گونه سوال درباره‌ی آینده‌ی مشترک باعث می‌شود که از کوره دربرود. این طرز رفتار بسیار وحشتناک و ناامید کننده است و نشان می‌دهد که او تقریباً هیچ فکر و برنامه‌ای برای ازدواج کردن با شما ندارد.

پسری که قصد ازدواج با دختری ندارد اما میخواهد او را در رابطه عاطفی نگه دارد، به هر قیمتی که شده از صحبت در مورد ازدواج طفره میرود. و کم کم دختر نیز از جهت دادن صحبت به سمت ازدواج خواهد ترسید، چرا که با خود فکر میکند شاید بهتر باشد دیگر موضوعی را که میداند باعث ایجاد تنش و دعوا میشود پیش نکشد.

دوست پسرتان می‌خواهد که همین وضعیت فعلی تا ابد ادامه داشته باشد. او از صحبت کردن درباره‌ی ازدواج فرار می‌کند، چون این موضوع وضعیت آرام فعلی را متشنج و آرامشش را تهدید می‌کند. اگر او موضوع ازدواج را با بیشترین سرعتی که می‌تواند، عوض می‌کند، احتمالاً او هرگز تمایلی به صحبت کردن در این باره نخواهد داشت و ترجیح می‌دهد که این موضوع برای همیشه مسکوت بماند.

اگر پسری دورویی پیشه کرده باشد و وانمود کند که روزی ازدواج خواهد کرد، حال آن که در واقع می‌داند هیچ تمایلی به ازدواج ندارد، این تضاد باعث می‌شود که رفتار عجیب و زشتی داشته باشد. او می‌داند که با این دورویی ظلم بزرگی به دوست دخترش می‌کند. بنابراین اگر هر بار موضوع ازدواج مطرح می‌شود، دوست پسرتان عصبانی می‌شود، الان می‌دانید که عصبانیتش از کجا سرچشمه می‌گیرد. او عصبانی می‌شود، چون شما او را مجبور کرده‌اید که با ظلم و دورویی خود روبرو شود.

چنانچه دوست پسرتان رابطه‌تان را در حضور دیگران کم‌اهمیت جلوه می‌دهد، احتمالاً به آینده‌ی رابطه‌تان اطمینان ندارد و اصلاً به آینده‌ای که می‌توانید با هم داشته باشید، افتخار نمی‌کند.

به جز این چه دلیل دیگری می‌تواند برای کم‌اهمیت جلوه دادن یک رابطه‌ی جدی وجود داشته باشد؟

پسری که تمایل ندارد، دیگران از رابطه‌ی جدی او با یک دختر مطلع شوند، به هیچ وجه قصد ندارد که با آن دختر ازدواج کند و عشقش را به جهان اعلام کند. پنهان نگه داشتن رابطه‌ی دوستی نشانه‌ی بسیار بدی است که احتمال ازدواج را در آینده رد می‌کند.

همان‌طور که بارها شنیده‌اید، وقتی با یک نفر ازدواج می‌کنید، فقط با او ازدواج نکرده‌اید، بلکه با تمام خانواده‌اش ازدواج کرده‌اید. اگرچه برخی افراد پیوندهای خانوادگی‌شان را بعد از ازدواج قطع می‌کنند، تعداد بسیار بسیار بسیار زیادی همچنان به رفت و آمد با خانواده‌شان ادامه می‌دهند. بنابراین اگر دوست پسرتان شما را به خانواده‌اش حتی معرفی هم نمی‌کند، این دور نگه داشتن از خانواده را نشانه‌ی عدم تمایل برای ازدواج تلقی کنید.

عشق واقعی همواره راه خودش را پیدا می‌کند. اگر دوست پسرتان واقعاً قصد ازدواج با شما را داشته باشد، راهی برای راضی کردن خانواده‌اش پیدا می‌کند و آنها را قانع می‌کند که شما برای ازدواج با او مناسب هستید یا دست‌کم در برابر شک و تردیدهای خانواده‌اش از شما دفاع می‌کند.

اما اگر در برابر بدبینی‌ها و نظرات نامساعد خانواده‌اش ساکت می‌ماند یا این مخالفت‌ها را بهانه‌ای برای ازدواج نکردن می‌کند یا از این هم بدتر تا حدی با خانواده‌اش هم‌داستان می‌شود، این نشانه ‌را جدی بگیرید و باور کنید که او هرگز با شما پیمان ازدواج نخواهد بست.

اگر دوست پسرتان همواره بهانه‌ی جدیدی را برای این که چرا نمی‌تواند با شما ازدواج کند، پیدا می‌کند، هوشیار باشید که در واقع دارد شما را سر می‌دواند. برای مثال اگر بهانه می‌آورد که “اول باید پول بیشتری دربیارم.”، اما راجع به سطح درآمد فعلی خود یا زمانی که انتظار دارد درآمدش افزایش یابد، حرفی نمی‌زند یا نمی‌گوید که چرا برای ازدواج به پول بیشتر نیاز دارد، قبول کنید که فقط در حال بهانه تراشیدن است و هوشمندانه دلیلی را برای به تاخیر انداختن ازدواج می‌آورد که خارج از کنترل شما باشد.

سطح درآمدش بارها در مدتی که شما را بلاتکلیف نگه داشته است، افزایش می‌یابد، اما هر بار بهانه‌ی جدیدی را برای ازدواج نکردن پیدا می‌کند. “نه، الان وقت مناسبی برای ازدواج نیست، اول باید خونه بخرم …” بهتر است باور کنید که او برای ازدواج کردن امروز و فردا می‌کند، چون اصلاً قصد ازدواج ندارد.

پسری که بعد از گذشت مدت زیادی از رابطه دوستی، همچنان نسبت به انتخاب شما به عنوان همسر دودل است، قول ازدواج میدهد، اما زمانی برای آن مشخص نمیکند یا صراحتا میگوید قصد ازدواج ندارد یعنی هرگز از شما خواستگاری نخواهد کرد. پسری که فصد ازدواج ندارد برای حل مشکلات رابطه و اختلاف نظرها هیچ تلاشی نمیکند. او تمایل ندارد دیگران در جریان رابطه شما باشند و شما را به خانواده و دوستانش معرفی نمیکند و اگر خانواده اش مخالفت کنند تلاشی برای راضی کردن نمی نماید.  همچنین اگر پسری به طور کلی دیدگاه مثبتی نسبت به ازدواج ندارد، عنوانی برای رابطه تان نمیگذارد و به داشتن رابطه جنسی در دوران دوستی پافشاری میکند نیز نشانه این است که هرگز قصد ازدواج با شما را ندارد. وقتی پسری قصد ازدواج نداشته باشد معمولا صحبت درمورد آینده رابطه او را پریشان یا عصبانی میکند، برای عدم امکان ازدواج بهانه می آورد و موضوع صحبت را از ازدواج عوض میکند.

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

12 بازدید

18 بازدید

27 بازدید

37 بازدید

64 بازدید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

چگونه بفهمیم قصد پسر ازدواج است یا دوستی

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

من نزدیک دو سال با یکی از آشناهامون بودم که متاسفانه خیلی تنوع طلب بود و من دیر شناختمش😔 خانواده ام از رابطه مون باخبر شدن و من کات کردم و اون اصرار به برگشتم داشت ، ولی بعد از 2 ماه از کات کردن من ، رفت با یکی دیگه و مدام استوری میذاره ازش توی اینستا و متن عاشقانه شیر میکنه ، از یه طرف هم اهنگ هایی میذاره که حس میکنم مخاطبش منم ، با اون دختر 6 ماه هست که رل زده ، به نظرتون پسرها به این زودی عشق شون رو فراموش میکنن یعنی همه شون اینجورن😔

سلام دوست گرامی روزهای تلخی را به علت این شکست عاطفی می‌گذرانید و این مساله باعث شده است که تصور کنید همه پسرها اینگونه هستند. خیر، شما می‌توانید با آگاهی و یادگیری مهارت‌های صحیح ارتباطی، با شخص مناسبی آشنا شوید. برای اینکه به خودتان کمک کنید، پیگیری او را در صفحات مجازی کنار بگذارید و به روح و روان خودتان صدمه بیشتری وارد نکنید. برای راهنمایی بیشتر نیز می‌توانید در دوره «زندگی پیروزمندانه پس از جدایی» شرکت کنید.

سلام من مدت ده ماهی میشه با یه آقایی توی رابطه ام. اوایل خودشون گفتن که الان شرایط ازدواج ندارن چون دانشجوی ترم پنج پرستاری هستن میگفت تا چهار سال دیگه پولی برای ازدواج ندارن من بیست سالمه و فاصله سنیمون دوسالو نیمه اما الان هروقت من بحث ازدواج و جلو میارم عصبانی و نارحت میشه و میگه که داری به من فشار میاری خیلی وقتا هم مسایل جنسی رو جلو می‌کشه و سکس تصویری میخواد پنج شش بار همو دیدیم مادر من بعد مدتی متوجه شدن و از دستم عصبانی شدن با وجود اینکه تو خیلی جاها تنها بودیم ولی در حد نوازش و بوس و بغل بوده و رابطه جنسی نداشتیم گاهی وقتا میگه می‌خوام برم خارج گاهی هم دنبال کار میگرده که درآمدی داشته باشه ولی هیچوقت قول ازدواج نداده . هر وقت دوستای مشترکمون ازدواج میکنن دچار کی غم درونی میشه و اینکه بهم گفته من نمی تونم مانع خوشبختی تو بشم اگه خواستگار خوبی داشتی میتونی ازدواج کنی یبار گفت بعد تو به هیچ کس دل نمی بندم هر موقع حرف خواستگار من میشه نارحت میشه از خرج های زیاد عروسی و مراسمات صحبت می‌کنه خونمونم از هم یکساعتو نیم فاصله داره .م یگه رابطه هرچی مخفی تر باشه بهتره اگه علنی بشه مجبورت میکنن شوهر کنی البته دوستای نزدیک اون و پسرعموش در جریان رابطمونن الان واقعا در حالت بلاتکلیفی هستم لطفا کمکم کنید ب نظر شما قصدش چیه؟؟چی بهش بگم احساس میکنم خسته شدم دلمم نمیاد تموم کنم

سلام دوست گرامی او اوایل رابطه اشاره کرده است که فعلا شرایط ازدواج ندارد؛ اما شما با وجود اینکه می‌خواستید ازدواج کنید و با او هم هدف نبودید؛ رابطه را ادامه دادید. از سوی دیگر، طرف مقابل شما برنامه‌ریزی و هدف مشخصی برای زندگی‌اش ندارد و این یک زنگ خطر اساسی است. او نمی‌خواهد کسی از رابطه اطلاع داشته باشد، اما می‌خواهد به صورت مداوم به شما نزدیک باشد؛ این مسائل تناقض جدی ایجاد می‌کند. در کل رابطه شما کیفیت خوبی ندارد، بهتر است زمان مشاوره رزرو کنید تا بررسی بیشتری صورت گیرد.

تقریبا اکثر این ویژگی هارو داره ولی دلم نمی خواد ولش کنم دوسش دارم نمیدونم چیکار کنم لطفاً کمکم کنید 🙏🏻😔

سلام دوست گرامی اگر تمامی این ویژگی‌ها را دارد و شما وابسته به او هستید، نشان می‌دهد که وضعیت خودتان و رابطه را انکار می‌کنید. سود و زیان این رابطه را برای خودتان مشخص کنید و آسیب‌های احتمالی آن را بررسی کنید.

سلام. برای ازدواج یک جلسه با اقایی ملاقات داشتم. خانواده من از این آشنایی اطلاع دارن ولی خانواده ایشون نه. بهشون گفتم باید به خانواده تون اطلاع بدین ولی مخالفت کردن و گفتن که تمایلی ندارم. بعد 3ماه 4ماه اگه اوکی بودیم میگم. من 31سالم هست و ایشون 35 سال. پدرم مخالف هست میگن باید حداقل با خانواده یکبار دیدار داشته باشیم ببینیم خانوادش کی هشتن و اونها هم از این قضیه مطلع باشن. آیا باید خانواده شو در جریان بزاره؟ یا ما داریم سختگیری میکنیم؟

سلام دوست گرامی در روند آشنایی تا ازدواج، مرحله اول پسندیدن و شناخت بیشتر دختر و پسر از یکدیگر اولویت دارد؛ که این آشنایی بهتر است در چارچوب خانوادگی باشد. در مرحله بعد اگر هردوی شما به نتیجه مطلوبی رسیدید؛ ارتباط خانوادگی شروع خواهد شد. در هر دو مرحله استفاده از مشاوره پیش از ازدواج توصیه می‌شود.

سلام آیا این که پسر ادرس خونه دختر را بگیرد و همچنین شماره خونه ی دختر وبگوید تقریبا ی سال دیگر میایم خواستگاری.. قصدش ازدواج هست ایا؟ سن پسر زیر بیست هست.. با وجود دیدار حضوری و رابطه ای صمیمانه وباوجود اطلاع مادر ها به صورت پنهانی. ایا میشود اعتماد کرد

سلام دوست گرامی زیر 20 سال زمان مناسبی برای وعده ازدواج نیست. هنوز هویت مستقلی برای افراد شکل نگرفته است و همچنین احساسات مختلف آنها به ثبات نرسیده است.

سلام .وقتتون بخیر. من شیش ماهی میشه یا یه اقایی از طریق تلگرام اشنا شدم و ایشون روانشناس هستند و منم درس میخونم . مشکلی باهم نداریمو خیلیم خوبیم قصدشو از رابطه گفته و اینم گفتن که ولی فعلا شرایط عمل کردن را ندارند شهرای دور از هم هستیم که فعلا فقط تصویری همو دیدیم حالا این اقا زیاد از خونوادش حرف نمیزنه که مثلا ادرسشون دقیق کجاس و بسیار محتاط هستش بنظرتون من باید ادامه بدم یا به این رابطه شک کنم؟

سلام دوست گرامی ارتباط مجازی باید به دیدار حضوری برسد و نیاز به شناخت بیشتری دارید. تا زمانی که او قدم جدی برای ارتباط برنداشته است، روی او حساب ویژه‌ای باز نکنید.

من اخیرا با اقایی اشنا شدم ک هر دو خیلی بهم علاقمند شدیم. من اهل روابط ازاد نیستم برای همین اول رابطه از ایشون خواستم هدفش رو بگه میگه من میخوام با هم باشیم ولی ایندش نمیدونم چی میخواد بشه. کلا از ازدواج گریزانه! بنظرتون من عجله کردم ک همین هفته اول ازش خواستم هدفشو بگه و با شناخت تغییر میکنه یا پسرا همون اول هدفشون رو مشخص میکنن؟ ایشون دنبال یه رابطه بلندمدت بدون ازدواجه. یا میگه بعدا ب ازدواج فکر میکنبم.. امشب گفتم نمیپذیرم و تموم شد😔

سلام دوست گرامی شما موضع خودتان را بیان کردید و این درست است. اما هیچ کسی از روز اول قصد نهایی‌اش ازدواج نیست؛ چون هنوز شناختی اتفاق نیفتاده است.

سلام ببخشید من 16سالمه سه ساله با یه آقا ک دوسال از من بزرگترن تو رابطه ایم میگه قصدش ازدواجه ولی زمانی واسش مشخص نمیکنه میخوام بدونم آیا واقعا قصد ازدواج داره

سلام دوست گرامی اشاره کردید 3 سال است با ایشان در ارتباط هستید، 13 سالگی زمان مناسبی برای انتخاب شریک زندگی نیست.در این زمان هیجانات شما در حد بالایی است و براساس همین هیجان ممکن است تصمیمات ناگهانی بگیرید. ایشان در حال حاضر 18 سال دارند و مسیر طولانی‌ای برای رسیدن به مرحله ازدواج دارند. پیشنهاد می‌کنیم برای تصمیم‌گیری درست درباره این مساله حتما از مشاوران رادیو عشق نوبت مشاوره دریافت کنید.

سلام من مدت دو سال و نیم با یه آقا آشنا شدم که اختلاف سنی مون با هم زیاده و بیست سال از من بزرگترن اما من خیلی عاشق شم و دوست اش دارم ، اون هم مدام تو پیام ها و چت کردن ها بهم میگه دوست ام داره و عاشقمه ، مدام میگه میخوامت و عاشقتم و از فکرم نمیری بیرون ، بهم میگه چرا به من نمیگی دوست دارم و حرف های عاشقانه نمیزنی ، تو این چند سال شاید فقط ده بار بهش گفتم دوست دارم ، اما باز هم اصرار میکنه باید مدام بهش بگم دوست دارم ، میگه بهم بگو میبوسمت ، من چطور بفهمم قصدش ازدواجه واقعا ، وقتی خودم ازش میپرسم میگه بذار واکسن کرونا بیاد بعد کرونا ، بعد قسم خدا رو میخوره میگه واقعا عقدت میکنم ، تو این چند سال هیچ رابطه یا درخواست بدی از من نداشتن ، فقط میخوام بدونم مردها رو چطور میشه شناخت و فهمید دارن راست میگن

سلام دوست گرامی به سن خودتان و ایشان اشاره نکردید. فقط گفتید که 20 سال اختلاف سنی دارید. آیا ایشان متاهل هستند؟ نحوه آشنایی شما مهم است. فردی که 20 سال از شما بزرگتر است، طبیعتاً باید به یک پختگی رسیده باشد که بداند این مقدار اختلاف سنی برای ازدواج دردسرساز است. هدف ایشان را چطور ارزیابی می‌کنید؟ آیا واقعا به فکر ازدواج هستند؟ برای این رابطه تلاشی کردند و یا مقدمات ازدواج را فراهم کردند؟ جزییات بیشتر نیاز است تا مشاور شما بتواند راهنمای دقیقی به شما بکند. لطفا برای بررسی بیشتر نوبت مشاوره دریافت کنید.

سلام من حدود ۸ماه با یکی از همدانشگاهی‌یام دوستم … اوایل به قصد ازدواج بود ولی بنا به دلایلی و با فهمیدن اتفاقاتی که در گذشته برای من رخ داده بود، ایشون میخوان همچنان دوست بمونند و میگه نمیتونه با خودش کنار بیاد که با من ازدواج کنه

چند دفعه خواستن این رابطه رو تمام کنم ولی بنا به اصرار ایشون که میگند هیچ چیزی از من نمیخواد جز اینکه کنارش بمونم و ترکش نکنم الان سوالم اینه من باید چکار کنم می‌ترسم ترکش کنم و دلشو بشکونم واقعا نمیدونم چکار کنم

سلام دوست گرامی فردی که با او می‌خواهید ازدواج کنید، باید تمام شما را بپذیرد! گذشته شما نیز برای شماست و با تمام خطایی که کردید، اثرات آن را باید جبران کنید. اما اگر بخواهید در روال رابطه فقط برای رفع نیاز ایشان در رابطه باشید، فرصت بودن در کنار آدم هایی که می‌توانند با گذشته شما کنار بیایند و همراه شما باشند را از دست می‌دهید.

سلام من حدود 2 سال با پسری کوچکتر از خودم دوستم از ابتدا اصلا حرفی از ازدواج به میون نیوردن ولی همیشه منو عشقم و خانمم خطاب میکنه. و اینکه میگه ما تا ابد باهمیم. جدیدا هم میخاد خونه بخره و میگه میخام جدا از خانوادم زندگی کنم. من واقعا کلافه ام چند بار ازش جدا شدم ولی میگه نه میزارم بری نه من میرم. شما بگید چیکار کنم باهاش نمیتونم تو این بی تکلیفی بمونم.

سلام دوست گرامی به سن خودتان اشاره‌ای نکردید. خطاب کردن شما به عشقم یا خانمم و گفتن این موضوع که ما تا ابد باهم هستیم، نشانه‌ جدی برای رابطه و هدف داشتن نیست. شما باید از طرف مقابل‌تان یک عمل و رفتاری ببینید که نشان دهد ایشان در فکر جدی کردن رابطه هستند. مساله سن در رابطه زمانی بین دو نفر اختلاف ایجاد می‌کند که تمامی دعواها به مساله سن ختم شود. بنابراین باید قبل از اینکه ایشان بخواهند تکلیفی در رابطه مشخص کنند، شما تکلیف خود را مشخص کنید. به نظر می‌رسد به علت وابستگی که در این رابطه پیش آمده است، نمی‌توانید درست تصمیم بگیرید و ممکن است حتی حس کنید که از شما سوءاستفاده می‌شود. بنابراین می‌توانید برای روشن شدن تکلیف خودتان در این رابطه از مشاوران رادیوعشق وقت مشاوره دریافت کنید.

سلام وقتتون بخیر من خواهری دارم که 37 سالش هست و استاد دانشگاه. حدود 5 ماهه که با برادر یکی از همکاران شون آشنا شدن این آقا 47 سال دارن. بعد از یک ماه آشنایی اومدن خواستگاری قبلا خواهرم رو راضی کرده بود که مهریه و شیر بها و مراسم نداشته باشیم خواهرم هم قبول کرده بود. چند دو ماه بعد خانواده من رفتن منزل اونا و قرار بر این شد که داماد ی زمانی را برای آزمایش و عقد تعیین کنند آخه ما توی دو شهر مختلف هستیم البته با فاصله یک ساعته. یک ماه می شه که قراری نگذاشته برای مقدمات با خواهرم چت می کنن ی بار می گه وقت ندارم یا راه دور یا شما بیاین تهران… مدتی هم هست که رابطتشون صمیمی تر شده و از خواهرم تقاضای سکس چت کرده خواهرم مدتی باهاش همراه بوده اما پشیمون می شه و می گه از این حرفها نزنیم اما ایشون اصرار داره و کار خودشو می کنه حتی دو بارم تقاضای سکس تصویری کرده!!! من به خواهرم می گم بهش بگو اگر می خوایی بیا قانونی اقدام کن اما اونم ی جورایی خام حرفاش شده من خیلی نگرانم می ترسم از احساساتش سواستفاده کنه. لطفا بگید به نظر شما چنین مردی قصد ازدواج داره؟؟؟ ممنون

سلام باید علت تاخیری که ایجاد می‌کنن بررسی بشه. نمیشه با این دلایل گفت که ایشون دنبال ازدواج هستن یا نه،‌به هرحال این خواهر شماست که باید توی این شرایط جدی‌تر عمل کنه و اگر از انتخابش مطمئنه از ایشون بخواد که سریع‌تر اقدام کنن. پیشنهاد می‌کنم از خواهرتون بخواهید خودشون برای دریافت مشاوره اقدام کنن.

سلام من دختری ۲۱ساله هستم که سه سالی با آقایی که ۲۷سالشونه در ارتباط هستم من واقعا عاشق ایشونم اونم به من ابراز علاقه میکنه اما تاحالا هیچ بحثی راجع به ازدواج نکرده و از آینده هم صحبت نمیکنه فقط بیشتر بحث مسائل جنسی رو وسط میکشه و به علت محل زندگی متفاوتمون درخواست سکس چت میده که من هیچ وقت قبول نکردم اونم اصراری نمیکنه که قبول کنم و تمام این مدت هم با این وجودکنار من مونده من میخواستم بدونم این آقا واقعا به من علاقه داره و ممکنه به ازدواج فکر بکنه؟؟

سلام مطمئنا با این اطلاعات نمیشه در این مورد نظر داد که ایشون قصدش ازدواج هست یا نه. بهتره شروع کنید به شیوه‌های مناسب درباره آینده رابطه‌تون باهاشون حرف بزنید چون بعد از یک رابطه 3 ساله شما هم طبیعتا حق دارید در این باره صحبت کنید. ازطرفی فکر نکنید هرکسی درباره مسائل جنسی صحبت کنه یا در این زمینه درخواست‌هایی داشته باشه، لزوما به این معنیه که قصد ازدواج نداره. ضمن اینکه به نظر میرسه ایشون تا حدی هم به خط قرمزهای شما در این زمینه توجه می‌کنن.

سلام من یه خواهری دارم 39 سالشه و مجرد هست خواهرم اولا رفتار تندی با مردا داشتن چند سال پیش چون فکر کنم پدرم بد اخلاق هستند اینجوری با بقیه بودن و زیاد به فکر ازدواج.. نبودن با مردا بیشتر تند حرف میزد با مردا زیاد راحت نبود حرف درد و دلی کنه به قول خودم پاچه مردا میگرفت حالا الان نزدیک 3 سالی میشه این خصوصیاتش خیلی کم شده و به فکر ازدواج هست ولی خوب خواستگارم کم چند موردی بودن که باهاشون حرف و بیرون میرفت باهاشون تا در مورد ازدواج بدونه نشد خواهرم بگم که درس میخونه و میخواد بره خارج زندگی کنه الان 1 ماهه برای رفتن کلاس زبان میره و میگه تو کلاسشون یه مرده هم سن خواهرم هست پسر به نظر خوبی میاد و مجرد هست ولی نمیدونه چجوری بفهمه پسره قصد ازدواج داره و چکار کنه پسره از خواهرم خوشش بیاد و 3 ماه دیگه کلاسشون تموم میشه راهنمایی کنید و اینکه همه به ما میگن برای خانوادم دعا کردن واقعیتش برای برادرم دعا کرده بودن چون شخصی بهمون زنگ زد چند سال پیش و گفت براتون دعا کردم و زنگ زده بود حلالیت ما هم قضیه رو میدونسستیم و هر ازگاهی از دیوار.. خونمون دعا پیدا میکنیم چیزای عجیب خواهشن راهنمایی کنید

سلام بهترین کار اینه که از خواهرتون بخواهید خودشون با سیستم مشاوره تلفنی رادیو عشق تماس بگیرن تا متناسب با شرایط خودشون راهنمایی بشن.

سلام وخسته نباشید دختری 28 ساله هستم که مدت یکسالو نیم با یه آقایی 32 ساله آشنا شدم جفتمون هم رشته هستیم و هر دو کارشناسی ارشد،به هیچ عنوان رابطه جنسی باهم نداشتیم چون از ابتدا قصدمون ازدواج بوده حالا بعد یکسالو نیم از ایشون خواستم که رسمی بشه وخواستگاری بیان که بهونه آوردن گفتن شرایط مالیشون اوکی نیست لازم به ذکره که بگم ایشون سربازیشونو رفتن وسرکارم هستن یه مشکلی وجود داره توی فامیل ایشون پسرها 38ساله الی 40 ساله تازه به خواستگاری میرن و90درصد دوستاشونم علارغم داشتن شرایط مالی اما مجردن ایشون از من فرصت چندماهه خواستن که بعدش به خواستگاری بیان که من قبول نکردم و رابطه رو تموم کردم حس میکنم حالا حالاها تصمیم به ازدواج نداره الان مشکلم با دوست داشتنمه ایشونو خیلی دوست دارم ولی ار بلاتکلیفی خسته شدم وراضی به برگشتتن به این رابطه هم نیستم ممنون میشم چند راهکار بگین یه مقدار از فکر وناراحتی بیرون بیام خیلی فکرم درگیره….باسپاس

سلام داشتن احساسات منفی مثل غم، دلتنگی، خشم و … بعد از تمام شدن یک رابطه خیلی طبیعیه، خصوصا وقتی رابطه براتون جدی و به قصد ازدواج بوده. پیشنهاد می‌کنم مقاله کنار آمدن با شکست عشقی را در سایت رادیو عشق مطالعه کنید و در صورت نیاز با سیستم مشاوره صحبت کنید.

با سلام من دختری مذهبی و شاغل هستم و وضعیت فرهنگی و مالی خانواده خوب هست بیش از یکسال می ‌باشد که یکی از همکلاس های دوران ارشدم که از شهر دیگری هستن به من و درخواست آشنایی دادن برای ازدواج و در این مدت گاهی چت می کردیم و به صورت کلی فقط البته خانواده اش هم مطلع هستن .دفعات اول بیشتر در مورد ازدواج صحبت می کرد و حدود سه ماه بعد ملاقات حضوری داشتیم و ایشون میگن با توجه به شرایط کارشون فعلا نمیتونن راحت مرخصی بگیرن و بعد از جلسه نظرش را درمورد من خواست که من هم اعلام کردم باید جلسات بیشتری باهم صحبت کنیم و دیگه تموم شد و پیامی ندادن و مجدد دو ماه بعد پیام داد و پیام داد که بیا باهم شراکتی آپارتمانی خریداری کنیم و قبول نکردم و باز تموم کردن تا اینکه ماه گذشته پیام دادن که من آخر هفته میتونم با خانواده بیام برای آشنایی بیشتر که باتوجه به اینکه مادرم درگیر کرونا بودن گفتم اجازه دهید زمان دیگری و دیگه بعد از اون پیام ،ازشون خبری نشد من واقعا موندم آیا این آقا قصد ازدواج دارد؟و چکار کنم که سریعتر این موضوع مشخص شود

سلام دوست گرامی به نظر می‌رسد طرف مقابل شما هنوز برای انتخاب مردد است. شما برای ایشان یک بازه زمانی مشخص کنید. برای مثال وقتی مادرتان بهبود پیدا کردند، به او پیام دهید که مساله برطرف شده و می‌توانند برای خواستگاری اقدام کنند تا شناخت بیشتری کسب کنید.مشاوره پیش از ازدواج را در مرحله بعد توصیه می‌کنیم.

با سلام..من دختری 22 ساله هستم و دانشجوی ارشد که تا حالا با هیچ پسری رابطه ی عاشقانه برقرار نکردم..و تنها دلیلش عقیده ی خودم بود..از لحاظ خانوادگی خانواده ی روشنفکری دارم..از خودم تعریف نمیکنم اما دیگران میگویند چهره ی زیبایی دارم و جذاب هستم و بیشتر از سنم میفهمم..خواستگارانی هم که داشتم همه حداقل 7 سال از من بزرگتر بودند..عید امسال پسری که از اشناهای دورمان حساب میشد به یکی از فامیل های نزدیکمون گفت که چند ماهی هست به ازدواج با من فکر میکنه و از خداشه با من ازدواج کنه به قول خودش من دختر پاکی هستم و اون. پسری که تجربه های زیادی داشته..گفت دلیل فکر کردن زیادش اینه که میخواد منو 100 درصد خوشبخت کنه چون میدونه من لیاقتشو دارم..اینا گفته های خود اون پسر به واسطه بود..اون اقا از واسطه هم خواستن که این موضوعو به من نگن چون نمیخواستن ذهن من درگیر بشه و به درسم لطمه بخوره و فقط ازشون خواستن که غیر مستقیم نظر منو بدونن..اما این خانوم واسطه عید همه چیزو به من گفتن و به اون اقا هم گفتن که من با خبرم..ناگفته نمونه اون اقا عصبانی شدن از دست اون خانوم و بهشون گفتن چرا من متوجه شدم چون دارن فکر میکنن و اگر یه درصد متوجه بشن نمیتونن خوشبختم کنن جلو نمیان..راه ما از هم دوره و ما با هم در ارتباط نبودیم..5 ماه گذشت و من دیدم خبری ازین اقا نیست و اون خانوم که فامیل نزدیکمونه هم حرفی نمیزنه و من فکر میکردم پشیمون شدن..بعد از 5 ماه مسافرت رفتم شهرشون راستش رفتارهایی از اقا دیدم که شک کردم منو دوست دارن..یک شب که با هم اتفاقی تنها شدیم این اقا شروع کرد به صحبت از وضعیت مالیش ازینکه میخواد ماشینشو عوض کنه و اینکه خرج عروسی چقدره و خلاصه این حرفا..دو بار سعی کردم بحثو عوض کنم که برگشتن گفتن چرا نمیذاری حرف بزنم شمارمو الان یک ماهه که دارن و گاهی برام اهنگ عاشقانه میفرستن به جز این موارد مورد دیگه ای ندیدم الانم یک هفتست حتی اهنگم ندادن به من سوالم اینه با توجه به رفتارهاییکه شک کردم و این حرفا این اقا قصد ازدواج با منو دارن هنوز؟سعی کردم خلاصه توضیح بدم

سلام دوست گرامی به نظر میرسد ایشان مردد هستند و به دنبال تایید تصمیمشون هستند.از طرفی شما هم باید به نوعی رغبت خود را نشان بدید.میتوانید شما برای ایشون پیامی ارسال کنید که متوجه بشند شما هم بی تمایل نیستید

من 33 سال سن دارم و تقریبا حدود یکسال هست که با پسری دوست هستم و از همون ابتدا هردو به قصد ازدواج با هم آشنا شدیم که بعد از شش ماه به دلیل یک سری از مشکلات با ایشون صحبت جدی داشتم که تکلیفشون را بابت این آشنایی مشخص کنند که از من خواستگاری کردن و قصد را جدی اعلام کردن اما مشکلاتی که من با ایشون داشتم این بود که همیشه گوشی موبایل برگردنده که من متوجه نمیشم که چه کسی تماس گرفته و وقتی با دوستانش بیرون میره البته در ماه یکبار یا دوبار این اتفاق بیفته از موقعی که به حمع میرسه دیگه تلفن جواب نمیده تا فردا و نخریدن کادو تولد البته ایشون هیچ اعتقادی به خرید کادو ندارن برای هیچ کس من فقط بابت این سه مورد با ایشون مشکل دارم و بقیه رفتارشون برای من خوبه اما به دلیل پاره از مشکلات خانوادگی که برای من پیش امد دیگه نتونستم برای ایشون زمانی برای خواستگاری مشخص کنم و به نظرم ایشون از این مسئله دور شدن لطفا من را راهنمایی بکنید که دوباره چه کاری انجام بدم؟

سلام دوست گرامی مواردی که مطرح کردید هر سه نیاز به بررسی و حل مشکل دارد منطقی باشید و تنها به علاقه داشتن کفایت نکنید مواردی که بازگو کردید حتما برای شما مهم بوده که بیان شده و ذهن شما را مشغول کرده پس با مراجعه به مشاور در این زمینه صحبت کنید

درود من الان ۳ ساله ک با یه پسری دوستم ک توو بچگی میخواستن با من دوست بشن ولی من رد کردمشون و با یکی دیگ دوس شدم و بعد ک خیانت دیدم اومدم پیشه ایشون ب مدته ۴ سال بعد ولی همچنان دوست داشتن ک باهم باشیم و دوست شدیمو ۳ ساله ک باهمیم این آقا همون اول گفتن ک رابطه جدی میخوان منم قبول کردم ولی چون خیانت دیده بودم خیلی رو این آقا حساس بودم و خیلی جاها با حساسیت و شکاک بودنم اذیتشون کردم و بعد خیلی قهر کردیمو آشتی یبار ک باهاش قهر کردم با دوستم امتحانش کردم ک ب دوستم پا داد ولی قبل اینک بخوان باهم دوس بشن بدونه اینک بش بگم این قضایا زیره سره منه بش گفتم ناراحتمو حالم بده و اومد پیشمو آشتی کردیم وقتی آشتی کردیم هیچی از این موضوع نگفت و حتی اگ بحثی در این باره ب غیر مستقیم میکردم پنهانم میکرد تا اینک رفتاراشم بد شده بود دوباره تموم کردیمو ایندفعه باز دوستمو سمتش فرستادمو جدی تر میخواست باهاش وارد رابطه بشه از اون ورم ب من میگفت ک رابطه رو درست کنم آخرش خواستم برگردم بم گف هیچ اتفاق بدی دیگ نمیوفته و هیچ کاری نمیکنه ولی بازم دنبال دوستم بود ک دیگ طاقت نیاوردمو گفتم ک زیره سره من بوده و گم شه از زندگیم ک خب خیلی خواست رابطه رو برگردونه حتی رفت جلو دره خونمون چون خانوادم میدونن ک باهمیم خلاصه آشتی کردیم و میگ پشیمونه ولی خیلی بش بد دلم ولی تازگیا منو با خانوادش میبره بیرون قبلا خانوادش میدونستن باهمیم ولی الان میریم بیرونو سعی میکنه خوب باشیم ولی بازم بش شک دارم با اینک داره تلاش میکنه خوب شیم ب نظرتون من چیکار کنم؟ واقعی برم؟ یا بذارم درستش کنه؟ آخه بهش شک دارم چون مخفیانه با دوستم میحرفید ب نظره خودش ک تهش فهمید من میدونم اینجوری شد الان دقیقا نمیدونم چیکار کنم؟!!

سلام دوست گرامی رابطه ای که یبار به هر دلیلی خراب شده باید برای برگشت مجدد خیلی محتاط بود. و اکنون که به رابطع برگشتید با دقت و وسواس بیشتری ادامه دهید. سعی کنید مشکلات رابطه را حل کنید

سلام من ۱۷سالم هس و تقریبا یکسال هس با پسری دوست شدم و همون اول قصدمون معلوم شد(ازدواج) مادرم و خواهرام در جریان هستن تاحالا هیچ درخواست رابطه جنسی نداشته و معتقد هس رابطه جنسی بعد از ازدواج صورت بگیره رابطمون در حده بوسو بغلو نوازش هس واقعا دیوانه وار عاشق هم دیگه هستیم و مطمعنم منو میخواد و قصده دیگه ای نداره و برای نامزدی و ازدواجمون زمان مشخص کرده و باهم صحبت کردیم خواستم نظره شمارو در مورد رابطمون بدونم با تشکر 😊🙏🏻

سلام دوست گرامی اینکه در جریان آشنایی،شما با خانواده مطرح کرده اید کار درستی انجام داده اید.البته اشنایی در این سن برای ازدواج زود هست و باید در حال حاضر ذهن و انرژی شما برای درس و ادامه تحصیل باشد.اما اگر واقعا بهم علاقمند هستید بهتر است ایشان هم به مرور با خانواده خودشان مطرح کنند و در زمان مناسب که امکانش هست یک ملاقات بین دو خانواده انجام شود.

سلام با پسری حدود 6 سال دوست بودیم و قصدمون ازدواج بود و ایشون قبل رفتن اومدن خواستگاری که بعدا برگردن ایران برای مراسم عقد. دانشجوی دکتری در خارج کشور هستند ایشون. الان که حدودا 2 ماه مونده به زمانی که قرار بود برگرده پشیمون شدن و می خوان که نیان. ایا راهی برای برگشت ایشون هست یا بهترین راه تموم کردن کامل رابطس؟ تا حرف برگشت میشه قهر می کنه و چند روزی جوابمو نمیده

سلام دوست گرامی.ابتدا دلایل ایشان برای عدم برگشت رو مطلع بشید بعد تصمیم بگیرید که تمام کنید یا ایشان را به صورتی جذب کنید که به ایران برگردن در صورتی که ترس و عدم مراجعه به ایران بخاطر شرایط اقامت ایشان هست میتوانید با کمک وکیل در این زمینه کمکشان کنید اما اگر دلایل و بهانه های بیهوده دارند بهتر هست برای خودتان ارزش قایل بشید و رابطه را تمام کنید

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

در هر رابطه‌ای لازم است قصد و هدف دو طرف از ایجاد رابطه مشخص باشد. دخترها معمولا با این هدف با جنس مخالف ارتباط دوستی بلند مدت برقرار می‌کنند که در آینده با او ازدواج خواهند کرد و زندگی مشترک تشکیل خواهند داد. اما آیا می‌توان به قصد آشنایی و شناخت برای ازدواج با پسر یا دختری وارد رابطه دوستی شد؟ و از کجا می‌توان فهمید هدف پسر از پیشنهاد آشنایی، صرفا دوستی است یا قصد ازدواج دارد؟

 

 

اگر رابطه دوستی را با جنس مخالف شروع کرده‌اید، قبل از هر چیز لازم است مشخص کنید هدف از این رابطه چیست و اطمینان یابید، طرف مقابل نیز هدف مشترکی دارد.  اگر به این امید با پسری دوست شده‌اید که در آینده با او ازدواج کنید و بقیه عمرتان را با او بگذرانید لازم است از ابتدا به هدف و مسیر رابطه توجه داشته باشید. چراکه اگر در آینده متوجه شوید، قصد او از برقراری رابطه آن چیزی که شما تصور می‌کردید نبوده است، ممکن است صدمات روحی و عاطفی فراوانی به شما وارد شود.چگونه بفهمیم قصد پسر ازدواج است یا دوستی

 

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

فهرست مطالب

از نظر روانشناسی در همه انسان‌های سالم، کشش ذاتی نسبت به جنس مخالف وجود دارد. به گفته محققان در هنگام تعامل با دیگران، هورمون خاصی در مغز ما ترشح می‌شود و هرچه میزان این تعامل و ارتباط بیشتر و مدت زمان آن طولانی‌تر باشد، میزان هورمون آزاد شده در مغز نیز بیشتر خواهد بود. وابستگی عاطفی و کشش جنسی در هردو سوی رابطه برای دختران و پسران وجود دارد، با این تفاوت که دختران وابستگی عاطفی و پسران کشش جنسی بیشتری را در رابطه دوستی تجربه می‌کنند. این موضوع در بلند مدت، دوستی را از حالت شناخت خارج می‌کند و احتمال آسیب‌های روانی و اجتماعی را افزایش خواهد داد.

متاسفانه عوامل مختلفی باعث می‌شود امروزه بسیاری از پسران جوان به راحتی زیر بار ازدواج نروند، اما به بهانه شناخت برای ازدواج، با دختران رابطه دوستی برقرار کنند. به همین علت بسیاری از روابط امروزی که به قصد شناخت برای ازدواج شروع می‌شوند، هرگز به ازدواج ختم نمی‌شوند. اگرچه استثناهایی هم در این مورد وجود دارد.

موضوعی که معمولا دخترها در رابطه دوستی قبل از ازدواج در نظر نمی‌گیرند این است که صرفا مطرح کردن پیشنهاد ازدواج به معنی واقعی بودن قصد یک پسر در ازدواج با شما نیست. اگر پسری واقعا قصد ازدواج با شما را دارد باید بتواند عملا آن را اثبات کند. در ادامه نشانه‌هایی را بیان می‌کنیم که به کمک آن می‌توانید تشخیص دهید پسری که از شما درخواست دوستی به قصد آشنایی برای ازدواج کرده است واقعا نیت ازدواج دارد یا خیر.

درصورتی که درمورد مسائل مربوط به “رابطه دوستی به قصد ازدواج” سوال یا تجربه خاصی دارید، می‌توانید در قسمت “پرسش و پاسخ” آن را با ما درمیان بگذارید.

پسری که قصد ازدواج با شما را داشته باشد، قبل از ازدواج هرگز درخواست رابطه جنسی نمی‌کند. در جامعه ما برقراری رابطه جنسی قبل از ازدواج برای دختران تبعات بسیار بدی خواهد داشت، پسری که قصد جدی برای ازدواج دارد هیچگاه از دختر موردعلاقه‌اش قبل از ازدواج چنین درخواستی نمی‌کند. اگر دوست پسرتان به بهانه‌های مختلف اصرار به رابطه جنسی قبل از ازدواج دارد لازم است به قصد و نیت او برای رابطه دوستی شک کنید.

اگر دوست پسرتان با افتخار درباره دوست دخترهای قبلی خودش و رفتار احمقانه آنها حرف می‌زند، این خاطرات را به عنوان نشانه‌ای در نظر بگیرید که به شما هشدار می‌دهد این دوستی هرگز به ازدواج ختم نخواهد شد. شاید دوست دخترهای قبلی او واقعاً کم‌عقل بوده‌اند، اما به احتمال قریب به یقین قضیه به این شکل بوده که آن دختران نیز در جستجوی رابطه جدی‌تری بوده‌اند، اما این پسر از تصور پایبند شدن به وحشت افتاده و فرار را به قرار ترجیح داده است. شاید فکر کنید که شما با دخترهایی که او قبلاً با آنها دوست بوده، فرق می‌کنید، اما واقعیت این است که تفاوتی با آنها ندارید.

اگر دوست پسرتان هنگامی که صحبت از ازدواج یا متعهد شدن به میان می‌آید، عصبانی می‌شود، گارد می‌گیرد و ناراحت و عصبی می‌شود، بدانید که هدف از این دوستی ازدواج نیست و چون دوست پسرتان در اعماق قلبش از فریب دادن شما احساس گناه می‌کند، در این شرایط پرخاشگر می‌شود. دوست پسرتان در خودآگاه یا ناخودآگاه خود می‌داند که نمی‌خواهد با شما ازدواج کند، اما از طرفی قصد ترک کردن شما را نیز ندارد، بنابراین زمانی که او را در موقعیتی قرار می‌دهید که مجبور شود اعتراف کند، نمی‌تواند خواسته شما را برآورده کند، برافروخته و عصبانی می‌شود. این مرد فریبکار در دل آرزو می‌کند که کاش دیگر موضوع ازدواج را مطرح نکنید، تا او مجبور به طفره رفتن و دروغ گفتن نشود.

اگر شما با شور و شوق از ازدواج حرف می‌زنید، اما او طفره می‌رود و با “شاید” جوابتان را می‌دهد، به ویژه اگر فرد دیگری درباره ازدواج قریب الوقوعتان صحبت می‌کند، اما او جواب قطعی نمی‌دهد، مطمئن باشید که قصد دوست پسرتان از این رابطه ازدواج نیست.

در جامعه ما شرایط اولیه‌ای برای ازدواج کردن یک پسر وجود دارد. پسری که هنوز وضعیت سربازی، تحصیلات، شغل و درآمد برای او مشخص نشده است _حداقل در حال حاضر_ قادر به اداره یک زندگی مستقل نخواهد بود. درخواست آشنایی او برای ازدواج، بدون در نظر گرفته شرایط اولیه آن بی‌معنی است. و در صورتیکه پسری بدون داشتن شرایط ازدواج، درخواست برای دوستی می‌کند احتمالا هدفی بجز ازدواج را دنبال می‌کند.

اگر عشقتان دائماً درباره این که چرا هنوز از شما درخواست ازدواج نکرده است، بهانه می‌آورد، بهتر است قبول کنید که او قصد ازدواج ندارد. بهانه آوردن، شما را به جایی نمی‌رساند و اگر دوست پسرتان همواره به خاطر کار زیاد عصبی است یا دائماً با خانواده خود در حال جنگ و دعوا است، بعید است که این دوستی به ازدواج ختم شود. اگر پسری واقعاً شما را بخواهد، اجازه نمی‌دهد که هیچ مشکلی مانع رسیدن او به شما شود. در واقع او هر کاری که در توان دارد انجام می‌دهد تا رویای ازدواج با شما را محقق کند.

اگر دوست پسرتان هنوز شما را با خانواده‌اش آشنا نکرده است، این نشانه هشدار را جدی بگیرید. اگر هنوز خانواده دوست پسرتان را ملاقات نکرده‌اید، بعید است که هرگز باب این آشنایی باز شود. اگر پسری عاشق دختری باشد، می‌خواهد عشقش را به تمام جهان، از جمله خانواده و دوستان خود نشان دهد. هیچ شکی نیست که اگر او برای گذراندن باقی عمر خود با شما برنامه ریزی می‌کند، شما را به دیگران با افتخار معرفی خواهد کرد.

اما اگر مردی نخواهد که دوست دخترش با خانواده‌اش ملاقات کند یا علاقه‌ای به این آشنایی نداشته باشد، مسلماً به دنبال رابطه‌ای درازمدت نیست. یک دقیقه جدی فکر کنید، نمی‌خواهید با خانواده پسری که قصد ازدواج با او را دارید، آشنا شوید؟

اگر دوست پسرتان هیچ‌گاه برای آینده مشترکتان برنامه‌ریزی نمی‌کند، بدانید که جایی برای شما در آینده خود در نظر نگرفته است. احتمالاً رابطه‌ای که از نظر شما عاشقانه و ابدی است، برای او زودگذر است. اگر او واقعاً شما را دوست داشته باشد، آرزوها و رویاهایی را که شما نیز جزئی از آن هستید، با شما در میان خواهد گذاشت. اما اگر خبری از این آینده‌نگری‌های شیرین و رویایی نیست، بهتر است قبل از آن که دوست پسرتان بیشتر از این به شما آسیب بزند، این رابطه را تمام کنید و او را از زندگی‌تان حذف کنید. چنانچه دوست پسرتان شور و شوقی برای آینده مشترک ندارد یا نمی‌خواهد که با خانواده‌اش آشنا شوید، مطمئن باشید که او هرگز از شما خواستگاری نخواهد کرد.

برخی مردان بسیار عجولند و در همان روزهای اول ابراز عشق می‌کنند، این ابراز عشق آن‌قدر ناگهانی و غیرمترقبه است، که به نظر می‌آید هیچ معنایی برایشان ندارد. هر کسی می‌تواند یک جمله عاشقانه بگوید، آنچه مهم است، معنای نهفته در پس این جمله‌های عاشقانه است. اگر دوست پسرتان پس از همان قرار اول بی‌تابانه به شما ابراز عشق می‌کند، بهتر است این عشق عجولانه را جدی نگیرید. عشق به مرور در دل جا باز می‌کند و رشد می‌کند، بنابراین اگر فردی به سرعت به شما ابراز علاقه کرد، بدانید که این عشق فریبی بیش نیست.

شما لیاقت این را دارید که با مردی در ارتباط باشید که ارزش واقعی شما را بداند، مردی که از برقراری رابطه عاطفی با شما هدفی جز آشنایی برای تشکیل زندگی مشترک موفق در سر نداشته باشد. نشانه‌های پسری که از برقراری رابطه دوستی قصد ازدواج ندارد این است که: معمولا با دختران دیگری نیز در رابطه بوده است، شرایط اولیه ازدواج را ندارد، ترجیح می‌دهد رابطه‌تان پنهانی و به دور از اطلاع خانواده‌ها باقی بماند، برنامه خاصی برای آینده ندارد و از شما تقاضای رابطه جنسی قبل از ازدواج می‌کند. اگر در رابطه‌ای قرار دارید که فکر می‌کنید طرف مقابلتان قصد ازدواج کردن با شما را ندارد بهتر است به این رابطه خاتمه دهید. شما لیاقت یک رابطه پایدار و سالم را دارید و نباید اجازه دهید برای کسی بازیچه و اصطلاحا زنگ تفریح باشید.

 

 

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

12 بازدید

18 بازدید

27 بازدید

37 بازدید

65 بازدید

دیدگاه

چگونه بفهمیم قصد پسر ازدواج است یا دوستی

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

سلام من ۱۷سالو خورده ای هستم نزدیک به ۱۸ سالگی با دوست پسرم که ۱۹ و خورده نزدیک ب ۲۰ رابطه دارم و سه ساله با همیم و خانوادمون در جریانن و خانواده پسر و بعضی فامیلاشون میدونن حتی پدر پسر هم میدونن همیشه هم میگه من اگه نمیخواستمت نشون خانوادم نمیدادمت همیشه هم میرم خونشون پیش مادرش بنظرتون منو واسه زندگی میخواد

سلام دوست گرامی هردوی شما سن کمی دارید اما با توجه به روند ارتباطی شما دونفر که گویا خیلی نزدیک به هم هستید؛ بهتر است برای سنجش این رابطه به مشاور پیش از ازدواج مراجعه کنید.

سلام خسته نباشید من اول یک پسر شمارشو داد به من بعدش من بعد یک ماه بهش اس دادم اولین روز بهم گفت عکستو بفرس منم ۳تا فرستادم بعدش باهم خوب بودیم ما بهم گفتیم یکدیگر رو برای زندگی می خواهیم اون ۱۷سالشه منم ۱۴سالمه اون همیشه از اینده صحبت می کنه میگه تاسربازی نکنم ازدواج نمی کنیم الانم یه سال تا سربازی مونده همش از اینده صحبت میکنه یه بار دعوامون شد خیلی اصرار می کرد حتی ۲روز اصرار کرد که ما دوباره باهم باشیم گفت من اشتباه کردم منو ببخش من نبخشیدمش اون به مادرم زنگ زد اصرار کرد حتی این مسله رو با مادرش درمیون گذاشت وه مادرش به مادرم زنگ زد خلاصه حل شد چند باره دیگه هم دعوا کردیم اما بازم بخشیدمش وه حل شد دیروز ما باهم سره یه مساله دعوا کردیم اون گریه کرد گفت منو ببخش ! برام عجیب بود چون هیچ مردی واسه یک دختر گریه نمی کنه بعدش گفت از نو می سازیم و منم قبول کردم بعدش مادرم مریض شد اون مادرشو اورد خونمون حتی خیلی خجالت می کشید حتی سرشم بلند نمی کرد من بهش یک شاخه گل دادم ولی اون هنوز نداده من ازش درخواست هم کردم اما نمیاره اون از رابطه ی جنسی حرف می زنه (اما منظورم این نیست که درخواست رابطه ی جنسی کرده ) اون فقط میگه وقتی زن شوهر شدیم بعدش از این کارا می کنیم الان نه بعدشم وقتی که اومدیم سره قرار منو چند بار بوسیده بعدشم جوابه پیامامو دیر میده اما اون کارش دائمی است می گه کار دارم بخدا واسه همین جوابتو نمی دم همیشه هم با من گرم رفتار می کنه هوامو داره وقتی ناراحتم ارومم می کنه بعدشم از بچه حرف می زنه الان نه میگه وقتی زوج شدیم بعدشم با مامانم همیشه حرف می زنه اون با حرکت نه ولی باحرف عشقشو ثابت می کنه وقتی عصبانی میشم میگه من اشتباه کردم ببخش اون حتی دوست نداره کسی با خبر بشه از رابطمون فقط می گه خانوادم بدونه اولا اینو نمی گفت ولی الان می گه قبلا می گفت نمی گم چون شاید ازدستت بدم الانم مادرشو یه بار اورده خونمون خانم ببخشید من چطوری باید بهش اعتماد کنم ایا اون قصده ازدواج داره یانه لطفا زود جواب بدین ممنون می شم خیلی واسم مهمه

سلام دوست گرامی سن هردوی شما بسیار پایین است و ماندن در یک رابطه طولانی مدت تا زمانی که شرایط مساعد شود، خطرات و مسائل خاص خودش را دارد. سوال پرسیدید که آیا او قصد ازدواج دارد؟ اولا صرفا داشتن قصد ازدواج مهم نیست؛ بلکه داشتن شرایط و همچنین رشد انواع بلوغ در ازدواج مهم است. دوماً سن شما دونفر اصلا برای ازدواج مناسب نیست و وظایف دیگری برای سن شما وجود دارد.

سلام من دختری 23 ساله هستم یکماه هست که با پسر 24 ساله بصورت مجازی دوست هستم و از اول رابطه هدفش ازدواجه و از این بابت مطمئنم چند بار ازم درخواست ازدواج کرده و گفته برای آشنایی اول با هم حرف میزنیم اگه اخلاق و رفتارمون که با هم اوکی بود یکبار رابطه داشته باشیم و بعد به خانواده هامون اطلاع بدیم و اونا با هم آشنا بشن چند بارم گفته که حتی اگه راضی نشن هم انقدر پا فشاری میکنم تا راضی بشن تو این مدت من رفتار بدی ازش ندیدم و بهش اعتماد دارم ولی هر چی میگم رابطه بعد از ازدواج باشه قبول نمیکنه باید چیکار کنم؟

سلام دوست گرامی از اول رابطه هیچ کسی با هدف ازدواج 100 درصد قدم برنمی‌دارد، چون هنوز شناختی اتفاق نیفتاده است. اگر منظور شما از رابطه، رابطه جنسی است؛ به نظر می‌رسد طرف مقابل شما قصدی برای ازدواج نداشته باشد؛ چون شناخت و ازدواج نیاز به پختگی بیشتری دارد که طرف مقابل شما فاقد آن است.

سلام دختری ۲۲ ساله هستم و با پسر عموم در ارتباطم فقط خواهرشون میدونه وقتی هم که در فضای مجازی حرف میزنیم حرف از رابطه جنسی می زند و به مدت یک هفته است که با هم هستیم حرف از رابطه جنسی زدن منظورم (این هستش درخواست رابطه جنسی نمیکند فقط حرفش را میزند ) نمیتونم درست اعتماد کنم و نمیدانم که مرا برای ازدواج میخواهد یا خیر؟میشه راهنماییم کنید

سلام دوست گرامی سن طرف مقابل چندسال است؟ یک هفته زمان مناسبی برای ورود به این صحبت‌ها نیست. شما باید مرز خودتان را برای او مشخص کنید، اگر از این مساله آزرده هستید و اذیت می‌شوید.

سلام من 20 سالمه و جدیدا از طریق مجازی با پسری دوست شدم که 24 سالشه و فاصله زیادی هم از هم نداریم اوایل من گفتم رابطه جنسی اصلا نمیخوام اونم گفت که منم دیگه نمیخوام اما مدتی ک گذشت گفت که من قصدم با تو واقعا جدی هست و تو رو همسر خودم میدونم اون موقع فکر میکردم تو میخوای فقط دوست باشیم برای همین گفتم رابطه جنسی نه اما الان که قصدمون جدی هست من میخوام با تو رابطه داشته باشم و ما وقتی بعد مدتی همو دیدیم به اصرار اون و قسم اینکه تو هم بری من نمی‌ذارم راضی به رابطه جنسی شدم و حتی من و خودش حس میکنیم از جلو رابطه داشتیم اما من هیچ خونریزی نداشتم حتی ایشون گفت تو همین الان بگی من میام خواستگاریت اما من خانوادم بخاطر سنم و شرایط مخالف هستن و نمیدونم چیکار باید کنم چون ایشون از من رابطه کامل میخوان ممنون میشم راهنماییم کنید

سلام دوست گرامی در حال حاضر شما ارتباط جنسی را وارد رابطه کردید و این مساله به خواست و انتخاب شما دونفر بوده است. بهتر است در مورد آینده این رابطه، به مشاور پیش از ازدواج مراجعه کنید وسپس مساله را با خانواده مطرح کنید.

سلام وقت به خیر من دختری 21 ساله هستم مدتی هست با ی پسری آشنا شدم و هردومون از هم خوشمون میاد اون ازم رابطه میخاد من بش گفتم نمی تونم اونم گفت خو با خانوادت حرف بزن تا بیشتر باهم آشنا بشیم وه با هم راحترباشیم که مطمن بشی دوست دارم وراستشو میگم، میگه دوست دارم مطمن باش آخرش به هم می‌رسیم فقط بم اعتماد کن فقط بزار رابطه باشه الان من نمیدونم چی کار کنم

سلام دوست گرامی به سن طرف مقابل، مدت زمان دقیق این ارتباط و شیوه آشنایی اشاره نکردید. پس این موارد جای بررسی بیشتری دارد. اما در مورد خواسته ایشان اگر منظور شما رابطه جنسی است، نیاز به وجود این رابطه در روابط عاطفی بوجود می‌آید، اما نحوه مدیریت شما بسیار مهم است. این یک انتخاب شخصی است. باید توجه داشته باشید، فردی که با قصد ازدواج به شما نزدیک می‌شود، برای بودن شما در زندگی‌اش، تمامی تلاشش را می‌کند تا در مسیر درست و همراه با خانواده برنامه‌ریزی کند. نکته مهم دیگر، پس از برقراری رابطه جنسی، وابستگی و ترشح هورمون‌های مختلف باعث می‌شود که هیجان دوطرف بالا برود و تصور کنند به طرف مقابل خود احساس نزدیکی بیشتری دارند؛ به همین دلیل زمانی که به هر دلیلی بحث جدایی و اتمام رابطه پیش می‌آید، برای افراد این جدایی بسیار دشوار می‌شود. پس با توجه به این نکات شما باید تصمیم بگیرید. اگر طرف مقابل شما را برای ازدواج بخواهد، از مسیر درست استفاده می‌کند و رفع نیاز جنسی را به بعد از دوره نامزدی موکول می‌کند. برای دریافت مشاوره از مشاوران رادیوعشق نوبت مشاوره دریافت کنید.

سنش 26 و مدت دوسه هفته ای میشه باهم آشنا شدیم

سلام و عرض ادب و خسته نباشید وقتتون بخیر من پسری رو واقعا دوست دارم و قسط ازدواج رو باایشون دارم و خب چون ایشون فرد باهوشی هستند باوجود اینکه من کاملا از خودم بروز ندادم و ابراز علاقه ای نکردم و همیشه سرسنگین و نودل و با احترام برخورد کردم اما بااین وجود ایشون از ابراز علاقه من به خودشون باخبر شدن و به من گفتن که ممکن میدونم شما فقط بامن اینقدر سرسنگین هستی و خیلی به من توجه میکنن و ریز ترین نکات رو توجه میکنن و به دنبال متوجه شدن شخصیت اخلاقی من هستند و به من گفتن که خیلی براشون مهم هستم و میخوان یک چیز خیلی مهمی رو به من بگن اما بعد از گفتن این موضوع مهم طفره رفتن و نتونستن بیان کنن نمی‌دونم چی میخواستم بگن بنظرتون قسط ازدواج با من رو دارن ؟ حتی از خود منم پرسیدن که بنظرت چه چیز مهمی می‌خوام بهت بگم ؟ از کجا باید فهمید که ایشون قسط ازدواج دارن ؟ایشون همچنین من رو خیلی خب درک میکنن آددم خیلی پاکی هستن و کاملا قابل اعتماد مدت زیادی هست شناخت منطقی دارم بااینکه به عنوان یک مرد کمی گاهی بچگونه فکر میکنن اما واقعا جدی و سربه زیر هستن همچنین به من گفتن که من میدونم این روزا چه حس و حالی داری نسبت به من نمی‌دونم از کجا فهمیدن اماکاملا میتونم درکش کنم اونم خیلی خوب منو می‌فهمه انگار نیمه گم شده من هستن آیا واقعا قسط ازدواج دارن چون به من گفتن فکر میکنم حالا شدیم مثل هم

سلام من تازه فهمیدم خواهر بزرگترم دوس پسر داره عمه ام به من گفت خواستگارش بعد از مدتی متوجه شدم داره مجبورش به کارای میکنه و بحث خانواده را کشید وسط و بعد من خواستم که مچشون رو بگیرم نتونستم و لو رفتم و الان پسره دو بار دلش رو شکست و الان ولش کرده و حتی خواهرم هم شماره اونم پاک کرده الان کله زندگی نامه پسره هم می نم و دنبال فرصتم تا پسر و شهید کنم چجوری مخ آبجیم رو بزنم که اجازه بده از خونه برم بیرون

سلام دوست گرامی نگرانی شما قابل درک است، اما خواهر شما خودش مسئول زندگی و اتفاقاتی است که برایش افتاده است. بهتر است به جای انتقام از آن پسر، به فکر حمایت از خواهرتان باشید تا بتواند این دوره تلخ بعد از جدایی‌اش را سپری کند. یکی از اقدامات مهمی که می‌توانید انجام بدهید، این است که از مرور خاطرات و یا بیان خشم خود درباره پسر پیش خواهرتان جلوگیری کنید.

سلام وقت بخیر من حدود یک سالی هست که با پسری بودم اما فقط در حد پیامک بعد از مدتی به هم علاقه مند شدیم ولی خانواده من فهمید اونم میگفت که دوسم داره و قراره که خاستگاری کنه منو اینطور که خودش میگفت با مادرش و خالش هم صحبت کرده بوده . بعد از اینکه خانواده من فهمیدن من با پسری در ارتباطم دیگه به من اعتماد ندارن و من بخاطر این موضوع خیلی ناراحتم الان نمیدونم چیکار کنم یکم راهنماییم کنید لطفا..

سلام دوست گرامی هدف و قصد طرف مقابل اگر ازدواج است باید به صورت یک عمل رفتاری ( آمدن به خواستگاری) خودش را نشان بدهد تا اطمینان خانواده شما مجددا بازگردد. اما بهتر است برای بررسی شرایط خودتان و طرف مقابل، از مشاوره تلفنی یا آنلاین رادیو عشق بهره مند شوید.

سلام وقت بخیر من دختری هستم تحصیل کرد شاغل هستم 23سالمه من ادمه خوش اندام به روزیم به خودم میرسم خوش رو هستم من تا حالا تو بیرون کسی بهم شماره نداده دوستم میگه سنگین رد میشی شماره نمیدن ولی کلن بدم میاد سبک باشم حرفمم درباره شماره دادن نیست من قصده ازدواج دارم با دو سه نفری تو اینستا چت کردم به نظر ادمای هم رده خودم بودن متین صبحت میکردن من هم اول رابطه میگم که قصدم چیه ولی وقتی مثلا یه ماه از رابطه میگذره میگن باید باهم دست بدیم رو بوسی کنیم باید سوار ماشینمون بشی من دوست ندارم ومیترسم ولی میگن ما اینطور ادامه نمیدیم یه جوری بی احترامی که یه ذره اعتماد نداری خب اعتماد که به این زودیا نمیاد به نظرتون این افراد کیسه ازدواجن که این جور میگن یا بهانست؟؟؟

سلام دوست عزیز مطمئنا با این اطلاعات نمیشه گفت که مثلا کسی که می‌خواد سوار ماشینش بشین قصد ازدواج داره یا نه. چیزی که مهمه شما خط قرمزها و استاندارهای خودتون رو بشناسید و بهتره با یک مشاور هم درباره‌شون صحبت کنید چون ممکنه بعضیاشون منطقی نباشن. بعد از اون وقتی خواستین رابطه‌ای رو شروع کنید، این خط قرمزها رو برای طرف مقابل‌تون مشخص کنید.

سلام.من حدود دو ساله که با یه پسری دوستم و ما این مدت چون هیچکدوممون به فکر ازدواج نبودیم و خودمونو واقعا اماده ازدواج و قبول مسئولیت نمی دیدیم اصلا در این باره حرف نمیزدیم و اینکه تا الان رابطمون خیلی خوب بود بدون نیت بد و واقعا همو دوس داریم ایشون ۲۷ سالشونه و بیکارن و اصلا زندگی و شغل شون مشخص نیس ودرکل رو هواست و ازمن میخوان ک رابطه رو تموم کنیم میگن ک نگران من هستن و من نباید وقتمو باهاش تلف کنم چون معتقدن ک تا چن سال اینده امکان ازدواج رو ندارن و ممکنه در این زمان موقعیت های خوبی برا من پیش بیاد و همچنین میگن ک پای کسی هم در میان نیس . من واقعا نمیدونم چیکار کنم از طرفی دوسشون دارم و دلیل محکمی برای جدایی نمیتونم پیدا کنم و از طرفی هم نمیدونم قراره اینده چی بشه 😓 …لطفا راهنماییم کنید

سلام دوست گرامی. رابطه عاطفی تا یک مقطعی میتواند بدون هدف پیش برود اما در جایی نیاز پیدا میکنید تا رابطه را به سمت بالاتر و مرحله بعدی پیش ببرید. اینکه طرف مقابل صراحتا گفته فعلا شایط ازدواج را ندارد، بهتر از انتخاب کنید و تصمیم بگیرید که ایا می خواهید منتظر بمانید یا خیر. برای بررسی بیشتر حتما از مشاوره رادیو عشق نوبت بگیرید

سلام ببخشید من یک سوال داشتم من بایکی یک ساله دوستم گفته برای اثبات دوستی یا باید پردمو بزنم یا اینکه به پدرم بگم بره سرکارش و بگه من دوسش دارم چیکار میتونم بکنم؟وقتی شرایط اینارو ندارم لطفا پاسخ بدید

سلام این دو موضعی که ایشون مطرح کردن به هیچ‌وجه منطقی پشتش نیست و شما اصلا نباید خودتون رو توی موقعیت انتخاب قرار بدید. مطمئنا ایشون از شما ضعف دیدن و بعد برای رسیدن به اهداف خودشون چنین بازی رو راه انداختن. شما نباید وارد این بازی بشید بلکه باید قاطعانه برخورد کنید و مرزهاتون رو کاملا مشخص کنید. هیچ‌کدوم از این کارها اثبات دوستی نیست بلکه باج‌گیریه. بنابراین محکم بایستید و باج ندید. برای دریافت راهنمایی بیشتر با سیستم مشاوره تلفنی صحبت کنید.

سلام ببخشید من یه سوال داشتم میشه راهنماییم کنید. من با اقایی دوستم که ایشون برای تولد من هدیه نخریدن چون اوایل رابطمون بود الان چند ماه از رابطمون گذشته و من نمیدونم باید برای تولدشون کادو بگیرم یا نه با توجه به نظر اطرافیان که چون اون نگرفته منم نباید بگیرم میشه راهنمایی کنید کار درست چیه

دوست عزیز سلام برای تصمیم‌گیری درباره این موضوع باید به نظر خودتون توجه کنید. اگر استاندارد شما اینه که دو نفر برای تولد هم یا مناسبت‌ها باید برای هم هدیه بگیرن، پس بهتر براساس اون عمل کنید. چون گفتید که اون موقع اوایل رابطه بوده و شاید به این دلیل ایشون هدیه نخریدن. ممکن هم هست استانداردهای ایشون با شما متفاوت باشه و هدیه گرفتن رو موضوع مهمی ندونن. اون وقت اگر شما براشون هدیه نگیرین بر اساس استاندارد ایشون عمل کردید نه خودتون و کم‌کم این میشه استاندارد رابطه‌تون درصورتیکه شما ازش ناراضی هستین. بنابراین بهتره براشون هدیه بگیرین و بهشون نشون بدین که این موضوع برای شما مهمه.

با سلام دختر 29 ساله هستم مدتیه یکی از همکارانم که بصورت محدود باهم ارتباط کاری داریم از طریق چت و یا ارتباط تلفنی به صورت غیر مستقیم بهم ابراز علاقه کرده ویژگی های اخلاقی و شخصیتی ام رو توصیف کرده کاملا دقیق و درست. و خلاصه دلبری هایی کرده که داره کم کم ازش خوشم میاد حدود چند ماهی هست که هر موقع تماس تلفنی میگیره یا حضوری میبینمش یا پیام میده آخرش پیشنهاد بیرون رفتن. شام دو نفره. قهوه و امثالهم بهم میده و خیلی مسر هست که این اتفاق بیفته ولی من هربار بهانه آوردم و نرفتم چون نمیدونم این آقا نیتش چیه و اتفاقا خودش گفته ازین سرسختی خوشش میاد میترسم باهاش بیرون برم و بهش علاقمند بشم و قصدش ازدواج نباشه و از لحاظ روحی درگیرش بشم واقعا نمیدونم چکار باید بکنم از کجا بفهمم چه قصدی داره خودم مستقیم بهش بگم یانه… از طرفی دوست دارم بیشتر باهاش آشنا بشم ولی نمیدونم راهش چیه.. خواهش میکنم راهنمایی بفرمایید ممنون

سلام دوست گرامی بهتر هست غیر مستقیم از ایشان دلیل دعوت به بیرون رو بپرسید تا بیجهت وابسته ایشان نشید شاید فقط یک علاقه به همکار هست تا خود ایشان صحبت نکنند نمیشود دلیلی بیان کرد با سیاست قصد و متظورشان را متوجه شوید

چه طور به پسره بفهمونم قصدم ازدواجه.چه طور بفهمونم قصدم دوستی الکی نیست

سلام دوست گرامی بین مردی که شما را برای ازدواج انتخاب میکند و فردی که فقط دوستی در نظرش هست تفاوت ها زیر وجود دارد: 1-قرارهایش فقط به صرف خوش گذرانی نیست و با هدف با شما دیدار می کند 2-دوست پسر درباره افراد و مسائل خنده دار با شما صحبت می کند،و وارد فاز عمیق شناخت نمی شود 3-دوست پسر اعلام میکند که اصلا قصد ازدواج ندراد و شما هم نمیتونید تصمیم ایشان را تغییر بدهید 4-شخصی که قصد ازدواج دارد شرایط را کنترل و مدیریت می کند و در مواقع سختی شما را همراهی میکند 5-مردی که به دنبال ازدواج هست در مواقع حساس و بحث ها،با شما منطقی رفتار میکند 6-فردی که قصد ازدواج دارد شما را با خانواده و دوستانش آشنا می کند 7-مردی که قصد ازدواج دارد، به شما احساسا امنیت و ارامش خاطر می دهد

سلام وقتتون بخیر ببخشید من حدودا یک ماه با پسری آشنا شدم گفتم ی دور نگاه از آینده رابطه بگو گفت ی مدت باهم باشیم ببینیم اخلاقامون به هم میخوره یا نه که ببینیم بعدش چی میشه.امروز میخواست ازم لب بگیره من دهنمو بستم اون منو بوسید خیلی هم بوسید اون سری گفت بریم کجا بیرون گفتم نمیدونم رفتیم باماشین دور زدیم و رفتیم بستنی خوردیم .چندبار فقط رفتیم دور زدیم دوست دارم برام ارزش قاعل شه بریم کافه ولی هنوز پیشنهاد نداده من قصدم تفریح و گناه نیست این دومین‌سریه باهاش حرف میزنم نمیدونم چیکار کنم الان این مطلبی که گذاشته بودین خوندم نوشته که اونایی دیر ابراز علاقه میکنن بهتره اینم هنوز ی گل به من نداده همش با من کلاس دارم با اون هفته ای یکبار همو میبینیم واقعا نمیدونم راهی هست که به هم برسیم یا نه

سلام دوست عزیزم برای اینکه ارزش شما حفظ شود ابتدا برای رابط هدف بذارید و شما ازشون بخوایند که طبق برنامه پیش برند.اگر دیدید که برنامه و قصد خاصی ندارند و فقط به فکر وقت گذرانی و تفریح هستند رابطه را کات کنید.شما وقتی میتوانید ایشان را وادار به احترام گذاشتن کنید که در درجه اول خودتان برای خودتان ارزش قائل شوید و اجازه ندهید از شما سواستفاده کنند.بهشون اعلام کنید که هدفشون را اعلام کنند . از طرفی برای خودتان برنامه و هدف داشته باشید و نشان بدهید که یک دختر مستقل و با برنامه هستید

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

مردانی که قصد ازدواج دارند در شخصیت ، رفتار و گفتار خود ویژگی ها و نشانه های بخصوصی را دارند . برای زنان این سوال همیشه مطرح است مردانی که قصد ازدواج دارند را چگونه تشخیص دهند ؟ گاهی فرد از تشخیص اینکه آیا مرد مقابل او قصد ازدواج دارد یا خیر عاجز است و یا احساسات مانع تشخیص و تصمیم گیری او می شوند . از این رو اگر فرد همراه با مردی که در مرحله آشنایی با او قرار دارد به یک کارشناس مشاوره خانواده مراجعه کند ، در قالب چند جلسه مشاوره قبل از ازدواج می تواند تشخیص دهد که آیا طرف مقابل جزء مردانی که قصد ازدواج دارند هست یا نه .

مردانی که قصد ازدواج دارند در رابطه خود با رفتارشان کاملا این موضوع را نشان می دهند . مردانی که قصد ازدواج دارند را می‌توان بر اساس یک سری فاکتور مشخص شده به راحتی تشخیص داد . این موضوع کمک می‌کند که فرد بفهمد در یک رابطه جدی قرار دارد یا یک رابطه که صرفاً جنبه سرگرمی دارد . مردانی که قصد ازدواج دارند هرگز آنقدر پیچیده نیستند که شما نتوانید هدف آن ها را تشخیص دهید بلکه شما فقط نیاز دارید که نشانه‌ های یک رابطه جدی را بشناسید و به درستی تشخیص دهید .

نشانه های مردانی که قصد ازدواج دارند چه چیزهایی می باشند ؟ چگونه این نشانه ها را تشخیص دهیم و … این ها سوالاتی هستند که پاسخ آن ها برای افرادی که در مرحله آشنایی هستند بسیار مهم است . تشخیص نشانه های مردانی که قصد ازدواج دارند به طور حتم باعث میشود از رابطه های سطحی که به قصد سوء استفاده و سرگرمی هستند در امان بمانیم . باید گفت که مشاوره ازدواج صرفا برای افراد متاهل نمی باشد بلکه اگر قصد دارید فردی را که با او آشنا شده اید آنالیز کنید میتوانید با کمک مشاوره ، بیشتر و بهتر از شخصیت و قصد و نیت او آگاه شوید .

نشانه های مردانی که قصد ازدواج دارند گاه بسیار ملموس و گاه بسیار ریز است و نیاز به دقت زیاد دارد . نشانه های مردانی که قصد ازدواج دارند درست نقطه مقابل نشانه های مردانی است که قصد دوستی معمولی و سرگرمی را دارند . این نشانه ها هستند که مشخص میکنند نتیجه رابطه ، یک ازدواج موفق خواهد بود یا سرگرمی و سوء استفاده … .چگونه بفهمیم قصد پسر ازدواج است یا دوستی

رفتار مردانی که قصد ازدواج دارند کاملا با مردانی که قصد آن ها رابطه موقت است متفاوت است . این افراد در برخورد با شما و رابطه ای که دارید بسیار جدی هستند ، به مشکلات ، دغدغه ها ، علایق ، برنامه ها و هر آنچه که به شما مربوط است اهمیت میدهند و هرگز بی تفاوت نیستند . رفتار مردانی که قصد ازدواج دارند بسیار سنجیده و حساب شده خواهد بود برای مثال این افراد هرگز قول هایی که توانایی انجام آن را نداشته باشند نمیدهند و بیش از حد در مورد آینده خیال پردازی نمیکنند .

رفتار مردانی که قصد ازدواج دارند با طرف مقابل خود در اوج احترام خواهد بود و هرگز عمدا از مسائلی که طرف مقابل نسبت به آن حساس است سوء استفاده نمیکنند و به خط قرمز های او احترام خواهند گذاشت . در رفتار این افراد ضد و نقیضی مشاهده نمیشود و گفتار و عمل آن ها با یکدیگر مطابقت خواهد داشت . این افراد تمرکز خود را روی رابطه ای که با شما دارند خواهند گذاشت و به دنبال برقراری رابطه با دیگر افراد نخواهند بود و به عبارتی سوء معاشرتی در رفتار آن ها دیده نمیشود .

خصوصیات مردانی که قصد ازدواج دارند شامل موارد زیر است . این فراد در مورد شغل و فعالیت های خاص خود به شما توضیح میدهند ، از برنامه های آینده خود برای شما حرف میزنند ، شما را به دوستان و خانواده خود در وقت مناسب معرفی میکنند ، در مورد شما کنج کاو هستند و میخواهند جزئیات بیشتری از شما بدانند ، هرگز در ابتدای رابطه به مسائل جنسی اشاره نمیکنند ، برای ملاقات با شما مرتب وقت میگذراند ، در شرایط حساس سعی میکنند در هر صورتی کنار شما باشند ، استقلال مالی و شخصیتی لازم را دارند ، در مورد آینده رابطه با جدیت صحبت میکنند و بهانه نمی آورند ، روابط اجتماعی کنترل شده ای دارند و سوء معاشرت در رفتار آن ها دیده نمیشود و … .

خصوصیات مردانی که قصد ازدواج دارند به صورت کلی شامل موارد فوق است اما موارد بسیار ریز دیگری وجود دارد که تشخیص آن با توجه به رابطه است همچنین در این میان ممکن است استثنا هایی نیز وجود داشته باشد که مطابقت چندانی با موارد ذکر شده نداشته باشد .

چه مردانی قصد ازدواچ دارند ؟ برای اینکه بتوانیم رابطه هدفمندی را داشته باشیم و از آسیب های روابط زودگذر در امان بمانیم باید بتوانیم به درستی به سوال فوق پاسخ دهیم . تشخیص اینکه چه مردانی قصد ازدواج دارند برای همه افراد راحت نمیباشد چراکه بسیاری از افراد درگیر روابطی هستند که صرفا بر پایه احساس است و این موضوع باعث میشود نتوانند به درستی تشخیص دهند که آیا طرف مقابل قصد ازدواج دارد یا خیر . اینکه فرد قصد ازدواج داشته باشد لزوما به این معنا نمیباشد که آن رابطه به ازدواج منتهی میشود بلکه یعنی فرد در پی کشف این مسئله است که آیا شما همسر مناسبی برای او خواهید بود یا نه .

در نقطه مقابل ، مردانی که قصد ازدواج نداشته باشند هراندازه که طرف مقابل فردی شایسته باشد فرقی ندارد و معمولا رابطه به ازدواج ختم نمیشود . پس این مردان را میتوان به راحتی و با توجه به فاکتور های رفتاری تعیین شده تشخیص داد . مطالعه در این زمینه یا کمک گرفتن از مشاوره قبل از ازدواج میتواند بهترین راهنمای شما در این خصوص باشد .

لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

در این راستا مرکز مشاوره روانشناسی و خانواده خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره قبل از ازدواج به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد .

منبع :4 signs that a man’s ready for marriage

با ثبت نام در ویرگول به آرشیو بزرگی از مقالات مرتبط با این موضوع دسترسی خواهید داشت

از این پس او نمی‌تواند پروفایل کاربری و مطالب شما را ببیند.

مردانی که قصد ازدواج دارند

وقتی با مردی آشنا شدید چگونه می‌توانید بفهمید او قصد ازدواج دارد یا فقط فکر وقت‌گذرانی و تفریح دارد؟این سوال برای دختران خیلی مهم است. تشخیص قصد ازدواج پسران را می توانید با مطالب زیربه نتایج خوبی برسید و پیشنهاد می کنم که چندین بار این مطلب را بخوانید واین نوع سوالات مانند چگونه بفهمیم پسری عاشق ما شده را فعلا در ذهن خود کنار بگذارید و با تمرکز مطالعه کنید.

ویژگی مردانی که قصد ازدواج دارند را برای شما مطرح می کنیم تا بتوانید تشخیص دهید که آیا قصد ازدواج دارند یا نه و امیدوارم این مقاله زندگی شما را بهبود بدهد و اگر قصد ازدواج دارید به نتیجه مطلوب برسید.

اگر مردی خیلی سطحی با شما صحبت می‌کند و هرگز به مسائل زندگی‌تان اهمیت ندهد، بی‌شک در فکر وقت‌گذرانی است. ولی اگر با مهربانی در خصوص نیازها، زندگی، آرزوها و آیندهٔ شما برایتان صحبت کند و این نکات برایش مهم باشد، پس بدانید به دنبال همسر آینده‌اش است.

اگر به خواسته‌ها و معیارهای شما بخندد بدانید که فقط برای سرگرمی با شما ارتباط برقرار کرده است، ولی اگر چنین به نظر برسد که او تابع قوانین و معیارهای شما است و به آن‌ها اهمیت می‌دهد، به دنبال زنی مناسب برای زندگی مشترکش و جزومردانی که قصد ازدواج دارند  هست.چگونه بفهمیم قصد پسر ازدواج است یا دوستی

اگر شماره تلفن شمارا داشته باشد و دیر به شما تلفن کند معلوم است که جدی نیست، ولی اگر خیلی زود زنگ بزند درواقع نشان می‌دهد که به شما علاقه‌مند شده است و می‌خواهد اطلاعات بیشتری از سوی شما به دست آورد.

اگر با مردی به رستوران رفتید و اجازه داد پول میز را شما حساب کنید یا اینکه فقط سهم خودش را پرداخت، بدانید مرد زرنگی است که فقط قصد سوءاستفاده از شمارا دارد. ولی اگر صورتحساب را پرداخت نشان می‌دهد که مایل است تأمین‌کننده شما باشد و این یعنی اینکه می‌توان به آن مرد امید بست.

اگر مردی سر ساعتی با شما قرار بگذارد و دیرتر از وقت مقرر خودش را برساند بدون اینکه از قبل با تلفن شمارا آگاه کرده باشد، احتمالاً قصدش تفریح است. اگر وقت‌شناس و مقرراتی بود می‌تواند مرد مناسبی برای زندگی باشد.

اگر هرگز با دوستان، اعضای خانواده و همکاران او برخورد نداشته باشید، بدانید در نظرش فقط یک دوست ساده هستید، ولی اگر شمارا به همه‌کسانی که برایش مهم هستند معرفی کرد بدانید که همسر آینده‌اش هستید.

اگر به‌طور مرتب بهانه‌های مختلفی برای معرفی نکردن شما به دوستان و همکارانش و پاپیش گذاشتن برای خواستگاری آورد بدانید قصد ازدواج ندارد. ولی اگر موافقت کرد شمارا در موقعیتی خاص به دوستان و افراد خانواده‌اش معرفی کند بدانید که در دسته مردانی که قصد ازدواج دارند به شمار می‌آید.

اگر مردی نتواند ازنظر مالی، احساسی و معنوی خودش را با شما هماهنگ کند، بدانید قصد تفریح دارد. ولی اگر قادر باشد تأمین کردن و حمایت کردن را در خصوص اعضای خانواده‌اش به نحو احسن انجام دهد، یعنی مردی واقعی است و شما می‌توانید به او تکیه کنید.

گر او عقیده دارد که مردان باید آزاد باشند و بگوید برایش مهم نیست که در کنار شما با زن دیگری هم ارتباط دوستی داشته باشد خودتان حدس می‌زنید که باید چه‌کار کنید. ولی اگر بخواهد روابط شما انحصاری باشد و فقط شمارا ببیند بدانید که او قصد ازدواج با شما را دارد. اینکه چگونه بفهمیم قصد پسر ازدواج است یا دوستی کار راحتی است.

معمولا پسرانی که به دنبال ازدواج هستند می خواهند شناخت خوبی از طرف مقابل داشته باشند و به دنبال مهک زدن دختری است که با او در ارتباط است. این مهک زدن ها برای هر کسی متفاوت می باشد.

برخی پسرانی که قصد ازدواج دارند با کمی تحت فشار قرار گذاشتن و برخی با قرار ملاقات گذاشتن در واقع زمان برای آنها ارزش بالایی دارد و می خواهد بداند که برای دختر این ارزش هست یا نه

شاید با خودتان بگید که خب بپرسد! شاید درست می گویید، اما در عمل انسان ها ارزش های واقعی خود را نشان می دهند.

البته اگر دختر هستید و این مقاله را مطالعه می کنید پیشنهاد می کنم که شما آن چیزی که هستید را و تا حالا زندگی کردید را از خودتان نشان دهید چون اگر بفهمید که پسری که با او در ارتباط هستید و زمان برای او اهمیت دارد اما برای شما اهمیت چندانی ندارد، و اینطور نشان دهید که زمان برای شما اهمیت زیادی دارد ولی واقعا اینطور نباشد زمانی که طرف مقابل شما این موضوع را بفهمد حتما از شما ناراحت می شود.

 

۲۱درس درباره عشق،رابطه و ازدواج را در لینک زیر مشاهده کنید:

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی حقوق مادی و معنوی برای این سایت برای ارتباط سبز به مدیریت مرتضی رجب‌نیا محفوظ است.

وقتی با مردی آشنا شدین چطوری می‌تونین بفهمین اون قصد ازدواج داره یا فقط فکر وقت‌گذرونی و تفریحه؟ این سوال خیلی از دخترهاست. برای تشخیص قصد ازدواج پسر ها می تونین این مقاله رو بخونین.

رابطه با مردی که با اون آشنا شدین می ‌تونه هم خوب و خوشایند باشه و هم گیج کننده. یکی از سخت ‌ترین و گیج کننده ‌ترین جنبه‌ های اون اینه که دوست دارین بفهمین این مرد چقدر به شما علاقمنده، قصدش ازدواجه یا به دنبال سرگرمیه؟

همیشه پرچم‌ های قرمزی وجود داره که باید ازشون آگاه باشین اما بیشتر افراد در این روابط متوجه این علائم نیستن یا گاهی واقعا نمی‌خوان متوجه بشن! اگه مطمئن نیستین در ذهن این مرد دقیقا چی می‌گذره، با نشانه‌ های زیر می ‌تونین تا حدودی متوجه بشین قصد واقعی اون چیه.


مردی که به دنبال یک رابطه‌ جدی با شماست، روراسته. درمیان گذاشتن هدف ‌ها و برنامه‌ های آینده چیزی نیست که مردها به راحتی اون رو انجام بدن. اگه این مرد علاقه‌ جدی به شما نداشته باشه، برنامه‌هاش رو پیش شما رو نمی‌ کنه. با درمیان گذاشتن هدف‌هاش با شما، اجازه می‌ ده بدونین که می ‌خواد شما رو وارد زندگیش کنه.چگونه بفهمیم قصد پسر ازدواج است یا دوستی

اون می‌ خواد آرزوهاش رو با شما درمیان بذاره و بدونین چی در سر داره، با این کار می ‌تونه بفهمه شما دو نفر نسبت به هم در چه سطحی هستین؛ هدف ‌و نگرش‌هاتون چه هماهنگی ‌ها یا تضادهایی با هم دارن، و در چه زمینه ‌هایی با هم سازگارترین. از سوی دیگه، اگه با شما در مورد برنامه‌ های آینده‌اش حرف نزنه یعنی آینده‌ مشترکی با شما نمی ‌بینه.

یکی دیگه از نشانه‌ های بارز اینکه مردی قصد ازدواج با شما رو داره اینه که از شوخی‌ های سطحی و وقت تلف کردن‌ های دوستانه به سمت سوال ‌هایی عمیق ‌تر و شخصی ‌تر می ‌ره. اون می ‌خواد در مورد گذشته‌ شما و احساسات‌تون بدونه و با شخصیت حقیقی شما بیشتر آشنا بشه.

مردی که به رابطه جدی فکر می‌ کنه، شما رو به خانوادش معرفی می‌ کنه و این قدم بزرگیه که اگه این مرد برداشته، مطمئن باشین شما رو واقعا دوست داره و می‌ خواد با شما ازدواج کنه. خانواده‌ اون، دنیای اون هستند و معرفی کردن شما به اون ها، موضوع مهمیه.

اگه مردی به زندگی مشترک با شما فکر کنه، مشکلی برای بروز احسساسات و عواطفش نداره. به راحتی به شما میگه که دلش  تنگ می‌ شه و از بودن در کنار شما، به خاطر خود شما لذت می‌ بره. این رو هم فراموش نکنین که برای مردها، این کار همیشه ساده نیست.

خیلی وقت‌ ها شاید به این فکر کنین که آیا مردی که با اون آشنا شدین با زن یا دختر دیگه هم رابطه داره یا نه؟ بله این مساله مهمی بوده که به هیچکس دیگه علاقه نداشته باشه و شما تنها دختر مورد علاقه‌ اون باشین.

اون نه تنها در مورد آینده با شما حرف می ‌زنه بلکه شما رو در آینده‌ خودش می ‌بینه. مثلا ممکنه بگه: دوست دارم ادامه تحصیل بدهم، اما نگران نباش، همچنان برای تو وقت خواهم داشت!

اگه مردی واقعا به شما اهمیت نده و دنبال رابطه ماندگار با شما نباشه، چیز های کوچک هم برایش مهم نیستن که بخواهد اون ها رو به خاطر بسپارد؛ مثلا یادش نمی‌‌ ماند که قرمز، رنگ مورد علاقه‌ شماست یا اینکه دوست دارین در یک روز سرد زمستانی بستنی بخورید.


پسری که قصد ازدواج با شما رو نداره، یک یا چندمورد از نشانه های زیر رو در رابطه عاطفی داره:

ازدواج موضوعی نیست که مردان درباره‌ اون دودل باشن. بیشتر مردان بعد از چند ماه متوجه می ‌شن که آیا دوست دارن، دختری که با اون دوست هستن، تا پایان عمر در کنارشان باقی بمونه یا نه. حتی اگه دوست پسرتون به طور جدی درباره ازدواج با شما فکر نکرده باشه، وقتی از اون در این باره سوال می ‌کنین، غریزه‌ اش به اون کمک می‌ کنه تا به سرعت به سوالتون جواب بده.

پسری که برای ازدواج دودله و در جواب سوالتان میگه: “خب الان مطمئن نیستم، یه کم بیشتر بهم وقت بده تا درباره‌اش فکر کنم …”، فقط در حال بهانه آوردن و طفره رفتنه. این دودلی یعنی اون قصد ازدواج نداره.

خیلی از دخترها در این دام گرفتار می ‌شن و هر بار که دوست پسرشون از تعیین وقت برای ازدواج طفره می‌ره، قلبشون می ‌شکنه. پسری که قصد ازدواج نداره، اما می‌خواد همچنان از این رابطه‌ دوستی سوءاستفاده کنه، در نهایت از طفره رفتن درباره‌ ازدواج خسته می‌ شه.

اگه دوست پسرتون ازدواج رو به آینده ای نامعلوم، چند ماه بعد یا حتی چند سال بعد موکول می‌ کنه، این طفره رفتن و بلاتکلیف گذاشتن نشانه‌ مهمیه که اون هرگز قصد ازدواج با شما رو نداره و احتمالا از ابتدا دوستی رو به قصد ازدواج آغاز نکرده.

وقتی پسری اصلا قصد ازدواج نداشته باشه، اما دختر به ازدواج امید بسته باشه، این اختلاف نظر در نهایت خودش رو نشون می‌ ده و به جر و بحث و دعوا دامن می ‌زنه.

البته زمانی این سناریوها واقعیت پیدا می کنه که هر دو طرف تمایل داشته باشن که درباره‌ ازدواج با هم صحبت کنن. اگه دوست پسرتون همیشه از بحث درباره‌ ازدواج فرار می‌ کنه و معتقده که سری رو که درد می‌ کنه، دستمال نمی‌ بندن و از دعوا کردن اجتناب می‌ کنه، چون حوصله‌ جر و بحث رو نداره، این فرار از مشاجره اصلاً نشانه‌ خوبی نیست.

این سکوت علامت اینه که فقط نصف حرف‌ های اون راست و بقیه دروغه و اون در تلاش برای فرار کردن از مشاجره درباره‌ ازدواج قول ‌هایی می‌ ده و حرف‌هایی می ‌زنه تا حواستون رو پرت کنه. پس اگه اوضاع تحت کنترلتون نباشه و چشمان تیزبینی نداشته باشین، این اختلاف نظر به لطف دورویی دوست پسرتون مدت ‌ها مخفی خواهد ماند.

اگه هر بار که موضوع ازدواج مطرح می‌ شه، دوست پسرتون به جز این که بگوید ازدواج هیچ فاید های نداره، مردان بیچاره چه فشاری رو برای تامین نیاز های خانواده‌ تحمل می‌کنن و اصلاً چرا باید ازدواج کرد، در واقع داره شخصیت اصلیش رو به شما نشون می‌ ده.  این نظرات به خوبی نشون می‌ ده که اون کاملا ضدازدواجه. اون رو باور کنین و قبول کنین، شخصیت مسمومی داره که تن به ازدواج نخواهد داد.

پسری که اکراه داره، شما رو نامزد یا حتی دوست دخترش خطاب کنه، هرگز شما رو همسر صدا نخواهد کرد. بهتر است این حقیقت تلخ رو باور کنین. اگه عنوان گذاشتن برای رابطه ‌تون براش دشواره، چطور انتظار دارین که اقدامی رسمی رو برای ازدواج و شروع زندگی مشترک انجام بده.

پسری که قصد ازدواج با دختری نداره اما میخواد اون رو در رابطه عاطفی نگه داره، به هر قیمتی که شده از صحبت در مورد ازدواج طفره میره و کم کم دختر هم از جهت دادن صحبت به سمت ازدواج خواهد ترسید، چرا که با خودش فکر میکنه بهتره دیگه موضوعی رو که میدونه باعث ایجاد تنش و دعوا میشود پیش نکشه.

دوست پسرتون می‌خواد که همین وضعیت فعلی تا ابد ادامه داشته باشه. اون از صحبت کردن درباره‌ ازدواج فرار می‌ کنه، چون این موضوع وضعیت آرام فعلی رو متشنج و آرامشش رو تهدید می‌ کنه. 

اگه پسری دورویی پیشه کرده و وانمود کنه که روزی ازدواج خواهد کرد، ولی هیچ تمایلی به ازدواج نداره، باعث می‌ شه که رفتار عجیب و زشتی داشته باشه. اون می‌دونه که با این دورویی ظلم بزرگی به دوست دخترش می‌ کنه. پس اگه هر بار موضوع ازدواج مطرح می‌ شه، دوست پسرتون عصبانی می‌ شه، الان می‌دونین که عصبانیتش از کجا سرچشمه می‌گیره. اون عصبانی می‌ شه، چون شما اون رو مجبور کردین که با ظلم و دورویی خود روبرو بشه.

اگه دوست پسرتون رابطه ‌تون رو در حضور دیگران کم‌اهمیت جلوه می‌ ده، احتمالاً به آینده‌ رابطه ‌تون اطمینان نداره و اصلاً به آیند های که می‌تونین با هم داشته باشین، افتخار نمی‌ کنه.

پسری که تمایل نداره، دیگران از رابطه‌ جدی اون با یک دختر مطلع بشن، به هیچ وجه قصد ازدواج نداره. پنهان نگه داشتن رابطه‌ دوستی نشانه‌ بدیه که احتمال ازدواج رو در آینده رد می‌ کنه.

اگه در برابر بدبینی‌ها و نظرات نامساعد خانواده‌اش ساکت می‌ مونه یا این مخالفت ‌ها رو بهانه ای برای ازدواج نکردن می‌ کنه یا از این هم بدتر تا حدی با خانوادش هم‌داستان می‌ شه، این نشانه رو جدی بگیرید و باور کنین که اون با شما ازدواج نخواهد کرد.

اگه دوست پسرتون همیشه بهانه‌ جدیدی رو برای این که چرا نمی ‌تونه با شما ازدواج کنه، پیدا می‌ کنه، هوشیار باشین که در واقع داره شما رو گول میزنه. اگه بهانه میاره که “اول باید پول بیشتری دربیارم.”، اما راجع به سطح درآمد فعلی خود یا زمانی که انتظار داره درآمدش افزایش پیدا کنه، حرفی نمی ‌زنه یا نمیگه چرا برای ازدواج به پول بیشتری نیاز داره، باور کنین که اون برای ازدواج کردن امروز و فردا می‌ کنه، چون اصلا قصد ازدواج نداره.


پسری که بعد از گذشت مدت زیادی از رابطه دوستی، همچنان نسبت به انتخاب شما به عنوان همسر دودله، قول ازدواج میده، اما زمانی برای اون مشخص نمیکنه یا صراحتا میگه قصد ازدواج نداره یعنی هرگز از شما خواستگاری نخواهد کرد. پسری که فصد ازدواج نداره برای حل مشکلات رابطه و اختلاف نظرها هیچ تلاشی نمیکنه. اون علاقه نداره دیگران در جریان رابطه شما باشن و شما رو به خانواده و دوستانش معرفی نمیکنه و اگه خانواده اش مخالفت کنن تلاشی برای راضی کردن نمی کنه.  اگه پسری به طور کلی دیدگاه مثبتی نسبت به ازدواج نداره، عنوانی برای رابطه تان نمیذاره و به داشتن رابطه جنسی در دوران دوستی پافشاری میکنه هم نشانه اینه که هرگز قصد ازدواج با شما رو نداره.

امیدواریم با خوندن این مقاله متوجه شده باشین در کجای رابطه قرار دارین و بهتره از این به بعد چه رفتاری از خودتون بروز بدین.

اضافه کنیم که زمان هدر رفته رو نمی شه برگردوند و بهتره در این مورد خوب فکر کنین.

کلا الان کییی دریگه قصد ازدواج داره؟؟ توی این شرایط اقتصادی

با ما بهترین بازدهی تبلیغات رپورتاژ را تجربه کنید:

سوربان با هدف پاسخگویی به تمامی اطلاعات لازم برای تازه عروس و دامادها شکل گرفته و گستره کاملی از تمامی خدمات عروسی شامل تشریفات عروسی، سالن عقد و دفتر عقد، تالار و باغ عروسی، دسته گل عروس، سفره عقد، مزون عروس، کیک عروسی، آتلیه عروس و … را دربر می گیرد. این سایت تلاش است تا با جمع آوری اطلاعات خدمات عروسی انتخاب را برای زوج های جوان آسان کند.


تمامی حقوق این وبسایت متعلق به سوربان می باشد و هرگونه کپی و نقل قول با لینک مستقیم امکان پذیر است.

 مسئولیت آگهی در سوربان بر عهده آگهی دهنده می باشد.

برای اینکه بدانید چگونه ازهدف یک پسر برای ازدواج و یا دوستی مطلع شوید کافیست مقاله ی ما رو مطالعه نمایید و با یک مشاوره و یا روانشناس خوب و با تجربه در ارتباط باشید.

در این مقاله سعی بر این داشته ایم تا شما را با مشخصات پسری که قصد ازدواج دارد آگاه نماییم تا صدمه کمتری در زندگی خود داشته باشید و با شکست عشقی مواجه نشوید . نکته ای که در اول هر رابطه ای با جنس مخالف باید به آن اهمیت دهید این است که هدف از دوستی خود را مشخص نمایید و درباره ی آن گفت و گو کنید .

پسری که قصد ازدواج با شما را داشته باشد به خواسته ها و اهداف شما احترام میگذارد و برای شما ارزش قائل میباشد .

برای اینکه بتوانید در دوستی خود مدیریت و تعادل را حفظ نمایید تا بتوانید به موفقیت و کسب خواسته های خود دست یابید میتوانید از مشاوره رابطه دوستی در کلینیک روانشناسی رویا استفاده نمایید مشاوران و روانشناسان با ارائه ی راهکار های مناسب و درست متناسب با شخصیت و طرز فکر ها به شما ارائه خواهد داد تا شما بتوانید به در رابطه های دوستی خود موفق باشید و دچار شکست در عشق نشوید .

برای این منظور به کلینیک روانشناسی رویا مراجعه نمایید تا با مشاوره رابطه دوستی بتوانید اطلاعات کافی را کسب نمایید سطح فرهنگ و نگرش خود را بالا ببرید و برای داشتن زندگی لذت بخش راه ها و اهداف خود را با مدیرت پیش ببرید بنابراین با ما همراه باشید.چگونه بفهمیم قصد پسر ازدواج است یا دوستی

مشاوره دوستی دختر و پسر را به کلینیک روانشناسی رویا بسپارید مشاوره ی دوستی دختر و پسر به شما کمک های زیادی میکند تا بتوانید رابطه ای موفق و بدون آسیب را تجربه نمایید.مشاوره دختر و پسر میتواند شما حتی به کمال فکری برسانید و طرز برخورد با جنس مخالف را به شما آموزش دهد میتواند شما را برای داشتن رفتاری بهتری و متناسب تر آماده سازد اگر در حسن رابطه ی دوستی خود به مشاوره مراجعه کنید در ابتدای دوستی خود میتواند جلوی بسیاری از مسائل و مشکلاتی که قابل جبران نیستند را بگیرید و مورد های خود را با بی فکری و بی مدیریتی از دست ندهید.

شما باید تکلیف خود را از ابتدای کار روشن کنید میتوانید با دانستن برخی موارد و توجه به حرف های طرف مقابل از هدف های او مطلع شوید.

دقت داشته باشید و تمام حرف های طرف مقابل خود را از روی عقل بررسی نمایید .هر حرفی که از او زده میشود نکته ای درون او وجود دارد که میتواند شما را از هدف او مطلع سازد.البته به این نکته هم توجه داشته باشید که هر معنای حرف های هر فرد در شرایط خواص آن زمان میتواند متفاوت باشد بنابراین دانستن و درک و متوجه شدن تمام حرف های یک مرد کار دشواری است زیرا که انسان جایز الخطاست و امکان دارد منظور طرف مقابل خود را به اشتباه برداشت کنید و موقعیت های خود را از دست بدهید اینجاست که نقش یک مشاور و روانشناس با تجربه بسیار با اهمیت است.

شما میتوانید با مشاوره ی خوب در
ارتباط باشید و بدانید چگونه ازهدف یک پسر برای ازدواج و یا دوستی مطلع شوید. این
امر میتواند به زندگی دختران کمک بسیاری کند و باعث شود عمر آنها به اشتباه به حدر نرود و دختر ها دوران خوش جوانی خود را به جای
پیشرفت و تلاش صرف دروغگویی پسران نکنند و به جای آسیب رساندن به خود و عواطف خود
به فکر پیشرفت خود در جامعه باشند.

دقت داشته باشید و جوانب زندگی فرد
مورد نظر خود را بررسی نمایید ببینید که آیا این فرد اصلا آمادگی ازدواج را دارد ؟
هدف این فرد برای انتخاب شما چیست ؟اگر فرد تنها از ظاهر و قیافه ی شما خوشش آمده
قطعا فرد مورد تایید برای زندگی مشترک نخواهد بود زیرا که این فرد امکان دارد پس
از چند سال زندگی با شما با افراد زیبا تری مواجه شود.

دلیل او برای انتخاب شما و بررسی آن میتواند دید واقعی به شما برای شناخت فرد و هدفش به شما دهد.

دقت داشته باشید که آیا فرد مورد نظر شما برای آینده خود تصمیمی داری یا نه این مورد میتواند دید وسیعی برای شما باز کند.

همیشه سعی کنید نیمه رسمی باشید با فرد رفتار کنید از همان آغاز هدف رابطه را تعیین نمایید دقت داشته باشید که برخی از پسران هستند که برای جلب توجه و نگه داشتن دختران در ابتدای رابطه تنها از ازدواج صحبت میکنند این در حالیست که آنها به هیچ عنوان قصد ازدواج ندارند بنابراین دقت داشته باشید.

مشاوره رابطه دوستی میتواند بسیار مفید باشد زیرا که شما از این طریق میتوانید روابط و طرز برخورد خود را مدیریت و کنترل نمایید تا به نتیجه ی مطلوب دست یابید.مشاوره ی دوستی دختر و پسر در کلینیک روانشناسی رویا تحت نظر کارشناسان و متخصصان با تجربه در این زمینه به صورت کاملا حرفه ای انجام میپذیرد.

دوستی به قصد ازدواج نیز باید توسط روانشناسان به صورت درست و مدیریت شده انجام شود امکان دارد دوستی به قصد ازدواج باشد اما با کلمه و یا حرفی نادرست و سوء تفاهمی کوچک نظرات افراد نسبت به یکدیگر تغییر نماید بنابراین به مشاوره مراجعه نمایید تا با راهکار های درست و اساسی به شما کمک کند تا خود واقعیتان را به فرد مقابلتان بشناسانید و در تمام حرف های خود سعی کنید که خودتان باشید تا نه شما تصمیمی اشتباه بگیرید و نه طرف مقابل شما بنابراین برای دوستی به قصد ازدواج به کلینیک روانشناسی رویا مراجعه نمایید.

خانواده های خود را از برنامه های خود باخبر نمایید .

هیچگاه از فرد مورد نظر خود خاستگاری نکنید هیچ دلیلی وجود ندارد که شما مستقیما به او بگویید که پا پیش بگذارد میتوانید غیر مستقیم فرد را متوجه خواسته ی خود کنید.

شما باید فردی عاقل باشید و به خاطر
داشته باشید که فشار آوردن و انتظار عجله داشتن از طرف مقابل کاری بچه گانه و
ناعاقلانه است و میتواند دید طرف مقابل را به شما بد کند. اگر مردی که او را دوست
دارید، و ان مرد از شما خواست که مهلتی برای شناخت شما داشته باشید باید این مهلت
را به او بدهید اما این فرصتی که به او میدهید باید در چهارچوب و محدوده ای تعیین
شده باشد .

این مدت میتواند نشان دهنده ی آن فرد نیز باشد دقت کنید این فرد باید برای به دست آوردن شما تلاش خود را داشته باشد. اگر پس از گذشت مهلتی که به او داده اید شروع به بهانه‌تراشی کرد دلیلی برای ادامه ی رابطه وجود ندارد.

شما نباید فرصت های ازدواج خود را از دست بدهید و با دروغ های فردی زندگی خود را بنا نمایید .

دلبستگی به فردی که جز دروغ حرف دیگری برای شما نداشته است تنها به شما ضرر میرساند.

برای اینکه بدانید چگونه ازهدف یک پسر برای ازدواج و یا دوستی مطلع شوید باید با یک مشاور در ارتباط باشید یک مشاوره چندین تجربه را در پیرامون خود داشته است.

دقت داشته باشید که دلیل فرد برای خواستن مهلت را بپرسید این دلیل میتوانند قانع کننده باشد (مانند جمع کردن پول و نداشتن آمادگی مالی ، مانند سربازی رفتن ، مانند راضی کردن خانواده ، اتمام درس و تحصیلات و ….. ) و یا میتواند بی منطق باشد و شما از همان ابتدا میتوانید متوجه خواسته ی طرف مقابل خود شوید.

خلاصه تمام حرف های فرد مورد نظر خود
را زیر ذره بین بگذارید کسی که می‌گوید « من اهل ازدواج نیستم اما چون تو را دوست دارم
حاضرم برای همیشه با تو بمانم!» فرد مسئولیت‌پذیری نمیباشد و هدفی به جز وقت گذرانی
از رابطه با شما را ندارد. در برخورد با این موارد باید خیلی سریع و مقتدرانه این رابطه
را قطع کنید و به زندگی خود برگردید.

دنبال فردی باشید که هدف هایش با هدف های شما یکی است به فرد مورد نظر خود بگویید که با رابطه ی پایدار موافق هستید و با فردی که مدتی در کنار شما باشد و برود نمیتوانید کنار بیایید اگر فرد با شما هم عقیده بود نکته ی مثبتی است اما اگر با شما مخالفت کرد و یا بحث را عوض کرد باید از دوری کنید.

هیچگاه رابطه ی عاشقانه ی خود را بی‌دلیل کش ندهید حتی اگر فرد مورد نظر شما بسیار مورد تایید شما بود و شما آن فرد را بسیار دوست داشتید زندگی هیچگاه به علاقه ی شما پیش نخواهد رفت و شما باید آمادگی این را داشته باشید که ممکن است به خواسته های خود و علایق خود دست نیابید شما نباید به خودتان آسیب بزنید قطعا باید به زندگی خود ادامه دهید.

شما میتوانید از سخنان افراد همه چیز را مطلع شوید اما نباید به خاطر علاقه ی خود به فرد مورد نظر خود ، شروع به فریب دادن خود کنید و گارد بگیرید و نخواهید واقعیت را باور کنید و شروع به بهانه تراشی و توجیه بی مورد کنید .

ما شما را درک میکنیم عشق واژه ی زیبایی است و دختران عاشق عشق ورزیدن و عاشق بودن هستند اما نباید این مورد باعث نابودی و شکست عنصری به نام زن باشد زنان همان طور که عاشق پیشه و مهربان هستند باید و عاشق عشق ورزیدن هستند باید از عشق و احساسات درونی خود محافظت کنند و آن را صرف افراد بیهوده نکنند زنان و دختران باید قادر باشند عشق را در درون خود سالها محفوظ نمایند تا به زمانی نرسند که عشق ورزیدن را مسخره بدانند.

انسانها باید مداو مراقب خوبی های خود باشند و باعث نشوند که با کار ها و رفتار ها و تصمیمات اشتباه خود عشق را در درون خود بکشند انسانها انسان و عاشق زاده میشوند و باید از خوبی های خود مراقبت کنند تا دوباره با عشق و خوبی به جایگاه ابدی خود برگردنند.

امید بستن بی‌دلیل شما را با پوچی مواجه میکند و این پوچی شما را با افسرگی و از بین رفتن احساسات خود و لذت نبردن از زندگی تبدیل میکند.

بنابراین در انتخاب خود مدیریت داشته باشید از ابتدا دلبسته و دلداده وارد رابطه ای نشوید از صداقت طرف مقابل خود اطمینان حاصل نمایید و پس از آن عاشقانه سالها زندگی کنید.

دوستی دختر و پسر از نظر روانشناسی باید مشخص شده باشد امروزه با توجه به گسترش امکانات ارتباطی دوستی ها نیز رنگ و بوی تازه ای به خود گرفته اند دوستی هایی که با هدف غیر از ازدواج با معیار های بدون ازدواج در نظر میگیرند مشکلات عاطفی ، شکست عشقی ، بدبینی ، سعی در تغییر طرف مقابل ،نبود عشق واقعی و …. میتواند مشکلات بسیاری را به وجود آورد و خسارت های جبران ناپذیری را برای شما داشته باشد

بنابراین دوستی دختر و پسر از نظر روانشناسی در این مورد اشتباه است و باید به یک مشاوره مراجعه نمایید تا شما را در این راه همراهی نمایید تا از بروز مشکلات و حوادث عاطفی و جسمی در امان باشید اما دوستی هایی نیز هستند که با هدف ازدواج و معیار های ازدواج تعیین میشوند و امروزه آشنایی با فردی که قرار است شریک زندگی شما باشد بسیار مهم است این نوع دوستی دختر و پسر از نظر روانشناسی باید مدیرت شده باشد و تحت نظر روانشناسان با تجربه انجام بپذیرد

برای جواب دادن به پرسش هایی مانند ( چطور دوستی را به ازدواج برسانیم ، چگونه رابطه دوستی را به ازدواج ختم کنیم ، دوستی به قصد ازدواج؟ ، چگونه بفهمیم قصد پسر ازدواج است یا دوستی ) میتوانید به مشاوران با تجربه کلینیک روانشناسی رویا مراجعه نمایید.

کسی را که دوست دارید از دست ندهید تمام تلاش خود را از روی منطق داشته باشید شما میتوانید تمام تلاش خود را داشته باشید تا فردی را که دوست دارید در جوار خود نگه دارید اینگونه هیچ احساس پشیمانی نخواهید داشت حتی زمانی که فرد را ازدست میدهید شما باید بدانی خودتان نیز مهم هستید و کار هایی را قادرید انجام دهید که در محدوده توانتان باشد و هیچگاه آویزان کسی نباشید .

کلینیک روانشناسی رویا به شما کمک میکند تا متوجه شوید چگونه ازهدف یک پسر برای ازدواج و یا دوستی مطلع شوید .مشاوره رابطه دوستی را به کلینیک روانشناسی رویا بسپارید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نام *

چگونه بفهمیم قصد پسر ازدواج است یا دوستی

ایمیل *

وب‌سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

دیدگاه

54 55 26 32

64 55 26 32

80 90 049 0901

86 86 121 0901

کرج،چهار راه طالقانی ،جنب اداره پست ، ساختمان امید ،طبقه چهارم ، واحد 402

کلینیک روانشناسی رویا در تمام ایام هفته آماده و پذیرای شما برای انواع مشاوره توسط متخصصین و کارشناسان و روانشناسان با تجربه میباشد و توانسته است با بیش از دو دهه خدمت رسانی به متقاضیان عزیز در تمامی حوزه های روانشناسی موفقیت کسب نماید .

مشاوره و روان درمانی

توسط متخصصان و روانشناسان علوم رفتاری

54 55 26 32

64 55 26 32

80 90 049 0901

86 86 121 0901

کرج،چهار راه طالقانی ،جنب اداره پست ،ساختمان امید ،طبقه چهارم ، واحد 402

شناخت نیت قلبی مردان و هدف آن ها برای اکثر زنان دشوار و پیچیده است. خیلی از مردها ترجیح می‌دهند در رابطه به صورت یک راز باقی بمانند و این موجب می شود طرفشان مطمئن نباشد که هدف دوستی است یا ازدواج ؟

البته ناگفته نماند که برخی از مردان در همان قدم اول قصد و نیت‌شان را شفاف می گویند.

اگر شما در رابطه تان گیج شده اید و نمی‌دانید هدف مرد مقابلتان دوستی است یا عشق؟ و تردید دارید که آیا طرفتان به شما واقعا علاقه‌مند است یا خیر و تردید دارید که به رابطه ادامه دهید یا از رابطه کناره بگیرید، با ما همراه شوید.

علائمی که نشان میدهد مردی شما را برای ازدواج میخواد یا تنها برای دوستی و رابطه جنسی !چگونه بفهمیم قصد پسر ازدواج است یا دوستی

یک باور کلیشه ای که در ذهن اکثریت وجود دارد این است که زنان به سختی جذب مردان می شوند، و برخی دلایل بیولوژیکی وجود دارد که نشان می دهد چرا زنان برای انتخاب شریک زندگی دقت زیادی دارند، گاهی اوقات مردان نیز در انتخاب شریک زندگی سخت گیر و مشکل پسند می شوند اما گاهی اوقات ممکن است آن ها فقط قصد دوستی داشته باشند نه ازدواج. آیا تابحال متوجه شده اید که چرا یک دوستی به ازدواج ختم نمی شود و چرا رابطه از دوستی فراتر نمی رود؟

البته، گاهی نیز ممکن است آن پسر واقعا دختر را دوست داشته باشد، اما نمی خواهد آن را بپذیرد، شاید از مسئولیت فرار می کند.

1- او شما را تحت عنوان “دوست” یا ” رفیق ” صدا میزند.

اول از همه باید بپرسیم، آیا آن پسر شما را تحت عنوان “دوست” یا “رفیق” یا چیزی مشابه این کلمات خطاب می کند؟ اگر واقعا شما را دوست دارد، این رفتار عجیب و غریب است که اینگونه شما را خطاب می کند ، آیا اینطور نیست؟ در حقیقت، با این کار او تلاش می کند تا کاملا برایتان روشن شود که رابطه فقط صرفا برای دوستی است نه ازدواج.

البته اگر شما نیز با همان طرز تفکر به رابطه تان می اندیشید، پس این رابطه برایتان سخت نخواهد بود و شما از ادامه دوستی منصرف نخواهید شد، اما به احتمال زیاد شما رابطه را ترک نخواهید کرد ، زیرا شما واقعا او را دوست دارید. اگر جسارت دارید، از او بپرسید که چرا شما را به عنوان یک دوست و رفیق خطاب می کند. اگر به توضیحات او کامل گوش دهید شما متوجه خواهید شد که او چگونه به رابطه تان فکر می کند. فقط هنگام پرسش وانمود نکنید که انتظارات بیش از حدی از رابطه تان دارید.

2- او درباره سایر افراد مورد علاقه اش با شما صحبت می کند.

اگر او در مورد ملاقات های خود و یا سایر سرگرمی ها و مهمانی های خود با دیگران، با شما صحبت می کند، هدفش این نیست که شما را دور بزند و پریشان کند، زیرا مردان به اندازه کافی زیرک و باهوش هستند و کاملا برایشان اثبات شده است که زنان با این حرف ها ناامید نمی شوند و به راحتی عشق شان را از دست نمی دهند.

اما باید بدانید مردی که شما را واقعا دوست دارد، معمولا از فاش کردن سایر دوستان و سرگرمی ها و مهمانی هایش اجتناب می کند. اگر او به شما می گوید که در یک رابطه جدید قرار گرفته است و یا در حال ملاقات با شخصی است، بدانید که او دروغ نمی گوید. بلکه با این حرف هایش به شما امکان می دهد بدانید که او گاهی در دسترستان نخواهد بود و این نشانه ای دقیق است که هدفش از رابطه با شما صرفا دوستی است. آیا او در مورد آخرین دوست دخترش با شما صحبت کرده است؟ پس شاید او به شما زیاد علاقه مند نیست.

3- برای شناخت بیشتر از شما هیچ تلاشی نمی کند و برایش مهم نیست.

اگر کسی شما را واقعا دوست داشته باشد، تمایل دارد که بیشتر درباره شما بداند. مثلا از شما سوالاتی در مورد زندگی تان می پرسد، یا در مورد شما با افراد دیگر صحبت و تحقیق می کند و شاید حتی برای یک گفتگو و معاشرت شما را به مکانی دعوت کند ، به این دلیل که می خواهد شما را بیشتر بشناسد.

از سوی دیگر، اگر به نظر برسد که حضور شما برایش خسته شده باشد و تمایلی در شناخت شما ندارد احتمالا برایش مهم نیست. پس عاشق کسی باشید که در واقع به شما اهمیت می دهد در غیر اینصورت زمان وعشق خود را هدر داده اید.

4- او شما را به عنوان یک همکار یا همکلاسی به دیگران معرفی می کند.

آن پسر شما را چگونه به دیگران معرفی می کند؟ به عنوان مثال، شما همکار یا همکلاسی هستید یا یک شریک کاری هستید، او این گونه شما را به دیگران معرفی می کند؟

اگر چه ممکن است از اعتراف به دوست داشتن شما در مقابل دیگران احساس شرم و خجالت داشته باشد ، اما معمولا شخصی که به شما علاقه دارد حداقل چیزهایی را در مورد شما به دوستان خود خواهد گفت. اگر آن پسر خیلی نجیب وآقامنش و عادی در مورد شما صحبت می کند –گویی که شما شخص خاص و مورد علاقه اش نیستید – این نشانه ای است که هدفش از رابطه با شما صرفا دوستی است.

آیا تا به حال برای شما اتفاق افتاده است؟

آیا تا به حال با کسی آشنا شده اید که هدفش از رابطه فقط دوستی بوده است؟ به این سوالات پاسخ دهید.

الف) بله، من خیلی ناراحت شدم.

ب) بله، من به سرعت متوجه شدم

ج) خیر، من خیلی جذاب و دلربا هستم و واقعا عاشق وشیفته من می شوند.

د)خیر.

595 نفر در این نظر سنجی شرکت کردند، نتایج را در بخش زیر ملاحظه نمایید:

الف )بله، و من خیلی ناراحت شدم. 62٪

ب) بله، و من به سرعت متوجه شدم. 17٪

ج) خیر، من خیلی جذاب و دلربا هستم و واقعا عاشق وشیفته من می شوند. 6٪

د)خیر. 15٪

5- اگر کسی بگوید که شما زوج خوبی خواهید شد، او می خندد.

مردم دوست دارند که در مورد دوستی و رابطه عاشقانه دیگران نظر بدهند، بنابراین اگر چنین اتفاقی برایتان افتاد و دیگران در مورد رابطه شما نظر دادند، ببینید که واکنش او چیست؟ به عنوان مثال:

– “راستی سوتلانا را می شناسی که درشرکت طراحی گرافیک کار می کند دیروز به من گفت که من و تو یک زوج خوشبخت خواهیم شد.”

– “تو و من! هاها ها ها ها ها

اگر این گونه باشد نشان می دهد که او هرگز در مورد این موضوع قبلا نیز فکر نکرده است، پس به احتمال زیاد هدفش فقط دوستی است – حداقل در حال حاضر.چگونه بفهمیم قصد پسر ازدواج است یا دوستی

6- زمانی که برایش دلبری و ناز می کنید اهمیت نمی دهد یا واکنش مناسبی ندارد.

اگر کسی را دوست دارید، زمانی که او برایتان طنازی و دلبری می کند، چگونه رفتار می کنید؟ شما او و عشوه هایش را دوست دارید، درست است؟ مغزتان آموخته است تا حتی در برابر کوچکترین سیگنال های عشق ورزی دیگران توجه و واکنش نشان دهد، بنابراین شما به سرعت در مقابل دلبری های شریک تان واکنش نشان خواهید داد. پس اگر برای او اهمیتی ندارد، مشکلی در رابطه تان وجود دارد و هدف فقط دوستی است.

البته عادی است که یک پسر خجالتی در مقابل عشوه و دلبری شما خجالت زده شود و حتی ممکن است به این معنی باشد که او شما را دوست دارد! اما، اگر مرد به هیچ وجه کمرو و خجالتی نباشد، ولی از ناز کردن ها و دلبری هایتان خوشش نمی آید و یا دستپاچه می شود یا به نظر می رسد راحت نیست، نشانه این است که هدف فقط دوستی است نه فراتر از آن. در این نوع رابطه، دلبری ها و خواسته های شما اهمیتی ندارد.

7- او به گونه ای صحبت می کند که بفهمید فرد مورد علاقه اش نیستید.

بیان احساسات و اعتراف به دوست داشتن نشان می دهد که هدفی والاتر از دوستی وجود دارد.

اما اگر به شما بگوید” شما کیس مورد نظر من نیستید، یا مثلا بگوید حتی من می دانم فلان شخص به شما علاقه دارد” . پس با این طرز صحبت او اشاره می کند که هدفی فراتر از دوستی ندارد.

تنها عده کمی هستند که با وجود این که کسی را دوست دارند از ابراز علاقه و بیان احساسات درونی شان صرف نظر می کنند و شرایط را برای خود و شریکشان سخت می کنند، اما اصولا بیشتر افراد بالغ این کار را انجام نمی دهند (مگر اینکه دلیلی برای عدم ابراز علاقه وجود داشته باشد – مثلا اگر عشقشان با کسی دیگر ازدواج کرده باشد ).

.

آیا فکر می کنید هم اکنون عشقتان یک طرفه است؟

الف) بله قطعا.

ب) شاید ، هنوز مطمئن نیستم. شناخت دیگران سخت است.

ج) خیر.

589 نفر به نظر سنجی رای دادند، آمار به صورت زیر می باشد:

الف) بله قطعا. 27٪

ب) شاید، هنوز مطمئن نیستم شناخت دیگران سخت است. 61٪

ج)خیر. 12٪

اگر درگیر یک عشق یک طرفه شده اید و متوجه شدید که طرفتان واقعا علاقه ای به شما ندارد. بهتر است خودتان را مدیریت کنید. شاید کنترل احساساتتان سخت باشد اما با مدیریت احساساتتان به خودتان کمک می کنید که در این نوع دوستی آسیب پذیر نباشید.

سعی کنید رابطه خود را با آن شخص مدیریت کنید و یا محدود سازید زیر راحت تر می توانید از رابطه خارج شوید. سعی کنید یک برنامه روزانه منظم داشته باشید و خودتان را با ورزش، هنر و سایر کارهای مورد علاقه سرگرم کنید تا ذهن تان درگیر آن شخص نشود. سعی کنید خودتان را بیشتر بشناسید و به عزت نفس خود بیفزایید و بر ارزش های فردی خود آگاه باشید.

در نهایت سعی کنید از این عشق یک طرفه تجربه کسب کنید نه اینکه به زندگی بدبین باشید. برچسب ورود به قلب ممنوع را برداشته و با شخص جدید آشنا شوید و قلب خود را برای عشق و محبت جدید بگشایید.

دوستان عزیز از این که با مجله دلگرم همراه بودید سپاسگزاریم. خوشحال می شویم که نظرات خود را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

ترجمه و گردآوری

سهیلا مقصودی

بخش زناشویی مجله دلگرم

مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه

مشاوره تلفنی خانواده، ازدواج، روانشناسی و عشق

برای دسترسی آسانتر به مطالب سایت به کانال تلگرام روانشناسی آویژه بپیوندید (کلیک کنید).

مطالب ما را در اینستاگرام دنبال کنید ( کلیک کنید)

ویژگی مردانی که قصد ازدواج دارند!

چگونه بفهمیم قصد پسر ازدواج است یا دوستی

وقتی که در یک رابطه عمیق با شخصی قرار دارید و عاشق یکدیگر هستید هیچگونه جای تعجبی ندارد که یک تصویر از آینده ای با یکدیگر داشته باشید. ممکن است تصور کنید که با او زیر یک سقف خانواده خود را تشکیل می دهید. اما در اینجا یک سوال وجود دارد: از کجا بفهمیم پسری قصد ازدواج با ما دارد؟ ممکن است که تصور کردن آینده با یکدیگر فقط مربوط به شما باشد و شخص مقابلتان هیچگونه فکر و خیالی برای تشکیل یک زندگی با شما نداشته باشد. در ادامه این پست همراه ما باشید تا نشانه های مردی که شدیدا خواهان ازدواج با شما است را بگوییم.

ممکن است حتی در یک رابطه طولانی مدت با یک پسر نباشید ولی از همین الان او به فکر تشکیل زندگی با شما باشد. به همین خاطر نیاز است تا خصوصیاتی که نشان می دهد یک مرد قصد ازدواج با شما را دارد بدانید.

یکی از خصوصیات اخلاقی بارز مردها این است که اگر موضوعی آن ها را معذب بکند به هیچ عنوان درباره آن صحبت نمی کنند. اما وقتی که یک مرد درباره آینده و نقشه هایش با شما صحبت می کند، تا حد زیادی می توان احتمال داد که او برای شما هم نقشی در آن آینده در نظر گرفته است و می خواهد نظر شما را نیز درباره آن بداند ولی در مقابل کسانی که قصد ازدواج ندارند به هیچ عنوان درمورد آینده صحبت نمی کنند. و اگر شما نیز بحث آن را پیش بکشید سعی می کنند که موضوع صحبت را عوض کنند و از جواب دادن به سوال های شما سرباز می زنند.

وقتی که شما را به مهمانی های مختلف و دورهمی های دوستانه و خانوادگی دعوت می کند معنایش این است که می خواهد شما دو نفر بیشتر در کنار هم دیده بشوید. و می خواهد شما را به خانواده و دوستانش معرفی بکند. این یعنی از نظر او رابطه شما یک رابطه جدی است و دوست دارد که  وارد مرحله ای جدیدی بشوید، مرحله ای که اگر به خوبی پیش برود امکان دارد به ازدواج ختم شود.

یکی از واضح ترین مشخصات پسری که قصد ازدواج دارد این است که هیچ وقت شما را معطل نمی کند! او همیشه وقت شناس است. وقتی که به طور جدی به شما فکر بکند به هیچ عنوان دوست ندارد سر مسائل کوچک از او دلخور بشوید و حتی اگر نتواند سر موقع به قرار برسد به شما خبر می دهد و عذرخواهی می کند.

مردانی که قصد ازدواج ندارند معمولا سعی می کنند رابطه شان را در یک سطح نگه دارند و از ارتباط بیشتر اجتناب می کنند. ولی در مقابل مردانی که قصد ازدواج دارند سعی می کنند که از هر طریقی با شما ارتباط برقرار کنند. ممکن است دائما به شما پیام بدهند و یا اینکه از شما بخواهند بیشتر همدیگر را ببینید. اگر این نشانه ها را متوجه شدید می توان گفت تا حد زیادی مرد شما اهل زندگی است و می توان به آینده مشترک با او فکر کرد.

یکی از راه های تشخیص قصد ازدواج میزان دلتنگی پسر برای شماست! اما توجه داشته باشید که پسری که قصد سوء استفاده دارد نیز خیلی اظهار دلتنگی می کند. اما از کجا باید بفهمیم که این دلتنگی واقعی است یا نه. پسری که واقعا دلتنگ شما باشد هیچ فرصتی را برای صحبت کردن با شما و یا دیدن شما از دست نمی دهد. حتی شاید برخی از برنامه ها و قرارهایش جابه جا یا کنسل کند تا بتواند چند دقیقه ای را با شما بگذراند. او همیشه در مورد قرارهایش به شما قول می دهد و سرحرفش هست. ولی در مقابل اگر دیدید که فقط ابراز دلتنگی می کند و در مقابل هیچ کار دیگری انجام نمی دهد مطمئن باشید که دروغ می گوید و نیتش چیز دیگری است.

مردانی که قصد ازدواج دارند برایشان فرقی نمی کند که تنها باشید و یا با یک جمع بیرون رفته باشید، آن ها در همه حال فقط به شما توجه می کنند. او کاری نمی کند که حس حسادت شما تحریک شود و یا اینکه به حسش نسبت به خودتان شک کنید. ولی در مقابل مردانی که قصد ازدواج ندارند به احتمال زیاد همیشه به دنبال یک نفر دیگر هستند به همین خاطر وقتی در جمع قرار بگیرید متوجه خواهید شد که حواسشان پیش شما نیست و دائما بقیه دخترها را زیر نظر می گیرند.

شاید هنوز پسری که شما با او هستید مستقل نباشد و یا حتی در سنی نباشد که بخواهد به استقلال برسد. ولی اگر می خواهید بفهمید که او شما را برای آینده اش در نظر گرفته است یا خیر می توانید از تلاش او برای رسیدن به استقلال به این موضوع پی ببرید. یکی از راه های تشخیص قصد ازدواج یک پسر بیشتر شدن تلاش او برای به دست آوردن پول و موقعیت اجتماعی بهتر است. زیرا او سعی می کند تا شرایطی را فراهم بکند تا بتوانید در کنار هم زندگی کنید.

وقتی که یک پسر در مورد مسائل مختلفی که برایش پیش می آید و از مشکلات و سختی هایش به شما می گوید. به این معنی است که به شما اعتماد دارد و مطمئن است که از روی حرف هایی که به شما می زند او را قضاوت نمی کنید.

اگر می بینید که یک پسر هیچ گاه از مشکلاتش به شما نمی گوید و همیشه سعی می کند که همه چیز را خوب جلوه دهد مطمین باشید که به شما برای ازدواج فکر نمی کند. زیرا در تمام این مدت فقط می خواهد ظاهرسازی کند.

مطمئنا در هر رابطه ای مشکلات و اختلاف نظرهایی وجود دارد. دوست پسری که قصد ازدواج ندارد بدون شک از این مشکلات شانه خالی می کند و هر دفعه که بخواهید در مورد آن ها صحبت کنید سعی می کند موضوع را عوض کند و یا خیلی واضح به شما می گوید که هنوز به صورت جدی به این رابطه نگاه نمی کند که بخواهد برای مشکلاتش خودش را ناراحت کند.

کسانی که قصد ازدواج ندارند معمولا فقط به علایق خودشان دقت و توجه می کنند و اصلا حتی از شما درباره ی آن ها نمی پرسند. به طور مثال اگر خودشان طرفدار رستوران خاصی باشند نظر شما هیچ اهمیتی ندارد و هربار شما را به آن جا می برد.

بله درست شنیدید! یکی از مشخصات پسری که قصد ازدواج دارد حسادت ورزیدن است. او از اینکه با پسر دیگری گرم بگیرید و یا این که بیشتر وقت خود را با دوستانتان بگذرانید حسادت می کند و همیشه سعی می کند با بهانه گیری های مختلف وقتی را که با او می گذرانید بیشتر کند.

اگر از من بپرسید که چگونه بفهمیم قصد پسر ازدواج هست یا دوستی؟ من به شما می گویم باید این موضوع را از نحوه رفتار او بفهمید. بسیاری از اوقات مردها وقتی به کسی تمایل دارند و آینده  خود را با او تصور می کنند، سعی دارند از همین الان نیز با او همانند یک همسر برخورد کنند و وظایف خودشان را چیزی بیشتر از یک دوست پسر معمولی می دانند. آن ها طوری رفتار می کنند که شما متوجه شوید مرد زندگی هستند.

وقتی سعی می کند با گفتن کلمه  «ما» خودش و شما را یک زوج نشان دهد باید متوجه شوید که این موضوع یکی از نشانه ها مردی که قصد ازدواج دارد می باشد. او هرگاه بخواهد درباره ی آینده صحبت کند و یا برنامه خاصی داشته باشد همیشه شما را نیز در نظر می گیرد و از ما استفاده می کند.

زندگی واقعی همانند داستان های رمانی که شنیده اید نیست! در این داستان ها مردها همیشه به صورت یک جنتلمن واقعی ظاهر می شوند و همیشه دارای ظاهری آراسته و مرتب هستند. ولی اگر بخواهیم روراست باشیم در زندگی واقعی چنین خبری نیست مگر در یک جا، آن هم زمانی که بخواهیم خصوصیات مردانی که قصد ازدواج ندارند را بیان کنیم. اینگونه مردها همیشه سعی می کنند که پرستیچ خود را حفظ کنند و اصلا در کنار شما راحت نیستند. در مقابل کسی که شما را پذیرفته باشد در کنار شما بسیار راحت است به طوری که اجازه می دهد حتی او را در حالت برهم ریخته نیز ببینید و سعی نمی کند در کنار شما تصویری دروغین داشته باشد. اگر شما هم به ازدواج کردن به این مرد فکر می کند تبریک می گویم او هم چنین نظری دارد.

یکی از نشانه های مردی که قصد ازدواج دارد این است که سعی می کند به صورت غیر مستقیم در مورد ازدواج با شما صحبت کند. این موضوع بیشتر در مورد مردهایی صادق است که خجالتی هستند و نمی توانند مستقیم در مورد موضوع ازدوج با شما صحبت کنند، به همین خاطر سعی می کنند با تعریف کردن جک هایی در مورد موضوع ازدواج بحث را به آن سمت بکشند.

وقتی که در مورد ظاهر او نظری می دهید سعی می کند هر طور که شده آن را عملی کند. به طور مثال وقتی که به او می گویید دوست دارید بیشتر پیراهن آبی بپوشد دفعه بعد که با شما بیرون می آید سعی می کند مطابق میل شما لباس بپوشد. اما مردانی که قصد ازدواج ندارند حتی سعی نمی کنند که به موزیک مورد علاقه شما گوش دهند!

و در نهایت چیزی که مشخص است بارز ترین  نشانه این که یک مرد می خواهد با شما ازدواج کند این است که او به شما پیشنهاد ازدواج بدهد! وقتی که به طور جدی به شما می گوید که حاضر است تا بقیه زندگی اش را با شما بگذراند و آماده است تا یک زندگی را با تعهد شروع کند آن جا شما باید به طور جدی در مورد ازدواج با این مرد فکر کنید زیرا او از طرف شما آنقدر مطمئن است که حاضر شده است به شما پیشنهاد ازدواج بدهد.

چگونه بفهمیم قصد پسر ازدواج است یا دوستی؟

در رفتار مردان بالغی که به دنبال رابطه جدی و هدفمند هستند یک سری ویژگی های رفتاری و شخصیتی خاص وجود دارد که اکثر آن ها به سادگی قابل تشخیص هستند و اگر احساسات فرد بر منطق او غلبه نداشته باشد میتواند به سادگی بفهمد که قصد مرد مقابل او ازدواج است یا دوستی .

تشخیص قصد ازدواج چگونه است؟

شما نیاز دارید که ویژگی های مردانی که قصد ازدواج دارند را بشناسید که اکثر این ویژگی ها در مطالب فوق ذکر شد ، سپس با آنالیز منطقی طرف مقابل ببینید که آیا اکثریت ویژگی های ذکر شده در رفتار او و رابطه شما مشاهده میشود یا خیر .

خصوصیات مردانی که قصد ازدواج دارند؟

این مردان شما را در اولویت قرار میدهند ، شما را از اطرافیان خود پنهان نمیکنند ، نسبت به شما بی تفاوت نیستند و به هر آنچه که به شما مربوط است واکنش نشان میدهند ، به طور مرتب با شما تماس برقرار میکنند و به دیدار با شما اهمیت میدهند ، مواضع و خط قرمز های خود را در مورد زندگی مشترک گوشزد میکنند ، سعی میکنند دیدگاه شما نسبت به مسائل مهم را بفهمند و … .

تفاوت بین دوست پسر معمولی با مردی که قصد ازدواج دارد؟

دوست پسر معمولی هرگز جدی از اهداف و آینده رابطه صحبت نمیکند ، سر مسائل کوچک حرف از جدایی میزند ، برای معرفی شما به خانواده اش بهانه می آورد ، سعی نمیکند مستقل شود و … .

نشانه های پسری که قصد ازدواج ندارد؟

این نشانه ها نقطه مقابل نشانه های پسری که قصد ازدواج دارند هستند . این نشانه ها به راحتی در فرد مقابل خود را نشان میدهند.

هدف مرکز مشاوره و روانشناسی آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات روانی، افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات متخصصان مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .چگونه بفهمیم قصد پسر ازدواج است یا دوستی

در این راستا مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره از ازدواج به شما هم میهنان عزیز ارائه میدهد.

براي مشاوره در زمينه 17 نشانه‌ مردانی که قصد ازدواج دارند

از مشاورين مشاوره خانواده و روانشناسي آويژه
از سراسر کشور

با 09353000102 تماس بگيريد

همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1:00 شب 

حتي ايام تعطيل

مطالب مرتبط با این نوشته:

ازدواج با فامیل بهتر است یا غریبه

ازدواج با دختر بزرگتر از نظر روانشناسی

دلایل کودک همسری و ازدواج زودهنگام

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌ سایت

avijeee@ 

info@avije.org  

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه در راستای گسترش خدمات مشاوره دسترسی تمامی هم وطنان به خدمات مشاوره و همچنین بهبود خدمات مشاوره تلفنی، اقدام به ارائه خدمات مشاوره تلفنی خانواده، مشاوره تلفنی کودک، مشاوره تلفنی ازدواج، مشاوره تلفنی روانشناسی کرده است. به لطف خداوند متعال مرکز مشاوره تلفنی آویژه در نظر دارد با گسترش کار خود در زمینه مشاوره تلفنی و در راستای آسان تر و ارزان تر شدن خدمات مشاوره، با گسترش خدمات مشاوره تلفنی خود، در حوزه مشاوره حضوری و مشاوره آنلاین با هم میهنان گرامی، وارد شود. در حال حاضر در مرکز مشاوره تلفنی آویژه، شما می توانید از مشاوران زبده در حوزه های مختلف مشاوره تلفنی خانواده، مشاوره تلفنی کودک، مشاوره تلفنی ازدواج، مشاوره تلفنی روانشناسی بهره مند شوید.ان شاءالله شما کاربران گرامی از خدمات مشاوره تلفنی آویژه کمال رضایت و استفاده را داشته باشید.

برای مشاوره تلفنی کودک، تربیت کودک، اختلالات کودک، روانشناسی کودک و … می توانید از خدمات مرکز مشاوره کودک آویژه بهره مند شوید.

برای مشاوره تلفنی ازدواج، مشاوره ازدواج دانشجویی، مشاوره ازدواج فامیلی، مشاوره ازدواج اسلامی ایرانی، مشاوره ازدواج موفق، مشاوره در زمینه خواستگاری، مشاوره ، معیار های ازدواج و … با مرکز مشاوره ازدواج آویژه در تماس باشید.

برای مشاوره تلفنی خانواده، مشاوره نوجوان، مشاوره جوانان، مشاوره ازدواج، مشاوره زناشویی و زندگی مشترک، مشاوره زنان و خانواده، مشاوره خیانت، مشاوره طلاق، مشاوره مرگ عزیزان و … با مشاوران خانواده مرکز مشاوره در تماس باشید.

برای مشاوره تلفنی روانشناسی، مشاوره اختلالات شخصیت، مشاوره اختلالات یادگیری، مشاوره افسردگی، مشاوره اعتیاد، مشاوره ترس و فوبیا، مشاوره اختلالات خواب و … با مرکز مشاوره آویژه در تماس باشید.

برای مشاوره در زمینه عشق، عشق به همسر، عشق حقیقی و واقعی، عشق مجازی و دروغی، ابراز عشق، عشق به خانواده، عشق به و … با مرکز مشاوره آویژه در تماس باشید.

برای مشاوره در زمینه مهارت های زندگی، اعتماد به نفس و … با مرکز مشاوره آویژه در تماس باشید.


تهران – تهران – میرداماد

021-62999066 (سراسری) – مشاوره تلفنی

تماس فقط برای تعیین وقت مشاوره حضوری

مشاهده

برای طرح سوالات خود ما را در اینستاگرام دنبال کنید

شروع گفتگو

مشاوره برای هموطنان خارج از کشور

چگونه بفهمیم قصد پسر ازدواج است یا دوستی
چگونه بفهمیم قصد پسر ازدواج است یا دوستی
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *