چگونه بفهمیم ژله نیم بند شده

 
helpkade
چگونه بفهمیم ژله نیم بند شده
چگونه بفهمیم ژله نیم بند شده

سپاس » برای تشکر و قدردانی از سایر کاربران از دکمه سپاس استفاده کنید.

تصویر کاربری » تصویر کاربری خود را مطابق با عرف و قانون جمهوری اسلامی ایران انتخاب کنید.
تصویر انجمن » تصاویر نباید بیش از حد کوچک باشند تا لوگوی انجمن روی تصاویر درج شود.
مطلب جدید » هیچ یک از کاربران مجاز به کپی مطالب از سایت های دیگر حتی با درج منبع نمی باشد ، مطالب باید توسط خود کاربر ارائه شود.

www.delkhoshi.com – مجله اینترنتی دلخوشی ،خبری، آشپزی، آموزشی، اینترنت، پزشکی، هنری، دکوراسیون، آرایشی، سلامتی و زیبایی، رژیم غذایی، زناشویی، سرگرمی، علمی

مجله اینترنتی دلخوشی: ژله یکی از دسرهای خوشمزه ایست که اکثر افراد به عنوان دسر برای میهمانی های خود درست می کنند. درست کردن ژله نکات و ترفندهای خاصی دارد که با دانستن آنها کار شما بسیار راحت تر خواهد شد. در این مطلب بسیاری از نکات و رازهای درست کردن حرفه ای ژله را برای شما توضیح خواهیم داد. با دانستن این نکات طلایی، حتی در درست  کردن ژله مبتدی هم باشید، می توانید به راحتی زیباترین ژله ها را درست کنید. مهمترین نکات حرفه ای برای درست کردن ژله را در سرآشپز دلخوشی بخوانید.

شاید به مطالب زیر نیز علاقه مند باشید:

آموزش بیش از ده ها مدل ژله متنوع ویژه مهمانی ها و جشن های شما

مدل های ژله (کلیک کنید.)

چگونه بفهمیم ژله نیم بند شده

با سرآشپز دلخوشی همراه باشید.

توجه: هرگونه کپی برداری از مطالب و تصاویر اختصاصی سایت دلخوشی ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد.

 برای درست کردن ژله چقدر آب نیاز داریم؟

پاسخ به این سوال که برای درست کردن ژله ها دقیقا به چه میزان آب نیاز داریم، کاملا بستگی به شکل ژله ای دارد که قصد داریم درست کنیم. انواع ژله ها از لحاظ شکل ظاهری به موارد زیر تقسیم می شوند:

گاهی اوقات شما قصد دارید تا ژله را در یک ظرف شیشه ای درست کنید و تصمیم ندارید آن را به صورت یک ژله قالبی برگردانید. این نوع ژله ها با همان ظرفی که ژله در آن درست شده، سرو می شود. چون قرار نیست تا این ژله ها را به صورت قالبی در ظرف دیگر برگردانید، بنابراین سفت بودن بافت ژله هیچ اهمیتی ندارد. در این حالت شما می توانید برای درست کردن یک بسته پودر ژله از ۲ لیوان کامل آب استفاده کنید. بافت این ژله ها کمی نرم تر و لطیف تر از انواع دیگر ژله هاست.

معمولا برای زیباتر شدن شکل ژله، بهتر است تا ژله طرح خاصی داشته باشد. در این حالت باید ژله قالبی درست کنید. برای درست کردن ژله های قالبی که می خواهیم آنها را بعد از سفت شدن، داخل یک دیس برگردانیم، از انواع قالب ها با طرح های مختلف استفاده می شود. برای اینکه جدا کردن ژله از قالب راحت تر باشد، و از طرفی برای اینکه بعد از برگرداندن ژله در ظرف، ژله شکل خود را حفظ کند، باید از میزان آب کمتری استفاده کنید و ژله کمی غلیظ تر باشد. بنابراین همیشه برای درست کردن ژله های قالبی، به ازای هر بسته پودر ژله، از یک و نیم لیوان آب استفاده کنید.

گاهی اوقات ژله هایی درست می کنید که می خواهید آنها را به کمک کاتر، قالب بزنید یا اینکه می خواهید آن را با چاقو به اشکال خاصی برش بزنید. معمولا این نوع ژله ها را باید خیلی غلیظ تر درست کرد. گاهی برای درست کردن این نوع ژله ها، به ازای هر بسته پودر ژله ۱ لیوان آب و گاهی نیز فقط نصف لیوان آب استفاده می شود.

فرض کنید برای درست کردن ژله قالبی به ۱ و نیم لیوان آب نیاز داریم. حال ممکن است برایتان سوالی پیش بیاید که از این ۱ و نیم لیوان آب، چه مقدار آن باید آب داغ و چه مقدار آن باید آب سرد باشد. چیزی که مشخص است این است که حتما باید مقداری از این آب، داغ باشد تا ژله در آن حل شود اما استفاده از آب سرد اختیاری است. آب سرد استفاده شده در ژله، به سرد شدن سریعتر مایع ژله کمک می کند، وگرنه اجباری به استفاده از آب سرد نیست. شما می توانید کل این ۱ و نیم لیوان آب را، از آب داغ استفاده کنید. یا اینکه اگر دوست دارید ژله سریعتر خنک شود، نصف آب داغ و نصف آب سرد استفاده کنید. یا اینکه ۱ لیوان آن را آب داغ و نصف لیوان باقی مانده را آب سرد استفاده کنید.یا حتی اگر می خواهید ژله خیلی سریعتر خنک شود، ابتدا نصف لیوان آب داغ برای حل شدن ژله استفاده کنید، سپس ۱ لیوان باقی مانده را آب سرد بریزید. پس چیزی که مشخص شد این است که برای درست کردن ژله حتما به آب داغ نیاز دارید، اما مقدار آب سرد استفاده شده در ژله، صرفا به خنک شدن سریعتر مایع ژله کمک می کند. گاهی اوقات که ژله ها به صورت لایه ای تهیه می شوند، حتما باید تمام ژله ها ابتدا خنک شوند و سپس آنها را لایه به لایه در قالب بریزیم و مرحله به مرحله در یخچال قرار دهیم.

هر چقدر که ژله مدت زمان بیشتری داخل یخچال بماند، برگرداندن ژله راحت تر خواهد شد، و هر چقدر که ژله مدت زمان کوتاه تری داخل یخچال بماند، ریسک بیشتری برای خراب شدن ژله موقع برگرداندن آن وجود دارد.

معمولا مدت زمان ایده آل برای بستن ژله داخل یخچال، یک روز کامل است. بهترین زمان برای درست کردن ژله، روز قبل مهمانی است. سعی کنید ژله را از شب قبل درست کنید، تا اینکه ژله زمان کافی برای سفت شدن داشته باشد.

 

کلیپ های آموزش آشپزی سرآشپز دلخوشی را

می توانید در پیج اینستاگرام دلخوشی مشاهده کنید.

روی لینک زیر کلیک کنید. 

delkhoshi_com@

اینستاگرام سرآشپز دلخوشی

 

شاید گاهی برای شما هم اتفاق افتاده باشد که مهمان سرزده دارید و یا اینکه یک مرتبه تصمیم می گیرید ژله درست کنید، شاید هم ژله ای که از شب قبل درست کرده اید، برحسب اتفاق خراب شده است و دوست دارید سریعا یک ژله دیگر درست کنید، اما زمان کافی برای این کار ندارید. چند روش را به شما توصیه می کنیم تا بتوانید در مدت زمان کوتاه، یک ژله زیبا درست کنید. ترفندهای زیر را امتحان کنید.

به طور کلی ژله هایی که برای درست کردن آنها از شیر یا بستنی استفاده می شود (ژله پاناکوتا)، خیلی سریعتر از ژله های معمولی می بندند. ژله های پاناکوتا معمولا در عرض چند ساعت، سفت می شوند، بنابراین می توانند برای زمان هایی که وقت تنگ است، ایده خوبی باشند.

هر چقدر برای درست کردن ژله از آب کمتری استفاده کنید، ژله غلیظ تر خواهد شد، و از طرفی هر چقدر ژله غلیظ تر باشد، سریعتر می بندد و سفت می شود. اگر به طور معمول ۱ و نیم لیوان آب برای درست کردن ژله استفاده می کردید، حال فرضا از ۱ لیوان آب استفاده کنید.

در مراحل درست کردن ژله که باید قالب ژله را مرحله به مرحله به یخچال منتقل کنید، تا ژله در دمای یخچال سفت شود، می توانید به کمک تکه های یخ، سرمای بیشتری به قالب ژله برسانید تا ژله سریعتر ببندد. داخل یک کاسه بزرگ مقدار زیادی یخ خرد شده بریزید و سپس مقداری آب کاملا سرد به آن اضافه کنید، حال قالب ژله را طوری داخل کاسه آب و یخ فرو ببرید و نگه دارید تا آب داخل قالب نرود. می بینید که ژله شروع به بستن و سفت شدن می کند. دلیل این موضوع این است که سرمایی که از طریق کاسه یخ به قالب ژله منتقل می شود، خیلی بیشتر از سرمای داخل یخچال است. وقتی ژله تقریبا سفت شد، آن را به یخچال منتقل کنید تا در عرض چند ساعت کامل سفت شود.

خوب برای اینکه روش تکه های یخ، خیلی سریعتر جواب دهد، می توانید خود ژله را نیز غلیظ تر از حد معمول درست کنید.

چون سرمای داخل فریزر از یخچال بیشتر است، می توانید برای سریعتر بسته شدن ژله، آن را برای مدت کوتاهی داخل فریزر قرار دهید و سپس آن را به یخچال منتقل کنید، فقط مراقب باشید که ژله یخ نزند و به مرحله یخ زدگی نرسد وگرنه ژله خراب می شود.

اگر ارتفاع قالب ژله شما فرضا ۵ سانت است و همیشه برای پر کردن این قالب از ۵ بسته پودر ژله استفاده می کرده اید، اینبار می توانید در همان قالب با ۱ بسته پودر ژله، یک ژله نسبتا نازک تر و خوشمزه و زیبا درست کنید. فراموش نکنید که قرار نیست همیشه شما کل قالب را با ژله پر کنید. گاهی اوقات ژله های نازک تر، زیبایی خاص خود را دارند.

یک روش دیگر برای بستن سریع ژله، درست کردن ژله های تک نفره در قالب های بسیار کوچک است. چون مقدار ژله ای که در قالب های یک نفره ریخته می شود کم است، بنابراین ژله های تک نفره سریعتر می بندند.

برای درست کردن ژله، انواع قالب های متفاوت در بازار موجود است. اجازه دهید میزان راحتی درست کردن ژله در این قالب ها را یکی یکی بررسی کنیم.

یکی از بهترین انواع قالب های ژله، قالب از جنس پلاستیک خشک است. درست کردن ژله در این قالب ها به حدی راحت است که حتی گاهی نیاز به چرب کردن قالب هم نخواهید داشت، البته به شرطی که اصول اولیه درست کردن ژله، مثل میزان آب استفاده شده در ژله و زمان استراحت کافی ژله در یخچال را رعایت کرده باشید. گاهی برای برگرداندن ژله از قالب های پلاستیکی خشک، حتی نیاز به قرار دادن قالب ژله در آب گرم نیز ندارید چون ژله به راحتی از قالب جدا می شود. قالب های پلاستیکی خشک نسبت به انواع دیگر قالب ها، ارزان تر هستند.

به همان نسبت که کار با قالب های پلاستیکی خشک بسیار راحت هستند، کار با قالب های سیلیکونی نیز بسیار سخت تر هستند مگر اینکه تجربه کافی در درست کردن ژله داشته باشید. به طور معمول برای اکثر افراد، کار با قالب های سیلیکونی دشوار تر است. بنابراین انواع قالب های سیلیکونی، شاید گزینه مناسبی برای درست کردن ژله نباشند.

کار با قالب های فلزی نیز همانند قالب های پلاستیکی خشک، بسیار ساده و راحت هستند.

کار با قالب های تفلون نیز همانند کار با قالب های فلزی و آلومینیومی است.

به طور کلی ظروف پیرکس یا شیشه ای، قالب های مناسبی برای تهیه ژله های قالبی نیستند. اگر قصد ندارید ژله را به صورت قالبی برگردانید، و می خواهید آن را در همان ظرف، سرو کنید، در این حالت می توانید از ظروف پیرکس برای درست کردن ژله استفاده کنید. ولی فراموش نکنید که برگرداندن ژله از این نوع ظروف کمی سخت تر و زمانگیر هست. البته چرب کردن ظرف و درست کردن ژله غلیظ تر، در راحت برگرداندن ژله بسیار کمک می کند.

چگونه بفهمیم ژله نیم بند شده

در مورد ظروف پیرکس یا شیشه ای یک استثناء نیز وجود دارد و آن هم ژله های پاناکوتا است. ژله های پاناکوتا، ژله هایی هستند که داخل آنها از شیر یا بستنی استفاده می شود. این نوع از ژله ها در هر نوع قالبی با هر جنسی، بسیار راحت و بدون نیاز به گرم کردن قالب ژله، برمی گردند. بنابراین ژله های از نوع پاناکوتا را می توانید به راحتی در ظروف پیرکس یا شیشه ای نیز درست کنید.

مهمترین نکته در بیرون آوردن ژله از قالب این است که: “صبور باشید و به آرامی عمل کنید”. تا می توانید با صبر و حوصله این کار را انجام دهید. اگر احساس کردید که بخشی از ژله در حال بیرون آوردن از قالب خراب شد، عجولانه کار نکنید، دست و پای خود را گم نکنید و باعث خراب شدن بخش های دیگر ژله نشوید.

ابتدا لبه های ژله را به کمک انگشتان یا پشت چاقو از قالب جدا کنید.

سپس قالب را برای مدت کوتاهی داخل آب گرم نگه دارید تا ژله از قالب جدا شود.

قالب های پلاستیکی را می توانید مدت کمی بیشتری داخل آب گرم نگه دارید، ولی قالب های فلزی مثل تفلون و آلومینیومی را حداکثر به مدت ۸ الی ۱۰ ثانیه داخل آب داغ نگه دارید چون قالب های فلزی گرما را جذب کرده و در خود نگه می دارند و باعث آب شدن بیش از حد ژله می شوند.

اگر ژله پاناکوتا درست کرده اید، اصلا نیازی به قرار دادن قالب ژله در آب گرم ندارید، چون این ژله ها به راحتی از قالب جدا می شوند، مگر اینکه این ژله را به صورت ترکیبی و لایه ای با ژله معمولی درست کرده باشید، که در این صورت حتما کمی ژله را در آب داغ نگه دارید.

وقتی مطمئن شدید که ژله در قالب حرکت می کند و کاملا از قالب جدا شده است، می توانید آن را داخل دیس سرو برگردانید.

گاهی اوقات با اینکه ژله از قالب کاملا جدا شده است و براحتی در قالب ژله حرکت می کند، اما از قالب خارج نمی شود(شاید در چنین مواقعی به اشتباه تصور کنید که هنوز ژله به قالب چسبیده است و آن را مدت زمان بیشتری داخل آب داغ نگه دارید و باعث بیش از اندازه آب شدن ژله شوید). قلق خارج شدن ژله از قالب، خصوصا برای ژله های بزرگ تر، این است که از یک گوشه، هوا داخل قالب ژله برود تا ژله از قالب خارج شود. برای این کار یک گوشه ژله را با دست از لبه قالب حرکت دهید و قالب را کمی کج نگه دارید، وقتی هوا وارد قالب شد، می بینید که ژله به راحتی از قالب خارج می شود. حال می توانید به آرامی ژله را در دیس سرو برگردانید.

برای جدا شدن ژله از قالب، به جای آب گرم، می توانید از گرمای سشوار نیز استفاده کنید. اما مراقب باشید که حرارت بالای سشوار می تواند باعث بیش از اندازه آب شدن ژله شود، خصوصا اگر قالب شما تفلون یا آلومینیومی باشد. بنابراین فقط در حد چند ثانیه سشوار را در اطراف قالب نگه دارید.

نکته مهم: هیچ وقت ژله را در همان ظرفی که در حال درست کردن ژله هستید، داخل یخچال نگذارید. ممکن است مقداری از ژله چسبناک ته ظرف چسبیده باشد و این مساله باعث می شود که ژله شما به ظرف بچسبد و راحت از قالب خارج نشود. بنابراین ژله را در یک ظرف مجزا درست کنید، سپس به قالب اصلی منتقل کنید و قالب را در یخچال قرار دهید.

در حالت عادی وقتی پودر ژله را داخل آب حل می کنید، ژله شفافی درست می شود. اگر دوست دارید ژله کمی مات شود، به جای آب سرد به ژله، مقداری شیر یا بستنی اضافه کنید. هر چقدر مقدار شیر بیشتر باشد، ژله مات روشن تر، و هر چقدر مقدار شیر کمتر باشد، ژله مات تیره تری خواهید داشت. 

کار با ژله هایی که قرار است با شیر تهیه شوند، کمی سخت تر از ژله های عادی است و برعکس خارج کردن این ژله ها از قالب بسیار راحت تر است. برای درست کردن پاناکوتا، به جای آب سرد، به ژله شیر اضافه می کنند. وقتی پودر ژله را با آب داغ کاملا حل کردید و ژله یکدست شد، اجازه دهید تا ژله در دمای محیط خنک شود و داغی ژله بیافتد. سپس می توانید به آرامی شیر را اضافه کنید و همزمان ژله را هم بزنید. اگر شیر را به ژله داغ اضافه کنید، ژله تان بلافاصله خراب می شود و باید آن را دور بریزید. بنابراین موقع درست کردن ژله با شیر، دقت کنید تا شیر را به ژله داغ اضافه نکنید وگرنه شیر بلافاصله می برد.

اگر به هنگام درست کردن ژله، مقداری از مواد ژله زیادی بود، آن را داخل یک ظرف دربسته داخل یخچال قرار دهید و روز بعد یا تا چند روز بعد مجددا آن را از یخچال خارج کنید، روی بخار آب یا داخل ماکروویو آب کنید و داخل قالب مورد نظر خود بریزید و ژله زیبای دیگری با آن درست کنید. حتی ژله های پاناکوتا که داخل آن از شیر یا بستنی استفاده می شود نیز قابلیت استفاده مجدد دارند. می توانید آنها را روی بخار آب یا داخل ماکروویو به مدت ۱ دقیقه ذوب کنید به شرطی که به نقطه جوش نرسند وگرنه خراب می شوند.

یا اینکه هنگامی ژله ای را قالب می زنید بخش های اضافی آن را دور نریزید، آنها را مجددا ذوب کنید و در تهیه ژله های دیگر از آنها استفاده کنید.

برای اینکه ژله شفاف تر و درخشان تری داشته باشید، از دو ترفند زیر می توانید استفاده کنید:

بعد از اینکه آب داغ را به ژله اضافه کردید و آن را خوب هم زدید، ژله را به مدت ۱ الی ۲ دقیقه داخل ماکروویو قرار دهید تا تمام ذرات ژله کاملا حل شود، سپس ژله را از ماکروویو خارج کنید و مجددا هم بزنید تا ژله یکدست شود.

اگر ماکروویو در دسترس نداشتید، می توانید ظرف ژله را برای مدتی روی بخار آب کتری قرار دهید.

گاهی اوقات اینقدر درگیر خارج کردن صحیح ژله از قالب می شوید که فراموش می کنید ژله را دقیقا در مرکز ظرف سرو ژله برگردانید. حال هر چقدر که تلاش کنید، دیگر ژله از جایش تکان نمی خورد، و فشار زیادی شاید باعث شکستن ژله شود. بنابراین برای این که بتوانید در چنین مواقعی ژله را براحتی به مرکز ظرف سر دهید، ابتدا ظرف سرو ژله را کمی با آب سرد خیس کنید. حال می توانید خیلی راحت ژله را به هر طرفی که بخواهید حرکت دهید.

اگر دقت کرده باشید در اکثر رستوران ها، غذا داخل ظروف چینی سفید ساده سرو می شود. وقتی شما هر غذایی را داخل ظروف چینی سفید ساده سرو می کنید، جلوه و زیبایی شکل ظاهری غذا، چندین برابر می شود.

این موضوع در مورد ژله ها نیز صادق است. ژله ای که در دیس سفید ساده سرو می شود خیره کنندگی بیشتری نسبت به ژله ای که در ظروف شیشه ای یا پیرکس سرو می شود، دارد. می توانید امتحان کنید! 

شاید گاهی برایتان پیش آمده باشد که موقع برگرداندن ژله از قالب، لایه های آن از هم باز شده باشند. تنها دلیل آن، فاصله زمانی زیاد بین ریختن لایه های ژله می باشد. برای ژله هایی که به صورت لایه ای تهیه می شوند، و شما مجبور هستید بعد از ریختن هر لایه، ژله را به یخچال منتقل کنید و سپس پس از سفت شدن لایه قبلی، لایه جدید را روی ژله بریزید، ممکن است با مشکل جدا شدن لایه های ژله از هم مواجه شوید.

دلیل این موضوع این است که لایه های ژله بیش از اندازه سفت می شوند و سپس شما اقدام به ریختن لایه بعدی می کنید، در صورتیکه اینکار اشتباه است. به محض اینکه یک لایه نسبتا سفت شد و نیم بند شد، قالب را از یخچال خارج کنید و لایه بعدی را بریزید و اجازه ندهید هر لایه بیش از اندازه سفت شود. وقتی این نکته را رعایت کنید، لایه ها کاملا به هم می چسبند و از هم باز نخواهند شد.

 

برای تزیین ژله می توانید از میوه های خرد شده استفاده کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید تا برای تزیین ژله، یک لایه روی ژله از انواع میوه های خرد شده استفاده کنید. برخی از میوه ها باعث شل شدن و نبستن ژله می شوند. به طور مثال کیوی یکی از این میوه هاست. به هیچ عنوان از میوه کیوی به صورت خام داخل ژله استفاده نکنید چون ژله شما نمی بندد، مگر اینکه آن را به صورت کمپوتی استفاده کنید.

از برش های پرتغال، سیب، توت فرنگی، گیلاس، هلو، شلیل، آناناس، و انواع میوه های دیگر می توانید استفاده کنید.

 ۲- شناور شدن میوه ها داخل ژله:

یکی از روش های زیبا برای تزیین ژله، استفاده از یک لایه نازک میوه های خرد شده روی ژله است. بسیاری از افراد با انجام این کار مشکل دارند و وقتی میوه ها را کف قالب ژله می ریزند و ژله را روی میوه ها می ریزند، میوه ها شناور می شوند و از جایشان تکان می خورند. نه تنها چیدمان میوه ها به هم می خورد، بلکه به جای اینکه میوه ها روی سطح ژله قرار گیرند، به ته ژله حرکت می کنند.

مشکل کجاست؟ اگر مقدار ژله ای که روی میوه ها می ریزید از ارتفاع میوه ها بیشتر شود و کاملا روی میوه ها را بگیرد، کم کم میوه های خرد شده به دلیل سبکی به روی مایع ژله حرکت می کنند و چیدمان آنها به هم می ریزد.

راه حل چیست؟ پس از چیدن میوه ها کف قالب، ابتدا با قاشق مقدار کمی از ژله بی رنگ را روی میوه ها بریزید، به طوریکه ژله به روی میوه ها نیاید. سپس به آرامی قالب را به یخچال منتقل کنید و اجازه دهید کمی ژله نیم بند و سفت شود. این مقدار کم ژله نقش چسب را بازی می کند و باعث می شود خرده های میوه در جایشان ثابت شوند و دیگر حرکت نکنند. سپس قالب را از یخچال خارج کنید و مابقی ژله بی رنگ را روی میوه ها بریزید.

منبع: سرآشپز دلخوشی (آشپزی اختصاصی مجله اینترنتی دلخوشی)

پست قبلی

نتیجه بازی نفت آبادان – گسترش فولاد(لیگ برتر)

پست بعدی

طرز تهیه دسر لاوانتین توت فرنگی

دسر کدو حلوایی – طرز تهیه کاباک تاتلیسی ترکیه بدون شکر

ژله هندوانه یلدا با قالب ناودونی – ژله تک نفره یلدا

ژله هندوانه یلدایی – ژله شب یلدا طرح قلب سه طبقه

ژله کیتی تک نفره مخصوص تم تولد هلو کیتی

عاااالی بود واقعا مرسی

با سلام و تشکر از شما خواننده گرامی

خیلی خیلی آمورنده وعالی بود تشکرفراوااااان…

رضایت شما دوست عزیز باعث افتخار و خوشحالی تیم آشپزی دلخوشی
است. امیدواریم از تمام دستورات آشپزی سرآشپز دلخوشی لذت ببرید.
شاد باشید.

سلام خدا قوت، خیلی جامع بود???

خیلی عااالی بود واقعا ممنون

ممنون عزیزم خوشحالم مفید واقع شده
این مطلب بسیار کامل هست و تقریبا تمام نکات توضیح داده شده

خیللللی خوب بود ممنون

مرسی عزیزم امیدوارم که بتونید بهترین و زیباترین ژله ها را درست کنید و لذت ببرید

عالی بود مرسی😚😚

ممنون عزیزم خوشحالم که براتون مفید بوده
سعی شده تا یک مطلب جامع و کاملی در مورد تهیه ژله ارائه بدیم
چون اکثرا موقع تهیه ژله به انواع مشکلاتی برمی خورن که اگر علتش رو بدونن
می تونن بهترین و زیباترین ژله های مجلسی رو درست کنن
باز هم هر سوالی داشتید در مورد درست کردن ژله می تونید بپرسید

واقعا عالی

سپاس از نظر مثبت شما

بی نظیر اصلا حرف نداشت

ممنون عزیزم امیدوارم زیباترین و شیک ترین ژله ها رو درست کنید

عالی

مرس دوست همراه دلخوشی
خوشحالم نکات ژله مطلب مفیدی بوده براتون

بسیییییار عاااالی و با تمام جزییات ممنون خیلی کمکم کرد

سلام سمیرای عزیز
ممنون از نظر مثبت شما و خوشحالم که این مطلب کمک کننده بوده براتون
امیدوارم زیباترین ژله ها را به راحتی درست کنید و در کنار عزیزانتون لذت ببرید
ممنون که همراه سایت آشپزی سرآشپز دلخوشی هستید

هر سوالی داشتید می تونید در اینستاگرام سرآشپز دلخوشی عضو بشید و اونجا کلی هم کلیپ های آشپزی مربوط به آشپزی های سایت رو ببینید. منتظر حضور گرمتون هستیم

اینستاگرام سرآشپز دلخوشی delkhoshi_com@

عالی بود
پیجتون چی هست؟ ؟

سلام ممنون رز عزیزم
آی دی پیج اینستاگرام :

delkhoshi_com@

هست. اونجا هم کلی کلیپ آشپزی و نکات آشپزی می ذاریم

سلام
اگه بخوام وسط ژله ام بستنی بذارم باید ژله رو داخل فریزر نگه دارم تا بستنی بازنشه .آیا ژله خراب میشه؟

سلام مینا جان
عزیزم گذاشتن بستنی به صورت خالص (یعنی بدون اینکه در ژله دیگری حل بشه مثلا به صورت ژله بستنی)
در وسط ژله کار سختی نیست ولی مشکل اینجاست که وقتی ژله داخل یخچال بره قطعا بستنی خالص که
در وسطش گذاشته بشه آب میشه و موقع برش زدن ژله این موضوع رو میبینید. و اگر ژله رو داخل فریزر بذارید
بستنی کاملا سالم می مونه ولی ژله یخ می زنه چون خود ژله با آب درست میشه پس داخل فریزر نسبتا یخ می زنه.
خوب حال برای مصرف باید ژله رو بیرون فریزر بذارید تا یخ خود ژله باز بشه که همین امر باعث آب شدن و شل شدن بستنی
استفاده شده در مرکز ژله میشه.

سلام برای نیم بند شدن ژله چه مدت زمانی باید ژله داخل یخچال بمونه

سلام سپیده جان
نیم بند شدن ژله حالتی هست که وقتی نوک انگشت رو روی سطح ژله لمس می کنید
ژله نسبتا خودش رو گرفته و مقاومت کافی رو داره و از طرفی شاید که کوچولو به دستتون هم بچسبه
در مورد زمانش اصلا نمیشه زمان مشخص داد چون به چند تا چیز بستگی داره
یکی اینکه حجم اون ژله ای که الان تو یخچال هست چقدره
و یکی هم اینکه نوع ژله چی هست یعنی ژله فقط با آب درست شده یا داخلش شیر هم داره
چون در کل ژله های پاناکوتا که داخلشون شیر یا بستنی یا خامه هست خیلی زودتر به می بندن
ولی هر ۵ دقیقه سربزنید، قالب ژله را خییلی آرومم تکون بدید ببینید که ژله شل هست یا نه. اگه دیدید
نسبتا مقاوم هست حالا با انگشت دست چکش کنید تا از نیم بند شدنش مطمئن بشید.

عالی و کامل مرسی

سلام عزیزم
ممنون که همراه سایت سرآشپز دلخوشی هستید
خوشحالم مطل نکات ژله براتون مفید بوده

عالی عالی عالی 👌👌👌👌👌

سلام رزا جان
ممنون عزیزم
خوشحالم نکات و ترفندهای ژله براتون مفید بوده عزیزم

عالی بود

سلام هستی عزیز
ممنون از ثبت نظر پرمهرتون در سایت
امیدوارم مطلب فوت و فن ژله براتون مفید باشه

خیلی ممنونم توضیحات کاملی بود

سلام ترنم عزیز
ممنون عزیزم
خوشحالم برات مفید بوده
امیدوارم ژله های مجلسی و خوشکلی درست کنی
و ازشون لذت ببری

واقعا اگه لایه قبلی نیم بند شده باشه بعد بعدی و بریزیم قبلی در اثر گرمای بعدی اب نمیشه و قلتی ننیشن

سلام عسل عزیز
موقع درست کردن ژله های لایه ای , حتما باید تمام ژله های رنگی که درست کردید
به دمای محیط رسیده باشه بعد روی لایه بعدی بریزید, وگرنه قطعا اگر گرم باشه باعث
آب شدن ژله لایه پایینی خودش می شه.

سلام من وقتی ژله رو با شیر مخلوط میکنم نمیگیره و تقریبا شل میمونه انگار نیم بنده با اینکه مدت زیادی تو یخچال میزارم

سلام عزیزم
تنها دلیلش ممکنه این باشه که مقدار آب یا شیر رو بیش از حد اضافه می کنید به ژله
برای هر بسته ژله یک و نیم لیوان مایعات در کل باید ریخت. مایعات ترکیب آب و شیر هست
حالا نسبتش دست خودتون هست. معمولا به ژله هایی که شیر اضافه می شه ژله به سرعت می بنده
و سفت می شه.

لطفا برای ارسال نظر خود از فرم زیر اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات من را ذخیره کن تا در آینده نیازی به ورود اطلاعات نداشته باشم

پر بیننده ترین ها


موضوع انشاء در مورد شب یلدا

با دانستن این نکات طلایی، حرفه ای ژله درست کنید

اگردک سنتی با عطر هل و زعفران –طرز تهیه نان اگردک

پاستا پنه مرغ و قارچ با سس آلفردو اصل ایتالیایی

سلام! به اکانت کاربری خود وارد شوید

چیزی خاص را وارد کنید:


کد احراز هویت گوگل

بازیابی پسورد

پسورد شما به ایمیل شما ارسال خواهد شد

صفحه نخست » 👨‍🍳 آموزش آشپزی آسان » نکات آشپزی » نکات و ترفندهای تهیه انواع ژله

     

 

در این پست سعی شده نکات مهم و ترفندهای تهیه انواع ژله و خارج کردن ژله از قالب به طور کامل توضیح داده شود.  از خرید قالب گرفته تا بیرون آوردن در ظرف سرو. امیدوارم با دقت مطالعه فرمایید.

 

چگونه بفهمیم ژله نیم بند شده

خرید قالب انواع ژله و دسر :

من خودم شخصا قالب فلزی معمولی رو میپسندم. حتی تفلنشم نه! چون هر بلایی میشه سرش آورد و بنده خدا آخم نمیگه!

 

قالب فلزی برای انواع ژله و دسر

 

خیلی راحت توی فر قرار میگیره و خیلی راحتم با کمی حرارت میشه از توش ژله رو خارج کرد! اما قالب سیلیکونی! یک مقدار باید حرفه ای تر باشید. اگه کمی دستتون بیاد خیلی راحتر از قبلی میتونید ژله رو ازش خارج کنید.

حالا پیشنهاد من اینه! برای مقدار زیاد از قالب فلزی و برای مقادیر کمتر در صورت تمایل از قالب های سیلیکونی استفاده کنید.

قالب سیلیکونی برای انواع ژله و دسر 

 

یک نوع دیگه هم قالب های پلاستیکی هستند که اگه ناشی هستید ازش استفاده نکنید! چون هم ژله توش دیر میبنده و هم برگردوندنش کمی مهارت میخواد!

قالب پلاستیکی برای انواع ژله و دسر 

 

در مورد قالب های تفلونی هم من بیشتر چدنی رو قبول دارم تا تفلون خالی. چون تفلونیها معمولا نازک هستن توی فر کیک رو میسوزونن.

در ضمن از قالب که دالبرهای نافرم داره استفاده نکنید. مثلا گوشه های کج و نامیزون. معمولا اون گوشه موشه ها ژله گیر میکنه. سعی کنید قالب های خوشگل و دارای شیار های تیز بگیرید. اینزوری زیبایی کارتون دو چندان میشه.

اگه بخوام یک قالب پیشنهاد کنم بخرید که کار چند تا قالب رو بکنه ، یک قالبه کمر بندی از جنسهای خوبشه. باهاش خیلی کارا میشه کرد.

قالب کمربندی

جمع بندی :
 

قالب فلزی راحتر برمیگرده محتویاتش! زودتر میبنده چون فلزیه! قالب سیلیکونی برای مقادیر کوچیک خیلی خوبه و راحت برمیگرده. قالب پلاستیکی هم برای حرفه ای ها!

 

خارج کردن انواع ژله از قالب :

برای خارج کردن از قالب ! چند تا روش هست. اول اینکه قبل از ریختن موادمون توی قالب قالب رو خیس کرده (فقط نمدار) و نیم ساعت توی فریزر بزاریم. که حتما این کار رو بکنید. وقتی مواد رو ریختین خواهشا کمه کم 10 تا 12 ساعت بزارید توی یخچال بمونه و زود نخوایید برش گردونید! اینو برای افرادی مثل خودم میگم که طاقت ندارن و میخوان سریع ببینن نتیجه ی کارشون چی شده!

برای برگردوندن اول دور قالب رو با چاقو یا دست آزاد کنید. و بعد قالب رو به مدت چند ثانیه توی آب داغ  (آب داغ!!!! نه جوش!!!! ) قرار بدید این چند ثانیه بستگی به جنس قالب و محتویات داره و داغی آب داره. بازم میگم آب جوش نه! به هیچ وجه از آب جوش استفاده نکنید یک دفعه کل ژله شوکه میشه ها. من خودم همیشه از آب گرم شیر استفاده میکنم. اگه قالبتون فلزی باشه و آب نرمال گرم حدود 5 تا 10 ثانیه مواد آماده برگردوندنه. اما قالب پلاستیکی خوب بالای 20 ثانیه زمان میخواد.  قالب سیلیکونی هم زود جواب میده. همه ی اینا تقریبیه! باید هر چند ثانیه ژله رو کنترل کنید تا ببینید موقع برگردوندنه یا نه!

 

 

یک راه دیگه هم برای برگردوندن اینه که ژله رو توی ظرف سرو با قالب برگردونید و پشتش سشوار بگیرید .تا از قالب جدا بشه . که من اینو خیلی نمیپسندم.

– قبل از اینکه ژله رو توی ظرف سرو برگردونید ظرف رو کمی مرطوب کنید(خیس نه ها!!!) اینطوری اگه ژله مرکز ظرف نیفتاد میتونید با حرکت ظرف سرش بدید سر جاش. ولی خیلی باهاش ور نرید پاره مشه.

– حتما بعد از برگردوندن ژله یا دسر اونو دوباره توی یخچال بزارید تا خودش رو بگیره.

– نکته ی درست کردنه ژله های حاضری اینه که به جای 2 لیوان آبی که روش نوشته کلا 1/5 لیوان آب بریزید. و اگه از میوه ی تازه استفاده میکنید میوه ها خشک باشن(نه میوه خشک ها! یعنی آب اضافی نداشته باشن و تر نباشن)

– برای شفافیت رنگ ژله حتما بعد از مخلوط کردن با آب جوش روی بخار کتری بزارید و یا 1 دقیقه داخل ماکرویو با درجه حرارت بالا.

برای اینکه ژله های چند رنگ درست کنید . حتما از سفت شدن لایه ی زیری مطمئن بشید. وگر نه ژله ها تداخل پیدا میکنه. میتونید برای سریع تر بسته به جای 1 لیوان آب سر کمتر از یک لیوان یخ بریزید ولی بدونید این طوری خیلی زود میبنده و باید سرعت عمل داشته باشید.

چگونه بفهمیم ژله نیم بند شده

 

 

– اگه میخوایین از میوه استفاده کنید داخل ژله اولا میوه های پر دردسر مثل کیوی یا نارنگی رو کنار بزارید. (این مواد آنزیم اسیدی یا قلیایی دارن و باعث میشن ژله نبنده یا دیر ببنده . میتونید از کمپوتشون استفاده کنید که راحترین کاره .)دوما حتما از ژله نیم بند شده مثل سفیده تخم مرغی استفاده کنید. اولم کمی از ژله رو توی ظرف بریزید و وقتی نیم بند شد میوه هارو توش بچینید و بعد بزارید خودش رو بگیره و ببنده. و باقی ژله رو بریزید. اینطوری میوه ها پخش نمیشن.

– اگه با ریختن میوه خدا نکرده ژلتون نبست و مدتها زمان برد و ازش قطع امید کردید. موادتون رو بریزید توی میکسر و لهش کنید. یک تا دو قاش ژلاتین به روش بن ماری حل کنید و به موادتون اضافه کنید و بزارید توی یخچال(کلک رشتی آیا؟؟) و بشنید فکر کنید اشتباهتون کجا بوده که ژله نبسته.

– اگه از شیر یا خامه توی ژله استفاده میکنید حتما این مواد با ژله هم دما باشن. تا نبرن. خامه یا ماست رو هم در ظرف جداگونه حتما بزنید و بعد اضافه کنید.و اگه از بستنی استفاده میکنید حتما چند دقیقه قبل از اضافه کردن بستنی رو از فریزر خارج کنید و قبل از اضافه کردن توی ظرف جدا اونو بزنید تا یک دست باشه و خیلی تفاوت دمایی با ژله نداشته باشه(چون ممکنه دو رنگ بشه!)

-قبل از درست کردن ژله قالب رو اندازه بزنید و کم و زیادش رو از قبل چاره کنید. روش اندازه گیری هم اینه که به جای هر بسته ژله 2 لیوان آب بریزید و ببینید چند تا بسته ژله میخوایید.

 

 

– اگه با یخ میخوایید ژله درست کنید مواظب باشید حباب هوا در ژلتون نمونه. و به طور کلی این روش شفافیت ژله رو کم میکنه. بهتر کمتر استفاده بشه.البته به نوع مارک ژله ای که استفاده میکنید هم مربوطه.
– برای اضافه کردن شیر به ژله هم اینه اول ژله رو با یک لیوان شیر (کمتر از یک لیوان) هم بزنید و بعد روی بخار کتری بزارید تا حسابی باز بشه و در آخرم نصف لیوان آب سرد بهش اضافه کنید.(اینم یک روش که شیر نبره.)

– یک نکته مهم دیگه هم اینه که وقتی اطراف ژله یا دسر رو با چاقو باز کردید و اونو داخل آب جوش قرار دادی و همه چیز آماده برگردوندن بود و برگردوندید ممکنه از قالب جدا نشه و بر نگرده که در این مواقع با کمی فشار انگشت در یک ناحیه ی داخلی قالب مقداری هوا وارد اون میکنید و دیگه دسر به راحتی بر میگرده. فقط ممکنه در جای مورد نظر برنگرده که با خیس کردن ظرف میتونید اون رو سر بدید تا سر جاش قرار بگیره./ محفظه هوایی در دسر ایجاد کنید.

– یک نکته هم اینکه همیشه همه چیز رو برای اولین بار در ابعاد کوچیک درست کنید اگه خوب شد بزرگ!

– و مهمترین نکته! هر چیزی با آزمون و خطا بدست میاد نترسید و هول نشید. فوق فوقش کلش خراب میشه و خودتون میشینید یک دل سیر ژله میخورید. تازه اگه خرابم بشه بهتره میدونید چرا؟ شکست مقدمه پیروزیه.

 

 

منبع : کافه شکلات 

 

سلام دوستان . ژله درس کرده بودم، خوب هم بسته بود، گذاشتم بیرون یادم رفت دیدم آب شده اگه یخچال بذارم بازهم می بنده؟

سلام ،ژله اب شده دوباره می بنده

سلام
بله

سلام من تا حالا درست نکردم…
مزه اش چطوریه؟
قابل پسند همه است آیا؟

سلام من هرکاری میکنم شیرم میبره یه راه حل بگید من دوس دارم ژلم باشیر شفاف باشه مث ژله های بیرون بخدا خسته شدم همش میبره دیروز شیرو ژله سرد رو قاطی مردم گذاشتم روبخار کتری برید بعد شیروداغ کردم ژله روقاطیش کردم باز برید ژله رودرست کردم گذاشتم سرد شد شیر سرد ریختم برید شیروژله داغ ریختم باز برید

سلام دوست عزیز
برای ترکیب ژله با شیر باید این نکته را رعایت کنیم که محلول ژله و آب جوش کاملا خنک شده باشه و شیر هم به دمای محیط رسیده باشه، بعد آنها را مخلوط کنیم و خوب هم بزنیم. وگرنه ژله دورنگ میشود یا بریده بریده.
پس نکته مهم هم دما شدن و یا نزدیک کردن دمای شیر و ژله با همدیگه هستش.

یک روش دیگه اینه که :
* ابتدا شیر رو با پودر ژله مخلوط می کنیم.
دمای شیر خیلی مهمه ، از شیری استفاده کنید که با محیط آشپزخانه همدما باشه.
* خوب هم می زنیم .
* سپس روی بخار کتری قرار می دیم .
* نکته : می تونید از مایکروفر هم استفاده کنید .

شیرتو گرم کن و ژله هم گرم و بعد با هم مخلوط کن …دیگه روی بخار کتری نزارش

نام:

ژله یک دسر خوشمزه است که طرز تهیه ساده ای دارد و تقریبا همه افراد حداقل برای یک بار تجربه درست کردن ژله را دارند. ژله ها دارای طعم ها و روش تهیه و ظاهر متفاوت هستند.

برای اینکه بتوانید ژله ای زیباتر، خوش طعم تر و حرفه ای تر درست کنید باید قلق های خاص و فوت و فن های درست کردن ژله را بیاموزید. در این بخش از نمناک به نکات مهم تهیه ژله در خانه اشاره می کنیم.

یک بسته ژله با هر طعمی که می پسندید را انتخاب کنید و یک لیوان آب را در ظرفی ریخته و بگذارید تا جوش بیاید. سپس پودر ژله را داخل آن ریخته و خوب هم بزنید تا کاملا حل شود. اجازه دهید تا حدود یک دقیقه روی حرارت بماند و آن را هم بزنید. بعد نصف لیوان آب سرد را به آن اضافه کرده و خوب مخلوط کنید و درون قالب خود بریزید.

یک قالب که طرح زیادی دارد انتخاب کنید بهتر است قالب شما پلاستیکی و یا سیلیکونی باشد. اما شما می توانید از همه جنس قالب اعم از پیرکس،شیشه ای،پلاستیکی،فلزی،سیلیکونی،تفلون و … می توانید استفاده کنید.

چگونه بفهمیم ژله نیم بند شده

قالب را روغن مالی کنید و سپس شکر بپاشید و نیم ساعت داخل فریزر بگذارید و بعد مایع ژله را داخل آن بریزید.

هنگامی که دسر کاملا بست، قالب دسر را پانزده تا بیست ثانیه داخل یک ظرف محتوی آب داغ می گذاریم سپس ژله را به ظرف مورد نظر منتقل کنید.اگر ژله کمتر ازاین زمان در آب داغ قرار بگیرد ژله کامل جدا نمی شود و اگر زمان قرار گرفتن ژله در آب زیاد باشد ژله آب خواهد شد.

شما می تونید بعد ازبستن ژله ان را همراه قالب در ظرف دمر کنید ، حوله ای ازقبل گرم شده را دور قالب بپیچید تا قالب جدا شود.چنانچه در آشپزخانه نمناک پیش از این هم کامل توضیح دادیم شما می تونید بعد ازبستن ژله ان را همراه قالب در ظرف دمر کنید و همه جای قالب سشوار بگیرید تا دسر از قالب جدا شود.

روش استفاده از آب گرم اگر قالب ژله تان پیرکس باشد مناسب نیست زیرا در اثر تغییر ناگهانی دما ظرف پیرکس می شکند.هنگام درست کردن ژله در ظرف پیرکس مقداری آب به دیواره های ظرف قبل از اینکه مواد ژله را در ظرف بریزید بپاشید.زمان در آوردن ژله از قالب اجازه دهید تا چند دقیقه بیرون از یخچال باشد و سپس قالب را با تکان تکان دادن جدا کنید.

برای اینکه ژله شفاف تری داشته باشیم بعد از حل کردن پودر ژله در آب جوش ظرف را روی بخار آب می گذاریم تا تمام ذرات ژله حل شده و شفاف شود.

برای درست کردن فوری ژله زمانی که ژله را بن ماری کردید، از سه چهارم لیوان یخ به جای یک لیوان آب سرد استفاده کنید. یخ ها رو داخل ژله داغ ریخته و هم بزنید تا حل شوداما ژله را با یخ داخل یخچال نگذارید. پس از آب شدن یخ ها، ژله رو درون طبقات بالاتر یخچال که خنک تر هست بگذارید تا ژله شما سفت و خوشمزه شده و در نیم ساعت حاضر شود.

تمامی نکاتی که در این بخش از آشپزخانه نمناک به آن اشاره کردیم فوت و فون اصلی درست کردن یک ژله حرفه ای و کاملا فرم دار بود که هر یک را اشتباه انجام دهید و کم دقتی کنید می تواند موجب نبستن و نگرفتن ژله شود.

در واقع یکی از شما می تواند با اشتباه در ترکیب و میزان مواد اولیه و دیگری در لحاظ کردن حرارت مایع به مشکل نگرفتن و نبستن ژله برخورد کند پس نمیتوان گفت همیشه تنها یک دلیل و علت نبستن ژله وجود دارد بله با توجه به روند انجام آن علل متفاوت است.

پاسخ به این سوال که برای درست کردن ژله ها دقیقا چه میزان آب نیاز است کاملابستگی به شکل ژله ای داردکه قصد دارید درست کنیدانواع ژله  ها ازلحاظ شکل ظاهری به موارد زیرتقسیم می شوند:

گاهی اوقات شما قصد دارید تا ژله را در ظرف شیشه ای درست کنید این نوع ژله ها با همان ظرفی که ژله در آن درست میشود سرو می شود.

چون قرارنیست ژله رابه صورت قالبی درظرف دیگربرگردانید بنابراین سفت بودن بافت ژله هیچ اهمیتی ندارد در این حالت شما می توانید برای درست کردن یک بسته پود رژله از ۲ لیوان کامل آب استفاده کنید بافت این ژله کمی نرم ترولطیف تر ازژله های دیگراست

معمولا برای زیباترشدن شکل ژله بهتراست تاژله طرح خاصی داشته باشد .

در این حالت باید ازقالب ژله استفاده کنید برای اینکه ژله راحت تر ازقالب جدا شود وازطرفی برای اینکه ژله بعدازبرگرداندن درظرف شکل خود راحفظ کندباید میزان آب کمتری استفاده کنید و ژله کمی غلیظ ترباشد بنابراین همیشه برای درست کردن ژله قالبی به ازای هربسته پودر  ژله ازیک و نیم لیوان آب استفاده کنید

چگونه بفهمیم ژله نیم بند شده

گاهی اوقات ژله هایی درست می کنید که می خواهید آنها را به کمک کاتر قالب بزنید. معمولا این نوع ژله راباید غلیظ تردرست کنید برای درست کردن این نوع ژله به ازای هربسته پودر ژله یک لیوان آب و گاهی نیز فقط نصف لیوان آب استفاده می شود

فرض کنید برای درست کردن ژله قالبی به یک ونیم لیوان آب نیازاست.

ممکن است برایتان سوال پیش بیاید که ازاین یک و نیم لیوان  آب چه مقدارباید گرم و چه مقدارسردباشد.

چیزی که مشخص است این است حتما باید مقداری از این آب داغ باشد تا ژله در آن حل شود اما استفاده از آب سرد اختیاری است آب سرد استفاده شده به سرد شدن سریعترمایع ژله کمک می کند وگرنه اجباری به استفاده از آب سردنیست.

شما می توانید کل این یک ونیم لیوان آب را ازآب داغ استفاده کنید یا اینکه اگردوست دارید ژله سریعترخنک شود نصف آب داغ و نصف آب سرداستفاده کنید.گاهی اوقات ژله هایی که به صورت لایه ای تهیه می شود حتما باید تمام ژله ها ابتدا خنک شوند و سپس آنها را لایه به لایه درقالب بریزیدو دریخچال قراردهید

هرچقدر که ژله مدت زمان بیشتری داخل یخچال بماند برگرداندن ژله راحت ترمیشود و هرچه کمتر بماند ریسک بیشتری برای خراب شدن موقع برکرداندن وجودداردسعی کنیدژله را ازشب قبل درست کنید تا اینکه زمان کافی برای سفت شدن داشته باشد

شاید گاهی برای شما هم پیش آمده باشد مهمان سرزده دارید یا اینکه ژله ای که ازقبل درست کرده اید هم خراب شده و دوست دارید سریعا یک ژله دیگردرست کنید اما زمان کافی ندارید چند روش رابه شما توصیه می کنیم تا بتوانید درمدت زمان کم یک ژله زیبا درست کنیدترفندهای زیررا امتحان کنید

به طور کل ژله هایی که برای درست کردن آنها ازشیر یا بستنی استفاده می شود خیلی سریعتر از ژله های معمولی می بندد ژله پاناکوتا معمولا در عرض ۴ساعت سفت می شود بنابراین برای زمان هایی که وقت تنگ است ایده خوبی باشند

هرچقدربرای درست کردن ژله ازآب کمتری استفاده کنید ژله غلیظ ترخواهد  شد و از طرفی هرچقدر ژله غلیظ ترباشد سریعترمی بندد و سفت می شود. اگربه طورمعمول یک ونیم لیوان آب برای درست کردن ژله استفاده می کردید ازیک لیوان آب استفاده کنید

چون سرمای داخل فریزر از یخچال بیشتر است می توانیدبرای سریعتر بسته شدن ژله آن را برای مدت کوتاهی داخل فریزرقرارد دهیدو سپس آن را به یخچال منتقل گنید فقط مراقب باشید که یخ نزند و به مرحله یخ زدگی نرسد وگرنه ژله خراب می شود.

اگر ارتفاع قالب شما فرضا ۵سانت است و همیشه برای پرکردن این قالب از ۵بسته پودرژله استفاده می کردید اینبار میتوانید درهمان قالب با ۱بسته ژله نسبتا نازکتر وخوشمزه تر درست کنید

یک روش دیگربرای بستن سریع ژله درست کردن ژله های تک نفره درقالب های بسیارکوچک است.چون مقدار ژله ای که درقالب های تک نفره ریخته می شود کم است بنابراین سریع ترمی بندد

یکی از بهترین قالب های ژله پلاستیکی خشک است.درست کردن ژله دراین قالب به حدی راحت است که گاهی حتی نیازی به چرب کردن قالب نخواهید داشت البته به شرطی که اصول اولیه درست کردن ژله مثل میزان آب استفاده شده و زمان استراحت کافی ژله دریخچال را رعایت کرده باشید.قالب های پلاستیکی نسبت به انواع دیگرقالب ها ارزان ترهستند

به همان نسبت که کاربا قالب پلاستیکی راحت است کاربا قالب سیلیکون کمی سخت تراست مگراینکه تجربه کافی در درست کردن ژله داشته باشدبه طورمعمول برای اکثرافراد کاربا قالب سیلیکونی دشوارتراست بنابراین شاید گزینه مناسبی نباشد

کاربا قالب فلزی نیز همانند قالب پلاستیکی بسیارساده وراحت هستند

به طورکلی ظروف پیرکس یاشیشه ای قالب های مناسبی برای تهیه ژله قالب نیستند.اگرقصد ندارید ژله رابه صورت قالبی برگردانید و می خواهید آن رادرظرف سرو کنید دراین حالت می توانید از ظروف پیرکس استفاده کنید

دراول هیمشه سعی کنید صبور باشید تا می توانید با صبر و حوصله این کار را انجام دهید ابتدا لبه های ژله را به کمک انگشتان یا پشت چاقو ازقالب جداکنید

سپس قالب را برای مدت کوتاهی داخل آب گرم نگه دارید تا ژله از قالب جداشود

قالب پلاستیکی رامی توان برای مدت کمی داخل آب نگه داشت ولی قالب های فلزی مثل تفلون و آلومینیومی را حداکثر به مدت ۲الی۱۰ثانیه داخل آب گرم نگه داریدچون قالب های فلزی گرما را جذب کرده و در خودنگه می دارند و باعث آب شدن بیش ازحد ژله می شوند.

اگر ژله پاناکوتا درست کردید اصلا نیازی به قرار دادن قالب درآب گرم ندارید چون این ژله به راحتی ازقالب جدامی شود مگر اینکه ژله رابه صورت ترکیبی ولایه ای باژله معمولی درست کرده باشید که دراین صورت حتما کمی ژله را در آب داغ نگه دارید وقتی مطمئن شدیدکه ژله درقالب حرکت می کند و کاملا از قالب جداشده است می توانید آن را درظرف سروبرگردانید

قلق خاج شدن ژله ازقالب خصوصا برای ژله های بزرگتراین است که ازیک گوشه هواداخل قالب ژله برود تا ازقالب خارج شود

درحالت عادی وقتی پودرژله را درداخل آب حل می کنید ژله شفافی درست میشود اگر دوست دارید ژله کمی مات شود به جای آب سرد به ژله مقداری شیر یا بستنی اضافه کنید هر چقدر مقدار شیر بیشتر باشد ژله مات روشن تر و هر چقدر مقدار شیرکمتر باشد ژله مات تیره تری خواهید داشت

ژله ای قرار است با شیر تهیه شود کمی سخت تر از ژله های عادی است و برعکس خارج کردن این ژله ها ازقالب بسیار راحت تراست برای درست کردن پاناکوتا به جای آب سردبه ژله شیراضافه می کنند وقتی پودر ژله را با آب داغ کاملاحل کردید و ژله یکدست شد اجازه دهیدتا ژله دردمای محیط خنک شود و داغی ژله بیافتد.سپس می توانید به آرامی شیر را اضافه کنید و ژله راهم بزنیداگر ژله را به شیر داغ اضافه کنید ژله تان بلافاصله خراب می شود و باید آن را دور بریزید.بنابراین موقع درست کردن ژله باشیردقت کنید تاشیر را به ژله داغ اضافه نکنید وگرنه شیر بلافاصله می برد

برای اینکه ژله شفاف ترو درخشان تری داشته باشید ازدو ترفند زیر می توانیداستفاده کنید:

بعدازاینکه آب داغ را به ژله اضافه کردید و آن را خوب هم زدید آن را به مدت ۱الی۲دقیقه داخل ماکروویو قراردهید تا تمام ذرات ژله کاملا حل شود سپس ژله را خارج کنید و مجددا هم بزنیدتاژله یکدست شود

اگر ماکروویو در دسترس نداشتیدمی توانید ظرف ژله رابرای مدتی روی بخارآب کتری قرار دهید

گاهی اوقات پیش می آید که ژله در مرکز ظرف سرو قرار نمی گیرد.بنابراین برای اینکه بتوانید درچنین مواقعی ژله رابراحتی به مرکزظرف انتقال دهیدابتدا ظرف راکمی با آب سرد خیس کنید بعد می توانید خیلی راحت ژله رابه هر طرفی که بخواهید حرکت دهید.

شاید گاهی برایتان پیش آمده باشدکه موقع برگرداندن ژله ازقالب لایه های آن ازهم باز شده باشند تنها دلیل آن فاصله زمانی زیاد بین ریختن لایه های ژله میباشد برای ژله هایی که به صورت لایه ای تهیه می شوند و شما مجبور هستید بعداز ریختن هرلایه ژله را به یخچال منتقل کنید و سپس پس از سفت شدن لایه قبلی لایه جدید را روی ژله بریزید ممکن است با مشکل جدا شدن لایه های ژله ازهم مواجه شوید دلیل این موضوع این است که لایه های ژله بیش ازاندازه سفت می شوند و سپس شما اقدام به ریختن لایه بعدی می کنید درصورتیکه این کاراشتباه است. به محض اینکه یک لایه نسبتا سفت شد و نیم بند شد قالب را ازیخچال خارج کنید و لایه بعدی را بریزید و اجازه ندهید هر لایه بیش ازاندازه سفت شود وقتی این نکته رارعایت کنید لایه ها به هم می چسبند و از هم جدا نمی شوند.

برای تزیین ژله می توانید از میوه های خرد شده استفاده کنید

ممکن است دوست داشته باشید تا برای تزیین ژله ازمیوه خرد شده استفاده کنید.برخی ازمیوه ها باعث  شل شدن و نبستن ژله می شوند.به طور مثال کیوی یکی از این میوه هاست.به هیچ عنوان به صورت خام داخل ژله استفاده نکنید چون ژله شما نمی بندد مگر اینکه آن را به صورت کمپوتی استفاده کنید

ازبرش های پرتقال.سیب.توت فرنگی.گیلاس.هلو.شلیل.آناناس.وانواع میوه های دیگر می توانید استفاده کنید

یک از روشهای زیبا برای تزیین ژله استفاده از یک لایه نازک میوه های خردشده روی ژله است.

بسیاری از افراد با انجام این کارمشکل دارند و وقتی میوه ها را کف قالب ژله میریزند و ژله را روی میوه می ریزند میوه هاشناور می شوند و از جایشان تکان می خورند نه تنها چیدمان میوه ها به هم می خورد بلکه به جای اینکه میوه ها روی سطح ژله قرار گیرند به ته ژله میروند

اگر مقدار ژله ای که روی میوه ها می ریزید از ارتفاع میوه ها بیشترشود و کاملا روی میوه هارا بگیرد کم کم میوه های خردشده به دلیل سبکی به روی مایع ژله حرکت می کنندو چیدمان آنها به هم میریزد

پس از چیدن میوه ها کف قالب ابتدا باقاشق مقدار کمی از ژله بی رنگ را روی میوه هابریزید به طوریکه ژله به روی میوه ها نیاید.

چگونه بفهمیم ژله نیم بند شده

سپس به آرامی قالب را به یخچال منتقل کنیدواجازه دهید کمی ژله نیم بند و سفت شود.این مقدار کم ژله نقش چسب را بازی می کند و باعث می شود خرده های میوه درجایشان ثابت شوند و دیگرحرکت نکنند.

سپس قالب را ازیخچال خارج کنیدومابقی ژله را روی میوه ها بریزید.

در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!

narmila

فروشگاه لوازم قنادی نارمیلا یکی از اولین و بزرگترین توزیع‌کنندگان و فروشندگان مواد اولیه قنادی و تجهیزات قنادی در کشور بوده که با داشتن استاندارد جهانی و کیفیت بالای محصولات خود توانسته است خدمت‌رسان مشتریان عزیز در سراسر ایران زمین باشد.

No related posts.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

تهران، خیابان هاشمی، بعد از ۲۱ متری جی، رو به روی کوچه محمدی پور، بازار قائم، واحد ۱۱

۱۲ ۸۲ ۰۳ ۶۶ ۲۱ ۹۸+

۳۹ ۹۲ ۱۵ ۶۶ ۲۱ ۹۸+

info@narmilashop.com

لینک‌های مفید

آخرین مطالب

ساعات کاری

لینک شبکه های اجتماعی

تهران، خیابان هاشمی، بعد از ۲۱ متری جی، رو به روی کوچه محمدی پور، بازار قائم، واحد ۱۱

۱۲ ۸۲ ۰۳ ۶۶ ۲۱ ۹۸+

۳۹ ۹۲ ۱۵ ۶۶ ۲۱ ۹۸+

info@narmilashop.com

date_range

روزهای کاری: شنبه تا پنجشنبه

access_time

ایام هفته: از ساعت ۹:۰۰ صبح الی‌ ۲۱:۰۰ شب

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به لوازم قنادی نارمیلا می‌باشد.

طراحی سایت توسط هوراوب

مشاغل و خدمات محبوب ایرانی


نشونه بزرگترین بانک اطلاعات مشاغل ایران

مارشمالو بسته هایی که داخل عکس هست  و رنگ مارشمالو خیلی مهم نیست و این بسته ها مانند بافته مو است و سه رنگ بهم بافته شده دارد.

هر بسته 25 گرم وزنش هست یعنی برای این ژله کلا 75 گرم مارشمالو نیاز داریم.اگه از بسته های اصلی مارشمالو که شامل دو رنگه جدا هست گرفتید فقط 75 گرم را استفاده کنید.ولی سعی کنید بسته ها را برای درست کردن خمیر فوندانت نگهدارید. چون برای تهیه خمیر فوندانت،فقط رنگ سفید مارشمالو را نیاز داریم.

چگونه بفهمیم ژله نیم بند شده

ظرفهای مورد نیاز برای این ژله، یک سینی مستطیل کوچک که ژله قرمز را داخلش درست کنیم که نمی خواهیم این ژله عمق داشته باشد فقط ضخامت 2-3 میلیمتر کافی است. و برای اینکه ژله رول را داخل ژله اصلی بگذاریم یه ظرف استوانه ای که دیواره هایش بلند باشد نیاز داریم. من از ظرفی که داخل چای خشک میریزیم استفاده کردم.

ژله قرمز رنگ را با نصفه لیوان آب جوش حل میکنیم و میگذاریم داخل ماکروفر به مدت 30 ثانیه تا کاملا تمام ذرات پودر ژله داخل آب حل شود شما میتوانید تمام این مراحل را روی گاز انجام بدهید و پودر ژله را با آب روی گاز بگذارید و مرتب هم بزنید تا حل بشه و بعد مارشمالوهای تکه تکه شده را اضافه کنید و اینقدر هم بزنید تا مارشمالوها کاملا آب شود و یا میتوانید تمام مراحل را داخل ماکروفر انجام بدهید. حدود 1 دقیقه مارشمالوها را که داخل ژله قرمز ریختید داخل ماکروفر بگذارید و بعد ظرف را بیرون بیاورید و هم بزنید.3 الی 4 بار این کار را تکرار کنید تا تمام مارشمالوها آب شود.

ژله را داخل سینی بریزید و به مدت 10 -15 دقیقه داخل یخچال بگذارید تا ببندد. برای انتخاب رنگ این ژله هیچ اجباری نیست کاملا دلبخواهی است فقط رنگ ژله پایه و اصلی نباید خیلی تیره باشد تا  ژله سورپرایز داخل یا همان ژله قرمز بتواند خودش را نشان بدهد.تا وقتی ژله قرمز ببندد باید ژله پایه یا سبز رنگ را با یک لیوان آب جوش آماده کنید و به مدت 1 دقیقه داخل ماکروفر بگذارید تا تمام ذراتش حل شود و بگذارید کاملا خنک شود و بعد شیر را اضافه کنید و هم بزنید.

داخل ظرف استوانه ای به ارتفاع 1-2 سانتیمتر ژله سبز را بریزید و داخل فریزر به مدت 5 دقیقه بگذارید تا نیم بند شود.

ژله قرمز را با چاقو به 3 قسمت تقسیم کنید و شروع به رول کردنش کنید.همینطور که داخل عکس میبینید، مارشمالوها به رنگ صورتی روشن روی ژله هستند و چسبناک و باعث میشند که موقع رول کردن مثل یه چسب عمل کنند. بعد از اینکه رول ردیف اول تمام شد، رول را روی ردیف دوم میگذاریم و به رول کردن ادامه میدهیم همینطور تا به آخر که مثل یه گل رز میشود.

ژله سبز نیم بند را از داخل فریزر دربیاورید و رول قرمز را داخل آن بگذارید و مابقی ژله سبز را که تا الان خنک خنک شده را رویش بریزید و بگذارید داخل یخچال یا فریزر تا کامل ببندد.

این مرحله مهمترین قسمت کار هست. اگر ژله سبز یکم فقط یکم گرما داشته باشه باعث میشه مارشمالوها آب بشه و حالت چسب از بین میرود و رول باز میشود و میاید بالای ظرف.

همیشه برای تمام ژله هایی که در دو مرحله درست میشود که اول یک ژله را درست میکنیم و در مرحله بعد ژله مایع دیگه ای را روش می ریزیم، باید غلظت ژله دوم مثل سفیده تخم مرغ شده باشد.

میبینید که رول ژله از هم باز شده ولی نگران نباشید این ژله هم قشنگ است ولی فقط نصفش و بقیه ان فقط یه رنگ دارد.

ژله آماده شده را داخل ظرف سرو برگردانید و مثل عکس برش بدهید شبیه قاچ هندوانه است.

منبع: beytoote.com

مواد لازم :

پودر ژله آلبالو 1 بسته ( از هر ژله قرمزی می تونید استفاده کنید چون رنگ قرمز ژله آلبالو خیلی خوشرنگه من معمولا از اون استفاده می کنم )

پودر ژله آلوورا 1 بسته

خامه صبحانه 100 گرم

چوب بستنی به تعداد لازم

چیپس شکلات به مقدار لازم

طرز تهیه :

درست کردن این ژله بیشتر از یک ساعت وقتتون رو نمی گیره ، خیلی راحتتر از اونیه که فکرشو می کنید .

ژله آلبالو رو با یک و نیم لیوان آبجوش حل کنید .

نکته :

من برای ژله از 200 سی سی آب استفاده می کنم .

دو قاشق سوپخوری از محلول همین ژله آلبالو رو با یک قاشق مرباخوری خامه صبحانه حل کنید .

بعد به ژله آلبالو اضافه کرده و هم بزنید .

نکته :

هدف از اینکار اینه که مثل هندونه قرمز مات داشته باشیم نه قرمز شفاف .

ممکنه دونه های خامه در سطح ژله بمونه در اینصورت با صافی اونو صاف کرده و اجازه بدین ژله نیم بند بشه .

بعد ژله رو هم بزنید تا یکدست بشه و داخلش مقداری چیپس شکلات بریزید .

مواد رو داخل قالب ناودانی ریخته و در یخچال قرار بدین .

این تصویر رو از نزدیک گرفتم تا دونه های سفید خامه رو ببینید ، من دقیقا می خواستم به یه همچین حالتی برسم . این تداعی کننده رگه های سفید هندونه هست که کار رو طبیعی تر و زیباتر می کنه .

برای درست کردن لایه دوم ژله آلوورا رو با یک لیوان آبجوش حل کنید .

بعد از اینکه محلول از دما افتاد ، خامه رو ریخته و حل کنید .

نکته :

اگه طعم ژله آلوورا رو دوست ندارید می تونید از ژله آناناس یا موز استفاده کنید .

بعد از بستن لایه اول ، لایه دوم رو با قاشق روش بریزید .

چگونه بفهمیم ژله نیم بند شده

نکته :

لایه ها نباید خیلی سفت بشن و بمدت زیاد در یخچال بمونن چون بعدا باعث جدا شدن لایه ها از همدیگه می شن .

قالب رو دوباره به یخچال منتقل می کنیم .

من در اینجا از دو روش استفاده کردم تا هم ژله هندوانه چوبی رو تجربه کنید و هم بدون چوب . بخاطر همین نصفش رو چوب قرار دادم و نصف بقیه رو بدون چوب درست کردم .

بعد از بسته شدن لایه دوم ، چوبها رو داخل ژله فرو می بریم . فاصله رو رعایت کنید چون بعدا بین دو چوب بستنی برش خواهد خورد .

بقیه محلول ژله آلوورا و خامه رو با رنگ سبز کمی رنگ کردم .

نکته :

می تونید از ژله های آماده سبز رنگ هم استفاده کنید مثل لیمو و طالبی ( بهرحال این ژله های آماده هم ترکیبی از رنگ و اسانس هستن و من خودم رنگ رو اضافه کردم تا اون سبزی که می خوام ، بدست بیارم ) .

بعد ژله سبز رو داخل قالب ریخته و به یخچال منتقل می کنیم .

این قسمت چوبی …

و این هم قسمت بدون چوب …

بعد از اینکه ژله کامل بست با یه چاقو ژله رو از دیواره جدا می کنیم .

سپس برش می دیم .

و به همین راحتی جدا می کنیم . لزومی به قرار دادن در آبجوش هم نیست .

به همین راحتی و به همین خوشمزگی …

اخبار مرتبط :

منبع: persianv.com

طرز تهیه :

ابتدا کرم ژلاتینه خامه و شیر را به رنگ صورتی یا سفید آماده کنید سپس در قالب ریخته و به مدت جند ساعت در یخچال گذاشته تا کاملا سفت شود. سپس با چاقو طرح نقش پوست پلنگ طبق تصویر روی کرم ایجاد کنید و با نوک چاقو یا یک قاشق کوچک داخل طرحها را خالی کنید. یک بسته پودر ژله قرمز را با 1/5 لیوان آب جوش آماده کرده در یخچال بگذارید تا کمی فرم بگیرد اصطلاحا نیم بند شود به غلظت سفیده تخم مرغ برسد. داخل حفره ها را با ژله قرمز پر کنید در یخچال بگذارید تا خوب سفت شود سپس قسمت داخلی ژله قرمز را طبق شکل خالی کرده و با ژله صورتی کمرنگ (مخلوط ژله آلوئه ورا و مقدار خیلی کم ژله آلبالو یا تمشک ) پر کنید. در یخچال قراردهید تا کاملا سفت شود. در آخر یک بسته پودر ژله قرمز را با 1/5 لیوان آب جوش حل کرده سپس بقیه ژله های باقی مانده را به آن اضافه کرده خوب حل کنید و روی کرم ژلاتینه ریخته تا کاملا فرم بگیرد.

احتیاط

زمان ریختن ژله آخر قرمز رنگ خیلی گرم نباشد زیرا طرح ایجاد شده را خراب خواهد کرد و خیلی سرد نباشد که زمان درآوردن از قالب لایه ها از هم جدا شوند.

نکته

با اضافه کردن رنگ خوراکی به ژله آلوئه ورا می توانید رنگهای مختلفی برای طرح های خود ایجاد کنید.

نکته

دقت کنید که رنگ ژله صورتی را کمرنگ آماده کنید تا تفاوت رنگ به خوبی قابل مشاهده باشد.

مرحله 1

ابتدا کرم ژلاتینه خامه و شیر را به رنگ صورتی یا سفید آماده کنید سپس در قالب ریخته و به مدت جند ساعت در یخچال گذاشته تا کاملا سفت شود. سپس با چاقو طرح نقش پوست پلنگ طبق تصویر روی کرم ایجاد کنید.

مرحله 2

با نوک چاقو یا یک قاشق کوچک داخل طرحها را خالی کنید.

مرحله 3

یک بسته پودر ژله قرمز را با 1/5 لیوان آب جوش آماده کرده در یخچال بگذارید تا کمی فرم بگیرد اصطلاحا نیم بند شود به غلظت سفیده تخم مرغ برسد. داخل حفره ها را با ژله قرمز پر کنید

مرحله 4

سپس قسمت داخلی ژله قرمز را طبق شکل خالی کرده

مرحله 5

و با ژله صورتی کمرنگ (مخلوط ژله آلوئه ورا و مقدار خیلی کم ژله آلبالو یا تمشک ) پر کنید. در یخچال قراردهید تا کاملا سفت شود.

مرحله 6

در آخر یک بسته پودر ژله قرمز را با 1/5 لیوان آب جوش حل کرده سپس بقیه ژله های باقی مانده را به آن اضافه کرده خوب حل کنید و روی کرم ژلاتینه ریخته تا کاملا فرم بگیرد.همانطور که در تصوبر می بینید از 2 طرف ژله می توانید استفاده کنید.

طرح پلنگی قرمز جهت آشنایی با نقش

منبع : cookery.ir

منبع: beytoote.com

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

* لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
همچنین شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

* لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
همچنین شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

اینو جچوری درست میکنن یعنی از هر رنگ هربار کمی درست میکنن یا همشو یدفعه ؟ 

هربار یکم بریز تو ظرف یه‌جایی مث جا تخم‌مرغی کج بذارش تا ببنده. بعد لایه بعد به همین ترتیب تا اخر

یه دفه هم هر رتگ رو درست کنی چیزی نمیشه  اگه بست بزار رو کتری دوباره اب میشه

چگونه بفهمیم ژله نیم بند شده

هر بار یه لایه

کم کم اول ژله آبی یکم ک نیم بند شد ژله سفید ک آلوورا هست و با بستنی مخلوط شده و دوباره نیم بند شد دوباره ژله آبی ک بلوبریه 

آیا می‌دانید در هفته ۳۶ بارداری باید برای ذخیره خون بندناف نوزادتان ثبت‌نام کنید؟!

باید 1لایه ببنده بعد لایه بعدی بزنی.

عزیزم بنظرم رنگ ها رو به ترتیب عکس باید بریزین بعد ظرفتون رو همینطوری کج تو یخچال بذارین تا ببنده….هر کدوم از لایه ها ک کامل بست لایه بعد رو بذارین تا آخر

فقط نباید ژله دوم گرم باشه چون اولی و آب میکنه باید سرد بریزی

ژله هات رو آماده میکنی اما تو یخچال نمیزاری که نبنده اما خنک بشه تا لایه های قبل آب نشن

هر بار یک مقدارش رو میریزی تو ظرفت و کج میزاری تو یخچال، وقتی تقریبا بست یه لایه دیگه میریزی الی آخر

نه منظورم اینه که تمام ی بسته ژله رو یدفعه حاضر میکنن بعد کم کم میریزه یا برای هر مرحله جدا جدا حاضر میکنه

گفتم دوباره بخون عزیرم

همه رو درست کن بزار رو کتری رو بخار ک سفت نشه 

کامل توضیح دادن

ممنون ☺

 ژله بلوو برى رو درست كن يه لايه بريز تو ليوان بعد ليوان رو حالت كج بزار تو يخچال.يعنى ليوان رو تو يه ظرفى  بذاركه  حالت كج نگرش داره..وقتى لايه اول بسته شد ژله الوورا رو درست كن كمى بستنى وانيلى بربز توش بعد روى لايه بلو برى بريز دوباره حالت كج داخل يخچال بزار همين طور به ترتيب لايه لايه درست كن.

فقط وقتى ژله الورا رو درست كردى سرد كه شد بستنى رو اضافه كن بهش.و اينكه ژله اى كه مى خواى روى لايه بعدى بريزى حتما بايد خنك باشه.

بچه ها ژله تو قالب سیلیکونی های چندتایی رو چطور دربیاریم از ظرفش؟؟

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت می‌باشید

مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و
آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین
مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست. لطفاً پیش از استفاده از سایت
صفحه
“شرایط استفاده از سایت”
را مطالعه فرمایید. استفاده از این سایت
بدان معناست که شما قبلاً صفحه “شرایط استفاده از سایت” را مطالعه کرده
و به مفاد آن واقفید. نقل مطالب این سایت با ذکر منبع و نشانی اینترنتی سایت بلامانع است

چگونه بفهمیم ژله نیم بند شده
چگونه بفهمیم ژله نیم بند شده
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *