چگونه به شغل خود عشق بورزیم

 
helpkade
چگونه به شغل خود عشق بورزیم
چگونه به شغل خود عشق بورزیم

علاقه به کار شاید در نگاه اول به کار خود علاقه داشته باشید، اما به آرامی به یک مشکل تبدیل شود، یا شاید آن را قبول کردید، زیرا شما نیاز به کار داشتید، اما می دانستید که وضعیت ایده آل نیست در هر صورت، ممکن است رابطه شما با کار دوباره احیا شود اگر اکنون این متن را می خوانید، گام اول را برداشته اید.

به طور کل، حتی بهترین مشاغل با یک نگرش بد، عالی به نظر نمی رسند، بنابراین اگر به دنبال راهی برای تغییر در چشم انداز خود در مورد مشاغل هستید در مسیر درست قرار دارید در این بخش از نمناک ده روش ساده برای یادگیری عشق به کار شما ،وجود دارد.

1. برای تعیین اهداف با سرپرست خود کار کنید:

کار می تواند کاملا خسته کننده باشد، اگر چیزی برای انجام دادن نباشد کار با سرپرست خود ،موجب شناخت اهداف و تشویق کننده خواهد بود . دستیابی به این اهداف همچنین می تواند باعث ایجاد اهرم برای مذاکره در مورد ارتقاء و یا افزایش حقوق و یا ارائه اختیار برای تغییر گروه ها، بخش ها و یا نقش ها خواهد بود.چگونه به شغل خود عشق بورزیم

 

2. لیستی از جنبه های شغلی فعلی را که مایل به بهبود آن هستید، تهیه کنید:

زیرا شما نمیتوانید مشکل را حل کنید تا زمانی که آن را تعریف نکنید، زمانی را برای آرام و پاک کردن ذهن خود از افکار منفی در نظر بگیرید . سپس، یک تایمر را برای مدت ده دقیقه تنظیم کنید، ابتدا همه چیزهایی را که در مورد شغل خود دوست ندارید،را بنویسید.

تا حد ممکن دقیق باشید ؛ مانند “فضای منحرف کننده” یا “همکاران بی ادب” هر دو به اندازه کافی مشکل ایجاد میکنند، یا «میز نزدیک آسانسور موجب حواس پرتی میشود» ، هر مشکل دیگری را یادداشت کنید تا برای مرحله بعد آماده شوید.

به عنوان مثال، شما ممکن است با سرپرست خود در مورد جا به جایی میز خود صحبت کنید، یا تاییدیه یک روز کار در خانه را بگیرید، یا ممکن است تصمیم بگیرید که یک «ملاقات» را ترتیب دهید، تا در مورد خواسته خود صحبت کنید.

3. آنچه را که واقعا دوست دارید انجام دهید:

اول، به سختی در مورد کار خود فکر کنید و اینکه چه بخشی از آن را دوست دارید.هیچ چیز برای این لیست خیلی بزرگ یا کوچک نیست. سپس، توضیحات شغلی رویای خود را معرفی کنید.

اگر میتوانستید شغل دیگری انتخاب کنید، آن چه شغلی بود؟ آن را در نظر بگیرید و با سرپرست خود صحبت کنید، تا این وظایف را بخشی از کار روزمره خود قرار دهید. اگر همپوشانی وجود نداشته باشد، می توانید به فرصت های انتقال در شرکت خود نگاه کنید.

یا اگر “توصیف شغل رویایی” مسئولیت هایی را برای شما به ارمغان آورده است، وقت آن است که برنامه ای را برای کشف چگونگی دست یابی به آن پیدا کنید.

4. از پشتیبانی گرفتن نترسید:

اگر احساس می کنید در کار خود غرق شده اید، نگران نباشید از مشارکت همکار یا مدیر مورد اعتماد در مورد راه هایی که ممکن است بتوانند شرایط را بهتر کنند، مشورت بگیرید.از راهکارهایی برای انجام سریع تر کارها استفاده کنید، کارها را برنامه ریزی کنید تا کارتان بیشتر متعادل باشد .

5. شبکه خود را گسترش دهید:

اگر چه ممکن است به نظر برسد که چالش هایی که در نقش خاص یا صنعت شما به وجود می آید، برای شما منحصر به فرد است، احتمال دارد که دیگران از همان چیز مشابه عبور کنند. با حضور در دیدارهای صنعتی، رویدادها یا کنفرانس ها، در زمینه خود ارتباط برقرار کنید.

این می تواند به ایجاد یک سیستم پشتیبانی کمک کند تا در مواقع لازم از آنها کمک و مشورت بگیرید.توجه داشته باشید که گسترش شبکه شما لزوما به افراد خارج از شرکت شما اعمال نمی شود. شما می توانید با ایجاد روابط با دیگران در سازمان خود به میزان قابل توجهی سود ببرید.

6. از مزایای خود استفاده کنید:

شاید شما کار خود را دوست ندارید، اما احتمالا مزایایی وجود دارد که به راحتی می توانید به آن علاقه مند شوید! به عنوان مثال، شاید بیمه درمانی شما شامل اقدامات مراقبت از خود، مانند ماساژ یا طب سوزنی باشد، یا شما دارای بودجه فنی برای خرید یک مانیتور جدید هستید، یا شرکت شما را عضو یک باشگاه میکند.

ممکن است حتی مزایایی هم داشته باشید که شما از آن آگاه نیستید. کمی بررسی کنید و شرایط را اولویت بندی کنید.

 

7. هوشیار باشید:

اگر در تمام روز فیس بوک و… مرور میکنید،غیر ممکن است که کار خود را دوست داشته باشید. سعی کنید در حال حاضر باقی بمانید و تمرکز خود را بر روی وظیفه قرار دهید. اگر کارهای زیادی برای انجام ندارید، یک پروژه جانبی را برای کار کردن پیدا کنید.

اگر کارهای زیادی برای انجام دادن دارید اما نمیتوانید تمرکز کنید، زمان خود را بر روی کارها قسمت بندی و تعیین کنید و سپس خودتان را با استراحت های کوتاه پاداش دهید. 

8. یک فضای کاری پرانرژی ایجاد کنید:

فضای کاری خود را خلوت کنید:از شر لوازم بی مصرف مثل عکس ها یا کاغذهای اضافی خلاص شوید،عکس افرادی که دوست دارید را بر روی میز بگذارید یا یک خودکار جدید بخرید، به طور کل یک تغییری در محیط کار ایجاد کنید تا انرژی بگیرید. با ایجاد ارتباط مثبت با فضای کاری، هر روز کار کرد خود را بهبود خواهید بخشید.

9. یک لیست “قدردانی” برای کار خود بسازید:

از تمام نکات جالب کار خود نت برداری کنید، از کافی شاپ هایی که در راه دفتر وجود دارند،و شما در آنجا توقف میکنید. مطالعات نشان داده است که لیست همه چیزهایی که شما از آن سپاسگزار هستید ،می تواند به شما را در مورد وضعیت فعلیتان خوشبین تر کند.

10. خودتان را به یاد بیاورید، که چرا در ابتدا این کار را انتخاب کردید:

به پیشنهاد شغلی اولیه فکر کنید و دلیلی که آن را پذیرفتید ، شاید شما درآمد خوبی دارید، یا دلیل مناسب، یا برنامه شما انعطاف پذیر است یا مزایا عالی دارد.حتی اگر چیزها، از آن زمان تغییر کرده باشند، توجه داشته باشید که چرا پیشنهاد شغلی را قبول کرده اید (و آنچه که در حال حاضر برای شما مهم است)، می تواند به شما در پیروی مراحل بعدی کمک کند، اینکه برای بهبودی شرایط الان کاری انجام دهید یا شغل خود را تغییر دهید.



صبر کنید…

وبینار جلسه صفرم دوره منحصر به فرد پول | سانس دوم

وبینار رایگان علم و شبه علم؛ دانش دروغین و نشانه‌هایش

وبینار رایگان تفکر نقادانه (سنجش‌گرانه اندیشیدن)چگونه به شغل خود عشق بورزیم

وبینار آرامش در دل هیاهو سانس شانزدهم: پیشواز

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

چگونه عاشق کارمان شویم؟ (ایجاد علاقه به شغل)

 

به نظر شما چرا برخی از ما از شغلمان تنفر داریم و از آن لذت نمی‌بریم؟ چگونه عاشق کارمان شویم؟ چگونه می‌توانیم ایجاد علاقه به شغل کنیم؟

 

آیا تنفری که از شغلمان احساس می‌کنیم، ناشی از روابط بی کیفیت و سطح پایین با همکارانمان است یا اصلاً کاری که می‌کنیم را دوست نداری؟

 

 

واقعیت این است که «یافتن علت دقیق تنفر از کار» به ما کمک می‌کند تا در صورت امکان این بیزاری را برطرف کنیم و در نتیجه ایجاد علاقه به شغل کنیم.

دستکم در صورتی که ناچاریم در همان شغل بمانیم، آن را قابل تحمل تر و لذت بخش تر کنیم.

 

در رابطه با رضایت شغلی، تحقیقات علمی نشان می‌دهد سطح رضایت شغلی به طور کلی رو به کاهش است. مردم آمریکا به طور کلی از شغل‌هایشان «نسبتاً راضی» و نه «بسیار راضی» هستند.

در ایران سطح رضایت از شغل با شاخص‌هایی نظیر درآمد، سختی کار و سایر شاخص‌ها، نشان از رضایت قلبی شغلی در بازه‌ای بین 17 تا 30 درصد است. (به نقل از همشهری آنلاین و باشگاه خبرنگاران جوان)؛ یعنی اغلب افراد شاغل در ایران که حدود 30 میلیون نفر هستند، از شغلشان رضایت قلبی ندارند و خوشحال نیستند.

 

 

برای اینکه علت عدم رضایت از شغل در خود را ریشه یابی کنید، به شما توصیه می‌کنم به 3 سوالی که در اینجا مطرح می‌شود پاسخ دهید تا بفهمید چرا از شغلتان متنفرید و چطور به شغلتان علاقه مند شوید:

 

هر شغلی بدی‌ها و خوبی‌هایی دارد. تمرکز صرف بر روی موضوعات منفی، به تدریج باعث «تنفر از شغل» می‌شود.

وقتی به زندگی کارآفرینان موفق نگاهی می‌اندازیم، اشتیاق بالای آن‌ها را در شغل‌هایشان می‌بینیم. اگر کمی دقیق‌تر شویم، می‌بینیم که آن‌ها چگونه بر نقاط مثبت و قابل‌بهبود کارشان توجه می‌کرده‌اند و به جای منفی بافی، مثبت فکر می‌کرده‌اند.

 

آن‌ها به جای اخبار گوش دادن و توجه به چیزهای منفی زندگی، تنها و تنها بر روی کارشان، پیشرفت شغلی‌شان و بهبود روابطشان با دیگران تمرکز می‌کرده‌اند.

وقتی دستاوردها و احساسات دیگران را می‌بینیم، آن دستاوردها و احساسات را بلافاصله با زندگی خودمان مقایسه می‌کنیم. وقتی فردی را می‌بینیم که به تعطیلات رفته، ماشین و امکانات جدیدی خریده یا تشکیل خانواده داده، ممکن است احساس نارضایتی کنیم.

 

در هر صورت اگر می‌خواهیم به کارمان علاقه‌مند شویم، باید بر چیزهایی تمرکز کنیم که به آن‌ها علاقه داریم و برایمان خوشایند هستند و بپذیریم که هرکاری سخی‌های خودش را هم دارد.

 

توصیه ما به شما برای مثبت اندیشی و رهایی از منفی بافی مطالعه این مقالات مفید است:

چگونه افکار مثبت داشته باشیم

چگونه افکار مثبت را جایگزین افکار منفی کنیم؟

9 عادت ساده برای خوش بینی و مثبت ماندن در زندگی

 

اگر سؤالات زیر و یا سؤالاتی نظیر آن به ذهنتان می‌رسد، یعنی شما دچار منفی بافی و در شغل هستید:

 

چگونه به شغل خود عشق بورزیم

 

معمولاً پاسخ این پرسش‌ها این است که «ما در یک دور باطل گیر افتاده‌ایم و چون احساس می‌کنیم به شکلی گرفتار شده‌ایم و گیر کرده‌ایم، مجبور هستیم که به کار کردن در این شغل ادامه دهیم.»

 

 

تمرکز بر ویژگی‌های مثبت باعث می‌شود به یاد بیاوریم که چرا اصلاً به سوی این شغل آمده‌ایم و انتخابش کرده‌ایم.

 

اگر دلیل انتخاب شغل کنونی‌مان صرفاً 10 درصد زیادتر بودن حقوق بوده، پس این را باید در شرایط سخت به خود یادآوری کنیم چون یک نکته مثبت است.

باید بگردیم به دنبال ویژگی‌های مثبت دیگر مثل نزدیکی به محل زندگی، شاد بودن محیط کار و غیره.

 

کار کردن برای مدیرانی که نه پیشرفت ما را می‌بینند نه انگیزه‌ها و اشتیاق ما را، نقشی مهم در عدم رضایت شغلی ما دارد و ایجاد علاقه به شغل را در ما کم می‌کند.

نتایج مطالعات نشان می‌دهد بیش از 90 درصد کارکنان تمایل دارند برای کارفرمایی دلسوز و همدل کار کنند و این ویژگی حتی از میزان حقوق برایشان مهم‌تر است.

همدلی یعنی توانایی مدیر برای درک احساسات کارکنان خود و شریک شدن در آن احساسات.

 

همدلی یکی از نیازهای اساسی هرکسی است؛ بنابراین یک راه دیگر برای ایجاد رضایت شغلی و ایجاد علاقه شغلی می‌تواند این باشد که با رئیس خود درباره رؤیاها، احساسات و آرزوهایتان گفت‌وگو کنید.

 

ما دوست داریم مورد توجه افراد بالادستی قرار بگیریم. حتی اگر نتواند در راستای رسیدن ما به آرزوهایمان کاری کند.

همین که بدانیم این رؤیاها برای او جذاب و با اهمیت است، به شدت بر میزان رضایت شغلی‌مان تأثیر مثبت دارد.

 

موسسه نظرسنجی گالوپ در یک بررسی نشان داد که بیش از 35 درصد کارکنان اگر بتوانند در شغل جدیدی به‌صورت پاره‌وقت و دورکاری مشغول به کار شوند، شغل فعلی خود را رها می‌کنند. البته که تمایل به دورکاری علل متعددی دارد اما یکی از دقیق‌ترین علت‌ها برای چنین وضعیتی می‌تواند همین عدم رضایت از نوع برخورد مدیران باشد.

 

همدلی به کارکنان حس ارزشمند بودن و مهم بودن می‌دهد. وقتی نگرانی‌ها یا مشکلات خود را بیان می‌کنیم و فردی (به ویژه فردی که دست بالا را دارد) علاقه‌مند است که در برطرف کردن آن‌ها به ما کمک کند، احساس خوبی پیدا می‌کنیم.

یادمان باشد، نتیجه نهایی همیشه مهم نیست. هم که فقط بدانیم کسی هست که به ما اهمیت می‌دهد و حال ما را می‌پرسد، ارزش زیادی دارد.

 

احساس ارزشمند بودن و اهمیت داشتن مسئله مهمی است که موجب می‌شود از کار خود لذت ببریم و ایجاد علاقه به شغل می‌کند.

 

 

اگر در محیط و شرایطی کار می‌کنید که در آن همدلی مدیران وجود ندارد، پس خودتان دست به کار شوید.

 

کمک به دیگران راه بسیار خوبی برای جلوگیری از تنفر از کار است و منجر به رضایت شغلی بیشتر کارکنان می‌شود. اگر برای مشارکت در طرح‌هایی که در سازمان اجرا می‌شود داوطلب شویم، می‌توانیم با همکارانمان ارتباط بهتری برقرار کنیم. این روابط می‌تواند کاری کند که ایجاد علاقه به شغل بیشتر شود.

 

حال اگر در شرکت و محل کارتان هیچ فرصتی برای انجام کارهای داوطلبانه نمی‌بینید، پس وقت آن است که خودتان چنین فرصتی را ایجاد کنید.

به این ترتیب علاوه بر اینکه در پروژه‌ای که نسبت به آن اشتیاق بالایی دارید پیش قدم می‌شوید، فرصت بسیار خوبی به دست می‌آورید که توانایی‌های رهبری خود را به مدیرانتان نشان دهید.

 

 

 

تغییر جمله «از شغلم متنفرم» به جمله «عاشق کارم هستم» بر این محور استوار است که کارهایی را انجام دهیم که به آن‌ها علاقه داریم و زیاد مجبور نباشیم کارهایی را انجام بدهیم که از انجام آن‌ها متنفر هستیم.

 

البته فهمیدن اینکه چه چیزی دوست داریم، کار آسانی نیست.

وقتی کودکی و نوجوانی را سپری کردیم و فردی بزرگ‌سال شدیم، فهمیدیم که باید همه تصمیم‌هایمان بر این اساس باشد که فردی بالغ و مسئول هستیم. گرچه این مسئله برای بسیاری از مردم خوب است،

 

ولی در نهایت این همان چیزی است که موجب می‌شود بسیاری از مردم از کار کردن متنفر شوند.

 

 

 

اگر می‌خواهیم نتایجی که گفتیم را تغییر دهیم، باید برایش وقت بگذاریم و در مورد شغلی که همیشه عاشقش هستیم فکر کنیم. تا جایی که می‌توانید ویژگی‌های شغل رؤیایی‌تان را بنویسید.

این ویژگی‌ها می‌تواند هر چیزی باشد؛

موقعیت محل کار، میزان حقوق، وظایف و یا حتی نوع تأثیرگذاری آن بر مردم.

بعد نوبت این است که لیستی از تمام ویژگی‌هایی را که بین شغل فعلی و شغل رؤیایی‌تان مشترک‌اند تهیه کنید.

شاید فکر کنید انجام این کار خیلی سخت است؛ اما با تهیه این فهرست می‌فهمید که شغل فعلی شما ویژگی‌های مشترک زیادی با شغل رؤیایی‌تان دارد.

آنگاه به این فکر خواهید کرد که چطور می‌توانید شغل فعلی‌تان را به شغل رؤیایی‌تان پیوند بزنید یا دستکم کارهای بیشتری را که به آن‌ها علاقه دارید انجام بدهید.

 

این کارها می‌تواند شامل هر چیزی باشد:

فرض کنید اگر کارهایی که در شغل کنونی‌تان می‌کنید شامل تعامل با مشتری (60 درصد) و کارهای اداری (40 درصد) است.

 اما شما اصلاً تمایلی به تعامل با مشتری ندارید.

باید بگردیم و ببینیم می‌توانیم این نسبت را برعکس کنیم (40 درصد تعامل و 60 درصد کار اداری) یا نه.

 

با کمک سرپرست یا شبکه ارتباطی خود، نقش خود را در سازمان ارتقا دهید.

در کتاب «قله» از اندرس اریکسن و ترجمه «پیام بهرام پور»، از تحقیقات شگفت انگیز پیرامون موفقیت و تخصص در هر کاری، رمزگشایی شده است:

کتاب قله 👉👉👉

 

بسیار حیاتی است که درباره شغل رؤیایی‌تان با سرپرست خود صحبت کنید و می‌تواند به شما در رسیدن به رؤیاهایتان کمک کند یا خیر.

اگر متوجه شدید که برای قبول برخی از مسئولیت‌ها شایستگی ندارید، برنامه‌ای بریزید که با استفاده از آن بتوانید در این مسیر پیشرفت کنید.

 

اگر احساس می‌کنید مدیرتان بهترین فردی نیست که بتواند در رشد مهارت‌ها و توانایی‌هایتان به شما کمک کند، سراغ فرد دیگری بروید.

این فرد می‌تواند دوستتان یا همکارتان باشد یا دوستی قدیمی در شرکت قبلی شما باشد.

 

هدف از این نوشته این بود که تلاش کنید شغل فعلی خود را به شغل رؤیایی خود تبدیل کنید تا بتوانید از کار کردن دوباره لذت ببرید. در حالی که این کار ممکن است یک شبه انجام نشود، با عمل به این تغییرات کوچک در طرز تفکر و عمل، احساس تنفر از کار را با ایجاد علاقه به شغل جا به جا کنید…

 

 

 

 

چرا ؟ چون همه ما فروشنده ایم!

هرکدام از ما داریم در ازای دریافت پول چیزی را میفروشیم. یکی اجناسش را، یکی انرژی اش را و دیگری وقتش را…

 

حتی اگر کارمند باشید، شما دارید به ازای فروش «وقت ارزشمندتان» پول دریافت می کنید. پس این گزاره که «فقط فروشنده ها باید فروش را یاد بگیرند» غلط است.

 

روی لینک بالا (کارگاه مشتری مداری و فروش) کلیک کنید و اطلاعات کاملی راجع به این کارگاه به دست آورید.

 

تا ظرفیت تکمیل نشده است، اقدام کنید…

 

بر اساس رای 44 نفر از بازدیدکنندگان

95 امتیاز از 100

دنبال کننده

دنبال شونده

ماجرا

نگار بهرامی

نگار بهرامی هستم، مدیر خدمات مشتریان مجموعه بیش تر از یک نفر،👩‍🎓تحصیل کرده رشته مهندسی اجرائی و مهندسی پروژه، علاقمند به آموزش مهارت های آداب معاشرت و اتیکت

نگار بهرامی هستم، مدیر خدمات مشتریان مجموعه بیش تر از یک نفر،👩‍🎓تحصیل کرده رشته مهندسی اجرائی و مهندسی پروژه، علاقمند به آموزش مهارت های آداب معاشرت و اتیکت

با زدن دکمه اینتر نظر شما ثبت می شود

با زدن دکمه اینتر نظر شما ثبت می شود

فیلم سمینار معارفه مدرسه استادی 6

دوره رایگان آموزش نکات سخنرانی (20+1 نکته کاربردی)

فایل های تکمیلی دوره کوچینگ

سمینار «مقابله با افراد بد قلق»|چطور با افراد بد قلق و دردسر ساز برخورد کنیم؟

دوره غیر حضوری تغییر باور تا موفقیت

ریز عادت ها: ساخت عادت‌های کوچک و قدرتمند برای تغییر زندگی

استفاده از سایت مشروط بر قبول توافقنامه کاربری و حفظ حریم شخصی می باشد. تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مجموعه بیشتر از یک نفر است.

پرداخت کارت به کارت

پرداخت از خارج ایران

گارانتی بازگشت وجه

تسهیل در خرید

راهنمای سایت

درخواست همکاری

دوره رایگان فن بیان

دعوت از اساتید سخنرانی

نیلوفر مرداب

خرید کتاب

تماس با ما-درباره ما

خوش آمدین، لطفا وارد حساب کاربری شوید

 − 
2
 = 
سه

.hide-if-no-js {
display: none !important;
}

بازیابی رمز عبور

یک رمزعبور موقت، برایتان ایمیل خواهد شد.

SookhteJet.ir – انگیزشی ترین وبسایت برای جوان موفق

چگونه به شغل خود عشق بورزیم

سوال مهمی می تواند باشد که چطور می توانم طوری کار کنم که هر ثانیه از کار را با لذتی شگرف از سراسر وجود حس کنم و متوجه گذر زمان نشوم؟
اگر این ایده محقق شود هر روز از کارم انرژی بیشتری دریافت می کنم و در معادله زندگی ام سخت کوشی برابر با خوشحالی درونی می شود و محل کارم دوست داشتنی ترین مکان دنیا و نزدیکترین نقطه به اهداف به نظر می رسد.

مردم بنابر دیدگاه کار چهار دسته اند:

اما سخن من با 3 دسته اول است. توصیه من به شما کار برای عشق است . بله، درست شنیدید.
سال ها قبل این را یاد گرفته ایم که انسان کمال جو است یعنی دارای توانایی های بسیاری هستند و هدف از زندگی رشد و کمال این توانایی ها و استعداد ها است به عبارت دقیق تر تبدیل توان باقوه به بالفعل.

در این نگاه به کار،فارغ از بحث حقوق و مزایا که وجود دارد دیگر معلمی که مشغول تدریس در کلاس درس است وقت آموزشی را زمانی برای عذاب کشیدن نمی داند و احساس بی قراری برای خوردن زنگ تفریح نمی کند.

به قول شهید رجایی،رییس جمهوری که از معلمی شروع کرد، می‌گوید: ” معلمی عشق است و بس..“.
حقوق معلم عاشق با معلم مذکور یکی خواهد بود اما لذتی که تدریس می برد هزار برابر بیشتر خواهد بود.

مهندسی که ساختمان ها را منابع پولسازی می داند با شکست مالی در یک پروژه همه دنیا را به ناسزا می گیرد در حالی که هدف از کار را فقط کسب پول در نظر گرفته است و با یاس تمام، عدم تولید پول را شکست زندگی می داند. در کار کردن شوق و انگیزه بعدی وجود دارد ، در کار کردن احساس پیشرفت نهفته است.

مانند حضرت مسیح (ع) باشید دوازده جذامی را درمان کرد ولی تنها یکی از آنها ماند و تشکر کرد. آیا در عشق حضرت به وظیفه خطیرش کوچکترین خللی به وجود آمد؟

یک فرهنگ خوبی که در کشورهای اروپایی دیده می شود این است که هیچ کارمندی انتظار تشکر از ارباب رجوع را ندارد و کارش را بخاطر حال خوب داشتن بعد کار عالی اش انجام می دهد و به حرفه ای بودن خود در کارشان افتخار می کند.

دوستم می گفت در اروپا به بانک مراجعه کردم بعد از اتمام کارم از او تشکر کردم در کمال ناباوری کارمند از من بسیار ناراحت شد بعد چند دقیق صحبت و جویا شدن علت گفت: «من کارم را بخاطر تشکر تو نکرده ام این وظیفه من است که مشکل شما را حل کنم» و مانند امام علی (ع) کار را بزرگترین تفریح خود بدانید.

 

برای آنکه بتوانیم با عشق کار کنیم نیازمند تکنیک هایی هستیم که در زیر ارایه می شود.

زندگی پرتلاش عاشقانه میسر نمی شود مگر با هدف گذاری دقیق. اگر زندگی عاری از هدف باشد کار و تلاش نیز بی معنا می شود در واقع معنای زندگی به روشن بودن مطلوب آن است.

هدف خویش از کار را در سررسید کاری خود یادداشت کنید. اگر اهداف در کاغذ نوشته شود شانس دست یابی به آنها صدچندان می شود (چرایی این موضوع مهم را در این مقاله بخوانید). وقتی که فکری و ایده ای به ذهنتان می رسد آن را فوری بنویسید و در روی آن مفصل تحقیق کنید و بعد از تایید نهایی به عنوان هدف انتخاب کنید.

مثلا یک مهندس هدف گذاری می کند در ده سال آینده صاحب شرکتی با 500 نفر پرسنل شوم. کارگر ساده هدف خود را کار در بهترین شرکت ساختمانی با مزایای عالی قرار می دهد. شما هدفتان چیست.

هر کاری در هر از نقطه دنیا دارای مزیتی و منفعتی است و اگر این منافع در میان نباشد هیچ فردی دل به کار نمی دهد.

سعی کنید این منافع را در سررسید کاری خویش بررسی کنید و به قول معروف «با نوشتن فکر کنید» – برای اینکه به قدرت نوشتن پی ببرید، مقاله«چرا باید مهارت نوشتن را یادبگیرید و چطور از آن برای تحقق اهداف و آرزو‌هایتان استفاده کنید؟»‌را بخوانید؛می توانید بنویسید این کار برای افزایش هوش مالی من مفید است و باعث افزایش پس انداز می شود و یا باعث افزایش ارتباطات بین فردی می شود.

منافع خود را در گروه های زیر دسته بندی کرده و به طور صریح اشاره کنید که این کار چه چیزی به شما می دهد . نکته مهم اینست که با خود روراست باشید. در زیر یک کارگر ساده نجاری مثال هایی جلوی هر گروه کرده است که به تناسب شغل خود می توانید تغییر دهید.

 اگر کارتان برای دیگران سودی دارد اگر این منافع را از ناخودآگاهتان به خودآگاهتان انتقال دهید به کار خود عشق بیشتری می ورزید. همانند بالا در لیستی منافع اجتماعی کارتان را بنویسید و در جلوی چشمانتان قرار دهید.

به طور مثال همان کارگر ساده نجاری لیست زیر را برای خود تهیه کرده است که می توانید به جای آن خودتان لیستی برای شغل خود تهیه کنید.

این لیست می تواند 100 مورد گوناگون باشد که کارگر با هر بار مرور آن اره چوب بری را با عشق بیشتری بر چوب ها بزنید.

صاحب شغل بودن نعمت بالایی است و شکر بر آن لذت حاصل از کار را افزایش می دهد . کارگر ساده نجاری خدا را شکر می کند خداوند دست و پایی قدرتمند به او عطا کرده است و خدا را شاکر است مغز و مخچه ای سالم به او عنایت شده است .

چرا که اگر دست و پایی قدرتمند نبود نمی توانست چوبها را برش دهد و اگر بخش پشتی مغر و مخچه ای ناسالم داشت توانایی ضربه زدن به میخی کوچک را نیز نداشت و همه این بدن و روان سالم نعمتی فوق العاده ارزشمند است که نیازمند شکر و سپاس از دادار است.

»‌ برای اینکه بیش‌به معجزه‌ی سپاس‌گذاری پی‌ببرید این مقاله پربازدید را حتما بخوانید.

آدمی اشرف مخلوقات است و بیشترین توانایی تفکر به انسان تعلق گرفته است. خداوند توانایی عظیمی در وجود انسان گذاشته است ، همان طور که تخمی در داخل خاک قرار می گیرد و هدف دانه ماندن زیر خاک نیست بلکه شکفتن است.

هدف از آفریدن انسان نیز در رختخواب ماندن و پوسیدن نیست بلکه رشد توانایی ها و بالفعل کردن استعداد های بالقوه است و این مهم جز با کار میسر نمی شود . کار خود را به عنوان کلید توسعه توانایی بنگریم.

با تمام انرژی در مسیر اهداف تان قدم بردارید و با تلقین مثبت روزانه (که می‌توانید از اینجا یاد بگیرید) اطمینان قلبی ایجاد کنید که می توانید به هدف خود برسید و به یک کارمند معمولی بسنده نکنید همیشه تلاش کنید عالی ترین فرد در کار باشید و فردی باشید که می خواهد به بالاترین درجه در کار خود برسد.

بسیاری از مردم فکر می کنند که علاقه به چیزی از عالم بالا بر انسان الهام می شود یا از بدو تولد در رگهای انسان جاری و ساری می شود. در حالی که علاقه مساله ای نسبتا اکتسابی است و با اطلاعات هر فرد از آن مساله رابطه مستقیم دارد.

اگر شما از قوانین تنیس خاکی آگاهی نداشته باشید قطعا از دیدن آن لذت چندانی عاید شما نخواهد شد اما چند سال دیگر با کسب اطلاعات ورزشی در آن زمینه ساعت ها با شور بدون گذر زمان در ورزشگاه تنیس به تماشا می ایستید. سعی کنید اطلاعات زمینه ای درباره شغل خود را بازنگری و به روز کنید.

در مجلات تخصصی شغلی مشترک شوید و شب ها تارنماهای شغلی تان را مطالعه کنید.

شیوه تفکر شما به چیزی تعیین کننده رضایت و تنفر شماست. اگر به پرشورترین فیلم تاریخ با بدبینی بنگریم ملال آورترین تراژدی خواهد بود. شیوه برخورد ما سرنوشت ساز است.

همه ما می خواهیم از کار لذت ببریم و کار را مثل تفریح بنگریم اما این هدف متعالی نیازمند مقدماتی است که ابتدا هدف و مطلوب واقعی را از کار مشخص می کنیم و سپس شیوه برخورد خود را بازنگری می کنیم. به کار خود چنان بنگریم که انگار مرکز جهان هستی محل کارمان است .

سعی کنیم در شغل خود عالی ترین باشیم هر کاری را می توان به عالی ترین شکل انجام داد به متوسط بودن رضایت ندهید.

اگر کارگر ساده شهرداری هستیم سعی کنیم بهترین رفتگر تاریخ باشیم اگر معلم هستیم تصمیم بگیریم به نحوی تدریس کنیم که هیچکس به آن کیفیت تدریس نکرده است.

اگر مهندس باشیم مستحکم ترین خانه ها و ابنیه ها را بسازیم که اگر اینگونه باشیم درآمد ما همچون کیفیت کار ما بالا خواهد رفت و به سمت ما سرازیر می شود.چگونه به شغل خود عشق بورزیم

 شما در شغل خود چطور عمل می‌کنید؟ منتظر نظرات شما هم در بخش نظرات هستیم؟

در همین زمینه می‌توانید این مقاله‌ها را هم بخوانید:

چشم ها راباید شست آن هم هر روز چرا که هر دم از این باغ بری می رسد و تغییر عینکمان می تواند تغییر زندگی را سبب شود. از کودکی بزرگترین تفریحم مطالعه زندگی بزرگان و کشف راز موفقیت آنها بود.

از ادیسون تا مادام کوری و از پروفسور هشترودی تا پروین اعتصامی کتاب های بیوگرافی در قفسه کتابخانه ام انباشت شده است و از هر کدام خاطره هایی دارم .

می خواهم این تجارب موفقیت رابه هم وطنان به اشتراک بگذارم.
بنده متولد سال 1368 در پارس آباد مغان و کارشناس ارشد عمران سازه های هیدرولیکی و دانشجوی دکترا هستم. در مجلات محلی فعالیت دارم و نویسنده کتاب موفقیت «از نو شروع کن» می باشم.

مقاله قبلی

چرا خواستن، توانستن است؟ قسمت پنجم – متعهد شدن به عالی بودن

مقاله بعدی

چرا خواستن، توانستن است؟ قسمت ششم – همیشه در حال رشد و پیشرفت بودن

4 نشانه ی خطری که زندگیتان نیاز به تغییر اساسی دارد

سلام
از نگارنده تشکر میکنم،مطلب جالبی بود که اگه به کار بسته بشه قطعا مفید خواهد بود.

بسیار خوشحالم عده ای از هم وطنانم توانستند این مقاله را در زندگی خود بکار بندند و امیدوارم مقاله مفیدی برای کاربران باشد.

سلام . خیلی دوستون دارم. پاسخ 3 تا از مهمترین سوالاتم رو در این مقاله پیدا کردم و از همین حالا عاشق کارم شدم .

سلام خسته نباشید
من تقریبا هر روز به سایت پرمحتوا و عالی شما سرمیزنم و از محتوای عالی اون استفاده میکنم
یه پیشنهاد دارم
لطفا برای مقاله های روی سایت فایل ورد یا پی دی اف گذاشته بشه تا درصورت نیاز به چاپ مطالب راحتتر این کار انجام بشه
از زحمات خستگی ناپذیرتون کمال تشکر دارم.

با سلام و تشکر از نظر شما بزرگوار؛ حتما بررسی خواهید شد.

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید…

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**

ذخیره نام و ایمیل برای دیدگاه‌گذاری‌های بعدی

خوش آمدین، لطفا وارد حساب کاربری شوید

 − 
2
 = 
سه

.hide-if-no-js {
display: none !important;
}

بازیابی رمز عبور

یک رمزعبور موقت، برایتان ایمیل خواهد شد.

پیشرفت ۲۰۰ درصدی در کار با نکاتی طلایی – قسمت ۱

چطور خودتان را از منطقه‌ امن زندگی‌تان نجات داده و…

چگونه راحت نه بگویید و کنترل زندگی‌تان را به دست بگیرید…

دانلود کتاب رازهای مذاکره قدرتمند از راجر داوسون…

۹ قدم کامل برای پیدا کردن چیزهایی که واقعا برای شما مهم…

رضایت شغلی ، چیزی است که وقتی معیار انتخاب شغلمان فقط می‌شود کسب درآمد و دیگر به چیزی غیر از آن فکر نمی کنیم، به آن دست نمی‌یابیم و همین نداشتن رضایت شغلی ، منجر به بسیاری از افسردگی ها و حال خوب نداشتن ها در زندگی می‌شود. خیلی عجیب است که وقتی قرار است بیشتر عمرمان را درگیر یک کار و شغلی باشیم، چرا نباید به آن علاقه مند باشیم و با عشق انجامش دهیم؟ با این مقاله تا انتها همراه باشید تا با راه های افزایش رضایت شغلی که برایتان بیان می‌شود، بهترین اتفاقات را برای زندگی شغلی خود رقم بزنید…

شک نکنید که بعد از خواندن این مقاله، دیدتان نسبت به شغلتان بسیار تغییر خواهد کرد. پس حتماً تا انتها با ما همراه باشید…

همه این ها یعنی از شغلتان هیچ لذتی نمی‌برید. چرا که افرادی که رضایت شغلی دارند نه تنها هیچ کدام از این اتفاقات بالا برایشان نمی‌افتد، بلکه به شدت برای رفتن به محل کار خود و البته از کار کردن زیاد لذت می‌برند و کارشان را دوست دارند. شاید بهترین تعریفی که می‌توان از رضایت شغلی داشته باشیم همین باشد…چگونه به شغل خود عشق بورزیم

وقتی ما کارمان را دوست نداریم و آن را بی میل انجام می دهیم، اثرات مخرب و جبران ناپذیری در زندگی ما می‌گذارد. از جمله:

حتی اگر شما پر درآمدترین شغل دنیا را هم داشته باشید، باز هم حس خوبی از کاری که انجام می‌دهید نخواهید داشت و از انجام دادن آن لذت نخواهید برد.

همان طور که رضایت نداشتن از کار مشکلات زیادی را برایمن در پی خواهد داشت، مسلماً رضایت شغلی هم باعث به وجود آمدن کلی اتفاق خوب در زندگیمان خواهد شد که می‌تواند برای رسیدن به موفقیت به شدت کمکمان کند. از جمله:

حالا که مزایا و معایب افزایش رضایت شغلی را دانستیم، فکر می‌کنم بهترین زمان باشد برای این که راه های افزایش رضایت شغلی را بیان کنیم. پس در ادامه با ما باشید تا بتوانید میزان رضایت خودتان از شغلتان را به حداکثر برسانید…

یکی از بهترین کارهایی که می‌توانیم برای افزایش رضایت شغلی انجام دهیم، این است که به مزایای آن فکر کنیم. یعنی ببینیم که شغلمان نسبت به سایر شغل ها چه برتری دارد؟ اگر آن را عوض کنیم، بازهم درآمد شغل فعلیمان را خواهیم داشت؟ میزان درجه آسانی آن نسبت به سایر شغل ها چقدر است؟ اگر این شغل را نداشتم چگونه زندگی خود و خانواده ام را پیش می‌بردم؟ و…

از این دست سوالات از خودتان بپرسید و خوبی های شغلتان را با خود مرور کنید. شک نکنید که این کار احساس شما را نسبت به شغلتان بسیار بهتر و رضایتتان را به شدت افزایش خواهد داد…

شما همه زمانی را که در محل کار خود هستید با همکارانتان سپری می‌کنید. پس طبیعی است که باید از کنار آن ها بودن لذت ببرید، وگرنه قطعاً عدم رضایت شغلی را برایتان به همراه خواهد داشت. تا می‌توانید رابطه خودتان را با این همکاران بهتر و بهتر کنید. هر چه رابطه شما با آن ها بهتر باشد، مسلماً لذت بیشتری هم خواهید برد.

همین الآن که دارم این مقاله را برای شما می‌نویسم، در جمع همکاران خود هستم. همکارانی که مطمئنم اگر نبودند و رابطه ام با آنها تا این حد خوب نبود، الآن بسیاری از موفقیت هایی که بهشان رسیده ام هم وجود نداشته اند. پس با همکاران خود رابطه بسیار خوبی داشته باشید تا رضایت شغلیتان به شدت افزایش پیدا کند.

اگر کسی یا کسانی در عدم رضایت داشتن شغلی شما تاثیر گذار هستند، بسیار محترمانه با آن ها صحبت کنید و به دنبال توافق دوطرفه باشید. این کار شما به رفع بسیاری از مشکلات در محل کار کمک می‌کند.

مثلاً اگر با رئیستان درباره میزان حقوقی که دریافت می‌کنید مشکل دارید، حتماً با او در این باره صحبت کنید و سعی کنید به خواسته خود برسید.

یا اگر با یکی از همکارانتان درباره یکی از مسائل کاری اختلاف نظر دارید، هر چه سریع تر و تا این مشکل بزرگ و بزرگ تر نشده آن را حل کنید.

و یا حتی اگر با کسی قهر هستید، سریعاً رابطه تان را با او خوب کنید تا جو اطرافتان و البته حال خودتان متشنج نشود.

حتماً این کار را انجام دهید تا حستان نسبت به شغلتان بسیار بهتر شود و به آن علاقه پیدا کنید…

دقت کردید وقتی برای رسیدن به هدفی که از ته قلب آن را دوست دارید و می‌خواهید به آن برسید تلاش می‌کنید، چه انرژی و شور و شوق بالایی دارید؟ تمام وقت و زمان خود را می‌گذارید و تمام تلاش خود را به کار می‌گیرید تا بتوانید به آن هدف برسید. درست است؟

می‌توانید برای افزایش رضایت شغلیتان هم از این شیوه استفاده کنید. یعنی هدفی برای خود تعیین کنید و سعی کنید برای رسیدن به آن هر کاری که می‌توانید انجام دهید. بهترین هدفی هم که می‌توانید انتخاب کنید ارتقاء شغلی است. وقتی ارتقاء شغلی پیدا می‌کنید هم جایگاه اجتماعیتان بالا خواهد رفت، هم درآمدتان و در نتیجه رضایت شغلیتان…

تا می‌توانید باید از احساست منفی دور و برتان دوری کنید. یعنی نگذارید با بیان بعضی حرف ها، یا با فکر کردن به نکان منفی مانند بی عدالتی، غیر مفید بودن، مقایسه خودتان با دیگران و… حال خوبتان خراب شود.

این احساسات منفی نه تنها ما را به جایی نخواهند رساند، بلکه حالمان را بدتر و بدتر هم خواهند کرد. پس حتماً از همه اتفاقات منفی دور باشید…

دو حالت برای ما وجود دارد. یا ما عاشق کارمان هستیم و از آن لذت می‌بریم یا نه!اگر از گروه دسته اول هستیم، باید به خودمان تبریک بگوییم. چون گام بسیار بلندی را برای موفقیت در زندگیمان برداشتیم.ولی اگه از گروه دوم هستیم و از کارمان هیچ لذتی نمی بریم، دو راه پیش روی ماست:اول اینکه سعی کنیم با راه حل های بالا از کارمان لذت ببریم. و دوم اگر این امر امکان پذیر نبود، ناگزیریم برای شغلمان تصمیم دیگری بگیریم.فقط حواسمان باشد قبل از این که عملاً دست ازکارمان بکشیم، از فراهم شدن مقدمات کار بعدی اطمینان کامل حاصل کنیم…

سلام من اصلا به این شغلی که الان دارم علاقه ای ندارم همسرم و پدرم منو به انجام این کار دعوت کردن برای اینکه تو خونه بیکار نمونم و حتی گفتن ما تو این مسیر در کنارتبم و بهت کمک میکنیم ولی هر کدوم دنبال کار و علایق خودشون رفتن و من موندم و کاری که ازش متنفرم واقعا گاها کم میارم

وقت بخیر

ببینید پاسخ این سوالتون چون تخصصی هستش و نیاز به بررسی داره، پیشنهاد می کنم به دایرکت پیج اینستاگرام ما (mostafaee_com) پیام بدید تا مشاورین ما خیلی بهتر راهنمایی تون کنند. موفق باشید

سلام واقعا اگه همه ما تو کاری باشیم که عاشقش هستیم دنیا آباد میشه

سلام کاملا درسته همه چی به عشق و علاقه ما به کارمون وابستس

من افتخار میکنم که عاشق کارم هستم

سلام موفق و سربلند باشید

کاملا درسته.آدم تا علاقه نداشته باشه به کارش نمیتونه دوام بیاره…✔

قطعا همینطوره ممنون از شما

چگونه به شغل خود عشق بورزیم

سلام عالی بود

سلام ممنون از شما

مثل مقاله های قبلی درجه یک بود ادم اصلا وقتی میخونه یه انرژی خاصی میگیره

خیلی هم عالی ممنون از انرژی مثبت شما

سلام ممنونم استاد

سلام ممنون از شما

چقدر خوبه آدم یه راهنمای مطلع وپرانرژی توزندگیش داشته باشه…خیلی ممنون از اینکه کنار ما هستید

ممنون از حسِ خوب شما خوشحالیم که در این مسیر همراهتون هستیم موفق باشید

سلام خیلی ممنون من واقعا عاشق کارم هستم دوست دارم توکارم پیشرفت بیشتری بکنم

خیلی عالی موفق باشید

ممنون از مقاله مفیدتون

سپاس از شما

سلام و ارز ادب خدمت تمام دوستان و استاد عزیز .متاسفانه بیشتر ما واقعا خودمون و استعدادهامون رو نمیشناسیم که با انجام اونها به رسالتمون برسیم تا از ته دل به کارمون عشق بورزیم . امیدوارم با کمک خداوند وآموزشهای این دوره بتونیم عشقمون رو پیدا کنیم

سلام کاربر گرامی حتما همینطور خواهد بود بهتون تبریک میگم که به دنبال رشد فردی و کسب مهارت هستین امیدواریم که در پایان دوره شاهد موفقیت شما باشیم.

سلام عالی بود من به شخصه این موضوع رو تجربه کردم عشق به کار بازدهی بالایی داره البته شغل همسرم ازاد هست

سلام خیلی هم عالی ،ممنون از همراهی همیشگی شما…

مطالب خوبی بود من گفتار درمانگر هستم قبلا در یک مرکز توانبخشی کار میکردم در این جور مراکز ارتقای شغلی با اداره و سازمان متفاوت است فقط ممکن است دستمزدت زیاد شود اگر که همه مراجعین راضی باشند بنابراین در صورت عدم رضایت یکی دو نفر خیلی راحت می تواند شخص دیگری را جایگزین درمانگر فعلی کند که در مورد من این اتفاق افتاد این را که متوجه شدم که همکاران انجا شغل مرا درک نمی کردند الان در مطب خودم به تنهایی کار می کنم اگر کسی در سازمانی کار نکند و امنیت شغلی نداشته باشد از این مطالب چه استفاده ای می تواند بکند؟

کاربر گرامی سلام کاربرد این مقاله در درجه اول برای افرادی هست که به دنبال شغلی متناسب با علاقه خود هستند و در درجه دوم برای کسانی که دارای شغل هستند اما لذتی از کار نمی برند و صرفا جهت انجام وظیفه کاری بهش نگاه میکنند. با توجه به اینکه شما نگران امنیت شغلی خودتون هستید باید بهتون بگم که احساسات منفی خودتون رو کنار بزارین و به این بی عدالتی که در حق شما شده فکر نکنید ،در عوض این مسیر ذهنی رو برای خودتون بسازین که شما می تونید تو جایگاه خودتون بهترین عملکرد رو داشته باشین . اگر احتیاجی به راهنمایی بیشتر دارین می تونید برای وقت مشاوره با شماره 56692113 تماس بگیرید یا همینجا سوال خودتونو مطرح کنید. ممنون از همراهی شما

با سلام و تشکر از مقاله خوبتون اما باید بگم من تو این سالها کارمو با عشق شروع کردم اما بعد از مدتی خود مدیر یا عواملی که بالا ذکر کردید باعث شدن عشقی که نسبت به کارمون داشتیم کم بشه گفتید با شخص مسئول صحبت کنیم بارها صحبت کردم ولی دقیقا نتیجه معکوس داده و باعث شده که بقیه همکارا نظر منفی پیدا کنن زمانی که از کم کاری شاگردا صحبت میشه خیلی بهتر بگیم ناواردانه نظر میدن که مهم نیست همین که فلان کار رو انجام میدن کافیه درحالی همه میدونیم کارها باهم انجام و تکمیل میشن اما متاسفانه ایتطور نیست. هزینه ای که به ما میدن بابت کارامون هم ناچیزه درحالیکه افراد فکر میکنن بیشتر هزینه ای که پرداخت میشه برای ماست در حالی که اصلا اینطور نیست

کاربر گرامی سلام بهتون تبریک میگم که با عشق و علاقه وارد مسیر شغلیتون شدین ، نکته ای که بهش اشاره کردین امری طبیعیه و اغلب برای هر کسی اتفاق میوفته ، دلسردی شما از هدفی که دارین به خاطر عوامل محیطی و کارفرما فقط باعث بی انگیزگی و انحراف شما از مسیر میشه ، اگر شما ایمان دارین که رسالت شما در این انجام دادن کاری هست که انجام میدین پس با شجاعت پای اهداف خودتون بمونید و مسیرتونو پر تلاش ادامه بدین و به این موضوع توجه کنید که تا خود شما اجازه ندین کسی نمی تونه روی شما تاثیر منفی بزاره! در آخر برای خودتون ایجاد انگیزه کنید ، موفق و سربلند باشین .

رضایت شغلی خیلی مهمه تو هر کاری . اصلا همه اونایی که نوع اوری و ابداع میکنن , اولا عاشق کارشونن و اگه تفاوتی هست بین دومعلم که یکی ابداع میکنه و دیگری حتی بلدم نیست, تو همین موضوع نهفته هست که اولی عاشق کارشه و دومی نه . ?????

کاملا درسته ممنون از شما کاربر عزیز

مثل همیشه عالی و آموزنده بود ممنونم از شما و مقاله خوبتون

سپاس از همراهی همیشگی شما

سلام.خیلی خوب بود .با مطالب مقاله موافقم .ممنون.

سلام متشکرم

بسیار عالی و آموزنده ممنون از زحمات بی دریغ شما♡♡♡

متشکرم

من این مقالرو بار ها خوندم دقیقا وقتی عشقی به کاری ندارم به بد ترین شکل ممکن انجام میدن ولی وقتی عاشق کاری هستم به بهترین نحو انجام میدم و لذت میبرم از انجام دادنش

ممنون از شما

تلنگري خوب بود براي مني كه دارم راهي انتخاب ميكنم جدا از استعدادي كه دارم حتما بايد كاري رو انجام بدم كه از انجام اون كار حال خودم خوب ميشه مرسي از مطالب خوبتون??

متشکرم

خیلی ممنون از استاد که انقدر مطالب مفید و سودمندی رو در اختیارمون قرار میدن و اینکه واقعا به این باور رسیدم که تا وقتی به کاری علاقه نداشته باشی نه تو اون کار پیشرفت میکنی نه اون کارو درست انجام میدی و امیدوارم همه اون کاریو که بهش علاقه دارنو پیدا کنن و دنبال کنن

خیلی باعث افتخار ماست که براتون مفید بوده موفق باشید

سلام این مقاله میتواند یکی از مفید ترین مقاله در جهت رسیدن به موفقیت باشد یکی از کاربرد های این مقاله در تحصیل است کسی که بتواند خود را عاشق تحصیلش کند بی شک پیشرفت چشمگیری خواهد کرد چون از تمام کسانی که مشغول به درس خوندن هستند کسانی بیشترین رشد را داشته ان که عاشق تحصیل بوده اند ممنون استاد

سلام کاملا درسته ممنون از شما

خیلی خوب

متشکرم

بسیار عالی وتاثیر گذار بود ممنون از شما مثله همیشه عالی

ممنون از همراهی گرم شما

سلام شب بخیر خسته نباشید رفیعی هستم وا ممنون ازاین مقاله مفید عالی بود حرف زیادی داشته و انگیزه وعلاقه وتلادش باعث پیشرفت وموفقیت است و تمام مردم جامعه به علت استرس وشک خیلی کارها عقب میندازن وجلوی کارشون را میگیره مطالب مفید خسته نباشید کاش یه روزی بشه همه مردم در رشد فکری پیشرفت کن آمین

سلام ممنون از نظر شما کاربر گرامی

سلام به همه دوستان پر انرژی واستاد من رفیعی هستم مقالتون مثل همیشه ۵الی ومفید و من مطالعه این مقاله رشد بیشتری دارم و دوست دارم همه مردم به علت استرس و شک وتردید مانع پیشرفت خودشون نشن مموفقیت مبارزه شک وتردیدها موفق باشید وپیش به سوی موفقیت شب خوش

سلام خدمت شما خانوم رفیعی عزیز موفق و سربلند باشید

سلام

خیلی خوبه که آدم معیارهایی رو بدونه که بفهمه کارش براش لذت بخشه یا نه

خداروشکر تا اینجا که من کارام برام لذت بخش بوده و بهم حس خوبی داده چون همه مولفه هایی که استاد مصطفایی گفتن رو در رابطه با فعالیت هام داشته ام.

ممنون بابت مقاله کاربردی???

سلام خوشحالیم براتون مفید بوده متشکرم

سلام بسیار عالی قبلا هم توی این پست نظر دادم ولی دوباره میدم خیلی ها مجبورند کارشون رو انجام بدن که ن علاقه‌ای به آن دارن و ن انگیزه ، استعداد و … خواهش میکنم عاشق کاری که هستید اون رو دنبال کنید

سلام ممنون از انرژی خوب شما

خیلی وقتها ما عاشق کارمون هستیم اما ب دنبالش پول نبوده

بله عشق به هر کاری انگیزه ادامه دادن رو به وجود میاره

سلام استاد گرامی وقت بخیر خیلی تاثیر داشت خواندن این متن ها باعث شد کمی نظرم عوض بشه برای بار مجدد باعث شد جدی تر باشم توی این مسائل چقد خوب بود این متن

سلام

خیلی خوشحالیم از اینکه این مقاله براتون مفید بوده

موفق باشید

باسلام و وقت به خیر ،

کاملا درسته ، علاقه خیلی مهمه ، خودم واقعا به این معتقدم آدم اگر به یه چیزی علاقه داشته باشه و اونو با عشق انجام بده ، گذر زمان رو واقعا حس نمیکنه تا اینکه آدم کاری رو با بی علاقگی انجام بده ، آدمی که به کارش علاقه نداشته باشه مدام با خودش تکرار میکنه چرا ساعت نمیگذره ، چرا تموم نمیشه احساس میکنه زمان براش متوقف شده ، واقعا علاقه مهمه. باتشکر از شما ?

سلام

ممنن از نظرتون

امیدواریم تو حوزه مورد علاقتون به بهترین ها برسید

همون طور که (طبق آمار و ارقام) بهترین قشر درس خون ها کسانی هستند که به درس علاقه دارند حتما بهترین قشر هر رشته و زمینه همان کسی است که به آن علاقه بسیار شدید دارد(که شاید بعضی از شب ها به خاطر فکر کردن به آن خواب به چشم هایش نیاید.

خیلی خوبه دوست عزیز

مطمئن باشید خواب آروم آینده برا اونهایی که امروز دارند براش برنامه ریزی می کنند و حتماً شما یکی از اونهایی…

موفق باشید

با سلام خدمت استاد عزیز از اینکه این حجم از مطالب مفید و کاربردی رو در سایت قرار دادید بسیار ممنونم و این خود نشاندهنده بار زیاد علمی شماست و خیلی خوشحالم از اینکه در این دوره شرکت کردم. در مورد این مقاله باید بگم که هرکسی که کارشو دوست داشته باشه و به کارش عشق بورزد حتما موفق خواهدشد و به امید موفقیت تک تک بچه های دوره ی استادی

سلام و وقت بخیر

ممنون از حسن توجه و نظر پر مهر و با انرژیتون

حتماً همین طوره عشق حلقه مفقوده خیلی از کارهایی که به سرانجام نمی رسه

دوست عزیز براتون بهترین ها رو آرزو می کنیم

باسلام خدمت تیم پرتلاش گام برتر و جاداره ی خسته نباشید بگم ،و بنده تازه عضو این تیم شدم و مطالب رو دنبال میکنم ،در مورد این مقاله هم باید بگم کاملا با مطالبش موافقم و خداروشکر من جزوه اون دسته ای هستم ک به کارم علاقه دارم به چنددد دلیل که یکیش میتونه افزایش روحیه و اعتمادد به نفس باشه

و الآن من تنها دغدغه ای ک دارم اینکه دوس دارم تو این شغلم ک (تدریسه) هم از لحاظ اجتماعی و از لحاظ مالی به پیشرفتای خوبی برسم،

سلام و خدا قوت خدمت شما

ممنونیم از لطفتون و عرض تبریک خدمت شما؛علاقه مندی به کار بسیار با ارزشه و سرعت رشد رو به شدت بالا میبره. بهتون با قدرت این وعده رو میدیم که با این انگیزه و علاقه حتما می تونید به اهدافتون برسید،شک نکنید… عالم عامل عاشق باشید

?maryam banu?: با سلام و عرض ادب خدمتتون عارضم ک اینجانب مقالتون رو چند روزیه ک مطالعه کردم و خدا شاهده سه بار متن بلندی نوشتم و تا ارسال میکنم گوشيم دچار مشکل میشه و بنده باز بعداز گذشت یکم زمان متن رو تایپ میکنم و ب قول جمله معروف خودتون موفقیت تکرار لجوجانه کارهای ساده است… ممنون از مطالب خوبتون فقط اگر مطالبی راجب چگونگی مثبت تر کردن افکار در زندگی روزمره و چگونگی یاد دادن این روش ب دیگران بذارین ممنون میشم،باکمال تشکر

سلام

ممنون ار شما بابت تلاشتون

سعی کیند مطالب سایت رو مطالعه کنید تو مثبت شدن افکار کمک شایانی می کنه

اون مطلبی هم که عرض کردید چشم حتماً خدمتتون ارسال میشه

با سلام خدمت استاد بزرگوار،من مقالتونو چن روزیه مطالعه کردم،منتها متاسفانه دوبار متن زدم ولی ارسال نشده،ممنونم از مطالب جالبتون،اگه مطالبی راجب شیوه های مثبت اندیش بودن و یاد دادن چگونگی مثبت اندیشی ب دیگران بذارین ممنون میشم. باکمال قدر دانی

بزرگوار پیامهاتون به دست ما میرسه

سلام ..حرفایی ک زده شده تو این مقاله خیلی شبیه کاراییه ک من انجام می دم مثلا من الان علاقه زیادی به کارم ندارم همش با استرس می خوابم و صبح ها با اضطراب بلند میشم ..همش کلافه ام … خیاب سعی کردم راهبرد هایی ک گفته شده اجرا کنم ولی متاسفانه علاقه من به کارم به وجود نمیاد به نظر میاد باید به فکر یه شغل دیگه باشم …بازم ممنون از مقالتون ..جالب بود

سلام

به شما پیشنهاد می دیم حتما به یه مشاور متخصص رجوع کنید و با اون مشورت کنید خیلی باید دقت کنیم از اون ور بوم نیفتیم؛قرار نیست با یه تمرین و نشدن سریعا کارمون و تغییر بدیم

موفق باشید

ممنون از اطلاعات جالبتون ب نظرم همیشه ی سری شرایط چ بخوایم چ ن وجود داره و اجتناب ناپذیره کاش بشه محبت بی قید و شرط و بدون نفع طلبی و چاپلوسی رو یاد بگیریم و صادقانه محبت کنیم ب هرکسی ک انرژي مثبت باشه، ب امید پیشرفت هممون… تشکر

سلام و عرض ادب

درست میفرمایید شما ؛ تو بعضی مواقع اجتناب ناپذیره ولی هنر ما نحوه برخورد با این شرایطه که باید آموزش ببینیم و مهارت کافی رو کسب کنبم. یه بزرگی می گفت:10درصد زندگی چیزهایی است که اتفاق می افند و 90درصد بعدی واکنش ما در برابر آن اتفاقات است.

خوب بود . اگه فقط کارمونو دوست داشته باشیم نه عاشقش باشیم چی ؟ و اینکه خستگی هایی مثل کلافگی چون من مدرس تقویتی هستم با دانش آموزان حتی خیلی ضعیف سروکار دارم و معتقدم باید جواب بگیرم

اینکه کارتون و دوست دارید خیلی خوبه و باید دقت داشته باشید منظور ما همون دوست داشتن و علاقه است؛ البته از نوع سوزانش(که با نام عشق نامگذاری کردیم).این رو هم خدمتتون عرض کنم شما می تونید با فکر کردن روی قشنگی ها و مزایای کارتون که بی نظیره(همون معلمی و استادی) این علاقه رو بیشتر و بیشتر کنید.

موافقم✌?

سلام بنظر من بهترین قسمت مقاله راهکارهای عملیش بود که خیلی حداقل برای من بدردبخور تر بود…

خیلی خوشحالیم که این مطلب نظر شما رو جلب کرده.موفق باشید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

— بارگیری کد امنیتی –به منظور تصویب CAPTCHA لطفا جاوا اسکریپت را فعال کنید.

بهترین و کامل ترین بسته استعدادیابی و کشف علایق کشور

با ساده ترین راه ها، انگیزه خودتان را همیشه در بالاترین حد ممکن نگه دارید.

تهران، باغ فیض کوچه 1

پـلاک 15، طـبقه چهارم

تلـــفـن: 02156692113

بهترین و سریع ترین راه ارتباطی

با گام برتر: mostafaee_com

آیا می‌دانید چرا گاهی از کار کردن بیزار می‌شویم؟ آیا این دلسردی به خاطر افرادی است که با آن‌ها سروکار داریم؛ یا به دلیل کاری است که انجام می‌دهیم؟ پیدا کردن دلیل اصلی تنفر از کار به ما کمک می‌کند این عامل را شناسایی کرده و با برطرف کردن آن، از کاری که انجام می‌دهیم لذت ببریم یا حداقل کمی برایمان قابل تحمل شود. با یوکن همراه باشید.

اکنون سه سوال اساسی از شما می‌پرسیم که با پاسخ به آن‌ می‌توانید دریابید چرا از کارمان ناراضی‌ایم و برای تغییر این ذهنیت و پیدا کردن احساس مثبت، چه کاری باید انجام دهیم؟

تحقیقات نشان می‌دهد رضایت شغلی و رضایت از زندگی مردم هر روز کم‌رنگ‌تر می‌شود. بنا بر نظرسنجی عمومی در ایالات متحده آمریکا:

در مقیاسی از 1 تا 3 که در آن 1 به معنای «نه چندان راضی» و 3 به معنای «بسیار راضی» است. مردم آمریکا به طور میانگین امتیاز 2.18 را به خود می‌دهند که کمی بالاتر از امتیاز 2 به معنای «نسبتا راضی» است.

شاید این نتیجه برای عده‌ای خیلی هم بد به نظر نرسد، اما این نتیجه نشان‌دهنده افت چشم‌گیر میزان رضایت در مقایسه با اوایل دهه 1990 میلادی است. نتایج پژوهش‌ها حاکی از آن است، چرخیدن در اینترنت، گوش دادن موسیقی و غرق شدن در شبکه های اجتماعی، از جمله کارهایی است که با نارضایتی افراد ارتباط دارد. نکته‌ی مهم این است که تمام این موارد از جملهسرگرمی‌‌هایی است که در گوشی و رایانه وجود دارد و از جمله فعالیت‌هایی به حساب می‌آید که اغلب مردم در حین کار انجام می‌دهند.چگونه به شغل خود عشق بورزیم

وقتی فقط روی چیزهای منفی تمرکز کنید از شغل‌تان بیزار می‌شوید، شاید این دلیل تنفر از شغل‌‌تان باشد.

گاهی پادکست‌هایی که گوش می‌دهیم باعث تنفرمان از کار کردن می‌شود. وقتی زندگی کارآفرینان موفق را زیر نظر می‌گیریم که درباره‌ی موفقیت‌‌ها و مسیری که پیموده‌اند حرف می‌زنند، به این فکر می‌افتیم که ما چه کاری برای رسیدن به موفقیت انجام داده‌ایم؟ آیا واقعا برای رسیدن به زندگی رویایی تلاش کرده‌ایم یا فقط در مورد آن حرف زده‌ایم؟

همین شرایط برای افرادی که با هدف وقت‌گذرانی در شبکه‌های اجتماعی می‌چرخند یا به موسیقی گوش می‌دهند نیز پیش می‌آید. وقتی موفقیت‌ها و احساسات مثبت دیگران را می‌بینیم، بلافاصله زندگی خودمان را مرور می‌کنیم و به دنبال همان موفقیت‌ها و احساسات هستیم. همچنین وقتی در شبکه‌های اجتماعی دوستی را می‌بینیم که خودروی جدیدی خریده، به تعطیلات رفته و از خوشی‌های خود عکسی منتشر کرده است، ناگهان احساس نارضایتی تمام وجودمان را فرامی گیرد. در نتیجه، انجام این کارها باعث می‌شود در شغل‌مان روی چیزهایی که دوست نداریم تمرکز کنیم. شاید به این مساله فکر کنید که شغل ما باعث می‌شود نتوانیم کسب و کار اختصاصی راه بیندازیم. در هر صورت، اگر می‌خواهید به کارتان علاقه‌مند شوید و به آن عشق بورزید، روی چیزهایی تمرکز کنید که به آن‌ها علاقه دارید و حس خوبی به شما می‌دهند.

تمرکز روی ویژگی‌های مثبت باعث می‌شود یادمان بیاید چرا این شغل را انتخاب کردیم. شاید دلیل انتخاب شغل فعلی‌تان این بوده که حقوق بیشتری نسبت به شغل قبلی‌تان دارد، پس هر وقت احساس نارضایتی به سراغ‌تان می‌آید و با شرایط سخت مواجه می‌شوید، این نکته را به خود یاداوری کنید. ممکن است فرد دیگری بگوید دلیل انتخاب شغل، نزدیکی محل کار به خانه یا ساعت کاری مناسب آن بوده است، پس روی جوانب مثبت شغل خود تمرکز کنید.

وقتی همیشه ویژگی‌های منفی شغل‌مان را در ذهن مرور می‌کنیم، بیشتر از کار کردن بیزار می‌شویم. هر زمان در مورد شغل خود منفی بافی کردید، سوالات زیر را از خودتان بپرسید:

– چرا در این شغل ماندم؟

– چرا در شغلم هیچ پیشرفتی ندارم؟

– چرا افراد نالایق، ترقی می‌کنند؟

– آیا واقعا باید این کارهای بیخود را انجام دهم؟

اغلب پاسخ این سوالات این است که چون فکر می‌کنیم گرفتار شده‌ایم، مجبوریم در این شغل بمانیم و بدون هیچ لذتی ادامه دهیم. اما هر چقدر هم از شغل‌مان متنفر باشیم، از بیکار بودن تنفر بیشتری داریم.

ترس از شکست چیزی است که همه‌ی ما با آن مواجه هستیم؛ اما اجتناب از شکست تنها منجر به پشیمانی می‌شود.

کار کردن برای مدیری که هیچ اهمیتی به موفقیت و پیشرفت ما نمی‌دهد باعث عدم رضایت شغلی می‌شود.

کارفرمایی که برایش کار می‌کنیم و فرهنگی که در محیط کار شکل می‌دهد، باعث رضایت یا تنفر ما از کار کردن می‌شود. پژوهش‌ها حاکی از آن است 92 درصد کارمندان به دنبال این‌اند که برای کارفرمایی مسئول و دلسوز کار کنند. کافی است یک لحظه به این مساله فکر کنید که 92 درصد مردم از شغل خود رضایت ندارند و هیچ لذتی نمی‌برند. 92 درصد مردم از پیشرفت شغلی یا حقوق خود راضی نیستند، اما در هر صورت می‌خواهند در شغل خود باقی بمانند و به کارشان ادامه دهند.

همدلی به معنای توانایی فرد در درک احساسات طرف مقابل و شریک شدن در آن احساسات است. علت این‌که همدلی در علاقه یا تنفر ما از شغل‌مان اهمیت دارد، این است که هر کسی می‌خواهد درک شود.

وقتی با مدیر یا کارفرمای خود درباره رویاها و آرزوهایمان حرف می‌زنیم، دلمان می‌خواهد او فردی باشد که می‌خواهد به ما کمک کند به آن آرزوها برسیم. شاید مدیر نتواند به ما در رسیدن به آرزوهایمان هیچ کمکی کند، اما همین که ببینیم آرزوهای ما برایش مهم است، ارزش زیادی دارد. یکی از تحقیقات سازمان نظرسنجی گالوپ (Gallup) نشان می‌دهد 37 درصد کارمندان، اگر بتوانند در شغل جدیدی از راه دور و به صورت پاره‌وقت کار کنند، شغل فعلی خود را رها می‌کنند.

کار کردن در خانه برای اغلب افراد جذاب است. کار کردن در خانه باعث می‌شود بهتر بتوانیم به خانواده و استراحت‌مان برسیم و وقت بیشتری داشته باشیم. اگر در شهری پر ترافیک زندگی می‌کنیم، کار کردن در خانه باعث می‌شود مجبور نباشیم هر روز صبح و عصر در خیابان‌های شلوغ محل کار تردد کنیم. وقتی در خانه کار کنیم و نیاز نباشد در ترافیک طولانی اول صبح گرفتار شویم، آیا نفرت و بی‌علاقگی‌مان نسبت به کار کمتر نخواهد بود؟

اگر با کارفرمایی بی‌تفاوت کار می‌کنید و در محل کارتان هیچ خبری از همدلی نیست، در کمک به دیگران داوطلب شوید. کمک به دیگران باعث می‌شود از تنفر از کارتان رها شوید، زیرا این کار باعث می‌شود روی نیازهای دیگران تمرکز کنید. اگر برای مشارکت در طرح‌هایی که در سازمان اجرا می‌شود داوطلب شویم، با همکاران‌مان ارتباط بهتری برقرار می‌کنیم و به احساس رضایت بیشتری از کارمان دست می‌یابیم. برقراری روابط خوب با همکاران بُعد دیگری از زندگی کاری را نشان‌تان می‌دهد و باعث می‌شود از کار کردن لذت ببرید.

شاید در محل کارتان فرصتی برای انجام کارهای داوطلبانه نباشد، پس چنین فرصتی را خودتان ایجاد کنید. بدین ترتیب، در پروژه‌ای که به آن شور و علاقه دارید قدم برمی‌دارید، فرصت خوبی به‌ دست می‌آورید تا توانایی‌های خود را به مدیرتان نشان دهید. وقتی با بهره‌مندی از این فرصت‌ها روابط جدیدی ایجاد می‌کنیم، می‌توانیم موقعیت‌های جدیدی را هم در درون سازمان به دست آوریم.

وقتی به کاری که انجام می‌دهیم هیچ علاقه‌ای نداریم، به تدریج از شغل خود متنفر می‌شویم.

تغییر جمله‌ی «از کار کردن بیزارم» به «عاشق کار کردن‌ام» بر این پایه است که بیشتر به سراغ کارهایی برویم که به آن‌ها علاقه داریم و مجبور نیستیم کارهایی انجام دهیم که از انجام آن‌ها متنفریم.

البته به راحتی نمی‌توانیم متوجه شویم چه چیزی را بیشتر دوست داریم. وقتی دوران کودکی و نوجوانی را پشت سر گذاشتیم و به سنین بزرگسالی رسیدیم، متوجه شدیم باید تمام تصمیمات زندگی‌مان این باشد که فردی مسئول هستیم. این تمام چیزی است که باعث می‌شود خیلی از مردم از کار کردن بیزار باشند. آن‌ها کاری را انجام می‌دهند که فکر می‌کنند بقیه مردم نیز انجام می‌دهند و واقعا هم همین‌طور است. مساله‌ی مهم این است که آن‌ها نتایجی را به دست می‌آورید که بقیه هم به دست می‌آورند و این آن‌ها را راضی نمی‌کند.

اگر می‌خواهید در شغل‌تان احساس رضایت کنید، باید در مورد شغل رویایی‌تان فکر کنید. تا جای ممکن ویژگی‌های شغل رویایی‌تان را روی کاغذ بیاورید. این ویژگی‌ها می‌تواند هر چیزی باشد؛ مانند موقعیت محل کار، میزان حقوق، مسئولیت‌ها یا همکارانی که با آن‌ها کار می‌کنید. حالا ویژگی‌هایی که میان شغل فعلی و شغل رویایی‌تان مشترک هستند را فهرست کنید. شاید بگویید هیچ ویژگی مشترکی وجود ندارد، اما با کمی دقت متوجه می‌شوید شغل فعلی‌تان ویژگی‌های مشترکی با شغل رویایی‌تان دارد. بعد از تهیه لیستی از این ویژگی‌های مشترک، به این مساله توجه کنید که آیا در شغل فعلی‌تان می‌توانید کارهایی که به آن‌ها علاقه دارید را انجام دهید؟

هر کاری می‌توانید انجام دهید؛ مانند عضویت در گروه‌های دیگر، تغییر دادن اداره‌ای که در آن کار می‌کنید یا تغییر مسئولیتی که در شرکت دارید. به عنوان مثال، اگر کارهایی که در شغل فعلی‌مان انجام می‌دهیم، شامل 60 درصد تعامل با مشتری و 40 درصد کارهای اداری است؛ اما علاقه‌ی چندانی به تعامل با مشتری نداریم، ببینیم آیا می‌توانیم برنامه‌مان را طوری تغییر دهیم که 60 درصد کارمان، کارهای اداری باشد و 40 درصد آن به تعامل با مشتری بیانجامد.

می توانید درباره شغل رویایی خود با مدیرتان صحبت کنید و ببینید آیا او می‌تواند به شما کمک کند رویایتان را به واقعیت مبدل کنید. اگر به این نتیجه رسیدید که برای پذیرفتن برخی از مسئولیت‌های جدید شایستگی و توانایی لازم را ندارید، با کمک مدیر خود برنامه‌ای بریزید که با استفاده از آن بتوانید خلاء موجود را برطرف کنید. حتی ممکن است به این نتیجه برسید که مدیرتان نمی‌تواند در ارتقای مهارت‌ها و توانایی‌هایتان به شما کمک کند، پس در شبکه ارتباطی خود به دنبال فرد دیگری باشید؛ مثلا همکار یا دوستی که در شرکت قبلی با او کار می‌کردید.

هدف ما این است شغل فعلی‌تان را به شغل رویایی خود نزدیک کنید تا بتوانید از کار کردن لذت ببرید. البته به سرعت نمی‌توان به این هدف رسید؛ اما با تغییر تفکر و عملکردتان می‌توانید تنفر از شغل را به رضایت و عشق تبدیل کنید.

منبع: lifehack

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟




چگونه به شغل خود عشق بورزیم

مجله موفقیت یوکن، مجله ای است ویدیویی که تلاش می کند هر آنچه انسان های موفق درباره موفقیت از دیروز تا به امروز تجربه کسب کرده اند را به آسان ترین شکل ممکن در اختیار شما بگذارد. هدف ما در یوکن گردآوری بروزترین روش های موفقیت فردی، سازمانی و تجاری است تا مرجع کاملی باشیم برای مخاطبین و افرادی که سعی دارند موفق شوند.

ویکی روان ۱۳۹۶-۰۵-۰۷ موفقیت کاری متن دیدگاه شما

مثل هر مورد دیگری، کسب موفقیت شغلی هم دارای اصولی است که برای کسب موفقیت باید آنها را رعایت کنید.

خیلی‌ها، درگیر کار در موسسات و اداره‌ها و شرکت‌های خصوصی و سازمان‌های دولتی و خصوصی بزرگ و کوچک و ریز و درشت هستند.

این عده دوست دارند پیشرفت کنند، پست و مقام بزرگ‌تری در اختیار داشته باشند و طبعاً، درآمدشان هم بهتر بشود.

چگونه باید به موفقیت شغلی دست یافت؟

چگونه به شغل خود عشق بورزیم

با سایت روانشناسی ویکی روان همراه باشید.

برایان تریسی، مربی بزرگ موفقیت سعی می‌کند که به این سئوال مهم و حیاتی، پاسخ‌هایی روشن بدهد.

او اشاره می‌کند که روزی روزگاری، برای سخنرانی به یکی از دانشگاه‌ها رفته بود، صدها دانشجوی جوان در مقابلش نشسته بودند و او برای‌ شان سخنرانی می‌کرد.

ناگهان عده‌ای، این سئوال را پرسیدند که برای پیشرفت سریع در جایی که داریم کار می‌کنیم، چه باید کرد؟

و البته برایان تریسی هم، دو راهکار طلایی را در اختیار این دانشجویان گذاشته بود.

نگاهی می‌اندازیم به دو راهکاری که ما را، به سرعت برق و باد، به موفقیت شغلی و ارتقای شغلی خواهند رساند.

نکته جالب در مورد این دو راهکار این است که افراد موفقی که از آن استفاده می‌کنند، به شدت سعی می‌کنند آنها را از شما مخفی کنند!

در حدی که حتی شما به فکرتان هم خطور نکند که آنها از این تکنیک‌ها برای پیشرفت با سرعت زیاد استفاده می‌کنند.

 

 

صبح‌ها چه ساعتی سر کار می‌روید؟ ساعت هشت، هفت و نیم یا هفت؟

سعی کنید نیم ساعت و حتی اگر امکانش بود، یک ساعت زودتر سر کارتان حاضر شوید.

برای رسیدن به موفقیت شغلی این زمان را، سعی کنید تا جایی که می‌توانید، کمتر و کمتر کنید.

بیشتر ناهارهایی که در اداره‌ ها و سازمان‌ ها صرف می‌شود، به این علت به درازا می‌کشد که همکاران، گرم صحبت کردن می‌شوند و یک ساعتی، سرگرم غذا خوردن و صحبت کردن می‌مانند.

بعدش هم تا بیایند و موتورشان گرم بشود، یک ربعی طول می‌کشد.

سعی کنید ناهارتان را خیلی سریع بخورید و حتی اگر امکانش بود، سر میزتان این کار را بکنید.

غذاهای ساده و سریع و سالم بخورید، در کمتر از یک ربع ساعت

عصرها کی به خانه بر می‌گردید؟ سعی کنید نیم تا یک ساعت، دیرتر به خانه برگردید. بیشتر کار کنید!

برای کسب بیشترین موفقیت شغلی به تلفن‌ های غیر ضروری پاسخ ندهید.

ایمیل‌ها را تند تند چک نکنید. با همکاران خود شوخی نکنید. مجله و روزنامه نخوانید.

به شبکه‌ های اجتماعی سر نزنید، وب‌گردی نکنید.

به قول تریسی، حتی بدون هدر دادن یک ثانیه و یک دقیقه، به شدت کار کنید

فکر می‌کنید خسته می‌شوید؟

وقتی که تمرکزتان را از دست می‌دهید، بلند شوید و چند تا حرکت کششی به خودتان بدهید تا روی فرم بیایید.

استراحت بین وعده های کاری، برای این که قابلیت بازگشت به کار را داشته باشید، خودش بخشی از کار است

اما در این استراحت‌ ها، به وب‌ گردی و شوخی با همکاران و گپ و گفت و… نپردازید.

سعی کنید مغزتان را آرام کنید و حرکت‌های کششی انجام بدهید.

وقتی افراد از نوع شخصیت خود آگاهی ندارند، ناچاراً نمی توانند شغل مناسب با حالات و روحیات خود پیدا کنند و با مشکلات بسیاری روبرو می شوند.

در این مقاله می خواهیم مسئله ی انتخاب شغل را بر اساس روانشناسی تحلیلی بررسی کنیم تا بتوانیم بهترین شغل ممکن برای خودمان را پیدا کنیم.

به عقیده مشاوران روانشناسی، از دیدگاه روانشناسی تحلیلی شخصیت افراد بر ۴ دسته تقسیم می شوند:چگونه به شغل خود عشق بورزیم

 آنها بیشتر از طریق حواسشان با جهان ارتباط برقرار می کنند.

آنان به جزئیات محیط توجه دقیق می کنند، رنگها، صداها، بوها و سایر محرکهای محیطی را به دقت تشخیص می دهند.

طعم غذاها را با دقت حس می کنند، به رنگ لباس افراد توجه نشان می دهند.

کمترین تغییر در دکور و ترتیب وسایل توجه آنان را جلب می کند و راحتی و لذت جسمی برایشان اولویت خیلی بالایی دارد.

 شغلهایی که نیازمند فعالیت و تحرک بدنی زیاد و کار کردن در فضای باز است می تواند برای آنها لذت بخش باشد.

به خاطر داشته باشید انتخاب شغل نامناسب ( مثلاً کار کردن در محیط های بسته و کوچک ) می تواند به بدن آنها آسیب برساند.

افراد احساسی بیشتر از طریق عواطفشان با جهان ارتباط برقرار می کنند.

آنان چندان به جزئیات توجه نشان نمی دهند بلکه جریان کلی امور برایشان مهم است.

برخلاف افراد حسی، افراد احساسی به رنگ لباس افراد یا بوی عطرشان چندان توجهی نشان نمی دهند.

اما به سرعت احساسات افراد را کشف می کنند.

غم، شادی، خصومت، دوستی، خشم، ترس و دیگر حالات روانی را نمی توان از این افراد پنهان کرد تصمیم گیری این افراد بر اساس احساساتشان است .

 شغلهایی که نیازمند تنوع و خلاقیت و گستره ی ذهنی وسیع می باشد، برای اینگونه افراد مفید است.

اجرای نقش های متنوع و پروژه های مختلف و متفاوت برای آنها بسیار هیجان انگیز و جذاب است.

برای این دسته از افراد مسافرت الزامی و حیاتی است.

بیشتر از راه تجزیه و تحلیل اطلاعات با جهان ارتباط برقرار می کنند.

نگاهشان به مسائل ، نگاه ارزشی است ( خوب – بد ، درست – غلط ، مثبت – منفی ).

اولویت آنان کار صحیح و عمل بر طبق ضوابط است.

این افراد دقیق ، منظم ، منضبط و قابل اعتماد هستند اما قدرت ادراک عواطف و ابراز هیجانات در آنان کم است .

آنها می توانند سالهای سال فعالیت روزمره و یکنواختی را انجام دهند و خسته و دلزده نشوند.

اما کمی بی نظمی و خروج از برنامه را نمی توانند تحمل کنند.

دنیای مورد علاقه ی آنها دنیای برنامه ریزی شده و قابل پیش بینی است.

شغلهایی که نیاز به رسیدگی جزئیات و حساب و کتاب دقیق دارند ، تنها از عهده ی این افراد ساخته است .

بیشتر از راه شم و حدس با جهان ارتباط برقرار می کنند و اغلب حدس ها و پیش بینی هایشان درست از آب در می آید.

برای آنان کشف قوانین رمزگشایی و پیش گویی ، استراتژی و اولویت نخست زندگیست.

آنان به جزئیات امور توجه چندانی ندارند و نگاهشان نگاه کلان است .

فعالیت هایی که به حل معما، گشودن مسئله ها و پیشگویی احتمالات نیاز دارند برای این دسته افراد مفید است.

آنان از شغلهایی لذت می برند که به ریسکهای بزرگ و تصمیم گیریهای کلان نیاز دارند.

این افراد استراتژیستهای فوق العاده و رهبرانی موفق اند.

اغلب پیش بینی های آنان درست از آب در می آید و راهبردهای ارائه شده توسط آنان مؤثر و مفید است.

برای پیدا کردن نوع شخصیت خود جهت انتخاب شغل مناسب و موفقیت کاری و اینکه بدانید چطور به شغل خود عشق بورزید.

این مقاله را چندبار به طور کامل مطالعه کرده و مشخصات هر گروه را با شخصیت خود بررسی کنید.

در بعضی افراد ممکن است تعدادی از این مشخصه ها مشترک باشد.

اما قطعاً شخصیت اصلی آنها به یکی از این چهار گروه نزدیک تر است.

انتخاب و وارد شدن به شغلی که به آن عشق بورزیم، رشد و پیشرفت شغل قطعی در آن خواهیم داشت.

هم این عشق و علاقه بر روابط زناشویی بین شما و همسران هم نقش بسزایی خواهد داشت.

تگ هاراز موفقیت رازهای موفقیت شغلی موفقیت کاری

۱۳۹۹-۰۴-۱۳

۱۳۹۹-۰۲-۲۰

۱۳۹۹-۰۱-۲۳

۱۳۹۸-۰۶-۲۶

۱۳۹۷-۰۲-۲۴

۱۳۹۷-۰۲-۰۲

همه ما به دنبال کشف رازهای رسیدن به موفقیت در زندگی هستیم تا بتوانیم زندگی ایده …

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

آدرس ایمیل:

آدرس ایمیل:

وب سایت روانشناسی ویکی روان محیطی صمیمی و مطمئن برای کسب دانش و اطلاعات کاربردی در رشته روانشناسی برای همه مردم، اشتراک سوالات و مشکلات شخصی و دریافت پاسخ از متخصصین رشته روانشناسی میباشد. اطلاعاتی که بدون شک در زندگی همه ما کاربردی بوده و تاثیر مثبت فراوان به همراه خواهد داشت. برای اطلاعات بیشتر با شماره تلفن زیر تماس بگیرید 021-22372174پشتیبانی در تلگرام info[at]wikiravan.com

سلام! به اکانت کاربری خود وارد شوید

بازیابی رمز عبور

پسورد شما به ایمیل شما ارسال خواهد شد

پرورش افکار – رسیدن به موفقیت قطعی از طریق آموزش و یادگیری قانون جذب توسط دوره کارشناس جذب شوید استاد شریفی

چگونه به شغل خود عشق بورزیم

 

۱۰ نشانه لذت بردن از کارمان

ما چه کارآفرینی باشیم که محل کارمان به جای خاصی محدود نباشد، چه در دفتر کار کنیم یا درهر جای دیگر، احتمالاً چیزی حدود هشت ساعت از روز را در جایی صرف می‌ کنیم، اگر رفت و آمدمان را هم در نظر بگیریم، تا ۱۰ ساعت هم افزایش می‌ یابد. این را هم در نظر داشته باشیم ما هر شب باید ۸ ساعت بخوابیم (واقعاً باید چنین کاری را انجام دهیم). این یعنی از کل زمان در دسترس مان (بیداری)، ۶۳%‌اش را در محل کار صرف می‌ کنیم و این بخش بزرگی از زندگی ما است. اگر قرار است این همه برای چیزی زمان بگذاریم، بهتر است اطمینان یابیم چگونه از شغل خود لذت ببریم. ما تنها یک بار زندگی می‌ کنیم.

از کجا پی ببریم چنین حسی به کارمان داریم؟ در اینجا ۱۰ نشانه‌ ی کلیدی آمده است که نشان می‌ دهد ما از شغل خود لذت می‌ برید:

۱- ما متوجه‌ ی گذشت زمان نمی‌ شویم، به یک وضعیت تچان وارد می‌ شویم

تچان تقریباً یک وضعیت متعالی است که زمان در آن رنگ می‌ بازد، آنچه پیش روی ما است، همه‌ ی چیزی است که وجود دارد، و نگرانی‌ ها و وظایف دیگر به کنار می‌ روند. این زمانی رخ می‌ دهد که ما کاری واقعاً لذت‌ بخش را انجام می‌ دهیم (مانند نواختن یک آلت موسیقی که عاشق‌ اش هستیم) یا زمانی که با کسی هستیم که واقعاً برای ما اهمیت دارد.
وقتی کاری که دوست داریم انجام دهیم، چنین قضی ای برقرار است. زمان می‌ گذرد و ما با نگاه کردن به پنجره، بیرون را تاریک می‌ یابید درحالی‌ که شکی نداریم خورشید به تازگی طلوع کرده بود. و بهترین چیز درباره‌ ی حالت تچان این است که حس خوبی به ما می‌ بخشد.

۲- احساس می‌ کنیم که کار ارزشمندی انجام می‌ دهیم. احساس رضایت از شغل داریم

انسان‌ ها از اینکه با دیگران در ارتباط باشند، خوشحال می‌ شوند ولی آنها از ساختن یا ارائه چیزی ارزشمند به دیگران هم خوشحال می‌ شوند. چنین چیزی الزاماً درمان سرطان نیست (البته که این کار شگفت آور خواهد بود! ). این کار می‌ تواند ساده‌ تر باشد مانند کار یک نجار که برای مردم چیزهایی را می‌ سازد که آنها نیاز دارند. کار ما هر چه باشد، ما از این‌ که به مردم کمک کرده‌ ایم و خدمتی به آنها رسانده ایم، حس خشنوی عمیقی خواهیم داشت. احساس‌ مان مانند این است که ایده‌ های ناب، توانایی‌ ها و استعداد هایمان را به مردم باز می‌ گردانیم و تقدیمشان می‌ کنیم.
در واقع این چیز دیگری است که تعریف می‌ کند، یک فرد شاد چگونه زندگی می‌ کند و ما چگونه می‌ توانیم هر روز شاد بمانیم.

۳- ما از این‌ که صبح از خواب برخیزیم هیجان‌ زده می‌ شویم

اگر ما در هنگام صبح برای برخاستن از خواب، آماده و مشتاق نیستیم حتماً یک چیزی کم است. البته هر کاری، روزهای تعطیلی هم دارد ولی اگر ما همواره از رفتن به کار واهمه‌ ی شدیدی داریم، احتمالاً زمان تغییر فرا رسیده است.
هر کاری که انجام می‌ دهیم، باید چنان ما را هیجان‌ زده کند که آغازی سریع و پرنشاط را برای روز کاری‌ مان رقم بزنیم. این کار باید مارا درگیر تمرکز بر جنبه‌ ای از شغل‌ مان کند پیشتر آن را ندیده باشیم، ولی باید ما را از جای‌ مان بیرون بکشد و هیجان زده کند.

۴- همکاران و بالادستی‌ های ما در ارائه و تولید چیزها، همچون شریکان ما به نظر می‌ رسند

وقتی ما افرادی را که با آنها کار می‌ کنیم نه فقط به عنوان دیگرانی در دفتر کار ببینیم، یا کسانی که به ما گزارش‌ های “مشخصات روند آزمایش” (TPS) را برای انجام می‌ سپارند، می‌ شود گفت در جای درستی قرار گرفته ایم. باید آنان را همچون کسانی ببینیم که می‌ توانیم با آنها چیزی بزرگ را بسازیم. شاید رئیس نباشیم که تصمیم بگیریم آن چیز چه باشد ولی ما به کاری که می‌ کنیم باور داریم و دوست داریم به محل کارمان برویم و درکنار آن افراد برای محقق ساختن آن موضوع تلاش کنیم.

۵- ما از کارمان گلایه نمی‌ کنیم

بسیاری از مردم از شغل خود گله‌ مند هستند:
“زمان شروع کار خیلی زود است”
“راه آن خیلی دور است”
“از افرادی که با آنها کار می‌ کنم خوشم نمی‌ آید”
“از کاری که می‌ کنم بیزارم”
اگر پیوسته از کارمان شکایت می‌ کنیم، یا به یک تغییر در طرز فکرمان نیاز داریم(به آنچه داریم بها بدهیم و این شرایط را مقایسه کنیم با زمانی که بیکار شده‌ ایم و در پرداخت قبض‌ های‌ مان مشکل داریم) یا این در واقع راهنمای درونی است که به ما نشان می‌ دهد باید شغل دیگری بیابیم که از آن لذت بیشتری ببریم.
موضوع هر چه باشد، در کاری که از آن لذت می‌ بریم، ممکن است زمان‌ هایی باشد که از حجم کار یا وظایف آزار دهنده گلایه‌ مند باشیم. ولی روی هم رفته، اینها در مقایسه با شادی انجام کار مورد علاقه‌ مان، چیزی نیست.


محافظین قانون جذب و حیوانات روحانی

قانون جذب چیست؟ چشمهایتان را بر روی جهانی با احتمالات…


قانون جذب و شناختن فرصت‌های ارسالی

۱۱ چیزی که باید در مورد قانون جذب و چگونگی استفاده از آن…

۹ روش از قانون جذب که می تواند زندگی شما را بهبود ببخشد.

۹ تکنیک تجلی قانون جاذب که باید بلد باشید

۶- ما نگران کشمکش کارمان نیستیم

کار می‌ تواند یک مبارزه باشد. نویسندگان ساعت‌ ها صرف ویرایش می‌ کنند و باید هر روز کار کنند. هنرمندان ممکن است همه‌ ی نقاشی‌ ها را به پایان ببرند و سپس آنها را دور بریزند. طرح‌ هایی به ذهن مهندسان می‌ رسند که معیوب‌ اند و باید به همان تخته رسمی برگردند که معادلات و شکل‌ ها را روی آن پیاده می‌ سازند.
ولی زمانی که از کارمان لذت می‌ بریم، به این چیزها اهمیتی نمی‌ دهیم. عاشق این کشمکش‌ ها هستیم. عاشق این هستیم که به عقب برگردد و کارمان را اصلاح کنیم و در فرآیند پیشروی به سوی آنچه می‌ خواهیم، باشیم. هدف نهایی تولید چیزی شگفت آور، ارزش همه‌ ی این چیزها را دارد.

۷- از سخن گفتن درباره‌ ی کاری که می‌ کنید، انرژی می‌ گیریم

وقتی مردم می‌ پرسند “شغل ما چیست؟”، به وجد می‌ آییم. نمی‌ توانیم درباره‌ ی آن چیزی نگوییم. این نشانه‌ ای‌ است از این‌ که عاشق کاری هستیم که انجام می‌ دهیم و می‌ خواهیم همه‌ ی افراد دیگر هم این را بدانند.

۸- احساس می‌ کنیم کارمان امتدادی از ماست، این کار بخشی از شخصیت‌ مان است

کار، اگر وسیله‌ ای برای رسیدن به یک هدف یا پایان نباشد دیگر کار نیست. کار کامل همان است که با چیزی درون ما هماهنگ است و ما را قادر می‌ سازد تا از پس ساعات پیاپی، کیفیتی شگفت آور را پدید آوریم. ما خودمان را بروز می‌ دهیم و با آن حس شگفتی و همگونی خواهیم داشت.

۹- ما به بخش‌ های اضافی از کار که وظیفه‌ مان نیست، علاقه نشان می‌ دهیم

زمانی که واقعاً از کارمان لذت می‌ بریم، می‌ خواهیم درباره‌ ی شرکت خود و چیزهایی که به‌ طور مستقیم مسئول آن نیستیم ولی به‌ طور کلی با آنها سروکار داریم، یاد بگیریم. حتی اگر ما مجبور به انجام کاری خاصی نباشیم، می‌ خواهید بیشتر بدانیم.

۱۰- در پایان روز احساس خستگی می‌ کنیم، ولی به گونه‌ ای رضایتمندانه

میان خستگی ناشی از انجام کارهای بسیار و خستگی ناشی از دست و پا زدن در طول روز که عزم بسیاری نیز از ما طلبیده، تفاوت وجود دارد. اگر احساس ورزیدگی، رضایت، خشنودی و همچنین حس ساختن چیزی ارزشمند را در هنگام کار داشته باشیم و این کار ما را خسته سازد، کارمان را به درستی انجام می‌ دهیم.

همیشه به یاد داشته باشید:

“کار شما بخش بزرگی از زندگی‌ تان را پر خواهد ساخت، و تنها راه این‌ که واقعاً احساس رضایت داشته باشید این است که کاری را انجام دهید که باور دارید کاری بزرگ است. و تنها راه انجام کارهای بزرگ این است که عاشق آن چیزی باشید که انجام دهید. اگر هنوز این کار را نیافته اید، به جست‌ و جوی خود ادامه دهید. آرام نگیرید. چرا که با تمام وجود خواهید دانست چه زمانی آن را خواهید یافت.” (استیو جابز)

مطلب قبلی

چگونه دقایق زندگی مان را افزایش دهیم

چگونه به شغل خود عشق بورزیم

مطلب بعدی

زندگینامه سهراب سپهری – شاعر

7 راه برای اینکه زندگی موفق و بدون محدودیتی داشته باشید

10 دلیلی که چرا ترک عادات بد خیلی سخت و مشکل است

راهنمای اساسی برای روتین های صبحگاهی

چالش 21 روزه: برنامه قانون‌ جذب برای تجلی شادی

چرا تفکر مثبت میتواند سلامت جسمی را بهبود بخشد

شکست را به موفقیت تبدیل کنید: استفاده از قانون جذب برای غلبه…

موفقیت به معنای اتخاذ یک انتخاب بزرگ نیست، بلکه به معنای…

برای چت کردن با ما روی آیکون مشاور فروش کلیک کنید

سلام! به اکانت کاربری خود وارد شوید

بازیابی رمز عبور

پسورد شما به ایمیل شما ارسال خواهد شد

چگونه به شغل خود عشق بورزیم
چگونه به شغل خود عشق بورزیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *