چگونه ب دل بشینیم

 
helpkade
چگونه ب دل بشینیم
چگونه ب دل بشینیم

عوامل مختلفی در افراد موجب جذابیت آنان می گردد برخی به دلیل ویژگی های اخلاقی و برخی دیگر به دلیل ویژگی های ظاهری خود در نگاه دیگران دوست داشتنی به نظر می رسند.

بسیاری از روان شناسان در پی این موضوع هستند که چه ویژگی هایی موجب جذب افراد نسبت به یکدیگر خواهد شد و با بررسی مختلف زوایای این ویژگی ها قصد دارند تا روش هایی را برای جذب افراد به یکدیگر به کار بگیرند.

شما با زیرکی می توانید به رفتار طرف مقابل خود توجه کنید و به شخصیت او پی ببرید با این کار شما بهتر متوجه می شوید که چگونه باید با او رفتار کنید تا در نظر او فردی دوست داشتنی باشید. با تقلید از رفتار طرف مقابل شما می توانید به نتیجه بهتری در تعاملات دو طرفه خود دست یابید.

زمانی که شما می خواهد نظر فردی را نسبت به خود جلب کنید سعی کنید روابط خود را از نظر زمانی و عاطفی گسترده تر کنید این کار امکان بیشتری برای محکم تر شدن این رابطه در اختیار شما قرار می دهد.

چگونه ب دل بشینیم

این کار از دیدگاه روان شناسان انتقال خود به خودی ویژگی نام دارد در حقیقت در این ترفند شما با تعریف کردن از دیگران به نوعی این ویژگی را به خود نسبت می دهید و اطرافیان احساس بهتری نسبت به شما خواهند داشت.

انتقال دادن احساسات مثبت به اطرافیان حس خوبی را در آنان ایجاد می کند و می تواند روابط عاطفی شما را تحت تأثیر خود قرار دهد. حالات ظاهری شما نیز در انتقال دادن این احساسات تأثیرگذار خواهد بود.

داشتن روایطی گرم و صمیمانه به اطرافیان شما احساس اعتماد و امنیت می دهد و موجب می شود تا راحت تر با شما ارتباط برقرار کنند همچنین می توانید در این روابط خود شایستگی های خود را بیشتر نشان دهید.

سعی در زندگی خود عیب ها و نقاط ضعف خود را اصبلاح کنید اما بیان کردن این نقاط ضعف به دیگران نه تنها کمکی نخواهد کرد بلکه موجب می شود تا روابط شما لطمه ببیند بنابراین فردی جسور و قاطع باشید و با داشتن اعتماد به نفس خود را از قضاوت های دیگران دور کنید.

در روابط خود به دنبال اشتراکات اخلاقی باشید زمانی که دو طرف از ویژگی های اخلاقی مشترکی برخوردار هستند با پر رنگ تر کردن آن می توانند روابطی صمیمی و پایدار داشته باشند.

دست دادن و در آغوش گرفتن افراد احساس صمیمیت بیشتری در آنان ایجاد می کند تحقیقات مختلفی که در این زمینه صورت گرفته است به خوبی نشان می دهد که تأثیر اینگونه رفتارها در دایره روابط به چه میزان دارای گستردگی است.

لبخند زدن حس مثبتی در افراد ایجاد می کند و انرژی بیشتری را به آنان انتقال می دهند بیشتر افراد جذب کسانی می شوند که با لبخند با دیگران برخورد می کنند.

باور کردن افراد با همان ویژگی ها احساس خوشایندی را به آنان انتقال می دهد زمانی که شما به دیگران احترام می گذارید و برای آنان ارزش قائل می شوید حس امنیتی را در آنان به وجود می آورید که باعث می شود تا روابط نزدیکتری با شما داشته باشند.

بیان کردن مسائل و موضوعات شخصی می تواند اطلاعات بیشتری از شما و دیگران در اختیار بگذارد و به صمیمی تر شدن رابطه کمک کند برای این کار می توانید از سؤال هایی ابتدایی و کوچک شروع کنید و زندگی شخصی خود و دیگران را بازگو کنید.

شاید قدم اول در برقراری یک ارتباط و ایجاد حس صمیمیت در افراد راز نگه داری باشد زمانی فردی از امانت داری شما آگاهی یابد به راحتی می تواند با شما ارتباط مؤثر برقرار کند.

تحقیقات نشان می دهد افرادی که شوخ طبع هستند روابطی مؤثرتر با سایرین دارند و اغلب این افراد در بیشتر جمع ها دوست داشتنی و جذاب هستند.

به طور مداوم صحبت نکنید بیان بیش از حد ویژگی ها ممکن است از محبوبیت شما کم کند بنابراین به دیگران نیز اجازه دهید تا درباره خود صحبت کنند این کار حس احترام و ارزشمندی از سوی شما را انتقال می دهد.

طبق گفته برخی از روان شناسان وجود کمبودهای عاطفی به شکل های مختلفی می تواند باعث شکل گیری روابط باشد و این آسیب در مواردی می تواند تأثیر مثبتی در برقراری روابط عاطفی داشته باشد.

در یک رابطه برای ایجاد احساس صمیمیت بیشتر می توانید از طریق رفتارهای مستقیم و غیر مستقیم خود به فرد مقابل نشان دهید که احساس خوب و خوشایندی نسبت به او دارید.

منبع : آرگا


بهترین فیلم های آموزش نقاشی با مداد رو در یوتیوب رایگان ببین (فیلتر شکنت رو روشن کن)


برای دیدن شیک ترین و ارزون ترین پک های هدیه، همین حالا کلیک کن


ویدئوهای رایگان تزیین میوه و سالادهای مختلف رو در کانال “ایده های میا” ببین


ساخت وسایل خلاقانه با سبد های میوه بی استفاده


نحوه درست کردن خمیر هزارلا در خانه برای پخت شیرینی های معرکه



چطور در خانه ژل ضد عفونی کننده درست کنیم؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

چگونه ب دل بشینیم

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

قدرت نفوذ در دلها و قلب دیگران حس خوبی ایجاد می کند که آرامش بخش است بنابراین راه های نفوذ در دل دیگران و اصول دوستیابی را طبق آنچه در این بخش از نمناک گفته شده است بشناسید تا با دانستن آنها در هر محیط و گروهی که قرار می گیرید بتوانید رابطه ای موفق و موثر برقرار کنید.

1. برای نفوذ در دل دیگران از آنها شکایت ، انتقاد نکنید .

2. راستگو باشید.

3. در افراد دیگر انگیزه ایجاد نمایید.

4. احساسات خود را از صمیم قلب به دیگران نشان دهید.

چگونه ب دل بشینیم

5. در هنگام مشکلات همیشه خندان باشید.

6. از نام افراد دیگر ایراد نگیرید زیرا زیباترین و مهمترین کلمه نام هر فردی است.

7. دیگران را تشویق کنید تا در مورد خود صحبت کنند و شنونده خوبی باشید.

8. درباره علایق دیگران صحبت نمایید.

9.به گونه ای با دیگران رفتار نمایید که احساس مهم بودن به آنها دست دهد و صادقانه هرکاری برای رفع نیازشان انجام دهید.

10. اجتناب از بحث نمودن بهترین راه موفقیت در آن است.

11.هرگز به افراد دیگر نگویید اشتباه می کنید و به نظرات آنها احترام بگذارید.

12.اشتباهات خود را سریع و صادقانه بپذیرید.

13. صمیمی و دوستانه با دیگران حرف بزنید.

14.طوری با دیگران صحبت کنید که حرفتان را بپذیرند و پاسخشان به شما همواره مثبت باشد.

15. بگذارید دیگران هم صحبت کنند و به آنها گوش دهید.

16. طوری رفتار نمایید که طرف مقابل حس کند از شما برتر است.

17.از نگاه طرف مقابل به همه مسائل نگاه کنید.

18.با عقاید و آرزوهای دیگران همراه شوید.

19.با افرادی که مثبت و با انگیزه هستند دوست شوید.

20.نظرات خود را به بقیه تحمیل نکنید.

21.با علائم غیر کلامی طرف مقابل خود را هماهنگ نمایید.

22.از دیگران صادقانه تعریف نمایید.

23.خود را هماهنگ کنید.

24.به صورت غیر مستقیم اشتباهات دیگران را تذکر دهید.

25.درباره اشتباهاتتان قبل از انتقاد از دیگران صحبت کنید.

26.به جای دستور، از دیگران سؤال کنید.

27.در افراد دیگر احساس امنیت ایجادنمایید.

28. هر گونه پیشرفت و یا نکات مثبتی را در دیگران تحسین کنید.

29. اشتباه دیگران را آسان و قابل اصلاح نشان دهید و آنها را تشویق کنید و مشوقشان باشید .

30.اجازه خوشحال شدن به دیگران را با مطرح کردن پیشنهاد خودتان بدهید.

31.انتظار جبران برای هر کاری که انجام می دهید، نداشته باشید.

32.آنچه برای خود نمی پسندی برای دیگران هم نپسند.

چگونه ب دل بشینیم

33.کلمات را درست انتخاب کنید و حتی با صمیمی ترین آدم های زندگی تان مودب برخورد کنید.

34.تا می توانید متواضع باشید، هیچ کس، آدم های متکبر و خودبرتربین را دوست ندارد.

35.تنفر و بی علاقگی، نفرت افراد را جذب می کند و عشق و محبت، مهربانی و محبوبیت را پس تا دوست نداشته باشید، دوست داشته نمی شوید.

36.در ارتباط با افراد، صبور و بردبار باشید. رفتارهایی را که مورد پسندتان نیست و دوستشان ندارید، اگر مغایر با شرع یا قانون نیست، با سکوت تحمل کنید. 

 

چه بسیار افرادی که این سؤال را از خود یا دیگران می پرسند. در این میان، آنها که علاقه بیشتری به یکدیگر دارند بیشتر در این اندیشه اند که: چه کنیم دوستی هایمان زیادتر
شود؟ چه کنیم که بیشتر در دل دوست هایمان جا باز کنیم؟ و چه کنیم که علاقه او به ما افزون تر گردد؟

دانستن این که چه عواملی باعث افزایش روزافزون دوستی می شود، در واقع به معنای در دست داشتن کلید ورود به اندرون خانه دل هاست. هر کس که این کلید را در اختیار
داشته باشد و راه نفوذ در قلب ها را بداند در واقع، گنجینه دوستی را به چنگ آورده است.

به راستی این کلیدهای طلایی ای که می توان به واسطه آن در دل ها راه یافت و دوستی ها را با آنها روز به روز زیادتر کرد، چه هستند؟ این کدام کیمیاست که باید در پی
رسیدن به آن بود؟ ما می خواهیم با به دست آوردن این کلید، قلب دوستان را فتح کنیم تا دیگر هیچ پدیده و حادثه ای نتواند تا پایان عمر، آن را از بین ببرد.

چگونه ب دل بشینیم

محبّت، رمز و راز زندگی است و بعضی از روان شناسان معتقدند که بسیاری از بیماری های درونی به خاطر فقدان محبّت و سرکوب کردن عاطفه هاست. رسول اکرم(ص)
می فرماید: «خدای جهان، آن کسی را بیش از همه دوست دارد که به دوستان خود، بیشتر از همه مهر بورزد».(1) اگر بخواهیم محبوب دل ها شویم باید دیگران را دوست بداریم؛
باید به آنها عشق بورزیم تا آنها نیز به ما عشق بورزند. تنها از راه محبّت و دوستی است که می توان مالک دل ها شد و در قلب ها نفوذ پیدا کرد. برای زیادتر شدن دوستی و
استحکام آن باید این محبّت و علاقه را ابراز کرد و آن را با زبان و با عمل (یعنی با نیکی کردن به دوست و نزدیکان و دوستداران او) نمایان کرد ؛ زیرا محبّت، همچون آبی است
که به جریان می افتد. این آب، هم پاک است و هم پاک کننده. ابراز علاقه و محبّت، هم بر دوستی می افزاید و هم نامهربانی را از بین می برد.

روزی امام باقر(ع) و امام صادق(ع) با گروهی در مسجد نشسته بودند. کسی از کنار آنها رد می شد. یکی از اهل مجلس گفت: «من این شخص را دوست دارم». امام باقر(ع)
فرمود: «اگر دوستش داری به او بگو و او را از دوستی و علاقه خود، آگاه کن. این کار، موجب دوام دوستی و تقویت پیوندها می شود».(2)

تواضع، یکی از اصول مسلّم اخلاقی است و انسان، با تواضع می تواند بالاترین درجات معنوی را کسب نماید. این صفت اخلاقی، رَمز موفقیت بشر در مسائل اجتماعی و به
طور کلی در همه امور مربوط به دنیاست که در جای خود در روان شناسی و اخلاق، مورد بحث قرار گرفته است.

اما آنچه که در این جا مورد بحث ماست، آن است که تواضع می تواند مایه تقویت دوستی شود. برعکس، هرگونه تکبّر و خودبزرگ بینی در بین دوستان، صمیمیت را از بین
می برد و موجب تفرقه می شود. امام صادق(ع) فرمود: «سه چیزْ دوستی را در پی دارد: دینداری، فروتنی و بخشش».(3)

درباره یکی از علمای معاصر نقل شده است که در یکی از شب ها وی از خواب بیدار می شود و حس می کند که صدایی از داخل حیاط می آید. بیرون می رود و می بیند که دزدی
آمده است و میوه های باغچه را جمع کرده ولی چنان سنگین است که نمی تواند آن را بلند کند و به دوش بیندازد. ایشان خیلی آهسته وارد حیاط می شود و بدون آن که آن شخص
متوجه شود، کمک می کند تا وی گونی را بلند کند و بر دوش بگذارد. ناگهان دزد متوجه می شود که شخصی آمده است. وقتی نگاه می کند متوجه صاحب خانه می شود. ابتدا
عذرخواهی می کند؛ اما آن عالم در جواب، با کمال ادب و تواضع به ایشان می فرماید: «خیر، آقا! شما به منزل پدرتان آمده اید و نیازی به گرفتن اجازه ندارید» و با اصرار زیاد، وی
را مجبور می کند میوه ها را با خود ببرد. فردای آن روز، دزد به محضر این عالم می آید و توبه می کند و از آن پس، انسانی مؤمن و پرهیزگار می شود.

آری! اگر تواضع و ادب، این چنین در روحیات اشخاص خلاف کار تأثیرگذار است، قطعا اثر آن در جان و روح دوستان با ایمانی که برای زندگی خود دوستی و محبّت و ارادت را
برگزیده اند به مراتب، بیشتر و عمیق تر است.

1 . المحجة البیضاء، ج 2، ص 155.

2 . بحارالأنوار، ج 74، ص 181.

3 . همان، ج 78، ص 229.

چه بسیار افرادی که این سؤال را از خود یا دیگران می پرسند. در این میان، آنها که علاقه بیشتری به یکدیگر دارند بیشتر در این اندیشه اند که: چه کنیم دوستی هایمان زیادتر@@N@@شود؟ چه کنیم که بیشتر در دل دوست هایمان جا باز کنیم؟ و چه کنیم که علاقه او به ما افزون تر گردد؟

دانستن این که چه عواملی باعث افزایش روزافزون دوستی می شود، در واقع به معنای در دست داشتن کلید ورود به اندرون خانه دل هاست. هر کس که این کلید را در اختیار@@N@@داشته باشد و راه نفوذ در قلب ها را بداند در واقع، گنجینه دوستی را به چنگ آورده است.

به راستی این کلیدهای طلایی ای که می توان به واسطه آن در دل ها راه یافت و دوستی ها را با آنها روز به روز زیادتر کرد، چه هستند؟ این کدام کیمیاست که باید در پی@@N@@رسیدن به آن بود؟ ما می خواهیم با به دست آوردن این کلید، قلب دوستان را فتح کنیم تا دیگر هیچ پدیده و حادثه ای نتواند تا پایان عمر، آن را از بین ببرد.

محبّت، رمز و راز زندگی است و بعضی از روان شناسان معتقدند که بسیاری از بیماری های درونی به خاطر فقدان محبّت و سرکوب کردن عاطفه هاست. رسول اکرم(ص)@@N@@می فرماید: «خدای جهان، آن کسی را بیش از همه دوست دارد که به دوستان خود، بیشتر از همه مهر بورزد».(1) اگر بخواهیم محبوب دل ها شویم باید دیگران را دوست بداریم؛@@N@@باید به آنها عشق بورزیم تا آنها نیز به ما عشق بورزند. تنها از راه محبّت و دوستی است که می توان مالک دل ها شد و در قلب ها نفوذ پیدا کرد. برای زیادتر شدن دوستی و@@N@@استحکام آن باید این محبّت و علاقه را ابراز کرد و آن را با زبان و با عمل (یعنی با نیکی کردن به دوست و نزدیکان و دوستداران او) نمایان کرد ؛ زیرا محبّت، همچون آبی است@@N@@که به جریان می افتد. این آب، هم پاک است و هم پاک کننده. ابراز علاقه و محبّت، هم بر دوستی می افزاید و هم نامهربانی را از بین می برد.

روزی امام باقر(ع) و امام صادق(ع) با گروهی در مسجد نشسته بودند. کسی از کنار آنها رد می شد. یکی از اهل مجلس گفت: «من این شخص را دوست دارم». امام باقر(ع)@@N@@فرمود: «اگر دوستش داری به او بگو و او را از دوستی و علاقه خود، آگاه کن. این کار، موجب دوام دوستی و تقویت پیوندها می شود».(2)

تواضع، یکی از اصول مسلّم اخلاقی است و انسان، با تواضع می تواند بالاترین درجات معنوی را کسب نماید. این صفت اخلاقی، رَمز موفقیت بشر در مسائل اجتماعی و به@@N@@طور کلی در همه امور مربوط به دنیاست که در جای خود در روان شناسی و اخلاق، مورد بحث قرار گرفته است.

اما آنچه که در این جا مورد بحث ماست، آن است که تواضع می تواند مایه تقویت دوستی شود. برعکس، هرگونه تکبّر و خودبزرگ بینی در بین دوستان، صمیمیت را از بین@@N@@می برد و موجب تفرقه می شود. امام صادق(ع) فرمود: «سه چیزْ دوستی را در پی دارد: دینداری، فروتنی و بخشش».(3)

@@N@@درباره یکی از علمای معاصر نقل شده است که در یکی از شب ها وی از خواب بیدار می شود و حس می کند که صدایی از داخل حیاط می آید. بیرون می رود و می بیند که دزدی@@N@@آمده است و میوه های باغچه را جمع کرده ولی چنان سنگین است که نمی تواند آن را بلند کند و به دوش بیندازد. ایشان خیلی آهسته وارد حیاط می شود و بدون آن که آن شخص@@N@@متوجه شود، کمک می کند تا وی گونی را بلند کند و بر دوش بگذارد. ناگهان دزد متوجه می شود که شخصی آمده است. وقتی نگاه می کند متوجه صاحب خانه می شود. ابتدا@@N@@عذرخواهی می کند؛ اما آن عالم در جواب، با کمال ادب و تواضع به ایشان می فرماید: «خیر، آقا! شما به منزل پدرتان آمده اید و نیازی به گرفتن اجازه ندارید» و با اصرار زیاد، وی@@N@@را مجبور می کند میوه ها را با خود ببرد. فردای آن روز، دزد به محضر این عالم می آید و توبه می کند و از آن پس، انسانی مؤمن و پرهیزگار می شود.

آری! اگر تواضع و ادب، این چنین در روحیات اشخاص خلاف کار تأثیرگذار است، قطعا اثر آن در جان و روح دوستان با ایمانی که برای زندگی خود دوستی و محبّت و ارادت را@@N@@برگزیده اند به مراتب، بیشتر و عمیق تر است.

1 . المحجة البیضاء، ج 2، ص 155.

2 . بحارالأنوار، ج 74، ص 181.

3 . همان، ج 78، ص 229.

این مجله مخصوص کودک و نوجوان می باشد.

چگونه ب دل بشینیم

پیام زن
ویژه مسائل زنان و خانواده

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
محمد جعفری گیلانی
سید ضیاء مرتضوی

3

7733305
7738743
7733305
payam-zan_man@aalulbayt.org

قم، صندوق پستی 371…

پرسمان
فرهنگی، اجتماعی، دانشجویی

مرکز فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری
سید محمدرضا فقیهی
محمد باقر پور امینی
1380
3

7747240
7735473
7743816
info@porseman.net
www.porseman.n…

مبلغان
فرهنگی – تبلیغی
حوزه

1385/6/1
3
mbl

 

اصول دوستیابی و نفوذ بر دیگران و رهبری مؤثر به قرار زیر است :

 

1 – انتقاد، شکایت و محکوم نکنید.

چگونه ب دل بشینیم

 

2 – صادق باشید.

 

3 – در دیگران انگیزه ایجاد کنید.

 

4 – ذاتاً به دیگران علاقه مند باشید.

 

5 – همیشه حتی در هنگام مشکلات و سختی ها خنده رو باشید.

 

6 – به یاد داشته باشید که نام هر فردی زیباترین و مهمترین کلمه است.

 

7 – شنونده خوبی باشید . دیگران را تشویق کنید در مورد خود صحبت کنند.

 

8 – بر اساس علایق دیگران صحبت کنید.

 

9 – طوری رفتار کنید که دیگران احساس کنند مهم هستند و هر کاری که از دستتان بر می آید صادقانه برایشان انجام دهید.

 

10 – بهترین راه موفقیت در بحث، اجتناب از آن است.

 

11 – به « نظر » دیگران احترام بگذارید. هرگز نگویید « اشتباه می کنید »

 

12 – اگر اشتباه کردید، سریع و صادقانه آن را بپذیرید.

 

13 – دوستانه صحبت کنید.

 

14 – طوری صحبت کنید که طرف مقابل همیشه در پاسخ تان « بله » بگوید.

 

15 – اجازه دهید طرف مقابل بیشتر صحبت کند.

 

16 – اجازه دهید طرف مقابل احساس کند از شما برتر است.

 

17 – صادقانه همه چیز را از نگاه طرف مقابل ببینید.

 

18 – با عقاید و آرزوهای مثبت و سازنده دیگران همراه شوید.

 

چگونه ب دل بشینیم

19 – با افراد مثبت و انگیزه دهنده دوست باشید.

 

20 – عقایدتان را به دیگران تحمیل نکنید.

 

21 – خود را با علائم غیر کلامی طرف مقابل هماهنگ کنید.

 

22 – صادقانه از دیگران تعریف کنید.

 

23 – اشتباهات دیگران را غیر مستقیم تذکر دهید.

 

24 – قبل از انتقاد از دیگران در مورد اشتباهاتتان صحبت کنید.

 

25 – به جای دستور صریح، سؤال کنید.

 

26 – در دیگران احساس امنیت ایجاد کنید.

 

27 – هر پیشرفت جزیی و هر نکته مثبتی را تحسین کنید.

 

28 – مشوق باشید و بکوشید اشتباه دیگران را آسان و قابل اصلاح نشان دهید.

 

29 – بگذارید افراد از انجام پیشنهادات شما خوشحال شوند.

 

30 – اگر برای کسی کاری انجام می دهید، انتظار جبران نداشته باشید.

 

از توانایی های مهم است 

 

چگونه ب دل بشینیم

فکرش را بکنید که نیرو و انرژی ای داشتید

 

 که می توانستید هر کسی را که می

 

خواستید متقاعد به انجام کارهای

 

دلخواهتان می کردید . غیرممکن به

 

 نظر می آید ؟ باید بگویم آنقدر ها هم

 

که فکر می کنید سخت نیست برای

 

انجام این کار راههای زیادی وجود دارد

 

 که بتوانید به وسیلۀ آنها افراد را وادار

 

به کاری کنید .

آیا تا به حال دربارۀ این راهها فکرکرده اید ؟

 

 در این مقاله می خواهیم راههایی

 

را به شما معرفی کنیم که با استفاده

 

 ازآنها می توانید نظر دیگران را تغییر دهید .

1- مهربان و صمیمی باشید :

 

برای اینکه روز خوبی داشته باشید

 

 لبخند بزنید .

2-  علاقۀ صمیمانه به مردم نشان دهید :

 

 اگردلمان می خواهد دوست

 

پیدا کنیم باید با اشتیاق وشور به

 

چگونه ب دل بشینیم

 مردم خوشآمد بگوئیم .

3- نام افراد را حفظ کنید :

 

 آدمها به

 

 قدری از نام خود احساس غرور می کنند

 

 که دلشان می خواهد به هر قیمتی

 

که شده است اسم خود را بعد از خود

 

 باقی بگذارند . یادمان نرود که در

 

نام افراد معجزه ای نهفته است و

 

 همۀ افراد دقیقاً و کاملاً نسبت به

 

این امرحساس هستند . 

4- از چیزهایی صحبت بکنید که

 

 دیگران دوست دارند : صحبت خود

 

 را با دیگران با بحث دربارۀ چیزهایی

 

 که در مورد آنها اختلاف نظر دارید

 

شروع نکنید .

 

 5- سؤالاتی بپرسیدکه آدمها دوست دارند

 

جوابش را بدهند .

 افراد را تشویقشان کنید که دربارۀ

 

خودشان و کارهایشان برایتان حرف بزنند .

6- مردم را سرزنش نکنید :

 

یادتان باشد احتمال دارد دیگران

 

 به کلی اشتباه کنند ولی خودشان

 

این طور فکر نمی کنند .

7- گـفته های دیگران را رد نکـنید

 

 : از اعـتراض کردن و جر و بحـثهـای

 

 بی مورد که به هر رابـطه ای پایان

 

 می دهد پرهیز کنید .

8- به صحبتهای دیگران به دقت

 

گوش کنید : اگر می خواهید خودتان

 

 را در دل دیگران جا کنید با علاقه و با

 

تمام وجود به صحبتهایشان گوش

 

 دهید و مرتباً سرتان را تکان دهید و بپرسید :

 

 « خوب بعداً چی شد ؟ » خواهید دید

 

 که گل ازگلشان شکفته می شود .  

 9- به وضعیت ظاهری خودتان توجه کنید :

 

 اولین خاطره ای که درذهن دیگران

 

باقی می گذارید مربوط به آراسته

 

 و تمیز بودن خودتان می باشد .

10- وقت خودتان را با دیگران تقسیم

 

 کنید اگر کارهای خود را زمان بندی کنید

 

 می توانید زمانی را برای افرادی که

 

دوست دارید صرف نمایید .

 

شوخ طبع باشید :

 

 شوخ طبعی باعث می شود دیگران

 

 از گوش سپردن به شما لذّت بیشتری ببرند  .

11- از دیگران ازصمیم دل قدر دانی کنید :

 

 در ازای محبت و خوبی دیگران باید

 

 تشکر و قدردانی کرد چون اگر کسی

 

 تشکر نکند یعنی محبت دیگران را درک نمی کند .

12- همیشه کاری کنید که دیگران

 

احساس کنند آدمهای مهمی هستند :

 

همه دوست دارند دیگران ازآنها تعریف کنند

 

 اگر چنین کاری را کنید می توانید

 

آدمها را در کف دست خود بگیرید .

جان دیوئی می گوید عمیقمترین اشتیاق

 

 درطبیعت بشر آرزوی مهم بودن است

 

 

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

اگه از مطلب راضی بودی اگه میشه ۱ نظر هم بده.مرسی.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

حتی تصور اینکه جذاب باشیم برای ما شیرین است. اکثر آدم ها دوست دارند جذاب باشند ولی خیلی از ماها نمیدونیم چگونه دیگران را جذب خودمون کنیم و گاه در این راه با مشکل مواجه می شویم.

در متن زیر که از افکار و تجربیات چندین شخصیت برگرفته شده، راه کارهای چگونه جذب کردن را به چندین پارامتر مختلف تقسیم کرده ایم.

بارها خداوند رو به خاطر اینکه حس لطیف عاشقیت رو به ما آدم ها داده شکر میکنم.آرزویم اینه که همه عاشق هم باشند و از عاشقیت لذت ببرند.

جذابیت ما نشات گرفته از افکار ماست.خود را برای جذاب شدن آماده و افکارتان را روی مجذوب کردن دیگران متمرکز کنید. مطالب زیر به ترتیب نوشته شده پس به ترتیب بخوانید.

 

چگونه ب دل بشینیم

باور کنید می توانید جذاب باشید:

اول قدم آن است که خود به این باور برسید که می توانید جذاب باشید و در پی آن به این باور برسید که جذاب هستید و تنها مانده که آن را به دیگران ثابت کنید.

 

یافتن و تقویت استعدادهای برترتان:

هر فردی به طور ذاتی استعدادهایی داره که موجب برتری او نسبت به دیگران میشه.شما باید تمام این خصوصیات را در خود پیدا کنید و روی آنها پافشاری کنید و به بهترین شکل ثبتشان کنید.چنان این استعداد ها را تقویت کنید که دیگران شما را بخاطر داشتنشان تحسین کنند.

مثلا اگه صوتی خوبی دارید، این استعدادتان به بهترین شکل تقویت کنید و بگذارید دیگران از استعداد شما لذت ببرید.

 

یادتان نرود رفتارهایتان چقدر مهم هستند:

رفتارها، شخصیت را تشکیل میدهند.همه ما خوب می دانیم افراد محبوب دارای شخصیت های فوق العاده ای هستند، پس مواظب باشید چه می کنید.

از افراد جذابی که می شناسید الگو بگیرید.ببنید چه چیز آنها باعث جذابیتشان می شود! چگونه رفتاری دارند؟ چگونه حرف می زنند؟ و… . همیشه کارهایی انجام دهید که دیگران خوشحال شوند تا از با شما بودن لذت ببرند.

 

نگرش خود را تغییر دهید و عاشق باشید:

انتظارات از شما زیاد خواهد شد. مهربان تر و با گذشت تر از قبل باشید، به دیگران عشق بورزید و عشقتون رو بارها ثابت کنید. باید کارهایی که می کنید بیشتر به نفع دیگران باشد و نباید در مقابل انتظاری داشته باشید  تا محبوبیت شما افزایش پیدا کند.

 

مثل جذاب ها حرف بزنید و مثل جذاب ها بشنوید:

از کارهای مهمی که باعث جذب دیگران به شما میشود، طرز حرف زدنتان است. خلاصه گو باشید تا زیاده گو و پیشنهاد کنید تا انتقاد.

سکوت باعث جذب دیگران نمی شود. همیشه چیزی برای گفتن داشته باشید ولی بگذارید از شما انتظار حرف زدن داشته باشند بعد حرف بزنید. با آرامش حرف بزنید و دیگران را برای شنیدن ادامه کلامتان مشتاق کنید.

 

معمولا افراد فکر می کنند برای جذب دیگران تنها سخنوری خوبی بودن کافی است ولی برای اینکه جذابیت شما بیشتر شود باید شنونده خوبی نیز باشید.

با آرامش در چشمهای طرفتون نگاه کنید، به حرفهایی که می زنه اهمیت بدید و زمان هایی که در وسط حرف زدن چند ثانیه سکوت می کنه تا نفس بگیره و یا یاد مطلبی بیوفته، شما باید ابراز کنید که مایلید ادامه صحبت هاش رو بشنوید و این رو با گفتن کلماتی مثل: چه جالب، ادامه میدی و یا … می تونید بروز بدید. بهش بفهمونین که شنیدن حرفاش لذت می برید.

ضرب المثل قدیمی « مستمع صاحب سخن را بر سر ذوق آورد »  کلام ما را تثبیت می کند.

 

تکراری نباشید:

معمولا یکنواخت بودن باعث میشه کمتر کسی جذب آدم بشه. سعی کنید متنوع باشید و این تنوع به معنی که باید هر بار شما پیشرفتهای زیادی کرده باشید و مثه دفعه قبلتون نباشید.این پیشرفتها میتونه در هر زمینه ای باشه.  با پیشرفهاتون دیگران مجذوب خود کنید.

 

آراسته و شیک پوش ، منظم و با شکوه :

دیگر باید خود را یک آدم جذاب تصور کنید. لباس هایی که بهتان می آید تنتان کنید. این مهم نیست با چه کسی ملاقات دارید و یا به کجا می روید، سعی کنید به بهترین شکل حاضر شوید.

صورت خود را شاداب و خندان نگه دارید و برای تائید کلام دیگران از لبخند استفاده کنید.

 

در کارهایتان با برنامه باشید. شما از افراد معمولی برتر هستید، این را به دیگران ثابت کنید.

بگذارید دیگران از نظم و شکوه شما لذت ببرند.

 

غلبه بر احساسات :

هرگز کسی جذب شما نخواهد شد مگر آنکه بتوانید بر احساساتش غلبه کنید. باید چنان در دل طرفتان نفوذ کنید که برای همیشه مجذوب شما بماند.

توانایی آن را پیدا کنید که بتوانید احساسات طرفتان را در دست بگیرید و بهتر است بدانید جذاب ها هرگز از این توانایی سوء استفاده نمی کنند.

چگونه ب دل بشینیم

 

مواظب باشید کارهایتان باعث تخریبتان نشود:

شما که واقعا قصد جذب اطرافیان را دارید باید بسیاری از نکات را رعایت کنید که ما برخی از مهم ترین ها را ذکر کرده ایم.

هیچ گاه با دروغ نمی توان دیگران را جذب خود کرد.با تخریب دیگران و پشت گویی آنها جذابیت تان بیشتر نخواهد شد. صمیمی و راستگو باشید و دیگر بدقولی را فراموش کنید. عصبی نشوید و به همه احترام بگذارید.

راز نگه دار خوبی باشید و مشکلات خود را نگویید . هرگز از چیزی که هستید مغرور نشوید و از کسی که جذب شما شده سوء استفاده نکنید. بگذارید همه از کنار شما بودن لذت ببرند نه عده ای. 

همه قادر خواهند بود فردی جذاب باشند، تنها کافی است افکار خود را بروی جذب دیگران متمرکز کنید و چندین نکته را که در متن بالا قید شده به کار بگیرید.حال از محبوبیت خود لذت ببرید.


طرح های 3بعدی کاغذ دیواری برای خرید

رزروبلیط وهتل درسراسرایران بابیشترین تخفیف

روش فوق حرفه ای برای نفوذ در دیگران

 

– حسن نیت تان را ثابت کنید.

چگونه ب دل بشینیم

– تمیز و آراسته بودنتان را حفظ کنید.

– برای نفوذ کردن در دل افراد مهر و محبّت تان بروز دهید.

– روش فوق حرفه ای برای نفوذ در دیگران  این است که واقعا عشق بورزید.

– کمک کنید، هدیه دهید، بخشنده باشید.

– راه کمک به سایرین را پیدا کنید.

 

چگونه جذاب باشیم و در دلها نفوذ کنیم

 

– یک  راه برای اینکه چگونه در دیگران نفوذ کنیم این است که ابراز علاقه و دوستی کنید.

– کنترل رفتارها مناسب با اشخاص مختلف داشته باشید.

– در اعماق دریای آدم ها دلایل را پیدا کنید.

– با ایجاد امنیت و اطمینان، به صورت غیرمستقیم اقدام کنید.

– خودتان را خواستنی جلوه بدهید.

– آیینه ی تمام نمای آن ها باشید.

 

چگونه در دیگران نفوذ کنیم

 

– آن ها در تعلیق نگه دارید.

– به جزئیات توجه کنید.

– شخص موردنظر را از سایرین جدا کنید.

– خودتان را اثبات کنید.

– ظاهر را فرموش نکنید.

– زمان زيادي را صرف گوش دادن کنید.

– هیچ فرصتی را برای تشکر از دست ندهید.

– صادق باشید.

 

نفوذ کردن در دل افراد

 

– طوری حرف بزنید که طرف مقابل مدام در پاسخ تان« بله» بگوید.

– قبل از انتقاد از سایرین در خصوص اشتباهاتتان حرف بزنید .

– سپرتان را بیندازید.

– به دیگران چیزی را بدهید که میخواهند .

– استاد حرکات و اقدامات قاطع و جسورانه باشید.

– مودب باشید.

– متواضع باشید.

چگونه ب دل بشینیم

– از دیگران شکایت یا انتقاد نکنید.

– در موقع مشکلات مدام خندان باشید.

– دیگران را تشویق کنید تا در خصوص خویش صحبت کنند.

 

گردآوری: بخش روانشناسی بیتوته

 


ماشین لباسشویی با آبکشی شرعی


سوتین های خوشگل و باکیفیت/تنوع رنگ عالی


همین حالا وکیل بگیر


راهنمای انتخاب و خرید محصولات زناشویی


به همسرت اعتماد نداری؟

مشاهده تمامی مدلهای فرش وامکان خریدآنلاین


چگونه نزد همسر بیشتر دوست داشته شویم؟

رفع دغدغه های فکری که زندگیتون رومختل کرده


سوالات پیش از ازدواج به تفکیک جلسه


به مقصد دلخواهت با کمترین هزینه سفر کن

سریعترین وارزانترین راه سفربه نقاط مختلف


تا60%تخفیف پرطرفدارترین محصولات جنسی

کاملترین درگاه رزرو تورهای داخلی و خارجی


کلکسیون فرشهای مدرن و کلاسیک برای خرید

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

چگونه ب دل بشینیم
چگونه ب دل بشینیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *