چگونه بدنی صاف و بدون جوش داشته باشیم

 
helpkade
چگونه بدنی صاف و بدون جوش داشته باشیم
چگونه بدنی صاف و بدون جوش داشته باشیم

چگونه می‌توانیم پوستی براق و بدون جوش و لک داشته باشیم؟ این سوالی است که بسیاری مواقع به دنبال پاسخ آن هستیم. کلاژن نقش مهمی در درخشندگی و زیبایی پوست ایفا می‌کند و برخی از خوراکی‌ها دارای به صورت طبیعی به تقویت کلاژن پوست کمک می‌کنند. در ادامه با این خوراکی‌ها آشنا شوید.

سرویس ترجمه فردا؛ طاها ربانی: چگونه می‌توانیم صورتی بدون جوش و لک داشته باشیم، چگونه پوستی براق داشته باشیم، چگونه پوستی بدون لک داشته باشیم، چگونه صورتی صاف و یکدست داشته باشیم، چگونه پوستی جوان داشته باشیم، چگونه می‌توان پوست صاف و روشن داشت، چگونه صورت سفید داشته باشیم و یا چگونه پوست سفت داشته باشیم. اگر می‌خواهید به جواب تمام این سوالات برسید، این یادداشت را بخوانید.


صورت و به‌تبع آن پوست صورت، اولین قسمت از وجود ما است که دیگران به آن توجه می‌کنند. از آنجا که پوست ما شاخصه‌ی وجود ما است، سالم نگه‌داشتن و حفظ ظاهر جوان آن اهمیت زیادی پیدا می‌کند. به‌علاوه، همه‌ی ما روزی به سنی می‌رسیم که در آن سن نسبت به پیرشدن پوست‌مان حساس می‌شویم. از آنجا که چشمه‌ی جوانی هنوز کشف نشده، تنها راهی که داریم این است که خودمان از خودمان و بدن و پوست‌مان مراقبت کنیم. خیلی از غذاها هست که می‌تواند به این پوشش ظاهری آسیب برساند. همزمان، خوراکی‌هایی هم هستند که برعکس دسته‌ی اول عمل می‌کنند و باعث می‌شوند پوست شما جوان‌تر و سالم‌تر به‌نظر برسد. طبق نظر یک متخصص پوست، «تغذیه‌ی خوب خشت اول در ساخت پوستی سالم است.» خوردن غذاهای مناسب در پوست شما شگفتی می‌آفریند. بعضی از ترکیبات موجود در این خوراکی‌ها سرعت لایه‌برداری را در پوست افزایش می‌دهد، که این باعث می‌شود پوست از اشعه‌ی فرابنفش کمتر آسیب ببیند. اشعه‌ی فرابنفش عامل به‌وجودآمدن نقطه‌های قهوه‌ای روی پوست و چین‌وچروک است. این ۱۲ خوراکی همان چیزی است که شما برای داشتن پوستی جوان و شاداب به آن نیاز دارید. این خوراکی‌ها به شما کمک می‌کنند برای
مدتی طولانی‌تر از پوست زیبایتان لذت ببرید.


۱. فلفل دلمه‌ای و بروکلی

چگونه بدنی صاف و بدون جوش داشته باشیم

جزء اصلی پوست کولاژن نام دارد که فراوان‌ترین پروتئین در بدن ما است. این ماده بافت اتصال‌دهنده‌ی بدن است، اجزای بدن را در کنار هم نگه می‌دارد، به نرمی و استحکام سلول‌های پوست کمک می‌کند، و کاری می‌کند که سلول‌های جدید جای سلول‌های قدیمی را بگیرند. کولاژن برای انعطاف پوست هم لازم است. از آنجا که ویتامین سی تولید کولاژن را افزایش می‌دهد، خوردن فلفل دلمه‌ای و کلم بروکلی باعث می‌شود پوست صورت‌تان جوان‌تر به‌نظر برسد. این به معنای خط‌های کمتر دور دهان و چشم نیز هست. با خوردن بروکلی و فلفل دلمه‌ای می‌توانید به خشکی و چروکی ناشی از بالارفتن سن نیز غلبه کنید. حداقل باید روزی یک فنجان فلفل دلمه‌ای و بروکلی تازه یا نیم فنجان از پخته‌ی آن‌ها را مصرف کرد.


۲. گوجه

گوجه حاوی لیپوکن است. لیپوکن یک رنگدانه‌ی کاروتینوئید است که به صاف‌ماندن پوست شما کمک می‌کند. ژورنال اروپایی دارو و بیودارو در سال ۲۰۰۸ تحقیقی را منتشر کرد. در این تحقیق، مشخص شده است کسانی که مقدار بیشتر لیپوکن داشته باشند پوست صاف‌تری خواهند داشت. همچنین، خوردن لیپوکن بیشتر می‌تواند به حفاظت بیشتر پوست شما در مقابل اشعه‌ی خورشید کمک کند. پس برای مراقبت از پوست‌تان یادتان نرود که گوجه بخورید. گوجه را می‌توان هم به‌صورت خام خورد و هم به‌صورت پخته. از دیگر محصولاتی که پر از لیپوکن هستند می‌تواند به هویج، هندوانه، گواوا و گریپ‌فروت صورتی اشاره کرد.


۳. سالمون وحشی

هرچند شاید شما چندان دیوانه‌ی ماهی نباشید، ولی سالمون وحشی می‌تواند سلامت پوست‌تان را به‌طرز شگفت‌انگیزی ارتقا بدهد. سالمون وحشی پر از اسیدهای چرب امگا۳ است که باعث حفظ رطوبت پوست می‌شوند. پس چه بهتر که این ماهی همیشه در سبد غذایی شما حاضر باشد. خوردن سالمون وحشی پوست شما را نرم و منعطف می‌کند. همچنین، ترکیبات سلامت‌افزای موجود در سالمون وحشی چربی طبیعی پوست سر را حفظ می‌کند. برای اینکه بهترین نتیجه را از خوردن این ماهی به دست بیاورید حداقل هفته‌ای ۳ وعده و در هر وعده ۱۰۰ تا ۱۷۰ گرم از آن را بخورید.


۴. کاهو

اگر می‌خواهید پوستی درخشان و سالم داشته باشید، کاهو بخورید. نویسنده‌ی کتاب رژیم زیبایی، لیسا درایر، می‌گوید پتاسیم موجود در کاهو «به پوست طراوت می‌دهد، چون گردش خون را بهبود می‌بخشد و امکان این را فراهم می‌کند که اکسیژن و مواد مغذی بیشتری به پوست برسد.» با خوردن ۶ برگ کاهو بیش از ۱۰۰درصد ویتامین آ مورد نیاز روزانه‌ی بدن‌تان را تامین می‌کنید. ویتامین آ روند جایگزینی سلول‌های پوستی را تقویت می‌کند و به این ترتیب به شما پوستی جوان‌تر می‌دهد. دلیل دیگری که برای خوردن کاهو وجود دارد این است که کاهو در بدن ویتامینی را فعال می‌کند که سلامت عروق را افزایش می‌دهد. این امر به‌خاطر این است که خوردن ۶ برگ ماهو ۴۵درصد از نیاز روزانه‌ی بدن به ویتامین کا را تامین می‌کند.


۵. قهوه

خیلی از ما از اینکه هر روز صبح با یک فنجان قهوه مراسم بیدارباش را به جا بیاوریم خوشحال می‌شویم. نکته این‌جا است که خوردن یک فنجان قهوه در هر روز می‌تواند کاری کند که پوست شما سالم‌تر و جوان‌تر هم باقی بماند. به‌علاوه، نوشیدن روزانه‌ی قهوه می‌تواند احتمال ابتلا به سرطان پوست را هم کاهش دهد. ژورنال اروپایی جلوگیری از سرطان مقاله‌ای را منتشر کرده که در آن از مطالعه‌ای بر روی ۹۳۰۰۰ زن گزارش می‌دهد. در این مطالعه، زنانی که قهوه‌ی کافئین‌دار بیشتری می‌نوشیدند خطر ابتلا به سرطان غیرملانومی پوستی کمتری داشتند. این زنان حدود ۱۰‌درصد کمتر از همتایان خود احتمال ابتلا به سرطان داشتند. در عین حال، نوشیدن قهوه‌ی بدون کافئین چنین نتیجه‌ای را به دنبال نداشته است.


۶. توت فرنگی

خیلی از ما توت‌فرنگی را دوست داریم، فقط هم به‌خاطر مزه‌اش. بااین‌حال، توت‌فرنگی منبعی عالی برای ویتامین سی نیز هست، و به‌همین‌خاطر خوردن آن باعث می‌شود پوست‌تان جوان‌تر و سالم‌تر به‌نظر برسد. خوردن روزانه‌ی یک فنجان توت‌فرنگی ۱۵۰درصد از ویتامین سی مورد نیاز بدن‌تان را تامین می‌کند. توت فرنگی دوست پوست شما است؛ خشکی ناشی از بالارفتن سن را از پوست‌تان دور می‌کند و چین‌وچروک‌ها را از صورت می‌زداید.


۷. پاپایا

پاپایا (یا پاپائو) نه‌تنها از خوشمزگی چیزی کم ندارد، که برای پوست‌تان هم فواید بسیاری دارد. یک دلیلش هم اینکه این میوه سرشار از ویتامین سی است. در تحقیقات مشخص شده که ویتامین سی دی‌ان‌ای‌های آسیب‌دیده از اشعه‌ی فرابنفش را بهبود می‌بخشد. یعنی آنتی‌اکسیدان‌ها از پوست در مقابل آسیب‌های ناشی از اشعه‌های خطرناک خورشید حفاظت می‌کنند. اشعه‌ی فرابنفش با شکستن پیوندهای شیمیاییِ سلول‌های پوستی به دی‌ان‌ای آسیب می‌رساند. خوردن پاپایا به بدن مقدار زیادی ویتامین سی می‌رساند و در نتیجه، حفاظی قوی در برابر این اشعه‌ی مضر به‌وجود می‌آورد. این کمک می‌کند که بفهمیم چرا بسیاری از لوازم آرایشی امروزه حاوی ویتامین سی هستند.


۸. توفو

توفو [که از فرایند بستن شیر سویا به دست می‌آید] سرشار از ایزوفلاوون است و به‌همین‌خاطر به حفظ و نگهداری کولاژن‌های تقویت‌کننده‌ی پوست کمک می‌کند. غذاهای دیگری که بر پایه‌ی سویا هستند، مثل شیر سویا و ادامامه [سویای نارس پخته‌شده در داخل غلاف]، نیز به کندشدن روند پیری کمک می‌کنند. در ژورنال کالج آمریکایی تغذیه تحقیقی بر روی موش‌ها منتشر شد. در این تحقیق، به موش‌ها ایزوفلاوون داده شد. در همان زمان موش‌ها را در معرض تابش اشعه‌ی فرابنفش قرار دادند. موش‌هایی که ایزوفلاوون خورده بودند پوستی صاف‌تر و با چروک‌هایی کمتر داشتند، اما موش‌هایی که به آن‌ها ترکیبات پلی‌فنولیک نداده بودند پوست‌شان چروکیده‌تر بود. براساس این تحقیق، محققان به این نتیجه رسیده‌اند که ایزوفلاوون‌ها می‌توانند جلوی شکسته‌شدن کولاژن را بگیرند و از پوست در مقابل اشعه‌ی مضر یو.وی. حفاظت کنند.


۹. سیب

شاید این ضرب‌المثل آمریکایی را شنیده باشید که یک سیب بخور، دیگر دکتر نرو. خوردن این میوه‌ی خوشمزه پوست شما را درخشان و سالم نگه می‌دارد. سیب حاوی کوئرستین است که نوعی فلاوونول است که در بسیاری از میوه‌ها، سبزی‌ها، و غلات یافت می‌شود. این آنتی‌اکسیدان قوی پوست را به روش‌های مختلفی در مقابل اشعه‌های سوزاننده‌ی فرابنفش محافظت می‌کند. اشعه‌ی فرابنفش باعث به‌وجودآمدن انواع زیادی از سرطان‌های پوست است. پوست سیب پر از کوئرستین و فیبر است. پوست میوه جایی است که بیشتر ویتامین‌ها در آن قرار دارند. برای همین است که نباید هیچ‌وقت میوه را پوست بکنیم. اگر قرار است زیر آفتاب بروید، به غیر از زدن عینک دودی، یکی دو سیب هم بخورید تا در برابر اشعه‌های مضر فرابنفش از خودتان حفاظت دوچندانی کرده باشید.


۱۰. ماهی تن

ماهی تن درست مثل ماهی سالمون و ساردین سرشار از اسیدهای چرب امگا۳ است. ماهی تن، به‌غیر از اینکه پوست شما را جوان‌تر و سالم‌تر نگه می‌دارد، جلوی سرطان پوست را هم می‌گیرد. یکی از چربی‌های امگا۳ در ماهی پرچرب EPA (یا ایکوزاپنتانوییک اسید) نام دارد. ثابت شده که این اسید چرب میزان کولاژن را ثابت نگه می‌دارد. کولاژن یک نوع پروتئین فیبری است که استحکام پوست را حفظ می‌کند. متخصصان پوست و دیگر پزشکان توصیه می‌کنند که در برنامه‌ی غذایی هفتگی حتماً ماهی پرچرب هم وجود داشته باشد. به‌غیر از اینکه غذاهای دارای امگا۳ برای پوست مفید هستند، برای قلب و سلامتی نیز فواید زیادی دارند.


۱۱. کاکائو

می‌گویند که اگر زیاد شکلات بخورید آکنه می‌گیرید. اما مطالعات زیادی انجام شده که نشان می‌دهند هیچ ارتباطی بین خوردن شکلات و مشکلات پوستی وجود ندارد. فلاوانول‌های کاکائو باعث بهبود جریان خون به سمت پوست سر و دیگر جاهای بدن می‌شود. خوردن شکلات سیاه همچنین مواد مغذی‌ای را که پوست سر برای سالم‌ماندن به آن‌ها احتیاج دارد تامین می‌کند. فلاوونوئید موجود در کاکائو، که به آن اپیکاتچین می‌گویند، می‌تواند سلامت کلی پوست شما را افزایش دهد. اپیکاتچین جریان خون را در پوست افزایش می‌دهد، که این به‌نوبه‌ی خود باعث رسیدن اکسیژن و مواد مغذی بیشتر به پوست می‌شود. با این خواص، خوردن یک نوشیدنی کاکائویی پر از اپیکاتچین بر شما واجب است. درواقع، مطالعه‌ای که در ژورنال تغذیه منتشر شد، و در آن ۲۴ زن مورد مطالعه قرار گرفته بودند، نتایج شگفت‌انگیزی را نشان داده است. زنانی که، به‌مدت ۱۲ هفته، هر روز، نوشیدنی کاکائویی پر از اپیکاتچین مصرف کرده بودند بافت پوست‌شان به‌شدت بهبود پیدا کرده بود.


۱۲. سیب‌زمینی شیرین

سیب‌زمینی شیرین حاوی بتاکاروتن است، که رادیکال‌های آزاد را نابود می‌کند. نابودی رادیکال‌های آزاد به‌نوبه‌ی خود جلوی تخریب سلول‌های پوست را می‌گیرد. به دلیل اینکه بدن بتاکاروتن را به ویتامین آ تبدیل می‌کند، این فرایند به مبارزه با نشانه‌های بالارفتن سن نیز کمک می‌کند، ضمن اینکه از پوست هم حفاظت می‌کند و آن را سالم نگه می‌دارد. می‌توانید گرمک، انبه، و هویج را هم امتحان کنید چون این خوراکی‌ها نیز از بتاکاروتن سرشارند.


ویژه


لینک کوتاه خبر :

بروکر فارکس

پنجره دوجداره طهران وین

اقامت ترکیه

لپ تاپ استوک

فلومتر

آپلود عکس رایگان

دانلود فیلم و سریال ایرانی

آرام بند

رزرو بلیط هواپیما

خرید فالوور ارزان

چگونه بدنی صاف و بدون جوش داشته باشیم

دانلود آهنگ جدید

دندانپزشکی اطفال با بیهوشی

دوره mba دانشگاه تهران

با همراه مکانیک مطمئن بخرید، آسان بفروشید

آموزش بورس

تعمیر و سرویس ژنراتور

موسسه ونوس

دانلود فیلم

برج خنک کننده

نهال بادام

نهال بادام

مشاوره تلفنی آرموو

دستگاه جوجه کشی

دانلود سریال ملکه گدایان

طراحی سایت

خرید فالوور اینستاگرام

اجاره خودرو

دانلود سریال ملکه گدایان

تور استانبول بیسان گشت

باتری گوشی

تاسیسات

موسسه حقوقی تهران وکیل

دانلود فیلم

لپ تاپ استوک

خرید cp کالاف دیوتی موبایل

طلاق توافقی

خرید نهال

ارسال بار

الی گشت

قیمت دلار

فردانیوز در شبکه‌های اجتماعی

تمامی حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری فردا نیوز میباشد و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است

داشتن پوستی صاف تأثیر زیادی در زیبا به نظر رسیدن چهره افراد و افزایش اعتماد به نفس آن ها دارد . به همین دلیل اکثرافراد به دلیل راه حلی برای داشتن پوست صاف و بدون جوش اند . برخی افراد عادت دارند به محض جوش زدن ، آن را می ترکانند . این یک عادت غلط است و ترکاندن جوش سبب بدتر شدن اوضاع می شود . جوش ها با خود مواد آلوده ای دارند که با ترکاندن به مناطق دیگر پوست منتقل می شوند .

صورت صاف و بدون جوش تأثیر زیادی در جوان سازی پوست نیز دارد . در ادامه راه حل هایی را به شما پیشنهاد می کنیم که کمک می کند پوست شما کمتر مستعدجوش و لک باشد . برای آشنایی بیشتر بادکتر مهریار زرین جویی پزشک پوست ، مو ، زیبایی اصفهان همراه باشید .

صورت خود را بیش از حد نشویید

بسیاری از لکه ها و جوش های پوستی به دلیل شستشوی زیاد پوست به وجود می آیند . صابون ها و مواد شوینده پوست حاوی مواد شیمیایی هستند که تماس بیش از اندازه پوست با این مواد سلامت پوست را به خطر می اندازد و باعث بروز لکه ها و جوش های پوستی می شود . مناطق مستعد بروز جوش های پوستی را با یک پاک کننده ملایم و آب گرم دو بار در روز شستشو دهید تا تحریک پوست برای بروز جوش های پوستی به حداقل برسد .

از صابون های بدون چربی استفاده کنید

چگونه بدنی صاف و بدون جوش داشته باشیم

چربی صابون وارد خلل پوست می شود و زمینه را برای بروز لکه ها و جوش های پوستی فراهم می کند . تا جایی که ممکن است از صابون هایی که روی آن نوشته شده ضد آکنه استفاده کنید .

در طول روز زیاد آب بنوشید

نوشیدن زیاد آب در طول روز باعث می شود پوستی شفاف داشته باشید و بدنتان دچار کم آبی نشود .

کرم ضدآفتاب بزنید

قرار گرفتن در معرض نور خورشید می تواند باعث ایجاد لکه های پوستی شود .هنگام خارج شدن از منزل حتما از کرم های ضد آفتاب بدون چربی با فاکتور محافظت در برابر نور خورشید (SPF)30 استفاده کنید تا اشعه فرابنفش خورشید به پوستتان آسیب نرساند. دقت کنید کرم  ضد آفتابی که می خرید حتما بدون چربی باشد تا منجر به بروز آکنه های پوستی نشود . کرم ضد آفتاب را هر دو ساعت یک بار مجددا استفاده کنید.

مرتب از مواد آرایشی استفاده نکنید

مواد  آرایشی چرب منافذ پوست را مسدود می کند و جوش های پوستی و آکنه زیادی بر روی پوست ایجاد می کند . بنابراین از مصرف مواد آرایشی چرب خودداری کنید . حتی الامکان از مواد آرایشی استفاده کنید که حاوی مواد معدنی سبک و پودری شکل هستند تا احتمال بروز جوش وآکنه کمتر شود . قبل و بعد استفاده از مواد آرایشی حتما صورت خود را بشویید . دست و انگشتان ، میکروب زیادی را حمل می کنند و می توانند منجر به جوش و آکنه شوند برای مصرف کرم و وسایل آرایشی از وسیله هایی مانند پنبه استفاده کنید .

از برنزه کردن پوست خودداری کنید

عده ای به اشتباه تصور می کنند برنزه کردن پوست سبب پاک شدن پوست از آلودگی ها می شود در صورتی که این یک تصور غلط است . برنزه کردن پوست نه تنها سبب پاک شدن پوست از آلودگی ها می شود بلکه اشعه فرابنفش خورشید خطر ابتلا به سرطان پوست ، پیری زود رس و چین وچروک را افزایش می دهد . هم چنین استفاده از برخی مواد و داروها قبل و حین برنزه کردن ، آسیب پوست توسط اشعه فرابنفش را چند برابر می کند .

از مصرف محصولاتی که سبب چرب شدن مو ها می شود اجتناب کنید

همیشه موهای خود را تمیز نگه دارید و از مصرف موادی مانند ژل مو که چربی زیادی دارد خودداری کنید . اگر موهای چربی دارید روزانه آن ها را بشویید .

به صورت خود دست نزنید

از لمس یا مالش صورت خود خودداری کنید . مالش صورت سبب بدتر شدن آکنه می شود .هم چنین از گذاشتن دستتان زیر چانه اجتناب کنید و تلفن همراه خود را دورتر از پوستتان بگیرید .

از تماس زیاد موهای سر با پوست جلوگیری کنید

مو حاوی چربی است بنابراین  تماس زیاد آن با پوست سبب مسدود شدن منافذ پوست و ایجاد جوش های پوستی می شود .

بسیاری از مواد خوراکی وجود دارند که کمک می کنند شما پوستی صاف و بدون جوش داشته باشید .بسیاری از دکتر های پوست اعتقاد دارند تغذیه خوب  ، خشت اول داشتن پوستی سالم است . مواد غذایی زیادی وجود دارند که ترکیبات موجود در آن ها سرعت لایه برداری در پوست را افزایش می دهد و کمک می کند پوست کمتر از اشعه فرابنفش آسیب ببیند . در ادامه چند مورد از این خوراکی ها را به شما معرفی می کنیم :

فلفل دلمه ای و بروکلی

کولاژن جزء اصلی پوست و فراوان ترین پروتئین در بدن ما است . این ماده بافت اتصال دهنده ی بدن است که اجزای بدن را در کنار هم نگه می دارد . کولاژن به نرمی و استحکام سلول های پوست کمک می کند و باعث می شود سلول های جدید جای سلول های قدیمی را بگیرند .

ویتامین سی تولید کولاژن را افزایش می دهد و باعث می شود پوست جوان تر به نظر برسد . از خوراکی هایی که مقدار زیادی ویتامین سی دارند می توان به فلفل دلمه ای و بروکلی اشاره کرد . با خوردن فلفل دلمه ای و بروکلی می توانید به خشکی و چروک ناشی از بالا رفتن سن غلبه کنید . روزانه حداقل یک فنجان فلفل دلمه ای و بروکلی تازه یا نیم فنجان پخته آن را مصرف کنید .

قهوه

افراد معمولا از این که صبح خود را با یک فنجان قهوه آغاز کنند حس خوبی پیدا می کنند . خوردن یک فنجان قهوه در روز کمک می کند پوست شما سالم تر و جوان تر بماند . قهوه هم چنین خطر ابتلا به سرطان را نیز کاهش می دهد  .

گوجه

گوجه دارای لیپوکن است که تا حد زیادی می تواند به صاف ماندن پوست شما کمک کند . براساس تحقیقات انجام شده کسانی که مقدار بیشتری لیپوکن داشته باشند پوست صاف تری خواهند داشت .لیپوکن هم چنین نقش تأثیر گذاری در حفاظت پوست از اشعه خورشید دارد . برای مراقبت از پوستتان گوجه را به صورت خام و پخته مصرف کنید . علاوه بر گوجه میوه های زیر نیز دارای مقدار زیادی لیپوکن هستند :

کاهو

اگر می خواهید پوستی درخشان و سالم داشته باشید کاهو بخورید . پتاسیم موجود در کاهو به پوست طراوت می دهد و گردش خون را بهبود می بخشد . از خواص دیگر کاهو این است که باعث می شود اکسیژن و مواد مغذی بیشتری به پوست برسد . ۶ برگ کاهو کمک می کند بیش از ۱۰۰ درصد ویتامین آ مورد نیاز بدنتان تأمین شود . ویتامین آ روند جایگزینی سلول‌های پوستی را تقویت می‌کند به این ترتیب شما پوستی جوان تر خواهید داشت . جالب است بدانید خوردن ۶ برگ کاهو ۴۵درصد از نیاز روزانه‌ی بدن به ویتامین کا را تامین می‌کند.

ماهی سالمون وحشی

سالمون وحشی حاوی مقدار زیادی امگا ۳ است و می تواند سلامت پوست را به طرز شگفت انگیزی ارتقا دهد .سالمون وحشی رطوبت پوست راحفظ می کند و کمک می کند پوست شما نرم و منعطف باشد . توصیه می شود حداقل هفته ای سه وعده و در هر وعده ۱۰۰ تا ۱۷۰ گرم از این ماهی رابخورید . ماهی تن نیز سرشار از امگا۳ است .

سیب‌زمینی شیرین

سیب زمینی شیرین حاوی  بتاکاروتن است به همین دلیل قادر است رادیکال‌های آزاد را نابود کند . نابودی رادیکال‌های آزاد به‌نوبه‌ی خود جلوی تخریب سلول‌های پوست را می‌گیرد . بدن بتاکاروتن را به ویتامین آ تبدیل می‌کند .این فرایند به مبارزه با نشانه های بالا رفتن سن کمک می کند .هم چنین از پوست محافطت می کند و آن را سالم نگه می دارد . خوراکی های دیگری که سرشار از  بتاکاروتن هستند عبارتند از :

توت فرنگی

توت فرنگی منبع عالی ویتامین سی است  وخوردن آن باعث می شود پوست جوان تر و سالم تر به نظر برسد . خوردن روزانه‌ی یک فنجان توت‌فرنگی ۱۵۰درصد از ویتامین سی مورد نیاز بدن‌تان را تامین می‌کند . توت فرنگی قادر است خشکی ناشی از بالا رفتن سن را از پوستتان دور کند و چین و چروک ها را از صورت بردارد .

پاپایا

پاپایا یا پاپائو سرشار از ویتامین سی است و برای پوست فواید زیادی دارد . ویتامین سی دی‌ان‌ای‌های آسیب‌دیده از اشعه‌ی فرابنفش را بهبود می‌بخشد و از پوست در برابر اشعه های خطرناک خورشید حفاظت می کند .

اشعه‌ی فرابنفش با شکستن پیوندهای شیمیاییِ سلول‌های پوستی به دی‌ان‌ای آسیب می‌رساند. خوردن پاپایا به بدن مقدار زیادی ویتامین سی می‌رساند و در نتیجه، حفاظی قوی در برابر این اشعه‌ی مضر به‌وجود می‌آورد. این کمک می‌کند که بفهمیم چرا بسیاری از لوازم آرایشی امروزه حاوی ویتامین سی هستند.

چگونه بدنی صاف و بدون جوش داشته باشیم

لیمو

لیمو حاوی ویتامین c است و با آن می توان لکه های تیره روی پوست را کاهش داد .ابتدا صورت و گردن خود را با آب لیموی تازه مرطوب کنید . بعد از گذشت ۱۰ دقیقه صورت خود را با آب ولرم بشویید . سپس چند برش از خیار روی پوستتان بمالید تا نرم و مرطوب شود . این کار را حتما هر روز یا یک روز در میان انجام دهید .

روش دیگر استفاده از لیمو به این صورت است که باید آب نصف لیمو را بگیرید و با یک یا دو قاشق غذا خوری عسل خام مخلوط کنید . این ماسک را روی صورت خود بگذارید و بعد از ۱۵ تا ۲۰ دقیقه صورت خود را آب بکشید . برای لایه برداری پوست  می توانید یک قاشق چای خوری آب لیمو و شکر با یکدیگر مخلوط کنید . ماسک تهیه شده را روی صورت ، گردن و دست ها بمالید سپس به صورت دایره ای ماساژ دهید . محل‌های آغشته به ماسک را بعد از ۱۰ دقیقه با آب ولرم بشویید. این ماسک لایه‌بردار را می‌توانید هفته‌ای یک‌بار استفاده کنید تا پوست‌تان درخشان‌تر شود.

عسل

عسل یک مرطوب کننده عالی است که خواص آنتی باکتریال زیادی دارد . از دیگر خواص عسل می توان به مقابله با عفونت های پوستی اشاره کرد . در ادامه روش استفاده از عسل را برای شما توضیح خواهیم داد :

عسل را مستقیم روی پوست خود بمالید وبعد از این که به طور طبیعی خشک شد با آب ولرم بشویید . این کار را روزی یک بار یا یک روز در میان انجام دهید تا اثر آن را مشاهده کنید. آب موجود در عسل موجب نرم و مرطوب شدن عمیق پوست می شود .

نحوه دیگر استفاده از عسل به این صورت است که دو قاشق چای خوری شیر و یک قاشق عسل را بایکدیگر مخلوط کنید .  سپس یک قاشق چای خوری آرد نخودچی به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید. ماسک به‌دست آمده را روی صورت خود بمالید و بعد از ۲۰ دقیقه، با آب گرم بشویید. این ماسک را هفته ای یک بار امتحان کنید تا اثر فوق العاده آن را ببینید .

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرستادن دیدگاه

پوست، مو، زیبایی، لیزر، تزریق ژل و بوتاکسجراحی محـــــــدود (مینور)

مطب پوست، مو و زیبایی دکتر زرین جویی یکی از مجهزترین، مدرن ترین و شیک ترین مطب پوست، مو و زیبایی در اصفهان که برای ارائه خدمات تزریق ژل، بوتاکس، بلفاروپلاستی، لیفت ابرو، لیفت لب، کربوکسی، پلاسما، مزوتراپی و میکرودرم از به روز ترین تجهیزات و تکنولوژی جراحی پوست و مو بهر می گیرد. مفتخریم که میزبان شما باشیم

آدرس مطب: اصفهان، میدان آزادی، ساختمان آزادی، بلوک B، طبقه ۳، واحد ۲۱

تلفن:۰۳۱۳۶۶۲۳۶۵۱ – ۰۹۱۳۱۰۸۹۸۶۱ – ۰۳۱۳۶۶۱۳۹۲۰

صفحه اینستاگرام:instagram.com/drzarrinjooei

طراحی و سئو سایت توسط لارن مارکتینگ

چگونه پوستی صاف و بدون جوش داشته باشیم؛ 11 توصیه از متخصصان پوست

درباره ی اینکه چگونه پوستی صاف و روشن داشته باشیم، از چهار نفر از بهترین متخصصان پوست، راهنمایی خواستیم و آنها به 11 باید و نباید اشاره کردند.

به گفته ی دکتر دبرا جلیمن، دارای برد تخصصی در زمینه ی پوست و مو، و نویسنده ی کتاب “قوانین پوست؛ اسرار تجارت بهترین متخصصان پوست نیویورک”،  فیس براش پوست شما را بهتر از آلودگی، باکتری، و مواد آرایشی پاک می کند. همچنین پوست شما را به طور سطحی لایه برداری میکند، و آن را نرم و لطیف می‌سازد. فقط حواستان را جمع کنید که از محصولی استفاده کنید که مناسب با جوش و آکنه طراحی شده باشد. بعضی از براش ها ممکن است کمی زبر باشد و باعث قرمزی و حساس شدن پوست شود.

برخلاف میل رایج، دکتر جلیمن استفاده از شوینده‌های قوی که چربی پوست را خشک می‌کند را توصیه نمیکند و یک شوینده‌ی ملایم که برای پوست‌های مستعد جوش طراحی شده باشد را پیشنهاد می‌دهد. این به نظر متناقض می‌آید اما، هر شوینده ای که چربی طبیعی پوست را از بین ببرد، شما را مجبور به استفاده از محصولات روغنی می‌کند. و بله… این باعث جوش زدن بیشتر خواهد شد.

پیشنهاد رنگدونه: فوم شستشوی صورت لانشیو را امتحان کنید.

چگونه بدنی صاف و بدون جوش داشته باشیم

تونرهای حاوی الکل برای بیشتر افراد انتخاب بدی به شمار می‌رود. مخصوصا کسانی که مستعد جوش هستند. در عوض، دکتر جلیمن تونرهای حاوی گلیکولیک اسید یا سالیسیلیک اسید را پیشنهاد می‏کند. استفاده از این تونرها صبح و شب بعد از شستن صورت، باعث میشود سلول های مرده از پوستتان جدا شده و باعث گرفتگی منافذ پوست نشود. همچنین، تونر مناسب ph پوست شما را تنظیم میکند، پوست را تسکین می‌دهد، و قرمزی پوست را کم میکند.

پیشنهاد رنگدونه: تونر رزواتر و هیالورونیک اسید ogulia

احتمالا فیلم های ترکاندن جوش را دیده اید و لذت وسواس گونه‌ی تماشای این فیلم‌ها را چشیده اید. اگر دوست دارید تماشا کنید ولی خودتان چنین کاری را انجام ندهید. در عوض از درمان های نقطه‌ای استفاده کنید. این محصولات دقیقا بر روی جوش زده می‌شوند و آن را خشک کرده و التهابش را کم میکند. همچنین میتوانید از ماسک‌ها،لایه بردارها، و ابزارهای مراقبت پوست استفاده کنید تا قرمزی جوش را کم کنید.

پیشنهاد رنگدونه: از پماد ضدجوش لیون پیر و  ماسک ورقه‌ای ضد آکنه یوجین استفاده کنید.

به گفته‌ی دکتر جرمی بروئر، رئیس پژوهشگاه درمانی لیزر و جراحی پوست نیویورک، استفاده‌ی موضعی از رتینوئید از مسدود شدن منافذ پوست جلوگیری میکند و کمک میکند درمان جوش بهتر و سریع‌تر شود. این محصولات ممکن است برای پوست شما قوی و خشن باشد پس بهتر است در ابتدا مقدار بسیار کمی از آن را فقط هر سه روز یک بار استفاده کنید. وقتی پوستتان عادت کرد، می‌توانید رتینوئیدها را به روتین شبانه‌ی خود اضافه کنید.

این باور که قرار گرفتن در معرض آفتاب باعث از بین رفتن التهاب جوش  می‌شود، افسانه ای غیر واقعی است. به گفته‌ی دکتر دندی انگلمن، جراح و متخصص پوست و عضو انجمن جراحان زیبایی منهتن، آفتاب، گرما، و رطوبت هوا باعث می‌شود که غدد ترشح چربی بیش از حد فعال شوند و باعث جوش و التهاب شدید شود. برای در امان ماندن از آکنه و التهاب پوست، ضد آفتابی بدون چربی و ضد جوش‌های سرسیاه انتخاب کنید و هر 2 یا 3 ساعت یک بار آن را تمدید نمایید.

پیشنهاد رنگدونه: ضد آفتاب spf45 ایمیجز را امتحان کنید.

برای پوست‌های چرب و مستعد آکنه، خاک می‌تواند دوست بسیار خوبی باشد. خاک رس پوست را از آلودگی و چربی اضافه پاک میکند و در عین حال باعث خشکی، و تحریک پوست هم نمی‌شود. دکتر جلیمن استفاده‌ی یک بار در هفته از ماسک خاک رس را پیشنهاد می‌دهد. اگر پوست ملتهبی دارید، ماسک خاک رسی پیدا کنید که حاوی آنزیم های مفید یا گوگرد باشد تا التهاب پوست را درمان کند و قرمزی آن را کاهش دهد.

پیشنهاد رنگدونه: ماسک خاک رسی بن بنگ و ماسک حبابی خاک رسی بیوآکوا را متحان کنید.

ما هر روز توصیه‌های زیادی درباره‌ی تغذیه می‌شنویم. -پیتزا نخور، چربی چربی میاره، شکلات دشمن پوسته.-  که همواره وسوسه می‌شویم همه‌یشان را نادیده بگیریم. تحقیقات اخیر شما را نجات میدهد. شکر و غذاهای با قند بالا (برنج سفید، نان سفید، پاستا، سیب زمینی) و شیر کم چرب، التهاب پوست را تشدید می‌کند. دکتر جلیمن رژیم سرشار از آنتی اکسیدان را پیشنهاد میکند که شامل میوه، سبزی، آجیل، چای سبز و سیاه، و ماهی است. اگر برایتان امکان پذیر نیست که آنتی اکسیدان لازم را از طریق غذا به بدنتان برسانید، میتوانید از مکمل‌های غذایی استفاده کنید.

اگر درمان های بالا روی آکنه‌های شما جواب نداد، به دنبال دستگاه نور LED باشید. دکتر رابین ایوانز، دارای برد تخصصی پوست و مو دربیمارستان پوست کانکتیکات جنوبی توضیح می‌دهد که نوردرمانی به کمک لامپ‌ها LED نوعی انرژی نوری ضعیف است که در پوست نفوذ می‌کند، باعث واکنش‌های مختلفی در پوست می‌شود و مشکلات زیادی را هدف قرار می‌دهد. این درمان، می‌تواند بافت پوست را ترمیم کند و جای زخم را بهبود بخشد. همچنین این انرژی می‌تواند باکتری‌ها را مورد هدف قرار دهد، التهاب پوست را کم کند، و باعث کلاژن سازی شود.

باکتری‌های موجود بر روی تلفن همراهتان می‌تواند باعث جوش و التهاب شود که تا روی گونه گسترش می‌یابد. توصیه‌ی دکتر جلیمن این است که گوشی را روی صورتتان قرار ندهید و در عوض از هندزفری استافاده کنید. ما قبلا با تلفن همراه خود محتاطانه رفتار می‌کردیم اما اکنون می‌دانیم که می‌توانیم آن را با دستمال ضدعفونی کننده ویا  پد پنبه ای  آغشته به الکل تمیز کنیم.

به خواب شب، خواب زیبایی هم می‌گویند چون هنگام خواب پوست خودش را بازسازی می‌کند، کلاژن سازی می‌کند، و زخم‌ها را بهبود می‌دهد. اگر خود را از خواب خوب محروم کنید، نه تنها دچار پف و گودی و سیاهی زیر چشم می‌شوید بلکه، به احتمال زیاد خیلی زود دچار جوش، چین و چروک، کم آبی و زبری پوست خواهید شد. بزرگسالان حداقل به هفت ساعت خواب راحت در شب احتیاج دارند. پس یک یا دو ساعت قبل از خواب، وسایل الکترونیکی خود را کنار بگذارید و یک دوش آب گرم بگیرید. افزایش دمای بدن، شما را خواب آلوده می‌کند و کیفیت خواب شما را در طول شب بهبود می‌بخشد.

پوست صورتم خیلی تیره شده چکار کنم همینطور دست و پاهام

جوش ندارم فقط پوستم تیره شده چندتا راهکار میدین برای شفافیت و سفیدی پوست صورت و بدن

به قسمت ضد لک و روشن کننده فروشگاه رنگدونه مراجعه کنید محصولات متنوعی موجود هست، من به شما کرم ضد لک و روشن کننده بیوآکوا رو پیشنهاد می‌کنم

محصولات که پیشنهاد کردین بیشترشون تموم شدن لطفا شارژ کنید دوباره

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

واتساپ : 09377589220

تلگرام: 09377589220

اینستاگرام:  _rangdoneh_@

 

تمامی حقوق این وبسایت مربوط به رنگدونه می باشد

حال پوستت رو خوب کن

هر هفته نکات کلیدی دریافت کنید

با عضویت در خبرنامه ما ، یاد بگیرید که چطور از پوست خود مراقبت کنید

زیبایی و شفافیت پوست مهم ترین اصل زیبایی خانم ها است و ما همه تمایل به داشتن پوستی زیبا و بی عیب و نقص داریم، اما بسیاری از آلودگی ها و عوامل دیگر باعث کدر شدن و یا پیر شدن پوست می شود در این بخش از سلامت پوست و موی نمناک چند ماسک و راه حل ساده میتواند شما را به پوست صاف و شفاف برساند.

در این مقاله، ما راهنمایی هایی را به شما می دهیم تا بتوانید در خانه آنها را انجام دهید اما این ها همه چیز درباره پک های پوستی نیستند ما در نمناک همچنین سعی کرده ایم که با معرفی برخی مواد غذایی خاص و سایر اصول مراقبت، که اغلب نادیده گرفته می شوند، زیبایی را به پوستتان برگردانیم.

یک فنجان چای سبز خنک شده، 2 قاشق آرد برنج و نصف قاشق عسل را با هم ترکیب کنید و هر روز صبح بنوشید. 

یک قاشق غذا خوری جوی دوسر پخته و له شده و یک قاشق غذا خوری آبلیمو را با هم ترکیب کنید و به آرامی بر روی صورت ماساژ دهید.اجازه دهید خشک شود و سپس بعد از 20 دقیقه با آب یرد بشویید و با یک حوله نرم و تمیز خشک کنید.این درمان را قبل از رفتن به حمام انجام دهید. 

چگونه بدنی صاف و بدون جوش داشته باشیم

نکته:اگر پوست حساسی دارید بهتر است آبلیمو را با کمی آب رقیق کنید. 

3. پک زرد چوبه و لیمو بینظیر برای پوست صاف و شفاف:

یک قاشق غذا خوری آب ، یک قاشق غذا خوری آبلیمو، یک قاشق غذا خوری زرد چوبه و یک قاشق شیر را با هم ترکیب کنید ، تا زمانی که یک خمیر به دست آید.سپس به مدت 5 دقیقه آن راروی پوست خود اسکراب کنید و بعد از حدود 20 دقیقه با آب سرد بشویید و سپس با یک حوله تمیز خشک کنید.

این درمان را قبل از رفتن به حمام انجام دهید. 

یک قاشق غذا خوری زرد چوبه و یک قاشق غذا خوری آب گوجه فرنگی را با هم ترکیب کنید و سپس روی صورت خود اعمال کنید و بعد از 15 دقیقه با آب سرد بشویید.این درمان را قبل از حمام انجام دهید.

مقداری پوست پرتقال خشک شده و یک قاشق غذا خوری ماست تازه را تهیه کنید. ابتدا پوست ها را آسیاب کنید و بعد با ماست ترکیب کنید.سپس ماسک بدست آمده را روی صورت خود اعمال کنید و بعد از 20 دقیقه با آب سرد بشویید ؛ این درمان را قبل از حمام انجام دهید. 

یک قاشق غذا خوری ماست تازه و یک قاشق چای خوری آبلیمو را ترکیب کنید و به صورت خود بمالید و بعد از 20 دقیقه با آب سرد بشویید.طبق روال این درمان را نیز قبل از حمام انجام دهید.

یک قاشق چای خور ی شیر، یک قاشق چای خوری آبلیمو و یک قاشق چای خوری عسل را با هم ترکیب کنید ،پوستتان را تمیز کنید و بعد این مخلوط را روی آن بمالید و بعد از 20 دقیقه با آب سرد بشویید ؛ طبق روال این درمان را نیز قبل از حمام انجام دهید. 

2 تا 3 قاشق چای خوری شیر تازه و سرد و مقداری زعفران را با هم ترکیب کنید. اجازه دهید که به مدت 3 تا 4 ساعت بماند و بعد روی پوست تمیز خود اعمال کنید و بعد از 20 دقیقه با آب ولرم شستشو دهید.

یک قاشق چای خوری از این خاک و یک قاشق چای خوری پاپایا را به خوبی با هم ترکیب کنید و بعد روی پوست تمیز خود اعمال کنید و بعد از 20 دقیقه با آب سرد شستشو دهید. 

مقداری خمیر سیب زمینی تهیه کنید و آن را بر روی پوست خود اعمال کنید ، اجازه دهید که به مدت 20 دقیقه بماند و سپس آن را با آب شستشو دهید ؛ بهتر است که این درمان را 2 بار در روز تکرار کنید.

مقداری پوست لیمو و مقداری شیر خام را تهیه کنید ؛ ابتدا پوست لیمو را در مقابل آفتاب خشک کنید و بعد پودرش کنید سپس با شیر مخلوط کنید.این ترکیب را روی پوست اعمال کنید و بعد از 20 دقیقه با آب گرم بشویید و فورا و بلافاصله از یک تونر خنک کننده استفاده نمایید. 

یک قاشق غذا خوری عسل را تهیه کنید و با نوک انگشتان تمیز به آرامی روی پوست خود اعمال کنید.اجازه دهید که به مدت 10 دقیقه بماند و سپس با آب گرم شستشو دهید و در نهایت با یک حوله تمیز و نرم صورتتان را خشک کنید.

4 تا 5 قطره عسل را روی یک تکه لیمو بریزید و سپس برای چند دقیقه روی صورت بمالید و بلافاصله با آب سرد شستشو دهید. 

ترکیبی از روغن زیتون و نمک دریایی را به میزان 2 به 1 تهیه کنید.آن را روی صورت خود اسکراب کنید و برای چند دقیقه ماساژ دهید و بعد با آب سرد شستشو دهید.این درمان بسیار تاثیر گذار و ارزان است و از لوسیون ها و اسکراب های شیمیای و گران نتیجه بهتری دارد، سلول های مرده پوست را از بین میبرد و پوست درخشان تر به نطر میرسد.

ابتدا شیر نارگیل را از درون آن استخراج کنید و بعد آن را روی تمام صورت ، حتی لب های خود اعمال کنید. این میتواند یکی از بهترین پک های طبیعی برای مراقبت از پوست باشد. 

تکه ای پنبه را درون شیر جوشیده شده بخیسانید سپس آن را روی پوست خود بمالید و بعد از چندین ساعت با آب سرد شست شو دهید.

یک قاشق غذا خوری آب پرتقال ، یک قاشق غذا خوری آبلیمو و یک فنجان پر ، ماست را با هم ترکیب کنید و سپس روی پوست خود اعمال کنید و بعد از 15 دقیقه با دستمال مرطوب و تمیز پاک کنید. 

چندین قطره ، روغن کرچک را روی پوست خود بمالید و به خوبی ماساژ دهید و بعد از نیم ساعت با یک دستمال مرطوب پاک کنید.

نارنج هم یکی از اعضای لیست دارندگان ویتامین سی است که برای داشتن پوست زیبا می توان استفاده کرد به این روش که آب یک عدد نارنج تازه را داخل لیوان بریزید و به آن یک تا دو قاشق چای خوری گلاب اضافه کنید و خوب هم زده و روی پوست بمالید. این ماسک باید 15 دقیقه روی صورت بماند و سپس آن را با آب ولرم بشویید. 

یک عدد لیموترش بزرگ یا دو عدد لیموی شیرازی را به صورت نازک حلقه حلقه کنید و حلقه ها روی پوست صورت به جز دور چشم بگذارید و اجازه دهید 30دقیقه روی پوست صورتتان بماند ؛ بعد از زمان مشخص شده حلقه های لیموترش را برداشته و پوست صورت را با آب سرد بشویید.

دو قاشق غذاخوری جوانه گندم تازه کوبیده شده و یا پودر آن را با نصف لیوان شیر خوب مخلوط کنید تا مخلوط یکنواختی درست شود. حالا باید قبل از استفاده از ماسک صورت خود را با آب و صابون ملایمی بشویید و بعد از آن مخلوط را روی صورت بمالید و درحال پوشاندن پوست صورت از حالت ماساژ دادن نیز استفاده کنید و بعد از 20 دقیقه ماسک را از روی پوست برداشته و صورت را با آب ولرم رو به سرد کامل بشویید.

رژیم غذایی سالم:

در کنار درمان های خانگی موثر، عوامل دیگری برای داشتن پوستی روشن نیز باید رعایت شود که مهمترین آنها رژیم غذایتان میباشد. بدون دریافت مواد مغذی درست، نمیتوانید پوستتان را از آسیب های ممکن دور نگه دارید.

چگونه بدنی صاف و بدون جوش داشته باشیم

شما میتوانید ،میوه های سرشار از ویتامین C که شامل آنتی اکسیدان میباشند را بخورید. در این میان چربی های سالم ، پروتئین ها و سبزیحات سبز را در حد تعادل فراموش نکنید ؛ همه این مواد مغذی برای داشتنی پوستی روشن تاثیر گذار است. 

آب زیادی بنوشید:

برای داشتن پوستی روشن و سالم روزانه حداقل 8 لیوان آب بنوشید.

خوب بخوابید:

اگر نخوابید، تاثیراتش روی صورت شما مشخص است ،شما خسته و ملتهب به نظر میرسید ؛ در طول شبانه روز حداقل 8 ساعت خواب مفید داشته باشید. 

ورزش کنید:

شما باید هر روز حداقل نیم ساعت ورزش کنید. ورزش کردن و فعال بودن ، حتی میتواند مشکلاتی مانند آکنه را نیز درمان کند. 

لایه برداری کنید:

بدون لایه برداری کردن نمیتوانید از شر سلول های مرده و خشکی پوست یا حتی چربی بیش از حد پوست خلاص شوید.یکی از بهترین لایه بردار های خانگی استفاده از جوی دو سر میباشد.

حتما قبل از خواب آرایشتان را پاک کنید:

این کار برای کمک به نفس کشیدن پوستتان بسیار مهم است.این کار را حتما هر شب ، حتی در صورت خستگی مفرط فراموش نکنید. 

اسکراب های خانگی برای پوست های چرب:

روغن زیتون یکی از بهترین پاک کننده ها برای آرایش صورت و چشم است.شما همچنین میتوانید از روغن کرچک نیز استفاده کنید. زیرا به خاطر خواص آنتی باکتریایی که دارد برای پوست فوق العاده است. شما همچنین میتوانید ترکیبی از روغن کرچک، زیتون،جوجوبا و آووکادو را تهیه کنید و از آن برای روشن شدن پوست و رفع چین و چروک ها استفاده بنمایید.

یک فنجان روغن زیتون و روغن کرچک را ترکیب کنید، روی پوستتان اعمال کنید و به آرامی ماساژ دهید. 

غذا های سرشار از ویتامین مصرف کنید و غذا های سرشار از ویتامین EوC را در رژیم روزانه خود بگنجانید.(به خصوص در وعده ناهار) ویتامین C به طور طبیعی به روشن شدن پوست کمک میکند.

 

مراقبت از پوست ، مهم ترین دغدغه بانوان به خصوص دختران است که بخشی از  وقت و هزینه  ماهانه و فصلی آنها به خرید محصولات مراقبتی از کرم پودر و لوسیون گرفته تا آبرسان ها و مرطوب کننده ها و سرم ها اختصاص پیدا می کند. داشتن پوستی شاداب، صاف،  یکدست، بدون چروک و با طراوت، نقش مهمی در جذابیت صورت آقایان به خصوص بانوان داشته و به  همین  خاطر، بعضا آرزویی  برای  بانوان جوان  به شمار می رود. گزارش امروز مجله تخصصی  مد و سبک زندگی لوکس تهران، شما را با ۱۵ موضوع مهم مراقبتی از رنگ تیره تا روشن آشنا میکند.

(برای داشتن پوست سفید و صاف و یکدست سبک زندگی خود را باید تغییر داد و روش های حرفه ای مراقبتی را جدی گرفت)

با ما همراه باشید.

حتما بخوانید : با خواص روغن آرگان برای پوست و مو  آشنا شوید

چگونه بدنی صاف و بدون جوش داشته باشیم

در اختیار داشتن پوست صاف و شفاف، بیش از آنکه به انواع لوسیون، کرم های پودر، آبرسان ها، مرطوب کننده ها، دستگاه های  چاقی و لاغری متداول این روزها و مسائل  تکنیکال و مدرن  مرتبط  باشد، به سبک زندگی سالم و سبک زندگی سبز  (GREEN LIFE STYLE) مرتبط است. شما نمی توانید صیح تا شب در معرض باد و طوفان و رطوبت و گرد و خاک و انواع و اقسام غذا  های  آماده و حجیم و فست فودی باشید و آن وقت با مراجعه به پزشک متخصص   و استفاده  از بهترین جراحی  های تهاجمی  و کرم  های  شفاف کننده و ضد پیری، معجزه جوان  سازی را انتظار داشته باشید!

هیچ  دم نوش، هیچ کرم پودر، هیچ جراجی تهاجمی  و غیر تهاجمی، هیچ  روش ارگانیک مراقبتی نمی تواند جایگزین سبک زندگی  سالم و سالم زیستن  باشد که تاثیر فوق العاده ای در داشتن پوست زیبا و صاف و شفاف و بدون لک دارد. باید توجه کنید که در  فضای دود آلود و پر  ترافیک و پر استرس زندگی  شهری هموطنان، پوست  به عنوان عنصر  زنده، مرتب در  معرض  آسیب  های روحی  و روانی و جسمی و شیمیایی  قرار دارد و روش  های تکنیکی، تاثیر  موقت دارد.

بنابراین برای در اختیار داشتن پوست صاف، شفاف و یکدست، باید ضمن مراقبت  های پزشکی زیر نظر پزشکان مجرب متخصص  گیاهی و شیمیایی، سبک  زندگی  را باید اصلاح کرد. ما چاره ای نداریم که در عصر مدرن که در  معرض انواع و اقسام  تبلیغات فست فودی و نوشابه های گازدار و زندگی پر نمک و شکر و چربی و کم تحرکی هستیم، روش  دیگری  را برای زندگی و خوردن و آشامیدن انتخاب کنیم تا هم  عمر بیشتر و هم با کیفیتی داشته باشیم.

حتما در طول زندگی خود افرادی  را مشاهده  کردید که عمر زیادی دارند، اما از ۴۰ تا ۵۰ سالگی، با انواع و اقسام فشار خون، کمر درد، پا درد،  مشکلات مفصلی، عضلانی و امثالهم دست و پنجه نرم  کرده و در سن ۸۰ تا ۹۰  سالگی، همچنان با این مشکلات همراه هستند! وقتی کمی بررسی میکنید متوجه می شوید که ریشه خیلی از مشکلات و بیماری ها و بحران هایی که اطرافین ما در سنین بالا  با آن مواجه  هستند، در سبک زندگی غلط است.

(توت فرنگی، معجونی فوق العاده برای پاک سازی و جوان سازی پوست است که برای سفید و یکدست شدن موثر است)

کسانی  که صبح تا شام، پنیره  و کره پر  چرب، شیره انگور،  غذا  های آماده و سیگا مصرف  می کنند و استفاده  مکرر از خودرو دارند، معمولا  آسیب پذیری بدنی آنها به مراتب  بیش تر از افرادی است  که در سبک زندگی آنها، موارد فوق الذکر وجود ندارد یا به ندرت در دسترس است.

پس، برای در اختیار داشتن  پوست صاف  و یکدست و یکرنگ و شفاف، پیش از هر کاری، سبک زندگی خود را بررسی کنید. اگر این سبک زندگی، تحرک کم  دارد، نوشابه  گاز دار زیاد دارد، غذا  های حجیم و پر چرب زیاد دارد، آب خوردن زیاد ندارد، استراحت کافی ندارد و  . . .  حتما برای داشتن پوست خوب، روی این موارد تجدید نظر کنید و برای تغییر آن،  برنامه  ریزی حرفه ای کنید.

( ماسک توت فرنگی  برای جوان سازی و شادابی )

در عصر مدرن، در  قرن بیست و یکم، برای داشتن  «پوست خوب»  مثل  داشتن دوست خوب، همسر  خوب، کار خوب،  زندگی خوب،  رشته  تحصیلی خوب  و ماشین  خوب، باید «خوب مطالعه»  کرد. خوب  مطالعه کردن و خوب  بررسی کردن، هنری در عصر  دیجیتال  است که متاسفانه  خیلی ها از ان بی بهره  هستند. شما برای داشتن  بهداشت خوب ، باید خوب مطالعه  کردن را یاد بگیرید و با مطالعه آشتی  کنید.

یکی از روش های گیاهی برای در انجام فرآیندهای مراقتبی در کنار سبک زندگی سبز، استفاده از ماسک های طبیعی است.  ماسک  ها  معجزه می  کنند. استفاده از  ماسک های  طبیعی را در  نظر داشته باشید.  ۴ ماسک  را معرفی میکنیم:

از جمله ماسک های پر طرفدار  برای سیستم  های SKIN CARE، می  توان به  ترکیب با  طراوات و معجزه  کننده دارچین و ترکیب آن با لیمو و عسل اشاره  کرد که خاصیت آنتی باکتریال آن سب می شود تا جوش ها پاک شده  و هم  چون فونداسیون آرایشی مطلوب، شادابی را به پوست تقدیم  کرد. برای صافی و شفافی، گزینه  خوبی برای بانوان جوان است. مخلوط  خمیری شکل این مواد  را میتوانید ۲۰ دقیقه استفاده کرده و در مرور زمان، شاهد تغییرات  شگفت انگیزش باشید.

زرد چوبه و آلوئه ورا، به  طور  جداگانه، خواص بسیاری برای سلامت فرد دارند. آن ها در رژیم غذایی  ماهانه در دستور کار  داشته  باشید.  زرد چوبه، از جمله  ادویه  هایی  است که مواد معدنی  بسیاری برای  طراوت و شادابی  پوست داشته  و پلی  ساکارید آن سبب  می شود تا نقش یک سرم را ایفا کند  و سم زدا باشد. وقتی  سموم  زیر لایه ها  قرار بگیرد، شفافیت به کندی انجام می شود و ترکیب  زرد چوبه  و این میوه  خوشمزه مغذی، می تواند  تاثیر  زیادی  در صافی و خاصیت آبرسانی ایفا کند.

شیر با عسل، ترکیبی ساده  اما عالی  برای سیستم های مراقبتی ارزان است. شیر و عسل  در همه خانه ها در دسترس است. می  تواند هم چون یک لایه  بردار قوی عمل کرده و  در روزهای آلوده، نقش  کیمیا برای بازسازی  و باز کردن منافذ را بر  عهده  داشته باشد.

از جمله ماسک های پر طرفدار بین سلبریتی ها،  معجون موز و بادام و آووکادو است. اووکادو برای ما ایرانی ها، میوه ای گران بوده  و خیلی هم در دسترس نیست. اما خواص عالی برای سلامت افراد دارد. این ماسک طبیعی  به دلیل برخورداری از مواد معدنی، شاداب و طراوت، نخستین ارمغان این ترکیب ارزشمند  به شمار می رود که جوش را از بین برد و منافذ را باز  می کند.

پس با دنیای ماسک های طبیعی  (غیر  شیمیایی) آشتی  کنید و برای داشتن  پوستی  صاف و یکدست،  از ان ها به عنوان بخشی  از فرآیند  های مراقبت  پوست  و مو استفاده  نمایید.

پس از  رعایت الزامات  سبک زندگی سبز و سالم و دوری از مواد شیمیایی  در کرم های مراقبی ، می بایست:

(استفاده از کرم های هیدراته طبیعی را فراموش نکنید)

(ماسک خیار را فراموش نکنید که تاثیر معجزه آسایی برای جوان سازی و پاک سازی صورت بانوان و آقایان دارد)

افرادی که از  صورت های شل رنج  می برند و سبک زندگی  سالم  دارند، حتما بایدبه پزشک متخصص مراجعه کنند و از درمان های اینترنتی پر هیز کنند. اما برای  سفت  شدن  صورت، استفاده از سیب زمینی،  خیار و موز  و چای سبز،  به دلیل آنتی اکسیدان ها و مواد معدنی ومغذی، تاثیر زیادی  روی جوان  سازی و سفت شدن پوست دارد. عصاره خیار کم تر در رژیم غذایی غیر  تابستانی ما ایرانی ها استفاده  می شود. رای سفت شدن پوست همان اندازه  عصاره  خیار تاثیر گذار  است که چای  سبز به دلیل کلاژن سازی  طبیعی ، تاثیر شگفت انگیز به ارمغان می اورد.

اگر میخواهید خاصیت ارتجاعی پوست شما حفظ شود،  معجون کلم و ماست  را با تخم مرغ فراموش نکنید. مخصوصا اگر موز هم رنده  کنید و در  این معجون  استفاده  کنید،  فوق  العاده است  و شادابی و پاکسازی پوست  با این ماسک افزایش  می یابد .

همان طور که قبلا گفتیم، برای داشتن پوست  شفاف و یکدست، می بایست سبک زندگی خود را سبز کنیم. همانطور  که باید  با مد سبز‌ آشتی کنیم. داشتن پوست زیبا، نیاز یه شفاف  اندیشین و زیبا زیستن  دارد. اگر بخواهیم به صورت نکته وار مواردی را برای داشتن  پوست زیبا  معرفی کنیم، توجه شما را به موارد ۱۰ گانه  ذیل  جلب میکنیم:

چگونه بدنی صاف و بدون جوش داشته باشیم

(رازهای زیبایی پوست فرشتگان ویکتوریا سکرت را اینجا بخوانید)

(میراندا کر، عروس رویایی دیور و از مدل های معروف جهان  روزانه ۲ ساعت ورزش میکند)

سفید کردن به خصوص  برای افرادی که با پوست های تیره  و گندمی  مواجه هستند، یکی از دغدغه های مهم است. در کنار روش  های مراقبتی تکنیکال و کرم های  روشن کننده با فرمولاسیون گیاهی و شیمیایی، می توان به مصرف  ویتامین  C، به  منظور  سفید سازی  اشاره کرد. مرکبات  از پرتقال  تا  طالبی و نخود سبز  می تواند  پوست را روشن کند. رتینول در  بافت  پوست وجود دارد. رتینول، ویتامین A  است. پس  هر چه ویتامین آ بخورید ارزشمند است. زرده  تخم مرغ ویتامین آ دارد. برای  همین، مصرف روزانه  ۲ لیوان شیر و ۱  تخم  مرغ  اکیدا توصیه  می شود. هویج و گوجه فرنگی هم  منابع خوب ویتامین آ هستند. البته  به حد و اندازه  و حتی المقدور بدون شکر و نمک مصرف شود.

اگر میخواهید صورت روشنی داشته باشید، کم تر در معرض نور  خورشید  باشید. اگر توجه کنید، زنان و مردانی که در  مناطق  سردسیر جهان مثل اسکاندیناوی، روسیه، کانادا و گرینلند زندگی می  کنند، از پوستان صاف و روشن برخوردار هستند.  استفاده  از کرم  های  ضد آفتاب با حداقل SPF  ۲۰ را  در نظر داشته باشید.  اشعه  UV باعث تیره تر  شدن می شود و توانایی کلاژن سازی  و ترمیم  سلول های  آسیب دیده را به شدت کاهش می دهد.

مراقب محصولات روشن  کننده باشید که با جیوه، به  پوست شما در بلند مدت آسیب می زند.  برای  سفیدی پوست هم توصیه  می شود که آب به مقدار کافی بخورید. بله! برای سفیدی پوست ورزش کنید تا پوست شما  با طراوت باشد. استفاده از  آب لیمو برای شادابی و طراوات پوست اهمیت  دارد و در بلندمدت، سموم پوست را از بین برده  و پوستی شفاف را سبب می شود.

فاکتور زمان را در نظر بگیرید.  ماسک خیار  و ماست و نعناع می تواند گزینه های  خوب تکمیلی  برای  شفافیت و سفیدی پوست در بلند  مدت باشد. البته  ماسک سیب  زمینی هم چون المان های سفید کننده و سفت کننده دارد، توصیه می شود.

برای داشتن پوست شاداب  باید  همه مواردی  که در پاسخ  به  پرسش  های  شش گانه فوق  الذکر را ارائه کردیم در نظر  داشته  باشید. برای  شادابی صورت باید زمان بگذارید. اقدامات  اصلاحی مانند تغییر  سبک زندگی  به  سبک زندگی سبز،  اهمیت  دادن  به ماساژ صورت، پاک  سازی ، از  بین  بردن سلول های مرده و ورزش و خواب کافی  و نوشیدن  آب باید در دستور  کار قرار بگیرد.

پوست برای حفظ شادابی، نیازمند بالانس است بالانسی بین مواد معدنی و مغذی مثل ویتامین ها. بنابراین برای حفظ  شادابی پوست ، از خوردن بیش از اندازه مولتی ویتامین ها پرهیز کنید. همه چیز باید تحت نظر و مشورت و توصیه پزشک بوده و از تجویزه های اینترنتی پرهیز کنید.

یکی از  روش های حفظ و ارتقا شادابی پوست ، استفاده از مرطوب کننده پس از استحمام با آب ولرم است. این کار به شما کمک میکند تا رطوبت را جذب کرده و پوستی شاداب داشته باشید.

همواره از استرس،‌  سیگار،‌ مشروبات الکی و غذا های پر چرب و پر نمک و شکر دوری کنید. برای شادابی ، همیشه  از مواد غذایی  رنگی استفاده  کنید  که FITO CHEMICALS دارند. فیتو کمیکالزها در گیاهان و مواد غذایی رنگی مثل توت فرنگی و انگور و فلفل  وجود دارد.

یک حقیقت مهم : برای داشتن پوستی شاداب، شاداب زندگی کنید.

برای پاک سازی صورت علاوه بر مواد آرایشی  و بهداشتی  موجود مثل لایه  بردارها و لوسیون ها و امولوسیون ها و امثالهم، میت وانید از روش های  طبیعی مثل ماسک گذاری استفاده کنید.  روش  های چندگانه زیر را در نظر داشته باشید:‌

جوش زدن صورت، عامل  منفی  برای  حفظ شادابی و طراوت است. برای جلوگیری از  جوش های  پوستی، موارد  زیر  را در نظر داشته باشید:‌

پوست براق، فقط با براق  کننده ها ایجاد نمیشود.  برای  حفظ  براقی باید سطح  را مرتب  از آلودگی ها دور کرد. باید مرتب  با نوشیدن آب کافی،  هیدراته شدن را تقویت کرد. فرهنگ  ضد آفتاب  زدن و تجدید ضد آفتاب  در طول روز  را در  نظر داشت. خواب کافی  و آب کافی و مطالعه برای  فهمیدن روش  های  ارگانیک  حفظ طراوات پوست ، کمک شایابی به  براق بودن و شفافیت دارد. برای داشتن پوست براق،  از  لایه بردارهای طبیعی استفاده کرده  و خواب  کافی را فراموش  نکنید.  استفاده  از پیاز  و سیب زمینی برای براق  سازی صورت به  خصوص  برای  بانوان مشکل پسند  توصیه  شده است.

داشتن  پاهای زیبا و صاف، از دغدغه  های بهداشتی  بانوان  است.  به منظور داشتن پاهایی زیبا و بی نقص، توصیه  های زیر را در  نظر داشته  باشید:

تغییر  دادن  پوست تیره به  سفیدی، دغدغه ای مهم  به  خصوص درمیان  بانوان جوان است. روشن کردن طبیعی صورت، اهمیت  فراوان دارد.  بازار، مملو  از کرم های مختلف و لوسیون  هایی برای روشن  کردن  پوست  تیره است  که همگی موقتی هست. برای سفید کردن طبیعی رنگ  تیره ، موارد زیر را در نظر داشته باشید:

برای جوان سازی ، حتما برنامه ریزی کنید و اقدامات بلند مدت نه مقطعی و موقت را در دستور کار قرار دهید. دوری کردن از محصولات آرایشی با فرمولاسیون شیمیایی و توجه به استراحت و ورزش  کردن، از  جمله کلیاتی است که باید مد نظر داشت. اما راهکارهایی خلاقانه و طبیعی برای جوان سازی:

هر پوست ، بر اساس جنس و رنگی که دارد باید روش های مراقبتی خاصی را برایش در نظر گرفت.  ارتباطی  بین غذای چرب خوردن  و پوست چرب وجود ندارد. این که  فکر  کنید پوست های چرب،  دیر تر پیر تر  می شود نیز  باور درستی نیست.  عوامل محیطی در کنار  عوامل وراثتی در  چرب  بودن پوست تاثیر گذار است. در بانوان، استفاده مکرر از قرص  های ضد بارداری و آلودگی هوا و رطوبت و استرس، می تواند عاملی  برای چرب  شدن باشد.

پوست های  چرب، نیازمند روش های مراقبتی بیشتری هستند، لذا چنین افرادی، باید بیشتر فرآیند های مراقتبی را مد نظر  قرار بگیرند. پوست های چرب، مستعد آکنه  و جوش  هستند. افراط و تفریط  در شستشوی پوست چرب، عاملی منفی در بهداشت است. متخصصان  به این افراد  توصیه  می کنند که در  شرایط  عادی، از  شستن صورت خود،  بیش از ۳ بار در روز خودداری کنند.

(بهترین مرطوب کننده پوست چرب، ماسک های طبیعی مثل خیار است)

اگر پوست چرب دارید، از مرطوب کننده استفاده کنید. مرطوب کننده نباید حاوی کومدوژنیک و آکنوژیک باشد تا عامل ایجاد جوش نشود.

اگر محصولات آرایشی خریداری کردید که بر روی آن  ها عنوان بدون چربی قید شده است  نباید شما را فریب دهد. چرا که به هر حال حاوی  چربی است حتی اگر مقدارش  کم باشد. مواردی  که افراد دارای پوست چرب باید در نظر بگیرند  عبارتند از:

چروک  ها به دلایل مختلف  اتفاق می افتند و باید اقدمات پیشگیرانه  ای به منظور کاهش چین و چروک پوست در دستور کار قرار  داد. برای صاف کردن چروک ها، روش های  متعددی وجود دارد.

لیزر  یکی از روش  های از بین بردن چروک های است که به منظور تقویت کلاژن  های زیر  پوست انجام شده  و کار هم  سطح  کردن  نقاط فرو رفته و برجسته را انجام می دهند. از لیزر تراپی زمانی استفاده کنید که پزشک به شما تجویز کند.

تزریق بوتاکس برای از  بین  بردنچروک ها مثل پیشانی  و خط خنده و خط اخم زیاد  استفاده می شود.  به منظور  انجام بوتاکس، همواره  دقت کنید که در  مراکز مجاز با متریال  اصل و با کیفیت این فرآیند انجام شود تا  سلامت شما تهدید نشود.

اگر چروک عمیق روی  پوست باشد، از  لیفتینگ می توان استفاده کرد.  برای از بین بردن چروک های  سطحی،  می بایست از  روش  های تهاجمی  با بی  حس موضعی  بهره  برد که معمولا به  دلیل  ملتهب  شدن صورت، چند  ماه زمان نیاز است تا پوست به حالت اولیه باز  گردد.

در روش مزوتراپی، از روش های زیبایی است که با تزریق  مواد غذایی با بافت های زیر جلدی  پوست ، باعث رشد و استحکام کلاژن و الاستین می شوند که عاملی برای  شفافیت  و هم چنین کاهش چین و چروک های پوست  است.

همراهان گرامی

اگر برای جوان سازی پوست و پاک سازی  آن تجربه ای دارید، از طریق کامنت یا کانال های لوکس تهران در شبکه های اجتماعی در اختیار ما قرار دهید.

دنیای مد و لباس و لاکچری  گردی  را با لوکس تهران تجربه کنید.

برای دریافت پاسخ این پرسش ها با کارشناسان لوکس تهران تماس بگیرید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

لیست ۱۰ زن زیباروی مسلمان در سال ۲۰۲۰ به انتخاب FillGap  

مدگردی با کامالا هریس ؛ یکی از خوش استایل ترین زنان سیاستمدار آمریکا

معرفی جاذبه های گردشگری در استانبول

معرفی کاخ های استانبول

Re:Style 2020 گالکشن مُد هیوندای از اسقاطی قطعات خودرو

در مورد بوستان آهوان کیش جزیره هندورابی بیشتر بدانید

لوکس تهران

اگر امکان دارد آن را به فارسی ایمیل کنیدنتایج وبچگونه پوستی براق و بدون جوش داشته باشیم؟ – فرداwww.fardanews.com › news › چگونه-پوستی-براق-و-بدون-جوش-داش…۲۵ خرداد ۱۳۹۷ – چگونه می‌توانیم پوستی براق و بدون جوش و لک داشته باشیم؟ … باشیم، چگونه صورتی صاف و یکدست داشته باشیم، چگونه پوستی جوان داشته باشیم، …۱۲ توصیه برای داشتن صورتی بدون جوش! – عصرایرانwww.asriran.com › عصرايران دو › خواندنی ها و دیدنی هااستفاده از این گونه مواد چرب، منافذ پوست را مسدود می کند و جوش های پوستی و آکنه … به خاطر داشته باشید که مو حاوی چربی است و تماس زیاد چربی آن با پوست، سبب …چگونه پوست سفید، سفت، صاف و بدون چروک داشته باشیم …luxtehran.com › …۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ – داشتن پوستی شاداب، صاف، یکدست، بدون چروک و با طراوت، نقش مهمی در جذابیت صورت آقایان … چگونه پوست صاف و یکدست داشته باشیم؟ … برای داشتن پوست زیبا، از کندن جوش های روی پوست خودداری کنید تا مجبور نشوید برای از …برای اینکه پوست صاف و بدون جوش داشته باشید چکار باید …www.hidoctor.ir › 37305_برای-اینکه-پوست-صاف-و-بدون-جوش-داشت…۲۸ مرداد ۱۳۹۳ – برای اینکه پوست صاف و بدون جوش داشته باشید چکار باید انجام دهید,:صورت تان را … برای رفع جوشهای صورت و داشتن پوست صاف هر روز که از خواب بیدار می شوید. … اشتراک گذاری (چگونه میتوانید این مطلب را برای دیگران بفرستید).برای اینکه پوستی بدون جوش داشته باشیم چه باید بکنیم … – جیمjeem.ir › news۲۵ بهمن ۱۳۷۴ – این پرسش که چگونه پوستی بدون لک داشته باشیم، تقریبا یک دغدغه‌ی همگانی است. پوست صاف و بدون لک از جمله شاخصه‌های اصلی زیبایی به‌شمار …راز داشتن پوست صاف و شفاف بدون جوش و لک + 21 ماسک گیاهیnamnak.com › ماسک-پوستی-صاف-و-شفاف.p36021رتبه: ۴٫۳ – ‏۷۶۳ مرورپوست صاف و شفاف و ماسک خانگی برای شفافیت پوست و پوست صاف و زیبا با مواد … داشتن پوستی صاف و شفاف با بهترین ماسک های طبیعی … چگونه پوستمان را صاف و شفاف کنیم؟ 21. … اگر نخوابید، تاثیراتش روی صورت شما مشخص است ،شما خسته و ملتهب به نظر میرسید ؛ در طول شبانه روز حداقل 8 ساعت خواب مفید داشته باشید.صورت صاف و بدون جوش | چگونه صورتی صاف و بدون جوش …persianv.com › zanan › صورت-صاف-و-بدون-جوش۲۰ شهریور ۱۳۹۷ – و مو» بگوییم چه کنند تا سال نو با پوستی سالم و زیبا به استقبال بهار بروند. این هم صحبت‌های دکتر محمدعلی نیلفروش‌زاده، متخصص پوست». اگر …با این 4 ماسک پوستتان را مثل آینه صاف و شفاف کنید – …www.beytoote.com › attire › cuticle › smooth5-transparent-mirrorپوست زیبا,چگونه پوست زیبا داشته باشیم,پوست زیبا داشتن,داشتن پوست زیبا … كه زيبايي صورت را تحت تاثير قرار مي دهد جوش ها، آكنه ها و اسكار هاي پوستي است.چگونه پوستی صاف، سفید و زیبا داشته باشیم؟ 18 راز …fitnessmagazine.ir › مجله زیبایی › مد و زیبایی… کار را تکرار کنید. این کار باعث کاهش قرمزی جوش شده و پوست شما را تمیز تر نشان خواهد داد. … چگونه بدون بوتاکس,صورتی صاف و بدون چروک داشته باشیم+فیلم.راز پوست درخشان و بدون لک زنان کره ای – خبرگزاری برناwww.borna.news › روی خط رسانه ها۲۷ آذر ۱۳۹۵ – اگر می خواهید شما هم پوستی روشن و شفاف و بدون نقص داشته باشید، تمام مراحل … و برای پوست، مواد مرطوب کننده فراهم می کند و آن را صاف و نرم می کند.جستجوهای مربوط به چگونه بدنی صاف و بدون جوش داشته باشیمچگونه در عرض یک هفته پوستی صاف داشته باشیمچگونه پیشانی صاف داشته باشیمچگونه پوستی درخشان داشته باشیمچگونه صورتی صاف و یکدست داشته باشیمچگونه پوستی صاف و بدون منافذ داشته باشیمبرای داشتن پوستی صاف و بدون جوش نی نی سایتچگونه بدنی صاف و بدون جوش داشته باشیمچگونه بدنی صاف و بدون جوش داشته باشیمچگونه بدنی صاف و بدون جوش داشته باشیمچگونه بدنی صاف و بدون جوش داشته باشیمچگونه بدنی صاف و بدون جوش داشته باشیمچگونه بدنی صاف و بدون جوش داشته باشیمچگونه بدنی صاف و بدون جوش داشته باشیمچگونه بدنی صاف و بدون جوش داشته باشیمچگونه بدنی صاف و بدون جوش داشته باشیمچگونه بدنی صاف و بدون جوش داشته باشیمچگونه بدنی صاف و بدون جوش داشته باشیمچگونه بدنی صاف و بدون جوش داشته باشیمچگونه بدنی صاف و بدون جوش داشته باشیمچگونه بدنی صاف و بدون جوش داشته باشیمچگونه بدنی صاف و بدون جوش داشته باشیمچگونه بدنی صاف و بدون جوش داشته باشیمچگونه بدنی صاف و بدون جوش داشته باشیمچگونه بدنی صاف و بدون جوش داشته باشیمچگونه بدنی صاف و بدون جوش داشته باشیمچگونه بدنی صاف و بدون جوش داشته باشیمچگونه بدنی صاف و بدون جوش داشته باشیمچگونه بدنی صاف و بدون جوش داشته باشیمچگونه بدنی صاف و بدون جوش داشته باشیمچگونه بدنی صاف و بدون جوش داشته باشیمچگونه بدنی صاف و بدون جوش داشته باشیمچگونه بدنی صاف و بدون جوش داشته باشیمچگونه بدنی صاف و بدون جوش داشته باشیمچگونه پوستی سرخ و سفید داشته باشیمچگونه صورتی جذاب داشته باشیم

مطالب پر بازدید

صورت تان را هر روز بشویید برای رفع جوشهای صورت و داشتن پوست صاف هر روز که از خواب بیدار می شوید و همچنین پیش از خوابیدن حتما صورتتان را بشوئید

برای شستن صورت تان از یک پاک کننده ی موثر و مناسب استفاده کنید.

چگونه بدنی صاف و بدون جوش داشته باشیم

همیشه صورت تان را با آب ولرم بشویید و ماده شوینده را با حرکات دایره وار روی صورت تان ماساژ دهید.

برای خشک کردن صورت تان از یک حوله نرم و تمیز که متعلق به خودتان است استفاده کنید. حتما مطمئن شوید کس دیگری از حوله شخصی شما استفاده نمی کند. برای از بین بردن آکنه باید پوست تان را تا حد ممکن از تمام آلودگی ها حفظ کنید.

معمولا پس از شستشو، پوست صورت تان خشک می شود؛ پس صبح ها از یک لوسیون که SPF آن حداقل ۱۵ باشد استفاده کنید.

شب ها پس از شستن صورت تان از هر لوسیونی که دوست دارید استفاده کنید؛ فقط لوسیون تان باید چیزی باشد که شب روی صورت تان بماند.

هفته ای یک بار روی صورت تان ماسک بگذارید.

قبل از استفاده از ماسک، از یک کرم لایه بردار برای برطرف کردن پوست های مرده از روی پوست تان استفاده کنید. می دانید که با اسکراب پوست در از بین بردن آکنه ها موفق تر خواهید بود.
– با ماساژ دایره وار کرم را روی صورت تان بمالید.

کرم لایه بردار را با آب گرم از روی صورت تان بشویید. مراقب دمای آب باشید؛ آب خیلی سرد یا داغ به پوست تان آسیب می زند.

زمانی که می خواهید ماسک را روی صورت تان بگذارید پوست تان باید کاملا خشک باشد.
– ماسک گل (گل رس یا سر شور) بسیار توصیه می شود.

برای اینکه ماسک را روی صورت تان نگه دارید، مطمئن شوید که ماسک برای پوست تان تحریک کننده نباشد. اگر ماسک پوست تان را تحریک کرد سریع آن را از روی صورت تان پاک کنید و صورت تان را بشویید و ماسک دیگری برای استفاده پیدا کنید. توصیه می شود برای اطمینان از اینکه ماسک پوست صورت تان را تحریک نمی کند ابتدا آن را روی بازو یا نبض تان امتحان کنید.

پس از چند دقیقه ماسک را بشویید و به آرامی روی صورت تان لوسیون بمالید. بیش از حد یا محکم پوست تان را ماساژ ندهید و یا زیاد از لوسیون استفاده نکنید چون سبب مشکل دیگری برای پوست تان خواهید شد.

اگر این دستورالعمل ها را انجام دهید باید پس از مدتی در از بین بردن آکنه صورت تان موفق شوید.


منبع-phow

مطالب مرتبط

ممنون مطالبتون خیلی خوب بود

سلام خواهش میکنم

مطالب بسیار مفید بود

حالم از عکساتو بهم خورد یکم فنون و ادب عکاسی رو رعایت کنید.
اون از شیر روشویی که پر از لک بود اونم از بزاق اون دختره که ریخته بود بیرون.

گل گفتی موافقم

چگونه بدنی صاف و بدون جوش داشته باشیم

هماهنگی جهت تبلیغات: 02123051172

مجری انحصاری نیتیو، سنجاق

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است

مشکلات پوستی از جمله بزرگترین ایراداتی است که در چهره ی انسان تاثییر می گذارد .

مشکلات پوستی از جمله بزرگترین ایراداتی است که در چهره ی انسان تاثییر می گذارد . به همین جهت افرادی که دچار مشکلات پوستی می شوند ، هزینه های گزافی را برای رفع این ایرادات صرف می کنند . اما همیشه پیشگری بهتر از درمان است . در این ویدیوی آموزشی شما با روشی برای داشتن پوستی صاف و بدون جوش آشنا خواهید شد . این ویدیو به شما مواد اولیه ی ساخت یک ماسک مناسب برای پوستتان را معرفی می کند و همچنین به شما می گوید که چه محصول غذایی را مصرف کنید تا پوست بهتری داشته باشید . در این ماسک از ادویه های هندی ای مانند زردچوبه که در ایران نیز یافت می شود استفاده شده است .

 

سلام خسته نباشید این ویدیو ترجمه نداشت چرا اگر لطف کنید ترجمه اش رو بذارید ممنون میشممم

شما می توانید از کد زیر برای نمایش مستقیم ویدئو در وبلاگ و یا وب سایت خود استفاده نمایید:

چگونه بدنی صاف و بدون جوش داشته باشیم

ثبت‌نام شما به منزله پذیرش تمامی قوانین و خط مشی شبکه‌ما می‌باشد.

شما می توانید از کد زیر برای نمایش مستقیم ویدئو در وبلاگ و یا وب سایت خود استفاده نمایید:

تهران – میرداماد، جنب برج اسکان، پلاک ۳۶۹، طبقه سوم

تلفن های تماس : ۸۸۸۸۰۵۲۴ – ۸۸۸۷۰۲۶۱

جهت ارتباط با ما از فرم زیر بدین منظور استفاده نمائید.

یکی از مواردی که برای خانم ها اهمیت فراوان دارد داشتن صورت صاف و بدون جوش است که بسیار  بسیار
برای آنان حائز اهمین است البته طبیعی هست هر کسی زیبایی را دوست دارد و علاقمند است به بهترین شکل
در جامعه حضور پیدا کند در کل صورت حخانم ها ظریف است و ممکنه اگر نکاتی را در ارایش و پیرایش رعایت نکنید
آسیب هایی را به صورت خود وارد کنید مثلا بعضی افراد بعد از بند زدن صورتشان جوش میزند که با ترفند هایی
و یا شماخت نوع پوست خود این مشکل را حل نمود در پرشین وی بخوانید

چند هفته مانده به عید، با دکتر نیلفروش‌زاده، متخصص پوست و عضو هیات ‌علمی دانشگاه علوم‌ پزشکی تهران، تماس گرفتم
تا بپرسم چطور می‌شود در این فرصت اندک که تا سال نو مانده، فکری به حال پوست خود کنیم و
تا جای ممکن از شر جای جوش و لک و تیرگی‌ها خلاص شویم اما با کمال تعجب شنیدم که خیلی
از مراقبت‌ها را باید از یکی، دو ماه مانده به زمان دلخواه، چه موعد عروسی و مهمانی باشد و چه
عید نوروز، شروع کنیم…

این موضوع را به‌خاطر سپردم تا امسال قبل از آنکه دیر شود، بتوانیم با اطلاع‌رسانی درست به مخاطبان صفحه «پوست
و مو» بگوییم چه کنند تا سال نو با پوستی سالم و زیبا به استقبال بهار بروند.
این هم صحبت‌های دکتر محمدعلی نیلفروش‌زاده، متخصص پوست».
اگر موافقید، از زمان برترین اقدام‌های درمانی و زیبایی پوست شروع کنیم.

بله، واقعیت این است که خیلی از مراقبت‌های پوستی را می‌توانم در پاسخ به سوالتان نام ببرم اما اگر به
ترتیب شیوع آن بخواهیم بگوییم، درمان آکنه و جای جوش است که برحسب شدت آکنه و نوع آن توصیه‌های درمانی‌
فرق می‌کند.
بیشتر کسانی که جوش می‌زنند، پوست چرب و سابقه خانوادگی و استعداد ابتلا به آکنه دارند.
آنها از باز بودن منافذ پوست هم شاکی هستند.

ما برای رسیدن به اهداف درمانی باید یک نکته مهم را به خاطر بسپاریم؛ اول اینکه با بیمار صادقانه صحبت
کنیم و با او به یک توقع منطقی در چارچوب درمان‌ها و پاسخ‌های درمانی مورد انتظار برسیم.
قطعا کسی که همه صورتش پر از آکنه است و جای جوش‌های زیاد یا مشکلات هورمونی و داخلی دارد، با
کسی که مستعد ابتلا به جوش است و می‌خواهد پوست صاف‌تر، شفاف‌تر و بدون جوشی داشته باشد، یکسان نیست و
حتی پس از طی فرایند درمانی مشابه به نتیجه یکسان نمی‌رسند اما واضح است که خیلی بهتر از قبل می‌شوند.
نکته مهم دوم، زمان و فرصتی است که داریم.

چگونه بدنی صاف و بدون جوش داشته باشیم

من معتقدم تا آنجا که می‌شود، باید با راهکارهای طبیعی و استفاده از روش‌های غیرتهاجمی و بی‌عارضه‌تر، پوست را سالم
و جوان نگه داشت و البته این کار مستلزم صرف وقت بیشتر است.
همه کسانی که پوست چربی دارند، می‌توانند از این کرم‌ها استفاده کنند؟

بله، با استفاده از این کرم‌های لایه‌بردار هم از چروک پوست جلوگیری می‌شود و هم به دلیل واکنش اسید میوه
با چربی پوست، منافذ باز آن کمتر دیده می‌شود و پوست شفاف‌تر به نظر می‌رسد.
بهتر است شب‌ها از این کرم‌ها استفاده شود.

برای جلوگیری از عود مکرر جوش و صورت صاف و بدون جوش هم حتما باید درمان‌های موضعی را ادامه داد.
شنیده‌ام که می‌گویند استفاده از IPL راهکار خیلی سریع و خوبی است و هرکس می‌تواند قبل
از مهمانی یا مراسم خاص، با آن از شر جوش‌هایش خلاص شود. درست است؟

این روش، التهاب پوست را در قسمت جوش‌ها رفع می‌کند و حتی با یکبار انجام آن به‌وسیله متخصص، نتیجه درمانی
واضح است اما همین کار هم حداقل به یک هفته زمان برای گرفتن نتیجه نیاز دارد.
پس برای رفع جای جوش این روش آنقدرها هم منحصر بفرد نیست.

به نوع جای جوش بستگی دارد که حتما نیازمند معاینه است.
روش‌های زیادی برای رفع جای جوش و صورت صاف و بدون جوش داریم که اتفاقا یکی از آنها لیزر است اما الان که یک ماه وقت
داریم، روش ساب‌سیژن هم انتخاب خوبی است.
تا یک ماه دیگر حتی خونمردگی‌های ظریف پوست هم رفع می‌شود و پوست شفاف و زیبا خواهد شد.
البته با لیزرها دوره بهبود کوتاه‌تر است مثلا یک هفته پس از آخرین جلسه لیزر، شرایط پوست به وضعیت دلخواه
می‌رسد.

به طور کلی نمی‌توانیم بدون معاینه و بررسی بگوییم چه روشی برای فرد مناسب است.
گاهی انجام رادیوفرکوئنسی فراکشنال که بیشتر برای رفع افتادگی پوست به کار می‌رود هم در رفع جای جوش اثر مطلوبی
دارد و به‌عنوان گزینه خوب و سریع برای بیمار استفاده می‌شود.
گاهی هم آکنه خیلی شدید است و بیمار باید آکوتان بخورد که قطعا ۲ هفته تا یک ماه پس از
مصرف این دارو جوش‌ها شعله‌ور و پوست بدتر می‌شود.

صورتی صاف و بدون جوش داشتن تا قبل از شروع سال جدید چگونه ممکن است؟

برای رفع جای لک معمولا ۳-۲ هفته درمان دارویی موضعی و سپس لیزر انجام می‌شود.
گاهی هم درمان دارویی و پیلینگ برای فرد مناسب‌تر به نظر می‌رسد و آن را شروع می‌کنیم.
برای رفع لک‌ها و جوشگاه و حتی جای جوش که مثل لک شده، با ۴-۳ جلسه لیزر که حداقل ۳
هفته زمان می‌برد، سعی می‌کنیم ظاهر پوست را بهتر کنیم اما بهبود صددرصد و پوست بدون جوشگاه نخواهیم داشت.
نباید با وعده‌های کذب، بیمار را ترغیب به پرداخت هزینه‌های بدون نتیجه کرد.

براساس سن فرد و اینکه تا حالا چقدر مراقبت‌های پوستی داشته یا نه، از راهکارهای موضعی گرفته
تا انجام لیزر و رادیوفرکوئنسی استفاده و کلاژن‌سازی پوست را تحریک می‌کنیم.
در برخی مناطق پوست صورت مثل خط اخم و خطوط پنجه‌کلاغی کنار چشم هم معمولا با تزریق بوتاکس عضله فلج
می‌شود تا در اثر حرکت‌های تکراری، پوست آنجا دچار چروک نشود.
در جوانسازی، داشتن شیوه زندگی سالم، تغذیه و ورزش بسیار مهم‌تر از هر چیز دیگری است.

حالا که بیش از یک ماه تا عید فرصت داریم، اگر کسی با انتظاری واقع‌بینانه بخواهد پوست بهتری در سال
نو داشته باشد، چه کند؟

کسانی که مبتلا به جوش‌های چرکی هستند، باید زیر نظر پزشک آنتی‌بیوتیک خوراکی و موضعی
مصرف کنند و پس از کنترل آکنه، ۴-۳ هفته پس از مصرف دارو، می‌توان با انجام پیلینگ، وضعیت پوست را
بهتر کرد.
اگر جوش‌ها حالت کومدون داشته باشند، با درمان‌های موضعی خوب نمی‌شوند ولی به پیلینگ خوب جواب می‌دهند، به‌خصوص اگر فرصت
داشته باشیم بیش از یک بار پیلینگ کنیم یا در صورت نیاز، درمان‌های تکمیلی مثل لیزر داشته باشیم.
در اغلب موارد کسانی که درمان موضعی می‌شوند و مثلا ۲ تا ۳ هفته قبل از انجام لیزر از کرم‌های
لایه‌بردار حاوی اسید میوه استفاده می‌کنند، نتیجه مطلوب‌تری از درمان با لیزر می‌گیرند.

پوست صورت، گردن، قفسه سینه، پشت و شانه ها به دلیل داشتن غدد چربی، شرایط مساعدی
را برای رشد میکروب ها فراهم می کنند. لذا جوش های بسیاری ممکن است در این نواحی از
بدن دیده شوند.درمان جوش ها، تنها از راه کاهش میزان آنها امکان پذیر است.

از وسیله هایی مانند پنبه، برای مصرف کرم و وسایل آرایشی استفاده کنید. دست و انگشتان، میکروب
زیادی را حمل می کنند که می توانند منجر به جوش و آکنه شوند.در آخر اگر جوش های پوستی شما
را آزار می دهند، به پزشک متخصص پوست مراجعه کنید، زیرا راه‌های درمان زیادی برای حل مشکل صورت صاف و بدون جوش وجود دارد.

سلامت/عصر ایران

Copyright (c) 2006-2019 persianv.com All Rights Reserved

© باز نشر مطالب اختصاصی سایت فقط با ذکر منبع و لینک مطلب در سایت persianv.com مجاز میباشد .

چگونه بدنی صاف و بدون جوش داشته باشیم
چگونه بدنی صاف و بدون جوش داشته باشیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *