چگونه بدنی صاف و بدون مو داشته باشیم

 
helpkade
چگونه بدنی صاف و بدون مو داشته باشیم
چگونه بدنی صاف و بدون مو داشته باشیم

ظریف‌ترین نکات و مؤثرترین روش‌ها. کدام نوع مو کندن برای شما مناسب است؟ گزینه‌های زیادی برای کندن مو از بدن شما وجود دارد. برخی ملایم‌تر، سریعتر، کامل تر و برخی نیز بادوام‌تر هستند. ما به شما کمک خواهیم کرد بهترین گزینه را بر اساس نیازهای خودتان انتخاب کنید.

مهم نیست چقدر عجله دارید – هرگز موقع اجرای اصلاح خیس، بدون استفاده از فوم یا ژل اصلاح کاری نکنید. این محصولات باعث می‌شود لایه‌ای روی پوست ایجاد شده و بدین صورت حرکت آرام و ملایم تیغ را تضمین می‎کنند. همچنین دارای عناصری هستند که پوست را قبل از اصلاح تسکین می دهد. اگر موقع کندن مو از چنین محصولاتی استفاده کنید، از زخم شدن، قرمزی یا ایجاد لکه های کوچک پوستی پیشگیری می کنید و قادر خواهید بود از داشتن پوستی بسیار نرم و ابریشمی شادمان شوید.

نکته ما برای اپیلاسیون و موم انداختن: وقتی پوست خشک و بدون چربی باشد، این‌ها بهترین نتیجه را می‌دهند. بنابراین 24 ساعت قبل از اپیلاسیون کردن نیاز نیست کرم روی نواحی مدنظر بمالید.

چگونه بدنی صاف و بدون مو داشته باشیم

تراشیدن یکی از رایج ترین روش‌های کندن موست. نکته ما: زیردوش مو بتراشید، زیرا مو‌ها وقتی خیس و نرم باشد سریعتر و بهتر کنده می شود. علاوه بر این، باید مرتب تیغ‌های خود را عوض کنید تا پوست شما دچار سوزش یا آسیب نشود.

اپیلاتورهای برقی با موچین یا دیسک‌های چرخان کوچک موی بدن را می‌کنند. کمی درد دارد، اما موها از ریشه کنده می‌شود و برای 2 تا 4 هفته دیگر رشد نمی‌کند.

کندن مو با موم، مو را از ریشه می‌کند. این روش برای تمام اعضای بدن مناسب است و با استریپ‌های موم سرد یا موم گرم در خانه نیز قابل اجراست – برای حدود 4% زنان، کندن مو با استفاده از مو روش بسیار محبوبی است.

اگر برای موکندن از موم استفاده می کنید، کرم را در روز اصلاح روی نواحی مدنظر نمالید. موم به پوست خشک و بدون جربی بهتر می چسبد. حتی با کرم ها و ژل های موبر، بهتر است از مالیدن کرم خودداری کنید، زیرا ممکن است عناصر متقابلاً واکنش نشان دهند

بلافاصله بعد از موکندن نباید پوست خود را در معرض آفتاب سوزان قرار دهید. این کار از ایجاد سوزش تحت تأثیر عرق زیاد پیشگیری می کند.

دفعات زیاد موکنی، پوست را ملتهب می‌کند و رطوبت و چربی آن را از بین می برد.

بعد از ضدعفونى‌ کردن، استفاده از لایه مناسبی از کرم روی پوست ضروری است. نکته ما: لوسیون بدنی را انتخاب کنید که دارای عناصر تسکین دهنده مثل بابونه یا پنتنول باشند – مثل لوسیون بدن نیوآ سنسیتیو یا لوسیون بدن نیوآ ریپر اند کر.

پوست زیربغل بسیار ظریف است و به‌سرعت خشک می‌شود یا بعد از اصلاح شروع به خارش می کند. دئودورانت‌ بعد از موکندن مفید است: اسپری نیوآ دابل افکت ویولت سنسز با عصاره آووکادو از سوزش پوست پیشگیری می‌کند.

موهای درحال رشد ناخوشایند است اما متأسفانه دفعات زیاد موکندن بدتر است. لایه برداری منظم اجازه نمی‌دهد سلول‌های مرده پوست، ساقه مو را مسدود کنند و اجازه می‌دهد موهای جدید رشد کند. نکته ما: اسکراب و لایه بردار دوش نیوآ کرم تضمین می کند، وقتی هنوز زیر دوش هستید، پوست بسیار نرم شود.


مراقبت از بدن


مراقبت از بدن


مراقبت از بدن


اصلاح صورت


دئودورانت

خانه » مجله زیبایی » پوست » چگونه پاهایی صاف داشته باشیم؟

پاهایی صاف و درخشان چیزی است که همه ی دختران آرزویش را دارند. همه ی ما دوست داریم تا پاهای ابریشمین خودمان را در دامن های زیبا و شلوارک های جذابمان به نمایش بگذاریم. اما به دست آوردن چنین پاهای زیبای آماده برای عکس، چیزی است که خیلی از شما را فراری می‌دهد. بنابراین در این راهنما چند ترفند ساده را به شما معرفی خواهیم کرد تا همیشه پاهایتان ابریشمین و جذاب باشد.

پوست خشک، پوسته پوسته و زشت است. اولین و مهم‌ترین قانون داشتن پاهایی زیبا این است که کاملا آنرا هیدراته و مرطوب نگاه دارید. پس یک مرطوب کننده ی بدن خوب بخرید و بصورت سخاوتمندانه هر روز از آن استفاده کنید، مخصوصا پیش از اینکه به رختخواب بروید.

موی پا چیز نفرت انگیزی است که می‌تواند ظاهر شما را کاملا ضایع کند. شما می‌توانید به راحتی با اپیلاسیون یا اصلاح از شر تمام موهای ناخواسته پاهایتان خلاص شوید. بعلاوه می‌توانید از کرم‌های موبر موجود در بازار نیز استفاده نمایید. بعضی اوقات، برخی از خانم‌ها ممکن است به وکس آلرژی داشته باشند، یا اینکه ممکن است پوستشان پس از اپیلاسیون تحریک شود یا حتی جوش بزند. در این موارد، اصلاح گزینه ی جایگزین مفیدی است.

این مورد، شامل مراقبت از بعضی چیزهاست که به شما اطمینان بدهد پاهایتان برای مدت زمان بیشتری صاف و نرم خواهد ماند. برای این منظور، ۱۲ تا ۱۴ ساعت پیش از اصلاح، پوستتان را کاملا مرطوب نمایید.

چگونه بدنی صاف و بدون مو داشته باشیم

بجای تیغ های ارزان، از انواع مرغوب و تیز استفاده کنید، تا پروسه ی اصلاح پایتان راحت شود، بنابراین مطمئن خواهید بود که نتیجه ی پایانی پاهایی ابریشمین است.

وان را پر از آب گرم کنید و مدتی در آن دراز بکشید، یا اینکه پیش از اصلاح، دوش آب گرمی بدون کف و صابون بگیرید. ایده ی اولیه این است که پیش از شروع روند اصلاح، پوستتان به طور کامل هیدراته شده باشد. اما آب گرم، باعث می‌شود منافذ پوستتان باز شده تا اصلاح بهتر و نرم تری داشته باشید.

شما می‌توانید از لایه بردارها یا یک لیف یا حتی اسکراب های خانگی مثل شکر و روغن زیتون استفاده نمایید. لایه برداری از پوستتان به شما اطمینان می‌دهد که تمام سلول‌های مرده ی پوست از بین رفته‌اند، بنابراین اصلاح صاف و نرم تری خواهید داشت.

ابتدا لطفا اطمینان پیدا کنید که به کرمی که می‌خواهید از آن استفاده کنید حساسیت ندارید، برای این منظور ابتدا بخشی از پوستتان را تست کنید. سپس دستورالعمل روی کرم را دنبال کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

پس از اینکه تمام پایتان را اصلاح کردید، کاملا پاهایتان را با آب سرد آبکشی کنید تا منافذ پوستتان بسته شود.

حالا با یک پوشش سخاوتمندانه از یک مرطوب کننده ی خوب کارتان را به پایان برسانید و پاهای زیبا و درخشان خود را به نمایش بگذارید.

من پاهای صاف و تمیزی دارم ولی سیاهی زانوهام پامو زشت جلوه میده چیکار کنم؟

پاهای من همش جوش میزنه و زانوم هم رنگش تیرس چیکار کنن تا از شرش خلاص شم ؟؟؟؟؟؟؟؟توروخدا یکی بگه

پاهاي منم دون دون ميشه ب گفته ي دوستم پوست مرغي …راه حلش چيه

یه سنگ پا رو آروم هر روز روی پاتون بکشین.مث یه لایه بردار عمل می کنه.برای پوست مرغی

خیلی مسخره بود .این اطلاعات رو هر ننه قمری میدونه .. به نظر من همون استفاده از خمیر جوش شیرین و روغن زیتون بهتر جواب میده .

البته واسه براق شدن پاها

برای سفت شدن پا باید چیکار کرد

من میکنمشون زخم هم شده

من فکر می کنم به دلیل اینکه پوست پای من نازک است جای موها به هر روشی که اصلاح بشوند کمی قرمز یا صورتی می ماند. یعنی حتا وقتی مو ها اصلاح نشده باشند هم این رنگ وجود دارد. به صورت نقطه های قرمز-صورتی . به نظر شما این به دلیل نازکی پوست است؟ راه حل آن چیست؟

آره…مال منم همینطوریه.من مشکل نرمی و خشکی ندارم مشکل من پوست دون دون پاهامه که جاش اصلا نمیره…….
🙁

مال منم همینطوره..دکترم رفتم گفته لیزر بی فایدس ..این بیماری محسوب نمیشه.
اما موندم چیکار کنم.اصطلاحا بهش میگن پوست مرغی!
خیلی هم بین دخترخانما شایع شده

ن عزیزم این یک نقص ژنی هست ک اسم عامیانش حالت پوست مرغی هستش ک 40درصد جمعیت جهان این حالتو دارن ک البته خودمم دارم و این حالت شدت های متفاوتی در افراد مختلف داره

زانوی تیره رو چیکار کنیم؟

سلام شکوفه؛
پیشنهاد می‌کنیم این مقاله رو در مورد تیرگی زانو مطالعه کنید 🙂

http://fitnessmagazine.ir/beauty/skin/get-rid-dark-knees/

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

اصلاح موهای زائد با تیغ ممکن است مناسب ترین گزینه برای حذف موها باشد ولی مطمئناً مؤثرترین راه نیست . اگر موهای ضخیم و خشن تری در نواحی مانند پاهایتان دارید تراشیدن آنها باعث به جا ماندن نقاط سیاه بر روی پوست و ظاهری کرکی می شود که خوشایند نخواهد بود . با ترفندهای ارائه شده در زیر شما می توانید نوع متفاوتی از اصلاح را تجربه کنید و پوستی نرم تر از همیشه داشته باشید .

اگر نمی خواهید اصلاح موها را در آخر کار انجام بدهید حداقل با پوست خشک اصلاح نکنید . ابتدا دوش بگیرید و اجازه بدهید آب گرم پوست شما را نرم کند . بخار و آب پوست شما را نرمتر از قبل کرده و منافذ آنرا باز می کنند و اجازه می دهند اصلاح خیلی خوب انجام شود . آب و بخار موجود در حمام باعث می شود که فولیکول‌های موی شما نرم شود که نه تنها باعث یک اصلاح کامل می گردد بلکه کمترین آسیب پوستی را نیز تضمین می کند.

اصلاح بهتر فقط در صورتی امکان پذیر است که شما قبل از آن پوسته های مرده را لایه برداری کنید . لایه برداری با حذف سلول های مرده باعث می شود تیغ اصلاح راحت‌تر روی پوست بلغزد و بتواند موها را کامل حذف کند . ذکر این نکته مهم است که اگر شما برعکس عکس کنید لایه برداری پس از اصلاح با تحریک پوست باعث سوزش و قرمزی پوست خواهد شد.

چگونه بدنی صاف و بدون مو داشته باشیم

نحوه استفاده از تیغه اصلاح می تواند به شما کمک کند که بعد از اصلاح پوستی صاف و بدون ظاهر کرکی داشته باشید . برای رسیدن به بهترین نتایج در جهت رویش موها اصلاح را انجام دهید و سپس موقعیت تیغه اصلاح را تغییر داده و در جهت مخالف شیو کنید . برای پوست های حساس اصلاح در جهت مخالف ممنوع است.

اگرچه آب در موارد اورژانسی به خوبی عمل می کند ولی اگر وقت دارید از کف صابون یا کرم اصلاح استفاده کنید.. استفاده از کرم اصلاح کمک می کند که بدون اصطکاک اصلاح کنید و تیغه اصلاح خیلی نرم‌تر روی پوست حرکت کند. بنابراین قرمزی , سوزش و خارش پس از اصلاح را کاهش خواهد داد . ما توصیه می کنیم که همیشه برای اصلاح از کف صابون یا کرم اصلاح استفاده کنید . اگر کرم اصلاح شما تمام شد می توانید از صابون های ملایم و کرمی دستشویی یا نرم کننده ها برای این منظور استفاده کنید.

هنگام اصلاح مقاومت در برابر چندین بار کشیدن تیغه اصلاح بر روی پوست برای اطمینان از حذف موها و باقی ماندن یک پوشت صاف و ابریشمی بسیار دشوار است . اما زمانی که این کار را می کنید پوست شما تحریک شده و جوش های پوستی و قرمزی در منطقه ایجاد می شود که با نتیجه دلخواه در تضاد است . بنابراین مطمئن باشید که یک بار اصلاح با یک تیغه استفاده نشده برای دو یا سه بار حذف موها کافی است . فقط به یاد داشته باشید که هنگام اصلاح از یک فشار ملایم استفاده کنید.

تیغه های اصلاح مردانه ممکن است که خیلی ارزانتر باشند اما برای خانم ها بسیار مضر است . زیرا این تیغه ها منطبق با پوست و موی خانم ها ساخته نشده اند . به عنوان مثال تیغه های مخصوص خانم ها همراه با نوارهای مرطوب کننده اضافی هستند که پوست را نرم و لطیف می کنند . آنها همچنین دارای سرهای زاویه دار برای شیو کردن نواحی غیر قابل دسترس و بالشتک های محافظ برای محافظت از پوست هنگام شیو کردن هستند.

اصلاح یک‌باره یک قسمت ممکن است ساده و کمتر وقت گیر به نظر برسد اما حرکات کوچک‌تر ممکن است برای حذف همه موها موثرتر باشد . بنابراین وقتی که دفعه بعد اصلاح کردید قسمت های کوچکتر را با فشار ملایم شیو کنید تا برای مدت طولانی تر از پوست بدون مو لذت ببرید.

منطق پشت این مسئله مانند وقتی است که آقایان پس از اصلاح از لوسیون پس از شیو استفاده می کنند . روغن بدن یا حمام رطوبت شما را حفظ می کند و به آن ظاهر ابریشمی و صاف می دهد . همان‌طور که بهتر است ابتدا لایه برداری کرده و بعد شیو کنید , پوست شما می تواند خشک شود و پس از اصلاح حالتی پوسته پوسته به خود بگیرد . استفاده از روغن بدن پس از اصلاح می تواند از این مسئله پیشگیری کند . بهتر است وقتی که پوست مرطوب است و تازه از حمام بیرون آمده اید پوست خودتان را با روغن بدن ماساژ دهید تا نرم تر و صاف تر به نظر برسد.

با یک تیغه کند شما باید یک منطقه را دو یا سه بار شیو کنید تا به نتیجه دلخواه برسید . این مسئله می تواند منجر به تحریک پوست و ناراحتی هایی مانند سوزش پوست شود بنابراین بهتر است تیغه های کند را دور انداخته از یک تیغه اصلاح جدید استفاده کنید . تیغه های اصلاح تنها برای سه بار شیو به اندازه کافی تیز هستند و تعویض مداوم آنها برای جلوگیری از ناراحتی های پوستی یک کار بسیار منطقی است .اگر شما پس از اصلاح دچار سوزش و خارش پوست می شوید حتما راهکارهای ذکر را شده را بکار بگیرید تا یک اصلاح کامل, بدون مشکلات پوستی و حتی صاف ترین اصلاح زندگی‌تان را تجربه کنید!

ترجمه توسط بخش سلامت

مجله دلگرم

آیا شما هم دارای موهای زائد هستید و از حضور این موهای در صورت یا بدن خود رنج می برید؟

همه مردان و زنان به دلایل گوناگون و تنها به یک دلیل عمده – پاکیزه بودن – به دنبال راه‌ هایی هستند تا از شر موهای زاید خود خلاص شوند.تیغ،موم،نخ،کرم‌های موبر،دستگاه‌های اپیلاتور و در نهایت،لیزر به شما کمک می‌کند تا بر این موها که رشدشان تمامی ندارد،فایق آیید اما روش انجام آنها و اینکه کدام یک بهترین است از جمله مواردی است که در این مقاله به آن اشاره می کنیم.پیش از هر چیز لازم است به این نکته اشاره کنیم که عوام مردم و بسیاری از آرایشگران از اصطلاح اپیلاسیون برای برداشتن موهای زائد بدن (چه به صورت دائمی و چه به‌صورت موقتی) استفاده می‌کنند،در صورتی که اپیلاسیون به معنی برطرف کردن همیشگی رشد موهای زاید بدن تنها به‌ وسیله دستگاه الکترولیز یا لیزر است و به برطرف‌کردن موقت موهای زاید بدن به‌وسیله مواد شیمیایی و یا وسایل متفرقه،اپیلاسیون گفته می‌شود.

بیشتر بدانید : اصلاح موی بدن برای مردان مفید است یا مضر؟

بیشتر بدانید : لیزر موهای زائد چه هنگامی سرطان زا می شود؟

چگونه بدنی صاف و بدون مو داشته باشیم

بیشتر بدانید : رفع دائمی موی زائد در طب سنتی

تیغ بهترین وسیله پاک‌کردن سریع بدن از موهای زاید است،به‌ویژه برای افرادی مفید است که پوستی حساسی دارند.تیغ‌های برقی و دستی هر دو کار آمدند.در صورتی که تیغ را برای دپیلاسیون انتخاب می‌کنید تنها کافی است هر دو روز یک ‌بار یک دوش 10 دقیقه‌ای بگیرید تا پوست شما نرم شود.سپس با مقداری آب صابون،پوست را لیز کنید تا تیغ به راحتی روی آن حرکت کند.تیغ را از مچ پا به سمت زانو بکشید.تیغ ساقه مو را درست هم‌سطح لایه اپیدرم پوست قطع می‌کند.در حال حاضر،تیغ‌هایی وارد بازار شده است که لایه نازکی ژل نرم‌کننده دارد تا به پوست آسیب نرساند.با این حال پیشنهاد می‌شود در کنار آن،از صابون یا ژل‌های نرم‌کننده هم استفاده کنید.توجه داشته باشید گرچه تیغ وسیله‌ای سریع و آسان است ولی رشد و ضخامت موها پس از مدتی کمی افزایش می‌‌یابد،بنابراین روشی است که برای دست و ‌صورت توصیه نمی‌شود.پس از اپیلاسوین با تیغ هرگز از دئودورانت‌ها روی پوست استفاده نکنید.

موهای کوتاه،نازک،بلند یا ضخیم فرقی نمی‌کنند.موم گرم‌ به راحتی مو را از ریشه بیرون می‌کشد و از آن می‌توانید برای برداشتن موهای زاید زیر بغل،پا و خط مایو استفاده کنید.اپیلاسیون به‌ وسیله موم کمی دردناک است و اگر در شرایط غیربهداشتی انجام شود،جوش و التهاب پوستی به همراه دارد. تجربه نشان داده که پس از دپیلاسیون با موم، موها دیرتر رشد می‌کنند و تا حدودی از زبری و ضخامت آنها کاسته می‌شود. لیکن استفاده مداوم از موم‌ها باعث افتادگی و شل‌شدن پوست می‌شود.برای استفاده از موم،باید آن را گرم کنید.برای آنکه درجه حرارت آن را امتحان کنید،ابتدا مقداری از آن را پشت دست خود بگذارید.در صورتی که موم دست را نمی‌سوزاند،مقداری از آن را به‌وسیله کاردک چوبی در جهت رویش مو،بر سطح پوست مالیده و یک قطعه پارچه تمیز یا کاغذ روی آن گذاشته و فشار دهید.سپس با نوک انگشتان کاغذ یا پارچه را گرفته و در جهت عکس رویش موها محکم آن را بکشید.موم گرم نسبت به هر ماده دیگری موثرتر عمل می‌کند،چون منافذ پوست را باز کرده و کمک می‌کند تا مو از ریشه به راحتی جدا شود.استفاده از موم برای کسانی که کم‌خونی یا واریس دارند توصیه نمی‌شود،زیرا گرما در این‌گونه افراد موجب منبسط‌شدن رگ‌های خونی و هماتوم (تراوش و تجمع موضعی خون) می‌شود.پیش از اپیلاسیون با موم به این نکات توجه کنید:

اپیلاسیون شرقی در واقع استفاده از همین موم است که به جای مواد شیمیایی از ترکیبات آب،آبلیمو و شکر ساخته شده است و به راحتی با آپ می‌شود و آن را برای تمامی نقاط بدن می‌توان استفاده کرد.در اپیلاسیون موی دست حتما به جهت رویش موها توجه کنید.اپیلاسیون در جهت عکس رویش موها انجام می‌شود.می‌توانید پس از اپیلاسیون،پوست را شسته و از مقداری کدام مرطوب‌کننده استفاده کنید.

دستگاه‌های اپیلاتور ازجمله اقتصادی‌ترین وسایل است.این دستگاه‌ها به دو دسته تقسیم می‌شوند: گروهی که تنها ساقه مو را کوتاه می‌کنند و گروهی که مو را از ریشه درمی‌آورند.عموما وقتی از دستگاه‌های اپیلاتوری استفاده می‌کنید که مو را از ریشه بیرون می‌آورند،رویش موها دو تا سه هفته عقب می‌افتد.از این دستگاه‌ها‌ روی تمامی قسمت‌های بدن می‌توانید استفاده کنید.تنها عیب این دستگاه‌ها این است که باعث به وجود آمدن جوش‌های ریز روی پوست‌های حساس می‌شود و اگرچه موهای بسیار ریز را می‌گیرند،ولی به مرور زمان رویش موهای زیرپوستی می‌شوند.توجه داشته باشید بیش از اپیلاسیون با دستگاه‌های اپیلاتور،یک دوش آب گرم بگیرید تا پوست نرم شود.بهترین زمان برای اپیلاسیون،بعدازظهر است تا التهابات احتمالی پوست در طول شب فروکش کند.قبل از اپیلاسیون با دستگاه‌های اپیلاتور،مطمئن شوید چربی،کرم یا بقایای آرایشی از روی نقاطی که می‌خواهید اپیلاسیون کنید،کاملا تمیز و برداشته شود.بعضی مواقع،موهای نازکی که به سمت عقب رشد می‌کنند،به سطح پوست نمی‌رسد و زیر پوست رشد می‌کنند.برای پیشگیری از چنین مواردی می‌توانید از دستکش ماساژ (کیسه مخصوص حمام) با پیلینگ بدن استفاده کنید.این کار،سلول‌‌های مرده پوست را از بین می‌برد به‌طوری که موهای نازک به راحتی می‌توانند به سطح پوست بیانید و به‌وسیله اپیلاتور برداشته شوند.برخلاف تیغ که پس از استفاده از آن موها ضخیم و رشد آنها سریع‌تر می‌شود،آزمایش‌های پوست ‌شناسی نشان داده است که استفاده از اپیلاتور این مشکل را به وجود نخواهد آورد.چیزی که سبب شد،این عقیده در میان مردم جا بیفتد این است که بسیاری از خانم‌ها در تابستان اپیلاسیون می‌کنند.طبیعتا دمای بالای هوای روی رشد موهای بدن تاثیر می‌گذارد.در تابستان گردش خون سریع‌تر است.این موضوع به تغذیه ریشه‌ها و در نتیجه رشد سریع‌تر موهای بن کمک می‌کند.

برای انجام این نوع اپیلاسیون باید کاغذ سمباده را با حالت دورانی روی سطح پوست مالش داد. چگونگی رشد موها بعد از اپیلاسیون با سمباده مشابه استفاده از تیغ است.

موهای ابرو و موهای زبر و کوتاه را می‌توان به‌وسیله موچین اپیلاسیون کرد.رشد موها بعد از انجام اپیلاسیون نرمال خواهد بود.

اپیلاسیون به‌وسیله نخ که آن را اصطلاحا بند ‌انداختن می‌گویند،یکی از روش‌های سنتی و بومی ایران است.در این تکنیک،رشد موها کندتر از تیغ صورت می‌گیرد.نخ اصلاح را باید به مدت 20 دقیقه در محلول رقیق شده دتول قرار داد تا ضدعفونی شود.بند انداختن غیر بهداشتی پوست را تحریک می‌کند و اغلب باعث ایجاد جوش و التهابات پوستی می‌شود.برای جلوگیری از التهابات پوستی قبل از اپیلاسیون با نخ،دست‌ها را با آب و صابون بشویید،صورت را به وسیله تونیک تمیز کرده و بعد از خاتمه کار،از کرم ضدحساسیت استفاده کنید.

وقتی از کرم‌های موبر برای اپیلاسیون استفاده می‌کنید،رشد موها به نسبت استفاده از موم،سریع‌تر ولی به نسبت تیغ،کندتر می‌شود. PH قلیایی کرم‌های موبر به کراتین مو صدمه رسانده و آن را متلاشی می‌کند.ولی به ریشه صدمه نمی‌رساند.تقریبا هر هفته باید از کرم‌های موبر استفاده کنید تا از شر موهای زاید در امان باشید.پیش از آنکه به حمام بروید،مقداری از این کرم‌ها را روی سطحی از بدن که خشک و تمیز است بمالید و بر اساس دستورالعمل کارخانه سازنده کرم چند دقیقه صبر کنید.سپس کرم را از روی پوست شسته،خشک کنید و مقداری آبلیمو روی پوست بزنید.آبلیمو جلوی  التهاب و قرمز شدن پوست را می‌گیرد.در عین حال می‌توانید از محلول شیر و آب یا روغن‌های تغذیه کننده پوست استفاده کنید.به هیچ عنوان از مایعات الکلی،بعد و قبل از اپیلاسیون استفاده نکنید.فراموش نکنید دئودورانت‌ها هم الکلی‌اند.حتما پیش از استفاده از کرم‌های موبر آن را روی قسمتی از دست خود امتحان کنید تا مطمئن شوید نسبت به آن آلرژی ندارید.

برای برداشتن موهای صورت می‌توانید از نخ،موم گرم استفاده کنید.جالب است بدانید مصرف موم روی جوش و زخم‌های کوچک پوست اشکالی ندارد.آرایشگران از نخ برای اپیلاسیون تمام صورت و از موم برای پشت لب استفاده می‌کنند.گروهی از افراد به جای اپیلاسیون ترجیح می‌دهد موهای صورت خود را دکلره کنند.در دکلرواسیون از موادی استفاده می‌شود که طی 10 دقیقه موهای صورت را کاملا بی‌رنگ می‌کند.

برخلاف گذشته،امروز مردان بسیاری تمایل دارند موهای زاید بدن خود را بردارند و این امر را نشانه مدرن بودن می‌دانند.این موضوع در میان مردان اروپا از و آمریکایی بیشتر رواج دارد.نظرسنجی‌های کشور فرانسه نشان می‌دهد،از هر پنج مرد یک نفر کاملا موهای بدنش را برمی‌دارد. 35 درصد مردان تنها برای تمیز بودن، 15 درصد به دلیل انجام فعالیت‌های ورزشی، 13 درصد برای بهداشت بدن و 6 درصد به دلیل تنفر از موهای زاید اپیلاسیون می‌کنند.سلاح جاودانی مردها برای خلاص شدن از شر موهای زاید تیغ است.تقریبا 67 درصد مردان این وسیله را به هر چیز دیگری ترجیح می‌دهند.با این حال 37 درصد مردها از کرم‌های موبر، 32 درصد از موم و 16 درصد از دستگاه‌های اپیلاتور هم استفاده می‌کنند. جالب است بدانید،شناگران،دوچرخه سواران و بکس بازها از جمله طرفداران اپیلاسیون در میان مردان هستند.

عمل اپیلاسیون را بارها تکرار کنید تا پیاز مو در مرحله مطلوبی سوخته و متلاشی شود. مهارت نداشتن در انجام اپیلاسیون می‌تواند سبب زیان‌های جبران‌ناپذیر شود.لذا لازم است متخصصان الکترولیز با دستگاه‌های اپیلاتور برقی (سوازندن سوزنی) استفاده کنند.لازم به ذکر است که اپیلاسیون برای زنان باردار،مبتلایان به مرض قند،یا کسانی که تحت معالجات هورمونی قرار دارند توصیه نمی‌شود.بعضی نواحی بدن مثل اطراف چشم،شقیقه‌ها و پیشانی،درون گوش و بینی را نباید اپیلاسیون کرد.باید اعتراف کرد که اپیلاسیون ایده‌آل وجود ندارد.شاید موثرترین روشی که در حال حاضر استفاده می‌شود، لیزردرمانی باشد دستگاه لیزر و IPL وسایلی هستند که با تولید نورهایی با طول موج خاص رنگدانه‌های موجود در پیاز مو را هدف گرفته و پیاز مو را نابود می‌کنند.لیزر 80 درصد موهای زاید را برای همیشه از بین می‌برد.البته باید بدانید که هر مویی سه مرحله زندگی دارد.مو متولد می‌شود،رشد می‌کند،استراحت می‌کند. سپس می‌میرد و سوی دیگری جای آن را می‌گیرد. عمر همه موها یکسان نیست.در یک جلسه لیزدرمانی بیشتر موها از بین می‌روند اما برای موهای باقی مانده باید دو ماه صبر کرد و دوباره جلسه لیزر درمانی را آغاز کرد.برای به دست آوردن یک نتیجه آیده‌آل روی پا،زیربغل و خط مایو سه تا پنج جلسه لیزر درمانی لازم است.البته بعضی پرمویی ‌ها پس از لیزر درمانی مربوط به سن و دوره‌ای خاص است. مثلا با نزدیک شدن به یائسگی به دلیل تغییرات هورمونی بیشتر زنان مبتلا به پرمویی می‌شوند.لیزر بیشتر روی پوست های سفید که موهای سیاهی دارند جواب می‌دهد،اما روی پوست‌های تیره این احتمال وجود دارد که پیگمنت‌های مو خارج شده و مو را بی‌رنگ کند. موهای بلوند و سفید نیز به لیزر جواب مطلوبی نمی‌دهند.لیزر درد چندانی ندارد و تنها هنگام گذشتن پرتو لیزر از روی مو،شما احساس سوزش خفیفی خواهید کرد.اپیلاسیون پشت ‌لب به دلیل حساس به دلیل حساس بودن پوست و اپیلاسیون زیر بغل و خط مایو به دلیل تراکم موها بسیار دردناک‌تر از باقی نقاط بدن است.لازم است بدانید نور آفتاب،دشمن لیزر درمانی است.توصیه می‌شود هنگامی که پوستتان برنزه است یا به مسافرت رفته‌اید،لیزر درمانی نکنید.پس از لیزر درمانی نیز حداقل یک ماه زیر آفتاب نروید زیرا پوست حساس است و امکان دارد لکه‌های قهوه‌ای ظاهر شود.از سوی دیگر،در صورتی که شما درمانی را آغاز کرده‌اید که داروهای آنها در برابر اشعه‌های روشنایی حساس‌اند،باید از لیزر درمانی خودداری کنید.به هر حال،پس از هر لیزر درمانی احتمال رویش دوباره یا سوختگی پوست هم وجود دارد.

بیشتر بدانید : روش های از بین بردن موهای زائد در خانم ها، توصیه ها و عوارض

بیشتر بدانید : آیا لیزر موهای زائد دائمی است؟

بیشتر بدانید : کدام ناحیه ها و کدام موها را نباید لیزر کرد

گردآوری: گروه سلامت سیمرغseemorgh.com/healthمنبع: salamatiran.com

All Rights Reserved – © 2019 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر نام و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.

داشتن پاهای براق همیشه زیباست و باعث می‌شود در مهمانی‌ها حسابی بدرخشید. شما هم می‌توانید به راحتی پاهای مات و کسل کننده‌یتان را به پاهای درخشان و براق تبدیل کنید. اولین قدم این است تمام سلول‌های مرده پوست‌تان را از بین ببرید. 

آنچه در ادامه می‌خوانید:

راز داشتن پاهای درخشان و براق این است که قبل از اصلاح، پاهایتان را لایه‌برداری کنید. لایه‌برداری، سلول‌های مرده‌ای که باعث مسدود شدن منافذ پوست می‌شوند را از بین می‌برد. 

از یک برس موی محکم و طبیعی استفاده کنید. برس زدن باعث افزایش گردش خون شده و ترک‌های پوستی را کاهش می‌دهد. از قسمت بیرونی زانو شروع کنید. با فشار مناسب به جهت تحریک گردش خون اینکار را انجام دهید. سپس قسمت داخلی ران‌ها را برس بکشید. پس از آن، به سراغ کف پا و کشاله ران بروید. 

چگونه بدنی صاف و بدون مو داشته باشیم

دستکش‌های لایه‌بردار (بدون نیاز به مواد شیمیایی)، روشی عالی برای از بین بردن سلول‌های مرده از روی پوست هستند. به حمام بروید و اجازه دهید که پوستتان حداقل دو دقیقه در معرض بخار آب قرار گیرد. سپس پاهایتان را با دستکش ماساژ دهید. فشار دست باید به گونه‌ای باشد که احساس درد و یا ناراحتی نکنید.  

اگر پوست حساسی دارید بهتر است از لایه‌‌بردارهای حاوی نمک، قهوه و یا سایر مواد خشن استفاده نکنید. استفاده از این مواد قبل از اصلاح، باعث می‌شود پوستتان دچار سوزش و یا التهاب شود.

مرتب تیغ‌تان را عوض کنید و از تیغ‌هایی استفاده کنید که تیز باشند. تیغ‌های قدیمی علاوه بر اینکه دیگر تیز نیستند و به راحتی موهایتان را اصلاح نمی‌کنند احتمال عفونت و یا باکتری را نیز افزایش می‌دهند. 

هنگامی که در معرض بخار حمام قرار می‌گیرید موها به راحتی اصلاح می‌شود. شما باید حداقل ده دقیقه در حمام گرم بمانید و پس از آن اصلاحتان را شروع کنید.

اگر با آب بسیار گرم حمام کنید یا دوش بگیرید، پوستتان خشک خواهد شد که می‌تواند شرایط را برای اصلاح کردن بدتر کند. حتما قبل از اصلاح، آب را ولرم کنید تا به راحتی بتوانید موهای بدنتان را اصلاح کنید.

شما هرگز نباید پاهای خشکتان را به صابون آغشته کنید و از تیغ برای اصلاح مو استفاده کنید، زیرا استفاده از برخی از صابون‌ها به دلیل داشتن الکل و بو پوستتان را حساس و تحریک می‌کند. بنابراین بهتر است از یک ژل و یا کرم اصلاح بدن که مرطوب کننده هستند استفاده کنید تا رطوبت کافی به پاهایتان برسد.

مهمترین کاری که باید برای اصلاح موهای پا انجام دهید این است که آن را در جهت رویش مو اصلاح کنید. این کار باعث می‌شود موهایتان به مرور زمان کمتر و یا از ریشه قطع شوند و همینطور التهاب پوستتان کمتر شود. همانطور که می‌دانید یکی از علت‌هایی که باعث می‌شود مو در پوست برگردد و پوست ملتهب شود این است که اصلاح در خلاف رویش مو انجام شود.

بعد از اصلاح پاها بهتر است آن را به خوبی خشک کرده و از مرطوب کننده فاقد الکل و بو استفاده کنید تا پوستتان تحریک نشود.

از برنزه کننده‌ای استفاده کنید که مناسب پوست بدنتان باشد. اگر پوست روشنی دارید برنزه کننده‌های روشن تا متوسط را انتخاب کنید و اگر پوست تیره‌ای دارید به سراغ برنزه‌ کننده‌های تیره بروید. پس از اینکه پاهایتان را اصلاح و مرطوب کردید، مقداری از برنزه کننده را روی پاهایتان بمالید و با استفاده از حرکات دایره‌ای آن را در کل پاهایتان پخش کنید.

زدن روغن‌ به پا باعث می‌شود پاهایتان درخشان و براق شود. اگر می‌خواهید پاهایتان به صورت طبیعی مرطوب شود و درخشان گردد بهتر است از روغن‌های طبیعی استفاده کنید. پس از اینکه پاهایتان را لایه‌برداری و اصلاح کردید بهتر است از روغن‌های طبیعی مثل روغن بادام و یا روغن نارگیل استفاده کنید.

استفاده از پودر براق کننده باعث می‌شود پاهایتان به خوبی بدرخشند و جلب توجه کنند. در مرحله‌ی آخر می‌توانید با استفاده از یک براش، پودر براق کننده را به پاهایتان بزنید.  

 بیشتر بخوانید: روشن کردن زانوهای تیره با روشهای خانگی  

کارولین بارونیان | 14 آبان 1398

داشتن موهای بلند در بین دختران یک آرزو است. شاید برایتان پیش آمده باشد هنگامی که موهایتان کوتاه است، به دنبال روش‌هایی می‌گردید که موهایتان سریع‌تر رشد کند…

آتنا سعادت پور | 15 مهر 1398

اگر نمی‌توانید هزینه یک تتو کار حرفه‌ای را بپردازید یا دسترسی به سالن تاتو ندارید، می‌توانید در خانه برای خودتان تاتو بزنید. هر چند اینکار خطرناک است و اگر …

تینا فردوسی | 08 مهر 1398

پوست های مرده‌ که در کف پا ایجاد می‌شوند به دلیل فشاری است که هنگام راه رفتن به پاها وارد می‌شود و یا در اثر ساییده شدن‌های مکرر پا به وجود می‌آیند. یکی از …

استایلی | 14 مهر 1398

گلاب علاوه بر اینکه به عنوان یک ماده‌ی خوراکی استفاده می‌شود دارای خواص زیادی برای پوست است از جمله: رفع آکنه، درخشان کننده و نرم کننده، جلوگیری از  پیری …

منیره نوری | 25 شهریور 1398

رفع موهای زائد زیر بغل نسبت به سایر قسمت‌های بدن کمی دردناک‌تر و مشکل‌تر است. بخصوص در فصول گرم که لباس‌های آزادتر می‌پوشید نیاز دارید که زیر بغلتان بی‌مو …

© کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت داده پژوه آریا (استایلی) می‌باشد.



بسیاری از ما مشکل دانه های سرسیاه و بزرگی منافذ پوست را نه فقط در ناحیه ی T صورت (پیشانی، بینی و چانه) بلکه روی پاهای خود هم داریم. به این مشکل «پای توت فرنگی» (Strawberry Legs) گفته می شود که علت این نامگذاری قرمزی پوست و وجود نقاط تیره ی کوچکی روی آن است که شبیه دانه های روی پوست توت فرنگی هستند. این نقاط تیره رنگ فولیکول های مو یا منافذ بزرگ شده ی پوست اند که حاوی ترکیبی از چربی، باکتری و پوست مرده هستند. بعد از زدن موهای پا، منافذ پوست در معرض هوا قرار می گیرند که این مسأله باعث می شود چربی داخل آن ها اکسیده شود و به رنگی تیره درآید.

«پای توت فرنگی» معمولاً خارش دار یا دردناک نیست. اما بسیاری از ما دوست داریم پوست پاهایمان ظاهر یکدست تری داشته باشد. در ادامه می خواهیم ببینیم علت دون دون شدن پوست پا چیست و چطور می توان آن را برطرف کرد.

تیغ زدن

چگونه بدنی صاف و بدون مو داشته باشیم

گرچه «پای توت فرنگی» را ژنتیکی می دانند و بیشتر کسانی دچار آن می شوند که موهای ضخیمی دارند، اما تیغ زدن موها یکی از اصلی ترین دلایل این مسأله است. اگر موهای پاهای خود را با یک تیغ کهنه یا بدون استفاده از کرم اصلاح بزنید، پوست تان تحریک خواهد شد. در واکنش به این تحریک، پوست دور فولیکول های مو تیره می شود و دانه های تیره رنگی روی پاهای شما ظاهر می شود.

فولیکولیت

فولیکولیت یک مشکل پوستی رایج است که باعث ملتهب شدن فولیکول های مو می شود. این مشکل انواع مختلفی دارد و می تواند باعث ظاهر شدن دانه های تیره رنگ روی پوست یا همان «پای توت فرنگی» شود. یکی از انواع خفیف فولیکولیت، در اثر برآمدگی های ناشی از تیغ زدن پوست به وجود می آید. این مسأله منجر به رشد موهای زیرپوستی می شود و ممکن است علت ظاهر شدن دانه های تیره رنگ روی پوست باشد.

خشکی پوست

گرچه خشکی زیاد پوست باعث تیره شدن منافذ آن نمی شود، اما پوست را مستعد سوزش و التهاب بعد از تیغ زدن موها و تحریک آن می کند. خشکی پوست همچنین باعث مشخص تر شدن دانه های تیره رنگ روی پوست می شود. فقدان رطوبت بروز دانه های تیره رنگ روی پوست یا همان «پای توت فرنگی» را تسهیل می کند.

کراتوز پیلاریس

کراتوز پیلاریس یا همان «پوست مرغی» یک مشکل پوستی رایج است که باعث ظاهر شدن تکه های خشک و برآمدگی های کوچک معمولاً روی بازو، ران ها، گونه ها یا باسن می شود. علت آن انباشت ماده ی کراتین است که باعث مسدود شدن دهانه ی فولیکول های مو می شود، امری که می تواند به ظاهر شدن دانه های تیره رنگ روی پوست یا همان «پای توت فرنگی» بیانجامد. کراتوز پیلاریس به دلیل خشکی شدید پوست رخ می دهد و بیشتر در میان کسانی شایع است که آب و هوای محل زندگی شان رطوبت کمی دارد یا در استخرهایی که آب آن ها مواد شیمیایی زیادی دارد زیاد شنا می کنند.

اما مشکل «پای توت فرنگی» را چطور می توان برطرف کرد؟

تیغ زدن موها به روش درست

قبل از تیغ زدن موها، پوست و موهای آن را خیس کنید تا نرم شوند و یک ژل یا کرم اصلاح هم به پوست خود بزنید. فراموش نکنید که بعد از هر بار کشیدن تیغ روی پوست باید تیغ را آبکشی کنید تا کرم و موهای چسبیده به آن شسته شود. تیغ خود را هم مرتب عوض کنید تا تحریک پوست به حداقل برسد. موها را در همان جهت رشدشان بزنید تا جلوی سوزش و التهاب پوست گرفته شود، مشکلی که می تواند منجر به ظاهر شدن دانه های تیره رنگ روی پوست یا همان «پای توت فرنگی» شود.

لایه برداری مرتب پوست

لایه برداری پوست به حذف پوست مرده کمک و رشد موهای جدید را راحت تر می کند. این کار به جلوگیری از رشد موهای زیرپوستی کمک می کند و ممکن است مشکل بروز دانه های تیره رنگ روی پوست یا همان «پای توت فرنگی» را کمتر کند. لایه برداری منظم به جلوگیری از بروز دوباره ی مشکل «پای توت فرنگی» هم کمک می کند.

درمان های حرفه ای

در صورت مؤثر نبودن درمان های خانگی می توانید روش های درمانی حرفه ای از جمله الکترولیز مو و لیزر درمانی را امتحان کنید. در روش الکترولیز مو با استفاده از جریان الکتریسیته فولیکول های تحریک شده ی مو مورد هدف قرار می گیرند و جلوی رشد موها گرفته می شود. این روش جلوی رشد موهای زیرپوستی را می گیرد و می تواند احتمال بروز دانه های تیره رنگ روی پوست یا همان «پای توت فرنگی» را کاهش دهد. لیزر درمانی هم یک روش موزدایی ایمن است که همزمان چندین فولیکول مو را مورد هدف قرار می دهد.

بیشتر بخوانید:

۷ اشتباه رایج خانم ها در اصلاح موهای زائد بدن

آیا تیغ زدن موها را ضخیم می کند؟

چطور از شر موی زیرپوستی خلاص شویم؟

 

تماشای این ویدئو را به شما پیشنهاد می کنیم:

مطلب برای شما مفید بود؟

به مطلب امتیاز دهید

میانگین امتیازها 3.5 / 5. تعداد رای: 2

تاکنون رأی داده نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهد.

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

چگونه بدنی صاف و بدون مو داشته باشیم

۱۳۹۸. تمامی حقوق برای وبسایت Rooziato (روزیاتو) محفوظ
است.

در اصلاح موهای پا و موهای زائد برای برخی نتیجه ی دلخواه حاصل نمی شود و بعد از اتمام اصلاح موهای زائد و خشک کردن پوست می بینید که هنوز برخی از موها باقی مانده اند و به خوبی اصلاح نشده اند. قسمتی از زدودن موهای زائد بدن مربوط به از بین بردن موی پاهاست که بسیاری از افراد از تمیز نشدن کامل آن بعد از اصلاح شکایت دارند.

برای اینکه نکات مهم اصلاح موهای زائد پا را بدانید لازم است 12 مرحله تمیز کردن موهای زائد پا را که در این بخش از دنیای مد نمناک آورده ایم را انجام دهید.

موهای پایتان را در زیر دوش آب گرم و یا در وان حمام اصلاح کنید تا پرز های مو بازتر شده و راحتتر کنده شوند.

برای اصلاح بهتر موهای زائد پا تا پایان حمام صبر کنید زیرا این کار سبب نرم شدن موهای پای شما و اصلاح راحت تر آن می شود.

چگونه بدنی صاف و بدون مو داشته باشیم

برای اصلاح موهای پای خود ، اگر در حمام وان دارید روی لبه آن بنشینید و اگر جای نشستن نیست پای خود را درحالی که تعادل دارید ، مقابل دیوار حمام بالا بیاورید.

از کرم اصلاح برای زدودن موهای زائد خود استفاده کنید و این کرم را در مقدار کم به کار ببرید و هیچگاه از صابون در محلی که کرم اصلاح به کار برده اید، استفاده نکنید زیرا سبب خشکی پوستتان می شود.

برای شروع اصلاح موهای پا تیغ را در مرکز قوزک پایتان بگذارید و سپس تیغ را با ملایمت به بالا بکشید.در صورت التهاب و سوزش پوستتان ، هم جهت با جهت رویش موهای پایتان تیغ را حرکت دهید و با این کار از سوزش و التهاب پوست خود دوری کنید اما شاید یک اصلاح خیلی تمیز نداشته باشید.

در هنگام اصلاح پا، تیغ را مرطوب نگه دارید بنابراین تیغه را پس از هر بار کشیدن روی پایتان بشویید.

برای اصلاح پا از آب گرم استفاده کنید و از اصلاح زیر آب سرد بپرهیزید زیرا در این صورت باعث بریده شدن پوستتان و اصلاح نشدن تمیز پا می شود و ممکن است تکه ی بزرگی از موی پایتان اصلاح نشده باقی بماند.

قبل از اصلاح موهای پایتان از پوستتان لایه برداری کنید مخصوصا اگر پوستی خشک دارید بهتر است پوست مرده پایتان را از بین ببرید تا موها کمی بلند تر شده و راحت تر اصلاح گردند.

زمان اصلاح پایین مچ پایتان ، پایتان را بالا بیاورید و برآمدگی روی پایتان اصلاح را کنید و سپس انگشتان پایتان را نیز هر چند وقت یکبار به تشخیص خودتان اصلاح کنید. توجه داشته باشید که پوست مچ پا به پایین نازک است و راحت بریده می شود، بنابراین احتیاط کنید.

هنگام اصلاح پاهایتان قسمت ران رافراموش نکنید. برای اصلاح این قسمت، تیغ را بالای زانو گذاشته و به سمت بالا حرکت دهیدو این کار را تا زمانی ادامه دهید تا پاها کاملا صاف و بدون مو شود.

محدوده ی زانوو قوزک پا سخت ترین قسمت در اصلاح پاهاست.

در زاویه های مختلفی میتوانید زانو خود را اصلاح کنید و بعد از هر بار تیغ کشیدن، انگشتان خود را روی زانویتان بکشید تا همه قسمتهای زانو تمیز شوند.

بعد از اصلاحتان ، پایتان را با آب گرم بشویید تا کرم اصلاح از روی پایتان کاملا پاک شود.

بعد از بیرون آمدن از حمام و تمام شدن اصلاحتان بلافاصله لوسیون پوست استفاده نکنید و چند ساعت تا استفاده صبر کنید.

برای رسیدن به زیبایی و شفافیت پوست صورت چند نکته را رعایت کنید تا در مدت کوتاهی بدون صرف هزینه ای خاص و با تکنیک های خانگی به پوست صاف و زیبا برسید. آیا شما از آن دسته از دختران یا پسران هستید که هیچ وقت پوست مطلوب و درخشان نداشتند؟

کمی زمان صرف جوان سازی و شفاف کردن پوستتان کنید تا زیبایی شما چند برابر شود. در این بخش از سلامت نمناک برایتان نکاتی را خواهیم گفت که در عین سادگی موثر هستند و در 2 ماه پوست شما را دچار تغییرات فوق العاده خواهند ساخت.

شستشوی صورت صبح و شب به شما کمک شایانی در خصوص شفافیت پوست می کند زیرا باعث زدودن آلودگی های روزانه از صورت می شود.

خشک کردن پوست با صابون کاکائو کره ای صبح و شب برای جوان ماندن پوست شما و همچنین حفاظت پوست شما در برابر آلودگی ها گزینه بسیار مناسبی است.

چگونه بدنی صاف و بدون مو داشته باشیم

هویج منبع بسیار مناسبی از ویتامین آ است که روند پیری پوست را به طور مجعزه آسایی کاهش می دهد همچنین برای شادابی و شفافیت پوست صورت می توانید از ویتامین ای استفاده کنید.

75% بدن آب است. نوشیدن فراوان آب می تواند کمک زیادی به آب رسانی پوست بکند و در نتیجه باعث شفافیت و روشنی پوست شود.

سبزیجات منبع قوی ویتامین های هستند با خوردن سبزیجات می توانید پوستی شفاف و زیبا داشته باشید. افرادی که رژیم غذایی گیاه خواری را دنبال می کنند دارای پوستی روشن و درخشنده هستند.

موهای سرتان روغنی تولید می کند که باعث لکه روی پوست می شود.

فکر می کنید دست هایتان تمیز است اما اینطور نیست شما مقدار زیادی باکتری و روغن را اینطوری انتقال میدهید.

اگر خسته شدید رژیم پوست خود را تغییر ندهید زیرا این کار باعث می شود شما از هیچ روشی جواب کامل را نگیرید.

روی بدن ما انواع و اقسام آلودگی ها وجود دارند که یکی از مناسب ترین مکان ها برای رشد آن ها رخت خوابمان است پس برای محافظ از پوست خود از آلودگی ها رو بالشتی خود را هر چند وقت یک بار تعویض کنید.

فراموش نکنید که استفاده از صابون های شیمیایی باعث خشکی و به مرور پیری پوست صورت می شود پس بهتر از لایه برداری پوست صورتتان را با ترکیب جوش شیرین و روغن نارگیل انجام دهید.

تخم کتان بخورید این روغن حیاتی قدرت مغز را بالا می برد.

گوجه بخورید چون از پیری و بروز لک صورت جلوگیری می کند.

قطرات لیمو را به لیوان آب تان اضافه کنید.

با این 13 توصیه کوتاه و مختصر در دو ماه و کمتر از دو ماه رنگ چهره شما شفاف و پوست صافی خواهید داشت.

مراقبت از پوست ، مهم ترین دغدغه بانوان به خصوص دختران است که بخشی از  وقت و هزینه  ماهانه و فصلی آنها به خرید محصولات مراقبتی از کرم پودر و لوسیون گرفته تا آبرسان ها و مرطوب کننده ها و سرم ها اختصاص پیدا می کند. داشتن پوستی شاداب، صاف،  یکدست، بدون چروک و با طراوت، نقش مهمی در جذابیت صورت آقایان به خصوص بانوان داشته و به  همین  خاطر، بعضا آرزویی  برای  بانوان جوان  به شمار می رود. گزارش امروز مجله تخصصی  مد و سبک زندگی لوکس تهران، شما را با ۱۵ موضوع مهم مراقبتی از رنگ تیره تا روشن آشنا میکند.

(برای داشتن پوست سفید و صاف و یکدست سبک زندگی خود را باید تغییر داد و روش های حرفه ای مراقبتی را جدی گرفت)

با ما همراه باشید.

حتما بخوانید : با خواص روغن آرگان برای پوست و مو  آشنا شوید

چگونه بدنی صاف و بدون مو داشته باشیم

در اختیار داشتن پوست صاف و شفاف، بیش از آنکه به انواع لوسیون، کرم های پودر، آبرسان ها، مرطوب کننده ها، دستگاه های  چاقی و لاغری متداول این روزها و مسائل  تکنیکال و مدرن  مرتبط  باشد، به سبک زندگی سالم و سبک زندگی سبز  (GREEN LIFE STYLE) مرتبط است. شما نمی توانید صیح تا شب در معرض باد و طوفان و رطوبت و گرد و خاک و انواع و اقسام غذا  های  آماده و حجیم و فست فودی باشید و آن وقت با مراجعه به پزشک متخصص   و استفاده  از بهترین جراحی  های تهاجمی  و کرم  های  شفاف کننده و ضد پیری، معجزه جوان  سازی را انتظار داشته باشید!

هیچ  دم نوش، هیچ کرم پودر، هیچ جراجی تهاجمی  و غیر تهاجمی، هیچ  روش ارگانیک مراقبتی نمی تواند جایگزین سبک زندگی  سالم و سالم زیستن  باشد که تاثیر فوق العاده ای در داشتن پوست زیبا و صاف و شفاف و بدون لک دارد. باید توجه کنید که در  فضای دود آلود و پر  ترافیک و پر استرس زندگی  شهری هموطنان، پوست  به عنوان عنصر  زنده، مرتب در  معرض  آسیب  های روحی  و روانی و جسمی و شیمیایی  قرار دارد و روش  های تکنیکی، تاثیر  موقت دارد.

بنابراین برای در اختیار داشتن پوست صاف، شفاف و یکدست، باید ضمن مراقبت  های پزشکی زیر نظر پزشکان مجرب متخصص  گیاهی و شیمیایی، سبک  زندگی  را باید اصلاح کرد. ما چاره ای نداریم که در عصر مدرن که در  معرض انواع و اقسام  تبلیغات فست فودی و نوشابه های گازدار و زندگی پر نمک و شکر و چربی و کم تحرکی هستیم، روش  دیگری  را برای زندگی و خوردن و آشامیدن انتخاب کنیم تا هم  عمر بیشتر و هم با کیفیتی داشته باشیم.

حتما در طول زندگی خود افرادی  را مشاهده  کردید که عمر زیادی دارند، اما از ۴۰ تا ۵۰ سالگی، با انواع و اقسام فشار خون، کمر درد، پا درد،  مشکلات مفصلی، عضلانی و امثالهم دست و پنجه نرم  کرده و در سن ۸۰ تا ۹۰  سالگی، همچنان با این مشکلات همراه هستند! وقتی کمی بررسی میکنید متوجه می شوید که ریشه خیلی از مشکلات و بیماری ها و بحران هایی که اطرافین ما در سنین بالا  با آن مواجه  هستند، در سبک زندگی غلط است.

(توت فرنگی، معجونی فوق العاده برای پاک سازی و جوان سازی پوست است که برای سفید و یکدست شدن موثر است)

کسانی  که صبح تا شام، پنیره  و کره پر  چرب، شیره انگور،  غذا  های آماده و سیگا مصرف  می کنند و استفاده  مکرر از خودرو دارند، معمولا  آسیب پذیری بدنی آنها به مراتب  بیش تر از افرادی است  که در سبک زندگی آنها، موارد فوق الذکر وجود ندارد یا به ندرت در دسترس است.

پس، برای در اختیار داشتن  پوست صاف  و یکدست و یکرنگ و شفاف، پیش از هر کاری، سبک زندگی خود را بررسی کنید. اگر این سبک زندگی، تحرک کم  دارد، نوشابه  گاز دار زیاد دارد، غذا  های حجیم و پر چرب زیاد دارد، آب خوردن زیاد ندارد، استراحت کافی ندارد و  . . .  حتما برای داشتن پوست خوب، روی این موارد تجدید نظر کنید و برای تغییر آن،  برنامه  ریزی حرفه ای کنید.

( ماسک توت فرنگی  برای جوان سازی و شادابی )

در عصر مدرن، در  قرن بیست و یکم، برای داشتن  «پوست خوب»  مثل  داشتن دوست خوب، همسر  خوب، کار خوب،  زندگی خوب،  رشته  تحصیلی خوب  و ماشین  خوب، باید «خوب مطالعه»  کرد. خوب  مطالعه کردن و خوب  بررسی کردن، هنری در عصر  دیجیتال  است که متاسفانه  خیلی ها از ان بی بهره  هستند. شما برای داشتن  بهداشت خوب ، باید خوب مطالعه  کردن را یاد بگیرید و با مطالعه آشتی  کنید.

یکی از روش های گیاهی برای در انجام فرآیندهای مراقتبی در کنار سبک زندگی سبز، استفاده از ماسک های طبیعی است.  ماسک  ها  معجزه می  کنند. استفاده از  ماسک های  طبیعی را در  نظر داشته باشید.  ۴ ماسک  را معرفی میکنیم:

از جمله ماسک های پر طرفدار  برای سیستم  های SKIN CARE، می  توان به  ترکیب با  طراوات و معجزه  کننده دارچین و ترکیب آن با لیمو و عسل اشاره  کرد که خاصیت آنتی باکتریال آن سب می شود تا جوش ها پاک شده  و هم  چون فونداسیون آرایشی مطلوب، شادابی را به پوست تقدیم  کرد. برای صافی و شفافی، گزینه  خوبی برای بانوان جوان است. مخلوط  خمیری شکل این مواد  را میتوانید ۲۰ دقیقه استفاده کرده و در مرور زمان، شاهد تغییرات  شگفت انگیزش باشید.

زرد چوبه و آلوئه ورا، به  طور  جداگانه، خواص بسیاری برای سلامت فرد دارند. آن ها در رژیم غذایی  ماهانه در دستور کار  داشته  باشید.  زرد چوبه، از جمله  ادویه  هایی  است که مواد معدنی  بسیاری برای  طراوت و شادابی  پوست داشته  و پلی  ساکارید آن سبب  می شود تا نقش یک سرم را ایفا کند  و سم زدا باشد. وقتی  سموم  زیر لایه ها  قرار بگیرد، شفافیت به کندی انجام می شود و ترکیب  زرد چوبه  و این میوه  خوشمزه مغذی، می تواند  تاثیر  زیادی  در صافی و خاصیت آبرسانی ایفا کند.

شیر با عسل، ترکیبی ساده  اما عالی  برای سیستم های مراقبتی ارزان است. شیر و عسل  در همه خانه ها در دسترس است. می  تواند هم چون یک لایه  بردار قوی عمل کرده و  در روزهای آلوده، نقش  کیمیا برای بازسازی  و باز کردن منافذ را بر  عهده  داشته باشد.

از جمله ماسک های پر طرفدار بین سلبریتی ها،  معجون موز و بادام و آووکادو است. اووکادو برای ما ایرانی ها، میوه ای گران بوده  و خیلی هم در دسترس نیست. اما خواص عالی برای سلامت افراد دارد. این ماسک طبیعی  به دلیل برخورداری از مواد معدنی، شاداب و طراوت، نخستین ارمغان این ترکیب ارزشمند  به شمار می رود که جوش را از بین برد و منافذ را باز  می کند.

پس با دنیای ماسک های طبیعی  (غیر  شیمیایی) آشتی  کنید و برای داشتن  پوستی  صاف و یکدست،  از ان ها به عنوان بخشی  از فرآیند  های مراقبت  پوست  و مو استفاده  نمایید.

پس از  رعایت الزامات  سبک زندگی سبز و سالم و دوری از مواد شیمیایی  در کرم های مراقبی ، می بایست:

(استفاده از کرم های هیدراته طبیعی را فراموش نکنید)

(ماسک خیار را فراموش نکنید که تاثیر معجزه آسایی برای جوان سازی و پاک سازی صورت بانوان و آقایان دارد)

افرادی که از  صورت های شل رنج  می برند و سبک زندگی  سالم  دارند، حتما بایدبه پزشک متخصص مراجعه کنند و از درمان های اینترنتی پر هیز کنند. اما برای  سفت  شدن  صورت، استفاده از سیب زمینی،  خیار و موز  و چای سبز،  به دلیل آنتی اکسیدان ها و مواد معدنی ومغذی، تاثیر زیادی  روی جوان  سازی و سفت شدن پوست دارد. عصاره خیار کم تر در رژیم غذایی غیر  تابستانی ما ایرانی ها استفاده  می شود. رای سفت شدن پوست همان اندازه  عصاره  خیار تاثیر گذار  است که چای  سبز به دلیل کلاژن سازی  طبیعی ، تاثیر شگفت انگیز به ارمغان می اورد.

اگر میخواهید خاصیت ارتجاعی پوست شما حفظ شود،  معجون کلم و ماست  را با تخم مرغ فراموش نکنید. مخصوصا اگر موز هم رنده  کنید و در  این معجون  استفاده  کنید،  فوق  العاده است  و شادابی و پاکسازی پوست  با این ماسک افزایش  می یابد .

همان طور که قبلا گفتیم، برای داشتن پوست  شفاف و یکدست، می بایست سبک زندگی خود را سبز کنیم. همانطور  که باید  با مد سبز‌ آشتی کنیم. داشتن پوست زیبا، نیاز یه شفاف  اندیشین و زیبا زیستن  دارد. اگر بخواهیم به صورت نکته وار مواردی را برای داشتن  پوست زیبا  معرفی کنیم، توجه شما را به موارد ۱۰ گانه  ذیل  جلب میکنیم:

چگونه بدنی صاف و بدون مو داشته باشیم

(رازهای زیبایی پوست فرشتگان ویکتوریا سکرت را اینجا بخوانید)

(میراندا کر، عروس رویایی دیور و از مدل های معروف جهان  روزانه ۲ ساعت ورزش میکند)

سفید کردن به خصوص  برای افرادی که با پوست های تیره  و گندمی  مواجه هستند، یکی از دغدغه های مهم است. در کنار روش  های مراقبتی تکنیکال و کرم های  روشن کننده با فرمولاسیون گیاهی و شیمیایی، می توان به مصرف  ویتامین  C، به  منظور  سفید سازی  اشاره کرد. مرکبات  از پرتقال  تا  طالبی و نخود سبز  می تواند  پوست را روشن کند. رتینول در  بافت  پوست وجود دارد. رتینول، ویتامین A  است. پس  هر چه ویتامین آ بخورید ارزشمند است. زرده  تخم مرغ ویتامین آ دارد. برای  همین، مصرف روزانه  ۲ لیوان شیر و ۱  تخم  مرغ  اکیدا توصیه  می شود. هویج و گوجه فرنگی هم  منابع خوب ویتامین آ هستند. البته  به حد و اندازه  و حتی المقدور بدون شکر و نمک مصرف شود.

اگر میخواهید صورت روشنی داشته باشید، کم تر در معرض نور  خورشید  باشید. اگر توجه کنید، زنان و مردانی که در  مناطق  سردسیر جهان مثل اسکاندیناوی، روسیه، کانادا و گرینلند زندگی می  کنند، از پوستان صاف و روشن برخوردار هستند.  استفاده  از کرم  های  ضد آفتاب با حداقل SPF  ۲۰ را  در نظر داشته باشید.  اشعه  UV باعث تیره تر  شدن می شود و توانایی کلاژن سازی  و ترمیم  سلول های  آسیب دیده را به شدت کاهش می دهد.

مراقب محصولات روشن  کننده باشید که با جیوه، به  پوست شما در بلند مدت آسیب می زند.  برای  سفیدی پوست هم توصیه  می شود که آب به مقدار کافی بخورید. بله! برای سفیدی پوست ورزش کنید تا پوست شما  با طراوت باشد. استفاده از  آب لیمو برای شادابی و طراوات پوست اهمیت  دارد و در بلندمدت، سموم پوست را از بین برده  و پوستی شفاف را سبب می شود.

فاکتور زمان را در نظر بگیرید.  ماسک خیار  و ماست و نعناع می تواند گزینه های  خوب تکمیلی  برای  شفافیت و سفیدی پوست در بلند  مدت باشد. البته  ماسک سیب  زمینی هم چون المان های سفید کننده و سفت کننده دارد، توصیه می شود.

برای داشتن پوست شاداب  باید  همه مواردی  که در پاسخ  به  پرسش  های  شش گانه فوق  الذکر را ارائه کردیم در نظر  داشته  باشید. برای  شادابی صورت باید زمان بگذارید. اقدامات  اصلاحی مانند تغییر  سبک زندگی  به  سبک زندگی سبز،  اهمیت  دادن  به ماساژ صورت، پاک  سازی ، از  بین  بردن سلول های مرده و ورزش و خواب کافی  و نوشیدن  آب باید در دستور  کار قرار بگیرد.

پوست برای حفظ شادابی، نیازمند بالانس است بالانسی بین مواد معدنی و مغذی مثل ویتامین ها. بنابراین برای حفظ  شادابی پوست ، از خوردن بیش از اندازه مولتی ویتامین ها پرهیز کنید. همه چیز باید تحت نظر و مشورت و توصیه پزشک بوده و از تجویزه های اینترنتی پرهیز کنید.

یکی از  روش های حفظ و ارتقا شادابی پوست ، استفاده از مرطوب کننده پس از استحمام با آب ولرم است. این کار به شما کمک میکند تا رطوبت را جذب کرده و پوستی شاداب داشته باشید.

همواره از استرس،‌  سیگار،‌ مشروبات الکی و غذا های پر چرب و پر نمک و شکر دوری کنید. برای شادابی ، همیشه  از مواد غذایی  رنگی استفاده  کنید  که FITO CHEMICALS دارند. فیتو کمیکالزها در گیاهان و مواد غذایی رنگی مثل توت فرنگی و انگور و فلفل  وجود دارد.

یک حقیقت مهم : برای داشتن پوستی شاداب، شاداب زندگی کنید.

برای پاک سازی صورت علاوه بر مواد آرایشی  و بهداشتی  موجود مثل لایه  بردارها و لوسیون ها و امولوسیون ها و امثالهم، میت وانید از روش های  طبیعی مثل ماسک گذاری استفاده کنید.  روش  های چندگانه زیر را در نظر داشته باشید:‌

جوش زدن صورت، عامل  منفی  برای  حفظ شادابی و طراوت است. برای جلوگیری از  جوش های  پوستی، موارد  زیر  را در نظر داشته باشید:‌

پوست براق، فقط با براق  کننده ها ایجاد نمیشود.  برای  حفظ  براقی باید سطح  را مرتب  از آلودگی ها دور کرد. باید مرتب  با نوشیدن آب کافی،  هیدراته شدن را تقویت کرد. فرهنگ  ضد آفتاب  زدن و تجدید ضد آفتاب  در طول روز  را در  نظر داشت. خواب کافی  و آب کافی و مطالعه برای  فهمیدن روش  های  ارگانیک  حفظ طراوات پوست ، کمک شایابی به  براق بودن و شفافیت دارد. برای داشتن پوست براق،  از  لایه بردارهای طبیعی استفاده کرده  و خواب  کافی را فراموش  نکنید.  استفاده  از پیاز  و سیب زمینی برای براق  سازی صورت به  خصوص  برای  بانوان مشکل پسند  توصیه  شده است.

داشتن  پاهای زیبا و صاف، از دغدغه  های بهداشتی  بانوان  است.  به منظور داشتن پاهایی زیبا و بی نقص، توصیه  های زیر را در  نظر داشته  باشید:

تغییر  دادن  پوست تیره به  سفیدی، دغدغه ای مهم  به  خصوص درمیان  بانوان جوان است. روشن کردن طبیعی صورت، اهمیت  فراوان دارد.  بازار، مملو  از کرم های مختلف و لوسیون  هایی برای روشن  کردن  پوست  تیره است  که همگی موقتی هست. برای سفید کردن طبیعی رنگ  تیره ، موارد زیر را در نظر داشته باشید:

برای جوان سازی ، حتما برنامه ریزی کنید و اقدامات بلند مدت نه مقطعی و موقت را در دستور کار قرار دهید. دوری کردن از محصولات آرایشی با فرمولاسیون شیمیایی و توجه به استراحت و ورزش  کردن، از  جمله کلیاتی است که باید مد نظر داشت. اما راهکارهایی خلاقانه و طبیعی برای جوان سازی:

هر پوست ، بر اساس جنس و رنگی که دارد باید روش های مراقبتی خاصی را برایش در نظر گرفت.  ارتباطی  بین غذای چرب خوردن  و پوست چرب وجود ندارد. این که  فکر  کنید پوست های چرب،  دیر تر پیر تر  می شود نیز  باور درستی نیست.  عوامل محیطی در کنار  عوامل وراثتی در  چرب  بودن پوست تاثیر گذار است. در بانوان، استفاده مکرر از قرص  های ضد بارداری و آلودگی هوا و رطوبت و استرس، می تواند عاملی  برای چرب  شدن باشد.

پوست های  چرب، نیازمند روش های مراقبتی بیشتری هستند، لذا چنین افرادی، باید بیشتر فرآیند های مراقتبی را مد نظر  قرار بگیرند. پوست های چرب، مستعد آکنه  و جوش  هستند. افراط و تفریط  در شستشوی پوست چرب، عاملی منفی در بهداشت است. متخصصان  به این افراد  توصیه  می کنند که در  شرایط  عادی، از  شستن صورت خود،  بیش از ۳ بار در روز خودداری کنند.

(بهترین مرطوب کننده پوست چرب، ماسک های طبیعی مثل خیار است)

اگر پوست چرب دارید، از مرطوب کننده استفاده کنید. مرطوب کننده نباید حاوی کومدوژنیک و آکنوژیک باشد تا عامل ایجاد جوش نشود.

اگر محصولات آرایشی خریداری کردید که بر روی آن  ها عنوان بدون چربی قید شده است  نباید شما را فریب دهد. چرا که به هر حال حاوی  چربی است حتی اگر مقدارش  کم باشد. مواردی  که افراد دارای پوست چرب باید در نظر بگیرند  عبارتند از:

چروک  ها به دلایل مختلف  اتفاق می افتند و باید اقدمات پیشگیرانه  ای به منظور کاهش چین و چروک پوست در دستور کار قرار  داد. برای صاف کردن چروک ها، روش های  متعددی وجود دارد.

لیزر  یکی از روش  های از بین بردن چروک های است که به منظور تقویت کلاژن  های زیر  پوست انجام شده  و کار هم  سطح  کردن  نقاط فرو رفته و برجسته را انجام می دهند. از لیزر تراپی زمانی استفاده کنید که پزشک به شما تجویز کند.

تزریق بوتاکس برای از  بین  بردنچروک ها مثل پیشانی  و خط خنده و خط اخم زیاد  استفاده می شود.  به منظور  انجام بوتاکس، همواره  دقت کنید که در  مراکز مجاز با متریال  اصل و با کیفیت این فرآیند انجام شود تا  سلامت شما تهدید نشود.

اگر چروک عمیق روی  پوست باشد، از  لیفتینگ می توان استفاده کرد.  برای از بین بردن چروک های  سطحی،  می بایست از  روش  های تهاجمی  با بی  حس موضعی  بهره  برد که معمولا به  دلیل  ملتهب  شدن صورت، چند  ماه زمان نیاز است تا پوست به حالت اولیه باز  گردد.

در روش مزوتراپی، از روش های زیبایی است که با تزریق  مواد غذایی با بافت های زیر جلدی  پوست ، باعث رشد و استحکام کلاژن و الاستین می شوند که عاملی برای  شفافیت  و هم چنین کاهش چین و چروک های پوست  است.

همراهان گرامی

اگر برای جوان سازی پوست و پاک سازی  آن تجربه ای دارید، از طریق کامنت یا کانال های لوکس تهران در شبکه های اجتماعی در اختیار ما قرار دهید.

دنیای مد و لباس و لاکچری  گردی  را با لوکس تهران تجربه کنید.

برای دریافت پاسخ این پرسش ها با کارشناسان لوکس تهران تماس بگیرید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

لیست ۱۰ زن زیباروی مسلمان در سال ۲۰۲۰ به انتخاب FillGap  

مدگردی با کامالا هریس ؛ یکی از خوش استایل ترین زنان سیاستمدار آمریکا

معرفی جاذبه های گردشگری در استانبول

معرفی کاخ های استانبول

Re:Style 2020 گالکشن مُد هیوندای از اسقاطی قطعات خودرو

در مورد بوستان آهوان کیش جزیره هندورابی بیشتر بدانید

لوکس تهران

چگونه بدنی صاف و بدون مو داشته باشیم
چگونه بدنی صاف و بدون مو داشته باشیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *