چگونه تشخیص دهیم گوشی اصل است

 
helpkade
چگونه تشخیص دهیم گوشی اصل است
چگونه تشخیص دهیم گوشی اصل است

 

 

 

همیاب ۲۴، سامانه اعلام سرقت و ردیابی کالاهای دیجیتال (موبایل، تبلت و لپ تاپ)

 

چگونه تشخیص دهیم گوشی اصل است

 

 

همیاب ۲۴، سامانه اعلام سرقت و ردیابی کالاهای دیجیتال (موبایل، تبلت و لپ تاپ)

فهرست عناوین در این مطلب:

هنگام خرید گوشی موبایل، با انبوهی از نمونه های مختلف گوشی رو به رو می شوید. احتمالا به این مساله فکر می کنید که گوشی که قصد خرید آن را دارید اصل است و یا نمونه تقلبی یا کپی؟ چگونه باید اصل یا تقلبی بودن گوشی را تشخیص دهیم؟ با مطالعه این مطلب با نحوه تشخیص گوشی اصل از تقلبی آشنا شده و از کلاهبرداری های احتمالی جلوگیری کنید.

همیاب ۲۴ سامانه اعلام سرقت و ردیابی کالاهای دیجیتال (موبایل، تبلت و لپ تاپ)

انواع کلاهبراری هاییی که در حوزه خرید و فروش گوشی انجام می شود:

در ادامه به توضیح راهکارهایی برای تمام این موارد می پردازیم.

گوشی‌های تقلبی یا در واقع فیک، گوشی هایی هستند که از نظر ظاهری چندان تفاوتی با گوشی اصلی ندارند اما از نظر قطعات داخلی از لوازم بی کیفیت و فاقد قدرت و سرعت لازم ساخته شده‌اند. برای اینکه ناخواسته یک گوشی تقلبی یا کپی را خریداری نکنید بهتر است هنگام خرید این نکات را در نظر بگیرید:

هنگام خرید گوشی موبایل به مراکز و فروشگاه های معتبر مراجعه کنید، علاوه بر این با توجه به رایج شدن فروشگاه های اینترنتی نیز فروشگاه هایی هستند که اصل بودن دستگاه را تضمین می کنند، می توانید برای خرید به آن ها مراجعه کنید.

بسته‌بندی اولیه کالا (کارتن دستگاه) را حتما چک کنید که باز یا مخدوش نباشد و اجازه دهید فروشنده در حضور شما بسته بندی دستگاه را باز کند. دقت کنید که دستگاه‌های اصلی معمولا دارای برچسب پلمب هالوگرام است. 

از طریق شماره گیری شماره #۰۶#* کد IMEI بدست آمده را با کدی که روی دستگاه و بسته بندی آن درج شده است مطابقت دهید. کد IMEI شناسه منحصر به فرد گوشی شما است و اگر گوشی‌ گم شود یا به سرقت برود، می‌توانید از طریق این کد در سامانه همیاب۲۴ “اعلام سرقت” کنید تا گوشی سرقتی شما ردیابی شود.

برای اطلاع از کشور سازنده گوشی، حتما روش زیر را امتحان کنید:

ابتدا کد #۰۶#* (به ترتیب = ستاره مربع صفر شش مربع ) را وارد کنید.بعد از شماره گیری این کد، شما عددی ۱۵ رقمی (مانند زیر) را خواهید دید.۴۳ ۴ ۵ ۶ ۶ ۱ ۰ ۶ ۷ ۸ ۹ ۴ ۳ ۵

* در حال حاضر برای رقم های ۰۹ یا ۹۰ و ۰۷ یا ۷۰ اطلاعات دقیق و معتبری در دسترس نیست.

برای کسب اطلاعات کامل درباره دستگاه کلیک کنید و شماره IMEI دستگاه را در این سایت وارد نمایید.

خوشبختانه با اجرای طرح رجیستری، به میزان قابل توجهی از واردات گوشی های قاچاق جلوگیری به عمل آمده است. هنگام خرید، برای اطمینان از رجیستر بودن و سرقتی نبودن گوشی و تبلت، شماره ۱۵ رقمی IMEI گوشی ( یک کد منحصر به فرد که بر روی کارتن یا پشت گوشی درج شده و یا با شماره­ گیری #۰۶#* بدست می­ آید) را به صورت رایگان از سامانه همیاب ۲۴ استعلام بگیرید.

در صورتی که از سرقتی نبودن و رجیستر بودن گوشی اطمینان حاصل کردید باید حتما آن را در حضور فروشنده، از طریق کد فعال سازی، برای سیم کارت خود فعال سازی نمایید. در غیر اینصورت، آنتن دستگاه پس از مدت کوتاهی قطع شده و مسئولیت عواقب ناشی از آن، بر عهده خریدار می‌باشد. برای آموزش روش های فعال سازی گوشی کلیک کنید.

زمانی که یک گوشی موبایل با قیمتی بسیار پایین تر از قیمت اصلی آن به فروش می رسد، تنها یک توجیه وجود دارد و آن وجود گوشی‌های تقلبی و یا سرقتی است! در مقابل اقدامات مهم و موثری که سامانه همیاب۲۴ برای مقابله با معضل بزرگ سرقت گوشی و سایر کالاهای دیجیتال در کشور داشته است، اقداماتی موثری را هم در این جهت انجام داده که کمک شایانی به تشخیص کالاهای سرقتی هنگام خرید می ­کند و خریداران را از به دام افتادن نجات می ­دهد.

همیاب ۲۴ به شما کمک می کند تا هر زمانی که قصد خرید گوشی، تبلت و یا لپ­ تاپ داشتید، به صورت همزمان از رجیستر بودن و سرقتی نبودن آن در همان لحظه مطلع شوید.

امروزه خرید بی واسطه از طریق فروشگاه های اینترنتی و پلت فرم های خرید و فروش کالا همانند دیوار و شیپور بسیار رایج شده است. سهولت عرضه کالا و خرید آن، سبب شده تا پای افراد سودجو و شیاد به این عرصه هم باز شود و از فضای دیوار و شیپور برای دستیابی به مقاصد شوم خود استفاده و با فروش کالاهای سرقتی از جمله گوشی تبلت و لپ تاپ اقدام به کلاهبرداری کنند. هنگام خرید کالای دیجیتال (موبایل، تبلت، لپ تاپ) حتما بخش راهنمای امن را مطالعه کنید و اصالت کالایی که قصد خرید آن را دارید از سامانه یا اپلیکیشن همیاب۲۴ استعلام بگیرد. برای داشتن خرید امن از طریق این پلت فرم ها می توانید مطلب نحوه خرید گوشی در فضای دیوار و شیپور را بخوانید.

در صورتی که از سرقتی نبودن و رجیستر بودن گوشی اطمینان حاصل کردید باید هنگام خرید گوشی دست دوم مراحل انتقال مالکیت برای شما انجام شود، در غیر این صورت با وارد کردن سیم کارت جدید در گوشی موبایل، پس از یک ماه گوشی شما غیرفعال خواهد شد.

جهت استعلام گوشی سرقتی، استعلام رجیستری گوشی، اعلام سرقت و ردیابی کالای دیجیتال (موبایل، تبلت، لپ تاپ) می توانید از طریق لینک های زیر به سامانه همیاب ۲۴ مراجعه کنید و یا اپلیکیشن همیاب۲۴ را دانلود نمایید:

دیدگاه ها و تجربیات خود را پیرامون این نوشته با ما در میان بگذارید…

تولید محتوا، بازاریابی محتوا، سئو و مدیریت شبکه های اجتماعی

عالی بود

سلام دوست عزیز خوشحالیم که مطلب برای شما مفید بوده است.

مال منهم اینگونه است

کاربر گرامی احتمالا شما هم شمارش را برعکس انجام داده اید. مجددا از سمت دیگر شمارش را انجام دهید.

شماره هفتم و هشتم کد imei تلفن من ۱۱ است مونتاژ کدام کشور است؟

کاربر گرامی احتمالا شمارش را برعکس انجام داده اید. مجددا از سمت دیگر شمارش را انجام دهید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

چگونه تشخیص دهیم گوشی اصل است

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

شماره موبایل

 

شماره IMEI برگرفته از عبارت International Mobile Equipment Identity به معنی «شناسه بین المللی تجهیزات موبایل» می باشد. شماره IMEI یک کد ۱۵ رقمی منحصر به…

زمانی که گوشی موبایل شما گم شده و یا به سرقت می رود، مهمترین عامل برای ردیابی و پیدا کردن آن، داشتن کد IMEI گوشی…

زمانی که گوشی شما گم شده یا دزدیده می شود، داشتن شماره IMEI یک فاکتور اصلی و مهم برای ردیابی و پیدا کردن گوشی می‌باشد….

کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب تنها با درج نام و لینک همیاب ۲۴ امکان‌پذیر است.

اولین سوالی که معمولا بعد از مراجعه به بازار و مشاهده انبوه فروشگاه‌ها و تلفن‌ها به ذهن اکثر ما می‌رسد این است که به چه دستگاهی تقلبی می‌گویند و هنگام خرید یک وسیله هوشمند باید به چه نکاتی توجه کرد؟

کشور
چین به کپی کردن هر چیزی در قیمت‌ها و کیفیت‌های مختلف مشهور است. معمولا
بعد از معرفی آخرین دستاوردهای شرکت‌های بزرگ تکنولوژی، شرکت‌های زیر
پله‌ای (بدون مجوز) کشور مذکور شروع یه کپی کردن این محصولات می‌کنند.
البته کپی کردن تکنولوژی در همه جای دنیا صورت می‌گیرد ولی منظور ما در این
بخش کپی ظاهری کامل محصولات با نام تجاری شرکت‌های بزرگ، بدون داشتن مجوز و
نظارت لازم است.

کليه حقوق اين سايت متعلق به پایگاه خبري-تحليلي مشرق نيوز مي باشد و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است.

شاید این سوال در ذهن شما هم ایجاد شده باشد که چگونه قادر به تشخیص اصل بودن گوشی موبایل خواهیم بود؟ خوشبختانه روش های مختلفی برای انجام این کار وجود دارند. ما در این مقاله قصد داریم به آموزش روش های تشخیص اصل بودن گوشی موبایل بپردازیم.با موبایل کمک همراه باشید.

هر برنامه ای که معرفی کردیم از اپ استورهای مطرح مثل بازار و گوگل پلی دانلود کنید چون سیستم انتی ویروس هشدار دارند و اگر برنامه ای رفتار مخرب داشت به شما هشدار داده می شود. با این کار عملکرد گوشی شما همیشه بالا خواهد بود.

بیشتر بخوانید: خدمات تعمیرات موبایل

همیشه برای خرید یک گوشی جدید با اطلاعات کافی قدم بردارید و خیلی دقیق باشید. متاسفانه در بازار داخلی کشورمان نمی‌توان به ظاهر محصولات و صحبت های فروشندگان اعتماد کرد. کشور چین عموما برای تمام گوشی های باکیفیت و محبوب مثل آیفون های اپل یا سری محصولات گلکسی سامسونگ نسخه‌ای تقلبی یا اصطلاحا فیک را تولید می‌کند. گوشی های فیک از نظر ظاهر تقریبا هیچ تفاوتی با نسخه اصلی ندارند، اما کیفیت قطعات سخت افزاری آن‌ها، قدرت عملکرد آن ها، کیفیت ساخت و غیره این محصولات به هیچ وجه با گوشی های اصل و اورجینال قابل مقایسه نیست.چگونه تشخیص دهیم گوشی اصل است

برای تعمیر موبایل اپل، سامسونگ یا هوآوی کلیک کن یا با شماره 75147-021 شرکت موبایل‌ کمک «مرکز تعمیرات تخصصی گوشی‌های موبایل» تماس بگیر

اما چگونه می‌توانیم گوشی های اصل را از تقلبی تشخیص دهیم؟ به بیان دیگر چه روش هایی برای تشخیص اصل بودن گوشی وجود دارند؟ ما در ادامه این مقاله قصد داریم به بهترین روش هایی که می‌توانید از آن ها برای تشخیص اصل بودن گوشی استفاده کنید، اشاره داشته باشیم. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش ها و روش های نام برده شده نیاز به اطلاعات بیشتری داشتید، می‌توانید ضمن تماس با کارشناسان موبایل کمک از آن ها راهنمایی دقیق تری بخواهید. با ما همراه باشید.

علاوه بر مسئله گوشی های تقلبی یا فیک، گوشی های قاچاق هم با پیاده سازی طرح رجیستری توسط دولت در کشورمان می‌توانند دردسرساز باشند. باید در نظر داشته باشید که ماهیت گوشی های قاچاق با ماهیت گوشی های تقلبی تفاوت دارد. گوشی های قاچاق صرفا گوشی های تقلبی و بی کیفیت نیستند. برای آشنایی بیشتر با طرح رجیستری موبایل به مطالعه مقاله “هر آنچه باید در مورد طرح رجیستری گوشی موبایل بدانید!” بپردازید. همچنین به منظور تشخیص گوشی های اصل از قاچاق هم می‌توانید از روشی استفاده کنید که پیش از این در مقاله “آموزش تشخیص گوشی اصل از قاچاق ؛ چگونه گوشی قاچاق نخریم؟“ به آن اشاره کردیم.

بیشتر بخوانید: تعمیرات گوشی اپل در تهران

یکی از اولین مسائلی که می‌تواند تضمین کننده اصل بودن گوشی شما باشد، مربوط به خرید از مراکز معتبر می‌شود. همیشه سعی کنید از مراکز معتبر و قابل اعتماد برای خرید گوشی استفاده کنید. این روز ها فروشگاه های اینترنتی زیادی هم وجود دارند که کیفیت محصولاتشان تضمین شده است و بدون تردید گوشی های اصل را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. پس خرید از مراکز معتبر شاید به صورت مستقیم روشی برای تشخیص اصل بودن گوشی محسوب نشود، اما این کار می‌تواند خیالتان را از این بابت راحت کند که گوشی خریداری شده شما اصل خواهد بود.

کد IMEI گوشی های هوشمند شناسه آن ها محسوب می‌شود و می‌تواند به وضوح کیفیت اسمارتفون های را نشان داده و روشی برای تشخیص اصل بودن گوشی باشد. کد IMEI گوشی ها عموما با یک برچسب بر روی جعبه آن ها نصب شده است، اما ما توصیه می‌کنیم برای دستیابی به کد IMEI گوشی به این برچسب اعتماد نکنید و گوشی را روشن کنید و برنامه دایلر (شماره گیر) را اجرا نمایید. سپس کد #06#* را وارد و شماره گیری کنید. مشاهده خواهید کرد که کد IMEI گوشی نمایان می‌شود.

برای تعمیر موبایل اپل، سامسونگ یا هوآوی کلیک کن یا با شماره 75147-021 شرکت موبایل‌ کمک «مرکز تعمیرات تخصصی گوشی‌های موبایل» تماس بگیر

سپس به سایت imei.info یا سایت numberingplans.com مراجعه کنید و کد IMEI دستگاه را در فیلدی که مشخص شده وارد نمایید و بر روی گزینه Check کلیک کنید. در این شرایط اطلاعات دقیق در مورد گوشی نمایش داده می‌شود. این اطلاعات شامل برند سازنده، سال تولید، کیفیت گوشی، محل مونتاژ و غیره می‌شود. اگر گوشی شما فیک یا جعلی باشد، اطلاعات این بخش عجیب و قریب خواهند بود و با گوشی که شما قصد خرید آن را دارید مطابقت نخواهد داشت. پس بررسی کد IMEI یکی از بهترین روش های تشخیص اصل بودن گوشی به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: نمایندگی موبایل سامسونگ

اگر آیفون می‌خرید یک روش بسیار جالب دیگر هم برای تشخیص اصل بودن گوشی وجود دارد که می‌توانید کاملا به آن اعتماد کنید. در این روش باید شماره سریال آیفون را داشته باشید. بدین منظور آیفون مورد نظر را روشن کنید. وارد بخش Settings شوید و سپس گزینه General را انتخاب کنید. حالا گزینه About را انتخاب نمایید و شماره سریال دستگاه (Serial Number) آن را در گوشه‌ای بنویسید.

حالا به سایت checkcoverage.apple.com مراجعه کنید که توسط خود شرکت اپل پشتیبانی می‌شود. در فیلد اول شماره سریال آیفون را وارد کنید و در فیلد دوم هم عبارتی که نمایش داده شده است را وارد نمایید. در نهایت بر روی گزینه Continue کلیک نمایید. بعد از چند ثانیه با توجه به شماره سریال آیفون، مشخصات آن نمایش داده می‌شود و اگر آیفون مورد نظر فیک یا تقلبی باشد، عبارت invalid serial number را مشاهده خواهید کرد. بنابراین بررسی شماره سریال (Serial Number) آیفون ها یکی از بهترین روش های تشخیص اصل بودن گوشی خواهد بود.

اما در برخی شرایط ممکن است فروشگاه عملا آیفون اصلی را به شما بفروشد اما آن آیفون نسخه ریفربیشد باشد! یعنی آیفونی باشد که بعد از مرحله اول تولید دچار مشکل فنی بوده و برای تعمیر به اپل بازگردانده شده و اپل بعد از اعمال تعمیرات مورد نیاز بار دیگر آن را روانه بازار کرده است. آیفون های ریفربیشد با قیمت کمتری در مقایسه با آیفون های اصلی از سوی اپل روانه بازار می‌شوند، اما در کشور ما ممکن است فروشندگانی از این مسئله سوء استفاده به عمل آورند و آیفون ریفربیشدی را به عنوان آیفون کاملا سالم و اصلی به خریداران قالب کنند. خوشبختانه روش خاصی برای تشخیص آیفون اصل از ریفربیشد هم وجود دارد که به شرح زیر است:

بنابراین این روش هم می‌تواند به نوعی یکی دیگر از روش های موثر تشخیص اصلی بودن گوشی آیفون محسوب شود.

بیشتر بخوانید: تعمیرات آیفون 11

گوشی های تقلبی یا فیک از نظر ظاهری بسیار شبیه به گوشی های اصلی هستند و تشخیص یک گوشی تقلبی از اصل با توجه به ظاهر کار بسیار دشواری خواهد بود اما این کار قابل انجام است! عموما گوشی های تقلبی، طرح یا کپی در مقایسه با نسخه اصلی خود تفاوت های ریزی را به همراه دارند. برای مثال ممکن است دکمه هوم آن ها نقش اسکنر انگشت را ایفاء نکنند و کمی در جایگاه خود لق باشد یا سوکت شارژ و حتی دکمه های فیزیکی مثل ولوم، پاور و غیره گوشی تقلبی در مقایسه با نسخه اصل عموما شل تر بوده یا در بخش متفاوتی تعبیه شده گردیده است.

یکی دیگر از مسائل ظاهری که می‌توانید از آن برای تشخیص اصل بودن گوشی استفاده کنید، مربوط به کیفیت مواد بکار رفته در بدنه دستگاه می‌شود. عموما در گوشی های تقلبی و کپی، بدنه گوشی از پلاستیک ساخته می‌شوند. همچنین کیفیت عملکرد صفحه نمایش و تاچ گوشی هم یکی دیگر از عواملی است که می‌توانید از آن برای تشخیص اصل بودن گوشی استفاده کنید، چرا که عموما تاچ و ال سی دی گوشی های تقلبی کیفیت پایینی دارد. بنابراین برخی تفاوت های ظاهری هم می‌توانند برای تشخیص اصل بودن گوشی مورد استفاده قرار گیرند.

با بررسی سیستم عامل و منوهای آن در آیفون می‌توانید متوجه کپی بودن یا تقلبی بودن آن شوید. سیستم عاملی که در آیفون های تقلبی یا کپی استفاده می‌شود در واقع همان سیستم عامل اندروید است. بنابراین اگر شما وارد منوی تنظیمات و اطلاعات آیفون شوید، در بخش سیستم عامل عبارت اندروید (Android) را مشاهده خواهید کرد. این مسئله به وضوح نشان می‌دهد که آیفون موردنظر جعلی یا فیک است. همچنین در آیفون تقلبی بسیاری از گزینه های اصلی منوی تنظیمات مثل آیکلود و غیره یا وجود ندارند و یا نمادین بوده و با لمس آن ها به بخش های عجیبی مثل اضافه کردن اکانت جیمیل و غیره هدایت می‌شوید.

اپلیکیشن های خاصی هم وجود دارند که با استفاده از آن ها می‌توانید اصل بودن یا تقلبی بودن گوشی خود را بررسی کنید. یکی از این برنامه ها AnTuTu Officer نام دارد. مراحل استفاده و کار با این برنامه ساده است. کافیست آن را روی گوشی که قصد دارید کیفیتش بررسی شود نصب کنید و سپس دستگاه را به اینترنت متصل کنید. سپس گزینه Start را انتخاب نمایید و کمی منتظر بمانید تا دوربین گوشی فعال شود.

برای تعمیر موبایل اپل، سامسونگ یا هوآوی کلیک کن یا با شماره 75147-021 شرکت موبایل‌ کمک «مرکز تعمیرات تخصصی گوشی‌های موبایل» تماس بگیر

حالا در کامپیوتر خود به سایت our.antutu.ne بروید. مشاهده خواهید کرد که یک بارکد در کامپیوترتان نمایش داده می‌شود. دوربین گوشی که قرار است خریداری شود را در جلوی بارکد بگیرید تا آن را بخواند. نتیجه بررسی خیلی سریع بر ای‌تان نمایش داده می‌شود. اگر گوشی اصل باشد تصویری با عنوان Good نمایش داده می‌شود و اگر گوشی شما کپی باشد، تصویری مثل عکس زیر را خواهید دید.

بیشتر بخوانید: تعمیرات سامسونگ Note 20

با استفاده از اپلیکیشن های خاصی مثل AnTuTu Benchmark یا CPU Z می‌توانید مشخصات سخت افزاری دقیق گوشی هوشمندی که برنامه های مذکور در آن نصب است را مشاهده کنید. سپس به راحتی با مقایسه این مشخصات با مشخصات نسخه اصلی گوشی در سایت جی اس ام آرنا یا هر ساید دیگر می‌توانید از اصل بودن گوشی اطمینان حاصل کنید. بنابراین در این روش لازم است تا ابتدا یکی از اپلیکیشن های مذکور در گوشی جدیدی که می‌خواهید بخرید نصب شود. سپس اپلیکیشن را اجر و مشخصات سخت افزاری گوشی را ببینید.

سپس به سایت جی اس ام آرنا مراجعه کنید و مدل گوشی مورد نظر را در آن جستجو نمایید تا صفحه حاوی مشخصات فنی آن نمایش داده شود. سپس تمام مشخصات گوشی را با مشخصات مندرج در سایت مقایسه کنید. دقت کنید که برخی گوشی ها از نظر ظرفیت رم و حافظه داخلی یا حتی نوع تراشه شامل نسخه های مختلفی می‌شوند که شما اطلاعات دقیق مربوط به آن را می‌توانید با استفاده از این روش و اپلیکیشن هایی همچون AnTuTu Benchmark یا CPU Z بیابید.

چگونه تشخیص دهیم گوشی اصل است

برای تعمیر موبایل اپل، سامسونگ یا هوآوی کلیک کن یا با شماره 75147-021 شرکت موبایل‌ کمک «مرکز تعمیرات تخصصی گوشی‌های موبایل» تماس بگیر

لازم به اشاره است که اپلیکیشن AnTuTu Benchmark شامل قابلیت تست گوشی هم می‌شود که با انجام آن به طور دقیق مدل دستگاه و مشخصات آن نمایش داده خواهد شد. بنابراین انتخاب گزینه Test در برنامه AnTuTu Benchmark هم می‌تواند یکی دیگر از روش های تشخیص اصل بودن گوشی به شمار آید.

بیشتر بخوانید: تعمیر یا تعویض باتری آیفون XS

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به معرفی روش های تشخیص اصلی بودن گوشی موبایل پرداختیم. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش ها و روش های نام برده شده نیاز به اطلاعات بیشتری داشتید، می‌توانید ضمن تماس با کارشناسان موبایل کمک از آن ها راهنمایی دقیق تری بخواهید.

 

بیشتر بخوانید:

قیمت دوربین جلو آیفون 6

قطعات گوشی سامسونگ A11

قیمت ال سی دی جی 7 2018

با تشکر، ایمیل شما ثبت شد.

برای با خبر شدن از آخرین مطالب ما ایمیل خود را وارد کنید.

دمتون گرم

سلام خسته نباشین مطالبتون عالی بود. مرسی

ایول دمتون گرم زنده باشین

ایول دمتون گرم

ممنون از اینکه اطلاعات خوبی اختیارمون قرار میدین❤️
اما یک چیزی…
گفتین برای تشخیص آیفون های ریفرش با کد دستوری ##۷۸۶# شماره گیری کنین
بنده انجام دادم ولی چیزی که شما گفتین نیومد!

نشانی دفتر مرکزی موبایل کمک: تهران، خیابان جمهوری، نرسیده به خیابان حافظ، خیابان لاله، پلاک 9، واحد زیر همکف (1-)

با تشکر، ایمیل شما ثبت شد.

تماس بگیرید

در این بخش از مطالب آموزشی گوشی های سامسونگ ، قصد داریم برای شما کاربران عزیز سایت Allsamsung بزرگترین نمایندگی سامسونگ در ایران راه های تشخیص گوشی اصل یا تقلبی سامسونگ را به شما عزیزان آموزش بدیم.

سامسونگ، یکی از بهترین تولیدکننده های گوشی های پرچمدار در جهان است. غول کره ای همواره از جدیدترین تکنولوژی ها در مدل های جدید گوشی های گلکسی استفاده می کند اما در عین حال، قیمت این گوشی ها بالاست. معمولا مشتریان گوشی های همراه به دنبال گوشی هایی هستند که قیمت مناسب تری داشته باشند و در عین حال از ویژگی های پیشرفته ای برخوردار باشند.برخی از فروشندگان گوشی های همراه نیز از این فرصت استفاده می کنند و گوشی های تقلبی را با قیمت ارزان تر در بازار عرضه می کنند. اما در این مورد نگران نباشید ما در اینجا تکنیک هایی را در اختیار شما قرار میدهیم که با کمک آنها می توانید گوشی اصل و تقلبی سامسونگ را از هم تشخیص دهید:

شما به عنوان کاربر گوشی سامسونگ با استفاده از این کدها می توانید ویژگی های سخت افزاری گوشی سامسونگ را چک کنید. در صورتی که گوشی سامسونگ شما، اصلی باشد باید همه کدهای زیر در آن کار کنند. برای چک کردن کدهای مخفی اندروید، ابتدا باید به سراغ صفحه کلید گوشی سامسونگ بروید و کدهای زیر را وارد کنید به محض وارد کردن این کدها، دستگاه به صورت خودکار آنها را شناسایی کرده و اطلاعات اساسی را به شما نشان میدهد:

نمایش فریمور کنونی دستگاه: #1234#

چگونه تشخیص دهیم گوشی اصل است

تنظیمات تست GPS  : *#*#1472365#*#*

سرویس مد: *#*#197328640#*#*

تنظیمات کلی و تشخیص دستگاه: *#*#4636#*#*

حالت جنرال تست: *#0*#

ویژگی ADC Reading  : *#0228#

کنترل Audio Loopback : *#0283#

حالت Melody Test Mode: *#0289#

فلش NAND Flash S/N: *#03#

اطلاعات رمزنگاری: *#32489#

تست بلوتوث: *#232331#

اطلاعات SW & HW دستگاه: *#12580369#

مشاهده SW Version PDA, CSC, MODEM: *#1234#

خواندن ADC : *#0228#

این روزها تولیدکنندگان گوشی های همراه، گوشی های هوشمندتری را با ویژگی های مدرنتر تولید می کنند. بنابراین بررسی ویژگی های ظاهری به تنهایی نمی تواند در این بین کمک موثری باشد اما می تواند اولین گام در شناسایی گوشی اصلی سامسونگ باشد.

1: روشنایی و وضوح صفحه را چک کنید. دستگاه اصلی مجموعه ای از رنگ های زنده را نشان میدهد در حالیکه گوشی تقلبی، رنگ ها را به صوت کدر نمایش میدهد.

2: فاصله صفحه از لبه ها را چک کنید. معمولا در گوشی های تقلبی، فاصله میان صفحه نمایش و لبه های دستگاه بیشتر است.

3: در گوشی اصلی سامسونگ، دکمه پاور و دکمه صدا دارای فاصله منطقی هستند در حالیکه در دستگاه تقلبی، فاصله ای غیرطبیعی میان این دو وجود دارد.

4: فراموش نکنید متریال گلس صفحه را چک کنید. انگشت خود را بر روی صفحه نمایش بکشید اگر صفحه ای همانند پلاستیک را بجای شیشه در زیر انگشتانتان حس کردید احتمالا گوشی سامسونگ شما تقلبی است.

5: به سنسور گوشی سامسونگ دقت کنید. معمولا این سنسور در گوشی های تقلبی سامسونگ وجود ندارد.

تطابق دادن مشخصات محصول که بر روی جعبه ذکر شده اند با مشخصات تنظیمات گوشی، یک عملکرد مفید است. به این منظور وارد قسمت های Setting و About Phone شوید. جزئیات ذکر شده در صفحه راهنما را با جزئیات ذکر شده در این  قسمت مقایسه کنید. در صورت عدم تطابق، گوشی شما تقلبی است.

کد IMEI، مجموعه ای از کدهای شناسایی اختصاص یافته به هر دستگاه است و هیچگاه دو دستگاه، کد IMEI مشابهی دارند. معمولا یک گوشی تقلبی سامسونگ، کد IMEI معتبری ندارد و از یا از کدی تقلبی استفاده میکند. برای چک کردن این کد 15 رقمی، مراحل زیر را دنبال کنید:

وارد قسمت تنظیمات گوشی شوید

قسمت About Phone را پیدا کنید

در این قسمت، پنجره ای نمایان می شود که کد IMEI به همراه شماره مدل و سریال نامبر را نشان میدهد.

البته روش دیگر نیز وجود دارد به این ترتیب که کد *#06#  را شماره گیری کنید تا پیامی بر روی صفحه نمایش گوشی ظاهر شود که عدد IMEI سامسونگ را نشان میدهد.

روش های دیگری نیز برای چک کردن کد IMEI سامسونگ وجود دارد. از این روش ها می توان برای موبایل و تبلت هایی استفاه کرد که باتری آنها قابل تعویض نیست.

این کد می تواند مدل دستگاه و سازگاری آن با شبکه را به شما اعلام کند . حتی می توانید بفهمید که آیا دستگاه  فروخته شده به شما سرقتی بوده  یا خیر.

اجرای تست های عملکرد زیر به شما می گوید که آیا گوشی سامسونگ شما اصلی است یا تقلبی.

این یکی از روش های مرسوم تست دستگاه است. مسلما دستگاه اصلی، عکس هایی بی کیفیت با رزولوشن پایین تولید نمی کند.

اگر گوشی سامسونگ شما تقلبی باشد نمی تواند این بازی ها و یا اپلیکیشن ها را راه اندازی کند.

معمولا در گوشی های تقلبی سامسونگ، مدت زمان زیادی طول میکشد تا دستگاه خاموش یا روشن شود.

راه اندازی همزمان

وقتی یک اپلیکیشن را میبندید و وارد اپلیکیشن بعدی می شوید دقت کنید که دستگاه شما چگونه واکنش نشان میدهد معمولا در گوشی های تقلبی سامسونگ، این امر به مدت زمان طولانی نیاز دارد.

 

بسیار ممنونم با این مطلب تا پایان همراه بودین ، حتما در بخش نظرات نظرتون رو در مورد این مطلب بگید و اگه مطلب آموزشی میدونید هست که بدردتون میخوره در بخش نظرات بنویسید تا برای شما عزیزان مطلبش رو بنویسیم.چگونه تشخیص دهیم گوشی اصل است

(function() {
window.mc4wp = window.mc4wp || {
listeners: [],
forms: {
on: function(evt, cb) {
window.mc4wp.listeners.push(
{
event : evt,
callback: cb
}
);
}
}
}
})();

ممنون بابت راهممایهایی که کردین بیشتر گوشیهای دست دوم هست که کلاه سر آدم می ره با این روشهایی که گفتین محال کلاه سر مون بره.

خواهش میکنم ممنون از نظر خوبتون

این مطلب عالی بودواینکه ازکجاقیمت رسمی گوشی های سامسونگ راببینیم تاکلاه سرمان نرود؟ لطفاجواب روبرام ایمیل کنید به ادرس ایمیل alijazini71@gmail.comممنونم

رع ممنون

سلام در مورد کد IMEI گفتید میتوانیم بفهمیم که دزدی یا تقلبی نباشه خب من کد IMEI رو پیدا کردم حالا از کجا بفهمم اصله یا دزدی؟

سلام وقتتون بخیر یه سری وبسایت ها هستن که شما میتونید اصالت تلفن همراه رو با imei چک کنید سعی میکیم در ادامه یه مطلب در این مورد به شما ارائه بدیم

مال من فقط حالت جنرال تست رو قبول میکنه تقلبی هست

بسیار عالی و کاربردی

ممنون از حسن توجه شما

موارد ستاره دار الزامی است. ایمیل شما نمایش داده نمی شود. *

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

امکان خرید اقساطی انواع گوشی سامسونگ

گوشی های هوشمند علیرغم کارایی هایی که برای هر یک از ما دارند، در مقابل باید هزینه نسبتا زیادی به دلیل نوسانات ارز بپردازیم تا بتوانیم گزینه مناسب خود را که دوریین مناسب، حافظه کافی، سیستم عامل حرفه ای به همراه آپدیت پیاپی، سرعت العمال بالا، رم بالا برای پشتیبانی از اجرای برنامه و بازی های مختلف و… نیاز داریم که تمام این مشخصات شاید یک گوشی بالای 3 میلیون تومان را برای ما به ارمغان بیاورد.

در مقابل به لطف طرح رجیستری و عدم واردات محصولات قاچاق تا میزان بسیار زیادی شاهد از بین رفتن این گونه مسائل هستیم و دیگر افراد سودجو نمی توانند گوشی های بدون گارانتی و گمرکی را وارد کشور کنند. با این وجود گوشی هایی که بصورت قانونی وارد می شوند، بصورت قانونی توسط صنف گوشی فروشان و نمایندگی ها به فروش میرسد و اما گوشی های تقلبی که بیشتر به نام چینی معروف هستند، گاها به نام گوشی اورجینال به فروش میرسند!

به همین دلیل پر چالش ترین گزینه، متعلق به تلفن های همراه هوشمندی است که تعداد زیادی افراد سودجو در تکاپو فروش آنها بجای گوشی های اصل می باشند. بنابراین اگر هر یک از ما قصد خرید تلفن همراه هوشمند داریم، باید اطلاعات کافی را داشته باشیم تا بتوانیم تلفن همراه هوشمند اورجینال مورد نیاز خود را خریداری نماییم. با این وجود دقیقا چگونه می توانیم گوشی اصل را از تقلبی تشخیص دهیم؟ آیا چنین کاری ممکن است؟

اگر شما نیز به دنبال راه و روش مناسب برای شناسایی گوشی تقلبی از اصلی هستید، در ادامه این گزارش از بخش تکنولوژی نمناک شما را ترفندهای اصولی در زمینه تشخیص گوشی تقلبی از اورجینال آشنا خواهیم کرد که در خرید گوشی به شما کمک بسیار زیادی خواهند کرد. همراه ما باشید.چگونه تشخیص دهیم گوشی اصل است

از مهم ترین شاخصه های اصلی یک گوشی معتبر و شرکتی، وجود یک کارت گارانتی می باشد که در صورت خراب بودن گوشی حالا در مدت زمان معلوم برای مثال چند ماه از گوشی شما پشتیبانی خواهند کرد که اگر مشکل نرم افزاری یا امثالهم پیش آمد، گوشی جدیدی را به شما بدهند و دیگر هزنیه اضافی نداشته باشید. با این وجود از وجود کارت گارانتی و مدت زمان آن توسط فروشنده مطلع شوید تا در صورت بروز هر گونه مشکلی بتوانید از گارانتی اسمارت فون استفاده کنید.

هر گوشی هوشمند دارای یک یا دو کد IMEI هستند که اگر گوشی شما دو سیم کارته باشد، دو IMEI خواهید داشت. از این در این روش شما نیاز به جعبه اسمارت فون خریداری شده و خود گوشی دارید چرا که یکی از روش های معتبر که می توانید از طریق آن اصلی یا تقلبی بودن تلفن همراه را مطلع شوید. بدین گونه که کد IMEI در روی کارتن گوشی حتما وجود خواهد داشت که این کد باید مطابق کدی باشد که در گوشی وجود دارد.

با این وجود برای اینکه از کد یا کدهای IMEI گوشی مطلع شوید، وارد پنل شماره گیزی گوشی شوید و سپس کد دستوری ” #06#* ” را وارد کنید که بعد از وارد کردن این کد دستوری IMEI گوشی ظاهر خواهد شد که باید این کد 15 رقمی را با کد درج شده بر روی کارتن گوشی تطابق دهید.

پس از انتخاب گوشی مورد نظر خود از ویترین فروشگاه، از فروشنده تقاضا نمایید تا بسته کاملا پلمپ شده توسط شرکت سازنده را برای شما فراهم سازد و قبل از اینکه پلمپ آنرا باز کند، کارتن را در دست بگیرید و با دقت مشاهده کنید که از قبل باز نشده باشد. برای تشخیص دقیق باید کمی با دقت به کارتن نگاه کنید که برچسی های پلمپ باز نشده باشند. سپس فروشنده در مقابل شما شروع به باز کردن جعبه کند. چرا که گاها ممکن است برخی از فروشندگان سودجو، پلمپ شرکتی تلفن همراه هوشمند را باز کنند و لوازم اصل و اورجینال را بردارند و لوازم فیک را در آن قرار دهند.

اگر شما قبلا تجربه استفاده از اسمارت فون هارا داشته باشید باشید، قطعا با در دست گرفتن گوشی و کمی کار با آن می توانید حدس و گمان هایی را بابت اصل و اورجینال بودن آن بیان کنید که این روزها به لطف صفحه های نمایش منحصر بفرد و با کیفیت شرکت های معتبر و جهانی، افراد سودجو نمی توانند چنین صفحه های با کیفیتی را تولید کنند. برای مثال حتی می توان از شفافیت و رزولوشن نمایشگر اسمارت فون، اصل یا تقلبی بودن آن را به راحتی متوجه شد.

بصورت معمول گوشی هایی که دارای حافظه 16 گیگابایتی هستند، دارای رم 2 یا 4 و گوشی هایی که دارای حافظه 32 یا 64 هستند، رم موجود در آنها باز 2 یا 4 می باشد. این بطور کلی به گوشی شما بستگی دارد. اما هر چقدر رم گوشی بالاتر برود، طبیعتا عکس العمل گوشی بیشتر خواهد شد و شما به راحتی می توانید بین برنامه ها به کمک CPU گوشی جابجا شوید.

پس بهترین  کار این است که حتما گوشی را چند دقیقه در دست بگیرید و چند برنامه را هی باز و بسته کنید و مشاهده کنید که آیا با سرعت کافی و متناسب با رم  و CPU گوشی است یا خیر؟! این روش یکی دیگر از روش هایی است که می توانید از آن به عنوان یک روش برای شناسایی گوشی تقلبی استفاده کنید.

اگر با استفاده از موارد بالا نتوانستید به نتیجه مناسب و دلخواهی برسید، گوشی خریداری شده خودتان را با استفاده از یک مورد مشابه دقیقا از گوشی خودتان که اورجینال است، با باز و بسته کردن همزمان چند برنامه در هر دو گوشی، مقایسه کنید که قطعا می توانید در نحوه تشخیص گوشی تقلبی به شما کمک موثری داشته باشید.

قبل از خرید گوشی یکی از اصولی ترین راه ها این است که شما در مورد آن گوشی تحقیقات کافی را انجام داده باشید. اما تحقیقات کافی چگونه انجام می شود؟! برای اینکه تحقیقات کافی را کسب کنید، معتبرترین مرکز، گوگل است که می توانید به سادگی و با سرچ اسم گوشی اقدام به مشاهده فیلم های مربوطه و نظرات کاربران کنید. در حین تماشای فیلم های بررسی گوشی، حتما به بدنه و طراحی آن دقت کافی به خرج دهید.

این روزها گوشی های هوشمند دارای حسگرهای مختلفی هستند که هم از لحاض امنیتی و هم از لحاض کاربری، می توانند به شما کمک کنند. بنابراین یکی دیگر از راه های مناسب و مهم که می توان اصل یا تقلبی بودن گوشی را تشخیص داد، چک کردن حسگرهای نام برده شده در سایت اصلی شرکت سازنده می باشد. برای مثال یکی از فناوری هایی که مدت زیادی از رونمایی آنها نمی گذرد، حسگر تشخیص چهره است که با چک کردن آن می توانید از اصل یا تقلبی بودن اسمارت فون مطلع شوید.

با استفاده از دوربین اسمارت فون، به سرعت و بدون هرگونه مشکلی می توانید از اصل یا تقلبی بودن اسمارت فون خریداری شده خود مطلع شوید. البته لازم به ذکر است که وقتی شما گوشی میان رده یا پایین رده خریداری می کنید، نباید انتظار دوربین با کیفیت و با قابلیتی همانند گوشی های پرچم دار باشید که این موضوع باز هم به بررسی گوشی مشابه میرسد که می توانید با چک کردن گوشی دیگر اقدام به مقایسه دوربین ها کنید.

شرکت اپل برای آسان شدن تشخیص اسمارت فون اصلی یا تقلبی این شرکت، در طی اقدامی جالب از وب سایتی رونمایی نموده است که دارندگان اسمارت فون های این شرکت می توانند تنها با وارد کردن ” serial number ” گوشی آیفون خریداری شده که یکی از راه های تشخیص گوشی تقلبی از اصل بودن آن همراه با تمام اطلاعات کافی در مورد گوشی مطلع شوند. برای استفاده از این وب سایت بر روی لینک زیر کلیک کنید؛

تشخیص تقلبی بودن گوشی آیفون

 

راهنمای خرید, راهنمای خرید موبایل

ارسال دیدگاه

با توجه به وجود گوشی‌های تقلبی در بازار، باید در هنگام خرید گوشی موبایل مورد نظرتان اطلاعات کافی و دقیقی داشته باشید تا بتوانید یک دستگاه اصلی خریداری نمایید. سامسونگ که یکی از برندهای معتبر در ساخت تلفن همراه است و دارای کاربران زیادی در سراسر دنیا از جمله ایران می‌باشد، امکان جعل از روی محصولات آن وجود دارد. گوشی های تقلبی از نظر کیفیت قطعات سخت افزاری، قدرت عملکرد، کیفیت ساخت و … با گوشی‌های اورجینال قابل مقایسه نیستند اما از نظر ظاهری بسیار شبیه به مدل‌های اصلی می‌باشند.

اما چگونه می‌توانیم یک گوشی سامسونگ اصل از تقلبی را تشخیص دهیم؟ در این مقاله سعی داریم به روش‌هایی برای تشخیص گوشی اصل از تقلبی بپردازیم. با گوشی جانبی همراه باشید…

اولین قدم برای خرید یک گوشی سامسونگ اصلی میتواند مراجعه به مراکز معتبر و قابل اعتماد باشد. همچنین در این زمینه فروشگاه‌های اینترنتی معتبری نیز وجود دارند که بدون مراجعه و خرید حضوری می‌توانید یک کالای اصلی و تضمین شده را خریداری نمایید.چگونه تشخیص دهیم گوشی اصل است

یکی از راه‌های تشخیص اصل بودن گوشی سامسونگ استفاده از کد IMEI است.این کد شناسه گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شود و نمایانگر کیفیت بوده و روشی برای تشخیص اصل بودن گوشی‌ است. کد IMEI عموما با یک برچسب بر روی جعبه چسبانده شده است، اما توصیه می‌شود برای دستیابی به IMEI گوشی به اطلاعات این برچسب اعتماد نکرده و گوشی را روشن و سپس کد #۰۶#* را وارد و شماره گیری کنید. که با این کد دستوری  IMEI گوشی نمایش داده می‌شود.

با مراجعه به سایت imei.info یا سایت numberingplans.com، کد IMEI گوشی سامسونگ خود را در کارد  مشخص شده وارد کنید و بر روی گزینه Check کلیک نمایید. که اطلاعاتی شامل برند سازنده، سال تولید، کیفیت گوشی، محل مونتاژ و غیره برای شما نمایش داده می‌شود. که اگر گوشی شما فیک باشد، اطلاعات این قسمت با گوشی که شما قصد خرید آن را دارید تطابق ندارد.

در گوشی‌های سامسونگ کدهای ثابتی وجود دارند که با استفاده از آن‌ها می‌توان به اطلاعات دستگاه دسترسی پیدا کرد. به این منظور شما با شماره‌گیری این کدها می‌توانید اطلاعات را روی صفحه نمایش خود مشاهده کنید. که اگر گوشی سامسونگ شما به این کدها پاسخی نداد احتمال اینکه اصل نباشد وجود دارد.

روش دیگر برای بررسی اصل بودن گوشی سامسونگ، بررسی مشخصات ظاهری می‌باشد. همانطور که اشاره شد ظاهر گوشی‌های فیک بسیار شبیه به گوشی‌های اورجینال بوده و تشخیص اصل بودن از لحاظ ظاهری کاری دشوار است. زیرا عموما تفاوت‌های کوچکی با یکدیگر دارند. بعنوان مثال ممکن است در گوشی‌های تقلبی سامسونگ دکمه هوم مقداری در جایگاهش لق باشد و یا سوکت شارژ، دکمه های فیزیکی نسبت به مدل اورجینال شل‌تر بوده و یا در قسمت دیگری از بدنه تعبیه شده و یا دارای فاصله نامناسبی از  یکدیگر باشند. همچنین بررسی رزولوشن صفحه نمایش در تشخیص اصل بودن گوشی‌های سامسونگ می‌تواند به شما کمک کند که در مدل‌های تقلبی کیفیت نمایشگر پایین است.

همچنین برای تشخیص اصل یا تقلبی بودن یک گوشی موبایل اپلیکیشن هایی نیز طراحی شده‌اند.که با استفاده از آن ها می‌توانید اصل یا تقلبی بود دستگاه را بررسی کنید. که یکی از آن‌ها AnTuTu Officer نام دارد و محصول شرکت معروف AnTuTu است. کافیست شما این برنامه را روی گوشی  موردنظرتان که قصد بررسی اصل یا تقلبی بودن آن را دارید نصب کنید و دستگاه را به اینترنت متصل نمایید. سپس گزینه Start را انتخاب و منتظر بمانید تا دوربین گوشی شما فعال شود. سپس در کامپیوتر خود وارد سایت our.antutu.ne شوید. یک بارکد برای شما نمایان می‌شود دوربین گوشی  را مقابل بارکد بگیرید تا آن را اسکن کند. نتیجه بررسی برای‌ شما نمایش داده خواهد شد. اگر گوشی سامسونگ شما اصل باشد تصویری با عنوان Good نمایش داده می‌شود و اگر گوشی شما کپی باشد، تصویری با عنوان High Copy خواهید دید.

شما با استفاده از اپلیکیشن هایی  مثل AnTuTu Benchmark می‌توانید به مشخصات سخت افزاری دقیق گوشی خود دسترسی یابید. بعد از نصب و اجرای این برنامه و مقایسه  مشخصاتی که در اختیار شما می‌گذارد با مشخصات نسخه اصلی در سایت gsmarena.com یا هر سایت دیگری می‌توانید از اصل بودن گوشی سامسونگ که قصد خرید آن را دارید مطلع شوید.

برچسباز کجا بفهمیم گوشی سامسونگ اصل است تشخیص اصل بودن گوشی سامسونگ تشخیص گوشی اصل از تقلبی سامسونگ روش تشخیص گوشی اصل سامسونگ نرم افزار تشخیص اصل بودن گوشی نرم افزار تشخیص اصل بودن گوشی سامسونگ

کمپانی نوکیا مدتی قبل اپراتور فرانسوی Alcatel Lucent را به مالکیت خود درآورد، این اپراتور …

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

 + 

7

 = 

16

.hide-if-no-js {

display: none !important;

}

مهم ترین مسئله ای که هنگام خرید گوشی همراه باید در نظر گرفته شود، اصل بودن گوشی است. اما متاسفانه با وجود افراد سودجو، تشخیص گوشی های اصل از تقلبی کاری سخت است و نیازمند مهارت هایی است که اکثراً افرادی که در بازار موبایل فعالیت دارند در آن تخصص دارند ولی با دانستن یک سری نکات می توانید به راحتی گوشی های اصل را بشناسید و پول خود را به درستی صرف خرید گوشی مورد نظر خود کنید.

در این مطلب به معرفی برخی از این نکات می پردازیم.

 

كد IMEI یک کد 14 رقمی بر‌گرفته از عبارت “International Mobile Equipment Identity” یا «شناسه بین المللی تجهیزات موبایل» است.چگونه تشخیص دهیم گوشی اصل است

یک روش ساده و مفید که با استفاده ار آن می توان از اصل یا تقلبی بودن گوشی مطلع شد، روش IMEI است که این کد در پشت جعبه تلفن همراه شما درج شده است و تنها با شماره گیری ” #06#* ” می توانید کد IMEI دستگاه را با کد IMEI پشت جعبه تلفن تطبیق دهید و از اصل یا تقلبی بودن آن مطلع شوید.

این کد همچنین برای ردیابی گوشی گم شده و یا سرقت شده است که سارقان حرفه ای در اکثر مواقع این کد را برای جلوگیری از ردیابی تغییر می دهند.

 

در هنگام خرید گوشی مورد نظر، از فروشنده درخواست کنید تا بسته کاملاً پلمپ شده توسط شرکت سازنده را برای شما فراهم کند و سپس در حضور شما جعبه را باز کند. علت این کار این است که گاهی اوقات ممکن است برخی از فروشندگان سودجو، پلمپ شرکتی تلفن همراه هوشمند را باز کنند و از لوازم اورجینال داخل جعبه و یا لوازم موبایل مانند باتری استفاده نمایند.

 

برای اطمینان بیشتر از نو بودن گوشی، توصیه می شود تعدادی از برنامه های گوشی را باز و بسته کنید تا بتوانید از میزان سرعت آن مطلع شوید. با این حال اگر سرعت گوشی مناسب بود، می توان گفت که گوشی اورجینال است و در غیر اینصورت گوشی هوشمند خریداری شما تقلبی است و باید به فروشنده بازگردانید.

همچنین بخوانید: نکاتی که هنگام خرید گوشی موبایل باید در نظر گرفت

 

از دیگر نکات مهم برای تشخیص اصل یا تقلبی بودن گوشی که قصد خرید آن را داریم، بررسی لوگو شرکت سازنده بر روی اسمارت فون می باشد که هر چه با کیفیت تر و دقیق تر درج شده باشد، نشان دهنده اصل بودن اسمارت فون است و در غیر این صورت نشان دهنده تقلبی بودن گوشی می باشد.

 

نرم افزار AnTuTu Officer یک نرم افزار برای گوشی های اندروید است که با استفاده از آن می توان اصل یا تقلبی بودن گوشی اندرویدی را بررسی کرد. این نرم افزار با بررسی برخی مشخصات و تنظیمات داخلی گوشی و همچنین بررسی کد IMEI دستگاه می‌تواند اصل یا تقلبی بودن گوشی را به شما بگوید.

اگر امکانش وجود دارد بلافاصله بعد از خرید گوشی این نرم افزار را نصب کنید و به اینترنت متصل شوید و دستورالعمل های گفته شده داخل برنامه را انجام دهید. اگر دستگاه شما اصل بود نتیجه Good و اگر دستگاه تقلبی باشد نتیجه High Copy نمایش داده خواهد شد.

 

 

چگونه تشخیص دهیم گوشی اصل است
چگونه تشخیص دهیم گوشی اصل است
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *