سریع ترین راه تاکسیدرمی یا خشک کردن حیوانات در خانه

 
helpkade
چگونه حیوان را خشک کنیم
چگونه حیوان را خشک کنیم

در ایران تاکسیدرمی به خوبی برای همه افراد شناخته شده نمی باشد و معمولا شکارچیانی که به صورت حرفه‌ای این کار را انجام می دهند و همچنین تمایل دارند نمونه‌های شکارشده خود را حفظ کنند با این روش آشنا می باشند.

تاکسیدرمی یک شیوه قدیمی می باشد که بر روی حیوانات صورت می گیرد. به این صورت که بعد از مرگ طبیعی حیوان بدون بیماری ویژه ای و یا در بعضی موارد غیر انسانی بعد از کشتن حیوان، فعالیتی را بر روی جسم حیوان صورت می دهند تا بتوانند آن را حفظ و نگهداری کنند و در منزل و یا موزه و مجموعه های علمی از آن بکار ببرند. به منظور تاکسیدرمی باید مراحل زیر صورت گیرد:

باید پوست حیوان در مدت زمان کوتاهی جدا شود و باید به این نکته توجه کنید که پیش از جداکردن پوست از بدن حیوان، به درستی از آن مراقبت کنید تا فاسد نشود. ابزاری که برای انجام این کار احتیاج دارید عبارتند از:

با توجه به نوع حیوان می توانید مجسمه یا شکل حیوان را به وسیله گچ درست کنید. در حیوانات کوچک تر می توانید از چوب هم بکار ببرید و به میزان پوست حیوان مورد نظر با استفاده از چوب قالب بزنید. در صورتی که مجسمه گچی حیوان را پیدا نکردید می توانید قالب آنها از بازار پیدا نمایید و داخل آنها را گچ بریزید و هنگامی که سفت شد، قالب را جدا کنید و با استفاده از سنباده یا فرچه آن را تمیز نمایید و به صورت دقیق آن را مانند حیوان مدنظر خود در آورید.

در صورتی که حیوان شما سوسمار و یا در دسته گربه سانان می باشد، فرآیند تاکسیدرمی از جدا نمودن پوست و نگهداری آن آغاز می گردد. همچنین نحوه نگهداری از پوست حیوان بر اساس نوع حیوانات باهم متفاوت می باشد و به این بستگی دارد که در دسته پستانداران، خزندگان، ماهی ها و یا پرندگان قرار دارند زیرا نگهداری از پوست هریک از این حیوانات شیوه مخصوص به خود را دارد و باید از پیش از انجام تاکسیدرمی از آن مطلع شوید. چگونه حیوان را خشک کنیم

در پستانداران باید پوست سر را همانند بقیه قسمت های بدن جدا نمایید. ولی در ماهی ها، پرندگان و سوسمارها باید تنها چشم ها، زبان و مغز حیوان را خارج کنید و سر را به همان صورت دست نخورده نگه دارید. در پرندگان باید بدانید که فیزیولوژی بدن پرنده به صورتی می باشد که به هیچ وجه نباید منقار را جدا کنید. در نتیجه تنها باید بخشهایی را جدا نمایید که امکان فاسد شدن آنها وجود دارد و ممکن است بوی بد ایجاد شود.

تاکسیدرمی کردن و یا همان خشک کردن حیوانات کوچک تر بسیار مشکل تر از حیوانات بزرگ است. به دلیل اینکه با وسایل و یا یک چاقوی معمولی نمی توان این کار را صورت داد و نیاز به ابزار ریز و کوچک دندان سازی دارد. همچنین باید بسیار تمیز و با دقت بسیار این کار را انجام دهید تا تمام قسمت های فاسد شدنی حیوان جدا گردد.

نظر خود را بنویسید

 

  

 

تمامي حقوق مادي و معنوي اين سايت متعلق به مجله اينترنتي نخست مي باشد

تاکسیدرمی یک روش سنتی است که روی حیوانات انجام داده می شود. به صورتی که پس از مرگ طبیعی حیوان بدون بیماری خاصی و یا در برخی موارد غیر انسانی پس از کشتن حیوان، اعمالی را روی جسم حیوان انجام می دهند که بتوانند آن را حفظ و نگهداری کرده و در منزل و یا موزه ها و مجموعه های علمی استفاده کنند. پیش از هر چیز خواهش می کنیم که با رعایت حقوق حمایت از حیوانات و حفظ محیط زیست هرگز برای چنین کاری حیوانی را نکشید و اگر می خواهید چنین کاری انجام دهید حتماً از حیواناتی استفاده کنید که به طور طبیعی و بدون هیچگونه بیماری خاصی مرده باشند. اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که به حیوانات علاقه دارید و می خواهید آن ها را به همان شکلی که هستند برای تزئین منزل و یا اهدا به موزه ها و مجموعه های علمی استفاده کنید، باید نحوه ی آماده سازی و مهارت های نگهداری و به طور کلی تاکسیدرمی را بلد باشید.

پس مراحل زیر را انجام دهید:

 

1- حیوان را تا زمانی که برای انجام تاکسیدرمی آماده شوید، فریز کنید.

پوست حیوان باید هر چه زودتر کنده شود، اما چیزی که اهمیت دارد این است که تا قبل از کندن پوست، از آن به خوبی محافظت کرده تا فاسد نشود. پس حیوان را فریز کرده تا در مدتی که در تدارک و آماده سازی وسایل دیگر هستید فاسد نشده و مشکلی پیش نیاید.

وسایلی که نیاز دارید:

چگونه حیوان را خشک کنیم

چاقوی تیزسوزنگچ یا پلاستربوراکس یا الکل یا هر ماده ی محافظت کننده دیگر

 

2- مجسمه ی حیوان را بسازید.

 

بسته به نوع حیوان، در این مرحله می توانید مجسمه یا فرم حیوان را با گچ بسازید و یا اگر در بازار موجود بود آن را خریداری کنید. برای حیوانات کوچک تر می توانید از چوب هم استفاده کنید و به اندازه ی پوست حیوان مورد نظر، با چوب قالب بزنید. اگر مجسمه ی گچی حیوان را نیافتید اغلب قالب آن ها در بازار یافت می شود که باید آن را تهیه کرده و در آن گچ بریزید و زمانی که محکم شد قالب را جدا کرده و با سنباده یا فرچه ای آن را تمیز کنید و دقیقاً به شکل حیوان در آورید.

اما اگر خود آن را بسازید دستتان باز است که فرم خود را با فرم اصلی حیوان مقایسه کرده و دقیقاً همان چیزی که هست را درست کنید. قبل از اینکه پوست حیوان را جدا کنید عکسی از آن گرفته و از موادی استفاده کنید که بتوان به راحتی آن ها را فرم داده و قابل دستکاری باشند (مثلاً می توانید از خمیر چینی استفاده کنید) تا به راحتی بتوانید با دستان خود با دقت و ظرافت طرح زده و فرم را اختراع کنید. ساخت پاهای پستانداران بسیار سخت است. پس اگر تبحر خاصی در ساخت آن ندارید و یا اولین بارتان است پیشنهاد می کنیم حتماً از مدل ها یا قالب های آماده استفاده کنید.

3- پوست حیوان را جدا کنید.

 

اگر حیوانتان سوسمار یا از گروه گربه سانان است، پروسه با جدا کردن پوست و نگهداری آن شروع می شود. فرآیند نگهداری از پوست حیوان بستگی به نوع حیوان دارد یعنی بستگی به این دارد که از کدام دسته ی پستانداران، خزندگان، ماهی ها و یا پرندگان باشد. نگهداری از پوست هر کدام از این حیوانات دستورالعمل خاصی دارد که توصیه می کنیم حتماً از قبل در مورد آن مطالعه و اطلاعات کافی را داشته باشید.

با استفاده از یک چاقوی بسیار تیز، درزی را روی شکم ایجاد کنید. حواستان باشد که به هیچ کدام از قسمت ها آسیبی وارد نشود که پوست را خراب می کند. چاقو را داخل درز کرده و به بغل بخوابانید و بین پوسته و گوشته بزنید تا فقط پوست جدا شود و اصلاً گوشته حتی خراش هم بر ندارد. تا مادامی که این کار را انجام می دهید، با دست دیگرتان پوست را به سمت عقب یعنی به سمت خودتان بکشید به طوری که انگار در حال درآوردن لباس حیوان هستید. ممکن است چربی هم به دنبال پوست برداشته شود اما حواستان باشد به هیچ وجه پوست را تکه تکه نکنید.

4- جدا کردن پوست سر در انواع حیوانات

 

برای پستانداران پوست سر را نیز باید مانند پوست دیگر اجزا جدا کنید. اما برای ماهی ها، پرندگان و سوسمارها باید فقط چشم ها، زبان و مغز حیوان را در آورده و سر را همان گونه دست نخورده باقی بگذارید. در مورد پرندگان هم باید گفت: فیزیولوژی بدن پرنده به گونه ای ست که نمی توان و اصلاً نباید منقار آن را جدا کرد. بنابراین فقط باید آن قسمت هایی را جدا کرد که می دانید فاسد شده و بوی بد می دهد.

برای اطلاع از “نحوه نگهداری اجزای بدن پرندگان برای مدت طولانی” اینجا کلیک کنید.

تاکسیدرمی کردن حیوانات کوچک تر بسیار سخت تر از حیوانات بزرگ می باشد. زیرا با ابزار و مثلاً یک چاقوی معمولی نمی توان این کار را انجام داد و احتیاج به ابزار ریز و ظریف دندان سازی دارد. دقت در پاره نشدن پوست و گوشت بسیار سخت است. به علاوه اینکه باید خیلی تمیز و با دقت زیاد همه ی اجزای فاسد شدنی حیوان را جدا کنید.

 

1- پوست پستانداران را دباغی کنید.

 

نمک غیر ید دار را روی سطح طرف گوشتی پوست به ضخامت دو و نیم سانتی متر بپاشید و اجازه دهید 24 ساعت بماند. بعد از گذشت 24 ساعت نمک های کهنه را برداشته و این کار را مجدداً با نمک تازه تکرار کنید. پوست را در یک جای تاریک و خنک گذاشته و اجازه دهید خشک شود. اما مراقب باشید که بیش از حد خشک نشود که در این صورت نمی توان آن را بر روی قالب استفاده کرد.

بعد از خشک شدن آن را با آب سرد بشویید و چند شب در محلول ضدعفونی بنزالکلراید به اضافه ی یک قاشق نمک بخیسانید. چندین بار مجدداً این کار را انجام دهید تا تمام نمک هایی که در آن نفوذ کرده است از بین برود. سپس آن را آویزان کرده تا خشک شود. دقت داشته باشید که در این مرحله باید هرگونه تکه گوشتی که روی پوست وجودارد از بین برود و پوست خالص باقی بماند.

روغن دباغی را کمی گرم کرده و روی پوست بمالید. اجازه دهید که چند ساعتی روی آن بماند. اکنون پوست آماده است. اما اگر هم اکنون نمی توانید آن را استفاده کنید می توانید آن را تا زمان استفاده رول کرده و در فریزر نگهداری کنید.

 

2- برای حفاظت از پوست خزندگان از الکل استفاده کنید.

برای پوست خزندگان محلولی از گلیسیرین و الکل با نسبت مساوی تهیه کرده و پوست را به مدت دو هفته در آن بخیسانید. سپس در جایی خنک و تاریک نگهداری کنید. بعد از اینکه آن را از محلول درآوردید آرام و با ملایمت با دست گلیسیرین اضافه را از آن پاک کنید تا خشک شود.

3- برای ماهی ها و پرندگان بوراکس را روی قسمت داخلی پوست بمالید.

داخل جعبه ی کفشی به مقدار زیاد بوراکس ریخته و پوست را از قسمت داخلی و گوشتی درون آن قرار دهید. ضخامت بوراکسی که روی پوست قرار می گیرد تقریباً باید نیم سانتی متر باشد. سپس آن را در مکانی سرد و خشک و تاریک به مدت 4 روز قرار دهید. بعد از اینکه آن را از بوراکس در می آورید سفت شده و بافتی مناسب دارد. آن را بشویید و استفاده کنید.

 

با مراجعه به لینک زیر از وب سایت فن تریکس چگونگی جدا کردن پوست و گوشت حیوانات بعد از ذبح را فراگیرید.

>>> چگونگی جدا کردن پوست و گوشت حیوانات بعد ازذبح <<<

1- به فرم حیوان لباس بپوشانید.

 

اگر مجسمه و فرم حیوان به درستی ساخته شده باشد پوشاندن پوست روی آن به راحتی پوشاندن لباس به عروسک است. پوست را به مجسمه ی حیوان بپوشانید. این کار را آرام انجام دهید تا همه ی فرو رفتگی ها و برجستگی ها با ظرافت پوشش یابد و به پوست هم آسیبی نرسد. پس قبل از اینکه آن را بدوزید از خوب بودن روند کار مطمئن شوید.

 

2- شکاف را بدوزید.

 

شکافی که ایجاد کرده بودید را با یک نخ همرنگ حیوان بدوزید سعی کنید تا جایی که ممکن است دوختتان نامرئی باشد. برای زیبایی بیشتر و طبیعی بودن از چشمان مصنوعی و دندان های واقعی استفاده کنید.

 

3- از تاکسیدرمی مراقبت کنید.

 

از حیوان خشک شده مراقبت کنید و آن را با خود به هر جایی که می روید نبرید؛ چرا که جای آن باید ثابت باشد و ممکن است پوست آن پاره شود. همچنین نباید آن را در زیر نور مستقیم آفتاب یا مکانی با آب و هوای بسیار خشک یا بسیار مرطوب نگهداری کرد. رطوبت بیش از حد آن را قلیایی کرده و باعث کپک زدن پوست می شود.

– همچنین خشکی بیش از حد نیز می تواند باعث پوسیدگی و ترک خوردن آن شود.

– در نهایت برای جذاب و زیبا بودن حیوان هم از تمیز کردن و گردگیری آن غافل نشوید.چگونه حیوان را خشک کنیم

 

 

فقط با آموزش و یادگیری می تونیم آینده رو بسازیم.

پس اگه مطلب مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت نظرات با دوستان خودتون در میون بذارید.

تاکسیدرمی خیلی جالبه. اما امیدوارم مردم همونطور که در متن گفته بخاطر تاکسیدرمی حیوونات رو شکار نکنن… بعضی ها کارشون شکار حیوونه که اونا رو تاکسیدرمی کنن. امیدوارم یکی هم هیمن شکارچی هارو شکار کنه و تاکسیدرمی کنه…

سلام وقتتون بخیر من ی دم روباه دارم چطور تاکسیدرمی کنم

منم یک دم روباه دارم اگر شما اطلاع دازید به منم بگید

منم ميخوام دم روباهي ك زير ماشين اومده بود رو خشك كنم و نيگه دارم برايه دكور
چجوري ميشه راهنمايي كنيد

باسلام ودرود
باتشکرازشماکه واقعادرموردتاکسیدرمی اطلاعات باارزشی راقرارداده اید،ازشما بزرگوارمیخواستم درمورد تاکسیدرمی پرندگان زینتی توضیحات وآموزشهای زیادی بدهید واستفاده کنیم بنده مغازه فروش پرندگان زینتی دارم اکثرا پرندگانی که تلف میشوند راتاکسیدری کنم باتشکر

درود بسیا توضیحات جالبی بود.بنده طوطی عروسم رو که فوت شده در بیمارستان پرندگان و روحیه ی خیلی دا غونی دارم دادم برای تاکسی درمی لااقل یکم آروم بشم.

سلام مطالبتان آموزنده. بود فقط یه سوال من یه بز کوهی خشک شده دارم روی تنش سوسک های ریزی ایجاد شده باید چکار کنم ک از بین برن؟ میشه کمکم کنید نمیخوام از بین بره

سلام از نفتالین استفاده کنید برای این کار ! تمام حشرات ریز و مزاحم رو از بین می برد

خیلی عالی بودممنون ازاینکه دانشتون رابادیگران به اشتراک گذاسته اید

سلام خسته نباشید یه دم روباه دارم میخوام اویزونش کنم جلو ماشین چکارش باید کنم که بو بد نده وخراب نشه ممنون

سلام تکسی درمی تمساح دارم میدونی به کی میتونم بفروشم

سلام داداش چه قیمت میدی و چند سانته؟

 

سلام خسته نباشین من یه بز کوهی دارم بد تاکسیدرمیش کردن فصل شکارش موقع م‌ست بودن شکار بوده الان بوی م‌ستی میده میشه راهنماییم کنید که چه جوری میتونم بوش رو از بین ببرم ممنونم میشم جواب رو به ایمیلم ارسال کنید ممنونم

یک فنچ دارو دیشب مرد کجا تاکسی درمی میکنند

 

سلام/من یه عقرب سیاه گرفتم الانم تو الکله میخام از آینه ی ماشینم آویزونش کنم ولی قطعا نمیشه چون حرارت خورشید الکل رو منفجر میکنه شما راهکاری دارید ممنون میشم راهنماییم کنید

سلام. فکر نکنم اگه الکل رو رقیق کنی اتفاقی براش بیفته یا بخواد منفجر بشه. البته مطمئن نیستم. ولی فکر کنم اگه یه باکس شیشه ای به شکل مکعب مستطیل پیدا کنی و الکل سفید رو رقیق کنی و داخلش بریزی فکر نکنم اتفاقی بیفته. ولی بازم تحقیق کن. این چیزی بود که به ذهنم رسید. چون قبلا چیزی شبیه به این رو انجام دادم. ولی نه برای داخل ماشین.

این حیوانات میزان داخل یه مایع. اون مایع دقیقا چیه و چند درصده. بعضیها چند نوع الکل مختلف معرفی کردن بعضیها محلول الکل با مواد دیگه. میشه کمی راهنمایی کنید. ممنون

سلام خسته نباشید یک دم روباه دارم خواستم ببینم چجوری تاکسیدرمی کنم بعد جایی هست همینجوری بخرن ممنون

چند

 

سلام خسته نباشید. من یه بزکوهی خشک شده دارم روی تنش سوسکهای ریز و همراه با تخم های سفید رنگ گذاشته. چیکار کنم هم سوسکها و هم تخمها از بین برن. بهم گفتن داخل فریزر بزارمش کسی اطلاعاتی داره؟

سلام نفتالین بزن درست میشه

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

 

دیدگاه

 

نام

 

ایمیل

 

 

بدید من میام میبرم انگار اون حوون بیزبون چیکارتون داره…

من پدرم خیلی بهم غر میزنه مادرم اصلا پشتم نیست همش سر غذا سر…

سلام ببخشید میشه نمونه گل و گلدون تکمیل شده رو بزارید…

خیلی بد بود…

 

الکی نگو چه ربط داره به نظر من املاح درون اب تموم شده و اب ف…

آشنایی و ارتباط با فن تریکس | تبلیغات در فن تریکس | سلب مسئولیت

فن تریکس در شبکه های اجتماعی

 


https://fantricks.com/wp-content/uploads/2019/02/پادکست-فن-تریکس-پاکسازی-رادیاتور-بخاری-ماشین.mp3Downloads-icon

تاکسیدرمی چیست؟

 

تاکسیدرمی ، هنر خشک کردن جسد حیوانات و مجسمه سازی از پیکر آن ها می باشد و در واقع فن و هنری در زمينه پوست آرايی ، پوست آمايی و در كل مجسمه سازی حيوانات مرده يا شكار شده به شمار می آيد.

واژه تاکسیدرمی

 

واژه «تاکسیدرمی» ریشه در زبان یونانی باستان دارد و مركب از دو واژه يونانی «تاكسيز / taxis» به معنی نظم دادن و آراستن و «درما / Derma» به معنی پوست می باشد. گاهی به آن آکنده سازی و یا «امپایاژ / empaillage» هم اطلاق می‌شود.
به شخصی که کار تاکسیدرمی را انجام می‌دهد «تاکسیدرمیست» می گویند.

چگونه حیوان را خشک کنیم

تاکسیدرمی کوزن

 

تاریخچه

 

قدمت این هنر به پنج هزار سال پیش در مصر باز می گردد. بسیاری از مومیایی‌ها یا حیوانات و پرندگان در گودال ها و مقبره های مصری کشف شده‌اند. اگرچه نمی توان آن ها را تاکسیدرمی به حساب آورد اما بهر حال نوعی حفاظت از اجساد با استفاده از روش های ساده به شمار می آید. یونانی ها و رومی ها از نوعی تاکسیدرمی برای دباغی پوست استفاده می کردند تا بتوانند بدین طریق به تولید لباس بپردازند. تا قرن 17 ميلادی ، تقريبا در هر شهر كوچكی كارگاه دباغی وجود داشت. از قرن 18 ميلادی بود که شكارچيان ، شكارهای مهم خود را تحويل مراكز خاصی می دادند تا در آن جا پوست حيوان كنده شده و داخل آن با كتان و پارچه پر شود. (امروزه از روش های پیچیده تر ، طبیعی تر با ماندگاری بیشتر استفاده می کنند.) شكارچيان این حيوانات را به عنوان يادگاری نگهداری می كردند. کم کم شکار تروفه در میان شکارچیان باب شد و امروزه به عنوان نوعی رقابت ورزشی در بسیاری از کشورها رواج دارد. تروفه به معنای جایزه است و شکار تروفه به شکاری گفته می شود که گزینش شده و شکارچی پیش از آن که عزم شکار کند، نسبت به آن آگاهی کامل دارد. بدین معنا که تنها حیوانات مسن و نر مورد هدف قرار می‌گیرند که تاثیر زیادی در زادآوری نداشته اما به لحاظ رشد جسمی در سطح بسیار خوبی قرار دارند. اغلب به عنوان تروفه سر جاندار بر روی دیوار منزل شکارچی گذاشته می‌شود ؛ گاهی نیز تمام بدن تاکسیدرمی می‌شود. دندان‌ها‌، عاج ، و شاخ‌ها‌ نیز از دیگر اجزای بدن شکار هستند که نگهداری شده و در معرض دید همگان قرار می گیرد.
دوران ویکتوریا عصر طلایی تاکسیدرمی به شمار می رود. در این دوران حیوانات تاکسیدرمی شده به بخشی محبوب از طراحی داخلی و دکور تبدیل شد. «جان هنکاک» انگلیسی را به عنوان پدر تاکسیدرمی مدرن می شناسند. او در سال 1851 میلادی در لندن نمایشگاه بزرگی از مجموعه پرندگان تاکسیدرمی شده را برگزار کرد که آثار وی به عنوان اولین نمونه های هنری و نزدیک به واقعیت به شمار می روند.

 

اتاقی مملو از شکار تروفه

 

تاکسیدرمی در ایران

 

اولين كارگاه تاكسيدرمی خصوصی در ايران در سال 1348 شروع به کار کرد اما شروع اين فعاليت به صورت علمی مربوط به سال 1350 می باشد. از پیشگامان تاکسیدرمی در ایران می توان دکتر هدایت تاج بخش و دکتر بلوچ را نام برد که در طول فعالیت خود آثار ارزشمند بیشماری را پدید آورده اند. از دکتر تاج بخش با عنوان پدر تاکسیدرمی ایران یاد می شود.

تاکسیدرمی

 

بدون شک مشاهده طبیعت و حیوانات وحشی برای مردم لذت بخش است. اما به دلیل گستردگی طبیعت ، دسترسی و مشاهده نزدیک همه حیوانات وحشی و پرندگان امکان پذیر نیست و نگهداری از آن ها به صورت زنده مشکلات فراوانی را با خود به همراه دارد. این هنر می‌تواند نقش موثری در آشنایی افراد با طبیعت و ویژگی های حیات وحش موجود در آن باشد. این هنر برای ماندگاری تصویر حیواناتی که بسیاری از مردم تا کنون آن را ندیده اند مفید است ؛ به عبارتی حیواناتی که اکنون منقرض شده اند و یا این که به طور طبیعی در منطقه زیست ما وجود ندارند به این روش در دید و نظر علاقه مندان به طبیعت قرار می‌گیرد.
به طور کلی از این هنر در موزه تاریخ طبیعی ، برای مطالعه پوست ها ، شکار تروفه و حتی گاهی به رسم یادگار نگهداشتن حیوان خانگی مورد استفاده قرار می گیرد.

لازم به ذکر است که معرفی و شناسایی و آموزش این هنر بدان معنی نیست که ما مجاز باشیم حیواناتی را که مایلیم شکار کرده و بعد آنها را تاکسیدرمی کنیم! معمولا جانورانی که مرده‌اند و یا به دلایل خاص و با اخذ مجوزهای لازم شکار شده ‌اند ، برای تاکسیدرمی یا خشک کردن به کار می روند.

یک تاکسیدرمیست باید به آناتومی جانوران ، مجسمه سازی ، نقاشی و دباغی کردن و… مهارت داشته باشد. همچنین آشنا بودن با بیماری حیوانات نیز برای یک تاکسیدرمیست بسیار مهم است تا بتواند یک حیوان که بیماری خاصی دارد را تشخیص داده و گندزدایی کند و با احتیاط به پوست کنی بپردازد تا بیماری از طریق بریدگی دست و یا از راه تنفس به وی منتقل نگردد.

مراحل تاکسیدرمی

 

ابتدا وزن ، اندازه اعضای بدن ، رنگ بدن و پوست اطراف صورت و چشم ها ، پلک چشم و پاها را یادداشت می کنند. زیرا زمانی که نمونه برای ماه های زیادی نگه داری شود رنگ تمام قسمت های بدنش با نمونه تازه متفاوت خواهد بود. بنابراین ثبت این موارد بسیار مهم است تا تاکسیدرمیست بتواند با رنگ روغن ، آن رنگ را بطور مصنوعی روی اعضای جانور ایجاد کند. در صورتی که نمونه به طور طبیعی مرده باشد ، بایستی از زمان مردنش بیش از ۲۴ ساعت داخل فریزر نگه داری شود. شب قبل از تاکسیدرمی آن را از فریزر خارج کرده و داخل یخچال قرار می دهند تا یخ هایش باز شود.

پوست کنی : نمونه ، روی میز کار به صورت رو به بالا خوابانده شده  و با تیغی تیز بر سه ناحیه از بدن جانور شکاف ایجاد می کنند. باید مراقب بود که برش عمیق نباشد تا نمونه دچار خونریزی نشود.اگر در اثر بیدقتی نمونه دچار خونریزی شد باید مقداری پنبه در محل گذاشته شود تا از آلودگی جلوگیری گردد.
اولین شکاف از زیر چانه به طور مستقیم تا انتهای دُم ایجاد می شود. سپس از منتهی الیه دست راست تا دست سمت چپ و از منتهی الیه پای راست تا پای سمت چپ شکاف ایجاد می کنند. با کمک انتهای تیغ ، پوست را از گوشت که تقریبا نیمه منجمد است جدا کرده و پس از جدا کردن پوست در ناحیه شکم از طرفین ، پاها را از پوست جدا می کنند تا به ناحیه دم برسند. سپس استخوان دم را به وسیله قیچی یا سیم چین قطع می کنند.
جدا کردن پوست سر نیز مانند سایر اجزا می باشد. اما برای ماهی ها ، پرندگان و سوسمارها باید فقط چشم ها ، زبان و مغز حیوان درآورده و سر دست نخورده باقی بماند. در پرندگان به دلیل اینکه نباید منقار را جدا کرد ، باید تنها قسمت هایی از سر جدا شده که فاسد شده و بوی تعفن می گیرند.

نگهداری پوست

 

به سطح داخلی پوست به ضخامت 2.5 سانتی متر نمک غیر ید دار می پاشند ، بعد از  24 ساعت نمک ها را برداشته و دوباره نمک می پاشند تا پوست ، نمک را کاملا به خود گرفته و بدین ترتیب آبگیری شود. پوست را در جای تاریک و خنک قرار می دهند تا خشک شود. در این مرحله باید مراقب بود تا پوست بیش از حد خشک نشود که در این صورت نمی توان آن را بر روی قالب استفاده کرد.
بعد از خشک شدن ، آن را با آب سرد شسته و چند شب در محلول ضد عفونی بنز الکونیوم کلراید همراه با یک قاشق نمک قرار می دهند. با توجه به ضخامت پوست ، چندین بار این عمل را تکرار کرده تا تمام نمک هایی که در پوست نفوذ کرده از بین بروند. سپس آن را آویزان می کنند تا خشک شود. در این مرحله باید اگر تکه گوشتی هنوز بر روی پوست وجود دارد از بین رفته و پوست خالص باقی بماند. سپس روغن مخصوص دباغی را کمی گرم کرده و بر پوست می مالند. بعد از چند ساعت ، پوست آماده می شود.

 

تاکسیدرمی پستانداران

 

برای آماده کردن پوست خزندگان از محلول گلیسیرن و الکل (به نسبت مساوی) استفاده می کنند. به مدت دو هفته پوست را در این محلول قرار داده و در جایی خنک و تاریک از آن نگهداری می کنند. بعد از این که آن را از محلول بیرون آوردند ، گلیسیرین اضافه را از روی آن پاک کرده و می گذارند تا خشک شود.

 

تاکسیدرمی خزندگان

 

برای آماده سازی پوست ماهی ها و پرندگان بر سطح داخلی پوست بوراکس مالیده می شود. ضخامت بوراکسی که روی پوست قرار می گیرد تقریبا در حدود نیم سانتی متر مناسب است. سپس به مدت چهار روز آن را در مکانی سرد و خشک قرار می دهند. بعد از این که پوست را از بوراکس می آورند ، سقت شده و بافتی مناسب پیدا کرده است. بعد از شستن پوست آماده ادامه کار می باشد.

 

تاکسیدرمی پرندگان

 

 

ماهی تاکسیدرمی شده

 

حالت دادن و قالب گیری : در این مرحله ، لاشه را با استفاده از انواع میل گرد و داربستی مخصوص ، به فرم مورد نظر در می آورند. با استفاده از الیاف و رزین ، لایه ای به قطر 3 سانتی متر ، دور لاشه ایجاد کرده  و بعد از خشک شدن آن را با ایجاد برش از لاشه جدا می کنند.
در داخل قالب ایجاد شده ، در داخل دست و پا ، میل گرد گذاشته می شود. داخل قالب ، فوم ریخته و بعد از سفت شدن فوم ، قالب دور آن را جدا می کنند. این مجسمه که مدلی از حیوان مورد نظر است در صورت نیاز ترمیم ، پرداخت و ماهیچه سازی می شود.

کشیدن پوست بر مدل حیوانی و دوخت آن : بعد از درست شدن مجسمه و فرم حیوان ، پوست را بر آن می کشند به طوری که پوست آسیب ندیده و همه برجستگی ها و فرو رفتگی ها پوشش یابد. سپس لبه های پوست بریده شده را به هم رسانده و با نخی همرنگ پوست ، به دقت بخیه می زنند.

صورت سازی : با خمیر مخصوص عضلات صورت و زیر چشم ، دهان و .. بازسازی کرده و چشم های مصنوعی را سر جای خود قرار می دهند و مجددا با خمیر بر آمدگی های ابرو و پلک ها درست می شود. و در آخر به ترمیم قسمت هایی که موی آن ها ریخته و یا بتونه کاری اطراف چشم ، دهان و رنگ آمیزی می پردازند.

حفظ و نگهداری از تاکسیدرمی

 

باید در جایی ثابت و به دور از نور آفتاب از آن نگهداری شود. آب و هوای بسیار خشک یا بسیار مرطوب برای تاکسیدرمی نامناسب است. خشکی هوا ممکن است باعث ترک خوردن و پارگی پوست شود و رطوبت بیش از حد نیز آن را قلیایی کرده و باعث کپک زدن می گردد.
به یاد داشته باشید که گرد سفید رنگی که گاهی اوقات از حیوان خشک شده بیرون می ریزد ، سمی بی خطر است که صرفا برای ضد عفونی استفاده شده است.
هرگز برای جلوگیری از حشرات از حشره کش ها استفاده نکنید و آن را با پارچه خیس یا آغشته به مایعات دیگر تمیز نکنید.

تاکسیدرمی و شکار بی رویه

 

شکار در حیات وحش امری عادی و گاهی اوقات ضروری است و فصل ها و ماه هایی از سال برای شکار ، با حفظ اصول آزاد اعلام شده است اما متاسفانه شکارچیانی سودجو نه تنها این اصول را زیر پا گذاشته بلکه حیوانات کمیاب و غیرقابل خوردن را شکار و حتی زجرکش می کنند. بسیارند کسانی که سوار بر موتورسیکلت آنقدر آهویی را دنبال می کنند تا طحالش بترکد و حیوان بمیرد. بسیارند کسانی که از کشتن حیوانات لذت برده و آن را سندی بر افتخارات خود می بینند.

با توجه به تقاضای بالا برای حیوانات تاکسیدرمی شده ، شکارچیان سودجو اقدام به شکار بی رویه کرده و با این کار بسیاری از گونه های جانوری را در معرض خطر انقراض قرار داده اند. به امید روزی که ما انسان ها به جای دیدن جسم خشک شده و بی جان حیوانات ، از تماشای زندگی و زنده بودن آن ها لذت ببریم.

تحقیق و گردآوری :

چگونه حیوان را خشک کنیم

گروه کارشناسی ایران آنتیک

 

www.iranantiq.com

 

منبع

 

ايران آنتيک / www.iranantiq.com

 

ارتباط با فروشگاه اینترنتی ایران آنتیک

 

حساب کاربری

 

دسترسی سریع

 

درباره ایران آنتیک شرایط استفاده سیاست محرمانگی

تاکسیدِرمی یا آکَنده‌سازی[۱] فن نگهداری درازمدت پیکر جانوران برای نمایش است. به کسی که کار تاکسیدرمی را انجام می‌دهد «تاکسیدرمیست» می‌گویند.

واژه «تاکسیدرمی» ریشه در زبان یونانی باستان دارد و از دو بخش taxis (تاکسیس، به معنی نظم دادن و آراستن) و Derma (درما، به معنی پوست) ساخته شده‌است و معنی منظم کردن و آراستن پوست (جانور) می‌دهد. در فارسی گاه آن را «آمپایه کردن» (از فرانسه empaillage، به معنی از کاه آکندن) و «خشک کردن (جانور)» هم گفته‌اند.

پدر علم تاکسیدرمی دكتر هدایت تاجبخش از اولین پایه‌گذاران فن تاكسیدرمی در ایران است. وی در سال ۱۳۱۹ در تهران متولد شد و تحصیلات خود را در رشته تاكسیدرمی با درجه دكتری و با موضوع بافت‌شناسی حیوانات وحشی از آمریكا دریافت كرد.

نخستین گام‌های تاكسیدرمی برای بازسازی پرندگان در قرن هفدهم در هلند صورت گرفته و امروزه قدیمی ترین گونه تاكسیدرمی شده موجود یك كرگدن است كه در موزه جانور‌شناسی فلورانس ایتالیا نگهداری می ‌شود.

در ایران تاكسیدرمی جانوران با تشكیل موزه جانور‌شناسی دانشكده كشاورزی كرج و به همت شادروان جلال افشار شكل گرفت.
چگونه حیوان را خشک کنیم

از نیمه دهه ۱۳۲۰ ه.ش به بعد نیز موزه دانشكده علوم دانشگاه تهران (موزه فاطمی) و بخش جانور‌شناسی موسسه تحقیقات آفات و بیماری‌های گیاهی از پیشگامان تاكسیدرمی جانوران در ایران و ادامه دهنده راه افشار بودند. بعد از تاسیس سازمان محیط زیست، هدایت تاجبخش در سال ۱۳۴۷ با اتكا به روش‌های نوین علمی به این امر مبادرت كرد و تا به امروز، تنها موسسه مجاز ایران برای انجام تاكسیدرمی حیوانات است. وی كه به این فن عشق می ‌ورزد و تمام سعی اش را برای تداوم حرفه‌ای آن در ایران انجام می ‌دهد ، دلیل روی آوردن خود را به تاكسیدرمی حیوانات چنین بیان می ‌كند: «توجه به طبیعت و شكار از قدیم در خانواده ‌ما وجود داشت و از آنجا كه ما یكی از خاندان‌های مربوط به قاجار هستیم، شكار كردن به عنوان تفریح و سرگرمی در میان افراد خانواده دنبال می ‌شد. من و برادرم از دوران نوجوانی به همراه پدر و عمویم به شكار می ‌رفتیم و حیوانات شكاری را خشك می ‌كردیم تا اینكه به این فكر افتادیم این كار را از حالت تفریحی خارج كنیم و به صورت حرفه‌ای در‌آوریم.اتفاقا هنگامیكه پدرم در لرستان راهنمای گروه هیات علمی ویلیام استریت بود ، بسیاری از شكارهای من و برادرم مورد توجه این هیات ۳۰ نفره قرار گرفت و با حمایت و راهنمایی آنها تشویق شدیم به آمریكا برویم ، دوره‌های تاكسیدرمی را فرا بگیریم. سال ۱۳۴۱ همراه برادرم به شیكاگو، سیاتل و بعد واشنگتن رفتم و دوره‌های مربوط به این رشته از جمله طراحی ، عكاسی ، مجسمه‌سازی ، آناتومی حیوانات ، زیست ، شیمی و دیوراما (اقلیم‌سازی) را در موسسه برادران جونس گذراندم.

در این کار بدن جانوران را تهی می‌کنند و به جای چشم جانوران چشم‌های ساختگی که از پلاستیک فشرده ساخته شده به کار می‌رود. برخی از کارهای مربوط به این فن:

اصولاً انجام چنین فرایندی و نیز خشک شدن کامل،بسته به نوع حیوان تقریباً بین 20 تا 120 روز طول می کشد.

البته این نكته را هم نباید فراموش كنید كه محل نگهداری حیوانات تاكسیدرمی شده باید تمیز و ضدعفونی شده باشد و رطوبت و درجه حرارت سالن‌ها بین ۲۵ _ ۱۸ درجه سانتی گراد تنظیم شود تا انقباض و انبساط ناشی از سرما و گرما به پوست حیوانات لطمه‌ای نزند.

خیلی از مردم در این باورند که روش تاکسیدرمی با برق انجام می‌شود که حیوان به صورت کامل خشک می‌شود، که چنین روشی در هیچ جا انجام نمی‌شود، چون بعد از انجام چنین کار حیوان سوخته و بوی بدی به خود می‌گیرد، که در نتیجه چنین فرایندی پوست کیفیت خود را از دست داده و از بین می‌رود.

ttp://www.chn.ir/News: خبرگزاری میراث فرهنگی
ttps://www.aftabir.

 

کاربر میهمان

 

کاربر میهمان

 

 

درحال انتقال به ویدیو بعدی…

 

بازدید :

چگونه حیوان را خشک کنیم

10K

 

زمان ارسال :

 

دوشنبه 20 آذر 1396

بازدید :

 

10K

 

زمان ارسال :

 


دوشنبه 20 آذر 1396

 

 

davood67

 

کانال :

حیوانات

گزارشي از خشك كردن حيوانات مرده ايران

توضیحات :

 

گزارشي از خشك كردن حيوانات مرده ايران

تگ ها:

 

0نظر ثبت شده

 

 

 

آیا از حذف این لیست پخش اطمینان دارید؟

 

0نظر ثبت شده

 

لیست پخش ایجاد شد.

 


اپ mp4 را نصب کنید!

 


نسخه اندروید

 


اپ mp4 را نصب کنید!

 


نسخه iOS

 

نظر شما ثبت گردید و پس از تایید منتشر خواهد شد.

 

کاربر میهمان

 

کاربر میهمان

 

 

درحال انتقال به ویدیو بعدی…

 

بازدید :

چگونه حیوان را خشک کنیم

10K

 

زمان ارسال :

 

دوشنبه 20 آذر 1396

بازدید :

 

10K

 

زمان ارسال :

 


دوشنبه 20 آذر 1396

 

 

davood67

 

کانال :

حیوانات

گزارشي از خشك كردن حيوانات مرده ايران

توضیحات :

 

گزارشي از خشك كردن حيوانات مرده ايران

تگ ها:

 

0نظر ثبت شده

 

 

 

آیا از حذف این لیست پخش اطمینان دارید؟

 

0نظر ثبت شده

 

لیست پخش ایجاد شد.

 


اپ mp4 را نصب کنید!

 


نسخه اندروید

 


اپ mp4 را نصب کنید!

 


نسخه iOS

 

نظر شما ثبت گردید و پس از تایید منتشر خواهد شد.

 

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

 

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

 

متأسفانه امروزه فخر فروشی برای نگه داری از حیوانات تاکسیدرمی شده به قدری زیاد شده است که برخی از مردم حتی با گرفتن جان حیوانات در حال انقراض هم که شده، سعی به نمایش گذاشتن حیوانات در دکور خانه خود دارند تا بابت کاری که انجام داده اند تحسین شوند. اما صرف نظر از تحسین، چیزی که شاهد آن هستیم اعضای جدا شده بدن حیواناتی است که می خواستند به زندگی خود ادامه دهند ولی بشر با بی رحمی تمام آنان را نقش دیوار کرده است.

خشکاندن کالبد حیوانات و ساختن مجسمه از جسم آنها را تاکسیدرمی می گویند و شخصی که این کار را انجام می دهد تاکسیدرمیست نامیده می شود. کلمه Taxidermy  از دو لغت یونانی taxis به معنی نظم دادن و آراستن، و derma به معنی پوست تشکیل شده است.

چگونه حیوان را خشک کنیم

در ابتدا فرد تاکسیدرمیست با بی‌رحمی تمام، با تیغی بُرَنده از ۳ قسمت (پایین چانه، زیر دست راست تا زیر دست چپ، زیر پای راست تا زیر پای چپ) بر روی بدن حیوان درزهایی ایجاد می کند و به وسیله پایین تیغ، پوست حیوان را از گوشت آن که نیمه منجمد است جدا کرده و استخوان دم را نیز به وسیله سیم چین یا قیچی برش می دهد.

بعد از جداسازی پوست، به سطح داخلی آن نمک ید دار می پاشند و پس از ۲۴ ساعت دوباره این کار را تکرار می کنند تا بدین صورت پوست آبگیری شود. سپس برای خشک شدن پوست نیاز است که آن در جای تاریک و خنک قرار دهند و بعد از خشک شدن نیز آن را با آب سرد بشویند. حال پوست را در محلولی به نام بنز الکونیوم کلراید همراه با کمی نمک در طول شب به صورت آویزان در مکانی قرار می دهند که دوباره خشک شود.

برای تاکسیدرمی پوست خزندگان نیز از دو محلول گلیسیرین و الکل به مدت ۲ هفته استفاده می شود، بدین صورت که محلول را روی پوست می ریزند و آن را در جایی خشک و تاریک قرار می دهند و بعد از اتمام کار، اضافات گلیسرین را از روی آن پاک کرده و خشک می کنند.

 

قصه از بیابان، طبیعت و شکار آغاز می شود. شخصی به نام هدایت‌الله تاجبخش که به او لقب پدر تاکسیدرمی ایران داده اند از ۱۰ سالگی تفنگ بر شانه داشته و با پدر، عمو و برادرش به شکار می رفته است. داستان این شخص به روزهایی برمی‌گردد که همراه برادرش به این فکر افتادند، پرنده‌ای را که زده‌اند ترمیم کنند، او می گوید: «فصل بهار بلدرچین یا تیهو و قرقی شکار می‌کردیم و کم کم به این فکر افتادیم که مثلا چه کنیم که این «پری شاهرخ» قشنگی که زده‌ایم را به نوعی سالم نگه داریم.»

 

تاجبخش‌ها تقریباً در ۱۱سالگی به خشک‌کردن پرندگان روی آوردند، اما جدی گرفتن کارشان از سفری به شمال آغاز شد. هدایت‌الله تاجبخش بعد از آشنایی با تیمی آمریکایی تبدیل شد به نخستین تاکسیدرمیست ایران، وی در این باره می گوید: «در سفری به شمال با پروفسور ابولکر آشنا شدیم که با گروهی آمریکایی برای موزه شیکاگو نمونه‌هایی از جانوران ایران تهیه می‌کردند.»

لذت اشک و خون جانوران به کام برادران تاجبخش به قدری خوش می آید که ابولکر الجزیره‌ای را راغب می‌کند تا از طرف کانون شکار، مقدمات ورود آنها به کشور‌آمریکا برای تحصیل در رشته تاکسیدرمی را آماده کند. آنان در سال ۱۳۴۱ عازم آمریکا می شوند و هدایت‌الله در سال ۱۳۴۸ برای اشتغال در بزرگترین سلاخ خانه حیات وحش کشور یعنی کانون شکار به ایران باز می گردد.

پس از چندین سالی که هدایت‌الله در ایران روزهای ننگین خود را به سر می برد، ناگهان وی برای ساخت موزه ابتدا به مکزیک و بعد به ایالات متحده دعوت می شود و سرانجام برای ساخت حمام خون درآباد  یا همان موزه حیات‌وحش دارآباد به ایران می‌آید. در سال ۱۳۷۵ موزه دارآباد فعالیت خود را آغاز می کند و هدایت‌الله تاجبخش لقب ننگین پدر تاکسیدرمی ایران را ازان خود می کند. وی با افتخار می‌گوید که در طول نیم قرن تقریبا به دو سوم از مناطق دنیا برای جمع‌آوری نمونه های حیات‌وحش سفر کرده است؛ از شرق آسیا گرفته تا آمریکا، آفریقا و اروپا. خوشبختانه استرالیا تنها جایی بوده است که وی برای جمع‌آوری نمونه های حیات‌وحش از آنجا شکار نکرده است. تاجبخش به عنوان یکی از معروف ترین قاتلان حیات وحش تاریخ ایران می‌گوید: «من در سال های اخیر به جز با هدف جمع‌آوری نمونه های حیات‌وحش برای ساخت موزه، هیچ حیوانی را به قصد تاکسیدرمی نزده ام.»

او حتی به جسد حیوانات زیر خاک هم رحم نمی کرد. به گفته خودش: «اسب نگون بختی که در کورس اسب سواری پایش شکسته و به شیوه مرگ بدون درد جانش خلاص و سرانجام زیر خاک دفن شده بود را با درخواست صاحبان اسب، به وسیله تراکتور از دل آرامگاهش بیرون کشیدیم تا خشک کردن جسد آن را آغاز کنیم. این سمند از اسب‌های ترکمن و نژاد داری بود که لوییز فیروز در کردان پرورش می‌داد. ما با درخواست صاحبان این اسب، پوست حیوان را گرفتیم و از تنش هم قالب گرفتیم. نمی‌شد از روی بدن واقعی قالب بگیریم؛ بدن ورم کرده بود. با ابعادی که داشتیم، قالب را ساختیم و… .»

 

 

متأسفانه در ایران با اینکه جریمه تاکسیدرمی یوزپلنگ در حال انقراض ایرانی ۱۰۰ میلیون تومان است اما هیچ گوش شنوایی برای شنیدن اینکه شکار و خرید و فروش حیوانات حیات‌وحش به صورت زنده و خشک شده، غیرقانونی و جرمی بزرگ تلقی می شود وجود ندارد. باید بدانید که شکار یک ورزش خونین و خشن می باشد که به زندگی حیوانات پایان داده و چرخه طبیعی اکوسیستم  را بر هم می زند. امروزه شکار حیوانات به یک امر عادی و طبیعی بدل شده و حتی شکارچیان سودجو برای تفریح حیوانات کمیاب را زجرکُش می کنند.

نمونه ای از آن مربوط به این می شود که برخی شکارچیان بر روی موتورسیکلت با بی رحمی تمام، برخی گونه های جانوری همانند آهو را تا حدی دنبال می کنند که طحالش بترکد و بمیرد، آنها از این کار لذت می برند و آن را افتخاری برای خود می دانند. توجه داشته باشید که هرچه تقاضا برای حیوانات تاکسیدرمی شده بیشتر باشد، شکارچیان فرصت طلب را مجبور به صید بیشتر می کند.

باید بدانید که می توان برای جلوگیری از خشکاندن کالبد حیوانات حیات وحش از روش تاکسیدرمی بدون خشونت بهره برد. در این روش هیچ آسیبی به اکوسیستم وارد نمی شود، به گونه ای که از وسایل غیر طبیعی همانند چشم های مصنوعی یا شاخ های مصنوعی بهره می گیرند و سپس با بکارگیری برخی لوازم، روکشی برای آن تهیه کرده و سطح آن را می پوشانند. با استفاده از این روش مردم قادر خواهند بود مجسمه حیوانات مصنوعی را برای تزئین منازل یا محل کار خود خریداری کنند به طوری که بوی هیچ قتل و عام و خشونتی در کار نباشد.

 

به طور کلی ما بر حسب رسالت سازمانی خود خشکاندن کالبد حیوانات را که گاهی به بهانه های علمی مزخرف انجام می گیرد تأیید نمی کنیم، اگرچه طرفداران این روش با ما مخالفند، ولی سوال ما از این دوستان این است که اگر روزی عزیزی را از دست بدهند حاضرند جسدش را مومیایی کنند و در سالن پذیرایی خود نگه دارند؟!

تاکسیدرمیست ها باید بدانند که دادگاهی تشکیل داده خواهد شد و از آنها درخواست مجوز و گواهینامه می‌شود، کسانی که مدارک مورد نیاز را نداشته باشند و به صورت غیرقانونی این کار را انجام دهند، برابر قانون با آنان برخورد شده مؤظف به پرداخت جریمه های سنگینی خواهند شد. همچنین باید بدانند که خشکاندن کالبد حیوانات به صورت کامل یا حتی یک عضو از بدن آنها جریمه کالبد کامل حیوان را در پی دارد.

حال وظیفه شما مردم ایران این است که در صورت مشاهده نگهداری تاکسیدرمی حیوانات حیات وحش، مراتب را به مجمع فعالان زیست محیطی کشور گزارش دهید که اقدامات لازم از طریق این سازمان صورت گیرد تا کمتر شاهد به تاراج رفتن میراث طبیعی کشورمان باشیم.

به امید روزی که بشر به جای دیدن کالبد خشک شده و بی جان گونه های جانوری، از تماشای جریان زندگی و زنده بودن آنها لذت ببرد.

 

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

 

نام *

 

ایمیل *

 

وب‌ سایت

 

 

مجمع فعالان زیست محیطی با چندین سال تجربه به مردم کمک می کند دنیای بهتری برای زندگی کردن بسازند. کار اصلی ما حمایت از حقوق حیوانات و حفاظت از محیط زیست است.

کمک به محیط زیستحمایت از حقوق حیواناتحفاظت از حیات وحشگیاهخواری و وگنیسمانرژی های تجدیدپذیرتغییرات اقلیمی و گرمایش زمینتفکیک زباله و بازیافتآلودگی هوا

 

نام کاربری یا آدرس ایمیل *

 

گذرواژه *

 

مرا به خاطر بسپار ورود

 

گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟

 

نام کاربری *

 

آدرس ایمیل *

چگونه حیوان را خشک کنیم

گذرواژه *

 

عضویت

چگونه حیوان را خشک کنیم
چگونه حیوان را خشک کنیم

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *