چگونه خوش خط تایپ کنیم

 
helpkade
چگونه خوش خط تایپ کنیم
چگونه خوش خط تایپ کنیم

مرکز تماس: ۰۲۸۳۲۵۶۰۲۹۲

“خودکار را در دستم گرفتم و یک برگه نوت هم رو به رویم گذاشتم. می خواستم یک یادداشت دست نویس خاص بنویسم. کلمه دوم به سوم نرسیده منصرف شدم. ترجیح دادم یک یادداشت تایپ شده روی بسته کادو بچسبانم.” منصرف شدن از نوشتن با دست خط واقعی خودمان برای بیشتر آدم های کره زمین حداقل یکبار پیش آمده است؛ حتی برای آن خوش خط های زیبا نویس و حرفه ای. بالاخره برای حرفه ای شدن باید یک بار احساس نیاز کنید. باید طوری کم بیاورید که آن لحظه به نقطه عطف و آغاز تلاش تان برای بهتر شدن، تبدیل شود. در این پست خط و قلم می خواهیم مسیر تغییر را با شما شریک شویم. مسیر تغییر برای یاد گرفتن خط خوب و دانستن راز و رمز خوش خطی. با ما همراه باشید.

اگر تصمیم گرفته اید که این مطلب را بخوانید به گمانم نقطه عطف را پشت سر گذاشته اید. در اولین گام از تلاش تان خوب است بدانید که به عزمی جزم و زمان نیاز دارید. باقی چیزها فقط تمرین و تکرار است تا بتوانید مهارت های خوشنویسی را بیاموزید. رمز خوش خطی و یاد گرفتن خط خوب دارای سه مرحله است. در هر یک از این مراحل تمرین های مختلفی وجود دارد. مطمئن شوید تا زمانی که در یک تمرین ماهر نشده اید، به مرحله بعدی نروید.

مرحله اول: دست خط خودتان را زیبا کنید.

برای یاد گرفتن خط خوش باید به دنبال یک الگو و مدل بگردید. برای پیدا کردن الگوی خط در میان فونت های آماده یا فونت های برنامه پردازشگر متنی مثل Word جستجو کنید. ترکیبی از حروف الفبا را پرینت بگیرید و از روی برگه چاپی رونویسی کنید.چگونه خوش خط تایپ کنیم

مرحله سوم: حرکات قلم و نگهداشتن آن را کنترل کنید

انتخاب نوع قلم و نحوه کنترل آن دقیقا روی دست خط شما اثر می گذارد. اگر چپ دست هستید از خودکاری که برای چپ دست ها مناسب تر هست استفاده کنید.

سخن آخر

هنگامی که برای یاد گرفتن خوشنویسی تمرین می کنید. بهتر است هر از گاهی از صندلی بلند شوید و چند حرکت کششی انجام دهید. رمز خوش خطی در استمرار است و تنها تمرین روزانه و مداوم شما را به نتیجه دلخواهتان می رساند. سعی کنید هر روز حداقل 20 دقیقه را به تمرین نوشتن اختصاص دهید. میتوانید از کلاس های آنلاین خوشنویسی خط و قلم یا جزوه های آموزشی برای یاد گرفتن خط خوش استفاده کنید. استفاده روزانه از دست خط خودتان برای نوشتن یادداشت های روزمره، لیست مواد غذایی، خاطره نویسی، نوشتن نامه برای دوستان و اعضای خانواده، کارت تبریک و.. روش خوبی برای تمرین است.

به ما بگویید از کدام یک از تکنیک های چگونه با خط زیبا بنویسیم، بهترین نتیجه را برای بهبود دست خط خودتان گرفته اید؟ منتظر تجربیات شما هستیم.

خط و قلم در شبکه های اجتماعی:

امروزه تقریبا همه‌ی ما از گوشی‌های هوشمند و همچنین برنامه‌های پیام رسان و شبکه‌های اجتماعی مختلف استفاده می‌کنیم. شاید خط نستعلیق در بسیاری از استوری‌های دوستانتان توجه شما را جلب کرده باشد. شما هم می‌توانید از این خط های زیبا برای اشتراک در اینستاگرام ، عکس پروفایل و.. استفاده کنید. امروز می‌خواهیم ۴ روش نوشتن نستعلیق و خوشنویسی در اندروید از طریق کیبورد ، برنامه و.. را به شما معرفی کنیم.

Download Best Keyboard and Persian Calligraphy Apps On Android

با استفاده از برنامه خوشنویسی اندروید ما می‌توانیم استوری‌های جذاب بسازیم و تایپوگرافی‌های زیبا و مختلفی را داشته باشیم. این موضوع برای همه مهیج و جذاب است فقط کافیست یکی از برنامه‌هایی که دارای فونت خوشنویسی اندروید می‌باشد را روی گوشی خود نصب کنید. این برنامه‌ها حجم زیادی ندارند و زیبایی خارق العاده‌ای به متون شما می‌دهند. قبلا هم در انزل وب ۱۰ تا از زیباترین و بهترین تقویم فارسی شمسی و انگلیسی اندروید آموزش داده شده بود که بسیار مورد توجه قرار گرفت. امیدوارم این آموزش هم برای شما مفید و کاربردی باشد.

با دانلود اپ خوشنویسی “انا محترف الخط”  برای اندروید و یا آیفون می‌توانید به راحتی از خط‌هایی نظیر ثلث، نستعلیق، نسخ و قلم های معروف عربی استفاده کنید. این برنامه‌ی محبوب که توسط توسعه دهندگان عربی نوشته شده است محیط کار بسیار ساده‌ای دارد و اصول کلی کار در آن بسیار ساده می‌باشد. این اپ محبوب دارای امکاناتی نظیر اعراب گذاری ، تعیین سایز قلم ، خروجی گرفتن نتیجه به صورت PDF را دارد و شاید تنها نکته منفی این برنامه زبان عربی آن است که در صورت نا مفهوم بودن جملات از سرویس های ترجمه برای درک بهتر کاربرد منوها کمک بگیرید.چگونه خوش خط تایپ کنیم

دیگر برای تهیه‌ی عکس نوشته‌های زیبا با خط نستعلیق نیاز نیست به سراغ فتوشاپ بروید. کیبورد نستعلیق اندروید رایگان با نام آدوس این امکان را به شما می‌دهد که در کمترین زمان ممکن و بدون نیاز به فتوشاپ در گوشی خود یک عکس نوشته‌ی بسیار زیبا بسازید. آدوس در اواسط خرداد ۹۵ در کافه بازار منتشر شد و مورد استقبال جمع کثیری از کاربران قرار گرفت. این برنامه خوشنویسی روی عکس علاوه بر نسخه‌ی اندروید برای ویندوز ۳۲ و ۶۴ بیتی هم قابل استفاده است.

برنامه عکس نوشته نستعلیق یکی دیگر از برنامه‌های محبوب تایپ نستعلیق در اندروید است. از قابلیت‌های این برنامه نوشتن نستعلیق می‌توان به امکان اشتراک گذاری تصاویر ساخته شده از داخل برنامه و امکان استفاده از گالری و دوربین گوشی اشاره کرد.

برنامه‌های زیادی برای تایپ نستعلیق در اندروید موجود هستند که در بازار و فروشگاه‎‌های دیگر داخلی و خارجی موجود می‌باشند. برنامه دستخط امام علی از برنامه‌های محبوب است که می‌توانید با استفاده از آن اسم خود و یا هر اسم دیگری را تایپ کنید و آن را با دستخط امام علی علیه السلام (خط کوفی) مشاهده کنید.

امروز در انزل وب ۴ روش برای تهیه‌ی عکس نوشته های جذاب با فونت نستعلیق را معرفی کردیم. امیدواریم این آموزش برای شما مفید باشد. می‌توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در دیدگاه همین پست با ما به اشتراک بگذارید.


In shot عالیه من همه ویدئو ها با این برنامه میسازم

اگه به خوام اسم کانال رو با نستعلیق بزارم وقتی کپی میکنم پیست نمیکنه خوده برنامه رو میاره

سلام چگون میتوانم درکلیپ هاواسلایدهای ساخت خودمان دراندروید ازخط شکسته ونستعلیق استفاده کنیم؟
بهترین اپیلیکیشن درضمینه ساخت فیلم واسلایدبافوت فارسی وافکتهافونت دراندرویدکدام است؟
باتشکرازشما

میشه به منم بگید ممنون

به نظر من کاین مَستِر بهتره چون کار کردش حرفه ای تره و یکم که باهاش کار کنید توش استاد میشید

تاسیس : تیر ماه 1390 | باز نشر مطالب تنها با کسب مجوز امکان پذیر است

Copyright © 2011-2021 Anzalweb , All Rights Reserved


طراحی و اجرا پوسته :

در رسانه ها همراه ما باشید

جدیدترین مطالب ما را در رسانه های اجتماعی دنبال کنید

در اولین قدم عبارت زیر را در گوگل جستجو کنید یا روی این لینک بزنید.

 

 

در قسمت جستجو این علامت ( ﮼ )  ظاهر میشود. این علامت را کپی کنید.چگونه خوش خط تایپ کنیم

 

 

سپس مراحل زیر را انجام دهید:

Setting > General > Keyboard > Text Replacement

+  را بزنید.

علامت کپی شده را در قسمت Phrase وارد کنید

در قسمت Shortcut یک نام اختیاری انتخاب کنید
به طور مثال ما از کلمه ی نستعلیق استفاده میکنیم

 سپس  گزینه Save را بزنید.

 

 

 

وارد استوری اینستاگرام خود شوید با نوشتن کلمه ی نستعلیق ، علامت ( ﮼ ) زیر آن ظاهر میشود سپس یک فاصله بزنید تا از این علامت استفاده کند. بعد از این کار کلمه ی نستعلیق از بین میرود و علامت به جای آن ظاهر میشود.

فاصله ایجاد شده را حذف کنید ، متن خود را بنویسید همانطور که مشاهده میکنید فونت شما به نستعلیق تغییر یافته است.

 

 

 

 

 

نکته مهم : برای ایجاد فاصله بین دو کلمه از نیم فاصله  استفاده میکنیم

 

اگر کیبورد شما فارسی نیست مراحل زیر را انجام دهید:

 Setting > General > Keyboard> Keyboards > Add new keyboard > Persian

 

این فونت برای دیگر قسمت های  آیفون نیز قابل استفاده است

اگر از iMessage نیز استفاده میکنید گیرنده پیام شما را با این فونت خواهد دید.

 

نکته : این قابلیت برای ios 11 به بالا امکان پذیر است.

ربات هوشمند اینستاگرام رادیب 

https://radib.com/instagram

به کمک این ربات با سرعت بیشتری رُشد کنید

چگونه خوش خط تایپ کنیم

دو روز تست رایگان

اینستاگرام یکی از نرم افزارهایی است که در سال‌های اخیر رشد فوق‌العاده‌ای داشته و کاربران زیادی…

اینستاگرام در حال حاضر رقیب جدی برای اسنپچت به شمار می آید که بسیاری از ویژگی هایش را از این…

در کامپیوتر و لپ‌تاپ ها با سیستم عامل مک ممکن است آپلود عکس برای برخی مشکل به نظر برسد. در ادامه…

 
از آن جا که اینستاگرام به عنوان یک شبکه اجتماعی محبوب است کاربران آن روز به روز درحال افزایش…

 
در ابتدا وبسایت اینستاگرام فقط قادر بود که اطلاعیه ها (notifications) را به کاربران…


تاکنون شاید با پیغام هایی خاص با فونت کشیده را در صفحات مجازی مشاهده نموده باشید و به این فکر افتاده باشید که چگونه می توان از این روش برای ارسال پیغام هایتان استفاده کنید و در عین حال با نتیجه ای خوشایند روبرو نشده باشید.

از این رو در این مطلب از بخش تکنولوژی نمناک قصد داریم تا شما را با روشی ساده و کار آمد برای استفاده از فونت های کشیده در گوشی اندرویدی آشنا سازیم که می تواند به میزان بسیار زیادی در این امر به شما کمک کند. همراه ما باشید.

برنامه ای که تیم تکنولوژی نمناک قصد آشنایی آن با شما را دارد، برنامه ” Jelly Bean Keyboard PRO ” نام دارد که یک کیبورد کامل و مجهز است و می توانید از آن برای تایپ با فونت کشیده استفاده نمایید.

برای استفاده از این برنامه کاربردی ابتدا باید از فروشگاه های معتبر آن را دانلود کنید و سپس نصب نمایید. پس از نصب این برنامه کاربردی باید ابتدا وارد بخش ” Settings ” گوشی خود شوید و از قسمت ” General management ” وارد ” Language and input ” شوید. اینک در باید همانند تصویر ذیل از گزینه ” Default keyboard ” گزینه ” Jelly Bean Keyboard PRO ” فارسی را انتخاب کنید و بر روی آن کلیک کنید.

 

چگونه خوش خط تایپ کنیم

 

هم اکنون می توانید وارد برنامه های مورد نظر خود برای تایپ شوید و از برنامه ” Jelly Bean Keyboard PRO ” برای تایپ متونی با فونت کشیده همانند تصویر ذیل استفاده نمایید و متونی خاص و دل انگیز را تایپ کنید.

 

 

توجه : برای استفاده از این برنامه کاربردی باید ابتدا بخشی از کلمه را تایپ کنید و پس از آنکه به بخش مورد نظر خود رسیدید، ایست کنید و از دکمه ” . ” در پایین کیبورد گزینه خط صاف را انتخاب کنید و سپس شروع به نوشتن باقی کلمه نمایید. برای مثال اگر قصد دارید کلمه سلام را با فونت کشیده بنویسید، باید ابتدا ” س ” را بنویسید و با استفاده از روشی که گفته شد تا این قسمت ” ســـــــــ ” پیش بروید. اینک باید حروف دیگر کلمه مورد نظرتان را همانند ” ســـــــــلام ” تایپ کنید.

 

چطور در گوشی خود خط نستعلیق شکسته فارسی بنویسم؟ برای نوشتن با فونت زیبای نستعلیق دیگر نیازی به کامپیوتر ندارید و میتوانید با گوشی یا تبلیت اندرویدی خود از این قلم زیبا استفاده کنید. در این پست به شما کیبورد های دارای قابلیت نوشتن نستعلیق را به شما معرفی میکنیم.

خط نستعلیق یکی از شیوه های نگارش خط فارسی است که دومین خط مخصوص ایرانیان است و در اواخر سده هشتم و اوایل سده نهم هجری در دوره تیموری توسط میرعلی تبریزی به وجود آمد. این خط بیشتر در ایران رواج دارد و نشانه بارز از سلیقه زیبای ایرانیان است و خوشنویسان هنر خود را با این خط نشان می دهند.

علاوه بر کامپیوتر شما میتوانیذ با استفاده از دستگاه اندرویدی خود با این فونت و قلم  زیبا، متن خود را تایپ کنید که به صورت عادی و با این کیبورد های پیش فرض غیر قابل انجام است. پس برای انجام این کارد باید کیبورد هایی که از این خط پشتیبانی میکنند را دانلودد نصب کنید.

مطلب مشابه:معرفی ۵تا از بهترین برنامه های کیبورد فارسی اندروید +لینک دانلود

چگونه خوش خط تایپ کنیم

این کیبورد از رابط کاربری بسیار جذابی برخوردار است و یکی از مجبوب ترین کیبورد ها از دید کاربران است. برای نوشتن خط نستعلیق در این اپلیکیشن علاوه بر زبان فارسی باسد زبان اردو را نیز اضافه کنید.

دانلود فایل نصبی

با این کیبورد زیبا و جذاب به صورت نستعلیق تایپ کنید. این اپلیکیشن طوری طراحی شده که کمترین اشتباه تایپی را خواهد داشت. و برای کسانی که میخواهند مطالب مطال تک و خص را به اشتراک بگذارند کارایی بالایی دارد.

دانلود فایل نصبی

دیگر به راحتی روی گوشی موبایل یا تبلت خود هر متنی را که میخواهید با خط نستعلیق شکسته بنویسید.

دانلود فایل نصبی

یکی از بهترین اپلیگیشن ها برای نوشتن به صورت نستعلیق می باشد که در این اپلیکیشن سعی شده تمام مواد نسخه PC در آن رعایت شود.

دانلود فایل نصبی

حتما این مطلب را هم بخوانید که معرفی ۶ تا از بهترین برنامه های کیبورد فارسی اندروید +لینک دانلود را داشتیم. امیدواریم این برنامه ها ی نوشتن با اینفونت زیبا، مورد توجه علاقمندان به  خط زیبای نستعلیق قرار بگیرد. لطفا نظران و سوالات خود را در بخش نظرات مطرح نمایید تا پاسخگوی آن باشیم.

چرا نیست؟؟؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

برای اتصال هر کامپیوتری به اینترنت یا باید دانگل وای فای داش…

خیر. ضمنا نسخه اندروید حرفه ای شون داخل وبسایت های فارسی هست…

بخاطر این هست که باید دانلود منجر رو به صورت کامل حذف کنید (…

سلام بله مشکلی نیست مثل فایل های معمولی هست…

سلام چه تعداد نفر باید من را ریپورت (مسدود)بکنند که اکانتم ا…

آموزش برنامه نویسی

آموزش فتوشاپ

آموزش زبان انگلیسی

آموزش زبان آلمانی

اپلیکیشن آموزش زبان

روش یادگیری زبان

مرکز کاشت مو

مرکز جراحی بینی

افزایش اعتماد به نفس

روشهای موفقیت

طرز تهیه کیک و شیرینی

چگونه خوش خط تایپ کنیم

طرز تهیه انواع قهوه

طرز تهیه دسر و گلاسه

هنر فردی

خرید بازی

سلامتی زیبایی

کلیه حقوق متعلق به وب سایت جالب آموز

 

ورود

نام کاربری:

رمز عبور:

وبلاگ

چگونه خوش خط تایپ کنیم

اگر شما بخواهید یک نامه یا متنی را با کامپیوتر بنویسید مجبورید که از فونت‌های پیش‌فرضی که بروی کامپیوتر نصب دارید استفاده کنید. اما اگر دوست داشته باشید که متونی را که در کامپیوتر تایپ می‌کنید با دست خط خودتان باشد باید چه کار کنید؟ یکی از راهکارها، استفاده از سایت MyScriptFont می‌باشد. این سایت به شما این امکان را می‌دهد که فونت دلخواه خود را بنویسید و سپس از آن کارکترها استفاده کنید. در ادامه روش کار این سایت را توضیح می‌دهیم.

مرحله اول: ابتدا به سایت MyScriptFont بروید.( بر روی اسم سایت کلیک کنید.)

مرحله دوم: قالب آماده در فرمت‌های PNG یا PDF را دانلود کنید. سپس تمام کاراکترهای آن را با دست خط خودتان پر کنید. برای این کار یا می‌توانید از نرم افزار‌های paint و امثال آن استفاده کنید. یا قالب‌ها را پرینت گرفته و با خودکار یا ماژیک کارکترها را با دست‌خط خودتان بنویسید و سپس دوباره از صفحه‌ی مورد نظر اسکن بگیرید.

مرحله سوم: بعد از انجام مرحله دوم، عکس مورد نظر را آپلود کنید.

مرحله چهارم: در مرحله پایانی برای دریافت فایل ttf که فرمت فونتی می‌باشد که شما ایجاد نموده‌اید کلید start را بزنید.

متاسفانه در قالب‌های پیش‌ فرض این سایت حروف فارسی پشتیبانی نشده است. اما شما می‌توانید یک قالب را دانلود کنید و به ازای حروف انگلیسی حروف فارسی را بنویسید و فونت را بسازید البته باید فاصله‌ها و اندازه را در حروف فارسی رعایت کنید. برای نمونه کلمه زنگ‌دانش را با فونتی که با این روش ایجاد کردم، ببینید. (برای ایجاد فونت از روش پر کردن حروف با نرم افزار paint استفاده نمودم.)

در آخر می‌توانید نمونه پر شده قالب را هم ببینید:

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

سلام ممنون نوشته فری … تا چند بار میشه رایگان ساخت. در ضمن حروف فارسی اتصال حروف بزرگ به کوچک داره خوب من چطور میتونم اونها رو تعریف کنم فونتی مثل نستعلیق میخوام درست کنم الگو هارو دارم اما فرمش پاسخگو نیست. فونت ایران نستعلیق متاسفانع اسکالات زیادی موقع تایپ داره مثلا سرکش گاف و کاف و سایر از کادر سطر خارجه و چاپ نمیشه.

ممنون از مطالب بسیار زیباتتون که خیلی کار گشاست

با سلام لطف دارید.

با فارسی اصلا مشکلی نداره و یه فرم با حروف فارسی رو می تونی دانلود و پرکنی. منتهی من امتحان کردم حروف رو جدا از هم تایپ می کنه. مثلا بخوام تو ورد تایپ کنم دانلود این شکلی نوشته میشه: د ا ن ل و د

با سلام حرف شما درسته، اما به نحوه پر کردن لیست هم مربوط میشه. اما اون حروف با فاصله نوشته میشن. اون عکس زنگ دانش که گذاشتم به همین طریق انجام شده است.

خوشمان امد ولی این Recaptcha پدرمو دراورد تا نظر بدم 🙂

برای جلوگیری از ارسال اسپم مجبوریم ریکپچا بذاریم. ممنون از نظرتون.

سایت calligraphr با پشتیبانی کامل زبان فارسی همین کار رو میکنه

ممنون در پست دیگری به معرفی این سایت می‌پردازیم.

سلام برای فارسی هم می توان این کار را کرد؟ اگر جواب مثبت است باید حروف فارسی را در کدام خانه های انگلیسی نوشت؟ مطابق با استاندار کیبورد فارسی؟ تشکر

سلام بله برای فارسی هم میشه. همانطور که در تصاویر میبینید با فارسی هم تایپ شده. در هر خانه‌ی انگلیسی که تایپ کنیم با زدن همان دگمه آن حرف تایپ می شود. برای مثال اگر بجای کلمه “A” حرف فارسی “ش” را بنویسیم. وقتی که “A” را بزنیم “ش” تایپ می‌شود.

پیروز باشید.

دیدگاهdocument.getElementById(“comment”).setAttribute( “id”, “a9e1481610766a3cdb9979820d27c5f6” );document.getElementById(“fd0ad969c3”).setAttribute( “id”, “comment” );

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

با زنگ دانش آموزش‌های تخصصی و کاربردی برنامه‌نویسی و نرم افزارهای کامپیوتری را در خانه فرا بگیرید.

 

 

 

 

 

 

چگونه خوش خط تایپ کنیم

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

چگونه خوش خط تایپ کنیم

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کپی برداری با ذکر منبع مجاز است.

 

من خودم تست کردم میشه. فقط میخواستم بدونم فونت های دیگه ای هم وجود دارن که با همین روش انجام بشن ؟!

سلام من این روش رو انجام دادم اما کلا تمام کلمات فارسی گوشیم نستعلیق شده.. چکار کنم به حالت قبل برگرده؟ حتی اون گزینه replacement رو هم پاک کردم اما درست نشده

سلام ببخشید مراحل و انجام میدم و درسته و نیم فاصله هم میدم ولی تهش خود به خود نیم فاصله حذف میشه و کلمه به هم میچسبه چه راهی پیشنهاد میدین

مرسی از آموزش استفاده کردم دوستان اگر مرحله به مرحله دقیق انجام بدن میشه

عالی بود ممنون

آخه كيبورد فارسي نداره عربيه

آقا دستتون درد نكنه ولي من نيم فاصل ندارم چيكار بايد بكنم؟

درورد از داخل تنظیمات باید صفحه کلید فارسی رو انتخاب کنید

سلام من تمام اینکارا رو انجام دادم کیبوردمم فارسیه اما برای جمله نوشتن بعد از کلمه اول نیم فاصله رو که گوشه کنار کیبورد هست رو میزنم دیگه نستعلیق نمینویسه،
ممنون بابت راهنماییتون

سلام این علامت حتما باید اول جمله هامون باشه؟؟ راهی نیست که بعد نوشتن متن برش داریم؟؟

سلام برای اینستا امکانش هست اونم به این صوررت که بعد نوشتن رنگ کنین علامت رو که دیده نشه

ببخشید من از نیم فاصل استفاده می‌کنم اما باز هم کلمه بعدی نستعلیق نمیشه.چرا؟

مرسی بابت آموزش
انجام شدولی سخته استفاده اس

خواهش 🙏🏻

هركاري ميكنم علامت مياد اين ور اون ور بالا سرش

آقا فاصله نميتونم بزارم

سلام مرسی عالی بود حالا اگه بخام فونت انگلیسی شکسته اضافه کنم به کیبورد چکار کنم؟ اگه امکانش هست ایمیلم پاسخ بدید

عالي بود .. مرسي كه وقت گذاشتيد و اموزش داديد

خواهش میکنم 🙏🏻

سلام ممنون از راهنمايي هاتون.من تو بيو اينستا ميخوام نستعليق بنويسم
ولي نصفي از متن ديده نميشه. نميتونم فاصله هم بدم بيام يه خط پايينتر بنويسم.ميشه لطفا راهنمايي كنيد

سلام متشکریم ، شما میتوانید در خط بعدی مجدد همین عملیات مربوط به نوشتن نستعلیق رو انجام بدین

-بابتِ توضیحِ کاملُ پشتیبانیِ آنلاینتون، و راحتیِ راهی کِ معرفی کردید ، خیلی خیلی ممنونم!🌸✨🌿
-برایِ من شد، کُلّی ذوق کردم!😍
-روزگارتون برقرارُ قشنگ🌼💙

سپاس 🙏

من تو گوگل سرچ ميكنم اما اون علامت نمياد
پيج شما صفحه ي اول باز ميشه چه كنم ؟؟

سلام لینک مستقیم هم قرار داده شده اما اگر همچنان شما مشکل دارید از اینجا کپی کنید ( ﮼ ) موفق باشید .

سلام اطلاعاتتون عالی اتفاقا رفیقا بیشتر دقت کنید خیلی خوبم مینویسه فقط دقت بیشتر میخاد
ببخشید استاد بغیر از فونت نستعلیق بقیه فونت هارو نمیشه استفاده کرد اگ میشه اموزش بدین کدهاشون چنده

سلام ممنون از نظرتون اگر ترفند دیگه ای بود اطلاع رسانی میکنم

با سلام‌ خیلی ممنون از راهنماییتون ولی برا من فقط تو استوری فعاله تو اس ام اس و قسمت دیگه نمیشه گوشیمم ایفون

سلام برای استفاده از اس ام اس فقط در صورتی که گیرنده ایفون داشته باشته متن دریافتی رو به صورت نستعلیق مشاهده میکنه

سلام
برای من فقط برای استوری گذاشتن اینستاگرام خطش نستعلیق میشه میخوام برای قسمت هایلایت اینستا هم نستعلیق بشه چیکار کنم؟

سلام برای هایلات شما تمام مراحل نستعیلق رو انجام بدین بعد سیو که کردین صفحه رو رفرش کنین و مشاهده خواهین کرد که نستعلیق شده (تست شده)

سلام اول اینکه فقط توی استوری اینستا خط نستعلیق فعاله و توو کامنت اجرا نمیشه!دوم اینکه با اون‌ نیم فاصله وقتی صفحه تموم‌ میشه و میره خط بعدی از حالت نستعلیق درمیاد

سلام ممنون از نظرتون ! این ترفند برای کامنت اجرا نمیشه اما در تمام قسمت های خود گوشی مثل اس ام اس و … اجرا میشه

ازمن یکبار نستعلیق شد و دیگه نشد

سلام کدوم قسمت مشکل دارین ؟ مطرح کنین تا راهنمایی کنیم

وقتی کد 64444#& رو تایپ میکنم در قسمت سرچ علامتی که گفتید نمیاد میشه راهنماییم کنید

سلام شما میتونین از داخل پرانتر روبه رو کپی کنین ( ﮼ ) و یا
از طریق لینک زیر بدست بیاریدhttps://www.google.com/search?q=%26%2364444%3B&rlz=1C5CHFA_enIR829IR829&oq=%26&aqs=chrome.0.69i59l2j69i57j0l3.3400j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8
موفق باشید

باسلام ممنون از سايت خوبتون ميشه لطفا راهنماييم كنيد
داخل بيو اينستاگرام از اين روش استفاده ميكنم نوشته ميشه به صورت نستعليق ولي جملات خطوط بالايي و خطوط پايين در هم فرورفته ميشه ميخواستم بزونم چطوري بين خطوط فاصله بزارم ؟؟؟مممنونم

سلام شما باید فاصله ایجاد کنید بین دو جمله یک سطر خالی استفاده کنین

سلام ممنون از روش خوب و کارامدتون. من وقتی تایپ میکنم اون علامت مساویه تا وقتی هست فونتم نستعلیقه اما وقتی پاکش میکنم فونتش عادی میشه چه جوری میشه اون علامت رو پاک کرد ولی خطمون همچنان نستعلیق باشه؟

سلام این یک ترفند هست که بدون استفاده از هیچ نرم افزاری میباشد و اون علامت هم شناسه فونت نستعلیق هست و قابل حذف نیست همچنین شما میتوانید در ثبت متن استوری اینستاگرام بعد از اتمام نوشتن اون علامت رو با استفاده از قلم رنگ محو کنین
ممنون از نظرتون

سلام حتما باید گوشی ‌طرف مقابل‌ ایفون باشه تا نوشته ها براش نستعلق بیاد

با سلام بله این ترفند فقط یرای گوشی های ایفون میباشد اما اگر با گوشی ایفون در استوری اینستاگرام نستعلیق نوشته شود در تمام گوشی ها نوشته استوری به صورت نستعلیق نمایش داده میشود !

سلام من با كيبورد عربي كلمه نست رو ك مينويسم اون فلش مياد ولي فاضله رو ك ميزنم متنم نستعليق نميشه كيبورد فارسي هم دانلود كردم با كيبورد فارسي كلمه نست رو كه ميزنم هيچ علامتي نمياد چيكار كنم؟

سلام کیبورد فارسی نیاز به دانلود ندارد از مسیر زیر میتوانید کیبورد فارسی را فعال نمایید !
settings > general >keyboard >keyboards > Add New Keyboard.. >persian
سپس پس از وارد کردن کلمه نست وقتی علامت ظاهر میشود یک بار فاصله بزنید و پس از درج شدن علامت ( ﮼ ) فاصله ایجاد شده را حذف نمایید تا کلمه مورد نظر دقیقا به ( ﮼ ) بچسبد برای . نوشتن جمله با فونت نستعلیق کافیست برای جدا کردن کلمات خود به جای استفاده از فاصله از نیم فاصله استفاده کنید ! نیم فاصله فقط در صفحه کلید فارسی در کنار سمت راست دکمه فاصله به صورت چند نقطه چین به صورت عمودی دیده میشود پس از نوشتن هرکلمه یک بار از این دکمه استفاده کنین
مانند سلام کیبورد فارسی نیاز به دانلود ندارد از مسیر زیر میتوانید کیبورد فارسی را فعال نمایید !
settings > general >keyboard >keyboards > Add New Keyboard.. >persian
سپس پس از وارد کردن کلمه نست وقتی علامت ظاهر میشود یک بار فاصله بزنید و پس از درج شدن علامت ( ﮼ ) فاصله ایجاد شده را حذف نمایید تا کلمه مورد نظر دقیقا به ( ﮼ ) بچسبد برای . نوشتن جمله با فونت نستعلیق کافیست برای جدا کردن کلمات خود به جای استفاده از فاصله از نیم فاصله استفاده کنید ! نیم فاصله فقط در صفحه کلید فارسی در کنار سمت راست دکمه فاصله به صورت چند نقطه چین به صورت عمودی دیده میشود پس از نوشتن هرکلمه یک بار از این دکمه استفاده کنین مانند : ﮼پروژه‌های‌دانشجویی

سلام من با كيبورد عربي كلمه نيت رو ك مينويسم اون فلش مياد ولي فاضله رو ك ميزنم متنم نستعليق نميشه كيبورد فارسي هم دانلود كردم با كيبورد فارسي كلمه نست رو كه ميزنم هيچ علامتي نمياد چيكار كنم؟

سلام کیبورد فارسی نیاز به دانلود ندارد از مسیر زیر میتوانید کیبورد فارسی را فعال نمایید !
settings > general >keyboard >keyboards > Add New Keyboard.. >persian
سپس پس از وارد کردن کلمه نست وقتی علامت ظاهر میشود یک بار فاصله بزنید و پس از درج شدن علامت ( ﮼ ) فاصله ایجاد شده را حذف نمایید تا کلمه مورد نظر دقیقا به ( ﮼ ) بچسبد برای . نوشتن جمله با فونت نستعلیق کافیست برای جدا کردن کلمات خود به جای استفاده از فاصله از نیم فاصله استفاده کنید ! نیم فاصله فقط در صفحه کلید فارسی در کنار سمت راست دکمه فاصله به صورت چند نقطه چین به صورت عمودی دیده میشود پس از نوشتن هرکلمه یک بار از این دکمه استفاده کنین مانند : ﮼پروژه‌های‌دانشجویی

ممنون،اما خب كساني كه ايفون دارن از چه برنامه اي استفاده كنند كه كساني كه اندرويد هم دارند بتونن خط نستعليق رو روي پروفايل ما ببينند؟

سلام این برنامه نیست یک ترفند هستو اگه شما از برنامه خاصی استفاده کنین سایر کسانی که پروفایل شمارو میبین هم باید اون برنامه رو نصب داشته باشن و خوبی این ترفند همین هست که افرادی که ایفون دارند بدون نیاز به نصب برنامه ای نوشته های شمارو به صورت نسعلیق مشاهده میکنند .

ببخشید فقط کسانی که گوشیشون ایفونه میتونن فونت رو‌به صورت نستعلیق ببینند؟

بله این قابلیت فقط برای کاربران ios میباشد

من همه اینکارارو کردم کیبوردمم فارسیه اما نشد

وقتی شما کلمه نست رو وارد میکند یک فاصله ایجاد میشه اون فاصله رو حتما حذف کنین تا کلمه ای که مینویسین دقیقا به کاراکتر ظاهر شده بچسبه ! در ضمن دقت کنین برای نوشتن کلمه بعدی نیاز به استفاده مجدد از کاراکتر نیست و فقط باید از نیم فاصله استفاده کنین که در کنار سمت راست فاصله در کیبورد قارسی هست

مال منم نمیشه
توی استوری اینستا میخام تایپ کنم نمیشه ولی بقیه جاها میشه

در قسمت استوری وقتی شما تایپ میکنین به شکل نستعلیق متنتون تایپ نمیشه اما بعد اتمام تایپ متنتون نستعلیق میشه

سلام استاد ممنونم بابت آموزش و راهنمايي بسيار خوبن
من هرجا تايپ ميكنم اوكي هست
فقط تو اينستا هر كاري كردم درست نشد
بعد از اتمام تايپ هم نميشه
لطفاً راهنمايي كنيد

سلام ممنون از نظرتون این پست در اخرین نسخه اینستاگرام و ای او اس ۱۲.۱ تست شده و مشکلی ندارد لطفا مجدد بررسی کنید فک نکنم مشکی داشته باشه

واسه من اینستا میشه بقیه جاها نمیشه?

سلام ، ورژن گوشیتون چنده ؟

آقا همه مراحلو انجام دادم نشد لطفا جواب بدین

این اموزش بر روی دستگاه های زیادی تست شده و اگر مراحل رو به صورت درست رفته باشید انجام میشه

من هرچی کلمه ینست و مینویسم اتفاقی نمی افته چی کارکنم ؟

کلمه نست کلمه پیشفرض تعریف شده من بود شما میتونین هرکلمه دلخواه خودتون رو وارد کنین ! طبق آموزش گفته شده اگه پیش برید مشکلی ندارین اگر بازهم سوالی هست میتوانین از طریق گفتگوی انلاین درمیان بذارید .

سلام داداش … فونت های نستعلیق خیلی ریز نوشته میشه و اندازش کوچیکه .. چکارش کنیم فونت بیاد پایین تر و نقطه هاش دیده بشه .

اگر در اینستاگرام استفاده میکنین که قابلیت زوم رو داره و اگر در قسمت دیگه استفاده میکنین اندازه متن نمایش داده شده بر اساس اندازه فونت گوشی شما خواهد بود

سلام من اينكار انجام ميدم اما بعد يك روز پاك ميشه و دوباره بايد تمامى مراحل از اول برم ذخيره كنم

گوشیتون اگر از سری قبل از ایفون ۷ هست با نگه داشنن دکمه های پاور و منو ریستارت کنین تا کش گوشی پاک بشه و اگر از مدل های بالاتر هست با نگه داشتن دکمه های ولوم بالا و ولوم پایین و پاور ریستارت کنین

من کیبوردم فارسی هستش ولی نیم فاصله نداره

از داخل تنظیمات کیبورد دقت کنید عربی انتخاب نشده باشد

ببخشید من میخوام جمله بنویسم چکار کنم ﮼ نیاد وسط جمله ؟! ترفندی هست!؟! ☝?

برای نوشتن کلمه بعدی از نیم فاصله استفاده کنین اگر کیبورد شما نیم فاصله ندارد کیبوردتون عربی هست که باید از تنظیمات کیبورد فارسی رو انتخاب کنید .

ببخشید جناب من جمله ای مینویسم حتما ﮼ باید وسطش باشه؟!؟! یا راهی داره حذفش کنیم!؟!

برای نوشتن کلمه بعدی از نیم فاصله استفاده کنین اگر کیبورد شما نیم فاصله ندارد کیبوردتون عربی هست که باید از تنظیمات کیبورد فارسی رو انتخاب کنید .

ببخشید من تمام مراحل رو انجام دادم علامت هم میاد ولو نستعلیق نمیشه

بین علامت و کلمه شما یه فاصله ایجاد میشه اون فاصله رو حذف کنین و برای نوشتن کلمه بعدی از نیم فاصله استفاده کنین

وای اون علامت حتما اول جمله هست؟نمیشه اون اولیم حذف کرد؟

این یک ترفند هست و میشه با نصب نرم افزار شما نستعلیق تایپ کنین اما مهم ایجاست که وقتی به این روش شما نستعلیق استفاده میکنین این متن رو از هر قسمت گوشی برای فردی کع ایفون دارد بفرستید اون شخص متن رو به صورت نستعلیق مشاهده میکنه

نيم فاصلع رو از كوجا ميتونم اوكي كنم

از داخل تنظیمات صفحه کلید فارسی رو انتخاب کنین صفحه کلید عربی نیم فاصله ندارد ! در صفحه کلید فارسی شما تمام حروف گچپژ رو به صورت کلید جداگانه دارید اگر صفحه کلید شما فارسی باشد کنار دکمه فاصله یک دکمه به شکل نقطه چین عمودی مشاهده میکنید این دکمه نیم فاصله هست

مرررررررسی بابت آموزش

دیدگاه

نام *

ایمیل *

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

سورس سیتی در شبکه های اجتماعی:

© برنامه نویسی که تنفگ ندارد مثل برنامه نویسی است که اسلحه ندارد .(دونالد ترامپ)

خوش خطی یک استعداد خدادادی نیست بلکه یک توانایی است. خوش خطی با زیبا نویسی فرق دارد. من با تمرین جسته و گریخته در طی دو سال، فهمیدم که این توانایی در همه ما وجود دارد. با یادگرفتن اینکه “چطور خوش خط بنویسم” و با انجام تمرین های خوشنویسی با خودکار، از دست نوشته های خود لذت ببرید.

این مقاله برای افرادی مفید است که بد خط هستند و دوست دارند خوش خط و خوانا بنویسند.

“من استعداد خوش نویسی ندارم”. جمله ای که این روزها برای من عجیب است اما سالها آن را گفته ام. این روزها که خط فارسی ام خوب شده است کشف جدیدی کرده ام. خوش خطی با زیبا نویسی فرق دارد. خوش خطی به معنای قابل خوانده شدن است اما زیبا نویسی مثل کشیدن نقاشی هنری است.

بد خط بودن مثل این است که به شما بگویند مربع بکشید و شما چند ظلعی بکشید. بعد بگویید من مربع را بد شکل می کشم. اگر به جای ترسیم یک مربع، شکل دیگری بکشید به معنای این است که شما شکل مربع را نمی دانید. پس لازم است اول شکل درست مربع را یادبگیرید و بعد شروع به تمرین کشیدن مربع کنید تا مربع را مثل مربع بکشید.چگونه خوش خط تایپ کنیم

حالا به جای شکل مربع در مثال بالا، حروف فارسی را تصور کنید. وقتی که من بد خط بودم، یک خط کج و کوله می کشیدم و از نظر خودم این شکل “الف” بود. بعد از اینکه مدتها تمرین خط می کردم متوجه این اشکال کار خودم شدم. اگر می خواهم “الف” بنویسم باید شکل درست “الف” را جایگزین خط کج و کوله در ذهنم بکنم و در زمان تمرین کردن، “الف” را مثل حرف “الف” بکشم.

به نظر من زیبا نویسی یاد گرفتنی نیست. من با تمرین کردن توانسته ام دست خطم را از بد خط به خوانا تبدیل کنم. اما فکر می کنم که زیبا نوشتن ذوق هنری می خواهد که حداقل من از آن بی نصیب بوده ام.

از دوره ابتدایی که شروع به نوشتن کردم خط من تقریبا به همان شکل باقی ماند. رفتن به دانشگاه و سال ها کار کردن در شرکت های مختلف نتوانست خللی در بد خطی من ایجاد کند. از آنجایی که عمیقا اعتقاد داشتم خوش خطی یکی از الطاف الهی است، همیشه خودم را  محروم از این لطف الهی می دیدیم. در همه این سال ها، چندین بار شروع به تمرین کردم ولی هر بار به بی استعداد بودن خودم اطمینان بیشتری پیدا کردم.

از آنجایی که کار با کامپیوتر و شبکه های کامپیوتری را به عنوان شغل مورد علاقه خود انتخاب کرده بودم، تلاشم را در جهت بهبود تایپ کامپیوتری به کار بستم. خوشبختانه در تایپ ۱۰ انگشتی مستعد بودم و به سرعت پیشرفت کردم. بنابراین راهی برای پنهان کردن خط نا خوانای خودم پیدا کرده بودم.

در سال های ۸۷ تا ۸۹ عزم رفتن به بلاد خارجه داشتم. از این رو باید امتحان IELTS (امتحان زبان انگلیسی) می دادم. از انجایی که انشاء نویسی به زبان انگلیسی هم بخشی از این امتحان بود، لازم بود بنویسم. اما خط انگلیسی را هم به نا خوانایی فارسی می نوشتم. چون هدف مشخص بود، شروع به تمرین خوش نویسی به زبان انگلیسی کردم. برای این کار یک دفتر خوش نویسی انگلیسی خریداری کردم و از روی آن نحوه درست نوشتن حروف را یاد گرفتم. هر روز تمرین می کردم. در محیط کار، خودم را ملزم به انجام تمرینات کرده بودم. حداقل روزی ۱۰ دقیقه با دقت زیاد خوش نویسی می کردم.

بعد از چند ماه، وقتی دوستانم دست نوشته ها را می دیدند از زیبایی خط انگلیسی من تعریف می کردند. البته می دانستم که بخشی از این تعریف ها از روی محبت و برای تشویق من بود. اما آنچه برای من مسلم بود، تبدیل یک خط نا خوانا به دست خط خوانایی بود که دوستانم آن را قابل ستایش می دیدند.

از شما دعوت می شود مقاله “مثبت اندیشی در محیط کار” را مطالعه فرمایید

چند سالی از آن موقع گذشت. خط فارسی من همچنان بد بود. من در پروژه فاز ۱۹ پارس جنوبی مشغول به کار شدم. در آن پروژه یکی از مدیران ارشد پروژه خط زیبایی داشت. آقای مهندس دهکردی، با خط زیبای خودشان، با روان نویس بنفش رنگ خود و همیشه بصورت مورب در زیر نامه ها دستور می نوشتند. البته ایشان آنقدر انسان محترم و با ادبی بودند که دستورات خود را با انشایی محبت آمیز و در خواست گونه می نوشتند. با دیدن نوشته های خوش خط و احترام آمیز ایشان، همه دوست داشتند به سرعت کار را انجام دهند.

اما با این همه زیبایی مشکلی وجود داشت. زمانی که لازم می شد در زیر پاراف نامه ایشان چیزی بنویسم فاجعه رخ می داد. خط من به نسبت خط ایشان، حقیقت خرچنگ قورباقه را تجلی می نمود. خجالت می کشیدم چیزی بنویسم و نامه را به خودشان برگردانم. چند جمله کوتاه را بار ها و بار ها تمرین می کردم که شاید خوانایی داشته باشد و قابل قبول شود. تا پیش از این هیچکدام از مدیرانم خطی زیبا نداشتند که از نوشتن در کنار دست نوشته آنها شرمنده خط نا زیبای خودم شده باشم.

از این رو تصمیم گرفتم خط خودم را خوب کنم. به این فکر کردم که اگر من توانسته ام از دستم به خوبی استفاده کنم و تایپ ۱۰ انگشتی را یاد بگیرم و اگر توانسته ام خط انگلیسی خود را خوب کنم، حتما می توانم خط فارسی خوبی داشته باشم. در ابتدا الگوی درستی نداشتم. فونت نستعلیق را نصب کردم. غزل “سال ها دل طلب جام جم از ما می کرد” را در ورد تایپ کردم و با خط نستعلیق پرینت کردم. چون این غزل را خیلی دوست داشتم هر روز از روی آن می نوشتم. بعد از چند ماهی خط نا خوانای خرچنگ قورباقه من تغییر کرد. دیگر خرچنگ قورباقه نبود اما زیبا هم نبود.

خرید کتاب “آموزش خط تحریری” و ” آموزش خوشنویسی با خودکار“، تالیف استاد مهدی شیخ ربیعی باعث جهت دار شدن تلاش های من شد. در این کتاب ها یاد گرفتم چگونه باید بنویسم. هماهنگی مابین حروف و کلمات را یاد گرفتم.

شما می توانید کتاب را از سایت http://www.abrangbook.ir تهیه فرمایید.

 

حالا دیگر باور دارم همه ما استعداد خوش نویسی داریم. شاید استعداد و ذوق هنری یک استاد خوش نویس را نداشته باشیم اما می توانیم خوشنویسی با خودکار را تمرین کنیم  و به خط خود مان افتخار کنیم. اما با تمرین زیاد. به قول آقای محمود معظمی، توانا بود هر که تمرین کند.

یکی از مهم ترین کارهایی که برای خوش خط شدن نیاز دارید، به خاطر سپاری شکل حروف است. مشکل ما بد خط ها عدم توانایی دست مان نیست. همه ما فکر می کنیم که دست ما نمی تواند خوش خط بنویسد.

واقعیت این است که دست ما از ذهن ما دستور می گیرد. ما همان شکلی را می کشیم که در ذهن خودمان از یک حرف متصور هستیم. اگر ما شکل حروف را به درستی به خاطر بسپاریم، در هنگام نوشتن هم تلاش می کنیم شبیه همان شکل روی کاغذ بکشیم. اما اگر در خصوص شکل درست حروف فکر نکرده باشیم، همان شکلی را که در ناخود آگاه خود ذخیره کرده ایم روی کاغذ می کشیم. در واقع شکل حروفی را که ما در ناخود آگاه خود ذخیره کرده ایم، همان شکل حروفی است که در اول ابتدایی و در هنگام یادگیری حروف می نوشتیم.

 احتمالا شما هم مثل من در مقاطع زمانی مختلف تمرین زیاد کرده و نتیجه نگرفته اید.

نکته در اینجا است که در برخی از افراد، انجام تمرین زیاد باعث جایگزین شدن شکل حروف در ناخود آگاه آنها می شود. از این رو به تدریج به جای نوشتن حروف خرچنگ قورباقه، حروف زیبا می نویسند. مشکل افرادی مثل من و شما در این است که اگر این کار را هزار بار هم انجام بدهیم، تلاشی برای جایگزین کردن شکل جدید حروف در ذهن خود نمی کنیم.

برای حل این مشکل من یاد گرفته ام که بطور خود آگاهانه و با دیدن حروف و کلماتی که با خط خوب نوشته شده اند، شکل آنها را حفظ کنم. اغلب کتاب های راهنمای خط، نحوه نوشتن هر حرف را توضیح می دهند. کاری که شما باید انجام بدهید این است که به این راهنما نگاه کنید و بدون اینکه آن را روی کاغذ بکشید، مسیر حرکت خودکار را با چشم دنبال کنید.

 

با این روش، به تدریج ذهن شما شکل های جدیدی از حروف را جایگزین شکل های قبلی می کند. پس از آنکه ذهن شما تصوری زیبای حروف را آموخت، نوبت به تمرین با خودکار و آموزش دادن به دستتان برای پیاده کردن حروف است.

البته لازم نیست که چند ماه وقت بگذارید و اول از همه حروف را در ذهن خود جای بدهید. شما می توانید حروف را طبق روند کتاب تمرین کنید. اما در هنگام تمرین به این نکته توجه داشته باشید که تنها نوشتن برای خوشنویسی با خودکار کافی نیست. بلکه یاد گرفتن شکل درست حروف، باعث سرعت بخشیدن به یادگیری و تداوم خوش خطی شما در آینده خواهد شد.

خوشنویسی با خودکار نیاز به تمرین روزانه دارد. تجربه خودم روزی ۱۰ دقیقه بصورت روزانه بود. اگر در هر مقام و منصب و جایگاه کاری باشید، اگر سرتان هر چقدر شلوغ باشد که فرصت سر خاراندن نداشته باشید، باز هم مطمئن باشید که می توانید ۱۰ دقیقه را روزانه به این کار اختصاص بدهید. فقط باید خودتان را ملزم به انجام تمرینات کنید. اگر می توانید زمان بیشتری را تمرین کنید اما تمرینات را به کمتر از ۱۰ دقیقه کاهش ندهید. در کتابی خوانده ام که آقای آرنولد شوارتزینگر، قهرمان بدن سازی جهان و بازیگر معروف سینما گفته است ” برای تمرین های بدن سازی برنامه ریزی داشته باشید. در روز های تمرین، حتی اگر حال تمرین کردن هم ندارید به باشگاه بروید و در آنجا بنشینید”. این کار معجزه می کند. هر روز تمرین کنید و نتیجه را ببینید.

ما همان شکلی از حروف را می نویسیم که در ذهن خود داریم. برای اینکه شکل حروف را درست بنویسیم اول باید شکل حروف را در ذهن خود اصلاح کنیم، بعد با تمرین نوشتن، توانایی پیاده سازی آن شکل روی کاغذ را پیدا کنیم.

جای حروف نسبت به همدیگر باعث ایجاد زیبایی می شود. برای اینکه جای هر حرف را به درستی یاد بگیریم، لازم است تمام تمرین ها برروی دفتر خط دار انجام بدهیم.

یکی از دلایل بد خط نوشتن، فشار بیش از حد به خودکار است. برای خوش نویسی باید عادت کنیم که خودکار را به نرمی در دست بگیریم و خودکار را روی کاغذ فشار ندهیم.

در کامپیوتر خود فونت نستعلیق را نصب کنید. در نرم افزار ورد نوشته ای را که به آن علاقه دارید تایپ کنید. نوشته را خط زیر دار کنید. از سرمشقی که ساخته اید شروع به تمرین کنید. زاویه حروف، اندازه حروف، فاصله و طرز قرار گرفتن هر حرف نسبت به خط زمینه را با دقت نگاه کنید و در زمان تمرین کردن مشابه آن بنویسید.

فونت نستعلیق بطور معمول برروی کامپیوتر نصب نیست. ابتدا آن را دانلود کنید و پس از باز کردن فایل زیپ، روی فونت کلیک کنید تا نصب شود. دانلود فونت ایران نستعلیق IranNastaliq

نام خودتان، نوشته کوتاهی که دوست دارید و یا چند بیت شعر را به عنوان سرمشق انتخاب کنید. در نرم افزار ورد این نوشته را تایپ کنید. فونت آن را به ایران نستعلیق تغییر دهید. این نوشته را زیر خط دار کنید. نوشته زیر با همین روش ایجاد شده است.

این کار به شما کمک می کند که سرمشق مورد علاقه خودتان را بسازید و در هر زمان و مکانی که خودکار و کاغذ دستتان بود تمرین کنید.

 

راحکار خوبیه ولی به درد دوستم نخورد چون اصلا به حرفم گو شش نمی کرد و تمرین هم اصلا نمی کرد

عالی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

چگونه خوش خط تایپ کنیم

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

نام‌ خانوادگی*


رمز عبور یکبار مصرف *


دانلود فونت ایران نستعلیق IranNastaliqDownloads-icon

چگونه خوش خط تایپ کنیم
چگونه خوش خط تایپ کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *