چگونه در خانه غذای گربه درست کنیم

 
helpkade
چگونه در خانه غذای گربه درست کنیم
چگونه در خانه غذای گربه درست کنیم

در این مقاله تمام چیزهایی که برای تبدیل شدن به یک آشپز مخصوص گربه نیاز دارید را توضیح داده ایم از مواد اولیه و لوازم مورد نیاز تا توصیه های مورد استفاده.

به غیر از اینکه این کار باعث می شود از درست کردن غذاهای خوشمزه احساس غرور کنید، این کار فایده های دیگری نیز دارد.

اما، قبل از شروع باید به یک سوال مهم پاسخ دهید!

چگونه در خانه غذای گربه درست کنیم

این سوال پیچیده تر از آن است که به نظر می رسد. بسیاری از متخصصان غذای گربه ها یکی را به دیگری ترجیح می دهند.صاحبان گربه ها معمولا از انتخاب خود دفاع می کنند. حقیقت این است که هر دو نوع غذا ‒ خام یا پخته ‒ فوایدی دارند. که باعث می شوند مطمئن شوید گربه تان از یک رژیم غذایی مناسب استفاده می کند، که مواد معدنی مورد نیاز او را فراهم می کند، مهم ترین عامل در حفظ سلامتی او است.

اگر گربه تان از رژیم غذایی خام استفاده کند در نتیجه نیرومندتر می شود. پختن غذا بسیاری از مواد معدنی موجود در آن را از بین می برد. با این حال علاوه بر این باکتری ها و دیگر میکرو اورگانیزم های موجود در غذا را نیز از بین می برد که میتوانند خطری برای سلامتی گربه باشند. از زمانی که بچه بودیم همه به ما درباره خطرات ناشی از خوردن غذای خام می گفتند. فکر کردن به عواقب منفی همیشه کار ساده ای است.

بیولوژی گربه شما تماما از حیوانات کوچکی ساخته شده که در طبیعت وجود دارند. چیزی که برای شما خطرناک است برای گربه تان کاملا ایمن است. در حقیقت می توانید رژیمی از مواد خام آماده کنید که مناسب نیازهای گربه تان باشد. فقط باید در انتخاب مواد اولیه خود به سالم بودن آنها دقت کنید.

تا زمانی که گوشتی که تهیه می کنید از حیوان سالمی باشد، از بیماری زا ها خبری نیست. باکتری فقط روی سطح وجود دارد که میتواند کاملا تمیز شود. بافت های ماهیچه ای داخلی در حیوانات خالی از هرگونه میکروبات خطرناک است. آنها هم مانند شما یک سیستم ایمنی قوی دارند.

به همین دلیل است که گوشت خام اولیه برای گربه توصیه نمی شود. فرآیند چرخ کردن گوشت،  باکتری های سطحی آن را به بافت ماهیچه وارد می کند که پاک کردن آن را غیرممکن می کند. بخاطر داشته باشید که چرخ کردن گوشت در خانه عالی است، چون هیچ زمانی باقی نمی ماند که باکتری ها فرم بگیرند.

مجبور نیستید تنها یکی از آنها را انتخاب کنید. فرآیندی کنترل شده از پختن با فراهم کردن گرمای کافی برای حذف باکتریهای سطحی بدون تجزیه مواد مغذی، راه حلی مناسب است.

غذای خام اگر از مواد اولیه با کیفیت تهیه شود کاملا خوب است، به علاوه باید همه چیز تمیز باشد، و نباید گوشت را زیاد بیرون نگه دارید. اگر در این نوع کارها کوشا هستید پس میتوانید به راحتی شروعش کنید! اگر میخواهید مطمئن تر شوید، یا هنوز 100 درصد در آشپزخانه راحت نیستید، شاید بهتر باشد اول برای خودتان آشپزی کنید.

به یاد داشته باشید: رفیق شما یعنی گربه تان، برای تمام نیازهایش به شما تکیه می کند. سعی کنید قبل از هر تصمیم گیری ابتدا او را در نظر بگیرید.

حیوانات خانگی معمولا مانند کودکان هستند، و هر کدام از آنها شخصیت های خاص خودشان را دارند. برخی از آنها دمدمی مزاج و وسواسی هستند- آنها هر بار یک چیز را میخواهند و دوست دارند زندگی پر از هیجان و تغییرات داشته باشند. ممکن است این حیوانات ماجراجو رژیم غذایی جدید خود را جوردی دوست داشته باشند که انگار تمام عمرشان را منتظرش بودند.

بعضی دیگر از آنها ترجیح می دهند روتین همیشگی خود را داشته باشند- و یاد میگیرند چطور زندگی تان را مختل کنند تا به هدف خود برسند. برای این نوع از حیوانات باید صبورتر باشید. تغییری در روند غذایی گربه هم برای شما هم برای خود گربه مناسب است. به جای اینکه یک دفعه اینکار را انجام دهید و گربه تان را با یک تغییر بزرگ روبرو کنید، میتوانید این کار را به تدریج در روزهای متمادی انجام دهید.

می توانید یک یا دو بار در هفته غذای خانگی خود را به گربه تان پیشنهاد دهید و به عکس العمل او توجه کنید. ایده دیگر این است که غذای خانگی را با غذای همیشگی او مخلوط کنید و سپس به تدریج که او به رژیم غذایی جدیدش عادت می کند، غذای خانگی را جایگزین غذای همیشگی کنید.

اگر گربه تان به شاهکارتان علاقه ای ندارد ناامید نشوید! فقط خود او میداند که چقدر از آن خوشش آمده اما فقط او مانند یک کودک نوپا کله شق است. اینکه او را عادت دهید چیز جدید را هم امتحان کند، کمی زمان بر است. همینطور سن گربه تان را هم در نظر بگیرید. اگر یاد دادن حقه های جدید به سگ ها کار سختی است، تصور کنید چقدر میتواند سخت باشد که به یک گربه یاد دهید عادت هایش را عوض کند!

باز هم تکرار میکنم، برای مراقبت از حیوان خانگی عزیزتان باید صبور باشید و توانایی این کار را داشته باشید. با آرامش و اعتماد به نفس راه را به او نشان دهید و او در آخر او هم به راه می افتد. حتی کله شق ترین گربه ها را هم میتوان متقاعد کرد. ساختار مهم است. دیگر هر نوع دسترسی به غذاهای خشک در ظروف غذای مخصوص گربه را دود کنید. شما نقش مهمی در رژیم غذایی گربه تان دارید. نگران نباشید انتخاب های زیادی از غذاهای گوناگون دارید. بیایید به چند دستور غذای معروف که روی گربه های مختلف در سنین متفاوت تست شده هستند، نگاهی بیندازیم.

پس بیایید به لوازم مورد نیاز نگاهی بیندازیم. دقیقا باید با چه چیزی به گربه ها غذا بدهید؟

این یعنی غذاهایی که درست می کنید باید از سه مواد اولیه اصلی : گوشت، استخوان و دیگر اعضا تشکیل شود.

گوشت پایه هر نوع رژیم مخصوص گربه ها است. تمام گربه ها با هر سن و گونه ای گوشت سالم و طبیعی نیاز دارند. رژیم یک گربه باید 60-80% گوشت دارا باشد  تا پروتئین و آمینو اسید مورد نیاز بدنش را تامین کند. تورین، لیزین، آرگنین و سیتوزین مهم ترین آمینو اسید های مورد نیاز او هستند.

استخوان ها هم مواد معدنی مناسب و مورد نیاز گربه تان را دارا هستند. با اینکه گوشت سالم منبع خوبی برای فسفر است، اما استخوان غنی از کلسیم و مواد معدنی دیگر است.

دیگر اعضا، آمینو اسید ها و مواد مغذی را تامین می کنند که در استخوان و گوشت وجود ندارد. برای بازسازی شکار معمول گربه تان (مانند موش) باید چربی های خوب موجود در دیگر اعضا را برایش فراهم کنید. اعضای دیگر همینطور سرشار از آب هستند که برای گربه تان مفید است. (گربه ها در نوشیدن بسیار تنبل اند!)

ما همه جا را برای پیدا کردن دستور غذایی گشتیم، با اینکه بسیاری از وبسایت ها و حتی صاحبان گربه ها اطلاعات زیادی در این باره به شما می دهند اما تنها تعداد کمی از آنها بسته به نیاز گربه شما، برایش مناسب اند.

به جای تهیه لیستی بلند بالا از دستورالعمل ها ما تنها دو دستور برایتان آماده کرده ایم . هر دو این دستورات غذایی شامل مقدار زیادی پروتئین، مقدار کم (یا اصلا) کربوهیدرات است که مورد تایید بسیاری از متخصصان غذای خام است. درواقع، دستور غذای مرغ خام تقریبا در تمام صفحات مربوط به غذاهای خانگی پیدا می شود و اخیرا بسیار محبوب شده است.

من دستور جدیدی نساختم. همان دستور مرغ را در پایین قرار دادم، اما میدانم بسیاری دوست دارند این غذا را با خرگوش یا به صورت پخته نیز امتحان کنند، به همین دلیل دستور پختن آن را هم گذاشتم.

بهترین غذای پختنی برای گربه ها: تاس کباب خرگوش

مواد لازم:

طرز تهیه:

طرز تهیه:

با این دستور میتوانید حدود 3000 گرم غذا درست کنید و هر گربه در روز به اندازه 120 تا 150 گرم را در روز میخورد. برای گرم کردن غذای فریز شده ابتدا  را در آب گرم قرار دهید تا با دمای اتاق یکی شود. هیچوقت غذای گربه ها را در ماکروویو گرم نکنید! ماکروویو غذا را از روشی نامساعد گرم می کند و باعث می شود پروتئین های مهمی که گربه تان به آنها نیاز دارد در هم بشکنند.

همانطور که مشاهده می کنید، آماده کردن غذای گربه زیاد متفاوت از آماده کردن غذای خودتان نیست. دستورهای مختلفی وجود دارند که برخی نیاز به پختن دارند و برخی خام مصرف می شوند.

هر کدام از روش ها را که انتخاب کنید، نیاز به ابزاری دارید تا بتوانید از غذای خانگی گربه تان لذت ببرید.

گوشت سفید (خصوصا گوشت مرغ) پایه بیشتر غذاهای گربه ها است. یک مرغ کامل (به همراه پوست) منبع پروتئین گربه شما است؛ فقط مطمئن شوید که از گوشت سفید تمیز و سالم استفاده می کنید. بوقلمون، بلدرچین، مرغ کورنوالی و دیگر پرنده های کوچک برای غذای گربه مناسب اند چون استخوان های کوچکی دارند و چربی آنها کم است.

حیوانات کوچک مثل خرگوش برای سیستم هضم بدن گربه بسیار مناسب اند. میتوانید خرگوش را از یک سایت آنلاین خریداری کنید و یا اگر آنقدر خوش شانس باشید که در یک مزرعه زندگی کنید، میتوانید خودتان آنها را پرورش دهید! همینطور سایتهایی وجود دارند که حیوانات شکاری کوچک را به صورت فریز شده به فروش می رسانند، اگر میخواهید گربه تان یک تجربه واقعی داشته باشد، حتما آن را امتحان کنید.چگونه در خانه غذای گربه درست کنیم

معمولا از گوشت گاو در رژیم غذایی گربه ها استفاده نمی شود. گوشت چرخ کرده بیشتر برای مصارف انسانی به کار می رود، و ماهیچه هم چربی کل زیادی دارد. گربه ها طرفدار مقدار زیاد چربی نیستند؛ رژیم روزانه انها هم شامل مقدار کمی چربی است. همچنین، بیشتر گوشت هایی که امروزه مصرف می کنید شامل مقدار زیادی آنتی بیوتیک و هورمون ها است. هیچکس نمیخواهد حیوان خانگی اش را با این مواد شیمیایی دوا خور کند.

ماهی هم به عنوان یک قانون طبیعی برای گربه ها مناسب نیست، البته بیشتر بخاطر اینکه پیدا کردن ماهی خام کار آسانی نیست. برخی گونه ها مثل ماهی تن مقداری ماده شیمیایی مرکوری درونشان وجود دارد که برای گربه ها مضر است، به علاوه گربه ها معمولا به طعم و عطر ماهی عادت می کنند. به عبارت دیگر اگر ماهی بخورند، دیگر دوست ندارند چیز غیر از آن بخورند. ماهی آنزیمی به نام تیمین دارد که اگر مقدار زیادی از آن مصرف شود، میتواند ویتامین بی را بی اثر کند.

از گوشت خوک نباید به هیچ وجه استفاده کرد. گوشت خوک خام انگلی کمیاب اما خطرناک به نام ترکینوسیس دارد که میتواند مشکلات جدی در حیوانات خانگی (و انسانها) به وجود بیاورد. چیزی که این ارگانیسم را خطرناکتر می کند این است که آن درون بافت ماهیچه زندگی می کند، که یعنی به هیچ عنوان نمیتوان آن را با استفاده از روشهای ایمنی از بین برد. به علاوه گوشت خوک بسیار چرب است – پس نه متشکر!

ایده کلی استفاده از گوشت در غذای گربه ها این است که غذای او باید از حیواناتی باشد که او در حیات وحش شکار می کند.

گربه شما نباید مقدار زیادی کربوهیدرات مصرف کند، در حیات وحش آنها معمولا حدود 2% کالری از کربوهیدرات به دست میاورند.

اما به یاد داشته باشید… گربه ها اغلب اول شکم شکار خود را میخورند (که شامل سبزیجاتی که شکار خورده است نیز می شود) پس برای فراهم کردن این کربوهیدرات میتوانید از مقداری سبزیجات استفاده کند.

در شرایط عالی گربه باید همه نوع ویتامین، مواد معدنی، آنزیم و آمینو اسید را از منابع طبیعی رژیم خود به دست آورد. اما در شرایط واقعی، اطمینان حاصل کردن از اینکه همه نوع مواد مغذی را از مواد اولیه غذایش بدست آورد، کار سختی است. به همین دلیل است که باید از مکمل ها برای جبران آن استفاده کنیم.

کلسیم یک ضمیمه حیاتی برای رژیم غذایی گربه تا است، اما در صورتی که تصمیم دارید به غذایش استخوان اضافه کنید. در غیر اینصورت، لازم نیست کلسیم به غذای او اضافه کنید. نمک ید دار یک مکمل ضروری برای گربه شما است، البته در صورتی که در غذایش اعضای تیروئیدی وجود نداشته باشد. گربه به نمک بسیار حساس است، پس توصیه می شود به مقدار کمتر از نرمال از سدیم استفاده کنید.

تورین، مهم ‌ترین پروتئین برای نیازهای گربه شما است. مقداری از آن را تهیه کنید تا مطمئن شوید مقدار کافی از آن را به گربه تان می رسانید. روغن ماهی منبعی از اسید‌های چرب است که به طور طبیعی در چشم‌ ها و مغز طعمه وحشی او یافت می‌شوند. مکمل ویتامین ایی و بی باید به شکل قرص باشند تا بتوانید آن‌ ها را آسیاب کنید. این ویتامین ها ضروری اند و باید بخشی از غذای گربه خانگی باشند.

زمانی که مکمل ‌ها را اضافه می‌ کنید، مراقب باشید که زیاده ‌روی نکنید. می‌توانید کپسول را به طور مستقیم به فرآیند آسیاب کردن اضافه کنید، اما من ترجیح می‌ دهم که درپوش کپسول ها را باز کنم و آنها را مستقیما در غذا بریزم. معمولا توصیه می شود مکمل ها را زمانی که در حال مخلوط کردن همه مواد هستید، بریزید.

بله، غذا همیشه زمانی که تازه باشد خوشمزه تر است. سالم تر است و پر از آنزیم های مفید و پروتئین ها است که طی گذشت زمان از بین می روند. با این حال، با این شیوه زندگی مدرن سخت است که هر روز غذا درست کنید.

غذای خانگی گربه زمانی خوب است که به طور مداوم و در مدت زمان طولانی انجام شود. هر چه در درست کردن این غذا سخت بگیرید، به احتمال زیاد زمان کمتری به این رژیم سالم پایبند می مانید. به همین دلیل است که باید حتما مقداری از غذا را ذخیره کنید. اینجاست که ظروف در بسته احتیاج پیدا می کنید.

غذا را می‌ توان به مدت بیش از 3 روز در یخچال ذخیره کرد، من شخصا بعد از 2 روز غذا را دور میریزم. محیط سرد یخچال، نمیتواند رشد ارگانیسم را متوقف کند یا آنها را بکشد؛ بلکه فقط سرعت آن را کاهش می دهد. شما که نمیخواهید فریزر تان بسوزد، پس وقتی غذای اضافه را ذخیره می کنید، ظرف آن را تلا جای ممکن و کاملا محکم کنید.

توجه داشته باشید که گفتم چقدر نیاز دارد، نه اینکه چقدر میخواهد؟ این موضوع به وزن گربه شما، سبک زندگی و میزان جنب و جوش او بستگی دارد.

به عنوان یک قاعده کلی، بیشتر گربه‌ ها به 30 کالری در هر روز نیاز دارد. حساب و کتاب در اینجا بسیار ساده است. اگر گربه شما 4.5 کیلوگرم باشد، نیاز به 300 کالری دارد که در شرایط غذایی خشک، حدود یک فنجان است. البته قار نیست که غذای خشک به او بدهیم، اما این راه خوبی است تا بتوانیم اندازه ها را برای خودتان حساب کنید، چون ممکن است در گذشته به آن غذای خشک داده باشید. در همین راستا، حدود 180 گرم از غذای گربه می شود.

دقت داشته باشید تمام کالری و ریز مغذی هایی را در غذا وجود دارد حساب کنید و طبق وزن و سلامتی گربه تان غذای خانگی را آماده کنید. بیشتر از دوبار در روز به گربه تان غذا ندهید و فقط به اندازه نیاز برایش غذا بگذارید. هر مقداری را که نخورد دور بریزید و وسوسه نشوید که دوباره آن را ذخیره کنید – این کار از نظر ایمنی ایده بسیار بدی است.

توصیه می‌کنیم که حتما با دامپزشک درباره نیازهای غذایی دقیق گربه خود صحبت کنید.

اما به یاد داشته باشید که میتوانید انعطاف پذیر باشید. اگر گربه تان تمام شب را میو میو میکند مشخصا یعنی گرسنه است، سعی کنید مقدار غذای او را افزایش دهید. اگر مقدار غذا را افزایش دادید اما متوجه شدید که گربه تان در حال وزن اضافه کردن است، پس او دارد بیش از اندازه غذا می خورد، بنابراین مقدارش را کم کنید.

پاسخ کوتاه نه است، و پاسخ طولانی‌تر نه، نه واقعا، اما اگر دوست دارید میتوانید در مقادیر بسیار کم از آن استفاده کنید. غذای خانگی شما باید کمتر از 10% کربوهیدرات داشته باشد. سیستم گوارش گربه برای هضم مواد گیاهی مناسب نیست. کمی جعفری، ذرت، برنج و … برای بهتر کردن غذا کافی است، اما لازم نیست.

نه، دستور العمل‌ها و مواد تشکیل‌ دهنده مورد بحث در اینجا برای همه نژاد ‌های حیوانات خانگی مناسب هستند. با این حال، اگر در این مورد نگران هستید با دامپزشک خود مشورت کنید.

این دستورالعمل ها همان اندازه که برای گربه های بالغ خوب هستند، برای بچه گربه ها هم مناسب اند. بچه ‌گربه‌ ها در حال رشد هستند، بنابراین نیاز به کالری و ویتامین های بیشتری در هر کیلو وزنشان هستند؛ اما مواد اولیه تشکیل دهنده برای گربه ها در تمام سنین مناسب است، از زمانی که شیر خوردنشان به پایان می رسد و شروع به خوردن غذاهای جامد می کنند.

در نهایت، ممکن است متوجه شوید که بعد از تعویض رژیم غذایی به خام یا پخته، گربه شما آب کمتری مصرف می‌کند. این طبیعی است و چیز خوبی هم هست! غذای خانگی گربه حاوی آب بسیار بیشتری نسبت به غذای آماده آنها است. اکثر پستانداران بیشتر نیازمندی‌های مایع خود را در طریق غذا به دست می‌آورند.

به یاد داشته باشید: در هنگام آماده کردن غذا برای گربه خود، اولین کاری که باید انجام دهید، حفظ ایمنی است! مواد اولیه خام در صورتی ایمن هستند که استانداردهای سختگیرانه را حفظ کنید! نگران نباشید، آنطور که فکر میکنید کار سختی نیست و در دراز مدت برایتان بسیار سودمند است.

غروری که احساس می کنید آن هم در زمانی که مشتاق و هیجان زده برای خوردن غذایی که شما آماده کرده اید در حال دویدن است، احساس فوق العاده ای است! پس منتظر چه هستید؟ امروز شروع کنید و به زودی حتی بیشتر از قبل به گربه تان صمیمی می شوید! 

قیمت نگهداری حیوانات خانگی

سفارش نگهداری حیوانات خانگی

غذای خانگی برای گربه در صورتی که اطلاعات درست و صحیحی داشته باشید می‌تونه منبع تغذیه کامل و خوبی برای دوست کوچولوتون باشه و حتی جایگزین غذای تجاری بشه. اما چه مواد غذایی می‌شه به گربه داد و بهترین ترکیبات غذای خانگی گربه چیه؟ چطور مطمئن بشیم غذای خونگی تمام نیازهای تغذیه‌ای گربه‌مون رو تامین می‌کنه؟ چه غذاهایی برای گربه ضرر داره و نباید تو غذاش استفاده کنیم؟ در ادامه با ما همراه باشید تا در مورد طرز تهیه غذای خانگی برای گربه بیشتر صحبت کنیم.

غذاهای تجاری که به دو صورت غذای خشک و غذای کنسروی وجود داره فرمولاسیون دقیقی دارن و از نظر مواد غذایی کاملا بالانس شده هستن. به همین دلیل انتخاب راحتتریه و خیلی از صاحبان گربه هم از این نوع غذا به گربه‌شون می‌دن.

اما غذاهای تجاری قیمت بالایی دارن و مخصوصا اگه از برندهای معتبر مثل غذای گربه رویال کنین استفاده کنید هزینه تغذیه گربه‌تون خیلی سرسام‌آور می‌شه. تهیه غذای خانگی برای گربه ارزان‌تره و باعث کاهش هزینه‌های ماهانه نگهداری گربه می‌‎شه. این روش برای کسانی که چند تا گربه دارن به‌صرفه‌تر و اقتصادی‌تره.

البته یک سری غذاها مثل یورینری که یک غذای درمانی برای گربه هایی با مشکل مجاری ادراری هست، هم خیلی سخت پیدا میشه و قیمتش هم نسبتا بالاست. به همین دلیل دامپزشکان متخصص پت پرس سعی دارند تا به شما در تهیه غذای خانگی برای گربه کمک کنن. اگه گربه شما مشکل مجاری ادراری داره حتما مقاله «تهیه غذای گربه یورینری» رو بخونین.چگونه در خانه غذای گربه درست کنیم

با توجه به گرونی ارز و ممنوعیت واردات غذای گربه، خیلی از محصولاتی که قبلا استفاده می‌کردیم دیگه در بازار موجود نیست؛ محصولات غذای گربه ایرانی هم اکثرا کیفیت بالایی ندارن. پس در این صورت تهیه غذای خونگی بهترین گزینه به نظر می‌رسه.

حتی بهترین برندهای غذای گربه هم بالاخره برای سود بیشتر و بحث تجاری، ممکنه از مقدار زیادی کربوهیدرات و سیرکننده‌ها استفاده کنن که گربه ما خیلی به اونا نیاز نداره و باعث چاقی و اضافه وزنش هم میشه.

غذای خانگی خوشمزه‌تر، سالم‌تر و خوش خوراکتره! مطمئنا غذایی که خودتون با عشق درست کردید و از مواد غذایی تازه، سالم و باکیفیت استفاده کردید کیفیت بالاتر و مطمئن‌تری داره و گربه‌تون هم متوجه این تفاوت می‌شه.

تنها نکته‌ای که در تهیه غذای خانگی برای گربه باید بهش توجه کنید رعایت تعادل و بالانس مواد غذایی و مقدار مناسب از هرکدوم از گروه‌های غذاییه. در غیراینصورت غذایی که درست می‌کنید باعث سوءتغذیه و آسیب زدن به سلامتی گربه می‌شه.

اگه می‌خواید برای گربه ملوستون آشپزی کنید باید بدونید که این حیوونای پشمالو به چه مواد غذایی نیاز دارن. طیف متنوعی از گوشت‌ها، سبزیجات و … رو می‌تونید در دستور غذای خونگی برای گربه استفاده کنید.

گربه‌ها «گوشتخوار اجباری» هستن و باید حتما بخش اعظم رژیمشون رو گوشت تشکیل بده. پروتئین یه ماده مغذی حیاتی برای گربه است و حاوی آمینو اسیدهای لازم برای تولید آنتی بادی، آنزیم‌ها و تقویت سیستم ایمنی بدن گربه است.

همچنین پروتئین حیوانی انرژی مورد نیاز گربه رو تامین می‌کنه و به رشد طبیعی و سالمش کمک زیادی می‌کنه.

درست مثل آدما، گربه‌ها هم به چربی در رژیم غذایی‌شون نیاز دارن. چربی به شکسته شدن ویتامینها در بدن گربه کمک می‌کنه و انرژی مورد نیاز برای فعالیت روزانه رو تامین می‌کنه.

«چربی‌های مفید» اصطلاحیه که برای چربی‌های طبیعی موجود در گوشت و ماهی و همینطور اسیدهای چرب ضروری مثل امگا ۳ و امگا ۶ استفاده می‌شه. این چربی‌های مفید برای سلامت و طول عمر گربه حیاتی هستن.

چربی حرارت بدن و انرژی روزانه گربه رو تامین می‌کنه و به جذب ویتامین‌هایی مثل A، D و E کمک می‌کنه.

گفتیم که گربه‌ها گوشتخوارن و شاید به نظر برسه که به کربوهیدرات نیاز ندارن. اما باید بدونید که کربوهیدرات‌ها نقش مهم و حیاتی در بدن گربه ایفا می‌کنن.

کربوهیدرات‌ها منبع انرژی آماده و دسترس و قابل هضمی رو در اختیار گربه قرار می‎دن و لازمه که در تهیه غذای خانگی برای گربه ها ازشون استفاده کنید.

البته کربوهیدرات نباید بخش زیادی از غذای گربه رو تشکیل بده، چون باعث چاقی و اضافه وزن در گربه می‌شه.

برخی از منابع خوب کربوهیدرات مثل گندم و برنج، غلات، ذرت، نخودفرنگی، سیب زمینی و برخی سبزیجات در غذاهای تجاری هم به وفور استفاده می‌شن.

مواد معدنی، مثل ویتامین‌ها برای پستاندارن و گربه‌ها حیاتی و لازم هستن. مواد معدنی به شکل‌گیری آنزیم‌ها، جذب مواد غذایی و انتقال اکسیژن به اندام‌های گربه کمک می‌کنه.

برخی مواد معدنی لازم برای گربه‌ها عبارتند از:

ویتامین‌ها نقش مهم و ضروری در رژیم غذایی تمام پستانداران، از جمله گربه دارن. مهم‌ترین نکته اینه که مطمئن باشید مقدار مناسب ویتامین در رژیم غذایی گربه‌ها وجود داشته باشه.

ویتامین‌های A، D، B1، B2 و B6 از جمله ویتامین‌های ضروری برای گربه‌ها هستن.

آب شاید خیلی ماده غذایی به نظرتون نیاد؛ اما برای گربه‌ها حیاتی و مهمه.

در واقع گربه‌ها به طور غریزی خیلی احساس تشنگی ندارن و به اندازه کافی آب نمی‌خورن.

اما ۷۰% بدن گربه‌ها از آب تشکیل شده! بنابراین برای سالم موندن و عملکرد صحیح بدنشون به آب نیاز دارن.

برخی از مزایای آب برای گربه‌ها عبارتند از:

یه مزیت خوب غذای خانگی برای گربه ها (در مقایسه با غذای خشک) اینه که تا حد زیادی آب مورد نیاز بدن گربه‌ها رو تامین می‌کنه.

اما لازمه که علاوه بر غذا، همیشه آب تازه و خنک هم در دسترس گربه‌تون قرار  بدید.

نکته مهمی که در مورد غذای خونگی وجود داره اینه که باید بالانس و تعادل ترکیبات به درستی توش رعایت شده باشه. بنابراین قبل از اینکه بخواید برای گربه‌تون آشپزی کنید باید اطلاعاتتون رو بالا ببرید و در مورد نیازهای تغذیه‌ای گربه‌ها اطلاعات کافی داشته باشید.

ممکنه خیلی از صاحبان گربه فقط به گربه‌شون مرغ بدن و فکر کنن که غذای کاملی به گربه‌شون دادن. در صورتی که این کار کاملا غلط و اشتباهه و متاسقانه در دراز مدت اثرات نامطلوبی روی سلامتی و طول عمر گربه می‌ذاره.

غذای خانگی برای گربه تنها در صورتی که کاملا بالانس شده باشه و ترکیبات و مقدار اونا توسط دامپزشک تایید شده باشه می‌تونه غذای کامل و کافی باشه و حتی جایگزین غذای تجاری بشه.

شاید خیلی از صاحبان گربه دوست داشته باشن خودشون غذای گربه‌شون رو آماده کنن؛ اما برای تهیه غذای خانگی برای گربه باید حتما دامپزشک اطلاعات گربه شما مثل وزن، سن، علایق، نژاد و … رو داشته باشه تا بگه “از کدام ماده غذایی، چه مقدار” به گربتون بدید.

دستور غذایی نوشته شده توسط دامپزشک  چون با توجه به نیازهای غذایی اختصاصی گربه شما محاسبه و فرمول نویسی شده، بسیار بالانس شده هست و میتونه حتی از غذای خشک هم براش مفیدتر باشه چون از مواد تازه و باکیفیت تشکیل شده.

مزیت دیگه عادت دادن گربه به غذای خانگی اینه که با نوسانات دلار و قیمت غذای خشک و کمیاب شدن برندهای معتبر روی شما اثر نخواهد داشت.

ما در پت پرس این امکان رو برای شما فراهم کردیم که از دامپزشک به صورت اختصاصی برای گربه‌تون یه برنامه غذایی کامل و بالانس شده مطابق باچگونه در خانه غذای گربه درست کنیم

دریافت کنید.

کافیه فرم زیر رو پر کنین  تا باهاتون تماس بگیریم.

توجه: قیمت دریافت برنامه غذایی اختصاصی برای گربه سالم و گربه بیمار تفاوت داره.

نام و نام خانوادگی شما

شماره تلفن همراه شما (شماره ای که با آن واتساپ دارید)

اسم سایت پت پرس را به فارسی بنویسید.

 

به طور کلی مقدار غذای مورد نیاز برای گربه باید بین ۲-۴% وزن بدنش باشه.

اما مقدار غذای روزانه به عوامل مختلفی مثل سن، نژاد، میزان فعالیت و وضعیت سلامتی گربه بستگی داره. همین طور ترکیباتی که تو غذای خانگی برای گربه استفاده می‌کنید هم در تعیین مقدار غذا تاثیر داره.

مثلا اگه حجم بیشتر غذاش کربوهیدرات باشه و گوشت کمی داشته باشه حتی ۱۰۰ گرم غذا هم نمی‌تونه تموم نیازهای تغذیه‌ای گربه رو تامین کنه و براش کافی نیست. اما اگه غذای خونگی کاملا براساس دستورالعمل دامپزشک تهیه شده باشه مقدار کمی از اون کاملا برای گربه کافی و مناسبه.

به همین دلیل برای اینکه مقدار دقیق غذای مورد نیاز گربه‌تون رو مشخص کنید حتما باید با دامپزشک مشورت کنید.

بعد از مدتی هم باید وزن گربه‌تون رو مدام چک کنید. اگه گربه‌تون دچار کاهش وزن یا اضافه وزن شد خب، یعنی مقدار غذاش مناسب نبوده و باید کمتر یا بیشترش کنید. اما اگه وزنش متناسب بود و وضعیت گوارش و مدفوعش هم کاملا سالم بود یعنی کارتون رو درست انجام دادید!

خوشبختانه طیف زیادی از مواد غذایی در دسترسمون رو می‌تونید برای تهیه غذای خانگی برای گربه ‌ها استفاده کنید.

غذاهای مضر و ممنوع برای گربه‌ها!

حالا که قراره برای غذای خانگی برای گربه ملوستون بپزید باید حواستون باشه که برخی مواد غذایی رو نباید به هیچ وجه به گربه بدید. این مواد غذایی برای گربه‌ها سمی و مضر هستن و تاثیر بدی روی سلامتی‌شون می‌ذاره.

برخی مواد مضر برای گربه‌ها عبارتند از:

برای پختن مرغ و گوشت برای گربه کافیه اونو با مقداری آب بپزید، همین!

به هیچ وجه پیاز، سیر، نمک و ادویه و روغن برای پخت استفاده نکنید.

شاید به نظرتون مرغ بدون پیاز و ادویه طعم و بوی زحم بدی بده، ولی این بو برای گربه اصلا ناخوشایند نیست و اتفاقا طعمش رو بیشتر دوست داره.

بهترین حالت اینه که هرروز برای گربه‌تون تازه درست کنید؛ اما همه ما شاغلیم و هزاران مشغله و گرفتاری داریم و احتمالا هیچ صاحب گربه‌ای نتونه چنین کاری رو انجام بده.

پس قدم بعدی اینه که یه روز تعطیل، چندین وعده غذای خونگی برای گربه عزیزمون درست کنیم.

حالا این غذا رو که توش گوشت و مرغ هم داره چطوری نگه داریم که خراب نشه؟

درست مثل غذای خودمون، غذای گربه‌ها رو تا چند روز می‌تونید در ظرف دربسته در یخچال نگه دارید و هرروز به مقدار لازم بهش بدید.

 

 

حتما دیدید که خیلی‌ها هرروز از جگر برای تهیه غذای خانگی برای گربه استفاده می‌کنن و معتقدن جگر غذایی بسیار کامل و مقویه. این طرز فکر تا حد زیادی اشتباهه!

جگر منبع پروتئین، آهن و ویتامین آ هست و مقدار کمی جگر برای گربه‌ها ایرادی نداره.

اما دادن مقادیر زیادی جگر به گربه باعث ایجاد مسمومیت ویتامین A  در گربه میشه.

این مسمومیت به ویژه در بچه گربه‌های در حال رشد خطرناکه و منجر به بدشکلی و تغییر فرم استخوان‌ها، اختلال در رشد استخوان‌های آرنج و کمر و در نهایت فلج شدن می‌شه.

همه‌مون می‌دونیم که شیر منبع غنی کلسیمه و برای سلامتی ما آدما مفیده؛ اما گربه‌ها با ما فرق دارن!

اکثر گربه‌ها توانایی هضم و گوارش لاکتوز موجود در شیر رو ندارن و خوردن شیر باعث مشکلات گوارشی مثل اسهال در اونا می‌شه. این مشکلات در بچه گربه‌ها شدیدتره و حتی می‌تونه باعث مرگشون بشه.

اگه بچه گربه بی مادری رو پیدا کردید به هیچ وجه بهش شیر گاو ندید؛ چون نه تنها کمکی بهش نمی‌کنید بلکه بهش آسیب می‌زنید. بچه گربه باید شیر مادر خودش یا به عنوان جایگزین، شیرخشک مخصوص بچه گربه بخوره.

در مطلب راهنمای نگهداری از بچه گربه تازه متولد شده در این مورد مفصل صحبت کردیم و پیشنهاد می‌کنیم مطالعه‌ش کنید.

بله، ماست ساده (نه خامه‌ای و میوه‌ای و پروسس شده) منبع خوب پروتئین و کلسیم برای گربه است.

در بالا گفتیم که شیر بخاطر لاکتوز برای گربه‌ها مضره؛ پس چرا ماست که از شیر تهیه شده براشون خوبه؟

در تهیه ماست از شیر، اولین اتفاقی که می‌افته شکستن و تبدیل لاکتوز شیر به گلوکوز قند و گالاکتوز هست. این فرآیند باعث می‎شه ماست تولید شده حاوی مقادیر خیلی اندکی لاکتوز باشه. به همین دلیل همه گربه‌ها حتی گربه‌هایی که به لاکتوز حساسیت زیادی دارن معمولا می‌تونن بدون هیچ مشکلی ماست بخورن.

ماست منبع پروتئین، کاسیم، ویتامین‌های B1 و B2 و مواد معدنی مثل پتاسیم و منیزیمه و خوبه که در کنار غذای خانگی برای گربه‌ ها گاهی بهشون ماست هم بدید. دقت کنید که ماست پروبیوتیک بر اساس باکتری های مفید دستگاه گوارش انسان تهیه شده و مناسب گربه ها نیست، پروبیوتیک گربه ها با انسان متفاوته.

شما تا حالا برای گربه‌تون آشپزی کردید؟

نظر شما چیه؟ شما چه غذایی به گربه‌تون می‌دید؟ غذای تجاری یا خونگی یا ترکیب این دوتا؟ تا حالا چه نوع غذاهایی برای گربه‌تون درست کردید و از ترکیباتی استفاده کردید؟ غذای خونگی مورد علاقه گربه شما چیه؟ لطفا برای ما کامنت بگذارید و نظر، تجربیات و سوالات خودتون در این مورد رو با ما در میون بگذارید. ما در اسرع وقت به سوالات شما پاسخ می‌دیم.

مترجم انگلیسی و فرانسه‌‌ام و در زمینه‌های مختلف تولید محتوا انجام دادم. به حیوانات و مخصوصا گربه‌ها علاقه زیادی دارم و امیدوارم با مقالاتی که می‌نویسم بتونم سهم کوچکی در ترویج فرهنگ صحیح نگهداری و رفتار با حیوانات خانگی داشته باشم.

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

جالب و مفید بود

میشه چند دستور غذایی هم بدید؟
فقط توضیح دادید که
ما الان نمی دونین حالا مثلا فلفل دلمه برای گربه خوبه، چیکارش کنیم؟
ممنون😊

سلام آرینا جان
فلفل دلمه ای رو هم به صورت پخته و هم به صورت خام میتونید توی غذای دلبنداتون استفاده کنید
دستورغذایی چیزیه که حتما باید مناسب با هر حیوون تنظیم شه وگرنه باعث عوارض بدی میشه به همین خاطر ما تیم تغذیه داریم و میتونید به بخش برنامه غذایی گربه مراجعه کنید

آیا برای گربه ها تخم مرغی که با آب آبپز شده موردی دارد و سوال دیگر نیمرو هم ضرر دارد؟

سلام آرتیمان جان
تخم مرغ آبپز ضرری نداره ولی بهتره که فقط سفیده رو بهش بدید
نیمرو هم اگر کم روغن باشه ایرادی نداره ولی بهتره همون آبپز رو بدی

سلام گربه من پلک سومش اومده روی چشمش باد نکرده فقط اومده جلو چکار کنیم؟

سلام ابوالفضل عزیز،
پلک سوم گربه ها موقع استراحت و خواب میاد روی چشمشون، اگه پلک سومش ملتهب یا قرمزه یا تمام مدت روی چشمشه لازمه برای معاینه حضوری به بیمارستان دامپزشکی مراجعه کنین.

سلام من یه گربه دارم فقط گردن مرغ میخوره لب به هیچی جز اون نمیزنه چکار کنیم غذا های دیگه هم بخوره؟

سلام ابوالفضل عزیز،
گردن مرغ و استخون اصلا غذای مناسبی برای سگو گربه نیستن. لازمه با مواردی مثل کنسرو، بستنی گربه و حتی غذای خونگی (برای مثال ترکیبی از سینه مرغ پخته بهم همراه آب مرغ، هویج، برنج یا سیب زمینی پخته برای اکثر گربه ها خوشمزه هست) رژیم غذاییشو اصلاح کنین. همکارمون میتونن در زمینه برنامه غذای خونگی هم راهنماییتون کنن:دریافت برنامه و دستور غذای خانگی گربه از دامپزشک (با توجه به ویژگی های گربه)

عالی هستن مقاله ها عااااالی 👏👍من کتاب جامع گربه رو خریداری کردم واقعا مطالب مفید هستن برای من🌺🙂

سلام تارا جان،
ممنون که نظرتون رو با ما به اشتراک گذاشتین.

گربه من نژادش پرشین هست حدود دو ماه پیش متوجه این شدم که تعداد دفعات ادرارش در روز به ۲ بار رسیده و بکبار مقدار متوسط مدفوع می کند بردمش دکتر ازش آزمایش گرفتن و عکس گرفتن .آزمایش اولیه نشون داد که یه مقدار عفونت داره و بعد مصرف یک دوره آنتی بیوتیک ،عفونت از بین رفت.و گفتن هیچ مشکلی نداره حتی تو عکس هم گفتن هیچ مشکلی نداره ولی روده اش مدفوع زیاده که به خاطر یبوست هست و یه دارو دادن.با استفاده از اون دارو خیلی مدفوعش بیشتر شد ولی بازم پیش میاد ۲ روز مدفوع نکنه.نمیدونم باز ببرمش دکتر یا صبر کنم؟دکتر بردم میگه چیزیش نیست به مرور خوب میشه ولی من نگرانم

سلام مهدی عزیز،
تا نهایتا ۲ روز گفته شده مشکل جدی نیست اگه مدفوع نکنن. برای رفع مشکل یبوستش غیر از دارویی که پزشکش تجویز کردن میتونین نظارت داشته باشین که در طول روز آب کافی به بدنش میرسه (حالا یا مستقیما خود آب یا مواد غذایی آبدار) میزان فیبر غذای خشکش رو بررسی کنین تا گوارشش رو به کار بندازه. درکنار اینا فعالیت داشتنش هم به کار کردن گوارشش کمک میکنه. مناسب بودن خاک، ظرف خاک و محل دستشوییش رو هم کنترل کنین.

عالی خانم مظاهری من پرشین کت سوپر فلت دارم غذای خونگی که براش درست میکنم یه دونه سیب زمینی متوسط، چهار تا گردن مرغ، یه بند انگشت گوشت گاو ، دو قاشق برنج ،یه دونه کوچک هویج، بیست تا دونه نخود سبز ، پنج عدد میگو میذارم دقیقأ با آب چهار ساعتی خوب میجوشه آب استخوان گردن کامل در میاد میره تو مواد بعد استخوانهای گردن را جدا میکنم مابقی مخلفات را با چرخ گوشت دو بار چرخ میکنم غذاش نباید زیاد آبدار باشه بصورت خمیری باید باشه بعد در یک ظرف بصورت صاف پخش میکنم با چاقو قالبهای دو بند انگشتی در میارم میذارم فریزر هر روز یه قالب در میارم میذار یخچال نرم شد بهش میدم برای این غذا هول میزنه با لذت فراوون میخوره قرص ویتامین دکتر کلاودرز برای هر کیلو وزن گربه ام یه دونه میدم که الان بالای سه کیلوست روزی سه تا میدم گرون شده ولی به نظرم لازمه غذای خشک خارجی رویال کیلین فوق العاده گرون شده غذای خشک ترکیه ایی واسش پیدا کردم هم غذای خشک گوشت داره هم غذای خشک مرغ یه مقدار هم غذای خشک ایرانی برند خوب هم پیدا کردم هر سه را قاطی میکنم میریزم تو ظرفش بصورت تفریحی روزانه میخوره هر از گاهی میره سراغش روزی نزدیک صد تا صدو پنجاه گرم میخوره اینطور غذاهای خشک وقتی قاطی باشه طعم های مختلفی داره خیلی دوست داره البته میگند نباید قاطی کنیم معده اش بهم میخوره اما غذای خشک ایرانی ترکی ترکیبش به نظرم مشکلی برای گربه ام ایجاد نکرده مالت ایرانی را براتون توصیه نمی کنم نمی دونم چی توش میزنند گربه را اسهال میکنه خارجی هم گرونه اگه موهای گربه تون کوتاه است و زود به زود حموم میبریدش و هر روز دو بار برس میزنید بی خیال مالت بشید و اگرنه مالت خارجی بخرید که البته من هنوز زورم نرسیده از نظر مالی بخرم دارم واسش جمع میکنم خخخخخ البته از این لحاظ هم شنیدم غذاهای خشک خارجی مقداری مالت برای دفع موی معده داخلشون هست ببخشید دوستان سلیقه ها متفاوته اما حتمی غذای خشک و تر را باهم به گربه تون بدهید نه اسهال میشه نه یبوست میگیره غذای خشک یه نوع مسواک هم برای دندوناش هست تا اینجای کار که گربه ام هفت ماهشه بزنم به تخته دستشویی اش کاملآ طبیعی آب خوردنش عالی و ریزش مو خیلی کم همه چی اش نرماله البته میدونم میگید درست نیست ولی هفته ای یه بار حموم میبرمش با شامپو بچه گلیسیرین و گواتر فیروز میشورمش اصلأ هم خودش را نمیخواره خیلی هم خوشش میاد بعداز حموم سریع با سشوار خشکش میکنم به این سبک حمام هم عادت کرده از خونه که بهیچ عنوان در نیارید بجز برای واکسن دکتر گربه ها و حتی گربه خودم زیاد اهل بیرون از خونه نیستند استرس میگیرند غیر از اینکه الان کرونا هم هست و هزاران آلودگی یادتون باشه تا هفت ماهگی باید یه بار واسکن هاری ، دو بارثلاث زده شود و دو بار هم انگل تراپی شده باشه ممنون از همه موفق باشید یه چیزی بگم باورتون نمیشه گربه من حتی من را هم بوس میکنه ، گاهی خواب آلودم من را نوازش هم میکنه حتمی میگید خوب با این غذاهایی که بهش میدیم و اینکه دو تا آدم بالغ من و همسرم ۲۴ ساعت مواظبشیم باید هم اینطور باشه خخخخخ راست میگید باورکنید خیلی دوستش دارم به جونم بنده

سلام رامین عزیز،
ممنون که تجربتون رو با ما به اشتراک گذاشتین.
غذای خونگی که درست میکنین از لحاظ ترکیب واقعا عالیه و تو این شرایط که غذا خشک خیلی گرون شده درکنار مولتی ویتامینی که بهش میدین تقریبا همه نیازاشو فراهم میکنه. اگه غذا خشکایی که ترکیب میکنین ز اول ترکیبی بودن و عادت داره بهشون مشکلی پیش نمیاد مگه اینکه رژیمش ناگهانی عوض شده باشه. بعضی غذا خشک و تشویقیا هستن که مالت دارن. شما که انقدر نکاتو برای گربتون رعایت میکنین حیفه بخاطر حموم رفتن زیاد مشکلی براش پیش بیاد چون گفته میشه گربه ها خودشون خودشونو با لیس زدن حمام میکنن و زیاد حموم بردنشون خصوصا که شامپوی مخصوصشونم نیست میتونه در طولانی مدت به پوست و موشون آسیب برسونه.

ممنون باشه چشم سعی میکنم وسواسم را کم کنم زیاد حموم نبرمش خصوصأ اینکه داره هوا هم سرد میشه به ریسک سرماخوردگی بعدش نمیارزه دست شما درد نکنه غذای خشک هم تا امروز مشکلی از نظر ترکیبی براش ایجاد نکرده ولی راست میگید باید جدا جدا بدم هر برندی خاصیت خودشو داره ولی گربه ام جدا جدا نمی خوره ترکیبی دوست داره که میبایست این عادت را ترکش بدم

میشه بگین برند ایرانی و ترکی که پیدا کردین و در کنار غذای خونگی میدین اسماشون چیه

هیچ صاحب گربه‌ای دوست نداره گربه‌اش مریض و بیمار بشه؛ اما هر گربه‌ای در طول زندگیش ممکنه با بیماری‌های مختلفی روبرو بشه. اسهال در گربه یکی از شایع‌ترین مشکلات سلامتیه که دلایل و علل متفاوتی می‌تونه داشته باشه. بعضی از انواع اسهال خطرناک نیستند و با…

گربه بنگال یه پلنگ کوچیکه که با اینکه ابهت و شکوه حیات وحش رو داره؛ اما از نظر اخلاق و رفتار خیلی اهلی و خونگیه. زندگی با گربه بنگال خیلی هیجان‌انگیز و لذت‌بخشه؛ اما به دلایلی که در ادامه می‌گیم این گربه برای هرکسی مناسب نیست! تو این مقاله این نژاد…

این روزها که نگهداری از گربه به عنوان حیوان خانگی رایج هست، باید از انواع بیماری‌هایی که ممکنه گربه خانگی شما مبتلا بشه اطلاع کافی داشته باشین تا بتونین از این بیماری‌ها پیشگیری کنین، به موقع اون‌ها رو تشخیص بدین و تصمیم بگیرین که مشکل رو در خونه…

احتمالا تا به الان درباره گربه راشن بلو؛ این گربۀ گران‌قیمت و لاکچری شنیدین. گربه‌ای که مورد علاقه سزارهای روسی و ملکه ویکتوریا بوده و به خاطر داشتن چشمان سبز رنگ و بدن آبی- خاکستری در نگاه اول نظر همه رو به خودش جلب می‌کنه و البته در کنار زیبایی…

 دریافت PDF  و ویدیو  راهنمای تربیت اصولی سگ

 معرفی بهترین پت شاپ برای خرید غذا و لوازم حیوانات خانگی

همه ما برای نگهداری درست از حیوانات خانگی مون نیاز به داشتن اطلاعات درست و کامل داریم.

ما در تیم پت پرس تلاش میکنیم تا این اطلاعات رو به بهترین نحو در اختیار شما قرار بدیم. شما میتونین پاسخ سوالاتتون درباره نگهداری از سگ، گربه، پرندگان و جوندگان خانگی رو در پت پرس پیدا کنین یا مستقیم از دامپزشک متخصص بپرسین.

هدف پت پرس اینه که روزی بیاد تا هیچ کدوم از حیوانات خانگی به خاطر کمبود اطلاعات ما، بیمار نشن.

 

021-91302721

شنبه تا چهارشنبه 9:30 تا 19

پنج شنبه ها 9:30 تا 16

 

 

خانه

مقالات

دامپزشک آنلاین

کتاب و فیلم

پروفایل

ما رو در شبکه های اجتماعی دنبال کنید تا از اخبار جدید باخبر بشید و باهامون در تماس باشید. ما هم از پیدا کردن دوستان جدید خوشحال میشیم.

اپلیکیشن خدمت از ما

تهیه غذای گربه لذیذ، منوط به بهره از دستور غذای خانگی خوشمزه برای تهیه غذای گربه است. در صورتی که تمایل دارید از دستور غذای گربه (خیابانی و خانگی) آگاه شوید و برای گربه خود، علاوه بر آن که یک غذای گربه ارزان تهیه می‌کنید، غذایی خوش طعم نیز تهیه کنید، با ما همراه شوید تا با چندین روش تهیه غذای گربه آشنا شوید. 

 

یکی از مهم‌ترین دلایلی که عامل تهیه غذای گربه است، حفظ سلامت گربه است. بسیاری از شما که تمایل به حفظ سلامت گربه خودتان دارید و تمایلی به مصرف گربه‌تان از غذاهای دارای مواد نگه دارنده و شیمیایی ندارید یا آن که می‌خواهید علاوه بر تهیه غذایی لذیذ و مقوی، غذای گربه‌تان نسبت به غذای خشک گربه ارزان‌تر نیز شود، می‌توانید با مطالعه این مقاله با چندین دستور متفاوت غذای گربه آشنا شوید که اکثر مواد اولیه آن را در آشپزخانه خود به راحتی می‌توانید بیابید و با سی دقیقه زمان، می‌توانید غذایی لذیذ برای گربه‌های خودتان تهیه کنید. 

 

چگونه در خانه غذای گربه درست کنیم

از برترین متخصصین شهرتان رایگان قیمت بگیرید، با آن ها چت کنید و بهترین را انتخاب کنید.

 

برخی مواد غذایی برای حیوانات خانگی به شدت مضر هستند و نباید به حیوانات خانگی خود از جمله گربه و یا سگ‌تان، این مواد غذایی را بدهید. 

عذاهایی که نام بردیم، از جمله موارد غذایی مضر برای گربه و حیوانات خانگی است. 

با توجه به گوشت خوار بودن گربه سالان از جمله گربه‌های خیابانی و گربه‌های خانگی، پیشنهاد می‌کنیم غذایی حاوی پروتئین بالا تهیه کنید تا این غذا بتواند موجب حفظ سلامت گربه و همچنین تامین آمینو اسید مورد نیاز جسم او شود. 

 

در ادامه شرحی بر 5 دستور غذای گربه خیابانی و خانگی داده‌ایم. با ما همراه شوید. 

 

 

صبحانه یکی از وعده‌های غذایی هر گربه‌ای است. یک صبحانه مقوی برای گربه به مثابه شروع یک روز بی‌نظیر است.

 

 

در کنار صبحانه‌ای که برای گربه تهیه می‌کنیم، باید غذای خوش طعم برای ناهار و شامش نیز تدارک ببینید. 

 

 

 

برخی گربه‌ها علاوه بر تمایل به غذاهای گوشتی، به غذاهای گیاهی نیز تمایل دارند. 

 

روش تهیه سالاد مخصوص گربه 

 

یکی از ترکیبات لذیذی که گربه‌ها به عنوان غذای گربه از آن لذت می‌برند، ترکیب و در کنار هم قرار گرفتن تن ماهی و مرغ است. 

 

 

روش تهیه غذای

گربه با تن ماهی و مرغ

 

برای آن که در تعطیلات گربه خودتان را خوشحال کنید و  به او غذای گربه‌ای بدهید که او لذت ببرد، می‌‍توانید از دستور زیر استفاده اکنید. 

 

 

 

امیدواریم غذاهای گربه بالا را برای گربه‌تان تهیه کنید و گربه‌تان از آن‌ها لذت ببرد. در صورت داشتن هر گونه پرسش پیرامون غذای گربه، آن را در بخش کامنت‌ها با ما در میان بگذارید. چگونه در خانه غذای گربه درست کنیم

 

4.39 امتیاز از 99 رای

“خدمت از ما” بازار آنلاین خدمات است. بعد از ثبت سفارش، از متخصصین مورد اعتماد
شهرتان چند پیشنهاد قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

نگهداری حیوانات خانگی

لطفا شماره همراه خود را وارد کنید

لطفا شماره موبایل خود را وارد کنید تا کد تایید برای شما ارسال شود

کد 4 رقمی به شمـاره ارســال شد. لطفا کد را اینجا وارد کنید

ثانیه تا ارسال مجدد

جزئیات درخواست خود را وارد کنید تا از مناسب‌ترین متخصصان پیشنهاد قیمت دریافت
کنید.

لطفا شهر خود را انتخاب کنید.

تیم تحریریه

5 پاسخ

احتمالاً نایاب شدن غذای خشک گربه و سر به فلک کشیدن قیمت‌ها، شما را به فکر تهیه غذای خانگی برای گربه دلبندتان انداخته است. اتفاقا خیلی فکر خوبی است. غذاهایی که در خانه برای گربه درست می‌کنیم، جدا از مقرون به صرفه بودن، برای سلامتی او لازم و ضروری هستند.

در مطلب امروز پت‌بان، طرز تهیه «شُلۀ گربه» را یاد می‌گیریم. شله گربه، غذایی خوش‌خوراک و سرشار از فیبر و ویتامین است. هفته‌ای حداقل 2 بار استفاده از این غذا، به سلامت پوست و مو و گوارش گربه‌ها کمک زیادی می‌کند.

برای تهیه این غذای مفید آماده‌اید؟

چگونه در خانه غذای گربه درست کنیم

سینه مرغ            500 گرم

کدو سبز              1 عدد کوچک

کلم بروکلی           100 گرم

جو پرک                1 فنجان

برنج                    1 فنجان

هویج                  ۱ عدد متوسط

ابتدا سینه مرغ را باید به قطعات کوچکی تقسیم کنیم. برای اینکار می‌توانید گوشت مرغ را چرخ کنید یا اینکه داخل خرد کن بریزید.

حالا هویج‌ها رو به شکل نگینی خرد می‌کنیم و همراه با مرغ، و مقدار کافی آب، اجازه می‌دهیم داخل قابلمه خوب بپزند.

بعد از اینکه مرغ و هویج ما پخت، کلم بروکلی خرد شده، کدو سبز خرد شده، جو پرک و برنج را به مواد اضافه می‌کنیم و اجازه ‌دهیم 15 الی 20 دقیقه بپزند.

توجه: اگر آب قابلمه کم شده بود مقداری آب (مناسب 20 دقیقه جوشیدن) به آن اضافه کنید.

در نهایت میزان آب و شل بودن غذا، مانند شله زرد خودمان خواهد بود.

شما این غذا را می‌توانید فریز کنید و در وعده‌های غذایی مختلف، آن را گرم کرده و برای گربه دلبندتان غذای خانگی خوشمزه‌ای فراهم کنید.

در بخش چند نکته خیلی خیلی مهم درباره غذای گربه داریم. لطفاً تا انتها بخوانید.

نکته 1: هرگز داخل غذای گربه نمک نریزید. نمک باعث مسمومیت سدیم در گربه‌ها می‌شود.

نکته 2: به هیچ وجه از سیر و پیاز داخل غذای گربه استفاده نکنید. غذای گربه‌ها مثل غذای ما نیست که بوی ضحم مرغ اذیت‌شان کند.

نکته 3: هرگز داخل غذای گربه کشمش نزیزید. کشمش، انگور و مشتقات آن، باعث مسمومیت و مشکلات گوارشی در گربه‌ها می‌شوند.

پیشاپیش از شما ممنونیم که این 3 نکته مهم را رعایت می‌کنید و جان گربه را به خطر نمی‌اندازید. اگر دوست داشتید درباره تغذیه گربه‌ها بیشتر بدانید، حتما به لیست غذاهای مجاز و غیرمجاز برای گربه‌ها سری بزنید.

اگر دوستانی دارید که از گربه نگهداری می‌کنند، حتماً این مقاله را برایشان بفرستید تا با تهیه غذاهای خانگی برای کوچولوهای عزیزشان آشنا شوند.

در صورتی که سوالی دارید، حتماً در بخش نظرات مطرح کنید تا خیلی زود جوابتان را بدهیم.

در ضمن، به زودی با دستور غذاهای خانگی بیشتری با شما خواهیم بود، باز هم به پت‌بان سر بزنید.

شیر دادن به گربه‌ها واقعاً لذت بخش است. اما آیا برای گربه‌ها…

دویدن برای سگ مفید است، اما نه به هر قیمتی! ابتدا باید مطمئن…

عالی بود .من بچه گربه ام یه کم ضعیفه میخواستم بدونم چی بهش بدم تا قوی تر و تپل تر بشه

سلام
مالت گربه برای دفع گلوله مو، مکمل مولتی ویتامین و قرص تاپ تن پیشنهاد میشه. در صورتی که گربه خیلی ضعیف هست بهتره که با پزشک مشورت کنید تا مکمل مناسبی رو توصیه کنن.

سلام
وقتتون بخیر ؛ من به گربه ام جوسرا میدادم ولی از وقتی که کمیاب شد سانابل دادم که باعث شد مدفوع ش شل بشه و در انتها مدفوع خون دیده بشه ؛ الان تصمیم گرفتم براش فیله مرغ درست کنم که ۴روزه داره میخوره و فوق العاده دوس داره ولی مدفوعش شل ه و ادرار زیاد میکنه مسئله ای نیست ؟
روزی چند گرم بهش غذا بدم ؟ حدودا ۲ساله

سلام
ببینید، غذای گربه رو یهو نباید تغییر داد، چون باعث مشکلات گوارشی میشه. بهتر بود که به مرور این کار رو میکردید. الان بهترین کار اینه که با یک پزشک مشورت کنید و مقدار مرغ و غذای خشک رو هم 50-50 کنید.
برای بهبود اسهال هم میتونید از مخلوط سینه مرغ پخته و ماست پروبیوتیک کم چرب کمک بیرید.

ممنون ؛ کامل‌ و‌ مفید بود

ممنون از نظرتون

بیشتر بدانید


مشاهده دوره

مشاهده دوره آموزش تربیت سگ

هر آنچه که حیوان شما نیاز دارد

مشاهده فروشگاه


چگونه در خانه غذای گربه درست کنیم

99,990 تومان


13,580 تومان


26,990 تومان


20,900 تومان


12,890 تومان


390,000 تومان


54,000 تومان


12,500 تومان

در جریان جدیدترین مطالب آموزشی ما قرار بگیرید

مطالب پر بازدید

اگر در پت شاپ ها گشتی بزنید، چند نوع غذا برای گربه خود میتوانید بخرید؛ ولی مصرف غذاهای حاضری نمیتواند آنطور که باید به رشد گربه شما کمک کند؛ بنابراین باید خودتان دست به کار شوید و برای آن غذا بپزید. در دنیا تا دلتان بخواهد دستور پخت غذا برای گربه وجود دارد، اما در اینجا چند دستور العمل جهانى که از جمله غذاهای محبوب و مقوی هستند را برای شما انتخاب کردیم. در ادامه با ما همراه باشید تا دستور پخت این غذاها را در اختیارتان قرار دهیم.

1.غذاى لذیذ براى بچه گربه:

چگونه در خانه غذای گربه درست کنیم

درست کردن این دستور غذایی بسیارآسان است و برای بچه گربه ها مناسب میباشد که بسیار خوش طعم و لذیذاست

1/3 تکه نان سفید•
شیر 1/8 فنجان•
1/8 فنجان مرغ یا اب مرغ•

شیر و اب مرغ را با هم در یک کاسه مخلوط کنید و نان را به تکه هاى کوچک خورد کنید و به داخل کاسه اضافه کنید .اجازه دهید نان داخل کاسه در مایعات خیس بخورد و بعد در مایکروفر (مایکروویو) برای یک دقیقه بگذاریدسپس صبر کنید تا خنک شود و با خیال راحت به بچه گربه خود دهید

2. پودینگ براى گربه های بیمار :

این پودینگ براى گربه بیمار یا گربه های در حال رژیم غذایى که افزایش وزن دارند مناسب میباشد

0.35 اونس ژلاتین
8.45 اونس آب جوش

8.45 اونس شیر بز
2 زرده تخم مرغ

‏2 T مایونز با کالری بالا
‏2 T ماست ساده
‏2 Tشربت ذرت

1 کپسول Acidophilus ( در ماست بریزید و حل کنید.)


ژلاتین را در اب داغ حل کنید و صبر کنید تا خنک شود و مواد باقى مانده را به ژلاتین سرد شده اضافه کنید.مخلوط مواد را در فریزر براى تثبیت بگذارید و بعد از سفت شدن ان

مانند ژلاتین قابل استفاده است توجه داشته باشید که پودینگ نباید حرارت ببیند . آن را اسکوپ کرده و مدت نگهدارى آن در یخچال ماکسیموم ٧روز است و براى نگهدارى بیشتر در فریزر میتوانید بگذارید

3. سالاد سبزیجات 

این دستور غذایى برای گربه های خانگى ست که به اندازه کافی سبزی در رژیم غذایی خود ندارند.

سبزیجات و سایر مواد گیاهی به هضم غذا کمک مى کنند و می توانند در هضم غذای گربه هایى که ناراحتى معده و یا سوزش سر دل دارند ،تاثیر داشته باشد و این دستور غذا کلا در رژیم غذایى گربه ها بسیار مفید است.

1 هویج کوچک پوست کنده و رنده شده
1/4 فنجان کدو سبز پوست کنده و رنده شده

1/2 فنجان جوانه یونجه خرد شده
1 قاشق چایخوری جعفری ریز خرد شده

1/8 فنجان آب مرغ
1/4 قاشق چایخوری سلنیوم تازه یا خشک

سبزیجات خرد شده و آب مرغ را در یک کاسه بریزید و بعد از مخلوط کردن ، در یک ظرف در بسته در یخچال قرار دهید و تو جه داشته باشید که فقط تا سه روز میتوانید از این غذا به گربه تان بدهید

4. شیک آرد

این دستور غذا برای شیک خواران است و مورد علاقه همه گربه هاست و این دستور غذا را به راحتی می
توانید در جیره غذایى گربه تان قرار دهید .

1 فنجان مرغ پخته شده، آب پز و یا در مایکروویو (بدون چربی طبخ شود)

1/4 فنجان کلم بروکلی تازه بخار پز

1/4 فنجان هویج تازه پوست کنده، خرد شده و بخارپز

1/2فنجان اب مرغ

تمام مواد را با هم مخلوط کنید و بپزید ومیتوانید در این غذا از ماهى پخته شده ویا سبزیجات دیگر و یا انوع برنج ها استفاده کنید.

شما میتوانید براى گربه هایتان غذاى خانگى و طبیعى درست کنید و این غذاها را میتوانید بعد از ترکیب شدن در اختیار گربه خود قرار دهید و اگر میخواهید به صورت فله نگهدارى

کنید بگذارید در فریزر یخ بزند وهنگام استفاده ،غذاها را گرم نمایید

*توجه داشته باشید بعد از مصرف هر غذایی ،اگر در گربه خود واکنش هاى الرژیک دیدید و یا تداخل دارویى پیدا کرد حتمآ رژیم غذایى گربه تان را قطع کرده و بلافاصله با دامپزشک

خود تماس گرفته و رژیم غذایى جدیدى در خواست نمایید

(پ.ن : Tمخفف قاشق چاى خوریست و هر انس هم برابر با 28گرم میباشد )

منبع: پرشین پت

مطالب مرتبط

خیلی خوب و مفید بود کوکی عاشق غذاش شد

چگونه در خانه غذای گربه درست کنیم

عالیه

هماهنگی جهت تبلیغات: 02123051172

مجری انحصاری نیتیو، سنجاق

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است


هیچ محصولی وجود ندارد

قیمت ها بدون مالیات می باشند

پرداخت

نماد اعتماد الکترونیکی

مجوز انجمن صنفی اینترنتی

چگونه در خانه غذای گربه درست کنیم

     

نیازمندیهای پرس آگهی

بهتر است در تهیه غذا برای گربه خانگی تان دقت بیشتری کنید و مراقب خورد و خوراک این حیوان خانگی باشید گربه ها نیازهای تغذیه ای متفاوتی نسبت به دیگر حیوانات دارند در ادامه به اهمیت اجتناب از برخی موادغذایی مهم اشاره خواهیم کرد برخی خوردنی ها می توانند حتی باعث مرگ این حیوانات شوند .

چه غذاهایی برای حیوان خانگی مان خطرناک است؟

برخی از غذاهایی که برای انسانها و حتی سگ‌ها خوراکی است، به دلیل سوخت و ساز متفاوت بدن گربه‌ها می‌تواند خطراتی را برای آنها بوجود بیاورد. برخی از غذاها ممکن است فقط موجب ناراحتی خفیف گوارشی شود، در حالیکه، برخی دیگر میتوانند موجب بیماری‌های شدید و حتی موجب مرگ گربه شوند.

مواد غذایی رایجی که در لیست زیر آورده شده نباید برای تغذیه گربه (به عمد یا غیر عمدی) استفاده شود. البته این لیست، لیست کاملی نمی‌تواند باشد به این دلیل که امکان نام بردن تمام مواد غذایی که برای گربه مضر است وجود ندارد.

در لیست زیر مواردی که باید از خوردن آنها توسط گربه جلوگیری شود همراه با دلایل این اجتناب آورده شده

موارد مورد اجتناب دلایل اجتناب

الکل: می‌تواند باعث مسمومیت، کما و مرگ شود.

غذای کودک: به این دلیل که ممکن است حاوی پودر پیاز باشد می‌تواند برای گربه‌ها سمی باشد.

استخوان ماهی، ماکیان، یا دیگر منابع گوشتی: می‌تواند موجب انسداد یا پارگی در دستگاه گوارشی شود.

کنسرو ماهی تن (برای مصرف انسان): مقادیر زیاد آن می‌تواند باعث سوء تغذیه شود به این دلیل که فاقد مقدار مناسب ویتامین‌ها و مواد معدنی است. همچنین می‌تواند منجر به کمبود تیامین شود.

شکلات، قهوه، چای و دیگر مواد کافئین‌‌دار: این مواد حاوی کافئین، تئوبرومین، یا تئوفیلین هستند که می‌توانند باعث اسهال، استفراغ شوند و برای قلب و سیستم عصبی سمی است.

عصاره روغنی مرکبات: می‌تواند موجب استفراغ شود.

غذای سگ: در صورتی که یک بار به صورت تصادفی خورده شود مشکلی ایجاد نمی‌کند اما اگر بارها مصرف شود نتیجه آن سوء تغذیه و بیماریهای تاثیرگذار بر قلب خواهد بود.

چربی سوزها: می‌تواند موجب التهاب لوزالمعده شود.

ماهی (خام، پخته شده یا کنسرو شده): اگر تغذیه منحصرا یا در مقادیر بالا با ماهی باشد می‌تواند منجر به کمبود تیامین (ویتامین b) و منجر به از دست دادن اشتها، تشنج، و در موارد شدید‌ منجر به مرگ شود.

انگور، کشمش: حاوی سمی ناشناخته است که می‌تواند به کلیه‌ها آسیب برساند.

مکمل‌های ویتامین انسانی که حاوی آهن هستند: می‌توانند به مخاط دستگاه گوارش آسیب برسانند و برای دیگر ارگان‌های بدن از جمله کبد و کلیه‌ها سمی باشند.

آجیل: حاوی سم ناشناخته‌ای‌ است که می تواند بر روی سیستم گوارشی و عصبی و عضلات تاثیرگذار باشد.

ماری‌جوانا: می‌تواند بر روی سیستم عصبی تاثیرگذار باشد و موجب استفراغ، و تغییرات و پایین آمدن ضربان قلب شود.

شیر و سایر فرآورده‌های لبنی: در برخی گربه‌ها و سگ‌های بالغ در صورتی که در تغذیه آنها مقادیر زیادی فراورده‌های لبنی استفاده شود موجب اسهال می‌شود.

مواد غذایی کپک زده یا فاسد: حاوی سموم متعددی هستند که می‌توانند باعث استفراغ و اسهال شوند و بر دیگر اندام‌های بدن تاثیرگذار باشند.

قارچ: حاوی مواد سمی است که میتواند بر روی سیستم‌های مختلف بدن تاثیر بگذارد و باعث شوک و در نتیجه منجر به مرگ شود.

پیاز و سیر (خام ، پخته و یا پودر): حاوی سولفیدها (مونو سولفیدها) و دی سولفیدها است که می تواند به سلول‌های قرمز خون صدمه بزند و منجر به کم خونی شود. در این مورد گربه‌ها بیشتر از سگ‌ها در معرض خطر و حساس‌تر هستند. سیر کمتر از پیاز سمی است (ولی برای گربه پیاز و سیر جزو موارد سمی به حساب می‌آیند).

خرمالو: دانه‌های خرمالو می‌توانند باعث انسداد روده‌ای و التهاب روده شود.

تخم مرغ خام: حاوی آنزیمی به نام آویدین است که باعث کاهش جذب بیوتین (ویتامین b) می‌شود. این امر می‌تواند منجر به مشکلات پوست و مو شود. تخم مرغ خام همچنین حاوی سالمونلا است.

گوشت خام: ممکن است حاوی باکتری‌هایی مانند سالمونلا و اشر شیا کولی (ای کولی) باشد که می‌تواند باعث استفراغ و اسهال شود.

برگ‌های ریواس: حاوی اگزالات‌ها است که می‌تواند بر روی سیستم گوارشی، عصبی، ادراری تاثیرگذار باشد.

نمک: اگر در مقادیر زیاد مصرف شود ممکن است منجر به عدم تعادل الکترولیتی شود.

مواد غذایی رشته‌ای و چسبناک و یا (نخ، ریسمان): که جسم خارجی نامیده میشود و می‌تواند سیستم گوارشی را درگیر کند. جسم خارجی در واقع هر جسمی است که در بدن باشد ولی منشا آن در بدن نباشد و عمدتا منجر به عفونت خارجی میشود.چگونه در خانه غذای گربه درست کنیم

غذاهای شیرین: می‌تواند منجر به چاقی، مشکلات دندانی، و احتمالا دیابت شود.

جدول غذایی (برای دام) (در مقدار زیاد و به دفعات): جداول غذایی از نظر مواد مغذی متعادل نیستند. و هرگز نباید بیشتر از ۱۰% از رژیم غذایی باشند. چربی‌ها و استخوانها باید از گوشت حذف شوند.

تنباکو: حاوی نیکوتین است که بر روی سیستم گوارشی و عصبی تاثیرگذار می‌باشد و می‌تواند موجب سریع شدن ضربان قلب، بی‌حالی، کما و مرگ شود.

مخمر خمیر: می‌تواند منجر به تولید گاز در دستگاه گوارش شود، و باعث درد و احتمالا پارگی در روده و معده شود.


Downloads-icon


وبسایت پت زیپDownloads-icon


Downloads-icon


وبسایت پت زیپDownloads-icon


https://petzip.irDownloads-icon


Downloads-icon


وبسایت پت زیپDownloads-icon


Downloads-icon


وبسایت پت زیپDownloads-icon


Downloads-icon


وبسایت پت زیپDownloads-icon


https://petzip.irDownloads-icon


Downloads-icon


وبسایت پت زیپDownloads-icon

بسیاری از افراد به نگهداری گربه در منزل علاقه دارند اما باید در مود طرز تهیه غذای گربه اطلاعات کافی داشته باشند تا برای این حیوان دوست داشتنی مشکلاتی را به وجود نیاورند.

مهم ترین روش نگهداری گربه در منزل، دادن غذای مناسب به این حیوان دوست داشتنی می باشد، غذای گربه باید کامل، متعادل و در حد نیاز بدنش باشد و اگر از سالم بودن برخی غذاها مطمئن نیستید ممکن است مشکلات زیادی را برای سلامتی گربه ایجاد کند، در ادامه مطلب شما را با دستور تهیه غذای گربه آشنا خواهیم کرد.

در طرز تهیه غذای گربه باید دقت کافی داشته باشید زیرا، ممکن است حتی برخی خوردنی ها به مرگ این حیوان محبوب منجر شود که در ادامه شما را با چند دستور تهیه غذای خانگی ارزان و مناسب آشنا می کنیم.

یک قاشق غذا خوری شیر خشک کم چرب را با کمی آب مخلوط کنید، سپس سه عدد تخم مرغ را به شیر خشک اضافه کنید و خوب هم بزنید و این مواد ترکیب شده را داخل ماهیتابه تفلون بریزید و روی حرارت پایین قرار دهید تا پخته شود و در آخر ترکیب را برگردانید سپس روی نصف سطح پخته شده دو قاشق غذا خوری پنیر و سبزیجات بریزید و حالا لبه دیگر را روی آن برگردانید، اجازه دهید غذا سرد شود و آن خرد کنید سپس در اختیار گربه قرار دهید و اضافه آن را در یخچال بگذارید.چگونه در خانه غذای گربه درست کنیم

در طرز تهیه غذای گربه، یک عدد مرغ کامل را بشویید سپس داخل یک قابلمه پر از آب، روی حرارت قرار دهید و حالا شش برگ کاهو، هشت عدد هویج، یک مشت لوبیا سبز و یک تکه گل کلم بروکلی را خرد کنید و به قابلمه اضافه کنید، در همین مرحله دو لیوان برنج را نیز به آن اضافه کرده و اجازه دهید مواد کاملا پخته شد تا زمانی که مرغ کاملا از استخوان جدا شود و سبزی ها نیز نرم شده باشد، سپس تمام استخوان های مرغ را از گوشت جدا کرده و ترکیب را به کمک چاقو و یا مخلوط کن به قطعات کوچکی در بیاورید و این قطعات را داخل نایلون بسته بندی و فریز کنید.

نصف لیوان گوشت مرغ را به همراه یک عدد هویج و دو لیوان برنج در یک قابلمه پر از آب بریزید و اجازه دهید مواد کاملا پخته شود سپس آب آن را خالی کنید و یک عدد کنسرو تن ماهی را به آن اضافه کنید و مواد را داخل مخلوط کن بریزید تا کاملا باهم ترکیب شوند و باقی مانده غذا را در نایلون بریزید و فریز کنید.

گربه حیواناتی گوشتخوار می باشند اما بعضی از آن ها به سبزیجات نیز علاقه دارند و گربه هایی که در منزل نگه داری می شوند به نسبت گربه های خیابانی به سبزیجات دسترسی ندارند به همین دلیل می توانید با اضافه کردن سبزی ها به غذای خانگی گربه نیاز آن را تامین کنید.

در طرز تهیه غذای گربه، یک عدد کدو سبز را به صورت درشت رنده کنید و با نصف لیوان جوانه گندم خرد شده ترکیب کنید سپس این ترکیب را داخل کاسه بریزید و روی آن را یک چهارم لیوان آب مرغ بپاشید، به منظور جذب گربه به مقدار نوک قاشق سنبل‌الطیب خردشده روی سالاد بریزید سپس بقیه سالاد را فریز کنید..

گاهی وقت ها لازم است با تهیه کردن یک غذای خانگی ویژه این حیوان دوست داشتنی را خوشحال کنید.

در طرز تهیه غذای گربه، یک عدد مرغ را کامل بپزید و آن را خرد کنید سپس سه عد هویج را رنده کنید و نصف لیوان نان سوخاری را نیز کاملا خرد کنید، گوشت، هویج، یک‌چهارم لیوان پنیر پارمسان، ۱/۴ لیوان شیر خشک، نان سوخاری خرد شده، ۱ عدد تخم مرغ و نصف قاشق چایخوری نمک را داخل یک کاسه بزرگ با هم مخلوط کنید سپس با دست کوفته هایی به اندازه توپ پینگ پونگ درست کنید، فر را روشن و دمای آن روی ۳۵۰ درجه فارنهایت تنظیم کنید، کوفته ها را داخل ماهیتابه کنار هم بچنید و بعد از زمان ۲۰ دقیقه که روی آن قهوه ای شد این غذای ویژه آماده است.

این غذا برای شیک خواران می باشد و مورد علاقه همه گربه ها است بنابراین، در طرز تهیه غذای گربه، یک فنجان مرغ پخته شده، ( آب پز و یا در مایکروویو بدون چربی طبخ شود ) یک چهار فنجان کلم بروکلی تازه بخارپز، یک چهار فنجان هویج تازه پوست کنده خردشده و بخار پز و یک دوم فنجان آب مرغ را باهم مخلوط کنید و بپزید، می توانید در این غذا از ماهی پخته شده و یا سبزیجات دیگر و یا انواع برنج ها نیز استفاده کنید این غذا را بعد از اینکه همه مواد با هم ترکیب شدند می توانید دراختیار گربه قرار دهید و اگر تمایل دارید به صورت فله نگه دارى کنید بگذارید در فریزر یخ بزند و در زمان استفاده غذا را گرم کنید .

در تهیه غذای گربه، یک پیمانه گوشت مرغ پخته شده را با نصف پیمانه هویج و کلم بروکلی پخته داخل میکسر قرار دهید سپس مقدار مناسبی آب مرغ به آن اضافه کنید و مواد را میکس کنید تا کاملا نرم و یکدست شود سوپ را گرم در اختیار گربه قرار دهید

مواد گفته شده در بالا، سلامتی گربه را به خطر می اندازد و نباید از این غذاها برای این حیوان دوست داشتنی استفاده کرد به یاد داشته باشید که غذاهایی را که تهیه می کنید دارای پروتئین زیادی باشند زیرا، گربه از گروه گوشت خواران می باشد و برای به دست آوردن آمینواسیدهای ضروری باید پروتئین زیادی استفاده کند، به منظور تهیه غذای گربه، فقط کافی است نیم ساعت از وقت تان را صرف غذای گربه کنید تا با موادی که در آشپزخانه وجود دارد غذایی خوشمزه ای برای گربه تهیه کنید.

نکته : بعد از مصرف هر غذا، اگر در گربه واکنش های آلرژیک مشاهده کردید و یا تداخل دارویی پیدا کرد حتما رژیم غذایی گربه را قطع کنید و سریعا با دام پزشک خود تماس گرفته و رژیم غذایی جدیدی را در خواست نمایید.

در این مقاله دستورهای متنوعی از طرز تهیه غذای گربه به شما عزیزان معرفی کردیم، اگر تمایل دارید برای گربه خود غذای خانگی تهیه کنید می توانید از این دستورها استفاده کنید تا گربه سالم تری داشته باشید.

منبع : آرگا


بهترین فیلم های آموزش نقاشی با مداد رو در یوتیوب رایگان ببین (فیلتر شکنت رو روشن کن)


برای دیدن شیک ترین و ارزون ترین پک های هدیه، همین حالا کلیک کن


ویدئوهای رایگان تزیین میوه و سالادهای مختلف رو در کانال “ایده های میا” ببین


ساخت وسایل خلاقانه با سبد های میوه بی استفاده


نحوه درست کردن خمیر هزارلا در خانه برای پخت شیرینی های معرکه



چطور در خانه ژل ضد عفونی کننده درست کنیم؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.چگونه در خانه غذای گربه درست کنیم

غذای گربه چیست؟
غذا، مهم ترین فاکتور در نگهداری از گربه ها است. گربه خوشحال گربه ایه که غذای کامل، متعادل، کافی، سالم و منطبق با نیازهای بدنش دریافت کنه.

غذای مناسب برای گربه
غذایی که مناسب گربه هاست باید شامل چند دسته مواد غذایی مورد نیاز بدنشون باشه. این مواد شامل پروتئین، کربوهیدرات، چربی، ویتامین ها و مواد معدنی هستن. البته باید توجه کنین که گربه ها برخلاف سگ ها که همه چیز خوارند، گوشتخوار اجباری هستن. اون ها از قدیم…

پت شاپ اینترنتی لولاک ، عرضه کننده غذا و لوازم حیوانات خانگی از جمله سگ،گربه،همستر،خرگوشمرغ مینا و….  می باشد. نکاتی چون “تضمین کیفیت کالا” ، “ارسال سریع” و “کنترل تاریخ مصرف” از فاکتور های اصلی پت شاپ لولاک می باشد. از مهم ترین محصولات لولاک شاپ می توان دردسته بندی سگ (غذای سگ (غذای خشک و غذای کنسروی سگ)،ظرف آب و غذای سگ،قلاده سگ،اسباب بازی،باکس حمل سگ،جای خواب و …) در دسته بندی گربه(غذای گربه،خاک و ظرف خاک گربه،ظرف غذای گربه،اسباب بازی،اسکرچر،باکس حمل و جای خواب گربه) در دسته بندی پرنده(غذای پرنده و اسباب بازی پرنده)نام برد. لولاک برای در اختیار قراردادن اطلاعات کاربردی برای شما عزیزان مجله تخصصی حیوانات خانگی (لولاک مگ) رو ایجاد کرده که میتونید از اون استفاده کنید.

چگونه در خانه غذای گربه درست کنیم
چگونه در خانه غذای گربه درست کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *