چگونه ذهن برتر داشته باشیم

 
helpkade
چگونه ذهن برتر داشته باشیم
چگونه ذهن برتر داشته باشیم

گیسوم سامانۀ سفارش و پیگیری تهیۀ کتابه. شما سفارش میدین و ما اگر کتاب رو داشتیم یا تونستیم پیدا کنیم، شرایط خرید کتاب رو براتون فراهم می‌کنیم.

مطالعه شریف بیش از 10 سال است جدیدترین آموزش ها در کلاس جهانی را به شکل کاملا بومی، کاربردی با متد فانتوم در اختیار علاقه مندان قرار میدهد.

راهنمای خرید از مطالعه شریف

پرفروش ترین محصولات

چگونه ذهن برتر داشته باشیم

تهران، درب شمالی دانشگاه صنعتی شریف،خ قاسمی، تقاطع بلوار اکبری، پلاک 30 طبقه 3

021-66064000

021-40663100

info [at] motalesharif [dot] com

ما را دنبال کنید …

برای دانلود قانونی کتاب صوتی چگونه حافظه برتر داشته باشیم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان دانلود کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی چگونه حافظه برتر داشته باشیم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان دانلود کنید.

کتاب صوتی چگونه حافظه برتر داشته باشیم اثر روبرت توکه، اصول به خاطرسپاری و راه‌های حفظ و نگهداری سیستم مغزی که باید برای دریافت و حفظ مسائل در دراز مدت به کار برده شود را تشریح کرده است. این کتاب توسط ساعد زمان‌ ترجمه‌ شده و با صدای گویا و دل‌نشین اکرم پریمون ارائه شده است.

کتاب صوتی چگونه حافظه برتر داشته باشیم، راهنمایی‌ عملی‌ است‌ که‌ به‌ شما امکان‌ می‌دهد حافظه‌ای‌ قوی‌، سریع‌ و مطمئن‌ را در خود به‌ وجود آورید و آن‌ را حفظ‌ کنید. جنبه فیزیولوژیکی‌ عملکرد و تربیت‌ حافظه‌ در این‌ کتاب‌ به‌ شکل‌ گسترده‌ای‌ مورد بررسی‌ قرار گرفته‌ و روبرت توکه (Robert Tocquet) تاثیر برخی‌ مواد غذایی غنی از فسفر، منیزیم و کلسیم، برخی ویتامین‌ها و اسید گلوتامیک را بر عملکرد حافظه‌ مطرح‌ ساخته‌ است‌. علاوه بر آن، گروهی از تمرینات تنفسی ویونیزاسیون منفی هوا که توانایی تمرکز، قدرت یادگیری و مقاومت در برابر خستگی را افزایش می‌دهد و سرانجام یک رشته داروهای شیمیایی و گیاهی که در صورت بروز ضعف حافظه تجویز می‌شود، مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرد.

این کتاب توصیه‌هایی در اختیار خوانندگان قرار داده است که نه تنها برای بازیابی حافظه بلکه برای رشد این استعداد و توانایی با ارزش که متاسفانه در اکثر مواقع به خوبی کار نمی‌کند، می‌تواند موثر واقع شود. نویسنده معتقد است مطالعه‌ این کتاب برای تمام افرادی که در زندگی روزمره از حافظه خود شکایت دارند، مفید است. این افراد معمولا دارای حالات فراموشی گاهی سبک و گاهی عمیق‌اند. همچنین راهکارهایی در اختیار دانش‌آموزانی که برای موفقیت در آزمون‌ها نیازمند حافظه قوی، انعطاف‌پذیر و سریع هستند، قرار داده است.

چگونه ذهن برتر داشته باشیم

یکی از نکات اساسی و اصلی کتاب چگونه حافظه برتر داشته باشیم این است که چگونه می‌توان حافظه و توجه را از طریق تمرینات روانشناسی مناسب تقویت کرد و ضمیر ناخودآگاه را در خدمت حافظه به کار گرفت. این موضوع در انتهای کتاب آورده شده است که با توضیح رشته تمرینات سرگرم‌کننده باعث تقویت خارق‌العاده حافظه می‌شود. به دنبال آن چند روش حفظ کردن و آموزش تقویت حافظه کودکان مطرح شده است.

برای دانلود کتاب صوتی چگونه حافظه برتر داشته باشیم و دسترسی قانونی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

ارسال کتابراه به دوستان از طریق پیامک یا ایمیل

اشتراک در تلگرام

اشتراک در توییتر

اشتراک در فیسبوک

اشتراک در واتس آپ

اشتراک در لینکداین

اشتراک در گوگل پلاس

کتابراه مرجع قانونی دانلود کتاب الکترونیکی و دانلود کتاب صوتی است که امکان دسترسی به هزاران کتاب، رمان، مجله و کتاب صوتی و همچنین خرید کتاب الکترونیک از طریق موبایل تبلت و رایانه برای شما فراهم می‌کند. شما با استفاده از کتابراه همیشه و همه جا به کتاب‌ها و کتابخانه خود دسترسی دارید و می‌توانید به سادگی از هر فرصتی برای مطالعه استفاده کنید. در کتابراه برای همه سلیقه‌ها از داستان، رمان و شعر تا روانشناسی، تاریخی، علمی، موفقیت و… کتاب‌هایی پیدا می شود. همچنین در کتابراه هزاران کتاب رایگان نیز قابل دانلود است. اپلیکیشن کتابخوان کتابراه برای اندروید، IOS و ویندوز در دسترس است.


MP3Downloads-icon

 

If you have problem to read Farsi words, please click on View >Encoding> Unicode-utf-8

كليه حقوق محفوظ است، استفاده از مطالب با ذكر منبع بلامانع است  

Email: info@sababook.com 

چگونه ذهن برتر داشته باشیم

 

نسخه
الکترونیک
کتاب صوتی چگونه حافظه برتر داشته باشیم
به همراه
هزاران کتاب دیگر از طریق اپلیکیشن رایگان فیدیبو در دسترس است. همین حالا
دانلود کنید

نسخه نمونه کتاب صوتی چگونه حافظه برتر داشته باشیم را رایگان
بشنوید

داشتن حافظه خوب تا حد زیادی به ما کمک می‌کند تا در موقعیت‌های مختلف زندگی موفق عمل کنیم. در واقع حافظه انسان می‌تواند در تمام ابعاد و جنبه‌های زندگی او تاثیرگذار عمل کند؛ اما اینکه چطور و از چه روش‌هایی حافظه خود را بهبود ببخشیم یا شناخت مواردی که باعث کم شدن قدرت حافظه می‌شوند نکات بسیار مهمی است که باید به آن توجه کرد.

دکتر روبرت توکه در کتاب صوتی چگونه حافظه برتر داشته باشیم روش‌هایی جامع و اطلاعاتی کامل و مفید برای داشتن ذهنی قدرتمند و حافظه‌ای موثر و مطمئن را به زبان ساده بیان می‌کند.

چگونه ذهن برتر داشته باشیم

کتاب «چگونه حافظه برتر داشته باشیم» نوشته پروفسور «روبرت توکه» است که با ارائه راهکارها و روش‌هایی عملی به افراد کمک می‌کند تا حافظه قوی و برتری در خود به وجود بیاورند. نکته‌ی مهم درباره‌ی کتاب حاضر این است که روبرت توکه سعی کرده در این کتاب جنبه فیزیولوژیکی عملکرد و تربیت حافظه را بررسی کند. او همچنین موضوع مهم تاثیر مواد معدنی و ویتامین‌ها بر عملکرد حافظه را مطرح می‌کند. در این کتاب توکه توضیح می‌دهد که بعضی از مواد غذایی که دارای فسفر، منیزیم و کلسیم و بعضی ویتامین‌ها هستند چه تاثیری بر حافظه دارد.

 در واقع همه‌ی افراد در جامعه برای کارایی و موفقیت در زندگی نیاز به یک حافظه هوشمند فعال و زنده دارند. توکه در ابتدای کتاب به تعریف حافظه و عملکرد آن می‌پردازد. او توضیح می‌دهد که انسان بدون قدرت ضبط و حفظ دانسته‌ها و به یادآوردن آن در زمان مناسب هیچ‌گونه سودی نخواهد شد. این کتاب در 13 بخش اصلی تدوین ‌شده که بخش‌هایی از آن مفاهیم روانشناسانه و بخش‌هایی هم جنبه‌های فیزیولوژیک حافظه را بررسی می‌کند که در کنار هم بهبود حافظه را تضمین می‌کند.

 توکه در این کتاب می‌گوید که چطور می‌توان حافظه و تمرکز را از طریق تمرینات روانشناسی تقویت کرد. او راهکارهایی را ارائه می‌دهد که در آن‌ها می‌توان ضمیر ناخودآگاه را در خدمت حافظه به کار گرفت. تمرین‌های سرگرم‌کننده، چند روش حفظ کردن و آموزش تقویت حافظه کودکان نیز در کتاب صوتی چگونه حافظه برتر داشته باشیم نیز ارائه شده است.

توصیه‌هایی که توکه در این کتاب ارائه کرده است نه تنها برای بازیابی حافظه که برای قوی شدن و پرورش استعداد حافظه موثر واقع خواهد شد.

توکه می‌گوید: «این کتاب را به تمام افرادی که در زندگی روزمره از حافظه خود شکایت دارند پیشنهاد می‌کنم. ولی من آن را خصوصا به تعداد بیشماری از محصلین که برای موفقیت درآزمونها باید دارای حافظه‌ای قوی، انعطاف‌پذیر و سریع باشند و همچنین والدینی که می‌توانند با استفاده از رهنمودهای این کتاب سهم بیشتری در موفقیت فرزندان خود داشته باشند هدیه می‌کنم»

نسخه چاپی کتاب چگونه حافظه برتر داشته باشیم را انتشارات ققنوس با ترجمه‌ی ساعد زمان در 296 صفحه منتشر کرده است. کتاب صوتی چگونه حافظه برتر داشته باشیم در 8 ساعت و 16 دقیقه با خوانش اکرم پریمون از سوی آوانامه دانش‌گستر منتشر شده است.

پیشگفتار

فصل اول: حافظه چیست؟

فصل دوم: بیماری‌های حافظه

فصل سوم: حافظه‌ای قدرتمند

فصل چهارم: بهداشت حافظه این است

فصل پنجم: ویتامین‌هایی برای تقویت کارهای فکری و حافظه

فصل ششم: درمان پزشکی یاد زدودگیها

فصل هفتم: داروها و مخدرهای مغزی و خطرات آن‌ها

فصل هشتم: تمرینات تنفسی و یونیزاسیون منفی هوا

فصل نهم: اصول اساسی پرورش حافظه

فصل دهم: حافظه و ایجاد تمرکز حواس

فصل یازدهم: ضمیر ناخودآگاه در خدمت حافظه

فصل دوازدهم: چند روش برای به خاطر سپردن

فصل سیزدهم: توصیه‌هایی برای والدین

پرفسور روبرت توکه استاد علوم طبیعی در سال 1898 در فرانسه متولد شد. او در رشته‌های فیزیک، شیمی تغذیه و فراروانشناسی تدریس و مطالعه داشته است و تا امروز بیش از 50 عنوان کتاب در زمینه‌های پزشکی و روانشناسی نوشته است. کتاب‌های او در سراسر جهان مشهور است و به چندین زبان ترجمه شده‌اند. کتاب‌هایی که توکه در زمینه‌ی بهبود کارآیی ذهن و حافظه نوشته به افراد زیادی در جهان کمک کرده تا حافظه خود را تقویت کنند.

از جوایز علمی روبرت توکه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

-دریافت جایزه بین‌المللی «اسکاتسمن» در سال ۱۹۹۹.

دریافت جایزه «دانون» از مؤسسه مطالعات روانشناسی فرانسه.

انتخاب یکی از کتاب‌هایش توسط هيأت ژوری «لاژوا دولیور».

دریافت مدال «ورميل» (هنر، علوم و ادبیات).

حافظه نوعی فعالیت ذهنی است که به ما امکان می‌دهد حالات خودآگاهی از قبیل لذات، دردها، تمایلات، خواسته‌ها، احساسات، در چینی‌جاهای حسی، اندیشه‌ها و قضاوت‌ها را حفظ کرده و آن‌ها را مجددأ در ذهن خویش باز یابیم. حافظه امکان بازشناسی و مراجعه به گذشته را به ما می‌دهد اصطلاحی که «مارسل پروست»، در مورد حافظه بکار می‌برد این است: این مکانیسم به ما اجازه می‌دهد تا «زمان از دست رفته» را مجددا بازیابیم. از حافظه می‌توان به صور مختلفی که اشکال اصلی آن عبارت‌اند از: با حافظه بینایی، حافظه شنوایی، حافظه حرکتی، حافظه لامسه، حافظه چشایی و برپایی است، استفاده کرد.

حافظه بینایی: رایج‌ترین نوع حافظه بوده و خصوصا در نقاشان رشد زیادی دارد. این نوع حافظه تصاویری را که می‌بینیم، اماکنی را که از آن‌ها عبور کرده‌ایم و صورت‌هایی را که به آن‌ها برخورد داشته‌ایم ضبط می‌کند؛ که در یک‌کلام، این نوع حافظه به ما امکان می‌دهد تا تمام نکاتی را که از طریق دیدن برایمان مطرح شده‌اند ضبط کنیم. حافظه بینایی شکلی که خاطره‌ای را ایجاد می‌کند، می‌بیند، قطعه شعری را که قبلا خوانده شده دوباره تکرار می‌کند و صفحه‌ای از نت موسیقی را که شخص از حفظ دارد، می‌خواند.

حافظه شنوایی: بیشتر در موسیقیدانان رشد کرده و از طریق غالب شدن تصاویر شنوایی عمل می‌کند. در این نوع حافظه، صدای شخصی را که به او فکر می‌کنیم، می‌شنویم. هنگامی که یک مکالمه را یادآوری می‌کنیم، صحبت‌های مخاطب را به خاطر می‌آوریم و زمانی که می‌خواهیم درسی را به خاطر بیاوریم، صدای خود را می‌شنویم.

دیوید آلن

کوین هرسلی

اکهارت تول

دارن هاردی

چارلز دوهیگ

چگونه ذهن برتر داشته باشیم

برایان تریسی

دارن هاردی

جیم ران

دبی فورد

دیل کارنگی

اس. جی. اسکات

مهدی آذر یزدی

بزرگ علوی

دان ناردو

فیودور داستایوسکی

پائولو کوئیلو

آلن دوباتن

جرج ارول

میچ البوم

نازی صفوی

علی شریعتی

دانالی توماس، هنری توماس

عباس معروفی‌

عباس معروفی‌

نام کتاب، نویسنده، مترجم، ناشر یا هر واژه مورد نظرتان را
بنویسید

iOS

اندروید

ویندوز




https://fidibo.com/book/84010

کتاب مورد نظرتان را درخواست کنید تا در صورت امکان آن را به فروشگاه اضافه کنیم.

بی شک توانمندی ذهنی و سرآمدی قدرت یادگیر و حافظه آرزوی هر انسانی است چرا که در دنیای علم محور امروز آنکه داناتر است، تواناتر است و آنکه راه دانایی را بداند می تواند با اراده و پشتکار سعادت خویش را تضمین کند.

افراد موفق کسانی هستند که راه های کارآمد سازی ذهن خویش را یافته و با پشتکار به اجرا گذاشته اند تا با ذهنی برتر در پهنه عصر انفجار اطلاعات، پله های ترقی را باسرعت طی کرده و مفهوم موفقیت را برای خویشتن تحقق عینی بخشند .

چگونه ذهن برتر داشته باشیم

برخی از افراد بر این گمان اند که ذهن برتر از آن عده ای خاص و امری وراثتی است اگر چه وراثت در این مسئله تاثیر گذار است اما قابلیت های ذهنی در همه افراد قابل ارتقاء است به حدی که می توان از آن به اعجاز ذهن تعبیر کرد .

کتاب حاضر مجموعه ای است از روش ها و تکنیک هایی بسیار کاربردی که جهت ارتقای توانایی های ذهنی شما ارائه است. موضوعاتی که در این کتاب بیان شده است هر یک شاخه ای تخصصی از علوم روانشناسی و تربیتی است که در کنار هم و بدور از مباحث تئوری و تخصصی گرد آوری شده تا مخاطب برای رفع نیاز خویش به جای مراجعه به چند کتاب با مطالعه یک کتاب و عمل نمودن به مباحث کاربردی آن عملا به هدف متعالی خود که همانا داشتن ذهنی برتر است نائل آید و در هر شغل وحرفه ای بتواند از آن بهره برد و با ذهنی برتر در عرصه فعالیت خود توانمندتر ظاهر شود.

نویسنده چگونه ذهن برتر داشته باشیم؟ بیان می کند که با خواندن این کتاب با آرامشی که از تن آرامی بدست می آورید به سراغ کسب علم و دانش رفته و با فراخی حوزه دید ، تند خوانی را ابزار یادگیری بدون فراموشی نموده و با یک برنامه ریزی موفق به اهداف خود جامه عمل بپوشانید ، با انجام تمرینات تقویت حافظه ، حافظه خویش را تقویت نموده و با رعایت رژیم غذایی مناسب قدرت آن را افزایش دهید .می آموزید که چگونه با تکنیک های محاسباتی محاسبات بزرگ را در چند ثانیه و در فضای ذهن خود انجام داده و با این کار روز به روز بر قدرت ذهنی خود بیافزایید ، یادگیری زبان های خارجی دیگر یک امر دشوار نخواهد بود چرا که هر کاری راهی دارد و شما این راه را می آموزید افزون بر اینکه ده ها مطلب خواندنی دیگر در راستای تقویت حافظه و افزایش توان ذهنی با محوریت تکنیک های کاربردی و بدور از مباحث تئوریک به شما کمک خواهد کرد تا ذهنی برتر داشته باشید .

مطالب این کتاب به گونه ای است که اختصاص به سطح خاصی از تحصیلات و یا رده سنی معینی ندارد ، هر فردی با هر سن و سالی ، با هر سطحی از تحصیلات از ابتدایی تا عالی و با هر شغل و حرفه ای می تواند از آن بهره برد و با ذهنی برتر در عرصه فعالیت خود توانمندتر ظاهر شود.

پر واضح است که مطالب این نوشتار در صورت برای شما کارآمد است که به غیر از مطالعه دقیق آن تمرینات آن را نیز انجام دهید زیرا بدون عمل  به آن ها نتیجه محسوسی بدست نخواهد داد ، پس برای دستیابی به هدف باید به تمرینات ارائه شده را با جدیت عمل نمود.

کتاب حاضر به تالیف مهدی امینی در 207 صفحه توسط انتشارات ملینا منتشر شده است .در این كتاب به زبانی ساده و علمی مجموعه‏ای از قواعد و فنون تقویت ذهن و راههای رسیدن به موفقیت بیان شده است. برای شناسایی توانایی‏ها و ظرفیت‏های ذهن و تقویت حافظه تمرین‏ها و تكنیک‏های عملیاتی مفیدی معرفی شده است. این تكنیک‏ها عموماً پیرامون تندخوانی، عبارت‏خوانی، حفظ مطالب، الگوهای یادآوری، برنامه‏ریزی و سیستم‏های تداعی مطالب می‏باشد. قواعد معرفی شده برای كسانی كه دغدغه موفقیت در امتحانات و یادآوری مطالب را دارند از كارآیی برخوردار است و می‏توان براساس این قواعد برنامه‏ریزی مناسبی برای یادگیری دروس مختلف و حفظ آنها انجام داد.

تنظیم و فرآوری:مریم تجریشیمرکز مشاوره         

مرکز مشاوره         

نویسنده:مهدی امینی

ناشر:ملینا

تبیان، دستیار هوشمند زندگی

پل های ارتباطی

بلوار کشاورز،خیابان نادری،نبش حجت دوست،پلاک 12

public@tebyan.com

02181200000

دسترسی سریع

محصولات و خدمات

اشتراک در خبرنامه

کلیه حقوق این سایت مربوط به موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان می‌باشد.

کتاب «چگونه حافظه برتر داشته باشیم»، نوشته پروفسور «روبرت توکه» است که به ‌صورت کاربردی و فراگیر، راه‌های افزایش قدرت حافظه را معرفی می‌کند.
خلاصه کتاب چگونه حافظه برتر داشته باشیم:
این کتاب در چهارده بخش تدوین ‌شده که روش جامعی برای بهبود عملکرد حافظه در اختیار مخاطب قرار می‌دهد. روبرت توکه، نویسنده کتاب در بخش اول در تعریف حافظه می‌گوید:
«حافظه نوعی فعالیت ذهنی است که به ما امکان می‌دهد حالات خودآگاهی از قبیل لذات، دردها، تمایلات، خواسته‌ها، احساسات، دریافت‌های حسی، اندیشه‌ها و قضاوت‌ها را نگاه داشته و آن‌ها دوباره در…
(بیشتر بخوانید)

کتاب «چگونه حافظه برتر داشته باشیم»، نوشته پروفسور «روبرت توکه» است که به ‌صورت کاربردی و فراگیر، راه‌های افزایش قدرت حافظه را معرفی می‌کند.

این کتاب در چهارده بخش تدوین ‌شده که روش جامعی برای بهبود عملکرد حافظه در اختیار مخاطب قرار می‌دهد. روبرت توکه، نویسنده کتاب در بخش اول در تعریف حافظه می‌گوید: «حافظه نوعی فعالیت ذهنی است که به ما امکان می‌دهد حالات خودآگاهی از قبیل لذات، دردها، تمایلات، خواسته‌ها، احساسات، دریافت‌های حسی، اندیشه‌ها و قضاوت‌ها را نگاه داشته و آن‌ها دوباره در ذهن خویش بازیابیم. حافظه امکان بازشناسی و مراجعه به گذشته را به ما می‌دهد.» سپس به معرفی انواع حافظه می‌پردازد و شیوه کارکرد هر یک را تشریح می‌کند. شناخت چگونگی این فرایند به ما برای بهبود عملکرد، کمک شایانی خواهد کرد. در بخش بعدی موانعی که ذهن برای حفظ و بازیابی اطلاعات در خود دارد را معرفی می‌کند و بیماری‌هایی که کار آیی حافظه را مختل می‌کند برمی‌شمرد. پس‌ازاین مرحله ویژگی‌های یک حافظه توانمند را با ذکر مثال‌هایی بیان می‌کند و سپس به تعریف بهداشت حافظه می‌پردازد. در بخش بعدی ویتامین‌های لازم برای تقویت کار‌آیی عملکرد مغز را نام می‌برد و منابعی که می‌توان این مواد موردنیاز را از آن تامین کرد نام می‌برد. در این بخش، نویسنده رژیم‌های غذایی مناسب برای تقویت حافظه را معرفی می‌کند. بخشی دیگر از این کتاب صوتی به درمان‌های پزشکی و دارویی حافظه ناکارآمد اختصاص دارد که می‌تواند در موارد حاد، یاری‌رسان باشد. در فصل‌های بعدی کتاب به ‌طور ویژه داروهای زیان‌آور برای سلامت ذهن و مخدرهای مغزی، به‌صورت کاملا تفکیک ‌شده توضیح داده می‌شود و تکنیک‌هایی برای تنفس بهتر و یونیزاسیون منفی هوا معرفی می‌شود که علی‌رغم سادگی، تاثیر بسیار زیادی بر عملکرد حافظه‌ دارند. پس‌ازاین مرحله، اصول اساسی پرورش حافظه و ایجاد تمرکز حواس مطرح می‌شود. در این دو بخش درمی‌یابیم که با بهبود عملکرد حافظه، سایر امکانات ذهنی ما نظیر تمرکز، قوه تشخیص و منطق نیز رشد پیدا می‌کند، زیرا به‌طورکلی فعالیت‌های مختلف ذهنی، از ساختاری مشابه تشکیل ‌شده‌اند و علاوه بر این مسئله باید گفت که فرآیندهای مختلف ذهن انسان، همگی به شکلی عجیب به یکدیگر وابستگی دارند و با تقویت یکی از این قوا، دیگر کارکردهای ذهن نیز، بهبود می‌یابند. در فصل یازدهم کتاب، پروفسور توکه راهکارهایی جالب برای به خدمت گرفتن ضمیر ناخودآگاه برای حافظه ما ارائه می‌دهد که باعث می‌شود، ما درنهایت بتوانیم حتی به بخش‌های ناشناخته ذهن خود، در صورت نیاز دسترسی داشته باشیم. ذهنی که حافظه برتر دارد، توانایی واکاوی و بیرون کشیدن اطلاعات از ناخودآگاه خود را نیز پیدا می‌کند و این فصل از کتاب، به ‌تفصیل، این توانایی را تشریح می‌کند. فصل دوازدهم به معرفی چند تکنیک ساده و سرگرم‌کننده روان‌شناختی، برای به خاطر سپردن اطلاعات می‌پردازد؛ تکنیک‌هایی جالب که تاثیری شگفت‌آور دارند و در بخش بعدی به والدین توصیه‌هایی برای کار آیی بهتر ذهن کودکانشان دارد. بدون شک، آمادگی و پرورش ذهن، در دوران کودکی از طریق والدین و به کار بستن تمامی جنبه‌های تقویت حافظه، بی‌هیچ اغراق، از هر کودکی در آینده، فردی با حافظه‌ای عالی خواهد ساخت. و درنهایت پس از طی تمامی این مراحل فصل چهاردهم و پایانی کتاب به جمع‌بندی مطالب می‌پردازد و به این سوال پاسخ می‌دهد که: حالا که تمامی راه‌ها و چالش‌ها را شناختیم، چگونه حافظه‌ای خارق‌العاده در خود به وجود بیاوریم؟

کتاب چگونه حافظه برتر داشته باشیم، کتابی در شاخه پزشکی، علم تغذیه، روانشناسی و علوم تربیتی به‌حساب می‌آید و در مقایسه با بیشتر کتاب‌های مشابه که معمولا تنها از یک بعد تخصصی، موضوع را بررسی می‌کنند، دارای امتیاز ویژه‌ای است. کتابی جامع و کامل درباره حافظه است، یعنی هم از جنبه تئوری و هم کاربردی، به تمام ابعاد موضوع پرداخته. بخش‌هایی از کتاب به بیان مفاهیم روانشناسانه و بخش‌هایی به جنبه‌های فیزیولوژیک حافظه پرداخته که در کنار هم قرار گرفتن آن‌ها، امکان موفقیت در بهبود حافظه را تضمین می‌کند. باید پذیرفت که زندگی در عصر مدرن و سیطره ماشین‌ها بر زندگی انسان، ذهن و جسم ما را تا حد قابل‌توجهی تنبل‌تر از قبل کرده که این پدیده با انفجار اطلاعات در این عصر هم‌خوانی ندارد. سبک زندگی جدید ما ایجاب می‌کند که روزانه، در مواجهه با سیلی از اطلاعات و داده‌ها قرار بگیریم که صدالبته به بسیاری از آن‌ها هم نیازمندیم. انسانی با حافظه کارآمد یا در سطحی بهتر، حافظه‌ای خارق‌العاده، با این حجم از اطلاعات که به خاطر می‌سپارد، قدرت غیرقابل وصفی پیدا خواهد کرد که می‌تواند عرصه‌هایی جدید را درنوردد. روبرت توکه در مقدمه کتاب می‌نویسد: «در زندگی روزمره، ابزار شناخت، عملکرد و درنتیجه عناصر ارزشمند شخصیت ما، به حافظه متکی است. به‌ عنوان‌ مثال می‌توان از گسترش و افزایش دانسته‌ها، مهارت‌ها، قدرت استدلال، غنا و تنوع حالات، سرعت انتقال، زمینه‌های تصمیم‌گیری و قابلیت تطبیق با شرایط مختلف نام برد. به‌طور یقین در آزمون‌ها و امتحاناتی که معمولا برای موفقیت در آن‌ها به حفظ کردن یک دایره‌المعارف واقعی نیاز است و درزمینه آموزش، ادبیات، سیاست، صنعت و کلیه اموری که دانسته‌های قبلی در آن‌ها نقش هدایت‌کننده‌ای، برای آینده دارد، حافظه جایگاهی فراتر از تصور دارد». با نگاهی دقیق‌تر به این موضوع درمی‌یابیم که داشتن حافظه خوب تا چه میزان در موفقیت شغلی، تحصیلی و به عبارتی در تمام ابعاد زندگی ما تاثیرگذار است. کتاب، علی‌رغم بیان مطالب تخصصی و علمی، به زبانی کاملا ساده نوشته‌ شده و برای تمامی افراد، مناسب است و درواقع خود نویسنده نیز در پیشگفتار، خواندن این کتاب را به همه توصیه کرده است: «مطالعه این کتاب را به تمام افرادی که در زندگی روزمره از حافظه خود شکایت دارند پیشنهاد می‌کنم ولی من آن را خصوصا به تعداد بی‌شماری از محصلین که برای موفقیت در آزمون‌ها باید دارای حافظه‌ای قوی، انعطاف‌پذیر و سریع باشند و همچنین والدینی که می‌توانند با استفاده از رهنمودهای این کتاب سهم بیشتری در موفقیت فرزندان خود داشته باشند هدیه می‌کنم». افتخارات:   • دریافت جایزه بین‌المللی اسکاتسمن در سال 1964   • دریافت جایزه دانون از موسسه مطالعات روانشناسی فرانسه   • دریافت مدال ورمیل

چگونه ذهن برتر داشته باشیم

روبرت توکه استاد علوم طبیعی، فیزیک، شیمی، تغذیه و همچنین شاخه‌ای به نام فراروانشناسی، متولد 1898 در فرانسه و درگذشته در سال 1993 است. او مولف بیش از پنجاه کتاب در شاخه‌های مختلف علمی ازجمله سلامت، بهبود کار آیی ذهن و حافظه، زیبایی، تغذیه و… است که برخی از آن‌ها به بیش از ده ‌زبان مختلف ترجمه ‌شده و جوایز بسیاری نیز دریافت کرده است.

ساعد زمان متولد 1334 بوده و در سال 1373 درگذشته است. وی در طول عمر نه‌چندان بلند خود ده‌ها جلد کتاب ارزشمند و کاربردی در موضوعات روانشناسی، موفقیت، تغذیه و سلامت، گیاهان دارویی و پزشکی، از زبان فرانسه به فارسی ترجمه کرد و یکی از بنیان‌گذاران ترجمه کتاب‌هایی از این‌ دست بود.

کتاب بسیار فرا تر از عنوان آن هست
گوینده عالی و کتاب غنی و نویسنده به موضوع مسلط هست د کنار اینکه نگاه نقاد و منطقی به مسائل دارد‌.

نوار به شما کمک میکند که همیشه و همه جا با گوش دادن به کتاب صوتی، یاد بگیرید، شگفت زده بشوید و از وقت خود بهترین استفاده را ببرید.

با نصب اپلیکیشن نوار همیشه و همه جا کتابخانه تان با شماست .

چگونه ذهن برتر داشته باشیم
چگونه ذهن برتر داشته باشیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *