چگونه رابطه برقرار کنیم تا حامله شویم

 
helpkade
چگونه رابطه برقرار کنیم تا حامله شویم
چگونه رابطه برقرار کنیم تا حامله شویم

برای بچه دار شدن چه باید کرد

 

به نظر میرسد که برخی از زوج ها تنها با صحبت کردن درباره حامله شدن، میتوانند بچه دار شوند. ولی خيلي های ديگر باید به اندازه کافی صبر داشته باشند و قدری هم خوش شانس باشند تا بتوانند باردار شوند. چنانچه نمی دانید چگونه باید باردار شوید، با همان شیوه قدیمی آغاز کنید. در این مقاله هر آنچه که لازم است بدانید را در اختیارتان می گذاریم.

 

چنانچه شما هم جزء این دسته از اشخاص هستید و میخواهید که هر چه سریعتر صاحب فرزند شوید، این نکته ها که در این بخش آورده ایم به شما کمک می کنند که درصد باروری تان را افزایش دهید و سریعتر باردار شوید.

چگونه رابطه برقرار کنیم تا حامله شویم

 

چگونه بچه دار شویم

 

چنانچه فیزیک مناسبی برای حاملگی داشته باشد به احتمال زیاد شما حاملگی موفقی خواهید داشت. باید بدانید آیا فیزیک بدن شما مطلوب بارداری هست یا خیر؟!( یاد بگیرید چه تغییراتی در این راستا به شما کمک خواهد کرد.( یک برنامه ی چکآپ قبلی با دکتر یا ماما. میتواند موثر باشد. امکان دارد قادر به گرفتن وقت از ماما یا حل مشکلات بهداشتی به طورسریع نشوید ولی برداشتن این قدم ها در اسرع وقت به حاملگی سریع کمک خواهد کرد.

 

بارداری می تواند به گذشته ی ژنتیکی و تاریخچه ی قومی بستگی داشته باشد به این منظور پزشک از شما ازمایش غربالگری خواهد گرفت تا شاید که شما و یا همسرتان بیماری های ارثی مثل فیبروز کیستیک- بیماری سلول داس و بیماری های ديگر به ارث نبرده باشید. انجام این ازمایش ها احتیاج به بزاق دهان یا نمونه خون هر کدام از شما دارد که می تواند تنها راه مطمئن و مهم برای کمک به اطمینان داشتن یک فرزند سالم باشد که شما می توانید انجام دهید و البته از این لحاظ تحت پوشش بیمه سلامت هستید.

 

 

چنانچه از روش های جلوگیری از بارداری مثل کاندوم یا استفاده می­کنید، تمام کاری که باید انجام دهید این است که استفاده از آنرا متوقف کنید و درصورتی که چرخه قاعدگیتان مرتب است باید امادگی حامله شدن را داشته باشید. درصورتی که از قرص ضد حاملگی، برچسب یا g استفاده کرده باشید، امکان دارد این فرآیند قدری بیشتر طول بکشد.

 

برای قطع مصرف قرص ها نیازی نیست تا پایان چرخه قاعدگیتان منتظر بمانید و قاعدگیتان احتمالاً تا چند روز بعد از قطع آن ها شروع می­شود. در بعضی زنان شروع دوباره تخمك گذاری امکان دارد تا یک ماه هم طول بکشد ولی این مسأله کاملا طبیعی است.

 

اگر از امپول ضد بارداری استفاده کرده اید ، امکان دارد این زمان طولانی‌تر هم باشد. بعد از گذشت یک سال، 85 درصد از زنانی که تصمیم دارند باردار شوند، می­توانند باردار شوند. شانس حامله شدن در کم تر از یک ماه بدون هیچ شیوه جلوگیری حدوداً 30 درصد است.

 

چگونه بچه دار شویم به زبان ساده

 

پیش ترها زنان متمرکزتر بودند و همه چیز را پیرامون قاعدگی شان می دانستند – زمان دقیق آغاز قاعدگی، زمان پایان آن و زمان تخمك گذاری. اکنون که بسياري از زنان از روش های جلوگیری از بارداری استفاده می کنند، متوجه چرخه طبیعی قاعدگی شان نیستند. پزشکان توصیه می کنند روزهای بین دوره های قاعدگی تان را بشمارید.( از اولین روز قاعدگی تان در یک ماه و آغاز قاعدگی بعدی تان را بشمارید؛ اپلیکیشن هایی هم وجود دارند که در این کار به شما کمک می کنند.)

 

تخمك گذاری معمولاً در حدود ۱۴ روز پیش از آخرین روز چرخه قاعدگی رخ می دهد( روزی پیش از شروع پریودی). بنابراین، اگر یک چرخه مرتب ۲۸ روزه دارید، تخمك گذاری شما احتمالا در روز ۱۴ رخ می دهد. در روزهای منجر به تخمک گذاری شما در بالاترین شرایط باروری قرار دارید.

 

برای کمک به تعيين دقیق زمان تخمك گذاری، بعضی متخصصین توصیه می کنند دمای پایه بدن تان را در یک دوره چند ماهه یادداشت کنید. یادداشت کردن دمای پایه بدن( BBT) قدری زحمت دارد:هرروز صبح به محض بیدار شدن از خواب با یک دماسنج پایه مخصوص دمای تان را اندازه می گیرید.

 

بعد از چند ماه شاهد یک الگو خواهید بود:دمای پایه بدن شما در روز تخمك گذاری پائین می آید، آنگاه روز بعد بالا می رود و تا هنگامی که پریود هستید( یا درصورتی که لقاح انجام شود در دوره بارداری تان) بالا می ماند. همینطور، پزشکان ديگر توصیه می کنند ترشح دهانه رحم تان را بررسی کنید( در زمان تخمك گذاری خاصیت ارتجاعی بیشتری پیدا می کند).

 

چگونه حامله شویم

 

اسپرم های تازه، سالم و قدرتمند بهترین شانس را برای باروری تخمك دارند. همسر شما میتواند کارهای زيادي برای تقویت اسپرم انجام دهد و به این ترتیب قدرت باروری خود را بهبود بخشد:

– از مصرف سیگار و مواد پرهیز کند حتی تفریحی

– مصرف نوشیدنی های الکلی را محدود کند

– وزن خویش را به حد طبیعی برساند درصورتی که اضافه وزن دارد

– مواد مغذی خاص را به میزان کافی مصرف کند مانند روی، اسید فولیک، ویتامین ث تا به تولید اسپرم زیاد و قدرتمند کمک شود

– از وان گرم و سونا یا دوش داغ پرهیز کند برای این که اسپرم ها را میکشد ( بیضه ها در دمای ۹۴ تا ۹۶ درجه فارنهایت بهترین عملکرد را دارند که کمی سردتر از دمای طبیعی بدن است)

 

هرچه همسرتان زودتر این تغییرات را به وجود آورد بهتر است. بالغ شدن اسپرم زمان بر است، بدین ترتیب بهبود سبک زندگی امروز سه ماه بعد در اسپرم ها تأثير می گذارد.

 

چگونه رابطه برقرار کنیم تا حامله شویم

سیگار کشیدن برای شما خوب نیست، حتی چنانچه روزی یک بار یا دو بار این کار را می کنید، وقت آن است که آن را متوقف کنید. بر اساس گفته کارشناسان، سیگاری ها بیش از مشکلات ناباروری رنج می برند و نسبت به افردی که سیگار نمی کشند در طی دوران بارداری بیشتر دچار مشکل می شوند.

 

در واقع ، زنانی که سیگار می کشند احتمال بیشتری در تولید تخمك با ناهنجاری های ژنتیکی دارند. نه تنها شما، حتی همسرتان باید سیگار را ترک کنید، برای این که مردان سیگاری بیشتر ممکن است که تعداد اسپرم کمتری داشته باشند.

 

چگونه حامله شویم به روش سنتی

 

خبر خوب این است که شما مجبور نیستید کلا کافئین را از زندگی خویش حذف کنید. ولی خبر بد این است که شما باید به شدت ميزان مصرف آنرا کاهش دهید. کافئین اضافی در سیستم بدن شما میتواند سلامت باروری شما را به خطر بیاندازد و این کار را مشکل تر کند.

 

مصرف الکل میتواند سبب دوره های نامنظم، عدم تخمك گذاری و تغيير در میزان غلظت استروژن و پروژسترون شود. 

 

درصورتی که مداوماً دو تا سه بار در هفته امیزش داشته باشید احتمال این که یکی از دفعات با دوره باروری هم زمان شود بالا می رود. برای زوج های سالمی که می خواهند بچه دار شوند چیزی به اسم امیزش زیاد از حد وجود ندارد. برای بچه دار شدن باید مداوم امیزش داشته باشید.

 

اگر زیر ۳۵ سال هستید و از سلامتی عمومی بهره مند هستید، شانس لقاح در ۱۸ ماه پیش رو برای تان به این ترتیب است – در ۶۰ درصد از زوج های این گروه سنی در ۶ ماه اول، ۸۰ درصد در مدت یک سال و ۹۰ درصد در مدت یک سال و نیم لقاح صورت می گیرد. هر ماه ۱۵ درصد شانس لقاح در شما وجود دارد. درصد بسیار کمی از زوج ها مشکل باروری دارند و به درمان احتیاج دارند.

 

باروری شما پس از ۳۵ سالگی با شدت بیشتری کاهش می یابد، بنابراین چنانچه سنتان بالاتر است زمان بیشتری برای لقاح زمان لازم است. اگر ۳۵ سال یا بالاتر هستید و بعد از ۶ ماه رابطه جنسی مراقبت نشده لقاح در شما صورت نگرفت، بهتر است با یک متخصص مشورت کنید برای این که پنجره باروری تان کوچک تر می شود.

 

روش بچه دار شدن

 

پاون توصیه کرده است زنانی که سعی می کنند تا باردار شوند، حتی پیش از باردار شدن شروع به مصرف ویتامین قبل از تولد می کنند.

 

او بیان نموده است که زنان نسبت به این شیوه تمایل بیشتری دارند و در زمان دوره بارداری مصرف خودشان را ادامه می دهند.

 

طبق نظر پاون، یک احتمال دیگر عبارت از مصرف مالتی ویتامین روزانه می باشد؛

 

این مصرف حداقل شامل 400 میکروگرم( mcg) از اسید فولیک، نوعی ویتامین B، در هرروز میباشد که برای جلوگیری از معایب تولدی در مغز و ستون فقرات نوزاد مهم می باشد.

 

شروع زودتر مصرف مکمل های اسید فولیک یک ایده مناسبی میباشد ، چرا‌که منجر به افزایش مسیرهای عصبی در مغز و رشد ستون فقرات در طول 3 تا 4 هفته پیش از بارداری می شود، که مربوط به پیش از هنگامی است که زنان انتظار باردار شدن دارند.

 

گردآوری:بخش زناشویی بیتوته

 

بارداری و زایمان راحت با…


جشنواره فروش فرش با تخفیفات استثنائی


یادگیری زبان انگلیسی با اینترنت نیم بها


ژل آمیزشی و روان کننده با 25%تخفیف


کم شنوایی و ناشنوایی در میانسالان


تا60%تخفیف پرطرفدارترین محصولات جنسی


هرگز ناامید نشوید!درمان زوج نابارور

پرداخت شهریه آموزشگاه زبان در صورت رضایت


اگر شما هم مشکل ملکی دارید تماس بگیرید


تو جلسه خواستگاری چی بپرسیم!؟


لاغری موضعی با لیزر


راه و رسم داشتن زندگی زناشویی بدون تنش


دانستنی های سلامت واژن

مراکز فیزیوتراپی با به روز ترین دستگاه ها

قبل ازخرید،فرش مورد نظرت رو تو دکورتست کن

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

 

چگونه حامله شویم

 

چگونه حامله شویم

چگونه رابطه برقرار کنیم تا حامله شویم

تخمک گذاری چیست؟تخمک گذاری به زمانی گفته می شود که یک تخمک (یا در برخی موارد نادر بطور طبیعی بیشتر از یک تخمک) از تخمدان آزاد می شود و این زمان را “دوره باروری” در سیکل قاعدگی می نامند. هر ماه، یک تخمک در درون تخمدان شما به بلوغ می رسد. هنگامی که اندازه آن به حد معینی رسید، تخمک از تخمدان آزاد شده و درونِ لوله های فالوپ، به طرف رحم حرکت می کند.اینکه در هر بار، کدام تخمدان یک تخمک آزاد می کند، نسبتا نامشخص است.آنچه مشخص است این است که وظیفه تخمک گذاری در سیکلهای قاعدگی به صورت منظم و یکی در میان، بین تخمدانها تقسیم نمی شود.

 

چگونه زمان بیشترین باروری، با تخمک گذاری مشخص می شود؟

برای حامله شدن و برای اینکه بهترین نتیجه را بگیرید و حامله شوید،باید در مدت یک تا دو روز پیش از تخمک گذاری تا ۲۴ ساعت پس از آن، آمیزش داشته باشید. دلیل این امر آن است که اسپرمها می توانند دو تا سه روز زنده بمانند، اما تخمک نمی تواند بیشتر از ۲۴ ساعت پس از تخمک گذاری به حیات خود ادامه دهد مگر اینکه لقاح صورت پذیرد.

 

اگر در حوالی زمان تخمک گذاری نزدیکی داشته باشید، احتمال حامله شدن شما افزایش می یابد و شما می توانید خوشحال باشید، زیرا شانس با شما برای حامله شدن همراه است:در زوجهای معمولی که می توانند به صورت طبیعی حامله شوند،در هر دوره ۲۰% احتمال بارداری وجود دارد.حدودا ۸۵% از خانمهایی که بدون استفاده از یکی از روشهای جلوگیری از بارداری آمیزش دارند، ظرف یکسال حامله می شوند. شما می توانید با تعیین زمان دقیق تخمک گذاری، همچنین با افزایش آگاهی خود در مورد تغییرات هورمونی و فیزیکی که در هر ماه در بدن شما رخ می دهد، احتمال حامله شدن خود را افزایش دهید.

 

همچنین شما می توانید از این اطلاعات استفاده کرده و با خودداری از آمیزش در نزدیکی زمان تخمک گذاری،از بارداری و حامله شدن جلوگیری کنید.البته توجه داشته باشید که این روش،بهترین روش جلوگیری از بارداری نیست و استفاده از آن ممکن است موفقیت آمیز نباشد.

 

 

چگونه می توانم زمان تخمک گذاری و حداکثر آمادگی برای بارداری را تشخیص دهم؟

زمانی را که دوره پریود بعدی شما آغاز می شود در نظر بگیرید، سپس ۱۲ تا ۱۶ روز از آن کم کنید. این چند روز، همان محدوده زمانی است که احتمال تخمک گذاری شما در آن بسیار زیاد است. برای خانمهایی که یک دوره کامل آنها ۲۸ روز طول می کشد، چهاردهمین روز معمول روز تخمک گذاری است. برای استفاده از این روش، شما باید بدانید که دوره کامل شما معمول چند روز طول می کشد.

 

با این حال، بهترین روش برای تعیین زمانی که احتمال باروری شما در آن حداکثر است این است که به وضعیت بدنی خود توجه کنید و روش تشخیص نشانه های تخمک گذاری را فرا بگیرید.

 

تغییر در ترشحات دهانه رحم: هر چقدر روزهای بیشتری از دوره شما بگذرد، حجم این ترشحات افزایش پیدا کرده و بافت آنها نیز تغییر می کند. این تغییرات، بیانگر افزایش سطح هورمون استروژن در بدن شما است. هنگامی که این ترشحات شفاف، لیز و چسبنده باشد، احتمال باردار شدن شما به حداکثر می رسد. به نظر بسیاری از خانمها، ترشحات در این دوره مانند سفیده تخم مرغ است.

 

این ترشحات در حالت طبیعی به عنوان یک سد محافظ عمل می کنند،اما در زمان اوج توانایی حامله شدن در شما، این ترشحات به اسپرم اجازه می دهند تا از مجرای رحم عبور کرده و به سمت رحم بروند، سپس به طرف لوله های فالوپ حرکت کنند تا با تخمک شما برخورد نمایند.

 

افزایش دمای بدن: پس از تخمک گذاری، دمای بدن شما ممکن است بین ۰٫۴ تا ۱٫۰ درجه افزایش پیدا کند. شما این تغییر را احساس نخواهید کرد، اما می توانید با استفاده از یک دماسنج، “دمای پایه بدن” یا BBT خود را اندازه گیری کنید.

 

دمای پایه بدن یعنی دمای بدن در هنگام صبح و پس از بیدار شدن از خواب، پیش از آنکه هرگونه فعالیتی انجام دهید. این افزایش دما بیانگر آن است که تخمک گذاری در بدن شما انجام شده است، زیرا آزاد شدن یک تخمک منجر به تحریک و افزایش تولید هورمون پروژسترون می گردد، که دمای بدن را افزایش می دهد.

 

زمان حداکثر توانایی شما برای باردار شدن،دو تا سه روز پیش از این است که دمای بدن شما افزایش پیدا کند. برخی از متخصصان بر این باورند که ۱۲ تا ۲۴ ساعت پس از مشاهده اولیه افزایش دما نیز شما شانس باردار شدن را دارید، اما اکثر آنها اذعان می کنند که این زمان برای حامله شدن خیلی دیر است.

 

پس از تخمک گذاری، یک تا دو روز طول می کشد تا سطح هورمون پروژسترون به حدی برسد که دمای بدن شما را افزایش بدهد. اما از آنجا که تخمک تنها حداکثر ۲۴ ساعت می تواند زنده بماند، هنگامی که دمای بدن افزایش پیدا می کند، دیگر برای باردار شدن خیلی دیر شده است.

 

 

چگونه حامله شویم

 

به همین دلیل، متخصصان توصیه می کنند که دمای بدن خود را برای چند ماه دقیقا زیر نظر گرفته و نموداری برای آن طراحی کنید تا بتوانید الگوی افزایش دما را تشخیص داده و زمان احتمالی تخمک گذاری خود را مشخص کنید. در این صورت می توانید به گونه ای برنامه ریزی کنید که دو تا سه روز پیش از موعد افزایش دمای بدن خود، آمیزش داشته باشید.

 

درد در ناحیه پایین شکم: حدودا ۲۰% از خانمها می توانند تخمک گذاری و فعالیت مربوط به آن را احساس کنند، که نشانه های آن می تواند از درد ملایم تا تیر کشیدن های شدید و ناگهانی باشد. این حالت، که به آن میتل اشمرز ی mittelschmerz گفته می شود، ممکن است از چند دقیقه تا چند ساعت طول بکشد.

 

چگونه رابطه برقرار کنیم تا حامله شویم

تستهای پیش بینی کننده تخمک گذاری چگونه کار می کنند؟

این تستها که در داروخانه ها یا فروشگاههای دیگر موجود بوده و بدون نسخه نیز به فروش می رسند، افزایش هورمون LH را، که دقیقا قبل از تخمک گذاری رخ می دهد، در ادرار شما تشخیص می دهند.استفاده از این تستها ساده تر بوده و نتایج آنها نیز دقیق تر از دماسنجهای BBT است و می توانند تخمک گذاری را ۱۲ تا ۳۶ ساعت زودتر تشخیص داده و احتمال بارور شدن شما را در همان ماه اولی که از این تستها استفاده می کنید به حداکثر برسانند.

 

اما این دستگاهها خالی از اشتباه نیز نیستند. در مواردی نادر، آنها وجود LH را ثبت می کنند. در واقع پاسخی که دستگاه به شما می دهد، یک جواب “مثبت” یا “منفی” است، نه یک عدد. به این ترتیب نمی توان تضمین کرد که در صورت مثبت بودن پاسخ، حتما تخمک گذاری انجام خواهد شد؛در واقع میزان هورمون LH می تواند با یا بدون آزاد شدن تخمک، افزایش پیدا کند.همچنین ممکن است افزایش میزان این هورمون به صورت کاذب نیز اتفاق بیفتد،که دوباره سطح آن کاهش یافته و پس از آن کمی مانده به تخمک گذاری مجددا افزایش پیدا می کند.

 

برای به دست آوردن حداکثر دقت،راهنما و دستورالعمل تست را به دقت مطالعه و پیگیری کنید. با این حال، اگر راهنمای تست به شما می گوید که اولین ادرار خود در طول روز را تست کنید، ممکن است بهتر باشد که دومین ادرار خود را تست کنید. ادرار شما در طول شب غلیظ می شود، که در نتیجه ممکن است نتیجه تست “مثبت” ولی “کاذب” باشد.

 

دوره شما از اولین روزی که پریود آغاز می شود، محاسبه می گردد. در صورتی که دوره شما ۲۸ روزه باشد، تست را از روز یازدهم آغاز کرده و به مدت ۶ روز ادامه دهید؛ یا تست را به تعداد روزهایی که شرکت تولید کننده دستگاه توصیه کرده است، ادامه دهید. در صورتی که دوره شما بین ۲۷ تا ۳۴ روز است، روز تخمک گذاری شما ممکن است بین روزهای سیزدهم تا بیستم باشد. تست را از روز یازهم آغاز کرده و تا روز بیستم ادامه دهید. در صورتی که دوره شما نامنظم است، ممکن است به این نتیجه برسید که استفاده از این تست نمی تواند آزمون مناسبی برای تشخیص زمان تخمک گذاری در شما باشد.

 

اگر بخواهم حامله شوم، چه زمانی برای آمیزش بهتر از سایر اوقات است؟

برای حامله شدن، زمان بندی دقیق بیشتر از هر چیز دیگری اهمیت دارد.اسپرم می تواند دو تا سه روز زنده بماند، اما تخمک فقط ۱۲ تا ۲۴ ساعت زنده خواهد ماند.برای افزایش احتمال حامله شدن،باید در حوالی زمان تخمک گذاری،بیشتر از یکبار آمیزش داشته باشید. همچنین نزدیکی یک تا دو روز پیش از تخمک گذاری و سپس انجام آمیزش مجدد در روز تخمک گذاری نیز مناسب است. در این حالت، احتمالا تعداد بیشتری از اسپرمهای سالم در لوله های فالوپ، آماده رها شدن تخمک خواهند بود.

 

البته،زمان دقیق رها شدن تخمک در خانمها،مشخص نیست و به طول دوره قاعدگی آنها بستگی دارد. تخمک گذاری در خانمها معمولا ۱۴ روز پیش از آغاز پریود بعدی انجام می شود. دقت کنید که این زمان،بر خلاف باور عموم،دقیقا در وسط دوره ماهیانه آنها قرار ندارد.اگر دوره شما ۲۸ روزه باشد (که متوسط سیکل قاعدگی در خانمها همین مدت است)، آنگاه می توان گفت که تخمک گذاری تقریبا در وسط دوره انجام می شود.اما اگر مثلا دوره شما ۳۵ روزه باشد، تخمک گذاری در روز بیست و یکم انجام خواهد شد، نه روز هفدهم که وسط دوره است.

 

چگونه می تواتم بفهمم که در حال تخمک گذاری هستم؟

برخی از خانمها متوجه تخمک گذاری می شوند و برخی دیگر، تغییر خاصی را مشاهده نمی کنند. اگر به فکر بارداری هستید، دوره ماهیانه خود را برای چند ماه متوالی زیر نظر بگیرید. برخی از نشانه های ظریف تخمک گذاری عبارتند از:

-حساس شدن پستان ها

-درد خفیف در ناحیه پایین شکم

-افزایش ترشحات واژن و تبدیل شدن این ترشحات به ماده ای شبیه به سفیده تخم مرغ.

-اندکی افزایش (در حدود ۰٫۴ تا ۱ درجه) در دمای پایه بدن یا BBT: شما می توانید دمای بدن خود را هر روز صبح پیش از آنکه از رختخواب خارج شوید اندازه گیری کنید؛ این افزایش دما، دو روز پس از تخمک گذاری صورت می گیرد. در صورتی که نمودار دمای بدن خود را به مدت چند ماه ترسیم کنید، می توانید زمان تقریبی تخمک گذاری را پیش بینی کنید.

 

اگر پریودهای من منظم نباشند، حامله شدن برایم سخت تر خواهد بود؟

اکثر خانمها ۱۲ بار در سال پریود می شوند، اما برخی از آنها ممکن است کمتر پریود شده یا حتی اصلا پریود نشوند. استرس، تمرینهای سنگین ورزشی، افزایش یا کاهش شدید وزن و مواردی دیگر، از جمله عواملی هستند که می توانند بر پریود شما اثر بگذارند. هر چقدر پریود شما نامنظم تر باشد، تشخیص زمان دقیق تخمک گذاری مشکل تر می شود. در صورتی که زمان تخمک گذاری را در چند ماه متوالی زیر نظر بگیرید، می توانید چند روزی را که بیشترین احتمال حامله شدن وجود دارد، تشخیص دهید.

 

فرض کنید سه دوره متوالی شما به ترتیب ۲۸، ۲۱ و ۳۲ روزه باشد. سیکل قاعدگی خود را برای چند ماه متوالی در نظر گرفته و یادداشت نمایید. سپس عدد ۱۷ را از کوتاهترین دوره ماهیانه، و عدد ۱۱ را از طولانی ترین دوره ماهیانه کم کنید. تعداد روزهای مابین این دوعدد، روزهایی هستند که احتمال باردار شدن شما در آنها بیشتر از سایر روزها است. اگر دوره های شما نامنظم بوده و بیشتر از ۳۵ روز نیز طول می کشند، با یک متخصص مشورت نمایید تا علت این بی نظمی را مشخص کند. علت آن می تواند یکی از موارد زیر باشد: سندرم تخمدان پلی کیستیک یا PCOS یا به زبان ساده تر کسیت تخمدان، اختلال عملکرد تخمدان، اختلال تیروئید، کاهش وزن شدید، یا افزایش میزان پرولاکتین.

 

آیا ممکن است آمیزش را امتحان کنیم تا ببینیم حاملگی اتفاق می افتد یا نه؟

مسلما لازم نیست که هر روز دمای بدن خود را اندازه گیری کرده یا موارد متعددی را یادداشت کنید. حتی رسیدن به اوج لذت جنسی نیز برای حامله شدن لازم نیست. حداقل دو بار در هفته آمیزش داشته باشید، شاید شانس به کمک شما بیاید.

 

تستهای تشخیص حاملگی خانگی

چگونه باید از تستهای حاملگی خانگی استفاده کرد؟

تستهای حاملگی خانگی، وجود یکی از هورمونهای نشانگر حاملگی به نام “گونادوتروپین جفتی انسان” یا hCG را در ادرار نشان می دهد. این هورمون که توسط سلولهای جفت تولید می شود، ابتدا هنگامی که تخمکِ بارور شده، در رحم جای می گیرد (تقریبا شش روز پس از حامله شدن)، در جریان خون شما وارد می شود. سپس میزان هورمون hCG در طی هفته های بعدی حاملگی در بدن به سرعت افزایش پیدا کرده و مقدار آن هر دو روز دو برابر می شود.

 

چگونه حامله شویم

۱۴ روز پس از حاملگی (یعنی تقریبا همان زمانی که شما انتظار دارید پریود بعدی شروع شود)، برخی از تستهای حاملگی ممکن است بتوانند این هورمون را در ادرار شما تشخیص داده و نتیجه مثبت برای حاملگی را اعلام کنند. اما بر خلاف ادعاهای تهیه کنندگان آنها، این تستها غالبا آنقدر دقیق نیستند که بتوانند حاملگی را در این مرحله تشخیص دهند.در واقع، اگر یک هفته دیگر هم (پس از زمانی که انتظار داشته اید پریود بعدی آغاز شود) صبر کنید، می توانید امید داشته باشید که نتیجه دقیق تری از این تستها در مورد حامله شدن به دست آورید.

 

اگر در اولین روزی که انتظار پریود شدن را داشته اید اما پریود نشده اید از این تستهای حاملگی استفاده کنید، نتیجه تا چه حد دقیق خواهد بود؟

اکثر این تستهای حاملگی ادعا می کنند که بیش از ۹۹% دقت دارند، یعنی به طور ضمنی بیان می کنند که شما همین که زمان پریود بعدی تان فرا رسید اما پریود نشدید، می توانید از این تستهای حاملگی استفاده کنید؛اما تحقیقات نشان داده است که این ادعاها چندان هم صحیح نیستند.واقعیت این است که میزان hCG در ادرار در روزهای پس از لقاح،در افراد مختلف متفاوت است.

 

ممکن است از انواع تست های حاملگی موجود در بازار، یک یا تعداد کمی از آنها به اندازه کافی دقیق باشد که بتواند در اولین روز از پریود بعدی، سطح هورمون hCG را تشخیص داده و نتیجه مثبت بدهد.در واقع علت اصلی این است که حساسیت برخی از این تستها بقدری نیست که بتواند به آن مقداری از این هورمون که در ادرار خانمهای حامله در اولین روز از پریود بعدی شان وجود دارد، واکنش نشان دهد.

 

اکثر این تستهای حاملگی در روز اول از موعد پریود بعدی، تنها قادرند ۱۶% از حاملگی ها را تشخیص دهند؛ هر چند یک هفته بعد از موعد پریود بعدی، اکثر این تستها می توانند نتیجه مثبت حاملگی را ارائه دهند.

 

پس چگونه این تستها می توانند ادعای دقت در همان روزهای اول باردار شدن را داشته باشند؟

در واقع آنها چنین ادعایی ندارند. آنها صرفا ادعا می کنند که در مجموع “بیش از ۹۹% دقت دارند”، سپس به طور جداگانه می گویند که می توانید در اولین روز از موعد پریود بعدی، از این تستهای حاملگی استفاده کنید. در صورتی که تهیه کنندگان یک تست بخواهند از برچسب “دقت بیش از ۹۹%” بر روی تست حاملگی خانگی خود استفاده کنند باید نشان دهند که نتیجه این تست در آزمایشگاه، مشابه با نتیجه سایر تستهای موجود یا حتی بهتر از آنها است.

 

از آنجا که تستهای موجود دقیق تر از تستهای قدیمی هستند، تعجبی ندارد که بتوانند به این ادعاهای خود جامه عمل بپوشانند؛ اما توجه داشته باشید که این تستها ممکن است نتوانند حاملگی را در اولین روز از موعد پریود بعدی تشخیص دهند در حالیکه با گذشت زمان این امکان وجود دارد.

 

چگونه می توانم تشخیص دهم که کدام یک از تستهای حاملگی بهتر و دقیق تر هستند؟

به سادگی نمی توان به این سوال پاسخ داد. هر روزه محصولات جدیدی به بازار می آیند و تستهای فعلی نیز پیشرفته تر می شوند.

 

به همراه برخی از این تستها، اطلاعاتی نیز در مورد میزان “حساسیت” و “دقت” تست ارائه شده است. میزان حساسیت تست بدین صورت ارائه می شود: حداقل میزان غلظت hCG (بر حسب میلی واحد در یک میلی لیتر از ادرار) که تست قادر به تشخیص دادن آن است. به عنوان مثال، تست حاملگی که ادعا می کند می تواند میزان ۲۰ mIU/ml از hCG را تشخیص دهد، باید دقیق تر از تستی باشد که می گوید می تواند میزان ۵۰ mIU/ml را تشخیص دهد.

متأسفانه باید گفت که نمی توان به این اطلاعات چندان اعتماد کرد، زیرا انواع مختلفی از hCG وجود دارد و این اعداد لزوما بیانگر توانایی تشخیص نوعی از hCG نیست که در اوائل بارداری در ادرار دیده می شود.

 

چگونه می توانم از تست حاملگی خانگی استفاده کنم؟

ابتدا تاریخ انقضاء محصول را نگاه کنید،خصوصا اگر مدتی از خرید آن گذشته است، تا مطمئن شوید که هنوز می توانید از آن استفاده کنید. اگر محصول را در محل مرطوب یا گرم مانند حمام نگهداری کرده باشید، ممکن است فاسد شده و دیگر امکان استفاده از آن وجود نداشته باشد؛ پس بهتر است آن را دور بیندازید و یک تست جدید بخرید.هنگامی که می خواهید از تست حاملگی استفاده کنید، دستورالعمل نحوه استفاده از آن را به دقت مطالعه کنید، زیرا نحوه استفاده از محصولات مختلف ممکن است متفاوت باشد. در اکثر این قبیل از تستها باید نمونه ادرار خود را در یک ظرف بریزید و سپس نوار کاغذی مخصوص را در آن فرو کنید.

 

ممکن است در برخی دیگر با استفاده از قطره چکانی که در کنار محصول به شما داده شده است، چند قطره از آن را در سوراخی که روی دستگاه تعبیه شده است، بریزید. در برخی دیگر از تستهای حاملگی می توانید مستقیما روی کاغذ مخصوص ادرار کنید.در بعضی هم می توانید از هر کدام از دو روش که مایل هستید استفاده کنید.

 

همچنین نحوه نمایش نتیجه نیز در این تستها متفاوت است:برخی از آنها نوارهای باریک صورتی یا آبی رنگ را بر روی کاغذ تست نمایش می دهند،اما برخی دیگر ممکن است علامت مثبت یا منفی را بر روی یک پنجره نمایش دهند. در اکثر این تستها، یک نشانگر کنترل نیز وجود دارد که نشان می دهد آیا نتیجه تست معتبر است یا نه. اگر این نشانگر تغییر رنگ ندهد بیانگر آن است که نتیجه تست معتبر نیست.

 

شاید به علت فاسد شدن یا دلایلی از این قبیل باشد و ممکن است نتیجه بارداری به دست آمده از آن واقعا اشتباه باشد. در صورتی که چنین اتفاقی افتاد، می توانید با فروشنده کالا تماس گرفته و بخواهید که یک تست جدید برایتان بفرستند، هر چند ممکن است رسیدن این تست جدید مدتی طول بکشد و شما نتوانید به سرعت از آن استفاده کنید.

اکثر تستها عنوان می کنند که نتیجه تست ظرف ۵ دقیقه مشخص می شود، هرچند که ممکن است برای گرفتن نتیجه مثبت مجبور باشید تا ۱۰ دقیقه نیز صبر کنید.

 

آیا ممکن است نتیجه تست منفی باشد، اما باردار باشید (یعنی نتیجه منفی کاذب به دست بیاید)؟

در صورتی که نتیجه تست منفی باشد و در صورتی که هنوز پریود نشده اید، چند روز یا یک هفته دیگر صبر کرده و مجددا از تست استفاده کنید. شاید تخمک گذاری دیرتر از زمانی که تصور می کرده اید انجام شده باشد و در نتیجه هنوز برای انجام تست حاملگی بسیار زود باشد.برای به دست آوردن بهترین نتیجه باید از اولین ادرار خود در صبح استفاده کنید،زیرا ادرار در آن زمان بیشترین غلظت را دارد.

 

توجه داشته باشید که نتیجه منفی لزوما به معنای حامله نبودن نیست.در صورتی که در موعد مقرر پریود نشدید، ممکن است حامله شده باشید؛ پس بهتر است از مصرف دارو و سایر کارهایی که در دوران حاملگی خطرناک است خودداری کنید. در صورتی که تا یک هفته بعد پریود نشدید و نتیجه تست هم هنوز منفی بود، بهتر است به ملاقات پزشک خود بروید تا علت این امر مشخص شود.

 

آیا ممکن است نتیجه تست مثبت باشد، اما باردار نباشید (یعنی نتیجه مثبت کاذب به دست بیاید)؟

بله؛ نتیجه مثبت کاذب هم ممکن است مشاهده شود و این یعنی نتیجه تست مثبت باشد، اما شما حامله نباشید.در صورتی که شما نتیجه مثبت زودهنگام از تست بگیرید و کمی بعد هم پریود شوید، ممکن است دچار عارضه “حاملگی شیمیایی” شده باشید. این بدان معناست که یک تخمک بارور شده به رحم منتقل شده و سپس به اندازه ای رشد کرده است که هورمون hCG تولید کند؛ اما پس از آن، رشد تخمک بنا به دلایلی متوقف شده است.

 

این اتفاق برای ۲۰ تا ۵۰ درصد از تخمکهای بارورشده می افتد، که دلیل آن ممکن است غیرطبیعی یا ناسالم بودن تخمک یا عدم توانایی آن برای رشد و تبدیل شدن به جنین، باشد.در این حالت، شما دوباره پریود خواهید شد، هرچند این دوره پریود ممکن است کمی دیرتر شروع شده و خونریزی شما نیز بیشتر از حد معمول باشد. در گذشته که تستهای حاملگی به اندازه امروز دقیق نبودند، این حاملگیهای شیمیایی هیچ وقت تشخیص داده نمی شدند.به همین دلیل، برخی از متخصصان بر این باورند که بهتر است تا یک هفته پس از موعد مقرر پریود بعدی خود نیز صبر کنید و سپس تست حاملگی را انجام دهید تا نتیجه دقیق تری به دست بیاورید.

 

توجه داشته باشید که در “بارداری خارج رحمی” (یعنی زمانی که تخمک بارور شده در جایی غیر از دیواره رحم قرار گرفته باشد)،ممکن است نتیجه مثبت یا منفی از تستهای حاملگی به دست بیاید.در صورتی که درد در ناحیه شکم یا خونریزی غیرطبیعی مشاهده کرده اید (صرف نظر از نتیجه تست حاملگی)، با پزشک خود تماس بگیرید.

 

تستهای حاملگی خانگی با تستهایی که در مطب پزشکان یا ماماها انجام می شود، چه تفاوتی دارند؟

در برخی از کلینیکها، دقیقا از همان تستهای خانگی استفاده می شود. پزشکان و ماماها، زمانی که می خواهند مقدار دقیق hCG در خون شما یا تغییرات مقدار آن در طول زمان را بدانند، مثلا زمانی که به سقط جنین مشکوک باشند، از آزمایش خون بارداری استفاده می کنند. در این آزمایش تنها به یک جواب مثبت یا منفی اکتفا نمی شود و مقدار دقیق نوعی از hCG بنام “بتا” در خون اندازه گیری می شود.

 

تست حاملگی خانگی را از کجا می توانم خریداری کنم؟

شما می توانید این تستهای حاملگی را از اکثر داروخانه ها تهیه نمایید،و برای خریداری آنها به نسخه پزشک نیاز نخواهید داشت.اما دقت کنید که در برخی بسته ها ممکن است بیشتر از یک تست وجود داشته باشد که اگر آنها را بخرید، معامله بهتری انجام داده اید!

 

چه مدت طول می کشد تا حامله شوم؟

تعیین اینکه چه مدت طول می کشد تا یک نفر حامله شود شود، دشوار است. عواملی مانند سن، سلامت عمومی و سلامت دستگاه تناسلی، زمان آمیزش و لقاح، همگی بر احتمال حامله شدن شما تاثیر می گذارند..

 

با این حال، آمارهای کلی زیر می تواند تا حدودی بیانگر مدت زمان لازم برای حامله شدن باشد. زوجهای طبیعی و سالم در هر دوره یک ماهه، ۲۵% احتمال باردار شدن دارند؛ که اگر یک دوره یکساله را برای آنها در نظر بگیرید، شانس حامله شدن آنها (در طول دوازده ماه) بین ۷۵ تا ۸۵ درصد می شود. با این حال، این مدت ممکن است برای برخی از زوجهای کاملا سالم و طبیعی، بیشتر از یکسال نیز طول بکشد.شما می توانید با تعیین زمان دقیق تخمک گذاری، همچنین با افزایش آگاهی خود در مورد تغییرات هورمونی و فیزیکی که در هر ماه در بدن شما رخ می دهد، احتمال حامله شدن خود را افزایش دهید.

 

۱۰ نشانه اصلی که بیانگر بارداری احتمالی است:

آیا حامله شده اید؟ به احتمال زیاد تا موعد اولین پریود بعدی یا حتی یکی دو هفته بعد از آن، نشانه خاصی را مشاهده نخواهید کرد.

در صورتی که در چند ماه اخیر وضعیت قاعدگی خود را به دقت زیر نظر نداشته اید، یا اگر پریود شما نامنظم بوده و هر ماه تغییر می کرده است، ممکن است نتوانید موعد دقیق قاعدگی بعدی خود را مشخص نمایید. اما اگر برخی از نشانه های زیر در شما ظاهر شدند و تا مدتی هم پریود نشدید، ممکن است باردار شده باشید. دقت کنید که همه خانمهای حامله این نشانه ها را مشاهده نخواهند کرد. در این حالت می توانید از تستهای حاملگی خانگی استفاده کنید تا مطمئن شوید!

توجه کنید که این نشانه ها به ترتیب عکس اهمیت چیده شده اند و شماره ۱۰ کم اهمیت ترین و شماره ۱ مهمترین علامت هستند.

 

۱۰- تورم و حساسیت در پستانه

یکی از نشانه های اولیه حاملگی، حساس و دردناک شدن پستانها به علت افزایش سطح هورمونها است. درد پستانها ممکن است شبیه به درد آنها در هنگام پریود، یا کمی شدیدتر باشد. این عارضه پس از سه ماهه اول حاملگی و با عادت کردن بدن به تغییرات هورمونی، تا حد زیادی از بین می رود.

 

۹- خستگی

ناگهان احساس خستگی می کنید؟ یا نه، احساس کوفتگی و ضعف عمومی شدید دارید؟ هیچ کس به درستی نمی داند که علت بروز این خستگی های ناگهانی در اوائل حاملگی چیست، اما احتمالا افزایش ناگهانی سطح هورمون پروژسترون می تواند یکی از عوامل بروز خواب آلودگی باشد.

با ورود به سه ماهه دوم حاملگی احتمالا سرحال تر شده و احساس انرژی بیشتری خواهید کرد، اما احساس ضعف و خستگی در اواخر دوران حاملگی دوباره باز خواهد گشت، زیرا در آن دوران وزن نسبتا زیادتری را باید حمل کرده و همچنین به علل مختلف ممکن است خواب کافی نداشته باشید.

 

۸- خونریزی ناشی از لانه گزینی

برخی از خانمها در حدود روزهای یازدهم یا دوازدهم پس از حاملگی (یعنی تقریبا همزمان با زمان پریود بعدی)، مقدار کمی خونریزی یا لکه بینی مشاهده می کنند. این خونریزی ممکن است ناشی از ورود تخمکِ بارور شده به بافت پر خونِ رحم شما باشد، اما کسی دلیل قطعی آن را نمی داند. حرکت تخم لقاح یافته به سمت رحم، ۶ روز پس از بارور شدن آغاز می شود و هنگامی که می خواهد در دیواره رحم، محلی را برای استقرار خود برگزیند، مختصر خونریزی اتفاق می افتد.

این خونریزی بسیار کم و اغلب به صورت لکه های قرمز یا قهوه ای مایل به قرمز خواهد بود و تنها یک یا دو روز طول خواهد کشید. در صورت مشاهده خونریزی یا لکه بینی، خصوصا اگر همراه با درد باشد، پزشک خود را در جریان بگذارید؛ زیرا این موارد ممکن است نشانه های حاملگی خارج رحمی باشند.

 

۷- تهوع یا استفراغ

در اکثر خانمها، تهوع صبحگاهی تا حدودا یک ماه پس از باردار شدن رخ نمی دهد.حتی برخی از خانمها آنقدر خوش شانس هستند که هیچ گاه این عارضه را تجربه نمی کنند. اما احساس تهوع در تعدادی از خانمهای حامله، بسیار زودتر آغاز می شود؛ همچنین این تهوع ممکن است فقط در صبحگاه رخ ندهد. عارضه ویار بارداری ممکن است صبح، ظهر یا حتی شب هنگام بروز کند.

تقریبا نیمی از خانمهایی که به این عارضه دچار می شوند، با آغاز سه ماهه دوم حاملگی، به کلی بهبود پیدا می کنند. شدت این عارضه در بقیه خانمها نیز غالبا در ماه چهارم یا پنجم حاملگی کاهش می یابد.

 

 

چگونه حامله شویم

۶- افزایش حساسیت نسبت به بوها

 اگر در اوائل دوران حاملگی به سر می برید، ممکن است احساس خوشایندی نسبت به برخی بوها، مثلا بوی ساندویچ یا حتی یک فنجان قهوه نداشته باشید؛ و حتی ممکن است برخی بوهای خاص موجب بروز حالت تهوع در شما شوند. این امر ممکن است ناشی از افزایش سریع میزان هورمون استروژن در بدن شما باشد، اما این صرفا یک احتمال است و کسی از علت قطعی آن خبر ندارد. همچنین ممکن است مشاهده کنید برخی از غذاهایی که قبلا بسیار دوست داشته اید، اکنون حال شما را به هم می زنند؛ این هم کاملا طبیعی است!

 

۵- نفخ شکم

تغییرات هورمونی در اوائل حاملگی ممکن است موجب بروز حالت نفخ در شما بشوند؛ که این حالت مشابه با همان وضعیتی است که برخی از خانمها پیش از آغاز پریود ماهانه خود تجربه می کنند. به همین دلیل، حتی در اوائل حاملگی که رحم شما هنوز هم بسیار کوچک است، ممکن است احساس کنید که اندازه دور کمر لباسها برای شما کوچک شده است!

 

۴- تکرر ادرار

اندکی پس از باردار شدن، ممکن است احساس کنید که به طور مرتب نیاز به ادرار کردن دارید. چرا؟ علت عمده این مطلب آن است که در دوران حاملگی، حجم خون و مایعات در بدن شما افزایش پیدا می کند، که در نتیجه حجم بیشتری از مایعات به کلیه ها و در نتیجه مثانه شما وارد می شود.

این عارضه ممکن است از هفته ششم حاملگی آغاز شده و در طول دوران حاملگی ادامه پیدا کرده یا حتی وخیم تر شود، البته رحم در حال رشد شما نیز فشار بیشتری بر مثانه وارد خواهد کرد.

 

۳- تاخیر پریود

اگر پریود شما معمولا منظم بوده اما این بار به موقع شروع نشده است، می توانید پیش از آنکه سایر نشانه های فوق را مشاهده کنید، از تست حاملگی استفاده نمایید. اما اگر قاعدگی شما منظم نبوده یا اینکه زمان پریودهای قبلی خود را یادداشت نکرده اید، تهوع، حساسیت پستانها یا افزایش دفعات استفاده از دستشویی می توانند نشانه های حاملگی باشند.

 

۲- دمای پایه بدن شما بالا مانده است

اگر دمای پایه بدن خود را یادداشت می کرده اید و اکنون مشاهده می کنید که این دما به مدت ۱۸ روز در مقدار بالاتر از معمول باقی مانده است، احتمالا حامله شده اید.

و نهایتا:

 

۱- تست حاملگی خانگی که نتیجه مثبت بدهد

علی رغم تبلیغاتی که روی جعبه های این تستها دیده می شود، اکثر آنها تنها یک هفته پس از موعد پریود بعدی می توانند حاملگی را تشخیص دهند. پس اگر زودتر از این موعد از این تستها استفاده کرده و نتیجه منفی گرفتید، بهتر است چند روز بعد دوباره تست را تکرار نمایید. البته اگر هنوز پریود نشده باشید!

 

پس از اینکه یکی از این تستهای حاملگی نتیجه مثبت داد، با پزشک خود قرار ملاقات بگذارید. هنوز هم قطعی ترین روش اثبات تست حاملگی بارداری، حداقل در ایران، انجام آزمایش خون و اندازه گیری -hCGβ است. شاید هم پزشک شما ترجیح دهد برای پیگیری های آینده، از حالا مقدار آنرا اندازه گیری کند.

منبع:pezeshkan.org

بارداری و زایمان راحت با…


هرگز ناامید نشوید!درمان زوج نابارور


چگونه نزد همسر بیشتر دوست داشته شویم؟


جهیزیه ات رو قسطی وبدون پیش پرداخت بخر


اگر شما هم مشکل ملکی دارید تماس بگیرید


مرجع معتبر و رسمی خرید انواع گیفت کارت


دندان هات رو درست کن و3ساله پرداخت کن!!


به مقصد دلخواهت با کمترین هزینه سفر کن


جراحی زیبایی سینه و شکم


تردید و دو دلی قبل از ازدواج


راهنمای انتخاب و خرید محصولات زناشویی


مرکز تخصصی استعدادیابی و آموزش کودکان


درمان نازایی با بالاترین درصد موفقیت


تجربه روابط جنسی لذتبخش و ایمن


بایدها و نبایدهای بهداشت و سلامت بانوان

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

 آموزش شيوه صحيح باردار شدن خانمها

نمي دانيد چطور بايد باردار شويد؟ در اين مقاله به شما آموزش مي دهيم كه چطور تخمك گذاري را پيشبيني كنيد، چند وقت يكبار رابطه جنسي داشته باشيد و با اهميت انتخاب هاي سالم در زندگي آشنا شويد.

 

به نظر مي رسد كه بعضي از زوج ها فقط با حرف زدن درمورد باردار شدن، مي توانند بچه دار شوند. اما خيلي هاي ديگر بايد به اندازه كافي صبر داشته باشند و كمي هم خوش شانس باشند تا بتوانند بچه دار شوند. اگر نمي دانيد چطور بايد باردار شويد، با همان روش قديمي شروع كنيد. در اين مقاله هر آنچه كه لازم است بدانيد را در اختيارتان مي گذاريم.زماني كه بيشترين قدرت باروري را داريدحاملگي مستلزم يكسري اتفاقات پيچيده است. هر ماه، هورمون ها از غده هيپوفيز شما تخمدان هايتان را تحريك مي كنند كه تخمك گذاري كنند. وقتي تخمك ها آزاد شدند، به سمت يكي از لوله هاي فالوپ حركت مي كنند. اگر بخواهيد باردار شويد، اين زمان بهترين زمان ممكن است. اما از كجا بايد بدانيد كه كي تخمك گذاري مي كنيد؟حواستان به تقويم باشداز يك تقويم استفاده كرده و هر ماه روزي كه عادت ماهيانه تان شروع مي شود را علامت بزنيد. همچنين تعداد روزهايي كه عادت ماهيانه تان طول مي كشد را هم بشماريد. اگر چرخه عادت ماهيانه تان ۲۸ روزه باشد، تخمك گذاري احتمالا ۱۴ روز بعد از روز شروع آخرين عادت ماهيانه تان شروع مي شود.اگر چرخه هايتان به نسبت بلند هستند، ۱۸ را منهاي تعداد روزهاي كوتاه ترين عادت ماهيانه تان كنيد. وقتي عادت ماهيانه بعدي شروع مي شود،اين روزها را از قبل شمارش كنيد. هفته بعد از آن احتمالاً معقول ترين حدس براي شروع تخمك گذاري شماست.· مزايا: خيلي راحت مي توانيد روي كاغذ و تقويم اين حساب ها را انجام دهيد.· معايب: عوامل زيادي بر زمان دقيق شروع تخمك گذاري تاثير دارند، مثل بيماري، استرس و ورزش. شمردن روزها معمولاً چندان دقيق نيست مخصوصاً براي خانم هايي كه چرخه هاي عادت ماهيانه شان نامنظم است.تغييرات ترشحات واژن را بررسي كنيددرست قبل از تخمك گذاريد، ترشحات شفاف و لغزنده واژن بيشتر مي شود. اين ترشحات تقريباً شبيه به سفيده تخم مرغ خام هستند. بعد از تخمك گذاري، وقتي احتمال باردار شدن پايين مي آيد، اين ترشحات چسبنده و تيره تر مي شوند و در آخر از بين مي روند.· مزايا: تغيير در ترشحات واژن معمولاً نشانه بسيار درستي از قابليت باروري است. با يك مشاهده ساده–به خصوص در داخل واژن—قابل انجام است.

چگونه رابطه برقرار کنیم تا حامله شویم

· معايب: قضاوت درمورد بافت و ظاهر ترشحات واژن خيلي شخصي و يكطرفه است.دماي پايين تنه تان را چك كنيدمنظور دماي بدن شما در حالت استراحت كامل است. تخمك گذاري تا حدودي دماي بدن را بالا مي برد—تقريباً كمتر از يك درجه. بهترين زمان باروري شما دو تا سه روز قبل از بالا رفتن دماي بدنتان است. وقتي افزايش دما دو تا سه روز ثابت مي ماند، مي توانيد فرض كنيد كه تخمك گذاري اتفاق افتاده است.مي توانيد از دماسنج هاي دهاني براي چك كردن دماي پايين تنه تان استفاده كنيد. هر روز صبح قبل از اينكه از جا بلند شويد، دماي بدنتان را اندازه گيري كنيد. مي توانيد دما را جايي يادداشت كنيد و تغييرات را چك كنيد.· مزايا: روش بسيار ساده اي است. تنها هزينه اي كه برايتان دارد خريدن يك دماسنج است.· معايب: تغيير دما ممكن است خيلي دير ايجاد شود يعني بعد از اينكه تخمك گذاري انجام شده است. شايد گرفتن دماي بدن هر روز كار چندان آساني نباشد مخصوصاً اگر ساعات خوابتان تنظيم نيست.از كيت هاي مخصوص تست تخمك گذاري استفاده كنيدكيت هاي مخصوص كه در داروخانه ها هم موجود است ادرار شما را براي بررسي هورمون هايي كه قبل از تخمك گذاري توليد مي شود تست مي كند. براي گرفتن دقيق ترين نتيجه حتماً از دستورالعمل روي برچسب آن استفاده كنيد.· مزايا: اين كيت ها نزديك ترين زمان تخمك گذاري را تشخيص مي دهند يا قبل از اينكه تخمك گذاري اتفاق بيفتد هشدار مي دهند. آن را مي توانيد بدون نسخه از داروخانه ها تهيه كنيد.· معايب: هزينه تهيه اين كيت ها براي خيلي از خانم ها ممكن است گران باشد.با حداكثر رساندن قدرت باروري وقتي قصد باردار شدن داريد، بايدها و نبايدهاي زير را در نظر داشته باشيد.

بايدها:· مداوماً رابطه جنسی داشته باشيد. اگر مداوماً دو تا سه بار در هفته سكس داشته باشيد احتمال اينكه يكي از دفعات با دوره باروري همزمان شود بالا مي رود. براي زوج هاي سالمي كه مي خواهند بچه دار شوند چيزي به اسم سكس زياد از حد وجود ندارد. براي بچه دار شدن بايد مداوم سكس داشته باشيد.· نزديك به زمان تخمك گذاري، روزي يكبار سكس داشته باشيد. اينكار احتمال بارداري را بالاتر مي برد. بااينكه غلظت اسپرم همسرتان هر بار كه سكس داشته باشيد كمي پايين مي آيد اما در مردهاي سالم اين كاهش چندان مهم نيست.· انتخاب هاي سالمي در زندگي داشته باشيد. وزنتان را در حد سلامت نگه داريد و فعاليت هاي جسمي را جزء برنامه روزانه تان قرار دهيد. رژيم غذايي سالمي را دنبال كنيد، مصرف كافئين را محدود كنيد و استرستان را هم كنترل كنيد. عادات خوب در زندگي هم براي خودتان و هم براي فرزندتان حين بارداري مفيد است.· قبل از بارداري برنامه ريزي داشته باشيد. پزشكتان مي تواند سلامت عمومي بدنتان را بررسي كرده و تغييرات لازمي كه بايد در زندگيتان ايجاد كنيد تا احتمال باروريتان بالا رود را مشخص كند. اين برنامه ريزي مخصوصاً در مواقعي كه شما يا همسرتان يك مشكل سلامتي داشته باشيد بسيار خوب است.· ويتامين مصرف كنيد. اسيد فوليك (ويتامين B9) نقش بسيار مهمي در رشد جنين بر عهده دارد. مصرف مكمل هاي ويتامين يا اسيد فوليك چند ماه قبل از بارداري احتمال ايجاد مشكلات جسمي براي نوزاد را كاهش مي دهد.نبايدها:· سيگار. تنباكو ترشحات رحم را تغيير مي دهد كه باعث مي شود اسپرم به تخمك ها نرسد. همچنين مي تواند خطر سقط جنين را بالا ببرد و باعث شود اكسيژن و موادمغذي به جنين نرسد. پس براي سلامت خود و فرزندتان بهتر است كه سيگار را كنار بگذاريد.· مشروبات الكلي. مصرف مشروبات الكلي در دوران بارداري قدغن است.

· مصرف دارو بدون تجويز دكتر. برخي داروها حتي آنهايي كه بدون نسخه هم قابل تهيه هستند، بارداري را دشوار مي كنند. برخي ديگر در زمان بارداري برايتان مضر هستند.چه زمان به پزشك مراجعه كنيدبا سكس مداوم و بدون جلوگيري، اكثر زوج ها در طول يكسال باردار مي شوند. اما بعضي از زوج ها به كمك بيشتري نياز دارند.اگر در ابتداي دهه سي سالگي خود هستيد و شما و همسرتان از سلامتي كامل برخورداريد، يكسال قبل ازاينكه با پزشك مشورت كنيد، خودتان امتحان كنيد. اما اگر ۳۵ سال به بالا هستيد يا يكي از شما مشكل باروري خاصي داشته باشد بهتر است با پزشك مشورت كنيد.ناباروري در خانمها و آقايون به يك ميزان اتفاق مي افتد و درمان هاي زيادي هم براي آن وجود دارد. متخصص زنان شما با شناسايي علت مشكل به شما كمك خواهد كرد.منبع: salamatnews.com

بارداری و زایمان راحت با…


بدون خجالت محصولات جنسی را آنلاین بخر


اگر شما هم مشکل ملکی دارید تماس بگیرید


تا60%تخفیف پرطرفدارترین محصولات جنسی


بایدها و نبایدهای بهداشت و سلامت بانوان


درمان نازایی زنان و مردان


مرجع معتبر و رسمی خرید انواع گیفت کارت


آموزش زبان را با یک جلسه رایگان شروع کن


زبان انگلیسی رو کاربردی یادبگیر!

اجاره ویلاهای لوکس شمال لب دریا باقیمت خوب


مرکز تخصصی استعدادیابی و آموزش کودکان

چنین کیکی روفقط تواین یخچال میتونی جابدی


اقساط36ماهه لوازم خانگی بدون پیش پرداخت


ارسال محرمانه محصولات جنسی

انواع گن وفرم دهنده بدن اورجینال و باکیفیت

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

زمان دقیق تخمک‌گذاری برای همه به‌راحتی قابل‌تشخیص نیست

 

اسپرم می‌تواند سه تا پنج روز زنده بماند اما تخمک تنها حدود ۱۲ تا ۲۴ ساعت زنده است.زمان‌بندی همه‌چیز است. زمان دقیق تخمک‌ گذاری برای همه به‌راحتی قابل‌تشخیص نیست. بهترین زمان رابطه‌ی جنسی برای باردارشدن کی است؟بهترین زمان رابطه‌ ی جنسی برای باردارشدنزمان‌بندی همه‌چیز است. اسپرم می‌تواند سه تا پنج روز زنده بماند اما تخمک تنها حدود ۱۲ تا ۲۴ ساعت زنده است. برای افزایش احتمال لقاح باید در روزهای منتهی به تخمک‌گذاری و خود آن روز، روزانه رابطه‌ی جنسی داشته باشید. راه خوب برقراری رابطه یک تا دو روز قبل از تخمک‌گذاری و روز تخمک‌گذاری است. با این روش به‌احتمال بیشتر یک اسپرم سالم در لوله‌های فالوپ منتظر آزاد شدن تخمک است. (مطلب پیشنهادی: پوزیشن و نحوه باردار شدن)

البته زمان دقیق تخمک‌گذاری برای همه به‌راحتی قابل‌تشخیص نیست. این زمان به طول دوران قاعدگی فرد بستگی دارد. یک خانم در حدود روز ۱۴ قبل از عادت ماهانه‌ی بعدی خود تخمک‌گذاری دارد – نه در میان‌دوره. اگر سیکل قاعدگی شما ۲۸ روزه است تخمک‌گذاری‌تان حدوداً در میانه‌ی این سیکل خواهد بود. اما اگر سیکل ۳۵ روزه دارید در حدود روز ۲۱ام تخمک‌گذاری خواهد بود نه روز ۱۷. ( روز یک اولین روز عادت ماهانه است ) برای تخمین زمانی که باروری شما زیاد است باید از تقویم تخمک‌گذاری استفاده کنید.

چگونه رابطه برقرار کنیم تا حامله شویم

 

اگر قاعدگی من نامنظم باشد آیا بارداری سخت‌تر خواهد بود؟اغلب خانم‌ها در طول یک سال ۱۲ عادت ماهانه دارند اما برای برخی این تعداد کمتر است و گاهی دیرتر عادت شده و یا حتی در بعضی ماه‌ها نمی‌شوند. استرس، ورزش‌های سنگین، کاهش وزن یا افزایش وزن ناگهانی – همه‌ی این‌ها می‌تواند از عوامل وقفه در عادت ماهانه باشد. هرچه عادت ماهانه‌ی شما نامنظم‌تر باشد پیش‌بینی زمان تخمک‌گذاری دشوارتر است.عادت ماهانه‌ی شما یک ماه ۲۸ روز است، ماه بعد ۲۱ روز، ماه بعد ۳۲ روزه. برای چند ماه سیکل قاعدگی خود را یادداشت کنید. سپس ۱۷ روز از کوتاه‌ترین و ۱۱ روز از بلندترین دوره کم کنید. روزهای میان این دو روزهایی است که بدن شما در اوج باروری قرار دارد.اگر دوره‌های قاعدگی شما نامنظم و بیش از ۳۵ روز یا طولانی‌تر است باید نزد پزشک متخصص بروید. شاید علت این بی‌نظمی سندروم تخمدان پلی کیستیک، عدم کارکرد تخمدان، اختلال تیروئید، کاهش وزن شدید و یا بالا رفتن سطح پرولاکتین باشد.از کجا بفهمیم زمان تخمک‌گذاری است؟برخی زنان می‌توانند بگویند زمان تخمک‌گذاری آن‌ها کی است. اما بیشتر زنان متوجه هیچ تغییری نمی‌شوند. اگر به باردارشدن فکر می‌کنید چند ماه سیکل قاعدگی خود را یادداشت کنید. برخی علائم تخمک‌گذاری عبارت‌اند از:کمی افزایش در دمای پایه‌ی بدن . می‌توانید یک تا دو روز پس از تخمک‌گذاری هر روز صبح با اندازه‌گیری دمای بدن قبل از بلند شدن از تختخواب آن را بسنجید. اگر برای چند ماه نمودار دمای بدن را بررسی کنید می‌توانید به زمان تخمک‌گذاری خود برسید.نمیتوان فقط سعی کرد و منتظر نتیجه ماند؟اگر دوست ندارید لازم نیست مرتباً دمای بدن را اندازه گرفته یا نمودارهای پیچیده برای خودتان رسم کنید.حتی برای بارداری لازم نیست حتماً به ارگاسم برسید. دو یا سه بار در هفته حتماً رابطه‌ی جنسی داشته باشید، شاید شانس شما کمک کند.

 

 منبع: niniban.com

بارداری و زایمان راحت با…


درمان افسردگی یک بار برای همیشه


ارسال محرمانه محصولات جنسی


مرکز تخصصی استعدادیابی و آموزش کودکان


ست های لباس زیر جذاب و لاکچری


مشاوره تلفنی طلاق


درخواست مجرب ترین وکلا طلاق توافقی


آموزش زبان را با یک جلسه رایگان شروع کن


بازسازی پیوند عاطفی زن و شوهر


قاعدگی دردناک زنان و دختران


درمان اختلالات روحی بدون دارو و عارضه


بدون خجالت محصولات جنسی را آنلاین بخر


تا60%تخفیف پرطرفدارترین محصولات جنسی


قابلیت افزودن لباس حین شست و شو


آشپزی بدون دغدغه کثیفی گاز

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

رابطه جنسی برای باردارشدن

 

همان طور که می دانید تمام موجودهای زنده، تولید مثل می کنند. در انسان تولید مثل توسط دو نوع سلول انجام می پذیرد. اسپرم ها که به وسیله بیضه های مرد ساخته میشوند و تخمك ها که توسط تخمدان های زن تولید می شوند.

 

چنانچه یک اسپرم وارد یک تخمك شود و آنرا بارور کند، DNA مرد و زن ترکیب شده، سلول های جدیدی حاصل می شوند. بارداری زمانی رخ می دهد که این سلول ها خود را در رحم جای می دهند.

چگونه رابطه برقرار کنیم تا حامله شویم

 

حال درصورتی که شرایط تخمك زن در شرایط خوبی باشد و اسپرم های مرد هم سالم باشند، امکان دارد این ترکیب در نخستین رابطه جنسی اتفاق بیفتد و بارداری صورت گیرد و گاهی هم به علل متفاوتی احتیاج به دفعات بیشتری می باشد.

 

رابطه در بارداری

 

ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که چه تعداد رابطه برای باردار شدن باید داشت؟ پاسخ این سوال امکان دارد به منبع آن بستگی داشته باشد ولی متخصصان توصیه می کنند که داشتن رابطه جنسی یک بار در روز میتواند شانس بارداری را افزایش دهد. امکان دارد فکر کنید تعداد دفعات بیشتر رابطه جنسی میتواند شانس باردار شدن را افزایش دهد ولی اینگونه نیست. در واقع رابطه جنسی مکرر میتواند تعداد و کیفیت اسپرم ها را کاهش دهد.

 

در مرحله تخمك گذاری باید تلاش کنید روزانه حداقل یک بار و سه الی چهار بار در هفته رابطه جنسی داشته باشید. با این حال اگر علایم تخمك گذاری را در خود مشاهده می کنید، تلاش کنید از یک تست تخمك گذاری استفاده کنید.

 

چنانچه می خواهید احتمال حامله شدن خود را بعد از انزال افزایش دهید، نکات زیر را رعایت کنید:

 

مرد آلت تناسلی خود را عمیق تر وارد واژن زن کند تا مایع منی کم تر بیرون بریزد.

 

مرد بعد از بیرون کشیدن آلت تناسلی خود برای کم تر بیرون ریختن مایع انزال شده ارام دو لب واژن را به یکدیگر فشار دهد.

 

زن پس از 20 تا 30 دقیقه از جای خود بلند شود. به پشت خوابیدن زن بیش از 30 دقیقه احتمال بارور شدن زن را بیشتر نمی کند.

 

برای این که کم ترین ميزان از مایع انزال شده بیرون از واژن بریزد باید زیر کمر زن بالش کوچکی قرار گیرد.

 

توجه کنید درصورتی که زن از جای خود بعد از گذشت 20 تا 30 دقیقه بلند شود قدری مایع منی از واژن وی بیرون می ریزد که احتمال بارور شدن او را کاهش نمی دهد زیرا اسپرم هایی که در واژن مانده اند مرده اند.

 

آیا در دوران بارداری میتوان نزدیكی كرد

 

واضح و روشن است که پزشکان بطور دقیق نمی توانند به شما زمان باردار شدن تان را بگویند.

 

برخی از زوج ها در همان تلاش نخست برای بارداری بچه دار می شوند. ولی برخی از زوج ها باوجود سالها تلاش برای بچه دارشدن و نزدیکی کردن محافظت نشده و بدون شیوه های جلوگیری از بارداری بازهم بچه دار نمی شوند. ولی به طورکلی ، پزشکان طبق سن، وضعیت سلامتی و تلاش های قبلی برای بارداری میتوانند تخمین بزنند که چه قدر طول میکشد تا زوجی بچه دار شوند.

 

برجسته ترین مرحله برای فرزنددار شدن، داشتن رابطه جنسی در دفعات کافی است.

 

نیازی نیست هرروز رابطه جنسی برقرار کنید؛ یک روز فاصله بین روابط جنسی، کمک می کند اسپرم کافی برای بارور کردن تخمك، تولید شود.

 

در هر ماه، تنها شش روز شانس بارداری وجود دارد :پنج روز قبل از تخمک گذاری و روز تخمک گذاری. مراقب باشید این زمان طلایی را از دست ندهید.

 

پوزیشن رابطه جنسی در بارداری

 

چگونه رابطه برقرار کنیم تا حامله شویم

زمانی را که دوره پریود بعدی شما شروع می شود در نظر بگیرید، آنگاه ۱۲ تا ۱۶ روز از آن کم کنید. این چند روز، همان محدوده هنگامی است که احتمال تخمك گذاری شما در آن بسیار زیاد است. برای خانمهایی که یک دوره کامل آن ها ۲۸ روز طول میکشد ، چهاردهمین روز معمول روز تخمك گذاری است. برای استفاده از این شیوه، شما باید بدانید که دوره کامل شما رایج چند روز طول می کشد.

 

با این حال، بهترین شیوه برای تعيين هنگامی که احتمال باروری شما در آن حداکثر است این است که به وضعیت بدنی خود توجه کنید و شیوه تشخیص علامت های تخمك گذاری را فرا بگیرید.

 

بعضی از زنان دوره تخمک گذاری خود را دقیقا می شناسند.

ولی بهترین علایم برای تشخیص این دوره، عبارتند از:

 

– تغییرات واژن. نازک، کشیده، شفاف و لغزنده شدن مخاط واژن

 

– ناراحتی خفیف در یک طرف شکم، که بعنوان میتسچمرز شناخته می شود.

 

– افزایش درجه حرارت پایه بدن( BBT)، که زنان برای تشخیص دوره تخمك گذاری خود میتوانند بعد از پایان دوره قاعدگی خود هرروز صبح پس از بیدار شدن از خواب درجه حرارت خود را اندازه‌گیری کنند BBT یک روز بعد از تخمك گذاری افزایش می یابد. پیگیری BBT در طی چند چرخه به زنان در درک الگوی تخمك گذاری کمک می کند.

 

یکی از نگرانی های مادران در دوران بارداری رابطه جنسی در دوران بارداری است. بسياري از مادران و پدران فکر می کنند که رابطه زناشویی در بارداری پرخطر است؛ در حالیکه بر اساس توصیۀ پزشکان چنانچه مادر بارداری در شرایط بارداری خطرناک قرار نداشته باشد، باید بتواند به راحتی و بدون هیچگونه نگرانی رابطه جنسی خود با همسرش را در تمام مرحله های بارداری حفظ کند؛ زیرا فواید رابطه جنسی در دوره بارداری بسیار دارای اهمیت است.

 

نزدیكی كردن در دوران بارداری

 

برای مدل نزدیكی برای بارداری میتوانید پوزیشن های زیر را امتحان کنید:

به پهلو دراز بکشید و در حالیکه پشت به همسر خود قرار دارید، زانوهای خود را به داخل شکم خم کنید. در این پوزیشن دخول عمیق انجام نمی شود و شکم شما هم روی تخت قرار می گیرد.

 

در حالیکه همسرتان به پشت دراز کشیده ، روی زانوهای خود و بالای او قرار بگیرید، پاهای خود را از هم باز کنید و خود را پائین و به طرف او بیاورید. در این پوزیشن براحتی می توانید از شکم خود نگهداری نموده و سرعت و ميزان دخول را کنترل کنید.

 

در حالیکه همسرتان در پشت شما قرار دارد، به صورت چهار دست و پا روی زمین قرار بگیرید. سعی کنید دخول بسیار عمیق نباشد.

 

پهلو به پهلو و روبروی هم دراز بکشید، یک پا را روی کمر همسرتان قرار دهید، در این پوزیشن دخول عمیقی صورت نمی گیرد و تخت هم از شکم تان محافظت می کند. درحقیقت بهترین شیوه نزدیكی در زمان بارداری به حالتی بستگی دارد که در آن حس راحتی می کنید.

 

رابطه جنسی برای مادران باردار بی خطر است مگر در مواردی که پزشک دستور داده داشتن رابطه جنسی در طول بارداری پرخطر است.

 

ولی مهم است که این کار را به آرامی انجام دهید.

بارداری با تغییرات هورمونی همراه است و به همین دلیل امکان دارد بعضی تمایل بیشتری به رابطه جنسی داشته باشند و بعضی برعکس هیچ میل جنسی نداشته باشند.

 

خشکی و گردن رحم حساس و لکه بینی تمام دلایل ممکن برای انجام این کار به آهستگی است.

 

این کار نه تنها برای مادر باردار و جنین زیان آور نیست، بلکه فایده های بسياري داشته و به سلامت مادر باردار و جنین و همچنين حفظ صمیمیت و انسجام خانوادگی هم کمک بسياري می کند.

 

گردآوری: بخش زناشویی بیتوته

 

بارداری و زایمان راحت با…


انواع جراحی زیبایی سینه


تا60%تخفیف پرطرفدارترین محصولات جنسی


راه و رسم داشتن زندگی زناشویی بدون تنش


بایدها و نبایدهای بهداشت و سلامت بانوان


درمان نازایی با بالاترین درصد موفقیت


جراحی زیبایی سینه و شکم


سفارش آنلاین جدیدترین ست های لباس زیر

پرفروش ترین پکیج‌های جنسی رو از اینجابخر


بلیطت رو به قیمت لحظه آخر بخر!


آسانترین راه خرید برنامه در کنسول ps4


سینما رو به خونت بیار!


درمان افسردگی یک بار برای همیشه


ارسال محرمانه محصولات جنسی

خریدقسطی جهیزیه بدون نیاز به پرداخت اولیه

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

مطالب پر بازدید


وضعیت سنتی بهترین حالت برای باردار شدن است زیرا بسیار راحت بوده و تماس دو بدن در آن بهتر است. دو طرف رودرروی هم هستند و تمام مدت می‌توانند همدیگر را بوسیده یا در آغوش گیرند. در این حالت زن می‌تواند آزادانه حرکت کند و مرد می‌تواند با بلند کردن خود با دست‌هایش یا بالا کشیدن بدنش بااستفاده از زانوهایش، بخشی از وزن خود را از روی زن بردارد.

وضعیت سنتی یکی از بهترین وضعیت‌های رابطه‌ جنسی برای باردار شدن سریع‌تر است. این وضعیت برای بارداری مطلوب‌ترین حالت است—گرچه تقریباً در هر حالت از رابطه ‌جنسی می‌توان باردار شد.

چگونه رابطه برقرار کنیم تا حامله شویم

در این وضعیت که جزء قدیمی‌ترین حالت‌ها برای رابطه‌ جنسی است، زن با پاهایی باز شده به پشت می‌خوابد و هر دو زانوی خود را خم می‌کند و کف پاها را محکم روی زمین قرار می‌دهد. سپس مرد روی او می‌خوابد. البته این حالت پایه مدل‌های دیگری هم دارد: مثلاً زن یک یا هر دو پای خود را بلند می‌کند و مرد یا آنها را در دست می‌گیرد و یا آنها را روی شانه‌های خود قرار می‌دهد؛ یااینکه یکی یا هر دو زانوی خود را باز می‌کند.

برای لقاح نیز این حالت بهترین حالت برای باردار شدن است زیرا وقتی زن به پشت می‌خوابد، واژن رو به پایین است و رفتن اسپرم به داخل آن و گذشتن از گردنه رحم و وارد شدن به رحم راحت‌تر صورت می‌گیرد. یکی دیگر از فواید این حالت این است که این امکان را فراهم می‌کند که آلت مرد عمیق‌تر وارد واژن زن شود تا اسپرم بعد از انزال مستقیم‌تر وارد گردنه رحم شود.

وقتی می‌خواهید در بهترین حالت رابطه ‌جنسی باردار شوید، و احتمال باردار شدن خود را پس از انزال افزایش دهید، این نکات را رعایت کنید:

مرد باید آلت تناسلی خود را تا حد امکان بیشتر به عمق واژن فرو برده تا کمترین میزان از مایع انزال شده بیرون از واژن بریزد.
پس از بیرون کشیدن آلت، مرد می‌تواند به آرامی دو لب دستگاه تناسلی زن را به سمت هم فشار دهد تا مایع انزال شده از آن بیرون نریزد.
زن باید برای 20 تا 30 دقیقه بعدی همانطور به پشت دراز بکشد. بهتر است که زیر کمر او بالشی قرار گیرد تا لگن او کمی از روی زمین بلند شود.

طبیعی است که وقتی زن از جای خود بلند می‌شود کمی از مایع انزال شده از واژن بیرون بریزد اما این احتمال بارور شدن او را کاهش نمی‌دهد زیرا در این نقطه بیشتر اسپرم‌هایی که در واژن مانده‌اند زنده نیستند. به همان دلیل، به پشت خوابیدن زن بیشتر از 30 دقیقه احتمال بارور شدن زن را بیشتر نمی‌کند.

اگر دوست دارید تنوع بیشتری در رابطه‌جنسیتان باشد، می‌توانید از مدل‌های زیر برای باردار شدن استفاده کنید:

آیا این شایعه که در اطراف شنیده می شود حقیقت دارد که برخی موقعیت های جنسی بارداری را آسان تر میکند؟ خوب، اگر شما از آن دسته آدم های منطقی هستند، اجازه دهید یک چیز را مستقیما به شما بگوییم؛ هیچ مطالعه علمی ای ثابت نمی کند که برخی از موقعیت های جنسی برای انجام باروری مناسب تر است و با این حال، زنان متعددی از سراسر جهان ادعا می کنند که برخی از موقعیت ها نه تنها بارداری را آسان تر می کند، بلکه می تواند به تعیین و انتخاب جنسیت کودک نیز کمک کند!

در هر صورت، هیچ ضرری در تلاش کردن وجود ندارد! بنابراین، در اینجا برخی از بهترین موقعیت های جنسی که بی تریدید باعث پاسخ مثبت آزمایش بارداری می شود و همچنین باعث می شود که رابطه ای بسیار سرگرم کننده داشته باشید را برایتان آورده ایم!

کنار یکدیگر نیز یکی از راه‌های خوب برای آندسته از زوج‌هایی است که یکی از طرفین اضافه‌وزن یا کمردرد دارد. اینکار را می توانید هم به صورت رو در رو و هم طوری که مرد از پشت زن را در آغوش گرفته و آلت خود را از پشت وارد واژن زن کند، انجام دهید.

رابطه جنسی از پشت طوری است که مرد از پشت آلت جنسی خود را وارد واژن زن می‌کند. زن می‌تواند هم روی شکم دراز بکشد و هم روی زمین زانو بزند و یا به پهلو دراز بکشد. مرد پشت او می‌ایستد یا او نیز زانو می‌زند. این روش باعث می‌شود که اسپرم در گردنه رخم نیز ذخیره شود.
در استفاده از هرکدام از وضعیت‌ها، پس از انزال، زن می‌تواند هم روی شکم 20 تا 30 دقیقه بخوابد یا به پشت برگشته و با بالا نگه داشتن لگن خود همانطور که در بالا اشاره شد، دراز بکشد.

نیازی به گفتن نیست که وضعیت رابطه جنسی که برای باردار شدن انتخاب می‌کنید هرچه که باشد، باید از کاری که می‌کنید نهایت لذت را ببرید و این برایتان نباید به یک عادت یا امر عادی تبدیل شود.

در این حالت، باید بر روی شکم خود دراز بکشید و وزن خود را بر روی بازوهایتان قرار دهید. یکی از پاهای شما باید به کنار مایل شود و پای دیگرتان باید مستقیما پشتتان باشد. پس از آن، شوهرتان با قرار دادن وزنش بر روی بازوهایش بر روی شما دراز می کشد.

اسفینکس یک موقعیت خوب است و اجازه می دهد تا دخولی عمیق تر و بارداری سریع تر انجام شود!

موقعیت دیگری برای زنانی که دوست دارند در بالا باشند! در این موقعیت، شوهرتان به پشت دراز می کشد و شما با پاهای کشیده بر روی او قرار می گیرید. این موقعیت برای زنانی با همسران سنگین وزن مناسب است.

در اینجا موقعیت خوبی برای باردار شدن وجود دارد که شما را در بالا قرار می دهد! این موقعیتی عالی برای زوج های ماجراجو است! در این موقعیت، شوهرتان به پشت دراز می کشد و شما رو به پاهایش بر روی او می نشینید. این موقعیت برای بارداری تمام انرژی و تلاش شما را می طلبد.

موقعیتی دیگر برای افراد ماجراجو وجود دارد! این موقعیت، در حالی که دست هایتان را به عنوان تکیه گاه در پشتتان قرار می دهید، شما را مجبور به نشستن بر روی لبه مبلی بلند می کند. شوهرتان باید بایستد و شما می توانید پاهای خود را در اطراف او قفل کنید. نه تنها این موقعیت، حالتی جالب و مناسب برای باردار شدن است، بلکه فضایی را برای اسپرم ها فراهم می کند تا آزادانه حرکت کنند و شما را باردار کنند.

هنگامی که شما در حال تلاش برای بارداری هستید، عمل عشق ورزیدن می تواند خسته کننده و کسالت آور باشد. به همین دلیل مهم است که تنوع کمی به رابطه خود اضافه کنید! در اینجا یک موقعیت عالی وجود دارد که نه تنها رابطه جنسی شما را رنگارنگ تر خواهد کرد، بلکه به شما کمک خواهد کرد تا باردار شوید. در این حالت، در حالی که زانویتان را خم کرده اید به پشت دراز بکشید. شوهرتان در طول مقاربت به صورت خمیده خواهد بود.

هنگامی که شما در مورد موقعیتی برای بارداری صحبت می کنید، چگونه می توانید کاماسوترا را ذکر نکنید! آیا شما می دانید که برخی از موقعیت های کاماسوترا، نه تنها ماجراجویانه هستند، بلکه می توانند بارداری شما را راحت تر کنند؟

بامبو باز یکی از معروف ترین کوماسوترا ها است . در این حالت، شما باید یکی از پاهای خود را بر روی شانه شوهر خود قرار دهید و شوهرتان نیز به صورت باز در کنار ران شما می ایستد و پای شما را به عنوان تکیه گاه استفاده می کند. علاوه بر برخورد با نقطه G، این موقعیت باعث دخول عمیق تر و احتمال بارداری بیشتر نیز می شود.

در اینجا موقعیت دیگری برای باردار شدن از نوع کوماسوترا وجود دارد! در این حالت، باید روبروی شوهر خود به پشت قرار گیرید. شوهرتان کمر شما  را نگه می دارد و دخول می کند. سپس باید اجازه دهید که قفسه سینه شما به سمت جلو و پایین متمایل شود. این موقعیت کمک می کند تا اسپرم ها راهی بهتر برای رسیدن به دهانه رحم پیدا کنند و سریع تر باردار شوید.

با شنیدن این نام زیبا، شما انتظار یک موقعیت جنسی عاشقانه را دارید، درست است؟ خوب، این موقعیت نرم و عاشقانه نیست! این یک حالت ماجراجویانه و راهی عالی برای ساخت یک کودک ماجراجو است.

شما باید بر روی پشت تان، بر روی یک میز دراز بکشید. بله، شما به یک میز برای این موقعیت خاص نیاز دارید. سپس، شوهرتان باید در بین پاهای شما قرار بگیرد و باسن شما را بلند کند (و یا شما می توانید بالشی را در زیر باسن خود قرار دهید)

پروانه بهترین موقعیت برای بارداری است و همچنین باعث افزودن هیجان به رابطه جنسی شما می شود. همچنین به اسپرم ها کمک می کند تا مدت بیشتری در مهبل (واژن) بمانند و احتمال شانس بارداری را افزایش می دهد.

شانس باردار شدن زن به دلایل مختلفی، از جمله ناباروری در مرد یا زن، می تواند متوقف شده یا به تاخیر بیافتد. در اینجا عوامل متعددی که می تواند شانس باردار شدن شما را تحت تأثیر قرار دهد، آورده شده است:

در مردان:

عوامل کلی:

در اینجا چند نکته برای افزایش شانس بارداری وجود دارد.

برای اطمینان از اینکه از لحاظ پزشکی در وضعیت مناسبی هستید، برای بررسی اولیه سلامت به پزشک مراجعه کنید. شما می توانید آزمایش های تخمک گذاری و اسپرم را انجام دهید که پارامترهای ضروری برای فهم توانایی زوجین برای بارداری است. علاوه بر این، آگاهی از سلامتی تان، دوران حاملگی سالم و مطمئن را تضمین می کند.

وزن زن نقش مهمی در بارداری ایفا می کند. داشتن اضافه وزن یا کمبود وزن منجر به تغییرات هورمونی در بدن می شود که می تواند مانع شانس باردار شدن شود. پس داشتن رژیم غذایی سالم و حفظ شرایط جسمی مناسب به وسیله ورزش، می تواند به شما در حفظ وزن ایده آل کمک کند.

یک شیوه زندگی سالم می تواند در بهبود باروری شما موثر باشد. اجتناب از نوشیدن الکل، کشیدن سیگار و مصرف مواد مخدر غیر مجاز، بسیار مهم هستند، زیرا ممکن است بر روی شانس بارداری تاثیر بگذارند.

از مصرف بیش از حد مواد غذایی آماده اجتناب کنید و از رژیم غذایی شامل میوه ها، سبزیجات، گوشت، ماهی و محصولات لبنی (به خصوص مواد غذایی طبیعی) استفاده کنید. همچنین، به طور مرتب ورزش کنید تا وزن خود را حفظ کنید. این باعث افزایش باروری شما به وسیله افزایش کیفیت اسپرم و تخمک سالم خواهد شد.

چگونه رابطه برقرار کنیم تا حامله شویم

دوره تخمک گذاری خود را برای دانستن زمان مناسب برای مقاربت پیدا کنید. به عنوان مثال، اگر شما یک دوره 28 روزه قاعدگی داشته باشید، روز چهاردهم تخمک گذاری انجام خواهد شد. بنابراین دریچه باروری بین روزهای 11 تا 15 باز می شود، که ایده آل ترین زمان برای داشتن رابطه جنسی است. شما همچنین می توانید با مشاور متخصص زنان صحبت کنید.

شما همچنین می توانید قوام سرویکس رحم و درجه حرارت معمول بدن را برای فهمیدن دوره تخمک گذاری خود بررسی کنید.

اگر شما نمی توانید دوره تخمک گذاری خود را شناسایی کنید، پزشک می تواند از طریق نظارت بر فولیکول به شما کمک کند. آنها می توانند با آزمایش هورمون خون و اولتراسوند تخمدان، زمان مناسب تخمک گذاری را به شما بگویند.

مواد مغذی مانند اسید فولیک، ویتامین C، A، D و E، روی، پتاسیم و مس برای افزایش شانس باروری ضروری هستند. این غذاها که می توانند از رژیم غذایی یا مکمل های شما به دست آیند، به تولید تخمک سالم کمک می کنند و کیفیت اسپرم ها را بهبود می بخشند.

غذاهایی که باید بخورید:

سبزیجات دارای برگ سبز: اسفناج، کلم، کلم بروکلی.

ماهی های چرب: ماهی ساردین، ماهی قزل آلا، ماهی خال دار.

غذاهای غنی از روی: آجیل بادام زمینی، بذر کدو تنبل، صدف و ماهی قزل آلا، گوشت گاو و گوشت گاو ارگانیک.

کربوهیدرات های جامع: نان سبوس دار، برنج، ماکارونی، سیب زمینی شیرین.

غذاهای پروتئینی: مرغ، لبنیات، آجیل، بوقلمون، توفو، دانه ها، تخم مرغ، حبوبات.

استرس می تواند موجب نوسانات هورمونی شود که می تواند بر باروری در مردان و زنان تأثیر بگذارد. مدیتیشن، تمرینات تنفسی و یوگا راه هایی برای کاهش سطح استرس هستند.

در صورت مصرف دارو به منظور هر گونه مسئله سلامتی و درمانی، پزشک خود را درباره تصمیم خود برای ایجاد یک خانواده مطلع کنید. برخی از داروهای درمانی نظیر استروئید، آلفا مسدود کننده، داروهای ضد روانپزشکی و NSAID ها می توانند باروری را تحت تاثیر قرار دهند.

اگر در حال برنامه ریزی برای بارداری هستید، با پزشک خود صحبت کنید و از ویتامین های پیش از تولد استفاده کنید. آنها می توانند هرگونه کمبود مواد مغذی را که می تواند باعث تاخیر در بارداری شود، را جبران کنند.

خواب کافی:

داشتن خواب کافی برای حفظ سوخت و ساز مناسب و تولید هورمون در بدن ضروری است. بنابراین، اطمینان حاصل کنید که هفت تا هشت ساعت در روز می خوابید.

زیاده روی کافیست، حالا خبرهای بدی برای شما داریم! اگر می خواهید به راحتی باردار شوید، باید تغییراتی در شیوه زندگی خود ایجاد کنید. در اینجا مواردی وجود دارد که شما مجبور به ترک آن ها هستید:

سیگار کشیدن برای شما خوب نیست، حتی اگر روزی یک بار یا دو بار این کار را می کنید، وقت آن است که آن را متوقف کنید. طبق گفته کارشناسان، سیگاری ها بیشتر از مشکلات ناباروری رنج می برند و نسبت به کسانی که سیگار نمی کشند در طی دوران بارداری بیشتر دچار مشکل می شوند. در واقع، زنانی که سیگار می کشند احتمال بیشتری در تولید تخمک با ناهنجاری های ژنتیکی دارند. نه تنها شما، حتی همسرتان باید سیگار را ترک کنید، زیرا مردان سیگاری بیشتر احتمال دارد که تعداد اسپرم کمتری داشته باشند.

خبر خوب این است که شما مجبور نیستید کلا کافئین را از زندگی خود حذف کنید. اما خبر بد این است که شما باید به شدت میزان مصرف آن را کاهش دهید. کافئین اضافی در سیستم بدن شما می تواند سلامت باروری شما را به خطر بیاندازد و این کار را سخت تر کند.

مصرف بیش از حد هر چیز خوبی می تواند بد باشد، و این در مورد الکل نیز درست است! یک لیوان نوشیدنی الکلی در اینجا و آنجا هیچ آسیبی به شما نخواهد زد، اما مصرف بیش از حد آن مشکل ایجاد می کند. بیش از دو لیوان نوشیدنی در روز ننوشید. مصرف بیش از حد الکل می تواند باعث دوره های نامنظم، عدم تخمک گذاری و تغییر در میزان غلظت استروژن و پروژسترون شود. همه این ها عواملی هستند که می توانند مشکل ساز شوند.

همانطور که می بینید، چیزهایی را که برای ساخت بچه باید ترک کنید زیاد نیستند.

منبع: دکتر سلام

مطالب مرتبط

سلام من ۳ روز دگه عروسیمه و شرط همسرم قبل عقد اینه که شب اول بار دار بشم همچین چیزی امکان داره ایشون ۱۰ سال از من بزرگترن و من ۲۳ سالمه آیا میتونم باردار بشم شب اول زفاف ممنون از اطلاعات خوبی که ارائه میدید

سلام خسته نباشید
من حدودا بیست روز پیش با همسرم رابطه داشتم دقیقا چهار روز بعداز دوران قاعدگی همسرم و خواستیم که بچه دار بشیم و طبق اصول پیش رفتیم ولی الان بعداز گذشت 20 روز …….امروز باهمسرم رابطه داشتم و همسرم به خون ریزی افتاد دلیلش چی میتونه باشه….

سلام روز بخیر به پزشکشون مراجعه کنن/

سلام طبق چیزی ک گفتید انجام دادیم اما باردار نشدم چیکار کنم؟

با پزشک مشورت فرمایید

چیکار کنم ک حامله شم

سلام مطلب زیر را مطالعه فرماییداین مواد غذایی به باردار شدن کمک میکنند (بخش دوم)

من رابطه برای بار دارشدن انجام دادم موقع پریودمم۱۷هست یعنی من بعد پریود دوم انجام دادم ولی الان دوباره پریود شدم یعنی امکان بارداری تو پریود هست

سلام لطفا به پزشک مراجعه فرمایید

سلام من چند وقت است که رابطه جنسی با خانم خود قرار دادم ولی از بارداری خبری نیست خیلی خسته شدم از اینکه هر بار رابطه میکنم ولی باردار نمیشه چی کار کنم باید با دوکتر خودم مراجعه کنم یا خانم ام

سلام باید با پزشکان مشورت فرمایید حتما به شما کمک می کنند

شوهر من خیلی رابطه جنسی با من برقرار میکنه ولی حامله نمیشم.علت چیست؟

سلام لطفا به پزشک متخصص مراجعه فرمایید .

?

طبع گرم وسرد در زود باردار شدن تاثیر داره

خیلی به دردم خورد

ببخشید وقتی نزدیکی میکنم سوزشی تو دهانه واژنم احساس میکنم مشکل از چیه؟

سلام
چند سالتونه؟
چند ساله متاهل هستید؟
برای جلوگیری از چه روشی استفاده میکنید؟
آیا در حال حاضر دارویی مصرف میکنید؟ نام داروها
آیا ترشح از واژن دارید؟

سلام میخواستم بگم وقتی قصد داریم ک باردار شیم باید چ حالتی بخوابیم ک اسپرم وارد رحم شه

سلام ببخشید که مزاحمتون میشم خواستم بگم که زن فقط توسط مرد حامله میشه؟اگه واژنشو بماله و اب بیاد و شایدم بریزه تو واژنش و توسط خودش ارضا شه حامله نمیشه؟؟؟

سلام خیر

مگه بکرزاییه؟!!خخخ

چک کردم اما بازم نگران بچه ام یک کم

نگران بچه ام

سلام من ٢ ماه و نیمه باردارم اما هیچ عوارضى ندارم به دکتر گفتم درحال پیگیرى هستش گفتم از شما هم سوال کنم جواب بدین ممنون میشم

من خیلی میترسم راستش بعدازکجابایدبفهمیم سکسمون درست بوده وحامله شدیم واقعا؟

تست بارداری. از داروخانه تهیه کنید

انوقت مثل شب زفاف دردهم داره؟

خیر

من 14 سالمه ولی بهتره بدونم

خخ خجالت بکش

هماهنگی جهت تبلیغات: 02123051172

مجری انحصاری نیتیو، سنجاق

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است

مشکل در عملکرد سیستم


بازگشت به صفحه اصلی

برخی از مواقع زوجین تصمیم می گیرند تا هر چه زودتر صاحب فرزند شوند و خانواده خود را گسترده کنند اما در این راه ممکن است مطابق برنامه پیش نروند و با شکست مواجه شوند و به سرعت باردار نشوند.

اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید و می خواهید که هر چه زودتر صاحب فرزند شوید، این نکته ها که در این بخش از نمناک آورده ایم به شما کمک می کنند که درصد باروری تان را افزایش دهید و زودتر باردار شوید.

قبل از اقدام به بارداری حتما به یک پزشک مراجعه کنید تا شانس بیشتری برای باردار شدن داشته باشید . پزشک متخصص قبل از بارداری به شما اسید فولیک و ویتامین های مورد نیاز بدن را می دهد و از شما آزمایشات لازم را می گیرد.

اگر می خواهید سریعتر باردار شوید عادات بد غذایی و زندگی خود را مانند نوشیدن الکل و کشیدن سیگار را ترک کنید و مصرف کافئین را محدود گردانید و غذاهای مغذی و پر ویتامین مصرف کنید و با ورزش وزن خود را نرمال کنید.

چگونه رابطه برقرار کنیم تا حامله شویم

دانستن زمان تخمک گذاری برای سریعتر حامله شدن بسیار مهم است زیرا حداکثر طول عمر یک تخمک بین 12 تا 24 ساعت و حداکثر طول عمر یک اسپرم بین 48 تا 72 ساعت بعد از نزدیکی است؛ بنابراین زمان خیلی کمی برای به وجود آمدن یک بچه وجود دارد.

زمان تقریبی تخمک گذاری 14 روز بعد از شروع قاعدگی است (با احتساب روز اول پریود به عنوان روز اول) که البته زیاد نمی توان روی این روش حساب کرد زیرا بسیاری از زنان دوره های قاعدگی نا منظم دارند و ممکن است بین 24 تا 35 روز متغیر باشد و دقیقا 28 روزه نباشد.

روش دقیق تر این است که بگوییم که زمان تخمک گذاری 14 روز قبل از پریود بعدی است، با این حساب زنی که دوره قاعدگی 24 روزه دارد، در حوالی روز 10 و زنی که دوره 35 روزه دارد حوالی روز 21 تخمک گذاری می کند.اگر چرخه های قاعدگی نامنظم دارید شاید زمان دقیق تخمک گذاری کمی مشکل باشد و باید برای این کار از پزشک تان مشاوره بخواهید.

از پنج روز قبل تخمک گذاری هر روز نزدیکی داشته باشید تا اطمینان یابید که اسپرم و تخمک فرصت کافی برای لقاح داشته اند. از کیت تشخیص زمان تخمک گذاری استفاده کنید، هر زمانی که نتیجه آن مثبت شد به مدت چند روز، هر روز نزدیکی داشته باشید. به جزئیات نزدیکی توجه نکنید زیرا هیچ تاثیری روی قدرت باروری نخواهد داشت.

رابطه جنسی مکرر و هر روزه موجب افزایش شانس حامله شدن نمی شود ولی مقاربت نکردن قبل از تخمک گذاری سبب جمع شدن اسپرم مرده در منی می شود. پس بهتر است هم قبل از تخمک گذاری و هم پس از آن مقاربت منظم داشته باشید.

اسپرم های سالم شانس بارور شدن تخمک را افزایش می دهد. برای بهبود باروری خود می توانید موارد زیر را انجام دهد:

ورزش بیش از حد و یا انجام تمرینات مکرر شدید می تواند روند تخمک گذاری را مختل می کند اما انجام ورزش در هفته می تواند به آمادگی بدن زن برای نیازهای بارداری و زایمان کمک کند.

هر چه سن خانم ها کمتر باشد بارداری سریعتر اتفاق می افتد زیرا تغییرات وابسته به سن در تخمدان باعث کاهش کمیت و کیفیت تخمک می گردد.

 

برای بچه دار شدن چند بار باید آمیزش کرد؟

۱۳۹۵/۰۶/۳۱


۵۳۰۱۹۶ بازدید

نقل مطالب در مطبوعات و نشریات با ذکر منبع بلامانع است.
اداره تبلیغ نوین نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها

فهرست مطالب در صورتیکه به بخشی از محتوا نیاز یا علاقه دارید بر روی عنوان مربوطه در فهرست زیر کلیک نمایید تا به همان بخش منتقل شودید.

 

زمانی که بدن شما در وضعیت خوبی قرار دارد احتمال باردار شدنتان نیز افزایش پیدا می کند. برای داشتن یک بارداری سالم زمانی را برای چک آپ با پزشک یا مامای خود تنظیم کنید و ببینید چه زمانی برای باروری مناسب است و چه کارهایی می توانید انجام دهید. پزشک در مورد تغییراتی که می توانید انجام دهید صحبت می کند. ممکن است نتوانید همه مشکلاتی که در مورد سلامتی خود دارید را به سرعت حل کنید اما استفاده از این مراحل قبل از آماده شدن برای بارداری، می تواند شما را مطمئن سازد که بارداری سالمی خواهید داشت.

حداقل یک ماه قبل از اینکه بخواهید باردار شوید باید از قرص های فولیک اسید استفاده نمایید. این ماده مغذی می تواند تا حد زیادی خطر برخی از نقص های جنینی خاص را کاهش دهد. توصیه خوب دیگری که در این شرایط می توانید به خاطر داشته باشید این است که عادت های غیر سالم خود همچون نوشیدن الکل، سیگار کشیدن یا استفاده از مواد مخدر را کنار بگذارید. وزن سالمی داشته باشید و مصرف کافئین خود را به کمتر از 300 میلی گرم در روز کاهش دهید.

حتما بخوانید: ۱۰ ماده غذایی برای تنظیم هورمون های زنانه

چگونه رابطه برقرار کنیم تا حامله شویم

نکته کلیدی برای بارداری سریع، درک زمان تخمک گذاری یا ازاد شدن تخمک از تخمدان های شماست. در هر چرخه قاعدگی تنها یکبار تخمک گذاری انجام می شود. اگر این بازه زمانی را پیدا کنید و در این شرایط مقاربت جنسی داشته باشید می توانید شانس باردار شدن خود را افزایش دهید. شما می توانید از روش های مختلفی برای تعیین زمان تخمک گذاری استفاده کنید. اگر دوره های قاعدگی نامنظمی دارید تشخیص این بازه زمانی دشوار خواهد بود. در این شرایط از پزشک کمک بگیرید.

حتما بخوانید: ۱۵ روش تست بارداری در خانه

بعد از اینکه بازه زمانی مناسب برای تخمک گذاری را پیدا کردید باید برای افزایش باروری خود در این بازه زمانی رابطه جنسی داشته باشید. زمان مناسب معمولا دو الی سه روز قبل از تخمک گذاری و چند روز پس از آن است. اگر در مورد بازه زمانی باروری خود مطمئن نیستید، در طول هفته دوم و سوم چرخه قاعدگی خود، هر روز یا یک روز در میان رابطه جنسی با همسر خود داشته باشید. در این شرایط مطمئن خواهید شد که اسپرم سالمی وارد لوله فالوپ شما می شود و می تواند با تخمک آزاد شده لقاح کند.

اگر شما و همسرتان منتظر زمان باروری مناسب برای برقراری رابطه جنسی هستید، مطمئن شوید که این بازه زمانی زیاد طولانی نمی شود. همسر شما حداقل یکبار در روز و قبل از رسیدن به این بازه زمانی باید انزال داشته باشد. در غیر اینصورت تجمع اسپرم های مرده در مایع منی مشکل ساز خواهد بود. بیشتر روان کننده های واژینال همچون نسخه های خانگی روغن زیتون می توانند سرعت اسپرم را کاهش دهند. اگر می خواهید از این روان کننده ها استفاده کنید با پزشک مشورت نمایید و از گزینه ای استفاده کنید که مشکلی برای باروری شما نداشته باشد.

بیشتر بخوانید: روابط زناشویی در دوران بارداری | آیا نزدیکی در دوران بارداری دارای خطر است

 

باردار شدن باید در زمان مناسب انجام گیرد. باید بدانید در چه زمان هایی قدرت باروری بیشتری دارید تا شانس بارداری خود را افزایش دهید.

نکته مهم این است که اسپرم های سالم شانس بارور شدن تخمک را افزایش می دهد. همسر شما برای بهبود باروری خود می تواند موارد زیر را انجام دهد:

همسر شما هر چقدر زودتر این تغییرات را انجام دهد بهتر است. اسپرم برای بالغ شدن به زمان نیاز دارد بنابراین هر بهبودی که در شرایط انجام می شود ممکن است نتایجش بعد از یک ماه مشخص گردد.

بیشتر بخوانید: اقدامات مردان قبل از بارداری | اصول تغذیه و خواب مرد پیش از بارداری

 

سیگار کشیدن برای شما خوب نیست، حتی اگر روزی یک بار یا دو بار این کار را می کنید، وقت آن است که آن را متوقف کنید. طبق گفته کارشناسان، سیگاری ها بیشتر از مشکلات ناباروری رنج می برند و نسبت به کسانی که سیگار نمی کشند در طی دوران بارداری بیشتر دچار مشکل می شوند. در واقع، زنانی که سیگار می کشند احتمال بیشتری در تولید تخمک با ناهنجاری های ژنتیکی دارند. نه تنها شما، حتی همسرتان باید سیگار را ترک کنید، زیرا مردان سیگاری بیشتر احتمال دارد که تعداد اسپرم کمتری داشته باشند.

خبر خوب این است که شما مجبور نیستید کلا کافئین را از زندگی خود حذف کنید. اما خبر بد این است که شما باید به شدت میزان مصرف آن را کاهش دهید. کافئین اضافی در سیستم بدن شما می تواند سلامت باروری شما را به خطر بیاندازد و این کار را سخت تر کند.

مصرف بیش از حد هر چیز خوبی می تواند بد باشد، و این در مورد الکل نیز درست است! یک لیوان نوشیدنی الکلی در اینجا و آنجا هیچ آسیبی به شما نخواهد زد، اما مصرف بیش از حد آن مشکل ایجاد می کند. بیش از دو لیوان نوشیدنی در روز ننوشید. مصرف بیش از حد الکل می تواند باعث دوره های نامنظم، عدم تخمک گذاری و تغییر در میزان غلظت استروژن و پروژسترون شود. همه این ها عواملی هستند که می توانند مشکل ساز شوند.

رابطه جنسی برای باردار شدن زن حالت های مختلفی می تواند داشته باشد. اگر میخواهید بهترین حالت های نزديكی كردن برای باردار شدن زن را بدانید در ادامه چگونگی نزديكی كردن برای باردار شدن زن بیان خواهد شد. تعداد زیادی از زنان بر این باورند که حالت های نزديكی جنسی میتواند نقش مؤثری در افزایش شانس بارداری داشته باشد.

همچنین برخی معتقدند انجام عده ای از اقدامات بعد از نزديكی جنسی نیز میتواند شانس انها را برای بارداری بیشتر کند. با این باور‌ها و شواهد علمی موجود درباره حالت های نزديكی کردن برای باردار شدن زن این اقدامات آشنا خواهید شد.

حتما بخوانید: روابط زناشویی در دوران بارداری | آیا نزدیکی در دوران بارداری دارای خطر است

اگر چه این باور وجود دارد که به ارگاسم رسیدن زن بعد از رابطۀ جنسی ممکن است شانس باردار شدن را بالا ببرد، اما هیچ شواهد علمی برای اثبات این باور وجود ندارد. بنظر میرسد ارگاسم هنگام رابطۀ جنسی نقشی در باردار شدن زن ندارد. اگر چه این امکان وجود دارد که انقباضات رحم هنگام ارگاسم به حرکت اسپرم به سمت لوله‌های رحم کمک کند، اما

طبق معمولً این انقباضات بدون درد، حتی زمانی که فرد رابطۀ جنسی برقرار نکرده باشد، به خصوص نزدیک به زمان تخمک‌گذاری نیز به شکل خودبه‌خود اتفاق می‌افتد. نزديكی جنسی به صورت پیوسته و مداوم در روز‌های باردار شدن زن و نزدیک به تخمک‌گذاری نقش بسزایی در افزایش شانس بارداری دارد. پس بهتر است هر کاری را انجام دهید که می تواند بشما کمک کند تا به صورت مداوم در این روز‌ها نزديكی داشته باشید.

حتما ببینید: باور خانم های جوان در مورد لذت جنسی

تعداد زیادی از زنان بعد از اقدام برای بارداری مدتی را در تخت دراز می کشند. عده ای از آن ها پاهای خود را بالا می‌آوردند یا انها را در هوا مثل حالت دوچرخه‌سواری حرکت می دهند تا به اسپرم‌ها برای حرکت به سمت رحم و لوله‌‌های رحم کمک کنند. از نظر علمی برای افزایش شانس بارداری نیازی به دراز کشیدن در تخت یا انجام این حرکات بعد از نزديكی جنسی نیست. پس از تخلیۀ اسپرم، مخاط موجود در واژن و دهانۀ رحم که چسبنده است، اسپرم را احاطه میکند و اسپرم در این مایع شروع به شنا کردن به سمت لوله‌های رحم می کند.

در هر بار انزال، میلیون ها اسپرم وارد واژن و دهانۀ رحم شما خواهد شد و اگر مقداری از مایع از واژن شما خارج شود، باز هم هیچ مشکلی وجود نخواهد داشت. برای همین بلند شدن شما بعد از نزديكی جنسی هیچ تأثیری در باردار شدن شما نخواهد داشت. اگر چه بلند شدن از تخت از نظر علمی تأثیری در بارداری ندارد، اما بهتر است کمی بعد از رابطۀ جنسی در تخت بمانید. حدود ۱۵ تا ۳۰ دقیقه صبر کنید تا آرامش کافی پیدا کنید. نیازی به حرکت دادن پاها در هوا نیست، فقط به پشت بخوابید و کمی استراحت کنید.

نشت کردن بخشی از مایع منی مرد از واژن زن بعد از رابطۀ جنسی‌ای که برای باردار شدن انجام شده، موضوعی کاملاً طبیعی است. این امر طبق معمولً زمانی رخ میدهد که انزال به اندازۀ کافی باشد. در حقیقت نشت مایع منی به معنی وجود میزان کافی از آن در واژن زن است. کمتر از پنج درصد از مایع منی اسپرم است و بیش از ۹۵ درصد آن از سایر مایعات ساخته شده است و احتمال این‌ که نشت مایع منی از واژن مانع بارداری شود بسیار کم است.

اگر انزال هنگام دخول کامل صورت گرفته باشد، طبق معمولً پس از آن نباید نگران نشت مایع منی از واژن خود باشید، زیرا مقدار کافی از اسپرم خودش رابه مخاط دهانۀ رحم رسانده است. اگر بعد از رابطۀ جنسی به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه به پشت دراز بکشید و باسن خود را کمی بالا آوردید، در این صورت نشت مایع منی را حس نخواهید کرد و نگرانی شما نیز کم می شود.

شانس باردار شدن زن به دلایل مختلفی، از جمله ناباروری در مرد یا زن، می تواند متوقف شده یا به تاخیر بیافتد. در اینجا عوامل متعددی که می تواند شانس باردار شدن شما را تحت تأثیر قرار دهد، آورده شده است:

اگر یک وضعیت پزشکی اولیه مانع شانس حاملگی شما نباشد، می توانید با تلاش هایی شانس باردار شدن را بیشتر کنید.

حتما بخوانید: درمان زود انزالی | ۱۰ راه درمان زود انزالی در مردان با تغذیه و ورزش

اگر جوانتر از 35 سال هستید بعد از تلاش یک ساله برای بارداری باز هم موفق نشدید بهتر است با یک پزشک مشورت نمایید. اگر 35 سال یا بالاتر از آن دارید بعد از شش ماه باید با پزشک صحبت کنید. البته اگر دلیل عدم باروری خود و همسر خود را می دانید باید هر چه سریعتر با پزشک مشورت نمایید و مشکل موجود را برطرف کنید.

منبع: دلگرم | تالاب | سلام دکتر | اوما | ستاره | پرشین وی | مامانم | شفاآنلاین

کارشناس ارشد روان شناسی بالینی

جامعه سلامت پایگاهی از مطالب مفید است که با نگاه به نیاز مخاطبین تولید و یا از منابع معتبر گردآوری شده‌اند. جامعه سلامت با هدف ارتقا دانش عمومی و با تمرکز بر مواردی که به سلامت جسم و روح افراد مرتبط است می‌کوشد تا به سهم خود و به عنوان یک رسانه در مسیر ارتقا جامعه حرکت نماید. افزایش آگاهی، راهنمایی و سنجش چرخه‌ایست که با کمک شما مخاطبین تکمیل خواهد شد.

چگونه رابطه برقرار کنیم تا حامله شویم

توجه: مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست.

توجه: استفاده از مطالب سایت به هر شکل و در هر فرمتی مجاز نمی باشد و شامل پیگرد قانونی خواهد شد.

ضمن تقدیر از همراهی شما مخاطب گرامی، خواهشمند است تمامی سوالات خود را در سایت و در بخش نظرات مطالب مطرح فرمایید. لطفا از راه‌های ارتباطی ذیل تنها برای مباحث بازرگانی استفاده نمایید.

شما می‌توانید برای درج هر نوع آگهی تبلیغاتی از جمله تبلیغات بنری، رپورتاژ آگهی و یا ثبت دفاتر مشاوره در سایت از طریق راه‌های زیر با ما در ارتباط باشید.

برای دریافت وقت مشاوره به صفحه “مرکز مشاوره روانشناسی و روانشناس خوب در تهران” مراجعه بفرمایید.

ایمیل تبلیغات : marketing@jameesalamat.com

ارسال نظرات: info@jameesalamat.com

تلفن تبلیغات (لطفا تنها برای امور تبلیغاتی تماس بگیرید): 09375386828

اگر قصد دارید باردار شوید این مطلب کمک بزرگی به شما برای باردار شدن خواهد کرد.

چگونه رابطه برقرار کنیم تا حامله شویم

 

رابطه جنسی برای باردار شدن زن حالت های مختلفی می تواند داشته باشد. اگر میخواهید بهترین حالت های نزديكي كردن برای باردار شدن زن را بدانید در ادامه چگونگي نزديكي كردن برای باردار شدن زن بیان خواهد شد. تعداد زیادی از زنان بر این باورند که حالت های نزديكي جنسی میتواند نقش مؤثری در افزایش شانس بارداری داشته باشد.

 

به گزارش تالاب همچنین برخی معتقدند انجام عده اي از اقدامات بعد از نزديكي جنسی نیز میتواند شانس انها را برای بارداری بیشتر کند. دراین پست با این باور‌ها و شواهد علمی موجود درباره حالت های نزديكي کردن برای باردار شدن زن این اقدامات آشنا خواهید شد.

 

هیچ شاهد علمی مبنی بر تأثیر حالت‌های نزديكي  جنسی خاصی در احتمال افزایش بارداری وجود ندارد. اگر چه عده اي از زنان و مردان معتقدند که حالت نزدیکی‌اي که در آن مرد روی زن قرار می گیرد، به گزارش سماتک امکان تخلیۀ اسپرم در نزديكي  دهانۀ رحم را بیشتر میکند و اسپرم‌ها آسان‌تر شانس حرکت به سمت رحم و لوله‌های رحم را خواهند داشت، اما هیچ‌یک از شواهد علمی این باور را تأیید نمی کند.

 

شانس بارداری در روشهاي نزديكي كردن که دخول در آن ها به شکل کامل انجام میشود زیاد است. هنگام انزال، جهش مایع حامل اسپرم کمک میکند که بخش زیادی از اسپرم‌ها در نزديكي دهانۀ رحم تخلیه شوند. بهمین دلیل، هر کدام از روشهاي نزديكي كردن تصويري منجر به دخول کامل میتواند برای بارداری مناسب و مؤثر باشد.

 

عده اي از متخصصان توصیه میکنند که بهتر است زن و مرد از روشهاي نزديكي كردن تصويري مختلفی استفاده کنند تا هنگام نزديكي کردن برای بارداری، لذت لازم و کافی را نیز داشته باشند و اقدام به بارداری برای آن ها به یک روال عادی و خسته‌کننده تبدیل نشود.

 

سایت تالاب: توجه داشته باشید بیش ازآن که حالت رابطۀ جنسی در افزایش شانس بارداری مؤثر باشد، این زمان‌بندی درست برای اقدام و همچنین نزديكي پیوسته و مداوم در زمان‌های نزدیک به تخمک‌گذاری است که می تواند شانس بارداری را افزایش دهد. بهمین دلیل، اگر برای بارداری اقدام می کنید، بهتر است در روز‌های باردار شدن زن که روزهای نزدیک به زمان تخمک‌گذاری است، یک روز در بین نزديكي جنسی داشته باشید.

 

برای این‌که بتوانید پیوسته و هرروز نزديكي داشته باشید، بهتر است در انتخاب حالت‌های نزدیکی، موردی را امتحان کنید که برای شما و همسرتان لذت‌بخش‌تر است. استفاده از روشهاي نزديكي كردن جنسی می تواند تأثیر مثبتی داشته باشد. همچنین اگر اسپرم همسر شما طبیعی باشد، هرروز تجدید خواهد شد و نیازی به نگرانی و صبر کردن وجود ندارد. شما میتوانید در روز‌های نزدیک به تخمک‌گذاری، هرروز نزديكي جنسی داشته باشید.

اگر چه این باور وجوددارد که به ارگاسم رسیدن زن بعد از رابطۀ جنسی ممکن است شانس باردار شدن را بالا ببرد، اما هیچ شواهد علمی برای اثبات این باور وجود ندارد. بنظر میرسد ارگاسم هنگام رابطۀ جنسی نقشی در باردار شدن زن ندارد. اگر چه این امکان وجوددارد که انقباضات رحم هنگام ارگاسم به حرکت اسپرم به سمت لوله‌های رحم کمک کند، اما طبق معمولً این انقباضات بدون درد، حتی زمانی که فرد رابطۀ جنسی برقرار نکرده باشد، به خصوص نزدیک به زمان تخمک‌گذاری نیز به شکل خودبه‌خود اتفاق می‌افتد. نزديكي جنسی به صورت پیوسته و مداوم در روز‌های باردار شدن زن و نزدیک به تخمک‌گذاری نقش بسزایی در افزایش شانس بارداری دارد. پس بهتر است هر کاری را انجام دهید که می تواند بشما کمک کند تا به صورت مداوم دراین روز‌ها نزديكي داشته باشید.

 

تعداد زیادی از زنان بعد از اقدام برای بارداری مدتی را در تخت دراز می کشند. عده اي از آن ها پاهای خودرا بالا می‌آوردند یا انها را در هوا مثل حالت دوچرخه‌سواری حرکت می دهند تا به اسپرم‌ها برای حرکت به سمت رحم و لوله‌‌های رحم کمک کنند. از نظر علمی برای افزایش شانس بارداری نیازی به دراز کشیدن در تخت یا انجام این حرکات بعد از نزديكي جنسی نیست. پس از تخلیۀ اسپرم، مخاط موجود در واژن و دهانۀ رحم که چسبنده است، اسپرم را احاطه میکند و اسپرم دراین مایع شروع به شنا کردن به سمت لوله‌های رحم می کند.

 

تالاب: در هر بار انزال، میلیون ها اسپرم وارد واژن و دهانۀ رحم شما خواهد شد و اگر مقداری از مایع از واژن شما خارج شود، بازهم هیچ مشکلی وجود نخواهد داشت. برای همین بلند شدن شما بعد از نزديكي جنسی هیچ تأثیری در باردار شدن شما نخواهد داشت. اگر چه بلند شدن از تخت از نظر علمی تأثیری در بارداری ندارد، اما بهتر است کمی بعد از رابطۀ جنسی در تخت بمانید. حدود ۱۵ تا ۳۰ دقیقه صبر کنید تا آرامش کافی پیدا کنید. نیازی به حرکت دادن پاها در هوا نیست، فقط به پشت بخوابید و کمی استراحت کنید.

نشت کردن بخشی از مایع منی مرد از واژن زن بعد از رابطۀ جنسی‌اي که برای باردار شدن انجام شده، موضوعی کاملاً طبیعی است. این امر طبق معمولً زمانی رخ میدهد که انزال به اندازۀ کافی باشد. در حقیقت نشت مایع منی به معنی وجود میزان کافی ازآن در واژن زن است. کمتر از پنج درصد از مایع منی اسپرم است و بیش از ۹۵ درصد آن از سایر مایعات ساخته شده است و احتمال این‌که نشت مایع منی از واژن مانع بارداری شود بسیار کم است.

 

اگر انزال هنگام دخول کامل صورت گرفته باشد، طبق معمولً پس ازآن نباید نگران نشت مایع منی از واژن خود باشید، زیرا مقدار کافی از اسپرم خودش رابه مخاط دهانۀ رحم رسانده است. اگر بعد از رابطۀ جنسی به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه به پشت دراز بکشید و باسن خودرا کمی بالا آوردید، دراین صورت نشت مایع منی را حس نخواهید کرد و نگرانی شما نیز کم می شود.

 

وقتی تصمیم می گیرید که خانواده خود را گسترش دهید، باید ابتدا بدانید که چه زمانی لازم است برای باردار شدن اقدام کنید و برای کسب نتیجه مطلوب در هفته چند بار نزديكي كنيم. اطلاع از این موضوع که فاصله دو نزديكي براي بارداري چقدر باید باشد، خیلی بیشتر از آنچه گمان کنید به مادر شدن شما کمک خواهد کرد. بعلاوه مقاربت های مکرر و هر روز نیز شانس مادر شدنتان را به شدت کاهش می دهد.

بسیاری از زوجین گمان می کنند که برای باردار شدن هرچه سریع تر باید هر روز نزدیکی داشته باشند. اما نزديكي هر روز براي بارداري نه تنها به مادر شدنتان کمکی نمی کند، بلکه آن را تعویق خواهد انداخت. بنابراین چند بار نزديكي براي بارداري لازم است؟ هفته اي چند بار نزديكي كنيم تا هرچه سریع تر باردار شویم؟

داشتن رابطه جنسی لذت بخش و در زمان های مناسب دروازه ای به سوی باردار شدن است. توصیه می شود زوج هایی که سعی در بچه دار شدن دارند، یک روز در میان رابطه داشته باشند. فاصله نزديكي براي بارداري باید به گونه ای تنظیم شود که اسپرم ها فرصت زمانی کافی برای بالغ شدن را داشته باشند. درواقع 64 روز طول می کشد تا یک اسپرم از مرحله سلول زایای اولیه به اسپرم بالغ تبدیل شود بنابراین نزدیکی های مکرر و هر روز سبب می شود که اسپرم ها قبل از بلوغ، از دستگاه تناسلی آقایان خارج شوند. اسپرم های نابالغ توانایی لقاح ندارند و نمی توانند تخمک را بارور کنند. بنابراین اگر می پرسید که برای باردار شدن در طول هفته چند بار نزديكي كنيم؟ در پاسخ به شما می گوییم که نزدیکی دو تا سه بار در هفته به صورت یک روز در میان بهترین حالت برای باردار شدن است.  اکثر بانوان در طول یک سال به طور طبیعی باردار می‌شوند. برخی از بانوان حتی قادر به بارداری در اولین ماه تلاش هستند. با این حال، طبیعی است که بلافاصله باردار نشوید، بنابراین اگر چندین ماه طول کشید ناامید نشوید. در مورد هر یک از نگرانی‌های خود با پزشک تان گفتگوی صریح و راحتی داشته باشید. بسته به سن شما و سایر عوامل موثر، ممکن است پزشک شما بخواهد آزمایش‌های باروری و درمان‌ها را زودتر از یکسال شروع کند.

 

چگونه رابطه برقرار کنیم تا حامله شویم

هنگامی که شما در حال انجام یک مأموریت برای باردار شدن هستید، ممکن است در این امر زیاده روی کنید. تعداد دفعاتی که شما رابطه جنسی دارید، به اندازه زمان انجام آن مهم نیست. در حقیقت، بنابر دلایلی که توضیح داده شد، مقاربت بیش از حد می تواند تأثیر منفی بر توانایی شما در باردار شدن بگذارد.

داشتن رابطه جنسی بیش از حد نرمال می تواند آن را به یک وظیفه جدی تبدیل کند. این امر می تواند تأثیر منفی بر هورمون های تولید شده در هنگام مقاربت، داشته باشد- هورمون هایی که‌ برای یک بارداری موفق بسیار حیاتی هستند. تحقیقات همچنین نشان می دهند که انزال مکرر می تواند میزان اسپرم موجود را کاهش دهد.

برقراری رابطه جنسی در زمان های صحیح، بلیط برنده شما برای بارداری خواهد بود. بنابراین ادامه دهید و برای داشتن یک روحیه خوب و یک شب عاشقانه برنامه ریزی کنید. وقتی می پرسید که در هفته چند بار نزديكي كنيم، در یک کلام باید گفت برای نتایج بهتر، یک روز در میان یا هر دو روز یک بار مقاربت کنید.

 

مطالعه بیشتر:

1- 7 خاصیت درمانی رابطه جنسی یا نزدیکی کردن

2- آیا داشتن رابطه جنسی سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند؟

3- آموزش پوزیشن صحیح نزدیکی و نحوه آميزش براي باردار شدن

 

نویسنده :
تیم تالیف و ترجمه نی نی پلاس

اقدام به بارداری و نکات مهم برای اقدام بارداری صحیح

اقدام به بارداری و نکات مهم برای اقدام بارداری صحیح

اقدام به بارداری و نکات مهم برای اقدام بارداری صحیح

تغذیه پیش از بارداری

اقدام به بارداری و نکات مهم برای اقدام بارداری صحیح

اقدام به بارداری و نکات مهم برای اقدام بارداری صحیح

اقدام به بارداری و نکات مهم برای اقدام بارداری صحیح

این بخش در حال طراحی می باشد

چگونه رابطه برقرار کنیم تا حامله شویم
چگونه رابطه برقرار کنیم تا حامله شویم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *