چگونه رابطه زناشویی ایجاد کنیم

 
helpkade
چگونه رابطه زناشویی ایجاد کنیم
چگونه رابطه زناشویی ایجاد کنیم

 

راههای ایجاد تنوع و افزایش کیفیت رابطه جنسیمطالب بسیاری مبنی بر یکنواخت شدن رابطه با همسر مطرح میشود ، گاها ممکن است بعلت برخی اختلالات جنسی ،فردی تنها از یک روش خاص ارضاء شود و همسر خود را نیز وادار سازد تا صرفا از این طریق با یکدیگر رابطه داشته باشند اما در 80 درصد از موارد دلیل یکنواخت شدن انجام حرکاتی تکراری و قابل حدس در رابطه زوجین میباشد، همیشه یک نقطه آغاز و یک نقطه پایان که مسلما بعد از مدت کوتاهی از جذابیت و کیفیت رابطه میکاهد. بر آن شدیم تا مقاله ای جهت ایجاد تنوع و افزایش کیفیت رابطه جنسی زوجین درج نمائیم.

حاشیه ها و بازی های جنسیاگر چه مردان اهل حاشیه نیستند و ترجیح میدهند سریع به اصل بپردازند اما در زمینه مسائل جنسی حاشیه و بازی های جنسی مورد پسند است ، همچنین خانم ها نیز نسبت به آن نظر مثبتی دارند ، در روایات نیز به این مهم پرداخته شده است که شایسته نیست مرد و زن به یکباره با هم نزدیکی کنند.

 

چگونه رابطه زناشویی ایجاد کنیم

تنوع در حالات جنسیمتاسفانه درصد قابل توجهی از زوجین در نهایت به 3 الی 4 حالت جنسی بسنده میکنند ، روالی تکراری نقطه آغاز تکرای و نقطه پایان تکراری ، همه حرکات قابل حدس هیچ غافلگیری در کار نیست ، ساعات و مکانی تکراری و حتی حرفهای تکراری ، چند مرتبه میتوانید از یک روش بهره بگیرید ؟ خسته نشدید ؟ فکر نمیکنید رابطه مثل قبل نیست ؟نیازی نیست برای آشنا شدن با حالات جنسی جدید ، اینترنت را زیرو رو کنید عکس ، فیلم و … بیابید ، ذهن خلاق خودتان را بکار بگیرید ، برای رابطه جنسی باید برنامه ریزی داشت ، ایده های جدید بکار بگیرید فکر کنید امشب که قرار است با همسرتان رابطه داشته باشید چه حرکت جدیدی را تجربه کنید.

 

بهتر نیست به جای اینکه همیشه یک جا رابطه داشته باشید در جاهای مختلف منزل با حالات جدید تجربه کنید ، هر حالتی که میتواند بوسیدن – دخول – معاشقه  – رابطه جنسی دهانی و سایر رفتارهای جنسی را شامل بشود و انجام آنرا میسر مطمئنا خوب که فکر کنید حالات متفاوتی به ذهنتان میرسد ، بعنوان مثال اگر از اینکه شوهرتان  بدن شما را بوبسد – نوازش کند و یا بلیسد لذت میبرید میتوانید مزه شیرینی را به شوهرتان تققدیم کنید : کمی خامه به سینه هایتان بزنید و از همسرتان بخواهید ازروی سینه هایتان  خامه ها را میل کند و امثالهم و یا رفتار مشابهی در مورد آلت جنسی مردانه .

عافلگیری با بستن چشماناگر میخواهید هیجان رابطه در حالت جدید بیشتر شود ، چشمان همسرتان را ببندید تا نتواند حرکات بعدی شما را مشاهده کند در نتیجه غافلگیر شود ، بد نیست بدانید زمانی که چشمها بسته باشند مغز بصورت غیر ارادی شروع به پردازش شرایط کرده و افکاری در ذهن شما شکل میگیرد که به موجب ان میتواند تحریک بیشتری نصیبتان شود.

 

بازی با بدن همسراگر از نقطه ای آغاز میکنید برای بوسیدن یا … ، مدام وقفه ایجاد کنید و مجددا از نقطه دیگر از بدن آغاز کنید نه اینکه ادامه آنرا دنبال کنید که برای همسرتان قابل حدس نباشد و مجددا میتوانید به نقطه اول بروید به این حرکت ، حرکت چرخشی نیز میگویند  ، آغاز های بی پایان ، وقفه ، غافلگیری  میتواند عطش هر زن و مردی را شعله ور سازد  ، تمامی نقاط بدن را مورد توجه قرار دهید و یک تقلب بوسیدن و لیسیدن ناحیه گردن باعث تحریک بیشتری در هر دو جنس میشود.

 

موقع رابطه جنسی صحبت کنید اما صحبتهای کوتاه  نه بلند که تمرکز را از شما بگیرد ، حتما میدانید که این صحبت باید در چه زمینه ای باشد نه در مورد قبض آب و برق یا اجاره خانه بلکه در مورد لذتبخش ترین زمانی که میخواهید با همسرتان تجربه کنید.

لباس و آرایشی جدید برای همسرمیدانم که برای رفتن به یک مراسم عروسی از چندین روز قبل به دنبال آن هستید که لباسی تهیه کنید که قبلا آنرا در مجلس های قبل بر تن نکرده اید ، مدل موهایتان و آرایشتان را تغییر میدهید و هر چه در توان دارید بکار میگیرید تا جذابتر از قبل باشید ، هیچ اشکالی ندارد اما آیا برای رابطه با شوهرتان زمانی جهت متفاوت بودن جذاب بودن آرایش جدید لباس جدید صرف میکنید ؟

 

آیا برای نزدیکی با همسرتان صورتتان را اصلاح میکنید؟ بدنتان را معطر میکنید ؟ اگر نمیکنید چطور انتظار دارید رابطه شما همیشه جذاب باشد ؟لباسهای محرک جنسی بر تن کنید از همسرتان در مورد سلیقه همسرتان اطلاعات کسب کنید ، یک بدن نیمه برهنه برای مردان جذابیت جنسی بیشتر دارد تا بدنی کاملا عریان لذا برای رابطه جنسی همه لباسها را بلافاصله از تن در نیاورید اجازه دهید اندامهای جنسی و نقاط تحریک پذیر بدن شما با لباسهای محرک برای همسرتان بیشتر نمود کند.

 

ناز و عشوه گری برای شوهرتانصریح بگویم ، براحتی دست یافتنی نباشید ، ناز کنید عشوه گری ، برقصید بازی کنید تا عطش شوهرتان بیشتر شود ، اگر بلافاصله در بستر تسلیم شوید خیلی زود آتش جنسی شوهرتان فروکش میکند .

خانم ها خجالت نکشیدخانم عزیز ، لطفا موقع رابطه جنسی با شوهرتان  بی حیا باشید ، گمان نکنید شوهرتان فکر بدی در مورد شما میکند و یا به گذشته شما شک میکند بی حیا بودن زن در رابطه جنسی یک توصیه دینی است که در روایات به آن اشاره شده است هر چند توصیه بر این است که بعد از رابطه جنسی لباس حیا بر تن شود ، خودتان را رها کنید اگر لازم است فریاد بزنید ،لذت را به همسر خودتان تقدیم کنید و از او لذت ببرید.

عجله نکنیداگر قرار است یک رابطه 10 دقیقه ای داشته باشید ، اگر نداشته باشید و تا زمانی که بتوانید یک رابطه طولانی داشته باشید صبر کنید شایسته تر است ، هر چه مدت زمان بیشتری صرف بازی های جنسی و حاشیه کنید تحریک و عطش شما و همسرتان بیشتر میشود بد نیست بدانید این نیز یک توصیه مهم در روایات است.

ازهمسرتان نپرسید که ارضا شدی یا نهنباید در حین رابطه  ازهمسرتان این پرسش را مطرح کنید که ارضا شدی یا نه؟ چرا که مطرح کردن این پرسش میتواند این ذهنیت را در همسر شما ایجاد کند که شما دیگر از ادامه خسته شدید و صرفا دارید تلاش میکنید برای ارضا کردن او و لذتی خودتان از این رابطه نمیبرید برای همین بعید نیست با پاسخ آره ارضا شدم ، یا اینکه نه دیگه ادامه نده مواجه بشید با توجه به شناختی که از همسرتان پیدا میکنید این شما هستید که از حالات و نشانه ها باید متوجه شوید که او به ارگاسم نزدیک است یا خیر.

بعد از رابطه جنسیراجع به آن صحبت کنید و یکدیگر را در آغوش بگیرید ، بگوئید از کدام حرکات لذت بیشتری برده اید به همسرتان بگوئید فوق العاده بود و اورا تحسین کنید ، اثرات مثبت  یک رابطه زناشوئی کامل بسیار زود نمایان میشود همانطور که اثرات منفی یک رابطه نامناسب زود مشخص میشود.

منبع : tanzimekhanevadeh.com

دانستنیهای قبل و بعد از ازدواج


مشاوره تلفنی طلاق


سریعترین راه یادگیری زبان انگلیسی


کم شنوایی و ناشنوایی در میانسالان

سریعترین وارزانترین راه سفربه نقاط مختلف


ژل آمیزشی و روان کننده با 25%تخفیف


طراحی و بازسازی فضای داخلی


خرید دستگاه تصفیه آب با شرایط اقساطی

رزروبلیط وهتل درسراسرایران بابیشترین تخفیف


سفارش آنلاین جدیدترین ست های لباس زیر


قیمت امروز بلیط اتوبوس به هرکجای ایران


سوتین های خوشگل و باکیفیت/تنوع رنگ عالی


درمان نازایی با بالاترین درصد موفقیت


جهیزیه ات رو قسطی وبدون پیش پرداخت بخر


تردید و دو دلی قبل از ازدواج

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

6 روش ایجاد تنوع در ارتباط جنسیخواب بچه‌ها سبک است. از وزن و اندامتان رضایت ندارید. با کلی استرس درگیر ضرب‌العجل‌های کاری هستید. دلایل مختلفی وجود دارد که زندگی‌های زناشویی طولانی دچار رخوت جنسی می‌شوند و شب‌ها افراد به جای همسرشان به دنبال بالشت یا کنترل تلویزیون هستند.اما یک زندگی جنسی سالم بخش مهمی از یک رابطه صمیمی را تشکیل می‌دهد و نادیده گرفتن آن هر دوی شما را از هم دورتر خواهد کرد.

مشکل شماره ۱: همان تکرار قدیمی و همیشگیراهکار: کمی تغییر ایجاد کنید.وقتی در یک رابطه طولانی‌مدت هستید، به آن عادت می‌کنید. شواهد بیولوژیکی وجود دارد که تجربیات جدید موجب ترشح دوپامین در مغز می‌شود. دوپامین یک پیام‌رسان شیمیایی است که بر مرکز لذت در مغز اثر می‌گذارد. به همین دلیل است که در روابط جدید خیلی زود هیجان‌زده می‌‌شویم–چون همه چیز تازه است و مغزتان هم براساس آن واکنش می‌دهد.مشخص است که نمی‌توانید هر وقت این هیجان از بین رفت، شریک زندگی‌تان را عوض کنید. اما می‌توانید عوامل دیگر را تغییر دهید. یک مکان جدید، زمان جدید یا موقعیت جدید حال و هوای هر دوی شما را برمی‌گرداند. رابطه‌جنسی اول صبح، زیر دوش حمام یا در اتاقی متفاوت از اتاق همیشگی‌تان را امتحان کنید.

مشکل شماره ۲: کارهای زیاد، خستگیراهکار: یک وقفه رمانتیک ایجاد کنید.همه زوج‌ها در پایان یک روز طولانی خسته هستند. و انرژی داشتن برای عشق‌بازی کمی دشوار است. اما این قابل‌تغییر است.باید مسائل مهم زندگی را اولویت‌بندی کنید. هیچ اشکالی ندارد وقتی که خسته هستید، رابطه‌جنسی سریع و ساده داشته باشید. داشتن رابطه‌جنسی مداوم و حفظ آن برای سلامت رابطه شما اهمیت زیادی دارد.به جای اینکه صبر کنید تا وقت خاموش کردن چراغ‌ها برسد، قبل از شروع کردن کارهای عادی شب، یک وقفه رمانتیک ایجاد کنید. برای این کار وقت بگذارید و سعی کنید خلاق باشید. این اتفاق قرار نیست یکدفعه بیفتد. باید از قبل برای آن برنامه‌ریزی کنید.

مشکل شماره ۳: شما که هستید؟راهکار: برای کشف دوباره همدیگر–بدون اعمال فشار–وقت بگذارید.اگر چند وقت است نزدیکی جنسی با هم نداشته‌اید، پیشنهاد نزدیکی از طرف همسرتان ممکن است به نظرتان مصنوعی و اجباری برسد. بد نیست که اول به طریقی غیرجنسی به هم نزدیک شوید. اگر خیلی وقت است که درست‌حسابی با هم وقت نگذرانده‌اید، شاید خیلی میل جنسی به همدیگر نداشته باشید.چگونه رابطه زناشویی ایجاد کنیم

کلیشه قدیمی شام و فیلم را فراموش کنید. فعالیتی جدید را امتحان کنید و این را جزء اولویت‌های برنامه‌تان قرار دهید. هر هفته برای یک قرار شبانه برنامه‌ریزی کنید. فعالیت‌هایی مثل دوچرخه‌سواری، بولینگ، یا خیلی کارهای احمقانه. با هم برای خرید سبزیجات بروید یا هر پنجشنبه شب با هم به کافی‌شاپ بروید. بگذارید این برایتان به شکل عادت درآید. خیلی زود دوباره با هم احساس نزدیکی خواهید کرد و میل‌جنسی‌تان هم از همان جا برمی‌گردد.وقتی دوباره به هم نزدیک شدید، یک برخورد جنسی سریع همه هیجان قبل را برمی‌گرداند. وقتی رابطه‌ها به این شکل دوباره جان بگیرند، نزدیکی‌های جنسی ۱۰ دقیقه‌ای هم خالی از لطف نخواهد بود و پیوند قدیمی را بین شما ایجاد خواهد کرد.

مشکل شماره ۴: بدنتان را دوست نداریدراهکار: به چیزهایی که دوست دارید توجه کنید.خیلی از ما دوست داریم خیلی چیزها را در بدنمان تغییر دهیم. ممکن است اضافه‌وزن بارداری را نتوانسته‌اید برگردانید یا از اینکه دیگر باشگاه نمی‌روید ناراضی باشید. وقتی تصویر بدن خوبی نداشته باشید، دیگر خودتان را دوست نخواهید داشت، و وقتی خودتان را دوست نداشته باشید، نمی‌خواهید خودتان را با کسی تقسیم کنید. برای درمان پایین بودن اعتمادبه‌نفس، چیزهایی در خودتان پیدا کنید که دوست دارید و از نظر جنسی روی آنها تمرکز کنید.با به جای خودتان به بدن همسرتان توجه کنید. چه چیزی را در بدن همسرتان دوست دارید؟ چه نقطه‌ای از بدن او تحریکتان می‌کند؟ با این روش می‌تواند تمرکز را از چیزی که به شما احساس ناامنی می‌دهد، به چیزهایی که با هم از آن لذت می‌برید تغییر دهید.

مشکل شماره ۵: رابطه‌جنسی دردناک استراهکار: در سکوت تحمل نکنید.گاهی اوقات دور شدن شما از رابطه‌جنسی با همسرتان به این دلیل نیست که دیگر شور و میلتان به آن کم شده است، بلکه به این دلیل است که بدنتان با شما همکاری نمی‌کند و رابطه‌جنسی برایتان دردناک است. این مسئله به‌ویژه برای خانم‌هایی که نزدیک به یائسگی هستند اهمیت بیشتری دارد و از اینکه این مطلب را به همسرتان بگویید هم واهمه دارید.وقتی سن در خانم‌ها بالاتر می‌رود، سطح استروژن پایین می‌آید و این مسئله بر بسیاری از اندام‌های بدن ازجمله واژن تاثیر می‌گذارد. وقتی بافت‌ها ضعیف و باریک می‌شوند و مقداری از ذخیره خون خود را از دست می‌دهند، رابطه‌جنسی دردناک‌تر خواهد شد.

خوشبختانه، راهکارها و درمان‌های زیادی برای رابطه‌جنسی دردناک وجود دارد.برای بسیاری از بیماران، استروژن واژنی بسیار موثر است، روان‌سازها و روغن‌های واژنی هم در داروخانه‌ها موجود هستند. اما اگر این دردها ادامه یافتند،حتماً با پزشکتان مشورت کنید زیرا ممکن است علت آن مسئله جدی دیگری باشد.

مشکل شماره ۶: هنوز هم میل و رمق نداریدراهکار: علت را پیدا کنید.کم شدن میل جنسی ممکن است چیزی جز نشانه بالا رفتن سن باشد. ممکن است علامت یک مشکل جدی دیگر باشد. مثلاً افسردگی، اضطراب، عدم توازن هورمونی، همه موجب ناکارایی جنسی خواهند شد. در مردها، عدم توانایی نعوظ می‌تواند یک علامت هشدار برای دیابت یا بیماری قلبی باشد و برخی داروها، مثل داروهای ضدافسردگی و فشارخون هم ممکن است میل‌جنسی را کاهش دهند.

مسائل رفتاری نیز ممکن است در توانایی شما برای داشتن رابطه‌جنسی تاثیر بگذارد. سیگار و مصرف بالای الکل هم واکنش جنسی را کند می‌کند. حتی طریقه ورزش کردن شما هم می‌تواند تاثیرگذار باشد. بعنوان مثال، گذراندن زمان طولانی روی دوچرخه ممکن است در زندگی جنسی شما اثر منفی بگذارد.هم خانم‌ها و هم آقایانی که به مدت طولانی از دوچرخه یا دوچرخه‌های ثابت استفاده می‌کنند، ممکن است در تحریک‌جنسی دچار مشکل شوند. دلیل آن فشار بیش از اندازه بر روی عصب شرمگاهی است که موجب می‌شود رگ‌ها ذخیره خون کمتری به ناحیه تناسلی برسانند.

همچنین دقت کنید که خوابتان کافی باشد. داشتن استراحت کافی اهمیت زیادی دارد.پایین آمدن میل‌جنسی شما هر دلیلی که داشته باشد، برگرداندن خود به روال سابق به کمی تلاش نیاز دارد. به رابطه‌جنسی نیز باید مثل هر مسئله دیگر زندگی توجه داشته باشید و بدانید که هیچ قرص معجزه‌آسایی برای حل مشکلات مربوط به آن وجود ندارد.منبع : salamatnews.com

دانستنیهای قبل و بعد از ازدواج


میخوای از همیشه زیباتر باشی؟


جشنواره فروش فرش با تخفیفات استثنائی

کتابهایی که باعث رشد فکری فرزندتان میشود

تور ارزان کیش با رزرواسیون بهترین هتل ها


اقساط36ماهه لوازم خانگی بدون پیش پرداخت


درمان نازایی با بالاترین درصد موفقیت


با تشک خوشخواب لذت خوابت روچند برابرکن!


زبان انگلیسی رو کاربردی یادبگیر!

انواع گن وفرم دهنده بدن اورجینال و باکیفیت


سریعترین راه یادگیری زبان انگلیسی


درمان افسردگی یک بار برای همیشه

خریدقسطی جهیزیه بدون نیاز به پرداخت اولیه


انواع تشک طبی و خوشخواب/خرید مستقیم


به مقصد دلخواهت با کمترین هزینه سفر کن

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

ایران اچ آی وی » سلامت جنسی » روابط زناشویی » نحوه ایجاد تنوع در رابطه زناشویی (چند راهکار ساده اما کاربردی)

اهمیت ایجاد تنوع در رابطه زناشویی بسیار زیاد است و با روش هایی ساده می توان آن را فراهم کرد.

یکی از مهم ترین مباحث در روابط زناشویی ایجاد تنوع و دوری از یکنخواختی است. گاهی اوقات ایجاد چرخه تکرار و یکنواخت شدن رابطه جنسی در نهایت منجر به سرد شدن زن و مرد نسبت به یکدیگر و مشکلات دیگری خواهد شد. متاسفانه مشکلاتی که به دلیل عدم ایجاد تنوع در سکس به وجود می آید بسیار زیاد است و در مواقعی موجب ایجاد باورهایی اشتباه می شود. احتمالا شما هم این جمله را شنیده اید که مردان تنوع طلب هستند! همین مسئله یکی از مشکلاتی است که به دلیل ناآگاهی در روابط جنسی پیش می آید. تنوع طلبی می تواند در وجود هر انسانی باشد و به سادگی و با روش های اصولی به آن توجه کرد. در این مقاله قصد داریم به اهمیت تنوع در رابطه زناشویی و چگونگی ایجاد آن بپردازیم.

تنوع در رابطه زناشویی مهم است زیرا اجازه ی خاموش شدن هیجان را نمی دهد. اهمیت تنوع در رابطه زناشویی به قدری زیاد است که اگر مورد توجه قرار نگیرد ممکن است به مشکلی اساسی و حتی خیانت منجر شود. متاسفانه بسیاری از افراد سلامت جنسی و روانی خود را به خطر می اندازند و با افزایش تعداد شرکای جنسی خواهان ایجاد تنوع در رابطه جنسی خود هستند. در صورتی که با افزایش آگاهی می توان این مسئله را به شیوه ای سالم حل کرد.

در ابتدا باید مفهوم تنوع را به خوبی متوجه شوید. برخی از افراد انجام کارهای ناپسند در رابطه جنسی را تنوع می نامند! در صورتی که ایجاد تنوع نباید منجر به تغییر شکل رابطه جنسی ایمن شود. اگر همیشه با شنیدن عبارت “تنوع در رابطه زناشویی” حالتان دگرگون می شود و حس خوبی به این جمله ندارید، به این معنی است که تعریفتان از تنوع کاملا اشتباه است. ایجاد تنوع به معنای فراهم کردن شرایط و فضایی متفاوت برای لذت بردن بیشتر هر دو نفر است. حال این فضای و حس و حال جدید می تواند به شکل های مختلف ایجاد شود. در این قسمت به برخی از روش های ایجاد تنوع در رابطه جنسی اشاره خواهیم کرد.چگونه رابطه زناشویی ایجاد کنیم

اگر فکر می کنید که دیگر شریک جنسی مورد پسندی برای همسرتان نیستید یا اعتماد به نفستان کاهش پیدا کرده، بهتر است یک بازنگری درون خود و حس باطنی تان داشته باشید. اگر خودتان حس بدی به خودتان داشته باشید قطعا این مورد روی همسرتان هم تاثیر خواهد گذاشت و در نهایت بی میلی و سردی ایجاد می شود که هیجان را از بین میبرد. به طور مثال کاهش یا افزایش شدید وزن معمولا از مواردی است که به صورت مستقیم با اعتماد به نفس زنان و مردان مرتبط است. اگر به هر دلیلی وزن ایده آل خود را از دست داده اید همین مورد می تواند فرصتی باشد تا تنوعی ایجاد کنید. بیماری های مقاربتی نیز از دسته مواردی است که افراد بعد از مبتلا به آن ها تا حد زیادی اعتماد به نفس خود را از دست می دهند. سعی کنید تمامی احساسات بدی که نسبت به خودتان دارید را از بین ببرید.

اگر طرح کاغذ دیواری سقف را حفظ شده اید، وقت آن رسیده تا محل خواب خود را عوض کنید. ایجاد رابطه جنسی در مکان های مختلف را امتحان کنید. می توانید از حمام، اتاق های دیگر حتی پذیرایی و آشپزخانه شروع کنید. در صورت امکان حتی می توانید برنامه ی سفر کوتاه و یک روزه داشته باشید. حتی رزرو یک اتاق در هتل مورد علاقه همسرتان (حتی در شهر خودتان) هم می تواند ایده جذابی باشد.

خجالت کشیدن را رها کنید و پوزیشن های جنسی مختلف را امتحان کنید. قطعا زمانی که هیچ اقدام غیر قابل پیش بینی انجام ندهید همه چیز برای همسرتان قابل حدس و تکراری خواهد بود. در صورتی که هدف از ایجاد تنوع، به وجود آوردن هیجان برای شریک جنسی و سپس خودتان است. از این رو می توانید در اینترنت به دنبال پوزیشن های جنسی مختلف باشید و حتی از مشاور زناشویی کمک بگیرید. اگر در پوزیشن هایی که یاد میگیرید، رفتارهای جنسی پر خطر وجود نداشته باشد، قطعا به کیفیت رابطه جنسی، ایجاد تنوع و در نهایت حس لذت بیشتر کمک خواهد کرد.

در نظر داشته باشید که حتی ترتیب پوزیشن های مورد علاقه تان هم می تواند برای همسرتان قابل حدس باشد. در صورتی که باید از نقطه شروع تا پایان درگیر تنوع باشید و قطعا همسرتان انتظار رفتارهای جدید را دارد.

تنوع در هر قسمتی از سکس می تواند شکل بگیرد. قطعا مکان سکس، نوع لباس، رنگ آرایش و حتی حرف هایی که حین رابطه جنسی می زنید هر بار می تواند متنوع باشد. از لباس های مختلف استفاده کنید و تنوعی در نحوه ارایشتان ایجاد کنید.

اگر فکر می کنید عوض کردن موقعیت مکانی، پوزیشن و حتی نوع لباس و آرایش هم دیگر کافی نیست، بهتر است کمی خلاقیت داشته باشید. به طور مثال حاشیه های جنسی را بیشتر کنید. این حاشیه های جنسی می تواند مواردی مانند بازی های جنسی باشد. در زمان و مکانی که همسرتان انتظار ندارد که از او درخواست سکس داشته باشید، شرایط را به گونه ای پیش ببرید که غیر قابل پیش بینی باشد. انجام چنین مواردی کاملا وابسته به نوع روحیات شما و همسرتان دارد اما با کمی تمرکز و فکر کردن می توانید راه حل های متفاوتی را در نظر بگیرید.

آنچه در این مقاله از بلاگ ایران ایدز بررسی شد، راهکارهایی است که اگر به شکل صحیح انجام شود نتیجه ی خوبی رقم خواهد زد. در نهایت توصیه می کنیم حتی در صورتی که فکر می کنید هیچ یک از این راهکارها برایتان خوشایند نیست، بهتر است از یک مشاور و متخصص روابط زناشویی کمک بگیرید.

با صحبت کردن و پیدا کردن نقاط مشترک و علاقه مندی ها می توان نکات مثبتی را پیدا کرد که شاید پیش از این به اندازه کافی به آن بها نمی دادید. همچنین مراجعه به یک مشاور متخصص می تواند راهکار خوبی برایتان باشد.

تبدیل شدن سکس به یک عادت، نقطه ی خطری است که می تواند مشکلات زیادی ایجاد کند. اگر فکر می کنید تنها به دلیل رفع نیاز جنسی به سمت سکس کشیده می شوید، بدین معناست که باید رابطه عاطفیتان را قوی تر کنید. با توجه به روحیاتتان باید این کار را انجام بدهید. میتوانید صحبت کنید، محبت بیشتری بورزید. به یاد داشته باشید که قرار نیست محبت کردن تنها چند دقیقه پیش از شروع سکس آغاز گردد.

یکی از موضوعاتی که در یکنواخت شدن رابطه زناشویی اهمیت زیادی دارد، توجه نکردن به احساسات است. اجازه ندهید که سکس تنها به یک عملکرد جسمانی تبدیل شود. بلکه آتش عشق و محبت خود را حین رابطه جنسی روشن کنید و بیان احساسات خود را جدی بگیرید. اگر احساسی برای بیان کردن ندارید باید یک قدم به عقب تر بازگردید! احتمالا مشکل یکنواخت شدن، پیش از اینکه به سکس برسد در قسمت های دیگر رابطه تان ریشه دوانده است.

ارسال

جهت دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید. مشاورین ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.

تهران – میدان درکه – دانشگاه شهید بهشتی

©2020 – Iranhiv | All right reserved

رابطه جنسی در طولانی مدت کسل کننده و یکنواخت می شود. برای رهایی از این یکنواختی فقط کافی است کارهایی را به روابط تان اضافه کنید تا میل جنسی‌تان تقویت شود.

تنوع در رابطه جنسی به هر حال لازم می شود، مگر می شود همیشه از یک رفتار و یک زمان و یک محل رابطه جنسی داشت و کیفیت آنرا حفظ کرد؟ اگر مدتی است که احساس می‌کنید رابطه جنسی‌تان کمرنگ شده، لازم نیست حتما کار خارق‌ العاده‌ای انجام دهید. فقط کافی است کارهایی را به روابط تان اضافه کنید تا میل جنسی‌تان تقویت شود.

بسیاری از زنان و مردان از برخورد ساتن ، ابریشم ، تور و چرم به پوستشان لذت می برند و طیف گسترده ای از لباس زیرهای مختلف و لذت بخش برای هر دو گروه در بازار موجود است . چه لباس های زیبا را ترجیح دهید و چه لباس های پیچیده را ، مسلماً باید چیزی پیدا کنید که در آن راحت باشید تا روابط جنسی لذت بخشی داشته باشید.

شاید دوست داشته باشید در روابط جنسی نقش دکتر و پرستار ، ندیمه و یا مستخدم را بازی کنید. ممکن است ترجیح دهید لباس هایتان را سریع در بیاورید یا دوست داشته باشید برای آن ها هم برنامه ی خاصی پیاده کنید.چگونه رابطه زناشویی ایجاد کنیم

می توانید برای افزایش روابط جنسی لذت بخش ساعت ها با دو تاس تفریح کنید . می توانید فهرستی از فعالیت های روابط جنسی را بنویسید که با مجموع اعدادیکه از ریختن دو تاس در هر مرحله حاصل می شوند در ارتباطند . مثلاً ۳ می تواند بوسه باشد . ۴ می تواند نوازش باشد و ۹ می تواند مقاربت باشد . شاید هم مایل باشید جفت ۶ را به چیزی خیلی خاص اختصاص دهید . یک راه دیگر هم این است که اعداد ۱ تا ۶ را روی یک تاس به قسمت های مختلف بدن و ۱ تا ۶ تاس دیگر را با انواع تماس ربط دهید . بعد تاس ها را بریزید و طبق دستور عمل کنید.

سال هاست مردم به طریق مختلف با آب تفریح کرده اند . این قضیه در مورد زن و شوهرها هم صادق است . کفی کردن یکدیگر در وان یا زیر دوش می تواند بی اندازه لذت بخش باشد . قطرات نوازشگر آب و روغن های مخصوص حمام به پوست حسی فوق العاده شهوانی می دهند و می تواند موجب روابط جنسی رضایت بخشی شود . وقت بگذارید و یکدیگر را از سرتا پا زیر دوش آبکشی کنید . اگر دوش تان مجهز به عملکرد پالس دهنده است از ان استفاده کنید که بسیار نیرو بخش است !

از دست دادنِ حس بینایی اغلب سایر حواس را تقویت می کند . بنابراین بستن چشمان همسرتان و سربه سر او گذاشتن از طریق تماس دادن چیزهای مختلف با سطح بدنش می تواند خیلی هیجان انگیز باشد . سعی کنید چیزهایی که استفاده می کنید احساسات مختلف را برانگیزند ، می توانید از چیزهای بی ادبانه و آنچنانی که با رابطه ی جنسی ارتباط ضمنی دارند استفاده کنید . اجزای بدن خود را هم به کار گیرید.

این کارها ممکن است رسیدگی به دخل و خرج ، کارهای خانه یا پختن شام باشد ، البته در مورد این آخری باید خیلی احتیاط کنید!

مثلاً قایم موشک آنچنانی بازی کنید . شیئی را جایی در خانه پنهان کنید و روی آن جزئیات عملی روابط *جنسی را بنویسید که اگر همسرتان آن شیء را یافت برای او انجام خواهید داد.

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغseemorgh.com/lifestyleمنبع : alodoctor.ir

All Rights Reserved – © 2019 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر نام و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.

همانند بدبینی، خوش‌بینی هم همۀ جهان را سیاه و سفید می‌بیند

سواد
زندگی؛ سواد عاطفی-  رابطه جنسی، یکی از اضلاع روابط همسران است و از این رو، حفظ و بهبود آن نقش بسزایی در زندگی مشترک دارد. با رعایت نکات زیر، رابطه جنسی همسران در بهترین سطح حفظ می شود.

چگونه رابطه زناشویی ایجاد کنیم

1 – با یکدیگر بیشتر از قبل گفت و گو کنید و سعی در اصلاح
نقاط ضعف رابطه تان داشته باشید. تنها کافی است که درونی ترین احساسات و عواطف خود
را به گونه ای کاملاَ آزادانه با همسرتان در میان بگذارید و به تدریج نیز دفعات
انجام این تمرین را افزایش دهید.

با همسر خود پیرامون انتظاراتی که از رابطه جنسی دارید، حرف بزنید. در این زمینه دو اصل “راحتی” و “صداقت” اهمیت زیادی دارد. همچنین
نباید از این فرصت در راستای انتقاد از شریک زندگی استفاده شود. صحبت های خود را
بر اساس انتظاراتی که دارید شروع کرده و در انتخاب جملات دقت کنید. فقط مواردی را
عنوان کنید که از تجربه آنها در رابطه جنسی خود و همسرتان احساس خوبی خواهید داشت. از همسرتان سوال کنید که رابطه جنسی مطلوب وی چیست و آیا از ارتباط لمسی که
با وی برقرار می کنید راضی است یا خیر؟ در واقع باید از طریق پرسش و پاسخ به درک
مناسبی از اولویت ها و علایق شریک زندگی خود دست یابید و کشف کنید که چه نوع
ارتباط لمسی را با چه اندازه فشار وارده بیشتر دوست دارد.

2 – بررسی کنید تا چه اندازه توانسته اید به انتظارات همسرتان عمل کنید؟ آیا این
توقعات واقعا منطقی و درست هستند؟ در این زمینه اختلاف نظر دارید و یا همسو هستید؟

3 – طی روز با در آغوش گرفتن همسر خود، فرستادن پیام و یا
برقراری تماس های تلفنی کوتاه، به وی نشان دهید که به او فکر می کنید و برای شما
ارزش زیادی دارد. همین فعالیت های ساده در بهبود کیفیت رابطه جنسی نقش مهمی خواهند
داشت.

4 – زمان هایی از روز را که در خانه و بدون مشغله هستید،
دستان همسر خود را بیشتر بگیرید. زوجین به ویژه بانوان نیازمند دریافت عشق بیشتری
از جانب همسر خود هستند تا برای برقراری یک رابطه جنسی سالم و مطلوب آمادگی
بالاتری داشته باشند.

5 – حتی اگر سالیان سال هم از زندگی مشترکتان می گذرد، مجددا
با یکدیگر قرارهای عاشقانه بگذارید و بعضی از شب ها را به تجربه رستوران های
مختلف، طبیعت گردی، سینما و فعالیت های مشابه اختصاص دهید. 6 – از کلمات عاشقانه برای صدا زدن همسرتان استفاده کنید. همچنین هنگام رابطه زناشویی نیز رابطه کلامی را با یکدیگر حفظ کنید.

7 – هرگز به مقایسه همسر خود و دیگران به ویژه برخی هنرپیشه ها و مدل ها نپردازید. گریم ها و طراحی های پشت پرده عملاً ما را فریب می دهند.8 – در صورت عدم مساعد
بودن شرایط و یا حال روحی همسر به هر علتی، ابتدا به حل مشکل کمک کرده و پس
از آن در مورد بازسازی رابطه جنسی خود گفت و گو کنید. نکته مهمی که باید بدان توجه داشت این است که برای اغلب مردانی که درگیر مشکلات و تنش ها هستند، رابطه جنسی با همسر می تواند مفید و آرامبخش باشد ولی در زنان برعکس است و خانم ها برای برقراری ارتباط جنسی موفق، نیاز به آرامش روحی دارند.

9 – از خودتان مراقبت کنید و به سلامت فیزیکی- ظاهری خود
اهمیت زیادی بدهید. همچنین مراقب بوی بدن و دهان خود باشید و در صورت لزوم با پزشک مشورت کنید.

11 – طرز آرایش و پوشش در خانه مطابق میل همسرتان باشد (هم مردان و هم زنان).

12 – در صورت بروز مشکلی در رابطه جنسی بدون هیچ خجالتی به پزشک مراجعه کنید.

13 – تمرین کیگل را انجام دهید: تمرین کیگل یا همان تمرین
دیافراگم لگنی، انقباض و رهایش مکرر عضلات بخش تحتانی لگن است که می تواند به
تقویت و کنترل ارادی عضلات منتج شود. این تمرین به مرور زمان قادر به درمان انزال
زودرس در آقایان و همچنین کاهش افتادگی واژن خواهد بود. برای انجام این تمرین باید
عضلاتی که به منظور توقف ادرار و یا جلوگیری از آن درگیر می شوند را برای 2 تا 3 ثانیه
منقبض و سپس رها کرد. همین روند را 10 بار تکرار کنید. طی روز نیز بهتر است 5 ست
تمرین کیگل را انجام دهید. اما مهم ترین مزیت کیگل این است که می توانید آن را در
هر مکان و حالتی اجرا کنید مثلا حین رانندگی، نشستن پشت میز و یا زمان استراحت در
خانه.

14 – تماشای فیلم های پورن می تواند در گذر زمان به روابط زناشویی آسیب های جدی وارد کند. (این درس را بخوانید)

  به واسطه بهبود تغذیه و همچنین
شرایط بهداشتی مناسب تر، میانگین طول عمر بالا رفته است. از طرفی طبق مطالعات
مختلف، کیفیت زندگی در دوران پس از میانسالی نیز سال به سال روندی صعودی را طی می
کند و بنابراین حفظ و تداوم رابطه جنسی با افزایش سن دیگر به هیچ
عنوان مفهومی غیر قابل دست یابی نخواهد بود. برای مثال طبق نتایج به دست آمده از
تحقیقی که در مجله آکسفورد آکادمیک در سال 2016 به چاپ رسیده است، ارتباط معنا داری میان
رابطه جنسی در سنین بالا و تقویت حافظه وجود دارد. در این مطالعه وضعیت عملکردهای
شناختی و فعالیت جنسی چندین داوطلب با رده سنی 50 الی 89 سال بررسی شد و فاکتورهای
متعددی نیز مد نظر قرار گرفت. آقایان توانایی بیشتری در به خاطر آوردن توالی های
ممتد از اعداد نشان دادند. در خصوص بانوان نیز بهبود کلی حافظه به ثبت رسید. بنابر این نه تنها رابطه جنسی در سنین بالا متوقف نمی شود بلکه برای سلامتی نیز بسیار مفید است.

  کانال سواد زندگی در تلگرام:  savadzendegi@

 

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، با توجه به بررسی های صورت گرفته لازم است خانم ها ضمن بدست آوردن اطلاعات جامع در خصوص دنیای جنسی مردان ، روشهای ارضا نمودن همسر خود را نیز بیاموزند در همین راستا مطالعه مطالب ذیل درباره آموزش روابط جنسی به عروس توصیه میشود.

اگر چه گفته میشود مردان بیشتر با نگاه و دیداری تحریک و جذب میشوند اما فراموش نکنید مردان قوه خیالپردازی قوی دارند.

چیز پیچیده ای نیست؟ اتفاقا خیلی پیچیده است حتما فکر میکنید و بر این باورید خود را در اختیار همسرتان قرار داده و خودش همه کارهای لازم را انجام میدهد!

اینگونه نمیباشد.دنیای جنسی مردان بسیار گسترده و پیچیده است و برای اکثر خانم ها غیر قابل حدس، خانم ها به صورت غیر ارادی تمایل به خود نمایی دارند و آقایان نیز بصورت غیر ارادی جذب این خودنمایی ها میشوند و البته قوه تخیل آقایان در این لحظه فعال میشود.

جنس مذکر در طول زندگی خود بارها و بارها ذهن خود را درگیر فکر کردن به رابطه جنسی میکند، خیالپردازی جنسی در مردان گسترده و دقیق است.چگونه رابطه زناشویی ایجاد کنیم

این گستردگی باعث شده است سلیقه های مختلفی را شامل شود در نتیجه مردی زن چاق میپسندد و از زن چاق تحریک میشود و مردی دیگر زنی لاغر ، مردی جذب زنان با موهای بلوند میشود و مردی جذب زنی با موهای تیره ، مردی جذب پوست سفید و مردی جذب زنی با پوست گندمی، اینکه همه خانم ها تلاش در تغییر صورت ، اندام ، رنگ پوست ، رنگ موی خود دارند و از یک الگو پیروی میکنند لزوما به جذب همه مردان منجر نمیشود.

همه ما آدمها بر اساس روابط اجتماعی و برخوردهایی که در طول زندگی با افراد مختلف داریم از هر صدا یک تصویر ذهنی ایجاد میکنیم این تصویر سازی برای مردان به شدت زنان نمیباشد.

اما لحن صحبت کردن باعث میشود مرد تصویری از طرف مقابل خود ایجاد کند، صدای زن برای مرد میتواند محرک جنسی باشد.

در مورد آموزش روابط جنسی به عروس خانم باید گفت پس خانم های محترم در فرآیند تحریک کردن همسر خود لحن و تون صدای خود را تغییر دهید همچنین در روابطه جنسی با همسرتان سکوت اختیار نکنید، با صداهای تحریک آمیز اورا به کارهایی که از آن لذت میبرید تشویق کنید.

در تبلیغات عطرها دیده ایم که عنوان میشود استفاده از این عطر باعث جذب جنس مخالف میشود ، اما لزوما در مورد همه یکسان نیست ، همیشه از همسر خود در مورد بوی عطر خود سوال کنید و به سلیقه وی عطر خریداری کنید ، همیشه از یک نوع عطر استفاده کنید ، خصوصا قبل از رابطه زناشویی به مقدر کم و ملایم استفاده کنید.

بد نیست بدانید یک زن عریان تحریک پذیری کمتری نسبت به یک زن نیمه عریان برای مردان بهمراه دارد ، بارها در مشاوره ها شاهد هستیم که خانمها عنوان میکنند لباسهای خیلی باز بر تن میکنند اما همسر آنها تحریک نمیشوند.

در جریان آموزش روابط جنسی به عروس باید اشاره کرد که لباس نقش مهمی در تحریک جنسی و جذب شوهر شما ایفا میکند ، لباس های باز برای هر اندامی باعث جذابیت مردان نمیشود ، مردانی که اندام بلند برای آنها مهم است ، لباسهایی که شما را بلند نشان دهد با رنگ های تیره میتواند باعث جذابیت شما برای شوهرتان بشود.

اگر همسر شما از آندسته از مردانیست که از پوست سفید خوشش می آید ، لباس تیره بر تن کنید تا رنگ پوست شما بیشتر نمود کند ،

معمولا رنگهای سیاه و قرمز برای مردان جذابیت جنسی بیشتری بهمراه دارد در این خصوص برای اطلاع از سلیقه شوهرتان با او صحبت کنید.

خداوند در آفرینش انسان تنوع ایجاد کرده است و از طرفی سلیقه های مختلف ، مردی از موهای فر ، مردی از موهای موج دار ، مردی از موی سیاه و مردی دیگر از موی بلوند ، خیلی از خانم ها موهای خود را بلوند کرده و متوجه میشوند که نگاه های بیشتری به سمت آنها کشیده میشود ،

لزوما این نگاه ها نشانه این نیستکه شما جذاب هستید بلکه بعلت تفاوت رنگ موی سرتان با رنگ موی اقوام ایرانی دیگران به شما خیره شده اند پس هر نگاهی را نشانه جذابیت خود برداشت نکنید کما اینکه در کشورهای غربی زنان مو سیاه با پوست بدن برونزه نگاه های بیشتری را به خود جذب میکنند این نگاه ها بواسطه تفاوت است نه جذابیت.

نکته مهم و کلیدی برای اینکه مردان جذب شما شوند نیاز نیست صورت و بینی و لب و گونه و مو و رنگ مو و رنگ پوست و اندام خودتان را تغییر دهید و یک خانم مصنوعی شوید اجازه ندهید دیدگاه ابزاری به شما شود ، اجازه دهید فردی که شما جزء سلیقه های وی هستید شما را همانگونه که هستید انتخاب کند و شان خود را حفظ کنید.

بسته به تخیلات جنسی مردان متفاوت است، اما خداوند زن را موجودی لطیف و با احساس آفرید، تمامی گلبرگهای یک گل زیبا هستند.

بدن زنان از انگشتان پا تا موی سر میتواند جاذبه جنسی و محرک جنسی برای مردان باشد، اما در همه مردان یکسان نیست.

شما بعنوان یک زن لازم است در این خصوص با شوهرتان صحبت کنید چرا که همانطور که ذکر شد در همه مردان یکسان نبوده بعنوان مثال شاید موی سر برای مردی محرک و برای مردی عادی باشد و ….

برای روابط جنسی و حین آن ، بی حیا باشید ، خجالت نکشید لذت ببرید و لذت رو به همسرتان تقدیم کنید ، برخی خانم ها تصور میکنند اگر در این خصوص راحت صحبت کنند و بی حیا باشند شوهرشان به گذشته وی شک میکند.

ما در دستورات دینی و احادیث امامان داریم که موقع آمیزش و همبستری زن میباست لباس حیا را از تن خود در آورد و بعد از آن مجددا بر تن کند ، پس راحت باشید و خود را رها کنید.

خیلی از خانم ها متاسفانه موقع رابطه زناشویی خود را تنها در اختیار همسرشان قرار میدهند و هیچ فعالیتی انجام نمیدهد، طبیعی است که بعد از چند ماه همسرتان نسبت به شما سرد شود ، در حین رابطه جنسی مبتکر باشید و رابطه را مدیریت کنید.

شوهرتان را سیر کنید اما سیراب نکنید ، برای تحریک بیشتر بلافاصله شروع نکنید ، وقفه ایجاد کنید ، برای شوهرتان برقصید ، ناز کنید.

در مسیر آموزش روابط جنسی به عروس های جوان برخی خانم ها بعلت عدم آمادگی قبلی یا دلایل دیگر، فقط تمایل دارند شوهرشان زود کارش را انجام دهد و تمام شود، اگر مشکلات زناشوئی و احساسی در زندگی شما وجود دارد حتما آنرا برطرف کنید و با شوق و هیجان همبستر شوید.

شبهای تکراری، مکان تکراری، حرفهای تکراری ، حرکات تکراری ، نکنه همیشه شوهرتان پیش قدم میشود؟ نکنه فقط در رختخواب رابطه دارید آنهم زمانی که ابتدای ازدواجتان است و فرزندی ندارید؟

نکنه فقط شبها؟ نکنه انقدر یکسری حرکت رو تکرار کردید که قابل حدس شده؟ همش حرفهای تکراری؟ شما خودتان پیش قدم شوید، در جاهای مختلف زمانهای مختلف تنوع ایجاد کنید.

در ابتدای ازدواج و آغاز فعالیت جنسی، شاید همسر شما در کمتر از ۳ دقیقه دچار انزال شود ، این فرایند در ابتدای دوره فعالیت جنسی غیر طبیعی نمیباشد هر چه تعداد دفعات نزدیکی بیشتر و فواصل بین انجام آن کمتر باشد مدت زمان انزال شوهرتان افزایش میابد.

اونطور که فکر میکردید نبود ؟ تحریک شدید اما لذت نبردید و ارگاسم را تجربه نکردید ؟

اگر به تازگی فعالیت جنسی خود را آغاز کرده باشید غیر طبیعی نیست شما به زمان نیاز دارید مدت زمان پیشنوازی را افزایش دهید ، تظاهر به رسیدن به ارگاسم ظلمی در حق خودتان و همسرتان است چرا که مردان به مرور متوجه آن میشوند و احساس ناتوانی به آنها دست میدهد ، ارگاسم نیاز به تمرین دارد.

اگر با شوهرتان رابطه دخولی داشتید اما از این طریق به ارگاسم نرسیدید ، تعجب نکنید، نگران نباشید اوضاع کاملا طبیعی است ۷۰ درصد خانم ها از طریق کلیتوریس ارگاسم را تجربه میکنند نه دخول.

زنان بعد از رابطه جنسی نیاز به توجه و نوازش دارند ، اما به شما میگوئیم فعل و انفعلات شیمائی بدن مردان بعد از رابطه جنسی و ترشح دوپامین باعث خواب آلودگی آنها و خستگی آنها میشود بد نیست بعد از رابطه جنسی با نوشیدنی و یک ماساژ سراغ او بروید به شرطی که احساس خواب زیاد نداشته باشد.

برقراری رابطه زناشویی رضایت بخش، مطمئنا یکی از روش های موثر برای افزایش عشق و راه یافتن به قلب همسر است. اما یکی از دغدغه های افراد متاهل به خصوص خانم های جوان، این است که برای برقراری رابطه جنسی چه کسی بهتر است ابتدا پیش قدم شود؟ و آیا اگر مرد یا زن همیشه شروع کننده رابطه زناشویی باشد ایرادی دارد؟ از طرفی ممکن است این سوال ایجاد شود که در صورت تمایل، زن چگونه میتواند با حفظ جذابیت برای برقراری رابطه زناشویی پیش قدم شود؟ برای پاسخ به این سوالات در این مقاله با ما همراه باشید.

فهرست مطالب

غریزه و  تمایل جنسی به همسر، در هر دو جنس زن و مرد وجود دارد. احتمال اینکه انسان سالمی وجود داشته باشد که از رابطه زناشویی با همسرش خوشش نیاید بسیار اندک است. اما طبق آمار، در همه جوامع معمولا مردها شروع کننده رابطه جنسی با همسر هستند و آن ها برای اینکار پیش قدم میشوند. در ادامه دلایلی که باعث میشود زن ها کمتر از مردها برای برای برقراری رابطه پیش قدم شوند را بیان میکنیم:

تفاوت میل جنسی در مردان و زنان غیرقابل انکار است. در بدن مردان به طور میانگین 30برابر بیشتر از زنان هورمون تستوسترون تولید میشود. تستوسترون هورمونی است که مستقیما بر تمایل برقراری رابطه جنسی تاثیرگذار است. این حقیقت به این معناست که معمولا تمایل جنسی مردان بسیار بیشتر است و به همین خاطر آن ها بیشتر برای شروع رابطه زناشویی داوطلب و پیش قدم میشوند.

در برخی از جوامع یا خانواده ها به طور کلی نشان دادن عشق یا تمایل جنسی از سوی دختر تقبیح میشود. دختر از زمان کودکی با این تفکر پرورش پیدا میکند که داشتن این نیاز طبیعی برای او گناه محسوب میشود. به طوری یاد میگیرد برای اثبات نجابت و پاکی خود، تمایلات جنسیش را انکار کند. چنین دخترانی پس از ازدواج نیز این تفکر را به صورت ناخوداگاه به رابطه زناشویی وارد میکنند و از شروع رابطه جنسی و مطرح کردن درخواست رابطه شرم دارد.چگونه رابطه زناشویی ایجاد کنیم

در صورتی که خداوند تمایل جنسی را در وجود هر دو جنس مرد و زن قرار داده است تا به هم نزدیک تر و برای یکدیگر آرامش و رضایت ایجاد کنند. تمایل جنسی زن به همسرش نه غیرطبیعی است و نه اشتباه.

گاهی زن به شروع رابطه زناشویی تمایل دارد اما به دلیل اینکه میترسد همسرش درخواستش را رد کند و توسط او طرد شود، پیش قدم نمیشود. در واقع بسیاری از افراد، شروع رابطه جنسی را به این علت به تاخیر می اندازد که منتظر طرف مقابل برای اعلام آمادگی هستند. چه بسا که طرف مقابل نیز تمایل برقراری رابطه داشته باشد، اما او هم تصور کند شاید همسرم آمادگی لازم را در این زمان ندارد. به همین دلیل به زوج ها توصیه میشود بدون ترس از طردشدن، آمادگی خود را به طرف مقابل اعلام کنند و نظر او را مستقیما بپرسند.

دلیل دیگری که ممکن است باری پیش قدم نشدن زن برای رابطه وجود داشته باشد این است که او به طور کلی از شیوه عشق رزی و برقراری رابطه زناشویی همسرش لذت نمیبرد و خوشش نمی آید. به همین دلیل ترجیح میدهد تا حد امکان از رابطه زناشویی دوری کند و هرگز شروع کننده رابطه نباشد. در این شرایط بهتر است زن به جای اجتناب از رابطه، خواسته ها و انتظاراتش را با همسرش طرح کند، تا هردو رضایت بیشتری از رابطه زناشویی کسب کنند.

اگر بی علاقه بودن به برقراری رابطه جنسی با همسر دراز ممدت و همیشگی باشد، ممکن است دلایل جدی تری داشته باشد. مثلا اینکه فرد در گذشته مورد سوءاستفاده یا آزارجنسی قرار گرفته است و در ناخوداگاه از نظر روانی نسبت به رابطه جنسی تنفر پیدا کرده است. در این صورت حتما باید موضوع به صورت تخصصی پیگیری شده و با مشاور در میان گذاشته شود.

در طول تاریخ همواره اظهار نیاز از سوی مرد و اظهار ناز از سوی زن بوده است. از طرفی همانطور که گفتیم تمایل به برقراری رابطه جنسی در مردان بیشتر از زنان است. پس دور از ذهن نیست که تصور شود بهتر است مرد شروع کننده رابطه جنسی باشد. اما یک اشتباه بزرگ در روابط زناشویی این است که همیشه یک نفر (مرد یا زن) در رابطه پیش قدم شود.

اگر زنی هیچگاه برای برقراری رابطه جنسی با همسرش ابراز تمایل نکند و پیش قدم نشود، مرد نیز کم کم نسبت به او سرد خواهد شد و کمتر از او درخواست رابطه میکند. زیرا پس از مدتی روند شروع رابطه تکراری و یکنواخت میشود، ضمن اینکه مرد ممکن است با خود تصور کند که طرف مقابل برای برقراری رابطه زناشویی رغبت ندارد و از آن لذت نمیبرد. یا اینکه حس کند هماهنگی جنسی لازم را با همسرش ندارد و او صرفا به خاطر برطرف کردن نیازهای جنسی شوهرش تن به رابطه میدهد.

پس سپردن کامل مسئولیت شروع رابطه به مرد، میتواند اثرات منفی زیادی بر صمیمیت و کیفیت رابطه زناشویی داشته باشد.

از طرفی اگر زن همیشه شروع کننده رابطه باشد نیز درست نیست. زیرا همیشه در دسترس بودن او، از اشتیاق و تمایل مرد به برقراری رابطه جنسی با او میکاهد و ممکن است جذابیت خود را از دست بدهد. برای رضایت بیشتر از رابطه زناشویی، توصیه میشود تعادل و تنوع را در پیش قدم شدن برای رابطه رعایت کنید. یعنی اجازه دهید هربار یک نفر رابطه شروع کند. با این تفاوت که اجازه دهید مرد کمی بیشتر از زن در پیش قدم شدن مستقیم نقش داشته باشد.

در ادامه بیان میکنیم چطور به عنوان یک زن میتوانید برای برقراری رابطه جنسی با همسر پیش قدم شوید:

شما نیز مانند همسرتان و مانند هر انسان سالم دیگر دارای تمایلات جنسی هستید. لازم نیست از آن خجالت بکشید یا انکارش کنید. به جای نادیده گرفتن تمایلات جنسی سعی کنید، از آن برای مجذوب کردن همسر و افزایش عشق در زندگی زناشوییتان کمک بگیرید.

نیازی نیست اندام بی نقصی داشته باشید. شما به عنوان یک زن زیبا و خواستنی برای همسر خود منحصر به فرد هستید. جذابیت های خود و ویژگی هایی که باعث برانگیختن جنسی او میشود را بشناسید و از آن برای شروع رابطه زناشویی کمک بگیرید.

برای شروع رابطه، شرایط و آمادگی طرف مقابل را در نظر بگیرید ولی بیش از حد حساسیت برای آن نشان ندهید. گاهی شما فقط به صرف اینکه حدس میزنید طرف مقابل تمایل ندارد از رابطه صرف نظر میکنید. اما همین که احساس نیاز کنید، از رابطه قبلی مدت زمان زیادی گذشته باشد یا احساس کنید رابطه شما با همسرتان کمی سرد شده ، برای شروع رابطه کافی است. زیرا در بسیاری از مواقع همین که رابطه شروع شود حس و حال لازم برای هر دو طرف ایجاد خواهد شد. البته این موضوع استثنائاتی هم دارد، مثلا اگر همسرتان به شدت بیمار باشد، موقعیت خوبی برای مطرح کردن موضوع نیست.

برخلاف آنچه بسیاری از خانم ها تصور میکنند پیش قدم شدن برای سکس، میتواند برای همسرشان بسیار جذاب باشد. پس هیچ اشکالی ندارد که گاهی با اعتماد به نفس بالا، حرکت اول برای شروع رابطه را مستقیما خودتان انجام دهید.

لازم نیست برای وارد شدن به رابطه دنبال ترفندهای عجیب باشید. اگر احساس میکنید جو مناسب است با یک بوسه یا نگاه عاشقانه رابطه را شروع کنید.. نگران نباشید اینکه شما شروع کننده باشید الزامی ایجاد نمیکند که در طول رابطه همه چیز را تحت کنترل داشته باشید. تمایل و اشتیاق خود را نشان دهید و او را وارد رابطه کنید، سپس میتوانید خود را به جریان بسپارید.

حتی اگر دوست ندارید به عنوان خانم مستقیما رابطه را شروع کنید. میتوانید با نشان دادن آمادگی و تمایل خود، به راحتی همسرتان به شروع رابطه جنسی ترغیب کنید. درواقع شما گاهی میتوانید شروع کننده نباشید، اما طرف مقابل را برای شروع رابطه به هیجان آورید. برای اینکار میتوانید نشانه هایی را در اختیار او بگذارید که تمایلتان را نشان دهد.

یک راه ساده این است که هنگام برقراری رابطه زناشویی، همیشه شمع یا چراغ خواب خاصی را در اتاق خواب روشن کنید. سپس از این طریق میتوانید هرگاه مایل به شروع رابطه هستید، با روشن کردن آن شمع یا چراغ، آمادگی خود را به طرف مقابل اعلام کنید.

همچنین شما میتوانید با نشان دادن لباس خاصی که در نظر دارید بپوشید، یا رومانتیک کردن فضا با آهنگ و اشارات خاص نیز، آمادگی و تمایل خود را نشان دهید. فرستادن پیام های عاشقانه قبل از رسیدن او به خانه نیز میتواند موثر باشد.

معمولا زن ها کمتر از مردها برای شروع رابطه زناشویی پیش قدم میشوند. زیرا علاوه بر اینکه تمایل جنسی مردان بیشتر است، تابوهای اجتماعی و ترس از طرد شدن باعث میشد زنان از پیش قدم شدن خودداری کنند. اما برای رضایت از رابطه زناشویی و ایجاد تنوع بیشتر، بهتر است زن نیز گاهی شروع کننده رابطه جنسی باشد. برای پیش قدم شدن تمایلات جنسی سالم خود را بپذیرید و ترس از طرد شدن را کنار بگذارید. شما میتوانید به صورت مستقیم یا غیرمستقیم تمایل خود را برای برقراری رابطه اعلام کنید. جذابیت های خود را بشناسید، به همسرتان بگویید از چه چیزهایی در رابطه لذت میبرید و ایده های خود را بیان کنید. از این طریق میتوانید شروع کننده یک رابطه جنسی رضایت بخش باشید.

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

17 بازدید

195 بازدید

264 بازدید

229 بازدید

270 بازدید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

چگونه رابطه زناشویی ایجاد کنیم

سلام همسرم یکسال اول هر شب به رابطه جنسی شدیدا راغب بود و من هم راغب میشدم و مشکلی نبود دوسه ماهه بیشتر من پیش قدم شدم ولی الان مدتیه میبینم من پیش قدم نشم هر چند روز که بگذره ایشون هم اقدامی نمی کنه . الان چه باید کرد؟فاصله بگیرم؟؟؟

سلام دوست گرامی با ایشان درباره نیازتان صحبت کنید و ایرادی ندارد گاهی شما پیش‌قدم شوید تا تنوع در رابطه جنسی‌تان بوجود بیاید. در صورت ادامه این مشکل، به متخصص سکس‌تراپ مراجعه کنید.

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

نقش و اهمیت رابطه جنسی در بهبود روابط و صمیمیت زن و شوهرها موضوعی است که اکثر افراد به آن آگاهند و سعی می‌کنند به شیوه‌های مختلف کیفیت رابطه زناشویی‌شان را بهبود دهند. راه‌های مختلفی برای بهبود کیفیت رابطه جنسی وجود دارد، مثلا تقویت صمیمیت و رابطه بین زن و شوهر، برطرف کردن ناراحتی و دلخوری‌ها، افزایش دفعات رابطه جنسی، ایجاد تنوع و خارج کردن رابطه جنسی از یکنواختی. در این مقاله سعی داریم به راه‌های بهبود کیفیت رابطه جنسی لذت‌بخش‌تر کردن آن بپردازیم، پس با ما همراه باشید.

فهرست مطالب

وقتی افراد به بهبود رابطه زناشویی و تقویت رابطه زناشویی فکر می‌کنند، تمرکزشان را فقط بر خود رابطه جنسی و همان چند دقیقه سکس می‌گذارند، درحالیکه یک رابطه جنسی خوب خارج از بستر و از روزها و حتی ماه‌ها قبل از آن شروع می‌شود و بعد از تمام شدن آن هم همچنان وجود دارد. بنابراین با رعایت نکاتی که در ادامه مطرح می‌شود، می‌توانید لذت رابطه جنسی‌تان را چند برابر کنید.

یک سکس خوب در بطن یک رابطه صمیمانه، دوستانه و محترمانه بین زن و شوهر شکل می‌گیرد. بسیاری از مشکلات رابطه جنسی مثل بی‌میلی جنسی، اختلال نعوظ یا زودانزالی بیش از اینکه علت جسمانی داشته باشد، ریشه در سردی رابطه زن و شوهر و کدورت‌ها و دلخوری‌های آنها دارد. وقتی زنی از همسرش ناراحت است چون هیچگاه به او ابراز علاقه نمی‌کند یا به خواسته‌هایش در زندگی روزمره توجه ندارد، معلوم است نمی‌تواند با همه وجود در رابطه جنسی باشد و همه انرژیش را بگذارد. طبیعی است اگر میل و علاقه‌اش به رابطه جنسی کم شود و دچار بی‌میلی جنسی شود. بی‌میلی جنسی نیز رابطه متزلزل بین زن و شوهر را کمرنگ‌تر می‌کند. در واقع رابطه جنسی و رابطه عاطفی بین یک زن و شوهر تاثیرات دوطرفه دارند و باید به هردوی آن‌ها توجه کرد. بنابراین اگر مشکلات ریشه‌داری با همسرتان دارید یا صمیمیت بین شما کم شده و روی رابطه جنسی‌تان هم تاثیر منفی گذاشته است، لازم است درپی گرفتن کمک تخصصی از یک زوج درمان‌گر باشید. زوج‌درمانی به شما کمک می‌کند به مشکلات ریشه‌ای‌تر در رابطه‌تان پی ببرید و کیفیت رابطه زناشویی‌تان را ارتقا دهید، موانعی که سر راه صمیمیت و نزدیکی‌تان قرار گرفته را بشناسید و برطرف کنید. خیلی وقت‌ها شما حرف‌ها و دغدغه‌هایتان را نمی‌توانید با همدیگر در میان بگذارید، اما وقتی درمقابل یک فرد متخصص و بی‌طرف قرار می‌گیرید،‌ به راحتی حرف دلتان را می‌گویید و یاد می‌گیرید چطور از این به بعد با هم حرف بزنید و همدیگر را بهتر درک کنید. اگر مشکلات رابطه عاطفی‌تان برطرف شود متوجه می‌شوید که رابطه جنسی‌تان به شکل معجزه‌آسایی بهبود پیدا می‌کند و لذتی را تجربه خواهید کرد که برایتان غیرمنتظره خواهد بود.

حتما بخوانید: مشاوره خانواده و زوج درمانی

چگونه رابطه زناشویی ایجاد کنیم

گاهی نیز مشکلات اساسی بین زن و شوهر وجود ندارد ولی روش‌های صحیح نشان دادن توجه و علاقه به یکدیگر را بلد نیستند یا از اهمیت و اثر این نوع رفتارها بر سکس خبر ندارند. در ادامه به برخی رفتارهای کوچک و کاربردی اشاره می‌کنیم که خصوصا در ساعاتی قبل از رابطه جنسی اثر پررنگی بر گرمی و لذت‌بخش‌تر شدن رابطه دارد.

برای بهبود کیفیت رابطه زناشویی‌تان تا می توانید به هم محبت کنید. محبت کردن شکل‌های مختلفی دارد و هرکسی زبان خودش را در ابراز عشق دارد. بعضی افراد محبت‌شان را در رفتارشان و کارهایی که برای طرف مقابل انجام می‌دهند نشان می‌دهند، برخی با هدیه دادن، بعضی‌ها به صورت کلامی و بعضی افراد نیز آن را به صورت محبت جسمانی ابراز می‌کنند. تمام این اشکال خوب است و در جای خودش کاربرد دارد ولی از بین موارد بالا محبت کلامی و خصوصا جسمانی تاثیر مستقیم‌تری روی رابطه جنسی دارد. عادت کنید به همسرتان بگویید دوستش دارید و او را با الفاظ محبت‌آمیز صدا کنید، به راحتی یکدیگر را در آغوش بگیرید، ببوسید و نوازش کنید و این رفتارها را فقط به زمان سکس محدود نکنید. خیلی از خانم‌ها این گلایه را دارند که همسرشان فقط وقتی به آن‌ها نزدیک می‌شود و می‌بوسدشان که نیاز به رابطه جنسی داشته باشد. گرفتن دست‌های یکدیگر و نوازش کردن‌شان، بازی با موهای هم و ماساژ دادن یکدیگر هنگام خستگی نیز از جمله رفتارهایی است که هم همسرتان را از نظر عاطفی سیرآب می‌کند و هم عطش او را برای رابطه جنسی بیشتر می‌کند و سکس لذت‌بخش‌تری انتظارتان را می‌کشد.

برای بالا بردن کیفیت رابطه جنسی‌تان شوخی کردن را فراموش نکنید. شوخی کردن، صمیمیت بین همه افراد از جمله زن و شوهرها را افزایش می‌دهد و روی سکس نیز تاثیر مثبت دارد. یک تحقیق انجام گرفته در این زمینه نشان داد زنانی که همسر شوخ‌طبع دارند، ارگاسم‌های بیشتر و قوی را تجربه می‌کنند و بیشتر برای رابطه جنسی با همسرشان پیش‌قدم می‌شوند. بنابراین با هم طنازانه و با شوخی صحبت کنید. البته فراموش نکنید شوخی به این معنا نیست که هرچیزی دوست داشتید با خنده بهم بگویید یا فکر کنید چون خیلی بهم نزدیک هستید می‌توانید هر شوخی دلتان خواست بکنید، یا به نقص‌های هم اشاره کنید. مثلا بعضی افراد با ظاهر یا اندام همسرشان شوخی می‌کنند و به جای افزایش صمیمیت، دلخوری و کدورت را بین‌شان افزایش می‌دهند. در این بین داشتن شوخی‌ها جنسی نیز بسیار مفید است،‌ چون هم شما را به هم نزدیک‌تر می‌کند و خجالت‌ها را از بین می‌برد و هم بسیار تحریک‌کننده است.

یکی از مهم‌ترین مسائلی که بر میل و اشتیاق افراد برای رابطه جنسی و افزایش لذت اثر دارد، بهداشت شخصی طرف مقابل است. در اوایل آشنایی و شروع زندگی مشترک معمولا هردو طرف توجه زیادی روی بهداشت و ظاهرشان دارند ولی با گذر زمان چون احساس راحتی بیشتری با هم می‌کنند، فکر می‌کنند دیگر لازم نیست خیلی به این مسائل توجه داشته باشند! توجه به اصلاح صورت و بدن، نظافت لباس‌ها،‌ حمام کردن مرتب، بوی خوب دادن، توجه به نوع خورد و خوراک و اندام‌تان از جمله مواردی است که هم می‌تواند شما را برای همسرتان جذاب‌تر و خواستنی‌تر کند و هم به او نشان دهد شما برایش ارزش و احترام قائل هستید.

به نوع پوشش و جذابیت لباس‌های‌تان در داخل منزل توجه کنید. سعی کنید لباس‌های متنوع با رنگ‌های جذاب انتخاب کنید. لباس‌های بازتری بپوشید، خصوصا در روزهایی که می‌خواهید با هم رابطه جنسی داشته باشید. به لباس‌های زیرتان هم توجه کنید و حتی با سبک‌های مختلف لباس‌های زیرتان، همسرتان را غافلگیر کنید. جذاب‌تر شدن شما لذت رابطه جنسی‌تان را افزایش می‌دهد.

بخش مهمی از کارهایی که برای جذاب‌تر شدن، گرم‌تر شدن و افزایش لذت رابطه جنسی‌تان می‌توانید انجام دهید، مربوط به خود رابطه جنسی و همان زمان می‌شود:

برای بهبود کیفیت سکس‌تان عجول نباشید! اکثر مردان دوست دارند کمتر به حاشیه بپردازند و زودتر سراغ اصل مطلب بروند. اما نباید اثر حاشیه‌های رابطه جنسی را دست کم بگیرید. بوسیدن‌ها و نوازش‌های اولیه و حتی ماساژهای جنسی، صحبت‌های عاشقانه در گوش یکدیگر، توجه به فانتزی‌ها و خواسته‌های خودتان و همسرتان، هردویتان را برای برقراری رابطه بسیار آماده‌تر و مشتاق‌تر می‌کند و باعث می‌شود ارگاسم قوی‌تر و متفاوت‌تری را تجربه کنید.

بسیاری از افراد با اینکه ذهن خلاق و فانتزی‌های جنسی جذابی دارند،‌ به خاطر خجالت و شرم و حیا خودشان را سانسور می‌کنند. اما باید بدانید سکس جای خجالت کشیدن نیست. بهتر است آرام آرام با کارهایی که برایتان خجالت‌آور است رو به رو شوید. مطمئنا وقتی اثر مثبتی که روی همسرتان دارد را ببینید،‌ همه خجالت و نگرانی‌تان از بین می‌رود. لیستی از این کارها و رفتارها که از آن‌ها خجالت می‌کشید تهیه کنید‌ و آنها را به ترتیب از رفتار یا حرف‌هایی که کمتر از آن خجالت می‌کشید به رفتارها و حرف‌هایی که بیشترین احساس خجالت را در شما ایجاد می‌کنند، مرتب کنید. سپس از بالای لیست شروع کنید و هربار یکی از این کارها را امتحان کنید. مطمئن باشید به اواسط لیست که برسید دیگر خبری از خجالت و احساس شرم وجود ندارد و لذت واقعی در سکس را تجربه می‌کنید.

اگر همیشه به یک شکل و یک روال ثابت باهم سکس داشته باشید، هرچقدر هم که رابطه‌تان خوب و مطلوب باشد، بالاخره تکراری می‌شود. بنابراین ایجاد تنوع و غافلگیری همسرتان حین رابطه جنسی، یکنواختی و تکراری شدن را از بین می‌برد و باعث بهبود کیفیت رابطه جنسی‌تان می‌شود. نباید نحوه شروع، روش‌های به ارضا رساندن و اتمام رابطه جنسی برای خودتان و همسرتان روتین و قابل پیش‌بینی باشد. سعی کنید در مکان‌های مختلف منزل رابطه جنسی را تجربه کنید و آن را محدود به اتاق خواب نکنید. لیست بلندبالایی از رفتارهای جنسی مثل بوسیدن، مکیدن و نوازش قسمت‌های مختلف بدن،‌ پوزیش‌های مختلف جنسی و روش‌های مختلف ارضا کردن(دهانی، دخول و…) تهیه کنید. فکر کردن به این روش‌ها باعث می‌شود کلی فکر و ایده جدید به ذهن‌تان برسد و در عین حال می‌توانید از جست‌وجو و مطالعه کردن هم بهره ببرید. گاهی چشم‌ها یا دست‌های همسرتان را ببندید و هیجان رابطه را برایش بیشتر کنید، چون در این حالت کمتر می‌تواند رفتارهای شما را پیش‌بینی یا کنترل کند، بنابراین بیشتر تحریک می‌شود. همچنین می‌توانید بسته به علاقه خودتان و همسرتان از صحبت‌های کوتاه یا کلمات تحریک کننده استفاده کنید.

خیلی از افراد فکر می‌کنند باید در رابطه جنسی عالی به نظر برسند و بی‌نقص باشند، بنابراین درطول رابطه مضطرب می‌شوند و مدام خودشان را چک می‌کنند که کار اشتباهی انجام نداده باشند. مهم‌ترین نکته در داشتن یک سکس لذت‌بخش و یک رابطه جنسی باکیفیت این است که خودتان را رها کنید. در قید و بند درست و غلط و خوب و بد نباشید. خودتان را با تصاویر یا فیلم‌هایی که دیده‌اید مقایسه نکنید. باور کنید در این لحظه شما جذاب‌ترین و سکسی‌ترین فرد برای همسرتان هستید و فقط لازم است طبیعی و آزاد باشید. در واقع باید کودک درون‌تان را بیدار کنید. یعنی به جای فکر کردن به درست و غلط، فقط به احساس خودتان و همسرتان توجه کنید. اگر در موقعیت‌های دیگر زندگی منطق‌تان را چراغ راهتان می‌کنید،‌ هنگام رابطه جنسی باید و نبایدهای منطق را تعطیل کنید و فقط به احساسات و حس‌های بدنی‌تان توجه کنید. در این صورت همه انرژی‌تان به همان لحظه حال متمرکز می‌شود و مطمئنا لذتی که تجربه می‌کنید کامل می‌شود.

اگر در رابطه جنسی‌تان با مشکلات جدی‌تری مثل بی‌میلی جنسی، ارگاسم نشدن، اختلال نعوظ یا زودانزالی مواجه شدید، حتما باید کمک تخصصی بگیرید. مراجعه به سکس‌تراپ در این مواقع ضروری است. سکس‌تراپ با ارزیابی دقیق شما و رابطه جنسی‌تان تشخیص می‌دهد ریشه مشکل شما جسمانی است یا روانی و مربوط به رابطه عاطفی‌تان است، سپس متناسب با ریشه مشکل به شما کمک می‌کند مشکل را برطرف کنید. ضمن اینکه شما در سکس‌تراپی می‌توانید تکنیک‌های خاصی برای رابطه جنسی یاد بگیرید، که کاملا متناسب با ویژگی‌ها و سلایق هردوی شما و رابطه‌تان است؛ تکنیک‌هایی که جای خارج از فضای درمان نمی‌توانید پیدا کنید. اگر مشکل اصلی فیزیکی و مربوط به سکس‌تان نباشد، یک زوج‌درمانگر یا مشاوره خانواده با شناسایی و برطرف کردن مشکلات رابطه‌ عاطفی‌تان، همزمان کیفیت زندگی مشترک و رابطه جنسی‌تان را بهبود می‌بخشد.

 

بعد از اینکه هر دو به ارگاسم می‌رسید، انرژی‌تان افت می‌کند و رابطه جنسی‌تان تمام می‌شود. اما باید بدانید هنوز کار دارید. نوع رفتار شما بعد از رابطه جنسی تاثیر مستقیمی بر احساسات همسرتان و رابطه‌های جنسی بعدی‌تان دارد.

خیلی از افراد خصوصا آقایان، بعد از تمام شدن سکس دوست دارند سریعا بخوابند یا از همسرشان فاصله بگیرند، درحالیکه چنین رفتاری می‌تواند به احساسات همسرتان آسیب بزند. حتی اگر هردویتان با خوابیدن بعد از رابطه جنسی موافقید، بهتر است گاهی برای ایجاد تنوع برنامه خاصی برای بعد سکس درنظر بگیرید. مثلا خوراکی خاصی آماده کنید و با هم بخورید، با هم حرف بزنید یا مثلا در آغوش هم فیلم ببینید. حفظ ارتباط جسمانی و محبت‌های فیزیکی تاثیر فوق‌العاده‌ای بر رابطه عاطفی‌تان دارد و خصوصا برای گرم نگه داشتن خانم‌ها بسیار مفید است.

یکی از مفیدترین و البته لذت‌بخش‌ترین کارها بعد از رابطه جنسی حمام کردن دوتایی است. وقتی بعد از رابطه جنسی با هم حمام می‌کنید، احساس آرامش زیادی را به خودتان و رابطه‌تان تزریق می‌کنید. به طور کلی هر فعالیت دوتایی بعد از رابطه جنسی به نوعی امتداد هیجان و نزدیکی شما در سکس و انتقال آن به زندگی و رابطه عاطفی‌تان است.

برای افزایش کیفیت رابطه‌های جنسی بعدی‌تان بعد از تمام شدن سکس درباره آن به هم بازخورد دهید. مثلا به همسرتان بگویید «اون‌طور که منو می‌بوسیدی و نوازش می‌کردی برام خیلی لذت‌بخش بود» یا اگر همسرتان این‌بار کار جدیدی انجام داده که برایتان جذاب بوده حتما به او بازخورد مثبت دهید و ازش تعریف کنید. بهتر است هرچند وقت یکبار زمانی را به صحبت‌های مفصل‌تر درباره رابطه جنسی‌تان اختصاص دهید. از فانتزی‌ها و خواسته‌های‌تان و تغییراتی که دوست دارید در رابطه‌تان ایجاد شود باهم صحبت کنید. ضمن اینکه اگر برخی رفتارهای جنسی همسرتان را نمی‌پسندید، بعد از اشاره به رفتارهایی از او که برایتان جذاب است و بیان حس مثبت‌تان به کلیت رابطه‌تان با لحن و کلماتی مناسب به همسرتان بگویید ترجیح می‌دهید فلان رفتارش را تغییر دهد.

بیشتر بخوانید: سکس تراپی چه کمکی به بهوبود رابطه جنسی با همسرم می‌کند؟

 

رابطه جنسی تاثیر زیادی بر گرم شدن و دوام زندگی مشترک دارد، بنابراین بسیار مفید است که روی بالا بردن کیفیت رابطه جنسی‌تان کار کنید. برای بهبود رابطه جنسی باید به راهکارهای مختلفی در سه مرحله قبل از رابطه جنسی (کار کردن روی صمیمیت و رابطه عاطفی، محبت‌های جسمانی، شوخی کردن، توجه به بهداشت شخصی و توجه به تنوع پوشش و آرایش)، حین رابطه جنسی (عجول نبودن، کنار گذاشتن خجالت، غافلگیر کردن یکدیگر و رها کردن خود) و بعد از رابطه جنسی (بیدار ماندن و انجام فعالیت‌های دوتایی، حمام کردن و حرف زدن و بازخورد دادن درباره رابطه جنسی) توجه کرد.

قطعا این مسئله بسیار مهم است و باید به آن توجه کنید. علت این موضوع باید ریشه‌یابی شود که آیا به دلیل مشکلاتی که در رابطه عاطفی‌تان وجود دارد این اتفاق افتاده یا به خاطر یکنواختی هیجان رابطه‌تان از بین رفته است. بهترین کار این است که از یک مشاور خانواده یا سکس‌تراپ، کمک بگیرد تا مشکل را ریشه‌ای حل کنید. همچنین می‌توانید با ابراز محبت بهم، صحبت کردن، وقت گذراندن و تفریح کردن باهم رابطه عاطفی‌تان را گرم‌تر کنید و اثر مستقیم آن را روی رابطه جنسی‌تان ببینید. ضمن اینکه ایجاد تنوع در رابطه جنسی می تواند هیجان و لذت آن را افزایش دهد. یکی از راه‌های افزایش تنوع،‌ استفاده از پوزیشن‌های جنسی جدید است.

خیلی خوب است که زن و شوهر زمان‌هایی را به صحبت درباره رابطه جنسی‌شان اختصاص دهند و در یک فضای امن بتوانند از خواسته‌هایشان در این زمینه صحبت کنند. بنابراین به همسرتان این پیشنهاد را بدهید که هرچندوقت یکبار در این باره با هم صحبت کنید. در طول این صحبت‌ها می‌توانید درباره خواسته‌ها و علایق‌تان در رابطه  جنسی صحبت کنید، رفتارهای جنسی جذاب همسرتان را تحسین کنید و سپس با لحنی مناسب به همسرتان بگویید این رفتار خاصش حس خوبی به شما نمی‌دهد. اگر این موضوع را بیان نکنید می‌تواند در آینده به رابطه‌تان لطمه بزند و شما را سرد کند.

خیلی مهم است که ریشه این اضطراب‌تان مشخص شود، چون همان‌طور که می‌گویید در رابطه‌تان اختلال ایجاد می‌کند. یکی از مهم‌ترین فاکتورهای افزایش دهنده کیفیت رابطه جنسی این است که دو طرف در هنگام سکس آرامش داشته باشند و کاملا رها باشند. اگر علت اضطراب‌تان به نگرانی در مورد عملکرد جنسی‌تان برمی‌گردد به خودتان یادآوری کنید که همین که درطول رابطه جنسی کاملا خودم باشم و خودم را رها کنم، قطعا هم خودم و همسرم لذت بسیاری می‌بریم. ضمن اینکه با مطالعه و جست‌وجو می‌توانید راهکارها و مهارت‌های زیادی برای بهبود عملکرد جنسی‌تان پیدا کنید. بهتر است با همسرتان هم درباره نگرانی‌هایتان صحبت کنید و از او کمک بخواهید. اگر شدت اضطراب‌تان بالاست و با این راهکارها کنترل نمی‌شود، حتما با یک سکس‌تراپ مشورت کنید.

این موضوع برای خیلی از خانم‌ها اتفاق می‌افتد و اغلب جای نگرانی نیست. خیلی از خانم‌ها از طریق دخول به ارگاسم نمی‌رسند، ولی این به این معنا نیست که آنها مشکلی دارند، یا باید با این موضوع کنار بیایند. ارگاسم شما می‌تواند از طریق تحریک کلیتوریس در طول سکس اتفاق بیفتد. شما می‌توانید از پوزیشن‌هایی استفاده کنید که همزمان باعث تحریک کلیتوریس هم می‌شوند یا اینکه همسرتان ابتدا با تحریک با تحریک کلیتوریس به وسیله دست یا سکس دهانی شما را به ارگاسم برساند و بعد دخول را انجام دهد. اگر این روش‌ها نیز در به ارگاسم رسیدن شما اثری نداشت، ممکن است به دلیل یک علت جسمانی یا افسردگی این اتفاق افتاده باشد، بنابراین بهتر است به سکس‌تراپ مراجعه کنید.

این تغییر کاملا طبیعی است و اکثر زوج‌ها بعد از به دنیا آمدن فرزندشان با آن مواجه می‌شوند. تغییرات جسمانی، تمرکز زیاد روی نیازهای نوزاد و اضطراب می‌تواند باعث این افت شود. اما شما نباید بترسید. در درجه اول تغییر در سبک زندگی‌تان را بپذیرید و با همسرتان در این باره صحبت کنید. ضمن اینکه این باور را که قرار است رابطه‌تان برای همیشه سرد شود را کنار بگذارید. شما فقط کافی است اضطراب‌تان را کنترل کنید، روی رابطه عاطفی و صمیمیت‌تان کار کنید و برنامه‌تان را طوری تنظیم کنید که هرچند روز یکبار بتوانید بدون دغدغه با همسرتان تنها باشید. ضمن اینکه به خاطر تغییرات هورمونی دچار خشکی واژن شده باشید یا احساس درد زیادی کنید. استفاده از ژل‌های روان کننده و همراهی همسرتان می‌تواند این مشکل را به زودی کمرنگ کند.

رابطه جنسی بعد از ایجاد دعوا و کدورت یکی از اشتباهات زوجین است و می‌تواند در بلندمدت به رابطه‌شان آسیب بزند. خصوصا خانم‌ها وقتی ناراحتی از همسرشان دارند، نمی‌توانند به خوبی در رابطه جنسی ظاهر شوند و همین باعث بیشتر شدن اختلافات‌شان می‌شود. مهمترین علتی که باعث می‌شود همسرتان بعد از دعوا نیاز به سکس را احساس کند، افزایش اضطراب اوست. اما بهتر است با صحبت کردن و محبت جسمانی بهم این اضطراب و تنش را مدیریت کنید و بعد از اینکه ناراحتی‌تان برطرف شد باهم رابطه جنسی داشته باشید. سکس راه مناسبی برای آشتی کردن نیست.

 

{
“@context”: “https://schema.org”,
“@type”: “FAQPage”,
“mainEntity”: [{
“@type”: “Question”,
“name”: “1.چندوقتی است که سکس با همسر لذت‌بخش نیست، چه کنم؟”,
“acceptedAnswer”: {
“@type”: “Answer”,
“text”: “قطعا این مسئله بسیار مهم است و باید به آن توجه کنید. علت این موضوع باید ریشه‌یابی شود که آیا به دلیل مشکلاتی که در رابطه عاطفی‌تان وجود دارد این اتفاق افتاده یا به خاطر یکنواختی هیجان رابطه‌تان از بین رفته است. بهترین کار این است که از یک مشاور خانواده یا سکس‌تراپ، کمک بگیرد تا مشکل را ریشه‌ای حل کنید. همچنین می‌توانید با ابراز محبت بهم، صحبت کردن، وقت گذراندن و تفریح کردن باهم رابطه عاطفی‌تان را گرم‌تر کنید و اثر مستقیم آن را روی رابطه جنسی‌تان ببینید. ضمن اینکه ایجاد تنوع در رابطه جنسی می تواند هیجان و لذت آن را افزایش دهد. یکی از راه‌های افزایش تنوع،‌ استفاده از پوزیشن‌های جنسی جدید است.”
}
},{
“@type”: “Question”,
“name”: “2.بعضی از رفتارهای همسرم در طول رابطه جنسی اذیتم می‌کند. چکار کنم؟”,
“acceptedAnswer”: {
“@type”: “Answer”,
“text”: “خیلی خوب است که زن و شوهر زمان‌هایی را به صحبت درباره رابطه جنسی‌شان اختصاص دهند و در یک فضای امن بتوانند از خواسته‌هایشان در این زمینه صحبت کنند. بنابراین به همسرتان این پیشنهاد را بدهید که هرچندوقت یکبار در این باره با هم صحبت کنید. در طول این صحبت‌ها می‌توانید درباره خواسته‌ها و علایق‌تان در رابطه جنسی صحبت کنید، رفتارهای جنسی جذاب همسرتان را تحسین کنید و سپس با لحنی مناسب به همسرتان بگویید این رفتار خاصش حس خوبی به شما نمی‌دهد. اگر این موضوع را بیان نکنید می‌تواند در آینده به رابطه‌تان لطمه بزند و شما را سرد کند.”
}
},{
“@type”: “Question”,
“name”: “3.من موقع رابطه جنسی اضطراب زیادی دارم برای همین اونطور که باید نمی‌تونم رابطه جنسی خوبی داشته باشم؟”,
“acceptedAnswer”: {
“@type”: “Answer”,
“text”: “خیلی مهم است که ریشه این اضطراب‌تان مشخص شود، چون همان‌طور که می‌گویید در رابطه‌تان اختلال ایجاد می‌کند. یکی از مهم‌ترین فاکتورهای افزایش دهنده کیفیت رابطه جنسی این است که دو طرف در هنگام سکس آرامش داشته باشند و کاملا رها باشند. اگر علت اضطراب‌تان به نگرانی در مورد عملکرد جنسی‌تان برمی‌گردد به خودتان یادآوری کنید که همین که درطول رابطه جنسی کاملا خودم باشم و خودم را رها کنم، قطعا هم خودم و همسرم لذت بسیاری می‌بریم. ضمن اینکه با مطالعه و جست‌وجو می‌توانید راهکارها و مهارت‌های زیادی برای بهبود عملکرد جنسی‌تان پیدا کنید. بهتر است با همسرتان هم درباره نگرانی‌هایتان صحبت کنید و از او کمک بخواهید. اگر شدت اضطراب‌تان بالاست و با این راهکارها کنترل نمی‌شود، حتما با یک سکس‌تراپ مشورت کنید.”
}
},{
“@type”: “Question”,
“name”: “4.چرا من در رابطه جنسی به ارگاسم نمی‌رسم؟”,
“acceptedAnswer”: {
“@type”: “Answer”,
“text”: “این موضوع برای خیلی از خانم‌ها اتفاق می‌افتد و اغلب جای نگرانی نیست. خیلی از خانم‌ها از طریق دخول به ارگاسم نمی‌رسند، ولی این به این معنا نیست که آنها مشکلی دارند، یا باید با این موضوع کنار بیایند. ارگاسم شما می‌تواند از طریق تحریک کلیتوریس در طول سکس اتفاق بیفتد. شما می‌توانید از پوزیشن‌هایی استفاده کنید که همزمان باعث تحریک کلیتوریس هم می‌شوند یا اینکه همسرتان ابتدا با تحریک با تحریک کلیتوریس به وسیله دست یا سکس دهانی شما را به ارگاسم برساند و بعد دخول را انجام دهد. اگر این روش‌ها نیز در به ارگاسم رسیدن شما اثری نداشت، ممکن است به دلیل یک علت جسمانی یا افسردگی این اتفاق افتاده باشد، بنابراین بهتر است به سکس‌تراپ مراجعه کنید.”
}
},{
“@type”: “Question”,
“name”: “5.من تازه زایمان کردم و حس می‌کنم کیفیت رابطه جنسیم افت کرده، چکار باید کنم؟”,
“acceptedAnswer”: {
“@type”: “Answer”,
“text”: “این تغییر کاملا طبیعی است و اکثر زوج‌ها بعد از به دنیا آمدن فرزندشان با آن مواجه می‌شوند. تغییرات جسمانی، تمرکز زیاد روی نیازهای نوزاد و اضطراب می‌تواند باعث این افت شود. اما شما نباید بترسید. در درجه اول تغییر در سبک زندگی‌تان را بپذیرید و با همسرتان در این باره صحبت کنید. ضمن اینکه این باور را که قرار است رابطه‌تان برای همیشه سرد شود را کنار بگذارید. شما فقط کافی است اضطراب‌تان را کنترل کنید، روی رابطه عاطفی و صمیمیت‌تان کار کنید و برنامه‌تان را طوری تنظیم کنید که هرچند روز یکبار بتوانید بدون دغدغه با همسرتان تنها باشید. ضمن اینکه به خاطر تغییرات هورمونی دچار خشکی واژن شده باشید یا احساس درد زیادی کنید. استفاده از ژل‌های روان کننده و همراهی همسرتان می‌تواند این مشکل را به زودی کمرنگ کند.”
}
},{
“@type”: “Question”,
“name”: “6.همسرم بعد از اینکه دعوا می‌کنیم اصرار به رابطه جنسی داره. این کار درسته؟”,
“acceptedAnswer”: {
“@type”: “Answer”,
“text”: “رابطه جنسی بعد از ایجاد دعوا و کدورت یکی از اشتباهات زوجین است و می‌تواند در بلندمدت به رابطه‌شان آسیب بزند. خصوصا خانم‌ها وقتی ناراحتی از همسرشان دارند، نمی‌توانند به خوبی در رابطه جنسی ظاهر شوند و همین باعث بیشتر شدن اختلافات‌شان می‌شود. مهمترین علتی که باعث می‌شود همسرتان بعد از دعوا نیاز به سکس را احساس کند، افزایش اضطراب اوست. اما بهتر است با صحبت کردن و محبت جسمانی بهم این اضطراب و تنش را مدیریت کنید و بعد از اینکه ناراحتی‌تان برطرف شد باهم رابطه جنسی داشته باشید. سکس راه مناسبی برای آشتی کردن نیست.”
}
}]
}

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

17 بازدید

چگونه رابطه زناشویی ایجاد کنیم

195 بازدید

264 بازدید

229 بازدید

270 بازدید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

چگونه رابطه زناشویی ایجاد کنیم
چگونه رابطه زناشویی ایجاد کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *