چگونه شخصیت شویم

 
helpkade
چگونه شخصیت شویم
چگونه شخصیت شویم

چگونه شخصیت قوی داشته باشیم ؟ بیشتر افراد ترجیح می‌دهند شخصیتی قوی از خود ارائه دهند و در برابر مشکلات و مسائل زندگی قدرتمند عمل کنند. شخصیت‌ هر کسی منحصر به فرد است. برخی به طور ناخودآگاه و به واسطه‌ی تربیت خانوادگی از شخصیت‌های قدرتمند و مدیریتی بهره‌مند هستند. قسمت عمده‌ای از شخصیت انسان‌ها در دوران کودکی و نوجوانی و بر اثر تربیت والدین شکل می‌گیرد اما در بزرگسالی نیز می‌توانید ویژگی های یک شخصیت قوی را در خود تقویت کنید. شخصیت قدرتمند نیاز به تمرین و تلاش دارد. در مطلب پیشرو سعی کرده‌ایم تا مجموعه‌ای از ویژگی‌های مهم در شکل گیری شخصیت قوی را بررسی کنیم.

شخصیت، از نظر روانشناختی، خصوصیات فردی را توصیف می کند که منحصر به فرد است. بخشی از شخصیت شامل روشهای تفکر، احساس و رفتار می‌شود. این ترکیبات برای تعیین نحوه پاسخگویی فرد به موقعیتهای خاص است. برخی از نمونه های ویژگی های شخصیتی عبارتند از: صادق بودن، دمدمی بودن و اجتماعی بودن. برای شناخت ابعاد مختلف شخصیتی می‌توانید به مقاله‌‌ی تعریف ابعاد شخصیت مراجعه کنید.

 

یادآوری خاطرات تلخ و زندگی در گذشته مانعی بر سر راه پرورش شخصیت و رشد خلاقیت است. اگر می خواهید شخصیت قوی داشته باشید، گذشته را فراموش کنید و در حال زندگی کنید. از دستاوردهای خود یاد کنید هر چند کوچک باشند. فراموشی وقایع ناگوار و گذشت از اشتباهات، از شما شخصیتی قوی می‌سازد. ممکن است در ابتدا گمان کنید راه سختی را در پیش دارید اما با تمرین و تکرار و از بین بردن افکار منفی متوجه می‌شوید که به تدریج می‌توانید با شخصیتی قوی و به آسانی از مشکلات عبور کنید.چگونه شخصیت شویم

 

سعی کنید زمان خوبی را برای صحبت انتخاب کنید. افراد با شخصیت های قوی زیاد حرف نمیزنند اما وقتی هم صحبت می کنند تاثیر گذار و مفید سخن می گویند. با کم سخن گفتن احتمال خطا کاهش می یابد. شنونده بودن را در خود تقویت کنید و در زمان‌های مناسب و فکر شده سخن بگویید. در این زمینه می‌توانید مقاله مهارت گوش دادن را مطالعه کنید تا از فواید آن آگاه شوید.

 

ممکن است در جلسه که هستید از شما انتقاد شود تلاش کنید روحیه انتقاد پذیری داشته باشید و اگر از شما انتقاد کردند خونسردی خود را حفظ کنید؛ سعی کنید فرد مقابل را قانع کنید در غیر این صورت فردی منعطف و انعطاف پذیر باشید و سعی کنید انتقادات را بپذیرید. انتقاد پذیری شما را فردی قوی و با ظرفیت بالا نشان می‌دهد. 

 

پوشیدن لباس های رسمی افراد را با انضباط نشان می دهد و دیگران متوجه می شوند که برای کار خود ارزش قائل هستید و برای آن وقت می گذارید. به آراستگی خود اهمیت دهید و نوع لباس پوشیدنتان را متناسب با شرایط انتخاب کنید.

 

افرادی که می‌خواهند شخصیت قوی داشته باشند باید اعتماد به نفس را در خود تقویت کنند. با تقویت اعتماد به نفس روابط اجتماعی شما از لحاظ کمی و کیفی بهبود پیدا می‌کند و افراد زیادی جذب شما می شوند و دستورات شما را انجام می‌دهند. به مرور زمان فردی با شخصیت قوی و تأثیرگذار شناخته می‌شوید. مقاله‌ی راه‌های افزایش اعتماد به نفس کمک زیادی به شما در این زمینه می‌کند.

 

هنگامی که کارهای گروهی انجام می دهید، سعی کنید کارها را به بهترین نحو ممکن انجام دهید و به دیگران نیز کمک کنید. سعی کنید گاهی و در حد توان خود مدیریت کارهای گروهی را به عهده بگیرید و در آن‌ها داوطلب شوید. این کار از شما شخصیتی قدرتمند می‌سازد. فردی که می‌تواند کارهای دیگران را نیز مدیریت کند.

 

معمولا افراد خوش بین اتفاقات خوبی برایشان رقم میخورد زیرا نسبت به همه چیز نگرش مثبت دارند. در حقیقت خوش بین بودن شما را قادر میسازد تا بتوانید راه حل های منطقی را ارائه دهید. افرادی که مدام از زمین و زمان شکایت می‌کنند نمی‌توانند شخصیتی قوی از خود ارائه دهند. توصیه می‌کنیم در این زمینه مقاله‌ی آثار و راه های رسیدن به ‎⁨مثبت اندیشی⁩ را مطالعه کنید.

 

افراد با شخصیت های قوی کارهای خود را ناتمام نمی گذارند و انها را به طور کامل به اتمام می رسانند و بعد به کارهای دیگری مشغول میشوند. این کار سبب می شود کارها را به صورت کامل و حرفه ای انجام دهید.

 

افراد موفق انعطاف پذیری بالایی دارند و خود را با محیط سازگار میکنند. این انعطاف پذیری به حل مشکلات بسیار کمک میکند و راهکارها و انتقادات دیگران را قبول میکنند.

 

ارتباط چشمی یکی از انواع مهارت‌های ارتباطی است که با استفاده از آن می‌توانید تأثیرات عمیقی را بر مخاطب خود اعمال کنید. برقراری ارتباط چشمی مؤثر از نکات مهمی است که نوع شخصیت شما را به لحاظ خجالتی بودن و یا برعکس آن مشخص می‌کند. اگر شما با افراد ارتباط چشمی برقرار کنید و با دانستن کمی از دانش زبان بدن می توانید متوجه شوید که شنونده در چه حالتی قرار دارد مثلا جذب سخنان شما شده است یا حوصله اش سر رفته است. پیشنهاد می‌کنیم مقاله‌ی ارتباط چشمی را نیز مطالعه کنید.

 

مطالعه تان را نسبت به قبل بیشتر کنید. قبل از سخنرانی ها روی فن بیان و حرکات بدن خود تمرکز کنید. اگر دانسته های شما زیاد باشد افراد با هم صحبت شدن با شما لذت می برند.

 

تلاش کنید تا ویژگی‌های خوب را در خود تقویت کنید اما خودتان باشید و ادای کسی را در نیاورید . اگر فکر میکنید اینطور جذاب تر به نظر می رسید در اشتباه هستید . شما دارای شخصیت مستقل هستید این برای دیگران تازگی دارد. 

 

دوستی و معاشرت با افراد جدید اطلاعات زیادی را به شما می دهد و دیدگاه و وسعت دیدتان بیشتر می شود. افراد معاشرتی طرفداران بیشتری دارند و دیگران بیشتر نسبت به آن‌ها جذب می‌شوند. معاشرت و ارتباط برقرار کردن با افراد مختلف باعث می‌شود با شخصیت‌های متفاوت و گوناگون آشنا شوید و در نهایت ویژگی‌های مثبت هریک را در خود تقویت کنید و شخصیتی قوی و مستقل بسازید. همچنین لازم است تا آداب معاشرت را بلد باشید.

برای دریافت مشاوره روانشناسی در زمینه شخصیت و اختلالات آن میتوانید با مشاوران مرکز روان شناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره ۹۰۹۹۰۷۵۲۲۸ و از تهران با شماره ۹۰۹۲۳۰۵۲۶۵ تماس بگیرید.

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی تخصصی کشور با مجرب ترین مشاوران روانشناسی پاسخگوی سوالات و مشکلات شما در زمینه های مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربیت کودک ، جوانان ، مهارت های ارتباطی ، ترک اعتیاد ، مشاوره روانشناسی ، روان درمانی و … می باشد. به امید زندگی شاد و سالم برای یکایک مردم ایران…

با عضویت در خبرنامه، از جدیدترین و بهترین کتاب ها و مقالات روانشناسی اطلاع پیدا کنید…

© کلیه حقوق برای حامی هنر زندگی محفوظ می باشد. انتشار مقالات با ذکر منبع بلامانع می باشد.

 چگونه با شخصیت باشیم ؟ به دست آوردن شخصیت و کسب احترام موضوعی است که همه‌ی افراد و در هر موقعیت و سنی خواهان آن هستند. انسان‌ها دوست دارند مورد احترام واقع شوند دوست داشته شوند و و جایگاه خود را حفظ کنند. اما احترام خود‌به‌خود به وجود نمی‌آید و اکتسابی است. احترام هیچ‌گاه به شما اهدا نمی‌شود بلکه برای به دست‌آوردن آن باید تلاش کنید و اول از همه هم خودتان احترام و ارزشتان را حفظ کنید. برای اینکه دیگران به شما احترام بگذارند لازم است تا خود نیز رفتار مطلوبی با آن‌ها داشته باشید. ممکن است در شغل خود افراد برای هوشتان و یا توانایی‌هایتان احترام قائل شوند اما چیزهای بیشتری برای احترام گذاشتن وجود دارد و باید سعی کنید تا احترام مردم را در تمام جنبه‌ها کسب کنید. برای آگاهی  از راه‌های کسب احترام با این مطلب همراه باشید.

 

برای دریافت مشاوره روانشناسی در زمینه کسب احترام می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید

 

بسیاری از افراد به شما احترام می‌گذارند و بعضی از آن‌ها احترامی برایتان قائل نیستند. به یاد داشته باشید که نمی‌توانید رفتار دیگران را کنترل کنید. پس در صورت رفتارهای ناپسند دیگران احساس کم‌ارزشی نکنید. ارزش و احترام شما با رفتار دیگران تعیین نمی‌شود و همواره انسان ارزشمندی هستید.چگونه شخصیت شویم

تمام تمرکز و حواستان را بر‌روی داشتن حس خوب نسبت به خود جلب کنید. پس به خود اهمیت دهید همیشه لباس‌های مرتب و متناسب با شخصیتتان به تن کنید و برای خود بیشتر خرج کنید. راه های افزایش اعتماد به نفس در مقابل دیگران را یاد بگیرید.

 

قدم بعدی احترام به دیگران است. مسلما اگر می‌خواهید با احترام با شما برخورد شود باید خودتان نیز برای دیگران احترام قائل شوید. رفتارهایی مانند چشم‌غره‌رفتن، پریدن وسط صحبت دیگران، پرحرفی و استفاده از تلفن هنگام صحبت با شخص دیگر را کنار بگذارید. این‌ها رفتارهای غیرمحترمانه‌ای هستند که نه‌تنها احترامی را از طرف مقابل جلب نمی‌کنند بلکه در ارتبطات میان‌فردی اثرات سوءی به جا می‌گذارند و افراد را به‌تدریج از شما دور می‌کنند.

به‌جای آن سعی کنید به صورت همدلانه‌ای به صحبت‌های دیگران گوش دهید و به یاد داشته باشید که هرکسی حق دارد تا صحبت‌هایش شنیده شوند. اگر با ایده و یا صحبت‌های کسی موافق نیستید ادب و احترام حکم می‌کند که به شنوای او باشید تا دیگران نیز برای صحبت‌های شما احترام قائل شوند. در این زمینه مطالعه مقاله مهارت ارتباط موثر با دیگران کمک زیادی به شما می کند.

 

برای اینکه در نظر مردم قابل احترام واقع شوید، مهربانی با آن‌ها قدم بزرگی در این زمینه است. اگر می‌خواهید مردم به شما احترام بگذارند همیشه در طول روز با افرادی که مواجه می‌شوید چه نزدیکانتان باشند و چه افراد غریبه مودبانه و مهربانانه رفتار کنید.

درواقع باید با همه محترمانه رفتار کنید اما توجه داشته‌باشید مهربانی شما به حدی نباشد که افراد را به سوء‌استفاده سوق دهد و به شما آسیب بزنند. طوری به دیگران احترام بگذارید که توقع دارید دیگران نیز همان رفتار را با شما داشته باشند. در هرموقعیتی و در برخورد با افراد مختلف لبخند زدن را فراموش نکنید.

 

برخلاف تصور عموم گوش‌دادن فرآیندی فعال است و به‌ هیچ‌وجه حرکتی منفعل نیست. شنوای صحبت‌های دیگران بودن به این معنا که شما افکار دیگرتان را از ذهن خارج می‌کنید و واقعا به چیزهایی که دیگران قصد دارند به شما منتقل کنند توجه می‌کنید. اغلب در گفتگوها نظرات یک فرد باعث تحریک افکار فرد شنونده می‌شود و او نیز داستانی را که خود تجربه کرده در همان راستا بیان می‌کند.

به‌جای این‌که مدام سعی کنید داستان خود را مطرح کنید و نظر دهید با مطرح کردن سوال‌هایی گوینده را ترغیب کنید تا چیزهای بیشتری به شما بگوید. این کار باعث می‌شود تا حس کنند سخنانشان برای شما مهم است و احترام بیشتری برایتان قائل شوند. زمانی که مهارت خوب گوش دادن را تقویت کنید دیگران نیز سعی می‌کنند به خاطر احترامی که برایتان قائل‌اند به صحبت‌های شما گوش دهند.

 

افرادی که برای دیگران مفید هستند احترام بیشتری دریافت می‌کنند. این افراد همیشه آماده‌ی کمک کردن به دیگران در هر شرایطی هستند. از هرکمک کوچکی که از دستشان بر بیاید دریغ نمی‌کنند. به دنبال فرصت‌هایی برای کمک به دیگران باشید. مسئولیت پذیری در کسب احترام بیشتر به شما کمک می‌کند. معمولا مردم افراد مسئولیت‌پذیر را بیشتر قبول دارند و به آن‌ها احترام می‌گذارند.

 

تمام فعالیت‌هایی که درطول روز انجام می‌دهید همه براساس انتخاب‌هایتان صورت می‌گیرند و خود مسئول اتفاقات هستید. پس بهانه‌تراشی کار غیرمنطقی است. مثلا اگر همیشه دیر به قرار ملاقات‌های خود می‌رسید احتمال در مدیریت زمان خود مشکل دارید.

زمانی که کارها را به اتمام نمی‌رسانید و آن‌ها را نصفه نیمه ول می‌کنید مطمئنا خودتان بر آن‌ها تمرکز کافی نذاشته‌اید و یا به نظرتان غیر‌ضروری بوده‌اند. همیشه سعی کنید مسئولیت اشتباهات خود را بپذیرید و آن‌ها را قبول کنید و درصدد جبران آن‌ها بربیایید. سعی کنید کارهای خود را به بهترین شکل انجام دهید.

 

عصبانیت و خشم بیشتر از همه به خودتان آسیب می‌زند. خشم و عصبانیت را مدت زمان زیادی در خودنگه ندارید. می توانید از راه‌های کنترل خشم استفاده کنید که بسیاری از آن ها را در مقاله کنترل خشم ذکر کرده ایم. مسائل و موضوعات را حل کنید و یا از آن‌ها بگذرید.

استرس عصبانیت و هیجانات شدید بر سلامتی شما تاثیرگذار هستند. اما اگر آن ها را کاهش دهید افراد بیشتری برایتان احترام قائل می‌شوند؛ چراکه متوجه می‌شوند فردی خودکنترل هستید. مطمئنا هیچ کس در زندگی خود کامل نیست و هر انسانی مشکلات و مسائل گوناگونی را در زندگی تجربه می‌کند. پس روی اهداف جدید و مثبت تمرکز کنید و دیگران را ببخشید و فراموش کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه کسب احترام می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی تخصصی کشور با مجرب ترین مشاوران روانشناسی پاسخگوی سوالات و مشکلات شما در زمینه های مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربیت کودک ، جوانان ، مهارت های ارتباطی ، ترک اعتیاد ، مشاوره روانشناسی ، روان درمانی و … می باشد. به امید زندگی شاد و سالم برای یکایک مردم ایران…

با عضویت در خبرنامه، از جدیدترین و بهترین کتاب ها و مقالات روانشناسی اطلاع پیدا کنید…

© کلیه حقوق برای حامی هنر زندگی محفوظ می باشد. انتشار مقالات با ذکر منبع بلامانع می باشد.

سلام! به اکانت کاربری خود وارد شوید

بازیابی رمز عبور

پسورد شما به ایمیل شما ارسال خواهد شد

پرورش افکار – رسیدن به موفقیت قطعی از طریق آموزش و یادگیری قانون جذب توسط دوره کارشناس جذب شوید استاد شریفی

چگونه شخصیت شویم

آیا دوست دارید دارای شخصیتی افسانه ای باشید؟! از نظر شما شخصی با زندگی پر از موفقیت، شادابی و شخصیتی افسانه ای چگونه آدمی خواهد بود؟! افسانه ای بودن ممکن است برای شما مانند یک رویا باشد اما باید این را بدانید که رویا هیچ گاه سبب دست برداشتن شما از رفتارها و عادات نامناسب درونی شما نخواهد شد!

دوستان عزیز سایت پرورش افکار اگر تصمیم دارید به فردی موفق و خوش بخت در زندگیتان تبدیل شوید، و بتوانید زندگی مطلوبی برای خود داشته باشید و تمام توان، اراده و استعداد خود را برای اهدافتان بگذارید، تنها کافی است تصمیم بگیرید از همین لحظه شروع کنید و سپس اراده ی استواری برای انجام آن داشته باشید تا بتوانید به موفقیت در زندگی دست پیدا کنید.

یک فرد موفق در تمام مسائل و بخش های زندگی خود خلاقیت داشته و هر زمانی برای انجام کارهای جدید آماده می باشد و لذا این گونه افراد را نمی توان در هیچ موردی مانند مسائل شخصی، کاری، شغلی و یا حتی تحصیلات محدود نمود. هرگاه فردی این چنین با شما ارتباط برقرار کرد تلاش کنید پیوسته مراقب رفتارش باشید. بر روی رفتارهایی که دارد و حتی واکنش هایش دقت بیشتری داشته باشید. در مورد ویژگی های آشکاری که دارد کنجکاوی کنید.

طی تحقیق و بررسی در مورد نمونه های افسانه ای به نتایج جالبی می توان رسید. از جمله یکی از مهم ترین نمونه های افسانه ای شخصی است که به تمام مسائل زندگی خود علاقه دارد و به عبارتی برای انجام هر کاری در زندگی اش آمادگی کامل داشته و رسیدن به موفقیت در زندگی از همه ی جوانب برای او اهمیت فراوانی دارد.

بر اساس تحقیقات شخص افسانه ای همواره اشتیاق فراوانی برای زندگی اش دارد و هر چیزی که علاقه دارد داشته باشد را از زندگی می خواهد و آن را نیز به دست خواهد آورد. این چنین شخصی همه چیز را در زندگی خود دوست دارد از قبیل رفتن به پیک نیک، مطالعه، ورزش کردن و هر آن چه در پیرامونش و در طبیعت باشد.

زمانی که در کنار چنین فردی زمانی را سپری می کنید هیچ گاه اثری از غر زدن، گلایه و شکایت در سخنانش نخواهید دید. اگر هوا ابری باشد او این هوا را دوست می دارد، به هوای آفتابی نیز بسیار علاقه دارد، حتی زمان هایی که ترافیک باعث می شود تا انسان حس ناراحتی داشته باشد او به جای ناراحتی شروع به گفت و گو با شما می کند.

هم چنین این گونه افراد به ظاهر و قیافه خودشان علاقه مند بوده و هیچ گاه سعی در مخفی کردن عیب هایی که در ظاهر دارند نخواهند داشت. شخص افسانه ای زندگی ای دارد که کاملا او را راضی و خشنود کرده و از آن رضایت قلبی دارد و هیچ گاه در حسرت رسیدن به آرزوهایش به زندگی خود پایان نمی دهد. در واقع او مانند کودکی می باشد که دنیا را همان گونه که هست پذیرفته و از آن لذت می برد. لذا سازگاری با تمام مسائل روزگار کار این گونه افراد می باشد و برای پذیرفتن اتفاقات زندگی خود توانایی فوق العاده ای دارند، این گونه است که به موفقیت در زندگی از همه ی جهات دست پیدا می کنند.

زمانی که از او بپرسی از چه چیزی خوشت نمی آید؟! نمی تواند جوابی برای شما داشته باشد. چنین فردی اگر بیرون باشد و در همان زمان باران شروع به باریدن کند به جای فرار از باران، از آن لذت می برد، چرا که باران را اتفاقی شگفت انگیز می داند که هدیه ای از خدا بوده و بخشی زیبا از زندگی می باشد.

شخص افسانه ای در شرایطی که اتفاقی در زندگی اش باعث به وجود آمدن شرایط بدی برایش شود، تمام توان خود را می گذارد تا آن اتفاق ناخوشایند را ریشه کن کرده و نابود سازد. او هیچ گاه در مورد اشتباهات زندگی اش خود را سرزنش نمی کند، بلکه در عوض با این تفکر که تمامی افراد جایزالخطا هستند آن را می پذیرد. هم چنین پیوسته در تلاش است تا اگر رفتاری او را از فردی موثر بودن دور می کند، آن را در خود نابود سازد و شرایط را بهبود ببخشد تا به موفقیت در زندگی دست پیدا کند.

چنین فردی هیچ گاه در گذشته ها غرق نمی شود و به خاطر آن آینده خود را نابود نمی کند. چرا که می داند با پشیمانی نسبت به گذشته نمی تواند شرایط را تغییر دهد و تنها خود را فردی ضعیف و ناتوان در مقابل چشم همگان به نمایش می گذارد. هم چنین می داند گذشته تنها در صورتی می تواند مفید واقع شود که بتواند به او کمک کند و در نتیجه از آن درس گرفته و در جهت پیشرفت آینده ی خود از آن بهره بگیرد.

هم چنین یک شخص افسانه ای زمانی که افراد عادی برای یک شرایط خاص سریع عصبانی می شوند، تنها لبخندی زده و تلاش می کند با لبخندی ساده مشکل را حل نماید. ذهن او در واقع به مانند یک صافی دقیق می باشد که اجازه نمی دهد احساسات نادرست ذهن او را مخدوش سازد و لذا هیچ گاه هیجانات و احساسات بر روی او تاثیر منفی نمی گذارند.

چنین شخصی این گونه هم نیست که به صورت دائم نسبت به تمام مسائل بی تفاوت باشد، بلکه فقط اجازه نمی دهد مشکلات و مسائل بر زندگی و روند رو به رشدش تاثیرات منفی بگذارند و هم چنین زمان حال خود را به دلیل مسائلی که نمی تواند آن ها را کنترل کند از دست نمی دهد.

او هیچ گاه منتظر نمی ماند تا دیگران او را تایید نمایند. البته می داند که تشویق می تواند چه تاثیراتی بر او بگذارد اما تمام انرژی خود را صرف کارهایی نمی کند که تنها تایید و تحسین افراد دیگر را به دنبال داشته باشد. همواره فردی بی آلایش، صادق و روراست می باشد و هرگز به خود اجازه نمی دهد دیگران را عصبانی کند. هم چنین تلاش می کند با رسوم نادرستی که در ذهن مردم ریشه دوانده است با ملایمت مخالفت کند.

فرد افسانه ای هم چنین زندگی پر از شور و اشتیاق دارد و در وجود خود انرژی فراوانی دارد. سعی می کند از زمان خود نهایت استفاده را کرده و هیچ گاه تنبلی نکند. هم چنین تلاش می کند سرعت تاثیر مثبت هیجانات خوب زندگی اش را بیشتر کرده و در مقابل، احساسات منفی درونش را به شدت تخریب می کند. چنین شخصی هیچ گاه استرس توجیه خود برای دیگران را ندارد و اگر شخصی مطابق میل او عمل نکند ناراحت نمی شود. او همواره به راستی زندگی کرده و زندگی سرشار از شادی حق طبیعی او می باشد.

دوستان عزیز سایت پرورش افکار برای رسیدن به موفقیت در زندگی و آینده ی خود از همین لحظه تصمیم بگیرید که از لحظات زندگی خود نهایت استفاده را ببرید و چنین شخصیتی را سرمشق زندگی خود قرار دهید. مطمئن باشید با این روش ها می توانید به تمام خواسته ها و رویاهای خود جامه ی عمل بپوشانید.

خب امروز می خواهم ۸ راه حل جادویی در مورد اینکه یک شخصیت کاریزماتیک تر و در واقع دوست داشتنی داشته باشید به شما معرفی می کنم:

یک شنونده خوب بودن فقط به این مربوط نیست که یک جا نشسته و از گوش های خود برای شنیدن صحبت های طرف مقابل استفاده کنید. این یعنی ما باید به صورت فعال مواردی که در ادامه ذکر خواهد شد را انجام دهیم:

برقرار کردن ارتباط چشمی

اینکه به این طرف و آن طرف نگاه کنید باعث نمی شود شما کاریزمایتکی به نظر برسید.

برقراری ارتباط منظم چشمی با طرف مقابل برای ایجاد یک رابطه قوی با وی اهمیت بالایی دارد. با این حال باید هر سه یا چهار ثانیه یک بار این ارتباط چشمی را قطع کنید.

اینکه به جای دیگر نگاه کرده و دوباره نگاه را به سمت مخاطب برگردانید، کاری می کند شما طبیعی به نظر رسیده و نشان می دهد که شما تلاش نمی کنید که فکر مخاطب خود را بخوانید.

از حواس پرتی ها اجتناب کنید.

گوشی خود را در حالت بی صدا قرار داده تا حواستان پرت نشود.  باید با طرف مقابل اعتماد سازی کرده و علاقه خود را به وی نشان دهید.

وقتی متوجه می شوید که دارید تعداد کاشی های کف اتاق را می شمارید، توجه خود را به شخصی که با وی صحبت می کنید، برگردانید. حواستان جمع باشد و تمرکز خود را فقط روی فردی که به وی گوش می کنید، بگذارید.

تعامل برقرار کردن

در بین صحبت ها با گفتن هوم و موارد مشابه تعامل برقرار کنید. اینگونه شخص فکر میکند درک شده و به وی گوش کردید. گاهی مهم است کاری کنید که شخص فکر کند تنها فرد داخل اتاق است

ما همه کسی را که از ما پشتیبانی و حمایت می کند دوست داریم، کسی که وقتی حس بدی دارید شما را تشویق می کند.

آیا می دانستید که می توانید روزانه با انجام کارهای کوچک کاری کنید که بیشتر مشوق و حامی به نظر برسید؟

اینجا چند مورد وجود دارد که می توانید انجام دهید:

۵ ذهنیتی که شما باید توسعه دهید تا موفق شوید
چگونه شخصیت شویم

چگونه در زندگی موفق شوید: ۱۳ نکته تغییردهنده زندگی

۵۰ جمله ی تاکیدی برای موفقیت و اعتماد به نفس

موفقیت طولانی مدت به یادگیری این ۶ درس در اوایل شغل شما…


۳ قدم برای موفقیت از دیدگاه اُپرا وینفری

تواضع: تکه پازل گمشده لازم برای موفقیت شما

“کسی که در موارد کوچک قابل اعتماد نیست نمی تواند در مورد موارد بزرگ قابل اعتماد باشد- آلبرت انیشتین”

اگر می خواهید شخصیت کاریزماتیک تری پیدا کنید پس مهم است که یک شخص صادق و قابل اتکا باشید. یک فرد قابل اتکا هرگز کسی را نا امید نمی کند. وقتی به چیزی تعهد پیدا کند هرگز کم کاری نمی کند. یک مورد مهم دیگر این است که بقیه را مسخره نکرده و غیبت نکنید.

مهارت های خوب گفتاری یک کلید مهم برای رسیدن به موفقیت است. وقتی در این مورد ماهر شوید، می توانید با هر کسی ملاقات کرده و به آسانی در مورد هر چیزی صحبت کنید. خبر خوب این است که روش هایی برای توسعه مهارت های گفتاری شما وجود دارد. وقتی از این روش ها به خوبی استفاده کنید، می توانید یک شخصیت کاریزماتیک تر داشته باشید.

اینجا روش انجام این کار شرح داده می شود:

اما چگونه داستان های جالب داشته باشید؟

بیرون بروید و با مردم صحبت کنید و از منطقه امن خود خارج شوید.

موارد زیر را انجام دهید:

وارد مکالمه شده و علاقه خود به این مکالمه را نشان دهید. رابطه چشمی خوبی برقرار کنید تا به فرد نشان دهید که به مکالمه علاقه دارید. دیدگاه های خود را به اشتراک گذاشته تا جریان مکالمه را برقرار کنید. اما همیشه یادتان باشد که از طرف مقابل سوال بپرسید.

فقط در مورد خودتان صحبت نکنید. بقیه افراد را برای ارائه افکار و دیدگاه های خودشان تشویق کنید و برای گوش دادن به آن ها و نشان دادن علاقه خود زمان صرف کنید.

اگر می خواهید شخصیت کاریزماتیک تری داشته باشید، پس مهم است که پر انرژی و مشتاق باشید. بیشتر افراد نزدیکی با آدم های مثبت، پر انرژی و مشتاق را دوست دارند چرا که آن ها به نظر با اعتماد به نفس هستند با این حال خود پسند به نظر نمی رسند. اگر مثبت باشید، لبخند می زنید، می درخشید و زیبایی درون خود را منعکس می کنید.

“هیچ چیز بزرگی بدون اشتیاق حاصل نشده است” رالف والدو امرسون

فردی نباشید که همیشه غر می زند. سمی نباشید. نمیه پر لیوان را ببینید نه نیمه خالی آن را. کسی باشید که اتاق را نورانی می کند. به دنبال موارد مثبت در زندگی بگردید و با حضور خود خوشحالی را بسط دهید.

بیاید انجام دهیم….

ما همیشه از بودن در کنار کسی که ما را می خنداند لذت می بریم.

شوخ طبعی در زمان های استرس زا یک نیاز مبرم است. داشتن حس شوخ طبعی می تواند کاری کند که تعامل برانگیز تر و خوشایند تر به نظر برسید. وقتی می توانید به جو محیط، شوخ طبعی و خنده اضافه کنید، عاشق شما خواهند شد.

اینجا چند ترفند عالی برای شوخ طبع تر بودن آمده است:

یک کار خیلی مهم در زمینه کاریزماتیک بودن این است که از زبان بدن خود استفاده کنید.

تحقیقات نشان داده که زبان بدن مسئول رساندن ۵۵ درصد از پیام های ما به دیگران است. نحوه استفاده از صدای ما مسئول ۳۸ درصد از پیام رسانی است و جالب است بدانید که استفاده از کلمات فقط مسئول ۷ درصد از انتقال پیام ها است. این واقعا نشان می دهد که زبان بدن چقدر اهمیت دارد.

اینجا چند ترفند عالی برای استفاده مثبت از زبان بدن آمده است:

چیزهایی که باید از آن ها اجتناب کرد:

چیزهایی که باید انجام دهید:

اینکه خودتان باشید شما را از خود راضی نشان می دهد. این کار باعث می شود که حس کنید هیچ نیازی به بهبود وضعیت زندگی تان ندارید. واقعیت این است که اگر بخوایم در زندگی رشد کنیم، باید از منطقه امن خود خارج شویم.

به جای اینکه فقط منتظر یه اتفاق جادویی یا معجزه در زندگی باشیم باید بیرون برویم و اوضاع را تحت کنترل گرفته و فعال باشیم. زندگی ای که می خواهید را ایجاد کنید. از اشتباهات درس گرفته و برای رشد خودتان از آن ها استفاده کنید.

از عقب انداختن کارها اجتناب کنید و برای رسیدن به زندگی ای که می خواهید تلاش لازم را انجام دهید. به عبارت ساده به صورت با ثبات برای بهتر شدن تلاش کنید.

خب پس از دنبال کردن این ترفند ها می توانید یک شخصیت کاریزماتیک تر ایجاد کنید. اما تنها افرادی که مطالعه کردند، تمرین کردند و خودشان را وقف یادگیری و بهبود خودشان کردند، پاداش خواهند گرفت.

به شما: آیا هیچ ترفندی برای کاریزمایتک تر شدن شخصیت وجود دارد که بخواهید امروز آن را اعمال کنید؟

 

مطلب قبلی

ویدیو انگیزشی هر چیزی ممکنه

مطلب بعدی

ویدیو انگیزشی تردید

تنها چیزی که افراد را به سمت موفقیت سوق می دهد

چگونه بر احساس ترس از رد شدن یا طرد شدن غلبه کنید

10 کاری که باید وقتی به سختی موفق هستید آن‌ها را انجام دهید.

چرا موفقیت اغلب سبب جدایی در دوستی‌ها می‌شود؟

8 جنبه از نتایجِ تقویت برد­باری که شما را اساساً برای موفقیت…


چگونه یک زن جوان موفق باشیم؟


7 راهکار موثر برای آغاز زندگی جدید

برای چت کردن با ما روی آیکون مشاور فروش کلیک کنید

سلام! به اکانت کاربری خود وارد شوید

بازیابی رمز عبور

پسورد شما به ایمیل شما ارسال خواهد شد

تخفیف ویژه 15%: برای ثبت‌نام در دوره آموزش سخنرانی و فن بیان(ثبت نام)

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

برای شرکت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید

{“@context”:”https://schema.org”,”@type”:”FAQPage”,”mainEntity”:[{“@type”:”Question”,”name”:”آیا نوع پوشش در شخصیت انسان ها تاثیر دارد؟”,”acceptedAnswer”:{“@type”:”Answer”,”text”:”هر مکانی متناسب با شرایطش بهتر است پوشش خاصی داشته باشد که پوشش شما نشان از شخصیت شما نیز می‌تواند باشد. البته نباید انسان هارا بر اساس نوع پوششان قضاوت کرد. در این مقاله به این مسئله تخصصی تر پرداخته ایم.”}},{“@type”:”Question”,”name”:”آیا دوره‌ی آموزشی در زمینه اعتماد به نفس وجود دارد؟”,”acceptedAnswer”:{“@type”:”Answer”,”text”:”بله با مراجعه به سایت ما می‌توانید در دوره‌ی حرفه ای آموزش سخنرانی و فن بیان شرکت کنید که یکی از ارکان مهم این کلاس، بهبود اعتماد به نفس است.”}},{“@type”:”Question”,”name”:”آیا طرز صحبت کردن افراد نشان از شخصیت آن هاست؟”,”acceptedAnswer”:{“@type”:”Answer”,”text”:”بله یکی از ملاک های افراد با شخصیت طرز صحبت کردنشان است”}}]}چگونه شخصیت شویم

سوال خیلی از دوستان که در کلاس های سخنرانی و فن بیان مجموعه آموزشی معین شرکت می‌کنند این است که: چگونه فردی با شخصیت باشیم ؟

با ما همراه باشید تا در ادامه متن به صورت تخصصی به این موضوع بپردازیم…

اساسی ترین و مهم ترین عاملی که شما را به صورت شخصی در می آورد که همه مایل به صحبت با او هستند تا با شخصیت نشان داده شوید، اعتماد به نفس شماست.

 

نکاتی که باعث می شود شما مطمئن و دوست داشتنی به نظر برسید، با اطمینان عمل کنید و از خودتان مطمئن باشید و سه اصل دارد که عبارتند از :

 

اگر تصور کنید که هیچ گونه مهارت اجتماعی ندارید ، سایر مردم هم شما را همین گونه خواهند دید.

اگر تصور کنید چیزی برای گفتن ندارید ، به طور قطع چیزی برای گفتن نخواهید داشت و مردم هم کم کم شما را به صورت انسانی خواهند دید که هیچ چیز برای گفتن ندارد.

اگر فکر می کنید آدم بی اهمیتی هستید، در عمل دیگران را وادار می کنید شما را آدم بی اهمیتی بدانند.

از طرف دیگر ، چنانچه خود را انسانی مهربان، هوشمند و دوست داشتنی بدانید، مردم هم شما را به همین صورت مشاهده خواهند کرد.

در وهله اول شما باید خودتان را دوست داشته باشید تا دیگران هم شما را دوست داشته باشند.

اگر شما مشتاق و علاقه مند باشید، آن ها هم به صحبت های شما مشتاق و علاقه مند خواهند بود.

اگر شما خسته و ناراحت باشید ، آن ها هم خسته و ناراحت خواهند بود.

اگر تصور کنید کسی سرد و متکبر است ، به احتمال زیاد آن شخص با شما رفتار سرد و متکبرانه ای خواهد داشت.

اگر تصور می کنید مردم تحقر آمیز به شما نگاه می کنند ، در نهایت اینطور نگاه خواهند کرد.

ولی اگر تصور کنید که آن ها جالب ، صمیمی ، خونگرم و دلچسب هستند ، شما را نا امید نخواهند کرد.

یک روش افزایش اعتماد به نفس برای صحبت خوب این است که چنان عمل کنید که گویی شجاع و بی پروا هستید.

چنان‌ عمل‌ کنید که گویی دیگران از دیدن شما خوشحال هستند.

شما باید معتقد باشید که شخصی دیگر از اینکه چند دقیقه با شما باشد، احساس لذت وشادی می کند.

ممکن است انجام این کار در ابتدا ساختگی به نظر برسد، ولی هرچه بیشتر آن را تکرار کنید، رفتارهای جدید راحت تربه عنوان واقعیت احساس خواهند شد.

چنانچه سعی کنید احساس خوبی در افراد به وجود آورید، محبوب تر و خوشحال تر خواهید شد.

از لحظه ای که وارد مکانی می شوید ، بدن شما در حال گفتن همه مسایل مربوط به شما به حاضران است.

وقتی با آرامش و اطمینان و وقار وارد می شوید، به دیگران اعلام می دارید که برای خودتان و آن ها انسان مهمی و ارزشمندی هستید.

به طور کلی سر خود را صاف نگه دارید.

این وضعیت نشان دهنده اطمینان خاطر ، صمیمیت و توانایی شماست.

سر خمیده و چشمان به زمین دوخته شده شما را به صورت انسانی ضعیف و آسیب پذیر نشان می دهد.

لبخند زدن معجزه می کند.

خنده مهم ترین زبان بدنی است که به طرف مقابل می فهماند شما مهربان ، خوشرو و راحت هستید.

اگر شما لبخند بزنید به احتمال بسیار زیاد طرف مقابل تان هم به شما لبخند خواهد زد.

 

 

وقتی با کسی که قرار داشته اید روبرو می شوید نکات زیر را در مورد دست دادن رعایت کنید:

در حالی که دستتان را دراز کرده اید، به طرف فرد مقابل بروید.

در حالی که به چشمان او نگاه می کنید ، به آرامی لبخند بزنید.

با کف دستتان موقرانه و محکم، نه سفت وسخت، کف دست طرف مقابل را بگیرید.چگونه شخصیت شویم

در حالی که دارید دست می دهید ، به چشم طرف مقابلتان نگاه کنید و جمله ی مقدماتی خود را بگویید مثلا از ملاقات شما خوشحالم.

تماس چشمی یک مهارت اجتماعی و کاری مهم است.

بهترین نوع تماس چشمی ، تماس چشمی مستقیم است که در عین حال مداوم و خیره نگری نباشد.

گاهی نگاه خود را از طرف مقابل برگیرید، یا دست کم آن سوی شانه او را نگاه کنید.

تماس چشمی مداوم موجب ناراحتی افراد می شود.

در گروه های کوچک و دوستانه بایدبا تک تک افراد خداحافظی کنید.

در گردهمایی های اجتماعی و بزرگتر این کار نه عملی می باشد و نه مطلوب.

در گردهمایی های کسب و کاری که ممکن است هیچ میزبانی وجود نداشته باشد ، می توانید پیش ترتیب دهندگان گردهمایی بروید و به آن ها بگویید که کاری موفقیت آمیز انجام داده اند و خداحافظی کنید.

 

متأسفانه در عصر حاضر گفتگو در محل های عمومی به شدت کاهش یافته است.

به طور کلی به دلیل وجود خودرو و تلویزیون ، مردم دیگر در کوچه و محله ها برای گپ زدن نمی ایستند.

به هر حال زمان هایی می رسد که مجبورید چند کلمه ای با افراد مختلف صحبت کنید.

در موقعیت های مناسب ، با لبخند زدن و تکان دادن سر با دیگران خوش و بش کنید.

سلام و درود طرف مقابل را در همان سطحی که ابراز شده پاسخ دهید.

مثلا روز خوبی است. بله حق با شماست.

از طرف مقابل تعریف و تمجید کنید، البته به شرطی که خیلی شخصی نباشد، مثلا چه بچه دوست داشتنی و نازی دارید.

در مورد غریبه ها چنانچه طرف مقابل به تمایل شما در گفتگو پاسخ نمی دهد ، هرگز به گفتگو کردن اصرار نورزید.

هرگز کسی را که نمی شناسید ، با دست لمس نکنید.

صرف نظر از این که ضربه ای که به بازوی او می زنید یا دستی که روی شانه اش می گذارید چقدر دوستانه باشد، بیشتر اوقات این کار شما فضولی، تهدید و رفتار ناخوشایندی تلقی می شود.

از گفتگو در مورد موضوعات نا مطلوب بپرهیزید.

مثل اعتراض به تأخیرها ، ناراحتی ها و آشفتگی امور

موضوعات جدال برانگیز

بیماری ها

لطیفه های نامناسب

امور سیاسی و…

 

موضوعات مطلوب برای گفتگومثل  ضرب المثل ها ، حکایات

کتاب هایی که به تازگی خوانده اید، کتاب های مورد علاقه تان و خاطرات کودکی

کنسرت ها و گروه های موسیقی مورد علاقه تان

موزه های جدید، سالن های ورزشی ، رستورانی که توصیه می کنیدو…

زمانی که مایل به ترک طرف مقابل هستید.

امیدوارم در کارتان موفق و کامیاب باشید.

ملاقات با شما برایم جالب بود.

مواظب خودتان باشید.

از شما بابت این شب دلپذیر سپاسگزارم.

موفق باشید و خیلی خوشحالم که شما اهل آموزش و یادگیری هستید و به شما تبریک میگویم و به خود میبالیم که با شما در ارتباط هستیم

با بیان خوش جاودان و ثروت آفرین باشید.

دوست عزیزم سلام من احمد معین مربی، مدرس و نویسنده آموزش رشدفردی، سخنرانی و فن بیان هستم در این سایت مطالب به روز و کاربردی در این زمینه، با شما به اشتراک بگذارم تا کمک کنم زندگی زیباتری را برای خود و دیگران بسازیم. (با بیان خوش، جاودان و ثروت آفرین باشید)

سلام دوست عزیز ممنونم بابت مطلب زیبا و نکته های آموزنده شما طبیعتا شرایط در شکل گیری شخصیت بسیار موثره ولی انسان محدود به شرایط نمیشه.. چرا که دنبال کمال و پیشرفت توی همه زمینه هاست.. انسان ها ذاتاً خوب هستند و به دنبال خوبی.. شخصیت هم عبارت از تمامی صفات خوب و شایسته جهت انسان بودن هستش..

بازم ممنونم دوست باشخصیت

دوست عزیز سلام خیلی خوشحالیم که مطالب برای شما کاربردی بوده و مورد توجه شما قرار گرفته

بابت اینکه نظر خود را بیان کردید از شما سپاسگزارم

مطلب خوبی بود. به نظر من با شخصیت بودن یه چیز ذاتیه و معمولا بستگی به این داره که در چه خانواده و محیطی بزرگ شدیم. مثلا همکلاسی دوران هنرستانمو بعد از سالها اتفاقی دیدم و هنوز همون آدم بی شخصیت و بی ادب همیشه بود

دوست عزیزم سلام وقت شما بخیر بابت دیدگاه خوبتون از شما سپاسگزارم

اگر انسان ها بخواهند که رشد پیدا کنند در همان شرایط محیطی هم میتوانند شخصیت خودشان را بهتر کنند که نیاز به خواستن و برخواستن است! موفق باشید و با بیان خوش، جاودان و ثروت آفرین باشید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:

Sign me up for the newsletter!

آدرس: اصفهان ، خیابان طالقانی نبش خیابان اردیبهشت مجتمع نور، درب ورودی از طرف طالقانی طبقه سوم مجموعه آموزش سخنرانی و فن بیان احمد معین

امکان مراجعه حضوری فقط با هماهنگی قبلی وجود دارد.

ساعات کاری گروه تحقیقاتی معین از شنبه تا جمعه از ساعت ۹ صبح الی ۵ بعد از ظهر می باشد.

موبایل و تلگرام : 09139327435

برای شرکت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید

نام کاربری یا آدرس ایمیل *

گذرواژه *

مرا به خاطر بسپار ورود

گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟

آدرس ایمیل *

گذرواژه *

Subscribe to our newsletter

اطلاعات شخصی شما برای شناسه سفارش شما، پشتیبانی و خدمات ما به شما در این وبسایت و برای اهداف دیگری که در سیاست حفظ حریم خصوصی توضیح داده شده است استفاده می‌شود.

*دوست عزیزم توجه داشته باشید که استفاده از کیف پول، فقط شامل محصولات دانلودی و دوره ها می باشد و هزینه های پست و محصولات فیزیکی را شامل نمی شود و در صورت استفاده، خرید شما برگشت خواهد شد.*

از همراهی شما سپاسگزاریم

Sign me up for the newsletter!

عضویت

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری تجارت‌نیوز است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است. کپی رایت 1399

همه ما دوست داریم انسانی باشخصیت و قابل‌احترام باشیم. بعضی‌ها سعی می‌کنند با خرید ماشین گران‌قیمت، خانه اعیانی و تلفن همراه مد روز خود را باشخصیت‌تر نشان بدهند. آن‌ها باور دارند که آدم پولدار، آدمی محترم است. اما یک‌لحظه فکر کنید و ببینید چند آدم ثروتمند و بی‌شخصیت می‌شناسید؟ چه چیز آن‌ها را بی‌شخصیت می‌کند؟ و مهم‌تر از آن، چه تغییراتی می‌تواند شخصیت ما را ارتقا بدهد؟

شخصیت به مجموعه‌ای از صفات و ویژگی‌ها گفته می‌شود که یک نفر را از دیگران متمایز می‌کند. معمولا وقتی فردی را باشخصیت می‌خوانیم، می‌خواهیم بگوییم که از کنار او بودن احساس خوبی پیدا می‌کنیم. این افراد زندگی شخصی و کاری بهتری هم خواهند داشت. چرا که خانواده، همکاران یا مدیرانشان از بودن در کنار آن‌ها لذت می‌برند. اما آیا این صفات و ویژگی‌های شخصی، قابل ارتقا هستند؟ چطور؟

داشتن قدرت تحمل بالا یکی از صفاتی که است که مراوده با ما را لذت‌بخش‌تر می‌کند. اگر با اندکی گرما، گرسنگی، ناراحتی یا بعد از فقط کمی‌ پیاده‌روی عصبی و کلافه شویم، مراوده با ما آن‌قدرها لذت‌بخش نخواهد بود. آدم‌های کم‌طاقت زیاد گله و شکایت می‌کنند و هیچ‌کس از شنیدن شکایت‌های مداوم لذت نمی‌برد.

فقط کمی ورزش روزانه و یک رژیم غذایی سالم می‌تواند توان فیزیکی بدن ما را ارتقا دهد. حتی اگر به بیماری سختی مبتلا هستیم، باز هم می‌توانیم قدرت فیزیکی خود را افزایش بدهیم. وقتی در شرایطی سخت و دشوار لبخند می‌زنید، شرایط را تحمل می‌کنید و می‌کوشید که اوضاع برای دیگران بهتر شود، آدم باشخصیت‌تری هستید.چگونه شخصیت شویم

در مورد مهارت‌های سخن گفتن کتاب‌ها و مقالات زیادی وجود دارد. اما اگر بهترین سخن‌ران جهان باشیم و نتوانیم به حرف‌های دیگران گوش دهیم، آن‌ها از مراوده با ما لذت نخواهند برد.

در مقابل اگر وقتی کسی با ما صحبت می‌کند، در آرامش و سکوت به حرف‌های او گوش بدهیم، او از ارتباط با ما خوشحال می‌شود. مهم است که صحبت‌های او را دنبال کنیم و نشان بدهیم که به حرف‌هایش اهمیت می‌دهیم. به چشم‌هایش نگاه کنیم. مدام ساعت را چک نکنیم. خمیازه نکشیم. هر از گاهی با صداها و کلماتی مثل «اوهوم… چه جالب!… واقعا؟…» نشان بدهیم که حرف‌هایش برای ما جالب است. یک شنونده خوب می‌تواند دوست خیلی خوبی باشد.

اگر هفته‌ای یک روز برای مطالعه، تماشای مستند، کسب اطلاعات و ارتقای مهارت‌های فنی و هنری وقت بگذاریم می‌توانیم شخصیت خود را ارتقا بدهیم. کسی که در مورد مسائل مختلف نظراتی عمیق دارد، جذاب‌تر و دوست‌داشتنی‌تر خواهد بود.

بهتر است فقط وقتی نظر خود را بیان کنیم که کسی از ما سوال می‌کند.

اما داشتن اطلاعات یک آفت دارد. اگر در هر موقعیتی و برای هر چیزی نظر بدهیم، آن‌قدرها باشخصیت به نظر نخواهیم رسید. بهتر است فقط وقتی نظر خود را بیان کنیم که کسی از ما سوال می‌کند. مثلا ممکن است اطلاعات زیادی در مورد بازار سرمایه یا جغرافیای تاریخی داشته باشیم. اما شاید همه دلشان نخواهد سر میز شام در مورد معاملات آتی یا وضعیت آب‌وهوایی مصر باستان حرف بزنند. با این حال اگر کسی در مورد آب‌وهوای مصر در گذشته سوال کرد، داشتن اطلاعات، هرچند مختصر می‌تواند خیلی جذاب باشد.

همان‌طور که گفتیم شخصیت همان چیزی است که شما را از دیگران متمایز می‌کند. اگر از غذایی خوشتان می‌آید، یا یک خوراکی به‌خصوص را دوست ندارید، با اعتمادبه‌نفس سلیقه خود را بروز دهید. هیچ ایرادی ندارد که اگر دیگران بدانند من عاشق طعم قهوه هستم و از شکر بیزارم.

اما اگر فهرست چیزهایی که دوست نداریم خیلی طولانی شود، دیگران در ارتباط با ما دچار مشکل خواهند شد. مثلا شاید دلشان برای ما تنگ شود و بخواهند ما برای نهار دعوتمان کنند. اما وقتی به این فکر می‌کنند که هزار و یک خوردنی وجود دارد که از آن خوشمان نمی‌آید، از خیر این دعوت می‌گذرند. مراوده با کسی که کارها را آسان می‌گیرد و باوجود داشتن سلایق شخصی سعی می‌کند خودش را با شرایط تطبیق دهد، لذت‌بخش‌تر است.

تغییر دادن شخصیت فرایندی کند و زمان‌بر است. هیچ‌کس نمی‌تواند یک‌شبه به‌طور کامل متحول شود. اگر سعی کنیم ادای انسان‌های خوب، مهربان و باسواد را در بیاوریم، دیگران خیلی زود متوجه تقلبی بودن این شخصیت خواهند شد. فردی زودرنج اما واقعی، دوست‌داشتنی‌تر از یک انسان صبورِ تقلبی است.

فردی زودرنج اما واقعی، دوست‌داشتنی‌تر از یک انسان صبورِ تقلبی است.

این شخصیت‌های تقلبی و مصنوعی در مهمانی‌ها، مراسم خواستگاری و مصاحبه‌های کاری به‌سادگی قابل‌تشخیص هستند. مثلا فرض کنید که شما دکترای فیزیک دارید و کسی که فرق فوتون و تلفن را نمی‌داند اصرار دارد در مورد خاصیت دوگانه ذرات صحبت کند. شاید اگر تمام مدت سکوت می‌کرد و چیزی نمی‌گفت بیشتر از او خوشتان می‌آمد.

البته که ظاهر بر روی دریافت دیگران از شخصیت ما تاثیر می‌گذارد. اما داشتن ظاهری آراسته، همیشه به معنای خریدن لباس‌های گران‌قیمت نیست.

اتفاقا در موارد زیادی در مورد شخصیت کسی که لباس‌هایی گران و زشت می‌خرد یا نمی‌تواند به‌درستی آن‌ها را با هم ست کند، تردید می‌کنیم. فرض کنید کسی با یک کت‌شلوار رسمی 10 میلیون تومانی، یک کفش ورزشی قرمز به قیمت 2 میلیون تومان بپوشد. پس فقط قیمت لباس نیست که آراستگی آن را تعیین می‌کند.

موهایی مرتب، لباس‌هایی تمیز، مقدار کم و ملایمی عطر، دندان‌هایی مسواک‌زده و جزئیات ساده دیگر می‌تواند مراوده با ما را خوشایند‌تر کند. آیا خودتان از ارتباط با کسی که جورابش را چند میلیون تومان خریده معذب نمی‌شوید؟

یکی از سوال‌های مهم این است که آیا بهتر است شخصیتی ایثارگر داشته باشیم که مدام همه‌چیزش را فدای دیگران می‌کند؟ یا بهتر است خودخواه باشیم و قبل از دیگران به خود اهمیت بدهیم؟ مثلا فرض کنید با یکی از دوستانتان بیرون رفته‌اید و به یک‌باره احساس گرسنگی می‌کنید. آیا دوست دارید او تمام برنامه‌ها را کنسل کند، با شما به رستوران بیاید و در سکوت بنشیند تا شما غذا بخورید؟ یا ترجیح می‌دهید در نهایت خودخواهی بگوید باید از برنامه‌ای که قبلا چیده‌اید پیروی کنید و به گرسنگی شما هیچ اهمیتی ندهد؟

واقعیت این است که ارتباط با هر دوی این شخصیت‌ها دشوار است. اما اگر او سعی کند با حفظ شخصیت خودش، از شما حمایت کند، حس خوبی خواهید داشت. مثلا می‌تواند یک خوراکی کوچک تهیه کند تا بتوانید اوضاع را تا رسیدن به وقت غذا تحمل کنید. یا پیشنهاد بدهد به یک کافه بروید و وقتی شما دارید غذا می‌خورید او از چای یا قهوه‌اش لذت ببرد. به این شکل این دوست دوست‌داشتنی از شما حمایت می‌کند، نه آن که خودش را فدا کند. نه نیاز شما را نادیده می‌گیرد و نه به خاطر شما چشمش را بر روی نیازهای خودش می‌بندد. به همین دلیل احساس می‌کنید که او شخصیت مستقل و قابل‌احترام دارد.


دیدگاه

نام (اختیاری)

ایمیل (اختیاری)

عالی بود

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری تجارت‌نیوز است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است. کپی رایت 1399

چگونه شخصیت شویم
چگونه شخصیت شویم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *