چگونه شخصیت کارتونی طراحی کنیم

 
helpkade
چگونه شخصیت کارتونی طراحی کنیم
چگونه شخصیت کارتونی طراحی کنیم

بهترین ها در illustrator راهنمایی های جالبی رو برای طراحی کاراکتر در اختیار بقیه قرار دادند.

طراحی کاراکتر تبدیل به یک غول پیچیده شده است.کشیدن از روی یک طرح دیگه براتون حتما آسونه ولی طراحی کردن یک کاراکتر جدید نیاز به فکر کردن زیادی دارد.بسیاری از کاراکترهایی که در کارتون و تبلیغ می بینید به نظر خیلی ساده میان در صورتی که برای طراحی اونها ساعتها وقت گذاشته شده.

از میکی موس که انیمیت اون از سال 1920 آغاز شده تا سیمپسون ها همگی سعی شده نقاشی ساده درونشان حفظ بشه.

1-تصمیم بگیرید طراحی کاراکترتون برای کدوم سنین است؟

چگونه شخصیت کارتونی طراحی کنیم

اول به کسانی که قراره این طرح رو ببینند فکر کنید.اگر کودک باشند طرح باید ساده با رنگ آمیزی شاد باشد.اگر برای مشتری باشه چیزیه که از قبل تعیین شده.طبق گفته آرتیست استرالیایی Nathan Jurevicius

( طرح های شخصیتی اعمال شده معمولا محدود کننده تر هستند اما کمتر خلاقانه هستند. مشتریان دارای نیازهای خاص هستند، اما من نیز می خواهم کارم را انجام دهم. معمولا، ویژگی های اصلی و شخصیت را تجزیه می کنم. )

(مثلا اگر چشم برای اونها خیلی مهم باشد من بیشتر تمرکزم رو روی صورت میگذارم ودرست کردن این ویژگی کلیدی براشن مهم هست)

2-تصمیم بگیرید کاراکترتون قراره کجا نمایش داده بشه

کاراکترتون کجا و در چه سایزی دیده میشه؟این ارتباط مستقیم با طراحی کاراکترتون داره.مثلا اگر برا موبایل طراحی میشه نیاز نیست خیلی جزییات بهش اضافه کنید.

جورویسیوس میگوید صرف نظر از فرمت:طراحی کردن اصولا با چند چیز شروع میشود:کاغذو مدادو چایی و ایده های کوچک و کشیدن خط و پیش طرح.

3-طراحی های دیگران رو سرچ کنید.

این مهمه که چرا بعضی از کاراکترها محبوب شدن و بعضی ها متاسفانه نه.در سرچ منبع illustratorکم نیست داخل کارتون ها و تبلیغات تلویزیونی و روی نایلکس های خریدو انیمیشن موبایل و بازی های موبایل و…

راجب کاراکترهای دیگر تحقیق کنید چیزهایی که راجبشون دوست دارید و براتون جذاب رو به حافظه بسپارید.

(هنگامی که روی کاراکترها کار میکنید باید الهام بخش باشید)

انیمیشن ساز پرنیل می گوید:شما میتوانید اینکارو با سرچ کردن حل کنید.مغزتون یک کتابخانه است که میتونید پرش کنید.به مردم اطرافتون نگاه کنید که چطوری راه میرن،چی میپوشن و چه شکلی هستند و در طراحیتون ازش استفاده کنید.

(عکس های داخل گوشیتون و مجله ها و عکس ها میتونه منبع زیادی برای یادگیری براتون باشه.برای مثال طبق تبلیغات 1950 که رنگ های محدودی داره الهام بخش خوبی است.)

یکنیک4-تلاش کنید سریع کار کنید.

وقتی کاراکتری رو شروع میکنید در ابتدا زیاد وارد جزییات نشید.

تصمیم بگیرید با چی میخواهید ارتباط برقرار کنید و بعد وارد طراحی و جریان زندگیش بشید.

به محض اینکه طراحی سریع رو شروع کنید پویایی کار رو یک کم از دست میدیدپس تا جایی که میتونید زندگی رو در طراحیتون به جریان بندازید.حرکت رو بعد میتونید به طراحیتون اضافه کنید،سریع طراحی کنید و طرح های زیاد و سریع بکشید.

5-کاراکترتون رو متمایز کنید.

اگر میمون یا روبات یا دایناسور یا هر چیز دیگری طراحی کنید میلیون ها مورد از اون وجود داره ولی کاراکتر شما باید جذابیت خاصی داشته باشه که توجه بقیه رو جلب کنه.

وقتی مث گروئنینگ کاراکترهاش رو طراحی کرد میدونست باید یک چیز متفاوت ارائه کنه.اون فکر کرد وقتی مردم تلویزیون رو روشن میکنن و کاراکترهاش رو میبینن رنگ زرد اونهارو جذب کنه.

6-طراحی سیاه یکدست بکشید

یکی از راه های دیگه برای بهتر کردن طرحتون استفاده از طراحی سیاه قبل از طراحیتون هست.بعد میبینید کاراکتر چطوری به نظر میادو اگر بخواید ژستشو عوض کنید.آیا شما احساسات طرحتون رو میتونید از طرح سیاه متوجه بشید؟آیا راضیتون میکنه؟سعی کنید اندامهارو از هم جدا کنید و به تفکیک نمایش بدید.

7-یک خط طراحی بکشید.

کلید اصلی طراحی کشیدن خط طراحی هست.این زمانی هست که poseاولیه کاراکتر رو بکشید و بعد خط طراحی رو بکشید.خط طراحی میتونه جنبش زندگی رو به طرح بیاره.سعی کنید حتما خط طراحی رو بکشید.

در ballet dancerخط طراحی از نوک انگشتان دست تا نوک پا هست.خط طراحی در حیوانات بسیار ساده تر هست برای همین در پری دریایی خط طراحی کشیدن بسیار ساده است.

8-خط کیفیت دور کاراکترتون برای توضیح کاراکترتون بکشید

خط هایی که دور کاراکتر کشیده می شود توصیف کننده اون کاراکتر است.خطوط گرد و نرم یک شخصیت نرم و مهربان را نشان میدهد و خطوط خشک و خشن یک شخصیت خشن رو نمایش میدهند.

کاراکترهای sune ehlers در حال رقص و بولد هستند که طراح اون به این موضوع اگاه هست.یک خط قوی ریتم رو هم نمایش میدهد.

انیماتور Ørum خطوط گرد و مستقیم رو میگوید بالانس باشد.خط های مستقیم حرکت چشم رو سریع میکنند و خط های گرد حرکت چشم رو کند میکنند.

یک طراحی خوب ترکیبی از خطوط مستقیم و گرد است که طرح زندگی رو با حرکت های چشم در ان زنده کند.

9-بزرگنمایی کاراکترها

اغراق در ویژگی های کاراکتری که طراحی میکنید زندگی را در آن بیشتر به نمایش میگذارد.اغراق در کاراکتر به بیننده کیفیت های ویژه ای رو انتقال میده.

اغراق در کاراکترهای کارتونی و کاریکاتورها باعث میشه روی یک کاراکتر تمرکز بیشتری بشود.اگر کاراکترتون فرد قوی هست بازوهاش رو از اندازه واقعی بزرگتر و کشیده تر کنید تا قوی بودن کاراکتر به نظر برسد.

10-کاراکتر را ساده نگه دارید.

زمانی که کاراکتر را اغراق امیز طراحی کنید،روم علاقه زیادی به برجسته کردن سادگی کاراکتر دارد.

چگونه شخصیت کارتونی طراحی کنیم

(من همیشه علاقه دارم کاراکترهایم را با کمترین خط های ساده ای طراحی کنم.این به معنی این نیست که برای طراحی شخیت کاراکتر وقت کمتر و توجه کمتری گذاشته بشه ولی سعی میکنم کمترین خطوط لازم برای طراحی را بکشم.)

(این در طراحی های من کاملا مشخص است که باید اگر رندر میگیرید کاراکتر به چشم بیننده تا حد ممکن ساده باشد.)

11-با دقت رنگ را انتخاب کنید

رنگ شخیت کاراکتر را معرفی میکند.رنگ های سیاه و خاکستری و بنفش کاراکترهای بدجنس و خشن را نمایش میدهد و رنگ های زرد و سفید و ابی کاراکترهای مثبت را نمایش میدهند.

کمیک بوک های قرمزو زرد و ابی برای نشان دادن قهرمان داستان است.

برای انتخاب رنگ های تاثیر گذار،بهتره اصلیت رنگ رو بشناسیم.طبق گفته روم(باید با رنگ های اولی و دومی و سوم اشنا باشید و بعد با رنگ های مکمل و تک رنگ اشنا بشید.یک تکنیک برای انتخاب پالت رنگی مناسب استفاده از دو رنگ مکمل و یک رنگ تک رنگ است)

(در این صورت بالانس ایجاد می شود چون رنگ های مکمل پویایی رو بیشتر میکنددر صورتی که تک رنگ ها ارامش رو به همراه دارد.همچنین میتونید از روش سوم استفاده کنید و رنگهای سومی رو استفاده کنید مثلا بنفش و نارنجی و سبز و بعد از تک رنگ های ان ها استفاده کنید.اگر تازه با رنگ ها اشنا شدید از رنگ های ساده استفاده کنید.

12-به مو جزییات زیادی اضافه کنید.

(چند سال پیش از متنفر بودن کشیدن مو عاشق کشیدن مو شدم)روم(قبلا جزییات مو و شکل اون رو به سختی میکشیدم ولی الان ان را به عنوان یک پرچم که در باد است و روی شخصیت فرد تاثیر میگذارد.)

(با یک حجم بزرگ تر شروع کنید و اونو به بخش های کوچک تر تقسیم کنید.وقتی فکر کنید کجا موها از هم جداشوندو خط موها کجاست.هر خطی طرح مو را نمایش میدهد)

13-چیزهای تزیینی اضافه کنید.

تجهیزات و لباس و بک گراند میتونه کاراکتر رو متمایز کنه.مثلا لباس های ژولیده برای افراد فقیر و سکه و طلا برای افراد پولدار استفاده می شود.تجهیزات کاراکتر شمارا نمایش میدهند مثل طوطی بر شانه دزد دریایی.

14-در نظر بگیرید 2بعدی بهتر است یا 3بعدی

با توجه به اینکه کاراکترتون چند بعدی هست باید از همه زوایا خوب دیده بشه.یک کاراکتر flatممکنه دارای یک شکم چاق باشه و از پهلو دیده بشه ولی اگر کاراکترتون سه بعدی هست برای انیمیشن یا بازی و …باید وزن و فیزیک و shapeطرحتون خیلی مهمه.

15-به کاراکترتون شخصیت بدید.

جالب به نظر رسیدن برای یک طراحی کافی نیست و شخصیت اون خیلی مهمه.شخصیت کاراکتر در کمیک و انیمیشن احیا میشه و اکشن کاراکتر دیده میشه.

شخصیت کاراکترتون حتما نباید تایید بشه باید ان جالب باشه مگه اینکه کاراکترتون یه عروسک باشه.شخصیت کاراکتر بستگی به این داره که چطور طراحی شده باشه.

16-روی حالت چهره تمرکز کنید

حالت چهره بالا و پایین بودن سطح احساسات و شخصیت کاراکتر را نشان میدهد.با توجه به حالت چهره میتواند کاراکتر خاموش کج خلق و یا انفجاری باشد.

(زمانی که اساس طراحی چهره را بدانید،با حالت چهره کاراکتر میتوانید بازی کنید)روم میگوید(از یک آینه استفاده کنید و حالت چهره خودتون رو بررسی کنید.با کشیدن بالا و پایین ابرو میتوانید احساسات را نشان دهید.به چهره تقارن ندهید.معمولا لبها به یک جهتی کج می شوند و این احساسات را نشان میدهدو به سر یک شیب ملایم اضافه کنید.)

یک نمونه از اغراق کلاسیک کارهای تکس اوری است که چشم های گرگ وقتی هیجان زده می شود از سرش بیرون می افتد.یک مورد دیگر از حالت چهره دروپی است که تقریبا همه جور احساساتی را در چهره دارد.

17-به کاراکترتون هدف و رویا بدهید

نیرویی که پشت شخصیت کاراکتر است چیزیه که میخواهد بدست بیاورد.داستان هایی مثل از دست دادن دوست و یا پولدار شدن چیزهایی است که به کاراکتر جان می بخشد و اغلب این نواقص در کاراکتر به چشم میخورد.

18-یک داستان گذشته برایش بسازید

اگر کاراکترتون رو برای کمیک و یا انیمیشن طراحی میکنید داستان گذشته اون خیلی مهمه.اینکه کاراکترتون از کجا امده و کجا زندگی میکنه و اتفاقات زندگیش به چه صورت بوده در طراحی شخصیت شما بهتون خیلی کمک میکنه.

بیشتر اوقات دانستن داستان گذشته جذاب تر از داستان فعلی کاراکتر هست.

روم(اگربرای طراحی یک کاراکتر مشکل دارید سعی کنید آن را در موقعیت خاصی در نظر بگیرید.)

(قبل از طراحی کاراکتر رو در موقعیت بگذارید تا احساسات کاراکتر را بهتر درک کنید و بعد جزییات به ان اضافه کنید.در نظر گفتن یک موقعیت خاص روی کاغذ و طراحی کاراکتر براساس اون خیلی جالب و جذاب هست)

19-آزمایش کنید

از آزمایش نترسید و تمامی قوانین طراحی را کنار بگذارید و کاراکترتون رو طراحی کنید.برخلاف جریان آب حرکت کردن میتونه کاراکتر خاص و غیر قابل انتظاری رو بهتون بده.

20-طراحی کاراکترتون قابل انعطاف باشد

استفاده از ابزار طراحی های قدیمی میتونه خیلی کمک بزرگی باشه ولی ضروری نیست برای طرح اولیه کاراکترتون.کاراکترهای فوق العاده زیبای زیادی قبل از امدن فتوشاپ و کامپیوتر که اون زمان یک رویا بود طراحی شدند.

طراحی شما روی کاغذ باید قابل رندر شدن باشه طبق گفته سونه(شخصیت باید حتی اگر با یک چوب روی اسفالت کشیده شده باشد هم جالب باشد)

21-موس را با مداد جایگزین کنید.

طرفداران طراحی هم با مداد و هم در کامپیوتر طراحیشون رو انجام میدن اجازه میدهد عناصر تکنولوژی روی کار تاثیر بگذارند.(من کاراکترهایی رو دوست دارم که با محیط اطراف در ارتباط باشند)

(محیط اطراف یک ایده به من میدهند و مغز عجیب من شروع میکنه به استراحت کردن.من ترجیح میدهم در دنیای واقعی با مداد نقاشی کنم به جای کامپیوتر چون چیز های عجیبی موقع نقاشی اتفاق می افتد.)

22-نظر بقیه افراد را جویا شوید

طراحیتون رو به بقیه نشان دهید و نظرشون رو راجب کاراکتر بپرسید و به اینکه خوب است یا نه کفایت نکنید.سعی کنید شخیت کاراکتر را برای شما توضیح دهند.اون افراد رو پیدا کنید و نظرشون رو راجب کارتون بپرسید.

23-طراحیتون رو تمیز کنید

به جای اینکه ناتان فقط یک طراحی بکنه بدون طرح های زیاد قبلی جورویسیوس ترجیح داد راه حل دیگه ای پیدا کنه(من مدت زیادی راجب کشیدن طرح های کاراکتر و اینکه چگونه صحبت میکنه صرف کردم)

24-محیط درستی ایجاد کنید.

علاوه بر اینکه داستان گذشته خوبی برای کاراکتر میسازید باید محیط خوبی برای طراحی کاراکتر ایجاد کنید.اینکه کاراکتر در کجا زندگی میکنه چه کسی هست و هدفش چی هست.

25-طرح خود را دقیق تنظیم کنید

هر قسمت طرحتون رو مورد سوال قرار بدید و بپرسید چرا مخصوصا حالت چهره به این شکل است.کوچکترین تغییرات روی حالت چهره تاثیر میگذارد.

طراح Neil McFarland توصیه میکند(راجب کلمه کاراکتر خوب فکر کنید.شما میخواهید به کاراکترتون جان ببخشید و به بینندگان این رو القا کنید که کاراکترتون چطوری حرکت میکنه و چه جور شخصیتی دارد.

برای من جای تعجب داره که طراحی کاراکتر یک شاخه جدا شده از گرافیک شده است)

با ثبت نام در ویرگول به آرشیو بزرگی از مقالات مرتبط با این موضوع دسترسی خواهید داشت

از این پس او نمی‌تواند پروفایل کاربری و مطالب شما را ببیند.

اصول طراحی کاراکتر را می تواند موضوعی بسیار چالش بر انگیز باشد.
شاید بتوانید شخصیت های متحرک را طراحی کنید اما طراحی کاراکتر
مخصوص به خودتان بر اساس طرح اولیه نیازمند خلاقیت زیاد میباشد.
اگرچه ممکن است بسیاری از شخصیت های کلاسیکِ مشهور که در
انیمیشن ها، تبلیغات و فیلم ها وجود دارند بنظر ساده برسند،اما در
واقع پشتِ این سادگی ساعت ها کار و تلاش وجود دارد.
از دستانِ معروف میکی موس که در سال 1920 ابداع شد گرفته تا
سادگیِ بی نظیر Homer Simpson همگی اصل سادگی را رعایت
کرده اند.

موارد مهم دیگر بجز خطوط صاف و مرتب و ویژگی های براحتی قابل خواندن که برای اصول طراحی کاراکتر وجود دارند، چه مورد دیگری وجود دارد؟
استفاده از اغراق، عمق بخشیدن به شخصیت، و توسعۀ هویت نیز از موارد با اهمیت می باشد.
شروع کار، سخت ترین مرحله برای پروژۀ طراحی کاراکتر شما می باشد.
البته زمانیکه ایده هایی دربارۀ طراحی کاراکتر داشته باشید این نکات برای شما بسیار کاربردی خواهند بود.

به مخاطبین فکر کنید. آیا مخاطبین شما کودکان هستند؟ بنابراین باید از رنگ های روشن و اشکال پایه استفاده کنید.
اگر برای یک مشتری خاص کار می کنید، مخاطبین از قبل تعیین شده هستند.
همانطور که Jurevicius Nathan  هنرمندِ Aussie ، معتقد است:
” طراحی های شخصیتِ از پیش تعیین شده، اغلب بسیار محدودتر و کمتر خلاقانه هستند.

شخصیت شما در چه مکانی و از طریق چه رسانه ای نمایش داده خواهد شد؟
این موضوع اثر مستقیمی بر طراحی شما دارد. بعنوان مثال،
اگر برای صفحه نمایشِ یک تلفن همراه طراحی می کنید نیازی به ویژگی ها و جزئیات بیش از حد ندارید  بدون در نظر گرفتنِ قالب:
” این فرآیند فکر کردن به مفهوم همیشه به این صورت آغاز می شود:
مداد، کاغذ، چای سبز، ایده های مکتوب، طراحی های اولیه و باز طراحی و طراحی.”

تحلیل و بررسی این موضوع که چرا برخی از شخصیت ها تا این حد معروف و محبوب شده اند نیز می تواند به شما کمک کند.
در این مورد با کمبود مطلب مواجه نمی شوید زیرا شخصیت های زیادی در تبلیغات تلویزیونی،
جعبه های غلات، تابلوهای مغازه ها، برچسب های روی میوه، انیمیشن های روی تلفن همراه، و غیره وجود دارند.
این شخصیت ها را مورد بررسی قرار دهید و به دلیل موفقیت آنها پی ببرید.

چگونه شخصیت کارتونی طراحی کنیم

چه یک میمون طراحی کرده باشید و چه یک رُبات یا دیو، باید بتوانید تمایز آن در بین صدها شخصیت دیگر را تضمین نمایید.
طراحی کاراکتر شما باید از نظر بصری قوی و جذاب باشد تا بتواند افراد را به سمت خود بکشاند.
زمانیکه The Simpsons پخش می شد، Matt Groening بخوبی می دانست که باید شخصیتی متفاوت به مخاطبین ارائه دهد.
او می دانست زمانی افراد جذب کانال های تلویزیونی می شوند که شخصیت دارای رنگ روشن باشد و توجه آنها را جلب کند.

در اصول طراحی کاراکتر خطوطی که برای طراحی کاراکتر از آنها استفاده می کنید می تواند به توصیف بهتر شخصیتتان کمک کند.
خطوط صاف، ضخیم، نرم، گرد، و غیره می توانند نشان دهندۀ شخصیت بامزه، خوشحال، و مهربان باشند.
از طرفی دیگر خطوط ناصاف، تیز و خراشیده نشان دهندۀ شخصیت ناآرام و نامنظم می باشد.
شخصیت های Sune Ehlers بسیار برجسته هستند و بنظر می رسد روی کاغذ در حال رقصیدن هستند که بیانگر سبک نقاشی او می باشند.
او معتقد است: ” طراحیِ یک شخصیت ابله حاصلِ مانور قلم بر روی کاغذ است. خطوط پر رنگ ناشی از قدرت و ریتم هستند.”

اغراق کردن در مورد ویژگی های یک شخصیت می تواند موجب شود آن ویژگی بزرگتر و پر رنگ تر از واقعیت نشان داده شود.
ویژگی های اغراق شده، می تواند به مخاطب در تشخیص خصوصیات اصلی یک شخصیت کمک کند.
اغراق کلیدِ شخصیت های کارتونی است و بر روی ویژگی های خاص شخصیتی تاکید می کند.
اگر شخصیت شما قوی است، سعی کنید اندازه های بازو را در اندازۀ غیر طبیعی و حتی 5 برابرِ اندازۀ عادیِ بازو طراحی کنید.

رنگ ها می توانند به ابرازِ هویت یک شخصیت کمک کنند.
مثلا رنگ های تیره مانند مشکی، بنفش، و طوسی نشان دهندۀ تمایلات منفی و خصمانه است.
رنگ های روشن مانند سفید، آبی، صورتی، و زرد نشان دهندۀ پاکی، خلوص و مثبت بودن شخصیت می باشد.
قرمز، زرد، و آبی ممکن است نشاندهندۀ شخصیت قهرمان باشد.

اکسسوری و لباس می تواند بر ویژگی های خاص یک شخصیت تاکید کند.
بعنوان مثال لباس های ژولیده برای شخصیت های فقر بکار می رود و لباس های تجملاتی و پر زرق و برق برای افراد مرفه و طبقات بالا استفاده می شود.
اکسسوری همچنین می تواند شخصیت را گسترش دهد، مانند استفاده از یک طوطی بر روی شانۀ یک دزد دریایی و یا کرم در جمجمۀ یک دیو.

بر اساس برنامه ای که برای اصول طراحی کاراکتر خود در نظر دارید، باید تصمیم بگیرید که بر روی چه ویژگی هایی از او کار کنید.
یک شخصیت ساده می تواند از جنبه های مختلف ویژگی های متفاوتی داشته باشد.
مثلا ممکن است از یک زاویه، شکمی بزرگ داشته باشد.
اگر قرار است شخصیت شما بصورت سه بُعدی به نمایش درآید، بر روی قد، وزن، و ویژگی های فیزیکی او کار کنید.

ظاهر جذاب به تنهایی نمی تواند نشان دهندۀ یک طراحی کاراکتر خوب باشد بلکه هویت آن شخصیت نیز بسیار مهم است.
این هویت می تواند از طریقِ نقاشی های بهم پیوسته و کمیک استریپ نشان داده شود که در آن در موقعیت های مختلف عکس العمل او را ابراز می کند.
هویت یک شخصیت نباید لزوما مثبت باشد بلکه باید جذاب باشد.
هویت می تواند به سادگی از طریق طراحی به نمایش درآید.
اصول طراحی کاراکتر مهارتی دشوار است و یکی از فعالیت هایی است که ممکن است به نظر ساده باشد اما در واقع وقتی برای اولین بار شروع به کار می کنید بسیار سخت تر هم می باشد.
بسیاری از شخصیت ها که با آنها آشنایی دارید بسیار ساده هستند.

به شخصیت های کارتون هایی که تابحال دیده اید فکر کنید. اینطور که به نظر می رسد مسیر دشواری را برای اصول طراحی کاراکتر باید طی کنید.
بنابراین شما یک برگۀ سفید پیش روی خود دارید و می خواهید شخصیت منحصر بفردی را خلق کنید. چطور این کار را انجام می دهید؟
آیا اولین بار است که اینکار را می کنید؟ احتمالا نمی دانید دقیقا باید از کجا شروع کنید.
البته جای نگرانی نیست. ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم.

نکته ای که باید در نظر بگیرید خطوط تمیز و مرتب و ویژگی های به آسانی قابل خواندن می باشد.
اما نکات بیشتری هم در این زمینه وجود دارد که در زیر مشاهده می کنیم.
باید بدانید چه ویژگی هایی از بدن آنها را اغراق آمیز بکشید و یا با کدام ویژگی ها شوخی کنید.
باید بدانید برای عمیق کردن شخصیت باید چه کارهایی انجام دهید و چگونه از طریق طراحی بتوانید هویتِ یک شخصیت را نشان دهید.

استفاده از رنگ بسیار عالی است. برای طراحی کاراکتر نیز استفاده از رنگ امری پسندیده محسوب می شود.
زمانیکه از رنگ های زیاد استفاده می کنید، افرادی که شخصیت ها را مشاهده می کنند نمی دانند باید به کجا نگاه کنند.
در واقع شما آنها را در یک زمان با نقاط جذاب زیادی مواجه می کنید.
بطور ایده آل باید 3 رنگ را انتخاب نمایید و طراحی را بر اساس همین سه رنگ انجام دهید.

تمامی شخصیت های مهم کارتونی فقط و فقط با یک ایده طراحی شده اند و بقیه موارد در جهت تقویت این ایدۀ اصلی هستند.
می توانید Gambit  از X-Men را مشاهده کنید. به او نگاه کنید.
هر چیزی در اصول طراحی کاراکتر ،  نکته در رابطه با هویت این فرد به شما نشان میدهد.
او مانند Han Solo در جنگ ستارگان، یا کاپیتان جک در دزدان دریای کرائیب بعنوان یک انسان فرومایه و پست طراحی شده بود.
تمامی اکسسوری های او با این نوع شخصیتش همخوانی داشت.

حتی با ویژگی های ظاهری اش می توانید حدس بزنید روابط خوبی با خانم ها دارد، ورق بازی می کند، و این ویژگی های به شخصیتش عمق می دهد.
سلاح انتخابی او نشان دهدندۀ چابکی او می باشد، و پالتویی که پوشیده بود نشان دهندۀ شخصیت مشکوک او بوده است.
باید بدانید اصلی ترین ویژگی شخصیت شما چیست و بعد مطمئن شوید تمامی موارد مانند لباس، ویژگی های ظاهری، اکسسوری، و غیره با این شخصیت مطابق هستند.

هیچ چیز خسته کننده تر از یک سری شخصیت با ویژگی های یکسان نیست.
باید مطمئن شوید که هر یک از آنها از هم متمایز هستند.
بطور ایده آل شما باشد بتوانید شخصیت ها را کاملا متفاوت از هم خلق کنید.
سعی کنید انواع مختلف بدن ها را شناسایی نمایید.
و شکلِ بدن شخصیت خود را بر اساس ویژگی های شخصیتی او طراحی نمایید.
بعنوان مثال، اگر شخصیتتان خیلی فرز و چابک است بهتر است جثه ای ریز و کوچک داشته باشد.
اگر شکل بدن قوی هیکلی دارد، باید شخصیت قوی و تنومندی باشد.
شکل بالا نشان دهندۀ انواع مختلف بدن است که در اصول طراحی کاراکتر بکار می رود.

فارغ از اینکه چقدر طراحی کاراکتر شما پیچیده است، باید بتوانید براحتی اجزای آنرا بررسی و تحلیل کنید.
یعنی باید بتوانید شکل کلی شخصیت را با استفاده از 10 یا کمتر از حرکات قلم طراحی
نمایید و به این صورت سادگی را در طراحی رعایت کنید.
بهترین لباس شخصیت و طراحی همیشه ساده ترین لباس است.
این قانون را رعایت کنید تا به مشکلی برنخورید.

باید بتوانید بارها و بارها شخصیت ها را طراحی کنید.
البته اگر طرحتان موفق شود و به طرح نهایی برسید.
سعی کنید شخصیت ها را در موقعیت ها و زوایای مختلف بکشید.
قانون کلی این است که باید از طرح های پیچیده بر روی لباس و یا تتو خودداری کنید.
این طرح ها را نمی توان بارها تکرار کرد و از تمامی زوایا طراحی کرد.

باید در اصول طراحی کاراکتر در ویژگی های اصلی او اغراق کنید.
این امر کمک می کند مخاطبین به راحتی این ویژگی های اصلی را تشخیص دهند.
بعنوان مثال اگر شخصیت شما قوی باشد در طراحی از ماهیچه های بزرگ استفاده کنید.
اگر بسیار لاغر هستند سعی کنید بصورت تمسخرآمیزی آنها را لاغر و باریک طراحی نمایید.

در عین حال که سادگی در طراحی کاراکتر امری مهم محسوب می شود، استفاده از اکسسوری نیز مهم است.
می دانید به چه دلیلی جذب شخصیت Gambit می شویم؟
بخش مهمی از شخصیت او وابسته به اکسسوری هایی است که از آن استفاده می کند.

باید حتما از اکسسوری استفاده کنید تا بتوانید شخصیت ها و پیش زمینۀ آنها را بهتر معرفی کنید.
نه تنها باید پیش زمینۀ شخصیت ها را با استفاده از اکسسوری ها مشخص کنید بلکه باید از طریق آن نشان دهید ویژگی های هویتی شخصیت ها کدامند.
مثلا در مورد Gambit ، یک بسته کارت نشان می دهد او اهلِ ورق بازی کردن است.
مثلا بهتر است یک عدد طوطی روی شانۀ یک دزد دریایی نشسته باشد.

طراحی رنگیِ شخصیت ها باعث جذب مخاطبین می شود.
بطور سنتی رنگ های تیره و مشکی مربوط به شخصیت های منفی و خشن و رنگ های روشن مربوط به شخصیت های مثبت هستند.
می توانید از رنگ های خنثی برای نشان دادنِ شخصیت های بذله گو استفاده کنید.
رنگ های قوی مثل قرمز ها، زردها، و آبی ها اغلب برای شخصیت های کمیک و خنده دار مورد استفاده قرار می گیرند. مطمئن شوید از رنگ های درستی استفاده می کنید.

در عین حال که سادگی در طراحی کاراکتر امری مهم محسوب می شود، استفاده از اکسسوری نیز مهم است.
می دانید به چه دلیلی جذب شخصیت Gambit می شویم؟
بخش مهمی از شخصیت او وابسته به اکسسوری هایی است که از آن استفاده می کند.

باید حتما از اکسسوری استفاده کنید تا بتوانید شخصیت ها و پیش زمینۀ آنها را بهتر معرفی کنید.
نه تنها باید پیش زمینۀ شخصیت ها را با استفاده از اکسسوری ها مشخص کنید بلکه باید از طریق آن نشان دهید ویژگی های هویتی شخصیت ها کدامند.
مثلا در مورد Gambit ، یک بسته کارت نشان می دهد او اهلِ ورق بازی کردن است.
مثلا بهتر است یک عدد طوطی روی شانۀ یک دزد دریایی نشسته باشد.

مهمترین مورد این است که شخصیت های شما باید منحصر بفرد باشند.
تمامی ویژگی های شخصیتی آنها، شکل بدنشان، ژست آنها، جای زخم ها،
و بقیۀ موارد باید در مجموع یک شخصیت منحصر بفرد خلق کند که در همان لحظۀ اول قابل شناسایی باشد.
این منحصر بفرد بودن را فقط بر اساس اکسسوری و مدل مو قرار ندهید.
این ویژگی ها می توانند به مرور زمان تغییر کنند. بطور ایده آل شخصیت ها باید حتی بدون مو و لباس هم قابل شناسایی باشند.
می توانید از قد، شکل بدن، وزن، جای زخم، ژست، رنگ پوست، گردن، دهان، بینی، و چشم هایشان استفاده کنید و هر یک از شخصیت ها را از بقیه متمایز کنید.

 

جهت ثبت نام و اطلاع از شرایط کلاس های طراحی کاراکتر

سوالات و پاسخ هایی  که در این بخش بیشتر مطرح شده است .

اولین گام در اصول طراحی کاراکتر چیست؟

در اصول طراحی کاراکتر مخاطبین شخصیت خود را شناسایی نمایید.
به مخاطبین فکر کنید. آیا مخاطبین شما کودکان هستند؟ بنابراین باید از رنگ های روشن و اشکال پایه استفاده کنید.

برای صفحه نمایش یک تلفن چگونه باید طراحی کنیم؟

گر برای صفحه نمایشِ یک تلفن همراه طراحی می کنید نیازی به ویژگی ها و جزئیات بیش از حد ندارید بدون در نظر گرفتنِ قالب.

آیا شما آموزش دوره های طراحی کاراکتر را هم دارید ؟

بله ، هم بصورت حضوری و هم بصورت آنلاین و غیرحضوری برگزار می کنیم
برای اطلاعات بیشتر به بخش دوره های آموزشی در همین سایت مراجعه کنید .

یکی از راه های منحصر به فرد بودن کاراکتر چیست؟

چه یک میمون طراحی کرده باشید و چه یک رُبات یا دیو، باید بتوانید تمایز آن در بین صدها شخصیت دیگر را تضمین نمایید.

یکی از مهم ترین المان ها در طراحی چیست؟

در اصول طراحی کاراکتر خطوطی که برای طراحی کاراکتر از آنها استفاده می کنید می تواند به توصیف بهتر شخصیتتان کمک کند.

چگونه شخصیت کارتونی طراحی کنیم

خط ها چه پیامدی را به همراه دارند؟

خطوط صاف، ضخیم، نرم، گرد، و غیره می توانند نشان دهندۀ شخصیت بامزه، خوشحال، و مهربان باشند.
خطوط ناصاف، تیز و خراشیده نشان دهندۀ شخصیت ناآرام و نامنظم می باشد.

یکی از ویژگی های مهم در طراحی کاراکتر چیست؟

اغراق کردن در مورد ویژگی های یک شخصیت می تواند موجب شود آن ویژگی بزرگتر و پر رنگ تر از واقعیت نشان داده شود.

پیش از انتخاب رشته مورد نظر خود، از همکاران این مجموعه که پاسخگوی سوالات شما هستند، مشاوره لازم را دریافت کنید .

با ۲۹ سال قدمت آموزشی ،افتخار این را داریم که آموزش های تخصصی هنرهای تجسمی، هنرهای دیجیتال، طراحی لباس، جواهرسازی و …
ویژه بازار کار را بنا نهادیم .موفقیت هزاران هنرجوی متخصص تربیت شده توسط ما خود گواه و گویای این واقعیت است .

تهران – پاسداران – ابتدای گلستان سوم – ساختمان 120  مرکز تخصصی آموزش های هنر – تصویرگران پویا اندیش

05 05 58 22 – 587 587 22 – ( 021 )      پیام برای واتساپ : 60 73 973 0912ساعت کاری آموزشگاه : از شنبه تا پنجشنبه _ ساعت 9 الی 19

با ما در ارتباط باشید :

   

طراحی کاراکتر فرآیندی است که بعد از شخصیت پردازی صورت می گیرد و شامل تعریف کاراکتر از طریق ویژگی های ظاهری آن می باشد.باید کاراکتر ها را چه انسانی باشند و یا غیر انسانی، تا حدی خیالی در نظر بگیریم. و هدف اصلی جلب رضایت خالق آن و همینطور عموم مخاطبین باشد.
در حالیکه طراحی کاراکتر اولیه از این موجودات خیالی ( علایق، ترس ها، و رفتارها) ممکن است نیاز به تلاش ذهنیِ کمتری داشته باشد، فرآیند تحقق بصری این موجودات نباید ساده باشند.
به همین دلیل است که بسیاری از نویسندگان و خالقانِ کاراکتر ترجیح می دهند بر افراد حرفه ای و متخصص تکیه کنند.

علاوه بر این، بسیاری از جنبه های ذهنی کاراکتر توسط رسانه های تصویریِ “ساکن و راکد” قابل اجرا نیستند.
منظورم از رسانه های راکد، تمامی تصاویر و نقاشی ها یی است که نمی توانند داستانی را روایت کنند اما این زیباییِ نوشتار و خواندن است.
این طور نیست؟ به هر حال، رسانه های تصویری متعددی وجود دارند که می توانند بصورت گرافیکی و یا فضایی احساساتِ بخصوص، افکار، پیچیدگی ها، و ساختار ذهنیِ کاراکتر ها را خلق کنند.
من در مورد کارتون ها و کمیک ها، ویدئو کلیپ ها، انمیشین ها، و هنر صحبت می کنم که طراحی کاراکتر بخش مهمی از به تصویر کشیدن داستان می باشد.

کاراکتر های کارتونی و انیمیشنی مواردی هستند که ما همواره و از زمان کودکی به آنها علاقه داشتیم.
آنها وحشی، غیر قابل پیش بینی، و غیر واقعی هستند و ما با وابستگی به این شخصیت های کارتونی رشد کرده ایم و در واقع آنها هیچ گاه بطور کامل از قلب و روح ما حذف نمی شوند. به همین دلیل است که حتی بعنوان بزرگسالان نیز ممکن است شخصیتی را بیابیم که ما را به یاد خودمان، یا چیزی که دوست داریم باشیم بیاندازد.

بنابراین طراحی کاراکتر خوب نشان دهندۀ این است که طراحی شما باید به گونه ای باشد که افراد با آن ارتباط برقرار کنند و جذبش شوند.
موضوع اصلی ارتباط برقرار کردن با آن شخصیت است که می تواند از روش صحبت کردن، راه رفتن، و یا تفکرِ آن شخصیت ناشی شود. طراحی کاراکتر باید منجر به تولید شخصیت های به یاد ماندنی و جذاب شود، خواه این شخصیت ها منفی یا مثبت، شاد یا ناراحت باشند.


چگونه شخصیت کارتونی طراحی کنیم

به عبارت ساده تر، تعریفی که ویکیپدیا ازطراحی کاراکتر تجاری می دهد این است ” فرآیند تولید و بکارگیری از شخصیت برای ارتقا و یا انتشار یک نهادِ تجاری از طریق طراحی.” طراحان از شخصیت ها در برنامه های تجاری استفاده می کنند زیرا این روشی برای جلب افراد به سمت کالای مورد نظر است. با استفاده از شخصیت هایی که بخوبی طراحی شده اند،
می توانید احساسات فاراد را تحت تاثیر قرار دهید و آنها جذبِ محصول و کالای شما شوند. شخصیت ها بسیار صمیمی هستند
و با تمامی رده های سنی ارتباط برقرار می کنند. آنها توجه افراد را به خود جلب می کنند و موجب می شوند محصولات شما بسیارهیجان انگیز بنظر برسند.


اولین تفاوت نیازمند شکل ساده است که در اولین نگاه قابل شناسایی باشد.
دومین موضوع، پیچیدگی بیشتر است که توانایی نشان دادنِ رندر کنسول (یا تنظیم کنندۀ فایل ویدئویی) را مشخص می کند.
طراحی پیچیدۀ آثار برای مفهوم های هنری و بازی های کارتی بسیار کاربردی است.

با در نظر گرفتن این موضوع که شخصیت ها باید طراحی شوند و بطور ناگهانی تولید نمی شوند، اصول اولیه و راهنمایی هایی در زمینۀ طراحی کاراکتر وجود دارد که در زیر آمده است.

یکی از نظریه های رایج در طراحی کاراکتر این است که محتوا باید در جهتِ عملکرد باشد و این امر در تمامی زمینه های مربوط به طراحی شخصیت صدق می کند.
یک شخصیت با فُرمی منطقی و قابل درک، آسانتر وارد ذهن افراد می شود. سایه های ساده مانند دایره یا بیضی اغلب بعنوان فرم اصلی برای شخصیت ها بکار می روند زیرا قابلیت تطابق مناسبی دارند.
سادگی در طراحی شکل کلی شخصیت نیز امری مهم است. وقتی شخصیت را از زوایای دیگر میبینید و مورد بررسی قرار می دهید، تمامی ویژگی های شخصیت تغییر می کند و باید مقیاس ها و معیار های دیگری را در نظر بگیرید.
بنابراین اگر از اصول اولیه شروع کنیم، شکل ابتداییِ کار نیازمند تلاش کمتری دارد و بعد باید شخصیت را از جنبه های مختلف طراحی کنید.

چیزی که موجب موفقیت و یا شکست در طراحی کاراکتر می شود، سبک و یا زیبایی شناسی کلی یک شخصیت است.
با توجه به مواردی که قبلا گفتیم، اشکال ساده را می توان در مرحلۀ اول طراحی مورد استفاده قرار داد و بعد سبک مخصوص به هر شخصیت را تولید کرد.
تضاد بین شکل، فرم، و نسبت راه مناسبی برای تعادل بین اشکال است و موجب جذابیت بیشتر شخصیت می شود.

بعنوان مثال، Wile E. Coyote دهانی پهن و بزرگ، شانه های باریک، و دست و پاهایی لاغر دارد. علاوه بر این چشمانی بزرگ و پر معنی نیز دارد.
همانطور که در مورد انسان ها می گوییم چشمانشان راهی برای ورود به روحشان است، چشمان شخصیت نیز راهی برای توصیف هویت آنهاست. به این دلیل که شخصیت ها همانطور که قبلا گفتم، حواس پرت و تا حدی مسخره هستند، شما در طراحی و نسبت ها آزادی کامل دارید و می توانید هر ویژگی مد نظرتان را ایجاد کنید.
ویژگی های اغراق شده، به شخصیت شما عمق می بخشند. چشمان ریز، گوش های بزرگ، و هر مورد دیگری را می توانید اضافه کنید و نتیجه را مشاهده نمایید.

هویت یک شخصیت شامل جنبه های مختلفی می شود اما بخش مهمی از آن ناشی از ویژگی های ظاهری شخصیت می شود زیرا ظاهر چیزی است که در وحلۀ اول به چشم میاید.
با توجه به شخصیت شما می توانید از ویژگی های اغراق شده نیز استفاده کنید.
بعنوان مثال، اشکال چاق و چله نشان دهندۀ بامزگی شخصیت هستند زیار بطور کلی این ویژگی در ضمیر ناخودآگاه ما مربوط به کودکان است. چشمان بزرگ که نزدیک به هم طراحی می شوند نیز موجب تقویت این ویژگی می شوند. زاویه های تیز و سخت با صورت های لاغر مطابقت دارند.

هر طراحی کاراکتر که بخواهید، همیشه به هویت او در رابطه با ویژگی هایش بیاندیشید.
مورد مهم دیگر این است که برخی از طراحان در زمان خلق یک شخصیت، عملکرد او را فراموش می کنند. اجازه دهید شخصیت شما کاری انجام دهد، حرکت کند، برقصد، ویژگی های ظاهری داشته باشد و یا یک ژست مخصوص به خود را بگیرد.
این عوامل باعث هویت بخشیدن به او می شوند. در زیر مثال هایی وجود دارد که نشان دهندۀ شکل گرد و ساده می باشد تا به شما تفاوت ها و تاثیر هر یک در مسائل زیبایی شناسی را نشان دهد.

یک برگه بردارید و ویژگی های روانشناختی و رفتاری که مایلید شخصیت تان داشته باشد را بنویسید.
اگر شخصیت مال شما نیست ولی شما توصیفاتی از نویسنده دریافت کرده اید، بهتر هم هست.

_ باید شخصیت را به نسبتِ رسانه ای که در آن شخصیت نشان داده می شود و همینطور مخاطبِ هدف، مورد بررسی قرار دهید.
طراحی را ساده انجام دهید تا در یک رسانۀ کوچک قابل نمایش باشد. در مورد رسانه های بزرگتر مخصوصا وقتی در مورد بچه ها باشد، می توانید از طرح های ساختاریافته تر، رنگ های روشن تر، و غیره استفاده کنید.
به هر حال، طراحی باید قوی و اصیل باشد تا برای مخاطبینش جالب باشد.

_ حال می توانید طراحی اولیه را شروع کنید. از محیط پیرامون خود، مجله های مُد، شخصیت های واقعی، و غیره ایده بگیرید.
از طرح های موفق شروع کنید و کم کم پیشرفت کنید. مواردی را به طراحی اضافه یا از آن حذف کنید.

_ در کارتون ها، ثباتِ یک خط باید در مورد شخصیت اصلی انجام شود. از خطوط منحنی برای شخصیت های مثبت و مهربان استفاده کنید. از خطوط سفت و تیز برای نشان دادن شخصیت های منفی استفاده کنید.
ممکن است لازم باشد کمی در ویژگی های ظاهری آنها اغراق کنید که مربوط به ویژگی های ذهنی و رفتاری آنها می شود. مثلا دستان کلفت و ضخیم برای یک مرد قوی، یا لب های برجسته برای یک خانم اغواگر

_ رنگ ها نیز بسیار مهم هستند. رنگ هایی مانند مشکی و بنفش (و گاهی اوقات سبز) برای نشان دادنِ شخصیت های منفی بکار می روند.
رنگ های روشن مانند سفید و صورتی برای شخصیت های مثبت استفاده می شوند.
برای شخصیتِ قهرمانان از رنگ های زرد، قرمز یا آبی استفاده می شود.

سوال های اساسی پیش از ثبت نام کلاس های طراحی کاراکتر :

آیا شرکت در دوره های فوق پیش نیازی لازم دارد ؟

خیر ، نیازی نیست .
فرض ما این هست که شما هنرجوی عزیز ،هیچ پیش زمینه ایی در ارتباط با این دوره آموزشی ندارید .
چون دوره آموزش فوق از مبتدی تا پیشرفته می باشد و هر چیزی که لازم باشد را در کلاس ها ،  آموزش می بینید .

آیا پس از گذراندن دوره فوق ، امکان ورود به بازار کار را دارم ؟ و اساتید راهنمایی می کنند ؟

هدف دوره های فوق بازار کار می باشد ، یعنی دوره برای بازار کار تدوین شده است و نحوه جذب شدن به بازار کار نیز داخل دوره تدریس خواهد شد .
گاها اتفاق افتاده بنا به درخواست خود هنرجو و شایستگی هایی که داشته است ، به شرکت های مختلفی که از ما بصورت کتبی درخواست کرده اند ، هنرجو را معرفی نموده ایم .
ولی اینکه هنرجو دقیقا تمرینات گفته شده در کلاس ها را انجام بدهد ، در پایان دوره نمونه کارهای زیادی را برای ارائه به مشتری و جذب شدن به بازار کار را خواهد داشت .

من در تهران زندگی نمی کنم ، آیا بصورت غیرحضوری و از راه دور هم شما آموزش می دهید ؟

بله .
برای هنرجویانی که از شهرستان ها هستند ، ما دوره های آموزش آنلاین ( غیرحضوری ) را پیشنهاد می دهیم .
یعنی شما در هر مکانی که هستید از راه دور با همان کیفیت دوره های حضوری دوره هایی را که دوست دارید را می گذرانید ، امتحان می دهید و مدارک معتبر و قابل ترجمه را در آخر دوره خواهید داشت .

آیا گواهی حضور معتبر به شرکت کنندگان دوره های فوق داده می شود ؟ و آیا مدارک قابل ترجمه قضایی است ؟

بله ، بعد از گذراندن امتحانات مربوطه ، مدارک صادر خواهد شد .
مدارک معتبر و قابل ترجمه قوه قضاییه بوده ، مهرهای دادگستری و امور خارجه جمهوری اسلامی روی آن می خورد .
که جهت کار در ایران و ارائه به سفارتخانه جهت مهاجرت کاربرد خواهد داشت .

آیا برای شرکت در دوره ها محدودیت سنی دارید ؟

هیچگونه محدودیت سنی وجود ندارد .

چطوری می تونیم ثبت نام کنیم ؟ از طریق سایت می شود ؟

بله از طریق همین صفحه می توانید ثبت نام کنید .

توضیحات ثبت نام و تاریخ شروع کلاس ها در همین صفحه موجود است .

من شاغل هستم چطور می توانم در دوره های شما شرکت کنم ؟

برای افراد شاغل ما روزهای پایان هفته را توصیه می کنیم .
البته شما می توانید کلاس های آنلاین و غیرحضوری ما را هم شرکت کنید .
تا بتوانید کاملا روی وقت و زمان خود مدیریت داشته باشید .

بخاطر سلامتی خود و جامعه ، از خانه خارج نشویم

و

nline

nline

یاد بگیریم

چگونه شخصیت کارتونی طراحی کنیم

سوال های اساسی پیش از ثبت نام دوره های آموزش آنلاین – بر روی سوالات کلیک کنید :

چه امکاناتی را برای کلاس های آنلاین لازم داریم ؟

این برای من خیلی مهم هست که آیا امکان سوال و رفع اشکال در کلاس های آموزش آنلاین از استاد وجود دارد ؟

بله .

۱۰۰ درصد . شما امکان تایپ کردن ، صحبت کردن ، و دادن وب کم را دارید و به راحتی مثل کلاس های حضوری می توانید گفتمان کنید و سوالات خود را بپرسید
ضمنا خارج از کلاس هم در گروهی که خواهید بود هر سوالی که داشتید اساتید پاسخگو خواهند بود .

آیا با گوشی می تونم وارد کلاس بشم ؟ با لب تاب چطور ؟ کامپیوتر یا تبلت چطور ؟

بله .
شما با هر وسیله ایی که به اینترنت وصل می شود می توانید در کلاس حضور پیدا کنید حتی تبلت و موبایل .
البته رشته هایی که برای آموزش نرم افزارها هستند به لب تاپ یا کامپیوتر نیاز خواهید داشت .

آیا در کلاس های آنلاین می شود فیلم ، فایل یا عکس ارسال کرد ؟

بله کاملا امکان پذیر است .
استاد هر فایل ،‌ عکس یا فیلمی که هنرجویان نیاز دارند را می تواند ارسال کند و بلعکس .

استاد چگونه می تواند تمرینات من را ببیند و رفع اشکال کند ؟

اگر کلاس های آموزشی شما بصورت نرم افزاری باشد :
استاد به راحتی درخواست اشتراک دسکتاپ را به هنرجو می دهد و در صورت تایید هنرجو این ارتباط برقرار می گردد و می تواند تک تک تمرین های اجرا شده در داخل کامپیوترهای شما را ببیند و اشکالات شما را رفع کند .

اگر کلاس های آموزشی شما بصورت عملی است :

استاد درخواست وب کم یا دوربین را به هنرجو می دهد و هنرجو می تواند با گوشی همراه خود کارهای عملی خود را به استاد نشان داده و استاد رفع اشکال کند و نیز هنرجو می تواند فیلم ها و عکس های گرفته شده از تمرینات خود را به استاد ارائه دهد .

آیا کیفیت کلاس های آموزش آنلاین مانند کلاس های آموزش حضوری است ؟ آیا اساتید همان اساتید دوره های حضوری هستند ؟

بله .
در واقع همان استاد کلاس های حضوری کلاس های آنلاین را برگزار خواهد کرد .

آیا برای دوره های آموزش آنلاین مثل دوره های حضوری مدارک معتبر صادر می شود ؟

بله ، بعد از گذراندن امتحانات مربوطه و ارائه نمونه کارهای خود ، مدارک صادر خواهد شد .
یعنی نمونه کارهای ارسالی شما ، تک به تک جزو کارهای عملی طی دوره محسوب می گردد و در نمره پایان دوره شما موثر است .
مدارک معتبر و قابل ترجمه قوه قضاییه بوده ، مهرهای دادگستری و امور خارجه جمهوری اسلامی روی آن می خورد .
که جهت کار در ایران و ارائه به سفارتخانه جهت مهاجرت کاربرد خواهد داشت .

چگونه وارد کلاس آنلاین می شویم ؟ از چه طریقی ؟

بعد از ثبت نام شما به شما لینک و پسوردی داده می شود که در زمان تعیین شده کلاس ها می توانید داخل کلاس شوید و دوره های خود را به همراه استاد و سایر هنرجویان طی کنید .

من خارج از ایران هستم می توانم در کلاس های آنلاین شرکت کنم ؟

بله . به راحتی !
شما هر جای دنیا باشید با همان کیفیت می توانید کلاس های آنلاین را شرکت کنید .

برای ثبت نام باید بصورت حضوری مراجعه کنم ؟ آیا می توان از طریق سایت ثبت نام کرد ؟

بله می توانید از طریق سایت ثبت نام کنید . 

برای ثبت نام نیازی به مراجعه به مرکز آموزش های تصویرگران پویا اندیش را ندارید و به راحتی از طریق سایت می توانید ثبت نام کنید .

ابتدا رشته مورد نظر خود را انتخاب کنید .
سپس شرایط آن را با دقت بخوانید .
انتهای توضیحات گزینه ثبت نام وجود دارد .

شما بعد از کلیک روی گزینه ثبت نام ، شرایط ثبت نام را با دقت می خوانید .
سپس با قبول آن به درگاه بانکی هدایت می شوید .
شهریه کلاس را پرداخت می کنید .
رسید شهریه به ایمیل شما ایمیل خواهد شد .
از روی رسید خود می توانید عکس بگیرید و نگه دارید .
یا رسید را بصورت پی دی اف در کامپیوتر خود ذخیره کنید .
این رسید یک نسخه برای شما ارسال می شود و یک نسخه برای دفتر آموزشی تصویرگران پویا اندیش .

آیا بعد از پایان جلسات فیلم ضبط شده جلساتم را می توانم دریافت کنم ؟

این کاملا شدنی است و با استاد مربوطه هماهنگ شوید  .

توضیحات دوره :  روی تصویر روبرو   —>نحوه برگزاری دوره: بصورت آنلاین و نیمه خصوصی و امکان پرسیدن و رفع اشکال برای هنرجویان کاملا محیا استتلفن: ۲۲۵۸۰۵۰۵ – ۰۲۱۲۲۵۸۷۵۸

2,880,000 تومان

110 111 28 ( خط ویژه ) –  05 05 58 22  –   587 587 22 – ( 021 )

تهران – پاسداران – بالاتر از برج سفید – ابتدای گلستان سوم  – ساختمان 120 – طبقه دوم . 

pouyaandish@

pouyaandish@

خوشحال می شویم پاسخگوی سئوالات شما باشیم  :

سلام
شرایط کلاس های طراحی کاراکتر به چه صورت هست ؟

سلام دوست عزیز
لطفا با آموزشگاه تماس بگیرید همکاران بنا بر روز و ساعت مناسب شما کامل راهنماییتون کنن.
02122580505-02128111110
موفق و پیروز باشید.

هزینه کلاسا چقدره

دوست عزیز سلام.
امیدواریم شاد و تندرست باشید.
برای اطلاع از قیمت کلاس های آنلاین طراحی کارکتر به سایت مراجعه نمایید.
هر جا سوالی داشتید خوشحال می شویم با ما تماس بگیرید تا راهنمایی کنیم .02122580505- 02128111110
برای شما آرزوی موفقیت را داریم .

سلام طراحی کارکتر با کاریکاتور فرق داره؟

سلام و درود
بله طراحی کاراکتر یکی از زیرشاخه های دوره های تصویرسازی است و کاریکاتور حرفه ای کاملا مستقل است و هنری کامل و با شناختی کامل از طراحی انجام میشود.
موید و پیروز باشید.

سلام
من با گیم را خیلی دوست دارم.
نویسنده خوبیم
می خواهم بتونم کرکتر مورد نظرم رو بسازم

ولی اکثر طراح بازی ها کرکتر هاشون رو توی تبلت یا پی سی میسازن و اونو میدن به شرکت اما تو این کلاس ها فکر کنم اصول رو رو کاغذ یاد بدن
سوال من اینه من میتونم مثل طراح های کرکتر کار کنم یا نه؟؟؟

سلام دوست عزیز.
امیدوارم شاد و سلامت باشید.
بله در کلاس های طراحی کاراکتر و تصویرسازی اساتید مربوطه تمامی تکنیک های خلق کاراکتر را به هنرجویان محترمبر روی کاغذ آموزش خواهند داد.
ما در کنار شما هستیم.
موفقیت شما هدف ماست.
پیروز باشید.

آیا می توان به صورت مجازی آموزش دید چون من در قم زندگی می کنم متاسفانه

سلام دوست عزیز
امیدوارم شاد و سلامت باشید
بله کلاس های طراحی کاراکتر به شکل غیرحضوری و آنلاین هم تشکیل خواهد شد.
لطفا جهت دریافت اطلاعات بیشتر با آموزشگاه تماس بگیرید.
موفق و موید باشید.

سلام و روز بخیر
کلاسها چه روزهایی تشکیل میشن و محل برگزاریشون کجاست؟ و اینکه یک دوره چقدر طول میکشه؟

سلام دوست عزیز.
امیدوارم شاد و سلامت باشید.
آموزشگاه به علت شرایط کنونی جامعه کلاس های طراحی کاراکتر را به شکل غیر حضوری و آنلاین برگزار خواهد کرد.
دوست گرامی
شما از طریق سایت می توانید ثبت نام کنید .
ساعت و روز کلاس تصویر سازی را انتخاب کنید .
به شما یوزر نیم و پسورد داده خواهد شد .
فیلم نحوه آموزش دیدنتان برای شما ارسال خواهد شد .
مثل کلاس های واقعی در زمان خود در اتاق آنلاین حضور پیدا می کنید .
هر جا سوالی داشتید خوشحال می شویم با ما تماس بگیرید تا راهنمایی کنیم .
02122580505- 02128111110
برای شما آرزوی موفقیت را داریم .

سلام، کلاس های شما محدودیت سنی نداره؟ مثلا پسر من که ۹ سالشه میتونه شرکت کنه؟

دوست عزیز سلام
امیدواریم شاد و تندرست باشید.در کلاس های طراحی کارکتر هیچگونه محدودیت سنی وجود ندارد .
هر جا سوالی داشتید خوشحال می شویم با ما تماس بگیرید تا راهنمایی کنیم .02122580505- 02128111110
برای شما آرزوی موفقیت را داریم .

درود برشما من هم میخواهم از افغانستان ثبت نام کنم
اگر لطف کنید یه شماره واتس اپ به ایمل من بفرستید ممنون میشم.

سپاس

دوست عزیز سلام .
امیدوارم خوب باشید .
09129737360
برای شما آرزوی بهترین ها را داریم .

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

دیدگاه

مرا با ایمیل از دیدگاه های آتی این نوشته مطلع کن. همچنین می توانید بدون ارسال دیدگاه مشترک شوید.

پیش از انتخاب رشته مورد نظر خود، از همکاران این مجموعه که پاسخگوی سوالات شما هستند، مشاوره لازم را دریافت کنید .

با ۲۹ سال قدمت آموزشی ،افتخار این را داریم که آموزش های تخصصی هنرهای تجسمی، هنرهای دیجیتال، طراحی لباس، جواهرسازی و …
ویژه بازار کار را بنا نهادیم .موفقیت هزاران هنرجوی متخصص تربیت شده توسط ما خود گواه و گویای این واقعیت است .

تهران – پاسداران – ابتدای گلستان سوم – ساختمان 120  مرکز تخصصی آموزش های هنر – تصویرگران پویا اندیش

05 05 58 22 – 587 587 22 – ( 021 )      پیام برای واتساپ : 60 73 973 0912ساعت کاری آموزشگاه : از شنبه تا پنجشنبه _ ساعت 9 الی 19

با ما در ارتباط باشید :

   

امتیاز کاربران

طراحی کاراکتر نیازمند مهارت هایی خاص می باشد و جزو آن دسته از وظایف محسوب می شود که گرچه از دور ساده به نظر می رسد اما زمانی که برای نخستین بار شروع به طراحی آن کنید متوجه خواهید شد که کار بسیار سخت و پیچیده ای به حساب می آید. برای بسیاری از کاراکتر هایی که شما در کارتون ها، بازی های کامپیوتری و دیگر آثار گرافیکی مشاهده می کنید و به نظرتان ساده می آیند فکر و زمان بسیاری صرف می شود. اگر برای نخستین بار قصد دارید تا کاراکتر خاصی را طراحی کنید به شما پیشنهاد می کنم تا این مقاله را به دقت بخوانید تا با شیوه ی کار کردن اصولی جهت طراحی کاراکتر آشنا شوید.

از شخصیت هایی همانند میکی  موس، باگز بانی و بتی بوپ گرفته تا کاراکتر هایی همچون هومر سیمپسون، پیتر گریفین و فین و جیک همگی در یک نکته ی کلیدی با یکدیگر شباهت دارند و آن به همراه داشتن عنصر سادگی است. همواره باید دقت داشته باشید که شما برای طراحی کاراکتر خود به خطوط تمیز و ویژگی های قابل فهم نیاز خواهید داشت. اما به جز این نکات، نکات بسیار دیگری نیز وجود دارد که شما مستلزم این می باشید که آن ها را یاد گرفته و در آثار خود به کار بگیرید. به عنوان مثال شما باید بدانید که کدام قسمت آناتومی شخصیت شما نیاز دارد تا به طور اغراق آمیزی به آن پرداخته شود، چه ویژگی خاصی در کاراکتر شما باید عمق بیشتری داشته باشد و یا اینکه چگونه طرح کاراکتر شما بدون نیاز به توضیح کلامی ویژگی های شخصیت کاراکتر مورد نظر را در خود به خوبی نشان دهد. 

یک مثال واضح تر، آیا می دانستید که طرح باگز بانی برگرفته از طرح کهن الگو (آرکیتایپ) انسان ابله می باشد؟! ویژگی های این طرح اصلی و اولیه شامل سر دراز، اما نه خیلی بزرگ، گردن لاغر می باشد و می توان گفت که ویژگی های اغراق شده این طرح شامل  گوش ها که نسبت به موقعیت های مختلف واکنش نشان می دهد، پیشانی کوتاه، بدن گلابی شکل و  پاهای بسیار لاغر می شود.

این کهن الگو تنهای یکی از بسیاری نمونه دیگر است که توسط پرستون بلر که نویسنده کتاب مربوط به طراحی کاراکتر های کارتون ها و انیمیشن ها می باشد توسعه یافته است. او نخستین بار در سال ۱۹۴۷ کتاب را نوشته و از کاراکتر هایی که برای کمپانی های دیزنی و ام جی ام طراحی کرده بود به عنوان مرجع استفاده کرد. در این مقاله برخی از تصاویر مربوط به استفاده از کهن الگو در کاراکتر های موجود در این کتاب آورده شده است. 

چگونه شخصیت کارتونی طراحی کنیم

 

 

 

خب در ادامه مقاله بهتر است بپردازیم به پنج توصیه موثر در طراحی کاراکتر

رنگ عنصر مهم و کلیدی در طراحی کاراکتر به شمار می آید. یک کاراکتر خوب باید از رنگ های مناسبی بهره جسته باشد. اما با نگاهی به کاراکتر های موفق به این نکته پی خواهید برد که تمامی آنها از تعداد رنگ های محدودی برخوردار هستند. دلیل این امر این است که تعداد رنگ های زیاد مخاطب را گیج می کند چرا که رنگ ها نشان دهنده ی شخصیت پردازی کاراکتر می باشند بنابراین بهترین راه این است که از تعداد رنگ های کم ( به طور پیشنهادی سه رنگ ) و مربوط به شخصیت آن کاراکتر در طرح خود به کار ببرید.

 

همه ی کاراکتر های قدرتمند و موثر از یک ایده الهام گرفته اند. تمامی چیز هایی که مربوط به طراحی آنها است در خدمت پیش بردن آن ایده خاص می باشند. چیزی که شما نیاز دارید این است که صفت اصلی شخصیت خود را تعیین کرده و مطابق با آن خلاقیت خود را به کار گرفته تا به بهترین نحو آن را در طرح پیاده سازی کنید و همه ی ویژگی ها را از مدل مو گرفته تا ویژگی های صورت، ژست و لوازم تزئینی مرتبط با آن صفت اصلی طراحی کنید.

 

هیچ چیز کسل کننده تر از این نیست که کاراکتر طراحی شده در بدنه ای شبیه به سایر کاراکتر های دیگر طراحی شود. شما نیاز دارید تا با استفاده از اشکال متمایز و منحصر به  صفت ویژه کاراکتر خود، متمایز با سایر آثار عمل کنید تا کاراکتر شما به طور ویژه در ذهن مخاطبان ثبت شود.

 

این که چه میزان طرح کاراکتر شما دارای پیچیدگی می باشد ارزش خاصی ندارد طرح شما باید قابلیت این را داشته باشد که به راحتی تجزیه و تحلیل شود. بهترین کاراکتر ها کاراکتر های ساده اما جذاب و منحصر به فرد می باشد.

 

شما به شدت نیازمند این هستید که ویژگی های توصیفی مهم شخصیت کاراکتر خود را به طور اغراق شده نشان دهید تا اثری جذاب و قابل فهم را خلق کرده باشید. به طور مثال اگر کاراکتر شما از لحاظ فیزیکی فردی قدرتمند می باشد می باید تا به طور خنده آوری بازوهای بزرگ برای آن در طرح خود در نظر بگیرید و یا اگر شخصیت جذاب و خونسردی دارد بهتر است تا از عینک آفتابی بزرگ بر روی چهره کاراکتر خود بهره ببرید.

 

موارد بالا تنها بخش کوچکی از مواردی است که در طراحی یک کاراکتر باید در نظر گرفت. طراحی کاراکتر که در ابتدا ممکن بود ساده به نظر برسد، در عمل تبدیل به یکی از پیچیده ترین و سخت ترین کارهای مربوط به طراحی و تبلیغات می شود. در صورتی که شما هم نیاز به طراحی کاراکتر برای برند خودتان دارید و در عمل، متوجه سختی و حرفه ای بودن طراحی کاراکتر شده اید، می توانید با مراجعه به بخش طراحی کاراکتر سایت لولسا مراجعه کنید و کاراکتری داشته باشید که توسط تیمی حرفه ای طراحی شده باشد.

نویسنده و مترجم: پگاه تایکندی

نام (اجباری)

تصویر امنیتی جدید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

خانه انیمیشن ، خانه ایست برای تمام خانواده ی بزرگ انیمیشن ایران.

اگر شما به فکر انیمیشن سازی یا کشیدن نقاشی های انیمه ی خود هستید و یا حتی فقط میخواهید داستان هایی در مورد کاراکتر های انیمیشن های مورد علاقه ی خود بنویسید، قطعا میخواهید کاراکتری خلق کنید که جذاب باشد و مردم را وادار به تماشای  انیمیشن شما بکند

 با ما در ادامه ی مطلب همراه باشید تا ما به شما نشان دهیم که چگونه این کاراکتر ها را بنویسید

 

یافتن شخصیت آن ها

چگونه شخصیت کارتونی طراحی کنیم

 

۱-گروه خونی آنها را تعیین کنید

گروه خونی به عنوان یک شاخص معمول از شخصیت در ژاپن شناخته شده. شما میتوانید از این به عنوان راهی برای اینکه میخواهید شخصیت شما چگونه باشد استفاده کنید.گروه های خونی و شخصیت های همراه آنها اینجا هستند

O -مطمئن، خوش بین و با اراده اما همچنین خود محور و غیر قابل پیشبینی

A -خلاق، آماده و مسئولیت پذیر ولی همچنین خیره سر(حرف گوش نکن) و وابسته به زمان(در زمان های مختلف تصمیمات مختلف میگیرد)

B -فعال و پر شور اما همچنین خودخواه و مسئولیت نا پذیر

AB -سازگار و منطقی اما همچنین فراموشکار و انتقاد کننده

 

۲- روز تولدشان را تعیین کنید

زودیاک(تقویم خورشیدی، صفحه ای که به کمک آن ماه های سال را تعیین میکردند)شرقی باشد یا غربی ؟

میتوانید یکی را برای تعیین شخصیت کاراکتر انتخاب کنید. شما میتوانید از این برای انتخاب سن یا تاریخ تولد کاراکتر استفاده کنید

 

۳-از آزمون شخصیتی مایر بریگز استفاده کنید

اگر میخواهید یک ایده برای شخصیتی که به طور کامل شکل گرفته به دست بیاورید میتوانید تست mayers-briggs را امتحان کنید.این نوع شخصیت ها که بر اساس مطالعات روانشناسی بدست آمده میتواند در شکل گیری شخصیت کاراکتر شما کمک کند.

 

۴-از یک متعادل کننده ی شخصیت استفاده کنید

شما حتما میخواهید مطمئن باشید که شخصیت شما آدم متعادلی باشد(!). تعادل بین صفات مثبت و منفی برای خلق یک شخصیت جذاب و قابل باور لازم است. صفات مثبت و منفی کاراکتر خود را بشمارید و سعی کنید صفات منفی آن کمی بیشتر باشد. در انتهای داستان، کاراکتر شما آنقدر پیشرفت کرده که بر بعضی از صفات بدش غلبه کند. مثال هایی شامل صفات بد:

ور رفتن با هرچیزی(دستکاری کردن)

گاهی اوقات دروغ گفتن

توهین به دیگران

اهمیت ندادن به ناراحت کردن دیگران

متمرکز تنها بر اهداف خود

نداشتن کنترل بر ناراحت کردن دیگران

 غالبا رنجیده شدن، حتی بر اثر اتفاقات کوچک و تصادفی 

معمولا بی پروا و بی فکر

 

۵-برایشان اسمی عالی انتخاب کنید

بسیاری از مردم اعتقاد دارند اسامی افراد میتواند بر شخصیت آنها تاثیر بگذارد. مطالعات نشان داده داشتن اسامی غیرمعمول میتواند به قلدری و یا مشکلات شخصیتی به دلیل مورد آزار و اذیت قرار گرفتن منجر شود. همچنین افرادی(کابالاریان ها) وجود دارند با این باور که نام میتواند کل شخصیت شما را مشخص کند. این، چه درست یا غلط میتواند به شما برای انتخاب نام کمک کند

سعی کنید از انتخاب اسامی خیلی غیر معمول برای شرایط (محیط یا شخصیت) معمولی خودداری کنید. این باعث غیر واقعی جلوه دادن کاراکتر شما میشود.

 

 

خلق داستان های دلربا

 

۱- پایان کار کاراکتر خود را مشخص کنید(در آخر داستان چگونه است؟)

میخواهید هدف نهایی کاراکتر شما کجا باشد؟

چگونه شخصیت کارتونی طراحی کنیم

میخواهید چه تاثیری در داستان شما بگذارد؟

میخواهید در آخر داستان چه چیز هایی یاد گرفته باشد و چه تغییر هایی کرده باشد؟

شما میتوانید از موقعیت(شخصیت و رفتار) کاراکتر خود در آخر داستان استفاده کنید تا بفهمید آنها را چگونه در ابتدا به تصویر بکشید.

 

۲- آغاز به کار کاراکتر خود را تعیین کنید

حالا که میدانید کجا پایان کار اوست تصمیم بگیرید چگونه و کجا وارد داستان شود(با چه اخلاقیاتی و رفتاری؟) که این باید از نظر منطقی با نحوه و جایی که شخصیت تان به پایان کارش میرسد در تناسب باشد. برای مثال اگر شما کاراکتری میخواهید که در طول داستان یاد گرفته قدر دان دیگران باشد باید در ابتدا شخصیتی را به نمایش بگذارید که از دیگران قدر دانی نمیکند(مثال های عینی بسیاری در انیمیشن های بروز سینما وجود دارد به طور مثال مک کوئین در انیمیشن ماشین ها که در اول داستان تنها به فکر شهرت و محبوبیت خود است اما در ادامه از غرور او کاسته میشود و چیزی مهمتر که همان دوستان خوبش هست رو بدست میاورد). همچنین شما احتمالا میخواهید نشان دهید که چرا او فکر میکند که به مردم دیگر نیاز ندارند.

۳-تصمیم بگیرید چگونه آنها به آنجا میرسند(تغییر صفات بدشان به خوب در انتهای داستان)

به این فکر کردید که میخواهید او کجا شروع کند و به پایان کار خود برسد. حالا، چه چیزی باعث میشود که کسی اینگونه تغییر کند؟ اینجا زمانیست که میتوانید ایده های عالی خود را برای خلق داستان خود بیاورید.

چون چیز هایی که برای کاراکتر شما اتفاق میافتد تا باعث تغییر او شود باعث طرح و داستانی عالی میگردد.

 

۴-از کلیشه ها دوری کنید

نامزدش کشته میشود. در سنین جوانی یتیم میشود. با یک بچه ی جدید رشد میکنند(بچه ی کوچک تر باعث کم توجهی به او میشود)

اینها کلیشه هایی هستند که باعث شروع توسعه ی کاراکتر شما میشوند و چون کلیشه هستند کسالت آور میباشند. سعی کنید از آنها دوری کنید. تلاش کنید توسعه ی شخصیت کاراکتر خود را به طور واقعی نمایش دهید. این باعث میشود مردم به داستان شما علاقه مند تر شده و تمایل بیشتری برای دنبال کردن داستان شما داشته باشند.

 

 

کشیدن کاراکتر خود

  

۱- یک استایل و سبک طراحی انتخاب کنید

کاراکتر های مختلف انیمه های مختلف اغلب در سبک های مختلفی کشیده میشوند. شما میتوانید از سبک طبیعی و استعداد ذاتی خود استفاده کنید یا میتوانید از سبک های هنرمندان کلاسیک و مطرح در هر جانر تقلید کنید.

Shojo و shonen از سبک های مطرح و رایج در انیمه و مانگا هستند.

 

 

۲- کشیدن کاراکتر

به خاطر داشته باشید که شخصیت های بامزه چشم های عریضی دارند و شخصیت های باحال چشمان کوچک و کج

(مبحث طراحی اجزای صورت و بدن بسیار گسترده است و در قالب یک مقاله نمیگنجد اما همین نکات ریز به علاوه ی مقالات کاملی که بعدا خواهیم گفت در شکل گیری شخصیت ها در داخل ذهن کمک خواهد کرد)

۳-  طراحی خود را بر اساس شخصیت کاراکتری که ساخته اید انجام دهید

لباس و لوازم(مانند شمشیر، گردنبند) متناسب با شخصیت انتخاب کنید. اجازه بدهید انتخاب های شما به بازتاب دادن شخصیت کاراکتر شما کمک بکند.

برای مثال اگر شما میخواهید کاراکتر زنی داشته باشید که گرایش بالایی به عملگرا بودن دارد(مانند مریدا در انیمیشن brave– همان دختر مو نارنجی فرفری) کفش های بدون پاشنه را به جای پاشنه بلند به او بپوشانید. اگر میخواهید به گذشته ی یک کاراکتر اشاره کنید، میتوانید به چیزهایی فکر کنید که او میپوشد یا نگه میدارد که برایش مهم است(اهمیت معنوی دارد) برای مثال نام woody در داستان اسباب بازی ها که در پشت کفش او حک شده بود نشانه ای از گذشته بود. خلاق باشید!

 

 

توسعه دادن مهارت هایتان

 

۱-  آناتومی بدن انسان را مطالعه کنید

ساخت کاراکتر هایی که خوب به نظر میرسند با داشتن اطلاعات پایه از آناتومی بدن انسان آغاز میشود. شما نمیخواهید که کاراکترتان عضله ای بیش از حد یا برعکس بدون عضله باشد.

مفصل های بسیار یا خیلی کم. یک بدن بدون تناسب و …

یک کتاب آناتومی خوب بگیرید و در مورد اینکه استخوان ها و ماهیچه های ما کجاست، چگونه به هم متصل شده اند و در کجا تنظیم میشوند مطالعه کنید.

 

۲-  زندگی را طراحی کن

کشیدن یک شخصیت انیمیشن نیاز به دانش اولیه از بدن انسان دارد. هر چه بیشتر بتوانید بدن انسان را طراحی کنید  برایتان کشیدن کاراکتر های انیمیشن راحت تر میشود. پس برای تمرین شروع کنید به کشیدن دوستانتان و حتی خودتان در جلوی آینه.

۳- در حالات متفاوت تمرین کن، ژست ها و حالات حرکتی بدن

برای طراحی حالات حرکتی برای کاراکترتان میتوانید از خود در حالات مختلف عکس گرفته و بعد سعی کنید کاراکترتان را به کمک عکس هایی که گرفتید در حالات مختلف طراحی کنید.

همچنین میتوانید از سایت های مفیدی مثل posemaniacs.com به عنوان مرجع استفاده کنید.

سعی کنید آناتومی را هنگامی که در حال حرکت های مختلف هستید در ذهنتان داشته باشید.

۴- تمرین کنید

هر چه بیشتر تمرین کنید مطمعنا بیشتر موفق خواهید شد.

 

منبع: ۳danimators (wikihow)


به این پست امتیاز دهید!


متوسط آرا
/ ۵٫

واقعا عالی بود.

خیلییییی عالی بود واقعا دستتون درد نکنه❤❤❤

Comment

Name

Email

Website

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.


عبارت امنیتی
68 + = 77

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

انیماتور های زن هم معرفی میکنید ؟؟

پس کرج چی ؟؟؟

خیلی زیبا بود … ممنون

تمام حقوق برای خانه انیمیشن محفوظ است

طراحی شخصیت کارتونی یکی از سرگرمی‌های محبوب بسیاری از آدم‌ها با هر سن و سال است. این یک رشته‌ تحصیلی است که با نقاشی‌های مداد رنگی انسان‌ها که معمولا در خیابان می‌بینید، کاملا متفاوت است. شاید ترسیم یک شخصیت بامزه برای شما کمی طول بکشد، چون باید مفهوم طراحی کارتونی را یاد بگیرید و بفهمید. در این مقاله قدم به قدم یاد می‌گیرید چگونه شخصیت های کارتونی را طراحی کنید.

در این خودآموز طراحی شخصیت کارتونی با ۴ استراتژی آشنا می‌شوید که فرایند طراحی را برای شما ساده‌تر می‌کند.

اگر درباره‌ی کشیدن کاریکاتور چیزی شنیده باشید مطمئنا با این پیشنهاد موافق هستید. شاید متوجه شوید شخصیت کارتونی که می‌خواهید نقاشی کنید جزئیات زیادی دارد و گاهی کپی کردن همه‌چیز غیرممکن است. خبر خوب این است که برای کشیدن یک شخصیت کارتونی زیبا و فوق‌العاده مجبور نیستید این کار را بکنید، بلکه باید روی شکل‌ها، خطوط، جزئیات و سایه‌های ساده‌تر تمرکز کنید. علت‌اش این است که کشیدن شخصیت‌های کارتونی با ترسیم خطوط ساده بهتر جواب می‌دهد.

بسیاری از آدم‌ها با افزودن هرچه بیش‌تر جزئیات به نقاشی‌شان وقت زیادی را تلف می‌کنند اما در نهایت تصویری شلوغ و آشفته به دست می‌آورند. چیزهایی مانند چین و چروک‌های کوچک، یا هر تار مو نقاشی شما را بهتر نمی‌کند. برای همین لطفا تمام تلاش خود را بکنید تا خطوط و اشکال را ساده نگه دارید. در نهایت کمی سایه بزنید تا نقاشی‌تان تمیزتر شود.

چگونه شخصیت کارتونی طراحی کنیم

مطلب مرتبط: ۸ اتفاق غیرمنتظره که پس از شروع به نقاشی و رنگ آمیزی در شما رخ می‌دهد

ممکن است وقتی برای اولین به این عنوان نگاه می‌کنید فکر کنید منظور ما نیرویی ماورایی است که شما را قادر می‌سازد به‌طور فیزیکی داخل اشیا بروید، درست است؟ خوب، از آن‌جا که درباره‌ی نقاشی صحبت می‌کنیم، منظور من این است که قبل از شروع نقاشی باید حداقل تصویری واضح از پیکره (فیگور) کارتون داشته‌باشیم تا بتوانیم تناسب اجزای مختلف را حفظ کنیم. مثل این‌که ما استخوان‌ها و عضلات هر فرد را نمی‌بینیم اما وجود  دارند. مهم است بتوانید هر بخش از پیکره‌ی کارتون را تخمین بزنید.

برای روشن‌تر شده مفهوم می‌توانم یک مثال ساده بزنم. ترسیم یک شخصیت کارتونی را مانند ساختن یک خانه تصور کنید. همه‌چیز باید به ترتیب انجام شود. شما نمی‌توانید قبل از ساختن دیوارها یا کف، سقف را بسازید. بلکه دیوار را می‌سازید و بعد از آن طراحی داخلی را اجرا می‌کنید. برای این‌که همه‌چیز را تحت کنترل داشته‌باشید باید اول یک طرح خام از شخصیت کارتونی داشته‌باشید. این مانند یک برنامه برای طرح نهایی است. اگر واقعا نمی‌توانید نسبت اجزای پیکره‌ی کارتون را به خوبی تخمین بزنید، دوره‌ی طراحی آناتومی را بگذرانید تا قبل از شروع کشیدن کارتون پیش‌زمینه داشته‌باشید.

من مطمئنم مادرتان هیچ وقت چیزی درباره‌ی دروغ گفتن به شما یاد نمی‌دهد، اما اغراق در طراحی یعنی شما مجبور نیستید شخصیت کارتونی را مانند یک فردی عادی ترسیم کنید. به قول پیکاسو “هنر دروغی است که حقیقت را می‌گوید”،‌که البته معنی‌اش این است تصویر بازنمایی از واقعیت است. این دقیقا زمانی اثبات می‌شود که پرتره‌ی افراد را ترسیم می‌کنید. برخی آدم‌ها تصویری را می‌خواهند که یک هنرمند مشهور نقاشی کرده‌باشد، تصویری که هنرمند در آن برخی از ویژگی‌های زشت چهره‌شان را حذف می‌کند تا زیبا به نظر برسند. بر همین اساس شخصیت کارتونی هم باید یک واقعیت اغراق‌شده باشد. از این رو خلاقیت این‌جا بسیار مهم است.

مثلا گاهی یک شخصیت با ۳ انگشت برای کودکان ستودنی‌تر و دوست‌داشتنی‌تر به نظر می‌رسد. مطمئنا این سوال به ذهن مخاطب می‌رسد که چرا برای چنین شخصیتی ۳ انگشت طراحی می‌کنید؟ جواب آن بسیار ساده است: “چون خیلی بهتر به نظر می‌رسد”.

مطلب مرتبط: ۱۰ نقاشی خیابانی که رهگذران را شگفت‌زده می‌کنند

این آخرین مرحله است که باید تغییرات جزیی بسیاری را اعمال کنید تا نقاشی‌تان تمیزتر به نظر برسد. حتی می‌توانید اشیا را بچرخانید تا ترکیب بهتری به دست بیاورید یا طرح کلی و جزییات دیگر را دوباره ترسیم کنید. هم‌چنین می‌توانید قبل از شروع طرح اولیه ترکیب جزئیات را آماده کنید تا برای نقاشی‌تان پیش‌زمینه‌ای فوق‌العاده داشته‌باشید.

وقتی درباره‌ی طراحی شخصیت کارتونی صحبت می‌کنیم، معمولا مخاطبانی را هدف قرار می‌دهیم که عموما کودک هستند. یک کارتونیست خوب می‌تواند از شر جزئیات غیرضروری اشیا و انسان‌ها خلاص شود، اما هم‌چنان کودکان را قادر می‌سازد این جزئیات را تشخیص دهند. در این راهنمای قدم به قدم طراحی شخصیت‌های کارتونی، کمی درباره‌ی مفهوم انسان صحبت می‌کنیم تا بهتر درک کنیم که چرا باید برای طراحی کارتون همه‌چیز را ساده کنیم.

یک هنرمند می‌تواند صحنه‌ای بسیار پیچیده را به ذهن بسپارد و آن را در نقاشی‌اش پیاده‌سازی کند، در حالی که اکثر آدم‌ها واقعا نمی‌توانند در نگاه اول همه‌چیز را به یاد بسپارند. بنابراین کلید موفقیت این است که نقاشی را ساده و خوب نگه داریم. والت دیزنی یا هانا- باربارا کمپانی‌های فیلم‌های کارتونی هستند که توانسته‌اند با شخصیت‌های ساده، جادویی و ماندگار خود تاثیر زیادی بر این صنعت بگذارند.

مطلب مرتبط: ۵ حقیقت درباره نقاشی های زیر لاکی ایران

بیاید قدم به قدم این راهنمای طراحی شخصیت کارتونی را اجرا کنیم:

وقتی شخصیتی به ذهن‌تان می‌رسد، برای ترسیم طرح کلی باید از سر شروع کنید. تمام چیزی که نیاز دارید یک دایره است. دایره به شما کمک می‌کند نسبت سر به دیگر اعضای بدن را تعیین کنید.

وقتی دایره تمام شد، با ۲ خط عمودی و افقی که مانند تصویر زیر یک‌دیگر را قطع می‌کنند، محورهای صورت را ترسیم کنید. این خیلی مهم است چون به شما کمک می‌کند از عدم تقارن چشم‌ها، بینی و لب اجتناب کنید.

برای شروع چشم‌ها، ۲ بیضی ترسیم کنید که به سمت پایین محور عمودی متمایل است. فراموش نکنید بین چشم‌ها فاصله بگذارید تا بعدا برای کشیدن بینی فضا داشته‌باشید. این فاصله باید به اندازه‌ی یک بیضی چشم باشد. در این مرحله شما یک چشم دیگر در وسط ترسیم می‌کنید تا برآورد بهتری داشته‌باشید.

مطلب مرتبط: ۵ چیز که نابودکننده خلاقیت شما است و باید از آن دوری کنید

می‌توانید بالای چشم را کمی کلفت‌تر کنید تا مژه‌های شخصیت را بسازید. پس از آن، می‌توانید سراغ ترسیم ابروها بروید. نقش ابرو بسیار مهم است چون حالت روحی شخصیت را بیان می‌کند. در این تصویر می‌خواهیم تعجب را بیان کنیم، پس ابتدای ابروها را به سمت بالا ترسیم می‌کنیم که به محور عمودی نزدیک‌تر است. در آخر، وقتی مردمک چشم‌ها را ترسیم می‌کنید، یک فوت کوزه‌گری که همه‌ی کارتونیست‌ها از آن استفاده می‌کنند این است که مردمک‌ها را به سمت محور عمودی متمایل کنید تا شخصیت بامزه به نظر برسد.

یک فوت کوزه‌گری دیگر: شما می‌توانید با اضافه کردن یک خط کوچک زیر مردمک، حالت چهره‌ی شخصیت را نمایان‌تر کنید. این نوعی چین و چروک است.

این مرحله‌ای مهم است که شما آزاد هستید هر طور می‌خواهید شخصیت‌تان را طراحی کنید. چهره‌ی یک شخصیت کارتونی در اصل از ۲ مولفه تشکیل شده که لب و چشم‌های شخصیت است. اما بخشی که سن شخصیت را تعیین می‌کند فک است. فک تعیین می‌کند شخصیت پیر است یا جوان. در مثال پایین قرار است شخصیت جوان باشد.

مطلب مرتبط: نقاشی کشیدن حافظه تان را تقویت می‌کند

به نظر می‌رسد ترسیم بینی کمی مهارت لازم داشته‌باشد. من توصیه می‌کنم جزئیات را ترسیم نکنید. کمی تغییر در نوک بینی تاثیری شگفت‌انگیز خواهدداشت. هم‌چنین می‌توانید فقط یک طرف بینی را ترسیم کنید. علت‌اش سایه‌ای است که در سمت مخالف نور ایجاد می‌شود.

مطلب مرتبط: روانشناسی رنگ ها :شخصیت شناسی و معنی ۷ رنگ را بدانید

حالا سراغ ترسیم دهان می‌رویم. در طراحی کارتون، دهان کاملا با دهان انسان متفاوت است. به جای ترسیم لب بالا و پایین می‌توانید به سادگی یک منحنی ترسیم کنید که حالت شخصیت را در حد کفایت نشان می‌دهد. من در این مثال می‌خواهم یک کودک معصوم داشته‌باشم، پس یک خط منحنی رو به پایین یک این کار را به خوبی انجام می‌دهد.

گوش‌ها از رو به رو دیده می‌شوند، پس شما حفره‌های داخل گوش را نمی‌بینید. شاید برای ترسیم گوش به کمی تمرین نیاز داشته‌باشید، چون ظاهرا گوش در مقایسه با دیگر اجزای صورت جزئیات بیش‌تری دارد و مهارت بیش‌تری را از سوی کارتونیست می‌طلبد. اما به هر حال باز هم با خطوط ساده ترسیم می‌شود.

اکنون شما همه‌چیز را، به جز مو، ترسیم کرده‌اید. این آخرین قدم برای ترسیم چهره است. نترسید، چون موی شخصیت کارتونی به سختی موی انسان واقعی نیست. من در این مثال موی بچگانه‌ی یک پسربچه را می‌خواهم، پس با دقت انحناها را در اطراف سر طراحی می‌کنم تا بخش مو با بقیه‌ی چهره متناسب بماند.

برای هر شخصیت کارتونی که چهره‌اش از رو به رو دیده می‌شود، می‌توانید این مراحل را طی کنید. شما می‌توانید از این راهنما برای ترسیم شخصیت‌های مانگایی که دوست دارید، استفاده کنید. این‌جا خلاقیت شما بسیار مهم است چون برای خلق شخصیت‌های دیگر شاید لازم باشد، بیرون از چارچوب همیشگی فکر کنید.

چگونه شخصیت کارتونی طراحی کنیم

پس از خواندن این راهنمای قدم به قدم طراحی شخصیت کارتونی برای مبتدی‌ها، لطفا کمی تمرین کنید تا فرایند طراحی را به خوبی درک کنید. پس از آن خودتان می‌توانید شخصیت‌های دیگری را، مانند جادوگر، یک دختربچه یا یک پیرزن خلق کنید.

منبع: vkool

 

برچسب ها vkoolطراحی شخصیت کارتونی

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و…کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.


pdf آموزش انیمیشن سازیDownloads-icon


انیمیشن سازی pdfDownloads-icon

فصل 6 دوره جامع طراحی کاراکتر منتشر شد

آرت تول – آموزش مجازی طراحی و نقاشی دیجیتال

شما چگونه آموزش طراحی کاراکتر مورد علاقه خود را می‌یابید؟ این روزها مهم‌ترین منبع آموزشی ما گوگل است. با یک سرچ ساده می‌توانید به حجم عظیمی از اطلاعات دست پیدا کنید، برای پیدا کردن آموزش نقاشی کاراکتر ، کلید واژه‌های متعددی وجود دارد همانند: آموزش طراحی شخصیت ، آموزش کاراکتر سازی ، آموزش کاراکتر ، آموزش کشیدن کاراکتر و…. هر کدام از این کلیدها شما را به منبعی متصل می‌کند.

نکته: نیازی نیست حتماً صدها منبع را جستجو کنید کافیست بجای دیدن هزار آموزش، چند آموزش کاراکتر اصولی و کاربردی را با دقت ببینید. درست دیدن مهم‌ترین عامل در یادگیری است. ما در این آموزش درست دیدن و درست تمرین کردن را به شما آموزش می‌دهیم.

برای طراح کاراکتر شدن باید زیرک و تیز بین باشید. آموزش طراحی کاراکتر یک فرایند روان شناختی است و شما به کمک ذهنتان یاد می‌گیرید، نه با دست هایتان، دست‌ها ابزاری هستند که به کمک ذهنتان کنترل می‌شوند، ما ذهن هنری شما را فعال می‌کنیم.

چگونه شخصیت کارتونی طراحی کنیم

کاراکتر یک مخلوق است، مخلوقی که توسط هنرمندی چیره دست به وجود می‌آید. این شخصیت مجموعه ایی از صفات را طبق علاقه طراح و یا سفارش مشتری که می‌تواند برای یک انیمیشن، فیلم، کتاب، کمیک، داستان، بازی و غیره باشد را داراست.

در این دنیا شما آزادید تا هر آنچه که می خواهید را زنده کنید و آن را موجودی خوب، بد، خشن، و…. نشان دهید. دسته بندی‌های مختلفی برای آموزش طراحی شخصیت وجود دارد، که بسته به سن و قشر مخاطبین، تغییرات شخصیتی و ظاهری بسیاری پیدا می‌کند، اما به‌طور کل می‌توان آموزش کاراکتر را در حوزه‌های مختلف دسته بندی کرد:

شما از همین حالا میتونید طراح کاراکتر بشید کافیست ­با ما همراه باشید…

ما اینجا هستیم تا مسیر رسیدن به هدفتان را به شما نشان می دهیم.

با دنبال کردن آموزش طراحی کاراکتر ،راه کارها ، نکات و اصول طراحی کاراکتر را فرا می گیرید و پله پله به شکوفایی استعداد خود نزدیک میشوید. پس با ما در ادامه همراه شوید.

برای مطالعه مقاله روی دکمه کلیک کنید

برای آموزش طراحی کاراکتر و یا آموزش طراحی شخصیت لازم است این موارد را بررسی کنیم.

برای مهارت یافتن در هر رشته و فنی لازم است ابتدا شما شناخت درستی از ابزار ها و کمک ابزارها (قدم سوم) داشته باشید بطور مثال اگر برای اولین بار پشت فرمان یک ماشین نشسته باشید هر چند هزاران بار ابزار و ادوات هدایت ماشین را دیده باشید با این حال نمی توانید به درستی از انها استفاده کنید. زیرا هنوز شناخت کافی از این ابزار ها ندارید و نیاز به تمرین و آشنایی بیشتر دارید، پس از آشنایی، شما میتوانید به کمک این مجموع ادوات یا ابزار ها در مسیر هدف خود حرکت کنید و به آن برسید. بنابراین آموزش طراحی کاراکتر هم نیاز به شناخت ابزار دارد.

 

 

آموزش طراحی کاراکتر

 

ساده‌ترین و در دسترس ترین ابزار طراحی، مداد و کاغذ است.

آموزش طراحی شخصیت هم می‌تواند با این ابزار ساده باشد که حتی در محروم‌ترین نقاط دنیا به وفور یافت می‌شود. مزایای این ابزار برای یک طراح کاراکتر در این است که ما را در هر مکانی می‌تواند همراهی کند. با خریداری و یا ساختن دفترچه‌های کوچک طراحی (اسکچ بوک) می‌توانید همیشه و به‌طور مستمر تمرین کنید و ایده‌هایی که در آنٍ واحد به ذهنتان خطور می‌کند را در آن ترسیم کنید.

(نگران آن نباشید که در حال حاضر طراحیتان خوب نیست. ایده‌های خوب را هرگز از دست ندهید. آنها را یادداشت و یا به‌صورت ساده هم که شده طراحی کنید تا در آینده نزدیک آن را به‌صورت حرفه ایی باز آفرینی کنید).

از مزایای دیگر مداد، راحتی و حس خوب ما به این ابزار است که از کودکی با ما بوده و اصل تمرین‌های فشرده ما می‌تواند با مداد و کاغذ باشد و سپس به مراحل بالاتر برویم، در آموزش کاراکتر سازی شما می‌توانید استفاده بهینه ایی از این ابزار داشته باشید.

از مهمترین ابزار آموزش طراحی کاراکتر در فتوشاپ به‌صورت حرفه ایی می‌توان به قلم نوری اشاره کرد.

قلم دیجیتال به ما کمک می‌کند تا طرح‌ها، ایده‌ها و تمرینات خود را مستقیم وارد کامپیوتر خود کنیم. این دستگاه از یک قلم و یک پد یا صفحه تشکیل شده که کار همان مداد و کاغذ را می‌کند با این تفاوت که نگاه شما به نوک قلم نیست بلکه به صفحه مانیتور کامپیوتر است.

شاید در ابتدا تصور کنید این کار دشواری است اما ذهن شما با چند بار طراحی و آشنایی با این وضعیت تطبیق پیدا می‌کند.

 آموزش طراحی کاراکتر ( character design tutorial ) معمولاً با قلم نوری است.ما نیز با این مدل از قلم نوری دوره جامع طراحی کاراکتر را تهیه و تولید کردیم.

قلم های نوری تنوع بسیار زیادی دارند. سایزهای مختلف با قیمت‌های مختلف اما معمولاً کارایی آن‌ها یکسان است و تفاوت آنها در ظاهر آن است. در قسمت سخت افزاری شباهت‌های بسیاری به همدیگر دارند، با این حال هرچه میزان سطح شناسایی فشار و سرعت انتقال داده‌های آن بالا باشد قلم نوری کارایی بالاتری در آموزش طراحی شخصیت یا به طور کل آموزش نقاشی دیجیتال خواهد داشت.

برای اینکه بدانید برای خرید قلم نوری مناسب نقاشی دیجیتال به چه خصوصیت و ویژگی های آن باید توجه داشته باشید و در مورد قیمت‌ها و مقایسه‌های قلم نوری اطلاعات کسب کنید مقاله زیر را مطالعه کنید.

برای مشاهده مقاله روی دکمه کلیک کنید

تبلت‌های طراحی مانیتوردار در دودسته قرار می‌گیرند:

آیپد پرو جایگزین مناسبی برای قلم و کاغذ است و از مزایای آن جلوگیری از اسراف کاغذ و قطع درختان، کمک به حفظ محیط زیست و امکانت بسیار زیادی را برای ما فراهم می‌کنند که در آموزش طراحی کاراکتر می‌تواند کمک شایانی باشد.

چگونه شخصیت کارتونی طراحی کنیم

سینتیک‌ها، همان قلم نوری هستند با یک تفاوت بسیار بزرگ، سینتیک‌ها بجای یک پد، دارای یک مانیتور هستند درست همانند یک تبلت! اما سینتیک‌ها نیاز به یک سیستم عامل دارند و باید به کامپیوتر و یا یک لپتاپ وصل شوند تا بتوانند کارایی بهتری داشته باشند. آموزش طراحی کاراکتر با این ابزار به دلیل توانایی در دسترس بودن چندین نرم افزار طراحی می‌تواند بسیار کاربردی باشد.

ایپد نرم افزارهای تخصصی کمی دارد. اما سینتیک‌ها از آنجایی که به یک کامپیوتر یا لپتاپ وصل می‌شوند شما می‌توانید از تمامی نرم افزارهای پیشرفته روز دنیا استفاده کنید.

آیپد ها کم حجم‌تر و سبک‌تر هستند و همینطور نیازی به سیتم جدا گانه ندارند، ایپد می‌تواند رفیق خوبی در سفرها و اماکن عمومی باشد، آموزش طراحی شخصیت در هر جایی با آن ممکن است.

برای آشنایی بیشتر و کسب اطلاعات در مورد قیمت‌ها و مقایسه‌های تبلت های طراحی مقاله زیر مطالعه کنید.

برای مشاهده مقاله روی دکمه کلیک کنید

نرم افزار ها به دو دسته 3 بعدی و 2 بعدی تقسیم میشوند، و اما آموزش طراحی شخصیت در هر دو نرم افزار فرقی ندارد زیرا آموزش کشیدن کاراکتر را باید بصورت پایه ای و اصولی یاد گرفت، نرم افزار فقط ابزار خلق آنچه در ذهن دارید است.

معروفترین نرم افزارهای طراحی و آموزش کاراکترسازی بصورت دو بعدی و سه بعدی فتوشاپ و زیبراش است.

برای طراحی کاراکتر در این نرم افزار ها نیاز است که از قلم نوری استفاده کنیم.

فتوشاپ، قدرتمندترین و محبوب‌ترین نرم افزار در زمینه طراحی و نقاشی دیجیتال است.

فتوشاپ طیف وسیعی از ابزار ها ، رنگ ها ، شکل ها را در اختیار ما میگذارد، در هر مرحله ایی اجازه ویرایش طراحی را به ما می دهد و جزو مناسب ترین نرم افزار های اموزش طراحی کاراکتر است.

به دلیل در دسترس بودن برای همه و امکانات بسیاری که دارد، اکثر آموزش‌های نقاشی دیجیتال به کمک این نرم افزار انجام می‌شود، رابط کاربری آسان فتوشاپ این امکان را به شما می‌دهد تا با 1 ساعت آموزش هدفمند و صحیح تمام موارد لازم این نرم افزار در نقاشی دیجیتال را یاد بگیرید، دربخش اول دوره پایه نقاشی دیجیتال شما می‌توانید به سرعت فتوشاپ را یاد بگیرید و از این نرم افزار برای اهدافتان استفاده کنید.

از مزایای نرم افزار ها میتوان به سرعت بخشیدن به کار ، صرفه جویی در هزینه ها (هزینه هایی همچون خرید رنگ ، قلم مو ، کاغذو…) ویرایش آسان ، لایه لایه بود مراحل کار ، افکت دادن ، تغییر دادن رنگ ها و بسیاری از امکانات دیگر که برای ان می توان یک کتاب نوشت!

برخی از نرم افزار های دیگر که میتوان با آنها نیز کار کرد.

ArtRage

Artweaver

Procreate

Krita

Affinity Designer

Rebelle

Sketchbook

Corel Painter

برای آشنایی با انواع نرم افزار های رایگان و غیر رایگان نقاشی دیجیتال بر روی لینک زیر کلیک کنید.

برای مشاهده مقاله روی دکمه کلیک کنید

آموزش طراحی کاراکتر در فتوشاپ یا هر نرم افزار دیگری نیاز به صبر و تمرین بسیار دارد ، عجله در این کار شما را دچار ناامیدی می کند.

عجله نکنید، شما به هدفتان خواهید رسید، ایمان داشته باشید. در آموزش طراحی کاراکتر با هر میزان استعدادی که داشته باشید شما می توانید یک طراح کارکتر حرفه ای شوید.

برای شروع آموزش طراحی کاراکتر شما باید مبانی طراحی کاراکتر را یاد بگیرد. نگران این نباشید که این اصول چی هستن و چطور یاد بگیریم در ادامه ویدیو آموزشی برای شما تهیه کردیم که این اصول کاملا توضیح دادیم. پس تا انتهای آموزش همراه ما باشید.

مبانی و سر فصل هایی که در مسیر آموزش طراحی شخصیت باید یاد بگیرید :

در کنار آموزش طراحی کاراکتر (آموزش کاراکتر سازی) و تمام ابزارها و مبانی که به شما معرفی کردیم ، روش ها و نکاتی وجود دارد که می تواند به شما در بهتر شدن و ارتقای شما کمک کند.

رفرنس به تصاویر و اطلاعاتی می گویند که به کمک آن، ما بار سنگین طراحی و یا کم و کاستی مهارت خود در طراحی را بر دوش آن می‌اندازیم.

به‌طور مثال یک طراح برای اولین بار می‌خواهد از یک گربه، کاراکتری خلق کند، به دلیل نداشتن اطلاعات کافی در مورد آناتومی گربه به سراغ عکس ها و جمع آوری اطلاعاتی از گربه می‌رود، به کمک آن ایده را تکمیل می‌کند و یا در بعضی موارد برای پیدا کردن ایده به سراغ کاراکترهای از پیش طراحی شده هنرمندان دیگر می‌رود و از این تصاویر کمک گرفته تا ضعف‌های خود را جبران کند.

لازم به ذکر است استفاده از این روش در آموزش طراحی شخصیت نشان دهنده ضعیف بودن یک هنرمند نیست. اکثر اساتید این رشته هم هنوز از رفرنس برای خلق ایده‌های خود استفاده می‌کنند. حتی لئوناردو داوینچی برای اکثر تابلوهای خود از رفرنس استفاده می‌کرد.

بنابراین یکی از موارد آموزش طراحی کاراکتر با فتوشاپ یا طراحی سنتی یافتن رفرنس‌های مناسب است. به یاد داشته باشید رفرنسها با استایل کاراکترتان هم خوانی داشته باشد.

 

آنالیز کردن یکی از روش‌های بسیار عالی در زمینه آموزش طراحی شخصیت و به‌طور کلی یاد گیریست، این روش آنچنان مبحث پر محتوایی است که نمی‌توان فقط در کلمات گنجاند. به‌طور کلی آنالیز کردن به معنی بررسی مویرگی و دریافت ریز نکته‌ها و اطلاعات مهم سوژه است.

همانطور که در دوره جامع طراحی کاراکتر بسیار دقیق این موارد بررسی و توضیح دادیم سوژه می‌تواند هر چیزی باشد و بررسی هم می‌تواند در هر حوزه و تکنیکی باشد. این روش پیشرفته به شما کمک می‌کند که بهتر محیط خود را درک کنید و سرعت دریافت اطلاعات به مغز شما بالاتر رفته و به طبع با سرعت و دقت بیشتری طراحی کنید و کاراکترهای بی‌نظیری خلق کنید. آنالیز جزو ارکان اصلی آموزش طراحی شخصیت است.

برای مطالعه تخصصی این مبحث به دوره جامع آموزش طراحی کاراکتر مراجعه کنید.

بهترین سرمایه گذاری، سرمایه گذاری بر روی خود است.

همیشه مقاله های جدید را دنبال کنید . مقاله های بروز شما را از وقایع هنر جهان همیشه آگاه نگاه میدارد و روش های جدید را به شما می آموزد و شما را آپدیت میکند. در بلاگ آرت تول بهترین مقالات منتشر میکنیم. هر شنبه به سایت آرت تول سری بزنید.

برای شخصیت‌های خود یک زندگی نامه داشته باشید. اگر شما خالق هستید پس مخلوق شما زنده است و هر موجود زنده ایی داستانی برای گفتن دارد.

این روش باعث می‌شود شما بیشتر با کارکتر خود ارتباط برقرار کنید و مخاطبان احساس خوبی به کاراکتر شما داشته باشند.

هر شخصیتی خصوصیات رفتاری بالقوه ایی دارد. قبل از شروع طراحی خود ذهنتان را جهت دهی کنید و همانطور که در دوره جامع طراحی کاراکتر آموزش دادیم لیستی از تیپ شخصیت مورد نظرتان بنویسید تا افکارتان منسجم باشد و انرژیتان هدر نرود.

اشکال مختلفی در اطراف ما وجود دارد که هرکدام، از شکل هندسی‌ای پیروی می‌کند. می‌توانید از این اشکال کمک بگیرد به‌طور مثال شما می‌خواهید یک کاراکتر چاق طراحی کنید به اطراف خود نگاه کنید کدام شی اطراف شما شکلی چاق به خود دارد (کوزه‌ها، پارچ آب، فلاسک چای، بطری‌ها و…) از شکل آن برای بیس کاراکتر خود الهام بگیرید.

بعد از یادگیری تمام مراحل آموزش طراحی کاراکتر و بعد از انتخاب طرح نهایی ، شما می توانید شروع به اضافه کردن جزئیات کنید، طرح را تکمیل  و آماده کنید تا به مرحله رنگ آمیزی برسد.

منظور از واژه رندرینگ در آموزش طراحی کاراکتر ، خروجی گرفتن از کاراکتر است ، به عبارت دیگر کار را به انتها رساندن و قابل ارائه کردن می باشد. البته هر کسی استایل شیوه خودش را دارد و رندرینگ هنرمندان با هم متفاوت است. مبحث رندرینگ نیاز به مهارت دارد. ما در دوره جامع طراحی کاراکتر دو فصل را به نحوه رندریگ و رنگ آمیزی اختصاص دادیم، روش ها و تنوع بسیاری دارد، شما بعد از مدتی تمرین در نهایت به استایل هنری خود می رسید و شیوه کار شما امضا شخصی شما خواهد بود.

در انتخاب ایده و خلق شخصیت حتما باید به سن و علاقه مخاطبین توجه کنید. هر گروه سنی رفتارها و سیلقه های خاصی دارد که فقط جذب آن می شوند شما باشناخت بیشتر مخاطب خود میتوانید هر چه بیشتر طرفدار جذب کنید.

بطور مثال کاراکتری که برای یک انیمیشن کمدی ساخته شده را نمی توان در یک انیمشن اکشن ترسناک استفاده کرد و یا کاراکترهای تبلیغاتی با کاراکتر های یک کمیک فرق دارد. پس قبل از شروع به کار این اطلاعات را در نظر بگیرید.

همه ما میکی موس را می‌شناسیم از قدیمی‌ترین کاراکترهای والت دیزنی چندین نسل هنوز هم در حال ایفای نقش است، کاراکترها می‌توانند جاودانه باشند بنابراین باید ارزش زیادی برای آنان قائل شد، از طرفی فرض کنید ممکن است کاراکتر شما روزی برای ساخت یک انیمیشن استفاده شود پس می‌توان در لیست خصوصیات کاراکتر این نکات را هم اضافه کرد و جایی هم برای تکامل و آپدیت شدن شخصیت در آینده گذاشت.

اگر شما برای شرکتی کار می‌کنید، باید انعطاف بسیاری داشته باشید نمی‌توان با غرور و یک کلام بودن برای مشتریان و مخاطبین خود کار کرد. شما برای آنها طرح می‌زنید پس لازم است تا آنجا که ممکن است از آنها اطلاعات کسب کنید و سلیقه‌هایشان را کشف نمایید. اگر بدون این اطلاعات دست بکار شوید در اکثر اوقات باید کار را از سر بگیرید!

هنرمند بازاری باید سیاست بازاری داشته باشد.

برای آنکه بتوانید در زمان و هزینه‌های خود صرفه جویی کنید گروه آموزشی آرت تول این مسیر را برای شما هموار کرده است.

در این دوره به‌طور کامل‌تر و وسیع‌تر به تمام موضوعات نقاشی دیجیتال و طراحی کاراکتر پرداخته شده است و حاوی مثال‌های متعدد بسیاری می‌باشدt در مورد مسائلی همچون متریال ها ، لباس و پارچه، بافت‌ها، ساختار بدن و دست (آناتومی) ، روش‌های افزایش خلاقیت، روش‌های سریع خلق ایده‌ها، شخصیت پردازی با رفرنس‌ها، قوانین نور، سایه، رنگ ، فیزیک و بسیاری موارد دیگر صحبت کرده ایم و از تکنیک‌های متعددی برای رندرینگ نهایی استفاده شده است. شما از سطح  پایه تا حرفه ایی طراحی کاراکتر را در این دوره فرا میگیرید. از مزایای ویژه آن این است که به طور اختصاصی با اساتید آرت تول در ارتباط هستید و تا رسیدن به هدفتان در کنارتان خواهیم ماند.

در هر صورت اگر مایل به امتحان کردن روش‌های دیگر هستید پس هرگز این فرصت طلایی را از دست ندهید. آموزش‌های زیر که به دو صورت رایگان و کم هزینه است را دانلود کنید تا آشنایی بیشتری نسبت طراحی کاراکتر بدست آورید و از روند یاد گیری مطلع شوید.

بهتر است پایه خود را قوی کنید

اگر در ابتدای کار دچار مشکل شدید ممکن است به دلیل مشکلات پایه ایی باشد، یعنی مبانی پایه نقاشی دیجیتال را هنوز نمی‌دانید نگران این مورد نباشید. دوره آموزش پایه نقاشی دیجیتال هر آنچه که یک شخص کاملاً مبتدی و صفر به آن احتیاج داشته باشد در اختیارتان قرار می‌دهد، در واقع یک استارتر است و شمارا در مسیر قرار میدهد .شما همیشه میتوانید با استاد دوره در ارتباط باشید، مباحث زیادی در این دوره توضیح دادیم که به شما برای حرفه ای شدن کمک میکنه.

تمریناتتون برای ما ارسال کنید و رفع اشکال نمایید تا آماده مرحله بعدی شوید. همه دوره های ما به صورت آنلاین و غیر حضوری می باشد و ویدیوهای آن همیشه قابل دانلود هست.

این دوره‌ طراحی کارکتر را میتونید با قیمت بسیار پایین به‌دست آورید این دوره‌ حول یک موضوع و یک پروژه می‌گردد.

هر زمان که بخواهید این ویدیوها در دسترس شماست و بارها میتوانید این آموزش ها را نگاه کنید و نکات تازه ای یاد بگیرید.

برای هرچه بهتر درک کردن طراحی کارکتر می‌توانید از دوره رایگان و مجازی طراحی کاراکتر که برای شما آماده شده است  استفاده کنید. ( این دوره برای شما کاملا رایگان است ) و نکات ارزشمندی استاد احدپور در این دوره بیان کردند.  10 ویدیو آموزشی (3 ساعت)

در انتها باید بگویم اگر تمام این مراحل را طی کردید می‌توانید با راهنمایی‌های این دوره غول مرحله آخر را هم شکست دهید

شما با به‌دست آوردن این کلید، پنجره‌هایی را به سوی آینده هنرییتان باز می‌کنید.

سوالیست که اکثر هنرجویان تازه کار می‌پرسند. شما می‌توانید ظرف 6 ماه به نقطه خوبی برسید این نقطه تازه شروع کار شماست که شما را به سمت حرفه ایی شدن پیش می‌برد ، اگر در طول روز 3 الی 8 ساعت تمرین مفید انجام بدید و از آموزش‌های درست استفاده کنید، همیشه به دنبال یافتن مشکلات خود باشید!

مهم‌تر از همه پشتکار و نا امید نشدن است به یاد داشته باشید تا شکست نخورید موفقیت را تجربه نمی‌کنید پس از شکست در تمریناتتان نترسید، هر بار قوی‌تر ادامه دهید.

طراحی کاراکتر جزو مشاغل خاص بشمار می‌رود از آن جهت که شما کاملاً در این شغل استقلال دارید. میزان درامد در این شغل به‌طور مستقیم به میزان حرفه ایی بودن و اعتبار شما بستگی دارد. اما به‌طور میانگین قیمت هر کاراکتر بین 1.500.000 تومان الی 20.000.000 تومان می‌باشد. از اینجا به بعد بستگی به شما دارد که چه تعداد سفارش در ماه قبول می‌کنید!

هر دو روش مکمل یکدیگرند و نمیتوان از هم جدایشان کرد. اما در سریع بودن و حرفه ایی بودن مسلما طراحی دیجیتال خروجی بهتری نسبت مداد دارد و کارایی بالاتر در محیط کاری بازار را داراست.

خیر، بدون هیچ محدودیت سنی میتوانید در دوره طراحی شخصیت شرکت کنید فقط کافیست علاقه داشته باشید.

به راحتی میتوانید از شبکه های اجتماهی از قبیل اینستاگرام ، تلگرام ، واتساپ و یا از طریق سایت در بخش تیکت پشتیبانی تمرین هاتون برامون ارسال کنید، از ساعت 8 صبح تا 12 شب پاسخ گو شما عزیزان هستیم.

بلافاصله بعد از شرکت در دوره تمام ویدیو های آموزشی قابل دانلود است و هر زمان که بخواهید مجددا و بدون محدودیت میتوانید ویدیو های دوره در پنل کاربری خود دانلود کنید.

پست قبلی

درس پنجم: اشتباهات رایج در طراحی و نحوه برطرف کردن آنها

پست بعدی

چگونه نقاشی کنیم ؟ 10 درس رایگان آموزش طراحی

10 نکته مهم اصول طراحی کاراکتر کارتونی که نمیدانید!

نقاشی دیجیتال [دوره آموزشی رایگان]

آموزش نقاشی چهره دیجیتال در فتوشاپ 8 مرحله تا طراحی چهره [به همراه ویدیو]

آموزش طراحی چهره با قلم نوری [ویدیو مرحله به مرحله]

شما فوق العاده اید اموزش طراحی کاراکتر عالی بود

از دیدگاه ارزشمند شما سپاس گذاریم

سلام
میخواستم بدونم فقط تفاوت ایپد و سینتیگ همین هست یعنی به جز اون فرق در کیفیت طراحی نداره؟

مثلا (آیپد پرو 11 اینچ نسل 2 مدل 2020 – 128 گیگ) و (قلم 21 اینچی Wacom Cintiq 21UX DTK-2100 – مانیتور گرافیک با قلم دیجیتال) با هم فرق داره؟

سلام میلاد جان بله تفاوت این دو قلم نوری در نرم افزار قابل استفاده اونها هست . در کیفیت طراحی فرقی نمیکنه چون تکنیک طراحی شما در هر دو ابزار یکی هست.

من تازه وارد دورتون شدم اموزشاتون خیلییییی خوب بود واقعا ممنونم برای اینکه همچین اموزش هایی رو با قیمت مناسب گذاشتتتید

هانیه جان از حضور شما در دوره جامع طراحی کاراکتر بسیار خوشحالیم ، امیدواریم با همراهی اساتید آرت تول به اداف خودتون در این رشته دست پیدا کنید

سلام
من چند ساله ک قلم نوری دارم در این سالها
در دوره ها و آموزشهای زیادی شرکت کردم ولی چیز زیادی یاد نگرفته بودم
با خرید دوره های شما پیشرفت و حس کردم.مشتاقانه منتظر دوره های جدیدتون هستم.ممنونم ازتون موفق باشید

سلام محمد جان. از اینکه از پکیج دوره جامع طراحی کاراکتر راضی بودید خرسندیم ، به ما لطف دارین.
با آرزوی پیشرفت روز افزون برای شما

واقعا ممنون از سایت خوبتون ، من تازه با سایت شما آشنا شدم و این مقاله طراحی کاراکتر خیلی مفید و آموزنده بود و مخصوصا دوره رایگان من بخش اول دانلود کردم و منتظرم بخش دوم برام ارسال کنید . متشکرممممم

سلام مینا جان تشکر بابت این دیدگاه ارزشمندتون ، از اینکه پکیج رایگان طراحی کاراکتر براتون مفید بود بسیار خوشحالیم، پیوسته موفق باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات من را ذخیره کن تا در آینده نیازی به ورود اطلاعات نداشته باشم

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم مرا با ایمیل از دیدگاه های آتی این نوشته مطلع کن.

تعداد موارد موجود در سبدخرید: 0

10 نکته مهم اصول طراحی کاراکتر کارتونی که نمیدانید!


نقاشی دیجیتال [دوره آموزشی رایگان]


چگونه شخصیت کارتونی طراحی کنیم
چگونه شخصیت کارتونی طراحی کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *