چگونه شکست مالی را جبران کنیم

 
helpkade
چگونه شکست مالی را جبران کنیم
چگونه شکست مالی را جبران کنیم

دوات آنلاین-همه انسان‌ها در طول زندگی شکست می‌خورند. شکست‌هایی گاه چنان سنگین که شاید فکر کنند دنیا به آخر رسیده است اما واقعیت این گونه نیست و دنیا و زندگی ادامه دارد. همه ما باید یاد بگیریم وقتی شکست می‌خوریم چه کار کنیم و چگونه درصدد جبران بر بیاییم.

 

تجربه شکست حتی یکبار در زندگی بسیاری از انسان‌ها وجود دارد، به گونه‌ای که شاید تاثیرات یک شکست گاهی می‌تواند تا طولانی مدت در ذهن ما باقی بماند و برای سال‌های آینده یک مانع ذهنی ایجاد کند که باعث شود به سختی بتوانیم بر آن غلبه کنیم و ما را از پیشرفت‌های آینده وا می‌دارد.

 

پیشرفت به همین منوال سبب می‌شود که شکست در همه مراحل زندگی تان تأثیر گذارد و نتوانید در آینده پیشرفت کنید.چگونه شکست مالی را جبران کنیم

این چارچوب با تقسیم کردن چالش‌های شکست خوردن در سه مرحله، به آشکار شدن چیز‌ها کمک می‌کند:

 

مرحله‌ اول شکست تاکتیک‌هاست. این‌ها اشتباهات در چگونگی هستند و زمانی رخ می‌دهند که در ساختن یک سیستم قوی ناکام می‌مانید، اندازه‌گیری دقیق را فراموش می‌کنید و نسبت به جزئیات کاهلی می‌کنید. شکست در تاکتیک‌ها، شکست در پیاده‌سازی برنامه‌ای خوب و داشتن دیدگاهی واضح هست.

 

مرحله‌ دوم شکست استراتژی‌ است. این‌ها اشتباهات در چه‌چیز هستند و زمانی رخ می‌دهند که از استراتژی‌ای پیروی می‌کنید که در به عمل آوردن نتایج مطلوب شما موفق نیست. شما می‌توانید دلیل انجام چیز‌ها را متوجه شوید و می‌توانید چگونگی انجام دادن کار را درک کنید، اما با این‌حال برای محقق کردن آن هدف، «چه‌چیز» را اشتباه انتخاب می‌کنید.

 

مرحله‌ سوم شکست دیدگاه است. این‌ها اشتباهات در چرا هستند و زمانی رخ می‌دهند که مسیری واضح برای خودتان ترسیم نمی‌کنید، از دیدگاهی پیروی می‌کنید که مناسب شما نیست یا در فهم اینکه کار‌هایی که انجام می‌دهید را چرا انجام می‌دهید، موفق عمل نمی‌کنید.

زمانی که شکست می‌خورید داشتن نگرش مثبت از اهمیت زیادی برخوردار است و به اندازه کاری که در برابر شکست انجام می‌دهید، اهمیت دارد.

 

شما می‌توانید نگاه‌تان را تغییر دهید تا احساس بهتری داشته باشید و دوباره در مسیر قدم بردارید. بنابراین:

 

بیشتر بخوانید: مهم‌ترین ویژگی‌های افراد موفق چیست

 

افرادی که پس از مواجهه با شکست برای ادامه دادن مسیر مهارت بیش‌تری دارند، با احتمال بیشتری شکست خوردن را به عملکردشان نسبت می‌دهند تا به شخصیت خودشان.

 

در مقابل آن‌هایی که با احساس شکست زمین‌گیر می‌شوند، شکست را به تنبلی، هوش کم یا سایر خصوصیت‌های شخصی‌شان مرتبط می‌کنند.

 

این افراد با اتخاذ چنین نگاهی به شکست، امکان در اختیار داشتن هر گونه کنترلی را از خود می‌گیرند و در آینده احتمال کمی وجود دارد که دست به ریسک بزنند. افراد افسرده نیز شکست‌های خود را به بد شانسی و ناتوانی خودشان نسبت می‌دهند. در عین حال افراد ناموفق به طرز غلطی اشتباه خود را به گردن دیگران می‌اندازند.

 

بیشتر بخوانید: چگونه توانایی‌های خودمان را باور کنیم

 

خصوصیت دیگر افرادی که بعد از شکست خوردن به مسیر باز می‌گردند، خوش‌بینی است.

 

این حس خوش‌بینی مانع می‌شود که فرد فکر کند شکست موقعیتی همیشگی است. در عوض آن‌ها به دلیل یادگیری‌ای که شکست با خود فراهم می‌آورد به هر شکست به عنوان آجری برای ساختن بنای موفقیت نهایی خود نگاه می‌کنند.

 

شکست‌ها بزرگ‌ترین معلمان زندگی هستند، اما متاسفانه بیشتر افراد و مخصوصاً فرهنگ‌های محافظه‌کار تمایلی برای تجربه آن ندارند.

 

در عوض آن‌ها انتخاب می‌کنند که محافظه‌کارانه‌تر عمل کرده و هر بار همان انتخاب‌های مطمئن‌تر را دوباره و دوباره تکرار می‌کنند.

 

براساس یک مقاله جدید، شرکت‌های بسیاری گزارش موفقیت‌ها و شکست‌های کارکنان را ارزیابی می‌کنند، زیرا اعتقاد دارند آن‌هایی که دچار شکست می‌شوند، از جنگ جان سالم به در برده و الان تجربه‌ای باارزش با خود دارند.

 

بیشتر بخوانید: چگونه اراده خود را تقویت کنیم

 

چگونه شکست مالی را جبران کنیم

سریع‌ترین راه به سمت موفقیت نداشتن ترس دربرابر شکست خوردن است.

 

یکی از بزرگترین راز‌های موفقیت عمل کردن در منطقه توانایی‌هایتان، اما بیرون از منطقه امن‌تان است.

 

با اینکه ممکن است با شکستی بزرگ روبه‌رو شوید، اما امکان پیروزی بزرگ هم برایتان وجود دارد و به همین دلیل است که ریسک و شجاعت بزرگ پیش‌ زمینه آن است.

 

در هر دو حال، در مورد توانایی‌ها، استعداد‌ها و راهکارهایتان بهتر فهمیده و برای چالش بعدی خودتان را قوی‌تر خواهید کرد.

کار‌هایی که بعد از شکست خوردن باید انجام دهید تا در آینده به پیروزی برسید و باعث شوید دیگران نیز شما را برخلاف شکستی که داشتید با دید مثبت بنگرند، عبارت است از:

 

بیشتر بخوانید: چگونه برای زندگی‌مان هدف‌گذاری کنیم

 

اگر اشتباهی کردید، دعا نکنید که کسی متوجه آن نشود، چون دیگران نهایتا متوجه می‌شوند و این غیرقابل اجتناب است.

 

اگر صبر کنید تا کسی به اشتباه شما اشاره کند این یعنی دو اشتباه؛ زیرا اگر سکوت کنید مردم از خود سوال می‌کنند که چرا چیزی نگفته‌اید و آن را به حساب بزدلی یا بی‌توجهی شما می‌گذارند.

 

پذیرش مسئولیت اشتباه‌تان پس از شکست خوردن در حقیقت وجهه شما را ارتقا خواهد داد.

 

این کار نشانه اعتماد به نفس، مسئولیت پذیری شخصی و انسجام درونی شما است.

 

فقط مطمئن شوید که در توضیح‌تان از حقایق استفاده کنید. برعهده گرفتن مسئولیت یک اشتباه کار را به انتها نمی‌رساند.

 

به جای اینکه منتظر باشید کسی پیدایش شود و اشتباه شما را درست کند، راه‌حل‌های خودتان را پیدا کنید.

 

بسیار مهم است که به احساس شکست اجازه ندهید، اعتماد به نفس و شجاعت شما را از بین ببرد. اگر گرفتار این نگاه شوید، هر بار که دچار لغزش می‌شوید، روح شما از درون خرد شده و فلج می‌شوید.

 

زمان کافی به خود دهید تا درسی که از این شکست گرفته‌اید را درونی کنید و به محض اینکه این کار را انجام دادید، دوباره به میدان بازگردید و مجددا تلاش خود را از سر گیرید.

 

صبر کردن تنها به احساسات بد دامن می‌زند و جرأت و جسارت را نابود می‌کند.

 

علاوه بر داشتن برنامه‌ای برای جبران اشتباه، برای جلوگیری از تکرار اشتباه مشابه هم باید برنامه‌ای داشته باشید.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

 

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

خوش آمدین، لطفا وارد حساب کاربری شوید

 + 
1
 = 
5

.hide-if-no-js {
display: none !important;
}

بازیابی رمز عبور

یک رمزعبور موقت، برایتان ایمیل خواهد شد.

SookhteJet.ir – انگیزشی ترین وبسایت برای جوان موفق

چگونه شکست مالی را جبران کنیم

آیا شکست‌های که اخیرا در کارتان خورده‌اید باعث شده تا نخواهید از رختخواب خود بیرون بیایید؟
این شکست زمانی درآورتر می‌شود که شما نهایت تلاش، تمرین و انرژی خود را در مسیر آن کار گذاشته باشید و باز هم به موفقیت نرسیده‌اید… و باز هم شکست خورده باشیم !

شکست‌های بزرگ روحیه انسان را از بین می‌برند؛ باعث از دست رفتن امید به آینده می‌شوند، افسردگی‌های سختی را با خود به همراه دارند و مدام تمام ذهن شما را اشغال می‌کنند.

همین تبعات شکست است که سبب می‌شود تا شما دیگر نخواهید کاری را امتحان کنید… اینطور نیست؟

در واقع ترس از باختن به تمام وجود شما می‌رود و اجازه ریسک دوباره را از شما می‌گیرد.

اما چند لحظه فکر کنید…

آیا این باید پایان سرنوشت شما باشد؟

آیا آخر قصه زندگی شما همین است؟ نه، بلند شوید و به سمت آینده حرکت کنید بدون آنکه به نتیجه و اتفاقات پیش رو فکر کنید.

شما باید دوباره خود را بسازید،
انگیزه جدید ایجاد کنید و با فکر مثبت به سمت یک مبارزه دیگر قدم بردارید

در این مقاله 5 تفکر ضروری را میخواهیم به شما معرفی کنیم که هروقت شکست خوردید، باید آنرا بارها و بارها مرور کنید چون بدون این افکار، شکست شما تبدیل به سمی کشنده در ذهن‌تان میشود… آماده‌اید این سم را خنثی کنید؟

اولین کاری که در مسیربازیابی ذهنی خود باید بعد از یک شکست سخت انجام دهید این است که شکست را بپذیرید، از آن فرار نکنید، بهانه نیاورید و آن را گردن اطرافیان نیاندازید. شکست را در آغوش بگیرید.

این نکته را بدانید که راه موفقیت فقط از مسیر شکست‌های پیاپی می‌گذرد پس باید شکست را کوچک کنید. بجای فرار از جامعه و اطرافیان و دوستان اتفاقاً با آنها صحبت کنید، به راحتی بگویید که اشتباه کردم و شکست خوردم، این مشکل را به یک وضعیت عادی تبدیل کنید.

کدام تیم فوتبال بودن شکست قهرمان شده؟ کدام فرد بدون شکست موفق شده؟ کدام شرکت در مسیر خود اشتباهی نداشته؟ این را بدانید که این آخرین شکست نخواهد بود و بازهم در مسیرشما شکستهای دیگری وجود دارد اما چیزی که لابه لای آنها به آن دست پیدا می‌کنید یک موفقیت بزرگ است که همه شکست‌ها را کمرنگ می‌کند

پشت هر فرد موفق، هزاران شکست وجود دارد

 

شکست نباید پایان رویای شما باشد. اگر شکست خوردید، از رختخواب جدا شوید، جلوی آیینه بروید و بگوید این پایان کار من نیست، پایان رویای من زمانی است که می‌میرم. همیشه شانس مجدد وجود دارد، اگر شما یک مسابقه را باخته‌اید، در آزمون استخدامی قبول نشده‌اید، کنکور را خراب کرده‌اید یا کسب و کارتان از دست رفته است، باید بدانید که دوباره فرصت امتحان کردن وجود دارد، شما بارها و بارها می‌توانید به هدف مورد نظر حمله کنید تا بالاخره آن را شکست دهید.

این نکته را به خود یاداورشوید که زندگی آنقدر طولانی و پرفرازو نشیب است که بازهم این فرصت را به شما خواهد داد، درواقع این شما هستید که با تفکرات منفی، شانس موفقیت دوباره را از خودتان می‌گیرید.

به خودتان نگاه کنید،2 راه وجود دارد، یکی پذیرش شکست و افسردگی، دومی تلاش مجدد. این نکته را بدانید، جامعه یک فردی که 100 بار تلاش بکند و موفق نشود را تحسین می‌کند اما افرادی که از ترس شکست گوشه‌ای برای مردن در سکوت را انتخاب می‌کنند را نه!

زندگی نه یک بار، بلکه هر روز صبح از نو آغاز می‌شود

 

وقتی شما شکست می‌خورید به معنای آن است که بخشی از کار را درست اجرا نکردید. این اشتباهات در کار ناشی از عدم دانش کامل درمورد آن موضوع است. اشتباهات این فرصت را به شما می‌دهند تا نقاط ضعف را پیداکنید و برای برطرف کردن آن به یادگیری و آموزش بیشتر خود بپردازید.

هر شکست چندین نقطه ضعف شمارا که شاید نمی‌دانستید آشکار می‌کند و نقاط ضعف برابر است با خلع‌های علمی.

این در تمام ضمینه ها صدق می‌کند، اگر شما یک ساندویچی ساده داشته باشید و برشکست شوید یعنی جایی در علم فروش، مشتری مداری و یا تهیه غذا دچار ضعف هستید و اگر می‌خواهید دوباره اینکار را راه اندازی کنید باید آنها را برطرف کنید. در واقع یادگیری، مطالعه و به روز ماندن یک امر بسیار حیاطی برای سرپانگه داشتن کسب و کارتان است و مانند اکسیژنی است که برای زنده ماندن به آن نیاز دارید.

ز گهواره تا گور دانش بجوی

اینکه ما با تمام وجود در مسیر رسیدن به اهداف خود تلاش کنیم چیز بسیار خوبی است اما باید تلاش کردن و زحمتی که در مسیر می‌کشیم نباید ارزشش خودش را از دست بدهد ولو اینکه موفق نشویم. تحقیقات نشان داده است که کاملگرایی مطلق می‌تواند به افسردگی‌های شدید در فرد تبدیل شود.

دائم نگویید که من باید موفق می‌شد این رتبه کنکور را بگیرم، من باید نفر اول مسابقه می‌شدم، من باید فروشم به این عدد می‌رسید. این سبب می‌شود تا شما در یک تله فکری بی افتید و موفقیت‌های کوچک‌تان نیز به چشم نیاید.

شما فقط هدف را در نظر نگیرید. اگر می‌بینید مسیرشما روبه پیشرفت است و حالا در این بین با مشکلاتی نیز مواجه شدید، نباید سبب شود که خود را سرزنش کنید. این سرزنش‌ها هیچ کمکی به شما نخواهد کرد و شما را نا امید تر می‌کند. برای مسیر حرکت خود اهمیت قائل شوید، این مسیر است که در آن زندگی می‌کنید و حتی گاهی از خود هدف نیز مهمتر است.

گاهی آنقدر نگران رسیدنیم که مهم‌ترین چیز را از دست می‌دهیم، باید حرکت کنیم تا برسیم

 

جالب است بدانید تا کنون در طول تاریخ، انسان از هیچ چیزی به طور مطلق شکست نخورده است. شاید در مسیر رویای پرواز بارها و بارها مخترعان با شکست مواجه شده باشند اما نهایتاً پیروز شدند. روزگاری بود که انسانها با یک سرماخوردگی ساده می‌مردند اما امروز نه. هزاران مثال می‌توان زد تا شما بدانید که همه مانند شما شکست را تجربه کردند اما چیزی که سبب شده تا سرانجام کارشان پیروزی باشد این بوده که شکست را دائمی ندانسته‌اند.

حالا اگر شما در هر مرحله از زندگی شکست خورده‌اید بدانید که شکست رفتی است، بجای تأسف خوردن از آن درس بگیرید. ذهنتان را روی اتفاق پیش آمده متمرکز نکنید. فکرتان را پرورش دهید، بدانید که دنیا بزرگ است و شکست‌های شما در برابر آن کوچک.

به خود این تفکر را منتقل کنید که این یک شکست ناچیزاست و مهم این است که شما از شکست‌ها قوی‌تر هستید چون می‌توانید دوباره تلاش کنید.

ممکن است شکست بتواند 100 بار سر راه شما سبز شود اما شما
می‌توانید 101 بار بلند شوید و دوباره تلاش کنید

شکست واقعاً امری ناگوار است، چیز ساده‌ای نیست بخصوص اگر این شکست بزرگ باشد، بعد از اینکه شکست خوردید یک مدت را با کارهای کوچک خودتان را سرگرم کنید، فوری به کار برنگردید، مطالعه کنید، دنیای خود را گسترش دهید.چگونه شکست مالی را جبران کنیم

اگر می‌بینید شکست شمارا حسابی به هم ریخته است بدانید هنوز برای کارهای بسیار بزرگ آماده نشده‌اید. توماس ادیسون در مورد سوختن کارگاهش می‌گوید «ارزش فراوانی در اتفاقات بد وجود دارد، تمام اشتباهات ما در آتش سوخت و خداراشکر که می‌توانیم دوباره شروع کنیم.»

برای اثبات این موضوع مهم به شما توصیه میشود حتما زندگینامه خانم طاهره جوان، کارآفرین برتر ایرانی را بخوانید.

اگر می‌خواهید انسان موفقی شوید، قبل از آن باید فرد بزرگی شوید، اینکه شخصیت شما به لحاظ رفتاری و منش آنقدر بزرگ شود که دیدتان نسبت به جهان اطراف و اتفاقات محیط پیرامون سنجیده و پخته شود، از هر دستاورد و موفقیتی مهم‌تر است.

ذهن آدم مانند چتر نجات است، اگر باز نشود کار نخواهد کرد

شما نیز اگر تابه‌حال شکست خورده‌اید و دوباره توانسته‌اید بلند شوید آن را با ما در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید. تا ما و دیگران نیز از درس‌های شما استفاده کنیم.

در همین زمینه مقالات زیر را هم حتما بخوانید:

من علاقمند به پیاده سازی صداهای شلوغ ذهن خود روی کاغذ در شکل مقاله، داستان و فیلمنامه هستم.

مقاله قبلی

چگونه با شناخت خودمان ثروتمند شویم؟ – راهنمای عملی و گام‌به‌گام (قسمت چهارم)

مقاله بعدی

مهم‌ترین توصیه نیکولو ماکیاولی برای رهبران و مدیران شرکت‌های موفق چیست؟

منم یک شکست احساسی بدی رو پشت سرگذاشتم هرچند دوست ندارم چنین اسمی بهش بدم بابت همین قضیه سال اول کنکور قبول نشدم و یک سال پشت کنکور موندم اما الان که نیمه بهمن هستیم تا به اینجا هم درست برای کنکور تلاش نکردم با اینکه از توانایی خودم و از اینکه چ هدفی دارم مطمین هستم اما متاسفانه به خاطر اون مسیله هی جلوی بهترین بودن خودم رو میگیرم و هی بهانه های مختلف میارم برای درس خوندن اما امشب که دنبال این مطلب گشتم و این مطالب برام اومد تصمیم گرفتم خودمو باور کنم و این و بفهمم اگر اینچنین شکست بزرگی نباشه اون ادم کامل متولد نمیشه التماس دعا دارم و امیدوارم هرکی هرجا هست احساس خوبشبختی کنه

من تو بورس تا الان بیشتر از ۵۰۰ میلیون ضرر کردم هم سرمایه ام گذاشتم و هم از بقیه بازارها موازی که میتونستم چند برابر رشد کنم عقب افتادم و انگیزه ام سقوط کرده… الانم شرایط سخت روحی دارم میگذرونم چون روزهای خوشی داشتم تو اقتصادم که فروریخته

من دیگه هیچ هدفی ندارم
سال ششم تحصیلم با اینکه کلی تلاش کردم کلی کتاب تست زدم مدرسه تیزهوشان قبول نشدم. ناراحتی خودم به کنار سرکوفت های خانواده و کنایه ها خیلی بیشتر اذیتم میکرد. رفتم مدرسه نمونه دولتی. مامانم وقتی نمره کامل میگیرفتم نه تشویقی نه هیچی خودم باید بهش میگفتم تا یه آفرین خشک و خالی بهم بگه. بعد مثلا اگه ۱۹ میاوردم تا یک هفته با اخم بود باهام. تمام رویاهامو نابود کرده حتی تو رشته تحصیلیمم بهم حق انتخاب نمیده میگه فقط دکتر و مهندس ولاغیر. درسته نمراتم بالا بوده ولی دلیل بر این نیست که حتما باید مهدس شم. میگه هنر برای خنگاست. حتی اجازه فعالیت تو سوشال مدیا هم بهم نمیده. منطقش اینه که کسی نمیاد بگیرتت میترشی تو خونه !!
الان هیچ هدف و انگیزه ای برای درس خوندن ندارم.
مرسی که درد دلمو خوندید

نگران نباشید وبدانید که تنها شما با این مشکلات درگیر نیستید خیلی ها هستند که والدینشون اونارو درک نمیکنند. شما خیلی خیلی جلو هستید واینو بدونید که موفقیت فقط در دکتر ومهندس بودن نیس مهم موفق شدن در مسیر زندگیست با هر روشی که ممکن باشد .تلاش کنید وامیدوار من شمارا تحسین میکنم

درود بر شما.
خواستم بگم که فکر نکن تیزهوشان قبول نشدی به آخر خط رسیدی
همش بستگی به خودت داره
من خودم تیرهوشانم اگه تلاش نمی‌کردم این جایگاه رو نداشتم
در ضمن یک فرصت دیگر هم داری که از کلاس ۹ ام به ۱۰ ام به تیزهوشان راه پیدا کنی.
راجع خانواده تون هم بنظرم به یک مشاور تحصیلی مراجعه کنید.
من خودم که کلاس ۶ ام بودم یک دوستی داشتم که از خونه بیرون نمیومد و همش درس میخواند ولی من هفته ای ۳ ۴ باری بیرون میرفتم
و اون قبول نشد تیزهوشان
خواستم بگم کنار درس استراحتم باید کنی

من یک دانش اموزم، معلم بخاطر یکی از انشاهام جلوی دوستام من رو خیلی خورد کرد و نمره ی خیلی بدی بهم داد، یک هفته گریه کردم ولی جا نزدم هر روز به یک مطلب فکر می کردم و توی ذهنم در حد دو خط براش یه متن مینوشتم در نهایت انشام به قدری خوب شد که معاون مدرسه چند روز پیش بهم پیام داد که برای مسابقات اماده شو.معلم انشات اسمتو بهم داده به عنوان یکی از بهترین انشا نویس های کلاس
امیدوارم همیشه هممون موفق و سربلند باشیم.

منکه فک میکنم این حرفا چرته تقصیرمنه که بعضیا خاله مهندس دارن یا عابجی بزرگ تر یا داداش بزرگتر دارن که توامتحانات کمکشون کنه الان من امتحان ریاضی مو خراب کردم وکسی ازمن خیلی بهترگرفته که هميشه پایین من بوده اون هیچ کدوم ازاین راه هارونر فته فقط کسیود اشته که کمکش کرده نه مثل من مامانی که ریده به اعصابم من ازمامانم متنفرم با حرفاش تخریب میکنه بعدمیگین چرا نوجواناخودکشی میکنن آخه فرهنگ توکشورما زیرصفره مامانی که من 20بگیرم تشویقم نمیکنه غلط میکنه وقتی نمره پایین بگیرم زر بزنه کلا همه چی تقصیرمنه الان؟ میگین نداز تقصیربقیه آخه کسی که تمام فیلم های آموزشی ریاضی مربوط به پایه خودشود رو دیده دیگه وکلا خراب کرده امتحانو ازش چه انتظاری دارید که بگه من شکست خوردم اگه من بخودم بگم شکست خوردن نابود میشم کلا امیدی برام نمیمونه ومن دوستی ندارم باهاش حرف بزنم اونایم که دوستم بودا قبلا الان که یه رغیبن که فقط منتظرن من یع چیزی بگم یا یه نمره رو خراب کنم تا توکلا فامیلو خبردار کنن اگه بیشترازمن بگیرن که دیگه هیچی

سلام
من امروز آزمون ریاصی داشتم
روزی حدودا ۵۰ تا تست میزنم و واقعا به درس علاقه دارم و درسم خوبه ولی متاسفانه نتیجه آزمونم شد ۱۱ یعنی نمره ای که تا حالا از اول دبستان ندیده بودم

سلام بعد از ۴ سال رابطه دوستی و پیشنهاد ازدواج از یه آقایی متوجه شدم ک این آقا با یکی دیگ در رابطه ن و از من جدا شدن ترو خدا برام دعا کنین نمیخام دست تو دست شدن ش ببینم

سلام. من یک آرایشگر بودم دو سال پیش برای یک کار جدید مغازمو جمع کردم و تمام وسایلشو فروختم و تبدیل به سرمایه برای کار جدید کردم. همه چی داشت خوب پیش میرفت درآمدم به روزانه ۴ میلیون هم رسید در کمتر از ۳ ماه اما در کمتر از دوروز به ورشکستگی کامل رسیدم و کل سرمایم شد ۱۰۰ هزارتومن.فشار سنگینی بود اما خدا شاهد که فقط ۳ روز اجازه دادم که ناراحت باشم با بدبختی و هزار مشکل یه وام ۲۰ میلیونی ردیف کردم و باز شروع کردم الان از گرفتن وام ۱۴ ماه میگذره و درآمد من در ماه بالای ۷۰ میلیون هست.و میدونم که اون شکست اگر اول مسیر نبود شاید باعث ورشکستی در زمانی میشد که سرمایه عظیمی از بین ممیرفت

من زنی ۴۰ ساله هستم در سن ۲۴ سالگی در یک اداره مشغول به کار شدم و حدود هفت سال کار کردم در آن زمان من لیسانس نرم افزار کامپیوتر داشتم همین که نامزدی کردم هنگام رفتن به ماه عسل از کار اخراجم کرد آن روز ها خیلی سخت بود ولی فقط یک هفته به فکرم و روحم اجازه تاسف خوردن را دادم و رفتم در یک مهد کودک مشغول فعالیت شدم و از صفر از پایین ترین مرحله ممکن شروع کردم و رفتم دانشگاه رو از دیپلم باز شروع کردم و باز لیسانس اموزش و پرورش را گرفتم و رفتم مربی پیش دبستانی در مدارس شدم اکنون که این را می نویسم برای کارشناسی ارشد شرکت کرده و در نوبت اول قبول شده ام و منتظرم در این یکی دو روز جوابم بیاد و ارشد را در رشته روانشناسی بالینی کودک و ن جوان ادامه بدهم و خودم الان مجوز مدرسه ابتدایی را گرفته و انشالله از مهر ماه سال آینده شروع به ثبت نام می کنم و خودم مدیر یک مرکز می شوم .
من خودم را به دست ناامیدی ندآدم و شکست سختی که بر سر من آمد قبول نکردم و اکنون هدفم این است که میخوام تا دکترا رشته روانشناسی بالینی کودک و نوجوان برم و از آنجا یک دفتر روانشناسی راه اندازی کنم و باز برای آینده خودم فکرهای فراوان دارم .و به زندگی و فرزندم و همسرم همیشه می گویم با وجود شماها من موفق هستم تا که آنها همیشه مرا همراهی کنند و واقعا هم همین هست

از سن کم شروع کردم به کار کردن ودرس خوندن و موفق هم شدم وه همیشه پیشرفت داشتم تا اینکه چند سال پیش ار همسرم شدم ودرست لحظه از که داشتم در افسردگی نابود میشدم به خاطر مشکلات زیاد که سر راهم بودم با یک نفر اشنا شدم من با اون آقا به مدت ۸ سال با هم بودیم من همه جور با او وابسته شدم و الان مدت سه ماهه که قهر کرده و رفته ومن موندم دوباره یک افسردگی دیگه که هیچ انگیزه ای برای ادامه زندگی ندارم فقط تنها چیزی که منو تا به الان نگه داسته وجود دخترم هست که چارهای ندارم گاهی نفسم توز سینه سنگینی میکنه نمیدونم چرا هیچ حرفی هم نمیتونم قبول کنم

فقط بدونید خدا خیلی بزرگ تر از اون چیزیه ک شما فکرش رو میکنید.
مطمین باشید خدا حواسش بهتون هست. اینجور مواقع بیشتر با خدا انس بگیرید و باهاش درد دل کنید چون واقعا آروم میشید. من امتحانش کردم
اینم بدونید، آدم رفتنی میره
هیچ کسی رو نمیشه بزور نگه داشت

من در کارم شکست بزرگی را متحمل شدم ،کل سرمایه ام ازبین رفت،اما امیدم به خداهست،امیدوارم خداوند گره گشای همه انسانها باشد،من افسرده شده ام و الان ساعت 3:40دقیقه شب هست که هنوز از استرس نخوابیده ام

من در آزمون تیزهوشان که خیلی برای قبولش زحمت کشیدم شکست خوردم و اصلاً امیر ندارم روحیه ندارم هیچ کاری نمی تونم انجام بدم خیلی سرگردم هستم

سلام عزیزم من تیزهوشان درس میخونم اما باید بگم خدارو شکر که قبول نشدی اصلا مدرسه خوبی نیست فقط توقع بیجا ازت دارن

منم امسال خیلی برای تیزهوشان تلاش کردم، خیلی. ولی شکست خوردم
الان یه جوری ام که خودم رو یه فرد شکست خورده ی معمولی میدونم و هیچ هدفی ندارم

کار بهترین پازهر افسردگیه…کسی رو واسطه کن از فامیل دوست آشنا…حتمآ برو سرکار…اگه بری سر کار و فکرت مشغول باشه…همه ی تنظیماتت برمیگرده به تنظیمات کارخونه..مطمئن باش…
اگه خورشید میدونست طلوعی نداره…غروب نمیکرد…

کسی که 4سال تموم عاشقانه و عاقلانه همو دوست داشتیمو به خاطر تفکرات سنتی ناموس پرستی خانوادم از دست دادم.از کارم در آوردنم و خونه نشینم کردن.درآمد بالایی داشتم از دست دادم.کنکور داده بودم برا ادامه تحصیل.از ادامه تحصیل منعم کردن نداشتن درسمو ادامه بدم.بعد دو سال زندانی کردن شوهرم دادن.سه ماه نامزد شدم بعدش نامزدم دیدیم تو جبهه موج خورده بهش موجی شده .با گواهی پزشکی از روانپزشکی طلاقمو داد دادگاه.الان کنج خونه دوباره زندابودمو هر روز و هر لحظه تحقیرم میکنن انگار نه انگار که خودشون منو به این روز انداختن.نه حق ادامه تحصیل دارم نه میذارن برگردم سرکارم.نه دلم میخواد ازدواج کنم.جالبه کسی که نزاشتن باهاش ازدواج کنم الان از جراحان مطرح کشوره.و من حق پیشرفت ازم برای همیشه گرفته شد.حتی اگه شرایطمم درست شه دیگه جون و توان ی برای بلند شدن ندارم.شوک بزرگی بهم وارد شده.نمیدونم چند سال قراره تو این شوک و افسردگی بمونم.نمیدونم چطوری مقابله کنم با این محدودیت تا بتونم دوباره برگردم سر کارو درسم و اینم نمیدونم که اگه اصلا شرایطم برا ادامه کار و درسم درست شه اصلا جون دارم که برگردم به کار و درسم یا نه.مثل یه سنگی شدم که چشم داره ولی روح و احساسش مرده دیگه.انگار نه اینکه یه زمونی از مقام های المپیادی این کشور بودم.متاسفم به خودم و همه چی.

به نظر من شام آدم با استعدادی هستید.

بدانید دنیا بزرگ است و شکست های شما در مقابل آن کوچک
همیشه به این فکر کنید هستن کسانی که مشکلاتشون از شما خیلی بیشتره، اینو مطمین باشید
امیدتون فقط ب خدا باشه
فقط با خودش حرف بزنید و ازش بخواید
کمکتون میکنه بلند شید

سلام بر تو نابغه ایران زمین
عزیزم چرا اینقدر همش می گویی نمیشه نمیشه .خودت انقدر این کلمات را تکرار کردی که باورت شده که هیچ کاری نمیشه .
گل زیبا دنیا رو از نگاه خودت نگاه کن نگاه خودت در چند سال پیش. مسائلی که فرمودی شاید برای خیلی پیش آمده باشد ولی تو خودت مقداری همت کن .مطما الان از طریق همین موبایل میتوانی تحصیل کنی و درست را ادامه بدی.پس همین الان ثبت نام کن همه چیزی به صورت آنلاین در اختیارت هست پس اول گام را بردار و درست رو شروع کن .هر کس آینده خودش را می سازد رفیق سالهای گذشته ات هیچ چیز باعث پس رفتش نشد و رفت و رفت و لحظه به گذشته با شما فکر نکرد و الان جراح شده تو چرا داری فکر می کنی تو هم برو بخوان مطما از او بهتر خواهی شد .راه حل خودت فکر و اولین قدمی هست که برمی داری
امیدوارم روزی مصاحبه موفقیتت را ببینم مطما هستم که تو موفق میشی

سلام بر المپیادی عزیز
دوباره بلند شو. تو میتوانی. تو میتوانی بر بزرگترین شکستها پیروز شوی. بلند شو و دست بقیه رو بگیر. تو قوی تر از اینا هستی. بدان که افتخارات بزرگتر از المپیادی بودن منتظرت هستن. بلندشو و به همه نشون بده که قویتر از اینا هستی.

سلام دوست عزیز
شما تنها نیستید در کشور ایران خیلی ها شرایط شمارو دارن
میدونم خیلی براتون ممکنه سخت باشه اما این رو بدونید که خونوادتون فقط چون شمارو بزرگ کردن حق ندارن بهتون دستور بدن
حتی اگه لازم باشه کتک هم بخورید ولی در برابر خواسته درستتون کوتاه نیاید

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید…

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**

ذخیره نام و ایمیل برای دیدگاه‌گذاری‌های بعدی

خوش آمدین، لطفا وارد حساب کاربری شوید

 + 
1
 = 
5

.hide-if-no-js {
display: none !important;
}

بازیابی رمز عبور

یک رمزعبور موقت، برایتان ایمیل خواهد شد.

ویدیوکست رنه سینانی و تجربیات کارآفرینی با شهرام فخار

پیشرفت ۲۰۰ درصدی در کار با نکاتی طلایی – قسمت ۱

چطور خودتان را از منطقه‌ امن زندگی‌تان نجات داده و…

چگونه راحت نه بگویید و کنترل زندگی‌تان را به دست بگیرید…

دانلود کتاب رازهای مذاکره قدرتمند از راجر داوسون…

یک دم مدیریت با اکسیژن (هوای تازه کسب و کار شما) https://odo.ac

حتی اگر اوضاع چندان خوب نیست شکست برای یک کارآفرین بسیار سخت است. حتی تهدیدش هم قلب آن فرد را می‌شکند. اما اگر ایلان ماسک از آن جان سال به در برد، شما هم می‌توانید.

«موفقیت یک معلم کثیف است؛ او افراد باهوش را اغوا می‌کند که فکر کنند شکست نمی‌خورند.» – بیل گیتس

تحقیقات کاترین شاو از دانشگاه استندفورد و فرانسیس لافونتاین از دانشگاه میشیگان نشان می‌دهد که کارآفرین‌های که دفعه اول شکست می‌خورند شانس بیشتری برای موفقیت در دفعه دوم دارند. همچنین این تحقیقات نشان می‌دهد هرچقدر بیشتر این افراد در شغل اولی خود بمانند، در شغل دوم خود شانس بیشتری برای موفقیت دارند. پس پشت هر شکستی یک نکته مثبت وجود دارد.

اما باز هم شکست باعث شکسته شدن قلب افراد می‌شود. درهرحال، کارآفرین‌ها می‌خواهند استارت‌آپی راه اندازیی کنند که شکست نخورد. و شکست زمانی که پول و زمان زیادی را صرف آن کردید دردناک‌تر هم می‌شود. اما در هر شکستی یک درس باارزش و تجربه‌ای عالی برای کسب کردن است.چگونه شکست مالی را جبران کنیم

در آخر اگر تسلیم نشوید، بزرگ‌تر و قوی‌تر از آنچه فکرش را می‌کنید می‌توانید بازگردید. پس اگر شغلی که انتخاب کردید راه سختی را در پیش گرفته است، موارد زیر را حتماً بخوانید:

«تنها راه اینکه کاری را عالی انجام دهید، عشق به کار است» = استیو جابز

بزرگترین اشباهی که خیلی از کارآفرین‌ها انجام می‌دهند گذاشتن تمام بودجه خود برای ساختن چیزی است که نه کسی آن را دوست دارد و نه کسی آن را باور دارد. خیلی از این افراد فقط برای وارد شدن به بازار چیزهایی را انتخاب می‌کنند که طرفدار زیادی دارند، نه چیزهایی که خودشان دوست دارند.

کوتاه بگوییم: همین عشق، باور و اشتیاق است که در زمان سختی‌ها شما را در کار نگه می‌دارد.

برای مثال داستان فیل لیبین را در نظر بگیرید: بعد از فروختن دو کسب و کار که او اشتیاق زیادی برای آنها نداشت، لیبین تصمیم گرفت که شرکت سومی که درست می‌کند با بقیه متفاوت باشد. او و تیمش خودشان را جامعه هدف قراردادند و محصولی ساختند که دوستش دارند و می‌خواهند آن را نگه دارد. محصولی که آنها درست کردند Evernote بود.

📷

به دلیل مشکلات مالی، لیبین به جایی رسید که قصد تمام کردن کار خود را داشت. اما در لحظه آخرلیبین ایمیلی از یک سرمایه‌گذار سوئدی که طرفدار Evernote بود دریافت کرد. این سرمایه‌گذار 500 هزار دلار به آنها داد تا کار شرکت را ادامه دهند. امروز Evernote بیش از 1 میلیارد دلار ارزش دارد.

بیشتر بخوانید :

محصولاتی که عرضه آنها با شکست مواجه شد (بخش اول)

محصولاتی که عرضه آنها با شکست مواجه شد (بخش دوم)

«رهبرها به جلو می‌روند و آنجا می‌مانند و استانداردهای که با آنها قضاوت می‌شوند را بالاتر می‌برند و آنها را به چیزی تبدیل می‌کنند که با آنها قضاوت بشوند.» – فردریک اسمیت

از دیدن بازخوردها نترسید. هر چقدر هم عکس‌العمل مردم به خدمات شما بد بود، آن را بپذیرید. درعوض ذهن باز و خلاقی داشته باشید و راه حل‌هایی پیدا کنید که با مشکلات رو به رو شوید و از آن حالت بیرون بیایید.

غول ورزشی جهان، آدیداس، در بازاریابی ایمیلی خود اشتباه بزرگی کردند. آنها در عنوان ایمیل خود نوشته بودند «تبریک می‌گوییم، شما از ماراتون شهر بوستون جان سالم به در بردید!» و البته، خیلی از افراد این موضوع را با بمب گذاری ماراتون شهر بوستون در سال 2013 مرتبط کردند که در آن 3 نفر کشته و 260 نفر زخمی شدند.

اما آدیداس خیلی سریع عقب نشینی کرد و با یک عذرخواهی عمومی و از صمیم قلب اعتبار خود را دوباره به دست آورد. این کار بهترین عمل بود، چرا که می‌توانست اخبار بد بسیار زیادی به وجود بیاورد.

همانطور که کامرون پوتسشر، معاون رئیس شرکت Uber گفته است «این موضوع بسیار مهم است که هر شرکت در زمان مواجه با مشکلات باید با آنها رو راست باشد. هر اشتباهی موقعیتی برای ارتقاء است.»

«اگر موقعیت به سراغ شما نمی‌آید، راهی برایش باز کنید.» – میلتون برل

زمان‌هایی می‌رسد که استارت‌آپ شما به موقعیت شکست کامل می‌رسد و شما باید خلاق باشید و مشکل خود را حل کنید. هر چقدر یک راه حل دیوانه یا احمقانه به نظر برسد، تا زمانی که آن را امتحان نکرده‌اید نمی‌توانید بفهمید که خوب است یا نه.

ایلان ماسک در وضعیتی گیر کرده بود که چطور بیزینس عقب افتاده SpaceX و Tesla را نجات دهد. خود ماسک موقعیت خود را اینگونه توصیف می‌کند: «من نمی‌توانستم از بین SpaceX و Tesla یکی را انتخاب کنم یا اینکه پولم را بین آنها تقسیم کنم.»

همین موقعیت سخت و گیج‌کننده ماسک بود که یک راه حل عجیب را به او الهام کرد. او برای نجات SpaceX قراردادی با ناسا بست. قردادی به قیمت 1.6 میلیارد دلار با ناسا موفقیت آمیز بود و SpaceX را نجات داد. سپس او برای نجات Tesla از SpaceX وامی گرفت و آن را از سرمایه‌گذارهای خود به ارزش 50 میلیون  دلار تقویت کرد. او در شب کریسمس 2008 و چند ساعت قبل از ورشکست شدن Tesla این شرکت را نجات داد.

«چه فکر ‌کنید می‌توانید و یا نمی‌توانید – حق با شماست.» – هنری فورد

خیلی از کارآفرین‌ها فکر می‌کنند شکست یعنی این کسب و کار دیگر جواب نخواهد داد، اما این موضوع خیلی با حقیقت فاصله دارد. شاید آنها همه راه‌ها برای افزایش بهره‌وری و موثر بودن کار را امتحان کرده‌اند، اما بسیار مهم است که در چنین موقعیت‌های سرسخت باقی بمانید و باور نکنید که شکست غیرقابل اجتناب است.

آریانا هافینگتون که به خاطر وبسایت انتشار اخبارش مشهور است در اوایل کارش با مشکلات زیادی رو به رو شد تا به موفقیت برسد. برای مثال وقتی که قصد انتشار کتاب دومش را داشت به 36 انتشارات رفت تا بالاخره «بله» گرفت.

سپس وقتی که در سال 2005 سایت هافینگتون پست را ساخت، نظر منتقدین چندان جالب نبود، اما هافینگتون تسلیم نشد. او سخت تلاش کرد، و در سال 2011 این وبسایت به 1 میلیارد بازدید رسید و بعد از مدتی به قیمت 315 میلیون دلار توسط AOL خریداری شد.

منبع :

https://bit.ly/2PBVEh3

هوای تازه کسب و کار

یک دم مدیریت با اکسیژن (هوای تازه کسب و کار شما) https://odo.ac

هوای تازه کسب و کار

با ثبت نام در ویرگول به آرشیو بزرگی از مقالات مرتبط با این موضوع دسترسی خواهید داشت

هنر زندگی کردن

هنر زندگی کردن

هنر زندگی کردن

هنر زندگی کردن

چگونه شکست مالی را جبران کنیم

شروع دوباره بعد از شکست در همه حال بخشی از پروسه موفقیت است. بسیار اهمیت دارد که این واقعیت مهم را بپذیریم آنگاه قادر خواهیم بود در مواجه با شکست های خود به طوری متفاوت رفتار کنیم. در زیر به بررسی این موضوع که بعد از شکست چه کنیم و یا اینکه چگونه بعد از شکست موفق شویم می پردازیم. هم چنین شما قادر هستید در خصوص دریافت اطلاعاتی مهم و ارزشمند در خصوص بعدهای مختلف موفقیت وب سایت موفقیت ما را دنبال کنید.

اصلا اشکالی ندارد به خاطر شکست هایی که خوردید گریه کنید اما باید این موضوع را بدانید که کی باید اشک های خود را پاک کنید و با این مورد کنار بیایید. همه ی ما در طول زندگی خود روزهای بدی را پشت سر گذاشته ایم اما واقعا نمی شود که یک روز بد و غم انگیز را با یک زندگی بد برابر بدانیم.

چون بارها شکست خوردم بدن من به مدتی استراحت کردن و تجدید قوا احتیاج دارد اما از آن جایی که به رقابت کردن علاقه دارم برایم سخت است که از آن دست بکشم. بسیاری از افراد در شروع دوباره بعد از شکست با همچین موردی مواجه می شوند اما بدانید که استراحت کردن خجالت ندارد و باعث نمی شود که ضعیف شوید و در واقع شما را هوشمند می کند.

ممکن است برخی از دوستان شما از شکستتان خوشحال شوند. در حقیقت بعضی از آدم ها از شکست خوردن بقیه ذوق می کنند. در مقابل دوستانی هم هستند که وقتی زمین می خورید دست شما را گرفته و بلندتان می کنند و می توانید از آنها کمک بگیرید که چگونه شکست را به موفقیت تبدیل کنیم و یا اینکه به شما می گویند که آدم های موفق بعد از شکست خوردن چه می کنند. این افراد دوستان واقعی شما هستند.

شما نمی توانید در تمامی روزهای زندگی بهترین خود باشید. در بعضی از روزها شما کوهی از انرژی هستید و در برخی از روزها هم باید با خود به آرامی برخورد کنید. شما باید یاد بگیرید که تفاوت این روزها را تشخیص دهید و حال خود را بر این اساس تنظیم کنید.

افکار شما تاثیری مستقیم روی عملکر مغزتان دارد. افکار و جملاتی مانند شکست خوردم خدا و یا اینکه بارها شکست خوردم و ماندن در حالت ناامیدی فقط شرایط را بدتر می کند. پس خود زنی را رها کرده و خود را دوست داشته باشید. آیا شما به بهترین دوست خود هم می گویید که او به اندازه کافی و مطلوب خوب نیست؟ قطعا نمی گویید. پس بهترین دوست خود باشید.

شکست عشقی تقریبا برای همه آسیب های روحی و روانی دارد و شروع دوباره بعد از شکست عشقی خصوصا برای افرادی که نمی دانند در این موقعیت چگونه باید عمل کنند می تواند طولانی تر شود. برای بسیاری از دخترها و پسرها که در دوران نامزدی یا دوران پیش از ازدواج هستند پایان دادن به رابطه و جدایی بسیار دشوار است. به طوری که بسیاری از آنها آن را به تعویق نیز می اندازند و می خواهند از چنین موقعیتی فرار کنند اما این را بدانید که هر آشنایی و خواستگاری قرار نیست به ازدواج ختم شود. شروع دوباره بعد از شکست نیز برای این گونه افراد دیرتر اتفاق می افتد. گاهی دو طرف با هم تفاهم ندارند و باید رابطه خود را تمام کنند. این موضوع که چطور باید یک رابطه را تمام کرد، پس از جدایی چطور همه چیز را فراموش کنیم و به روال عادی زندگی برگردیم و درواقع چگونه بعد از شکست دوباره بلند شویم سوال بسیاری از جوان ها است. قطعا کار راحتی نیست اما می توان با نگاهی منطقی و با آسیب های روانی کمتر زندگی جدید را شروع کنیم.

قاعدتاً انتظار نمی رود که بتوان تمامی خاطرات را فراموش کرد به خصوص اگر که با آن فرد خاطرات خوبی هم داشته باشیم. ما باید بتوانیم با این جدایی کنار بیاییم. باید یاد بگیرید که برای رها شدن از گذشته خود ذهن را مدیریت کنیم. درواقع باید در تمامی لحظات خودآگاهی داشته باشیم و اجازه ندهیم ذهنمان در هر لحظه به گذشته سفر کند. ذهن همانند کودکی بازیگوش میان آینده و گذشته در حال بازی است. شما با یادگیری روش های درست می توانید افسار ذهن را به دست گرفته و نگذارید که به گذشته ها و خاطرات نامطلوب شما در گذشته ورود کند.

روش ایست ذهنی یعنی روشی که احتیاج است خیلی مصمم و محکم به ذهنتان دستور ایست دهید که به هرجایی نرود. اگر می خواهید زودتر پروسه شروع دوباره بعد از شکست برایتان اتفاق بیفتد باید این روش را پیاده کنید. قطعاً برای همه ما پیش آمده است که در حال تماشای تلویزیون، حین رانندگی و … ذهن ما درگیر موضوعی در گذشته می شود و برای چند دقیقه، چند ساعت و گاهی روزها کنترل ذهن خود را از دست می دهیم. در واقع ما با آگاهی از ذهن خود می توانیم جلوی آن را بگیریم. مثلا اگر ذهن بخواهد به گذشته منحرف شود به آن ایست دهیم و بگوییم ((ساکت، یا هیس یا اینکه دیگر نمی خواهم به این موضوع فکر کنم)) و یا اینکه در ذهن خود روی این افکار ضربدر بکشیم.

بعضی از افراد در روند شروع دوباره بعد از شکست فکر می کنند که با ورود به رابطه جدید می توانند شخص قبلی را فراموش کنند و این گونه از این بحران رهایی یابند اما در واقع این تصمیم بسیار غلط است و نه تنها به شما کمک نمی کند بلکه از نظری روحی آسیب های بیشتری را نیز در پی دارد. مثلا تصور کنید نامزدتان در رابطه قبلی به شما احترام چندانی نمی گذاشته و حال در رابطه جدید شما با دیدن احترام های کوچک جذب می شوید و تصور می کنید این شخص بهتر از شخص قبلی است و این باعث می شود که به فاکتورهای دیگر توجه نکنید. درواقع شما تنها مواردی را که در رابطه قبلی نداشتید در رابطه جدید جست و جو می کنید. بسیار مراقب باشید که شما نباید از رابطه قبلی خود فرار کنید و تنها منتظر باشید بدون درصدی فکر کردن وارد رابطه جدید شوید. پیشنهاد ما به شما این است که پس از جدایی و در شروع دوباره بعد از شکست عشقی حداقل تا چند ماه رابطه جدیدی را آغاز نکنید. بهتر است که خود را پیدا کنید و کمی صبر کنید آنگاه با آگاهی وارد رابطه شوید چرا که در این حالت احتمال انجام اشتباهاتی از جانب شما بسیار زیاد است که عواقب سنگینی را می تواند برایتان داشته باشد. 

در حقیقت موفقیت، یعنی شروع دوباره بعد از شکست و این موضوع از تمامی جوانب مالی، عاطفی، روحی، جسمی و ارتباطی قابل بررسی است. بر اساس تحقیقات کاترین شاو از دانشگاه استندفورد کارآفرینانی که بار اول شکست می خورند برای بار دوم می توانند موفق تر عمل کنند. درواقع این افراد در شروع دوباره بعد از شکست بسیار مصمم و قوی هستند. همچنین این تحقیقات حاکی از آن است که اگر این اشخاص در شغل اول خود ماندگاری بیشتری داشته باشند در شغل دوم خود و جبران شکست مالی موفق تر عمل می کنند. بنابراین از هر شکست تجربه ای خوب و درسی با ارزش بگیرید. اگر در شغل انتخابی خود راهی سخت را در پیش دارید موارد زیر به شما کمک خواهد کرد.

عشق به کار تنها راه انجام یک کار به بهترین نحو است. یکی از بزرگترین اشتباهاتی که بسیاری از کارآفرینان انجام می دهند این است که تمامی بودجه خود را برای کاری صرف می کنند که دیگران نه آن را دوست دارند و نه باور دارند. بسیاری از این افراد تنها برای آنکه بتوانند وارد بازار شوند مواردی را انتخاب می کنند که دوست ندارند و تنها طرفداران زیادی دارد. کوتاه می گوییم: اشتیاق، عشق و باور در زمان سختی می تواند شما را در کار نگه دارد.

((چه فکر کنید می توانید و یا نمی توانید حق با شماست.)) هنری فورد

بسیاری از کارآفرینان تصور می کنند که شروع دوباره بعد از شکست برای آنها وجود ندارد و کسب و کارشان دیگر جواب نمی دهد اما به هیچ عنوان این طور نیست. ممکن است این افراد تمامی راه ها را جهت افزایش خروجی و تاثیرگذاری به کار گرفته اند اما این بسیار اهمیت دارد که در موقعیت های سرسخت باقی بمانید و این را باور کنید که شکت غیر قابل اجتناب خواهد بود. شما می توانید در خصوص موفقیت در بحث های مالی این لینک را لمس کنید و از مطالب مفید سایت موفقیت استفاده کنید.

در روند شروع دوباره بعد از شکست بسیار مهم است که بدانیم چطور آن شکست را به موفقیت تبدیل کنیم. درواقع باید بتوانید نحوه برخورد با شکست را بررسی کنید. زمانی ما می توانیم به موفقیت برسیم که بر خلاف شکست تمرکز خود را روی نتایج دلخواه خود بگذاریم و نه تمرکز برای دوری از شکست خوردن. اشخاصی که روی شکست نخوردن خود تمرکز می کنند در مقایسه با افرادی که تمرکز خود را روی اهدافشان می گذارند با شکست های بیشتری در زندگی مواجه می شوند و مادامی که می خواهند وارد دوره شروع دوباره بعد از شکست شوند بسیار ناامیدانه عمل می کنند. در زیر به برخی از مواردی که وقتی شکست می خورید باید انجام دهید تا به سمت موفقیت حرکت کنید می پردازیم.

– خودتان خبر بد را اعلام کنید

اگر مرتکب اشتباهی می شوید دست به دعا نشوید برای آنکه بقیه متوجه آن نشوند چون این موضوع غیر قابل اجتناب است. اگر سکوت کنید تا شخصی اشتباهتان را به شما گوشزد کند شما مرتکب دو اشتباه شده اید. زیرا که اگر چیزی نگویید دیگران از خود می پرسند چرا در مورد آن صحبتی نکرده اید و این را به حساب بی توجهی و یا ترسو بودن شما می گذارند.

با پذیرش مسئولیت اشتباهی که مرتکب شده اید وجه خود را بالا می برید. شما با پذیرش اشتباهات خود خیلی سریع می توانید در مرحله شروع دوباره بعد از شکست موفق عمل کنید. درواقع این کار نشان دهنده انسجام درونی، عزت نفس و مسئولیت پذیری بالای شما است. توضیحات شما باید همراه با عنوان حقایق باشد.

در جهت جبران اشتباهات خود برنامه ای داشته باشید

پس از برعهده گرفتن مسئولیت اشتباهات خود باید راه حل هایی در خصوص جبران آنها پیدا کنید. کسی قرار نیست اشتباه شما را درست کند.

به غیر از ارائه برنامه ای برای جبران اشتباهات، جهت پیش گیری از تکرار آنها هم باید طرح و برنامه ای داشته باشید.

مجددا به مسیر خود برگردید

این موضوع بسیار اهمیت دارد که به شسکت هایتان اجازه ندهید که شجاعت و اعتماد به نفس شما را خدشه دار کنند. به خود فرصت دهید تا درسی را که از شکست های خود گرفتید درونی کنید و سریعاً به میدان برگردید و دوباره تلاش کنید. منتظر ماندن تنها باعث می شود که احساسات بد شما تشدید شود و در ورود به شروع دوباره بعد از شکست مردد شوید.

فقط کافیه اسم و آدرس ایمیلت رو توی این فرم وارد کنی. به همین سادگی!


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

دیدگاه

صفحه رسانه موفقیت

دانلود رایگان کتابهای صوتی

چگونه شکست مالی را جبران کنیم

جادوی تاثیر بر ضمیر ناخودآگاه

کتاب صوتی رایگان به سوی کامیابی

تغییری شگرف در زندگی

گوشه ای از زندگی افراد موفق

ابعاد موفقیت

گفتگوی جف بزوس و برادرش مارک

 

استاد امیر محمد ملکپور وکیل پایه یک دادگستری و از وکلای با سابقه در زمینه حقوق بین الملل و حقوق تجارت هستند که در حال حاضر مشغول به تحصیل در مقطع دکتری رشته حقوق در دانشگاه وین اتریش و رشته بیزنس در دانشگاه سوئیس می باشند. ایشان از اساتید برجسته در خصوص موفقیت هستند که در این صفحه رازهای موفقیت و حس خوب زندگی را با شما عزیزان در میان می گذارند.

بهترین راه ارتباط با ما جهت مشاوره، پیگیری خرید، آگاهی از آخرین اخبار و سمینارهای موفقیت از طریق تلفن های مذکور در این وبسایت به شرح ذیل تماس حاصل بفرمایید:

021-49196000

021-49076

[email protected]

 !(function (w, d) { ‘use strict’; var ad = {zone: “brtrha1”, user: “1565432215”, width: 728, height: 90, id: ‘adro-246454’}, h = d.head || d.getElementsByTagName(‘head’)[0]; if (typeof w.adroParams != ‘object’) w.adroParams = {}; w.adroParams[ad.id] = ad; var script = document.createElement(“script”); script.type = “text/javascript”; script.async = 1; script.src = “//static-cdn.adro.ir/dlvr/rsdnt.js”; h.appendChild(script); })(this, document); var h = document.getElementsByTagName(“head”)[0], s = document.createElement(“script”); s.async = !0, s.defer = !0, s.type = “text/javascript”, d = new Date, s.src = “https://cdn.sanjagh.com/assets/sdk/www.bartarinha.ir/client.js?t=” + d.getFullYear().toString() + d.getMonth() + d.getDate() + d.getHours(), h.appendChild(s); var sabaVisionWebsiteID = “1c27cb39-612a-452a-954c-b3e3dd1f3d36”; var sabaVisionWebsitePage = “ALL” _atrk_opts = {atrk_acct: “i2i8r1SZw320l9”, domain: “bartarinha.ir”, dynamic: true}; (function () { var as = document.createElement(‘script’); as.type = ‘text/javascript’; as.async = true; as.src = “https://certify-js.alexametrics.com/atrk.js”; var s = document.getElementsByTagName(‘script’)[0]; s.parentNode.insertBefore(as, s); })();

یکی از بزرگ‌ترین موانع در راه موفقیت ترس از شکست است. ترس از شکست، از خودِ شکست نیز بدتر است زیرا شما را از تحقق استعدادهای بالقوه‌تان باز می‌دارد.

اتخاذ واکنش موفق به یک شکست به راه و رویه‌‌ی زندگی‌تان بستگی دارد. طی یک مطالعه که به تازگی در مجله‌ی روان‌شناسی اجتماعی تجربی به چاپ رسیده است، پژوهش‌گران دریافتند موفقیت در سایه‌ی شکست تنها از راه تمرکز بر نتایج (آن‌چه امید به تحقق‌اش دارید) حاصل می‌شود، و نه تلاش برای شکست نخوردن. با این‌که همیشه می‌خواهید تمامِ تلاش‌تان را به خرج دهید و از شکست جلوگیری کنید، ‌ولی باید بدانید آدم‌هایی که این چنین می‌اندیشند نسبت به افرادی که با خوش‌بینی فقط بر اهداف‌شان تمرکز دارند، بیش‌تر در معرض شکست هستند.

وینستون چرچیل می‌گوید:

“موفقیت یعنی از روی یک شکست به شکستِ دیگر بیفتی، ولی شور و اشتیاق‌ات را از دست ندهی.”چگونه شکست مالی را جبران کنیم

این اندیشه آسان و غریزی به نظر می‌رسد، ولی در عمل و هنگامی که پیامدهای شکست بسیار شدید هستند، این کار دشوار می‌شود. پژوهش‌گران هم‌چنین دریافتند بازخورد مثبت، احتمال موفقیت آدم‌ها را افزایش می‌دهد، زیرا همان خوش بینی را به شما می‌دهد که هنگام تمرکزِ صِرف بر اهداف‌تان آن را تجربه می‌کنید.

آدم‌های تاریخ‌ساز – نوآوران واقعی – پا را فراتر گذاشتند و همواره حقیقتا نگاه‌شان این‌گونه بوده است که شکست‌های‌شان پله‌هایی به سوی موفقیت هستند. توماس ادیسون یکی از برجسته‌ترین نمونه‌ّها است. وی ۱۰۰۰ بار تلاش کرد تا سرانجام بتواند چراغ برقی بسازد که به درستی کار کند. وقتی احساس‌اش را در مورد ۱۰۰۰ بار شکست خوردن ‌پرسیدند، وی گفت: “من ۱۰۰۰ بار شکست نخوردم. اختراع چراغ برقی نیاز به گذراندن ۱۰۰۰ مرحله داشت”.

همین طرز فکر است که افراد موفق را از آدم‌های غیرموفق جدا می‌کند. توماس ادیسون تنها فردی نبود که این چنین می‌اندیشید. دست‌نوشته‌های جی.کی رولینگ ۱۲ بار توسط ناشران رد شد، تا سرانجام یکی از آنها با چاپ کتاب هری‌ پاتر موافقت کرد؛ و حتی پس از آن پول بسیار اندکی به وی پرداخت شد و پیشرفت قابل ملاحظه‌ای حاصل نشد. اپرا وینفری به دلیل این‌که بیش از اندازه از لحاظ احساسی درگیر داستان‌های‌اش شده بود، از شغل گویندگی خبر بالتیمور اخراج شد؛‌ ولی همین احساس وی را تبدیل به یک برند جهانی کرد. هنری فورد پیش از آن‌که بتواند نمونه‌ی قابل استفاده‌ای از خودرواش را تولید کند، دو بار حامیان مالی‌ خود را از دست داد. نمونه‌های بی‌شمارِ دیگری نیز می‌توان در این فهرست قرار داد.

بنابراین، تفاوت اصلی میان آدم‌هایی که اجازه می‌دهند شکست‌‌ها آنها را از مسیرشان دور کنند و آن‌هایی که از شکست به نفع خودشان استفاده می‌کنند، چیست؟ تعدادی از این تفاوت‌ها و عوامل بستگی به نوعِ عملکردتان دارند، ولی مابقی مستقیما به نحوه‌ی فکر و اندیشه‌تان مربوط است.

۱. خودتان نخستین کسی باشید که خبر شکست‌تان را به دیگران اعلام می‌کند.اگر مرتکب اشتباه شدید، دست روی دست نگذارید و دعا نکنید کسی از آن خبردار نشود، زیرا بالاخره دیگران متوجه‌اش خواهند شد – این کار اجتناب‌ناپذیر است. وقتی فرد دیگری شکست‌تان را اعلام می‌کند، شکست‌تان دوبرابر می‌شود. اگر در این هنگام تصمیم به سکوت بگیرید، دیگران قطعا از این رفتارتان متعجب خواهند شد، و احتمالا آن را به بزدلی یا نادانی‌تان نسبت می‌دهند. سعی کنید به اندازه‌ی لازم هوش هیجانی داشته باشید و خود به شکست‌تان اذعان کنید.

۲. دلایل شکست‌تان را عنوان کنید، ولی هرگز دنبال بهانه‌تراشی و توجیه نباشید.

پذیرفتن اشتباهات واقعا می‌تواند وجه‌تان را بهبود بخشد. با این کار اعتماد به نفس، مسئولیت‌پذیری و صداقت‌تان را به دیگران نشان می‌دهید. حتما فقط به حقایق و واقعیت‌ها اشاره کنید. یک دلیل منطقی برای شکست می‌تواند این باشد که “این پروژه را به دلیل نرسیدن به مهلت مقرر از دست دادیم. ولی “این پروژه را از دست دادیم زیرا سگ‌ام در تمام آخر هفته مریض بود و نتوانستم تمرکز لازم را داشته باشم” قطعا یک بهانه‌تراشی است.

۳. برای جبران و اصلاح پیامدهای اشتباه‌تان برنامه‌ریزی کنید.پذیرفتن مسئولیت اشتباه، کارِ پسندیده‌ای است، ‌ولی همه چیز به این کار ختم نمی‌شود. مرحله بعدی بسیار مهم است و می‌توان گفت که اصل قضیه‌ است. به جای این‌که سر جای‌تان بایستید و منتظر بمانید فرد دیگری خراب‌کاری‌های‌تان را درست کند، فکر کنید و راه‌حل ارائه دهید. حتی بهتر است شخصا برای رییس‌تان (یا هر فرد دیگر) توضیح دهید تاکنون چه کارها و مراحلی برای جبران اشتباه‌های‌تان انجام داده‌اید.

۴. برای جلوگیری از ارتکاب مجددِ آن اشتباهات نیز برنامه‌ریزی کنید.در کنار برنامه‌ریزی برای جبران اشتباهات‌تان، باید برنامه‌ای تهیه کنید که هرگز در آینده دوباره مرتکب اشتباهات مشابه نشوید. این بهترین کاری است که می‌توانید دوباره اطمینان دیگران را به‌دست آورید که از پسِ این شکست حتما اتفاقات خوبی خواهد افتاد.

۵. به اوضاع سروسامان دهید و همه چیز را به روال قبل برگردانید.نکته‌ی بسیار مهم در این مرحله این است که هرگز اجازه ندهید شکست شما را ترسو و خجالتی کند. این طرز فکر شما را در خود غرق می‌کند و هر بار که مرتکب اشتباه می‌شوید، ناتوان‌ترتان می‌کند. به اندازه‌ی کافی وقت بگذارید و درس‌های شکست را به خوبی برای خود تحلیل کنید، و به محض این‌که به نتایج مثبت رسیدید، دست به کار شوید و دوباره تلاش کنید. انتظار و دست روی دست گذاشتن فقط باعث می‌شود احساسات بدتان طولانی‌تر شوند و ترس و اضطراب‌تان بیش‌تر شود.

طرز رفتارتان در مواجهه با شکست به اندازه‌ی تصمیمات و کارهای‌تان در رسیدن به موفقیت حائز اهمیت است. اگر می‌‌خواهید از شکست به نفع خودتان استفاده کنید، باید انعطاف‌پذیری و قدرت ذهنی داشته باشید؛ که هر دو از نشانه‌های هوش هیجانی هستند. وقتی شکست می‌خورید، سه عامل را باید همواره در نظر داشته باشید:

۶. چشم‌اندازچشم‌انداز مهم‌ترین عامل در مواجهه با شکست است. آدم‌هایی که در بازیابی تمرکز و قدرت‌شان پس از شکست مهارت دارند، معمولا کارهای اشتباه‌شان – غفلت در یک مورد خاص یا تصمیم و عمل نادرست – را دلیل اصلی شکست می‌دانند، و نه شخصیت و وجود خودشان را. آدم‌هایی که نمی‌توانند از پسِ شکست برآیند معمولا تنبلی، فقدان هوش و استعداد یا هر ویژگی ‌شخصیتی دیگر را عامل شکست‌شان می‌دانند، که همه‌ی این‌‌ها نشان می‌دهند چنین افرادی نمی‌توانند بر موقعیت‌های سخت غلبه کنند. این مسئله باعث می‌شود، آنها از دست زدن به هرگونه ریسک در آینده خودداری کنند.

۷. خوش‌بینیخوش‌بینی از دیگر ویژگی‌‌های آدم‌هایی است که می‌توانند به خوبی از پسِ شکست برآیند. یک مطالعه در بریتانیا بر روی ۵۷۶ فرد کارآفرینِ سریالی (کارآفرینانی که پس از راه‌‌اندازی یک نوبنیاد، دنبال راه‌اندازی نوبنیاد دیگر می‌روند.م) نشان داد این قبیل افراد نسبت به کارآفرینان معمولی قدرت بیش‌تری در برابر شکست و شانس بیش‌تری برای موفقیت دارند. این حس خوش‌بینی که باعث می‌شود آدم‌ها کم‌تر احساس شکست کنند، یک حس پایدار و همیشگی است. آنها هر شکست را یکی از پلکان‌ّهای نردبان موفقیت می‌بینند زیرا حقیقتا به آنها راه موفقیت را می‌آموزد.

۸. مقاومتخوش‌بینی یک حسِ مثبت است؛ و مقاومت یعنی استفاده از این حس مثبت. مقاومت به کار انداختنِ حس خوش‌بینی است. وقتی دیگران به شما می‌‌گویند، “دیگر کافی است، دیگر بس است” و تصمیم می‌گیرند کار را رها کنند و به خانه بروند، آدم‌های مقاوم خود را از این شکست‌ها رها می‌کنند و به راه‌شان ادامه می‌دهند. آدم‌های مقاوم، آدم‌های خاصی هستند زیرا هرگز خوش‌بینی‌شان را از دست نمی‌دهند. همین ویژگی باعث می‌شود با قدرت بتوانند از شکست عبور کنند.

جمع‌بندیشکست محصول دیدگاه و چشم‌انداز خاص شما است. آن‌چه را یک فرد شکستِ خردکننده‌ای می‌پندارد، ممکن است فرد دیگر آن را فقط یک مانع معمولی بداند. نقطه‌ی قوت و قدرت یک فرد در این است که بتواند نوع نگاه‌اش را در مورد شکست تغییر دهد و بتواند بهترین استفاده را از آن ببرد.

شما چگونه با شکست‌های زندگی‌تان مواجه می‌شوید؟ لطفا افکار و نظرات‌تان را در “بخش دیدگاه” با ما در میان بگذارید، زیرا مایل هستیم چیزهای زیادی از شما یاد بگیریم، و اگر بتوانیم چیزهایی نیز به شما یاد دهیم.

برچسب ها باهوششکستموفقیتنفع

بسیاری از اوقات وقتی شکست می‌ خوریم، فکر می‌کنیم دیگر به آخر راه رسیده ایم و نمی‌توانیم اهداف و آرزوهایمان را دوباره دنبال کنیم و در واقع تبدیل شکست به موفقیت کاری نشدنی است. در یک کلام، فکر می‌کنیم شکست، به معنای پایان تمام اهداف و آرزوهایمان است. اما نه! صبر کنید، با این مقاله تا انتها همراه باشید تا متوجه شوید چونه باید با تبدیل شکست به پیروزی ، به تمامی آرزوهای خود برسید…

فکر می‌کنم خواندن این مقاله از نان شب برای همه ما واجب تر باشد، چون همه ما شکست های زیادی را در طول زندگی تجربه کردیم و نتوانستیم از آن موفقیت بسازیم. پیشنهاد می‌کنم پس از مطالعه این مقاله، حتماً مقاله نقشه راه موفقیت بزرگان دنیا را هم مطالعه کنید و با تست آنلاینی که در آن برای شما آماده شده، احتمال موفقیت خودتان را با وضعیت کنونی بسنجید.

همان طور که در ابتدای مقاله هم گفتم، ذهنیت اشتباهی که برای همه ما پیش آمده این است که فکر می‌کنیم شکست خوردن به منزله پایان تمام آرزوها و اهداف است و نمی‌توانیم بعد از شکست، به جاده موفقیت برگردیم. در حالی که اصلاً این طور نیست!

تمام افراد موفق دنیا، بلا استثنا، در زندگیشان شکست هایی خوردند تا به موفقیت رسیدند. اصلاً مگر می‌شود بدون این که تجربه کسب کنی و چند بار شکست بخوری، موفقیت را به دست بیاوری؟ اگر کسب موفقیت به این راحتی ها بود که  همه به آن می‌رسیدند و نمی‌شد افراد موفق را تحسین کرد! آن موقع آن ها کار سختی انجام نداده بودند که قابل تحسین باشد!

پس این نکته را همیشه در یادتان داشته باشید که شکست، پایان راه نیست!چگونه شکست مالی را جبران کنیم

قبل از اینکه به دلیل شکست ها و راه های تبدیل آن به موفقیت اشاره کنم، اجازه دهید به چند مورد از شکست های افراد موفق دنیا اشاره کنم.

استیو جابز، موسس و مدیرعامل شرکت اپل، بعد از تولید محصولات موفقی مانند اپل 1 و 2، آیفون، آی پد و آی پاد، آی او اس و … در دو پروژه سنگین و هزینه بر به نام های لیزا و اپل 3 شکست خورد و مجبور شد جان اسکالی (کدیرعامل سابق شرکت پپسی) را به کرسی مدیریت اپل بنشاند و جایگزین خود کند. بعد از این که جان مدیریت آنجا را به دست گرفت، با تصمیم او و هیئت مدیره، استیو جابز را از اپل اخراج کردند و این، بزرگ ترین شکست برای جابز به حساب می‌آمد. یعنی اخراج از شرکت خودش!

اما او با این حال تصمیم گرفت به کارش با قدرت ادامه دهد و با سرمایه هفت میلیون دلاری، شرکت کامپیوتری نکست را به راه انداخت. شرکتی که توانست اولین مرورگر وب نرم افزاری جهان و اولین سیستم ایمیلی جهان را به بازار عرضه کند. جابز با نکست به قدری خوب کار کرد که شرکت اپل مجبور شد برای ادامه بقای خود، در سال 1996 و با مبلغ 429 میلیون دلار نکست را بخرد. در واقع اپل با این کار عملاً می‌خواست استیو جابز را به شرکت خودش برگرداند.

پس استیو جابز شرکت اپل  را به راه انداخت، از همان شرکت اخراج شد، شرکت دیگری زد و با مبلغ گزاف آن را به همان شرکت قبلی اش یعنی اپل فروخت و به آنجا برگشت. دیدید؟ جابز از شکست سنگین خودش، موفقیت بزرگی نصیب خود کرد.

پس از اینکه مادرش را از دست داد، تنها با گذشت 13 ماه از ازدواجش با همسرش از او جدا شد و با دختر نوزادش بی سرپناه به زندگی ادامه داد. آن هم فقط با کمک های مالی دولت!

تصمیم گرفت ایده تازه اش را به داستان تبدیل کند و این کار را کرد. اما هیچ کس حاضر نبود داستان او را حتی کامل بخواند، چه برسد به اینکه بخواهد آن را چاپ کند! اما او پس از این شکست ها تسلیم نشد و تصمیم گرفت تا زمانی که تمام ناشران به او جواب منفی ندادند به تلاش های خود ادامه دهد.

این تلاش ها نتیجه داد و حالا جی. کی. رولینگ، تبدیل به یکی از معروف ترین و ثروتمند ترین سلبریتی ها و نویسندگان جهان شده. نویسنده ای که خالق داستان هری پاتر، یکی از محبوب ترین داستان های جهان است…

آیا اگر رولینگ با همان جواب منفی اول و یا با شکست های اولیه اش تسلیم می‌شد، آیا این ثروت و خوش بختی اکنونش را داشت؟

شاید شما هم این جمله معروف توماس ادیسون را شنیده باشید که می‌گوید: من شکست نخوردم، فقط 1000 روش پیدا کردم که به موفقیت ختم نمی‌شود.

این جمله او نشان می‌دهد که برای اختراع برق، بیش از 1000 بار تلاش کرد و شکست خورد تا در نهایت به موفقیت رسید. بیش از 1000 بار!

همان ادیسونی که در کودکی به او می‌گفتند کودن است و نمی‌تواند در آینده حتی زندگی معمولی داشته باشد. آیا شما هم حاضرید برای رسیدن به هدف خود بیش از 1000 بار تلاش کنید؟

این سه مثال، فقط نمونه های کوچکی از شکست های افراد موفق بودند. می‌توان ده ها مورد دیگر از افراد موفق نام برد که با شکست های متعدد و سنگینی رو به رو شده اند. از جمله: مایکل جردن، ونسان ونگوگ، آبراهام لینکلن، آلبرت انشتین، هنری فورد و…

پس این اولین نکته برای تبدیل شکست به موفقیت. اینکه هرگز تسلیم نشوید و ادامه دهید تا طعم شیرین موفقیت را بچشید…

در مقاله چرا شکست می‌خوریم ، اشاره شد که 3 دلیل برای شکست هایمان وجود دارد:

اما با دانستن این 3 دلیل می‌توانید جلوی شکست های خود را بگیرید. به شرطی که آنها را رعایت هم بکنید نه این که فقط بدانید. پس حالا با دانستن دلیل شکست هایمان، می‌توانیم راحت تر در مسیر موفقیت گام برداریم…

حالا نوبت به آن می‌رسد که 7 تکنیک فوق العاده مهم و کاربردی برای تبدیل شکست به پیروزی برایتان بیان کنم. پس حتماً تا انتها همراه ما باشید…

اولین مرحله برای عوض کردن هر عادت بدی در وجود خودمان، این است که قبول کنیم آن عادت را در خودمان داریم. شکست خوردن هم همین طور است. اگر قبول کنیم که در بعضی موارد شکست خوردیم و نتوانستیم به آن هدفی که می‌خواستیم برسیم، مسلماً رسیدن به آن هدف هم برایمان راحت تر می‌شود. چون آن موقع است که می‌رویم سراغ راه هایی برای جبران آن شکست. پس هیچ وقت، عدم موفقیتمان را انکار نکنیم.

دیدید خیلی از اوقات افراد می‌گویند: نگویید شکست خوردم، بگویید تجربه کردم؟ این افراد فقط می‌خواهند دید ما را نسبت به شکست عوض کنند و کاری کنند که ما پس از اینکه در کاری موفق نشدیم، احساس سرخوردگی، بی عرضگی، ناتوانی و امثال اینها نکنیم. چون همین احساس، باعث می‌شوند ما دیگر گامی رو به جلو و برای کار دیگری برنداریم و در منطقه امن ذهنی خودمان باقی بمانیم. در جمله توماس ادیسون هم خواندیم که می‌گفت: من شکست نخوردم، فقط 1000 روش پیدا کردم که به موفقیت نمی‌رسد.

این جمله به خوبی نشان دهنده این است که چقدر دید ما نسبت به شکست مهم است و با تغییر آن می‌توانیم به راحتی موفقیت را از آن خودمان کنیم. در مقاله باور موفقیت هم گفتیم که این طرز تفکر، یکی از باورهای اشتباه ولی رایج در راه موفقیت است که اگر می‌خواهیم موفقیت را به خودمان نزدیک تر از همیشه ببینیم، باید آن را درون خودمان نابود کنیم.

بعد از شکست خوردن چقدر نااُمید و ناراحت هستید؟ تا چه حد انرژی دارید تا آینده خوبی را برای خودتان رقم بزنید؟ آیا اصلاً می‌توانید دوباره با همان قدرت به سوی هدفتان پیش بروید؟ آیا…

خب در این زمان مسلماً به شدت نیاز داریم تا صبر و امید داشته باشیم. اصلاً اگر این دو عنصر نباشند که نمی‌شود شکست را به موفقیت تبدیل کرد!

پس می‌توان گفت صبر و امیدواری، دو عنصر مهم در تبدیل شکست به موفقیت هستند و اگر نباشند، همان فرد شکست خورده باقی می‌مانیم.

بسیاری از افراد را دیدم که هر وقت بهشان می‌گویم چرا تلاشی نمی‌کنی برای رسیدن به موفقیت و رهایی از این وضعیت بد؟ می‌گویند که خودش درست میشه، حالا یه چیزی میشه دیگه، منتظرم از شنبه، و کلی جمله دیگر از این قبیل که مطمئنم شما هم از آنها زیاد شنیده اید. گویا این افراد فقط منتظرند فرشته نجاتی در زندگیشان پیدا شود و بتواند آنها را از این وضعیت بد نجات دهد!

خی من به این افراد می‌گویم همین طور بنشین و صبر کن تا آن فرشته نجات بیاید و اتفاقات خوب را برای تو رقم بزند!!! قطعاً تا تلاشی نکنی و به سوی جلو پیش نروی، موفقیت خودش نمی‌تواند به سمت تو بیاید. از تو حرکت، از خدا برکت! نترس و رو به جلو پیش برو تا به هدفی که می‌خواهی برسی و منتظر فرشته نجات نباش.

همه ما یک سری باورهای محدودکننده در ذهنمان داریم که نمی‌گذارند به موفقیت برسیم. از جمله: من نمی‌توانم، انگیزه ندارم، کارم زیاده و از این دست باورها. این باورهایی که بدون شک اگر در ذهنمان باقی بمانند در آینده خیلی جلوی مسیر پیشرفت ما را خواهند گرفت و باید آنها را از یبن ببریم تا قدرت باور به خود را پیدا کنیم.

از بین بردن این باورها خودش ماجرای مفصل و طولانی دارد که من آن را در مقاله ای به نام قدرت باور به خود توضیح دادم و می‌توانید با کلیک روی نام این مقاله آن را مطالعه کنید.

تصور کردن همیشه یکی از راه های اصلی رسیدن به هدف و موفقیت است. وقتی ما موفقیت را تجسم و تصور می‌کنیم، ذهن ما این باور برایش به وجود می‌آید که تو به موفقیت رسیده ای و نمی‌تواند فرق بین تجسم و واقعیت را تشخیص دهد. این گونه انگیزه ما را برای رسیدن به آن هدف و موفقیت بیشتر می‌کند و با راحتی بیشتری به سمت آن پیش می‌رویم.

وقتی برای خودت هدف مشخصی داشته باشی، وقتی انگیزه رسیدن به آن را برای خودت ایجاد کنی، وقتی همه فکر و ذکرت این باشه که بتونی به اون هدف دست پیدا کنی، شک نکن که هیچ کاری به جز آن کارهایی که تو را به آن هدف نزدیک می‌کند، انجام نمی‌دهی. هدف، برای ما مثل قطب نما عمل می‌کند و مسیر زندگیمان را مشخص می‌کند.

پس تا وقتی هدف نداشته باشیم و در راستای آن تلاش نکنیم، قطعاً راه موفقیت برایمان بسیار سخت و ناهموار خواهد شد و باید تقریباً قید موفقیت را بزنیم؟

خب، با انجام دادن راه های بالا، قطعاً می‌توانیم شکست احتمالی را که خورده ایم، به موفقیت تبدیل کنیم.چگونه شکست مالی را جبران کنیم

در این مقاله سعی کردم که به شما به خوبی توضیح دهم که چگونه شکست را به موفقیت تبدیل کنیم؟ امیدوارم این راهکارها برای شما اثرگذار باشد، اگرچه مطمئنم به شدت تأثیر زیادی دارد، فقط به شما بستگی دارد که این 7 راه را چطور و با چه کیفیتی انجام دهید تا بتوانید شکست را به موفقیت تبدیل کنید.

امیدوارم روی قله های موفقیت ببینمتان…

 

ترس از شکست و ترس از روبه رو شدن با شکست همیشه جلوی پیشرفت مارو گرفته ان شاالله که بتونیم تمام این مسیر های پرفراز و نشیب رو طی کنیم و طعم شیرین موفقیت رو بچشیم.

انشالله براتون بهترین ها رو آرزومندیم موفق و سربلند باشید

سلام. این سخن افلاطون هم خیلی جالبه: اگر زمانی مقام تو پایین آمد ناامید مشو زیرا آفتاب هر روز هنگام غروب پایین می آید و بامداد روزدیگربالا می آید.

چقدر مثال خوبی بود ممنون از شما خانم حسینی عزیز

سلام.دیدگاه دوستان جالب بود.به نظر بنده کسی شکست نخورده یعنی قدمی برای موفقیت برنداشته.سپاس .عالی بود.

سلام کاملاً درسته هر شکست یک قدم به سوی موفقیته ممنون از همراهی شما

مقاله خیلی خوبی بود ادمایی که بتونن از شکستهاشون نا امید نشده و راه هایی که منجر به شکستشون شد رو بخاطر بسپارند تا دوباره تکرار نکنند یعنی هضم تجربه کنند، در ادامه مسیر زندگی بسیار به هدف نزدیکتر میشوند و گام های بعدی را استوارتر برمیدارند آنها انسان هایی قوی، با انگیزه و پر انرژی هستن و همواره الگویی برای اطرافیان خود هستند که دیگران از کنار آنها بودن لذت میبرند.

ممنون از شما

سلام این جمله ادیسون خیلی قشنگ بودکه من شکست نخوردم بلکه هزارراه پیداکردم که به موفقیت نرسید

خیلی برای من جالب بود ممنون

سلام ممنون از شما خانم کیانمهر عزیز

مقاله خوبی بود صبر و امیدواری و تلاش مداوم راه های رسیدن به موفقیت هستند که نیاز داریم برای رسیدن به موفقیت از انها استفاده کنیم

سپاس گزارم

من باور دارم اگر شکست نباشه موفقیتی وجود نخواهد داشت شکستهای ما به عنوان تجربه همان پله هایی هستند که در مسیر صعود به آنها نیاز داریم سپاسگزارم

متشکرم

سلام اگر انسان بلد باشه که چطوری شکست را به موفقیت تبدیل کنه خیلی خوب میتونه شکست را به موفقیت تبدیل کنه

شکست با درد همراهه.دقیقا زمانی که می خواهی له قله برسی،انگار دیگه نفس نداری،ریه هات یاری نمی کنند و تو احساس ناامیدی از صعود بهت دست میده.یا وقتی نی خواهی شنا یاد بگیری،کل گوشهات بینی ات و گلوت می سوزه.یه لحظه به خودت می گی بی خیال شنا.شکست تو زندگی هم زمانیه که خیلی از تلاش و کار داری نا امید میشی،قلبت انگار تیر می کشه.بیشتر مزه رنج رو می بری تا شیرینی رسیدن.باید تحمل کنی وگرنه از موفقیت خبری نخواهد شد.به قول استاد اون موقع فقط یه کاری کن.اون کار انرژی داره و انرژی های دیگه رو فراخوانی می کنه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

— بارگیری کد امنیتی –به منظور تصویب CAPTCHA لطفا جاوا اسکریپت را فعال کنید.

بهترین و کامل ترین بسته استعدادیابی و کشف علایق کشور

با ساده ترین راه ها، انگیزه خودتان را همیشه در بالاترین حد ممکن نگه دارید.

تهران، باغ فیض کوچه 1

پـلاک 15، طـبقه چهارم

تلـــفـن: 02156692113

بهترین و سریع ترین راه ارتباطی

با گام برتر: mostafaee_com

چگونه شکست مالی را جبران کنیم
چگونه شکست مالی را جبران کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *