چگونه شک همسر خود را برطرف کنیم

 
helpkade
چگونه شک همسر خود را برطرف کنیم
چگونه شک همسر خود را برطرف کنیم

اگر با به صدا در آمدن گوشی مبایلتان و صدای پیامک او و یا آوردن نام شخصی بر زبانتان ، همسرتان مشکوکانه به شما می نگرد و شما را سین جیمتان می کند و گاهی مخفیانه پیامک هایتان را چک می کند ،باید بگوییم شما با یک همسر شکاک روبرو هستید .

اعتماد و احترام دو محور اصلی و بسیار مهم هر رابطه ای هستند که در صورت آسیب هریک از آنان ممکن است رابطه کاملاً از بین برود. شک به همسر می تواند هم احترام و هم اعتماد را در زندگی زناشویی از بین ببرد و اینگونه باعث از هم پاشیدن زندگی مشترک گردد.

شک در زندگی مشترک از موضوعاتی ویران کننده است و گاهی می تواند حسابی دردسرآفرین شود بنابراین باید علت به وجود آمدن شک و نحوه صحیح برخورد با آن را فرابگیرید.

بسیاری از مواقع علاقه و عشق زیاد بین زوجین به بدبینی و شک ختم می شود. زیرا فرد شکاک تنها همسرش را متعلق به خود می داند و طبیعتا هر نوع رفتار خارج از منزل او برایش سخت و غیر قابل هضم است. بتدریج این عشق و علاقه به نوعی شکست از دیدگاه خودش تبدیل می شود و هر لحظه به فروپاشی زندگی خود فکر می کند.چگونه شک همسر خود را برطرف کنیم

گاهی اوقات دلیل شک فرد به همسرش عدم شناخت کافی از اوست. اگر فرد قبل از ازدواج شناخت کافی از همسرش به دست نیاورد و پس از ازدواج همسر خود را متفاوت از معیارهایش ببیند متوجه اشتباه درانتخابش می گردد و دچار نوعی نفرت و انزجارنسبت به همسرش می شود که این خود دلیل پیدایش بهانه گیری ها و بدبینی های بیمار گونه او می شود.

اگر کودکی دارای والدین بدبین و شکاک باشد این روش تربیتی را از والدین می آموزد و در آینده نسبت به همسر و اطرافیانش بدبین و شکاک می شود.

ریشه بسیاری از بدبینی و شک ها مراقبت از خانواده در مقابل سنگ اندازی و حسادت های دشمنان خانوادگی است. حسادت دوست شما نسبت به زندگیتان سبب سلب اطمینان شما نسبت به همسرتان خواهد شد.

افرادی که به اختلالات بدبینی مبتلا هستند به شدت نسبت به شریک زندگی خود و در وهله بعدی به اطرافیان خود شک دارند و نسبت به آنها بدبین هستند و چنانچه در این بخش از سبک زندگی نمناک گفته ایم این دسته از افراد دارای یک زندگی موفق و همسر مطیع هستند، به دلیل داشتن شک بیش از اندازه ارتباطات بسیار محدودی با دیگران دارند و درمان آنان بسیار مشکل است و حتی به پزشک هم اعتماد ندارند.

افزایش خیانت در بین افراد موجب افزایش شک در جامعه شده است به طوری که اگر فرد دارای استعداد ژنتیکی شکاکیت بوده و تجربه تلخی را در گذشته داشته باشد با دیدن خیانت در جامعه ، شک در او افزایش می یابد. افراد باید به این امر واقف باشند که شکاکیت مسری است و موجب تحریک کردن و انتقال آن به طرف مقابل می شود.

مصرف شیشه، استفاده خانم ها از داروهای لاغرکننده که از مشتقات آمفتامین هاست، تاثیرپذیری افراد از اتفاقات و حتی فیلم و سریال ها عواملی هستند که موجب افزایش شکاکیت در افراد می شود.

اگر شکاکیت همسرتان یک مشکل جدی روانی و نیازمند مراجعه به روان شناس نباشد شما می توانید با راهکارهای این بخش از نمناک به مرور او را تغییر دهید تا یاد بگیرد بدون نگرانی به شما اعتماد کند.

اگر در گذشته احساس می کردید باید او را از رفتنتان بترسانید تا بیشتر قدر بودنتان را بدان دو شیطنتی داشته اید که به غیر از او مرد دیگری را نیز تحریک می کرد ، باید بدانید که این خود شما بوده اید که بذر شکاکیت را در دل همسرتان کاشته اید و ریشه های اعتماد را در زندگی مشترک خشکانیده اید و شک کردن و ترسیدن را به عادتی همیشگی برای یک مرد تبدیل نموده اید عادتی که با انجام ندادن این کارها توسط شما از سر او بیرون نمی رود.

بهترین شیوه برخورد با همسر شکاکتان این است که به ریزه کاری های رفتاریتان فکر کنید و نقطه حساسیت او را بشناسید و مراعاتش را بکنید .

لازم نیست برای از بین بردن شک در همسرتان خودتان را در خانه حبس کنید و تارک دنیا شوید بلکه با او صحبت کنید و به توافق نسبی در مورد رفتار درست برسید و بعد از این صحبت اگر باز هم شکاکیت نشان داد با آرامش و کم کم برای تغییر ذهنیت او تلاش کنید.

با لجبازی و زور حرف خودتان را به کرسی ننشانید زیرا در صورت نادیده گرفتن مردهای شکاک آنها خطرناک تر می شوند پس از قانون هایی که با هم تعریف کرده اید پیروی کنید.

اگر مشکل اصلی همسرتان کار شماست و شما می خواهید به خاطر او محل کارتان را تغییر دهید دست نگه دارید زیرا حتی بعد از چنین تصمیمی، شک کردن های همسرتان بیشتر می شود پس ، باج ندهید و با پذیرفتن مقصر بودنتان در خانه ننشینید.

همسرتان شما باید در برخی از محدوده های زندگی شما وارد نشود و شما را به گرفتن تصمیم هایی وادار نکند بنابراین به خاطر حساسیت های بی موردش از اجتماع فاصله نگیرید.

آنچه حال یک مرد شکاک را از قبل بدتر می کند پنهان کردن یک موضوع ساده و بی اهمیت از او است. برای اعتماد کردن او به شما در قدم اول او باید صداقت را از شما ببیند. پنهان کاری و آشکار شدن دروغ ها می تواند هر مرد سالمی را به تردید بیندازد پس باید بدانید پنهان کاری تاثیری بزرگ در زندگی شما می گذارند باید صادق باشید.

اگر همکار شما بدون دانستن اینکه شما متاهل هستید از شما خواستگاری کند . این موضوع را حتی برای خندیدن با شوهرتان در میان نگذارید. هیچ وقت رمز ایمیل و شبکه اجتماعیتان را در اختیار همسرتان نگذارید و البته خودتان هم چنین کارهایی را امتحان نکنید.

زندگی مشترک میدان جنگ نیست و راه حل آرام کردن همسر شکاک تان، بیشتر کردن تردیدهایش نیست. اگر از همسرتان رنجیده اید، برای تلافی کردن موقعیتی را به وجود نیاورید که احساس شک بیشتری کند.

اگر قبلا سابقه نامزدی شکست خورده ای را داشته اید، از همسرتان پنهان نکنید و این قضیه را به اطلاع شریک زندگیتان برسانید اما به جزئیات وارد نشوید . هرگز درباره رازهای رابطه تمام شده خود به همسرتان چیزی نگویید.

هرگز نگذارید همسرتان در مورد موضوعاتی که مربوط به گذشته شماست بیش از حد سوال کند شما باید رازهای خودتان را داشته باشید و در مکان های خصوصیتان احساس امنیت کنید و خودتان هم به گذشته او وارد نشوید.

همه مرد ها در مورد یک موضوع واحد مثل مرد های دیگر حساسیت دارند زیرا همه آنان دوست دارند در زندگی یکه تاز باشند و تحمل ورود هر مرد دیگری را به زندگی نداشته باشند. گاهی همسرتان آنچنان حساس می شود که حتی تحمل شنیدن حرف هایی در مورد برادر و پدر شما را هم ندارند.

اگر فکر می کنید پدر و برادرتان در برخی کارها از همسرتان بهتر عمل می کنند و اگر این فکر ها را در مقابل او به زبان می آورید، زندگی مشترکتان را نابود می سازید.

مرد ها از مقایسه شدن بیزارند و اگر پای مرد دیگری حتی برادر شما به زندگیشان باز شود، کلافه می شوند. پس هیچگاه آنها را مقایسه نکرده و تصور نکنید این جملات می تواند عملکرد همسرتان را بهتر و او را باانگیزه تر کند.

مدام در مورد این موضوع دعوا نکنید. حتی بدون حضور همسرتان با یک مشاور خانواده صحبت کنید و برای کم کردن حساسیت همسرتان یا رسیدن خودتان به آرامش از راهکارهایی که او به شما آموزش می دهد استفاده کنید.

اگر همسرتان احساس کند برای شما تکراری شده و فراموش گشته و نادیده گرفته می شود و به اندازه دیگران نمی تواند شما را شاد کند، ممکن است آسیب زیادی ببیند و حتی به مردی شکاک تبدیل شود پس به او بگویید در همه لحظات زندگی مشترکتان قلب شما را در اختیار او قرار دارد و جز او به کس دیگری فکر نمی کنید و مانند اوایل ازدواج با او با محبت رفتار کنید.

نکته :اگر رفتار همسر شما با این راهکارها تغییری نکرد اول از همه برای تشخیص بیماری باید دید که آیا او همیشه و در تمام مراحل زندگی اش دچار شک بوده است؟

دوم اینکه شدت شک زیاد است و این شک ها هم خودش را آزار می دهد و هم اطرافیانش را . یعنی اگر همسر شما نیز جزو این گروه است باید از او بخواهید که برای حل مشکل به متخصص مراجعه کنید و همگام با هم مشکل را حل کنید.

اگر توهم این را دارید که او به شما خیانت می کند، فقط خودتان را آزار می دهید. آسان ترین کار فکر کردن به مسایل منفی و دلیل تراشیدن برای آنها است پس هنگامی که این تفکرات به سراغ شما می آید به این فکر کنید که او شما را انتخاب کرده و هنوز در کنار شما است و می خواهد در کنار شما بماند و زندگی کند پس قصد ترک یا خیانت کردن به شما ندارد.

چگونه شک همسر خود را برطرف کنیم

باید روی خودتان کار کنید تا کاملاً شک را فراموش کنید و با محبت کردن بی قید و شرط به همسرتان شک ها و نا آرامی ها را از بین ببرید.

به اشتباه خود اعتراف کنید و از او معذرت خواهی کنید، بعد با رفتارهایتان به او بفهمانید که کاملا به او اعتماد دارید و بدون قید و شرط به او محبت کنید و عشق بورزید.

شک و تردید به‌طور کلی ریشه در وسواس دارد‎

 

شک به همسر نقطه ای از زندگی است که در برابر اعتماد به او قرار می گیرد. زنانی که “شک به همسرم” را دائم برای خود مرور می کنند ، خود را از رفتارهای محبت آمیز همسر دور می کنند.

 

شک به همسر ، یکی از بیشترین موارد اختلاف بین همسران و خانواده در زندگی های امروزی است. ریشه این عمل ، رفتار بدبینی است ، به طور مثال شوهری که دیر وقت به منزل بیاید ، برداشت همسر این است که او مشغول خیانت بوده است. این زنان با عدم اطمینان از رفتارهای شوهر ، چراغ گرم خانواده را به سوی خاموشی سوق می دهند و لحظات لذت بخش را بر خود و دیگران تلخ می کنند. فردی که با خود می گوید شک به همسرم دارم ، در واقع هر رفتاری از همسر ببیند یا گفتار بشنود ، احساس می کند واقعیت ندارد و حقیقت را چیز دیگر می داند.چگونه شک همسر خود را برطرف کنیم

 

مخرب ترین عامل روابط زناشویی ، بدبینی و شک به همسر است. شک از جمله مواردی است که در همه خانواده ها یافت می شود. اما اگر در مقابل آن برخوردی مناسب نباشد ، مشکل آفرین است.

 

دو اصل اساسی در ازدواج و دوران پس از ازدواج ، احترام و اعتماد است. و تخریب این دو اصل، زندگی را به کام تلخ می کشاند. در زندگی خود این دو اصل را خط قرمز بدانید و همواره تلاش کنید هیچگاه از آن عبور نکنید. 

 

ریشه‌های شک و بدگمانی 

شک و تردید به‌طور کلی ریشه در وسواس دارد یا بهتر است بگوییم این دو بسیار به هم نزدیک هستند. به‌عبارت دیگر همانطور که یک فرد وسواسی مدام فکر می‌کند و در نهایت هم به نتیجه نمی‌رسد که باید چه کار کند، افرادی هم که دچار شک و تردید هستند حالت دوگانه‌ای دارند مبنی بر اینکه آیا کاری که می‌کنند درست است یا نه و چه اتفاقی در انتظارشان است. به همین‌خاطر است که افراد وسواسی با شک و تردید‌های زیادی مواجه هستند. اما درصورتی که بخواهیم به آن به‌صورت اختلال توجه کنیم زمینه‌ها و موقعیت‌های متفاوتی در این خصوص وجود دارد. توجه داشته باشیم شخصیت‌های سوء‌ظنی با اختلال شخصیت وسواسی متفاوت هستند. افراد شکاک و سوء‌ظنی اغلب به فرد خاصی شک می‌کنند. این سوء‌ظن‌ها هم اغلب یا در مورد مسائل ناموسی است یا موضوعات اقتصادی.

 

شک به همسر ، یکی از بیشترین موارد اختلاف بین همسران در زندگی های امروزی است‎

 

وقتی زن یا مردی متوجه شک همسر خود شد چگونه باید رفتار کند؟ 

– باید به صورت پلکانی عمل کند. ابتدا بهتر است به جای دلیل‌تراشی و توجیه، سیاست صبر، تحمل همراه با سازگاری را پیش بگیرد. دلیل‌تراشی را کنار بگذارد یعنی یک‌دفعه قصد متقاعد کردن همسر را نداشته باشد. زیرا ممکن است شک از نوع هذیانی باشد و با دلیل و منطق از بین نرود و همه دلیل‌ها و منطق‌ها را باعث تثبیت هذیان در ذهن کند یعنی فرد فکر کند با این توجیهات حتما کاسه‌ای زیر نیم کاسه است. فرد باید به مرور زمان با رفتار خودش نشان دهد که شک‌ها بی‌دلیل است. خشونت، پرخاشگری و قهر کردن‌های بی‌مورد را کنار بگذارد و با رفتار خود طرف مقابل را هدایت کند اما گاهی این روش‌ها جواب نمی‌دهد و لازم است صحبت کردن علنی‌تر، مستقیم‌تر و شفاف‌تر صورت گیرد و به صورت رودررو باشد. اگر این روش نیز جواب نداد باید از بزرگان فامیل یا افرادی که مهارت بیشتری دارند کمک گرفته شود مانند مراکز مشاوره، روان‌شناسان یا روان‌پز‌شکان. اگر همه مراحل قبلی بی‌فایده بود بدترین نوع شک مطرح می‌شود که به صورت هذیان حسادت است. این مرحله حتما نیاز به یک متخصص روان‌پزشک و درمان‌های خاصی دارد زیرا اگر درمان نشود می‌تواند طرف مقابل را دچار خطرات احتمالی بکند یعنی صدمات جسمی و روحی. معمولا درما‌‌ن‌های روان‌پزشکی خوب جواب می‌دهند و می‌توانند هر دو طرف را به زندگی عادی بازگردانند. درصد کوچکی از این بیماران ممکن است به درمان پاسخ ندهند و تصمیم‌گیری‌های بعدی از طرفین و با اختیار خودشان و با کمک مشاوران انجام شود.

 

شک به همسر ، قاتل عشق

زمانی عشق بین زوجین کم می شود که بدبینی و شک به همسر وارد رابطه زناشویی شود. و جبران کاهش عشق زمانی اتفاق می افتد که هر دو طرف شکاکیت و بدبینی را از رابطه خود حذف کنند. بهتر است این تصور را نکنید که شیوه های ارتباطی جدیدی و فضای مجازی عامل اصلی بی وفایی است. فضای مجازی راه بدبینی را برای همسران هموارتر کرده است. خانمی که مدام در حال چک کردن پیام های همسر است در واقع احساس امنیت او از بین رفته است و به تدریج اعتماد به نفس خود را نیز از دست می دهد.

 

از طرفی دیگر مرد هایی هستند که همیشه وفاداری به همسر را پیشه خود قرار داده و رابطه را بدون شکاکیت ادامه داده اند اما شکاکیت بیش از اندازه و اتهام های بی دلیل به خیانت از سوی همسرانشان باعث بی وفایی آگاهانه این مردان شده است. شک به هسر و ترس از بی وفایی می تواند واقعیت خیانت را رقم بزند. آیا می توان گفت چک کردن مداوم روابط و پیام های همسر می تواند در زندگی شفافیت و صداقت ایجاد کند؟ از نظر مشاوره روانشناسی ، چک کردن های مداوم و همراه با اضطراب هیچ نقشی در ایجاد شفافیت و رابطه صادقانه ندارد.

  

رفتار والدین شکاک چه تاثیری روی فرزندان می‌گذارد؟ 

– فرزندان معمولا الگوپذیری متنوعی دارند. اولین الگو برای فرزندان والدین هستند و در درجات بعدی معلم و بعد الگوهایی که در خارج از محیط خانه و مدرسه است مانند دوستان، خویشاوندان و… رفتار والدین مسلما تاثیرات زیادی روی فرزندان می‌گذارد. اگر فرزندان ببینند پدر و مادر حرمت‌ها را می‌شکنند یا برخی از مسایلی که کودکان نباید از آنها اطلاع داشته باشند را مطرح می‌کنند یا پیام‌های متضاد از والدین می‌گیرند یعنی در مورد یک مساله مشترک از پدر یک پیام و از مادر پیام دیگری دریافت می‌کنند. احساس می‌کنند که الگوهای خوبی ندارند و سردرگم‌اند و این یکی از بدترین حالات است و رفتارهایی به فرزندان آموخته می‌شود که در ازدواج آنها نیز تاثیر می‌گذارد و ما فکر می‌کنیم ‌که باید بستر آماده باشد یعنی فرزندانی تربیت کنیم که خوش‌بین باشند و همه چیز را با دید بهتری ببینند و این می‌تواند آثار مثبت‌تری در زندگی و آینده فرزندان داشته باشد.

 

گردآوری : بخش زناشویی بیتوته

 

دانستنیهای قبل و بعد از ازدواج


قبل از گرونی و شلوغی عید فرشت رو بخر!


تشخیص و درمان ناباروری در زنان


بدون خجالت محصولات جنسی را آنلاین بخر


طلاق توافقی و هرآنچه لازم است بدانید

جستجوی انواع بهترین ونزدیکترین مراکزخدماتی


لیفت و پروتز سینه توسط پزشک برتر تهران


طراحی و بازسازی فضای داخلی

تور ارزان کیش با رزرواسیون بهترین هتل ها


راهنمای انتخاب و خرید محصولات زناشویی

اجاره ویلاهای لوکس شمال لب دریا باقیمت خوب

مشاهده تمامی مدلهای فرش وامکان خریدآنلاینچگونه شک همسر خود را برطرف کنیم

ناباروری شما هم می تواند قابل درمان باشد!

پیشرفته ترین روش درمان نازایی زنان و مردان


بازسازی پیوند عاطفی زن و شوهر

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021


ماشین لباسشویی با آبکشی شرعی


برای سفارش این ست فقط کافیه کلیک کنی!

 

 

چگونه شک همسر خود را برطرف کنیم

روانشناسی زناشویی – شک از آن موضوعاتی است که در زندگی همه انسان‌ها وجود دارد اما گاهی می‌تواند حسابی دردسرآفرین شود و زندگی را ویران کند پس باید با آن برخورد کرد. اگر همسری شکاک دارید یا خودتان شکاک هستید و شک به همسر دارید یا قصد ازدواج دارید، این مطلب را بخوانید.

 

دو محور اصلی و بسیار مهم هر رابطه‌ای و به‌ خصوص در زندگی مشترک ، اعتماد و احترام است‌ و اگر هرکدام از این دو محور آسیب ببینند ممکن است رابطه کاملاً از بین برود. در حقیقت این دو ،خط قرمز‌هایی هستند که هیچگاه نباید از آنها عبور کرد. به محض اینکه بی‌اعتمادی در رابطه‌ای به‌ وجود بیاید رابطه به سمت ویرانی می‌رود. شک به همسر از آن چیزهایی است که می‌تواند هم احترام و هم اعتماد را در زندگی زناشویی از بین ببرد و به‌ تدریج پناهگاه امن خانه و زندگی مشترک را به جهنمی تبدیل کند. هر‌کدام از ما دست کم یکبار در زندگی شک را تجربه کرده‌ایم ولی شک در هیچ کجا مثل زندگی مشترک و شک به همسر نمی‌تواند مخرب باشد.

 

شک به همسر عشق را می‌کشد

وقتی آدم‌ها همدیگر را دوست دارند، به هم عشق می‌ورزند و به هم اعتماد دارند اما از لحظه‌ای که شک به همسر و عدم‌ اعتماد و کنترل در رابطه‌ای به‌ وجود می‌آید ذره ذره عشق بین زوجین رو به زوال می‌رود و دو طرف از هم دور می‌شوند. البته اگر هر دو طرف دست از شک و کنترل هم بر‌دارند دوباره می‌توانند باز به هم نزدیک ‌شوند چون هیچ‌گاه عشق با نیت‌های منفی، عدم‌اعتماد و سوءظن نمی‌تواند در یک جا جمع شود.

 

صورت مسئله را پاک نکنید

متاسفانه ترس و نگرانی را در مکالمات اکثر آدم‌ها می‌بینیم. این روزها وقتی با آدم‌ها حرف می‌زنیم می‌بینیم که ترس و نگرانی پشت اکثر حرف‌ها و رفتارهای آن‌ها وجود دارد، در حقیقت از یک چیزی نگران هستند! حال اگر این نگرانی‌ها وارد زندگی مشترک شود، ‌مثلاً یکی از زوجین با خود مدام فکر کند وقتی همسرش از او دور است «مبادا با کس دیگری حرف بزند!»، «مبادا از کس دیگری خوشش بیاید!» و…این مبادا‌ها که خود شخص آن‌ها را در ذهنش می‌سازد همه تبدیل به نگرانی‌های جدیدی در زندگی می‌شوند و فرد برای اینکه از آن‌ها خلاص شود شروع می‌کند به کنترل‌ کردن طرف مقابل. با این رفتارها فرد می‌خواهد صورت مسئله را در بیرون پاک کند، و به سراغ حل مسئله در درون خودش نمی‌رود. در واقع افرادی که سوءظن‌های زیادی دارند ، شک به همسر دارند و یا کنترل گر هستند در بیرون نباید به‌ دنبال چاره باشند بلکه باید در درون خودشان به دنبال راه حل بگردند.

 

آنها به‌ خودشان شک دارند

در همه ما یک حس مالکیت وجود دارد، در واقع آدم‌ها نسبت به هرچیزی که دوست‌ دارند نوعی احساس مالکیت دارند و این حس ناشی از یک ترس درونی است، ترس از دست دادن. در حقیقت پشت رفتارهای کنترل‌گر و سوءظن‌آمیز ، ترس از دست‌دادن وجود دارد. این افراد انگار در وجودشان چیزی را کم دارند و جای چیزی برایشان خالی است و می‌خواهند به نوعی این جای خالی را پر کنند. در حقیقت رفتارهای شکاکانه و سوءظن آمیز آن‌ها نسبت به بیرون و آدم مقابلشان نیست بلکه این شک نسبت به‌ خودشان است و به نوعی طرف مقابل و اتفاقات مختلف آینه‌ای است برای آن‌ها تا خودشان را ببینند.

 

وقتی من نسبت به‌ خودم شک داشته‌ باشم یعنی به توانایی‌ ها و دوست‌ داشتنی‌ بودن خودم شک دارم و شک دارم که آنقدر خوب باشم که طرف مقابل حاضر شود با من بماند. ولی اگر من اطمینان داشته باشم که آنقدر خوبم که طرف مقابل با من می ماند دیگر نیازی ندارم با رفتارهای کنترل‌ گر ، طرف مقابل را مجبور کنم که با من بماند. یعنی دارای خود باوری و اعتماد به نفس کافی هستم و باور دارم طرف مقابل به خاطر من در این رابطه می ماند. ولی کسانی که به‌ خودشان و تواناییها یشان شک دارند، لاجرم فرافکنی کرده و دچار شک به همسر می شوند. چون فکر می کنند آنقدرها خواستنی نیستند که طرف مقابل به این رابطه وفادار بماند!

 

حریم خصوصی کجاست؟

هر آدمی یکسری حریم و حدودی دارد که دوست ندارد کسی وارد آن شود. این حریم یک چیز کاملاً نانوشته است که برای هر کسی مهم است اما گاهی بعضی افراد آن حریم را حفظ نمی‌کنند و وارد حریم شما می‌شوند. مسلماً این مورد شما را ناراحت می‌کند و اگر به طرف مقابل تذکر ندهید روز به روز از او دورتر می‌شوید. اگر زن و شوهر هم این حریم را رعایت نکنند ممکن است روز به روز از هم دورتر شوند. حریم‌های شخصی بسیار مهم است. در زندگی هر کدام از ما بخش‌هایی وجود دارد که فقط برای خودمان است و اصلاً دلیلی ندارد فرد دیگری را وارد این حریم‌‌ها کنیم. این حریم شخصی برای افراد مختلف متفاوت است، ممکن است یک فردی ایمیل‌ها و تلفن‌ هایش در حریم شخصی‌ اش باشند و ممکن است برای فرد دیگر مثلا ایمیل‌ هایش در حریم شخصی ‌اش نباشند. به مرور می‌توان حریم شخصی آدم‌ها را فهمید.

به قول جبران خلیل جبران در کنار هم بایستید اما نه بسیار نزدیک.

 

وقتی خودتان مقصر هستید

اگر از همان ابتدای زندگی زناشویی شروع به کنترل همسرتان بکنید از ترس اینکه مبادا او روزی نسبت به شما غیر متعهد شود، در واقع ناخودآگاه او را به سمت غیرمتعهد شدن سوق می‌دهید، یعنی آنقدر کنترل‌ هایتان همسرتان را از شما دور می‌کند که ممکن است به سمت غیرمتعهد شدن هم برود. اگر همیشه ترس از دست دادن همسرتان را دارید یا شک به همسر دارید، دو راه بیشتر ندارید یکی اینکه از همان ابتدا و در دوران آشنایی آنقدر او را خوب بشناسید تا با توجه به شخصیت او این ترس و شک به همسر برطرف شود و راه دوم اینکه، آنقدر در رابطه و زندگی زناشویی خود عشق و محبت بگذارید که همسرتان نتواند به فرد دیگری فکر کند و کاملا در زندگی با شما سیراب شود.

 

روش برخورد با شک به همسر

گاهی پیش می‌آید که دچار شک به همسر شوید و دارای دلایلی هستید که شک‌تان درست است در این حالت باید با توجه به موضوع و آدم مقابلتان راه‌ حل مناسبی را پیدا کنید. اول از همه باید شروع به جمع‌آوری اطلاعات کنیم، مثلاً اگر کسی به ما زنگ زده و از عدم‌ تعهد شوهرمان خبر داده‌ است نباید حرف او را حجت بدانیم بلکه خودمان باید شروع به تحقیق کنیم. مثلاً شاید با یک یا 2 بار چک کردن طرف مقابل (بدون اینکه خودش متوجه شود) از حقیقت ماجرا با خبر بشویم و در نهایت با روشن شدن ماجرا، موضوع را با همسرمان مطرح کنیم و از او توضیح بخواهیم و 2 نفری مشکل را حل کنیم و اگر نشد با بزرگتر یا مشاوری موضوع را مطرح کنیم . اما اگر مطمئن شدید که شک شما اشتباه است باید روی خودتان کار کنید تا کاملا موضوع را فراموش کنید.

 

سه قدم مهم در رفع شک به همسر

اگر دچار شک به همسر هستید و بعد از مدتی فهمیدید شک‌ شما اشتباه بوده‌ است، اگر همسرتان متوجه شک شما نشده باشد باید روی خودتان کار کنید تا کاملاً شک را فراموش کنید و تنها چیزی که می‌تواند شک‌ها و نا آرامی‌های بین دو زوج را از بین ببرد، محبت کردن بی‌قید و شرط به یکدیگر است. چون در این صورت رابطه دلپذیر می‌شود و در نتیجه دوباره اعتماد و آرامش به زندگی باز می‌گردد. اما اگر همسر شما متوجه شک شما شده باشد، باید اول به اشتباه خود اعتراف کنید و از او معذرت‌ خواهی کنید، بعد به نوعی با رفتارهایتان نشان دهید که کاملا به او اعتماد دارید، یعنی مثلاً کمتر سؤال کنید و… قدم سوم در رفع شک به همسر این است: بدون قید و شرط به او محبت کنید و عشق بورزید.

 

وقتی شک به همسر تبدیل به بیماری می‌شود

بعضی اوقات فرد آنقدر شک به همسر دارد که می‌توان او را بیمار دانست. برای تشخیص بیماری اول از همه باید دید که آیا او همیشه و در تمام مراحل زندگی‌ اش دچار شک بوده ‌است؟ دوم اینکه شدت شک زیاد است یعنی فرد در هر مسئله کوچک و بزرگی به‌شدت و بدون دلیل شکاک است و این شک ‌ها هم خودش را آزار می‌دهد و هم اطرافیانش را. یعنی زندگی فرد تحت‌تاثیر قرار گرفته‌ است و تمام زندگی‌اش تبدیل به بحث و جنجال شده است ولی آدم نرمال فقط گاهی و به ندرت در امور اطرافش شک می‌کند. اگر همسر شما نیز جزو این گروه است باید از او بخواهید که برای حل مشکل به متخصص مراجعه کنیم یا با متخصصین صدای سلامت تماس بگیریم (هیچ‌گاه به او نگویید خودش تنهایی باید پیش متخصص برود چون حتماً جبهه خواهد گرفت) یعنی باید همگام با هم مشکل را حل کنید.

منبع:الهام واعظ /صداي سلامت

مطالب بیشتر برای زندگی بهتر


انواع جراحی زیبایی سینه

درانتخاب همسرآینده‌تان دچارتردید شده‌اید؟


تا60%تخفیف پرطرفدارترین محصولات جنسی

چگونه شک همسر خود را برطرف کنیم


راهنمای انتخاب و خرید محصولات زناشویی


مشاوره تلفنی طلاق


مرجع معتبر و رسمی خرید انواع گیفت کارت


اقساط 36 ماه بدون پیش پرداخت لوازم خانگی


کلینیک ترک اعتیاد در مناطق مختلف تهران

اینجا یکی از هتلهای کیشه! همین حالارزروکن


لوازم خونگیت رو اقساطی نو کن!


حس می کنی دچار کم شنوایی شدی؟


بهترین پیشنهادهای خرید برای کتاب کودک

هتل و بلیط مقصد موردنظرت رو آنلاین رزرو کن


طراحی و بازسازی فضای داخلی

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

روزنامه ایران نوشت: همسرم مدام رفتار‌هایی داره که من رو به شک می‌اندازه و هر بار میخوام در این باره باهاش صحبت کنم به دعوا و تنش ختم میشه، به نظرتون چه واکنشی مناسبه که هم شک من برطرف بشه هم همسرم از صحبت هام ناراحت نشه؟

در پاسخ به این پرسش شما، باید بگویم که ما با دو مسأله اصلی روبه‌رو هستیم:۱.
چگونه شما در مورد شک و تردیدتان با همسرتان صحبت می‌کنید؟ (این مسأله از
حساسیت بالایی برخوردار است پس باید شیوه طرح آن سنجیده باشد)۲. چقدر با تفاوت‌های جنسیتی آشنایی دارید؟خیلی
مهم است که بدانیم معنای برخی رفتارها و گفتارهای ما برای جنس مخالفمان،
متفاوت است و همین امر می‌تواند زمینه ساز سوء‌تفاهم و تنش شود.برای روشن شدن موضوع به مثال زیر توجه کنید:زن: چرا باز رمز گوشیت رو عوض کردی؟!مرد: بازم رفتی سر گوشی من؟زن: چرا ناراحتی مگه چکار کردم؟مرد: اصلاً خوشم نمی‌آد کنترلم می‌کنی، به من اعتماد نداری؟زن: نه ندارم چون همیشه رفتارای مشکوک داری؟مرد: تو خیلی بدبینیزن: فکر نمی‌کنی این تویی که باید یکم حواس‌تو جمع کنی؟!مرد: خسته‌ام کردی چقدر باید توضیح بدم اصلاً مگه تو کی هستی تمومش کن(زن به گریه می‌افتد و مرد از خانه خارج می‌شود و بحث بی‌نتیجه می‌ماند)همان‌طور
که می‌بینید زن به جای شکایت از حس منفی خودش دست به انتقاد از همه
رفتارهای همسرش می‌زند و جوابی که دریافت می‌کند، گارد دفاعی و لجبازی
شوهرش است.نکته اول اینکه، مردان دوست ندارند کنترل شوند چون فضای رابطه برایشان خفقان
آور می‌شود و نکته دوم؛ بهتر است وقتی خواسته‌ای دارید، جمله خود را با
«من» شروع کنید چون جمله‌ای که با «من» شروع می‌شود دیگر معنای کنترل‌گری
ندارد.مثال: زن: (من) مدتیه می‌خوام در مورد موضوعی باهات حرف بزنممرد: چیزی شده؟زن:
(من) چندوقته واسه رابطه مون نگرانم، وقتی یواشکی گوشیت رو چک می‌کنی یا
رمزهای سخت روی گوشیت می‌ذاری حس می‌کنم می‌خوای (من) رو از زندگی خصوصیت
بیرون کنی، احساس بی‌ارزشی می‌کنم البته نمی‌گم بهت شک دارم نه، فقط
می‌خوام بدونم چیزی شده و ما از هم دور شدیم یا همه چی خوبه؟به این
ترتیب راه را برای مذاکره باز می‌کنید و زمینه شروع یک صحبت دو طرفه را
بخوبی مهیا می‌کنید. یک مهارت مهم در شیوه طرح خواسته هایمان، شناخت تفاوت
بین شکایت و انتقاد است؛ ما در شکایت فقط به‌دنبال تغییر یک رفتار هستیم
اما در انتقاد، تمام شخصیت طرف مقابل را زیر سؤال می‌بریم. به همین دلیل
است که در انتقاد با گارد دفاعی رو به رو می‌شویم و در نهایت بحث به دعوا و
تنش می‌رسد. پس باید بدانیم که: وقتی خواسته‌ای داریم چطور آن را عنوان
کنیم.

23302

شهر جهانی یزد، شهری تاریخی و کویری ‌بین دشت لوت و دشت کویر است که مارکوپولو جهانگرد معروف آن را بزرگ، زیبا و پر رونق توصیف می‌کند. شهر تاریخی یزد در قدیم؛ به ایساتیس به معنی فرخنده و مقدس معروف بوده است.

بیشتر ما دانش آموزان ایرانی در زندگی‌مان مرحله‌ی کنکوری شدن را تجربه می‌کنیم. مرحله‌ای زیبا و البته پر چالش که طی کردن آن مرد کهن می‌خواهد و تلاش و همت‌. در مسیر کنکوری بودن البته همه‌ی ما یک اسم خیلی آشنا را بارها و بارها شنیده‌ایم، یک ناشر خیلی متفاوت، خیلی هیجان انگیز و خیلی سبز.
چگونه شک همسر خود را برطرف کنیم

تمامی حقوق این سایت برای خبرآنلاین محفوظ است.
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright © 2018 khabaronline News Agancy, All rights reserved

 !(function (w, d) { ‘use strict’; var ad = {zone: “brtrha1”, user: “1565432215”, width: 728, height: 90, id: ‘adro-246454’}, h = d.head || d.getElementsByTagName(‘head’)[0]; if (typeof w.adroParams != ‘object’) w.adroParams = {}; w.adroParams[ad.id] = ad; var script = document.createElement(“script”); script.type = “text/javascript”; script.async = 1; script.src = “//static-cdn.adro.ir/dlvr/rsdnt.js”; h.appendChild(script); })(this, document); var h = document.getElementsByTagName(“head”)[0], s = document.createElement(“script”); s.async = !0, s.defer = !0, s.type = “text/javascript”, d = new Date, s.src = “https://cdn.sanjagh.com/assets/sdk/www.bartarinha.ir/client.js?t=” + d.getFullYear().toString() + d.getMonth() + d.getDate() + d.getHours(), h.appendChild(s); var sabaVisionWebsiteID = “1c27cb39-612a-452a-954c-b3e3dd1f3d36”; var sabaVisionWebsitePage = “ALL” _atrk_opts = {atrk_acct: “i2i8r1SZw320l9”, domain: “bartarinha.ir”, dynamic: true}; (function () { var as = document.createElement(‘script’); as.type = ‘text/javascript’; as.async = true; as.src = “https://certify-js.alexametrics.com/atrk.js”; var s = document.getElementsByTagName(‘script’)[0]; s.parentNode.insertBefore(as, s); })();

یک همسر شکاک و بدبین، می‌تواند لحظات بسیار سختی را در زندگی زناشویی به وجود آورد. تصور کنید به یک مهمانی دعوت شده‌اید، به امید خوشگذرانی و داشتن لحظات خوب، خودتان را آماده می‌کنید اما در مهمانی متوجه می‌شوید که همسرتان مدام شما را زیر نظر دارد؛ یک نگاه ساده، خنده یا صحبت کردن با فردی دیگر باعث می‌شود به شکل غیر منتظره‌ای واکنش نشان دهد یا مدام به شما اخم کند. در آن لحظه هم نگران این هستید که دیگران متوجه رفتارهای غیر عادی او شوند و هم احساس ناامیدی، عصبانیت و ناباوری در شما موج می‌زند. طولی نمی‌کشد که این رفتارها شما را به ستوه آورده و حتی ممکن است به طلاق و جدایی فکر کنید. اما بهتر است قبل از هر تصمیمی از دلایل شکاک بودن همسر و راه‌های برخورد با او اطلاعات به دست آورید.

بدبینی یکی از ویژگی‌های شخصیتی است که علل و عوامل مختلفی در ایجاد آن تأثیرگذار هستند. شناسایی این عوامل به شما کمک می‌کند تا بتوانید رفتارهای مناسب‌تری را در پیش گرفته و به سازگاری بالاتری در زندگی مشترک دست پیدا کنید. از جمله مهم‌ترین علل بدبینی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

پرورش یافتن در محیط خانوادگی که افراد در آن دائماً با بدرفتاری مواجه می‌شوند و نیازهای آن‌ها به خصوص در دوران کودکی ناکام می ماند، باعث می‌شود که  افراد نگاه بدبینانه‌ای را نسبت به دنیا شکل دهند. در واقع روانشناسان معتقدند سال‌های اولیه کودکی و کیفیت ارتباط با والدین، تعیین کننده اساس شکل‌گیری اعتماد به دنیا است. در نتیجه فردی که مادر یا پدر خود را نامطمئن و غیر قابل اعتماد درک می‌کند در آینده ممکن است در شکل دادن روابط عمیق با دیگران نیز دچار مشکل شود.

اگر احساس می‌کنید که همسرتان در ارتباط با والدین خود در گذشته با مشکل مواجه بوده و امروزه نیز این مشکلات بر رفتارهای او تاثیر می‌گذارد، بهترین کار این است که به او کمک کنید از یک روانشناس برای بهبود اوضاع کمک بگیرد. توجه داشته باشید که سرزنش کردن خانواده همسر یا بدگویی از آن‌ها نه تنها بدبینی‌های همسرتان را کم‌تر نمی‌کند بلکه باعث بدتر شدن شرایط و دعواهای بیشتر نیز می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه دعوای بین زوجین کلیک کنید. 

بنیان یک رابطه عاطفی بر اعتماد ساخته می‌شود. وقتی یکی از زوجین با رفتارهایی نظیر خیانت یا شیطنت‌های بی‌جا دائماً اعتماد فرد مقابل را تحریک می‌کند، در واقع بنیان رابطه را هدف قرار داده و در جهت تخریب ارتباط زناشویی گام برمی‌دارد. در نتیجه بدبینی همیشه صفتی نیست که از گذشته همراه فرد وجود داشته باشد بلکه می‌تواند در جریان رابطه عاطفی و مشاهده رفتارهای شک برانگیز از جانب همسر نیز ایجاد شود.چگونه شک همسر خود را برطرف کنیم

بسیاری از افراد در زندگی شخصی خود نه از جانب والدین و نه از جانب همسر با رویدادهای منفی که اعتماد آن‌ها را تهدید کند، مواجه نمی‌شوند اما بازهم بدبینی و شک زیادی را از خود بروز می‌دهند. این مسئله می‌تواند بازتابی از محیط پیرامون و قرار گرفتن در معرض اخبار منفی نظیر افزایش آمار خیانت یا مشاهده آشنایانی که با این مسائل مواجه شدند، باشد.

گاهی اوقات بدبینی تبدیل به یک صفت شخصیتی غالب در زندگی فرد می‌شود به طوری که الگوی کل روابط بین فردی را تشکیل می‌دهد. در این شرایط همسرتان نه تنها به شما بدبین است بلکه در کلیه روابط خود با سایر افراد نیز به سختی اعتماد کرده و نمی‌تواند ارتباط چندان عمیقی با دیگران برقرار کند.

اگر این الگوی کلی در حدی باشد که عملکرد زندگی همسرتان را تحت تاثیر قرار داده و باعث بروز مشکلاتی در ابعاد مختلف زندگی نظیر شغل، تحصیل یا قطع شدن روابط دوستانه شده، نشان دهنده وجود یک اختلال است که برای بهبود به دریافت خدمات روانشناختی نیاز دارد. توجه به این نکته بسیار اهمیت دارد که هرگز به همسرتان برچسب نزنید و از مشکلات روحی روانی او به عنوان سلاحی جهت دفاع از خود استفاده نکنید. در این شرایط بهترین کار این است که به همسرتان کمک کنید از یک مشاور روانشناس کمک بگیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه شخصیت پارانوئید کلیک کنید. 

یکی از عوارض سوءمصرف برخی مواد نظیر شیشه و توهم‌زاها دچار شدن به بدبینی و شکاکیت بیمارگون است. اگر همسرتان به یک باره خلقیاتش تغییر می‌کند و سوءظن‌های عجیب یا بسیار افراطی را در مورد شما یا دیگران مطرح می‌کند، ممکن است تحت تاثیر مصرف مواد خاصی قرار داشته باشد. با این حال فوراً به خاطر بدبینی همسر در مورد اعتیاد او قضاوت نکنید. پیش از هر چیز تلاش کنید با یک روانشناس متخصص در حیطه اعتیاد مشورت کرده و در مورد سایر علامت‌های اعتیاد به مواد مخدر آگاه شوید.

همسر شکاک، می‌خواهد که شما را همیشه تحت کنترل قرار دهد پس بیش از اندازه محدودتان می‌کند. آرامش ندارد و ذهنش درگیر این است که شاید به او خیانت کنید. ممکن است در ابتدای رابطه متوجه حساسیت او نشوید یا خودتان را گول بزنید که به خاطر دوست داشتن و علاقه زیاد است؛ ولی به تدریج حس می‌کنید که بدبینی‌های او غیر قابل تحمل شده و به سر زدن‌های ناگهانی به محل کارتان و محدود کردن روابط خانوادگی گسترش می‌یابد. طوری شما را تحت نظر دارد که حس می‌کنید یک کارآگاه خصوصی استخدام کردند که می‌خواهد مچ شما را بگیرد. برای حریم خصوصی‌تان ارزشی قائل نیست و مدام تماس‌ها، پیام‌ها و رفت و آمدهای شما را چک می‌کند.

ادامه یافتن بدبینی، به نارضایتی بیشتر از زندگی منجر می‌شود و انبوهی از احساسات ناامیدی، غم، عصبانیت، اضطراب و افسردگی را تجربه می‌کنید. در حالت شدیدتر اگر شکاکیت با ضرب و شتم هم همراه باشد، ممکن است چنان درماندگی و حقارتی در شما ایجاد شود که تنها راه رهایی را طلاق بدانید.

شرط اصلی ازدواج، داشتن تعهد است که به ماندگاری زندگی مشترک کمک می‌کند. سوال اساسی این است که چقدر به این تعهد پایبند بودید و این اطمینان را در همسر خود ایجاد کرده‌اید. نگاه کردن به جنس مخالف، گرم گرفتن با آن‌ها، مقایسه همسرتان با دیگران، بی توجه به او یا عدم ابراز عشق و علاقه، به تدریج باعث بدبینی در او می‌شود. برخی از افراد با افتخار از روابط قبلی خود صحبت می‌کنند؛ چه بسا به تدریح اثرات منفی آن مشخص می‌شود. برای اطلاع بیشتر در این زمینه بهتر است مقاله تاثیر گذشته همسر بر ازدواج را مطالعه کنید.

پس از آگاه شدن از حساسیت بیش از اندازه همسر خود، ممکن است هر چیزی که او به شما تحمیل می‌کند را قبول کنید. اما به این موضوع توجه داشته باشید تا کی می‌توانید این روند را ادامه دهید. درست است که نباید به بدبینی او دامن بزنید ولی لازم است برای خود، چهارچوبی تعریف کنید. قرار نیست شما از همه خواسته‌ها و حقوق طبیعی خودتان محروم شوید تا او را راضی نگه دارید. بلکه باید همراه همسرتان در مسیری بر مبنای احترام متقابل و صمیمیت حرکت کنید. در ادامه راهکارهایی ارائه می‌دهیم تا بدانید که چگونه با همسر شکاک خود رفتار کنید:

برای حل مشکل بدبینی همسر، شناسایی عوامل ایجاد کننده بدبینی او اهمیت دارد. اولین بار چه زمانی، بعد از چه موقعیتی و چطور حس کردید که به شما بدبین شده است. واکنش شما چگونه بوده و چه تاثیری روی رابطه تان گذاشته است. تحلیل این شرایط کمک می‌کند که تا حدی کنترل شرایط را بدست آورده و اختلافات خانوادگی را برطرف سازید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشکلات خانوادگی کلیک کنید. 

زمانی که ازدواج کردید در مورد یک سری موضوعات و حد و مرزها با هم به توافق رسیدید؛ خط قرمزها را دور نزنید. سعی کنید اعتماد او را جلب کرده و موقعیتی را ایجاد نکنید که شک او بیشتر شود. با لجبازی کردن هیچ چیز درست نخواهد شد.

در زمانی مناسب، با همسرتان در مورد بدبینی‌هایش صحبت کنید. انگشت اتهام را به سوی او نگیرید و برایش توضیح دهید احتمالا سو تفاهم‌هایی ایجاد شده که خودتان هم از آن خبر ندارید. سعی کنید این اطمینان را  بدهید که از زندگی در کنار او لذت می‌برید. به او بگویید که رفتارهای کنترلی‌اش باعث اضطراب و ناراحتی‌تان شده و دونفری در از بین بردن این سو تفاهم‌ها تلاش کنید.

زمانی که به وعده‌هایتان عمل نمی‌کنید، همسرتان گمان می‌کند که به اندازه کافی برایش ارزش قائل نیستید یا شاید با فردی دیگری ارتباط دارید که او را فراموش کردید. به او نشان دهید که فردی قابل اتکا و صادق هستید. اگر به هردلیل در عمل به وعده، موفق نشدید از او دلجویی کنید تا بداند به خاطر کم اهمیت شماردن او نبوده است.

زمانی که همسرتان را با دیگری مقایسه می‌کنید، این پیام را به او می دهید که تو به اندازه او خوب نیستی و من از بودن در کنار تو راضی نیستم. در واقع اعتماد به نفس او را از بین می‌برید پس دچار ترس شده و به تدریج این فکر در او ایجاد می‌شود که دنبال فرصتی هستید تا رهایش کنید.

ابراز عشق و گفتن جمله دوستت دارم در رابطه اهمیت زیادی دارد و یک اطمینان خاطر به همسرتان می‌دهد. برخی فکر می‌کنند که گفتن آن ضرورتی ندارد و ما در عمل به او نشان می‌دهیم ولی تاثیر کلمات خیلی بیشتر از چیزی است که تصور می‌کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ابراز عشق کلیک کنید.

با در دسترس بودن، احساس نگرانی و عدم امنیت همسرتان را کم کنید. تماسش را تا حد امکان بدون پاسخ نگذارید و اضافه کاری‌ها یا برنامه‌های خود را به همسرتان اطلاع دهید. از پنهان کاری، ایجاد ابهام یا شوخی‌های نابجا بپرهیزید.

پیدا کردن عامل ایجاد بدبینی و شکاکیت همسرتان موضوعی بسیار مهم است. عوامل مختلفی مانند اختلال شخصیت پارانوئید، سو مصرف مواد مخدر، ارتباط فرازناشویی و… می‌تواند به پیدایش این حساسیت‌ها در او دامن زده باشد. برای این منظور می‌توانید با یک متخصص و مشاوره خانواده مشورت کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره خانواده کلیک کنید. 

برای دریافت مشاوره در زمینه زندگی با همسر شکاک می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی تخصصی کشور با مجرب ترین مشاوران روانشناسی پاسخگوی سوالات و مشکلات شما در زمینه های مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربیت کودک ، جوانان ، مهارت های ارتباطی ، ترک اعتیاد ، مشاوره روانشناسی ، روان درمانی و … می باشد. به امید زندگی شاد و سالم برای یکایک مردم ایران…

با عضویت در خبرنامه، از جدیدترین و بهترین کتاب ها و مقالات روانشناسی اطلاع پیدا کنید…

© کلیه حقوق برای حامی هنر زندگی محفوظ می باشد. انتشار مقالات با ذکر منبع بلامانع می باشد.

چگونه شک همسر خود را برطرف کنیم
چگونه شک همسر خود را برطرف کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *