چگونه پوستی خوشرنگ داشته باشیم

 
helpkade
چگونه پوستی خوشرنگ داشته باشیم
چگونه پوستی خوشرنگ داشته باشیم

روغن زیتون، سیر، چای سبز، سبزیجات و آب برای داشتن پوستی شاداب و خوش رنگ مفید هستند.

خداوند نعمت هایی در اختیار ما نهاده که با پیری و چین و چروک پوست مقابله کرده و زیبایی و شادابی آن را حفظ می کند. برای داشتن بدنی سالم و پوستی زیبا باید تغذیه مناسب و سالمی داشته باشیم. توصیه می کنیم از این پس بیشتر مراقب بدن خود باشید زیرا پوست از درون تغذیه می شود.

بشقاب هایتان را پر از مواد غذایی مغذی کنید که پیدایش چین و چروک ها را به تأخیر می اندازد و پوست شما را خوش آب و رنگ و شاداب می سازد.
پوست خوش آب و رنگ و شاداب با این مواد غذایی

مواد غذایی سرشار از پروتئین

سینه مرغ بدون پوست، ماهی، انواع لوبیا، آجیل و مواد غذایی حاوی پروتئین دارای موادی هستند که با اثرات مخرب رادیکال های آزاد مقابله می کنند. زمانی که پروتئین هضم می شود اسید آمینه هایی آزاد می کند که نقش موثری در ساخت سلول ها دارند. اگر ذخیره این اسید آمینه ها بالا باشد احیا و بازسازی سلول های پوستی و کلاژن به خوبی انجام می گیرد. توصیه می کنیم پروتئین های کم چرب مصرف کنید.

چگونه پوستی خوشرنگ داشته باشیم

روغن زیتون

روغن زیتون حاوی اسید اولئیک است که غشای سلول ها را چرب کرده و پوست را نرم و لطیف می کند. روغن زیتون همچنین حاوی میزان اندکی از اسیدهای چرب ضروری دیگری نیز هست که خواص ضدالتهابی دارند. از این گذشته این روغن سرشار از ویتامین E و پولیفنول است. این دو آنتی اکسیدان جلوی تکثیر رادیکال های آزاد آسیب رسان به پوست را می گیرند. توصیه می کنیم در تهیه غذاهای روزانه تان از روغن زیتون استفاده کنید.

خواص سیر

سیر حاوی پولیفنول هایی است که از پوست حفاظت می کنند. یک سیر کوب دم دستتان باشد و به غذاهایتان سیر له شده اضافه کنید. توصیه می کنیم روزی یک حبه سیر میل کنید.

میوه های ریز

از قدیم گفته اند «فلفل نبین چه ریزه، بشکن ببین چه تیزه». در بین میوه ها و سبزیجات، میوه های ریز برخلاف کوچکی شان حاوی بیشترین میزان آنتی اکسیدان ها هستند. هر زمان که توانستید توت فرنگی، تمشک، بلوبری و غیره میل کنید زیرا این میوه ها پیدایش چین و چروک ها را به تأخیر می اندازد. توجه داشته باشید که مرکبات و پوست سیب قرمز نیز سرشار از آنتی اکسیدان هاست.

چای سبز همیشه و همه جا

چای سبز حاوی میزان زیادی پولیفنول است که خواص فوق العاده ای برای پوست دارند. توصیه می کنیم هر روز 4 فنجان چای سبز میل کنید. اگر نسبت به کافئین حساس هستید از ساعت 3 به بعد از نوشیدن این چای خودداری کنید.

ماهی بخورید

ماهی آزاد، ماکرو و ماهی های چرب دیگر منبع اسیدهای چرب امگا 3 هستند که تأثیر فوق العاده ای روی پوست دارند. علاوه بر این امگا 3 ها وظیفه حفاظت و آبرسانی به غشای سلولی را نیز بر عهده دارند. توصیه می کنیم هر هفته حداقل دو مرتبه ماهی میل کنید.

سبزیجات و لوبیا

مصرف ماهی، روغن زیتون، سبزیجات و لوبیا معجونی است که پوستتان را زیبا، جوان و باطراوت می کند. نتایج پژوهش های محققان استرالیایی نشان می دهد مصرف زیاد سبزیجات، لوبیاها، ماهی و روغن زیتون باعث می شود پوست کمتر چروک شود. محققان این تأثیر را به ترکیب چربی های اشباع نشده مونو، آنتی اکسیدان ها و پروتئین های کم چرب نسبت می دهند. توصیه می کنیم هر روز سبزیجات متنوعی میل کنید. به سوپ ها و سالادهایتان لوبیا اضافه کنید.

آب بنوشید

سلول های پوستی به میزان زیادی مایعات نیاز دارد تا غشای نرمی داشته و مواد مغذی مورد نیاز خود را جذب کنند. توصیه می کنیم برای داشتن پوستی نرم و مرطوب، 6 تا 8 فنجان آب بنوشید. البته توجه داشته باشید زمانی که هوا گرم است، ورزش می کنید یا فعالیت بدنی زیادی دارید باید بیش از این میزان مایعات دریافت کنید. به خاطر این که عرق می کنید و بدنتان نیاز به آب بیشتری دارد.

متخصصان به خانم ها و آقایان توصیه می کنند که به ترتیب روزانه 11 و 15 فنجان مایعات (آب، آبمیوه، قهوه، چای و غیره) بنوشند.در نهایت توصیه می کنیم برای داشتن پوستی سالم، زیبا و باطراوت مصرف کافئین و قند را کاهش دهید. کافئین با تحریک هورمون های استرس به ویژه آدرنالین و نورآدرنالین، روند پیدایش چین و چروک را سرعت می دهد. از این گذشته تا می توانید به مواد غذایی شیرین و کلا شیرینی جات نه بگویید. مصرف مواد غذایی شیرین و نوشیدنی های گازدار به کلاژن آسیب می رساند و به همین دلیل خاصیت ارتجاعی پوست به خطر می افتد./ آرایشیک

فال حافظ

متن عاشقانه متن زیبا آهنگ تولدت مبارک

صفحه اصلی تبلیغات تماس با ما درباره ما

مطالب بخش سلامت و پزشکی سایت کوکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا برای تمامی وب سایت ها به هر نحو غیر مجاز می باشد.
هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.
استفاده از مطالب سایت کوکا در سایت های خبر خوان و دارای آی فریم نیز اکیدا ممنوع است.

برای داشتن پوستی زیبا و گونه هایی با رنگ صورتی طبیعی باید به چند توصیه مهم توجه داشته باشید و از این طریق زیبایی طبیعی پوست خود را افزایش دهید.

چه کسی پوست نرم و درخشان و گونه های شاداب و خوش رنگ را دوست ندارد؟ اینها به معنای واقعی کلمه یکی از آرزوهای تمام خانم هاست زیرا زیبایی و جذابیت ظاهری آن ها را بسیار بیشتر و بهتر نشان خواهد داد. اگرچه با آرایش کردن می توان به سادگی این زیبایی را بدست آورد اما آرایش کردن همیشگی نیست و بعد از پاک کردن آرایش این زیبایی به سادگی ازبین خواهد رفت!

ما در این قسمت از زیبامون دات کام به شما می گوییم که چگونه می توانید به صورت طبیعی و همیشگی پوستی درخشان و گونه هایی شاداب و صورتی رنگ داشته باشید و همیشه زیبا و جذاب دیده شوید. با ما همراه باشید.

 

 

چگونه پوستی خوشرنگ داشته باشیم

 

 

استفاده از غذاهای سالم و طبیعی اولین قدم برای داشتن پوستی باطراوت و شاداب است. هرچه مواد غذایی که در طول روز مورد استفاده قرار می دهید سالم و طبیعی باشند تاثیرات آن را به وضوح بر روی پوست و مو خود مشاهده خواهید کرد. 

یکی از نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید این است که به هیچ عنوان نباید وعده های غذایی خود را حذف کنید. حذف کردن وعده هایی مهم ترین عامل در خشک و کدر شدن پوست است. 

استفاده از جوانه گیاهان را به برنامه غذایی خود اضافه کنید و مطمئن باشید با این کار پوستی شاداب و جوان خواهید داشت. عدس یکی از مواد غذایی سرشار از پروتئین است که باید در برنامه غذایی خود داشته باید و اگر به هر دلیلی از گوشت و مرغ ( پروتئین های حیوانی ) استفاده نمی کنید عدس را حتما در برنامه غذایی خود داشته باشید.

استفاده از لبنیات و به ویژه شیر کم چرب را فراموش نکنید زیرا شیر دارای اثر جادویی بر روی پوست بوده و کمک می کند تا پوستی شاداب تر و زیباتر داشته باشید.

 

 

 

این دو ویتامین را می توان به عنوان شهد زندگی برای پوست معرفی کرد و حتما باید در طول روز از مواد غذایی حاوی این ویتامین ها استفاده نمایید. اولین نشانه کمبود ویتامین ها در بدن ترک خوردن لب هاست که برای تمام افراد ناخوشایند است. خشک شدن پوست نیز نشانه این است که بدن شما نیاز بیشتری به ویتامین دارد.

بهترین کار این است که در طول روز مقدار زیادی میوه و سبزیجات تازه مصرف کنید و یا با مشورت پزشک از مکمل های ویتامین استفاده نمایید.

نکات حرفه ای برای آرایش صورت پوست خشک

 

 

 

خشم و استرس دو عامل مخرب و از بین برنده زیبایی و طراوت پوست هستند. یوگا و مدیتیشن از جمله کارهایی هستند که می توانند در مدیریت خشم و استرس به شما کمک کنند. حداقل 8 ساعت خواب شبانه داشته باشید. خواب نیز به شما کمک خواهد کرد تا استرس کمتری داشته باشید و همچنین با ترشح چربی طبیعی در پوست در حفظ رطوبت پوست نیز بسیار موثر خواهد بود.

خواب کافی در کنار تمرینات یوگا و مدیتیشن باعث می شود تا پوستتان به طور طبیعی درخشان و زیبا شود و در نهایت گونه هایی خوش رنگ و جذاب نیز خواهید داشت.

نکات آرایشی و زیبایی صورت – چه موقع نباید آرایش کنید؟

 

 

 

لایه برداری از پوست یکی از روش های عالی برای بهبود رنگ پوست و رنگ گونه هاست. تجمع سلول های مرده در سطح پوست باعث می شود تا پوست صورت کسل کننده و خسته به نظر برسد. لایه برداری از پوست و از بین بردن این سلول های مرده کمک می کند تا لایه های تازه ای از پوست نمایان شود و رنگ پوست نیز بهبود پیدا خواهد کرد.

البته باید دقت داشته باشید که لایه برداری از پوست را تنها یک بار در هفته انجام دهید و این کار را با کرم های لایه بردار ملایم و خفیف انجام دهید تا نتایج بهتر و مناسب تری را مشاهده نمایید.

شادابی و جوانسازی پوست با لایه برداری خانگی

 

 

 

مرطوب کردن پوست به طور منظم یکی دیگر از توصیه های ساده برای داشتن گونه هایی خوش رنگ و شاداب است. همیشه سعی کنید حالت هیدارته و مرطوب بوده پوست خود را حفظ کنید و بعد از لایه برداری از پوست حتما از یک کرم مرطوب کننده باکیفیت استفاده نمایید. 

کرم مرطوب کننده ای را انتخاب کنید که دارای ویتامین E باشد و یا در ترکیبات آن از آلوئه ورا یا آووکادو استفاده شده باشد. بهترین زمان ها برای استفاده از کرم مرطوب کننده صبح ها بعد از دوش گرفتن و شب ها قبل از رفتن به رختخواب است. این روتین را دنبال کنید و مطمئن باشید پوستی باطراوت و شاداب خواهید داشت.

 

چگونه پوستی خوشرنگ داشته باشیم

 

 

هیدارتاسیون داخلی نقش بسیار مهمی در حفظ طراوت و شادابی پوست از بیرون خواهد داشت که این مهم تنها با نوشیدن آب در طول روز میسر خواهد شد. حداقل روزانه بین 8 تا 10 لیوان آب بنوشید و برای ایجاد تنوع و ترغیب شدن برای نوشیدن آب می توانید از تکه های میوه مانند خیار، توت فرنگی، لیمو و نعنا در آب استفاده نمایید.

 

 

 

اگر گردش خون در زیر لایه های پوست زیاد باشد به طور طبیعی پوستی درخشان و شاداب خواهید داشت. ماساژ دادن پوست یک راه حل ساده برای افزایش گردش خون در پوست است و به سادگی باعث صورتی شدت رنگ گونه هایتان خواهد شد.

نوک انگشتان خود را روی صورت قرار دهید و با حرکات دایره ای ابتدا در جهت عقربه های ساعت و سپس برخلاف جهت حرکت عقربه های ساعت پوست خود را ماساژ دهید. برای اثربخشی بهتر می توانید از کرم یا روغن های طبیعی برای ماساژ پوست استفاده نمایید.

 

با این خطاهای آرایشی زشت میشوید

مراقبت از پوست ، مهم ترین دغدغه بانوان به خصوص دختران است که بخشی از  وقت و هزینه  ماهانه و فصلی آنها به خرید محصولات مراقبتی از کرم پودر و لوسیون گرفته تا آبرسان ها و مرطوب کننده ها و سرم ها اختصاص پیدا می کند. داشتن پوستی شاداب، صاف،  یکدست، بدون چروک و با طراوت، نقش مهمی در جذابیت صورت آقایان به خصوص بانوان داشته و به  همین  خاطر، بعضا آرزویی  برای  بانوان جوان  به شمار می رود. گزارش امروز مجله تخصصی  مد و سبک زندگی لوکس تهران، شما را با ۱۵ موضوع مهم مراقبتی از رنگ تیره تا روشن آشنا میکند.

(برای داشتن پوست سفید و صاف و یکدست سبک زندگی خود را باید تغییر داد و روش های حرفه ای مراقبتی را جدی گرفت)

با ما همراه باشید.

حتما بخوانید : با خواص روغن آرگان برای پوست و مو  آشنا شوید

چگونه پوستی خوشرنگ داشته باشیم

در اختیار داشتن پوست صاف و شفاف، بیش از آنکه به انواع لوسیون، کرم های پودر، آبرسان ها، مرطوب کننده ها، دستگاه های  چاقی و لاغری متداول این روزها و مسائل  تکنیکال و مدرن  مرتبط  باشد، به سبک زندگی سالم و سبک زندگی سبز  (GREEN LIFE STYLE) مرتبط است. شما نمی توانید صیح تا شب در معرض باد و طوفان و رطوبت و گرد و خاک و انواع و اقسام غذا  های  آماده و حجیم و فست فودی باشید و آن وقت با مراجعه به پزشک متخصص   و استفاده  از بهترین جراحی  های تهاجمی  و کرم  های  شفاف کننده و ضد پیری، معجزه جوان  سازی را انتظار داشته باشید!

هیچ  دم نوش، هیچ کرم پودر، هیچ جراجی تهاجمی  و غیر تهاجمی، هیچ  روش ارگانیک مراقبتی نمی تواند جایگزین سبک زندگی  سالم و سالم زیستن  باشد که تاثیر فوق العاده ای در داشتن پوست زیبا و صاف و شفاف و بدون لک دارد. باید توجه کنید که در  فضای دود آلود و پر  ترافیک و پر استرس زندگی  شهری هموطنان، پوست  به عنوان عنصر  زنده، مرتب در  معرض  آسیب  های روحی  و روانی و جسمی و شیمیایی  قرار دارد و روش  های تکنیکی، تاثیر  موقت دارد.

بنابراین برای در اختیار داشتن پوست صاف، شفاف و یکدست، باید ضمن مراقبت  های پزشکی زیر نظر پزشکان مجرب متخصص  گیاهی و شیمیایی، سبک  زندگی  را باید اصلاح کرد. ما چاره ای نداریم که در عصر مدرن که در  معرض انواع و اقسام  تبلیغات فست فودی و نوشابه های گازدار و زندگی پر نمک و شکر و چربی و کم تحرکی هستیم، روش  دیگری  را برای زندگی و خوردن و آشامیدن انتخاب کنیم تا هم  عمر بیشتر و هم با کیفیتی داشته باشیم.

حتما در طول زندگی خود افرادی  را مشاهده  کردید که عمر زیادی دارند، اما از ۴۰ تا ۵۰ سالگی، با انواع و اقسام فشار خون، کمر درد، پا درد،  مشکلات مفصلی، عضلانی و امثالهم دست و پنجه نرم  کرده و در سن ۸۰ تا ۹۰  سالگی، همچنان با این مشکلات همراه هستند! وقتی کمی بررسی میکنید متوجه می شوید که ریشه خیلی از مشکلات و بیماری ها و بحران هایی که اطرافین ما در سنین بالا  با آن مواجه  هستند، در سبک زندگی غلط است.

(توت فرنگی، معجونی فوق العاده برای پاک سازی و جوان سازی پوست است که برای سفید و یکدست شدن موثر است)

کسانی  که صبح تا شام، پنیره  و کره پر  چرب، شیره انگور،  غذا  های آماده و سیگا مصرف  می کنند و استفاده  مکرر از خودرو دارند، معمولا  آسیب پذیری بدنی آنها به مراتب  بیش تر از افرادی است  که در سبک زندگی آنها، موارد فوق الذکر وجود ندارد یا به ندرت در دسترس است.

پس، برای در اختیار داشتن  پوست صاف  و یکدست و یکرنگ و شفاف، پیش از هر کاری، سبک زندگی خود را بررسی کنید. اگر این سبک زندگی، تحرک کم  دارد، نوشابه  گاز دار زیاد دارد، غذا  های حجیم و پر چرب زیاد دارد، آب خوردن زیاد ندارد، استراحت کافی ندارد و  . . .  حتما برای داشتن پوست خوب، روی این موارد تجدید نظر کنید و برای تغییر آن،  برنامه  ریزی حرفه ای کنید.

( ماسک توت فرنگی  برای جوان سازی و شادابی )

در عصر مدرن، در  قرن بیست و یکم، برای داشتن  «پوست خوب»  مثل  داشتن دوست خوب، همسر  خوب، کار خوب،  زندگی خوب،  رشته  تحصیلی خوب  و ماشین  خوب، باید «خوب مطالعه»  کرد. خوب  مطالعه کردن و خوب  بررسی کردن، هنری در عصر  دیجیتال  است که متاسفانه  خیلی ها از ان بی بهره  هستند. شما برای داشتن  بهداشت خوب ، باید خوب مطالعه  کردن را یاد بگیرید و با مطالعه آشتی  کنید.

یکی از روش های گیاهی برای در انجام فرآیندهای مراقتبی در کنار سبک زندگی سبز، استفاده از ماسک های طبیعی است.  ماسک  ها  معجزه می  کنند. استفاده از  ماسک های  طبیعی را در  نظر داشته باشید.  ۴ ماسک  را معرفی میکنیم:

از جمله ماسک های پر طرفدار  برای سیستم  های SKIN CARE، می  توان به  ترکیب با  طراوات و معجزه  کننده دارچین و ترکیب آن با لیمو و عسل اشاره  کرد که خاصیت آنتی باکتریال آن سب می شود تا جوش ها پاک شده  و هم  چون فونداسیون آرایشی مطلوب، شادابی را به پوست تقدیم  کرد. برای صافی و شفافی، گزینه  خوبی برای بانوان جوان است. مخلوط  خمیری شکل این مواد  را میتوانید ۲۰ دقیقه استفاده کرده و در مرور زمان، شاهد تغییرات  شگفت انگیزش باشید.

زرد چوبه و آلوئه ورا، به  طور  جداگانه، خواص بسیاری برای سلامت فرد دارند. آن ها در رژیم غذایی  ماهانه در دستور کار  داشته  باشید.  زرد چوبه، از جمله  ادویه  هایی  است که مواد معدنی  بسیاری برای  طراوت و شادابی  پوست داشته  و پلی  ساکارید آن سبب  می شود تا نقش یک سرم را ایفا کند  و سم زدا باشد. وقتی  سموم  زیر لایه ها  قرار بگیرد، شفافیت به کندی انجام می شود و ترکیب  زرد چوبه  و این میوه  خوشمزه مغذی، می تواند  تاثیر  زیادی  در صافی و خاصیت آبرسانی ایفا کند.

شیر با عسل، ترکیبی ساده  اما عالی  برای سیستم های مراقبتی ارزان است. شیر و عسل  در همه خانه ها در دسترس است. می  تواند هم چون یک لایه  بردار قوی عمل کرده و  در روزهای آلوده، نقش  کیمیا برای بازسازی  و باز کردن منافذ را بر  عهده  داشته باشد.

از جمله ماسک های پر طرفدار بین سلبریتی ها،  معجون موز و بادام و آووکادو است. اووکادو برای ما ایرانی ها، میوه ای گران بوده  و خیلی هم در دسترس نیست. اما خواص عالی برای سلامت افراد دارد. این ماسک طبیعی  به دلیل برخورداری از مواد معدنی، شاداب و طراوت، نخستین ارمغان این ترکیب ارزشمند  به شمار می رود که جوش را از بین برد و منافذ را باز  می کند.

پس با دنیای ماسک های طبیعی  (غیر  شیمیایی) آشتی  کنید و برای داشتن  پوستی  صاف و یکدست،  از ان ها به عنوان بخشی  از فرآیند  های مراقبت  پوست  و مو استفاده  نمایید.

پس از  رعایت الزامات  سبک زندگی سبز و سالم و دوری از مواد شیمیایی  در کرم های مراقبی ، می بایست:

(استفاده از کرم های هیدراته طبیعی را فراموش نکنید)

(ماسک خیار را فراموش نکنید که تاثیر معجزه آسایی برای جوان سازی و پاک سازی صورت بانوان و آقایان دارد)

افرادی که از  صورت های شل رنج  می برند و سبک زندگی  سالم  دارند، حتما بایدبه پزشک متخصص مراجعه کنند و از درمان های اینترنتی پر هیز کنند. اما برای  سفت  شدن  صورت، استفاده از سیب زمینی،  خیار و موز  و چای سبز،  به دلیل آنتی اکسیدان ها و مواد معدنی ومغذی، تاثیر زیادی  روی جوان  سازی و سفت شدن پوست دارد. عصاره خیار کم تر در رژیم غذایی غیر  تابستانی ما ایرانی ها استفاده  می شود. رای سفت شدن پوست همان اندازه  عصاره  خیار تاثیر گذار  است که چای  سبز به دلیل کلاژن سازی  طبیعی ، تاثیر شگفت انگیز به ارمغان می اورد.

اگر میخواهید خاصیت ارتجاعی پوست شما حفظ شود،  معجون کلم و ماست  را با تخم مرغ فراموش نکنید. مخصوصا اگر موز هم رنده  کنید و در  این معجون  استفاده  کنید،  فوق  العاده است  و شادابی و پاکسازی پوست  با این ماسک افزایش  می یابد .

همان طور که قبلا گفتیم، برای داشتن پوست  شفاف و یکدست، می بایست سبک زندگی خود را سبز کنیم. همانطور  که باید  با مد سبز‌ آشتی کنیم. داشتن پوست زیبا، نیاز یه شفاف  اندیشین و زیبا زیستن  دارد. اگر بخواهیم به صورت نکته وار مواردی را برای داشتن  پوست زیبا  معرفی کنیم، توجه شما را به موارد ۱۰ گانه  ذیل  جلب میکنیم:

چگونه پوستی خوشرنگ داشته باشیم

(رازهای زیبایی پوست فرشتگان ویکتوریا سکرت را اینجا بخوانید)

(میراندا کر، عروس رویایی دیور و از مدل های معروف جهان  روزانه ۲ ساعت ورزش میکند)

سفید کردن به خصوص  برای افرادی که با پوست های تیره  و گندمی  مواجه هستند، یکی از دغدغه های مهم است. در کنار روش  های مراقبتی تکنیکال و کرم های  روشن کننده با فرمولاسیون گیاهی و شیمیایی، می توان به مصرف  ویتامین  C، به  منظور  سفید سازی  اشاره کرد. مرکبات  از پرتقال  تا  طالبی و نخود سبز  می تواند  پوست را روشن کند. رتینول در  بافت  پوست وجود دارد. رتینول، ویتامین A  است. پس  هر چه ویتامین آ بخورید ارزشمند است. زرده  تخم مرغ ویتامین آ دارد. برای  همین، مصرف روزانه  ۲ لیوان شیر و ۱  تخم  مرغ  اکیدا توصیه  می شود. هویج و گوجه فرنگی هم  منابع خوب ویتامین آ هستند. البته  به حد و اندازه  و حتی المقدور بدون شکر و نمک مصرف شود.

اگر میخواهید صورت روشنی داشته باشید، کم تر در معرض نور  خورشید  باشید. اگر توجه کنید، زنان و مردانی که در  مناطق  سردسیر جهان مثل اسکاندیناوی، روسیه، کانادا و گرینلند زندگی می  کنند، از پوستان صاف و روشن برخوردار هستند.  استفاده  از کرم  های  ضد آفتاب با حداقل SPF  ۲۰ را  در نظر داشته باشید.  اشعه  UV باعث تیره تر  شدن می شود و توانایی کلاژن سازی  و ترمیم  سلول های  آسیب دیده را به شدت کاهش می دهد.

مراقب محصولات روشن  کننده باشید که با جیوه، به  پوست شما در بلند مدت آسیب می زند.  برای  سفیدی پوست هم توصیه  می شود که آب به مقدار کافی بخورید. بله! برای سفیدی پوست ورزش کنید تا پوست شما  با طراوت باشد. استفاده از  آب لیمو برای شادابی و طراوات پوست اهمیت  دارد و در بلندمدت، سموم پوست را از بین برده  و پوستی شفاف را سبب می شود.

فاکتور زمان را در نظر بگیرید.  ماسک خیار  و ماست و نعناع می تواند گزینه های  خوب تکمیلی  برای  شفافیت و سفیدی پوست در بلند  مدت باشد. البته  ماسک سیب  زمینی هم چون المان های سفید کننده و سفت کننده دارد، توصیه می شود.

برای داشتن پوست شاداب  باید  همه مواردی  که در پاسخ  به  پرسش  های  شش گانه فوق  الذکر را ارائه کردیم در نظر  داشته  باشید. برای  شادابی صورت باید زمان بگذارید. اقدامات  اصلاحی مانند تغییر  سبک زندگی  به  سبک زندگی سبز،  اهمیت  دادن  به ماساژ صورت، پاک  سازی ، از  بین  بردن سلول های مرده و ورزش و خواب کافی  و نوشیدن  آب باید در دستور  کار قرار بگیرد.

پوست برای حفظ شادابی، نیازمند بالانس است بالانسی بین مواد معدنی و مغذی مثل ویتامین ها. بنابراین برای حفظ  شادابی پوست ، از خوردن بیش از اندازه مولتی ویتامین ها پرهیز کنید. همه چیز باید تحت نظر و مشورت و توصیه پزشک بوده و از تجویزه های اینترنتی پرهیز کنید.

یکی از  روش های حفظ و ارتقا شادابی پوست ، استفاده از مرطوب کننده پس از استحمام با آب ولرم است. این کار به شما کمک میکند تا رطوبت را جذب کرده و پوستی شاداب داشته باشید.

همواره از استرس،‌  سیگار،‌ مشروبات الکی و غذا های پر چرب و پر نمک و شکر دوری کنید. برای شادابی ، همیشه  از مواد غذایی  رنگی استفاده  کنید  که FITO CHEMICALS دارند. فیتو کمیکالزها در گیاهان و مواد غذایی رنگی مثل توت فرنگی و انگور و فلفل  وجود دارد.

یک حقیقت مهم : برای داشتن پوستی شاداب، شاداب زندگی کنید.

برای پاک سازی صورت علاوه بر مواد آرایشی  و بهداشتی  موجود مثل لایه  بردارها و لوسیون ها و امولوسیون ها و امثالهم، میت وانید از روش های  طبیعی مثل ماسک گذاری استفاده کنید.  روش  های چندگانه زیر را در نظر داشته باشید:‌

جوش زدن صورت، عامل  منفی  برای  حفظ شادابی و طراوت است. برای جلوگیری از  جوش های  پوستی، موارد  زیر  را در نظر داشته باشید:‌

پوست براق، فقط با براق  کننده ها ایجاد نمیشود.  برای  حفظ  براقی باید سطح  را مرتب  از آلودگی ها دور کرد. باید مرتب  با نوشیدن آب کافی،  هیدراته شدن را تقویت کرد. فرهنگ  ضد آفتاب  زدن و تجدید ضد آفتاب  در طول روز  را در  نظر داشت. خواب کافی  و آب کافی و مطالعه برای  فهمیدن روش  های  ارگانیک  حفظ طراوات پوست ، کمک شایابی به  براق بودن و شفافیت دارد. برای داشتن پوست براق،  از  لایه بردارهای طبیعی استفاده کرده  و خواب  کافی را فراموش  نکنید.  استفاده  از پیاز  و سیب زمینی برای براق  سازی صورت به  خصوص  برای  بانوان مشکل پسند  توصیه  شده است.

داشتن  پاهای زیبا و صاف، از دغدغه  های بهداشتی  بانوان  است.  به منظور داشتن پاهایی زیبا و بی نقص، توصیه  های زیر را در  نظر داشته  باشید:

تغییر  دادن  پوست تیره به  سفیدی، دغدغه ای مهم  به  خصوص درمیان  بانوان جوان است. روشن کردن طبیعی صورت، اهمیت  فراوان دارد.  بازار، مملو  از کرم های مختلف و لوسیون  هایی برای روشن  کردن  پوست  تیره است  که همگی موقتی هست. برای سفید کردن طبیعی رنگ  تیره ، موارد زیر را در نظر داشته باشید:

برای جوان سازی ، حتما برنامه ریزی کنید و اقدامات بلند مدت نه مقطعی و موقت را در دستور کار قرار دهید. دوری کردن از محصولات آرایشی با فرمولاسیون شیمیایی و توجه به استراحت و ورزش  کردن، از  جمله کلیاتی است که باید مد نظر داشت. اما راهکارهایی خلاقانه و طبیعی برای جوان سازی:

هر پوست ، بر اساس جنس و رنگی که دارد باید روش های مراقبتی خاصی را برایش در نظر گرفت.  ارتباطی  بین غذای چرب خوردن  و پوست چرب وجود ندارد. این که  فکر  کنید پوست های چرب،  دیر تر پیر تر  می شود نیز  باور درستی نیست.  عوامل محیطی در کنار  عوامل وراثتی در  چرب  بودن پوست تاثیر گذار است. در بانوان، استفاده مکرر از قرص  های ضد بارداری و آلودگی هوا و رطوبت و استرس، می تواند عاملی  برای چرب  شدن باشد.

پوست های  چرب، نیازمند روش های مراقبتی بیشتری هستند، لذا چنین افرادی، باید بیشتر فرآیند های مراقتبی را مد نظر  قرار بگیرند. پوست های چرب، مستعد آکنه  و جوش  هستند. افراط و تفریط  در شستشوی پوست چرب، عاملی منفی در بهداشت است. متخصصان  به این افراد  توصیه  می کنند که در  شرایط  عادی، از  شستن صورت خود،  بیش از ۳ بار در روز خودداری کنند.

(بهترین مرطوب کننده پوست چرب، ماسک های طبیعی مثل خیار است)

اگر پوست چرب دارید، از مرطوب کننده استفاده کنید. مرطوب کننده نباید حاوی کومدوژنیک و آکنوژیک باشد تا عامل ایجاد جوش نشود.

اگر محصولات آرایشی خریداری کردید که بر روی آن  ها عنوان بدون چربی قید شده است  نباید شما را فریب دهد. چرا که به هر حال حاوی  چربی است حتی اگر مقدارش  کم باشد. مواردی  که افراد دارای پوست چرب باید در نظر بگیرند  عبارتند از:

چروک  ها به دلایل مختلف  اتفاق می افتند و باید اقدمات پیشگیرانه  ای به منظور کاهش چین و چروک پوست در دستور کار قرار  داد. برای صاف کردن چروک ها، روش های  متعددی وجود دارد.

لیزر  یکی از روش  های از بین بردن چروک های است که به منظور تقویت کلاژن  های زیر  پوست انجام شده  و کار هم  سطح  کردن  نقاط فرو رفته و برجسته را انجام می دهند. از لیزر تراپی زمانی استفاده کنید که پزشک به شما تجویز کند.

تزریق بوتاکس برای از  بین  بردنچروک ها مثل پیشانی  و خط خنده و خط اخم زیاد  استفاده می شود.  به منظور  انجام بوتاکس، همواره  دقت کنید که در  مراکز مجاز با متریال  اصل و با کیفیت این فرآیند انجام شود تا  سلامت شما تهدید نشود.

اگر چروک عمیق روی  پوست باشد، از  لیفتینگ می توان استفاده کرد.  برای از بین بردن چروک های  سطحی،  می بایست از  روش  های تهاجمی  با بی  حس موضعی  بهره  برد که معمولا به  دلیل  ملتهب  شدن صورت، چند  ماه زمان نیاز است تا پوست به حالت اولیه باز  گردد.

در روش مزوتراپی، از روش های زیبایی است که با تزریق  مواد غذایی با بافت های زیر جلدی  پوست ، باعث رشد و استحکام کلاژن و الاستین می شوند که عاملی برای  شفافیت  و هم چنین کاهش چین و چروک های پوست  است.

همراهان گرامی

اگر برای جوان سازی پوست و پاک سازی  آن تجربه ای دارید، از طریق کامنت یا کانال های لوکس تهران در شبکه های اجتماعی در اختیار ما قرار دهید.

دنیای مد و لباس و لاکچری  گردی  را با لوکس تهران تجربه کنید.

برای دریافت پاسخ این پرسش ها با کارشناسان لوکس تهران تماس بگیرید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

لیست ۱۰ زن زیباروی مسلمان در سال ۲۰۲۰ به انتخاب FillGap  

مدگردی با کامالا هریس ؛ یکی از خوش استایل ترین زنان سیاستمدار آمریکا

معرفی جاذبه های گردشگری در استانبول

معرفی کاخ های استانبول

در مورد بوستان آهوان کیش جزیره هندورابی بیشتر بدانید

Re:Style 2020 گالکشن مُد هیوندای از اسقاطی قطعات خودرو

چسباندن نیش مصنوعی به دندان با چسب ناخن، ترند عجیب و جدید تیک تاکی ها

لوکس تهران

از نظر طب سنتی ایران، تغذیه نقش بسیار مهمی برای داشتن پوست خوش رنگ دارد. پس  این توصیه ها را بخوانید و آنها را جدی بگیرید:

یک خیار بوته ای بزرگ بردارید و آبش را بگیرید، بعد شش عدد میخک را پودر کنید و داخل آب خیار بریزید و بگذارید ۲۴ ساعت بخیسد، بعد از ۲۴ ساعت داخل لیوان ماءالعسل بریزید و میل کنید، البته این دستور برای مداومت نیست و بیش از ۵ روز آن را انجام ندهید. خواص این شربت: خوش رنگ شدن پوست، باز شدن انسدادهای کبدی، کاهش نفخ، کاهش گرگرفتگی، بهبود بعضی از انواع از تپش قلب.روش تهیه ماءالعسل: نصف لیوان عسل را داخل یک لیوان آب بریزید و روی شعله ملایم گاز بگذارید و کف آن را بگیرید تا دو سوم (۲/۳) باقی بماند. البته روش بهتر این است که ۶ شیار کوچک داخل خیار بوته ای بزرگ ایجاد کنید. بعد داخل هر شیار یک عدد میخک بگذارید. بعد از ۲۴ ساعت میخکها را خارج کنید و آب خیار را بگیرید و با ماءالعسل میل کنیدخواص این شربت: خوش رنگ شدن پوست، باز شدن انسدادهای کبدی، کاهش نفخ، کاهش گرگرفتگی، بهبود بعضی از انواع از تپش قلب.

شیربرنج غذای بسیار خوبی برای افزایش وزن کودکان و افراد لاغر است. همچنین علاوه بر افزایش توان جسمی و ذهنی به بهبود وضعیت خواب افراد کمک کرده و موجب خوش رنگی پوست صورت می‌شود.

۲ تا ۳ قاشق غذاخوری عسل طبیعی را با ۳ تا ۴ قاشق غذاخوری روغن بادام شیرین مخلوط کرده و روی حرارت بگذارید تا کمی گرم شود. سپس مقدار بسیار کمی بابونه به آن افزود. این ماسک باید به مدت ۳۰ دقیقه روی نواحی خشک پوست بماند.

منبع: مخزن الادویه

چگونه پوستی خوشرنگ داشته باشیم

با تشکر از دکتر الهام پارسا متخصص طب ایرانی

مشاوره طبایع

همراهان گرامی طبایع می توانند برای تشخیص مزاج و انجام مشاوره تخصصی به لینک زیر مراجعه نمایند…

آکادمی طبایع

برای شرکت در کلاس‌های آموزشی با گواهینامه معتبر انجمن علمی به لینک زیر مراجعه نمایید…

اپلیکیشن طبایع

برنامه موبایل اندروید طبایع با امکانات بسیار آماده شد! جهت آشنایی با اپلیکیشن و دانلود به لینک زیر بروید…

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

| طبایع مرجع طب سنتی ایران © 1399 – تمامی حقوق محفوظ است. |

 پوستی براق و خیره کننده می خواهید؟ به هین بهانه در این مقاله رازهایی برای داشتن پوستی براق و شاداب را به شما می  گوییم

آیا می خواهید که پوستی خیره کننده داشته باشید؟ ما هم همین را می خواهیم. به همین دلیل تیم GL متشکل از متخصصین پوست آقای Renee Rouleau از انجمن درمان با چشمه آب معدنی (Spa) و کلینیک پوست با همین نام و خانم Anne King مربی انیستیتو بین المللی پوست گرد هم آمده اند تا رازهایی برای داشتن پوستی بی نظیر را کشف کنند. 

بیشتر بدانید : پوستی براق و زیبا با خوردن چند ماده غذایی خوش طعم

اگر شما صبر کرده اید تا کاملا به خواب بروید، شما آنقدر خسته خواهید شد که نتوانید صورت خود را بشوئید و تحقیقات نشان داده که پوست بهترین ترمیم خود را در اطراف ساعت 10 شب انجام می دهد. پس اجازه دهید پوست شما قبل از اینکه شروع به خمیازه کشیدن کنید، نفس بکشد. 

چگونه پوستی خوشرنگ داشته باشیم

بیشتر بدانید : 3 اشتباه بزرگ در شستن صورت که باید بدانید!!

از مرطوب کننده با SPF 15 یا بالاتر استفاده کنید. اشعه فرا بنفش می تواند زمانی که در کلاس درس نشسته اید یا در حین رانندگی و یا در حال قدم زدن هستید، اثرات مضر خود را بر روی پوست بگذارد. 

بیشتر بدانید : توصیه های مهم قبل از استفاده از کرم ضد آفتاب!

کندن با انگشت، فشار دادن و چلاندن باکتری ها را به اعماق پوست می برد که منجر به زخم شدن و در نهایت مشکلات آتی می شود. 

پوست سفت، پوست تمیز نیست بلکه پوست خشک است. اگر شما عجله دارید که از مرطوب کننده بعد از شستن پوستتان استفاده کنید، به جای آن دنبال تمیز کننده ای باشید که پوست شما را شاداب نگه می دارد به جای اینکه آن را خشک کند.پوست خشک و حساس دارید؟ دنبال پاک کننده های چرب باشید یا از ترکیبات فومی استفاده کنید. هرچه از صابون بیشتر استفاده کنید پوستتان خشک تر خواهد شد. هرچه از صابون کمتر استفاده کنید پوستتان کمتر خشک خواهد شد. 

اگر آکنه زیاد دارید از محلول های آکنه استفاده کنید. این محلول باعث می شود که نقاط تمیز و بدون جوش خشک شوند و سلول پوست های مرده در آنجا رشد کنند. آنها در زیر پوست چربی ایجاد می کنند و و باعث می شود تا تمامی محفظه های خالی با این چربی ها پر شود. 

حقیقت تلخ؟ شما نمی توانید سرعت تولید چربی را کند کنید. راه حل بی نظیر؟ تمیز کننده های کاغذی. انها به سرعت چربی ها را از روی پوست شما بر می دارند. 

کلیه محلول ها، اسپری های مو و موس ها شامل ترکیباتی هستند که ایجاد جوش می کند بعد از اینکه از موادی برای موهایتان استفاده کردید صورتان را به دقت بشوئید. 

بیشتر بدانید : آموزش کوتاهی مو توسط خودتان!(1)

باکتری ها و چربی ها می توانند در آن رشد کنند و منجر به تولید جوش ها شوند. از صابون های نرم ( دارای ترکیبات آلی) و اب سرد برای شستن فرچه هایتان استفاده کنید و انها را به دقت بشوئید. اسفنج های آرایش را بعد از چندین بار استفاده دور بریزید تا از پخش شدن باکتری ها جلوگیری کنید. 

بیشتر بدانید : پد و برس های آرایشی را چگونه استفاده کنیم؟

زمانی که شما می خوابید باکتری ها و چربی روی روبالشی تان جمع می شود و آنها دوباره در شب با پوستتان تماس پیدا می کنند. پس باید روبالشی تان ا عوض کنید و آن را با شوینده های مخصوص ملحفه مثل تاید بشوئید. 

8 ساعت خواب می تواند معجزه کند. بخوابید نه برای اینکه چرخه را تکمیل کنید بلکه برای اینکه در شب بدن می خواهد خود را از شر سموم راحت کند که این سموم کلیه نقاط بدن را تحت تاثیر قرار می دهند. خواب استرس را کاهش می دهد و درد های شدید در شب کاهش می یابند.  

بیشتر بدانید : پوست شفاف و هالیوودی می خواهید؟ این 3 خوراکی را بخورید!!

بیشتر بدانید : جلوگیری از براق شدن آرایش در تابستان با چند ترفند ساده

بیشتر بدانید : توصیه ای از بابی براون در مورد پوستهای چرب و براق!

بیشتر بدانید : 13 محصولی که درخشندگی پوست شما را در زمستان حفظ خواهند کرد

بیشتر بدانید : مهمترین ماسکهای روشن کننده ویژه‌ی پوستهای کدر!

گردآوری :گروه سبک زندگی سیمرغseemorgh.com/lifestyleمنبع: مجله الکترونیکی فریا 

All Rights Reserved – © 2019 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر نام و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.

بسیاری از خانم ها دوست دارند که روز خود را بدون آرایش شروع کنند اما چهره پرطراوتی داشته باشند . با این حال بسیاری از آن ها از ظاهر شدن در نظر دیگران بدون آرایش می ‎ترسند . اگر جز این دسته از افراد هستید به شما توصیه می ‎کنیم که این قسمت از دنیای مد نمناک را از دست ندهید زیرا قرار است به ارائه نکاتی برای داشتن چهره ای شاداب بدون آرایش بپردازیم .

1. روزانه دو بار صورت خود را بشویید

2. هر روز از مرطوب کننده استفاده کنید

هربار که صورت خود را می ‎شویید بهتر است که از مرطوب کننده استفاده کنید . همیشه مرطوب کننده ای را انتخاب کنید که متناسب با نوع پوست شما باشد و اگر پوست حساسی دارید، به دنبال مرطوب کننده ای ملایم و بدون ایجاد سوزش باشید و اگر پوستتان مستعد جوش زدن است ، مرطوب کننده ای سبک و فاقد چربی تهیه کنید .

چگونه پوستی خوشرنگ داشته باشیم

3. هفته ای یک بار از کرم های لایه بردار استفاده کنید

کرم های لایه بردار سلول های مرده پوست را از سطح پوست جدا می ‎کنند و باعث شفافیت و درخشان شدن پوست صورت خواهند شد . این کرم ها را می ‎توانید حداقل 1 بار و حداکثر 3 بار در طول هفته استفاده کنید .

روش دیگر برای انجام لایه برداری پوست، استفاده از یک کیسه تمیز مرطوب شده با آب گرم است . صورت خود را با استفاده از یک کیسه با حرکات دایره ای لایه برداری کنید و آهسته بشویید ، این گزینه برای افرادی که دارای پوست حساس نسبت به مواد شیمیایی هستند مناسب می ‎باشد .

هیچ گاه پوست خود را در دفعات زیاد لایه برداری نکنید که این امر باعث خشک شدن و تحریک پذیری پوست می ‎شود .

4. از تونر استفاده کنید

تونر یک محصول مراقبت از پوست است که غالبا مورد غفلت عموم قرار می‎ گیرد اما دارای خواص شگفت انگیزی در بهبود ظاهر پوست است . تونر تعادل pH طبیعی پوست را به همراه بسیاری از مزایای دیگر بسته به نوع تونر بازیابی می ‎کند . به دنبال تونر های بدون الکل باشید زیرا آن ها کمتر روی پوست خشک می ‎شوند و حتی به یکنواخت بودن پوست صورت نیز کمک می ‎کنند .

به عنوان مثال، تونر هایی که مخصوص پوست های روغنی و آکنه دار هستند، به از بین رفتن چربی اضافی پوست و سفت شدن و بسته شدن منافذ پوست کمک می‎کنند؛ در حالی که تونر های مخصوص پوست های خشک می ‎توانند به تسکین سوزش و ایجاد رطوبت در پوست کمک کنند .

تونر را باید بعد از شستشوی پوست و قبل از مصرف مرطوب کننده استفاده کرد .

5. پاک کردن آرایش خود را فراموش نکنید

همیشه به خاطر داشته باشید که قبل از خوابیدن آرایش خود را کاملا پاک کنید که در صورت عدم این کار، منافذ پوست شما مسدود شده و در نهایت منجر به ایجاد جوش می‎ شود .برای پاک کردن آرایش از دستمال های مرطوب آرایش پاک کن و یا کف استفاده کنید و برای پاک کردن ریمل، سایه و خط چشم، از پاک کننده های مخصوص چشم استفاده کنید .

6. مراقب جوش های صورت خود باشید

جوش ها ممکن است یکی از اصلی ترین دلایل ترس خانوم ها برای آرایش نکردن باشند . بنابراین در صورت برطرف کردن آن ها احساس آرامش بیشتری در زمانی که آرایش ندارید خواهید داشت.

برای بسته شدن منافذ پوست و از بین بردن هرگونه باکتری اضافی در سلول های پوستتان از محصولات بهداشتی مناسب با نوع پوست خود استفاده کنید و به دنبال تهیه مرطوب کننده ، ضد آفتاب و محصولات آرایشی فاقد کامدوژن (مسدود کننده منافذ) باشید .

به دنبال تهیه کرم های حاوی موادی مانند بنزوئیل پراکسید و یا اسید سالیسیلیک که هر دو برای از بین بردن آکنه ها بسیار موثر هستند باشید . اگر انجام این اقدامات برای از بین بردن جوش هایتان موثر نبود، به پزشک متخصص پوست مراجعه کنید تا از داروهای مناسب برای از بین بردن اینگونه جوش ها بهره مند شوید .

7. همیشه از ضد آفتاب استفاده کنید

شما باید هر روز از ضد آفتاب استفاده کنید حتی اگر هوا سرد، ابری و یا برفی باشد زیرا اشعه UVB/UVA هنوز هم می‎ تواند به پوست شما آسیب برسانند . آسیب آفتاب باعث پیری زودرس پوست و حتی در موارد شدید تر منجر به سرطان پوست و سایر بیماری های پوستی می ‎شود .در صورت امکان از کرم های ضد آفتاب SPF بالای 30 که همراه با مرطوب کننده هستند ، استفاده کنید که این امر باعث شادابی پوستتان می ‎شود .

8. از لمس کردن مداوم پوست صورت خود خودداری کنید

این کار عادت بسیاری از افراد است و می ‎توند تاثیر جدی ای بر کیفیت پوست ایجاد کند .دستکاری کردن لکه ها و مالش دادن پیشانی و یا چانه باعث انتقال روغن و باکتری اضافه به پوست می ‎شود .

مالیدن پوست صورت همچنین باعث شل شدن و ایجاد چین و چروک بر روی آن می ‎شود و بنابراین اگر می ‎خواهید ظاهر پوست صورت خود را بهبود ببخشید ، دست از لمس کردن غیر ضروری پوست تان بردارید .

9. نوشیدن آب کافی و داشتن خواب کافی

حداقل هر شب 8 ساعت بخوابید و مقدار زیادی آب بنوشید که خواب کافی باعث ترمیم سلول های پوستی می‎ شود و از بروز لکه های سیاه در اطراف چشم جلوگیری می‎ کند و نوشیدن آب کافی نیز باعث آبرسانی پوست شده و سموم را از بدن دفع می ‎کند .

مقدار دقیق آب مورد نیاز بر اساس نیاز های فردی متفاوت است و به طور کلی، مردان روزانه به 15.5 فنجان (3.7 لیتر) مایعات نیاز دارند، در حالی که زنان روزانه به 11.5 فنجان (2.7) مایعات نیاز دارند و توجه داشته باشید که حدود 20% از این میزان مصرف روزانه از طریق مواد غذایی حاصل می ‎شود و 80% دیگر نیز باید از طریق نوشیدن آب و یا سایر نوشیدنی ها برای بدن تامین شود .

1. مرتب کردن ابرو ها

با از بین بردن موهای اضافی در اطراف ابروی خود می ‎توانید تاثیر چشمگیری در زیبایی چهره تان ایجاد کنید که اگر خودتان به خوبی در این زمینه توانمند نیستید، می ‎توانید به آرایشگاه بروید و انجام این کار را به آرایشگر خود بسپارید و بعد از اتمام کار آرایشگر، خودتان به راحتی قادر به برداشتن موهای اضافی اطراف ابروی تان در دفعات بعدی در خانه با استفاده از یک موچین خواهید بود .

2. شستن موها

هفته ای چند مرتبه موهای خود را با استفاده از شامپو مناسب شستشو دهید تا از چرب و کثیف شدن آن ها جلوگیری شود و اگر از موهای چربی برخوردار هستید، ممکن است موهایتان نیاز به شستشو در دفعات بیشتری نسبت به افرادی که دارای موهای خشک هستند داشته باشند و همچنین باید دقت کنید که از شامپو و نرم کننده متناسب با نوع موی خود استفاده کنید و به یاد داشته باشید که باید هر 3 یا 4 ماه یکبار موهای خود را نوک گیری کنید تا از بروز موخوره در آن ها جلوگیری شود.

به جای تعیین کردن زمان مشخص برای شستشوی موهایتان به علائم موهایتان از جمله خشکی و یا چرب شدن آن ها توجه کنید .

با استفاده از روغن های گیاهی معطر، موهای خود را خوشبو کنید و به آن ها لطافت و نرمی ببخشید .

شب ها موهای خود را دم اسبی ببندید تا از چرب شدن زود هنگام آن ها جلوگیری شود .

3. استفاده از فرمژه

با استفاده از فرمژه، مژه های خود را مجعد کنید و ظاهری زنانه به آن ها ببخشید . برخی از خانم ها از استفاده از فرمژه می ‎ترسند، در حالی که استفاده از آن بسیار آسان است و فقط کافیست که فرمژه را به مژه های خود بچسبانید و به مدت 10 تا 20 ثانیه آن را نگه دارید که به این ترتیب از مژه هایی زیبا و موج دار بهره مند خواهید شد .

همچنین می‎ توانید با استفاده از یک برس مخصوص مژه مقداری وازلین بر روی مژه هایتان بمالید و به ضخیم و تیره تر شدن آن ها کمک کنید .

4. لب های خود را نرم نگه دارید

چگونه پوستی خوشرنگ داشته باشیم

لب هایی با پوست صاف و با ظاهر پر بسیار جذاب تر از لب های خشک شده و ترک خورده هستند. بنابراین با مالیدن مقداری مرطوب کننده بر روی لب های تان به نرم و خوش رنگ بودن آن ها به خصوص در زمستان کمک کنید .

5. شفاف تر شدن چشم ها

یک ترفند عالی برای درخشان و شفاف شدن چشم ها، استفاده از قطره های مخصوص رفع قرمزی چشم است . این قطره ها به راحتی در دسترس هستند و راهی عالی برای جذابیت بخشیدن به چشم های شما می باشند و البته باید توجه داشته باشید که استفاده طولانی مدت از این قطره ها ممکن است باعث ایجاد التهاب و قرمزی در چشم های شما شوند و استفاده مکرر از آن ها برای سلامت چشم مضر است .

6. رنگ بخشیدن به گونه ها

یک نکته ساده که می ‎تواند باعث زیبایی ظاهری شما بدون آرایش باشد ، رنگ بخشیدن به گونه های شما است که این امر می‎تواند در اثر ورزش منظم و یا سپری کردن زمان در هوای پاکیزه حاصل شود . با این حال راهکار سریع تر برای داشتن گونه های خوش رنگ نیشگون گرفتن آرام گونه هایتان است .

7. توجه کردن به بهداشت دندان

لبخند زدن با دندان های سفید و سالم تاثیر زیادی در زیبایی شما دارد و بنابراین حداقل دو بار در روز و هربار حداقل به مدت 2 دقیقه مسواک بزنید تا دندان هایتان از سلامتی و زیبایی برخوردار شوند . هنگام مسواک زدن روی هر دندان به تنهایی متمرکز شده و مسواک زدن دندان های پشتی خود را فراموش نکنید .

نخ دندان نیز باکتری ها و ذرات غذای به جا مانده بین دندان ها را از بین می ‎برد و نقش زیادی در سلامت و زیبایی دندان ها دارد .

همچنین به یاد داشته باشید که برای جلوگیری از ایجاد بوی بد دهان ، هنگام مسواک زدن دندان ها ، زبان خود را نیز با مسواک شستشو دهید و از دهانشویه هم استفاده کنید .

اگر لب های شما تیره شده و این موضوع شما را آزار می دهد و به دنبال راه حلی برای رفع تیرگی لب و روشن شدن آن می باشید با ما همراه باشید تا روش های طبیعی برای روشن کردن لب ها و داشتن رنگ طبیعی صورتی را به شما نشان دهیم.۱ – برای آنکه لب های شما تیره نشوند و صورتی به نظر برسند باید آنها را آبرسانی کنیدپس کمی روغن بادام را با نصف قاشق چایخوری آبلیمو مخلوط کنید و روی لب ها قرار دهید.این روش به شما کمک خواهد کرد پوست روشنی در ناحیه لب داشته باشید.۲ – برای لایه برداری از لب ها اسکراب خانگی درست کنیدمقداری شکر را در نصف قاشق چایخوری آبلیمو حل کرده و روی لب ها بمالید (دانه های شکر باید در آبلیمو به چشم بخورد تا لایه برداری انجام شود) با این کار پوست مرده روی لب را از بین برده و رنگ طبیعی را به آن باز می گردانید. همچنین سبب تسریع جریان گردش خون در لب ها می گردد که در داشتن لب های خوشرنگ به شما کمک می کند.۳ – برای آنکه لب های نرم و روشن داشته باشید مقداری عسل را شب و قبل از خواب روی لبتان بمالید.۴ – برای آنکه لب های تیره را براحتی روشن و خوشرنگ کنید مقدار کمی زردچوبه را با یک قاشق شیر سرد مخلوط کنید تا خمیر نرمی حاصل شود. خمیر را روزانه و به مدت ۵ دقیقه روی لبتان قرار دهید.پس از مدت کوتاهی (تقریبا یک هفته) ملاحظه می کنید که تیرگی لب شما از بین رفته است.۵ – هر شب قبل از خواب کمی آب چغندر روی لبتان بمالید تا روشن و صورتی شود.

تزریق چه ژلی مناسب و چه ژلی خطرناک است

بازیابی حجم و فرم از دست رفته صورت و بدن با تزریق چربی

چگونه با عوارض جانبی بوتاکس مقابله کنیم

چگونه پوستی خوشرنگ داشته باشیم

دانستنی های لازم در مورد لیزر موهای زائد

بهترین شرایط پوستی برای لیزر موهای زائد کدام است

هر آنچه باید در مورد اثرات زیبایی بعد از تزریق بوتاکس بدانیم

بوتاکس پیشانی چه مزایا و معایبی دارد

چه افرادی مناسب لیزر موهای زائد نیستند

اکسیرطب – مرجع آموزشی طب سنتی و گیاهی | درمان بیماری های زنان | تحلیل و برسی دارو های گیاهی

پوست ما انسان ها بزرگترین عضو بدنمان بوده و مشکلات و بیماری‌ های آن، از گذشته مورد توجه حکمای طب سنتی قرار گرفته؛ در طب سنتی ایران پیشگیری، بیشتر از درمان اهمیت دارد؛ همه ما دوست داریم پوستی خوشگل و زیبا داشت هباشیم ولی این نیازمند مراقبت‌ هایی است که با این مراقبت ها می توانیم شادابی و طراوت پوست خود را حفظ کرده و افزایش دهیم؛ رعایت نکاتی ساده سبب می‌شود تا شما پوستی زیبا و شفاف داشته باشید و از بیماری‌های آن در امان باشند، در ادامه شیوه مراقبت را برای شما به خوبی مشخص کرده ایم … .

اگر می خواهید به پوستی درخشان و کاملا سالم برسید پس باید یک سبک زندگی برای خودتان مشخص کنید. بله برای داشتن پوست سفید و درخشان شما مجبور هستید که سبکی از زندگی را انتخاب کرده و بخشی از زمان خود را به این موضوع اختصاص بدهید، ما در این بخش موثرترین مولفه هایی که باید رعایت کنید را برایتان مطرح می کنیم:

قبل از خواب صورت خود را خوب بشویید

توصیه می کنیم که حتما قبل از خوابیدن صورت خود را به خوبی بشویید و با صورتی تمییز و پاکیزه بخوابید. و شما با شستن صورت خود قبل از خوابیدن شرایط تنفس و جوانی پوست خود را به خوبی فراهم کرده اید و حتی Macrene Alexiades که یکی از بزرگ ترین متخصصان نیویورکی است گفته است:

چگونه پوستی خوشرنگ داشته باشیم

اول دست ها بعدا شستن صورت

هیچ گاه با دستانی که شسته نشده اند صورت خود را نشویید و نیازی به یادآوری نیست که دستان شما دائما در معرض باکتری و آلودگی ها قرار دارد. سعی کنید برای شستن دست هایتان از یک صابون آنتی باکنریال خوب استفاده کنید و دستان خود را با آبی که گرم است بشویید و اگر در طول اگر بیرون هستید پس از دستمال های مرطوب استفاده کنید.

لایه برداری طبیعی از پوست انجام دهید

سعی کنید هر چند وقت یک بار از پوست خود لایه برداری کنید و اما چگونه لایه بردار طبیعی تهیه کنیم؟

یک قاشق غذاخوری از نمک و شکر را با هم ترکیب می کنیم و مقداری هم آب به آن اضافه می کنیم تا حالت خمیری و رقیقی به دست بیاورد، حالا آنرا به خوبی هم بزنید و آب اضافه را بیرون بریزید. این خمیر را به آرامی و به شکل دایره وار بر روی پوست خود بمالید.

شما با این لایه بردار طبیعی قادر خواهید بود تا آلودگی ها را از سطح پوست خودتان محو کنید.

هر روز ضد آفتاب بزنید

سعی کنید از مرطوب کننده با SPF 15 یا بالاتر از آن را مصرف کنید.

استفاده از ضد آفتاب بسیار مهم و ضروری است چراکه اشعه فرابنفش در هر حال تاثیر خودش را بر روی پوست شما می گذارد چه در حال قدم زدن در خیابان باشد و یا در حال رانندگی باشید و یا حتی اگر شما در کلاس درس باشید باز هم این اشعه تاثیر گذار خواهد بود.

با پوست و صورت خود دوست باشید

به طور کلی باید گفت که: با صورت خود خشن رفتار نکنید و باید بدانید که کندن با انگشت یا چلاندن پوست یا فشار دادن آن باعث می شود باکتری هایی که در سطح پوست وجود دارند به اعماق پوست برسند و ماندگار شوند که موجب زخم شدن و مشکلاتی از این قبیل در پوست شما می شود.

 

پوست خشک و سفت به معنای پوست تمییز نیست

خیلی از ما فکر می کنیم وقتی پوستمان سفت می شود یعنی خیلی تمییز است و هیچ چربی یا باکتری ای بر روی آن وجود ندارد ولی این تصوری غلط است.

شما برای برطرف کردن خشکی و حساسی پوست خود باید از پاک کننده هایی که چرب هستند استفاده کنید و همچنین می توانید از فوم ها استفاده کنید.

توجه کنید: هرچه از صابون بیشتر استفاده کردید پوستتان خشک تر می شود و هرچه کمتر استفاده کنید لطیف تر خواهد شد.

استشمام هوایی که سالم و بدون آلودگی است و همچنین از مقداری رطوبت برخوردار است بسیار مفید است. همچنین سعی کنید پوست خود را در معرض باد شدید و اشعه خورشید قرار ندهید و اگر هم در معرض آنها قرار گرفتید حتما از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

 

گوارش خود را کترل کنید

خارج شدن فضولات بدن و مواد زائد از راه های مختلف همچون مدفوع و ادرار و عادت ماهیانه و عرق و … دارای اهمیت بالایی در سلامتی بدن و علی الخصوص پوست بدن دارد.

پس اگر با مشکلات قاعدگی یا یبوست مواجه هستید بهتر است که آنها را جدی بگیرید.

 

خوش اخلاق باشید

شاید برایتان عجیب باشد که حالات روحی ما هم در کیفیت پوست ما موثر است و اگر می خواهید پوست شما از کیفیت لازم برخوردار باشد و خوشرنگ باشد پس دور غم و غصه را خط بکشید که اینها موجب زردی و بدرنگی پوست می شود و حتی اگر احساسات ناراحتی و غم شما افزایش یابد، پوست شما تیره رنگ خواهد شد.

 

 

 ورزش کنید

شما با ورزش های مناسب می توانید سطح متابولیسم بدن خود را افزایش دهید و به روند بازسازی پوست خود کمک قابل توجهی نمایید.

 

استرس را در زندگی خود ممنوع کنید

مطمئنا بسیاری از شما عزیزان با خود می گویید، امکان ندارد که با شرایط زندگی های امروزی استرس از سبک زندگی ما حذف شود ولی به هر صورت باید دانست که استرس از اساسی ترین عوامل برای بسیاری از بیماری ها همچون سرطان است و همچنین برای سلامت پوست هم مضر است و حالا انتخاب با خودتان است، هر طور که راحتید.

بر اساس مطالعات انجام شده در سال 2004 در دانشگاه کالیفرنیا مشخص شد که استرس های مزمن می تواند سطح سلولی بدن را تحت تاثیر قرار دهد و در نابودی آنها سرعت ایجاد کند و در این رابطه باید گفت که اخم کردن هم همین کار را می کند البته به نوعی کار این سلول ها را کاملا می سازد و نابودشان می کند.

 

انواع استرس و فشار های روحی

چگونه پوستی خوشرنگ داشته باشیم

در بین این یه استرس ها، استرس های عاطفی بیشترین آسیب را به بدن وارد می کند ولی بیایید از این دریچه به واقعیت نگاه کنیم که اگر چالشی نبود، زندگی هم آنقدر جذاب نمی شد پس نقطه جالب زندگی آنجایی است که بر این چالش ها غلبه کنیم و استرس را از خودمان دور کنیم.

و باید دانست که فشار های عصبی ای که پی در پی به شما وارد می شود اگر از راهی تخلیه نشود، جدای از مشکلات روحی ای که برای شما به وجود می آورد، به سلامتی جسمی و مخصوصا پوست شما آسیب می رساند.

 

چگونه بر استرس خود غلبه کنیم؟

برای غلبه بر استرس راهکار های مختلف و بسیاری وجود دارد که به برخی از آنها اشاره می کنیم:

 

تنفس به وسیله دستگاه عصبی غیر ارادی بدن کنترل می شود ولی باید دانست که برخی از سیستم های عصبی بدن همچون ماهیچه ها و عواطف و احساسات و فکر ها نیز در فرآیند تنفس موثر هستند.

نفس کشیدن یک جریانی است که طی آن گاز هایی که زائد هستند همچون دی اکسید کربن از بدن خارج می شوند و گاز های تازه همچون اکسیژن وارد بدن می شوند.

این جریان، یک تبادل هوایی است که در ریه صورت می گیرد و از آن طرف هم گردش مواد غذایی از طریق جریان خون صورت می گیرد.

بیشتر ما فکر می کنیم که تنفس، غریزه ای است طبیعی که ما بر اساس آن نفس می کشیم ولی این فکری اشتباه است.

شیوه تنفس به قدری مهم است که قادر است کیفیت زندگی ما را تحت تاثیر قرار دهد و در پوست ما هم تاثیر خود را منعکس کند.

برای آنکه بهتر متوجه تاثیر عوامل بر روی تنفس شوید، فرمول زیر را اجرا کنید؛

هنگامی که مضطرب شدید نفس خود را حبس کنید، مطمئنا  متوجه می شوید که نفس شما سطحی است و این بدان معناست که شما فقط از ناحیه بالایی ریه خود استفاده می کنید و هنگامی که آرام هستید تنفس شما عمیق خواهد بود یعنی از ریه های خود به طور کامل استفاده می کنید.

در ضمن شما می توانید با مسلط شدن بر تنفس خود، حالت روحی خود را هم تغییر بدهید و اضظراب خود را به آرامش تبدیل کنید.

 

 

 

آب دارای نقش های زیادی در بدن می باشد و بیشتر از نصف وزن ما را آب تشکیل می دهد و آب در تمامی فرآیند های بدن شرکت فعال دارد و به عنوان پایه تمام مایعات بدن شناخته می شود که این مایعات عبارتند از خون، عروق، ادرار، لنف و شیره های گوارشی.

اما خاصیتی که آب برای پوست دارد، این است که؛

افراد معمولی باید روزانه بین 8 تا 10 لیوان آب پاکیزه مصرف کنند و طبیعتا این مقدار در آب و هوای گرمتر افزایش می یابد.

منتظر تشنگی نباشید؛ معمولا ما اینگونه هستیم که تا تشنگی به ما فشار نیاورد، آب نمی خوریم ولی این نوع رفتار کاملا اشتباه است چراکه تشنگی یک نوع واکنش است به کمبود آب شدید در بدن، پس برای مصرف آب نباید منتظر تشنگی ماند بلکه سعی کنید به طور منظم به مقدار لازم در طول روز آب مصرف کنید تا در نتیجه از سطوح داخلی بدن خود محافظت کرده باشید.

در بین مایعات آب از جایگاه اول برخوردار است و در مرحله بعدی آبمیوه ها و چایی های گیاهی سفارش می شود.

دقت کنید که الکل و نوشیدنی هایی که حاوی کافئین هستند و نوشیدنی های جوشان نه تنها برای شما فایده ای ندارند بلکه مضر هم هستند چراکه موجب کاهش سطح آب بدن می شوند و حتی شیر هم خیلی سفارش نمی شود چراکه این مایع هم موجب کاهش آب بدن است.

 

 

باید در کنار استفاده از ماسک ها و کرم های طبیعی، به یکی از عواملی که شاید خیلی از ما به آن دقت نمی کنیم هم توجه کرد، منظورم درجه حرارت آب در هنگام حمام و شست و شوی صورت است که تاثیر بسیاری در کیفیت پوست شما دارد.

اگر شما در حمام از آبی داغ استفاده می کنید و به این کار عادت کرده اید باید بگویم که متاسفانه پوست شما مقداری در معرض خطر قرار گرفته است و بهتر است هرچه سریع تر آب داغ را به آب سرد تبدیل کنید.

 

خواص آب سرد برای پوست

1. جلوگیری از خشکی پوست

شما هنگامی که با آب سرد حمام می کنید، احتمالا خودتان هم متوجه شده اید که پوستتان خشک می شود و همچنین پوست پوست می شود.

این علائم بدان معناست که آب داغ باعث کاهش رطوبت پوست می شود و شما در مقابل اگر از آب سرد استفاده کنید، قطعا کمک خوبی به طراوت پوست خود می کنید.

زمانی که با آب داغ دوش می‌گیرید، شاید متوجه این شده باشید که پوست شما خشک، پوست پوست و تحریک می‌شود. آب داغ، عملا بجای اینکه به رطوبت پوستتان بیفزاید، آن را از بین می‌برد. استفاده از آب سرد، به شما کمک خواهد کرد تا رطوبت پوستتان را حفظ کنید.

 

2. بستن منافذ پوست

ممکن است فکر کنید که فقط باید به فکر منافذ پوست صورتتان باشید، در حالیکه این درست نیست. منافذ پوست بدن نیز احتیاج به مراقبت دارند. پس از شست و شو، وارد کردن شوک به پوست بدن با استفاده از آب سرد، باعث خواهد شد تا منافذ پوست بدنتان نیز بسته شده و ظاهری سرحال و پوستی صاف بدست بیاورید.

 

3. تقویت گردش خون

زمانی که از آب داغ یا گرم استفاده می‌کنید، جریان خون در پوست شما افزایش میابد. اما زمانی که از آب سرد استفاده کنید، جریان خون در اندام شما افزایش پیدا خواهد کرد. بنابراین اگر هنگامی که دوش می‌گیرید، آب گرم را سرد کنید، به گردش خون در بدنتان کمک خواهید کرد. خون به جریان افتاده و در بدنتان می‌چرخد.

 

بعد از شستن صورت خود، از آبلیمو استفاده کنید

آبلیمو برای نظافت منافذ پوست خیلی مفید است و تمام آلودگی هایی که امکان دارد شوینده های پوستی بر روی صورت باقی بگذارند را می توانید با استفاده از آبلیمو برطرف کنید.

شیوه مصرف آبلیمو؛

اولا بیشتر از 10 قطره از آبلیمو نباید مصرف شود

ثانیا اجازه ندهید که آبلیمو بیشتر از 3ثانیه بر روی پوست صورت شما باقی بماند

و در آخر با آبی پاکیزه پوست صورت خود را بشویید.

 

بر اساس گفته های متخصصان مطمئنا یک سری از رژیم های غذایی برای شفافیت پوست موثر هستند و خوراکی ها تاثیرات قابل توجهی بر کیفیت پوست ما دارد بنابراین در این بخش به مرکبات مفید برای پوست اشاره می کنیم:

 

 توت فرنگی: 

توت فرنگی یک میوه مغذی است که حاوی ویتامین C می باشد و دارویی بسیار مفید برای پوست شما محسوب می شود.

 آناناس:

آناناس به دلیل ویتامین C ای که دارد می تواند شادابی و طراوت خوبی برای پوست فراهم کند و همچنین در آناناس آنزیم هایی وجود دارد که موجب نابودی لکه های ناشی از پیری پوست می شود. پس اگر به دنبال روشنی پوست خود هستید، آناناس را فراموش نکنید.

 

 لیمو:

لیمو دارای اسید اسکوربیک و آنتی اکسیدان های فراوانی است که پوست را از تیرگی خلاص می کند و باعث شفافیت آن می شود.

 

 گوجه فرنگی: 

گوجه فرنگی هم باعث تولید کلاژن می شود و در نتیجه درخشندگی و طراوتی طبیعی را برای پوست شما به ارمغان می آورد.

 

سیر: 

شاید سیر بوی بدی داشته باشد ولی در عوض خواص سیر به عنوان یک آنتی بیوتیک طبیعی و قدرتمند شتاخته می شود که موجب پاکسازی خون شده و در نتیجه پوست را شفاف می کند.

 

خیار:

خیار هم که خیلی معروف است و در تبلیغات زیادی دیده اید که خانم ها آنرا بر روی پوست خود قرار داده اند. خیار باعث نرم شدن و جوان ماندن پوست می شود.

 

 هویج:

هویج از بتاکاروتن بالایی برخوردار است و همانطور که می دانید بتاکاروتن برای شفافیت پوست مفید است و همچنین محافظی مطمئن در برابر مضرات نور خورشید برای پوست به حساب می آید.

 

 

از موثرترین و آسان ترین راه های داشتن پوست شفاف و سالم، بخور صورت با آب گرم است. ابتدا صورت خود را با آب و صابون بشویید و صورت خود را خشک کنید. حالا یک قابلمه کوچک را پر از آب کرده و آنرا بر روی حرارت قرار دهید و هنگامی که به جوش آمد، آنرا از حرارت فاصله بدهید و نیمی از یک لیموترش را به آن اضافه کنید، حالا فقط کافی است که سر خود را بر روی بخار قابلمه قرار بدهید و حتما یک حوله هم بر روی سر خود قرار بدهید. سعی کنید که بین سه تا پنج دقیقه زیر این حوله بر روی قابلمه بمانید.

در ضمن خوب است که در هنگامی که صورت شما بر روی قابلمه است، با دستان خود، پوست صورتتان را ماساژ دهید.

بعد از اتمام این کار، صورت خود را با آبی سرد بشورید و می توانید روزانه چند نوبت این کار را انجام دهید.

همچنین بخور لیمویی برای بستن منافذ پوست هم کارایی خوبی دارد.

 

 

بر اساس طب سنتی ایرانی، تغذیه دارای نقش بسیار مهمی در رنگ چهره دارد، پس پیشنهاد می کنیم سعی کنید حتی الامکان سراغ این نوع خوراکی ها نروید؛

❌ زیاده روی در مصرف زیره

❌ همچنین زیاده روی در زنیان که البته از خواص بسیاری برخوردار است

❌ مصرف زیاد گوشت گاو هم اگر به عنوان یک غذای مولد سودا در بدن اشخاص کم تحرک استفاده می شود، مضر خواهد بود.

❌ کالباس ها و سوسیس ها از خوراکی های سودازا هستند لذا از مصرف آنها خودداری کنید

❌ خوراکی هایی که خیلی ترش هستند را کمتر مصرف کنید

❌ کلم با تمام گونه هایی که دارد به کلی مضر است و موجب بد رنگی پوست می شود.

❌ از ادویه های تند کمتر خیلی استفاده نکنید.

❌ غذاهای کنسروی را تا می توانید نخورید.

❌ دارچین را بیش از حد مصرف نکنید.

❌ از زیاده روی در مصرف کشک هم خودداری کنید

 

تجربیات شما در این موضوع چیست؟!🤔 آنرا با ما در میان بگذارید … .

اگر سوال یا نکته ای در این رابطه دارید خوشحال می شویم آنرا با ما در میان بگذارید … .

 

تیم تحقیقاتی اکسیرطب با تلاش برای جمع آوری مطالب موثق از کتب معروف طب سنتی و ترجمه منابع خارجی، مقالات ارزشمندی را در اختیار شما عزیزان قرار میدهد.

خواص خیار برای پوست + ماسک های خیار فوق حرفه ای

برای افزایش رشد موهایتان حتما از این قوانین پیروی کنید!

خواص انگور برای بدن ، پوست و مو

زیبایی پوست و مو با مواد طبیعی (حامیتو)

سلام خیلی وبسایت خوبی دارید مقاله رو مطالعه کردم خیلی عالی بود لطفا برای درمان ریزش مو از منظر طب سنتی هم مطلب بذارید

naturally like your web-site however you have to test the spelling on several of your posts. A number of them are rife with spelling problems and I in finding it very troublesome to tell the reality however I’ll surely come again again.

واقعا راه حل های بسیار خوبی برای شفاف سازی صورت نوشتید خیلی عالی بود.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات من را ذخیره کن تا در آینده نیازی به ورود اطلاعات نداشته باشم

محبوب ترین مقالات

ویدئویی از سه گیاهی که فواید تمام نشدنی دارند 😲

همه خواص جعفری از تخم و ریشه آن گرفته تا دمنوش لاغری

همه چیز درباره عسل ، این معجزه شیرین و بهشتی

همه چیز درباره درمان میگرن

خواص خیار برای پوست + ماسک های خیار فوق حرفه ای

برای افزایش رشد موهایتان حتما از این قوانین پیروی کنید!

خواص انگور برای بدن ، پوست و مو

زیبایی پوست و مو با مواد طبیعی (حامیتو)

سلام! به اکانت کاربری خود وارد شوید

بازیابی پسورد

پسورد شما به ایمیل شما ارسال خواهد شد

10 ساعت قبل


نام کاربری و یا ایمیل:


رمز عبور:


من را به خاطر بسپار


چگونه پوستی خوشرنگ داشته باشیم


کاربر جدید هستم!

1

موضوعات داغ

داشتن لب‌های قرمز و خوشرنگ به چهره شما جذابیت و شادابی خاصی می‌دهد اما ضرورتی ندارد برای داشتن چنین لب‌هایی حتما از آرایش و رژ لب استفاده کنید. اگر به طور طبیعی لب‌های قرمز و خوشرنگی دارید باید بگوییم بسیار خوش شانس بوده‌اید و می‌توانید رژ زدن را هم از برنامه آرایش روزانه خود حذف کنید و فقط از بالم لب استفاده کنید. به هر حال اگر این شانس را نداشته‌اید روش‌های مختلفی وجود دارد که به کمک آن‌ها بدون استفاده از لوازم آرایش خواهید توانست لب‌های خود را قرمزتر و زیباتر کنید. در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز با این روش‌ها و مراحل انجام آن‌ها و همچنین اصول مراقبت از لب‌ها برای داشتن لب‌هایی زیبا و خوشرنگ آشنا می‌شوید.

از اسکراب شکر استفاده کنید: مهم‌ترین عاملی که مانع از دیده شدن رنگ طبیعی و قرمز لب‌های شما می‌شود پوسته‌های خشک و سلول‌های مرده روی آن است که باید جدا شوند چون این سطوح خشک لب‌ها را کدر و کمرنگ نشان می‌دهند. برای این کار بهتر است از یک اسکراب خانگی استفاده کنید که از شکر تهیه می‌شود. برای ساختن این اسکراب ابتدا یک قاشق شکر را با یک قاشق عسل یا روغن زیتون مخلوط کنید و این مخلوط را روی لب‌ها بمالید و آن‌ها را با انگشتانتان و با حرکات دورانی ماساژ دهید. سپس لب‌ها را آبکشی کنید و در صورت نیاز تا تمیز شدن کامل پوسته‌های خشک این کار را تکرار کنید.

لب‌ها را با مسواک برس بکشید: اگر  لب‌های شما به اندازه‌ای خشک و پوسته پوسته شده‌اند که اسکراب ساده جوابگوی آن نیست بهتر است از مسواک برای جدا کردن پوسته‌ها استفاده کنید. ابتدا لب‌ها را با اسکراب بپوشانید (یا در حمام وقتی لب‌ها نرم شده‌اند) یک مسواک با برس نرم را بردارید و مرطوب کنید و با حرکات دورانی روی لب‌ها بکشید. معمولا ۲۰ تا ۳۰ ثانیه ماساژ برای تمیز شدن لب‌ها کافی است.

با سرم لب‌ها را نرم و حجیم کنید: حال که سطح طبیعی لب‌های شما بیرون آمده و لایه برداری شده است با یک سرم طبیعی سطح لب‌ها را بپوشانید تا رطوبت سطح آن حفظ شود و نتیجه بهتری بگیرید. این سرم‌های طبیعی می‌تواند روغن نارگیل، روغن بادام، روغن زیتون یا روغن جوجوبا باشد. البته می‌توانید از بالم لب معمولی خود هم استفاده کنید.

حجم دهنده لب تهیه کنید یا خودتان آن را بسازید: حتما می‌دانید که نیشگون گرفتن گونه‌ها باعث سرخ شدن آن می‌شود چون جریان خود در آن افزایش می‌یابد. در لب‌ها نیز می‌توان از این خاصیت استفاده کرد و برای داشتن لب‌های قرمز جریان خون را در آن افزایش داد. برای این کار می‌توانید حجم دهنده لب برای خودتان بسازید که اثر قرمز کنندگی هم دارد. شما به سه روش می‌توانید این کار را انجام دهید:

لب‌ها را مرطوب کنید: برای داشتن لب‌های قرمز ضروری است که لب‌ها را مرطوب نگه دارید. اگر لب‌های شما به سرعت خشک می‌شود طبیعتا مات و بیرنگ هم به نظر خواهد رسید و ضروری است که مرتب از بالم لب استفاده کنید تا از خشک شدن لب‌ها جلوگیری شود. بالم لب را می‌توانید خودتان بسازید. برای این کار یک قاشق غذاخوری موم زنبور عسل را با سه قاشق روغن نارگیل در ظرفی ذوب کنید. در صورت دلخواه می‌توانید چند قطره روغن عصاره فلفل (برای اثر حجم دهندگی) هم داخل این ترکیب بریزید. ترکیب حاصل را در ظرف خالی بالم لب بریزید و پس از این که جامد شد استفاده کنید.


از آب میوه قرمز رنگ استفاده کنید: مواد طبیعی زیادی هستند که رنگ قرمز دارند مثل آلبالو، انار و توت فرنگی که می‌توانید عصاره آن‌ها را بگیرید و با پنبه روی لب‌هایتان بمالید یا موقع خوردن آن‌ها کمی هم روی لب‌های خود بزنید. سپس اجازه دهید خشک شود.

از چغندر قرمز استفاده کنید: چغندر قرمز یا همان لبو از خوشرنگ‌ترین سبزیجات است که رنگی قرمز متمایل به صورتی دارد. چغندر را می‌توانید به صورت پخته یا به شکل پودر استفاده کرده و روی لب‌ها بمالید و صبر کنید خشک شود سپس روی آن بالم لب بزنید تا اثری ماندگارتر داشته باشد.

آب نبات یا بستنی یخی قرمز بخورید: آب نبات قرمز یا بستنی یخی قرمز حاوی موادی رنگی است که باعث رنگ گرفتن لب‌های شما می‌شود و حالتی طبیعی و قرمز به لب‌های شما می‌دهد. سعی کنید این مواد غذایی را آهسته بخورید و موقع خوردن مقداری از آن را به لب‌ها بمالید. البته می‌توانید بستنی یخی را ذوب کنید و بدون خوردن مستقیم روی لب بزنید.

بالم لب رنگی مخصوص خودتان را بسازید: در مرحله قبلی روش ساخت بالم لب بیرنگ را آموزش دادیم اما شما با یک تغییر کوچک می‌توانید بالم لب رنگی هم بسازید فقط کافی است مقداری پودر رنگی غذایی هم به این مخلوط اضافه کنید و آن را به عنوان خوشرنگ کننده لب خود به کار ببرید تا لب‌های قرمز و زیبایی داشته باشید.


از لب‌ها در مقابل آفتاب محافظت کنید: بیشتر افراد فراموش می‌کنند که لب‌های آن‌ها هم نیاز به محافظت در مقابل آفتاب دارد. نور خورشید نه تنها برای لب‌ها خطرناک است بلکه باعث تغییر رنگ لب‌ها و ایجاد نقاط تیره روی آن‌ها می‌شود. پس لازم است از بالم لبی استفاده کنید که حاوی ضدآفتاب هم باشد و SpF آن حداقل ۱۵ باشد و آن را در تمام طول سال نه فقط تابستان استفاده کنید.

لب‌ها را مرطوب نگه دارید: مرطوب کردن لب‌ها آن‌ها را براق و خوشرنگ می‌کند و از پوسته پوسته شدن و خشک شدن لب‌ها پیشگیری می‌کند. پس از هربار لایه برداری لب‌ها یک یالم لب مغذی و قوی روی لب‌ها بزنید و اگر از خشکی لب رنج می‌برید در محیط زندگی خود از دستگاه بخور استفاده کنید.

آب کافی بنوشید: اگر بدن شما دچار کم آبی شود اولین نشانه‌های آن روی لب‌های شما مشخص خواهد شد. هر روز را با نوشیدن یک لیوان آب شروع کنید و در طول روز ۶ تا ۸ لیوان آب مصرف کنید. اگر در محیط‌های خشک و گرم فعالیت می‌کنید و تعریق زیاد دارید یا غذاهای شور مصرف می‌کنید این مقدار را افزایش دهید.

سیگار نکشید: سیگار کشیدن و دود حاصل از سوختن تنباکو باعث بیرنگ شدن لب‌ها می‌شود و همچنین باعث چروک روی لب و نازک شدن آن هم می‌شود. پس اگر می‌خواهید لب‌های قرمز و زیبایی داشته باشید هرچه سریع‌تر سیگار را ترک کنید.


اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه ترفندهای آرایشی مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: WikiHow (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)


کپی شد

خیلی ممنون از مطلبتون عالی بود .

پیشنهاد سردبیر

داغ ترین بحث ها

تازه‌های سلامت

مقالات زیبایی

مقالات سلامت

مقالات آشپزی

مقالات تغذیه

چگونه پوستی خوشرنگ داشته باشیم

سلامت

۴ بهمن ۱۳۹۹

۳ بهمن ۱۳۹۹

۲ بهمن ۱۳۹۹

دنیای مد

۲۰ دی ۱۳۹۹

۱۶ مهر ۱۳۹۹

۱۸ مرداد ۱۳۹۹

داغ ترین بحث ها

بیشتر دیده شده

621,948

468,602

441,394

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به وب سایت مجله قرمز می‌باشد. بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است.

چگونه پوستی خوشرنگ داشته باشیم
چگونه پوستی خوشرنگ داشته باشیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *