کار روانشناس عمومی چیست

 
helpkade
کار روانشناس عمومی چیست
کار روانشناس عمومی چیست

ویکی روان ۱۳۹۹-۰۳-۰۲ روانشناسی ۱ دیدگاه

رشته روانشناسی عمومی (general psychology) در رابطه با بررسی ذهن می باشد و شامل مسائلی مانند شناخت، درک، رفتار و احساس می شود. روانشناسی تقریبا از زمانی که مردم شروع به فکر کردن به سایر افراد کردند وجود داشته است. در این مطلب سایت ویکی روان قصد بررسی و معرفی رشته روانشناسی عمومی را داریم چون آشنایی با تعریف روانشناسی عمومی می تواند دید بسیار خوبی درباره دیگر رشته های روان شناسی به ما بدهد.

خب، در پاسخ به این سوال که روانشناسی چیست باید گفت روانشناسی به عنوان یک رشته ی تحصیلی از سال ۱۸۰۰ خود را از رشته پزشکی مجزا کرد.

در ادامه به طور تخصصی تر به معرفی رشته روانشناسی عمومی و موضوعات مربوط به آن می پردازیم با سایت روانشناسی ویکی روان همراه باشید.

کار روانشناس عمومی چیست

موضوعاتی که در این مطلب به آنها پرداخته می شود:

تعریف روانشناسی عمومی ساده تر از چیزی است که فکر می کنید.

امروزه روانشناسی یک علم شناخته شده است یعنی از آن جایی که با وقایع تجربی سر و کار دارد منطقی و عقلانی می باشد.

با این حال روانشناسی یکی از علوم دشوار محسوب می شود.

زیرا روان شناسان سعی بر این دارند که خودشان مطالعه کنند و از نتایج تحقیقات سایر محققان اطلاعاتی را کسب کنند.

در نتیجه اگرچه روانشناسی یک علم است اما هنوز هم آزمایشی به شمار می آید.

نظریه های فراوانی حول محور روان شناسی وجود دارد که در حد همان نظریه باقی مانده اند و هنوز هم آزمایشات و بررسی هایی بسیار زیادی در این باره باید صورت بگیرد

ما در رابطه با روانشناسی راه درازی در پیش رو داریم.

زیرا معمولا عادت کرده ایم با هر فردی که رفتاری غیر عادی دارد بیش از حد محتاط برخورد کنیم.

حدس و گمان های زیادی درباره بنیانگذار روانشناسی عمومی وجود دارد اما مطالعات نشان می دهند، ویلهلم وونت روانشناس نامی که قبلا در سایت ویکی روان مفصل درباره او صحبت کرده ایم اصلی ترین بنیانگذار روانشناسی عمومی می باشد

روان شناسان عمومی برای کسب دانش بالینی به صورت حرفه ای تعلیم دیده اند و این انگیزه در آنها وجود دارد تا بدین وسیله به سایر افراد کمک کنند تا خود را با مشکلات مختلف زندگی وفق دهند.

آن ها خدمات متنوعی را از قبیل روان درمانی و سنجش ارائه می دهند و از تکنیک های مختلفی که مورد حمایت تحقیقات و نظریه ها هستند استفاده می کنند.

به ویژگی ها، ارزش ها، شرایط و اهداف فردی که به آن ها مراجعه می کند توجه ویژه ای دارند.

رشته روانشناسی عمومی یکی از رشته های بسیار گسترده و فرار است یعنی با انواع مختلفی از افراد با مشکلات گوناگون سر و کار دارد.

برخی از افراد با مشکلاتی مانند انواع افسردگی، برخی اضطراب و برخی عصبی دست و پنجه نرم می کنند.

همچنین برخی افراد از شرایط مزمنی که بر سلامت بدنی یا زندگی روزه مره ی آن ها نیز تاثیر دارد رنج می برند.

برخی از مراجعه کنندگان از مشکلات کوتاه مدتی که امکان غالب شدن آن ها را بر موقعیت هایی مانند ناامیدی، مشاغل جدید، مشکلات مالی و…سلب می کنند برخوردار می باشند.

اساسا، روان شناسان در رشته روانشناسی عمومی می توانند با افرادی که در یک موقعیت سرشار از انواع استرس هستند، از یک بیماری مزمن یا مشکلی مانند اعتیاد رنج می برند.

افرادی که با موانعی برای رسیدن به اهداف خود رو به رو هستند کار کنند.

روانشناسان در روانشناسی عمومی در زمینه ی انجام تست ها و ارزیابی های مختلف نیز آموزش می بینند

این ارزیابی ها در جهت تشخیص شرایط یا شناسایی الگوهای مشخص فکری، رفتاری یا عاطفی همچنین برای سنجش مهارت های فکری افراد، قدرت درک، پس بردن به ضعف ها، ویژگی های شخصیتی، اولویت های شغلی و استعدادها و عملکرد عصب روان شناختی آن ها به کار گرفته می شوند.

در نتیجه روانشناسی عمومی می تواند در زمینه های مختلفی که گاهی اوقات ملزم آموزش های تخصصی بیشتری هستند کارایی داشته باشد.

این زمینه ها به شرح زیر می باشند:

دانشجویانی که در مقعطع کارشناسی ارشد رشته روانشناسی عمومی تحصیل می کنند تمامی مباحث ئ نظریه های روانشناسی را به طور کاملا ریشه ای مورد مطالعه قرار می دهند.

این مباحث تمام آن موضوعاتی هستند که در مقطع کارشناسی خوانده اند از ریشه ای تر و بسیار عمیق تر.

برای نمونه می توان به

و بسیاری دیگر از موارد اشاره نمود.

به یاد داشته باشید هدف اصلی از تحصیل در رشته روانشناسی عمومی پرورش محقق و پژوهشگر می باشد.

اما بعضا تعداد زیادی از فارق التحصیلان روانشناسی عمومی به دلیل موضوعات و مباحث مشترک با روانشناسی بالیتی، جذب بازار مشاوره در زمینه های گوناگون می شوند.

بر اساس مطالعات صورت گرفته بر نیروی انسانی در مرکز انجمن شغل آمریکا حدود ۵۰۰۰ دانشجوی جدید دکترای روانشناسی در زمینه های مختلفی از این رشته ی تحصیلی فارغ التحصیل شده اند.

با این حال مشخص نیست که این تعداد کافیست یا خیر.

کار روانشناس عمومی چیست

طبق گزارشات دفتر آمارهای کار آمریکا (BLS) رشدی که انتظار می رود در زمینه روانشناسی از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۲۲ رخ دهد ۱۲درصد است که یک رشد متوسط به شمار می آید.

با این حال برای افرادی که دارای مدرک دکترا و تخصص در رشته روانشناسی عمومی هستند پیشرفت بیشتری انتظار می رود

این پیشرفت شامل

می شود.

یکی از سوالات همیشگی بازدیدکنندگان سایت ویکی روان این است که حیطه کاری در رشته روانشناسی عمومی چیست

به طور کل انتظار می رود روان شناسان دارای مدرک دکترا باشند.

در نتیجه آن ها افرادی با تحصیلات عالی در زمینه تمامی حرفه های مربوط به مراقبت سلامتی هستند.

مدت زمان اتمام تمامی دوره ی تحصیلی روانشناسی حدود بیش از ۱۰ سال است.

بر اساس گزارشات انجمن روانشناسی آمریکا در حال حاضر ۸۵۰۰۰ روان شناس در این کشور مشغول به کار هستند، که در کشور ما ایران هم این عدد کم نیست

روانشناسان عمومی در زمینه های بسیار متنوعی کار می کنند و با استفاده از شواهدی که بر مبنای درمان هستند به افرادی که با مشکلات گوناگون مواجه هستند کمک می کنند.

از رایج ترین انواع روان درمانی که روانشناسان آن ها را یا به صورت فردی یا گروهی ارائه می دهند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

در بسیاری از موارد روان شناسان با افرادی سر و کار دارند که از سایر مشکلات مربوط به سلامت نیز رنج می برند.

در چنین شرایطی روان شناسان با پزشکان، روان پزشکان، متخصصان اطفال و سایر پزشکان متخصص برای ارائه ی یک درمان ترکیبی مناسب که هم شامل داروهای اعصاب و روان و هم شامل روان درمانی می شود مشورت می کنند.

برای این که یک روانشناس عمومی شوید همواره مدرک دکترا مورد نیاز است.

مسیر تحصیلی روانشناسی عمومی با دوره چهار ساله کارشناسی که معمولا بر روی روانشناسی تمرکز دارد آغاز می شود.

مرحله ی بعدی دوره ی دو ساله ی کارشناسی ارشد است که در این دوره روان شناسان می توانند تخصصی را که می خواهند در صورت قبولی دنبال کنند.

سپس روان شناسان باید یکی از دو مدرک دکترای روانشناسی (Ph.D) یا دکترای روانشناسی بالینی (Psy.D) را انتخاب کنند (برخی مدرک Ed.psy که مختص روانشناسی تحصیلی است را انتخاب می کنند).

برنامه ای که انتخاب می کنید باید از نظر یک موسسه ی شناخته شده معتبر باشد.

برنامه ای انتخاب کنید که شامل کارورزی نیز باشد. در آمریکا روان شناسان باید یک دوره ی سوپروایزری را که معمولا دو ساله است سپری کنند، معمولا روان شناسان این دوره را در طی مدت تحصیل خود تمام می کنند

رشته روانشناسی عمومی از معدود مزایای کاملا مشخص برخوردار می باشد:

به دلیل این که روانشناسی عمومی رشته ای بسیار گسترده است.

شما می توانید در زمینه ها و مکان های متنوعی کار کنید برای مثال:

در صورت نیاز از سایت ویکی روان مشاوره روانشناسی آنلاین دریافت نمائید و با مشاورتان به صورت غیرحضوری در ویکی روان به صورت صوتی و حتی تصویری صحبت نمائید.

۱۳۹۹-۰۴-۰۴

۱۳۹۹-۰۴-۰۳

۱۳۹۹-۰۳-۳۱

۱۳۹۹-۰۳-۳۱

۱۳۹۹-۰۳-۲۷

۱۳۹۹-۰۳-۱۴

نحوه ابراز عشق به دختر یک تکنیک است. تکنیکی که اگر به خوبی اجرا شود …

فرق رشته روانشناسی عمومی با روانشناسی بالینی خیلی زیاد نیست به خصوص با تغییراتی که در مباحث و دروس این دو رشته جدیدا ایجاد شده است

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

آدرس ایمیل:

آدرس ایمیل:

وب سایت روانشناسی ویکی روان محیطی صمیمی و مطمئن برای کسب دانش و اطلاعات کاربردی در رشته روانشناسی برای همه مردم، اشتراک سوالات و مشکلات شخصی و دریافت پاسخ از متخصصین رشته روانشناسی میباشد. اطلاعاتی که بدون شک در زندگی همه ما کاربردی بوده و تاثیر مثبت فراوان به همراه خواهد داشت. برای اطلاعات بیشتر با شماره تلفن زیر تماس بگیرید 021-22372174پشتیبانی در تلگرام info[at]wikiravan.com

خیلی از دوستان سوال می کنند که چه تفاوتی بین گرایشهای روانشناسی بالینی و عمومی هست؟ بازار کار در روانشناسی عمومی چه طوره؟ خیلی فرق میکنه اگر من روانشناسی عمومی خونده باشم؟ در این پست قصد داریم به این سوال شایع پاسخ دهیم.

در ابتدا نظرات، خانم رزا شفیعی، رتبه شش کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی، فارغ التحصیل دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی ارشد گرایش عمومی و کارشناسی در گرایش بالینی، را می نویسم تا از فرد آگاه تری در این زمینه اطلاعات بگیریم. 

* روان‌شناسی بالینی شاخه‌ای از روان‌شناسی است که به درک، پیش‌بینی و درمان نابهنجاری، ناتوانی و آشفتگی‌های شناختی، هیجانی، زیست‌شناختی، روان‌شناختی، اجتماعی و رفتاری کمک می‌کند (رزنیک، ۱۹۹۱). در حالیکه در روان شناسی عمومی جنبه نظری علم روان شناسی و مفاهیم بنیادی روان شناسی مثل یادگیری، حافظه، انگیزش و هیجان و احساس و ادراک مورد بررسی، مطالعه و پژوهش قرار می گیرند.

 

** در کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی، حوزه درمان مد نظر است. یعنی دوستانی که در حال تحصیل مقطع ارشد روانشناسی بالینی هستند، علاوه بر امار و روش تحقیق که لازمه هر رشته ایست، دروس مرتبط با ریشه یابی علل و درمان بیماری ها را می گذرانند؛ آسیب پیشرفته، ارزیابی و تشخیص و مداخله و درمان بیماری ها (با توجه به هر دانشگاه و اساتید، درمان متناسب با حوزه کاری اساتید ارائه می شود). در کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی، تمامی شاخه ها و نظریه ها به صورت بنیادی مورد بررسی قرار می گیرد. روانشناسی عمومی پیشرفته، رشد پیشرفته، آسیب پیشرفته، فیزیولوژی پیشرفته و آمار و روش تحقیق پیشرفته از جمله درس هایی است که در کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی به آن پرداخته می شود. یعنی گلچین بنیادی از مباحث و دروس دوره کارشناسی!

کار روانشناس عمومی چیست

 

*** کارشناسی ارشد روان‌شناسی بالینی به عنوان روان‌شناس بالینی به کار روان درمانی در بیمارستان‌‌های روانی، کلینیک‌‌های روان‌شناسی، مراکز مشاوره و راهنمایی، سازمان بهزیستی و ادارات مربوطه به صورت فردی یا گروهی می پردازد. هدف کارشناس ارشد عمومی تعلیم پژوهشگر بوده اما در حال حاضر کارشناس ارشـد روان شناسی عمومی نیز ‌می‌تواند به کار درمان مشکلات خانوادگی، بین فردی، فردی، تحصیلی، شغلی، زناشویی و پژوهش‌‌‌های روان شناختی، خدمات روان شناسی در مراکز بهزیستی و بهداشت روانی بپردازد. گرچه می توان گفت بازار کار این دو شاخه از روان شناسی همپوشانی زیادی با یکدیگر دارد، اما پذیرش سازمان ها و دانشگاه ها برای کار، نسبت به روان شناسان بالینی بیشتر است. کلینیک های ترک اعتیاد، روان درمانی های فردی، زوجی و کودک، درمان های نوین نوروفیدبک و … از گستره کارهایی است که روان شناسان می توانند در آن فعالیت کنند.

 

****هم روان شناس بالینی و هم عمومی لازم است قبل از کار مشاوره از سازمان نظام روان شناسی و مشاوره ایران مجوز بگیرند. آندسته از دوستانی که کارشناسی نامرتبط دارند، برای مجوز از نظام لازم است دومقطع مرتبط خوانده باشند و امتحانی مبنی بر داشتن دانش لازم در این رشته را نیز بگذرانند.

 

با تشکر از خانم شفیعی که عالی توضیح دادند.  طبق گفته های ایشان، روانشناسی عمومی شاخه ای است که به بررسی نظریه ها به شکل بنیادی می پردازد و هدف ان تعلیم پژوهشگر است اما عملا این افراد نیز می توانند مجوز مطب بگیرند و کار درمان انجام دهند.

 

اینکه شما روانشناسی عمومی را به جای روانشناسی بالینی انتخاب کنید می تواند چند دلیل داشته باشد. اول اینکه مشخصا قبولی گرایش عمومی راحت تر است و ظرفیت ها بیشتر. اگر برای شما تفاوت هایی که در بالا ذکر شد اهمیت چندانی ندارد و زمان زیادی هم برای مطالعه گرایش بالینی ندارید یا به هر دلیلی فکر می کنید که قبولی گرایش بالینی برای شما سخت تر است، بهتر است که روی گرایش عمومی سرمایه گذاری کنید. بعد از قبولی در گرایش عمومی اگر به کار بالینی علاقه داشتید خودتان با کارهای شخصی و کارگاه  و تجارب بالینی این شکاف کار بالینی را پر می کنید

 

موضوع دیگر اینکه برای برخی دوستان دانشگاهی که تحصیل می کنند اهمیت بیشتری از گرایش دارد. برای مثال گرایش عمومی دانشگاه تهران بهتر از گرایش بالینی یک شهرستان باشد. این یک تصمیم شخصی است که دلایل مختلفی دارد. به نظر من هم بودن در یک دانشگاه معتبرتر می تواند شما را با فضای جدید، اساتید جدید و گرایش های کاری جدید اشنا کند و از انجا که اغلب اساتید دو گرایش مشابه هستند از انها استفاده کنید. همچنین برای شرکت در کنکور دکتری ضریبی که به معدل شما داده خواهد شد بر حسب دانشگاه برتر بیشتر خواهد بود. با این حال همه اینها به این برمی گردد که شما تفاوت های فوق را پذیرفته باشید و به آنچه که در دانشگاه تدریس می شود قناعت نکنید. 

همچنین یک سوال شایع دیگر این است که هر دو درس روانشناسی عمومی و بالینی را بخوانیم و هر دو را پاسخ دهیم. بله این هم گزینه خوبی است اما یکی از شرایط مهم ان زمان است. شما اگر درس عمومی را به دروستان اضافه کنید نمی توانید از زمانی که برای باقی دروس و برای درس بالینی گذاشته اید کم کنید. فقط در صورتی این امکان وجود دارد که با عمومی هم مثل درسی مجزا برخورد کنید و تایم لازم را برای آن بگذارید. در صورتی که این زمان را نداشته باشید باید یکی از اینها را در اولویت بگذارید هم برای مطالعه هم برای سر جلسه که کدام یک اولویت دارد. نمی توانید هر دو را سطحی بخوانید. گرچه ممکن است حتی عمومی را نزنید و رتبه خوبی هم بیاورید. مثل من که اصلا عمومی نزدم و رتبه ۵۰ در این گرایش به دست امد. این البته به سال خاص شما بستگی دارد که باقی دروس به چه شکل تاثیر بگذارد. خوب در مقابل ۶ بالینی که روی آن سرمایه گذاری کرده بودم به چشم نیامد اما رتبه خوبی بود! بنابراین نظر شخصی من سرمایه گذاری روی یک درس است و هر دو فقط در صورتی که زمان کافی داشته باشید.

سلام من امسال میخواستم کنکور ارشد شرکت کنم میخوام بدونپ میتونم همزمان بالبنی و عمومی برای کنکور انتخاب کنم؟

با سلام و خسته نباشید
اگر ارشد بالینی باشد و دکترا عمومی ،برای مجوز مطب مشکلی پیش میاد؟در صورتی که بالینی مدنظرشون باش؟؟؟

سلام وقت به خیر
بانوجان من میخوام فراگیرارشدشرکت کنم روانشناسی عمومی.
لیسانس علوم تربیتی ،آموزش ابتدائی دارم و۲۷سال معلم رسمی آموزش وپرورش هستم ،چه منابعی روبخونم ؟اگرعمومی روبخونم بهتره یابالینی؟
میخوام ازدرسم وکارمرتبطش لذت ببرم ودرعین حال گره گشایی کنم
آیاکتاب کمکی بخونم یاکتابهای اصلی فراگیر؟
چقدراحتمال قبولی دارم؟

سلام، وقتتون بخیر
ببخشید با در نظر گرفتن دروس و پذیرش دانشگاه ها و… قبولی ارشد در دانشگاه های دولتی در رشته روانشناسی عمومی راحت تره یا روانشناسی تربیتی؟؟؟ممنون میشم پاسخ بدید

سلام من ارشد روانشناسی عمومی هستم وسال ۹۴فارغ التحصیل شدم هردو مقطع کارشناسی وارشدم عمومی هست ومیخواستم ارشدم رو تبدیل یا معادلسازی کنم به روانشناسی بالینی میشه راهنمایی بفرمایید چطور میشه اینکار رو کرد؟

من کارشناسی فلسفه خوندم برای ارشد می خواهم روانشناسی قبول بشم دوست دارم مشاوره انجام بدم بالینی باید بخونم

با سلام خدمت دوستان
خواستم یک مطلبی عرض کنم اولا اگر به رشته روانشناسی علاقمندید و استعداد دارید و دنبال درامد نیستیدوارد این رشته شوید. دوم اسم درمان و کلینیک که میاد همه فکر میکنن خبریه اما متاسفانه بازار کار این رشته بسیار بد هستش به طوری که بعد از اخذ مجوز خودتون متوجه خواهید شد. و اجبارا میرید دنبال استخدام یا کار در مهد کودک یا کلینیک یا …. با حقوق نه چندان زیاد. اگر دنبال پول هستید اصلا به این رشته فکر نکنید و اول برای پزشکی بعد پیراپزشکی تلاش کنید. دوم یک صنعت و کار تولیدی شروع کنید …. الان من چندین دوست استاد مجوز دار روانشناسی دارای مطب دارم که واقعا از درآمدشون نارازین و میگن مراجع بسیار کم هستش و مجبور شدن مهد کودک تاسیس کنن یا در دانشگاه درس بدن… اینا واقعیات این رشته هستن الکی وقت و پول خودتونو هدر ندید و فکر چاره برای خودتون باشید. این رشته تو ایران سوخته به حساب میاد

توی ایران هر رشته ای که سراغ ش بری سوخته است باید دنبال علاقه ات بری

با سلام من در مورد رشته روانشناسی نظر دادم دوم علاقه ای که به گرسنگی ختم بشه بدرد نمیخوره اون جامعه ای که شما صحبتشو میکنید یک جامعه آرمانی هست …که کسی نتونسته محققش کنه. یا حق

سلام مگه دانشجورشته روانشناسی باشی مگه برا اموزش به بیمارستان هم میبرن دانشجو رو؟؟؟

سلام من دهم تجربی خوندم و هدف اینده شغلیم کار کردن در دبیرستان و مشاوره ست میخواستم بدونم باید اول روانشناسی عمومی بخونم؟ بعد مشاوره تحصیلی؟ اصلا باید چکار کنم و رتبه ای که باید بیارم چیه

سلام.مشاوره یه رشته ی جدا از رشته ی روانشناسی هستش.این رشته رو هم با کنکور و هم صرفا با سوابق تحصیلی میشه خوند توی دانشگاه ها.هر دو چه روانشناسی چه مشاوره زیر رشته های انسانی هستن ولی روانشناسی جز رشته تجربی هم هست.حتی اگر هم که رشتتون تجربیه بعد از کنکور،با سوابق تحصیلی هم میشه رفت.برای هر دو هم نیاز به رتبه ی بسیار عالی نیست.رتبه ی خوبی هم که نداشته باشید میتونید برید اما اگر رتبه ی خوبی داشته باشید هم دانشگاه های خوبه روزانه رو میتونید برید.رشته ی مشاوره رو با دادن کنکور تجربی نمیتونید برید چون جزع زیر رشته های تجربی نیست.مگر اینکه همونطور که اول گفتم با سوابق تحصیلی برید.

سلام ،من دوست دارم کارشناسی گرایش مشاوره و راهنمایی بخونم،برای گرفتن مجوز برای کلینیک اگه ارشدمشاوره خانواده بخونم اشکالی نداره یا اینکه همان گرایش مشاوره و راهنمایی را باید بخونم. لیسانس زبان انگلیسی دارم ولی دوست دارم مشاوره رااز پایه بخونم. ممنون از راهنمایی خودتون..

باسلام خدمت دوستان و اساتید محترم.من کارشناسی زبان دارم .اگه ارشد رو روانشناسی عمومی بگیرم و دکترا رو هم بالینی بگیرم میتونم کلینیک بزنم؟؟؟؟
شنیدم که میگن دو مدرک باید یکی باشه.
ممنون میشم اگه توضیحات جامع بدید

سلام من دهم دبیرستان رشته ی انسانی هستم. ایا از طریق رشته انسانی میشه روانشناسی بالینی خوند؟ من از یک نفر شنیدم ک میگفت فقط از رشته تجربی میشه بالینی خوند و از رشته انسانی روانشناسی عمومی فقط هست و امکان نداره از انسانی بالینی بخونی. خواهش میکنم جواب بدید من روانشناسی بالینی دوست دارم میتونم این رشترو انتخاب کنم یا ن؟؟؟؟

سلام
رشته روان شناسی در سطح کارشناسی، گرایش نداره در حال حاضر و دانش اموختگان سه رشته انسانی، تجربی و ریاضی تو دفترچه انتخاب رشته میتونن این رشته رو انتخاب کنن، انتخاب گرایش های تخصصی برای سطح کارشناسی ارشد هستن، نظیر بالینی و عمومی و …

سلام. ببخشید من رشته تجربی هستم. اگر برم روانشناسی چون دروس رشته انسانی مثل منطق و فلسفه رو نخوندم مشکلی برام پیش نمیاد،
نسبت به بچه هایی که از رشته انسانی وارد روانشناسی میشن؟
چون اونا پیش نیاز روانشناسی رو دارن ولی من هیچی از روانشناسی نمیدونم

سلام
اصلاً نترسید، همه چی رو از اول به شما یاد میدن،
روان شناسی الان یه علم تجربیه، و بیشتر روی مباحث فیزیولوژی اعصاب و غدد و علم تجربی تاکید داره تا فلسفه

سلام
من لیسانس برق هستم. وقصد تغییر رشته به روانشناسی دارم. ممنون میشم راهنمایی کنید که آیا بهتره از دوره لیسانس شروع به خوندن کنم یا اینکه از ارشد ادامه بدم این رشته رو

سلام پستی برای تغییر رشته ای ها داریم که بهتره اون رو مطالعه کنید. در قسمت نکات مشاوره ای کنکور ارشد

اگر قصد کار کردن به صورت مشاور یا روان شناس بالینی یا روان درمان گر شدن دارید، باید دو دوره پشت سر هم گذرونده باشید
مثلاً شما باید هم ارشد و هم دکتری رو بگذرونی یا کارشناسی و ارشد تا بتونید با عنوان های بالا فعالیت کنید.

سلام من دانشجوی روانشناسی هستم و چون به بیمارستان برا آموزش رفتم افرادی که تو بیمارستان هستن و محیط بیمارستان اصلا با روحیم سازگار نیست ولی به روانشناسی و مشاوره برا زوج درمانی و افسردگی واینجوری کارا علاقه دارم به نظرتون کدوم شاخه از روانشناسی بهتره برا من که در ارشد دنبال کنم. ممنون میشم راهنماییم کنین.

سلام شما در روانشناسی بالینی هم اجباری برای کار کردن در بیمارستان ندارید. در هر گرایشی میتونید روی مواردی که گفتید کار کنید. مشخصا اگر زوج دوست دارید بالینی خانواده یا مشاوره خانواده براتون مناسبه در غیر این صورت در هر دو گرایش بالینی و عمومی میتونید روی هر حیطه ای که دوست دارید کار کنید

با سلام
بنده ارشد مکانیک دارم. خواستم ارشد روانشناسی بالینی روهم شرکت کنم آیا این رشته بازار کار خوبی داره؟
چون الان من تو رشته خودم بیکارم

کار روانشناس عمومی چیست

بله گرچه به مهارت بستگی داره وگرنه این رشته هم متقاضی بالایی داره و مثل بقیه رشته ها بیکاری هم داره

سلام

روانشناسی عمومی در مقابل روانشناسی بالینی چه محدودیت هایی دارد…

سلام در پست فوق توضیح داده شده

سلام وقت بخیر من کارشناسی غیر مرتبط خوندم و تصمیم به تغییر رشته دارم و باتوجه به نوع ارتباطم با دیگران ، داشتن گوش شنوا رازداری کمک به دیگران در مسائل و مشکلات و… متوجه شدم رشته روانشناسی مناسب شخصیت منه اما در مورد اینده شغلی این رشته برای خودم کمی شک دارم ، اینکه با توجه به روحیه بسیار حساسی که دارم نمیتونم در محیطی کار کنم که بیمارهای حاد مشکلات روانی رو ببینم وبخوام درمانشون کنم(منظورم افرادی هست که در بیمارستانها بستری هستند) چون به شدت آزرده خاطر میشم. سوال من اینه که آیا کسی که بخواد در روانشناسی بالینی در دو مقطع پشت سرهم تحصیل کنه، میتونه فقط در حوزه درمان اضطراب، افسردگی و… فعالیت داشته باشه بعبارتی گزیده کار باشه و پذیرای افرادی باشه که میتونه بخوبی بهشون کمک کنه؟؟؟ سپاسگزارم از سایت بسیار خوبتون

سلام بله حیطه کاری گسترده است و اصلا محدود به بیمارستان نیست

با سلام
در صورت داشتن مدرک ارشد روانشناسی عمومی
آیا می‌توان در مقطع دکتری روانشناسی بالینی تحصیل کرد؟
و مطب باز کرد و روانپزشک شد؟

بله میتونید دکتری بالینی بخونید به شرط رتبه خوب و رزومه خوب. ولی با دکتری عمومی هم میتونید کار کلینیکی کنید. دوست عزیز روانپزشکی با روانشناسی فرق داره!

سلام وقت بخیر. اگه ازدانشگاه پیام نورفراگیر
فارغ التحصیل دومقطع روانشناسی بالینی باشم میتونم مجوزکاردرمانی ومطب بگیرم؟

سلام بله پیام نور هم میتونه. فقط باید دو مقطع باشه

سلام من در رشته ی مساوره تحصیل میکنم میخواستم بدونم میتونم کنکور ارشد روانشناسی هم بدم؟ دروس مشاوره و روانشناسی در مقطع کارشناسی چند واحد تفاوت دارن؟

سلام بله میتونید ارشد روانشناسی بدین….از واحدهای مشاوره اطلاعی ندارم که مقایسه کنم ولی شما میتونید به سایت یک دانشگاه مثلا دانشگاه تهران برید و واحدهای درسی رو ببینید

سلام من دانشجو رشته زبان هستم در مقطع کارشناسی میخواستم برای کارشناسی ارشد رشته روانشناسی بالینی بخونم ایا امکانش هست؟

سلام بله. یک پست به نام تغییر رشته ای ها بخوانند، در قسمت نکات مشاوره ای کنکور ارشد داریم. میتونید اون رو بخونید.

سلام..
از لحاظ جواز تاسیس مطب، روانشناس عمومی به چه صورت میتواند مطب داشته باشد.؟ آیا میتواند مستقلا مطب داشته باشد.!؟
با تشکر از مطلب خوبتون

سلام بله، مثل بالینی

سلام.
دانشجوی کارشناسی روانشناسی هستم.
ارشد میخوام بالینی وزارت بهداشت بخونم.
هدفم اینه که روانپزشک بشم.
حالا آیا بعد از اینکه فارغ‌التحصیل ارشد بالینی وزارت بهداشت شدم، میتونم دکترا رو روانپزشکی بخونم یا اینکه نه از صفر باید کنکور تجربی بدم و پزشکی عمومی بخونم و بعدش تخصص روانپزشکی بگیرم؟
با تشکر.

روانپزشکی یکی از تخصصی های پزشکی هست. ارتباطی به کنکورهای روانشناسی نداره.

سلام
وقت بخیر

ایا سازمان بهزیستی با ارشد روانشناسی عمومی یا تربیتی مجوزکلینیک صادر میکند؟

سلام ببخشید گرایش عمومی بیشتر در تجربی دیده میشه یا بالینی؟برای کنکور ۹۷ میخاستم بدونم من رشته م تجربیه ولی سردرگمم میخام روانشناسی بخونم نمیدونم میشه از طریق کنکور تجربی بالینی رو گزینش کنم یا نه؟

سلام روانشناسی در کارشناسی گرایش نداره.

سلام. پیشنهاد بنده به شما اینه که روانشناسی شناختی بخونید؛ البته اگه علاقه دارید. چون هم پایه و بیس تجربی داره که با رشته قبلیتون سازگاره و هم به مباحث روانشناختی می پردازه.

سلام خوبین؟
من فوق دیپلم کامپیوتر هستم و می خواستم بدونم برای تغییر رشته به رشته روانشناسی باید چی کار کنم و برای کنکور چه درسایی بخونم ؟

سلام چون فوق دیپلم هستین باید ابتدا لیسانس بگیرید در روانشناسی

سلام
من کارشماسی کامپیوتر خوندم ولی به علت علاقه شدید و استعداد در رشته روانشناسی ارشد ۹۷ می خواهم هر جور شده روانشناسی بخونم و حالا بین بالینی و عمومی موندم همچنین می خواهم یک دانشگاه سطح اول قبول بشم
به نظر شما از بین بالینی و عمومی کدوم انتخاب کنم و اصلا می تونم قبول بشم یا نه؟

سلام تفاوت این دو رشته رو در فوق توضیح دادیم لطفا مطالعه کنید و بر اساس هدفتون انتخاب کنید. نمیشه گفت که قبول میشین یا نه این سوال کلی هست، اما چرا که نه؟ با رعایت مطالعه صحیح و اصولش به امید خدا نتیجه خوبی میگیرین.

سلام سپیده ۹۶/۸/۲
چند روزی داشتم مطالعه میکردم که کدوم یکی از شاخهای روانشناسی رو انتخواب کنم،تا اینکه این مطلب و خوندم وراحت میتونم بگم کمک بزرگی به من کرد.و حالا با خیال راحت میتونم یکیشون رو انتخواب کنم خیلی ممنونم.

سلام.خداقوت
میشه بپرسم فارغ التحصیل دانشگاه دولتی باشی یا غیر دولتی در هر صورت باید خودمون کار پیدا کنیم؟؟؟دولت براش فرقی نمیکنه مدرک برا دولتی یا غیردولتی؟؟؟ ممنون میشم جواب بدین

سلام بله خودتون باید پیدا کنید

البته کارشناسی رو عمومی دانشگاه سراسری روزانه تموم کردم.

سلام و وقت بخیر.
من پیامنور عمومی دانشگاه البرز و ازاد بالینی اردبیل قبول شدم.بنظر شما کدام دانشگاه رو اگه مدرک ارشدش رو داشته باشم راحتتر درمصاحبه پروانه مطب روان شناسی و مصاحبه دکتری دانشگاه سراسری قبول میشم،و مشکلی برام پیش نمیاد.ممنون

سلام.خسته نباشید

روانشناسی تو دانشگاه کاشان تو کارشناسی عمومی داره اگر عمومی بخونم بعد یک داتشگاه دیگه ارشد بالینی برم میشه؟
اگر میشه فرصت شغلی من با اونی که از کارشناسی بالینی خونده برابره؟

میتونم یک رشته نامرتبط مثل تاریخ تو کارشناسی بخونم بعد ارشد یکسره برم روانشناسی بالینی؟
به ایمیل من جواب بدید

سلام بله میتونید ارشد بالینی علوم و بهداشت شرکت کنید. با کارشناسی نامرتبط هم میتونید ارشد بالینی علوم رو شرکت کنید

سلام علیکم خوبین شما حالتون خوبه ی سوال داشتم من رشته انشانی منطقه سه هستم معدل امسالم شد۱۶٫۲۹بعد من میخوام دانگشامو روانشناسی بخونم و میخوام معلم روانشناسی بخونم برا دانشگاه فردوسی مشهد رتبه چند لازمه و ی توضیح کلی از گرایشات ک من تا حالا نشنیدم میخوام روانشناسی عم.می بخونم فقط همینو میدونم ک توش دبیری روانشناسی داره ممنون میشم ج بدین

سلام سایت روان آموز مربوط به کنکور ارشد و دکتراست.

سلام من میخوام روانشناسی ازاد بخونم البته کارشناسی عمومی میشه بفرمایید مورک ازاد و دولتی در این رشته تفاوتی داره یا نه؟

سلام چه تفاوتی منظورتون هست؟ تفاوت که قطعا دارند از نظر سطح دانشگاه. ولی به خود دانشجو بستگی داره.

سلام ببخشید،میخواستم بدونم که آیا اگه من رشته م تجربی باشه احتمال قبول شدن در رشته روانشناسی کمتر از رشته انسانیه؟؟؟

سلام برای کارشناسی اطلاعتی ندارم

سلام. من کارشناسی م مرتبط به روانشناسی نیست ، چند تا سوال داشتم ، یکی اینکه روانشناسی بالینی به بهداشت منتقل شد؟
اگه منتقل بشه من که تغییر رشته ای هستم میتونم حداقل روانشناسی عمومی بخونم؟
دوم اینکه اگر ارشد عمومی بخونم برای دکتری میتونم روانشناسی سلامت بخونم یا نه؟
ممنون میشم جواب بدین

سلام هنوز اطلاع رسانی قطعی نشده برای سال بعد…بله عمومی میتونید بخونید. بله میتونید با ارشد عمومی هم دکترای سلامت شرکت کنید طبق چیزی که الان هست البته.

سلام با تشکر از مطلبتون.
خواستم بپرسم که من که کنکوریِ انسانی هستم (منطقه ۳) برای رشته روانشناسی بالینی باید چه کار کنم؟ ایا صرف قبول شدن در رشته “روانشناسی” دوره کارشناسی هدفم باشه یا نه من بعد از قبولی در رشته باید گرایشم رو هم در دوره کارشناسی تعیین کنم؟

سلام گرایش ها از ارشد مشخص میشن

سلام ، ممنون میشم بفرمایید انتخاب رشته روان شناسی در کنکور تجربی ، چه مزیتی بر انتخاب رشته روانشناسی در کنکور انسانی داره

سلام فرقی نداره

سلام من کاردانی روابط عمومی خوندم اما برای کارشناسی قصد دارم روانشناسی بالینی بخونم البته شنیدم که نمیتونم برای کارشناسی بالینی بخونم وفقط آزمون روانشناسی عمومی رو میتونم بدم گفتن که آخرین ورودی کارشناسی بالینی سال۹۳بوده آیا این ادعا درسته؟ممنون میشم کمکم کنید

سلام کارشناسی روانشناسی بدون گرایش هست و گرایش از ارشد مشخص میشه

سلام خسته نباشید
من دارم کارشناسی روانشناسی عمومی میخونم
وقتی تموم شدمیتونم بلافاصله کارشناسی ارشدش رو روانشناسی بالینی بخونم؟؟؟؟

سلام بله

باسلام من با این ک تو تاین سایت و سایت های دیگه درباره تفاوت گرایش های روانشناسی خوندم بازم همچین کامل نمیدونم کدوم یکی رو انتخاب کنم البته من میخوام واسه کارشناسی انتخاب کنم خیلیا هم میگن ک کارشناسی مهم نیست و میتونی تو ارشد هرکدومو ک خواستی انتخاب کنی ایا این درسته ؟
و سوال دگ اینکه عمومی میتونه درآنیده استخدام وکارایی خوبی داشته باشه یا بالینی؟

سلام فعلا کارشناسی گرایش نداره شما میخونید بعد گرایشتون رو در ارشد انتخاب می کنید…………هر دو عمومی و بالینی کار خودشون رو دارند ولی قطعا بازار کار بالینی بهتر هست

وقت بخیر
بزرگوار بفرمایید از ارشد تهیه کنندگی میشه برای phd روانشناسی تغییر رشته داد؟

سلام خیر باید از کارشناسی یا ارشد شروع کنید.

سلام من کارشناسی فناوری اطلاعات خوندم میتونم ارشد بالینی بخونم

سلام در حال حاضر بله. لطفا پست مربوط به تغییررشته ای ها رو بخونید در قسمت نکات مشاوره ای ارشد

با سلام و خسته نباشید.
من کاردانی و کارشناسی الکترونیک هواپیما خوندم.متاسفانه نتوانستم کار مربوطه پیدا کنم.در حال حاظر علاقه مند به کار روانشناسی و کار با کودک شدم.لطفا من را راهنمایی کنید بین رشته مشاوره و روانشناسی کدام رشته آینده کاری بهتری دارد؟و میتوان در امر مشاوره کمک رسانی تر باشد؟

سلام هر کدوم بازار کار خودشون رو دارند من نمیتونم بگم کدوم بهتر هست. اگر به کار با کودک علاقه دارید بالینی کودک گزینه مناسبی است.

سلام خسته نباشید. خواستم بپرسم که من لیسانس حسابداری دارم و برای ارشد میخوام روانشناسی عمومی امتحان بدم خواستم بدونم من با مدرک ارشد عمومی چه کاری جز کار درمانی میتونم انجام بدم؟ یعنی در درمانگاه ها هم نمیتونیم کار کنیم؟ممنون میشم راهنماییم کنید.

سلام طبق قانون حاضر باید دو مقطع مرتبط بخونید که بتونید پروانه کار درمان بگیرید. فعلا با عمومی هم میشه ولی اگر به بهداشت منتقل بشه فقط برای بالینی ها و سلامت حق درمان هست.

سلام. ممنون از توضیحاتی که دادید. خواهش میکنم پاسخ منو بدید. من لیسانس مترجمی زبان هستم و معلمم. اما به شدت به روانشناسی علاقه دارم و میخوام ارشد روانشناسی بخونم. لطفا منایع درسی رو به من معرفی کنید و اینکه باید چه کتابهایی بخونم. ممنون میشم کمکم کنید

سلام برای دیدن منابع به قسمت ارشد در فهرست بالای سایت مراجعه کنید

سلام من لیسانس حقوق دارم اما به روانشناسی خیلی علاقه دارم و میخام ارشد روانشناسی بخونم میتونم با این مدرک در مدارس تدریس کنم یا در مراکز دولتی مشاوره بدم جواب بدید خیلی ممنون میشم چون برام خیلی مهمه

سلام بله میتونید اما برای کار درمان و پروانه نظام روانشناسی نیازه که دو مقطع مرتبط خونده باشید.

باسلام و خسته نباشید.من امسال روانشناسی عمومی ازاد قبول شدم ولی ب بالینی بسیار علاقه دارم،خواستم بدونم میتونم تا کنکور بعدی عمومی بخونم و کنکور ازاد هم شرکت کنم و اگر بالینی قبول شدم،این واحدهایی ک پاس کردم رو میتونم انتقالی بدم؟
سوال دوم اینکه اگر ارشد عمومی بخونم،راهی نیست ک بتونم در اخر با گذروندن دوره کوتاهی،مدرک بالینی ام بگیرم؟
با سپاس فراوان

سلام. سوال اول رو که من اطلاعات دقیق ندارم و نمیدونم که میشه واحدها رو تطبیق داد یا نه، باید از آموزش سوال کنید. …سوال دوم، نه دوره ای نیست که بتونید چنین مدرکی بگیرید، ولی میتونید خودتون مسیر کاری و آموزشیتون رو به سمت بالینی ببرید با شرکت در کارگاه های مختلف برای مثال.

سلام . دانشگاه ها از پارسال در مقطع کارشناسی رشته روانشناسی فقط در شاخه ی عمومی دانشجو قبول میکنن و در کنکور ارشد هست که شما میتونید یکی از شاخه های روانشناسی که بالینی هم جزو اوناست انتخاب کنین . در حال حاظر فقط ۲ تا دانشگاه هست که تو مقطع کارشناسی روانشناسی بالینی دانشجو قبول میکنه . پس همه ی دانشجوهای کارشناسی رشته روانشناسی توی شاخه ی عمومی فارق التحصیل میشن درست مثل پزشکی که اول عمومی میخونن و بعد تخصصشونو انتخاب میکنن پس نگران نباشین همه مثل شما هستند

ممنونم پریسای عزیز از توضیحی که برای دوستتون دادین.

سلام. اگر نمرات دروس امتحانی از دوازده بیشتر باشد در مقطع کارشناسی میتونید کار معادلسازی رو انجام بدید.

سلام ببخشید میخواستم بپرسم آیا درسای روانشناسی عمومی و بالینی یکی هستن یا با هم فرق دارن ؟؟؟

سلام. کنکور عمومی و بالینی در یک درس فرق دارند. اولی درس عمومی، و دومی درس بالینی رو داره. بقیه دروس مشترکن.

سلام ببخشید من الان پیام نور روانشناسی قبول شدم،میخواستم بدونم تو کارشناسی همه ی نوع میخونن؟از فوق عمومی یا بالینی مشخص میشه؟

سلام بله

سلام خست نباشید مقطع کارشناسی گرایش بالینی داره؟ فقط عمومی داره؟ من دانشگاه کردستان قبول شدم تو چارت تحصیلی زده روانشناسی بالینی ولی روی کارت و برگه انتخاب رشته زده روانشناسی به بالینی اشاره نکرده خاستم بدونم الان من روانشناسی عمونی قبول شدم یا بابینی چون زده روانشناسی

سلام جدیدا روانشناسی در مقطع کارشناسی گرایش نداره. گرایش ها از ارشد شروع میشن.

سلام وخسته نباشید با تشکر از شما برای سایت خوب و پر محتوا تون
من کارشناسی صنایع فلزی دارم و علاقه بسیار زیادی به رشته روانشناسی دارم با مطالعاتی که انجام دادم در نظر دارم که در رشته روانشناسی بالینی تا مقطع دکتری پیش برم به نظر شما آیا این امکان برای من وجود دارد متشکر میشم راهنمایی کنید.

سلام بله امکانش هست

سلام ،من روان شناسی پیام نور امسال قبول شدم،امیدوارم تو فوق دولتی بیارم،میخواستم بدونم آیا با فوق لیسانس روان شناسی عمومی میشه تدریس کرد؟فقط میخوام بدونم از چه راهی تو روان شناسی میشه مدارس یا دانشگاه ها تدریس کرد؟

سلام بله میشه

سلام.. من کارشناسی روانشناسی عمومی خوندم و میخواستم بدونم میتونم کارشناسی ارشد بالینی بخونم واینکه برای کار مطب و درمان و جذب سازمانها توی رشته بالینی آیا نیاز به هم کارشی بالینی و هم ارشد بالینی داره یا نه؟

سلام بله میتونید شرکت کنید. نه نیاز نیست که حتما کارشناسی بالینی باشه

سلام من روان شناسی بالینی علاقه دارم ولی روانشناسی نشستم چون چون توی دانشگاه ازاد محیط زندگی من همین رو بود و برام مقدور نیست فعلا که برم جای دیگه ای ایا میتونم کارشناسی اینو بخونم برا ارشد بالینی شرکت کنم؟

سلام طبق قانون فعلی، بله میتونید با کارشناسی غیرمرتبط، ارشد روانشناسی شرکت کنید مگر اینکه قانون عوض بشه سال های بعد.

سلام وقت بخیر من لیسانس روانشناسی بالینی دارم میخواستم ببینم اگه ارشد عمومی بخونم میتونم پروانه بگیرم و کلینیک بزنم و اینکه روانشناسی تربیتی بهتر است یا روانشناسی عمومی

سلام بله میتونید با ارشد عمومی هم پروانه بگیرید……….بهتر و بدتر ندارند به علاقه شما بستگی داره.

سلام وسپاس از پاسخگویی شما میخواستم بدونم آیامن که کارشناسی علوم اجتماعی شاخه ی پژوهشگری دارم و حالا برای ارشد روانشناسی عمومی قبول شدم میتوانم پس ازاخذ مدرک ارشد مجوز مطب بگیرم؟ و اگر نه باید تادکتری ادامه دهم برای مجوز؟ ویا باامتحانی که گفتین میشه مجوزگرفت؟ وآیا ممکنه در آینده قوانین عوض شود و برای رشته ی بالینی فقط مجوز داده شود؟

سلام باید دو مقطع مرتبط خونده باشید…قانون فعلی این هست و عمومی و بالینی تفاوت نداره

سلام من الان کارشناسی عمومی رو تموم کردم وتوی مقطع ارشد باز هم روانشناسی عمومی قبول شدم.اگه ارشد رو با عمومی تموم کنم مجوز کار در مراکز درمانی رو بهم میدن؟یعنی کار بالینی میتونم انجام بدم یانه؟سایتتون عالی وکامله.

سلام در حال حاضر تفاوتی بین عمومی و بالینی نیست

سلام
طبق متن بالا، برای شروع بکار باید یه امتحان دیگه بدیم،
چرا می گین رشته های نامرتبط باید دو مقطع بخونند؟؟
“هم روان شناس بالینی و هم عمومی لازم است قبل از کار مشاوره از سازمان نظام روان شناسی و مشاوره ایران مجوز بگیرند. آندسته از دوستانی که کارشناسی نامرتبط دارند، برای مجوز از نظام لازم است پس از پایان دوره کارشناسی ارشد و گذراندن میزان کارورزی معین شده، امتحانی مبنی بر داشتن دانش لازم در این رشته را نیز بگذرانند.”

سلام. قانون جدید هست که باید دو مقطع بخونند.

سلام خسته نباشین، من دوره کارشناسی پژوهشگری خوندم ، می خواستم بدونم برای ارشد می تونم بالینی شرکت کنم یا رشته ام باید مرتبط بوده باشه، ممنون

سلام بله میتونید فقط باید برای پروانه درمان دو مقطع مرتبط داشته باشید

البته این رو هم بگم که من چون کارشناسی فردوسی خواندم دوباره اجازه ندارم مقطع کارشناسی دانشگاه دولتی بخونم.

خانم خجوی خیلی منتظر پاسخ تون میشم اما جواب نمیدید.
قبلا هم سوال پرسیدم جواب ندادید!
امیدوارم موفق و پیروز باشید.

سلام
من تغییر رشته ای هستم
امسال ارشد عمومی غیرانتفاعی خیام مشهد قبول شدم.
با توجه به اینکه علاقه به کار درمانی دارم و لازمه ش خواندن دو مقطع هست , در نظر دارم همزمان کارشناسی پیام نور هم شرکت کنم
سوالم از شما این هست که برای گرفتن مجوز به دانشگاه اهمیت میدن و من چون در دانشگاه دولتی نخوندم , دچار مشکل میشم؟
و اینکه بنظرتون این کار درسته؟
با توجه به اینکه من اگه این راه رو انتخاب نکنم راه بعدی دوباره خواندن برای کنکور ارشد بالینی دولتی و بعد از اون دکتری رو انتخاب خواهم کرد. که البته تا رسیدن به هدفم خیلی وقفه خواهد افتاد و مسیرم سخت تر خواهد بود

البته نظر شما رو بیشتر میخوام بدونم.

سلام نه برای مجوز مدرک ها فرقی ندارن کل رزومه شما مطرح هست نه فقط مدرک. .در مورد درست و غلط بودنش من نمیتونم نظری بدم باید شرایط خودتون رو در نظر بگیرید

سلام
من بین ارشد عمومی دانشگاه تهران و ارشد بالینی علوم تحقیقات گیر کردم ، به نظرتون کدوم بهتره؟!؟
اگه ارشد عمومی خونده باشی میشه دکتری بالینی بخونی ؟؟

سلام تبریک میگم هر دو خوب هستند و تصمیم بر اساس هدف و علاقه شماست. من نمیتونم نظری بدم و هر نظری بدم بر اساس قضاوت شخصی است…..بله میشه فقط دشوارتر خواهد بود با توجه به دانشگاه هایی که بالینی دارن و ظرفیت محدود و رقابت بالا

سلام خسته نباشید
من تو سایت وزارت بهداشت خوندم که افراد با کارشناسی غیر مرتبط نمیتونند کنکور ارشد بالینی رو شرکت کنند درسته؟
سوال دومم اینه که ایا من اگه با مدرک کارشناسی زیست شناسی بخوام ارشد روان شناسی عمومی بگیرم، تا وقتی دکترام رو نگرفتم مجوز مطب نمیگیرم؟؟ ممنون میشم جواب بدید

سلام بله بهداشت فقط مرتبط،،،،،بله باید دو مقطع خونده باشید برای پروانه نظام

سلام من تازه کنکور دادم و میخام در باره بازار کار روانشناسی بدونم ! اینکه عمومی برپ یا بالینی خیلی فرق داره ؟ خواهشا توضیح کامل بدید ۲۸ام بای اتنخاب کرده باشم وقت ندارم

سلام توضیحاتش رو در همین پست بالا نوشتیم

سلام من امسال کنکور تجربی دادم و میخوام روانشناسی بالینی بخونم فقط یه چیزو متوجه نشدم من الان باید برم روانشناسی و ارشد بالینی انتخاب کنم یااینکه از همین الان بالینی باید انتخاب کنم ممنوت میشم منو از سردرگمی دربیارید

گرایش ها از ارشد مشخص میشن

سلام خسته نباشید، من امسال تازه کنکور دادم، و قصد دارم که در دانشگاه آزاد روانشناسی بخونم.اما بین بالینی و عمومی شک دارم، من علاقه مند به تاسیس مرکز مشاوره و مطب و حتی استاد دانشگاه هستم، باتوجه به علایقم ،کدوم شاخه از روانشناسی رو باید دنبال کنم؟بالینی یا عمومی؟ و سوال دیگرم این است که چه مدرکی برای تاسیس مرکز مشاوره و مطب نیاز هست؟؟ ممنون از پاسخگویی

سلام همونطود که در بالا نوشتیم هر دو میتونن پروانه درمان بگیرن طبق قانون فعلی، و البته شما که کارشناسی هستین باید ارشد بگیرین برای این کار، و اگه کارشناسی هم عمومی خوندین میتونین ارشد بالینی بخونین

سلام من کنکور ۹۵ دادم و واسه انتخاب رشته میخواستم روان شناسی انتخاب کنمو تا دکتراش برم و مطب بزنم .ولی حالا ک دارم تحقیق میکنم بیشتر گیج میشم!باید چ گرایشی رو بخونم ک بتونم مطب بزنم؟یا بازار کار واسه کدون بهتره چون نمیخوام الکی درس بخونمو اخرشم کار گیرم نیاد بشینم گوشه خونه…اگ اینطوره ک ی سال دیگه میمونم پشت کنکور بهتره….و ی چیز دیگه!چندسال بدون اینکه ترمی رو بیوفتم میتونم دکترامو بگیرم؟

سلام گرایش های روانشناسی (عمومی، بالینی و سلامت) همه مجور مطب می گیرند. گرفتن پروانه به مهارت ها و رزومه کاری شما برمیگرده……دکترا دوساله میتونید واحدها رو تمام کنید باقیش هم دست شماست دیگه چون پایان نامه است.

باسلام من میخواهم رشته ی انسانی و شاخه ی روانشناسی بخوانم.برای کسی که علاقه‌ به مشاوره ی دیگران در زمینه های چالش های زندگی را داشته باشد آیا این رشته مناسب است؟درضمن من نویسندگی میکنم.لطفا راهنماییم کنید؟

سلام میتوگید از تست هالند استفاده کنید که شغل های مرتبط با شخصیت رو به شما پیشنهاد میکنه. در نت سرچ کنید. البته یک تست قطعا نمیتونه همه چیز رو مشخص کنه و پویایی لازم رو نداره فقط یک سری اشارات هست که ممکنه درست باشند، همزمان میتونید از یک مشاور هم کمک بگیرید و بازار کار رو هم بررسی کنید ببینید با اهدافتون میخوره یا نه

سلام
خسته نباشید
من کارشناسی علوم اجتماعی خوندم،میخوام ارشد روانشناسی شرکت کنم،اما بین سه رشته بالینی یا عمومی یا کودک و نوجوان شک دارم، ؟میخوام امسال قبول بشم اما شنیدم بالینی خیلی ظرفیت کمه.میخوام ببینم چون کارشناسیم مرتبط نبوده قبولیم سخته؟
ممنون میشم جواب بدین

سلام. قطعا تلاش لازم هست و قبولی بالینی از عمومی سخت تر هست. اما با برنامه ریزی صحیح قابل انجامه.

سلام و خسته نباشید. من امسال کنکور میدم و رشته ام انسانیه . میخواستم بدونم اگه لیسانس روانشناسی عمومی بگیرم برای ارشد میتونم تغییر گرایش بدم و بالینی بخونم؟ در صورت امکان برام ایمیل بفرستید.

سلام بله

سلام
بسیار سپاسگذارم از جوابهاتون
بنده لیسانس کامپیوتر دارم .میخوام ارشد روانشناسی بالینی بخونم .در جوابهای بالا خوندم برای کار درمانی که نیاز به پروانه نظام روانشناسی داره باید دو مقطع یکسان خونده باشیداین یعنی اینکه بنده اگه فوق بالینی بگیرم برای مطب مجوز داده نمیشه؟اگه بخوام مطب بزنم باید دکترای بالینی هم بگیرم حتما؟سوال دیگه اینکه اگه فوق بالینی بگیرم و دکترای عمومی بازم چون چون دومقطع یکسان نیست مجوز نمیدن؟ببخشید سوالات زیاد شد.اگه توضیح دهید ممنون میشم. برام خیلی مهمه.

سلام بله یا باید از کارشناسی شروع کنید یا دکترا هم ادامه بدین، گرایش مهم نیست بالینی، عمومی یا سلامت فرقی نمیکنه طبق قانونی که الان هست.

با سلام
من دارای مدرک مهندسی مکانیک هستم. قصد دارم ارشد بالینی رو انتخاب کنم. ایا برای تاسیس مطب باید دارای مدرک دکترا هم باشم؟

سلام بله دو مقطع باید داشته باشید. یا از کارشناسی شروع می کنید، یا دکترا هم ادامه میدین.

سلام
وقت بخیر
من لیسانس حسابداری دارم، میخوام ارشد و بعد دکترای روانشناسی رو بگیرم
به کار درمان بالینی و تدریس هر دو علاقه دارم
اما بین انتخاب گرایشم واقعا تردید دارم
ارشد بالینی رو می تونم بگیرم اما در مقطع دکترا از بس ظرفیت بالینی کمه، تردید دارم موفق بشم

نظرم اینه عمومی رو در هر دو مقطع شرکت کنم اما می ترسم بعداً قانونی وضع کنن که به فارغ التحصیلان دکترای عمومی مجوز مطب نمیدیم، یا اینکه با گرایش عمومی درامدی توی شهر همدان نداشته باشم

ممنون میشم راهنماییم کنید تا از دو دلی خارج بشم

سلام با توجه به اینکه این دو گرایش فقط در یک کتاب در کنکور ارشد فرق دارند میتونید هر دو رو شرکت کنید که اگر ظرفیت بالینی کم بود عمومی رو قبول بشین. در این حالت تلاشتون رو برای بالینی هم کردین. در مورد دکترا هم از اونجا که کنکور این دو گرایش یکی هست تفاوتی برای شما نخواهد کرد، بعدا بر اساس شرایط گرایش رو انتخاب می کنید.

با سلام وخسته نباشید
در متن پرسش و پاسخ ها متوجه شدم که برای گرفتن مجوز نظام برای درمان باید دو مقطع یکسان در رشته روانشناسی رو گذرونده باشیم.
من دانشجوی کارشناسی رشته مهندسی برق هستم.خواستم بدونم که من اگر برای ارشد روانشناسی عمومی رو انتخاب کنم تنها با مدرک کارشناسی ارشد نمیتونم استاد دانشگاه بشم؟ یا برای استادی و تدریس هم باید در دو مقطع لیسانس و فوق لیسانس مدرک رشته مورد نظر را داشته باشیم؟
خیلی سپاسگزارم از جواب و کمکتون

سلام شما برای کار درمانی که نیاز به پروانه نظام روانشناسی داره باید دو مقطع خونده باشید. این پروانه برای سایر کارها نیست.

سلام
من دانشجوی مقطع کارشناسی روانشناسی هستم
میخواستم بدونم میتونم از الان تو کارهای پژوهشی شرکت کنم؟
باید از طریق دانشگاه این کار رو بکنم یا نه
میخوام بیشتر تو این رشته فعالیت داشته باشم
ممنون میشم توصیه هایی در این باره به من بکنید چون متاسفانه اساتید قابلی در دانشگاه نداریم…خیلی مشتاقم ولی راهش رو نمیدونم

سلام بهترین راهش برای دانشجوی کارشناسی که از صفر شروع میکنه برای پژوهش، ارتباط گرفتن با یک استاد هست حالا توی دانشگاه خودتون یا دانشگاه دیگه. استادی که اهل پژوهش و مقاله باشه بهترین گزینه است. اگر نه که میتونید توی کارگاه های مقاله نویسی شرکت کنید یا نهایتاا خودتون مطالعه کنید.

با عرض سلام وتبریک سال نو و تشکر از سایت خوبتون
من کارشناسی مهندسی مکانیک خوندم ولی به دلیل عدم علاقه به رشته و محیط کارم و صنعت ،تصمیم به تغییر رشته گرفتم و بدلیل علاقه به رشته روانشناسی تصمیم گرفتم درین رشته ادامه تحصیل بدم وهمتم برای مطالعه خوبه و میخوام بعد عید در فرصت یک ساله ای که هست شروع به مطالعه منسجم کنم و البته هدفم محدود به ارشد نخواهد شد و امید است تا مقطع دکترا ادامه بدم سوالی که دارم این است آیا باتوجه به اینکه رشته کارشناسیم غیر مرتبط هست با کارشناسی ارشد هم میتونم پروانه نظام روانشناسی رو برای مشاوره اخذ کنم یا بایستی حتما دکترا بگیرم ؟ چون درجایی خوندم کسانیکه کارشناسیشون غیرمرتبطه با مدرک ارشد نمیتونن پروانه مشاوره بگیرن والزاما برای اخد این مهم باید مدرک دکترا اخذ کنند
و اساسا با مدرک ارشد میتونم مشغول بکار بشم مثل دوستانی که مدرک کارشناسی مرتبط دارند ضمن اینکه برای من که علاقه کمتری به مباحث زیستی دارم روانشناسی بالینی بهتر است یا عمومی یا اینکه باتوجه به فرصت یکساله در هر دو درس سرمایه گذاری کنم؟ پیشاپیش از پاسختون کمال تشکر را دارم

سلام برای کار درمانی باید حداقل دو مقطع مرتبط خونده باشید که بتونید پروانه نظام بگیرید. در مورد سوال دوم هم با توجه به فرصت یک ساله توصیه میشه روی هر دو گرایش سرمایه گذاری کنید چون خوندن کتاب عمومی کلا برای تغییر رشته ای ها توصیه میشه با یک برنامه خوب می رسید هر دو رو بخونید

سلام . من هم متن رو خوندم و هم نظرات رو . در متن اومده بود که برای تغییر رشته ای ها تفاوت برای گرفتن پروانه فقط در اینه که باید توی یه آزمون هم شرکت کنند . ولی توی جواب نظرات نوشته بودید حتما باید دو مقطع تحصیل کرده باشیم . یعنی من که کارشناسیم معماریه اگه ارشد روانشناسی بخونم برای پروانه اشتغال حتما باید دکترا هم بخونم ؟

سلام این قانون جدیده که باید حتما دو مقطع بخونید.

سلام میخاستم بدونم من شخصی هستم کاملاً بی اعتماد به نفس، سی سال م لیسانس مدیریت بازرگانی دارم،تصمیم گرفتم واسه اینکه اعتماد به نفسم بالا ببرم برم رشته روانشناسی ب نظرتون موفق میشم یعنی این راه درستی، پیش مشاور های زیادرفتم کتاب خوندم تاثیری نداشت واسه همین تصمیم گرفتم روانشناسی بخونم ممنون. میشم اگه راهنمایی کنید

سلام برای حل مشکلات شخصی بهتر هست ابتدا به روانشناس مراجعه کنید تا با دید بازتری رشته رو انتخاب کنید. شما قرار هست برای حل مشکلات دیگران هم وارد این رشته بشید، گرچه به رفع مشکلات خودتون هم کمک خواهد کرد ولی این نمیتونه هدف ورود به یک رشته باشه.

سلام وقتتون بخیر من کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی دارم و میخوام کارشناسی ارشد روانشناسی بخونم میخواستم ببینم میتونم این کار و کنم یا نه چون امروز هم ثبت نام کردم نظر شما چیه آیا مشکلی بوجود میاد برای ادامه تحصیل یا نه لطفا هر چیزی که لازم بدونم و بهم کمک کنه برام ایمیل کنید پیشاپیش از لطف و نظرتون به سئوالات، بسیار سپاسگذارم

سلام میتونید شرکت کنید فقط برای گرفتن پروانه نظام جهت کار درمانی باید حداقل دو مقطع مرتبط باشید.

من دانشجوی ترم اول کارشناسی روانشناسی عمومی هستم.میخاسم بطورکامل وواضح ببینم اگه لیسانسموبگیرم.درکجاهامیتونم مشغول کارشم؟

سلام. به طور واضح که نمیشه چیزی گفت 🙂 بعد از لیسانس درمان که نمیتونید به اون شکل انجام بدین به این دلیل که باید حداقل دو مقطع بخونید تا پروانه اشتغال بگیرید و همچنین اون موقع دانشی هم برای این کار ندارید. ولی جاهای دولتی شاید بتونید کاری پیدا کنید من به شخصه بعد لیسانس خیلی جای کاری در روانشناسی ندیدم.

سلام.من کارشناسیم ریاضیه..علاقه زیادی به رشته روانشناسی دارم واسه اینکه بتونم دکتر روانشناس شم برای ارشد بالینی باید بخونم یا عمومی؟با تشکر

سلام فرقی نمیکنه . البته تفاوت هایی دارند که در همین پست فوق نوشته شده.

سلام
لطفا میشه یک منبع مهم و برجسته از سوالات کنکور ارشد ۱۰ سال گذشته روانشناسی عمومی رو معرفی کنید…
باسپاس.

سلام فرقی نمیکنه کتاب چه موسسه ای باشه چون سوال کنکور هست. مدرسان یک کتاب برای ۱۵ سال اخیر داره

سلام، ممنون از توضیحات کاملتون. من مدرک کارشناسیم مترجمی زبان نگلیسی بوده، اما قصد دارم برای ارشد روانشناسی بخونم، اطلاعاتم در حال حاضر کمه،با توجه به اینکه زشته کارشناسیم نامرتبطه به نظرتون امکان قبولیم چقدره؟ و اینکه ارشد مشاوره رو انتخاب کنم یا روانشناسی، کدوم کاربردی تر و قبولیش راحت تره؟

سلام قطعا من نمیتونم بگم امکان قبولی شما چقدره این یک سوال کلیه و به خیلی چیزا بستگی داره. لطفا مطالب مشاوره ای سایت رو کامل بخونید شاید به جوابی که میخواین برسین. درباره مشاوره و روانشناسی هم چون دو رشته متفاوت هستند به علاقه شما بستگی داره وگرنه هر دو کاربردی اند، و البته قبولی روانشناسی سخت تر هست.

و با توجه ب اینکه رشته ی لیسانسم الهیات بوده و ارشد دین شناسیرو در دوره ی شبانه ی دانشگاه دولتی گذروندم-امکان این هس که مجدد ارشد دانشگاه دولتی امتحان بدم اونم رشته ای غیر رشته ی خودم؟ و آیا میتونم تنها با یک دوره ی ارشد روانشناسی-برم مراکز مشاوره و یا مراکز مربوط ب این رشته برای کار؟
ممنون میشم راهنماییم کنید

سلام چون شبانه بودین تا جایی که من اطلاع دارم مشکلی نیست که مجدد ارشد دیگه ای بخونید چه روزانه چه شبانه- چون تغییر رشته هستید باید دو مقطع حداقل مرتبط باشید که بتونید پروانه اشتغال بگیرید.

با سلام
لیسانسمو-الهیات گرایش فلسفه خوندمو ارشدمو فلسفه گرایش دین شناسی خوندم- اما حالا قصد دارم دوباره ارشد روانشناسی بخونم- برای بازار کار- روانشناسی عمومی بهتره یا بالینی؟
البته در دانشگاه تهران- ارشد عمومی ب نفعمه یا بالینی؟
مچکرم

سلام اونچه فکر میکردیم برای تفاوت بالینی و عمومی باید بدونید رو در همین پست فوق نوشتیم. لطفا مطالعه کنید. به طور کلی اونچه در بازار کار می بینیم مهم مهارت شخص هست و گرایش خیلی مهم نیست اما منطقی است که بالینی به عمومی اولویت داره، ولی اگر کسی مدنظرش دانشگاه خوبی باشه عمومی احتمال قبولی بالاتری خواهد داشت مخصوصا برای یک تغییر رشته ای راحتتر خواهد بود. اگر هم فرصت داشته باشند که برای هر دو می خونند چون فقط در یک درس فرق دارند.

با سلام
من کارشناسی مهندسی میخونم و قصد دارم ارشد روانشناسی در داخل کشور بخونم و اما دو سوال
– بین دانشگاه های دولتی تهران کدام گرایش عمومی یا بالینی،ظرفیت بیشتر دارد؟؟ مقطع ارشد منظورم هست
– برای تحصیل دکترا در خارج کشور داشتن ارشد عمومی بهتره یا بالینی؟؟ بهتر منظورم جذب و پذیرش بیشتر و راحتتر. با علم اینکه جدا از گرایش هدفم کارهای پژوهشی میباشد نه حوزه درمان
با تشکر فراوان از جواب های خوبتون

سلام. ۱- عمومی ظرفیت بیشتری داره ۲- بالینی جذب راحتتری داره البته راحتترینش حیطه نوروساینس و شناختی است.

با عرض سلام و خسته نباشید ببخشید میخواستم بدونم حداقل تراز مورد نیاز برای قبولی در ارشد روانشناسی بالینی دانشگاه آزاد اردبیل چقدر میتونه باشه؟
و اینکه من که معدلم بالای ۱۷ هست در رشته علوم تربیتی میتونم بدون آزمون در ارشد بالینی دانشگاه آزاد پذیرش بشم؟؟؟

سلام برای ترازهای ازاد اطلاعاتی ندارم. برای ورود بدون کنکور از طریق استعداد درخشان دانشگاه آزاد یک لینک خبر در سایت داشتیم که میتونید اونجا رو مطالعه کنید. لینکش رو براتون میگذارم http://ravanamooz.ir/?p=4506

سلام کد رشته ای که قبول شدم اینه۲۴۴۲۱ کد….که نوشته روانشناسی.ولی تو رشته دانشگاه نوشته علوم اسلامی روانشناسی عمومی
من چون اطاعات زیادی ندارم نمیدونم که خود روانسناسی هست یا روانشناسی اسلامی…
ولی تو چارت درسیش این درسا رو نوشتن….روانشناسی تربیتی…روانشناسی شناختی…روانشناسی شخصیت…
اینارو دورس کدو رشته محسوب میشه؟

سلام متاسفانه بنده هم اطلاعاتی درباره این رشته ندارم.

سلام
بنده در رشته علوم اسلامی روانشناسی عمومی قبول شدم
خواستم بدونم این رشته خوبه و اینده کاری خوبی داره یا نه؟ مرسی

سلام. رشته علوم اسلامی روانشناسی عمومی؟؟ منظورتون روانشناسی اسلامی است؟

خیلی ممنونم از راهنماییتون

با سلام. من کارشناسی ارشد حقوق میخونم اما بدلیل مطالعات ازدا قبلی و شرکت در ازمون ارشد ازاد تونستم در گرایش بالینی دانشگاه ازاد آمل قبول بشم و قصد دارم روانشناسی رو تا مقطع دکتری ادامه بدم بدلیل علایق پژوهشی خودم.سوالی که دارم اینه که برای آزمون دکتری سراسری ۀیا تحصیل در دانشگاه ازاد آمل اقدام درستیه؟یعنی حتا با وجود قبولی در دکتری آیا در مصاحبه تایید میکننند اساتید مدرک دانشگاه آزاد؟
ممنون میشم راهنمایی کنید.با تشکر

سلام ورود به دکتری سراسری با ارشد ازاد کمی سخت تر هست چون بالاخره دارید با سایر دوستان در سراسری رقابت می کنید اما همه چیز به رزومه کلی شما بستگی داره. اگر ارشد ازاد بخونید باید با یک رزومه قوی جبرانش کنید بنابراین در طول ارشد باید به فکر کار پژوهشی زیاد باشید

سلام خسته نباشید
من در رشته روانشناسی عمومی در مقطع کارشناسی قبول شدم ولی قصدم روانشناسی بالینی بود
حال میتونم با خوندن این رشته مدرک مطب دکتری بگیرم یا باید کارشناسی ارشد هم بخونم
ممنونم

سلام ببخشید متوجه سوالتون نشدم. منظورتون این هست که با کارشناسی میتونید پروانه اشتغال بگیرید؟ خیر باید حداقل دو مقطع خونده باشید

سلام
من ۱۸ سالمه و قصد دارم روانشناسی بخونم
میخواستم بدونم میشه لیسانس روانشناسی عمومی داشت و برای ارشد شاخه بالینی رو انتخاب کرد؟
ممنون

سلام بله

سلام

منظورتون از روانشناسی ۱ و روانشناسی ۲ چیه؟
(قسمت بالای سایت)

سلام. مجموعه یک: بالینی و عمومی – مجموعه دو: تربیتی و مشاوره

عذر میخوام واضح نپرسیدم منظورم همون کارهای پژوهشی هستش که نهایتا در عمومی امکانش بیشتر هست یا بالینس؟

سلام تفاوتی نداره.

البته پست رو خوندم که هدف کارشناسی ارشد عمومی تربیت پژوهشگره ولی میخوام بدونم عملا در کدوم گرایش این اامر بیشتر اتفاق می افته و جای کار بیشتری داره.

سلام متوجه سوال نشدم امکان چه چیزی بیشتره؟ کار بالینی منظوره؟ خوب برای کار بالینی قطعا گرایش بالینی در اولویت هست ولی شخص در گرایش عمومی هم میتونه خودش رو قوی کنه.

وقت بخیر
برای کارهای پژوهشی و همین طور مقاله دادن و یا حتی تحصیل در خارج از کشور در مقطع دکتری بهتره کدوم گرایش رو انتخاب کنیم؟ و اگر ممکنه در این زمینه توضیحات بیشتری ارائه بفرمایید.
سپاسگذارم.

سلام. برای تحصیل خارج از کشور بالینی بهتر خواهد بود ولی همه چیز به رزومه شما بستگی داره. برای مقاله و کار پژوهشی هیچ گرایشی تفاوت نداره شما در هر رشته ای باشید مهم اینه که یک زمینه کاری و پژوهشی مشخص داشته باشید. توضیحات خاصی به نظرم نمیرسه شما سوالتون رو بفرمایید من پاسخ بدم.

من ان شاء الله سال۹۴کنکور میدم الان نمیتونم منابعو بخونم اما این ترم بهمون رشد لورا برک جلد۲ و نظریه های فیست و آمار دلاورو دادن (علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان)و اگه تونستم ان شاء الله زبانم میخونم بینشون ممنون از پاسخگویی سریعتون

ببخشید یه سوال دیگه تو مقطع ارشد چه کتاب هایی ارائه میدن مثلا برای آسیب پیشرفته چه کتابی میدن و… ممنون

جزوات خود اساتید و همین منابعی که در ارشد خوانده می شود

سلام اگه فعلا آسیب مربوط به dsm4بخونم و بعدا ۵ مشکلی پیش نمیاد؟اگه میتونید لطفا جوابو ایمیل کنید ممنون

سلام. در حال حاضر چه کتابی میخونید؟ کی تموم میشه و بعد از اون قصد دارید چه کتابی بخونید؟ مهم زمان شماست که به تمام شدن و دوره برسید. همونطور که گفتم کتاب گنجی در اولویت قرار داره ولی اگر کتابی در دست مطالعه دارید که در حال تموم شدن هست تمومش کنید و به سراغ گنجی برید.

با سلام و ضمن تشکر از مطلب فوق العاده ای که گذاشتین خیلی جامع بود و دقیقاً مطمعنم چالش اکثر بچه های ِ عمومی بود فقط یه سوال داشتم واسه ی خوندن تو کنکور ضریب ِ درس های ِ گرایش بالینی و عمومی هم تفاوت دارن؟ امکانش هست ضریب ِ درس ها رو هم واسمون روی ِ سایت بذارین؟
من ممنونتون می شم.

سلام. ضرایب در سایت هست. بخش کنکور ارشد در فهرست، زیرمجموعه گرایش ها و ضرایب
موفق باشید و ممنون بابت قدردانی شما

سلام،من ساکن اصفهان و لیسانس بالینی از دانشگاه اصفهان دارم،الانم ارشد عمومی یزد قبول شدم، ولی بالینی ازاد نجف اباد هم میارم، مطلب روی سایت رو خوندم و با اون موافقم ولی یه سوال اگه قرار باشه کارشناسی ارشد مدرک اخرم باشه و باش کار کنم، ایا بنظرتون انقدر ارزش داره هزینه ازادو تقبل کنم و مدرک بالینی بگیرم؟

سلام. تفاوتی که من گفتم برای دانشگاه های دولتی بود یعنی به نظرم عمومی دانشگاه تهران مثلا از بالینی اصفهان بهتر هست. ولی درباره آزاد نظری ندادم. خوب دانشگاه دولتی بهتر هست البته شرایط شخصی شما بسییییییییییار مهمه یعنی اینکه ساکن اصفهان هستید و اگر بخواید کار کنید اصفهان راحتتر خواهید بود. بنابراین اینجا یک تصمیم شخصیه. و آزاد نجف اباد میتونه برای شما گزینه مناسبی باشه. نظر شخصی من این هست که بازار کار به توانایی شخصی شما بستگی داره و چه بسیارند کسانی که مدرک ازاد دارند و از دوستانی که مدرک دولتی دارند بهتر کار می کنند بنابراین اگر فقط قصد کار است و به دکتری فکر نمی کنید شهر خودتان بهترین گزینه است. ولی اگر روزی بخواید دکتری بدید کارشناسی اصفهان و کارشناسیی ارشد یزد رزومه بهتری خواهد بود.

سلام جناب خجوی
دانشجوی ارشد کامپیوتر هستم و قصد دارم در زمینه ی روانشناسی تحصیل کنم.آیا چنین چیزی امکانپذیر هست؟ و اینکه باید از کجا شروع کنم؟
ضمنا اگر براتون مقدور هست لطفا پاسختونو به آدرس ایمیلم ارسال کنید که درصورت پیشامدن سوالات جدید بتونم باشما مکاتبه کنم
باتشکر

سلام. بله میتونید در کنکور ارشد سراسری شرکت کنید. برای شروع مطالعه میتونید پستی به نام شروع اصولی کنکور رو از سایت بخونید (بخش ارشد سراسری قسمت نکات مشاوره ای). همچنین در همون بخش پستی برای تغییررشته ای ها هم داریم.

سلام
وقتتون بخیر
جناب ضیائی؛
بعنوان کسی که بهترین سالهای تحصیلیمو تو دانشگاه آزاد از دست دادم دوستانه بهتون پیشنهاد میکنم کاملا قید دانشگاه آزاد رو بزنید و تمرکزتون فقط و فقط روی دانشگاه دولتی باشه.
موفق باشید

سلام خانم خجوی یه سوال داشتم من میخام ۴فصل اول کتاب مرضی مهدی گنجی(تاریخچه ها و روش تحقیق در بالینی وتوضیح مکاتب ) را به همرا ه فصل مواد و اختلالات جنسی جلد دو نخونم چون میگن احتمال سوال اومدن ازش خیلی کمه به جاش تسلطم را روی بقیه مباحث کتاب وهمینطور کتاب کودکان بیشتر کنم چون اگه سوال هم بدن بیش یکی که نمیدن ارزش نداره ۳۰۰صفحه برا یه سوال.نظر شما چیه؟

سلام. درسته. با اینکه چیزی قابل پیش بینی نیست ولی طبق تجربه حرف شما صحیح هست و البته این فصول خیلی چیز جدیدی نسبت به کتاب های دیگه ندارند. پیشنهاد میکنم اینها رو کنار نگذارید ولی در اولویت های آخر مطالعه بگذارید تا اگر وقت کم بود مهمترینها را خوانده باشید

سلام زینب جان، ممنون بابت این پست. فقط این که برای کنکور دکتری، در صورتی که گرایش ارشدت عمومی باشه، بالینی منعی داره؟ واسه مصاحبه ی دکتری میگم که به هرحال اعمال سلیقه میشه… حالا ما که هنوز ارشد قبول نشدیم! :)) ولی سوالیه که تو ذهنم هست، یکمی هم روی انتخاب برای گرایش ارشد تاثیر داره. راستی چطور اگه حتی خود درس عمومی رو نزنیم رتبه ی خوبی در گرایش عمومی به دست ممکنه بیاد؟ خب شاخص این گرایش، درس عمومیه دیگه… ممکنه توضیح بدید؟

سلام عزیزم.
سوال اول اینکه اگر ارشد شما عمومی باشه برای دکترای بالینی چه شرایطی دارید. خوب از اونجا که الان شاهد و بهشتی فقط بالینی دارن مسلما براشون مهمه که شما در این زمینه فعالیت کرده باشید. ولی این لزوما به معنی گرایش ارشد نیست به نظم بشه با کار بالینی و رزومه جبرانش کرد.
سوال دوم درباره تاثیر درس عمومی، خوب مسلما تاثیر داره ولی چون درسهای مشترک دیگه هم تاثیر دارن میتونه اگر درصد خوبی داشته باشن جبران عمومی را تا میزانی بکنه و البته این بستگی به اون سال داره که باقی دروس رو چطور زده باشی و بقیه باقی دروس و عمومی رو چطور زده باشن. الان ربته شش امسال هم که مصاحبه اش رو گذاشتم درصد بالایی در عمومی نداشته ولی رتبه ۱۶ عمومی هست بخاطر باقی درصدها.

مرجع آمادگی آزمون کارشناسی ارشد و دکترای روانشناسی

ما در روان آموز جمعی دوستانه از مدرسان و رتبه های برتر آزمون ارشد و دکترای روانشناسی هستیم که سعی می کنیم با ارایه مشاوره، تالیف و معرفی بهترین منابع، برگزاری دوره های آموزشی حضوری و آنلاین با حضور بهترین اساتید و طراحی نرم افزارهای آموزشی به روز، راه شما را در کسب بهترین رتبه ممکن هموار کنیم.


کد تایید *

روانشناسی عمومی (به انگلیسی: General psychology) شاخه ای از علم روان‌شناسی است.

روان‌شناسی عمومی، پایه و اساس مطالعه علم روانشناسی است که به صورت بنیادین اصول اساسی، مشکلات و روش‌های رشد انسان، اختلالات، آسیب‌شناسی روانی، احساس و هیجان، انگیزش، یادگیری، حافظه، حواس، تفکر، ادراک، پردازش شناختی و هوش را مورد مطالعه قرار می‌دهد.[۱]

طبق تعریف انجمن روانشناسی آمریکا (APA)، روانشناسی عمومی: مطالعه گسترده اصول اساسی، مشکلات و روشهای اساسی علوم روانشناسی، از جمله زمینه‌هایی مانند رفتار، رشد و پیشرفت انسان، احساسات، انگیزه، یادگیری، حواس، ادراک، فرایندهای تفکر، حافظه، هوش، نظریه شخصیت، تست روانشناختی، اختلالات رفتاری، رفتارهای اجتماعی و سلامت روان، می باشد. این مطالعه از دیدگاه‌های مختلفی از جمله فیزیولوژیکی، تاریخی، نظری، فلسفی و عملی مورد بررسی قرار می‌گیرد.[۲]

روانشناسان عمومی در زمینه تفسیر و اجرای ارزیابی‌ها و تست‌های مختلف آموزش دیده‌اند. این تست‌ها برای تشخیص شرایط یا شناسایی الگوهای تفکر، رفتاری یا احساس خاصی طراحی شده‌اند. از این آزمونها می‌توان برای ارزیابی مهارتهای ذهنی شخصی، نقاط قوت و ضعف شناختی خاص آنها، ویژگیهای شخصیتی آنها، ترجیحات و مهارتهای حرفه ای آنها و عملکرد عصبی روانی استفاده کرد.

با توجه به این توانایی ها، روانشناسان عمومی می‌توانند در زمینه‌های مختلفی کار کنند، گاهی اوقات با برخی از آموزش‌های تخصصی اضافی، که شامل موارد زیر است:[۳]

کار روانشناس عمومی چیست

از آنجا که زمینه روانشناسی عمومی بسیار گسترده‌است، روانشناس عمومی می‌ تواند در محیط های متنوعی به ارایه ی خدمات روانشناختی بپردازد، که شامل:

شیوه‌های خصوصی، که روانشناس می‌تواند به تنهایی اداره و مدیریت کند، یا به عنوان بخشی از تیم روانشناسان دیگر با تخصص‌های خاص، یا حتی انواع دیگری از ارائه دهندگان مراقبت‌های بهداشتی و سلامت جامعه به همکاری و فعالیت بپردازد.



اگر شما فردی متفکر، مستقل و آرمانگرا هستید؛


اگر به تصمیمات خود اطمینان دارید؛

اگر از درون خود انگیزه می گیرد و در دنیایی از ایده ها به سر می برید؛
اگر شخصیتی پیچیده دارید که شناخت شما به آسانی ممکن نیست؛
و اگر علاقه ای به اختلاف نداشته و تمایل به رسیدن به توافق با دیگران دارید؛
 

معرفی رشته روانشناسی عمومی، دانشگاه های پذیرنده و مشاغل و بازار کار کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی و معرفی سایر رشته ها و گرایش ها در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری روانشناسی

کار روانشناس عمومی چیست

روانشناسی عمومی یکی از شاخه های علوم انسانی است که مربوط به شناخت مسائل روان شناسی، علل رفتارهای انسان، چگونگی استفاده از روان شناسی در امر آموزش و پرورش، شناخت کودکان عادی و استثنایی و کاربرد روان شناسی در مسائل روانی – اجتماعی می باشد.
هدف از رشته کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی ایجاد مهارتهای لازم در افرادیست که در فعالیتهای آموزشی و پژوهشی – سازمانها و نهادهای جمهوری اسلامی و در دانشگاهها خدمت رسانی می کنند.

در ادامه برای آشنایی بیشتر متقاضیان انتخاب رشته کنکور و نیز افرادی که در بازار کار و کاریابی به دنبال آینده شغلی بهتری هستند، اطلاعات بیشتری شامل: برنامه درسی (سرفصل) کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی و تعداد واحد ها، دانشگاه های دارای رشته کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی، معرفی رشته های ارشد و دکتری روانشناسی (به منظور ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر آموزش عالی) و معرفی فرصت شغلی و بازارکار این رشته ارایه می شود.

تعداد کل واحدها : 36 واحد
دروس اجباری : 30 واحد
سمینار : 2 واحد
پایان نامه : 4 واحد


دروس اجباری کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی


نام درس


تعداد واحد


نام درس


تعداد واحد


روان شناسی عمومی پیشرفته


3


روشهای آماری پیشرفته


3


روشهای تحقیق در روان شناسی


3


نظریه های شخصیت


2


انگیزش و هیجان


2


روان شناسی احساس و ادراک


2


روان شناسی یادگیری و تفکر


2


پسیکوفیزیولوژی و نوروپسیکولوژی


2


روان شناسی اجتماعی پیشرفته


2


مباحث جدید در اسیب شناسی روانی


2


روان شناسی رشد پیشرفته


2


روان شناسی کودکان استثنایی


3


سمینار


2


پایان نامه

کار روانشناس عمومی چیست


6

دانشگاههایی که در رشته ارشد روانشناسی عمومی پذیرش دانشجو دارند
بر اساس دفترچه انتخاب رشته ارشد 95


دانشگاه اصفهان


دانشگاه ارومیه


دانشگاه الزهرا


دانشگاه بوعلی سینا


دانشگاه تهران


دانشگاه بین المللی امام خمینی


دانشگاه تبریز


دانشگاه رازی


دانشگاه خلیج فارس


دانشگاه خوارزمی


دانشگاه زنجان


دانشگاه سلمان فارسی


دانشگاه سمنان


دانشگاه سیستان و بلوچستان


دانشگاه شهید باهنر


دانشگاه شهید بهشتی


دانشگاه شهید مدنی


دانشگاه علامه طباطبایی


دانشگاه فردوسی


دانشگاه گیلان


دانشگاه لرستان


دانشگاه محقق اردبیلی


دانشگاه هرمزگان


دانشکده غیر انتفاعی رفاه – تهران


دانشگاه ملایر


دانشگاه یزد


 


 

دانشگاههایی که در رشته ارشد روانشناسی عمومی پذیرش دانشجو دارند
بر اساس دفترچه انتخاب رشته ارشد 94


دانشگاه اصفهان


دانشگاه بین المللی امام خمینی


دانشگاه تبریز


دانشگاه سلمان فارسی


دانشگاه تهران


دانشگاه خلیج فارس


دانشگاه خوارزمی تهران


دانشگاه رازی


دانشگاه زنجان


دانشگاه سمنان


دانشگاه سیستان و بلوچستان


دانشگاه شهید مدنی


دانشگاه شهید باهنر


دانشگاه شهید بهشتی


دانشگاه علامه طباطبایی


دانشگاه فردوسی مشهد


دانشگاه گیلان


دانشگاه محقق اردبیلی


دانشگاه لرستان


دانشگاه ارومیه


دانشگاه ملایر


دانشگاه یزد


دانشگاه هرمزگان


دانشکده غیر انتفاعی رفاه – تهران


روانشناسی بالینی


روانشناسی بالینی کودک و نوجوان


روانشناسی خانواده درمانی


روانشناسی صنعتی و سازمانی


سنجش و اندازه گیری


روانشناسی اسلامی


روان شناسی و آموزش کودکان استثنایی


روان شناسی تربیتی


مشاوره در 4 گرایش


روان شناسی و آموزش کودکان استثنایی


روان شناسی اجتماعی


روان شناسی صنعتی و سازمانی


سایبرسایکولوژی


پداگوژیک


روانشناسی تربیتی


روانشناسی بالینی


سنجش و اندازه گیری


روانشناسی سلامت


روانشناسی (بدون گرایش)


 


 

خانه

مقالات

آشنایی با روانشناسی عمومی

 

علم روانشناسی   ( psychology science  ) پیشینه ای دراز اما تاریخچه ای کوتاه دارد بدین معنا که اگرچه یافته های روانشناسی با روش علمی، قدمتی بیش از 130 سال ندارد،اما  مباحث مورد نظر این علم از دیر باز مورد توجه انسان بوده است .

تاریخچه  علم  روانشناسی به یونان باستان باز می‌گردد. تا سال 1879 میلادی دانش روانشناسی جزیی از  علم فلسفه به شمار می امد  تا زمانی که در آلمان و آمریکا به عنوان یک علم مستقل مورد مطالعه قرار گرفت. روانشناسی با علومی مانند فلسفه، جامعه‌شناسی، فیزیولوژی، عصب شناسی  و به طور کلی دانش‌هایی که مربوط به علوم انسانی هستند ارتباط تنگاتنگ دارد  .

اصطلاح روان‌شناسی یا سایکولوژی ، مانند  بسیاری از اطلاعات مربوط به حوزه روان‌شناختی ریشه‌ای یونانی دارد و از دو کلمه ”  psyche” به معنی روح و ذهن و “logos”   به معنی مطالعه یا شناخت تشکیل شده است که معنی تحت‌اللفظی آن، مطالعه نفس و شناخت نفس می‌باشد. این واژه اولین با توسط  فیلیپ ملانشتون  ( Philip Melanchthon) در سال‌ 1497  معرفی شد .

کار روانشناس عمومی چیست

 

خرید دوره روانشناسی عمومی

 

روان شناسی عبارت است از مطالعه و شناخت علمی و عملی چگونگی و چرایی ابعاد مختلف رفتار موجودات  زنده، به ویژه انسان. در این تعریف بیشترین توجه به رفتار و جنبه های مختلف آن است. به عبارت دیگر  می توان به جای واژه روان شناسی از واژه  رفتار شناسی استفاده کرد ،  چرا كه موضوع اصلی  علم روان شناسی به عنوان یك علم رفتاری ، مطالعه فعالیت ها و واكنش های حیوانات  وانسان ها  در شرایط و موقیعت های مختلف است.

منظور از ” رفتار” آن دسته از حالت ها، عادت ها، فعالیت ها، كنش ها و واكنش های نسبتاً پایداری است كه از انسان سر می زند و همواره قابل مشاهده، اندازه گیری ، ارزیابی و پیش بینی است.

رفتار شامل کلیه حالت ها ، عادت ها ، فعالیت ها ، کنش ها و واکنش های نسبتا پایداری است که بر اساس شرایط از انسان ها سر می زند . رفتار همواره قابل مشاهده ، قابل اندازه گیری ، و قابل پیش بینی است .

از نظر علم روانشناسی رفتارهای انسان را می توان به چند دسته تقسیم کرد ، رفتارهای انسانی را می توان به انواع مختلف تقسیم كرد، از جمله:

رفتارهای شخصی :

شامل رفتارهایی است كه كاملاً جنبه شخصی دارند. مثلا فردی عادت دارد روزانه سه بار مسواک بزند .

رفتارهای  شغلی :

شامل رفتارهای  خاص یا عادتی كه انسان در كار و حرفه از خود نشان می دهد . مثلا فردی عادت دارد ار ابتدای روز لیستی از کارهای مورد تظر تهیه نماید .

رفتارهای تحصیلی :

شامل رفتارهایی که در ارتباط با امور تحصیلی از افراد سر می زند ، فی المثل دانش آموزی همیشه قبل از تدریس معلم درس مورد نظر را مطالعه می كند یا این كه برای یادگیری بهتر خلاصه نویسی كرده یا با صدای بلند درس می خواند.

رفتارهای اجتماعی:

شامل رفتارهای  فرد در تعاملات بین فردی  و معاشرت های اجتماعی است . مثلا فردی در برخورد با سایرین پیش سلام است. علم روان شناسی در  ارزیابی رفتارهای افراد  به مقولاتی مانند  چه كسی، در چه شرایطی  و در چه زمانی و با چه سنی بسیار توجه می کند .

 

روان شناسی عمومی  دارای شاخه مختلفی است که درادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد :

1- روان شناسی رشد و كودك

2- روان شناسی شخصیت

3- روان شناسی اجتماعی

4- روان شناسی بالینی

5- روان شناسی مریضی

6- روان شناسی كودكان استثنایی

7- روان شناسی تربیتی

همانطور که اشاره کردیم روان شناسی دارای شاخه های تخصصی مختلفی است که علاقه مندان پس از گذراندن دوره های آموزشی روان شناسی عمومی می توانند با توجه به علایق خود در یکی از این شاخه ها به ا دامه تحصیل بپردازند .

 

از آنجا که انسان ها برای انجام کلیه امورات روزمره زندگی خود با هم نوعان خود در ارتباط هستند ، به منظور برقراری  روابط خوب با آن ها الزاما باید از ایشان شناخت کافی داشته باشیم تا بتوانیم در مقابلشان عکس العمل های مناسب نشان دهیم و این مهم میسر نمی شود مگر از طریق علم روان شناسی عمومی . 

امروزه درسراسر دنیا در  اکثر رشته های تحصیلی، روان شناسی به عنوان یکی دروس اصلی یه دانشجویان ارائه می شود . زیرا که انسان در هر کجای این کره خاکی  که باشد با سایر هم نوعان خود در ارتباط است و چگونگی این ارتباط پایه و اساس کلیه مراودات و معاملات بعدی خواهد بود   .

آموزش روانشناسی عمومی

 

 

با توجه به اهمیت روان شناسی عمومی و تمایل علاقه مندان برای شرکت در دوره های آموزشی روان شناسی عمومی  مراکز دانشگاهی و آموزشگاهی زیادی اقدام به برگزاری دوره های آموزشی روان شناسی عمومی کرده اند . یکی از مراکز معتبر آموزشی مرکز آموزش مجازی پارس است که با ارائه بسته های آموزشی روان شناسی عمومی فراگیران را در راستای نیل به اهدافشان یاری می نماید .علاقه مندان می توانند با گذراندن دوره های آموزشی روان شناسی عمومی و اخذ مدرک در راستای شرکت در دوره های تخصصی روان شنناسی که قبلا به آن اشاره کردیم اقدام نمایند . در ادامه به برخی از مهمترین سرفصل های آموزشی دوره های روانشناسیعمومی اشاره خواهیم کرد :

 

کار روانشناس عمومی چیست

هدف دوره های آموزشی روان شناسی عمومی تربیت افرادی کارآمد در این زمینه است  ، تربیت افرادی است که مفاهیم و اصول نظری و عملی علم روان شناسی را فراگرفته وحداقل مهارتهای حرفه ای را در شاخه  روانشناسی عمومی را کسب کرده باشند .

 

از آنجا که آشنایی با اصول و مباحث روانشناسی عمومی توانایی افراد در برقراری ارتباط با سایرین را به میزان زیادی افزایش می دهد ،  و با توجه به این که برقراری ارتباط اولین وموثرترین گام برای مبادلات و معاملات بعدی خواهد بود ، گذراندن دوره های آموزشی روان شناسی عمومی و کسب دانش و مهارت در این زمینه می تواند زمینه ساز موفقیت های بعدی افراد باشد . روان شناسی عمومی به عنوان واحد درسی در بسیاری از رشته ای دیگر نیز ارائه می شود .

روانشناسان  با توجه به تخصص خود می تواند دراماکنی مانند  مراکز درمانی و  بیمارستانی، مدارس ، مهدکودک ها،  زندان ها، مراکز توانبخشی، مراکز ترک اعتیاد ، مراکز مشاوره، واحدهای  تحقیقاتی دانشگاه ها و ….مشغول به کار شوند . رواشناسان همچنین  می تواند با دریافت مجوزهای  مورد نیاز از مراجع قانونی برای احداث مهد کودک و سرای سالمندان اقدام نمایند. همچنین با داشتن حداقل مدرک کارشناسی ارشد روان شناسی ، تجربه و سرمایه مورد نیاز  می تواند به طور مستقل کار کرده و مرکز خدمات روانشناسی یا مشاوره روان شناسی راه اندازی نمایند .

با توجه به نتایج چشمگیر گذراندن دوره های آموزشی روان شناسی و آشنایی با مباحث روان شناسی بر کلیه ابعاد زندگی افراد گذراندن این دوره آموزشی به کلیه علاقه مندان توصیه می شود .

مدرک روانشناسی عمومی

 

دپارتمان روان شناسی موسسه نگاره (تحت برنامه ریزی استاد محمدی)

ارشد روانشناسی – دکتری روانشناسی

تفاوت روانشناسی بالینی و عمومی

روانشناسی مطالعه رفتار و فرایندهای ذهنی است. روان‌شناسی بالینی شاخه‌ای از روان‌شناسی است که به توصیف، درک، پیش‌بینی و درمان نابهنجاری و آشفتگی‌های شناختی، هیجانی، زیست‌شناختی، روان‌شناختی، اجتماعی و رفتاری کمک می‌کند و به عنوان یکی از شاخه‌های کاربردی، فعالیت فرد در حوزۀ سلامت روان است. به‌طور خلاصه بتوان گفت که یک روانشناس بالینی در زمینۀ پیشگیری، درمان و ارتقای سلامت روان فعالیت. در دوران کارشناسی ارشد، دروس مرتبط با ریشه یابی علل و درمان بیماری ها را مورد بررسی قرار می­گیرد. روانشناسان بالینی به تشخیص یا ارزیابی اختلالات روانی و هیجانی افراد می­پردازند و این کار را از طریق مشاهده، مصاحبه و آزمون‌های روانشناسی انجام می‌دهند. روانشناسان پس از تشخیص اختلال یا مشکل، برنامه‌های درمانی را برای افراد تدوین می‌کنند. روانشناسان بالینی یا درمانگران از طریق تعامل با مراجعان به آن‌ها کمک می‌کنند تا بینش به دست آورند، اهدافی و برنامه هایی برای خود تدوین کنند تا به رشد و اصلاح شخصی، آموزشی، شغلی و اجتماعی برسند. کارشناسی ارشد روان‌شناسی بالینی می­تواند به عنوان روان‌شناس بالینی به کار روان درمانی در بیمارستان‌‌های روانی، کلینیک‌‌های روان‌شناسی، مراکز مشاوره و راهنمایی، سازمان بهزیستی و ادارات مربوطه به صورت فردی یا گروهی می پردازد.

در روان شناسی عمومی جنبه نظری علم روان شناسی و مفاهیم بنیادی روان شناسی مثل یادگیری، حافظه، انگیزش و احساس و ادراک مورد مطالعه و پژوهش قرار می­گیرند. در کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی، تمامی شاخه ها و نظریه ها به صورت بنیادی مورد بررسی قرار می گیرد.

کار روانشناس عمومی چیست

هدف کارشناس ارشد عمومی بیشتر در حوزه امور پژوهشی بوده اما در حال حاضر کارشناس ارشد روان شناسی عمومی نیز ‌می‌تواند به کار درمان مشکلات خانوادگی، بین فردی، فردی، تحصیلی، شغلی، زناشویی و پژوهش‌‌‌های روان شناختی، خدمات روان شناسی در مراکز بهزیستی و بهداشت روانی بپردازد. اگرچه بازار کار این دو شاخه از روان شناسی با یکدیگر همپوشی زیادی دارند، اما پذیرش سازمان ها و دانشگاه ها برای کار، نسبت به روان شناسان بالینی بیشتر است.

موضوع دیگر اینکه برای برخی از افراد که دانشگاهی که تحصیل می کنند اهمیت بیشتری از گرایش دارد. این یک تصمیم شخصی است که دلایل مختلفی دارد. درس خواندن در یک دانشگاه معتبرتر می تواند شما را با فضای جدید، اساتید جدید و گرایش های کاری جدید اشنا کند و از انجا که اغلب اساتید دو گرایش مشابه هستند از انها استفاده کنید. همچنین برای شرکت در کنکور دکتری ضریبی که به معدل شما داده خواهد شد بر حسب دانشگاه برتر بیشتر خواهد بود.

سوال دیگر در مورد کنکور کارشناسی ارشد این است که آیا هر دو درس روانشناسی عمومی و بالینی را بخوانیم و هر دو را پاسخ داد؟ بله این هم گزینه خوبی است اما یکی از شرایط مهم ان زمان است. اگر درس عمومی را به دروستان اضافه کنید نمی توانید از زمانی که برای باقی دروس و برای درس بالینی گذاشته اید کم کنید. در صورتی که این زمان را نداشته باشید باید یکی از این دروس را در اولویت بگذارید هم برای مطالعه هم برای سر جلسه که کدام یک اولویت دارد. نمی توانید هر دو را سطحی بخوانید. گرچه ممکن است حتی عمومی را نزنید و رتبه خوبی هم بیاورید.

 

در مقطع کارشناسی ارشد، رشته روانشناسی دارای ۶ گرایش است.

_ روانشناسی عمومی

_ روانشناسی بالینی

_ روانشناسی بالینی کودک و نوجوان

_ سنجش و اندازه گیری یا روانسجی

_ روانشناسی صنعتی و سازمانی

_ روانشناسی شخصیت

بعد از طی کردن مقطع کارشناسی ارشد در گرایش روانشناسی عمومی فرد می تواند در مراکز

دولتی نظیر بهزیستی، شهرداری، نیروی انتظامی، سازمان زندان ها، کانون اصلاح و تربیت، در آموزش و پرورش به عنوان معلم و یا مشاور مدرسه و در مهد کودک به عنوان مربی مهد خدمت کند.

در رشته روانشناسی بالینی در مقطع کارشناسی ارشد علاوه بر موارد فوق در این مراکز فرد میتواند، در مراکز و کلینیک های درمان اعتیاد، در کلینیک ها ی مشاور به عنوان مشاور و همچنین همکاری با روانپزشکان مشغول به کار شوند.

در رشته روانسنجی علاوه بر موارد فوق فرد میتواند در کلینیک های مشاوره و مطب به اجرا و تفسیر آزمون بپردازد و نیز امکان طراحی و ساخت آزمون های جدید، استاندارد کردن آزمون های موجود و تحلیل و تفسیر نتایج آزمون های انجام شده را دارد.

در رشته روانشناسی صنعتی و سازمانی که اخیرا به گرایش های روانشناسی اضافه شده است  افراد  میتوانند مسئول گزینش نیروهای مناسب با حرفه و شغل مورد نظر، مسئول منابع انسانی – برنامه ریزی نیروی انسانی – مسئول تحقیق و توسعه منابع انسانی – مسئول آموزش کارکنان و روابط بین آنها شوند.

روان شناسی آموزش کودکان استثنایی شاخه‌ای از رشته روانشناسی است که به مطالعه کلیه مسایل مربوط به کودکان استثنایی از گستره کودکان تیزهوش تا کودکان عقب مانده ذهنی، کودکان نابینا و کم بینا، کودکان ناشنوا و کم شنوا، کودکان دارای ناتوانی های تکلمی، و کودکان دارای ناتوانی های حرکتی و ذهنی و تمامی امور و تعاریف مربوط به پیشگیری و شناخت و آموزش این کودکان می‌پردازد.

متخصصین کودکان استثنایی به دانش آموزانی که مشکل یا ناتوانی دارند، آموزش می دهند. این آموزش به صورت گروهی و یا فردی می باشد. برای آموزش کودکان استثنایی معمولا آنها را بر مبنای تفاوت های ارتباطی، حسی، رفتاری، جسمانی و… طبقه بندی می کنند. هر گروه شرایط خاصی برای تعلیم و تربیت آنها وجود دارد. این کودکان دارای تفاوت های فردی و نیازهای آموزشی و یادگیری متعددی هستند که کار آموزش را بسیار مشکل می کند.

در رشته روانشناسی بالینی کودک ونوجوان که شاخه ای از روانشناسی بالینی است متخصصین با استفاده از اصول روانشناختی و باتوجه به نیازهای جامعه به ارزیابی کارکرد های روانی ،ذهنی واجتماعی کودکان و نوجوانان وارائه راهکارهای پیشگیرانه ،مشاوره ودرمانهای روانشناختی به مخاطبین می پردازد. متخصصین در حوزه هایی مانند آموزش به خانواده ها و مربیان، مشارکت درانجام پژوهش های بنیادی وکاربردی درحیطه روانشناسی بالینی کودک ونوجوان، ارائه مشاوره روانشناختی به کودکان ونوجوانان ،خانواده های آنها، مدارس، مشارکت درارزیابی وتشخیص مشکلات واختلالات روانشناختی کودکان ونوجوانان  میپردازند.

 

 

 

 

گرایش های روانشناسی در مقطع دکتری

_ روانشناسی بالینی

_ روانشناسی سلامت

_ روانشناسی (روانشناسی عمومی)

_ روانشناسی تربیتی

_ روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی

 

روانشناسی سلامت: روانشناسی سلامت به مطالعه فرایندهای روانشناختی در سلامت، بیماری و سیستم مراقبتهای بهداشتی میپردازد. روانشناسان سلامت عوامل رفتاری مربوط با سالم ماندن را بررسی میکنند و در مورد بهبود کیفیت زندگی و بهزیستی بیماران پژوهش میکنند. آنها همچنین افراد را در محیطهای تحقیقات تجربی، مورد بررسی قرار می دهند. هدف روانشناسان سلامت درک چرایی و چگونگی انتخاب اهداف سلامت توسط مردم و راهبردهای به کار گرفته شده برای رسیدن به این اهداف است. ماتارازو روانشناسی سلامت را اینگونه تعریف کرده است: مجموعه ای از کمک های آموزشی، علمی و حرفه ای مربوط به رشته روانشناسی که به منظور ارتقاء و حفظ سلامت، پیشگیری و درمان بیماریها و شناسایی عوامل مرتبط به علل و تشخیص سلامت، بیماری و اختلال در عملکرد مرتبط انجام می‌پذیرد.

 

استادبانک – انتخاب آنلاین معلم خصوصی – انتخاب آنلاین معلم خصوصی

آنچه مطالعه خواهید کرد

 بازار کار رشته روانشناسی و معرفی رشته روانشناسی: به استادبانک خوش آمدید. در این مطلب و در مصاحبه با خانم نجمیه رستمی (از اساتید استادبانک) به بررسی و معرفی رشته روانشناسی، بازار کار رشته روانشناسی، درامد رشته روانشناسی در ایران، بازار کار رشته روانشناسی، شغل روانشناسی و همچنین به آینده شغلی روانشناسی میپردازیم.

 

کار روانشناس عمومی چیست

 

مقدمه مصاحبه:

نام رشته روانشناسی بااینکه به گوش اکثریت افراد رسیده است اما ازنظر ساختار و دانستن تاریخچه روانشناسی، آشنایی افراد با شغل روانشناسی نسبتاً ناشناخته مانده است. از همین جهت برای اکثر افرادی که می‌خواهند در این رشته به تحصیل بپردازند شاید راه آنچنان که باید هموار باشد، نیست. مراکز انتخاب رشته کنکور در تمامی رشته ها ( رشته های انسانی ، تجربی یا ریاضی) هم به همین خاطر  تاسیس شدند تا اطلاعات لازم را در خصوص رشته های انسانی به داوطلبین ارائه دهند.

به همین سبب در این مقاله ما به ضمن ارائه‌ی نکاتی، به مصاحبه باخانم نجمیه رستمی ( از اساتید برتر استاد بانک) هم در مورد معرفی رشته روانشناسی پرداخته‌ایم. در ادامه خواهید خواند:

اپلیکیشن نمونه سوال استادبانک را به طور کاملا رایگان دانلود کنید. فایل تمامی کتاب های درسی، بیش 1600 گام به گام و 1300 نمونه سوال را یکجا و رایگان در یک اپلیکیشن داشته باشید:

 دانلود مستقیم اپلیکیشن (فایل APK)

 لینک دریافت رایگان از Google Play

 لینک آشنایی بیشتر با اپلیکیشن

سلام من نجمیه رستمی هستم، فوق‌لیسانس رشته روانشناسی از دانشگاه علوم تحقیقات و از اساتید استاد بانک. من قبل از اینکه وارد رشته روانشناسی بشم در یک مرکز توان‌بخشی مشغول بکار بودم. باگذشت زمان و شناخت تاریخچه روانشناسی و آشنایی با رشته روانشناسی عمومی به این گرایش علاقه‌مند شدم. و در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به تحصیل در این رشته مشغول شدم . روانشناسی عمومی ، از گرایش‌های ارشد روانشناسی بود که من اون رو انتخاب کردم.

 

معرفی رشته روانشناسی و گرایش‌های رشته روانشناسی بحث طولانی و زمان بری هست. ولی اگر بخوام گرایش‌های رشته روانشناسی را به‌طور خلاصه بگم شامل این موارد هست: رشته روانشناسی عمومی، رشته روانشناسی جنایی، رشته روانشناسی صنعتی، رشته روانشناسی مدیریت، رشته مشاوره‌ی مهاجرت ، رشته روانشناسی کودک و رشته روانشناسی شغل .من بعضی از این موارد رو به شما و خواننده‌های عزیز توضیح میدم.

کسانی که رشته روانشناسی عمومی رو انتخاب میکنن در تمامی حیطه‌ها و گرایش‌های رشته روانشناسی میتونند که فعالیت داشته باشن. از مشاوره شغلی و تحصیلی گرفته تا روانشناسی جنایی و غیره.

این زیرشاخه معمولاً در کلانتری‌ها، زندان‌ها، دادگاه‌ها و از همین قبیل جاها کاربرد داره. در رشته روانشناسی جنایی، مشاور یا روانشناس معمولاً با افراد بزهکار برای شناسایی و روانکاوی اونها سرکار داره.

در تمامی محیط‌های صنعتی و کارخانه‌ای به یک مشاور در این زمینه گرایشی که در بازار کار رشته روانشناسی فعال هست نیاز داریم. ما و همکارهای ما در این قسمت به کارگران و مدیران مشاوره میدهیم. همین‌طور در مواقع استخدام نیرو به آنالیز و شخصیت شناسی نیروها می‌پردازیم تا کارفرماها بتونن بهترین و مناسب‌ترین نیرو رو برای جایگاه کاری مد نظرشون انتخاب کنند.

در این زیرشاخه و گرایش وظایف کاری روانشناس درست مثل رشته روانشناسی صنعتی هست. البته در این قسمت حتی روانشناس‌ها و مشاوران درزمینه های تبلیغاتی هم به مدیران و کارگرها مشاوره ارائه میدن. یکی از مثال‌هایی که برای مشاوره‌ی تبلیغاتی میتونم بزنم، همین روانشناسی رنگ‌هاست که در جذب مخاطب برای تبلیغات خیلی جوابگو هست.

مشاوره مهاجرت که خود من هم در همین زمینه فعالیت‌هایی دارم، یکی از گرایش‌های ارشد روانشناسی هست.خیلی از افراد باروحیه‌های فردیشون آشنایی ندارن، ما در این قسمت سعی می‌کنیم ویژگی‌های فردی که قصد مهاجرت داره رو پیدا کنیم و به فرد اطلاع بدیم که آیا محیطی که قصد مهاجرت به اون رو داره مناسب شخصیتش هست یا نه.

 

دانشگاه تهران و دانشگاه شهید بهشتی از بهترین دانشگاه روانشناسی ایران هستند که این رشته رو ارائه میدن. اما من باید نکته‌ای رو هم اضافه کنم، اون هم این هست که محیط آکادمیک به‌صورت تکی برای وارد شدن به محیط کار کافی نیست. فارغ‌التحصیل‌های این رشته برای موفق‌تر شدن در شغل روانشناسی و داشتن آینده شغلی روانشناسی نیاز شدیدی به کارگاه‌ها و دوره‌های کارآموزی دارن.

 

کسی که قصد تحصیل در رشته روانشناسی رو داره اول از همه باید خودش رو ازلحاظ روحی با مقابله از مشکلات آماده کنه منظورم این هست که اگر کسی صرفاً رتبه لازم برای رشته روانشناسی رو کسب کرد، الزاماً نمیتونه روانشناس خوبی باشه. نظرات در مورد رشته روانشناسی و اینکه چه افرادی در این رشته موفق هستن ثابت هست. یعنی:

 

بله حتماً، همونطور که قبلا هم گفتم، بازار کار روانشناسی کاملاً وابسته به کارگاه‌ها و آموزش‌های خارج از محیط دانشگاهی هست. و البته باید کارشون هم در مورد همین رشته روانشناسی باشه. این نکته یادمون باشه که کار کردن در رشته روانشناسی به شرطی سودمند هستش که استادی به‌صورت جدی به راهنمایی اونها درزمینهٔ ی کاریشون بپردازه.

 

بازار کار رشته روانشناسی و درآمد رشته روانشناسی صرفاً با مدرک لیسانس رونق چندانی نداره. البته یعنی فارغ‌التحصیل کارشناسی مجوز کار درمانگری نداره و تنها میتونن در مهدکودک‌ها و مدارس کار مشاوره‌ای انجام دهند. اما در دوره‌ی فوق‌لیسانس و معرفی رشته روانشناسی به‌طور کامل به دانشجوها، مجوز تأسیس کلینیک، مطب ، مراکز توان‌بخشی و کار های درمانگری رو میدن. هم‌چنین فارغ‌التحصیل‌های رشته روانشناسی، میتونن که در کلینیک های دیگه مشغول به کار بشن.

 

 

مهارت‌های عمومی هم درست مثل همون مهارت‌ها و روحیه‌های فردی هست که بچه‌ها باید داشته باشن. یعنی بی طرف و رازدار باشن و از همین قبیل نکات، اما اگر بخوام مهارت‌های علمی و تحصیلی رو توضیح بدم، گذراندن دوره‌های زبان انگلیسی به داوطلبین همه‌ی رشته‌ها ازجمله رشته روانشناسی پیشنهاد میشه. همچنین استفاده از کتاب‌های عمومی و کارگاه‌های آموزشی برای افزایش مهارت‌ها، به دانشجوها خیلی کمک میکنه.

 

بله خیلی زیاد. ولی به‌صورت تیمی بازدهی بیشتری داره. شغل روانشناسی به‌صورت فردی هزینه‌های زیادی رو به همراه داره که سود زیادی برای فرد به همراه نمیاره. اما در کار تیمی، بازدهی کلینیک خیلی افزایش پیدا میکنه و افرادی که در شغل روانشناسی فعالیت دارن، سود بیشتری میکنن.

 

قطعاً درامد ماهانه یک روانشناس بالینی در ایران و یا در دیگر گرایش‌های رشته روانشناسی بدون شناخته شدن رضایت بخش نمیشه. با تبلیغات، و معرفی خودشون به مردم ، از طریق ویدئوها، همایش ها و کارگاه های آموزشی رایگان میتونن که افراد رو برای کارهای مشاوره‌ای جذب کنن.

 

بازار کار رشته روانشناسی در کشورهای اروپایی خیلی بیشتر از ایران هست، البته آمار مراجعه به‌ مشاور و روانشناس برای تمامی گرایش‌های رشته روانشناسی 20 درصد افزایش‌یافته. اما با این وجود کشورهای اروپایی و آمریکایی هم گزینه‌ی خوبی برای ادامه‌ی تحصیل در رشته روانشناسی هستن.آلمان یکی از کشورهاست که دانشجو رشته روانشناسی و روانشناسان رو به‌خوبی جذب میکنه، البته که متقاضی ها باید پایه‌ی فوق لیسانس داشته باشن و دوره‌هایی که در کشور آلمان برگزار میشه رو بگذرونن و به زبان آلمانی هم مسلط باشن.کانادا هم گزینه‌ی خوبی برای مهاجرت در رشته روانشناسی است. البته پایه مدرک باید دکتری باشه و دانشجوها دوره‌های برگزارشده در کشور کانادا رو بگذرونن.

 

کار روانشناس عمومی چیست

 

بازار کار رشته روانشناسی در ایران- درآمد و آینده شغلی آن به چه صورت است؟

مثلا بازار کار فارغ التحصیل کارشناسی رشته روانشناسی در ایران به چه صورت است؟

مهارت در هر حرفه و شغلی نیازمند تجربه است. روانشناسی علمی است که بیش از سایر علوم تجربه می طلبد. ابزار کار رشته روانشناسی، علمی است که با تک تک افراد جامعه سرو کار دارد.

این رشته در مقطع لیسانس دارای 3 گرایش روانشناسی بالینی، روانشناسی عمومی، روانسنجی می باشد.

در مقطع کارشناسی ارشد دارای گرایش های زیر می باشد:

بعد از طی کردن مقطع لیسانس در گرایش روانشناسی عمومی فرد می تواند در این مراکز خدمت کند:

میتواند با اخذ مجوز از بهزیستی اقدام به تاسیس مهد کودک و سرای سالمندان کند.

در رشته روانشناسی بالینی در مقطع لیسانس علاوه بر موارد فوق در این مراکز فرد میتواند خدمت کند:

در رشته روانسنجی در مقطع لیسانس علاوه بر موارد فوق فرد میتواند در کلینیک های مشاوره و مطب به اجرا و تفسیر آزمون بپردازد.

بازار کار رشته روانشناسی در این مقطع در گرایش های روانشناسی عمومی، روانشناسی بالینی، روانشناسی بالینی کودک و نوجوان و روانشناسی شخصیت، یکسان می باشد و به شرح زیر است :

بازار کار رشته روانشناسی در گرایش روانسنجی در مقطع ارشد به شرح زیر می باشد:

بازار کار روانشناسی در رشته روانشناسی صنعتی و سازمانی که اخیرا به گرایش های روانشناسی اضافه شده است به شرح زیر می باشد:

نویسنده مجله استادبانک

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات نام و ایمیل من را برای ثبت نظر دوباره ذخیره کن

روانشناسی رشته سختی هست؟یا راحت

متوسط

سخته ولی تلاش کنی موفق میشی نسبت به سختیش میرزه

اگر علاقه داشته باشید راحته در ضمن برای زندگی خودتان نیز مفیده

رشته ای نیست که هرکسی از پسش بر بیاد،نیاز به حوصله و صبر و همینطور علاقه زیاد هست

والا من خواهرم تو رشته روانشناسی تحصیل میکنه باید بگم که درساش در حد دبیرستانه شایدم راحت تر ولی به نظر من رشته راحتیه درسیو نداره که حرفی واسه گفتن داشته باشه

شما هروقت تونستی بفهمی چرا درس سخت از نظرت چیه میفهمی روانشناسی آسون یا سخت…

خواهر شما حتما در حد دبیرستان جزوه مینویسه و کتاب میخره شما هم کتاب روانشناسی معتبر بخون بعد نظر بده

اگه میشد بااین کتابهایی که توی دانشگاه میخونن روانشناس بشن که خوب بود.عزیزه من واسه یه روانشناس خوب شدن توی ایران خودت باید بری دنبالش کتاب و کارگاه و طرح و اینیچزا رو گذروند…

شما خودت روانشناسی نمی خونی نمی تونی نظر بدی الزاما استاد ها آسون می گیرن یا جزوه ها خیلی آسون نشون میده دلیل نمیشه که رشته اسونی باشه هر رشته ای سختی خودشو داره… کما اینکه انسان موجودی بسیار پیچیده هست و شناختش کار آسونی نیست !روانشناسی دنیای شیرینیه …مثلاً کسی که هنر می خونه یا تو کارهای گرافیکی یا مثلاً طراحی لباسه نمیشه گفت کارش آسونه چون به نظر من و شما تئوری های که می خونه از یه رشته ی دیگه کمتره(شایدم اینطور نباشه) اونها هم از یه جنبه‌ی دیگه کار سختی رو در پیش دارند پس نمیشه قضاوت کرد!

این بستگی به شما داره که آیا به این رشته علاقه دارید یا نه وگرنه تحصیل براتون بسیار شیرین و لذت بخش خواهد بود باتشکر

با سلام خدمت دوستان عزیز . برادران و خواهران من رشته روانشناسی دارای فارغالتحصیلان بسیار زیادی است که از حجم نیاز جامعه فراتر است با یک نظر به سایت سازمان نظام روان شناسی متوجه خواهید شد که سالانه فقط ۱۰ ال ۲۰ نفر موفق به اخذ مجوز فعالیت می شوند. و این در حالی است که شما روانپزشک نیستید و حق تجویز دارو ندارید برای اینکار باید پزشکی عمومی بخونید بعد روانشناسی… و شما بیشتر نقش مشاور رو دارید. بازار کار این رشته بسیار داغونه حتی با افتتاح مطب به دلایل فرهنگی یا اجتماعی مراجع بسیار کمی خواهید داشت . بهتره وقت خودتونو تلف نکنید و رشته های پزشکی و پیرا پزشکی بخونید و مستقیم برید سر کار و در آمد عالی داشته باشید. . البته میتونید مهد کودک افتتاح کنید و خیلی کارای دیگه…. حال انتخواب با خودتون…

سلام اگر به این رشته علاقه داشته باشی عالیه اما اگر خیر اصلا نباید وارد شد چون باید به انسان ها علاقه داشته باشی و شرایط روحی روانی خودت رو هم در نظر بگیری چون درهر صورت درگیر خواهی شد.از نظر درامد اگر پول برای پیشرفت یا پارتی داری وارد شو ولی اگر از نظر مالی پولی نداری مطمئن باش نه میتونی به راحتی درآمدی کسب کنی، نه میتونی داخل وورک شاپ ها برای پیشرفت خودت شرکت کنی ، و نه میتونی برای بهتر شدن اوضاع روان و درمان روان خودت به یک متخصص حیطه ی خودت مراجعه کنی (چون هر روانشناس هم از نظر قوی شدن در شخصیت و هم بر طرف شدن ابهامات و سوالاتی در جلسات با مرتجعین خودش داره نیاز هست به یک متخصص بالاتر از خودش مراجعه کنه پول که نداشته باشی از این مرحله هم باز می مونی ) این رشته جز رشته های شیکه برای پیشرفت هم خیلی نیاز به پول و پشتوانه هست .

سلام می خواستم بدونم گرفتن لیسانس و فوق لیسانس چقدر طول می کشه

چرا اطلاعات غلط میدین؟ کارشناسی ارشد روانشناسی مهاجرت دیگه چیه؟

ب نظرتون روانشناسی رشته خوبیه یا نه اونم دانشگاه پیام نور

سلام من دانشگاه پیام نور روانشناسی میخونم.به نظر من دانشگاه پیام نور و دولتی و ازاد صرفا یک حرفه . بستگی به خودت داره که چقدر اراده داشته باشی چون روانشناسی کارگاه های زیادی داره و اون هست که حرفی برای گفتن داره . هر دانشگاهی برید لازمه کارگاه بگذرونید و تجربه کسب کنید . البته این نظر شخصی من هست . موفق باشید .

من خودم دانشجوی روانشناسی پیام نورم.رشته ی سختیه.ولی واقعا اگه عاشقش باشی شیرینه.

اره خوبه من خودم پیام نور روانشناسی خوندم هفت ترمه هم تموم شدم

من کارشناسی روان شناسی دارم اما کار پیدا نمیکنم به نظرتون بهترین کاری که میشه با مدرک کارشناسی این رشته انجام داد چیه؟

سلام من کنکوری هستم علاقه دارم ب این رشته بنظرتون این رشته رو انتخاب کنم یا ن تضمین میکنه اینده شغلیمو ؟

روانشناسی تربیتی پس چی میشه؟!

کسی که میخواد مدرک بگیره براش شاید درساش اسون باشه مث گفته ی این دوست عزیزمون ک خواهرش روانشناسی میخونه .ولی کسی که با عشق و علاقه میخونه درس بسیار شیرین و در حد خودش ی مقدار سخته چون با روان انسان سروکار داره .من دانشجوی رشته ی روانشناسی هستم

سلام من کنکوری هستم علاقه خاصی به روان شناسی دارم و کلی کتاب دربارش خوندم خواستم بگم که خانوادم میگن برم تربیت معلمی اما خودم دوست ندارم از اینده شغلی که هم داره اعتماد ندارم من باید چکار کنم

برو دنبال علاقت قطعا اگه علاقه داشته باشی می ترکونی ..

من هم همسن شما هستم و مثل شما به روانشناسی بسیار علاقمندم و از نظر تامین شغلی قصد انتخاب تربیت معلم رو دارم ، میخوام بعد اینکه تربیت معلم رو قبول شدم و لیسانس رو گرفتم برای فوق لیسانس روانشناسی رو انتخاب کنم ، اینجوری به هردو هدف رسیدم ، فکرمیکنم بد نباشه اگر بهش فکرکنید

برو دنبال علاقت ،بیشتر خانواده ها معمولا رشته ای میگن برو که یا اسمش زیاد تو جامعه هست و به قولی پول زیاد داخلشه یا رشته ای که خودشون تو دوران جوانی میخواستن برن ولی نتونستن به هردلیلی و حالا از فرزند میخوان که بره تا کمی خوشنود شن از اینکه خودشون نرفتن ولی حداقل بچه تونسته بره، وقتی علاقه به فلان رشته نداشته باشی و بری هرروزش برات مرگ هست فقط دوست داری زودتر تموم شه ممکنه حتی موفق هم نشی پس برو دنبال علاقت حتی اگه خانوادت راضی هم نشدن در چنین مواردی نباید به حرف خانواده گوش کرد خانواده قابل احترامه ولی قرار نیست حتی از علایقت بخاطرشون بگذری که تهش بشی یه مرده متحرک حسرت زده،علاقت رو دنبال کن تا موفق شی علاقت تو میخوای تو اون رشته تحصیل کنی نه خانواده پس رشته ای برو که دوستش داری نه رشته ای که دوستش دارن❤

سلام.من کنکوری هستم و بین زبان و روانشناسی گیر کردم نمیدونم کدومو بیشتر بخونم روانشناسی رو هم خیلی دوست دارم ولی اطرافیان میگن زبان برو الان من چیکار کنم؟

سلام. به نظرم اول از همه ببینید که خودتون به چی علاقه قلبی دارید. هر رشته‌ای که رو بیشتر دوست دارید انتخاب کنید. مهم نیست زبان باشه یا روانشناسی. اگه با علاقه جلو برید میتونید تو اون رشته پیشرفت کنید و طبیعتا درآمدتون هم خیلی بیشتر میشه.

سلام وقتتون بخیر من دانشجوی روانشناسی عمومی هستم مقطع کارشناسی با تشکر از شما خیلی لذت بردم از نوشته هاتون فقط دو تاسوال داشتم : ۱) برای یادگیری زبان انگلیسی باید به صورت تخصصی باش چون اصطلاحات روانشناسی و تخصصی نیازمندیم من از کجا میتونم ا به ین نوع آموزشگاه ها دسترسی داشته باشم؟ ۲) من ادم درونگرا و دیرجوشی هستم چطور میتونم مهارت ارتباط بر قرار کردن با اطرافیان یا مراجعه کنندمو بدستبیارم و یا ارتقاعش بدم؟

سلام ممون از شما. خوشحالیم که دوست داشتید… ۱. می‌تونید به آموزشگاه‌های زبان انگلیسی شهرتون مراجعه کنید و شرایطتتون رو بهشون توضیح بدید. احتمالا میتونن کمکتون کنن. ۲. به نظرم به عنوان روانشناس خودتون بتونید این موضوع رو حل کنید خیلی بهتره 🙂

سلام دوست عزیزم من در گذشته تجربه ی شما رو داشتم و حتی تا مقطع کاردانی در رشته ای که بهش علاقه ای نداشتم عمرمو و گذروندم و در اخر پشیمون شدم و بر گشتم ب رشته مورد علاقم عزیزم به رشته ی مورد علاقت بپرداز ادم برای بدست اوردن چیزایی که دوست داره باید سختی بکشه و گاهی براش بجنگه اگر به علاقه و تصمیمت مطمئنی بهش بپرداز و اگر مدرک روانشناسی داشنه باشی شما باز هم میتونی تدریس کنی توی همین مقاله و صفحه ای که هستی دربارش نوشته شده امید وارم بهترین تصمیمتو بگیری و موفق باشی

خیلی ممنون بسیار مفید بود و بنده پاسپورت . اقامت کانادا دارم و حتما در انجا به تحصیل خواهم پرداخت ممنون از راهنماییتون

دوستان روانشناسی کار بسیار سخت با درامد کمه، گول ظاهرش رو نخورید اگه دنبال کار راحت و پول هستید، بازار کارش واقعا خرابه، با ارشد دانشگاه دولتی توی کمپ با پارتی تازه کار گیر بیاری اندازه یک کارگر دیپلم بهت نمیدن.انچه شرط بلاغت بود گفتم. یه روز به منم میگفتن با خودم فکر کردم نه من با بقیه فرق می کنم الان بعد کلی زحمت فهمیدم چه اشتباهی کردم.

داداش من ۲۰ سالمه فقط تو سرمه ک مهر وارد دانشگاه بشم فقط دیپلم دارم نابغه نیستم اما بدون مدرک فقط با دانسته های خودم درآمدم از یه دیپلمه بیشتره پس نزن تو ذوق یکی ک دوست داره ب هر سمتی بره حتمن تو نتونستی دلیل نمیشه بقیه ام نتونن

دقیقا. به نظر من هم هر کس به اندازه دیدش‌ به جایگاه خاصی می رسه. مطمئنا اونهایی که در هر شغلی به جایگاه خوبی رسیدن ، دیدشون مثبت بوده و احتمالا با شکست های زیادی مقابله کردند تا بلاخره موفق شدند. دلیل نمیشه یه سری به جایی نرسیدند بقیه هم نرسند.

هرکسی شرایط روحی و استعدادی خودشو داره بالاخره ادم باید زحمت بکشه ولی مفید و کارساز ن فقط صرفا سخت کار کردن بلکه درست کار کردن…

سلام دوستان عزیز ارشد روانشناسی هستم در کل اوضاع کار در همه رشته ها خرابه منجمله روانشناسی. اگه روانشناسی علاقه اول شما هست حتما بهش بپردازید در صورتیکه روانشناس خوبی باشید و شناخته بشید و مراجع زیادی داشته باشید درآمد متوسطی خواهید داشت اما شناخته شدن راه سختی داره. اگه روانشناسی انتخاب اول شما نیست بهتره گزینه های بعدیتون رو بررسی کنید چون درآمد روانشناسی با راه سختی که پیش رو دارید هماهنگی نداره. هنوز ارائه و دریافت خدمات روانشناسی در ایران زیر ساخت کافی نداره. شاید در آینده اوضاع بهتر شه.

در کادر زیر نمونه سوال، گام به گام، جزوه، نکات درسی، مشاوره و … را جستجو کنید

حمایت شده توسط پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف و مستقر در مرکز رشد دانشگاه صنعتی شریف

استادبانک مفتخر است که توانسته است، با تایید معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به درجه دانش بنیانی نائل شود

استادبانک را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

استادبانک در ستاد ساماندهی پایگاه های اینترنتی وزارت فرهنگ و ارشاد جمهوری اسلامی ایران ثبت شده است.

استادبانک تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کليه حقوق اين سايت متعلق به گروه استادبانک می باشد.

کار روانشناس عمومی چیست
کار روانشناس عمومی چیست
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *