استخدام روانشناس جنایی

 
helpkade
استخدام روانشناس جنایی
استخدام روانشناس جنایی

روانشناس جنایی حرفه ای است که رفتار و اندیشه جنایتکاران را مطالعه می کند. علاقه به این عرصه حرفه ای در سال های اخیر به طرز چشمگیری افزایش یافته است به طوری که تعدادی از برنامه های تلویزیونی محبوب که روانشناسان جنایی فریبنده را نشان می دهند، مانند ذهن های جنایی و CSI . این زمینه به شدت مربوط به روانشناسی قانونی است و در برخی موارد دو اصطلاح به طور متناوب استفاده می شود.

واقعا شغلی در روانشناسی جنایی دارد؟ آیا آن را بسیار هیجان انگیز است به نظر می رسد در تمام آن فیلم های تلویزیونی؟ ادامه خواندن برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد روانشناسان جنایی، از جمله دقیقا همان چیزی است که آنها انجام می دهند، جایی که آنها کار می کنند، و نوع آموزش و آموزش که برای ورود به این حرفه می گیرد.

بخش بزرگی از آنچه یک روانشناس جنایی انجام می دهد مطالعه در اینست که چرا افراد مرتکب جنایات می شوند. با این حال، از آنها نیز ممکن است خواسته شود ارزیابی مجرمان را برای ارزیابی ریسک مجدد از بین ببرند (به احتمال زیاد این فرد در آینده مجددا شکنجه می شود) یا حدس زده می شود که در مورد اقداماتی که یک جنایت ممکن است پس از ارتکاب جرم مرتکب شده باشد.

علاوه بر کمک به اجرای قانون، جرایم را حل و یا تجزیه و تحلیل رفتار مجرمان جنایی، روانشناسان جنایی نیز اغلب خواسته می شود به ارائه دادگاه متخصص در دادگاه.

شاید یکی از وظایف شناخته شده یک روانشناس جنایی، به عنوان نمایه مجرم شناخته شده یا پروفایل جنایی شناخته شده است. این تمرین در دهه 1940 در طول جنگ جهانی دوم آغاز شد. امروزه سازمان هایی مانند اداره تحقیقات فدرال (FBI) از پروفایل های متخلف برای کمک به بدرفتاری مجرمان خشونت استفاده می کنند. استخدام روانشناس جنایی

هدف از معرفی جنایی، فراهم کردن اجرای قانون با ارزیابی روانشناختی مظنون است و ارائه استراتژی ها و پیشنهاداتی است که می تواند در روند مصاحبه استفاده شود.

بنابراین این کار واقعا به عنوان دراماتیک و هیجان انگیز است، همانطور که در فیلم های تلویزیونی مثل ذهن های جنایی تصویر می شود ؟

Marc T. Zucker، ریاست دانشگاهی دانشکده عدالت کیفری در دانشگاه کاپلان، در مقاله ای برای مدرسه توضیح داد: ” ذهن های جنایی روانشناس را به عنوان داشتن نقش فعال تر نسبت به آنچه که واقعا انجام می دهد، نشان می دهد.” “همه ما عاشق هیجان تعقیب و دستگیری هستیم؛ با این حال، روانشناسان معمولا ماموران با مظنونان مضطرب را همراهی نمی کنند. علاوه بر این، بسیاری از موارد هفته ها، ماه ها یا حتی سال ها حل می شود و بسیار نادر است. قطعه با هم همانطور که در نمایش هستند. ”

در حالی که این کار ممکن است دقیقا مانند شما را در تلویزیون نشان دهد، واقعیت های شغلی دور از خسته کننده نیست. دکتر کیت Durkin، رئیس بخش روانشناسی و جامعه شناسی در دانشگاه اوهایو شمالی توضیح می دهد: “شغلی در روانشناسی جنایی هرگز خسته کننده نیست، و اگر شما در آن زمینه تحصیل، آموزش عالی برای طیف وسیعی از مشاغل است. شما می توانید هر روز کارهای مختلفی انجام دهید.شما می توانید در مشاوره افرادی که مرتکب جنایات شده اند و نیاز به ارزیابی روانشناختی دارند کار کنید. بسیاری از روانشناسان در زمینه های مرتبط با کامپیوتر تحقیق می کنند مانند مطالعه شکارچیان اینترنتی یا کمک به بررسی تقلب آنلاین. ”

بسیاری از افرادی که در این زمینه کار می کنند زمان زیادی را در تنظیمات اداری و دادگاه صرف می کنند. یک روانشناس جنایی ممکن است وقت زیادی را صرف مصاحبه با افراد، تحقیق در مورد تاریخ زندگی جرم و یا ارائه شهادت متخصص در دادگاه کند.

در برخی موارد، روانشناسان جنایی ممکن است با پلیس و مأمورین فدرال برای کمک به حل جنایات، اغلب با ایجاد پروفایل قاتلان، آدم ربایان، آدم ربایان و سایر افراد خشونتآمیز، کار کنند.

روانشناسان جنایی در تعدادی از تنظیمات کار می کنند. برخی از آنها برای دولت محلی، ایالتی یا فدرال کار می کنند، در حالی که دیگران به عنوان مشاوران مستقل خود کار می کنند.

علاوه بر کار مستقیم با اجرای قانون و دادگاهها، روانشناسان جنایی نیز ممکن است به عنوان مشاوران خصوصی استخدام شوند. با این حال، دیگران ترجیح می دهند تا روانشناسی جنایی را در سطح دانشگاه و یا در امکانات آموزشی جرمشناسی تخصصی آموزش دهند.

در بسیاری از موارد، روانشناسان جنایی با کسب مدرک لیسانس در رشته روانشناسی شروع می کنند. پس از اتمام دوره کارشناسی، برخی از دانشجویان تصمیم می گیرند تا در برنامه روانشناسی کارشناسی ارشد خود را وارد کنند. وزارت کار ایالات متحده گزارش می دهد که فرصت های محدودی وجود دارد و رقابت برای این موقعیت ها اغلب بسیار شدید است، در حالی که برخی از کارهای روانشناسی جنایی و قانونی در سطح کارشناسی ارشد وجود دارد.

پس از به دست آوردن مدرک لیسانس، یک برنامه دکترا، گزینه دیگری است. فرصت های شغلی در این منطقه تخصصی برای کسانی که دارای Ph.D. یا Psy.D. درجه در روانشناسی

برای تبدیل شدن به یک روانشناس جنایی، شما باید به طور جدی در نظر بگیرید که درآمد دکترای خود را دریافت کنید. یا Psy.D. درجه در روانشناسی بالینی یا مشاوره در برخی موارد، دانش آموزان تصمیم می گیرند تا بر روی یک منطقه تخصص خاص مانند روانشناسی قانونی یا جنایی تمرکز کنند. Ph.D. (و یا دکتر فلسفه) درجه معمولا بر روی نظریه و تحقیق متمرکز است، در حالی که Psy.D. (یا دکتر روانشناسی) تمایل بیشتری به تمرین دارد.

مهم نیست که چه درجه تحصیلی را انتخاب می کنید برای کسب درآمد، احتمالا حدود پنج سال به پایان خواهد رسید و شامل کار در کلاس درس، آموزش عملی، تحقیق و پایان نامه خواهد شد. به منظور تبدیل شدن به یک روانشناس مجاز ، شما نیز باید یک دوره کارآموزی و امتحانات دولتی را امتحان کنید.

حقوق معمول برای روانشناسان جنایی می تواند بسته به نوع کار و تجربه آنها متفاوت باشد. طبق گفته Payscale.com، حقوق ملی برای روانشناسان جنایی یا قانونی از 33،900 دلار به 103،000 دلار بالغ می شود.

روانشناسان جنایی و قانونی که برای دولت های دولتی و محلی، کارهای خصوصی، شرکت ها و بیمارستان ها مشغول به کار هستند، نسبت به حقوق متوسط ​​کمی بالاتر دارند، در حالی که افرادی که توسط دولت فدرال و سازمان های غیر انتفاعی فعالیت می کنند، حقوق کمی دارند.

قبل از اینکه تصمیم بگیرید که آیا این تخصص منطقه مناسب برای شما است، صرف وقت خود را با توجه به توانایی های خود و اهداف خود. با توجه به ماهیت این حرفه، شما ممکن است خودتان را با برخی موقعیت های کاملا نگران کننده آشنا کنید. به عنوان یک روانشناس جنایی، ممکن است از شما بخواهید عکس های جنایتکارانه و یا مظنونین مصاحبه ای را که ممکن است مرتکب جنایات وحشتناک کرده اند مصاحبه کنند. به این ترتیب، باید آماده باشید که برای مقابله با اضطراب احساسی که ممکن است باعث ایجاد این نوع کار شود.

یکی از بهترین روش ها برای تعیین این که آیا این حرفه برای شما مناسب است، صحبت با یک روانشناس جنایی واقعی درباره کاری است که شبیه آن است. برای اطلاع از اینکه آیا شما می توانید با یک روانشناس جنایی در منطقه خود ارتباط برقرار کنید، با اداره اجرای قانون محلی تماس بگیرید.

> منابع:

> اداره آمار کار، وزارت کار ایالات متحده، کتاب راهنمای چشم انداز شغلی، نسخه 2010-11.

> Rosevear، PD (nd) Real-Life “ذهن های جنایی”: آیا روانشناسی جنایی برای شما یک تغییر شغلی خوب است؟


© 2020 fa.reoveme.com

۳۰ تیر ۱۳۹۲

۵۶ نظر

متن آگهی

نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به منظور تامین نیروی انسانی (مرد) مورد نیاز خود از بین جوانان مومن ، متعهد و کارآمد در رسته آگاهی به صورت پیمانی ۵ ساله انتظامی در مقطع افسری از طریق آزمون ورودی و دیگر مراحل (مصاحبه ، معاینات پزشکی و …) با شرایط مندرج در این آگهی استخدام می نماید.

 

۱) اعتقاد و التزام عملی به دین مبین اسلام

استخدام روانشناس جنایی

۲) اعتقاد و التزام عملی به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و ولایت مطلقه فقیه و آمادگی فداکاری در راه اهداف آنها

۳) تابعیت جمهوری اسلامی ایران

۴) عدم سابقه عضویت یا وابستگی به احزاب و گروهای سیاسی معارض با نظام جمهوری اسلامی ایران

۵) عدم سابقه عضویت یا وابستگی به احزاب و گروهای سیاسی در زمان تقاضای استخدام

۶) عدم محکومیت به محرومیت از خدمات دولتی

۷) نداشتن سوء پیشینه کیفری

۸) عدم اعتیاد به مواد مخدر

۹) داشتن شرایط تحصیلی و یا تخصصی لازم برای خدمات مورد نظر

۱۰) داشتن سلامت و توانایی جسمی و روانی متناسب با خدمات مورد نظر

شرایط استخدام / مقطع استخدام

مدرک تحصیلی

حداکثر سن

حداقل معدل

حداقل قد

توضیحات

افسری

فوق دیپلم به بالا

فوق دیپلم ۲۵

لیسانس ۲۷

فوق لیسانس ۲۸

دکتری تخصصی ۳۳

۱۵

۱۷۰ سانتی متر

رشته های مورد نیاز ناجا در ادامه ذکر شده است

آمار(کلیه گرایشها) – حقوق(کلیه گرایشها) – رایانه ( نرم افزار – سخت افزار ) – مهندسی فناوری اطلاعات IT – مترجمی زبانهای خارجی -زبان و ادبیات انگلیسی – مترجمی نوار و فیلم – مترجمی اسناد و مدارک – زیست شناسی ( عمومی – ژنتیک – بیوفیزیک – میکروبیولوژی – بیوشیمی – سلولی ملکولی – بیولوژی ملکولی -بیوتکنولوژی و ژنتیک ) – شیمی (کاربردی – محض – تجزیه – فیزیک – نانو -بیوتکنولوژی – فیزیک (کلیه گرایشها) – امور بانکی – باستان شناسی – جامعه شناسی – علوم ارتباطات اجتماعی – علوم اجتماعی (کلیه گرایشها) – عکاسی و فیلمبرداری – مشاوره راهنمایی – مهندسی صنایع ( مدیریت سیستم و بهره وری ) – روانشناسی (عمومی – تربیتی ) – روان سنجی علوم آزمایشگاهی – روابط بین الملل – ریاضی (کلیه گرایشها) – مدیریت (کلیه گرایشها) – اقتصاد (کلیه گرایشها) – تربیت بدنی و علوم ورزشی – گرافیک – حسابداری (کلیه گرایشها) – روابط عمومی – مددکاری اجتماعی

۱- داوطلبان استخدام میبایست آمادگی خدمت در سراسر کشور را داشته باشند.

۲-داوطلبانی که سابقه ثبت نام در یکی از مدیریت های گزینش و استخدام فرماندهی انتظامی استان ها و یا یگان های ناجا را داشته و در حال طی مراحل استخدامی میباشند و یا در سال های گذشته واجد شرایط استخدام تشخصی داده نشده اند ، نمیتوانند ثبت نام نمایند.

۳-حداقل معدل برای بستگان درجه یک شهدا، فرزندان و کارکنان نیروی مسلح و بسیجیان( حداقل یکسال عضویت فعال ) نمره ۱۴ میباشد.

* بستگان درجه یک خانواده معظم شهداء (فرزند ، برادر) از تسهیلات استخدامی پیش بینی شده در قانون برخودار میباشند.

۴-داشتن گواهینامه رانندگی پایه دوم یا (ب یک) برای مقطع افسری الزامی میباشد.

۵- داوطلبانی که دارای کارت پایان خدمت میباشند مدت خدمت سربازی آنان به حداکثر سن افزوده خواهد شد.

۶-ثبت نام فقط از دارندگان رشته های تحصیلی مذکور صورت خواهد پذیرفت و دانش آموختگان رشته های تحصیلی با گرایش دبیری و سایر رشته های غیر مرتبط پذیرفته نخواهد شد.

۷- مشمولین غایب و دارندگان کارت معافیت پزشکی مجاز به ارسال مدارک ثبت نام نمیباشند. بدیهی است به مدارک ارسالی ترتیب اثر داده نخواهد شد.

۸- داوطلبان ساکن استانهای ایلام ، کرمانشاه ، کردستان ، کهکیلویه و بویر احدم و لرستان در این مرحله نمیتوانند ثبت نام نمایند.

۹- دوره آموزش پذیرفته شدگان شبانه روزی و مدت آن تابع مقررات خاص هر مقطع خواهد بود.استخدام روانشناس جنایی

۱۰- ارسال مدارک فقط با پست پیشتاز خواهد بود.

۱۱- داوطلبانی که واجد شرایط شرکت در آزمون تشخیص داده شوند و اط طریق مدیرت گزینش و استخدام فرماندهی انتظامی استان محل سکونت خود فراخوان خواهند شد.

۱- تکمیل فرم ثبت نام به صورت خوانا (تکمیل روگرفت فرم ثبت نام مورد قبول میباشد)

۲- روگرفت صفحات اول و دوم شناسنامه(اگر توضیحات در صفحات دیگر شناسنامه درج گردیده باشد ارائه روگرفت از آن صفحه نیز ضروری میباشد)

۳- رو گرفت آخرین مدرک تحصیلی

۴- دو قطعه عکس ۴*۳ تمام رخ جدید

۵- رو گرفت مدرکی که مشخص کننده وضعیت خدمت نظام وظیفه باشند(کارت پایان خدمت ، معفیت غیر پزشکی ، دفترچه آماده به خدمت ، دفترچه آماده به خدمت بدون مهر غیبت و یا گواهی در حال خدمت)

۶- داوطلبانی که عضو درجه یک خانواده معظم شهداء میباشند، می بایست نسبت به اریال رو گرفت تاییدیه بنیاد شهید انقلاب اسلامی اقدام نمایند.

۷- مدارک مزبور به داوطلب عودت نمیگردد.

برای آزمون نیروی انتظامی آماده شوید

۱- داوطلبان استخدامی میتوانند تا مورخ ۱۵ مرداد ماه مدارک خود را از طریق پست پیشتاز به آدرس پستی تهران – صندوق پستی ۱۱۶ – ۱۱۴۵۵ (اداره اجتماعی پلیس آگاهی ناجا ) ارسال نمایند.

۲- به مدارکی که بعد از تاریخ فوق به محل پذیرش واصل گردد ترتیب اثر داده نخواهد شد.

تاریخ برگزاری و محل توزیع کارت ورود به جلسه آزمون از طریق مدیریت گزینش و استخدام فرماندهی انتظامی استان محل سکونت داوطلبان اعلام خواهد شد.

منابع آزمون ورودی  به شرح زیر میباشد

ردیف

مقطع استخدامی

مواد آزمون

۱

افسری

سطح دانشگاهی : معارف اسلامی – اطلاعات عمومی سیاسی و اجتماعی – زبان انگلیسی – آشنایی با رایانه

 

 

برچسب ها: آخرین مهلتآزمونآگهیآگهی استخدام دولتیآگهی ثبت ناماستخداماستخدام دولتیاستخدام دیپلماستخدام پلیسالکترونیکدعوت به همکاریروزنامه بازار کارریاضی فیزیکعلوم تجربیفوق دیپلممهندسی کامپیوترناجانیروی انتظامیکاردانیکارشناسکارشناسیکامپیوتر

من از چند سال پیش میخواشتم تو آگاهی استخدام شم که فقط برای آقایان بود و زن گزینش نداشتن. حالا که زن گزینش هست حق من هست که استخدام شم. ولی همش آشناهای خودشان را ثبت نام کردن و من سال هاست بیکارم. همه جا رو تصاحب کردن. من باید استخدام شم.

علاقه زیاد به نیروی انتظامی دارم مدرک کاردانی کامبیوتر گرافیک هستم و دارایی مدرک فدراسیون جودوو کوراش جمهوری اسلامی ایران کیو ۵ کیوکیو۷ کیو۸کیو۹ کیو۶ هستم شماره موبایل باتشکر حسام میخواستم وارد بلس آگاهی شوم

سلام و وقت بخیر به همه عزیزان مخصوصا برادان زحمت کش نیروی انتظامی.ی سوال داشتم ممنون میشم جواب بدین من با گواهینامه پایه دوم استخدام نیروی انتظامی شدم وقراره باهام تماس بگیرن برای شروع کار اما هیچ اطلاعاتی از کار حقوق تایم کاری و..به من ندادن

سلام من میخوام برم نیرو انتظامی ولی میگن باید مدرک دیپلم رو بیاری از طرفی هم مدرک دیپلم رو هنوز ندادن (من سه سال دبیرستانو تموم کردم معدلمم بالاس ) میشه بروم تو نظام بعدا مدرک دیپلم رو تحویل بدم؟

خیر باید مدرک تحصیلی ارایه داده بشه

سلام ببخشید سوالی خدمتتون داشتم فردی رو در نظر بگیرید که همه ی شرایط پلیس شدن را دارد البته در بخش نیروی تجسس. حال قد او اندکی کوتاه است ایا بخاطر این مشکل قادر به رسیدن ارزوی خود نیست از شما خواهش مندم که پاسخ این سوال مرا بدهید تا سرنوشت خود را انتخاب کنم

منم همین مشکلو دارمقدم کوتاهه ولی عاشق بخش تجسسم…

سلام من۱۹سالمه رشتم تودبیرستان علوم انسانی بوده داییم سرهنگه ارتشه البته الان بازنشسته شده مدرک تحصیلم تاپیش دانشگاهی من الان میخوام استخدام بشم ولی هیچی ازشرایط استخدام یااینکه کجابرم نمیدونم ممکنه کمکم کنید

سلام خوبین ی سوالی داشتم میشه جواب بدید من کل مراحلو انجام دادم چقدر طول میکشه تا تاییدی تهران بیاد خرداد اعزام هست میخام با اونا برم نگران تاییدیشم

باسلام
برادرم۱۴سالشه انشالا سال آینده بایدتعیین رشته انجام بده وبه شدت هم به نیروی انتظامی علاقه داره میشه لطف کنین راهنمایی کنین در رابطه با انتخاب رشته وچگونگی ورود به نیروی انتظامی ممنون میشم

سلام. متخصص ارتباطات ماهواره هستم و مدارک آکادمیک هم دارم در همین زمینه در مقطع فوق لیسانس از یکی از دانشگاههای ترکیه.آیا نیروی پلیس بنده را هم استخدام میکند؟لطفا راهنمایی کنید

سلام خسته نباشید بنده ۱۸سالم هستش و دیپلم طراحی لباس رو دارم.و علاقه ی بسیار شدیدی به تشخیص هویت در نیروی انتظامی رو دارم قدم هم ۱۷۰هستش. و اکثر شرایط رو دارم میشه راهنماییم کنید چطوری ثبت نام کنم ممنونم

سلام من۲۲سالمه فوق دیپلم معماری دارم و سربازی هم رفتم آیا میتونم تو این ازمون شرکت کنم

خیر باید رشته های مورد نیاز ناجا را داشته باشید

من رشته ام مهندسی تاسیسات بهداشتی اب سرد و گرم و فاضلاب هستش ایا من میتونم استخدام شدم یا نه ممنون میشم جوابمو بدین؟

با سلام
دوستان برای استخدام میتونن به مراکز گزینش استان محل سکونت خود مراجعه کنن. ولی به نظر من از شرایط شغل اگاهی کامل داشته باشید بستگی به روحیات و اخلاق افراد داره که چگونه در کار راحت باشند یا نه ولی هیچ کاری راحت نیست

سلام من ۱۷سالمه خیلی به نظام علاقه دارم سختی پولش برام مهم نیست خدمت به جامعه ام ازهمه مهم تر همین

من خانم مرادی هستم نمی خواهم در ناجا استخدام شوم.می خواهم به عنوان مهندس رباتیک استخدام شوم در قسمت نظامی ممنون می شوم.اگر راهنماییم کنید.

نمیشه

من قدم ۱۶۷میتونم ثبت نام کنم یا ن لطفا جواب بدید

سلام..میشه بگیدبایدازکجافرم ثبت نام بگیرم..راهنمای کنیدلطفا

دوستان برای استخدام میتونن به مراکز گزینش استان محل سکونت خود مراجعه کنن. ولی به نظر من از شرایط شغل اگاهی کامل داشته باشید بستگی به روحیات و اخلاق افراد داره که چگونه در کار راحت باشند یا نه

سلام وخسته نباشی
من دیپلم کامپیوتر دارم ولی گواهی راهنمایی رانندگی ندارم میتونم ثبت نام کنم
لطفا جواب بدین

سلام من دیپلم کامپیوتر از فنی حرفه ای دارم یعنی مال مدرسه نیست‌و از آموزشگاه گرفتم‌آیا نیروی انتظامی با این‌شرایط منو‌استخدام میکنه؟؟

سلام من نقشه کشی کاردانش رو دارم میتونم وارد نیروی انتظامی بشم

آقا من فرستادم مدارکم برگشت خورد

سلام من فوق دیپلم کامپیوتر دارم درسم تمام شده کارت پایان خدمت هم ندارم برای استخدام نیرو انتظامی خودشان برگه میدن که من ببرم اموزش رانندگی که گواهینامه بگیرم .لطفا پاسخ دهید

سلام لطفا به من بگید آشنا دارین راحت تر قبولم کنن ممنونم

سلام من لیسانس مهندسی نفت دارم باتوجه به این رشته ها من نمی تونم استخدام شم

فوق دیپلم ناوبری ۲۵سالمه با کارت کامپیوتر وگواهینامه وبسیج ونامه کمیته امداد

یه نصیحت بردارانه به همتون اولن حقوقش کمه۱ملیونه دوم این که باید هر جا که اونا میخان بری خدمت کنی سوم هر چهار سال بهتون درجه میدن چهارم دیگه پیشرفتی نمیکنی .اگه از تونجا اخراجشی دیگه تو هیج جا بهت کار نمیدن من خودم اول میخاستم برم ول از انقد تحقیق کردم دیدک اصلا خوب نیس هیچ کدوم از نظامیا دل خوشی نداشتن کلا معایب زیاد داره

سلام.من ۲۱سال سنمه.فوق دیپلم برق.از بچه های گردان امنیتی و عملیاتی امام علی سپاه هستم.پنج سال سابقه بسیج.دوسال سابقه گردان.پدرم ایثارگره.معدل۱۵.۵.بدنساز و بدن رو فرمی دارم جودو کارهم هستم.دفاع شخصی هم بلدم بطور کامل.گواهی نامه موتور ماشین و مدرک اشنایی با کامپیوترو دارم.قدم۱۸۲وزنم ۸۰کیلو هستم.میخواستم ببینم میتونم وارد اداره اگاهی یا نوپو بشم چطور خبر دار بشم.

ببخشیدا ولی با شرایطی که شما دارین فک کنم یکی رو روز دیگه زنگ خونتون رو بزنن بگن چرا تا حالا ثبت نام نکردی؟
والا شما که همه چی دارین دیگه پرسیدن نداره.مسئول ثبت نام مدارک تون روببینه میگه صددرصد قبولین.

گیسو راست میگه دیگه تو گل پسری که این همه وقت برای جمع آوری مدرک گذاشتی نمیدونی برای ثبت نام باید به مرکز گزینش ناجا استان مراجعه کنی

از شما خواهشمندم که به ما کنمک کنی جهت ادامه ددن زندگی

سلام وخسته نباشید” من فرزند جانباز متوفی هستم سرپرست خونه منم پایان خدمت هم دارم ومهندسی برق تموم کردم ۲۴ سال سن دارم لطفا منو راهنمایی کنید چطوری به نیروی انتظامی بپیوندم باتشکر

سلام نیروی زن کی استخدام میکنن؟

سلام من کارشناسی حقوق هستم.خواستم بدونم چطور و چه زمانی میتونم بااین رشته وارد نظام بشم؟من خیلیییییییی این نظام رو دوست دارم تورو خدا بهم جواب بدین

سلام خانم ها رو فقط در زمان خاصی که خود نیروی انتظامی مشخص میکنه میگیرن

با سلام نامزد من میخواد وارد اداره ی اگاهی بشه. اما هنوز استخدام نشده.میگه که نیروی انتظامی برج ۳.۶.۹و۱۲ نیرو میگیره ۱سال که به من وخانوادم این حرفو میزنه.اما هنوز خبری نشده.میخواستم بدونم حرفش حقیقت داره؟؟؟؟؟ و کی پلیس اگاهی استخدام ۹۴ رو شروع می کنن؟؟؟؟

سلام
من فوق لیسانس فقه و مبانی حقوق با معدل ۱۶/۵۶ هستم ۳۲ سال سن دارم هنوزم بیکارم تو رو خدا اینقدر راحت با این روش تعیین سن ما را از شرکت در این آزمون های استخدامی محروم نکنید ما هم برای این مدرک گرفتنمون به خدا خیلی زحمت کشیدیم تو رو خدا بگذارید نتیجه بگیریم ……………………….

سلام
من فوق لیسانس فقه و مبانی حقوق هستم ۳۲ سال سن دارم هنوزم بیکارم تو رو خدا اینقدر راحت با این روش تعیین سن ما را از شرکت در این آزمون های استخدامی محروم نکنید ما هم برای این مدرک گرفتنمون به خدا خیلی زحمت کشیدیم تو رو خدا بگذارید نتیجه بگیریم ……………………….

من ایمان بهرامی لیسانس تربیت بدنی . میخواستم بدونم پلیس اگاهی سال ۹۴استخدام نیرو دارد

سلام من دلم میخواد پلیس بشم…میدونم اقا نیاز دارید …ولی من مطمئنم از پسش بر میام…لطفا جواب منو بدید…منتظرم

ابدارچی لازم داریم/میای /در ضمن چای کم رنگ یا دو روگ هم بااااااااید درست کنی/گفته باشم

اگه توی نیروانتظامی باشی من درمیام ازنیروانتظامی بعدهم درست حرف بزن بامردم الکی به اسمه نیروانتظامی امدی

شما اول درست صحبت کردن رو یاد بگیر بعد نظر بده

سلام وقت بخیر منظورتون اینه که اصلا معلوم نیست که چه وقتی نیروی خانوم میگیرن؟ فقط میشه از رشته ادبیات وارد شد یا ار ریاضی هم میشه؟

سلام
چرا چند سال پیش میشد در سن ۱۵ یا ۱۷ سالگی رفت نیروی انتظامی ولی الان نمیشه

مشکلتون چیه ثبت نام کنین

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

(function( timeout ) {
setTimeout(
function() {
var notice = document.getElementById(“cptch_time_limit_notice_38”);
if ( notice )
notice.style.display = “block”;
},
timeout
);
})(120000);
Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

 − 
چهار
 = 
1

.hide-if-no-js {
display: none !important;
}

قابل توجه همراهان وب سایت استخدام:
این سایت هیچگونه مسئولیتی در قبال آگهی های درج شده ندارد ، و تایید صحت و شرکت در آگهی ها به عهده شما عزیزان می باشد.

همین الان #789* را از خط ایرانسل خود شماره گیری کنید. سرویس جدیدی از eCharge.ir

فهرست محتوای مقاله

بازار کار رشته روانشناسی چگونه است ؟ امروزه با گسترش روز افزون علوم انسانی و رشته های علوم انسانی به خصوص رشته روانشناسی، استقبال عمومی از این رشته جذاب روز به روز در حال افزایش است. بر اساس آمارهای منتشره از سوی اداره کار آمریکا، نیاز به روانشناسان بیشتر از حد میانگین سایر حرفه‌هاست. دانشجویان زیادی هستند که تصمیم به ادامه تحصیل در این رشته و گرایش های آن و حتی تغییر رشته به روانشناسی دارند. در این حالت اولین سوالی که مطرح می شود این است که بازار کار رشته روانشناسی و درآمد روانشناسی چقدر است؟ و یا اینکه کدام گرایش روانشناسی درآمد بیشتری دارد. برای اینکه از این موضوع آگاهی پیدا کنید این مقاله را تا پایان دنبال کنید. آمار و ارقام ذکر شده نتیجه یک تحقیق و نظرسنجی در ایالات متحده امریکا هست.

 آنچه در زیر آمده، تعدادی از حرفه‌های مرتبط با روانشناسی است که پرطرفدارتر از بقیه‌اند.

متوسط درآمد سالانه: 167.610 دلار

مدت زمان تحصیل حدودا 12 سال است. روانپزشکی یکی از پردرآمدترین گرایش های این رشته است. اما بسته به نوع تخصص یک روانپزشک میزان درآمد می تواند متفاوت باشد.استخدام روانشناس جنایی

روانشناسان صنعتی- سازمانی بر رفتار محل کار تمرکز دارند و غالباً با استفاده از اصول روان‌شناختی به افزایش کارایی کارکنان و انتخاب کارمندانی که تناسب بیشتری با یک شغل خاص دارند می‌پردازند. چند حوزه مختلف تخصصی در داخل روانشناسی صنعتی- سازمانی وجود دارد. برای مثال، برخی از روانشناسان صنعتی- سازمانی به آموزش و ارزیابی کارکنان می‌پردازند در حالی که برخی دیگر بر ارزیابی متقاضیان کار تمرکز می‌کنند. با وجودی که برای کسانی که درجه کارشناسی ارشد در رشته روانشناسی صنعتی- سازمانی دارند نیز فرصت‌های شغلی وجود دارد امّا غالباً کسانی که دارای درجه دکتری باشند بیشتر مورد نیازند.

در این رشته شانس خوبی برای کارکردن با مدرک کارشناسی ارشد وجود دارد. اما مسلما داشتن درجه دکترا شانس بهتری برای درآمد بیشتر مهیا می سازد. روانشناسان صنعتی و سازمانی از دانش خود برای حل مشکلات محیز کار استفاده می کنند. افزایش کارآیی کارکنان، انتخاب بهترین کارمندان برای یک شغل خاص، گسترش تحقیقات بازار از جمله کارهایی است که یک روانشناس صنعتی و سازمانی ممکن است انجام دهد. بر طبق آمار جامعه روانشناسان صنعتی و سازمانی 5% برتر اعضای این جامعه بیش از 250.000 دلار در سال دریافت می کنند. درامد یک کارشناس به طور معمول 40.000 دلار می باشد، در حالی که شروع درآمد برای دکترای این رشته از 55.000 دلار می باشد.

نوروسایکولوزیست ها متخصص در مطالعه مغز و علوم شناختی هستند. افرادی که در این رشته کار می کنند، معمولا تست های شناختی را اجرا میکنند، اسکن های مغزی می گیرند، میزان رنجی که افراد از آسیب مغزی دیده اند می سنجند و درباره تاثیر داروها روی سیستم عصبی مطالعه می کنند. معمولا در دانشگاه ها، بیمارستان ها، مراکز تحقیقاتی، کلینیک های سلامت روان و آزمایشگاه های دارویی کار می کنند.

روانشناس مهندسی از روانشناسی برای برای بررسی چگونگی تعامل انسان با ماشین و سایر فناوری‌ها استفاده می‌کند. این رشته به نام روانشناسی عوامل انسانی نیز خوانده می‌شود. روانشناسان مهندسی از درک خود نسبت به رفتارو ذهن انسان برای کمک به طراحی و بهبود فناوری، محصولات مصرفی و تنظیم محیط کار و زندگی استفاده می‌کنند. برای مثال، روانشناس مهندسی ممکن است به عنوان عضوی از یک تیم برای طراحی مجدد یک محصول به منظور کارآمدتر کردن یا سهل‌الاستفاده‌تر کردن آن‌، کار کند.

برای ورود به این حیطه حداقل تحصیلات کارشناسی ارشد است. اما افرادی که دارای مدرک دکترا در این رشته هستند موقعیت شغلی و به تبع آن درآمد بهتری کسب می کنند. مهندسین روانشناسی برای طراحی سیستم های بهتر، طراحی تجهیزات برای بالابردن کارآمدی، کاهش دادن صدمات و بهبود تولید تلاش می کنند.

روانشناسان ورزش بر جنبه‌های روان‌شناختی ورزش‌ها و ورزشکاران، شامل موضوعاتی چون انگیزه، عملکرد و آسیب‌ها تمرکز می‌کنند. دو محدوده عمده در روانشناسی ورزش عبارتند از کمک به بهبود عملکرد ورزشکاران و استفاده از ورزش برای بهبود سلامت جسمی و روانی. روانشناسان ورزش در مکان‌های مختلفی چون دانشگاه‌ها، بیمارستان‌ها، مراکز ورزشی، مراکز مشاوره خصوصی و مراکز پژوهشی کار می‌کنند.

روانشناسان بالینی به ارزیابی، تشخیص و درمان بیمارانی که دچار اختلالات روان‌شناختی هستند می‌پردازند. این متخصصان معمولاً در بیمارستان‌ها، کلینیک‌های سلامت روان یا بخش خصوصی کار می‌کنند. برای کار به عنوان روانشناس بالینی در آمریکا به داشتن درجه دکتری در این زمیه نیاز است و در اغلب ایالت‌ها علاوه بر آن، گذراندن یکسال دستیاری نیز اجباری است.

روانشناسان بالینی در ارزیابی، تشخیص، درمان و پیشگیری از بیماری های روانی آموزش می بینند. این حوزه بزرگترین حوزه استخدامی در روانشناسی است. روانشناسان بالینی در محیط های متنوعی مثل بیمارستان ها، کلینیک های سلامت روان و مطب های خصوصی کار می کنند. تجربه بیشترین تاثیر را در میزان درآمد این متخصصین دارد. برای مثال در سال 2009 متخصصین با 5 سال سابقه به طور متوسط 54.000 دلار درآمد داشته اند در حالی که متخصصینی که 10 تا 14 سال تجربه داشتند نزدیک به 100.000 دلار در هر سال درآمد داشته اند.

در بیشتر ایالات آمریکا روانشناسان بالینی باید درجه دکترا داشته باشند. 1 تا 2 سال دوره سوپروایزری را تکمیل نمایند و در آزمون گرفتن مجوز برای کار موفق شوند.

مشاوران ژنتیکی در تأمین اطلاعاتی درباره اختلالات ژنتیکی برای زوج‌ها و خانواده‌ها کمک می‌کنند. این متخصصان نوعاً دارای تحصیلات دانشگاهی هم در ژنتیک و هم در مشاروه هستند و بسیاری از آن‌ها دارای درجه کارشناسی در رشته‌هایی چون روانشناسی، زیست‌شناسی، پرستاری، بهداشت و مددکاری اجتماعی هستند. مشاوران ژنتیکی غالباً به صورت تیمی با پزشکان، پرستاران و متخصصان ژنتیک کار می‌کنند و به خانواده‌هایی که دارای عضو با اختلال ژنتیکی هستند یا در خطر انتقال یک اختلال ارثی قرار دارند، راهنمایی و کمک می‌کنند.

روانشناسان قانونی از دانش خود در زمینه بررسی‌های جنایی و موارد حقوقی و قضایی استفاده می‌کنند. این شاخه نیز به تازگی به صورت یکی از داغ‌ترین زمینه‌های کاری در رشته روانشناسی درآمده است و علتش نیز تصویری است که از روانشناسان قانونی در فیلم‌های سینمایی، سریال‌های تلویزیونی و کتاب‌ها نشان داده می‌شود. هر چند این حرفه به جذابی و هیجان‌انگیزی آنچه در رسانه‌های عمومی نشان داده می‌شود نیست اما روانشناسی قانونی حرفه جذابی است که جای زیادی برای رشد دارد. روانشناسان قانونی غالباً برای حل اختلاف بر سر حضانت فرزند، رسیدگی به ادعاهای بیمه‌ای، ارزیابی نحوه حضانت فرزند و بررسی سوء استفاده از کودکان، با دیگر متخصصان همکاری می‌کنند.

روانشناسان مدرسه در نهادهای آموزشی کار می‌کنند و به کودکان در پرداختن به مشکلات هیجانی، تحصیلی و اجتماعی کمک می‌نمایند. با توجه به علاقه‌مندی روزافزونی که به سلامت روانی کودکان به وجود آمده است، روانشناسی مدرسه به سرعت به صورت یکی از پرطرفدارترین شغل‌ها درآمده است. تقاضا برای روانشناسان مدرسه بیشتر از متخصصان موجود است و این به معنی فرصت‌های شغلی زیاد در این زمینه می‌باشد.

مشاوران به مردم در زمینه‌های مختلفی چون ازدواج، مسایل خانوادگی، هیجانی و تحصیلی و سوء مصرف مواد کمک می‌کنند. تقریباً در تمام ایالت‌های آمریکا، مشاوران باید حداقل دارای مدرک کارشناسی ارشد باشند تا اجازه کار دریافت کنند.

با وجودی که این حرفه، خارج از محدوده حرفه‌های روانشناسی سنتی است اما رشته آموزش‌های خاص فرصت‌های زیادی را برای کسانی که از کمک به کودکان لذت می‌برند، فراهم می‌سازد. آموزگاران آموزش‌های خاص به کار با دانش‌آموزانی که با ناتوانائی‌های مختلفی روبرو هستند می‌پردازند. برای انجام این کار، فرد باید حداقل دارای مدرک کارشناسی باشد و در برنامه آموزشی این گونه آموزش‌های خاص شرکت کرده باشد.

به دلیل تغییرات سریع در بازار کار، بسیاری از مردم در جستجوی کار جدید در رشته خود و یا حتی تغییر شغل می‌باشند. مشاوران شغلی با به کارگیری ابزارهایی مانند ارزیابی شخصیت، تعیین علاقه‌مندی‌ها و سایر معیارهای ارزیابی، در انتخاب شغل به افراد کمک می‌کنند. آن‌ها غالباً با بررسی علاقه‌مندی‌ها، سابقه کار، سابقه آموزشی، مهارت‌ها و خصوصیات شخصیتی فرد، شغل یا شغل‌های مناسب برای او را تعیین می‌کنند. آن‌ها همچنین به مشتریان خود در پرورش مهارت‌ها، چگونگی شرکت در مصاحبه‌های شغلی، چگونگی نوشتن سابقه کاری (رزومه) و چگونگی یافتن فرصت‌های شغلی کمک می‌کنند. کمک به افرادی که دچار استرس ناشی از دست دادن شغل یا موضوعات مرتبط با استخدام هستند نیز از جمله وظایف مشاوران شغلی است.

 

با توجه به تنوع گرایش های این رشته و جذابیت برخورد با دیگر انسان ها، لذا لازم دانستیم در رابطه با بازار کار روانشناسی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در ایران توضیحاتی را ارائه دهیم. روانشناس به بررسی نحوه ادراک محیط، توسط موجود زنده از محیط خود و چگونگی رفتار ما در شرایط خاص می پردازد.

گرچه موجود زنده شامل غیر انسان نیز می‌شود، ولی هدف اصلی این رشته بررسی وضعیت انسان است.

رشته روانشناسی در مقطع کارشناسی (لیسانس) دارای 3 گرایش است. این گرایش ها عبارتند از:

آینده شغلی و بازار کار در هر یک از گرایش های فوق در این مقطع، از قرار زیر است…

پس از طی دوره 4 ساله روانشناسی بالینی و کسب مدرک کارشناسی در این گرایش، فرد می تواند:

پس از طی دوره 4 ساله روانشناسی عمومی و کسب مدرک کارشناسی در این گرایش، فرد می تواند:استخدام روانشناس جنایی

پس از طی دوره 4 ساله روانسنجی و کسب مدرک کارشناسی در این گرایش، فرد می تواند:

در مقطع کارشناسی ارشد، این رشته دارای ۶ گرایش است. این گرایش ها عبارتند از:

با توجه به اینکه در کشور ما برخلاف سایر کشورها، در رشته روانشناسی، تفکیک زمینه های شغلی بین گرایش ها وجود ندارد، بازار کار در همه گرایش های ذکر شده به جز دو گرایش روانشناسی صنعتی و سازمانی و سنجش و اندازه گیری یا روانسجی یکسان و به شرح ذیل است:

اما در ایران این گرایش کمتر مورد توجه قرار می گیرد و فارغ التحصیلان این گرایش هرچند اندک هستند، اما به ندرت موفق به یافتن شرایط کاری متناسب با گرایش خود می شوند. بنابراین فارغ التحصیلان این گرایش، اکثرا در زمینه های ذکر شده در باره گرایش های 1 و 2 مشغول به کار می شوند.

/* Color */
.bookly-form-group > label,
.bookly-label-error,
.bookly-progress-tracker > .active,
.bookly-form .picker__nav–next,
.bookly-form .pickadate__nav–prev,
.bookly-form .picker__day:hover,
.bookly-form .picker__day–selected:hover,
.bookly-form .picker–opened .picker__day–selected,
.bookly-form .picker__button–clear,
.bookly-form .picker__button–today,
.bookly-columnizer .bookly-hour span.bookly-waiting-list {
color: #f4662f!important;
}
/* Background */
.bookly-progress-tracker > .active .step,
.bookly-form .picker__frame,
.bookly-service-step .bookly-week-days label,
.bookly-repeat-step .bookly-week-days label,
.bookly-columnizer .bookly-hour:hover .bookly-hour-icon span,
.bookly-btn,
.bookly-btn:active,
.bookly-btn:focus,
.bookly-btn:hover,
.bookly-btn-submit,
.bookly-round,
.bookly-square {
background-color: #f4662f!important;
}
.bookly-triangle {
border-bottom-color: #f4662f!important;
}
/* Border */
.bookly-form input[type=”text”].bookly-error,
.bookly-form input[type=”password”].bookly-error,
.bookly-form select.bookly-error,
.bookly-form textarea.bookly-error,
.bookly-extra-step div.bookly-extras-thumb.bookly-extras-selected {
border: 2px solid #f4662f!important;
}
/* Other */
.bookly-form .picker__header { border-bottom: 1px solid #f4662f!important; }
.bookly-form .picker__nav–next:before { border-left: 6px solid #f4662f!important; }
.bookly-form .picker__nav–prev:before { border-right: 6px solid #f4662f!important; }
.bookly-service-step .bookly-week-days label.active, .bookly-repeat-step .bookly-week-days label.active { background: #f4662f url(https://psychoexir.com/wp-content/plugins/bookly-responsive-appointment-booking-tool/frontend/resources/images/checkbox.png) 0 0 no-repeat!important; }
.bookly-pagination > li.active, .bookly-columnizer .bookly-day, .bookly-schedule-date { background: #f4662f!important; border: 1px solid #f4662f!important; }
.bookly-columnizer .bookly-hour:hover { border: 2px solid #f4662f!important; color: #f4662f!important; }
.bookly-columnizer .bookly-hour:hover .bookly-hour-icon { background: none; border: 2px solid #f4662f!important; color: #f4662f!important; }

سلام خسته نباشید میخواستم بدونم اگه از رشته روانشناسی بخوایم نوروسایکولوژیست بشیم باید چیکار کنیم و چطوری؟

سلام خدمت شما دوست عزیز شما میتونید دوره های کارگاه های نوروتراپی از جمله نوروفیدبک و … را بگذارانید و رشته تخصصین نوروسایکوتیک رو مطالعه کنید.

با سلام خدمت دوستان عزیز . برادران و خواهران من رشته روانشناسی دارای فارغالتحصیلان بسیار زیادی است که از حجم نیاز جامعه فراتر است با یک نظر به سایت سازمان نظام روان شناسی متوجه خواهید شد که سالانه فقط 10 ال 20 نفر موفق به اخذ مجوز فعالیت می شوند. و این در حالی است که شما روانپزشک نیستید و حق تجویز دارو ندارید برای اینکار باید پزشکی عمومی بخونید بعد روانشناسی… و شما بیشتر نقش مشاور رو دارید. بازار کار این رشته بسیار داغونه حتی با افتتاح مطب به دلایل فرهنگی یا اجتماعی مراجع بسیار کمی خواهید داشت . بهتره وقت خودتونو تلف نکنید و رشته های پزشکی و پیرا پزشکی بخونید و مستقیم برید سر کار و در آمد عالی داشته باشید. . البته میتونید مهد کودک افتتاح کنید و خیلی کارای دیگه…. حال انتخواب با خودتون…

سلام و خسته نباشین خدمت تون چتدتا سوال داشتم به نظر تون این در آمد ها با داخل ایران چقدر مشابه هست؟

بازار کار کدام روانشناسی در ایران بیشتر هست؟

من زبان خارجی زیاد خوب نیست اگه برم روانشناسی مشکل برام ایجاد نمیشه؟

ممنون میشم اگه هر کدام از سوال ها که میدونین جواب بدین

این که مربوط به آمریکاست در مورد ایران بنویسید مثلا فکر نمیکنم صنعتی سازمانی درامد چندانی تو ایران داشته باشه اگه در مورد اینا تو ایران بنیسید خیلی ممنون میشم

با سلام متاسفانه در ایران آمار دقیق درآمد در حرفه ی روانشناسی زیاد در دست نیست. و آمار مشاغل و گرایش های روانشناسی در کشوره های مختلف تا حدودی مشابه همدیگه هست.

Amir says:

parto says:

امیر says:

[email protected]

[email protected]

استادبانک – انتخاب آنلاین معلم خصوصی – انتخاب آنلاین معلم خصوصی

آنچه مطالعه خواهید کرد

در این مطلب و در مصاحبه با خانم نجمیه رستمی (از اساتید استادبانک) به بررسی و معرفی رشته روانشناسی، بازار کار رشته روانشناسی، درامد رشته روانشناسی در ایران، بازار کار رشته روانشناسی، شغل روانشناسی و همچنین به آینده شغلی روانشناسی میپردازیم.

مقدمه مصاحبه:

استخدام روانشناس جنایی

نام رشته روانشناسی با اینکه به گوش اکثریت افراد رسیده است اما ازنظر ساختار و دانستن تاریخچه روانشناسی، آشنایی افراد با شغل روانشناسی نسبتاً ناشناخته مانده است. از همین جهت برای اکثر افرادی که می‌خواهند در این رشته به تحصیل بپردازند شاید راه آنچنان که باید هموار باشد، نیست. مراکز انتخاب رشته کنکور در تمامی رشته ها (رشته های انسانی ، تجربی یا ریاضی) هم به همین خاطر  تاسیس شدند تا اطلاعات لازم را در خصوص رشته های انسانی به داوطلبین ارائه دهند.

به همین سبب در این مقاله ما به ضمن ارائه‌ی نکاتی، به مصاحبه باخانم نجمیه رستمی (از اساتید برتر استاد بانک) هم در مورد معرفی رشته روانشناسی پرداخته‌ایم. در ادامه خواهید خواند:

سلام من نجمیه رستمی هستم، فوق‌لیسانس رشته روانشناسی از دانشگاه علوم تحقیقات و از اساتید استاد بانک. من قبل از اینکه وارد رشته روانشناسی بشم در یک مرکز توان‌بخشی مشغول بکار بودم. باگذشت زمان و شناخت تاریخچه روانشناسی و آشنایی با رشته روانشناسی عمومی به این گرایش علاقه‌مند شدم. و در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به تحصیل در این رشته مشغول شدم . روانشناسی عمومی ، از گرایش‌های ارشد روانشناسی بود که من اون رو انتخاب کردم.

معرفی رشته روانشناسی و گرایش‌های رشته روانشناسی بحث طولانی و زمان بری هست. ولی اگر بخوام گرایش‌های رشته روانشناسی را به‌طور خلاصه بگم شامل این موارد هست: رشته روانشناسی عمومی، رشته روانشناسی جنایی، رشته روانشناسی صنعتی، رشته روانشناسی مدیریت، رشته مشاوره‌ی مهاجرت ، رشته روانشناسی کودک و رشته روانشناسی شغل .من بعضی از این موارد رو به شما و خواننده‌های عزیز توضیح میدم.

کسانی که رشته روانشناسی عمومی رو انتخاب میکنن در تمامی حیطه‌ها و گرایش‌های رشته روانشناسی میتونند که فعالیت داشته باشن. از مشاوره شغلی و تحصیلی گرفته تا روانشناسی جنایی و غیره.

این زیرشاخه معمولاً در کلانتری‌ها، زندان‌ها، دادگاه‌ها و از همین قبیل جاها کاربرد داره. در رشته روانشناسی جنایی، مشاور یا روانشناس معمولاً با افراد بزهکار برای شناسایی و روانکاوی اونها سرکار داره.

در تمامی محیط‌های صنعتی و کارخانه‌ای به یک مشاور در این زمینه گرایشی که در بازار کار رشته روانشناسی فعال هست نیاز داریم. ما و همکارهای ما در این قسمت به کارگران و مدیران مشاوره میدهیم. همین‌طور در مواقع استخدام نیرو به آنالیز و شخصیت شناسی نیروها می‌پردازیم تا کارفرماها بتونن بهترین و مناسب‌ترین نیرو رو برای جایگاه کاری مد نظرشون انتخاب کنند.

در این زیرشاخه و گرایش وظایف کاری روانشناس درست مثل رشته روانشناسی صنعتی هست. البته در این قسمت حتی روانشناس‌ها و مشاوران درزمینه های تبلیغاتی هم به مدیران و کارگرها مشاوره ارائه میدن. یکی از مثال‌هایی که برای مشاوره‌ی تبلیغاتی میتونم بزنم، همین روانشناسی رنگ‌هاست که در جذب مخاطب برای تبلیغات خیلی جوابگو هست.

مشاوره مهاجرت که خود من هم در همین زمینه فعالیت‌هایی دارم، یکی از گرایش‌های ارشد روانشناسی هست.خیلی از افراد باروحیه‌های فردیشون آشنایی ندارن، ما در این قسمت سعی می‌کنیم ویژگی‌های فردی که قصد مهاجرت داره رو پیدا کنیم و به فرد اطلاع بدیم که آیا محیطی که قصد مهاجرت به اون رو داره مناسب شخصیتش هست یا نه.

دانشگاه تهران و دانشگاه شهید بهشتی از بهترین دانشگاه روانشناسی ایران هستند که این رشته رو ارائه میدن. اما من باید نکته‌ای رو هم اضافه کنم، اون هم این هست که محیط آکادمیک به‌صورت تکی برای وارد شدن به محیط کار کافی نیست. فارغ‌التحصیل‌های این رشته برای موفق‌تر شدن در شغل روانشناسی و داشتن آینده شغلی روانشناسی نیاز شدیدی به کارگاه‌ها و دوره‌های کارآموزی دارن.

کسی که قصد تحصیل در رشته روانشناسی رو داره اول از همه باید خودش رو ازلحاظ روحی با مقابله از مشکلات آماده کنه منظورم این هست که اگر کسی صرفاً رتبه لازم برای رشته روانشناسی رو کسب کرد، الزاماً نمیتونه روانشناس خوبی باشه. نظرات در مورد رشته روانشناسی و اینکه چه افرادی در این رشته موفق هستن ثابت هست. یعنی:

بله حتماً، همونطور که قبلا هم گفتم، بازار کار روانشناسی کاملاً وابسته به کارگاه‌ها و آموزش‌های خارج از محیط دانشگاهی هست. و البته باید کارشون هم در مورد همین رشته روانشناسی باشه. این نکته یادمون باشه که کار کردن در رشته روانشناسی به شرطی سودمند هستش که استادی به‌صورت جدی به راهنمایی اونها درزمینهٔ ی کاریشون بپردازه.

بازار کار رشته روانشناسی و درآمد رشته روانشناسی صرفاً با مدرک لیسانس رونق چندانی نداره. البته یعنی فارغ‌التحصیل کارشناسی مجوز کار درمانگری نداره و تنها میتونن در مهدکودک‌ها و مدارس کار مشاوره‌ای انجام دهند. اما در دوره‌ی فوق‌لیسانس و معرفی رشته روانشناسی به‌طور کامل به دانشجوها، مجوز تأسیس کلینیک، مطب ، مراکز توان‌بخشی و کار های درمانگری رو میدن. هم‌چنین فارغ‌التحصیل‌های رشته روانشناسی، میتونن که در کلینیک های دیگه مشغول به کار بشن.

مهارت‌های عمومی هم درست مثل همون مهارت‌ها و روحیه‌های فردی هست که بچه‌ها باید داشته باشن. یعنی بی طرف و رازدار باشن و از همین قبیل نکات، اما اگر بخوام مهارت‌های علمی و تحصیلی رو توضیح بدم، گذراندن دوره‌های زبان انگلیسی به داوطلبین همه‌ی رشته‌ها ازجمله رشته روانشناسی پیشنهاد میشه. همچنین استفاده از کتاب‌های عمومی و کارگاه‌های آموزشی برای افزایش مهارت‌ها، به دانشجوها خیلی کمک میکنه.

بله خیلی زیاد. ولی به‌صورت تیمی بازدهی بیشتری داره. شغل روانشناسی به‌صورت فردی هزینه‌های زیادی رو به همراه داره که سود زیادی برای فرد به همراه نمیاره. اما در کار تیمی، بازدهی کلینیک خیلی افزایش پیدا میکنه و افرادی که در شغل روانشناسی فعالیت دارن، سود بیشتری میکنن.

قطعاً درامد ماهانه یک روانشناس بالینی در ایران و یا در دیگر گرایش‌های رشته روانشناسی بدون شناخته شدن رضایت بخش نمیشه. با تبلیغات، و معرفی خودشون به مردم ، از طریق ویدئوها، همایش ها و کارگاه های آموزشی رایگان میتونن که افراد رو برای کارهای مشاوره‌ای جذب کنن.

بازار کار رشته روانشناسی در کشورهای اروپایی خیلی بیشتر از ایران هست، البته آمار مراجعه به‌ مشاور و روانشناس برای تمامی گرایش‌های رشته روانشناسی 20 درصد افزایش‌یافته. اما با این وجود کشورهای اروپایی و آمریکایی هم گزینه‌ی خوبی برای ادامه‌ی تحصیل در رشته روانشناسی هستن.آلمان یکی از کشورهاست که دانشجو رشته روانشناسی و روانشناسان رو به‌خوبی جذب میکنه، البته که متقاضی ها باید پایه‌ی فوق لیسانس داشته باشن و دوره‌هایی که در کشور آلمان برگزار میشه رو بگذرونن و به زبان آلمانی هم مسلط باشن.کانادا هم گزینه‌ی خوبی برای مهاجرت در رشته روانشناسی است. البته پایه مدرک باید دکتری باشه و دانشجوها دوره‌های برگزارشده در کشور کانادا رو بگذرونن.

بازار کار رشته روانشناسی در ایران- درآمد و آینده شغلی آن به چه صورت است؟

مثلا بازار کار فارغ التحصیل کارشناسی رشته روانشناسی در ایران به چه صورت است؟

مهارت در هر حرفه و شغلی نیازمند تجربه است. روانشناسی علمی است که بیش از سایر علوم تجربه می طلبد. ابزار کار رشته روانشناسی، علمی است که با تک تک افراد جامعه سرو کار دارد.

این رشته در مقطع لیسانس دارای 3 گرایش روانشناسی بالینی، روانشناسی عمومی، روانسنجی می باشد.

در مقطع کارشناسی ارشد دارای گرایش های زیر می باشد:

بعد از طی کردن مقطع لیسانس در گرایش روانشناسی عمومی فرد می تواند در این مراکز خدمت کند:

میتواند با اخذ مجوز از بهزیستی اقدام به تاسیس مهد کودک و سرای سالمندان کند.

در رشته روانشناسی بالینی در مقطع لیسانس علاوه بر موارد فوق در این مراکز فرد میتواند خدمت کند:

در رشته روانسنجی در مقطع لیسانس علاوه بر موارد فوق فرد میتواند در کلینیک های مشاوره و مطب به اجرا و تفسیر آزمون بپردازد.

بازار کار رشته روانشناسی در این مقطع در گرایش های روانشناسی عمومی، روانشناسی بالینی، روانشناسی بالینی کودک و نوجوان و روانشناسی شخصیت، یکسان می باشد و به شرح زیر است :

بازار کار رشته روانشناسی در گرایش روانسنجی در مقطع ارشد به شرح زیر می باشد:

بازار کار روانشناسی در رشته روانشناسی صنعتی و سازمانی که اخیرا به گرایش های روانشناسی اضافه شده است به شرح زیر می باشد:

نویسنده مجله استادبانک

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

استخدام روانشناس جنایی

اطلاعات نام و ایمیل من را برای ثبت نظر دوباره ذخیره کن

روانشناسی رشته سختی هست؟یا راحت

متوسط

سخته ولی تلاش کنی موفق میشی نسبت به سختیش میرزه

اگر علاقه داشته باشید راحته در ضمن برای زندگی خودتان نیز مفیده

رشته ای نیست که هرکسی از پسش بر بیاد،نیاز به حوصله و صبر و همینطور علاقه زیاد هست

والا من خواهرم تو رشته روانشناسی تحصیل میکنه باید بگم که درساش در حد دبیرستانه شایدم راحت تر ولی به نظر من رشته راحتیه درسیو نداره که حرفی واسه گفتن داشته باشه

شما هروقت تونستی بفهمی چرا درس سخت از نظرت چیه میفهمی روانشناسی آسون یا سخت…

خواهر شما حتما در حد دبیرستان جزوه مینویسه و کتاب میخره شما هم کتاب روانشناسی معتبر بخون بعد نظر بده

اگه میشد بااین کتابهایی که توی دانشگاه میخونن روانشناس بشن که خوب بود.عزیزه من واسه یه روانشناس خوب شدن توی ایران خودت باید بری دنبالش کتاب و کارگاه و طرح و اینیچزا رو گذروند…

شما خودت روانشناسی نمی خونی نمی تونی نظر بدی الزاما استاد ها آسون می گیرن یا جزوه ها خیلی آسون نشون میده دلیل نمیشه که رشته اسونی باشه هر رشته ای سختی خودشو داره… کما اینکه انسان موجودی بسیار پیچیده هست و شناختش کار آسونی نیست !روانشناسی دنیای شیرینیه …مثلاً کسی که هنر می خونه یا تو کارهای گرافیکی یا مثلاً طراحی لباسه نمیشه گفت کارش آسونه چون به نظر من و شما تئوری های که می خونه از یه رشته ی دیگه کمتره(شایدم اینطور نباشه) اونها هم از یه جنبه‌ی دیگه کار سختی رو در پیش دارند پس نمیشه قضاوت کرد!

این بستگی به شما داره که آیا به این رشته علاقه دارید یا نه وگرنه تحصیل براتون بسیار شیرین و لذت بخش خواهد بود باتشکر

با سلام خدمت دوستان عزیز . برادران و خواهران من رشته روانشناسی دارای فارغالتحصیلان بسیار زیادی است که از حجم نیاز جامعه فراتر است با یک نظر به سایت سازمان نظام روان شناسی متوجه خواهید شد که سالانه فقط ۱۰ ال ۲۰ نفر موفق به اخذ مجوز فعالیت می شوند. و این در حالی است که شما روانپزشک نیستید و حق تجویز دارو ندارید برای اینکار باید پزشکی عمومی بخونید بعد روانشناسی… و شما بیشتر نقش مشاور رو دارید. بازار کار این رشته بسیار داغونه حتی با افتتاح مطب به دلایل فرهنگی یا اجتماعی مراجع بسیار کمی خواهید داشت . بهتره وقت خودتونو تلف نکنید و رشته های پزشکی و پیرا پزشکی بخونید و مستقیم برید سر کار و در آمد عالی داشته باشید. . البته میتونید مهد کودک افتتاح کنید و خیلی کارای دیگه…. حال انتخواب با خودتون…

سلام اگر به این رشته علاقه داشته باشی عالیه اما اگر خیر اصلا نباید وارد شد چون باید به انسان ها علاقه داشته باشی و شرایط روحی روانی خودت رو هم در نظر بگیری چون درهر صورت درگیر خواهی شد.از نظر درامد اگر پول برای پیشرفت یا پارتی داری وارد شو ولی اگر از نظر مالی پولی نداری مطمئن باش نه میتونی به راحتی درآمدی کسب کنی، نه میتونی داخل وورک شاپ ها برای پیشرفت خودت شرکت کنی ، و نه میتونی برای بهتر شدن اوضاع روان و درمان روان خودت به یک متخصص حیطه ی خودت مراجعه کنی (چون هر روانشناس هم از نظر قوی شدن در شخصیت و هم بر طرف شدن ابهامات و سوالاتی در جلسات با مرتجعین خودش داره نیاز هست به یک متخصص بالاتر از خودش مراجعه کنه پول که نداشته باشی از این مرحله هم باز می مونی ) این رشته جز رشته های شیکه برای پیشرفت هم خیلی نیاز به پول و پشتوانه هست .

سلام می خواستم بدونم گرفتن لیسانس و فوق لیسانس چقدر طول می کشه

چرا اطلاعات غلط میدین؟ کارشناسی ارشد روانشناسی مهاجرت دیگه چیه؟

ب نظرتون روانشناسی رشته خوبیه یا نه اونم دانشگاه پیام نور

سلام من دانشگاه پیام نور روانشناسی میخونم.به نظر من دانشگاه پیام نور و دولتی و ازاد صرفا یک حرفه . بستگی به خودت داره که چقدر اراده داشته باشی چون روانشناسی کارگاه های زیادی داره و اون هست که حرفی برای گفتن داره . هر دانشگاهی برید لازمه کارگاه بگذرونید و تجربه کسب کنید . البته این نظر شخصی من هست . موفق باشید .

من خودم دانشجوی روانشناسی پیام نورم.رشته ی سختیه.ولی واقعا اگه عاشقش باشی شیرینه.

اره خوبه من خودم پیام نور روانشناسی خوندم هفت ترمه هم تموم شدم

من کارشناسی روان شناسی دارم اما کار پیدا نمیکنم به نظرتون بهترین کاری که میشه با مدرک کارشناسی این رشته انجام داد چیه؟

سلام من کنکوری هستم علاقه دارم ب این رشته بنظرتون این رشته رو انتخاب کنم یا ن تضمین میکنه اینده شغلیمو ؟

روانشناسی تربیتی پس چی میشه؟!

کسی که میخواد مدرک بگیره براش شاید درساش اسون باشه مث گفته ی این دوست عزیزمون ک خواهرش روانشناسی میخونه .ولی کسی که با عشق و علاقه میخونه درس بسیار شیرین و در حد خودش ی مقدار سخته چون با روان انسان سروکار داره .من دانشجوی رشته ی روانشناسی هستم

سلام من کنکوری هستم علاقه خاصی به روان شناسی دارم و کلی کتاب دربارش خوندم خواستم بگم که خانوادم میگن برم تربیت معلمی اما خودم دوست ندارم از اینده شغلی که هم داره اعتماد ندارم من باید چکار کنم

برو دنبال علاقت قطعا اگه علاقه داشته باشی می ترکونی ..

من هم همسن شما هستم و مثل شما به روانشناسی بسیار علاقمندم و از نظر تامین شغلی قصد انتخاب تربیت معلم رو دارم ، میخوام بعد اینکه تربیت معلم رو قبول شدم و لیسانس رو گرفتم برای فوق لیسانس روانشناسی رو انتخاب کنم ، اینجوری به هردو هدف رسیدم ، فکرمیکنم بد نباشه اگر بهش فکرکنید

برو دنبال علاقت ،بیشتر خانواده ها معمولا رشته ای میگن برو که یا اسمش زیاد تو جامعه هست و به قولی پول زیاد داخلشه یا رشته ای که خودشون تو دوران جوانی میخواستن برن ولی نتونستن به هردلیلی و حالا از فرزند میخوان که بره تا کمی خوشنود شن از اینکه خودشون نرفتن ولی حداقل بچه تونسته بره، وقتی علاقه به فلان رشته نداشته باشی و بری هرروزش برات مرگ هست فقط دوست داری زودتر تموم شه ممکنه حتی موفق هم نشی پس برو دنبال علاقت حتی اگه خانوادت راضی هم نشدن در چنین مواردی نباید به حرف خانواده گوش کرد خانواده قابل احترامه ولی قرار نیست حتی از علایقت بخاطرشون بگذری که تهش بشی یه مرده متحرک حسرت زده،علاقت رو دنبال کن تا موفق شی علاقت تو میخوای تو اون رشته تحصیل کنی نه خانواده پس رشته ای برو که دوستش داری نه رشته ای که دوستش دارن❤

سلام.من کنکوری هستم و بین زبان و روانشناسی گیر کردم نمیدونم کدومو بیشتر بخونم روانشناسی رو هم خیلی دوست دارم ولی اطرافیان میگن زبان برو الان من چیکار کنم؟

سلام. به نظرم اول از همه ببینید که خودتون به چی علاقه قلبی دارید. هر رشته‌ای که رو بیشتر دوست دارید انتخاب کنید. مهم نیست زبان باشه یا روانشناسی. اگه با علاقه جلو برید میتونید تو اون رشته پیشرفت کنید و طبیعتا درآمدتون هم خیلی بیشتر میشه.

سلام وقتتون بخیر من دانشجوی روانشناسی عمومی هستم مقطع کارشناسی با تشکر از شما خیلی لذت بردم از نوشته هاتون فقط دو تاسوال داشتم : ۱) برای یادگیری زبان انگلیسی باید به صورت تخصصی باش چون اصطلاحات روانشناسی و تخصصی نیازمندیم من از کجا میتونم ا به ین نوع آموزشگاه ها دسترسی داشته باشم؟ ۲) من ادم درونگرا و دیرجوشی هستم چطور میتونم مهارت ارتباط بر قرار کردن با اطرافیان یا مراجعه کنندمو بدستبیارم و یا ارتقاعش بدم؟

سلام ممون از شما. خوشحالیم که دوست داشتید… ۱. می‌تونید به آموزشگاه‌های زبان انگلیسی شهرتون مراجعه کنید و شرایطتتون رو بهشون توضیح بدید. احتمالا میتونن کمکتون کنن. ۲. به نظرم به عنوان روانشناس خودتون بتونید این موضوع رو حل کنید خیلی بهتره 🙂

سلام دوست عزیزم من در گذشته تجربه ی شما رو داشتم و حتی تا مقطع کاردانی در رشته ای که بهش علاقه ای نداشتم عمرمو و گذروندم و در اخر پشیمون شدم و بر گشتم ب رشته مورد علاقم عزیزم به رشته ی مورد علاقت بپرداز ادم برای بدست اوردن چیزایی که دوست داره باید سختی بکشه و گاهی براش بجنگه اگر به علاقه و تصمیمت مطمئنی بهش بپرداز و اگر مدرک روانشناسی داشنه باشی شما باز هم میتونی تدریس کنی توی همین مقاله و صفحه ای که هستی دربارش نوشته شده امید وارم بهترین تصمیمتو بگیری و موفق باشی

خیلی ممنون بسیار مفید بود و بنده پاسپورت . اقامت کانادا دارم و حتما در انجا به تحصیل خواهم پرداخت ممنون از راهنماییتون

دوستان روانشناسی کار بسیار سخت با درامد کمه، گول ظاهرش رو نخورید اگه دنبال کار راحت و پول هستید، بازار کارش واقعا خرابه، با ارشد دانشگاه دولتی توی کمپ با پارتی تازه کار گیر بیاری اندازه یک کارگر دیپلم بهت نمیدن.انچه شرط بلاغت بود گفتم. یه روز به منم میگفتن با خودم فکر کردم نه من با بقیه فرق می کنم الان بعد کلی زحمت فهمیدم چه اشتباهی کردم.

داداش من ۲۰ سالمه فقط تو سرمه ک مهر وارد دانشگاه بشم فقط دیپلم دارم نابغه نیستم اما بدون مدرک فقط با دانسته های خودم درآمدم از یه دیپلمه بیشتره پس نزن تو ذوق یکی ک دوست داره ب هر سمتی بره حتمن تو نتونستی دلیل نمیشه بقیه ام نتونن

دقیقا. به نظر من هم هر کس به اندازه دیدش‌ به جایگاه خاصی می رسه. مطمئنا اونهایی که در هر شغلی به جایگاه خوبی رسیدن ، دیدشون مثبت بوده و احتمالا با شکست های زیادی مقابله کردند تا بلاخره موفق شدند. دلیل نمیشه یه سری به جایی نرسیدند بقیه هم نرسند.

هرکسی شرایط روحی و استعدادی خودشو داره بالاخره ادم باید زحمت بکشه ولی مفید و کارساز ن فقط صرفا سخت کار کردن بلکه درست کار کردن…

سلام دوستان عزیز ارشد روانشناسی هستم در کل اوضاع کار در همه رشته ها خرابه منجمله روانشناسی. اگه روانشناسی علاقه اول شما هست حتما بهش بپردازید در صورتیکه روانشناس خوبی باشید و شناخته بشید و مراجع زیادی داشته باشید درآمد متوسطی خواهید داشت اما شناخته شدن راه سختی داره. اگه روانشناسی انتخاب اول شما نیست بهتره گزینه های بعدیتون رو بررسی کنید چون درآمد روانشناسی با راه سختی که پیش رو دارید هماهنگی نداره. هنوز ارائه و دریافت خدمات روانشناسی در ایران زیر ساخت کافی نداره. شاید در آینده اوضاع بهتر شه.

سلام…من مشاوره و کمک به دیگران رو خیلی دوست دارم و فکر میکنم تا حدودی در این امر موفق هستم…درباره مشاوره خانواده و تحصیلی و خلاصه مشکلات عادی که در زندگی هر کسی ممکنه پیش بیاد خانواده و دوستان باهام مشورت میکنن و خدارو شکر راضی هستن و این خودش انگیزه ای شده که بخوام در این رشته تحصیل کنم… سوالی که من از دوستان دارم اینه که من با شرایطی که واستون توضیح دادم بهتره رشته روانشناسی بخونم یا مشاوره؟؟؟ واینکه اگر روانشناسی بخونم ایا میتونم در زمینه مشاوره هم فعالیت کنم یا خیر؟؟؟ ممنون میشم پاسخ بدید…

در کادر زیر نمونه سوال، گام به گام، جزوه، نکات درسی، مشاوره و … را جستجو کنید

حمایت شده توسط پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف و مستقر در مرکز رشد دانشگاه صنعتی شریف

استادبانک مفتخر است که توانسته است، با تایید معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به درجه دانش بنیانی نائل شود

استادبانک را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

استادبانک در ستاد ساماندهی پایگاه های اینترنتی وزارت فرهنگ و ارشاد جمهوری اسلامی ایران ثبت شده است.

استادبانک تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کليه حقوق اين سايت متعلق به گروه استادبانک می باشد.

استان را انتخاب نمایید ×

جنسیت را انتخاب نمایید ×

رشته شغلی را انتخاب نمایید ×

رشته تحصیلی را انتخاب نمایید ×

مقطع تحصیلی را انتخاب نمایید ×

استخدام روانشناس جنایی

نوع قرارداد را انتخاب نمایید ×

سابقه را انتخاب نمایید ×

پنل کارجویان ایران استخدام:

لطفا کمی صبر کنید….

سایت ایران استخدام در تاریخ 1391/1/10 راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

تمامی حقوق این سایت برای آلتین سیستم محفوظ است و هر گونه سوءاستفاده از آن پیگرد قانونی دارد.

021 28111555

روانشناسی (Psychology)، علم مطالعه ی رفتار و فرآیندهای ذهنی است و همه ی جوانب و زوایای تجارب و تفکرات آگاهانه و ناآگاهانه را در بر می گیرد. این حوزه یک رشته ی دانشگاهی و یکی از علوم اجتماعی است که به دنبال درک افراد و گروه ها بر اساس اصول علمی و جستجوی موارد خاص است. روانشناسان ممکن است به عنوان دانشمندان اجتماعی، رفتاری یا شناختی طبقه بندی شوند. آنها تلاش می کنند تا نقش عملکردهای ذهنی در رفتار فردی و اجتماعی را در ضمن بررسی فرآیندهای روانشناسی و بیولوژیکی در برگیرنده ی عملکردها و رفتارهای شناختی، درک کنند. با اینکه دانش روان شناسی اغلب برای ارزیابی و درمان مشکلات سلامت ذهنی و روانی به کار برده می شوند، اما در درک و حل مشکلات حوزه های مختلف فعالیت بشر نظیر رشد، سلامت، رفتار اجتماعی، شناخت و … نیز کاربرد دارد. اکثر دپارتمان های روان شناسی این شاخه را به دو طبقه ی گسترده: روانشناسی تجربی (یا پژوهشی) و بالینی (کاربردی) تقسیم بندی می کنند.

روانشناسی رشته ای است که زیرشاخه های بسیار متنوعی دارد. برخی از زیر شاخه های این رشته در قسمت زیر ذکر شده اند.

شاخه های پایه:

شاخه های کاربردی:

استخدام روانشناس جنایی

رشته ی روانشناسی در کانادا و گرایش های آن میان محبوبترین دوره های کارشناسی در کانادا هستند و در تمام دانشگاه های کانادا ارائه می شوند. البته دپارتمان های روانشناسی همه ی دانشگاه ها دوره های مشابهی را ارائه نمی دهند. برخی از کالج های کانادا نیز گواهینامه ها و دیپلم های مختلفی را در رشته روانشناسی ارائه می دهند. دانشجویان برای پذیرش در مقطع لیسانس روانشناسی باید مقطع متوسطه را به اتمام رسانده و دروس پیش نیاز ریاضیات و انگلیسی و برای برنامه های خاص درس بیولوژی را نیز گذرانده باشند. حداقل معدل پذیرش در دوره های روانشناسی در کانادا معمولا معدل B می باشد. در دوره های تحصیلات تکمیلی(ارشد و دکترا) چندین تخصص و گرایش در روانشناسی ارائه می شوند. تخصص های رایج این دوره ها: روانشناسی سازمانی- صنعتی، روانشناسی تجربی، روانشناسی بالینی، روانشناسی مشاوره ای، روانشناسی قضایی، نورسایکولوژی، روانشناسی کودک یا روانشناسی تکاملی می باشد. دوره های دکترا در هر یک از حوزه های تخصصی علاوه بر نیازمندی های آموزشی و پژوهشی نیاز به کارورزی نیز دارند. رقابت برای پذیرش در دوره های تحصیلات تکمیلی روانشناسی در کانادا ممکن است سخت باشد. تقریبا 10٪ متقاضیان در دوره های دکترا پذیرش می شوند. تجارب اضافی همانند سابقه ی کار حرفه ای یا مطالعات هدف دار نیز نقش مهمی در پذیرش این مقطع ایفا می کنند.

* پذیرش دوره های تحصیلات تکمیلی روانشناسی در برخی از دانشگاه های کانادا نیازمند گذراندن آزمون GRE می باشد.

روانشناسان با تحقیق، حرفه و آموزش در طیف وسیعی از موضوعات مرتبط  با نحوه ی تفکر، احساس و رفتار مردم سرو کار دارند. به طور کلی اکثریت روانشناسان در 5 گروه وسیع: تحقیق، تدریس، ارائه خدمات، مدیریت و مشاوره فعالیت دارند. بسیاری از آنها دو یا تعداد بیشتری از این گروه ها را با هم ادغام می کنند. برای مثال، یک پروفسور دانشگاه معمولا تدریس کرده و تحقیقاتی را نیز انجام می دهد. آنها همچنین ممکن است مدیر و یا یک روانشناس در کلینیک باشند که به بیماران خدمات ارائه می دهند.

کد شغلی این رشته ی روانشناسی در سیستم طبقه بندی مشاغل کانادا (NOC)، 4151 است. در حال حاضر این حرفه جزو مشاغل موجود در لیست مهاجرت  زیرگروه نیروی متخصص (نیروهای متخصص فدرال و نیروی متخصص استانی) در  سیستم اکسپرس اینتری می باشد.  بسیاری از افراد با داشتن مدرک لیسانس روانشناسی با اخذ اقامت تحصیلی و اپلای در یکی از دانشگاه ها یا از طریق ویزای کار با داشتن کارشناسی ارشد روانشناسی در زیرگروه نیروی متخصص روانشناسی به کانادا مهاجرت کرده و سپس برای اخذ اقامت دائم کانادا اپلای می کنند.

در کانادا فرد با داشتن یک مدرک لیسانس در روانشناسی نمی تواند به عنوان روانشناس استخدام شود. برای اشتغال به عنوان روانشناس حداقل به یک مدرک ارشد و در بسیاری از حوزه ها نیاز به مدرک دکترا دارید. اگر قصد فعالیت به عنوان روانشناس را دارید باید در دوره های تحصیلات تکمیلی ثبت نام کنید. البته داشتن مدرک لیسانس روانشناسی گام اول برای ادامه تحصیلات تکمیلی می باشد. بعد از اخذ مدرک لیسانس باید در دور های تحصیلات تکمیلی روانشناسی در مقطع ارشد یا دکترا حضور داشته باشید. در مقطع ارشد فرد می تواند یک مدرک ارشد علوم انسانی (MA) یا ارشد  علوم (M.Sc) را اخذ کند. به طور کلی در یک برنامه ی ارشد، دانشجویان باید دروس آموزشی را بگذارنند، یک پروژه ( به طور مثال پایان نامه ی پژوهشی یا یک بازبینی کلی از ادبیات) را ارائه نمایند و از پایان نامه ی خود دفاع نمایند. این دوره دانشجویان را برای حضور در دوره های دکترا آماده می کند. یک مدرک ارشد آموزش های برای محیط های کاربردی مختلفی از جمله مدارس، کسب و کار و صنعت، مراکز بهداشت روان و دولت ارائه می کند. در مقطع دکترا فرد می تواند مدرک دکترای روانشناسی بالینی یا روانشناسی تجربی را اخذ کند. مدرک دکترای روانشناسی بالینی نیازمند تخصص های تحقیقاتی و کارورزی می باشد اما دکترای روانشناسی تجربی به یک سال کارورزی نیاز ندارد. در کانادا معمولا یک مدرک دکترا (PhD) به عنوان مدرک پایه برای حرفه ی روانشناسی در نظر گرفته می شود.

برخی از دانشجویان بعد از اخذ مدرک BA یا BSc روانشناسی تصمیم می گیرند که شغلی در روانشناسی را دنبال نکنند. در واقع بسیاری از مهارت ها و توانایی های کسب شده به عنوان دانشجوی روانشناسی قابل استفاده در مشاغلی است که ارتباط مستقیم با حوزه ی روانشناسی ندارند. ولی اگر قصد ادامه ی رشته ی روانشناسی را دارید سه مسیر عمومی را می توانید دنبال نمایید:

روانشناسی از حرفه های گسترده است و فارغ التحصیلان این رشته می توانند در همه ی حوزه های زندگی فعالیت داشته باشند. مشاغل رشته ی روانشناسی در کانادا مانند اکثر مناطق جهان بسیار متنوع است. بسیاری از آنها به عنوان محقق و کادر آموزشی در دانشگاه ها و در سازمان های دولتی یا غیر دولتی، موسسات مشاوره ای، آزمونی، تحقیقاتی به منظور تدریس دوره های تحصیلات تکمیلی یا حل مشکلات یادگیری و رفتاری دانشجویان و … مشغول به کار می شوند. برخی در روابط نیروی کار و یا به منظور بهبود بهره وری و کیفیت شیوه ی کار، برخی دیگر در بیمارستان ها و کلینیک ها به منظور مقابله با بیماری و جراحاتشان فعالیت می کنند. بسیاری از فارغ التحصیلان روانشناسی نیز ممکن است در مدارس، مراکز اصلاح رفتار، دفاتر خصوصی، در تبلیغات، روابط و محصولات مشتریان، مخابرات، ارتش، تفریحات و ورزش استخدام شوند. روانشناسان همچنین با وکیلانی که در موارد مدنی یا جنایی درگیر هستند نیز  همکاری می کنند. آنها ارزیابی های روانشناسی را انجام داده و یافته های خود را تفسیر و ارائه می کنند. بسیاری از روانشناسان تجربی در مشاغلی که روش ها و تکنیک هایی را برای روانشناسان کاربردی را بسط می دهند، اشتغال دارند. آنها اغلب با افرادی در حوزه ی پزشکی از جمله عصب شناسای همکاری دارند تا نحوه ی اثر برخی از بیماری های عصب شناختی را درک کنند و همچنین برای بسط درمان های دارویی با شیمی دان ها و داروسازان همکاری می کنند.

بر طبق سازمان استخدام و توسعه ی اجتماعی کانادا، چشم انداز شغلی روانشناسی در کانادا تا سال 2020 بسیار مطلوب است. دولت پیش بینی می کند که در آینده ای نزدیک تعداد افرادی که به دنبال پر کردن سمت های این رشته هستند، پایین آمده و در نتیجه نیاز به نیروی کار بیشتری در این رشته احساس خواهد شد. اظهار شده است که 77,000 سمت شغلی بین سال های 2011 تا 2020 برای روانشناسان، کارکنان اجتماعی، مشاوران، مددکاران و مشاغل مرتبط وجود خواهد داشت که در حال حاضر فقط 69,000  نفر در این حوزه فعالیت دارند.

برای فعالیت در شغل روانشناسی در کانادا همانند بسیاری از مشاغل مرتبط به مراقبت های بهداشت و سلامت، روانشناسان نیز باید مجوز و پروانه کار کسب کنند. مجوز کار معمولا توسط مراجع صدرو مجوز در هر یک از استان ها و مناطق کانادا ارائه می شود.

شرایط اخذ مجوز کار رشته ی روانشناسی در کانادا در هر منطقه است. در برخی از مناطق ثبت نام مجوز کار با مدرک دکترا امکان پذیر است ولی در برخی از مناطق داشتن مدرک ارشد برای اخذ مجوز کار کفایت می کند. روانشناسان با مدرک دکترا از عنوان Dr استفاده می کنند. افرادی که در خارج از کانادا تحصیل کرده اند برای اخذ مجوز کار باید با حوزه ای که قصد اقامت و اشتغال در آنجا را دارند، تماس برقرار کنند.

برای مشاهده جزئیات دقیق شرایط و نیازمندی های مراجع صدور مجوز در هر یک از استان ها به لینک های زیر مراجعه کنید.

College of Psychologists of British Columbia

Psychological Association of Manitoba

Newfoundland and Labrador Psychology Board

College of Psychologies of New Brunswick

Nova Scotia Board of Examiners in Psychology

College of Psychologists of Ontario

Prince Edward Island Psychologist Registration Board

Ordre des psychologies de Quebec

Saskatchewan College of Psychologists

college of alberta psychologists

 

این آزمون در اکثر استان ها و مناطق کانادا و اکثر ایالت های آمریکا مورد نیاز است تا یک فرد با تحصیلات در رشته ی روانشناسی کاملا به عنوان روانشناس محسوب شود و مجوز آن را کسب کند. آزمون EPPP توسط انجمن روانشناسی دولتی و استانی کانادا (ASPPB) برگزار می شود و از سئوالات چندگزینه ای که دانش ضروری برای حرفه ی روانشناسی را پوشش می دهد، تشکیل شده است. موارد در بر گرفته شده در این آزمون:

نمره ی EPPP یک تبدیل محاسباتی از نمرات خام است تا به نمراتی در بازه ی بین 200 تا 800 تبدیل شود. این تبدیل به خاطر سطح سختی سئوالاتی که انتخاب می کنید، الزامی است. عموما توصیه می شود که برای اشتغال به صورت مستقل به عنوان روان شناس نمره ی 500 به بالا را کسب کنید. حداقل نمره ی قبولی برای اشتغال به صورت روانشناس تحت نظارت 450 می باشد. در صورت عدم قبولی در آزمون با توجه به استان محل زندگی می توانید تا 4 بار دیگر در آزمون شرکت کنید.

درآمد روانشناسان در کانادا بین 65,000 تا 81,000 دلار در سال متغیر است. این درآمد به طور متوسط 77,347 دلار است. داشتن سابقه ی کار و تجربه در این رشته از فاکتورهای تاثیر گذار بر درآمد روانشناسان است. بر طبق جدیدترین آمار بالاترین میزان پرداخت حقوق در این رشته مربوط به کلگری آلبرتا با 48,43 دلار در ساعت و پایینترین میزان حقوق مربوط به وینی پگ مانیتوبا با 32,60 دلار در ساعت است. میانگین حقوق روانشناسان بالینی 96,128 دلار در سال یا 49 دلار در ساعت است. تازه واردان این رشته با حقوق تقریبی 67,000 دلار شروع به کار می کنند در حالیکه درآمد روانشناسان با تجربه در کانادا به سقف 135,000 دلار نیز می رسد.

 

اگر قصد ادامه تحصیل در کانادا و در رشته روانشناسی در کانادا را دارید با تکمیل فرم ارزیابی تحصیلی برنامه خود را آغاز کنید.

Live with different topics

You will be notified quickly!

Immigration and study videos

Official immigration lawyer podcasts

یافتن پست های چه شغلی و چه چیزی را برای تبدیل شدن به یک

مطمئنا، مانند بسیاری از نمایشهای تلویزیونی، نقش واقعی یک روانشناس قانونی اغلب بسیار کمتر و پر زرق و برق و هیجان انگیز است، اما این به هیچ وجه کمتر پاداش یا شخصیتی نیست.

همانطور که در مورد صنعت جرم شناسی به عنوان یک کل در نظر گرفته شده است، وظایف شغلی یک روانشناس قانونی بسیاری و متنوع است.

اگر چه عنوان نشان می دهد که آن را یک شغل منحصر به فرد با وظایف وظایف و توصیف شغلی است، در واقع، آن را به هر تعداد تخصص در زمینه روانشناسی اشاره می کند. اصطلاح روانشناسی قانونی فقط به روانشناسی در رابطه با قانون و نظام عدالت مدنی یا کیفری اشاره دارد .

هیئت روانشناسی قضایی آمریکا این را اینگونه تعریف می کند: روانشناسی قانونی کاربرد علم و حرفه روانشناسی به سوالات و مسائل مربوط به قانون و نظام حقوقی است. استخدام روانشناس جنایی

در شرایط عمومی، یک روانشناس قانونی فقط یک روانشناس است که برای سیستم قانونی کار می کند. به این ترتیب، تعداد زیادی از کارهای شغلی وجود دارد که می توانید انتخاب کنید که اگر علاقه مند به حرفه در روانشناسی قانونی باشند، تمرکز کنید.

محدوده های فردی تمرکز برای روانشناسان پزشکی قانونی عبارتند از:

در پی یافتن کار در زمینه روانشناسی قانونی، مهم است بدانیم که در بسیاری از موارد یک روانشناس بالینی مجاز این توابع را انجام می دهد. آنها ممکن است به طور مستقیم توسط دولت دولتی، محلی و یا دولت فدرال به کار گرفته شوند و یا همانطور که در اغلب موارد، آنها در عمل خصوصی کار می کنند و خدمات مشاوره ای را به دادگاه و یا سازمان های پلیس بر اساس قرارداد ارائه می کنند.

برای تعامل با مشتریان یا بیماران ارزیابی لازم است. بسیاری از برنامه های پس از فارغ التحصیلی نیاز به مدرک لیسانس روانشناسی را بعنوان یک پیش نیاز دارند، اما بعضی از برنامه ها ممکن است به سادگی تعداد معدودی از دوره های ترم در روان شناسی همراه با دوره های دیگر علوم نیاز داشته باشند.

کسانی که دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته روانشناسی هستند ممکن است کار را در سطح تحقیقاتی انجام دهند. به طور کلی درک می شود که یک مدرک پیشرفته باید بتواند به عنوان یک روانشناس قانونی عمل کند.

علاوه بر الزامات آموزشی، هر ایالت دارای شرایط صدور مجوز است. شایستگی های خاص از دولت به حالت متفاوت است، اما شامل ترکیبی از آموزش و پرورش و الزامات تجربه کار است. علاوه بر این، گرفتن و گذراندن یک آزمون استاندارد برای کسب مجوز لازم است.

دستمزد متوسط ​​برای همه روانشناسان در سال 2008 64،140 دلار بوده است، آخرین دوره که داده ها در دسترس است. با این حال، حقوق می تواند به طور گسترده ای متفاوت باشد و به میزان زیادی بر سطح تحصیلات و زمینه های خاص بستگی دارد.

در پایان این مقیاس، بیشترین 10 درصد از درآمدهایی که در زمینه روانشناسی قانونی کار می کنند، بیش از 100،000 دلار کسب کردند.

تمرین روانشناسان بالینی که در زمینه مشاوره پزشکی مشغول به کار هستند، به طور معمول بیش از یک روانشناس قانونی که مستقیما برای یک سازمان دولتی کار می کند، درآمد کسب می کنند.

مشاوران خصوصی مشغول به کار می توانند نرخ ساعتی را که می توانند به مبلغ چند صد دلار در هر ساعت برای خدمات خود می پردازند بپردازند، در حالی که یک روانشناس که در سیستم زندان کار می کند، حقوق بطور قابل توجهی پایین تر به دست می آورد. روانشناسان قضایی که برای دولت های دولتی مشغول به کار بودند، در میان دستمزد دستمزد پایین تر بود که حدود 57،000 دلار بود.

انتظار می رود که برخی از نیش های درون روانشناسی و پزشکی قانونی روانشناسی تا سالهای 2022 تا 56 درصد رشد داشته باشند. بیشترین فرصت برای کسانی که در روانشناسی صنعتی تخصص دارند، به خصوص در آزمون و ارزیابی متقاضیان شغل عدالت کیفری.

حرفه ای در زمینه روانشناسی قانونی فرصت های بسیاری برای کمک به دیگران فراهم می کند و مانند سایر حرفه های جرم شناسی نیز می تواند بسیار مؤثر باشد. با این حال، بخش عمده ای از موضوع، حوادث ناخوشایند است.

علاوه بر این، روانشناسان پزشکی قانونی اغلب با افرادی که در حالت عاطفی شدید هستند مشغول به کار هستند. در نتیجه، شغل می تواند گاه به لحاظ فیزیکی و ذهنی خسته کننده باشد. با این حال، اگر شما علاقه مند به مطالعه چگونه ذهن کار می کند، به خصوص اینکه چگونه آن را به عدالت کیفری مرتبط است، شما در حرفه روانشناسی قانونی به عنوان چالش و رضایت پیدا کنید.


© 2020 fa.chalized.com

شما وارد حساب کاربری خود نشده اید جهت استفاده از تمام امکانات سایت وارد حساب کاربری خود شوید. در صورتی که هنوز عضو کاربران سایت نشده اید ثبت نام کنید.

تا ۸۰ سال پیش روانشناسی را مطالعه روح و روان و روانشناس را فردی می‌دانستند که رویداد‌های درونی،‌ ذهنی و مغزی را مثل تصورات، خاطرات،‌ افکار و احساسات مطالعه می‌کند.طبق این تعریف، روانشناسی شاخه‌ای از ذهنی‌ترین بخش دانش انسان؛ یعنی فلسفه بود. اما از اوایل قرن بیستم و با پیشرفت سریع دو علم زیست‌شناسی و فیزیک،‌ روانشناسی نیز مطالعه ذهنی (زندگی روانی) را کنار گذاشت و به مشاهده و مطالعه رفتار موجودات پرداخت. البته هنوز نیز روانشناسان فرآیندهای ذهنی را مطالعه می‌کنند اما این کار را نه به صورت ثبت شخصی ادراکات و احساسات بلکه به شیوه عینی و علمی انجام می‌دهند.

متاسفانه‌ هنوز در کشور ما بسیاری‌ از مردم‌، روانشناسی‌ را با کف‌بینی‌ و احضار روح‌ یکی‌ می‌دانند و ما می‌بینیم‌ که‌ کتاب‌هایی‌ با موضوعات‌ فوق‌، به‌ عنوان‌ کتاب‌های‌ روانشناسی‌، فروش‌ فوق‌العاده‌ای‌ دارند. در حالی‌ که‌ روانشناسی‌ شاخه‌ای‌ از علوم‌ زیستی‌ است‌ که‌ هم‌ به‌ مطالعه‌ عینی‌ رفتار قابل‌ مشاهده‌ می‌پردازد و هم‌ به‌ فهم‌ و درک‌ فرآیندهای‌ ذهنی‌ که‌ مستقیماً قابل‌ مشاهده‌ نبوده‌ و براساس‌ داده‌های‌ رفتاری‌ و عصب‌ زیست‌شناختی‌ قابل‌ استنباط‌ است‌، توجه‌ دارد. رشته‌ روانشناسی‌ در مقطع‌ کارشناسی‌ دارای‌ ۴ گرایش‌ بالینی‌، آموزش‌ کودکان‌ استثنایی‌، صنعتی‌ و سازمانی‌ و عمومی‌ است‌. در این میان روانشناسی‌ بالینی‌ خدمات‌ تشخیص‌ و درمان‌ (روان‌ درمانی‌) را به‌ افرادی‌ که‌ دچار رفتارهای‌ نابهنجاری‌ مثل‌ افسردگی‌، اضطراب‌، وسواس‌، و غیره‌ هستند، ارائه‌ می‌دهد که‌ این‌ خدمات‌ در سه‌ زمینه‌ تشخیص‌، درمان‌ و پیشنهادِ روش‌هایی‌ برای‌ پیشگیری‌ از معضلات‌ و ناهنجاری‌های‌ رفتاری‌ ارائه‌ می‌شود. روانشناسی‌ صنعتی‌ و سازمانی‌ نیز یافته‌های‌ روانشناسی‌ را در تمام‌ محیط‌های‌ کاری‌ به‌ کار می‌برد؛ یعنی‌ درباره‌ این‌ که‌ محیط‌ کار باید چگونه‌ باشد تا بهترین‌ بازدهی‌ را داشته‌ باشد یا چه‌ متغیرهایی‌ در ارتباط‌ بین‌ کارفرما و کارگر موثر است‌ و چه‌ عواملی‌ باعث‌ عدم‌ تفاهم‌ بین‌ کارفرما و کارگر می‌شود، مطالعه‌ می‌کند. روانشناسی‌ عمومی‌ نیز به‌ مطالعه‌ کلیات‌ روانشناسی‌ می‌پردازد و روانشناسی‌ و آموزش‌ کودکان‌ استثنایی‌ کاربرد یافته‌های‌ روانشناسی‌ در رابطه‌ با کودکان‌ استثنایی‌ (تیزهوشان‌ و معلولین‌ جسمانی‌) است‌.

زیست‌شناسی‌ و شیمی‌ در این‌ رشته‌ اهمیت‌ بسیاری‌ دارد و باید پایه‌ علوم‌زیستی‌ دانشجوی‌ این‌ رشته‌ قوی‌ باشد. به‌ همین‌ دلیل‌ امروزه‌ دانشجویان‌ این‌ رشته‌ از بین‌ دو گروه‌ آزمایشی‌ علوم‌انسانی‌ و علوم‌تجربی‌ پذیرفته‌ می‌شوند. از سوی‌ دیگر آمار و ریاضی‌ و زبان‌ انگلیسی‌ در این‌ رشته‌ کاربرد و اهمیت‌ زیادی‌ دارد. دانشجوی‌ این‌ رشته‌ باید نسبت‌ به‌ اطراف‌ و جامعه‌ خود دید عمیقی‌ داشته‌ باشد تا بتواند ظرافت‌های‌ رفتاری‌ افراد را درک‌ کند‌ و به‌ ویژگی‌های‌ روانی‌ افراد پی‌ ببرد.

امروزه‌ روانشناسی‌ با همه‌ جنبه‌های‌ زندگی‌ ما ارتباط‌ دارد و هر اندازه‌ که‌ جامعه‌ پیچیده‌تر شود، روانشناسی‌ نیز نقش‌ مهمتری‌ در حل‌ مسائل‌ آدمی‌ برعهده‌ می‌گیرد. این‌ به‌ معنای‌ فرصت‌های‌ شغلی‌ متنوع‌ و گسترده‌ برای‌ فارغ‌التحصیلان‌ رشته‌ روانشناسی‌ است‌.به‌ گفته‌ کارشناسان‌ این‌ رشته‌، آینده‌ روانشناسی‌ در کشور ما روشن‌ و امیدبخش‌ است‌ و فارغ‌التحصیلان‌ این‌ رشته‌ باید آینده‌ خود را در فردا ببینند. چون‌ کشور ما یکی‌ از کشورهای‌ در حال‌ توسعه‌ است‌ و بدون‌ بهره‌گیری‌ از شاخه‌های‌ مختلف‌ روانشناسی‌ نمی‌تواند توسعه‌ همه‌جانبه‌ داشته‌ باشد. از سوی‌ دیگر کشور ما، کشور جوانی‌ است‌ و امروزه‌ یکی‌ از دغدغه‌های‌ خانواده‌ها، حفظ‌ بهداشت‌ روانی‌ و بالا بردن‌ سطح‌ دانش‌ فرزندانشان‌ می‌باشد که‌ این‌ دو مهم‌ نیز به‌ یاری‌ شاخه‌های‌ مختلف‌ روانشناسی‌ از جمله‌ روانشناسی‌ رشد و روانشناسی‌ تربیتی‌ امکان‌پذیر است‌. البته‌ در حال‌ حاضر فارغ‌التحصیلان‌ این‌ رشته‌ بیشتر‌ جذب‌ آموزش‌ و پرورش‌ می‌شوند یا در شرکت‌ها و سازمان‌ها به‌ عنوان‌ کارشناس‌ روانشناسی‌ فعالیت‌ می‌کنند و عده‌ای‌ نیز به‌ عنوان‌ دستیار متخصص‌ روانشناسی‌ بالینی‌ یا روانپزشک‌ مشغول‌ به‌ کار هستند.استخدام روانشناس جنایی

روانشناسی‌ عمومی‌، علم‌النفس‌ از دیدگاه‌ دانشمندان‌ اسلامی‌، آمار توصیفی‌، فیزیولوژی‌ عمومی‌، کلیات‌ فلسفه‌، مبانی‌ جامعه‌شناسی‌، روانشناسی‌ احساس‌ و ادراک‌، متون‌ روانشناسی‌ به‌ زبان‌ خارجی‌، آمار استنباطی‌، روش‌ تحقیق‌ در روانشناسی‌، روانشناسی‌ فیزیولوژیک‌، روانشناسی‌ تجربی‌، روانشناسی‌ رشد، روانشناسی‌ یادگیری‌، روانشناسی‌ تربیتی‌، روانشناسی‌ اجتماعی‌، روانسنجی‌، انگیزش‌ و هیجان‌، شخصیت‌، آسیب‌شناسی‌ روانی‌، بهداشت‌ روانی‌، روانشناسی‌ مرضی‌ کودک‌، تاریخچه‌ و مکاتب‌ روانشناسی‌.

کاربرد مقدماتی‌ روش‌های‌ تشخیص‌ بالینی‌، کاربرد مقدماتی‌ روش‌های‌ درمان‌، مصاحبه‌، سمینار مسائل‌ روانشناسی‌ بالینی‌ در جهان‌ و ایران‌، پژوهش‌های‌ عملی‌ در روانشناسی‌ بالینی‌، روانشناسی‌ پویایی‌ گروه‌، کلیات‌ روانپزشکی‌، بررسی‌ مقدماتی‌ نظریه‌های‌ روان‌ درمانی‌، روانشناسی‌ مشاوره‌ و راهنمایی‌، روانشناسی‌ کودکان‌ استثنایی‌.

طرح‌ها و‌ پژوهش‌های‌ آزمایشگاهی‌، مقدمات‌ نورو بسیکولوژی‌، ارزشیابی‌ شخصیت‌، روانشناسی‌ مشاوره‌ و راهنمایی‌، روانشناسی‌ هوش‌ و سنجش‌ آن‌، تفکر و زبان‌، روانشناسی‌ پویایی‌ گروه‌، روانشناسی‌ کودکان‌ استثنایی‌، سمینار در مسائل‌ روانشناسی‌ عمومی‌، اختلالات‌ یادگیری‌، روانشناسی‌ جنایی‌، پژوهش‌های‌ عملی‌ در روانشناسی‌ عمومی‌.

روانشناسی‌ مشاوره‌ و راهنمایی‌، نظریه‌ها و کاربرد آزمون‌های‌ شناختی‌، روانشناسی‌ کودکان‌ تیزهوش‌ و روش‌های‌ آموزش‌ آنها، روانشناسی‌ کودکان‌ عقب‌مانده‌ و روش‌های‌ آموزش‌ آنها، اختلالات‌ تکلم‌ و گفتار درمانی‌، روانشناسی‌ تدریس‌ به‌ کودکان‌ ناشنوا، روانشناسی‌ تدریس‌ به‌ کودکان‌ نابینا، متون‌ روانشناسی‌ کودکان‌ استثنایی‌ به‌ زبان‌های‌ خارجی‌، بهداشت‌ روانی‌ کودکان‌ استثنایی‌ و خانواده‌، زمینه‌ پیشگیری‌ از تولد کودکان‌ عقب ‌افتاده‌، روانشناسی‌ کودکان‌ ناسازگار، روش‌های‌ تغییر و اصلاح‌ رفتار کودکان‌، سمینار مسائل‌ کودکان‌ استثنایی‌ در جهان‌ و ایران‌، پژوهش‌های‌ عملی‌ در روانشناسی‌ و آموزش‌ کودکان‌ استثنایی‌.

برای مشاهده سایر رشته ها اینجا کلیک کنید

برای اطلاع از آخرین آگهی های مربوط به رشته روان شناسی اینجا را کلیک کنید.

جهت اشتراک در شبکه های اجتماعی روی کلیدهای زیر کلیک کنید

همچنین میتوانید لینک کوتاه زیر را جهت دسترسی به صفحه فوق برای اشتراک گذاری کپی کنید

تمامی کالاها و خدمات این فروشگاه، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.

این وب سایت در سامانه ساماندهی به آدرس www.samandehi.ir ثبت گردیده است.

ثبت آگهی استخدام

مصاحبه‌/جلسه‌ی آنلاین کاران

رزومه بسازید

همان قدر که نیازهای مادی انسان‌‌‌‌ها و بیماری‌‌‌‌های جسمی آن‌ها اهمیت دارد، موضوع شناسایی و حل مشکلات روحی افراد با ظهور شغل روانشناسی اهمیت پیدا کرد. شغل روانشناسی در واقع هنر شناسایی رفتار و شخصیت افراد است.
روانشناس کسی است که رفتار، شخصیت، روابط بین فردی، یادگیری و انگیزش افراد را مورد بررسی قرار می‌‌‌‌دهد. در واقع روانشناس رابطه بین عملکرد مغز و رفتار و همچنین رفتار و محیط را مورد بررسی قرار می‌‌‌‌دهد. اغلب روان‌شناسان دانش آموخته‌ی رشته روان‌شناسی هستند. در رشته روان شناسی وظیفه افراد، انجام کار پژوهشی یا کاربردی (و یا هر دو) در زمینه‌ی روان‌شناسی است.

محاسبه آنلاین مبلغ حقوق بیمه بیکاری

استخدام روانشناس جنایی

اولین موتور هوشمند جستجوی آگهی‌‌های استخدام

استخدام روانشناس جنایی
استخدام روانشناس جنایی
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *