چگونه در خانه حلزون تراپی کنیم

 
helpkade
چگونه در خانه حلزون تراپی کنیم
چگونه در خانه حلزون تراپی کنیم

در بسیاری از کشورهای آسیایی حلزون تراپی روی صورت افراد برای داشتن پوستی زیبا انجام می شود. هم چنین یکی از محبوب ترین مواد در زمینه مراقبت از پوست در کشور کره است و بیشتر مردم دست کم یک محصول حاوی حلزون را در برنامه روتین خود دارند.

آلوئه ورا، عسل،اسید هیالورونیک ، چای سبز، روغن درخت چای، عصاره ریشه شیرین بیان تنها برخی از ترکیبات خاصی هستند که جز محصولات پوست کره ای بشمار می روند.

همان طور که حلزون روی پوست می خزد، مخاط را روی پوست ترشح می کند و مانند ماسک عمل می کند. روش درمانی حلزون تراپی به ترمیم پروتئین ها، اسیدهیالورونیک، الاستین،ضد میکروب ، پپتیدها ، گلیکول اسید و آنتی اکسیدان ها روی پوست کمک می کند.

ازمخاط حلزون در دوران یونان باستان برای کمک به ناخوشی های داخل بدن، مانند سوء هاضمه یا سرفه، و همچنین التهاب پوست کاربرد داشته است. 

تاریخچه حلزون تراپی :

چگونه در خانه حلزون تراپی کنیم

حلزون درمانی از 2000 سال پیش و در زمان بقراط نیز رونق داشته است. در آن زمان بقراط حلزون ها را قطعه قطعه کرده و در شیری ترش مزه مخلوط می کرد. سپس آن را به عنوان ضماد بر روی زخم ها و محل های آسیب دیده پوست قرار می داد. 

مخاط حلزون :

حلزون معمولا دارای دو نوع مخاط اصلی هستند:یکی سطح را پوشش می دهند و در امتداد آن حرکت می کنند و نوع دیگر که بدن فرد را محافظت می کند.

به اعتقاد دانشمندان در زمینه آرایشی ، مخاط حلزون غلظت بالای پروتئین و دیگر پلیمرهای محلول در آب را دارد که وقتی خشک می شوند کوچک شده و پوست را می کشند. علاوه بر حلزون، سفیده تخم مرغ نیز این اثر را دارد.یکی از دلایل مهم استفاده از سفید تخم مرغ برای پوست نیز همین است و برای مدت های مدید به عنوان یک کرم ضد چین و چروک، مورد استفاده قرار می گرفته است. 

حلزون تراپی چیست ؟ 

چنانچه در بخش سلامت پوست و موی نمناک گفته ایم حلزون تراپی جز درمان های زیبایی منحصر به فرد بشمار می رود و برای پوست مفید است. این روش درمانی در درجه اول یک درمان ضد چروک است. در طی حلزون تراپی، حلزون روی صورت می خزد.حرکت حلزون زنده بر روی پوست بدن انسان سبب جوان سازی و ترمیم بافت های آسیب دیده آن می شود. آن ها این شیوه را حلزون تراپی یا Snail Therapy نامیده اند. حلزون درمانی در واقع به کار بردن ترشحات حلزون های مخصوص و درمانگری است که برای از بین بردن سلول های مرده ، رفع چین و چروک و کاهش منافذ پوست استفاده می گردد.

 

ماده چسبناک حلزون یک سری فواید برای پوست از جمله ترمیم لکه ها و صاف کردن چین و چروک دارد. این مخاط به رفع چین و چروک و حتی آکنه کمک می کند. دلیل استفاده از این روش درمانی نسبت به دیگر درمان های دیگر این است که ماده چسبناک حلزون توانایی تولید الاستین و کلاژن در پوست را دارد. 

حلزون درمانی یک روش طبیعی برای بهره وری از حلزون در مقایسه با کرم آرایشی و لوسیون ها است. 

متخصصان آرایش وزیبایی بر این باورند که حلزون تراپی در ژاپن، چین و غرب بسیار محبوب است. اما حتی پس از تاییدیه و محبوبیت این درمان ها معمولا توسط بسیاری از افراد پذیرفته نمی شود، دلیل ناراحتی آن ها خزیدن این موجودات بود. از طرف دیگر، کرم و لوسیون های زیبایی حاوی ماده چسبناک توسط مردم مورد استفاده قرار می گیرد و مشهور است . 

مخاط حلزون برای درمان آکنه خوب است: 

حلزون یک جز تشکیل دهنده عالی است اگر مبتلا به بیماری های پوستی مثل آکنه هستید، همانطور که گفته شد مخاط حلزون به طور طبیعی خواص ضد میکروبی دارد که به دور نگه داشتن باکتری کمک می کند. با این حال، اسید گلیکولیک در مخاط حلزون به جلوگیری از آکنه با لایه برداری پوست کمک می کند (و در نتیجه سلول های مرده پوست و منافذ پوست را از بین می برد). 

مخاط حلزون نیز می تواند به حفظ رطوبت پوست کمک کند – که به نوبه خود بروز آکنه را به حداقل می رساند. این به خاطر ترکیبات هیالورونیک اسیدی است، به این ترتیب که مولکول های آب جذب لایه بیرونی پوست می شود وپوست را مرطوب نگه می دارد.

 مخاط حلزون برای رفع هایپرپیگمانتاسیون آماس – التهابی خوب است: 

مخاط حلزون خاصیت دیگری دارد که به محو شدن هایپرپیگمانتاسیون کمک می کند و هم چنین برای درمان زخم آکنه و قرمزی پوست بسیار عالی است، اما به نظر نمی رسد که در محو کردن انواع دیگر هایپرپیگمانتاسیون (مانند لکه های پوستی یا ملاسما بسیار موثر باشد. ماده فیلتر حلزونی حاوی بسیاری از ترکیبات (از جمله پروتیین ها، پپتید و الاستین)است که به درمان زخم آکنه و سرعت التیام کمک می کند و اغلب بر روی سطوح ناهموار حرکت کنند .

البته همان طور که قبلا ذکر شد، اسید گلیکولیک نیز به نرم کردن پوست که سلول های مرده پوست را از بین می برد و سلول های جدید را نشان می دهد، کمک می کند. 

چگونگی تأثیر حلزون تراپی بر روی پوست حلزون به هنگام حرکت از خود ماده ای به نام موکوس بر جای می گذارد. موکوس سرشار از کلاژن و الاستین و دیگر پروتئین هایی است که در تولید و ترمیم سلولهای پوستی نقش بسیاری دارد. در این میان شکل ظاهری پوست به اندازه کلاژن بستگی داشته و الاستین هم سبب کشسانی و ارتجاعی شدن پوست می گردد. 

از طرفی دیگر موکوس حلزون حاکی آنتی اکسیدان و هایولارونیک اسید است که این مواد در کاهش التهابات پوستی و آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد و جوان سازی پوست تأثیر به سزایی دارند. 

طریقه استفاده از حلزون بر روی پوست 

برای حلزون تراپی پوست باید صورت را کاملا تمیز کرده و چند حلزون تازه که از صدف بیرون آمده است را روی پوست صورت یا گردن یا هرجای دیگر بدن بگذارید. حلزونهای در حال حرکت حدودا 35 دقیقه روی تمام قسمتهای مورد نظر رفته و با تولید ژل مخصوص یک ماسک طبیعی روی پوست بوجود می آورند که حاوی پروتئین مخصوص می باشد. با جذب این ژل توسط پوست ، انواع چین و چروک برطرف شده و جوانی را به شما باز خواهد گرداند. 

تجربه نشان داده است که با حرکت حلزون ، فرد یک جریان خفیف الکترونیکی روی سطح پوست خود احساس می کند. اما پس از پایان کار و برداشتن حلزون ها پوستی شاداب و باطراوات را حس خواهد کرد.

 

فواید استفاده از حلزون زنده برای پوست: 

وقتی حلزون تراپی روی پوست پاکسازی شده انجام میشود مواد ترشح شده با سلول های پوستی شما ترکیب می شود و اثرات زیر را به همراه دارد:

هرچند وقت یکبار می توان حلزون تراپی انجام داد ؟

طبق توصیه کارشناسان افراد بالای 30 سال هر شش ماه یک بار و افراد بالا چهل سال هر 4 ماه یک بار می توانند این عمل جوانسازی پوست را انجام دهند. 

احتیاط:

ترکیبات فعال در هر حلزون بسته به مخاطی که ترشح می کند فرق دارد ، بنابراین ثبات زیادی وجود ندارد. شرایط محیطی و روشهای استخراج بر کیفیت مخاط حلزون تاثیر خواهد گذاشت، بنابراین سطح توانمند سازی آن ها مشخص نیست.

با اینکه استفاده از حلزون خطر خاصی ندارد اما توصیه ما این است توسط افراد متخصص این کار را انجام دهید. اگر خود مایل به انجام این کار هستید در ابتدا مقدار کمی از آن را امتحان کرده و در صورت عدم حساسیت بطور کلی استفاده کنید. 

حلزون برای پوست شما چه کاری انجام می دهد؟

مخاط حلزون موجب آبرسانی پوست می شود، از پیری جلوگیری می کند و به بهبود چین و چروک و جای زخم می پردازد. همچنین مخاط باقی مانده از حلزون دارای مواد مغذی مانند اسید هیالورونیک، آنزیم های گلیکوپروتئین و پپتیدها می باشد.

آیا کِرِم حلزون برای چین و چروک مفید است؟ 

این کِرِم برای جلوگیری از پیری، چین و چروک های ریز، جوش و آکنه کاربرد فراوانی دارد. همچنین کِرِم حلزون ، خاصیت الاستیسیته و شفافیت پوست را باز می گرداند و به عنوان یک مرطوب کننده روزانه بسیار مناسب است. 

آیا مخاط باقی مانده از حلزون خطرناک است؟ 

چگونه در خانه حلزون تراپی کنیم

اگرچه این مخاط موجب مسمومیت نمی شود ، اما مخاط باقی مانده از حلزونهای غول پیکر آفریقایی قادر به انتقال برخی بیماری ها به انسان هستند. 

چه بیماریهایی از حلزون منتقل می شود؟ 

شیستوزومیازیس ، تب حلزون و بیلاریزی، بیماری است که ناشی از کرم های مسطح انگلی به نام شیستوزوم است. مجاری ادراری یا روده ممکن است آلوده شود. علائم آن شامل درد شکم ، اسهال ، مدفوع خونی یا خون در ادرار است. 

آیا ژل حلزون واقعا موثر است؟ 

ژل حلزون حاوی خواص ضد پیری دمی باشد. برخی از مطالعات نشان داده اند استفاده از مخاط حلزون در درمان آسیب های ناشی از آفتاب موثر است و موجب بهبود سطح پوست می شود. اما باید این نکته را در نظر گرفت که ژل حلزون تاثیر چندانی بر روی چین و چروک های عمیق پوست نخواهد داشت اما می تواند تأثیر مثبتی روی خطوط ریز داشته باشد. 

آیا حلزون سمی است؟

حلزونهای باغی معمولاً سمی نیستند، و حتی خوردن آنها مشکلی ایجاد نمی کند. با این حال، حلزون مخروطی دریایی یکی از قدرتمندترین سموم موجود در طبیعت را دارد. این سم طوری طراحی شده است که فوراً ماهی را فلج کرده و انسان را می کشد. 

آیا حلزون ها گاز می گیرند؟ 

حلزون ها دندان هایی دارند که از آنها برای خوردن استفاده می کنند ، بنابراین بله می توانند گاز بگیرند. با این حال، حلزون ها معمولا انسان ها را گاز نمی گیرند.به دلیل قوی نبودن فک آنها در صورت گاز گرفتن ، تاثیر زیادی روی پوست بر جای نخواهند گذاشت.

حلزون یک داروی زنده است. اشتباه نکنید، برای درمان توسط این جاندار لازم نیست آن را مانند قرص با یک لیوان میل کنید. روش درمانی که در آن از حلزون استفاده می‌شود را حلزون تراپی یا حلزون درمانی می‌‌خوانند و برای رفع  مشکلات پوستی از آن استفاده می‌کنند. البته دقت کنید که هر نوع حلزونی را بر روی پوست قرار نمی‌دهند و این کار نیز مانند بقیه کارها، نیاز به ابزار مخصوص به خود دارد. از این روش درمانی برای بازسازی سلول‌های پوست، جوان‌سازی و شفاف کردن پوست و مبارزه با عفونت‌های پوستی که گاهی فرد با آن درگیر است، استفاده می‌کنند.

چنانچه تمایل به مطالعه ادامه متن ندارید، کافیست پادکست زیر را گوش دهید.

یکی از جاهایی که می‌توانید برای استفاده از این روش درمانی مفید و موثر مراجعه نمایید و از آن نتایج خیره کننده و بسیار خوبی دریافت کنید، سالن زیبایی ماست که با تجربه‌ای طولانی در این مورد، آماده ارائه خدمات به شما عزیزان هستیم. پس از آن که به تفصیل در مورد حلزون تراپی توضیح دادیم، ویدیوهایی کوتاه از عزیزانی که از خدمات حلزون تراپی سالن استفاده نموده‌اند تماشا می‌کنیم و با نظرات و دیدگاهها آشنا می‌شویم. این ویدیوها در انتهای همین صفحه قرار گرفته‌اند.

هرچیزی در این عالم، هم تاثیرات مثبت دارد و هم تاثیرات منفی. درست مانند حلزون؛ که اگر به باغات حمله کند، به عنوان یک آفت شناسایی شده و همه در صدد بر می‌آیند تا با آن مقابله کنند. اما هنگامی که بر روی پوست انسان قرار می‌گیرد، می‌تواند مانند یک دارو و روش درمانی به کار برده شود.

چگونه در خانه حلزون تراپی کنیم

این جانور نرم‌تن در کل دنیا برای مقاصد مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در بعضی از کشورها به عنوان یک ماده‌‌ی خوراکی استفاده می‌شود و طرفداران زیادی هم دارد. هم‌چنین می‌توان در تولید لوازم آرایشی و بهداشتی نیز از آن استفاده کرد. از ماده‌ای که در درون این نرم‌تن وجود دارد کرم‌ها و ژل‌های لاغری و یا در تولید خمیر دندان و شامپو استفاده می‌کنند.

هم‌چنین می‌توانند به عنوان حیوانات خانگی نیز موجبات سرگرمی شما را فراهم کنند. البته در این مورد دقت کنید که حیوان، دچار اذیت و آزار نشود.

موردی که جدیدا بسیار مشاهده می‌شود استفاده از حلزون‌ها در سالن‌های آرایش و زیبایی است؛ برای خانم‌هایی که دوست دارند پوستی جوان و سالم داشته باشند.

اگر تا به حال نام این روش را نشنیده‌اید تعجب نکنید؛ زیرا به تازگی این روش در ایران مورد استفاده قرار  گرفته است. این روش، یکی از رو‌ش‌های درمانی کهن در دنیا محسوب می‌شود و در بسیاری از کشورهای آسیای شرقی کاربرد آن مرسوم است. در این روش درمانی، یک پزشک، یک طبیب مجرب در زمینه طب سنتی و یا حتی یک آرایشگر می‌تواند به عنوان یک حلزون تراپیست وارد عمل شود و کارهای درمانی را بر روی پوست انجام دهد.

در این روش، حلزون را بر روی پوست قرار می‌دهند و حلزون در طی حرکتی که انجام می‌دهد، مخاطی را ترشح می‌کند. این مخاط از منافذی که روی بدن این جاندار قرار دارد ترشح می‌شود. گفته می‌شود زمانی که آن‌ها در استرس و اضطراب باشند، مخاط ترشح شده، تاثیر بهتری دارد. این مخاط مانند یک ماسک طبیعی رفتار کرده و به ترمیم و دوباره سازی سلول‌های پوست کمک می‌کند. این مخاط خاصیت درمان‌کنندگی دارد و برای بیماری‌های پوستی استفاده می‌شود.

در یونان قدیم، از مخاط حلزون برای برخی بیماری‌های داخلی بدن مانند سوءهاضمه یا سرفه نیز استفاده می‌کردند. جالب است بدانید که، حلزون، زمانی که صدفش مورد آسیب قرار می‌گیرد، این ماده را ترشح می‌کند و از این راه، صدف شکسته و آسیب دیده، ترمیم می‌شود.

دانشمند معروف یونانی، بقراط، اولین کسی بود که حلزون را به عنوان یک درمان برای مشکلات پوستی، توصیه کرده بود. او دو هزار سال پیش، این جانداران را تکه‌تکه کرد و  سپس آنها را در شیری که ترش‌مزه بود قرار داد و مخلوط کرد و از ماده‌ی حاصله یک ضماد و مرهم، برای درمان التهابات پوستی استخراج کرد. بقراط معتقد بود که این ماده، به دلیل خواص اعجاب‌انگیز و رطوبت بالا، نقش بسیار زیادی در ترمیم التهاب دارد. او ضمنا به این موضوع دست یافته بود که، اگر از این ماده در مدت طولانی استفاده شود، باعث روشن‌تر شدن و درخشان‌تر شدن پوست می‌شود.

بعد از بقراط، درمان‌گران دیگری روی کار آمدند و از ریسه‌ها یا ترشحات حلزون، به عنوان یک روش درمانی طبیعی استفاده کردند. در سال‌های اخیر نیز، کشور ژاپن دست به ابتکار عمل جالبی زده است و از این نرم‌تن برای طراوت بخشیدن به پوست خانم‌های ژاپنی بهره برده‌‌است.

مطمئنا این قضیه را نمی‌دانستید. البته این شباهت اصلا ظاهری نیست و به ترکیباتی که در پوست این دو وجود دارد بر می‌گردد. در پوست انسان و حلزون هر دو ترکیبات الاستین و کلاژن وجود دارد و ضمنا تعادلی که بین این ماده وجود دارد نیز، در هر دو مشابه است.  به همین علت است که ترشحات این جاندار، می‌تواند به کمک پوست ما آمده و موجب پاکسازی و جوان‌سازی پوست آن شود.

قبلا در رابطه با موضوع جوان سازی پوست با دستگاه آکوا فیشیال اطلاعاتی را خدمتتان ارائه داده‌ایم که در صورت تمایل می‌توانید از لینک زیر ملاحظه فرمائید.

جوان سازی پوست با آکوا فیشیال

اولین ماده‌ای که می‌توان نام برد، آلانتوئین است. این ماده، به دلیل تاثیرات اعجاب‌انگیزی که دارد، به کمک پوست آمده و سلول‌های مرده را از بین برده و باعث ایجاد سلول‌های جدید می‌شود و از این طریق، به جوان‌‌سازی کمک می‌کند. این ماده، می‌تواند به عنوان یک ترمیم‌کننده نیز وارد عمل شود و برای کسانی که دچار خراش یا سوختگی هستند بسیار کارگشا باشد و در ایجاد یک پوست بدون خراش و جای سوختگی کمک کند.

تاثیر دیگری که این ماده می‌تواند داشته باشد، یک اثر حفاظتی است. به این ترتیب که با قرار گرفتن بر روی پوست، این امکان را فراهم می‌کند تا دیگر تحت تاثیر آثار مخرب مواد شوینده و شیمیایی قرار نگیرد.

مخاط حلزون با داشتن ویتامین‌‌هایی مانند E، A و C  نیز قادر است از پوست در برابر آسیب‌های محیطی و خارجی حمایت کند. حضور پروتئین در بدن نیز، به فرد کمک می‌کند که پوست نرم‌تری داشته باشد. از این دو جهت مخاط حلزون قابل توجه است.

همان‌طوری که در جریان هستید آکنه یکی از بیماری‌های پوستی است که در اثر عفونت‌ ایجاد می‌شود. مخاط حلزون با داشتن آنتی‌بیوتیک‌های طبیعی، به مبارزه با این عفونت‌ها برخواسته و به شما برای داشتن پوستی بدون آکنه کمک فراوانی خواهدکرد.

این دو ماده هم در مخاط حلزون مشاهده می‌شوند و هم در پوست انسان. به دلیل این تشابه است که این جاندار تا این حد می‌تواند تاثیرات خوب و مثبتی بر روی پوست انسان بگذارد و سبب شده، استفاده از حلزون تراپی بسیار بیشتر از قبل مورد توجه خانم‌ها قرار بگیرد.

کلاژن و الاستین هر دو در پوست حضور دارند و هر یک وظیفه‌ای به عهده دارند. کلاژن نرمی و استحکام در پوست را باعث می‌شود اما با بالارفتن سن، میزان تولید آن کاهش پیدا می‌کند. الاستین نیز در ارتجاعی بودن پوست دخالت دارد. به خاطر وجود این ماده است که وقتی بافت یا پوست تحت کشش باشد، دو مرتبه به حالت اولیه خود برمی‌گردد.

به مرور زمان و با افزایش سن و گاهی به خاطر بی توجهی‌هایی که به پوست می‌شود، لازم است از موادی مانند کرم‌ها یا حلزون‌ها، برای برگرداندن خصوصیات از دست رفته پوست، استفاده کرد تا پوست بتواند این کاهش کلاژن را جبران کند و استحکام خود را باز یابد.

این ماده نیز مانند یک لایه‌بردار رفتار کرده و سلول‌های مرده را از بین می برد و به جای آن سلول‌های جدید را جایگزین می‌کند و از این طریق باعث جوان‌سازی پوست می‌شود. ضمنا این ماده با نفوذ به لایه‌های عمیق‌تر پوست، می‌تواند تاثیرات این چنینی نیز داشته باشد و از این طریق، خواص درمانی را به صورت عمیق‌تر اعمال کند.

همان طور که در جریان هستید، رادیکال‌های آزاد، موجب ایجاد لکه‌های قهوه‌ای بر روی پوست می‌شوند. علاوه بر ایجاد این لکه‌ها، کاهش کلاژن‌سازی و افزایش چین و چروک‌های روی پوست را نیز موجب می‌شوند. مواد آنتی‌اکسیدانی، تاثیرات مخرب رادیکال‌های آزاد را از بین‌ می‌برد و به جوان‌سازی سلول‌های پوست، کمک فراوانی خواهد کرد.

 

این روش درمانی ممکن است که تا به حال به گوش شما نخورده باشد، اما کسانی که از آن استفاده کرده‌اند، آثار و نتایج مثبت آن را دیده‌اند. از بین آثار حلزون برای پوست می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

در سالن زیبایی ما، با انجام یک حلزون تراپی حرفه‌ای و عالی، به تمام نکات و مزیت‌هایی که در بالا به آن‌ها اشاره شد، خواهید رسید. در این سالن، با رعایت تمام نکات و ریزه‌کاری‌هایی که در این رابطه وجود دارد، شما صاحب پوستی خواهید شد که همگان غبطه داشتن آن را می‌خورند. ما با داشتن چندین سال تجربه در این مورد، همه آنچه که شما می‌خواهید را در اختیارتان قرار خواهیم داد.

اینکه چند بار در سال از این روش استفاده کنید کاملا به سن شما بستگی دارد. معمولا توصیه بر این است که حداقل هر ماه یکبار از حلزون تراپی استفاده گردد. با این حال، دوره انجام حلزون تراپی با در نظر گرفتن شرایط سنی و پوستی و بقیه موارد تعیین می گردد.

استفاده از حلزون خطر و عوارض خاصی ندارد؛ اما ممکن است عده‌ای به مخاط آن، حساسیت نشان بدهند. اگر برای اولین بار است که از این روش استفاده می‌کنید، حتما به نزد یک متخصص رفته و  از این روش درمانی استفاده کنید. نکته دیگر آنکه، ابتدا کمی از مخاط را بر روی پوست قرار دهید و در صورت مشاهده‌نشدن حساسیت، به استفاده از آن ادامه دهید. به طور کلی تابحال مضرات حلزون تراپی به طور جدی مشاهده نشده است.

چگونه در خانه حلزون تراپی کنیم

برای انجام حلزون تراپی یا حلزون درمانی هم، می‌توانید به مراکزی که این کار را برای شما انجام می‌‌دهند مراجعه کنید و هم می‌توانید در منزل از این روش استفاده کنید. البته قبل از آن حتما با فردی که در این زمینه آگاهی لازم را دارد، مشورت کنید و سپس اقدام به تهیه حلزون‌ها کنید.

قبل از انجام حلزون تراپی به این نکات حتما دقت کنید و برای گرفتن نتیجه‌‌ی بهتر، آن‌ها را به کار بگیرید:

سوالی که بسیاری از افراد از ما می پرسند این است که بعد از حلزون تراپی چه کنیم و حلزون تراپی هر چند وقت یکبار باید انجام شود؟ چنانچه در روز ۲ بار از این روش استفاده می‌کنید، بعد از گذشت ۱۵ روز که آن را استفاده کردید، ۵ روز به خودتان استراحت بدهید و مجددا ۱۵ روز آن را انجام دهید و سپس دوباره ۵ روز کار را متوقف کنید.

تمام آن چیزی که در مورد حلزون تراپی یا همان حلزون درمانی از اطرافیان خود، شنیده‌اید فراموش کنید و تنها با داشتن تجربه‌ای منحصر به فرد، به زیبایی و درخشندگی پوست خود بیندیشید. یکی از بهترین سالن‌های زیبایی در شهر تهران، که شنیده‌های شما را به واقعیت تبدیل خواهد کرد، سالن زیبایی ماست. برای دریافت نوبت و تجربه داشتن پوستی شفاف و صاف، کافی است با ما تماس بگیرید. همه آنچه شما از حلزون تراپی توقع دارید، ما به شما ارائه خواهیم کرد.

چند نکته برای کسانی که حلزون تراپی (حلزون درمانی) را به صورت حرفه‌ای انجام می‌دهند یادآوری می‌کنیم تا در حین انجام کار و بعد از آن، برای هیچ کس عوارضی پیش نیاید:

جواب این سوال بله است. اما باید سعی کنید که شرایطی را برای نگهداری از حلزون‌ها فراهم کنید. حلزون‌ها اگر در طبیعت زندگی کنند، معمولا ۱۰ سال طول عمر دارند. نگهداری حلزون‌ها در منزل کار بسیار راحت و ساده‌ای است اما نیاز است که شما نکاتی را در مورد آن‌ها رعاتی کنید:

یکی از خواص حلزون برای پوست این است که باعث افزایش رطوبت پوست و جوان‌سازی می‌شود. در از بین بردن جای جوش، آکنه و چین و چروک‌های صورت هم می‌تواند به شما کمک کند.

این مخاط مسموم کننده نیستند. البته نوعی از حلزون‌های غول‌پیکر آفریقایی  هستند که می‌توانند باعث انتقال بیماری شوند. اگر انسان حلزون را مصرف کند و یا به بیان دیگر آن را ببلعد، ممکن است این بیماری‌ها به او منتقل شود اما در حالت عادی به هیچ عنوان مخاط حلزون خطرناک نیست.

همان‌طور که در جریان هستید، کرم‌ها در محیط‌های آزمایشگاهی تولید می‌شوند و در طی پروسه تولید ممکن است خواص ماده‌ای که قرار است به کرم یک ویژگی منحصر به فرد ببخشد، کاهش پیدا کند. به عنوان مثال، همین کرم‌های حاوی ترشحات حلزون را در نظر بگیرید. این ترشحات حلزون‌ها ممکن است در طی تولید، از خاصیتشان کاسته شود و به همین دلیل نمی‌توانند آن تاثیر لازم را داشته باشد. پس بهتر است اگر به دنبال آن هستید که برای بهبود وضعیت پوستتان کاری انجام دهید، از روش‌های ارگانیک و طبیعی استفاده کنید. اگر خواهان آنید که از خواص ترشحات حلزون بهره ببرید، یکی از ساده‌ترین کارها، حلزون تراپی است که تاثیرات مثبت زیادی را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

غذای حلزون ها برگ ها و موارد مشابه می باشد. در دوره های آموزشی حلزون تراپی به طور کامل نحوه نگهداری حلزون توضیح داده خواهد شد.

در مورد اینکه چطور حلزون های طبی پرورش دهیم و حتی این پرورش حلزون در خانه انجام شود، به طور کامل در دوره های آموزشی شرح داده خواهد شد و شما به طور کامل و قدم به قدم با این موارد آشنا و آنها مسلط خواهید شد.

گفته می‌شود که حلزون‌ها، دندان‌هایی دارند تا بتوانند از برای خوردن برگ درختان استفاده کنند. این امکان که آنها شما را گاز بگیرند بسیار کم است؛ اما اگر این کار را هم انجام بدهند، فک آنها  قدرت ضعیفی دارد و نمی‌تواند تاثیری بگذارد که شما متوجه شوید. به عبارت دیگر، چیزی به نام گاز گرفتن حلزون وجود ندارد.

حلزون‌هایی که شما در باغات می‌بینید سمی نیستند. جالب است که حتی خوردن آنها نیز، مشکلی ایجاد نمی‌کند. تنها حلزون‌های مخروطی دریایی هستند که سمومی در بدن خود دارند و می‌توانند مسمومیت ایجاد کنند.

کلیه هزینه ها در این زمینه متفاوت بوده و با توجه به نوع و سطح کار تعیین می‌گردد. شما در سالن زیبایی ما، از مناسب ترین تعرفه در کنار کیفیت، ظرافت و دقت کار بهره خواهید برد. جهت اطلاع از نحوه انجام، شرایط، تعرفه، هزینه و قیمت خدمات حلزون تراپی یا حلزون درمانی کافیست با ما تماس بگیرید.

چنانچه قصد دارید شما نیز یکی از هنرآموزان این حرفه باشید، فاصله زیادی تا محقق شدن آرزوهایتان وجود ندارد. کافیست در دوره های آموزش حلزون درمانی و حلزون تراپی در تهران که توسط اینجانب برگزار و اجرا می گردد به طور کامل با مباحث این حوزه و نحوه انجام به صورت کاملا عملی برخوردار گردید. ضمناً کلیه هنرآموزان عزیز از پشتیبانی آنلاین دائم برخوردار خواهند بود.

بله پس از طی کردن دوره آموزشی حلزون تراپی در آکادمی لی لی، مدرک معتبر نیز به شما اعطا خواهد شد.

دیدگاه برخی از مشتریان راضی

اگر دنبال آن هستید که از حلزون درمانی استفاده کنید حتما به نکات گفته شده دقت کنید و آن‌ها را به کار ببندید تا آسیب و ضرری متوجه شما نشود. سعی کنید حتما نزد افرادی که تخصص و تجربه کافی در این زمینه دارند، مراجعه کنید و خودسرانه کاری انجام ندهید. ما مفتخریم که در این زمینه خدمات خوب و موثری به شما ارائه نمائیم و تمام وجود شما را از داشتن پوستی شاد و لطیف و سرشار از شادی و شعف کنیم. همواره برای انجام حلزون تراپی یا حلزون درمانی منتظر شما زیبارویان عزیز در سالن آرایشی هستیم تا شما را به آرزوی همیشگی خود یعنی پوستی پاک، زیبا و جوان برسانیم.

جهت تماس و دریافت مشاوره تلفنی رایگان بر روی شماره زیر کلیک کنید.

۰۹۱۲۰۳۱۱۳۱۷

برای دریافت تخفیفات، اطلاعیه‌ها، مقالات و دیگر پیشنهادات مفید کافیست عضو سامانه اطلاع‌رسانی ما باشید.

به وب سایت آکادمی لی لی به مدیریت فاطمه حبشی خوش آمدید. در هر عصری، زیبا بودن، معنا و مفهوم خاص خود را دارد. شاید در عصر ما، زیبایی همان چیزی باشد که اکنون به دنبال آن هستیم. ما با برگزاری دوره های آموزش آرایشگری و ارائه خدمات آرایشگری در بهترین آرایشگاه تهران، میزبان هنرجویان و زیبارویان عزیز هستیم. خدمات ما شامل مواردی همچون آموزش فیبروز ابرو، آموزش میکروپیگمنتیشن ابرو، آموزش میکرونیدلینگ، آموزش میکروشیدینگ، آموزش فیکانتور لب، آموزش حلزون تراپی، آموزش جوانسازی پوست، آموزش هاشور و تاتو ابرو، آموزش مزووایت، آموزش کرم پودر دائم، آموزش پاکسازی پوست، آموزش بوتاکس مو، آموزش رنگ و مش، لیفت ابرو، لمینت مژه، آموزش اصلاح ابرو، آموزش کاشت و طراحی ناخن، آموزش وکس صورت می باشد. همچنین در تمامی حوزه های آرایشگری، خدمات آرایشگری نام برده شده توسط اساتید به صورت مستقیم اجرا خواهد شد و می توانید با رزرو وقت و تشریف فرمایی در سالن لی لی از خدمات ویژه اساتید آرایشگری آکادمی لی لی بهره مند گردید.

مشاوره رایگان (روی شماره کلیک کنید)

0912-031-1317


https://fatemehhabashi.com/wp-content/uploads/2020/02/snail-terapy.mp3Downloads-icon

حلزون یک داروی زنده است. اشتباه نکنید، برای درمان توسط این جاندار لازم نیست آن را مانند قرص با یک لیوان میل کنید. روش درمانی که در آن از حلزون استفاده می‌شود را حلزون تراپی یا حلزون درمانی می‌‌خوانند و برای رفع  مشکلات پوستی از آن استفاده می‌کنند. البته دقت کنید که هر نوع حلزونی را بر روی پوست قرار نمی‌دهند و این کار نیز مانند بقیه کارها، نیاز به ابزار مخصوص به خود دارد. از این روش درمانی برای بازسازی سلول‌های پوست، جوان‌سازی و شفاف کردن پوست و مبارزه با عفونت‌های پوستی که گاهی فرد با آن درگیر است، استفاده می‌کنند.

چنانچه تمایل به مطالعه ادامه متن ندارید، کافیست پادکست زیر را گوش دهید.

یکی از جاهایی که می‌توانید برای استفاده از این روش درمانی مفید و موثر مراجعه نمایید و از آن نتایج خیره کننده و بسیار خوبی دریافت کنید، سالن زیبایی ماست که با تجربه‌ای طولانی در این مورد، آماده ارائه خدمات به شما عزیزان هستیم. پس از آن که به تفصیل در مورد حلزون تراپی توضیح دادیم، ویدیوهایی کوتاه از عزیزانی که از خدمات حلزون تراپی سالن استفاده نموده‌اند تماشا می‌کنیم و با نظرات و دیدگاهها آشنا می‌شویم. این ویدیوها در انتهای همین صفحه قرار گرفته‌اند.

هرچیزی در این عالم، هم تاثیرات مثبت دارد و هم تاثیرات منفی. درست مانند حلزون؛ که اگر به باغات حمله کند، به عنوان یک آفت شناسایی شده و همه در صدد بر می‌آیند تا با آن مقابله کنند. اما هنگامی که بر روی پوست انسان قرار می‌گیرد، می‌تواند مانند یک دارو و روش درمانی به کار برده شود.

چگونه در خانه حلزون تراپی کنیم

این جانور نرم‌تن در کل دنیا برای مقاصد مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در بعضی از کشورها به عنوان یک ماده‌‌ی خوراکی استفاده می‌شود و طرفداران زیادی هم دارد. هم‌چنین می‌توان در تولید لوازم آرایشی و بهداشتی نیز از آن استفاده کرد. از ماده‌ای که در درون این نرم‌تن وجود دارد کرم‌ها و ژل‌های لاغری و یا در تولید خمیر دندان و شامپو استفاده می‌کنند.

هم‌چنین می‌توانند به عنوان حیوانات خانگی نیز موجبات سرگرمی شما را فراهم کنند. البته در این مورد دقت کنید که حیوان، دچار اذیت و آزار نشود.

موردی که جدیدا بسیار مشاهده می‌شود استفاده از حلزون‌ها در سالن‌های آرایش و زیبایی است؛ برای خانم‌هایی که دوست دارند پوستی جوان و سالم داشته باشند.

اگر تا به حال نام این روش را نشنیده‌اید تعجب نکنید؛ زیرا به تازگی این روش در ایران مورد استفاده قرار  گرفته است. این روش، یکی از رو‌ش‌های درمانی کهن در دنیا محسوب می‌شود و در بسیاری از کشورهای آسیای شرقی کاربرد آن مرسوم است. در این روش درمانی، یک پزشک، یک طبیب مجرب در زمینه طب سنتی و یا حتی یک آرایشگر می‌تواند به عنوان یک حلزون تراپیست وارد عمل شود و کارهای درمانی را بر روی پوست انجام دهد.

در این روش، حلزون را بر روی پوست قرار می‌دهند و حلزون در طی حرکتی که انجام می‌دهد، مخاطی را ترشح می‌کند. این مخاط از منافذی که روی بدن این جاندار قرار دارد ترشح می‌شود. گفته می‌شود زمانی که آن‌ها در استرس و اضطراب باشند، مخاط ترشح شده، تاثیر بهتری دارد. این مخاط مانند یک ماسک طبیعی رفتار کرده و به ترمیم و دوباره سازی سلول‌های پوست کمک می‌کند. این مخاط خاصیت درمان‌کنندگی دارد و برای بیماری‌های پوستی استفاده می‌شود.

در یونان قدیم، از مخاط حلزون برای برخی بیماری‌های داخلی بدن مانند سوءهاضمه یا سرفه نیز استفاده می‌کردند. جالب است بدانید که، حلزون، زمانی که صدفش مورد آسیب قرار می‌گیرد، این ماده را ترشح می‌کند و از این راه، صدف شکسته و آسیب دیده، ترمیم می‌شود.

دانشمند معروف یونانی، بقراط، اولین کسی بود که حلزون را به عنوان یک درمان برای مشکلات پوستی، توصیه کرده بود. او دو هزار سال پیش، این جانداران را تکه‌تکه کرد و  سپس آنها را در شیری که ترش‌مزه بود قرار داد و مخلوط کرد و از ماده‌ی حاصله یک ضماد و مرهم، برای درمان التهابات پوستی استخراج کرد. بقراط معتقد بود که این ماده، به دلیل خواص اعجاب‌انگیز و رطوبت بالا، نقش بسیار زیادی در ترمیم التهاب دارد. او ضمنا به این موضوع دست یافته بود که، اگر از این ماده در مدت طولانی استفاده شود، باعث روشن‌تر شدن و درخشان‌تر شدن پوست می‌شود.

بعد از بقراط، درمان‌گران دیگری روی کار آمدند و از ریسه‌ها یا ترشحات حلزون، به عنوان یک روش درمانی طبیعی استفاده کردند. در سال‌های اخیر نیز، کشور ژاپن دست به ابتکار عمل جالبی زده است و از این نرم‌تن برای طراوت بخشیدن به پوست خانم‌های ژاپنی بهره برده‌‌است.

مطمئنا این قضیه را نمی‌دانستید. البته این شباهت اصلا ظاهری نیست و به ترکیباتی که در پوست این دو وجود دارد بر می‌گردد. در پوست انسان و حلزون هر دو ترکیبات الاستین و کلاژن وجود دارد و ضمنا تعادلی که بین این ماده وجود دارد نیز، در هر دو مشابه است.  به همین علت است که ترشحات این جاندار، می‌تواند به کمک پوست ما آمده و موجب پاکسازی و جوان‌سازی پوست آن شود.

قبلا در رابطه با موضوع جوان سازی پوست با دستگاه آکوا فیشیال اطلاعاتی را خدمتتان ارائه داده‌ایم که در صورت تمایل می‌توانید از لینک زیر ملاحظه فرمائید.

جوان سازی پوست با آکوا فیشیال

اولین ماده‌ای که می‌توان نام برد، آلانتوئین است. این ماده، به دلیل تاثیرات اعجاب‌انگیزی که دارد، به کمک پوست آمده و سلول‌های مرده را از بین برده و باعث ایجاد سلول‌های جدید می‌شود و از این طریق، به جوان‌‌سازی کمک می‌کند. این ماده، می‌تواند به عنوان یک ترمیم‌کننده نیز وارد عمل شود و برای کسانی که دچار خراش یا سوختگی هستند بسیار کارگشا باشد و در ایجاد یک پوست بدون خراش و جای سوختگی کمک کند.

تاثیر دیگری که این ماده می‌تواند داشته باشد، یک اثر حفاظتی است. به این ترتیب که با قرار گرفتن بر روی پوست، این امکان را فراهم می‌کند تا دیگر تحت تاثیر آثار مخرب مواد شوینده و شیمیایی قرار نگیرد.

مخاط حلزون با داشتن ویتامین‌‌هایی مانند E، A و C  نیز قادر است از پوست در برابر آسیب‌های محیطی و خارجی حمایت کند. حضور پروتئین در بدن نیز، به فرد کمک می‌کند که پوست نرم‌تری داشته باشد. از این دو جهت مخاط حلزون قابل توجه است.

همان‌طوری که در جریان هستید آکنه یکی از بیماری‌های پوستی است که در اثر عفونت‌ ایجاد می‌شود. مخاط حلزون با داشتن آنتی‌بیوتیک‌های طبیعی، به مبارزه با این عفونت‌ها برخواسته و به شما برای داشتن پوستی بدون آکنه کمک فراوانی خواهدکرد.

این دو ماده هم در مخاط حلزون مشاهده می‌شوند و هم در پوست انسان. به دلیل این تشابه است که این جاندار تا این حد می‌تواند تاثیرات خوب و مثبتی بر روی پوست انسان بگذارد و سبب شده، استفاده از حلزون تراپی بسیار بیشتر از قبل مورد توجه خانم‌ها قرار بگیرد.

کلاژن و الاستین هر دو در پوست حضور دارند و هر یک وظیفه‌ای به عهده دارند. کلاژن نرمی و استحکام در پوست را باعث می‌شود اما با بالارفتن سن، میزان تولید آن کاهش پیدا می‌کند. الاستین نیز در ارتجاعی بودن پوست دخالت دارد. به خاطر وجود این ماده است که وقتی بافت یا پوست تحت کشش باشد، دو مرتبه به حالت اولیه خود برمی‌گردد.

به مرور زمان و با افزایش سن و گاهی به خاطر بی توجهی‌هایی که به پوست می‌شود، لازم است از موادی مانند کرم‌ها یا حلزون‌ها، برای برگرداندن خصوصیات از دست رفته پوست، استفاده کرد تا پوست بتواند این کاهش کلاژن را جبران کند و استحکام خود را باز یابد.

این ماده نیز مانند یک لایه‌بردار رفتار کرده و سلول‌های مرده را از بین می برد و به جای آن سلول‌های جدید را جایگزین می‌کند و از این طریق باعث جوان‌سازی پوست می‌شود. ضمنا این ماده با نفوذ به لایه‌های عمیق‌تر پوست، می‌تواند تاثیرات این چنینی نیز داشته باشد و از این طریق، خواص درمانی را به صورت عمیق‌تر اعمال کند.

همان طور که در جریان هستید، رادیکال‌های آزاد، موجب ایجاد لکه‌های قهوه‌ای بر روی پوست می‌شوند. علاوه بر ایجاد این لکه‌ها، کاهش کلاژن‌سازی و افزایش چین و چروک‌های روی پوست را نیز موجب می‌شوند. مواد آنتی‌اکسیدانی، تاثیرات مخرب رادیکال‌های آزاد را از بین‌ می‌برد و به جوان‌سازی سلول‌های پوست، کمک فراوانی خواهد کرد.

 

این روش درمانی ممکن است که تا به حال به گوش شما نخورده باشد، اما کسانی که از آن استفاده کرده‌اند، آثار و نتایج مثبت آن را دیده‌اند. از بین آثار حلزون برای پوست می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

در سالن زیبایی ما، با انجام یک حلزون تراپی حرفه‌ای و عالی، به تمام نکات و مزیت‌هایی که در بالا به آن‌ها اشاره شد، خواهید رسید. در این سالن، با رعایت تمام نکات و ریزه‌کاری‌هایی که در این رابطه وجود دارد، شما صاحب پوستی خواهید شد که همگان غبطه داشتن آن را می‌خورند. ما با داشتن چندین سال تجربه در این مورد، همه آنچه که شما می‌خواهید را در اختیارتان قرار خواهیم داد.

اینکه چند بار در سال از این روش استفاده کنید کاملا به سن شما بستگی دارد. معمولا توصیه بر این است که حداقل هر ماه یکبار از حلزون تراپی استفاده گردد. با این حال، دوره انجام حلزون تراپی با در نظر گرفتن شرایط سنی و پوستی و بقیه موارد تعیین می گردد.

استفاده از حلزون خطر و عوارض خاصی ندارد؛ اما ممکن است عده‌ای به مخاط آن، حساسیت نشان بدهند. اگر برای اولین بار است که از این روش استفاده می‌کنید، حتما به نزد یک متخصص رفته و  از این روش درمانی استفاده کنید. نکته دیگر آنکه، ابتدا کمی از مخاط را بر روی پوست قرار دهید و در صورت مشاهده‌نشدن حساسیت، به استفاده از آن ادامه دهید. به طور کلی تابحال مضرات حلزون تراپی به طور جدی مشاهده نشده است.

چگونه در خانه حلزون تراپی کنیم

برای انجام حلزون تراپی یا حلزون درمانی هم، می‌توانید به مراکزی که این کار را برای شما انجام می‌‌دهند مراجعه کنید و هم می‌توانید در منزل از این روش استفاده کنید. البته قبل از آن حتما با فردی که در این زمینه آگاهی لازم را دارد، مشورت کنید و سپس اقدام به تهیه حلزون‌ها کنید.

قبل از انجام حلزون تراپی به این نکات حتما دقت کنید و برای گرفتن نتیجه‌‌ی بهتر، آن‌ها را به کار بگیرید:

سوالی که بسیاری از افراد از ما می پرسند این است که بعد از حلزون تراپی چه کنیم و حلزون تراپی هر چند وقت یکبار باید انجام شود؟ چنانچه در روز ۲ بار از این روش استفاده می‌کنید، بعد از گذشت ۱۵ روز که آن را استفاده کردید، ۵ روز به خودتان استراحت بدهید و مجددا ۱۵ روز آن را انجام دهید و سپس دوباره ۵ روز کار را متوقف کنید.

تمام آن چیزی که در مورد حلزون تراپی یا همان حلزون درمانی از اطرافیان خود، شنیده‌اید فراموش کنید و تنها با داشتن تجربه‌ای منحصر به فرد، به زیبایی و درخشندگی پوست خود بیندیشید. یکی از بهترین سالن‌های زیبایی در شهر تهران، که شنیده‌های شما را به واقعیت تبدیل خواهد کرد، سالن زیبایی ماست. برای دریافت نوبت و تجربه داشتن پوستی شفاف و صاف، کافی است با ما تماس بگیرید. همه آنچه شما از حلزون تراپی توقع دارید، ما به شما ارائه خواهیم کرد.

چند نکته برای کسانی که حلزون تراپی (حلزون درمانی) را به صورت حرفه‌ای انجام می‌دهند یادآوری می‌کنیم تا در حین انجام کار و بعد از آن، برای هیچ کس عوارضی پیش نیاید:

جواب این سوال بله است. اما باید سعی کنید که شرایطی را برای نگهداری از حلزون‌ها فراهم کنید. حلزون‌ها اگر در طبیعت زندگی کنند، معمولا ۱۰ سال طول عمر دارند. نگهداری حلزون‌ها در منزل کار بسیار راحت و ساده‌ای است اما نیاز است که شما نکاتی را در مورد آن‌ها رعاتی کنید:

یکی از خواص حلزون برای پوست این است که باعث افزایش رطوبت پوست و جوان‌سازی می‌شود. در از بین بردن جای جوش، آکنه و چین و چروک‌های صورت هم می‌تواند به شما کمک کند.

این مخاط مسموم کننده نیستند. البته نوعی از حلزون‌های غول‌پیکر آفریقایی  هستند که می‌توانند باعث انتقال بیماری شوند. اگر انسان حلزون را مصرف کند و یا به بیان دیگر آن را ببلعد، ممکن است این بیماری‌ها به او منتقل شود اما در حالت عادی به هیچ عنوان مخاط حلزون خطرناک نیست.

همان‌طور که در جریان هستید، کرم‌ها در محیط‌های آزمایشگاهی تولید می‌شوند و در طی پروسه تولید ممکن است خواص ماده‌ای که قرار است به کرم یک ویژگی منحصر به فرد ببخشد، کاهش پیدا کند. به عنوان مثال، همین کرم‌های حاوی ترشحات حلزون را در نظر بگیرید. این ترشحات حلزون‌ها ممکن است در طی تولید، از خاصیتشان کاسته شود و به همین دلیل نمی‌توانند آن تاثیر لازم را داشته باشد. پس بهتر است اگر به دنبال آن هستید که برای بهبود وضعیت پوستتان کاری انجام دهید، از روش‌های ارگانیک و طبیعی استفاده کنید. اگر خواهان آنید که از خواص ترشحات حلزون بهره ببرید، یکی از ساده‌ترین کارها، حلزون تراپی است که تاثیرات مثبت زیادی را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

غذای حلزون ها برگ ها و موارد مشابه می باشد. در دوره های آموزشی حلزون تراپی به طور کامل نحوه نگهداری حلزون توضیح داده خواهد شد.

در مورد اینکه چطور حلزون های طبی پرورش دهیم و حتی این پرورش حلزون در خانه انجام شود، به طور کامل در دوره های آموزشی شرح داده خواهد شد و شما به طور کامل و قدم به قدم با این موارد آشنا و آنها مسلط خواهید شد.

گفته می‌شود که حلزون‌ها، دندان‌هایی دارند تا بتوانند از برای خوردن برگ درختان استفاده کنند. این امکان که آنها شما را گاز بگیرند بسیار کم است؛ اما اگر این کار را هم انجام بدهند، فک آنها  قدرت ضعیفی دارد و نمی‌تواند تاثیری بگذارد که شما متوجه شوید. به عبارت دیگر، چیزی به نام گاز گرفتن حلزون وجود ندارد.

حلزون‌هایی که شما در باغات می‌بینید سمی نیستند. جالب است که حتی خوردن آنها نیز، مشکلی ایجاد نمی‌کند. تنها حلزون‌های مخروطی دریایی هستند که سمومی در بدن خود دارند و می‌توانند مسمومیت ایجاد کنند.

کلیه هزینه ها در این زمینه متفاوت بوده و با توجه به نوع و سطح کار تعیین می‌گردد. شما در سالن زیبایی ما، از مناسب ترین تعرفه در کنار کیفیت، ظرافت و دقت کار بهره خواهید برد. جهت اطلاع از نحوه انجام، شرایط، تعرفه، هزینه و قیمت خدمات حلزون تراپی یا حلزون درمانی کافیست با ما تماس بگیرید.

چنانچه قصد دارید شما نیز یکی از هنرآموزان این حرفه باشید، فاصله زیادی تا محقق شدن آرزوهایتان وجود ندارد. کافیست در دوره های آموزش حلزون درمانی و حلزون تراپی در تهران که توسط اینجانب برگزار و اجرا می گردد به طور کامل با مباحث این حوزه و نحوه انجام به صورت کاملا عملی برخوردار گردید. ضمناً کلیه هنرآموزان عزیز از پشتیبانی آنلاین دائم برخوردار خواهند بود.

بله پس از طی کردن دوره آموزشی حلزون تراپی در آکادمی لی لی، مدرک معتبر نیز به شما اعطا خواهد شد.

دیدگاه برخی از مشتریان راضی

اگر دنبال آن هستید که از حلزون درمانی استفاده کنید حتما به نکات گفته شده دقت کنید و آن‌ها را به کار ببندید تا آسیب و ضرری متوجه شما نشود. سعی کنید حتما نزد افرادی که تخصص و تجربه کافی در این زمینه دارند، مراجعه کنید و خودسرانه کاری انجام ندهید. ما مفتخریم که در این زمینه خدمات خوب و موثری به شما ارائه نمائیم و تمام وجود شما را از داشتن پوستی شاد و لطیف و سرشار از شادی و شعف کنیم. همواره برای انجام حلزون تراپی یا حلزون درمانی منتظر شما زیبارویان عزیز در سالن آرایشی هستیم تا شما را به آرزوی همیشگی خود یعنی پوستی پاک، زیبا و جوان برسانیم.

جهت تماس و دریافت مشاوره تلفنی رایگان بر روی شماره زیر کلیک کنید.

۰۹۱۲۰۳۱۱۳۱۷

برای دریافت تخفیفات، اطلاعیه‌ها، مقالات و دیگر پیشنهادات مفید کافیست عضو سامانه اطلاع‌رسانی ما باشید.

به وب سایت آکادمی لی لی به مدیریت فاطمه حبشی خوش آمدید. در هر عصری، زیبا بودن، معنا و مفهوم خاص خود را دارد. شاید در عصر ما، زیبایی همان چیزی باشد که اکنون به دنبال آن هستیم. ما با برگزاری دوره های آموزش آرایشگری و ارائه خدمات آرایشگری در بهترین آرایشگاه تهران، میزبان هنرجویان و زیبارویان عزیز هستیم. خدمات ما شامل مواردی همچون آموزش فیبروز ابرو، آموزش میکروپیگمنتیشن ابرو، آموزش میکرونیدلینگ، آموزش میکروشیدینگ، آموزش فیکانتور لب، آموزش حلزون تراپی، آموزش جوانسازی پوست، آموزش هاشور و تاتو ابرو، آموزش مزووایت، آموزش کرم پودر دائم، آموزش پاکسازی پوست، آموزش بوتاکس مو، آموزش رنگ و مش، لیفت ابرو، لمینت مژه، آموزش اصلاح ابرو، آموزش کاشت و طراحی ناخن، آموزش وکس صورت می باشد. همچنین در تمامی حوزه های آرایشگری، خدمات آرایشگری نام برده شده توسط اساتید به صورت مستقیم اجرا خواهد شد و می توانید با رزرو وقت و تشریف فرمایی در سالن لی لی از خدمات ویژه اساتید آرایشگری آکادمی لی لی بهره مند گردید.

مشاوره رایگان (روی شماره کلیک کنید)

0912-031-1317


https://fatemehhabashi.com/wp-content/uploads/2020/02/snail-terapy.mp3Downloads-icon

حلزون یک داروی زنده است. اشتباه نکنید، برای درمان توسط این جاندار لازم نیست آن را مانند قرص با یک لیوان میل کنید. روش درمانی که در آن از حلزون استفاده می‌شود را حلزون تراپی یا حلزون درمانی می‌‌خوانند و برای رفع  مشکلات پوستی از آن استفاده می‌کنند. البته دقت کنید که هر نوع حلزونی را بر روی پوست قرار نمی‌دهند و این کار نیز مانند بقیه کارها، نیاز به ابزار مخصوص به خود دارد. از این روش درمانی برای بازسازی سلول‌های پوست، جوان‌سازی و شفاف کردن پوست و مبارزه با عفونت‌های پوستی که گاهی فرد با آن درگیر است، استفاده می‌کنند.

چنانچه تمایل به مطالعه ادامه متن ندارید، کافیست پادکست زیر را گوش دهید.

یکی از جاهایی که می‌توانید برای استفاده از این روش درمانی مفید و موثر مراجعه نمایید و از آن نتایج خیره کننده و بسیار خوبی دریافت کنید، سالن زیبایی ماست که با تجربه‌ای طولانی در این مورد، آماده ارائه خدمات به شما عزیزان هستیم. پس از آن که به تفصیل در مورد حلزون تراپی توضیح دادیم، ویدیوهایی کوتاه از عزیزانی که از خدمات حلزون تراپی سالن استفاده نموده‌اند تماشا می‌کنیم و با نظرات و دیدگاهها آشنا می‌شویم. این ویدیوها در انتهای همین صفحه قرار گرفته‌اند.

هرچیزی در این عالم، هم تاثیرات مثبت دارد و هم تاثیرات منفی. درست مانند حلزون؛ که اگر به باغات حمله کند، به عنوان یک آفت شناسایی شده و همه در صدد بر می‌آیند تا با آن مقابله کنند. اما هنگامی که بر روی پوست انسان قرار می‌گیرد، می‌تواند مانند یک دارو و روش درمانی به کار برده شود.

چگونه در خانه حلزون تراپی کنیم

این جانور نرم‌تن در کل دنیا برای مقاصد مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در بعضی از کشورها به عنوان یک ماده‌‌ی خوراکی استفاده می‌شود و طرفداران زیادی هم دارد. هم‌چنین می‌توان در تولید لوازم آرایشی و بهداشتی نیز از آن استفاده کرد. از ماده‌ای که در درون این نرم‌تن وجود دارد کرم‌ها و ژل‌های لاغری و یا در تولید خمیر دندان و شامپو استفاده می‌کنند.

هم‌چنین می‌توانند به عنوان حیوانات خانگی نیز موجبات سرگرمی شما را فراهم کنند. البته در این مورد دقت کنید که حیوان، دچار اذیت و آزار نشود.

موردی که جدیدا بسیار مشاهده می‌شود استفاده از حلزون‌ها در سالن‌های آرایش و زیبایی است؛ برای خانم‌هایی که دوست دارند پوستی جوان و سالم داشته باشند.

اگر تا به حال نام این روش را نشنیده‌اید تعجب نکنید؛ زیرا به تازگی این روش در ایران مورد استفاده قرار  گرفته است. این روش، یکی از رو‌ش‌های درمانی کهن در دنیا محسوب می‌شود و در بسیاری از کشورهای آسیای شرقی کاربرد آن مرسوم است. در این روش درمانی، یک پزشک، یک طبیب مجرب در زمینه طب سنتی و یا حتی یک آرایشگر می‌تواند به عنوان یک حلزون تراپیست وارد عمل شود و کارهای درمانی را بر روی پوست انجام دهد.

در این روش، حلزون را بر روی پوست قرار می‌دهند و حلزون در طی حرکتی که انجام می‌دهد، مخاطی را ترشح می‌کند. این مخاط از منافذی که روی بدن این جاندار قرار دارد ترشح می‌شود. گفته می‌شود زمانی که آن‌ها در استرس و اضطراب باشند، مخاط ترشح شده، تاثیر بهتری دارد. این مخاط مانند یک ماسک طبیعی رفتار کرده و به ترمیم و دوباره سازی سلول‌های پوست کمک می‌کند. این مخاط خاصیت درمان‌کنندگی دارد و برای بیماری‌های پوستی استفاده می‌شود.

در یونان قدیم، از مخاط حلزون برای برخی بیماری‌های داخلی بدن مانند سوءهاضمه یا سرفه نیز استفاده می‌کردند. جالب است بدانید که، حلزون، زمانی که صدفش مورد آسیب قرار می‌گیرد، این ماده را ترشح می‌کند و از این راه، صدف شکسته و آسیب دیده، ترمیم می‌شود.

دانشمند معروف یونانی، بقراط، اولین کسی بود که حلزون را به عنوان یک درمان برای مشکلات پوستی، توصیه کرده بود. او دو هزار سال پیش، این جانداران را تکه‌تکه کرد و  سپس آنها را در شیری که ترش‌مزه بود قرار داد و مخلوط کرد و از ماده‌ی حاصله یک ضماد و مرهم، برای درمان التهابات پوستی استخراج کرد. بقراط معتقد بود که این ماده، به دلیل خواص اعجاب‌انگیز و رطوبت بالا، نقش بسیار زیادی در ترمیم التهاب دارد. او ضمنا به این موضوع دست یافته بود که، اگر از این ماده در مدت طولانی استفاده شود، باعث روشن‌تر شدن و درخشان‌تر شدن پوست می‌شود.

بعد از بقراط، درمان‌گران دیگری روی کار آمدند و از ریسه‌ها یا ترشحات حلزون، به عنوان یک روش درمانی طبیعی استفاده کردند. در سال‌های اخیر نیز، کشور ژاپن دست به ابتکار عمل جالبی زده است و از این نرم‌تن برای طراوت بخشیدن به پوست خانم‌های ژاپنی بهره برده‌‌است.

مطمئنا این قضیه را نمی‌دانستید. البته این شباهت اصلا ظاهری نیست و به ترکیباتی که در پوست این دو وجود دارد بر می‌گردد. در پوست انسان و حلزون هر دو ترکیبات الاستین و کلاژن وجود دارد و ضمنا تعادلی که بین این ماده وجود دارد نیز، در هر دو مشابه است.  به همین علت است که ترشحات این جاندار، می‌تواند به کمک پوست ما آمده و موجب پاکسازی و جوان‌سازی پوست آن شود.

قبلا در رابطه با موضوع جوان سازی پوست با دستگاه آکوا فیشیال اطلاعاتی را خدمتتان ارائه داده‌ایم که در صورت تمایل می‌توانید از لینک زیر ملاحظه فرمائید.

جوان سازی پوست با آکوا فیشیال

اولین ماده‌ای که می‌توان نام برد، آلانتوئین است. این ماده، به دلیل تاثیرات اعجاب‌انگیزی که دارد، به کمک پوست آمده و سلول‌های مرده را از بین برده و باعث ایجاد سلول‌های جدید می‌شود و از این طریق، به جوان‌‌سازی کمک می‌کند. این ماده، می‌تواند به عنوان یک ترمیم‌کننده نیز وارد عمل شود و برای کسانی که دچار خراش یا سوختگی هستند بسیار کارگشا باشد و در ایجاد یک پوست بدون خراش و جای سوختگی کمک کند.

تاثیر دیگری که این ماده می‌تواند داشته باشد، یک اثر حفاظتی است. به این ترتیب که با قرار گرفتن بر روی پوست، این امکان را فراهم می‌کند تا دیگر تحت تاثیر آثار مخرب مواد شوینده و شیمیایی قرار نگیرد.

مخاط حلزون با داشتن ویتامین‌‌هایی مانند E، A و C  نیز قادر است از پوست در برابر آسیب‌های محیطی و خارجی حمایت کند. حضور پروتئین در بدن نیز، به فرد کمک می‌کند که پوست نرم‌تری داشته باشد. از این دو جهت مخاط حلزون قابل توجه است.

همان‌طوری که در جریان هستید آکنه یکی از بیماری‌های پوستی است که در اثر عفونت‌ ایجاد می‌شود. مخاط حلزون با داشتن آنتی‌بیوتیک‌های طبیعی، به مبارزه با این عفونت‌ها برخواسته و به شما برای داشتن پوستی بدون آکنه کمک فراوانی خواهدکرد.

این دو ماده هم در مخاط حلزون مشاهده می‌شوند و هم در پوست انسان. به دلیل این تشابه است که این جاندار تا این حد می‌تواند تاثیرات خوب و مثبتی بر روی پوست انسان بگذارد و سبب شده، استفاده از حلزون تراپی بسیار بیشتر از قبل مورد توجه خانم‌ها قرار بگیرد.

کلاژن و الاستین هر دو در پوست حضور دارند و هر یک وظیفه‌ای به عهده دارند. کلاژن نرمی و استحکام در پوست را باعث می‌شود اما با بالارفتن سن، میزان تولید آن کاهش پیدا می‌کند. الاستین نیز در ارتجاعی بودن پوست دخالت دارد. به خاطر وجود این ماده است که وقتی بافت یا پوست تحت کشش باشد، دو مرتبه به حالت اولیه خود برمی‌گردد.

به مرور زمان و با افزایش سن و گاهی به خاطر بی توجهی‌هایی که به پوست می‌شود، لازم است از موادی مانند کرم‌ها یا حلزون‌ها، برای برگرداندن خصوصیات از دست رفته پوست، استفاده کرد تا پوست بتواند این کاهش کلاژن را جبران کند و استحکام خود را باز یابد.

این ماده نیز مانند یک لایه‌بردار رفتار کرده و سلول‌های مرده را از بین می برد و به جای آن سلول‌های جدید را جایگزین می‌کند و از این طریق باعث جوان‌سازی پوست می‌شود. ضمنا این ماده با نفوذ به لایه‌های عمیق‌تر پوست، می‌تواند تاثیرات این چنینی نیز داشته باشد و از این طریق، خواص درمانی را به صورت عمیق‌تر اعمال کند.

همان طور که در جریان هستید، رادیکال‌های آزاد، موجب ایجاد لکه‌های قهوه‌ای بر روی پوست می‌شوند. علاوه بر ایجاد این لکه‌ها، کاهش کلاژن‌سازی و افزایش چین و چروک‌های روی پوست را نیز موجب می‌شوند. مواد آنتی‌اکسیدانی، تاثیرات مخرب رادیکال‌های آزاد را از بین‌ می‌برد و به جوان‌سازی سلول‌های پوست، کمک فراوانی خواهد کرد.

 

این روش درمانی ممکن است که تا به حال به گوش شما نخورده باشد، اما کسانی که از آن استفاده کرده‌اند، آثار و نتایج مثبت آن را دیده‌اند. از بین آثار حلزون برای پوست می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

در سالن زیبایی ما، با انجام یک حلزون تراپی حرفه‌ای و عالی، به تمام نکات و مزیت‌هایی که در بالا به آن‌ها اشاره شد، خواهید رسید. در این سالن، با رعایت تمام نکات و ریزه‌کاری‌هایی که در این رابطه وجود دارد، شما صاحب پوستی خواهید شد که همگان غبطه داشتن آن را می‌خورند. ما با داشتن چندین سال تجربه در این مورد، همه آنچه که شما می‌خواهید را در اختیارتان قرار خواهیم داد.

اینکه چند بار در سال از این روش استفاده کنید کاملا به سن شما بستگی دارد. معمولا توصیه بر این است که حداقل هر ماه یکبار از حلزون تراپی استفاده گردد. با این حال، دوره انجام حلزون تراپی با در نظر گرفتن شرایط سنی و پوستی و بقیه موارد تعیین می گردد.

استفاده از حلزون خطر و عوارض خاصی ندارد؛ اما ممکن است عده‌ای به مخاط آن، حساسیت نشان بدهند. اگر برای اولین بار است که از این روش استفاده می‌کنید، حتما به نزد یک متخصص رفته و  از این روش درمانی استفاده کنید. نکته دیگر آنکه، ابتدا کمی از مخاط را بر روی پوست قرار دهید و در صورت مشاهده‌نشدن حساسیت، به استفاده از آن ادامه دهید. به طور کلی تابحال مضرات حلزون تراپی به طور جدی مشاهده نشده است.

چگونه در خانه حلزون تراپی کنیم

برای انجام حلزون تراپی یا حلزون درمانی هم، می‌توانید به مراکزی که این کار را برای شما انجام می‌‌دهند مراجعه کنید و هم می‌توانید در منزل از این روش استفاده کنید. البته قبل از آن حتما با فردی که در این زمینه آگاهی لازم را دارد، مشورت کنید و سپس اقدام به تهیه حلزون‌ها کنید.

قبل از انجام حلزون تراپی به این نکات حتما دقت کنید و برای گرفتن نتیجه‌‌ی بهتر، آن‌ها را به کار بگیرید:

سوالی که بسیاری از افراد از ما می پرسند این است که بعد از حلزون تراپی چه کنیم و حلزون تراپی هر چند وقت یکبار باید انجام شود؟ چنانچه در روز ۲ بار از این روش استفاده می‌کنید، بعد از گذشت ۱۵ روز که آن را استفاده کردید، ۵ روز به خودتان استراحت بدهید و مجددا ۱۵ روز آن را انجام دهید و سپس دوباره ۵ روز کار را متوقف کنید.

تمام آن چیزی که در مورد حلزون تراپی یا همان حلزون درمانی از اطرافیان خود، شنیده‌اید فراموش کنید و تنها با داشتن تجربه‌ای منحصر به فرد، به زیبایی و درخشندگی پوست خود بیندیشید. یکی از بهترین سالن‌های زیبایی در شهر تهران، که شنیده‌های شما را به واقعیت تبدیل خواهد کرد، سالن زیبایی ماست. برای دریافت نوبت و تجربه داشتن پوستی شفاف و صاف، کافی است با ما تماس بگیرید. همه آنچه شما از حلزون تراپی توقع دارید، ما به شما ارائه خواهیم کرد.

چند نکته برای کسانی که حلزون تراپی (حلزون درمانی) را به صورت حرفه‌ای انجام می‌دهند یادآوری می‌کنیم تا در حین انجام کار و بعد از آن، برای هیچ کس عوارضی پیش نیاید:

جواب این سوال بله است. اما باید سعی کنید که شرایطی را برای نگهداری از حلزون‌ها فراهم کنید. حلزون‌ها اگر در طبیعت زندگی کنند، معمولا ۱۰ سال طول عمر دارند. نگهداری حلزون‌ها در منزل کار بسیار راحت و ساده‌ای است اما نیاز است که شما نکاتی را در مورد آن‌ها رعاتی کنید:

یکی از خواص حلزون برای پوست این است که باعث افزایش رطوبت پوست و جوان‌سازی می‌شود. در از بین بردن جای جوش، آکنه و چین و چروک‌های صورت هم می‌تواند به شما کمک کند.

این مخاط مسموم کننده نیستند. البته نوعی از حلزون‌های غول‌پیکر آفریقایی  هستند که می‌توانند باعث انتقال بیماری شوند. اگر انسان حلزون را مصرف کند و یا به بیان دیگر آن را ببلعد، ممکن است این بیماری‌ها به او منتقل شود اما در حالت عادی به هیچ عنوان مخاط حلزون خطرناک نیست.

همان‌طور که در جریان هستید، کرم‌ها در محیط‌های آزمایشگاهی تولید می‌شوند و در طی پروسه تولید ممکن است خواص ماده‌ای که قرار است به کرم یک ویژگی منحصر به فرد ببخشد، کاهش پیدا کند. به عنوان مثال، همین کرم‌های حاوی ترشحات حلزون را در نظر بگیرید. این ترشحات حلزون‌ها ممکن است در طی تولید، از خاصیتشان کاسته شود و به همین دلیل نمی‌توانند آن تاثیر لازم را داشته باشد. پس بهتر است اگر به دنبال آن هستید که برای بهبود وضعیت پوستتان کاری انجام دهید، از روش‌های ارگانیک و طبیعی استفاده کنید. اگر خواهان آنید که از خواص ترشحات حلزون بهره ببرید، یکی از ساده‌ترین کارها، حلزون تراپی است که تاثیرات مثبت زیادی را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

غذای حلزون ها برگ ها و موارد مشابه می باشد. در دوره های آموزشی حلزون تراپی به طور کامل نحوه نگهداری حلزون توضیح داده خواهد شد.

در مورد اینکه چطور حلزون های طبی پرورش دهیم و حتی این پرورش حلزون در خانه انجام شود، به طور کامل در دوره های آموزشی شرح داده خواهد شد و شما به طور کامل و قدم به قدم با این موارد آشنا و آنها مسلط خواهید شد.

گفته می‌شود که حلزون‌ها، دندان‌هایی دارند تا بتوانند از برای خوردن برگ درختان استفاده کنند. این امکان که آنها شما را گاز بگیرند بسیار کم است؛ اما اگر این کار را هم انجام بدهند، فک آنها  قدرت ضعیفی دارد و نمی‌تواند تاثیری بگذارد که شما متوجه شوید. به عبارت دیگر، چیزی به نام گاز گرفتن حلزون وجود ندارد.

حلزون‌هایی که شما در باغات می‌بینید سمی نیستند. جالب است که حتی خوردن آنها نیز، مشکلی ایجاد نمی‌کند. تنها حلزون‌های مخروطی دریایی هستند که سمومی در بدن خود دارند و می‌توانند مسمومیت ایجاد کنند.

کلیه هزینه ها در این زمینه متفاوت بوده و با توجه به نوع و سطح کار تعیین می‌گردد. شما در سالن زیبایی ما، از مناسب ترین تعرفه در کنار کیفیت، ظرافت و دقت کار بهره خواهید برد. جهت اطلاع از نحوه انجام، شرایط، تعرفه، هزینه و قیمت خدمات حلزون تراپی یا حلزون درمانی کافیست با ما تماس بگیرید.

چنانچه قصد دارید شما نیز یکی از هنرآموزان این حرفه باشید، فاصله زیادی تا محقق شدن آرزوهایتان وجود ندارد. کافیست در دوره های آموزش حلزون درمانی و حلزون تراپی در تهران که توسط اینجانب برگزار و اجرا می گردد به طور کامل با مباحث این حوزه و نحوه انجام به صورت کاملا عملی برخوردار گردید. ضمناً کلیه هنرآموزان عزیز از پشتیبانی آنلاین دائم برخوردار خواهند بود.

بله پس از طی کردن دوره آموزشی حلزون تراپی در آکادمی لی لی، مدرک معتبر نیز به شما اعطا خواهد شد.

دیدگاه برخی از مشتریان راضی

اگر دنبال آن هستید که از حلزون درمانی استفاده کنید حتما به نکات گفته شده دقت کنید و آن‌ها را به کار ببندید تا آسیب و ضرری متوجه شما نشود. سعی کنید حتما نزد افرادی که تخصص و تجربه کافی در این زمینه دارند، مراجعه کنید و خودسرانه کاری انجام ندهید. ما مفتخریم که در این زمینه خدمات خوب و موثری به شما ارائه نمائیم و تمام وجود شما را از داشتن پوستی شاد و لطیف و سرشار از شادی و شعف کنیم. همواره برای انجام حلزون تراپی یا حلزون درمانی منتظر شما زیبارویان عزیز در سالن آرایشی هستیم تا شما را به آرزوی همیشگی خود یعنی پوستی پاک، زیبا و جوان برسانیم.

جهت تماس و دریافت مشاوره تلفنی رایگان بر روی شماره زیر کلیک کنید.

۰۹۱۲۰۳۱۱۳۱۷

برای دریافت تخفیفات، اطلاعیه‌ها، مقالات و دیگر پیشنهادات مفید کافیست عضو سامانه اطلاع‌رسانی ما باشید.

به وب سایت آکادمی لی لی به مدیریت فاطمه حبشی خوش آمدید. در هر عصری، زیبا بودن، معنا و مفهوم خاص خود را دارد. شاید در عصر ما، زیبایی همان چیزی باشد که اکنون به دنبال آن هستیم. ما با برگزاری دوره های آموزش آرایشگری و ارائه خدمات آرایشگری در بهترین آرایشگاه تهران، میزبان هنرجویان و زیبارویان عزیز هستیم. خدمات ما شامل مواردی همچون آموزش فیبروز ابرو، آموزش میکروپیگمنتیشن ابرو، آموزش میکرونیدلینگ، آموزش میکروشیدینگ، آموزش فیکانتور لب، آموزش حلزون تراپی، آموزش جوانسازی پوست، آموزش هاشور و تاتو ابرو، آموزش مزووایت، آموزش کرم پودر دائم، آموزش پاکسازی پوست، آموزش بوتاکس مو، آموزش رنگ و مش، لیفت ابرو، لمینت مژه، آموزش اصلاح ابرو، آموزش کاشت و طراحی ناخن، آموزش وکس صورت می باشد. همچنین در تمامی حوزه های آرایشگری، خدمات آرایشگری نام برده شده توسط اساتید به صورت مستقیم اجرا خواهد شد و می توانید با رزرو وقت و تشریف فرمایی در سالن لی لی از خدمات ویژه اساتید آرایشگری آکادمی لی لی بهره مند گردید.

مشاوره رایگان (روی شماره کلیک کنید)

0912-031-1317


https://fatemehhabashi.com/wp-content/uploads/2020/02/snail-terapy.mp3Downloads-icon

حلزون یک داروی زنده است. اشتباه نکنید، برای درمان توسط این جاندار لازم نیست آن را مانند قرص با یک لیوان میل کنید. روش درمانی که در آن از حلزون استفاده می‌شود را حلزون تراپی یا حلزون درمانی می‌‌خوانند و برای رفع  مشکلات پوستی از آن استفاده می‌کنند. البته دقت کنید که هر نوع حلزونی را بر روی پوست قرار نمی‌دهند و این کار نیز مانند بقیه کارها، نیاز به ابزار مخصوص به خود دارد. از این روش درمانی برای بازسازی سلول‌های پوست، جوان‌سازی و شفاف کردن پوست و مبارزه با عفونت‌های پوستی که گاهی فرد با آن درگیر است، استفاده می‌کنند.

چنانچه تمایل به مطالعه ادامه متن ندارید، کافیست پادکست زیر را گوش دهید.

یکی از جاهایی که می‌توانید برای استفاده از این روش درمانی مفید و موثر مراجعه نمایید و از آن نتایج خیره کننده و بسیار خوبی دریافت کنید، سالن زیبایی ماست که با تجربه‌ای طولانی در این مورد، آماده ارائه خدمات به شما عزیزان هستیم. پس از آن که به تفصیل در مورد حلزون تراپی توضیح دادیم، ویدیوهایی کوتاه از عزیزانی که از خدمات حلزون تراپی سالن استفاده نموده‌اند تماشا می‌کنیم و با نظرات و دیدگاهها آشنا می‌شویم. این ویدیوها در انتهای همین صفحه قرار گرفته‌اند.

هرچیزی در این عالم، هم تاثیرات مثبت دارد و هم تاثیرات منفی. درست مانند حلزون؛ که اگر به باغات حمله کند، به عنوان یک آفت شناسایی شده و همه در صدد بر می‌آیند تا با آن مقابله کنند. اما هنگامی که بر روی پوست انسان قرار می‌گیرد، می‌تواند مانند یک دارو و روش درمانی به کار برده شود.

چگونه در خانه حلزون تراپی کنیم

این جانور نرم‌تن در کل دنیا برای مقاصد مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در بعضی از کشورها به عنوان یک ماده‌‌ی خوراکی استفاده می‌شود و طرفداران زیادی هم دارد. هم‌چنین می‌توان در تولید لوازم آرایشی و بهداشتی نیز از آن استفاده کرد. از ماده‌ای که در درون این نرم‌تن وجود دارد کرم‌ها و ژل‌های لاغری و یا در تولید خمیر دندان و شامپو استفاده می‌کنند.

هم‌چنین می‌توانند به عنوان حیوانات خانگی نیز موجبات سرگرمی شما را فراهم کنند. البته در این مورد دقت کنید که حیوان، دچار اذیت و آزار نشود.

موردی که جدیدا بسیار مشاهده می‌شود استفاده از حلزون‌ها در سالن‌های آرایش و زیبایی است؛ برای خانم‌هایی که دوست دارند پوستی جوان و سالم داشته باشند.

اگر تا به حال نام این روش را نشنیده‌اید تعجب نکنید؛ زیرا به تازگی این روش در ایران مورد استفاده قرار  گرفته است. این روش، یکی از رو‌ش‌های درمانی کهن در دنیا محسوب می‌شود و در بسیاری از کشورهای آسیای شرقی کاربرد آن مرسوم است. در این روش درمانی، یک پزشک، یک طبیب مجرب در زمینه طب سنتی و یا حتی یک آرایشگر می‌تواند به عنوان یک حلزون تراپیست وارد عمل شود و کارهای درمانی را بر روی پوست انجام دهد.

در این روش، حلزون را بر روی پوست قرار می‌دهند و حلزون در طی حرکتی که انجام می‌دهد، مخاطی را ترشح می‌کند. این مخاط از منافذی که روی بدن این جاندار قرار دارد ترشح می‌شود. گفته می‌شود زمانی که آن‌ها در استرس و اضطراب باشند، مخاط ترشح شده، تاثیر بهتری دارد. این مخاط مانند یک ماسک طبیعی رفتار کرده و به ترمیم و دوباره سازی سلول‌های پوست کمک می‌کند. این مخاط خاصیت درمان‌کنندگی دارد و برای بیماری‌های پوستی استفاده می‌شود.

در یونان قدیم، از مخاط حلزون برای برخی بیماری‌های داخلی بدن مانند سوءهاضمه یا سرفه نیز استفاده می‌کردند. جالب است بدانید که، حلزون، زمانی که صدفش مورد آسیب قرار می‌گیرد، این ماده را ترشح می‌کند و از این راه، صدف شکسته و آسیب دیده، ترمیم می‌شود.

دانشمند معروف یونانی، بقراط، اولین کسی بود که حلزون را به عنوان یک درمان برای مشکلات پوستی، توصیه کرده بود. او دو هزار سال پیش، این جانداران را تکه‌تکه کرد و  سپس آنها را در شیری که ترش‌مزه بود قرار داد و مخلوط کرد و از ماده‌ی حاصله یک ضماد و مرهم، برای درمان التهابات پوستی استخراج کرد. بقراط معتقد بود که این ماده، به دلیل خواص اعجاب‌انگیز و رطوبت بالا، نقش بسیار زیادی در ترمیم التهاب دارد. او ضمنا به این موضوع دست یافته بود که، اگر از این ماده در مدت طولانی استفاده شود، باعث روشن‌تر شدن و درخشان‌تر شدن پوست می‌شود.

بعد از بقراط، درمان‌گران دیگری روی کار آمدند و از ریسه‌ها یا ترشحات حلزون، به عنوان یک روش درمانی طبیعی استفاده کردند. در سال‌های اخیر نیز، کشور ژاپن دست به ابتکار عمل جالبی زده است و از این نرم‌تن برای طراوت بخشیدن به پوست خانم‌های ژاپنی بهره برده‌‌است.

مطمئنا این قضیه را نمی‌دانستید. البته این شباهت اصلا ظاهری نیست و به ترکیباتی که در پوست این دو وجود دارد بر می‌گردد. در پوست انسان و حلزون هر دو ترکیبات الاستین و کلاژن وجود دارد و ضمنا تعادلی که بین این ماده وجود دارد نیز، در هر دو مشابه است.  به همین علت است که ترشحات این جاندار، می‌تواند به کمک پوست ما آمده و موجب پاکسازی و جوان‌سازی پوست آن شود.

قبلا در رابطه با موضوع جوان سازی پوست با دستگاه آکوا فیشیال اطلاعاتی را خدمتتان ارائه داده‌ایم که در صورت تمایل می‌توانید از لینک زیر ملاحظه فرمائید.

جوان سازی پوست با آکوا فیشیال

اولین ماده‌ای که می‌توان نام برد، آلانتوئین است. این ماده، به دلیل تاثیرات اعجاب‌انگیزی که دارد، به کمک پوست آمده و سلول‌های مرده را از بین برده و باعث ایجاد سلول‌های جدید می‌شود و از این طریق، به جوان‌‌سازی کمک می‌کند. این ماده، می‌تواند به عنوان یک ترمیم‌کننده نیز وارد عمل شود و برای کسانی که دچار خراش یا سوختگی هستند بسیار کارگشا باشد و در ایجاد یک پوست بدون خراش و جای سوختگی کمک کند.

تاثیر دیگری که این ماده می‌تواند داشته باشد، یک اثر حفاظتی است. به این ترتیب که با قرار گرفتن بر روی پوست، این امکان را فراهم می‌کند تا دیگر تحت تاثیر آثار مخرب مواد شوینده و شیمیایی قرار نگیرد.

مخاط حلزون با داشتن ویتامین‌‌هایی مانند E، A و C  نیز قادر است از پوست در برابر آسیب‌های محیطی و خارجی حمایت کند. حضور پروتئین در بدن نیز، به فرد کمک می‌کند که پوست نرم‌تری داشته باشد. از این دو جهت مخاط حلزون قابل توجه است.

همان‌طوری که در جریان هستید آکنه یکی از بیماری‌های پوستی است که در اثر عفونت‌ ایجاد می‌شود. مخاط حلزون با داشتن آنتی‌بیوتیک‌های طبیعی، به مبارزه با این عفونت‌ها برخواسته و به شما برای داشتن پوستی بدون آکنه کمک فراوانی خواهدکرد.

این دو ماده هم در مخاط حلزون مشاهده می‌شوند و هم در پوست انسان. به دلیل این تشابه است که این جاندار تا این حد می‌تواند تاثیرات خوب و مثبتی بر روی پوست انسان بگذارد و سبب شده، استفاده از حلزون تراپی بسیار بیشتر از قبل مورد توجه خانم‌ها قرار بگیرد.

کلاژن و الاستین هر دو در پوست حضور دارند و هر یک وظیفه‌ای به عهده دارند. کلاژن نرمی و استحکام در پوست را باعث می‌شود اما با بالارفتن سن، میزان تولید آن کاهش پیدا می‌کند. الاستین نیز در ارتجاعی بودن پوست دخالت دارد. به خاطر وجود این ماده است که وقتی بافت یا پوست تحت کشش باشد، دو مرتبه به حالت اولیه خود برمی‌گردد.

به مرور زمان و با افزایش سن و گاهی به خاطر بی توجهی‌هایی که به پوست می‌شود، لازم است از موادی مانند کرم‌ها یا حلزون‌ها، برای برگرداندن خصوصیات از دست رفته پوست، استفاده کرد تا پوست بتواند این کاهش کلاژن را جبران کند و استحکام خود را باز یابد.

این ماده نیز مانند یک لایه‌بردار رفتار کرده و سلول‌های مرده را از بین می برد و به جای آن سلول‌های جدید را جایگزین می‌کند و از این طریق باعث جوان‌سازی پوست می‌شود. ضمنا این ماده با نفوذ به لایه‌های عمیق‌تر پوست، می‌تواند تاثیرات این چنینی نیز داشته باشد و از این طریق، خواص درمانی را به صورت عمیق‌تر اعمال کند.

همان طور که در جریان هستید، رادیکال‌های آزاد، موجب ایجاد لکه‌های قهوه‌ای بر روی پوست می‌شوند. علاوه بر ایجاد این لکه‌ها، کاهش کلاژن‌سازی و افزایش چین و چروک‌های روی پوست را نیز موجب می‌شوند. مواد آنتی‌اکسیدانی، تاثیرات مخرب رادیکال‌های آزاد را از بین‌ می‌برد و به جوان‌سازی سلول‌های پوست، کمک فراوانی خواهد کرد.

 

این روش درمانی ممکن است که تا به حال به گوش شما نخورده باشد، اما کسانی که از آن استفاده کرده‌اند، آثار و نتایج مثبت آن را دیده‌اند. از بین آثار حلزون برای پوست می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

در سالن زیبایی ما، با انجام یک حلزون تراپی حرفه‌ای و عالی، به تمام نکات و مزیت‌هایی که در بالا به آن‌ها اشاره شد، خواهید رسید. در این سالن، با رعایت تمام نکات و ریزه‌کاری‌هایی که در این رابطه وجود دارد، شما صاحب پوستی خواهید شد که همگان غبطه داشتن آن را می‌خورند. ما با داشتن چندین سال تجربه در این مورد، همه آنچه که شما می‌خواهید را در اختیارتان قرار خواهیم داد.

اینکه چند بار در سال از این روش استفاده کنید کاملا به سن شما بستگی دارد. معمولا توصیه بر این است که حداقل هر ماه یکبار از حلزون تراپی استفاده گردد. با این حال، دوره انجام حلزون تراپی با در نظر گرفتن شرایط سنی و پوستی و بقیه موارد تعیین می گردد.

استفاده از حلزون خطر و عوارض خاصی ندارد؛ اما ممکن است عده‌ای به مخاط آن، حساسیت نشان بدهند. اگر برای اولین بار است که از این روش استفاده می‌کنید، حتما به نزد یک متخصص رفته و  از این روش درمانی استفاده کنید. نکته دیگر آنکه، ابتدا کمی از مخاط را بر روی پوست قرار دهید و در صورت مشاهده‌نشدن حساسیت، به استفاده از آن ادامه دهید. به طور کلی تابحال مضرات حلزون تراپی به طور جدی مشاهده نشده است.

چگونه در خانه حلزون تراپی کنیم

برای انجام حلزون تراپی یا حلزون درمانی هم، می‌توانید به مراکزی که این کار را برای شما انجام می‌‌دهند مراجعه کنید و هم می‌توانید در منزل از این روش استفاده کنید. البته قبل از آن حتما با فردی که در این زمینه آگاهی لازم را دارد، مشورت کنید و سپس اقدام به تهیه حلزون‌ها کنید.

قبل از انجام حلزون تراپی به این نکات حتما دقت کنید و برای گرفتن نتیجه‌‌ی بهتر، آن‌ها را به کار بگیرید:

سوالی که بسیاری از افراد از ما می پرسند این است که بعد از حلزون تراپی چه کنیم و حلزون تراپی هر چند وقت یکبار باید انجام شود؟ چنانچه در روز ۲ بار از این روش استفاده می‌کنید، بعد از گذشت ۱۵ روز که آن را استفاده کردید، ۵ روز به خودتان استراحت بدهید و مجددا ۱۵ روز آن را انجام دهید و سپس دوباره ۵ روز کار را متوقف کنید.

تمام آن چیزی که در مورد حلزون تراپی یا همان حلزون درمانی از اطرافیان خود، شنیده‌اید فراموش کنید و تنها با داشتن تجربه‌ای منحصر به فرد، به زیبایی و درخشندگی پوست خود بیندیشید. یکی از بهترین سالن‌های زیبایی در شهر تهران، که شنیده‌های شما را به واقعیت تبدیل خواهد کرد، سالن زیبایی ماست. برای دریافت نوبت و تجربه داشتن پوستی شفاف و صاف، کافی است با ما تماس بگیرید. همه آنچه شما از حلزون تراپی توقع دارید، ما به شما ارائه خواهیم کرد.

چند نکته برای کسانی که حلزون تراپی (حلزون درمانی) را به صورت حرفه‌ای انجام می‌دهند یادآوری می‌کنیم تا در حین انجام کار و بعد از آن، برای هیچ کس عوارضی پیش نیاید:

جواب این سوال بله است. اما باید سعی کنید که شرایطی را برای نگهداری از حلزون‌ها فراهم کنید. حلزون‌ها اگر در طبیعت زندگی کنند، معمولا ۱۰ سال طول عمر دارند. نگهداری حلزون‌ها در منزل کار بسیار راحت و ساده‌ای است اما نیاز است که شما نکاتی را در مورد آن‌ها رعاتی کنید:

یکی از خواص حلزون برای پوست این است که باعث افزایش رطوبت پوست و جوان‌سازی می‌شود. در از بین بردن جای جوش، آکنه و چین و چروک‌های صورت هم می‌تواند به شما کمک کند.

این مخاط مسموم کننده نیستند. البته نوعی از حلزون‌های غول‌پیکر آفریقایی  هستند که می‌توانند باعث انتقال بیماری شوند. اگر انسان حلزون را مصرف کند و یا به بیان دیگر آن را ببلعد، ممکن است این بیماری‌ها به او منتقل شود اما در حالت عادی به هیچ عنوان مخاط حلزون خطرناک نیست.

همان‌طور که در جریان هستید، کرم‌ها در محیط‌های آزمایشگاهی تولید می‌شوند و در طی پروسه تولید ممکن است خواص ماده‌ای که قرار است به کرم یک ویژگی منحصر به فرد ببخشد، کاهش پیدا کند. به عنوان مثال، همین کرم‌های حاوی ترشحات حلزون را در نظر بگیرید. این ترشحات حلزون‌ها ممکن است در طی تولید، از خاصیتشان کاسته شود و به همین دلیل نمی‌توانند آن تاثیر لازم را داشته باشد. پس بهتر است اگر به دنبال آن هستید که برای بهبود وضعیت پوستتان کاری انجام دهید، از روش‌های ارگانیک و طبیعی استفاده کنید. اگر خواهان آنید که از خواص ترشحات حلزون بهره ببرید، یکی از ساده‌ترین کارها، حلزون تراپی است که تاثیرات مثبت زیادی را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

غذای حلزون ها برگ ها و موارد مشابه می باشد. در دوره های آموزشی حلزون تراپی به طور کامل نحوه نگهداری حلزون توضیح داده خواهد شد.

در مورد اینکه چطور حلزون های طبی پرورش دهیم و حتی این پرورش حلزون در خانه انجام شود، به طور کامل در دوره های آموزشی شرح داده خواهد شد و شما به طور کامل و قدم به قدم با این موارد آشنا و آنها مسلط خواهید شد.

گفته می‌شود که حلزون‌ها، دندان‌هایی دارند تا بتوانند از برای خوردن برگ درختان استفاده کنند. این امکان که آنها شما را گاز بگیرند بسیار کم است؛ اما اگر این کار را هم انجام بدهند، فک آنها  قدرت ضعیفی دارد و نمی‌تواند تاثیری بگذارد که شما متوجه شوید. به عبارت دیگر، چیزی به نام گاز گرفتن حلزون وجود ندارد.

حلزون‌هایی که شما در باغات می‌بینید سمی نیستند. جالب است که حتی خوردن آنها نیز، مشکلی ایجاد نمی‌کند. تنها حلزون‌های مخروطی دریایی هستند که سمومی در بدن خود دارند و می‌توانند مسمومیت ایجاد کنند.

کلیه هزینه ها در این زمینه متفاوت بوده و با توجه به نوع و سطح کار تعیین می‌گردد. شما در سالن زیبایی ما، از مناسب ترین تعرفه در کنار کیفیت، ظرافت و دقت کار بهره خواهید برد. جهت اطلاع از نحوه انجام، شرایط، تعرفه، هزینه و قیمت خدمات حلزون تراپی یا حلزون درمانی کافیست با ما تماس بگیرید.

چنانچه قصد دارید شما نیز یکی از هنرآموزان این حرفه باشید، فاصله زیادی تا محقق شدن آرزوهایتان وجود ندارد. کافیست در دوره های آموزش حلزون درمانی و حلزون تراپی در تهران که توسط اینجانب برگزار و اجرا می گردد به طور کامل با مباحث این حوزه و نحوه انجام به صورت کاملا عملی برخوردار گردید. ضمناً کلیه هنرآموزان عزیز از پشتیبانی آنلاین دائم برخوردار خواهند بود.

بله پس از طی کردن دوره آموزشی حلزون تراپی در آکادمی لی لی، مدرک معتبر نیز به شما اعطا خواهد شد.

دیدگاه برخی از مشتریان راضی

اگر دنبال آن هستید که از حلزون درمانی استفاده کنید حتما به نکات گفته شده دقت کنید و آن‌ها را به کار ببندید تا آسیب و ضرری متوجه شما نشود. سعی کنید حتما نزد افرادی که تخصص و تجربه کافی در این زمینه دارند، مراجعه کنید و خودسرانه کاری انجام ندهید. ما مفتخریم که در این زمینه خدمات خوب و موثری به شما ارائه نمائیم و تمام وجود شما را از داشتن پوستی شاد و لطیف و سرشار از شادی و شعف کنیم. همواره برای انجام حلزون تراپی یا حلزون درمانی منتظر شما زیبارویان عزیز در سالن آرایشی هستیم تا شما را به آرزوی همیشگی خود یعنی پوستی پاک، زیبا و جوان برسانیم.

جهت تماس و دریافت مشاوره تلفنی رایگان بر روی شماره زیر کلیک کنید.

۰۹۱۲۰۳۱۱۳۱۷

برای دریافت تخفیفات، اطلاعیه‌ها، مقالات و دیگر پیشنهادات مفید کافیست عضو سامانه اطلاع‌رسانی ما باشید.

به وب سایت آکادمی لی لی به مدیریت فاطمه حبشی خوش آمدید. در هر عصری، زیبا بودن، معنا و مفهوم خاص خود را دارد. شاید در عصر ما، زیبایی همان چیزی باشد که اکنون به دنبال آن هستیم. ما با برگزاری دوره های آموزش آرایشگری و ارائه خدمات آرایشگری در بهترین آرایشگاه تهران، میزبان هنرجویان و زیبارویان عزیز هستیم. خدمات ما شامل مواردی همچون آموزش فیبروز ابرو، آموزش میکروپیگمنتیشن ابرو، آموزش میکرونیدلینگ، آموزش میکروشیدینگ، آموزش فیکانتور لب، آموزش حلزون تراپی، آموزش جوانسازی پوست، آموزش هاشور و تاتو ابرو، آموزش مزووایت، آموزش کرم پودر دائم، آموزش پاکسازی پوست، آموزش بوتاکس مو، آموزش رنگ و مش، لیفت ابرو، لمینت مژه، آموزش اصلاح ابرو، آموزش کاشت و طراحی ناخن، آموزش وکس صورت می باشد. همچنین در تمامی حوزه های آرایشگری، خدمات آرایشگری نام برده شده توسط اساتید به صورت مستقیم اجرا خواهد شد و می توانید با رزرو وقت و تشریف فرمایی در سالن لی لی از خدمات ویژه اساتید آرایشگری آکادمی لی لی بهره مند گردید.

مشاوره رایگان (روی شماره کلیک کنید)

0912-031-1317


https://fatemehhabashi.com/wp-content/uploads/2020/02/snail-terapy.mp3Downloads-icon

Trending

سایت رسمی انجمن بیماران داءالصدف ایرانیان کد ثبت ۵۷۹۶

 

برای انجام  روش فوق میتوانید از طریق سالنهای آرایشی یا کلینیکها اقدام کنید ، اما پیشنهاد ما تهیه و خریداری تعدادی ازاین حلزونهای درمانی است.

قبل از تهیه و خرید حتما با پزشک طب سنتی ، مشاور و یا فرد آگاه به شرایط لازمه مشورت و بعد اقدام به تهیه و انجام این شیوه  نمایید

چگونه در خانه حلزون تراپی کنیم

نحوه صحیح استفاده از حلزوهای درمانگر برای بازسازی پوست صورت

(حلزون درمانی یا حلزون تراپی)

رعایت این نکات باعث تاثیر بهتر این روش است:

پوست را با آب و صابون شسته و کاملا آبکشی نماييد.
در صورت امکان صورت را بخور داده تا منافذ پوست باز شده و عمل آبرسانی به نحو بهتری انجام شود.
پوست را با دستمال کاغذی خشک کنید و با استفاده از کلاه و پارچه های مخصوص قسمت موهای سر را پوشانده تا حلزونها فقط بتوانند نواحی صورت و غبغب را تحت تاثیر ترشحاتشان قرار دهند.
حلزون را زیر آب سرد بگيريد تا بیدار شود و با هردو دست کاملا آن را زیر آب بشوييد

(⚠️ از مواد شوینده به هیچ عنوان استفاده نکنيد)

حلزون ها را با دستمال کاغذی خشک کرده سپس چند عدد حلزون را روی صورت قرار میدهیم تا شروع به حرکت نمایند و حدودا بیست دقیقه بعد که تمام پوست صورت آغشته به بزاق حلزونها شد اقدام به ماساژ پوست صورت کرده که حدود پنج دقیقه کافی میباشد با انجام ماساژ جذب مواد موثره را بالاتر میبریم و سپس به مدت نیم ساعت الی یک ساعت صبر میکنیم تا کاملا جذب مواد کامل گردد(مایع ترشح شده از حلزون هرچقدر بیشتر روی پوست بماند و شسته نشود بهتر است) و بعد اقدام به شستشوی صورت میکنیم

 

اولین تاثیری را که مشاهده خواهیم کرد روشن شدن رنگ چهره خواهد بود  و همچنین پس از گذشت روزهای متوالی تاثیرات جوانسازی و رفع چین و چروک را هم خواهیم داشت که به تناسب نیاز و وضعیت پوست و بیماری اقدام به تکرار لازم است

 

فواصل زمانی از ماهی یکبار تا سه روز یکبار و یا روزی 2 بار خواهد بود(بسته به شرایط و شدت  بیماری)

چنانچه روزی 2 مرتبه عمل حلزون درمانی(حلزون تراپی) را انجام می دهید بعد از گذشت 15 روز 5 روز به صورتتان استراحت بدهید و مجددا 15 روز و 5 روز را تکرار کنید.

🐌اختصاص حلزون برای هر فرد 🐌:
از هر حلزون برای یک فرد مشخص به هر تعداد دفعه که بخواهید میتوانید استفاده کنید.
ولی اگر از یک حلزون برای افراد مختلف که از سلامت پوستشان اطمینان کافی ندارید ، بخواهید استفاده کنید باید یک هفته فاصله بذارید.

آن دسته از افراد که در کلینیک و یا سالنهای آرایش و زیبایی و یا بصورت شخصی مشغول حلزون تراپی هستن توجه بفرمایند که 24 ساعت قبل از حلزون تراپی داروهای آنتی بیوتیک،کورتون و داروهای شیمی درمانی ممنوع میباشد چون حلزونها تلف خواهند شد

 

نکته دیگر اینکه حلزونهای هر فرد را جدا نگهداری کنید ، تا پایان دوره درمان آن شخص

میتوانید ، بعد از اتمام دوره درمان حلزونها را به مدت یک هفته به محل نگهداری درای خاک برگردانید تا بعد از یک هفته برای شخص دیگر قابل استفاده باشد

 

شرایط کلی نگهداری حلزونها :

یک ظرف سفال تهیه کرده وتمیز بشویید مقداری خیار سبز ورق کنید و کف ظرف قرار دهید وهر روز ظرف و حلزون ها را بشویید ، برای سایر موارد مهم با فرد آگاه و مطلع مشورت نمایید

دسته‌بندی‌ها: روش های کنترل و درمانی,طب سنتی

برچسب‌ها: حلزون تراپی,حلزون تراپی و کاهش بیماریهای پوستی,کلاژن

معصومه

آیا حلزون تراپی باعث لک صورت میشود ؟
چرا در مورد حساسیت یا عوارض حلزون هیچ مطلبی نیست ؟

سیده سمانه میرواحدی

سلام . اگر درمراکز غیر معتبر و گاها ارایشگاهها
انجام بشه چرا که نه .
حتما در مراکز معتبر که مورد تایید وزارت بهداشت هست باید انجام بگیره
حلزون ها و تغذیه شون خیلی مهمه
و اینکه وقتی از حلزونی استفاده شد تا ی مدت خاص نباید برای فردی دیگه استفاده بشه

همه این نکات مهمه

سحر

سلام من مطالعه کردم و متوجه شدم حلزون میتونه ناقل انگل خیلی خطرناکی باشه با این حساب چطور میشه مطمین بود بی ضرره

سیده سمانه میرواحدی

سلام .
حتما در مراکز معتبر که مورد تایید وزارت بهداشت هست باید انجام بگیره
تغذیه شون خیلی مهمه
و اینکه وقتی از حلزونی استفاده شد تا مدت معینی نباید برای فردی دیگه استفاده بشه
همه این نکات مهمه

وحيد

ايا اين حلزون ها مخصوص هستند يا همون حلزون هايي ك تو باغچه و تو شمال هستند هم ميشه استفاده كرد

سیده سمانه میرواحدی

صد درصد مخصوص . تغذیه و شرایط و محیط نگهداریشون مهم و متفاوت هست . حتما از مراکز مخصوص پیگیر و با فرد مطلع مشورت کنید

علی

چگونه در خانه حلزون تراپی کنیم

سلام
از هر حلزونی میشه استفاده کرد چون من سه تا حلزون دارم؟

سیده سمانه میرواحدی

خیر
صد درصد حلزون مخصوص .
تغذیه و شرایط و محیط نگهداریشون مهم و متفاوت هست . حتما از مراکز مخصوص پیگیر و با فرد مطلع مشورت کنید

Fatemeh

سلام ببخشید حلزون هارو چجوری ضدعفونی کنیم؟ و بعد پودر کلسیم باید خرید یا میشه خودمونم درست کنیم بهشون بدیم؟؟؟

سیده سمانه میرواحدی

تغذیه و شرایط و محیط نگهداریشون مهم و متفاوت هست . حتما از مراکز مخصوص پیگیر و با فرد مطلع مشورت کنید

مری

از کجا باید حلزون تهیه کنیم؟
ایا حلزون انگل میگیره؟
ایا بیماری رو انتقال میده؟

سیده سمانه میرواحدی

سلام . به سایر دوستان پاسخ داده شد

اگر درمراکز غیر معتبر و گاها ارایشگاهها
انجام بشه چرا که نه باعث انتقال بیماریهای دیگه هم میشه .
حتما در مراکز معتبر که مورد تایید وزارت بهداشت هست باید انجام بگیره
حلزون ها و تغذیه شون خیلی مهمه
و اینکه وقتی از حلزونی استفاده شد تا ی مدت خاص نباید برای فردی دیگه استفاده بشه

همه این نکات مهمه و باید توسط اهل فن و فرد آگاه انجام بگیره

Najme

پوستم صافه برای روشنی پوست هرچن وقت برم حلزون تراپی خوبه

سیده سمانه میرواحدی

از مراکز معتبر و مربوطه مشاوره بگیرید

آدرس ایمیل شما در هیچ‌جا منتشر نخواهد شد.

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

انجمن پسوریازیس ایران ( پسوریازیس تاک ) به عنوان اولین و تنها انجمن پسوریازیس ایران فعالیت خود را از سال 1390 آغار و تا کنون با برگزاری گردهمایی گوناکون و ارتباط با شرکت های دارویی گام بزرگی در این زمینه برداشته است

با ما را در شبکه های اجتماعی ارتباط برقرار کنید

ﻛﭙﯽ ﺑﺮﺩﺍﺭﯼ ﺍﺯ ﻣﻄﺎﻟﺐ ﺳﺎﻳﺖ ﺑﺪﻭﻥ ﺫﻛﺮ ﻣﻨﺒﻊ www.PsoriasisTalk.ir ﻣﻤﻨﻮﻉ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ

حلزون تراپی چیست؟

حلزون تراپی (Snail Therapy) یکی از روش های جوانسازی پوست است. حلزون یک داروی زنده است. برای درمان به وسیله این جاندار لازم نیست آنرا مثل قرص با یک لیوان میل کنید. شیوه درمانی که در آن از حلزون استفاده می شود را حلزون تراپی یا حلزون درمانی می خوانند و برای رفع مشکلات پوستی از آن استفاده می کنند. البته توجه کنید که هر نوع حلزونی را بر روی پوست قرار نمی دهند و این کار هم مثل بقیه کارها، احتیاج به ابزار مخصوص به خود دارد. از حلزون تراپی برای بازسازی سلول های پوست، جوان سازی و شفاف کردن پوست و مبارزه با عفونت های پوستی که گاهی فرد با آن درگیر است، استفاده می کنند.

حلزون درمانی پوست، روشی از حلزون تراپی به وسیله موجود زنده ای به نام snail می باشد که به وسیله ی یک شخص حلزون تراپ که می تواند پزشک طب سنتی یا پزشک پوست و مو و یا یک آرایشگر ماهر و حتی خود شما باشد, صورت میگیرد.

حلزون تراپی که به سلبریتی اسکارگوت کورس هم شهرت دارد، طی یک ساعت حلزون زنده بر روی پوست صورت قرار داده می شود.

چگونه در خانه حلزون تراپی کنیم

یکی از معجزات حلزون درمانی افزایش قدرت نوسازی پوست و جبران کمبود کلاژن در آن است. پس با از بین بردن سلولهای مرده پوست و تولید سلولهای سالم به خوبی جوانی از دست رفته پوست را بازمیگرداند.

تاریخچه حلزون تراپی

بقراط از اولین کسانی است که استفاده از حلزون را برای مراقبت از پوست توصیه کرده بود.

بقراط پزشک یونانی، ۴۰۰ سال پیش از میلاد در نسخه های خود برای بیمارانی که برای ناراحتی های پوستی مراجعه کرده بودند، مرهمی از حلزون را برای درمان و رفع التهاب و بیماری های پوستی تجویز می کرد. برای تهیه این مرهم بقراط حلزون ها را قطعه قطعه کرده و آنها را داخل شیری ترش مزه می ریخت و مخلوط می کرد و آنرا بر روی محل موردنظر قرار می داد. بقراط عقیده داشت که خاصیت اعجاب انگیز این مرهم و مرطوب کنندگی بالایی که دارد خیلی سریع میتواند نقاط قرمز رنگ پوست و محل هایی که ملتهب و تحریک شده است را بهبود بخشد.

احتمالا تا چندی پیش که در خصوص فواید قرار دادن حلزون زنده روی پوست بدن چیزهایی می شنیدید، تعجب می کردید و حتی آنرا مسخره می نمودید، ولی اکنون با انجام تحقیقات روی فواید حلزون تراپی برای پوست، میتوانید با خیال راحت تر و مطمئن تری از آن استفاده کنید.

تاثیر کلاژن

– پوست انسان و حلزون اوکراینی تقریباً دارای عناصر یکسانی هستند و تعادل بین کلاژن و الاستین و هالورانیک موجود در پوست حلزون تقریباً شبیه پوست انسان است.

– به مرور زمان و با افزایش سن و گاهی بخاطر بی توجهی هایی که به پوست می شود، لازم است از کرم یا روش حلزون تراپی، برای برگرداندن خصوصیات از دست رفته پوست، استفاده کرد تا پوست بتواند این کاهش کلاژن را جبران کند و استحکام خود را باز یابد.

– تعادل بین کلاژن و الاستین موجود در پوست حلزون همیشه حفظ می شود، چون حلزون بطور طبیعی توانایی تولید ماده ای را دارد که سبب تجدید پوست و حفظ سلامت آن می شود. به همین دلیل از روش حلزون تراپی برای جوانسازی پوست استفاده می شود.

– زمانی که پوسته حلزون آسیب می بیند، بطور طبیعی ماده ای را تولید می کند که سبب ترمیم آن می شود. این ماده دارای آنتی اکسیدان ها، مواد ضد التهاب، تقویت کننده ها، پروتئین ها، کوآنزیم ها و مواد ارتباط دهنده سلولی است.

فواید استفاده از حلزون زنده برای پوست

هنگامی که حلزون تراپی روی پوست پاکسازی شده انجام میشود مواد ترشح شده با سلول های پوستی شما ترکیب می شود و اثرات زیر را به همراه دارد:

۱. حلزون تراپی، التهابات پوستی را از بین می ببرد.

۲. حلزون درمانی سبب بهبود تیرگی، کدورت و لکه های پوست می شود.

۳. حلزون تراپی به جوان سازی پوست کمک شایانی می کند؛ که آن هم به علت کلاژن و الاستین موجود در مخاط حلزون است. این عمل از طریق ایجاد سلول های سالم و از بین رفتن سلول های مرده ایجاد می شود.

۴. حلزون درمانی جای جوش و زخم های پوستی و ترک های پوستی را کم می کند.

۵. حلزون تراپی خواص ضد میکروبی دارد. توانایی پوست را در تولید مواد ضد میکروبی بهبود می بخشد، در نتیجه با عفونت های پوستی مبارزه می کند.

۶. کمک و تسریع به درمان و ترمیم طبیعی آسیب های پوستی با روش حلزون تراپی

چگونه در خانه حلزون تراپی کنیم

۷. حلزون تراپی سبب ترمیم سلول های آسیب دیده پوستی به وسیله اشعه ماورای بنفش نور خورشید می شود.

معایب حلزون تراپی

عوارض حلزون تراپی فقط در حد حساسیت محدودی که برخی از افراد به آن حساسیت داشته که در حد قرمزی موضعی بوده که برطرف میگردد

دلایل مفید بودن حلزون تراپی برای پوست

با توجه به گفته پزشکان و تحقیقاتی که انجام داده اند ترشحاتی که حلزون ها بر جای می گذارند دارای موادی ست که به دو علت برای پوست صورت مفید است.

۱- کلاژن و الاستین موجود در ترشحات حلزون

۲- مواد آنتی اکسیدانی در حلزون

نکات مهم پیش از انجام حلزون تراپی (حلزون درمانی)

برای انجام حلزون تراپی یا حلزون درمانی، می توانید به مراکزی که این کار را برای شما انجام می دهند مراجعه کنید و هم می توانید در منزل از این روش استفاده کنید. البته قبل از آن حتما با فردی که در این زمینه آگاهی لازم را دارد، مشورت کنید و سپس اقدام به تهیه حلزون ها کنید.

قبل از انجام حلزون تراپی به این نکات حتماً توجه کنید و برای گرفتن نتیجه ی بهتر، آنها را بکار بگیرید:

> پوست را با آب و صابون شسته و کاملاً آبکشی نمایید.

> در‌صورتی‌که امکان بخور پوست برایتان فراهم است، حتماً این کار را انجام دهید تا منافذ پوست باز شوند و مخاط حلزون به داخل پوست نفوذ بیشتری داشته باشد و شدت تأثير حلزون تراپی افزایش پیدا کند.

> پوست را با دستمال کاغذی خشک کنید و با استفاده از کلاه و پارچه های مخصوص قسمت موهای سر را پوشانده تا حلزونها فقط بتوانند نواحی صورت و غبغب را تحت‌تأثیر ترشحاتشان قرار دهند.

> پیش از آنکه حلزون را بر روی پوست قرار دهید، آنرا زیر آب برده، تا به اصطلاح بیدار شود و به طور کامل آنرا با دست بشویید؛ سپس آنها را با دستمال کاغذی کاملاً خشک کنید.

> چند عدد حلزون را بر روی پوست قرار داده و اجازه دهید که به بازه زمانی ۲۰ دقیقه، تمام پوست آغشته به مخاط آن باشد.

> پس از ماساژ نیم تا یک ساعت صبر کنید تا مواد موثره ای که داخل مخاط است کاملاً به خورد پوست برود. در این مرحله بهتر است صبور باشید؛ چون هرچه که مدت زمان گذشت مخاط حلزون روی پوست بیشتر باشد، اثرات بیشتری را خواهید دید.

> نکته دیگر این که حلزونهای هر شخص را جدا نگهداری کنید، تا پایان دوره درمان آن شخص

مراحل انجام حلزون تراپی

شرایط کلی نگهداری حلزونها در منزل

باید سعی کنید که شرایطی را برای نگهداری از حلزون ها فراهم کنید. حلزون ها در صورتیکه در طبیعت زندگی کنند، معمولاً ۱۰ سال طول عمر دارند. نگهداری حلزون ها در منزل کار بسیار راحت و ساده ای است ولی نیاز است که شما نکاتی را در مورد آنها رعاتی کنید:

– نگهداری حلزون ها بسیار کم خرج بوده و برای سایر جانوران هم خطری ندارند.

– درب شیشه ها یا ظروف را با پارچه هایی که توری هستند بپوشانید تا به حلزون ها هوا و اکسیژن کافی برسد.

– غذای حلزون ها کاهو، برگ درختان مانند توت، انگور و … است.

– سعی کنید محیطی که از حلزون ها نگهداری می کنید حتماً تمیز و مرطوب باشد.

– غذای حلزون ها را تمیز بشویید و بعد در اختیارشان قرار دهید.

– از دادن غذایی که به اصطلاح کهنه است و چند روز در ظرف مانده پرهیز کنید.

– برای این که حلزون ها بتوانند تولید مثل کنند، حتماً باید در زیر آن ها خاک وجود داشته باشد؛ در صورت عدم وجود، نمی توانند تخم ریزی کنند و می میرند.

شیوه حلزون تراپی در منزل

در ابتدا حلزون های طبی را باید از مراکز معتبر پرورش حلزون تهیه کرد. چون با توجه به اینکه حلزون مستقیم بر روی پوست قرار می گیرد، نوع و کیفیت حلزون ها در شیوه حلزون تراپی از اهمیت فوق العاده ای بهره مند است.

بعد از تهیه حلزون ها، آنها را داخل ظرف دارای آب تمیز و درجه حرارت معمولی قرار داده تا از لاک خارج شوند. بعد حلزون ها را بر روی دستمال کاغذی گذاشته تا قدری حرکت کرده و تمیز گردند.

صورت را با آب و صابون شسته و آنرا با سرکه یا آب لیموی طبیعی ضدعفونی و چربی زایی کرده و در آخر با آب ولرم فراوان شستشو کرده تا کاملاً تمیز گردد. اکنون حلزون ها را بر روی پوست به مدت ۲۰ دقیقه گذاشته و در حین حرکت آنها را هدایت باید کرد. این عمل یک ماه و یک روز در میان انجام شود.

گردآوری: بخش سلامت سرپوش

زادروز: ۱۹ اسفند ماه ۱۳۷۱

زادگاه: گرمسار، ایران

قد: ۱٫۸۰ متر

پست: مهاجم

ملیت: ایرانی

امیرارسلان مطهری در روز ۱۹ اسفند ماه سال ۱۳۷۱ در گرمسار سمنان به دنیا آمد. او با توجه به علاقه شدید به فوتبال توانست در این رشته ورزشی بدرخشد و فوتبال را مانند بقیه ی فوتبالیست ها از کوچه و خیابان شروع کرد تا این که در سال ۱۳۸۷ زمانی که ۱۶ ساله بود در تیم استیل آذین تست داد. او ۱٫۸۰ متر قد دارد و در پست مهاجم بازی می کند. امیرارسلان مطهری یک بازیکن حرفه ای فوتبال است و بعنوان مهاجم برای تیم فوتبال استقلال تهران بازی می کند.

زادگاه: ۹ آذر ماه ۱۳۷۷

زادروز: قائم شهر، ایران

پست: مهاجم

قد: ۱۸۱ سانتیمتر 

ملیت: ایرانی

متولد: ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۲۸۸

مرگ: ۲۴ آبان ۱۳۴۷ تهران

تخلص: رهی

سبک: غزل

پیشه: شاعر

مذهب: اسلام

تاریخ تولد: ۱۴ ماه آذر ۱۳۷۷

محل تولد: بوشهر

قد: ۱۶۶ متر

پست: وینگر

ملیت: ایرانی

زاده: ۴۷۳ هـ.ق

زادگاه: غزنی (افغانستان امروزی)

ملیت: ایرانی

پیشه: شاعر

درگذشت: ۵۴۵ هـ.ق

زاده:۱۰ اسفند ۱۳۰۷

زادگاه: مشهد

ملیت: ایرانی

پیشه: شاعر، نوازنده تار

مهدی اخوان ثالث (م- امید) در سال ۱۳۰۷ هجری شمسی در مشهد قدم به عرصه ی هستی نهاد. پدر وی که علی نام داشت، یکی از سه برادری بود که از استان یزد به مشهد نقل مکان کرد و از این جهت آنان نام خانوادگیشان را اخوان ثالث به معنی برادران سه گانه گذاشتند و نام مادرش مریم بود.

تولد: ۲۱ اردیبهشت ماه ۱۳۶۲

زادگاه: تهران

قد: ۱۹۸ متر

پُست: مهاجم ریزتک

ملیت: ایرانی

زاده: ۱۵ ژوئیهٔ ۱۹۵۰ ‏

زادگاه: آتن، یونان

ملیت: آمریکایی- یونانی تبار

حرفه: نویسنده، روزنامه نگار و تحلیلگر سیاسی

تحصیلات: کارشناسی ارشد اقتصاد

زاده: ۱۳۳۶ 

زادگاه: جیرفت، استان کرمان

دین: اسلام

ملیت: ایرانی

محل تحصیل: دانشگاه کرمان (کارشناسی فیزیک)، دانشگاه صنعتی شریف (کارشناسی ارشد مهندسی صنایع)، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران (دکترای مدیریت صنعتی)

برای کارت اعتباری فقط روش غیر مستقیم هست

تسلیت عرض می کنم

یعنی کار کی بوده؟

از محمود جان بپرسید از آنجلینا جولی چه خبر؟

این تحریمها هدف اصلی ونهاییش یکی از این دوچیزه اول اینکه یا قصد داشتند که ایران و نظام ایران را بعد

حلزون‏ ها موجودات شگفت ‏انگیز و صلح آمیزی هستند. آنها همچنین می‏توانند بسیار سودآور باشند، همچنان که بسیاری از مردم در دنیا به دلیل خصوصیات خاص آنها مشتاق استفاده از حلزون هستند. قبل از سرمایه‏ گذاری در مقیاس زیاد باید پتانسیل بازارهای محلی برای عرضه فروش حلزون را بسنجید و به قوانین مربوط به پرورش و فروش حلزون آگاهی داشته باشید. در این مقاله به شرایط پرورش حلزون در خانه اشاره شده است.

در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر و خرید حلزون با مشاورین سپید خوشه در تماس باشید.

مزرعه پرورش حلزون heliciculture نامیده می‏شود که ما آن را به نام فارم حلزون هم میشناسیم. امروزه پرورش حلزون جزو فعالیت‏های سودآور برای سرمایه ‏گذاران شناخته محسوب می‏شود. گوشت حلزون به دلیل محتوای بالای مواد مغذی مانند پروتئین، آهن، چربی پایین و آمینو اسیدهای مورد نیاز بدن به طور چشمگیری مورد توجه قرار گرفته است. انواع خاصی از حلزون‏ها با توجه به داشتن اندازه و کیفیت مناسب گوشت برای انجام کشاورزی تجاری مناسب هستند.

همه انواع حلزون‏ ها قابل استفاده برای مصارف انسانی نیستند، برخی از آنها می‏توانند کاملا سمی باشند. از دیگر کاربردهای دیگر حلزون می‏توان به استفاده از آنها در تولید لوازم بهداشتی و آرایشی اشاره کرد. خوشبختانه بیشتر حلزون‏ های بزرگ خوراکی هستند و دارای ویژگی‏ هایی هستند که در بازار مصرف باعث افزایش تقاضا و به دنبال افزایش قیمت آن شده است.

حلزون‏ ها در شب فعالیت می‏کنند (nocturnal) و در زیستگاه‏ های مختلفی از جنگل‏ ها تا فضای باز، محل رویش گل‏ها و باغ‏ها تا تپه ‏های ماسه ‏ای مرطوب (ساحلی) و سایر پوشش‏ های گیاهی یافت می‏شوند.

چگونه در خانه حلزون تراپی کنیم

حلزون برخلاف ظاهر آرام و کم تحرکش (بسته به نوع غذا در محیط پرورش) دارای اشتهای تمام نشدنی است. حلزون ها از میوه، سبزیجات مانند کلم، جلبک‏ های میکروسکوپی و برگ‏های مرطوب مانند موز یا کاهو تغذیه می‏کنند. همچنین آنها عاشق کلم و بیشتر گیاهانی هستند که ما از آن ها تغذیه می‏کنیم. حلزون‏ ها علاوه بر مواردی که ذکر شده می‏توانند از هویج، انبه و سیب نیز تغذیه کنند. آنها به استفاده از گیاهان زنده (تازه) از جمله قارچ‏ ها و برگ‏ های تازه افتاده از درخت نیز تمایل بسیار دارند.

از دیگر منابع مهم تغذیه حلزون‏ ها می‏توان به جلبک‏ ها، برگ‏ های پوسیده، گل‏ ها، پوست درختان اشاره کرد. حلزون ‏ها به فعالی به دنبال مواد غذایی حاوی کلسیم هستند، زیرا کلسیم عنصری مهم در ساختن پوسته آنها است. حلزون‏ ها صرفا مانند herbivores گیاهخوار نیستند، بلکه مانند موجودات همه ‏چیز خوار (omnivores) جانورانی فرصت طلب هستند. حلزون‏ ها به آب نیز احتیاج دارند بنابراین در زمان پرورش باید آب مورد نیاز آن ها براحتی در دسترس باشد.

تغذیه حلزون‏ ها از طریق ساختار دندان مانند میکروسکوپی (سوهانک یا رادولا) که بر روی زبان تسمه مانند آنها قرار دارد صورت می‏گیرد. وظیفه رادولا خرد کردن غذا به قطعات کوچکتر است.

 

از ویژگی‏ های زیستی حلزون به توانایی آن در زندگی بدون مواد غذایی به مدت ۳ سال است. همچنین پوست یا صدف به طور طبیعی ماده‌ای را ترشح می‌کند که این ماده سرشار از آنتی‌ اکسیدان‌ های مفید، مواد ضدالتهابی، کوآنزیم‌ها و پروتئین‌هایی است که در صورت صمه دیدن می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان ممکن آسیب‌دیدگی حلزون را برطرف کند.

علاوه بر این، حلزون توانایی ترشح ماده‏ای در بدن خود دارد که می‌تواند علاوه بر پیشگیری از بروز التهاب از ایجاد عفونت نیز پیشگیری کند. این ویژگی حلزون باعث شده است که پزشکان و درمانگران به استفاده از حلزون علاقه‌مند شوند و برای درمان بسیاری از بیماری‌ها از آن بهره بگیرند.

ماده لزجی که حلزون هنگام عبور از خود باقی می گذارد حاوی ترکیبی از پروتئین های قدرتمند، آنتی اکسیدان ها و «هایولارونیک اسید» است. تحقیقات نشان داده است که به حفظ رطوبت پوست کمک کرده، التهاب را فرو می نشاند و موجب از بین رفتن پوست مرده می‏شود.

پرورش حلزون شامل منابع مناسب است که شامل دما و رطوبت، نوع محل نگهداری و کیفیت خاک است. از دیگر مواردی که لازم است به آن توجه شود منبع تامین مواد غذایی حاوی کلسیم است که ۹۷ درصد پوسته حلزون را تشکیل می‏دهد. استفاده از دستگاه‏ های مناسب برای کنترل رطوبت مانند آب‏پاش برای حفظ رطوبت خاک از نکات ضروری پرورش حلزون بشمار می‏رود.

محل نگهداری حلزون‏ ها باید مجهز به دستگاه ‏های محافظت کننده در برابر آفات باشد. حلزون‏ ها می توانند توسط مارمولک ها، پرندگان و جوندگان خورده شوند. آنها به طور شگفت انگیزی متحرک هستند، بنابراین حفظ امنیت آنها باید اولویت شما باشد.

تجهیزات مورد نیاز برای پرورش حلزون شامل فضای باز (قفس مانند) یا تونل‏ های پلاستیکی درون فضای داخلی خانه است. وجود تجهیزات کنترل دما مانند رطوبت سازها و آبپاش‏ ها برای حفظ دما بین ۱۶ تا ۲۴ ضروری است. سیستم زهکشی و رطوبت کافی همراه با خاک مناسب که اجزای آن شامل شن، ماسه، سنگ آهک (کلسیم)، پلی آکریل آمید و منیزیم است، برای شروع پرورش حلزون لازم است.

قفس پرورش می‏تواند از ورقه‏ های گالوانیزه، تور سیم مانند، یا از مواد چوبی و سیمانی ساخته شده باشد. باید دسترسی به آن راحت باشد و همچنین برای حفاظت در برابر مهاجمانی مانند موش قفس باید توسط حصار پوشیده شده باشد. لوله‏ های پلاستیکی شبکه ه‏ای نیز در زمان پرورش حلزون درون قفس مورد نیاز است. استفاده از سبد برای پرورش حلزون روشی معمول برای پرورش در خانه است. محدودیت استفاده از سبد در دوام کم آن در استفاده طولانی مدت است. سبدها را با خاک هوموس یا خاک رس به عمق ۱۵ تا ۲۰ سانتی‏متر پر کنید.

برگ‏ های خشک را به منظور تولید کود گیاهی (مالچ) قرار دهید. سپس سبد را با سرپوش یا تورهای سیمی شبکه ه‏ای بپوشانید و برای محافظت در برابر حشرات آن را بین دو پشه بند قرار داده و با یک قاب چوبی محکم کنید.

از جعبه نیز برای پرورش حلزون استفاده می‏کنند که به آن hatch box گفته می‏شود. ابعاد جعبه ‏ها باید ۱۰۰ در ۱۰۰ در ۵۰ سانتی‏متر با پایه ‏های ۳۵ سانتی‏متر باشد. بعد از ساختن جعبه هوموس یا خاک رس را به عمق ۲۰ تا ۲۵ سانتی‏متر قرار دهید. پایه‏ های قفس با ۳۵ سانتی‏متر ارتفاع باید درون کانتینر حاوی آب و نفت سفید، روغن موتور یا ماده دیگری برای جلوگیری از حمله حشرات به درون جعبه باشد.

بیشترین مزیت جعبه ها در این است که آنها می توانند در نزدیکی خانه کشاورز قرار گیرند و به این ترتیب از نظارت و محافظت از آن اطمینان حاصل کنند. ارتفاع جعبه ها باعث راحتی کار و تسهیل تغذیه و دست زدن به حلزون می شود.

این شرکت باهدف ارائه آموزشهای کاربردی وعملی برای کاربران مختلف گرایشهای کشاورزی،فعالیتهای آموزشی خود را در رشته های کشت و پرورش قارچهای خوراکی ،پرورش ماهی ( زینتی و خوراکی ) ، کشت زعفران، پرورش زنبور عسل ،کشت گیاهان داروئی ، کشت جوانه های خوراکی و … ، از سال 1385 آغاز نمود .

تلفن دفتر: ۳۳۳۸۶۱۶۴-۰۳۱
تلفن همراه : ۰۹۱۳۸۲۷۹۰۷۱
مدیرعامل شرکت : ۰۹۱۳۳۱۳۶۱۶۸
پست الکترونیک: info@sepidkhushe.com

تمام حقوق این سایت متعلق به شرکت مهندسی کشاورزی سپید خوشه نصف جهان است. (All Right Reserved By Sepidkhushe)

طراحی سایت در اصفهان ،&nbspسئو سایت در اصفهان :&nbspآژانس دیجیتال مارکتینگ بهیدو

اسکارگو واژه‌ای فرانسوی و به معنای حلزون است که در انگلیسی به خوراک حلزون اشاره می‌کند. حلزون از دسته نرم‌تنان که تاکنون ۱۰۰۰ گونه از آن در سراسر دنیا مشاهده شده است. اما به طور کلی به سه دسته حلزون‌های خشکی، دریایی و حلزون‌های آب شیرین طبقه‌بندی می‌شوند. وجود محافظ صدفی سخت در بیرون حلزون ویژگی منحصربه‌فرد و وجه تمایز آن‌ها با دیگر موجودات است. یکی دیگر از خصوصیات ویژه و شگفت‌انگیز حلزون‌ها شیوه راه رفتن آن‌هاست. حلزون با آن‌که پا ندارد اما به آرامی و راحتی بر روی سطح می‌لغزد که این امر به علت خروج مایع چسبان‌ و لزجی است که از خود ترشح می‌کند. همین ماده سبب شده است که شیوه درمانی جدیدی بنام حلزون تراپی یا حلزون درمانی به وجود آید.

 

با گسترش حلزون تراپی در سالن‌های آرایشی و مراکز زیبایی – درمانی سراسر دنیا، پرورش حلزون طبی رواج فراوانی پیدا کرده است. پرورش و نگهداری از حلزون سخت نیست؛ ولی از آنجایی که شرایط محیطی مانند رطوبت، دما و خاک پرورش حلزون باید به صورت استاندارد باشد، به ابزارهایی نظیر دستگاه اندازه‌گیری رطوبت (هایگرومتر)، دستگاه اندازه‌گیری دمای هوا (تمپرومتر)، کیت آنالیزو خاک، تجهیزات اندازه‌گیری سایز حلزون نیاز هست.

گونه‌های مختلفی از حلزون را می‌توان پرورش داد که حلزون هرمافرودیت، حلزون‌های بدون صدف و حلزون اسکارگو مهم‌ترین آن‌ها به شمار می‌آیند. همچنین از دیگر گونه‌های حلزون پرورشی می‌توان موارد زیر را نام برد:

Cornu aspersum

چگونه در خانه حلزون تراپی کنیم

Helix pomatia

Otala lactea

Iberus alonensis

Cepaea nemoralis

Cepaea hortensis

Otala punctata

Eobania vermiculata

Helix lucorum

Helix adanensis

Helix aperta

Theba pisana

Sphincterochila candidissima یا Leucochroa candidisima

Achatina fulica

 

پژوهشگران دریافتند که حرکت حلزون زنده بر روی پوست بدن انسان سبب جوان‌سازی و ترمیم بافت‌های آسیب‌دیده آن می‌شود. آن‌ها این شیوه را حلزون تراپی یا Snail Therapy نامیده‌اند. حلزون درمانی در واقع به کار بردن ترشحات حلزون‌های مخصوص و درمانگری است که به صورت زنده بر روی پوست راه رفته و باعث پاک‌سازی و زیبایی آن می‌گردد.

این شیوه درمانی ابتدا در کلینیک زیبایی در ژاپن رواج یافت و هم اکنون افراد زیادی در سراسر دنیا از این روش بر روی پوست خود استفاده کرده و معجزه آن را به چشم خود دیده‌اند. اما شاید جالب باشد بدانید که حلزون درمانی از ۲۰۰۰ سال پیش رونق داشته و در زمان بقراط نیز مورد استفاده بوده است. در آن موقع وی حلزون‌ها را قطعه‌قطعه کرده و در شیری ترش مزه مخلوط می‌کرد. سپس آن را به عنوان ضماد بر روی زخم‌ها و محل‌های آسیب‌دیده پوست قرار می‌داد.

 

ساختار پوست حلزون از کلاژن و الاستینی تشکیل شده است که تا حدود زیادی شبیه کلاژن و الاستین پوست انسان است. از آنجایی که حلزون توانایی تولید ماده تجدید پوست را به صورت طبیعی در خود دارد، تعادل الاستین و کلاژن در حلزون همواره وجود دارد.

در گذشته تا به امروز از این خاصیت پوست حلزون برای تهیه کرم‌ها و لوسیون‌های آرایشی و بهداشتی استفاده می‌کنند. لیکن در روش حلزون تراپی این مواد به طور طبیعی بر روی پوست بدن انسان تأثیر می‌گذارند و چون ساختار مشابهی دارند بهتر، سریع‌تر و مؤثرتر جذب می‌گردند.

 

 

 

گفته شد که در روش حلزون درمانی، حلزون به طور زنده بر روی پوست قرار می‌گیرد. اما سؤالی که در اینجا مطرح می‌شود این است که چطور حلزون تراپی سبب پاک‌سازی و جوان‌سازی پوست می‌شود؟ پاسخ را باید در ترکیب ترشحات حلزون جستجو کرد.

طبق تحقیقات صورت گرفته، حلزون در هنگان راه رفتن موکوس از خود بر جای می‌گذارد. این ماده سرشار از کلاژن و الاستین و دیگر پروتئین‌هایی است که در ساختار پوست نقش داشته و باعث تولید و ترمیم سلول‌های آن می‌گردند. در این میان شکل ظاهری پوست به اندازه کلاژن بستگی داشته و الاستین هم سبب کشسانی و ارتجاعی شدن پوست می‌گردد.

از طرفی دیگر موکوس حلزون حاکی آنتی‌اکسیدان و هایولارونیک اسید است که این مواد در کاهش التهابات پوستی و آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد و جوان‌سازی پوست تأثیر به سزایی دارند.

 

۱. تسریع و تحریک فرآیند درمان طبیعی مشکلات پوستی

۲. کاهش التهابات پوستی

۳‌. تجدید پوست با از بین بردن سلول‌های آسیب‌دیده و تولید سلول‌های جدید

۴. ترمیم سلول‌های آسیب‌دیده از اشعه ماورا بنفش خورشید

۵. حفظ رطوبت و نرمی پوست با رشد و تکامل مولکول‌های کربوهیدراتی نگه‌دارنده آب در پوست

۶. افزایش توانایی پوست در تولید مواد ضد میکروبی و در نتیجه مبارزه بیشتر موست با عفونت‌های پوستی

۷‌. درخشندگی پوست و کاهش تیرگی و لکه‌های پوستی

۸. افزایش نوسازی سلول‌های پوست

۹. کاهش آثار جای زخم، جوش و ترک‌های پوستی

چگونه در خانه حلزون تراپی کنیم

۱۰‌. افزایش شفافیت و شادابی پوست

 

برای این کار پوست فرد را باید به طور کامل شست‌وشو و تمیز کرد. سپس حلزون‌ها را به آرامی بر روی پوست قرار داده و به مدت نیم ساعت صبر کرد. طی این مدت حلزون خود به آرامی روی سطح پوست حرکت کرده و معمولاً نمی‌افتند. تجربه نشان داده که این حرکت به صورتی است که فرد یک جریان خفیف الکترونیکی روی سطح پوست خود احساس می‌کند. اما پس از پایان کار و برداشتن حلزون‌ها پوستی شاداب و باطراوات را حس خواهد کرد.

این شرکت باهدف ارائه آموزشهای کاربردی وعملی برای کاربران مختلف گرایشهای کشاورزی،فعالیتهای آموزشی خود را در رشته های کشت و پرورش قارچهای خوراکی ،پرورش ماهی ( زینتی و خوراکی ) ، کشت زعفران، پرورش زنبور عسل ،کشت گیاهان داروئی ، کشت جوانه های خوراکی و … ، از سال 1385 آغاز نمود .

تلفن دفتر: ۳۳۳۸۶۱۶۴-۰۳۱
تلفن همراه : ۰۹۱۳۸۲۷۹۰۷۱
مدیرعامل شرکت : ۰۹۱۳۳۱۳۶۱۶۸
پست الکترونیک: info@sepidkhushe.com

تمام حقوق این سایت متعلق به شرکت مهندسی کشاورزی سپید خوشه نصف جهان است. (All Right Reserved By Sepidkhushe)

طراحی سایت در اصفهان ،&nbspسئو سایت در اصفهان :&nbspآژانس دیجیتال مارکتینگ بهیدو

پرفروش ترین پکیج‌های جنسی رو از اینجابخر


به مقصد دلخواهت با کمترین هزینه سفر کن

حلزون درمانی پوست روشی از حلزون تراپی بوسیله موجود زنده ای به نام snail میباشد‎

 

حلزون درمانی پوست روشی از حلزون تراپی بوسیله موجود زنده ای به نام snail میباشد که یک شخص حلزون تراپ که میتواند پزشک طب سنتی یا پزشک پوست و مو و یا یک آرایشگر ماهر و حتی خود شما باشد, صورت میگیرد. 

چگونه در خانه حلزون تراپی کنیم

 

تاریخچه حلزون تراپی: 

بقراط از نخستین کسانی است که استفاده از حلزون را برای مراقبت از پوست توصیه کرده بود.

 

شاید تا چندی پیش که در مورد فواید قرار دادن حلزون زنده روی پوست بدن چیزهایی می شنیدید،تعجب می کردید و حتی آن را مسخره می‌نمودید،ولی در حال حاضر با انجام تحقیقات روی فواید این روش برای پوست،می توانید با خیال راحت تر و مطمئن تری از آن استفاده کنید.

 

تاثیر کلاژن:

پوست انسان و حلزون اوکراینی تقریبا دارای عناصر یکسانی هستند و تعادل بین کلاژن و الاستین و هالورانیک موجود در پوست حلزون تقریبا مشابه پوست انسان است.  

کلاژن،پروتئین اساسی نگهدارنده ساختمان پوست است.

کیفیت و کمیت کلاژن پوست نقش زیادی در ظاهر آن دارد.

به نظر می رسد که دریافت مقادیر متعادل کلاژن منجر به پدیدار شدن آثار جوانی پوست می شود.  

 

الاستین پروتئینی است که در تمام بافت های پیونددهنده یافت می شود.

این پروتئین مسئول حفظ توانایی بافت ها در برگشتن به حالت اولیه خودشان بعد از کشیدگی است. الاستین پروتئین ضروری برای حفظ جوانی و حالت کشسانی و ارتجاعی پوست است. 

تعادل بین کلاژن و الاستین موجود در پوست حلزون همیشه حفظ می شود، زیرا حلزون به طور طبیعی توانایی تولید ماده ای را دارد که باعث تجدید پوست و حفظ سلامت آن می شود.  

 

وقتی پوسته حلزون آسیب می بیند، به طور طبیعی ماده ای را تولید می کند که باعث ترمیم آن می شود.این ماده حاوی آنتی اکسیدان ها،مواد ضد التهاب،تقویت کننده ها، پروتئین ها،کوآنزیم ها و مواد ارتباط دهنده سلولی است.

ترشحات حلزون،سلول های آسیب دیده پوست را حل می کند و باعث ایجاد سلول های جدید و سالم می شود.

 

در حقیقت باعث تجدید پوست می شود.  

حلزون به دلیل داشتن این ماده، هرگز دچار عفونت یا التهاب پوستی نمی شود. 

وقتی حلزون روی پوست قرار داده  شود،حرکت آن و ترشحات  بر روی پوست،به مرور زمان باعث نرمی،شفافیت و کاهش قرمزی و التهاب پوست می شود.

 

حلزون تراپی در حقیقت باعث تجدید پوست می شود‎

 

طریقه استفاده از حلزون بر روی پوست

برای حلزون درمانی پوست صورت کافی است که صورت را کاملا تمیز کرده و چند حلزون تازه ای که بیرون آمده از صدف را روی پوست صورت یا گردن یا هرجای دیگر بدن بگذارید. قیمت حلزونهای طبی ارزان و در حال حرکت حدودا 35 دقیقه روی تمام قسمتهای مورد نظر رفته و ژل مخصوص میمالدند و یک ماسک طبیعی از ژل حلزون زنده را روی پوست بوجود می آورند که حاوی پروتئین مخصوصی بوده و با جذب در پوست، انواع چین و چروک را برطرف و جوانی را به شما باز خواهد گرداند. 

 

10 فایده استفاده از حلزون زنده برای پوست:  

وقتی حلزون  تراپی  روی پوست  پاکسازی شده انجام میشود  مواد  ترشح شده با سلول های پوستی شما ترکیب می شود و اثرات زیر را به همراه دارد:  

  

1- فرآیند درمان طبیعی آسیب های پوستی را تحریک می کند.     

2- التهابات پوستی را کم می کند.     

3- سلول های آسیب دیده پوست را حل می کند و باعث ایجاد سلول های جدید و سالم می شود.در حقیقت کلاژن حلزون باعث تجدید پوست می شود.     

4- سبب ترمیم سلول های آسیب دیده پوستی توسط اشعه ماورای بنفش نور خورشید می شود.

چگونه در خانه حلزون تراپی کنیم

5- باعث رشد و تکامل مولکول های کربوهیدراتی نگهدارنده آب در پوست می شود.در نتیجه باعث حفظ رطوبت و نرمی پوست می گردد.

6- توانایی پوست را در تولید مواد ضد میکروبی بهبود می بخشد،در نتیجه با عفونت های پوستی مبارزه می کند.

7- باعث بهبود تیرگی،کدورت و لکه های پوست می شود.

8- نوسازی سلول های پوستی را افزایش می دهد.

9- جای جوش و زخم های پوستی و ترک های پوستی را کم می کند.

10- با استفاده مداوم از حلزون تراپی ، سطح پوست شفاف و درخشان می شود

 

گردآوری:بخش آرایش و زیبایی بیتوته 

 

رازهای زیبایی

طرح فروش اقساط(بدون پیش پرداخت)لوازم خانگی


لیفت و پروتز سینه توسط پزشک برتر تهران

رزروبلیط وهتل درسراسرایران بابیشترین تخفیف


کدام خدمات زیبایی دندان مناسب شماست؟


دندان هات رو درست کن و3ساله پرداخت کن!!

بلیط کیش را دربهترین فصل سفر به آن خریدکن


سینما رو به خونت بیار!


مرکز تخصصی استعدادیابی و آموزش کودکان


هرگز ناامید نشوید!درمان زوج نابارور


واسه همه چی جا هست!


دریافت کارت تخفیف 20درصدی درمان


خدمات ایمپلنت بدون آسیب رساندن به لثه


جهیزیه ات رو قسطی وبدون پیش پرداخت بخر

اینجا یکی از هتلهای کیشه! همین حالارزروکن

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

حلزون تراپی یا حلزون درمانی یکی از شیوه‌های مؤثر برای ترمیم، جوان‌سازی و زیبایی پوست است. شاید باورش کمی سخت باشد ولی یکی از مهم‌ترین فواید حلزون درمانی خاصیت ضد پیری آن است که موجب می‌شود افراد راضی شوند تا حلزون روی پوست صورتشان حرکت کند! خزیدن حلزون بر روی صورت و بر جای گذاشتن مخاط روی پوست مانند یک ماسک عمل کرده و به زیبایی پوست می‌افزاید. برای اینکه بیشتر با این شیوه درمانی و زیبایی آشنا شوید بهتر است از مزایا و معایب حلزون تراپی نیز مطلع گردید. در ادامه به صورت کامل به این موضوعات می‌پردازیم:

در بسیاری از آزمایشات و نتایج بررسی شده از ماده چسبناک یا به اصطلاح همان مخاط حلزون، ثابت شده که این ماده برای از بین بردن لکه‌های آفتاب سوختگی، برطرف کردن چین‌وچروک و حتی جلوگیری و متوقف کردن آکنه بسیار مؤثر است. یکی از مزیت‌های لجن حلزون نسبت به سایر روش‌های درمانی این است که ماده چسبناک حلزون توانایی تولید الاستین و کلاژن را در پوست دارد.

مهم‌ترین فواید حلزون تراپی یا حرکت حلزون زنده بروی پوست عبارت است از :

به طور کلی معایب خاصی را نمی‌توان برای حلزون تراپی برشمرد اما باید به چند نکته احتیاطی توجه کرد. اولین نکته این است که حلزون تراپی باید توسط فرد متخصص صورت پذیرد و تا جایی که امکان دارد نباید در خانه و توسط خود فرد انجام شود. چون این روش خطر خاصی ندارد برخی افراد دوست دارند خودشان در منزل این کار را انجام دهند و از این رو باید موارد احتیاطی را رعایت کنند.

چگونه در خانه حلزون تراپی کنیم

دومین نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که در ابتدا یک حلزون را بر روی یک قسمت از پوست امتحان کنید و در صورت عدم حساسیت می‌توانید به صورت کامل حلزون درمانی را انجام دهید. اگر خودتان می‌خواهید حلزون تراپی کنید باید نوع حلزون را بشناسید، حلزون‌های باغی معمولاً غیر سمی هستند و خطری ندارند.

سومین نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید انتقال بیماری از طریق مخاط حلزون است، تب حلزون یکی از این بیماری‌ها است که می‌تواند به انسان انتقال یابد. به همین دلیل است که تأکید می‌شود تا حلزون تراپی توسط فرد متخصص انجام شود.

شاید یکی دیگر از معایب حلزون تراپی گاز گرفتن حلزون‌ها باشد، حلزون‌ها دارای دندان‌های کوچک هستند و در هنگام حلزون درمانی ممکن است پوست صورت را گاز بگیرند! البته به دلیل قوی نبودن فک حلزون گاز گرفتن آن‌ها تأثیر زیادی روی پوست ندارد.

حداقل فاصله بین دو حلزون تراپی باید ۶ ماه باشد و زودتر از این زمان نباید انجام شود زیرا ممکن است صدماتی به پوست وارد شود. برای حلزون درمانی اولاً صورت را مورد شست‌وشو قرار می‌دهند و پس از تمیز کردن و خشک کردن کامل، حلزون‌ها را روی پوست صورت می‌گذارند. حلزون‌ها حدوداً نیم ساعت روی پوست حرکت می‌کنند و با مخاط باقیمانده از حرکت خود یک ماسک طبیعی را بر روی صورت ایجاد می‌کنند. لازم به ذکر است که این ماسک میزان قابل توجهی از پروتئین پوست را تأمین می‌کند.

متخصصین زیبایی معتقدند که حلزون درمانی در ژاپن، چین و غرب بسیار محبوب است اما در مناطق دیگر این روش درمانی خیلی مورد توجه قرار نمی‌گیرد. شاید اگر فواید حلزون تراپی برای افراد به صورت دقیق‌تر و واضح‌تر بیان شود و ترس حرکت حلزون بر روی پوست آن‌ها برطرف شود بیشتر به سمت حلزون تراپی بیایند زیرا این روش علاوه بر قابلیت‌های درمانی پوست در زیباسازی و شفافیت پوست نیز تأثیر بسیار زیادی دارد. بسیاری از آرایشگران و افرادی که در صنعت آرایشی پوست فعالیت دارند حلزون تراپی را یکی از راهکارهای مناسب برای درخشان‌تر کردن پوست می‌دانند. اگر شما هم تجربه‌ای در این زمینه داشتید در پایین همین متن با ما به اشتراک بگذارید.

تمام حقوق برای سایت کیوت اسکین محفوظ میباشد.



برای بدست آوردن یک چهره زیبا تا کجا می توانید پیش بروید؟ بسیاری از لحظات تعیین کننده تاریخ به این دلیل به وجود آمده اند که فردی خواسته است زیبایی خود را به رخ دیگران بکشد. با مطالعه ی ادامه مطلب در خواهید یافت که هیچ مانعی نمی تواند انسان را از تلاش برای زیبا کردن خود باز دارد حتی اگر آن کار خطرناک یا چندش آور باشد. با ۸ مورداز عجیب ترین روش هایی که انسان ها برای زیباتر شدن اقدام به انجام آن ها کرده اند آشنا شوید.

با خارج شدن از برخی از سوناهای گران قیمت ممکن است حس کنید که کمی لاغر شده اید. سازندگان این سوناها بر این باورند که سپری کردن مدتی از روز خود در این حمام های جوشان و حبابی می تواند پوست شمار را مرطوب کند البته در زمینه درمانی برخی نیز ادعا می کنند که این حمام ها باعث از بین رفتن چربی های اضافی نیز می شوند. برخی از افراد در کشور چین برای این که پوست نرم و مرطوبی داشته باشند در وان هایی پر از مارماهی های کوچک استحمام می کنند.

هر مارماهی به اندازه یک مداد است. این مارماهی ها به پوست فرد چسبیده و پوست مرده وی را خیلی آرام می خورند. این کار باعث می شود که بعد از مدتی پوست شفاف و جوان زیرین خود را نشان دهد. البته این مارماهی ها فرقی بین پوست مرده بیرونی و بافت های تازه داخلی قائل نمی شوند.

چگونه در خانه حلزون تراپی کنیم

نکته مهم دیگر این است که در هنگام استفاده از این روش باید در ناحیه ی تناسلی لباس های چسبان به تن داشت زیرا این موجودات ریز شرور ممکن است از طریق دستگاه تناسلی وارد بدن شما شوند و چنین موضوعی تاکنون بی سابقه نبوده است.

وقتی که یک کشف علمی صورت می گیرد همیشه تلاش می شود که یک استفاده تجاری نیز برای آن پیدا شود. برخی اوقات این کار به سود بشریت خواهد بود و بعضی اوقات نیز باعث می شود که افرادی پوست خود را به عناصر رادیواکتیو آغشته کنند.

اخیراً ادعا شده است که مواد رادیو اکتیوی مانند رادیوم و پولونیوم در درخشان کردن و شفاف کردن پوست که همه به دنبال آن هستند موثر خواهند بود. اشعه های مرموز رادیو اکتیو خیلی سریع به عنوان درمان بیماری ها شناخته شده و حتی در حوزه زیبایی نیز وارد شدند. بعد از مدت کوتاهی از انرژی این اشعه ها در ساخت کرم های صورت، صابون ها، رژ لب ها و پودرهای آرایشی استفاده شد. حتی برای کسانی که می خواستند دندان های درخشانی داشته باشند خمیر دندان های رادیو اکتیو به بازار عرضه شد.

البته قسمت بد ماجرا در مورد این محصولات رادیو اکتیو این بود که بسیاری از افرادی که از این مواد استفاده کرده بودند به سرطان مبتلا شدند. زخم شدن پوست وریزش مو از عوارض جانبی شایع مسمومیت با مواد رادیو اکتیو هستند. کسانی که با عنصر رادیوم کار کرده اند به مرگ بافت استخوانی و سرطان های غیرقابل درمان مبتلا می شوند. این مشکلات به سرعت عمر محصولات آرایشی رادیو اکتیو را به پایان رساند.

اگر چه در حال حاضر برای داشتن یک پوست برنزه زیبا باید مدتی را در کنار دریا استراحت کرده و آفتاب بگیریم اما در گذشته قضیه کاملا متفاوت بوده است. در گذشته اگر پوست شما برنزه می شد بدین معنی بود که تمام روز را در زیر آفتاب جان کنده اید. بنابراین داشتن چهره ای رنگ پریده و پوستی بی رنگ زیبایی محسوب می شد و افراد برای بدست آوردن چنین ظاهری خود را در خانه حبس می کردند. اما راه آسانتری نیز وجود داشت و آن اینکه کمی سرب به صورتتان می مالیدید. در تمام طول تاریخ از این روش برای به اصطلاح زیبا کردن صورت استفاده شده است. مشکل این روش تا چندین دهه اخیر ناشناخته مانده بود.

سرب پوست را از بین می برد و برای پوشاندن تاثیر مخرب آن باید هر دفعه مقدار بیشتری روی پوست مالیده می شد. از این رو بعد از مدت کوتاهی پوست به شدت نازک شده و ترک بر می داشت. علاوه بر این، سرب باعث تند مزاجی، سر درد، حالت تهوع، حملات عصبی و حتی مرگ می شد و در آن زمان شما به پوست بی رنگی که دنبالش بودید دست می یافتید.

کسانی که می خواستند از دست خال ها، کک مک ها و دیگر مشکلات پوستی خلاص شوند به عنصر سمی دیگری متوسل می شدند. برای مثال ادعا می شد که پماد سفید کننده پوست دکتر جیمز پی کمپبل که در آن آرسنیک وجود داشت بدون خطر و خیلی سریع پوست را روشن خواهد کرد. جالب این جاست که یکی از ارگان هایی که حساسیت زیادی به آرسنیک دارد پوست است. مسمومیت پوستی با آرسنیک می تواند به ریزش مو، استفراغ خونی، اسهال و حتی تشنج منتهی می شود.

اگر چه خوشبختانه روش های قبلی همه مربوط به گذشته بوده و الان منسوخ شده اند اما امروزه نیز همه به دنبال داشتن پوستی روشن هستند. محصولات روشن کننده پوست  اغلب حاوی جیوه هستند. تماس جیوه با پوست می تواند اثرات جانبی بسیار وحشتناکی داشته باشد برای مثال آسیب شدید به کلیه ها. ممکن است در انتها بتوانید در زیر دستگاه دیالیز چهره ی روشنی داشته باشید.

شما باید همیشه مراقب باشید که از توصیه های افراد مشهور در زمینه زیبایی پیروی نکنید. زیبا بودن و بازیگر خوبی بودن  به معنای این نیست که می توانید پزشک متخصص پوست نیز باشید. گوینث پالترو (Gwyneth Paltrow) یکی از بازیگران زیبای هالیوودی است که برای زیبایی صورت خود را در معرض نیش زنبور قرار داده است. او در یکی از مصاحبه های خود در این مورد چنین گفت:

“من بارها توسط زنبورها نیش زده شده ام. این روش درمانی هزاران سال قدمت دارد و به آن «زنبور درمانی» (apitherapy) گفته می شود. افراد از این روش درمانی برای خلاص شدن از التهاب پوست و درمان جای زخم استفاده می کنند. اگر در این مورد تحقیق کنید به نتایج جالبی دست پیدا خواهید کرد. اما دردناک خواهد بود”.

این روش درمانی برای پالترو دردناک بوده است اما می تواند مرگبار نیز باشد. برای مثال یک مورد از کار افتادن کبد در این نوع درمان دیده شده است. کسانی که دوست ندارند نیش دردناک زنبورها را تجربه کنند می توانند از محصولات آرایشی و بهداشتی که حاوی زهر زنبور هستند استفاده کنند. اما این روش شاید نتیجه ی زیادی جز کاهش جمعیت زنبورها و خالی کردن حساب بانکی شما در پی نداشته باشد.

ماهی ها در خوردن زیاد وسواس ندارند. اگر پاهای خود را در مخزنی پر از ماهی های گارا (Garra fish) فرو ببرید آن ها خیلی سریع به پاهای شما هجوم آورده و حتی بدبوترین قسمت پا را گاز زده و پوست های مرده را می خورند. این ماهی ها دندان ندارند و معمولا با رسیدن به لایه ی بیرونی پوست که ضخیم است از خوردن دست برمی دارند اما در مواردی گزارش شده که پوست ضخیم نیز آن ها را متوقف نکرده و باعث خونریزی پای شخص شده اند.

اگر چه احتمال سرایت کردن عفونت از ماهی به شخص بسیار کم است اما چنین روشی هم برای شما و هم ماهی ها بدون خطر نیز نخواهد بود. برای مثال ممکن است قارچ از پای شما وارد آب شده و باعث مرگ ماهی ها شود. همچنین احتمال انتقال عوامل بیماری زای دیگر هم برای شخص و هم برای ماهی ها وجود دارد.

علاوه بر این که خورده شدن به دست ماهی هایی که تا مدتی پیش پای بدبوی شخص دیگری را پاک می کرده اند حس جالبی نخواهد داشت، در بعضی مناطق این عمل به دلیل غیربهداشتی بودن برای هر دو طرف ممنوع شده است.

کاهش وزن آسان به نظر می رسد. اگر مقدار کالری هایی که می سوزانید از کالری هایی که مصرف می کنید بیشتر باشند وزن شما کاهش خواهد یافت. اما غذاها آن قدر خوشمزه هستند که کاهش کالری آن ها برای برخی از افراد بسیار سخت است. از این رو این افراد به دنبال راهی هستند که کالری هایی که می سوزانند را افزایش دهند (البته راهی غیر از ورزش کردن).

یکی از راه های کاهش وزن این است که با یک کرم کدو دوست شده و اجازه دهید وی در روده های شما اقامت داشته باشد. این کرم مقداری از غذای شما را می خورد و بیشتر از قطر کمر شما رشد خواهد کرد. اگر چه در گذشته از فروش قرص هایی که حاوی تخم این کرم بودند صحبت می شد اما امروزه نیز نمونه هایی از استفاده از این روش جالب گزارش شده است. این کرم باکتری هایی را تولید می کند که باعث کاهش وزن و از دست دادن اشتها می شود. علاوه بر این، حضور کرم کدو در روده با درد، سوء تغذیه، اسهال، کوری، تشنج و حتی در مواردی نیز مرگ شخص همراه خواهد بود.

جفت ارگانی است که در بدن پستانداران حامله رشد می کند و وظیفه ی آن فیلتر کردن اکسیژن و مواد غذایی برای جنین و از بین بردن مواد زائد و خطرناک است. بسیاری از حیوانات بعد از زایمان جفت را می خورند تا از مواد مغذی در آن بهترین استفاده را برده باشند. البته شاید تعجب کنید و برخی از انسان ها نیز این کار را انجام می دهند. البته برخی نیز پا را از این کار نیز فراتر می گذارند.

از آن جایی که این ارگان با جوانی و تولد همراه است برخی از تولید کنندگان کرم های دست و صورت از عصاره جفت در ترکیبات کرم های خود استفاده می کنند به این امید که مقداری از خواص جفت به پوست شخص استفاده کننده منتقل شود. البته درک مال تعجب باید گفت که هنوز هیچ مدرک علمی دال بر تاثیر این روش ارائه نشده است. در این روش معمولا از جفت گوسفند استفاده می شود اما آن دسته از افرادی که جیبی پر پول داشته و حالشان به هم نمی خورد به سراغ جفت انسان می روند.

علاوه بر این که استفاده از جفت برای زیبایی صورت هیچ فایده ای ندارد بلکه می تواند اثرات جانبی بسیار خطرناکی نیز داشته باشد. برای مثال استفاده از جفت در محصولات آرایشی مو باعث شد که یک دختر بچه ی ۱۴ ماهه به خاطر مقدار زیاد هورمون های انسانی موجود در این محصول رشد جنسی بسیار عجیبی داشته باشد. البته جای نگرانی نیست زیرا با قطع مصرف چنین موادی اثر آن ها نیز رفته رفته از بین خواهد رفت.

روش درمان با حلزون به این شکل است که یک حلزون زنده را روی صورت شما می گذارند تا روی آن لیز بخورد. ادعا می شود ژلی که از رد پای این سخت پوست بر روی پوست باقی می ماند با نشانه های پیری را از بین می برد. البته هزاران سال است که از حلزون ها برای درمان التهابات پوستی استفاده می شود پس این ادعاها بی دلیل نیست. متخصصان حوزه حلزون درمانی بر این باورند که ترشحات بدن این سخت پوست کوچک، جای زخم، جوش و نشانه های کشیده شدن پوست را از بین می برد. با این وجود هنوز هیچ مدرک علمی قابل استنادی برای این ادعا ارائه نشده است بنابراین بهتر است قبل از قرار دادن چند حلزون روی صورت خود کمی تحقیق کنید.

کسانی که نمی توانند حضور حلزون ها با ساختار زبانی دندانی معروفشان به نام رادولا (radula) را روی پوست صورتشان تحمل کنند می توانند از کرم های حاوی ترشحات حلزون استفاده نمایند. این ژل توسط منافذ روی بدن حلزون ترشح می شود و برخی ادعا کرده اند که در صورتی که حلزون ها مضطرب باشند ترشحات بدن آن ها تاثیر بیشتر و بهتری دارند. هنوز مشخص نشده که سازندگان کرم های حاوی ژل حلزون چطور حلزون ها را استرسی کرده و ترشحات آن ها را جمع آوری می کنند اما احتمال ندارد که ساخت این کرم ها با حیوان آزاری همراه نباشد.

مطلب برای شما مفید بود؟

به مطلب امتیاز دهید

میانگین امتیازها 1 / 5. تعداد رای: 1

تاکنون رأی داده نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهد.

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

چگونه در خانه حلزون تراپی کنیم

زالو درمانی جاش خالی بود عییییی ???

۱۳۹۸. تمامی حقوق برای وبسایت Rooziato (روزیاتو) محفوظ
است.

چگونه در خانه حلزون تراپی کنیم
چگونه در خانه حلزون تراپی کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *