بهترین کتاب روانشناسی تربیت کودک

 
helpkade
بهترین کتاب روانشناسی تربیت کودک
بهترین کتاب روانشناسی تربیت کودک

بهترین کتاب تربیت کودک کدام کتاب است؟ تا چه میزان درباره انواع کتاب‌های تربیت کودک اطلاعات دارید؟ کودکی مهم‌ترین دوره زندگی است چرا که اساس زندگی در این دوره پایه گذاری می‌شود و نقش والدین در شکل گیری خوب و بد این دوره اهمیت بسزایی دارد. اما این کار چندان ساده نیست و به کمک و مهارت‌های اصولی نیاز دارد. در دنیای امروز راه‌های بسیار زیادی برای کسب اطلاعات وجود دارد اما هنوز هم کتاب مطمئن‌ترین روش برای این امر است. تحقیقات بسیار زیادی در زمینه تربیت کودکان انجام شده است که می‌توان نتایج آن‌ها را در کتاب‌های مختلف مطالعه کرد و در تربیت بهتر کودک از آن‌ها کمک گرفت. در ادامه مقاله به بررسی بهترین کتاب تربیت کودک می‌پردازیم.

 

تربیت کودک یکی از مواردی است که بسیار مورد توجه روانشناسان قرار دارد و تحقیقات زیادی در این زمینه انجام شده است. علت این توجه در این است که کودکی حساس‌ترین مرحله رشدی انسان می‌باشد. در این مرحله شخصیت فرد شکل می‌گیرد و هر چیزی که در بزرگسالی باعث مشکل می‌شود نیز ریشه در این دوران دارد. آگاهی از نحوه رشد، فکر کردن و رفتار کردن کودکان به والدین کمک می‌کند که بهترین روش تربیتی را برای پرورش فرزند خود انتخاب کنند. به همین دلیل کتاب‌های زیادی در زمینه تربیت کودکان نوشته شده است که والدین می‌توانند با مطالعه آن‌ها به شناخت کافی از کودک خود برسند.

برای آگاهی بیشتر در زمینه تربیت کودک کلیک کنید. بهترین کتاب روانشناسی تربیت کودک

 

کتاب‌های بسیار زیادی در زمینه فرزند پروری و تربیت کودک وجود دارد که می‌توانند در جهت کسب مهارت‌های فرزندپروری به والدین کمک کنند. برخی از این کتاب‌ها شامل موارد زیر است.

در این کتاب والدین به این باور می‌رسند که رفتار و نوع نگرش کودکان قابل تغییر است و آن‌ها می‌توانند با روش‌های صحیح، شخصیت مطلوبی برای کودک خود به وجود آورند. در این کتاب به فصل‌های متعددی با عنوان‌های مراحل تغییر دادن رفتار کودکان، روش‌های اصلی تربیت، مشکلات صبحگاهی، مشکلات شبانگاهی، مشکلات هر روزه، ابتدایی‌ترین مشکلات دوران کودکی، مشکلات توالت رفتن و غیره اشاره شده است.

این کتاب بیان بسیار ساده و روانی دارد. محتوای این کتاب به این صورت است که دو مادر برای تربیت بهتر فرزندان خود به روانشناس مراجعه می‌کنند. آن‌ها تجربه خود را از این آموزش به زبانی ساده و خالی از پیچیدگی بازگو می‌کنند. در این کتاب گفته می‌شود که تربیت فرزند کار چندان راحتی نیست و به مهارت، علم و کمک متخصص نیاز دارد. طبق آمارها کتاب کودک، خانواده، انسان یکی از بهترین و موفق ترین کتاب‌ها در زمینه تربیت کودک می‌باشد.

برای شناخت بیشتر در زمینه مشاوره کودک کلیک کنید.

این کتاب شیوه بسیار جدید و نوینی دارد. کتاب چهار بخش دارد و در هر بخش نویسنده قدم به قدم روش‌های برقراری ارتباط خوب و موثر با فرزندان را آموزش می‌دهد. در انتهای این کتاب شما می‌توانید خانه‌ای سرشار از آرامش برای خود و فرزندان‌تان بسازید و در این محیط مناسب به تربیت آن‌ها بپردازید. نویسنده خواندن این کتاب را به والدین، زوجینی که قصد بچه دار شدن دارند و معلمان توصیه کرده است.

یکی از نگرانی‌های والدین این است که فرزندان‌شان در برابر خطرات آسیب ببینند و مورد سوءاستفاده قرار بگیرند. این کتاب به والدین کمک می‌کند تا فرزندانی با اعتماد به نفس تربیت کنند و در برابر شرایط خطرناک و مقابله با افراد سودجو، واکنش درستی از خود نشان دهند. با کمک این کتاب والدین می‌توانند فرزندانی با اعتماد به نفس و با جسارت تربیت کنند. با تربیت صحیح بخشی از نگرانی والدین در زمینه آسیب دیدن فرزندان از بین خواهد رفت.

برای آگاهی بیشتر در زمینه تربیت جنسی کودکان کلیک کنید.

این کتاب در سه جلد تدوین شده است. نویسنده در مورد کتاب خود می‌گوید که در آن به راهنمایی والدین می‌پردازد و به سوال‌هایی جواب می‌دهد که بسیاری از والدین در طی سال‌ها در مورد تربیت فرزند از او پرسیده‌اند. پاسخ‌های داده شده می‌تواند شکاف میان منابع سنتی نصیحت و اطلاعات مربوط به خانواده و افراد صمیمی یک خانه را پر کند. راه‌حل‌هایی که در این کتاب بیان شده است بر اساس نظریه ژان پیاژه پژوهشگر معروف کودکان می‌باشد.

تولد فرزند یکی از شیرین‌ترین اتفاقات در زندگی والدین است اما در عین حال می‌تواند عجیب و سخت باشد. تولد کودک مسئولیت‌های بسیار زیادی را برای والدین به همراه دارد و ممکن است که آن‌ها در مواجه با این مسئولیت‌ها از زندگی زناشویی خود غافل شوند. برخی از زوجین پس از تولد فرزند با بحران‌هایی در زندگی‌شان مواجه می‌شوند. این کتاب به آن‌ها کمک می‌کند که جایگاه خود را در خانواده بازیابند و بنیان خانواده‌شان را حفظ کنند.

بسیاری از والدین نمی‌دانند که باید والد قدرتمند و مسئول یا والدی دوست داشتنی برای فرزند خود باشند. این سوال وجود دارد که والدین چگونه می‌توانند رابطه‌ای دوستانه با فرزندشان برقرار کنند و در عین حال قدرتمند و مقتدر باشند. بسیاری از افراد نگرانند که با تمرکز بر یکی از این جوانب، جنبه دیگر رابطه‌شان را از دست بدهند. این کتاب به این سوال پاسخ داده است و به والدین کمک می‌کند که رابطه خوبی با فرزند خود داشته باشند و او را به بهترین نحو تربیت کنند.

برای آشنایی بیشتر در زمینه نکات حساس برای تربیت فرزند کلیک کنید.

نویسنده با استفاده از تجارب و تحقیقات خود می‌گوید که کودکان همچون افراد بی‌تمدنی هستند که با روش مخصوص و بی‌قانون خود فکر کرده و رفتار می‌کنند. این کتاب سرشار از راهکارهایی برای والدین پرمشغله است. در این کتاب والدین می‌آموزند که چگونه رفتارهای نامناسب کودکان را محدود کرده و رفتارهای خوب آن‌ها را تقویت کنند. با راهکارهای موجود در این کتاب می‌توانید کودک غیرقابل کنترل خود را آرام کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه بهترین کتاب تربیت کودک می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی تخصصی کشور با مجرب ترین مشاوران روانشناسی پاسخگوی سوالات و مشکلات شما در زمینه های مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربیت کودک ، جوانان ، مهارت های ارتباطی ، ترک اعتیاد ، مشاوره روانشناسی ، روان درمانی و … می باشد. به امید زندگی شاد و سالم برای یکایک مردم ایران…

با عضویت در خبرنامه، از جدیدترین و بهترین کتاب ها و مقالات روانشناسی اطلاع پیدا کنید…

© کلیه حقوق برای حامی هنر زندگی محفوظ می باشد. انتشار مقالات با ذکر منبع بلامانع می باشد.

برای دانلود قانونی کتاب تربیت کودکان همیشه موفق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان دانلود کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تربیت کودکان همیشه موفق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان دانلود کنید.

ارتباط برقرار کردن مؤثر با کودکان یک هنر است و مانند هر هنر دیگری نیاز به بینش و آموزش مهارت‌های خاصی دارد اما برخلاف بسیاری از هنرهای دیگر، همه پدر و مادرها با تمرین و استقامت می‌توانند در آن استاد شوند.

همانطور که اَدل فِبر و الین مازلیش توضیح خواهند داد، آن‌ها تکنیک‌های جدید و شیرینی برای مشکلات روزمره‌ای که والدین با آن مواجه می‌شوند دارند. آن‌ها بهترین تفکرات روانشناسی را با دانش عملی ترکیب می‌کنند تا به شما کمک کنند این ایده‌ها را امروز در خانهٔ خود عملی کنید.

این کتاب برای هر پدر و مادری که تا بحال در این مورد فکر کرده است که: او واقعاً بچهٔ خیلی خوبی است اما چرا به حرف من گوش نمی‌دهد؟ پاسخی دارند. جواب اینجاست:بهترین کتاب روانشناسی تربیت کودک

چگونه با کودکان صحبت کنیم تا گوش دهند و چگونه گوش دهیم تا کودکان صحبت کنند.

برای دانلود کتاب تربیت کودکان همیشه موفق و دسترسی قانونی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

ارسال کتابراه به دوستان از طریق پیامک یا ایمیل

اشتراک در تلگرام

اشتراک در توییتر

اشتراک در فیسبوک

اشتراک در واتس آپ

اشتراک در لینکداین

اشتراک در گوگل پلاس

کتابراه مرجع قانونی دانلود کتاب الکترونیکی و دانلود کتاب صوتی است که امکان دسترسی به هزاران کتاب، رمان، مجله و کتاب صوتی و همچنین خرید کتاب الکترونیک از طریق موبایل تبلت و رایانه برای شما فراهم می‌کند. شما با استفاده از کتابراه همیشه و همه جا به کتاب‌ها و کتابخانه خود دسترسی دارید و می‌توانید به سادگی از هر فرصتی برای مطالعه استفاده کنید. در کتابراه برای همه سلیقه‌ها از داستان، رمان و شعر تا روانشناسی، تاریخی، علمی، موفقیت و… کتاب‌هایی پیدا می شود. همچنین در کتابراه هزاران کتاب رایگان نیز قابل دانلود است. اپلیکیشن کتابخوان کتابراه برای اندروید، IOS و ویندوز در دسترس است.


EPUBDownloads-icon

خواندن کتاب های تربیت کودک یکی از روش‎های رایجی است که والدین برای آموزش فرزندپروری استفاده می‌کنند. خواندن کتاب های آموزشی در زمینه تربیتی به شما کمک می‌کند تا از نیازهای جسمانی و روانی فرزندتان در سنین مختلف رشد آگاه باشید و بتوانید براساس اصول روانشناسی تربیتی سبک فرزندپروری مناسبی را اتخاذ کنید. این کار باعث می شود که در مسیر رشد و پرورش کودک خود اشتباهات کمتری مرتکب شوید و بتوانید موفق ترعمل کنید. اما گاه کتاب کافی نبوده و مشاوران متخصص در زمینه کودک در مواقع ضروری و عملی کمک های بیشتری می توانند بکنند. در ادامه به معرفی چند مورد کتاب تربیت کودک پرداخته ایم.

برای دریافت مشاوره در زمینه کتاب تربیت کودک می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

 

لزوم مطالعه کتاب تربیت کودک

شاید از خود بپرسید که چرا باید در مورد تربیت فرزندان خود به کتاب ها مراجعه کنیم؟ آیا کتاب‌ها می‌توانند چیزی به غیر از تجربیات دیگران به ما بیاموزند و آیا اصلا مواردی که در کتاب ها مطرح می‌شوند در زندگی عادی قابل اجرا هستند؟ در جواب به این سوال‌ها باید اشاره کنیم که امروزه تربیت فرزندان نسبت به گذشته پیچیدگی‌ها و دشواری‌های بیشتری پیدا کرده‌اند که این مسئله از مدرن شدن جوامع نشات می گیرد. در دنیای امروز شما نمی‌توانید با پیش گرفتن همان سبک های تربیتی سنتی به موفقیت دلخواه خود در پرورش فرزندان دست یابید.بهترین کتاب روانشناسی تربیت کودک

کودکان شما امروزه در دنیای الکترونیک زندگی می کنند و به این تریب دغدغه‌ها و نیازمندی‌های خاص خود را دارند اگر شما نتوانید خود را به روز نگهدارید و از روش‌های علمی تربیت کودک باخبر نباشید، به احتمال زیاد ناخواسته اشتباهات مختلفی را مرتکب خواهید شد و حتی آسیب‌ هایی را از منظر روانی به فرزند خود وارد خواهید کرد.

از سوی دیگر همان‌طور که می‌دانید، دوران کودکی اهمیت بسیاری در شکل گیری شخصیت و رشد روانی افراد دارد این امر باعث می‌شود که اشتباهات ناخواسته شما تاثیرات پایداری بر روان فرزندتان بگذارد که حتی تا بزرگسالی همراه او باقی بمانند. استفاده از کتاب های تربیتی و مشورت با روانشناسان کودک به شما کمک می‌کند تا بتوانید مسیر درستی را در پیش بگیرید و احتمال هرگونه خطا را کاهش دهید. برای دریافت مشاوره کودک کلیک کنید.

معرفی کتاب های تربیت کودک

ما در ادامه به تعدادی کتاب اشاره می کنیم که به شما می آموزند چگونه با فرزند خود براساس اصول علمی برخورد کنید و تعامل مثبت و سازنده ای با او داشته باشید.

1-  کتاب تربیت کودکان همیشه موفق

کتاب تربیت کودکان همیشه موفق نوشته‌ی ادل فبر و الین مازلیش و ترجمه فریبا سبز چمنی است. این کتاب برای والدینی که به کار بردن اصول علمی در زندگی روزمره را سخت می‌دانند بسیار مناسب است. چرا که نویسندگان با زبانی شیوا تلاش کرده‌اند تا اصول علمی تربیتی را با روش‌های عملی وکاربردی ترکیب کنند به گونه‌ای که شما بتوانید در مشکلات رایج خود با فرزندانتان از توصیه‌های آن بهره ببرید. این کتاب در سراسر قسمت‌های خود این شعار را دنبال می‌کند” چگونه با کودکان صحبت کنیم تا گوش دهند و چگونه گوش دهیم تا کودکان صحبت کنند”. برخی از ناشران این شعار را برای عنوان در نظر گرفته‌اند و کتاب را با همین نام به چاپ رسانده اند.

2- کتاب انواع کودکان

اگر به دنبال این هستید که شناخت بیشتری درمورد شخصیت فرزندتان داشته باشید و با آگاهی در این باره متناسب با شخصیت او عمل کنید پیشنهاد می‌کنیم که کتاب انواع کودکان را مطالعه کنید. این کتاب نوشته‌ی پاول تایگر و باربارا بارون تایگر است.

 در واقع این کتاب به شما کمک می‌کند تا درک بیشتری از فرزند خود داشته باشید و به تبع آن بتوانید نقاط قوت، توانایی‌ها، استعدادها و ضعف‌های او را بشناسید و با در نظر گرفتن این موارد مسیر درستی را برای پرورش کودک خود انتخاب کنید. در این کتاب نویسندگان در خلال داستان‌های واقعی تیپ‌های شخصیتی کودکان را برای شما شرح می‌دهند و روش‌های تربیتی مناسب برای هر تیپ را آموزش می‌دهند. این مسئله باعث می‌شود که فرزندتان را به عنوان یک شخصیت منحصر به فرد در نظر بگیرید و به جای مقایسه او با دیگران متناسب با روحیات خاص او رفتار کنید.

3- کتاب روانشناسی برای والدین: از تولد تا نوجوانی

کتاب روانشناسی برای والدین، از تولد تا نوجوانی نوشته‌ی فی کارلیسل است. این کتاب به شما کمک می‌کند تا به سوال‌های خود در زمینه سبک‌های فرزندپروری بر اساس پژوهش‌های علمی روانشناسی پاسخ دهید. این کتاب به دلیل در برگرفتن کودکان از نوزادی تا نوجوانی موضوعات بسیار گسترده ای را مطرح می‌کند و به چالش های هر دوره از رشد پاسخ می دهد. از جمله موضوعات اصلی این کتاب می‌توان به هوش، شخصیت، نیازهای منحصر به فرد هر دوره سنی و مسائل مرتبط با سلامت روان اشاره کرد.

4-کتاب تربیت کودک برای مغزی یکپارچه

کتاب تربیت کودک برای مغزی یکپارچه برای والدینی که درگیری‌ها و چالش‌های زیادی را با فرزندان خود تجربه می کنند کاربرد بسیاری دارد. شما می توانید نحوه مقابله با مشکلاتی نظیر لجبازی، پرخاشگری، ترس های افراطی و بدرفتاری های کودک را در این کتاب مطالعه کنید.

نویسندگان این کتاب علاوه بر اینکه مطالب را براساس اصول علمی تالیف کرده اند تجارب خود را نیز با خوانندگان در میان گذاشته اند. آن ها در طول سال‌ها با هزاران نفر از والدین ملاقات کرده‌اند و با نگرانی‌های مخصوص پدر و مادرها آشنایی کافی دارند. شما با مطالعه این کتاب به این آگاهی می‌رسید که بسیاری از مشکلاتی که در زندگی با فرزند خود تجربه می‌کنید فقط مربوط شما نیستند و والدین زیادی در دنیا با این مشکلات دست وپنجه نرم می‌کنند. در نتیجه می‌توانید با راه حل های این مشکلات آشنا شده و با آرامش خاطر بیشتری در مسیر تربیت فرزندان خود پیش بروید.

5- پرورش کودکان بر پایه اعتماد

کتاب پرورش کودکان بر پایه اعتماد نوشته جاستین مول در مورد تربیت کودکان با توجه به مسائل اخلاقی آموزش هایی را ارائه می کند. این کتاب به شما یاد می دهد که چگونه اعتماد و اطمینان را اساس تربیت خود قرار دهید و از ایجاد ترس، رقابت بیمارگون و بی علاقگی در فرزندان خود بپرهیزید. این کتاب گزینه هایی به جز پاداش و تنبیه را برای پرورش رفتار برای والدین مطرح می کند و به آن ها شیوه های تربیتی متنوع تری را می آموزد.

سخن آخر

خواندن کتاب های تربیتی با وجود مزیت های فراوانی که دارد همیشه کافی نیست و گاهی اوقات والدین به دریافت خدمات حرفه ای تری نیاز دارند. اگر احساس می کنید در پیاده کردن مطالب موجود در کتاب ها در زندگی روزمره خود مشکل دارید و نمی توانید آنگونه که می خواهید روی فرزندتان تاثیر بگذارید مراجعه به روانشناس کودک می تواند گزینه بهتری باشد. برای اطلاع از به روزترین روش های تربیت کودک کلیک کنید.

روانشناس با بررسی سبک تعاملی موجود در خانواده شما و ارزیابی دقیق مشکلات رفتاری کودک؛ به ارائه راه حل های عملی می پردازد و شما را با اشکالات و نواقصی که در تربیت فرزندتان دارید آشنا می‌کند. هم چنین در صورت وجود اختلال رشدی در کودک نظیر بیش فعالی روانشناس می تواند با انجام مداخلات به موقع از پیشرفت مشکل جلوگیری کند و خدمات درمانی لازم را نیز برای شما فراهم کند.

سوالات متداول

– در زمینه تربیت جنسی کودک نیز کتاب های اختصاصی وجود دارد؟

بله. از جمله آن ها می توان به کتاب روان‌شناسی تربیت جنسی کودکان و نوجوانان تالیف فرهاد شیویاری و آرزو صفریانی، کتاب نه! به من دست نزن تالیف زهرا سعدی و کتاب آموزش خود مراقبتی نوشته‌ی جاینین ساندرز اشاره کرد.

برای دریافت مشاوره در زمینه کتاب تربیت کودک می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

 

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

ما را دنبال کنید.

اگر فکر می‌کنید بچه‌دار شدن و تشکیل خانواده موضوعی غریزی است و برای آن نیازی به مهارت و دانش ندارید، خودتان را برای مواجه شدن با هزاران مشکل ریز و درشت آماده کنید. چرا که فرزندآوری و تشکیل خانواده نه تنها موضوعی مهم و حیاتی است، که نیاز به دانش و مهارت گسترده دارد و هر کسی از پس مسئولیت‌های آن به سادگی برنمی‌آید. امروزه فرزندآوری بدون آگاهی و برنامه‌ریزی می‌تواند به اشتباهی مهلک و جبران ناپذیر تبدیل شود. اشتباهی که علاوه بر سرنوشت شما، سرنوشت فرزندتان را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد. به همین خاطر است که کتاب های مادر و کودک تمرکز زیادی بر آگاهی‌های پیش، حین و پس از بارداری دارند.
پس اگر حتی در فکر بچه‌دار شدن هستید، کتاب‌های زیر را خریداری کنید و بخوانید تا با مهارت‌های کلیدی فرزندآوری آشنا شوید و والدی آگاه برای فرزندتان باشید.

دو مادر به مدت ۵ سال در یک گروه تربیت کودک فعالیت می‌کنند تا بتوانند فرزندانشان را به بهترین روش تربیت کنند. آنها که زیر نظر یک دکتر حرفه‌ای در این گروه فعالیت می‌کردند، نتیجه مشارکتشان را در قالب این کتاب گرد هم می‌آورند و با زبانی ساده و خالی از پیچیدگی‌های روانشناسی، به بیان تجربیات خود در زمینه فرزندپروری می‌پردازند.
این کتاب با بیانی ساده و خواندنی به شما نشان می‌دهد که تربیت کودک کاری ساده و پیش پا افتاده نیست و باید برای آن دانش و مهارت کافی داشته باشید.
به گفته بسیاری از مخاطبان، «کودک، خانواده، انسان» یکی از بهترین کتاب‌هایی است که در خصوص تربیت فزند نوشته شده است.این کتاب را نشر نی در سال ۱۳۹۳ منتشر کرده است.

این کتاب‌ در کمپین #چی_بخونم قرار دارد و می‎‌توانید آن را با ۳۰ درصد تخفیف از سایت فیدیبو دانلود و مطالعه کنید.
کد تخفیف: off30 

کتاب «تربیت بدون فریاد» هم از شما پدر و مادری آرام و قابل قبول می‌سازد و هم از فرزندتان. این کتاب که شیوه نوینی در تربیت کودک ایجاد کرده، به شما کمک می‌کند تا آرامش را به کانون خانواده‌تان بازگردانید و کودکی شاد و آرام تربیت کنید. هال ادوارد رانکل، نویسنده این کتاب، آنقدر دغدغه صلح و آرامش دارد که مؤسسه‌ای به نام «زیستن بدون فریاد» تأسیس کرده تا در ساختن دنیایی آرام‍‍ و بدون خشونت سهیم باشد.
این کتاب را نشر صابرین در سال ۱۳۹۵ منتشر کرده است.

این کتاب‌ در کمپین #چی_بخونم قرار دارد و می‎‌توانید آن را با ۳۰ درصد تخفیف از سایت فیدیبو دانلود و مطالعه کنید.
کد تخفیف: off30 بهترین کتاب روانشناسی تربیت کودک

 

نویسنده کتاب ۳ جلدی راهنمای والدین درباره این کتاب می‌گوید: «کتاب راهنمای کامل والدین به پرسش‌هایی پاسخ می‌دهد که بسیاری از والدین طی بیست سال کار، از من به عنوان مشاور و پژوهشگر والدین در زمینه رشد دوران کودکی پرسیده‌اند. این پاسخ‌ها می‌تواند شکافی را که میان منابع سنتی نصیحت و اطلاعات مربوط به خانواده و افراد صمیمی در یک خانه به‌وجود آمده، پر کند. راه‌حل‌های این کتاب در ارتباط با شناخت تفکر کودکان و بر اساس کارهای ژان پیاژه، پژوهشگر مشهور در زمینه رشد کودک است.»
این کتاب را نشر صابرین در سال ۱۳۹۵ منتشر کرده، و ۳ جلد دارد.

این کتاب‌ در کمپین #چی_بخونم قرار دارد و می‎‌توانید آن را با ۳۰ درصد تخفیف از سایت فیدیبو دانلود و مطالعه کنید.
کد تخفیف: off30 

یکی از مهمترین دغدغه‌های والدین، حفاظت از فرزندانشان در برابر هرگونه خطر و تهدید است. به همین خاطر مهمترین مسئله آنها تربیت فرزندانی است که سرشار از اعتماد به نفس و آگاهی باشند و هنگام رویارویی با افراد و موقعیت‌های خطرآفرین، واکنش درستی از خود نشان دهند.
این کتاب با بازی، شعر، قصه، تمرین و راهنمایی‌های متعدد و مفید، برای تربیت کودکی قوی و آگاه به شما کمک می‌کند؛ کودکی که به خود و والدینش اعتماد دارد، با جسارت «نه» می‌گوید و به کسی اجازه‌ سوءاستفاده نمی‌دهد.
این کتاب را نشر ذکر در سال ۱۳۹۱ منتشر کرده است.

این کتاب‌ در کمپین #چی_بخونم قرار دارد و می‎‌توانید آن را با ۳۰ درصد تخفیف از سایت فیدیبو دانلود و مطالعه کنید.
کد تخفیف: off30 

اغلب «والد مسئول بودن» و «والد دوست‌داشتنی بودن» در تقابل با یکدیگر قرار می‌گیرند و پدر و مادرها را سردرگم می‌کنند. والدین چگونه می‌توانند در عین داشتن یک رابطه خوب و دوستانه با فرزندانشان، رفتار درست اجتماعی را نیز به آنها بیاموزند؟
پاسخ این سؤال محتوای اصلی کتاب «قدرت والدین» را تشکیل می‌دهد. کتابی که به شما کمک می‌کند فرزندانی بالغ و با اعتماد به نفس تربیت کنید و رابطه شخصی خودتان با آنها را به خوبی شکل دهید.
این کتاب را نشر پیدایش در سال ۱۳۹۰ منتشر کرده است.

این کتاب‌ در کمپین #چی_بخونم قرار دارد و می‎‌توانید آن را با ۳۰ درصد تخفیف از سایت فیدیبو دانلود و مطالعه کنید.
کد تخفیف: off30 

به گفته خیلی از زوج‌ها بچه‌دار شدن در حکم زلزله‌ای است که به جان زندگی مشترک می‌افتد و حداقل تا چند ماه زندگی را زیر و رو می‌کند. به نظر شما دلیل این مشکل چیست؟ نویسنده این کتاب معتقد است زن و مرد به دلیل معصوم بودن فرزندشان، مقصر بسیاری از مشکلات حاصل از فرزندآوری را به گردن شریک زندگی‌شان می‌اندازند. اما مشکل اصلی والدین امروزی این است که فرزند خود را به محور اصلی زندگی بدل می‌کنند و مواجهه با کوچک‌ترین ناملایمات و مشکلات در زندگی کودک باعث می شود تا بنیاد زندگی پدر و مادر نیز از هم بپاشد.
این کتاب را نشر قطره در سال ۱۳۸۹ منتشر کرده است.

این کتاب‌ در کمپین #چی_بخونم قرار دارد و می‎‌توانید آن را با ۳۰ درصد تخفیف از سایت فیدیبو دانلود و مطالعه کنید.
کد تخفیف: off30 

 

 

 + 
دو
 = 
4

.hide-if-no-js {
display: none !important;
}

چرا “کتاب های مادر و کودک”؟ چرا نقش پدر رو نادیده گرفتید و جنسیت‌زده نگاه می‌کنید؟



بیشتر والدین، مادر یا پدر بودن را یکی از شگفت انگیزترین و مهم ترین تجربه های زندگی می دانند، اما آیا می دانید چه چیزی این تجربه را برای شما لذت بخش تر می کند؟ در این نوشتار قصد داریم بعضی از رموز فرزندپروری را با شما درمیان بگذاریم؛ نکاتی که پیش از این هرگز در جای دیگری آنها را نشنیده اید. بنابراین از همراهی با این بخش احساس ضرر نخواهیدکرد. گام به گام پیش می رویم.1- اینکه گاهی اوقات گریه کنید، چیز بدی نیستپدر یا مادر بودن یک کار احساسی، روحی، فیزیکی و البته طاقت فرسات. برخی اوقات احساس می کنید خود را خیلی مقید کرده اید و دربند هستید. مشکلی از سمت شما وجود ندارد چرا که فشار درونی زیادی به شما وارد شده و راه خلاصی از آن گریه کردن و تخلیه روحی است. این کار نشانه ضعف شما نیست، بلکه گریه کردن به شما این فرصت را می دهد که استرس های تان را کاهش داده و کنترل کنید و همین امر به شما کمک خواهد کرد که بعد از یک گریه سالم، احساس بهتری داشته و آرام تر شوید.2- جدیدترین و گران ترین اسباب بازی کودک، سرگرمی خود شماستاسباب بازی های گران قیمت فقط زمانی که در جعبه هستند برای فرزندان تان جذابیت دارند، به عبارت دیگر کودکان شما جعبه های اسباب بازی را دوست دارند. به نظر شما یک بچه کوچک به گران قیمت بودن اسباب بازی ها اهمیت می دهد؟ نه چندان! چیزی که در ذهن فرزند ما زیاد می ماند زمانی است که ما بیرون از خانه می رویم و بچه ها با آب صابون حباب درست می کنند و بازی های کودکانه انجام می دهند. پس پول های اضافی تان را برای آینده فرزندان تان سرمایه گذاری کنید و فرصت را برای کودکان تان به منظور لذت بردن از اتفاقات و وسایل ساده تر فراهم کنید.3- اگر از همه لحظات بودن در کنار فرزندان تان لذت نمی برید، والدین بدی نیستیداگر هنگام صبحانه با یک اسباب بازی بزرگ روی میز رو به رو شدید، سعی کنید عصبانی نشوید، چرا که گاهی اوقات بهترین لحظات زندگی، دور هم بودن هایی است که در ظاهر دلپذیر نیستند ولی در باطن جزو شیرین ترین و زیباترین لحظات زندگی انسان هستند. یادتان باشد که هر پدر و مادری روزهای سختی را در پیش داشته و دارد، حتی کسانی که در ظاهر هرگز روزهای سختی نداشته اند. بنابراین سعی کنید زندگی را به خودتان سخت نگیرید. زندگی مثل رفتن به قفس حیوانات برای بزرگ و رام کردن آنها نیست، شما اینطور فکر نمی کنید؟!4- نه گفتن به کودکان، ضربه روحی به آنها وارد نمی کندآموزش قوانین و حریم و حدود دیگران به کودکان امری ضروری برای رشد احساسی و روحی آنهاست، البته ممکن است که اخم و گریه کنند و اینکه اوقات شما را برای مدتی تلخ کنند ولی با یک تکه کیک شکلاتی قبل از خواب این حالت از یادشان خواهدرفت. مکررا «بله گفتن» به کودکان، به لوس بار آمدن آنها منجر می شود و حتی زمانی که بالغ شوند نیز این خصلت را به همراه خواهند داشت. از سوی دیگر اینکه «نه» خود بمانید، درس بزرگی برای آموزش احترام گذاشتن به کودکان است که منجر به احترام گذاشتن آنها به حدود دیگران می شود.5- برخی اوقات کودکان تان را تنها بگذارید و این به معنای  رها کردن آنها نیستدر حقیقت تنها گذاشتن فرزندان تان گاهی اوقات نکته ای مهم برای کمک به استقلال آنهاست. اوقات تنهایی به کودکان کمک می کند از خلاقیت خود برای داشتن لحظاتی لذت بخش استفاده کرده و آنها را به استقلال داشتن و خودکفابودن تشویق می کند. کودکانی که این مهارت را یاد بگیرند، به راحتی قادر خواهند بود زمان های تنهایی شان را بدون هیچ احساس غم و اندوه با وحشت پشت سر گذارند. کودکان با سن کمتر را زمان هایی تنها بگذارید که بتوانند بدون کمک والدین یا پرستار کودک که در اتاقی دیگر حضوردارند، خود را سرگرم کنند.6- لازم نیست در برابر فرزندان تان همیشه عالی باشیدگاهی فرصتی بسیار مناسب برای یاددادن درسی به کودکان همراه با یک مثال پیش می آید؛ زمانی که اشتباه می کنید، به آنها نشان دهید اگر از درس های آن عبرت بگیرند، اشتباهات می توانند به عنوان  گامی مهم برای دست یابی به هدفی بزرگ تر باشند. این مسئله آنها را برای حل مشکلات و داشتن اعتماد به نفس بیشتر ترغیب خواهدکرد.7- گاهی به خودتان استراحت بدهیدبرخی اوقات که کودکان تان در حال کتاب خواندن، نقاشی یا بازی هستند لحظاتی را برای آرامش جسم و روح تان مثلا با مشاهده یک برنامه تلویزیونی اختصاص دهید چرا که بعد از یک استراحت کوتاه، احساس بسیار بهتری خواهید داشت. این کار شما به کودکان تان هم یاد خواهدداد زمانی که تحت فشار روحی هستند، استراحتی کوتاه و دوباره انرژی گرفتن، سالم ترین و کارآمدترین راه برای آرام شدن است.8- به کودکان اجازه ندهید که با تلفن همراه بدون محدودیت بازی کننداگر می خواهید پیام های بی معنا برای همه مخاطبان تان ارسال نشود یا اینکه عکس های تان سر جایش باقی بماند، قبل از اینکه تلفن همراه تان را به کودکان بدهید، برایش قفل بگذارید در غیر این صورت باید منتظر عواقب بدی باشید.9- وقتی فرزندتان چیزی را نمی خورد از خاصیتش برای او بگوییداگر کودک تان چیزی را نمی خورد، کمی درنگ داشته باشید و بعد رو به او کنید و بگویید به نظرم نباید اسفناج بخوری، چون این ماده سبزرنگ می تواند تو را بسیار قوی کند و به تو انرژی فوق العاده ای بدهد باری وقتی که در پارک بازی می کنی یا در استخر مشغول شنا هستی. تو هم که اینها را نمی خواهی، درست است؟غالبا پاسخ کودکان تان «نه، نه» خواهد بود! مطمئن باشید که این روش به خوبی جواب می دهد.  

  10- زمان چرت زدن کودکان تان فرصت مناسبی برای انجام کارهای دیگر استبسیاری به شما پیشنهاد می کنند وقتی کودکان تان خواب هستند، شما هم بخوابید بله. این توصیه در صورتی صحیح است که شما نخواهید کار دیگری در زندگی تان انجام دهید! ماشین لباسشویی را پر کنید، دوش بگیرید، با دوستان تان حرف بزنید و البته گاهی اوقات برای بازسازی ذهن و جسم و روح تان به همراه فرزندتان چرت بزنید.11- راهی برای فرار از قدرت زیبایی وجود نداردشما بیشترین تلاش تان را برای زنده نگه داشتن پوست تان می کنید، اما توجهی به درون خود ندارید واین در حالی است که قلب شما پژمرده شده است. پس سعی کنید که به طراوت و زیبایی روح و جسم تان توامان توجه کنید تا حس بهتری برای برخورد با فرزندان داشته باشید.12- بچه ها وقتی با شما کار دارند که انتظار نداریددر حالی که کودکان تان هیچ حرفی در طول روز برای گفتن با شما نداشته اند، هنگامی که با تلفن صحبت می کنید، ناگهان تصمیم می گیرند ماجرایی را برای شما تعریف کنند. برای رهایی از این مسئله هنگامی که می خواهید با تلفن صحبت کنید، کودک تان را به فعالیتی همچون رنگ آمیزی کتاب، بازی با پازل و… وادارید تا کاملا مشغول شود. بعضی ها می گویند هیچ چیزی به اندازه اینکه تلفن های شخصی و کاری شان را در زمان چرت فرزندشان انجام داده اند مفید نبوده است.13- می توانید بدون بچه ها هم برای خودتان سرگرمی داشته باشیدتعادل برای داشتن ذهن، روح و جسم سالم، بسیار ضروری است. کودکان تان به شما تکیه کرده اند اما این وضعیت، این حقیقت را که شما همچنان خودتان هستید از بین نمی برد! پس احساس نکنید مجرم هستید. بیرون بروید، با دوستان تان عکس بگیرید، با کسانی که برای شما مهم هستند برای شام بیرون بروید یا به پیاده روی شبانه بپردازید! اینکه نسبت به خودتان بیشتر مراقب بوده و احساس بهتری داشته باشید به فرزندداری تان هم کمک خواهدکرد.14- نام همه بازیکنان فوتبال را ناخودآگاه یاد می گیریدعلاوه بر فوتبالیست ها، اسم شخصیت های فیلم ها، بازی رایانه ای و… را که کودک تان به آنها علاقه دارد هم خواهید دانست و این بد نیست. هرچند این قدرت تنها در عامل کودکی فرزندتان به کارتان می آید ولی به شما کمک خواهد کرد در ذهن کودکان تان همچون بمبی از اطلاعات به نظر برسید و این خودش قدرت و ویژگی خاصی برای شما محسوب می شود.15- وقتی کاملا تصادفی به کودک تان آسیبی می زنید بدترین والدین روی زمین نیستیداینکه پس از یک روز پرتنش کاری یا هنگام مشغول بودن به کار و امورات منزل یا هر موقعیت مشابه، به طور سهوی آسیبی به کودک تان بزنید گناهی غیرقابل بخشش نیست؛ در این حد که حواس تان به داغی غذا نبوده یا در را موقع بستن به پای او زده باشید این گونه رخدادها برای بهترین پدر و مادرها هم با وجود احتیاط های لازم اتفاق می افتد، پس خودتان را ببخشید و از فرزندتان معذرت خواهی کنید و مطمئن شوید که کودک تان قانع شده است این کار غیرعمدی بوده است. سپس او را محکم در آغوش بگیرید و کاری کنید که بتوانید در کنار هم لذت ببرید تا قلب شکسته کودک تان ترمیم شود و فضا عوض شود.16- حواس تان به لباس تان باشدکودکان بسیاری از اوقاف کثیف و شلخته هستند و امکان اینکه شما نیز کثیف شوید زیاد است. همیشه سعی کنید که در کیف بچه یا در ماشین برای خود یک دست لباس اضافه نگه دارید.17- از خودتان صدا و شکلک درآورید تا کودک بخنددحتما شما هم بارها و بارها فقط برای اینکه خنده کودک خود را ببینید حرکات عجیب و غریب انجام داده اید. این کارها که قابل توصیف نیستند اما بچه ها را سرگرم می کند.18- توجه شما به مدفوع کودک تان شما را سردرگم و نگران می کندشما زمان، مقدار، بو، رنگ و حتی سفت یا شل بودن مدفوع فرزندتان را ثبت خواهید کرد؛ احساس خطر نکنید که به خاطر یک پوشک پر از مدفوع بسیار خوشحال می شوید! نگران نباشید، این مرحله سپری خواهدشد.19- در یک لحظه همزمان در بالاترین و پایین ترین نقطه قرار می گیریدفرزندداری کردن می تواند بسیار استرس آور و از نظر عاطفی طاقت فرسا باشد وهمزمان از نظر معنوی نشاط بخش باشد. این وضعیت طبیعی است و شما هیچ مشکلی ندارید فقط کمی درنگ کنید و به خودتان زمان استراحت داده و ادامه دهید. اگر احساس می کنید که قادر به مقابله با فشارهای روحی یا احساسی نیستید، به افرادی که به آنها اطمینان دارید برای کمک گرفتن اعتماد کنید یا به دنبال متخصصان این زمینه بروید. چیزی برای خجالت کشیدن وجود ندارد پس شجاعانه و مسئولانه این کار را انجام دهید چرا که هرچه زودتر از کسی کمک بگیرید برای خودتان و کودک تان بهتر خواهدبود.20- جلوی کنجکاوی های کودکانه را همیشه نمی توان گفتمهم نیست چقدر تلاش کرده ا ید چیزهایی راکه باید از دسترس کودک تان دور باشد از او دور نگه دارید، چون بالاخره چیزی را پیدا خواهید کرد که شما نمی خواسته اید به آن دست بزند. فقط تلاش کنید مواد شیمیایی، وسایل برنده، مواد دارویی و چیزهایی از این قبیل را از دسترس کودک تان دور نگه دارید.بهترین کتاب روانشناسی تربیت کودک

 

منبع:مجله همشهری تندرستی

برترین ها

 

آنچه والدین باید بدانند

نوشابه سرساز از کلسیم با 40% قند کمتر

نظم و زیبایی را به دندان های خود ببخشید

بهترین مدل کنسول بازی با پایین‌ترین قیمت

رشد فکری و مهارتی کودک با اسباب بازی

ماکت های دکوری واسباب بازی قیمت مناسب

مقایسه قیمت ها در فروشگاه اینترنتی معتبر

آبسردکن یخچالدار با کیفیت و ارزان

تا 70% تخفیف تور کیش

مشاوره آنلاین پزشکی بدون صرف زمان انتظار

تفریحات آبی کیش دراین تابستان داغ/رزرو

تور هیجان انگیز کیش با تخفیف استثنائی

بیشترین تخفیف کالای مورد نظر شما

آبسردکن 3شیر رو بابهترین قیمت ازاینجابخر

برترین بازی های ایکس باکس و پلی استیشن

Makan Inc.‎| All Rights Reserved – © 2013 – 2020

 !(function (w, d) { ‘use strict’; var ad = {zone: “brtrha1”, user: “1565432215”, width: 728, height: 90, id: ‘adro-246454’}, h = d.head || d.getElementsByTagName(‘head’)[0]; if (typeof w.adroParams != ‘object’) w.adroParams = {}; w.adroParams[ad.id] = ad; var script = document.createElement(“script”); script.type = “text/javascript”; script.async = 1; script.src = “//static-cdn.adro.ir/dlvr/rsdnt.js”; h.appendChild(script); })(this, document);!function (e, t, n, s) { var a = t.createElement(“script”), r = new Date; a.src = “https://newcdn.sanjagh.com/assets/sdk/notif.js?t=” + r.getFullYear().toString() + r.getMonth() + r.getDate() + r.getHours(), a.async = !0, a.defer = !0, e.snj_notif = { publisher_id: “5e47f2302e1c53039258f742”, delay: 5 }; var i = t.getElementsByTagName(“script”)[0]; i.parentNode.insertBefore(a, i) }(window, document); now = new Date(); var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0]; var script = document.createElement(‘script’); script.async = true; script.type = ‘text/javascript’; var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/template/bnrs/yn_bnr.min.js’; script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours(); head.appendChild(script);

بهترین کتاب روانشناسی تربیت کودک

وبلاگ‌ کتاب هدهد با نوشته‌هایی کاربردی برای خانواده‌ها و معلمان

همه حقوق سایت کتابک برای پدیدآورندگان آن محفوظ و  باز نشر نوشته ها و تصویرها با آوردن منبع آزاد است.

Copyright 2008 – 2019

پیگیری سفارش

آخرین مقالات

جول اوستین کیست

بهترین کتابهای انگیزشی و موفقیت

خلاصه کتاب محدودیت صفر

بهترین کتاب روانشناسی تربیت کودک

جان اولیری کیست

مبانی مشاوره پیش از ازدواج (راهنمای آسان…

زن کامل

رازهایی درباره ی عشق (چگونه در همه حال عشق…

زندگی مشترک جرات می خواهد (کتاب های زندگی بهتر)

عشق چیست؟ (عاشقی از منظر تئوری انتخاب)

مادری مناسب فرزند شما : MBTI (یونگ شناسی کاربردی)

مصائب عشق

مریخ و ونوس در اتاق خواب (زناشویی درمانی جنسی)

مدیریت خشم برای والدین (کتاب راهنما)

التیام زخم های فرزندپروری ناکارآمد

خانواده شاد (راهنمای پرورش فرزندان از طریق…

مثل یک زن رفتارکن مثل یک مرد فکرکن

مرواريد

قدیانی

با فرزندان

جویا

صابرین

مهاجر

اختران

چابک اندیش

صابرین

صابرین

صابرین

وانیا

ایران بان

علم

ایران بان

علم

لیوسا

فراروان

دایره

سایه سخن

سایه سخن

سایه سخن

بهترین کتاب روانشناسی تربیت کودک

سایه سخن

فروشگاه اینترنتی کتاب بوکالا با هدف خرید کتاب با تخفیف ویژه و معرفی کتابهایی که ارزش خواندن و خریدن دارند اواسط سال 1396 به همت جمعی از مشتاقان کتاب با شعار مغزهایمان را بشوییم دایر گردید. ما مفتخر به ارائه خدمات فروش کتاب با تخفیف و ارسال به تمامی نقاط کشور و همچنین فراهم آوردن نقد و بررسی تخصصی در مورد تمامی کتاب ها و نویسندگان برای اولین بار در ایران با بالاترین کیفیت هستیم. هر کتابی که به آن علاقه یا نیاز دارید را می توانید در سایت خرید کتاب با تخفیف بوکالا بیابید. همچنین، سعی بر آن شده است نمایشگاهی آنلاین از کتاب های موجود تمامی ناشران ایران دایر گردد. امید است بتوانیم با همراهی شما فرهیختگان گرامی، گامی هرچند کوچک در جهت اعتلای فرهنگ کشورمان عزیزمان ایران برداریم.

از جدیدترین محصولات و فروش‌های ویژه مطلع شوید


بدون محصول

ادل فابر – الین مازلیش

مریم داداش زاده – لیلی کامیاب

رشد

اول – 1397

400

بهترین کتاب روانشناسی تربیت کودک

رقعی

40000 تومان

خلاصه كتاب

دکتر جروم دی. لوین

دکتر مسعود فضیلت پور – سید امید حسینی

رشد

اول – 1397

88

رقعی

8000 تومان

خلاصه كتاب

ماریانا کِسوتی

زهره دهقانی – دکتر محسن دهقانی

رشد

اول – 1396

168

رحلی

20000 تومان

خلاصه كتاب

آموزش مهارت‌های اجتماعی، هیجانی و رفتاری به دانش آموزان ابتدایی و متوسطه هیچ وقت با اهمیت‌تر از امروز نبوده است. دستور کار برنامه «همه کودکان مهم هستند»: تغییر به نفع کودکان، بر بهباشی همه کودکان زیر 19 سال تاکید می‌کند. هدف آن بهبود زندگی کودکان و خانواده‌های آنها با ارائه برنامه‌ای است که پنج هدف یا نتیجه را در بر دارد، نتایجی که برای بیشتر کودکان مهم‌اند. جزییات این پنج نتیجه عبارت است از:

هدف این کتاب کمک به کودکان برای برقراری روابط مثبت و پایدار، مدیریت هیجان‌های خویش، افکار و رفتارها، ایستادگی برای حقوق خود و تعرض نکردن به حقوق دیگران، احترام به ارزش‌ها و عقاید دیگران، همکاری در کار، حل اختلاف، حل مسئله به تنهایی یا با دیگران، توانایی همدلی با دیگران، داشتن انگیزه شخصی، یادگیرنده‌ای موفق و تاثیرگذار شدن و توانمند شدن برای ارتقای وضعیت آرام و خوش بینانه برای رسیدن به اهداف، خلاص شدن از مشکلات و پایداری در سختی‌ها است.

این کتاب بر یادگیری و استفاده از مهارت‌های اجتماعی  و ابرازگر بودن، به حداکثر رساندن توان فردی و نیز مدیریت کردن تردیدها نسبت به خود، عزت نفس پایین و هیجان‌هایی که مزاحم روابط و پیشرفت زندگی هستند، تاکید  می‌کند.

آدام تورن – متیو تورن

مرجان فرجی

رشد

اول – 1396

88

وزیری

7000 تومان

خلاصه كتاب

هیچ می‌دانید که شغل بسیاری از بزرگترها با شغل مورد نظرشان در دوران کودکی از زمین تا آسمان فرق می‌کند؟ گاه دلیلش این است که وقتی بزرگ شدند، تغییر عقیده داده‌اند. اما دلیل دیگرش این است که طرح و نقشه‌ای در سر نداشتند که به تحقق آرزوهایشان کمک کند.

کتاب حاضر به این کار کمک می‌کند و مسیری هیجان‌انگیز برای پول درآوردن پیش پایت می‌گذارد تا بتوانی از همین حالا برای خودت پول در بیاوری.

درست است! هیچ مجبور نیستی صبر کنی تا وقتی بزرگ شدی از دنیای تجارت و پول درآوردن سر در بیاوری. در حقیقت، هر چقدر زودتر درباره کار و کاسبی بیاموزی، آسان‌تر می‌توانی تصمیم بگیری که در بزرگسالی می‌خواهی چه کاره شوی.

خب، حالا راه موثر برای پول درآوردن چیست؟ کارآفرین شدن

اما اگر نمی‌دانی به چه کسی می‌گویند کارآفرین، هیچ نگران نباش. ما همه را برایت توضیح می‌دهیم و نشانت می‌دهیم چقدر کارآفرینی جالب و سرگرم کننده است!بهترین کتاب روانشناسی تربیت کودک

نسرین گودرزی

رشد

اول – 1396

160

رقعی

12000 تومان

خلاصه كتاب

قصه گویی زبانی است که با ذات بشر همخوانی دارد، برای کودکان شادی آفرین است و دستیابی به تجربه‌های تازه و برخوردار شدن از لذت دانایی و اشتیاق به یادگیری را به همراه دارد، و در نهایت، راهی برای تربیت بهتر آنها است. قصه‌ها آیینه عبرت‌اند و گوهرهای پند و صداقت و سرانجام دانایی را در متن خود جای می‌دهند و جذابیت فراوان آنها سبب می‌شود کودکان دوست دار قصه‌ها شوند.

بر ما والدین است که با قدرت، درست زندگی کردن را به فرزندانمان بیاموزیم، نه فقط زندگی کردن را.

در این کتاب سعی شده است اطلاعاتی مهم و کلیدی درباره قصه و قصه گویی، انواع قصه، اهمیت و اهداف آن، پیشینه قصه گویی و قصه درمانی، همچنین ویژگی‌های قصه گویی و آداب و نحوه قصه گویی را بیان کنیم. تلاش کردیم چارچوبی ارائه دهیم که با استفاده از آن کودکانی که مشکلاتی همچون کمرویی، اضطراب و افسردگی، اختلالات سلوک، ناخن جویدن، شب ادراری و انواع دیگر اختلالات روان شناختی دارند با کمک قصه‌های خاص، این اختلالات، قدم به قدم به صورت گروهی و انفرادی، درمان شوند.

گروه فعالان زمین

مرجان فرجی

رشد

اول – 1396

227

وزیری

18000 تومان

خلاصه كتاب

خیلی کارها هست که بزرگ‌تر اجازه بدهند، در حالی که برای بچه‌ها ممنوع است. مثلا بیدار ماندن تا پاسی از شب، پوشیدن لباس آستین کوتاه در هوای بارانی، و خوردن شکلات به جای شام! این فهرست تمامی ندارد. اما یک کار مهم هست که هم بزرگسال‌ها و هم بچه‌ها در هر سن و سالی می‌توانند انجام بدهند: مراقبت از سیاره‌ای که روی آن زندگی می‌کنیم.

تعجب کردید؟ شاید فکر کنید محافظت از محیط زیست به قدری مهم است که از عهده بچه ‌ا بر نمی‌آید، اما این طور نیست. اگر بخواهید از آلودگی‌ها کم کنید یا جلو انقراض گونه‌ای از حیوانات را بگیرید یا به حفاظت از جنگل کمک کنید، قطعا هیچ محدودیتی جلودارتان نیست! راه‌های جالب و سرگرم‌کننده‌ای وجود دارد که به کمک آنها می‌توان وضعیت کره زمین را، فقط با جایگزین کردن چند چیز در خانه یا تغییر دادن یکی دو عادت، خیلی بهتر کرد.

این کتاب برای شما بچه‌هایی که می‌خواهید دقیقا بدانید چه کاری از شما ساخته است، راهنمای فوق‌العاده ای است! کتابی پر از ایده‌ها و طرح‌های محشری که می‌توانید آنها را در خانه، مدرسه یا محله‌تان اجرا کنید.

گِوِر تولی – جودی اشپیگلر

مرجان فرجی

رشد

اول – 1396

232

وزیری

18000 تومان

خلاصه كتاب

شاید بگویید کارهایی که در این کتاب توصیه می‌شود برای بچه‌ها یا هر کس دیگری خیلی خطرناک است. اما بنده معتقدم که دست نزدن به این جور کارها از دست زدن به آنها برای خود و جامعه ما خطرناک‌تر است. با این فعالیت‌ها راه‌های واقعی برای مواجهه اولین بار با پدیده‌ها پیش رو قرار می‌گیرد، فرصت برای نظارت محتاطانه فراهم می‌شود، و پرسش‌های جدیدی در ذهن به وجود می‌آید. 

ولی ما در این کتاب از این نوع فعالیت‌ها و راهنمایی‌ها برای تربیت افراد پرسشگر، کنجکاو، آزمایشگر و متفکر حمایت می‌کنیم. این ابزارها کودکان ما را به اعضای کنجکاو اجتماع تبدیل و زیربنای پرورش نسل بعدی مخترعان، نوآوران، و رهبران ما را پی‌ریزی می‌کند. بنابراین، همه از کوچک و بزرگ، با تجربه و بی‌تجربه، را تشویق می‌کنم که تک تک فعالیت‌های این کتاب را امتحان کنند.

چه بسا چیزهای آشنا را از زاویه غیرآشنایی تجربه کنید و پیش از تصمیم‌گیری درباره هر چیزی، صحبت‌هایی را که پیش‌تر از این و آن شنیده‌اید، مورد تردید قرار دهید و این ظرفیت را در خود به وجود آورید که قبل از اینکه به خود بگویید، نمی‌دانم چه طوری انجامش دهم، ابتدا امتحانش کنید. 

بروید آستین‌ها را بالا بزنید و وارد گود شوید، که نخستین کار خطرناک از همه سخت‌تر است.

سوزان میکلین استیونسون

آزاده ابوطالبی شکور – سینا شیرازی

رشد

اول – 1395

176

رقعی

12000 تومان

خلاصه كتاب

گوستاو اس. مش – ایلان تلمود

دکتر اسماعیل سعدی پور (بیابانگرد)- مینا آذرنوش

رشد

اول – 1393

216

وزیری

11000 تومان

خلاصه كتاب

پل هاگ

حسین صیفوریان – محمد طاهر ریاضی ارسی

رشد

چهارم- 1393

268

رقعی

14000 تومان

خلاصه كتاب

همه والدین می‌خواهند فرزندانی شاداب، سرزنده و دارای اعتماد به نفس تربیت کنند، اما تمامی آنها در دستیابی به این هدف موفق نمی‌شوند…

بسیاری از والدین، در وهله‌هایی، برای تربیت فرزندان خود به جستجوی کمک بر می‌آیند. با مطالعه این کتاب خواهید دید که نویسنده آن، دکتر هاک، با مشکلاتی که عموما والدین با فرزندان خود پیدا می‌کنند، به خوبی آشناست.

نویسنده، بر اساس نظریه روان درمانی عقلانی- عاطفی آلبرت الیس، نمونه‌های بسیاری از موقعیت‌های مختلف را ارائه می‌کند و نشان می‌دهد که این نظریه، در عمل کارساز و مؤثر است.

از دیگر مزایای این کتاب آن است که بسیار ساده و قابل فهم نوشته شده، به صورتی که آن را با علاقه و شگفتی مطالعه می‌کنید و همواره به مطالب آن مراجعه خواهید کرد.

آنت کاست زان – هارتمونت مورگن روث

شیده کرمانشاهانی

رشد

دوم- 1388

176

رقعی

8000 تومان

خلاصه كتاب

آنت کاست زان

شیده کرمانشاهانی

رشد

چهارم- 1391

168

رقعی

8000 تومان

خلاصه كتاب

باربارا کلوروسو

مرجان فرجی

رشد

اول- 1392

232

وزیری

8800 تومان

خلاصه كتاب

تریش مگی

لی لا لفظی

جوانه رشد

اول- 1392

144

رقعی

9000 تومان

خلاصه كتاب

معصومه علی محمدیان

جوانه رشد

دوم- 1388

88

وزیری

1400 تومان

خلاصه كتاب

بری گانتر

سید حسن پور عابدینی

جوانه رشد

چهارم- 1396

200

وزیری

15000 تومان

خلاصه كتاب

محبوبیت روزافزون بازی‌های رایانه‌ای و ویدئویی، به ویژه در میان کودکان و نوجوانان، نگرانی از اثرهای زیانبار آنها را به دنبال داشته است. موضوع‌های خشونت‌آمیز و ماهیت تعاملی بسیاری از این بازی‌ها، زمینه‌ساز این باور شده که خشونت این گونه بازی‌ها، بیشتر از خشونت برنامه‌های تلویزیونی، بر رفتارهای ضد اجتماعی کودکان اثر می‌گذارد. به باور برخی دیگر از صاحب‌نظران، این بازی‌ها ماهیتی اعتیادآور دارد و پرداختن بیش از اندازه به بازی، از تماس‌های اجتماعی کودکان می‌کاهد و به تضعیف عملکرد آنان در مدرسه می‌انجامد. با این همه بازی‌های ویدیوئی تا چه اندازه ناخوشایند و زیانبار است؟ در ظاهر امر، دلایل روش شناختی استواری برای عدم پذیرش شواهد مربوط به تأثیر زیانبار این بازی‌ها وجود دارد. همچنین، نشانه‌های مثبتی در دست است که انجام بازی‌های ویدیوئی و رایانه‌ای می‌تواند توانایی‌های ذهنی ویژه‌ای را در کودکان ارتقا بخشد. در این کتاب، شواهد پژوهشی تازه‌ای که از سراسر جهان گردآوری شده، بررسی و نقد می‌شود و نویسنده می‌کوشد موضوع «اثر بازی‌های ویدیوئی و رایانه‌ای بر کودکان» را برای عموم خوانندگان مطرح سازد.

بری گانتر، نویسنده ی کتاب، استاد مطالعات روزنامه نگاری در دانشگاه شفیلد است.

دان دینک میر و همکاران

مجید رئیس دانا

رشد

اول- 1393

278

رقعی

19000 تومان

خلاصه كتاب

در این کتاب رویدادهایی مطرح شده که در هر جامعه‌ای به طور قطع پیش می‌آید؛ ولی بعضی جوامع به علت قبح عمل، از بیان آن چشم‌پوشی می‌کنند و چشمان خود را در برابر واقعیت می‌بندند تا آن را نبینند و چیزی از آن نشنوند.

یکی از این رویدادها، بیداری جنسی فرزندان در نوجوانی است. اگر نوجوانان در این سن، اطلاعات درستی در مورد تمایلات غریزی خود پیدا نکنند، ممکن است دچار عواقبی شوند که به هیچ وجه قابل جبران نباشد.

در این کتاب گاه با صحنه‌هایی روبرو می‌شویم که ممکن است خانواده‌ها از بیان و حتی خواندن آنها هم امتناع ورزند؛ ولی احتمال دارد هر یک از آنها در هر زمانی و در هر خانه‌ای اتفاق بیفتد. مثلاً فلان نوجوان با نوجوان دیگری از اقوام یا همسایگان در خانه تنها هستند که پدر و مادر سر می‌رسند و …

در این کتاب، ضمن شناسایی ویژگی‌های نوجوانان، مشکلاتی که ممکن است سر راه آنان قرار گیرد، مطرح شده است.

دان دینک میر

مجید رئیس دانا

رشد

چهارم- 1393

256

رقعی

13000 تومان

خلاصه كتاب

دان دینک میر

مجید رئیس دانا

رشد

دهم- 1393

188

رقعی

9000 تومان

خلاصه كتاب

لی کانتر – دکتر لی هاسنر

مجید رئیس دانا

رشد

ششم- 1396

192

وزیری

16000 تومان

خلاصه كتاب

دونالد. اِی. گریدانوس

دکتر پوریا صرامی فروشانی – دکتر بزرگمهر مطهری

رشد

پنجم – 1396

408

وزیری

33000 تومان

خلاصه كتاب

پیتر وست وود

احمدرضا بیات، حبیب امانی ،محبوبه بیات

ارجمند

 1392

168

رقعی

خلاصه كتاب

کارول فیتزپاتریک، جان شری

فاطمه نیکوئی، اکبر احمدی فرد

ارجمند

 1393

160

رقعی

7000 تومان

خلاصه كتاب

جورجا دوگانجي، آن كندل

سولماز جوكار، ياسمن بانکي

ارجمند

 1393

456

وزیری

22000 تومان

خلاصه كتاب

دکتر سهیلا امامی، دکتر محمدرضا محمدی

سولماز جوكار، یاسمن بانکی

ارجمند

 1393

152

رقعی

7000 تومان

خلاصه كتاب

جودیت ام. اشترن، اوزن بن آمی

رویا نبی زاده، مهرو فرمند

ارجمند

 1393

112

وزیری

6000 تومان

خلاصه كتاب

آنتونی ولف

منیژه جلالی

ارجمند

 1394

272

رقعی

15000 تومان

خلاصه كتاب

رابرت د. فریدبرگ، جسیکا م. مک‌کلور، جولین هیلویگ گارسیا

 افسانه شایسته آذر

ارجمند

 1394

392

وزیری

26000 تومان

خلاصه كتاب

ریچارد‌آر. آبدین

دکتر انوشه امین‌زاده

ارجمند

 1395

176

رقعی

10000 تومان

خلاصه كتاب

تری مائورو

دکتر حسام (محمدحسن) فیروزی

ارجمند

 1395

392

رقعی

22000 تومان

خلاصه كتاب

لارنس شاپیرو

اعظم فاضلی

ارجمند

 1397

216

وزیری

23000 تومان

خلاصه كتاب

دکتر احمد علی‌پور، دکتر مژگان آگاه هریس، ندا گلچین و علیرضا باغبان پرشکوهی

ارجمند

 1391

208

رقعی

5200 تومان

خلاصه كتاب

کاترین گلدارد، دیوید گلدارد

زهرا ارجمندی

ارجمند

 1396

352

رقعی

25000 تومان

خلاصه كتاب

کاترین گلدارد، دیوید گلدارد

زهرا ارجمندی

ارجمند

 1396

352

رقعی

25000 تومان

خلاصه كتاب

دکتر حسین اخلاقی‌كوهپائی

ارجمند

 1390

88

رقعی

29000 تومان

خلاصه كتاب

دکتر حمیدرضا‌پوراعتماد، شیرین ارمغان

ارجمند

 1394

128

رقعی

8000 تومان

خلاصه كتاب

دکتر فریدون یاریاری

ارجمند

 1393

288

رقعی

12000 تومان

خلاصه كتاب

الاین کلانتون هارپاین

دکتر اسماعیل اسدپور، عباس موزیری، فاطمه نادری

ارجمند

 1393

160

رقعی

5500 تومان

خلاصه كتاب

جنيفر بي فريمن، آبه مارس گارسيا

مجتبي دلير

ارجمند

 1391

128

وزیری

3900 تومان

خلاصه كتاب

دکتر مسعود جان بزرگی، ناهید نوری، دکتر مژگان آگاه هریس

ارجمند

 1393

296

وزیری

15000 تومان

خلاصه كتاب

دکتر اصلان ضرابی

دکتر حبیب الله قاسم زاده

ارجمند

 1394

328

وزیری

22000 تومان

خلاصه كتاب

جنیفر فریمن، آبه مارس گارسیا

دکتر مجتبی دلیر، فرزانه رسانه

ارجمند

 1395

248

وزیری

17000 تومان

خلاصه كتاب

هایدی لینهام، آن ویگنال، رانلد راپی

سمیرا رستمی

ارجمند

 1395

96

وزیری

10000 تومان

خلاصه كتاب

رانلد راپی، آن ویگنال، سوزان اسپنس، ونسا کابم، هایدی لنیهام

سمیرا رستمی

ارجمند

 1397

320

رقعی

33000 تومان

خلاصه كتاب

جرج کاپالکا

دکتر رقیه موسوی، دکتر هدیه ناصر رنجبر

ارجمند

 1397

408

وزیری

35000 تومان

خلاصه كتاب

مارک رینکه، فرانک داتیلیو، آرتور فریمن

دکتر نسرین دودانگی، دکتر نسترن حبیبی آشتیانی

ارجمند

 1395

528

وزیری

35000 تومان

خلاصه كتاب

جکی سیلبرگ

آیدا دمهری

صابرین

 1397

249

وزیری

27000 تومان

خلاصه كتاب

سالی جی. راجرز – جرالدین داسون – لائوری ا. ویسمارا

نسرین بهنام نژاد

ارسباران

 1397

406

وزیری

26000 تومان

خلاصه كتاب

دکتر لارنس ای. شاپیرو

دکتر محمد مشکانی – دکتر حسین ملک محمدی – اسماعیل شیردل هاور – اعظم کابوسی

روان

 1397

200

وزیری

13000 تومان

خلاصه كتاب

مارلین تارگ بریل

دکتر صدیقه رضایی دهنوی – دکتر قربان همتی علمدارلو

کاوشیار

 1393

208

وزیری

10000 تومان

خلاصه كتاب

دکتر رستمی عمده فعالیت های درمانی خود را به مشاوره طلاق، خیانت های زناشویی، زوج درمانی، افسردگی و مدیریت خشم و عصبانیت و نیز مقابله با استرس و اضطراب اختصاص داده است.

تهران | خیابان دولت | بلوار کاوه شمالی | نبش بهار جنوبی | ساختمان آکسا | طبقه یکم | واحد یک

02126603804

02122618001

02122618005

 

شنبه تا چهارشنبه : 13:00-23:00

بهترین کتاب روانشناسی تربیت کودک
بهترین کتاب روانشناسی تربیت کودک
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *