روانشناسی بالینی وزارت بهداشت چیست

 
helpkade
روانشناسی بالینی وزارت بهداشت چیست
روانشناسی بالینی وزارت بهداشت چیست

کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی، جز پرمتقاضی ترین رشته های آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت می باشد.

کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی وزارت بهداشت، برای داوطلبان کنکور ارشد روانشناسی، شناخته شده ترین و پرطرفدارترین گرایش است. دانشگاه های زیر نظر وزارت بهداشت بیشتر به یادگیری عملی و کلینیکی اهمیت می دهند و در نتیجه تعداد واحد های عملی بیشتری در چارت درسی آن ها وجود دارد، به طوری که گذراندن این دروس عملی موجب تسلط داوطلب بر درمان های روانشناختی می شود. 

 

ثبت نام و شروع مشاوره و برنامه ریزی

روانشناسی بالینی وزارت بهداشت چیست

 

فارغ التحصیلان ارشد روانشناسی بالینی باید دارای مهارت گوش دادن فعالانه، فن بیان خوب جهت انتقال موثر اطلاعات، هوش اجتماعی جهت درک واکنش دیگران و دلیل انجام واکنش های مختلف در افراد و استفاده از منطق و استدلال جهت شناخت نقاط قوت و ضعف راه حل های مختلف، باشند. این حرفه مستلزم رو در رو شدن و تعامل هر روزه با انسان‌ها و صادق بودن و اخلاقی بودن فرد است. کسی که به این حرفه وارد می‌ شود، باید به نیازها و احساسات دیگران حساس باشد. روانشناس بالینی باید بتواند آرام بماند، عصبانیتش را کنترل کند و از رفتار پرخاشگرانه، حتی در موقعیت‌های دشوار، دوری کند. در این حرفه فرد با موقعیت‌های استرس‌زای زیادی سروکار خواهد داشت و باید بتواند در این شرایط، کنترل موقعیت را به دست گیرد. مسئولیت‌ پذیری روانشناس بالینی از اهمیت زیادی برخوردار است و مراجعه کنندگان باید بتواند به وی اعتماد کنند. به‌طور کل روانشناس بالینی باید ظرافت‌های رفتاری وگفتاری بسیاری را رعایت کند که این موضوع، مستلزم داشتن علاقه و استعداد زیاد برای برقراری و فهم روابط انسانی است.

افرادی می توانند در آزمون ارشد روانشناسی بالینی وزارت بهداشت، شرکت کنند که مدرک کارشناسی آنها روانشناسی یا مشاوره باشد.

 

عضویت در کانال مشاوره و برنامه ریزی ارشد بهداشت

 

دروس امتحانی

ضرایب دروس

آسیب شناسی روانی

۱/۵

نظریه های شخصیت

۲

نظریه های رواندرمانی

۲

ارزیابی روانشناختی

۱

روانشناسی عمومی و رشد

۱/۵

بنیادهای بیولوژیکی و فیزیولوژیکی رفتار

۱

روانشناسی بالینی

۱/۵

آمارو روش تحقیق

۱/۵

زبان عمومی

۲

ثبت نام و شروع مشاوره و برنامه ریزی

 

ظرفیت پذیرش ارشد روانشناسی بالینی وزارت بهداشت 97 در دوره های روزانه و شهریه پرداز مطابق با جدول زیر می باشد:

شهریه پرداز

عادی رایگان

نام دانشگاه

2

3

ارتش

روانشناسی بالینی وزارت بهداشت چیست

2

5

ایران

1

2

بقیه اله

3

6

زاهدان

2

5

زنجان

2

6

علوم بهزیستی و توانبخشی

3

5

کاشان

2

5

کرمانشاه

0

7

مشهد

 

عضویت در کانال مشاوره و برنامه ریزی ارشد بهداشت

 

 

* 2 نفر مرد ظرفیت عادی از نیروی رسمی سپاه برادر و 2 نفر ظرفیت شهریه پرداز از سایر نیروهای مسلح (ارتش، ناجا و وزارت دفاع) در قالب قرارداد آموزشی

 

دروس کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی وزارت بهداشت شامل دروس اجباری، دروس اختیاری و دروس جبرانی می باشد.

 

دروس اجباری کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی وزارت بهداشت

نام درس

تعداد واحد

نظری

عملی

روش ها و طرح های پژوهشی پیشرفته در روانشناسی بالینی

۲

۱

۱

آمار پیشرفته در روانشناسی بالینی

۱

۱

نوروسایکولوژی

۱

۱

آسیب شناسی روانی پیشرفته

۲

۲

نظریه های معاصر شخصیت و روان درمانی

۲

۲

مصاحبه تشخیصی

۲

۱

۱

ارزیابی بالینی ۱

۲

۱

۱

معنویت درمانی

۱

۱

سایکوفارموکوتراپی

۱

۱

بهداشت روان

۱

۱

اصول اخلاق حرفه ای در روانشناسی

۱

۱

ارزیابی بالینی ۲

۲

۱

۱

گروه درمانی و خانواده درمانی

۲

۱

۱

درمان شناختی رفتاری

۳

۲

۱

کارورزی بالینی

۴

پایان نامه

۴

 

ثبت نام و شروع مشاوره و برنامه ریزی

 

دروس اختیاری کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی وزارت بهداشت

نام درس

آسیب شناسی تحولی پیشرفته

۱

۱

اصول درمان های روان پویایی

۱

۱

درمان های فراشناختی

۱

۱

مداخله های روانشناختی در سومصرف مواد

۱

۱

مداخله های روانشاختی در اختلالات جنسی

۱

۱

 

دانشجویان باید متناسب با موضوع پایان نامه خود، یک واحد اختیاری بگذرانند.

 

عضویت در کانال مشاوره و برنامه ریزی ارشد بهداشت

 

دروس جبرانی کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی وزارت بهداشت

نام درس

اصول روانشناسی بالینی

 

۳

۳

نظریه های روان درمانی

 

۳

۳

کاربرد مقدماتی روش های تشخیص

 

۳

۲

۱

روانشناسی بالینی کودک

 

۳

۳

سیستم های اطلاع رسانی پزشکی

 

۱

۰٫۵

۰٫۵

تمامی یا تعدادی از دروس جبرانی با تشخیص گروه ارایه می شود.

رشته روانشناسی روانشناسی جز پرمتقاضی ترین رشته ها بوده که آینده بسیار خوبی در انتظار فارغ التحصیلان این رشته به شرط قبولی و پذیرش در آزمون وزارت بهداشت وجود دارد! به دلیل سطح علمی و واحد های عملی که دانشجویان در دانشگاه های وزارت بهداشت می گذرانند، با تجربه کاری مفید وارد بازار کارمی شوند و  علت این موضوع ارتباط دانشجو با بیمار در دوران تحصیل در وزارت بهداشت می باشد. به دلیل پذیرش سخت در دانشگاه های علوم پزشکی معمولا مدرک فارغ التحصیلان رشته روانشناسی بالینی وزارت بهداشت از اعتبار بیشتری برخوردار است. ورود به بازار کار ارشد روانشناسی بالینی وزارت بهداشت به مهارت شخصی فرد بستگی دارد نه دانشگاهی که از آن مدرک گرفته است. شما برای کار به پروانه اشتغال نیاز دارید که تفاوتی نمی کند از کدام دانشگاه فارغ التحصیل شده اید. پس از پر کردن ساعات کارورزی زیر نظر درمانگری که مورد تایید نظام باشد، برای مصاحبه جهت پروانه اقدام می کنید. همچنین برای ورود به بازار کار شما به مهارت در یک زمینه تخصصی و داشتن یک مدرک از کارگاه یا دوره ای جهت آن درمان نیاز دارید.

 

ثبت نام و شروع مشاوره و برنامه ریزی


مهتاب‏ – 99/4/7

سلام با کارشناسی علوم تربیتی میشه ارشد بالینی وزارت بهداشت شرکت کرد؟


مهدی‏ – 98/8/3

سلام وقت بخیر، رشته من علوم تربیتی هست، میتونم برای ارشد بالینی شرکت کنم؟


مینو‏ – 98/8/3

سلام میخوام بدونم ارشد مشاوره هم وزارت بهداشت داره یا نه؟؟اگه کسی میدونه لطفا بگه.


کیانا‏ – 98/4/27

سلام روز بخیرمیخواستم ببینم شهریه ارشد رواشناسی وزارت بهداشت ترمی چقد میشه تقریبا؟

شما هم نظرتان را در مورد این مطلب بگویید.

خواهشمند است سوالات خود را در قسمت
اتاق فکر این رشته
مطرح نمایید


داوطلب هم اکنون در 3گام هستند !

اخبار تخصصی مورد نظرتان شامل:

ثبت نام، اعلام نتایج و آزمونهای داخلی دانشکاه ها را رایگان دریافت نمایید.


Copyright © 2020 AtiTech. All Rights Reserved.

 مطالب مرتبط:
 

گروه آموزشی کیهان
ارشد و دکتری روانشناسی و مشاورههمین حالا با ما در ارتباط باشید:

گروه آموزشی کیهان
ارشد و دکتری روانشناسی و مشاورههمین حالا با ما در ارتباط باشید:

گروه آموزشی کیهان
ارشد و دکتری روانشناسی و مشاورههمین حالا با ما در ارتباط باشید:

گروه آموزشی کیهان
ارشد و دکتری روانشناسی و مشاورههمین حالا با ما در ارتباط باشید:روانشناسی بالینی وزارت بهداشت چیست

گروه آموزشی کیهان
ارشد و دکتری روانشناسی و مشاورههمین حالا با ما در ارتباط باشید:

گروه آموزشی کیهان
ارشد و دکتری روانشناسی و مشاورهاز آخرین اخبار کنکور ارشد و دکتری روانشناسی و مشاوره مطلع باشید!

تفاوت قبولی در کنکور وزارت بهداشت و وزارت علوم

شاید برای بسیاری از داوطلبان کارشناسی ارشد روانشناسی، تفاوت روانشناسی بالینی وزارت بهداشت و وزارت علوم جای سوال باشد. در این زمینه تفاوت هایی مشاهده می‌شود که در این مطلب با هم بررسی می‌کنیم.

 

دوره‌های کارورزی جدی و اساسی‌تر: شاید مهم ترین تفاوت روانشناسی بالینی وزارت بهداشت نسبت به وزارت علوم، وجود دوره های کارورزی در بیمارستان است که دو دوره در کارشناسی ارشد و دو دوره در دکترا است.دروس عملی بیشتر: عمدهدورسی که در وزارت بهداشت تدریس می‌شود به صورت عملی بوده و تنها تعداد معدودی درس نظری در سرفصل دروس این دوره جای دارد. این دروس عملی به طور جداگانه در بیمارستان یا کلینیک به دانشجویان و کارآموزان آموزش داده می‌شود. تلاش مسئولین در حیطه روانشناسی وزارت بهداشت بر یادگیری هرچه عملی تر درمان است که مولفه ی اصلی روانشناسی بالینی است و فلسفه ی این کار آن است که اگر قرار بر این است که روانشناس بالینی کار درمانی انجام دهد پس باید دوره‌های کارورزی در کلینیک و بیمارستان را طی کند و بدون این دوره های سخت و فشرده انجام درمان کاری است بیهوده یا حداقل درمان در ابتدا فقط نوعی تمرین برای یادگیری و آسیب به بیمار و مراجع خواهد بود، همین ویزگی بهداشت را از علوم متمایز میکند.روانشناسی بالینی وزارت بهداشت چیست

یک نکته را فراموش نکنیم که فقط کسانی می‌توانند در کنکور کارشناسی ارشد روانشناسی وزارت بهداشت شرکت کنند که در مقطع کارشناسی، روانشناسی یا مشاوره خوانده باشند. 

شنبه ها صبح با جلسه مورنینگ (Morning) در بخش روانپزشکی بیمارستان رسول اکرم (که در جنب انستیتو قرار دارد) شروع می شود. شما باید به همراه همکلاسی های کارشناسی ارشد خود، دانشجویان دکترای بالینی انستیتو، پرستاران، اینترن های پزشکی (دانشجوایان دو سال آخر پزشکی)، رزیدنت های روانپزشکی (پزشکان شاغل به تحصیل در دوره تخصص روانپزشکی) تحت نظارت یک استاد معاینه و تشخیص گذاری توسط یکی از رزیدنت ها بر روی یک مورد روانپزشکی که معمولا اخیرا به بیمارستان انتقال داده شده است را مشاهده کنید. در این قسمت سوال و جواب بیشتر بین استاد روانپزشکی و رزیدنت ها خواهد بود و شما می توانید اطلاعات و تجربیات زیادی را در زمینه تشخیصی به شکل عملی کسب کنید.یکشنبه ها صبح جلسه درمانگاه در خود انستیتو در قالب سه روتیشن (Rotation) یا چرخه برگزار می شود که در هر یک از آن ها دانشجویان ارشد و دکترای روانشناسی خود انستیتو به همراه تعدادی از اساتید (معمولا بین سه تا چهار نفر) حضور پیدا کرده و به مشاهده درمان یک مراجع کننده به درمانگاه خود انستیتو که توسط یکی از اساتید یا یکی از دانشجویان دکترای بالینی انجام می گیرد می پردازند. پس از خاتمه درمان که همگی با استفاده از دوربین مداربسته یا اتاق آینه تمامی جریان آن را از نزدیک مشاهده و پیگیری می کنند، اساتید و دانشجویان به بررسی و تحلیل جلسه و طرح مسائل و موضوعات مرتبط با آن می پردازند. در طول ترم درمان مراجع از ابتدا تا به انتها (در صورتی که مراجعه خود را قطع نکند) مورد بررسی و تحلیل قرار خواهد گرفت. سه روتیشن شامل رویکرد شناختی – رفتاری (CBT)، رویکرد آموزش روانی (Psychoeducation) و رویکرد روان تحلیلی می باشند که در هر یک اساتید مجرب متخصص در آن رویکرد به ارایه اطلاعات مربوط به تشخیص و درمان می پردازند. لازم به ذکر است انستیتو تنها مکان آکادمیک در ایران است که مباحث روان تحلیلی در آن به شکل رسمی و عملی کار می شوند. دانشجویان هر یک از ترم های آموزشی خود را در یکی از این چرخه ها می گذرانند تا پس از آشنایی با روش ها و فنون تشخیص و درمان هر یک از این رویکردها بتوانند در آینده گرایش و رویکرد درمانی اصلی خود را آگاهانه انتخاب کنند.دوشنبه ها صبح به مراسم سخنرانی و ژورنال کلاب دانشکده اختصاص دارد. در مراسم سخنرانی که تمامی اساتید روانشناس و روانپزشک و دانشجویان در آن حضور بهم می رسانند، یکی از اساتید به ارایه مطلبی مرتبط با موضوعات مهم و مطرح روز می پردازد و در خاتمه جلسه زمانی به پرسش و پاسخ اختصاص داده می شود. پس از استراحت و صرف چای، ژورنال کلاب که در آن فقط دانشجویان ارشد و دکترای بالینی به همراه تعدادی از اساتید روانشناسی حضور دارند و یکی از دانشجویان ارشد یا دکترا به ارایه یکی از مقالات روز مرتبط با رشته می پردازد برگزار می شود.
روز های سه شنبه و چهارشنبه به ارایه واحدهای درسی اختصاص دارد که معمولا به شکل چرخشی ارایه می شوند. یعنی یک استاد با یک رویکرد نیمی از ترم و استاد دیگری با رویکرد متفاوت نیمه دیگری از ترم را به ارایه مباحث می پردازد. مثلا درس آسیب شناسی پیشرفته توسط دو استاد یکی از مکتب شناختی – رفتاری و دیگری از مکتب روان تحلیلی ارایه می شوند تا در رویکرد مطالب ارایه شده به دانشجویان تعادلی نسبی برقرار باشد.
امکانات آموزشی جنبی دیگری نیز در اختیار دانشجویان قرار می گیرد، یکی این که دانشجو می تواند وقت های خالی خود را در اختیار آموزش قرار دهد تا به او اجازه داده شود یک روز در هفته و در ساعت مشخص جلسه ویزیت یکی از روانپزشکان را از نزدیک مشاهده کرده و به کسب تجارب بالینی ارزشمند بپردازد. دیگر این که پس از طی دو ترم اول کارشناسی ارشد، از ترم سوم دانشجو تحت نظارت (Supervision) یکی از اساتید اقدام به ویزیت مراجعان خواهد نمود که این نقطه اوجی در فرایند یادگیری کار بالینی و فرصتی برای به کار بستن آموخته های او تحت نظارت برترین اساتید کشور خواهد بود.
در کنار همه این ها سیستم وزارت بهداشت سعی در ارائه تسهیلات بیشتر به دانشجویان برای بهبود روند کیفی تحصیل آنان دارد. از دانشجویان در ابتدای ترم فهرست کتب پیشنهادی جهت خرید توسط کتابخانه خواسته می شود (در کنار لطف اساتیدی همچون دکتر بیرشک که در اتاق خود که به روی همه دانشجویان باز است کتابخانه ای به روز دارند و چیزی را از دانشجویان دریغ نمی کنند)، دانشگاه VPNاختصاصی در اختیار هر یک از دانشجویان قرار می دهد تا از خارج از دانشگاه نیز بتوانند از مقالات و نشریات و سایت های خریداری شده خارجی همچون پاب مد (PubMed)، الزویر و دیگر منابع استفاده کند. بخش های خدماتی نیز با سه وقت صرف چای در طول روز، ارایه ناهار با میوه و دسر نقش خود را در خدمت رسانی ایفا می کنند. هرچند هر موسسه ای به هر حال برای ارایه خدمات با محدودیت هایی روبروست و دانشجویان باید بیشتر متکی به تلاش های خودشان باشند.
این برنامه سنگین شاید برای کسانی که شاغل یا متاهل هستند یا گرفتاری های دیگری دارند بار زیادی ایجاد کند چرا که عملا 5 روز در هفته فرد باید در انستیتو حضور داشته باشد، تعداد غیبت های مجاز کاملا محدود و نمره قبولی برای هر درس بالاتر از 14 است. در عین حال برای کسانی که واقعا به دنبال یادگیری و مهارت آموزی بالینی باشند چنین شرایطی فرصتی طلایی و تکرار نشدنی خواهد بود.محمدحسین طهرانی

موفق باشید.

گروه آموزشی کیهان
ارشد و دکتری روانشناسی ومشاورهارشد روانشناسی، ارشد بالینی، منابع ارشد بالینی، منابع ارشد روانشناسی، ارشد روانشناسی بالینی، رتبه های برتر روانشناسی،‌منابع رتبه های برتر روانشناسی،‌کارنامه رتبه های برتر روانشناسی، درصد رتبه های برتر روانشناسی، جزوات رتبه های برتر روانشناسی، مشاوره مقاله و پایان نامه، ارشد روانشناسی، ارشد بالینی، منابع ارشد بالینی، منابع ارشد روانشناسی، ارشد روانشناسی بالینی، رتبه های برتر روانشناسی،‌منابع رتبه های برتر روانشناسی،‌کارنامه رتبه های برتر روانشناسی، درصد رتبه های برتر روانشناسی، جزوات رتبه های برتر روانشناسی، مشاوره مقاله و پایان نامه، ارشد روانشناسی، ارشد بالینی، منابع ارشد بالینی، منابع ارشد روانشناسی، ارشد روانشناسی بالینی، رتبه های برتر روانشناسی،‌منابع رتبه های برتر روانشناسی،‌کارنامه رتبه های برتر روانشناسی، درصد رتبه های برتر روانشناسی، جزوات رتبه های برتر روانشناسی، مشاوره مقاله و پایان نامه
 

گروه آموزشی کیهان
ارشد و دکتری روانشناسی و مشاورههمین حالا با ما در ارتباط باشید:

گروه آموزشی کیهان
ارشد و دکتری روانشناسی و مشاورههمین حالا با ما در ارتباط باشید:

گروه آموزشی کیهان
ارشد و دکتری روانشناسی و مشاورههمین حالا با ما در ارتباط باشید:

گروه آموزشی کیهان
ارشد و دکتری روانشناسی و مشاورههمین حالا با ما در ارتباط باشید:

گروه آموزشی کیهان
ارشد و دکتری روانشناسی و مشاورههمین حالا با ما در ارتباط باشید:

گروه آموزشی کیهان
ارشد و دکتری روانشناسی و مشاورههمین حالا با ما در ارتباط باشید:

گروه آموزشی کیهان
ارشد و دکتری روانشناسی و مشاورههمین حالا با ما در ارتباط باشید:

گروه آموزشی کیهان
ارشد و دکتری روانشناسی و مشاورههمین حالا با ما در ارتباط باشید:

گروه آموزشی کیهان
ارشد و دکتری روانشناسی و مشاورههمین حالا با ما در ارتباط باشید:

گروه آموزشی کیهان
ارشد و دکتری روانشناسی و مشاورههمین حالا با ما در ارتباط باشید:

گروه آموزشی کیهان
ارشد و دکتری روانشناسی و مشاورههمین حالا با ما در ارتباط باشید:

گروه آموزشی کیهان
ارشد و دکتری روانشناسی و مشاورههمین حالا با ما در ارتباط باشید:

گروه آموزشی کیهان
ارشد و دکتری روانشناسی و مشاورههمین حالا با ما در ارتباط باشید:

گروه آموزشی کیهان
ارشد و دکتری روانشناسی و مشاورهاز آخرین اخبار کنکور ارشد و دکتری روانشناسی و مشاوره مطلع باشید!

 


موفق باشید 🙂
گروه آموزشی کیهان
 

تاریخ بروزرسانی : 1399/01/07

 

دکتری روانشناسی وزارت علوم سه گرایش عمومی، بالینی و سلامت دارد که مدارک ارشد قابل قبول برای شرکت در آنها شامل تمام گرایش های روانشناسی، علوم تربیتی، بهداشت و درمان و توان بخشی (علوم پزشکی) است. روانشناسی بالینی وزارت بهداشت چیست

برای دکتری روانشناسی بالینی وزارت بهداشت، گرایش های قابل قبول شامل روانشناسی در کلیه گرایشها، روان سنجی و مشاوره است.

دکتری در وزارت بهداشت گرایش های جدید دیگری نیز دارد که می توانید بر حسب علاقه و رشته ارشد خود آنها را انتخاب کنید.

برای ثبت نام در کنکور وزارت بهداشت باید مدرک زبان داشته باشید.

برای ثبت نام وزارت علوم نیازی به مدرک زبان نیست اما تا آزمون جامع حتما باید مدرک زبان خود را تحویل دهید.

کنکور دکتری روانشناسی وزارت بهداشت در ابتدای اردیبهشت و کنکور دکتری روانشناسی وزارت علوم نیمه اسفندماه برگزار می شود.

امکان شرکت در هر دو کنکور وجود دارد.

کنکور دکتری روانشناسی وزارت علوم در هر سه گرایش مواد امتحانی یکسانی دارد.

دروس تخصصی با ضریب چهار، زبان عمومی و استعداد تحصیلی با ضریب یک مواد امتحانی وزارت علوم هستند.

سرفصل های کنکور دکتری رشته روانشناسی

مهم ترین تفاوت در مواد امتحانی وزارت بهداشت و علوم وجود درس استعداد تحصیلی و زبان عمومی است که در کنکور وزارت بهداشت وجود ندارد.

همچنین در وزارت بهداشت مواد امتحانی بسته به گرایش شما متفاوت خواهد بود.

در هر صورت تاثیر مصاحبه در وزارت علوم بیشتر است.

تاثیر آزمون و مصاحبه در کنکور علوم به ترتیب 50 و 50 درصد است.

اما در کنکور بهداشت به ترتیب ۷۰ و ۳۰ درصد است.

خوابگاه: وزارت بهداشت برای دانشجویان دکتری خود خوابگاه در نظر نگرفته است اما برای همه دانشجویان وامی جهت گرفتن خوابگاه وجود دارد.

عدم وجود خوابگاه از نظر داوطلبان این کنکور مشکل و مانع بزرگی محسوب می شود.

وزارت علوم برای دانشجویان روزانه خود خوابگاه دارد اما برای دانشجویان شبانه تعهدی ندارد.

در وزارت علوم پس از فارغ التحصیلی دانشجو تعهدی به دانشگاه ندارد .

اما در وزارت بهداشت دانشجو پس از فارغ التحصیلی به مدت 5 سال طرح اجباری دارد.

در این طرح وزارت خانه بسته به نیاز خود در بخش هیئت علمی یا درمانگاه ها در سطح کشور از دانشجویان خود استفاده می کند و آنها را به آنجا اعزام می کند.

 میزان کار پژوهشی در وزارت علوم بیشتر از وزارت بهداشت است و به آن تاکید می شود.

در وزارت بهداشت  نه تاکیدی به این قضیه هست نه زمانی برای آن وجود دارد.

 www.phdphd.org

 

 

 

 

نظرات در انتظار تایید: 0

کل نظرات :19

Moon

تاریخ : 14 – تیر – 1399

سلام وقت بخیر ببخشید من ارشد فیزیولوژی جانوری تکوین هستم آیا میتونم دکتری روانشناسی شرکت کنم؟ و کدوم گرایش روانشناسی رو میتونم امتحان بدم وزرات علوم یا وزارت بهداشت؟؟ ممنونم

پاسخ

admin

تاریخ : 15 – تیر – 1399

روانشناسی بالینی وزارت بهداشت چیست

سلام نمیتوانید

پاسخ

M

تاریخ : 7 – تیر – 1399

سلام با داشتن هوش بالا و یادگیری سریع مطالب حداقل حداقل باید چند سال برای دکتری خوند؟(با فرض شروع بدون هیچ مدرکی)

پاسخ

admin

تاریخ : 8 – تیر – 1399

4سال بصورت نرمال

پاسخ

سمیرا

تاریخ : 29 – خرداد – 1399

سلام ببخشید دکترای وزارت علوم چند ساله هست ؟

پاسخ

admin

تاریخ : 30 – خرداد – 1399

8 ترم آموزشی معادل 4 سال

پاسخ

فرهاد

تاریخ : 26 – فروردین – 1399

خسته نباشین دکتری روانشناسی وزارت بهداشت چند سال طول میکشه؟

پاسخ

admin

تاریخ : 27 – فروردین – 1399

5تا10 سال

پاسخ

سیمین

تاریخ : 26 – فروردین – 1399

ممنونم از پاسختان یعتی همزمان با ترم آخر ارشد نمیشه درخواست پذیرش از طریق استعداد درخشان برای دکتری روانشناسی بالینی وزارت بهداشت داد؟ یعنی همزمان با ترم آخر درخواست بدهم و قبل از آمدن نتایج برای مصاحبه دکتری ،دفاع کنم و فارغ شوم

پاسخ

admin

تاریخ : 27 – فروردین – 1399

بله میتوانید

پاسخ

سیمین

تاریخ : 26 – فروردین – 1399

سلام وقت بخیر آیا همزمان با ترم آخر ارشد روانشناسی در وزارت بهداشت و قبل از دفاع از پایان‌نامه امکان شرکت و قبولی در دکتری روانشناسی وزارت بهداشت وجود داره؟ برای پذیرش در دکتری شرایطی برای پذیرش دانشجوی استعداد درخشان وجود داره؟ اگر وجود داره دانشجو باید چه شرایطی داشته باشه تا بتونه با استعداد درخشانی ارشد در مقطع دکتری روانشناسی وزارت بهداشت قبول بشه؟

پاسخ

admin

تاریخ : 26 – فروردین – 1399

همزمان نه باید تا 30 شهریور همان سال دفاع کرده باشید

پاسخ

سیمین

تاریخ : 26 – فروردین – 1399

سلام و وقت بخیر میشه همزمان با ترم آخر ارشد روانشناسی بالینی وزارت بهداشت در کنکور دکتری روانشناسی وزارت بهداشت شرکت کرد؟ برای پذیرش در دکتری روانشناسی وزارت بهداشت شرایطی برای پذیرش دانشجوی استعداد درخشان هست؟ اگر هست شرایطش چیه؟ ممنونم

پاسخ

ناشناس

تاریخ : 11 – فروردین – 1399

سلام. من ارشد پرستاری دارم.آیا می تونم در آزمون دکترای روانشناسی وزارت علوم شرکت کنم؟ ممنون از پاسخگویی

پاسخ

admin

تاریخ : 11 – فروردین – 1399

بله

پاسخ

ناشناس

تاریخ : 28 – بهمن – 1398

سلام و خداقوت من ارشد علوم اجتماعی گرایش جامعه شناسی ام،آیا میتونم دکتری روانشناسی بخوانم.باسپاس فراواس

پاسخ

admin

تاریخ : 28 – بهمن – 1398

خیر

پاسخ

مریم ارزانی بیرگانی

تاریخ : 13 – دی – 1398

سلام و عرض ادب یک سوال دارم کسی که رشته ارشدش روانشناسی بالینی است چه رشته هایی غیراز روانشناسی بالینی را می تواند در مقطع دکتری بخواند?

پاسخ

admin

تاریخ : 14 – دی – 1398

سلام و وقت بخیر جهت مشاوره آدرس ایمیل و رشته خود را به شماره زیر پیامک کنید. 09306406058

پاسخ

بسته های آموزشی

فهرست مطالب 1.مقدمه 2.Resume یا CV 3.رزومه چیست و چگونه یک رزومه خوب بنویسیم 4.ساختار رزومه 5.نکاتی کلیدی در یک رزومه 6.انواع رزومه 7.نمونه رزومه 8.منابع و مآخذ   به جهت احترام به شما عزیزان…

وبینار کپسول های موفقیت در آزمون دکتری‎ با محوریت انتخاب رشته و مصاحبه دکتری ، توسط پایگاه خبری آزمون دکتری برگزار گردید. 48 دقیقه فیلم وبینار جهت دانلود قابل دسترسی می باشد. در صورتی که…

وبینار تکنیک های جمع بندی آزمون دکتری جمع بندی به معنی مرور خلاصه درس ها و تست های انتخابی که شما در طی زمان مطالعه منابع دکتری گلچین نموده اید. بر اساس ازمون های سال…

سلام بر شما خوبان متاسفانه یا خوشبختانه بدلیل ضعف بسیاری از داوطلبان کنکور دکتری در درس زبان عمومی، کسب درصد بالا در این درس برگ برنده شما در این آزمون است! خیلی از داوطلبان ترجیح…

  پاسخ تشریحی سوالات استعداد تحصیلی دکتری علوم انسانی 98‎ پایگاه خبری آزمون دکتری با همکاری کانال هوش و استعداد تحصیلی اقدام به تهیه ی پاسخ تشریحی سوالات استعداد تحصیلی دکتری علوم انسانی 98 (بخش تحلیلی…

دانلود رایگان

جهت دانلود رایگان

ایمیل ، شماره موبایل و رشته خود را در کادر های زیر وارد نمائید.

توجه داشته باشید فایل به آدرس ایمیل ارسال خواهد شد. 

نوشته‌های تازه

ورود کاربران

تبلیفات متنی

عضو بُرد تخصصی روانشناسی بالینی بهداشت با تاکید بر این‌که انتقال رشته روانشناسی بالینی به این وزارتخانه قطعی است، گفت: حدود 90 درصد مخالفین انتقال رشته روانشناسی بالینی در این رشته تحصیل نکرده‌اند و اعتراض آنها تاثیری در تصمیم‌گیری اتخاذشده نخواهد داشت.

دکتر بهروز دولت‌شاهی در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام این مطلب اظهار کرد: موضوع انتقال رشته‌های مشترک از وزارت علوم به بهداشت تیرماه امسال از سوی وزیر بهداشت در پی سیاست‌های کلان سلامت و قوانین بالادستی کشور مطرح شد که رییس‌جمهور ابتدا دستور به انتقال این رشته‌ها دادند، اما این دستور با مخالفت وزارت علوم مواجه شد. در نتیجه این تصمیم توسط کارگروهی علمی مورد بررسی قرار گرفت تا با قاطعیت بیشتری در این زمینه تصمیم‌گیری صورت بگیرد.

وی در ادامه تصریح کرد: انتقال رشته روانشناسی بالینی از وزارت علوم به بهداشت یکی از رشته‌های مشترکی بود که در کارگروه علمی مورد تصمیم‌گیری قرار گرفت. در نهایت بطور قطعی تصمیم گرفته شد که این رشته به وزارت بهداشت منتقل شود و این خبر توسط یکی از اعضای کمیته در رسانه‌ها منتشر شد و مخالفان و موافقان زیادی داشت.

عضو برد تخصصی روانشناسی بالینی بهداشت با تاکید بر این‌که بسیاری از روانشناسان بالینی موافق انتقال این رشته به وزارت علوم هستند، ‌تاکید کرد: بسیاری از مخالفین انتقال این رشته معمولا افراد غیر روانشناسی بالینی و اکثرا روانشناسانی هستند که به دلیل تعصبی که به وزارت علوم دارند، از انتقال این رشته ناخرسند هستند. این در حالی است که دانشجویان این رشته موافق این انتقال هستند.

دکتر دولت‌شاهی با بیان این‌که ظرفیت تربیت روانشناسان بالینی در وزارت بهداشت بیشتر از وزارت علوم است، گفت: اگر از لحاظ تاریخی نیز وضع انتقال این رشته را مورد بررسی قرار دهیم، باید گفت که اولین دوره روانشناسی بالینی در دوره کارشناسی ارشد در بیمارستان روزبه دانشکده پزشکی دانشگاه تهران برگزار شد، در صورتی که سایر رشته‌های روانشناسی در دانشکده ادبیات تدریس می‌شد، بنابراین قبل از انقلاب این رشته زیرمجموعه دانشکده پزشکی بود و اعضای هیات علمی این رشته نیز کاملا از سایر رشته‌های روانشناسی جدا بودند.روانشناسی بالینی وزارت بهداشت چیست

وی ادامه داد: با توجه به این‌که فیلد آموزشی رشته روانشناسی از همان ابتدا در دانشکده روانشناسی و بعد از انقلاب نیز در انستیتو روانشناسی تهران که تابع دانشگاه علوم پزشکی ایران بود، وجود داشت؛ بنابراین تا آن زمان دانشگاه‌های وزارت علوم هیچ نقشی در تربیت دانشجویان رشته روانشناسی بالینی در سطح کارشناسی ارشد و دکتری نداشتند که به تدریج وزارت علوم این رشته را در دانشگاه خود راه‌اندازی کرد.

عضو برد تخصصی روانشناسی بالینی بهداشت یادآور شد: در حال حاضر 10 دانشگاه زیرمجموعه وزارت بهداشت دوره‌های کارشناسی ارشد رشته روانشناسی بالینی را در گرایش‌های مختلف مطالعات اعتیاد و غیره تربیت می‌کنند. بنابراین با توجه به اوضاع نابسامان این رشته، وزیر بهداشت درخواست کرد با انتقال، این رشته متولی خاصی داشته باشد و دانشجویان آموزش‌های باکیفیت دریافت کنند.

دکتر دولت‌شاهی به پیامدهای انتقال رشته روانشناسی بالینی به وزارت بهداشت اشاره کرد و گفت: انتقال این رشته برای تامین سلامت جامعه بسیار با اهمیت است، چرا که دانشجویانی که در دانشگاه‌های علوم پزشکی این رشته را آموزش می‌بینند، کیفیت آموزش آنها افزایش خواهد یافت و با توجه به این‌که نیاز است دانشجویان رشته روانشناسی بالینی بخشی از دوره‌های آموزشی خود را بصورت عملی در بیمارستان‌های آموزشی و کلینیک‌ها بگذرانند و این امکانات در وزارت علوم وجود ندارد، انتقال آن به وزارت بهداشت موجب ارتقای آموزش دانشجویان خواهد شد.

به گفته وی، در حال حاضر شاهد اوضاع نابسامان آموزش رشته روانشناسی بالینی در کشور هستیم که بی‌رویه دانشجو تربیت می‌شود. همچنین مرزهای صلاحیت حرفه‌ای در این حوزه مشخص نیست که این آسیب جدی به سلامت مردم وارد می‌کند و از طرف دیگر رشته روانشناسی در شاخه‌های دیگر بالینی دچار مشکل است و با انتقال این رشته به وزارت بهداشت این مشکلات رفع خواهد شد.

عضو برد تخصصی روانشناسی بالینی بهداشت در پایان با تاکید بر این‌که انتقال رشته روانشناسی بالینی به این وزارتخانه قطعی است، اظهار کرد: بیش از 90 درصد مخالفین انتقال رشته روانشناسی بالینی در این رشته تحصیل نکرده‌اند. بنابراین اعتراض آنها نمی‌تواند تصمیم گرفته شده در این زمینه را نقض کند. در آینده نزدیک این انتقال ابلاغ خواهد شد.

انتهای پیام

روانشناسی بالینی وزارت بهداشت چیست
روانشناسی بالینی وزارت بهداشت چیست
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *