مشاوره تلفنی مالیات بر ارث

 
helpkade
مشاوره تلفنی مالیات بر ارث
مشاوره تلفنی مالیات بر ارث

 

جهت مشاوره حقوقی آنلاین رایگان کلیک کنید


 

شماره پیامک وکیل تلفنی                                                    30007002700242
آدرس ایمیل موسسه وکیل تلفنی                                       vakiltel@gmail.com
آدرس ایمیل بخش مالی وکیل تلفنی                              vakiltelmali@gmail.com
ثبت شکایات و انتقادات وکیل تلفنی                        lawyertavakkoli@yahoo.com

قوانین و مقررات  وکیل  تلفنی

مشاوره تلفنی مالیات بر ارث

 واحد  مشاوره حقوقی شعبه تهران: میدان انقلاب، ابتدای کارگر جنوبی، کوچه رشتچی، پلاک 14 طبقه اول واحد 3

 

 واحد مشاوره حقوقی شعبه مازندران مرکز ICT:  آمل روبروی افتاب  60 مجتمع  تجاری محسنی، طبقه اول ، واحد 102

وكيل استارتاپ   ترجمه فوری       تایپ       تولید محتوا       استارتاپ

 

پیچیده بودن قوانین مالیاتی باعث سردرگمی مودیان عزیز شده و آنها را در حل مشکلات مالیاتی بسیار درگیر کرده است. انجام امور مالیاتی بدون آگاهی از علم مالیات می تواند برایتان بسیار دردسر ساز شود. شما حتما باید از افرادی که تخصص این کار را دارند کمک بگیرید ، مالیات یک علم نهفته با قوانین ، ماده و تبصره های بسیاری است که حتما نیاز به یک مشاور مالیاتی متخصص دارید.

مشاوره مالیاتی اورژانسی : 09104543500

کانون مشاوران مالیاتی تهران یکی از مراکز تخصصی در کشور می باشد که با همکاری کارمندان بازنشسته اداره مالیات کشور جهت ارائه مشاوره مالیاتی و انجام کلیه خدمات مالیاتی در سال 91 تاسیس گردیده است که دارای 20 نمایندگی فعال در کل کشور را دارد، در ادامه با خدمات مشاوره مالیاتی در تهران آشنا شوید.

مشاهده ویدئو مشاوره مالیاتی 

مشاوره تلفنی مالیات بر ارث

شما به عنوان فرد یا موسسه فعال در زمینه املاک، باید با قوانین مالیات بر اجاره املاک، نقل و انتقال، سرقفلی و بساز و بفروش، نرخ 131 قدیم و جدید، ثبت اظهارنامه الکترونیکی، کاهش جرائم مالیات و… آشنا باشید.

در این قسمت مشاوران ما مشاوره کاملی در مورد قوانین و مقررات مربوط به شما ارائه می دهند. همان طور که می دانید قوانین مالیات بر ارث و مالیات مربوط به آن، قوانین مهم و پیچیده ای است که نیاز به بررسی تخصصی دارد.

اطلاع از قوانین در زمینه مالیات بر ارزش افزوده، بسیار می تواند به نفع شما باشد. کارشناسان ما با ارائه مشاوره کامل و تخصصی و بررسی شرایط شما، خیالتان را از این بابت راحت خواهند کرد.

مالیات بر مشاغل مالیاتی است که به صورت مستقیم از درآمد اشخاص حقیقی دریافت می شود. مشاوران ما شما را با قوانین متعدد در زمینه این نوع مالیات آشنا می کنند. می توانید با آگاهی کامل در این زمینه تصمیم بگیرید.

مالیات حقوق و دستمزد، در مورد افرادی اعمال می شود که حقوق دریافت می کنند . این که این قوانین برای شما چگونه است بستگی به حقوق دریافتی و شرایط کاری تان دارد. مشاوران ما اطلاعات کاملی در این زمینه در اختیارتان می گذارند.

این نوع مالیات برای مواردی مثل درآمدهای بلاعوض یا حاصل از جوایز و… است که از اشخاص حقیقی و حقوقی دریافت می شود. قوانین متعددی در این زمینه وجود دارد که نیاز به بررسی های دقیق دارد.

مشاور مالیاتی یک فرد متخصص ، تحصیل کرده و مجرب در دو حوزه‌ مجزا از همیعنی حوزه های مالی و حسابداری است که علاوه بر تسلط بر استاندارهای بین المللی حسابداری و دانش و تجربه در بخش حسابرسی ، تسلط کافی به حقوق و قوانین ، خصوصا قانون مالیاتهای مستقیم و بخشنامه ها و آیین نامه های اجرایی مربوط به آنرا داشته و تجربه کار عملی در پرونده‌های مالیاتی موجود در سازمان امور مالیاتی کشور در مراجع قضایی را نیز در سابقه شغلی خود دارا میباشد.

بنا براین اگر به دنبال یک مشاور مالیات با تجربه و متخصص به منظور مشاوره مالیات هستید ، کانون مشاوران مالیاتی تهران با بهره گیری از مشاورین برجسته و مجرب خود به صورت 24 ساعته پاسخگوی سوالات شما عزیزان است.در ادامه با ما همراه باشید تا با وظایف یک مشاور امور مالیاتی و نحوه انجام مشاوره مالیاتی بیشتر آشنا شوید.

با ارائه انواع مشاوره های لازم در کنار شما هستیم . هر آن چه لازم است بدانید، از قبل برایتان در نظر گرفته ایم. دیگر مشاوره های ما در این کانون از این قبیل است:

انواع مشاوره مالیاتی در کانون مشاوران تهران

در این مشاوره ابتدا گزارشات و اطلاعات مربوط به وضعیت جاری مودی مطالعه شده و در صورتی که نیاز به بررسی و تحلیل حضوری باشد مشاوران ما در شرکت یا محل مورد نظر حاضر شده و بعد از دریافت اطلاعات لازم و کافی، تا پایان مراحل اجرای تکالیف مالی، مالیاتی و قانونی با شما همراه می شوند. نکته مهم این است که مشاوره همیار در پکیج پشتیبانی سالیانه می باشد و صفر تا صد مراحل مالیاتی شما توسط وکلا و مشاوران مالیاتی این مجموعه انجام خواهد گرفت.

شما می توانید با مشاوره مقطعی در یک دوره زمانی مشخص تمام مشاوره های مربوط به کسب و کارتان را دریافت کنید. مشاوره مقطعی بدین صورت می باشد ک به شما در یک دوره زمانی مشخص تمام مشاوره های مربوط به کسب وکار ارائه داده می شود.

اگر شما با تمام مراحل مالیاتی کسب و کار خود آشنا یا حسابدار یک مجموعه هستید اما تنها در موارد خاصی سوال و مشکل دارید ، در این صورت می توانید از مشاوره موردی بهره بگیرید و پاسخ سوالات خود را دریافت کنید.

مشاور مالیات به فردی آموزش دیده در امور قضایی و مالی (حسابداری) گفته می‌شود که دارای شناخت عمیق از قوانین مالیاتی می ‌باشد. نتیجه همفکری با یک مشاور مالیات اغلب به حداقل رساندن میزان مالیات در چارچوب قوانین می‌ باشد که به آن مشاوره مالیاتی می گویند.

مهارت های مشاوران مالی “کانون مشاوران ارشد مالیاتی” عبارتند از:

• اطلاعات و دانش حقوقی کافی ، به منظور حل و فصل همه مطالبات شرکت• مسلط به امور مالی – حسابداری – بیمه ای و قضایی ، در ارائه بهترین راهکار برای راه اندازی و مدیدیت یک فعالیت اقتصادی• مسلط به قوانین حقوقی و قضایی مرتبط با نوع شغلی که در آن به مشاوره میپردازد.• روابط عمومی بالا ، به منظورمذاکره با صاحبان تصمیم درشرکتها ودرادارات دولتی مخاطب کارفرما

وظایف عمده و اصلی یک مشاور مالیاتی : 

• مطالعه ، بررسی و تهیه صورتها و گزارشات مالی از منظر حقوقی و استاندار های حسابداری• مطالعه شرایط مالی موجود شرکت و ارائه مسیر برای خروج از مشکلات• نظارت بر فعالبت کارکنان بخش مالی که تهیه گزارشات مالی بر عهده آنهاست• کمک به مدیران مالی شرکت ها به منظور اتخاذ تصمیمات درست• مشاوره دقیق به مدیران ارشد شرکت در زمینه افزایش سود وبازده کار• حمایت و کمک به حفظ مسیر مالی صحیح شرکت• ارائه روشهای درست در انجام تکالیف مالیاتی• معرفی روشهای مطالبه حق در موارد اختلاف با ادارات مالیاتی

شرکتها زمانی از واحد حسابداری خود ضربه میخورند که انتخاب مناسبی در این خصوص نداشتند و متاسفانه گاهی اصلا حسابدار استخدام نمی کنند یا از افرادی که علم حسابداری مالیاتی ندارند استفاده میکنند .اگر واحد حسابداری شناخت کافی از تکالیف مالیاتی و مخاطرات ناشی از آن را نداشته باشد مشکلاتی از قبیل مشکلات زیر برای شما پیش می آید :

جریمه های مالیاتی که در سنوات اخیر ،به دلیل مشکلاتی مالی دولت، از بخشودگی چشمگیری بهره مند نمی شوند

علی الراس شدن مالیاتگذشتن تاریخ اعتراض و و سایر حوقوق مالیاتیارائه اطلاعات نا بجا به در پرونده مالیاتیعدم انجام تکالیف مالیاتی ( اعم از گزارشات فصلی – ارزش افزوده – لیست مالیات حقوق- ارسال مالیاتهای تکلیفی و . . .پس انتخاب یک مشاور مالیاتی مناسب یا مشاوره مالیاتی با افراد متخصص و مجرب در ابتدای فعالیت مجموعه شما یا در زمان بروز مشکلات مالیاتی ، می تواند از بسیاری از ناهماهنگی ها و ضرر و زیان های جبران ناپذیری جلوگیری کند. شما می توانید سوالات مالیاتی خود را در انتهای همین مطلب برای ما ارسال نماید و پاسخ آن را در کمتر از 24 ساعت دریافت کنید.

چه مقدار بايد برای مشاوره مالياتی هزينه کنم ؟

تعرفه خدمات مالی و مالیاتی با توجه به شرایط مختلف و نوع شرکت و حجم فعالیت محاسبه می شود. برای محاسبه تعرفه خدمات مالی و مالیاتی باید به دو نکته مهم توجه کرد تا بتوان بعد از پاسخ دادن به سوالات و برآورد نیازهای شما ، میزان تعرفه خدمات مالی و مالیاتی را محاسبه کرد.

مشاوران “کانون مشاوران ارشد مالیاتی” ابتدا لیست خدمات حسابداری و خدمات مالیاتی مورد نیاز شما را تهیه و با توجه به حجم فعالیت و نوع شرکت و خدمات مورد نیاز شما ، برآورد هزینه میکنند. برای مثال وقتی گردش مالی بالا یا الزامات قانونی و حتی تصویب هیئت مدیره وجود ندارد ، نیازی به حسابرسی صورت های مالی نیست. با توجه به نوع شرکت و حجم فعالیت شما ، نوع خدمات مورد نیاز شما مشخص می شود. 

نحوه عملکرد سیستم مالیاتی آلمان چگونه است؟

اکید این موضوع بر این است که هر مشاور، با توجه به کیفیت و اعتبار کارشناسان مستقر در آن موسسه ، تعرفه خدمات مالی و مالیاتی متفاوتی دارد. برای مثال شرکت های حسابداری با گرید الف مسلما هزینه بالایی دارند. اما پرداخت هزینه بالا صرفا به این معنا نیست که کیفیت مطلوبی را دریافت می کنید.

پس از موسساتی مانند “کانون مشاوران ارشد مالیاتی” استفاده کنید که هزینه کمتر اما کیفیت مطلوبی را به شما ارائه می دهند. با توجه به توضیحات داده شده می توانید تعرفه خدمات مالی و مالیاتی خود را از کارشناسان و مشاوران “کانون مشاوران ارشد مالیاتی” بخواهید و از دو روش جهت سطح کیفیت پاسخگویی و ارائه مشاوره مالیاتی رایگان بهرمند شوید.

سلام وقت بخیر
من می خواستم یه شرکت تاسیس کنم جهت فروش فاکتور رسمی لطفا مشاوره فرمایید
ممنون میشم

سلام نوع فعالیتتون چیست و دلیل ثبت شرکت شما چیست ؟ آیا با جای خاصی میخواهید قرار داد ببندید …سوالات رو پاسخ بدید به دلیل اینکه وظایف مالیات اشخاص حقوقی بیشتر از اشخاص حقیقی هست

سلام وقت بخیر من در سایت مالیات حقوق که رد میکنم همه مراحل هم درست پیش میرم ولی بهد از تایید نهایی وارسال لیست در خلاصه لیست جمع حقوق ومزایای ماهانه ماه جاری ودر قسمت عیدی وپاداش ماه جاری عدد صفر است اشکال از کجاست

سلام و وقت بخیر
طبق سوالی که پرسیدید فک میکنم در قسمت خلاصه لیست باید اطلاعات دستی وارد بشه بعد دکمه ثبت رو بزنید در واقع (باید مبالغ و تعداد پرسنل و نحوه پرداخت دستی وارد بشه بعد لیست رو تایید کنید و کد رهگیری بگیرید)
چنانچه پاسخ سوال درست یا غلط بود مجددا درخواست خود را با دقت برای ما ارسال نماییدمشاوره تلفنی مالیات بر ارث

در خلاصه لیست فقط تعداد پرسنل و نحوه پرداخت واطلاعات لیست رو میشه دستی وارد کرد ولی جمع کل حقوق و مزایای همه پرسنل رو نمیشه دستی وارد کرد بعد رد کردن خودش محاسبه میکنه ودر لیست میشینه مشکل من اینه که تو لیست تیک ارسال لیست و محاسبه لیست زده شده ولی تو خلاصه جمع حقوق و دستمزد ستون ماه جاری صفر است و لی درجزییات لیست اسامی کل پرسنل هست

لطفا جهت پاسخ دقیق تر مشکل پیش آمده سوال خود را برای ایمیل کانون به صورت اسکرین شات ارسال نمیایید با تشکر

درخواست مشاوره

این به ما کمک می کند تا از هرزنامه ها جلوگیری کنیم، از شما متشکرم

اطلاعات

دسترسی سریع

خدمات اصلی

کانون مشاوران مالیاتی تهران 

مشاوران مالیاتی تهران متشکل از کارمندان بازنشسته سازمان اداره مالیات کشور گرد هم جمع شده اند و با ارائه و راهکارهای قانونی و متناسب با پرونده مالیاتی شما می توانند مسائل پیچیده مالیاتی شما را حل و فصل نمایند. این مجموعه با دارا بودن وکلای خبره مالیاتی می تواند وکالت مالیاتی شما را بر عهده بگیرد در صورتی که در مورد مشکل به وجود آمده مالیاتی خود سوالی دارید از طریق تلفن های تماس ثبت شده در سایت با کانون تماس گرفته و سوالات خود را مطرح نماید.

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به کانون مشاوران مالیاتی تهران می باشد

طراحی سایت و سئو سایت: webayandeh

نشانی مقصد را وارد نمایید

یا پیوند به محتوای موجود

© 1399 –
طراحی و توسعه توسط
کارمنتو

برای مشاور تلفنی

کلیک کن

در دنیای در حال پیشرفت امروز همه ما در زمینه‌های مختلف نیازمند دریافت یاری و مشورت از متخصصان، صاحب نظران و افرادی هستیم که با دانش و علم به روز خود ما را در کمترین زمان ممکن به سمت صحیح ترین و مطمئن‌ترین مسیر هدایت کنند.
موفقیت در فضا کنونی کسب و کار، برای صاحبان مشاغل نیاز به مشاوره صحیح از مشاوران حازق دارد چرا که در صورت اشتباه در حوزه های مختلف کسب و کار از جمله، حوزه مالی و مالیاتی، امور حقوقی، امور ثبتی، بیمه و قانون کار،آی تی و مهندسی، دیجیتال مارکتینگ و … احتمال بروز خسارت مالی سنگین و غیر قابل جبران به کسب و کار وارد می شود.

کم‌کم باید به این باور رسید که با توجه به دنیای پر مشغله، پرمخاطره و پرریسک کنونی استفاده از اپلیکیشن‌های مشاوره‌ای این امکان را فراهم می‌سازد تا کاربران بدون اتلاف زمان و هزینه رفت و آمد به مراکز مختلف مشاوره، در سریع‌ترین زمان می‌توانند بهترین مشاوره را بگیرند.اپلیکیشن تخصصی کسب و کار کارمنتو، مشاوان زبده را گرد هم آورده و صاحبان مشاغل می توانند در هر زمان و مکانی که نیاز بود از متخصصان در حوزه های مالی و مالیاتی، امور حقوقی، امور ثبتی، بیمه و قانون کار، آی تی و مهندسی و دیجیتال مارکتینگ مشاوره تلفنی دریافت کنند.از همه مهم‌تر، هزینه‌های فراوان مشاوره‌ای و حفظ اطلاعات شخصی، دغدغه مهمی است که با داشتن کارمنتو می‌توان تنها از محل کار و منزل خود با نصب اپلیکیشن از خدمات مشاوره در کمترین زمان بهره‌مند شوید.

گزارش خرید و فروش فصلی یا ماده 169 یکی از مهم‌ترین اسناد مالی شرکت‌ها در نظام اقتصادی جمهوری اسلامی ایران است. این سند به منظور ایجاد عدالت مالیاتی تعریف و در قانون مالیاتی کشور لحاظ شده است. به این منظور اداره مالیات برای دریافت مالیات‌های مستقیم و ایجاد عدالت در این راه، مسئول دریافت اسنادی از مودیان مالیاتی است.برای صاحبان مشاغل همواره دغدغه مربوط به ارسال صحیح گزارش خرید و فروش فصلی وجود داشته است، چرا که در صورت بروز اشتباه در گزارشات مربوط به خرید و فروش در رسیدگی گزارش های فصلی ماده 169 خسارت سنگینی متوجه صاحبان کسب و کار و مشاغل خواهد بود که در ادامه با کارمنتو اطلاعات بیشتری در رابطه با نکات مهم قبل از رسیدگی گزارش های فصلی ماده 169 خواهیم خواند.مشاوره تلفنی مالیات بر ارث

یکی از مسايل حقوقی كه همه آحاد جامعه با آن برخورد می‌كنند، قانون ماليات بر ارث است. این قانون، سهم قانونی ورثه را پس از مرگ فردی كه از خود ارثی بر جای گذاشته را مشخص می‌كند.مالیات بر ارث، مالیاتی است که از وراث متوفی نسبت به سهم‌الارث آنها و با توجه به نرخی که برای هر طبقه از وراث معین شده است، وصول می‌شود. به عبارت دیگر مالیاتی است که به ماترک متوفی تعلق گرفته و وراث می‌توانند برای پرداخت مالیات و انجام امور مالیاتی خود به طور جداگانه و مجزا اقدام کنند.در ادامه با کارمنتو همراه باشید تا در مورد مالیات بر ارث بیشتر صحبت کنیم.

شاید یکی از سؤال‌های متداول عصر کنونی این است که امروزه بیشتر معامله‌ها و پرداخت‌های مدت‌دار با چک انجام می‌گیرد پس دیگر چه محلی برای عرض‌اندام سفته وجود دارد؟
اما در واقع ویژگی‌های خاص سفته است که آن را به‌وسیله ای منحصربه‌فرد تبدیل کرده است. ذهنیتی که اغلب شهروندان از سفته دارند ورق‌های چاپی است که گاهی برای ضمانت به کارفرما یا بانک‌ها می‌سپارند ولی این تنها بخشی از کارکرد این سند تجاری است. باوجود عقب ماندن سفته ازمحبوبیت سریع چک در معامله‌ها، هنوز هم سفته طرفداران خاص خود را دارد. به عنوان مثال افرادی به خاطر ممنوعیت‌های قانونی صدور چک، برای پرداخت‌های مدت‌دار و کسب اعتبار، ناچار به صدور این سند هستند.

گزارش خرید و فروش فصلی یا ماده 169 یکی از مهم‌ترین اسناد مالی شرکت‌ها در نظام اقتصادی جمهوری اسلامی ایران است. این سند به منظور ایجاد عدالت مالیاتی تعریف و در قانون مالیاتی کشور لحاظ شده است. به این منظور اداره مالیات برای دریافت مالیات‌های مستقیم و ایجاد عدالت در این راه، مسئول دریافت اسنادی از مودیان مالیاتی است. بنا بر تعریف ماده 95 قانون مالیاتی، کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی موظف هستند تا در زمان انجام معاملات خرید و فروش و هر گونه کنش و واکنش مالی از صورت حساب های فروش استفاده نموده و اطلاعات صورت حساب، شماره اقتصادی و … را در این صورت معاملات فصلی وارد نمایند. این صورت حساب های معاملات فصلی باید در پایان هر فصل به شعبه اداره مالیاتی محل برای بررسی ارائه می شود.

امروزه با توجه به ساختار پیچیده بازارها و قوانین متعدد مالیاتی، وجود یک مشاوره مالیاتی با تجربه قطعا می تواند سرنوست ساز باشد.
به طور کلی، لازم است تا مدیران شرکت ها در فکر استخدام مشاوران مالیاتی مجرب باشند. بسیاری از مدیران تصور می کنند مشاور مالیاتی همان حسابدار است. در حالی که مسئولیت ها و وظایف حسابدار و مشاور مالیاتی، کاملا با یکدیگر متفاوت بوده و هریک، وظایف خود را دارا می باشند.

یکی دیگر از دغدغه‌های مدیران و همه اشخاص حقیقی و حقوقی، ارسال لیست بیمه پرسنل (کارکنان) در پایان هر ماه می‌باشد. با توجه به عدم بخشودگی جرائم در این بخش، شرکت‌ها و اشخاص باید سعی کنند هر چه سریع‌تر ارسال اینترنتی و دیگر تکنیک‌های مرتبط با آن را به خوبی فراگرفته تا بتوانند در مهلت مقرر و بصورت دقیق و اصولی این گزارش را به اداره تامین اجتماعی ارائه دهند. ثبت داده‌ها بصورت دستی و اینترنتی تقریباً شبیه هم است ولی یک تفاوت اصلی دارد و آن ارسال مستقیم و غیر مستقیم آن است.
با توسعه خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی دیگر نیازی نیست جهت ارائه لیست بیمه و دریافت فیش حق بیمه بصورت حضوری به شعب سازمان و یا کارگزاری‌ها مراجعه نمایید.

اشخاص مشمول حسابرسی طبق ماده 272 قانون مالیات مستقیم در سه گروه طبقه بندی شده اند :
الف- شرکت‌های موضوع بندهای (الف) و (د) ماده واحده‌ی «قانون استفاده از خدمات تخصصی و حرفه‌ای حسابداران ذی‌صلاح به عنوان حسابدار رسمی»
ب- اشخاص حقیقی یا حقوقی بر اساس نوع فعالیت؛
ج- اشخاص حقیقی یا حقوقی بر اساس حجم فعالیت اعلام شده

صندوق مکانیزه فروش یکی ازمهم ترین ارکان اصلی اجرای صحیح و دقیق قانون قانون مالیات های مستقیم محسوب می گردد که مزایای بهره گیری از آن، از ارزش بسزایی برخوردار بوده و بسیار کاربردی است.در عصر جدید، بسیاری از کشورهای جهان در امر تولید برای کنترل جریان گردش کالا، از صندوق مکانیزه فروش به عنوان یکی از راه‌کارهای اساسی مالی و اقتصادی کشور استفاده میکنند. در کنار تمام مزایای هم‌گام بودن صندوق فروش با نیازهای بشر، استفاده از نرم‌‌افزار صندوق فروش در بهره‌ گیری بهینه و صرفه جویی در زمان کار، نقش مهمی را ایفا میکند. همچنین صندوق مکانیزه فروش، یکی از مهمترین الزامات برای اجرای صحیح و دقیق قانون مالیات برارزش افزوده و قانون مالیات های مستقیم به شمار می رود و نقش بسزایی در شفافیت اقتصادی دارد.

تلفن تماس:
۴۹۲۰۲۰۲۰-۰۲۱

پست الکترونیک:
info[at]karmento.ir

آدرس: تهران، بزرگراه اشرفی
اصفهانی،
بالاتر از صادقیه، نرسیده به بلوار مرزداران، بن بست گلها،
پلاک ۳، واحد ۱۸

تمامی حقوق این وب سایت متعلق به کارمنتو است

مشاوره حقوقی مالیات بر ارث

امروز با موضوع مشاوره حقوقی مالیات بر ارث همراه شما هستیم.

امروز با موضوع مدارک لازم جهت محاسبه و پرداخت مالیات بر ارث با شما مخاطبان گرامی همراه هستیم، پس از وفات هر شخصی آثاری همچون دست آوردها، خاطرات خوب و بد از متوفیان به جا می‌ماند در این رهگذر فانی اموالی نیز از ما  به جای خواهد ماند.

که طبق قوانین ارث و یا طبق وصایا به بازماندگان به ارث خواهد رسید، از این روی ورثه برای دریافت این حقوق ارثی می‌بایست مبالغی را به عنوان مالیات بر ارث بپردازند، به جهت تنویر ذهن خواننده گرامی و جلوگیری از سردرگمی برای وراث در این مقاله به بررسی مدارک لازم جهت محاسبه و پرداخت مالیات بر ارث و طریقه اخذ گواهی ماده ۳۴ از قانون مالیات های مستقیم می‌پردازیم.

آیا قانون نحوه اخذ مالیات بر ارث تغییری کرده است؟مشاوره تلفنی مالیات بر ارث

چه مدارکی باید برای محاسبه مالیات بر ارث وجود داشته باشد؟

با اصلاح صورت گرفته در قانون مالیات‌های مستقیم در سال ۱۳۹۴ قوانین مالیات بر ارث نیز در جهت تسهیل این قوانین و ارایه خدمات بهتر به وراث متوفیان دچار تغییرات اساسی گردید. با اصلاح این قانون که از ابتدای سال ۱۳۹۵  لازم الاجرا گردید علاوه بر ماده ۲۶ قانون مالیات مستقیم وراث می توانند از شرایط و تسهیلات ماده ۳۴( که در مقاله‌ای مجزا به بررسی آن خواهیم پرداخت) از  قانون مالیات‌های مستقیم نیز بهره مند گردند.

در حال حاضر وراث می توانند با ارایه اظهارنامه مالیات بر ارث موضوع ماده ۲۶ قانون مالیات‌های مستقیم و یا درخواست صدور گواهی ماده ۳۴ قانون مالیات‌های مستقیم به صورت موردی با مراجعه به ادارات امور مالیاتی نسبت به محاسبه و پرداخت مالیات بر ارث اقدام نمایند.

۱- تصویر گواهی فوت

۲- تصویر مالکیت اموال منقول و غیر منقول متوفی

۳-  گواهی حصر وراثت برای مودیان موضوع ماده ۲۶ قانون مالیات‌های مستقیم

۴-اصل کارت ملی و یا تصویر شناسنامه وراث

۵- ارائه درخواست صدور گواهی ماده ۳۴ و یا تسلیم اظهارنامه ماده ۲۶ به همراه مستندات دیون و بدهی‌های متوفی در مهلت مقرر (حداکثر ظرف یکسال از تاریخ فوت

اموال مشمول مالیات بر ارث، عبارتند از کلیه آنچه از متوفی واقع در ایران یا خارج از ایران اعم از منقول و غیرمنقول و مطالبات قابل وصول و حقوق مالی پس از کسر هزینه کفن و دفن در حدود عرف و عادت و واجبات مالی و عبادی در حدود قواعد شرعی و دیون محقق متوفی بوده که به شرح زیر مشمول مالیات است:

اگر متوفی یا وارث یا هر دو، ایرانی مقیم ایران باشند،کل اموال مشمول مالیات بر ارث متوفی واقع در ایران یا خارج از ایران نسبت به سهم‌الارث هر یک از ورثه طبق نرخ‌های مقرر در قانون مالیات‌های مستقیم، مشمول مالیات بر ارث است.

همچنین اگر متوفی و وراث هر دو، ایرانی ولی در خارج از ایران مقیم باشند ، سهم‌الارث هر یک از وراث از اموال و حقوق مالی متوفی که در ایران موجود است، به نرخ مذکور در  قانون مالیات‌های مستقیم و نسبت به آن قسمت که در خارج از ایران وجود دارد، پس از کسر مالیات بر ارثی که از آن بابت به دولت محل وقوع مال پرداخت شده، به نرخ مندرج در قانون به صورت درصدی از کل اموال به عنوان مالیات بر ارث لحاظ می‌گردد.

موسسه حقوقی مهرپارسیان به صورت تخصصی با گسترده‌ترین کارگروه مشترک در زمینه دعاوی مالیاتی با حضور مبرزترین وکلا، حسابداران و حسابرسان مالیاتی آماده ارایه خدمات مشاوره حقوقی و قبول پرونده در زمینه مالیاتی جهت مشاوره تلفنی و حضوری با وکیل پایه یک دادگستری در خصوص موضوعات مالیاتی و …مشاوره آنلاین با وکیل پایه یک دادگستری، مطالعه پرونده توسط وکیل پایه یک دادگستری، از روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ الی ۱۹ و روزهای پنجشنبه از ساعت ۹ الی ۱۵ با موسسه حقوقی بین المللی مهر پارسیان تماس بگیرید.

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۵

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۶

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۷

۰۲۱-۸۸۶۶۳۶۲۸

۰۲۱-۸۸۷۹۹۵۶۲

۰۲۱-۸۸۷۹۵۴۰۸

۰۲۱-۸۸۷۹۶۱۴۳

در صورت ضرورت و فوریت موضوع و درخواست وکیل خارج از ساعات یاد شده با شماره همراه اعلامی تماس حاصل فرمایید.

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۱

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۲

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۳

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۴

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۵

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۹

درخواست وقت مشاوره با محمدرضا مهری، مدیر موسسه حقوقی مهر پارسیان، از طریق شماره های اعلامی امکان پذیر است.

دفتر وکالت و مشاوره حقوقی محمدرضا مهری

۲۴ خرداد ۱۳۹۸

مقالات کیفری

اعتراض به تعیین مالیات بر ارثراههای کم کردن مالیات بدون اعتراضوکیل مجرب مالیاتی شمال تهران

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

مشاوره تلفنی مالیات بر ارث

ایمیل *

وب‌ سایت

مؤسسه حقوقى و داورى بين المللى طليعه عدالت و مهر پارسيان به شماره ثبت 34153 با هدف ارائه خدمات حقوقى و داورى قراردادهاى تجاری بين المللی و همچنين ارائه خدمات مشاوره حقوقى و وكالت دادگسترى، با همراهى جمعى از برترين وكلاى پايه يك دادگسترى، قضات بازنشسته، مدرسین دانشگاه و جمعى از سردفتران اسناد رسمى تهران در قالب گروه وكلاى مهر، تحت مديريت محمدرضا مهرى تأسيس و مشغول به ارائه خدمات حقوقى در زمينه های فوق می باشد.

۰۲۱۸۸۶۶۳۹۲۵ | ۰۲۱۸۸۶۶۳۹۲۶ ۰۲۱۸۸۶۶۳۹۲۷

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۱-۵

سبد خرید شما خالی است.

سبد خرید شما خالی است.

مشاوره مالیاتی تلفنی آن هم با پاسخگویی متخصصان این حوزه از موارد بسیار نادر می باشد البته که دستیابی به مشاوران زبده و با تجربه در حوزه مالیاتی با توجه به نو ظهور بودن این مقوله در زندگی ایرانیان و اصلاحات بسیار مهم آن در تیر سال ۱۳۹۴ منجر به این امر گردیده است تا بسیاری از مؤدیان مالیاتی نسبت به تکالیف مالیاتی خود دچار سردرگمی گردند.

این امر مستلزم ارتقاء دانش و پاسخ های دقیق و مستدل به سؤالات می باشد.

در این خصوص آقای مالیات این امکان را فراهم آورده است تا با مشاوره مالیاتی تلفنی به سؤالات شما مستندترین و مستدل ترین شکل پاسخ را ارائه نمایید.مشاوره تلفنی مالیات بر ارث

فرشید رستگار وکیل و مشاور مالیاتی و تیم مشاوران آقای مالیات آماده پاسخگویی به سؤالات مالیاتی شما هستند.

سلام خسته نباشید
من مغازه ای کوچک وجز فروش با پروانه کسب عطارو سقط فروش هستم در محل هاشم اباد م۱۵درکوچه ای که ۴تامغازه و یک تعاونی بزرگ
به فاصله ۲۰متربا هم موجود است مالیات ناعادلا نه من (عملکرد)
سال ۹۴ شده بود ۴/۳۰۰م تومان علت با کد ملی من فاکتور ی غیر واقعی از شرکت بهروزکه خریدی نشده بودبه مبلغ ۲۴۰ م تومان صادر شده بود اعتراض زدم نه دعوت شدم ونه جوابی به من دادن حالا بدون تسویه قطی؛– مالیات ۹۵ امده ۵/۸۸م تومان هر سال هم سر وقت اظهار نامه مربوطه و علی الحساب را هم پرداخت می کنم حالا نمیدانم مالیات امسال(۹۶)رابا توجه به قطعی نبودن سالهای قبل وجواب درستی ندادن حوزه مالیاتی وچگونگی اظهار نامه را تنظیم کنم لطفا مرا راهنمایی کنید تک تک

با سپاس بی نهایت

سلام و عرض ادب
پرونده شما نیاز به مشاوره حضوری داره
لطفاً با این شماره تماس گرفته و تعیین وقت مشاوره رو درخواست نمایید:
۰۲۱۶۶۴۹۰۷۶۳

سلام
آیا مبلغ ایاب و ذهاب پرداختی به اشخاص حقیقی غر حقوق بگیر مشمول کسر مالیات ۱۰ % میباشد؟

سلام و عرض ادب
در ارتباط با این سوال، نظرات مختلفی وجود داره و حوزه های مالیاتی سلیقه ای برخورد میکنند ولی نظر شخص بنده این هست که : ماده ۸۶ ق.م.م سه قسمت کلی دارد؛ خود ماده، تبصره ۱ و تبصره ۲ که این مورد از مصادیق هیچ کدام از این حالات نبوده و نمیتوان ۱۰% را اخذ نمود ولی با این حال پیشنهاد می شود که بصورت کتبی از دفتر فنی سازمان امور مالیاتی کشور استعلام نمایید.
با تشکر
آقای مالیات

با سلام
من از سال ۹۴/۲/۳۱ لغایت ۹۵/۸/۳۰ در یک شرکت لبنیاتی مشغول به کار بودم با حقوق قانون کار ،روال کار هم اینجور بود که لبنیات بار ماشین میکردن و ما میبردیم پخش میکردیم و پول و مانده جنس رو عیناا تحویل شرکت میدادیم بعد از اتمام قرار داد از اون شرکت خارج شدیم و در شرکت دیگری مشغول به کار شدیم!الان بعد از گذشت دو سال از دارایی زنگ زدن رفتم میگن که برای سال ۹۴/۹۵ برای شما ۲۰میلیون دارایی اومده که باید بدین!!یا ببرید شرکت پرداخت کنه چون جنسایی که برای پخش بردین به اسم شما رد کرده و شما خریدار به حساب اومدین!!شرکت هم رفتم گفتن برو شکایت کن به ما ربطی نداره و این حرفا!!آیا راهی هست که این مالیات برگرده به حساب خود شرکت؟من کارگرم و طبق قانون کار برای این شرکت کار کردم

سلام
بنده مفاصاحساب دارایی را برای ملک اداریمون گرفتیم دو ماه پیش ولی معامله با شخصی که اسمش بعنوان خریدار بود نکردیم و الان با شخص دیگری قصد معامله داریم.و گواهی دفترخانه جهت تغییر اسم در مفاصاحساب دارایی را گرفتم ولی دارایی از من دو تا ۵ م جهت مالیات سرقفلی میخاد.نظر شما را میخاستم.

ممنون

با سلام

سوال شما در قسمت هفتم ” از من بپرس ” جواب داده شد.
با تشکر

سلام من یک شرکت مسولیت محدوددارم وبصورت پیمانکاری کارمیکنم وهیچ رتبه ای ندارم دارمدم هم زیر۱۰۰ میلیون با این اوصاف مشمول کدام دوره ارزش افزوده میباشم با تشکر

با سلام

سوال شما در قسمت هفتم ” از من بپرس ” جواب داده شد.
با تشکر

سلام خسته نباشید من سال ۹۰ مغازه ای رو اجاره کردم به مبلغ ماهیانه ۱۰۰ هزارتومن برای خدمات کامپیوتری که ویندوز عوض میکردم مغازه رو تحویل دادم سال ۹۴ که نه اظهار نامه ای پر کرده بودیم نه جواز کسب داشتم نه پرونده واسه مالیات تشکیل داده بودم موقع تحویل مغازه صاحب ملک پول پیش منو به اضافه دوتا ویترین و کولر منو گروگان برداشت گفت بخاطر مالیات دیگه بمن نداد حالا بعد از چهار سال مالک دوباره بمن میگه بیار مالیات بده وگرنه شکایت میکنم . میشه راهنماییم کنید

سلام و عرض ادب
پاسخ سوال شما در قسمت دهم برنامه ” از من بپرس ” منتشر شده است.

سلام و وقت بخیر آیا فعالیت اینترنتی به طوریکه محل کسب و کار مسکونی باشه و همجنین کاملا غیر صنفی باشه و محصولات هم دیحیتالی باشه آیا مشمول مالیات می شود ؟

سلام
من آموزشگاه زبان دارم یکجا نوشته بود مالیات آموزشگاهها ۱۸ درصد هست ۱۸ در صد یعنی چی یعنی از کل دریافتی ۱۸ درصد مالیات باید بدهیم یا ۱۸ در صد دریافتی مشمول مالیات می شود نمی دانم لطفا راهنمایی بفرمایید ۰۹۱۱۹۵۳۴۲۰۰

سلام .من یه مغازه مانتو فروشی توی پاساژ دارم از سال ۹۲ دارم مالیات میدم اون موقع بازار خوب بود برام مالیات زیاد بریدن الان بازار خیلی خراب شده جوری که دوتا از همسایه هام که کارشون مثل منه چون جواز کسب شون رو چند سال بعد از من گرفتن معاف از مالیاتن دو ساله معافا .اظهار نامه رو چجوری تنظیم کنم بهم تخفیف بدن

با سلام ودرود
بنده یک فروشگاه سیسمونی کودک که ساله دارم و مالیات مشاغل خود را پرداخت می کنم (که نیازی به پرداخت مالیات بر ارزش افزوده نیست). مدتی (حدود یک سال ) در این فروشگاه سایت فروشگاه اینترنتی زدم ام (نماد اعتماد را بر اساس پروانه کسب فروشگاه گرفته ام )و برخی از کالا ها رو در فروشگاه اینترنتی می فروشم.
سوال بنده این است که برای فروشگاه اینترنتی حساب مالیاتی جدا گانه باز کنم . برای شغل بنده در فروش اینترنتی ارزش افزوده نیاز است (اکثر کالاهای فروش شده ایرانی هستند و من از پخش می گیرم )
ممنونم از پاسخگویی شما

سلام وقت بخیر ما یه شرکت تولیدی در زمینه محصولات پلیمری هستیم که هر ساله اظهارنامه ارسال کرده و دارایی رو پرداخت میکنیم ولی امسال با توجه به بازار کساد داخلی تصمیم بر این گرفته شده که کل محصولات تولیدی را صادر کنیم و مشتری هم پیدا کردیم فقط سوال من اینه که ایا صادرات ما شامل معافیت مالیاتی میشه یه نه و محصول ما هم مواد جهت تولید نایلون هستش و اینکه باید ارزش افزوده اون هم پرداخت بشه و یا معافیت داره ؟؟

با سلام
احتراماً پاسخ سؤال شما، در قسمت ۱۷ برنامه ” از من بپرس ” منتشر گردید.

با سلام. دندانپزشک نیستم ولی با تجربه ای که در مدیریت درمانگاه ها داشتم با کمک یکی از دوستان غیر پزشک مطب دندانپزشکی بصورت شراکتی از تاریخ ۹۷/۳/۱ راه اندازی کردیم.با توجه به وضعیت بد اقتصادی مردم و عدم مراجعه ،میخواهم مطب را تا آخر اسفند۹۷تعطیل کنم.چون مطب اجاره ای می باشد برای تسویه حساب مالیات و ارائه به مالک چکار باید کرد ؟ با تشکر

با سلام. در یک شرکت فنی و مهندسی، دریافت خدمات آموزشی نرم افزاری و نیز اجاره مکان جزو هزینه ها به حساب می آید و در دفاتر ثبت می شود؟ در صورتیکه در سال اول کاری شرکت (دانش بنیان است) میزان هزینه ها بیشتر از دریافت شرکتی باشد، شرکت از نظر اداره دارایی ضررده محسوب می شود؟

با سلام
احتراماً پاسخ سؤال شما، در قسمت ۱۷ برنامه ” از من بپرس ” منتشر گردید.

سلام استاد
من چاپخانه دار هستم ودر خرمشهر هستم. و چون از طرف اتحادیه وامور مالیاتی هیچ گونه آموزشی ملنی بر پر کرون اظهار نامه مالیاتی به صنف ما ندادن . و پایان هر سال مبلغی ۳۰۰ یا ۴۰۰ هزار تومان برای ما مینوشتن وچون مبلغ کمی بود در دو یا سه مرحله پرداخت میکردیم وحال آنها آمدن ارزش افزوده سالهای ۸۲ تا ۹۲ را بر مبنای آن محاسبه کردن که جمعا ۶۰ میلیون تومان هست وکلی اعتراض زدیم و بیشترین فاکتوری که از ما برای آن اداره آمده جمعا ۲۰۰ هزار تومان است وهرچه می گویم که بقیه مبالغ که نوشتید از کجا آمده ومن همچنین درآمدی نداشتم وندارم که حاظر به جوابگویی نیستن وحرف خودشان را میزنند ومیگویند عملکرد وعملکردمن جمعا همین چند فاکتور است وتا بحال هم از کسی ارزش افزوده نگرفتیم . لطفا یه وقت بمن بدید ومن را از چنگال این آقایان زور گو رها کنید ممنون میشم . ظاهری هستم خرمشهر

با سلام
احتراماً پاسخ سؤال شما، در قسمت ۱۷ برنامه ” از من بپرس ” منتشر گردید.

با عرض سلام و احترام.
شرکت ما در ۹۷/۱۱/۰۱ تاسیس شد که قرار بر این شد شروع فعالیت از امسال ۹۸/۰۱/۰۱ باشد.
صاحبان شرکت قبلا به صورت حقوقی واردات انجام و فروش داشته اند ، که از واردات ایشان موجودی مواد و کالایی مانده است که قابل ملاحضه است.
الان من کالایی که شخص صاحبان شرکت داشته اند رو باید در کالای اول دوره شرکت ثبت کنم؟؟
سوال ۲ : با توجه به اینکه ترخیص کار ، کالاهای شرکت رو انجام میدهد و مالیات پرداخت میکند ، در معاملات و ارزش افزوده چگونه باید ثبت شود ؟ مالیاتی که پرداخت میکنیم چه میشود؟

سلام و عرض ادب
پاسخ سوال شما در قسمت دهم برنامه ” از من بپرس ” منتشر شده است.

سلام خسته نباشید.
اگر گزارشات فصلی زمستان ۹۷ رو تایید نهایی کرده باشیم ولی یک فاکتور خرید را ثبت نکرده باشیم چطوری میشه اصلاح کرد؟

سلام و عرض ادب
پاسخ سوال شما در قسمت دهم برنامه ” از من بپرس ” منتشر شده است.

سلام و عرض ادب
من یک شرکت مسولیت محدود دارم که یک فاکتور فروش کالا (سوییچ شبکه) رد کردم با کد اقتصادی شرکت. میزان ۹ درصد مالیات ارزش افزوده گرفتم. آیا مالیات دیگری شامل من میشود؟

با سلام؛
احتراماً جواب سؤال شما در قسمت سیزدهم برنامه ” از من بپرس ” منتشر شد.

با سلام
بنده مالک یک مغازه تجاری می باشم و برگ تشخیص مالیات مستغلات به بنده ابلاغ شده ولی متاسفانه نسبت به ان در فرضت مقرر ۳۰ روزه اعتراض نکرده ام و مبلغ اجاره سالیانه که در در برگ تشخیص بر اساس دفترچه معاملاتی قید شده است بیش از مبلغ اجاره دریافتی سالیانه بنده است و بنده هم اجاره خط بنگاه را در دست دارم شیوه اعتراض به مبلغ تشخیص چگونه است و چقدر زمان می برد؟

با سلام؛
احتراماً جواب سؤال شما در قسمت سیزدهم برنامه ” از من بپرس ” منتشر شد.مشاوره تلفنی مالیات بر ارث

سلام و عرض ادب
من در سال ۱۳۹۲ تا سال ۱۳۹۵ در مغازه ای به عنوان فروشنده مشغول به کار شدم و تمام وقت من مغازه را اداره میکردم چون صاحب مغازه در دبی اقامت داشتند و در طول این چند سال هیچ کارمند اداره مالیاتی به اینجانب مراجعه یا برگه تشخیص مالیاتی به اینجانب نداده اند و اکنون در اردیبهشت سال ۱۳۹۸ پنج برگه تشخیص مالیاتی به درب منزل اینجانب آورده اند که باید مالیات پنج سال را پرداخت کنم من رفتم اداره مالیات پیگیری کردم و گفتم که من فقط یک فروشنده بودم و نه اجاره نامه مغازه نه جواز کسب اصلا بنام من نیست و من اسم و فامیل صاحب اصلی را بهشون دادم ولی گفتند که باید کد ملی و کل مشخصات آن فرد را به ما بدهید وگرنه قابل قبول نیست و با پیگیری فراوان که کردم مشخص شد که آن صاحب اصلی مغازه رفته امریکا و اقامت آنجا را گرفته و بنده هیچ گونه شماره تماسی از ایشان نتونستم پیدا کنم و قردادی که بین ما هم بود متاسفانه همون سال پایان کاری پاره کردم لطفا رهنمایی فرمایید که باید چکار کنم
با احترام و بهترین ها برای شما

با سلام
احتراماً پاسخ سؤال شما، در قسمت ۱۷ برنامه ” از من بپرس ” منتشر گردید.

سلام خسته نباشید
به تازگی اقدام به راه اندازی سایتی برای ثبت نام آزمون های خارجی کرده ام، کارمزد دریافتی در حدود ۲ و نیم تا ۳ درصد بوده و ثبت نام آزمون ها با ارز های خارجی میباشد؛ میخواستم بدونم به این کسب و کار چه مالیات هایی تعلق میگیره و درسته که میگن ارزش افزوده به این فعالیت ها تعلق نمیگیره؟
با تشکر

با سلام
احتراماً پاسخ سؤال شما، در قسمت ۱۸ برنامه ” از من بپرس ” منتشر گردید.

سلام و روز بخیر
در کارگاهی به صورت حقیقی می باشد ۳ شریک ( پدر و دو فرزند ) مشغول به کار هستند در سال ۹۷ پدر فوت می کند
ثبت اظهارنامه به چه صورت می باشد؟
اداره مالیاتی گفته تا زمان فوت پدر یک اظهارنامه ۳ نفری و از زمان فوت یک اظهارنامه ۲ نفری ارائه گردد
آیا درست است؟

با سلام
احتراماً پاسخ سؤال شما، در قسمت ۱۸ برنامه ” از من بپرس ” منتشر گردید.

با سلام و عرض ادب و احترام
حسابدار شرکت تولیدی هستم که در سال اول فعالیت دفاتر نداشته و بعد از ۸ ماه در پایان سال اول دفاتر پلمپ شده و هیچگونه درآمدی نداشته ایم و فقط در اظهارنامه ۷۰میلیون هزینه رد شده است آیا باز هم در صورت علی الراس شدن مالیاتی برایمان تعلق میگیرد؟؟

با سلام
احتراماً پاسخ سؤال شما، در قسمت ۱۸ برنامه ” از من بپرس ” منتشر گردید.

سلام و عرض ادب
دو سال پیش دفتری را برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی راه اندازی کردم. متاسفانه پس از یک سال و نیم تلاش و هزینه کردن با شکست مواجه شد.
دو بار اظهار نامه ارائه کردم و درآمد را در هر دو مورد صفر بیان کردم.
الان که دفتر تعطیل شده، از دارایی با من تماس گرفته اند و می گویند باید اسناد و مدارک دال بر درآمد صفر ارائه بدهی.
متاسفانه هیچ مدرکی که ثابت کند کسب و کار من زیان ده بوده و اصلا فروشی اتفاق نیافتاده است ندارم.
می خواستم نظر جنابعالی را در این خصوص جویا شوم.
با تشکر فراوان از محبت شما

با سلام
احتراماً پاسخ سؤال شما، در قسمت ۱۸ برنامه ” از من بپرس ” منتشر گردید.

سلام
یکی از دوستان بنده که مقیم کشور کانادا هستند یک سایت فروش لوازم آرایشی راه اندازی کردند که با سفارش مشتری محصولات مورد نظر رو از کانادا به ایران میفرسته… قابل به ذکر است که این سایت دارای درگاه پرداخت اینترنتی می باشد و چون ایشون در ایران آدرس و شماره ی تماسی نداشتند از شماره تماس و آدرس بنده برای ثبت نام درگاه پرداخت اینترنتی استفاده کرده اند… حالا سوال اینجاست آیا این نوع کسب و کار اینترنتی هم بهش مالیات تعلق میگیره؟ و از اونجایی که ایشون اصلا ساکن ایران نیستند اگر این مالیات رو پرداخت نکنند چه عواقبی رو به همراه داره؟

با سلام
احتراماً پاسخ سؤال شما، در قسمت ۱۸ برنامه ” از من بپرس ” منتشر گردید.

سلام ما شرکت کارگزاری بیمه هستیم ( ثالث و عمر و حوادث و ….) و خرداد ۹۷ شرکت رو خریداری کردیم کد اقتصادی و شماره ثبت داریم و گواهی ارزش افزوده هم داریم ولی ارزش افزوده ها رو منثبت سند نکردم ولی در سایت ارزش افزوده رد میشود چون خود اون شرکت که خدمات بیمه به ما میفروشه پرداخت میکنه یعنی بعد اینکه د سایت رد میکنیم و پرداخت میکنیم بعد شرکتهای بیمه که باهاشون کار کردیم مبلغ رو واریز میکنن به حساب ما یعنی یه بده و بستون بخاطر همین من ثبت سندها رو در سیستم حسابداری نزدم

سلام من یک آپارتمان خریدم که قولنامه را برج ۴ سال ۹۷ نوشتیم ولی سند برج ۴ امسال یعنی سال ۹۸ قراره به نامم بشه رفتیم محضر یک نامه دادن برای اداره دارایی که برگه تسویه بیاریم فروشنده رفته اداره دارایی و دارایی مبلغ ۵ میلیون تومان از فروشنده بابت سالهای ۹۴ تا ۹۸ گرفته حالا فروشنده سند نمیزنه میگه سال ۹۷ و ۹۸ متعلق به شماست ادعاش اینه که من از سال ۹۷ ساکن هستم میخواستم بدونم قانون چطوریه آیا باید از زمان قولنامه به بعد من بدم یا به عهده فروشنده هست؟؟

با سلام
احتراماً پاسخ سؤال شما، در قسمت ۱۸ برنامه ” از من بپرس ” منتشر گردید.

سلام .وقت بخیر
نحوه ثبت فاکتور فروش صادراتی زمانی که به نرخ ریال معامله شده و تفاوت بسیاری بین فاکتور تنظیم شده و اظهارنامه گمرگی وجود دارد
ونیز نحوه ثبت آن فاکتور در گزارش مالیات ازرش افزوده و معاملات فصلی
باتشکر

سلام
برای تشکیل پرونده مالیاتی شرکت. نیاز به مشورت دارم
سوالی که دارم. شرکت من سال پیش تاسیس شده. شریک من از اتباع خارجه س. هدف از ثبت این بود که خونه ای خریداری شه و ایشون بتونن ملک رو از طریق شرکت به نام خودشون کنن.
این ملک هنوز خریداری نشده. و خوب آدرسی که برای شرکت گذاشتم غیرواقعیه. و حالا برای تشکیل پرونده مالیاتی نوشته شده گواهی اجاره نامه یا سند مالکیت ملک به نام شرکت لازمه.
به نظرتون چیکار کنم این قسمتشو

با سلام
احتراماً پاسخ سؤال شما، در قسمت ۲۰ برنامه ” از من بپرس ” منتشر گردید.

سلام.
من مغازهای ۱۵متری دارم که با چند نفر شریک هستم. تا سال ۹۶ خودم در مغازه شاغل بودم و هر سال اظهارنامه مالیات شغلی فرستاده ام. سال ۹۷مغازه را اجاره دادم حالا میخواهم اظهار نامه مالیات بر اجاره بفرستم لطفا بفرمایید برای ارسال اظهارنامه باید چه کنم؟
ضمنا چگونه میتوانم معافیت بگیرم ؟
تشکر

با سلام.
جواب سوال شما در برنامه #از_من_بپرس ۱۴ داده شد.
با تشکر

سلام سوالم مستغلاتی
من در امد مستغلاتی رو اشتباهی زیاد وارد کردم در سال گذشته که دیر متوجه شدم. فرصت اصلاح نبوده .
و ستا صفر اضافه وارد کردم. وارد کردن مقدار درامد رو چگونه می شود مشکل رو حل نمود ؟
باسپاس

با سلام
احتراماً پاسخ سؤال شما، در قسمت ۲۰ برنامه ” از من بپرس ” منتشر گردید.

سلام. من نمایندگی یک شرکت رو پارسال گرفتم و مهر ماه قرارداد من به پایان میرسه. من توی این یک سال فقط سه ماه فعالیت داشتیم و توی این سه ماه هم هیچ درآمدی از این نمایندگی نداشتیم. حالا که میخوام قرارداد رو فسخ کنم میگن مالیات داره. من دفتر رسمی هم رفتم که گواهی بده که من درامد نداشتم از این نمایندگی و مالیات نمیخوره گفتن نمیشه. میخواستم بدونم من که اصلا در آمد نداشتم از این نمایندگی به من مالیات میخوره یا نه؟ اگر نمیخوره چطوری باید یک گواهی برای اثبات این داشته باشیم

با سلام
احتراماً پاسخ سؤال شما، در قسمت ۲۰ برنامه ” از من بپرس ” منتشر گردید.

سلام .برای لیست مالیات حقوق قسمت بیمه پرداختنی در لیست پرسنل باید مبلغ ۲۳ درصد حق کارفرما ثبت بشه یا ۳۰درصد بیمه کل؟ باتشکر

با سلام
احتراماً پاسخ سؤال شما، در قسمت ۲۰ برنامه ” از من بپرس ” منتشر گردید.

با سلام
بنده مدیر عامل یک شرکت خصوصی هستم که تاریخ ثبت شرکت مربوط به سال ۸۳ می باشد ولی در سال ۹۸ حساب بانکی شرکت رو فعال کرده و شروع به کار کردم. در ضمن شرکت ثبت نام ارزش افزوده نیز شده، سوال من این هستش که در سال ۹۸ در یکی از پتروشیمی ها دوتا کار فاکتوری (فاکتور فروش کالا و خدمات) انجام دادم که جمع مبلغ هر دو فاکتور ۹۹ میلیون و خورده ای شد، مالیات بر ارزش افزوده هم به عهده پتروشیمی است ، آیا به خاطر اینکه مبلغ فاکتور توسط پتروشیمی به حساب شرکت من واریز شد مالیات دیگری هم به این کارها تعلق میگیرد که باید من یا شرکت خودم بپردازیم؟ (غیر از مالیات بر ارزش افزوده که مطابق اشاره به آن در قرارداد و مطابق قانون بر عهده کارفرما یا خریدار می باشد که در این مورد پتروشیمی است)

با سلام
احتراماً پاسخ سؤال شما، در قسمت ۲۰ برنامه ” از من بپرس ” منتشر گردید.

سلام .بنده در تاریخ ۱۳۹۸/۰۴/۰۱ از یک ارگان دولتی ۵۵۰۰۰ اسناد اخزا دریافت کرده ام ک بیست درصد آن جهت جبران قدرت خرید بوده و در واقع ارزش معامله من ۴۴میلیارد ریال بوده و ارزش اسناد اخزا ۵۵ میلیارد .جگونه باید دفاتر خود این تفاوت را شناسایی و در زمان فروش زیان ناشی از فروش را شناسایی کنم که در هنگام رسیدگی دفاتر درآمد شناسایی نشود و زیان رد نشود

با سلام
احتراماً پاسخ سؤال شما، در قسمت ۲۰ برنامه ” از من بپرس ” منتشر گردید.

سلام خسته نباشید
بنده یک شرکت نگهداری وبسته بندی محصولات کشاورزی دارم و قسمتی از محصولات از نخیلات خود وشرکا است سوال من این است ایا تمامی شرکت های فعال در حوزه کشاورزی مطابق با ماده ۸۱ قانون مالیات های مستقیم که درآمد حاصل از فعالیت آنها از طرق کشاورزی مانند خود کشاورزی ، باغات و باغستان ها و … از پرداخت مالیات معاف می باشند نیست؟
اگه محبت کنید بنده رو راهنمایی کنید؟

با سلام
احتراماً پاسخ سؤال شما، در قسمت ۲۰ برنامه ” از من بپرس ” منتشر گردید.

با سلام . من در یک استارت آپ ثبت نشده ( شرکت نشده ) فعالیت داشته ام و البته جدا شده ام . سال گذشته برای این تیم دو فاکتور حدود ۲ میلیون تومان با امضای کد ملی و مهر غیررسمی ( جنبه برند ) ارائه کرده ام اما گزارش نشده است و به غیر آن هم فعالیتی نداشته ام . اگر در آینده نیاز شود که در کسب و کار های بعدی ثبت نام حقیقی در سامانه مالیاتی داشته باشم آیا برای من مشکل ساز است ؟ پس از ثبت نام در سامانه مالیاتی سال های گذشته فرد درصورت گردش مالی پایین بررسی می شود ؟
با تشکر از راهنمایی شما

با سلام
احتراماً پاسخ سؤال شما، در قسمت ۲۰ برنامه ” از من بپرس ” منتشر گردید.

با سلام
بنده مدیر عامل شرکت با مسوولیت محدود هستم. در نام شرکت عبارت با مسوولیت محدود وجود ندارد. برای اینکه به حالت تضامنی درنیاد ایا باید عیارت مسوولیت محدود در عنوان شرکت ذکر شود؟ اگر ذکر نشده است ایا مالیات شرکت از حساب شخصی بنده کسر خواهد شد؟ ایا می توان این عبارت را به اسم شرکت اضافه کرد؟

با سلام
احتراماً پاسخ سؤال شما، در قسمت ۲۰ برنامه ” از من بپرس ” منتشر گردید.

با سلام
از پدر بنده منزلی به من به ارث رسیده است که دارای دو دربند مغازه است که فاقد تجاری شهرداری می باشد و در مسیر و طرح تخریب جهت تعریض معابر شهری است حال که جهت رسیدگی مالیات بر ارث مراجعه کرده ایم می گویند هر چند که از نظر شهرداری تجاری ندارد ولی چون سابقه پرونده مستغلاتی داشته است باید بر اساس نرخ تجاری سرقفلی آن ارزش گذاری شود آیا این گفته اداره دارایی صحیح است یا میتوانیم به ماده ۷۰ ق.م.م استناد کرده و خود را معاف بداریم؟

با سلام
احتراماً پاسخ سؤال شما، در قسمت ۲۰ برنامه ” از من بپرس ” منتشر گردید.

سلام
پدر فوت کرده است وگواهی انحصار دریافت شده ولی مالیات برارث نگرفته اند حال یکی از وراث هم فوت کرده است الا برای دریافت گواهی انحصار ایا نیاز به دریافت مالیات برارث دارد یا خیر

با سلام
احتراماً پاسخ سؤال شما، در قسمت ۲۰ برنامه ” از من بپرس ” منتشر گردید.

با عرض سلام و خداقوت خدمت شما عزیزان
سوال اول بنده در مورد محاسبه مالیات رهن کامل و یا رهن و اجاره با هم می باشد؟
منظور از رهن و اجاره این است که یک مبلغی به عنوان رهن داده می شود و ماهانه نیز اجاره هم پرداخت می گردد.
سوال دوم در مورد این است که دو فرد یه ملک مسکونی را به صورت شراکتی دارند. معافیت ۱۵۰ متری و ۲۰۰ متری که در تبصره ۱۱ ماده ۵۳ گفته شده چگونه برای اینها لحاظ می گردد. اول در نظر بگیرید دو نفر کلا همین یک ملک را دارند. دوم اگر شخص الف ملکی با متراز ۱۰۰ متر مفید در تهران به اجاره داده بود و ملکی دیگر را با شخص ب به صورت شراکتی به اجاره دادند که متراژ آن ۳۰۰ متر و ۳ دانگ از ان برای شخص الف و ملک مسکونی در تهران است. در این صورت ۱۰۰ متر اول برای شخص الف معاف است ولی ۵۰ متر از معافیت باقی می ماند این ۵۰ متر در خانه دوم که به صورت شراکتی بوده چگونه لحاظ می شود

با سلام.
جواب سوال شما در برنامه #از_من_بپرس ۱۴ داده شد.
با تشکر

با سلام و عرض خسته نباشید
چند سوال در مورد ارائه فاکتور رسمی و همچنین نحوه تعیین مالیات بر خرید و فروش از نظر دارایی دارم ..
بنده قصد دارم محموله ای از متریال معدنی از شرکتی خریداری نمایم ( به ارزش ۳۵۰ میلیون تومان)، شرکت فروشنده بابت دریافت ارزش افزوده از بنده فاکتور رسمی صادر می کند.
حال از ارسال و دریافت این فاکتور رسمی به جانب بنده، آیا مالیاتی بر خرید این محموله از ناحیه اداره دارایی متوجه بنده می باشد و اگر بله به چه میزان؟
بعد، اگر بنده این محموله را با سودی مشخص و قیمت فروش (مثلا ۴۰۰ میلیون تومان) به شخص دیگری (چه حقیقی و یا حقوقی) بفروش برسانم و با توجه با در یافت ارزش افزوده از خریدار فاکتور رسمی به جانب خریدار ارائه نمایم، مجددا چه مبلغی باید بابت مالیات به دارایی بابت این خرید و فروش پرداخت کنم؟؟
آیا به شرکتهای خصوصی که با دریافت مبلغی مبادرت به صدور فاکتور رسمی می نمایند، اعتمادی می توان داشت و اصولا این سازکار صدور وجه قانونی دارد ؟

در پایان از طولانی شدن سوالها عذرخواهی و از سعه صدر شما کمال را دارم.

با سلام.
جواب سوال شما در برنامه #از_من_بپرس ۱۴ داده شد.
با تشکر

سلام.حیابدارم درسال۹۵اسم شخصی رادریک شرکت درمعاملات خرید واردنمودم .اما چون درآن حین کدملی نداشت ازخودم راواردنمودم وازیادبردم اصلاح کنم.حالا به اسمم مالیات امده چه بایدبکنم

با سلام.
جواب سوال شما در برنامه #از_من_بپرس ۱۴ داده شد.
با تشکر

سلام و عرض ادب
بنده یکی از تامین کننده های کالا در وب سایت دیجی کالا هستم الان داریم کالا ها را با ۲۰ درصد سود میفروشیم ولی نگرانی که دارم اینه بحث مالیات چی میشه خود دیجی کالا میگه که هنوز اداره مالیات در مورد فروشندگانی که در این سایت دارن کالا میفروشن اطلاعاتی از ما نخواسته ولی اگر روزی از ما اطلاعات را بخواهد ما ارائه میدیم حالا الان موندم راه قانونی این موضوع چی هستش و اصلا مالیات به ما تعلق میگیره یا خودمون باید به اداره مالیات معرفی کنیم و یا ….. بنده فروشنده حقیقی هستم اگر بنده را در این مورد و درصد مالیاتی که باید پرداخت کنم و راه حل چی هست راهنمایی کنید ممنون میشم
با تشکر

با سلام.
جواب سوال شما در برنامه #از_من_بپرس ۱۴ داده شد.
با تشکر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

9
 − 
1
 = 

.hide-if-no-js {
display: none !important;
}


آدرس : تهران، خیابان انقلاب، نبش خیابان منیری جاوید، ساختمان بهمن، طبقه 3، واحد 303

تلفن: 66490763-021

طراحی و بهینه سازی سایت توسط امید حاجی ولی


نام کاربری یا آدرس ایمیل *


گذرواژه *

مرا به خاطر بسپار

ورود


گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟


آدرس ایمیل *

یک رمز به نشانی ایمیل شما فرستاده خواهد شد.


عضویت

مشاوره تلفنی مالیات بر ارث
مشاوره تلفنی مالیات بر ارث
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *