مشاوره درس ادبیات کنکور

 
helpkade
مشاوره درس ادبیات کنکور
مشاوره درس ادبیات کنکور

استادبانک – انتخاب آنلاین معلم خصوصی – انتخاب آنلاین معلم خصوصی

روش مطالعه ادبیات در کنکور چیست؟ چگونه باید درس ادبیات که پرچمدار دروس عمومی در کنکور است را بخوانیم؟

آیا برای روش خواندن ادبیات برای کنکور برنامه ریزی صحیح ومنظمی دارید؟

دانلود پاسخنامه تشریحی کنکور 98 از لینک زیر

مشاوره درس ادبیات کنکور

دانلود پاسخنامه کنکور98

 

آنچه مطالعه خواهید کرد

اهمیت ادبیات در کنکور باعث شده است دانش آموزان به دنبال روش صحیح مطالعه درس ادبیات در کنکور باشند.

ادبیات فارسی با ضریب 4 پرچمدار دروس عمومی در کنکور است. علاوه بر ضریب بالای این درس، ادبیات اولین درسی است که در دفترچه عمومی کنکور است. پس داوطلبان باید اول به سوالات این درس پاسخ دهند. به همین دلیل پاسخ دهی به سوالات ادبیات، تعیین کننده روحیه اولیه داوطلب است.

به دلیل اهمیت بالای این درس است که همواره این سوال مطرح می شود که چگونه ادبیات را برای کنکور بخوانیم؟ 

پس با ما همراه باشید تا به جواب سوال خود برسید.

حتما باید از بودجه بندی ادبیات در کنکور اطلاع داشته باشید. اینکه در کنکور از هر مبحث ممکن است چه تعداد سوال مطرح شود.

درس ادبیات در دروس عمومی به 6 مبحث در کنکور تقسیم می شود که شامل مباحث زیر با تعداد سوال مشخص می باشد:

این نکته را فراموش نکنید که  نباید هیچ کدام از مباحث ادبیات کنکور حذف شود. برای مثال اگر به دلیل تست های واژه و تکواژه، مبحث زبان فارسی را کامل حذف کنید بقیه مباحث مهم آن را از دست می دهید. چون در کنکور فقط 2 تست واژه و تکواژه داریم، بنابراین با حذف کل مبحث 3 تست دیگر را از دست می دهید.

ما در اینجا روش مطالعه را با یک مثال توضیح می دهیم: فرض کنید دروس 1 تا 4 از کتاب ادبیات فارسی 3 و دروس 1 تا 5 ادبیات پیش دانشگاهی را می خواهید مطالعه کنید. یعنی همزمان در یک درس، مباحث لغت و تاریخ ادبیات و معنی خوانده می شود.

این روش باعث یادگیری ناقص و سطحی می شود. زیرا شما وقتی مباحث تاریخ ادبیات را می خوانید و پس از آن به سراغ متن اصلی می روید، ذهن دو مبحث جدا را باید از هم آنالیز کند، در صورتی که مغز شما در مبحث تاریخ ادبیات جا مانده است.

همین موضوع موجب یادگیری سطحی و بروز استرس در دانش آموز می شود. پس نتیجه می گیریم برای این که مطالب را کامل و مفهومی یاد بگیریم، باید مباحث درس ادبیات را به صورت جدا بخوانیم.

 

مبحث تاریخ ادبیات و زبان فارسی هر کدام به صورت جدا خوانده شود. مباحث معنی و املاء با هم مطالعه شود و همچنین آرایه های ادبی و قرابت معنایی باهم خوانده شود.

نکته: دلیل خواندن دو مبحث با هم این است که این مباحث را نمی توانیم جدا از هم تلقی کنیم و همچنین برای خواندن هر دو مبحث خلاقیت لازم است و نمی توان هیچ مرزی بین آنها قائل شد و متن و روش خواندن آنها تقریبا یکسان است.

در مطالعه ادبیات خلاصه نویسی الزامی است. خلاصه مباحث مختلف باید جدا نوشته شوند.

مرور باعث تثبیت مطالب در حافظه می شود. زمان استاندارد برای مرور مطالب اینگونه است:

مرور اول، بعد از 24 ساعت

مرور دوم، بعد از 3 روز

مرور سوم، بعد از 1 هفته

مرور چهارم، بعد از 1 ماه

نگران زمان نباشید. چون مرور زمان کمی لازم دارد.

حل تست های مختلف باعث می شود که بفهمیم کدام مطالب را کامل یا ناقص یاد گرفتیم. تست زدن باعث می شود استرس ما کمتر شود و با شرایط کنکور آشنایی پیدا کنیم. 2 روز پس از مرور اول، شروع به تست زدن بکنید. این کار مهر تاییدی بر عملکرد یادگیری شماست.

انتخاب منابع مناسب، به خصوص مباحث زبان فارسی و آرایه های ادبی بسیار تاثیرگذار است.

با خواندن متن های کتاب و کلمات شبیه به هم می توانید به این مبحث مسلط شوید.

خواندن بخش اعلام کتاب های درسی ادبیات و تاریخ ادبیات های ابتدای هر درس موجب تسلط بر این مبحث می شود.

از درس زبان فارسی در کنکور سراسری ۵ تست مطرح می شود که دو تست واج و تکواژ و واژه از سخت ترین تست های درس زبان فارسی هستند. سه تست دیگر این درس از مباحث مفعول و مبحث اسم مشتق و مشتق مرکب و ساده است. برای یادگیری آن، تمرین مکرر تست های کنکور سراسری به شما کمک زیادی می کند.

مانند زبان فارسی فقط با تمرین مکرر تست های مختلف در این زمینه شما به تسلط کافی می رسید.

برای یادگیری این مبحث، شعرهای ادبیات را به خوبی مطالعه کنید. مهم ترین نکته در قرابت معنایی، خواندن صحیح صورت سوال و گزینه هاست.

نویسنده مجله استادبانک

مشاوره درس ادبیات کنکور

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات نام و ایمیل من را برای ثبت نظر دوباره ذخیره کن

تو اینترنت که همه مطالب در مورد مطالعه ادبیات رو خوندم این موثرترین و بهترین بود. ممنون

ادبیات جوریه که باید مبحثی خونده بشه.تاریخ ادیات و لغات که حفظ کردنین و ارایه و قرابت و املا فقط یکسری نکات داره بقیش تمرین وتسته. جعبه لایتنر برای ادبیات رو پیشنهاد میدم….

سلام ممنون میشم اگه پاسخ سوالم رو بدید

بخش آرایه ها که گفتید از اون ۳ سوال طرح میشه از چه کتابیه ؟ از ادبیاته یا زبان فارسی یا هردو ؟ اگه از ادبیاته از بیت یا متن خوده کتابه ؟ آیا برای این بخش نیازی به خوندنه کتاب آرایه سال سوم هست ؟ چون کتاب آرایه جزو اختصاصی هایه منه

اولا ممنون بابت مطلب خوبتون دوما شما گفتید زمان های مرور چطوری باید باشه ولی خب اینطوری با عقل جور در نمیاد، فرضا من امروز درس اول فارسی دهم رو خوندم و فرداش مرور کردم و درس دوم از فارسی دهم رو خوندم و بازهم خواستم با زمان های مرور شما جلو برم، اینطوری فکر کن تو یه روز باید ۴ درس رو هم زمان مرور کنی، که واقعا با عقل جور در نمیاد. میشه یکم توضیح بدین در این مورد؟

خیلی عالی و موثر است

سلامت باشید. خوشحالیم که دوست داشتید

امتیاز بینندگان:۱ ستاره

امتیاز بینندگان:۲ ستاره

امتیاز بینندگان:۵ ستاره

امتیاز بینندگان:۳ ستاره

در کادر زیر نمونه سوال، گام به گام، جزوه، نکات درسی، مشاوره و … را جستجو کنید

حمایت شده توسط پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف و مستقر در مرکز رشد دانشگاه صنعتی شریف

استادبانک مفتخر است که توانسته است، با تایید معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به درجه دانش بنیانی نائل شود

استادبانک را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

استادبانک در ستاد ساماندهی پایگاه های اینترنتی وزارت فرهنگ و ارشاد جمهوری اسلامی ایران ثبت شده است.

استادبانک تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کليه حقوق اين سايت متعلق به گروه استادبانک می باشد.

فهرست مطالب سایت: (کلیک کنید)

بهترین روش مطالعه و خواندن ادبیات فارسی کنکور و نحوه تست زنی و مرور ادبیات برای کسب درصد ۱۰۰ توسط رتبه دورقمی کنکور و مشاور IDN. مهم ترین درس عمومی در کنکور ادبیات فارسی است. درسی با ضریب ۴ که تاثیر به سزایی در تراز و نمره کل شما در کنکور دارد. اینکه روش مطالعه ادبیات فارسی در کنکور باید چگونه باشد؟ ادبیات را موضوعی بخوانیم یا مبحثی؟ روش خواندن آرایه های ادبی ، لغت و املا ، دستور زبان ، قرابت معنایی و تاریخ ادبیات فارسی کنکور مباحثی است که قرار است در این پست دکتر مهسا نیک فرجام دانشجوی پزشکی دانشگاه شهید بهشتی و مشاور کنکور موسسه IDN قرار است به آن پاسخ دهند.

مقالات روش خواندن دروس کنکور :

متن فایل صوتی خانم دکتر مهسا نیک فرجام در زیر قرار گرفته است.

مشاوره درس ادبیات کنکور

برای ارتباط مستقیم با بهترین مشاوران کنکور تهران و دریافت برنامه ریزی برای کنکور از خانم دکتر نیک فرجام و سایر مشاوران IDNovin فرم زیر را تکمیل کنید:

آنچه باید بخوانید :

قبلا در پست ” آرایه های ادبی را چطور بخوانیم ” راجب آرایه ها صحبت کرده ایم . پیشنهاد میکنیم حتما مقاله مربوط به اون رو مشاهده کنید. دکتر فرشیدی رتبه ۱۷ کنکور با یک راهکار خاص نحوه مطالعه آرایه هارا به شما خواهند آموخت.

همینطور در مقاله آموزش آرایه استعاره نیز دکتر فرشیدی هر آنچه که در مبحث استعاره به آن نیاز دارید را ارائه داده اند.

این دو مقاله را به هیچ وجه از دست ندهید.

در ابتدا باید بگیم که با دقت وویس و متن آن را در ادامه بخونید و یادداشت برداری کنید. ضمنا شما می توانید سوالات خود را در مورد روش و نحوه خواندن ادبیات کنکور و منابع و تست زنی و مرور این درس را در قسمت نظرات که در انتهای پست قرار گرفته بپرسید و منتظر باشید تا خانم دکتر نیک فرجام به آن ها پاسخ دهند.

ضمنا شما عزیزان می توانید با مراجعه به بخش “مشاوره رایگان کنکور ” پاسخ بسیاری از سوالات خود را راجب روش مطالعه دروس و مشاوره و برنامه ریزی دریافت کنید:

سلام دوستان، امیدوارم حالتون خوب باشه، من مهسا نیک فرجام دانشجوی پزشکی دانشگاه شهید بهشتی و عضو موسسه مشاوره کنکور ایران دانش نوین ( IDN ). تو این وویس می خوام نحوه ی مطالعه ی درس ادبیات یعنی پرضریب ترین درس بین دروس عمومی رو توضیح بدم ولی قبل از شروع یکسری توصیه توی این درس دارم.

برای اینکه بدونیم ادبیات کنکور را چطور بخوانیم دانش آموزان را به دو دسته تقسیم میکنیم:

اول برای بچه هایی که توی این درس احساس ضعف می کنن. باید بگم که ادبیات نسبت به بقیه ی دروس عمومی کمی دیر بازده تره. و برای مشاهده ی نتیجه و موفقیتشون بچه ها باید صبر و حوصله ی بیشتری به خرج بدن و سریع نا امید نشن.

دوم برای بچه هایی هست که توی این درس زیاد مشکلی ندارن. این دانش آموزان باید حواسشون به مباحث حفظی ادبیات یعنی لغت و املا باشه تا از این درس نمره ی منفی کسب نکنن.

بچه ها به هیچ عنوان ادبیات رو دست کم نگیرید. چون این درس یکی از دروسی هستش که اکثریت توی کنکور با درصد خوبی جواب میدن. و شما برای عقب نموندن از رقیبانتون باید حتما توی این درس به مهارت و تسلط برسید .

 اشکالی که تعدادی از بچه ها توی مطالعه ی درس ادبیات دارن و باعث میشه که نتیجه ی دلخواهشون رو نگیرن اینه که ادبیات رو بصورت درس به درس مطالعه می کنن.

فکر می کنن که برای موفقیت توی آزمون هاشون ادبیات رو هم مثل سایر درس ها باید مثل بودجه بندی درس به درس جلو ببرن.

میدونید موضوعی خوندن ادبیات یعنی چی؟ درس به درس خواندن ادبیات روش مطالعه درست نیست و نتیجه دلخواه رو در پی نداره. چون ادبیات باید مبحثی خونده بشه. یعنی قرابت معنایی، آرایه های ادبی، لغت و املا و دستور زبان فارسی باید جداگانه و با روش مخصوص خودشون خونده بشن.

برای این مبحث باید نحوه ی تحلیل گزینه ها و صورت سوال و درگیر شدن با تست رو یاد بگیرید. برای همین خیلی بهتره که بصورت تصادفی تست ها رو بزنید و از طبقه بندی و تست های مربوط به یک مفهوم یا درس خاص جلوگیری کنید.

درضمن حفظ کردن ابیات مرتبط باهاشون که توی بعضی از کتاب های آموزشی وجود داره درست نیست و شما باید به این موضوع عادت کنید که مفاهیم در ادبیات مطلق نیستند و برداشت های متفاوتی ممکنه وجود داشته باشه.

باید یاد بگیرید خلاقیتتون رو توی برداشت های درست ادبی افزایش بدید.

پس برای ماهر شدن توی این مبحث باید تنوع تستتون رو زیاد کنید. البته انتخاب کتاب مناسب هم مهمه. کتاب های کمک آموزشی که تهیه می کنید باید پاسخ نامه ی قوی ای داشته باشن که دلیلِ رد و انتخاب گزینه ها و مفهوم ابیات رو توضیح دادن و همین باعث آشنایی بیشتر شما با مفاهیم ادبیات میشه.

دومین مبحث آرایه های ادبیه که یک مبحث فنی محسوب میشه. در مرحله ی اول باید تک تک آرایه ها رو با توضیح کامل و مثال های مختلف یاد بگیرید و برای کسب مهارت توی هر آرایه تعدادی تست با توجه به سطح و نیازتون بزنید.

بعد ازاینکه در تمام آرایه ها به سطح قابل قبولی رسیدید تست های جامع ارایه ها که همون تست های شبه کنکوری هستند رو شروع می کنید. و باید توی این تست ها دفعات تکرار آرایه های ادبی رو پیدا کنید یا بصورت ترکیبی دنبال آرایه های ادبی ابیات بگردید.

شروع این تست ها ممکنه براتون ناامید کننده یا سخت جلوه کنه و شما هیچ پیشرفتی احساس نکنید. ولی همونطور که گفتم صبر و مقاومت توی ادبیات نتیجه بخشه. و آرایه های ادبی هم از این موضوع مستثنا نیست.

فقط کافیه هر شب ۵ تا تست جامع آرایه رو کار کنید. پیشنهاد من استفاده از کتاب ۷ خوان آرایه های خیلی سبزه چون پاسخ نامه ی کاملی داره و شما می تونید با هربار استفاده ی این کتاب یک دور آرایه ها رو هم از طرق توضیحات پاسخ نامه مرور کنید.

برای نگارش و دستور زبان فارسی علاوه بر اینکه باید روی متن کتاب تسلط داشته باشید. با زدن تست موضوعات مختلف مثل شمارش تکواژ و واژه ها، عبارات اسمی و جمله رو می تونید توی ذهن خودتون تثبیت و یاد بگیرید.

برای مبحث لغت و املا مرور و مطالعه ی مداوم لازمه. لغات رو باید با یک برنامه ی منظم مطالعه و مرور کنید و می تونید از جعبه لایتنر هم استفاده کنید.

باید دقت کنید که طبق رویه ی اخیر کنکور تمرکزتون رو روی واژه های لیست آخر کتاب درسی بیشتر کنید. و تمامی معانی رو حتما حتما حفظ باشید تا توی دام سوالات لغت نیفتید. به علاوه از اهمیت معنی ضرب المثل ها و اصطلاحات هم نباید غافل بشید. چون باعث افزایش سرعت شما توی تست میشه و می تونید از این طریق بعضی از گزینه ها رو خیلی راحت حذف کنید.

برای املا واژه های هم آوا از درجه اهمیت خیلی بالایی برخوردارن. علاوه بر اینکه املای کلمات کتاب درسی رو باید کامل بلد باشید از طریق تست زدن با املای لغات ناآشنا هم آشنا می شید. که بهتره این کلمات رو برای خودتون یکجا جمع آوری کنید تا هنگام مرور کارتون راحت تر باشه.

البته توی یکسری از کتاب های کمک آموزشی لیست این لغات ناآشنا وجود داره.

در روش مطالعه ادبیات فارسی کنکور تست زدن مثل خیلی از درس های دیگه از اهمیت خیلی زیادی برخورداره. اصلا به این فکر نکنید که با مطالعه ی صرف کتاب درسی و حفظ کردن آرایه ها و معانی اشعار و عبارات می تونید از پس تست های ادبیات و کنکور بربیاید.

اما نحوه ی کلی برنامه ریزی برای مطالعه ی ادبیات به این صورته که اگر دانش آموز کنکوری هستید و زمان آزاد بیشتری دارید یا وقتی که در دوران جمع بندی هستید و دیگه مدرسه نمی رید بهتره ادبیات بخشی از برنامه ی هر روزتون باشه.

خصوصا برای افرادی که توی این درس احساس ضعف می کنن. توی مطالعه ی روزانه ۱۰ دقیقه مطالعه ی لغت، ۱۰ دقیقه املا، ۵ تست آرایه ی ادبی، ۱۵ الی ۲۰ تست قرابت معنایی و ۵ تست دستور رو باید قرار بدید.

اما برای بچه هایی که مدرسه میرن بهتره ادبیات هر روز مطالعه بشه یا اگر ممکن نبود یک روز درمیان یا حداقل ۳ روز در هفته توی برنامه ی هفتگیشون ۶۰ الی ۹۰ دقیقه به ادبیات اختصاص بدن.

درنهایت دونستن این نکته مهمه که وضعیت شما توی دروس عمومی وضعیت کنکورتون رو مشخص نمی کنه. برای دروس عمومی مهم اینه که چطور جمع بندی می کنید. بنابراین آهسته و پیوسته مطالعه کردن این دروس خیلی به نفع شماست چون در این صورت دیگه مجبور نیستید که بعد از عید فشار زیادی به خودتون بیارید تا این دروس رو جمع بندی کنید. اینطوری مجبور به جا به جا کردن اولویت هاتون از دروس اختصاصی به عمومی در ماه های پایانی نیستید.

ممنون از توجهتون، موفق باشید.

به قلم دکتر مهسا نیک فرجام مشاور ارشد موسسه مشاوره کنکور IDN

مشاوره درس ادبیات کنکور

برای ارتباط مستقیم با بهترین مشاوران کنکور تهران و خانم دکتر نیک فرجام و ثبت نام در طرح رتبه شو IDN (طرح مشاوره و برنامه ریزی با رتبه های تکرقمی و دورقمی کنکور) فرم زیر را تکمیل کنید:

در وویس بالا استاد مختاری نحوه مطالعه ادبیات کنکور را به طور کامل پاسخ داده اند. به ما یاد میدهند چطور ادبیات را موضوعی بخوانیم. چطور به بودجه بندی آزمون آزمایشی برسیم . هر شب چند دقیقه به تست زنی لغت و تاریخ ادبیات بپردازیم. شبی باید چند تست قرابت معنایی حل کنیم. و املا و آرایه ادبی را چطور بخوانیم.

فایل صوتی بالا را به دقت گوش کنید.

برای اطلاع از طرح های مشاوره کنکور تجربی با رتبه های برتر IDN کلیک کنید.

یا با مرکز مشاوره تحصیلی IDN تماس بگیرید:

 

برای مشاوره تلفنی با رتبه های برتر کنکور تماس بگیرید:

نظرات ، سوالات و پیشنهادات خود را در زیر برای ما ارسال کنید. بزودی به آن ها پاسخ خواهیم داد

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

دیدگاه

دپارتمان IDN از سال 93 با هدف برقراری عدالت آموزشی در عرصه کنکور و کمک به دانش آموزان شروع به کار کرد. خدمات IDNOVIN شامل مشاوره کنکور ، برنامه ریزی و آموزش کنکور و ارائه محصولات کمک آموزشی به وسعت کل ایران و برای همه دانش آموزان کنکوری برقرار است.

جهت مشاوره در زمینه روش مطالعه ادبیات کنکور 98 از زبان کسی که ادبیات را 100 زده

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۴_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

مشاوره درس ادبیات کنکور

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

روش مطالعه ادبیات کنکور 98 : سلام دوستان . در این مطلب میخوام در مورد درس ادبیات و اهمیت درس ادبیات و نحوه ی مطالعه ی درس ادبیات حرف بزنم …در ادامه با مشاور گروپ همراه شوید …


 


روش مطالعه ادبیات کنکور 98 :  ببینید بچه ها ما ادبیات رو اگه در نظر بگیریم از دو جنبه میتونیم به اهمیتش برسیم اول اینکه ضریبش 4 یعنی مهمترین درس عمومیه پرچم دار دروس عمومی هستش یعنی شما کل دروس عمومی رو اگه در نظر بگیریادبیات بیشترین ضریب رو داره خب از یه نظر دیگه اگه بررسی کنیم میبینیم درس ادبیات اولین درسی هستش که چه تو عمومی چه تو اختصاصی ها بهش برمیخوریم پس اولین درس کنکور که بهش برمیخوریم درس ادبیات هستش .

روش مطالعه ادبیات کنکور 98 : شما اگه ادبیات رو به خوبی بتونین جواب بدین یه روحیه ی مثبت میده بهتون که بتونین بقیه ی درسها رو هم به خوبی جواب بدین و خودمون میدونیم که داشتن روحیه ی مثبت و کنترل جلسه ی کنکور یکی از مهمترین چیزایی است که در موفقیت ما تأثیر داره پس نباید این موضوع رو ما نادیده بگیریم که ادبیات اولین درس هستش و خیلی تأثیر داره تو موفقیت ما از این جهت.روش مطالعه ادبیات کنکور 98 /


روش مطالعه ادبیات کنکور 98 : موضوع دیگه ای که باید در مورد ادبیات بررسی کنیم ؛ روال سؤالات هستش که درس ادبیات 25 سؤال داره توی کنکور حالا که قبلا نظام قدیم بوده نظام جدید که امسال قراره برگزار بشه فکر نمیکنم روال و متد کلی کنکور تغییر کنه بنابراین همون 25 سؤال شاید باقی بمونه خب این 25 سؤال 3 تا سؤالش در مورد لغت و معنی هستش حالا لغات ستاره دار آخر کتاب درسی لغات مهم متن کتاب درسی یا کتاب زبان فارسی،زبان فارسی سال سوم نظام قدیم و نگارش نظام جدید همون کتاب نگارش نظام جدید که فکر کنم همون کتاب دوازدهم باشه یا یازدهم.

بعد در مورد قسمت بعدیش تاریخ ادبیات هستش که کتاب فارسی نظام جدید قسمت تاریخ ادبیات رو حذف کرده فقط اوایل بخشی از درسها یه سری نکته ها در مورد معرفی منابع اونا رو باید مطالعه کنین .

ولی در مورد نظام قدیم بخش اعلامش هست که حتما کامل باید مطالعه بشه قسمت دیگه اش در واقع در مورد املا هستش که دوتا سؤال توی کنکور به خودش اختصاص میده کلیه ی لغاتی که دو املایی هستن یا چند املایی هستن چه در کتاب ادبیات فارسی و چه در کتاب نگارش نظام جدید و همون زبان فارسی قدیم اینا کامل باید بلد باشین.روش مطالعه ادبیات کنکور 98/

در مورد سؤالات آرایه ی ادبی هستش که 3 تا سؤال کنکور داره بخش قرابت معنایی و حالا زبان فارسی نظام قدیم و نگارش قرابت معنایی 9 تا سؤال داره و زبان فارسی نظام قدیم 5 تا سؤال نگارش نظام جدید 5 تا سؤال ممکنه تو کنکور داشته باشه.

روش مطالعه ادبیات کنکور 98 :  اما نحوه ی مطالعه ی درس ادبیات ببینید دوستان گفتم ابیات یه درس موضوعی هستش شما باید هر موضوع رو جدا بررسی کنید و جدا مطالعه کنید خب پیشنهاد بنده اینه که شما واسه بخش لغت و املا ؛ یعنی لغت معنی لغت منظورمه به اضافه ی کتاب لقمه ی مهروماه رو تهیه کنید این کتاب یه کتاب خیلی خوبی هستش کتاب کوچیکیه و در عوض اینکه کوچک هستش کل لغت های مهم که داخل کتاب زبان فارسی یا ادبیات حالا نگارش و فارسی نظام جدید هستش به خودش اختصاص داده و شما با خوندن این کتاب میتونید کل این سؤالات رو تو کنکور جواب بدین پس سعی کنید کتاب لقمه رو واسه بخش لغت و املا تهیه کنید .


اما در مورد مطالعه ی این بخش لغت ها سعی کنید معنیشون رو حفظ کنید یعنی یک لغت 20تا معنی داره تو کتاب درسی یا داخل کتاب لقمه ی مهروماه سعی کنید هر دوتا لغت رو بلد باشین چون هر 20تا لغت مهمه و تو کنکور معمولا یه معنی میده که شما ممکنه اصلا بلد نباشین چرا چون قبلا مطالعه نکردین تست رو پس سعی کنید همه ی معنی های لغت رو بلد باشین.

در مورد قسمت بعدی املا هستش که سعی کنید روزانه تو برنامتون قرار بدین املا چندتا لغت رو به خوبی یاد بگیرین و تست املا کار کنین سعی کنید با تست کار کردن خودبه خود به تسلط میرسین ممکنه اصلا لازم نباشه که مثلا شما بیایین همه املاها رو حفظ کنید فقط همین که تست ها را مکرر و تکرار کنید خودبه خود به تسلط میرسین چون یه سری واژه ها هستش که تو کنکور مکرر باید تکرار بشه.

 

برای ساختن زندگیت…هیچوقت نا امید نشویه روزی ب خودت میای و افتخار میکنی از اینکه ادامه دادی و تسلیم نشدییه روزی ک با یه موفقیت، زندگی تو تغییر دادی،فقط یادت باشه…برای رسیدن به اون روز، باید پشتکار و پایداری نشون بدیبرای رسیدن به اون روز باید ذره بین بشی و کاملا رو هدفت تمرکز کنیبرای رسیدن به اون روز نباید در مقابل مشکلاتی ک جلو راهت سبز می شن کم بیاری، چون هیچ مسله ای بدون راه حل نیست نباید بگی من بدشانسم، سرنوشت من اینه مسیر هدف رو رها کنی،شانس تویی، سرنوشت هم دست خودته.مسئولیت تمام کاراتو بپذیر و دوباره حرکت کن!

✔️برای استارت موفقیت با شماره زیر تماس بگیرید

 موسسه مشاور گروپ با مجوز رسمی از وزارت ارشاد اسلامی

و مدارک ملی و بین المللی مشاوره و برنامه ریزی تحصیلی و روانشناسی تربیتی ؛ آماده ارائه خدمات تخصصی مشاوره ای و برنامه ریزی به همه ی کنکوری های عزیز در سرتاسر کشور می باشد …



در مورد بخش تاریخ ادبیات و اعلام نظام قدیم حالا نظام جدید هم در یه سری قسمت هاش شما سعی کنید کتاب لقمه ی مهروماه رو تهیه کنید این بخشا و اون رو به خوبی مطالعه کنید کل تاریخ ادبیات رو سعی کنید تاریخ ادبیات حالا جدید از سال هایکتاب های درسی که تألیف شده یا مثلا سال مرگ و شاعران و اینا بازم طرح میشه خب سعی کنید اینا رو کامل و خوب بخونید.

در مورد بخش آرایه ادبی عرض کنم خدمتتون سعی کنید کتاب نشر الگو رو تهیه کنید این بخش هم روزانه در برنامتون قرار بدین یعنی هر روز مثلا نیم ساعت بیست دقیقه وقت بزارین و چندتا تست آرایه ادبی کار کنید .

ببینید آرایه ی ادبی شاید بگم سخت ترین بخش ادبیات هستش تو کنکور فارسی هستش تو کنکور اما یه چیزی یادتون باشه عرصه ی کنکور یه عرصه ای هستش که سؤالات معمولا در محدوده ی کتاب درسی میچرخه سعی کنید که آرایه ادبی هایی که تو کتاب درسی رو بلد باشید مثلا بخش ایهام آرایه ادبیایهام سخت ترین آرایه کنکور باشه شاید ولی شما اگه کل لغت هایی که توی کتاب درسی داده و ایهام دارن اگه اینا رو بلد باشین مطمئن باشین مثلا واسه ایهام هیچ مشکلی نخواهید داشت پس سعی کنید توی محدوده ی کتاب درسی بچرخین.

واسه بخش آرایه ادبی و روزانه تست بزنین واسش یه کار دیگه هم که میتونین انجام بدین اینه که آرایه های راحت رو یاد بگیرین مثل مثلا تشخیص و اینا رو و آرایه مراعات نظیر و اینا ولی آرایه های سخت رو مثلا خودبه خود اگه این راحتا رو بلد باشین بقیه رو میتونین جواب بدین چون هر سؤالی که تو کنکور طرح میشه معمولا 5 آرایه پشت سر هم میده مثلا میگه تو کدوم بیت وجود داره یا این بیت کدوم آرایه هارو داره خب شما اگه اینا رو بلد باشین خودبه خود با حذف گزینه میتونین جواب بدین.


بخش زبان فارسی نگارش نظام جدید عرض کنم به خدمتتون سعی کنید خود کتاب درسی کامل تسلط داشته باشین و در کنارش محوری گاج هم مطالعه کنید واسش تست هم بزنید از بخش زبان فارسی نگارش فقط بخش دستورش تو کنکور میاد و بقیه بخش هاش مثل چگونه بنویسیم ، ویرایش این چیز خاصی نیست.

خوب آخرین بخش هم که قرابت معنایی هستش کتاب نشرالگو رو تهیه کنید روزانه تست بزنید واسه قرابت اولا خود ابیاتی که داخل کتاب درسی داده کامل معنی و مفهومش رو بلد باشین خیلی تمرکز کنید روی بیت ها به اضافه ی اصطلاحاتی که داخل کتاب درسیهستش خیلی تمرکز کنید به خوبی بلد باشید وقتی معنی و مفهوم و اینا رو خوب بلد بودین میتونین برین سمت تست زدن،تست زدن رو روزانه تو برنامتون قرار بدین مطمئن باشین دیگه هیچ مشکلی نخواهید داشت ولی یادتون نره ادبیات درس خیلی مهمیه این موضوع کمک میکنه به شما که به خوبی بتونید به کنکور خوب روپشت سر بزارین و کلا روحیه ی مثبت داشته باشین جلسه ی کنکورتون ادبیات گفتیم درس خیلی مهمیه.


اگه بهت گفتن نميتونيبخاطر اين بوده كه خودشون نتونستنتوي دنيا كلي انسان نااميد هستدوست عزيزمشكست در مسير موفقيت طبيعيهولي نااميدي سمههر چقدر هم كه شكست خورديبه حركت ادامه بده ?


مشاوره درس ادبیات کنکور


مرتضی زارعی – دندانپزشکی شیراز

جهت مشاوره در زمینه روش مطالعه ادبیات کنکور 98 از زبان کسی که ادبیات را 100 زده

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۴_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

سلام خسته نباشید تفاوت زبان فارسی نظام جدید و نظام قدیم چیه

مشاور گروپ یک وبسایت خصوصی و غیر انتفاعی دارای مجوز رسمی مشاوره در زمینه تحصیلی میباشد.

این وبسایت به هیچ ارگان یا نهاد دولتی یا خصوصی از جمله سنجش ، دانشگاه آزاد و… وابستگی ندارد.

تمامی محتوای این وبسایت تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و اخبار تنها از وبسایت های معتبر همراه با ذکر منبع اصلی انتشار داده میشود.

لازم به ذکر است
مشاور گروپ هیچگونه مسئولیتی در قبال محتوای بازنشر شده ندارد.

تماس و مشاوره تلفنی از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب

تماس با تلفن ثابت ۹۰۹۹۰۷۱۶۱۴

تماس با تلفن ثابت از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب

تماس از سراسر کشور ۱۶۱۴ ۹۰۷ ۹۰۹

تماس و مشاوره تلفنی از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب

مشاوره درس ادبیات کنکور

تماس با تلفن ثابت ۱۶۱۴ ۹۰۷ ۹۰۹

صفحه اصلی » مشاوره تخصصی کنکور سراسری » روش مطالعه ادبیات رتبه های برتر زیر 100 در درس ادبیات کنکور 97

جهت مشاوره در زمینه روش مطالعه ادبیات رتبه های برتر زیر 100 در درس ادبیات کنکور 97

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۴_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

روش مطالعه ادبیات رتبه های برتر  : درس ادبیات و زبان فارسی در کنکور سراسری اولین درس دفترچه عمومی است. این درس در کنکور ۲۵ تست را به خودش اختصاص داده است. همچنین ضریب ۳ را در کنکور سراسری به خود اختصاص داده است. مدت زمان پاسخ گویی به سوالات این درس ۱۸ دقیقه است.

در اینجا ، روش مطالعه‌ی 19 نفر از رتبه‌های زیر 100‌ در درس ادبیات آمده است:

روش مطالعه ادبیات رتبه های برتر = امیررضا براتی، رتبه‌ی 1 کشوری تجربی : موضوعی خواندن، بهترین روش درس ادبیات است، در مباحث قرابت معنایی، زبان فارسی و آرایه های ادبی تمرکز بیشتر بر روی تست زدن و در مباحث املا، لغت و تاریخ ادبیات، تمرکز بیشتر بر روی خواندن و حفظ کردن است.

ادبیات را به صورت موضوعی و یک شب در میان می‌خواندم و 15 دقیقه هم آرایه و قرابت کار می‌کردم. هفته ای 2 ساعت هم زبان فارسی کار می‌کردم.

روش مطالعه ادبیات رتبه های برتر  = صدرا بهروزیه، رتبه‌ی 6 منطقه‌ی 1 تجربی: ادبیات 86 درصد: ابتدا کتاب درسی را به دقت می خواندم، سپس از تستهای استاندارد کنکور به صورت موضوعی استفاده می کردم.

روش مطالعه ادبیات رتبه های برتر  = پیام جنت دوست، رتبه‌ی 8 منطقه‌ی 1 تجربی: ادبیات 90 درصد: من در ادبیات هم مانند زیست به کتاب متکی بودم به طوری که نکات مختلف اعم از آرایه و مفهوم را در کتاب نوشته بودم در کنار آن از تست های موضوعی استفاده کردم.

روش مطالعه ادبیات رتبه های برتر  = ساجد شیری طرزم، رتبه‌ی 10 منطقه‌ی 2 تجربی: ادبیات: ابتدا توضیحات درس را از کتاب می خواندم و پس از تسلط، تست های درس به درس را مطابق برنامه راهبردی میزدم. هر هفته تعدادی تست موضوعی نیز کار میکردم.

روش مطالعه ادبیات رتبه های برتر  = سید محمد صادق کشاورزی، رتبه‌ی 2 کشوری ریاضی: یادگیری روش درست تست زدن از معلم و تمرین روزانه و کندوکاو کردن تست ها و مطالعه کتاب درسی برای تاریخ ادبیات از عوامل موفقیت من در درس ادبیات هستند.

روش مطالعه ادبیات رتبه های برتر  = محمد رضا اسکندری، رتبه‌ی 4 کشوری ریاضی: ادبیات در ابتدا نقطه ضعف من بود که با تغییر روش مطالعه به مطالعه مبحثی و موضوعی درصدم در این درس افزایش پیدا کرد.

ادبیات جوریه که باید موضوعی خونده بشه …. برای لغت قطعا لغتای ته کتاب کافی نیست چون از لغتای غیر ستاره دار هم سوال مطرح میشه واسه این بخش من یه جزوه تهیه کرده بودم هر لغت غیر ستاره داری که تو آزمونا ی قلمچی یا کنکورای سالای قبل اومده بود رو می نوشتم تو اون جزوه برای املا هم دقیقا همینکارو میکردم اول لغتایی که تحت عنوان املا تو زبان فارسی اومده بودو می خوندم بعد می رفتم تست می زدم و توی یه برگه می نوشتم و سعی می کردم اون کلمه رو با متشابهاش بنویسم …

واسه تاریخ ادبیات هم تنها نکته ای که وجود داره باید تکرار بشه تعداد زمان زیاد .. این که یه ساعت تاریخ ادبیات بخونید کم فایده هست به جاش ۴ تا یه ربع یا ۳ تا بیست دقیقه بخونن توی زمان های متفاوت چون تو تکرار کردنه که مطلب توی ذهن جا میفته ….

برای زبان فارسی من خیلی جزوه های مبحثی می نوشتم .. یادمه وقتی تابستونی بودم که داشتم وارد سال سومم می شدم مبحث تکواژ واژه رو همین کارو کردم … روزانه ۱۰ تا تست می زدم و همه واژه هایی که مشکل بودنو تو یه برگه می نوشتم بعد حدودا دو هفته یه جزوه سه صفحه ای داشتم از همه لغات دشوار تکواژ و واژه … این جزوه رو حتی شب قبل کنکورم خوندم و تستشو با اطمینان و به راحتی درست زدم …

توی زبان فارسی تست زدن فراموش نشه … برای قرابت اگه مفاهیم کتاب درسی رو خوب یاد بگیرن با تست زدن راه می افتن من خودم توی هفته سه بار هر بار بیست تست قرابت میزدم و این روند تقریبا فیکس بود و مشکلی هم نداشتم سر جلسه کنکور ( البته یه سوال قرابتو نزدم) برای آرایه هم روندم عینه قرابت بود ولی ارایه های دور از ذهنو مثل ایهام و ایهام تناسب رو توی یه برگه می نوشتم و یه جدول ازشون داشتم که چیا ایهام ساز هستن .. ارایه بخش سختیه و به زمان و استمرار نیاز داره ، بین ۴ و نیم تا ۵ و نیم ساعت مطالعه هفتگی داشتم.

مطالعه ی مبحثی و برنامه ی جدا برای مطالعه قرابت معنایی و املا و آرایه روش مطالعه ی من بود. من در ابتدای سال در درس ادبیات مشکل زیادی داشتم به گونه ای که درصد من معمولا حدود 50 درصد بود. پس از آن تصمیم گرفتم ادبیات خود را تقویت کنم. در این کار پدرم کمک زیادی به من کرد؛ زیرا ایشان استاد ادبیات بودند. پس از عید با زدن تعداد زیادی تست از درس ادبیات به تسلط بالایی در این درس رسیدم که حتی باعث شد، در کنکور نیز در این درس 90 درصد بزنم که بالاترین درصد من نیز است.

رضا عبداله زاده، رتبه‌ی 7 منطقه‌ی 2 ریاضی: من در ابتدا در درس ادبیات مشکل زیادی داشتم به طوری که درصد هایم در آزمون های کانون در حدود 60 درصد بود؛ دلیل آن این بود که همه مباحث ادبیات را با هم می خواندم. پس از آن با جدا کردن مباحث و جزئی تر خواندن مطالب درصدم را به حدود 90 درصد افزایش دادم و در کنکور هم در این درس موفق به زدن 94.7 درصد شدم.

صابر ظفرپور، رتبه‌ی 7 منطقه‌ی 3 ریاضی: ادبیات نقطه ضعف همیشگی من در دوران تحصیل بود و پایه بسیار ضعیفی در این درس داشتم ، با استفاده از نت برداری کردن تمام لغات ستاره دار و غیر ستاره دار مهم و همچنین نت برداری تاریخ ادبیات و مطالعه دوره ای آن، توانستم به درصد 76 در این درس در کنکور برسم.

نیما سالم، رتبه‌ی 3 ایثارگران 5% ریاضی: درس ادبیات نقطه ضعف من بود و درصد هایی که در ازمون ها به دست می اوردم بسیار نوسانی بود به این دلیل سعی کردم روش مطالعه‌ام را از درس به درس به جامع خوندن تغییر بدم به طوری که برای لغت و تاریخ ادبیات و املا کتاب های جمع بندی رو استفاده میکردم تا تسلط کامل روی تمام مباحث رو به دست بیارم هم چنین سعی کردم در قرابت معنایی به جای خواندن، تست بزنم تا مفاهیم رو در تست ها یاد بگیرم و این موضوع خیلی بهم کمک کرد و در نهایت توانستم ادبیات کنکورم را 90 درصد بزنم.

روش مطالعه ادبیات رتبه های برتر  = احمدرضا ابراهیمی، رتبه‌ی 7 ایثارگران 5% ریاضی :  ادبیات، در گروه درس­هایی هست که مباحث تمرینی و مفهومی آن، از مباحث حفظ کردنی­اش بیشتر است. در ابتدا سعی کردم مفهوم اشعار کتاب درسی را با توجه به درس دبیر یاد بگیرم. سپس آرایه­ها و نکات هر بیت را به همین شکل یاد گرفتم؛ حفظیات تاریخ ادبیات و لغت را نیز بعد از عید کار کردم.

روش مطالعه ادبیات رتبه های برتر  = علی مهاجر زرین کلک، رتبه‌ی 10 منطقه‌ی 1 ریاضی: در درس ادبیات، با حل تست های موضوعی پیشرفت زیادی داشتم و نقاط ضعفم برطرف شد.

 روش مطالعه ادبیات رتبه های برتر  = احمد الکاتب، رتبه‌ی 8 منطقه‌ی 1 انسانی: شرکت در المپیاد و آشنایی با متون ادبی سبب شد در ادبیات نتیجه‌ی مناسبی بگیرم.

روش مطالعه ادبیات رتبه های برتر  = محمد حسن نظری، رتبه‌ی 5 ایثارگران 5% انسانی: این درس را به صورت موضوعی می خواندم . لغات را جدا کرده بودم. املاها را در زمان خاص می خواندم. تاریخ ادبیات را خلاصه برداری کرده بودم. بیت ها و موضوعات معروف و خاص قرابت معنایی را در کتاب خودآموز یادداشت می کردم. برای آرایه های ادبی نیز همینطور.

روش مطالعه ادبیات رتبه های برتر  = حسین قربانی، رتبه‌ی 8 ایثارگران 25% انسانی: در درس تاریخ ادبیات توانستم با تغییر روش خود از کتاب خوانی به خلاصه نویسی، پیشرفت زیادی کنم. از دو کتاب زرد اختصاصی و زرد عمومی که با داشتن تست های کنکور سنوات گذشته و هم چنین درسنامه و پاسخنامه ی دقیق و کاربردی کمک زیادی به داوطلبان می کرد، بهره های زیادی بردم.

 روش مطالعه ادبیات رتبه های برتر  = سارا باقریه، رتبه‌ی 7 کشوری زبان: ادبیات 86%: هرچه علاقه ی بیشتری هنگام مطالعه ی این درس داشته باشیم، راحت تر آن را می‌فهمیم و نتیجه ی بهتری می گیریم. برای قرابت باید به مفهوم ابیات توجه کرد که با این کار فهمیدن و پیدا کردن آرایه ها هم راحت تر می شود. برای لغات، املا و اعلام هم مرور روزانه بسیار مفید و موثر است.

امیرعلی اکبرزاده پاشا، رتبه‌ی 9 کشوری زبان: در ادبیات فارسی، تمرین تست‌های قرابت معنایی اهمیت بسیاری دارد اما اگر می‌توانستم به عقب برگردم، تست‌های آرایه‌ی زیادتری می‌زدم.

مشاوره درس ادبیات کنکور

 

خدمات تخصصی مشاور گروپ

مشاوره برنامه ریزی درسی

مشاوره برنامه ریزی کنکور

مشاوره کنکور تلفنی (مشاوره کنکور سراسری)

مشاوره تحصیلی تلفنی

مشاوره انتخاب رشته تلفنی

مشاوره تحصیل در خارج از کشور

مشاوره معافیت تحصیلی

مشاوره معرفی رشته های دانشگاهی

مشاوره معرفی دانشگاه های کشور

مشاوره پذیرش دانشگاه بدون کنکور

مشاوره کنکور کارشناسی ارشد

مشاوره کنکور دکتری تلفنی

مشاوره انتخاب رشته ارشد

مشاوره انتخاب رشته دکتری

مشاوره ثبت نام کنکور

مشاوره انتخاب رشته

 

 

جهت مشاوره در زمینه روش مطالعه ادبیات رتبه های برتر زیر 100 در درس ادبیات کنکور 97

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۴_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نام*

ایمیل*

تلفن همراه

مشاور گروپ از سال ۱۳۹۲ به صورت تخصصی کار خود را در زمینه مشاوره آغاز کرد و با استعانت از خداوند متعال و اعتماد مردم عزیز کشورمان تاکنون توانسته میلیون ها ساعت مشاوره تلفنی و حضوری ارائه دهد. ما در مجموعه مشاور گروپ گرد هم آمده ایم تا تجربیات چندین ساله خود را در زمینه مشاوره تحصیلی در مقاطع مختلف مانند تیزهوشان،نمونه دولتی ، کارشناسی ، کارشناسی ارشد ، دکتری ، آزاد بدون کنکور ، علمی-کاربردی ، نظام وظیفه ، نظام مهندسی و … اطلاعات مربوطه را در اختیار مخاطبان محترم خود قرار دهیم.

آقایون مسئول. محض رضای خدا کنکور نظام قدیم رو واسه سال آینده برگزار کن …

http://t.me/daadrobot?start=chbbyhigrqo به این آدرس در دیده بان حمایت …

مشاور گروپ یک وبسایت خصوصی و غیر انتفاعی دارای مجوز رسمی مشاوره در زمینه تحصیلی میباشد. این وبسایت به هیچ ارگان یا نهاد دولتی یا خصوصی از جمله سنجش ، دانشگاه آزاد و… وابستگی ندارد. تمامی محتوای این وبسایت تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و اخبار تنها از وبسایت های معتبر همراه با ذکر منبع اصلی انتشار داده میشود. لازم به ذکر است
مشاور گروپ هیچگونه مسئولیتی در قبال محتوای بازنشر شده ندارد.

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مشاور گروپ میباشد.

تماس فوری 02166576182

آیا میدانید کمتر از ۱ درصد از داوطلبان کنکور تجربی ادبیات را بالای ۷۰ درصد زدند. ادبیات در کنکور ضریب ۴ دارد و مهمترین درس عمومی محسوب می‌شود و یک درصد خوب در این درس می‌تواند سرنوشت شما را تغییر دهد. همچنین در دفترچه سوالات عمومی کنکور اولین درس قرار داده شده که به لحاظ روحی و روانی تاثیر بسزایی در روند پاسخگویی به سایر دروس دارد. اگر سوالات درس ادبیات را خوب جواب بدهید خیلی بهتر و با اعتماد به نفس بیشتری ادامه خواهید داد و می توانید شرایط جلسه را بهتر کنترل کنید. پس امروز تصمیم گرفتیم روش مطالعه ادبیات کنکور را به حرفه ای ترین سبک ممکن به شما آموزش دهیم.

پس اطلاع از روش های مطالعه دروس کنکور به خصوص ادبیات کنکور آن هم به صورت اصولی، و راهکار های طلایی می تواند نقش زیادی در موفقیت شما در کنکور داشته باشد.

بنده رضا عباسی فر دانشجوی دندانپزشکی و مشاور تحصیلی، می‌خواهم در این مقاله به بررسی کامل روش مطالعه ادبیات کنکور بپردازم و  روش مطالعه ای را به شما بگویم که خودم با این روش به درصد مطلوب و رشته دندانپزشکی رسیدم.

شما با گذاشتن فقط چند دقیقه وقت می‌توانید,کیفیت مطالعاتی خودتان را تاحد زیادی بهبود بخشید و بهتر و اصولی تر این درس را بخوانید، و به درصد مطلوب و رشته مورد علاقه تان نزدیک و نزدیکتر شوید.
پس با ما همراه باشید.

مشاوره درس ادبیات کنکور

 

بهترین روش مطالعه ادبیات کنکور، موضوعی یا مبحثی خواندن آن است ،نه درس به درس.
ادبیات کنکور را به ۶ بخش تقسیم میکنند. این ۶ بخش همان، معنی لغت و املا لغت، تاریخ ادبیات، آرایه ادبی ،زبان فارسی و قرابت معنایی بودند.که از هر بخش تعداد مشخصی سوال می آید.

حرفه ای ترین سبک مطالعه ادبیات کنکور و مبحثی خواندن یعنی هر مبحث را جداگانه مطالعه کنید.
خیلی از بچه‌ها ادبیات را به صورت درس به درس می‌خوانند، مثلا از درس یک شروع می کنند تا درس آخر که این کاملا اشتباه و غلط است.
اما چرا مبحثی ؟

همانطور که بررسی کردیم سوالات ادبیات کنکور مبحث به مبحث داده می شود نه درس به درس و روش مطالعه هرمبحث هم با یکدیگر متفاوت است پس ما هم باید مبحثی مطالعه کنیم تا بتوانیم به خوبی به سوالات پاسخ دهیم . و در ذهنمان مطالب به صورت  مبحثی و منظم، دسته بندی  شود.پس علت اصلی این که ما باید مبحثی مطالعه کنیم این است که روش مطالعه ی مباحث ادبیات بایکدیگر متفاوت است و این مورد را امروز به صورت کامل در سایت حرف آخر باهم دیگر بحث خواهیم کرد.

حتی اگر برای آزمون های آزمایشی هم میخواهید بخشی از ادبیات را مطالعه کنید باید آن راهم به صورت مبحثی بخوانید.
مثلا فرض کنید که میخواهید برای یک آزمون آماده بشوید که در آن قرار است از ۸ درس ادبیات برای شما سوال طرح شود.
اکنون شما برای مطالعه باید مباحث این ۸ درس اعم از لغات ، تاریخ ادبیات و… را از هم جدا کنید وبه صورت جداگانه مطالعه کنید.

همان طور که میبینید تغییراتی در بودجه بندی ادبیات کنکور شده است، پس باید بر این اساس شما هم تغییراتی در روش مطالعه ادبیات کنکور ایجاد کنید.

در کنکور نظام جدید تعداد سوالات املا و ارایه ادبی هرکدام  یک سوال افزایش پیدا کرده است. پس اهمیت آن ها هم زیاد شده است و باید بیشتر به آن ها توجه کرد. از آن طرف هم سوالات مبحث تاریخ ادبیات از ۳ سوال به ۱سوال کاهش پیدا کرده است که از اهمیت آن کمی کاسته است.

پس برای تنظیم ساعت مطالعه و تشخیص اهمیت مباحث ادبیات کنکور حتما باید به بودجه بندی آن توجه لازم راداشته باشید. تا بتوانید به هدف و رشته مورد علاقه خود برسید.

مبحث املا و لغت جزو مباحث حفظی ادبیات محسوب میشود و باید بارها و بارها آن را مرور کرد.
از این قسمت ۳ سوال یعنی ۱۲ درصد سوال خواهد آمد و جزو مبحثی است که اگر مطالعه کافی داشته باشید مطمئن خواهید بود که می توانید به آن درست جواب بدهید پس نباید این سه سوال را از دست بدهید ممکن است سوال شمارشی هم بدهند که اگر تسلط کافی داشته باشید می توانید پاسخ درست به آن بدهید.سوالات شمارشی در کنکور های جدید اهمیت زیادی پیدا کرده است. البته بدون حفظ کردن هم می‌توانید کل لغات ادبیات را در کنکور یاد بگیرید و برای آشنایی با این روش کافیست وارد صفحه املا و لغت ادبیات حرف آخر شوید. 

 نکته ای که باید در روش مطالعه ادبیات در بخش معنی لغت بدانید این است که لغات ستاره‌دار و یا همان لغات انتهای کتاب درسی سه سال دبیرستان ،از منابع اصلی و مهم این بخش محسوب می‌شود. و به جرئت میتوانم بگویم که بخش عمده سوالات معنی لغت ادبیات کنکور از این قسمت طرح میشود.

همچنین  نکته مهم دیگر این که باید تمامی معانی یک کلمه حفظ شود، مثلا اگر یک کلمه ۳ معنی یا بیشتر دارد باید همه آن مطالعه شود ،چون طراحان از تمامی معانی استفاده می‌کنند.حتی گاهی از معانی انتهایی بیشتر استفاده میکنند که باید دقت بیشتری را به خرج دهید.

بعد از لغات آخر کتاب باید لغاتی که دارای معانی خاص و پیچیده دارند را مطالعه کنید و همچنین لغات هم آوا هم مهم است که برای دسترسی راحت تر و مطالعه آن می توانید از کتاب های کمک درسی هم استفاده کنید.

نکته خیلی مهم دیگر این که، لغاتی که در آخر کتاب نیامده است ولی در کنکورهای سالهای گذشته از آنها سوال طرح شده است هم خیلی مهم هستند. حتما این لغات را مطالعه کنید.

ممکن است سوالات زیادی از آن ها در کنکور و آزمون های آزمایشی طرح شود.که در بعضی کتاب های کمک آموزشی این لغات آمده است .من خودم زمان مطالعه کنکور از کتاب لغت کلک معلم استفاده میکردم چون لغاتی را که در کنکور های سال های گذشته از آنها طرح شده بود را در کتاب قرار داده بود.

 همچنین طراح می تواند قسمت‌های مختلف کتاب درسی را مورد سوال قرار دهد پس باید برتمامی قسمت های کتاب مسلط شد.
وهیچ گاه از هیچ قسمت کتاب درسی به آسانی نگذرید.

این بخش جز مباحث حفظی ادبیات می باشد که به تمرین و تکرار زیاد نیاز دارد و شامل اثرهای نویسنده‌ها قرن ها و توضیحات دیگری درباره شاعران و نویسندگان و … می باشد که در کتاب درسی آمده است. و این مبحث هم جزو مباحثی است که اگر مسلط باشید مطمن خواهید بود که میتوانید جواب صحیح بدهید.

در نظام قدیم تاریخ ادبیات بسیار گسترده بود و مفاهیم زیادی داشت و هر ساله ۳ سوال از آن ها مطرح می‌شد ولی در نظام جدید خیلی کم شده است و در سال ۹۸ درتمامی گروه ها فقط یک سوال از آن در کنکور مطرح شد آن هم فقط از نوع مولف اثر بود یعنی فقط اثر و نام نویسنده آن مورد سوال قرار گرفته بود .
پس  اهمیت آن در نظام جدید کمتر شده است و بیشتر به آثار نویسندگان پرداخته است. هم چنین میتوانید برای یادگیری بهتر آثار نویسندگان از تصویر سازی یا کتاب های دارای تصویر استفاده کنید تا بیشتر در ذهنتان بماند.

نکته دیگر این که بچه های نظام قدیم به در آمدها، اعلام و بخش های مختلف کتاب های درسی توجه ویژه ای داشته باشند.

از قسمت‌های سخت و مهم ادبیات است .پنج سوال سهم آن از کنکور  است و نیاز به حل تست فراوان دارد .
۲۰ درصد ادبیات درصد کمی نیست و خیلی ها از جواب دادن به این بخش صرف‌نظر می‌کنند، در حالی که درصد زیادی را از دست می‌دهند.پس از زبان فارسی برگ برنده شما محسوب می شود و نباید آن را از دست بدهید.

در نظام جدید بخش تکواژ و واژه را حذف کردند که از سوالات بسیار سخت زبان فارسی محسوب می‌شد، پس این قسمت برای بچه های نظام جدید راحت تر شده است.

بعد از مطالعه مفهوم یک بخش باید بلافاصله تست های آن را بزنید و تسلط خود را افزایش دهید.چون جنبه مهارتی دارد تاجنبه حفظی.
اگر تست های زیادی را حل کنید می توانید به این ۲۰ درصد پاسخ درست بدهد.

بیشترین سهم سوالات ادبیات را به خود اختصاص داده است.۹سوال یعنی ۳۶ درصد از  سوالات ادبیات مربوط به قرابت معنایی است که جواب دادن به آنها هم زیاد سخت نیست. ولی این بخش هم مانند آرایه و زبان فارسی نیاز به تست زنی زیاد دارد .

که دوستان برای استفاده از روش های بالا شاید به زمان زیادی نیاز داشته باشید اما پیشنهاد من به شما به عنوان یک رتبه برتر ادبیات حرف آخر است که در کمتر از یک ماه به صورت کامل برروی ادبیات کنکور مسلط خواهید شد و با بهترین برنامه ممکن از مشاوران رتبه برتر را دریافت خواهید کرد. برای مشاهده برنامه ها و معرفی ادبیات حرف آخر کافی است با شماره ۰۲۱۶۶۵۷۶۱۸۲ حرف آخر تماس بگیرید.

ابتدا باید بر تمامی مفاهیم ابیات کتاب درسی آشنا باشید چون درست است که بیشتر ابیات خارج از کتاب است ولی خیلی از سوالات از مفاهیم کتاب درسی مطرح می‌شود .بعد از تسلط بر مفاهیم کتاب درسی شروع به تست زنی کنید. می‌توانید روزانه چند تست بزنید تا تسلط تان افزایش یابد و سعی کنید مفاهیم را دسته بندی کنید تا بتوانید راحت تر به این سوالات پاسخ بدهید.

سخن پایانیدوستان عزیز امیدوارم که این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد و توانسته باشد هرچند کم شما را در این مسیر یاری کند.
همه ی پیشرفت ها در خارج از منطقه راحتی انجام می شود پس از سخت تلاش کردن دست نکشید.

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

مشاوره درس ادبیات کنکور

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

یکی از مهم ترین عوامل موفقیت شما در کنکور نحوه مدیریت زمان کنکور می باشد. دوستان عزیز تا به حال شروع کردید تا تایم تان را بگیرید یا سعی کردید تا در کم ترین زمان به جواب برسید؟ تا به حال به این توجه کرده اید که اگر بتوانید…

کنکور منحصرا زبان از رشته های پر متقاضی به خصوص در سال های اخیر می‌باشد و داوطلبان زیادی علاوه بر اینکه در یکی از رشته های نظری از جمله رشته های ریاضی فیزیک، تجربی و علوم انسانی ثبت نام می‌کنند در کنکور زبان تخصصی نیز ثبت نام می‌کنند. این…

عرض سلام و ادب و احترام خدمت همه شما دوستان عزیز که در حال خواندن این مطلب هستید. شایان مامندی هستم مشاور و برنامه ریز تحصیلی و رتبه 958 کنکور سراسری . امروز در سایت حرف اخر در رابطه با نحوه ممطالعه رتبه های برتر کنکور در خدمت شما…

این روزا امتحان تمامی دانش آموزان تمام شده و تابستون هم شروع شده. آهای یازدهمی ها تا به حال که داشتید استراحت می کردید دیگه باید یواش یواش شروع کنیدا وقت تنگه. میگید نه؟ چشم رو هم میذارید میبینید مهر رسید و باید برید مدرسه!! پس کی برای کنکور…

حرف آخر اولین و برترین موسسه تولید کننده دی وی دی های آموزشی کنکور مبتنی بر انیمیشن و تصویرسازی می باشد. از سال 90 شروع به فعالیت کردیم و در این مدت دانش آموزان زیادی از طریق پکیج های آموزشی ما به رتبه های برتر رسیدند.

کنکور 1400 رو تو 4 ماه تموم کن و 7 بار دوره کن!

برای اینکه بتونی از 25 تست فارسی به یک درصد خوشگل برسی اصلا نیاز نداری که از هفت خوان رستم رد بشی و یا جوری قدم بزنی که آب هایی که سهراب ازشون صحبت میکرد رو گل نکنی. اصلا کار پیچده ای روبروی تو نیست و با رعایت کردن یکسری از بدیهیات میتونی این درس رو در حد رتبه برتر ها پاسخ بدی و با انرژی مضاعف به سراغ مابقی رفقای عمومی بری. 25 تستی که برای ادبیات طرح میشه از چند مبحث خاص مورد پرسش قرار میگیره

اگر روال کنکور تغییر نکنه و مثل سال های گذشته باشه. باید خودت رو جهت رویارویی با تست هایی از مباحث معانی لغات، تاریخ ادبیات، املا لغات، آرایه های ادبی، زبان فارسی و قرابت معنایی آماده کنی. در این بین تست های زبان فارسی بیشتر از مابقی مباحث دشمن داره و کم تر کسی رو پیدا میکنی که خودش رو برای پاسخ دادن به هر 5 تست ادبیات آماده کرده باشه

 

بهترین روش مطالعه فارسی، مطالعه مبحثی این درس هست. گرچه میتونی درس به درس هم پیش بری. راه بهتری که وجود داره این هست که درس به درس ادبیات رو بخونی که برای آزمون های آزمایشی هم آماده بشی و در کنار این درس به درس خوندن، میتونی مباحث مهارتی مثل نگارش (زبان فارسی قدیم) و یا قرابت معنایی و همینطور آرایه ادبی رو در کنارش مطالعه کنی و تست زنی انجام بدی.

 

مشاوره درس ادبیات کنکور

برای مبحثی مثل قرابت معنایی بهترین کار مطالعه اشعار کتاب درسی و داشتن تسلط صد در صدی به این ابیات و همینطور مطالعه اشعار شعرایی مثل حافظ و سعدی، شب ها قبل از خواب هست. در کنار مطالعه اشعار و تفکر روی معانی و پیدا کردن ارتباط های درست بین ابیات، بهترین کار تست زنی هست.

هر مقدار که تست زنی خودت رو افزایش بدی، مهارت بیشتری برای پاسخ دادن به 9 تست قرابت به دست میاری. برای قرابت هم با حفظ کردن بیت های کتاب درسی به تنهایی نمیتونی راهی از پیش ببری. باید بلد باشی چطور یک بیت رو بخونی و باید بتونی به سرعت بین ابیات صورت تست و بیت های گزینه ها ارتباط درست برقرار کنی. البته ازت انتظار داریم که تسلط صد در صدی به تک تک ابیات کتاب درسی داشته باشی و بعدش در کنار اون سراغ اشعار شعرایی مثل حافظ و سعدی بری.

بنابراین هیچ وقت شعرهای کتاب درسی الویت دوم تو نباید باشه. نکته مهم دیگه ای که باید به اون توجه داشته باشی این هست که برای پاسخ دادن به 25 تست ادبیات فقط و فقط 18 دقیقه زمان در نظر گرفته میشه. بنابراین سرعت العمل بالا فوق العاده برای ما حائز اهمیت هست. سرعت بالا در تست زنی زمانی برای ما چشم گیر خواهد بود که میزان بی دقتی شما در حین تست زنی نزدیک به صفر باشه. و برای اینکه بتونی سرعت بالایی داشته باشی و در کنارش دقت خودت رو هم افزایش بدی باید مدام خودت رو با تست های مختلف پیرامون این مبحث درگیر کنی.

 

روال کار برای آرایه های ادبی هم به این شکل هست. 3 تست آرایه از نفس گیرترین تست های دفترچه عمومی محسوب میشه. اینکه تست های این مبحث رو از سخت ترین تست های عمومی در نظر میگیریم، دلیلی برای کنار گذاشتن آرایه ادبی نیست. این رو گفتم که با این مبحث شوخی نکنی و با احتیاط باهاش بخورد کنی. برای زدن آرایه ابتدا باید کلیات هر آرایه ادبی که در کتاب درسی تدریس شده رو به خوبی بلد باشی و سپس دانش خودت رو در این زمینه با تست زنی بسنجی و اون رو افزایش بدی.

مطمئن باش هر چقدر بیشتر تست بزنی و بیشتر با تله های آموزشی هر آرایه آشنا بشی، ساعات بهتری رو در جلسه کنکور تجربه خواهی کرد. برای آرایه ادبی هم الویت ابتدای تو تست های سراسری باشه. فقط یادت باشه که ما تست نمیزنیم که خودمون رو بابت این موضوع گول زده باشیم که من فلان قدر تست زدم. ما تست میزنیم که یاد بگیریم، نه اینکه زمان رو هدر بدیم. بعد از اینکه به یک تست پاسخ دادی، صرف اینکه جواب تو درست یا اشتباه بوده باشه حتما پاسخ نامه تشریحی اون تست رو نگاه کن. امکان داره طراح تست از روش ساده تری برای رسیدن به پاسخ صحیح استفاده کرده باشه که تو تا به الان با اون آشنا نبودی. این طوری هست که تو میتونی مطالعه با کیفیتی رو تجربه کنی.

این دو مبحث ادبیات از مباحثی هستن که در طول زمان باید مهارت تست زنی مرتبط با اون ها رو به دست بیاری، بنابراین کار مطالعه این مباحث رو به بعد از عید موکول نکن و سعی کن از همین الان شروع کنی و برای رسیدن به تسلط بالا برای این دو مبحث طبق برنامه مطالعات با کیفیتی داشته باشی.

 

مبحث نگارش رو هم به هیچ عنوان حذف نکن. احتمالا از این مبحث که همون زبان فارسی نظام قدیم هست در حدود 5 تست در کنکور سوال داشته باشی. نگارش هم از مباحث مهارتی محسوب میشه و باید طبق برنامه ای که برای خودت تنظیم کردی هرچه سریع تر اقدام به مطالعه نگارش کنی تا در ماه های پایانی فقط تست زنی داشته باشی و نیازی نباشه که مطالب رو از ابتدا مطالعه کنی.

 

دو مبحث حفظی در این درس داریم که در کنکور های اخیر شاهد این موضوع بودیم که با حفظ کردن نمیشه به راحتی تست هاش رو پاسخ داد. هر ساله 3 تست از معنای لغات ادبیات و 2 تست پیرامون املا صحیح لغات در کنکور سوال مطرح میشه. در کنارش 3 تست هم از مبحث شیرین تاریخ ادبیات سوال خواهی داشت. همین 8 تست 32 درصد کنکور ادبیات رو پوشش میده که میتونه درصد قابل توجهی برای رسیدن به رشته های تاپ باشه.

اهمیت این درصد زمانی بیشتر میشه که متوجه باشی بین تست تاریخ ادبیات و آرایه هیچ تفاوتی وجود نداره. با زدن یک تست آرایه 4 درصد به دست میاری و با زدن یک تست تاریخ ادبیات هم همون 4 درصد رو کسب میکنی. این نکته رو از این جهت مجدد گوشزد کردم که بعد از کنکور این حسرت رو نخوری از اینکه تست آرایه رو درست زدی اما تست تاریخ ادبیات که راحت تر هست رو اشتباه جواب دادی.

اگر دقت کرده باشی اکثر لغات در کتاب درسی بیشتر از یک معنی دارن. روال کار در زمان امتحانات تشریحی این بود که یکی از این معانی رو برای هر لغت حفظ میکردی که اگر در امتحان مورد پرسش قرار گرفت بتونی به راحتی معنی لغت مربوطه رو بنویسی. اما در کنکور با این روش نمیتونی موفقی باشی. اگر یک لغت در کتاب درسی 3 معنی متفاوت داشته باشه، این امکان وجود داره که هر کدوم از اون معانی مورد پرسش قرار بگیره. این نکته رو گفتم تا بدونی که باید تک تک معانی لغات کتاب درسی رو بخونی و به خاطر بسپاری. برای تاریخ ادبیات هم قضیه به همین منوال خواهد بود و باید به عنوان مثال تمام آثار هر شاعری رو به خاطر داشته باشی تا در جلسه کنکور دچار مشکل نشی.

 

خدا رو شکر در حال حاضر در بازار کتاب های خوبی برای تک تک این مباحث وجود داره که هر کدوم با روش های خوبی به توضیح 5 مبحث ادبیات پرداخته. توصیه ای که دارم این هست که قبل از انتخاب منبع حتما با مشاور و دوستانی که داری مشورت کن و سعی داشته باش که انتخاب ایده آلی انجام بدی که بتونه بهت کمک زیادی بکنه. باز هم تاکید میکنم برای هر مبحث فقط و فقط یک منبع کمک آموزشی تهیه کن و نه بیشتر. باید تمام تمرکز  تو روی کتاب درسی و اون منبع کمک آموزشی باشه. قبل از خرید حتما منابعی که در انتخاب کردنشون شک داری رو از نزدیک ببین و با مقایسه کردن و مشورت هایی که از نزدیکان خودت گرفتی بهترین رو انتخاب کن.

 

 

مقالات مرتبط:

روش خواندن شیمی برای کنکور

نحوه مطالعه زبان انگلیسی برای کنکور

دین و زندگی را برای کنکور چگونه بخوانیم

روش مطالعه عربی برای کنکور

شیوه مطالعه فیزیک برای کنکور

روش مطالعه زیست شناسی

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند

همین چند سال پیش ما خودمون دانش آموز بودیم و هدفمون رسیدن به رتبه خوب و عالی بود و الان در بهترین رشته و دانشگاه های ایران تحصیل میکنیم…. ادامه

مشاوره کنکور

برنامه ریزی برای کنکور 1400 

روش مطالعه

آزمون آزمایشی

انگیزشی

فایل صوتی

اگر سوالی دارید با در ارتباط باشید از طریق: irmohasel@gmail.com

مشاوره درس ادبیات کنکور

تمامی حقوق سایت برای موسسه محصل ایرانی محفوظ است©

همکاری      قوانین و مقرارات      تبلیغات


https://irmohasel.com/wp-content/uploads/adabiat.mp3Downloads-icon

اولین و مهم ترین درس عمومی تو کنکور سراسری ادبیاته که از این درس تو کنکور 25 سوال طرح میشه . ادبیات دارای 6 مبحثه و تو کنکور بصورت مبحثی ازش سوال طرح میشه پس بهترین نوع مطالعه برای بالا بردن راندمان درس ادبیات مطالعه به صورت موضوعیه نه درس به درس .

برای مشاوره نحوه مطالعه درس ادبیات برای کنکور سراسری

از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره های زیر تماس بگیرید:
 

تماس با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۷۸۹ از کل کشور
 

تماس با شماره ۹۰۹۲۳۰۵۸۸۰ از استان تهران

مشاوره درس ادبیات کنکور

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱ شب حتی ایام تعطیل

درصورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید .

درس ادبیات یکی از درسای عمومی مهم و ضریب بالای کنکور سراسری هستش . ضریب این درس برای کنکور سراسری تو همه گروه ها و زیر گروه ها 4 در نظر گرفته شده . چون ادبیات درس حفظی و فراری هستش برای خوندنش فقط مطالعه کتاب درسی کافی نیست و علاوه بر کتاب درسی به کتاب تست و دفتر خلاصه نویسی هم نیازه .

با توجه به سنگینی رقابت تو کنکور سراسری داوطلبا باید سعی کنن بهترین نوع مطالعه تو هر درس رو با کم ترین زمان و بیشترین بازدهی داشته باشن . پس اگه شما هم به دنبال بهترین روش مطالعه درس ادبیات و بالا بردن بازدهیتون هستین و می خواین با نحوه مطالعه درست درس ادبیات آشنا بشین تا آخر این مقاله همراهمون باشین .

 

 

 ادبیات دارای 6 مبحث : لغت ، املاء ، تاریخ ادبیات ، آرایه ادبی ، دستور زبان و قرابت معناییه که سهم هر کدوم از این مباحث حدودا به این ترتیبه : لغت 21 % ، تاریخ ادبیات 12 % ، املا 8 % ، آرایه ادبی 12 % ، دستور زبان 20 % و قرابت معنایی 36 % . نحوه مطالعه برای هر قسمت با توجه به اهمیت مباحث ، نوع طرح سوال از هر مبحث و … با هم متفاوته .

معمولا 3 سوال اول مربوط به لغته که حفظی و سادست . توی مطالعه این قسمت حتماً اول واژه نامه انتهای کتابای هر 3 سال رو بخونین و همونجا همشون رو تو دفتر خلاصه نویسیتون یادداشت کنین . شاید پیش خودتون فکر می کنین که ” این کار خیلی زمان می بره ” ، درسته شاید الان یکم وقتتون رو بگیره اما این کار بهتون تو مرور خیلی کمک می کنه و باعث میشه تعداد دفعات مرورتون بالاتر بره و زمان صرف شده برای مطالعه هر بار کم تر بشه .

بعد از مطالعه واژه نامه 3 سالتون حتما متن هر درس رو کامل بخونین تا کلماتو توی متن هم ، معنی کنین این جوری تسلط کافی روی تمامی لغت های کتاب پیدا می کنین . از زمان های مرده خودتون برای تقویت و مرور کلمات حتما استفاده کنین .

 

از این قسمت ادبیات معمولا 2 سوال تو کنکور میاد . برای تسلط به این قسمت احتیاج به تمرین و تکرار دارین . هم زمان با یادگیری معنی لغت ها املای کلمات رو هم یاد بگیرین . برای این که تسلطتون تو املا هم بیشتر بشه به معنی و ریشه کلمات توجه داشته باشین .

در حین مطالعه هر لغت به معنی اون هم توجه کنین .

در یادگیری املا به ریشه عربی اون لغت هم توجه داشته باشین .

 

پایه این قسمت هم کاملا حفظی و سادست . بهترین کار اینه که یه بازه هم اختصاص بدین برای یاد گرفتن و خلاصه نویسی این قسمت . به این صورت که تاریخ ادبیات 3 ساله رو می خونین همونجا هم خلاصه شو می نویسین ، که چه آثاری متعلق به کدوم نویسنده هست . به همین راحتی !

 

 فقط تنها نکته ای که برامون تو این قسمت مهمه اینه که تمام اثرات نویسنده کنار هم باشه تا زمان حفظ کردن و یاد گرفتن آثار ، همه اثرا با هم یاد گرفته بشه . 

 سعی کنین فلش کارتاتون رو به ترتیب قرن شاعرا مرتب کنین که اگه یه وقت سر جلسه کنکور قرن شاعری یادتون رفت این به ترتیب خوندنه یادتون بمونه .

 برای بهتر یادگرفتن آثار شاعرا برای آثارشون رمز گذاری کنین . مثلا برای آثار نطامی گجوی رمز ( ملخ ها ) که حرف ” م ” مخزن الاسرار ، ” ل ” لیلی و مجنون ، ” خ ” خسرو و شیرین ” ، ” ه ” هفت پیکر و در آخر حرف ” الف ” اسکندر نامه .

 

این قسمت حداقل 5 سوال ادبیات رو شامل می شه . برای یادگیری دستور زبان لازمه تبحر زیادی روی مطالب داشته باشین . لازمه این کار هم فقط و فقط تمرین کردن و تست زدنه . بعد از آموزش هر قسمت حتما باید تعداد زیادی تست از اون قسمت بزنیم تا آمادگی لازم رو تو این بخش به دست بیاریم . 

 

 اگه جرو داوطلبایی هستین وسواس مطالعاتی دارین ، با خوندن مقاله زیر می تونین با راه های جلوگیری از وسواس در مطالعه آشنا بشین .

از این بخش هم حداقل 3 سوال طرح می شه . اول باید آرایه مد نظر رو با قاعده و به طور کامل یاد بگیریم و بعد از آموزش آرایه شروع به تست زنی کنیم . پیشنهادی که برای خوندن آرایه ادبی کنکور داریم اینه که سعی کنین برای یادگیری هر مبحث یک مثال معروف از اون رو یاد بگیرین .

 

این قسمت از مهم ترین قسمتای ادبیاته و بیشترین سوال ادبیات رو شامل می شه . برای تسلط به قرابت معنایی حتما باید روی همه ابیات و اشعار کتابای درسیتون مسلط باشین و بتونین بین ابیات ارتباط معنایی پیدا کنین . برای اینکه تسلطتتون تو این مبحث هم زیاد بشه فقط به تمرین و تست نیاز دارین . تو زدن تست قرابت معنایی اصلا به معنی بیت ها کاری نداشته باشین و فقط به دنبال پیدا کردن مفهوم اون باشین .

 

 

به طور کل بعد از این که هر 6 مبحث ادبیات رو تا حدودی یاد گرفتین بهتره که هر شب مطالعه ادبیات رو تو برنامه ریزی تون داشته باشین . مثلا شبی 30 تست بزنین ، یعنی از هر مبحث 5 تست . تا آمادگیتون توی تمام مباحث ادبیات بالا تر بره و تسلطتون هم بیشتر بشه .

 

 همه کنکوریا تو یه سری درسا قوی و تو یه سری درسا ضعیف ترن و تقریبا با توجه به تعداد سوالای درست و غلطشون تو هر درس میدونن که حدود درصداشون چقدره اگه می خواین بدونین با این میانگین درصداتون چه رتبه ای تو کنکور سراسری میارین حتما مقاله زیر رو بخونین .

 

 

 

مشاوره درس ادبیات کنکور

همونطور که گفته شد با برای این رقابت بزرگ خوندن کتاب درسی کافی نیست و ما رو به اون نتیحه دلخواه نمی رسونه . داوطلبا باید در کنار این کتاب درسی از بهترین منابع کمک آموزشی درس ادبیات هم استفاده کنن . کارشناسای تحصیلیکو با بررسی کتابای موجود تو بازار ، بهترین منابع درس ادبیات رو طبق جدول زیر براتون جمع آوری کردن .

 

 

 

پیشنهاد تحصیلیکو به ترتیب تهیه و مطالعه منبع پیشنهادی هستش . ولی داوطلبایی که نیاز به آموزش بیشتر دارن منبع آموزش بیشتر و برای داوطلبایی هم که منابع گفته شده رو مطالعه کردن و حالا می خوان بیشتر تست بزنن منبع تست بیشتر مناسب هستش .

اگه بعد از خوندن این مقاله باز هم احساس کردین که نیاز به کمک برای مطالعه درس ادبیاتتون دارین می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با همه کارشناسای تحصیلیکو در ارتباط باشین و همه سوالاتتون رو بپرسین .

 با نزدیک شدن به زمان برگزاری کنکور سراسری ، بیشتر داوطلبای کنکور دنبال روش هایی برای جمع بندی بهتر این درس هستن . پیشنهاد می کنیم برای آشنایی با بهترین روش جمع بندی درس ادبیات حتما مقاله زیر رو بخونین .

 

 

برای مشاوره نحوه مطالعه درس ادبیات برای کنکور سراسری

از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره های زیر تماس بگیرید:
 

تماس با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۷۸۹ از کل کشور
 

تماس با شماره ۹۰۹۲۳۰۵۸۸۰ از استان تهران

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱ شب حتی ایام تعطیل

درصورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید .


تمامی هموطنان عزیزمان از سراسر ایران می توانند برای استفاده از خدمات مشاوره و ارتباط با کارشناسان تحصیلیکو از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره 9099071789 تماس بگیرند . همچنین ساکنان استان تهران می توانند از طریق شماره اختصاصی 9092305880 نیز با کارشناسان ما در ارتباط باشند.

برخی از مخاطبان تحصیلیکو به دلیل مشکلات مخابراتی نمی توانند با شماره های 909 تماس بگیرند و یا به طور کلی به تلفن ثابت دسترسی ندارند ؛ برخی نیز تمایل دارند از بسته های تخفیفی تحصیلیکو استفاده کنند تا هزینه کمتری برای مشاوره پرداخت نمایند . برای این دسته از عزیزان پکیج های مشاوره تحصیلیکو را طراحی کرده ایم که می توانید با خرید آن از هرجای ایران که هستید از طریق تلفن ثابت یا تلفن همراه با کارشناسان تحصیلیکو در ارتباط باشید . برای خرید پکیج های مشاوره تحصیلیکو و استفاده از بسته های تخفیفی کلیک کنید .

در خبرنامه ایمیلی تحصیلیکوهر هفته گزیده ای از مهم ترین اخبار تحصیلی مرتبط با رویداد های مدارس ، کنکور سراسری ، کارشناسی ارشد و دکتری را گردآوری می کنیم و بصورت رایگان برای کاربران سایت ارسال می کنیم . اگر شما هم مایلید از اخبار تحصیلی در طول سال جا نمانید کافیست ایمیل خود را در کارد زیر وارد کنیم تا از همان لحظه عضو خبرنامه ایمیلی ما شوید .

مرکز مشاوره تحصیلیکو امکانی فراهم کرده تا کاربران سایت بتوانند با عضویت در کانال های اطلاع رسانی شبکه های اجتماعی  از آخرین اخبار و اطلاعیه های تحصیلی مربوط به حوزه تحصیلی مدنظر خود آگاه شوند . برای این منظور می توانید با کلیک بر روی هر یک از لینک های زیر در کانال مدنظرتان عضو شوید.

کانال مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو                     کانال دکتری تخصصی                      کانال کارشناسی ارشد                    کانال مشاوره کنکور سراسری

کانال دانشگاه های بدون کنکور                      کانال اطلاع رسانی مدارس              

یکی از جداب ترین امکانات رایگان تحصیلیکو برای مخاطبان خود خبرنامه پیامکی است که با عضویت در آن آخرین اخبار رویداد های تحصیلی برای شما پیامک می شود . خبرنامه پیامکی تحصیلیکو در موضوعات مدارس ، کنکور سراسری ، دانشگاه های بدون آزمون ، کارشناسی ارشد و دکتری اطلاع رسانی می کند و برای عضویت در آن کافیست مقطع مربوط به خود را انتخاب کرده و در ادامه شماره تماس خود را ثبت نمایید .

1000000

بازدید کننده تحصیلیکو تاکنون

14000

مخاطبان مشاوره تلفنی تحصیلیکو تاکنون

11867

تعداد سوالات سایت تحصیلیکو

درصورتی که برای مشاوره در تمامی زمینه های ذکر شده در سایت، به دانش چندین ساله ما نیاز داشتید می توانید با ایمیل یا شماره تلفن 9099071789 ( تماس با تلفن ثابت از سراسر کشور با هزینه هر دقیقه 3000 تومان) در ارتباط باشید تا از مزایای مشاوره تلفنی تحصیلیکو بهره مند گردید.

سایت مشاوره تحصیلیکو یک مرکز خصوصی و غیرانتفاعی است و به هیچ ارگان دولتی و خصوصی دیگر هیچگونه وابستگی ندارد.

بالا

فیلم های درس مورد نظر را مشاهده کنید:ادبیاتعربیدینیزبانریاضیزیستفیزیکشیمی ورود به فروشگاه اینترنتی دی وی دی کنکوردریافت مشاوره درسی و برنامه ریزی کنکور


روش مطالعه ادبیات, روش مطالعه دروس
۶

لغت و املا جمعا ۵ تست ادبیات کنکور رو شامل میشن یعنی حدود ۲۰ درصد ادبیات که اتفاقا چون ۵ سوال اول دفترچه هم هستن اگه بتونید این ۵ سوال رو درست جواب بدید در همون چند دقیقه اول شروع  کنکور قوت قلب خوبی میتونه واسه ادامه کار بهتون بده. در این پست روش مطالعه لغت و املا ادبیان رو به شما توضیح میدیم. علاوه …


روش مطالعه ادبیات, روش مطالعه دروس
۰

از ۲۵ تست ادبیات ۹ تست یعنی ۳۶ درصد مربوط به قرابت معنایی هست که تا حالا در ۱۸ شکل طرح شدن اما ۱۰ شکل پرتکرارتر بودن. از نظر موضوعی «ادبیات غنایی» بیشتر از سایر موضوعات سابقه طرح سوال قرابت در کنکور داشته. بیشتر تست های قرابت از کتاب سال چهارم میاد و در اولویت بعدی ادبیات سال دوم و از همه کمتر سال سوم. …

مشاوره درس ادبیات کنکور


روش مطالعه ادبیات, روش مطالعه دروس
۰

از تاریخ ادبیات ۳ تست در کنکور مطرح میشه که جواب دادن به این ۳ تست، ۱۲ درصد ادبیات کنکور رو برای شما تضمین میکنه. معمولا یک تست از تاریخ ادبیات سال دوم، یک تست از تاریخ ادبیات سال سوم و یکی هم از تاریخ ادبیات پیش دانشگاهی طرح میشه. حتی کنکور ۹۳ خارج از کشور یک سوال تاریخ ادبیات از کتاب زبان فارسی سال …


روش مطالعه ادبیات, روش مطالعه دروس
۰

معمولا ۵ یا ۶ سوال کنکور یعنی ۲۰ تا ۲۴ درصد درس ادبیات از مباحث زبان فارسی هست که بیشترشون از مباحث مهارتی مثل تکواژ، جمله و … طرح میشن ولی گاهی یک یا دو سوال هم از مباحث غیرمهارتی مثل بیاموزیم ها و تاریخ ادبیات های داخل کتاب زبان فارسی هم میاد. توصیه می کنم سه تا مبحث زبان فارسی (مباحث مهارتی)+آرایه ها+قرابت معنایی …

ورود به کانال تلگرام فیلم ها

.دریافت کد تخفیف با ارسال پیامک به 09909380945

مشاوره درس ادبیات کنکور
مشاوره درس ادبیات کنکور
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *