چطور با شوهر عصبانی رفتار کنیم

 
helpkade
چطور با شوهر عصبانی رفتار کنیم
چطور با شوهر عصبانی رفتار کنیم

چگونه می توان با شوهر خشمگین مقابله کرد بدون اینکه شان و کرامت خود را فدا کنید. برخی زندگی خود را مقایسه می کنند. ادم همیشه در وضعیت ثابتی از هوشیاری زندگی نمی کند – همیشه منتظر چیزی برای منفجر شدن و پرتاب کردن سنگ های مذاب در همه جا هستیم.

حتی یک فوران کوچک هم می تواند یک روز کاملاً دوست داشتنی را به هم بریزد و خراب کند. یک تفاوت بزرگی که بین شوهر و یک آتشفشان وجود دارد این است که شما می توانید به راحتی از یکی از آن ها دور شوید با این حال، از سوی دیگر، شوهر نیز بیشتر از یک آتشفشان مدیریت می شود.

دست کم تا حدی خود را آماده کنید تا با شوهرتان سر و کار پیدا کنید و به او عشق و محبت کنید. من دوست دارم چند چیز را در مورد عصبانیت از دیدگاه آقایان، براساس گذشته و اعمال خودم به اشتراک بگذارم. هیچ کس بهتر از مردها خودشان را نمی شناسند.

توصیه های مفید این بخش از نمناک براساس این فرض است که عصبانیت شوهرتان به سمت شما هدایت می شود، نه به سیاست مدار و نه قبض برق با این حال، برای موثر بودن توصیه ها، ممکن است نیاز باشد که دیدگاه ذهنی خود را تغییر دهید و اغلب اوقات، ضمیر خود را تغییر دهید.

چطور با شوهر عصبانی رفتار کنیم

مهم است که هر دوی شما کاری را برای جفتتان انجام دهید بنابراین، اگر شما آماده اید که با یک طرز فکر جدید دست و پنجه نرم کنید و مهارت های مفیدی یاد بگیرید، به مطالعه ادامه دهید.

دلایل بسیاری وجود دارد که چرا شوهر شما با شما بد رفتاری می کند و بی هیچ دلیل از شما عصبانی می شود. برخی از این دلایل مربوط به مسائل روحی و فیزیکی اساسی هستند که مورد توجه قرار نمی گیرند و برخی عوامل دیگر محیطی هستند.

تستوسترون کم:

در حالی که بسیاری از افراد سطح بالایی از تستوسترون را با سطح بالای عصبانیت مرتبط می دانند، اما این رفتار با سو مصرف استروئید در ارتباط است. مطالعات نشان داده اند که مردانی با سطح پایین تستوسترون بیشتر عصبی و مستعد نوسانات روحی هستند.

عوامل محیطی نظیر رژیم غذایی و کیفیت خواب می تواند تاثیر زیادی بر میزان تستوسترون بدن داشته باشد. بسیاری از مردان از کم بود تستوسترون رنج می برند و معمولاً تشخیص داده نمی شوند.

سروتونین کم:

یکی از انتقال دهنده های عصبی کلیدی در مغز ما سروتونین است که نقشی را در سلامت عاطفی و ذهنی بازی می کند. اگر از این عنصر کم داشنه باشیم، کج خلق و افسرده می شویم. بیشتر شبیه به تستوسترون، غذا خوردن و خواب می تواند نقش بزرگی در تعیین مقدار سروتونین بازی کنند.

استرس شدید:

هورمون استرس، کورتیزول می تواند منجر به بد خلقی و نیز خواب و مشکلات شناختی شود. اگر شوهر شما استرس شدیدی را در سر کارش دارد و به درستی غذا نمی خورد، میزان بالای کورتیزول می تواند او را به یک فرد بسیار متفاوت تبدیل کند.

فقدان هویت مردانه و هدف:

فشار مداوم شوهرتان که سعی می کند تا حد کمال مطلوب مردانه زندگی کند می تواند او را نابود کند. تمرکز تنها روی موفقیت شغلی و کسب مقادیر زیاد پول می تواند باعث شود احساس استرس، انزوا و تنهایی کند. او ممکن است احساس کند که در مقایسه با دیگران ناکافی است و این احساسات می تواند طغیان های خشمش را نشان دهد.

آسیب و ضربه عاطفی:

همچنین این امکان وجود دارد که شوهرتان با برخی مسائل عاطفی حل نشده سر و کار داشته باشد. با تلاش برای سرکوب این زخم های عاطفی حساس و خشمگین و عصبانی می شود.

در این بخش از نمناک چند گام برای پی گیری نحوه برخورد با شوهرتان آورده شده است. سعی کنید همیشه یک رویکرد آرام و خوب برای حل و فصل اختلافات داشته باشید. اگر هر دوی شما از دست یکدیگر عصبانی شوید، شرایط برای بدتر شدن بسیار آسان خواهد شد.

نترسید:

از خشم نترسید. بدانید که عصبانیت ناشی از کمبود عمومی قدرت واقعی است. اغلب، به این دلیل است که فرد کنترل وضعیت را در دست ندارد. این کمک می کند که به جای غرش شیر، به گریه بچه نگاه کند.

در مورد اقدامات خود فکر کنید:

به این فکر کنید که آیا نقشی در تحریک این خشم دارید یا خیر؟ این جا با خودت صادق است. اگر نقشی در افزایش درگیری ایفا کردید، این کار نیازمند رویکردی است که در صورت درخواست برای آن، مسولیت کارهای خود را به دست بگیرید و از آن ها معذرت خواهی کنید اما اگر شما به عصبانیت او کمک نکنید و بیشترش نکنید، اولویت شما تغییر می کند تا به او نشان دهید که در کجا دچار سوتفاهم شده، اما نه حالا.

بدانید که عصبانیت یک عادت است:

بسیاری اوقات، خشم مردانه یک شرط است – عادتی است که با بیشتر اتفاقات رخ می دهد. این تقصیر شما نیست که او فیوز کوچکی دارد، مهم نیست که چطور ممکن است سعی کند به طور غیر عمدی (یا عمدی) شما را شستشوی مغزی دهد. کلمات و اقدامات او مسئولیت های خود او هستند، بنابراین هرگز گناه آنچه که او انجام می دهد و می گوید را قبول ن کنید و شرمسار نباشید.

سعی نکنید افسار را بگیرید:

سعی کنید عصبانیت همسرتان را کنترل کنید. اول از همه، بر تلاش برای تغییر او تمرکز نکنید، چون نمی توانید. فقط خودش می تواند. تنها کاری که می توانید انجام دهید کنترل این است که چگونه نسبت به او واکنش نشان دهید و در پایان کار چه کاری برای شما انجام می دهد.

خشم شکلی از رنج فراوان است. وقتی مردی یک زن را آزار می دهد، او خودش را هم آزار می دهد. در ابتدا، عصبانیت باعث می شود که فرد احساس قدرت و کنترل کند، اما به آرامی می سوزد و از درون خودش را می خورد.

عصبانیت ضعف است:

با وجود اینکه چگونه اغلب در فرهنگ ما به تصویر کشیده می شود، عصبانیت یک قدرت نیست – این یک ضعف است. معلم روحانی من گفت که من واقعاً از این موضوع خوشم می آید، ” سگ های بزرگ واق واق می کنند.

آن ها نیاز به “مردان قوی و با اعتماد به نفس” دارند که نیاز به واق واق کردن دارند، تنها آن هایی که ناامن و هراسان هستند این کار را انجام می دهند. سوال اصلی باید این باشد:چه چیزی او را پشت این عصبانیت پنهان می کند؟

شوخی بهترین حامی شماست:

چطور با شوهر عصبانی رفتار کنیم

زمانی که شما در یک لحظه جدی شاهد عصبانیت شدید او هستید، به یاد داشته باشید که خنده بهترین دارو برای شما و او است. به چیزهایی فکر کنید که باعث خنده شما می شوند. در اینجا، یکی از شوخی های مورد علاقه ام را با شما در میان می گذارم:

“خدا یک مرد خلق کرد و به او گفت:گوش کن، من دو عضو عالی به شما دادم که به شما توانایی فکر کردن و بهره بردن از دنیا را می دهند، مغز و آلت جنسی. اما باید اعتراف کنم که ممکن است یک نقص طراحی وجود داشته باشد. به احتمال زیاد جریان خون ناکافی برای تقسیم شدن بین آن ها در یک زمان وجود خواهد داشت.”

یک مرد ممکن است از همسرش برای نشان دادن احساساتش عصبانی شود. برای مثال، اگر گریه کنید، ممکن است همان احساس را در درون او ایجاد کند و صدایی در سرش ممکن است به او بگوید:” مردان گریه نمی کنند.” در حال حاضر این حس ها در درون او هستند نه شخصی که عاشق شما است.

 

حل این مشکل می تواند واقعا مشکل باشد و هنگامی که با عصبانیت منفعل از طرف شوهرتان روبرو می شوید، اختلافات را حل و فصل کنید در حالی که تشخیص عصبانیت یک نفر وقتی که او عصبانی می شود، آسان است، رفتار پرخاشگرانه منفعل او می تواند مشکل تر باشد و درک این فرد دشوار است. ممکن است احساس کنید که هیچ قدرتی برای تغییر ندارید، اما آرام باشید و به یاد داشته باشید که در رابطه با همسرتان قدرت زیادی دارید پس با راه حل هایی که در این بخش از نمناک خواهیم گفت برای برخورد و رفتار با مرد پرخاشگر آماده شوید.

کشف رفتار پرخاشگرانه:

رفتار پرخاشگرانه را شناسایی کنید:مهم است که رفتار پرخاشگرانه را شناسایی کرده و درک کنید و در مورد رفتار شوهرتان هم نتیجه گیری نکنید. بزرگ ترین کار با رفتار پرخاشگرانه، عدم تطابق بین رفتار و کار فرد است، به ویژه در خشم و پرخاشگری می تواند به عنوان یک روش مخفی برای نشان دادن خشم تلقی شود.پرخاشگری متفاوت از حالت تدافعی است.رفتار پرخاشگرانه، هدفمند است و اغلب یک الگو می شود و به راحتی می توان این نوع تعامل را به خود جذب کرد، سپس احساس سرزنش یا خطا می کنید.

به دنبال انکار باشید:

چطور با شوهر عصبانی رفتار کنیم

فردی که مهاجم است از پذیرفتن مسئولیت رفتار خود امتناع می کند. شوهر شما ممکن است دروغ بگوید یا شما را مقصر جلوه دهد و تایید کند که او شما را آزار می دهد ( یا شخص دیگری را ).

روش هایی مثل منطقی بودن، توجیه کردن و به حداقل رساندن ممکن است راه هایی برای انکار رفتار او و یا تاثیر رفتار او باشد ؛ ممکن است شوهرتان “فراموش کند” کاری را انجام دهد، یا بگوید که به او نگویید که کاری را انجام دهید. او ممکن است وانمود کند که زمانی که شواهدی وجود دارد که او کاری که انجام نداده را انجام داده است و مهم نیست چه باشد، او راهی پیدا می کند تا همه کارها را تقصیر شما بیندازد، نه خودش.

او ممکن است شما را به خاطر عصبانیت خودش سرزنش کند و باعث شود که عصبانی شود و یا شما را کتک بزند ؛ او راه هایی برای فرار از مسئولیت و تقصیر آزار رساندن به افراد دیگر پیدا می کند.

آیا شوهرتان راه هایی برای منحرف کردن حقیقت به منظور فرار از سرزنش پیدا می کند؟

آیا او پیوسته شما را به خاطر چیزهایی که اشتباه می کند مقصر می داند؟ حتی اگر کاری با او نداشته باشید؟

درک کردن به همراه دریغ و منع کردن. به جای روشن کردن خواسته ها و نیازها، ممکن است در وسط بحث بیاید، صحبت با شما را متوقف می کند، یا این را بگوید:”چرا من باید به خود زحمت دهم تا پاسخ دهم؟” او همچنین می تواند چیزهایی مانند پول یا چیزهای دیگری را به عنوان راهی برای حفظ قدرتش نگه دارد. اگر شوهرتان چیزهایی که مال شماست را دور بریزد و یا چیزهایی را که برای شما مهم هستند رها کند، این نیز نوعی دریغ کردن و منع کردن است:

آیا شوهرتان سعی در اعمال قدرت بر شما با نگه داشتن احساساتش دارد؟ در مورد دریغ کردن از چیزها چه؟

یک تاخیر مزمن را تشخیص دهید؛ تاخیر می تواند یک روش برای ابراز پرخاشگری باشد.این یک راه برای گفتن است :”این برای من مهم نیست” یا “آنچه که من انجام می دهم مهم تر از آنچه است که تو برنامه ریزی کرده ای.”

آیا شده بخواهید که همسرتان تلویزیون یا رایانه را خاموش کند؟

آیا او عذر و بهانه می آورد که در زمانی که دیر رسیده کار داشته یا ترافیک را مقصر دانسته؟

انجام تکالیف و یا انجام دادن کار به صورت نیمه آگاهانه می تواند نوعی پرخاشگری باشد ؛ او ممکن است کارها را به تعویق بیاندازد و سپس حداقل تلاش خود را انجام دهد تا شما بتوانید بعد از آن کار را برای او انجام دهید.

انجام وظایف با این روش ممکن است روش او برای گفتن این منظور باشد:”من به این کار (یا شما) اهمیتی نمی دهم، و این را با انجام ندادن درست مشخص می کنم.” آیا شوهر شما اغلب کارها را کامل انجام نمی دهد و راه هایی برای انجام ندادن آن ها پیدا می کند، یا عذر و بهانه می آورد که چرا این کار را بد انجام داده ؟

واکنش به رفتار پرخاشگرانه:

به علائم هشدار توجه کنید ؛ شوهر شما ممکن است بدون توجه رفتارهایش را انجام دهد.ترفند این است که رفتارها را قبل از اینکه کارها از کنترل خارج شوند، بر عهده بگیرید.ممکن است متوجه شوید که او در مسئولیت های خود را قدری به تعویق انداخته و یا برای چیزهای دیگر بهانه پیدا می کند.وقتی متوجه این علائم می شوید، می توانید قبل از این که پرخاشگری بیشتر آشکار شود، از درگیری دست بکشید .

از افزایش درگیری اجتناب کنید:

ممکن است اولین واکنش شما این باشد که به او نق بزنید و یا به خاطر رفتار او عصبانی شوید، اما لطفا مقاومت کنید ؛ شما ممکن است به نقش یک والد تبدیل شوید که برای شما و یا همسرتان خوب نخواهد بود.

احتمال کمی وجود دارد که شما بخواهید مادر شوهر تان شوید، و بعید است که او بخواهد در نقش کودک شما قرار بگیرد پس به این فکر کنید که چه احساسی دارید و چه افکاری در سر دارید ؛ قبل از اینکه چیزی بگویید، نفس عمیقی بکشید.

قاطع باشید:

بازی او را انجام ندهید. اگر پرخاشگری را شروع کنید، هر دوی شما ناراضی و ناراحت خواهید شد ، در عوض به او نزدیک می شوید و بگوید :”وقتی ما مشکلی داریم باید روی آن کار کنیم.”

محکم بایستید:

اجازه ندهید این تاکتیک ها بیش از این روی شما کار کنند.ممکن است او بگوید، “من دیوانه نیستم” ، اما واضح است که درخواستی از او برای صادق بودن با شما و به اشتراک گذاشتن درباره احساسش دارد. اگر او بگوید، “من شوخی می کردم”، مطمئن شوید که ارتباط برقرار می کنید و مطمئن شوید که این نوع جوک ها توهین آمیز نباشند و از آن ها قدردانی نکنید.

اگر او بگوید، “چرا این قدر عصبانی هستی؟ ” به طور واضح ارتباط برقرار کنید تا رفتار او ناراحت کننده باشد “وقتی با من ارتباط برقرار نمی کنی، واقعا ناامیدکننده است.دوست دارم بدانم چه اتفاقی در حال رخ دادن است که این اتفاق افتاده.”

بهبود ارتباط زناشویی:

نیازها و خواسته های خود را به وضوح بیان کنید. با دقت به نیازها و انتظارات خود گوش دهید ، هیچ گونه فرضیاتی در مورد انتظارات خود ایجاد نکنید.اگر از او بخواهید کاری انجام دهد، دقت کنید که مشخص کنید چه کاری باید انجام شود و چه زمانی باید کامل شود. عادت کنید که کارهایی که باید انجام دهید رابنویسید و هیچ جایی برای ابهام باقی نگذارید. هر چه صاف تر باشید،برای او بهتر است.

او را سرزنش نکنید و یا شرمنده نکنید. خجالت زده کردن شوهرت شما را به جایی که می خواهید نمی رساند بنابراین اتهامات را کنار بگذارید و در عوض به او بگویید چه احساسی دارید.به او بگویید چه چیزی شما را اذیت می کند، او چطور بر شما تاثیر می گذارد (و بر رابطه تان)، و اینکه دوست دارید چه کاری انجام شود.

به جای آن که بگویید :”من واقعا متنفرم وقتی که کاری که از تو می خواهم انجام دهی و آن را انجام نمی دهی و نمی توانم باور کنم که تو آن قدر تنبل هستی که احساس می کنم نمی توانم روی تو حساب کنم. اینها احساس ترس به من می دهد. آیا می توانیم راهی پیدا کنیم که با هم کار کنیم و مطمئن شویم که کارها در خانه انجام می شوند؟”

احتمال احساس خشم یا عصبانیت را تشخیص دهید:

این احتمال وجود دارد که شوهر شما احساس خشم یا عصبانیت کند و احساس نکند که می تواند نگرانی خود را بیان کند ، راحت تر این است که به جای خودش مشکل دیگران را حل کند.او ممکن است قصد داشته باشد که شما را با عصبانیت منفجر کند تا سرزنش بیشتری به شما نسبت به او بیفتد. این الگو را تشخیص دهید و تصمیم بگیرید که آیا می خواهید درگیرش شوید یا خیر.

وقتی هر دوی شما آرام هستید، یک بحث درست در مورد احساسات خود داشته باشید ؛ در مورد آنچه هست صحبت کنید. راه هایی دیگر را برای ابراز خشم یا عصبانیت خودتان پیدا کنید و تشویقش کنید که این کار را انجام دهد.

چطور با شوهر عصبانی رفتار کنیم

به همدیگر گوش کنید:

زمانی را برای گوش دادن به یکدیگر ، همدردی با هم و حمایت از یکدیگر سپری کنید. اینها مهارت هایی هستند که ممکن است نیاز به ساخت آن ها داشته باشید، بنابراین شما ممکن است هنوز یک متخصص نباشید، اما می توانید تلاشی برای انجام این کار انجام دهید. به شوهرتان نشان دهید که می تواند احساسش را به شما نشان دهد و شما از او حمایت خواهید کرد و به او اجازه دهید این نقش را نیز برای شما ایفا کند.

به تکرار یا خلاصه سازی درباره آنچه که شوهرتان می گوید، گوش دهید:

شنیدم که گفتید یک روز سخت داشتی و ترجیح می دهی که امشب درباره مسائل مالی صحبت نکنی. درست است؟” هنگامی که چیزهایی را در همسرتان می بینید به او بگویید، “می توانم ببینم که چقدر خسته هستی” یا ” وای، این واقعا به نظر خیلی استرس زا می رسد، من هم احساس درماندگی می کنم،” اینها راه هایی برای ارتباط دادنتان به هم و درکتان است.

به دنبال جلب حمایت باشید:

اگر شما در تلاش برای به اشتراک گذاشتن همدردی با همسر مهاجمتان هستید و متوجه شدید که دعواها همچنان ادامه دارند، از یک درمانگر کمک بگیرید. شما می توانید به یک مشاور ازدواج و یا یک درمانگر فردی مراجعه کنید.

درمان می تواند در اصلاح رفتار ناکارآمد، بهبود ارتباط، و کاهش اجتناب عاطفی مفید باشد. به یاد داشته باشید که نمی توانید همسر خود را تغییر دهید، با این حال، می توانید نحوه واکنش خودتان به او را تغییر دهید. یک درمانگر می تواند به شما کمک کند تا به شکلی متفاوت واکنش نشان دهید، حتی اگر شوهرتان هرگز تغییر نکند.

 

 !(function (w, d) { ‘use strict’; var ad = {zone: “brtrha1”, user: “1565432215”, width: 728, height: 90, id: ‘adro-246454’}, h = d.head || d.getElementsByTagName(‘head’)[0]; if (typeof w.adroParams != ‘object’) w.adroParams = {}; w.adroParams[ad.id] = ad; var script = document.createElement(“script”); script.type = “text/javascript”; script.async = 1; script.src = “//static-cdn.adro.ir/dlvr/rsdnt.js”; h.appendChild(script); })(this, document); var h = document.getElementsByTagName(“head”)[0], s = document.createElement(“script”); s.async = !0, s.defer = !0, s.type = “text/javascript”, d = new Date, s.src = “https://cdn.sanjagh.com/assets/sdk/www.bartarinha.ir/client.js?t=” + d.getFullYear().toString() + d.getMonth() + d.getDate() + d.getHours(), h.appendChild(s); var sabaVisionWebsiteID = “1c27cb39-612a-452a-954c-b3e3dd1f3d36”; var sabaVisionWebsitePage = “ALL” _atrk_opts = {atrk_acct: “i2i8r1SZw320l9”, domain: “bartarinha.ir”, dynamic: true}; (function () { var as = document.createElement(‘script’); as.type = ‘text/javascript’; as.async = true; as.src = “https://certify-js.alexametrics.com/atrk.js”; var s = document.getElementsByTagName(‘script’)[0]; s.parentNode.insertBefore(as, s); })();

برترین‌ها: بعضی از خانم‌ها زندگی با یک مرد عصبانی را به زندگی در کنار یک آتشفشان فعال تشبیه می‌کنند. کسی که با یک آدم عصبانی زندگی می‌کند همیشه منتظر است چیزی باعث شود باران خشم یا همان گدازه‌ها همه جا را فرا بگیرد.

حتی یک انگیزه‌ی کوچک می‌تواند فورا تعادل همه چیز را بهم بریزد و یک روز کاملا خوب و قشنگ را به یکی از بدترین روز‌ها تبدیل کند. یکی از تفاوت‌های بزرگ یک شوهر عصبانی و یک آتشفشان این است که از یکی از آن‌ها خیلی راحت‌تر می‌توانید دور شوید.

اما از طرفی دیگر، شوهرتان را بهتر از یک آتشفشان می‌توانید کنترل کنید و سر سامان دهید. دست کم می‌توانید خودتان را برای برخورد با همسرتان که نسبت به عشق و زندگی با او تعهد دارید تا حدودی آماده کنید.

چطور با شوهر عصبانی رفتار کنیم

در توصیه‌های زیر، فرض را بر این می‌گذاریم که خشم شوهر شما مستقیما به سمت شماست، نه یک سیاستمدار و یا قبض برق! اما یادتان باشد برای اینکه توصیه‌های زیر موثر باشند، باید طرز فکرتان را تغییر دهید و حتی گاهی از غرورتان کم کنید. شما باید روشی را در پیش بگیرید که برای هر دوی شما بهترین باشد؛ بنابراین اگر آماده‌اید که خودتان را به یک نگرش جدید مجهز کنید و مهارت‌های مفیدی یاد بگیرید، ادامه‌ی مطلب را بخوانید.

چرا شوهرم اینقدر بدخُلق و عصبانی است؟

اینکه شوهر شما رفتار نامناسبی با شما دارد و بی‌دلیل از دست‌تان عصبانی می‌شود دلایل زیادی دارد. برخی از این دلایل مربوط به مشکل جسمی یا روحی پنهان هستند که شناسایی نشده‌اند و دلایل دیگر نیز محیطی‌اند.

پایین بودن تستوسترون

هر چند خیلی از افراد، بالا بودن سطح تستوسترون را با خشم و خشونت مرتبط می‌دانند، اما معمولا استفاده‌ی نادرست از استروئید است که چنین رفتار‌هایی در فرد ایجاد می‌کند، نه تولید تستوسترون به صورت طبیعی. مطالعات نشان داده‌اند مردانی که سطح تستوسترون‌شان پایین است، تحریک پذیرترند و در معرض نوسانات خلقی قرار دارند. فاکتور‌های محیطی مانند رژیم غذایی و کیفیت خواب نیز می‌توانند بر سطح تستوسترون اثر بگذارند. خیلی از مردان دچار کمبود تستوسترون هستند که معمولا تشخیص داده نشده باقی می‌ماند.

پایین بودن سروتونین

یکی از پیام رسان‌های عصبی مهم در مغز ما، سروتونین است که نقش مهمی در سلامت هیجانی و روحی ما دارد. اگر میزان سروتونین کم باشد، تحریک پذیر و عصبی و افسرده خواهیم شد. تغذیه و عادات خواب همان طور که بر سطح تستوسترون اثر می‌گذارند، بر میزان سروتونین نیز اثرگذارند.

استرس زیاد

کورتیزول یا همان هورمون استرس می‌تواند سبب تحریک پذیری و زودرنجی شود و ضمنا مشکلات ادراکی ایجاد نماید. اگر شوهر شما در محل کارش زیاد در معرض استرس است و خوب نمی‌خورد و به اندازه‌ی کافی نمی‌خوابد، پس سطح کورتیزول خونش بالاست و همین می‌تواند او را به آدم دیگری تبدیل کند.

از دست دادن هدف و هویت مردانه

کار‌ها و تلاش‌های سخت همسرتان با هدف زندگی کردن طبق ایده‌آل‌های دور از دسترس مردانه می‌تواند او را فرسوده کند. تنها به موفقیت کاری توجه کردن و هدف را صرفا روی درآمد بیشتر گذاشتن می‌تواند سبب استرس، انزوا و اندوه شود. شوهر شما ممکن است احساس کند در مقایسه با دیگران، نالایق است و این احساسات می‌توانند خود را به صورت خشم و عصبانیت بروز بدهند.

ضربه‌های روحی رفع نشده

این امکان هم وجود دارد که شوهر شما درگیر مشکلات هیجانی حل نشده‌ای باشد که سعی می‌کند زخم‌های روحی ناشی از آن‌ها را پنهان کند. در نتیجه، این سرکوب و خودخوری او را عصبی و تحریک پذیر کرده است.

با شوهر عصبانی‌ام چه کنم؟

همیشه سعی کنید رویکردتان در اختلاف‌ها و بحران‌ها، با خونسردی و آرامش همراه باشد. اگر هر دوی شما نسبت به هم عصبانی باشید و پرخاش کنید، به راحتی موقعیت از کنترل‌تان خارج خواهد شد.

۱. نترسید

از خود ِ خشم نترسید. این را بدانید که خشم از کمبود قدرتی واقعی ناشی می‌شود. در اغلب موارد خشم، به این دلیل ظاهر می‌شود که فرد کنترلی روی موقعیت پیش آمده ندارد. پس از این به بعد به خشم همسرتان مانند گریه‌ی یک کودک نگاه کنید، نه غرش یک شیر!

۲. رفتار و حرکات خودتان را بررسی کنید

به این فکر کنید که نقش شما در برانگیخته شدن خشم همسرتان چیست. باید با خودتان روراست باشید. اگر در شعله ور شدن آتش اختلاف‌ها نقشی دارید، پس باید مسئولیت رفتار‌های خودتان را بپذیرید و اگر به این نتیجه رسیدید که عامل خشم شوهرتان رفتاری از خودتان است شاید لازم باشد بابت آن‌ها عذرخواهی کنید. اما اگر ارتباطی میان خشم همسرتان و رفتارهای‌تان پیدا نکردید، پس باید ببینید کجا‌ها و در چه مواردی همسرتان نسبت به شما دچار سوء تفاهم می‌شود.

۳. بپذیرید که خشم شوهرتان، یکی از عادت‌های اوست

خیلی وقت‌ها، خشم یک مرد فقط یک عارضه است؛ عادتی که با کم اهمیت‌ترین انگیزه‌ها برانگیخته می‌شود. این تقصیر شما نیست که همسرتان زود عصبانی می‌شود و مهم نیست او چقدر تلاش می‌کند (عمدا یا غیر عمد) تا شما را شستشوی مغزی بدهد که باور کنید مقصر شما هستید، به هر حال تحریک پذیری همسر شما ربطی به شما ندارد. مسئولیت کلمات و رفتار‌های شوهر شما با خود اوست، بنابراین هرگز بابت رفتار‌ها یا حرف‌هایش خودتان را سرزنش نکنید.

۴. سعی نکنید خشم او را مهار کنید

سعی نکنید خشم همسرتان را کنترل کنید و مهمتر اینکه تمرکزتان را روی تغییر دادن او نگذارید، چون نمی‌توانید، فقط خودش می‌تواند خودش را تغییر بدهد. تمام کاری که شما می‌توانید بکنید این است که واکنش خودتان را نسبت به او کنترل کنید و در نتیجه روی واکنشی که او در نهایت به شما نشان می‌دهد اثر بگذارید. به عبارتی دیگر، او می‌تواند آتش به پا کند، اما شما می‌توانید پناه بگیرید تا این آتش شما را نسوزاند.

۵. خشم ناشی از یک رنج بزرگ است

وقتی یک مرد با زنی بدرفتاری می‌کند، با خودش هم بدرفتاری می‌کند. در ابتدا خشم به مرد احساس قدرت و تسلط می‌دهد، اما کم کم او را از درون می‌سوزاند و تهی می‌کند. این حس کلیشه‌ای «مردانگی» دارای خاصیت بوم رنگی بر سلامت جسمی و روحی مرد است و او در درون خود کشمکش و رنجی دارد که نمی‌داند چیست یا اجازه‌ی بروز به آن نمی‌دهد. در نتیجه گرفتار چرخه‌ی معیوبی می‌شود که رهایی از آن ساده نخواهد بود. اگر شما بتوانید خشم شوهرتان را از این زاویه ببینید، اختلاف‌ها و جنگ و جدال‌ها را شخصی تلقی نخواهید کرد و می‌دانید که خشم همسرتان ریشه در رنجی بشری دارد.

۶. خشم نشانه‌ی ضعف است

برخلاف چیزی که در اغلب فرهنگ‌ها به تصویر کشیده می‌شود، خشم نشانه‌ی قدرت نیست، بلکه ریشه در ضعف دارد. مردان قوی که اعتماد بنفس خوبی دارند نیازی به داد و بیداد کردن ندارند، بلکه فقط مردان ضعیف و ترسو این کار را می‌کنند. پس سوال اصلی باید این باشد که: دلیل پنهان خشم چیست؟

۷. حس شوخ طبعی‌تان بهترین مدافع شماست

وقتی در لحظه‌ای حساس قرار گرفتید که می‌دانید همسرتان در آستانه‌ی عصبانی شدن است، یادتان باشد که خنده و شوخی بهترین دارو برای هر دوی شماست. به چیزی فکر کنید که شما را به خنده بیندازد. مثلا این متن طنز را به خاطر داشته باشید: «خداوند مرد را آفرید و به او گفت: گوش کن، من به تو دو اندام شگفت انگیز دادم که به تو قدرت فکر کردن و منفعت رساندن به دنیا را می‌دهند: یک مغز و یک آلت تناسلی! اما اعتراف می‌کنم که نقصی در طراحی‌شان وجود دارد و آن هم اینکه، این دو اندام نمی‌توانند به طور همزمان خون کافی داشته باشند تا خوب عمل کنند!»

یک نکته

یک مرد ممکن است به خاطر هیجاناتی که سرکوب‌شان می‌کند و از بروزشان می‌ترسد از دست همسرش عصبانی شود. مثلا مردی که از بچه‌گی به او یاد داده‌اند «مرد که گریه نمی‌کند»، انرژی درونش که مایل به گریه کردن است را سرکوب می‌کند و این انرژی ممکن است به صورت خشم و عصیان جلوه کند؛ بنابراین در این لحظه، این احساس ناامنی و پریشانی درون یک مرد است که حرف می‌زند و رفتار می‌کند، نه مردی که عاشق شماست.

تکنیک‌هایی برای برخورد با شوهر عصبانی

۱. خشم او را تغذیه نکنید

چطور با شوهر عصبانی رفتار کنیم

خشم یک ویژگی مهم دارد: موقتی است! بنابراین اجازه دهید همسرتان عصبانی باشد و بدانید که بالاخره آرام خواهد شد. اگر خشم او را تشدید کنید، ممکن است ساعت‌ها و حتی روز‌ها طول بکشد. یادتان باشد که خشم او خواهد گذشت، اما چیز‌هایی که در اوج بگومگو‌ها به هم می‌گویید ممکن است زخم‌هایی همیشگی به جا بگذارد.

۲. صبر کنید تا آرام شود

وقتی که همسرتان آرام‌تر و منطقی‌تر است در مورد خشمش حرف بزنید و علت را جویا شوید. تعجب نکنید اگر شوهر شما همچنان عصبانی است، حتی وقتی که همه چیز طبق خواست او پیش رفته است. درک کنید که بدن یک سیستم انرژی است و طول می‌کشد تا این انرژی فروکش کند. معمولا ۲۰ دقیقه طول می‌کشد تا تاثیر آدرنالین فروبنشیند. هر وقت همسرتان آرام شد، رفتار غیر منطقی‌اش را مطرح کنید.

۳. خط قرمزهای‌تان را مشخص کنید

خط قرمز‌ها و مرزهای‌تان را مشخص کنید و به آن‌ها پایبند بمانید. بزرگ‌ترین اشتباه این است که اغلب افراد به طور دقیق مشخص نمی‌کنند چه چیز‌هایی را نمی‌توانند تحمل کنند. مشخص کردن خط قرمز‌ها و اعلام آن‌ها به همسرتان، یکی از موثرترین تکنیک‌های مدیریت خشم در خانه است.

۴. جنگی را که می‌دانید در آن بازنده‌اید شروع نکنید

بهترین ژنرال‌ها بلدند تنها زمانی باید وارد جنگ شوند که می‌دانند می‌بَرند. آن‌ها منابع خود را برای جنگ‌هایی که می‌دانند توان پیروزی‌اش را ندارند هدر نمی‌دهند. هر چه کمتر بجنگید، برای وارد شدن به جنگ‌هایی که می‌دانید برنده‌اید قدرتمندتر خواهید شد. با چنین روشی نه تنها قدرت و انرژی بیشتری ذخیره می‌کنید بلکه همسرتان را نیز با پیروزی‌تان شگفت زده خواهید کرد و او می‌فهمد که شما برای چیز‌هایی می‌جنگید که واقعا برای‌تان مهم‌اند. البته موضوع دقیقا بُرد و باخت نیست، بلکه هدف این است که بدانید و هوشیار باشید که چه چیز‌هایی ارزش مبارزه کردن دارند و چه چیز‌هایی را باید رها کنید و بگذرید.

۵. بی‌احترامی را تحمل نکنید

هیچ برخورد تحقیرآمیز و بی‌ادبانه‌ای را نباید تحمل کنید. مردی که با شما بد رفتاری می‌کند و با خود پسندی به شما بی‌احترامی می‌کند تنها تا زمانی می‌تواند به این رفتارش ادامه بدهد که هیچکس به او اعتراضی نکند و رفتارش را به چالش نکشد. اگر او خیالش راحت باشد که کسی اعتراضی نمی‌کند، حرف‌های آزاردهنده‌ای به شما خواهد زد که به واسطه‌ی آنها، خود پسندی‌اش را بیشتر و بیشتر تقویت کند.

توصیه‌ای قدیمی هست که شاید کمی ناخوشایند باشد، اما درست است: «اگر یک بار من را احمق فرض کردی باید خجالت بکشی، اما اگر برای دومین بار من را احمق فرض کردی من باید خجالت بکشم»؛ بنابراین اگر شوهر شما بیشتر از یک بار به شما بی‌احترامی کرد، این وظیفه‌ی شماست که متوقفش کنید. بدین گونه که بگذارید بداند چنین بی‌احترامی‌هایی را از جانب مردی که قسم خورده تا آخر عمرش عاشق شما بماند تحمل نمی‌کنید. اگر اجازه دهید بار‌ها و بار‌ها با شما بد رفتاری کند، یعنی به او اجازه می‌دهید باور کند که رفتارش ایرادی ندارد. پس تحمل نکنید و خط قرمزهای‌تان را واضح اعلام کنید.

۶. هر وقت لازم بود عذرخواهی کنید

البته نیازی به این توصیه نیست، اما ارزش تکرار کردن را دارد: اگر در عصبانیت و تشدید اختلاف با همسرتان نقشی دارید پس باید مسئولیت بپذیرید و بگویید: «مغذرت می‌خواهم». هیچ چیزی مانند یک عذرخواهی واقعی، یک قلب عصبانی را آرام نمی‌کند. مراقب باشید که عذرخواهی‌تان از ته قلب باشد و هیچ، اما و اگری به دنبال نداشته باشد. مثلا: «من واقعا متاسفم که تو را ناراحت کردم، اما تو ظرف‌ها را نشستی و خودت باعث ناراحتی من شدی». اگر از «اما» استفاده کنید، عذرخواهی‌تان را نفی و خنثی کرده‌اید.

۷. باور کنید تغذیه نیز اثر دارد

همسرتان چه می‌خورد؟! هله هوله زیاد می‌خورد؟ اهمیت یک رژیم غذایی خوب برای سلامت روان اهمیت دارد و نمی‌توان این موضوع را نادیده گرفت. حتما شنیده‌اید که می‌گویند: ما همان چیزی هستیم که می‌خوریم. اگر شوهر شما غذا‌هایی که ارزش غذایی چندانی ندارند (مانند سیب زمینی سرخ کرده، غذا‌های فرآوری شده، شیرینی) زیاد می‌خورد، پس تعجبی ندارد که مغزش داغ می‌کند! یک رژیم غذایی ناسالم و بی‌ارزش می‌تواند هر کسی را دیوانه کند!

پس توصیه می‌کنیم سبزیجات تازه را به مقدار زیاد وارد رژیم غذایی‌تان کنید، گوشت قرمز را اغلب با ماهی و گوشت سفید جایگزین کنید، آبمیوه‌های طبیعی را به جای آبمیوه‌های صنعتی انتخاب کنید و ضمنا از مکمل‌هایی مانند ویتامین B کمپلکس، ویتامین C، امگا ۳ و مولتی ویتامین استفاده کنید و زیاد آب بنوشید. مطمئن باشید با رعایت این نکات تغذیه‌ای، تحریک پذیری و نوسانات خلقی همسرتان به میزان شگفت انگیزی بهبود خواهد یافت.

اگر هیچ کدام از این راهکار‌ها جواب نداد، او را از خانه بیرون کنید! البته شوخی می‌کنیم، این کار شما کاملا غیرقانونی است و درد سر‌های زیادی برای‌تان دارد. از سویی دیگر، ممکن است شوهر شما دچار اختلال پرخاشگری باشد یا عوارض مغزی دیگری داشته باشد که باید توسط پزشک متخصص، بررسی و تشخیص داده شود. شاید بتوانید او را متقاعد کنید که با هم به یک پزشک متخصص مراجعه کنید.

چند توصیه‌ی کلی برای برخورد با شوهر عصبانی

در مقابل عصبانیت همسرتان شما عصبانی نشوید

عاقلانه نیست که در واکنش به خشم همسرتان عصبانی شوید. اگر شما در برابر یورش‌های کلامی همسرتان آرام بمانید و خونسردی‌تان را حفظ کنید، او از رفتار خودش شرمنده خواهد شد، سعی می‌کند رفتارش را اصلاح کند و حتی احترام بیشتری برای شما قائل خواهد شد.

حتما برای شما هم پیش آمده که عصبانی شده باشید و حرف‌های غیرقابل تحملی زده باشید، اما طرف مقابل‌تان در جواب شما، آرام مانده و عاقلانه واکنش نشان داده است. آیا در دل‌تان او را تحسین نکرده‌اید و برایش احترام بیشتری قائل نشده‌اید؟ آیا خیلی زود از آنچه گفته‌اید پشیمان و شرمنده نشده‌اید؟ بسیار خب، همسرتان را نیز در چنین موقعیتی قرار دهید.

بدانید چه زمانی باید چنین مردی را ترک کنید

شاید لازم شود تصمیم جدی و سختی بگیرید. اگر تمام راهکار‌هایی که به کار بردید به بن بست خوردند و شوهر شما زندگی‌تان را به شدت تلخ کرده و بدی‌های او خیلی بیشتر از خوبی‌هایش شده‌اند پس او دیگر مردی نیست که با او ازدواج کرده‌اید و نمی‌توانید با او شاد باشید. پس مجبورید انتخاب سختی بکنید.

موقعیت‌تان را ارزیابی کنید و فکر کنید آیا باید در این رابطه بمانید (به هر دلیلی) یا اینکه تصمیم بگیرید این زندگی را ترک کرده و خودتان را نجات دهید. یادتان باشد یک رابطه‌ی توهین آمیز مورد پسند هیچکس نیست. اگر خشم و پرخاش در خانه موج بزند، همه آسیب خواهند دید؛ شما، بچه‌ها و حتی خود همسرتان.

همدلی شما لازم است

اگر شما صبور باشید و با همدلی و مهربانی رفتار کنید می‌توانید همسرتان را متقاعد کنید که باور کند این تنها مهربانی و محبت نسبت به همدیگر است که رابطه‌تان را نجات می‌دهد و ماندگار می‌کند. همدلی، اکسیر زندگیست، تمام زخم‌ها را التیام می‌دهد و روح را به تعالی می‌رساند. پس محبت و همدلی‌تان را از همسرتان دریغ نکنید.

منبع: pairedlife

کنار آمدن با همسر عصبی برای خانم ها یکی از مشکلات زندگی زناشویی می باشد‎

 

کنار آمدن با همسر عصبی شاید برای خانم ها یکی از مشکلات زندگی زناشویی باشد. اما نگران نباشید در این مقاله چند راه برای آرام کردن همسر را به شما می گوییم.

 

چطور با شوهر عصبانی رفتار کنیم

ممكن است همسر خشمگین شما در خانواده ای رشد كرده باشد كه اینگونه رفتارها طبیعی بوده است و بیان احساسات درونی با چنین راه های خشن، بدون توجه به آسیبی كه به شما وارد می آید، به نظرش عادی می آید. اگر شما در خانه ای با عشق فراوان بزرگ شده اید، به طور قطع توقع محبت بیشتری از شوهرتان دارید و عصبانی شدن او شما را به میزان فراوانی ناامید و دلگیر می كند.

 

_ به شوهرتان بگویید كه وقتی خشمگین می شود، چقدر شما اذیت می شوید. شاید او از اینكه دارد به شما آزار می رساند، آگاهی ندارد. اگر او شما را دوست دارد باید تلاش كند تا برای جلوگیری از ناراحت شدن شما، عبارات مناسب و لحن متمایزی را یاد بگیرد. در حقیقت برخی از مردها بسیار خودخواهند و از درك دیدگاه های شما سرباز می زنند. اما حداقل سعی كنید زمانی كه او آرام است، در این مورد با او به گفت و گو بنشینید.

 

_ بیشتر مردان متأهل قادرند تا با احترام سخن بگویند، پس تلاش كنید درمورد آنچه بیش از همه شما را آزار می دهد، با او صحبت كنید و از او بخواهید تا بیشتر ملاحظه احساسات شما را بنماید. برای داشتن یك زندگی زناشویی كامیاب، در جهت شاد و خشنود كردن یكدیگر تلاش كنید.

 

_ در صورتی كه شوهر شما به احساساتتان اهمیتی نمی دهد و به صراحت اقرار می كند كه می خواهد شما را بیازارد ، ممكن است خودش هم عمیقاً آسیب دیده باشد. از او درمورد آنچه كه او را آزار می دهد سؤال كنید و به او قول دهید این مسئله را طوری تغییر خواهید داد كه دیگر اذیت نشود. برخی افراد دوست دارند وقتی خودشان آزرده خاطر می شوند، دیگران هم مثل آنها باشند.

 

_ اگر شما باعث آزردگی او شده باشید، ممكن است او بخواهد كار شما را تلافی كند. بنابراین، درباره آنچه باعث شده تا شما او را اذیت كنید با او حرف بزنید و سعی كنید تا دیگر با این روش او را نیازارید.

 

_ سعی‌ کنید همواره‌ در منزل‌ و در برابر شوهر و فرزندانتان‌ نکات‌ مثبت‌ همسرتان‌ را یادآور شوید؛ مثلاً همین‌ که‌ مراقب‌ لوازم‌ خانه‌ است‌ و یا این‌ که‌ایشان‌ به‌ خویشان‌ خود بسیار احترام‌ می‌گذارد و… این‌ کار موجب‌ خواهد شدنقاط‌ مثبت‌ در ایشان‌ تقویت‌ گردد.

 

_ پذیرفتن‌ ریاست‌ شوهر در خانه‌ کار بدی‌ نیست‌ و پذیرفتن‌ ریاست‌ ایشان‌ در خانه‌ ضرری‌ ندارد و از نظر روانی‌ ایشان‌ را تامین‌ کرده‌ و آرامش‌ را به‌ خانه‌ باز می‌گرداند.

 

_ کارهای‌ بد او را به‌ خوبی‌ پاسخ‌ دهید؛ مثلاً اگر انسان‌ حرف‌ زشت‌ زدشما ذکر خدا بگویید و عکس‌ العمل‌ نشان‌ ندهید.

 

_ از زندگی‌ خود برای‌ اطرافیان‌ چیزی‌ نگویید و سخن‌ دل‌ خود را تنهابرای‌ خدا بگویید و با گفتگوی‌ با او دل‌ خود را آرام‌ سازید.

 

_ محیط‌ زندگی‌ را به‌ گونه‌ای‌ در آورید که‌ رغبت‌ همسرتان‌ برای‌ گفتگو بافرزندان‌ بیشتر شود و حتی‌ الامکان‌ از تشنجات‌ و بگومگوها دوری‌ کنید هرچند حق‌ به‌ جانب‌ شما باشد.

 

منبع : سرزمین بانوان

 

دانستنیهای قبل و بعد از ازدواج


سوتین های خوشگل و باکیفیت/تنوع رنگ عالی


جشنواره فروش فرش با تخفیفات استثنائی


سریعترین راه یادگیری زبان انگلیسی


جراحی زیبایی سینه و شکم


خرید دستگاه تصفیه آب با شرایط اقساطی


ست های لباس زیر جذاب و لاکچری


دریافت کارت تخفیف 20درصدی درمان


رسیدن به اوج لذت جنسی با این محصولات


ماشین لباسشویی با آبکشی شرعی


به همسرت اعتماد نداری؟


یادگیری زبان انگلیسی با اینترنت نیم بها


طراحی و بازسازی فضای داخلی

چطور با شوهر عصبانی رفتار کنیم


کاندوم متناسب با نیازت رو اینجا پیداکن


راه و رسم داشتن زندگی زناشویی بدون تنش

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

نحوه‌ی برخورد با شوهر بد دهن و عصبی

 

پرخاشگری

واقعيت اين است که خشم، هيجانی طبيعی است که همه ما آن را در زندگی تجربه می کنيم اما زمانی که به دفعات اتفاق بيفتد و نحوه ابراز آن مناسب نباشد، می تواند به يک حس مخرب و ويرانگر تبديل شود و پيامدهاي ناگواري را برای فرد و اطرافيانش رقم بزند.

 

چطور با شوهر عصبانی رفتار کنیم

بد دهنی نوعی بروز خشم است

واکنش افراد مختلف در مقابل احساس خشم متفاوت است. برخي افراد خشم خود را فرو مي خورند و نمي  خواهند کسي متوجه شود که آن ها تا چه حد عصباني و ناراحت هستند. آن ها به شدت رفتار خود را کنترل مي کنند و هيچ نشانه اي از عصبانيت از خودشان بروز نمي دهند. 

 

برخي ديگر زمان احساس خشم آرام ولي محکم صحبت مي کنند و سخن ديگران را قطع نمي کنند، همچنين احساسات خود را شفاف و محترمانه بيان مي کنند آن هم بدون اين که حقوق ديگران را ناديده بگيرند.

 

برخي افراد نيز هنگام احساس خشم، رفتارهاي پرخاشگرانه اي از خود نشان مي دهند. با صداي بلند فرياد مي زنند، ناسزا مي گويند، ديگران را کتک مي زنند، آن ها را مسخره مي کنند، به صحبت ديگران گوش نمي کنند و حقوق ديگران را ناديده مي گيرند.

 

ناکامي اصلي ترين دليل پرخاشگري

يکي از مهم ترين علل اصلي پرخاشگري، ناکامي در تامين نيازهاست. فرد زماني که نيازهايش از جمله نياز به محبت، توجه يا احترام برآورده نشود، احساس ناکامي مي کند و اين ناکامي زمينه ساز بروز پرخاشگري مي شود.

 

نحوه‌ی برخورد با همسر پرخاشگر

– موقعيت را ترک کنيد: زماني که فکر مي کنيد در صورت ادامه بحث ديگر نمي توانيد خشم خود را کنترل کنيد ادامه صحبت تان را به زمان ديگري موکول کنيد، با اين کار به خود و همسرتان فرصت مي دهيد تا از عصبانيت و خشم فاصله بگيريد و رفتار مناسب تري داشته باشيد.

 

براي اين منظور مي توانيد به همسرتان بگوييد: «الان شرايط روحي مناسبي نداريم، ممکن است حرف هايي بزنيم که بعدا هر 2 پشيمان شويم. بهتر است در شرايط بهتري با يکديگر صحبت کنيم» يا اين که «من الان عصباني ام، بعدا در مورد اين موضوع صحبت خواهيم کرد.»

 

– احساس منفي خود را بيان کنيد: به جاي نمايش خشم و پرخاشگري (به طور مثال اخم کردن، سخن نگفتن، داد و فرياد زدن، فحاشي و بددهني) با استفاده از کلمات مناسب احساس خود را بيان کنيد.

 

– مراقب کلام خود باشيد: تحقير، توهين، تهديد، سرزنش و پرخاشگري نکنيد. دقت کنيد اگر صداي تان بلندتر از همسرتان باشد يا به تندي و با پرخاشگري با وي صحبت مي کنيد کمي مکث کنيد تا آرام شويد. دشنام و ناسزا بحث را به مشاجره تبديل مي کند.

 

– بحث را عوض کنید: گاهي مي توانيد موضوع بحث را تغيير دهيد. براي مثال فرض کنيد در خلال بحث به جاي پاسخ «نه» از ناسزا استفاده شود. از اين لحظه به بعد خواهيد ديد که موضوع بحث هر چه باشد، به رد و بدل دشنام ميان دو فرد تبديل مي شود.

 

– خود را آرام کنيد: تکنيک هايي مانند تنفس عميق، شست و شوي دست و صورت، نوشيدن آب و پياده روي در کاهش خشم و عصبانيت موثر است.

 

– مسائل و مشکلات خود را حل کنيد: به اين موضوع فکر کنيد که آيا فحاشي و بددهني به حل مشکل شما کمکي خواهد کرد؟ فحاشي نه تنها به حل مشکل کمکي نمي کند بلکه به تيره شدن روابط بين شما و اطرافيانتان مي انجامد.

 

بدين منظور نخست مشکل خود را به طور دقيق تعريف و سپس راه حل هايي براي آن انتخاب کنيد، آن گاه نکات مثبت و منفي هر راه حل را بررسي و در پايان بهترين راه حل را انتخاب کنيد.

 

شوهر بد دهن و عصبی

 

راهکارهايي براي مديريت و کنترل خشم شوهر بد دهن و عصبی

– به رفتارهاي درست همسرتان هر چند ناچيز و اندک باشد توجه و احساس خوب خود را در مورد رفتارهايش بيان کنيد.

 

– هرگز مقابله به مثل نکنيد و به بددهني هاي وي پاسخ ندهيد زيرا اين رفتار موجب تشديد رفتار همسرتان مي شود.

 

– زماني که همسرتان در وضعيت روحي مناسبي قرار دارد، درباره تاثيرات منفي بددهني بر احساس و رفتار شما و زندگي مشترک تان صحبت کنيد.

چطور با شوهر عصبانی رفتار کنیم

 

– در صورتي که همسرتان دوستان ناباب و بددهني دارد، سعي کنيد ارتباط او را با آن ها به روش هاي مختلف و با تدبير، کمتر و در نهايت قطع کنيد و همزمان ارتباط خود را با بستگان و دوستاني که رفتارهاي مناسب وبهتري دارند، افزايش دهيد.

 

– به خودتان مسلط باشيد. بسياري از جر و بحث ها و مشکلات بين زوجين، به دليل تسلط نداشتن آن ها بر هيجانات به وجود مي آيد. گاهي اوقات زوجين با واکنش نامناسب از جمله (بي اعتنايي و بي توجهي، پرخاشگري و خشونت) ناخواسته به رفتارهاي اشتباه يکديگر دامن مي زنند

 

و متاسفانه چرخه معيوبي را ايجاد مي کنند به اين معنا که رفتارهاي منفي همسر باعث خشم و عصبانيت زوج يا زوجه مي شود و رفتار خشمگين زوج يا زوجه باعث افزايش رفتارهاي منفي همسرش خواهد شد. دقت کنيد در اين چرخه معيوب گرفتار نشويد.

 

عوارض و پیامدهای عصبی و بددهن بودن

فحاشي و بددهني از اعتبار و احترام فرد مي کاهد

روابط او را با ديگران به خطر مي اندازد

موجب آزار ديگران مي شود

مهم ترين پيامد آن اين است که شرايط را بحراني تر و سخت تر مي کند

 

راهکارهایی برای برقراری آرامش در زندگی با همسر بد دهن و عصبی

بهتر است بدانید که ما با هر کسی ازدواج کنیم، آن فرد قطعاً ویژگی‌هایی خواهد داشت که از دید ما درست و دوست داشتنی نیست. تنها کاری که از دست ما برمی آید این است که آن ویژگی‌ها را بشناسیم و در صدد کنار آمدن با آن‌ها و مدیریت شرایط باشیم.

 

یادتان باشد منظور از کنار آمدن، تایید آن رفتار نیست، بلکه منظور پذیرش آن رفتار و سعی در هماهنگ شدن با مسئله است؛ به نحوی که کمترین آسیب و بیشترین بهره نصیب همه اعضای خانواده شود. 

 

اولین و مهم‌ترین اشتباهی که بیشتر افراد به آن دچار می‌شوند این است که وقتی می‌خواهند به همسرشان بفهمانند فلان عمل و یا رفتارش درست نیست، سعی می‌کنند وی را تغییر دهند؛ 

 

برای همین در این کار شکست می‌خورند. مهم‌ترین کاری که باید انجام دهید این است که دست از تلاش برای تغییر و اصلاح همسرتان بردارید؛ به عبارت دیگر بهتر است این واقعیت 

 

را بپذیرید که تنها یک چیز در دنیا تحت کنترل شماست و آن «خودتان» هستید؛ اینکه چگونه فکر می‌کنید، چگونه عمل می‌کنید و حتی چگونه احساس می‌کنید.

 

نقش شما در خشم همسرتان چه اندازه است؟

 

سهم شما در بد دهنی وعصبی بودن همسرتان چقدر است؟

 همسر من در چه مواقعی عصبانی می‌شود و به احتمال زیاد بددهنی می‌کند؟ از خودتان بپرسید سهم من در به وجود آمدن شرایط عصبانیت و بددهنی همسرم چقدر است؟ درواقع چه چیزهایی را رعایت نمی‌کنید که موجب درگیری بیشتر می‌شود؟

 

مثلاً نابلدی در نحوه گفت‌و‌گو، ادامه دادن بحث در مواقع پرهیجان، انتقاد غیر منصفانه و…؟

در همه تعارض‌ها معمولاً هر دو نفر سهمی دارند. پس بهتر است سهم خود را در ایجاد تعارض بشناسید و در صدد کم کردن آن باشید.

 

از خودتان بپرسید سهم من در به وجود آمدن شرایط عصبانیت و بددهنی همسرم چقدر است؟ درواقع چه چیزهایی را رعایت نمی‌کنید که موجب درگیری بیشتر می‌شود؟ مثلاً نابلدی در نحوه گفت‌و‌گو، ادامه دادن بحث در مواقع پرهیجان، انتقاد غیر منصفانه و…؟

 

در همه تعارض‌ها معمولاً هر دو نفر سهمی دارند. پس بهتر است سهم خود را در ایجاد تعارض بشناسید و در صدد کم کردن آن باشید.

 

همسرتان در شرایطی که عصبانی می‌شود، چه انتظاری از شما دارد؟ بهتراست خیلی شفاف از وی بپرسید که در این شرایط، دوست دارد شما چه کاری انجام دهید. در این گفت‌و‌گو سعی کنید که اطلاعات دقیقی به دست آورید؛

 

مثلا «منو عصبانی نکن» مبهم است و بهتر است به طور مثال بگوید که «وقتی از خانواده‌ات طرفداری می‌کنی، عصبی می‌شوم و اگر چیزی نگویی من هم ادامه نمی‌دهم».

 

بهتر است در این گفت‌و‌گو فقط شنونده بوده و در صدد کسب اطلاعات بیشتر باشید.

 

 

گردآوری: بخش زناشویی بیتوته

 

 

دانستنیهای قبل و بعد از ازدواج


درمان نازایی زنان و مردان


سفارش آنلاین جدیدترین ست های لباس زیر

خریدقسطی جهیزیه بدون نیاز به پرداخت اولیه


اقساط 36 ماه بدون پیش پرداخت لوازم خانگی

رزروبلیط وهتل درسراسرایران بابیشترین تخفیف


خرید دستگاه تصفیه آب با شرایط اقساطی

هتل و بلیط مقصد موردنظرت رو آنلاین رزرو کن


یادگیری زبان در کوتاهترین زمان

طرح فروش اقساط(بدون پیش پرداخت)لوازم خانگی


آسانترین راه خرید برنامه در کنسول ps4


تو جلسه خواستگاری چی بپرسیم!؟


جراحی زیبایی سینه و شکم


خرید مستقیم فرش از کارخانه


یادگیری زبان انگلیسی با اینترنت نیم بها

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

جستجو در سایت

رفتار با شوهر بداخلاق، كار ساده ای نیست. مردان بیشتر كلامی هستند و به همین خاطر باید اجازه دهید عصبانیت خود را بیرون بریزند. درحالی كه زنان تمام خشم خود را درون خود نگه می دارند و با گریستن آن را نشان می دهند. درمورد یك زوج متأهل، تمام خشم مرد متوجه زن خواهد بود چون او نزدیكترین فرد به شوهرش می باشد.

خشمی كه از طرف شوهرتان سر می زند، مستقیماً شما را هدف قرار نمی دهد. در این شرایط شما به اندازه كافی به احساساتی شدن گرایش دارید. اندیشیدن به شوهرتان كه همیشه با خشم برخورد می كند، باعث می گردد احساس فرومایگی كنید و این امری كاملاً طبیعی است. شما باید یك قدم به عقب بردارید و عملاً به آنچه رخ داده است بیندیشید و دلیلی كه در پس این رفتار وجود دارد را بیابید.

استرس، ناامیدی و ترس، مردان را عصبانی می كند. می توانید به همسرتان بگویید كه با اینكه می دانید او این روزها چه استرس فراوانی دارد و این مسئله او را عصبی كرده است، اما این موضوع باعث شده كه رابطه زناشویی تان نیز تحت تأثیر قرار گیرد. با همسرتان شفاف و روشن گفت و گو كنید و او را بدون قید و شرط حمایت كنید.

چطور با شوهر عصبانی رفتار کنیم

* نگذارید همسرتان درگیر خشم خود گردد. اگر دیدید عصبانی است، او را تنها بگذارید. اگر فكر می كنید كه مسئله خاصی باعث عصبانیت همسرتان می شود، از طرح آن موضوعات اجتناب كنید.

* عصبانیت به آسیب های فیزیكی و عاطفی می انجامد. با شوهرتان لجبازی نكنید. در عوض سعی كنید راه هایی برای درك و حمایت او بیابید.

*شما باید درون خودتان را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهید. باید به این فكر كنید كه چرا همسرتان عصبانیت خود را برسر شما خالی كرد. غر نزنید، زیرا نتیجه ای جز انفجار عصبانیت و بدتر شدن شرایط ندارد.

* طوری رفتار كنید كه همسرتان با شما احساس راحتی كند. شما می توانید انفجار خشم همسرتان را با برقراری ارتباطی درست با وی، خنثی كنید. گفت و گو با همسرتان به هیچ وجه او را ناراحت نخواهد كرد. پس از اینكه با او گفت و گو كردید، درخواهید یافت كه همه چیز به حالت عادی بازگشته است. این زمان مناسبی است تا با شریك زندگی خود روبه رو شوید.

* شوهرتان را درك كنید. درك شما از او طغیان خشمش را كمتر می كند. در ضمن شنونده خوبی باشید.

* اگر متوجه شده اید كه شوهرتان بیش از اندازه عصبانی می شود، می توانید از یك متخصص كمك بگیرید. از او بخواهید كه خود را متعهد به انجام برنامه های مدیریت خشم نماید.

به شوهرتان بگویید كه وقتی خشمگین می شود، چقدر شما اذیت می شوید. شاید او از اینكه دارد به شما آزار می رساند، آگاهی ندارد. اگر او شما را دوست دارد باید تلاش كند تا برای جلوگیری از ناراحت شدن شما، عبارات مناسب و لحن متمایزی را یاد بگیرد

در آغاز نکته‌ای‌ کلی‌ را یادآوری‌ می‌کنیم‌ و سپس‌ به‌ مطالب‌ دیگر خواهیم‌پرداخت‌. در حدیث‌ آمده‌ است‌:

سه‌ گروه‌ از زنانند که‌ خداوند عذاب‌ قبر را از آنان‌ برطرف‌ کرده‌ و با فاطمه‌زهرا(س‌) در قیامت‌ محشور خواهند شد؛ یکی‌ از آن‌ سه‌ گروه‌ زنانی‌ هستند که‌بر بداخلاقی‌ همسرشان‌ صبر می‌کنند. (1)

با توجه‌ به‌ این‌ احادیث‌ و اجر و پاداشی‌ که‌ برای‌ صابران‌ به‌ویژه‌ صبر بر اذیت‌ همسر وجود دارد شما با صبر و تحمل‌ و به‌ کار گرفتن‌روش‌های‌ مناسب‌ سعی‌ در اصلاح‌ وضعیت‌ موجود داشته‌ باشید. چگونگی برخورد با یك شوهر عصبانی، به میزان شكیبایی شما و میزان آسیبی كه به شما وارد می گردد، بستگی دارد. آزارهای عاطفی و روحی امری واقعی اند و افراد مختلف میزان صبر متفاوتی دارند.

چند توصیه :

* ممكن است همسر خشمگین شما در خانواده ای رشد كرده باشد كه اینگونه رفتارها طبیعی بوده است و بیان احساسات درونی با چنین راه های خشن، بدون توجه به آسیبی كه به شما وارد می آید، به نظرش عادی می آید. اگر شما در خانه ای با عشق فراوان بزرگ شده اید، به طور قطع توقع محبت بیشتری از شوهرتان دارید و عصبانی شدن او شما را به میزان فراوانی ناامید و دلگیر می كند.

* به شوهرتان بگویید كه وقتی خشمگین می شود، چقدر شما اذیت می شوید. شاید او از اینكه دارد به شما آزار می رساند، آگاهی ندارد. اگر او شما را دوست دارد باید تلاش كند تا برای جلوگیری از ناراحت شدن شما، عبارات مناسب و لحن متمایزی را یاد بگیرد. در حقیقت برخی از مردها بسیار خودخواهند و از درك دیدگاه های شما سرباز می زنند. اما حداقل سعی كنید زمانی كه او آرام است، در این مورد با او به گفت و گو بنشینید.

* بیشتر مردان متأهل قادرند تا با احترام سخن بگویند، پس تلاش كنید درمورد آنچه بیش از همه شما را آزار می دهد، با او صحبت كنید و از او بخواهید تا بیشتر ملاحظه احساسات شما را بنماید. برای داشتن یك زندگی زناشویی كامیاب، در جهت شاد و خشنود كردن یكدیگر تلاش كنید.

* درصورتی كه شوهر شما به احساساتتان اهمیتی نمی دهد و به صراحت اقرار می كند كه می خواهد شما را بیازارد ، ممكن است خودش هم عمیقاً آسیب دیده باشد. از او درمورد آنچه كه او را آزار می دهد سؤال كنید و به او قول دهید این مسئله را طوری تغییر خواهید داد كه دیگر اذیت نشود. برخی افراد دوست دارند وقتی خودشان آزرده خاطر می شوند، دیگران هم مثل آنها باشند.

* اگر شما باعث آزردگی او شده باشید، ممكن است او بخواهد كار شما را تلافی كند. بنابراین، درباره آنچه باعث شده تا شما او را اذیت كنید با او حرف بزنید و سعی كنید تا دیگر با این روش او را نیازارید.

* سعی‌ کنید همواره‌ در منزل‌ و در برابر شوهر و فرزندانتان‌ نکات‌ مثبت‌همسرتان‌ را یادآور شوید؛ مثلاً همین‌ که‌ مراقب‌ لوازم‌ خانه‌ است‌ و یا این‌ که‌ایشان‌ به‌ خویشان‌ خود بسیار احترام‌ می‌گذارد و… این‌ کار موجب‌ خواهد شدنقاط‌ مثبت‌ در ایشان‌ تقویت‌ گردد.

محیط‌ زندگی‌ را به‌ گونه‌ای‌ در آورید که‌ رغبت‌ همسرتان‌ برای‌ گفتگو بافرزندان‌ بیشتر شود و حتی‌ الامکان‌ از تشنجات‌ و بگومگوها دوری‌ کنید هرچند حق‌ به‌ جانب‌ شما باشد

* پذیرفتن‌ ریاست‌ شوهر در خانه‌ کار بدی‌ نیست‌ و پذیرفتن‌ ریاست‌ایشان‌ در خانه‌ ضرری‌ ندارد و از نظر روانی‌ ایشان‌ را تامین‌ کرده‌ و آرامش‌ را به‌خانه‌ باز می‌گرداند.

* کارهای‌ بد او را به‌ خوبی‌ پاسخ‌ دهید؛ مثلاً اگر انسان‌ حرف‌ زشت‌ زدشما ذکر خدا بگویید و عکس‌ العمل‌ نشان‌ ندهید.

* از زندگی‌ خود برای‌ اطرافیان‌ چیزی‌ نگویید و سخن‌ دل‌ خود را تنهابرای‌ خدا بگویید و با گفتگوی‌ با او دل‌ خود را آرام‌ سازید.

* محیط‌ زندگی‌ را به‌ گونه‌ای‌ در آورید که‌ رغبت‌ همسرتان‌ برای‌ گفتگو بافرزندان‌ بیشتر شود و حتی‌ الامکان‌ از تشنجات‌ و بگومگوها دوری‌ کنید هرچند حق‌ به‌ جانب‌ شما باشد.

اگر به وضوح همسرتان دوست داشت شما را اذیت كند، با اینكه شما همواره رفتار خوبی با او داشته اید، باید به دنبال راه حل عاقلانه ای باشید.

بله، بسیاری از مردها نسبت به دیگر مردها مهربان ترند. اگر نمی توانید با او كنار بیایید و رفتارهای بد او را تحمل كنید، به او گوشزد كنید كه اگر نتواند رفتارش را تغییر دهد، او را ترك خواهید كرد. برخی از مردها به رابطه زناشویی بها نمی دهند و دوست دارند كه هرطور كه هست، از آن خلاص شوند. شاید از نظر آنها این راهی برای جدایی از شما باشد.

* به خاطر داشته باشید درصورتی كه هر دو شما برای یكدیگر اهمیت داشته باشید و درصورتی كه دوست داشته باشید یكدیگر را خوشحال ببینید، می توانید برای یادگیری درست رفتار كردن با یكدیگر تلاش كنید. افراد متأهل باید بیاموزند كه چگونه با هم رفتار كنند. هر دو شما باید برای یافتن راهی برای سازش و شاد نگاهداشتن یكدیگر تلاش كنید.

* تا وقتی شوهرتان صادقانه برای كمتر عصبانی شدن تلاش می كند، و تا وقتی تلاش می كند تا به شما آسیبی نرساند، زندگی زناشویی شما به طور قطع شادتر می گردد. عشق و محبت را به هم بیاموزید. به او آن چیزی كه بیشتر خواهان آن است را تقدیم كنید. ممكن است او محبت و حمایت بیشتری را از شما بخواهد هر آنچه كه خواهانش است را فقط با مهربانی به یكدیگر بدهید. اگر او عشق و محبت را از طرف شما دریافت كند، امیدوار باشید كه سعی در پس دادن محبت شما، بیشتر خواهدشد.

منبع: تبیان



بخش مشاوره و پرسش و پاسخ

چطور با شوهر عصبانی رفتار کنیم

شناسه کاربری 

رمز عبور             


  

عضویت در سایت


دسته بندی مطالب

مطالب روابط جنسی و زناشویی

مطالب دوران قبل از ازدواج

مطالب پزشکی و سلامت

مطالب تربیت فرزندان

مطالب احکام شرعی

مطالب روانشناسی

مطالب اجتماعی

مطالب صوتی

ویدئو

خدمات عمومی


 


 افراد آنلاین :


420


بازدید امروز:


39688


بازدید دیروز:


232220866


آمار کل:

مشاوره
ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و
معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این
سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

چگونگی برخورد با یک شوهر عصبانی، به میزان شکیبایی شما و میزان آسیبی که به شما وارد می گردد، بستگی دارد. آزارهای عاطفی و روحی امری واقعی اند و افراد مختلف میزان صبر متفاوتی دارند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، رفتار با شوهر بداخلاق، کار ساده ای نیست. مردان بیشتر کلامی هستند و به همین خاطر باید اجازه دهید عصبانیت خود را بیرون بریزند. درحالی که زنان تمام خشم خود را درون خود نگه می دارند و با گریستن آن را نشان می دهند. درمورد یک زوج متأهل، تمام خشم مرد متوجه زن خواهد بود چون او نزدیکترین فرد به شوهرش می باشد.

خشمی که از طرف شوهرتان سر می زند، مستقیماً شما را هدف قرار نمی دهد. در این شرایط شما به اندازه کافی به احساساتی شدن گرایش دارید. اندیشیدن به شوهرتان که همیشه با خشم برخورد می کند، باعث می گردد احساس فرومایگی کنید و این امری کاملاً طبیعی است. شما باید یک قدم به عقب بردارید و عملاً به آنچه رخ داده است بیندیشید و دلیلی که در پس این رفتار وجود دارد را بیابید.

استرس، ناامیدی و ترس، مردان را عصبانی می کند. می توانید به همسرتان بگویید که با اینکه می دانید او این روزها چه استرس فراوانی دارد و این مسئله او را عصبی کرده است، اما این موضوع باعث شده که رابطه زناشویی تان نیز تحت تأثیر قرار گیرد. با همسرتان شفاف و روشن گفت وگو کنید و او را بدون قید و شرط حمایت کنید.

خیلی وقت‌ها همسران بر سر یک مسئله هر چقدر هم بی‌ارزش با هم اختلاف عقیده پیدا کرده و بار‌ها و بار‌ها از دست هم عصبانی می‌شوند. گاهی اوقات این عصبانیت ساعت‌ها طول کشیده و تبدیل به یک معضل می‌شود و‌گاه زود به پایان می‌رسد اما نکته اینجاست که چگونه در مواقع عصبانیت خود را کنترل کنیم تا به معضلات جدی‌تر گرفتار نشویم.

چطور با شوهر عصبانی رفتار کنیم

1- علت عصبانیت را فوراً پیدا کنید: زمانی‌هایی وجود دارد که به طور ناگهانی با عصبانیت همسرتان مواجه می‌شوید بدون آنکه بدانید او به چه علت عصبانی است.

گاهی رفتار عصبی همسرتان ممکن است دلیلی خارج از خانه و رابطه زناشویی داشته باشد بنابراین بهتر است زن یا شوهر از علت عصبانیت همسرشان آگاهی پیدا کنند.

در این مواقع ترک کردن فرد عصبانی کار عاقلانه‌ای نیست زیرا تصور بر این است که اگر او را ترک کند او آرامش پیدا می‌کند در حالی که این مسئله نه تنها بهبود پیدا نمی‌کند بلکه اوضاع را بد‌تر خواهد کرد. زیرا هجوم افکار همراه با تنش و عصبانیت در مواقع تنهایی او را‌‌ رها نخواهد کرد.

2- آرام باشید: عصبانیت، غذای عصبانیت است. وقتی همسرتان عصبانی است و شما علت عصبانیت آن را  فهمیده‌اید، حتی اگر شما موضوع عصبانیت او باشید سعی کنید در آن موقعیت شما نیز عصبانی نشوید زیرا به هم ریختن اوضاع و فضا تنها باعث ادامه مشاجرات شده و اوضاع را بد‌تر از پیش خواهد کرد.

در آن موقعیت سعی کنید آرام باشید حتی اگر حق با شما باشد و بحث درباره موضوع را به وقت دیگری موکول کنید.

3-با همسرتان همدردی کنید: اگر شما هم احساس عصبانیت می‌کنید و از احساس عصبانیت همسرتان  ناراحت هستید این احساس خود را به زبان آورید زیرا اگر فرد عصبانی بداند که همسرش احساسات واقعی‌اش را انکار کرده و نسبت به موضوع پیش آمده بی‌تفاوت است، خشم‌اش بیشتر می‌شود.

4-از تکنیک رکوردشکنی استفاده کنید: غالب اوقات رسم خانه شما این است که پس از چند روز قهر دوباره صلح برقرار شود. حال شما از‌‌ همان ابتدا پیش قدم شده و این رسم کهنه را بشکنید.

عصبانیت و کشدار کردن ماجرا را به روزهای بعدی موکول کنید و با آرامش به حرف‌های همسرتان گوش فرا دهید. اگر هنگام صحبت پیرامون موضوع پیش آمده مقوله عصبانیت را فراموش کنید. آرامش، همه چیز را حل خواهد کرد.

5-به هیچ وجه همسرتان را به حرف زدن واردار نکنید :مردها وقتی عصبانی اند نیاز دارند که در سکوت و آرامش درباره احساس شان فکر کنند و تنها پس از آنکه مدتی را با خود خلوت کردند می توانند درباره آن حرف بزنند. به طور کلی یک مرد تنها زمانی احساس می کند به حرف زدن نیاز دارد که مطمئن شود حرف زدن اطلاعاتی را که او برای حل مشکلش به آن نیاز دارد، در اختیارش قرار می دهد؛ برای مثال اگر کسی در مورد او دچار برداشت نادرستی شده یا موجب رنجش او شده باشد، مرد حرف می زند تا سوء تفاهم ایجاد شده از بین برود.

یک مرد فقط وقتی در حال عصبانیت حرف می زند که باور داشته باشد حق با اوست. بنابراین به هیچ وجه نباید مردی را که نمی خواهد حرف بزند، به حرف زدن وادار کرد. وقتی مرد عصبانی است زن باید به او فرصت بدهد تا به اندازه کافی در مورد ناراحتی اش فکر کند. این فرصت را نیاز مرد تعیین می کند نه حوصله زن؛ پس بهتر است زن منتظر بماند تا مرد قبل از حرف زدن درباره آنچه ناراحتش کرده، کمی آرام شود.

بهترین زمان حرف زدن با مرد چه وقت است؟

بهترین زمان حرف زدن با مرد، زمانی است که مرد به اندازه کافی فرصت داشته درباره مشکلش فکر کند، احساسات منفی اش را رها کرده و دوباره با احساسات مثبتش ارتباط برقرار کند. اگر مرد بعد از این مدت زمان که در تنهایی گذراند هنوز هم ناراحت بود، نباید با سوال پیچ کردن، او را برای بحث و گفتگو زیر فشار قرار دهید. تا روز بعد منتظر بمانید و بعد از او بپرسید: «آیا موضوعی هست که بخواهد درباره آن با شما حرف بزند؟» اگر او گفت: «چیزی نیست» و همچنان گرم و دوست داشتنی رفتار نکرد، لازم است قبل از اینکه از غارش بیرون بیاید زمان بیشتری داشته باشد تا احساس مثبتی پیدا کند. درست همان طور که ممکن است بیماری سرماخوردگی دیگری مسری نباشد اما هنوز نشانه های آن موجود باشد، مرد نیز ممکن است احساسات و مشکلاتش را حل کرده باشد، اما نیاز داشته باشد قبل از اینکه احساسات گرم و صمیمانه اش آشکار شود احساس کند همسرش او را دوست دارد و از او قدردانی می کند.

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

چطور با شوهر عصبانی رفتار کنیم
چطور با شوهر عصبانی رفتار کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *