چطور بفهمیم مردی خسیس است

 
helpkade
چطور بفهمیم مردی خسیس است
چطور بفهمیم مردی خسیس است

افراد خسیس معمولا زندگی شادی ندارد و از داشته های خود لذتی نمی‌برند و به همین دلیل است که پسر خسیس، پسر مناسبی برای ازدواج ویژگی خساست مشکلات عمیق تری را نیز در زندگی مشترک به دنبال خواهد داشت، خواستگاری که در جلسات آشنایی هزینه نمیکند و خساست به خرج میدهد، یعنی برای رابطه عاطفی و در نتیجه برای شما ارزش زیادی قائل نیست. او همه چیز را مجانی و بدون هزینه میخواهد، حتی شما را. تشخیص خواستگار یا نامزد خسیس در جلسات آشنایی کار دشواری نیست، چرا که مردان خسیس نشانه های رفتاری و کلامی دارند که این ویژگی را بر ملا میکند. در این مقاله از “رادیو عشق” شرح میدهیم چطور میتوانید در جلسات خواستگاری و ملاقات آشنایی تشخیص دهید نامزدتان خسیس است یا خیر.

توجه داشته باشید که نباید فرد اقتصادی را با فرد خسیس اشتباه گرفت. زیرا همانطور که خساست و بخیل بودن ویژگی منفی برای نامزد و همسر است، نداشتن مدیریت اقتصادی و ولخرجی بی حد و مرز نیز میتواند بسیار مشکل ساز باشد. نکته بسیار مهم دیگر این است که در تشخیص خواستگار خسیس، لازم است وضعیت اقتصادی و معیشتی پسر را نیز در نظر بگیرید. مسلما مردی که در حال حاضر وضعیت اقتصادی مناسبی ندارد،‌ نمیتواند برای شما زیاد ولخرجی کند، اما این موضوع نشانی بر خساست او نیست. بلکه آنچه اهمیت دارد این است که او برای شما ارزش قائل باشد و هرآنچه در توان دارد صادقانه دریغ نکند

فهرست مطالب

چطور بفهمیم مردی خسیس است

به طور کلی اگر خواستگار یا نامزد شما در جلسات آشنایی تعدادی از نشانه های زیر را دارد، احتمالا با مرد خسیسی روبرو هستید: 

مردان خسیس معمولا اصرار دارند قرار ملاقات در مکان هایی مثل پارک و کوه برگزار شود. آن ها هرچند توان مالی مناسبی داشته باشند اما همیشه بهانه ای برای فرار کردن از رستوران و کافه دارند، تا مبادا هزینه اضافه ای در این مکان ها بر آن ها تحمیل شود.

همچنین مردان خسیس ارزان‌ترین رستوران‌های شهر را می‌شناسند و دایره‌المعارف متحرکی از ارزان‌ترین و “باحال‌ترین” مکان‌هایی هستند که همه چیز آنجا ارزان است. هر بار که او پیشنهاد می‌دهد جای جدیدی را امتحان کنید، می‌توانید حقوق یک سالتان را شرط ببندید که این مرد بخیل یک رستوران ارزان‌تر پیدا کرده است. او حاضر است کیلومترها راه برود و انرژی و زمان زیادی را هدر بدهد تا بتواند برای خرید اجناس مورد نظرش کمی تخفیف بگیرد.  

پسری که در جلسات آشنایی میگوید “من میل ندارم چیزی بخورم” یا “قبل از آمدن به ملاقات چیزی خوردم و الان سیر هستم”، معمولا پسر خسیسی است که صرفا میخواهد خرج غذا روی دستش نماند. او با گفتن این جملات شما را نیز برای سفارش غذا در رودربایسی قرار میدهد تا چیزی سفارش ندهید.این نوع بهانه ها معمولا ساختگی هستند چرا که وقتی یک نفر می‌داند که قرار است بیرون غذا بخورد، چرا خودش را در خانه سیر کند؟ اگر نامزدتان شما را برای صرف غذا به رستوران دعوت کرده باشد، طبعاً باید خودش را برای پرداخت هزینه‌ی آن نیز آماده کند. غذا خوردن در کنار شریک آینده‌ی زندگی تجربه‌ای دلنشین است، اگر خواستگارتان هر بار به بهانه‌ای از زیر بار غذا خوردن درمی‌رود، بدانید که باید خودتان را برای زندگی با یک مرد خسیس و تنگ‌نظر آماده کنید.

هیچ چیز بدتر از مردی نیست که شما را دعوت می‌کند و ناگهان وقت پرداخت صورت حساب یاد بحث “برابری زنان با مردان” می‌افتد. درست است که بانوان عصر مدرن می‌توانند مخارج زندگی خودشان را تامین کنند و حتی شاید با خودتان فکر کنید که با چه مرد دوست داشتنی و راحتی آشنا شده‌اید که برخلاف مردان دیگران پرداخت دنگی صورت حساب را توهینی به غرور مردانه‌اش نمی‌داند، اما قاعده‌ی کلی در جلسات آشنایی این است که هر کس دعوت کرده، باید هزینه را هم پرداخت کند.

شما همیشه میتوانید به حکم رعایت ادب کیف پول خود را درآورده و تعارف کنید که اینبار صورت حساب را پرداخت میکنید. اما پذیرفته شدن این تعارف از طرف پسر، مخصوصا در جلسات اولیه آشنایی اصلا نشانه خوبی نیست و میتواند یکی از نشانه های بارز خساست مرد باشد.

جا گذاشتن کیف پول برای یک بار قابل قبول است. البته هر پسری که سرش به تنش بیارزد، از قرار گرفتن در چنین موقعیتی از خجالت آب می‌شود. اما فراموش کردن مکرر کیف پول علامت این است که با مردی خسیس، بی‌توجه، وابسته یا ترکیبی از این سه طرف هستید. اگر خواستگارتان دائماً پول را فراموش می‌کند، احتمالاً این فراموشکاری او در آینده برایتان دردسرساز خواهد شد. یک مرد عاشق یادش می‌ماند که پول همراه داشته باشد تا بتواند با آن نیازهای معشوقش را برآورده کند.

درست است که ملاقات های آشنایی در رستوران و کافه میتواند هزینه هایی برای پسر به همراه داشته باشد. اما استفاده از بن تخفیف در این جلسات به دور از ادب و نشانه ای از خساست است. اگرچه مسلما خرید با بن تخفیف به خودی خود مشکلی ندارد، اما اهمیت جلسات خواستگاری و آشنایی بیشتر از آن است که کسی بخواهد برای هزینه های آن به فکر گرفتن تخفیف باشد. علاوه بر این شما بعد از ازدواج فرصت کافی برای استفاده از این بن ها را خواهید داشت، پس بهتر است حداقل فعلا فکر آن را از سرتان بیرون کنید.

در جلسات اولیه خواستگاری مشکلی ندارد دعوت به صرف چایی در کافی شاپ,

اما اگر او بعد از پشت سر گذاشتن جلسات اولیه باز هم پول بیشتری خرج نمی‌کند، وقتش است که از خودتان بپرسید او چقدر برای هم‌نشینی با شما ارزش قائل است. همچنین یک نامزد خسیس ممکن است به شما پیشنهاد دهد یک وعده غذایی را با هم شریک شوید.

شریک شدن پیش‌غذا یا دسر با نامزد خیلی هم عاشقانه و رمانتیک است، اما غذای اصلی چطور؟ شریک شدن غذای اصلی نشانه‌ی این است که این مرد خسیس برنامه دارد تا چیزهای بسیار بیشتر و مهم‌تری، مانند زمان، انرژی، تمام صورت‌حساب‌ها و … را هم در آینده‌ی نزدیک تقسیم کند.

ساعت‌ها چک و چانه زدن اصلاً برای افراد خسیس مهم نیست. آنها بسیار صبورند و با سماجت‌شان می‌توانند از هر فروشنده‌ای تخفیف بگیرند. تنها زمانی که مردان خسیس از سرنوشت‌شان رضایت کامل دارند، وقتی است که یک نفر دیگر برای پرداخت صورتحساب پیشقدم می‌شود.

مسلماً نمی‌خواهید با مردی قرار آشنایی بگذارید که همیشه حرفی برای گفتن به مدیریت دارد. این مردان تنگ‌نظر وقتی پای پول به میان می‌آید، مو را از ماست بیرون می‌کشند و حساب یک قران و دو زار را هم دارند. این خساست علامت هشداری است که نشان می‌دهد خواستگارتان خصوصیات منفی دیگری هم دارد. وقتی یک نفر همیشه در تقلای گرفتن تخفیف بر روی جنسی است که واقعاً جای تخفیف ندارد، این خساست نشانه‌ی آن است که چنین مرد تنگ‌نظری هیچ وقت به حق خودش قانع نیست.

هرچند اگر جلسه اول آشنایی بدون تهیه گل یا شیرینی از سوی خواستگار برگزار شود الزاما به معنی خسیس بودن پسر نیست، اما اگر در جلسات بعد نیز هیچ خبری از یک شاخه گل نباشد، میتوانید نتیجه بگیرید که با پسر خسیسی روبرو هستید.

نفرت داشتن از خرید هدیه نیز علامت دیگر خساست است. مردان خسیس مهارت بالایی در بهانه تراشیدن برای نخریدن هدیه دارند و معتقدند که خرید هدیه هدر دادن پول است. آنها خطابه‌های طولانی و غرایی را در مذمت خریدن هدایای مادی که به مرور زمان بی‌ارزش می‌شود و مهم بودن احساس قلبی ایراد می‌کنند. جشن تولد، سالگرد و مناسبت‌های خاص ناراحت کننده‌ترین و تنش‌زاترین زمان‌ها برای مرد خسیسی است که به دنبال راهی برای فرار از پول خرج کردن می‌گردد. اگر نامزدتان حتی روز تولد یا ولنتاین هم برای شما هدیه نمی‌خرد و دست خالی به دیدن‌تان می‌آید، به خسیس بودن او ایمان بیاورید. حتی ممکن است یک مرد خسیس وقتی مجبور به هدیه دادن شود، کادوی قدیمی یک نفر دیگر را کادوپیچ کند و از طرف خودش به شما و دیگران بدهد.

یکی از مسائل مهم در ازدواج، هم کفو بودن اقتصادی دختر و پسر است. وقتی دختر و پسر از نظر سطح اقتصادی خانوادگی در یک سطح نباشند، مسلما در رابطه عاطفی و زندگی مشترک با مشکلاتی مواجه خواهند شد که الزاما به علت خساست پسر نیست. افراد با سطح مالی و اقتصادی متفاوت، طبیعتا ممکن است توقعات مالی و سبک زندگی متفاوتی داشته باشند.

مسلما یک مرد خسیس ترجیح میدهد با زن شاغل ازدواج کند نه زنی خانه دار. البته اینکه مردی تمایل داشته باشد همسرش شاغل باشد الزاما به معنی خساست او نیست، اما اگر روی حقوق شما حساب کند و از شروط او برای ازدواج شاغل بودن شما باشد باید کمی به دست دل و باز بودن خواستگارتان شک کنید. اگر خواستگارتان اصرار دارد که از میزان درآمدتان، وضعیت مالی خانواده تان و آینده نگریهای اقتصادیتان باخبر شوید، بهتر است با احتیاط بیشتری پیش بروید. البته این تحقیقها و کنجکاویها هیچ اشکالی ندارد، اما اگر خواستگارتان دائماً از این سوالها میپرسد، بهتر است بیشتر دقت کنید.

مردان معمولاً چندان اهل خرید نیستند و خودشان را برای خرید لباسهای جدید به دردسر نمیاندازند، اما اگر کمد لباسهای نامزدتان تداعی کننده ی اصطلاح “لباسهای عمری” است، باید به دست و دلبازی او شک کنید. اگر خواستگار یا نامزدتان وضعیت مالی خوبی دارد، اما به ندرت لباس جدیدی برای خودش میخرد، مطمئن باشید آدم خسیسی است که در آینده برای شما هم لباسهای نو نخواهد خرید. کمد لباسهای نامزدتان آنقدر پر از اجناس کهنه است که بیشتر شبیه انبار یک محتکر است، اما او برخلاف محتکرها تمام این لباسهای از مد افتاده را با کفشهایی میپوشد که دست کمی از کفشهای میرزا نوروز ندارد. بعید نیست که این مرد خسیس از همسر آینده اش توقع داشته باشد تا او هم چنین رفتاری را در پیش بگیرد و قدر پول را بداند.

مردان عاشق ماشینند، پس به ماشین خواستگارتان توجه کنید. ماشین یک مرد تنها محلی است که با رضایت خاطر حاضر است برای آن پول خرج کند. نکته ی ظریف اینجا است که ممکن است ماشین قدیمی باشد، اما این مرد خسیس از آن به خوبی مراقبت کرده باشد و ماشین در وضعیت خوبی باشد. بررسی های گسترده نشان داده است که مردان خسیس ماشین بسیار ارزان قیمتی را میخرند، اما با آن مانند جواهرات قیمتی رفتار میکنند.

اگر با مرد خسیسی که ماشین ندارد، قرار آشنایی بگذارید، باید خودتان را برای پیاده روی های طولانی آماده کنید. او همه چیز را دربارهی فواید پیاده روی برای سلامتی میداند. پس اگر هر بار که با هم بیرون میروید، او ترجیح میدهد که به جای تاکسی گرفتن شما را به پیاده روی، به عنوان یک ورزش مفرح ترغیب کند، به دست و دلبازیاش شک کنید. همچنین یک مرد خسیس برای سفرهای طولانیتر اتوبوس را که ارزانترین روش حمل و نقل عمومی است، انتخاب میکند. برای یک مرد پول دوست اصلاً مهم نیست که ساعتها منتظر رسیدن اتوبوس بماند تا به این ترتیب بتواند چند هزار تومنی صرفه جویی کند.

مرد خسیس دائماً از وضعیت نامناسب اقتصادی و رکود کسب وکار شکایت میکند تا هیچ کس از او انتظار هیچ کمکی نداشته باشد. اگر خواستگار شما همیشه دربارهی درآمد بالایش صحبت میکند، اما آب از دستش نمیچکد و این درآمد را خرج خودش یا شما نمیکند، به احتمال زیاد خسیس است. علاوه بر این اگر او دوستانش را به خاطر خرید هدایایی مانند گوشی تلفن برای همسرشان مسخره میکند و لقبهای بدی به آنها میدهد، انتظار نداشته باشید که این مرد ناخن خشک هدیهای برایتان بخرد.

افراد خسیس معمولا دقت زیادی دارند تا مبلغ قبض تلفن همراهشان زیاد نشود. به همین خاطر اصلا دور از ذهن نیست که وقتی او با شما تماس میگیرد تمام تلاشش بر این باشد که مکالمه را کوتاه تر کند و به سرعت خداحافظی کند تا هزیه زیادی بر او تحمیل نشود. همچنین اگر در شبکه های اجتماعی برای نامزد خسیستان کلیپ یا موسیقی بفرستید، احتمالا متوجه خواهید شد علاقه ای به مصرف حجم بسته اینترنتی برای این موارد ندارد و آن را بیهوده میداند.

اگر متوجه شدید که خواستگارتان علیرغم داشتن وضعیت مالی خوب، به والدین و خواهرها و برادرهایش رسیدگی نمیکند، بدانید که با یک مرد خسیس طرف هستید. همچنین اگر شما دچار مشکل مالی شدهاید و او میتواند به شما کمک کند، اما ترجیح میدهد که شما را به دعا کردن دعوت کند، در خساست او شک نکنید.

یک خواستگار خسیس اصرار دارد ملاقات در مکان های ارزان قیمت برگزار شود. در رستوران او خودش چیزی سفارش نمیدهد تا شما هم در رودربایسی بمانید و بگویید میل ندارد. در کافه او معمولا فقط یک چایی سفارش میدهد. اگر به نامزد خسیستان تعارف کنید که صورت حساب را پرداخت کنید، او خواهد پذیرفت، حتی ممکن است گاهی کیف پولش را به عمد فراموش کند تا شما هزینه را پرداخت کنید. مرد خسیس ترجیحا از بن تخفیف استفاده میکند یا اینکه بیش از حد با دیگران چانه میزند. تا وقتی مجبور نباشد سوار تاکسی نمیشود و ترجیح میدهد پیاده یا نهایتا با اتوبوس در شهر سفر کند. مرد خسیس اگر ماشین داشته باشد، به ماشینش زیاد رسیدگی نمیکند. از دیگر نشانه های خواستگار خسیس این است که لباس های کهنه و تکراری میپوشد، برای شما گل و هدیه نمیخرد، مکالمه تلفنی را به سرعت تمام می‌کند و اصرار دارد شاغل باشید. همچنین درمورد مسائل مالی بیش از حد صحبت می‌کند و به کسی کمک مالی نمی‌کند.

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

80 بازدید

2.18k بازدید

2.34k بازدید

چطور بفهمیم مردی خسیس است

3.35k بازدید

3.13k بازدید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

سلام من به مدت 2سال هست که با همکارم آشنا شدیم و به قصد ازواج ارتباط داریم.خانواده ها هم در جریان هستند.اما خانواده من مخالفت کردند. اما مساله ای که نگرانم کرده این هست که این آقا در این 2سال برای من هیچ هدیه ای نگرفته.فقط یه دونه دستبند سنگی بود و یه کتاب قدیمی از خودش. البته ابتدا وضع مالیش خوب نبود اما الان هر دو معلم هستیم و به استقلال رسیدیم.باز هم نخریده.چند بار بهش گفتم; اما میگه من چون تجربه دوستی نداشتم برای همون بلد نیستم چه مواقعی باید برات خرید کنم; یا اینکه به دلایلی که شهرمون از هم جداست, من براش هدیه ای رو سفارش آنلاین دادم . اما ایشون هنوز نه. بهم گفت من سفارش آنلاین دوست ندارم و باید ببینم تا بگیرم. سلیقه خرید هم ندارم برای همون نمیدونم برات چی بخرم. بهش گفتم خب من الان میخوام یه لباس خوشگل بگیرم.گفت اما من تمایل ندارم برات لباس بگیرم چون دوست دارم برام از همه زوایای لباس تو تنت عکس بگیری.چون دوست دارم توو تنت ببینمش. بعد کلی صحبت از اینکه نمیشه باج گرفت برای هدیه گرفتن و… . قیمت لباس رو ازم پرسید و 110 تومان به حسابم ریخت. به تازگی هم این حرف رو میگه که دوست دارم اگر من نیاز عاطفی تو رو که هدیه خریدن هست برطرف کنم, میخوام نیاز جنسیم هم قبل ازدواج رفع بشه و با یه سری فلسفه بافیها خودش رو محق میدونه که نگیره و فقط در این صورت بگیره. من حتی بهش هم گفتم نیازی به هدیه ندارم, هدیه گرفتن میزان ارزش و اهمیت رابطه و فرد مقابل رو نشون میده. اما هیچ تعییری در نظرش ندیدم.این مورد اخیر بسیار فکرم رو مشغول کرده و بهش گفتم یعنی فقط کسی که نیازت رو رفع کنه براش باید خرج کنی؟ اونم گفت نه; اما هر دومون نیازهایی داریم.حالا که قبل ازدواج نمیشه, بعد ازدواج این نیازهارو برطرف میکنیم. ممنون میشم راهنماییم کنید و بگید آیا این نشونه های خساست هست یا نه؟ البته کلا زیاد هم برای خودش خرید نمیکنه و لباس های رنگ و رو رفته شو دور نمیندازه. حتی یه کیفی که دسته اش کنده شده بود رو هم با اینکه من همونجا براش کیف خریدم, اون خراب رو با خودش برد خونه. نمیدونم چیکار کنم.

سلام دوست گرامی هدیه گرفتن یکی از نشانه‌های توجه کردن است اما تمام آن نیست. اما درباره شرط گذاشتن ایشان که باید نیاز جنسی برطرف شود تا هدیه خریداری شود، ناپختگی او را نشان می‌دهد. پیش از اینکه برای ازدواج اقدام کنید، توصیه اکید داریم که به مشاور پیش از ازدواج مراجعه کنید؛ چون این نشانه‌ها باید حتماً به صورت دقیق بررسی شود.

سلام مطالب سایتتون رو خوندم و حس میکنم مواردی که ذکر کردین کامل نیست چون من یه نامزدی داشتم که اصلا تو دوران آشنایی خسیس نبود و هیچ کدوم از این موارد بالا رو نداشت اما بعد از عقد کم کم عوض شد و به حدی رسید که برای خودش دوست داشت خرید کنه اما برای من نه ، موضوع خرید برای من که میشد هی دست دست میکرد یا میگفت تو همینو فعلا داری یا غیر مستقیم میگفت با پول بابات بخر تا پول پس انداز کنیم و هی بهونه میاورد و خداروشکر سر مسائل دیگه ای بهم خورد

ممنون میشم راهنماییم کنید تا تو ازدواج بعدیم به همچین مشکلی برنخورم

سلام دوست گرامی ممنون از توجه شما، البته که در یک مقاله تمامی نشانه‌ها را نمی‌شود ذکر کرد. اما در مورد نامزد سابق شما، باید به چند نکته توجه کنیم. تغییر در دوره عقد ممکن است به عوامل متعددی مربوط باشد، مثلا اینکه ایشان با تغییر ازدواج هنوز کنار نیامده باشند و بلد نباشند که برای همسر هم باید خریدی انجام دهند. یا دلیل دیگر دیدن نوع انتخاب شما برای خرید کردن است که از چه الگویی برای خرید استفاده می‌کردید. مثلا عادت داشتید از پاساژهای گران‌قیمت خرید کنید و یا وقتی تخفیف خورده است؟ مشکلات دوره عقد خصوصا در زمینه مالی نیاز به مهارت‌آموزی دارد تا بتوانید با شرایط پیش آمده انعطاف بیشتری داشته باشید و اقدام برای حل مساله کنید. برای اینکه به مشکل مشابه در آینده دچار نشوید، حتما از مشاوره پیش از ازدواج استفاده کنید. این نوع مشاوره به شما کمک می‌کند تا از انواع خصوصیات رفتاری و اخلاقی خودتان و طرف‌ مقابل اطلاعات کسب کنید و با شناخت بیشتری برای ازدواج اقدام کنید.

سلام من خودم میدونم که ادم خسیسی هستم وهمه علائم خساست روهم دارم میشه لطف کنیدوبگیدچطوراین مشکلم رو حل کنم که این خصلت خسیس بودن بدجور داره منو اذیت میکنه؟

سلام دوست گرامی برای حل این مشکل باید با مشاور صحبت کنید تا در ابتدا رفتارهای شما مورد بررسی دقیق قرار بگیرد و سپس ریشه این مشکل پیدا شود. ممکن است شما از خزج کردن احساس اضطراب کنید و ریشه این مشکل شما اضطراب باشد.

با شخصی آشنا شدم که راجع به حقوق پدر ومادرم سوال میپرسه از آذرماه تا به حال دوبار منو ناهار دعوت کرده هیچ کادویی نخریده هربار که بیرون میریم میگه من اهل اصرار نیستم هرچی میخوای خودت بگو در پاسخ به ایشون گفتم منم آدمی نیستم به کسی بگم برای من خرید کن ولی باز تغییری ایحاد نشد خودم شاغل بودم که یک ماه بیکار شدم بهش گفتم فکر میکنم خسیس هستی میگه بعداز ازدواج کارت حقوقیم دست خودت هست عنوان کردم رسم ما اینه خونه و ماشین به نام خانوم باشه قبول کرد اما آیا تضمینی برای این حرفش هست؟ سطح درآمد بالایی نداره برای خرید وسایل جهیزیه اون قسمت از خرید که به عهده ایشون هست با توجه با گرونی انگار مشکل داره میگه با توجه به هزینه عروسی سخته گفتم پشیمون شدی میگه هم آره هم نه الان هیچ قسطی نداره یکبار ازدواج کرده جدا شده اما من قبلا ازدواج نکردم قبول کرد با همسر سابقش صحبت کنم دلیل جدایشو بپرسم خودش گفت دلیل جدایمون این بود من با بچه دار شدن مخالف بودم چون شرایطشو نداشتیم و همچنین دخالت های خانواده خودش البته من هنوز با خانوم سابقش صحبت نکردم یکبار راجع بهش صحبت کردم فکرش پیش اون رفت گفتم الان اگر باز خانوادت تو زندگی ما دونفر دخالت کنن چی؟ گفت دیگه اجازه نمیدم آیا تضمینی برلی این حرف ها هست ؟ آیا هنوز خانوادشو در جریان نگذاشته من کار درستی میکنم وسایلمو دارم تهیه میکنم؟ البته اگر ایشون هم نشه با کس دیگه بخوام ازدواج کنم من باید وسایلمو بخرم که بعد همه رو باهم نمیتونم بخرم هرروز بعد از تایم کاری باشگاه میره و بعد از تایم باشگاه همدیگرو می بینیم با داشتن رمز گوشیش در آینده مشکل داره میگه همسر سابقم گوشیمو چک میکرد اگر بدونم از روی حساسیت نمیخوای رمزو بهت میدم الان واقعا نمیدونم چه تصمیمی باید بگیرم؟ آیا همیشه میخواد منوبا زندگی و اخلاق همسر گذشتش مقایسه کنه؟

سلام دوست گرامی.مواردی که مطرح کردید از جمله: ازدواج قبلی ایشان، درخواست ایشان برای بچه دار نشدن، خساست و…. از جمله مسائلی است که باید بیشتر مورد بررسی قرار بگیرید و نوع نگاه ایشان به مقوله ازدواج مشخص شود. آیا شما با این موضوعات و درخواست های ایشان مشکلی ندارید؟ مشاوره پیش از ازدواج می تواند باعث آشنایی بیشتر شما با ایشان شود. برای دریافت مشاوره می توانید از رادیو عشق نوبت بگیرید.

با سلام چطور متوجه بشم طرف مقابلم عصبی یا خسیس هست ؟

سلام دوست گرامی نوع واکنش های ایشان در موارد مختلفی مثل ترافیک، در صف منتظر ماندن، مخالفت با یک دیدگاه و یا نظر ایشان، می تواند تا حدودی مشخص کند که آیا ایشان عصبی هست یا خیر. اما در مورد خساست باید ببینید آیا او می تواند به راحتی از پول و درامد خودش لدت ببرد؟ می توانید از مشاوره رادیو عشق نوبت بگیرید تا شرایط شما و طرف مقابل بیشتر بررسی شود.

سلام. وقتتون بخیر. میخواستم یکم راجع به خساست هم صحبت کنید. خصوصیات افراد خسیس و … . کسی که هدیه سخت می‌گیره یا اصلا نمی‌خره و وقتی باهاش خرید می‌کنی دست به جیب نمی‌شه، خسیس نیست؟ چطور باید از نامزد یا فرد مورد علاقت پول گرفت بدون اینکه ناراحت بشه؟

دوست عزیز سلام

اینکه فرد مقابلتون خسیسه یا نه از متن شما پیدا نیست؛ اما بزارید کمی در مورد خرج و مخارج در دوران آشنایی صحبت کنم، احتمالا جواب سوالتون رو می‌گیرید.

اولین چیزی که مهمه، عنوان رابطتونه. آیا شما رابطه متعهدانه‌ای با هم دارید یا نه؟ در یه رابطه آشنایی ساده، شاید از روی ادب گاهی پسرها به قول شما در هنگام خرید بهتره دست به جیب بشن یا هدیه بخرن، اما به طور کلی وظیفه‌ای در این مورد ندارند . اما در مورد نامزدی یا ازدواج، مساله مالی خیلی به تعهدات دو طرف بر می‌گرده. به طور کلی، از لحاظ فرهنگی مسئولیت مالی خانواده به دوش آقایون هست اما در همه خانواده‌ها و نه برای همه زوجین. زمانی می‌گن مسئولیت مالی به دوش آقایونه که خانم‌ها هم مسئولیت خونه رو به عهده بگیرن. پس، اگه ایشون نامزدتون هست، بهتره قبل از هر چیزی، این موضوع رو در میون بزارید و وظایف و تعهداتتون رو تقسیم کنید. پس، این خساست یا عدم خساست، خیلی خیلی به نوع رابطتتون و تعهداتی که دارید برمی‌گرده. شما می‌تونید در جلسه‌ای راجع به این مسائل حرف بزنید.

و اما یه نکته به خود شما بگم؛ پیشنهاد می‌کنم در صورت امکان سعی کنید به استقلال مالی برسید و برای خودتون منبع درآمدی پیدا کنید. این مساله خیلی روی کیفیت رابطتتون می‌تونه تاثیر بزاره.

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

افراد خسیس معمولا زندگی شادی ندارد و از داشته های خود لذتی نمی‌برند و به همین دلیل است که پسر خسیس، پسر مناسبی برای ازدواج ویژگی خساست مشکلات عمیق تری را نیز در زندگی مشترک به دنبال خواهد داشت، خواستگاری که در جلسات آشنایی هزینه نمیکند و خساست به خرج میدهد، یعنی برای رابطه عاطفی و در نتیجه برای شما ارزش زیادی قائل نیست. او همه چیز را مجانی و بدون هزینه میخواهد، حتی شما را. تشخیص خواستگار یا نامزد خسیس در جلسات آشنایی کار دشواری نیست، چرا که مردان خسیس نشانه های رفتاری و کلامی دارند که این ویژگی را بر ملا میکند. در این مقاله از “رادیو عشق” شرح میدهیم چطور میتوانید در جلسات خواستگاری و ملاقات آشنایی تشخیص دهید نامزدتان خسیس است یا خیر.

توجه داشته باشید که نباید فرد اقتصادی را با فرد خسیس اشتباه گرفت. زیرا همانطور که خساست و بخیل بودن ویژگی منفی برای نامزد و همسر است، نداشتن مدیریت اقتصادی و ولخرجی بی حد و مرز نیز میتواند بسیار مشکل ساز باشد. نکته بسیار مهم دیگر این است که در تشخیص خواستگار خسیس، لازم است وضعیت اقتصادی و معیشتی پسر را نیز در نظر بگیرید. مسلما مردی که در حال حاضر وضعیت اقتصادی مناسبی ندارد،‌ نمیتواند برای شما زیاد ولخرجی کند، اما این موضوع نشانی بر خساست او نیست. بلکه آنچه اهمیت دارد این است که او برای شما ارزش قائل باشد و هرآنچه در توان دارد صادقانه دریغ نکند

فهرست مطالب

چطور بفهمیم مردی خسیس است

به طور کلی اگر خواستگار یا نامزد شما در جلسات آشنایی تعدادی از نشانه های زیر را دارد، احتمالا با مرد خسیسی روبرو هستید: 

مردان خسیس معمولا اصرار دارند قرار ملاقات در مکان هایی مثل پارک و کوه برگزار شود. آن ها هرچند توان مالی مناسبی داشته باشند اما همیشه بهانه ای برای فرار کردن از رستوران و کافه دارند، تا مبادا هزینه اضافه ای در این مکان ها بر آن ها تحمیل شود.

همچنین مردان خسیس ارزان‌ترین رستوران‌های شهر را می‌شناسند و دایره‌المعارف متحرکی از ارزان‌ترین و “باحال‌ترین” مکان‌هایی هستند که همه چیز آنجا ارزان است. هر بار که او پیشنهاد می‌دهد جای جدیدی را امتحان کنید، می‌توانید حقوق یک سالتان را شرط ببندید که این مرد بخیل یک رستوران ارزان‌تر پیدا کرده است. او حاضر است کیلومترها راه برود و انرژی و زمان زیادی را هدر بدهد تا بتواند برای خرید اجناس مورد نظرش کمی تخفیف بگیرد.  

پسری که در جلسات آشنایی میگوید “من میل ندارم چیزی بخورم” یا “قبل از آمدن به ملاقات چیزی خوردم و الان سیر هستم”، معمولا پسر خسیسی است که صرفا میخواهد خرج غذا روی دستش نماند. او با گفتن این جملات شما را نیز برای سفارش غذا در رودربایسی قرار میدهد تا چیزی سفارش ندهید.این نوع بهانه ها معمولا ساختگی هستند چرا که وقتی یک نفر می‌داند که قرار است بیرون غذا بخورد، چرا خودش را در خانه سیر کند؟ اگر نامزدتان شما را برای صرف غذا به رستوران دعوت کرده باشد، طبعاً باید خودش را برای پرداخت هزینه‌ی آن نیز آماده کند. غذا خوردن در کنار شریک آینده‌ی زندگی تجربه‌ای دلنشین است، اگر خواستگارتان هر بار به بهانه‌ای از زیر بار غذا خوردن درمی‌رود، بدانید که باید خودتان را برای زندگی با یک مرد خسیس و تنگ‌نظر آماده کنید.

هیچ چیز بدتر از مردی نیست که شما را دعوت می‌کند و ناگهان وقت پرداخت صورت حساب یاد بحث “برابری زنان با مردان” می‌افتد. درست است که بانوان عصر مدرن می‌توانند مخارج زندگی خودشان را تامین کنند و حتی شاید با خودتان فکر کنید که با چه مرد دوست داشتنی و راحتی آشنا شده‌اید که برخلاف مردان دیگران پرداخت دنگی صورت حساب را توهینی به غرور مردانه‌اش نمی‌داند، اما قاعده‌ی کلی در جلسات آشنایی این است که هر کس دعوت کرده، باید هزینه را هم پرداخت کند.

شما همیشه میتوانید به حکم رعایت ادب کیف پول خود را درآورده و تعارف کنید که اینبار صورت حساب را پرداخت میکنید. اما پذیرفته شدن این تعارف از طرف پسر، مخصوصا در جلسات اولیه آشنایی اصلا نشانه خوبی نیست و میتواند یکی از نشانه های بارز خساست مرد باشد.

جا گذاشتن کیف پول برای یک بار قابل قبول است. البته هر پسری که سرش به تنش بیارزد، از قرار گرفتن در چنین موقعیتی از خجالت آب می‌شود. اما فراموش کردن مکرر کیف پول علامت این است که با مردی خسیس، بی‌توجه، وابسته یا ترکیبی از این سه طرف هستید. اگر خواستگارتان دائماً پول را فراموش می‌کند، احتمالاً این فراموشکاری او در آینده برایتان دردسرساز خواهد شد. یک مرد عاشق یادش می‌ماند که پول همراه داشته باشد تا بتواند با آن نیازهای معشوقش را برآورده کند.

درست است که ملاقات های آشنایی در رستوران و کافه میتواند هزینه هایی برای پسر به همراه داشته باشد. اما استفاده از بن تخفیف در این جلسات به دور از ادب و نشانه ای از خساست است. اگرچه مسلما خرید با بن تخفیف به خودی خود مشکلی ندارد، اما اهمیت جلسات خواستگاری و آشنایی بیشتر از آن است که کسی بخواهد برای هزینه های آن به فکر گرفتن تخفیف باشد. علاوه بر این شما بعد از ازدواج فرصت کافی برای استفاده از این بن ها را خواهید داشت، پس بهتر است حداقل فعلا فکر آن را از سرتان بیرون کنید.

در جلسات اولیه خواستگاری مشکلی ندارد دعوت به صرف چایی در کافی شاپ,

اما اگر او بعد از پشت سر گذاشتن جلسات اولیه باز هم پول بیشتری خرج نمی‌کند، وقتش است که از خودتان بپرسید او چقدر برای هم‌نشینی با شما ارزش قائل است. همچنین یک نامزد خسیس ممکن است به شما پیشنهاد دهد یک وعده غذایی را با هم شریک شوید.

شریک شدن پیش‌غذا یا دسر با نامزد خیلی هم عاشقانه و رمانتیک است، اما غذای اصلی چطور؟ شریک شدن غذای اصلی نشانه‌ی این است که این مرد خسیس برنامه دارد تا چیزهای بسیار بیشتر و مهم‌تری، مانند زمان، انرژی، تمام صورت‌حساب‌ها و … را هم در آینده‌ی نزدیک تقسیم کند.

ساعت‌ها چک و چانه زدن اصلاً برای افراد خسیس مهم نیست. آنها بسیار صبورند و با سماجت‌شان می‌توانند از هر فروشنده‌ای تخفیف بگیرند. تنها زمانی که مردان خسیس از سرنوشت‌شان رضایت کامل دارند، وقتی است که یک نفر دیگر برای پرداخت صورتحساب پیشقدم می‌شود.

مسلماً نمی‌خواهید با مردی قرار آشنایی بگذارید که همیشه حرفی برای گفتن به مدیریت دارد. این مردان تنگ‌نظر وقتی پای پول به میان می‌آید، مو را از ماست بیرون می‌کشند و حساب یک قران و دو زار را هم دارند. این خساست علامت هشداری است که نشان می‌دهد خواستگارتان خصوصیات منفی دیگری هم دارد. وقتی یک نفر همیشه در تقلای گرفتن تخفیف بر روی جنسی است که واقعاً جای تخفیف ندارد، این خساست نشانه‌ی آن است که چنین مرد تنگ‌نظری هیچ وقت به حق خودش قانع نیست.

هرچند اگر جلسه اول آشنایی بدون تهیه گل یا شیرینی از سوی خواستگار برگزار شود الزاما به معنی خسیس بودن پسر نیست، اما اگر در جلسات بعد نیز هیچ خبری از یک شاخه گل نباشد، میتوانید نتیجه بگیرید که با پسر خسیسی روبرو هستید.

نفرت داشتن از خرید هدیه نیز علامت دیگر خساست است. مردان خسیس مهارت بالایی در بهانه تراشیدن برای نخریدن هدیه دارند و معتقدند که خرید هدیه هدر دادن پول است. آنها خطابه‌های طولانی و غرایی را در مذمت خریدن هدایای مادی که به مرور زمان بی‌ارزش می‌شود و مهم بودن احساس قلبی ایراد می‌کنند. جشن تولد، سالگرد و مناسبت‌های خاص ناراحت کننده‌ترین و تنش‌زاترین زمان‌ها برای مرد خسیسی است که به دنبال راهی برای فرار از پول خرج کردن می‌گردد. اگر نامزدتان حتی روز تولد یا ولنتاین هم برای شما هدیه نمی‌خرد و دست خالی به دیدن‌تان می‌آید، به خسیس بودن او ایمان بیاورید. حتی ممکن است یک مرد خسیس وقتی مجبور به هدیه دادن شود، کادوی قدیمی یک نفر دیگر را کادوپیچ کند و از طرف خودش به شما و دیگران بدهد.

یکی از مسائل مهم در ازدواج، هم کفو بودن اقتصادی دختر و پسر است. وقتی دختر و پسر از نظر سطح اقتصادی خانوادگی در یک سطح نباشند، مسلما در رابطه عاطفی و زندگی مشترک با مشکلاتی مواجه خواهند شد که الزاما به علت خساست پسر نیست. افراد با سطح مالی و اقتصادی متفاوت، طبیعتا ممکن است توقعات مالی و سبک زندگی متفاوتی داشته باشند.

مسلما یک مرد خسیس ترجیح میدهد با زن شاغل ازدواج کند نه زنی خانه دار. البته اینکه مردی تمایل داشته باشد همسرش شاغل باشد الزاما به معنی خساست او نیست، اما اگر روی حقوق شما حساب کند و از شروط او برای ازدواج شاغل بودن شما باشد باید کمی به دست دل و باز بودن خواستگارتان شک کنید. اگر خواستگارتان اصرار دارد که از میزان درآمدتان، وضعیت مالی خانواده تان و آینده نگریهای اقتصادیتان باخبر شوید، بهتر است با احتیاط بیشتری پیش بروید. البته این تحقیقها و کنجکاویها هیچ اشکالی ندارد، اما اگر خواستگارتان دائماً از این سوالها میپرسد، بهتر است بیشتر دقت کنید.

مردان معمولاً چندان اهل خرید نیستند و خودشان را برای خرید لباسهای جدید به دردسر نمیاندازند، اما اگر کمد لباسهای نامزدتان تداعی کننده ی اصطلاح “لباسهای عمری” است، باید به دست و دلبازی او شک کنید. اگر خواستگار یا نامزدتان وضعیت مالی خوبی دارد، اما به ندرت لباس جدیدی برای خودش میخرد، مطمئن باشید آدم خسیسی است که در آینده برای شما هم لباسهای نو نخواهد خرید. کمد لباسهای نامزدتان آنقدر پر از اجناس کهنه است که بیشتر شبیه انبار یک محتکر است، اما او برخلاف محتکرها تمام این لباسهای از مد افتاده را با کفشهایی میپوشد که دست کمی از کفشهای میرزا نوروز ندارد. بعید نیست که این مرد خسیس از همسر آینده اش توقع داشته باشد تا او هم چنین رفتاری را در پیش بگیرد و قدر پول را بداند.

مردان عاشق ماشینند، پس به ماشین خواستگارتان توجه کنید. ماشین یک مرد تنها محلی است که با رضایت خاطر حاضر است برای آن پول خرج کند. نکته ی ظریف اینجا است که ممکن است ماشین قدیمی باشد، اما این مرد خسیس از آن به خوبی مراقبت کرده باشد و ماشین در وضعیت خوبی باشد. بررسی های گسترده نشان داده است که مردان خسیس ماشین بسیار ارزان قیمتی را میخرند، اما با آن مانند جواهرات قیمتی رفتار میکنند.

اگر با مرد خسیسی که ماشین ندارد، قرار آشنایی بگذارید، باید خودتان را برای پیاده روی های طولانی آماده کنید. او همه چیز را دربارهی فواید پیاده روی برای سلامتی میداند. پس اگر هر بار که با هم بیرون میروید، او ترجیح میدهد که به جای تاکسی گرفتن شما را به پیاده روی، به عنوان یک ورزش مفرح ترغیب کند، به دست و دلبازیاش شک کنید. همچنین یک مرد خسیس برای سفرهای طولانیتر اتوبوس را که ارزانترین روش حمل و نقل عمومی است، انتخاب میکند. برای یک مرد پول دوست اصلاً مهم نیست که ساعتها منتظر رسیدن اتوبوس بماند تا به این ترتیب بتواند چند هزار تومنی صرفه جویی کند.

مرد خسیس دائماً از وضعیت نامناسب اقتصادی و رکود کسب وکار شکایت میکند تا هیچ کس از او انتظار هیچ کمکی نداشته باشد. اگر خواستگار شما همیشه دربارهی درآمد بالایش صحبت میکند، اما آب از دستش نمیچکد و این درآمد را خرج خودش یا شما نمیکند، به احتمال زیاد خسیس است. علاوه بر این اگر او دوستانش را به خاطر خرید هدایایی مانند گوشی تلفن برای همسرشان مسخره میکند و لقبهای بدی به آنها میدهد، انتظار نداشته باشید که این مرد ناخن خشک هدیهای برایتان بخرد.

افراد خسیس معمولا دقت زیادی دارند تا مبلغ قبض تلفن همراهشان زیاد نشود. به همین خاطر اصلا دور از ذهن نیست که وقتی او با شما تماس میگیرد تمام تلاشش بر این باشد که مکالمه را کوتاه تر کند و به سرعت خداحافظی کند تا هزیه زیادی بر او تحمیل نشود. همچنین اگر در شبکه های اجتماعی برای نامزد خسیستان کلیپ یا موسیقی بفرستید، احتمالا متوجه خواهید شد علاقه ای به مصرف حجم بسته اینترنتی برای این موارد ندارد و آن را بیهوده میداند.

اگر متوجه شدید که خواستگارتان علیرغم داشتن وضعیت مالی خوب، به والدین و خواهرها و برادرهایش رسیدگی نمیکند، بدانید که با یک مرد خسیس طرف هستید. همچنین اگر شما دچار مشکل مالی شدهاید و او میتواند به شما کمک کند، اما ترجیح میدهد که شما را به دعا کردن دعوت کند، در خساست او شک نکنید.

یک خواستگار خسیس اصرار دارد ملاقات در مکان های ارزان قیمت برگزار شود. در رستوران او خودش چیزی سفارش نمیدهد تا شما هم در رودربایسی بمانید و بگویید میل ندارد. در کافه او معمولا فقط یک چایی سفارش میدهد. اگر به نامزد خسیستان تعارف کنید که صورت حساب را پرداخت کنید، او خواهد پذیرفت، حتی ممکن است گاهی کیف پولش را به عمد فراموش کند تا شما هزینه را پرداخت کنید. مرد خسیس ترجیحا از بن تخفیف استفاده میکند یا اینکه بیش از حد با دیگران چانه میزند. تا وقتی مجبور نباشد سوار تاکسی نمیشود و ترجیح میدهد پیاده یا نهایتا با اتوبوس در شهر سفر کند. مرد خسیس اگر ماشین داشته باشد، به ماشینش زیاد رسیدگی نمیکند. از دیگر نشانه های خواستگار خسیس این است که لباس های کهنه و تکراری میپوشد، برای شما گل و هدیه نمیخرد، مکالمه تلفنی را به سرعت تمام می‌کند و اصرار دارد شاغل باشید. همچنین درمورد مسائل مالی بیش از حد صحبت می‌کند و به کسی کمک مالی نمی‌کند.

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

80 بازدید

2.18k بازدید

2.34k بازدید

چطور بفهمیم مردی خسیس است

3.35k بازدید

3.13k بازدید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

سلام من به مدت 2سال هست که با همکارم آشنا شدیم و به قصد ازواج ارتباط داریم.خانواده ها هم در جریان هستند.اما خانواده من مخالفت کردند. اما مساله ای که نگرانم کرده این هست که این آقا در این 2سال برای من هیچ هدیه ای نگرفته.فقط یه دونه دستبند سنگی بود و یه کتاب قدیمی از خودش. البته ابتدا وضع مالیش خوب نبود اما الان هر دو معلم هستیم و به استقلال رسیدیم.باز هم نخریده.چند بار بهش گفتم; اما میگه من چون تجربه دوستی نداشتم برای همون بلد نیستم چه مواقعی باید برات خرید کنم; یا اینکه به دلایلی که شهرمون از هم جداست, من براش هدیه ای رو سفارش آنلاین دادم . اما ایشون هنوز نه. بهم گفت من سفارش آنلاین دوست ندارم و باید ببینم تا بگیرم. سلیقه خرید هم ندارم برای همون نمیدونم برات چی بخرم. بهش گفتم خب من الان میخوام یه لباس خوشگل بگیرم.گفت اما من تمایل ندارم برات لباس بگیرم چون دوست دارم برام از همه زوایای لباس تو تنت عکس بگیری.چون دوست دارم توو تنت ببینمش. بعد کلی صحبت از اینکه نمیشه باج گرفت برای هدیه گرفتن و… . قیمت لباس رو ازم پرسید و 110 تومان به حسابم ریخت. به تازگی هم این حرف رو میگه که دوست دارم اگر من نیاز عاطفی تو رو که هدیه خریدن هست برطرف کنم, میخوام نیاز جنسیم هم قبل ازدواج رفع بشه و با یه سری فلسفه بافیها خودش رو محق میدونه که نگیره و فقط در این صورت بگیره. من حتی بهش هم گفتم نیازی به هدیه ندارم, هدیه گرفتن میزان ارزش و اهمیت رابطه و فرد مقابل رو نشون میده. اما هیچ تعییری در نظرش ندیدم.این مورد اخیر بسیار فکرم رو مشغول کرده و بهش گفتم یعنی فقط کسی که نیازت رو رفع کنه براش باید خرج کنی؟ اونم گفت نه; اما هر دومون نیازهایی داریم.حالا که قبل ازدواج نمیشه, بعد ازدواج این نیازهارو برطرف میکنیم. ممنون میشم راهنماییم کنید و بگید آیا این نشونه های خساست هست یا نه؟ البته کلا زیاد هم برای خودش خرید نمیکنه و لباس های رنگ و رو رفته شو دور نمیندازه. حتی یه کیفی که دسته اش کنده شده بود رو هم با اینکه من همونجا براش کیف خریدم, اون خراب رو با خودش برد خونه. نمیدونم چیکار کنم.

سلام دوست گرامی هدیه گرفتن یکی از نشانه‌های توجه کردن است اما تمام آن نیست. اما درباره شرط گذاشتن ایشان که باید نیاز جنسی برطرف شود تا هدیه خریداری شود، ناپختگی او را نشان می‌دهد. پیش از اینکه برای ازدواج اقدام کنید، توصیه اکید داریم که به مشاور پیش از ازدواج مراجعه کنید؛ چون این نشانه‌ها باید حتماً به صورت دقیق بررسی شود.

سلام مطالب سایتتون رو خوندم و حس میکنم مواردی که ذکر کردین کامل نیست چون من یه نامزدی داشتم که اصلا تو دوران آشنایی خسیس نبود و هیچ کدوم از این موارد بالا رو نداشت اما بعد از عقد کم کم عوض شد و به حدی رسید که برای خودش دوست داشت خرید کنه اما برای من نه ، موضوع خرید برای من که میشد هی دست دست میکرد یا میگفت تو همینو فعلا داری یا غیر مستقیم میگفت با پول بابات بخر تا پول پس انداز کنیم و هی بهونه میاورد و خداروشکر سر مسائل دیگه ای بهم خورد

ممنون میشم راهنماییم کنید تا تو ازدواج بعدیم به همچین مشکلی برنخورم

سلام دوست گرامی ممنون از توجه شما، البته که در یک مقاله تمامی نشانه‌ها را نمی‌شود ذکر کرد. اما در مورد نامزد سابق شما، باید به چند نکته توجه کنیم. تغییر در دوره عقد ممکن است به عوامل متعددی مربوط باشد، مثلا اینکه ایشان با تغییر ازدواج هنوز کنار نیامده باشند و بلد نباشند که برای همسر هم باید خریدی انجام دهند. یا دلیل دیگر دیدن نوع انتخاب شما برای خرید کردن است که از چه الگویی برای خرید استفاده می‌کردید. مثلا عادت داشتید از پاساژهای گران‌قیمت خرید کنید و یا وقتی تخفیف خورده است؟ مشکلات دوره عقد خصوصا در زمینه مالی نیاز به مهارت‌آموزی دارد تا بتوانید با شرایط پیش آمده انعطاف بیشتری داشته باشید و اقدام برای حل مساله کنید. برای اینکه به مشکل مشابه در آینده دچار نشوید، حتما از مشاوره پیش از ازدواج استفاده کنید. این نوع مشاوره به شما کمک می‌کند تا از انواع خصوصیات رفتاری و اخلاقی خودتان و طرف‌ مقابل اطلاعات کسب کنید و با شناخت بیشتری برای ازدواج اقدام کنید.

سلام من خودم میدونم که ادم خسیسی هستم وهمه علائم خساست روهم دارم میشه لطف کنیدوبگیدچطوراین مشکلم رو حل کنم که این خصلت خسیس بودن بدجور داره منو اذیت میکنه؟

سلام دوست گرامی برای حل این مشکل باید با مشاور صحبت کنید تا در ابتدا رفتارهای شما مورد بررسی دقیق قرار بگیرد و سپس ریشه این مشکل پیدا شود. ممکن است شما از خزج کردن احساس اضطراب کنید و ریشه این مشکل شما اضطراب باشد.

با شخصی آشنا شدم که راجع به حقوق پدر ومادرم سوال میپرسه از آذرماه تا به حال دوبار منو ناهار دعوت کرده هیچ کادویی نخریده هربار که بیرون میریم میگه من اهل اصرار نیستم هرچی میخوای خودت بگو در پاسخ به ایشون گفتم منم آدمی نیستم به کسی بگم برای من خرید کن ولی باز تغییری ایحاد نشد خودم شاغل بودم که یک ماه بیکار شدم بهش گفتم فکر میکنم خسیس هستی میگه بعداز ازدواج کارت حقوقیم دست خودت هست عنوان کردم رسم ما اینه خونه و ماشین به نام خانوم باشه قبول کرد اما آیا تضمینی برای این حرفش هست؟ سطح درآمد بالایی نداره برای خرید وسایل جهیزیه اون قسمت از خرید که به عهده ایشون هست با توجه با گرونی انگار مشکل داره میگه با توجه به هزینه عروسی سخته گفتم پشیمون شدی میگه هم آره هم نه الان هیچ قسطی نداره یکبار ازدواج کرده جدا شده اما من قبلا ازدواج نکردم قبول کرد با همسر سابقش صحبت کنم دلیل جدایشو بپرسم خودش گفت دلیل جدایمون این بود من با بچه دار شدن مخالف بودم چون شرایطشو نداشتیم و همچنین دخالت های خانواده خودش البته من هنوز با خانوم سابقش صحبت نکردم یکبار راجع بهش صحبت کردم فکرش پیش اون رفت گفتم الان اگر باز خانوادت تو زندگی ما دونفر دخالت کنن چی؟ گفت دیگه اجازه نمیدم آیا تضمینی برلی این حرف ها هست ؟ آیا هنوز خانوادشو در جریان نگذاشته من کار درستی میکنم وسایلمو دارم تهیه میکنم؟ البته اگر ایشون هم نشه با کس دیگه بخوام ازدواج کنم من باید وسایلمو بخرم که بعد همه رو باهم نمیتونم بخرم هرروز بعد از تایم کاری باشگاه میره و بعد از تایم باشگاه همدیگرو می بینیم با داشتن رمز گوشیش در آینده مشکل داره میگه همسر سابقم گوشیمو چک میکرد اگر بدونم از روی حساسیت نمیخوای رمزو بهت میدم الان واقعا نمیدونم چه تصمیمی باید بگیرم؟ آیا همیشه میخواد منوبا زندگی و اخلاق همسر گذشتش مقایسه کنه؟

سلام دوست گرامی.مواردی که مطرح کردید از جمله: ازدواج قبلی ایشان، درخواست ایشان برای بچه دار نشدن، خساست و…. از جمله مسائلی است که باید بیشتر مورد بررسی قرار بگیرید و نوع نگاه ایشان به مقوله ازدواج مشخص شود. آیا شما با این موضوعات و درخواست های ایشان مشکلی ندارید؟ مشاوره پیش از ازدواج می تواند باعث آشنایی بیشتر شما با ایشان شود. برای دریافت مشاوره می توانید از رادیو عشق نوبت بگیرید.

با سلام چطور متوجه بشم طرف مقابلم عصبی یا خسیس هست ؟

سلام دوست گرامی نوع واکنش های ایشان در موارد مختلفی مثل ترافیک، در صف منتظر ماندن، مخالفت با یک دیدگاه و یا نظر ایشان، می تواند تا حدودی مشخص کند که آیا ایشان عصبی هست یا خیر. اما در مورد خساست باید ببینید آیا او می تواند به راحتی از پول و درامد خودش لدت ببرد؟ می توانید از مشاوره رادیو عشق نوبت بگیرید تا شرایط شما و طرف مقابل بیشتر بررسی شود.

سلام. وقتتون بخیر. میخواستم یکم راجع به خساست هم صحبت کنید. خصوصیات افراد خسیس و … . کسی که هدیه سخت می‌گیره یا اصلا نمی‌خره و وقتی باهاش خرید می‌کنی دست به جیب نمی‌شه، خسیس نیست؟ چطور باید از نامزد یا فرد مورد علاقت پول گرفت بدون اینکه ناراحت بشه؟

دوست عزیز سلام

اینکه فرد مقابلتون خسیسه یا نه از متن شما پیدا نیست؛ اما بزارید کمی در مورد خرج و مخارج در دوران آشنایی صحبت کنم، احتمالا جواب سوالتون رو می‌گیرید.

اولین چیزی که مهمه، عنوان رابطتونه. آیا شما رابطه متعهدانه‌ای با هم دارید یا نه؟ در یه رابطه آشنایی ساده، شاید از روی ادب گاهی پسرها به قول شما در هنگام خرید بهتره دست به جیب بشن یا هدیه بخرن، اما به طور کلی وظیفه‌ای در این مورد ندارند . اما در مورد نامزدی یا ازدواج، مساله مالی خیلی به تعهدات دو طرف بر می‌گرده. به طور کلی، از لحاظ فرهنگی مسئولیت مالی خانواده به دوش آقایون هست اما در همه خانواده‌ها و نه برای همه زوجین. زمانی می‌گن مسئولیت مالی به دوش آقایونه که خانم‌ها هم مسئولیت خونه رو به عهده بگیرن. پس، اگه ایشون نامزدتون هست، بهتره قبل از هر چیزی، این موضوع رو در میون بزارید و وظایف و تعهداتتون رو تقسیم کنید. پس، این خساست یا عدم خساست، خیلی خیلی به نوع رابطتتون و تعهداتی که دارید برمی‌گرده. شما می‌تونید در جلسه‌ای راجع به این مسائل حرف بزنید.

و اما یه نکته به خود شما بگم؛ پیشنهاد می‌کنم در صورت امکان سعی کنید به استقلال مالی برسید و برای خودتون منبع درآمدی پیدا کنید. این مساله خیلی روی کیفیت رابطتتون می‌تونه تاثیر بزاره.

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

افراد خسیس معمولا زندگی شادی ندارد و از داشته های خود لذتی نمی‌برند و به همین دلیل است که پسر خسیس، پسر مناسبی برای ازدواج ویژگی خساست مشکلات عمیق تری را نیز در زندگی مشترک به دنبال خواهد داشت، خواستگاری که در جلسات آشنایی هزینه نمیکند و خساست به خرج میدهد، یعنی برای رابطه عاطفی و در نتیجه برای شما ارزش زیادی قائل نیست. او همه چیز را مجانی و بدون هزینه میخواهد، حتی شما را. تشخیص خواستگار یا نامزد خسیس در جلسات آشنایی کار دشواری نیست، چرا که مردان خسیس نشانه های رفتاری و کلامی دارند که این ویژگی را بر ملا میکند. در این مقاله از “رادیو عشق” شرح میدهیم چطور میتوانید در جلسات خواستگاری و ملاقات آشنایی تشخیص دهید نامزدتان خسیس است یا خیر.

توجه داشته باشید که نباید فرد اقتصادی را با فرد خسیس اشتباه گرفت. زیرا همانطور که خساست و بخیل بودن ویژگی منفی برای نامزد و همسر است، نداشتن مدیریت اقتصادی و ولخرجی بی حد و مرز نیز میتواند بسیار مشکل ساز باشد. نکته بسیار مهم دیگر این است که در تشخیص خواستگار خسیس، لازم است وضعیت اقتصادی و معیشتی پسر را نیز در نظر بگیرید. مسلما مردی که در حال حاضر وضعیت اقتصادی مناسبی ندارد،‌ نمیتواند برای شما زیاد ولخرجی کند، اما این موضوع نشانی بر خساست او نیست. بلکه آنچه اهمیت دارد این است که او برای شما ارزش قائل باشد و هرآنچه در توان دارد صادقانه دریغ نکند

فهرست مطالب

چطور بفهمیم مردی خسیس است

به طور کلی اگر خواستگار یا نامزد شما در جلسات آشنایی تعدادی از نشانه های زیر را دارد، احتمالا با مرد خسیسی روبرو هستید: 

مردان خسیس معمولا اصرار دارند قرار ملاقات در مکان هایی مثل پارک و کوه برگزار شود. آن ها هرچند توان مالی مناسبی داشته باشند اما همیشه بهانه ای برای فرار کردن از رستوران و کافه دارند، تا مبادا هزینه اضافه ای در این مکان ها بر آن ها تحمیل شود.

همچنین مردان خسیس ارزان‌ترین رستوران‌های شهر را می‌شناسند و دایره‌المعارف متحرکی از ارزان‌ترین و “باحال‌ترین” مکان‌هایی هستند که همه چیز آنجا ارزان است. هر بار که او پیشنهاد می‌دهد جای جدیدی را امتحان کنید، می‌توانید حقوق یک سالتان را شرط ببندید که این مرد بخیل یک رستوران ارزان‌تر پیدا کرده است. او حاضر است کیلومترها راه برود و انرژی و زمان زیادی را هدر بدهد تا بتواند برای خرید اجناس مورد نظرش کمی تخفیف بگیرد.  

پسری که در جلسات آشنایی میگوید “من میل ندارم چیزی بخورم” یا “قبل از آمدن به ملاقات چیزی خوردم و الان سیر هستم”، معمولا پسر خسیسی است که صرفا میخواهد خرج غذا روی دستش نماند. او با گفتن این جملات شما را نیز برای سفارش غذا در رودربایسی قرار میدهد تا چیزی سفارش ندهید.این نوع بهانه ها معمولا ساختگی هستند چرا که وقتی یک نفر می‌داند که قرار است بیرون غذا بخورد، چرا خودش را در خانه سیر کند؟ اگر نامزدتان شما را برای صرف غذا به رستوران دعوت کرده باشد، طبعاً باید خودش را برای پرداخت هزینه‌ی آن نیز آماده کند. غذا خوردن در کنار شریک آینده‌ی زندگی تجربه‌ای دلنشین است، اگر خواستگارتان هر بار به بهانه‌ای از زیر بار غذا خوردن درمی‌رود، بدانید که باید خودتان را برای زندگی با یک مرد خسیس و تنگ‌نظر آماده کنید.

هیچ چیز بدتر از مردی نیست که شما را دعوت می‌کند و ناگهان وقت پرداخت صورت حساب یاد بحث “برابری زنان با مردان” می‌افتد. درست است که بانوان عصر مدرن می‌توانند مخارج زندگی خودشان را تامین کنند و حتی شاید با خودتان فکر کنید که با چه مرد دوست داشتنی و راحتی آشنا شده‌اید که برخلاف مردان دیگران پرداخت دنگی صورت حساب را توهینی به غرور مردانه‌اش نمی‌داند، اما قاعده‌ی کلی در جلسات آشنایی این است که هر کس دعوت کرده، باید هزینه را هم پرداخت کند.

شما همیشه میتوانید به حکم رعایت ادب کیف پول خود را درآورده و تعارف کنید که اینبار صورت حساب را پرداخت میکنید. اما پذیرفته شدن این تعارف از طرف پسر، مخصوصا در جلسات اولیه آشنایی اصلا نشانه خوبی نیست و میتواند یکی از نشانه های بارز خساست مرد باشد.

جا گذاشتن کیف پول برای یک بار قابل قبول است. البته هر پسری که سرش به تنش بیارزد، از قرار گرفتن در چنین موقعیتی از خجالت آب می‌شود. اما فراموش کردن مکرر کیف پول علامت این است که با مردی خسیس، بی‌توجه، وابسته یا ترکیبی از این سه طرف هستید. اگر خواستگارتان دائماً پول را فراموش می‌کند، احتمالاً این فراموشکاری او در آینده برایتان دردسرساز خواهد شد. یک مرد عاشق یادش می‌ماند که پول همراه داشته باشد تا بتواند با آن نیازهای معشوقش را برآورده کند.

درست است که ملاقات های آشنایی در رستوران و کافه میتواند هزینه هایی برای پسر به همراه داشته باشد. اما استفاده از بن تخفیف در این جلسات به دور از ادب و نشانه ای از خساست است. اگرچه مسلما خرید با بن تخفیف به خودی خود مشکلی ندارد، اما اهمیت جلسات خواستگاری و آشنایی بیشتر از آن است که کسی بخواهد برای هزینه های آن به فکر گرفتن تخفیف باشد. علاوه بر این شما بعد از ازدواج فرصت کافی برای استفاده از این بن ها را خواهید داشت، پس بهتر است حداقل فعلا فکر آن را از سرتان بیرون کنید.

در جلسات اولیه خواستگاری مشکلی ندارد دعوت به صرف چایی در کافی شاپ,

اما اگر او بعد از پشت سر گذاشتن جلسات اولیه باز هم پول بیشتری خرج نمی‌کند، وقتش است که از خودتان بپرسید او چقدر برای هم‌نشینی با شما ارزش قائل است. همچنین یک نامزد خسیس ممکن است به شما پیشنهاد دهد یک وعده غذایی را با هم شریک شوید.

شریک شدن پیش‌غذا یا دسر با نامزد خیلی هم عاشقانه و رمانتیک است، اما غذای اصلی چطور؟ شریک شدن غذای اصلی نشانه‌ی این است که این مرد خسیس برنامه دارد تا چیزهای بسیار بیشتر و مهم‌تری، مانند زمان، انرژی، تمام صورت‌حساب‌ها و … را هم در آینده‌ی نزدیک تقسیم کند.

ساعت‌ها چک و چانه زدن اصلاً برای افراد خسیس مهم نیست. آنها بسیار صبورند و با سماجت‌شان می‌توانند از هر فروشنده‌ای تخفیف بگیرند. تنها زمانی که مردان خسیس از سرنوشت‌شان رضایت کامل دارند، وقتی است که یک نفر دیگر برای پرداخت صورتحساب پیشقدم می‌شود.

مسلماً نمی‌خواهید با مردی قرار آشنایی بگذارید که همیشه حرفی برای گفتن به مدیریت دارد. این مردان تنگ‌نظر وقتی پای پول به میان می‌آید، مو را از ماست بیرون می‌کشند و حساب یک قران و دو زار را هم دارند. این خساست علامت هشداری است که نشان می‌دهد خواستگارتان خصوصیات منفی دیگری هم دارد. وقتی یک نفر همیشه در تقلای گرفتن تخفیف بر روی جنسی است که واقعاً جای تخفیف ندارد، این خساست نشانه‌ی آن است که چنین مرد تنگ‌نظری هیچ وقت به حق خودش قانع نیست.

هرچند اگر جلسه اول آشنایی بدون تهیه گل یا شیرینی از سوی خواستگار برگزار شود الزاما به معنی خسیس بودن پسر نیست، اما اگر در جلسات بعد نیز هیچ خبری از یک شاخه گل نباشد، میتوانید نتیجه بگیرید که با پسر خسیسی روبرو هستید.

نفرت داشتن از خرید هدیه نیز علامت دیگر خساست است. مردان خسیس مهارت بالایی در بهانه تراشیدن برای نخریدن هدیه دارند و معتقدند که خرید هدیه هدر دادن پول است. آنها خطابه‌های طولانی و غرایی را در مذمت خریدن هدایای مادی که به مرور زمان بی‌ارزش می‌شود و مهم بودن احساس قلبی ایراد می‌کنند. جشن تولد، سالگرد و مناسبت‌های خاص ناراحت کننده‌ترین و تنش‌زاترین زمان‌ها برای مرد خسیسی است که به دنبال راهی برای فرار از پول خرج کردن می‌گردد. اگر نامزدتان حتی روز تولد یا ولنتاین هم برای شما هدیه نمی‌خرد و دست خالی به دیدن‌تان می‌آید، به خسیس بودن او ایمان بیاورید. حتی ممکن است یک مرد خسیس وقتی مجبور به هدیه دادن شود، کادوی قدیمی یک نفر دیگر را کادوپیچ کند و از طرف خودش به شما و دیگران بدهد.

یکی از مسائل مهم در ازدواج، هم کفو بودن اقتصادی دختر و پسر است. وقتی دختر و پسر از نظر سطح اقتصادی خانوادگی در یک سطح نباشند، مسلما در رابطه عاطفی و زندگی مشترک با مشکلاتی مواجه خواهند شد که الزاما به علت خساست پسر نیست. افراد با سطح مالی و اقتصادی متفاوت، طبیعتا ممکن است توقعات مالی و سبک زندگی متفاوتی داشته باشند.

مسلما یک مرد خسیس ترجیح میدهد با زن شاغل ازدواج کند نه زنی خانه دار. البته اینکه مردی تمایل داشته باشد همسرش شاغل باشد الزاما به معنی خساست او نیست، اما اگر روی حقوق شما حساب کند و از شروط او برای ازدواج شاغل بودن شما باشد باید کمی به دست دل و باز بودن خواستگارتان شک کنید. اگر خواستگارتان اصرار دارد که از میزان درآمدتان، وضعیت مالی خانواده تان و آینده نگریهای اقتصادیتان باخبر شوید، بهتر است با احتیاط بیشتری پیش بروید. البته این تحقیقها و کنجکاویها هیچ اشکالی ندارد، اما اگر خواستگارتان دائماً از این سوالها میپرسد، بهتر است بیشتر دقت کنید.

مردان معمولاً چندان اهل خرید نیستند و خودشان را برای خرید لباسهای جدید به دردسر نمیاندازند، اما اگر کمد لباسهای نامزدتان تداعی کننده ی اصطلاح “لباسهای عمری” است، باید به دست و دلبازی او شک کنید. اگر خواستگار یا نامزدتان وضعیت مالی خوبی دارد، اما به ندرت لباس جدیدی برای خودش میخرد، مطمئن باشید آدم خسیسی است که در آینده برای شما هم لباسهای نو نخواهد خرید. کمد لباسهای نامزدتان آنقدر پر از اجناس کهنه است که بیشتر شبیه انبار یک محتکر است، اما او برخلاف محتکرها تمام این لباسهای از مد افتاده را با کفشهایی میپوشد که دست کمی از کفشهای میرزا نوروز ندارد. بعید نیست که این مرد خسیس از همسر آینده اش توقع داشته باشد تا او هم چنین رفتاری را در پیش بگیرد و قدر پول را بداند.

مردان عاشق ماشینند، پس به ماشین خواستگارتان توجه کنید. ماشین یک مرد تنها محلی است که با رضایت خاطر حاضر است برای آن پول خرج کند. نکته ی ظریف اینجا است که ممکن است ماشین قدیمی باشد، اما این مرد خسیس از آن به خوبی مراقبت کرده باشد و ماشین در وضعیت خوبی باشد. بررسی های گسترده نشان داده است که مردان خسیس ماشین بسیار ارزان قیمتی را میخرند، اما با آن مانند جواهرات قیمتی رفتار میکنند.

اگر با مرد خسیسی که ماشین ندارد، قرار آشنایی بگذارید، باید خودتان را برای پیاده روی های طولانی آماده کنید. او همه چیز را دربارهی فواید پیاده روی برای سلامتی میداند. پس اگر هر بار که با هم بیرون میروید، او ترجیح میدهد که به جای تاکسی گرفتن شما را به پیاده روی، به عنوان یک ورزش مفرح ترغیب کند، به دست و دلبازیاش شک کنید. همچنین یک مرد خسیس برای سفرهای طولانیتر اتوبوس را که ارزانترین روش حمل و نقل عمومی است، انتخاب میکند. برای یک مرد پول دوست اصلاً مهم نیست که ساعتها منتظر رسیدن اتوبوس بماند تا به این ترتیب بتواند چند هزار تومنی صرفه جویی کند.

مرد خسیس دائماً از وضعیت نامناسب اقتصادی و رکود کسب وکار شکایت میکند تا هیچ کس از او انتظار هیچ کمکی نداشته باشد. اگر خواستگار شما همیشه دربارهی درآمد بالایش صحبت میکند، اما آب از دستش نمیچکد و این درآمد را خرج خودش یا شما نمیکند، به احتمال زیاد خسیس است. علاوه بر این اگر او دوستانش را به خاطر خرید هدایایی مانند گوشی تلفن برای همسرشان مسخره میکند و لقبهای بدی به آنها میدهد، انتظار نداشته باشید که این مرد ناخن خشک هدیهای برایتان بخرد.

افراد خسیس معمولا دقت زیادی دارند تا مبلغ قبض تلفن همراهشان زیاد نشود. به همین خاطر اصلا دور از ذهن نیست که وقتی او با شما تماس میگیرد تمام تلاشش بر این باشد که مکالمه را کوتاه تر کند و به سرعت خداحافظی کند تا هزیه زیادی بر او تحمیل نشود. همچنین اگر در شبکه های اجتماعی برای نامزد خسیستان کلیپ یا موسیقی بفرستید، احتمالا متوجه خواهید شد علاقه ای به مصرف حجم بسته اینترنتی برای این موارد ندارد و آن را بیهوده میداند.

اگر متوجه شدید که خواستگارتان علیرغم داشتن وضعیت مالی خوب، به والدین و خواهرها و برادرهایش رسیدگی نمیکند، بدانید که با یک مرد خسیس طرف هستید. همچنین اگر شما دچار مشکل مالی شدهاید و او میتواند به شما کمک کند، اما ترجیح میدهد که شما را به دعا کردن دعوت کند، در خساست او شک نکنید.

یک خواستگار خسیس اصرار دارد ملاقات در مکان های ارزان قیمت برگزار شود. در رستوران او خودش چیزی سفارش نمیدهد تا شما هم در رودربایسی بمانید و بگویید میل ندارد. در کافه او معمولا فقط یک چایی سفارش میدهد. اگر به نامزد خسیستان تعارف کنید که صورت حساب را پرداخت کنید، او خواهد پذیرفت، حتی ممکن است گاهی کیف پولش را به عمد فراموش کند تا شما هزینه را پرداخت کنید. مرد خسیس ترجیحا از بن تخفیف استفاده میکند یا اینکه بیش از حد با دیگران چانه میزند. تا وقتی مجبور نباشد سوار تاکسی نمیشود و ترجیح میدهد پیاده یا نهایتا با اتوبوس در شهر سفر کند. مرد خسیس اگر ماشین داشته باشد، به ماشینش زیاد رسیدگی نمیکند. از دیگر نشانه های خواستگار خسیس این است که لباس های کهنه و تکراری میپوشد، برای شما گل و هدیه نمیخرد، مکالمه تلفنی را به سرعت تمام می‌کند و اصرار دارد شاغل باشید. همچنین درمورد مسائل مالی بیش از حد صحبت می‌کند و به کسی کمک مالی نمی‌کند.

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

80 بازدید

2.18k بازدید

2.34k بازدید

چطور بفهمیم مردی خسیس است

3.35k بازدید

3.13k بازدید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

سلام من به مدت 2سال هست که با همکارم آشنا شدیم و به قصد ازواج ارتباط داریم.خانواده ها هم در جریان هستند.اما خانواده من مخالفت کردند. اما مساله ای که نگرانم کرده این هست که این آقا در این 2سال برای من هیچ هدیه ای نگرفته.فقط یه دونه دستبند سنگی بود و یه کتاب قدیمی از خودش. البته ابتدا وضع مالیش خوب نبود اما الان هر دو معلم هستیم و به استقلال رسیدیم.باز هم نخریده.چند بار بهش گفتم; اما میگه من چون تجربه دوستی نداشتم برای همون بلد نیستم چه مواقعی باید برات خرید کنم; یا اینکه به دلایلی که شهرمون از هم جداست, من براش هدیه ای رو سفارش آنلاین دادم . اما ایشون هنوز نه. بهم گفت من سفارش آنلاین دوست ندارم و باید ببینم تا بگیرم. سلیقه خرید هم ندارم برای همون نمیدونم برات چی بخرم. بهش گفتم خب من الان میخوام یه لباس خوشگل بگیرم.گفت اما من تمایل ندارم برات لباس بگیرم چون دوست دارم برام از همه زوایای لباس تو تنت عکس بگیری.چون دوست دارم توو تنت ببینمش. بعد کلی صحبت از اینکه نمیشه باج گرفت برای هدیه گرفتن و… . قیمت لباس رو ازم پرسید و 110 تومان به حسابم ریخت. به تازگی هم این حرف رو میگه که دوست دارم اگر من نیاز عاطفی تو رو که هدیه خریدن هست برطرف کنم, میخوام نیاز جنسیم هم قبل ازدواج رفع بشه و با یه سری فلسفه بافیها خودش رو محق میدونه که نگیره و فقط در این صورت بگیره. من حتی بهش هم گفتم نیازی به هدیه ندارم, هدیه گرفتن میزان ارزش و اهمیت رابطه و فرد مقابل رو نشون میده. اما هیچ تعییری در نظرش ندیدم.این مورد اخیر بسیار فکرم رو مشغول کرده و بهش گفتم یعنی فقط کسی که نیازت رو رفع کنه براش باید خرج کنی؟ اونم گفت نه; اما هر دومون نیازهایی داریم.حالا که قبل ازدواج نمیشه, بعد ازدواج این نیازهارو برطرف میکنیم. ممنون میشم راهنماییم کنید و بگید آیا این نشونه های خساست هست یا نه؟ البته کلا زیاد هم برای خودش خرید نمیکنه و لباس های رنگ و رو رفته شو دور نمیندازه. حتی یه کیفی که دسته اش کنده شده بود رو هم با اینکه من همونجا براش کیف خریدم, اون خراب رو با خودش برد خونه. نمیدونم چیکار کنم.

سلام دوست گرامی هدیه گرفتن یکی از نشانه‌های توجه کردن است اما تمام آن نیست. اما درباره شرط گذاشتن ایشان که باید نیاز جنسی برطرف شود تا هدیه خریداری شود، ناپختگی او را نشان می‌دهد. پیش از اینکه برای ازدواج اقدام کنید، توصیه اکید داریم که به مشاور پیش از ازدواج مراجعه کنید؛ چون این نشانه‌ها باید حتماً به صورت دقیق بررسی شود.

سلام مطالب سایتتون رو خوندم و حس میکنم مواردی که ذکر کردین کامل نیست چون من یه نامزدی داشتم که اصلا تو دوران آشنایی خسیس نبود و هیچ کدوم از این موارد بالا رو نداشت اما بعد از عقد کم کم عوض شد و به حدی رسید که برای خودش دوست داشت خرید کنه اما برای من نه ، موضوع خرید برای من که میشد هی دست دست میکرد یا میگفت تو همینو فعلا داری یا غیر مستقیم میگفت با پول بابات بخر تا پول پس انداز کنیم و هی بهونه میاورد و خداروشکر سر مسائل دیگه ای بهم خورد

ممنون میشم راهنماییم کنید تا تو ازدواج بعدیم به همچین مشکلی برنخورم

سلام دوست گرامی ممنون از توجه شما، البته که در یک مقاله تمامی نشانه‌ها را نمی‌شود ذکر کرد. اما در مورد نامزد سابق شما، باید به چند نکته توجه کنیم. تغییر در دوره عقد ممکن است به عوامل متعددی مربوط باشد، مثلا اینکه ایشان با تغییر ازدواج هنوز کنار نیامده باشند و بلد نباشند که برای همسر هم باید خریدی انجام دهند. یا دلیل دیگر دیدن نوع انتخاب شما برای خرید کردن است که از چه الگویی برای خرید استفاده می‌کردید. مثلا عادت داشتید از پاساژهای گران‌قیمت خرید کنید و یا وقتی تخفیف خورده است؟ مشکلات دوره عقد خصوصا در زمینه مالی نیاز به مهارت‌آموزی دارد تا بتوانید با شرایط پیش آمده انعطاف بیشتری داشته باشید و اقدام برای حل مساله کنید. برای اینکه به مشکل مشابه در آینده دچار نشوید، حتما از مشاوره پیش از ازدواج استفاده کنید. این نوع مشاوره به شما کمک می‌کند تا از انواع خصوصیات رفتاری و اخلاقی خودتان و طرف‌ مقابل اطلاعات کسب کنید و با شناخت بیشتری برای ازدواج اقدام کنید.

سلام من خودم میدونم که ادم خسیسی هستم وهمه علائم خساست روهم دارم میشه لطف کنیدوبگیدچطوراین مشکلم رو حل کنم که این خصلت خسیس بودن بدجور داره منو اذیت میکنه؟

سلام دوست گرامی برای حل این مشکل باید با مشاور صحبت کنید تا در ابتدا رفتارهای شما مورد بررسی دقیق قرار بگیرد و سپس ریشه این مشکل پیدا شود. ممکن است شما از خزج کردن احساس اضطراب کنید و ریشه این مشکل شما اضطراب باشد.

با شخصی آشنا شدم که راجع به حقوق پدر ومادرم سوال میپرسه از آذرماه تا به حال دوبار منو ناهار دعوت کرده هیچ کادویی نخریده هربار که بیرون میریم میگه من اهل اصرار نیستم هرچی میخوای خودت بگو در پاسخ به ایشون گفتم منم آدمی نیستم به کسی بگم برای من خرید کن ولی باز تغییری ایحاد نشد خودم شاغل بودم که یک ماه بیکار شدم بهش گفتم فکر میکنم خسیس هستی میگه بعداز ازدواج کارت حقوقیم دست خودت هست عنوان کردم رسم ما اینه خونه و ماشین به نام خانوم باشه قبول کرد اما آیا تضمینی برای این حرفش هست؟ سطح درآمد بالایی نداره برای خرید وسایل جهیزیه اون قسمت از خرید که به عهده ایشون هست با توجه با گرونی انگار مشکل داره میگه با توجه به هزینه عروسی سخته گفتم پشیمون شدی میگه هم آره هم نه الان هیچ قسطی نداره یکبار ازدواج کرده جدا شده اما من قبلا ازدواج نکردم قبول کرد با همسر سابقش صحبت کنم دلیل جدایشو بپرسم خودش گفت دلیل جدایمون این بود من با بچه دار شدن مخالف بودم چون شرایطشو نداشتیم و همچنین دخالت های خانواده خودش البته من هنوز با خانوم سابقش صحبت نکردم یکبار راجع بهش صحبت کردم فکرش پیش اون رفت گفتم الان اگر باز خانوادت تو زندگی ما دونفر دخالت کنن چی؟ گفت دیگه اجازه نمیدم آیا تضمینی برلی این حرف ها هست ؟ آیا هنوز خانوادشو در جریان نگذاشته من کار درستی میکنم وسایلمو دارم تهیه میکنم؟ البته اگر ایشون هم نشه با کس دیگه بخوام ازدواج کنم من باید وسایلمو بخرم که بعد همه رو باهم نمیتونم بخرم هرروز بعد از تایم کاری باشگاه میره و بعد از تایم باشگاه همدیگرو می بینیم با داشتن رمز گوشیش در آینده مشکل داره میگه همسر سابقم گوشیمو چک میکرد اگر بدونم از روی حساسیت نمیخوای رمزو بهت میدم الان واقعا نمیدونم چه تصمیمی باید بگیرم؟ آیا همیشه میخواد منوبا زندگی و اخلاق همسر گذشتش مقایسه کنه؟

سلام دوست گرامی.مواردی که مطرح کردید از جمله: ازدواج قبلی ایشان، درخواست ایشان برای بچه دار نشدن، خساست و…. از جمله مسائلی است که باید بیشتر مورد بررسی قرار بگیرید و نوع نگاه ایشان به مقوله ازدواج مشخص شود. آیا شما با این موضوعات و درخواست های ایشان مشکلی ندارید؟ مشاوره پیش از ازدواج می تواند باعث آشنایی بیشتر شما با ایشان شود. برای دریافت مشاوره می توانید از رادیو عشق نوبت بگیرید.

با سلام چطور متوجه بشم طرف مقابلم عصبی یا خسیس هست ؟

سلام دوست گرامی نوع واکنش های ایشان در موارد مختلفی مثل ترافیک، در صف منتظر ماندن، مخالفت با یک دیدگاه و یا نظر ایشان، می تواند تا حدودی مشخص کند که آیا ایشان عصبی هست یا خیر. اما در مورد خساست باید ببینید آیا او می تواند به راحتی از پول و درامد خودش لدت ببرد؟ می توانید از مشاوره رادیو عشق نوبت بگیرید تا شرایط شما و طرف مقابل بیشتر بررسی شود.

سلام. وقتتون بخیر. میخواستم یکم راجع به خساست هم صحبت کنید. خصوصیات افراد خسیس و … . کسی که هدیه سخت می‌گیره یا اصلا نمی‌خره و وقتی باهاش خرید می‌کنی دست به جیب نمی‌شه، خسیس نیست؟ چطور باید از نامزد یا فرد مورد علاقت پول گرفت بدون اینکه ناراحت بشه؟

دوست عزیز سلام

اینکه فرد مقابلتون خسیسه یا نه از متن شما پیدا نیست؛ اما بزارید کمی در مورد خرج و مخارج در دوران آشنایی صحبت کنم، احتمالا جواب سوالتون رو می‌گیرید.

اولین چیزی که مهمه، عنوان رابطتونه. آیا شما رابطه متعهدانه‌ای با هم دارید یا نه؟ در یه رابطه آشنایی ساده، شاید از روی ادب گاهی پسرها به قول شما در هنگام خرید بهتره دست به جیب بشن یا هدیه بخرن، اما به طور کلی وظیفه‌ای در این مورد ندارند . اما در مورد نامزدی یا ازدواج، مساله مالی خیلی به تعهدات دو طرف بر می‌گرده. به طور کلی، از لحاظ فرهنگی مسئولیت مالی خانواده به دوش آقایون هست اما در همه خانواده‌ها و نه برای همه زوجین. زمانی می‌گن مسئولیت مالی به دوش آقایونه که خانم‌ها هم مسئولیت خونه رو به عهده بگیرن. پس، اگه ایشون نامزدتون هست، بهتره قبل از هر چیزی، این موضوع رو در میون بزارید و وظایف و تعهداتتون رو تقسیم کنید. پس، این خساست یا عدم خساست، خیلی خیلی به نوع رابطتتون و تعهداتی که دارید برمی‌گرده. شما می‌تونید در جلسه‌ای راجع به این مسائل حرف بزنید.

و اما یه نکته به خود شما بگم؛ پیشنهاد می‌کنم در صورت امکان سعی کنید به استقلال مالی برسید و برای خودتون منبع درآمدی پیدا کنید. این مساله خیلی روی کیفیت رابطتتون می‌تونه تاثیر بزاره.

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

افراد خسیس معمولا زندگی شادی ندارد و از داشته های خود لذتی نمی‌برند و به همین دلیل است که پسر خسیس، پسر مناسبی برای ازدواج ویژگی خساست مشکلات عمیق تری را نیز در زندگی مشترک به دنبال خواهد داشت، خواستگاری که در جلسات آشنایی هزینه نمیکند و خساست به خرج میدهد، یعنی برای رابطه عاطفی و در نتیجه برای شما ارزش زیادی قائل نیست. او همه چیز را مجانی و بدون هزینه میخواهد، حتی شما را. تشخیص خواستگار یا نامزد خسیس در جلسات آشنایی کار دشواری نیست، چرا که مردان خسیس نشانه های رفتاری و کلامی دارند که این ویژگی را بر ملا میکند. در این مقاله از “رادیو عشق” شرح میدهیم چطور میتوانید در جلسات خواستگاری و ملاقات آشنایی تشخیص دهید نامزدتان خسیس است یا خیر.

توجه داشته باشید که نباید فرد اقتصادی را با فرد خسیس اشتباه گرفت. زیرا همانطور که خساست و بخیل بودن ویژگی منفی برای نامزد و همسر است، نداشتن مدیریت اقتصادی و ولخرجی بی حد و مرز نیز میتواند بسیار مشکل ساز باشد. نکته بسیار مهم دیگر این است که در تشخیص خواستگار خسیس، لازم است وضعیت اقتصادی و معیشتی پسر را نیز در نظر بگیرید. مسلما مردی که در حال حاضر وضعیت اقتصادی مناسبی ندارد،‌ نمیتواند برای شما زیاد ولخرجی کند، اما این موضوع نشانی بر خساست او نیست. بلکه آنچه اهمیت دارد این است که او برای شما ارزش قائل باشد و هرآنچه در توان دارد صادقانه دریغ نکند

فهرست مطالب

چطور بفهمیم مردی خسیس است

به طور کلی اگر خواستگار یا نامزد شما در جلسات آشنایی تعدادی از نشانه های زیر را دارد، احتمالا با مرد خسیسی روبرو هستید: 

مردان خسیس معمولا اصرار دارند قرار ملاقات در مکان هایی مثل پارک و کوه برگزار شود. آن ها هرچند توان مالی مناسبی داشته باشند اما همیشه بهانه ای برای فرار کردن از رستوران و کافه دارند، تا مبادا هزینه اضافه ای در این مکان ها بر آن ها تحمیل شود.

همچنین مردان خسیس ارزان‌ترین رستوران‌های شهر را می‌شناسند و دایره‌المعارف متحرکی از ارزان‌ترین و “باحال‌ترین” مکان‌هایی هستند که همه چیز آنجا ارزان است. هر بار که او پیشنهاد می‌دهد جای جدیدی را امتحان کنید، می‌توانید حقوق یک سالتان را شرط ببندید که این مرد بخیل یک رستوران ارزان‌تر پیدا کرده است. او حاضر است کیلومترها راه برود و انرژی و زمان زیادی را هدر بدهد تا بتواند برای خرید اجناس مورد نظرش کمی تخفیف بگیرد.  

پسری که در جلسات آشنایی میگوید “من میل ندارم چیزی بخورم” یا “قبل از آمدن به ملاقات چیزی خوردم و الان سیر هستم”، معمولا پسر خسیسی است که صرفا میخواهد خرج غذا روی دستش نماند. او با گفتن این جملات شما را نیز برای سفارش غذا در رودربایسی قرار میدهد تا چیزی سفارش ندهید.این نوع بهانه ها معمولا ساختگی هستند چرا که وقتی یک نفر می‌داند که قرار است بیرون غذا بخورد، چرا خودش را در خانه سیر کند؟ اگر نامزدتان شما را برای صرف غذا به رستوران دعوت کرده باشد، طبعاً باید خودش را برای پرداخت هزینه‌ی آن نیز آماده کند. غذا خوردن در کنار شریک آینده‌ی زندگی تجربه‌ای دلنشین است، اگر خواستگارتان هر بار به بهانه‌ای از زیر بار غذا خوردن درمی‌رود، بدانید که باید خودتان را برای زندگی با یک مرد خسیس و تنگ‌نظر آماده کنید.

هیچ چیز بدتر از مردی نیست که شما را دعوت می‌کند و ناگهان وقت پرداخت صورت حساب یاد بحث “برابری زنان با مردان” می‌افتد. درست است که بانوان عصر مدرن می‌توانند مخارج زندگی خودشان را تامین کنند و حتی شاید با خودتان فکر کنید که با چه مرد دوست داشتنی و راحتی آشنا شده‌اید که برخلاف مردان دیگران پرداخت دنگی صورت حساب را توهینی به غرور مردانه‌اش نمی‌داند، اما قاعده‌ی کلی در جلسات آشنایی این است که هر کس دعوت کرده، باید هزینه را هم پرداخت کند.

شما همیشه میتوانید به حکم رعایت ادب کیف پول خود را درآورده و تعارف کنید که اینبار صورت حساب را پرداخت میکنید. اما پذیرفته شدن این تعارف از طرف پسر، مخصوصا در جلسات اولیه آشنایی اصلا نشانه خوبی نیست و میتواند یکی از نشانه های بارز خساست مرد باشد.

جا گذاشتن کیف پول برای یک بار قابل قبول است. البته هر پسری که سرش به تنش بیارزد، از قرار گرفتن در چنین موقعیتی از خجالت آب می‌شود. اما فراموش کردن مکرر کیف پول علامت این است که با مردی خسیس، بی‌توجه، وابسته یا ترکیبی از این سه طرف هستید. اگر خواستگارتان دائماً پول را فراموش می‌کند، احتمالاً این فراموشکاری او در آینده برایتان دردسرساز خواهد شد. یک مرد عاشق یادش می‌ماند که پول همراه داشته باشد تا بتواند با آن نیازهای معشوقش را برآورده کند.

درست است که ملاقات های آشنایی در رستوران و کافه میتواند هزینه هایی برای پسر به همراه داشته باشد. اما استفاده از بن تخفیف در این جلسات به دور از ادب و نشانه ای از خساست است. اگرچه مسلما خرید با بن تخفیف به خودی خود مشکلی ندارد، اما اهمیت جلسات خواستگاری و آشنایی بیشتر از آن است که کسی بخواهد برای هزینه های آن به فکر گرفتن تخفیف باشد. علاوه بر این شما بعد از ازدواج فرصت کافی برای استفاده از این بن ها را خواهید داشت، پس بهتر است حداقل فعلا فکر آن را از سرتان بیرون کنید.

در جلسات اولیه خواستگاری مشکلی ندارد دعوت به صرف چایی در کافی شاپ,

اما اگر او بعد از پشت سر گذاشتن جلسات اولیه باز هم پول بیشتری خرج نمی‌کند، وقتش است که از خودتان بپرسید او چقدر برای هم‌نشینی با شما ارزش قائل است. همچنین یک نامزد خسیس ممکن است به شما پیشنهاد دهد یک وعده غذایی را با هم شریک شوید.

شریک شدن پیش‌غذا یا دسر با نامزد خیلی هم عاشقانه و رمانتیک است، اما غذای اصلی چطور؟ شریک شدن غذای اصلی نشانه‌ی این است که این مرد خسیس برنامه دارد تا چیزهای بسیار بیشتر و مهم‌تری، مانند زمان، انرژی، تمام صورت‌حساب‌ها و … را هم در آینده‌ی نزدیک تقسیم کند.

ساعت‌ها چک و چانه زدن اصلاً برای افراد خسیس مهم نیست. آنها بسیار صبورند و با سماجت‌شان می‌توانند از هر فروشنده‌ای تخفیف بگیرند. تنها زمانی که مردان خسیس از سرنوشت‌شان رضایت کامل دارند، وقتی است که یک نفر دیگر برای پرداخت صورتحساب پیشقدم می‌شود.

مسلماً نمی‌خواهید با مردی قرار آشنایی بگذارید که همیشه حرفی برای گفتن به مدیریت دارد. این مردان تنگ‌نظر وقتی پای پول به میان می‌آید، مو را از ماست بیرون می‌کشند و حساب یک قران و دو زار را هم دارند. این خساست علامت هشداری است که نشان می‌دهد خواستگارتان خصوصیات منفی دیگری هم دارد. وقتی یک نفر همیشه در تقلای گرفتن تخفیف بر روی جنسی است که واقعاً جای تخفیف ندارد، این خساست نشانه‌ی آن است که چنین مرد تنگ‌نظری هیچ وقت به حق خودش قانع نیست.

هرچند اگر جلسه اول آشنایی بدون تهیه گل یا شیرینی از سوی خواستگار برگزار شود الزاما به معنی خسیس بودن پسر نیست، اما اگر در جلسات بعد نیز هیچ خبری از یک شاخه گل نباشد، میتوانید نتیجه بگیرید که با پسر خسیسی روبرو هستید.

نفرت داشتن از خرید هدیه نیز علامت دیگر خساست است. مردان خسیس مهارت بالایی در بهانه تراشیدن برای نخریدن هدیه دارند و معتقدند که خرید هدیه هدر دادن پول است. آنها خطابه‌های طولانی و غرایی را در مذمت خریدن هدایای مادی که به مرور زمان بی‌ارزش می‌شود و مهم بودن احساس قلبی ایراد می‌کنند. جشن تولد، سالگرد و مناسبت‌های خاص ناراحت کننده‌ترین و تنش‌زاترین زمان‌ها برای مرد خسیسی است که به دنبال راهی برای فرار از پول خرج کردن می‌گردد. اگر نامزدتان حتی روز تولد یا ولنتاین هم برای شما هدیه نمی‌خرد و دست خالی به دیدن‌تان می‌آید، به خسیس بودن او ایمان بیاورید. حتی ممکن است یک مرد خسیس وقتی مجبور به هدیه دادن شود، کادوی قدیمی یک نفر دیگر را کادوپیچ کند و از طرف خودش به شما و دیگران بدهد.

یکی از مسائل مهم در ازدواج، هم کفو بودن اقتصادی دختر و پسر است. وقتی دختر و پسر از نظر سطح اقتصادی خانوادگی در یک سطح نباشند، مسلما در رابطه عاطفی و زندگی مشترک با مشکلاتی مواجه خواهند شد که الزاما به علت خساست پسر نیست. افراد با سطح مالی و اقتصادی متفاوت، طبیعتا ممکن است توقعات مالی و سبک زندگی متفاوتی داشته باشند.

مسلما یک مرد خسیس ترجیح میدهد با زن شاغل ازدواج کند نه زنی خانه دار. البته اینکه مردی تمایل داشته باشد همسرش شاغل باشد الزاما به معنی خساست او نیست، اما اگر روی حقوق شما حساب کند و از شروط او برای ازدواج شاغل بودن شما باشد باید کمی به دست دل و باز بودن خواستگارتان شک کنید. اگر خواستگارتان اصرار دارد که از میزان درآمدتان، وضعیت مالی خانواده تان و آینده نگریهای اقتصادیتان باخبر شوید، بهتر است با احتیاط بیشتری پیش بروید. البته این تحقیقها و کنجکاویها هیچ اشکالی ندارد، اما اگر خواستگارتان دائماً از این سوالها میپرسد، بهتر است بیشتر دقت کنید.

مردان معمولاً چندان اهل خرید نیستند و خودشان را برای خرید لباسهای جدید به دردسر نمیاندازند، اما اگر کمد لباسهای نامزدتان تداعی کننده ی اصطلاح “لباسهای عمری” است، باید به دست و دلبازی او شک کنید. اگر خواستگار یا نامزدتان وضعیت مالی خوبی دارد، اما به ندرت لباس جدیدی برای خودش میخرد، مطمئن باشید آدم خسیسی است که در آینده برای شما هم لباسهای نو نخواهد خرید. کمد لباسهای نامزدتان آنقدر پر از اجناس کهنه است که بیشتر شبیه انبار یک محتکر است، اما او برخلاف محتکرها تمام این لباسهای از مد افتاده را با کفشهایی میپوشد که دست کمی از کفشهای میرزا نوروز ندارد. بعید نیست که این مرد خسیس از همسر آینده اش توقع داشته باشد تا او هم چنین رفتاری را در پیش بگیرد و قدر پول را بداند.

مردان عاشق ماشینند، پس به ماشین خواستگارتان توجه کنید. ماشین یک مرد تنها محلی است که با رضایت خاطر حاضر است برای آن پول خرج کند. نکته ی ظریف اینجا است که ممکن است ماشین قدیمی باشد، اما این مرد خسیس از آن به خوبی مراقبت کرده باشد و ماشین در وضعیت خوبی باشد. بررسی های گسترده نشان داده است که مردان خسیس ماشین بسیار ارزان قیمتی را میخرند، اما با آن مانند جواهرات قیمتی رفتار میکنند.

اگر با مرد خسیسی که ماشین ندارد، قرار آشنایی بگذارید، باید خودتان را برای پیاده روی های طولانی آماده کنید. او همه چیز را دربارهی فواید پیاده روی برای سلامتی میداند. پس اگر هر بار که با هم بیرون میروید، او ترجیح میدهد که به جای تاکسی گرفتن شما را به پیاده روی، به عنوان یک ورزش مفرح ترغیب کند، به دست و دلبازیاش شک کنید. همچنین یک مرد خسیس برای سفرهای طولانیتر اتوبوس را که ارزانترین روش حمل و نقل عمومی است، انتخاب میکند. برای یک مرد پول دوست اصلاً مهم نیست که ساعتها منتظر رسیدن اتوبوس بماند تا به این ترتیب بتواند چند هزار تومنی صرفه جویی کند.

مرد خسیس دائماً از وضعیت نامناسب اقتصادی و رکود کسب وکار شکایت میکند تا هیچ کس از او انتظار هیچ کمکی نداشته باشد. اگر خواستگار شما همیشه دربارهی درآمد بالایش صحبت میکند، اما آب از دستش نمیچکد و این درآمد را خرج خودش یا شما نمیکند، به احتمال زیاد خسیس است. علاوه بر این اگر او دوستانش را به خاطر خرید هدایایی مانند گوشی تلفن برای همسرشان مسخره میکند و لقبهای بدی به آنها میدهد، انتظار نداشته باشید که این مرد ناخن خشک هدیهای برایتان بخرد.

افراد خسیس معمولا دقت زیادی دارند تا مبلغ قبض تلفن همراهشان زیاد نشود. به همین خاطر اصلا دور از ذهن نیست که وقتی او با شما تماس میگیرد تمام تلاشش بر این باشد که مکالمه را کوتاه تر کند و به سرعت خداحافظی کند تا هزیه زیادی بر او تحمیل نشود. همچنین اگر در شبکه های اجتماعی برای نامزد خسیستان کلیپ یا موسیقی بفرستید، احتمالا متوجه خواهید شد علاقه ای به مصرف حجم بسته اینترنتی برای این موارد ندارد و آن را بیهوده میداند.

اگر متوجه شدید که خواستگارتان علیرغم داشتن وضعیت مالی خوب، به والدین و خواهرها و برادرهایش رسیدگی نمیکند، بدانید که با یک مرد خسیس طرف هستید. همچنین اگر شما دچار مشکل مالی شدهاید و او میتواند به شما کمک کند، اما ترجیح میدهد که شما را به دعا کردن دعوت کند، در خساست او شک نکنید.

یک خواستگار خسیس اصرار دارد ملاقات در مکان های ارزان قیمت برگزار شود. در رستوران او خودش چیزی سفارش نمیدهد تا شما هم در رودربایسی بمانید و بگویید میل ندارد. در کافه او معمولا فقط یک چایی سفارش میدهد. اگر به نامزد خسیستان تعارف کنید که صورت حساب را پرداخت کنید، او خواهد پذیرفت، حتی ممکن است گاهی کیف پولش را به عمد فراموش کند تا شما هزینه را پرداخت کنید. مرد خسیس ترجیحا از بن تخفیف استفاده میکند یا اینکه بیش از حد با دیگران چانه میزند. تا وقتی مجبور نباشد سوار تاکسی نمیشود و ترجیح میدهد پیاده یا نهایتا با اتوبوس در شهر سفر کند. مرد خسیس اگر ماشین داشته باشد، به ماشینش زیاد رسیدگی نمیکند. از دیگر نشانه های خواستگار خسیس این است که لباس های کهنه و تکراری میپوشد، برای شما گل و هدیه نمیخرد، مکالمه تلفنی را به سرعت تمام می‌کند و اصرار دارد شاغل باشید. همچنین درمورد مسائل مالی بیش از حد صحبت می‌کند و به کسی کمک مالی نمی‌کند.

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

80 بازدید

2.18k بازدید

2.34k بازدید

چطور بفهمیم مردی خسیس است

3.35k بازدید

3.13k بازدید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

سلام من به مدت 2سال هست که با همکارم آشنا شدیم و به قصد ازواج ارتباط داریم.خانواده ها هم در جریان هستند.اما خانواده من مخالفت کردند. اما مساله ای که نگرانم کرده این هست که این آقا در این 2سال برای من هیچ هدیه ای نگرفته.فقط یه دونه دستبند سنگی بود و یه کتاب قدیمی از خودش. البته ابتدا وضع مالیش خوب نبود اما الان هر دو معلم هستیم و به استقلال رسیدیم.باز هم نخریده.چند بار بهش گفتم; اما میگه من چون تجربه دوستی نداشتم برای همون بلد نیستم چه مواقعی باید برات خرید کنم; یا اینکه به دلایلی که شهرمون از هم جداست, من براش هدیه ای رو سفارش آنلاین دادم . اما ایشون هنوز نه. بهم گفت من سفارش آنلاین دوست ندارم و باید ببینم تا بگیرم. سلیقه خرید هم ندارم برای همون نمیدونم برات چی بخرم. بهش گفتم خب من الان میخوام یه لباس خوشگل بگیرم.گفت اما من تمایل ندارم برات لباس بگیرم چون دوست دارم برام از همه زوایای لباس تو تنت عکس بگیری.چون دوست دارم توو تنت ببینمش. بعد کلی صحبت از اینکه نمیشه باج گرفت برای هدیه گرفتن و… . قیمت لباس رو ازم پرسید و 110 تومان به حسابم ریخت. به تازگی هم این حرف رو میگه که دوست دارم اگر من نیاز عاطفی تو رو که هدیه خریدن هست برطرف کنم, میخوام نیاز جنسیم هم قبل ازدواج رفع بشه و با یه سری فلسفه بافیها خودش رو محق میدونه که نگیره و فقط در این صورت بگیره. من حتی بهش هم گفتم نیازی به هدیه ندارم, هدیه گرفتن میزان ارزش و اهمیت رابطه و فرد مقابل رو نشون میده. اما هیچ تعییری در نظرش ندیدم.این مورد اخیر بسیار فکرم رو مشغول کرده و بهش گفتم یعنی فقط کسی که نیازت رو رفع کنه براش باید خرج کنی؟ اونم گفت نه; اما هر دومون نیازهایی داریم.حالا که قبل ازدواج نمیشه, بعد ازدواج این نیازهارو برطرف میکنیم. ممنون میشم راهنماییم کنید و بگید آیا این نشونه های خساست هست یا نه؟ البته کلا زیاد هم برای خودش خرید نمیکنه و لباس های رنگ و رو رفته شو دور نمیندازه. حتی یه کیفی که دسته اش کنده شده بود رو هم با اینکه من همونجا براش کیف خریدم, اون خراب رو با خودش برد خونه. نمیدونم چیکار کنم.

سلام دوست گرامی هدیه گرفتن یکی از نشانه‌های توجه کردن است اما تمام آن نیست. اما درباره شرط گذاشتن ایشان که باید نیاز جنسی برطرف شود تا هدیه خریداری شود، ناپختگی او را نشان می‌دهد. پیش از اینکه برای ازدواج اقدام کنید، توصیه اکید داریم که به مشاور پیش از ازدواج مراجعه کنید؛ چون این نشانه‌ها باید حتماً به صورت دقیق بررسی شود.

سلام مطالب سایتتون رو خوندم و حس میکنم مواردی که ذکر کردین کامل نیست چون من یه نامزدی داشتم که اصلا تو دوران آشنایی خسیس نبود و هیچ کدوم از این موارد بالا رو نداشت اما بعد از عقد کم کم عوض شد و به حدی رسید که برای خودش دوست داشت خرید کنه اما برای من نه ، موضوع خرید برای من که میشد هی دست دست میکرد یا میگفت تو همینو فعلا داری یا غیر مستقیم میگفت با پول بابات بخر تا پول پس انداز کنیم و هی بهونه میاورد و خداروشکر سر مسائل دیگه ای بهم خورد

ممنون میشم راهنماییم کنید تا تو ازدواج بعدیم به همچین مشکلی برنخورم

سلام دوست گرامی ممنون از توجه شما، البته که در یک مقاله تمامی نشانه‌ها را نمی‌شود ذکر کرد. اما در مورد نامزد سابق شما، باید به چند نکته توجه کنیم. تغییر در دوره عقد ممکن است به عوامل متعددی مربوط باشد، مثلا اینکه ایشان با تغییر ازدواج هنوز کنار نیامده باشند و بلد نباشند که برای همسر هم باید خریدی انجام دهند. یا دلیل دیگر دیدن نوع انتخاب شما برای خرید کردن است که از چه الگویی برای خرید استفاده می‌کردید. مثلا عادت داشتید از پاساژهای گران‌قیمت خرید کنید و یا وقتی تخفیف خورده است؟ مشکلات دوره عقد خصوصا در زمینه مالی نیاز به مهارت‌آموزی دارد تا بتوانید با شرایط پیش آمده انعطاف بیشتری داشته باشید و اقدام برای حل مساله کنید. برای اینکه به مشکل مشابه در آینده دچار نشوید، حتما از مشاوره پیش از ازدواج استفاده کنید. این نوع مشاوره به شما کمک می‌کند تا از انواع خصوصیات رفتاری و اخلاقی خودتان و طرف‌ مقابل اطلاعات کسب کنید و با شناخت بیشتری برای ازدواج اقدام کنید.

سلام من خودم میدونم که ادم خسیسی هستم وهمه علائم خساست روهم دارم میشه لطف کنیدوبگیدچطوراین مشکلم رو حل کنم که این خصلت خسیس بودن بدجور داره منو اذیت میکنه؟

سلام دوست گرامی برای حل این مشکل باید با مشاور صحبت کنید تا در ابتدا رفتارهای شما مورد بررسی دقیق قرار بگیرد و سپس ریشه این مشکل پیدا شود. ممکن است شما از خزج کردن احساس اضطراب کنید و ریشه این مشکل شما اضطراب باشد.

با شخصی آشنا شدم که راجع به حقوق پدر ومادرم سوال میپرسه از آذرماه تا به حال دوبار منو ناهار دعوت کرده هیچ کادویی نخریده هربار که بیرون میریم میگه من اهل اصرار نیستم هرچی میخوای خودت بگو در پاسخ به ایشون گفتم منم آدمی نیستم به کسی بگم برای من خرید کن ولی باز تغییری ایحاد نشد خودم شاغل بودم که یک ماه بیکار شدم بهش گفتم فکر میکنم خسیس هستی میگه بعداز ازدواج کارت حقوقیم دست خودت هست عنوان کردم رسم ما اینه خونه و ماشین به نام خانوم باشه قبول کرد اما آیا تضمینی برای این حرفش هست؟ سطح درآمد بالایی نداره برای خرید وسایل جهیزیه اون قسمت از خرید که به عهده ایشون هست با توجه با گرونی انگار مشکل داره میگه با توجه به هزینه عروسی سخته گفتم پشیمون شدی میگه هم آره هم نه الان هیچ قسطی نداره یکبار ازدواج کرده جدا شده اما من قبلا ازدواج نکردم قبول کرد با همسر سابقش صحبت کنم دلیل جدایشو بپرسم خودش گفت دلیل جدایمون این بود من با بچه دار شدن مخالف بودم چون شرایطشو نداشتیم و همچنین دخالت های خانواده خودش البته من هنوز با خانوم سابقش صحبت نکردم یکبار راجع بهش صحبت کردم فکرش پیش اون رفت گفتم الان اگر باز خانوادت تو زندگی ما دونفر دخالت کنن چی؟ گفت دیگه اجازه نمیدم آیا تضمینی برلی این حرف ها هست ؟ آیا هنوز خانوادشو در جریان نگذاشته من کار درستی میکنم وسایلمو دارم تهیه میکنم؟ البته اگر ایشون هم نشه با کس دیگه بخوام ازدواج کنم من باید وسایلمو بخرم که بعد همه رو باهم نمیتونم بخرم هرروز بعد از تایم کاری باشگاه میره و بعد از تایم باشگاه همدیگرو می بینیم با داشتن رمز گوشیش در آینده مشکل داره میگه همسر سابقم گوشیمو چک میکرد اگر بدونم از روی حساسیت نمیخوای رمزو بهت میدم الان واقعا نمیدونم چه تصمیمی باید بگیرم؟ آیا همیشه میخواد منوبا زندگی و اخلاق همسر گذشتش مقایسه کنه؟

سلام دوست گرامی.مواردی که مطرح کردید از جمله: ازدواج قبلی ایشان، درخواست ایشان برای بچه دار نشدن، خساست و…. از جمله مسائلی است که باید بیشتر مورد بررسی قرار بگیرید و نوع نگاه ایشان به مقوله ازدواج مشخص شود. آیا شما با این موضوعات و درخواست های ایشان مشکلی ندارید؟ مشاوره پیش از ازدواج می تواند باعث آشنایی بیشتر شما با ایشان شود. برای دریافت مشاوره می توانید از رادیو عشق نوبت بگیرید.

با سلام چطور متوجه بشم طرف مقابلم عصبی یا خسیس هست ؟

سلام دوست گرامی نوع واکنش های ایشان در موارد مختلفی مثل ترافیک، در صف منتظر ماندن، مخالفت با یک دیدگاه و یا نظر ایشان، می تواند تا حدودی مشخص کند که آیا ایشان عصبی هست یا خیر. اما در مورد خساست باید ببینید آیا او می تواند به راحتی از پول و درامد خودش لدت ببرد؟ می توانید از مشاوره رادیو عشق نوبت بگیرید تا شرایط شما و طرف مقابل بیشتر بررسی شود.

سلام. وقتتون بخیر. میخواستم یکم راجع به خساست هم صحبت کنید. خصوصیات افراد خسیس و … . کسی که هدیه سخت می‌گیره یا اصلا نمی‌خره و وقتی باهاش خرید می‌کنی دست به جیب نمی‌شه، خسیس نیست؟ چطور باید از نامزد یا فرد مورد علاقت پول گرفت بدون اینکه ناراحت بشه؟

دوست عزیز سلام

اینکه فرد مقابلتون خسیسه یا نه از متن شما پیدا نیست؛ اما بزارید کمی در مورد خرج و مخارج در دوران آشنایی صحبت کنم، احتمالا جواب سوالتون رو می‌گیرید.

اولین چیزی که مهمه، عنوان رابطتونه. آیا شما رابطه متعهدانه‌ای با هم دارید یا نه؟ در یه رابطه آشنایی ساده، شاید از روی ادب گاهی پسرها به قول شما در هنگام خرید بهتره دست به جیب بشن یا هدیه بخرن، اما به طور کلی وظیفه‌ای در این مورد ندارند . اما در مورد نامزدی یا ازدواج، مساله مالی خیلی به تعهدات دو طرف بر می‌گرده. به طور کلی، از لحاظ فرهنگی مسئولیت مالی خانواده به دوش آقایون هست اما در همه خانواده‌ها و نه برای همه زوجین. زمانی می‌گن مسئولیت مالی به دوش آقایونه که خانم‌ها هم مسئولیت خونه رو به عهده بگیرن. پس، اگه ایشون نامزدتون هست، بهتره قبل از هر چیزی، این موضوع رو در میون بزارید و وظایف و تعهداتتون رو تقسیم کنید. پس، این خساست یا عدم خساست، خیلی خیلی به نوع رابطتتون و تعهداتی که دارید برمی‌گرده. شما می‌تونید در جلسه‌ای راجع به این مسائل حرف بزنید.

و اما یه نکته به خود شما بگم؛ پیشنهاد می‌کنم در صورت امکان سعی کنید به استقلال مالی برسید و برای خودتون منبع درآمدی پیدا کنید. این مساله خیلی روی کیفیت رابطتتون می‌تونه تاثیر بزاره.

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

ازدواج مانند بیدار شدن از نابینایی عشق و افشای عمیق ترین رازهای افراد است. شاید یک روز چشمتان باز شود و متوجه شوید چیزهای بامزه ای که در همسرتان دوست داشتید، در واقع عادت های بد یک همسر خسیس بوده اند. شما عاشق هدایای ارزان او بودید و تصور می کردید نشانه سادگی او هستند، اما او در واقع از خرج کردن متنفر است. شما عاشق مزه ساندویچ هایی بودید او از شما می خواست از خانه با خود بیاورید تا گوشه پارک با هم بخورید، اما در واقع او معتقد است غذا باید با کمترین هزینه و با ساده ترین مواد پخته شود. اگر هنوز هم یک عاشق نابینا هستید، بهتر است نشانه های خساست در همسر آینده را بشناسید.

بسیار پیش می آید که افراد به تصور آنکه نامزدشان فردی مقتصد و به فکر آینده است، ازدواج می کنند اما پس از مدتی می فهمند با فرد خسیسی ازدواج کرده اند. فرد مقتصد هر چند از مخارج غیر ضروری اجتناب می کنند، اما اگر موقعیت اضطراری و مهمی پیش بیاید ابایی از خرج کردن ندارند. این در حالی است که فرد خسیس در برابر  تمام موقعیت های خرج کردن پول، فارغ از اهمیت آن، مقاومت جدی می کنند. پول آنها به جانشان بسته است و هیچ چیزی نمی تواند مانع این دلبستگی شود.

هر بار که در مورد چیزی در زندگی خود حرف می زنید، به نظر می رسد او بحث را با پول نتیجه گیری می کند. شما در حال حرف زدن درباره پروژه جدیدی هستید که به نظر وقت گیر و سخت می رسد، او ناگهان حساب می کند که چقدر از این کار پول در می آید. وقتی عکس های سفرتان به یکی از نقاط گردشگری را می بینید، در عوض تعریف از زیبایی های آن به فکر هزینه های سفر است.

وقتی از او می خواهید چیز جدیدی برای شما بخرد، انگار اعلام جنگ جهانی سوم به او کرده اید. او نمی تواند درک کند که مشکل لباس، کفش یا وسیله کهنه شما یا خودش چیست.

عاشق چیزهای کهنه است و دلیلی برای خرید یک وسیله نو نمی بیند. اگر زنی باشید که عاشق خرید کردن هستید و با او ازدواج کنید، در نهایت تبدیل به زنی خواهید شد که کارت حقوقش را از او گرفته اند یا در سکوت فقط به ویترین فروشگاه ها نگاه می کند.چطور بفهمیم مردی خسیس است

حتی می تواند چیز ارزانی باشد، اما او راضی به خرید یکی دیگر نمی شود. پیش از آنکه راضی شود یکی دیگر بخرد، ده ها بار آن را تعمیر می کند و برای تعویض قطعاتش هزینه می کند. برایش توضیح می دهید که خرید یک وسیله نو در طولانی مدت کم خرج تر از تعویض دائم قطعات یک وسیله کهنه است. اما او از این منظر نگاه می کند که فعلا پول کمتری می دهد.

 اگر هر بار با گفتن «من نمی خورم، من نمی خواهم، من نیاز ندارم، شما چطور؟»، شما را در رودربایستی قرار می دهد و از خرج کردن منصرف می کند، شک نکنید که با یکی از نشانه های خساست در همسر آینده خود رو به رو شده اید.

یک مرد خسیس برابری حقوق زن و مرد را فقط هنگام خرج کردن به رسمیت می شناسد. شما نامزد هستید و برای شناخت بیشتر یکدیگر به بیرون دعوت شده اید، پس نامزدتان باید هزینه هایش را پرداخت کند. اگر نامزدتان تعارف شما را برای پرداخت هزینه قبول می کند، در مورد انتخابتان تردید کنید.

معمولا در جلسات اول آشنایی خبری از هدیه یا گل نیست، که طبیعی است. اما با پیشرفت رابطه، باید هدیه و گل دریافت کنید. اگر نامزدتان در برابر هدیه خریدن مقاومت می کند، حتی گل خریدن را هم بیهوده می داند و برای توجیه این کار سخنرانی های طولانی در بیهوده بودن هدیه ارائه می دهد، بهتر است یک بار دیگر نشانه های خساست در همسر آینده را در او بررسی کنید. زندگی مشترک پر از سالگرد، تولد و مناسبت های خاص است که فرد خسیس همه آنها را به جهنم تبدیل خواهد کرد.

افراد خسیس اصرار دارند که همسرشان شاغل باشد و حتی در مورد نحوه خرج کردن پول او هم تصمیم می گیرند. لزوما چنین چیزی جز نشانه های خساست در همسر آینده نیست، اما اگر نامزد شما دائما روی چنین چیزی تاکید می کند، بهتر است بیشتر دقت کنید.

یک موقعیت اورژانس پزشکی پیش آمده یا اتفاقی افتاده است که لازم است همین الان از کارتش مقداری پول برداشت کنید. از واکنش او می ترسید، زیرا می دانید اجازه نمی دهد توضیح دهید که چرا پول خرج کرده اید.

 تجربه غذا خوردن در یک غذاخوری ارزان قیمت اما صمیمی خیلی هم خوب است، اما اگر نامزد شما همیشه به دنبال مکان های ارزان قیمت است بهتر است در مورد تصمیم خود دوباره فکر کنید.

اگر هر بار پس از گردش های دو نفره، خسته و کوفته، گرسنه و کسل به خانه باز می گردید، در مورد خساست همسرتان بیشتر فکر کنید. شاید دوست ندارید، اعتراف کنید که او خسیس است، اما بدانید که تکرار این زندگی خسته کننده است. زندگی با چنین فردی یعنی انزوای اجتماعی، فرار از همه، گیر کردن در یک زندگی کسالت بار بدون تفریح، دعواهای دائمی بر سر پول و حتی سوءتغذیه.

بهترین طرز برخورد با همسر خسیس ازدواج نکردن با اوست. زندگی با این افراد بسیار سخت است. افراد خسیس خود را از اول خسیس نشان نمی دهند. اکثر افراد با ظاهر مناسب و هدیه به خواستگار می روند. به همین دلیل بهتر است بعد از خواستگاری بلافاصله عقد نکنید و دوره ای را به عنوان نامزدی در نظر بگیرید. در این دوره همسر آینده خود را از نظر خساست، عصبانیت، شک و دودلی و دیگر خصوصیات ناپسند ارزیابی کنید.

با شرکت در جلسات مشاوره قبل از ازدواج می توانید اطمینان بیشتری نسبت به انتخاب خود داشته باشید و از همفکری یک متخصص در ارزیابی نشانه های خساست در همسر آینده بهره مند شوید.

 

نام، ایمیل و وبسایت من را برای کامنت بعدی ای که می گذارم ذخیره کن.

«سیمیاروم» ارائه‌دهنده مشاوره روان‌شناسی آنلاین در زمینه‌های مشاوره خانواده، مشاوره ازدواج، زوج درمانی، مشاوره زناشویی، مشاوره فردی و مشاوره کودک و نوجوان است. در هرکجای دنیا که زندگی می‌کنید می‌توانید از حرفه‌ای‌ترین روان‌شناس‌های فارسی‌زبان ما کمک بگیرید. حالِ خوب را با ما تجربه کنید.

کليه حقوق اين وب سایت متعلق به سیمیاروم می باشد.

جستجو در سایت

ویژگی های نامزد خسیس، چطور بفهمیم نامزد شما خسیس است یا دست و دلباز، تفاوت خساست با اقتصادی بودن در این مطلب به این موضوع خواهایم پرداخت

به تازگی نامزد کرده اید، منتظرید نامزدتان با یک تیپ حسابی وشیک دنبال تان بیاید، البته هنوز به خاطردسته گل بی رمقش در شب خواستگاری دلخورید اما با خودتان می گویید دسته گل مهم نیست، مهم این است که دوستم دارد. می آید، اما باز همان شلوار رنگ و رو رفته عهد بوق و همان کت چهارخانه را که از روز اول تا شب خواستگاری هربار تنش بود، پوشیده است. راه می افتید. اولین گردش دو نفری تان در دوران نامزدی است اما به بد ترین خاطره عمرتان تبدیل می شود.

وقتی به خانه برمی گردید، هم خسته و کوفته اید، هم گرسنه وعصبانی. همان روز است که درکمال تعجب می فهمید دست نامزدتان، سخت به جیبش می رود. تاکسی نمی گیرد. می گوید: «پیاده برویم هوا بخوریم.» آخر شب هم درحالی که هردوگرسنه اید می گوید: «می ریم خونه یه چیزی می خوریم.» آن اوایل دل تان نمی آید بگویید خسیس است اما تکرار رفتارهای عجیبش کلافه تان می کند. ازدواج با آدم خسیس یعنی سوءتغذیه، گرفتاری در کشمکش مداوم به خاطر پول، انزوای اجتماعی و خیلی موارد آزار دهنده دیگر. پس می ارزد به جای اینکه خودتان را به آن راه بزنید، شش دانگ حواس تان را جمع کنید تابه یک عمر عذاب، بله نگویید.چطور بفهمیم مردی خسیس است

 

این درد بی درمان است. . .

اجازه بدهید همین اول داستان، آخرش را بگوییم وآن هم اینکه خساست درمان ندارد یعنی نمی شود فردی را که خسیس است، با روان درمانی و حتی قرص و دارو به فردی دست و دلباز تبدیل کرد. بنابراین تشخیص این ویژگی آن هم در زمان درست خودش می تواند در روند تصمیم گیری برای ازدواج و چه بسا سرنوشت شما، بسیار موثر باشد.

باید بدانید آدم خسیس همان کسی است که یک عمرزندگی خود و دیگران را قربانی روزمبادا می کند. برای او فرقی ندارد که چقدر پول پس انداز کرده است چون هر چه پس انداز کرده باشد، باز قصد خرج کردنش را ندارد. او به طور افراطی و بیمارگونه ای صرفه جوست و می خواهد تا جای ممکن ازهزینه های لازم و غیر ضروری کم کند که این کم کردن دائم از هزینه ها در زندگی مشترک می تواند منجر به سوء تغذیه در فرزندان، تنش های مداوم بین زن و شوهر و حتی آبروریزی و انگشت نما شدن در میان فامیل و آشنایان شود. پس برای کشف خسیس بودن یا نبودن نامزدتان کاملا جدی باشید.

 

لازم است همین ابتدا اشاره کنیم که یک مرز باریک اما محسوس، بین مدیریت پول و خساست وجود دارد و نباید این موارد را باهم اشتباه گرفت. کسی که هر دو سال یا حتی سه سال یکبار هم مبلمان منزلش رابه درخواست همسرش عوض نمی کند، خسیس نیست. کسی که از همسرش می خواهد به جای سفر به خارج از کشور به دلیل کمبود بودجه، راهی نمک آبرود شوند هم خسیس نیست چون برای اکثر افراد طبقه متوسط اجتماع به طور مداوم خرید کردن یا به سفرهای خارجی رفتن عملا ممکن نیست. پس لطفا مخالفت نامزدتان با خرج کردن بیش از حد یا بریز و بپاش به دلیل شرکت در مسابقات ملی چشم و همچشمی را خساست تعریف نکنید.

خسیس کسی است که پول دارد اما نمی خواهد به پول هایش دست بزند. این فرد اگر صدها میلیون تومان هم در حسابش پول باشد ممکن است بر سریک ۵۰۰ تومانی زمین را به آسمان بدوزد. اوحتی در سیرکردن شکم فرزندش تردید دارد و ممکن است بخواهد از غذای کودکش بزند تا بتواند بیشتر صرفه جویی کند. پس خست یک رفتار بیمارگونه است که با سختگیری بیش از حد و آزاردهنده همراه است. توجه داشته باشیم اینکه باتوجه به شرایط اقتصادی امروز افراد سعی می کنند از هزینه های زندگی تا جای ممکن کم کنند نشانه خست نیست بلکه خست وقتی خودش را به صورت گل درشت نمایش می دهد که فرد مورد نظر پول کافی دارد اما خرج کردن برایش سخت و گاهی غیرممکن است.

 

 

فرد خسیس به نگهداری همه چیز علاقه مند است؛ از جوراب کهنه ای که سوراخش را بار ها دوخته اند تا قوطی رب، سطل ماست و ته مانده های مدادرنگی دوران دبستانش. ترس از آینده، فقر و مشکلات مالی باعث می شود که این افراد هرگز نتوانند یک زندگی عادی و به دور از نگرانی را تجربه کنند. نکته ای که وجود دارد این است که معمولا خسیس ها مثل وسواسی ها عمل می کنند و بسیاری از افراد وسواسی، خسیس هم هستند. این افراد از هر شی با ارزش و بی ارزشی مثل یک نگهبان شبانه روزی با حواس جمع، سال ها نگهداری می کنند.

 

یکی از بارز ترین نشانه هایی که افراد خسیس در دوران نامزدی از خودشان نشان می دهند، خست در نوع کادو خریدن شان است. فرد مورد نظر تا جای ممکن از هدیه خریدن طفره می رود اما اگر هدیه ای هم بخرد هدیه اش کم ارزش و نامرسوم است ضمن اینکه اغلب چیزهایی می خرد که یک عمر کار کند و ماندگاری اش بالا باشد. با این اوصاف اگر به خسیس بودن نامزدتان شک دارید و می خواهید بفهمید خسیس هست یا نه باید بیشتر از دوستان و نزدیکانش پرس وجو کنید و با خودش درباره خرید کردن یا مسافرت کردن صحبت کنید و روی عقایدش دقیق شوید.

نشانه دیگر اینکه وقتی با فرد خسیس به گردش می روید یا در رفت و آمدهای دوران نامزدی هستید، او معمولا کم هزینه ترین محل ها را انتخاب می کند و سعی دارد قانع تان کند که این صرفه جویی لازم است. اگر بخواهید نوشیدنی بخورید خیلی سخت به کافی شاپ رفتن راضی می شود و فکر می کند همان کنار خیابان می شود سروته قصه را هم آورد. او رستوران ها را نمی شناسد و توجیهات عقلانی زیادی را برای تان ردیف می کند تا خسیس بودنش را توجیه کند.

 

فرد خسیس از آنجا که بدون محاسبه هزینه ها قدم از قدم برنمی دارد، رفت و آمدهای فامیلی و خانوادگی را دوست ندارد. این افراد دوستان محدودی دارند و از همان دوستان محدود هم ترجیحا با تلفن احوال پرسی کرده و میلی به رفت و آمد با آنان ندارند بنابراین اگر شما دارای روابط اجتماعی زیاد و خواستار یک زندگی با روابط گسترده فامیلی و دوستانه هستید با هیچ معجزه ای نمی توانید در کنار فرد خسیس دوام بیاورید. به فرض محال کسی مهمان خانه تان شود از همان لحظه که بخواهید میوه بخرید تا آنجا که برنج پیمانه کنید اعصاب خردی ها آغاز می شود و تا لحظه رفتن شان و غر زدن از حیف شدن باقیمانده غذا ها ادامه دارد.

فرد خسیس هیچ نوع سرمایه گذاری مالی با زمان بازده طولانی را نمی تواند بپذیرد بنابراین اگر فرد پدرخانواده باشد، به طور مثال با صرف هزینه برای دانشگاه های غیردولتی آن هم به مدت چهار سال از اساس مخالف است. یکی از مهم ترین مشکلات در زمان زندگی مشترک با این افراد، مربوط به فرزندان آنهاست چون این روز ها کسب هر آموزش و مهارتی به هزینه نیاز دارد و این هزینه همان چیزی است که اوقات فرد خسیس را تلخ کرده و باعث درگیری های فرساینده بین او و فرزندانش می شود. پس در مورد ازدواج با مرد خسیس آینده نگر باشید.

اگر بخواهید با فرد خسیس راهی خرید شوید باید باید توانایی گذر از هفت خوان رستم را داشته باشید. اولین مرحله سختی که پیش رو دارید قانع کردن فرد موردنظر به لزوم این خرید است که دیگر بستگی به هنر خودتان دارد که چطور بتوانید از خریدتان دفاع کنید و پشت این اقدام چقدر منطق نهفته باشد؟! مرحله بعد هم این است که از کجا خرید کنید که به اندازه کافی ارزان باشد. او حتی از نگاه کردن به پاساژهای شیک و دیدن ویترین های شان می ترسد اما از همه اینها سخت تر خوان آخر است یعنی همان خوان بی سروته چانه زنی.

در این خوان که اغلب خیلی هم طول می کشد و اعصاب بسیار قوی برای تحملش نیاز هست، همسر محترم دقایق طولانی به بحث با فروشنده درباره کیفیت جنس مورد نظر و تمام جوانب دیده و نادیده اش می پردازد. روی پایین آوردن قیمت تمام تلاش و همتش را می گذارد و در نهایت هم اصلا بعید نیست شما را دست خالی از مغازه برگرداند؛ بنابراین اگر از آن دسته افرادی هستید که به خرید به عنوان یک لذت بی رقیب نگاه می کنند، فکرش را هم نکنید که با شخصی که حتی دارای رگه های خساست است، ازدواج کنید.

گفت وگو درباره مسائل مالی با فرد خسیس اغلب یک چالش بی نتیجه است. اگر بخواهید با این افراد درباره توقعات مالی تان حرف بزنید علائم استرس در آنها پدیدار می شود و چه بسا معمولی ترین گفت وگو های تان درباره موضوعات مالی به دعوا و جاروجنجال بکشد. خلاصه بازجوهای خبره هم نمی توانند از این افراد در مورد توان مالی شان حرف راست را بیرون بکشند. البته یک دلیل واضح برای این طفره رفتن ها ، ترس از نقشه ای است که ممکن است بخواهید برای پول هایش بکشید. تعطیلی بهداشت و درمان یکی از معضلات زندگی با فرد خسیس عدم تمایل به هزینه کردن در بخش سلامت و درمان است. این افراد علاوه براینکه حاضر نیستند برای سرووضع ظاهری خود و همسرشان هزینه کنند، برای سلامت و درمان هم به سختی هزینه می کنند. بسیاری از این افراد مراجعه به دندانپزشک، مشاور و روانشناس را ولخرجی می دانند. استفاده از داروهای تقویتی از نظر فرد خسیس توجیه منطقی ندارد و اگر بخواهید به این دلیل از آنها پول بگیرید، باز هم با وضعیت بغرنجی مواجه خواهید شد.

فرد خسیس درصورتی که وسواسی هم باشد، اصولا آدمی خشک و بی انعطاف است، به زمان اهمیت می دهد و بسیار مقرراتی است. معمولا اگر هدف تان از ازدواج تجربه روابط گرم عاطفی است، باید از ازدواج با فرد خسیس صرفنظر کنید. کسی که تمام حواس و حساسیت هایش روی مسائل مالی متمرکز شده و در این مورد به خودش و شما سخت می گیرد، نمی تواند روابط عاطفی گرمی داشته باشد، ضمن اینکه پیش آمدن دلخوری های مداوم در زندگی با این افراد، ردخور ندارد.

پول شمردن و حساب و کتاب کردن از معدود تفریحات افراد خسیس است. آنها از این کار لذت می برند همان طور که وسواسی ها هم به شمارش علاقه مندند و این کار را به تناوب تکرار می کنند.

وقتی بخواهید از میزان درآمد نامزدتان پرس وجو کنید، او هیچ رغبتی به جواب دادن نشان نمی دهد، لحن صدایش آرام شده و دست و پایش شل می شود.

افراد خسیس همان طور که در بذل و بخشش پول های شان به قول معروف ناخن خشکند، در زمینه ابراز احساسات هم دست و دلباز نبوده و در محبت کردن هم صرفه جویی می کنند. اگر دیدید نامزدتان زیادی حساب و کتاب می کند و وقت زیادی را به این کار اختصاص می دهد، می توانید با حساسیت بیشتری رفتار هایش را درمورد مسائل مالی دنبال کنید چون شاید خسیس باشد.

حرف آخر. . .

از مجموع آنچه گفته شد چنین برمی آید که زندگی با فرد خسیس زندگی شاد و آرامی نیست. شاید بتوان گفت افراد خسیس نزدیک ترین روحیه را به افراد وسواسی دارند و از این لحاظ همراهی شان در طول زندگی مشترک نیاز به صبر و انعطاف زیادی دارد. با همه اینها اگر به هر دلیلی در دوران نامزدی به خست همسرتان پی بردید اما باز هم به ازدواج با او مصر بودید، می توانید با کمک گرفتن از روانشناسان و دفا تر مشاوره این وجه شخصیتی همسرتان را تا حدودی تعدیل کنید اما همان طور که گفتیم باید بدانید خساست درمان قطعی ندارد.

منبع:مجله زندگی ایده آل

گردواری از : پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده

روشهای شناخت قبل از ازدواج

برای خوشبخت شدن با کی ازدواج کنم

ازدواج با فردی که قبلا رابطه جنسی داشته

ازدواج با فرد خودشیفته و مغرور

چطور بفهمیم مردی خسیس است

امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود



بخش مشاوره و پرسش و پاسخ

شناسه کاربری 

رمز عبور             


  

عضویت در سایت


دسته بندی مطالب

مطالب روابط جنسی و زناشویی

مطالب دوران قبل از ازدواج

مطالب پزشکی و سلامت

مطالب تربیت فرزندان

مطالب احکام شرعی

مطالب روانشناسی

مطالب اجتماعی

مطالب صوتی

ویدئو

خدمات عمومی


 


 افراد آنلاین :


9012


بازدید امروز:


34745


بازدید دیروز:


232670417


آمار کل:

مشاوره
ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و
معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این
سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

شاید در زندگی خود با افراد زیادی مواجه شده باشید که خسیس بودن از ویژگی های بارز آنها است، آدم خسیس به کسی گفته می شود که یک عمر آزگار زندگی خود و دیگران را قربانی روز مبادایی می کند که شاید هرگز نبیند. چرا که برای او فرقی ندارد که چقدر پول پس انداز دارد چون هر چقدر هم که پس انداز داشته باشد باز هم قصد و نیت خرید کردن ندارد.

او به طرز بیمارگونه و افراطی صرفه جویی می کند و همیشه و در همه حال تلاش می کند که تا جایی که امکان دارد از هزینه های غیر ضروری و ضروری بکاهد غافل از اینکه ممکن است همین کاهش دایمی هزینه ها مشکلات زیادی از جمله تنش های مداوم بین زن و شوهر، سوء تغذیه در فرزندان، انگشت نما شدن و آبروریزی در بین فامیل در زندگی مشترک به وجود بیاورد. بنابراین برای این که خسیس بودن یا نبودن نامزدتان را کشف کنید با جدیت کامل وارد عمل شوید.

بی شک عواقب و پیامدهای منفی و نامطلوب زیادی در انتظار کسی می باشد که قرار است با آدم خسیس ازدواج کند. برای ازدواج با این دست از افراد باید همه جوانب و ابعاد را با حساسیت بسیار بالا و دقت بیشتری ارزیابی و بررسی کرد.

چرا که ازدواج با آنها مثل این است که به سوء تغذیه، انزوای اجتماعی، دعوا و مشاجره به خاطر پول و… بله بگویید و زندگی را یک عمر به کام خود تلخ کنید.چطور بفهمیم مردی خسیس است

چنانچه بخواهیم بی پرده و بدون اغراق بگوییم باید بدانید که فرد خسیس همه زندگی اش، چه همسر و چه فرزند خود را فدای بخیل بودن و خساستش می کند.

او برای بهتر شدن و بهبود کیفیت زندگی خودش هیچ خرج و مخارجی را قائل نیست و در تفکرات و ذهنش سخت گرفتن در پول خرج کردن، پول رو پول گذاشتن و صرفه جویی از اهمیت ویژه ای برخوردار است به این علت است که برای بارها و بارها تاکید می کنیم که در ازدواج با افراد خسیس تمامی مسائل و عوامل مربوط به آنرا به طور جدی لحاظ کنید.

مشکلاتی که بعد از ازدواج با افراد خسیس در زندگی مشترک به وجود می آید از جمله مشکلاتی هستند که مشقت های بسیار فراوانی را برای حل و فصل و درمان به همراه دارد. حتی بعضی اوقات امکان دارد آدم های خسیس هیچگونه تأثیر و اثرگذاری از هیچ روش درمانی نپذیرند. بنابراین در امر ازدواج با این دسته افراد به شدت احتیاط کنید.

اگر جزو آن دسته افرادی هستید که با امید درمان یا تغییر آدم های خسیس، تن به ازدواج با آنها می دهید باید بدانید که حتی با وجود روش های درمانی و استفاده از دارو این افراد هرگز قادر به تغییر و تبدیل به یک آدم دست و دلباز نخواهند بود بنابراین با افکار و توهمات غیرمنطقی و نامعقولانه در این زمینه اکیدا خودداری کنید.

باید بدانید آشنا بودن با خصوصیات و ویژگی های آدم خسیس کمک بسیاری در تصمیم گیری مطلوب و منطقی تر شما خواهد کرد و این امر شما را از یک عمر پشیمانی و حسرت باز می دارد.

یک سری افراد تحت تأثیر باورها و افکار تاریخ گذشته خود قرار می گیرند و معتقدند با شروع یک زندگی مشترک عشق و علاقه فرد خسیس بر خساست او غلبه خواهد کرد در صورتی که پس از ازدواج با آدم خسیس شور و اشتیاق اولیه کم رنگ تر می شود در این لحظه است که فرد تازه متوجه خطای جبران ناپذیر و بزرگ خود می شود که هرچند به قول معروف پشیمانی دیگر هیچ سودی برایش ندارد. پس برای بارها و بارها به شما تاکید داریم که در ازدواج با چنین افرادی جدی تر برخورد کنید.

در امر ازدواج با افراد خسیس باید به این نکته مهم اشاره کنیم که هیچ تمایل و رغبتی در این افراد به برقراری روابط و تعاملات اجتماعی وجود ندارد به همین دلیل رفت و آمدهای خانوادگی و دعوت از میهمان در دیدگاه افراد خسیس عادتی بسیار بی معنی و ناپسند تلقی می شود.

فردی که خسیس است برای اینکه با دوستان خود ارتباط برقرار کند به یک تماس تلفنی کوتاه مدت اکتفا می کند در این مورد نیز باید توجه ویژه ای داشته باشید. این دست افراد با آمدن یک مهمان و برای خرید میوه و غذا مدام غر می زنند پس مطمئن باشید که اگر یک فرد اجتماعی باشید لحظه ای نمی توانید ماندن در کنار یک فرد خسیس را تحمل کرده و از همراهی اش طاقت بیاورید چرا که این افراد با تعاملات اجتماعی بسیار غریب هستند.

برای اینکه بدانیم یک فرد خسیس است یا به مدیریت هزینه ها در زندگی اشراف دارد باید به تفاوت این دو خصیصه دقت کنیم اگر چه شاید در نظر بعضی از افراد تفاوت فاحشی بین این دو خصلت نباشد ولی هرگز این دو نباید اشتباه گرفته شوند.

مثلا شخصی که وسایل منزل خود را هرچند سال یکبار تعویض نمی کند خسیس نمیتواند باشد و یا اگر شخصی دارای درآمد بالا نیست اگر همسرش از وی در خواست سفر خارجی کند و شوهر با او مخالفت کند خسیس نیست پس هر ممانعتی در برآورده شدن بعضی خواسته ها خساست محسوب نمی شود بلکه مستقیما به در آمد فرد منتهی می گردد.

شخص خسیس به کسی اتلاق می شود که به مقدار کافی پول دارد اما از خرج کردن آن پرهیز می کند و دلش نمی آید به آن پول دست بزند چنین فردی اگر در حساب بانکی خود میلیونها تومان پول داشته باشد باز هم بر سر یک هزار تومانی سر وصدا راه می اندازد. پس آینده نگری و صرفه جویی با توجه به شرایط اقتصادی به هیچ عنوان خساست تلقی نمی شود بلکه خساست آنست که با وجود پول کافی از خرج کردن آن خود داری گردد.

برای این که بتوانید فرد خسیس را از فرد عادی تشخیص دهید یک سری خصوصیات و ویژگی هایی وجود دارد که دانستن آنها کمک شایانی برای شما در شناخت این افراد خواهد کرد.بنابراین چنانچه میخواهید بفهمید همسر آینده تان خسیس است یا نه؟ در این بخش از خانواده پلاس نمناک ما را همراهی کنید تا بتوانید انتخاب درستی نسبت به خواستگارتان داشته باشید.

وقتی درباره ی زندگی خود سخن بگویید او گفتگو را با بحث پول به سرانجام می رساند. یا اگر در مورد یک طرح کاری که بسیار سخت و پیچیده است با او سخن بگویید او به درآمدی که از این کار عایدش می شود فکر می کند و یا اگر به خاطراتتان در مورد سفرهایی که داشته اید با او سخن بگویید شوهرتان به جای تعریف از خوشگذرانی های آن دوره به حساب کردن هزینه های سفر می پردازد.

حتی اگر وسیله ی ارزان قیمتی هم باشد اما او به خرید یک وسیله نو راضی نمی شود و قبل از رضایت برای خرید چندین بار آن را تعمیر می کند و با خرج هزینه هایی قطعه ی جدید می خرد و اگر به او بگویید که تعویض قطعات هزینه بر است و در یک برهه ی زمانی به طور کامل خراب میشود ولی او معتقد است که در اینصورت هزینه ی کمتری پرداخت می کند.

اگر شوهرتان خسیس باشد باید از خریدهای زیادی پرهیز کنید چرا که سخن گفتن در مورد خرید به منزله ی اعلام جنگ جهانی می باشد چرا که فرد خسیس عاشق لوازم کهنه و فرسوده است و هیچ دلیل قانع کننده ای برای خرید لوازم جدید ندارد اگر شما جزو زنانی هستید که علاقمند به خرید هستید و با شخص خسیس ازدواج کنید سرانجام شما نیز به زنی بدل خواهید گشت که فقط ویترین مغازه ها را تماشا خواهید کرد بدون اینکه دیگر میلی به خرید داشته باشید چرا که خساست در شما هم تاثیر خواهد کرد.

فرد خسیس دارای دایره ی لغاتی است که شخص را در مسیری قرار می دهد که شخص دچار خجالت میگردد مثلا ممکن است بارها به شما بگوید “من نمیخورم، یا نیاز ندارم، نمیخواهم، تو چطور؟”شما را در حالت رودربایستی قرار می دهد و از هزینه کردن منصرف می کند در این موقع به خودتان شک نکنید که با شخص خسیسی مواجهه شده اید.

مساوات حقوق زن ومرد برای شخص خسیس فقط در خرج کردن معنا پیدا میکند.اگر شما در مرحله ی نامزدی و آشنایی هستید و برای درک و شناخت بیشتر با نامزدتان به کافی شاپ بروید نامزدتان باید پول هر آنچه سفارش داده اید را بپردازد اما اگر نامزدتان تعارف شما را برای پرداخت هزینه بپذیرد بی شک شما گیر یک شوهر خسیس خواهید افتاد.

فرد خسیس دوست دارد که همسرش شاغل باشد و حتی در مورد اینکه چگونه پولش را خرج کند نیز تصمیم می گیرد.

شخص خسیس دوست دارد که همه لوازم و وسایل را جمع آوری کرده و نگهدارد از سطل ماست و قوطی کنسرو گرفته تا بلوزهای پاره و نیم داشت، حتی اسباب بازیهای کهنه و شکسته ی کودکی.

شخص خسیس همیشه از آینده و نداری و فقر و مشکلات مالی می ترسد و به همین علت نمی تواند یک زندگی آرام و بدون استرس را طی کند خسیس ها مانند وسواسی ها عمل می کنند شاید بسیاری از وسواسی ها نیز خسیس باشند این اشخاص از هر آنچه که ارزان و گران باشند به خوبی نگهداری می کنند.

اگر در روزهای اول آشنایی و نامزدی باشید و هیچ کادو یا گلی از نامزدتان دریافت نکردید هیچ ناراحتی به خود راه ندهید چرا که با یک فرد خسیس روبه رو شده اید اگر نامزدتان برایتان کادو نمی خرد و حتی آن را کاری بیهوده می داند و کارش را نیز به نوعی توجیه کرده و دلیل و علت می آورد بدانید که اینها نشانه های خساست می باشند در یک زندگی مشترک مناسبتهای گوناگونی از جمله سالگرد عقد و ازدواج و تولد وجود دارد که همه ی اینها برای یک فرد خسیس واقعا زجرآور است.

افراد خسیس هیچ گونه سرمایه گذاری مالی و آموزشی را با بازده زمانی طولانی مدت قبول ندارند بنابر این به عنوان مثال چنانچه این شخص پدر خانواده باشد به هیچ عنوان با صرف هزینه هایی برای دانشگاه های غیر دولتی که مدت چهار سال به طول می انجامد مخالفت می کند.

از مشکلات مهمی که در زمان زندگی مشترک با این افراد می توان به آن اشاره کرد مشکلات مربوط به فرزندان است چراکه اگر فرزندتان طالب آموزش و علم آموزی باشد مستلزم پرداخت هزینه بوده و این هزینه از پس افراد خسیس برنمی آید و اوقات شان را تلخ کرده و در نهایت منجر به بگو مگو و مشاجره های بین آنها و فرزندان می شود بنابراین می توان نتیجه گرفت که با ازدواج با مرد خسیس آینده نگری را باید کنار بگذارید.

مثلا در یک وضعیت بحرانی شدید گیر کرده و به مقداری پول نیاز دارید و باید همین حالا مقداری پول از حسابش بر دارید ولی از عکس العمل او می ترسید چرا که مطمئنید اجازه نمی دهد که شرایط را برایش توضیح دهید که علت خرج کردن پول چیست.

در اینکه تجربه یک غذا خوردن در مکانی ارزان قیمت ولی با صمیمیت خیلی زیاد اتفاق خوشایندی است اما چنانچه نامزد شما مدام پیگیر مکانها و جاهای ارزان قیمتی باشد و نتواند حتی یکبار برایتان از یک رستوران لاکچری غذایی تهیه کند بهتر است کمی در مورد او و تصمیمتان برای ازدواج با او تجدید نظر کنید.

گفتگو درباره امور مالی با این افراد یک کار بی نتیجه است چراکه در همان وهله اول علائم استرس در وجودشان پدیدار می شود و بحث به جار و جنجال خواهد کشید. باید بدانید که بهترین بازجوها نیز در گفت و گو با این افراد عاجز هستند و فقط یک دلیل برای این اتفاق وجود دارد و آن این است که آنها می ترسند که شما نقشه ای برای پولهای آنها کشیده باشید.چطور بفهمیم مردی خسیس است

از معضلات دیگری که می توان درباره این افراد به آن اشاره کرد تمایل نداشتن آنها به هزینه کردن در امور بهداشت و درمان است. آنها هزینه کردن برای مشاوره و روانشناس یا حتی دندانپزشک و استفاده از داروهای تقویتی را ولخرجی محض می دانند چنانچه شما پولی برای یکی از این موارد طلب کنید ممکن است با شرایط بغرنجی روبه رو شوید.

در اولین جلسه خواستگاری و آشنایی دعوت به صرف چای در کافی شاپ ایرادی ندارد اما چنانچه پس از گذراندن جلسات پشت سر هم باز هم این روال ادامه پیدا کرد و ملاحظه کردید که پول بیشتری برایتان خرج نمی کند وقت آن رسیده است که از خود بپرسید همنشینی با شما برای او چقدر ارزشمند است؟

هرچند ملاقات های آشنایی در کافه ها و رستوران ها برای پسر هزینه بر هستند ولی استفاده از بن تخفیف در این روز از آشنایی کسر شأن و دور از ادب است و نهایت خساست او را نشان می دهد.

این نکته نیز وجود دارد که به خودی خود خرید بن تخفیف هیچ ایرادی ندارد ولی در جلسه مهمی همچون آشنایی و خواستگاری که اهمیت بسیار بالایی دارد به فکر گرفتن بن تخفیف بودن نمود جالبی ندارد.

برای افراد خسیس ساعت های طولانی چک و چانه زدن چیز مهمی نیست آنها به قدری صبوری و سماجت به خرج می دهند که فروشنده تسلیم آنها شده و تخفیف دهد. آنها زمانی از سرنوشت خود به طور کامل راضی هستند که کسی دیگر پیشقدم شده و صورتحساب آنها را پرداخت کند.

مطمئنأ شما هیچ وقت نمی خواهید با مردی که مدام صحبت از مدیریت می کند قرار آشنایی بگذارید این مردان تنگ نظر زمانی که حرف از پول به میان می آید شروع به حساب و کتاب می کنند با دیدن چنین خصیصه هایی در این افراد هشدارهایی به شما می رسد که بدانید ویژگی های منفی دیگری در وجود این شخص حاضر است با علم به اینکه وقتی یک شخص برای خرید یک جنس انقدر تقلا می کند تا تخفیف بگیرد با وجود اینکه واقعا جای هیچگونه تخفیفی وجود ندارد به راحتی می تواند خساست های بدتر از این نیز داشته باشد و شما را رنج دهد.

برای یک بار جا گذاشتن کیف پول می توان ارفاقی قائل شد هرچند پسری که سرش به تنش بیارزد با قرار گرفتن در چنین شرایطی از خجالت آب می شود. ولی چنانچه این اتفاق برای بارها و بارها تکرار شود نشانه این است که با یک مرد بی توجه و خسیس و یا وابسته روبه رو هستید.

چنانچه خواستگار و نامزد شما مدام کیف پول خود را فراموش میکند امکان دارد این فراموشکاری اش در آینده برای شما مشکل ساز شود. چرا که مشخصه یک مرد عاشق این است که همیشه پول به همراه داشته باشد تا در جهت برآورده کردن نیازهای معشوقه اش بر آید.

از مجموعه هر آنچه که پیش از این به آنها اشاره شد این چنین نتیجه گیری می شود که چنانچه با یک فرد خسیسی ازدواج کنید زندگی شاد و آرامی نخواهید داشت، آنها از لحاظ روحی بسیار به افراد وسواسی شبیه هستند که باید بدانید همراهی با چنین افرادی در طول زندگی مشترک مستلزم انعطاف و شکیبایی بسیار زیادی است.

چنانچه پس از گردش های دونفره گرسنه و کسل ، خسته و کوفته و با حس و حال ناخوشایندی به خانه بازگشتید بدانید که ویژگی هایی از خساست در وجود کسی که دوستش دارید و قرار است با او ازدواج کنید حاضر است شاید انکار کنید و اعتراف به خساست او برایتان دشوار باشد اما باید بدانید که تکرار این زندگی خسته کننده بیشتر عذاب آور خواهد بود. زندگی با چنین افرادی یعنی گیر کردن در یک شرایط کسل کننده ، یعنی دعواهای دائمی بر سر پول و مسائل مالی ، یعنی انزوای اجتماعی.

بهترین برخورد با خواستگاری که خساست بالایی دارد تنها ازدواج نکردن با او است. متاسفانه این افراد در ابتدا خساست خود را بروز نمی دهند و شاید در وهله اول با ظاهر خوب و آراسته و کادویی به خواستگاری بروند.

به خاطر همین است که میگوییم بلافاصله پس از خواستگاری اقدام به عقد کردن نکنید و دورانی را به عنوان دوران نامزدی لحاظ کنید تا با طرف مقابلتان به اندازه کافی آشنا شوید و در این دوره نسبت به خشم ، حساس ، شک و دودلی و دیگر خصایص ناپسند او شناخت پیدا کنید.

با همه این تفاسیر چنانچه با به کارگیری این راهکارها که در این مطلب از سایت نمناک نتوانستید تصمیم درستی درباره زندگی و ازدواجتان بگیرید پیشنهاد میکنیم با شرکت در جلسات مشاوره پیش از ازدواج و کمک گرفتن از یک متخصص در بررسی نشانه های خساست در همسر آینده تان با اطمینان بیشتری نسبت به انتخاب خود اقدام نمایید.


11,026 سوال


16,349 پاسخ


14,282 دیدگاه


2,786 کاربر

ورود مشاورین به پنل کاربری

رمز عبور خود را بازیابی کنید.

کلمه عبور برایتان ایمیل خواهد شد.

به دخت – پایگاه تخصصی دختران و زنان

چگونه متوجه شویم که خواستگارمان خسیس است یا دست و دلباز؟ این سوال مهمی است که خیلی از دخترها برای جواب دادن به خواستگار از ما می پرسند. خانم جمالزاده مشاور سایت با معرفی 10 راهکار به شما به این سوال مهم پاسخ می دهد.چطور بفهمیم مردی خسیس است

سوال

به تازگی خواستگاری دارم. از شما سوالی دارم و اون اینه که: چگونه متوجه بشیم فرد مورد نظر چه ایشون چه خانوادشون خسیس هستن یا نه، دست ودلباز هستن یا نه.


 پاسخ:

با سلام

گفتید که چطور در مورد خساست خواستگار و خانواده اش اطلاعاتی به دست بیاوریم.

بعضی اوقات ما می‎توانیم با توجه به رفتار و گفتار افراد به چگونگی شخصیت و خصوصیات اخلاقی آن ها پی ببریم. بنابر این شما می توانید با در نظر گرفتن موارد زیر تا حدی در مورد بخشنده یا خسیس بودن خواستگار و خانواده اش مطمئن شوید.

 

/انتهای متن/

به‌دخت، سایت دختران و زنان جوان ایرانی است، بی هیچ مرزی میان آنها. یعنی هر دختر و زنی که پا به فضای سایبری می گذارد، سوای قومیت، نژاد، سلیقه و گرایش، مخاطب به دخت است. به دخت می خواهد آینه ای باشد برای اینکه دختران و زنان جامعه مان را به تمامی نشان دهد، همان گونه که هستند…

گلدون پژمرده

13 راهکار برای ترک شرابخواری در همسر

عشق یک طرفه در ازدواج

داستان/غلامرضا

آخرین مطالب


فاطمه زهرا، شادمانى دل پيامبر

منتهی الامال، زندگی نامه ی مستند حضرت زهرا(س)

13 بهمن روز تربیت قرآنی تحکیم بنیاد خانواده و منزلت زن مسلمان

پوشش نامناسب در خانه، اسباب آسیب و انحراف جوان

با این ترفند لباس‌هایتان همیشه خوشبو می ماند

نوجوانم وارد کانال های تلگرامی غیر اخلاقی شده، چه کنم؟

ام البنین که مادر فضلیت ها بود و نهایت ادب

ورود مشاورین به پنل کاربری

رمز عبور خود را بازیابی کنید.

کلمه عبور برایتان ایمیل خواهد شد.


پاسخ: بهترین راه برای شناخت این ویژگی همسرتون اینه که با خود ایشون چند بار رفت و آمد کنین و تو موقعیت های مختلف ببینید که چه طور رفتار می کنه. تحقیقات محلی واقعا روش خوبی برای شناخت طرف مقابل نیست. این خود شمایین که باید سعی کنین شناخت رو به دست بیارین و هیچ راهی هم جز این که تو روابط خودتون ایشون رو ارزیابی کنین نیست. پس در تصمیم گیری عجله نکنین و بدونین فرصت های زیادی در انتظارتون خواهد بود.

###

بیش از 100 تالار عروسی در تهران

چطور بفهمیم مردی خسیس است

همین حالا قیمت منو تالار رو درخواست کن و برای بازدید تالار دلخواهت هماهنگ کن.


نظرات کاربران

سلام دوستان
من با کسی آشنا شدم به هدف ازدواج
برای هر مناسبتی میشه اصلا کادو نمیخره
و میگه که من اهل خرید و بازار نیستم.
نمیدونم چی بخرم !
نمیدونم واقعا این رو میشه گفت خساست یا نه اخه بدون مناسبت چیزی لازم داشته باشم برام میخره و بسیار مهربونه و رفتار خوبی داره وقتی فکرشو میکنم که کنارش بزارم به خاطر هدیه ندادن به نظرم دلیل قانع کننده ای نیس ولی واقعا ناراحتم که مثلا ولنتاین حتی ی گل هم نداد فقط تبریک گفت .طرف دیگه به رفتار های خوبش و آقا بودنش فکر میکنم 🙁 لطفا راهنمایی م کنید نمیخوام بعدا پشیمون بشم

واای نینا جون عاشقتم . دقیقا حرفات درسته و عالی اشاره کردی. مرسی دوست خوب

به نطر من باهاش برو بازار بعد غیر مستقیم بگو بعضد چیزا رو که دوست داری اگه دست و دلباز باشه ۹۰٪ میره میخرشون. اگه خسیس باشه سعی میکنه که هرچه زودتر از اون قسمت دور بشه.
عصر نزدیکای غروب برو بازار بعد یکی دو ساعت طولش بده که وقت شام بشه ببین خودش چیکار میکنه. اگه رفتید رستوران بزار اول اون سفارش بده ببین چه قیمتی رو واسه خودش سفارش میده.
یهو بگو مثلا چقدر هوس شکلات کردم.اگه رفت کم خرید خب خسیسه اگه یه کیسه پر انواع شکلات خرید دست و دلبازه.
سری بعدی که ازت خواست پارک قرار بزاره بگو چون رابطه ما هنوز کاملا رسمی نیست بهتره توی پارک باهم دیده نشیم که مردم فکر بدی نکنن بهتره بریم کافی شاپ اونجا هم توجه کن که واسه خودش چی سفارش میده. ازش نظر بخواه واسه سفارش خودت بگو کدوم از این دوتا اگه دست و دلباز باشه هردوتاشو میگیره اگه خسیس باشه ارزون تره رو و اگه گرونه رو انتخاب کنه معمولیه.
به زبان بدنش(body language) توی پارک و جایی که باید پول بده دقت کن کاملا معلومه اگه خسیس یا دست و دلباز باشه. اگه هیچ کدوم از این دوتا نباشه معمولیه. در مورد زبان بدن هم بیشتر اطلاعات بدست بیار چون بحثه خیلی طولانی هستش اینجا نمیتونم بگم.

توی تمام این موقعیت ها که گفتم حتما قرارش بده. جون بعضی ها مثلا واسه خوردن دست و دلبازن ولی واسه خرید و لباس و اینجور چیزا نه یا برعکس.

سوپر محلشون از نوع خریدشون تشخیص میده خسیسن یا نه!!!

نظر منم همینه با دوبار رفتن و اومدن نمیشه بفهمی بهتر ک چند بار بری و بیایی یه مدتی ادتباط داشته باشی
الان دیگه همه فقط با اطلاع دو خانواده چند ماهی در ارتباطن حتی ارتباط خانوادگی بعد اگه طرف اوکی بود اعلام میکنن و رابطه رو رسمی

ویرایش پروفایل من

لیست علاقه مندی ها
(3)

نظرات من
(16)

بخشی از عبارت مورد نظر را تایپ کنید:

خانه

جهیزیه نوعروس

خدمات عروسی


آرایشگاه عروس


آتلیه عروس


تالار پذیرایی



باغ تالار عروسی



تشریفات عروسی



مزون و لباس عروس



گل و ماشین عروس



دفترخانه ازدواج



شیرینی و کیک عروسی

وبلاگ نوعروس

کلینیک نوعروس

فروشگاه اینترنتی خانومی

چطور بفهمیم مردی خسیس است

آدرس دفتر نوعروس

تهران، بزرگراه ستاری، بلوار لاله، خیابان مجاهد کبیر جنوبی، پلاک 27


09197674022 | 021-46019513


info@noarous.com


مشاوره روانشناسی به صورت ویدیو کال

بهبود مشکلات رفتاری کودک با بازی درمانی

خساست يک مشکل روان شناختي است و ريشه در ناامني دروني افراد دارد‎

 

اگر بين شما و همسرتان رابطه عاطفي و محبت قلبي برقرار است و در ديگر امور زندگي با هم تفاهم داريد و فقط خساست او شما را آزار مي دهد بايد توجه داشته باشيد که خساست يک مشکل روان شناختي است و ريشه در ناامني دروني افراد دارد.چطور بفهمیم مردی خسیس است

 

زن جوان وقتی دید که شوهرش فقط 5 هزار تومان به او خرجی می دهد به دادگاه رفت و درخواست طلاق کرد، دیگر خسته شده ام همسرم مهربان است اما خرجی نمی دهد ، من شاغل هستم و تمام مخارجم را خودم می دهم هر وقت از همسرم پول می خواهم می گوید :”مگر خودت کار نمی کنی!” و… این ها شاید زبان دل خیلی از زنانی باشد که نالان از خساست های شوهرشان هستند…

 

آنها آرزو دارند که بدون آنکه درخواست های مادیشان را به زبان آورند همسرشان خود مختار وظیفه ی نفقه دادن را برعهده بگیرد اما این آرزو به دلشان مانده است اما قبل از اینکه زود درباره خساست همسرتان قضاوت کنید کمی هم روی خودتان تمرکز کنید شاید واقعا همسرتان خسیس نیست و این شما هستید که متوقعید اگر مطئن شدید که توقعات شما بی جا و غیر منطقی نیست پس حق با شماست لذا برای رفتار با شوهرانی که بار اقتصادي خانواده بر دوش آن هاست ولي اصلاً خرج کردن به مذاق شان خوش نمي آيد، توصيه مي شود اين مطلب را بخوانيد.

 

حفظ افراطي پول براي آرامش رواني

حالت اول: اگر بين شما و همسرتان رابطه عاطفي و محبت قلبي برقرار است و در ديگر امور زندگي با هم تفاهم داريد و فقط خساست او شما را آزار مي دهد بايد توجه داشته باشيد که خساست يک مشکل روان شناختي است و ريشه در ناامني دروني افراد دارد. هر فردي در زندگي به هويتي براي خود نياز دارد. براي بعضي از افراد پول و دارايي تکيه گاه هويتي به حساب مي آيد. طبیعت افراد خسیس را باور کنیم و بپذیریم که به بیماری امساک و خساست بیمارگونه دچار هستند. این باور باعث می‌شود تا رفتارهای او برایمان قابل تحمل باشد.

 

چنانچه آن را از دست بدهند، دچار احساس ناامني و اضطراب خواهند شد. به همين دليل خرج کردن پول براي آن ها به معناي از دست دادن هويت و ابتلا به نيستي است. اين اشخاص با جمع کردن و حفظ افراطي و بيمار گونه پول در اصل سعي دارند امنيت و آرامش رواني خود را حفظ کنند.

 

از دست دادن احترام

براي اين عده پول و دارايي ملاک شأن و منزلت است. به خصوص در جامعه اي که ثروت يکي از مهم ترين ملاک هاي ارزش گذاري اجتماعي افراد محسوب شود. اين سخن به اين معناست که پول بيشتر براي فرد مساوي با منزلت و احترام بيشتر است؛ بنابراين کسي که دچار اين مشکل روان شناختي است پول خرج کردن برايش به معناي از دست رفتن احترام و ارزشمندي است. نکته مهمي که در اين جا بايد به آن توجه کرد اين است که همسرتان به احتمال زياد نسبت به شما بي توجه نيست بلکه از يک ضعف شخصيتي رنج مي برد و اشتباه است که انتظار داشته باشيد به اين راحتي امنيت، هويت و احترام خواهي خود را کنار بگذارد و ملاک ارزشمندي خود يعني پولش را دائم خرج کند. در اين باره هر قدر تلاش کنيد به نتيجه دلخواه نخواهيد رسيد و تنها عايدي شما دعوا، ناکامي، فاصله و خستگي خواهد بود.

 

نرسيدن به بلوغ عاطفي مانع موفقيت در زندگي

حالت دوم: اگر ارتباط شما و همسرتان در ديگر زمينه هاي زندگي نيز نامناسب و تيره است، اين مي تواند نشانه اي از وجود مشکلات وسيع تر در رابطه شما با همسرتان باشد. در چنين مواردي همه اعضاي خانواده به بررسي همه جانبه و تغيير در روابط خود نياز دارند تا با تعيين مجدد جايگاه و مسئوليت هاي هر فرد مرزهاي جديدي در خانواده شکل گيرد. چرا که اگر يکي از زوجين رشد عاطفي لازم را کسب نکرده و به بلوغ و پختگي لازم دست نيافته باشد، در زندگي مشترک موفق نخواهد بود.

 

اگر همسرتان از قبول مسئوليت هاي خود در زندگي مشترک طفره مي رود و خشم حاصل از اختلافات در ديگر موارد زندگي تان را به اين صورت بروز مي دهد بهتر است به ريشه يابي مشکل او بپردازيد. اگر صاحب فرزند هستيد مي توانيد به همراه آن ها با طلب کردن خواسته ها البته با محبت و تشويق، او را وادار کنيد جايگاه و مسئوليت خود را در خانواده پيدا کند و با ايجاد فضاي مناسب براي گفت وگو همراه با ابراز صحيح عواطف به يکديگر کمک کنيد و اجازه ندهيد که هيجانات سرکوب شده، زندگي تان را تخريب کند.

 

خرج نکردن‌ها به معنی دوست نداشتن شما نبوده 

– از نظر یک فرد خسیس‌، هر خریدی غیر ضروری است.

حتی ممکن است اگر قرار باشد هدیه‌ای برای سالگرد ازدواج و یا تولد شما برایتان تهیه کند‌، ترجیح بدهد آن را به صورت نقدی پرداخت کند البته از شما هم بخواهد تا بجای خرج کردن‌، آن پول را پس‌انداز کنید زیرا یک فرد خسیس خرید هر چیز را غیرضروری می‌داند پس توقع نداشته باشید که دسته‌گل برایتان بخرد بلکه درک کنید.این خرج نکردن‌ها به معنی دوست نداشتن شما نبوده بلکه یک عادت رفتاری است.

 

از نظر یک فرد خسیس‌، هر خریدی غیر ضروری است‎

 

– وقتی قصد دارید چیزی را بخرید‌، حتماً با او مشورت کنید.

اگر به صورت انتحاری خرید کنید و بعد به او خبر بدهید‌، احتمالاً با رفتار بسیار نامناسب او روبه رو خواهید شد. فکر نکنید با تکرار این کار، عادت می‌کند .سعی کنید در مواقع آرامش، نیازتان را به داشتن و خرید آن وسیله با جملات منطقی بیان کنید. باید او راتوجیه کنید که واقعاً نیازمند داشتن آن وسیله هستید.

 

توقع نداشته باشید اگر به دنبال تغییر مبلمان منزل هستید تنها به این علت که رنگ آن تکراری شده و یا خواهرتان مبلمانش را عوض کرده‌، همسر شما بپذیرد.

 

اگر شما فکر می‌کنید که همسرتان خسیس است در واقع نوعی بیماری روحی را به او نسبت می‌دهید که عوارض خاص خود را دارد و زندگی عادی را تاحدی مختل می‌کند.

 

اینکه شما بگویید فلان مبل را بخریم و همسرتان بگوید: گران است‌، دلیل بر خساست او نیست بلکه انسان خسیس امکانات و رفاه را بر خود و خانواده‌اش حرام کرده و هر چه به دست می‌آورد برای روز مبادا می‌گذارد. در حقیقت چنین انسان هایی زندگی نمی‌کنند بلکه فقط پول جمع می‌کنند.

 

گاهی برخی برای مخارج‌شان اولویت‌بندی می‌کنند، مثلاً ترجیح می‌دهند درآمدشان را در سفر خرج کنند تا خرید لباس! اگر اولویت شما و همسرتان فرق کند‌، ممکن است گمان کنید او خسیس است زیرا وقتی می‌خواهید پولی را هزینه کنید او مخالفت می‌کند اما دلیل مخالفتش خرج کردن پول به نوعی دیگر است. اگر چنین باشد شما باید به دنبال رسیدن به تفاهم بر سر نوع خرج کردن باشید.

 

چطور بفهمیم مردی خسیس است

در بسیاری از مواقع که همسران از خساست طرف مقابل شکایت دارند‌، در حقیقت تفاوت آن‌ها در اولویت‌بندی مخارج باعث شده است تا چنین فکری داشته باشند.

 

این مشکل‌، خساست همسر‌، بیشتر توسط خانم‌ها بیان می‌شود ودر خانم‌های خانه‌دار که محل تأمین کلیه نیازهای‌شان‌، همسرشان است‌، خیلی شدید‌تر به چشم می‌آید.

 

اما اگر شما هم از آن دسته افرادی هستیدکه همسرتان واقعاً خسیس است و این ویژگی به صورت یک مشکل آزار دهنده‌، آرامش زندگی‌تان را به هدر داده است‌، برایتان چند پیشنهاد داریم:

 

– طبیعت افراد خسیس را باور کنیم و بپذیریم که به بیماری امساک و خساست بیمارگونه دچار هستند. این باور باعث می‌شود تا رفتارهای او برایمان قابل تحمل باشد.

 

برای خرید‌های شخصی تنها برویم ولی قبل از بیرون‌رفتن از منزل، حتما به همسرمان اطلاع بدهیم تا احساس کنارگذاشته‌شدن به او دست ندهد. توافق کنیم که این تصمیم برای سلامت روحی- روانی هر دوی ما لازم است.

 

– مقابله به مثل نکنیم؛ این مقابله هیچ اثری جز تکرار رفتارهای نامطلوب او ندارد. حتی این رفتارها می‌تواند با شدت بیشتری تکرار شود.

 

– پیش از خرید هر وسیله‌ای برای منزل با همسرمان مشورت کنیم. با وجود اختلاف‌نظر، مشورت‌کردن ضروری است تا پس از خرید با لجبازی او روبه‌رو نشویم. به این ترتیب، مانع از جنجال شده و زمینه‌سازی کرده‌ایم.

 

– برای خرید‌های شخصی تنها برویم ولی قبل از بیرون‌رفتن از منزل، حتما به همسرمان اطلاع بدهیم تا احساس کنارگذاشته‌شدن به او دست ندهد. توافق کنیم که این تصمیم برای سلامت روحی- روانی هر دوی ما لازم است.

 

– بعضی افراد مبتلا به خساست، تلاش می‌کنند تا این صفت نامناسب را اصلاح کنند. در این صورت با درک مشکلشان و تلاشی که برای ترک این صفت می‌کنند، به آنها کمک کنیم.

 

– فراموش نکنیم نباید این افراد را مسخره کنیم یا دائم از آنها ایراد بگیریم. کنارشان باشیم تا با کمک هم به تدریج بر مشکل غلبه کنیم.

 

– زمانی که از رفتار همسرمان غمگین و عصبی می‌شویم، ناراحتی‌مان را ابراز کنیم؛ البته نه با دعوا و جنجال بلکه به او توضیح بدهیم که از رفتارهای او ناراحت می‌شویم و خجالت می‌‌کشیم. این توضیح و ابراز ناراحتی ما به شکل منطقی، تلنگری برای تجدیدنظر در رفتارهای نامناسب اوست.

 

– اگر فرزندمان از رفتار همسرمان رنجید، مقابله به مثل را به او یاد ندهیم. فقط به فرزندمان توضیح بدهیم که این عقیده پدر یا مادر توست و باید به عقیده آنها احترام بگذاری. فقط دفعه بعد طوری رفتار کن که با سرزنش او روبه‌رو نشوی.

 

– افراد خسیس با وجودی که ممکن است سلیقه خوبی داشته باشند اما برای خرید هر چیزی، ابتدا به مبلغ آن توجه می‌کنند؛ بنابراین به جای دلخورشدن یا مسخره‌کردن همسرمان از او تشکر کنیم. همین که او هزینه‌ای را بابت خرید چیزی پرداخت کرده، کافی است. تشکر ما نوعی تشویق برای تکرار این رفتارهای مثبت و از بین رفتن برخی مشکلات رفتاری همسرمان است.

 

– برای تقسیم دخل و خرج منزل، همفکری کنیم تا به تدریج تغییراتی در شرایط ایجاد شود.

 

– با دوستان و آشنایان قطع رابطه نکنیم؛ این راه چاره نیست. با حفظ تعادل در رفت و آمدها این مشکل به تدریج برطرف خواهد شد.

 

– از روانپزشک، روان‌شناس یا مشاور کمک بگیریم.

  

منبع : سلامت نیوز

 

مطالب بیشتر برای زندگی بهتر


بهترین قیمت بلیط اتوبوس-خریدآنلاین


طرح های 3بعدی کاغذ دیواری برای خرید

میخوای باکمترین هزینه دندون هاتو سفید کنی؟


درمان اختلالات گفتاری کودکان


راه و رسم داشتن زندگی زناشویی بدون تنش


معرفی بهترین کتاب‌های کودک برای خرید


سینما رو به خونت بیار!

کدام آموزشگاه برای یادگیری زبان بهتر است؟

بلیط ارزان تهران به مشهد|پشتیبانی 24ساعته


با هواپیما هم میشه ارزون سفر کرد!


راه رهایی از اعتیاد|بازگشت به زندگی


تست شنوایی و درمان وزوز گوش


مشاوره تربیت کودک و شیوه های فرزندپروری


قابلیت افزودن لباس حین شست و شو

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

چطور بفهمیم مردی خسیس است
چطور بفهمیم مردی خسیس است
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *