چطور بهترین باشیم

 
helpkade
چطور بهترین باشیم
چطور بهترین باشیم

خیلی وقت نیست این تصور که شخصیت افراد ثابت است به چالش کشیده شده، باید بگویم برخلاف آنچه که ممکن است فکر کنید، می توانید شخصیت خود را پرورش دهید و تبدیل به انسانی با شخصیت قوی شوید.

رژیم جسمانی، نقش به سزایی در میزان سلامت و انرژی شما دارد. با خوردن خوراکی های متنوع تازه، سالم و باکیفیت و اجتناب از خوراکی های مضر، انرژی بیشتری خواهید داشت، مقاومت عمومی بدنتان در برابر بیماری ها افزایش می یابد، بهتر می خوابید و احساس سلامتی و شادمانی بیشتر می کنید.

همینطور رژیم ذهنی، تعیین کننده شخصیت، منش و تقریبا تمام اتفاقات زندگی تان است. اگر ذهن را با دیدگاه ها، اطلاعات، کتاب ها، گفتگوها، برنامه های شنیداری و اندیشه های مثبت تغذیه کنید، شخصیت مثبت تر و موثرتری را پرورش خواهید داد. تاثیر گذار ی و استدلال شما بهبود می یابد و اعتمادبه نفس و خودباوری بالاتری خواهید داشت.

اجازه دهید با مشکلات شروع کنیم ؛ از سرکار برگشته اید و خسته هستید ، روزی طولانی بوده است.می دانید که می توانید کارهایی، برای خارج شدن از راهی که در آن هستید ، انجام دهید ولی ، اجازه دهید صادق باشیم شما واقعا ترجیح می دهید بنشینید، استراحت و کمی تفریح کنید ، خوراکی بردارید و برنامه تلویزیونی مورد علاقه تان را ببینید اما بعد از اینکه این کارها را انجام دادید، روز تمام شده است پس زمانِ کافی وجود ندارد چیزی که شرایط را بدتر می کند ،این است که امروز ،شما انرژی و اراده کافی برای تغییر زندگیتان را ندارید.

بنابراین از آنجا به کجا می رسید؟

چیزی که به آن نیاز دارید ،چند کار است که انجام دادن آنها راحت است و اثرات ثابت شده است. این بخش بسیار مفید نمناک به شما 4 راه نشان میدهد تا بتوانید زندگیتان را تغییر دهید و می توانید از همین امروز ،حتی وقتی خسته هستید و احساس تنبلی میکنید نیز شروع کنید و به موفقیت نزدیک تر شوید کارآمدی این مراحل برای بسیاری از افراد ثابت شده است.

 

1. از بین بردن بی ثباتی با ترک کردن انگیزه:

چطور بهترین باشیم

بیشتر مردم، زمانی که می خواهند تغییری در زندگیشان ایجاد کنند، بر روی نوشتن یک لیست بلندبالا از نقشه ها و کارهایی که باید انجام دهند، تمرکز می کنند آنها بارها و بارها درباره مسایلی که درست پیش نمی رود یا می رود و چیزی که می خواهند و غیره فکر می کنند. همگی در یک مزایده تا آنها را به سمت انگیزه های بیشتر پیش ببرند.

حدس بزنید چه اتفاقی می افتد؟ این کار ، موثر نیست. اراده و انگیزه احساسات هستند. احساسات مبهم و غیر قابل اعتماداند در عوض کاری که باید انجام دهید، این است که خودِ غیر قابل پیش بینی و با کم و کاستی هایتان را در بهترین محیط ممکن قرار دهید. اگر بخواهید اولین کار از این لیست را انجام دهید، بدین گونه است:قسمتی از زندگی که می خواهید تغییر دهید پیدا کنید و به بهترین محیط ممکن بروید.

برای مثال:

اگر می خواهید از لحاظ بدنی متناسب شوید، اولین هدف خود را سه بار رفتن به باشگاه ، در هفته را در نظر بگیرید.

اگر به دنبال رابطه جدید هستید، در همایش افراد مجرد شهرتان حضور پیدا کنید.

اگر می خواهید فعال باشید و ایده های خود در کارتان به مرحله عمل برسانید، در خانه کار نکنید ، به فضاهای کارِ مشترک در نزدیکی خود سر بزنید.

دلیل اینکه مردم موفق نمی شوند که به بهترین خود برسند این است که، قدرت محیط برای اثر بر روی رفتار را دست کم می گیرند.

قبول کنید که شما ناقص هستید، در معرض سردرگمی قرار دارید و اراده و انگیزه شما باعث عدم موفقیت شما می شوند.

بهترین راه که در اختیار دارید و در محیطی که تغییر ایجاد می کند ، حاضر شوید.

حالا ، مرحله بعد

 

2. یک تیم زبده را به کار بگیرید ،تا به شما کمک کنند:( به صورت مجانی)

شروع هر رسانه اجتماعی که شما در آن فعال هستید ، دارای ارتباطات مثبتی است این پیام را به یک نفر که او را می شناسید و به او اعتماد دارید بفرستید ، تا کمک کنید زندگیتان را تغییر دهید:( فراموش نکنید که این فرد باید یک فرد کاملا آشنا و قابل اعتماد باشد مثل یک دوست صمیمی یا یکی از اقوام نزدیکتان باشد.)

سلام( اسم کوچک فرد) می توانم رک و روراست باشم؟

من در مرحله ای از زندگی قرار دارم که نیاز دارم کسی به من کمک کند، تا زندگیم را تغییر دهم.

داشتم در اینترنت چرخ می زدم تا اینکه به این مقاله رسیدم که مسئولیت پذیری را پیشنهاد می دهد. بنابراین تصمیم گرفتم به تو پیام دهم تا بخشی از سیستم مسئولیت پذیری من باشی.

سوال من ساده است می توانیم یک بار در هفته (مثلا یک مکان را نام ببرید) در جایی بشینیم ولی اصلا اجتماعی نشویم؟

من غذا یا قهوه می خرم و این فضایی ایجاد می کند ،تا مثلا کاری را انجام دهم.

شما در حقیقت نیاز نیست هیچ کاری غیر از خوردن چیزی که من می خرم ، انجام دهی.

ولی باعث می شوی من بیشتر مسئولیت پذیر شوم و این همان چیزی است که به آن نیاز دارم.

چی فکر می کنی؟

می تونی کمک کنی؟ ممنون!

حالا به طور واضح ، زبانت را تغییر بده تا با شما هماهنگ باشد ولی ایده را بگیری ؛ شما نه تنها به محیطی می روید که باعث تغییر می شود ، بلکه با آوردن دوست به این محیط احتمال موفقیت خود را بیشتر می کنید. حتی نیاز نیست که حتما شخص به آنجا بیاید ، بلکه یک تماس ویدیویی نیز کافی است. مردم به این دلیل که می خواهند همه کار را خودشان انجام دهند ، موفق به ایجاد تغییر نمی شوند. اگرچه نیازی نیست حتما اینگونه انجام شود ولی به هیچ وجه از مسیر موفقیت خارج نشوید.

شما می توانید دیگران را به کار بگیرید تا به شما کمک کنند با این کار ، از فراز و نشیب های انگیزه هایی که دارید، مراقبت می کنید.دیگران نه تنها از کمک به شما خوشحال هستند ، بلکه با دیدن چنین رفتارهایی، تشویق می شوند که آنها نیز زندگیشان را تغییر دهند. به زودی ، نه تنها در زندگی خودتان بلکه در زندگی دیگران نیز تغییر به وجود می آورید. دوستی دارید که دقیقا کنار شما نشسته است. همه حرکات شما را نگاه می کند، و مطمئن می شود که به هر حال همه کارها را انجام می دهید.

 

3. بدون زحمت ، عادات خوب بسازید:.

تغییر زندگی به معنای تغییر عادات شما است . عادات ، رفتارهای خودکاری هستند که بدون فکر کردن و انگیزه دادن به خود ، مثل یک ساعت که کار می کند، هر روز انجام می دهید.بعضی عادات کمک می کنند تا تغییر کنید ،ولی بعضی از آنها شما را متوقف می کنند. بهترین راه تبدیل یک عادت بد به خوب، این است که مثل یک لباس قدیمی با آن رفتار کنید وقتی که تیشرت شما کهنه و بی رنگ و رو و قدیمی می شود ، چه اتفاقی می افتد؟ واضح است که شما آن را با یک چیز جدید و بهتر عوض می کنید.همین کار را با عادت بد نیز انجام دهید، آنها را با یک چیز بهتر عوض کنید از چیزهای کوچک شروع کنید و کم کم به چیزهای سخت تر برسید.

اجازه دهید مثال واضح تری از چیزی که سعی دارم بگویم،عنوان کنم:

چند سال قبل ، سعی می کردم که عادت مدیتیشن روزانه را شروع کنم، تا آگاهی و کارآمدی خود را بالاتر ببرم. من یک دوره شگفت انگیز به نام ویپاسانا را انجام دادم ، این دوره شامل 10 روز مدیتیشن عمیق همراه با یک سکوت خاص در یک مکان دورافتاده در انگلیس بود. زمانی که آنجا و در کنار سایر افراد دیگر که می خواستند مدیتیشن کنند بودم، کار راحت بود تنها کاری که می توانستم انجام دهم ، مدیتیشن بود و هیچ چیزی وجود نداشت که حواسم را مختل کند و هیچ انتخابی نداشتم اگرچه، وقتی به خانه برگشتم ، بعد از چند روز انجام دادن آن، تسلیم شدم.

30 دقیقه بیشتر خوابیدن، راحت تر از بیدار شدن در ساعت 4 صبح برای یک ساعت مدیتیشن بود بنابراین ، برای اینکه آن را به یک عادت مهم تبدیل کنم، چه کردم؟ درست مثل خیلی چیزهای دیگر، می خواستم زندگیم را تغییر دهم و بهترین خود باشم. می دانستم چه قدر مهم است، فقط نمی توانستم ادامه دار کار کنم و بارها و بارها شکست خوردم سپس ، تلنگر خوردم. من باید با چیزهای کوچک شروع می کردم ، تغییر کوچکی دادم که تفاوت بزرگی ایجاد کرد تغییر کوچکی ایجاد کردم که بتوانم به آن پایبند باشم و شکست نخورم، که باعث شد درحال حاضر هر روز مدیتیشن کنم.

این تغییر چه بود؟ به جای انجام کاری بزرگ بدون دوام ( 1 ساعت مدیتیشن ساعت 4 صبح) و شکست برای چندین بار، تصمیم گرفتم مدام کار کوچکی انجام دهم. ساختن عادات خوب نیاز به تکرار دارد کاری که مغز برای آن ساخته شده است.

عادت جدید من این شد:

زمانی که بیدار شدم، تختم را مرتب کنم سپس 30 ثانیه چهازانو با چشمان بسته بنشینم ؛ در نهایت ، وقتی برای چند ماه این کار را مدام انجام دادم، سختی کار را بیشتر کردم وقتی از خواب بیدار شدم ، تخت را کاملا مرتب کنم و برای 10 دقیقه مدیتیشن کنم.

 

4. با کاهش صرف زمان در رسانه های اجتماعی، زمان بیشتری خلق کنید:

چطور بهترین باشیم

آیا بهترین کاری که برای افزایش کارآمدی خود انجام دادم و تنها 30 ثانیه زمان برد ، را می دانید؟ تمام رسانه های اجتماعی را از روی موبایل و لپ تاپم پاک کردم سپس برای محکم کاری، به تمام دوستان و آشنایان در فیس بوک گفتم که برای مدتی از آن استفاده نمی کنم حالا هیچ چیز اشتباهی در مورد رسانه های اجتماعی وجود ندارد .

آنها ابزار هستند ابزار، خنثی هستند. طرز استفاده ما از آنها، آنها را به چیزی کارآمد یا مخل تبدیل می کند. خودمان باید قضاوت کنیم که چه قدر استفاده ما سالم است ، به خصوص زمانی که در مقابل رسیدن ما به بهترینِ خودمان قرار دارند. برای اغلب افرادی که این مقاله را می خوانند ، و خودم، محدود کردن میزان استفاده می توانند خیلی سودمند باشد ؛ بهترین راه برای تغییر زندگیمان، اضافه کردن یک وسیله یا راه جدید به آن نیست. بلکه به راحتی چیزی که مخل آرامش ما است را باید حذف کرد.

جمع بندی:

تغییر ،همیشه به معنی چیز بیشتر نیست گاهی اوقات درباره این است که کمتر کار کنیم و از هر چیزی که مخل آسایش است، رها شویم.

سعی در انجام کارها به تنهایی، راه خوبی برای شکست است اهداف خود را به دیگران بگویید، هیچ کس تا نخواهید کمکتان نمی کند.

با تغییرات پیوسته کوچک به جای تغییر بزرگ ناپیوسته، شروع کنید یک تکان کوچک ، به مرور زمان نتیجه بخش است بنابراین در مرحله بعد چه کنید ،تا تغییر ایجاد کنید؟

جایی که می خواهید برای ایجاد تغییر به آن برسید ، را بنویسید.

به 3 یا 4 دوست پیام دهید و با الگوی پیامی که به شما گفتم از آنها کمک بخواهید.

یک عادت کوچک برای شروع ،انتخاب کنید و به مرور زمان آن را ترقی دهید.

همه یا چند برنامه رسانه اجتماعی را از موبایل خود پاک کنید و این تصمیم خود را به دیگران نیز اطلاع دهید.

همه ما دوست داریم که پاسخ این پرسش را در هرکاری بدانیم: چگونه بهترین باشیم؟. حداقل من و عده زیادی از شما. دیوید اپستین در این زمینه کتابی با عنوان: «ژن های ورزشی: درون علم عملکرد شگفت انگیز ورزشکاران» نوشته است. ما در این یادداشت سعی می‌کنیم با توجه به آنچه که در این کتاب آمده است نکاتی را بیان کنیم که کمک کنند به این پرسش پاسخ دهیم: چگونه بهترین باشیم؟

به شما می‌گویند که استعداد طبیعی در چیزی ندارید. یا به اندازه کافی باهوش نیستید، سرعت کافی ندارید. در نتیجه شما هم تمایلتان را از دست می‌دهید. اما تحقیقات جدید نشان داده است که بعضی از توانایی‌ها تا هنگامی که در موقعیت خاصی قرار نگیرید خودشان را نشان نمی‌دهند. دیوید می‌گوید: «هنگامی که موقعیت به اندازه کافی سخت شد، انسان‌ها شروع به نغییر می‌کنند و بعضی از توانایی‌های خود را می‌بینند که اصلا فکر نمی‌کردند داشته باشند. این توانایی‌ها تنها وقتی فعال می‌شوند که فرد در نقطه درستی قرار داشته و موقعیت سخت شده باشد.»

فاکتور جدیدی در تحقیقات ورزشی به وجود آمده با عنوان «تمرین پذیری» . بعضی از انسان‌ها شاید دارای استعداد ذاتی نباشند اما به شدت تمرین پذیر هستند. اگر روز اول به چنین انسان‌هایی برخورد کنید احتمالا به آن‌ها خواهید گفت که استعداد ندارند اما بعد از چند هفته شما را متحیر خواهند کرد.

چگونه بهترین باشیم: یاد بگیریم استعداد همه چیز نیست.

چطور بهترین باشیم

چه چیز در افراد شگفت انگیز مشترک است؟  میل سیری ناپذیر در بهتر شدن در یک چیز خاص. ما به کار انسان‌های موفق همچون معجزه نگاه می‌کنیم. درست است، شاید اگر به نتایج کارهایشان نگاه کنیم، خواهیم دید که کارهای خارق العاده‌ای انجام داده‌اند. اما یک نقطه اشتراک بین همه آن‌ها وجود دارد. آن‌ها فقط در یک کار خاص به این اندازه موفق شده‌اند.

علت موفقیت آن‌ها همین است. آن‌ها چیزی را که شدیدا به آن تمایل دارند، پیدا کرده‌اند. حالا یکبار دیگر از خود بپرسیم: چگونه بهترین باشیم؟ کافی است چیزی را که بیشترین انگیزه را به ما می‌دهد پیدا کنیم. 

اکنون این سوال پیش می‌آید که از کجا شروع کنیم.

چه وقتی شما بیشترین چیز را با بیشترین سرعت یاد می‌گیرید؟ بدون هیچ شکی: وقتی بچه بودید. شما بدون هیچ دستور العملی کارهای سختی مثل راه رفتن و حرف زدن را یاد گرفتید. این فرآیند (یادگیری ضمنی) فقط برای بچه‌ها نیست. ما اغلب زمانی برای چرخیدن و اشتباه کردن به خود نمی‌دهیم.زیرا فکر می‌کنیم زمانی برای اشتباه نداریم. وهمین یکی از دلایلی است که ما مثل دورانی بچگی، یاد نمی‌گیریم. و در نهایت زمان را هم از دست می‌دهیم.

چگونه بهترین باشیم: یادبگیریم گاهی باید اشتباه کرد.

دیوید از رئیس بخش استعداد گرونینگن خواسته است که همه چیزهای که کودکان موفق انجام می‌دهند در یک کلمه خلاصه کند. آن کلمه چیست؟ او پاسخ داد «تامل». آنها در باره کاری که انجام داده‌اند فکر می‌کنند و از خودشان می‌پرسند که آیا این کار جواب داده است؟

«وقتی آن‌ها کاری را انجام می‌دهند چه خوب یا بد، زمانی را برای تامل صرف می‌کنند. از خودشان می‌پرسند: آیا سخت بود؟ آیا خیلی راحت بود؟ موجب بهتر شدن من شد؟ یا نشد؟  این به نظر سهل و آسان می‌رسد، اما من فکر می‌کنم که ما این کار را انجام نمی‌دهیم. ما تمایل شدیدی به راحتی در هر کاری داریم. و به دنبال سنجش کارهایمان نیستیم»

برای آخرین بار هم از خود بپرسیم: چگونه بهترین باشیم؟ تأمل، تأمل، تأمل

اگر از حرف‌های من خسته نشدید، که البته فرض بعیدی است، یک چیز دیگر را هم از من بشنوید. تمام این پرسش‌ها و سوالات در اگر انسان‌ها در سن ۲۰ تا ۳۰ سالگی شکی می‌گیرد و اگر در این سن هیچ جوابی پیدا نکنند، سرکوب خواهند شد.

با محیط کاری بهترین شرکت‌ها آشنا شوید
( صنایع ماشینهای اداری ایران- مادیران )

۲۲ سؤالی که می‌توانید در جلسه مصاحبه از مصاحبه‌کننده بپرسید 


۵.۰

تا چه زمانی در شغل اول‌مان به کار ادامه دهیم؟


۴.۸

دفتر مدیریت پروژه (PMO) چیست و چرا مدیر پروژه به آن نیاز دارد؟


۴.۸

چگونه مدیر خانواده‌دوست را بشناسیم؟


۴.۷

بخش کارفرما

آگهی استخدام خود را ثبت کنید و منتظر بهترین‌ها باشید


۴.۵

سرعت تولید اطلاعات و مقالات علمی به قدری بالاست که گاهی خود را میان انبوهی از اطلاعات می‌یابیم. در این بین یکی از مشکلات عمده‌ای …


۴.۵

چرا نظرات داوینچی درباره‌ی خلاقیت مهم است؟ این هنرمند، معمار و دانشمند قرن ۱۵ چه ویژگی‌هایی داشته که اکنون شما  برای خلاقیت و موفقیت بیش‌تر می‌توانید آن …


۴.۴

اگر جویای کار یا در تلاش برای ساختن برند خود باشید، به استراتژی مشخصی نیاز دارید. برند شما بازتابی از خودتان، مهارت‌ها و ارزش‌هایتان است. …


۴.۷

همراهان عزیز کاربوم، به سراغ یکی از ابزارهای جدید و پرکاربرد در محیط کار رفته‌ایم که تقریبا می‌توان گفت در وبسایت‌های فارسی تاکنون کمتر جایی …

بخش کارجو

بخش کارفرما

لینک‌های مفید

درباره کاربوم

کاربوم محصولی دانش‌بنیان از شرکت توسعه سرمایه انسانی آریا سابین و دارای مجوز کاریابی الکترونیک از وزارت کار و رفاه اجتماعی است.
© ۱۳۹۹ – تمام حقوق برای شرکت توسعه سرمایه انسانی آریا سابین محفوظ است.

راه اندازی یک کسب و کار جدید کار سختی نیست، اما نیاز است تخصص لازم را داشته باشید. همراه با تخصص، باید در رفتار و طرز تفکر خود تغییراتی به وجود آورید تا به موفقیت تان کمک کند. در ادامه چندین نکته‌ی مهم را بیان می کنیم که رمز و راز انسان‌های موفق است. با یوکن همراه باشید تا به تمام چیزهایی که برای موفقیت در کسب و کارتان نیاز دارید، دست پیدا کنید.

 

منبع: inc

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

ممنون بابت مطالب مفید تان .

چطور بهترین باشیم




مطالب مفیدی بود







مجله موفقیت یوکن، مجله ای است ویدیویی که تلاش می کند هر آنچه انسان های موفق درباره موفقیت از دیروز تا به امروز تجربه کسب کرده اند را به آسان ترین شکل ممکن در اختیار شما بگذارد. هدف ما در یوکن گردآوری بروزترین روش های موفقیت فردی، سازمانی و تجاری است تا مرجع کاملی باشیم برای مخاطبین و افرادی که سعی دارند موفق شوند.

هر انسانی به طور طبیعی از اینکه مورد محبت، علاقه و احترام دیگران قرار گیرد، استقبال نموده و در این راه گاهی از راهها و روش های نامطلوب استفاده می کند. در این مقاله اصلی ترین راههای رسیدن به مقام مذکور را مورد تاکید و توجه قرار می دهیم:

1- اولین گام

چطور بهترین باشیم

این است که به همان گونه که مایلید و می پسندید با شما رفتار شود با دیگران برخورد کنید. و از آنچه در دیگران می بینید و نمی پسندید دوری کنید.بدون شک هرگز مایل نیستید که دیگران در غیاب شما بدیهای شما را افشا کنند. یا به شما کم اعتنایی و بی اعتنایی کنند. پیشی در سلام – احترام و محبت کردن – هدیه دادن – تواضع بی ریایی و خوشرویی – از جمله مهارتهای ارتباطی است که همگان طالب آنند. لذا شما هم در برخورد با دیگران به این مهارتها مجهز و عامل شوید تا مورد علاقه و محبت دیگران واقع شوید.

*** *** *** *** *** *** *** *** *** *** ***2-دومین گام

ذهن زیبا، زبان را زیبا می کند. لذا اولاً نسبت به دیگران ذهنیت منفی نداشته باشید که اگر ذهن منفی داشته باشید قطعاً در نگاه و زبان شما نیز بروز یافته و باعث رنجش دیگران شده و تعامل فی مابین را تلخ و گزنده خواهد کرد .ثانیاً با مطالعه کتب اخلاقی، عرفانی و تحصیل مهارت های ارتباط مؤثر و مفید با دیگران ذهن خود را با زیبایی های اخلاقی، به زیبایی مدیریت کنید تا بر اساس “از کوزه همان برون طراوت که در اوست” گفتار و رفتار شما نوازشگر و آرامشگر و آموزشگر مخاطبان شما شده و نحوه گفتار و رفتار آنان نیز با شما محترمانه و دوستانه باشد.

*** *** *** *** *** *** *** *** *** *** ***3- سومین گام

ضمن رعایت اصل ساده پوشی و ساده زیستی مرتب بودن و آراستگی را نادیده نپندارید. ظاهر شما باید نمایانگر باطن شما باشد. پوشش و آراستگی می بایست بر اساس آموزه های دینی طراحی و انتخاب شود. اصل مهم در این خصوص پوشاندن ویژگیها و خصوصیات بدن از نامحرم است.

*** *** *** *** *** *** *** *** *** *** ***4- چهارمین گام

در مجالس و محافل شادی و عزای دیگران مشارکت داشته و با آنان (البته در چارچوب شرع) همدلی و همنوایی داشته باشید.

*** *** *** *** *** *** *** *** *** *** ***5-پنجمین گام

از مجادلات و مباحث تلخ و آزار دهنده بشدت پرهیز کنید.خوبی های خود را پنهان، خوبی های دیگران را افشا کنید. همانطور که گناهان و خطاهای خود را پنهان می کنید، کاستی ها و ناراستی های دیگران را نیز پنهان کنید

*** *** *** *** *** *** *** *** *** *** ***6- ششمین گام

نه قهر کنید نه قاطی شوید : مراودات و آمد و شدهای خود را با خویشان و دوستان در حد اعتدال (نه افراط و نه تفریط) حفظ کنید. رفت و آمدهای زیاد موجب دلزدگی و آزردگی شده و منجر به تنش ها و چالش های فرسآینده خواهد شد. همانطور که معاشرت و مراوده حداقلی نیز موجب کاسته شدن مهر و محبت و علاقه فی مابین خواهد شد.

7- هفتمین گام

اگر قهر و قطع رحمی بین دوستان و خویشان ایجاد شده در جهت اصلاح و دوستی بین آنان تلاش کنید.

*** *** *** *** *** *** *** *** *** *** ***8- هشتمین گام

گاهی به مناسبت های مختلف با دادن هدیه، تماس تلفنی، دیدار و ملاقات حضوری و همدردی و ارتباط فی مابین را پراز مهر و محبت کنید.

*** *** *** *** *** *** *** *** *** *** ***9-نهمین گام

توقع خود را از دیگران کاهش دهید، بلکه اصلاً توقع نداشته باشید آدم متوقع منزوی و تنها می ماند. اگر محبتی ابراز می دارید و یا هدیه ای به او می دهید، توقع تلافی کردن رابطه شما را مخدوش و محبت شما را در دل و دیده اطرافیان بشدت کاهش خواهد داد.

*** *** *** *** *** *** *** *** *** *** ***10-دهمین گام

کمتر صحبت کنید، بیشتر گوش بدهید. فراموش نکنید دو گوش دارید و یک زبان.

*** *** *** *** *** *** *** *** *** *** ***11-یازدهمین گام

خوبی های خود را پنهان، خوبی های دیگران را افشا کنید. همانطور که گناهان و خطاهای خود را پنهان می کنید، کاستی ها و ناراستی های دیگران را نیز پنهان کنید.

*** *** *** *** *** *** *** *** *** *** ***12-دوازدهمین گام

در میهمانی ها و مسافرت ها و گردهم آیی ها، مسئولیت پذیر و فعال باشید در پذیرایی ها و خدمات و مساعدتها پیشتاز باشید.

*** *** *** *** *** *** *** *** *** *** ***13- سیزدهمین گام

منظم باشید: آدم بی نظم همواره از کمبود وقت می نالد. مضطرب است. دائم دیگران را می رنجاند. فراموش نکنید هر پدیده موزون و نظم پذیر چشم نواز است منظم باشید تا در دل و دیده دیگران وارد شوید.

*** *** *** *** *** *** *** *** *** *** ***14-چهاردهمین گام

سعی نکنید در پوشش و رفتار و گفتار ادای کسی را در آورید: خودتان باشید (البته الگو برداری از خوبان بی اشکال و مفید است) اما تقلید کودکانه مضر و بی نمک.

 

خوش آمدین، لطفا وارد حساب کاربری شوید

هشت
 − 
سه
 = 

.hide-if-no-js {
display: none !important;
}

بازیابی رمز عبور

یک رمزعبور موقت، برایتان ایمیل خواهد شد.

SookhteJet.ir – انگیزشی ترین وبسایت برای جوان موفق

چطور بهترین باشیم

داشتن ذهنی انعطاف پذیر و تحت کنترل، کلید یک ذهن آرام است.همه ما می‌دانیم که ذهن بشر قدرت فوق العاده‌ای دارد اما افسوس که این قدرت فوق العاده گاهی در مسیری نادرست قرار می‌گیرد و به هر سمت و سویی که می‌خواهد می‌رود و اجازه نمی‌دهد بهترین خودمان باشیم.

ذهن، مثل بدن نیاز به تمرین دارد.قدرت ذهن باید مثل یک درخت بلوط باشد. وقتی باد و طوفان رخ می‌دهد درخت بلوط هم تکان می‌خورد و تحت تأثیر قرار می‌گیرد ولی بلافاصله بعد از طوفان به حالت اولیه خود برمی‌گردد، گویی که هیچ اتفاقی رخ نداده است.به معنایی دیگر مقاومت کردن در برابر سختی‌ها خود به معنای انعطاف‌پذیری ذهن است و انعطاف پذیری ذهن یعنی، کنترل تمامی افکار من تنها و تنها به دست من است.

اگر به یاد داشته باشید؛در مدرسه به ما آموزش داده می‌شد و ما می‌نوشتیم، حفظ می‌کردیم و یا حل می‌کردیم. همیشه مواظب درس خواندن خودمان بودیم. شاید گاهی ترس هم چاشنی این ماجرا می‌شد…که اگر نخوانیم تنبیه می‌شویم و یا حتی ممکن است اخراج شویم.

آیا تا به حال پیش آمده برای خودتان و خواسته های قلبیتان کلاس درس بگذارید؟ تا به حال پیش آمده این ذهن نافرمان را به خاطر فاصله گرفتن از رویاهای با ارزشتان تنبیهش کنید؟چند بار؟یک بار؟ دوبار؟ صد بار؟

گاهی برای آرام شدن ذهن، منعطف کردن آن، موفقیت بیشتر، کنترل رویاهایمان و برای این که رویاهایمان از دستمان فرار نکنند و افکار منفی و اذیت کننده از ما دور شوند،باید برای ذهنمان  کلاس درس بگذاریم.

بله درست خواندید کلاس درس؟همان مشق شب؛برای اینکه یادمان باشد ما و هدفمان باید اولویت زندگیمان باشد؟نه افکار بیراهه و منفی.

 

برای خودتان دفتر درست کنید.یک دفتر ساده اما تمیز.طوری که انگار باید به معلم مدرسه نشان دهید و از صد آفرین بگیرید.اما معلم این درس خود شما هستید و مشق هم آموزش به دست گرفتن ذهنتان هست.شاید ساده به نظر برسد اما باید بدانید اگر انجامش ندهید خودتان باید خودتان را تنبیه کنید.

تنبیه هم چیزی جز تکرار همان مشق نیست. اما این بار این تکرار لذت بخش است.می پرسید چگونه! ساده است،چرا که هر چیزی که قرار است تکرار شود فقط و فقط مثبت است و همین ماجرا افکار منفی شما را کلافه میکند و آنها را فراری می‌دهد

حاضرید؟ پس شروع کنیم

بسیاری از افراد منتظر ابراز احساسات از طرف دیگران هستند و فراموش می‌کنند که ابتدا باید خود را دوست داشته باشند تا بتوانند دیگران را دوست باشند و  با این کار دیگران هم آنها را دوست خواهند داشت.

این را بدانید و هر روز تکرار کنید که خون دیگران رنگین‌تر از شما نیست.
این را بدانید که هر چیز خوبی که در این دنیا وجود دارد شما لیاقت داشتن آن را دارید.
نباید ذهن را محدود کرد..ذهن قابلیت بی انتهایی دارد تا شما را به هر آنچه که می‌خواهید برساند.
و برای اثبات این قضیه حتما این مقاله را بخوانید ( اینجا کلیک کنید)

این مسأله از فردی به فرد دیگر متغیر است.اگر کتابی دارید که با روحیات شما سازگاری ندارد و از خواندن آن نه تنها چیزی به دست نمی‌آورید، بلکه باعث ناراحتی شما می‌شود، آن را کنار بگذارید.

اگر فکری یا سنتی غلط است و از منطق و درک شما دور است، آن را کنار بگذارید، حتی اگر یک قوم آن فکر را تأیید کند.خودتان را محدود نکنید.

گذشته تلخ برای بیشتر افراد رخ داده است. به این فکر نکنید که فقط شامل حال شماست.بنابراین وقتی گذشته‌تان را بپذیرید و آن را به عنوان یک تجربه خوب در نظر بگیرید دیگر خود را سرزنش نخواهید کرد.

هر روز صبح به این فکر کنید و به خودتان بگویید که چقدر عالی است یک بار دیگر چشمان من خورشید درخشان را دید و من هر روز صبح آغاز می‌شوم.

در مورد معجزه‌ی شکرگزاری حتما در این لینک بخوانید

اگر باور داشتن اتفاق خوب، هنوز برای شما سخت است خودتان را ناراحت نکنید. تکرار کنید. تکرار مادر تمام مهارت‌ها است. هر روز به خودتان بگویید که قرار است اتفاق‌های خوبی برای من رخ دهد و برای آن انتهایی وجود ندارد.

شما یک انسان آزاد هستید.بنابراین هدف شما متعلق به خود شما است.
اجازه ندهید افکار منفی، شما را تحت کنترل خود درآوردند. بدانید که هدف شما ساخت دنیای با شکوهتان است.

تا وقتی به این فکر چسبیده‌اید که دلیل خوب زندگی نکردنتان بیرون از وجودتان است
هیچ تغییر مثبتی رخ نمی‌دهد.

همانطور که می‌دانید شاد بودن انتخاب است نه اتفاق. باید خودتان وسیله‌ی شادی خودتان را فراهم کنید.
بدانید وقتی شما شاد باشید اطرافیان شما هم شاد خواهند شد. شادی را مثل یک ویروس همه جا پخش کنید.

شما تلاش خودتان را کرده‌اید حالا باید فقط آن را انجام دهید. هر نتیجه‌ای که به دست آوردید نتیجه تلاش و افکار شماست.بدانید اگر شکست خورده‌اید هر روز وقت جبران را دارید.

ترس فقط یک احساس ذهنی است. هر قدمی که بر‌می‌دارید باید استوار و محکم باشد. با اعتماد به نفس جلو بروید. حتی اگر اعتماد به نفس ندارید نقش یک فرد با اعتماد به نفس را برای خودتان بازی کنید به مرور می‌بینید که خودتان یک به یک انسان با اعتماد به نفس بالا تبدیل شده‌اید.

راهنمای کامل اعتماد به نفس را در این دو مقاله بخوانید:

هر چه بیشتر بدانید که هستید و چه چیزی میخواهید و خودتان را بشناسید اجازه نخواهید داد مسائل مختلف شما را اذیت کند و شما را از رویاهایتان دور کند.به طور کلی هر چیزی که با روحیات شما سازگاری دارد را انجام دهید.

 

این ده نکته شاید بسیار ساده به نظر برسد و یا حتی ممکن است پیش خودتان بگویید ما هزاران بار این مطالب را خوانده‌ایم! اما باید بدانید تنها راه حل اساسی برای اینکه از ذهنی شلوغ و آشفته به یک ذهن منعطف و آرام برسید باید از درون این ده نکته را حس کنید…فکر کنید…تا بتوانید فقط بر روی اهداف ارزشمندتان تمرکز کنید.تا بتوانید دست از سرزنش کردن خودتان بردارید و به این درجه از احساس برسید که شما فوق العاده هستید.

این ده مورد را با خطی زیبا در دفتر خود بنویسید و هر روز بخوانید و در مورد آنها فکر کنید. وقتی که این کار را انجام دادید متوجه خواهید شد که هر روز اشتباه فکر می‌کردید. متوجه خواهید شد که زندگی بسیار ارزشمند است و قدرت ذهن شما فوق العاده است در حالی که شما به آن توجه نمی‌کردید.

این تمرین برای یک یا دو روز نیست؛ این تمرین برای همیشه است.انجام این تمرینات جز سود برای شما چیز دیگری به همراه نخواهد داشت. امتحان کنید و نتیجه امتحان خود را برای ما کامنت کنید.

در همین زمینه بخوانید:

توانایی نوشتن و مطالعه کردن را دوست دارم زیرا معتقدم زیباترین نعمت خداوند به بشریت است که برای آن انتهایی وجود…

مقاله قبلی

یادتان است تسلیم شدید و دست از رویای‌تان کشیدید؟ دلیلش را اینجا بخوانید

مقاله بعدی

چطور بهترین باشیم

با رعایت این سه تکنیک هر مطلبی را به دیگران می‌فهمانید و مجذوب حرف‌هایتان خواهند شد

۹ قدم کامل برای پیدا کردن چیزهایی که واقعا برای شما مهم است

دانلود کتاب به طور غیرقابل انکار خوب باشید از کال نیوپورت – کتاب صوتی و PDF

سلام خیلی عالی و انگیزشی سپاسگزارم

عالی پر توان من که نوشتم تو دفترم
خسته نباشید عزیزان

مثل همیشه مفید ممنون بابت مطالب خوبتون

من واقعا جواب سوالم رو در مورد دوست داشته شدن تو این سایت گرفتم افسوس میخورم که چرا این همه مدت در عالمی دیکر فقط با افکار محدودی که برای خودم مانند حصار و دیوار ساخته بودم رسیدن به رویایم را برای خودم سخت تر کردم ولی ایرادی نداره دوباره شروع میکنم با ذهنیت قوی و افکاری جدید که سرنوشت و اینده ی جدیدی هم در بر دارد
از شما ممنونم…..

متشکرم بانو از این مطالب زیبایتان. سعی میکنم آن را آویزه گوشم کنم. بهمن انرژی داد

برای اولین بار حس خوبی نسبت ب چیزی ک میخوندم بهم دست میداد واقعا عالی بود ب امید خدا از امروز شروع میکنم

خدا رو شكر و سپاسگذارم بابت زماني كه درش هستم چون به مطالب و اطلاعاتي دسترسي داريم كه اگر قديم بود سالهاي سال طول مي كشيد اما الان با خوندن مقالات اين سايت روز به روز پيشرفت رو شاهدش هستم.
ممنون از نويسنده محترم بابت مقاله ساده اما پر محتوا
منتظر مقالات خوبتون هستيم.
و تبريك ميگم به آن دوستي كه از ١٣ سالگي اين سايت رو دنبال ميكنه چون خيلي اقبال بوده كه تو اين سن شروع كرد.
سپاسگذارم

با سلام.
بسیار عالی.
سپاسگزارم از نظر ارزشمند و پُر محتوای شما.

واقعا ممنونم من 14 سال دارم از سن 13 سالگی با پروژه سوخت جت اشنا شدم من همی سعیم رو میکنم که بتونم که به بهترین شکل فکر و زندگی کنم ممنون از همه شما

خیلی عالیه.موفقیتتون پایدار.
سپاسگزارم از نظر ارزشمند شما.

عالی بود

سپاسگزارم از نظر ارزشمندتون.

بسییییار با مفهوم و عالی بود سپاس گزارم

سپاسگزارم از نظر ارزشمند شما.

سلام
وقت بخیر
مطلب روان و بسیار جالبی بود، برای قسمت اول واقعا داشتن یک دفتر زیبای برنامه ریزی و هدف کمک کننده ست!
به نظر من زندگی ساده ست، با قوانین مشخص و ساده ای هم اداره میشه فقط باید این قواعد رو شناخت و به فرآیند زندگی اعتماد کرد. نکاتی که در ادامه بود جالب، ساده و کاربردی ان.
ممنونم از شما…

سلام.
وقت شما هم بخیر.
سپاسگزارم از نظر ارزشمند شما.

ممنونم برای مطالب عالیتان.

سپاسگزارم از شما.

بسیار عالی بود

سپاسگزارم از نظر ارزشمند شما.

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید…

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**

ذخیره نام و ایمیل برای دیدگاه‌گذاری‌های بعدی

خوش آمدین، لطفا وارد حساب کاربری شوید

هشت
 − 
سه
 = 

.hide-if-no-js {
display: none !important;
}

بازیابی رمز عبور

یک رمزعبور موقت، برایتان ایمیل خواهد شد.

۹ قدم کامل برای پیدا کردن چیزهایی که واقعا برای شما مهم…

دانلود کتاب به طور غیرقابل انکار خوب باشید از کال…

چگونه راحت نه بگویید و کنترل زندگی‌تان را به دست بگیرید…

برگه‌ی تقلب ارتباطات – تکنیک‌های محرمانه‌ای که…

تنها این نکته شکست و موفقیت در مذاکره را تعیین میکند

چطور بهترین باشیم
چطور بهترین باشیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *