چطور به بام تهران برویم

 
helpkade
چطور به بام تهران برویم
چطور به بام تهران برویم

منو

جدیدترین مقالات گردشگری و دکوراسیون منازل

در این نوشته از اجاره خونه می خواهیم به معرفی یکی دیگر از معروف ترین و جذاب ترین مکان های دیدنی در تهران اشاره کنیم . بی شک کمتر کسی هست که نام بام تهران را نشنیده باشد . اغلب افرادی که به شهر تهران سفر می کنند از این مکان جذاب دیدن می کنند تا از طریق این مکان به نظاره پایتخت مخصوصا در تاریکی های شب که جلوه بسیار زیبایی دارد بنشینند .

بام تهران به عنوان بالایی‌ترین نقطه شهر تهران در یکی از خوش آب و هواترین مناطق تهران واقع شده است . این منطقه واقع در بخش بالایی ولنجک و قسمت ابتدای تله کابین توچال است که دارای آب و هوای کوهستانی می باشد.

چطور به بام تهران برویم

اگر شما عزیزان قصد سفر به تهران و اقامت در منطقه ولنجک را دارید می توانید جهت اجاره روزانه آپارتمان مبله در ولنجک تهران از طریق شماره تلفن 09125577739 با مشاوران ما مشورت کنید.

بین پارکینگ مربوط به تله کابین و ایستگاه اول این مجموعه ی تفریحی و گردشگری بصورت جاده آسفالت است که اغلب از این مسیر برای پیاده روی و استفاده از مناظر طبیعی و زیبای منطقه استفاده می کنند و به تماشای شهر تهران از بالاترین نقطه شهر مینشینند.

این مکان همانقدر که برای آرامش روح و جدایی از شلوغی و ترافیک شهر مناسب است ، برای افراد عاشق ارتفاع هم یکی از بهترین مکان ها به حساب می آید . چرا که در کنار لذت بردن از آب و هوای سالم و نظاره بر طبیعت زیبا و روح نواز می توانند هیجان انگیز ترین لحظات را در این مکان تجربه کنند.

در این مجموعه امکانات بسیاری از جمله زیپ لاین،تله کابین، سینما چندبعدی، بانجی جامپینگ، سورتمه، بازی های هیجانی و … برای بازدیدکنندگان تعبیه شده است تا بتوانند لحظات شاد و مفرحی را در این مکان سپری کنند.

سفر با وسیله شخصی: در صورت تمایل به استفاده از وسیله شخصی جهت رسیدن به بام تهران می توانید در مسیر بزرگراه چمران شمال به خیابان ولنجک وارد شوید و از طریق تابلوهای موجود به بام تهران برسید.

وسیله حمل و نقل عمومی: مسیر 1: از طریق خط چهار اتوبس های BRT و یا تاکسی هایی که از بزرگراه چمران عبور می کنند خودتان را به ایستگاه تابناک (پمپ بنزین ولنجک) برسانید و با استفاده از تاکسی های موجود به بام تهران برسید.

مسیر 2: با استفاده از اتوبوس BRT و یا خط مترو کهریزک – تجریش به میدان تجریش بروید ودر میدان تجریش از طریق تاکسی‌های خط میدان تجریش-بام تهران به مقصد برسید.

شماره تلفن:  24875000-021

نقشه بام تهران :

در

2019-04-02 ساعت 14:25
می گوید  

خيلى عالى بود فقط شماره تلفن بام تهران را نگذاشته بوديد

در

2019-04-15 ساعت 10:48
می گوید  

سلام
ممنون از وقتی که گذاشتین برای خواندن
شماره تلفن بام تهران جهت اطلاع از وضعیت جوی و سایر موارد در انتهای مطلب قرار داده شد.

در

2019-06-05 ساعت 14:24
می گوید  

گویا فقط پست میذارن و دیگه به نظر کاربران توجهی ندارند! آخه پاسخگویی عادت ایرانی نشده!

در

2019-06-06 ساعت 10:22
می گوید  

سلام
با تشکر از شما دوست عزیز بابت ارسال نظر
نظرات کابران عزیزمون رو حتما میخونیم و تا حد امکان سعی میکنیم پاسخ بدهیم.
همانطور که گفته شد شماره تلفن در انتهای مطلب و بعد از آدرس قرار داده شده است.

در

2019-05-04 ساعت 01:24
می گوید  

خوب بود

در

2019-12-30 ساعت 11:31
می گوید  

سلام اگر بخواهیم از بام تهران ب سمت میدان آزادی بیاییم تاکسی با اتوبوس در این منطقه وجود دارد

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

اجاره آپارتمان مبله در تهران

اجاره آپارتمان مبله در غرب تهران –… مشخصات تکمیلی

اجاره سوئیت در صادقیه تهران – روزانه… مشخصات تکمیلی

اجاره آپارتمان مبله در تهران صادقیه اجاره… مشخصات تکمیلی

اجاره روزانه خانه در تهران اشرفی اصفهانی… مشخصات تکمیلی

چطور به بام تهران برویم

اجاره سوئیت ارزان در تهران-ونک  سوئیت ارزان… مشخصات تکمیلی

اجاره خونه، متشکل از تیمی جوان و با تجربه سالهاست که با عنوان مرجع اجاره آپارتمان مبله ارزان در تهران و در جهت رفع دغدغه اسکان مسافران پایتخت و همچنین ارئه خدمات اجاره آپارتمان مبله در تهران کوشش می کند.
توسط «سامانه اجاره خونه» قادر خواهید بود که آپارتمان مبله مورد نظرتان را در هر نقطه از تهران و با شرایطی که نیاز دارید بیابید.
به این ترتیب شما برای مدتی مشخص صاحب یک دستگاه آپارتمان مبله خواهید شد و سفری سرشار از آرامش تجربه خواهید کرد.

Copyright 2021© ejarekhone

بام تهران محل مناسبی برای گذراندن اوقات خوش در کنار دوستانتان است. آرامشی در فضای کوهستانی آن احساس می‌کنید که روح شما را تازه می‌کند. با استفاده از امکانات مجموعه، تله کابین توچال و برج بانجی جامپینک و… لذت بودن در محیط برایتان دوچندان خواهد شد.

مجموعه بام تهران در بالاترین نقطه خیابان ولنجک قرار دارد. بام تهران از ارتفاع ۱۸۳۰ متری در انتهای خیابان ولنجک تهران آغاز گردیده است. محل خاتمه یافتن آن در ایستگاه ۱ تله کابین توچال است.

اجاره روزانه آپارتمان مبله در تهران

برای رفتن به بام تهران می‌توانید به ایستگاه تجریش در خط یک مترو بروید. بعد از خروج از مترو به تاکسی های ولنجک مراجعه کنید.

چطور به بام تهران برویم

مسیر پیاده روی : مسیر 2 کیلومتری که از پارکینگ بام شروع شده و به ایستگاه اول تله کابین ختم می‌شود. در طول مسیر می‌توانید در رستوران‌هایی که غذاهای ایرانی و بین الملی سرو می‌کنند غذا میل کنید. همچنین می‌توانید از کافه‌ها و فروشگاه‌های لباس ورزشی و عرضه‌کننده‌های گل و گیاه نیز استفاده کنید.

سینمای 5 بعدی : این سینما در ایستگاه اول تله کابین بام تهران قرار دارد. در سینما 5 بعدی احساساتی مثل سرعت، هیجان، و اتفاقاتی مثل وزش باد و بارش باران را به صورت مجازی تجربه می‌کنید.

مسیر کوهپیمایی : این مسیر از ایستگاه اول تله کابین شروع شده است و تا قله توچال ادامه دارد. البته می‌توانید در ایستگاه 5 توچال در پناهگاه استراحت کنید و دوباره به مسیر خود ادامه دهید.
با قدم زدن در این راه ریه‌های خود را از هوای پاک کوهستان پر کنید. با دیدن مناظر زیبای بام تهران از کوهپیمایی خود لذت ببرید.

کیوب کلاب : یکی دیگر از امکانات تفریحی بسیار جذاب بام تهران مجموعه اسکیپ روم است. این مجموعه 3 اتاق دارد که در آن 3 سناریو متفاوت اجرا می‌شود. در محیطی واقعی این شما هستید که در این سناریوها نقش‌آفرینی می‌کتید.

باشگاه بانجی جامپینگ بام تهران توچال : بار دیگر هیجان فوق‌العاده را در این بخش با سقوط از ارتفاع سکوی 40 متری، تجربه کنید.

بانجی جامپینگ توچال اولین سکوی پرش در ایران است. افرای بالای 14 سال و حداکثر 99 کیلوگرم، می‌توانند این ورزش هیجان‌انگیز را در توچال تجربه کنند.

سورتمه توچال : بعد از دیدن زیبایی‌های بام تهران تجربه سورتمه توچال نیز هیجان‌انگیز است. در این بخش از تفرجگاه توچال می‌توانید سرعت و هیجان را با اطمینان کامل تجربه کنید.

توچال طولانی‌ترین سورتمه در ایران را دارد. می‌شود در مسیر 1420 متری اینجا حسابی هیجان و لذت را تجربه کرد. سروتمه توچال از هر نظر ایمن است و استانداردهای اروپا را دارد.

تله سیژ چشمه و تله کابین توچال : این مسیر از جنب ایستگاه اول تله کابین شروع شده است و تا محل رستوران چشمه امتداد دارد. شما می توانید منظره ای بی نظیر از شهر تهران را تماشا کنید.

قیمت تله کابین توچال و بام تهران

ساعت کار تله کابین توچال

باشگاه زیپ لاین توچال : در این ایستگاه آدرنالین شما با استفاده از زیپ لاین به اوج می‌رسد. چرا که از دره توچال با طول 170 متر در ارتفاع 100 متری عبور می‌کنید و لذت می‌برید.

افرادی که حداقل 12 سال دارند می‌توانند از زیپ لاین استفاده کنند. وزن شما هم نباید بیشتر از 100 کیلوگرم باشد.

اسنوموبیل توچال : اسنوموبیل تجربه مهیجی است که می‌توانید در توچال آن را تجربه کنید. پس به بام تهران بیایید و این سرگرمی را امتحان کنید. راستی می‌دانید اسنوموبیل چیست؟

به موتوری که می‌تواند در برف خیلی خوب حرکت کند و اصلا برای این کار ساخته شده، اسنوموبیل می‌گویند. اسنوموبیل توچال از بهترین‌ها در ایران است و ارزش تجربه کردن را دارد.

باشگاه تیر و کمان : در این باشگاه شما می‌توانید با تیر و کمان و دارت تیراندازی هیجان‌انگیزی را تجربه کنید. با وجود آموزشگاه همراه با کادر حرفه‌ای امکان کسب مهارت برای شما در این زمینه فراهم شده است.

باشگاه تیر و کمان توچال 1500 متر مربع وسعت دارد. باشگاه از 9 صبح تا 12 شب باز است. اینجا هر چند وقت یک بار مسابقات تفریحی برگزار می‌کنند. اگر به این جور رویدادها علاقه دارید، می‌توانید در این مسابقه ها شرکت کنید.

پیست اسکی توچال : پیست اسکی در ایستگاه هفتم تله کابین توچال بام تهران قرار دارد. با استفاده از تله سیژ یا تله اسکی می‌توانید به این منطقه برفی زیبا بروید. برای رهایی از دغدغه‌های روزانه اسکی در مسیر 1200 متری کوه های توچال تجربه‌ای بی‌نظیر است.

پیست اسکی توچال واقعا کم‌نظیر است، چون فقط چند کیلومتر با شهر فاصله دارد. در پیست اسکی تجهیزات مختلفی هست و مربی‌های آموزش‌دیده در کنار شما هستند تا مشکلی برایتان پیش نیاید.

دو رستوران و یک هتل هم در پیست اسکی هست. می‌شود در رستوران نشست و از منظره برفی زیبای پیست لذت برد.

چشم انداز : در قله توچال منظره بسیار دیدنی و زیبایی از شهر تهران دیده می‌شود. با دیدن این منظره در بام تهران و قله توچال، پی به عظمت خالق و کوچک بودن مخلوق می‌برید.

بیشتر بخوانید: شب گردی در تهران – ۱۳ جای عالی برای تفریح شبانه در پایتخت

تهران چند بام دیگر هم دارد که بد نیست با آنها هم آشنا بشوید.

خیلی‌ها نمی‌دانند بام محک کجاست و بعضی‌ها حتی اسمش را هم نشنیده‌اند. اگر می‌خواهید به یک جای دنج بروید و منظره‌ای عالی را تماشا کنید، بام محک گزینه خوبی است.

برای دیدن بام مجک باید به بلوار اوشان بروید. بعد باید خیابان اردستانی را پیدا کنید و آن را تا آخر ادامه بدهید.

چطور به بام تهران برویم

بیشتر بخوانید: ۸ مسیر پیاده‌روی دوست‌داشتنی برای عشّاق شهر تهران

بام بوکان هم در مقایسه با بام تهران شهرت کمتری دارد. برای دیدن اینجا باید مسیر تجریش را در پیش بگیرید.

در دزاشیب و در خیابان صادقی قمی، خیابان بوکان را پیدا می‌کنید. بعد خیابان را تا آخر می‌روید تا به بام بوکان برسید.

document.write(“Loading Custom Ratings…”);



بام تهران از جمله جاهای دیدنی تهران است که سالانه هزاران نفر از گردشگران ایرانی و خارجی از آن دیدن می‌کنند. اگر قصد تهرانگردی دارید و به‌دنبال مکانی به دور از ترافیک و آلودگی همیشگی هوا هستید، بام تهران گزینه مناسبی برای لذت بردن از مناظر زیبای شهر و حال و هوای کوهستانی است. 

بام تهران به حدفاصل انتهای خیابان ولنجک تا ایستگاه اول تله‌کابین توچال گفته می‌شود. این مکان با هوای پاک و کوهستانی که دارد، می‌تواند گزینه خوبی برای جدا شدن از شلوغی و ترافیک و هیاهوی شهر باشد تا به‌ویژه در روزهای میانی هفته، ساعاتی را با دیدن مناظر زیبای آن در آرامش سپری کنید.

نمای زیبایی از برج میلاد و شهر تهران از بام تهران

چطور به بام تهران برویم

تهران، بزرگراه شهید چمران، خیابان یمن، خیابان ولنجک، انتهای خیابان ولنجک، بام تهران

وسیله شخصی: اگر وسیله حمل‌ونقل شخصی دارید، برای رسیدن به بام تهران باید از بزرگراه چمران شمال به خیابان ولنجک و سپس بام تهران بروید. برای اطمینان خاطر گردشگران، پارکینگ خودرو و موتورسیکلت تعبیه شده است.

وسیله حمل و نقل عمومی: اگر قصد استفاده از وسایل نقلیه عمومی را دارید، می‌توانید با خط چهار اتوبوس تندروی تهران یا تاکسی‌هایی که از بزرگراه چمران عبور می‌کنند، به ایستگاه تابناک (پمپ بنزین ولنجک) رفته و از آنجا با تاکسی به بام تهران بروید، یا از تاکسی‌های خط میدان تجریش-بام تهران استفاده کنید.

بام تهران یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی استان تهران محسوب می‌شود که در سال‌های اخیر امکانات رفاهی بسیار خوبی به آن برای رفاه هرچه بیشتر گردشگران اضافه شده است. از جمله این امکانات می‌توان به رستوران‌های جدید، زیپ‌لاین، سورتمه بام تهران، میدی‌باس‌های برقی برای طی کردن مسیر قسمت پایینی بام تا قسمت اصلی و بالایی آن اشاره کرد.

میدی‌باس‌های برقی بام تهران در یک روز برفی

اگر ترس از ارتفاع ندارید و به‌دنبال یکی از هیجان‌انگیز ترین تفریحات در بام تهران هستید، بگ جامپینگ یکی از بهترین گزینه‌ها است که می‌توانید در بام تهران تجربه کنید. شما در بگ جامپینگ از یک ارتفاع بسیار زیاد از یک برج می‌پرید. بسته به آن‌که چقدر در این کار مهارت دارید و از همه مهم‌تر چقدر شجاع هستید! می‌توانید ارتفاع خود را بلند تر در نظر گرفته و آدرنالین خو‌تان را بالا ببرید! برای فرود هم اصلا نگران نباشید! کیسه هوای نرم در زیر شما قرار دارد که با پرش روی آن می‌افتید.

چه حسی خواهی داشت اگر برای مدت کوتاهی کلا در هوا معلق بمانید؟ در بانجی جامپینگ بام تهران تمام لذت از این ورزش را خواهید برد. نگران امنیت این نوع سرگرمی نیز نباشید. وسایل به‌کار رفته همگی از استاندارد کافی برخوردار هستند.

صخره نوردی از دیگر تفریح‌های موجود در بام تهران است. این ورزش برای همه گروه‌های سنی مناسب بوده و هر کسی می‌تواند آن را امتحان کند.

سورتمه بام تهران دیگر سرگرمی‌های بام تهران به حساب می‌آید که در بخش شمالی بام قرار دارد. جالب است بدانید که این سورتمه بلند‌ترین سورتمه ایران در حال حاضر محسوب می‌شود و هم‌زمان در حدود ۲۵۰ نفر می‌توانند از آن استفاده کنند. امنیت این دستگاه کاملا تامین شده و قطعات آن استاندارد هستند.

زمین تنیس توچال دارای دو ورودی آقایان و خانم‌ها است. چه کسانی که این ورزش را حرفه‌ای دنبال کرده یا کسانی که تاره وارد هستند، همگی می‌توانند از این بخش استفاده کرده و نهایت لذت را ببرند. در کنار زمین تنیس بام تهران، فروشگاهی برای تهیه وسایل مورد نیاز تنیس هم وجود دارد که در صورت نیاز می‌توانید از آنجا خرید کنید.

این بخش شاید برام افراد بزرگسال زیاد مهیج نباشد، ولی اگر به بام تهران می‌روید، پیشنهاد می‌کنیم از این سینما دیدن کنید. در این سینما انواع افکت‌های هیجان‌انگیز و جالب به کار گرفته شده است و کودکان را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد. این سینما دارای استاندارد از ایتالیا است و مشکلی برای علاقه‌مندان آن در بر ندارد.

این اتاق فرار که به نام کیوب کلاب بام تهران شناخته می‌شود، مجموعه مفرحی است که قبل از ایستگاه اول توچال قرار دارد. این جاذبه تفریحی می‌تواند شما را از لحاظ فکری شدیدا به چالش کشیده و برای ساعتی اسباب سرگرمی‌تان را فراهم کند. اگر قبلا اتاق فرار را امتحان کرده باشید، متوجه خواهید شد که کیوب کلاب تهران گزینه بسیار مناسبی است.

تله‌سیژبه‌ جرات می‌توان گفت این بخش از بام تهران از هیجان‌انگیز‌ترین و بهترین جاهایی که است که می‌توانید با حضور خانواده و دوستان نهایت لذت را ببرید. ارتفاع شما از زمین ۶۰ متر خواهد بود و تا مسافتی حدود ۲۰۰ متر را طی خواهید کرد.

این احتمال وجود دارد تا شنیدن نام تله‌سیژ لرزه بر اندام‌تان بیندازد، ولی حقیقت آن است که اگر ترسی از ارتفاع نداشته باشید، یکی از مهیج‌ترین تفریحات بام تهران محسوب می‌شود که می‌توانید امتحان کنید. تله‌سیژ بام تهران از اولین ایستگاه ( در نزدیکی رستوران چشمه) شروع می‌شود. به‌طور کلی، این مجموعه شامل تله‌کابین و اسکی می‌شود که در فصل زمستان هم برای شهروندان داخلی و گردشگران خارجی گزینه مناسبی برای تفریح زمستانی است.

علاقه‌مندان می‌توانند کلیه روزهای هفته از ساعت ۵:۰۰ بامداد تا ۲۴:۰۰ برای پیاده‌روی و تفریح به بام تهران مراجعه کنند.

آیا شما هم تجربه حضور در بام تهران و استفاده از امکانات آن را دارید؟ نظرات خود را درباره این جاذبه گردشگری با کجارو و خوانندگان ما در میان بگذارید.

عکس‌های متن و کاور مقاله: علیرضا کیخا

نویسنده: علیرضا کیخا

بازنویسی: سعیده خلیلی‌صفا

بازدید از این جاذبه گردشگری رایگان است

مدت زمان بازدید از این جاذبه: بین ۳ تا ۴ ساعت

 ایران، تهران، حد فاصل انتهای خیابان ولنجک تا ابتدای تله‌کابین توچال

بازدید از این جاذبه گردشگری رایگان است

مدت زمان بازدید از این جاذبه: بین ۳ تا ۴ ساعت

 ایران، تهران، حد فاصل انتهای خیابان ولنجک تا ابتدای تله‌کابین توچال

روی نقشه همه هتل‌ها، رستوران‌ها و دیدنی‌های اطراف را ببینیدlayersرستوران هاهتل هادیدنی هاfunction restaurantToggle(){var isChecked=$(“#restaurantCheckBox”).is(“:checked”);if(isChecked){$(“[src=’/content/images/restaurants.png’]”).fadeIn(‘fast’);}else{$(“[src=’/content/images/restaurants.png’]”).fadeOut(‘fast’);}}
function hotelToggle(){var isChecked=$(“#hotelCheckBox”).is(“:checked”);if(isChecked){$(“[src=’/content/images/hotel.png’]”).fadeIn(‘fast’);}else{$(“[src=’/content/images/hotel.png’]”).fadeOut(‘fast’);}}
function attractionToggle(){var isChecked=$(“#attractionCheckBox”).is(“:checked”);if(isChecked){$(“[src=’/content/images/attraction.png’]”).fadeIn(‘fast’);}else{$(“[src=’/content/images/attraction.png’]”).fadeOut(‘fast’);}}
$(‘body’).delegate(‘.map-filter__btn’,’click’,function(){$(this).next(‘.map-filter’).slideToggle(‘fast’)});

مسافران پرسش‌های خود را مطرح کرده‌اند و دیگر کاربران ما به آن‌ها پاسخ داده‌اند.

چطور به بام تهران برویم

var attractionDefault=[{“id”:435,”title”:”کیش”,”slug”:”Kish”,”provinceSlug”:”Hormozgan”,”countrySlug”:”iran”,”countryTitle”:”ایران”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان هرمزگان”,”isRecentlySearch”:false,”attractionInfoType”:3},{“id”:57,”title”:”اصفهان”,”slug”:”Isfahan”,”provinceSlug”:”esfahan”,”countrySlug”:”iran”,”countryTitle”:”ایران”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان اصفهان”,”isRecentlySearch”:false,”attractionInfoType”:3},{“id”:262,”title”:”شیراز”,”slug”:”Shiraz”,”provinceSlug”:”Fars”,”countrySlug”:”iran”,”countryTitle”:”ایران”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان فارس”,”isRecentlySearch”:false,”attractionInfoType”:3},{“id”:28355,”title”:”قشم”,”slug”:”Qeshm”,”provinceSlug”:”Hormozgan”,”countrySlug”:”iran”,”countryTitle”:”ایران”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان هرمزگان”,”isRecentlySearch”:false,”attractionInfoType”:3},{“id”:44,”title”:”اردبیل”,”slug”:”ardabil”,”provinceSlug”:”Ardabil”,”countrySlug”:”iran”,”countryTitle”:”ایران”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان اردبیل”,”isRecentlySearch”:false,”attractionInfoType”:3},{“id”:20015,”title”:”سرعین”,”slug”:”Sarein”,”provinceSlug”:”Ardabil”,”countrySlug”:”iran”,”countryTitle”:”ایران”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان اردبیل”,”isRecentlySearch”:false,”attractionInfoType”:3},{“id”:361,”title”:”آستارا”,”slug”:”astara”,”provinceSlug”:”Gilan”,”countrySlug”:”iran”,”countryTitle”:”ایران”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان گیلان”,”isRecentlySearch”:false,”attractionInfoType”:3},{“id”:25463,”title”:”آنتالیا”,”slug”:”antalya”,”provinceSlug”:”Antalya”,”countrySlug”:”turkey”,”countryTitle”:”ترکیه”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان آنتالیا”,”isRecentlySearch”:false,”attractionInfoType”:3},{“id”:113256,”title”:”گرجستان”,”slug”:”georgia”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”countryTitle”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”isRecentlySearch”:false,”attractionInfoType”:1},{“id”:113350,”title”:”ارمنستان”,”slug”:”armenia”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”countryTitle”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”isRecentlySearch”:false,”attractionInfoType”:1},{“id”:27047,”title”:”باکو”,”slug”:”Baku”,”provinceSlug”:”baku”,”countrySlug”:”azerbaijan-republic”,”countryTitle”:”جمهوری آذربایجان”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”بخش باکو”,”isRecentlySearch”:false,”attractionInfoType”:3},{“id”:113230,”title”:”بلغارستان”,”slug”:”bulgaria”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”countryTitle”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”isRecentlySearch”:false,”attractionInfoType”:1}];

var tourDefault=[{“id”:620,”title”:”تور ایران”,”slug”:”ایران”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:null,”tourCount”:0,”categoryCount”:3,”tagCount”:7,”tourInfoType”:5},{“id”:344,”title”:”تور استانبول”,”slug”:”استانبول”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:null,”tourCount”:0,”categoryCount”:0,”tagCount”:0,”tourInfoType”:5},{“id”:547,”title”:”تور مشهد”,”slug”:”مشهد”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:null,”tourCount”:0,”categoryCount”:0,”tagCount”:0,”tourInfoType”:5},{“id”:586,”title”:”تور کیش”,”slug”:”کیش”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:null,”tourCount”:0,”categoryCount”:0,”tagCount”:0,”tourInfoType”:5},{“id”:345,”title”:”تور آنتالیا”,”slug”:”انتالیا”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:null,”tourCount”:0,”categoryCount”:0,”tagCount”:0,”tourInfoType”:5},{“id”:398,”title”:”تور گرجستان”,”slug”:”گرجستان”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:null,”tourCount”:0,”categoryCount”:0,”tagCount”:0,”tourInfoType”:5},{“id”:555,”title”:”تور شیراز”,”slug”:”شیراز”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:null,”tourCount”:0,”categoryCount”:3,”tagCount”:7,”tourInfoType”:5},{“id”:535,”title”:”تور اصفهان”,”slug”:”اصفهان”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:null,”tourCount”:0,”categoryCount”:0,”tagCount”:0,”tourInfoType”:5},{“id”:319,”title”:”تور ارمنستان”,”slug”:”ارمنستان”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:null,”tourCount”:0,”categoryCount”:0,”tagCount”:0,”tourInfoType”:5},{“id”:317,”title”:”تور باکو”,”slug”:”باکو”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:null,”tourCount”:0,”categoryCount”:0,”tagCount”:0,”tourInfoType”:5},{“id”:533,”title”:”تور اردبیل”,”slug”:”اردبیل”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:null,”tourCount”:0,”categoryCount”:0,”tagCount”:0,”tourInfoType”:5},{“id”:324,”title”:”تور دبی”,”slug”:”دبی”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:null,”tourCount”:0,”categoryCount”:0,”tagCount”:0,”tourInfoType”:5},{“id”:338,”title”:”تور تایلند”,”slug”:”تایلند”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:null,”tourCount”:0,”categoryCount”:0,”tagCount”:0,”tourInfoType”:5},{“id”:410,”title”:”تور مالزی”,”slug”:”مالزی”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:null,”tourCount”:0,”categoryCount”:0,”tagCount”:0,”tourInfoType”:5},{“id”:584,”title”:”تور قشم”,”slug”:”قشم”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:null,”tourCount”:0,”categoryCount”:0,”tagCount”:0,”tourInfoType”:5},{“id”:3,”title”:”تور تابستان ۹۸”,”slug”:”تور-تابستان”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:null,”tourCount”:0,”categoryCount”:0,”tagCount”:1,”tourInfoType”:6},{“id”:7,”title”:”تور پاییز ۹۸”,”slug”:”تور-پاییز”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:null,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:null,”tourCount”:0,”categoryCount”:0,”tagCount”:1,”tourInfoType”:6}];

var hotelDefault=[{“id”:118,”title”:”تهران”,”slug”:”تهران”,”provinceSlug”:”Tehran”,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان تهران”,”countryTitle”:”ایران”,”hotelInfoType”:3},{“id”:28516,”title”:”مشهد”,”slug”:”Mashhad”,”provinceSlug”:”Razavi-Khorasan”,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان خراسان رضوی”,”countryTitle”:”ایران”,”hotelInfoType”:3},{“id”:57,”title”:”اصفهان”,”slug”:”Isfahan”,”provinceSlug”:”esfahan”,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان اصفهان”,”countryTitle”:”ایران”,”hotelInfoType”:3},{“id”:262,”title”:”شیراز”,”slug”:”Shiraz”,”provinceSlug”:”Fars”,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان فارس”,”countryTitle”:”ایران”,”hotelInfoType”:3},{“id”:30425,”title”:”تبریز”,”slug”:”Tabriz”,”provinceSlug”:”East-Azerbaijan”,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان آذربایجان شرقی”,”countryTitle”:”ایران”,”hotelInfoType”:3},{“id”:435,”title”:”کیش”,”slug”:”Kish”,”provinceSlug”:”Hormozgan”,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان هرمزگان”,”countryTitle”:”ایران”,”hotelInfoType”:3},{“id”:28355,”title”:”قشم”,”slug”:”Qeshm”,”provinceSlug”:”Hormozgan”,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان هرمزگان”,”countryTitle”:”ایران”,”hotelInfoType”:3},{“id”:453,”title”:”یزد”,”slug”:”Yazd”,”provinceSlug”:”Yazd”,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان یزد”,”countryTitle”:”ایران”,”hotelInfoType”:3},{“id”:3,”title”:”استان اردبیل”,”slug”:”Ardabil”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:”ایران”,”hotelInfoType”:2},{“id”:27,”title”:”استان مازندران”,”slug”:”Mazandaran”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:”ایران”,”hotelInfoType”:2},{“id”:25,”title”:”استان گیلان”,”slug”:”Gilan”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:”ایران”,”hotelInfoType”:2}];

var internalCityList={isRtl:true,results:[{label:”تهران (Thr)”,code:”thr”,cityTitle:”تهران”,isFeatured:true,airports:null,},{label:”اصفهان (Ifn)”,code:”ifn”,cityTitle:”اصفهان”,isFeatured:true,airports:null,},{label:”مشهد (Mhd)”,code:”mhd”,cityTitle:”مشهد”,isFeatured:true,airports:null,},{label:”کیش (Kih)”,code:”kih”,cityTitle:”کیش”,isFeatured:true,airports:null,},{label:”اهواز (Awz)”,code:”awz”,cityTitle:”اهواز”,isFeatured:true,airports:null,},{label:”شیراز (Syz)”,code:”syz”,cityTitle:”شیراز”,isFeatured:true,airports:null,},{label:”تبریز (Tbz)”,code:”tbz”,cityTitle:”تبریز”,isFeatured:true,airports:null,},{label:”بندر عباس (Bnd)”,code:”bnd”,cityTitle:”بندر عباس”,isFeatured:true,airports:null,},{label:”قشم (Gsm)”,code:”gsm”,cityTitle:”قشم”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”رشت (Ras)”,code:”ras”,cityTitle:”رشت”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”مراغه (Acp)”,code:”acp”,cityTitle:”مراغه”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”خوی (Khy)”,code:”khy”,cityTitle:”خوی”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”ماکو (Imq)”,code:”imq”,cityTitle:”ماکو”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”ارومیه (Omh)”,code:”omh”,cityTitle:”ارومیه”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”اردبیل (Adu)”,code:”adu”,cityTitle:”اردبیل”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”پارس آباد (Pfq)”,code:”pfq”,cityTitle:”پارس آباد”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”کاشان (Kks)”,code:”kks”,cityTitle:”کاشان”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”کرج (Pyk)”,code:”pyk”,cityTitle:”کرج”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”ایلام (Iil)”,code:”iil”,cityTitle:”ایلام”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”بوشهر (Buz)”,code:”buz”,cityTitle:”بوشهر”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”خارک (Khk)”,code:”khk”,cityTitle:”خارک”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”عسلویه (Pgu)”,code:”pgu”,cityTitle:”عسلویه”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”شهرکرد (Cqd)”,code:”cqd”,cityTitle:”شهرکرد”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”طبس (Tcx)”,code:”tcx”,cityTitle:”طبس”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”بیرجند (Xbj)”,code:”xbj”,cityTitle:”بیرجند”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”سبزوار (Afz)”,code:”afz”,cityTitle:”سبزوار”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”بجنورد (Bjb)”,code:”bjb”,cityTitle:”بجنورد”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”آبادان (Abd)”,code:”abd”,cityTitle:”آبادان”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”دزفول (Def)”,code:”def”,cityTitle:”دزفول”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”مسجد سلیمان (Qmj)”,code:”qmj”,cityTitle:”مسجد سلیمان”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”بندر ماهشهر (Mrx)”,code:”mrx”,cityTitle:”بندر ماهشهر”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”امیدیه (Akw)”,code:”akw”,cityTitle:”امیدیه”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”زنجان (Jwn)”,code:”jwn”,cityTitle:”زنجان”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”سمنان (Snx)”,code:”snx”,cityTitle:”سمنان”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”شاهرود (Rud)”,code:”rud”,cityTitle:”شاهرود”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”ایرانشهر (Ihr)”,code:”ihr”,cityTitle:”ایرانشهر”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”چابهار (Zbr)”,code:”zbr”,cityTitle:”چابهار”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”زابل (Acz)”,code:”acz”,cityTitle:”زابل”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”زاهدان (Zah)”,code:”zah”,cityTitle:”زاهدان”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”جهرم (Jar)”,code:”jar”,cityTitle:”جهرم”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”فسا (Faz)”,code:”faz”,cityTitle:”فسا”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”لار (Lrr)”,code:”lrr”,cityTitle:”لار”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”لامرد (Lfm)”,code:”lfm”,cityTitle:”لامرد”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”سنندج (Sdg)”,code:”sdg”,cityTitle:”سنندج”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”بم (Bxr)”,code:”bxr”,cityTitle:”بم”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”جیرفت (Jyr)”,code:”jyr”,cityTitle:”جیرفت”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”رفسنجان (Rjn)”,code:”rjn”,cityTitle:”رفسنجان”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”سیرجان (Syj)”,code:”syj”,cityTitle:”سیرجان”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”کرمان (Ker)”,code:”ker”,cityTitle:”کرمان”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”کرمانشاه (Ksh)”,code:”ksh”,cityTitle:”کرمانشاه”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”گرگان (Gbt)”,code:”gbt”,cityTitle:”گرگان”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”کلاله (Klm)”,code:”klm”,cityTitle:”کلاله”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”ساری (Sry)”,code:”sry”,cityTitle:”ساری”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”نوشهر (Nsh)”,code:”nsh”,cityTitle:”نوشهر”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”رامسر (Rzr)”,code:”rzr”,cityTitle:”رامسر”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”اراک (Ajk)”,code:”ajk”,cityTitle:”اراک”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”بندرلنگه (Bdh)”,code:”bdh”,cityTitle:”بندرلنگه”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”جزیره لاوان (Lvp)”,code:”lvp”,cityTitle:”جزیره لاوان”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”همدان (Hdm)”,code:”hdm”,cityTitle:”همدان”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”یزد (Azd)”,code:”azd”,cityTitle:”یزد”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”خرم آباد (Khd)”,code:”khd”,cityTitle:”خرم آباد”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”یاسوج (Yes)”,code:”yes”,cityTitle:”یاسوج”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”گچساران (Gch)”,code:”gch”,cityTitle:”گچساران”,isFeatured:false,airports:null,},],};var destinationInternalCityList={isRtl:true,results:[{label:”مشهد (Mhd)”,code:”mhd”,cityTitle:”مشهد”,isFeatured:true,airports:null,},{label:”تبریز (Tbz)”,code:”tbz”,cityTitle:”تبریز”,isFeatured:true,airports:null,},{label:”تهران (Thr)”,code:”thr”,cityTitle:”تهران”,isFeatured:true,airports:null,},{label:”جزیره کیش (Kih)”,code:”kih”,cityTitle:”جزیره کیش”,isFeatured:true,airports:null,},{label:”شیراز (Syz)”,code:”syz”,cityTitle:”شیراز”,isFeatured:true,airports:null,},{label:”اهواز (Awz)”,code:”awz”,cityTitle:”اهواز”,isFeatured:true,airports:null,},{label:”قشم (Gsm)”,code:”gsm”,cityTitle:”قشم”,isFeatured:true,airports:null,},{label:”اصفهان (Ifn)”,code:”ifn”,cityTitle:”اصفهان”,isFeatured:true,airports:null,},{label:”چابهار (Zbr)”,code:”zbr”,cityTitle:”چابهار”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”زنجان (Jwn)”,code:”jwn”,cityTitle:”زنجان”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”زابل (Acz)”,code:”acz”,cityTitle:”زابل”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”گچساران (Gch)”,code:”gch”,cityTitle:”گچساران”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”اراک (Ajk)”,code:”ajk”,cityTitle:”اراک”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”کرمانشاه (Ksh)”,code:”ksh”,cityTitle:”کرمانشاه”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”کاشان (Kks)”,code:”kks”,cityTitle:”کاشان”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”سیرجان (Syj)”,code:”syj”,cityTitle:”سیرجان”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”ارومیه (Omh)”,code:”omh”,cityTitle:”ارومیه”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”دزفول (Def)”,code:”def”,cityTitle:”دزفول”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”عسلویه (Pgu)”,code:”pgu”,cityTitle:”عسلویه”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”طبس (Tcx)”,code:”tcx”,cityTitle:”طبس”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”ماکو (Mku)”,code:”mku”,cityTitle:”ماکو”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”ایرانشهر (Ihr)”,code:”ihr”,cityTitle:”ایرانشهر”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”جهرم (Jar)”,code:”jar”,cityTitle:”جهرم”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”خارک (Khk)”,code:”khk”,cityTitle:”خارک”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”خوی (Khy)”,code:”khy”,cityTitle:”خوی”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”شاهرود (Rud)”,code:”rud”,cityTitle:”شاهرود”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”کرج (Pyk)”,code:”pyk”,cityTitle:”کرج”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”کلاله (Klm)”,code:”klm”,cityTitle:”کلاله”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”لامرد (Lfm)”,code:”lfm”,cityTitle:”لامرد”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”ابوموسی (Aeu)”,code:”aeu”,cityTitle:”ابوموسی”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”آغاجاری (Akw)”,code:”akw”,cityTitle:”آغاجاری”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”فسا (Faz)”,code:”faz”,cityTitle:”فسا”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”آبادان (Abd)”,code:”abd”,cityTitle:”آبادان”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”اردبیل (Adu)”,code:”adu”,cityTitle:”اردبیل”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”ایلام (Iil)”,code:”iil”,cityTitle:”ایلام”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”بجنورد (Bjb)”,code:”bjb”,cityTitle:”بجنورد”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”بم (Bxr)”,code:”bxr”,cityTitle:”بم”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”بندر عباس (Bnd)”,code:”bnd”,cityTitle:”بندر عباس”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”بندر لنگه (Bdh)”,code:”bdh”,cityTitle:”بندر لنگه”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”بندر ماهشهر (Mrx)”,code:”mrx”,cityTitle:”بندر ماهشهر”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”بوشهر (Buz)”,code:”buz”,cityTitle:”بوشهر”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”بیرجند (Xbj)”,code:”xbj”,cityTitle:”بیرجند”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”پارس آباد (Pfq)”,code:”pfq”,cityTitle:”پارس آباد”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”خرم آباد (Khd)”,code:”khd”,cityTitle:”خرم آباد”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”رامسر (Rzr)”,code:”rzr”,cityTitle:”رامسر”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”رشت (Ras)”,code:”ras”,cityTitle:”رشت”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”رفسنجان (Rjn)”,code:”rjn”,cityTitle:”رفسنجان”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”زاهدان (Zah)”,code:”zah”,cityTitle:”زاهدان”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”سبزوار (Afz)”,code:”afz”,cityTitle:”سبزوار”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”سنندج (Sdg)”,code:”sdg”,cityTitle:”سنندج”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”شهرکرد (Cqd)”,code:”cqd”,cityTitle:”شهرکرد”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”گرگان (Gbt)”,code:”gbt”,cityTitle:”گرگان”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”لار (Lrr)”,code:”lrr”,cityTitle:”لار”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”مراغه (Acp)”,code:”acp”,cityTitle:”مراغه”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”نوشهر (Nsh)”,code:”nsh”,cityTitle:”نوشهر”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”همدان (Hdm)”,code:”hdm”,cityTitle:”همدان”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”کرمان (Ker)”,code:”ker”,cityTitle:”کرمان”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”یزد (Azd)”,code:”azd”,cityTitle:”یزد”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”ساری (Sry)”,code:”sry”,cityTitle:”ساری”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”یاسوج (Yes)”,code:”yes”,cityTitle:”یاسوج”,isFeatured:false,airports:null,},{label:”جیرفت (Jyr)”,code:”jyr”,cityTitle:”جیرفت”,isFeatured:false,airports:null,},],};var externalCityList={isRtl:true,results:[{label:”بانکوک,تایلند”,code:”BKKALL”,cityTitle:”بانکوک”,isFeatured:true,airports:[{label:”بین‌المللی دن موئنگ(dmk)”,code:”DMK”,cityTitle:”بانکوک”},{label:”سووارنابومی(bkk)”,code:”BKK”,cityTitle:”بانکوک”},],},{label:”بارسلونا,اسپانیا”,code:”BCNALL”,cityTitle:”بارسلونا”,isFeatured:true,airports:[{label:”بارسلونا(bcn)”,code:”BCN”,cityTitle:”بارسلونا”},],},{label:”استانبول,ترکیه”,code:”ISTALL”,cityTitle:”استانبول”,isFeatured:true,airports:[{label:”فرودگاه جدید استانبول(ist)”,code:”IST”,cityTitle:”استانبول”,},{label:”فرودگاه صبیحه گوکچن استانبول(saw)”,code:”SAW”,cityTitle:”استانبول”,},],},{label:”پاریس,فرانسه”,code:”PARALL”,cityTitle:”پاریس”,isFeatured:true,airports:[{label:”تیلی(bva)”,code:”BVA”,cityTitle:”پاریس”},{label:”شارل دو گول(cdg)”,code:”CDG”,cityTitle:”پاریس”},{label:”اورلی(ory)”,code:”ORY”,cityTitle:”پاریس”},],},{label:”پوکت,تایلند”,code:”HKTALL”,cityTitle:”پوکت”,isFeatured:true,airports:[{label:”بین‌المللی پوکت(hkt)”,code:”HKT”,cityTitle:”پوکت”},],},{label:”تفلیس,گرجستان”,code:”TBSALL”,cityTitle:”تفلیس”,isFeatured:true,airports:[{label:”فرودگاه بین‌المللی تفلیس(tbs)”,code:”TBS”,cityTitle:”تفلیس”,},],},{label:”تهران,ایران”,code:”THRALL”,cityTitle:”تهران”,isFeatured:true,airports:[{label:”فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ika)”,code:”IKA”,cityTitle:”تهران”,},],},{label:”ونکوور,کانادا”,code:”YVRALL”,cityTitle:”ونکوور”,isFeatured:true,airports:[{label:”کول هاربور سیپلین بیس(cxh)”,code:”CXH”,cityTitle:”ونکوور”,},{label:”ابتسفرد(yxx)”,code:”YXX”,cityTitle:”ونکوور”},{label:”بین‌المللی ونکوور(yvr)”,code:”YVR”,cityTitle:”ونکوور”},],},],};var destinationExternalCityList={isRtl:true,results:[{label:”بانکوک,تایلند”,code:”BKKALL”,cityTitle:”بانکوک”,isFeatured:true,airports:[{label:”بین‌المللی دن موئنگ(dmk)”,code:”DMK”,cityTitle:”بانکوک”},{label:”سووارنابومی(bkk)”,code:”BKK”,cityTitle:”بانکوک”},],},{label:”بارسلونا,اسپانیا”,code:”BCNALL”,cityTitle:”بارسلونا”,isFeatured:true,airports:[{label:”بارسلونا(bcn)”,code:”BCN”,cityTitle:”بارسلونا”},],},{label:”استانبول,ترکیه”,code:”ISTALL”,cityTitle:”استانبول”,isFeatured:true,airports:[{label:”فرودگاه جدید استانبول(ist)”,code:”IST”,cityTitle:”استانبول”,},{label:”فرودگاه صبیحه گوکچن استانبول(saw)”,code:”SAW”,cityTitle:”استانبول”,},],},{label:”پاریس,فرانسه”,code:”PARALL”,cityTitle:”پاریس”,isFeatured:true,airports:[{label:”تیلی(bva)”,code:”BVA”,cityTitle:”پاریس”},{label:”شارل دو گول(cdg)”,code:”CDG”,cityTitle:”پاریس”},{label:”اورلی(ory)”,code:”ORY”,cityTitle:”پاریس”},],},{label:”پوکت,تایلند”,code:”HKTALL”,cityTitle:”پوکت”,isFeatured:true,airports:[{label:”بین‌المللی پوکت(hkt)”,code:”HKT”,cityTitle:”پوکت”},],},{label:”تفلیس,گرجستان”,code:”TBSALL”,cityTitle:”تفلیس”,isFeatured:true,airports:[{label:”فرودگاه بین‌المللی تفلیس(tbs)”,code:”TBS”,cityTitle:”تفلیس”,},],},{label:”تهران,ایران”,code:”THRALL”,cityTitle:”تهران”,isFeatured:true,airports:[{label:”فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ika)”,code:”IKA”,cityTitle:”تهران”,},],},{label:”ونکوور,کانادا”,code:”YVRALL”,cityTitle:”ونکوور”,isFeatured:true,airports:[{label:”کول هاربور سیپلین بیس(cxh)”,code:”CXH”,cityTitle:”ونکوور”,},{label:”ابتسفرد(yxx)”,code:”YXX”,cityTitle:”ونکوور”},{label:”بین‌المللی ونکوور(yvr)”,code:”YVR”,cityTitle:”ونکوور”},],},],};

var restaurantDefault=[{“id”:118,”title”:”تهران”,”slug”:”تهران”,”provinceSlug”:”Tehran”,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان تهران”,”countryTitle”:”ایران”,”restaurantInfoType”:3},{“id”:28516,”title”:”مشهد”,”slug”:”Mashhad”,”provinceSlug”:”Razavi-Khorasan”,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان خراسان رضوی”,”countryTitle”:”ایران”,”restaurantInfoType”:3},{“id”:57,”title”:”اصفهان”,”slug”:”Isfahan”,”provinceSlug”:”esfahan”,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان اصفهان”,”countryTitle”:”ایران”,”restaurantInfoType”:3},{“id”:262,”title”:”شیراز”,”slug”:”Shiraz”,”provinceSlug”:”Fars”,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان فارس”,”countryTitle”:”ایران”,”restaurantInfoType”:3},{“id”:30425,”title”:”تبریز”,”slug”:”Tabriz”,”provinceSlug”:”East-Azerbaijan”,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان آذربایجان شرقی”,”countryTitle”:”ایران”,”restaurantInfoType”:3},{“id”:435,”title”:”کیش”,”slug”:”Kish”,”provinceSlug”:”Hormozgan”,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان هرمزگان”,”countryTitle”:”ایران”,”restaurantInfoType”:3},{“id”:28355,”title”:”قشم”,”slug”:”Qeshm”,”provinceSlug”:”Hormozgan”,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان هرمزگان”,”countryTitle”:”ایران”,”restaurantInfoType”:3},{“id”:453,”title”:”یزد”,”slug”:”Yazd”,”provinceSlug”:”Yazd”,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:”استان یزد”,”countryTitle”:”ایران”,”restaurantInfoType”:3},{“id”:3,”title”:”استان اردبیل”,”slug”:”Ardabil”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:”ایران”,”restaurantInfoType”:2},{“id”:27,”title”:”استان مازندران”,”slug”:”Mazandaran”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:”ایران”,”restaurantInfoType”:2},{“id”:25,”title”:”استان گیلان”,”slug”:”Gilan”,”provinceSlug”:null,”countrySlug”:”iran”,”cityTitle”:null,”provinceTitle”:null,”countryTitle”:”ایران”,”restaurantInfoType”:2}];

کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کجارو تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.

تولید و توسعه نرم افزار کجارو توسط شرکت آویژه انجام می‌شود.

چجوری بریم بام تهران : بام تهران به فاصله ی بین ولنجک و توچال بام تهران گفته می شود.

چه جوری بریم بام تهران:برای رفتن به بام تهران 3 اموزش با مترو , اتوبوس و ماشین شخصی قرار داده ایم.

 

در این بخش از اموزش ابتدا راهنمایی در مورد استفاده از مترو برای رفتن به بام تهران قرار داده میشود.مترو بام تهران

چطور به بام تهران برویم

با خط 4 اتوبوس های تندرو تهران (brt)

ایستگاه تابناک (پمپ بنزین ولنجک) پیاده شوید.

ادامه مسیر را با ماشین های تاکسی بروید.

نهایتا 4 دقیقه با تاکسی تا بام تهران راه خواهید داشت.

خط چهار اتوبوس‌هاي تندرو که در مردادماه سال 1389 راه اندازي شده, داراي 21 ايستگاه که شمال تهران را به جنوب  متصل مي‌کند.

چجوری بریم بام تهران با اتوبوس

ايستگاه‌هاي خط 4 از شمال به جنوب عبارت‌اند از:

اين خط در 4 ايستگاه ابتدايي يعني پايانه شهيد افشار، پمپ بنزين، نمايشگاه و آتي ساز در آينده با خط 6 اتوبوس‌هاي تندرو که هم اکنون در دست احداث است، مشترک خواهند بود.

چجوری بریم بام تهران

بيشترين مسير اين خط در بزرگراه شهيد چمران به شکل خطوط ويژه مخصوص اتوبوس‌هاي تندرو تعبيه شده و همچنين مسافت اين خط 22.5 کيلومتر است.

تعداد اتوبوس های خط 4 در مجموع 100 دستگاه تندر هست.

در هر کدام از این ایستگاه ها که پیاده شدید می توانید سوار اتوبوس یا تاکسی های ایستگاه متروشوید و ادامه مسیر را با این وسایل نقلیه عمومی به سمت پمپ بنزین ولنجک طی کنید.

بانجي جامپينگ در دهه ۱۹۵۰ رواج يافت و وقتي نخستين فيلم آن از شبکه‌ي BBC پخش شد، طرفداران بسياري پيدا کرد.

سال ۱۹۷۹ کلوپ ورزش‌هاي خطرناک انگليس تصميم گرفت اين ماجراجويي را به شکل مدرن‌تري اجرا کند، اگرچه بانيان آن دستگير شدند،

بعدها اين فعاليت هيجان‌انگيز را به آمريکا بردند و توجه بسياري را به آن جلب کردند.

بانجي جامپينگ در حال حاضر نه تنها يک ورزش، بلکه ماجراجويي براي افرادي است که فقط به پرش از سکوهاي ساخته شده‌ي مرتفع، قانع نيستند و تمام نقاط بلندمرتبه مثل دره‌ها، پل‌هاي تاريخي، کوه‌ها و برج‌هاي مخابراتي را امتحان مي‌کنند.

سکوي بانجي جامپينگ چهار محال و بختياري با ۵۵ متر ارتفاع در حومه روستاي دو پلان بخش ناغان و مشرف به رودخانه کارون از جمله‌ي اين مناطق مرتفع طبيعي است که با وجود ناشناخته بودن، بين گردشگران خارجي طرفداران زيادي دارد.

براي رسيدن به اين سکوي پرش که در نزديکي مسير کوچ عشاير، در مناطق حفاظت شده سبزکوه و هلن و اثر ملي لينچ قرار دارد، مسيرهاي متنوعي طراحي شده تا گردشگران علاوه‌بر هوا، روي زمين هم ماجراجويي داشته باشند. منبع: ايسنا

بام تهران با اتوبوس,تاکسی,مترو و ماشین شخصی در این مقاله برای شما همراهان سایت پغمان ارائه شد.

خوشحال خواهیم شد, با نظرات خود و اشتراک تجربیات زیبایتان به ما درباره بام تهران کمک کرده باشین.

در قسمت پایین چجوری بریم بام تهران لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌ سایت

©
2021 پغمان – مجله تفریحی و سرگرمی

با نیروی وردپرس


در این گزارش قصد داریم 10 مکان دنج را که به بام تهران شهرت دارند، معرفی کنیم.

قلیان عربی، صبحانه، پاستا، سالاد، پیتزا…… لاکچری ترین و زیباترین کافه رستوران در منطقه.

بام تهران واقع در بالاترین نقطه در خیابان ولنجک، به یکی از جاذبه های گردشگری شهر تهران تبدیل گشته و با داشتن امکانات تفریحی و گردشی بسیار، علاقه مندان زیادی را به سمت خود جذب کرده است. این منطقه به دلیل داشتن مناظر زیبای کوهستانی و همچنین دید زیبا از بالاترین نقطه شهر تهران موجب شده است تا شهروندان

بام تهران که در بالاترین نقطه ی خیابان ولنجک واقع شده است . دارای امکانات تفریحی و سرگرمی زیادی است که می تواند لحظاتی شاد و جذاب را برای شما رغم بزن

چطور به بام تهران برویم


بام تهران و تفریحات لذت بخش این منظره ی دیدنی باعث میشه تا آرامش رو به خودتون هدیه بدین.

با ما در این مقاله همراه شوید تا شما را با امکانات بام تهران و همچنین موقعیت بام تهران بیش از پیش آشنا کنیم.

در رستوران تومو که از خوب ترین رستوران های بام لند چیتگر هست، میتوانید انواع غذاهای ایتالیایی و قهوه های خوشمزه رو امتحان کنید. فضای این رستوران بسیار شیک و مدرن طراحی شد.


رستوران برگر فکتوری بام لند تاکید زیادی به تازگی گوشت ها و سبزیجاتی که در غذاها استفاده میشود دارد . در منوی برگر فکتوری انواع سیب زمینی، سالاد، پنیر و سس های خیلی خوشمزه است. برگرهای برگر فکتوری بام لند با کیفیت هستند و مواد اولیه ی تازه آنها یکی از دللایل خوشمزگی میباشند.

دراین رستوران غذاها به صورت سبک مدرن وسنتی ارائه می شود. طمع غذاها به صورات مدرن و سنتی می باشد و طعم های خاص در غذاها می باشد. به صورتی که شما وقتی غذایی میل می کنید می توانید حدس بزنید چه موادی در ان به کار رفته است. دکوراسیون این رستوران خاص می باشد.

بام تهران یکی از مکان ها و جاذبه های گردشگری پایتخت ایران است که امکان مشاهده تمام تهران از بالاترین نقطه آن را برای یازدید کنندگان فراهم می کند.

این مقاله درباره اخبار گردشگری، جدیدترین اخبار گردشگری، مترو تهران و حومه، بهبود وضعیت مترو تهران و طرح نوروزی مترو تهران در نوروز97 است.

ام محک در یکی از مرتفع ترین مناطق واقع شده است و برای زمان هایی که نیاز به هوای تازه و آرامش داریم جای فوق العاده ایست!! نه رستورانی هست و نه بوفه ای! فقط ویوی 180 درجه شهر تهران!

رستوران جو گریلد فود شعبه بام لند دریاچه چیتگر.

یکی از کافه رستوران های غرب تهران که می توان آن را به عنوان پاتوقی برای جوانان پایتخت معرفی کرد، کافه رستوران شمرون است. این کافه رستوران با سرو غذاهای ایتالیایی در کنار دارا بودن منوی کافی شاپ و همچنین منظره ای بی نظیر از دریاچه چیتگر توانسته تا به محبوبیت کم نظیری بین شکم بازهای عزیز دست یابد. کار

منوی رستوران ته دیگ بام لند شامل پرطرفدارترین غذاهای ایرانی و انواع کباب است که سه شعبه دیگر هم در نقاط مختلف تهران دارد. اصلی ترین شعبه ی رستوران تهدیگ هم در پارک وی هست. سطح قیمت رستوران متوسط رو به بالاس اما کیفیت خوب غذا و دکور این رستوران دلایل خوبی برای انتخاب اینجاست.

این روزها پدیده تلخ پشت بام خوابی در تهران رخ داده که کرایه هر شب پشت بام خوابی 50 هزار تومان به بالا است.

کشتی تفریحی بام لند علاوه بر امکانات پذیرایی و کافه رستوران جهت برگزاری مراسم ها، جشن ها و ملاقات های خصوصی هم مورد استفاده قرار می گیره. رستوران رویال لانژ دو طبقس و حداکثر ظرفیت پذیرایی 80 نفر رو داره. ظرفیت طبقه اول 50 نفر و طبقه دوم 30 نفر هستش و در این رستوران تمامی وعده های غذایی رو سرو میکنن.

اگه دوست دارین غذا خوردن توی فضایی متفاوت رو امتحان کنین، “کافه رستوران بام آلاچیق” همون چیزیه که دنبالشین. این کافه رستوران زیبا، مثل یه باغچه سر سبزه که میز و صندلی غذاخوری در اون چیده شدن و در وسط این میزها هم آلاچیقی قرار داره که سفارشتون رو آماده می کنه. از حسن های این رستوران دنج اینه که لازم

یک برنامه خوب برای روزهای تعطیل می تونه رفتن به یک رستوران خوب باشد و خوردن یک وعده غذای دلچسب و بعدشم چای و قلیون
حالا کجا می خوای بری ؟ ما به شما می گوییم
رستوران قلهک دره آماده پذیرایی شما عزیزان می باشد تا از منوی غذایی و چای و قلیان این رستوران استفاده نمایید و لذت ببرید
بزرگترین باغ در منطقه

یک مرکز خرید بزرگ به همراه فوت کورت.
ساعت کار:
بهار و تابستان
روزهای شنبه تا چهارشنبه 23:00/10:00
پنجشنبه، جمعه و روزهای تعطیل 00:00/10:00
پاییز و زمستان
روزهای شنبه تا چهارشنبه 22:00/10:00
پنجشنبه، جمعه و روزهای تعطیل 22:30/10:00
کافه ها از ساعت 10:00 صبح و رستوران ها از ساعت 12:00 شروع به کار کرده

کافه رستوران بام ری با انواع غذاهای سنتی و فرنگی و فست فود، دارای کافه ای با منوی کامل.


افزایش 25 درصدی نرخ کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس از ابتدای خرداد ماه 1399 در شهر تهران اعمال خواهد شد.

باغ کتاب تهران مکان وسیعی هست که اندازه اون 30 هزار متر مربعه، فضای داخلی مفید و مسقف نمایشگاهی داره این باغ کتاب مجموعـــه هایی از قابلیت ها و عملکردها را با محوریت کتاب رو در خود داره: نمایشـــگاه دائمی کتاب و محصولات فرهنگی، نمایشـــگاه تخصصـــی و موقت کتاب و محصـــولات فرهنگی، نمایشـــگاه و فرو

باشگاه تیراندازی برق با امکانات خوب و تجهیزات مدرنی که داره، آماده میزبانی از علاقه مندانه. شما می تونین با عضویت در این باشگاه، از تخفیف اینجا استفاده کنین و لذت ببرین.

“سرزمین گل شرق تهران” مرکز خریدی 14 طبقه ست که شامل 4 طبقه پارکینگ، 3 طبقه واحدهای تجاری، 1 طبقه فودکورت و 6 طبقه اداری میشه. این مجتمع نزدیک مترو فدک قرار داره و دسترسی به اون از طریق بزرگراه امام علی و خط مترو شهری به راحتی امکان پذیره.

در مجموعه نمایشگاهی بوستان گفتگوی تهران جشنواره ملی خوشمزه ها و بامزه های استان های مختلف کشور برپا شد.

شرکت سامانه سفیران مهر همگردی با سایت همگردی؛ به عنوان اولین سایت گردشگری ایران با قابلیت های مشارکت کاربران خود، دارای اطلاعات جامع و کاملی در خصوص ایرانگردی و جهانگردی است. همگردی شامل اطلاعات جامعی در خصوص جاذبه های گردشگری ایران و جهان، راهنمای حرفه ای ایرانگردی و جهانگردی و اخبار و مقالات کاربردی حوزه گردشگری است. همگردی به شما این امکان را می دهد تا اوقات فراغت خود را برای یک برنامه گردشگری درون شهری یا برون شهری به خوبی برنامه ریزی کنید، برای سفر خود بلیط هواپیما، قطار یا اتوبوس تهیه کنید، هتل رزرو کنید و یک راهنمای سفر کاربردی داشته باشید. اطلاعات همگردی توسط گردشگران و مخاطبان سایت تهیه می شود و شما نیز این امکان را دارید تا به عنوان یک گردشگر حرفه ای یا غیر حرفه ای تجربیات، رویدادها و مکان های دیدنی شهر و مقاصد سفرتان را به دیگر گردشگران معرفی کنید و به گسترش فرهنگ گردشگری کمک کنید.

هوای پایتخت پاک شد
آخرین خبر از همسان‌سازیِ حقوق‌ها / رتبه بندی فرهنگیان در هر صورت انجام خواهد شد
زهرا نژاد بهرام: رونده دو شهردار منطقه دستگیر شده در حال طی شدن روند قضایی است
پرونده درگیری نماینده مجلس با سرباز راهور در چه مرحله ای است ؟
نقشه تغییرات در طولانی‌‌ترین خیابان خاورمیانه، خیابان ولیعصر
جزئیات تقویم انتخابات ۱۴۰۰  
مهدی ترابی امروز به پرسپولیس دیپورت میشود
🎥 واکنش وزارت راه به بحث صدای آژیر در غرب تهران

بام تهران ، یکی از بهترین مقصد های طبیعت گردی، شکم گردی و آدرنالین گردی شمال پایتخت است که روزانه هزاران تن از همشهری ها را به ولنجک می کشاند. چشم انداز فوق العاده آن، محبوب شب گرد های بهاری و تابستان بوده و برای همه نوع سلیقه و علایق ورزشی و شکم گردی و […]

بام تهران ، یکی از بهترین مقصد های طبیعت گردی، شکم گردی و آدرنالین گردی شمال پایتخت است که روزانه هزاران تن از همشهری ها را به ولنجک می کشاند. چشم انداز فوق العاده آن، محبوب شب گرد های بهاری و تابستان بوده و برای همه نوع سلیقه و علایق ورزشی و شکم گردی و تفریحی، امکانات هیجانی و خوشمزه، در دسترس است. سال به سال به امکانات این مجموعه اضافه می شود. از بگ جامپ و بانجی جامپینگ گرفته تا سورتمه و سینما پنج بعدی گه در کنار ده ها رستوران و کافه یک طبقه و دو طبقه، فضای دوست داشتنی را در اختیار سلفی باز های اینستاگرام قرار می دهد.

گزارش امروز سرویس گردشگری عصر شهروند، تلاش کرده تا همه اطلاعاتی که برای استفاده از امکانات گسترده  این مجموعه نیاز دارید، در اختیار شما قرار دهد و شما را با این مجموعه به روایت اینستاگرد های تهرانی، آشنا کند. اگر تجربه ای دارید، از طریق بخش کامنت، با ما به اشتراک بگذارید.

چطور به بام تهران برویم

حتما بخوانید: رمانتیک ترین کافه های تهران

با ما همراه باشید.

حتما بخوانید: جذابترین باغ های تهران برای عکاسی

بام تهران ، در خیابان ولنجک قرار دارد. بایستی وارد بزرگراه شهید چمران شده و از آن جا پس از عبور از خیابان یمن، به انتهای ولنجک بروید. سربالایی تندی که روزانه هزاران خودرو از آنجا عبور می کنند تا به یکی از جذاب ترین مقصد های طبیعت گردی پایتخت بروند. هیچ ایستگاه مترویی، نزدیک بام تهران نیست و اگر خواهان عزیمت به این نقطه با مترو هستید، باید به خط ۱ متر رفته و در ایستگاه تجریش توقف کنید و از آنجا با تاکسی یا BRT ولیعصر جنوبی، به تقاطع پارک وی و خیابان ولیعصر رفته و از آنجا نیز خطی های بام تهران را سوار شوید.

فاصله بین تجریش تا بام تهران در زمانی که ترافیک نباشد، بین ۳۰ تا ۴۵ دقیقه خواهد بود.

مثل مسیر پیاده روی باشگاه انقلاب، بام تهران ، محل خوبی برای پیاده روی است. مثل بوستان نهج البلاغه و بوستان جوانمردان و حتی پل طبیعت، بام تهران ، امکانات خوبی برای پیاده روی و استراحت دارد. از آلاچیق گرفته  تا صندلی هایی که از ابتدا تا انتهای مسیر، در اختیار شما قرار دارد تا هم قدمی زده و هم استراحتی کرده و در یک چشم انداز عالی، از آسمان آبی تهران در نیمه اول سال بهره مند شوید.

فضای دلنشینی دارد. نه فقط به خاطر آب و هوا و سکوتی که حکم فرماست. بلکه بخاطر کافه و رستوران هایی چند طبقه با دکوراسیون جذاب که پاسخ گوی هر سلیقه ای برای گذران یک روز هیجان انگیز برای خوشمره گردهای بهاری است. در بام تهران٬ شاهد سینما پنج بعدی هستیم که محبوب کودکان و نوجوانان است. باشگاه تنیس، بگ جامپ، سورتمه سواری، تیراندازی و خیلی از ورزش های دیگر، در این مجموعه تفریحی و طبیعت گردی، در دسترس است.  روز های آخر هفته، به خصوص ۲ هفته اول فروردین، روزگار شلوغ بام تهران است. به خصوص برای کسانی که دو هفته اول فروردین، تهران هستند، یکی از گزینه های ارزشمند و ارزان برای گذران روزهای بلند بهاری، همین بام تهران است.

(گردهمایی یوگا کاران تهرانی در بام )

در مسیر تندرستی بام تهران ، باشگاه تیر اندازی، بیلیارد، پارک های کوچک و ZIP LINE و CUBE CLUB و آبشار وجود دارد تا طبیعت گردی شما را مصداق هم فال و هم تماشا کند. مدتی است که دیگر از اتوبوس های دود زا مسیر بام تهران خبری نیست و ماشین های برقی کوچک که ظرفیت ۱۵ سرنشین را دارد، جایگزین آن شده و شما را به بالای بام، می برد. بهای بلیط هم نفری ۱ تا ۲ هزار تومان است.

جذاب ترین کاری که می توان در بام تهران انجام داد، تماشای زیبایی های خیره کننده کلانشهر پایتخت، است. به خصوص در غروب که انعکاس نور خورشید روی بام ها، فضای جذابی را خلق می کند. منظره بی نظیر شهر که از دشت های اطراف تا دامنه کوه البرز را در بر گرفته است، لوکیشن خوبی را برای سلفی بازها به ارمغان می آورد.

اگر به هشتگ بام تهران در اینستاگرام بروید، هزاران عکس از بام تهران گردها را مشاهده خواهید کرد که در سال های اخیر، تجارب خود را به اشتراک گذاشته و کتابچه مصور دیجیتالی عالی و رایگان برای شما، جهت یک سفر دوست داشتنی و دلچسب است.

برای آدرنالین گردها و عاشقان ورزش های هیجان انگیز، علاوه بر بانجی جامپینگ، می توان از BAG JUMP CLUB  استفاده کرد که صخره نوردی و ترامپولین را برای عاشقان این ورزش ها به ارمغان می آورد که نمونه اش را در تهران سراغ نداریم. اگر می شناسید، به عصر شهروند معرفی کنید.

در این ورزش، شما از سکو های فلزی بالا رفته و از سکوی پرش، خود را روی یک تشک بزرگ پرت می کنید. چند ثانیه است اما خیلی هیجان انگیز و به  یاد ماندنی. این تشک، استانداردهای سازمان ملی استاندارد ایران را داشته و شما هیچ مشکی برای استفاده از آن ندارید و سلامتی شما، تضمین است. باشگاه بگ جامپ بام تهران ، نماینده انحصاری شرکت اتریشی در ایران محسوب می شود. گواهی استاندارد مجموعه را نیز می توانید از مسئول مربوطه درخواست کرده تا رویت کنید.

پرش از روی سکو اول، در ارتفاع شش متر است و برای رفتن به اتفاع بالای بیست متر، مربی مربوطه باید مجوز لازم را به شما بدهد. رده سنی مجاز، پنج تا شصت سال بوده و وزن مجاز نیز کم تر از ۱۲۰ کیلوگرم می باشد. اگر مشکل قلبی ندارید و دیسک کمر ندارید و فشار خون و بیماری دیگری ندارید، این ورزش، توصیه می شود. البته پرش از ارتفاع بالای دوازده متر، نیازمند آموزش است.

پکیج EXTRIME و SUPER EXTRIME باشگاه بگ جامپ، قیمت های متفاوتی دارد و به  شما، امکان پرش ها بیشتر می دهد.

دومین مقصد آدرنالین گردی در شمال تهران، همین بانجی جامپینگ بام تهران است. ورزشی هیجان انگیز که برای خیلی ها، حتی امکان دیدنش هم سخت است چه برسد به انجام دادنش! ورزشی پر هیجان که اعتماد به نفس شما را افزایش می دهد. لذت پرش از ارتفاع با امکانات حفاظتی و تضمینی سلامتی، موضوعی است که به راحتی نباید از آن عبور کنید!

بانجی جامپینگ، ورزشی به نسبت گران است. شما باید از یک دکل سی و دو متری به پایین سقوط کنید و وزن شما هم  باید زیر ۹۰ کیلوگرم باشد. اگر باردار هستید یا بیماری قلبی دارید یا فشار خون و دیسک کمر، این ورزش برای شما حتما ممنوع است. پرش بدون حضور مربی، ممنوع بوده و انجام حرکات آکروباتیک در پرش، مجاز نیست. اگر می  خواهید بین زمین و آسمان معلق شوید، این ورزش را توصیه می کنیم.

استفاده از دیواره های مصنوعی با لوازم حفاظتی جهت صعود از صخره ها، دیگر ورزش هیجان انگیز این مجموعه شمال  تهران محسوب می شود. اگر به دنبال ورزشی چالش و متفکرانه هستید، صخره نوردی را توصیه می کنیم که البته نیازمند تجربه و آموزش و عضلات ورزیده است. ترامپولین هم از جمله ورزش های جدید این مجموعه بوده و ساعتی، شارژ می شوید.

سورتمه توچال، قابل مقایسه با سورتمه شمال ایران نیست. طولانی ترین سورتمه ایران، همین جا است. هزار و چهارصد و بیست متر طول داشته و در سال نود و چهار افتتاح شد. همه استاندارد های بین المللی را پاس کرده و تحت نظر شرکت ویگاند آلمان کار می کند. گواهی TUV آلمان و مرکز استاندارد ایران را دارد. بلیط آن نیز بین ۲۵ تا ۳۰ هزار تومان است. همه روزه از ۶ عصر تا ۲ صبح در اختیار بازدید کنندگان قرار دارد. در روزهای تعطیل نیز از ۹ صبح، پذیرای سورتمه سوار ها می باشد.

در این منطقه، خوردن و نوشیدن، از ماهی دودی گرفته تا برگر زغالی و بستنی ماستی، همه جوره در اختیار گردشگران قرار دارد. فود کورت های مجهز با منو های وسوسه  انگیز رنگارنگ، حتی گزینه هایی برای وگان ها و گیاه خواران نیز ارائه می کنند و همه نیز  متصل به دستگاه کارتخوان هستند.

سینما پنج بعدی، محبوب کودکان و نوجوانان است. در واقع با افکت های چند گانه مثل آب و باد و نور و لرزش صندلی، فضایی  را خلق می کند تا شما را در لوکیشنی متفاوت، غرق در هیجان کرده و برای  ۱۵ تا ۳۰ دقیقه، آینده صنعت سینما را احساس کنید. بلیت نیز در سال ۹۷، ده هزار تومان بود. از ساعت ۹ صبح تا ۱۱ عصر، پذیرای بازدید علاقمندان به سینما پنج بعدی است. این مجموعه نیز، از ظرف شرکت ایتالیایی، اعتباردهی  شده  است.

در  ابتدای گفتار، عرض کردیم  که بام تهران کجاست و چگونه می توان به این نقطه رفت. اگر می خواهید با خودرو شخصی به این مجموعه شمال پایتخت بروید، به ولنجک رفته و خودرو را در پارکینگ، متوقف کنید. به محض ورود، از طریق یک دستگاه خودکار، کارتی به شما داده می شود که موقع خروج، بر اساس ساعت توقف شما در پارکینگ، شارژ می شوید. پیدا کردن جای پارک در این توقفگاه،  سخت نیست اما موقع خروج، معمولا باید مدتی منتظر بمانید.

البته کوچه های پایین ورودی پارکینگ نیز جای خوبی برای توقف خودرو است. ماشین های برقی برای عزیمت به بالای  این منطقه، توصیه می شود. به خصوص برای کسانی که مشکل مفصل زانو دارند. پارکنیگ بالایی بام، مخصوص افرادی است که قصد اسکی دارند و مجوز لازم را گرفته اند.

توجه کنید که خط اتوبوس میدان ولنجک (۲۲۱)، شما را به این منطقه  برده و می توانید در ایستگاه هفتم، توقف کنید.

چطور به بام تهران برویم

حتما بخوانید: همه چیز درباره درکه گردی

حتما بخوانید: با همه نمایشگاه های تهران در سال ۹۸ آشنا شوید

همراهان گرامی

اگر شما هم تجربه عزیمت به این نقطه تهران داشته و تجربه و خاطره و دیدگاهی درباره خدمات و امکانات آن به خصوص تعرفه  استفاده از وسایل این مجموعه دارید، دیدگاه های خود را محترمانه و با رعایت حریم خصوصی، از طریق کامنت به سرویس گردشگری عصر شهروند اطلاع داده تا به منظور ارتقا دانش عمومی، به اشتراک گذاشته شود.

آخرین خبرها از گردشگری تهران و آشنایی با مقصدهای جذاب توریستی و شکم گردی شهر را با سرویس گردشگری عصر شهروند دنبال کنید.

عالی و همه چی تموم

نقشه مترو تهران 99 | نقشه اتوبوس های BRT | نقشه بازار بزرگ تهران در سال 99 | اخبار طرح زوج و فرد جدید و طرح ترافیک | تقویم سال 1399

موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .

تمامی حقوق این وبسایت متعلق به پایگاه خبری عصر شهروند است و استفاده از اخبار با ذکر منبع عصرشهروند بلامانع است .


نقشه مترو تهران 99Downloads-icon


نقشه اتوبوس های BRTDownloads-icon

در این مقاله از معرفی جاهای تفریحی تهران شما را با بام تهران که یکی از مکان ها در پایتخت ایران با چشم اندازی زیبا است آشنا خواهیم کرد . در ادامه با مجله هم اقلیم همراه شوید.

تهران پایتخت کشور عزیزمان ایران نیز مانند خیلی از شهرهای کشور دیدنی های فراوانی را در خود جای داده است.اگر می‌خواهید تهران را زیر پای خود ببینید و تصویری به یاد ماندنی از پایتخت را در ذهن خود بسازید در این مطلب با سایت هم اقلیم همراه باشید تا با یکی دیگر از جاهای دیدنی تهران  آشنا شویم.

بام تهران به عنوان بالاترین نقطه شهر تهران و یکی از خوش آب و هوا ترین مناطق شهر شناخته می‌شود که در روزهای آخر هفته میزبان بسیاری از گردشگران و شهروندان تهرانی است تا از تفریحات آن استفاده کنند و هوای تازه و سالمی را تنفس کنند.این منطقه در بخش بالایی ولنجک و ابتدای تله کابین توچال قرار دارد.

شمال شهر تهران تفریحات و تفرجگاه های متعددی دارد و دلیل آن هم آب و هوای خنک و نسبتا تمیز منطقه شمالی تهران است.در ادامه با ما همراه باشید تا با یکی از محبوب ترین تفرجگاه های تهران ، مجموعه تفریحی توچال یا همان بام تهران آشنا شویم.

چطور به بام تهران برویم

مرتفع ترین و معروف ترین قله استان تهران قله توچال با 3962 متر ارتفاع است که در بین کوهنوردان ایرانی از محبوبیت خاصی برخوردار می باشد.یکی از لذت بخش ترین تفریحات شهروندان تهران صعود به این قله و تماشایی نمایی بی نظیر از شهر تهران بر روی آن است.اما توچال تنها به کوهنوردی ختم نمی‌شود و برنامه های دیگری هم برای شما دارد.

شاید برایتان جالب باشد : جاذبه های گردشگری ایران

در قسمت پایینی قله توچال یک مجموعه تفریحی بسیار بزرگ قرار دارد که روزهای آخر هفته از خیل عظیم گردشگران و مردم تهران میزبانی می‌کند.از سال 94 در این مجموعه اقدامات زیرساختی مناسبی صورت گرفت و امکانات رفاهی و تفریحی زیادی از جمله باشگاه اسکی ، زیپ لاین ، سورتمه ، پرش از ارتفاع ، تله سیژ ، کافه و رستوران در آن ایجاد شد.

البته برخی از مردم تنها برای تماشای شهر تهران به این مکان می‌روند.بدین منظور نیمکت هایی در محوطه تفریحی توچال وجود دارد که مردم می توانند بر روی آن ها نشسته و از نمایی زیبا به تماشای شهر تهران مشغول شوند.

همچنان همراه ما باشید چراکه به بخش جذاب مطلب یعنی آشنایی با تفریحات و امکانات بام تهران رسیدیم.در ادامه بع معرفی تفریحات رایج در مجموعه تفریحی توچال می‌پردازیم.

یکی از بهترین مکان ها برای افرادی که به پیاده روی علاقه دارند مسیر سلامتی بام تهران است.قدم زدن در محیطی با هوای بسیار تمیز و به دور از هیاهوی شهر حال  و هوای تازه ای به روح و جسم شما می‌بخشد.مسیر سلامتی از پارکینگ مجموعه توچال شروع و تا ابتدای ایستگاه تله کابین ادامه دارد.همچنین در این مسیر امکاناتی مانند کافه ، رستوران و سرویس بهداشتی نیز در نظر گرفته شده است.

اگر به پیاده روی علاقه ای ندارید و قصد دارید با ماشین خودتان را به ایستگاه تله کابین برسانید می توانید از ون هایی که در ابتدای مسیر سلامتی قرار دارند استفاده کنید.این ون ها شما را تا ایستگاه یک منتقل می‌کنند.

در اغلب شهرهای توریستی و مناطق گردشگری تفریح زیپ لاین وجود دارد.زیپ لاین یکی از هیجان انگیز ترین بخش های مجموعه تفریحی توچال است که در میانه های مسیر سلامتی و قبل از ایستگاه یک توچال قرار دارد.در این تفریح مهیج شما در ارتفاع 60 متری سطح زمین به پرواز در خواهید آمد و 200 متر آن طرف تر فرود خواهید آمد.

همچنین مشاهده کنید : پل طبیعت تهران

از جدیدترین سرگرمی هایی که در بام تهران ساخته شده ، اسکیپ روم یا اتاق فرار است.اگر به تفریحان هیجانی علاقه دارید پیشنهاد می‌کنیم اسکیپ روم را تجربه کنید.در این مجموعه شما را در یک اتاق حبس می‌کنند و شما باید با توجه به سر نخ هایی که دریافت می‌کنید خود را از اتاق خارج کنید.این مجموعه نیز در انتهای مسیر سلامتی و نرسیده به ایستگاه یکم قرار دارد.

چیزی تا رسیدن به محوطه اصلی بام تهران نمانده،کمی قبل از رسیدن به این محوطه سینمای 5 بعدی و مجموعه … را خواهید دید.لازم به ذکر است که سینما 5 بعدی توچال از بهترین سینماهای 5 بعدی در شهر تهران است.مجموعه … نیز مجموعه ای برای انجام بازی های هیجان انگیز است که می توانید از آن استفاده کنید.

سورتمه بام تهران در سال 94 توسط یک شرکت آلمانی به نام ویگاند ساخته شد.طول این سورتمه به 1420 متر می‌رسد و بسیار هیجان انگیز است.در حینی که سوار بر این سورتمه هستید یک دوربین مخصوص از شما عکس می‌گیرد؛پس سعی کنید هنگامی که سوار سورتمه شدید لبخند به لب داشته باشید!این عکس در انتهای مسیر به شما نشان دهده می‌شود و در صورت تمایل می‌توانید آن را خریداری کنید.

تله سیژ یکی دیگر از تفریحات هیجان انگیز بام تهران است.سوار شدن این وسیله به کسانی که از ارتفاع ترس دارند توصیه نمی‌شود!تله سیژ توچال شما را از ایستگاه یک به رستوران چشمه بالا می‌رساند.

اصلی ترین و محبوب ترین تفریح مجموعه توچال تله کابین آن است که به عنوان یکی از طولانی ترین تله کابین های پیوسته در دنیا شناخته می‌شود.ساخت تله کابین توچال سالها قلب برمی‌گردد؛ساخت آن در سال 53 شروع و در سال 57 به تمام رسید.امنیت در تله کابین توچال در وضعیت خوبی قرار دارد چراکه در سال های اخیر کابین مورد بازسازی قرار گرفته است.با استفاده از تله کابین می توانید تا ایستگاه هفت بالا بروید.

از معروف ترین پیست های اسکی در ایران ، پیست اسکی توچال است که در ارتفاع 3850 متری قرار دارد.اگر به اسکی علاقه دارید حتما به این پیست سر بزنید.همچنین اگر از شهرهای دور به توچال و بام تهران سفر می‌کنید می توانید در هتل توچال که در پایین پیست اسکی قرار دارد اقامت داشته باشید.

آدرس : تهران – انتهای خیابان ولنجک

دسترسی : برای رفتن به بام تهران با وسیله نقلیه شخصی باید از بزرگراه چمران شمال به خیابان ولنجک بروید و خیابان ولنجک را تا انتها طی کنید.

اگر قصد رفتن به بام تهران با وسیله نقلیه عمومی را دارید ، می توانید از خط چهار اتوبوس های تندروی تهران و یا از تاکسی هایی که از بزرگراه چمران عبور می‌کنند استفاده کنید.راه دیگر این است که خود را به میدان تجریش برسانید و در میدان تجریش سوار تاکسی های بام تهران شوید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

پل طبیعت تهران پل طبیعت بزرگترین پل غیر خودرویی کشور و یکی از جاذبه …

چطور به بام تهران برویم

خرید ممبر تلگرام ممبر وان ، از جمله فعالیت هایی است که این روزها …

خرید ممبر تلگرام ممبر وان ، از جمله فعالیت هایی است که این روزها …

 

جاهای دیدنی تهران | جاهای دیدنی شیراز | جاهای دیدنی اصفهان | جاهای دیدنی کیش | جاهای دیدنی کاشان | جاهای دیدنی استانبول | جاهای دیدنی مشهد

ورود

نام کاربری یا نشانی ایمیل

رمز عبور

مرا به خاطر بسپار

چطور به بام تهران برویم
چطور به بام تهران برویم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *