چطور توریست جذب کنیم

 
helpkade
چطور توریست جذب کنیم
چطور توریست جذب کنیم

سعی میکنم خیلی خلاصه و مفید راجع به این ایده بنویسم. ولی فکر نکنید چون این ایده این قدر ساده و خودمونی نوشته شده به درد نمیخوره واقعا اگه این کارهارو انجام بدید به نتیجه ای فراتر از حد انتظار خواهید رسید.

اول خود ایده رو براتون میگم و بعد مزایایی که براتون خواهد داشت رو شرح میدم.

فرض بر این هست که شما میخواید گردشگر جذب کنید حالا چه داخلی و چه توریست خارجی یا اینکه جاهایی که خودتون میرید و میگردید، و فکر میکنید که جذاب هستند رو میخواید به دیگران معرفی کنید . یا طبیعت بکر یک روستا رو نمایش بدید و یا مشکلات یک روستا رو به گوش بقیه برسونید یا …

کاری که باید بکنید این هست : جایی رو که میخواید برید و بگردید رو بشناسید و بعد یه سفر نامه یا یک معرفی نامه از اون مکان درست کنید در غالب ویدئو و عکس و بعد این سفر نامه رو با دیگران به اشتراک بزارید . کجا؟ همه جا یوتیوب ، اینستا گرام ، پینترست ، تلگرام ، وب سایت یا وبلاگ خودتون یا هر جایی دیگه ای که فکر میکنید دیده میشن

سفر نامه یا معرفی نامه شما بهتر هست که در قالب زیر درست بشه در قالب یک مثال میریم جلو :

چطور توریست جذب کنیم

(در خانه قبل از راه افتادن ) امروز میخوام برم اخلمد. اخلمد یه ییلاق فوق العاده ست در مشهد وقتی رسیدیم عکس و فیلم هاش رو در ادامه همین ویدئو براتون میزارم. لوازمی که نیاز هست از این قراره یه جفت کفش کوه یا کفشی که بشه مسافت حدود سه تا چهار کیلو متر رو پیاده روی کرد احتمالا باید از توی رود خونه هم رد بشیم.

یه کوله پشتی که توش یه زیر انداز میزاریم ، یه وعده غذای ساندویچی ، چایی و خرما و خوراکی هایی که میخورید و.. دقت کنید میخوایم بریم گردش و پیاده روی و از این کار لذت ببریم نه از غذا خوردن.

(سوار ماشین میشد از صفحه کیلومتر ماشین و ساعت ماشین فیلم بگیرید) ساعت هشت صبح هست داریم راه میوفتیم. بگید که از کجا راه میوفتید مثلا از فلکه آژادی به سمت قوچان حرکت میکنید و مستقیم به سمت قوچان راه میوفتیم. میرسیم به تابلو گلبهار تا اینجا فقط مستقیم اومدید بعد از گلبهار تابلوی اخلمد رو میبینیم . به سمت اخلمد تغییر جهت میدیم. میرسیم به جاده فرعی از ابتدای جاده فرعی و تابلو ها فیلم میگیریم. میرسیم به روستای زیبای اخلمد. ساعت و کیلومتر ماشین رو دوباره فیلم میگیریم تا معلوم بشه که چند دقیقه و چند گیلومتر توی راه بودیم. توی راه اگه پمپ بنزین یا پلیس راه یا هر چی هست رو بهتره که توی فیلم بگیم.

از پارکینگ ها و خانه هایی که روستایی ها میدن اجاره فیلم بگیرید ترجیحا قیمت پارکنیگ و خانه ها رو هم توی فیلم مون میگیم با اهالی مصاحبه کوتاه میکنیم اسمشون و در صورتی که خودشون اجازه شماره موبایلشون رو هم در فیلم میگیم و شرح میدیم که مثلا اصغر اقا با این شماره تلفن یه خونه داره که کرایه میده با این قیمت  مغازه ها و امکانات روستا رو معرف میکنیم. بعد راه میفتیم به سمت دره ها و ابشار های اخلمد هر جایی که به نظرمون زیبا اومد دروبین رو روشن میکنیم و فیلم های کوتاه میگیریم. و توی فیلم شرح میدیم که مثلا چند دقیقه یا چند کیلیومتر اومدیم تا به اینجا رسیدیم. در نهایت اسم و شماره تلفن خودمون رو توی ویدئو میگیم و شرح میدیم که اگه کسی خواست بره اخلمد میتونه از ما کمک بگیره. تمام (این یه مثال نسبتا واقعی بود اخلمد رو توی گوگل سرچ کنید)

حالا چرا باید تمام این کارها رو بکنیم؟ یا بهتره بپرسیم چه چیز هایی برای یک تورسیت یا گردشگر مهم است؟

هر گردشگری که میخواد بجایی بره اول از همه این براش مهمه که از کجا و چه ساعتی راه بیوفته چه چیز هایی لازم داره از کدوم مسیر به مقصد میرسه وقتی اینها رو توی ویدئو شما ببینه نصف نگرانی هاش حل میشه. وقتی شماره افراد اون روستا رو داشته باشه میتونه با اونها تماس بگیره و از اب و هوا یا اینکه امشب خونه ای رو برای کرایه دادن دارن یا نه یا … مطلع بشه. خب بعدشم خیلی راحت راه میوفته و میره

مزایای این ایده :

 

دیگران رو هم تشویق کنید که این کار رو انجام بدند (ساخت سفر نامه) و برای شما ارسال کنند. و سعی کنند که اونها رو به هر شکلی انتشار بدهند

تمام این ویدئو حدود ۵ یا ۶ دقیقه میشه. همونطور که قبلا هم اشاره شد حالا باید این ویدئو را تا اونجا که میشه انتشار بدید (این کار از درست کردن ویدئو مهمتره) حتما یه تگ مشخص برای این نوع پست ها در نظر بگیرید مثلا تگ its_iran رو توی همه ویديو ها بزارید بعد راجع به مکانی که رفتید توضیح بدید سعی کنیداطلاعات مفید و لازم را در اختیار دیگران قرار بدید.

خیلی سخت نگیرید اگه دوربین خوب دارید چه بهتر ولی اگه ندارید با همون امکانات اولیه انجامش بدید ولی سعی کنید کامل توضیح بدید. یواش یواش کارتون بهتر خواهد شد یک ویدئو به صورت تستی بگیرید قول میدم هیچ چیزی از دست ندید

چه کسانی و به چه دلیلی باید این کار رو بکنن ؟

اگر شما هم فکر میکنید که این پست میتونه مفید باشه پس راجع بهش صحبت کنید. لازم نیست به این پیج لینک بدید هر چند اگه بدید بهتره چون این ایده رو توی همین پیج کامل و کامل تر خواهم کرد ولی هر جوری میتونید این موضوع رو انتشار بدید . سپاسگذارم

من مقداد ترابی بیشتر از این ها به این موضوع فکر کردم و این طرح رو خیلی بیشتر از اینا میتونم گسترش بدم اگر کسی خواست که این کار رو انجام بده حاضر تمام ایده رو در اختیارش قرار بدم.

اگر دوست داشتیید از طریق فیس بوک و یا توییتر با من در تماس باشید.

توییتر من و من در فیس بوک

 

نام (required)

ایمیل (will not be published, required)

وب سایت

تمام حقوق این اپلیکیشن متعلق به وامیلون می باشد.

معرفی جاذبه های گردشگری ایران و جهان به همراه معرفی هتل های مناسب و رزرو هتل در مشهد

جذب توریست خارجی یکی از گزینه های مهم و مورد بحث در جامعه گردشگری می باشد.در حالی که سازمان میراث فرهنگی بودجه لازم برای تبلیغات در صنعت گردشگری ایران را در اختیار ندارد، بخش خصوصی این وظیفه را بر عهده دارد تا بتواند با تهیه بروشور، تصویر، اقلام تبلیغاتی و حتی خرید دقایقی از تلویزیون‌های خارجی برای تبلیغ به معرفی جاذبه‌های ایران بپردازد.

اما در این میان راهکارهایی  هم وجود دارد که بتواند به موثر بودن این تبلیغات با هزینه اندک کمک کرده و صنعت گردشگری ایران را علی‌رغم تحریم‌ها، سرپا نگه دارد.

بازاریابی و تبلیغات در رسانه‌های خبری نوشتاری و دیداری کشورهای هدف بسیار اهمیت دارد. معرفی ایران به عنوان کشوری امن و ارزان با مردمانی مهربان و مهمان‌پذیر از اهداف کمپین‌های تبلیغاتی باید باشد. تبلیغات در تلویزیون، فرودگاه‌ها و اتوبوس‌های درون شهری و متروها و روزنامه‌های محلی کشورهای هدف باید در دستور کار قرار گیرد.

تولید محتوای فرهنگی و تاریخی و طبیعی و ماجراجویی ایران به ویژه در مورد آثار ثبت شده در فهرست میراث جهانی یونسکو به زبانهای کشورهای هدف، استراتژی مهم دیگر در این زمینه است. ایجاد یک پورتال چند زبانه گردشگری ملی و حداقل به 20 زبان بین‌المللی و به ویژه به زبان گردشگران کشورهای هدف بسیار اهمیت دارد که بتواند شهرها و جاذبه‌ها و سوغاتی‌ها و خوراکی‌های ایران را به زبان خود آنها معرفی کند.

چطور توریست جذب کنیم

بازاریابی های بخصوص در شبکه‌های اجتماعی  و اپلیکیشن هاایی که در کشورهای هدف کاربران بیشتری دارند، استراتژی مهم دیگری است که باید روی آن تمرکز جدی داشته باشیم.گردشگران نسل هزاره سوم بدون اینترنت و مطالعه و بررسی اطلاعات به سفر نمی روند و  به شدت به تلفن همراه و هوشمند خود وابسته هستند. با استفاده از تلفن خود و اینترنت، اطلاعات زیادی را دریافت و حتی تولید و منتشر می کنند.

در بسیاری از کشورها همیشه لازم نیست پولی بین درخواست‌کننده و گیرنده خدمات گردشگری رد و بدل شود. گاهی برخی شرکت‌های گردشگری در ازای ارسال مسافر، گردشگر از سمت مقابل قبول می‌کنند، یا در ازای نشان دادن دو دقیقه از جاذبه‌های کشورشان در تلویزیون از این موقعیت استفاده میکند که متاسفانه در ایران از این امکانات استفاده نمی‌کنند و حتی اگر از مسئولین درخواست شود، یا پاسخ نمی‌دهند یا خیلی دیر پاسخ می‌دهند. در این باره بخش خصوصی می‌تواند خود با رسانه‌های تخصصی خارجی در زمینه گردشگری در ارتباط قرار گرفته و در ازای کار کردن روی مطالب آن‌ها در ایران، مطالبی از ایران را نیز در رسانه‌های آن‌ها منتشر کند.

 برنامه‌ریزی حضور در این رویدادها جهت معرفی تورهای ایرانگردی و ثبت نام گردشگران خارجی و ارایه تخفیف‌ها و امتیاز های خاص برای جذب آنها اهمیت فراوانی دارد. ایجاد دفاتر نمایندگی شرکتهای هواپیمایی ایرانی و خدمات گردشگری در این کشورهای هدف و فعالیت گسترده آنها در جلب و جذب مخاطبان بسیار تاثیر گذار است.

در جهت سهولت ورود و کاهش هزینه‌ها بسیار کارساز است. استفاده از ظرفیت فرودگاهی ترانزیتی مانند فرودگاه امام برای مسافران شرق دور به اروپا و بالعکس برای جذب این نوع از گردشگران برای اقامت و بازدید از ایران اهمیت زیادی دارد.

ایجاد مسیرهای دریایی و ریلی برای مناطق شمالی و جنوبی ایران برای جذب گردشگران کشورهای هدف به ویژه کشورهای همسایه  اهمیت زیادی دارد. استفاده از این نوع روشهای جابجایی مسافر به همراه ایجاد تجربه منحصر به فرد می تواند کاهش هزینه های حمل و نقل را نیز ایجاد کند.

 این نوع از گردشگران به زبان خود بسیار اهمیت می‌دهند و معمولا راحت‌تر هستند که به جای انگلیسی به زبان مادری صحبت کنند. به همین دلیل داشتن افراد مسلط به زبان آنها برای ایجاد یک تجربه لذت بخش و منحصر به فرد باید مورد توجه جدی قرار بگیرد.

بسیاری از گردشگران خارجی از طبیعت چهارفصل و امکانات گردشگری ماجراجویی و ساحلی و جزایر و دریاها و کویر و جنگل‌های ایران که اتفاقا ثبت جهانی هم شده اند اطلاع ندارند. برای آنها جالب است که علاوه بر قدمت تاریخی و موضوعات فرهنگی و ادبی ایران با این نوع از جاذبه ها نیز آشنا شوند.

 نسل هزاره سوم و گردشگران امروزی به ویژه از کشورهای هدف به شدت به استفاده از اینترنت عادت دارند. از این فرصت می توان استفاده کرد و اطلاع رسانی نقشه های گردشگری، مسیرها، جاذبه ها، خوراکیها و سوغاتیهای ایران را به شکل دیجیتالی یا اپلیکیشن در اختیار آنها قرار داد.

حفاظت از منافع قانونی و ایمنی گردشگران و معرفی ایران به عنوان کشوری امن با خدمات پزشکی و سلامت ارزان و با کیفیت نیز از این جمله  اطلاع رسانی و آشنایی مخاطبان خارجی است. این موضوع می تواند علاوه بر گردشگری تاریخی و طبیعی به گردشگری سلامت نیز کمک کند.

1- عدم وجود اماکن اقامتی
و بهداشتی مناسب در کشور

2- عدم استفاده از شیوه ها مناسب بازاریابی

3- تبلیغات سوء و غیر واقع از ایران در سایر کشورها

4- محدودیت های فرهنگی

5- نبود امنیت جاده ای و مسافرتی

 6-موانع سیاسی و روابط بین المللی ایران با سایر کشورها

درصد بسيار زيادي از گردشگران خارجي معتقدند، ميزان موفقيت تبليغات گردشگري ايران در جذب توريست و ميزان تصويرسازي جاذبه ها و تبليغ آنها در حد پاييني بوده است. اکثر گردشگران اعتقاد دارند ميزان تاثير تبليغات اينترنتي گردشگري در وب سايت ها در جذب گردشگر و تاثير تبليغات ماهواره اي از جاذبه هاي گردشگري بسيار کم است و فقدان شبکه ماهواره اي جهت تبليغات گردشگري به زبان انگليسي بسيار احساس مي شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

ما عاشق سفر و گردشگری هستیم و همواره تلاش می کنیم که تجربیات دیگران به صورت مقاله های آموزشی در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید با خواندن این دسته بندی از مقاله ها سفر خوشی را تجربه نمائید.

می‌دانید دنیا چطور به ایران نگاه می‌کند؟ کافی‌ست سری به رسانه‌های خارجی بزنید تا ببینید هیچ کجا از شکوه فرهنگ و تاریخ و طبیعت تب‌دارِ بی‌قرار ایران سخنی نیست. برای همین ما تصمیم گرفتیم رسانه‌ای بسازیم تا حکایت‌های دیدنی ایران را فارق از سیاست، برای مردم جهان بازگو کند.

ما در این پروژه از دوستیِ میان قله‌های برف‌پوش و شن‌زارهای داغ، از همسایگی نارون‌های همیشه سبزِ بهار و موج‌های خروشان، از موزه بزرگِ قوم‌ها، زبان‌ها و باورهای ایران سخن می‌گوییم. ذوقِ خیام را، تختِ ناتمام جمشید و آرزوهای بر باد رفته مردم شهر سوخته را روایت می‌کنیم.

ما در این سایت نمایندۀ یک ملت خواهیم بود، نمایندۀ مردم یک کشور و می‌خواهیم حرفِ میلیون‌ها انسان را به گوش دنیا برسانیم. می‌خواهیم کشورمان و زیبایی‌هایش را به مردم دنیا نشان دهیم و بگوییم در ایران هم مثل هر جای دیگر دنیا عشق و زندگی جریان دارد. آرامش، امنیت و رفاه و نوع‌دوستی وجود دارد.

چطور توریست جذب کنیم

پروژه‌ای که ما قرار است روی آن کار کنیم یک سایت و رسانۀ ایران‌شناسیِ انگلیسی است؛ که به معرفی فرهنگ، تاریخ و جاذبه‌های گردشگری ایران می‌پردازد. ما در این پروژه سعی داریم چهره ایران را به تمام دنیا نشان دهیم؛ پس برندۀ اصلی این پروژه تمام ایران هستند. این اولین جمع سپاری و مشارکتی است که قصد دارد چنین قدم جسورانه‌ای بردارد.

همه ما میدانیم که صنعت توریسم، صنعتی چند سر بُرد است.

اگر بخواهید درباره سودآوری مالی رسانۀ ایران‌شناسی بدانید؛ باید بگوییم رسانۀ ایران‌شناسی از طریق جذب توریست فعالیت می‌کند. این رسانه برای اینکه بتواند روی پای خود بایستد و خود را توسعه دهد، از طریق برگزاری تور و تور لیدری درآمد خواهد داشت.این روش درآمدی برای هر کشوری بسیار سودآورد است. چراکه طبق آمارها به ازای هر ده توریستی که وارد کشور می‌شود، یک فرصت شغلی نیز ایجاد خواهد شد.

همچنین این پروژه به طور مستقیم و غیر مستقیم، برای افراد و سازمان‌ها نیز سودمند خواهد بود:

چند جوانِ نابغۀ کاربلدِ متعهد و البته دغدغه‌مند از نویسنده گرفته تا مترجم و گرافیست و تور گردان، دور هم جمع شده‌اند و می‌خواهند با توجه به نیاز کشور به رسانه‌ای جامع و کامل برای ایران‌شناسی به همراه جذب توریست، کسب درآمد هم داشته باشند.

مدیر پروژه : محمد حسین قوامی

ارتباط از طیق ایمیل:
mh.ghavami76@gmail.com

ما متعقدیم برای اینکه ایران جای بهتری برای زندگی شود، باید شرایطی به وجود آوریم که همۀ ما تبدیل به فرصت‌سازانی برای دیگران شویم و بهترین استعدادهای‌مان را برای دستیابی به چیزهایی که تنهایی نمی‌توانستیم در آن موفق شویم، استفاده کنیم. اینکار باعث ترقی و پیشرفت همۀ ما خواهد شد.

درست است که نمی‌توانیم یک تنه از جامعه، کشور و دنیای‌مان بهشت بسازیم، اما ما اعتقاد داریم باید تلاش‌ کرد حتی با گام‌های کوچک و آهسته. چراکه باور داریم هر موجِ کوچکی می‌تواند تاثیر بزرگی داشته باشد. برای ایجادِ تغییرات بزرگ باید قدم‌های کوچک ولی پیوسته برداشت و این پروژه ایران‌شناسی قدمِ کوچکی‌ست در راستای رسیدن به آرزوهای بزرگمان.

هر کسب‌و‌کاری برای اینکه بتواند رشد کند؛ نیاز به پول دارد. کمک مالی به استارتاپ‌ها و کسب‌و‌کارهای نوپا باعث خواهد شد بتوانند تا زمانی‌که به درآمد برسند، زنده بمانند و حتی ایده های خلاقانه خود را توسعه داده و سودآور باشند.

هر تیمی برای جذب سرمایه استراتژی مختصِ خود را دارد؛ آن دسته از استارتاپ‌هایی که ارزشی را به جامعه و محیط اطرافِ خود اضافه می‌کنند، می‌توانند بدون خجالت روشِ جذب سرمایه جمعی را به کار گیرند. یعنی دقیقاً همین روشی که ما انتخاب کرده‌ایم.

ما حمایت‌های جمع‌آوری شده را برای اداره پروژه‌مان در سه ماه آینده استفاده خواهیم کرد. این هزینه‌ها شامل طراحی سایت، تولید محتوا، ترجمه، عکاسی، تولید گرافیک و خرید تجهیزات مورد نیاز و استفاده از فضای کار، خواهد بود.

 پیام شما می‌تواند شروعِ یک ارتباط سازنده باشد.تیم جوانِ ما با روی باز پیشنهادات و انتقادات شما را خواهد شنید و به تمامی سوالات و ابهاماتِ شما پاسخ خواهد داد.

این ارتباط دلگرمی ما را برای ادامۀ کار افزایش خواهد داد. 

درودموضوع پیر شدن جمعیت بدلیل کاهش زاد و ولد موضوعی بشدت مهم هست که با امنیت کشور ارتباط مستقیم دارهدر غیاب مسولین با کفایت چطور میشه چنین پویشی راه انداخت؟

با توجه به اینکه صنعت گردشگری، بیش از پیش مورد توجه مردم و دولت قرار گرفته است، لازم است که با روش­هایی که در ظاهر شاید ساده باشند ولی در عمل تاثیر مثبت زیادی دارند آشنا بشویم. این روزها علاقه مردم به توریسم و گردشگری و دیدن مکان‌های تازه هر روز بیشتر از گذشته می‌شود. این استقبال و توجه باعث شده صنعت توریسم به صنعتی پررونق و رقابتی در دنیا تبدیل شود. امروزه سایت‌ها و شرکت‌های بسیاری در این صنعت شروع به فعالیت کرده‌اند، بنابراین رقیبان زیادی در این کار خواهید داشت. اگر می‌خواهید در این صنعت باقی بمانید، باید مخاطبان زیادی را به خود جذب کنید. برای این کار بیش از هر چیز به استراتژی بازاریابی توریسم نیاز دارید تا به شما کمک کند کسب‌وکار خود را به‌خوبی به دیگران معرفی کنید.

نکته­ای که لازم است بدانیم این است که باید نوع جاذبه­های گردشگری منطقه خود را بشناسیم. این جاذبه­ها امروزه عمدتا به دسته­های زیر تقسیم می‌شوند:

۱- تعدادی از توریست برای فعالیت­های ماجراجویانه به بعضی از کشور­ها سفر می‌کنند. از جمله­ی فعالیت­های مطلوب این دسته از توریست­ها می‌توان به قایقرانی در رودخانه­های آزاد، دوچرخه­سواری، کوه­نوردی و صخره نوردی اشاره کرد.

۲- تعدادی از گردشگران به علت مسائل پزشکی به گردشگری می‌پردازند. کشور ما با توجه به اینکه در عین مطلوبیت سطح پزشکی، قیمت­های پایین تری نیز نسبت به سایر کشور­ها دارد، مورد توجه قرار گرفته است.

۳- عده­ای از توریست­ها برای چشیدن غذا­های محلی به گردشگری می‌پردازند. کشور­ ما پیش از این هم به دلیل این نوع جاذبه­ها مورد توجه قرار گرفته است که می‌توانیم مانور بیشتری روی آن دهیم.

چطور توریست جذب کنیم

۴- توریست­های زیادی نیز برای فعالیت­های ورزشی­ که مختص به اقلیم خاصی هستند نیز به مسافرت می‌پردازند. از فعالیت­های مورد پسند آن‌ها می‌توان به گلف، اسکی، فعالیت­های دریایی و ورزش­های زمستانی اشاره کرد.

۵- توریست­هایی که به علت مسائل مذهبی از کشورهای مختلف دیدن می‌کنند.

۶- توریست­هایی که برای خرید­ به کشور­های مختلف سفر می‌کنند. به عنوان مثال در کشور ما این توریست­ها بیشتر به علت قیمت کم کالا­ها به ما رجوع می‌کنند ولی بهتر است برای جذب بیشتر آنها، روی محصولات پرطرفدار مانند صنایع دستی، مانور بیشتری دهیم.

پس از اینکه مشخص شد که توانایی جذب چه نوع گردشگرانی وجود دارد، لازم است تا محل­هایی را که توریست‌‌ها را بیشتر جذب می‌کنند، با توجه به سلیقه­ی آنها دگرگون شود. این دگرگونی می‌تواند شامل تغییر در مراکز خرید آن منطقه و یا افزودن فعالیت­هایی باشد که جذب گردشگر را بیش از پیش می‌کنند.

۱- همکاری تبلیغاتی با افراد محبوب در میان مردم

یکی از روش‌های محبوب و البته مؤثر در بازاریابی، کار با افرادی است که در بین مردم نفوذ زیادی دارند. این افراد در فضای آنلاین، تعداد زیادی دنبال‌کننده دارند. بسیاری از این افراد بین دنبال‌کنندگان خود محبوب هستند و با مخاطبان زیادی تعامل برقرار می‌کنند. مخاطبان آنها محتوایی را که این افراد تولید می‌کنند دوست دارند؛ برای مثال می‌توانید از کسی که در شبکه‌های اجتماعی محبوب هست بخواهید ویدئویی کوتاه از هتل شما به اشتراک بگذارد و در عوض چند شب اقامت در هتل‌تان و امکان استفاده از تمام وسایل رفاهی را به او پیشنهاد کنید.

۲- ارائه اطلاعات کامل درباره‌ی منطقه‌‌تان

گردشگران، عنصر حیاتی صنعت توریسم هستند. بنابراین بازاریابی توریسم باید بر خواسته‌ها و نیازهای آنها متمرکز باشد. بیشتر آنها منطقه‌‌ای را که به آنها معرفی می‌کنید به‌خوبی محل زندگی خودشان نمی‌شناسند و بنابراین به‌دنبال یک راهنمای سرگرم‌کننده، جذاب و در عین حال آموزنده هستند. راهنما باید طوری باشد که گردشگران به‌راحتی بتوانند آن را بخوانند و درک کنند، پس بهتر است سطح مطالب را بر این اساس تنظیم کنید.

۳- ساخت ویدئوهایی جذاب درباره‌ی منطقه‌‌‌تان

ویدئوها در زمانی بسیار کوتاه حجم زیادی از اطلاعات را منتقل می‌کنند و روش بسیار مناسبی برای معرفی هستند. این ویدئو فقط باید مانند راهنمای اطلاعاتی منطقه‌‌ی موردنظر عمل کند و به‌طور خلاصه اطلاعاتی راجع به مقصد به مخاطبان ارائه دهد.

۴-  چالشی ترتیب دهید که در افراد انگیزه و علاقه ایجاد کند

چالش‌ها یکی از قوی‌ترین ابزارهای ایجاد انگیزه در مخاطب هستند. مردم دوست دارند در این چالش‌ها شرکت کنند و نتایج آنها را در شبکه‌های ارتباطی‌شان با دیگران به اشتراک بگذارند. چالشی سرگرم‌کننده درست کنید که به کسب‌وکارتان ارتباط داشته باشد و از مشتریان فعلی‌تان بخواهید آن را در رسانه‌های اجتماعی نشر دهند؛ برای مثال، می‌توانید از دنبال‌کنندگان صفحات فضای مجازی‌تان بخواهید تجربیات سفرشان به منطقه‌ی شما را با دیگران به اشتراک بگذارند. می‌توانید از آنها بخواهید به مدت یک هفته، هر روز این کار را انجام دهند. برای مهیج‌تر شدن برنامه، یکی از آنها را به‌عنوان برنده انتخاب کنید و یک سفر رایگان به‌عنوان جایزه در نظر بگیرید.

۵-  تمرکز بر مخاطبان هدف

یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر طرح بازاریابی توریسم این است که بدانید دقیقا در حال ارائه‌ی چه چیزی هستید. از آنجا که این صنعت به‌شدت رقابتی است، اگر بر رویکرد خود تمرکز نکنید همه‌ی تلاش‌هایتان از بین می‌رود؛ به‌عنوان مثال اگر منطقه شما به خاطر موج‌سواری مشهور است، ابتدا خانواده‌هایی را هدف قرار دهید که به موج‌سواری علاقه‌مند باشند. هر چه بیشتر درباره‌ی انواع مشتریان‌ خود اطلاعات داشته باشید، بهتر می‌توانید مخاطبان هدف را تعیین کنید.

۶- برجسته‌تر کردن ویژگی منطقه‌تان

یکی از بهترین روش‌های پیشی گرفتن از رقبا، برجسته‌سازی چیزهای جدید و هیجان‌انگیز در منطقه‌ای است که به مخاطبان معرفی می‌کنید. درباره‌ی رویدادها و اتفاقات منحصربه‌فردی که در منطقه‌تان رخ می‌دهد اطلاعات به‌روز در اختیار مخاطب قرار دهید. خود را به جای مخاطبان بگذارید. اگر برای اولین بار به جایی سفر می‌کردید، چه چیزهایی توجه‌تان را جلب می‌کرد یا برایتان هیجان‌انگیز بود؟ سعی کنید همان موارد را به مخاطبان‌تان معرفی کنید.

برگرفته از نشریه سامانه نو شماره “صنعت گردشگری”

گردآورنده: رامتین امیراصلانی

Baclofene Pharmacie En Ligne Vendo Viagra Torino cialis from canada Standard Dosage For Cephalexin 500mg Xenical 120mg To Buy Online

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

Baclofene Pharmacie En Ligne Vendo Viagra Torino cialis from…

Baclofene Achat Ligne Can Nolvadex Be Shipped Into The Us Ce…

لطفا توضیحات کاملتری قرار بدید…

Baclofene Pharmacie En Ligne Vendo Viagra Torino cialis from…

Baclofene Achat Ligne Can Nolvadex Be Shipped Into The Us Ce…

لطفا توضیحات کاملتری قرار بدید…

شیراز- ایرنا- راهکارهای جذب اتباع چینی‌ که سفر و گردشگری را به‌عنوان سبک زندگی خود پذیرفته‌اند و امکان مسافرت کردن به دیگر کشورها را دارند، در کارگاه و کنفرانس تخصصی گردشگری ورودی چین در پردیس بین‌الملل دانشگاه شیراز بررسی شد.

در این همایش یک روزه، رفتارها و عادات، باورها و عقاید، سبک زندگی مدرن، میزان درآمد و شناخت طبقات مختلف جامعه چین و توقعات آن‌ها از گردشگری در کشورهای دیگر مطرح شد و صاحب‌نظران درباره بهترین روش‌های جذب گردشگری چینی تبادل نظر و گفت‌وگو کردند.  

پروفسور ولفگانگ جرج آرلت، عضو رسمی سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) و رئیس موسسه تحقیقات گردشگری بین الملل چین و نیز استاد دانشگاه آلمان، سخنران اصلی این همایش بود.

او که سال‌ها وقت صرف شناخت گردشگری چین و روش‌های جذب توریست کرده است، با سفر به سراسر جهان راه‌های جذب گردشگر را به گردانندگان تورها آموزش می‌دهد.

این استاد دانشگاه پژوهش‌های بسیاری را درباره نحوه رفتار و فرهنگ و آیین چینی‌ها در سفر انجام داده است و روز دوشنبه در ارائه‌ای در پردیس بین‌الملل دانشگاه شیراز بخشی از این اطلاعات را در اختیار مخاطبان قرار داد.  

چطور توریست جذب کنیم

وقتی از گردشگر چینی حرف می‌زنیم، از که سخن می‌گوییم؟

به گفته آرلت وقتی از گردشگری چین صحبت می‌کنیم، درواقع تنها از ۱۰ درصد جامعه چین صحبت می‌کنیم که درآمدی آنچنان بسیار دارند که باید بر روی جذب آن‌ها به عنوان گردشگر سرمایه‌گذاری کرد.

او افزود: یک درصد جامعه چین بسیار ثروتمند هستند که معادل ۱۵ میلیون نفر است و ۱۳۵ میلیون نفر هم از قشر مرفه هستند که به‌تازگی با فرهنگ سفر کردن آشنا شده‌اند.  

این عضو سازمان جهانی گردشگری درباره نحوه تامین مخارج سفر توسط چینی‌ها گفت: چینی‌ها از درآمدشان سفر نمی‌روند، آنها از ثروتی که پس‌انداز کرده‌اند برای مخارج سفر استفاده می‌کنند.

بنا بر تحقیقات آرلت، چینی‌ها به سفر کردن علاقه‌مند نبوده اند و تا ۲۰ سال پیش حتی پاسپورت نداشتند و برای خروج از چین باید ۶ ماه هزینه می‌کردند و امور اداری مختلف را طی می‌کردند تا پاسپورتی که ویزا هم بود و با این حساب یک‌بار مصرف به‌شمار می‌رفت، دریافت کنند.

آرلت خاطرنشان کرد: سفر به مرور به ذهن چینی‌ها خطور کرد و آن‌ها امروز به بزرگترین گردشگرفرست جهان بدل شده‌اند، کشوری با توریست‌هایی که بیشترین ولخرجی‌ها را می‌کنند و این برای کشورهای توریستی به‌معنای فرصت است.

ایران پیام میزبانی برای چینی‌ها فرستاده است

او درباره حذف ویزای ایران برای چینی‌ها گفت: چینی‌ها مردمی‌ هستند که علاقه‌ دارند مهم پنداشته شوند و ایران با سیاست حذف ویزا برای آن‌ها ورودشان را به آسان کرد و البته این پیام را به آن‌ها داد که ما پذیرای حضور شما هستیم و از شما میزبانی می‌کنیم.

این استاد دانشگاه چین خاطرنشان کرد: بسیاری از کشورها برنامه‌ای برای جذب توریست چینی ندارند، اما تحقیقات بسیاری برای کشورهای مختلف از جمله کشورهای آفریقایی و هند انجام داده‌ایم که بتوانند گردشگران چینی را به کشورشان براساس برنامه‌ریزی و با راهبردهایی خاص دعوت کنند.

بنیانگذار موسسه تحقیقاتی گردشگری خروجی چین، با بیان اینکه مشکلات محیطی و فرهنگ غذایی چینی‌ها یکی از بیشترین مشکلات آن‌ها در سفر به ایران است، افزود: در عین حال ایران در زمره جذاب‌ترین کشورها برای چینی‌هاست.

آسمان ایران، رویای توریست‌های چینی است

او در این باره توضیح داد: تاریخ و فرهنگ ایران و برخورداری از شهرهایی بزرگ با آلودگی‌های کم از ویژگی‌های مهم ایران است. در شهرهای ایران می‌توان ماه کامل را در شب دید، این اتفاقی است که برای ساکنان کلان‌شهرهای ایران عادی است؛‌ اما برای چینی‌ها رویایی است چون آلودگی شهری به آن‌ها اجازه دیدن آسمان شب را نمی‌دهد بنابراین بهره‌برداری از زیبایی‌ها و مواهب طبیعی و خدادادی ایران بهترین منبع جذب توریست است.

این استاد دانشگاه درباره سابقه سفر و شناخت جغرافیایی چینی‌ها نیز گفت: اولین دانشمند علوم جغرافیایی چین حتی از این کشور خارج نشده بود، ابن بطوطه برای شناخت جامعه مسلمان چین به این کشور سفر کرد و مارکوپولو نیز یکی از کسانی بود که چین را به‌عنوان یکی از مسیرهای عبوری امن خود برگزید، این سابقه نشان می دهد پدیده سفر برای چینی‌ها تازه و جذاب است.

او ادامه داد: در دوران جدید حکومت چین کم‌کم درها را برای خروج مردم از کشور باز کرد و اجازه داد آن‌ها برای مسافرت از کشور خارج شوند.

چین در اولویت جذب گردشگر 

در ادامه این نشست رئیس بخش گردشگری و هتل‌داری دانشگاه شیراز نیز درباره چگونگی جذب گردشگر چینی به استان فارس سخن گفت.  

مسلم باقری با استناد به طرح بازنگری و بهنگام‌سازی فهرست کشورهای بازارهای هدف ایران، گفت: براساس  این طرح، چین در رده نخستین کشوری قرار دارد که باید از لحاظ جذب گردشگر روی آن سرمایه‌گذاری کنیم و پس از آن، کشورهای عراق، آذربایجان، ترکیه و عمان در اولویت‌های جذب گردشگر هستند.

عضو هیات علمی دانشگاه شیراز با اشاره به تدوین طرح جامع گردشگری فارس در دانشگاه شیراز عنوان کرد: یکی از مشکلات ما در جذب گردشگر این است که سیاستگذاران نمی‌دانند اولویت با کدام گونه گردشگری است.

باقری بیان داشت: برای استان فارس پنج گونه گردشگری تعریف شده تعریف شده است که عبارت‌اند از تاریخی فرهنگی، سلامت، طبیعت‌گردی، مذهبی و دیدار اقوام. بر این اساس، هم بازارهای هدف مشخص است و هم منابع سرمایه‌گذاری.

او ادامه داد: استان فارس و شیراز باید بر اساس ظرفیت‌های تعریف‌شده بیشترین تعداد گردشگران چینی را جذب کند و در زمینه بازاریابی در این حوزه گام‌های استوارتری بردارد.

فارس باید به مقصد اصلی گردشگری چینی‌ها بدل شود

به گفته این استاد دانشگاه، اشتراکات فرهنگی ایران با کشور چین چنان بسیار است که با سرمایه‌گذاری درست می‌توان ایران را به مقصد اصلی گردشگری چینی‌ها بدل کرد.

از منظر این فعال عرصه گردشگری، ارتباطات فرهنگی ایران و چین به بیش از ۲۵۰۰ سال قبل برمی‌گردد؛ همچنین علاقه چینی‌ها به میراث تاریخی و فرهنگی ایران و نیز  روابط سیاسی مطلوب ایران و چین، امکان بسیاری برای گردشگری چینی‌ها در ایران فراهم آورده است.

باقری عنوان کرد: ۱۴۱ میلیون نفر از جمعیت چینی‌ها در سال ۲۰۱۸ به جای‌جای جهان سفر کرده‌اند و ۲۷۷میلیارد دلار در این سفرها هزینه کرده‌اند؛ بنابراین چینی‌ها گردشگرانی هستند که خوب پول خرج می‌کنند و می‌توانند به بازار گردشگری ایران رونق بخشند.

او ادامه داد: با وجود این ظرفیت بسیار، ایران در جذب گردشگر چینی حتی در بین ۲۰ کشور اول جهان نیز قرار نمی‌گیرد و در سال ۹۶ تنها  ۶۸هزار و ۹۶۹ نفر گردشگر چینی وارد ایران شده‌اند که این رقم در مقایسه با سال قبل از آن ۷ درصد کاهش داشته است.

این استاد دانشگاه جذب یک درصد از جامعه گردشگر چینی را به‌عنوان هدفی مناسب در شرایط فعلی عنوان کرد و دلیل عدم استقبال چینی‌ها از ایران را شناخت اندک از ظرفیت‌های ایران، تنوع غذایی محدود و فزونی پیام‌های ایران‌هراسانه در رسانه‌های خارجی و فضای مجازی عنوان کرد.

اینفلوئنسرها را دعوت کنیم

باقری البته راهکار این مشکلات را ارتقای برند صنعت گردشگری ایران از طریق تبلیغات، شرکت در نمایشگاه‌های بین‌المللی گردشگری و دعوت از اینفلوئنسرهای چینی عنوان کرد.

اینفلوئنسرها افرادی هستند که در شبکه‌های مجازی به ویژه اینستاگرام دنبال‌کنندگان بسیاری دارند و یکی از گزینه‌های مطلوب برای تبلیغات در دنیای مجازی به شمار می‌روند.

وی همچنین بیان داشت: ایجاد سایت جامع گردشگری کشور و استان فارس به زبان چینی و ایجاد زیرساخت‌ در بازار گردشگری و نیز نظارت دولت بر فروشندگان خرد سوغات و صنایع دستی باعث ایجاد چهره‌ای مناسب از ایران برای گردشگران چینی خواهد شد.

این همایش تخصصی یک روزه با حضور فعالان عرصه گردشگری در بخش‌های خصوصی و دولتی و با دو زبان فارسی و انگلیسی ارائه شد و در آن راهکارها و روش‌ها و امکانات موجود برای جذب بیشتر توریست چینی مطرح شد.

۹۸۸۵/ ۲۰۲۷

پكن- ايرنا- سفير جمهوري اسلامي ايران در چين با اشاره به ظرفيت هاي گردشگري دو كشور چين و ايران…

پكن- ایرنا- بیست و پنجمین نمایشگاه گردشگری چین كه روز سه شنبه با حضور 85 كشور از جمله جمهوری…

پکن- ایرنا- دبیرکل پیشین کمیسیون همکاری های دیپلماتیک چین اظهار کرد که توسعه و تقویت روابط…

چطور توریست جذب کنیم

پکن- ایرنا- نمایشگاه بین المللی گردشگری چین با حضور کشورهای مختلف از جمله جمهوری اسلامی ایران…

پکن- ایرنا- نماینده سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران در شانگهای با اشاره به…

پكن – ایرنا – نماینده اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در شانگهای چین گفت: گردشگران…

پكن – ایرنا – بر اساس آمارهای دولت چین، در سال 2017 میلادی 120 هزار ایرانی به چین سفر كرده…

خرمآباد – ایرنا – روابط عمومی جمعیت هلال احمر لرستان اعلام کرد: چهار…

تهران -ایرنا- قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهران اعلام…

مشهد- ایرنا- مسوول گروه هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان…

بوشهر-ایرنا- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: آلودگی شدید هوای…

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است

ایران دارای ظرفیتهای بالایی برای جذب گردشگر خارجی است. تعداد 24 میراث جهانی ثبت شده در یونسکو یکی از مهمترین جاذبه های سفر به ایران است. نکته دوم ارزان بودن ایران با توجه به نرخ ارز و ارزش پول است. نکته سوم امنیت و مهمان پذیر بودن مردم مهربان ایران است.

با توجه به تحریم های کشور آمریکا و مشکلاتی که برای ورود گردشگران اروپایی پیش آمده است، بهترین رویکرد جذب گردشگران بین المللی و جهانی از کشورهای شرق دور مانند چین و کره و ژاپن و مالزی و اندونزی و فیلیپین و تایلند و تایوان و هند است. در این میان گردشگران چینی به دلایل متعدد در اولویت هستند.

از سوی دیگر گردشگران کشورهای همسایه به دلیل سهولت رفت و آمد و دسترسی آسان و ارزان در اولویت منطقه ای قرار دارند. کشورهایی مانند عراق و عمان و کویت و قطر و ترکیه و آذربایجان و گرجستان و پاکستان و تاجیکستان و قزاقستان از جمله این کشورها هستند. از بین این کشورها عراق و ترکیه و آذربایجان در صدر فهرست اولویتها قرار دارند.

برای جذب گردشگر خارجی نیاز به برنامه ریزی یکپارچه و استراتژی مشخص ملی داریم. در این بخش به تعدادی از برنامه‌ها و استراتژی های اجرایی برای جذب گردشگر خارجی از کشورهای هدف می‌پردازیم.

1-تبلیغات و بازاریابی در کشور هدف مهمترین استراتژی ایران باید باشد. بازاریابی و تبلیغات در رسانه‌های خبری نوشتاری و دیداری کشورهای هدف بسیار اهمیت دارد. معرفی ایران به عنوان کشوری امن و ارزان با مردمانی مهربان و مهمان‌پذیر از اهداف کمپین‌های تبلیغاتی باید باشد. تبلیغات در تلویزیون، فرودگاه‌ها و اتوبوس‌های درون شهری و متروها و روزنامه‌های محلی کشورهای هدف باید در دستور کار قرار گیرد. این کمپین‌های تبلیغاتی، با استفاده از یک برند گردشگری ملی برای ایران، بسیار موفق تر و موثرتر خواهد بود.

چطور توریست جذب کنیم

2-تولید محتوا در مورد جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی و طبیعی و ماجراجویی ایران به ویژه در مورد آثار ثبت شده در فهرست میراث جهانی یونسکو به زبانهای کشورهای هدف، استراتژی مهم دیگر در این زمینه است. ایجاد یک پورتال چند زبانه گردشگری ملی و حداقل به 20 زبان بین‌المللی و به ویژه به زبان گردشگران کشورهای هدف بسیار اهمیت دارد که بتواند شهرها و جاذبه‌ها و سوغاتی‌ها و خوراکی‌های ایران را به زبان خود آنها معرفی کند.

3- بازاریابی دیجیتال و نقش شبکه‌های اجتماعی بین المللی و به ویژه اپلیکیشن‌هایی که در کشورهای هدف کاربران بیشتری دارند، استراتژی مهم دیگری است که باید روی آن تمرکز جدی داشته باشیم. گردشگر نسل هزاره سوم بدون اینترنت و مطالعه و بررسی اطلاعات به سفر نمی رود. گردشگران نسل جدید به شدت به تلفن همراه و هوشمند خود وابسته هستند. با استفاده از تلفن خود و اینترنت اطلاعات زیادی را دریافت و حتی تولید و منتشر می کنند. شبکه ارتباطی و اجتماعی این افراد برای رویاپردازی و ایجاد تصویر مناسب از مقصد یعنی ایران در ذهن مخاطبان بسیار اهمیت دارد.

4- استفاده از تور اپراتورهای کشورهای هدف و برگزاری برنامه‌های آشنایی و معرفی ایران به آنها جزو برنامه‌های اجرایی و اقدامات مهم دیگری است که باید در نظر بگیریم. این موسسات و افراد آنها بهترین رابطین بین گردشگران خارجی کشورهای هدف با ایران و مردم ما هستند. بهترین تبلیغ برای مخاطبان کشورهای هدف، از طریق افرادی است از جنس خودشان هستند و به آنها اعتماد دارند.

5-حضور جدی و موثر شرکتهای خدمات مسافرتی و گردشگری ایرانی و شرکای خارجی آنها در نمایشگاههای گردشگری در شهرهای مختلف کشورهای هدف بسیار تاثیر گذار است. برنامه‌ریزی حضور در این رویدادها جهت معرفی تورهای ایرانگردی و ثبت نام گردشگران خارجی و ارایه تخفیف‌ها و امتیاز های خاص برای جذب آنها اهمیت فراوانی دارد. ایجاد دفاتر نمایندگی شرکتهای هواپیمایی ایرانی و خدمات گردشگری در این کشورهای هدف و فعالیت گسترده آنها در جلب و جذب مخاطبان بسیار تاثیر گذار است.

6-شناسایی و کشف علایق و سلیقه‌های گردشگران کشورهای هدف و تمرکز روی آنها بسیار اهمیت دارد. شناخت ویژگی‌های افراد از نظر علایق فرهنگی و تاریخی تا غذا و خوراکی و نیز توجه آنها به نوع محل اقامت یا کیفیت و زمان پرواز با هواپیما و نیز میزان علاقه به صنایع دستی و خرید باید در دستور مطالعه و بررسی مخاطبان گردشگر از کشورهای هدف باشد. این مطالعات باید با کمک ذینفعان دیگر نظیر تورگردانهای خارجی و داخلی و افراد آشنا به این موضوع انجام شود.

7-لغو ویزا یا تسهیل دریافت ویزا برای گردشگران کشورهای هدف حتی به صورت یک طرفه، در جهت سهولت ورود و کاهش هزینه‌ها بسیار کارساز است. استفاده از ظرفیت فرودگاهی ترانزیتی مانند فرودگاه امام برای مسافران شرق دور به اروپا و بالعکس برای جذب این نوع از گردشگران برای اقامت و بازدید از ایران اهمیت زیادی دارد.

8-آموزش تورلیدرهای ایرانی به زبان کشورهای هدف و تسلط آنها به جزییات علایق و شناخت مخاطبان بسیار اهمیت دارد. این نوع از گردشگران به زبان خود بسیار اهمیت می‌دهند و معمولا راحت‌تر هستند که به جای انگلیسی به زبان مادری صحبت کنند. به همین دلیل داشتن افراد مسلط به زبان آنها برای ایجاد یک تجربه لذت بخش و منحصر به فرد باید مورد توجه جدی قرار بگیرد.

9-تسهیل پروازهای خارجی ارزان از کشورهای هدف به ایران تاثیر زیادی روی آنها دارد. حتی می توان هزینه بلیط ورود به ایران را حذف کرد و گردشگران را مجانی وارد ایران کرد. کوتاه کردن زمان پرواز در کنار کیفیت خدمات پروازی و کاهش هزینه ها به شدت مورد توجه این نوع از گردشگران است. فرصت خوب درون پرواز برای معرفی دیدنی ها و خوراکیها و سوغات و آداب و رسوم ایرانی باید به طور جدی مورد توجه قرار بگیرد و برای آن برنامه ریزی اجرایی دقیقی انجام شود.

10-ایجاد مسیرهای دریایی و ریلی برای مناطق شمالی و جنوبی ایران برای جذب گردشگران کشورهای هدف به ویژه شرق دور اهمیت زیادی دارد. استفاده از این نوع روشهای جابجایی مسافر به همراه ایجاد تجربه منحصر به فرد می تواند کاهش هزینه های حمل و نقل را نیز ایجاد کند.

11-تعیین مسیر و مقاصد گردشگری متناسب با علایق گردشگران کشورهای هدف یکی دیگر از راههای جذب مخاطب است. بسیاری از گردشگران خارجی از طبیعت چهارفصل و امکانات گردشگری ماجراجویی و ساحلی و جزایر و دریاها و کویر و جنگل‌های ایران که اتفاقا ثبت جهانی هم شده اند اطلاع ندارند. برای آنها جالب است که علاوه بر قدمت تاریخی و موضوعات فرهنگی و ادبی ایران با این نوع از جاذبه ها نیز آشنا شوند.

12-ارایه اینترنت پرسرعت و رایگان در نقاط گردشگر پذیر ایران نیز اهمیت بسزایی دارد. نسل هزاره سوم و گردشگران امروزی به ویژه از کشورهای هدف به شدت به استفاده از اینترنت عادت دارند. از این فرصت می توان استفاده کرد و اطلاع رسانی نقشه های گردشگری، مسیرها، جاذبه ها، خوراکیها و سوغاتیهای ایران را به شکل دیجیتالی یا اپلیکیشن در اختیار آنها قرار داد. همچنین استفاده از امکانات نوشتاری و صوتی و تصویری برای معرفی اماکن و جاذبه ها به زبان کشورهای هدف اهمیت زیادی دارد.

13-بیمه مسافرتی و مدیریت ریسک سفر از دیگر موارد مهم برای هر گردشگری به ویژه گردشگران کشورهای هدف است. حفاظت از منافع قانونی و ایمنی گردشگران و معرفی ایران به عنوان کشوری امن با خدمات پزشکی و سلامت ارزان و با کیفیت نیز از این جمله  اطلاع رسانی و آشنایی مخاطبان خارجی است. این موضوع می توتند علاوه بر گردشگری تاریخی و طبیعی به گردشگری سلامت نیز کمک کند.

14-تمرکز روی دانشجویان و بازرگانان و صنعتگران و کارکنان شرکتهای کشورهای هدف و شاغل در ایران برای بازاریابی دهان به دهان از طریق خانواده، دوستان و فامیل آنها و معرفی صحیح و متفاوت با رسانه های خارجی بسیار اهمیت دارد. همچنین از ایرانیان آشنا با فرهنگ و آداب و رسوم گردشگران کشورهای هدف برای معرفی ایران به دوستان و رابطین آنها می توان بهره برد.

15-استفاده از ظرفیت پروژه های جهانی و منطقه ای نظیر راه ابریشم جدید چین یا کشورهای عضو اکو می تواند راهکار مفیدی برای جذب و تامین منابع مالی لازم و ایجاد ارتباطات انسانی و مدیریتی برای توسعه زیرساختهای گردشگری توسط کشورهای هدف باشد.     

تعریف ما از سفر، فرصتی است برای تجربه حسی تازه. در خوردن یک قهوه، در بازدید از یک بنا، دیدن یک گالری نقاشی یا بودن در دل طبیعت سفری است برای رسیدن به حالی بهتر، ما میخواهیم با ابزارهایی که در اختیار داریم و با کمک ظرفیت‌هایی که در شهر و کشورمان وجود دارد با تعریف مسیرها و روایت‌هایی تازه به تجربیات روزانه شما، سفر را اضافه کنیم.

چطور توریست جذب کنیم
چطور توریست جذب کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *