چطور خوشبین باشم

 
helpkade
چطور خوشبین باشم
چطور خوشبین باشم

هر کسی در زندگی با فراز و نشیب هایی مواجه می شود. در بین روزهایی که زندگی مطابق میل‌تان بوده است، طعم اتفاقات تلخ و مایوس کننده را هم چشیده‌اید؛ اما در بین سختی ها و ناملایمات زندگی، آرامش خود را حفظ می کنید و نیمه ی پر لیوان را می بینید یا تنها به کمبودها فکر می کنید؟ جواب این سوال خوشبین یا بدبین بودن شما را نشان می دهد. با یوکن همراه باشید.

اگر دیدتان به زندگی با بدبینی همراه است، نیاز دارید با اطلاع از راهکارهایی عینکبدبینی را از روی چشمان تان بردارید.

در این مقاله قصد داریم به شما یاد بدهیم چطور خوش بینی را وارد زندگی خود کنید.

خوش بینی به معنای آن نیست که باید در هر شرایطی شاد باشید. اینکه سعی کنید خود را در مواقع بحرانی هم شاد نشان دهید، کار بسیار اشتباهی است. خودتان را با احساسات مختلف تطبیق دهید که در مقاطع مختلف زندگی بروز می کنند و بپذیرید احساسات منفی همانند احساسات مثبت، بخشی از تجربیات زندگی ما را تشکیل می دهند. باید باور کنید سرکوب کردن احساسات ممکن است باعث مشکلات عاطفی شدیدی شود. اگر احساسات خود را محدود نکنید، در مواجهه با اتفاقات غیرمنتظره زندگی واکنش بهتری نشان خواهید داد. این برخورد به شما کمک می کند در موقعیت های غیرمنتظره خوش بین و منعطف باشید.

*احساسات منفی می توانند در طی زمان به یک عادتِ شرطی تبدیل شوند. هیچ وقت خودتان را به خاطر احساسات ناخوشایند سرزنش نکنید، زیرا با سرزنش خودتان نمی توانید به پیشرفت برسید و تنها در همان اتفاقات رخ داده خواهید ماند.چطور خوشبین باشم

*سعی کنید بفهمید چه زمان هایی با احساسات منفی مواجه می شوید. برای اطلاع از زمان بروز احساسات منفی می توانید احساسات یا افکار ناخوشایندی که در طول روز برایتان رخ می دهد، در یک دفترچه شخصی یادداشت کنید. سپس علت بروز این احساسات و افکار ناخوشایند را بررسی کنید و به دنبال راه هایی برای مقابله با این احساسات و افکار منفی باشید.

*فرض کنید در حال رانندگی، یک ماشین جلویتان می پیچد و سد راهتان می شود. اکنون از این اتفاق عصبانی می شوید و دست خود را روی بوق می گذارید یا با تمام قدرت داد می زنید. این اتفاق را به همین شکل در دفترتان یادداشت کنید. احساس خود را بیان کنید و واکنشی که بلافاصله نشان دادید را هم بنویسید. البته هرگز به رفتارتان برچسب “خوب” یا “بد” نزنید و تنها اتفاق پیش آمده را یادداشت کنید.

*درباره نوشته هایتان، کمی تامل کنید. آیا واکنشی که از خود نشان دادید، با ارزشهای شما مغایر نیست؟ اگر پاسخ تان مثبت بود، فکر می کنید کجا اشتباه کرده اید؟ به نظرتان، دلیل واکنش شما چه بود؟ شاید واقعا از دست راننده ای که جلویتان پیچیده عصبانی نبودید، بلکه این عصبانیت از جای دیگری ایجاد شده است.

*یادداشت کردن اتفاقات روزانه نباید احساسات منفی شما را برانگیزد. بلکه باید از این تجربیات درس بگیرید. از خودتان بپرسید: از این تجربه می توانم چه درسی بگیرم که به رشد فردی من کمک کند؟ آیا می توان از این تجربه برای مواجهه با دیگر اتفاقات کمک گرفت؟ اگر دوباره با موقعیتی مشابه مواجه شدید، چطور با آن رفتار می کنید که مطابق با ارزش هایتان باشد؟ اگر به این درک برسید عصبانیت شما به خاطر روز پرتنشی بود، آسان تر می توانید قبول کنید دیگران هم اشتباه می کنند. بدین ترتیب، یاد می گیرید وقتی کسی در مقابل خودتان چنین رفتاری داشت، با او همدلی کنید و از عصبانیتش بکاهید. اگر در مورد رفتارتان نسبت به موقعیت های پرتنش پیش فرضی داشته باشید، واکنش بهتری از خود نشان خواهید داد.

ذهن آگاهی (mindfulness) یکی از پایه های خوش بینی است که به فرد کمک می کند در لحظه، بدون هیچ پیش داوری ، به احساسات خود تسلط داشته باشد. در بیشتر مواقع، واکنش منفی وقتی بروز پیدا می کند که با احساسات خود مقابله کنید یا آنقدر مغلوب شان شوید که فراموش کنید می توانید واکنش تان را نسبت به احساسات خود کنترل کنید. برای اینکه بتوانید خود را در هنگام بروز احساسات منفی کنترل کنید، باید روی تنفس تان هم تمرکز داشته باشید، احساسات تان را بپذیرید و به جای انکار احساسات خود از آنها درس بگیرید.

*مطالعات نشان می دهد مراقبه ی ذهن آگاهی باعث بهبود اضطراب و افسردگی می شود. علاوه بر آن، مراقبه ی ذهن آگاهی سبب تغییر رویه ی بدن در پاسخ به استرس می شود.

*برای استفاده از مزایای مثبت مراقبه نیاز نیست حتما زمان زیادی را برای انجام مراقبه در نظر بگیرید. تنها روزی 5 دقیقه انجام مراقبه ی ذهن آگاهی کافی است تا به احساسات خود تسلط یابید و آنها را بپذیرید.

برای اینکه ببینید دیدگاه تان نسبت به زندگی خوشبینانه است یا بدبینانه، صداهای درونی خود را بررسی کنید، همان حرف هایی که مدام در ذهن با خود تکرار می کنید. پیشنهاد می شود گفت و گوهای درونی که در طول روز با خود دارید، بررسی کنید. در ادامه چند شکل از تک گویی های منفی نگرانه آمده است، ببینید کدام یک از آنها را بیشتر مرتکب می شوید:

*آیا همیشه جوانب منفی هر اتفاق را بزرگ جلوه می دهید و جوانب مثبتش را نادیده می گیرید؟

*آیا در هنگام مواجهه با اتفاقات منفی خودتان را سرزنش می کنید؟

*آیا در هر موقعیتی، بدترین حالت را در نظر می گیرید؟ مثلا اگر به کافی شاپ بروید و سفارش تان اشتباهی آورده شود، از روی عادت به خود می گویید بقیه روزتان هم خراب شده است؟

*آیا همه چیز را سیاه و سفید می بینید و هیچ حد وسطی ندارید؟

تفکر مثبت یکی از بهترین چیزهایی است که باید برای تبدیل شدن به یک فرد خوش بین داشته باشید. پس گفت و گوهای درونی خود را به سمتی سوق دهید که بتوانید هم در خودتان و هم محیط پیرامون تان، روی جوانب مثبت تمرکز کنید.

اگر تفکر مثبت داشته باشید، سلامت جسم و ذهن خود را تضمین می کنید. از تاثیرات داشتن تفکر مثبت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

*افزایش طول عمر؛

*درمان افسردگی؛

*کاهش احساس یاس و پریشانی؛

*تقویت سیستم ایمنی بدن؛

*بهبود سلامت جسمی و روانی؛

*کاهش خطر مرگ به دلیل ابتلا به بیماری های قلبی عروقی؛

*افزایش مهارت مقابله با سختی ها و شرایط پرتنش.

خوش بینی کورکورانه بدین معناست فکر کنید هیچ اتفاق بدی رخ نخواهد داد. این نگرش سبب اعتماد به نفس زیاد و زودباوری می شود و شما را گرفتار ناامیدی می کند. فردی که واقعا خوش بین باشد، از هیچ چالشی عبور نمی کند و منکر احساسات و تجربیات منفی هم نخواهد شد. چنین فردی چالش های موجود در مسیر زندگی اش را می پذیرد و به خودش می گوید: “من می توانم از پسِ تمام آنها بربیایم.”

*اینکه بدون هیچ مطالعه یا آموزشی در زمینه ی چتربازی، به سراغ این کار بروید و به خود بگویید “هیچ اتفاق بدی رخ نمی دهد”، چیزی جز خوش بینی کورکورانه نیست، زیرا بدون پذیرفتن خطرات احتمالی این کار، خود را معرض خطر قرار داده اید. این نوع اقدامات، نه تنها واقع گرایانه نیستند بلکه سبب می شود فرد به خاطر خوش بینی کورکورانه، خود را برای مقابله با خطرات احتمالی آماده نکند.

*فردی که واقعا خوش بین باشد، ابتدا درمورد چتربازی جستجو می کند و می پذیرد چتربازی ورزش بسیار دشوار و پیچیده ای بوده و نیازمند رعایت نکات ایمنی است. او هیچ وقت به خاطر مسیر دشواری که باید در پیش بگیرد تا بتواند چتربازی کند ناامید نمی شود، بلکه خوش بین واقعی برای خود یک هدف در نظر می گیرد (“من می خواهم چتربازی یاد بگیرم.”) و در حالیکه به توانایی های خود واقف است، تمام تلاشش را برای رسیدن به این هدف به کار می بندد.

با نوشتن جملات کوتاهی کهمثبت اندیشی شما را تقویت می کند، می توانید به انجام کاری که به دنبالش هستید، باور پیدا کنید. جملاتی بنویسید که با دیدن آنها یادتان بیفتد می خواهید دیدگاهتان را نسبت به زندگی تغییر دهید. این جملات مثبت را داخل کمد، گوشه ی صفحه نمایش کامپیوتر یا داخل آشپزخانه نصب کنید تا همواره جلوی چشم تان باشد.

در ادامه چند جمله ی مثبت نگرانه می گوییم که می توانید هر روز از دیدن آنها انرژی و انگیزه بگیرید:

*هر کاری ممکنه؛

*شرایط موجود زندگی مرا تحت تاثیر قرار نمی دهد، بلکه خودم به شرایط پیرامونم شکل می دهم؛

*تنها چیزی که تحت کنترل من است، طرز برخوردم نسبت به زندگیه؛

*من همیشه حق انتخاب دارم.

گاهی شرایطی پیش می آید که احساس حسادت سبب ایجاد افکار منفی می شود. باید بپذیرید همیشه کسانی هستند که اگر خودتان را با آنها مقایسه کنید، می بینید اوضاع خودتان خیلی بهتر است؛ پس دست از مقایسه کردن منفی با دیگران بردارید و روی نقاط مثبت زندگی تان تمرکز کنید. تحقیقات نشان می دهد، گله و شکایت افراد از مشکلات شان با احساس افسردگی و استرس ارتباط نزدیکی دارد.

*سعی کنید برای داشته هایتان قدردان باشید تا بتوانید از مقایسه های منفی در امان بمانید. از کسانی که در زندگی شما نقش داشته اند، به صورت حضوری یا از راه دور قدردانی کنید. باید به این باور برسید، توجه به نقاط مثبت زندگی نقش به سزایی در بهبود خلق و خو و احساس خوشبختی دارد.

*مطالعات نشان می دهد افرادی که هر هفته تنها چند خط درباره اتفاقاتی می نویسند که سبب شده احساس قدردانی پیدا کنند، نسبت به زندگی خوش بین تر هستند.

بدبینی از احساس درماندگی و عدم کنترل نشات می گیرد. همیشه چند جنبه ی کلیدی زندگی خود را که به دنبال بهبود آن هستید، شناسایی کنید و تمام تلاش تان را در جهت تغییر آنها به کار بگیرید. این نگرش به شما کمک می کند به قدرت و توانمندی خود در ایجاد تغییر در زندگی روزمره تان ایمان بیاورید.

*خود را به عنوان “علت” انجام کار در نظر بگیرید نه معلول. افراد خوش‌بین باور دارند که می توانند با تکیه بر زحمات و توانمندی هایشان بر اتفاقات و تجربیات منفی غلبه کنند.چطور خوشبین باشم

*گام به گام جلو بروید. انتظار نداشته باشید همه چیز را به یک باره تغییر دهید.

*تفکر مثبت باعث می شود به نتیجه ی مثبت برسید. در مطالعه ای به بازیکنان بسکتبال (تمام بازیکنان مرد بودند) آموزش داده شد نتایج مثبت (پرتاب آزاد) را به توانمندی های خود و نتایج منفی را به کم کاری خود نسبت بدهند. بعد از مدتی دیده شد عملکرد بازیکنان به طور قابل توجهی بهبود یافته است.

تحقیقات نشان می دهد افرادی که همواره لبخند روی لب دارند، نسبت به زمان حال و آینده احساس خوشحالی و خوش بینی بیشتری پیدا می کنند.

*در پژوهشی، از عده ای درخواست شد یک خودکار را طوری با دهان شان نگه دارند که ماهیچه های صورت شان حالت لبخند به خود بگیرد. این افراد در همان وضعیت نمایش های کارتونی دیدند و نمایش هایی که تماشا کردند را در مقایسه با دیگر شرکت کنندگان خنده دارتر دانستند، در حالیکه خودشان هم نمی دانستند مثبت تر بودن واکنش آنها از لبخند روی چهره شان ناشی شده است. نتایج این پژوهش نشان داد، تغییر عمدی ماهیچه های صورت به شکلی که احساسات مثبت در چهره نمایان شود همان پیام را به مغز می فرستد و باعث تقویت خلق و خو می شود.

چطور احساس خوش بینی را در خود تقویت کنیم؟

خوش بینی از مغز نشات نمی گیرد، بلکه از تعامل فرد با دنیای پیرامونش حاصل می شود. جنبه هایی از دنیای پیرامون تان را که سبب نارضایتی شما می شوند شناسایی کنید و با صرف وقت و انرژی در جهت بهبودشان گام بردارید.

*در کلاس هایی شرکت کنید که دنیا را به جای بهتری برای زندگی کردن تبدیل می کند. برای مثال، اگر نگران محیط زیست هستید، به انجمن های حفاظت محیط زیست بپیوندید.

*فرهنگ های بسیار زیادی در این دنیا وجود دارد و فرهنگی که شما در آن زندگی می کنید، تنها یکی از آنهاست. این تنوع را بپذیرید و هیچ وقت با خودتان فکر نکنید فرهنگ شما در پیشبرد امور بر دیگر فرهنگ ها ارجحیت دارد. به اطرافیان تان براساس خصوصیات فرهنگی خودشان کمک کنید تا یاد بگیرید زیبایی و نشاط را می توانید در خیلی چیزها ببینید.

*برخی کارهای کوچک مثل تغییر دکوراسیون منزل به شما کمک می کند تا بهتر بتوانید از الگوهای رفتاری قدیمی و نامطلوب دست بکشید و الگوهای رفتاری جدیدی بسازید. تحقیقات نشان می دهد ترک عادت های غلط در صورتی که در روال عادی زندگی تغییر ایجاد کنید، آسان تر میسر می شود، زیرا نواحی جدیدی از مغز در نتیجه ی چنین تغییراتی درگیر خواهند شد.

*باید بتوانید طیف گسترده ای از احساسات را بپذیرید و به جای انکار برخی احساسات خاص، با هر احساسی ناشی از تعاملات روزانه، دست و پنجه نرم کنید. از کنترل وسواس گونه احساسات خود دست بکشید. عده ای برای اینکه بتوانند روی احساسات شان کنترل دقیقی داشته باشند، عادات مشخصی را هر روز تکرار می کنند تا در تعامل شان با دنیای بیرون تنها با برخی احساسات که خودشان تمایل دارند، رو به رو شوند، در حالیکه باید در تعامل با هر احساسی، دست به آزمون بزنید و به دنبال راهکارهایی باشید تا بتوانید دنیای پیرامون تان را بهبود دهید.

*با توجه به تعاملاتی که با پیرامون تان برقرار کرده اید، اهداف و انتظارات خود از آینده را مشخص کنید. با این کار می توانید مانع ایجاد انتظارات غیرواقع گرایانه، هم درمورد خودتان و هم دیگران، شوید.

محققان دانشگاه بِرکلی می گویند هفته ای یک بار به مدت 15 دقیقه ای با خودتان فکر کنید زندگی بدون جوانب مثبتش به کجا می رسید. از خود بپرسید: اگر چیزی یا شخص موردعلاقه تان را نداشتید، زندگی چه تفاوتی می کرد؟ این تمرین باعث می شود درک کنید داشتن چیزهای مثبتی که در زندگی از آن بهره مند هستید، اجتناب ناپذیر نیست، بلکه شما خوش شانس بوده اید که تمام چیزهای خوب و مثبت در زندگی تان اتفاق افتاده اند. این طرز تفکر به شما کمک می کند با خوش بینی بیشتری به زندگی نگاه کنید.

*روی یک اتفاق مثبت در زندگی تمرکز کنید، مثلا یک موفقیت، سفر یا هر اتفاقی که برایتان اهمیت دارد.

*اتفاق موردنظر را به یاد بیاورید و به شرایطی فکر کنید که این اتفاق خوب را در زندگی شما رقم زده اند.

*اکنون با خودتان فکر کنید، شرایط می توانست به گونه ی دیگری باشد. برای مثال، شاید هیچ وقت فرصتی فراهم نمی شد زبان خارجی یاد بگیرید یا به سفر خارجی بروید. شاید هم هیچ وقت چنین اتفاقی نمی افتاد که در آن روز خاص، روزنامه بخرید و آگهی شغلی که مدت ها به دنبالش بودید را پیدا کنید.

*تمام وقایع و تصمیمات مختلفی که ممکن بود شرایط را تغییر دهند و نگذارند این اتفاق بیفتد را یادداشت کنید.

*از خود بپرسید، اگر چنین اتفاقی رخ نمی داد، زندگی چطور پیش می رفت؟ اگر این اتفاق نمی افتاد، چه چیزهای مثبت دیگری را که در نتیجه ی همین اتفاق در زندگی تان حاصل شدند را از دست می دادید؟

*دوباره به خود بگویید شانس با شما یار بوده و فلان اتفاق خوب در زندگی تان رخ داده است. به تمام چیزهای مثبتی فکر کنید که در نتیجه ی این اتفاق به دست آوردید. قدردان تمام چیزهایی باشید که می توانستند طور دیگری اتفاق بیفتند، اما اکنون نتیجه ی خوب و لذت بخشی برایتان به ارمغان آورده اند.

خیلی از افراد به طور ذاتی عادت دارند تنها روی جوانب منفی هر اتفاقی تمرکز کنند و توجهی به جوانب مثبت ندارند. برای مقابله با این نگرش، یکی از اتفاقات منفی زندگی تان را در نظر بگیرید و در این اتفاق به دنبال جوانب مثبتش باشید. تحقیقات نشان داده پیدا کردن جوانب مثبت در بین اتفاقات تلخ یکی از راه های خوش بینی است و تاثیر به سزایی در کاهش استرس، افسردگی و کیفیت ارتباطات افراد با دیگران دارد. این تمرین را روزی یک بار به مدت سه هفته انجام دهید. این کار تنها 10 دقیقه وقت تان را می گیرد اما در پایان سه هفته می بینید چقدر خوش بین تر شده اید.

*پنج چیزی را که باعث می شوند از زندگی امروزتان رضایت داشته باشید، لیست کنید.

*به خاطرات گذشته خود فکر کنید و به دنبال یکی از این اتفاقات بگردید که برخلاف انتظارتان پیش رفته و شما را به ناامیدی رسانده است. این اتفاق را به طور خلاصه یادداشت کنید.

*در این اتفاق تلخ به دنبال سه چیزی باشید که به شما کمک کرده خوبی ها و جوانب مثبت را ببینید. با این تمرین یاد می گیرید نگاهی که از اتفاقات مختلف دارید و نیز طرز واکنش خود را تغییر دهید.

* به این فکر کنید مدتی قبل، ماشین تان خراب شد و مجبور شدید منتظر اتوبوس بمانید و دیر به سرکار رسیدید. شاید خرابی ماشین را اتفاق بدی بدانید، اما در همین اتفاق ناخوشایند می توانید چند جنبه ی مثبت پیدا کنید. در اتوبوس با افراد جدیدی ارتباط برقرار کردید که در غیر این صورت، فرصت تعامل با آنها را نداشتید. توانستید سوار اتوبوس شوید، زیرا اگر اتوبوس نمی رسید، مجبور بودید هزینه ی زیادی به تاکسی بپردازید. پس ماشین تان خراب شده، اما این مشکل تمام شدنی است و با خوش بین بودن بهتر می توانید با خراب شدن ماشین مواجه شوید.

به خودتان فرصت شاد بودن بدهید. برای مثال، سریال های طنز تلویزیونی را تماشا کنید، در استندآپ کمدی های پیرامون تان شرکت کنید یا حتی یک کتاب طنز بخرید و از خواندنش لذت ببرید. حس شوخ طبعی هر کسی متفاوت از دیگران است، شاید یک نفر از شنیدن لطیفه ای قهقهه بزند، اما یک نفر دیگر به یک لبخند اکتفا کند. به دنبال چیزهایی باشید که با حس شوخ طبعی شما هماهنگ است و برای خندیدن به شما کمک می کند. پس راهی پیدا کنید تا حداقل روزی یک بار، باعث خندیدن یا حتی لبخند زدن تان شود. باید بدانید خندیدن یک ابزار موثر برای کاهش استرس است.

ورزش کردن و توجه به سلامت جسمانی نقش موثری در خوش بینی و تفکر مثبت دارند. تحقیقات حاکی از آن است، ورزش و انجام فعالیت های بدنی سبب آزاد شدن هورمون اندورفین در بدن می شود که به بهبود خلق و خو کمک می کند.

*حداقل هفته ای سه بار فعالیت بدنی داشته باشید. منظور از فعالیت بدنی این نیست که حتما در یک باشگاه ورزشی ثبت نام کنید. بلکه در اوقات فراغت خود به پیاده روی بروید یا در محل کار به جای آسانسور از پله ها استفاده کنید. تحرک بدنی می تواند به خوش بین شدن و بهبود خلق و خوی تان کمک کند.

*مواد روان گردان مصرف نکنید. تحقیقات نشان می دهد میان بدبینی و مصرف مواد روان گردان ارتباط وجود دارد.

توصیه می کنیم ساعتی از روز را با فرزندان تان بازی کنید و با آنها خوش بگذرانید. معاشرت با دیگران به شما کمک می کند از تنهایی بیرون بیایید. باید بدانید انزوا و تنهایی سبب ایجاد احساس بدبینی و شکاکی می شود.

*به این باور برسید افرادی که در زندگی تان هستند، انسان هایی مثبت اندیش و یاری رسان اند. شاید با افرادی برخورد کنید که توقعات و اهداف متفاوتی در زندگی دارند و این کاملا قابل توجیه است؛ اما اگر به این نتیجه رسیدید که از تفکر و رفتار یک نفر تاثیر منفی می گیرید، سریعا ارتباط خود را با او قطع کنید. به سرعت می توانید از احساسات و نگرش های اطرافیان خود تاثیر بگیرید. افراد منفی نگر میزان استرس شما را بالا می برند و باعث می شوند نسبت به توانایی های خود برای کنترل صحیح استرس دچار تردید شوید.

*در ارتباطات خود از آزمون و خطا نترسید. شاید فردی که فکرمی کنید خیلی با شما فرق دارد، بتواند چیز ارزشمندی به زندگی تان هدیه دهد. درست همانند یک فرآیند شیمی باید ترکیب افرادی را که در زندگی تان حضور دارند، به نحوی درست بچینید تا در نتیجه ی تعامل با این افراد بتوانید نسبت به آینده خوش بین تر شوید.

*اینکه می گویند حال و هوایتان را در جهت مثبت تغییر دهید، بدین معنا نیست که در شخصیت خود هم تغییر ایجاد کنید. برای مثال، نیاز نیست برای اینکه در زندگی تان به فردی خوش بین تبدیل شوید، شخصیت تان برون گرا شود. اینکه سعی کنید طوری باشید که با خودِ واقعی تان در تناقض است، می تواند به جای خوش بینی سبب ایجاد احساس پوچی و اندوه شود.

اگر در تعامل با دیگران، رویکرد مثبتی داشته باشید، نه تنها خودتان سود می برید، بلکه دیگران هم تحت تاثیر خوش بینی شما ترغیب می شوند در برخورد با دیگر افراد، مثبت برخورد کنند. به همین خاطر است فعالیت های خیرخواهانه و داوطلبانه تاثیر زیادی در بهبود خلق و خو دارد. برخی اقدامات مثبت، مانند کمک به افراد زلزله زده، سبب افزایش احساس خوش بینی می شود.

*انجام اقدامات خیرخواهانه سبب تقویت اعتماد به نفس و عزت نفس می شود و برای مقابله با احساس بدبینی و درماندگی کارساز است.

*کمک به دیگران باعث می شود درباره ی آنچه به دنیا عرضه کرده اید، احساس خوبی پیدا کنید، خصوصا اگر کمک خود را به صورت حضوری بدهید. کمک کردن به صورت حضوری تاثیر بیشتری برای تقویت احساس خوش بینی دارد.

*انجام فعالیت های داوطلبانه فرصتی مهیا می کند تا دوستان جدیدی پیدا کنید و با کسانی ارتباط داشته باشید که می توانند خوش بینی شما را بهبود ببخشند.

*لبخند زدن به افراد غریبه یک رفتار فرهنگی است که تعبیرهای متفاوتی از آن می شود. برای مثال، لبخند زدن به غریبه ها در فرهنگ آمریکایی یک رفتار دوستانه تلقی می شود، اما در فرهنگ روسی سبب برانگیخته شدن احساس سوءظن خواهد شد. می توانید در اماکن عمومی، به غریبه ها لبخند بزنید، اما بدانید این رفتار در هر فرهنگی معنای متفاوتی دارد. پس اگر گاهی پاسخ لبخندتان را دریافت نکردید، ناراحت نشوید.

هر چقدر بیشتر خود را افکار و اعمال مثبت مشغول کنید، آسان تر می توانید در زندگی روزمره تان خوش بین بمانید.

منبع: wikihow

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟




مجله موفقیت یوکن، مجله ای است ویدیویی که تلاش می کند هر آنچه انسان های موفق درباره موفقیت از دیروز تا به امروز تجربه کسب کرده اند را به آسان ترین شکل ممکن در اختیار شما بگذارد. هدف ما در یوکن گردآوری بروزترین روش های موفقیت فردی، سازمانی و تجاری است تا مرجع کاملی باشیم برای مخاطبین و افرادی که سعی دارند موفق شوند.

آیا هفت روش آسان برای تبدیل شدن به یک فرد خوش بین می‌خواهید؟ تعداد کمی از افراد مایل رفتن به یک سفر روحانی برای تبدیل شدن به یک فرد مثبت هستند، زیرا بعضی اوقات به نظر می‌رسد که انجام این کار سختی زیادی دارد. با الهام از جیم کری که سال‌ها را در سفر روحانی خود گذراند، می‌توانیم از نکته‌هایی که آموخت استفاده کنیم. در ادامه هفت روش برای تبدیل شدن به یک فرد مثبت معرفی می‌شود. با یوکن همراه باشید.

آیا می‌خواهید در همه حال مثبت بمانید؟ یاد بگیرید که سپاسگزار باشید. افرادی که سپاسگزار هستند تقریباً همیشه خوش بینند زیرا برای آنچه که دارند  قدردان‌اند. آن‌ها از این واقعیت قدردانی می‌کنند که می‌توانند بدون درد نفس بکشند، می‌توانند غذا بخورند، افرادی هستند که آن‌ها را دوست دارند و توانایی اندیشیدن و رشد دارند.

سپاس‌گزار نبودن، منبع بسیاری از بدبختی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها در جهان است. اگر مردم قدردان دارایی‌های خود بودند، هیچ وقت کسی دزدی نمی‌کرد، اگر مردم نسبت به همسرشان سپاسگزار بودند، هیچ وقت کسی خیانت نمی‌کرد. اگر حس ناراحتی و بدبختی داشته باشید، خوش بین بودن بسیار سخت می‌شود و حس ناراحتی و بدبختی از قدردان نبودن نشاءت می‌گیرد.

می‌گویند بهترین روش برای کشف یک دروغ‌گو این است که به جای یافتن نشانه‌های دورغ در کلام  فرد به دنبال علائم حقیقت در سخن وی باشید. در هنگام خوش بینی ، همین رویکرد مشابه عقب رو به جلو را پیش بگیرید. به جای اینکه همیشه سعی کنید خوش بین باشید، خود را از یک فاکتور منفی بیرون بکشید.

شان استفنسون و تونی رابینز هر دو می‌گویند که زمانی توانستند با تاریک‌ترین روزهای زندگی‌شان مقابله کنند که به خود اجازه‌ی احساس ناراحتی و منفی بودن را دادند، اما اجازه ندادند که در این موقعیت باقی بمانند.چطور خوشبین باشم

خود را از یک فاکتور منفی بیرون کشیدن بسیار دشوار است. شما ممکن است انرژی لبخند مصنوعی زدن و یا نگاه کردن به جنبه مثبت ماجرا را نداشته باشید. در صورتی که این امر در مورد شما صدق می‌کند، باید در مورد وضعیتی که در آن هستید فکر کنید و از خود بپرسید از رویداد اخیر چه چیزی آموختید. چیزی که یاد می‌گیرید ممکن است در آینده به شما کمک نکند، اما مطمئناً ضرری ندارد. خودتان را مجبور کنید از آنچه اتفاق افتاده است یاد بگیرند، حتی اگر تمام چیزی که یاد می‌گیرید این باشد که زندگی هر از گاهی تلاش می‌کند شما را به زمین بیندازد.

بخشی از خوش بین بودن یادگیری این است که به جنبه مثبت قضیایا نگاه کنید، اما جهان یک مکان بد و خطرناک است و نگاه به جنبه مثبت ممکن است شما را در معرض خطر قرار دهد. ما طبیعتاً شکاک هستیم، زیرا ذهن ما به دنبال خطر است. به جای شک و تردید، باید باور داشته باشید، اما از درستی امر را چک کنید.

اگر دختر شما می‌گوید که شب در خانه‌ی دوستش می‌خوابد، باور کنید و او را بفرستید، اما از صحت گفته‌ی او مطمئن شوید. فراموش نکنید که می‌توانید بعد از یک رویداد صحت آن را چک کنید و می‌توانید آن را به طور معمول انجام دهید. به عنوان مثال، هنگامی که دختر خود را به مدرسه می‌برید، ممکن است دوستش را ببیند، در این صورت می‌توانید پیش وی بروید، سلام کنید و بگویید: “امیدوارم که دخترم پنج شنبه شب بیش از حد مزاحم شما نشده باشد.”

برای سپاس‌گزاری از وجود خود دعا کنید. برای تشکر از چیزهایی که برای آن قدردان هستید دعا کنید. ممکن است بپرسید چگونه دعا کردن به مثبت اندیشی کمک می‌کند؟ این کار نه تنها یک حس آرامش روحی به شما می‌دهد، بلکه تمرکز تان را از مشکلات و ناراحتی‌ها دور کرده و به سمت “زندگی” هدایت می‌کند.

برخی افراد به طور پیش فرض منفی هستند. آن‌ها همیشه به سمت تاریک و منفی نگاه می‌کنند، زیرا این گونه عادت کرده‌اند.  در این صورت ایده خوش‌بینی احمقانه، ضعیف یا کودکانه به نظر می‌رسد. اگر متوجه شدید که به سمت منفی نگاه می‌کنید، سپس روی مچ دست خود ضربه‌ای بزنید. در حقیقت یک نماینده فیزیکی از انتخابتان را برای متوقف کردن بد بینی به خود بدهید.

هر وقت که متوجه شوید که در مسیر منفی قرار دارید، به مچ دست خود ضربه‌ای بزنید، زیرا در ذهن شما مجموعه‌ای از خاطرات ایجاد می‌کند که مغزتان را مجبور می‌کند هر زمانی که در حال بدبینی هستید متوجه شوید. این امر باعث می‌شود به طور تصادفی یا به طور پیش فرض منفی بودن در شما کمتر شود. این یک مجازات نیست، بلکه یک راه برای کمک به ذهن است وقتی که به طور پیش فرض بدبین می‌شوید.

واضح‌ترین پرسش این است: “چگونه می‌توانم در جهان بسیار فاسد مثبت باشم؟” جواب این است: “شجاعت”. ممکن است مردم به شما بگویند که عشق جهان را نجات خواهد داد یا فهم جهان را تغییر خواهد داد و یا محیط اطراف مردم است که آن‌ها را بد می‌کند. همه این‌ها دروغی بیش نیست اگر می‌خواهید در دنیایی زندگی کنید که در آن به مثبت بودن افتخار می‌کنید ، پس شجاع باشید و دیگران را به خاطر شجاعت پاداش دهید. از شجاعت خود سربلند باشید، حتی اگر شما را در معرض خطر فیزیکی قرار دهد.
شجاعت قدرتمند است و هنگامی که شجاعت به قدردانی اضافه می‌شود، همه چیز را برای فردی خوش بین و خوشحال بودن خواهید داشت.

 

مترجم: نگار بخش زاده

منبع: Pickthebrain

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟




مجله موفقیت یوکن، مجله ای است ویدیویی که تلاش می کند هر آنچه انسان های موفق درباره موفقیت از دیروز تا به امروز تجربه کسب کرده اند را به آسان ترین شکل ممکن در اختیار شما بگذارد. هدف ما در یوکن گردآوری بروزترین روش های موفقیت فردی، سازمانی و تجاری است تا مرجع کاملی باشیم برای مخاطبین و افرادی که سعی دارند موفق شوند.

سلام! به اکانت کاربری خود وارد شوید

بازیابی رمز عبور

پسورد شما به ایمیل شما ارسال خواهد شد

پرورش افکار – رسیدن به موفقیت قطعی از طریق آموزش و یادگیری قانون جذب توسط دوره کارشناس جذب شوید استاد شریفی

چطور خوشبین باشم

چگونه خوش بین باشیم؟

وقتی که بحث خوش بینی و بدبینی پیش می آید، افکار عمومی و علم مدتهاست که به نفع خوش بین ها رای داده اند. هر چه باشد، خوش بینها به جنبۀ روشن چیزها نگاه می کنند و معتقدند که خوبی در نهایت بر همۀ بدیهای جهان چیره خواهد شد.

در سال ۲۰۰۹، مطالعه بر روی بیش از ۱۰۰۰۰۰ زن بالای ۵۰ سال آمریکایی نشان داد که خوشبین بودن به زندگی باعث عمری طولانی تر است.

در سال ۲۰۱۳، تحقیقی انجام شد که نتایج آن عکس این موضوع را نشان می داد: بدبین بودن باعث عمری طولانی تر است، چونکه محتاطتر هستند و ریسکهای احمقانه ای که خوش بینهای سر به هوا و دنبال سرخوش دنبالش هستند را انجام نمی دهند.

این نتایج سردرگم کننده است؟ حق دارید. در نتیجه، در همان سال موسسه ملی سلامت آمریکا به نوعی در بحث اینکه چه کسی بیشتر عمر می کند، حکم داد و میانه روی پیشه کرد و گفت که “بقا و سلامتی ما نیازمند توازن میان خوش بینی و بدبینی است”.

ضمن عرض خسته نباشید به این موسسه، چیزی که مسلم است این است که اگر خوش بین باشیم بیشتر از زندگی لذت می‌بریم. در زیر با ویژگیهای مثبت خوش‌ بین ها و آشنا می شویم.

استقامتشان بیشتر است

خوش بینها زودتر از بدبینها از عوارض تجربیات دردناک خود خلاص می شوند. آنها به پایداری ادامه می دهند، به این خاطر که انتظار دارند اوضاع در نهایت درست شود.

به ندرت احتمال دارد جا بزنند

رویکرد امیدوارانۀ خوش بینها به آنها در مواجهه با دشواری کمک می کند و می دانند که در نهایت اوضاع رو به راه خواهد شد. آنها همچنین تطبیق پذیر هستند و وقتی که بفهمند مسیری که در پیش گرفته اند به درد نمی خورد، سراغ راه دیگری می روند.

بیشتر احتمال دارد که ورزش کنند

برای اینکه بدانیم چگونه فردی خوشبین شویم باید بیشتر به انجام کارهایی که به سلامت کمک می کند، میل نشان دهیم. البته این موضوع را با قطعیت نمی توان عنوان کرد، چرا که معلوم نیست خوش بینها به خاطر ورزش کردن است که خوش بین شدن، یا به خاطر خوش بین بودن است که ورزش می کنند.

زودتر می بخشند

شواهدی وجود دارد که خوش بینها بخشنده تر هستند. آنها به جای اینکه ماجرا را شخصی کنند، به دیگر عوامل احتمالی رفتاری که به آنها آسیب زده فکر می کنند و با طرفشان با همدردی بیشتری برخورد می کنند.

کمتر وسواس دارند

خوش بینها کمتر بر الگوی فکری غیرمولد متمرکز می شوند و کمتر خود را درگیر جنبۀ منفی امور می کنند. یک تحقیق در این زمینه نشان داده که خوش بینها “انتظارات مثبتی” دارند که می تواند به سلامت احساسی آنها کمک کند.

کمتر استرس دارند

تحقیقات نشان داده که خوش بینها کمتر هرمون کورتیسول که عامل استرس است را ترشح می کنند که بخشی از آن را مدیون خوش بینی شان هستند.

راحتتر میخوابند

نگرانی نداشتن باعث می شود که خوش بین ها شبها بیدار نمانند و از سندرمی به نام “مغز میمونی” رنج ببرند و تا صبح در تخت غلت نمی زنند. به همین خاطر عجیب نیست که نمرۀ خوش بینی افراد دچار بی خوابی از کسانی که هر شب به طور معمول ۷ تا ۸ ساعت می خوابند، کمتر است.

زندگی سرشار از عشق همراه با خوش‌بینی به این معناست که همواره نگاه ما به نیمه‌ی پر لیوان باشد. خوش‌بینی پنجره‌ای است که می‌توان از آن مثبت به دنیا نگاه کرد. با این‌کار، فرد به این درک می‌رسد که زندگی فوق‌العاده‌ی او ارزش زیستن را دارد. برخی اوقات ما در تله‌ی بدبینی گیر افتاده و فکر می‌کنیم که همه‌چیز بر علیه ماست، ما احساس آشوب و عدم کنترل می‌کنیم، ولی بدانید که همواره راهی برای رهایی از آن وجود دارد.

۱۱ چیزی که باید در مورد قانون جذب و چگونگی استفاده از آن…

۹ روش از قانون جذب که می تواند زندگی شما را بهبود ببخشد.

۹ تکنیک تجلی قانون جاذب که باید بلد باشید

۷ راه برای اینکه زندگی موفق و بدون محدودیتی داشته باشید

۱۰ دلیلی که چرا ترک عادات بد خیلی سخت و مشکل است


راهنمای اساسی برای روتین های صبحگاهی

متعادل بودن در خوش‌بینی اهمیت زیادی دارد، شما باید از عقل سلیم خود هم استفاده کنید نه اینکه تنها بنشینید و با خود بگویید که هیچ اتفاق بدی در انتظار من نیست و چشم‌ها را بر روی واقعیت ببندید. با این کار، به سمت تصمیم‌های غیرعملی و ضعیف رهنمون شده و به اطرافیان اجازه‌ی تمسخر و یا سوء استفاده از خود را می‌دهید.

یک فرد خوش‌بین متعادل به واقعیت نگاه می‌کند، شواری‌ها و موانع را می‌شناسد ولی از آن‌ها نمی‌ترسد. یک فرد خوش‌بین متعادل خوب و بد را می‌بیند و در عین حال منتظر موفقیت است و برای رسیدن به نتیجه ی خوب تلاش می‌کند.

خوش‌بین بودن به معنای این نیست که دست روی دست بگذاریم و برای نتیجه تلاش نکنیم. بلکه به این معناست که منتظر بهترین‌ها باشید، اعتقاد داشته باشید که بهترین‌ها اتفاق می‌افتند ولی در عین حال خودتان تصمیم بگیرید، آن‌ها را دنبال کنید، تلاش کنید و آن‌ها را به واقعیت پیوند بزنید.

چرا باید خوش‌بین بود؟ به این دلیل که خوش‌بینی سبب افزایش انگیزه و انرژی شما می‌شود و به شما اجازه می‌دهد تا با بلند‌پروازی، اعتماد به نفس و شادمانی به دنبال خواسته‌های خود باشید. به شما کمک می‌کند تا بر روی افق آینده متمرکز شده و هر روز را با شادمانی زندگی کنید.

آیا می‌خواهید در هر کاری که انجام می‌دهید موفق شوید؟ پس مثبت فکر کنید و خوش‌بین باشید.چطور خوشبین باشم

تفکر مثبت تنها راه پیش روی شما برای موفقیت است.

باید یاد بگیرید تا مثبت فکر کنید و منتظر نتایج مثبت باشید.

انتخاب ما

تنها به این دلیل که ما درر این شرایط منفی گیر افتاده‌ایم به این معنا نیست که باید اجازه‌ی کنترل هیجانات و احساسات خود را به این شرایط بد بدهیم: ما می‌توانیم نحوه‌ی احساس خود را تغییر دهیم. پژوهش در علوم مختلف نشان داده است که خوش‌بینی نه تنها تاثیر زیادی بر روی تفکر ما دارد، بلکه تمام زندگی ما را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد و در فرایندهای فکری ما تاثیر مثبت بالایی دارد.

آیا احساس می‌کنید که گرفتار چالش شده‌اید؟

در اینجا شما را برای رهایی از چالش و کسب انگیزه‌ی بیشتر راهنمایی خواهیم کرد.

انتخاب‌های مثبت

ما می توانیم خود را به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم تا همیشه مثبت فکر کنیم: این به انتخاب خود ما بستگی دارد که خوش‌بینی را به یک عادت تبدیل کنیم. من شخصا دوست دارم تا از تکنیک «فلیپ-سوئیچ» استفاده کنم که امکان در دست گرفتن کنترل افکار و احساسات را به شما می‌دهد. این تکنیک یک تکنیک بسیار ساده است: شما می‌توانید به کمک آن در طول روز تمامی احساسات و افکار خود را بررسی کرده و به احساسات منفی خود پی ببرید. این کار را انجام دهید: 

بیشتر افراد به این نتیجه می‌رسند که حتی این چند ثانیه‌ی کوتاه نیز تاثیر زیادی بر روی آسایش هیجانی آن‌ها دارد. بعد از اینکه چندین بار این تکنیک را تمرین کردید، خواهید توانست تا در عرض تنها چند ثانیه تفکر خود را مثبت کنید.

چگونه می‌توان از منبع الهام بیشتری برای خوش‌بینی برخوردار شد؟

هرچقدر از واکنش‌های منفی خود آگاهی بیشتری پیدا کنید، بیشتر به سمت تفکر مثبت سوق پیدا می‌کنید و خود را در میان منبعی از الهامات قرار داده و زندگی شما خوش‌بینانه‌تر خواهد شد. زمانی که شما در این چارچوب ذهنی مثبت قرار می‌گیرید، راحت تر می توانید برای داشتن زندگی بهتر تصمیم بگیرید، یعنی داشتن زندگی شادتر، سرگرم‌کننده تر، هیجان‌انگیزتر و پر از  ماجراجویی.

چگونه می‌توانیم خوش‌بین باشیم؟

در اینجا چند راهنمایی در رابطه با اینکه چگونه خوش‌بین باشیم و مثبت‌تر فکر کنیم مشاهده می‌کنید که امیدوارم برای شما مفید و راه‌گشا باشد.

مطلب قبلی

ویدئو انگیزشی بهانه ممنوع

مطلب بعدی

ویدیو انگیزشی ارزش تو

چالش 21 روزه: برنامه قانون‌ جذب برای تجلی شادی

چرا تفکر مثبت میتواند سلامت جسمی را بهبود بخشد

شکست را به موفقیت تبدیل کنید: استفاده از قانون جذب برای غلبه بر موانع

موفقیت به معنای اتخاذ یک انتخاب بزرگ نیست، بلکه به معنای اتخاذ میلیون ها تصمیم کوچک…

چگونه شروع به استفاده از قانون جذب کنیم؟ 8 موردی که همین…

10 راهی که قانون جذب می تواند به شما کمک کند تا زندگی تان را…


چگونه در مراقبه تجلی مهارت پیدا کنیم؟

برای چت کردن با ما روی آیکون مشاور فروش کلیک کنید

سلام! به اکانت کاربری خود وارد شوید

بازیابی رمز عبور

پسورد شما به ایمیل شما ارسال خواهد شد

 

اینکه همیشه خوشبین باشیم و نیمه پر لیوان را ببینیم خوب است اما نادیده گرفتن واقعیت هم می تواند خطرناک و مخرب باشد. مرز باریکی بین خوشبین بودن و واقع گرا بودن وجود دارد که متاسفانه برخی افراد آنرا نادیده می گیرند. خوشبینی بیش از حد هم می تواند باعث شود  فرد بدون تلاش منتظر موفقیت باشد. بنابرین واقع گرایی و خوشبینی باید توام با هم باشند.

در ادامه ۵ راه برای اینکه خوشبین باشیم آمده است، البته نه خوشبینی به آن معنا که دست روی دست بگذاریم و در انتظار موفقیت بنشینیم!

اجازه ندهید که روحیه خوشبینی شما باعث شود دست از تلاش کردن بردارید. در هر چالشی که هستید، مثلا شروع کردن یک کسب و کار جدید و یا مبارزه با یک رقیب ورزشی اعتماد به نفس و خوشبینی بیش از حد ممکن است باعث شود تلاش کمتری انجام  دهید.چطور خوشبین باشم

بنابرین درست است که خوشبین بودن به رسیدن به هدف کمک می کند اما نباید انتظار داشت کوهنورد بدون تلاش  قله را فتح کند.

افکار انسان و طرز فکر او بر رفتارش تاثیرگذار است بنابرین به جای آنکه بگویید این برای من براحتی آب خوردن است به خودتان یادآور شوید که برای رسیدن به موفقیت باید سخت تلاش کنید. فرمول موفقیت ساده است! هر چه بیشتر تلاش کنید احتمال موفقیت بیشتر خواهد شد.

در مواجهه با مردم اگر تصور کنید که همه آنها افرادی صادق و راستگو هستند و قصد کمک به شما را دارند و در این باره بیش از حد خوشبین باشید ممکن است باعث شود دچار حیله گری، دروغ و … آنها شوید و کلاه سرتان برود. بنابرین چشمتان را بر واقعیت نبندید. این را بدانید اگر اذعان کنید که فردی در تصمیم گیری ضعیف است یا خلق و خوی بدی دارد و قابل اطمینان نیست و یا به حیله گری معروف است به این معنا نیست که بدبین هستید، بلکه نشان می دهد واقع بین هستید! همانطور که خیلی خوب است که ویژگی های مثبت افراد را ببینید به همان اندازه مهم است که که جنبه منفی آنها را هم در نظر بگیرید. هر فردی نقاط قوت و ضعفی دارد برای تصمیم درست باید همه آنها را با هم دید.

درست که باید بر روی نقاط قوت خود تمرکز کنید اما باید بدانید که در صورتی که بیش از حد به آنها توجه شوید و مغرور شوید ممکن است باعث شود شکست بخورید.خوشبینی باید باعث شود با زیر پا گذاشتن تکبر و غرور به جای اغراق کردن در مورد توانایی هایتان روی آنها سرمایه گذاری کنید و برای رسیدن به موفقیت از آنها استفاده کنید.

هرچقدر هم که شما توانایی و مهارت داشته باشید باز هم جا برای بهبود توانایی هایتان وجود خواهد داشت. حتی اگر فکر می کنید در کاری متخصص هستید باز هم سعی کنید تلاش کنید تا در آن کار بهتر شوید.

مرز متمایزی بین خوشبین بودن و خیال بافی کردن وجود دارد. جمله “من می توانم” تنها زمانی به درد می خورد که باعث شود شما شروع به حرکت کنید و در جهت هدفتان گام بردارید، دست روی دست گذاشتن و تصویر کردن موفقیت بدون هیچ تلاشی تنها خیال بافی است. اگر می خواهید به نتیجه ای خوب برسید باید تفکر خوب را با عملکرد خوب ترکیب کنید. تفکر خوب به تنهایی راه به جایی نمی برد.

برخی افراد خوشبین می گویند که این تصمیم حتما نتیجه بخش خواهد بود. ممکن است هیجان و خوشبینی بیش از حد مانع در نظر گرفتن ریسک ها شود و هیچ راهکاری برای شکست احتمالی تصمیمی که اتخاذ کرده اند  نیاندیشیده باشند.

هر چند که این خوب است که امیدوار باشید اولین تلاش و اولین تصمیمتان با موفقیت همراه خواهد شد اما عاقلانه است همواره Plan B داشته باشید. در هر تصمیمی علی رغم خوشبین بودن همیشه بدترین سناریو ممکن را هم در نظر بگیرید و برای آن قبل از اجرا چاره جویی کنید.

به هرحال خوشبین بودن یا بدبین بودن و یا حتی واقع بین بودن به تنهایی مثمر ثمر نیستند. خوشبین بودن با در نظر گرفتن واقعیات می تواند گزینه مناسبی باشد. به یاد داشته باشید هیچ گل زیبایی بدون خار نیست!

منبع:

http://www.inc.com/amy-morin/5-ways-to-be-an-optimist-not-a-fool.html

 

 

 

دیدگاه

نام *

پست الکترونیک شما … *

نشانی وب سایت :

تمامی حقوق مادی و معنوی برای دانشکده مدیریت دانشگاه تهران محفوظ می باشد. حق نشر © 1394 | کپی برداری باذکر منبع بلامانع است.

3- در انتخاب لغاتی که از آنها استفاده می کنید محتاط باشید:

4- خندیدن با صدای بلند:


 


همه مطالب در این شاخه >>>

چطور خوشبین باشم

 

 

 

همه ما به صورت ذاتی تمایل داریم جنبه های منفی هر رویدادی را هم ببینیم اما در این میان عوامل مختلفی در شدت و ضعف آن تاثیر گذار هستند. اما همه می دانیم که دیدن بدترین حالت ممکن هر رویدادی می تواند نتایج منفی زیادی در زندگی روزمره ما ایجاد نماید.فقط  توجه به جنبه های منفی هر موقعیتی سبب می شود فرصت های زندگی خود را از دست بدهید، مشکلاتی را که در برابر شما ظاهر می شوند سرزنش کنید در حالیکه باید آنها را حل کنید، و در ایجاد رابطه مثبت با اطرافیان و ساختن یک زندگی با کیفیت بالا شکست بخورید. تحقیقاتی که درباره افراد بدبین و خوشبین به صورت همزمان انجام شده است نشان داده است که افراد بدبین بیشتر دچار بیماری های مزمن می شوند و از نظر سلامتی هم نسبت به انسان های بدبین در موقعیت بدتری هستند. خوش بین ها در انتهای تونل به دنبال نور می گردند. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که همیشه دیدی بدبینانه به دنیای اطراف داشته اید برای تغییر دیدگاه و خوش بین بودن باید بسیار تلاش کنید این امکان پذیر است فقط به خود شما بستگی دارد. باید بیاموزیم که لیوان خالی نیست و در حقیقت این نیروی جاذبه است که به ما کمک می کند آب را در ته لیوان نگه داریم و باز هم آب بیشتری در آن بریزیم.

باور های منفی مانند اینکه دنیا با شما مشکل دارد یا اینکه شما با بدشانسی متولد شده اید را فراموش کنید. این باور ها هیچ ریشه و پایه و اساس علمی ندارند. بلکه این باور های معمولا از کودکی و از سمت پدر و مادر و اطرافیان به فرزندان القا می شود وقتی که آنها بزرگ می شوند با همین باور ها آینده خود را خراب می کنند. خوب انتخاب با شماست. و هر چه زودتر برای تبدیل نگرش بدبینانه خود تلاش کنید و کنترل زندگی خود را به دست بگیرید ساده تر می توانید زندگی خود را عوض کنید و آنگونه زندگی کنید که آرزوی آنرا دارید.

فراموش نکنید که آینده مانند گذشته نیست. فقط به این دلیل که در گذشته درد و رنج بسیاری متحمل شده اید دلیل نمی شود که در آینده هم به همین اندازه رنج بکشید و در نا امیدی زندگی کنید. شروع بد به معنای پایان بد نیست. بنابراین همه خوشی ها را با بهانه گذشته به کام خود و اطرافیانتان تلخ نکنید.

خود را ایجاد کننده رویداد ها بدانید و نه معلول و قربانی آنها. نباید خود را قربانی بدانید فکر کردن درباره بلاهایی که به سرتان آمده است را متوقف کنید. اما فکر کنید که چه کار هایی می توانید انجام دهید. اگر از زندگی خود ناراضی هستید برای خود هدفی مشخص کنید و برای رسیدن به آن تلاش کنید آنوقت است که شادابی را در خود احساس می کنید. از تجربه های منفی گذشته درس بگیرید و شخصیت قوی تری از خود بسازید و بهتر تصمیم بگیرید. زندگی یعنی هر روز خطر کردن یعنی هر روز با خطرات مختلفی روبرو شدن خطر کردن به این معنا نیست که همه آنها بدون مشکل پایان می یابند و به همین دلیل است که به آن ریسک می گویند. اما جنبه دیگر آن این است که هر روز تعدادی از این خطر کردن ها منجر به اتفاقات خوب در زندگی شما می شوند. به عبارت دیگر بهتر است که کوله باری پر از خوب و بد داشته باشید تا اینکه هیچ چیز نداشته باشید. اما فراموش نکنید که همیشه کفه ترازو برای خوب ها بیشتر از بد ها خواهد بود و اگر هم اکنون اینگونه نباشد در آینده اینگونه خواهد بود. چون شما هر روز قوی تر و با تجربه تر از روز قبل خواهید شد. و یک چیز است که به آن نیازی شدید دارید و باید همیشه آنرا در وجود خود تقویت نمایید و آن چیزی نیست جز امید. امید را خودتان باید زنده نگه دارید نه کس دیگر فقط خود خود شما!

از روش تکرار مثبت استفاده کنید. جملات کوتاهی بنویسید که به شما یاد آوری می کنید چگونه می خواهید دنیای پیرامون خود را تغییر دهید. آنها را جایی قرار دهید که هر روز ببینید مثلا روی آینه حمام، روی در کمد لباس ها، روی مانیتور کامپیوتر، حتی روی سقف اتاق خواب! این عبارات می توانند اینگونه باشند:

به خاطر داشته باشید که زندگی کوتاه است. وقتی که احساس بدبینی بر شما غلبه می کند و احساس خوبی درباره آینده ندارید فراموش نکنید که زندگی کوتاه است و هر لحظه آن ارزشمند است. هر لحظه ای که به نشستن و حسرت خوردن بگذرانید بدون شک هیچ چیزی از آن بدست نخواهید آورد و زمان کمتری برای لذت بردن از آنچه که دارید و خواهید داشت برای خود باقی می گذارید. بدبینی یک معنای ذاتی دارد و آن چیزی نیست جز بیکار نشستن چون بدبینی سبب می شود بنشینید و نگران اتفاقاتی که هنوز رخ نداده است باشید و بخاطر نتایج بدی که شاید برای شما داشته باشد هیچ کاری نکنید. بدبینی مانع از تصمیم گیری صحیح می شود. این به معنای وقت تلف کردن است در حالیکه زمان محدود و در عین حال بسیار با ارزش است.

فردی خوش بین و متعادل باشید. هیچ کس نمی گوید فردی ساده لوح و بیش از حد خوش بین باشید، و فرض کنید که هیچ اتفاق بدی برای شما رخ نخواهد داد. به این روش عمل کردن منجر به تصمیم گیری ضعیف می شود و سبب می شود که دیگران از شما سوء استفاده کنند. اما در عوض اگر فردی خوش بین و معقول باشید و خوبی و بدی را در کنار هم قبول کنید و تلاش کنید تا کفه خوبی های زندگی خود را سنگین تر کنید. خواهید دید که زندگی چنان روی خوشی به شما نشان خواهد داد که احساس قدرت و امید شما را لبالب کند. برای بدترین ها آماده باشید ولی به بهترین ها امیدوار باشید. بخاطر داشته باشید که بدبینی هیچ را به ارمغان خواهد آورد. برای اینکه فردی خوش بین باشید نیازی نیست که انسانی خارق العاده باشید.

ترجمه: علی یزدی مقدم

مطالب مرتبط:


 


سلام با عرض خسته نباشید میخواستم بپرسم که من آدم خوش بینی هستم ولی یه کسانی هستن که همیشه امید منو به اون چیزی که میخوام برسم قطع میکنند و من نمیدونم تو این مورد چی کار کنم اگه میشه لطفا کمکم کنید


پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

* نام  

* ایمیل


 − 
دو
 = 
پنج

.hide-if-no-js {
display: none !important;
}


تبلیغات اینترنتی

رپورتاژ آگهی

چطور خوشبین باشم

تماس با ما | پست الکترونیکی یا email ما :
<!–
var name = "contact";var domain = "yadbegir.com";document.write('‘);document.write(name + ‘@’ + domain + ”);// –>
| تبلیغات در یاد بگیر دات کام

تمامی حقوق برای یاد بگیر دات کام محفوظ است.
Powerd by: WP

درانتخاب همسرآینده‌تان دچارتردید شده‌اید؟


مرجع معتبر و رسمی خرید انواع گیفت کارت

“آنچه كه منزلت و شان شما را تعيين مي كند رفتارو نگرش است نه استعداد و قابليتهاي ذاتيتان.” زيگ زاگار

همه ما با مثل ها و حـكايـات زيـادي در مـورد خـوش بـيـني بـرخـورد كرده ايم، امـا ممكـن است قـدرت حقـيقي ديــدن جـهـان از طريق عينك خوش بينـي را درك نـكرده بـاشـيـم.قدرتي كه مي توانـد بر همه چيز بسيار اثـر گـذار بـاشـد اززندگي روزمره و انتخاب همسر گرفته تا گزينه هاي شغلي و موفقيتهاي دراز مدت.

چطور خوشبین باشم

نواهاي درون ذهن شما

آن نـداي درونـي ذهـن شـمـا كـه زمـزمـه مـي كـنـد، هـر چـيزي امكان پذير است بـجـاي غير ممكن است، يا چه روز خوبي است، بجاي زندگي سخت است همانـند نوري براي گذشتن از پيچ و خم دشواريهاي زندگي ياريتان ميكند.

خوش بيني محض در افراد بصورت نادر يافت شده و چنين اشخاصي اغلب مـورد پـسند ديـگـران نيستند. ما كساني كه دائما در حال خوشحالي و شـادمـاني هسـتـند را مـورد تـمسخر قـرارداده و خـود آشـكارا بـخاطر بـدي هـوا يـا كـمبـود چاي در دفتركار دچار ترديد ميشويم. در حـيرتيم كه آنها چگونه ميتواننـد دنـي را آن گونه كه هست نبينند؟ — دنيايي كه مملو از ناملايمات و بي عدالتي است.

خوب، حقيقت اين است كه آنها عقـيـده دارند كه دنيا به همراه مردمانش داراي عيوب و كاستي مي باشند، اما به سـادگي تمركز روي چيزهاي خوب را برمـي گـزينـند. و چنين ديدگاهي فوايد بزرگي را بدنبال خواهد داشت؛ سلامتي بهتـر، انـرژي بيـشتر، خلاقيت، توانايي هاي حل مسئله و يك حس كلي سرور و شادماني.

بنابراين، آيا ميتوانيم يك سوئيچ خوش بيني كوچك را در ذهنمان روشن كرده و بلافاصلـه شاهـد اثـرات و نـتايج مطلوب آن باشيم؟ متاسفانه آنـقدرهـا هـم سـاده نـيـست — امـا روشهـايي وجود دارند كه بتوان با آنها مثبت بـودن ر تـمـرين كـرده تـا بـصورت واكـنـشي طبيعي در بيايد و منفي نگري را تقليل دهد.

تست خـوش بيني انتهاي مقالـه را انـجام داده تا در مـورد هرگـونه تـمايلاتي كه به سمت منـفـي انـديشي داريـد و نـيـز چـگونـگي قدم برداشتن براي بهبود ديدگاهـتان نسبت به مسائل، آگاهي حاصل نماييد.

سلامتي شما به آن بستگي دارد

اشـخاص خوش بين در برابر بيماريهاي عفوني و مسري مقاومتر بوده و بهتر مي تواننـد امراض مزمن را از خود دفع كنند. در يك مطالعه علمي محققان 96 مردي كه يك بار دچار حمله قلـبي شـده بودند را مورد بررسي قرار دادند. بعد از طي مدت هشت سال، از هر 16 مرد بـدبيـن، 15 نفرشان جان باختند و از هــر 16 نــفـر مــرد خــوش بـيـن فـقـط پــنج نفرشان از دنيا رفتند.

امـروزه بـطرز گـسترده اي عقيده بر اين است كه خوش بيني قابليـت سيـستم دفـاعـي بدن را براي مبارزه با بيماري ها افزايش مي دهد. اين ممكن است به آن دليل باشد كه افراد خوش بين داراي پايين ترين سطح استرس در يك اجتماع مي بـاشند. و هــمگي ما ميدانيم كه استرس كمتر به معناي داشتن بدني سالمتر است.

پيش به سوي مسائلي كه ممكن است بخواهيد آنها را تغيير دهيد…

خود شكوفايي كام بخش

بـراي بـسياري از افـراد، عـقايـد تـعييـن كنـنده اعـمال و طـرز بـرخوردها نسبت به زندگي ميباشد. از آنجايي كـه رفتارها و نگرش ها چنين نـقش عمده اي در چگونگي احسـاس شما ايفا مي كنند، بايد عقايد را بازنگري نموده و بـرآورد كنيد كه كدام يـك بـه نفـعتـان و كدام يـك به ضررتان است. ميزان خوش بـيني شـما نوع نگرشتان را نسبت به زندگي و دنياي پيرامون منعكس مي كند. اگر احساس مي نماييد نيـاز داريد انـدكي خـوش بين تر باشد، نكات زير را دنبال كنيد.

شرايط دوپهلو را درك كنيد

هيچگاه با موقيتعهاي دوپهلو جوري برخورد نكنـيد كـه گويـي دوپهلو نيستند. هميشه با مـسائل آن گـونه كه هستند رفتار نماييد. براي مثال وقـتي روي جنسي سرمايه گـذاري مي كنيد، به خود بقبولانـيد كـه ممكن است آن جنس ارزان شده و شما مقداري از پول خود را از دست بدهيد.

با اين حال فرد خوش بين اين نكته را ميداند و ريسك ميكند و بـه از دسـت دادن مقداري پول اهميت نمي دهد. به علاوه هنگام روبرو شدن با اين موقيتهاي دوپهلو، تفـسيرهاي منفي ممكن است منتهي به افسردگي و كسالت گردند.چطور خوشبین باشم

متنوع فكر كنيد

افراد خوش بين بر خلاف افراد بدبين از تفكري ملون برخورداند. در برابر موقيعت ها و ايده هاي جديد روشنفـكرتر بـاشيد. از مـسر بـودن در مـورد ديـدگاه هـاي خـود بـاز ايستاده و شروع به لذت بردن از افكار و نظرات ديگران نماييد.

همه چيز را قطعي ندانيد

اشخاص خوش بين بندرت مسائل را قطعي و بدون اشكال ميدانند؛ آنها هميشـه انتقاد پذير بوده و نظرات خوب ديگران را مد نظر قرار داده و بدنبال اصلاح خود هستند.

مسائل را تغييرپذير تصور كنيد

افـراد خوش بين مي دانند كه تغيير و دگرگوني يك چيز خوب و ضـروري اسـت. آنـهـا طـرز برخوردهاي تطبيق پذير و قابل تغييري از مسائل را در خود بوجود مي آورند.

تفكري بخصوص داشته باشيد

اشخاص خوش بين تمايل دارند بجاي اين كه در برابر مسائل كلي از طريق راه حل هاي عمومي واكـنش نـشان دهند، با مسائل خاص بـراي رسيـدن بـه يـك راه حـل عـمـومـي دست بگريبان شوند.

افكار خود را تغيير دهيد

در مورد رويدادهاي ناگوار مداوم فكر نكنيد. اگر رئيستان شما را از كار بركنار كرد و يـــا در يـك امتـحــان مهم قبول نشديد، توصيه ما اين است كه با انجام كاري لذت بخـش افـكـار خود را از مشكلاتتان دور كنيد چون تفكر به مسائل در چـهـارچـوب مـنـفي ذهن منتهي به يافتن راه حل هاي كمتر خواهد شد.

با كـمك كردن بـه احـوال خـود و كـسب اعتماد به نفس، افـرادي كـه داراي تمايلات بدبينانه هستند مي تـوانند خود را آزاد سـاختـه و خـلاقانه تـر فكر كنند. براي اغلب مردم بدست آوردن چنين روحيه اي فقط چند هفته طول ميكشد، اما بمحض يادگيري تــكنـيـك خوش بيني، ديگر برگشت به بدبيني بعيد خواهد بود.

مطالب بیشتر برای زندگی بهتر


واسه همه چی جا هست!

مشاهده تمامی مدلهای لوازم خانگی اسنوا/قیمت


پاکسازی و رفع آلودگی هوای خانه


این آزمون شخصیت شما را مشخص می کند

میخوای باکمترین هزینه دندون هاتو سفید کنی؟

اینجا یکی از هتلهای کیشه! همین حالارزروکن


یادگیری زبان انگلیسی با اینترنت نیم بها


سوالات پیش از ازدواج به تفکیک جلسه

باکلاسهای غیرحضوری،چطورکمک درس فرزندم باشم


طرح های 3بعدی کاغذ دیواری برای خرید


مشاوره تلفنی طلاق

خریدقسطی جهیزیه بدون نیاز به پرداخت اولیه


درخواست وکیل طلاق و مشاوره تلفنی رایگان

چطور با هزینه‌ی کم، زیاد و راحت سفر کنیم؟

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

در آموزش چگونه خوش فکر و خوش بین باشیم به مباحث زیر می پردازیم:

خیلی مواقع بوده که درباره خوش بین بودن با افراد صحبت کردم و یکی از دغدغه های من خوش بین بودن هست چرا که خوش بین بودن باعث میشه دیدگاه جالبی به زندگی پیدا کنیم و پنجره ی زندگیمونو از زاویه ی دیگری ببینیم. توضیحات استاد رضایی درباره آموزش چگونه خوش فکر و خوش بین باشیم رو میتونید از طریق پلیر زیر بشنوید و لذت ببرید فقط این فایل صوتی رو چندین بار گوش بدین:

محتوای محدود شده. / فقط اعضا میتوانند این پست را ببینند

برای دانلود فایل صوتی و نسخه الکترونیکی این آموزش نیازمند Login یا Register شما در سایت آکادمی مجازی باور مثبت می باشد

div.userpro-awsm-pic {
margin-left: -48px;
top: -48px;
}

div.userpro-awsm-pic img {
width: 86px;
height: 86px;
}

div.userpro,
div.emd-main,
div.emd-filters,
div.userpro-search-results,
div.userpro-label label,
div.userpro input,
div.userpro textarea,
div.userpro select,
div.userpro-field textarea.userpro_editor,
div.userpro-msg-overlay-content,
div.userpro-msg-overlay-content input,
div.userpro-msg-overlay-content textarea,
div.userpro-notifier
{
font-family: iransanswebfanum-light;
}

div.userpro-853 {
max-width: 480px;
margin-left: auto;margin-right: auto;
margin-bottom: 30px;
}

div.userpro-853.userpro-nostyle {
max-width: 250px;
}

div.userpro-853.userpro-users {
max-width: 100% !important;
}

div.userpro-853 div.userpro-user {
margin-top: 15px;
margin-left: 30px;
margin-right: 30px;
}

div.userpro-853 div.userpro-user a.userpro-user-img {
width: 120px;
height: 120px;
}
div.userpro-853 div.userpro-user a.userpro-user-img span {
top: -120px;
line-height: 120px;
}

div.userpro-853 div.userpro-user div.userpro-user-link {
width: 120px;
}

div.userpro-853 div.userpro-user a.userpro-user-img,
div.userpro-853 div.userpro-user a.userpro-user-img span {
border-radius: 999px !important;
}

div.userpro-853 div.userpro-list-item-i {
width: 50px;
height: 50px;
}

div.userpro-853 div.userpro-online-item-i {
width: 30px;
height: 30px;
}

div.userpro-853 div.userpro-online-item {
border-bottom: 0px !important;
padding: 10px 0 0 0;
}

div.userpro-853 div.userpro-online-item img.userpro-profile-badge,
div.userpro-853 div.userpro-online-item img.userpro-profile-badge-right {
max-width: 14px !important;
max-height: 14px !important;
}

div.userpro-853 div.userpro-profile-img {
width: 80px;
}

div.emd-user {
width: 22%;
margin-left: 2% !important;
}
div.emd-user-img img{
width: 200px!important;
}

div.userpro-profile-img img,
div.userpro-pic-profilepicture img,
div.userpro-list-item-i,
div.userpro-list-item-i img,
div.userpro-online-item-i,
div.userpro-online-item-i img,
div.userpro-post.userpro-post-compact div.userpro-post-img img,
a.userpro-online-i-thumb img,
div.userpro-awsm-pic img,
div.userpro-awsm-pic,
div.userpro-sc-img img
{
border-radius: 0px !important;
}

برای دانلود فایل صوتی و نسخه الکترونیکی این آموزش نیازمند Login یا Register شما در سایت آکادمی مجازی باور مثبت می باشد

و باورهای مثبت رو جایگزین این باورهای محدود کننده نکنیم دستاوردی به صورت ملموس در زندگیمون نخواهیم داشت پس بیایم یک بار برای همیشه تصمیم بگیریم، که خوش بین باشیم و خوش بین بودن رو به صورت ویروسی در بین جامعه تزریق کنیم.

با همین تصمیم گیری درست و مصمم بودن در تصمیم گیری میتونیم خوش بین بودن رو از خودمون شروع کنیم و اگه شما دوست عزیز در تصمیم گیری، و مصمم بودن در تصمیمت ایراد داری میتونی آموزش چگونه در تصمیمات خود مصمم باشیم و آموزش افزایش قدرت تصمیم گیری رو از بخش آموزش رایگان سایت آکادمی مجازی باور مثبت دریافت کنید.چطور خوشبین باشم

وقتی به ریشه صحبت‌ها می‌رسیم این افراد یا اکثریت انسان‌ها میگن که بایستی به زندگی منطقی نگاه کرد من خودم با این موضوع اصلاً مسئله‌ای ندارم که بایستی به زندگی منطقی نگاه کرد اما ایراد این موضوع از اینجا شروع میشه که اکثراً منطقی بودن زندگی رو داخل منفی بودن زندگی میدونن،

و زمانی که این باور محدود کننده رو با باور مثبت جایگزین کنیم ما رو به خوش بین بودن و دنیارو زیبا دیدن میکنیم وقتی میتونیم لذت ببریم، چرا از خودمون این لذت رو سلب کنیم؟ واقعا بیایم تفکر کنیم که چرا؟ که در آموزش زندگی با فکر مثبت عالی میشود این مباحث رو باز کردیم.

چرا وقتی به زندگی بدبین باشیم ما داریم درست به زندگی نگاه می‌کنیم؟ کی این مباحث رو تعریف کرده و کی میتونه یک نسبت صد در صد به این مباحث بده؟ بیاین یه بار برای همیشه ریشه این مسائل رو بکنیم و بندازیم دور و بجاش خوش بین بودن رو در عرصه زندگیمون پیاده سازی کنیم.

در آموزش زندگی زیباتر ساختنیست به اینکه چطور میتونیم زندگیمونو اونطوری که میخوایم بسازیم پرداختیم که شما دوست عزیز میتونید، ازین آموزش های رایگان که مکمل و زنجیره ی عالی برای بالا بردن درک شما هستن به طور کاملا رایگان بهره مند شوید.

وقتی به همین صحبت‌ها و سؤال‌های بالا نگاه می‌کنیم و در مورد همین موضوعات فکر می‌کنیم می‌بینیم که با روش منطقی هم میشه خوش‌ بین بود، و جنبه‌های مثبت زندگی رو دید چون در هر جنبه زندگی دو دیدگاه وجود داره و این ما هستیم که معلوم می‌کنیم کدوم جنبه رو ببینیم؟

خوش‌ بین بودن و مثبت بودن کاره غیرمنطقی نیست و اتفاقاً به ما کمک میکنه که بهتر مسیر زندگی رو پیش ببریم و به سمت خواسته‌های که داریم حرکت کنیم:چون یک انسانی که خوش بین هستش و مثبت‌های زندگی رو میبینه

و خوش‌ بین بودن رو به همراه خودش داره روحیه متفاوتی داره نسبت به افرادی که، این موارد رو ندارن و اصلاً هم تلاشی برای خوش‌بین بودن انجام نمیدن پس مثبت بودن زندگی باعث میشه که ما بتونیم خیلی بهتر و عالی‌تر مسیرمون رو ادامه بدیم.

شاید نشه به خوش‌ بین بودن یک تعریف خاص رو داد اما اگه بخوایم خیلی ساده اون رو برای خودمون تعریف کنیم تا بتونیم مفهوم و درک بهتری از این موضوع پیدا کنیم:((اینکه ما بدونیم اتفاق‌ها و روزهای خوبی رو در پیش خواهیم داشت و شرایط و موقعیت‌های که اونارو دوست نداریم گذرا هستن و تموم میشن)) یا ما این دیدگاه رو داشته باشیم که نتایج مثبت داخل زندگی ما بیشتر از نتایج و اتفاقات منفی خواهد شد و ما همیشه منتظر نتیجه و اتفاق مثبت داخل زندگیمون باشیم.

خوش‌ بین بودن رو ما نمیتونیم ساده لوحی بدونیم خوش‌ بین بودن یک رابطه مستقیم با امید داره و وقتی ما درک کنیم که با داشتن یک دیدگاه مثبت زندگی، ما به یک سمت مثبت میره اونوقت بهتر از هر زمانی به خوش‌ بین  بودن نگاه می‌کنیم که برای درک بهتر توصیه می‌کنم آموزش چگونگی ایجاد باور مثبت نسبت به خود رو گوش کنید.

خوش‌ بین بودن یا بدبین بودن در زندگی یک موضوعیه که ما در زندگی اون رو یاد می‌گیریم درواقع در زمان کودکی ما تحت تأثیر محیط زندگیمون و افرادی که اون محیط رو شکل میدن عادت‌ها و رفتارهای ما شکل میگیرین

همونطور که یاد گرفتیم بدبین باشیم با یادگیری درست ما میتونیم خوش‌ بین باشیم به شرطی که برای آموزش و یادگیری این موضوع وقت بزاریم، و هر کسی میتونه این مهارت خوش‌بینی رو خیلی عالی یاد بگیره،

و در زندگیش استفاده کنه. که ما به شما پیشنهاد می‌کنیم از آموزش‌های رایگان، و محصولاتی که برای شما آماده کردیم استفاده کنید تا به یک درک بهتر برسید و یک ذهن مثبت رو به خودتون هدیه بدید.

نگاهی که ما در زندگی داریم نسبت به اطرافمون و زندگی که داریم از افکارمون نشات میگیره و این موضوع از نحوه بیان و توضیح دادن این نگاه، برای خودمونه ه بسته به اون توضیح ما میایم به این موضوع فکر می‌کنیم.

پس درواقع در شرایط زندگی ما میایم اون شرایط رو برای خودمون تعریف می‌کنیم حالا اگه تعریف ما یک تعریف منفی باشه ما بدبین هستیم نسبت به شرایط، و اگه یک تعریف مثبت باشه ما خوش‌ بین هستیم.

و برای اینکه بتونیم خوش‌ بینی رو در زندگی کم‌کم پیاده‌سازی کنیم در اولین قدم و مهم‌ترین قدم بایستی بیایم یاد بگیریم، چطور زندگی و شرایط رو توضیح بدیم و به صورتی این کار رو انجام بدیم که یک فکر مثبت رو در ما شکل بده و ما خوش‌ بین بشیم؟

برای مثال شاید الآن یک شرایطی رو داشته باشید که بایستی با اون شرایط کنار بیاید اما با این تعریف کنار بیاید که شما از این شرایط بیرون میاید، و شرایط الآن زندگیتون یک شرایط کاملاً گذراست و شما به راحتی از این موضوع رد میشید و موفقیت رو به دست خواهد آورد.

اگه مسئله‌ای داریم ما به این دید به مسئله‌های زندگیمون نگاه کنیم که اونارو حل می‌کنیم و حل کردن اونا باعث میشه که ما رشد کنیم، درواقع خوشبینین رو با تعریف‌های درست از شرایط و موقعیت‌های مختلف زندگی میتونیم برای خودمون جا بندازیم و کم‌کم تبدیل به یک فرد خوش‌ بین شویم.

خیلی وقت‌ها ما با ثابت موندن در یک طرز فکر خودمون رو از به وجود اومدن افکار جدید و خوش بین شدن دور می‌کنیم و نشونه ای که میتونم به ثابت بودن بدم اینه که ما تعصب بی موردی رو بر روی یک موضوع داشته باشیم.

منظور از داشتن تعصب بی مورد اینه که خلاف اون طرز فکر در دنیایی بیرون ما وجود داشته باشه و اگر خلاف یک طرز فکر و باور در دنیای بیرون ما وجود داشته باشه پس اون طرز فکر صد در صد درست نیست.

با توجه به همین توضیحات ما میتونیم به این نتیجه برسیم که میشه با بهبود دادن باورها و طرز فکرهای که داریم خودمون رو به نقطه بهتری از زندگیمون برسونیم برای درک بهتر این موضوع به شما پیشنهاد می‌کنم که آموزش انعطاف‌پذیری رو دنبال کنید.

اگر ما خوش بین بودن رو تمرین کنیم و یاد بگیریم در زندگیمون بیایم نقاط مثبت رو ببینیم اونوقت خودمون رو در یک مسیر و فرکانس درست قرار میدیم چون دنیایی که ما داریم داخل اون صحبت می‌کنیم یک دنیای کاملاً قانون مند هستش،

و داخل این دنیای هر بینش و نگرشی رو داشته باشیم زندگیمون در اون مدار و فرکانس قرار میگیره و از اونجایی که خوش بین بودن یک انرژی مثبت رو ب همراه خودش داره ما هم داخل یک مسیر و روند مثبت قرار می‌گیری،

پس در نتیجه اتفاق‌های مثبتی رو در زندگی تجربه می‌کنیم به شما پیشنهاد می‌کنم آموزش سریالی نگرش رو دنبال کنید تا بتونید بهتر با نگرش آشنا شید و با تغییر دادن نگرشتون خودتون رو تبدیل به یک فرد خوش بین کنید.

زندگی یک مسیر رو به جلو رو همیشه داره تجربه میکنه و اصلاً به طرز فکر من و تو نگاه نمیکنه که به چه دیدی به زندگی نگاه می‌کنیم اون فقط مسیر خودش رو طی میکنه، و برای اینکه بتونی همراه باشی و نتایج خوبی رو بگیری بایستی با خوش‌بینی با زندگی همراه باشی، یک فرد بدبین هیچ‌وقت نمیتونه نتایجی رو بگیره که یک فرد خوش‌بین در زندگی میگیره، و این یک قسمت از حقیقت زندگی ماست و در هر صورت این اتفاق در زندگی ما خواهد افتاد شما کدوم مسیر رو انتخاب می‌کنید؟
به خدا میسپارمتون
دوستتون داریم
در پناه حق
یاحق.

محصولات پیشنهادی

جدیدترین آموزش های رایگان 

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

آکادمی باور مثبت با 6 سال سابقه آموزش به انسان های مشتاق تغییر کمک می کند که به شناخت و درک عمیقی از خودشناسی برسند. کار اصلی ما آموزش خودشناسی و خداشناسی است.

برای اطلاع از جدیدترین دوره‌ها کارگاه‌ها و محصولات آموزشی و فروش‌های ویژه، همین الان ایمیل‌تان را وارد کنید تا به شما خبر بدهیم!


ایمیل شما:


به من اطلاع بده!

اینستاگرام ما

محصولات

چطور خوشبین باشم

آموزش رایگان

ورود/عضویت

چطور خوشبین باشم
چطور خوشبین باشم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *