چطور در خانه تریاک را ترک کنیم

 
helpkade
چطور در خانه تریاک را ترک کنیم
چطور در خانه تریاک را ترک کنیم

ترک اعتیاد به تریاک در خانه چرا اینقدر طرفدار دارد؟ تریاک ماده‌ی مخدری است که کم‌ترین تاثیر را نسبت به مواد مخدر دیگر بر جسم و اعصاب می‌گذارد اما با این حال در دراز مدت عوارض جبران‌ناپذیری را برای فرد مصرف کننده به دنبال دارد. بسیاری از افراد نمی‌خواهند اطرافیان از اعتیاد آن‌ها چیزی بدانند و از طرفی رفتن به مراکز ترک اعتیاد و استفاده از کمک مشاور برایشان وقت‌گیر و پرهزینه است؛ به همین دلیل عقیده دارند بدون کمک متخصص و در خانه می‌توانند اعتیاد خود را ترک کنند. ترک اعتیاد به تریاک نسبت به سایر مواد مخدر آسان‌تر است اما نباید از روش‌های غیراصولی استفاده کرد. در مرحله‌ی اول بهتر است برای یافتن بهترین روش ترک اعتیاد به مشاور ترک اعتیاد مراجعه کنید و برای آشنایی با سایر جوانب ترک اعتیاد در خانه کلیک کنید.

اعتیاد به تریاک موضوعی است که بسیاری از جوانان درگیر آن هستند و عوارض جانبی بسیاری دارد. در ابتدا احساس سرخوشی، شادابی و افت هوشیاری دارید اما در صورت مصرف طولانی مدت عوارض آن خطرناک می‌شوند. کاهش تنفس، خارش و انقباض مردمک‌ها به سراغ شما می‌آید. واقعیت این است که ترک اعتیاد به تنهایی و بدون استفاده از کمک مشاور امکان‌پذیر نیست و در بسیاری از موارد افراد بعد از ترک دچار برگشت به مصرف مواد می‌شوند. اما امروزه روش‌هایی به غیر از مراجعه به کمپ‌ ترک اعتیاد وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را زیر نظر مشاور و در منزل اعمال کنید. برای اطلاع بیشتر در زمینه کمپ‌ ترک اعتیاد کلیک کنید.

در این روش فرد در منزل بدون هیچ‌گونه جایگزین به صورت ناگهانی مصرف تریاک را کنار می‌گذارد. به این روش، روش یابویی نیز گفته می‌شود. ترک ناگهانی در منزل ممکن است عوارض بسیار خطرناکی را به همراه داشته باشد. عوارضی نظیر صرع همراه با تشنج و غش، حمله قلبی، سکته، توهم و هذیان‌. برای آشنایی بیشتر با اعتیاد به تریاک می‌توانید مطلب علائم اعتیاد به تریاک را مطالعه فرمایید.

بسیاری از افراد سعی می‌کنند تا اعتیاد خود را به تدریج ترک نمایند. در این روش باید مصرف روزانه‌ی خود را روزانه و یا هفتگی کم کنید تا به تدریج به صفر برسد. این روش از روش‌های مرسوم ترک اعتیاد به تریاک در خانه است. اگرچه این روش موثرتر از روش قبلی است اما با این حال امکان بازگشت به مصرف همواره وجود دارد. اگر زیر نظر مشاور اقدام به ترک تریاک کنید، با استفاده از روش‌های روان درمانی از احتمال برگشت نیز جلوگیری می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ترک اعتیاد کلیک کنید.

ترک اعتیاد با دارو و بدون نیاز به بستری شدن امکان‌پذیر است اما به هیچ‌ عنوان داروهایی که برای این منظور استفاده می‌شود را بدون آگاهی و بدون تجویز پزشک مصرف نکنید. از جمله این داروها می‌توان به متادون و ب۲ اشاره کرد. درصورتی که متادون با دستورالعمل‌های مناسب و تحت نظر مشاور مصرف شود، راهی موثر و ایمن جهت رفع وابستگی به تریاک است. چطور در خانه تریاک را ترک کنیم

اما متاسفانه مصرف متادون خود اعتیادآور بوده و وابستگی می‌آورد. متادون به عنوان جایگزین سبب کاهش مضرات مصرف ماده‌ی مخدر می‌شود و از ابتلا به ایدز، هپاتیت، تورم بافت‌های بدن، عفونت حاصل از استفاده از وسایل غیر استریل برای تزریق و رفتارهای مجرمانه برای بدست آوردن مواد مخدر می‌کاهد. همچنین سبب بهبود وضعیت عمومی بیمار و کاهش علائم روانی ناشی از ترک می‌شود. برای آگاهی در زمینه ترک متادون کلیک کنید.

افرادی که به تریاک اعتیاد دارند معمولا در ساعات مشخصی از روز به سمت مصرف مواد می‌روند. جهت ترک اعتیاد مصرف مواد به صورت منظم را قطع کنید و آن را به حالت نامنظم تبدیل نمایید؛ در این صورت ترک تریاک آسان‌تر خواهد بود. در طب سنتی نیز روش‌هایی وجود دارد که برای ترک آسان‌تر به شما کمک می‌کند.

برای ترک آسان‌تر و کاهش علائم ناشی از ترک می‌توانید ژل برگ آلورا را جدا کرده و همراه با عسل یا شیره‌ی انگور مخلوط کنید. این ترکیب را هر ۸ ساعت به میزان یک قاشق مرباخوری مصرف نمایید.

ابتدا شاخ و برگ درخت اسپند را پودر کنید. اما مراقب باشید ‌که دانه‌های اسپند پودر نشود چرا که سمی می‌شود. بعد از آن ۲ الی ۱۰ گرم از شاخ برگ پودر شده را کف دستتان بریزید و مقداری دانه‌ی اسپند به آن اضافه کنید. آن‌ها را با انگشت شست نرم کرده و بخورید. با این روش بدون درد استخوان و خماری قادر خواهید بود تا مصرف تریاک را قطع کنید.

گیاه افتیمون را می‌توانید از عطاری‌ها تهیه کنید. ۲ قاشق مربا خوری از پودر این گیاه را همراه با آب پنیر (ماءالجبن) مخلوط کرده و روزانه مصرف کنید. این گیاه کار سم‌زدایی را انجام می‌دهد و معده و روده‌ی فرد معتاد را پاکسازی می‌کند. همچنین آب پنیر به عمق بافت‌های بدن نفوذ کرده و باعث می‌شود اخلاط کثیف و فاسد از بدن خارج شوند.

بادکش گرم برای کل بدن بسیار تاثیرگذار است. بادکش را می‌توانید به مدت ۱۴ الی ۱۹ جلسه در خانه و یا مراکز طب سنتی انجام دهید. همچنین ماساژ سراسری با روغن سیاه‌دانه، زنجبیل و یا روغن بادام تلخ برای کاهش درد ناشی از ترک بسیار مفید است. هر ۷ جلسه بادکش که انجام می‌دهید، با یک بار حجامت تاثیرگذاری بیشتری ایجاد می‌کند. می‌توانید حجامت عام، ساکرال و یا ساق پا انجام دهید.

دم‌نوش‌هایی از جمله دمنوش گل بابونه، دمنوش گل شقایق نعمانی، دمنوش بذرالبنج، دمنوش مریم‌گلی، دمنوش آویشن و عناب، دمنوش میوه قره‌قات طبق نظر پزشکان متخصص طب سنتی توصیه می‌شود. این دم‌نوش‌ها را روزانه به جای چای میل کنید؛ می‌توانید به آن‌ها عسل و آبلیمو اضافه نمایید تا تاثیر آن بیشتر شود و طعم بهتری نیز داشته باشند. 

ترک اعتیاد به تریاک در خانه با علائم شدیدی همراه است که باید از قبل از آن‌ها اطلاع داشته باشید تا در صورت بروز به سمت مصرف دوباره برنگردید و با آن‌ها مبارزه کنید. ترک اعتیاد به تریا‌ک به مدت ۱۲ روز خماری شدید دارد. برخی از این علائم شامل حمله‌های هیجانی و ترسیدن، ناخوشی و بی قرار بودن و احساس ناامنی، شکاک بودن، ناامیدی و افسردگی، سرما و لرزش بدن در اثر سرما با وجود گرم بودن بودن محیط، عطسه، آبریزش بینی و آب ریزی چشم، اسهال و استفراغ و مشکلات عروقی، بی‌حوصله بودن و خستگی و بی‌خوابی یا بدخوابی می‌شود. برای کسب اطلاع بیشتر در زمینه خماری کلیک کنید. 

بسیاری از افراد به دلایل مختلف همچون ترس از آبرو، معذب شدن یا مشکلات مالی به صورت حضوری به روانشناس مراجعه نمی‌کنند و در نتیجه به صورت خودسرانه ترک را آغاز می‌کنند. در حالی که این نوع ترک مضرات بسیاری دارد و حتی ممکن است فرد پس از ترک نیز دوباره به سمت اعتیاد بازگردد. مرکز مشاوره حامی هنر زندگی این امکان را مهیا کرده تا در هر کجا که هستید با متخصصان تماس بگیرید و ترک اعتیاد به تریاک در خانه را زیر نظر آنان آغاز نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشاور ترک اعتیاد کلیک کنید. 

همانطور که گفته شد اکثر معتادان به تریاک در ساعت مشخصی اقدام به مصرف می‌کنند. با نامنظم کردن مصرف تریاک که روش ابن سینا نام دارد، می‌توان اعتیاد را ترک کرد. 

برای دریافت مشاوره در زمینه ترک اعتیاد در خانه می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق شماره 02122018502 و یا از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی تخصصی کشور با مجرب ترین مشاوران روانشناسی پاسخگوی سوالات و مشکلات شما در زمینه های مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربیت کودک ، جوانان ، مهارت های ارتباطی ، ترک اعتیاد ، مشاوره روانشناسی ، روان درمانی و … می باشد. به امید زندگی شاد و سالم برای یکایک مردم ایران…

با عضویت در خبرنامه، از جدیدترین و بهترین کتاب ها و مقالات روانشناسی اطلاع پیدا کنید…

© کلیه حقوق برای حامی هنر زندگی محفوظ می باشد. انتشار مقالات با ذکر منبع بلامانع می باشد.

به دلیل مشکلاتی که در روند ترک تریاک در بدن ایجاد می‌شود، انتخاب بهترین روش برای درمان اعتیاد به تریاک، دارای حساسیت بالایی بوده و لازم است حتماً تحت نظر پزشک و کادر درمانی مجرب، انجام گیرد تا فرآیند ترک تریاک بدون بازگشت و با موفقیت خاتمه یابد. در صورتی که شخص قصد دارد اعتیاد خود را ترک کند، باید به کلینیک تخصصی ترک اعتیاد مراجعه کرده و زیرنظر پزشک اعتیاد و مشاوره‌های یک روان‌درمانگر، مراحل درمان خود را سپری کند چرا که روش انتخابی برای ترک اعتیاد به تریاک، بسته به شرایط جسمانی و روانی فرد، از هر شخص به شخص دیگر متفاوت است.

آمارهای رسمی نشان می‌دهد که ایرانی ها، بیش از  ۱۳ درصد مصرف کنندگان تریاک در جهان هستند. و روزانه در حدود ۸ نفر در اثر سوء مصرف مواد مخدر جان خود را از دست می‌دهند.

داشتن اراده‌ی قوی و انگیزه برای فرد بیمار می‌تواند برای شروع روند درمان بسیار مؤثر باشد اما باید مراقب بود که صرفاْ داشتن انگیزه و اراده نمی‌تواند فرد بیمار را به بهبودی کامل برساند. سیر درمان در ترک تریاک مسیری پیچیده و دشوار است که نیازمند نظارت دقیق یک تیم پزشکی چند تخصصی می‌باشد. همچنین مراحل ترک تریاک نیازمند امکانات بیمارستانی و کلینیکی است برای همین ترک تریاک در منزل به هیچ وجه امکان پذیر نیست و بسیار خطرناک می‌باشد.

قدم اولیه برای ترک اعتیاد، اراده کردن برای قطع مصرف ماده مخدر است. بعد از آن روش‌های انتخابی برای ترک اعتیاد مهم‌ترین نقش را ایفا می‌کند. زیرا با انتخاب روش‌های درست شما می‌توانید یک ترک اعتیاد بدون بازگشت و موفقیت آمیز را تجربه کنید. رایج‌ترین شیوه ترک تریاک به دو روش زیر است که هر کدام مدت زمان مخصوص به خودشان را دارند.

روش تدریجی ترک تریاک باید تحت نظر کلینیک‌های تخصصی ترک اعتیاد یا مرکز سم زدایی بدن انجام شود. در این روش فرد با کمک پزشک متخصص در طی یک روند مشخص علاوه بر کاهش تدریجی ماده مخدر از روش‌هایی مانند روان درمانی هم استفاده می‌کند. روش تدریجی یکی از اصولی‌ترین روش‌هایی است که در طی یک فرآیند مرحله به مرحله به بیمار کمک می‌شود تا بتواند وابستگی روحی و جسمی‌اش به ماده مخدر را از بین ببرد.چطور در خانه تریاک را ترک کنیم

مدت زمان ترک تریاک و سم‌زدایی از جسم در این روش حداقل ۱۰ روز و با توجه به شرایط فرد و مدت زمان اعتیاد او برای ترک کامل و اطمینان از عدم بازگشت، می‌تواند از ۵ ماه تا ۱ سال متفاوت باشد.

روش بعدی همان روش قدیمی (یا اصطلاحاْ ترک یابویی) است، که در این روش احتمال بازگشت بیمار به مصرف دوباره تریاک بسیار بالاست. عمدتاً افراد مبتلا به سوء مصرف تریاک حداقل یک بار این روش را امتحان کرده و با شکست مواجه شده‌اند. در روش سنتی ترک تریاک، بدن برای ترمیم و سازگاری خود با نبودن تریاک به زمان زیادی نیاز دارد.

بطور کلی این روش اصولی نیست و به دلیل شوک ناگهانی که به بدن ایجاد می‌کند نه تنها فرآیند خماری و سم زدایی را دشوارتر می‌کند بلکه باعث از دست دادن انگیزه بیمار برای ترک تریاک نیز می‌شود. در نظر داشته باشید که به طور طبیعی مدت زمان دفع تریاک از بدن به تنهایی ۱۲ روز طول می‌کشد. پس بهتر است این بازه زمانی در کلینیک‌های معتبر ترک اعتیاد انجام شود.

در بسیاری از مراکز ترک اعتیاد برای ترک بیماران، از داروهایی مانند متادون یا قرص ب۲ به عنوان یک روش درمانی به صورت سرپایی استفاده می‌شود. اگر مصرف این دارو‌ها با نظر پزشک صورت نگیرد می‌توانند حتی بیش از خود تریاک اعتیادآور باشند. این داروها در موارد خاص بنا به تشخیص پزشک متخصص استفاده می‌شود و تجویز آن به همه بیماران وابسته به تریاک می‌تواند بی‌نتیجه و یا حتی خطرناک باشد.  پس شاید تصور کنید که ترک اعتیاد تریاک بدون دارو قطعاً بهتر است که جواب صد در صد منفی است. در نهایت ترک تریاک بدون دارو از نظر پزشکی امکان پذیر نیست.

شاید در بعضی مراکز از روش‌های سنتی و داروهای گیاهی برای درمان اعتیاد به تریاک استفاده شود اما همه این روش‌ها کاملاً غیر علمی بوده و در بسیاری از آزمایش‌های صورت گرفته بر روی این داروهای گیاهی نشان داده که از مواد مخدر دیگری در آن‌ها استفاده شده است.

ورزش کردن و یا تغذیه مناسب می‌تواند در دوره ترک تریاک از نظر جسمانی مفید باشد ولی به هیچ وجه نمی‌تواند به عنوان یک روش درمانی برای ترک تریاک در نظر گرفته شود.

از آنجایی که داروهای جایگزین مانند متادون صرفاً نوع ماده‌ی اعتیادآور را عوض می‌کنند و داروهای گیاهی به هیچ عنوان از نظر پزشکی مورد تأیید نیستند و ورزش و تغذیه صرفاً به عنوان تقویت کننده جسمانی به فرد بیمار کمک می‌کنند، پس بهترین انتخاب مراجعه به روانپزشک اعتیاد در مراکز معتبر این حوزه که دارای مجوز بستری هستند می‌باشد. استفاده از روش‌های غیر دارویی توسط روانشناس اعتیاد به عنوان بخش مکمل در سیر درمان بیمار می‌تواند بهترین گزینه برای ترک قطعی تریاک و بدون بازگشت باشد.

از آنجایی که خود تریاک یک داروی ضد درد به نام مورفین دارد به همین دلیل قطع مصرف و خماری تریاک با درد همراه است. در کلینیک پیام تندرستی برای ترک اعتیاد بدون درد با تجویز پزشک از برخی داروها با توجه به شرایط بیمار برای کنترل درد استفاده می‌شود. فراموش نکنید که اگر این عمل بدون مشورت پزشک و در خانه انجام شود اعتیاد به مورفین یا دیگر داروها را به همراه دارد. ترک مورفین هم مانند ترک تریاک نیازمند مراحل مخصوص به خودش است.

یکی از رایج ترین جستجوها در رابطه با ترک تریاک، در مورد ترک تریاک با متادون است؛ اما آیا واقعا این امر امکان پذیر است؟ عمدتاً استفاده از متادون برای مخدرهای افیونی مانند هروئین و تریاک کاربرد داشته و میل به مصرف را کمتر می‌کند. اما همان طور که قبلاً گفته شد متادون خود یک ماده اعتیادآور است و استفاده خودسرانه آن به تنهایی برای درمان وابستگی به تریاک به هیچ عنوان منطقی و عملی نیست.

چرا که در بسیاری از موارد فرد پس از درمان به جای تریاک به متادون اعتیاد پیدا خواهد کرد و در بهترین حالت با نظارت پزشک متخصص، صرفاً وابستگی جسمانی فرد با این دارو کنترل خواهد شد اما وابستگی روانی به مصرف تریاک را باید با روش‌های پزشکی دیگر درمان کرد.

در نظر داشته باشید که مصرف خودسرانه این دارو و یا قطع مصرف آن بدون نظارت پزشک متخصص به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود و می‌تواند عوارض بسیار خطرناکی را برای بیمار به همراه داشته باشد.

متأسفانه در موضوع اعتیاد باورهای غلط بسیاری در بین عموم مردم وجود دارد. ترک تریاک در منزل نیز از این دست باورهای غلط است. از نظر تخصصی و پزشکی امکان درمان چنین بیماری‌هایی در شرایط غیر کنترل شده امکان پذیر نیست و می‌تواند بسیار خطرناک باشد. سیر درمان شامل بخش‌هایی است که موجب می‌شود نتوان ترک تریاک را در خانه انجام داد.

طبق پروتکل‌های تبیین شده توسط وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، امکان انجام تمامی مراحل ترک تریاک در مراکز غیرپزشکی بدون مجوز بستری امکان‌پذیر نیست. چرا که سیر درمان نیازمند شرایط و امکانات بیمارستانی، اورژانسی، اتاق ICU و تجهیزات خاص پزشکی است که قاعدتاً در منزل هیچ فردی وابسته به تریاک این امکانات وجود ندارد.

امکان اورژانسی شدن وضعیت بیمار و از کار افتادن علائم حیاتی در زمان سم زدایی و سیر درمان وجود دارد پس نیاز است که بیمار زیر نظر تیم تخصصی پزشکی و کادر درمانی در فضای بیمارستانی دوره درمان خود را سپری کند.

با این حال فرد پس از پایان دوره بستری و ترک تریاک می‌تواند روند درمان خود را در منزل سپری کند. حتی در این شرایط هم فرد وابسته به تریاک می‌بایست به صورت دوره‌ای و منظم با روانشناس خود جلسات فردی و گروهی داشته باشد. همچنین باید طبق تجویز دکتر روانپزشک خود داروهای لازم را مصرف کرده و ویزیت روانپزشک باید به صورت دوره‌ای انجام گیرد تا در صورت نیاز میزان داروها و نوع آن بسته به وضعیت بیمار توسط پزشک تغییر کند.

خانواده باید بدانند که در این زمان فرد بیمار بیشترین حمایت عاطفی و بیشترین میزان از درک را نیاز دارد پس باید او را تا پایان این مسیر به بهترین شکل همراهی کنند. انتخاب مناسب‌ترین مواد غذایی هم علاوه بر کمک به فرآیند سم زدایی و کاهش اثرات منفی مخدر ها، می توانند انرژی فرد را به او بازگرداند.

پرسنل و کادر پزشکی با تجربه در کلینیک پیام، که یک کلینیک بستری ترک اعتیاد در تهران است، تلاش می‌کنند تا در زمینه ترک اعتیاد به هر ماده مخدری به شما و عزیزانتان کمک رسانی کنند. شما نیز می‌توانید در صورت داشتن هر گونه سوال یا نیاز به مشاوره‌های بیشتر همین حالا با شماره تلفن 41 22 22 22 – 021 تماس حاصل فرمایید.

اگر در ترک تریاک برای خود و یا یکی از عزیزانتان نیاز به مشاوره دارید٬ همین حالا با مشاوران ترک اعتیاد ما در کلینیک پیام تماس بگیرید تا به شما کمک کنند.

برای ترک اعتیاد تریاک چندین مرحله وجود دارد که استفاده از هر کدام از روش‌ها بستگی به شرایط جسمانی فرد و میزان مصرف او خواهد داشت. حتی افرادی که به شدت به تریاک اعتیاد دارند، می‌توانند از روش‌های درمانی‌ای که در این مرکز ارائه می‌شود استفاده کنند و اقدام به ترک اعتیاد تریاک کنند.

تمام مراحل درمان تحت نظر روان پزشک و کادر درمانی مجرب قرار می‌گیرد و تا پایان مراحل شما را همراهی خواهند کرد. مدیریت ترک اعتیاد تریاک می‌تواند کار دشواری باشد و نیاز به صبر بالایی دارد که با تلاش زیاد و ممارست در این امر، میسر است.

ترک اعتیاد تریاک روش‌های مختلفی دارد که شامل سم‌زدایی بدن از تریاک، بستری تدریجی، درمان‌های روان‌شناسی، تجویز داروهای ترک تریاک و … است. مدت زمانی که لازم است فرآیند درمان کامل شود، بستگی به شرایط روحی و جسمی فرد دارد. این که چه برنامه‌ای برای ترک اعتیاد به تریاک استفاده شود، بستگی به شدت اعتیاد، سیستم حمایتی و سایر عوامل خواهد داشت ولی مهم‌ترین روش‌ها در کلینیک پیام تندرستی به شرح زیر است که پس از مشاوره پیش از بستری، مشخص خواهد شد:

یکی از روش‌هایی که برای ترک در این مرکز استفاده می‌شود، سم‌زدایی فوق سریع بدن از تریاک است که به آن UROD گفته می‌شود. این روش برای ترک تریاک کافی نیست و در بسیاری از موارد هم طبق تشخیصی که پزشک متخصص بر اساس شرایط جسمانی و روانی بیمار می‌دهد، می‌توان از این مرحله گذر کرد و به مرحله‌ی بستری تدریجی رسید.

اگر لازم باشد که بیمار از روش بستری تدریجی استفاده کند، “کلینیک تخصصی ترک اعتیاد پیام تندرستی” این امکان را برای مصرف‌کننده‌ها فراهم می‌کند که به صورت شبانه‌روزی، تحت مراقبت و بستری باشند و از راهنمایی‌های بهترین روان‌پزشک‌ها و  روان‌شناس‌ها بهره‌مند شوند. معمولاً این روش بازدهی بیشتری نسبت به درمان اعتیاد در خارج از کلینیک دارد چون بیماران علاوه بر توصیه‌ها و روش‌هایی که استفاده می‌شود، از حمایت‌های کادر درمانی هم بهره‌مند می‌شوند.

در این روش افرادی که قصد ترک دائمی تریاک را دارند، می‌توانند در درمان‌های فردی، گروهی و خانوادگی شرکت کنند که این نوع درمان بعد از روش سم‌زدایی بدن از تریاک انجام می‌شود. در این مرحله، علت و ریشه‌ی اعتیاد مشخص شده و از لغزش بعد از ترک اعتیاد تریاک جلوگیری می‌کند.

افرادی که به اعتیاد دچار می‌شوند در برخی موارد با اختلالات دیگری هم به طور همزمان مواجه می شود که در این مرکز تخصصی ترک اعتیاد، به اینگونه اختلالات توجه ویژه‌ای می‌شود. چرا که این بیماری‌ها می‌تواند خود علت گرایش فرد به اعتیاد باشد. درمان اختلالاتی که به صورت هم‌زمان با اعتیاد به تریاک به وجود می آیند، شامل رفتار درمانی شناختی (CBT)، درمان رفتاری گویشی، یا مدیریت وابستگی هستند.

بیشتر افرادی که به تریاک اعتیاد دارند، ممکن است از یک اختلال مربوط به سلامت ذهنی رنج ببرند و معمولا اضطراب و افسردگی از جمله این اختلالات است. در صورتی که این اختلالات درمان نشوند، می‌توانند عواقب جبران ناپذیری برای مصرف کننده ایجاد کنند، حتی پس از پایان وابستگی جسمی فرد به تریاک، بازگشت به اعتیاد را به دنبال داشته باشد. روان درمانگران کلینیک پیام تندرستی می‌توانند در این مسیر به شما کمک کنند.

یکی از بهترین راه‌هایی که می تواند منجر به ترک اعتیاد تریاک شود، استفاده از روانپزشک اعتیاد و تجویز داروهای روانپزشکی است. در کلینیک ترک اعتیاد پیام تندرستی، این داروها تحت نظر روان‌پزشکان اعتیاد با سابقه چندین ساله تجویز می‌گردد. این داروها به مغز در بازیابی تغییرات ناشی از اپیوئیدها و داروهای مشتق تریاک (شیره تریاک) کمک بیشتری می‌کنند. به طور کلی برای افرادی که اعتیاد شدید به تریاک و شیره تریاک دارند، درمان بستری تدریجی راه موفقیت آمیزتری است.

اگر در ترک تریاک برای خود و یا یکی از عزیزانتان نیاز به مشاوره دارید٬ همین حالا با مشاوران ترک اعتیاد ما در کلینیک پیام تماس بگیرید تا به شما کمک کنند.

برای ترک تریاک راه‌های غیر تخصصی و غیر پزشکی هم وجود دارد که البته مورد تایید وزارت بهداشت نیستند و تنها در بعضی مراکز غیر استاندارد و بدون مجوز وزارت بهداشت، توسط افراد غیر متخصص انجام می شوند. این روش‌ها به هیچ عنوان مورد تایید سازمان های جهانی پزشکی و تخصصی نبوده و می‌تواند مشکلات دیگری به جز عوارض اعتیاد برای شخص به وجود آورد. در ادامه تنها جهت آگاهی، برخی از این روش‌ها را معرفی می‌کنیم.

یکی از روش های غیراصولی و غیراستاندارد، ترک تریاک در منزل است. معمولا افرادی که دوز مصرفی پایینی دارند از این روش استفاده می‌کنند که با این حال بهتر است زیر نظر تشخیص دکتر متخصص ترک اعتیاد تریاک باشد. این روش که به یکی از درمان های اعتیاد سرپایی معروف است، بدون بستری شدن سپری می‌شود و ترک اعتیاد تریاک در خارج از محیط کلینیک انجام می‌شود.

این روش معمولا برنامه‌ریزی ساعتی کمتری نسبت به مراقبت بستری در کلینیک دارد ولی برای این روش هم بهتر است از یک متخصص یا روان پزشک کمک گرفته شود.

در این روش از داروهای گیاهی استفاده می‌شود که این داروها به دلیل این که موادی شبه مخدر هستند، باعث اعتیاد فرد به مواد دیگر می‌شوند و ناآگاهی مصرف کننده و اطرافیان او در این زمینه باعث می‌شود تا مشکلات بیشتری برای او ایجاد شود. متادون یکی از انواع این داروها برای ترک تریاک است که نه تنها تریاک را درمان نمی‌کند، بلکه باعث اعتیاد فرد به متادون می‌شود.

یکی از روش‌هایی که برای ترک تریاک معرفی می‌کنند، استفاده از دود اسپند یا خوردن دانه‌های آن است که این روش از نظر پزشکی مورد تایید نیست و تضمینی هم وجود ندارد که به کمک این روش مصرف کننده موفق به ترک اعتیاد تریاک شود.

شخص هنگام ترک اعتیاد تریاک با اسپند دچار علائم ترک می‌شود ولی به دلیل این که نظارت پزشک متخصص وجود ندارد، دچار لغزش شده و مجدد به مصرف تریاک روی می‌آورد. و یا در صورت عدم مصرف دوباره، علائم ترک اعتیاد تریاک می‌تواند عوارض خطرناکی را برای بیمار داشته باشد.

ترک اعتیاد تریاک باعث دردهای جسمانی زیادی می‌شود که گاهی در سطح روانی هم مشکلاتی را پدید می‌آورد و باعث بروز فشارهای عصبی در فرد می‌شود. در این شرایط کمک گرفتن از کادر درمانی متخصص ضروری است. برخی از علائم ترک اعتیاد تریاک که در فرد پس از قطع مصرف بروز می‌کند به شرح زیر است:چطور در خانه تریاک را ترک کنیم

اکثر مواقع این علائم ترک برای بیمار غیرقابل تحمل بوده و در نتیجه، شخص مجددا به سمت مصرف تریاک کشیده شود. یکی از مهمترین وظایف روانپزشک ترک اعتیاد در کلینیک پیام تندرستی کنترل درد و عوارض ناشی از قطع مصرف تریاک است.

مهم‌ترین بخش در ترک تریاک، پیگیری روند درمان پس از ترخیص از مراکز ترک اعتیاد می‌باشد. در این مرحله اگر بیمار در روند درمان خود کوتاهی کند ممکن است به راحتی مجدداً به مصرف تریاک روی آورد. از این رو مراقبت‌های پس از ترک تریاک، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

مشکلاتی مانند بی‌خوابی بعد از ترک تریاک، وسوسه مصرف مجدد تریاک، عوارض روانی بعد از ترک، مشکلات بازگشت به جامعه و محیط کار و مسائلی از این دست همگی تأثیر بسیار زیادی در بازگشت فرد به مصرف مجدد دارد. از این رو فرد وابسته به مصرف تریاک بعد از سم زدایی و پاک‌سازی جسم خود باید سیر درمان پس از ترخیص را ادامه دهد تا درمان قطعی اعتیاد به تریاک انجام پذیرد.

در مرکز ترک اعتیاد پیام تندرستی برای جلوگیری از وسوسه مصرف تریاک و نزدیک شدن به ترک قطعی تریاک، علاوه بر روش‌های روانشناسی و مشاوره‌های فردی و نظارت های مستمر روانپزشک متخصص اعتیاد، از روش‌های جدید پزشکی مانند ایمپلنت نالتروکسان استفاده می‌گردد.

در این روش با کاشت زیر پوستی یا همان ایمپلنت داروی ضد مخدر نالتروکسان در بدن فرد می‌توان تا درصد بسیار زیادی تمایل جسمی بیمار به مصرف تریاک را تا مدت مشخصی پس از ترخیص کنترل کرد. لازم به ذکر این روش به صورت عمومی بر روی تمام بیماران انجام نخواهد شد.

برای ایمپلنت باید شرایط بیماری فرد، نوع ماده اعتیادآور، وضعیت جسمانی، شرایط محیطی فرد پس از ترخیص و… را مورد بررسی قرار داد. همچنین برای استفاده از این روش می‌بایست سیر کامل درمان و سم زدایی بدن از اعتیاد انجام شده و پس از بهبود می‌توان از این روش استفاده کرد.

برای آشنایی بیشتر با این دارو و تاثیر آن در درمان اعتیاد می‌توانید با شماره های کلینیک ترک اعتیاد پیام تندرستی تماس بگیرید.

اگر در ترک تریاک برای خود و یا یکی از عزیزانتان نیاز به مشاوره دارید٬ همین حالا با مشاوران ترک اعتیاد ما در کلینیک پیام تماس بگیرید تا به شما کمک کنند.

اولین اقدام برای ترک اعتیاد تریاک، این است که شخص انگیزه لازم برای درمان را داشته باشد و یکی از بهترین راهکارها، کمک گرفتن از مشاور و روان درمانگر و شروع جلسات درمانی است. مصرف کننده با کمک مشاور می‌تواند انگیزه خود را برای رهایی از اعتیاد قوی تر کرده و از راهکارهای علمی و عملی برای جلوگیری از مصرف مجدد استفاده کند.

پیدا کردن ریشه اعتیاد می‌تواند یک عامل مهم برای جلوگیری از عود مصرف تریاک باشد که مشاوره و راهنمایی‌های یک فرد متخصص می‌تواند در این زمینه مفید واقع شود. متخصص ترک اعتیاد با ریشه‌یابی و شناسایی عواملی که ممکن است در آینده منجر به مصرف دوباره فرد گردد و تلاش برای برطرف کردن آن‌ها، می‌تواند احتمال موفقیت در ترک کامل تریاک را بسیار افزایش دهد.

ترک تریاک به صورت تخصصی، علمی و اصولی، برای جلوگیری از بی‌خوابی ترک تریاک، کنترل درد خماری تریاک، جلوگیری از بازگشت مجدد به مصرف و… با ارائه راهکارهای نوین امکان پذیر است اما نیازمند بهره‌مندی از متخصصین پزشکی و محیط مجهز بیمارستانی در مراکز ترک اعتیاد با مجوز رسمی است.

سیر درمان اعتیاد در کلینیک ترک اعتیاد پیام تندرستی با استفاده از جدیدترین متدها و روش‌های استاندارد انجام می‌گیرد. این مرکز جزء اندک مراکزی است که مجوز بستری اعتیاد از وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی را دارند و خدمات این کلینیک شامل بررسی‌های تشخیصی، درمان‌های دارویی و غیر دارویی، مشاوره و جلسات روان شناختی به صورت فردی یا گروهی می باشد.

ما تا پایان راه با شما هستیم.

سلام وقت بخیر خسته نباشید بنده به تریاک اعتیاد دارم خواستم ببینم امکانش هست خون روتصفیه کنید هزینش چقدر میشه .البته یک سری به روش فوق سریع در کمپ اقدام به ترک کردم ولی به خاطر این که بعداز ترک فوق سریع خیلی عذاب کشیدم نمیخوام واسه دومین بار مجدد این روش رو انجام بدم.ایا امکان این هستش که خون رو به طور کلی عوض کنید؟ممنون میشم راهنمایی بفرمائید. خیلی ممنون از زحمات بی وقفه شما عزیزان خدا خیرتون بد

متاسفانه همچین چیزی اصلا پزشکی و درمان اصولی اعتیاد به مواد نمیباشد. تنها روش سم زدایی بدن از مواد مخدر در مراکز ترک اعتیاد با مجوز رسمی از وزارت بهداشت توسط کادر درمانی متخصص انجام میگردد که پزشک بعد از ویزیت و نتیجه آزمایشات اولیه ، برنامه درمانی شما را تشخیص می دهد.

سلام وقتتون بخیر میخواستم هزینه یک دوره درمان مصرف تریاک روزی یک گرم و مدت زمانش بدونم ایا سر پایی امکانش هست بدون اینکه خانواده متوجه بشه

سلام دوست عزیز
برای دریافت مشاوره با شماره 41 22 22 22 – 021 تماس بگیرید.

سلام دوست عزیز شما که از روش سم زدایی فوق سریع در مطب استفاده کردی لطف کن ب من بگو بینم نتیجه بخش بوده یا خیر . الانم هزینه بالاس
خواستم ازتجربه شما استفاده کنم
سپاس

باسلام روزانه دردو مرحله صبح وشب یک تایک ونیم گرم تریاک مصرف میکنم.لطفاراهنمایی کنیدباچه نوع قرص یاشربت بزارم کنار بی نهایت سپاسگزارم

برای ترک قطعی اعتیاد به تریاک نباید از هیچ شبه مخدر و یا قرص های اعتیادآور استفاده کنید . زیرا تنها نوع مواد مصرفی خود را تغییر داده اید! برای شروع درمان ترک اعتیاد متناسب با شرایط خاص خودتان می‌توانید با شماره 41 22 22 22 – 021 تماس بگیرید، مشاوران ما در کلینیک آماده پاسخ گویی به سوالات شما هستند.

خیلی خوب بود مرسی

سلام
من بخاطر سکس رو آوردم ب تریاک ک اول از ی بس شروع کردم و الان روزی ۵بس می کشم ۳بس ظهر ساعت ۱و ۲بس شب ساعت ۸.۳۰ و الان خیلی خسته شدم الان ۴ساله ک مداوم مصرف میکنم
اگ میشه ی کمکی کنین
ممنون

سلام دوست عزیز
برای درمان مشکلات جنسی باید به متخصص مراجعه کنید. برای مشاوره جهت ترک اعتیاد با شماره 41 22 22 22 – 021 تماس بگیرید.

هر کاری میکنی بکن ولی فقط خودتو معتاد متادون نکنی

با سلام و خسته نباشید مصرف بنده شیره بوده بمدت ۵ سال و تا دیروز از استامینوفن جهت جلوگیری از درد و آلپرازولام جهت بی خوابی استفاده میکنم، اما دیروز به دلیل وسوسه یک ترامادول ۲۰۰ مصرف کردم و ناگفته نماند در حال خدمت هستم به راهنمایی شما نیازمندم با تشکر‌‌‌‌…‌

سلام دوست عزیز
به شما توصیه میکنیم از خوددرمانی بیشتر خودداری کنید و برای کنترل وسوسه به روانپزشک مراجعه کنید. شما در حال افزایش اعتیاد خود به مواد مخدر گوناگون هستید و فقط درمان خود را سختتر میکنید.

سلام وقت بخیر ممنون میشم پاسخگو باشیدمن حدود ۳ ساله هفته ای یک بار برای رابطه جنسی اندازه یه نخود تریاک میخورم آیا معتاد هستم؟ و ترک کردنش مشکله؟ شاید بعضی اوقات بیشتر از یک هفته هم بشه مثلا ده روز یک بار

سلام دوست عزیز
مصرف مواد مخدر به هر دلیلی، چه تفریحی چه از روی وابستگی، موجب اعتیاد می‌شود. توصیه می‌کنیم برای حل مشکلتون به پزشک مراجعه کنید.

سلام خسته نباشید
میخواستم بپرسم برای ترک متادون یا سایر قرص های اعتیاد اوری که برای ترک تریاک استفاده میشن چیکار باید کرد و چه مراحلی داره؟ و اینکه قطع خودسرانه این داروها چه عوارضی ممکنه داشته باشه؟

سلام دوست عزیز
از تخصص‌های ما ترک متادون و قرص‌های تجویزی دیگر است، برای شروع مراحل درمان با شماره ۴۱ ۲۲ ۲۲ ۲۲- ۰۲۱ تماس بگیرید. قطع خودسرانه اینگونه داروها منجر به بروز عوارض شدید ترک خواهد شد و بدلیل عدم تحمل، فرد مجدداً عود اعتیاد خواهد داشت، حتی شاید با دوز بالاتر.

باسلام و خسته نباشی و تشکر از شما خواستم بدانم که کلینیک شما در شیراز هم شعبه ای دارد اگر هست لطفا ادرس انجا را برای من بفرستید ممنون با شماره تلفن مرکز

سلام دوست عزیز
در حال حاضر کلینیک ترک اعتیاد دکتر جوادی فقط در تهران فعالیت دارد. ما پذیرای بیماران زیادی از سراسر ایران هستیم، شما نیز می‌توانید در صورت تمایل با شماره ۴۱ ۲۲ ۲۲ ۲۲- ۰۲۱ تماس بگیرید و هماهنگی ‎های لازم را برای درمان خود انجام دهید.

همین حالا با متخصصین ترک اعتیاد در کلینیک پیام تندرستی تماس گرفته و علاوه بر بهره‌مندی از مشاوره رایگان، از بهترین روش های درمانی، مناسب خود و یا عزیزانتان اطلاع یابید.

پیام تندرستی ترک تریاک

اعتیاد یک انتخاب نیست بلکه یک بیماری است، اما درمان یک انتخاب به معنای زندگی است. ما در کلینیک ترک اعتیاد پیام جدیدترین تکنولوژی‌ها و روش‌های درمانی جامع و به روز را برای کمک به بیماران و خانواده آن‌ها به کار می‌بریم.

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به کلینیک ترک اعتیاد پیام تندرستی می‌باشد. تیم فناوری اطلاعات و مدیریت سایت با شرکت خدمات شبکه رایکانت

بسیاری از افراد مبتلا به سوء‌مصرف مواد مخدر در روزهای اول ترک اعتیاد دچار علائم خماری و دردهای ناشی از آن می‌شوند. همین امر باعث می‌شود که این افراد ترس از ترک اعتیاد داشته باشند یا در این مرحله سست شوند و به مصرف مخدر ادامه دهند. این مسئله در بین افرادی که می‌خواهند اقدام به ترک اعتیاد تریاک کنند رواج بیشتری دارد؛ به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا مقاله امروز را به بررسی بهترین روش‌ برای کاهش درد خماری تریاک اختصاص دهیم. پس در ادامه همراه کلینیک دکتر جوادی باشید.

بهتر است ابتدا با علائم روز‌های اولیه ترک اعتیاد تریاک آشنا شویم تا به محض مواجه شدن با آن‌ها احساس ترس نکنیم. طبیعی است که قطع مصرف ناگهانی مخدر تریاک برای افرادی که مدت طولانی به مصرف آن اعتیاد داشته‌اند کار دشواریست و به هیچ عنوان پیشنهاد نمی‌شود. در روز‌های ابتدایی ترک تریاک، بیماران معمولاً با علائمی مانند عرق سرد، بی قراری، کمر‌درد، درد‌های عضلانی، حالات پریشانی و… مواجه می‌شوند. اگر این روند تحت نظر پزشک متخصص انجام شود می‌تواند با دارو‌های جایگزین یا کاهش دوز مخدر تریاک همراه باشد.

عدم مصرف تریاک ابتدا با علائم آزاردهنده همراه است، اما باید در نظر داشت که با مراجعه به یک کلینیک ترک اعتیاد معتبر می‌توان این روند را بسیار علمی‌تر و راحت‌تر پشت سر گذاشت.

ایمپلنت نالتروکسان از جدیدترین متدهای روز دنیا است که برای تضمین عدم بازگشت به اعتیاد استفاده می‌شود.

علائم ترک اعتیاد برای هر ماده مخدری می‌تواند متفاوت باشد. عمدتاً ترک اعتیاد به مواد مخدر افیونی مانند تریاک با درد‌های جسمانی بیشتری همراه هستند. از آنجایی که مخدر‌های افیونی به عنوان دارو‌‌های تسکین درد‌‌های شدید نیز استفاده می‌شوند، طبیعی است که علائم ترک اعتیاد به آن‌ها با درد بیشتری همراه باشد.چطور در خانه تریاک را ترک کنیم

برخی از رایج‌ترین نشانه‌های خماری تریاک شامل موارد زیر هستند:

خوشبختانه امروزه روش‌های زیادی برای کاهش درد خماری افراد در حال ترک اعتیاد وجود دارد. بهترین روش کاهش درد خماری تریاک، مراجعه به مراکز سم‌زدایی و کلینیک‌های ترک اعتیاد است. اما اگر ترجیح شما ترک تریاک در خانه باشد، می‌توانید با مشورت پزشک از روش‌های دارو‌درمانی و تغییر تغذیه استفاده کنید. این روش‌ها می‌توانند در کاهش علائم خماری بسیار موثر باشند.

از جمله دیگر مواردی که بسیار در ترک تریاک مفید واقع می‌شوند، می‌توان به شرکت در جلسات گروه‌درمانی، مشاوره ترک اعتیاد و همراهی و همدلی اعضای خانواده اشاره کرد. داروهایی نیز برای کاهش درد خماری وجود دارند که برای مصرف آن در زمان درمان باید با پزشک متخصص در این زمینه مشورت کنید.

با مشاوران ترک اعتیاد ما تماس بگیرید تا در مورد برنامه‌های درمانی کلینیک ترک اعتیاد و روانپزشکی دکتر جوادی بیشتر بدانید.

رایج‌ترین علائم ترک اعتیاد، سندروم پای بی‌قرار و درد‌های عضلانی است. این موارد با رعایت یک سری نکات مانند دوش آب گرم و استراحت می‌تواند به حداقل حالت ممکن خود برسد. در برخی موارد، مصرف برخی داروهای طبیعی مانند دم کرده زرشک، بابونه یا نوشیدن آب گوجه‌فرنگی می‌تواند به تسکین درد کمک کند. همچنین مصرف ویتامین ث نیز به کاهش اضطراب کمک می‌کند.

اما باید توجه داشته باشید که برخی از این علائم را باید جدی گرفت و حتماً در مورد درد خماری تریاک خود، با یک پزشک متخصص ترک اعتیاد مشورت کنید.

می‌توانید برای آگاهی بیشتر از اهمیت رژیم غذایی در دوران ترک اعتیاد مقاله “برای ترک اعتیاد چه بخوریم” را مطالعه کنید.

درد‌های عضلانی و سندروم پای بی‌قرار معمولاً جزو علائمی هستند که در قطع مصرف مواد مخدر خصوصاً تریاک بروز پیدا می‌کنند. می‌توانید برای تسکین این درد‌ها در ترک اعتیاد به تریاک، از دمنوش گل بابونه، دمنوش گل شقایق نعمانی و دمنوش مریم‌گلی استفاده کنید. همچنین بادکش گرم، ماساژ درمانی با روغن‌های گیاهی و استفاده از آب‌های دتاکس نیز در سم‌زدایی بدن موثر است.

اگر سندرم پای بی‌قرار با هیچ بیماری دیگری مرتبط نباشد، برای درمان آن باید روی تغییر سبک زندگی و یا درمان دارویی تمرکز کرد. درمان دارویی فقط با دستور پزشک مجاز است و بدون مراجعه به پزشک نباید مصرف شود.

بسیاری از افراد برای کنار گذاشتن مصرف تریاک به دنبال بهترین روش برای ترک تریاک بدون درد هستند، به همین دلیل بدون تجویز پزشک اقدام به خود‌درمانی و استفاده از دارو‌های جایگزین می‌کنند. داروهایی برای کاهش درد خماری وجود دارد، اما توصیه می‌کنیم که حتماً برای کاهش درد خماری و علائم ترک در زمان درمان از متخصص ترک اعتیاد مشاوره بگیرید.

ترک تریاک با متادون نیز یکی از همین روش‌هاست که معمولاً روی تابلو‌های مراکز ترک اعتیاد این جمله را می‌بینیم. از آنجایی که داروهایی نظیر متادون و قرص ب2 به خودی خود اعتیادآور هستند، به هیچ عنوان نباید بدون مشورت با پزشک مصرف شوند، در غیر این صورت نه تنها اعتیاد قبلی درمان نمی‌شود بلکه مشکل اعتیاد به داروی جایگزین نیز به وجود می‌آید.

شما نیز می‌توانید برای رهایی خود یا عزیزانتان از شر اعتیاد به مصرف تریاک، به کلینیک تخصصی دکتر جوادی مراجعه کنید یا با شماره تلفن 41 22 22 22 – 021 تماس بگیرید.

با مشاوران ترک اعتیاد ما تماس بگیرید تا در مورد برنامه‌های درمانی کلینیک ترک اعتیاد و روانپزشکی دکتر جوادی بیشتر بدانید.

با سلام و عرض ادب. آقای دکتر در تمام کلینیک های ترک آنقدر به شخص متادون یا زیرزبانی میدن که بیچاره فرد معتاد از گودال بیرون میاد میوفته به چاه. من الان هر کاری میکنم شربت متادون رو نمیتونم ترک کنم. بخاطر پول جوون های این مملکت رو بیچاره میکنن. من الان یازده روزه هرلحظه مرگ رو تجربه میکنم. خودمم ندونسته به دامش افتادم. ولی اگه مردی وجوانمردی هنوز تو وجودتون هست. اگربه یگانگی خدا اعتقاد داری اصلا من به جهنم ولی با دیگرجوانان این کارا رو نکنید. امیدوارم روزی حتی یک ثانیه هم باشه همدیگرو درک کنیم.

سلام دوست عزیز متاسفانه داروهایی مانند متادون و یا ب۲ در بسیاری از کمپ های ترک اعتیاد برای درمان استفاده می‌شود که این مواد به دلیل اعتیادآور بودن بسیار خطرناک هستند. به شما این اطمینان را می‌دهیم که در کلینیک دکتر جوادی به هیچ عنوان از روش های درمانی جایگزین دارویی و هیچ گونه داروی اعتیادآوری برای درمان استفاده نمی‌شود. برای ترک اعتیاد به متادون پیشنهاد می‌کنیم حتما با شماره 41 22 22 22 – 021 تماس بگیرید تا مشاوران ترک اعتیاد شما را راهنمایی کنند.

سلام میخواستم بدونم برای سم زدایی زود تر برای ترک تریاک میشه از مشروبات الکلی استفاده کرد ممنون میشم اگه جوابمو بدین

سلام خیر، به هیچ عنوان نباید بعد قطع مصرف مواد _ ماده‌ی دیگری را جایگزین کنید . مشروبات الکی هم به مرور زمان وابستگی میآورد و شما نه تنها سم زدایی نکردید بلکه فقط نوع ماده مصرفی خود را تغییر دادید. برای شروع دوره سم زدایی بدن از تریاک می‌توانید با شماره 41 22 22 22 – 021 تماس بگیرید و برنامه درمانی اعتیاد مختص شرایط خود را دریافت کنید.

برادر من این کارت مثل این میمونه بگی با پراید 200تا سرعت زیاده با پژو که عیبی نداره 200تا سرعت برم. عزیزه من این جاده خرابه، پر از دست اندازه. اگه واردش بشی خدا میدونه سر از کدوم جهنمی در بیاری… نکن عزیز…. نکن. بخدا اخرش جز اینکه از ته دل بگی خودم کردم که لعنت بر خودم باد چیزی عایدت نمیشه

چند ماهه اول مشروبات الکلی مصرف نکنین، باعث اوردوز یا خماری بیشتر میشه

من بیست سال است تریاک فقط مصرف میکنم تا الان ترک نکردم خسته شدم میخوام ترک کنم کارم طوری نمتونم ول کنم از مشهد

سلام با توجه به مدت زمان مصرف شما، برای ترک قطعی تریاک می‌بایست به مراکز تخصصی درمان اعتیاد مراجعه کنید و تحت نظر کادر درمانی ، شروع به ترک کنید.

هیچ کاری نشد نداره

اره دقیقا

سلام من اعتیاد به تریاک دارم ولی انقدر اراده دارم که الا سه روز نکشیدم ومیخام دیگر نکشم لذا لازم دونستم راهنمایم کنی من از شخصیت اجتماعی بالای برخوردارم کار خونه دادم نمیخام دیگران یا خدای نکرده خانوادهام متوجه بشوند

سلام برای کنترل علائم ترک و جلوگیری از نوسانات خلقی و روحی در دوره درمان ، به روانپزشک ترک اعتیاد مراجعه کنید و اگر این فرآیند را طی مراحل اصولی انجام بدهید حتما با نتیجه رضایت بخشی مواجه خواهید شد.

با سلام.من حدود 3 ساله مصرف تریاک دارم که الان تقریبا 6 ماهه رو آوردم به شیره.واقعا دیگه خسته شدم و میخوام بصورت واقعی ترک کنم ولی متاسفانه امکان بستری شدن تو کلینیک رو ندارم چون کارم به خطر میفته و امکان اخراجم هست.خواستم بدونم چجوری میتونید کمکم کنید؟و اینکه حدودا هزینه اش چقدر میشه تا اتمام ترک….حدودا خواستم بدونم.با تشکر

سلام با شماره 41 22 22 22 – 021 تماس بگیرید، مشاوران ترک اعتیاد ما در کلینیک آماده پاسخ گویی به سوالات شما هستند.

باسلام.من ۳۹ ساله هستم.تقریبا یک ماه هست که هر روز به اندازه کمتر از یک نخود تریاک مصرف میکنم.خودم دیگه نمیخوام ادامه بدم. میخوام توی خونه خودم ترکش کنم. لطفا بفرمایید باید چکار کنم؟

سلام می‌توانید با شماره 41 22 22 22 – 021 تماس بگیرید، مشاوران ما در کلینیک آماده پاسخ گویی به سوالات شما درباره ی درمان سرپایی اعتیاد هستند.

سلام .من ۱۰ ساله شیره تریاک مصرف میکنم خسته شدم میخوام ترکش کنم داخل کمپ نمی تونم بستری بشم میشه سرپایی ترک کنم .ممنون میشم راهنماییم کنید . سپاس

سلام برای درمان سرپایی می بایست اول آزمایش اعتیاد داده و با توجه به نتیجه آن پزشک تشخیص می‌دهد کدام درمان مناسب تر است برای شما.

سرپایی چیه عزیزه من مگه چیپس و پفک مصرف میکردی که سرپایی میخوای ترک کنی یا میخوای خال صورت برداری سرپایی چیه ؟منم مثل خودت درد کشیده ام ولی هر کاری طئون داره اکه خسته شدی حداقل 20روزی کارت رو به هر شکلی شده تعطیل کن برو با یک پزشک با تجربه مشورت کن و شروع کن ضمنا هر چه قدر مصرفت رو کم کنی یک ماه قبل از ترک تحمل خماریت هم راحتتر میشه و جلسه هم حتما حتما هر روز شرکت کن تا فیلت یاد هندوستان نکنه موفق باشی

حتما برای ترک شیره باید بستری بشیم یا نه با تجویز داروهای مجاز میشه درد خماری کمتری کشید .

بستگی به مقدار، زمان مصرف و شرایط جسمی و روحی شما دارد.

مهمترین فاکتور در ترک مواد روحیه بالاس مدام باید ب خودتون امید بدین متن های انگیزشی مطالعه کنید و ب اینده فکر کنید منم درگیر بودم ولی الان 11روزه پاکم با روحیه بالا خیلی درد کشیدم بیخوابی عرق ولی هر روز ب خودم امید دادم تازه من تنهام کسی از اعتیادم خبر نداره ولی خدارو کنار خودم حس میکردم خواستن توانستن است و من اینو ب عینه حس کردم برا همتون ارزوی پاکی و زندگی قشنگتر دارم التماس دعاچطور در خانه تریاک را ترک کنیم

برای درمان اعتیاد تریاک در منزل چه راهکارهایی و مصرف چه داروهایی؟؟

ترک اعتیاد تریاک در منزل توصیه نمی‌شود مگر در شرایط خاص. میتوانید بعد از سم زدایی فوق سریع ( البته سم زدایی سریع به دوز مصرفی و شرایط جسمی نیز بستگی دارد) ادامه مراحل را در خانه سپری کنید و حتما در تمام دوره درمان با روانپزشک و روانشناس خود در ارتباط باشید که اگر دچار علائم ترک شدید بتوانید از آنها راهنمایی بگیرید. داروهای ترک هم تنها روانپزشک قادر به تجویز آن می باشد که در کلینیک ما داروهای روانپزشکی تجویز می شود که نوعی ضد مخدر هستند و هیچگونه وابستگی برای بیمار ایجاد نمی کنند.

سلام من یک هفته است تو ترک خانگی هستم فقط نزدیک صبح از درد مچ دست و پا نمیتونم بخوابم و هیچ گونه وسوسه یا مورد دیگه وجود نداره فقط برای درد مچ دست و پا راهنماییم کنید

سلام دوست عزیز بهترین روش کاهش درد خماری تریاک مراجعه به مراکز سم زدایی و کلینیک های ترک اعتیاد است. اما اگر ترجیح شما ترک تریاک در خانه می باشد می توانید با مشورت پزشک از روش‌های دارو درمانی و تغییر تغذیه استفاده کنید. این روش ها می توانند در کاهش علائم خماری بسیار موثر باشند. جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان در این خصوص با شماره 41 22 22 22 – 021 در ارتباط باشید.

فقط تحمل کن داداش هر روز دردت کمتر میشه . اگه جلسه مشاوره هم بری اونجا بهت خیلی کمک میکنن، هم از لحاظ روانی و هم راهکار برای درد جسمی موفق باشی

۴ساله تریاک مصرف میکتم میخام اگه خدا بخاد ترک کتم ولی یک سال هر روز صب تصمیم میگیرم مصرف نکتم بهد چند ساعت بدنم درد میکنه باز میرم سراغش خدایا خسته شدم لطفا راهنمایی کنید چطوری میتونم توی منزل تریاک و ترک کنم ممنون از شمذ

ترک اعتیاد تریاک برای کسایی که مصرف طولانی مدت داشته اند به تنهایی امکان پذیر نمی باشد و شما ممکن است حتی بعد از تحمل کردن تمامی شرایط مجدد مصرف کنید . برای ترک اصولی و نتیجه بخش از پزشک ترک اعتیاد راهنمایی بگیرید.

با سلام . من ادم فوق العاده جا نگرفته ام یعنی نه کاری به ابروم دارم نه کاری به هزینش دارم و نه کاری به شکست در زندگی خودم و بچه هام دارم خواهشمندم عنایت فرمایید حتی الامکان مساعدت فرمایید تا از روی هوس و خوشگزرانی و پیش رفیقا نشستن و وابستگی به جلسه ی دور هم وافور کشیدن نجات یابم با تشکر.

سلام دوست عزیز شما باید حتماً با یک مشاور صحبت ‌کنید، برای دریافت مشاوره حضوری می‌توانید هر روز از ساعت 9 صبح الی 6 عصر به ما مراجعه کنید. درمان وابستگی به تریاک هم در طی روان‌درمانی برای شما انجام می‌شود. برای دریافت وقت مشاوره با شماره 41 22 22 22 – 021 تماس بگیرید.

هر وقت بجای اگه خدا بخواد گفتی به هر قیمتی شده یا ترک میکنم یا میمیرم بعد میتونی ترک کنی اگه خدا بخواد دیگه چیه؟خدا جز سربلندی بندهاش چیزی نمیخواد این فکر خراب و مریض من و شما هست که به سمت مخدرها میره اول برادر فکرت رو درست کن، اعتیاد خیلی پیچیده تر از اونیه که من و شما حتی فکرشو بخوایم بکنیم اول ببین با خودت چند چندی ،شروع کن برادر تا هنوز مجبور نشدی خودت شروع کن

سلام من الان حدود ۴ ساله مصرف تریاک دارم البته ی دوره ۸ ماه ترک کردم ولی دوباره شروع کردم الان تقریبا ۶ روزه ک ترک کردم و تصمیم جدیه برا ترکش .جالبیش اینه دقیقا ی روز بعد از ترک رفتم کوه و ۳ روز بعدش کار کشاورزی کردم فقط ۳ شب اول تا صبح بیدار بودم اونم بخاطر اینکه از بدنم کار کشیدم . ولی الان اوکیم. در ضمن کارم کشاورزی نیست . کارمند کارخونه ام

برای جلوگیری از لغزش ،برنامه مراقبت های بعد از ترک اعتیاد را به شما توصیه میکنیم.

سلام بزرگوار عاجزانه محتاج کمک شماهستم لطفاً کمکم کنید من 10 ساله شیره و تریاک میکشم الان روزی 4 گرم بطور خوراکی استفاده میکنم خانواده ام دیگه به آخر تحمل رسیدن ممکنه یه راه درست پیشنهاد بدین برام بخدا خودمم بریدم تا الن 4 بار ترک کردم دوباره بخاطر مشکلات جنسی که باعث شد درگیرش بشم هربارهم این عامل باعث شده دوباره مصرف کنم موقع ترک تا 10 روز اسهال امانمو میبره چیکار میتونم واسه کم کردن خماریم کاری انجام بدم عاجزانه منتظر جواب حضرتعالی هستم

برای تعیین وقت سم زدایی بدن از مواد می‌توانید با شماره 41 22 22 22 – 021 تماس بگیرید و برای ترک اعتیاد به مواد مخدر (شیره و تریاک) و همچنین درمان اختلالات جنسی میتوانید از جدیدترین روش ها متناسب با شرایط خودتان بهره مند شوید.

سلام من تازه فهمیدم همسرم معتاد به تریاک است چیکار باید کنم کمکم کنید

سلام دوست عزیز ترک اعتیاد تریاک در منزل مگر در شرایط خاص برای همسرتان و بدون درمان علمی توصیه نمی‌شود . میتوانید جهت مشاوره رایگان یا نوبت دهی جهت مشاوره حضوری با شماره 41 22 22 22 – 021 تماس بگیرید.

سلام. هرکی هرراهنمایی میخاد شما فقط میگی تماس بگیر تماس بگیر بیا اینجا بستری بشو. خب یکم راهنمایی کنین. همه میدونن اگه برن کمپ میتونن ترک کنن ولی 90درصد نمیتونن برن کمپ چون اولا بحث آبرو در میون هست دوما هم وقت و هزینشو ندارن. یکم بهتر راهنمایی کنین لطفا نکه فقط تبلیغ میکنین و میگین ما بهتریم بقیه بدرد نمیخورن. در ضمن اصلا نمیگین توی مرکز شما چجوری ترک میدن. میگین بدون قرص ب٢ و شربت و قرص متادون. خب چجوری اگه راهی هست حداقل بگین تا اینهمه جوون مثل من ازین کثافت بیایم بیرون. من که شهرستانم هیچ وقت نمیتونم بیام توی مرکز شما. یکم بفکر جوونا باشین نه جیباتون. والا راست میگم. نامردین اگه پاک کنین و نذارین کامنتمو که اگه نگذارین مطمعن میشم که همش بلوفه و تبلیغ. شایدم میخاین بیان مرکزتون اونموقه به روش یابویی ترک بدین. روز و شب خوش. انشاالله که همه بتونن ترک کنن اللخصوص من که 4ساله گرفتار این وامونده تریاک و شیره شدم. الن روزی 2وعده صب و آخرشب میندازم بالا هروعده اندازه ١نخود. تقریبا روزی از نیم مثقال کمتر. البته کم کردم. قبلا هفته ای ٢٥گرم میخوردم. الن هفته ای ٢نیم مثقال.

سلام دوست عزیز، روزتون بخیر ما دلیلی نمی بینیم که پیام شما را نمایش ندهیم، زیرا این سوال خیلی از دوستان هست که چرا ما راهکار درمان نمی دهیم!… دوست عزیز درمان اعتیاد در ابتدا نیاز به ویزیت، مشاوره و بعد تجویز دارد و ارائه یک نسخه ثابت برای تمام بیماران کار بسیار غیراصولی و خطرناکی است. شما می توانید به نزدیکترین مرکز ترک اعتیاد به خود مراجعه و درمان خود را آغاز کنید. در این وب سایت ما امکان ارائه و پیشنهاد دارو را بدون نظر مستقیم پزشک نداریم، چرا که تجویز دارو نیازمند بررسی شرح حال کامل و سوابق پزشکی شما است.

هر وقت بجای اگه خدا بخواد گفتی به هر قیمتی شده یا ترک میکنم یا میمیرم بعد میتونی ترک کنی اگه خدا بخواد دیگه چیه؟خدا جز سربلندی بندهاش چیزی نمیخواد این فکر خراب و مریض من و شما هست که به سمت مخدرها میره اول برادر فکرت رو درست کن، اعتیاد خیلی پیچیده تر از اونیه که من و شما حتی فکرشو بخوایم بکنیم اول ببین با خودت چند چندی ،شروع کن برادر تا هنوز مجبور نشدی خودت شروع کن

منم همدرد شما هستم برادر مصرف خودت رو به حداقل برسون تا خماریت کمتر بشه. من 5ساله شیره مصرف کردم هر چقدر هم دوران ترکت کوتاه تر باشه احتمال بازگشتت بیشتره. یک شبه معتاد نشدی که یک شبه ترک کنی . به نظرم حتما جلسات معتادان گمنام رو شرکت کن تمام شهرهای ایران جلسه داره. میتونی جلست رو دورتر از محل زندگیت انتخاب کنی تا آشنا نبینی تو جلسه. حتما برای کاهش اثرات خماری یک دکتر باتجربه برو و دارو مصرف کن چون روش یابویی اذیت میشی ،در زمان درد حتما دوش اب سرد بگیر ارومت میکنه. دوست من اگه جلسه بری اعضای انجمن معتادان گمنام همشون سینه سوخته اند و درد کشیده و میتونی از تجربه ی چند سالشون به رایگان استفاده کنی اگه واقعا بخوای ترک کنی میشه ،موفق باشی

سلام من نزدیک ۲‌سال مصرف تریاک شیره و متادن که هم شامل قرص بود هم شربت داشتم،که دو ماه اخر رو فقط قرص میخوردم،مصرفم رو یهو قطع کردم ،الان ۱۲روزه داخل خونه ترک کردم حسابی هم زجر کشیدم و اذیت شدم الان خداروشکر حالم عالیه و نصبت به مواد متنفر شدم،تنها مشکلم اینه وقتی که میخوابم بعد یک ساعت عین روانیا بیدار میشم البت کامل بیدار نمیتونم بشم فقط در حدی که متوجه میشم داخل خواب خودم رو خیلی میزنم سرم رو به دیوار میکوبم خیلی خیلی تکون میخورم کاملا بی قرارم داخل خواب تا دم صبح بعدش دوباره راحت میخوابم،میشه کمکم کنید از این حالت مرگبار ازاد شم،ممنون

سلام دوست عزیز حالاتی که شما تجربه می‌کنید همگی از علائم ترک ناگهانی شماست. ما هیچ وقت ترک یکباره مواد مخدر را توصیه نمی‌کنیم. تنها توصیه ما به شما در حال حاضر مراجعه به یک روانشناس و متخصص ترک اعتیاد است. در صورت تمایل برای دریافت وقت مشاوره با شماره 41 22 22 22 – 021 تماس بگیرید.

مردی چهل ساله ام میانگین ده سال است از شیره استفاده میکردم ولی با توجه به شناختی ک از بدن و مغز داشتم ….اکنون بیست روز است که افیون زدگی را کنده و خود را رها ساخته ام …لیکن هنوز درد پا از زانو به پایین امانم نمیدهد و تاب و تحملم را بریده است از بابونه و امپول دگزا به صورت گاهی استفاده کردم ایا میتوانید راهنمایی بهتری بفرمایید ؟؟؟

سلام دوست عزیز آمپول دگزا هیچ سنخیتی با درمان شما ندارد و فقط بدن شما را ضعیف‌تر می کند. لطفاً از خوددرمانی بپرهیزید و برای دریافت درمان اصولی به متخصص مراجعه فرمایید.

سلام.خسته نباشید اولا تشکر ازتون دوما اینایی ک نوشتین معمولا همه ی ما معتادین از بر هستیم و بلدیم. اگر واقعا دارویی هست ک بدون درد ادم ترک کنه بگید.من خودم رفت تریاک بذارم کنار افتادم تو دام متادون هر دکتری هم میری ففط هفتگی متادون میده. اگر شما هم مث اون دکترایید ک هیچی وگرنه چیزایی بنویسید یا بگید ک ب دردمون بخوره اینا تکراره مکرراته اسم دارو بدون درد یا کلینیک های بدون درد و بدون متادون یادمون بدید.تشکر ازتون

سلام دوست عزیز تجویز داروی ترک اعتیاد به صورت اینترنتی، بدون اطلاع از سوابق اعتیاد و شرایط جسمی و روحی فرد، فقط یک خیانت پزشکی تلقی می‌شود و غیرقانونی است. در مرکز ترک اعتیاد دکتر جوادی برای درمان اعتیاد از متادون و قرص ب2 استفاده نمی‌شود، در صورت تمایل به درمان با کمترین درد ممکن، با ما تماس بگیرید.

برای ترک موادمخدر معتاد متادون نشین که بیچارتون میکنه و کلی عوارض داره

سلام ببخشید من دو ماه قبل برای ترک متادون سم زدایی شدم ولی بعد یک ماه رفتم سراغ تریاک یک ماه هم تریاک مصرف کردم الان هشت روزه تریاک هم کنار گذاشتم میخواستم ببینم تا کی خماری دارم

سلام دوست عزیز با توجه به میزان دوز مصرفی متغیر است. برای اینکه دوباره دچار لغزش نشوید به مشاور مراجعه کنید تا علت مصرف شما ریشه‌یابی و درمان شود.

سلام من تقریبا ۳ سال بود قرص ترامادول مصرف میکردم تازه زدم تو خط تریاک .راستیتش اگه مواد مصرف نکنم سردرگم میشم .تو ی حالتی قرار میگیرم ک انگار همه چی دروغه اصلا این زندگی وجود نداره ..البته اگه مصرف نکنم اینطوری میشه..لطفا کمک کنید نمیدونم باید چکار کنم.مصرف کنم بدبخت میشم .مصرف نکنم بازم بدبخت میشم

سلام دوست عزیز شما باید به روانشناس و روان پزشک آشنا به ترک اعتیاد مراجعه کنید و دلیل این سردرگمی شما ریشه‌یابی و درمان شود. اعتیاد خود درد است نه درمان درد. در صورت تمایل می‌توانید با کلینیک ما برای دریافت نوبت مشاوره تماس بگیرید.

صفحه اصلی بهترین روش برای کاهش درد خماری تریاک

اولین قدم مهم برای شروع ترک اعتیاد این است که باور کنید قابل درمان است. ما متخصصان مرکز ترک اعتیاد شبانه روزی دکتر جوادی آماده ارائه جدیدترین روش‌های درمانی اعتیاد به شما عزیزان می‌باشیم.

تصاویر بخش‌های مختلف کلینیک ترک اعتیاد دکتر جوادی

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به کلینیک دکتر جوادی می‌باشد. تیم فناوری اطلاعات و مدیریت سایت با شرکت خدمات شبکه رایکانت

ترک اعتیاد تریاک معمولا ۱۲ روز خماری شدید دارد

ترياک يكي از مواد مخدری است كه مصرف آن به عنوان ماده دارويی سابقه‌ی ديرينه دارد. در طب سنتی ایران ضمن بيان اثرات دارويي تریاک، به عوارض و مصرف غيرمنطقي آن كه به اعتياد منجر مي‌شود نيز اشاره شده است. 

احتمالا از حدود قرن دهم هجري قمري، اعتياد به ترياک در ايران يكي از معضلات اجتماعي شده است و از همان زمان حكماي طب سنتی ایران روش‌هاي مختلفي براي ترک اعتیاد به تریاک معرفي كرده‌اند.

ترياک Opium و مشتقات آن كه امروزه به عنوان اپيوئيدها Opioid شناخته می‌شود، از گذشته دور، از داروهاي مؤثر و پرمصرف در طب سنتی ایران بوده است. دانشمندان قدیم پزشکی در ايران به كاربردهاي درمانی، عوارض جانبی، اعتیاد به تریاک و روش‌های ترک آن آشنا بوده‌اند.

تریاک از ديدگاه حکمای طب سنتی ايران برای مصرف ضد درد، ضداسهال، ضد سرفه و خواب آور تجویز می‌شده است.چطور در خانه تریاک را ترک کنیم

طب سنتی میگوید مصرف تریاک وقتی به مرحله اعتیاد برسد، بايد ترک شود، اما نه به طور ناگهانی، بلكه به تدريج؛ چرا كه ترک ناگهاني عادت، منجر به ايجاد مرض در شخص مي‌گردد.

طب سنتی تحت تاثیر از ابوعلی سینا اعتقاد داشت بیماران مبتلا به اعتیاد هر روز رأس ساعتی معین مبادرت به مصرف مواد مخدر می‌کنند؛ اگر ساعت مصرف مواد مخدر از حالت منظم به حالت نامنظم تبدیل شود‌، ترک ماده مخدر آسان‌تر خواهد بود.

همچنین برای درمان از گیاه های خاصی مانند برگ آلئوورا، اسپند، پودر گیاه افتیمون و غیره همرا با عسل یا شیره انگور توصیه شده است.

متاسفانه شیوه های ترک اعتیاد تریاک به روش سنتی مورد تایید دانشمندان و متخصصین امروزی نیست و منسوخ شده است.

اگر معتاد بتواند به تدریج ترک کند، روش سنتی مفید است. متاسفانه پزشکان در اوایل قرن بیستم نتیجه گیری کردند که اعتیاد یک نوع بیماری است و ترک آن بااستفاده از اراده شخص یا جایگزین کردن ماده دیگری به جای ماده اصلی، نتیجه مطلوبی نخواهد داد.

ایران دارای بالاترین سرانه معتادان به تریاک است. در دوره قاجار کشت گسترده خشخاش به منظور صادرات انجام میشد و  حدود نیمی از کل صادرات تریاک ایران به چین می‌رفت.

این روز ها نام متادون را در کلینیک‌های ترک اعتیاد زیاد می‌شنویم. این ماده مخدر که به صورت قرص و شربت استفاده می‌شود به خودی خود اعتیادآور بوده اما گاهی تحت نظر پزشک برای ترک اعتیاد هم استفاده می‌شود. متادون با نام تجاری Dolophine فروخته می‌‌شود که اگر مصرف آن با نظر پزشک متخصص نباشد، شما را دچار سوء مصرف این داروی مخدر می‌کند.

بحث درمان اعتیاد با داروهایی مانند «متادون» یا «ترامادول»، از جمله مواردی است که باعث دوگانگی، شک و تردیدهای فراوانی در امر درمان اعتیاد بین درمانگران و حتی بیماران شده است؛ دارویی که تنها توانایی کاهش آسیب را دارد و قادر به درمان بیماری نیست.

امروزه زنگ خطری جدید به صدا درآمده است: پخش فراوان و بی‌حساب «متادون»، تبلیغات فراوان برای درمان اعتیاد با این دارو و فراوانی مراکز متادون درمانی در شهر‌های گوناگون، موجب شده که خود این دارو، در طول زمان به یک ماده مخدر جدید و قانونی تبدیل شود!

بر پایه آمار، نتایج استفاده از متادون برای ترک اعتیاد به تریاک بسیار نا‌مطلوب است.

در بسیاری از داروهای ترک اعتیاد که در عطاری‌ها تبلیغ می‌شود، متادون وجود دارد که خود اعتیادآور است؛ داروهای ترک اعتیاد که با تبلیغ ۱۰۰درصد تضمینی ارائه می‌شود برای ترک اعتیاد مناسب نیست چرا که از چاله به چاه افتادن است.

در حال حاضر نه در طب سنتی و نه در میان گیاهان دارویی، هیچ دارو یا گیاهی وجود ندارد که بتواند با سرعت و بدون هیچ عارضه‌ای فرآیند ترک اعتیاد به مواد مخدر را انجام دهد.

در مجله اعتیاد بیشتر بخوانید:بهترین روش‌های درمان اعتیاد به مواد مخدرروانکاوی، قطعه گمشده درمان اعتیاد

بهترین روش، سم زدایی تحت نظر پزشک متخصص و سپس استفاده از روانکاوی و گروه درمانی میباشد. انجمن معتادان گمنام با استفاده از برنامه دوازده قدم، یکی از بهترین روش‌های درمان اعتیاد را ارائه کرده است.

بسته به نیازهای شخصی، انتخاب روش می‌تواند متفاوت باشد. اولین قدم سم زدایی است که حتماً باید تحت نظر پزشک یا روانپزشک یا متخصصین ترک اعتیاد انجام شود. بستری شدن در کلینک یا کمپ ترک اعتیاد معتبر میتواند شروع مناسبی برای فرآیند ترک اعتیاد باشد. استفاده از جلسات مشاوره روانشناسی و استفاده از خدمات رایگان انجمن معتادان گمنام در درمان اعتیاد به تریاک بسیار مفید بوده است.

ترک تریاک ناگهانی: در این روش فرد بدون هیچ جایگزنی و هیچ کمکی ناگهان تریاک را ترک می‌کند. این نوع ترک کردن روش «یابویی» نام گرفته است.

بستری در کلینیک ترک اعتیاد : در این روش، بیمار در مراکز بستری ترک اعتیاد بستری شده و همه مراحل ترک زیر نظر پزشک معالج میباشد. همچنین در صورت نیاز به عوامل پزشکی، پرستاری، روانکاوی؛ همه امکانات را در دسترس دارد. از طرفی چون بیمار در یک محیط حفاظت شده بستری است، خود به خود دسترسی فرد به ماده مخدر کمتر میشود، همچنین اگر فرد معتاد به قرص یا داروی خاصی احتیاج پیدا کرد همه ی این داروها در دسترس هستند.

اعتیاد به تریاک از جمله معضلاتی است که تعداد زیادی از مردم دست به گریبان با آن هستند و همواره به دنبال روش هایی برای ترک اعتیاد تریاک در منزل هستند.

درمان اعتیاد به تریاک نیازمند کادر درمان متخصص، حضور مشاور روانشناسی ترک اعتیاد، تجهیزات پزشکی پیشرفته، تجربه کافی در زمینه ترک اعتیاد، آشنایی و آگاهی  از روش های علمی ترک تریاک و … می باشد.

برخی از پزشکان برای ترک تریاک در خانه استفاده از قرص بوپرنورفین را برای کاهش درد خماری تجویز میکنند.  احتمال بازگشت به اعتیاد در ابن روش وجود دارد. 

برخی افراد برای ترک اعتیاد تریاک در منزل، به‌صورت خودسرانه و بدون در نظر داشتن جنبه‌های علمی، اقدام به استفاده از داروهای مختلف از جمله متادون، بوپرنورفین و سایر داروهای مسکن می‌کنند. این داروها نه تنها باعث ترک اعتیاد به ماده مخدر مورد مصرف نمی‌شود، بلکه با توجه به قوی بودن آن ها، در اکثر موارد بیمار علاوه بر ماده مخدر مورد مصرف، به این داروها نیز اعتیاد پیدا می‌کند.

ترک اعتیاد تریاک معمولا حدود 12 روز خماری شدید دارد. در این 12 روز فردی که ترک کرده از لحاظ روحی و جسمی در شرایط بسیار سختی قرار دارد؛ در واقع بسیاری از افراد برای جلوگیری از حالت خماری مجددا دست به مصرف می‌زنند تا به یک حالت تعادل جسمی و فکری ناپایداری دست پیدا کنند. ولی با گذشتن این دوره فرد می‌تواند به زندگی خود بازگردد و آنرا از نو بسازد.

حمله های هیجانی و ترسیدن

ناخوشی و بی قرار بودن و احساس ناامنی

شکاک بودن، نا امیدی و افسردگی

سرما و لرزش بدن در اثر سرما با وجود گرم بودن بودن محیط

عطسه، آبریزش بینی و آب ریزی چشم

اسهال و استفراغ و مشکلات عروقی

بی حوصله بودن و خستگی و بی خوابی یا بد خوابی

بعد از پایان سم زدایی و ترک تریاک حتما باید از خدمات تخصصی مانند روانشناسی و گروه درمانی کمک گرفت. همانطور که قبلا هم گفتیم انجمن معتادان گمنام و انجمن الکلی های گمنام برنامه های بسیار موثری برای ترک اعتیاد ارائه کرده‌اند. بعد از آن نوبت به پشتیبانی خانواده می‌رسد که بعد از بهبودی و تمام شدن عوارض خطرناک تریاک، اکنون وقت حمایت خانواده است که در واقع یکی از مهم ترین کارهایی است که باید انجام داد. افراد نزدیک به فرد معتاد در خانواده با همکاری در بخش درمان و انگیزه دادن به فرد مصرف کننده درمان را کامل می‌کنند و از بازگشت مجدد فرد به سمت مواد مخدر جلوگیری می‌کنند.

بعد از ترک اعتیاد به تریاک باید رابطه‌تان با دوستانی که همراه شما در اعتیاد بوده‌اند را قطع کنید. مهم نیست که چقدر این دوستان معتاد از ترک شما احساس خوبی داشته باشند و شما را تشویق کنند، حقیقت این است که آنها نمی‌توانند شما را در این راه یاری کنند زیرا آنها درست در جهت مخالف شما در زندگی حرکت می‌کنند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظر شما با موفقیت ارسال شد

می‌دانید کراک چیست ؟ افراد معتاد به کراک کم‌کم با این اعتیاد آسیب‌های بدی به جسم و روان خود می‌رسانند تا جایی که رهایی از آن برای‌شان سخت است.
چطور در خانه تریاک را ترک کنیم

دو داروی Naltrexone و Bupropion  که از گروه داروهای اعصاب هستند؛ اخیرا برای کمک به پاک ماندن از مصرف شیشه معرفی شده‌اند.

می‌دانید عوارض شیشه چیست؟ شیشه چه تاثیری بر مغز می‌گذارد؟ عوارض مصرف شیشه در زنان با مردان فرق دارد؟ در مجله اعتیاد بخوانید.

برای ترک اعتیاد چه بخوریم؟ اگر بخواهیم مواد مخدر را کنار بگذاریم دم نوش یا میوه کمک می‌کند؟ برای ترک اعتیاد شیشه، حشیش و تریاک چه باید خورد؟

مجله اعتیاد با هدف کمک به حل معضل اعتیاد در جامعه راه اندازی شده است. ما در این سایت سعی می‌کنیم تا کلیه مسائل مربوط به اعتیاد را پوشش دهیم. امروزه مشخص شده است که اعتیاد انواع و جنبه‌های گوناگونی دارد و تنها و منحصر به مواد مخدر نمی‌شود. اعتیاد به الکل، نیکوتین، اعتیاد به

*** دوستان عزیز، من سایت جدیدی ساختم و دیگه اینجا مطلب نمی ذارم.

برای ورود به سایت جدید  اینــجا  یا اگه کار نکرد  اینــجا   کلیک کنید ***

 

خیلی از افراد مبتلا به اعتیاد تریاک به دلایل وجهه اجتماعی و خانوادگی دارای مشکلاتی در زمینه مراجعه به کلینیک ترک اعتیاد و پزشک یا جمعیت های ترک اعتیاد هستند. به همین منظور در چند نوشته پیاپی تجربیات خودم رو برای ترک بدون بستری شدن، یا ترک در کمپ ها برای شما خواهم نوشت و امید دارم برای دوستانی که به دنبال ترک تریاک هستند مفید باشه .چطور در خانه تریاک را ترک کنیم

 

البته باز هم یاد آوری می کنم مطالب من جنبه تجربه داره و جیگزین مراجعه به پزشک نیست.

(برای خواندن ادامه مطلب در سایت جدید ما اینجا کلیک بفرمایید)

 

۰۲۱-۶۶۰۸۱۲۰۰

ترک اعتیاد در منزل؛ یکی از روش های ترک مواد مخدر است که پیش روی مصرف کنندگان یا همان معتادان قرار دارد. اما باید دقت داشته باشید که ترک اعتیاد در خانه نیازمند آگاهی کامل از روند ترک و کمک گرفتن از مشاوره ترک اعتیاد و دکتر است.

اعتیاد به مواد مخدر تمامی جنبه های زندگی را تحت تاثیر قرار داده و موجب ضعف شخصیتی در فرد می شود. پس از مدتی فرد از مصرف مواد مخدر لذت نمی برد؛ بلکه تنها نیاز بدن خود را تأمین می کند.

تغییرات شدیدی که در اثر مصرف مواد مخدر بر ذهن و جسم وارد می شود بر کسی پوشیده نیست؛ اما غلبه بر اعتیاد با تصمیم قطعی شما رقم خواهد خورد. به طور معمول ترک اعتیاد از کلینیک های ترک اعتیاد آغاز شده و در منزل ادامه پیدا می کند. در این بین برخی افراد ترجیح می دهند بهترین روش ترک اعتیاد در منزل را دنبال کرده و به تنهایی از پس غول اعتیاد برآیند.

در این مقاله می خواهیم جوانب مختلف ترک اعتیاد در خانه را بسنجیم. با ما همراه باشید تا دوران ترک اعتیاد را به راحتی در منزل پشت سر بگذارید.چطور در خانه تریاک را ترک کنیم

چگونگی ترک اعتیاد در منزل

مشکلات ترک اعتیاد به تنهایی

مراحل بهترین روش ترک اعتیاد در منزل

عوارض ترک ناگهانی مواد مخدر

نکات مهم بهترین روش ترک اعتیاد

تضمین ترک اعتیاد برای همیشه

روش های ترک مواد مخدر مختلف

سخن پایانی

از مشاورین ما بپرسید: ۶۶۰۸۱۲۰۰-۰۲۱

مواد مخدر خطرناک ترین تأثیرات را بر مغز و جسم می گذارد؛ به طوری که بهبودی پس از آن دشوار به نظر می رسد. با این حال درمان اعتیاد هیچ گاه غیرممکن نیست. بسیاری از افراد شدیدترین اعتیادهای خود؛ همچون اعتیاد به تریاک، اعتیاد به شیره، اعتیاد به شیشه، اعتیاد به ترامادول و…  را کنار گذاشته و به زندگی عادی برگشته اند.

معمولاً افراد به دلیل عدم اطلاع از روند درمان اعتیاد در مراکز یا نداشتن تمکن مالی، ترجیح می دهند این پروسه را در خانه دنبال کنند. این افراد تصور می کنند ترک اعتیاد در خانه بدون کمک افراد حرفه ای همچون پزشک و مشاور ترک اعتیاد نه تنها امکان پذیر است، بلکه آسان تر می شود.

با این حال به شما توصیه می کنیم، قبل از تصمیم به ترک اعتیاد در خانه، از جوانب مختلف آن به خوبی آگاه باشید. انتظارات غیر واقع بینانه شما را درگیر فشار و استرس های شدیدی خواهد کرد.

دنبال کردن بهترین روش ترک اعتیاد در منزل، ممکن است، نتایج یکسانی برای همه افراد نداشته باشد. آمارها نشان می دهد بیشتر افرادی که موفق به خود درمانی و ترک اعتیاد شده اند، در مراحل شدید اعتیاد نبوده یا استعداد ژنتیکی آن را نداشته اند.

با این حال روش های ترک اعتیاد به تنهایی ممکن است برخی را برای همیشه از غول اعتیاد برهاند؛ اما برای برخی دیگر تأثیری نداشته باشد. در صورتی که تصمیم دارید اعتیاد را به تنهایی کنار بگذارید، به شما توصیه می کنیم پیش از اقدام از مشاوره ترک اعتیاد به مواد مخدر استفاده کنید.

مشاوره حضوری یا تلفنی برای ترک اعتیاد در خانه به شما کمک می کند ابعاد و مشکلات این مسیر را شناخته و هوشمندانه عمل کنید.

ترک اعتیاد به تنهایی برای همه افراد نتایج مثبت ندارد. مطالعات نشان داده افرادی که در خانه اعتیاد خود را ترک کردند، نسبت به افرادی که از کمک های حرفه ای بهره مند شدند، بیشتر در معرض بازگشت قرار دارند.

در واقع ۶۰ درصد از افراد که اعتیاد را به تنهایی پشت سر می گذارند، بعد از گذشت یک دهه از نو معتاد می شوند. درحالی که این میزان در افرادی که از مشاوره ترک اعتیاد به مواد مخدر استفاده کردند، بسیار کمتر است.

از طرفی دیگر افراد در محیطی که بیشترین احساس ایمنی و آسایش را داشته باشند، در ترک اعتیاد موفق تر خواهند بود. در نتیجه ممکن است شما به راحتی اعتیاد را در خانه کنار بگذارید.

ترک اعتیاد در خانه تنها زمانی موفق خواهد بود که انگیزه های درونی قدرتمندی (Intrinsic Motivations) برای این کار داشته باشید. دنبال کردن بهترین روش ترک اعتیاد در منزل، قبل از هر چیز به تصمیم قطعی و دلایل قوی نیاز دارد.

پیش از تصمیم گیری نگاهی به خود انداخته و دلایل ترک اعتیاد خود را کاملاً بررسی کنید. نوشتن دلایل و انگیزه های ترک، در این مسیر به شما کمک خواهد کرد. در غیر این صورت بهتر است به مراکز ترک اعتیاد مراجعه کنید.

مرکز مشاوره غرب تهران برای ترک اعتیاد، از مراکز معتبری است که انگیزه ها و دلایل ترک را به شما یادآوری کرده و از طریق مشاوره حضوری برای ترک اعتیاد، مسیر شما را هموارتر خواهد کرد.

مشاوران ما پاسخ می‌دهند: ۶۶۰۸۱۲۰۰-۰۲۱

برای ترک اعتیاد در خانه زمان، صبر و تعهد نباید فراموش شود.

اگر تصمیم دارید به تنهایی اعتیاد خود را کنار بگذارید؛ باید بدانید مسیری طولانی و ناهموار پیش روی شما است. پس اول از همه بایدآماده تغییر شوید. برای شروع دفتری را به این کار اختصاص دهید.

نوشتن جواب سوالات بالا و تمام اطلاعات دیگری که به اعتیاد شما مربوط است، شما را آماده تغییر خواهد کرد.

قبل از شروع باید اعتیاد خود را ارزیابی کرده و نکات بهترین روش ترک اعتیاد در منزل را دنبال کنید.

روش ترک کوکائین

روش ترک هروئین

روش ترک قرص

روش ترک متادون

روش ترک ترامادول

روش ترک شیشه

روش ترک کمیکال

چطور در خانه تریاک را ترک کنیم

ترک ترامادول در خانه

روش ترک ال اس دی LSD

روش ترک ناس

روش ترک قرص دراگون

روش ترک حشیش

در کنار این نکات طلایی بهتر است، مشاوره ترک اعتیاد به مواد مخدر را فراموش نکنید. مشاورین در مرکز مشاوره غرب تهران برای ترک اعتیاد، به شما کمک می کنند، اراده قوی تری در این مسیر داشته باشید.

ارتباط با متخصصین: ۶۶۰۸۱۲۰۰-۰۲۱

بهترین روش ترک اعتیاد در منزل نیز با عوارض ترک همراه است. ترک ناگهانی و بدون اصول مواد مخدر درخانه ممکن است، تبعات جبران ناپذیری ایجاد کند.

در مواردی که اعتیادهای شدید به مواد مخدر وجود دارد، ترک ناگهانی منجر به سکته مغزی و قلبی خواهد شد. بنابراین قبل از تصمیم برای ترک بهتر است، اطلاعات کاملی از اصول ترک مواد مخدر داشته باشید.

روش های بسیار قدیمی ترک که به طور ناگهانی فرد را از مصرف مواد مخدر منع می کرد، سال هاست منقضی شده اند. چرا که عوارض ترک ناگهانی مواد مخدر تأثیرات چشم گیری بر مغز، روان و جسم خواهد داشت.

عوارض ترک ناگهانی مواد مخدر بسته به میزان مصرف شخص و نوع ماده مخدر تفاوت دارد؛ با این حال برخی عوارض رایج و مشترک است. از جمله:

اضطراب های شدید ناشی از ترک ناگهانی مواد مخدر اثرات جبران ناپذیری بر سلامت روان دارد. بسیاری از افراد که اطلاعی از روند ترک اعتیاد ندارند، آسیب بیشتری به خود وارد کرده و موفق نمی شوند. درنتیجه بهترین روش ترک اعتیاد در منزل، تنها در کنار مشاوره حضوری برای ترک اعتیاد اثر بخش خواهد بود.

هیچ درمان یکسانی برای ترک اعتیاد افراد مختلف وجود ندارد. روش ترک اعتیاد لازم است بر اساس نیازها و ویژگی های شخصیتی شما تنظیم شود. بنابراین برای ترک اعتیاد در منزل باید برنامه ای که بیشترین احساس راحتی را با آن دارید، پیدا کنید.

با این وجود، نکاتی در حین ترک اعتیاد وجود دارد که از بازگشت شما جلوگیری می کند. موفقیت در درمان اعتیاد زمانی میسر خواهد شد که دلیل وابستگی خود را پیدا کنید.

تعهد و پیگیری، ۲ کلید اصلی بهترین روش ترک اعتیاد در منزل است. درمان اعتیاد مسیری طولانی و نا هموار است که تنها با تعهد شما به پایان خواهد رسید. اما تعهد زمانی معنا دارد که دلیل وابستگی به مواد مخدر مشخص باشد.

بنابراین قبل از هرچیز مطمئن باشید، دلایل اعتیاد خود را پیدا کرده اید. در بسیاری از مواقع دلایل اساسی در ذهن پنهان مانده و بهانه های ظاهری جایگزین آن می شود. بهتر است ریشه وابستگی خود را به کمک مشاوره ترک اعتیاد به مواد مخدر پیدا کنید.

در کنار دلایل، انگیزه و پشتیبانی مهم ترین نیازها در دوران ترک است. انگیزه خود را همیشه به یاد داشته باشید و از گروه های پشتیبانی برای باقی ماندن در مسیر تعهد استفاده کنید.

هرچه افراد بیشتری برای تشویق ترک اعتیاد در اطراف شما باشند، انرژی بیشتری داشته و با وسوسه ها آسان تر مقابله می کنید.

علاوه بر این بهتر است، زندگی بدون مواد مخدر را برای خود برنامه ریزی کنید. دوستان جدید، فعالیت ها و تجربه های نو و داشتن اهداف مشخص در زندگی، شما را در این مسیر همراهی خواهد کرد.

از مشاورین کمک بگیرید: ۶۶۰۸۱۲۰۰-۰۲۱

اعتیاد معمولاً به دلیل استرس ها در افراد ایجاد می شود. احساسات منفی و اتفاقات ناخوشایند درونی یا بیرونی افراد را به اعتیاد سوق می دهد؛ چرا که با مصرف مواد مخدر لذت جایگزین احساسات منفی خواهد شد.

بنابراین برای ترک دائمی اعتیاد خود باید استرس ها را شناخته و رفتار با آن ها را بیاموزید. ریشه یابی ترس ها و استرس های درونی به تنهایی ممکن نیست.

برای این کار باید از افراد حرفه ای و روانشناسان کمک گرفت. مشاوره حضوری برای ترک اعتیاد به شما کمک می کند، ترس ها و احساسات منفی خود را به خوبی واکاوی کنید.

مشاوره ترک اعتیاد به مواد مخدر در واقع روش های سالم کنار آمدن با استرس های مختلف محیطی را به شما آموزش می دهد. زمانی که مشکلات اساسی و درونی خود را درمان کنید، ترک اعتیاد بسیار آسان تر خواهد بود.

علاوه بر این احتمال بازگشت به اعتیاد نیز کاهش می یابد. باید گفت بهترین روش ترک اعتیاد در منزل زمانی نتیجه بخش است که مشکلات و تضادهای درونی برطرف شده باشد. در غیر این صورت ترک اعتیاد تنها مدتی کوتاه دوام خواهد داشت.

ترک اعتیاد در منزل جوانب مثبت و منفی دارد.

شاید تصور کنید دنبال کردن برنامه ای که برای خود تنظیم کردید آسان تر از روش های مراکز ترک اعتیاد است؛ اما فراموش نکنید برای موفقیت در این مسیر نیاز به حمایت، انگیزه و تعهد دارید.

علاوه بر این درمان اعتیاد زمانی میسر است که ریشه های اساسی آن را درون خود پیدا کرده باشید. پس بهتر است از کمک افراد حرفه ای در این زمینه استفاده کرده و مسیر را هموارتر کنید.

مرکز مشاوره غرب تهران برای ترک اعتیاد، تمام جوانب و مشکلات ترک را در اختیار شما قرار داده و کنار شما خواهد بود. در صورت هرگونه سوال یا راهنمایی با مشاورین ما تماس بگیرید.

comments_list$

سلام،من یکی ار دوستان نزدیکم متادون مصرف میکرده به مدت یکسال،روزی ۳عدد قرص ۴۰،چند روزه تصمیم گرفته تر کند،در طول این یکسال،هر روز ۱لیتر شیر پاکتی میخورده.الان سه روزه که مصرف نمیکنه،از خواب بیدار میشه تا اخر شب نمیخوره چیزی،ولی اخر شب فقط یک عدد قرص ۲۰ میخوره،یعنی بعد از ۲۴ ساعت پاکی فقط یه قرص ۲۰میخوره،الان تعجب کرده که درطول این ۲۴ساعت هیچ دردی نداره.و تقریبا خیلی سختی نکشیده.فقط یه ذره تعریق داره بدنش.چرا علائم ترک رو نداره؟احتمالش هست که بدنش اینقد مقاوم هست که بدنش پاکسازی شده.و دیگه علائم ترک رو به اون شدت نداشته باشه؟؟؟یا علائمش طول میکشه خودشو نشون بده؟ خودش تعجب کرده که با این که ۲۴ساعت نخورده هیچی.ولی بازم علائم نداره به اون صورت.

سلام اولا متادن محرومیت و خماریش ۴۸ ساعت بعد نمایان میشود دوما ایشون هنوز تو پروسه مصرف هستش و جسم و روح و روانشون سریع به مصرف ۲۰ میلی گرم واکنش مثبت نشان میدهد پس برای درمان اول باید قطع کامل کنند و بعد از ان شروع کنند به مصرف مسکن (که اعتیاد اور نیست) دوش ابسرد غذای سبک و مقوی نرمش تا درمان کامل شود و در نظر داشته باشید پروسه درمان متادن ۲۸ روزه است

سلام ..منظورتون از کاهش تدریجی ۲۱ روزه چیه ؟

سلام یعنی اگر یک گرم مصرف میکنید هر ۵ روز یک چهارم مصرف رو کم کنید

۵روز اول سه چهارم گرم ۵ روز دوم دو چهارم گرم ۵ روز سوم یک چهارم گرم و ۵ روز اخر صفر میشه و شما با دارو رژیم دوش ابسرد ورزش درمان رو به اخر برسونید

سلام وخسته نباشید من به مدت ده سال هست که اعتیاد به مواد مخدر مختلف دارم اما چند سالی هست که کاملا به شیشه وهروعین اعتیاد دارم ولی در این چند سال ترکهای زیادی هم داشتم که همیشه به کمپ ترک اعتیاد میرفتم وترک میکردم ولی بعد ازمدت سه ماه کمتر دوباره لغزش میکردم شروع به مصرف الان هم مدت کمی هست که از کمپ برگشتم ولی دوباره لغزش کردم زمان لغزشم یک دو هفته میگزه اما میخواهم این بار با کمک خداوند وشما میخواهم در منزل ترک کنم از شما خواهش میکنم که در این راه به من کمک کنید.من میخواهم هرزمان که گفتگو ومشاوره در رابطه با بیماریم هست شرکت کنم چون نیاز به این گفتگوها دارم برای درمان خودم

سلام مشکل شپا کاملا روحی و روانی است و عدم شناخت از بیماریتون که هر بار شکست میخورید شما حتما برای درمان باید در زمان قطع مصرف از مشاورین متخصص کمک بگیرید

سلام.من ۳ ساله تریاک مصرف میکنم لطفا راهنمایی کنید چگونه ترکش کنم

سلام شما با برنامه ریزی ۲۸ روزه کاهش تدریجی میتوانید به راحتی میتوانید انرا ترک کنید در این راه از دوش ابسرد رژیم غذای سبک و مقوی و ورزش کمک بگیرید میتوانید از داروهای مسکن گیاهی کمک بگیرید میتوانید از ویتامین های Bکمک بگیرید تا مشکل و خماری راحتر رفع شود

سلام من به مدت ٢ ماهه قرص دتا مصرف ميكنم و ميخام تركش كنم ، ميشه لطفا بگين جيجوري

سلام کپسول دتا کپسول خطرناک و داروی خیلی مضری است ولی برای درمان ان میتوانید انرا با انگیزه و هدف قطع کنید داروهای مسکن غیر اعتیادی میل کنید حتما با مراجعه ب پزشک و تجویز ایشان برای ده روز داروی تشنج میل کنید دوش ابسرد ورزش غذای سبک و مقوی کمکتان خواهد کرد

سلام ببخشيد من دو ماه قرص دتا مصرف ميكنم ولي ميخام ترك كنم ميشه لطفا راهنمايي كنين

سلام کپسول دتا کپسول خطرناک و داروی خیلی مضری است ولی برای درمان ان میتوانید انرا با انگیزه و هدف قطع کنید داروهای مسکن غیر اعتیادی میل کنید حتما با مراجعه ب پزشک و تجویز ایشان برای ده روز داروی تشنج میل کنید دوش ابسرد ورزش غذای سبک و مقوی کمکتان خواهد کرد

سلام من یک سالی متادون مصرف کردم و چون میگن ترکش سخته الان یکساله تریاک میکشم کارمندم و میخوام تو خونه ترک کنم چکار کنم ممنون اگر راهنمایی کنید

سلام برای درمان تریاک بهتر است که در یک بازه زمانی ۲۱ روزه و با کاهش تدریجی دارو را قطع کنید. در کنارش از دوش ابسرد غذای مقوی ورزش سبک و مسکن های گیاهی کمک بگیرید مانند حب جدوار مانند مرمکی و بعد از اتمام دوره سم زدای با مشاور یا روانشناس یا naدرمان رو ب اخر برسونید

سلام من یکسال مصرف b2 دارم میخوام ناگهانی ترک کنم چه داروهایی مصرف کنم دردش کم بشه

سلام برای درمان ب دو بهتر است که در یک بازه زمانی ۲۱ روزه و با کاهش تدریجی دارو را قطع کنید. در کنارش از دوش ابسرد غذای مقوی ورزش سبک و مسکن های گیاهی کمک بگیرید مانند حب جدوار مانند مرمکی و بعد از اتمام دوره سم زدای با مشاور یا روانشناس یا naدرمان رو ب اخر برسونید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

دیدگاه

ارتباط تلفنی با مشاوران درسی و تحصیلی “الو سلام مشاور” از طریق این دو شماره ۰۲۱-۶۶۰۸۱۲۰۰ ۰۹۹۳۱۲۰۰۴۰۰

قبلا در مورد شیره تریاک و عوارض مصرف شیره تریاک با هم صحبت کرده ایم و به شما توضیح داده ایم که این ماده مخدر چطور عمل می کند و چه عوارضی دارد. در این مطلب قصد داریم که روش های نوین ترک اعتیاد شیره را برای شما بازگو کنیم و شما را در مسیر بهبودی راهنمایی کنیم.

از طرفی از آنجا که تاثیرات و عوارض تریاک و شیره تریاک خیلی با هم مشابه هستند شما می توانید مطالب زیر را به عنوان مطلب راهنما مطالعه کند.

مصرف تفننی یا تفریحی تریاک چه عوارضی دارد؟

ترک تریاک چند روز طول می کشد؟

برای ترک اعتیاد تریاک چه بخوریم؟

چطور در خانه تریاک را ترک کنیم

بهترین روش ترک شیره تریاک را در این مقاله با هم بررسی می کنیم. خیلی از افراد تصور می کنند قطع یکباره مواد بهترین روش ترک تریاک است. اما شاید این روش بدترین روش آن باشد، با مصرف مواد مخدر بدن وابستگی شدیدی به آن پیدا می کند و ترک یکباره آن منجر به عوارضی همچون سکته قلبی و رفتن به کما را در بر داشته باشد. بهترین روش ترک تریاک می بایست با کاهش دوز مصرف آن همراه باشد. بهتر است در صورتیکه در بازه زمانی مشخص آن را مصرف می کنید آن را در ساعات نامنظم مصرف کنید.

بهترین راه ترک شیره تریاک همانطور که مطرح شد روش استاندارد و اصولی با مراجعه به کمپ های معتبر می باشد. باهم به این موضوع اشاره می کنیم که بهترین روش ترک اعتیاد کاهش میزان مصرف آن به جای یک وعده در روز به چند وعده کوچک در روز می باشد. در نهایت پس از خرد کردن وعده های مصرف لازمم است تعداد وعده ها را نیز کاهش دهید. البته خاطر نشان می کنیم ترک تریاک در کمپ و تحت نظر پزشک مطابق با توانایی بدنی شما انجام می گیرد.

(UROD)جدید ترین راه سم زدایی برای مصرف کنندگان تریاک است. در این روش از داروی آنتاگونیست به اندازه زیادی استفاده می شود که بیشتر افرادی که قصد ترک اعتیاد دارند و از دارو استفاده می کنند را بیهوش می کند، دلیل این موضوع هم این است که این دارو بیشتر برای افرادی که دارای اعتیاد شدید هستند و تحمل خماری برایشان سخت استفاده می شود و با استفاده از این دارو می توانند به راحتتر خماری را تحمل کنند.

در این روش ترک اعتیاد فرد روز به روز مصرف خود را پایین می آورد و کم کم در طول زمان مصرف خود را به صفر می رساند. یکی از مواردی که باید در این روش حتما به یاد داشته باشید این است که با خود صادق باشید و به عنوان مثال اگر روزی عصبانی تر از حد معمول بودید مصرف خود را بالا و پایین نبرید.

ترک تریاک بدون دارو یکی از راهکارهایی است که اغلب افراد آن را پرس و جو می کنند. ترک تریاک نیاز دارد تا تحت نظر پزشک انجام شود. بدن هر فرد در زمان ترک اعتیاد تریاک ممکن است واکنش های متفاوتی نشان دهد. بنابراین اینکه دارو تجویز شود بری فرد یا خیر بسته به نظر پزشک متخصص دارد.

چگونه تریاک را ترک کنیم سوال بسیاری از مراجعه کنندگان به کلینیک ترک اعتیاد نگین می باشد. در خصوص چگونگی ترک تریاک باید گفت به هیچ عنوان مصرف تریاک را به یکبار قطع نکنید. برای ترک تریاک لازم است ابتدا دوز مصرفی خود را پانین بیاورید و مصرف زیاد آن را در طول روز به مصرف چندبار اما میزان کم کاهش دهید. البته در طول ترک تریاک شما لازم دارید تا از لحاظ روانشناسی و ذهنی انگیزه های در شما ایجاد شود تا شما را در رسیدن به هدف یاری کند. از این رو به شما پیشنهاد میکنیم حتما به مراکز ترک تریاک معتبر مراجعه نمایید.

بدون دارو تریاک را ترک کنیم

در این روش فرد بدون هیچ کمک و جایگزینی تریاک را ترک می کند، البته باید بدانید آمار ماندگاری فرد در پاک بودن و عدم مصرف مواد در این روش پایین است.

می توان گفت بهترین روش ترک اعتیاد مواد مخدر مراجعه به مراکز بستری ترک اعتیاد است. دلیل این موضوع این است که: ” از آنجایی که اعتیاد به عنوان یک بیماری شناخته شده است و باید حتما در نظر داشته باشید که برای در مان بیماری خود حتما باید پیش متخصص بروید و به عبارتی کار را به کاردان بسپارید” در این روش فرد بیمار (در مراکز ترک اعتیاد، فرد معتاد دارای بیماری است و با او مانند کمپ ها بد رفتاری نمی شود) در مراکز بستری ترک اعتیاد بستری شده و همه ی مراحل ترک اعتیاد او زیر نظر پزشک معالج انجام می شود. دیگر مزایای استفاده از این روش ترک اعتیاد عبارتند از:

برای آگاهی بیشتر در مورد مورد آخر پیشنهاد می دهیم که مطلب منظور از اعتیاد روحی روانی به مواد مخدر چیست؟ را مطالعه کنید.

ترک اعتیاد شیره تریاک با این روش بسیار مسیر را برای شما راحت می کند ولی حتما باید به یاد داشته که این کار را حتما باید زیر نظر یک پزشک متخصص انجام دهید. ضمنا می توانید در ای مورد مطلب زیر را مطالعه کنید.

بوپرنورفین مسکن قوی برای ترک اعتیاد

مقدار زمان خماری در اثر قطع مصرف شیره تریاک به میزان مصرف و زمان مصرف شما بستگی دارد. خماری شیره تریاک ممکن است به حدی از لحاظ روحی و جسمی شما را آزار دهد که دوباره به مصرف مواد مخدر بازگردید. ولی باید به یاد داشته باشید که بعد از تحمل این دوره شما قسمت سخت کار را انجام داده اید و می توانید تا آخر عمر خود از بند هرگونه اعتیاد آزاد باشید.

چگونه تریاک را ترک کنیم سوال بسیاری از شما عزیزان است که با مراجعه به کارشناسان ما از آنها پرس و جو می کنید. باید به شما عرض کنیم برای ترک هرگونه مواد مخدر از جمله تریاک نیاز دارید تا با یک کاردان خبره که در این زمینه دانش و تجربه کاری را دارد مشورت نمایید. متخصصین مرکز نگین آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما عزیزان در زمینه چگونگی ترک اعتیاد می باشند. برای تماس با شماره های 09034827420 تماس حاصل فرمایید.

 09134120677

دیجیتال مارکتینگ پونه مدیا

عموم مردم همیشه در برابر هر چیز جدیدی از خود مقاومت نشان می دهند. مثلا ابزار های جدید، خوراکی های جدید، حرف ها و ایده های جدید و روش های جدید برای حل مسائل. این مقاومت در برابر چیز های جدید در زمینه ی ترک اعتیاد هم صادق است. برای همین بسیاری از مردم معتقدند که بهترین روش برای ترک اعتیاد تریاک این است که فرد معتاد ناگهان مصرف خود را قطع کند. اما نظر کارشناسان و متخصصان ترک اعتیاد متفاوت است.

عوارض ترک تریاک ناگهانی بسیار عواقب جبران ناپذیری را بهمراه خواهد داشت. از عوارض ترک تریاک ناگهانی می توان به ایست قلبی و همچنین در موارد ایست مغزی و رفتن به کما اشاره کرد.

کارشناسان در این مورد می گویند: “اگر چه ترک ناگهانی تریاک یک راه حل سریع و مفید برای عده از معتادان بوده است، اما افرادی که با این روش ترک اعتیاد تریاک را انجام می دهند در معرض خطر مصرف مجدد یا به قول معروف همان لغزش هستند. همچنین وقتی یک فرد پس از مدتی پاکی دوباره به مصرف مواد مخدر روی می آورد، ضریب جذب مواد مخدر او بالا می رود و در نتیجه فرد در مرحله ی دوم اعتیاد خود مجبور می شود که تریاک بیشتری مصرف کند. همچنین ترک ناگهانی مواد مخدر خطرناک تر و قوی تر مانند هروئین ممکن است عوارض بسیار شدیدی در فرد شود و او را تا دم مرگ بکشاند!”

روش جدید ترک اعتیاد تریاک، با استفاده از داروهای نگهدارنده است. رایج ترین ایت دارو ها عبارتند از متادون، بوپرنورفین یا ب2، سابوکسون و… است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این دارو های می توانید مطالب زیر را مطالعه کنید:

ترک اعتیاد تریاک در خانه با بوپرنورفین یا ب2

چطور در خانه تریاک را ترک کنیم

جدیدترین داروی ترک اعتیاد سابوکسون

برای ترک اعتیاد تریاک چه بخوریم؟

یکی از داروهای ترک اعتیاد به روش درمان نگهدارنده متادون است. استفاده از متادون به عنوان داروی ترک اعتیاد با حمایت ستاد مبارزه با مواد مخدر،سازمان بهزیستی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام شد.

متادون چیست؟

متادون یک داروی شبیه به مواد افیونی است که اثراتی مانند تریاک و شیره و هروئین و مرفین و کدئین دارد. این دارو به صورت صنعتی تولید می شود. اثر متادون تا 25 ساعت روی بدن می ماند و فرد در این مدت احساس خماری نمی کند.

دلیل استفاده از متادون این است که آن به عنوان داروی بازدارنده از مصرف مواد مخدر استفاده می کنند تا عوارض منفی مواد مخدر مانند تریاک و هروئین را کاهش دهد. استفاده از این مواد می تواند تا ماه ها و یا سال ها طول بکشد.

شما حق ندارید که متادون، بوپرنورفین، سابوکسون و سایر دارو های ترک اعتیاد را خودسرانه مصرف کنید، چون استفاده غیر اصولی از این دارو های می تواند عوارض بسیار شدیدی داشته باشد. پس حتما این دارو ها باید توسط پزشکی که مجوز تجویز داروهای نگه دارنده را دارد به شما داده شود. افرادی که می خواهند از این دارو استفاده کنند باید بالای 18 سال و از مواد مخدر افیونی مانند تریاک استفاده کنند. البته باز هم باید گفت که نظر دکتر شما در اولویت قرار دارد.

 09134120677

دیجیتال مارکتینگ پونه مدیا

چطور در خانه تریاک را ترک کنیم
چطور در خانه تریاک را ترک کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *