چطور سرمایه گذار جذب کنیم

 
helpkade
چطور سرمایه گذار جذب کنیم
چطور سرمایه گذار جذب کنیم

یک مدیر خوشفکر همیشه ایده هایی برای توسعه و تحقیق دارد که میتواند آینده کسب و کار تحت مدیریتش را متحول کند اما برخی از این ایده ها نیازمند سرمایه های بزرگی است و خارج از توان فعلی شرکت؛ راهکار در این مواقع جذب سرمایه گذار جدید است تا بتوان با کمک سرمایه جدید طرح های مورد نظر را پیاده کرد.

به گزارش آلامتو و به نقل از مردمان؛ اگر قصد دارید سرمایه جدیدی وارد کار و تجارتتان کنید، احتمالاً می‌دانید که جذب سرمایه‌گذار کار چندان ساده‌ای نیست. مسئله خیلی مهم ارائه و معرفی خودتان به سرمایه گذاران احتمالی و جلب نظر آنها برای وارد کردن سرمایه‌شان به کار شماست.

گاهی شاید کمتر از ۱۰ دقیقه برای معرفی خودتان زمان داشته باشید، به همین دلیل خیلی مهم است که برای اینکار از قبل برنامه‌ریزی کنید. در این مقاله ما فرمت معرفی شرکتتان و مراحل پشنهادی برایتان آورده‌ایم که می‌تواند کمک خوبی در این زمینه برایتان باشد.

چیزی که خیلی باید به آن دقت کنید، تمرین کردن ارائه و معرفی شرکتتان برای جذب سرمایه گذار است. خیلی از کارفرماها را می‌بینید که چون زمان‌بندی و برنامه‌ریزی درستی برای جلسه معرفی خود ندارند، نمی‌توانند در زمان مقرری که برای معرفی خود به دست آورده‌اند، این کار را به درستی انجام دهند.چطور سرمایه گذار جذب کنیم

علاوه بر این، سرمایه‌گذاران می‌خواهند که بتوانید ادعاهایتان را اثبات کنید. باید یک برنامه کاری خوب و آماده داشته باشید تا سرمایه‌گذاران بتوانند در صورت نیاز آن را بررسی کنند. چیزی که آنها می‌خواهند یا خلاصه برنامه‌های اجرایی شرکت شما یا برنامه کامل آن است.

برای جذب سرمایه‌گذار جدید برای کار و تجارتتان، چند نکته مهم را باید به خاطر داشته باشید:

کارتان را با یک داستان متقاعدکننده شروع کنید. اینکار شنونده‌هایتان را از همان ابتدا درگیر مسئله خواهد کرد. و اگر بتوانید داستان را به طریقی به شنونده‌هایتان ربط دهید، خیلی بهتر هم خواهد بود. داستان شما باید مربوط به مشکلی باشد که قصد دارید در بازار محصولتان از بین ببرید.

نکات خاص درمورد محصولتان را عنوان کنید و توضیح دهید که چطور این ویژگی‌ها قادر به حل مسئله عنوان شده در اسلاید قبل می‌باشد. دقت کنید که کوتاه، دقیق و ساده در این رابطه توضیح دهید.

احتمالاً می‌خواهید که در ابتدای جلسه معرفی اعتباری برای خودتان ایجاد کنید. کمی وقت را صرف توضیح موفقیت‌های قبلی خودتان کنید. این فرصتی است برای جلب نظر سرمایه گذار مورد نظرتان. با گفتن موفقیت‌هایی که خودتان و تیمتان تا به آن روز داشته‌ان نظر آنها را به سمت خودتان جلب کنید.

نگویید که هر فرد روی کره زمین می‌تواند یک مشتری بالقوه برای شما باشد، حتی اگر یک روز این حقیقت پیدا کند. درمورد کسانی که محصولتان را برای آنها تولید می‌کنید واقع‌بین باشید و بازار هدفتان را محدود کنید. این کار نه تنها نظر شنونده‌هایتان را جلب خواهد کرد، بلکه باعث می‌شود با سیاست بهتری به برنامه‌ریزی‌تان فکر کنید.

این یکی از قسمت‌هایی برای جذب سرمایه گذار است که معمولاً فراموش می‌شود. چطور می‌خواهید مشتری به دست آورید؟ چه هزینه‌هایی برایتان به دنبال خواهد داشت؟ موفقیتتان را چطور ارزیابی خواهید کرد؟ وضعیت مالی شما باید جوابگوی هزینه‌های جذب مشتری باشد.

یک قسمت مهم از جذب سرمایه‌گذار که اکثر افراد آن را نادیده می‌گیرند یا جزییات کافی برای آن ارائه نمی‌دهند این است که چرا با رقیبانتان متفاوت هستید.

بهترین راه برای نشان دادن ارزشتان نسبت به رقبا این است که آن را به فرمت ماتریس نشان دهید – یعنی رقیبانتان را سمت راست جدول و ویژگی‌ها و مزایای خودتان را بالای جدول بگذارید و ویژگی‌هایی که هریک از رقیبانتان دارند را علامت بزنید. در بهترین حالت رقیبانتان باید تعداد بسیار کمی از ویژگی‌ها و فواید شما را داشته باشند.

سرمایه‌گذاران تقریباً به این بیشتر از هر چیز دیگری فکر می‌کنند. چطور می‌خواهید پول درآورید؟ درمورد محصولات و قیمت‌گذاری‌هایتان دقیقاً برایشان توضیح دهید و دوباره تاکید کنید که بازار منتظر محصولات شماست.

به آن نشان دهید که در مورد درآمد (به ازای محصول) برای سه تا پنج سال آینده چه پیش‌بینی دارید. باید با بیان تصورات و فرضیاتتان، اعدادی که ارائه می‌کنید را ثابت کنید. خواهید دید که سرمایه‌گذار موردنظر ماشین‌حسابش را بیرون می‌آورد تا مطمئن شود اعدادتان منطقی است.

بنابراین اطلاعاتی که لازم دارند تا ببینند حساب و کتاب‌های شما درست است را به آنها بدهید. اگر نمودار مالی شما رشد را نشان می‌دهد، حتماً دلیل و اتفاقی که باعث آن خواهد شد را توضیح دهید.

سرمایه‌گذارها اول روی آدم‌ها و بعد روی ایده‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند. بنابراین باید اطمینان یابید که جزییات و اطلاعات مربوط به مدیران ارشد خود و اینکه چرا آنها افراد مناسبی برای گرداندن شرکتتان هستند را با آنها درمیان بگذارید.

همچنین باید درمورد مهارت‌هایی که با کمبود آن در شرکتتان مواجه هستید هم صحبت کنید.

اکثر شرکت‌ها و تیم‌های تجاری دچار فقدان یک مهارت مهم هستند، این مهارت ممکن است بازاریابی باشد، مهارت مدیریت اجرایی باشد، برنامه‌ریزی باشد، فروش، مدیریت مالی یا هر چیزی دیگر. بگذارید بدانند که می‌دانید چه چیزهایی را نمی‌دانید.

باید به طور مشخص بدانید که چه میزان پول، توسط چه کسانی و با چه درصد سهام در شرکت شما سرمایه‌گذاری شده است و به چه میزان سرمایه دیگر نیاز دارید. خاطرنشان کنید که چرا تیم مدیریتی شما قادر به تضمین رشد سرمایه خود هستند.

چیزی که باید در این قسمت به آن بپردازید اینها هستند: به چه مقدار سرمایه نیاز دارید؟ چرا به این سرمایه نیاز دارید؟ این سرمایه برای چه منظوری استفاده خواهد شد؟ و چه درآمدی در پی خواهد داشت؟

اگر به دنبال سرمایه‌ خیلی زیاد (بالاتر از یک میلیارد تومان) برای تجارتتان هستید، مطمئناً اکثر سرمایه‌گذاران درمورد استراتژی‌های خروج شما سوال خواهند کرد.

برنامه‌تان این است که سهام بفروشید؟ به بخش دولتی بپیوندید (که البته شرکت‌های بسیار کمی اینکار را انجام می‌دهند)؟ یا چیزی دیگر؟ باید نشان دهید که روی این مسئله فکر کرده‌اید که چه استراتژی خروجی خواهید داشت، شرکت‌های هدفتان کدام‌ها هستند و چرا اینکار بعد از ۳، ۵ یا ۱۰ سال عاقلانه خواهد بود.

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

رمز عبور به ایمیل شما ارسال خواهد شد.

یک کارآفرین باتوجه به ایده و موقعیت مکانی خود می‌تواند این شانس را داشته باشد که استارت‌آپ خود را به چندین  سرمایه‌گذار معرفی کند.  چطور سرمایه گذار جذب کنیم

به عنوان یک کارآفرین در اولین قدم باید از اجرایی بودن ایده خود مطمئن شوید. پس از آن تیم خود را تشکیل دهید و محصول ایده و خلاقیت خود را تولید نمایید. درانتها به‌منظور ارائه ایده خود به مصرف‌کنندگان، وجود یک سرمایه‌گذار خوب نیز از مؤلفه‌های ضروری به شمار می‌رود.

این سرمایه‌گذار می‌تواند کسی باشد که در زمینه مشابه تجارت شما کار می‌کند و کسی که بتوانید با او به یک توافق‌نامه معقول برسید که مناسب همه طرف‌های درگیر باشد.

این سرمایه‌گذار می‌تواند کسی باشد که زمینه کاری او مشابه حوزه کسب‌وکار شما باشد. به‌گونه‌ای که با او به توافق‌نامه‌ای برسید که برای دو طرف قرارداد مناسب و معقول باشد. 

یک سرمایه‌گذار خوب، بدون تحقیق کافی و آگاهی کامل از همه جوانب یک طرح کسب‌و‌کار -که واقع‌بینانه تنظیم شده است- پیدا نمی‌شود. زمانی‌که در فکر افزایش سرمایه شرکت خود هستید، لازم است راهکارهایی را برای پیدا کردن سرمایه‌گذار فرشته* و سرمایه‌گذار خطرپذیر در نظر داشته باشید.

*سرمایه‌گذاران فرشته افرادی هستند که حاضرند در ازای شراکت در کسب‌و‌کار و استفاده از منافع تجارت شما، سرمایه‌گذاری کنند.

در ادامه ۱۰ راهکار برای جذب سرمایه‌گذار در استارت‌آپ‌ها مطرح می‌شود:

با نزدیک‌ترین مراکز آموزشی یا دانشگاه‌هایی که در حوزه تجارت و کسب‌و‌کار فعالیت ‌می‌کنند و برای توسعه استارت‌آپ‌ها طرح‌های حمایتی برگزار می‌کنند، در تماس باشید. بعضی از این مراکز، شبکه‌ای گسترده از سرمایه‌گذاران قدرتمند در اختیار دارند. با این مراکز درباره منابعی که می‌توانند در اختیار شما قرار دهند، مذاکره کنید.

زمانی‌که کسب‌وکاری را راه‌اندازی می‌کنید، سعی کنید با دیگر فعالان این حوزه در ارتباط باشید و از تغییرات و رویدادهای تازه مطلع شوید. همچنین اگر بنیان‌گذاران دیگری را در حوزه کسب‌و‌کار خود می‌شناسید که در فرآیند جذب سرمایه موفق بوده‌اند،  با آن‌ها در ارتباط باشید و توصیه‌هایشان را به‌کار گیرید.

بسیاری از سرمایه‌گذاران در بازار‌های خاصی مانند برنامه‌های کاربردی بیوتکنولوژی، برنامه‌های کاربردی مسافرت و سایر برنامه‌های کاربردی تلفن همراه درحال ‌توسعه محصول هستند. به دلیل همین ماهیت تکنولوژیکی کسب‌وکارها، سرمایه‌گذاران تمایل دارند که سایر کسب‌و‌کار‌ها را برای سرمایه‌گذاری از طریق شبکه‌های ارتباطی پیدا کنند. بنابراین نسبت به شبکه‌های ارتباطی در حوزه تجارت خود هوشیار باشید. با تحقیقی که بر روی شبکه‌های ارتباطی موجود انجام می‌دهید، می‌توانید سرمایه‌گذاران فرشته‌ای را که بر روی فیلد کاری شما فعالیت می‌کنند، پیدا کنید. پس از آن با سرمایه‌گذاران موردنظر خود ارتباط برقرار کرده و  کسب‌و‌کارتان را برای آن‌ها شرح دهید.

استارت‌آپ‌ها برای تامین مالی و دسترسی به سرمایه‌گذاران کسب‌وکار خود، می‌توانند از وب سایت‌هایی همانند بانی‌چی در ایران و سایر وب سایت‌های مشابه خارجی استفاده نمایند.  و از طریق آن‌ها سرمایه‌گذاران حوزه فعالیت خود را راحت‌تر پیدا کنند. سایت‌های جذب سرمایه‌گذار با ساختاری نوین این امکان را فراهم می‌کنند تا صاحبان کسب‌وکارهای نوپا، ایده‌های خود را معرفی و بازاریابی نمایند. علاوه بر این با آگهی جذب سرمایه‌گذار و ارائه اطلاعات لازم، فرصتی را فراهم می‌کنند تا سرمایه‌گذاران، متناسب با اهداف خود برای سرمایه‌گذاری در یک یا چند استارت‌آپ تصمیم‌گیری کنند.

شاید اولین کاری که بعد از انتشار محصول پروژه باید انجام داد این است که با استفاده از شبکه‌های اجتماعی مثل لینک دین و فیس‌بوک و حضور در رویدادهای حوزه فن‌آوری، هر چه بیشتر با افرادی در حیطه کاری خود و بنیان‌گذاران دیگر آشنا شده، گفتگو کنید، از صحبت‌ها و تجربیات آن‌ها استفاده کنید و در مواقع لازم تجربیات خود را در اختیار سایر صاحبان ایده و بنیان‌گذاران قرار دهید. وقتی با دیگر صاحبان ایده ارتباط برقرار می‌کنید، می‌توانید روابط قوی‌تری بسازید تا با کمک با آن‌ها پروژه را به نتیجه برسانید.

زمانی که آماده ارائه شرح کسب‌وکار (Pitch) به سرمایه‌گذاران هستید، لازم است کسب‌و‌کار و شرکت شما حضور گسترده‌ای در رسانه‌های اجتماعی داشته باشد. نمونه اولیه محصول شما باید درست کار کند و نشان دهد که آماده ورود به بازار است. به‌منظور متقاعد کردن سرمایه‌گذاران، میبایست ثابت کنید  که برای محصول شما بازار خوبی وجود دارد.

مدل کسب‌و‌کار (Business Plan) خود را بررسی کرده و اطمینان حاصل کنید که با اعداد و ارقام و محاسبه، قادر به متقاعد کردن سرمایه‌گذاران هستید. هر چه یک سرمایه‌گذار احساس کند علاوه بر ریسک سرمایه‌گذاری در استارت‌آپ‌ها، میبایست ریسک بیشتری را متحمل شود، تمایل کمتری به سرمایه‌گذاری خواهد داشت. درنتیجه به منظور

ایجاد یک اطمینان نسبی برای سرمایه‌گذاران، شفافیت و صحت در اطلاعات حرف اول را می‌زند.

فهرستی از سرمایه‌گذاران تهیه کنید. بهتر است این فهرست شامل گروه‌های زیر باشد:

با سرمایه‌گذاران لیست خود در تماس باشید و از ایده‌های خود با آن‌ها صحبت کنید. نظرات آن‌ها را جویا شوید و حتماً از توصیه‌های آن‌ها در شرح کسب‌و‌کارتان استفاده کنید.

قبل از شروع جستجو برای پیدا کردن سرمایه‌گذار، لازم است با مربیان و مشاوران صنعت مربوطه مشورت کنید. یک مشاور یا مربی خبره با توجه به تجربیاتش و شناختی که از شما – به‌عنوان بنیان‌گذار- و شرکت شما دارد، در مسیر رشد کسب‌و‌کار کمک شایانی می‌کند.

این مربیان می‌توانند خودشان کارآفرین موفقی باشند یا کارشناسان سرمایه‌گذاری و افراد دارای نفوذ درزمینه‌ی کاری شما محسوب شوند. چنین افرادی می‌توانند با توجه به تجربیاتشان درباره سرمایه‌گذاران و جذب سرمایه‌گذار دید بهتری به شما بدهند.

معمولاً شرکت‌های سرمایه‌گذاری، دانشگاه‌ها و مراکز  تأمین مالی که به‌عنوان شتاب‌دهنده فعالیت‌  دارند، می‌توانند کمک قابل‌توجهی به فرآیند جذب سرمایه داشته باشند. اگر چه در بعضی از این برنامه‌های شتاب‌دهنده، جو رقابتی زیادی حاکم است اما معمولاً به نتایج مطلوبی منتج می‌شود.

علیرغم آنکه مذاکره و مباحثه با سایر کارآفرینان و صاحب‌نظران شاید هفته‌ها و ماه‌ها به طول بیانجامد، اما   فعالیتی بسیار مهم و مفید است. برنامه‌های شتاب‌دهنده یک راه موثر برای ملاقات با سایر بنیان‌گذاران و مشاوره با افراد خبره در صنعت است. بعضی از شتاب‌دهنده‌ها در روز ارائه  نسخه آزمایشی و در حضور سایر سرمایه‌گذاران، اقدام به سرمایه‌گذاری در کسب‌وکار مربوطه می‌کنند.

در کسب‌و‌کاری که هدفش ارائه خدماتی مشخص به مشتریان است، علاوه بر برخورد مؤدبانه با مشتریان، صبر و حوصله در پاسخگویی  به کاربران برای رفع مشکل امری بسیار مهم است و باید همواره به دنبال رفع موانع برای ارائه خدمات به مشتریان بود.

این مورد سبب افزایش رضایت سرمایه‌گذاران خواهد شد. زیرا سرمایه‌گذاران به نحوه پاسخگویی شرکت‌ها به مشتریانشان توجه ویژه‌ای دارند. پس برای جلب رضایت سرمایه‌گذاران میبایست  توانایی خود را در این حوزه ثابت کنید تا سرمایه‌گذاران در مقایسه با سایر رقبا روی شما حساب ویژه‌ای باز کنند. درواقع باید مشتریان را یکی از ارکان جذب سرمایه و افزایش ارزش استارت‌آپ خود در نظر بگیرید.

تکنولوژی به سرعت در حال پیشرفت و تغییر است؛ در نتیجه شما هم  نباید از این قافله  عقب بمانید. باید نسبت به تغییرات سریع صنعت و تکنولوژی، فعال و منعطف باشید تا کسب‌و‌کارتان مطابق به زمان و شرایط پیشرفت کند و بروز باشد. با وجود این‌که لازمه راه‌اندازی یک کسب‌وکار، داشتن برنامه و نقشه راه مشخص است؛ اما تا جایی که امکان دارد از طرح‌های کسب‌و‌کار ثابت، برای مدت زمان طولانی بپرهیزید. هر لحظه نیاز بازار و تغییرات آن را رصد کنید و محصول و خدمات خود را برای مشتریان خود بروز و جذاب نمایید.

سرمایه‌گذاران، به استارت‌آپ‌هایی توجه  دارند که در مسیر رسیدن به موفقیت، عملکرد پویایی داشته و منطبق با شرایط حرکت می‌کنند.  انعطاف در برابر تغییرات، می‌تواند برای سرمایه‌گذاران جذابیت ویژه‌ای ایجاد کند.

استارت‌آپ‌ها زمان بسیاری  را از بنیان‌گذاران خود می‌گیرند؛ اجرا و پیاده‌سازی آن‌ها نیاز به کار و مطالعه زیاد دارد و علاوه بر کار فراوان  باید هرکدام از اعضای تیم مهارت‌های لازم در زمینه‌های مختلف داشته باشند.درنتیجه باید سعی کنید گروه توانمند و باتجربه‌ای گردآوری کنید که بتواند نظر سرمایه‌گذاران را جلب کند.

سلام
من یه نوجوان هستم که ایده و تیم رو دارم ولی همونطور که شما توی متن گفتید “سعی کنید تیم با تجربه ای جمع آوری کنید” به نظر شما یه فرد ۲۵-۲۶ ساله میاد زیر دست یه آدم ۱۵ ساله کار کنه؟

© 2021 تمامی حقوق این سایت متعلق به بانی چی‌ است.  
محرمانگی اطلاعات ·
قوانین و مقررات

پادکست

موفقیت و انگیزشی

بازاریابی و فروش

کار آفرینی و کسب و کار

زندگی نامه افراد موفق

چطور سرمایه گذار جذب کنیم

معرفی کتاب

صفحه اصلی کارآفرینی / کسب و کار بهترین روش جذب سرمایه برای کسب و کار چیست؟

افرادی زیادی هستند که ایده‌های تجاری خوبی دارند؛ اما اطلاعی از بهترین روش جذب سرمایه برای کسب و کار خود ندارند.

از بهترین روش جذب سرمایه برای کسب و کار، تهیه طرح کسب ‌و کار و ارائه آن به سرمایه‌گذار است.

اگر به دنبال توسعه کسب و کار خود هستید، ممکن است در مسیر کاری خود به سرمایه‌گذاری نیاز پیدا کنید که لازم باشد در جهت تحقق طرح تجاری شما سرمایه‌گذاری نماید.

مشاوره کسب و کار میانبری برای رونق کار

ایده‌ تامین مالی برای یک شرکت تازه تاسیس، بسیار هیجان‌انگیز است اما توجه داشته باشید که تامین مالی مستلزم کار بیشتری است که اکثر مردم از آن چشم‌پوشی می کنند.

در این مقاله از آکادمی بازار، به ۴ نکته در خصوص تامین مالی می‌پردازیم:

روش جذب سرمایه برای کسب و کار تماما مربوط به روابط است و تلاش برای برقراری رابطه، دنیای متفاوتی ایجاد می‌کند.

داشتن رابطه‌ مثبت قبلی با سرمایه‌گذار، روند کلی را به طور چشمگیری آسان می‌کند.

البته، باید برای سرمایه‌گذاری در کسب و کار رابطه‌ای شغلی باشد، افراد کمی حتی حاضرند به یک دوست یک دلار قرض ‌بدهند، زیرا می‌تواند مشکلات بسیار زیادی به بار آورد.

با این حال، متوجه باشید چنین رابطه‌ای احتمالا تا مدتی زیادی ادامه می‌یابد و بر همین اساس باید با آن‌ها درست رفتار کنید.

ما در عصر معیارهای متغیر، جابه‌جایی دائمی و منابع مالی مردمی زندگی می‌کنیم که تاثیر حیرت‌انگیزی بر تامین مالی دارند.

درحال‌حاضر، آدم‌ها به دنبال دلیل و برهان هستند که آنچه به ‌دست می‌آورند، عالی و ماندنی است.

سرمایه‌‌گذاران نمی‌توانند صرفا تحت جذبه و سلطه‌ کلمات به شما پول بپردازند.

می‌بایست برای جذب سرمایه به منظور توسعه کسب و کار محصولی با حداکثر ماندگاری، نگرانی‌های زیادی را برطرف می‌کند، در عین حال، سوالات و شرایط زیادی را شفاف‌سازی می‌کند.

اکثر افراد در این مورد سخت‌گیری زیادی دارند که پول خود را صرف چه چیزی می‌کنند، چون در این دوره و زمانه هیچ‌کسی، به‌ویژه سرمایه‌گذاران، نمی‌خواهد یک سنت را به هدر بدهند مگر این‌که چیزی مشخصی را مشاهده کنند.

فرض کنید ایده‌ جدیدتان را به سرمایه‌گذاران توضیح می‌دهید و آن‌ها به آن علاقه‌مند می‌شوند.

در حالی که انتظار دارید ۵۰۰.۰۰۰ دلار به شما پیشنهاد دهند، ولی یک چک به مبلغ ۱.۳ میلیون دلار برایتان می‌نویسند. عالی است، مگر نه؟ لزوما نه.

البته که پول بیشتر و جذب سرمایه بیشتر عالی است، ولی توقعات را هم بالا می‌برد و می‌تواند سرمایه‌گذاران دیگر را بترساند. عموم مردم، تامین وجوه عظیم شرکت را در نظر می‌گیرند و توقعات‌شان فورا بالا می‌رود.

وقتی محصول نهایی عرضه می‌شود، تطبیق آن با سطح توقعات فوق‌العاده دشوار می‌شود، چون برای آن‌ها دیگر مهم نیست که محصول چقدر خوب و مناسب است.

یافتن سرمایه‌گذار خوب یک چالش است؛ هر کسی نمی‌تواند آن را به خوبی انجام دهد و قطعا باید تناسب درستی برقرار باشد.

اشتباهی متداول این است که فکر کنیم سرمایه‌گذار نامناسب ذاتا سرمایه‌گذار بدی است، این درست نیست.

یک سرمایه‌گذار ماهر می‌تواند به شرکت‌های زیادی کمک کند، ولی اگر انتخاب درستی نباشد، آنگاه فقط بهترین سرمایه‌گذار دنیا می‌تواند از پس این کار به خوبی بر آید. ولی دسترسی به چنین سرمایه‌گذاری امکان‌پذیر نیست.

در عوض، وقت بیشتری بگذارید تا مطمئن شوید ایده‌تان را می‌فهمند و کاملا با آن ارتباط برقرار کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: چگونه بدون هیچ سرمایه‌ کسب‌ و کاری را شروع کنیم؟

برندن سایرون، رییس اسکات ونچرز، صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر واقع در نیویورک می‌گوید: “با ازدیاد تامین مالی مردمی، شبکه‌های سرمایه‌گذاران و صندوق سرمایه‌گذاری خرد در چند سال گذشته، ازدیاد سرمایه‌ موجود برای راه‌اندازی‌های مرحله اول را داریم.”

هرچند، مهم است که کارآفرینان به دقت به این مسئله بیندیشند که از چه کسانی جذب سرمایه می‌کنند و در نظر داشته باشند سرمایه‌گذاران ارزش‌افزوده چه چیزی را صرفا ورای نوشتن چک ارائه می‌دهند.

در دوره بازاریابی و فروش ” ستارگان فروش ” خود را به یک فروشنده تمام عیار تبدیل کنید.

امروزه بازاریابی و فروش تبدیل به یک علم گشته است و انجام آن به شیوه‌های سنتی و بدون تجهیز گشتن به این علم،

سبب می‌گردد که از عرصه رقابت امروزی جای بمانید.

در نتیجه ضروری است که به دنبال جدیدترین و به‌روزترین اطلاعات در حوزه بازاریابی و جذب سرمایه باشید و در عمل از آن‌ها بهره بگیرید.

آکادمی بازار به خاطر نقش مهم علم بازاریابی و فروش در مدیریت صحیح یک بسته آموزشی «تکنیک‌های افزایش فروش» را عرضه کرده است.

این محصول کاملا کاربردی، است که به صاحبان کسب و کارهای کوچک و بزرگ کمک می‌کند بتوانند فروش بیشتری را برای خود رقم بزنند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *چطور سرمایه گذار جذب کنیم

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

با توجه به قرار گرفتن مشهد در مرکز متقاضیان دریافت خدمات توریسم درمانی (افراد تبعه کشورهای عربی، تازه استقلال یافته و همسایگان ایران) عملا برنامه ریزی های کارشناسانه به منظور پرهیز از تهدید های مرتبط با مراحل درمانی ، نحوه ورود به کشور ، دوران بستری و طی نقاهت ، ضروری بوده و از واریز ارزش افزوده مالی ناشی از مسئله گردشگری سلامت به جیب دست اندرکاران غیر قانونی و غیر مرتبط جلوگیری خواهد کرد.

© کلیه حقوق برای دکتر بهمن ابراهیمی محفوظ است

اگر تصمیم دارید کسب و کار جدید راه اندازی کنید و یا می‌خواهید کسب و کار خود را توسعه دهید؛ قطعاً به سرمایه نیاز خواهید داشت و اگر خودتان نتوانید این سرمایه را تأمین کنید باید به دنبال جذب سرمایه گذار برای استارتاپ خود باشد.

اما جذب سرمایه گذار برای استارتاپ می‌تواند دشوار باشد خصوصاً اگر در ابتدای راه باشید؛ زیرا بسیاری از سرمایه گذاران ترجیح می‌دهند پول خود را روی کسب و کارهای پایدار که چندین سال به خوبی کار کرده‌اند سرمایه گذاری کنند.

از این رو برای جذب سرمایه مورد نیاز خود لازم است کاری کنید که سرمایه گذاران درباره توانایی‌های شما و مزایای کسب و کارتان متقاعد شوند و به شما اعتماد کنند.

پیش از این در مقاله تأمین مالی استارتاپ‌ها درباره روش‌های مختلف جذب سرمایه برای استارتاپ‌ها صحبت کردیم؛ حال در این مقاله قصد داریم در مورد روش‌های جذب سرمایه گذار برای استارتاپ و اینکه چطور می‌توان اعتماد سرمایه گذاران را به کسب و کار خود جلب کرد صحبت کنیم.

سرمایه گذاران معمولاً جذب ایده‌هایی می‌شوند که مشکل یا مشکلاتی را حل کنند؛ در واقع ایده‌های نوآورانه می‌توانند سرمایه گذاران بیش‌تری را به خود جذب کنند؛ این در حالی است که خیلی از استارتاپ‌هایی که تاکنون ایجاد شده‌اند یا اصلاً مورد نیاز مردم نیستند یا اینکه کپی محصولات و مدل‌های کسب و کار قدیمی هستند.چطور سرمایه گذار جذب کنیم

سرمایه گذاران تنها روی محصول یا ایده کسب و کار شما سرمایه گذاری نمی‌کنند بلکه روی اعضای تیم شما سرمایه گذاری می‌کنند؛ و یک محصول یا ایده قوی تنها با وجود یک تیم قوی است که می‌تواند سرمایه گذاران را به خود جذب کند.

سرمایه گذاران بیشتر علاقه مند به کسب و کارهایی هستند که به صورت تیمی کار می‌کنند؛ زیرا به شدت معتقدند که تیم نقش عمده‌ای در ارتقا و رشد کسب و کار ایفا می‌کند و به ندرت روی کسب و کارهایی که تنها یک مؤسس دارد سرمایه گذاری می‌کنند. همچنین آن‌ها به دنبال افراد حرفه‌ای هستند و وجود چنین افرادی در تیم شما شانستان را در جذب سرمایه گذاران و جلب اعتماد آن‌ها افزایش می‌دهد.

بنابراین قبل از اینکه به دنبال سرمایه گذار و جذب سرمایه باشید ابتدا باید به دنبال هم بنیان گذار و اعضای تیم خوب و البته به همان اندازه خودتان پرشور و متعهد باشید. این را هم در نظر داشته باشید که انتخاب اعضای تیم نامناسب نه تنها به نفع شما نیست بلکه می‌تواند به ضرر کسب و کارتان نیز باشد پس هنگام انتخاب هم بنیان گذار و اعضای تیم باید دقت و ظرافت بیشتری خرج کنید.

پیشنهاد می کنم مقاله اصول و قواعد تشکیل تیم استارتاپی را مطالعه کنید.

MVP یا همان حداقل محصول پذیرفتنی (تا حد زیادی) یکی از بهترین ابزارها برای جذب سرمایه گذاران محسوب می‌شود. اساساً MVP دارای تمام ویژگی‌های اصلی یک محصول یا سرویس کاملاً توسعه یافته است؛ و می‌تواند به عنوان یک محصول جداگانه وجود داشته باشد.

MVP این فرصت را به سرمایه گذاران می‌دهد تا نتیجه قابل مشاهده و آزمایش شده از کار شما را ببینند؛ همچنین به سرمایه گذاران نشان می‌دهد که محصول یا سرویس شما قابل اعتماد است و خطر از دست رفتن پول سرمایه گذاران کمتر است.

شما برای اینکه بتوانید برای محصولات خود مشتری پیدا کنید در ابتدا به سرمایه نیاز دارید ولی برای به دست آوردن سرمایه هم به مشتری نیاز دارید؛ درسته که این یک تناقض است و عمل کردن خلاف چرخه دشوار است اما ارزشش را دارد که قبل از رفتن به سراغ سرمایه گذاران ابتدا تلاش کنید مشتریان بالقوه خود را پیدا کنید؛ زیرا اگر کسب و کار شما که اولین تجربه شما هم هست برای مردم جذاب باشد در این صورن جذب سرمایه گذار و جلب نظرش آسان‌تر خواهد بود.

باید به سرمایه گذاران اثبات کنید که یک ایده خوب و کارآمد دارید و هیچ چیز به اندازه مشتریان نمی‌تواند این ادعای شما را اثبات کند. البته این موضوع را هم باید درک کنید که پیدا کردن مشتری و سرمایه گذار آسان نیست و ممکن است نیاز باشد تا استقرار کسب و کارتان چندین ماه منتظر بمانید و در این مدت از پس انداز خود برای تأمین هزینه‌ها استفاده کنید.

بعد از اینکه مشتریان بالقوه خود را پیدا کردید؛ نوبت آن است که به دنبال بازار محصول خود باشید. وقتی بازار خود را شناسایی کردید می‌توانید آن را در طرح کسب و کار خود بگنجانید؛ و از این طریق سرمایه گذاران خود را قانع کنید که مشتریان بالقوه خوبی دارید و یک بخش از بازار را نیز پیدا کرده‌اید که می‌توانید محصولات خود را تبلیغ کنید و به فروش برسانید.

این را به خاطر داشته باشید که می‌توانید قبل از اینکه سرمایه گذاران را برای سرمایه گذاری متقاعد کنید؛ ابتدا نظرشان را بپرسید و از آن‌ها راهنمایی بگیرید. اگر شما با این راهبرد به سراغ سرمایه گذاران بروید این امکان وجود دارد که بتوانید با آن‌ها ارتباط برقرار کنید و در نتیجه تمایل آن‌ها به سرمایه گذاری روی کسب و کارتان بیشتر می‌شود؛ زیرا با این کار به آن‌ها فرصت می‌دهید که ضعف‌های بالقوه کسب و کار شما را بیان کنند و نشان می‌دهید که نظر آن‌ها برایتان ارزشمند است.

سعی کنید سرمایه گذاران بالقوه خود را از قبل شناسایی کنید. با انجام تحقیق درباره سرمایه گذاران می‌توانید کسانی را پیدا و انتخاب کنید که ایده‌ها و عقاید مشترکی با شما دارند و در این صورت می‌توانید شانس خود را برای جذب سرمایه افزایش دهید.

همان‌طور که آنتونی رابینز هم گفته است:

وقتی مردم شبیه یکدیگر باشند بیشتر تمایل دارند که همدیگر را دوست داشته باشند.

برای شناخت سرمایه گذاران می‌توانید از رسانه‌های اجتماعی کمک بگیرید. رسانه‌های اجتماعی امروزه نقش حیاتی تقریباً در تمام جنبه‌های زندگی و به خصوص کسب و کار دارند. برای ارتباط با سرمایه گذاران می‌توانید در شبکه‌های اجتماعی مثل لینکدین وقت بگذارید؛ پست‌هایشان را بخوانید و نگاهی به ایده‌های تجاری‌شان بیندازید و ببینید که آیا با شما سازگار هستند یا خیر. این به شما فرصت خوبی می‌دهد که اعتماد سرمایه گذاران را برای جذب سرمایه جلب کنید.

حتی با وجود اینکه سرمایه گذاران ممکن است به کسب و کار شما اعتماد داشته باشند ولی با این حال می‌خواهند از سرمایه خود سودی کسب کنند؛ پس خیلی مهم است که به طور واضح برایشان مشخص کنید قرار است از سرمایه گذاری روی کسب و کار شما چه چیزی عایدشان شود. باید به آن‌ها بگویید که چند درصد سود می‌برند، چگونه می‌توانید آن را بازگردانید و چه مدت طول می‌کشد تا سرمایه آن‌ها افزایش یابد.

این چیزی است که مطمئناً در این عصر مدرن و به ویژه در این فضای اقتصادی چالش برانگیز سرمایه گذاران خواستار آن هستند. پس لازم است که مطمئن شوید مستندات لازم برای تأیید گزاره کسب و کارتان و مدل مالی که پایبند آن هستید دارید.

همچنین خیلی مهم است که یک طرح جامع به سرمایه گذاران ارائه دهید که مسیرهای متعددی را برای رسیدن به موفقیت مشخص کند. این طرح باید شامل چند راهکار قابل اعتماد برای بازار باشد؛ در این صورت یک شبکه ایمنی برای سرمایه گذاران در مواقعی که شما در معرض مشکلات ناگهانی قرار می‌گیرید؛ ایجاد می‌کنید.

پیدا کردن کلمات مناسب و توانایی شما برای ارائه ایده‌تان به شیوه مناسب، برای متقاعد کردن و جلب اعتماد سرمایه گذاران اهمیت زیادی دارد. مهم نیست که یک جلسه غیر رسمی با سرمایه گذاران دارید یا یک جلسه رسمی، در هر صورت باید پروژه یا ایده خود را به بهترین شیوه به آن‌ها ارائه دهید. این را بدانید که سرمایه گذاران جذب افرادی می‌شوند که به خوبی با آن‌ها ارتباط برقرار کند و ایده یا ایده‌هایش را به روشنی بیان کند. زیرا در این صورت سرمایه گذاران خیلی راحت می‌توانند آن ایده و کسب و کار را درک کنند.

هنگام ارائه ایده به سرمایه گذاران سعی کنید:

نکات مفید برای ارائه ایده:

از همان ابتدا درباره پول صحبت نکنید؛ اول درباره ایده خود و اینکه کسب و کارتان چی هست و چه مشکلاتی را می‌تواند حل کند و همچنین مواردی که به بهبود آن کمک می‌کند توضیح دهید سپس پروژه‌های آزمایشی خود را نشان دهید و بگویید چه کسانی با شما کار می‌کنند. درباره آنچه سرمایه گذار می‌تواند از این همکاری عایدش شود حتماً صحبت کنید (این همیشه فقط پول نیست)؛ همچنین با صداقت درباره تمام ریسک‌های مربوط به کسب و کارتان نیز صحبت کنید تا بتوانید اعتمادشان را جلب کنید.

بیشتر بخوانید:

ویدیوهای توضیحی یک جایگزین عالی برای ارائه‌های پاورپوینت هستند. ویدیو به سرمایه گذاران این امکان را می‌دهد که ایده شما را بهتر درک کنند؛ زیرا شما می‌توانید در آن از صدای خودتان و کلیپ‌های ویدیویی کوتاه استفاده کنید. علاوه بر این می‌توانید آن‌ها را در رسانه‌های مختلف مثل یوتویوب و … آپلود کنید و با سرمایه گذاران بالقوه خود به اشتراک بگذارید. این همچنین یک روش عالی برای نشان دادن خلاقیت شماست.

همه سرمایه گذاران نظرات و عقاید متفاوتی دارند. برخی ایده‌های استارتاپ و کسب و کار را بر حسب میزان خلاق بودن آن‌ها ارزیابی می‌کنند؛ در حالی که برخی دیگر به واقعیت‌های سخت نگاه می‌کنند تا ارزش آن ایده را تعیین کنند. بنابراین هیچ احتمالی برای اینکه چه کاری باید انجام دهید و چه کاری نباید انجام دهید وجود ندارد. پس بهتر است که برای جذب سرمایه گذاران تنها خودتان باشید و البته معتبر باشید.

این را در نظر داشته باشید که هزاران نفر تازه کار دیگر مثل خودتان به دنبال جذب سرمایه گذار و تامین سرمایه مورد نیاز خود هستند؛ بنابراین مهم است که یک راه حل منحصر به فرد ارائه دهید تا شما را از بقیه جدا کند و نظر سرمایه گذارن را به شما و کسب و کارتان جلب کند.

بسیار عالی و زیبا
سپاس فراوان

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

اصفهان، میدان جمهوری اسلامی، ابتدای خیابان خرم، مجتمع ستاره، واحد 502، شتابدهنده دیجیتال برناک

ایران وی – مجله تفریحی سرگرمی

روش های جلب نظر سرمایه داران برای سرمایه گذاری بر روی ایده و طرح های شما

میزان مرخصی کارگران بر اساس قانون کار چند روز است و چگونه…

همچنین باید دانست طرح یک ایده نیازمند چه هزینه هایی است و چگونه می توان از آن راه درآمد کسب کرد. وقتی این مرحله انجام شد، حالا نوبت آن است که ایده خود را برای جذب حمایت مالی به یک سرمایه گذار ارائه دهیم اما اینکه صرفا فرصتی را شناسایی کنیم و با یک مدل کسب و کار بخواهیم نظر سرمایه گذار را جلب کنیم چندان برای سرمایه گذار جذاب نیست.چطور سرمایه گذار جذب کنیم

سرمایه گذار شغلش سرمایه گذاری است اما کسی که باید ایده را اجرا کند تنها صاحب ایده است. بنابراین «تیم» و نحوه اجرای ایده اهمیت کلیدی دارد. در واقع «تیم» و «مدل کسب و کار» ۲ موردی است که برای سرمایه گذار با اهمیت است.

چگونه به بازار وارد شویم؟

اینکه چگونه وارد بازار کار شویم و بعد از ورود چگونه کار را گسترش دهیم هر کدام به دانشی جداگانه نیاز دارد که در اینجا خلاقیت و ابتکار افراد بسیار مهم است. در این مورد راه های بسیار زیادی وجود دارد. برای نمونه می توان در کسب و کارهای آنلاین فیس بوک را مثال زد که در ابتدا همه افراد حق دسترسی به این فضا را نداشتند و از طریق دعوتنامه شخص دیگری می توانستند وارد این فضا شوند.

یعنی هر فردی می توانست بعد از ورود چند نفر دیگر را وارد این سیستم کند و همین عمومی نبودن این فضا برای کاربران جذاب بوده که باعث جذب تدریجی کاربران شده است.

استراتژی دیگر این است که ابتدا محصول خود را با ضرر یعنی زیر قیمت به مخاطب تان عرضه می کنید تا بتوانید مشتری جذب کنید. در مرحله بعدی کسانی که سراغ شما می آیند را می توانیدبا خدمات دیگر و سود بیشتر جذب کسب و کار خود کنید.

عاملی که مهمتر از سرمایه است

در راه اندازی یک کسب و کار وجود راهنما یا مربی در اجرایی کردن یک ایده بسیار مهمتر از سرمایه است. هر کسب و کاری به گروهی مشاور و راهنما نیاز دارد. راهنماها کسانی هستند که کسب و کاری ایجاد کرده اند و تجربه کافی در راه اندازی آن دارند و می توانند به صاحبان ایده کمک کنند که کسب و کار درستی ایجاد کنند.

در جاهایی که کارآفرینی زیاد است شرکت های بزرگ گاهی این راهنمایی و خدمات را به صورت رایگان در اختیار شرکت های کوچک قرار می دهند و این را جزو وظایف خود می دانند. در ایران نیز این نوع سیستم وجود دارد.

برای مثال همایش های بزرگی در مورد آموزش کسب و کار تشکیل می شود که یکی از آنها «start up weekend» است. افرادی که در این نشست ها شرکت می کنند از نزدیک با کسانی که تجربه یک کسب و کار را داشته اند روبرو می شوند و این موضوع کمک زیادی به آنها خواهد کرد.

چند تکنیک برای جذب سرمایه گذار

فهرست تهیه کنید

اولین قدم تهیه یک فهرست از اسپانسرهایی است که احتمال می دهید با شما همکاری کنند. این فهرست شامل اسپانسرهایی است که زمانی در گذشته از شما حمایت کرده اند. اسپانسرهایی که در موسسات و سازمان هایی مشابه شما حمایت مالی داشته اند و در نهایت افرادی که ارتباطات خاصی با آنها دارید و به دلیل داشتن امکاحنات مالی احتمال آن را می دهید که از آنها کمک بگیرید اما یادتان باشد قرار نیست این فهرست جزو فهرست نهایی باشد.

دنبال شرکت های مشابه باشید

برای جذب اسپانسر ابتدا باید ببینید چه شرکت ها، موسسات یا افرادی خاص هستند و در چه پروژه هایی مشارکت مالی انجام می دهند. شما چه نوع خدمات یا کالایی را ارائه می دهید؟ در همین زمینه به جستجو بپردازید و ببینید اسپانسرها در مورد خدمات مشابه شما دقیقا در کجا و با چه شرایطی حاضر به مشارکت مالی هستند؟ با پیدا کردن این شباهت ها راحت تر می توانید سلایق اسپانسر را درک و برای متقاعد کردن او اقدام کنید.

برای مثال اگر یک ایده در مورد راه انداختن یک رستوران دارید، باید دنبال سازمان هایی باشید که خدماتی مشابه شما ارائه می دهند. به آگهی های تلویزیونی دقت کنید و ببینید چه موسسات یا سازمان هایی برای خدمات شما مشارکت مالی انجام می دهند یا می توانید سری به مجلات آشپزی بزنید تا علاقمندان به مشارکت مالی در زمینه آشپزی را بیابید.

طرح جامعی تهیه کنید

جزییات طرح شما باید کاملا مشخص باشد و جای هیچ گونه ابهامی در آن وجود نداشته باشد. میزان سرمایه مدت زمان سوددهی و همچنین مخاطب خدمات خود را با توضیحات دقیق برای اسپانسر مطرح کنید. برای مثال اگر مخاطب شما زنان هستند باید دلایل قانع کننده و مستندی بیاورید که خدمات شما با استقبال زنان مواجه خواهد شد. تا می توانید از مثال های مستند استفاده کنید.

میزان مرخصی کارگران بر اساس قانون کار چند روز است…

مناقصه چیست و شرکت در مناقصه چه فواید و مزیتی…

نکات مهم هنگام قرارداد اجاره کردن ملک تجاری و…

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات من را ذخیره کن تا در آینده نیازی به ورود اطلاعات نداشته باشم

مطالب جدید

عکس جدید شبنم قلی خانی با شوهرش داخل ماشین لاکچری ایشان!


عکس الیکا عبدالرزاقی تو بغل برادرزاده اش

علت درگذشت محمد رضا شجریان خسرو آواز ایران چه بوده است؟

دانلود مداحی چه فراقی من ایرانم و تو عراقی نوحه زیبای…

عکس متفاوت شبنم قلی خانی در حال قایق سواری در رامسر

تست کرونای ترامپ مثبت اعلام شد او و همسرش ملانیا ترامپ…


عکس پروفایل دخترونه با گیتار ژست های مختلف!

عکس پروفایل دخترونه پاییزی بیش از 124 تصویر دختر پاییز فوق… چطور سرمایه گذار جذب کنیم

عکس پروفایل دخترونه غمگین بیش از 120 تصویر زیبا فاز…

عکس پروفایل دخترونه شاد 132 تصویر فوق العاده زیبا با ژست…

صاحبان ایده معمولا درک زیادی از خواسته‌های سرمایه‌گذار نداشته و اکثر جلسات و مذاکرات آنها به شکست می‌انجامد. مجموعه این دلایل باعث شده تا به تازگی آنها به دنبال یادگیری اصول جذب سرمایه‌گذار باشند که قرار است ما در این مقاله به آنها اشاره کنیم.

هر کسب‌وکاری برای شروع و ادامه فعالیت نیاز به جذب سرمایه دارد که در مراحل متفاوت و به طرق مختلف جذب می‌شود. اصول جذب سرمایه‌گذار یکی از مهم‌ترین چیزهایی است که صاحبان یک کسب‌وکار باید آشنایی کامل با آن داشته باشند. 

با این حال، در ایران معمولا بنیان‌گذاران استارتاپ‌ها و صاحبان ایده آشنایی چندانی با سازوکارهای جذب سرمایه‌گذار برای ایده یا استارتاپ خود ندارند. 

آنها معمولا درک زیادی از خواسته‌های سرمایه‌گذار نداشته و اکثر جلسات و مذاکرات‌شان با سرمایه‌گذار به شکست می‌انجامد.

در این نوشتار به دنبال آن هستیم تا به مهم‌ترین اصول جذب سرمایه‌گذار برای استارتاپ و ایده‌های مختلف بپردازیم و به این سوال اساسی پاسخ دهیم که چگونه سرمایه‌گذار جذب کنیم؟چطور سرمایه گذار جذب کنیم

اولین و البته مهم‌ترین نکته در خصوص آموزش جذب سرمایه‌گذار آن است که شما طرف مقابل خود، نیازها و انتظارات وی را درک کنید. بنابراین بهتر است خود را جای وی بگذارید.

یکی از مهم‌ترین دلایل شکست جلسات مذاکره جذب سرمایه‌گذار برای استارتاپ به همین مساله برمی‌گردد.

به گونه‌ای که بسیاری از سرمایه‌گذاران اظهار می‌کنند فرد مقابل صرفا به دنبال دیکته خواسته‌ها و نیازهای خود است. 

انسان‌ها همواره داشته‌های خود را دوست دارند و حاضر نیستند به راحتی آنها را از دست بدهند. دارایی و سرمایه‌ نیز یکی از داشته‌های مهم انسان بوده که ممکن است سال‌ها برای رسیدن به آن تلاش کرده باشد.

بنابراین در قدم اول جذب سرمایه‌گذار برای ایده خود؛ باید حساسیت یک فرد سرمایه‌گذار را برای دارایی‌اش در نظر بگیرید. قرار نیست که او جذب رویاهای شما شود. 

تلاش کنید که در تمام حرف‌ها و صحبت‌های شما این اصل مهم در نظر گرفته شود. اعتماد حرف اول را در شراکت اقتصادی می‌زند.

بنابراین مادامی که اعتماد سرمایه‌گذار مقداری دچار خدشه شود، نمی‌توانید نظر او را جلب کنید. 

مشاوره تلفنی یا حضوری

همین الان مشاوره بگیر !

این نکته یکی از نقاط ضعف افراد در جذب سرمایه‌گذار است. بسیاری با داشتن یک ایده خام در ذهن؛ به سراغ سرمایه‌گذاران می‌روند. ایده‌هایی که معمولا بیشتر شبیه به آمال و آرزوهای دست نیافتنی هستند.

واقعیت آن است که شما باید ابتدا بر روی ایده‌های خود کار کنید. آنها را چکش‌کاری کرده و با استفاده از تکنیک طوفان مغزی، به ایده پخته‌تر برسید. 

در صورت امکان بهتر است با چندین فرد متخصص در آن حوزه صحبت و مشورت شود. بعد از این مرحله شما باید گام‌هایی را جهت اجرا کردن ایده بردارید. اینگونه نیست که یک سرمایه‌گذار صرفا بر روی افکار و آرزوهای شما سرمایه‌گذاری کند.

بنابراین بهتر است یک بازه زمانی چند ماهه به صورت عملی بر روی ایده خود کار کنید تا ببینید در فاز اجرایی با چه مشکلاتی روبرو خواهید شد. 

ممکن است در فاز عملیاتی شما از کار کردن بر روی آن ایده منصرف شوید یا آنکه بخواهید آن را به طرق دیگری پیش ببرید.

در غیر اینصورت شما حداقل تا حدودی با چم و خم کار و چالش‌های آن آشنا شده‌اید که می‌توانید این مسائل را برای سرمایه‌گذار تشریح کنید. 

با این اوصاف، یکی از اصول مهم جذب سرمایه‌گذار برای ایده یا پروژه این است که به زبان ساده به وی بگویید تاکنون چه اقدامات اجرایی بر روی ایده مورد نظر خود انجام داده و به چه مشکلات، چالش‌ها یا پتانسیل‌ها برخورد کرده‌اید. 

هر کسب‌وکاری با سود زنده بوده و سود نیز به درآمد بستگی دارد. به همین دلیل تعیین مدل درآمدی برای کسب‌وکار یکی از نکات مهم در جذب سرمایه‌گذار به شمار می‌رود.

دقت کنید که شما تا قبل از برگزاری جلسه مذاکره؛ باید به یک مدل درآمدی تست شده برسید. زمان تست مدل، همان فرصت چند ماهه‌ای است که شما بر روی آن کار می‌کنید. 

پلن درآمدی نباید به صورت کلی و مبهم باشد. بلکه شما باید تعیین کنید که از چه افرادی و به چه سازوکاری کسب درآمد می‌کنید. اساسا آیا آن روش از کسب درآمد قانونی است یا خیر؟

آیا آن مدل درآمدی نمونه داخلی یا خارجی دارد یا خیر؟ مدل درآمدی مذکور تا چه اندازه برای مشتریان قابل اعتماد است؟ نکات ضعف و قوت آن چیست؟ آیا با این مدل تاکنون کسب درآمد کرده‌اید؟ 

سوالات فوق در کنار برخی از سوالات دیگر، پرسش‌هایی هستند که باید قبل از تلاش برای جذب سرمایه‌گذار به آنها پاسخ داده باشد.

توجه کنید که مدل درآمدی قلب تپینده هر کسب‌وکار بوده و باید بتوانید به بهترین نحو آن را طراحی و به فرد سرمایه‌گذار ارائه دهید. 

مشتریان، اصلی‌ترین مخاطب یک کسب‌وکار هستند. به همین دلیل در فاز اول باید به صورت شهودی و فرضی آنها را مشخص کنید.

سپس در مرحله تست ایده به صورت دقیق‌تر آنها را مشخص کنید. سن، جنسیت، تحصیلات، محل سکونت و برخی دیگر از ویژگی‌های مشتریان باید برای شما شناخته شده باشید. 

برخی از ایده‌های کسب‌وکار هستند که اندازه بازار و مشتریان آنها بسیار بزرگ است، اما در مقابل رقبای زیادی نیز پیش رو دارند.

عکس همین قضیه نیز معمولا صادق است. بنابراین صاحبان ایده باید با توجه به پتانسیل و توانایی خود، تعداد و اندازه بازار هدف خود را به صورت نسبی مشخص کنند. 

از مهم‌ترین نکات در جذب سرمایه‌گذار برای استارتاپ یا ایده این است که به سوابق؛ تجربه و زمینه کاری سرمایه‌گذار دقت کنید. 

برای فرد سرمایه‌گذار مهم است که مشتریان و بازار مورد هدف تا چه اندازه گردش مالی دارد. همچنین وضعیت مالی مشتریان و میزان برخورداری آنها نیز یکی دیگر از نکات مهم در جذب سرمایه‌گذار برای استارتاپ است.

بنابراین بهتر است که به صورت دقیق وضعیت بازار را بررسی و میزان سودآوری آن را برای سرمایه‌گذاران تشریح کنید. این مساله در روش‌های جذب سرمایه‌گذار برای پروژه نیز باید مدنظر قرار گیرد. 

 فرض کنیم سرمایه‌گذار پذیرفت که شما دارای ایده مناسب، با روش درآمدی مطلوب و اندازه بازار مشخص هستید، سوال بعدی این است که این پروژه یا ایده را چه افرادی قرار است اجرایی کنند؟

ویژگی‌ها و مهارت‌های آنها به چه صورت است؟ چه اندازه سابقه فعالیت دارند؟ تعداد آنها چند نفر و میزان حقوق و مزایای درخواستی‌شان به چه صورت است؟ 

واقعیت آن است که در بسیاری از اوقات سرمایه‌گذاران صرفا به دانش و مهارت تیم اجرایی تکیه می‌کنند. چرا که باور دارند با پشتوانه چنین تیمی به نتیجه خواهند رسید.

برای تشکیل تیم باید اصول تیم‌سازی را به خوبی رعایت کنید. حتما از متخصصان تیم‌سازی کمک بگیرید. چرا که یک تیم کاری باید یک سری از ویژگی‌های مشخص را داشته باشد. 

بسته به ایده و هدفی که در ذهن دارید، تلاش کنید که یک تیم حرفه‌ای را تشکیل دهید که از سابقه و رزومه خوبی برخوردار باشند. سعی کنید که دانش و مهارت‌های تیم صرفا در یک حوزه خاص نبوده و متنوع باشد. 

سرمایه‌گذار تمایل دارد بداند که زمان بازگشت سرمایه او چه زمانی خواهد بود. آیا وی باید به مدت طولانی بر روی پروژه یا ایده کسب‌وکار سرمایه‌گذاری کند یا آنکه در یک بازه کوتاه مدت به بازدهی خوبی خواهد رسید؟چطور سرمایه گذار جذب کنیم

طبیعی است که هر اندازه زمان بازگشت سرمایه کوتاه‌تر باشد، سرمایه‌گذار بیشتر برای سرمایه‌گذاری ترغیب می‌شود. البته ممکن است ماهیت برخی از ایده‌ها به نحوی باشد که مدت زمان زیادی برای سوددهی نیاز داشته باشد.

با این حال، در صورت بازدهی، سرمایه‌گذار به سود قابل توجهی دست پیدا کند. این موضوع به علائق، سلیقه و حتی حوزه فعالیت وی بستگی خواهد داشت. 

مشخص کردن دوره بازدهی سرمایه‌گذاری از آن جهت اهمیت دارد که او نیاز به تحلیل و بررسی دارد. می‌خواهد بداند که آیا ایده مورد نظر ارزش سرمایه‌گذاری دارد یا خیر. 

یکی از نکات مهم در اصول جذب سرمایه‌گذار برای ایده این است که از همان ابتدا مدل درآمدی، هزینه‌ها و وظایف تیم خود را مشخص کرده باشید. 

جذب سرمایه به نوعی یک شراکت محسوب می‌شود. از مهم‌ترین اصول شراکت، توجه به نکات حقوقی در همکاری و فعالیت است. اشکال مختلفی از جذب سرمایه وجود دارد که براساس آنها هر کدام از دو طرف حقوق و تکالیفی بر عهده دارند. 

همین مساله شما را مجاب می‌کند تا قبل از تشکیل جلسه، در خصوص نکات حقوقی جذب سرمایه به اندازه کافی اطلاعات به دست آورید. مطالعه قوانین مرتبط با تجارت با شما در این خصوص کمک خواهد کرد. 

توصیه می‌شود که حتما با یک مشاور حقوق تجارت مشورت کنید. بدین وسیله می‌توانید سهم و تکالیف دو طرف را مشخص کنید.

در غیر اینصورت ممکن است در صورت ادامه همکاری دچار مشکلات حقوقی عدیده شوید. در خصوص نکات حقوقی نیاز است که الزامات سرمایه‌گذار را نیز در نظر داشته و اینگونه نباشد که صرفا به فکر منافع خود باشید. 

بهتر است که قبل از تشکیل جلسه با فرد مورد نظر در خصوص سوابق، فعالیت‌ها، علائق و زمینه کاری او به اندازه کافی تحقیق کرده باشید تا با وی آشنا شوید. از افراد مختلفی که شناخت کافی از وی دارند تحقیق و بررسی کنید. 

حتی ممکن است در صورت شناخت کافی از فرد، بنا به دلایل مختلف نسبت به همکاری با او منصرف شوید. باید ببینید که سرمایه‌گذاری وی در پروژه‌های قبلی به چه صورت بوده و به کجا رسیده است. همچنین فرد سرمایه‌گذار چه انتظاراتی از انجام این کار دارد. 

ما در این مقاله به نکات مهم در جذب سرمایه‌گذار برای ایده یا استارتاپ اشاره کردیم و تلاش کردیم پاسخ مناسبی به این پرسش بدهیم که چگونه سرمایه‌گذار جذب کنیم.

اما واقعیت آن است که مساله جذب سرمایه‌گذار در عمل پیچیدگی‌های زیادی دارد. از همین رو توصیه ما این است که در این خصوص حتما از مشاوره جذب سرمایه‌گذار استفاده کنید. 

مشاوره تلفنی یا حضوری

همین الان مشاوره بگیر !

محمدحسین مزارعی، مشاور تامین مالی و جذب سرمایه برای شرکت‌های نوپا و استارت‌آپ‌ها، آشنا به مباحث تامین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان

تامین مالی، سرمایه گذاری، بورس و بازار سرمایه و چگونگی همکاری با سرمایه گذار مهم ترین زمینه هایی هستند که احسان رضاپور نیک رو به عنوان مشاور تامین مالی و سرمایه گذاری می تواند در کنار شما باشد.

تا کنون بیش از ۱۰۰ استارتاپ کوچک و بزرگ رو که در مراحل سرمایه گذاری بودند رو بررسی کردم و با بیش ۱۰ استارتاپ به عنوان مشاور همکاری مستقیم داشتم.

انواع سرمایه‌گذاری و روش‌های سرمایه‌گذاری به حدی متنوع بوده که حتی با کمترین سرمایه نیز می‌توان به کسب سودی منطقی در بلندمدت یا کوتاه‌مدت امیدوار بود.

صندوق‌های سرمایه‌گذاری بورسی انواع مختلفی دارند که مزایا، معایب و میزان ریسک آنها با یکدیگر تفاوت دارد.

برای افرادی که به تازگی به بازار سرمایه ورود پیدا کرده‌اند، صندوق‌های سرمایه‌گذاری یکی از بهترین گزینه‌ها برای فعالیت در بورس است.

نوسانات پایین، رشد آهسته و پیوسته، نقدشوندگی بالا و تنوع در سرمایه‌گذاری از جمله مواردی هستند که جذابیت سرمایه‌گذاری در طلا را دوچندان می‌کنند.

سرمایه‌گذاری در مسکن، طلا، بورس، سکه یا ارز هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارد که سرمایه‌گذاران با توجه به فاکتورهای متعدد باید یکی را انتخاب کنند.

قبل از خرید خانه بهتر است با مزایا و معایب سرمایه‌گذاری در مسکن آشنا شوید. ممکن است روش بهتر دیگری برای سرمایه‌گذاری پیدا کنید.

موفقیت سرمایه‌گذاری در زمان رکود یا تورم؛ تا حد زیادی بستگی به تشخیص درست زمان ورود یا خروج از بازار و همچین میزان نقدینگی شما خواهد داشت.

بازدهی بازارها به ما نشان می‌دهد که خرید سکه یکی از بهترین گزینه برای حفظ ارزش پول است. اما سوال این است که کدام نوع سکه برای سرمایه‌گذاری بهتر است؟

طلای نو؛ طلای دست دوم؛ طلای آب شده و سکه از مهم‌ترین گزینه‌های خریداران برای سرمایه‌گذاری است که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارد.

خرید نقره برای سرمایه‌گذاری جذابیت‌های زیادی دارد. اما این باعث نمی‌شود که معایب خرید این فلز گران‌بها را نیز نادیده گرفت.

سوال خودتون رو به با جزئیات کامل مطرح کنید تا مشاوران برتر الوبیزنس به اونها جواب
بدهند

یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره به لزوم فرهنگ‌سازی درست در این بازار، گفت: با شناخت ابزارهای مختلف مالی می‌توان همه افراد جامعه را که تمایل به سرمایه‌گذاری دارند به نحوی به سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه تشویق کرد؛ باید بدانیم که در زمان‌های عدم رونق نیز فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه کشور کم نیست.

علی جبل‌عاملی در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به اینکه در حال حاضر که بازار با رشد مواجه شده چطور می‌توان سرمایه‌های خرد مردم عادی را به سمت بازار سرمایه هدایت کرد به نحوی که هم مردم عادی از سرمایه‌گذاری در این بازار منتفع شوند و هم نقدینگی جدید به بازار بیاید؟ اظهار کرد: هنگامی که در سطح جامعه صحبت از بازار سرمایه می‌شود، شاید در ابتدا کسب سود از طریق خرید و فروش سهام به ذهن متبادر شود، در حالیکه تنوع ابزارهای سرمایه‌گذاری در این بازار به حدی است که شامل روش‌های متعددی بوده و تمامی سلیقه‌ها را پوشش می‌دهد.

وی با اشاره به ابزارهای مالی مختلفی که در بازار سرمایه وجود دارد، بیان کرد: هر فردی، در هرسنی و در هر نقطه‌ای از کشور با هر میزان سرمایه، تأکید می‌کنم با هر مبلغی از ۱۰۰ هزار تا میلیاردها تومان، می‌تواند در این بازار اقدام به سرمایه‌گذاری کند. این روش‌های مختلف که برخی بدون ریسک و برخی دیگر توأم با ریسک هستند طبیعتا بازده انتظاری متفاوتی را نصیب سرمایه‌گذاران خود می‌کنند و تمامی سطوح ریسک‌پذیری افراد را دربر می‌گیرد، یعنی می‌توانید تمامی افراد جامعه را که تمایل به سرمایه‌گذاری دارند به نحوی به سرمایه‌گذاری در این بازار تشویق کنید.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: گاهی اوقات شنیده می‌شود که نباید مردم را با تبلیغات و استفاده از رسانه‌ها به سرمایه‌گذاری تشویق کرد، چراکه ممکن است در اثر نوسانات بازار متحمل زیان شوند و بعدا دردسر می‌شود، این حرف درست نیست، چراکه می‌بایست در کنار تبلیغات، فرهنگ‌سازی و آموزش در خصوص مفهوم ریسک و بازده و نیز رابطه این دومفهوم با یکدیگر برای مردم صورت بگیرد و با توضیح ابزارهای مختلف سرمایه‌گذاری از جمله صندق‌های سرمایه‌گذاری درآمد ثابت، مختلط، در سهام، سبدهای سرمایه‌گذاری و غیره برای هر ذائقه ریسک محصول مناسب را معرفی کرد.

جبل عاملی ادامه داد: این وظیفه از یک سو متوجه نهادهای ناظر و از سوی دیگر به عهده نهادهای مالی است که مستقیما با مشتریان در تماس هستند. نهادهای ناظر مسئول معرفی و آموزش این مفاهیم در رسانه‌های جمعی و سطح جامعه هستند و نهادهای مالی متولی آموزش مستقیم و نیز ارائه مشاوره دقیق و صحیح به مشتریان و مخاطبان خود. این امر هم محدود به زمان رونق بازار نیست حتی در زمان‌های تعادل یا عدم رونق نیز فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه کشور کم نیست. نباید از مشارکت آحاد مردم ترسید، البته هیجان بی مورد هم نباید ایجاد کرد.چطور سرمایه گذار جذب کنیم

این کارشناس بازار سرمایه با تاکید بر نیاز به فرهنگ‌سازی درست برای سرمایه‌گذاری در بازارهای مولد، گفت: روال منطقی آن چیزی است که در کشورهای پیشرفته در قبال سرمایه گذاران انجام می‌شود، یعنی فرهنگ‌سازی، آموزش و مشاوره صحیح. یادمان باشد که در میان بازارهای مختلف سرمایه‌گذاری مانند ارز، مسکن و طلا تنها بازار شفاف و قانونمند که به بخش واقعی اقتصاد کمک می‌کند و منجر به هدایت و کنترل نقدینگی می‌شود، بازار سرمایه است و این مدعا در بررسی عملکرد تأمین مالی و حضور شرکت‌های در بورس طی این چند سال که از تصویب قانون بازار اوراق بهادار می‌گذرد قابل اثبات است.

جبل عاملی در پاسخ به اینکه چطور می‌توان صندوق‌های سرمایه‌گذاری را بیشتر در جامعه رواج داد تا عامه مردم با آن آشنا شوند، بیان کرد: صندوق‌های سرمایه‌گذاری را باید به عنوان واسطه‌ای برای سرمایه‌گذاری غیر مستقیم مردم در بورس و اوراق بهادار دانست. ابزاری که با توجه به تنوع تعدادی و محتوایی آن طیف وسیعی از سلایق را شامل می‌شود از صندوق درآمد ثابت بدون ریسک با پرداخت ماهانه تا صندوق در سهام با رشد سریع و البته ریسک بیشتر. امکان سرمایه‌گذاری در این صندوق‌ها از ۱۰۰ هزار تومان تا میلیاردها تومان فراهم شده و می‌تواند نقدینگی درخوری را جذب کرده و در اختیار ناشران اوراق بدهی جهت تأمین مالی شرکت‌های تولیدی و خدماتی و حتی سازمان‌ها و پروژه‌های دولتی کند.

جبل عاملی اضافه کرد: در حال حاضر در حدود ۱۶۰ هزار میلیارد تومان منابع در این صندوق ها بوسیله نهادهای مالی معتمد سازمان بورس اوراق بهادار مدیریت می‌شود که عمده این منابع در بخش واقعی اقتصاد صرف تأمین مالی بلند مدت پروژه‌ها و سرمایه در گردش شرکت‌ها می‌شود. خوشبختانه توسعه فناوری اطلاعات و استفاده از بستر اینترنت و موبایل برای مدیریت دارایی در صندوق‌ها نیز موجب گستردگی جغرافیایی دسترسی به این صندوق‌ها و آگاهی‌رسانی به مردم در اقصا نقاط کشور شده است.

وی تاکید کرد: معرفی و فرهنگ‌ازی، آموزش و مشاوره صحیح توسط هر کدام از بازیگران چه دولتی و چه خصوصی در فضای واقعی و فضای مجازی نقش بسیار مهمی را در معرفی این ابزار سودمند و قابل اتکا و البته شفاف به جامعه ایفا می کند. نکته دیگر نقش قانونگذار در این میان است که نحوه برخورد او با مقوله صندوق ها می‌بایست موجب تشویق مردم و مدیران صندوق به توسعه صندوق‌های سرمایه‌گذاری باشد و نه ایجاد محدودیت. باید توجه داشت که صندق‌های سرمایه‌گذاری و اصولا بازار سرمایه رقیب بازار پول نیست بلکه پناهگاه امن بخشی از نقدینگی مخرب و سرگردان اقتصاد کشور است.

جبل عاملی در پاسخ به اینکه سرمایه‌گذاران حرفه‌ای چه کمکی می‌توانند به افزایش عمق بازار سرمایه کنند و فرهنگ سرمایه‌گذاری صحیح را رواج دهند، بیان کرد: سرمایه‌ گذاران حرفه‌ای در حقیقت گرما و سرما چشیده بازار هستند و تجربیات گران‌بهایی در خصوص نوسانات بازارها و شرایط پیچیده اقتصاد دارند. این سرمایه‌گذاران عملا طی مدت زمان فعالیت خود به الگو و مرجع سایر سرمایه‌گذاران تبدیل می‌شوند و فعالیت‌های آنها مورد جستجو و پیگیری افراد قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: در وهله اول عملکرد سلامت و بدون شائبه آنان کمک بزرگی به اعتمادسازی در بازار خواهد کرد. دوری از سفته‌بازی صرف و در حقیقت سهامداری نکردن نکته دیگری است که می بایست مورد توجه سرمایه‌گذاران حرفه‌ای قرار گیرد. سفته‌بازی (Speculation ) فی نفسه چیز بدی نیست اما آنچه موجب فرآیند برنده – برنده در سرمایه‌گذاری نشود قطعا مانعی برای توسعه و ترویج فرهنگ سرمایه‌گذاری خواهد بود. مساله دیگر کمک سرمایه‌گذاران حرفه‌ای به افزایش کارایی بازار و جریان آزاد اطلاعات است که باید مورد توجه قرار گیرد.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: نکته بعدی ایجاد کانال‌های ارتباطی با سایر سرمایه‌گذاران برای انتقال تجربیات و اطلاع رسانی نسبت به موقعیت‌های سرمایه‌گذاری است که می‌تواند منجر به تصمیم‌گیری صحیح در سرمایه‌گذاری آنان شد که علاوه بر بعد آموزشی به تعمیق بازار کمک می‌کند. سرمایه‌گذاران حرفه‌ای در حقیقت ویترین بازار سرمایه کشور هستند و عملکرد آنها نشان‌دهنده میزان امنیت، شفافیت و کارایی بازار سرمایه است.

جبل عاملی در پاسخ به اینکه نظرتان درباره ابزارهای جدید مالی مثل فروش تعهدی و وارانت که گفته می‌شود به زودی وارد بازار می شود چیست و این ابزارها چه کمکی به افزایش عمق بازار و فرهنگسازی می کنند؟ گفت: در خصوص فروش تعهدی که امیدورام مانند سایر ابزارهای نوین به زودی در بازار سرمایه مورد استفاده قرار گیرد، باید گفت خوشبختانه بعد از مدت‌ها ابزاری برای انتفاع در شرایط منفی بازار و سهم و نیز امکان ایجاد ثبات در قیمت ها فراهم می شود و کمک شایانی به نقدشوندگی، پوشش ریسک و نتیجتا افزایش عمق بازار خواهد کرد.

وی افزود: وارانت نیز مانند سایر ابزارهای مشتقه می‌تواند به توسعه بازار کند و  به سرمایه‌گذار این فرصت را می‌دهد که از نوسانات قیمت دارایی پایه بدون التزام به تملک آن استفاده کنند. با توسعه ابزارهای نوین در کنار ابزار های بازارسرمایه امکان کسب سود از نوسانات بازار در هر دو حالت صعودی و نزولی برای سرمایه‌گذاران وجود دارد. این یعنی جذابیت بازار هم در شرایط رونق و هم در شرایط رکود. این یعنی توانایی بیشتر برای پوشش ریسک. این یعنی سرمایه و سرمایه‌گذاران بیشتر و نهایتا هدایت نقدینگی به بازار سرمایه در سایه شفافیت.  

این کارشناس بازار سرمایه گفت: طی سال‌های اخیر ابزار نوین علاوه بر ایجاد تنوع به تعمیق بازار، نزدیک شدن به استانداردهای بین‌المللی و برآورده شدن نیازهای سرمایه‌گذاران کمک شایانی کرده است. ناگفته نماند که البته اینگونه ابزارها مانند قراردادهای آتی و وارانت خاصیت اهرمی داشته و می توانند سود جذابی را هم نصیب سرمایه گذاران کنند.

انتهای پیام

بانک مرکزی دو مرتبه باعث سلب اعتماد مردم شده است: 1- در موضوع سپرده های ارزی که تعهد داده بود ارز تحویل سپرده گذاران دهد ولی ریال به نرخ مرجع تحویل داد 2- در پیش فروش سکه تبلیغات فراوان و اعلام معاف بودن از مالیات و سپس اخذ مالیات و نقره داغ کردن بقول خودشان و سوداگر خواندن خریداران بقول وزیر اقتصاد اعتماد مردم را به نظام اقتصادی از بین برده است.

شاید بقیه گول بخورن ولی ما سهامداران گروه سایپا از 4 سال قبل تو ضرر ی و اصل پولمونو خوردن که یکسوم 4 سال قبل شده. اینجا بورس نیست سر گردنه است. کوره پولسوزیه نه بورس

متاسفانه 99% کسانی که به اسم سرمایه گذاری در بورس، وارد آن شده اند فقط بدنبال کسب سود کوتاه مدت و نوسانگیری هستند یعنی یک شبه ره صد ساله بروند !! ولی این که منطق سرمایه گذاری در بورس نیست …! اینطوری فقط یک عده سود میکنند و یک عده دیگر ضرر؛ پول از جیب یک عده به جیب عده دیگری میرود. ثروتی برای کشور و شرکتهای بورسی خلق نمیشود. سرمایه گذاری صحیح در بورس اینست که مردم پولهایشان را بجای خرید دلار و سکه و املاک یا خودرو، به شرکتها بدهند (در ازای صدور سهام “جدید”) نه خرید و فروش از همدیگر و شرکتها با آن پول، فعالیت اقتصادی شفاف و حلال انجام داده و از محل سود آوری شرکتها، سرمایه گذار نیز منتفع شود. متاسفانه الان که شاخص بورس هر روز بی دلیل بالا میرود و حباب فجیعی در آن شکل گرفته، فقط یک عده پول میدهند و میرود در جیب عده ای دیگر و چیزی عملا گیر شرکتها نمی آید که با آن کار تولیدی و اشتغالزا انجام دهند. خواهشا راجع به این موضوع و واقعیت خرید و فروش سهام در شرایط “حبابی”، به مردم اطلاع رسانی و آگاهی بخشی بفرمایید. ممنون …

اگر امکانش هست از مسولین بورس بخواهید که در عرضه اولیه ها در روزهای بعد از عرضه اولیه تعداد حجم خرید از پنجاه هزار به ده هزار و یا کمتر مثلا پنج هزار یا دوهزار تقلیل یابد که افراد بیشتری در روزهای بعد بتوانند خرید کنند
باتشکر

چطور سرمایه گذار جذب کنیم
چطور سرمایه گذار جذب کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *