چطور فنچ خود را دستی کنیم

 
helpkade
چطور فنچ خود را دستی کنیم
چطور فنچ خود را دستی کنیم

اگر فنچ ها به شماعادت کنند دیگر موقع عوض کردن اب و چین دون به این ور اون ور نمی رن وحالت عادی خودشونو دارن من در روز چند بار دستم را داخل قفس فنچ ها

می برم ونگه می دارم اولاش وحشت زده می زن ولی روز ها ی بعد عادت می کنند

من وقتی دستم را داخل قفس می کنم . فنچ ها وحشت زده می شن ولی بعد از چند دقیقه اروم می شن .(این نکات را عملی کنید )

روش اول) دستی شدن فنچ ۱۰۰ درصد نیست. بعضی موقعه ها دستی می شه بعضی موقعه ها نه!

اگر فنجتان سن کمی داشته باش راحت به شما عادت می کند. اولببینید فنچتان به چه چیزخوردنی

چطور فنچ خود را دستی کنیم

ع لاقه داره بعد ان چه را که دوست داره در کف دستتان بزارید و دستتان را داخل قفس ببرید و بدون تکان به مدت

۱۰ دقیقه دستتان را درون قفس بگذارید ممکن است د فعات اول با فنچ از دست شما چیزینخوره و دست شما رو

گازبگیره اما دفعت بعد این عکس العمل را نشان نمی ده این کار را شما به مدت ۱ ماه متوالی انجام دهید وهر

روز دو مرتبهانجام دهید .

روش دوم را تا به حال امتحان نکردم زیرا اسیب زیادی به فنچ ها می رسد و ممکن است فنچ هایتان را هم ازدست

بدهید این روش به ای صورت است یک ساعت چین دان فنچ هارا برداشته وبعد از گذشت یک ساعت دستان را پر

ارزن کرده وبعدداخل قفس فنچ برده وبه مدت ۱۰ دقیقه بدان تکان دست در قفس باشد ممکن است روز های اول

فنچ از دست شما غذا نخور ودست شما رو نک بزند .این روشرا به مدت ۱ ماه در دونوبت در روزانجام دهید.

من خودم روش اول را می پسندم رو ش دوم ممکن است به فنچ اسیب برساند .

این کار رو در فضای بسته انجام دهید ممکن است یکی از فنچ ها از زیر دستتان فرار کند .

من بک یار بخاطر بی احتیاطی فنچم فرار کرد و از ترانس به بیرون خونه رفت دیگر بر نگشت.

وقتی دستتان را داخل قفس می برید ممکن است فضای خالی در در قفس ایجاد شود کا فنچ بتواند فرار کند پس

به تر است با دست دیگر فضای خالی را بپوشانید .

فنپ های زبرا به سختی زیاد شاید دستی بشن ولی گلدین ها ۱۰۰ درصد دستی می شن .

من می خوام بعد امتحاناتم شروع به دستی کرده فنچم بکنم اون  هم از روش اول (خبرشو بتون می دم)

فنچ ها پرندگانی جسور و پر جنب جوشی هستند وقادر به ساکن بودن در یک جا چه در محیط باز و چه در قفس نیستند.فنچ ها پرندگانی اجتماعی وبه صورت گروهی زیست میکنند و بهتر است همیشه اینگونه نگهداری شوند.برای کسانی که  فنچ ها جزی از پرندگان خانگیشان محسوب میشوندو یا تجربه اول شان در نگهداری از پرندگان است همیشه این سوال به وجود امده است که ایا میشود فنچ را دست اموز کرد یا اموزشی برای دست اموز کردن فنچ ها وجود دارد.شاید این را به هر کسی که در کار فروش پرنده گان و تکثیر ؟آنها میباشد باز گو نمایید کاری نا شدنی تلقی گردد. قابلیت های فنچ ها نسبت به گونه های دیگر پرندگان در عین سادگی کمی پیچیده تر است با کمی مشکل مواجه خواهید شد.یکی از مشکلات ریز نقش بودن فنچ ها میباشد و دیگری زبری و چابکی و صد البته هوش فراگیری فنچ ها میباشد.پس اگر به دنبال این هستید که فنچ بالغ را دستی کنید باید بگویم که این کار کاری غیر ممکن است ولی در مواردی میشود انهارا جلب خانه نمود,با گذشت مدت چیزی حدود یکسال ودر صورتی کهفنچ ها در کنار مرغ عشق نگهداری شوند می توان انهارا ازاد نمود به طوری که با صدای مرغ عشق ها دوباره باز  میگردند.فنچ ها این قابلیت را دارند که بخاطر هوش  فراگیرشان صداهای یکنواخت را به خاطر پسپارند صدا های شبیه سوت ,ونگ ودر کلیت صداهای راحت بافرکانس مشخص, از این روی فنچ ها میتوانند با تماییز دادن صداهایی که به آنها احساس امنیت و بی خطر بودن کامل محیط  را میدهند را حس کنند و بر همین مبنا دوست و دشمن خود را جدا سازی نمایند. این مورد را نیز خودتان میتوانید امتحان کنید کافیست هر زمانی که برای پرنده دانه یا آب میگذارید یا قفس اش را تمیز میکنید در هنگام نزدیک شدن به قفس یک مدل سوت را چند ین بار تکرار کنید پس از گذشت مدتی خواهید دید وقتی همان صدای سوت را از دورتر در بیارید انها شروع به خواندن و سر و صدای  یکنواخت میکنند و حضور شما را با صدایشان به طور کل پاسخ می دهند بدونه آنکه حراسی از نزدیک شدن شما به محیط زندگی خود داشته باشند.فنچ ها شما را یک دوست قلمداد میکنند و با خیال راحت به شیطنتشان می پردازند بی انکه دیگر بترسند با دانستن خصلت فنچ ها باید بگوییم به طور کل نمیشود فنچ را دستی نمود  چون هر چقدر که این پرنده ریز نقش را اموزشش دهید باز خصلت خود را دارد  و باید در کنار جفت قرارش دهید که کل زحمات شما به باد خواهد رفت .با شناخت و بررسی هایکه ما در گونه های  فنچ ها انجام دادیم این پرنده  رانباید به عنوان یه پرنده دست اموز تلقی کرد چون فنچ ها جز گونه های پرنده ای هستند که دوست دارند به صورت دسته ای یا جفتی زندگی کنند وهیچ علاقه ای به شیوه های دیگر ندارند.پس اگر شما هم از علاقه مندان به نگهداری فنچ ها هستید فکر دست اموز کردن فنچ رو از سرتان بیرون نمایید و این پرنده جسور و شیطان را همانجور که هست دوست بدارید و برایش ابراز علاقه کنید.بی شک اینگونه لذتی بیشتری خواهید برد و بافنچ های خود بیشتر خوخواهید گرفت.این نکته رو هم بگویم که اگر فکر میکنید میتوانید جوجه فنچ را اموزش دهید  کاملا در اشتباه هستید و با جدا کردن ان از والدینش  مرگ ان را  ظرف چند روز رقم خواهید زد و از کرده خود پشیمان خواهید شد.

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

درگاه واسط پرداخت زیبال تحت نظارت بانک مرکزی


نام کاربری یا ایمیل *


رمز عبور *

چطور فنچ خود را دستی کنیم


ورود

سلام خدمت تمام دوست داران پرندگان زینتی و محیط زیست.

خیلی از دوستان علاقه شدیدی دارند که فنچ هایی داشته باشند اهلی و دستی ک ب راحتی ان هارا به دست بگیرند و از دست انها غذا بخورند.

در این بخش میخواهم در این مورد توضیحاتی خدمخون عرض کنم.

اولین موردی ک باید بگویم و خیالتان را راحت کنم این است که دستی کردن پرنده ای مثله فنچ بسیار کاری سخت و خسته کننده است که هم خود و هم پرنده اذیت میشود

اما نمیگویم این کار غیر ممکن هست ، چون شدنی هست و خودم فنچ های دستی را دیده ام . شما هم اگر دنبالش بودید ! حتما فیلم هایش را در سایت ها دیده اید

چطور فنچ خود را دستی کنیم

ااگر میخواهید فنچی را دستی کنید اولین نکته اینست ک باید فنچ را از دوران کودکی ک هنوز دان خور نشده و چه بهتر از زمانی ک هنوز چشم باز نکرده ، فنچ را بگیرید و با استفاده از سرلاک یا بیسکوییت مادر ، و با کمک سرنگ با سر ریز که در دهانش جا شود ، فنچ را بزرگ کنید.. در این مراحل باید مواظب باشید که جوجه را در کنار فنچ های دیگر نگذارید (هوایی میشن و دیگ دستی نمیشن).

 

اما پیشنهاد ما به شما اینست که اجازه بدهید فنچ ها این پرنده های پر جنب و جوش و فعال ،، زندگی طبیعی خود را داشته باشند .

 

با تشکر از بازدید شما 

http://Donyayefinch.blogfa.com

بروز ترین منبع مقالات فارسی جوجه کشی …

نوشته شده در : ۱۳۹۸٫۰۸٫۱۶

برای یک پرورش دهنده هیچی بهتر از این نیست که پرنده مورد علاقه اش به او عادت داشته باشد و به محض دیدن او به سمتش پرواز کرده و بر روی شانه یا انگشتانش بشیند و حتما می دانید که نوازش کردن پرنده چه احساس آرامشی را به انسان منتقل می نماید. فرض کنید شما یک عروس هلندی، طوطی یا مرغ عشق در خانه دارید و چند روزی خانه نبودید و آنها را به کس دیگه ای سپرده اید. هنگام برگشت به خانه و به محض شنیده شدن صدای شما توسط آنها، به سمت شما پرواز خواهند نمود و با نوک زدن های آرام به ابراز محبت با شما خواهند پرداخت، باور کنید که هیچ لذتی بهتر از این نیست!

به همین دلیل در این مقاله از سایت قصد داریم تا شما را با نحوه دست آموز کردن انواع پرندگان زینتی یا اصطلاحاً دستی کردن و در دست نگهداشتن پرندگان زینتی آشنا کنیم. در این نوشته سعی داریم تا با ارائه راه حل هایی شما را برای آموزش راحت پرنده یاری کنیم و ترسی که پرنده از شما دارد را از او دور کنید.

چکیده مقاله

چطور فنچ خود را دستی کنیم

پرندگان حیوانات بسیار زیبا و دلنشینی هستند و گاهی انسان دوست دارد تا پرنده مورد علاقه اش را در دست بگیرد و او را نوازش کند، ولی این کار خیلی هم ساده نیست. برای اینکه پرنده تان به شما عادت کند، بهتر است راه حل های کاربردی این مقاله را مطالعه نمایید تا پرنده کاملا به شما علاقه مند شود.

« نگهداشتن فنچ در دست »

پرندگان در کل حیوانات ظریفی هستند و آناتومی بدن آنها به کلی با سایر حیوانات مانند سگ و گربه متفاوت است و اگر آنها را به عنوان حیوان خانگی انتخاب نموده اید، دلیلی بر این نیست که بتوانید آنها را مانند سایر حیوانات خانگی بغل کنید و یا در اختیار کودکان قرار دهید. زیرا با فشار زیاد ممکن است دچار شکستگی در استخوان یا ترکیدگی کیسه های هوا شوند.

بخصوص اگر پرنده به شما عادت نداشته باشد و مداما از شما فرار نماید، سعی برای گرفتن آنها بسیار خطرناک است زیرا اگر در نهایت موفق به گرفتن آن شوید باید برای گرفتن آن در دستان خود به ان فشار بیاورید و اینکار موجب وارد آمدن آسیب های جدی به اندام های داخلی پرنده خواهد شد. به جای اینکار راه حل هایی را در این مقاله به شما پیشنهاد خواهیم داد تا پرنده خودش به سمت شما آمده و در دستان شما قرار بگیرد.

فرقی ندارد که شما از چه پرنده ای نگهداری می کنید، همه پرندگان زینتی من جمله طوطی کاسکو، طوطی برزیلی، مرغ عشق، عروس هلندی، قناری، فنچ و… قابلیت دستی شدن را دارند، بنابراین بدون توجه به جنس پرنده مورد نظر آموزش های لازم را خدمتتان ارائه خواهیم داد.

قبل از هر چیزی باید به سن پرنده توجه نمایید، در صورتی که پرنده شما جوان باشد درصد موفقیت شما افزایش خواهد یافت. با توجه به تجربه و سن کمی که دارند، به راحتی میتوانید آنها را رام کنید و برای آموزش های بعدی مانند رقصیدن، سخن گفتن، آواز خواندن و … آماده کنید.

 

قدم اول : پرنده خود را رام کنید

اگر پرنده را تازه خریده اید و هنوز به شما و محیط عادت ننموده است، بهتر است را او تا دو هفته به حال خودش بگذارید تا کاملا به محیط عادت کنید، سپس می توانید بیرون از قفس هنگام دادن آب و غذا به او با صدایی آرام و متین با او صحبت کنید تا اعتماد او را کم کم جلب کنید. پس از گذشت چند روز که پرنده کم کم با دیدن شما واکنش از خود نشان داده و به سمت شما حرکت خواهد کرد.

 

قدم دوم: او را به سمت خود جلب کنید

پس از اینکه پرنده کاملا به شما عادت نمود و از دست شما غذا خورد، هر روز مقداری غذا مخصوصا غذاهای مورد علاقه او را در کف دست خود ریخته و با گفتن کلماتی تشویق کننده او را تحریک کنید تا غذا را از دست شما بخورند. ممکن است تا دو سه روز اول یا حتی دو هفته اول پرنده به سمت دست شما نیایند و هنوز ترسی در دلش وجود داشته باشد، البته به نوع پرنده نیز بستگی دارد.

 

قدم سوم: او را در بیرون از قفس قرار دهید

پس از اینکه مطمئن شدید که پرنده از دست شما غذا می خورد می توانید تمام در و پنجره های اتاق را ببندید و پرنده تان را از قفس بیرون آورید تا هم در اتاق چرخی بزند و هم بیشتر به شما عادت کند. لطفا توجه نمایید که تمامی وسایل شکستنی و وسایل گاز سوز و یا داغ را از اتاق خارج کنید و یا خاموش کنید، چون ممکن است مورد اصابت پرنده قرار گیرد.

پس از بیرون آوردن پرنده از قفس مقداری از غذای مورد علاقه او را در کف دستتان بریزید و با گفتن همان کلمات تشئیق کننده قبلی و با همان لحن و بیان قبلی سعی در جذب پرنده به سمت خودتان را داشته باشید. پس از اینکه پرنده روی دست شما نشست به آرامی او را نوازش کنید تا مطمئن شود که قصد آسیب رساندن به او را ندارید. این کار را باید بار ها و بار ها تکرار کنید تا پرنده کاملا به شما عادت نماید، هم چنین باید در انتخاب جمله تشویق کننده مورد نظر دقت کنید، زیرا پرنده با آن جمله شرطی شده و به محض شنیدن آن جمله به سمت شما خواهد آمد. بهتر است او را با اسمش صدا بزنید تا با شنیدن نام خود به سمت شما پرواز کند یا بال بال بزند.

« نگهداشتن قناری در دست »

برخی به دلیل عدم آگاهی از ضعیف بودن بدن پرنده به منظور ابراز علاقه و محبت، به بدن پرنده فشار می آورند. بهتر است پرنده را در دستان افراد ناآگاه یا بچه ها قرار ندهید، زیرا ممکن است در اثر کنجکاوی یا بازیگوشی پرنده را آزار دهند و اعتمادی را که به وجود آورده اید، از بین ببرند.

هرگز اجازه ندهید پرنده به شانه شما عادت کند، به محض نشستن روی شانه او را به روی انگشتان خود منتقل کنید. زیرا اگر پرنده به نشستن بر روی شانه شما عادت نماید، به جای نشستن بر روی انگشتان دست بر روی شانه شما خواهد نشست و اگر روزی دچار استرس یا وحشت شود ممکن است با بالها یا نوک خود به چشم یا گوش شما اسیب برساند.

هرگز سعی نکنید پرنده را با زور بگیرید زیرا نه تنها به شما عادت نخواهد نمود بلکه ترسش نسبت به شما افزایش خواهد یافت و شاید هرگز موفق به رام کردن او نشوید. در حالت کلی برای دستی کردن پرنده باید با کمک غذای خوشمزه و صدا زدن اسمش او را به سمت خودتان بکشید و صبور بودن رمز موفقیت است.

بهره گیری از تکنولوژی هوش مصنوعی

مناسب برای استفاده در منزل

قابلیت جوجه کشی از تمامی پرندگان

پیشنهاد ویژه

قیمت : ۱٫۹۰۰٫۰۰۰ تومان

ورود به بخش

مقالات مفید جوجه کشی …

اطلاعات تماس

جهت ارتباط با کارشناسان فروش دستگاه های جوجه کشی میتوانید به بخش تماس با ما مراجعه کنید. کارشناسان فروش صمیمانه پاسخگوی سوالات ، نظرات ، انتقادات و پیشنهادات شما هستند

برای مشاهده اطلاعات تماس اینجا را کلیک کنید

مجوزهای فروش

درباره ما

گروه صنعتی اسکندری برترین تولیدکننده انواع دستگاه جوجه کشی خانگی و صنعتی در خاورمیانه می باشد. کیفیت ساخت و تکنولوژی به کار رفته در تولید دستگاه های جوجه کشی این کارخانه به اندازه ایست که تابحال بسیاری از کشورهای توسعه یافته مستقر در خاورمیانه نیز قادر به تولید دستگاه جوجه کشی به این کیفیت نگشته اند … کلیک کنید

استفاده از مطالب این وبسایت برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع بلامانع است. طراحی توسط گروه صنعتی اسکندری می باشد

تمامی حقوق محفوظ است ۱۳۹۰-۱۳۹۹

چطور فنچ خود را دستی کنیم

طراحی شده با

نمیدونستم فنچ دستی میشه .!!

نمیدونستم فنچ دستی میشه .!!

چطور فنچ خود را دستی کنیم
چطور فنچ خود را دستی کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *