چطور پول خود را دو برابر کنیم

 
helpkade
چطور پول خود را دو برابر کنیم
چطور پول خود را دو برابر کنیم

خانه سرمایه – آموزش تحلیل تکنیکال و بنیادی بازار بورس ایران

چند برابر کردن پول ممکن است برای بسیاری یک رویای محال و دست‌نیافتنی باشد. اما اگر فرد ریسک‌پذیر و باهوشی باشید، می‌توانید بعد از چند سال میزان سرمایه‌ی خود را چند برابر کنید.

برای این کار باید با قواعد سرمایه‌گذاری، معامله، افزایش قیمت، رکود، تورم و … آشنایی داشته باشید. همیشه آدم‌های پیشتازی وجود دارند که قادرند آنچه را که در اطرافشان رخ می‌دهد، به‌خوبی رصد کنند. سپس با اطلاعات دقیق می‌دانند که پول خود را باید در چه جایی سرمایه‌گذاری و خرج کنند.

برخی از افراد نیز روحیه‌ی ریسک‌پذیری بالایی دارند. اما باید یک نیروی محرکه وجود داشته باشد که آن‌ها را برای چند برابر کردن پول ترغیب کنند. افراد ثروتمند ذهن خلاق و ایده‌پردازی دارند. آن‌ها قادرند در هر شرایطی، راهی جدید برای پول درآوردن خود پیدا کنند.

این ایده اولین بار توسط استوارت گلد اسمیت نویسنده‌ی کتاب‌های معروفی مثل «The Midas Method» و «هفت راز میلیاردرها» عنوان شد. گلد اسمیت در کتاب دیگری با عنوان «Double You» به ذکر مطالبی پرداخت که در آن ۲۸ مرحله را برای دو برابر کردن پول بررسی کرده بود. کتاب او در تمامی دنیا با استقبال زیادی روبه‌رو شد. هم‌اکنون نیز نظریات او توسط کسانی که به فکر چند برابر کردن پول خود هستند، اجرا می‌شود.

چطور پول خود را دو برابر کنیم

فهرست عناوین

در ادامه سعی داریم به چندین تکنیک بپردازیم که به شما کمک می‌کند تا سرمایه‌ی خود را چند برابر کنید.

انسان‌های موفق از نظر شرایط اجتماعی و مالی با اطرافیان خود تفاوت زیادی دارند. درواقع آنچه باعث تفاوت این افراد با دیگران می‌شود، برخورداری از میزان بهره‌ی هوشی و خلاقیت است.

انسان‌هایی که ذهن خلاقی دارند، می‌توانند در هر شرایطی که هستند، کارهای بزرگی انجام دهند. برای مثال فردی که در یک دهکده‌ی کوچک زندگی می‌کند، به نیازهای مردم آن دهکده فکر می‌کنند.

سپس در فکر تولید محصول یا ارائه‌ی خدماتی می‌شود که درخورِ نیاز مردم دهکده باشد. پس اولین شرط چند برابر کردن پول تغییر ذهنیت، خلاق شدن و پیدا کردن راه جدید است. البته باید قدم اول را بردارید.

یک ضرب‌المثل انگلیسی می‌گوید: «برای یک سفر هزار کیلومتری، باید از قدم اول شروع کنید». پس باید اراده کنید و قدم اول را برای چند برابر کردن پول بردارید.

حتی کسانی که به یک‌باره ثروتمند می‌شود از قدم اول شروع می‌کنند سپس در بین راه تجربه‌های ارزشمندی را به‌دست می‌آورند.

برای چند برابر کردن پول به اطلاعات زیادی نیاز دارید. اطلاعات نیز از طریق ارتباط با افراد موفق و ورشکسته به‌دست می‌آید. وقتی قرار است در یک کسب و کار سرمایه‌گذاری کنید، باید اطلاعات مهمی در مورد شرایط مثبت و منفی آن کار داشته باشید.

برای کسب اطلاعات مثبت باید با افراد موفق در ارتباط باشید. هم‌چنین باید شرایط سختِ کار و مشکلات احتمالی را هم از قبل بدانید. پس به تعامل با افراد ورشکسته در حرفه‌ی موردنظر نیاز دارد. از سوی دیگر ارتباط و تعامل با دیگران به گسترش کسب‌وکار کمک می‌کند.

برای مثال اگر ثروت کنونی خود را برای راه‌اندازی یک شرکت خدماتی سرمایه‌گذاری کرده‌اید، قطعاً به مشتری نیاز دارید. وقتی ارتباط شما گسترده باشد، بسیاری از دوستان و آشنایان از شما خرید می‌کنند. حتی آن‌ها قادرند محصولات شما را برای دیگران معرفی کنند و به بازاریاب‌های رایگان تبدیل شوند.

اگر فرد ریسک‌پذیری باشید، به‌طور بالقوه استعداد چند برابر کردن پول در شما وجود دارد. البته برای به‌دست آوردن ثروت و چند برابر کردن پول باید به میزان سرمایه‌ی خود توجه داشته باشید.

هر چه ثروت و میزان پول کمتر باشد، راحت‌تر می‌توانید آن را چند برابر کنید. برای مثال تبدیل ۲ هزارتومان به ۴ هزارتومان کار راحتی است. اما برای تبدیل ۱۰۰ میلیون تومان به ۲۰۰ میلیون تومان کار سخت‌تر می‌شود. به هر میزان که پول اولیه بیش‌تر باشد، چند برابر کردن آن سخت‌تر می‌شود.

پس شما باید ریسک‌پذیرتر باشد. اما ریسک‌پذیری به این معنا نیست که هر خطری را به جان بخرید. در این صورت ممکن است همان سرمایه‌ی اولیه را نیز از دست بدهید. اما اگر بخواهید به شرایط فعلی بسنده کنید، تغییری در میزان سرمایه‌ی شما ایجاد نمی‌شود.

اگر بخواهید فقط از نیروی بازوی خود استفاده کنید، ثروت شما پله‌پله بالا می‌رود. اما برای چند برابر کردن پول باید قدرت هوش خود را به میان بیاورید.

برای مثال فردی که با تمام دارایی خود یک زمین خریداری می‌کند. بعد از دریافت وام، زمین را ساخته و آپارتمان‌های آن را باقیمت مناسب می‌فروشد. فرض کنیم او زمین را ۲۰۰ میلیون تومان خریداری و در کنار آن ۲۰۰ میلیون تومان وام دریافت کرده باشد. در این‌صورت او جمعاً ۴۰۰ میلیون برای ساخت‌وساز سرمایه‌گذاری کرده است. سپس با ساخت ۴ واحد آپارتمان می‌تواند هر یک را باقیمت ۲۰۰ میلیون تومان بفروشد. پولی که از فروش ۴ واحد آپارتمان به‌دست می‌آید، ۸۰۰ میلیون تومان است که در عرض چند ماه حاصل می‌شود.

اگرچه تکنیک اصلی برای چند برابر کردن پول سرمایه‌گذاری است، اما نباید صرفه‌جویی در هزینه‌ها را فراموش کنید. شما در صورتی قادرید در یک کار سرمایه‌گذاری کنید که پول داشته باشید و مجبور نباشید وام دریافت کنید.

برای پس انداز پول باید میزان هزینه‌ها از درآمد کمتر باشد. پس بهتر است هرماه مقداری از درآمد خود را پس‌انداز کنید و یا آن را در بانک قرار دهید تا بعدها با مجموع پس‌انداز خود بتوانید یک کسب‌وکار راه‌اندازی کنید.

چند برابر کردن پول بدون در نظر گرفتن شرایط اقتصادی یک جامعه به شکست منتهی می‌شود. تصور کنید که شرایط اقتصادی در وضعیت تورم است و قیمت اجناس هرروز در حال افزایش است.

شما در چنین شرایطی یک ملک را باقیمت بالا خریداری می‌کنید. بعد از مدتی اقتصاد به سمت وضعیت رکود حرکت می‌کند. در شرایط جدید قیمت‌ها به دلیل کاهش تقاضا، کم می‌شود. اگر بخواهید در شرایط رکود ملک خود را بفروشید، قطعاً سرمایه‌ی شما کمتر از قبل می‌شود. بهترین راه‌حل برای چند برابر کردن پول در شرایط تورم، فروش ملک است.

سپس در شرایطی که اقتصاد در وضعیت رکود قرار دارد، می‌توانید یک ملک باقیمت مناسب خریداری کنید. در شرایط تورم میزان تقاضا افزایش می‌یابد. اضطراب ناشی از افزایش قیمت‌ها، بسیاری را به فکر خرید ملک یا کالا می‌اندازد.

گاهی فشار ناشی از خرید به‌گونه‌ای است که باعث افزایش خودکار قیمت‌ها می‌شود. اگر فرد مطلعی باشید و بتوانید قبل از تورم شرایط آتی اقتصاد را پیش‌بینی کنید، می‌توانید قبل از تورم یک ملک خریداری کنید. سپس در شرایط تورم آن را باقیمت چند برابر بفروشید. با این کار میزان سرمایه‌ی شما چند برابر می‌شود.

یکی دیگر از راه‌های چند برابر کردن پول خرید اوراق قرضه و خرید سهام است. البته در این کار باید متبحر باشید تا از خرید سهام شرکت‌های در حال ورشکسته‌شدن، خودداری کنید.

البته با خرید اوراق قرضه و سهام، پول شما در مدت زمان طولانی دو برابر می‌شود. به‌طور متوسط با خرید اوراق قرضه در هرسال ۵ درصد سود به سرمایه‌ی شما اضافه می‌شود. در طی ۱۴ سال و ۴ ماه میزان سرمایه‌ی فعلی شما چند برابر می‌شود.

اگر پول خود را در بانک پس‌انداز کنید، با درصد سودی که در سال دریافت می‌کنید، بعد از چند سال میزان پس‌انداز دو برابر می‌شود. اما باید شرایط تورم را نیز در نظر داشته باشید.

تورم باعث بی‌ارزش شدن پول می‌شود. پس اگر فرض بگیریم که شما ۵۰ میلیون تومان در بانک داشته باشید، بعد از ۱۰ سال این میزان پول به ۱۰۰ میلیون تومان تبدیل می‌شود.

اگر شما در وضعیت فعلی بتوانید یک خودروی پراید خریداری کنید، ممکن است در ۱۰ سال آینده با ۱۰۰ میلیون تومان نتوانید حتی یک دوچرخه بخرید. با توجه به شرایط اقتصادی باید زمان چند برابر کردن پول را در نظر داشته باشید.

وقتی شرایط اقتصادی یک جامعه در مدت زمان کوتاه تغییر می‌کند، باید پروسه‌ی چند برابر کردن پول نیز در مدت کوتاه انجام شود. در غیر این‌صورت افزایش پول به‌تنهایی به معنای ثروتمند شدن نیست. زیرا ارزش پول شما از بین رفته است!

چطور پول خود را دو برابر کنیم

جک ما مدیرعامل شرکت علی‌بابا در کشور چین، در لیست ۲۰ فرد ثروتمند در دنیا قرار دارد. زمانی که او از دلایل موفقیت و ثروتمند شدن خودش صحبت می‌کند، استخدام افراد باهوش را به‌عنوان مهم‌ترین دلیل ذکر می‌کند.

او ابتدا یک ایده‌ی فروشگاه اینترنتی را در ذهن دارد. اما چون قادر نبود به‌تنهایی آن را عملی کند، به سراغ کسانی رفت که از هوش بالایی برخوردار بودند. اکنون مجموعه‌ی علی‌بابا در دنیا از شهرت و اعتبار بالایی برخوردار است.

ممکن است شما فرد باهوشی نباشید و یا حتی در یک کار تخصص نداشته باشید، اما مقداری پس‌انداز و یک ایده دارید. می‌توانید با کمک پس‌انداز خود، چند فرد متخصص و باهوش را برای عملی کردن ایده‌ی خود استخدام کنید.

درواقع شما کارفرمایی هستید که از قدرت هوش دیگران برای چند برابر کردن پول استفاده می‌کنید. هم‌چنین به‌عنوان یک سرمایه‌گذار از چند جوان خلاق، باهوش و متخصص حمایت مالی کرده و سپس در سود آن‌ها شریک می‌شوید.

برای چند برابر کردن پول اولویت‌بندی را فراموش نکنید. به‌این معنا که سرمایه‌گذاری در برخی از کارها و صرف پول در برخی دیگر از امور را براساس میزان سود آن‌ها رتبه‌بندی کنید.

اگر در حال حاضر خرید دلار و طلا باعث افزایش میزان سرمایه‌ی شما می‌شود، حتماً آن را در اولویت خود قرار دهید. اگر بازار مسکن در حال رکود است، ضرورتی ندارد پول خود را برای خرید یک خانه (هرچند ارزان) خرج کنید. می‌توانید اولویت خود را خرید زمین و ساخت‌وساز قرار دهید.

مثال دیگر در این زمینه، انتخاب بین تعویض وسایل و اثاثیه‌ی منزل و خرید ملک است. ثروتمندان افراد عجولی نیستند. اگر می‌خواهید ثروت خود را چند برابر کنید، باید مثل افراد ثروتمند صبور باشید. باعجله کردن فقط سرمایه‌ی خود را از دست می‌دهید.

برای داشتن وسایل زیبا و لوکس عجله نکنید. پول خود را در یک کسب‌وکار سرمایه‌گذاری کنید. سپس با سود کسب‌وکار خود وسایل منزل را تعویض کنید. هرچند این کار به صبر و حوصله نیاز دارد، اما در عوض پول خود را چند برابر می‌کنید و از سوی دیگر به خواسته‌های دیگر خود نیز می‌رسید.

قانون ۷۲ یکی دیگر از راه‌های چند برابر کردن پول و سرمایه است. برای این قانون باید عدد ۷۲ را بر نرخ سودی که به‌دست می‌آورید، تقسیم ‌کنید. عدد به‌دست آمده نشانه‌ی تعداد سال‌هایی است که میزان پول شما در آن دو برابر می‌شود.

به‌عنوان مثال، اگر نرخ سود پول شما در هرماه ۸ درصد است، شما بعد از ۹ سال می‌توانید دو برابر پول خود را به‌دست آورید  (۷۲ تقسیم بر ۸ برابر با ۹ است). یا اگر نرخ سود پول شما ۵ درصد است، بعد از ۱۴٫۴ سال پول شما دو برابر می‌شود (۷۲ تقسیم بر ۵ برابر با ۱۴٫۴ است). البته قانون ۷۲ نمی‌تواند جزئیاتی که در افزایش درآمد و چند برابر کردن پول مؤثر هستند (مثل سرمایه‌گذاری، دریافت وام و …) و یا مواردی که بر کاهش درآمد مؤثرند (مثل مالیات، عوارض و …)، را مشخص کند.

با این وجود یک راهنمای مفید برای محاسبه‌ی سریع و ذهنی برای دو برابر کردن پول در یک دوره‌ی زمانی‌ مشخص است.

قانون ۱۱۵ نیز همانند قانون ۷۲ عمل می‌کند. البته این قانون برابر محاسبه‌ی زمان برای ۳ برابر پول کاربرد دارد. برای استفاده از این قانون کافیست ۱۱۵ را بر نرخ سود پول خود تقسیم کنید.

برای مثال اگر نرخ سود پول شما ۸ درصد است، بعد از ۱۴ سال پول شما ۳ برابر می‌شود. در اینجا ۱۱۵ بر عدد ۸ تقسیم شده است که عدد ۱۴٫۳ به‌دست می‌آید. توجه داشته باشید که سه برابر کردن پول از برخی جهات نسبت به دو برابر کردن پول آسان‌تر است.

اگر فرض بگیریم که ۸ درصد نرخ بهره‌ی پول خود را دریافت می‌کنید، ۹ سال طول می‌کشد تا این پول ۲ برابر شود. اما اگر ۵ سال دیگر صبر کنید، پول شما سه برابر می‌شود.

یکی از راه‌هایی که با کمک آن می‌توانید میزان سرمایه و پول خود را چند برابر کنید، سرمایه‌گذاری در مشاغلی است که در حال رشد هستند. به‌عنوان مثال کسب‌وکارهای اینترنتی یا استارت آپ های اینترنتی که در چند ساله‌ی اخیر رونق گرفته‌اند، یکی از این راه‌هاست. البته همان‌طور که گفتیم برای این نوع مشاغل باید افرادی را استخدام کنید که اول در کار خود متخصص باشند و دوم افراد باهوش و سازگاری باشند.

با سرمایه‌گذاری بر روی کسب‌وکارهای نوپا می‌توانید میزان پول خود را در عرض یک یا دوسال چند برابر کنید. یک مثال ساده در این مورد می‌توانیم به شما ارائه دهیم.

اگر فردی تنها ۵۰ میلیون تومان داشته باشد، با این پول می‌تواند یک مغازه اجاره کند. اما برای تهیه‌ی اجناس باید وام دریافت کند و یا از دیگران پول قرض بگیرد. فرض کنید او با یک فرد متخصص در شبکه‌های اجتماعی مشورت می‌کند و با پرداخت مقدار مشخصی، در دوره‌های کسب درآمد از اینترنت شرکت می‌کند. سپس تصمیم خود را برای ایجاد یک کسب‌وکار اینترنتی می‌گیرد.

او برای آزمایش با دو میلیون تومان از دارایی خود، جنس خریداری می‌کند. سپس یک حساب کاربری تجاری راه‌اندازی کرده و محصولات را از طریق اینترنت می‌فروشد.

اگر در کسب‌وکار حرفه‌ای عمل کند می‌تواند بعد از یک ماه ۲ میلیون تومان خود را به ۴ میلیون تومان تبدیل کند. با موفقیت اولیه این بار تمامی دارایی خود را به میان می‌آورد و با آن محصول خریداری کرده و از طریق اینترنت می‌فروشد. بعد از چند ماه این پول دو برابر می‌شود.

شاید فکر کنید این فرضیه در حد یک تئوری غیرقابل اجراست. در حالی‌که اگر اکنون بسیاری از وب‌سایت‌های فروشگاهی و اکانت‌ها در شبکه‌های اجتماعی با اجرای همین تئوری به ثروت‌های کلان رسیده‌اند. کافیست آن را باور داشته باشید و بخواهید برای اجرای آن زمان صرف کنید.

یکی دیگر از روش‌هایی که این روزها برای چند برابر کردن پول توسط بسیاری از افراد موفق و ثروتمندان خودساخته به کار گرفته می‌شود، سرمایه گذاری در بورس است.

البته برای این‌که بتوانید در این بازار سرمایه‌گذاری موفقی داشته باشید، ابتدا باید از قانونی بودن روش سرمایه‌گذاری و بازار موردنظر اطلاعات کافی داشته باشید. سرمایه‌گذاری در بازار بورس به دلیل قابلیت نقد شوندگی سریع و آسان، طرفداران زیادی دارد.

اگر می‌خواهید پول شما در مدت زمان مشخصی چند برابر شود، می‌توانید در بازار بورس به دو شکل عمل کنید:

هوش مالی به معنای توانایی ذهنی برای انجام فعالیت‌های اقتصادی پرسود است. شاید فکر کنید که هوش اقتصادی به‌طور انتسابی در شما نهاده شده است و قابل دست‌یابی نیست.

در حالی که بخشی از این منطق به‌صورت ذاتی در همه وجود دارد. اما بخش دیگر آن را در روند جامعه‌پذیری می‌آموزید. اگر تاکنون به موفقیت مالی زیادی نرسیده‌اید، یکی از دلایل آن نداشتن یا پایین بودن هوش مالی است.

شما با افزایش هوش مالی خود، مهارت پیدا کردن راه‌های آسان برای کسب ثروت و مدیریت مالی را در خود تقویت می‌کنید. یکی از راه‌های ساده برای افزایش هوش مالی، تغییر باورها در زندگی است.

درواقع این باورهای ماست که شخصیت، عادت و زندگی ما را تعیین می‌کند. برای تبدیل شدن به فرد ثروتمند، باید باورهای خود را تغییر داد. باورهای غلط در مورد ثروت، مانع از چند برابر شدن پول می‌شود.

افزایش اطلاعات مالی، کسب درآمد بیشتر، بودجه‌بندی پول، حفظ پول و اهرم‌سازی پول ازجمله روش‌هایی است که برای افزایش هوش مالی توصیه می‌شود.

به این مقاله امتیاز دهید

میانگین امتیازات: 3.7 / 5. تعداد امتیاز: 45

اولین نفری باشید که به این مقاله امتیاز میدهید

عالی بود سپاسگزارم

عالی تر از عالی

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات من را ذخیره کن تا در آینده نیازی به ورود اطلاعات نداشته باشم

خانه سرمایه – آموزش تحلیل تکنیکال و بنیادی بازار بورس ایران

چند برابر کردن پول ممکن است برای بسیاری یک رویای محال و دست‌نیافتنی باشد. اما اگر فرد ریسک‌پذیر و باهوشی باشید، می‌توانید بعد از چند سال میزان سرمایه‌ی خود را چند برابر کنید.

برای این کار باید با قواعد سرمایه‌گذاری، معامله، افزایش قیمت، رکود، تورم و … آشنایی داشته باشید. همیشه آدم‌های پیشتازی وجود دارند که قادرند آنچه را که در اطرافشان رخ می‌دهد، به‌خوبی رصد کنند. سپس با اطلاعات دقیق می‌دانند که پول خود را باید در چه جایی سرمایه‌گذاری و خرج کنند.

برخی از افراد نیز روحیه‌ی ریسک‌پذیری بالایی دارند. اما باید یک نیروی محرکه وجود داشته باشد که آن‌ها را برای چند برابر کردن پول ترغیب کنند. افراد ثروتمند ذهن خلاق و ایده‌پردازی دارند. آن‌ها قادرند در هر شرایطی، راهی جدید برای پول درآوردن خود پیدا کنند.

این ایده اولین بار توسط استوارت گلد اسمیت نویسنده‌ی کتاب‌های معروفی مثل «The Midas Method» و «هفت راز میلیاردرها» عنوان شد. گلد اسمیت در کتاب دیگری با عنوان «Double You» به ذکر مطالبی پرداخت که در آن ۲۸ مرحله را برای دو برابر کردن پول بررسی کرده بود. کتاب او در تمامی دنیا با استقبال زیادی روبه‌رو شد. هم‌اکنون نیز نظریات او توسط کسانی که به فکر چند برابر کردن پول خود هستند، اجرا می‌شود.

چطور پول خود را دو برابر کنیم

فهرست عناوین

در ادامه سعی داریم به چندین تکنیک بپردازیم که به شما کمک می‌کند تا سرمایه‌ی خود را چند برابر کنید.

انسان‌های موفق از نظر شرایط اجتماعی و مالی با اطرافیان خود تفاوت زیادی دارند. درواقع آنچه باعث تفاوت این افراد با دیگران می‌شود، برخورداری از میزان بهره‌ی هوشی و خلاقیت است.

انسان‌هایی که ذهن خلاقی دارند، می‌توانند در هر شرایطی که هستند، کارهای بزرگی انجام دهند. برای مثال فردی که در یک دهکده‌ی کوچک زندگی می‌کند، به نیازهای مردم آن دهکده فکر می‌کنند.

سپس در فکر تولید محصول یا ارائه‌ی خدماتی می‌شود که درخورِ نیاز مردم دهکده باشد. پس اولین شرط چند برابر کردن پول تغییر ذهنیت، خلاق شدن و پیدا کردن راه جدید است. البته باید قدم اول را بردارید.

یک ضرب‌المثل انگلیسی می‌گوید: «برای یک سفر هزار کیلومتری، باید از قدم اول شروع کنید». پس باید اراده کنید و قدم اول را برای چند برابر کردن پول بردارید.

حتی کسانی که به یک‌باره ثروتمند می‌شود از قدم اول شروع می‌کنند سپس در بین راه تجربه‌های ارزشمندی را به‌دست می‌آورند.

برای چند برابر کردن پول به اطلاعات زیادی نیاز دارید. اطلاعات نیز از طریق ارتباط با افراد موفق و ورشکسته به‌دست می‌آید. وقتی قرار است در یک کسب و کار سرمایه‌گذاری کنید، باید اطلاعات مهمی در مورد شرایط مثبت و منفی آن کار داشته باشید.

برای کسب اطلاعات مثبت باید با افراد موفق در ارتباط باشید. هم‌چنین باید شرایط سختِ کار و مشکلات احتمالی را هم از قبل بدانید. پس به تعامل با افراد ورشکسته در حرفه‌ی موردنظر نیاز دارد. از سوی دیگر ارتباط و تعامل با دیگران به گسترش کسب‌وکار کمک می‌کند.

برای مثال اگر ثروت کنونی خود را برای راه‌اندازی یک شرکت خدماتی سرمایه‌گذاری کرده‌اید، قطعاً به مشتری نیاز دارید. وقتی ارتباط شما گسترده باشد، بسیاری از دوستان و آشنایان از شما خرید می‌کنند. حتی آن‌ها قادرند محصولات شما را برای دیگران معرفی کنند و به بازاریاب‌های رایگان تبدیل شوند.

اگر فرد ریسک‌پذیری باشید، به‌طور بالقوه استعداد چند برابر کردن پول در شما وجود دارد. البته برای به‌دست آوردن ثروت و چند برابر کردن پول باید به میزان سرمایه‌ی خود توجه داشته باشید.

هر چه ثروت و میزان پول کمتر باشد، راحت‌تر می‌توانید آن را چند برابر کنید. برای مثال تبدیل ۲ هزارتومان به ۴ هزارتومان کار راحتی است. اما برای تبدیل ۱۰۰ میلیون تومان به ۲۰۰ میلیون تومان کار سخت‌تر می‌شود. به هر میزان که پول اولیه بیش‌تر باشد، چند برابر کردن آن سخت‌تر می‌شود.

پس شما باید ریسک‌پذیرتر باشد. اما ریسک‌پذیری به این معنا نیست که هر خطری را به جان بخرید. در این صورت ممکن است همان سرمایه‌ی اولیه را نیز از دست بدهید. اما اگر بخواهید به شرایط فعلی بسنده کنید، تغییری در میزان سرمایه‌ی شما ایجاد نمی‌شود.

اگر بخواهید فقط از نیروی بازوی خود استفاده کنید، ثروت شما پله‌پله بالا می‌رود. اما برای چند برابر کردن پول باید قدرت هوش خود را به میان بیاورید.

برای مثال فردی که با تمام دارایی خود یک زمین خریداری می‌کند. بعد از دریافت وام، زمین را ساخته و آپارتمان‌های آن را باقیمت مناسب می‌فروشد. فرض کنیم او زمین را ۲۰۰ میلیون تومان خریداری و در کنار آن ۲۰۰ میلیون تومان وام دریافت کرده باشد. در این‌صورت او جمعاً ۴۰۰ میلیون برای ساخت‌وساز سرمایه‌گذاری کرده است. سپس با ساخت ۴ واحد آپارتمان می‌تواند هر یک را باقیمت ۲۰۰ میلیون تومان بفروشد. پولی که از فروش ۴ واحد آپارتمان به‌دست می‌آید، ۸۰۰ میلیون تومان است که در عرض چند ماه حاصل می‌شود.

اگرچه تکنیک اصلی برای چند برابر کردن پول سرمایه‌گذاری است، اما نباید صرفه‌جویی در هزینه‌ها را فراموش کنید. شما در صورتی قادرید در یک کار سرمایه‌گذاری کنید که پول داشته باشید و مجبور نباشید وام دریافت کنید.

برای پس انداز پول باید میزان هزینه‌ها از درآمد کمتر باشد. پس بهتر است هرماه مقداری از درآمد خود را پس‌انداز کنید و یا آن را در بانک قرار دهید تا بعدها با مجموع پس‌انداز خود بتوانید یک کسب‌وکار راه‌اندازی کنید.

چند برابر کردن پول بدون در نظر گرفتن شرایط اقتصادی یک جامعه به شکست منتهی می‌شود. تصور کنید که شرایط اقتصادی در وضعیت تورم است و قیمت اجناس هرروز در حال افزایش است.

شما در چنین شرایطی یک ملک را باقیمت بالا خریداری می‌کنید. بعد از مدتی اقتصاد به سمت وضعیت رکود حرکت می‌کند. در شرایط جدید قیمت‌ها به دلیل کاهش تقاضا، کم می‌شود. اگر بخواهید در شرایط رکود ملک خود را بفروشید، قطعاً سرمایه‌ی شما کمتر از قبل می‌شود. بهترین راه‌حل برای چند برابر کردن پول در شرایط تورم، فروش ملک است.

سپس در شرایطی که اقتصاد در وضعیت رکود قرار دارد، می‌توانید یک ملک باقیمت مناسب خریداری کنید. در شرایط تورم میزان تقاضا افزایش می‌یابد. اضطراب ناشی از افزایش قیمت‌ها، بسیاری را به فکر خرید ملک یا کالا می‌اندازد.

گاهی فشار ناشی از خرید به‌گونه‌ای است که باعث افزایش خودکار قیمت‌ها می‌شود. اگر فرد مطلعی باشید و بتوانید قبل از تورم شرایط آتی اقتصاد را پیش‌بینی کنید، می‌توانید قبل از تورم یک ملک خریداری کنید. سپس در شرایط تورم آن را باقیمت چند برابر بفروشید. با این کار میزان سرمایه‌ی شما چند برابر می‌شود.

یکی دیگر از راه‌های چند برابر کردن پول خرید اوراق قرضه و خرید سهام است. البته در این کار باید متبحر باشید تا از خرید سهام شرکت‌های در حال ورشکسته‌شدن، خودداری کنید.

البته با خرید اوراق قرضه و سهام، پول شما در مدت زمان طولانی دو برابر می‌شود. به‌طور متوسط با خرید اوراق قرضه در هرسال ۵ درصد سود به سرمایه‌ی شما اضافه می‌شود. در طی ۱۴ سال و ۴ ماه میزان سرمایه‌ی فعلی شما چند برابر می‌شود.

اگر پول خود را در بانک پس‌انداز کنید، با درصد سودی که در سال دریافت می‌کنید، بعد از چند سال میزان پس‌انداز دو برابر می‌شود. اما باید شرایط تورم را نیز در نظر داشته باشید.

تورم باعث بی‌ارزش شدن پول می‌شود. پس اگر فرض بگیریم که شما ۵۰ میلیون تومان در بانک داشته باشید، بعد از ۱۰ سال این میزان پول به ۱۰۰ میلیون تومان تبدیل می‌شود.

اگر شما در وضعیت فعلی بتوانید یک خودروی پراید خریداری کنید، ممکن است در ۱۰ سال آینده با ۱۰۰ میلیون تومان نتوانید حتی یک دوچرخه بخرید. با توجه به شرایط اقتصادی باید زمان چند برابر کردن پول را در نظر داشته باشید.

وقتی شرایط اقتصادی یک جامعه در مدت زمان کوتاه تغییر می‌کند، باید پروسه‌ی چند برابر کردن پول نیز در مدت کوتاه انجام شود. در غیر این‌صورت افزایش پول به‌تنهایی به معنای ثروتمند شدن نیست. زیرا ارزش پول شما از بین رفته است!

چطور پول خود را دو برابر کنیم

جک ما مدیرعامل شرکت علی‌بابا در کشور چین، در لیست ۲۰ فرد ثروتمند در دنیا قرار دارد. زمانی که او از دلایل موفقیت و ثروتمند شدن خودش صحبت می‌کند، استخدام افراد باهوش را به‌عنوان مهم‌ترین دلیل ذکر می‌کند.

او ابتدا یک ایده‌ی فروشگاه اینترنتی را در ذهن دارد. اما چون قادر نبود به‌تنهایی آن را عملی کند، به سراغ کسانی رفت که از هوش بالایی برخوردار بودند. اکنون مجموعه‌ی علی‌بابا در دنیا از شهرت و اعتبار بالایی برخوردار است.

ممکن است شما فرد باهوشی نباشید و یا حتی در یک کار تخصص نداشته باشید، اما مقداری پس‌انداز و یک ایده دارید. می‌توانید با کمک پس‌انداز خود، چند فرد متخصص و باهوش را برای عملی کردن ایده‌ی خود استخدام کنید.

درواقع شما کارفرمایی هستید که از قدرت هوش دیگران برای چند برابر کردن پول استفاده می‌کنید. هم‌چنین به‌عنوان یک سرمایه‌گذار از چند جوان خلاق، باهوش و متخصص حمایت مالی کرده و سپس در سود آن‌ها شریک می‌شوید.

برای چند برابر کردن پول اولویت‌بندی را فراموش نکنید. به‌این معنا که سرمایه‌گذاری در برخی از کارها و صرف پول در برخی دیگر از امور را براساس میزان سود آن‌ها رتبه‌بندی کنید.

اگر در حال حاضر خرید دلار و طلا باعث افزایش میزان سرمایه‌ی شما می‌شود، حتماً آن را در اولویت خود قرار دهید. اگر بازار مسکن در حال رکود است، ضرورتی ندارد پول خود را برای خرید یک خانه (هرچند ارزان) خرج کنید. می‌توانید اولویت خود را خرید زمین و ساخت‌وساز قرار دهید.

مثال دیگر در این زمینه، انتخاب بین تعویض وسایل و اثاثیه‌ی منزل و خرید ملک است. ثروتمندان افراد عجولی نیستند. اگر می‌خواهید ثروت خود را چند برابر کنید، باید مثل افراد ثروتمند صبور باشید. باعجله کردن فقط سرمایه‌ی خود را از دست می‌دهید.

برای داشتن وسایل زیبا و لوکس عجله نکنید. پول خود را در یک کسب‌وکار سرمایه‌گذاری کنید. سپس با سود کسب‌وکار خود وسایل منزل را تعویض کنید. هرچند این کار به صبر و حوصله نیاز دارد، اما در عوض پول خود را چند برابر می‌کنید و از سوی دیگر به خواسته‌های دیگر خود نیز می‌رسید.

قانون ۷۲ یکی دیگر از راه‌های چند برابر کردن پول و سرمایه است. برای این قانون باید عدد ۷۲ را بر نرخ سودی که به‌دست می‌آورید، تقسیم ‌کنید. عدد به‌دست آمده نشانه‌ی تعداد سال‌هایی است که میزان پول شما در آن دو برابر می‌شود.

به‌عنوان مثال، اگر نرخ سود پول شما در هرماه ۸ درصد است، شما بعد از ۹ سال می‌توانید دو برابر پول خود را به‌دست آورید  (۷۲ تقسیم بر ۸ برابر با ۹ است). یا اگر نرخ سود پول شما ۵ درصد است، بعد از ۱۴٫۴ سال پول شما دو برابر می‌شود (۷۲ تقسیم بر ۵ برابر با ۱۴٫۴ است). البته قانون ۷۲ نمی‌تواند جزئیاتی که در افزایش درآمد و چند برابر کردن پول مؤثر هستند (مثل سرمایه‌گذاری، دریافت وام و …) و یا مواردی که بر کاهش درآمد مؤثرند (مثل مالیات، عوارض و …)، را مشخص کند.

با این وجود یک راهنمای مفید برای محاسبه‌ی سریع و ذهنی برای دو برابر کردن پول در یک دوره‌ی زمانی‌ مشخص است.

قانون ۱۱۵ نیز همانند قانون ۷۲ عمل می‌کند. البته این قانون برابر محاسبه‌ی زمان برای ۳ برابر پول کاربرد دارد. برای استفاده از این قانون کافیست ۱۱۵ را بر نرخ سود پول خود تقسیم کنید.

برای مثال اگر نرخ سود پول شما ۸ درصد است، بعد از ۱۴ سال پول شما ۳ برابر می‌شود. در اینجا ۱۱۵ بر عدد ۸ تقسیم شده است که عدد ۱۴٫۳ به‌دست می‌آید. توجه داشته باشید که سه برابر کردن پول از برخی جهات نسبت به دو برابر کردن پول آسان‌تر است.

اگر فرض بگیریم که ۸ درصد نرخ بهره‌ی پول خود را دریافت می‌کنید، ۹ سال طول می‌کشد تا این پول ۲ برابر شود. اما اگر ۵ سال دیگر صبر کنید، پول شما سه برابر می‌شود.

یکی از راه‌هایی که با کمک آن می‌توانید میزان سرمایه و پول خود را چند برابر کنید، سرمایه‌گذاری در مشاغلی است که در حال رشد هستند. به‌عنوان مثال کسب‌وکارهای اینترنتی یا استارت آپ های اینترنتی که در چند ساله‌ی اخیر رونق گرفته‌اند، یکی از این راه‌هاست. البته همان‌طور که گفتیم برای این نوع مشاغل باید افرادی را استخدام کنید که اول در کار خود متخصص باشند و دوم افراد باهوش و سازگاری باشند.

با سرمایه‌گذاری بر روی کسب‌وکارهای نوپا می‌توانید میزان پول خود را در عرض یک یا دوسال چند برابر کنید. یک مثال ساده در این مورد می‌توانیم به شما ارائه دهیم.

اگر فردی تنها ۵۰ میلیون تومان داشته باشد، با این پول می‌تواند یک مغازه اجاره کند. اما برای تهیه‌ی اجناس باید وام دریافت کند و یا از دیگران پول قرض بگیرد. فرض کنید او با یک فرد متخصص در شبکه‌های اجتماعی مشورت می‌کند و با پرداخت مقدار مشخصی، در دوره‌های کسب درآمد از اینترنت شرکت می‌کند. سپس تصمیم خود را برای ایجاد یک کسب‌وکار اینترنتی می‌گیرد.

او برای آزمایش با دو میلیون تومان از دارایی خود، جنس خریداری می‌کند. سپس یک حساب کاربری تجاری راه‌اندازی کرده و محصولات را از طریق اینترنت می‌فروشد.

اگر در کسب‌وکار حرفه‌ای عمل کند می‌تواند بعد از یک ماه ۲ میلیون تومان خود را به ۴ میلیون تومان تبدیل کند. با موفقیت اولیه این بار تمامی دارایی خود را به میان می‌آورد و با آن محصول خریداری کرده و از طریق اینترنت می‌فروشد. بعد از چند ماه این پول دو برابر می‌شود.

شاید فکر کنید این فرضیه در حد یک تئوری غیرقابل اجراست. در حالی‌که اگر اکنون بسیاری از وب‌سایت‌های فروشگاهی و اکانت‌ها در شبکه‌های اجتماعی با اجرای همین تئوری به ثروت‌های کلان رسیده‌اند. کافیست آن را باور داشته باشید و بخواهید برای اجرای آن زمان صرف کنید.

یکی دیگر از روش‌هایی که این روزها برای چند برابر کردن پول توسط بسیاری از افراد موفق و ثروتمندان خودساخته به کار گرفته می‌شود، سرمایه گذاری در بورس است.

البته برای این‌که بتوانید در این بازار سرمایه‌گذاری موفقی داشته باشید، ابتدا باید از قانونی بودن روش سرمایه‌گذاری و بازار موردنظر اطلاعات کافی داشته باشید. سرمایه‌گذاری در بازار بورس به دلیل قابلیت نقد شوندگی سریع و آسان، طرفداران زیادی دارد.

اگر می‌خواهید پول شما در مدت زمان مشخصی چند برابر شود، می‌توانید در بازار بورس به دو شکل عمل کنید:

هوش مالی به معنای توانایی ذهنی برای انجام فعالیت‌های اقتصادی پرسود است. شاید فکر کنید که هوش اقتصادی به‌طور انتسابی در شما نهاده شده است و قابل دست‌یابی نیست.

در حالی که بخشی از این منطق به‌صورت ذاتی در همه وجود دارد. اما بخش دیگر آن را در روند جامعه‌پذیری می‌آموزید. اگر تاکنون به موفقیت مالی زیادی نرسیده‌اید، یکی از دلایل آن نداشتن یا پایین بودن هوش مالی است.

شما با افزایش هوش مالی خود، مهارت پیدا کردن راه‌های آسان برای کسب ثروت و مدیریت مالی را در خود تقویت می‌کنید. یکی از راه‌های ساده برای افزایش هوش مالی، تغییر باورها در زندگی است.

درواقع این باورهای ماست که شخصیت، عادت و زندگی ما را تعیین می‌کند. برای تبدیل شدن به فرد ثروتمند، باید باورهای خود را تغییر داد. باورهای غلط در مورد ثروت، مانع از چند برابر شدن پول می‌شود.

افزایش اطلاعات مالی، کسب درآمد بیشتر، بودجه‌بندی پول، حفظ پول و اهرم‌سازی پول ازجمله روش‌هایی است که برای افزایش هوش مالی توصیه می‌شود.

به این مقاله امتیاز دهید

میانگین امتیازات: 3.7 / 5. تعداد امتیاز: 45

اولین نفری باشید که به این مقاله امتیاز میدهید

عالی بود سپاسگزارم

عالی تر از عالی

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات من را ذخیره کن تا در آینده نیازی به ورود اطلاعات نداشته باشم

خانه سرمایه – آموزش تحلیل تکنیکال و بنیادی بازار بورس ایران

چند برابر کردن پول ممکن است برای بسیاری یک رویای محال و دست‌نیافتنی باشد. اما اگر فرد ریسک‌پذیر و باهوشی باشید، می‌توانید بعد از چند سال میزان سرمایه‌ی خود را چند برابر کنید.

برای این کار باید با قواعد سرمایه‌گذاری، معامله، افزایش قیمت، رکود، تورم و … آشنایی داشته باشید. همیشه آدم‌های پیشتازی وجود دارند که قادرند آنچه را که در اطرافشان رخ می‌دهد، به‌خوبی رصد کنند. سپس با اطلاعات دقیق می‌دانند که پول خود را باید در چه جایی سرمایه‌گذاری و خرج کنند.

برخی از افراد نیز روحیه‌ی ریسک‌پذیری بالایی دارند. اما باید یک نیروی محرکه وجود داشته باشد که آن‌ها را برای چند برابر کردن پول ترغیب کنند. افراد ثروتمند ذهن خلاق و ایده‌پردازی دارند. آن‌ها قادرند در هر شرایطی، راهی جدید برای پول درآوردن خود پیدا کنند.

این ایده اولین بار توسط استوارت گلد اسمیت نویسنده‌ی کتاب‌های معروفی مثل «The Midas Method» و «هفت راز میلیاردرها» عنوان شد. گلد اسمیت در کتاب دیگری با عنوان «Double You» به ذکر مطالبی پرداخت که در آن ۲۸ مرحله را برای دو برابر کردن پول بررسی کرده بود. کتاب او در تمامی دنیا با استقبال زیادی روبه‌رو شد. هم‌اکنون نیز نظریات او توسط کسانی که به فکر چند برابر کردن پول خود هستند، اجرا می‌شود.

چطور پول خود را دو برابر کنیم

فهرست عناوین

در ادامه سعی داریم به چندین تکنیک بپردازیم که به شما کمک می‌کند تا سرمایه‌ی خود را چند برابر کنید.

انسان‌های موفق از نظر شرایط اجتماعی و مالی با اطرافیان خود تفاوت زیادی دارند. درواقع آنچه باعث تفاوت این افراد با دیگران می‌شود، برخورداری از میزان بهره‌ی هوشی و خلاقیت است.

انسان‌هایی که ذهن خلاقی دارند، می‌توانند در هر شرایطی که هستند، کارهای بزرگی انجام دهند. برای مثال فردی که در یک دهکده‌ی کوچک زندگی می‌کند، به نیازهای مردم آن دهکده فکر می‌کنند.

سپس در فکر تولید محصول یا ارائه‌ی خدماتی می‌شود که درخورِ نیاز مردم دهکده باشد. پس اولین شرط چند برابر کردن پول تغییر ذهنیت، خلاق شدن و پیدا کردن راه جدید است. البته باید قدم اول را بردارید.

یک ضرب‌المثل انگلیسی می‌گوید: «برای یک سفر هزار کیلومتری، باید از قدم اول شروع کنید». پس باید اراده کنید و قدم اول را برای چند برابر کردن پول بردارید.

حتی کسانی که به یک‌باره ثروتمند می‌شود از قدم اول شروع می‌کنند سپس در بین راه تجربه‌های ارزشمندی را به‌دست می‌آورند.

برای چند برابر کردن پول به اطلاعات زیادی نیاز دارید. اطلاعات نیز از طریق ارتباط با افراد موفق و ورشکسته به‌دست می‌آید. وقتی قرار است در یک کسب و کار سرمایه‌گذاری کنید، باید اطلاعات مهمی در مورد شرایط مثبت و منفی آن کار داشته باشید.

برای کسب اطلاعات مثبت باید با افراد موفق در ارتباط باشید. هم‌چنین باید شرایط سختِ کار و مشکلات احتمالی را هم از قبل بدانید. پس به تعامل با افراد ورشکسته در حرفه‌ی موردنظر نیاز دارد. از سوی دیگر ارتباط و تعامل با دیگران به گسترش کسب‌وکار کمک می‌کند.

برای مثال اگر ثروت کنونی خود را برای راه‌اندازی یک شرکت خدماتی سرمایه‌گذاری کرده‌اید، قطعاً به مشتری نیاز دارید. وقتی ارتباط شما گسترده باشد، بسیاری از دوستان و آشنایان از شما خرید می‌کنند. حتی آن‌ها قادرند محصولات شما را برای دیگران معرفی کنند و به بازاریاب‌های رایگان تبدیل شوند.

اگر فرد ریسک‌پذیری باشید، به‌طور بالقوه استعداد چند برابر کردن پول در شما وجود دارد. البته برای به‌دست آوردن ثروت و چند برابر کردن پول باید به میزان سرمایه‌ی خود توجه داشته باشید.

هر چه ثروت و میزان پول کمتر باشد، راحت‌تر می‌توانید آن را چند برابر کنید. برای مثال تبدیل ۲ هزارتومان به ۴ هزارتومان کار راحتی است. اما برای تبدیل ۱۰۰ میلیون تومان به ۲۰۰ میلیون تومان کار سخت‌تر می‌شود. به هر میزان که پول اولیه بیش‌تر باشد، چند برابر کردن آن سخت‌تر می‌شود.

پس شما باید ریسک‌پذیرتر باشد. اما ریسک‌پذیری به این معنا نیست که هر خطری را به جان بخرید. در این صورت ممکن است همان سرمایه‌ی اولیه را نیز از دست بدهید. اما اگر بخواهید به شرایط فعلی بسنده کنید، تغییری در میزان سرمایه‌ی شما ایجاد نمی‌شود.

اگر بخواهید فقط از نیروی بازوی خود استفاده کنید، ثروت شما پله‌پله بالا می‌رود. اما برای چند برابر کردن پول باید قدرت هوش خود را به میان بیاورید.

برای مثال فردی که با تمام دارایی خود یک زمین خریداری می‌کند. بعد از دریافت وام، زمین را ساخته و آپارتمان‌های آن را باقیمت مناسب می‌فروشد. فرض کنیم او زمین را ۲۰۰ میلیون تومان خریداری و در کنار آن ۲۰۰ میلیون تومان وام دریافت کرده باشد. در این‌صورت او جمعاً ۴۰۰ میلیون برای ساخت‌وساز سرمایه‌گذاری کرده است. سپس با ساخت ۴ واحد آپارتمان می‌تواند هر یک را باقیمت ۲۰۰ میلیون تومان بفروشد. پولی که از فروش ۴ واحد آپارتمان به‌دست می‌آید، ۸۰۰ میلیون تومان است که در عرض چند ماه حاصل می‌شود.

اگرچه تکنیک اصلی برای چند برابر کردن پول سرمایه‌گذاری است، اما نباید صرفه‌جویی در هزینه‌ها را فراموش کنید. شما در صورتی قادرید در یک کار سرمایه‌گذاری کنید که پول داشته باشید و مجبور نباشید وام دریافت کنید.

برای پس انداز پول باید میزان هزینه‌ها از درآمد کمتر باشد. پس بهتر است هرماه مقداری از درآمد خود را پس‌انداز کنید و یا آن را در بانک قرار دهید تا بعدها با مجموع پس‌انداز خود بتوانید یک کسب‌وکار راه‌اندازی کنید.

چند برابر کردن پول بدون در نظر گرفتن شرایط اقتصادی یک جامعه به شکست منتهی می‌شود. تصور کنید که شرایط اقتصادی در وضعیت تورم است و قیمت اجناس هرروز در حال افزایش است.

شما در چنین شرایطی یک ملک را باقیمت بالا خریداری می‌کنید. بعد از مدتی اقتصاد به سمت وضعیت رکود حرکت می‌کند. در شرایط جدید قیمت‌ها به دلیل کاهش تقاضا، کم می‌شود. اگر بخواهید در شرایط رکود ملک خود را بفروشید، قطعاً سرمایه‌ی شما کمتر از قبل می‌شود. بهترین راه‌حل برای چند برابر کردن پول در شرایط تورم، فروش ملک است.

سپس در شرایطی که اقتصاد در وضعیت رکود قرار دارد، می‌توانید یک ملک باقیمت مناسب خریداری کنید. در شرایط تورم میزان تقاضا افزایش می‌یابد. اضطراب ناشی از افزایش قیمت‌ها، بسیاری را به فکر خرید ملک یا کالا می‌اندازد.

گاهی فشار ناشی از خرید به‌گونه‌ای است که باعث افزایش خودکار قیمت‌ها می‌شود. اگر فرد مطلعی باشید و بتوانید قبل از تورم شرایط آتی اقتصاد را پیش‌بینی کنید، می‌توانید قبل از تورم یک ملک خریداری کنید. سپس در شرایط تورم آن را باقیمت چند برابر بفروشید. با این کار میزان سرمایه‌ی شما چند برابر می‌شود.

یکی دیگر از راه‌های چند برابر کردن پول خرید اوراق قرضه و خرید سهام است. البته در این کار باید متبحر باشید تا از خرید سهام شرکت‌های در حال ورشکسته‌شدن، خودداری کنید.

البته با خرید اوراق قرضه و سهام، پول شما در مدت زمان طولانی دو برابر می‌شود. به‌طور متوسط با خرید اوراق قرضه در هرسال ۵ درصد سود به سرمایه‌ی شما اضافه می‌شود. در طی ۱۴ سال و ۴ ماه میزان سرمایه‌ی فعلی شما چند برابر می‌شود.

اگر پول خود را در بانک پس‌انداز کنید، با درصد سودی که در سال دریافت می‌کنید، بعد از چند سال میزان پس‌انداز دو برابر می‌شود. اما باید شرایط تورم را نیز در نظر داشته باشید.

تورم باعث بی‌ارزش شدن پول می‌شود. پس اگر فرض بگیریم که شما ۵۰ میلیون تومان در بانک داشته باشید، بعد از ۱۰ سال این میزان پول به ۱۰۰ میلیون تومان تبدیل می‌شود.

اگر شما در وضعیت فعلی بتوانید یک خودروی پراید خریداری کنید، ممکن است در ۱۰ سال آینده با ۱۰۰ میلیون تومان نتوانید حتی یک دوچرخه بخرید. با توجه به شرایط اقتصادی باید زمان چند برابر کردن پول را در نظر داشته باشید.

وقتی شرایط اقتصادی یک جامعه در مدت زمان کوتاه تغییر می‌کند، باید پروسه‌ی چند برابر کردن پول نیز در مدت کوتاه انجام شود. در غیر این‌صورت افزایش پول به‌تنهایی به معنای ثروتمند شدن نیست. زیرا ارزش پول شما از بین رفته است!

چطور پول خود را دو برابر کنیم

جک ما مدیرعامل شرکت علی‌بابا در کشور چین، در لیست ۲۰ فرد ثروتمند در دنیا قرار دارد. زمانی که او از دلایل موفقیت و ثروتمند شدن خودش صحبت می‌کند، استخدام افراد باهوش را به‌عنوان مهم‌ترین دلیل ذکر می‌کند.

او ابتدا یک ایده‌ی فروشگاه اینترنتی را در ذهن دارد. اما چون قادر نبود به‌تنهایی آن را عملی کند، به سراغ کسانی رفت که از هوش بالایی برخوردار بودند. اکنون مجموعه‌ی علی‌بابا در دنیا از شهرت و اعتبار بالایی برخوردار است.

ممکن است شما فرد باهوشی نباشید و یا حتی در یک کار تخصص نداشته باشید، اما مقداری پس‌انداز و یک ایده دارید. می‌توانید با کمک پس‌انداز خود، چند فرد متخصص و باهوش را برای عملی کردن ایده‌ی خود استخدام کنید.

درواقع شما کارفرمایی هستید که از قدرت هوش دیگران برای چند برابر کردن پول استفاده می‌کنید. هم‌چنین به‌عنوان یک سرمایه‌گذار از چند جوان خلاق، باهوش و متخصص حمایت مالی کرده و سپس در سود آن‌ها شریک می‌شوید.

برای چند برابر کردن پول اولویت‌بندی را فراموش نکنید. به‌این معنا که سرمایه‌گذاری در برخی از کارها و صرف پول در برخی دیگر از امور را براساس میزان سود آن‌ها رتبه‌بندی کنید.

اگر در حال حاضر خرید دلار و طلا باعث افزایش میزان سرمایه‌ی شما می‌شود، حتماً آن را در اولویت خود قرار دهید. اگر بازار مسکن در حال رکود است، ضرورتی ندارد پول خود را برای خرید یک خانه (هرچند ارزان) خرج کنید. می‌توانید اولویت خود را خرید زمین و ساخت‌وساز قرار دهید.

مثال دیگر در این زمینه، انتخاب بین تعویض وسایل و اثاثیه‌ی منزل و خرید ملک است. ثروتمندان افراد عجولی نیستند. اگر می‌خواهید ثروت خود را چند برابر کنید، باید مثل افراد ثروتمند صبور باشید. باعجله کردن فقط سرمایه‌ی خود را از دست می‌دهید.

برای داشتن وسایل زیبا و لوکس عجله نکنید. پول خود را در یک کسب‌وکار سرمایه‌گذاری کنید. سپس با سود کسب‌وکار خود وسایل منزل را تعویض کنید. هرچند این کار به صبر و حوصله نیاز دارد، اما در عوض پول خود را چند برابر می‌کنید و از سوی دیگر به خواسته‌های دیگر خود نیز می‌رسید.

قانون ۷۲ یکی دیگر از راه‌های چند برابر کردن پول و سرمایه است. برای این قانون باید عدد ۷۲ را بر نرخ سودی که به‌دست می‌آورید، تقسیم ‌کنید. عدد به‌دست آمده نشانه‌ی تعداد سال‌هایی است که میزان پول شما در آن دو برابر می‌شود.

به‌عنوان مثال، اگر نرخ سود پول شما در هرماه ۸ درصد است، شما بعد از ۹ سال می‌توانید دو برابر پول خود را به‌دست آورید  (۷۲ تقسیم بر ۸ برابر با ۹ است). یا اگر نرخ سود پول شما ۵ درصد است، بعد از ۱۴٫۴ سال پول شما دو برابر می‌شود (۷۲ تقسیم بر ۵ برابر با ۱۴٫۴ است). البته قانون ۷۲ نمی‌تواند جزئیاتی که در افزایش درآمد و چند برابر کردن پول مؤثر هستند (مثل سرمایه‌گذاری، دریافت وام و …) و یا مواردی که بر کاهش درآمد مؤثرند (مثل مالیات، عوارض و …)، را مشخص کند.

با این وجود یک راهنمای مفید برای محاسبه‌ی سریع و ذهنی برای دو برابر کردن پول در یک دوره‌ی زمانی‌ مشخص است.

قانون ۱۱۵ نیز همانند قانون ۷۲ عمل می‌کند. البته این قانون برابر محاسبه‌ی زمان برای ۳ برابر پول کاربرد دارد. برای استفاده از این قانون کافیست ۱۱۵ را بر نرخ سود پول خود تقسیم کنید.

برای مثال اگر نرخ سود پول شما ۸ درصد است، بعد از ۱۴ سال پول شما ۳ برابر می‌شود. در اینجا ۱۱۵ بر عدد ۸ تقسیم شده است که عدد ۱۴٫۳ به‌دست می‌آید. توجه داشته باشید که سه برابر کردن پول از برخی جهات نسبت به دو برابر کردن پول آسان‌تر است.

اگر فرض بگیریم که ۸ درصد نرخ بهره‌ی پول خود را دریافت می‌کنید، ۹ سال طول می‌کشد تا این پول ۲ برابر شود. اما اگر ۵ سال دیگر صبر کنید، پول شما سه برابر می‌شود.

یکی از راه‌هایی که با کمک آن می‌توانید میزان سرمایه و پول خود را چند برابر کنید، سرمایه‌گذاری در مشاغلی است که در حال رشد هستند. به‌عنوان مثال کسب‌وکارهای اینترنتی یا استارت آپ های اینترنتی که در چند ساله‌ی اخیر رونق گرفته‌اند، یکی از این راه‌هاست. البته همان‌طور که گفتیم برای این نوع مشاغل باید افرادی را استخدام کنید که اول در کار خود متخصص باشند و دوم افراد باهوش و سازگاری باشند.

با سرمایه‌گذاری بر روی کسب‌وکارهای نوپا می‌توانید میزان پول خود را در عرض یک یا دوسال چند برابر کنید. یک مثال ساده در این مورد می‌توانیم به شما ارائه دهیم.

اگر فردی تنها ۵۰ میلیون تومان داشته باشد، با این پول می‌تواند یک مغازه اجاره کند. اما برای تهیه‌ی اجناس باید وام دریافت کند و یا از دیگران پول قرض بگیرد. فرض کنید او با یک فرد متخصص در شبکه‌های اجتماعی مشورت می‌کند و با پرداخت مقدار مشخصی، در دوره‌های کسب درآمد از اینترنت شرکت می‌کند. سپس تصمیم خود را برای ایجاد یک کسب‌وکار اینترنتی می‌گیرد.

او برای آزمایش با دو میلیون تومان از دارایی خود، جنس خریداری می‌کند. سپس یک حساب کاربری تجاری راه‌اندازی کرده و محصولات را از طریق اینترنت می‌فروشد.

اگر در کسب‌وکار حرفه‌ای عمل کند می‌تواند بعد از یک ماه ۲ میلیون تومان خود را به ۴ میلیون تومان تبدیل کند. با موفقیت اولیه این بار تمامی دارایی خود را به میان می‌آورد و با آن محصول خریداری کرده و از طریق اینترنت می‌فروشد. بعد از چند ماه این پول دو برابر می‌شود.

شاید فکر کنید این فرضیه در حد یک تئوری غیرقابل اجراست. در حالی‌که اگر اکنون بسیاری از وب‌سایت‌های فروشگاهی و اکانت‌ها در شبکه‌های اجتماعی با اجرای همین تئوری به ثروت‌های کلان رسیده‌اند. کافیست آن را باور داشته باشید و بخواهید برای اجرای آن زمان صرف کنید.

یکی دیگر از روش‌هایی که این روزها برای چند برابر کردن پول توسط بسیاری از افراد موفق و ثروتمندان خودساخته به کار گرفته می‌شود، سرمایه گذاری در بورس است.

البته برای این‌که بتوانید در این بازار سرمایه‌گذاری موفقی داشته باشید، ابتدا باید از قانونی بودن روش سرمایه‌گذاری و بازار موردنظر اطلاعات کافی داشته باشید. سرمایه‌گذاری در بازار بورس به دلیل قابلیت نقد شوندگی سریع و آسان، طرفداران زیادی دارد.

اگر می‌خواهید پول شما در مدت زمان مشخصی چند برابر شود، می‌توانید در بازار بورس به دو شکل عمل کنید:

هوش مالی به معنای توانایی ذهنی برای انجام فعالیت‌های اقتصادی پرسود است. شاید فکر کنید که هوش اقتصادی به‌طور انتسابی در شما نهاده شده است و قابل دست‌یابی نیست.

در حالی که بخشی از این منطق به‌صورت ذاتی در همه وجود دارد. اما بخش دیگر آن را در روند جامعه‌پذیری می‌آموزید. اگر تاکنون به موفقیت مالی زیادی نرسیده‌اید، یکی از دلایل آن نداشتن یا پایین بودن هوش مالی است.

شما با افزایش هوش مالی خود، مهارت پیدا کردن راه‌های آسان برای کسب ثروت و مدیریت مالی را در خود تقویت می‌کنید. یکی از راه‌های ساده برای افزایش هوش مالی، تغییر باورها در زندگی است.

درواقع این باورهای ماست که شخصیت، عادت و زندگی ما را تعیین می‌کند. برای تبدیل شدن به فرد ثروتمند، باید باورهای خود را تغییر داد. باورهای غلط در مورد ثروت، مانع از چند برابر شدن پول می‌شود.

افزایش اطلاعات مالی، کسب درآمد بیشتر، بودجه‌بندی پول، حفظ پول و اهرم‌سازی پول ازجمله روش‌هایی است که برای افزایش هوش مالی توصیه می‌شود.

به این مقاله امتیاز دهید

میانگین امتیازات: 3.7 / 5. تعداد امتیاز: 45

اولین نفری باشید که به این مقاله امتیاز میدهید

عالی بود سپاسگزارم

عالی تر از عالی

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات من را ذخیره کن تا در آینده نیازی به ورود اطلاعات نداشته باشم

خانه سرمایه – آموزش تحلیل تکنیکال و بنیادی بازار بورس ایران

چند برابر کردن پول ممکن است برای بسیاری یک رویای محال و دست‌نیافتنی باشد. اما اگر فرد ریسک‌پذیر و باهوشی باشید، می‌توانید بعد از چند سال میزان سرمایه‌ی خود را چند برابر کنید.

برای این کار باید با قواعد سرمایه‌گذاری، معامله، افزایش قیمت، رکود، تورم و … آشنایی داشته باشید. همیشه آدم‌های پیشتازی وجود دارند که قادرند آنچه را که در اطرافشان رخ می‌دهد، به‌خوبی رصد کنند. سپس با اطلاعات دقیق می‌دانند که پول خود را باید در چه جایی سرمایه‌گذاری و خرج کنند.

برخی از افراد نیز روحیه‌ی ریسک‌پذیری بالایی دارند. اما باید یک نیروی محرکه وجود داشته باشد که آن‌ها را برای چند برابر کردن پول ترغیب کنند. افراد ثروتمند ذهن خلاق و ایده‌پردازی دارند. آن‌ها قادرند در هر شرایطی، راهی جدید برای پول درآوردن خود پیدا کنند.

این ایده اولین بار توسط استوارت گلد اسمیت نویسنده‌ی کتاب‌های معروفی مثل «The Midas Method» و «هفت راز میلیاردرها» عنوان شد. گلد اسمیت در کتاب دیگری با عنوان «Double You» به ذکر مطالبی پرداخت که در آن ۲۸ مرحله را برای دو برابر کردن پول بررسی کرده بود. کتاب او در تمامی دنیا با استقبال زیادی روبه‌رو شد. هم‌اکنون نیز نظریات او توسط کسانی که به فکر چند برابر کردن پول خود هستند، اجرا می‌شود.

چطور پول خود را دو برابر کنیم

فهرست عناوین

در ادامه سعی داریم به چندین تکنیک بپردازیم که به شما کمک می‌کند تا سرمایه‌ی خود را چند برابر کنید.

انسان‌های موفق از نظر شرایط اجتماعی و مالی با اطرافیان خود تفاوت زیادی دارند. درواقع آنچه باعث تفاوت این افراد با دیگران می‌شود، برخورداری از میزان بهره‌ی هوشی و خلاقیت است.

انسان‌هایی که ذهن خلاقی دارند، می‌توانند در هر شرایطی که هستند، کارهای بزرگی انجام دهند. برای مثال فردی که در یک دهکده‌ی کوچک زندگی می‌کند، به نیازهای مردم آن دهکده فکر می‌کنند.

سپس در فکر تولید محصول یا ارائه‌ی خدماتی می‌شود که درخورِ نیاز مردم دهکده باشد. پس اولین شرط چند برابر کردن پول تغییر ذهنیت، خلاق شدن و پیدا کردن راه جدید است. البته باید قدم اول را بردارید.

یک ضرب‌المثل انگلیسی می‌گوید: «برای یک سفر هزار کیلومتری، باید از قدم اول شروع کنید». پس باید اراده کنید و قدم اول را برای چند برابر کردن پول بردارید.

حتی کسانی که به یک‌باره ثروتمند می‌شود از قدم اول شروع می‌کنند سپس در بین راه تجربه‌های ارزشمندی را به‌دست می‌آورند.

برای چند برابر کردن پول به اطلاعات زیادی نیاز دارید. اطلاعات نیز از طریق ارتباط با افراد موفق و ورشکسته به‌دست می‌آید. وقتی قرار است در یک کسب و کار سرمایه‌گذاری کنید، باید اطلاعات مهمی در مورد شرایط مثبت و منفی آن کار داشته باشید.

برای کسب اطلاعات مثبت باید با افراد موفق در ارتباط باشید. هم‌چنین باید شرایط سختِ کار و مشکلات احتمالی را هم از قبل بدانید. پس به تعامل با افراد ورشکسته در حرفه‌ی موردنظر نیاز دارد. از سوی دیگر ارتباط و تعامل با دیگران به گسترش کسب‌وکار کمک می‌کند.

برای مثال اگر ثروت کنونی خود را برای راه‌اندازی یک شرکت خدماتی سرمایه‌گذاری کرده‌اید، قطعاً به مشتری نیاز دارید. وقتی ارتباط شما گسترده باشد، بسیاری از دوستان و آشنایان از شما خرید می‌کنند. حتی آن‌ها قادرند محصولات شما را برای دیگران معرفی کنند و به بازاریاب‌های رایگان تبدیل شوند.

اگر فرد ریسک‌پذیری باشید، به‌طور بالقوه استعداد چند برابر کردن پول در شما وجود دارد. البته برای به‌دست آوردن ثروت و چند برابر کردن پول باید به میزان سرمایه‌ی خود توجه داشته باشید.

هر چه ثروت و میزان پول کمتر باشد، راحت‌تر می‌توانید آن را چند برابر کنید. برای مثال تبدیل ۲ هزارتومان به ۴ هزارتومان کار راحتی است. اما برای تبدیل ۱۰۰ میلیون تومان به ۲۰۰ میلیون تومان کار سخت‌تر می‌شود. به هر میزان که پول اولیه بیش‌تر باشد، چند برابر کردن آن سخت‌تر می‌شود.

پس شما باید ریسک‌پذیرتر باشد. اما ریسک‌پذیری به این معنا نیست که هر خطری را به جان بخرید. در این صورت ممکن است همان سرمایه‌ی اولیه را نیز از دست بدهید. اما اگر بخواهید به شرایط فعلی بسنده کنید، تغییری در میزان سرمایه‌ی شما ایجاد نمی‌شود.

اگر بخواهید فقط از نیروی بازوی خود استفاده کنید، ثروت شما پله‌پله بالا می‌رود. اما برای چند برابر کردن پول باید قدرت هوش خود را به میان بیاورید.

برای مثال فردی که با تمام دارایی خود یک زمین خریداری می‌کند. بعد از دریافت وام، زمین را ساخته و آپارتمان‌های آن را باقیمت مناسب می‌فروشد. فرض کنیم او زمین را ۲۰۰ میلیون تومان خریداری و در کنار آن ۲۰۰ میلیون تومان وام دریافت کرده باشد. در این‌صورت او جمعاً ۴۰۰ میلیون برای ساخت‌وساز سرمایه‌گذاری کرده است. سپس با ساخت ۴ واحد آپارتمان می‌تواند هر یک را باقیمت ۲۰۰ میلیون تومان بفروشد. پولی که از فروش ۴ واحد آپارتمان به‌دست می‌آید، ۸۰۰ میلیون تومان است که در عرض چند ماه حاصل می‌شود.

اگرچه تکنیک اصلی برای چند برابر کردن پول سرمایه‌گذاری است، اما نباید صرفه‌جویی در هزینه‌ها را فراموش کنید. شما در صورتی قادرید در یک کار سرمایه‌گذاری کنید که پول داشته باشید و مجبور نباشید وام دریافت کنید.

برای پس انداز پول باید میزان هزینه‌ها از درآمد کمتر باشد. پس بهتر است هرماه مقداری از درآمد خود را پس‌انداز کنید و یا آن را در بانک قرار دهید تا بعدها با مجموع پس‌انداز خود بتوانید یک کسب‌وکار راه‌اندازی کنید.

چند برابر کردن پول بدون در نظر گرفتن شرایط اقتصادی یک جامعه به شکست منتهی می‌شود. تصور کنید که شرایط اقتصادی در وضعیت تورم است و قیمت اجناس هرروز در حال افزایش است.

شما در چنین شرایطی یک ملک را باقیمت بالا خریداری می‌کنید. بعد از مدتی اقتصاد به سمت وضعیت رکود حرکت می‌کند. در شرایط جدید قیمت‌ها به دلیل کاهش تقاضا، کم می‌شود. اگر بخواهید در شرایط رکود ملک خود را بفروشید، قطعاً سرمایه‌ی شما کمتر از قبل می‌شود. بهترین راه‌حل برای چند برابر کردن پول در شرایط تورم، فروش ملک است.

سپس در شرایطی که اقتصاد در وضعیت رکود قرار دارد، می‌توانید یک ملک باقیمت مناسب خریداری کنید. در شرایط تورم میزان تقاضا افزایش می‌یابد. اضطراب ناشی از افزایش قیمت‌ها، بسیاری را به فکر خرید ملک یا کالا می‌اندازد.

گاهی فشار ناشی از خرید به‌گونه‌ای است که باعث افزایش خودکار قیمت‌ها می‌شود. اگر فرد مطلعی باشید و بتوانید قبل از تورم شرایط آتی اقتصاد را پیش‌بینی کنید، می‌توانید قبل از تورم یک ملک خریداری کنید. سپس در شرایط تورم آن را باقیمت چند برابر بفروشید. با این کار میزان سرمایه‌ی شما چند برابر می‌شود.

یکی دیگر از راه‌های چند برابر کردن پول خرید اوراق قرضه و خرید سهام است. البته در این کار باید متبحر باشید تا از خرید سهام شرکت‌های در حال ورشکسته‌شدن، خودداری کنید.

البته با خرید اوراق قرضه و سهام، پول شما در مدت زمان طولانی دو برابر می‌شود. به‌طور متوسط با خرید اوراق قرضه در هرسال ۵ درصد سود به سرمایه‌ی شما اضافه می‌شود. در طی ۱۴ سال و ۴ ماه میزان سرمایه‌ی فعلی شما چند برابر می‌شود.

اگر پول خود را در بانک پس‌انداز کنید، با درصد سودی که در سال دریافت می‌کنید، بعد از چند سال میزان پس‌انداز دو برابر می‌شود. اما باید شرایط تورم را نیز در نظر داشته باشید.

تورم باعث بی‌ارزش شدن پول می‌شود. پس اگر فرض بگیریم که شما ۵۰ میلیون تومان در بانک داشته باشید، بعد از ۱۰ سال این میزان پول به ۱۰۰ میلیون تومان تبدیل می‌شود.

اگر شما در وضعیت فعلی بتوانید یک خودروی پراید خریداری کنید، ممکن است در ۱۰ سال آینده با ۱۰۰ میلیون تومان نتوانید حتی یک دوچرخه بخرید. با توجه به شرایط اقتصادی باید زمان چند برابر کردن پول را در نظر داشته باشید.

وقتی شرایط اقتصادی یک جامعه در مدت زمان کوتاه تغییر می‌کند، باید پروسه‌ی چند برابر کردن پول نیز در مدت کوتاه انجام شود. در غیر این‌صورت افزایش پول به‌تنهایی به معنای ثروتمند شدن نیست. زیرا ارزش پول شما از بین رفته است!

چطور پول خود را دو برابر کنیم

جک ما مدیرعامل شرکت علی‌بابا در کشور چین، در لیست ۲۰ فرد ثروتمند در دنیا قرار دارد. زمانی که او از دلایل موفقیت و ثروتمند شدن خودش صحبت می‌کند، استخدام افراد باهوش را به‌عنوان مهم‌ترین دلیل ذکر می‌کند.

او ابتدا یک ایده‌ی فروشگاه اینترنتی را در ذهن دارد. اما چون قادر نبود به‌تنهایی آن را عملی کند، به سراغ کسانی رفت که از هوش بالایی برخوردار بودند. اکنون مجموعه‌ی علی‌بابا در دنیا از شهرت و اعتبار بالایی برخوردار است.

ممکن است شما فرد باهوشی نباشید و یا حتی در یک کار تخصص نداشته باشید، اما مقداری پس‌انداز و یک ایده دارید. می‌توانید با کمک پس‌انداز خود، چند فرد متخصص و باهوش را برای عملی کردن ایده‌ی خود استخدام کنید.

درواقع شما کارفرمایی هستید که از قدرت هوش دیگران برای چند برابر کردن پول استفاده می‌کنید. هم‌چنین به‌عنوان یک سرمایه‌گذار از چند جوان خلاق، باهوش و متخصص حمایت مالی کرده و سپس در سود آن‌ها شریک می‌شوید.

برای چند برابر کردن پول اولویت‌بندی را فراموش نکنید. به‌این معنا که سرمایه‌گذاری در برخی از کارها و صرف پول در برخی دیگر از امور را براساس میزان سود آن‌ها رتبه‌بندی کنید.

اگر در حال حاضر خرید دلار و طلا باعث افزایش میزان سرمایه‌ی شما می‌شود، حتماً آن را در اولویت خود قرار دهید. اگر بازار مسکن در حال رکود است، ضرورتی ندارد پول خود را برای خرید یک خانه (هرچند ارزان) خرج کنید. می‌توانید اولویت خود را خرید زمین و ساخت‌وساز قرار دهید.

مثال دیگر در این زمینه، انتخاب بین تعویض وسایل و اثاثیه‌ی منزل و خرید ملک است. ثروتمندان افراد عجولی نیستند. اگر می‌خواهید ثروت خود را چند برابر کنید، باید مثل افراد ثروتمند صبور باشید. باعجله کردن فقط سرمایه‌ی خود را از دست می‌دهید.

برای داشتن وسایل زیبا و لوکس عجله نکنید. پول خود را در یک کسب‌وکار سرمایه‌گذاری کنید. سپس با سود کسب‌وکار خود وسایل منزل را تعویض کنید. هرچند این کار به صبر و حوصله نیاز دارد، اما در عوض پول خود را چند برابر می‌کنید و از سوی دیگر به خواسته‌های دیگر خود نیز می‌رسید.

قانون ۷۲ یکی دیگر از راه‌های چند برابر کردن پول و سرمایه است. برای این قانون باید عدد ۷۲ را بر نرخ سودی که به‌دست می‌آورید، تقسیم ‌کنید. عدد به‌دست آمده نشانه‌ی تعداد سال‌هایی است که میزان پول شما در آن دو برابر می‌شود.

به‌عنوان مثال، اگر نرخ سود پول شما در هرماه ۸ درصد است، شما بعد از ۹ سال می‌توانید دو برابر پول خود را به‌دست آورید  (۷۲ تقسیم بر ۸ برابر با ۹ است). یا اگر نرخ سود پول شما ۵ درصد است، بعد از ۱۴٫۴ سال پول شما دو برابر می‌شود (۷۲ تقسیم بر ۵ برابر با ۱۴٫۴ است). البته قانون ۷۲ نمی‌تواند جزئیاتی که در افزایش درآمد و چند برابر کردن پول مؤثر هستند (مثل سرمایه‌گذاری، دریافت وام و …) و یا مواردی که بر کاهش درآمد مؤثرند (مثل مالیات، عوارض و …)، را مشخص کند.

با این وجود یک راهنمای مفید برای محاسبه‌ی سریع و ذهنی برای دو برابر کردن پول در یک دوره‌ی زمانی‌ مشخص است.

قانون ۱۱۵ نیز همانند قانون ۷۲ عمل می‌کند. البته این قانون برابر محاسبه‌ی زمان برای ۳ برابر پول کاربرد دارد. برای استفاده از این قانون کافیست ۱۱۵ را بر نرخ سود پول خود تقسیم کنید.

برای مثال اگر نرخ سود پول شما ۸ درصد است، بعد از ۱۴ سال پول شما ۳ برابر می‌شود. در اینجا ۱۱۵ بر عدد ۸ تقسیم شده است که عدد ۱۴٫۳ به‌دست می‌آید. توجه داشته باشید که سه برابر کردن پول از برخی جهات نسبت به دو برابر کردن پول آسان‌تر است.

اگر فرض بگیریم که ۸ درصد نرخ بهره‌ی پول خود را دریافت می‌کنید، ۹ سال طول می‌کشد تا این پول ۲ برابر شود. اما اگر ۵ سال دیگر صبر کنید، پول شما سه برابر می‌شود.

یکی از راه‌هایی که با کمک آن می‌توانید میزان سرمایه و پول خود را چند برابر کنید، سرمایه‌گذاری در مشاغلی است که در حال رشد هستند. به‌عنوان مثال کسب‌وکارهای اینترنتی یا استارت آپ های اینترنتی که در چند ساله‌ی اخیر رونق گرفته‌اند، یکی از این راه‌هاست. البته همان‌طور که گفتیم برای این نوع مشاغل باید افرادی را استخدام کنید که اول در کار خود متخصص باشند و دوم افراد باهوش و سازگاری باشند.

با سرمایه‌گذاری بر روی کسب‌وکارهای نوپا می‌توانید میزان پول خود را در عرض یک یا دوسال چند برابر کنید. یک مثال ساده در این مورد می‌توانیم به شما ارائه دهیم.

اگر فردی تنها ۵۰ میلیون تومان داشته باشد، با این پول می‌تواند یک مغازه اجاره کند. اما برای تهیه‌ی اجناس باید وام دریافت کند و یا از دیگران پول قرض بگیرد. فرض کنید او با یک فرد متخصص در شبکه‌های اجتماعی مشورت می‌کند و با پرداخت مقدار مشخصی، در دوره‌های کسب درآمد از اینترنت شرکت می‌کند. سپس تصمیم خود را برای ایجاد یک کسب‌وکار اینترنتی می‌گیرد.

او برای آزمایش با دو میلیون تومان از دارایی خود، جنس خریداری می‌کند. سپس یک حساب کاربری تجاری راه‌اندازی کرده و محصولات را از طریق اینترنت می‌فروشد.

اگر در کسب‌وکار حرفه‌ای عمل کند می‌تواند بعد از یک ماه ۲ میلیون تومان خود را به ۴ میلیون تومان تبدیل کند. با موفقیت اولیه این بار تمامی دارایی خود را به میان می‌آورد و با آن محصول خریداری کرده و از طریق اینترنت می‌فروشد. بعد از چند ماه این پول دو برابر می‌شود.

شاید فکر کنید این فرضیه در حد یک تئوری غیرقابل اجراست. در حالی‌که اگر اکنون بسیاری از وب‌سایت‌های فروشگاهی و اکانت‌ها در شبکه‌های اجتماعی با اجرای همین تئوری به ثروت‌های کلان رسیده‌اند. کافیست آن را باور داشته باشید و بخواهید برای اجرای آن زمان صرف کنید.

یکی دیگر از روش‌هایی که این روزها برای چند برابر کردن پول توسط بسیاری از افراد موفق و ثروتمندان خودساخته به کار گرفته می‌شود، سرمایه گذاری در بورس است.

البته برای این‌که بتوانید در این بازار سرمایه‌گذاری موفقی داشته باشید، ابتدا باید از قانونی بودن روش سرمایه‌گذاری و بازار موردنظر اطلاعات کافی داشته باشید. سرمایه‌گذاری در بازار بورس به دلیل قابلیت نقد شوندگی سریع و آسان، طرفداران زیادی دارد.

اگر می‌خواهید پول شما در مدت زمان مشخصی چند برابر شود، می‌توانید در بازار بورس به دو شکل عمل کنید:

هوش مالی به معنای توانایی ذهنی برای انجام فعالیت‌های اقتصادی پرسود است. شاید فکر کنید که هوش اقتصادی به‌طور انتسابی در شما نهاده شده است و قابل دست‌یابی نیست.

در حالی که بخشی از این منطق به‌صورت ذاتی در همه وجود دارد. اما بخش دیگر آن را در روند جامعه‌پذیری می‌آموزید. اگر تاکنون به موفقیت مالی زیادی نرسیده‌اید، یکی از دلایل آن نداشتن یا پایین بودن هوش مالی است.

شما با افزایش هوش مالی خود، مهارت پیدا کردن راه‌های آسان برای کسب ثروت و مدیریت مالی را در خود تقویت می‌کنید. یکی از راه‌های ساده برای افزایش هوش مالی، تغییر باورها در زندگی است.

درواقع این باورهای ماست که شخصیت، عادت و زندگی ما را تعیین می‌کند. برای تبدیل شدن به فرد ثروتمند، باید باورهای خود را تغییر داد. باورهای غلط در مورد ثروت، مانع از چند برابر شدن پول می‌شود.

افزایش اطلاعات مالی، کسب درآمد بیشتر، بودجه‌بندی پول، حفظ پول و اهرم‌سازی پول ازجمله روش‌هایی است که برای افزایش هوش مالی توصیه می‌شود.

به این مقاله امتیاز دهید

میانگین امتیازات: 3.7 / 5. تعداد امتیاز: 45

اولین نفری باشید که به این مقاله امتیاز میدهید

عالی بود سپاسگزارم

عالی تر از عالی

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات من را ذخیره کن تا در آینده نیازی به ورود اطلاعات نداشته باشم

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

شاید این سوال در ذهن شما هم پیش اومده که: «چطوری پولمو دو برابر کنم؟» اگر اینطور هست، لطفا تا آخر این مطلب همراه ما باشید.

همه ما دوست داریم پول داشته باشیم و با کمک پول کافی، به آرزوها و اهداف خود برسیم. پولدار شدن به ما کمک می کند تا تفریحات دلخواه خود را انجام دهیم، چیزهایی که دوست داریم را به راحتی و بدون ترس از بی پولی خریداری کنیم و درباره آینده زندگی و خرجهای زندگی نگران نباشیم. خیلی از ما عاشق پولدار شدن هستیم و مدام از خودمان می پرسیم که: چطوری پولمو دو برابر کنم ؟ چطوری سرمایه بیشتری داشته باشم؟ چطوری به سطح مالی دلخواهم برسم؟

همانطور که پول درآوردن مهم است، حفظ پول و افزایش آن نیز بسیار اهمیت دارد. متاسفانه بعضی از افراد هستند که ماهانه 20 میلیون درآمد دارند؛ اما پولشان را بدون فکر و برنامه ریزی خرج می کنند! در نتیجه، در آخر ماه، پول زیادی در حساب بانکی این افراد وجود ندارد و موجودی حسابشان به زیر 100 هزار تومان می رسد. حالا بعضی از افراد هم وجود دارند که بیشتر به فکر پس انداز کردن هستند و هر ماه، مبلغی از درآمدشان را پس انداز می کنند؛ اما نمی دانند با این پول چه کار کنند و مانند آب راکد به آن دست نمی زنند. مثلا شخصی که هر ماه می تواند 2 میلیون تومان پس انداز کند را در نظر بگیرید. این فرد در انتهای سال، 24 میلیون تومان در بانک کنار گذاشته است؛ اما اگر روشهای رشد پول و افزایش پول را بلد باشد، می تواند این 24 میلیون را به 50 یا 100 میلیون تومان تبدیل کند.

چطور پول خود را دو برابر کنیم

پس نکته مهم برای ثروتمند شدن و ثروتمند ماندن این است که: ابتدا تلاش کنید تا پول کافی را به دست بیاورید، سپس پولتان را درست خرج کنید، هر ماه مبلغی از پولتان را برای پس انداز کنار بگذارید و بعد با روشهای رشد پول، پس انداز خود را چندین برابر کنید.

آیا شما روشهای رشد و افزایش پول را بلد هستید؟

خیلی از ما ایرانی ها، می دانیم که برای خوب زندگی کردن، باید خوب کار کنیم و پول زیادی به دست بیاوریم؛ اما هوش مالی خوبی نداریم و نمی دانیم چگونه پولمان را بیشتر و بیشتر کنیم؟ اگر شما به فکر وضعیت مالی خود هستید و می خواهید سرمایه بیشتری داشته باشید، بهتر است هوش مالی خود را تقویت کنید و روشهای چند برابر کردن پول را نیز یاد بگیرید. این نوشته جواب این سوال شماست: چطوری پولمو دو برابر کنم؟

در این مطلب، ما می خواهیم بهترین روشهای دو برابر کردن پول در ایران را به شما یاد بدهیم و از شما دعوت می کنیم که تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

روشهای زیر، جزو مناسب ترین روشهای دو برابر کردن پول در ایران هستند. فرقی ندارند یک هزار تومانی در دست داشته باشید یا اینکه 10 میلیون تومان در حساب بانکی شما وجود داشته باشد. این روشها به شما کمک می کنند تا پول خود را دو برابر و حتی چند برابر کنید.

فرقی نمی کند دانشجو باشید یا اینکه درستان را تمام کرده باشید، شما می توانید با آموزش دادن، پول دربیاورید و پول خود را افزایش دهید. مثلا می توانید در سایتهایی مثل مکتب‌خونه، فرانش و… دوره های آموزشی تولید کنید و آنها را برای فروش در این سایتها بگذارید. اگر دقت کرده باشید، خارج از ایران هم از این روش برای کسب پول بیشتر استفاده می کنند. مثلا سایت یودمی (Udemy)، سایت بین المللی است که دوره های مختلف را به اشتراک می گذارد.

چطوری پولمو دو برابر کنم؟ خیلی راحت! وسایلی که استفاده نمی کنید را کرایه بدهید. یکی از روشهای دو برابر کردن پول و سرمایه اولیه این است که ماشین یا خانه خود را کرایه دهید و از دیگران پول بگیرید. مثلا اگر خانه شما دو طبقه هست و یکی از طبقه ها را خالی گذاشته اید، آن را اجاره دهید. یا اینکه چند روز در هفته ماشین خود را به فرد دیگری قرض بدهید تا با آن کار کند و در درآمد آن شریک شوید. البته به غیر از خانه و ماشین می توانید به کرایه دادن ابزارآلات، کامپیوتر، ساز موسیقی، اجاره پارکینگ، اجاره تجهیزات سفر و کوهنوردی و… نیز فکر کنید و از این روشها نیز پول دربیاورید.

اگر به تازگی درس خود را تمام کرده اید، می توانید به دیگران خدمات دانشجویی بدهید و بابت این کار پول دریافت کنید. کارهایی مانند تایپ، ترجمه، برنامه نویسی، انجام پایان نامه و تحقیق، انجام پروژه های اتوکد، انجام ماکت و… از جمله خدماتی هستند که دانشجویان می توانند انجام دهند و پول دربیاورند.

عادت ناپسندی که بسیاری از ما ایرانی ها و حتی مردم سایر کشورهای دنیا داریم، خرید کردن بیجا و مصرف گرایی است. یکی از ساده ترین روشها برای پس انداز کردن و رشد پول این است که کمتر خرید کنید. نیازی نیست هر روز غذای بیرون را بخورید، نیازی نیست هر ماه لباس بخرید و وسایل غیرضروری در اینترنت را خریداری کنید. مثلا خیلی از ما، عادت داریم به کافه برویم و خود را به صرف یک چای یا قهوه دعوت کنیم. شما می توانید به جای خرید قهوه از کافی شاپ، از پودر قهوه های آماده استفاده کنید و چند هزار تومان از پولتان را ذخیره کنید. مثلا می توانید به جای آژانس گرفتن، مسیرهای نزدیک را با وسایل حمل و نقل عمومی طی کنید. با همین راهکارهای ساده و کوچک، پول شما ذخیره می شود و می توانید بعد از چند ماه، پول خود را چندین برابر کنید. چطوری پولمو دو برابر کنم؟ با کمتر خرید کردن و صرفه جویی بیشتر، پول داخل حساب بانکی شما چند برابر می شود!

اگر در شغل شما، شرایط اضافه کاری وجود دارد، می توانید برای بیشتر کردن پولتان اضافه کاری کنید و با این کار، میزان پول خود را افزایش دهید. یادتان باشد که اضافه کاری به صرف وقت و انرژی بیشتر نیاز دارد و بهتر است برای سالم ماندن، بین کار و زندگی تعادل برقرار کنید.

یکی از کارهایی که باعث افزایش پول و سرمایه شما می شود، فروش کالاهای دست دوم است. اگر مقداری پول دارید و به دنبال روشی برای دو برابر کردن پول خود هستید، می توانید به این راهکار فکر کنید. بنشینید و فکر کنید که چه اجناسی را می توانید با قیمت کمتر بخرید و با کمی تعمیر و بازسازی، آن را به قیمت بالاتر بفروشید؟ مثلا یکی از دوستان من، متوجه شد که بسیاری از خانواده ها، هر چند سال یکبار مبلمان خانه خود را به صورت کامل تعویض می کنند. این دوست من، مبلهای تقریبا سالم را می خرید و روکش آنها را عوض می کرد و بعد از رفع ایرادات و نوسازی مبلها، آنها را به قیمت بیشتر می فروخت. مثلا بعضی استارت آپها هستند که لباس و جواهرات دست دوم را می خرند و سپس می فروشند. چطوری پولمو دو برابر کنم؟ به عنوان واسطه بین خریدار و فروشنده باشید و از طریق واسطه گری پول دربیاورید.

 

یکی دیگر از روشهای عالی برای دو برابر کردن پول در ایران، سرمایه گذاری در بازار بورس و سهام است. اگر مقداری پول دارید و می خواهید آن را بیشتر کنید، بهتر است اصول سرمایه گذاری در بازار بورس را یاد بگیرید و هرچه زودتر وارد این کار شوید. برای وارد شدن به بازار بورس، نیازی نیست میلیونها تومان پول داشته باشید، حتی می توانید با 100 هزار تومان نیز کارتان را در بورس شروع کنید. فقط نکته مهم این است که اصول کار در بورس را بلد باشید تا ضرر نکنید.

اگر آشپزی شما خوب و حرفه ای است و می توانید غذاهای خوشمزه ای درست کنید، سرمایه خود را می توانید به کار بیندازید و با فروش غذاهای فست فودی و سریع، پول خود را دو برابر کنید. اگر پولتان به اندازه کافی هست، به سراغ غذاهای فست فودی محبوب مثل ساندویچ و پیتزا بروید. در غیر این صورت، لازم نیست که حتما کارتان را با فروش پیتزا و هات داگ شروع کنید، می توانید تجهیزات ذرت مکزیکی را خریداری کنید و با فروش ذرت مکزیکی های داغ و خوشمزه، خیلی سریع پولتان را رشد دهید و سرمایه بیشتری داشته باشید.

یکی دیگر از روشهای دو برابر کردن پول در ایران، انجام کارهای مناسبتی است. مثلا شما می توانید در تابستان و بهار، باغچه افراد را تمیز کرده و علفهای هرز را بچینید، در پاییز، برگهای حیاط یا باغ مردم را جارو کنید، فصل زمستان، برف روی سقف خانه ها را با برف روب، جمع کنید، خانه های مردم را برای عید نقاشی کنید، لامپهای خانه دیگران را تعویض کنید و… . زمانی که این سوال در ذهن شما به وجود آمد که چطوری پولمو دو برابر کنم ؟ به این فکر کنید که چه کارهایی را می توانید برای دیگران به خوبی انجام دهید. اگر خوب فکر کنید، می بینید کارهای مناسبتی زیادی وجود دارند که می توانید آنها را انجام دهید و پول داخل جیبتان را دو برابر کنید. این روش، یک راهکار عالی برای درآمدزایی جوانان و دانشجویان است.

یکی دیگر از روشهای دو یا چند برابر پول، تهیه یک کتاب آشپزی محلی و فروش آن است. انجام این کار هم آسان است. فقط کافی است رسپی ها و دستور غذایی های یک شهر یا شهرستان را جمع آوری کنید و آنها را به صورت یک کتابچه آشپزی محلی دربیاورید. حتی می توانید این کتاب را به صورت آنلاین نیز بفروشید و با این کار، پول درآورید.

اگر مقداری پول دارید و به حوزه عکاسی نیز علاقه مند هستید، می توانید یک دوربین عکاسی خریداری کنید و از طریق عکاسی پول دربیاورید. برای این کار، به مکانهای دیدنی شهر خود بروید و یک تابلو یا بنر نصب کنید. با این روش، مردم متوجه می شوند که شما می توانید از آنها عکس بگیرید. با همین کار، شما می توانید در تعطیلات و فصلهای شلوغ گردشگری، حسابی کار کنید و پول خود را چندین برابر کنید.

خیلی از وب سایتها و فروشگاه های اینترنتی مثل دیجی کالا به افراد این امکان را می دهند که از طریق همکاری در فروش، برای خودشان درآمدزایی کنند. برای همکاری در فروش، کافی است پیج یا وب سایتی راه اندازی کنید و محصولات فروشگاه اصلی را در آن قرار دهید. حالا باید با جذب مخاطب و تبلیغات، کالاهای موجود در وب سایت یا پیج خود را بفروشید. با این کار، درصدی از فروش آن کالا به شما اختصاص پیدا می کند. هرچه بیشتر بتوانید کالاهای دیگران را بفروشید، درآمد شما نیز بیشتر خواهد شد.

بسیاری از والدین، در تعطیلات و آخر هفته ها به مهمانی و رستوران می روند و در این مدت، دوست دارند کودک یا نوزاد خود را در خانه بگذارند تا اذیت نشود و برنامه خوابش به هم نریزد. این یک فرصت خوب برای کسب درآمد سریع و افزایش پول شماست. شما می توانید بچه ها را برای چند ساعت یا حتی یک نصفه روز نگه دارید تا والدینشان به مهمانی، سینما، رستوران و… بروند و برگردند. در این زمان، شما باید به بچه ها غذا بدهید، با بازی کردن آنها را سرگرم کنید و سر ساعت، آنها را به رختخواب ببرید و با همین کار، پول درآورید.

اگر شما می توانید با ساده ترین چیزها، اسباب بازی و وسایل تفریحی درست کنید، این کار را انجام دهید و پول درآورید. مثلا بعضی از افراد هستند که بلدند با چوب، اسباب بازی چوبی بسازند یا اینکه با کمک نمد، پنبه و تریکو، عروسک درست کنند. اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید، به پول درآوردن با ساخت اسباب بازی فکر کنید.

چطوری پولمو دو برابر کنم؟ با سفر و طبیعت گردی! بسیاری از افراد، عاشق طبیعت و سفر هستند؛ در نتیجه شما می توانید با برگزاری تورهای گردشگری و تفریحی، از دیگران پول بگیرید و آنها را به یک سفر نیم روزه یا یک روزه ببرید. مثلا می توانید آنها را صبح زود به روستاهای اطراف تهران، جاده چالوس، گیلان، مازندران و… ببرید و عصر آنها را به شهرشان برگردانید. فقط نکته مهم این است که باید هزینه ها را به خوبی محاسبه کنید. حواستان باشد که دخل شما با خرجتان جور دربیاید و پولی که برای بنزین، کرایه اتوبوس، تهیه غذا، میان وعده و… می دهید، بیشتر از هزینه ای که از مردم می گیرید باشد تا ضرر نکنید. در تعطیلات و فصل بهار و تابستان، شما می توانید تورهای طبیعت گردی برگزار کنید و با این روش، پول درآورید.

اگر به گل و گیاه علاقه مند هستید، می توانید آنها را در منزل بکارید، پرورش دهید و با فروش آنها، پول دربیاورید. سرمایه اولیه خود را برای خرید خاک خوب، کود، بذر یا گل، سنگهای تزئینی و… خرج کنید. بعد از فروش گلدانها، خواهید دید که سرمایه اولیه شما چندین برابر شده و به سمت شما باز می گردد. برای خرید ارزان تر گلها و بذرها هم می توانید به بازارهای محلی فروش گل و گیاه یا گلخانه ها مراجعه کنید.

شما می توانید از طریق فروش شیرینی های محلی و خانگی پول دربیاورید. حتی اگر خودتان این کار را بلد نیستید، با خانمهای هنرمند خانه دار صحبت کنید و از آنها بخواهید که شیرینی های خانگی درست کنند و فروش آنها را به شما بسپارند. اگر قصد دارید خاص تر شوید، شیرینی هایی به شکلهای متنوع و جذاب درست کنید. شیرینی های شبیه به اموجی ها، کاپ کیک، شیرینی های کوچک رنگی رنگی از جمله چیزهایی هستند که کسب و کار شما را خاص تر می کند. همچنین می توانید در خانه کیک درست کنید و آنها را به کافی شاپها بفروشید تا چای و قهوه مشتریانشان را در کنار یک برش کیک تازه سرو کنند. از آنجایی که در ایران بسیاری از افراد به کیک و شیرینی محلی و خانگی علاقه دارند، کسب و کار شیرینی فروشی بسیار سودآور خواهد بود و می تواند خیلی زود، پول شما را دو یا سه برابر کند.

افراد شاغل، معمولا دوست دارند که برای مراقبت از حیوان خانگی خود، از فرد دیگری کمک بگیرند. شما می توانید در ساعتهای کاری، قبول کنید که مراقب حیوانات خانگی افراد پرمشغله باشید. مثلا می توانید سگها و گربه ها را برای پیاده روی و هواخوری به بیرون ببرید، به آنها غذا بدهید و تا پایان ساعت کاری صاحبشان، از آنها مواظبت کنید. مزیت این روش درآمدزایی این است که می توانید در یک ساعت، مراقب چندین سگ یا گربه باشید و پول بیشتری دربیاورید.

یکی دیگر از کارهای عالی برای کسب درآمد زیاد، این است که با گل آرایی، بادکنک آرایی، دیزاین با شمع و… بتوانید فضای جشن، جایگاه تولد، جایگاه عروس و داماد، جایگاه سخنران و… را زیباسازی کنید. این کار هم از جمله روشهای پرطرفدار برای کسب درآمد و افزایش پول است.

بسیاری از افراد با اصول کار با کامپیوتر و گوشی موبایل آشنا نیستند و از این موضوع خجالت می کشند! مخصوصا افراد مسن که خود را از جوانها عقب می دانند؛ زیرا نمی توانند با کامپیوتر و گوشی های هوشمند به خوبی کار کنند. کارمندان زیادی هم هستند که کار با نرم افزارهایی مثل ورد و اکسل را بلد نیستند. شما می توانید به کارمندان و افراد مسن کامپیوتر آموزش خصوصی بدهید و از این طریق پول خوبی به دست آورید.

بسیاری از کارمندان و مدیران، به قدری کار دارند که فرصت نمی کنند برای خوردن میان وعده به خانه بروند! حالا شما می توانید از این موضوع به نفع جیبتان استفاده کنید و برای افراد پرمشغله، میان وعده های سالم مثل انواع اسنکها، لقمه های نان و پنیر به همراه سبزی، گردو، خرما یا گوجه و خیار، شیرینی یا کیک خانگی، ساندویچ الویه، انواع فینگرفودها و… را درست کنید و به آنها بفروشید. وقتی شناخته شوید و مردم از کیفیت کارتان راضی باشند، ناگهان خواهید دید که مشتریان شما چندین برابر می شوند و پول شما خیلی سریع چند برابر می شود. چطوری پولمو دو برابر کنم ؟ اول باید مواد غذایی بخرید و در خانه، مشغول درست کردن انواع میان وعده ها شوید، بعد با فروش این میان وعده ها، سرمایه شما + سود کارتان به شما برمی گردد و پول شما چند برابر می شود.

یکی از کارهایی که می توانید برای پولدار شدن انجام بدهید، تعمیر ماشینهای گران قیمت و شاسی بلند است. اگر به تعمیرکاری ماشین و مکانیکی علاقه دارید، بروید و نحوه تعمیر ماشینهای گران قیمت را یاد بگیرید. تعمیر کردن ماشین های لوکس و گران قیمت درآمد بسیار خوبی دارد و به شما این اجازه را می دهد که خیلی زود سرمایه اولیه خود را دو و چند برابر کنید. این ایده در شهرهای بزرگ و پرمسافر ایران مثل مازندران، گیلان، شیراز، تهران، اصفهان، تبریز و… نتیجه بسیار خوبی دارد و می تواند شما را واقعا پولدار کند.

یکی از کارهای پرسود، خرید سبزی و پاک کردن آن است. شما می توانید سبزی را با قیمت خیلی پایین بخرید و بعد از پاک کردن و شستن آنها، سبزی ها را با قیمت بیشتر بفروشید. حتی بعضی ها می توانند با دستگاه های مخصوص خرد کردن سبزی، سبزی پلویی، سبزی خورشت قورمه سبزی، سبزی کوکو، سبزی آش و… را خرد کنند و بعد از بسته بندی کردن، آنها را بفروشند. اگر مقداری پول دارید و به این حوزه هم علاقه مند هستید، می توانید سبزی و دستگاه مخصوص سبزی خردکن بخرید. سبزی ها را پاک کنید، آنها را شستشو دهید، خردشان کنید و بعد از سرخ کردن و بسته بندی آنها، با قیمت خوبی آنها را بفروشید و پول داخل جیبتان را چند برابر کنید.

شما می توانید برای مراسم های رسمی و جشن های مختلف مثل مراسم عروسی، جشن فارغ التحصیلی، جشن تولد، نامزدی و جشنهای کودکانه نیز برنامه ریزی کنید. با اجرای این ایده، همیشه در حال شادی و لذت هستید و می توانید پول خوبی هم به دست بیاورید. این کار، به سرمایه اولیه زیادی نیاز ندارد و فقط باید تلاش کنید که به خوبی خود را پرزنت کنید و مشتری جذب کنید.

یکی دیگر از روشهای دو برابر کردن پول در ایران، فروش انواع آبمیوه های گرم و سرد است. شما می توانید یک ایستگاه برای نوشیدن چای، قهوه و آبمیوه راه اندازی کنید و نوشیدنی های پرطرفدار را برای مردم سرو کنید. اگر به این حوزه علاقه دارید، ابتدا در کلاسهای آموزش درست کردن و سرو قهوه و نوشیدنی شرکت کنید و این کار را به صورت کامل یاد بگیرید.

اگر سلیقه خوبی دارید و می توانید به خوبی وسایل را تزئین کنید، می توانید با درست کردن سبد سورپرایز و سبد هدیه، پول خوبی به دست بیاورید. برای درآمدزایی با این روش، باید مجموعه ای از هدایای جذاب و زیبا درست کنید و سبد هدیه را به زیبایی تزئین کنید. این سبدهای هدیه را می توانید با توجه به مناسبتهای مختلف درست کنید و آنها را در روزهایی مثل ولنتاین، روز زن، روز پزشک، روز مهندس، سالگرد ازدواج، روز مرد، جشن زایمان و… بفروشید.

خیلی از مردم دوست دارند که اول صبح، نان گرم و تازه بخورند. شما می توانید از این علاقه مردم استفاده کنید و برایشان نان بخرید. هماهنگی با نانوا برای پخت به موقع نان و داشتن یک دوچرخه یا موتور باعث می شود خیلی سریع نان های تازه و داغ را به دست صاحبشان برسانید و خوش قول باشید. اگر به گرفتن نان علاقه مند هستید، این روش به شما کمک می کند تا موجودی حساب بانکی خود را به راحتی بیشتر کنید.

یکی دیگر از روشهای عالی برای دو برابر کردن پول و سرمایه، فروش ماشینهای دست دوم است. این روزها بازار ماشین دست دوم بسیار داغ شده است؛ زیرا قدرت خرید مردم پایین آمده و نمی توانند ماشین نو بخرند. شما می توانید ماشینهای کار کرده را بخرید و با فروش ماشین های دست دوم سود خوبی به دست بیاورید. برای پیدا کردن این ماشین ها می توانید به مکانهای مختلفی مراجعه کنید، مثلا به فروشگاه های مخصوص فروش ماشین بروید که ماشین های قدیمی تر را با قیمت مناسبی می فروشند. با انتخاب هوشمندانه ماشین ها می توانید به سود خوبی دست پیدا کنید.

یکی دیگر از روشهای دو برابر کردن پول در ایران، واسطه شدن برای خرید یا اجاره خانه است. اگر سرمایه اولیه دارید، یک مغازه اجاره کنید و سعی کنید کار خود را به عنوان یک مشاور املاک گسترش دهید.

چطور پول خود را دو برابر کنیم

چیپس میوه، یکی از تنقلات سالم و خوشمزه است. چیپس میوه، جایگزین تنقلات مضر برای کودکان و بزرگسالان است. از چیپس میوه می توان برای پذیرایی از مهمانان نیز استفاده کرد. افرادی که به میوه های خام و دردسرهای خوردن آن علاقه ندارند، اصلی ترین طرفداران چیپس میوه هستند. شما می توانید با درست کردن چیپس میوه و فروش آن، پول خود را به سرعت بیشتر کنید. تجهیزات خشک کردن میوه شامل دو دستگاه خشک کن و خردکن میوه است که انواع ایرانی آن با کیفیت مناسب و قیمت پایین در بازار وجود دارد و شما می توانید آنها را خریداری کرده و کارتان را شروع کنید.

یکی از بهترین روشها برای افرادی که می پرسند چطوری پولمو دو برابر کنم ، واردات و صادرات انواع کالاها است. شما می توانید کالاهایی مثل انواع روغنهای گیاهی، لوازم آرایشی، وسایل خانه و… را از خارج از ایران خریداری کنید و آنها را برای تجارت به ایران بیاورید. هم چنین می توانید محصولات ایرانی مثل زعفران، مرکبات، خرما و… را به خارج از ایران صادر کنید و پول دربیاورید. واردات و صادرات یکی از راه های عالی برای رشد و افزایش پول است. برای افزایش پول با این روش، کالاهایی با قیمت های مناسب را در سراسر دنیا پیدا کنید و آنها را برای فروش به کشور خودتان بیاورید یا راه درست برای صادر کردن کالاها و محصولات ایرانی را پیدا کنید.

یکی از ایده هایی که سود خوبی برای شما به همراه دارد، بازسازی و تعمیر ساختمان های قدیمی است. تیم سازی در این ایده باعث می شود پول بیشتری به دست بیاورید. در این ایده، شما باید با افرادی که تخصص های لازم برای تعمیر و بازسازی یک ساختمان را دارند صحبت کنید و یک قرارداد ببندید. بعد از این، کار شما این است که پروژه های بازسازی و تعمیر ساختمان را پیدا کنید و به افراد تیم خود واگذار کنید تا بتوانید درآمد خوبی از این راه داشته باشید.

یکی دیگر از روشهای مناسب برای افزایش پول و سرمایه، انجام کارهای هنری مثل قلاب بافی، نمدبافی، نقاشی، ساخت زیورآلات، ساخت صنایع دستی، چوب و رزین و… است. شما می توانید این کارها را خودتان انجام دهید و با فروش آثار خود پول دربیاورید. هم چنین می توانید هر هنری که بلد هستید را به افراد مبتدی و تازه کار هم یاد بدهید و از طریق آموزش این هنرهای زیبا هم کسب درآمد کنید.

یکی دیگر از کارهای مفید و خیرخواهانه برای افزایش پول و کسب درآمد، کمک رساندن به افراد مسن، بیمار و سالمندان است. سالمندان زیادی هستند که در روز خریدهایی دارند؛ اما برایشان سخت است که به مغازه یا فروشگاه بروند و این خرید را انجام بدهند. شما می توانید در سطح شهر خودتان تبلیغات کنید تا افراد سالخورده، خریدهای خودشان را به شما بسپارند و با قیمتی مناسب و جلوی درب منزلشان، خریدهای خود را تحویل بگیرند.

اگر با نرم افزارهای گرافیکی مثل فتوشاپ آشنایی دارید و می توانید طرحهای زیبا را روی انواع کاغذها چاپ کنید، به درآمدزایی با کمک درست کردن کارت تبریک و کارت پستال فکر کنید. درست کردن هر کدام از این کارت تبریکها، حدود 2000 تومان خرج برمی دارد؛ اما شما می توانید آن را به قیمت 5000 تومان بفروشید و از فروش هر کارت، 3000 تومان سود کنید. با همین روش اگر پول فعلی شما 1 میلیون تومان باشد، با فروش 350 عدد کارت تبریک، 2 میلیون تومان پول به دست می آورید و با فروش این تعداد کارت، پول شما دو برابر خواهد شد!

گیاهان دارویی در ایران بسیار پرطرفدار است. شما می توانید گیاهان دارویی مثل گل گاو زبان، چای سبز، چوب دارچین، بابونه و… را به صورت فله ای و عمده از عطاری بخرید و خودتان در خانه بسته بندی کنید و بفروشید. همین کار باعث می شود که از فروش هر یک از این بسته ها، سود خوبی به دست بیاورید و بتوانید پول و سرمایه خود را رشد دهید. چطوری پولمو دو برابر کنم ؟ با کمک گیاهان دارویی!

اگر با نرم افزارهایی مثل کورل و فتوشاپ آشنایی دارید، می توانید برای کسب و کارهای دیگران تراکت و بنرهای زیبا درست کنید و با این روش پول دربیاورید. برای درآمدزایی با این روش، به یک کامیپوتر و ارتباط برقرار کردن با صاحبان دیگر کسب و کارها نیاز دارید تا برای طراحی بنرهای خودشان به شما مراجعه کنند.

بیشتر مردم و مخصوصا خانمها به لباسهای ترکیه ای علاقه زیادی دارند؛ زیرا لباسهای ترکیه ای جنس و طرح بسیار خوبی دارد و ماندگاریشان نیز بالا است. اگر مقداری سرمایه اولیه دارید و به دنبال راهی هستید تا این پول را بیشتر کنید، می توانید با آوردن لباس از ترکیه و دبی و فروش آنها به مشتریانتان سود کنید. البته حواستان باشد که باید مقداری مبلغ را بالاتر ببرید تا پول بلیط رفت و برگشت و اقامت در آن کشور دربیاید و ضرر نکنید. من خودم خانمی را می شناسم که هر ماه، یکبار به ترکیه می رود و با چمدانی بزرگ از لباس و گیره سر و لباس شب به ایران برمیگردد و از فروش و سود کارش هم بسیار راضی است.

یکی از روشهای عالی برای افزایش پول و رشد پول، این است که یک کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنید. اگر علمی دارید، می توانید علم و دانش خود را از طریق اینترنت به مردم ارائه دهید و پول دربیاورید. اگر خدماتی مثل تایپ، ترجمه، طراحی سایت، تبلیغات گوگل، سئو و… را بلد هستید، می توانید از طریق اینترنت برای خودتان مشتری پیدا کنید. اگر هم محصولات خاصی را در اختیار دارید، می توانید آنها را برای فروش در اینترنت بگذارید و از این طریق، درآمدزایی کنید.

تولید جوانه گندم و جوانه ماش و فروش آنها، یکی دیگر از روشهای رشد پول و دو برابر کردن پول است. شما می توانید خیلی راحت و در حیاط منزلتان، جوانه ها را تولید کنید و بعد از بسته بندی آنها را بفروشید. فقط حواستان باشد که اصول بهداشتی را به صورت کامل رعایت کنید. اگر به این فکر می کنید که چطوری پولمو دو برابر کنم ، به این روش فکر کنید.

اگر به باشگاه های بدنسازی و سالنهای ورزشی مراجعه کرده باشید، می بینید که در این مراکز بخشی برای خرید غذا و خوراکی وجود دارد. تغذیه سالم ورزشکاران اهمیت زیادی دارد؛ اما متاسفانه بوفه غذایی باشگاه ها و سالنهای ورزشی از نوشابه و بیسکوییت و کیک پر شده است. این یک فرصت خوب برای درآمدزایی شما است. تنها کاری که باید انجام دهید این هست که رسپی های سالم و مقوی را از اینترنت پیدا کنید و برای مراکز ورزشی، خوراکی های سالم درست کنید. تهیه و توزیع انواع غذاهای رژیمی مثل اسموتی ها، معجونهای بدنسازی، سالادهای پروتئینی و… برای باشگاه ها می توانید از این فرصت برای درآمدزایی خود استفاده کنید.

هیچ چیز مثل یک لیوان چای تازه و دمنوش طبیعی، ما را سرحال و باانرژی نخواهد کرد. خیلی از مردم، عاشق خوردن چای های میوه ای و دمنوش هستند. شما می توانید این چای میوه ای و دمنوش های طبیعی را خودتان درست کنید و با فروششان، پول دربیاورید. با سود حاصل از این کار، سرمایه اولیه شما خیلی زود چندین برابر می شود.

اگر به شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام سر زده باشید، حتما می بینید که چقدر پیج های بیزینسی در این اپلیکیشن راه اندازی شده است. بسیاری از افراد وقت کافی برای تولید محتوا و مدیریت پیج اینستاگرام خود را ندارند. پس اگر به دنبال راهی برای کسب پول بیشتر هستید، می توانید ادمین چند پیج اینستاگرام شوید و با تولید عکس نوشته، ویدئو و… برای پیج های دیگران از آنها پول بگیرید.

نوجوانها به سرمدادی علاقه دارند. حتی بسیاری از دانشجوها و بزرگسالان نیز سرمدادی و سرخودکاری را دوست دارند. شما می توانید با عروسکهای کوچک سرمدادی و سرخودکاری درست کنید و آن را در وب سایت، لوازم التحریری های محله یا پیج اینستاگرام خود بفروشید.

ماساژ پا باعث از بین رفتن خستگی و فشار روانی افراد می شود؛ اما همه وقت ندارند تا برای انجام این کار به سالن های زیبایی بروند؛ شما می توانید در منزل ماساژ پا و اسپا را برای افراد انجام دهید و از این طریق پول خوبی دربیاورید. برای این کار به موادی مثل نمک دریایی، انواع لوسیونها و صابونهای معطر نیاز دارید و باید آنها را همیشه به همراه داشته باشید. در هنگام ماساژ پاها، یک موسیقی ملایم نیز پخش کنید تا افراد حس بهتری داشته باشند و از این کار واقعا لذت ببرند. چطوری پولمو دو برابر کنم ؟ با ارائه خدمات ماساژ به دیگران.

اگر به دنیای پرندگان علاقه دارید، می توانید از طریق پرورش و نگهداری پرندگان زینتی به ثروت زیادی دست پیدا کنید. پرندگانی مانند قناری، بلبل، فنچ و مرغ مینا از جمله پرندگان زینتی پرطرفدار هستند. افرادی زیادی هستند که بابت خرید یک پرنده، میلیونها تومان پول می پردازند!

یکی دیگر از روشهای دو برابر کردن پول در ایران، ساخت اپلیکیشنهای جذاب است. برای این کار باید با اصول برنامه نویسی اندروید و برنامه نویسی تحت وب آشنایی داشته باشید و بتوانید یک اپلیکیشن عالی و جذاب تولید کنید. با نصب و پرداخت درون برنامه ای، خواهید دید که پول زیادی به سمت شما باز می گردد و سرمایه اولیه شما چندین برابر می شود.

یکی از راه های پولدار شدن در عصر اینترنت، استفاده از اینستاگرام برای معرفی سایر کسب و کارها و تبلیغات آنها است. برای این کار کافی است یک پیج اینستاگرام داشته باشید، فالوئرهای زیاد را به پیج خود بیاورید و سپس با سایر کسب و کارها قرارداد ببندید تا برندشان را به مخاطبین خود معرفی کنید و برایشان مشتری بفرستید.

بسیاری از افراد و فارغ التحصیلان برای استخدام و مصاحبه های کاری به یک رزومه قوی نیاز دارند؛ اما با اصول رزومه نویسی حرفه ای آشنایی ندارند. شما می توانید این حوزه را یاد بگیرید و با نوشتن رزومه برای دیگران کسب درآمد کنید.

آخرین روش دو برابر کردن پول، بررسی کردن محصولات سایر برندها و کسب و کارها است. شما می توانید به عنوان بررسی کننده محصولات دیگران پول خوبی در آورید. برای این کار لازم است که پیجی در اینستاگرام راه اندازی کرده و محصولات کسب و کارهای مختلف را بررسی کنید. یادتان باشد که باید نظرات دقیق و درستی درباره محصولات داشته باشید. بعد از مدتی فعالیت، خواهید دید که شرکتهای بزرگ و معروف به سراغ شما می آیند و برای تبلیغ محصولاتشان به شما پول می دهند تا آنها را نیز در پیج خود معرفی کنید.

در این نوشته، شما با 50 روش عالی برای درآمدزایی آشنا شدید که به شما کمک می کند تا پول خود را دو برابر کنید و از افزایش پولتان لذت ببرید. حالا شما روشهای زیادی برای پول درآوردن دارید و جواب سوال: چطوری پولمو دو برابر کنم را به خوبی می دانید.

یادتان باشد که برای انتخاب بهترین و مناسب ترین روش برای رشد پولتان، باید به تخصص و علائق خود توجه داشته باشید و کاری را انجام بدهید که واقعا در آن توانایی دارید و به آن علاقه مند هستید. با انجام دادن چنین کاری، روز به روز موفق تر می شوید و می توانید خیلی زود سرمایه اولیه خود را چندین برابر کنید.

از اینکه تا انتهای این نوشته با ما همراه بودید از شما متشکریم.

 

 

 

 

 

 

 

 

میانگین امتیاز 3.9 / 5. تعداد آرا: 63

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

ترک خود ارضایی

درمان زود انزالی

ترک پورنوگرافی و چشم چرانی

استحاله نیروی جنسی

پیش از ازدواج (سالیتود)

آموزش هدف گذاری

ترک اعتیاد جنسی

آموزش رابطه جنسی

ترک پورنوگرافی و چشم چرانی

درمان زود انزالی

استحاله نیروی جنسی

پیش از ازدواج (سالیتود)

آموزش هدف گذاری

آموزش رابطه جنسی

ثبت شکایات

 


نام کاربری یا آدرس ایمیل *


گذرواژه *

مرا به خاطر بسپار

ورود


گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟


آدرس ایمیل *


گذرواژه *


عضویت

دو هدیه رایگان برای شما 

چگونه نیروی جنسی خود را به سمت کسب ثروت و موفقیت هدایت کنیم؟

جزوه الکترونیکی + سه فیلم آموزشی منتشر نشده

همه افراد می خواهند سرمایه خود را حفظ کنند و به دنبال راهی برای افزایش سرمایه های خود می باشند تا آن را از گزند تورم در امان بدارند. هر شخصی ممکن است چشم انداز متفاوتی برای افزایش سرمایه خود در نظر گرفته باشد مثلا ممکن است برنامه شما برای افزایش پس انداز و سرمایه موجود خود دوبرابر کردن آن در عرض یک سال باشد. برای اینکه بدانید چطوری در یک سال پول خود رو دوبرابر کنید؟ یا اینکه پول خود را در کجا سرمایه گذاری کنید که بازدهی خوبی داشته باشد؟ و یا به طور کلی بدونید چیکار کنید تا درآمدتون زیاد بشه؟ با ما همراه باشید.

چند برابر کردن سرمایه بدون در نظر گرفتن شرایط اقتصادی یک جامعه به شکست منتهی می‌شود، برای چند برابر کردن پول و سرمایه خود باید با قوانین سرمایه گذاری، افزایش قیمت، رکود و تورم کاملا آشنایی داشت. افرد ثروتمند ذهن قوی و خلاقی دارند آنها می توانند هرآنچه که در اطرافشان اتفاق می افتد را بازیابی کنند و سپس با اطلاعات دقیق تصمیم بگیرند که پول خود را در کجا سرمایه گذاری کنند، این افراد روحیه ریسک پذیری بالایی دارند اما باید یک محرک قوی وجود داشته باشد که آنها را برای چند برابر کردن پول تشویق کند.

راز ثروتمند شدن این است که در ابتدای کار فرد بداند که چگونه بتواند راه پول درآوردن را پیدا کند و به نوعی با نحوه پول درآوردن آشنایی کامل داشته باشد بعد از آن بتواند این پول و سرمایه بدست آمده را حفظ کند، پس از حفظ سرمایه به مرحله افزایش و چند برابر کردن پول میرسیم.

چیزی که اهمیت بسیاری دارد نگرش ما نسبت به پول است، بسیاری از اعتقادات و باورها راجب پول اشتباه است، در واقع برای رسیدن به هدف خود و پاسخ به سوال اصلی پول برای شما نمی تواند کاری کند و این افکار شماست که میتواند شما را در این مسیر به موفقیت برساند.

 

چطور پول خود را دو برابر کنیم

در اینجا سعی داریم با ارائه چندین تکنیک به شما کمک کنیم تا شما به پاسخ این سوال خود برسید که:

 چطوری پولمو دو برابر کنم؟ 

صرف نظر از روشی که برای دوبرابر کردن پول خود در پیش گرفته اید در مسیر افزایش سرمایه باید به این نکته توجه داشت که سرمایه با گذشت سال ها به یک سرمایه بزرگ تبدیل می شود نه طی چند ماه!! داشتن هر چیز ارزشمند نیازمند زمان و تلاش کافی در این زمینه است. اگر صبر کافی دارید و روشی برای سود دهی بالای سالانه بلدید، هیچ‌چیز نمی‌تواند در پولی که از طریق سرمایه‌گذاری به دست می‌آورید، محدودیت ایجاد کند.پس باید بتوانید توقع تان پایین بیاورید و طرز فکر و افکار خود را بلند مدت کنید. سعی کنید به جای اینکه به یک ماه آینده فکر کنید، به دو سال دیگر اندیشیده و بدانید چطور تصمیم الانتان بر هدف نهایی تان تاثیر میگذارد؟!

بافت توصیه می کند به جای آنکه سعی کنید به سرعت پولی به جیب بزنید، باید روی بالا بردن قدرت خرید خود در طول دوران زندگی تان متمرکز باشید. بافت معتقد است که با افقی ده ساله سرمایه گذاری کنید.

بخوانید: بهترین راه پولدار شدن با سرمایه کم

افراد موفق و ثروتمند هم ار نظر مالی و هم از نظر شرایط اجتماعی با افراد عادی فرق می کنند تفاوت این افراد میزان خلاقیت و بهره ی هوشی آنهاست، کسانی که قدرت خلاقیت دارند می توانند در هر شرایطی کارهای خلاقانه و بزرگ از خود خلق کنند، این افراد راه خلاق شدن و روش های نو را بلدند. تنها بهره گیری از نیروی بازو برای ثروتمند شدن کافی نیست، برای چند برابر کردن پول باید هوشی قوی داشت، و از روش ها و موقعیت های مناسب برای افزایش سرمایه استفاده کرد.

کسانی که قدرت ریسک پذیری بالاتری دارند به صورت ذاتی استعداد چند برابر کردن سرمایه در آنها وجود دارد، یکی از نکاتی که در چند برابر کردن سرمایه باید به آن توجه داشت میزان سرمایه اولیه است، مثلا هر فردی می تواند به راحتی پنج هزار تومان را به ده هزار تومان تبدیل کند، اما برای تبدیل ۵۰ میلیون تومان به ۲۰۰ میلیون تومان زحمت و زمان بیشتری نیاز است، پس هر چقدر میزان پول بیشتر باشد چند برابر کردن آن هم کار مشکلی است پس باید قدرت ریسک پذیری در این افراد وجود داشته باشد.

همچنین بخوانید: بهترین سرمایه گذاری با ۲۰۰ میلیون تومان

چند برابر کردن پول بدون در نظر گرفتن شرایط اقتصادی یک جامعه به شکست منتهی می‌شود. در شرایط تورم میزان تقاضا افزایش می‌یابد. مثلا زمانی که تورم بر شرایط اقتصادی حکم فرما است و قیمت ها روز به روز در حال افزایش است، ما ملکی را در گرانی خریداری می کنیم و بعد از گذشت یک دوره اقتصاد به سمت وضعیت رکود حرکت می‌کند. در این حالت قیمت ها به دلیل کاهش تقاضا کمتر میشود، حال در این شرایط اگر بخواهیم ملک خود را بفروشیم قطعا ضرر خواهیم کرد و سرمایه ما کمتر از قبل خواهد شد.
اگر فرد مطلعی باشیم و بتوانیم قبل از تورم شرایط اقتصاد آینده را پیش‌بینی کنیم، می‌توانیم قبل از تورم ملکی خریداری کنیم سپس در شرایط تورم آن را با قیمت چند برابر بفروشیم. با این کار میزان سرمایه‌ی ما چند برابر می‌شود.

بیشتر بخوانید: سرمایه گذاری در مسکن بهتر است یا بورس؟

سرمایه گذاری در بورس و خرید سهام:

 

اینکه پول خود را در کجا سرمایه گذاری کنیم بسیار مهم است، یکی دیگر از روش‌هایی که این روزها برای چند برابر کردن پول توسط بسیاری از افراد موفق و ثروتمندان خودساخته به کار گرفته می‌شود، سرمایه گذاری در بورس است. البته برای این‌که بتوانید در این بازار سرمایه‌گذاری موفقی داشته باشید، ابتدا باید از قانونی بودن روش سرمایه‌گذاری و بازار موردنظر اطلاعات کافی داشته باشید. سرمایه‌گذاری در بازار بورس به دلیل قابلیت نقد شوندگی سریع و آسان، طرفداران زیادی دارد.

اگر به فکر دو برابر کردن پول خود ظرف مدت یک سال هستید می توانید سرمایه گذاری بلندمدت در بورس را امتحان کنید. البته ورود به بازار سرمایه و موفقیت در بورس بدون داشتن دانش و آگاهی توصیه نمی شود برای ورود به این بازار بهتر است با تحلیل تکنیکال و تحلیل بنیادی آشنا باشید و اگر علاقه ای به یادگیری این علوم ندارید می توانید به متخصصین این بازار رجوع کنید و از طریق شرکت های سبدگردان وارد بازار بورس شوید.

اگر بورس را خوب یاد بگیرید، در شرایط پر نوسان و نامساعد اقتصادی به راهی مناسب برای کسب درآمد و پول در آوردن دست پیدا خواهید کرد.

بزرگترین سرمایه گذاران جهان، کسانی مانند وارن بافت قدرت سودهای مرکب را درک کرده اند و همچنین به این باور رسیدند که برای سود دهی بیشتر، سرمایه گذاری بلند مدت داشته باشند.
سرمایه گذاری در شرکت هایی که جوان هستند و فعالیت خود را به تازگی شروع کرده اند و هنوز عمومی نشده و به صورت خصوصی فعالیت می کنند، به این شرط که شرکت ها با پتانسیل رشد بالا باشند می توانند سود خوبی را نصیب سرمایه گذاران در این زمینه کنند.

بیشتر بخوانید: چگونه ثروتمند شویم؟

با توصیه های وارن بافت برای ثروتمند شدن آشنا شوید

 

جهت دریافت مشاوره سرمایه گذاری در سبدگردان هدف نام استان خود را به 10000604 پیامک کن

خوش آمدین، لطفا وارد حساب کاربری شوید

 × 
8
 = 
16

.hide-if-no-js {
display: none !important;
}

بازیابی رمز عبور

یک رمزعبور موقت، برایتان ایمیل خواهد شد.

SookhteJet.ir – انگیزشی ترین وبسایت برای جوان موفق

چطور پول خود را دو برابر کنیم

این نکته را هم که همه مان بلدیم: کمتر از درآمدت خرج کن، بقیه پولت را سرمایه گذاری کن و هنگام پیری پولدار خواهی بود…

شعار دادن راحت است، اما واقعا کیست که واقعا بداند :

اما چیزی که اهمیت بیشتری دارد، نگرش ما نسبت به پول است که مانع دست یابی اکثر مردم به درآمد بیشتر و دست یابی به رویاهایشان است.

شما مجبور نیستید راهی را که همه رفته اند و می روند را ادامه دهید. شما اگر تمام درآمدتان را هم امروز سرمایه گذاری کنید، 10 سال بعد باز هیچ کاری نمیتوانید با آن انجام بدهید و یا اگر در رفت و آمد، خورد و خوراک و پوشاکتان صرفه جویی کنید بعد از 10 سال باز در همین جایگاهی که هستید خواهید ماند.

اگر شک دارید همین الان یک ماشین حساب بردارید و دودوتا چهارتا کنید…

باورهایی که اکثر مردم درباره پول دارند اشتباه است… این یک حقیقت است؛
شما میتوانید نسبت مستقیم طرزفکر عام مردم را در وضعیت مالی آنها ببینید. اگر میخواهید شما هم به چنین وضعیتی دچار شوید کاری کنید که آنها میکنند، افکاری در سر داشته باشید که آنها دارند.

اما اگر میخواهید ازین جرگه بیرون بیایید پول نمیتواند برایتان کاری انجام دهد، فقط افکارتان است که میتواند شما را نجات دهد؛ یک نمونه ساده‌ی ساختن پول توسط افکار را قبلا در«این چند قانون جذب عجیب، زندگی تان را از ثروت پر میکنند»خواندید.

 

بله، افکارتان به زیبایی و سرعت هرچه بیشتر میتوانند شما را از وضعیت فلاکت بار به وضعیت آزادی عمل کامل هدایت کنند، فقط باید بدانید چطور از افکارتان استفاده کنید، کاری که ثروتمندان در آن استادند…

در مقاله «اگر از قدرت ذهن‌ انسان ها خبر داشتید…» قبلا راجع‌به قدرت بیکران ذهن و آزمایش‌هایی که برای اثبات آن شده صحبت شده اما در این مقاله میخواهیم بپردازیم به اینکه چطور از این قدرت فکر برای افزایش پولی که داریم استفاده کنیم…

شما فقط باید استراتژی هایی که در زیر آمده را انجام دهید.
این استراتژی ها در بینش و نگرش شما را به پول بازیابی میکند و اجازه میدهد مجددا بهترین نگرش ها و اعتقادات را راجع به پول در ذهنتان بگنجانید.

اگر تصمیم گرفتید ثروتمند شوید، کافیست این 6 استراتژی ساده پولسازی با مقدار پولی که دارید را بلد باشید :

 

بله، درست خواندید. نیازی نیست ساعت ها را در کتابخانه ها و کتابفروشی دنبال کتابی با این عنوان‌ها بگردید:

شما باید تصمیم بگیرید خودتان سرنوشتتان را در دست بگیرید و راه ثروتمند شدنتان را پیدا کنید.

راه های قبلی و راز های مخفی تماما رفته و فاش شده اند.
بهتر است که فقط شروع کنید، تنها اصل اساسی که در رابطه با مدیریت پول از قرن ها پیش باقی مانده در کتاب “ثروتمندترین مرد بابل” که در سال 1926 چاپ شده است را در ذهن داشته باشید : همیشه کمتر از درآمدتان خرج کنید. این اصل اولیه مدیریت پول است که در کتاب ثروتمندترین مرد بابل به عنوان استراتژی ثروتمند شدن از آن یاد شده.

 

هیچ کالای نهایی در زندگی وجود ندارد که با خریدن آن دیگر تمام نیازهایتان برطرف شود. همیشه کالایی بهتر وجود دارد و یا تولید خواهد شد. پس به امید اینکه “اون رو هم اگه بخرم دیگه تمومه…” نمانید… برای خروج ازین تله بهتر است توقعات تان را کمتر و طرزفکرتان را بلند مدت کنید.

بجای الان ،دو هفته دیگه، 3 ماه دیگه به 2 سال دیگر بیاندیشید که چطور تصمیم الانتان بر هدف نهایی تان تاثیر میگذارد؟

 

فقط پولتان را بر روی چیزهایی که مهم نیست خرج نکنید؛ اما هرچقدر میخواهید برای چیزهایی که میخواهید بدست آورید پول خرج کنید.

شما عشق ماشین ندارید؟ خب پول کمی برایش خرج کن؛ اما عاشق مسافرت کردن هستید؟ پولتان را اینجا خرج کنید؛ شما با اینکار 2 چیز بدست خواهید آورد :

 

خیلی وقت ها احساس شکست میکنیم… زیرا دنبال کمال و بی عیب و نقص بودیم که بدست آوریم؛
اما هیچ کاری انجام نمیدهیم، آن کاری را هم که میخواستیم شروع کنیم ، شروع نمیکنیم !

چون فکر میکنیم اگر اون ایده آلی که در ذهنمان داریم نباشه، اصلا بهتره کلا وجود نداشته باشه.
همیشه به خاطر داشته باشید : هرکاری که ارزش انجام دادن داشته باشه, حتی نصف آنرا هم انجام دهید بهتر است ازینکه هیچوقت انجام ندهید.

 

رئیس جمهور، همسر، والدین ،دوستان و … مقصر اوضاع مالی شما نیستند؛ بله درست خواندید. این افراد مقصر نیستند، مقصر اصلی خودتان هستید !

این همان طرزفکری است که افراد ثروتمند به خوبی از آن استفاده میکنند… شما اگر افراد متوسط به پایین جامعه دقت کنید در هر اوضاع شرایطی از وضع موجود ناراضی اند و وضعیت مالی شان هم همانی است که بود !

اما افراد ثروتمند در هر شرایط و اوضاعی پولشان را میتوانند بدست آورند، آنها برایشان مهم نیست اوضاع چطور است، آنها خودشان اوضاع و شرایطی که میخواهند را ایجاد میکنند.

 

پس منتظر فرشته ای نباشید که به زندگیتان بیاید و راه درست را نشان تان دهد که عاری از خطا باشد و بتوانید صحیح و سلامت بدون ریسک به ثروت برسید؛ شما یک عقل سلیم و یک غریزه دارید که شما را تا به امروز از اوضاع و شرایط مختلف نجات داده، پس ادامه دهید و از آنها استفاده کنید.

برای ساختن 100 میلیون تومان پول را به عنوان پروژه اجرا کنید، حتما این راهنمای عملی را دنبال کنید.

چطور پول خود را دو برابر کنیم

مقاله قبلی

تنها اشتباه بزرگ مالی که 95% مردم مرتکب میشوند و چند ابزار قدرتمند برای پیوستن به جمع 5%

مقاله بعدی

21 جمله ی الهام بخش که قبل از مرگ باید بخوانید

چطور یک نقشه راه برای موفقیت در زندگی طراحی کنید؟

پیشنهاد اول را در مذاکره چه کسی و چطور باید بدهد؟ این تکنیک را باید یادبگیرید

مردم حرفاشون درست ولی اینا همونایی هستن که موقعه که ما دنبال طلا می گردیم بهمون بیل و کلنگ می فروشن و جیب خودشون رو پر میکنن هیچ کتابی نمیتونه کسی رو پولدار کنه مگر اینکه هوشمندانه و سخت کار کنی و تمام گول این سایت ها رو نخورید

میشه بگید چی بخریم با مثلاده ملیون که بعد بافروشش مثلا دریک هفته سود کنیم …

امیدوارم به امیدخداتمام روزهاتون اول سلامتی وبعدپراز پول خیلی دوست دارم بدونم چه راه های هست برای پولدارشدن که خیلی هاهنوز اون راه جدید وپیدانکردن من دوست دارم یه راهی وبرم که خیلی هنوزنرفتن

پولی که بدست میاریم رو کجاها سرمایه گذاری کنیم خب؟

منم جز خانواده شهدا و پاسدارم اصلا هم پولدار نیستم هنوز ماشین و خونه و شغل هم ندارم الکی نظر همه جانبه ندید

منم مثل شما پدرم جانباز شد پنجاه پنج درصد فوت کرد شهید حساب نشد هیچی هم نمی گیریم عموم ۷سال اسیر بود با ۷۰ درصد جانبازی فوت شد شهید حساب نکردن
کارگری میکنم مستاجرم الکی نگید خانواده جانباز شهدا خوب زندگی کردن. تنها کسانی خوب زندگی کردن دلال ها هستن و کسانی قدرت دستشونه گ پارتی شدن واسه اقوام خودشون و کل ارز و سکه و طلا و بازار دستشونه و قیمتارو بالا و پایین میبرن و سودشم میبرن.

دیدگاه تان را با ما در میان بگذارید…

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم.

**‌به ازای هر یک دیدگاه سازنده، یک روز اشتراک رایگان پروژه سوخت جت دریافت کنید**

ذخیره نام و ایمیل برای دیدگاه‌گذاری‌های بعدی

خوش آمدین، لطفا وارد حساب کاربری شوید

 × 
8
 = 
16

.hide-if-no-js {
display: none !important;
}

بازیابی رمز عبور

یک رمزعبور موقت، برایتان ایمیل خواهد شد.

برگه‌ی تقلب ارتباطات – تکنیک‌های محرمانه‌ای که…

تنها این نکته شکست و موفقیت در مذاکره را تعیین میکند

۵ قانون مطلق موفقیت از آرنولد شوارتزنگر

شبیه‌سازی ذهنی – حقه‌ای جالب برای دفع ترس و آماده…

دانلود کتاب شش کلاه تفکر از ادوارد دوبونو – کتاب…

چگونه پول خود را دو برابر کنیم؟ | پولدار شدن یکی از مهم ترین دغدغه ی همه ی انسانهاست . هچنین تنها راه برآورده کردن خیلی از خواسته های ما ، پول است . در مقاله ی زیر به این دغدغه و راهکارهای عملی برای دست یابی به آن ، پرداخته شده است.

همیشه انسان های هوشمند دنبال راهی هستند تا سریع تر به ثروت برسند و به اصطلاح پول و دارایی شان را چند برابر کنند. یکبار به بازار بورس هجوم می آورند و یکبار به طلا و ملک!
اما در همه این موارد یک عده پیشتاز هستند و بقیه دنباله روی آن ها! همیشه آدم های پیشتاز که ریسک می کنند در اطراف خود و توسط اطرافیان به خوبی رصد می شوند تا هر کاری که می کنند و هر جایی که پول های خود را سرمایه گذاری می کنند، بقیه نیز از آنها پیروی کنند.
اما چه نیروی محرکی در این افراد پیشتاز وجود دارد که باعث می شود تا همیشه ذهن آنها در پی یافتن راهی جدید برای پول درآوردن باشد؟ در این مقاله می خواهم راهی را به شما معرفی کنم که مانند یک بازی شیرین می تواند نیروی قوی برای رانده شما به سمت پول درآوردن باشد
این ایده اولین بار توسط استوارت گلد اسمیت نویسنده کتاب های معروف، بین المللی و پرفروش ‘The Midas Method’و «هفت راز میلیاردرها» در کتابی با عنوان Double You چگونه در بیست و هشت مرحله و با روش دوبرابر کردن پول به یک میلیون برسیم.
پیشنهاد شد که مورد استقبال خوانندگان نیز قرار گرفت.
ابتدا نکته جالب این روش آن است که نیازی نیست که شما از دارایی قبلی خودتان را (آن چه قبل از این روش به دست آورده اید.) در این روش استفاده کنید که دلیل آن نیز بالا بردن قدرت ریسک شما در معاملات تجاری است.

روش دوبرابر کردن پول چگونه است؟
انسان ها ذهن خلاقی دارد. اول کارهای بزرگ در ذهن انسان نمی گنجد. مثلا: تبدیل صفر تومان به یک میلیون تومان یا قدم نهادن یک انسان روی کره ماه! در ابتدا غیر ممکن به نظر می آیند. آن قدر بزرگ که فکرش را هم نمی توان کرد.
ولی همان طور که یک مهندس نرم افزار می داند که با تقسیم پروﮊه ها به قطعات کوچک به نتیجه خواهد رسید در این روش شما خواهید آموخت که شما باید عملیات را به مراحل کوچک تر تقسیم کنید. جمله ای معروف می گوید که سفر هزار کیلومتری با قدم اول شروع می شود.
هر کاری انجام شدنی است اگر به مراحل و گام های کوچک تقسیم شود.

مزایای این روش :
۱. به شما آموزش شروع از صفر را می دهد.هر آدمی می تواند به یک میلیارد تومان برسد، مثلا از پدر یا عمه پیرش ارث ببرد. اما این روش کار را از صفر شروع می کند و شما در این راه تجربه های ارزشمندی به دست خواهید آورد.
۲. این روش به شما آموزش می دهد که پول درآوردن فقط از راه ارتباط با مردم، بازاریابی و فروش محصولات و خدمات است. البته حتما می دانید که هر کسی در حال فروش چیزی است. حتی شما که استخدام هستید. شما نیز در حال فروش مهارت های خود به رئیس تان هستید.
۳. برای به دست آودن مراحل مختلف ثروت به استراتژی ها و روش های گوناگونی نیازم دارید. روش تبدیل هزار تومان به ۲ هزار تومان با راهی که برای تبدیل ۱۰۰ میلیون تومان به ۲۰۰ میلیون تومان وجود دارد متفاوت است.
۴. در این روش قدرت ریسک پذیری شما افزایش خواهد یافت. چون حتی یک ریال از پول خودتان در این روش نباید به کار گرفته شود و همین موضوع باعث خواهد شد تا قدرت شما در مواجه با کارهای پر خطر افزایش یابد.
۵. این روش می آموزد که تنها با سخت کار کردن نمی توانید از یک مرحله به مرحله بعد رشد کنید و همیشه برای پیشرفت در کارها باید از هوش خود استفاده کنید نه قدرت بازوی خود!
۶. و در نهایت در این روش سرگرم کننده شما تمام مدت حس خواهید کرد که در یک بازی شرکت داشته اید و به شما خواهد آموخت که برای رسیدن به آرزوهای بزرگ باید آن را به کارهای کوچک تقسیم کرد.
۲۸ مرحله ای که شما را به ثروت می رساند
در ایتدا باید یک ۱۰ تومانی پیدا کنید و آن را طی ۲۸ مرحله دو برابر کنید
مرحله اول : ۱۰×۲=۲۰ تومان
مرحله دوم : ۲۰×۲=۴۰ تومان
مرحله سوم: ۴۰×۲=۸۰ تومان.
…
مرحله بیست و هشتم : ۶۷۱,۰۸۸,۶۴۰×۲=۱,۳۴۲,۱۷۷,۲۸۰ تومان
یعنی در بیست و هشت مرحله شما به مبلغ عظیمی دست پیدا کرده اید.

قوانین را به یاد داشته باشید
در این روش قوانین مهم و جالبی وجود دارد که حتما باید رعایت شود. در این مورد تصور کنید بازی را شروع کرده که در نهایت جایزه هنگفتی نصیب شما خواهد شد. اگر توان رعایت قوانین را ندارید اصلا بازی را شروع نکنید و فقط به نتیجه نهایی فکر کنید. چون پشت هر قانون علتی وجود دارد.
در این مراحل «اندوخته» به معنای پولیست که با این روش به دست آورده اید و «دارایی» آن پولیست که قبلا و خارج از این روش داشته و به دست آورده اید.
قانون ۱: شما باید ده تومان پیداکنید یا کسی آن را به شما(رایگان) داده باشد. شما برای این کار یک ماه فرصت دارید. اگرچه ممکن است شما در روز اول یا هفته اول این کار را به انجام رسانید. شما نباید از دارایی قبلی خودتان این مقدار را بردارید. البته با این فرض که این مقدار بسیار کم صاحب نداشته باشد یا صاحب آن حتما راضی باشد.
اگر بیشتر از این مقدار نیز به دست آوردید به همین ترتیب به مراحل جلوتر و بالاتر خواهید رفت.
قانون۲: شما برای طی هر مرحله فقط باید از اندوخته خود استفاده کنید. از دارایی خود یا حتی از قرض و غیره نباید وارد این اندوخته های شما شود
قانون۳: طی ۱۵ مرحله اول شما باید فقط اصل پول هایی را که از مراحل قبل به دست آورده اید به کار ببرید. بعد از مرحله ۱۵ به دلیل بالا رفتن مبلغ اندوخته و مشکلات نگهداری، این پول نزد بانک نگهداری و کار خرید و فروش توسط چک و غیره می تواند انجام گیرد.
هم چنین بعد از این مرحله پیشنهاد می کنم یک حساب بانکی جداگانه به همین منظور افتتاح کنید.
قانون۴: چنان چه پولی بیشتر از مقدار مجاز سیستم به دست آوردید «مقدار مازاد را برای خود خرج کنید و فقط مقدار مجاز را به اندوخته خود اضافه کنید. به عنوان مثال اگر شما در مرحله ۲۰ باشید و طوری برنامه ریزی کرده اید که پول بیشتری بدست آورده اید باید مبلغ اضافه را خرج کنید و نباید این مقدار پول اضافه را برای راحتی کار با خود به مراحل بعد ببرید.
قانون ۵: چنان چه پولی کمتر از مقدار مجاز سیستم به دست آوردید، باید تمام اندوخته به دست آمده را به کار اندازید و پس از سوددهی آن مرحله را پشت سر بگذارید.
به طور خلاصه در هر مرحله مجبور نیستید پول خود را فقط طی یک معامله ۲برابر کنید و می توانید در هر مرحله چند معامله به منظور ۲ برابر کردن اندوخته انجام دهید تا زمانی که موفق به ۲ برابر کردن اندوخته خود شوید.
قانون ۶: شما باید یک دفترچه یادداشت روزانه داشته باشید. از یک دفتر استفاده کنید. هر صفحه برای هر مرحله.در بالای هر ۲۸ صفحه یک عنوان بنویسید و برای تبدیل هر مرحله به مرحله بعدی راه ها و ورش هایی را پیشنهاد و روی آن کار کنید.
در هر صفحه تاریخ و روش انجام کار در آن مرحله را یادداشت کنید. شما از آن برای برنامه ریزی مرحله بعد و ایده یابی می توانید استفاده کنید.
قانون۷: (مهم ترین قانون) می گوید: نگران این نباشید که مراحل بالاتر چگونه پیش خواهد رفت و فقط روی مرحله جاری متمرکز شوید. فکر کردن به دور دست ها شما را ناامید خواهد کرد.
از افکار زیر بپرهیزید: «من میدانم هزار تومان را چگونه به دوهزارتومان تبدیل کنم. اما راه تبدیل کردن صد میلیون تومان را به دویست میلیون تومان نمی دانم.»
قانون۸: وقتی پول شما به مقدار قابل توجهی رسید برای رها کردن کار وسوسه خواهید شد. یعنی در مراحل بالاتر که مبلغ اندوخته نیز زیاد خواهد شد شما را دچار وسوسه بزرگی خواهد کرد.
حالا در اینجا سخت ترین قانون بیان می شود:شما اجازه خرج کردن حتی ۱ ریال از این اندوخته را هم ندارید تا زمانی که پول شما در بانک به یک میلیارد تومان برسد. پس از آن شما صاحب تمام آن پول خواهد بود.
سخت ترین قانون همین قانون شماره ۸ است همیشه زمانی که مبلغ زیادی را داشته باشید پی در پی وسوسه خواهید شد تا پول را خرج کنید و آن چه را که دل تان می خواهد برای خودتان بخرید.
قانون ۹:یک قانون سخت دیگر: شما اجازه منتقل کردن پولی که از راه های دیگر غیر از این سیستم به دست آمده، به درون این سیستم را ندارید. برای پشت سر گذاشتن هر مرحله باید به جای کارکردن یا حتی استخدام شخصی، فقط داد و ستد کنید.
ممکن است شما مهارت های دیگری غیر از حرفه معمول خودتان داشته باشید. ولی هم اکنون به شما یادآوری می کنم که محدودیت های زیادی برای استفاده از این روش وجود دارد. پس کار مطلقا نه، فقط تجارت.
قانون ۱۰: شما اجازه استفاده از منابعی را که پنهان هستند ندارید، تنها اندوخته را در نظر داشته باشید.
یک سری ملزومات مانند کامپیوتر ، دستگاه فاکس، ماشین و غیره که شما آنها را خریده اید در صورتی قابل استفاده هستند که بعد از اتمام مرحله مربوطه چیزی از ارزش آن ها کاسته نشود. هم چنین اجازه استفاده از ابزار و ملزوماتی را که بخشی از کار فعلی شما را تشکیل می دهد ندارید. چون بهای آن توسط سیستم پرداخت نشده است بلکه با استفاده از درآمدی خریداری شده اند که از کار فعلی شما به دست آمده است. مانند استفاده از ماشینی که کرایه آن را از سیستم پرداخت نکرده باشید.
استفاده از ماشینی که در حال حاضر دارید یا کپی کردن ۱۰.۰۰۰ برگ با استفاده از دستگاه های موجود در اداره و از این قبیل در حقیقت منابعی هستند که شما از خارج سیستم وارد کرده اید.
سیستم دوبرابر سازی، یک سیستم مستقل و بدون هیچ گونه وابستگی به کار فعلی یا سایر روش های پول سازی شما است.
قانون ۱۱: این قانون مثل بازی مار و پله است. اگر شما در یک مرحله سوختید باید به مرحله ای برگردید که پول شما به اندازه پول همان مرحله باشد و دوباره ازمرحله ای که در آن سقوط کرده اید شروع به کار کنید. برای مثال شما در مرحله ای هستید که قصد دارید ۱۰ هزارتومان را به ۲۰ هزارتومان برسانید.اگر در این هنگام جنسی را به مبلغ ۵ هزارتومان به قصد فروش خریده باشید و در این کار ضرر کرده و کل مبلغ ۵ هزار تومان را از دست بدهید فقط ۵ هزارتومان برای شما می ماند. در این وضعیت شما به مرحله قبل سقوط کرده اید و باید دوباره از آن جا شروع به کار کنید.
قانون ۱۲: شما باید تلاش تان را بالا ببرید. برای مثال می توانید یک سری مواد خام به مبلغ ۲۰ هزارتومان توسط اندوخته خریداری کرده باشید و سپس با یک سری عملیاتی که روی آن ها انجام میدهید آن ها را ۴۰ هزارتومان بفروشید.شما به این طریق خیلی سریع موانع را پشت سر خواهید گذاشت و این درس بزرگی است. شما به وسیله کاری که به صورت عادی و معمولی ست پولدار نخواهید شد.
قانون۱۳: و اما قانونی که برای تمامی مراحل جواب می دهد: «از اندوخته خود برای بالا بردن ارزش افزوده کالا ها استفاده کنید و سپس آن ها را با قیمت بالاتر بفروشید.» با کمی تعمق می توان به مفهوم آن پی برد. این کلید موفقیت شماست و اتفاقا این اصل مهم پشت پرده تمامی شرکت ها چه کوچک و چه بزرگ روی کره خاکی است.
لطفا این ۲۸ مرحله را روی کاغذ بنویسید یا جدولی در ورد یا اکسل تشکیل دهید. در هرمرحله روش هایی را پیشنهاد و موانع را پشت سر بگذارید.
باید عنوان کنم که این روش تنها بهانه ایست برای فکرکردن، پیشتازبودن و خطرپذیری در کسب درآمد. وگرنه نباید انتظار داشت که با یک نسخه می توان میلیاردر شد.

منبع : روزنوشته های رضا شاهین

نظر خود را بیان نمایید

نظری ثبت نشده است

جهت مشاوره رایگان درباره تبلیغات، با ما تماس بگیرید:

چطور پول خود را دو برابر کنیم

۰۲۱ – ۲۳۰ ۴۴ ۳۳۳

+۹۸ ۲۱ ۲۳۰ ۴۴ ۳۳۳

تلگرام آفتاب

اینستاگرام آفتاب

+۹۸ ۲۱ ۲۳۰ ۴۴ ۱۰۳

ایران، تهران، میدان نوبنیاد ، کوهستان سوم
،
پلاک ۳

پشتیبانی آفتاب

چگونه سرمایه خود را چند برابر کنیم ؟ و  چگونه سرمایه خود را با امنیت بیشتری افزایش دهیم؟ سوالاتی هستند که در این مقاله به صورت علمی مورد تحلیل قرار گرفته و به آن ها پاسخ داده خواهد شد. بهترین راه افزایش سرمایه در زمان کوتاه چیست؟ در این نوشتار چند برابر کردن سرمایه را از طریق ارائه اصول و استاندارد های سرمایه گذاری در خارج از کشور به صورت ساده و خلاصه برای شما بیان می کنیم. پاسخ به سوال چگونه سرمایه خود را چند برابر کنیم ؟ از جهات مختلف قابل بحث است که ما سعی می کنیم مهمترین و اساسی ترین نکات آن را به بحث بگذاریم. بی شک افرادی که موفق شده اند سرمایه زیادی را کسب کنند، افراد باهوشی هستند و حتی اگر از خواندن این مقاله صرف نظر کنند، خود نیز می توانند سرمایه شان را افزایش دهند. اما ما با طرح ایده های نو به این افراد راهی را نشان می دهیم تا با در نظر گرفتن یک سری اصول که در این مقاله به آن ها می پردازیم، سرعت رشد سرمایه خود را بیشتر و بیشتر کنند. به عنوان مثال اگر سرمایه داری تمایل دارد سرمایه خود را از طریق سرمایه گذاری در کشور های خارجی افزایش دهد، می بایست استاندارد های سرمایه گذاری را در کشور مقصد سرمایه گذاری خود بیاموزد. با ما همراه باشید تا برای سوال چگونه سرمایه خود را چند برابر کنیم پاسخ درخوری ارائه کنیم. آگاهی از این استاندارد ها به شما کمک می کند با سرمایه گذاری درست، بهترین مزایا را از آن خود کنید. این مزایا می تواند شامل

و …. باشد.

در ابتدای این بخش از پاسخ به سوال چگونه سرمایه خود را چند برابر کنیم سعی می کنیم که یکی از شاخص ها و معیارهای سرمایه گذاری یعنی همان اعطای اقامت را به ذکر مثال برای شما بیان کنیم. شما می توانید با سرمایه گذاری در سوئیس پس از گذشت 5 سال، اقامت دائم بگیرید و 1 سال پس از آن ( یعنی با گذشت 6 سال ) پاسپورت سوئیس را برای خود و اعضای خانواده خود تضمین کنید. اما کشور امارات که اتفاقا علاقه مندان زیادی به سرمایه گذاری دارد، هیچ گاه به سرمایه گذاران خارجی خود اقامت دائم و تابعیت اعطا نمی کند؛ حتی اگر سال های سال سرمایه خود را در این کشور حفظ کنند. لذا یکی از اصولی که برای سرمایه گذاری و چند برابر کردن سرمایه تان باید در نظر بگیرید این است که قبل از سرمایه گذاری در کشور مورد نظر تان مطمئن شوید که می توانید با اخذ اقامت دائم و تابعیت آن کشور جای پایتان را محکم کنید و این مزیت را از دست ندهید.

تولید ناخالص داخلی در کشورهای اتحادیه اروپا

چطور پول خود را دو برابر کنیم

از دیگر اصولی که شما بعنوان یک سرمایه گذار خارجی باید در نظر بگیرید و در پاسخ به سوال چگونه سرمایه خود را چند برابر کنیم باید به آن توجه داشته باشید، استاندارد حمایت از سرمایه گذار خارجی National Treatment می باشد. استاندارد های سرمایه گذاری خارجی نظیر National Treatment می تواند با ایجاد یک محیط رقابت اقتصادی سالم، به معنای واقعی کلمه سرمایه شما را ذخیره کند و آن را رشد دهد. در واقع بزرگترین شاخصه National Treatment این است که دولت را مجاب می کند که همانگونه که با مردم کشورش رفتار می کند، همان رفتار را نیز با سرمایه گذار خارجی داشته باشد. برای درک بیشتر این موضوع می توان از این مثال استفاده کرد که اگر شما سرمایه خود را به کشور امارات منتقل کنید و در طی اقامت موقتتان با یک شخص یا کمپانی محلی عرب اختلاف پیدا کنید و شرایط به نحوی باشد که برای حل و فصل آن به دادگاه مراجعه کنید، بر اساس تجربه با توجه به روابط قوی که وجود دارد در حق شما به عنوان یک خارجی اجحاف می شود. کمپانی های بزرگ امارات و دوبی نظیر عمار و داماک و … در اختیار سرمایه گذاران و مردم اماراتی هستند و با توجه به عدم حمایت از متقاضیان سرمایه گذاری خارجی جایی برای رشد سرمایه گذاران خارجی نمی ماند، زیرا استاندارد National Treatment در کشور امارات عملا اجرا نمی شود.

اما استاندارد سرمایه گذاری National Treatment در کشور های آلمان، اتریش، هلند و فنلاند ، مانع از این می شود که دولت بین سرمایه گذار خارجی و شخص یا کمپانی بومی آنجا رفتار متفاوتی داشته باشد. حال بهتر می توانید درک کنید که دانستن اصول و استاندارد های سرمایه گذاری در کشور های خارجی تا چه اندازه می تواند به شما در تصمیم گیری برای سرمایه گذاری در کدام کشور کمک کند.

برای سرمایه گذاری خارجی قریب به 10 استاندارد سرمایه گذاری وجود دارد که دانستن هرکدام از آن ها می تواند به شما کمک شایانی در این زمینه ارائه نمایند و شما را به یافتن پاسخ سوال چگونه سرمایه خود را چند برابر کنیم یک گام نزدیک تر کند.

یکی دیگر از این استاندارد ها به بررسی این معیار می پردازد که Do Deligence یا حداکثر تلاش دولت برای حفظ امنیت فیزیکی سرمایه گذار خارجی خود چقدر است؟ به عنوان مثال اگر شما قصد سرمایه گذاری نفتی در کشور کنیا را داشته باشید، برای حفظ امنیت خود باید به ناچار بادیگارد شخصی استخدام کنید؛ زیرا هر لحظه ممکن است که به دلایل مختلف به شما حمله فیزیکی شود. در این مقاله سه استاندارد از استاندارد های سرمایه گذاری در کشور های خارجی را مطرح کردیم. این مقاله توسط موسسه حقوقی ملک پور همکار مؤسسه MIE اتریش تهیه و گردآوری شده، هرگونه کپی برداری از آن بدون ذکر منبع شرعاً و قانوناً حرام و غیرقانونی می باشد برای معرفی دیگر استاندارد ها شما را به دیدن محصولات ویدئویی موسسه دعوت می کنیم. شما عزیزان نیز می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با مشاوران مجرب موسسه حقوقی ملک پور تماس برقرار نموده یا در بخش دیدگاه های همین مقاله، سوالات خود را در زمینه استاندارد های سرمایه گذاری خارجی مطرح نموده تا در اسرع وقت پاسخ داده شوند.

تا کنون برخی از استاندارد های سرمایه گذاری خارجی را نام برده و آن ها را با ذکر مثال بررسی کردیم. حال ضمن ارائه اصول صحیح سرمایه گذاری خارجی به ارائه ایده هایی جهت چند برابر کردن سرمایه شما می پردازیم.  شما می توانید از لینک های این صفحه استفاده کرده و مقالات مختلف ارائه شده در مورد سرمایه گذاری خارجی و اصول افزایش سرمایه استفاده کنید.

یکی از مهمترنی اصول سرمایه گذاری داشتن یک Business Plan یا طرح کسب و کار موفق است که بنابر تجریه یکی از اصول ثروتمند شدن و چند برابر کردن سرمایه می باشد. برای طرح کسب و کار و نگارش آن منابع مختلفی وجود دارد اما آگاهی از منبع معتبر نیازمند تجربه و صرف هزینه است. ما در  موسسه حقوقی ملک پور شرایطی را فراهم آوره ایم که شما بتوانید با اقتصاددان های اروپایی از کشورهای مطرح اروپایی مانند اتریش و سوئیس ارتباط برقرار کنید و از ایده های مناسبی که برای سرمایه گذاری و سودآوری مناسب است استفاده کنید. روال کار با این گروه سرمایه گذاری به این صورت است که در طی مذاکرات اولیه با آنان، به شما ایده های عملی سرمایه گذاری در قالب بیزینس پلن موفق ارائه می دهند و 50 درصد سرمایه اولیه برای استارت کار را هم می پردازند. 50 درصد دیگر را شما بعنوان طرف دیگر این سرمایه گذاری وارد کار می کنید. لازم به توضیح است که حداقل مبلغ مورد نظر برای شروع این چنین سرمایه گذاری هایی در حدود 300 هزار یورو می باشد. در واقع اگر شما قصد سرمایه گذاری 400 هزار یورویی با این گروه را داشته باشید، این گروه نیز 400 هزار یورو وارد سرمایه گذاری خواهد کرد و اگر قصد سرمایه گذاری یک میلیون یورویی داشته باشید این گروه نیز یک میلیون یورو وارد سرمایه گذاری خواهد نمود. ایده و بیزینس پلن مناسب را به شما ارائه می دهند. پس از رضایت طرفین مذاکره با تعیین تقسیم سود تضمینی، قرارداد منعقد می گردد.

یکی از مهمترین پارامترهای که در پاسخ به سوال چگونه سرمایه خود را چند برابر کنیم باید در نظر داشت اعتبار پاسپورت کشور موردنظر ما برای سرمایه گذاری است. علاوه بر استاندارد ها و اصول فوق، یکی دیگر از اصول درست سرمایه گذاری در کشور های خارجی، بررسی اعتبار پاسپورت کشور مورد نظر سرمایه گذاری تان می باشد؛ در واقع اعتبار پاسپورت کشور مورد نظر در سر تا سر دنیا، یکی از ملاک های سرمایه گذاری در کشور های خارجی است. سرمایه گذاری درست در کشوری که پاسپورت آن از اعتبار بالایی برخوردار است، علاوه بر یک سرمایه گذاری موفق به شما اجازه می دهد که آزادانه به سایر کشور های دنیا مسافرت کاری یا خانوادگی داشته باشید. بعنوان مثال اگر شما مبلغ یک میلیون یورو را در زمینه املاک و مستغلات کشور هلند سرمایه گذاری کنید، علاوه بر سود تضمینی بین 8 تا 10 درصد، می توانید پاسپورت کشور هلند، که یکی از 15 پاسپورت معتبر دنیاست را داشته باشید.

با داشتن مجوز سفر به کشور های مختلف شما می توانید به راحتی بیزینس خود را گسترش داده و از ایده های مختلف استفاده کنید.

همانطور که می دانید کسب سرمایه و چند برابر کردن آن، بدون داشتن سرمایه اولیه نیز ممکن است که در این مورد شما را به ویدئو های زیر ارجاع می دهیم. در ویدیو ویژه ای که تحت عنوان اصول سرمایه گذاری خارجی در دست تهیه است تمامی شرایط و نکات افزایش سرمایه و انتخاب کشور مقصد برای سرمایه گذاری به صورت کامل بیان شده است که می تواند مرجع خوبی برای علاقمندان به پیشرفت و افزایش سرمایه باشد.

بنابر گزارش CNN در اوایل سال 2019 کشورهای با بالاترین ارزش پاسپورت به شرح زیر هستند.

پاسخ به این سوال نیاز به بحث فراوان و تحلیل تمام جوانب ندارد. پر واضح است که هر چه میزان ثبات در نرخ ارز بیشتر باشد باشد، برنامه ریزی برای سرمایه و هدفمند کردن آن راحت تر است. با توجه به نوسانات عجیب نرخ ارز در چند مدت اخیر سرمایه گذاری خارجی و با استفاده از ارزهای بین المللی معقول تر و نتیجه مناسب تری را رقم زده است.

بنابر گزارش CNN در اوایل سال 2019 کشورهای با کمترین ارزش پاسپورت به شرح زیر هستند.

شما می توانید از طریق دریافت مشاوره رایگان شرایط و اطلاعات تماس خود را وارد کرده تا مشاوران ما در سریع ترین زمان ممکن با شما تماس بگیرند و شرایط شما را برای مهاجرت بررسی کنند.

همانطور که در بالا گفته شد یکی دیگر از پارامترهای پاسخگویی به سوال چگونه سرمایه خود را چند برابر کنیم توسعه بعد بین المللی بیزینس و استفاده از حوزه تجارت بین الملل است. گفتنی است که فرد یا کمپانی که چند ملیتی می شود، بسیار بزرگتر از فرد یا شرکت تک ملیتی است. البته این ادعا علمی است و برای اثبات آن ادله و evidence وجود دارد. پس اگر سرمایه دار هستید یا شرکت موفقی در زمینه کاری خود دارید، به شما اکیدا پیشنهاد می شود که ضمن آگاهی از اصول و استانداردهای سرمایه گذاری در کشور های خارجی ، به این سرمایه گذاری نیز فکر کنید. در این مقاله چند برابر کردن سرمایه را از طریق ارائه اصول و استاندارد های سرمایه گذاری در خارج از کشور مورد تحلیل و بررسی علمی قرار دادیم و با بیان اصول و استاندارد های سرمایه گذاری و ارائه بهترین گزینه های سرمایه گذاری در خارج از کشور به این سوال که چگونه سرمایه خود را چند برابر کنیم؟ پاسخ دادیم. امیدواریم این مقاله با ارائه اطلاعات مورد نیازتان در زمینه چند برابر کردن سرمایه و بررسی ایده ها، اصول و استانداردهای سرمایه گذاری در خارج از کشور ، رضایت شما را جلب کرده باشد. در انتها از تمام عزیزانی که تا پایان این نوشتار همراه ما بودند نهایت تشکر را داریم. اگر هنوز هم در پاسخ به سوال چگونه سرمایه خود را چند برابر کنیم برای شما ابهاماتی وجود دارد لطفا آن را در بخش دیدگاه ها بیان کنید تا در سریع ترین زمان ممکن پاسخ آن برای شما ارسال گردد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

Notify me via e-mail if anyone answers my comment.

دیدگاه

 

 

 

 

 

تماس با ما

خط ویژه :۴۹۱۹۶۰۰۰ـ (۰۲۱)

خط ویژه:  49076ـ (۰۲۱)

دسترسی سریع

فرم درخواست تماس مشاوران با شما

تماس با ما

چطور پول خود را دو برابر کنیم

فروشگاه

موسسه مشاوره ای MIE

دفتر مشاوره و امور اقامت سرمایه گذاری، تحصیلی و کاری

شایان ذکر است همه دفاتر به صورت یکپارچه تحت نظر دفتر مرکزی وین و شخص جناب استاد ملک پور فعالیت می نمایند.

وب سایت های ما

malekpourmie.com

miemohajerat.com

miestudy.com

miemalekpour.com

officialmalekpour.com

mielanguage.com

miesuccess.com

miejobs.com


دریافتDownloads-icon


دریافتDownloads-icon

از ساده‌ترین قوانین ریاضی مانند جمع، ضرب و تقسیم برای چند برابر کردن پولتان استفاده کنید! 
در این مقاله قصد داریم دو مورد از قوانینی را که به شما می گویند چه سرمایه‌گذاری ارزش پول شما را دارد یا نه معرفی کنیم؛ اولین قانون به قانون 72 و دیگری به قانون 115 شهرت دارند.


با این قوانین ساده، پول خود را چند برابر کنید!
 

قانون 72

قانون 72 به شما می‌گوید، پولتان در چه مدت زمانی دو برابر خواهد شد. استفاده از این قانون بسیار ساده است و تنها کاری که لازم است انجام دهید تقسیم عدد 72 بر میزان نرخ بهره‌ای است که به پول ما تعلق می‌گیرد. 

چطور پول خود را دو برابر کنیم

با یک مثال موضوع را روشن‌تر می‌کنیم؛ فرض کنید شما سال 95، 20 میلیون تومان در صندوق سرمایه‌گذاری آسمان خاورمیانه که بازدهی 29 درصدص داشته است، سرمایه‌گذاری کرده‌اید، در این صورت اگر این صندوق در سال های بعدی نیز عملکرد خود را تکرار کند، پول شما پس از 2 سال و شش ماه به 40 میلیون تومان؛ یعنی دوبرابر خود خواهد رسید.

حال به عنوان مثالی دیگر فرض کنید  20  میلیون خود را در بانک سرمایه‌گذاری کرده‌اید؛ با یک محاسبه ساده در می‌یابیم که با نرخ 15% بهره بانکی، باید نزدیک به  5 سال صبر کنید تا پولتان به 40 میلیون تومان برسد.
در حقیقت قانون 72 به ما می‌گوید که حتی تفاوت یک درصدی در نرخ بهره تاثیر زیادی در زمان دوبرابر شدن پول ما دارد.

علاه بر این‌ها قانون 72 در  برنامه‌ریزی‌‌های مالی کاربرد بسیار زیادی دارد؛ فرض کنید شما می‌خواهید خانه بخرید یا هزینه سفر خود را تامین کنید، در این صورت با یک محاسبه ساده می‌توانید به طور دقیق زمان انجام این کار را در برنامه مالی خود مشخص کنید. 

در استفاده از این قانون توجه به این نکته ضروریست که فرض مرکب شدن سالانه پول در این قانون وجود دارد؛ بدین معنی که هر ساله بهره شما به اصل پول اضافه می‌شود و سال بعد بهره و اصل پول شما به طور مجدد سرمایه‌گذاری می‌گردد. 

قانون 115

اگر جزء آن دسته از افراد بلند پروازی هستید که دو برابر کردن پولتان برای شما کافی نیست؛ قانون 115 برای شما ایجاد شده است. در حقیقت قانون 115 به شما می‌گوید چگونه پول خود را  سه برابر کنید. 

استفاده از این قانون نیز مانند  قانون 72 است. باز هم با مثالی کاربردی این مفهوم برای شما روشن‌تر می‌سازیم؛ با در نظر گرفتن اطلاعات مثال قبلی می‌توان استنباط کرد، اگر پول خود را سال 95 در صندوق آسمان خاورمیانه سرمایه‌گذاری می‌کردید بعد از 4  سال (با فرض تکرار عملکرد صندوق) پول شما به سه برابر مقدار خود؛ یعنی 60 میلیون تومان می‌رسید و اگر این مقدار را در بانک سرمایه‌گذاری می کردید بعد از 7 سال و شش ماه به این رقم دست می‌یافتید. 
 معجزه نرخ بهره مرکب

در واقع نتایج اعجاب انگیز  هردو قانون 72 و 115 مدیون چیزی به نام نرخ بهره مرکب است. با استفاده از بهره مرکب چنانچه ما پول خود را در جایی با نرخ بهره بالاتر سرمایه‌گذاری کنیم، به پولمان اجازه می‌دهیم تا بیشتر و بهتر برای ما کارکند. 

درحقیقت چیزی که نرخ بهره مرکب از شما می‌خواهد این است که به جای خرج کردن سود پول خود، آن را به‌طور مجدد سرمایه‌گذرای کنید تا نتایج شگفت انگیزی دریافت کنید. 

 


قوانین و مقررات Downloads-icon


قرارداد سبدگردانیDownloads-icon


روش محاسبات بازدهیDownloads-icon

چطور پول خود را دو برابر کنیم
چطور پول خود را دو برابر کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *