چه طور خودم را دوست داشته باشم

 
helpkade
چه طور خودم را دوست داشته باشم
چه طور خودم را دوست داشته باشم

سلام! به اکانت کاربری خود وارد شوید

بازیابی رمز عبور

پسورد شما به ایمیل شما ارسال خواهد شد

پرورش افکار – رسیدن به موفقیت قطعی از طریق آموزش و یادگیری قانون جذب توسط دوره کارشناس جذب شوید استاد شریفی

چه طور خودم را دوست داشته باشم

چگونه عاشق خود باشم؟ هنر دوست داشتن خود کدام است؟
«زیبا بودن یعنی خودمان باشیم. نیازی نیست دیگران تاییدمان کنند. خودمان باید خودمان را بپذیریم.»

چگونه خود را دوست داشته باشیم

مهمترین تصمیم زندگی مان، تصمیمی که بر بقیه تصمیم های زندگی مان اثر می گذارد، تعهد به دوست داشتن و پذیرفتن خودمان است. این تصمیم به طور مستقیم بر کیفیت روابط ما، کارمان، وقت آزادمان، ایمانمان و آینده‌ مان اثر می گذارد.

اما چرا انجام آن اینقدر سخت است؟

منشاء خانوادگی‌

من با نه خواهر و برادر بزرگ شدم. دو برادر و سه خواهر بزرگتر از خودم داشتم و سه خواهر و یک برادر کوچکتر از خودم. من هیچوقت بین آنها جایی نداشتم. خواهرهایم همه قدبلند و زیبا بودند و موهایی بلند و پرپشت داشتند و من در یازده سالگی دختری کوتاه قد و تپل بودم. موهایم هم خیلی نرم و نازک بود.

خواهرهایم بسیار حرف گوش کن بودند اما من شدیداً غیرقابل کنترل و سرکش بودم. هم در خانه و هم مدرسه اذیتم می کردند اما من هم آرام نمی گرفتم و برای حفظ موقعیتم در خانه می جنگیدم. برای محافظت از خودم، ضرب مشتم قوی شد و زبانم تند و تیز.

وقتی ناامیدانه سراغ اولین مشاور روانشناس رفتم، بیست و هفت ساله بودم و چهار فرزند داشتم. احساس می کردم تنها هستم و کسی دوستم ندارد. واقعاً تصمیم گرفته بودم که تغییر کنم.

بعد از اینکه شش، هفت ماه روی مشکلات دوران کودکی ام، افکار، اعتقادات و اتفاقات قدیمی ام کار کردم، دوباره احساس زنده بودن می کردم. مثل این می مانست که از روی یک مبل آنتیک قدیمی چند لایه رنگ برداشته باشند. احساس می کردم دوباره به دوران زیبایی واقعی ام برگشته ام.

تأثیرات فرهنگی

جامعه به ما یاد می دهد که ارزشمان در بت های فرهنگی مان است. تکنولوژی، جوانی، رابطه جنسی، قدرت، پول، جذابیت و روابط عاشقانه.

وقتی ارزش خودمان را بر مبنای دنیای بیرونی قرار دهیم، هیچوقت نمی توانیم خودمان را دوست داشته باشیم.

منتقد درونی مان ما را در افکاری مثل “«من کافی نیستم، به اندازه کافی ندارم، به اندازه کافی کار نمی کنم” و از این قبیل غرق می کند.

احساس کمبودها هیچوقت تمامی ندارند. هربار که هدفی به ما نزدیک می شود یا به چیز بزرگی دست پیدا می کنیم، غریزه مان به ما پیشی می گیرد تا هدایتمان کند.

درکمان از خود را تغییر دهیم

برای اینکه احساس ارزشمند بودن کنیم، باید چشمانمان را شسته و با دیدی توام با خودآگاهی و عشق به خودمان نگاه کنیم. پذیرش و عشق باید از درونمان بیاید.

برای اینکه ارزشمند باشیم نیازی نیست خاص و متفاوت باشیم. ارزش ما در ذات واقعی‌ و خوبی درونیمان است. ما نوری بسیار زیبا هستیم. ما عشق هستیم. شاید بتوانیم عظمت خودمان را زیر خاک مدفون کنیم اما هیچوقت نمی توانیم آن را از بین ببریم.

دوست داشتن خودمان کاری نیست که یک مرتبه اتفاق بیفتد، فرایندی بی انتها و مداوم است. از خودمان شروع می شود، از در آغوش گرفتن خودمان با محبت و ستایش. برای اینکه بدانیم چطور می توانیم اینکار را انجام دهیم، این مراحل را خوانده و در زندگی مان عملی کنیم. روزمان را با عشق (و نه تکنولوژی) شروع کنیم. قبل از اینکه از رختخوابمان بیرون بیاییم، ارزشمند بودنمان را به خودمان یادآور شویم. عشق را درون ریه هایمان بکشیم و بیرون دهیم. خودمان را از عشق سیراب کنیم(من خودم را دوست دارم).

۱-برای فکر کردن و نوشتن وقت بگذاریم. هر روز وقت بگذاریم و روی درونمان تمرکز کنیم. با ۵ دقیقه مدیتیشن و ۵ دقیقه نوشتن در صبح ها شروع کنیم. کم‌کم این زمان را افزایش دهیم.

۲-با شادی با خودمان حرف بزنیم. برای اینکه ذهنمان را آموزش دهیم تا مثبت تر باشد، از تأیید کردن استفاده کنیم. مچ بندی روی دست راستمان ببندیم، وقتی می بینید که به هر ترتیبی می خواهیم از خودمان سوءاستفاده کنیم، مچ بند را به دست چپمان منتقل کنیم.

۱۱ چیزی که باید در مورد قانون جذب و چگونگی استفاده از آن…

۹ روش از قانون جذب که می تواند زندگی شما را بهبود ببخشد.

۹ تکنیک تجلی قانون جاذب که باید بلد باشید

۷ راه برای اینکه زندگی موفق و بدون محدودیتی داشته باشید

۱۰ دلیلی که چرا ترک عادات بد خیلی سخت و مشکل است


راهنمای اساسی برای روتین های صبحگاهی

۳-صداقت احساسی پیدا کنیم. بی حس کردن احساساتمان دیگر کافی است. خرید کردن، خوردن و نوشیدن نمونه هایی از روش های دوری از ناراحتی و درد است. هوشیارانه به سمت احساسات و عواطفمان برویم.

۴-علایقمان را گسترش دهیم. چیز جدیدی را امتحان کنیم. یک زبان جدید یاد بگیریم. جاهایی برویم که قبلا نرفته ایم. کارهایی انجام دهیم که قبلاً نکرده ایم. ما حق داریم زندگی فوق العاده ای داشته باشیم.

۵-از فعالیت های زندگی بخش لذت ببریم. ورزشی را پیدا کنیم که دوست داریم. غذاهایی را کشف کنیم که برایمان مفید است. یک روز دست از تکنولوژی برداریم و وقتمان را به کارهایی بگذرانیم که به ما حس زنده بودن می دهند.

۶-برای آزاد شدن مشتاق باشیم. نفس بکشیم، ریلکس باشیم و رها کنیم. هیچوقت نمی توانیم تصویر کامل را ببینیم. نمی دانیم هر چیزی چه هدفی به دنبال دارد. با فکر نکردن و آرزو نکردن اینکه کاش آدم ها و اتفاقات طور دیگری در زندگی مان بودند، از جنگیدن علیه خودمان دست بکشیم. برنامه ما ممکن است از قصد و نیت روحمان متفاوت باشد.

۷-روی رشد و پیشرفت فردی و معنوی مان کار کنیم. به استقبال رشد برویم. زندگی یک سفر است. ما به دنیا آمده ایم که یاد بگیریم و در سطحی عمیق‌تر دوست بداریم. اگر بخواهیم تند قدم برداریم، زندگی برایمان سخت خواهد شد. آهسته قدم برداشتن برای جلو رفتن در زندگی کافی است.

۸-توانایی هایمان را مال خود کنیم. آنقدر خودمان را دوست بداریم که فرصت های محدودی که پیش رویمان قرار می گیرد را باور کنیم. وارد عمل شوید و زندگی زیبا برای خودمان بسازیم.چه طور خودم را دوست داشته باشم

۸-با خودمان صبوری کنیم. عجله و ترس را کنار بگذاریم. آرام باشیم و به خودمان اعتماد کنیم. تلاش کنیم و مطمئن باشیم دنیا پاداشمان را خواهد داد.

۹-با قدردانی زندگی کنیم. ذهنمان را آموزش دهیم که قدردان و شکرگزار باشیم. استعدادها، زیبایی و شکوه خودمان را تحسین کنیم. خودمان را با تمام نقص ها دوست داشته باشیم.

۱۰-بگذاریم بصیرتمان هدایتمان کند. همه ی پاسخ ها به درون خودمان برمی گردد. به دنبال نشانه ها باشیم و به احساسات درونی مان توجه کنیم. وقتی می خواهیم تصمیمی بگیریم، احتمالا دو صدا از درون خودمان می شنویم. صدایی آرام در خود والایمان و صدایی بلند که نفستان است. همیشه راهی که صدای آرام نشانمان می دهد را دنبال کنیم.

۱۱-کاری را انجام دهیم که ما را محترم می کند. در فعالیت هایی که ما را پایین می آورد شرکت نکنیم. اجازه ندهیم افراد مسموم وارد زندگی مان شوند. همه را دوست بداریم اما مراقب کسانی که اجازه می دهیم وارد زندگی مان شوند باشیم.

۱۲-تردیدها و عدم قطعیت ها را بپذیریم. رنج کشیدن، از زندگی‌ کردن در غم گذشته یا ترس از آینده ناشی می شود. توجهمان را به زمان حال معطوف کنیم و آرامش داشته باشیم.

۱۳-خودمان را ببخشیم. از خطاهایمان درس بگیریم و به جلو حرکت کنیم. با این جمله به خودمان اطمینان دهیم: “خودم را با خاطر قضاوت کردن خودم می بخشم.”

۱۴-قدرت لذت را کشف کنیم. دوست داشتن خود نیاز به زمانی برای ریلکس بودن، تفریح کردن و ارتباط نزدیک با دیگران دارد. دنیای پرسرعت امروز مجبورمان می کند مدام در رقابت و هدف سازی باشیم که جایی برای بازی و تفریح برجا نمی گذارد.

دکتر استوارت برو (Dr. Stuart Brow) می گوید، “متضاد بازی کار نیست، افسردگی است.”

۱۵-واقعی باشیم. خودمان را بیرون بریزیم. به خودمان اجازه دهیم دیده شویم، شناخته شویم و شنیده شویم. با این صمیمیت با خودمان احساس راحتی کنیم.

۱۶-روی مثبت ها تمرکز کنیم. به قلبمان رجوع کنیم و نقاط مثبت خودمان را تحسین کنیم.

۱۷-مراقب نادیده گرفتن خود باشیم. مراقب انتخاب هایمان باشیم. چندین بار در طول روز از خودمان بپرسیم، “آیا این انتخاب به من ارزش می‌دهد؟”

۱۸-تجسم کنیم که اگر ارزش خودمان را باور داشتیم زندگی مان چه شکلی می گرفت. زندگی مان را به دوست داشتن خودمان اختصاص دهیم. این باید مهمترین اتفاق زندگی مان باشد.

۱۹-از متخصص کمک بگیریم. نادیده گرفتن خود دردناک است. ما لایق شاد بودن هستیم. ما حق داریم پذیرفته شده و دوست داشته شویم. اگر لازم بود، از یک مشاور، مربی یا روانشناس کمک بگیریم. این بهترین سرمایه گذاری است که می توانیم انجام دهیم.

ازآنجا که ما انسانها همه به هم وصل هستیم، اگر من خودم را دوست داشته باشم، شما را هم دوست خواهم داشت. ما با عشق هایمان می توانیم خودمان، همدیگر و دنیا را بهبود بخشیم. عشق هدف ماست. یادمان نرود که عشق از ما و از درون تک تک ما آغاز می شود.

خودت را دوست داشته باش

مطلب قبلی

زندگینامه جبران خلیل جبران – نویسنده

مطلب بعدی

مدیریت از دیدگاه مارگارت تاچر – بانوی آهنین

چالش 21 روزه: برنامه قانون‌ جذب برای تجلی شادی

چرا تفکر مثبت میتواند سلامت جسمی را بهبود بخشد

شکست را به موفقیت تبدیل کنید: استفاده از قانون جذب برای غلبه بر موانع

موفقیت به معنای اتخاذ یک انتخاب بزرگ نیست، بلکه به معنای اتخاذ میلیون ها تصمیم کوچک…

چگونه شروع به استفاده از قانون جذب کنیم؟ 8 موردی که همین…

10 راهی که قانون جذب می تواند به شما کمک کند تا زندگی تان را…


چگونه در مراقبه تجلی مهارت پیدا کنیم؟

برای چت کردن با ما روی آیکون مشاور فروش کلیک کنید

سلام! به اکانت کاربری خود وارد شوید

بازیابی رمز عبور

پسورد شما به ایمیل شما ارسال خواهد شد

ورود و ثبت نام

وبلاگ

چگونه خود را دوست داشته باشیم؟

 

چه طور خودم را دوست داشته باشم

 

 

سلام عرض میکنم خدمت شما کاربران محترم سایت بهامین دادرس دات کام امیدوارم هرجا که هستید خوب باشید.موضوع این جلسه ما درباره اهمیت دادن به خودمان یا چگونه خود را دوست داشته باشیم؟ عشق به خویشتن یا به صورت عمیق تر عزت نفس.یکی از مهمترین مباحثی است که در زندگی ما تاثیربسیار زیادی دارد.خیلی از  شکست های عشقی و  خیلی از جاهایی که ما فکر میکنیم دیگران دارند مارو اذیت میکنند این ما هستیم که به آنها اجازهی این کار را میدهیم!چون ما خودمان را دوست نداریم!عزت نفس نداریم.حالا چگونه به خودمان احترام بگذاریم؟ چگونه خود را دوست داشته باشیم؟

اهمیت دادن به خود! دوست داشتن خود.حداقل تو این بحث باید خودمان را از نظر ظاهری و فیزیکی قبول کنیم و دوست داشته باشیم.چشمانتات را ببندید و تصویر بهترین دوستتون رو مجسم کنید.حالا خودتان را در کنار او ببینید.کدام تصویر کیفیت بیشتری دارد؟متاسفانه ما اصلا به خودمان توجه نمیکنیم؟چند بار شده جلوی آیینه بریم و از خودمون تعریف کنیم؟چندبار شده خودمون خودمون رو ببوسیم؟یکی از کارهایی که حتما باید انجام بدیم دوست داشتن خودمونه.بینید مثل همیشه دوربین رو میاریم بالا و از بالا به نگاه میکنیم.خدا مارو خلق کرده!به عمق این جمله باید پی ببریم.تابلو شام آخر چرا گرونه؟چرا تو موزه نگهش میدارن؟چون یه شخصیت بزرگی مثل داوینچی اونو خلق کرده.مارو خدا خلق کرده باید قدر خودمونو بدونیم.

 

 

 

قانون فواره:تاحالا به فواره نگاه کردید؟سازو کار فواره اینجوریه که اب داخله خودشو پمپ میکنه و به هوا میفرسته.یعنی وقتی خودش از خودش پر شد کارش شروع میشه.ما ادم ها هم باید اینجوری باشیم.وقتی عاشق خودمون شدیم!وقتی به خودمون احترام گذاشتیم وقتی از دیدن خودمون جلوی آینه کیف کردیم.تازه میتونیم بقیه رو واقعا دوست داشته باشیم.چرا؟چون اونها رو هم بزرگترین نقاش آفرینش خلق کرده.

همین الان دست به کار شوید یک قلم و کاغذ بردارید و خودتون از خودتون تعریف کنید.از چشمهاتون از بینی از صورتتون از شکم بزرگتون از هرچیزیکه الان دارید!از قد کوتاه!از هرچیزی که الان دارید.از هرچیزی که همین الان هستین.یکی از نیازهای انسان دوست داشتن و دوست داشته شدن است.باور داشته باشید تا آدم ها عاشق خودشون نشن نمیتونن حقیقتا بقیه رو دوست داشته باشند.وقتی یک لیوان پر نشه لبریز نمیشه.

خیلی ها هستن با خودشون مشکل دارند با قدشون با هیکلشون با دماغشون و…تحقیقات هم نشون داده خیلی از اینان با انجام عمل زیبایی هم باز به رضایت صد در صدی نمیرسند.چرا؟چون از خودشون راضی نیستند.چون از خودشون لذت نمیبرند.خودشونو پشت آرایشو هزارتا چیز دیگه قایم میکنن.بحث عزت نفس و اعتماد به نفس بحث خیلی طولانیه که حتما به صورت جدا دربارش حرف میزنیم.

اما عمده ی مشکلات ما با خودمون از نداشتن عزت نفسه.حداقل حداقل حداقل از نظر ظاهری و فیزیکی!دوست عزیز با خودت کیف کن.باور کن دنیا عوض میشه!وقتی شما حس خوبی به خودت داشته باشی کائنات میخواهد اون حسو تقویت کنه!قانون جذب رو به خاطر دارین؟وقتی دقتتون به زیبایی های خودتون زیاد میشه!اینبار زیبایی های دیگران را هم بهتر درک میکنید.مثل قانون شکر.انسان شاکر میگشت دنباله جنبه های مثبت تا شکرش رو به جا بیاره.

 

 

همین الان شروع کنید به نوشتن یک لیست از چیزهایی که دارید! حتی اگر ۱درصد هم حال شما را خوب می‌کند بنویسیدش! از سلامتی جسمی تا داشتن وسیله‌هایی که شاید بودنش برایتان خیلی عادی شده! مثل همین کامپیوتر یا گوشی که دارید با کمکش این مطلب را میخونید!همین چشمانی که بهتون کمک میکنه به صفحه‌ی نمایش نگاه کنید!بنویسید اصلا نظم و قانونی براش در نظر نگیرید! دوستان و اشنایانتان و همکاران و… بنویسید.اگر تمرکزتان بر روی داشته‌هایتان متمرکز شود کم کم نتیجه‌ را میبینید!کسی که عزت نفس پایینی دارد توجه و تمرکزش بر روی ضعف‌هاست.باید با تلاش زیاد قدرت دیدن نکات مثبت را در خودتان افزایش دهید.

 

 

چگونه اعتمادبه‌نفس خود را افزایش دهیم؟

فایل صوتی افزایش اعتماد به نفس در ۱ ساعت

نه دامی‌ است، نه زنجیر! همه بسته چراییم؟!🤔

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

سلام من مشکل عزت نفس رو دارم اصلا درک نمیکنم هرمطلبی رو میخونم خیلی به سرم میزنه که خودمو بکشم راحت بشم ولی بخاطر خانوادم نمیتونم هر کسی که منو میشناسه ازمن بخاطر خیلی از داشته هام تعریف میکنه ولی خودم از حرفاشون خندم میگیره نمیدونم چرا فکر میکنم دارن دلداریم میدن که افسرده نشم یا فکر میکنم منو مسخره میکنن خیلی وقتها تنهای خودم اینقد گریه میکنم از خدا طلب مرگ میکنم میشه کمکم کنید

خیلی خوبه که بدونیم هیچ کسی تو دنیا دقیقا مثل ما نیست. و تک تکمون بی نظیر و کمیاب هستیم. و عالیه که همیشه خوبی ها و زیبایی هارو در نظر داشته باشیم. تا به اعتماد به نفس و عشق به خود و توانمند سازی برسیم.

ماهمه انسانیم با روحی که خدا دمیده وجسم به شکلهای مختلف ماباید نسبت به عمل کارهامون ازخود راضی

باشیم شاید ما یک کار خوبی بکنیم خیلیها خوششون نیاد وبرعکس مهم هدف افرینش

سلام. خسته نباشید.
چند وقتیه که حس میکنم خیلی حساس شدم .
اونم بیش از حد حساس.اونقدری که رو یکی از دوستام تاثیر گذاشته .
یه فرد خجالتی ام.هر کاری هم کردم که اعتماد به نفسمو بالا ببرم نتونستم.این اعتماد به نفسی که ندارم باعث شده تویه درسام و رفتارام تاثیر بگذاره.
و بعد اینکه حس میکنم افسرده شدم و نا امید.
ساعتها میشینم زل میزنم به در و دیوار و فکر میکنم و بعضی موقعه ها الکی و بدون فکر ، توخودمم.
از همه چیز و همه کس متنفر میشم و یه لحظه هم نه دوس دارم همه رو دوست داشته باشم.یه کارایی هم میکنم و حرفایی میزنم که خودم بعدش پشیمون میشم.
به فکر بقیه هم خیلی توجه میکنم.یعنی هرکاری ک میخام بکنم اول میشینم میسنجم که فلانی چی میگه.نظر اون یکی چیه.و…
جدیدا با هر حرفی ناراحت میشم و زود گریم میگیره.یه قولن اشکم دم مشکمه.
از وقتی هم که با دوستم قهر کردم اینارو متوجه شدم.
شاید …
نمیدونم.
لطفا کمکم کنین.

من خودم رو برای کاری بدکه احتمالش زیاد بود انجام بدم اما انجام ندادم سرزنش می کنم و با خودم فکر می کنم اگر یک نیرو جلوی مرا برای انجام این کار نگرفته بود الان من چه وضعیتی داشتم؟

سلام.بهم میگن تو ادم بی احساسی هست.به هیچکس اهمیت نمیدی.طرف پولدار بشه یا بدبخت بشه برام اصلا مهم نیست یا طرف بمیره.نمیدونم چرا برام مهم نیست.یجورای برام شده مشکل.مشکلی که الان داره تو خانوادم مشکل درست میکنه.میخوان کمکم کنن ولی نمیتونن.یانمیدونن.دوست دارم با همه خوب باشم ولی بهشون میرسم با رفتارم ازم دور میشن.یا خودمو ازشون دور میکنم.تو جم فامیلی دوست دارم باشم وقتی میرم از بودنم تو جم فامیلی یا خانوادگی سختم میشه دوست دارم سریع فرار کنم.برای چند روز حالم گرفته میشه با اینکه تو فامیل یا خانواده کسی بهم کار نداره.احساس میکنم که یه فرد اضافی هستم.احساس میکنم اگر مطلبی بگم همه بهم میخندن یا مسخره میکنن.تو جم که میرم همیشه ساکت هستم.جز چندتا کلمه بیشتر نمیگم.بعضی وقتا از همه بدم میاد.از خودم که کلا بدم میاد.این احساس بار اضافی بودن داره عذابم میده.شدم یه ادم اعصبی کسی باهام صحبت میکنه سریع براش جبهه میگیرم.

سلام.شما فقط در مورد افزایش عزت نفس مطالعه کن.سعی میکنم در این مورد یک دوره و آموزش تو سایت قرار بدهم.اما راه حل شما عزت نفس است.

سلام وقتتون بخیر سایتتون عالیه….من یک سوالی داشتم در رابطه با دوست داشتن خود…من اصلا درک نمیکنم دوست داشتن خود یعنی چی!!!و مطمئنم هستم دلیل مشکلاتی که دارم اینه که خودمو به اندازه کافی دوست ندارم…و خیلی وقته که خیلی دارم تلاش میکنم در این راستا ولی متاسفانه موفق نشدم…یه حسی هم بهم میگه از طریق پاسخگویی این سایت به سوالم من گره ی کارمو پیدا میکنم… لطفا راهنماییم کنید
پیشاپیش از اینکه راهنماییم کردین یه دنیا ممنون

سلام.حتما یک دوره خاص در این مورد در سایت قرار خواهم داد.اما تا اون روز کتاب هایی در مورد عزت نفس را مطالعه کنید.

سلام
دوست داشتن خود یعنی اینکه خودت و در همه حال با عیب ها و نقص هات دوست داشته باشی و خودت رو منحصر به فرد احساس کنی. دیدی مامان ها چقدر الکی عاشق بچه هاشون هستن حتی با کلی نواقص که ازشون میبینن. بعد از اینکه عاشق خودت شدی حالا شروع کن با خودت حرف زدن و رفع نواقص هایی که تو اخلاقت داری.

دیدگاه

نام *

چه طور خودم را دوست داشته باشم

ایمیل *

وب‌ سایت

مرا با ایمیل از پاسخ کامنتم مطلع کنید.

من بهامین دادرس هستم و به علاقه‌مندان رشد و بهبود فردی کمک می‌کنم که چطور با یادگیری NLP(برنامه‌ریزی عصبی کلامی) مهارت‌های خود را در زندگی به صورت خیلی سریع و مهندسی معکوس شده رشد دهند.مهارت‌هایی مثل هدفگذاری و ارتباط موثر و سخنرانی و کسب‌ درآمد و اعتماد به نفس و افزایش فروش و…

از درون ذهن با شما حرف ‌می‌زنیم…🧠

ورود


نام کاربری:


رمز عبور:



Downloads-icon


https://dl.bahamindadras.com/download/chegoone%20khod%20ra%20doost%20dashte%20bashim.mp3Downloads-icon


Downloads-icon


https://dl.bahamindadras.com/download/chegoone%20khod%20ra%20doost%20dashte%20bashim.mp3Downloads-icon


ناصر آهنی
مقالات
۱۴ نظرها
43,526 بازدید

چگونه خودم را دوست داشته باشم ؟ سوالی که پرسش خیلی از آدمها هست، مخصوصا کسانی که تازه در مسیر رشد فردی قدم گذاشته اند و ذهنشان در برابر دوست داشتن خود مقاومت میکند

کسی که خودش را بتواند دوست داشته باشد قطعا میتواند دیگران را هم دوست داشته باشد. علاوه بر آن وقتی شما کسی را دوست داشته باشی به رشد و پیشرفتش هم علاقه داری و هر کمکی از دستت بر بیاید برای او انجام میدهی . حال اگر خودت را دوست داشته باشی حتما برنامه ای برای رشد و پیشرفت بیشتر خودت تدارک میبینی .

دیدن ویدئوی زیر کمک میکند تا خودمان را بیشتر دوست داشته باشیم . لطفا از ابتدا تا انتهای این ویدئو رو ببینید و نتیجه آن را در بخش نظرات این مطلب مطرح کنید.چه طور خودم را دوست داشته باشم

برچسب هاتمرین دوست داشتن خود چطور خود را دوست داشته باشیم چگونه ظاهر خود را دوست داشته باشیم خودم را دوست دارم چون دوست داشتن خود فواید دوست داشتن خود

آذر ۶, ۱۳۹۵

سلام
ممنون و سپاس فراوان از فایل خوب و کاربردی که قرار دادین.

سلام و درود
متشکرم از توجه شما و خوشحالم که برایتان سودمند بوده.

عالی…….
دمت گرم

خیلی عالی بووووووووووووووووووووووووود. احساس فوق العاده ای داشتم………………………..

سلام.وبسایت جامعی دارید.دستتون درد نکنه

اگر هیچکدوم از اون خصلت هایی که روی کاغذ نوشتیم تیک نخورد تکلیف چیه؟

اگه تیک نخورد یعنی خصوصیاتی که به شما حس خوبی میده و باعث دوست داشتن خودتون میشه رو پیدا کردید . سعی کنید با تمرین و تکرار اون خصوصیات رو توی خودتون جا بندازید تا خودتون رو روز به روز بیشتر دوست داشته باشید.

خیلی گلی … به قول بچه ها … لاتی حلالت … اصلا امام لات هایی

همه چی عالی و فوق العاده ست
مرسی از ویدئوی زیباتون 👏👏🌷🌷
زندگی تون همواره شاد و پر از آرامش و اتفاقات فوق العاده

عاااااااااااااااالی بود لایک

سلام. من احساس تنهایی و افسردگی تو زندگی میکنم. از خودم راضی نیستم. دلهره بیجا دارم. دلم میخواد خودمو بکشم ولی نمیتونم تا ابد این حیو داشته باشم. چه کنم

با سلام
ممنون از کلیپ جذابتون خیلی خوب بود

درود و تشکر

چند روزه خیلی دلم گرفته بود.به خاطر این که فهمیدم تا الان اصلا خودمو دوست نداشتم
وقتی این کلیپو نگاه کردم واقعا حس قشنگی بهم داد و فهمیدم باید چیکار کنم تا عاشق خودم بشم
ممنون
آهنگ پایانی هم خیلی قشنگه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌ سایت

حتماً این جملهٔ معروف را شنیده‌ای که می‌گوید، «برای دوست داشتن دیگری، باید اول خودت را دوست داشته باشی.»

فکر می‌کنی چرا این‌طور است؟

به نظرم چون دوست داشتن مانند سایر توانایی‌های فردی، یک مهارت است و شروع آن از طریق تمرین شخصی است. یعنی تا زمانی که توانایی دوست داشتن خودت را نداشته باشی، نمی‌توانی دیگری را دوست داشته باشی.

بگذار مثالی بزنم که شاید این موضوع برایت واضح‌تر شود. این مثالی است که شاید بارها شنیده باشی ولی در اینجا می‌خواهم آن را دوباره یادآوری کنم.

هر بار بعد از سوارشدن در هواپیما و قبل از پرواز، خدمهٔ هواپیما نکاتی را یادآوری می‌کنند ولی چون تکراری است، ممکن است بسیاری از ما به آن توجه نکنیم.چه طور خودم را دوست داشته باشم

در قسمتی از هشدارهای پرواز یادآوری می‌شود که در شرایط اضطراری، اول به خودت را نجات بده و بعد دیگری. این تذکر تا جایی پیش می‌رود که حتی می‌گوید، اول ماسک اکسیژن خودت را بزن و بعد برای فرزندت را.

چرا باید این‌طور باشد؟ چرا نباید که اول به دیگری (یا در این شرایط فرزند خودمان) توجه کنیم؟

به دلیل اینکه اگر توانایی رسیدگی به خود را نداشته باشیم و سلامت نباشیم، امکان رسیدگی به دیگری نیز میسر نخواهد نشد. یعنی اگر خود سرپا، سرحال و سلامت نباشیم، هیچ‌وقت نمی‌توان انتظار داشت که به دیگری هم توجه کنیم.

دوست داشتن هم‌چنین است. تا زمانی که نتوانیم خود را دوست داشته باشیم، نمی‌توانیم دیگری را نیز دوست داشته باشیم. حتی اگر بخواهیم!

شاید چون اگر دوست نداشته باشم:

این‌ها تنها بخشی از دلایلی‌ هستند که می‌تواند انگیزه‌مان برای دوست داشتن خود (همراه با خودخواهی مثبت) را تقویت کند.

همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردم، دوست داشتن خود نیز مهارتی است اکتسابی. ازاین‌رو، لازم است تا هرچه می‌شود آن را بیشتر تمرین کرد. گاهی این تمرین توجه چنددقیقه‌ای در روز و مرور ویژگی‌های شخصی است. گاهی نیز محدود به گذشته و حال نمی‌شود و در عوض برای کسب رضایت بیشتر، برنامه‌ریزی برای آینده است.

اما همین‌که اینجا هستی و تا اینجای مقاله را خوانده‌ای، یعنی می‌خواهی تلاش بیشتری برای دوست داشتن خودت انجام دهی. ازاین‌رو امیدوارم چند پیشنهاد زیر برایت مفید و راهگشا باشد.

برای تأثیر بیشتر، به همراه پیشنهادها یک جملهٔ تأکیدی (Affirmation) نیز نوشته‌ام. جملهٔ تأکیدی در نگرش نو به معنای تمرینی برای تفکر مثبت و توانمندسازی شخصی است. باور بر این است که رفتار ذهنی مثبت به همراه جملهٔ تأکیدی، توانایی رسیدن به موفقیت در هر زمینه‌ای را برایمان ممکن می‌کند.

به‌طور مشخص، جملهٔ تأکیدی بیانیه‌ای است که به‌دقت تنظیم‌شده که باید با خودت تکرار کنی یا آن را مرتب بنویسی. برای آنکه جمله‌های تأکیدی تأثیرگذارتر شود، پیشنهادشده تا با فعل زمان حال، مثبت، شخصی و موضوع مشخص نوشته شود.

و اما پیشنهادها:

هرکسی در این دنیا منحصربه‌فرد است و توانایی‌های منحصربه‌فردی دارد. در دنیای ایده آل، هرکسی ویژگی خاصی دارد که دست‌کم یک نفر به آن نیاز دارد. برای همین است که گاهی حتی برای انجام کار کوچکی، نمی‌توان فردی را با فرد دیگر جایگزین کرد.

پس لازم است باور داشته باشی که منحصربه‌فرد هستی و توانایی‌های منحصربه‌فردی هم داری.

جملهٔ تأکیدی: از آنکه هستم لذت می‌برم و از توانایی‌های منحصربه‌فردم آگاهم.

گاهی دوست‌نداشتن خود، از روی عدم شناخت کافی می‌آید. مانند زمانی که فیلمی را ندیده یا باکسی آشنا نشده‌ایم و پیش پیش نسبت به آن ذهنیت منفی داریم؛ اما زمانی که فیلم را تماشا کرده یا فرصتی را برای آشنایی با آن شخص فراهم می‌کنیم، شرایط جور دیگری می‌شود و علاقه‌مان تغییر می‌کند.

شناخت خود نیز ازاین‌جهت بسیار مهم است. ازآنجایی‌که دائم در حال تغییر هستیم، هر شناخت و آگاهی به خود، دائم در حال به‌روز شدن است.

پس بهتر است در فواصل مختلف، شرایطی را فراهم کنیم تا با خودِ جدیدمان بیشتر آشنا شنویم. مطمئناً شناخت خود، چندباره در جهت آشتی با خود کمک می‌کند.

اگر می‌توانی کارها و فعالیت‌هایی را امتحان کن که ممکن است در جهت شناخت خودت، کمک کند. مثل رفتن به کارگاه‌های خودآگاهی، تنها سفر کردن، قرار گرفتن در شرایط ناخوشایند (دایرهٔ کشیدگی).

جملهٔ تأکیدی: آمادهٔ شناخت بیشتر خودم هستم و برای آن تلاش می‌کنم.

در ادامهٔ پیشنهاد اول، هرکداممان دارای ویژگی‌هایی هستیم که ممکن است با آنچه می‌خواهیم و آنچه از نگاه دیگران جالب است، متفاوت باشد. مثلاً در نگاه اجتماع ممکن است کتاب خواندن ویژگی تحسین‌برانگیزی باشد. همین‌طور داشتن اندام متناسب. ازاین‌رو علاقه نداشتن به کتاب‌خوانی ممکن است همیشه دلیلی برای سرزنش خودمان باشد.

چنین دلایلی باعث می‌شود که در مقابل خود احساس ناراحتی کنیم و خود را کمتر از دیگران ببینیم.

اما در مقابل می‌توان این رفتار را به‌عنوان ویژگی شخصی برداشت کرد و سعی کرد تا با آن راحت‌تر شویم. ممکن است به‌جای کتاب، شنیدن کتاب صوتی برایمان راحت‌تر باشد یا خواندن مقاله‌ها در اینترنت برایمان جذاب‌تر باشد.

اگر با این وضعیت دائم در چالش هستی و مدام خودت را با آنچه «باید» باشی، مقایسه و قضاوت می‌کنی، لازم است از خود بپرسی که «چرا باید همان‌گونه باشم که دیگری هست؟»

شاید بهتر باشد به‌جای آنکه به‌زور خود را در قالبی که اندازهٔ مان نیست جا دهیم، در عوض قالبی بسازیم که متناسب با خودمان ساخته‌شده است.

پس بهتر است که برعکس استانداردهای جامعه، زندگی را بر پایهٔ استانداردهای شخصی بنا کنیم.

جملهٔ تأکیدی: به خودم اعتماد دارم، حتی اگر کسی نداشته باشد.

در انتها لازم است یادآوری کنم که هرچه در مسیر دوست داشتن خود بیشتر تلاش کنی، روزبه‌روز بیشتر شبیه به خودت زندگی خواهی کرد.

خودت باش، جای دیگری قبلاً گرفته‌شده است.

اسکار وایلد

 

عجب پستی بود… باید وقت بذارم روش.
چیزی که از اوایل متن به ذهنم رسید این بود: “باید مثل عاشقی که به معشوق نگاه می کنه، به خودم نگاه کنم.” همون طور که خوبیای معشوق لذت بخشه، چیزایی که خودش/دیگران ممکنه ضعف بدونن، می تونه نَمَکش باشه. مثل کسی که موقع خندیدن فَکِش یه ذره کج میشه. از چشم خیلیا این می تونه چیز جذابی نباشه اما از نگاه عاشقش، این اتفاق معشوقو منحصر به فرد می کنه. فک کنم اگه یاد بگیرم مثل عاشق به خودم نگاه کنم، اون موقع بابت خسته شدنام، جازدنام، خودمو سرزنش نمی کنم. می فهمم که این دلبر عزیز نیاز به استراحت داره و کمی انرژی و انگیزه. اگه ترسیدم، اشکالی نداره. می تونم بهش زمان بدم که خودشو پیدا کنه و بهش بگم: نگران نباش، باهم از پسش برمیایم. باید خودمو کشف کنم، مثل عاشقی که زوایای مختلف روحی معشوقو می شناسه…گاهی بهتر از خود محبوب.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

چه طور خودم را دوست داشته باشم

وب‌ سایت

Notify me via e-mail if anyone answers my comment.

در یک جلسهٔ تخیل، پیرمردی را دیدم که در باغ بزرگی در حال قدم زدن بود. دست‌هایش را در پشت گره کرده و میان دو ردیف درخت در حرکت بود. به تک‌تک درختان توجه می‌کرد و روبروی تعدادی از آنها می‌ایستاد و خیره می‌شد. ادامه

 

فهرست مطالب

عشق ورزیدن به خود باعث افزایش اعتماد به نفس‌تون میشه و همین موضوع برای وارد شدن به رابطه عاطفی سالم و موفق مهم و لازمه. تا وقتی که خودتونو نشناسین، به خودتون احترام نذارین و اعتماد به نفس‌تونو بالا نبرین، داشتن رابطه سالم و موفق غیرممکن میشه. در این پست توضیح میدیم که چطور باید قدم اول برای داشتن رابطه مطلوب رو بردارین، یعنی چطور عاشق خودتون باشین!

به این مثال توجه کنین. فرض کنین شریک عاطفی‌تون گفته که برای اینکه بیشتر جذاب به نظر برسین و بیشتر دوستتون داشته باشه، باید وزن‌تونو کم کنین. برای اینکه ازتون راضی باشه و دوستتون داشته باشه، به حرفش گوش می‌کنین، رژیم سختی میگیرین و ورزش‌های سنگینی انجام میدین اما بعد از مدتی سلامتی جسمانی و روحی‌تون به خطر می‌افته. اینکه عشق‌تون به دلیل سلامتی‌تون ازتون چیزی رو بخواد، تفاوت داره با اینکه بخواد تغییرتون بده. منظورمون اینه که برای رضایت دیگران، عشق‌تون یا خانواده‌تون، هیچ وقت به کاری که دوست ندارین و کاری که به سلامتی‌تون آسیب میرسونه، تن ندین!

به این جمله توجه کنین: همه‌مون از هم تفاوت‌هایی داریم و هیچ وقت نمیتونیم دقیقا مثل کس دیگه‌ای بشیم. بهتره که خود واقعی‌مونو توسعه بدیم و بهترش کنیم به جای اینکه زندگی‌مونو تلف کنیم که مثل کس دیگه‌ای بشیم. باور کنین که شما هم ویژگی‌هایی رو دارین که دیگران ندارن، یعنی هر کسی نقات قوت منحصر به فرد خودشو داره. مقایسه کردن، جزو افکار منفی هست. این رفتار باعث کاهش اعتماد به نفس‌تون میشه و اگر شما نسبت به خودتون نگرش منفی داشته باشین، شریک عاطفی‌تون یا هر کس دیگه هم همون نگرش رو خواهد داشت.

همه اشتباهاتی رو مرتکب میشن، مهم اینه که بتونین خودتونو ببخشین. مثلا تصور کنین با کسی تازه آشنا شده بودین اما بعد از چند هفته آشنا شدن باهاش، اون بهتون گفته که دیگه نمیخواد رابطه رو ادامه بده. در این شرایط چه حسی بهتون دست میده؟ حتما جواب اکثریت، اینه که با خودتون میگین:«دیدی دوباره کاری کردی که رابطه‌ات خراب شد و نتونستی جذبش کنی. تو اصلی جذاب نیستی. لیاقتت همینه که تنها باشی!» اما این طرز تفکر نسبت به خودتون اشتباهه. طرز درستش اینه:«حتما برای هم مناسب نبودیم. منم تلاش خودم رو کردم و سعی میکنم آگاهی‌مو بیشتر کنم تا عملکرد بهتری داشته باشم.»چه طور خودم را دوست داشته باشم

برای اینکه خودتونو دوست داشته باشین، شرط و شروط نذارین. مثلا با خودتون قرار نذارین که اگر بتونم فلان شخص رو جذب کنم، نسبت به خودم احساس خوبی خواهم داشت. شما باید در هر شرایطی خودتونو دوست داشته باشین! یعنی عشق‌تون نسبت به خودتون باید بی قید و شرط باشه! اگر میخواین اعتماد به نفس‌تونو به کمک روانشناس بالا ببرین تا بتونین خودتونو دوست داشته باشین و در نتیجه رابطه عاطفی خوبی داشته باشین، میتونین از سیستم مشاوره تلفنی یا آنلاین رادیو عشق استفاده کنین. برای گرفتن نوبت مشاوره، به دایرکت پیام دهید.

اعتماد به نفس لایه‌های مختلفی داره. لایه بیرونی و لایه درونی. برای اینکه اعتماد به نفس داشته باشین، باید اول لایه بیرونی‌تون کامل بشه تا به درونی برسه. لایه بیرون اعتماد به نفس، ظاهر شما و نگرشی که نسبت به ظاهرتون دارین هست. یعنی باید از خود و ظاهرتون مراقبت کنین. این مراقبت، شامل ورزش، تغذیه مناسب و سلامت جسمانی میشه. حتما باید به این لایه توجه و رسیدگی کنین تا بتونین روی درون‌تون کار کنین و اعتماد به نفس‌تونو بدست بیارین.

همه افراد گذشته تلخ و شیرینی دارن اما مهم اینه که نگرش‌تون نسبت به گذشته‌تون چیه، یعنی ازش درس گرفتین و تجربه کسب کردین یا مدام دارین درباره‌اش فکر میکنین و خودتونو با افکار منفی از بین میبرین؟ اگر نگرش منفی داشته باشین، به مرور زمان اعتماد به نفس‌تون پایین میاد و باعث میشه که نتونین خودتونو اونقدر که لازمه دوست داشته باشین. بهتره برای کنار اومدن با گذشته‌تون هر چه زودتر دست به کار بشین. انجام دادن این کار به تنهایی سخته و نیاز به کمک متخصص داره.

مثلا اگر شریک عاطفی‌تون همیشه باهاتون بدرفتاری میکنه، براتون ارزش قائل نیست و درواقع شریک عاطفی مناسبی نیست، صبر کردن در این شرایط، درواقع بی فایده است چون تا خودش نخواد، نمیتونین تغییرش بدین یا با سکوت، دعوا کردن و… تنبیهش کنین تا رفتارش رو تغییر بده. اگر برای خودتون ارزش قائل هستین و قدر خودتونو میدونین، بهتره برای ادامه رابطه ناسالم تجدید نظر کنین و به دنبال عشق واقعی‌تون باشین. تنها بودن بهتر از موندن در رابطه ناسالم و سمی هست.

 

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

43 بازدید

51 بازدید

122 بازدید

112 بازدید

188 بازدید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 


مشاوره روانشناسی به صورت ویدیو کال

تهیه اینترنتی بلیط اتوبوسVIPبه قیمت ارزان

مهمترین تصمیم زندگی‌تان،تعهد به دوست داشتن و پذیرفتن خودتان است

 

چه طور خودم را دوست داشته باشم

«زیبا بودن یعنی خودتان باشید. نیازی نیست دیگران تاییدتان کنند. خودتان باید خودتان را بپذیرید.» — Thich Nhat Hanh

مهمترین تصمیم زندگی‌تان، تصمیمی است که بر بقیه تصمیم‌های زندگی‌تان اثر می‌گذارد، تعهد به دوست داشتن و پذیرفتن خودتان است. این تصمیم به طور مستقیم بر کیفیت روابط شما، کارتان، وقت آزادتان، ایمانتان و آینده‌تان اثر می‌گذارد. اما چرا انجام آن اینقدر سخت است؟منشاء خانوادگی‌من با نه خواهر و برادر بزرگ شدم. دو برادر و سه خواهر بزرگتر از خودم داشتن و سه خواهر و یک برادر کوچکتر از خودم. من هیچوقت بین آنها جایی نداشتم. خواهرهایم همه قدبلند و زیبا بودند و موهایی بلند و پرپشت داشتند. من در یازده سالگی دختری کوتاه‌قد و تپل بودم.  موهایم هم خیلی نرم و نازک بود. خواهرهایم بسیار حرف‌گوش‌کن بودند اما من شدیداً غیرقابل‌کنترل و سرکش بودم. هم در خانه و هم مدرسه اذیتم می‌کردند. اما من هم آرام نمی‌گرفتم برای حفظ موقعیتم در خانه می‌جنگیدم. برای محافظت از خودم، ضرب‌مشتم قوی شد و زبانم تند و تیز. وقتی ناامیدانه سراغ اولین مشاور روانشناس رفتم، بیست و هفت‌ساله بودم و چهار فرزند داشتم. احساس می‌کردم تنها هستم و کسی دوستم ندارد. واقعاً تصمیم گرفته بودم که تغییر کنم.بعد از اینکه شش ماه روی مشکلات دوران کودکی‌ام، افکار، اعتقادات و اتفاقات قدیمی‌ام کار کردم، دوباره احساس زنده بودن می‌کردم. مثل این می‌مانست که از روی یک مبل آنتیک قدیمی چند لایه رنگ برداشته باشند. احساس می‌کردم دوباره به دوران زیبایی واقعی‌ام برگشته‌ام.تاثیرات فرهنگیجامعه به ما یاد می‌دهد که ارزشمان در بت‌های فرهنگی‌مان است — تکنولوژی، جوانی، زابطه جنسی، قدرت، پول، جذابیت و روابط عاشقانه.وقتی ارزش خودتان را بر مبنای دنیای بیرونی قرار دهید، هیچوقت نمی‌توانید خودتان را دوست داشته باشید. منتقد درونی‌تان شما را در افکاری مثل «من کافی نیستم، به اندازه کافی ندارم، به اندازه کافی کار نمی‌کنم» و از این قبیل غرق می‌کند.احساس کمبودها هیچوقت تمامی ندارند. هربار که هدفی به شما نزدیک می‌شود یا به چیز بزرگی دست پیدا می‌کنید، غریزه‌تان به شما پیشی می‌گیرد تا هدایتتان کند.درکتان از خود را تغییر دهیدبرای اینکه احساس ارزشمندی کنید، باید چشمانتان را شسته و با دیدی توام با خودآگاهی و عشق به خودتان نگاه کنید. پذیرش و عشق باید از درونتان بیاید.برای اینکه ارزشمند باشید نیازی نیست خاص و متفاوت باشید. ارزش شما در ذات واقعی‌ و خوبی درونیتان است. شما نوری بسیار زیبا هستید. شما عشق هستید. شاید بتوانید عظمت خودتان را زیر خاک مدفون کنید اما هیچوقت نمی‌توانید آن را از بین ببرید.دوست داشتن خودمان کاری نیست که یکمرتبه اتفاق بیفتد، فرایندی بی‌انتها و مداوم است.از خودتان شروع می‌شود، از در آغوش گرفتن خودتان با محبت و ستایش. 

اگر من خودم را دوست داشته باشم، دیگران را هم دوست خواهم داشت

 

برای اینکه بدانید چطور می‌توانید اینکار را انجام دهید، این مراحل را خوانده و در زندگی‌تان عملی کنید.۱. روزتان را با عشق (و نه تکنولوژی) شروع کنید. قبل از اینکه از رختخوابتان بیرون بیایید، ارزشمند بودنتان را به خودتان یادآور شوید. عشق را درون ریه‌هایتان بکشید و بیرون دهید. خودتان را از عشق سیراب کنید.۲. برای فکر کردن و نوشتن وقت بگذارید. هر روز وقت بگذارید و روی درونتان تمرکز کنید. با ۵ دقیقه مدیتیشن و ۵ دقیقه نوشتن در صبح‌ها شروع کنید. کم‌کم این زمان را افزایش دهید.۳. با شادی با خودتان حرف بزنید. برای اینکه ذهنتان را آموزش دهید مثبت‌تر باشد، از تایید کردن استفاده کنید. مچ‌بندی روی دست راستتان ببندید، وقتی می‌بینید که به هر ترتیبی می‌خواهید از خودتان سوءاستفاده کنید، مچ‌بند را به دست چپتان منتقل کنید.۴. صداقت احساسی پیدا کنید. بی‌حس کردن احساساتتان دیگر کافی است. خرید کردن، خوردن و نوشیدن نمونه‌هایی از روش‌های دوری از ناراحتی و درد است. هوشیارانه به سمت احساسات و عواطفتان بروید.۵. علایقتان را گسترش دهید. چیز جدیدی را امتحان کنید. یک زبان جدید یاد بگیرید. جاهایی بروید که قبلاً نرفته‌اید. کارهایی انجام دهید که قبلاً نکرده‌اید. شما حق دارید زندگی فوق‌العاده داشته باشید.۶. از فعالیت‌های زندگی‌بخش لذت ببرید. ورزشی را پیدا کنید که دوست دارید. غذاهایی را کشف کنید که برایتان مفید است. یک روز دست از تکنولوژی بردارید و وقتتان را به کارهایی بگذرانید که به شما حس زنده بودن می‌دهند.۷. برای آزاد شدن مشتاق باشید. نفس بکشید، ریلکس باشید و رها کنید. هیچوقت نمی‌توانید تصویر کامل را ببینید. نمی‌دانید هر چیزی چه هدفی به دنبال دارد. با فکر نکردن و آرزو نکردن اینکه کاش آدم‌ها و اتفاقات طور دیگری در زندگی‌تان بودند، از جنگیدن علیه خودتان دست بکشید. برنامه شما ممکن است از قصد و نیت روحتان متفاوت باشد.۸. روی رشد و پیشرفت فردی و معنوی‌تان کار کنید. به استقبال رشد بروید. زندگی یک سفر است. ما به دنیا آمده‌ایم که یاد بگیریم و در سطحی عمیق‌تر دوست بداریم. اگر بخواهید تند قدم بردارید، زندگی برایتان سخت خواهد شد. آهسته قدم برداشتن برای جلو رفتن در زندگی کافی است.۹.  توانایی‌هایتان را مال خود کنید. آنقدر خودتان را دوست بدارید که فرصت‌های محدودی که پیش رویتان قرار می‌گیرد را باور کنید. وارد عمل شوید و زندگی زیبا برای خودتان بسازید.۱۰. با خودتان صبوری کنید. عجله و ترس را کنار بگذارید. آرام باشید و به خودتان اعتماد کنید. تلاش کنید و مطمئن باشید دنیا پاداشتان را خواهد داد.۱۱. با قدردانی زندگی کنید. ذهنتان را آموزش دهید که قدردان و شکرگزار باشد. استعدادها، زیبایی و شکوه خودتان را تحسین کنید. خودتان را با تمام نقص‌ها دوست داشته باشید.۱۲. بگذارید بصیرتتان هدایتتان کند. همه پاسخ‌ها به درون خودتان برمی‌گردد. به دنبال نشانه‌ها باشید و به احساسات درونی‌تان توجه کنید. وقتی می‌خواهید تصمیمی بگیرید، احتمالاً دو صدا از درون خودتان می‌شنوید. صدایی آرام در خود والایتان و صدای بلند که نفستان است. همیشه راهی که صدای آرام نشانتان می‌دهد را دنبال کنید.۱۳. کاری را انجام دهید که محترمتان می‌کند. در فعالیت‌هایی که پایین می‌آوردتان شرکت نکنید. اجازه ندهید افراد مسموم وارد زندگی‌تان شوند. همه را دوست بدارید اما مراقب کسانیکه اجازه می‌دهید وارد زندگی‌تان شوند باشید.۱۴. تردیدها و عدم قطعیت‌ها را بپذیرید. رنج کشیدن از زندگی‌ کردن در غم گذشته یا ترس از آینده ناشی می‌شود. توجهتان را به زمان حال معطوف کنید و آرامش داشته باشید.۱۵. خودتان را ببخشید. از خطاهایتان درس بگیرید و به جلو حرکت کنید. با این جمله به خودتان اطمینان دهید: «خودم را با خاطر قضاوت کردن خودم می‌بخشم.»۱۶. قدرت لذت را کشف کنید. دوست داشتن خود نیاز به زمانی برای ریلکس بودن، تفریح کردن و ارتباط نزدیک با دیگران دارد. دنیای پرسرعت امروز مجبورمان می‌کند مدام در رقابت و هدف‌سازی باشیم که جایی برای بازی و تفریح برجا نمی‌گذارد. دکتر استوارت برو (Dr. Stuart Brow) می‌گوید، «متضاد بازی کار نیست، افسردگی است.»۱۷. واقعی باشید. خودتان را بیرون بریزید.  به خودتان اجازه دهید دیده شوید، شناخته شوید و شنیده شوید. با این صمیمیت با خودتان احساس راحتی کنید.۱۸. روی مثبت‌ها تمرکز کنید. به قلبتان رجوع کنید و نقاط مثبت خودتان را تحسین کنید. ۱۹. مراقب نادیده گرفتن خود باشید. مراقب انتخاب‌هایتان باشید. چندین بار در طول روز از خودتان بپرسید، «آیا این انتخاب به من ارزش می‌دهد؟»۲۰. تجسم کنید که اگر ارزش خودتان را باور داشتید زندگی‌تان چه شکلی می‌گرفت. زندگی‌تان را به دوست داشتن خودتان اختصاص دهید. این باید مهمترین اتفاق زندگی‌تان باشد.۲۱.  از متخصص کمک بگیرید. نادیده گرفتن خود دردناک است. شما لایق شاد بودن هستید. شما حق دارید پذیرفته شده و دوست داشته شوید. اگر لازم بود، از یک مشاور، مربی یا روانشناس کمک بگیرید. این بهترین سرمایه‌گذاری است که می‌توانید انجام دهید.ازآنجا که ما انسانها همه به هم وصل هستیم، اگر من خودم را دوست داشته باشم، شما را هم دوست خواهم داشت. ما با عشق‌هایمان می‌توانیم خودمان، همدیگر و دنیا را بهبود بخشیم. عشق هدف ماست. یادتان نرود که عشق از ما و از درون تک‌تک ما آغاز می‌شود.

منبع:مردمان

 

مطالب بیشتر برای زندگی بهتر


همین حالا وکیل بگیر


دندان هات رو درست کن و3ساله پرداخت کن!!


تردید و دو دلی قبل از ازدواج


مشاوره تربیت کودک و شیوه های فرزندپروری


قبل از گرونی و شلوغی عید فرشت رو بخر!

بالاترین کیفیت لوازم خانگی با بهترین قیمت

رزروبلیط وهتل درسراسرایران بابیشترین تخفیف


تو جلسه خواستگاری چی بپرسیم!؟

خریدقسطی جهیزیه بدون نیاز به پرداخت اولیه


سوالات پیش از ازدواج به تفکیک جلسه


انواع جراحی زیبایی سینه

پکیجی که شما را به هدف تحصیلی‌تان میرساند


با چند سوال ساده شخصیتت رو بشناس!


آموزش زبان انگلیسی از صفر تا 100

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

چه طور خودم را دوست داشته باشم
چه طور خودم را دوست داشته باشم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *