چگونه احساس بد را از خود دور کنیم

 
helpkade
چگونه احساس بد را از خود دور کنیم
چگونه احساس بد را از خود دور کنیم

The online version of the Iranian daily Hamshahri

ترجمه – یکتا فراهانی:
معمولا برای همه پیش آمده که در دوران خاصی از زندگی دچار ناراحتی و هجوم افکار منفی می‌شویم که گاه توان ما را زایل ساخته و اجازه نمی‌دهد بتوانیم از زمان و لحظات خود استفاده کنیم.

در واقع این طرز فکر ما درباره رویدادهای زندگی است که تاثیر تعیین‌کننده‌ای بر نوع احساس ما درباره آنها دارد. بنابراین اگر بتوانیم طرز فکر خود را تغییر دهیم، احساس ما هم تغییر خواهد کرد و می‌توانیم لذت‌ بیشتری را تجربه کنیم. گاهی به علت نداشتن آگاهی لازم، ترس وجودمان را دربرمی‌گیرد، دچار اضطراب می‌شویم و سردرگم می‌مانیم که چگونه باید با این احساسات خود کنار بیاییم.

مثلا وقتی شما از سخن گفتن در میان جمع نگرانید و از آن دوری می‌کنید، دلیلش آن است که توانایی‌اش را ندارید ولی هنگامی که خود را از این لحاظ توانا ساختید، می‌بینید که چگونه می‌توانید بر ترس خود غلبه کنید و به خوبی در جمع سخن بگویید.در واقع احساسات شما نتیجه افکار شماست، بنابراین اگر نگران یا افسرده هستید، با احساسات مخرب خود درگیر نشوید، بلکه افکارتان را تغییر دهید تا احساسات ناخوشایند کم‌کم از بین بروند.

برای آنکه به افکار منفی ناخواسته خود پی ببرید، وقتی احساس بدی دارید، مثلا خشمگین‌و عصبانی هستید، از خود بپرسید من دارم به چه فکر می‌کنم؟ این افکار را به این دلیل ناخواسته می‌نامند که به طور غیر ارادی در ذهن ما به وجود می‌آیند و محصول اندیشه و استدلال نیستند و نمی‌توان به راحتی از دست آنها خلاص شد.چگونه احساس بد را از خود دور کنیم

برای اینکه نوع احساس خود را تغییر دهید باید طرز فکرتان را عوض کنید. زیر سوال بردن و جدل کردن با طرز فکرهای قدیمی ناخوشایند است و به تنهایی نمی‌تواند مفید واقع شود. مثلا اینکه فکر کنیم اصلا به درد نمی‌خوریم، کمکی به ما نمی‌کند تا مشکلی را حل کنیم بلکه فقط ما را ناتوان‌تر می‌کند.

بیشتر مشکلات ما ناشی از آن است که آنها را بد تفسیر می‌‌کنیم یعنی گرفتاری‌های خود را به گونه‌ای تفسیر می‌کنیم که منجر به مشکلات عاطفی می‌شوند. مثلا اگر دیگران به ما بگویند که نمی‌توانیم خوب بخوانیم، به جای اینکه فکر کنیم در خواندن کمی مشکل داریم، فکر می‌کنیم آدم ناتوانی هستیم و احساس حقارت می‌کنیم. شما می‌توانید از طریق بحث و گفت‌وگو، بیشتر اندیشیدن و با استفاده از روش‌های سودمند منطقی، دیدگاه موثری برای خود به وجود آورید که باعث ثبات رفتاری و عاطفی بیشتری می‌شوند.

هنگامی که شما طرز فکر خود را زیر سوال می‌برید و آن را واقع‌بینانه‌تر بررسی می‌کنید به توضیحات جدیدی دست‌ می‌یابید که در حل مشکلات عاطفی شما موثرترند. معمولا هنگام مقابله با افکار منفی با اینگونه سوالات مواجه می‌شویم:- آیا این فکر درست است؟ اگر درست است بدترین حالت ممکن چیست؟ و آیا می‌توانم با آن مقابله کنم؟- آیا توضیح معقول و واقع‌بینانه‌ای برای وضعیت موجود دارم؟- اگر دوست من این مشکل را داشت آیا باز همان سخت‌گیری که در مورد خودم دارم در مورد او هم اینگونه قضاوت می‌کردم؟ اگر اینگونه نیست پس چرا در مورد خود اینگونه رفتار می‌کنم؟- آیا تمام عوامل مثبت و منفی را با هم در نظر می‌گیرم یا فقط به عوامل منفی فکر می‌کنم؟

تفکرات کاذب: هنگامی که از نظر روحی ناراحت هستیم، وضعیت موجود را به گونه‌ای مغرضانه و تحریف‌شده بررسی می‌کنیم و همین عامل باعث بروز وضعیت روحی بد، رفتار عصبی و نگرانی می‌شود. بعضی از این تفکرات کاذب به این ترتیبند:نگرش همه یا هیچ: هنگامی که ناراحت و غمگینیم اطراف خود را یا سیاه می‌بینیم یا سفید و در این میان هم نمی‌توانیم حدوسطی قائل شویم. مثلا هنگامی که در رابطه‌ای هستیم که موفق نیست، فکر می‌کنیم با هیچ‌کس دیگری هم نمی‌توانیم ارتباط برقرار کنیم اما راه حل منطقی موضوع این است که بدانیم می‌توانیم حق انتخاب بیشتری داشته باشیم.

بایدها و نبایدها: ما معمولا برای خود قوانین خشک و سختی را در نظر می‌گیریم و اگر نتوانیم آنها را رعایت کنیم دچار عذاب وجدان می‌شویم و احساس گناه می‌کنیم. بنابراین بهتر است خود را از قید و بند اینگونه قوانین خشک رها کنیم زیرا بایدها ونبایدها باعث می‌شوند مطیع نگرش خاصی شویم که ما را زیادی محدود می‌کند. قوانین انعطاف‌پذیر در مقابل قوانین خشک به شما امکان می‌دهند تا این واقعیت را درک کنید که خودتان، دیگران یا جهان به ندرت آنگونه هستند که باید باشند و همچنین شما را قادر می‌سازند تا رفتاری منطبق با این درک منطقی داشته باشید.

بدبینی: یعنی همیشه منتظر بدترین حالت ممکن باشید و هنگامی هم که اتفاق می‌افتد، نتوانید آن را تحمل کنید. مثلا «من مطمئنم که نمی‌توانم شغلی را که می‌خواهم به دست بیاورم و اگر نتوانم اوضاع خیلی خراب خواهد شد!» البته هنگامی که شما متقاضی انجام کاری هستید، احتمال اینکه نتوانید آن را به دست آورید نیز هست، اما این به معنای بدشانسی مطلق شما هم نخواهد بود. شما باید بیاموزید که احتمالات را به گونه‌ای صحیح در نظر بگیرید. مثلا از خود بپرسید تا حالا چند تا از پیش‌بینی‌های احتمالی شما به وقوع پیوسته و درست از آب درآمده‌اند. دفعه بعد که دچار بدبینی شدید این احتمالات منفی را به یاد داشته باشید و بدانید که این احتمال ناگوار به ندرت پیش می‌آید، بنابراین با این نگرش، منطقی‌تر با آن برخورد کنید.

اضطراب: اضطراب ریشه در تصورات آینده شما دارد که به علت موضوعات خطرناک یا تهدیدآمیز، حساس و آسیب‌پذیر می‌شوید. مردم اغلب در مورد خطرات احتمالی مبالغه می‌کنند و توانایی خود را برای مبارزه با آنها دست‌کم می‌گیرند.هنگامی که مضطرب می‌شوید، ممکن است بعضی از این علائم را تجربه کنید: تنگی نفس، تپش قلب، لرز، عرق کردن و… این علائم در مواجهه با خطراتی چون ترس از طرد شدن بروز می‌کند و باتوجه به ارزیابی شما از وضعیت، ممکن است با واکنش‌های مختلف همراه باشد. وقتی مضطرب هستید به ندرت با سوال مثبتی در ذهنتان مواجه می‌شوید؛ اگر موفق نشدم چه؟ اما برای اینکه بتوانیم ارزیابی واقع‌بینانه‌ای داشته باشیم باید احتمالات مثبت و منفی را با دقت و بدون حذف دیگری مدنظر قراردهیم و بررسی کنیم.

بدیهی است که راه مبارزه با اضطراب، رویارویی با ترس‌هایتان است اما نباید قبل از مواجه شدن با ترس‌ها، انتظار داشته باشید که احساس راحتی و اعتمادبه نفس در شما به وجود آید. به احتمال زیاد باید مدت زمان زیادی در انتظار بمانید؛ شما در شرایطی که مضطرب هستید، می‌توانید با اضطراب خود مبارزه کنید. روبه‌رو شدن با آنچه از آن می‌ترسید، در نهایت ترس شما را از بین می‌برد و بدین‌ترتیب می‌توانید از لحظات خود بیشتر لذت ببرید.افسردگی: هنگامی که افراد دچار افسردگی می‌شوند معمولا از فعالیت‌هایی که قبلا برایشان لذت‌بخش بود کناره‌می‌گیرند و درون خود فرو می‌روند و بدین ترتیب، وضعیت افسردگی را تقویت می‌کنند. در واقع از دست دادن حس خوشی، علاقه، اشتها، انگیزه و همچنین به هم خوردن نظم خواب از علائم ابتلا به افسردگی هستند.

ممکن است با خود فکر کنید:«من دیگر هرگز روی شادی را نخواهم دید و نمی‌توانم این مشکل را تحمل کنم.» در اینجا شما آینده‌تان را براساس احساسات منفی خود پیشگویی می‌کنید؛ در حالی که هرگز نمی‌توانید بفهمید در آینده چه پیش خواهد آمد. برای مقابله با افسردگی می‌توانید از برنامه کاری روزانه استفاده کنید تا سرتان گرم باشد. فعالیت، طرز فکری را که القاکننده افسردگی است از بین می‌برد. پس از اینکه خود را وادار به انجام کاری ‌کنید، انگیزه لازم برای تداوم کار هم به وجود می‌آید. فعالیت مستمر، انرژی و احوال شما را بهتر می‌کند. اندیشیدن و عمل کردن علیه افکار و عقاید منفی و دلسردکننده باعث می‌شود تا بر احساس ناتوانی و ناامیدی چیره شوید و بار دیگر از زندگی لذت ببرید.

عصبانیت:

عصبانیت به این معناست که حس می‌کنید به شکلی به حریم شما تجاوز شده است. این احساس ممکن است در حیطه‌های مختلف باشد، مثلا هنگامی که در کارتان موفق نمی‌شوید عصبانی می‌شوید. شاید فکر کنید ابراز عصبانیت بهترین راه برخورد با آن است و بعد از آن کار، احساس آرامش می‌کنید اما برعکس، این نوع ابراز عصبانیت فقط باعث تقویت آن می‌شود زیرا افکاری که در اصل باعث عصبانیت شما شده‌اند به جای ضعیف شدن، قوی‌تر می‌شوند.بهترین راه مبارزه با عصبانیت این است که فکر نکنید همیشه این عوامل بیرونی هستند که شما را عصبانی می‌کنند بلکه باید سعی کنید خودتان با آن مبارزه کنید و بدانید این شما هستید که اگر بخواهید می‌توانید به جای خشم و عصبانیت، آرامش و خونسردی را انتخاب کنید.

البته عصبانیت به طور مطلق هم نادرست نیست، اما باید سعی کنید پیامدهای احتمالی آن را بررسی کنید و بدانید به جای عصبانی شدن می‌توانید چه واکنش‌های دیگری داشته باشید.

خجالت:

خجالت از این فکر سرچشمه می‌گیرد که تصور می‌کنید در برابر دیگران، کاستی، بی‌کفایتی یا نقطه‌ضعفی از خود نشان داده‌اید و دیگران هم این ارزیابی منفی را قبول دارند. اما برای مبارزه با خجالت ابتدا باید یاد بگیرید که رفتارتان را جدا از خود ببینید:«شاید اشتباه کرده باشم، اما این به آن معنا نیست که همیشه اینگونه عمل کنم و نمی‌توانم درست رفتار کنم.» سعی کنید هیچ گاه به خود برچسب نزنید و خودتان را ضعیف نشمارید.

در واقع تمام این رفتارها بخشی از وجود شما به حساب می‌آیند. بنابراین اگر احساس ضعف می‌کنید پس نباید هیچ کاری را درست انجام دهید. ولی آیا واقعا اینگونه هستید؟! اگر هم از عکس‌العمل دیگران می‌ترسید سعی کنید اصلا به آن توجه نکنید. اگر بتوانید خودتان را قبول داشته باشید و دست‌کم نگیرید، دیگران نیز همین احساس را نسبت به شما خواهند داشت.

احساس گناه: ممکن است گاهی بر اثر انجام بعضی رفتارهای خود احساس گناه کنید. مثلا رعایت نکردن رژیم غذایی و چاق شدن بیش از حد، داشتن احساسات منفی مانند حسودی نسبت به دیگران و… هنگامی که احساس گناه می‌کنید ممکن است سعی کنید بدی‌ها را جبران کنید و برای مثال از شخصی که فکر می‌کنید در حقش بدی کرده‌اید، پوزش بخواهید یا آنقدر به او محبت کنید تا شما را ببخشد. وقتی چنین احساسی دارید سعی می‌کنید احساسات‌تان را بروز ندهید و با گوشه‌گیری و خلوت‌گزینی از جمع فاصله بگیرید.یکی از شیوه‌های موثر مبارزه با احساس گناه، ارزیابی میزان مسئولیت خود در قبال واقعه‌ای است که به خاطر آن احساس گناه می‌کنید. بنابراین فهرستی از تمام افراد و عواملی که با آن مشکل در ارتباط هستند، تهیه کنید و به هر کدام درصدی بدهید. سپس با توجه به میزان تاثیرشان در بروز مشکل‌تان آنها را بررسی کنید. در آخر نیز بکوشید تا از خطاهای خود پند بگیرید و دیگر آنها را تکرار نکنید.

حسادت:

هنگامی که فردی حسادت می‌کند، خواهان منافع یا زندگی خوب است. هنگامی که نسبت به کسی حسادت می‌کنید سعی نکنید خود را متقاعد سازید که نداشتن آنچه او دارد از جهاتی باعث برتری شماست. اگر می‌خواهید آنچه را او دارد شما هم داشته باشید، باید تلاش بیشتری کنید تا بتوانید آن را به دست آورید. در واقع می‌توانید به جای حسادت از رقابت صحیح و سالمی برخوردار شوید.

به طور کلی هنگامی که احساس مشکل آفرین آزاردهنده‌ای دارید، با خود گفت‌وگو کنید و احساسات واقعی‌تان را شناسایی کنید و پس از شناخت مشکل با آن مبارزه کنید و نگذارید مشکلات شما را از پا درآورند و باعث ضعف بیش از حد شما شوند. فراموش نکنید که برای مبارزه با عقاید قدیمی و غلط خود باید به طور زیربنایی آنها را تغییر دهید. اما اگر فکر و عملتان مثل قبل باشد، هیچ تغییری نخواهید کرد. حفظ تغییر به این معناست که همیشه بر رفتار خود نظارت داشته باشید و نگذارید دوباره به عقب برگردید. به عبارت دیگر، اگر می‌خواهید با موفقیت با احساسات ناراحت کننده خود مبارزه کنید و به احساس بهتری برسید، باید پیوسته مانند یک معلم بر رفتار خود نظارت و کنترل داشته باشید.

psychologies magazine

 

حقوق همشهری‌آنلاین متعلق به موسسه همشهری است

Copyright © 2020 HamshahriOnline, All rights reserved


همشهری محلهDownloads-icon

قطعا احساسات منفی اذیت کننده هستند و باعث از دست دادن بسیاری از عوامل موفقیت آمیز در زندگی فردی و اجتماعی خواهند شد. در این قسمت از نمناک راهکار هایی را به شما معرفی خواهیم کرد تا با استفاده از آن ها احساسات منفی خود را کنار گذاشته و به موفقیت نزدیک تر شوید.

با وجود احساسات بد و منفی، بدن محکم شده و حالت تدافعی خواهد گرفت. حتما باید سعی کنید تا به محض حجوم چنین افکاری چندین نفس عمیق و پشت هم بکشید و کلمات آرامش بخش به زبان بیاورید. بعد از چندین بار تکرار به مرور زمان این کار جز عادات شما خواهد شد.

وقتی موضوعی شما را از حالت تعادل خارج می کند، بهتر است خود را از آن محیط دور نگهدارید. احساسات را می توان درجه بندی کرد، بنابراین زمانی که ناراحتی شما به سطح 8، 9 یا 10 می رسد، ضروری است که شدت آن را کاهش دهید که آهسته کردن تنفس گام اول خواهد بود.

هر کار دیگری هم که باعث می شود کنترل خود را به دست بگیرید و از کوره در نروید را انجام دهید. حتی می توانید یک صحنه آرامش بخش را تجسم کنید – این گونه که در ساحلی نشسته اید و نسیم ملایمی به صورت شما می وزد و تمام بدنتان را آرام می کند. هر چه توانایی خود را در انجام چنین تجسم هایی بالا ببرید، سریع تر آرامش به شما برخواهد گشت.

چگونه احساس بد را از خود دور کنیم

سعی کنید ناامیدی ها را کنار بگذارید و از تجربیات خود به دنبال مثبت ها و اتفاقات خوب باشید و بر روی آن ها تمرکز کنید. و پس از هر شکستی از آن درس مثبت بگیرید و به این فکر کنید که در آینده چه کمکی به شما خواهد کرد.

گاهی اوقات بهترین راه برای مقابله با احساسات منفی این است که با خودتان مهربان باشید، کاری را انجام دهید که ارزش واقعی شما را حفظ کند. حتی اگر کسی شما را رها کرده باشد، مجبور نیستید که خود هم خودتان را رها و فراموش کنید و حتما باید بهترین عکس العمل را داشته باشید تا احساسات منفی از شما دور شوند.

اگر از دست کسی عصبانی یا ناامید شوید، می توانید با او تماس بگیرید یا ملاقات کنید و مشکلاتتان را کنار بگذارید. اکثر اوقات با انجام کارهای ساده ی این چنینی می توان احساسات بد و منفی را از خود دور کرد و از بدتر شدن موضوع پیشگیری کرد.

مهم ترین قدم این است که بر احساسات منفی خود غلبه کنید و بعد حتما شخص صمیمی و مورد اعتمادی را برای صحبت و درک احساسات و همفکری با خود در نظر بگیرید زیرا اگر با هر گونه مقاومت و مخالفت روبرو شوید، به سختی می توانید این گونه احساسات را از خودتان دور کنید.

اجازه ندهید که احساسات شما را کنترل کرده و بر شما غلبه کند و از کوره در نروید و واکنش ناگهانی نداشته باشید. برای اولین قدم ابتدا کمی به عقب برگردید، موضوع را بررسی کنید و این بار قضاوت منطقی تری داشته باشید و حتما سعی کنید که احساسات مثبت را جایگزین نمایید.

تا زمانی که دیگران را مقصر اشتباهات و احساسات منفی خود بدانید و آن ها را سرزنش کنید، خود را ناتوان کرده و اجازه تغییرات نمی دهید. تغییر این گونه رفتار و به دست گرفتن کنترل احساسات به شدت به دور کردن افکار منفی کمک خواهد کرد.

اولین قدم این است که مسئولیت کارهایتان را بپذیرید و بدانید که احساسات منحصرا متعلق به خود شماست و باید برای رهایی خود از منفی ها و بدی ها تلاش کنید.

یکی از راه های قدرتمند برای غلبه بر احساسات ناراحت کننده، بیرون ریختن آن ها از ذهن است. که نوشتن می تواند به این موضوع کمک شایانی کند و راهی موثر برای دور کردن احساسات منفی خواهد بود.

اگر افراد یا چیزهایی وجود دارند که معمولاً شما را تحریک می کنند، تا حد ممکن از آن ها دور بمانید. همه ما روزانه به اندازه کافی استرس داریم، بودن در کنار کسانی که ما را تحریک می کنند نیز بر این موضوع اضافه شده و احساسات منفی را دو چندان خواهند کرد. بنابراین هر چه سریع تر برای حال خوب و آرامش خود اقدام کنید.

در مطالب قبلی سبک زندگی نمناک هم خواندید که عشق ورزیدن به خود باعث می شود تا از احساس اندوه، تاسف و منفی بیرون بیایید و خودتان را بیش از همیشه دوست داشته باشید و سعی کنید با موفقیت های هر چند کوچک تان هم خوشحال باشید و برای خودتان هدیه بگیرید. این گونه احساسات منفی نیز از شما دور خواهند شد.

گاها توجه خود را به مسائل دیگر هم معطوف کنید که این اتفاق می تواند بسیار مفید باشد تا از احساسی که نسبت به خود دارید، برای مدتی رها شوید. کمک به فردی دیگر برای انجام یک پروژه، یا تغییر مسیر زندگی و گوش دادن به مشکلات او، کمک می کند تا احساس بهتری نسبت به خود داشته باشید.

شوخ طبع بودن احساس خوب و مثبت را هم درون شما و هم اطرافیان تان به وجود خواهد آورد و باعث می شود که افکار و اتفاقات منفی از شما دور شوند و همچنین افراد زیادی تمایل به بودن در کنار شما داشته باشند.

ورزش کردن شما را از افکار و احساسات منفی دور کرده؛ ترشح اندروفین در مغز را افزایش داده و استرس و فشار را تا حد زیادی کاهش خواهد داد. بنابراین بهتر است حداقل سه بار در هفته ورزش را در برنامه خود بگنجانید تا به مرور احساسات بد و منفی از شما دور شوند. همچنین باید رژیم غذایی سالم و مناسبی را نیز داشته باشید تا در کنار هم، به سلامت بدن و روحیه شما کمک کنند.


این آزمون شخصیت شما را مشخص می کند

بالاترین کیفیت لوازم خانگی با بهترین قیمت

 

چگونه احساس بد را از خود دور کنیم

یكی از ویژگی‌های افكار منفی، طولانی بودن و كامل شدن آنهاست؛ فكرهای منفی این قدر در ذهن باقی می‌ماند و دنبال هم می‌چرخد تا یك ماجرای تلخ و منفی بزرگ در ذهن شكل بگیرد

 

بسیاری از ما دائم در حال سر و كله زدن با خودمان هستیم، با افكاری كه گاه و بی‌گاه به سراغمان می‌آید. البته متأسفانه در اغلب موارد این فكرها و گفت‌ و گوهای درونی چندان مثبت نیست و همین مساله موجب می‌شود همه فكرها و گفت‌ و گوهای درونی را بد و استرس‌ زا بدانیم؛ چرا كه معمولا عادت داریم خودمان را به دلیل اتفاقات گذشته محكوم ‌كنیم یا نگران و مضطرب اتفاقات آینده باشیم؛ اتفاقاتی كه هنوز پیش نیامده و مشخص نیست روزی به واقعیت می‌پیوندد یا نه.

 

موضوع مهم این است كه چنین افكار منفی‌ای می‌تواند امید به آینده را از بین ببرد و فرد را برای طی مسیر زندگی، تنها و ناامید رها كند، اما چون اعمال ما نتیجه افكارمان است، اگر بتوانیم تفكراتمان را تغییر دهیم، حتما قادر خواهیم بود طور دیگری هم عمل كنیم و در نتیجه زندگی متفاوتی خواهیم داشت. پس در این مورد هم باید سعی كنید و با تمرین، افكار منفی را به فكرهایی مثبت و انرژی‌بخش تغییر دهید.

 

بحث‌های درونی منفی را حذف كنید

اولین قدم، كسب آگاهی است؛ یعنی قبل از هر چیز باید فكرهای منفی را بشناسید و سعی كنید آنها را به افكار مثبت تغییر دهید؛ البته فراموش نكنید این كار ابتدا خیلی سخت است و نباید ناامید شوید؛ ولی وقتی راهش را پیدا كنید، براحتی می‌توانید این كار را پیش ببرید. پس اگر سال‌هاست با افكار منفی زندگی كرده‌اید، انتظار نداشته باشید طی یك شب از شر آنها خلاص شوید، چون این فكرها به دلایل مختلفی ایجاد می‌شود كه باید با شناخت دقیق، با آنها روبه‌رو شوید؛ مثلا اگر معلم كلاس اول دبستان همیشه شما را دانش‌آموزی بی‌استعداد خطاب كرده باشد، خیلی عجیب نیست اگر هنگام شروع كارهای جدید، دائم به خودتان بگویید «نمی‌توانم»، «این كار برای من خیلی سخت است» و… اگر هم دائم این فكرهای منفی در ذهن شما چرخیده باشد، حتما برای انجام كارها، اعتماد به نفس كافی نداشته‌اید. پس می‌بینید چقدر سخت است در این شرایط باور كنید توانایی شما بیشتر از چیزی است كه خودتان فكر می‌كنید؟!

 

یكی از معروف‌ترین جملات منفی كه خیلی از ما دائم با خودمان مرور می‌كنیم، این است: «من نمی‌توانم». غافل از این كه وقتی به خودتان می‌گویید « نمی‌توانم » یا « این كار خیلی سخت است » در واقع مقاومتی نسبت به انجام آن كار در خودتان ایجاد می‌كنید كه داشتن چنین مانع ذهنی‌ای می‌تواند شما را از رسیدن به موفقیت بازدارد. پس هر وقت به خودتان گفتید « من نمی‌توانم » كمی به جمله‌تان فكر كنید و بگویید « چرا نمی‌توانم؟ »

 

تحقیقات متعدد نشان داده است اكثر نوابغ و دانشمندان كسانی بوده‌اند كه با كار و مطالعه زیاد به این موقعیت رسیده‌اند و همین موضوع ثابت می‌كند اگر می‌خواهید موفق شوید باید دائم به خودتان بگویید كه می‌توانید.

 

تائیدات مثبت را از یاد نبرید

وقتی به هدف خاصی می‌رسید، معمولا جملات و عبارات مثبت را از افراد مختلف خواهید شنید؛ این عبارت‌ها معمولاً كوتاه، قابل باور و مشخص است. پس بهتر است این جملات را بارها برای خودتان تكرار كنید تا نوع دیگری از افكار درونی برای شما ایجاد شود. گام بعدی این است كه تمام این تائیدات را با صدای بلند و با شور و شوق بگویید؛ حواستان باشد خواندن از روی جملات و كلماتی مثبت بدون هیچ حسی، فایده‌ای ندارد.

 

به فكرهای مثبت بال و پر دهید

یكی از ویژگی‌های افكار منفی، طولانی بودن و كامل شدن آنهاست؛ فكرهای منفی این قدر در ذهن باقی می‌ماند و دنبال هم می‌چرخد تا یك ماجرای تلخ و منفی بزرگ در ذهن شكل بگیرد، اما از حالا به بعد، سعی كنید به جای چنین كاری، این تمرین را انجام دهید؛ فكرهای شاد و مثبت را مانند یك فیلم طولانی و نشاط ‌انگیز دنبال كنید. برخی از تجسم‌ها بسیار مفید خواهد بود و باید تا می‌توانید داستان را ادامه دهید و بگذارید ساعت‌ها زمان شما را به خودش اختصاص دهد. در ضمن، خیلی بهتر است اگر این داستان را درباره خودتان بسازید و تصور كنید به هدف‌های‌تان رسیده‌اید.

منبع : jamejamonline.ir

مطالب بیشتر برای زندگی بهتر


صفر تا صد یک شغل پولساز برای خانم ها


سوالات پیش از ازدواج به تفکیک جلسه


پاکسازی و رفع آلودگی هوای خانه


مشاوره تربیت کودک و شیوه های فرزندپروری


سوتین های خوشگل و باکیفیت/تنوع رنگ عالی


بازسازی پیوند عاطفی زن و شوهر


بهترین پیشنهادهای خرید برای کتاب کودک

خرید انواع ابزار وجعبه ابزار خانگی وصنعتی


آسانترین راه خرید برنامه در کنسول ps4


تست شنوایی و درمان وزوز گوش


تو جلسه خواستگاری چی بپرسیم!؟


چگونه نزد همسر بیشتر دوست داشته شویم؟

پکیجی که شما را به هدف تحصیلی‌تان میرساند


مشاوره تلفنی طلاق

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

اگر احساس بدی
نسبت به خود دارید، 7 روش زیر به شما كمك می كند اعتماد به نفس تان را افزایش دهید.

1- زمانی كه برای اولین بار
كاری را انجام دادید به یاد آورید. یادگیری هر كار جدیدی عصبانیت ، ناباوری و منشا
روانی زیادی را به دنبال دارد كه برای یادگیری ضروری است. بار دیگر كه اعتماد به
نفس تان را از دست دادید، به خود اطمینان دهید كه این امر طبیعی است و شما كار
جدیدی را می آموزید.

2- كارهای معوقه را انجام دهید.
هر كاری را كه مستلزم تصمیم گیری است انجام دهید، برای مثال تلفن كردن به دوست،
نظافت منزل ، تعمیر ماشین.

3- كاری را كه مهارت دارید،
انجام دهید. هر كاری كه بر آن تسلط دارید انجام دهید برای مثال یكی، دو حركت
موزون، آشپزی ، نقاشی، كوهنوردی، در صورت امكان، كاری كه مستلزم دقت و توجه است و
شما را از فكر كردن به موارد دیگر باز می دارد انجام دهید.
بدین ترتیب
احساس لیاقت و شایستگی و موفقیت می كنید كه مهم ترین پادزهر اعتماد به نفس كم است.

حداقل هفته ای
یك بار آن را انجام دهید تا سالم تر و شادتر باشید.
چگونه احساس بد را از خود دور کنیم

4- به خودتان كم تر فكر كنید.

شاید این امر
به نظرتان عجیب باشد، اما توجه زیاد به خود اعتماد به نفس را كاهش می دهد. كاری را
انجام دهید كه توجه شما را به خود جلب كند و باعث شود احساس بهتری داشته باشید.

5- آرام سازی

اگراعتماد به
نفس ندارید، ناراحت و عصبی هستید، ابتدا فكر كردن را كنار بگذارید، سپس بكوشید با
ورزش، آرام سازی، نماز و نیایش به آرامش برسید.

6- كارهایی را كه به خوبی انجام
داده اید به یاد آورید.

شاید انجام این
امر در ابتدا مشكل باشد. ولی پس از مدتی با به یاد آوردن موفقیت كوچك اعتماد به
نفس تان افزایش می یابد . شاید بگویید” من هرگز موفق نشده ام یا كار مهمی
انجام نداده ام.” نیازی نیست قله اورست را فتح كنید. انجام رویدادهای روزمره
نیز نوعی موفقیت است. برای مثال گرفتن گواهینامه ( با وجود اضطراب)، قبول شدن در
امتحان( با درس خواندن زیاد) عضویت در تیم ورزشی، لاغر شدن، پس انداز كردن برای
خرید دوچرخه، كمك به دیگران و صدقه دادن.

7- به خود اطمینان دهید كه شما
هم می توانید اشتباه كنید.

اگر احساس بدی
نسبت به خود دارید، به خود تذكر دهید كه شما هم می توانید اشتباه كنید. احساسات
تان بر افكار و رفتار شما تأثیر می گذارد، وقتی احساس بدی نسبت به خود دارید، فقط
خاطرات بد را به یاد می آورید و نسبت به خود بدبین می شوید. همیشه به خود یادآور
شوید كه شما هم می توانید اشتباه كنید.

 

13 روش رهایی از منفی بافی و افکار منفی

آیا منفی باف هستید و از افکار منفی خودتان خسته شده‌اید؟ از شدت خود منفی نگری دچار افسردگی شده‌اید؟ برای مبارزه با افکار منفی چه راهکاری وجود دارد؟ چگونه ذهن خود را از افکار منفی خالی کنیم؟ چطور برای رهایی از افکار منفی، افکار و احساسات را باید کنترل کرد؟ برای جلوگیری و رهایی از افکار منفی این مطلب از سایت زوم لایف را تا پایان بخوانید.

زندگی از بدو تولد پراز اتفاقات ناخواسته آزاردهنده است. حوادث غیرقابل پیش‌بینی، شرایط حاد و غیره. اما بعضی چیزها هم درکنترل ماست، وآن افکارِ ماست واینکه چطور از خودمان باید مراقبت کنیم. برای گذشتن از موانع، اولین کارنساختن موانع جدید است. اولین کاری که بدون هیچ هزینه‌ای می‌توانید برای خودتان انجام دهید این است که به خودتان زمان دهید

افکار و احساسات منفی می‌توانند باعث آسیب‌هایی شوند که حتی قابل دیدن نیستند، پس این افکار را باید کنترل کنید. مسلماً حرف زدن ساده‌تر از عمل کردن است اما ما برای شما چند پیشنهاد داریم که به کمک آن‌ها بتوانید خود منفی بافی نکنید.چگونه احساس بد را از خود دور کنیم

تعریف منفی بافی و انرژی منفی  بصورت عامیانه سخت است اما مسلماً همه شما این موضوع را تجربه کرده اید مواجه باآدم هایی که درزندگی شکست خورده ویا درقبال هر مشکلی تاسف خورده وناله می کنند وهمواره سخنان منفی و انرژی منفی را ساطع می‌کنند.

این موضوع می‌تواند مشکلات بسیاری را برای فرد بوجود آورده و زمینه بروز مشکلات روحی و روانی دیگر مانند استرس، اضطراب، وسواس، افسردگی و ده‌ها مورد دیگر شود. عمده مشکلات ناشی از افکار منفی بشرح زیر است:

سخن گفتن منفی با خود می‌‌تواند در بعضی از شیوه‌ها واقعاً مخرب باشد و حتی زندگی ما را تحت تاثیر قرار دهد، مطالعه نشان می‌دهد که ارتباط زیادی با استرس و عزت نفس دارد. استرس را به شدت افزایش و عزت نفس را به شدت کاهش می‌دهد. این می‌تواند منجر به کاهش انگیزه و همچنین احساس بلاتکلیفی شود. حتی گاهی با افسردگی هم همراه است، بنابراین قطعاً باید حل شود.

می‌خواهیم درباره نتایج روانشناسی روی موضوع منفی بافی صحبت کنیم. منفی بافی یک نوع محدودیت فکری است که شما مدام به خودتان می‌گویید که من نم‌یتوانم کاری را انجام بدهم و مدام تکرار می‌کنید تا جزو باورهایتان می‌شود. این را باور کنید و ایمان بیاورید که خوب بودن بهتر از عالی بودن نیست. پس عالی باشید و رسیدن به کمال هیچ‌گاه غیرقابل دستیابی نیست.

راه‌های متفاوتی برای مواجهه با افکار منفی وجود دارد، می‌توان آنها را پذیرفت، نادیده گرفت یا به شکلی منطقی با آنها روبه‌رو شد. افکار منفی کیفیت زندگی ما را تحت تأثیر قرار می‌دهند، اعتماد به نفس و عزت نفس ما را مخدوش می‌کنند و به زبان خودمانی روزگارمان را سیاه می‌کنند.

افکار منفی بخش قابل توجهی از تفکر شخص را درگیر خود کرده و در صورت دامن زدن به این تفکرات که به نام نشخوار فکری در مباحث تخصصی روانشناسی مطرح می‌شود می‌تواند زمینه ساز بیماری‌هایی همچون افسردگی مزمن شود.

یکی از بزرگ‌ترین دلایلی که باعث خود سرکوبی می‌شود بیش از حد فکرکردن به یک مسئله است. شکست خوردن وترس فلج کننده بدنبال آن می‌آیند. پس در این مواقع بهترین کار مکث کردن و کشیدن یک نفس عمیق است. با این کار ضربان قلب شما کم شده و نگاه شما خوش‌بینانه‌ترمی‌شود. اگرتوسط افکار منفی محاصره شده‌اید و احساس خشم و اضطراب می‌کنید، توقف کنید و نفس بکشید.

وقتی متوجه شدید که افکارمنفی دست به کار شده‌اند، آنهارا تأیید کنید. قرار نیست این افکارنادیده گرفته شوند. پس قبل از مقابله، آنها را تأییدکنید. اعتراف به شکست یا ترس یا شک به خودتان، آسان نیست، اما با آگاهانه برخورد کردن می‌توانید مانع عمیق‌تر شدن و معنی دار شدن آنها شوید.

ریشه‌های افکار منفی کجاست؟ ترس؟ شک کردن به خودتان؟ آیا اخیراً به دلیل عدم موفقیت، اعتماد به نفس خود را از دست داده‌اید؟ آیا افسرده شده‌اید؟ اگر دچار افکار منفی می‌شوید، چرا آن‌ها را در ذهن خود مخفی می‌کنید؟ به افکار منفی اجازه دهید تا بیرون بیایند تا بتوانید علت را ریشه یابی کنید و با آن‌ها مقابله کنید.

افکار منفی در بیشتر مواقع فقط در ذهن شما شکل می‌گیرد. اگر شکست خورده‌اید، به خودتان بگویید هر کسی شکست می‌خورد و دوباره شروع کنید. فقط با تمرکز بر علت‌ها و ریشه‌های افکار منفی می‌توانید بر آن‌ها غلبه کنید.

در علم روانشناسی تلاش‌های بسیاری برای بهبود وضع زندگی اشخاص صورت گرفته است. تحقیقات و پژوهش‌‌های صورت گرفته در روانشناسی موجب پدیدآمدن روش‌های علمی و اصولی برای درمان مشکلات شده که برای افکار منفی نیز این موضوع صادق است. در بین روش‌های متداول برای درمان ریشه‌ای افکار منفی و به تبع آن جایگرینی افکار مثبت، روش توقف فکر (Thought stopping) یکی از بهترین راهکارها برای از بین بردن تفکرات نادرست می‌باشد.

اگر تازه شروع کرده‌‌اید از خودتان انتظار زیادی نداشته باشید . اگر بعد از یک شکست بزرگ شروع به کار کرده‌اید یا به خودتان شک دارید با خود بگویید شکست برای هر کسی اتفاق می‌افتد. وقتی کسی حرفه‌ای نیست پس انتظار حرفه‌ای بودن از خودتان نداشته باشید. کمبودها وشکست‌ها بخشی از زندگی است، و هنگامی که شما آنها را درآغوش گرفته و حرکت می‌کنید اعتماد به نفس بیشتری پیدا می‌کنید. اگر اشتباه کردید اشتباه خودراقبول کرده به عقب برگشته و راه را ادامه دهید.

افکارتان را با چیزهایی که به شما انرژی و انگیزه می‌دهند، پرکنید. لیستی از چیزهایی که به شما احساس خوب و مثبت می‌دهند تهیه کنید. یک موسیقی یا یک فیلم آموزشی از نویسنده یا سخنرانی که به شما انگیزه می‌دهد. صحبت کردن با یک دوست یا عضو خانواده، کسی که‌ می‌داند در لحظات حساس و یا اوقات بدچه بگوید. هنگامی که احساس تحقیر می‌کنید خودتان را بالا بکشید. بدانید که چه چیزی باعث بهبود روحیه و اندیشه شما می‌شود و از آنها استفاده کنید. افکار شما خارج از کنترل شما نیستند.کافی است وقتی که در خدمت شما نیستند، بدانیدچه کارهایی برای تغییر آنها باید انجام دهید.

اگر یک برنامه روتین و تکراری درست کنید، هم کمترمنفی بافی می‌کنیدوهم در زمان وانرژی صرفه جویی می‌کنید. برای روزتان برنامه ریزی داشته باشید. اگرهرروزسروقت بیدارشوید، صبحانه بخورید وبه‌موقع سرکار بروید، دیگربا خودتان درگیری ذهنی نخواهید داشت. کارهایی مانندکاردر بیرون ویا صرف غذا، مثل یک قرارملاقات‌ واقعی هستندکه تمرکزذهنی شمارا هرروزبیشترمی‌کند. حتی اگرمی‌ترسیدویا هنوز به خودتان شک دارید، با داشتن یک برنامه روزانه وتکراری و مرتب با افکار منفی خداحافظی کنید.

کارسختی است. صداها و افکار منفی همیشه درگوش ما زمزمه می‌کنند و ما را وسوسه می‌کنند تافرصت حرف زدن پیدا کنند، اما انتخاب کنیدکه با آنها مواجه شوید. یک حرکت متداول درذهن خودبسازید. اگرتردید دارید وتوان حرکت ندارید، نفس بکشید، خودتان را غرق افکارمثبت کنید و پیشرفت‌هایی که هر روز داشتید را به خاطر بیاورید.

گاهی در مواجهه با افراد سمی نیاز به کمک دیگران داریم. برای مقابله با افراد سمی، باید در قالب یک تیم و با کمک دیگران وارد حل مسئله شویم. کمک گرفتن از دیگران برای شناخت رفتارها و واکنش‌های ما از طریق یک نفر سوم بسیار نتیجه بخش است. کسی که ما را از بیرون می بیند و می تواند نقطه ضعف‌هایمان را در برخورد با افراد سمی شناسایی کند.

افراد سمی همه جا در اطراف ما هستند، پس باید روش درستی برای مقابله با آن‌ها داشته باشیم. کنترل استرس و انرژی منفی اولین قدم برای موفقیت در هر کاری است. با آرامش، خونسردی و کنترل استرس می توانیم به شخصیتی تبدیل شویم که در برخورد با مشکلات و آدم‌های سمی، واکنش درستی از خود بروز می دهد. باید خودمان را به خوبی بشناسیم و خصوصیات مثبت و منفی‌مان را به درستی مدیریت کنیم. شاید نیاز باشد خودمان را زیر ذره بین ببریم، شاید ما هم یکی از همین افراد سمی باشیم! (1)

خواب کافی سبب افزایش هوش هیجانی و مدیریت احساسات و عواطف می شود. با استراحت کافی استرس را از خود دور می کنید و وقتی بیدار می شوید، شاداب‌تر و هوشیارتر خواهید بود و قدرت خودکنترلی، توجه و حافظه‌ی شما نیز بهبود می یابد. همچنین خواب کافی سبب می شود خلاق‌تر و مثبت‌تر بمانید. افراد سمی توجهی به این موارد ندارند و با دیدن چنین ویژگی‌هایی در شما، ناخودآگاه از اطرافتان پراکنده می شوند.

گاهی در برخورد با افراد سمی، احساس تنفر و نفرت شدیدی به شما دست می دهد. شاید از این احساسات شرمنده شوید و تقصیر را بر گردن خود بیاندازید. باید با خود مهربان باشید. اینکه فردی سمی شما را ناراحت و عصبانی می کند، به رفتار او مربوط است. او با منفی بافی و افکار اشتباه خود، باعث ناراحتی‌تان شده است. باید قبول کنید هیچ تقصیری ندارید و همه چیز ریشه در رفتار او دارد.

یاد بگیرید که وقتی متوجه می‌شوید در حالت بحرانی هستید،خودتان متوقفش کنید. به عنوان مثال: چیزهایی را به خودتان بگویید که به یک دوست خوب یا یک کودک می‌گویید، تا به او حس خوب بدهید. به یاد داشته باشید که افکار و احساسات همیشه واقعیت

نیستند. فکر کردن به چیزهای منفی در مورد خود هم ممکن است مانند مشاهدات، دقیق احساس شود و شما آن را جدی بگیرید و باورتان شود که برای شما مخرب است.

برای مثال گاهی پیش آمده است که به مدت 5 یا حتی 10 سال به یک موضوع دید منفی داشته‌اید و شما را ناراحت می‌کرده است، اما بعد از سال‌ها تصمیم گرفتید که زاویه‌ی دید خود را نسبت به آن موضوع عوض کنید. وقتی به موضوعاتی فکر می‌کنی که در گذشته چقدر بزرگ و لاینحل به نظر می‌رسیده است، باعث می‌شود که بتوانی منفی بافی را درون خود به حداقل برسانید.

گاهی وقت‌ها خودت را دستگیر می‌کنی که داری به افکار منفی فکر می‌کنی. در آن مواقع افکارت را بلند بگو. بلند گفتن آنهاست که می‌تواند به تو کمک کند.

گفتنش به یک دوست مورد اعتماد که راجع به چه چیزی دارید فکر می‌کنید می‌تواند منجر به یک خنده‌ی حسابی و یک درخشش در رابطه با این باشد که چقدر بعضی از صحبت‌هایی که با خودمان می‌کنیم می‌تواند مسخره باشد. و در مواقع دیگر می‌تواند حداقل حمایت به همراه داشته باشد. حتی گفتن بعضی از عبارت‌های منفی زیر زبان به شما یادآوری می‌کند که چقدر غیرمنطقی و غیرواقعی به نظر می‌آیند و به شما یادآوری می‌کنند که به خودتان یک استراحت بدهید.

سخن پایانی

چه بخواهید و چه نخواهید شرایط خارجی (خارج از ذهن و یا كنترل ما) و صحبت سایر آدم‌ها ما را ناراحت كرده و اینجاست كه افكار منفی به مغز ما تشریف می‌آورند! بنابراین گاهی در ورود آنها به ذهنمان هیچ كاری نمی‌توانیم بكنیم اما اینكه چقدر این افكار را گسترش می‌دهیم و می‌پرورانیم كاملا دست خود ماست. بنابراین دائم مثبت فكر كنید، حرف‌های مثبت بزنید.

آیا خواندن این مطلب برای شما مفید بود؟

برای حمایت از محتوایی که می‌پسندید، لطفاً به اشتراک بگذارید:

سلام، بله دست می‌فرمایید. مقاومت ذهن در برابر تغییر باعث می‌شود که نتوانیم برای شکست منفی بافی، کاری انجام دهیم. درباره اینکه چطور قانون مقاومت را شکست دهیم حتماً در یک مطلب جداگانه توضیح خواهیم داد.چگونه احساس بد را از خود دور کنیم

آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت کنید.

کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب زوم لایف تنها با رعایت شرایط استفاده از مطالب، امکان‌پذیر است.

ورود کاربران

زمان مناسب برای انجام کاری که عاشقش هستیم ؟ دانلود رایگان

خلاصه فایل دانلود رایگان :
احساسات منفی، استرس و نگرانی در زندگی می‌تواند تاثیرات مخربی داشته باشد و هیچ فردی تمایل ندارد که با نگرانی و اضطراب زندگی کند و به‌ دنبال رهایی از این احساسات است.

تعداد امتیازها: 1

احساسات منفی موضوعی است که جزء تجربه افراد زیادی می باشد. شکست افکار منفی و تثبیت افکار مثبت کار ساده و آسانی نیست اما حتما امکان پذیر است. وقتی میتوانی با دور کردن افکار منفی از خود آرامش بیشتری را در زندگی تجربه کنی، دلیلی ندارد که دائما به افکار منفی قدرت بدهی. راه‌های مختلفی برای مقابله با منفی بافی وجود دارد ولی باید ابتدا تغییری بنیادی در افکار و احساسات خودت ایجاد کنی، قدرتمند ترین روش برای از بین بردن احساسات منفی را متناسب با روحیات خود پیدا کنی و از عوامل منفی نگری دوری کنی. کنترل افکار یکی از بهترین روش های داشتن ذهن و افکاری آرام است تا زندگی ایده آل تری ساخته شود.

 

چگونه احساس بد را از خود دور کنیم

 

ورود تو دوست خوبم را به برنامه الان وقتشه تبریک می‌گویم. احساسات منفی در زندگی هر شخصی وجود دارد و غیر قابل انکار است. هر شخصی در زندگی خود دوره‌هایی از ناراحتی، آشفتگی و احساسات منفی را تجربه می‌کند. احساساتی که می‌تواند تمام انرژی فرد را از او بگیرد و امیدی برای ادامه زندگی نداشته باشد. آشفتگی‌ها و نگرانی‌ها از جنس احساس هستند و باید اجازه بدهی همانند آب عبور کنند و آنها را نگه نداری. با نگه‌داشتن و تمرکز کردن بر روی این نوع احساسات، انرژی و انگیزه جهت ادامه مسیر برای تو باقی نمی‌ماند و در زندگی درجا می‌زنی. پس رهایی از افکار منفی باید با روش درست انجام شود.

حس و حال بد به چند دلیل می‌تواند وجود داشته باشد. یکی از دلایل آن این است که تلاش می‌کنی مواردی را درست کنی که قدرت کنترل آنها را نداری و این نداشتن قدرت کنترل شرایط را بدتر می‌کند. یک مورد دیگر شرایطی است که بر روی آنها کنترل داری ولی اضطرا‌ب‌آور هستند. بهترین راه این است که بر روی آنها تمرکز نکنی، تمام ذهنیت خودت را بر روی موارد مثبت و اهداف خودت قرار دهی و برای ساخت ذهنیت درست برنامه ریزی کنی. هر چقدر تلاش کنی که افکار منفی و استرس ‌زا کمتر مورد توجه تو باشد به مرور زمان کمتر هم برای تو اتفاق می‌افتد.

 

 

افکار و احساسات منفی، در موقعیت های مختلف در زندگی هر فرد و وابسته به شرایط او رخ می دهند، اما آنچه مهم است رهایی و خلاص شدن از افکار منفی و کنترل هجوم افکار مزاحم و استرس زا است. همیشه به این فکر کن که زندگی در جریان بوده و هست، احساسات مثبت و منفی وجود دارند و آنچه کیفیت زندگی تو را مشخص می‌کند، عملکرد تو در شرایط و موقعیت های سخت است. پس پاکسازی ذهن از افکار و احساسات منفی را یاد بگیر و خودت را از افکار منفی گذشته رها کن. ریشه افکار منفی در ذهن انسان است که با فکر کردن به این موارد، به آنها پر و بال می‌دهد و نتیجه هم طبیعتا نتیجه‌ای منفی خواهد بود.

موفقیت این است که حال تو خوب باشد و چیزهایی را ببینی که به‌دست آورده‌ای و به دنبال چیزهایی که از دست داده‌ای نباشی. زمانی می‌توانی به آن دست‌یابی که خودت را بهتر بشناسی. اگر احساس بدی داری بدان که آنها تنها سیگنال‌های منفی هستند و واقعیت ندارند و بعد از چند ساعت از بین می‌روند و تو می‌توانی این زمان را کوتاه‌تر کنی. پس ابتدا شناخت درستی نسبت به خودت پیدا کن و با تمرکز بر روی موارد مثبت زندگی همراه با شادی و موفقیت، به مسیرت ادامه بده. اگر همچنان تمایل داری درباره ریشه افکار منفی و رهایی از آنها بیشتر بدانی، از تو دعوت می‌کنم با من همراه باشی، ویدیوی زیر را دانلود نموده و با دقت تماشا کنی. این ویدیو بصورت رایگان در اختیار تو قرار گرفته است.

 

شغلی که تو را از المان زمان و مکان جدا می کند و زمینه کسب درآمد 24 ساعته را برای تو فراهم می کند، می توان در دسته بندی شغل های ایده آل قرار داد. مشاغلی که در کنار کار و کسب درآمد، امکان زندگی کردن به روش دلخواه را هم فراهم می کنند. برای آشنایی با چنین شغلی مطالعه مقاله کسب درآمد از آمازون را به تو پیشنهاد می کنم.

جهت دانلود این فایل در صورتی که عضو هستید ابتدا با نام کابری خود وارد شوید و در غیر این صورت از طریق فرم زیر بصورت سریع عضو سایت شوید و فایل را دانلود نمائید

* دوستان خارج از ایران ، لطفا به همراه شماره موبایل کد کشور را نیز وارد نمایید
* لطفا ایمیل خود را بدون www و صحیح وارد نمایید. بعد از عضویت امکان ویرایش وجود ندارد و ایمیل های نادرست
از سیستم حذف می شوند!

شما هم میتوانید نظر خود را در رابطه با این مطلب برای ما ارسال نمایید.

برای ارسال نظر باید عضو سایت باشید، اگر قبلا در سایت ثبت نام کرده اید اینجا را کلیک کنید.

خیلی ممنون از مطالب خوبی که گذاشتین.امیدوارم بتونم بکار ببرم و آرامش خاطری پیدا کنم و حسهای خوبی نسبت به زندگین پیدا کنم.فعلا حالم خوب نیس.اعتمادبنفسمو از دست دادم و اصلا ازندگی که دارم لذت نمیبرم

درود به شما مریم عزیز
با آرزوی سلامتی و موفقیت روزافزون برای شما
زهرا رحیمی هستم از تیم پشتیبانی عزت خواه دات کام

سپاس از حسن نیت شما بابت ارسال نظر و ابراز لطف و محبتتان به مجموعه عزت خواه دات کام. به امید آنکه در پرتو تلاش و پشتکار خود، اهداف متعالی و تجربیات سازنده و ارزنده در زندگیتان محقق گردد.

شاد و پیروز باشید.

درود به استاد عزت خواه عزیزمن عباس هستم ویک معلول جسمی هستم وهمیشه سپاسگزار خداوند هستم که همیشه انسانهای خوب نصیب من میشودوشما هم یکی ازآنها هستید .بسیار از موضوعی که مطرح شد لذت بردم من هرروز سعی میکنم که به افکار های منفی توجه نکنم وبیشتر به مثبت فکر کنم گرچه این فکارها می آیند و من سعی میکنم انتخابشان نکنم وبیشتر مثبت فکر کنم .در ضمن من دوره عالی آربی را تهیه نموده ودارم چالش های آن را برسی میکنم امید وارم بتوانم از این مسیر به سلامت عبور کنم و هدفهای خودرا لمس کنم .شادوپیروز باشیدبا سپاس فراوان از شما و تیم محترمتان

درود به شما عباس عزیز
با آرزوی سلامتی و موفقیت روزافزون برای شما
زهرا رحیمی هستم از تیم پشتیبانی عزت خواه دات کام

تلاش ما در تیم پشتیبانی عزت خواه دات کام یاری رساندن به دانشجویان و کاربران برای رسیدن به موفقیت بیشتر می‌باشد تا رضایت شما خوشحالی را به مجموعه عزت خواه دات کام به ارمغان بیاورد.

شاد و پیروز باشید.

لطفا شکیبا باشید !

پایان لیست نظرات

آدرس :
اصفهان، شاهین شهر، بلوار امام، خیابان نظامی،
نبش فرعی 6 شرقی، ساختمان قلب شهر، طبقه دوم، واحد 3

شماره تلفن ثابت دفتر ایران :

031-45248985
031-45270622
031-45270633

دوره جامع فروش در آمازون دوره آربی به همراه پاراسل زندگی ( آربی اکسترا )

چگونه احساس بد را از خود دور کنیم
چگونه احساس بد را از خود دور کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *