چگونه بدنی گلابی شکل داشته باشیم

 
helpkade
چگونه بدنی گلابی شکل داشته باشیم
چگونه بدنی گلابی شکل داشته باشیم

آیا شما هم جزو کسانی هستید که اندامی با فرم گلابی شکل دارید؟ در این مطلب با تمرینات ورزشی برای تناسب اندام گلابی شکل آشنا شوید

تعداد زیادی از بازیگران مشهور فرم بدن شان گلابی شکل است از آلیشیا کیز (Alicia Keys) گرفته تا جنیفر لاو هویت (Jennifer Love Hewitt). همان طور که از اسم این فرم بدن مشخص است، بالاتنه در فرم بدن گلابی کوچک تر بوده و وزن بدن در پایین تنه جمع می شود و برای روی فرم نگه داشتن بازوها و شانه ها باید تمرینات سختی انجام دهید.

بیشتر بدانید : کاهش وزن و تناسب اندام با ورزش چه مدت طول می کشد

بیشتر بدانید : 5 دشمن تناسب اندام را بشناسید

چگونه بدنی گلابی شکل داشته باشیم

افرادی که فرم بدن گلابی شکل دارند اغلب با وسواس زیاد و انجام لیفت و لانژهای زیادی روی پا می خواهند فرم بدن شان را بهتر کنند. البته که باسن و ران های شما برای خوش فرم تر شدن باید کمی جمع شوند، ولی شما که فرم بدن گلابی شکل دارید باید بدن تان را متعادل کنید، پس بالای کمربندتان را نباید نادیده بگیرید.

دوشنبه: برای هر تمرینی که نشان داده شده است، 1 ست تعداد تکرارهای توصیه شده را انجام داده، 30 ثانیه استراحت کنید، سپس 1 ست دیگر از همان تمرین را انجام دهید. برای بدست آوردن نتیجه بهتر، تمرینات قدرتی خود را با یک دور تمرینات هوشمند اینتروال کاردیو (Smart Cardio Intervals، تمرینات اینتروال یا متناوب که شامل مراحل تمرین و استراحت است) همراه کنید.

تمرینات هوشمند اینتروال کاردیو

چهارشنبه: انجام تمرینات به سبک دایره ای (circuit style)، تعداد توصیه شده تمرینات را بدون استراحت بین آن ها انجام دهید. پس از انجام تمام تمرینات پشت سر هم، یک یا دو دقیقه استراحت کنید. تمام حرکات را 3 بار به سبک دایره ای (پشت سر هم) انجام دهید و بین هر دور دو دقیقه استراحت کنید.جمعه: هر ست از دو تمرین را پشت سر هم انجام دهید، بدون استراحت. سپس قبل از این که ست را دوباره تکرار کنید، 30 تا 60 ثانیه استراحت کنید.ست 1: لیفت آف لانژ (Lift-off Lunge)، هاندرد آن بال یا کاملا روی توپ (Hundred on the Ball).ست 2: پرش قیچی (Scissors Jump)، پوش آپ و بالا بردن پا (Pushup and Leg Raise).ست 3: پری دریایی (Mermaid)، حرکت قایقی با پرس سینه (Boat Curl and Press).ست 4:نشر جانبی مثلثی (Triangle Lat Raise)، دیپ به همراه بالا آوردن زانو (Dip and Knee Raise).هیچ چیز مانند مبارزه با گرانش کالری نمی سوزاند و عضلات شما را فرم نمی دهد. بعد از انجام چرخه تمرینات قدرتی روز جمعه تمرینات بات بوستینگ Butt-Busting Hill Repeats را انجام دهید که می توانید روی تردمیل، الیپتیکال یا اسکی فضایی یا دوچرخه ثابت انجام دهید.

تمرینات باسن

تمرینی برای فرم دادن باسن و ران ها، بالا بردن ضربان قلب و سوزاندن کالری بیشتر.بایستید، پای راست تان را جلو گذاشته و پای چپ را عقب برده و انگشتان پا را روی زمین بگذارید. زانوی راست را خم کرده و زانوی چپ را به سمت زمین خم کنید تا در حالت لانژ قرار بگیرید. دست ها را مستقیم به جلو یا به دو طرف باز کنید. سریع به بالا پریده و در حین پرش جای پایتان را عوض کنید، درست مثل حرکت قیچی. زمانی که زانویتان نزدیک به زمین رسید، دوباره بپرید. بدون استراحت به پرش ادامه دهید تا ست کامل شود. برای پیشگیری از جراحت سعی کنید تا حد ممکن به آرامی پایین بیایید. برای یک ست باید 10 تا 20 پرش انجام دهید.

تمرینی برای فرم دادن به عضلات مرکزی تنه و لگن، عضله دو سر بازو و شانه ها.در هر دست یک دمبل نگه دارید به طوری که بازوها مستقیما رو به بالا باز شده باشد و کف دست ها رو به جلو. روی نیمکت بنشینید و کمی به عقب خم شوید، زانوها را به سمت قفسه سینه بالا بیاورید تا بتوانید تعادل خود را حفظ کنید. وزنه ها را به سمت شانه ها پایین آورده و کف دست ها به سمت بدن باشد. سپس بلافاصله مچ دست را بچرخانید تا کف دست رو به جلو قرار بگیرد و دمبل ها را به سمت بالای سر ببرید. به حالت اول برگردید. هر حرکت دمبل به سمت بالا یک تکرار است. در صورتی که می توانید حالت تعادل تان روی نیمکت را در طول تمرین حفظ کنید. تمرین را 8 تا 10 بار تکرار کنید.

تمرینی برای فرم دادن به باسن، ران ها، پشت و شانه ها.دمبلی را در دست چپ خود نگه دارید و پای راست خود را در جلو به حالت لانژ قرار دهید. به حالت پوزیشن مثلث (triangle) در یوگا سرپای چپ خود را به سمت بیرون بچرخانید به طوری که عمود بر پایتان قرار بگیرد و ساعد دست راست را روی ران پای راست قرار دهید به طوری که کف دست رو به بالا باشد. بازوی چپ را مستقیم به سمت پایین بگیرید به طوری که کف دست به سمت پای راست باشد. همان طور که بازوی راست تان به سمت پایین کشیده شده تیغه شانه خود را جمع کرده و بازوی چپ را مستقیم به سمت کنار بدن بالا بیاورید تا به موازات شانه قرار بگیرد. به حالت اول بازگردید. یک ست را کامل کنید سپس برای طرف دیگر هم انجام دهید. 10 تا 12 بار در هر طرف.

تمرینی برای فرم دادن به عضلات سه سر بازو، شانه و بالای پشت.روی لبه نیمکت بنشینید به طوری که پاها به صورت صاف روی زمین قرار بگیرند، زانوها را 90 درجه خم کنید. دست ها را در دو طرف باسن روی لبه نیمکت بگذارید به طوری که انگشتان رو به جلو باشند و لبه نیمکت را نگه دارید. پاها را کمی به سمت بیرون ببرید تا چند سانتی متری، باسن تان از نیمکت جدا شود. بازوها را خم کرده به طوری که آرنج ها مستقیم به سمت پشت باشند و باسن را به سمت زمین بیاورید. عضلات شکم را منقبض کرده و زانوی راست را به سمت قفسه سینه خم کنید. به حالت اول بازگردید. با فشار روی بازوها نه فشار پا، بدن تان را به سمت بالا بکشید. 10 تا 12 بار برای هر پا به صورت متناوب تکرار شود.

تمرینی برای فرم دادن به باسن، ران ها، شانه ها، عضلات سه سر بازو و عضلات مرکزی تنه و لگن.بایستید و پاها را به اندازه عرض شانه ها باز کنید. دمبل ها را بالای شانه هایتان نگه دارید، آرنج ها کمی خم شده به سمت بیرون، کف دست به سمت روبرو. با پای راست یک قدم بزرگ به سمت جلو برداشته و بدن تان را به سمت پایین بیاورید تا زمانی که زانوهایتان به اندازه 90 درجه خم شود. زانوهایتان باید در راستای مچ پاهایتان در یک خط راست باشند.روی پای راست تان فشار آورده و صافش کنید تا به حالت ایستاده برگردید. به طور همزمان زانوی چپ خود را به سمت جلوی باسن تان بلند کنید (به طوری که روی یک پا بایستید) و دمبل ها را به سمت سقف بالا ببرید. به حالت شروع برگردید. این کار را با پای چپ هم تکرار کنید. تکرار 10 تا 12 بار برای هر پا. برای سخت تر شدن تمرین می توانید پای جلویی را روی استپ قرار دهید.

برای فرم دادن عضلات مرکزی تنه و لگن. به پشت دراز بکشید، بازوها را در دو طرف بدن قرار دهید. زانوها را 90 درجه خم کرده و ساق پا را روی توپ فیتس قرار دهید. سر و شانه ها را از زمین جدا کنید، به طوری که به سر، گردن و شانه ها فشاری وارد نشود ( هر زمان که به گردن تان  فشار وارد آمد، سرتان را روی زمین بگذارید). 5 بار به صورت کوتاه دم و بازدم نمایید. برای یک ست 10 بار تکرار کنید. همزمان بازوها را هم در راستای بدن بالا بیاورید، به طوری که کف دست ها رو به زمین باشد. 10 بار تکرارکنید، هر ست 100 بار دم و بازدم.

برای فرم دادن عضلات شانه، سه سر بازو، سینه و عضلات مرکزی تنه و لگن.روی توپ فیتنس رو به زمین دراز بکشید، به طوری که کف هر دو دست روی زمین باشد، با دست ها به جلو حرکت کنید و اجازه دهید توپ زیر بدن تان سر بخورد تا زیر ساق پاهایتان قرار بگیرد. دست هایتان باید مستقیما زیرشانه هایتان باشد، دقیقا مثل زمانی که می خواهید حرکت پوش آپ (شنا) را انجام دهید. پشت تان را مستقیم نگه داشته و شکم تان را منقبض کنید. آرنج را خم کرده و سینه را به سمت زمین بکشید. زمانی که بازوهایتان موازی کف زمین شدند، بایستید. به حالت اولیه برگردید، باسن را منقبض کرده و پای راست را صاف بالا ببرید و از توپ جدا کنید. پای راست را روی توپ پایین آورده سپس پای چپ را بالا ببرید. این حرکت را 8 تا 12 بار تکرار کنید.

برای فرم دادن عضلات مرکزی تنه و لگن (به خصوص پهلو ها) و بازوها.مانند پوزیشن پلانک (plank) به یک سمت قرار بگیرید، آرنج راست را خم کرده و به صورت مستقیم زیر شانه روی زمین بگذارید. پاها را به هم جفت کرده صاف روی زمین بگذارید، به طوری که پای چپ تان جلوی پای راست تان قرار بگیرد. بازوی راست تان را مستقیما از روی سرتان بالا ببرید، درست کنار گوش، بازو را صاف نگه دارید به طوری که کف دست تان رو به زمین باشد و به طوری که دست و بدن تان روی یک خط قرار گرفته باشد. دست چپ تان را به سمت زمین خم کنید و همزمان باسن تان را بالا بیاورید. به حالت اول برگشته حرکت را 8 تا 10 بار تکرار کنید. برای پهلوی دیگر هم به همین شکل انجا دهید.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : بر اساس فرم بدن خود ورزش کنید

 اگر می خواهید بیشتر بدانید : بهترین تمرینات ورزشی برای تناسب اندام ساعت شنی

 اگر می خواهید بیشتر بدانید : بهترین تمرینات ورزشی برای تناسب اندام خطی یا مستطیلی

 اگر می خواهید بیشتر بدانید : بهترین تمرینات ورزشی برای تناسب اندام هرم معکوس

تهیه و ترجمه: گروه سلامت سیمرغseemorgh.com/healthاختصاصی سیمرغ

All Rights Reserved – © 2019 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر نام و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.

اندام گلابی شکل یکی از اندام های زنان است. برای برطرف کردن مشکل  در این نوع اندام ها باید با خوراکی های آزاد و ممنوع آشنا شوید. در این مقاله به شما می گوییم که اگر اندام شما گلا شکبیل است کدام غذاها را بخورید و دور کدام غذاها را خط قرمز بکشید

اندام زنان ، شکل ها و اندازه های مختلفی دارند. بسیاری از مردم فکر می کنند که “نوع اندام” فقط ظاهر آن فرد را نشان می دهد، اما اندام چیزی نیست که از ظاهر بیرونی می بینیم. بلکه شامل ساختار اسکلتی، توده عضلانی و رسوب چربی ادغام شده در داخل بدن می باشد که در کل منجر به شکل گیری آن می شود.نباید تعجب کرد که در چند سال اخیر به فرم اندام زنان توجه خاصی شده است. در اکثر جوامع بشری، زیبایی، جنسیت و باروری مرتبط با نوع فرم بدن بوده است. جالب است به این نکته توجه کنیم که اکنون این تفاوت ها در زمینه نوع اندام ایده آل یا ترجیح داده شده بیشتر از همه بیان شده است، هم به خاطر جذابیت و هم به خاطر دلایل مربوط به سلامتی.در حقیقت، نوع بدن نیز می تواند اطلاعاتی را در مورد این موضوع فراهم کند که چگونه فرد به جذب غذا واکنش نشان می دهد و همچنین می تواند اطلاعاتی را در مورد ویژگی های هورمونی و سیستم عصب سمپاتیک (SNS) فراهم کند. بنابراین خصوصیات و ویژگی های بدنی می تواند تفاوت های متابولیکی را بین افراد به وجود آورد. وقتی افراد نوع بدن خود را می شناسند، آنها می توانند برای به حداکثر رساندن اهداف مربوط به سلامتی ، مطابق با اندام خود مواد مغذی را جذب کنند.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : رموز شیک پوشی برای کسانی که اندامی گلابی شکل دارند

_ باسن پهن تر از شانه هاست. _ شانه ها گرد و مورب تر هستند._ دور کمر خوب مشخص شده است و به طرز جالبی زیبا دیده می شود . _ باسن و ران ها پر و گرد هستند. _ افزایش وزن بیشتر در ناحیه ران ها می باشد.فرم بدن گلابی شکل سالم تر از فرم بدن سیبی شکل می باشد، چون رسوب چربی در مفصل ران کمتر است، بنابراین، احتمال بیماری های قلبی و دیابت کاهش می یابد. با این وجود، داشتن وزن اضافه در مفصل ران می تواند منجر به التهاب مفاصل شود و به احتما زیاد به صورت سلولیت ظاهر می شود.اینگونه افراد به خوردن غذاهای پر چرب مانند پنیر خامه ای و دسرها میل بیشتری دارند. آنها باید مراقب سطوح استروژن خود باشند، چون اگر دیگر هورمون ها مانند پروژسترون ها خارج از حد تعادل باشند، می توانند منجر به افزایش وزن شوند.

چگونه بدنی گلابی شکل داشته باشیم

سبزیجات و میوه های غنی از فیبر. مقادیر کمی از پروتئین مانند سینه بوقلمون و ماهی سفید مانند ماهی کاد و چربی های غیر لبنیاتی مانند روغن نارگیل و تخم مرغ.

پنیرهای پرچرب، خامه، و سس ها، کافئین و الکل.

بیشتر بدانید : اگر اندام سیبی شکل دارید این غذاها را بخورید!!

بیشتر بدانید : فرم بدن تان را با این ترفندها تشخیص دهید

بیشتر بدانید : چگونه لباسی را انتخاب کنم که مناسب فرم اندام من باشد؟

بیشتر بدانید : چه کنيم تا کمر باريک و خوش اندام شويم!

بیشتر بدانید : برای داشتن تناسب اندام، چگونه متناسب با تیپ بدنم غذا بخورم؟

بیشتر بدانید : مدل لباس عروس : راهنمای انتخاب بهترین مدل متناسب با اندام شما

بیشتر بدانید : بهترین کوپ شلوار جین برای اندام شما به پیشنهاد مجله Glamour!

تهیه و ترجمه : گروه سبک زندگی سیمرغseemorgh.com/lifestyleاختصاصی سیمرغ

All Rights Reserved – © 2019 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر نام و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.

اگر شما هم تمايل داريد شكل بدن خود را بهتر بشناسيد و آن را تغيير دهيد با ما همراه شويد…


نوعی دیگر از توصیف نوع بدن افراد، توسط ویلیام هربرت شلدون، روانشناس و پزشک آمریکایی ارائه شده است که افراد را طبق سه نوع بدن طبقه‌بندی کرده است (با این حال، کار او عموماً توسط محققان امروزی رد شده است)

تنها به این دلیل که شما در یکی از این دسته‌ها قرار دارید، به این معنا نیست که نمی‌توانید شکل بدنتان را تغییر دهید. البته اشتباه متوجه منظور ما نشوید. منظور این نیست که می‌توانید اندام خط‌کشی شکل خود را  به اندامی شبیه ساعتشنی یا برعکس تبدیل کنید. به دلیل ژنتیک، هیکل، و استخوان‌بندی شما، امکان این نوع تغییر وجود ندارد. اما کاری که می‌توانید انجام دهید این است که قسمت‌هایی از بدن خود را تغییر دهید تا این تصور را ایجاد کنید که شکل بدنی متفاوتی دارید.

چگونه بدنی گلابی شکل داشته باشیم

ورزش‌هایی که انجام می‌دهید و نحوه‌ی انجام آن‌ها، می‌تواند بر تغییر شکل اندامتان تأثیر بگذارد. برای مثال اگر ورزش‌های شکمی زیادی با تمرکز بر  عضلات مایل شکمی انجام می‌دهید (مانند تمرینات ورزشی چرخش روسی و خم شدن به پهلو با استفاده از وزنه) ممکن است ناخواسته باعث شوید که کمرتان پهن‌تر به نظر برسد . من کاملاً طرفدار تمرینات تقویتی ناحیه‌ی مرکزی بدن  هستم (تقویت ناحیه‌ی مرکزی بدن بسیار مهم است.) اما دلیلی ندارد که لازم باشد تمرینات متمرکز زیادی انجام دهید و به دنبال تقویت ماهیچه‌های خاصی باشید. روش‌هایی برای تقویت ناحیه‌ی مرکزی هنگام انجام ورزش‌های دیگر (مانند تمرینات ترکیبی ، استفاده از وزنه‌های آزاد ، ورزش‌هایی که انجام آن‌ها مستلزم تعادل است، کار با یک توپ بوسو  و غیره) وجود دارد. پیلاتس نیز روشی عالی برای افزایش قدرت ناحیه‌ی مرکزی بدن است.

توزیع وزن نیز می‌تواند نقش مهمی در نوع شکل بدن شما داشته باشد . ممکن است بدنتان به یک شکل به نظر برسد اما شکل واقعی و اساسی بدن شما چیز دیگری باشد. اگر چربی اضافی بدن به باسن و ران‌ها برود نه به سینه و کمر، بدن شما گلابی شکل به نظر می‌رسد که می‌توان با از دست دادن چربی بدن شکل آن را تغییر داد. اگر چربی بدن به شکم برود آنگاه ممکن است بدنتان بیشتر شبیه به سیب باشد. همه‌ی ما میدانیم که نمی‌توان چربی را در  یک ناحیه کاهش داد بلکه هنگام تلاش بر کاهش چربی بدن، چربی شروع به از بین رفتن از تمام نواحی بدن می‌کند و شکل بدن شما تغییر خواهد کرد .

کلید اصلی برای این کار انتخاب آن دسته از ورزش‌هایی است که به متعادل کردن قسمت‌های مختلف بدن کمک می‌کنند. برنامه‌ی ورزشی متعادل حائز اهمیت است اما هنگامی که می‌خواهید شکل بدن خود را تغییر دهید ممکن است نیاز داشته باشید که روی  بعضی قسمت‌های بدن بیشتر از قسمت‌های دیگر کار کنید. برای از دست دادن چربی بدن ترکیبی از تمرین‌های هوازی و قدرتی تأثیرگذارتر است. تغییرات دیگر از تمرینات قدرتی ناشی می‌شوند.

توزیع چربی بدن ممکن است دلیل شکل خاص بدنتان باشد، اما تمرین‌های هوازی به تنهایی تغییری که شما می‌خواهید را ایجاد نکرده و اندامی بهتر و لاغرتر به شما نخواهند داد. این تمرین‌ها چربی را می‌سوزاند که به لاغرتر شدن کمک می‌کنند اما لزوماً باعث نمی‌شوند که خوش اندام‌تر به نظر برسید. ممکن است لاغر باشید اما عضلاتی شل داشته باشید که قطعاً این را نمی‌خواهید. باید در پی این باشید که عضله‌هایتان سفت باشند تا قوی شوند و تمرینات قدرتی می‌تواند این کار را برای شما انجام دهد.

موثرترین روش برای از دست دادن چربی بدن همان طور که در بالا ذکر شد، ترکیب کردن تمرینات قدرتی با ورزش‌های هوازی است. تمرین‌های قدرتی، تمرین با وزنه، تمرین‌های استقامتی، هر اسمی که دوست دارید روی آن‌ها بگذارید، نیز به شما کمک خواهند کرد چربی بیشتری بسوزانید، و افزایش حجم عضلات به معنای افزایش میزان متابولیسم است. بنابراین می‌توانید پس از ورزش کالری بیشتری بسوزانید. و به این ترتیب می‌توانید حتی هنگام خواب کالری بیشتری مصرف کنید!

تمرینات تناوبی شدید نیز به سوزاندن بیشتر چربی کمک می‌کنند. در این تمرینات شما به ترتیب حرکات شدید و حرکاتی با شدت کمتر را انجام می‌دهید.

هر کدام را که ترجیح می‌دهید- شنا کردن، دوچرخه‌سواری، استفاده از دستگاه اسکی فضایی(الیپتیکال)، کلاس اسپینینگ، … هرچه که لذت می‌برید را انجام دهید. هر از گاهی آن را تغییر دهید. در صورتی که ورزشی انتخابی خود را دوست داشته باشید، بیشتر احتمال دارد که آن را ادامه دهید.

روی قسمت بالایی بدن خود کار کنید تا عدم تعادل را از بین ببرید. ورزش‌هایی برای کمر، شانه‌ها و قفسه سینه در نظر بگیرید مانند شنا رفتن که یکی از تمرینات بسیار خوب است که با کمک وزن بدن انجام می‌شود. پرس سینه با دمبل یا پرس سینه با هالتر هم مناسب است. برای کمر – قایقی دست جمع نشسته، حرکت کشش پشت، بارفیکس ، پارو کش با یک دست. برای شانه‌ها – پرس سرشانه، پروانه‌ی برعکس برای تقویت ماهیچه‌های دالی ( پشت شانه) و یکسری از ماهیچه‌های پشتی. قسمت پایین بدن خود را کاملاً نادیده نگیرید، اما تمرینات ورزشی بیشتری برای قسمت بالای بدن انجام دهید تا شکل بدنتان متعادل‌تر به نظر برسد.

من پیشنهاد می‌کنم که از کار کردن بر روی ماهیچه‌های شکمی به طور مستقیم خودداری کنید.( این باور که انجام تمرینات شکمی زیاد به از دست دادن چربی دور شکم کمک می‌کند درست نیست). با کار کردن روی قسمت پایینی بدن با حرکات ترکیبی مانند اسکات و لانژ، قسمت مرکزی بدنتان را نیز تقویت می‌کنید بنابراین نگران نباشید زیرا عضلات شکمی شما نادیده گرفته نشده و تقویت می‌شوند. همچنین لازم است که روی قسمت بالای بدن خود کار کنید . پیشنهاد می‌شود که حرکات ترکیبی را در یک تمرین ورزشی، مانند اسکات به همراه پرس شانه، ترکیب کنید. همچنین می‌توانید پارو کش با یک دست را با یک کابل در موقعیت لانژ ثابت انجام دهید. نکته‌ی اصلی این است که روی قسمت بالا و پایین بدن خود کار کنید تا اندام خود را متناسب کنید تا به همراه از دست دادن چربی، شاهد تغییر شکل اندام خود باشید.

این شکل بدن معمولاً دلخواه‌ترین شکل اندام است، بنابراین تنها چیزی که در این مورد می‌توان گفت این است که هنگام طراحی برنامه‌ی ورزشی خود، آن را متعادل نگه‌دارید تا روی قسمت بالایی و پایینی بدن خود با تمرینات تقویتی به طور مساوی کار کنید. تعدادی تمرینات ورزشی برای تقویت قسمت مرکزی بدن مانند حرکت پلانک انجام دهید.

افرادی که اندام مثلثی شکل دارند داری شانه‌های عریض‌تر و باسنی باریک‌تر هستند، بنابراین باید روی قسمت پایینی بدن کار کنند. حرکات اسکات، لانژ، لانژ طرفی، پرس پا و غیره. همچنین می‌توانید از دستگاه استپ به عنوان بخشی از تمرینات هوازی خود استفاده کنید تا به ایجاد عضله در پاها کمک شود. قسمت بالای بدنتان را نادیده نگیرید زیرا لازم است روی مجموعه‌ی عضلات خود کار کنید اما تمرینات ورزشی بیشتری را برای قسمت پایین بدن خود انجام دهید تا به تناسب اندام خود کمک کنید.

با یک برنامه‌ی تمرینات قدرتی متعادل که روی هر دو قسمت بالا و پایین بدن کار می‌کند، اندازه بدن شما تغییر کرده و کمر شما شروع به کوچک‌تر شدن می‌کند. همچنین می‌توانید با جمع کردن شکم خود، روی عضله‌ی عرضی شکمی کار کنید تا کمرتان باریک تر شود. اما پیشنهاد می‌شود که روی عضلات شکمی خود مستقیماً با انجام ورزش‌های متمرکز کار نکنید، بلکه با انجام حرکات ترکیبی و استفاده از وزنه‌های آزاد به جای دستگاه‌ها، ناحیه‌ی مرکزی بدنتان را تقویت کنید.

دیدگاه شما

نام *

ایمیل *

آدرس وبسایت

سایته خوبی دارید امیدوارم موفق و پایدار باشید

ممنون از سایته خوبتون موفق باشید

ممنون از لطفتون دوست عزيز…

حرکات ورزشی با توجه به سن و موقعیت بدنی دسته بندی می شوند که فرم بدن یکی از بخش های این دسته بندی است. اگر فرم بدنی شما گلابی است پس تمرینات ورزشی فرم بدنی سیب را انجام ندهید و فرم های دیگر.

بدن ما اشکال مختلفی دارد شما می توانید یک شکل ساعت شنی کامل داشته باشید و یا یک شکل بدن مخروطی با باسن بزرگ و پاهای لاغر. یا بدن شما اکتومورف باشد و در نتیجه بسیار لاغر باشید و یا آندومورف باشید که به راحتی چاق میشوید اما مهم نیست که بدن شما چه شکلی است، ما برای شما یک رژیم غذایی گسترده و ورزش داریم که به کمک می کند فرم خوبی داشته باشید.

پس فقط فرم بدنی خود را با توجه به توضیحات این بخش از ورزش و تناسب اندام نمناک مشخص کنید و روی آن کار کنید.

شکل بدنی ساعت شنی:

چگونه بدنی گلابی شکل داشته باشیم

در این فرم بدن شبیه شکل 8 انگلیسی است. دارای کمر باریکی هستید که وسط ساعت شنی است.اگر این فرم بدنی را دارید، شکم و باسن به یک اندازه بزرگ و پهن هستند و کمری باریک دارید.

پس لباس های اسکیت بازها مناسب شما هستند، و خبر خوب این است که یک قسمت میانی بدنتان نیازی به کار ندارد. خبر بد این است که شما وزن را روی ران و باسن خود جمع می کنید – که سخت ترین مناطق برای از دست دادن وزن هستند.

1. در بسیاری از ورزش هایی که در هوای آزاد هستند، شرکت کنید.

2. شنا برای یک ساعت در روز برای این نوع بدن مفید است، مانند دیگر ورزش های هوازی دوچرخه سواری و پیاده روی.

3. فراموش نکنید که کمی وزنه را به ورزش خود اضافه کنید.

4. بازوها و ماهیچه های سه سر باید حتما ورزش کنند، بنابراین ورزش هایی مثل اسکات و وزنه برداری را انجام دهید. خبر خوب این است که شما می توانید ورزش شکمی را آسان کنید!

1. از سبزیجات ریشه ای نشاسته ای مانند چغندر، هویج و سیب زمینی خودداری کنید.

2. به جای آن، از سبزیجاتی مانند بروکلی و کدو سبز استفاده کنید.

3. اگر نمی خواهید سبزیجات سبز بخورید، پس سیب زمینی شیرین را امتحان کنید.

4. غذاهای غنی از امگا 3 بخورید، مانند ماهی سالمون.

5. اگر گیاهخوار هستید، دانه هایی مانند کتان نیز غنی از اسیدهای چرب امگا 3 است.

1. اول، سعی کنید روی گرفتن کمر خود تمرکز کنید تا کمی بهبود ایجاد کنید. ورزش های شکمی را سنگین انجام دهید.

2. دراز نشست کامل، کیک باکسینگ و حتی اسکیت سواری و یوگا هم مناسب هستند.

3. تمرینات آسانا، مثل قایق (ناواسان) را حداقل دو بار در روز تمرین کنید تا فواید مشهودشان را ببینید.

4. پرانایاما ابزار دیگری برای تناسب اندام است. کاپلبالتی پرانایاما به کوچک کردن شکم کمک می کند، در حالی که فواید بسیاری برای ذهن و روح هم به ارمغان می آورد.

5. در حالی که بر روی عضلات شکمی متمرکز هستید، فراموش نکنید که باقی بدن خود را با کمی پیاده روی سریع برای 15 تا 20 دقیقه در روز شکل دهید.

فرم بدنی مستطیلی دارای یک شکل صاف را دارد. افراد منحنی های زیادی ندارند و چربی بدن به طور مساوی توزیع می شود و کمر از باسن و سینه کوچک تر نیست. این ممکن است غیر جذاب به نظر برسد، اما با توصیه هایی درست، آن هایی که دارای شکل بدن مستطیل هستند، می توانند بر روی نقاط قوت بدن خود کار کنند،تا شکل بگیرند.

1. از نوشیدنی های کربناته و کربوهیدرات سفید پرهیز کنید. برنج سفید را با برنج قهوه ای، یا برنج قرمز عوض کنید.

2. نان سفید را می توانید با چند غله و یا حتی یک گزینه عاری از گلوتن تغییر دهید.

3. کربوهیدرات پیچیده را به رژیم غذایی خود اضافه کنید، مانند سیب زمینی شیرین، همراه با دیگر غذاهای مغذی دیگر مانند آووکادو، ساردین، آجیل و دانه ها.

4. سعی کنید غذاهاییتان را در روغن زیتون یا روغن کنجد بپزید.

5. به شیرینی ها نه بگویید.

نام دیگر آن فرم سیب است، با یک سینه بزرگ و شانه های پهن، کمر بزرگ و پاهای باریک.

به طور خلاصه، این شکل بدن را می توان مثل یک مخروط وارونه تصور کرد. در حالی که این نوع بدن واقعاً بزرگ نیست، اما به نظر سنگین تر از آن چه که است، به چشم می آید.

1. به جای انجام تمرینات منظم، تمرینات با فواصل را امتحان کنید، با انفجار ناگهانی تمرینات با شدت بالا و بعد با شدت کم انجام دهید.

2. هر از گاهی بدن خود را شگفت زده کنید – نگذارید تبدیل به روتین شود.

3. از وزنه های بدنی برای ورزش هایی مثل برپی و اسکات استفاده کنید، اما از فشار زیاد و وزنه زدن اجتناب کنید، چون آن ها قسمت بالایی بدن شما را بزرگ تر می کنند.

این نوع شکل بدنی ممکن است مستعد مشکلات تیروییدی و مشکلات قند خون باشد.

1. مواد غذایی عاری از گلوتن را انتخاب کنید.

2. از ارزن، بلغور جو و کووینوا، همراه با محصولات لبنی کم چرب و لوبیا و نخود فرنگی استفاده کنید.

چگونه بدنی گلابی شکل داشته باشیم

3. تخم مرغ و جوانه ها گزینه های خوبی هستند.

4. از غذاهایی که به طور بالقوه قند خونتان را بالا می برند، مثل کربوهیدرات تصفیه شده، شکر و حتی سبزیجات نشاسته ای اجتناب کنید.

شکل بدن قاشقی:

در این نوع فرم بدنی، تنه و کمر کوچک است و باسن نسبت به بقیه بدن، بزرگتر است. این نوع از بدن در هند بسیار رایج است.

1. این فرم بدنی باید به راحتی وزن اضافه کنند، چون تمایل دارند که وزنشان را به پایین بدن بدهند.

2. تمام تمرینات بدنی مثل جست و خیز کردن و پیاده روی سریع مناسب هستند.

3. برای تولید ماهیچه در قسمت بالایی بدن، پرس و وزنه برداری را امتحان کنید.

4. وزنه برداری با پاها ایده خوبی برای لاغر کردن پاها است.

5. یوگا اشتاستانا نیز مناسب شما است.

6. آن را حداقل به مدت یک ساعت در روز تمرین کنید.

1. چربی های اشباع شده را از رژیم غذایی خود حذف کنید.

2. منابع طبیعی چرب مانند لبنیات، میوه های خشک و تنقلات پخته را به جای سرخ کرده ها انتخاب کنید.

3. پروتئین های خالص – گوشت سفید، سبزیجات سبز برگ دار و عدس – برایتان بسیار مفید است.

4. سالاد زیاد بخورید، اما از میوه های شیرین زیادی دوری کنید؛ فقط یک وعده در روز کافی است.

نیاز به آموزش بیشتر دارند، به این دلیل که رشد ماهیچه ای آن ها کند است. با تمرین وزنه ای شروع کنید و آن را با ورزش هوازی داخلی دنبال کنید. بهتر است هر روز به مدت یک ساعت ورزش کنید.

ورزش ها باید کوتاه باشند و تمرکز شدیدی بر روی گروههای بزرگ ماهیچه ای داشته باشند.

ورزش های هوازی می تواند به سختی کاهش وزن را ایجاد کند.

روی بازوها، سینه، کمر، پاها و شانه ها تمرکز کنید.

کارهایی را انجام دهید که تمام قسمت های بدن را درگیر کند.

برخی از بهترین تمرینات ورزشی برای اکتومورف، اسکات پا، وزنه برداری، استپ آپ و شنا کردن ابتدایی هستند.

شما هم چنین می توانید تردمیل را امتحان کنید و یا کیک بوکسینگ انجام دهید.

شخص دارای بدن مزومورف باید به طور منظم ورزش کند، تا از اضافه وزن جلوگیری کند.

ورزش های سبک تا متوسط را حداکثر سه بار در هفته برای شکل دادن به بدن و شکل دادن ماهیچه ها انجام دهید.

این نوع بدن به سرعت با اعمال روتین سازگار می شود، پس مدام در ورزش تان تغییراتی را ایجاد کنید.

فرم بدن اندومورف:

افراد دارای فرم بدن اندومورف، میتوانند چربی را به آسانی جذب کنند. متابولیسم آن ها کم کار است.

ماهیچه و چربی در پایین بدن متمرکز است.

این سخت ترین نوع بدن برای مدیریت وزن و تناسب کلی است.

این فرم بدنی باید بیشتر به بدنشان گوش کنند.

ورزش را تبدیل به بخشی از برنامه روتین خود کنید.

ورزش های فاصله دار با شدت بالا (HIIT) و کراس فیت برای افرادی که دارای تیپ بدنی اندومورف هستند، ایده آل است.

همچنین باید ورزش با وزنه و استقامتی متعادل را انجام دهید. چربی ها و پروتئین خوبی بخورید و مصرف کربوهیدرات خود را محدود کنید، تا ترکیب بندی بدنیتان را زیبا کنید.

 

چگونه و در کجا چربی بدن می تواند تاثیر بزرگی روی سلامت و وزن داشته باشد. آنچه را که برای خوردن براساس نوع بدن نیاز دارید مشخص کنید.

اندام سیبی شکل درست همانطور است که به نظر می رسد:تنه کلفت، شانه های پهن و ، پاها و بازوهای کوچک تر. اگر مثل سیب چاق شوید، به احتمال زیاد چربی مستقیما به سمت شکم می رود. داشتن چربی در شکم به این معنی است که بیشتر در اطراف اندام های خود چربی دارید و این باعث افزایش ریسک بیماری های قلبی، دیابت و سندروم متابولیک در میان مشکلات دیگر می شود.

لورا یک متخصص رژیم غذایی و نویسنده غذاهای روزمره دیابت بیان می کند :تمرکز بر خوردن چربی های سالم است . رژیم گذشته را فراموش کنید که چربی خوردن شما را چاق می کند چربی های اشباع شده و امگا 3 کمک می کنند احساس سیری کنید و معده را پاکسازی و به کاهش خطرات بیماری های قلبی و دیابت کمک کنید چربی ها تاثیر کمتری روی انسولین دارند. لیستی از چربی های سالم را بررسی کنید که باید بیشتر از غذاهایی نظیر آوکادو سالمون، گردو، دانه ها و دانه های آجیل بخورید.

اندام های سیبی شکل چه جیزی نخورند :

چگونه بدنی گلابی شکل داشته باشیم

خوردن چربی های سالم تنها نیمی از رژیم است.سی پلو بیان می کند سیبی شکل ها همچنین باید مصرف کربوهیدرات را کاهش دهند، به ویژه کربوهیدرات ساده مانند میان وعده شکری این به این معنا نیست که باید همه کربوهیدرات ها را ممنوع کنید، فقط سعی کنید آن ها را محدود کنید . کربوهیدرات هایی که باید مصرف آن را محدود کنید ، نان، ماکارونی، آب میوه های صنعتی ، غلات صبحانه و همه غذاهای کم ارزش

غذاهایی که نباید بخورند :

می دانید شکر برای سلامتی مضراست. گلسمن بیان می کند محدودکردن شکر به این معنا نیست که دیگر نمی توانید کیک تولدی داشته باشید. بلکه بررسی تمام رژیم غذایی و حذف چیزهایی که شکر هیچ دلیل خوبی ندارند – چیزهایی مثل سس پاستا، کچاپ، نان، آرد جو و کره بادام زمینی به خاطر شکر پنهانی که دارند مضرند . قاعده آسان:از هر غذایی که بیش از 3 گرم شکر اضافه بر روی برچسب داشته باشد خودداری کنید. .

این افراد چه بخورند :

گلسمن توضیح می دهد به جای خوردن چیپس، کربوهیدرات باید از غذاهای کیفیت بالا و منابع پیچیده تامین شود. اما میان وعده سبزیجات باقی خواهد ماند. او می گوید سبزیجات تنها برای شما خوب نیستند، به شما این امکان را می دهند مقدار زیادی غذا بخورید بدون این که کالری زیادی مصرف کنید . گزینه های مناسب برای میان وعده این افراد:هویج و ، کرفس و کره بادام، آووکادو، خیار هستند

رژیم غذایی برای اندام های مختلف

غذاهایی که باید از آن اجتناب کرد :

این اندام شهوت انگیز ممکن است به لطف سطوح بالاتر هورمون های زنانه مانند استروژن و پروژسترون باشد. این ها می توانند فوایدی برای سلامتی داشته باشند ، اما استروژن هورمون ذخیره چربی است که می تواند منجر به افزایش وزن شود ( استروژن را بیشتر افزایش می دهد ) . گلسمن می گوید که اگر ریتم طبیعی هورمون دچار اختلال شود – استرس می تواند یک علت باشد – که منجر به افزایش اشتها و هوس شیرینی ها می شود. این غذاها را مواقع خاص بخورید:شیرینی ، شکلات، بستنی، و دیگر غذاهای با چربی بالا. این غذا را در طی دوره خود بخورید تا خیلی احساس بهتری داشته باشید.

این افراد چه بخورند :

سی پلو بیان می کند نه خیلی زیاد، نه خیلی کم غذا بخورید. او رژیم غذایی را توصیه می کند که کربوهیدرات ها، چربی ها، و پروتئین های متعادل دارد . او اضافه می کند :مهم است ورزش کنید. غذا خوردن ، ورزش کردن یک روش پیشگیرانه برای حفاظت از بدن و کاهش خطر مشکلات سلامتی است او می گوید :بسیاری از این افراد ، ورزش های استقامتی مانند دوچرخه سواری و دویدن را دنبال می کنند ، بنابراین میزان زیادی از کربوهیدرات سالم برای سوخت همه فعالیت های ورزشی استفاده می شود

اگر شما هم تمایل دارید شکل بدن خود را بهتر بشناسید و آن را تغییر دهید با ما همراه شوید…


چطور شکل بدن خود را تغییر دهیم و اندامی متعادل داشته باشیم؟

نوعی دیگر از توصیف نوع بدن افراد، توسط ویلیام هربرت شلدون، روانشناس و پزشک آمریکایی ارائه شده است که افراد را طبق سه نوع بدن طبقه بندی کرده است (با این حال، کار او عموماً توسط محققان امروزی رد شده است)

چگونه بدنی گلابی شکل داشته باشیم

تنها به این دلیل که شما در یکی از این دسته ها قرار دارید، به این معنا نیست که نمی توانید شکل بدنتان را تغییر دهید. البته اشتباه متوجه منظور ما نشوید. منظور این نیست که می توانید اندام خط کشی شکل خود را  به اندامی شبیه ساعتشنی یا برعکس تبدیل کنید. به دلیل ژنتیک، هیکل، و استخوان بندی شما، امکان این نوع تغییر موجود نیست. اما کاری که می توانید انجام دهید این است که قسمت هایی از بدن خود را تغییر دهید تا این تصور را ایجاد کنید که شکل بدنی متفاوتی دارید.

ورزش هایی که انجام می دهید و نحوه ی انجام آن ها، می تواند بر تغییر شکل اندامتان تأثیر بگذارد. برای مثال اگر ورزش های شکمی زیادی با تمرکز بر  عضلات مایل شکمی انجام می دهید (مانند تمرینات ورزشی چرخش روسی و خم شدن به پهلو با استفاده از وزنه) ممکن است ناخواسته باعث شوید که کمرتان پهن تر به نظر برسد . من کاملاً طرفدار تمرینات تقویتی ناحیه ی مرکزی بدن  هستم (تقویت ناحیه ی مرکزی بدن بسیار مهم است.) اما دلیلی ندارد که لازم باشد تمرینات متمرکز زیادی انجام دهید و به دنبال تقویت ماهیچه های خاصی باشید. روش هایی برای تقویت ناحیه ی مرکزی هنگام انجام ورزش های دیگر (مانند تمرینات ترکیبی ، استفاده از وزنه های آزاد ، ورزش هایی که انجام آن ها مستلزم تعادل است، کار با یک توپ بوسو  و غیره) وجود دارد. پیلاتس نیز روشی عالی برای افزایش قدرت ناحیه ی مرکزی بدن است.

توزیع وزن نیز می تواند نقش مهمی در نوع شکل بدن شما داشته باشد . ممکن است بدنتان به یک شکل به نظر برسد اما شکل واقعی و اساسی بدن شما چیز دیگری باشد. اگر چربی اضافی بدن به باسن و ران ها برود نه به سینه و کمر، بدن شما گلابی شکل به نظر می رسد که می توان با از دست دادن چربی بدن شکل آن را تغییر داد. اگر چربی بدن به شکم برود آنگاه ممکن است بدنتان بیشتر شبیه به سیب باشد. همه ی ما میدانیم که نمی توان چربی را در  یک ناحیه کاهش داد بلکه هنگام تلاش بر کاهش چربی بدن، چربی شروع به از بین رفتن از تمام نواحی بدن می کند و شکل بدن شما تغییر خواهد کرد .

کلید اصلی برای این کار انتخاب آن دسته از ورزش هایی است که به متعادل کردن قسمت های مختلف بدن کمک می کنند. برنامه ی ورزشی متعادل حائز اهمیت است اما هنگامی که می خواهید شکل بدن خود را تغییر دهید ممکن است نیاز داشته باشید که روی  بعضی قسمت های بدن بیشتر از قسمت های دیگر کار کنید. برای از دست دادن چربی بدن ترکیبی از تمرین های هوازی و قدرتی تأثیرگذارتر است. تغییرات دیگر از تمرینات قدرتی ناشی می شوند.

توزیع چربی بدن ممکن است دلیل شکل خاص بدنتان باشد، اما تمرین های هوازی به تنهایی تغییری که شما می خواهید را ایجاد نکرده و اندامی بهتر و لاغرتر به شما نخواهند داد. این تمرین ها چربی را می سوزاند که به لاغرتر شدن کمک می کنند اما لزوماً باعث نمی شوند که خوش اندام تر به نظر برسید. ممکن است لاغر باشید اما عضلاتی شل داشته باشید که قطعاً این را نمی خواهید. باید در پی این باشید که عضله هایتان سفت باشند تا قوی شوند و تمرینات قدرتی می تواند این کار را برای شما انجام دهد.

موثرترین روش برای از دست دادن چربی بدن همان طور که در بالا ذکر شد، ترکیب کردن تمرینات قدرتی با ورزش های هوازی است. تمرین های قدرتی، تمرین با وزنه، تمرین های استقامتی، هر اسمی که دوست دارید روی آن ها بگذارید، نیز به شما کمک خواهند کرد چربی بیشتری بسوزانید، و افزایش حجم عضلات به معنای افزایش میزان متابولیسم است. بنابراین می توانید پس از ورزش کالری بیشتری بسوزانید. و به این ترتیب می توانید حتی هنگام خواب کالری بیشتری مصرف کنید!

تمرینات تناوبی شدید نیز به سوزاندن بیشتر چربی کمک می کنند. در این تمرینات شما به ترتیب حرکات شدید و حرکاتی با شدت کمتر را انجام می دهید.

هر کدام را که ترجیح می دهید- شنا کردن، دوچرخه سواری، استفاده از دستگاه اسکی فضایی(الیپتیکال)، کلاس اسپینینگ، … هرچه که لذت می برید را انجام دهید. هر از گاهی آن را تغییر دهید. در صورتی که ورزشی انتخابی خود را دوست داشته باشید، بیشتر احتمال دارد که آن را ادامه دهید.

روی قسمت بالایی بدن خود کار کنید تا عدم تعادل را از بین ببرید. ورزش هایی برای کمر، شانه ها و قفسه سینه در نظر بگیرید مانند شنا رفتن که یکی از تمرینات بسیار خوب است که با کمک وزن بدن انجام می شود. پرس سینه با دمبل یا پرس سینه با هالتر هم مناسب است. برای کمر – قایقی دست جمع نشسته، حرکت کشش پشت، بارفیکس ، پارو کش با یک دست. برای شانه ها – پرس سرشانه، پروانه ی برعکس برای تقویت ماهیچه های دالی ( پشت شانه) و یکسری از ماهیچه های پشتی. قسمت پایین بدن خود را کاملاً نادیده نگیرید، اما تمرینات ورزشی بیشتری برای قسمت بالای بدن انجام دهید تا شکل بدنتان متعادل تر به نظر برسد.

من پیشنهاد می کنم که از کار کردن بر روی ماهیچه های شکمی به طور مستقیم خودداری کنید.( این باور که انجام تمرینات شکمی زیاد به از دست دادن چربی دور شکم کمک می کند درست نیست). با کار کردن روی قسمت پایینی بدن با حرکات ترکیبی مانند اسکات و لانژ، قسمت مرکزی بدنتان را نیز تقویت می کنید بنابراین نگران نباشید زیرا عضلات شکمی شما نادیده گرفته نشده و تقویت می شوند. همچنین لازم است که روی قسمت بالای بدن خود کار کنید . پیشنهاد می شود که حرکات ترکیبی را در یک تمرین ورزشی، مانند اسکات به همراه پرس شانه، ترکیب کنید. همچنین می توانید پارو کش با یک دست را با یک کابل در موقعیت لانژ ثابت انجام دهید. نکته ی اصلی این است که روی قسمت بالا و پایین بدن خود کار کنید تا اندام خود را متناسب کنید تا به همراه از دست دادن چربی، شاهد تغییر شکل اندام خود باشید.

این شکل بدن معمولاً دلخواه ترین شکل اندام است، بنابراین تنها چیزی که در این مورد می توان گفت این است که هنگام طراحی برنامه ی ورزشی خود، آن را متعادل نگه دارید تا روی قسمت بالایی و پایینی بدن خود با تمرینات تقویتی به طور مساوی کار کنید. تعدادی تمرینات ورزشی برای تقویت قسمت مرکزی بدن مانند حرکت پلانک انجام دهید.

افرادی که اندام مثلثی شکل دارند داری شانه های عریض تر و باسنی باریک تر هستند، بنابراین باید روی قسمت پایینی بدن کار کنند. حرکات اسکات، لانژ، لانژ طرفی، پرس پا و غیره. همچنین می توانید از دستگاه استپ به عنوان بخشی از تمرینات هوازی خود استفاده کنید تا به ایجاد عضله در پاها کمک شود. قسمت بالای بدنتان را نادیده نگیرید زیرا لازم است روی مجموعه ی عضلات خود کار کنید اما تمرینات ورزشی بیشتری را برای قسمت پایین بدن خود انجام دهید تا به تناسب اندام خود کمک کنید.

با یک برنامه ی تمرینات قدرتی متعادل که روی هر دو قسمت بالا و پایین بدن کار می کند، اندازه بدن شما تغییر کرده و کمر شما شروع به کوچک تر شدن می کند. همچنین می توانید با جمع کردن شکم خود، روی عضله ی عرضی شکمی کار کنید تا کمرتان باریک تر شود. اما پیشنهاد می شود که روی عضلات شکمی خود مستقیماً با انجام ورزش های متمرکز کار نکنید، بلکه با انجام حرکات ترکیبی و استفاده از وزنه های آزاد به جای دستگاه ها، ناحیه ی مرکزی بدنتان را تقویت کنید.

منبع : 7ganj.org

استایل , کمد من

2 سال پیش

استایل , کمد من

2 سال پیش

در ادامه ی مطلب شناخت فرم اندام بدن، اهمیت نحوه‌ی پوشش مناسب با اندام بدنتان و کمد لباس فرم سیب  این بار مطلب مربوط به فرم اندام گلابی را برای شما به اشتراک گذاشتیم.اگر شما با درنظر گرفتن آیتم‌هایی که در ادامه گفته می‌شود، در دسته‌ی اندام گلابی قرار می‌گیرید از راهنمایی‌های گفته شده برای پوشیدن لباس و انتخاب لباس برای کمد فرم بدن گلابی استفاده کنید. با هر اندامی می‌توانید جذاب و راضی باشید، تنها با استایل درست، ظاهر و اندام متناسبی خواهید داشت.

چگونه بدنی گلابی شکل داشته باشیم

افراد با اندام گلابی شکل ، پایین تنه درشت، باسن بزرگ و پاها و ران‌های درشتی دارند اما برخلاف آن سینه‌های آن‌ها کوچک، میان تنه‌ای بلند  و کمر باریک می‌باشد. اگر شما دارای اندام گلابی باشید قطعا از بالا تنه‌ی خود احساس رضایت می‌کنید اما برای درشتی پایین تنه اندامتان افسوس می‌خورید، و فکر می‌کنید که هیچ‌‌‌ گاه جذاب به نظر نمی‌رسید. خوش‌ بختانه بسیار آسان‌ تر از آن‌چه فکر می‌کنید، اندام گلابی شکل  می‌تواند جذاب و زیبا به نظر برسد.

هدف این مطلب راهنمایی درباره‌ی نحوه‌ی پوشش و داشتن آیتم‌های
اصلی لباس در کمد اندام گلابی برای بهبود ظاهرتان، ایجاد توازن بین بالا و پایین
تنه و جلوه دادن انحناهای ظریف زنانه، برای شما است.

فرم و اندازه کمر مهم‌ترین نقطه مثبت اندام شماست، بیشتر بر روی آن تاکید کنید و از نشان دادن آن نترسید.

اگر از پیش آیتم‌های مناسب کمد لباستان را برای پوشیدن در موقعیت‌های مختلف مرتب کنید، در استایل کردن لباس‌هایتان نگرانی نخواهید داشت.

سعی کنید لباس‌های کوتاه که بلندی قد آن‌ها در بالای زانو می‌باشد را از کمدتان حذف کنید، باعث می‌شود شما را قد کوتاه‌ تر نشان دهد.

برای انتخاب بلوز‌ و شومیزها، تاپ‌ها و به طورکلی آیتم‌های بالاتنه کمد لباستان بهتر است از لباس‌های یقه باز مثل یقه هفت باز، یقه قایقی، دکلته و یا یقه‌هایی با چین و دراپه، با آستین‌های کلوش و پفی که نمای بهتری از بالا تنه را به نمایش می‌گذارند، باشند. شما به دلیل شانه‌های کم عرض، بازوهای لاغر و سینه‌ها نسبتا کوچک به راحتی می‌توانید بلوزهایی با یقه باز را بپوشید و به خوبی بدرخشید.

نمونه‌ای از بلوز‌های مناسب کمد لباس فرم گلابی در عکس نشان داده شده است، دارای ویژگی‌هایی هستند که برایتان گفتم.

لباس‌های کوتاه که بلندی قد آن‌ها در بالای زانو می‌باشد را از کمدتان حذف کنید، باعث می‌شود شما را قد کوتاه‌ تر نشان دهد

تاپ‌های بند دار با رنگ روشن و دارای پترن بهترین انتخاب تاپ برای کمد شما است. فراموش نکنید هر مدلی را که برای بالاتنه خود انتخاب می‌کنید، باید جلب توجه کند و از ران‌ها توجه را دور کند.

درسایز لباس‌ان،  بین گشادی و تنگی آن توازن برقرار کنید. تاپ‌های تنگ و فیت ، زیبایی کمر فرم اندام گلابی را نشان می‌دهد و اندامتان مثل فرم ساعت شنی جلوه می‌کند، و تاپ گشاد و کمی بلند که باسن شما را می‌پوشد انتخاب مناسبی است. اما یادتان باشد که از تاپ‌های مستطیل شکل و بدون هیچ فرمی دوری کنید.

داشتن یک شومیز شیک قطعا در هر موقعیت و مکانی به کار شما می‌آید، بهتر است یک شومیز مناسب با اندام گلابی در کمدتان داشته باشید تا با یک شلوار یا دامن مناسب که در ادامه درباره‌ی آنتوضیح خواهم داد ، ست کنید.و با استایل متناسب اندام گلابی احساس راحتی و شیک بودن در مهمانی‌ها داشته باشید.

کت‌ها همیشه جز آیتم‌های رسمی قرار می‌گرفته‌ اند، قطعا شما با آن می‌توانید استایل‌های کژوال و رسمی متفاوتی نیز داشته باشید.برای انتخاب کت‌ها در کمد لباس‌ اندام گلابی باید یک سری ویژگی را درنظر بگیرید. اپل‌ دار بودن کت، سرشانه‌ها را عریض‌ تر می‌کند و برای اندام شما مناسب است.اگرچه تصور شما این است که اپل از مد افتاده و قدیمی می‌باشد، اما اپل‌هایی در اندازه و سایز کوچک برای اندام گلابی بسیار مناسب و مفید واقع می‌شوند.

کت‌های چسبان و قالب تن با شانه‌های مربع اپل‌‌ دار، آستین‌های حجیم  و همچنین وجود جیب‌ها یا جزئیاتی دیگر مانند برش‌ها بر روی سینه‌ها موجب می‌شود توجه به سمت سرشانه و سینه‌ها جلب شود.

پیراهن‌ها آیتمی هستند که در مهمانی‌های شب، دورهمی‌های دوستانه و استایل‌های کژوال سفر شما مورد استفاده قرار می‌گیرند.اما باید دقت داشته باشید هر نوع پیراهنی مناسب اندام شما نیست. برای داشتن پیراهن‌های مناسب در کمد لباس‌ فرم گلابی باید مواردی را در نظر داشته باشید که با پوشیدن آن احساس اعتماد به نفس بیشتری بکنید.

پیراهن‌های مناسب فرم اندام گلابی، پیراهن‌هایی با پیلی یا چین در پیش سینه همراه با آستین‌های حجیم، کمر چسبان و دامن A شکل، به تعادل و هماهنگی دو بخش بالا و پایین تنه کمک می‌کند.

پیراهن وارپ (قرار دادن دو تکه چپ و راست جلوی لباس به شکل ضربدر بر روی هم) همراه با سرشانه‌های عریض شده توسط اپل شانه یا آستین‌های حجیم و دامن فون بر روی باریکی کمرتان تاکید می‌کند.

پیراهن‌های دکلته با بالا تنه چسبان ودامن‌های A شکل، در حالیکه پایین تنه وزین و درشت را می‌پوشانند، باعث جلوه و خود نمایی گردن و شانه‌های ظریف و کم عرض می‌شوند.

هر یک از این پیراهن‌های مناسب اندام گلابی را می‌توانید با صندل‌های تابستانه، کفش‌های تخت باله و یا اسنیکرزهای راحت استایل کژوال مناسبی داشته باشید.  البته نحوه‌‌ی پوشیدن پیراهن با کتونی در مطلب با کتونی چی بپوشیم، توضیح داده شده است.

شما حتی با کفش‌های ظریف پاشنه‌ دارهم می‌توانید پیراهن‌ها را ست کنید، و استایل‌های رسمی‌ تر را برای خودتان ایجاد کنید. توجه کنید شما با یک اندام گلابی، نیازی به کفش‌های لژدار در قفسه‌ی کفش‌هایتان ندارید.

در مطلب بعد به بررسی آیتم های مناسب برای پایین تنه فرم اندام گلابی شکل خواهیم پرداخت.

آخرین نوشته‌ها

محصولات سارک

برای نظر سنجی بعدی، نام، ایمیل، و وب سایت خود را در این مرورگر ذخیره کنید.

جدیدترین محصولات سارک

به مناسبت 20 سالگی برند سارک، بخش مجله اینترنتی سارک با نام کمد comode با هدف معرفی کامل‌تر محصولات سارک، آشنایی با مراحل طراحی و تولید لباس، بازخوانی ترندهای روز، بررسی شاخه‌های دنیای مد و . . . راه‌اندازی شده است.

شما می‌توانید مطالب علمی و عمومی مورد نظر خود را در زمینه مد و پوشاک در مجله آنلاین سارک مطالعه نمایید و نظرات‌تان را با ما به اشتراک بگذارید.

Insta

Email

Chat

FAQ

Call

چگونه بدنی گلابی شکل داشته باشیم
چگونه بدنی گلابی شکل داشته باشیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *