چگونه بعد از خیانت اعتماد جلب کنیم

 
helpkade
چگونه بعد از خیانت اعتماد جلب کنیم
چگونه بعد از خیانت اعتماد جلب کنیم

جلب اعتماد همسر بعد از خیانت امکان‌پذیر است؟ در دنیای امروزه خیانت در زمینه‌های متفاوتی روی می‌دهد و انواع مختلفی دارد، اما زمانی که در رابطه‌ای عاطفی یا زناشویی خیانتی رخ می‌دهد باعث می‌شود اعتماد میان افراد از بین برود و کل رابطه زیر سوال رود. برخی از زوج‌ها تمایل دارند تا زندگی مشترک خود را بعد از این اتفاق نیز حفظ کنند اما نمی‌دانند چگونه باید اعتماد از بین رفته را جبران کنند. در ادامه راهکارهایی گفته شده است که با استفاده از آن‌ها می‌توانید اعتماد از بین رفته را برگردانید، همچنین می‌توانید از طریق مشاوره با یک درمانگر و روان شناس و مطرح کردن این مشکل رابطه‌ی عاطفی‌تان را ترمیم کنید. برای این منظور می‌توانید از مشاوره خیانت همسر کمک بگیرید. 

 

 

خیانت صرفا در زمینه‌ی روابط زناشویی رخ نمی‌دهد زمانی که شما رازهای مهم در زندگی‌تان را از همسرتان پنهان کنید یا رفتاری داشته باشید که باعث از بین رفتن اعتماد همسرتان نسبت به شما شود هم به نوعی خیانت صورت گرفته است. فردی که به همسرش خیانت کرده است باید در جهت بهبود روابط عاطفی‌شان تمام تلاش خودش را کند و دیگر آن رفتار را انجام ندهد؛ برای این کار لازم است وی در تمام مراحل زندگی‌اش صداقت و حسن نیت خودش را به همسرش ثابت کند. زیرا زمانی که اعتماد در رابطه از بین می‌رود حتی اگر شخصی که به او خیانت شده‌است همسر خود را ببخشد، ممکن است نتواند به همسر خود اعتماد کند. تجربه‌ی تلخ گذشته‌ مدام یادآوری می‌شود. این اتفاق با گذشت زمان به تدریج کمرنگ‌تر می‌شود اما فراموش نمی‌شود. در همین ارتباط، در مقاله انواع خیانت به صورت‌های مختلف این مسأله پرداخته‌ایم. 

چگونه بعد از خیانت اعتماد جلب کنیم

 

خیانت ممکن است علت‌های زیادی داشته باشد اما هر دلیلی که وجود داشته باشد، خیانت گزینه‌ی مناسبی نیست. ناکامی‌های شخصی، از دست دادن موقعیت اجتماعی، نازایی، ورشکستگی، مصرف الکل و مواد مخدر، وجود مشکلات جنسی و عدم رضایت زناشویی زوجین از جمله مواردی هستند که ممکن است علت بروز خیانت در فرد باشد. اگر این مشکلات را در زندگی‌تان دارید توصیه می‌شود با مشورت یک روان‌شناس آن‌ها را حل کنید تا باعث ایجاد مشکلات بیشتری در زندگی مشترک‌تان نشود. اگر می‌خواهید از دلایل خیانت بیشتر بدانید مقاله دلایل خیانت به همسر را بخوانید. 

 

فرض کنیم شما به همسر خود در هر زمینه‌ای خیانت کردید و اکنون از رفتار خود پشیمان هستید، اما همسرتان نمی‌تواند مانند گذشته به شما اعتماد کند زیرا گمان می‌کند که ممکن است دوباره به او خیانت شود. در این زمان شما باید تمام سعی و تلاش خود را بکنید تا بتوانید اعتماد همسر خود را بدست بیاورید. در ادامه به راهکارهای مختلفی اشاره می‌کنیم که شما با استفاده از آن‌ها می‌توانید تا حدودی اعتماد همسرتان را بدست بیاورید. اما اگر با روان‌شناس متخصص در حوزه زوج درمانی یا خانواده درمانی صحبت کنید و از راهکارهای آن‌ها استفاده کنید می‌توانید تا حد زیادی اعتماد همسرتان را جلب کنید و زندگی بهتری را برای خود رقم بزنید. مقاله زوج درمانی و مشاوره ازدواج در همین زمینه است. 

 

شما باید در رفتار خود صادق باشید و همسرتان را در جریان  تمام کارهایی که انجام می‌دهید بگذارید و نباید رفتارهای خود را گلچین کنید و هرکدام را که دوست داشتید به همسرتان بگویید، زیرا در اینصورت ممکن است به چالش کشیده شوید و در جلب اعتماد همسرتان موفق نشوید. زمانی که افکار وسوسه انگیز به سراغتان می‌آید باید با یک روان‌شناس مشورت کنید تا به تدریج این افکار را از خود دور کنید و به زندگی طبیعی‌تان بازگردید، اگر جلوی این افکارتان را نگیرید ممکن است دوباره وسوسه شوید و به همسر خودتان خیانت کنید. 

به صورت کلی باید در تمام زمینه‌های زندگی خود شفافیت داشته باشید زیرا شرایط شما متفاوت از دیگران است و برای ترمیم رابطه‌ی عاطفی‌تان لازم است همسر خود را درک کنید و در رابطه با هرچیزی که همسرتان از شما جواب می‌خواست باید صادقانه به آن‌ها پاسخ بدهید.

 

صداقت داشتن صرفا به این معنا نیست که تنها حقیقت را بگویید و دروغ نگویید، بلکه صادق بودن یعنی اینکه علاوه بر گفتن حقیقت، چیزی از همسرتان پنهان نکنید و باید او را در جریان تمام اتفاقات قرار دهید، زیرا گلچین کردن مطالب و نگفتن برخی از اتفاقات نیز خودش دروغ گویی محسوب می‌شود. حتی اگر تنها بخشی از اطلاعات را بگویید و جزئی از آن را پنهان کنید نیز کار نادرستی است زیرا اگر همسرتان در آینده حقیقت را بفهمد باعث می‌شود تمام تلاش‌های تان در جهت جلب اعتماد همسرتان از بین برود.   

                

تنها صداقت داشتن برای جلب اعتماد همسرتان کافی نیست و باید به همسرتان توجه کافی داشته باشید و او را نادیده نگیرید زیرا معمولا همسرتان در دوره‌ای که متوجه خیانت شما شده است بسیار ناراحت است و شما نباید این ناراحتی او را نادیده بگیرید یا آن را کم اهمیت بدانید، زیرا یکی از راه‌های جلب اعتماد همسرتان توجه به او و نیازهایش می‌باشد. لازم است علاقه‌ی خود را به همسرتان نشان دهید، تبادل احساسات داشته باشید و یا در طول روز ارتباط تلفنی و کلامی با همسرتان داشته باشید تا بتوانید رابطه‌ی عاطفی‌تان را بهبود ببخشید.

 

علاوه بر اینکه باید به همسرتان توجه داشته باشید، لازم است به خودتان نیز توجه کنید و نیازهای خودتان را برطرف کنید، اگر نیازهای‌تان را با همسرتان در میان بگذارید علاوه بر اینکه روابط عاطفی‌تان را بهبود بخشیده اید و حس بهتری در همسرتان ایجاد کرده‌اید، نیازهای خودتان را نیز برطرف کرده‌اید.

 

برای برطرف شدن آثار خیانت زمان نیاز دارید. در مقاله درمان آسیب های خیانت با جزئیات بیشتر به این موضوع پرداخته‌ایم. برخی از افراد گمان می‌کنند که زمانی که از خیانت خود پشیمان شده‌اند، همسرشان که در این رابطه آسیب دیده است باید فورا او را ببخشد و هردو به زندگی نرمال خود بازگردند. در صورتی که حتی اگر فرد خیانت کار تصمیم به بهبود روابط عاطفی بگیرد و صداقت خود را به همسرش نشان بدهد ممکن است چند هفته یا حتی چند ماه طول بکشد تا بتواند اعتماد همسرش را بدست بیاورد و در این زمان فردی که خیانت کرده است باید تمام تلاش خودش را کند و رابطه‌ی صادقانه‌ای با همسر خود داشته باشد تا بتواند اعتماد همسرش را بدست بیاورد.

به صورت کلی شفاف سازی یکی از اصول مهم در جلب اعتماد همسر بعد از بروز خیانت است و شخصی که خیانت کرده است باید در هر زمینه‌ای که همسرش می‌خواهد شفاف سازی کند و توضیح بدهد. یکی دیگر از راهکارهای مهم در ترمیم رابطه‌ی عاطفی مشورت کردن با روانشناس است زیرا آن‌ها به جنبه‌های دیگر زندگی نیز نگاه می‌کنند و تمام شرایط را می‌سنجند و بهترین راهنمایی‌ها را ارائه می‌دهند.

برای دریافت مشاوره در زمینه جلب اعتماد همسر بعد از خیانت می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی تخصصی کشور با مجرب ترین مشاوران روانشناسی پاسخگوی سوالات و مشکلات شما در زمینه های مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربیت کودک ، جوانان ، مهارت های ارتباطی ، ترک اعتیاد ، مشاوره روانشناسی ، روان درمانی و … می باشد. به امید زندگی شاد و سالم برای یکایک مردم ایران…

با عضویت در خبرنامه، از جدیدترین و بهترین کتاب ها و مقالات روانشناسی اطلاع پیدا کنید…

© کلیه حقوق برای حامی هنر زندگی محفوظ می باشد. انتشار مقالات با ذکر منبع بلامانع می باشد.

جلب اعتماد همسر بعد از خیانت یکی از سخت‌ترین کارهایی است که هر کسی که مرتکب خیانت شده، باید انجام دهد.

از بدترین اتفاقاتی که در یک زندگی ممکن است طرفین آن را تجربه کنند، انجام خیانت از سوی شریک زندگیشان است. در اکثر موارد و حتی می‌توان گفت در تمامی موارد، فرد پس از خیانت از کار خود پشیمان می‌شود و در صدد این بر می‌آید که رابطه خراب شده و سوء استفاده‌ای که از اعتماد همسر خود کرده را جبران کند.

بنابراین:

تکنیک‌های جلب اعتماد بعد از خیانت و همچنین راه‌های جلب اعتماد بعد از خیانت از سری موضوعاتی است که باید حتما با بکارگیری آنها و رعایت تمامی شرایط و مراحل آن مورد توجه قرار گیرد.

اگر همواره از حس بد خیانت رنج می‌برید و از تکرار جمله چرا به همسرم خیانت کردم و چگونه خودم را بخاطر خیانت ببخشم در ذهنتان خسته شده‌اید، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را به صورت کامل و دقیق بخوانید.

چگونه بعد از خیانت اعتماد جلب کنیم

در این مقاله موضوعاتی مورد بحث قرار می‌گیرند که در وهله اول به شما کمک می‌کنند احساس عذاب وجدان بعد از خیانت را به مرور زمان فراموش کنید و راه‌های جلب اعتماد بعد از خیانت را به صورت اصولی فرا گیرید.

از جمله مهمترین مطالبی که در این مقاله خواهید خواند موارد زیر است:

برای کسانی که این حس بد را تجربه کرده‌اند مهمترین سوال این است که آیا اصلا امکان دارد همسرم مرا به خاطر خیانت ببخشد؟ آیا امکان جلب اعتماد بعد از خیانت وجود دارد؟

برای پاسخ به این سوالات باید بگوییم بله! اگر شما تمامی تلاش خود را برای بازسازی رابطه تخریب شده‌ با همسرتان انجام دهید، شانس زیادی برای جلب اعتماد همسر بعد از خیانت دارید.

بسیاری از زوجین پس از بروز خیانت و به محض اطمینان از انجام خیانت از سوی همسر خود، حاضر به ادامه زندگی با او نیستند. در این میان شاید همسرشان این عمل را فقط برای یکبار در زندگی و به صورت کاملا ندانسته انجام داده باشد و امکان تکرار آن در آینده محال و ناممکن باشد.

در چنین مواردی اکثر مشاوران با تجربه ما پیشنهاد می‌کنند از راهکارهای مفید پیرامون بازگرداندن اعتماد به زندگی مشترک و بازسازی روابط استفاده کنند. جلب اعتماد همسر بعد از خیانت کاری سخت، اما ممکن است.

برای جبران اثرات سوء خیانت، در ابتدا باید علل و عوامل بروز آن در افراد مورد بررسی قرار گیرد. ریشه‌یابی و یافتن دلایل خیانت به همسر می‌تواند مهمترین عامل برای سرکوب کردن آن در ادامه زندگی و بی میلی فرد برای انجام دوباره آن پس از پشیمانی شود.

اگر شما به همسر خود خیانت کرده‌اید و به دنبال راهی می‌گردید که آن را جبران کنید، باید در ابتدا از خود بپرسید که چرا به همسرم خیانت کردم؟ پاسخ‌هایی که به این سوال می‌دهید از جمله مهمترین عواملی است که در ابتدایی ترین مراحل جلب اعتماد همسر بعد از خیانت باید آنها را مرتفع سازید.

به طور کلی مهمترین پاسخ‌هایی که افراد به سوال چرا به همسرم خیانت کردم می‌دهند شامل موارد زیر است:

بدست آوردن اعتماد همسر پس از خیانت همانند کاشتن یک نهال جوان برای رسیدن به درختی است که شما با دست خود آن را قطع کرده‌اید.

با رعایت یک سری از اصول اولیه مانند رفع احساس عذاب وجدان بعد از خیانت و فراهم آوردن زمینه اعتماد دوباره با توجه مداوم و شفاف سازی‌های واقعی می‌توانید نیمی از راه سخت جلب اعتماد بعد از خیانت را بپیمایید.

از جمله بهترین راه‌های جلب اعتماد بعد از خیانت و به صورت مرحله‌ای و استپ به استپ، موارد زیر است:

در اکثر موارد آمارها نشان داده است که هنگامی که فرد به صورت داوطلبانه خیانت خود را به اطلاع همسرش می‌رساند، سریع‌تر از زمانی که همسرش متوجه خیانت او می‌شود، مورد بخشش قرار می‌گیرد. پس صادق باشید و بعد از قبول کردن تمامی عواقب آن، خودتان این جریان را به همسرتان بگویید.

هنگامی که همسر شما ناراحتی و پشیمانی شما را به صورت واقعی و صمیمانه ببیند، قسمت زیادی از خشمش فرو خواهد نشست. واقعیت این است که شما عمیقا از انجام خیانت پشیمانید، پس آن را بروز دهید. بگذارید همسرتان ببیند که چقدر از خراب شدن رابطه تان ناراحتید و چقدر مایلید آن را دوباره بدست بیاورید. یکی از ابتدایی ترین مراحل دلجویی بعد از خیانت، برو احساس پشیمانی است

تمامی صحبتهای همسرتان را بشنوید. به او اجازه دهید تا پرخاشگری کند، فریاد بزند و حتی برای مدتی شما را ترک کند. در تمامی این مراحل باید اصل اساسی را بر گفتگو و دلجویی بعد از خیانت بگذارید. با او صحبت کنید. اگر کنارتان نیست برایش پیام بگذارید و در تمام لحظات سختی که در حال تجربه آن است، او را همراهی کنید.

نگرفتن حالت دفاعی در برابر همسر سبب می‌شود که بعد از بروز رفتارهای طبیعی از جانب همسرتان و صبوری و قبول اشتباه از سوی شما، نتیجه بهتری از بخشش از سوی او را تجربه کنید. پس خود را گناهکار بدانید و مطمئن باشید با این کار نتیجه بهتری برای جلب اعتماد همسرتان بدست خواهید آورد.

بهتر است تمامی مراحل و چگونگی انجام خیانت را از ابتدا برای همسر خود بازگو کنید. این را در نظر داشته باشید که شاید نگفتن‌های شما بعدا با فاش شدن جزئیات رابطه تان به صورت موردی، زیر سوال برود و همسرتان دوباره دچار شک و تردید شود.

مسلما برخوردی که همسر و اطرافیانتان با فهمیدن جریان خیانت شما، با شما انجام می‌دهند ناخوشایند و ناراحت کننده است. پس باز هم صبور باشید و حق مسلم را به همسرتان بدهید. تمام کارهایی را که دوست دارد برایش انجام دهید و به او بیش از پیش توجه کنید.

همانطور که به آن اشاره کردیم برطرف کردن احساس عذاب وجدان بعد از خیانت از سوی فرد بسیار اهمیت دارد.

هنگامی که شما تمامی جوانب را در نظر بگیرید و سعی داشته باشید تا بر احساس بد خیانتی که کرده‌اید غلبه کنید باید موارد زیر را انجام دهید:

بخشیدن خود پس از انجام خیانت شاید در اولین نگاه کمی خودخواهانه و غیر منصفانه باشد اما باید بگوییم که تا زمانی که ذهن شما درگیر سوال چگونه خودم را بخاطر خیانت ببخشم است، نمی‌توانید همسرتان را برای جلب اعتماد دوباره یاری کنید.

پس:

باز هم می‌گوییم که بخشیدن خود، مهمترین اقدام برای جلب اعتماد همسرتان است. شما باید از حال و هوای شرایط و ذهنیت بدی که نسبت به خود دارید رها شوید. بهتر است تصمیماتی بگیرید که از جانب نفر سوم و عاقلی برای زندگی شما پیشنهاد می‌شود.

نداشتن تمرکز و اندوه طولانی تنها شرایط را بدتر می‌کند. پس توصیه مشاوران ما این است که اول از جو سنگین عذاب وجدان خلاص شوید و سپس به فکر بازسازی رابطه و جلب اعتماد همسرتان باشید.

از نظر منطقی بازسازی و بهبود شرایط در یک زندگی که پایه‌های اصلی اعتماد آن ترک برداشته است، کاری سخت و طاقت فرساست. پس با یادگیری پارامتر‌های اساسی بازسازی زندگی مشترک پس از خیانت، این راه سخت را هموارتر کنید.

از جمله این تکنیک‌ها موارد زیر است:

برای توضیح و تعیین شرایطی که سبب بازسازی روابط پس از خیانت می‌شود، انجام یکسری فعالیت‌ها می‌تواند کمک زیادی به برطرف کردن ابهامات و فراموش کردن گذشته کند.

در هر روشی از زندگی، انجام دادن برخی کارها مسیر رسیدن به اعتماد دوباره را هموارتر می‌کند. از جمله این امور موارد زیر است:

در میان تمامی عواملی که تا به اینجا از آنها برای جلب اعتماد همسر بعد از خیانت یاد کردیم، چند مورد از اهمیت بیشتری برخوردارند. از جمله مهمترین این عوامل موارد زیر است:

در این مقاله سعی ما بر این بود که تمامی نیازها و عواملی را که باعث بازسازی یک رابطه و تکرار لحظات شیرین قبل از خیانت می‌شد را با بیانی ساده مشخص کنیم.

در صورتی که نیازمند به مشورت با یک مشاور امین هستید، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم از تجربیات و راهکارهای کارشناسان امین ما در سایت همدل مشاور بهره‌مند شوید.

به خاطر داشته باشید که:

چگونه بعد از خیانت اعتماد جلب کنیم

جلب اعتماد همسر بعد از خیانت نیازمند به راهنمای کارگشایی دارد که در تمامی مراحل همراه و همدل شما باشد. پس با آسودگی خیال تمامی لحظات خود را با همفکری مشاوران ما غرق در آرامش و شادی کنید.

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرستادن دیدگاه

درباره ما

تماس با ما

درخواست مشاوره

ارتباط تلفنی با مشاوران و متخصصان مااز طریق این دو شماره۰۲۱-۶۶۰۸۱۲۰۰۰۹۹۳۱۲۰۰۴۰۰

خیانت کردن در دنیای مدرن امروز جنبه های متعددی پیدا کرده است. رفتارهای زیادی تحت عنوان خیانت طبقه بندی می شوند. فارغ از همه اینها، زمانی که خیانت رخ می دهد و همه چیز فاش می شود، مهم ترین چیزی که در رابطه زناشویی از بین می رود، اعتماد است. بسیاری از مطالب در این رابطه به نحوه اعتماد کردن به همسر خائن پرداخته اند! اما بهتر است فراموش نکنیم که این فرد خائن است که باید برای ترمیم رابطه خود تلاش کند. جلب اعتماد پس از خیانت وظیفه اوست و باید برای آن تلاش کند. ما در ادامه به راه های رسیدن به این اعتماد می پردازیم.

 

| مطالعه مقاله ” دلایل خیانت و بی وفایی زوجین در یک رابطه ” را نیز به شما توصیه میکنیم |

 

چگونه بعد از خیانت اعتماد جلب کنیم

 

خیانت کردن را چه چیزی تعریف می کنید؟ آیا دیدن فیلم های مستهجن خیانت است؟ چت کردن چطور؟ اگر در سایت های دوستیابی عضو شوید، اما هرگز با کسی ارتباط برقرار نکنید، آیا خیانت کرده اید؟ آیا شما و همسرتان تعریف متفاوتی از خیانت دارید؟ در مورد رفتارهایی که خیانت محسوب می شوند، توافق ندارید؟ با این همه عدم توافق در مورد خیانت، بهتر است تعریفی از این موضوع داشته باشیم:

خیانت به همسر به از بین بردن حس اعتمادی گفته می شود که در اثر پنهان کردن عامدانه رازهای معنی دار از شریک زندگی رخ می دهد.

همان طور که می بینید در این تعریف اشاره ای به رفتارهای جنسی نشده است، بلکه شامل هر رفتاری می شود که اعتماد به رابطه را از بین می برد. و این چیزی است که هر خائنی که مایل به حفظ رابطه خود است باید سعی در ترمیم آن داشته باشد. در واقع، در یک پروسه درمانی در مسئله خیانت و روابط عاشقانه، درمان با بهبود رابطه زوجین خیانت دیده شروع می شود و با بازگردادن احساس اعتماد به همسر خاتمه می یابد. برای رسیدن به این اعتماد، فرد خائن باید در تمام جنبه های زندگی، هم در مورد رفتارهای لحظه ای خود و هم رفتارهای بعدی خود، به صداقت محض با شریک زندگیش برسد.

لازم به گفتن نیست که این نوع صداقت نه جذاب است و نه آسان، بلکه بسیار هم دشوار است. در عوض، بسیار از خائنان به دروغ گویی خود، اما این بار به شیوه ای موثرتر و دقیق تر، ادامه می دهند. این شیوه تا مدتی جواب می دهد، اما اصل مسئله خیانت را حل نمی کند. بنابراین به عنوان یک فرد خائن به شریک زندگی خود، اگر به دنبال خاتمه همیشگی رابطه زناشویی خود هستید، به دروغ گویی به شیوه ماهرانه ادامه دهید.

بر عکس، افراد خیانت کاری که به دنبال حفظ رابطه زناشویی خود هستند، این نوع صداقت کامل را به خوبی رعایت می کنند و به دنبال جلب اعتماد پس از خیانت هستند. اما باید بدانید که با توقف رفتار خائنانه، اعتماد همسر به صورت خودکار بازنمی گردد. در عوض، اعتماد به پس از خیانت از طریق حقیقت گویی مداوم، صداقت در رفتار و پاسخگویی به دست می آید. اساسا، فرد خائن باید به یک سبک زندگی متفاوت متعهد شود و مرزهای مشخصی را برای رفتارهای خود در نظر بگیرد، که مهمترین آنها صداقت مداوم در مورد تمام رفتارهای خود و در تمام زمان هاست.

پس از اینکه سعی کردید صادق باشید، به همسر خود همه چیز را بگویید، نه صرفا چیزهایی که فکر می کنید از شنیدن آنها ناراحت نمی شود یا فکر می کنید از شنیدن آن آسیب نمی بیند. دیگر قرار نیست هیچ راز و دروغی بین شما باشد. لازم است همسر شما از تمام جنبه های زندگی شما، از هزینه ها، جاهایی که می روید، چیزهایی که می خرید، مسائل محل کار و هر چیز مرتبط دیگری باخبر شود.

 

| مطالعه مقاله ” دلایل خیانت مردان ” را نیز به شما توصیه میکنیم |

 

ذکر این نکته ضروری است که همسرتان باید از رفتارهای شما باخبر شود، نه از افکارتان. برای مثال اگر دوباره یکی از افرادی که پیش از این با او به همسرتان خیانت کرده اید با شما تماس گرفته است، باید این اتفاق را به همسرتان بگویید و به او اطمینان دهید که با او صحبت نکرده اید. اما اگر صرفا به یاد چنین فردی افتاده اید و حتی برای تماس گرفتن با او وسوسه شده اید، اما این کار را انجام نداده اید، لازم نیست همسرتان از این فکر باخبر شود. در این مورد بهتر است با یک روانشناس یا مشاور صحبت کنید اما با همسر خود چیزی در این باره صحبت نکنید.

 

یادگیری گفتن حقیقت برای جلب اعتماد پس از خیانت ضروری است. اگر چیزی هست که فکر می کنید شریک زندگیتان باید بدانید، در گفتن آن داوطلب شوید. شاید همسرتان از شنیدن آن عصبانی شود، اما اگر بعدا خودش آن را کشف کند، مطمئنا عصبانی تر خواهد شد.

 

 

متأسفانه، برخی از افراد در صادق بودن دچار اشتباهاتی می شوند که منجر به خراب شدن رابطه می شود. برخی از اشتباهات در جلب اعتماد پس از خیانت عبارتند از:

افشای منفعالانه حقیقت باعث می شود که همسرتان خودش دست به کار شود. گاهی خودتان را قانع می کنید که دیگر دروغ نمی گویید، اما همه چیز را هم به صورت داوطلبانه نمی گویید. در اینجاست که همسرتان مشکوک می شود که مشکلی وجود دارد و شروع به پرسش گری می کند. شما پاسخ سوالات او را به طور کامل می دهید اما از آنجا که این نوع افشای اطلاعات داوطلبانه نبوده است، تاثیری ندارد. باید بدانید که عدم ارائه داوطلبانه اطلاعات خود نوعی دروغ گویی است.

برخی از افراد خائن تنها قسمتی از حقیقت را افشا می کنند تا بخش های بد رفتار خود را مخفی کنند. این باعث افشای ذره ذره اطلاعات می شود که در آن امروز قسمتی از حقیقت را می گویید، فردا بخشی دیگر و ماه بعد بخشی دیگر. پس از مدتی این نوع حقیقت گویی به کابوس همسر خیانت دیده تبدیل می شود و تمام تلاش شما را در جهت جلب اعتماد پس از خیانت از بین می برد.

می گویید: «می خواهم یک چیزی به تو بگویم.» بعد صبر می کنید تا همسرتان بگوید: «چی؟ همه اش همین بود؟ دیگه چیزی نیست؟» این رسم صداقت کامل نیست.

گاهی فرد خائن کاملا صادق است، اما سعی می کند دردهای همسرش را نادیده بگیرد یا آنها را کوچک بشمارد. گاهی نیز این کار را از سر عشق به همسر انجام می دهد زیرا طاقت دیدن ناراحتی همسرش را ندارد. اما باید بدانید که درد کشیدن و ناراحتی بخشی از روند بهبودی در همسر خیانت دیده شماست و باید اجازه دهید این دوره رخ دهد.

پس از اینکه فرد خائن تصمیم به صادق بودن می گیرد، گاهی فکر می کند که شایسته بخشش آنی است. این کار به معنی دست کم گرفتن درد و رنج همسرتان است و منجر به خشم او می شود. برای جلب اعتماد همسر پس از خیانت و بخشش او باید صبور باشید.

اغلب افراد خائن شکایت می کنند که حتی پس از آنکه کاملا صادق بوده اند، همسرشان آنها را باور نمی کند. باید بدانید که پس از ماه ها و سال ها دروغ گویی، همسرتان به این زودی و سادگی به شما اعتماد نخواهد کرد. جلب اعتماد پس از خیانت به زمان و تلاش مداوم نیاز دارد. تنها راه موفقیت در این رابطه صداقت داوطلبانه و کامل است.

اگر می خواهید رابطه خود را دوباره از نو بسازید، نباید هیچ چیز را از همسر خود پنهان کنید. برخی از مشاوران بر این باورند که شاید حتی لازم باشد یک نرم افزار ردیاب روی گوشی خود نصب کنید تا همسرتان بتواند هر لحظه از مکان شما باخبر شود. شاید باید بتواند در هر زمان و هر لحظه به کامپیوتر، تلفن همراه یا حساب بانکی شما دسترسی آزاد داشته باشد. در واقع فرد خائن باید به طور کامل برای همسر خود شفاف شود. این کار ساده نیست و حتی به لحاظ عاطفی می تواند دردناک باشد، اما بخشی از روند بهبودی و بازسازی رابطه است.

 

 

نام، ایمیل و وبسایت من را برای کامنت بعدی ای که می گذارم ذخیره کن.

«سیمیاروم» ارائه‌دهنده مشاوره روان‌شناسی آنلاین در زمینه‌های مشاوره خانواده، مشاوره ازدواج، زوج درمانی، مشاوره زناشویی، مشاوره فردی و مشاوره کودک و نوجوان است. در هرکجای دنیا که زندگی می‌کنید می‌توانید از حرفه‌ای‌ترین روان‌شناس‌های فارسی‌زبان ما کمک بگیرید. حالِ خوب را با ما تجربه کنید.

کليه حقوق اين وب سایت متعلق به سیمیاروم می باشد.

اولین مرحله و راحت ترین روش برای بهبود اعتماد، پشیمان شدن و معذرت خواهی از طرف همسر عهدشکن است.

معذرت خواهی با صداقت یک نوع معجزه است. برای برگشتن اعتماد، همدری کلامی و معذرت خواهی تنهایی از همسرتان کارساز نیست بلکه باید با یک سری رفتارهای خاصی انجام بدهید.

تعداد کمی از مردم بر این باور که صداقت بهترین سیاست است اعتقاد ندارند اما با این حال همیشه به این سیاست پایبند نیستند، حتی افرادی که ما همیشه از آنها دفاع میکنیم و ازشان حمایت میکنیم.

چگونه بعد از خیانت اعتماد جلب کنیم

با اینکه همه ی ما بسیار علاقه داریم که یک زندگی منسجم داشته باشیم اما گاهی خودمان خط قرمز ها را رد میکنیم. هیچ کس کامل نیست.

گاهی در رابطه پیش می آید که لغزش کنیم. با این وجود، روابط عمیق نیاز به سطح بالایی از اعتماد دارند تا بتوانند رشد کنند. زمانی که به اعتماد خدشه وارد میشود، چه در سطح بزرگ و چه کوچک باید شرایط را برای برگرداندن این اعتماد از دست رفته سنجید، و حسن نیست را برای ادامه ی رابطه ثابت کرد.

خیانت یک توفق از دست رفته و شکسته شده است، شرطی که برای حیات یک رابطه ضروری است از بین رفته است. وضعیت رابطه ای که بعد از خیانت به دست می آید پر است از سوالات مختلف.

اگر در چنین شرایطی حالت بی دفاع داشته باشید بیشتر احتمال دارد که این مشکل حل و فصل شود، زمانی که دو طرف در رابطه به هم متعهد بوده باشند احتمال این نیز بیشتر میشود.

دروغ گفتن و انکار کردن در این شرایط میتواند اوضاع را وخیم تر کند، حتی اگر راز های شما هیچ گاه فاش نشود، پنهان کاری ضربه ی بزرگی را به رابطه شما میزند، زیرا در این شراط اعتماد به طور ناخواسته قربانی میشود.

بیشتر خیانت ها در شرایط متفاوت ممکن است بخشیده شود، اگر چه برای بهیود الگوی خاصی وجود ندارد اما در این مطلب چند راهکار به شما معرفی میشود که میتواند به پروسه ی بهبود وضعیت شما کمک کند.

قبل از آنکه شریکتان بفهمد خودتان به او بگویید. هرچه زودتر بهتر، هرچه بیشتر با این دروغ زندگی کنید، صدمه ی بیشتری به زندگی تان زده اید و احتمال اینکه این شراط بهبو پیدا کند کمتر میشود، قبل از اینکه شریکتان از جایی دیگر دست شما را رو کند خودتان به گناه تان اعتراف کنید، اینگونه اعتمادش کمتر خدشه دار میشود .

اگر شما اشتباهی دنبال عشق و صمیمیت را در نفر سومی هستید و از نظر دیگران عهد شکنی کردیدف گفتن پشیمانی و عذر خواهی اول راه جبران این اشتباه شماست

آماده ی پذیرش ناسازگاری از طرف مقابل تان را داشته باشید حتی اگر بعد از مدتی دوباره وفاداری خود را اثبات کردید خوشحال نشوید و فکر نکیند که همه چیز حل شده است، شریک شما هنوز برای اعتماد کامل به مدارک بیشتری احتیاج دارد پس انتظار نداشته باشید که همه ی حرف های شما را باور کند.

این قضیه ممکن است کمی زمان بر باشد پس بهتر است که صبور باشید.

در برابر پرسش های شریکتان حالت دفاعی نگیرید ، آنها باید اطمینان حاصل کنند که شما خطای دیگری نکرده اید و ممکن است در ذهنشان پر از سوالاتی باشد که فقط شما میتوانید به آنها پاسخ دهید، از او بپرسید که آیا جواب دادن به این سوالات به رابطه مان کمکی میکند؟

یادتان باشد که شما میخواهید این رابطه را حفظ کنید، نیازی نیست که جزئیات بی مورد را ارائه دهید تا او نسبت به قضیه حساس شود، سعی کنید جواب هایی بدهید که به حفظ رابطه ی شما کمک میکند، و هر سوال را به عنوان فرصتی برای بهبود اعتماد از دست رفته در نظر بگیرید، حتی اگر سوالات بسیار تکرار شد خسته نشوید و به آنها پاسخ دهید یادتان باشد که آنها برای ترمیم اعتماد خود به جواب های شما احتیاج دارند.

تماس های زیاد، دادن اطلاعات صادقانه به همسر ، نمونه رفتارهایی است که موقر است.

اگر این کارها را انجام بدید رابطه گرم و صمیمی با همسر استارت می خوره.

اما شک نکنید همسر شما حتما یه خواسته های سنگینی از شما دارد. نگران نباشید با تمام تلاش خود را برای فدارکاری بیشتری آماده کنید تا اشتباه خود را سریع تر جبران کنید.

احساسات شریکتان را ارزیابی یا قضاوت نکنید، توجه کردن به احساسات به این معنا نیست که با آنها موافقید، بلکه میتوانید با احترام به احساس او گوش کنید حتی اگر صحیح نیست، احساسات همیشه درست نیستند اما وجود دارند، با این کار میتوانید احترامی که برای وجود او قائل هستید را نشان دهید،.

این را بدانید که بیشتر از آنچه که شما فکر میکنید زمان لازم است تا اعتماد از دست رفته دوباره بازسازی شود، در این راه باید خویشتن داری کنید و با مهربانی و دلسوزی رفتار کنید. این نوع رفتار در نهایت باعث میشود که رابطه ی شما تقویت شود. در برابر خسته شدن مقاومت کنید.

هیچ وقت نگویید که این کارها را تمام کن، بلکه جملاتی را بگویید که او دوست دارد بشنود، مثلا بگویید میدانم که در رابطه مان صادق نبودم و تو زمان بیشتری لازم داری تا دوباره به من اعتماد کنی، تا هر زمان که بخواهی میتوانم به تو فرصت بدهم.

در مورد کاری که کردید آگاه باشید و از توجیه کردن و دلیل آوردن برای کارتان خود داری کنید، این را به یاد داشته باشید که شریکتان بسیار بیشتر از قبل در مورد رابطه تان کنجکاو است، اما شاید بعدا او هم برای بهبود شرایط تلاش کند، اما قطعا کمی دیر این اتفاق می افتد.

کار بازسازی اعتماد از دست رفته و دوباره متعهد شدن در رابطه زمان میبرد، و ممکن است بهای سنگینی نیز داشته باشد، اما ارزشش را دارد، یک درمان موفق میتواند این رابطه را به یک اتحاد مقدس تبدیل کند، بسیاری از زوج ها میگویند بعد از دوباره اعتماد کردن، رابطه شان بسیار قوی تر و هم چنین باعث تقویت احساسات مشترک شان شده است.

در ابتدا این تلاش برای درمان رابطه برای شما زجرآور است، اما بازیابی رابطه تنها احتمالی است که باید به آن فکر کنید، و بدانید ارزش به دست آوردن دوباره رابطه، از بهایی که در این راه میپردازید بیشتر است، این را میتوانید از هزاران زوج که دوباره به هم اعتماد کرده اند بپرسید

چگونه بعد از خیانت اعتماد جلب کنیم

بیشتر بخوانید :

آیا خیانت همسر قابل بخشش است؟

حکم خیانت مرد به زن چیست؟

اگر میخواهید شوهر تان به شما خیانت نکند این ۱۰ کار را انجام دهید

مجازات و حکم خیانت زن به مرد چیست؟

خیانت زوجین چگونه می تواند باعث طلاق شود ؟

چرا نباید خیانت کرد؟ به این ۱۰ دلیل نباید خیانت کنید

مشکلات زوجین زمانی شروع می شود که اعتماد یکدیگر را از دست می دهند‎

 

اعتماد زیربنای اصلی یک رابطه است و بدون آن تمامی ساختارهای یک رابطه به راحتی از هم جدا می شوند حتی اگر در یک رابطه تمام دارایی و احساس خود را سرمایه گذاری نماییم ولی اعتماد درون آن جای نداشته باشد به طور حتم آن رابطه به جایی نخواهد رسید. مشکلات زوجین زمانی شروع می شود که اعتماد یکدیگر را از دست می دهند.

 

چگونه بعد از خیانت اعتماد جلب کنیم

رفتن اعتماد از رابطه به معنای ورود بدبینی و شک به زندگی مشترک است که به مرور زمان منجر به از بین رفتن صمیمیت و محبت زوجین می شود اختلافات شروع و شعله ور می گردد. هنگامی که زن و یا مرد به شریک زندگی خود اعتماد نداشته باشد قادر نخواهد بود با دیدی روشن و فارغ از بدبینی امور و سوتفاهمات شان را برطرف کنند در این حالت نمی توانند گفت و گویی موثر داشته باشند، زیرا یکی از پایه های گفت و گوی موثر شنیدن فعال است.

 

بدین معنا که زوجین ابتدا صحبت های یکدیگر را به خوبی گوش کنند ولی چنانچه اعتماد در رابطه نباشد زوجین در هنگام گفت و گو فقط به ذهنیات منفی خود در مورد شریک زندگی می اندیشند و قادر نخواهندبود در زمان حال بوده و به خوبی جملات و کلمات همسر خود را شنیده و تحلیل کننده به همین دلیل سریع عصبانی شده و واکنش های نامناسب و خشن از خود بروز می دهند.

  

سرد شدن روابط 

تکرار این رفتارها به مرور زمان زن و مرد را نسبت به یکدیگر سر و آنها را از هم  دور می سازد. در این زمینه مراجعه به یک روان شناس جهت بهبود رابطه زوجین و حل مشکلات کمک شایانی به زوجین می کند و زن و مرد می توانند با توسل با تکنیک هایی رفتارهایی که سبب تحریک و از بین رفتن رابطه شان شده است را به کمک درمانگر و روان شناس شان کشف و جهت بهبود رابطه تلاش کنند و آموختن یکسری مهارت ها و رعایت برخی نکات می تواند کمک شایانی به زوجین کند در اولین قدم درست ترین کار شاید این باشد که مطمئن شد آیا واقعا مشکلی حقیقی سبب از بین رفتن اعتماد زوجین شده است و یا اینکه حاصل ذهنیت منفی خودمان و یا شریک زندگی مان است؟ و اینکه آیا هنوز همسرتان به شما اعتماد دارد یا خیر؟ براساس نظر روانشناسان دو راه ابتدایی برای از بین بردن یا کاهش اعتماد در یک رابطه وجود دارد:

 

دو راه برای از بین بردن یا کاهش اعتماد 

* اول: این که قرارداد و توافقی را که با همسرتان دارید لغو کنید. فقط کافی است به یکی از قول های خود عمل نکنید تا اعتماد همسرتان نسبت به شما کمرنگ شود.

 

* دوم: ضربه زدن و سوءاستفاده به طرق مختلف به همسر گاهی اوقات تنها یک ضربه کوچک می تواند اعتماد طرف مقابل را از بین ببرد و این ضربه زدن می تواند در ابعاد مختلف باشد از یک ناهماهنگی کوچک که سبب تحقیر وی در جمع شده است تا آسیب های بزرگتر.

 

بدیهی ست که معمولا مجموع ضربه های کوچک و قول های زیر پا گذاشته شده هستند که در نهایت منجر به بوجود آمدن مسائل بغرنج می شوند و روابط میان زن و مرد را تاریک می کند. 

 

گاهی نظر برخی زنان و مردها این است که زیر پا گذاشتن یک قول ساده نباید چندان مهم باشد که منجر به برهم خوردن روابط شود و یا گاهی برخی از زوجین انتظار دارند بدون هیچ توجیهی همسرشان آنها را درک کند و توضیحی در مورد علت زیرپا گذاشتن قول نخواهد در این صورت بهتر است به زمانی فکر کنید که با همسرتان برای یک مسئله توافق کرده بودید و به یکدیگر قول هایی داده بودید اما بعد از مدتی همسرتان قولش را زیر پا می گذارد و هر دو شما می دانید مقصر چه کسی است حال به این بیاندیشید که در این حالت خواسته شما از او چیست؟ (زمانی که خود را در موقعیت احساسی شریک زندگی تان قرار دهید در ک وی برایتان سهل تر خواهدشد) در مواقعی که یکی از زوجین احساس کند نادیده گرفته شده است مایل نیست به بهانه ها و دلایل طرف مقابل گوش کند و هرچه شخص خاطی بیشتر توجیح کند طرف مقابل بیشتر ناراحت می شود.

 

همه انسان ها جایز خطا هستند و گاهی در شرایطی قرار می گیرند که برخلاف میل قبلی شان مجبور می شوند دست به اعمالی بزنند که چندان خوشایند به نظر نمی آید در صورتی که برحسب اتفاق زوجی توافقی را زیر پا بگذارند باید هرچه سریعتر جهت رفع کدورت و بازگرداندن اعتماد از بین رفته بکوشند برای برگرداندن اعتماد طرف مقابل می توان با گذراندن یک برنامه چهار مرحله ای به شریک زندگی نشان داد که ناراحتی وی منجر به دلشکستگی و آزردگی دو طرف می شود.

 

رفتن اعتماد از رابطه به معنای ورود بدبینی و شک به زندگی مشترک است‎

 

برنامه هدفمند برای برگرداندن اعتماد طرفین 

1. مسئولیت رفتار و عملکردتان را بپذیرید: در ابتدا بهتر است هر کدام از زوجین که قراری را زیر پا گذاشته و یا دست به عملی زده که منجر به ناراحتی دیگر شده است مسئولیت عمل خود را بپذیرد این تنها راهی است که باعث می شود طرف مقابل به حرف های دیگری گوش فرا دهد. پذیرش مسئولیت عمل و رفتارتان و اعتراف به اشتباه دریچه ای تازه برای از بین بردن کدورت هاست.

 

متاسفانه برخی از افراد هنگامی که مرتکب اشتباهی می شوند چه در زندگی مشترکشان و یا در زندگی اجتماعی و شغلی به جای پذیرش سعی در توجیه و انکار اشتباه خود دارند و با این عمل طرف مقابل خود را عصبانی و رنجیده خاطر می سازند. شاید گاهی لازم باشد غرور ها کنار رفته و تک تک افراد با خود و شریک زندگی شان صادقانه برخورد کنند آنچه اهمیت دارد نگرش افراد به حفظ زندگی است اینکه فرد غروراش را اولویت زندگی خود سازد و یا حفظ روابط عاطفی را؟!

  

2. عذرخواهی کنید: این رفتار کمک بسیاری می کند. افرادی وقتی که ضربه ای می خورند یا از چیزی ناراحت می شوند، انتظار شنیدن یک معذرت خواهی از ته دل را دارند. یک عذرخواهی صمیمانه می تواند اعتماد از بین رفته را بازگرداند از آنجایی که افراد کمی مایل به انجام این کار هستند این کار ارزش و قدرت بیشتری پیدا کرده است. یک عذرخواهی از ته دل چیزهای زیادی را تغییر می ده. از دید همسرتان این کار منجر به بالا رفتن شخصیت تان می شود. برعکس برخی که تصور می کنند با عذرخواهی تحقیر می شوند.

 

نباید فراموش کرد که تمامی افرادی که از نظر عقلی رشد یافته اند آموخته اند زمانی که سهوا و یا عمدا مرتکب اشتباه می شوند بهترین رفتار عذرخواهی کردن و پذیرفتن اشتباه است. نکته مهمی که زنان در این مورد باید رعایت کنند توجه به این مسئله است که مردان زمانی که ناراحت و دلخور می شوند نیاز دارند زمانی را تنها باشند و زمانی که زن عذرخواهی می کند نباید سریعا منتظر واکنش مثبت از شریک زندگی خود باشد باید به مردها فرصت داد که مسائل را تجزیه و تحلیل کنند و از سوی آنچه مردان باید مدنظر قرار دهند، این است که زنان نیاز دارند چنانچه همسرشان اشتباه کرد سریعا از ایشان عذرخواهی کرده و مورد حمایت عاطفی قرار گیرند در این مواقع تنها گذاشتن زنان به آنها احساس عدم امنیت داده و رنجیده خاطرشان می سازد.

 

3. اشتباهاتتان را جبران کنید: ممکن است اشتباه شما قابل جبران نباشد ولی پرسیدن این سوال تاثیر شگفت انگیزی در نگرش شریک زندگی تان ایجاد خواهدکرد. از همسرتان بپرسید آیا از دست شما کاری بر می آید که حال وی بهتر شود؟ یا آیا الان چیزی از من می خواهی؟ با این سوالات همسرتان درک می کند شما واقعا به فکر او هستید و از اتفاق پیش آمده ناراحتید. فقط پرسیدن سوال مهم نیست به پاسخ وی خوب گوش کنید و هر کاری که از دستتان بر می آید برای رضایت وی انجام دهید.

 

4. متعهد شوید: و در مرحله آخر برای بدست آوردن اعتماد همسرتان نیاز است که به قول و قرارتان متعهد شوید. با یک تعهد جدید می توانید دل همسر خود را به دست آوردید البته تعهداتی که بتوانید به آن عمل کنید. فراموش نکنید تعهداتی معقول که قادر به انجامش باشید و عدم انجام آنها سبب خدشه دار شدن روابطتان نشود.

 

بکار بردن چهار مرحله ذکر شده سبب تحکیم روابط زوجین می شود. در کنار تمامی مسائلی که ذکر شد یکی از رفتاهایی که سبب خشم فرد آسیب دیده می شود این است که زن و یا مردی که اشتباه کرده کار خود را بی اهمیت جلوه داده. در واقع این فرد کار خود را بی اهمیت جلوه نمی دهد آنچه برایش بی اهمیت است احساس ناخوشایندی است که در شریک زندگی اش برانگیخته فارغ از این که با این ترفند نمی تواند شریک زندگی خود را آرام سازد بلکه بی احترامی به احساس شریک زندگی منجر به خشم و عصبانیت بیشتر در طرف مقابل می شود. پذیرش احساسات شریک زندگی یکی از مهم ترین راه های تحکیم روابط و صمیمیت پایدار زوجین است.

چگونه بعد از خیانت اعتماد جلب کنیم

 

منبع: ماهنامه دنیای زنان

 

دانستنیهای قبل و بعد از ازدواج

اجاره ویلاهای لوکس شمال لب دریا باقیمت خوب


قابلیت افزودن لباس حین شست و شو


به تماشای کیفیتی بی حاشیه!


قیمت امروز بلیط اتوبوس به هرکجای ایران


ماشین لباسشویی با آبکشی شرعی


برای خرید بلیط اول اینجا سر بزن


بازسازی پیوند عاطفی زن و شوهر


تجربه روابط جنسی لذتبخش و ایمن


درخواست مجرب ترین وکلا طلاق توافقی


کاندوم متناسب با نیازت رو اینجا پیداکن


راه و رسم داشتن زندگی زناشویی بدون تنش

درمان سریع وقطعی بواسیر بدون درد و خونریزی


تا60%تخفیف پرطرفدارترین محصولات جنسی

هرآنچه لازم است ازقرص های سقط جنین بدانید!

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

سوال: همسرم عكس سكسي توي گوشي من ديده و ديگه به من اعتماد نداره و هر دو روز يكبار بابت اين مسئله دعوا مرافع داريم. تويه اين مدتم خيلي مدارا كردم و بهش حق دادم. كار اشتباهي كردم ولي همش اوقات تلخي ميكنه و آرامش رو از زندگي گرفته چه كنم؟؟مشاوره زوجین/وبسایت مشاوره۲۴ شما هم مشکل خود را در قالب یک پرسش مطرح کنید: ثبت پرسش / وبسایت “مشاوره ۲۴”در صورت تمایل به مشاهده لیست مشاوران وبسایت “مشاوره ۲۴” روی لینک مقابل کلیک کنید: مشاهده لیست مشاوران وبسایت مشاوره ۲۴ /”وبسایت مشاوره۲۴ دلارام جمعیان ( روانشناس بالینی،دانشگاه علامه طباطبایی تهران) با سلام خدمت شما دوست عزیز در این مسئله نیاز هست که در ابتدا نیاز خودتون به مشاهده این عکس مشخص بشه […]

سوال: سلام من و همسرم ۸سال هست خانه داریم و یک دختر۵ساله دارم. شوهرم رابطه نامشروع داره و۳ساله که این کارش و ادامه میده. پارسال من اومدم خونه پدرم. بزرگترها ما را آشتی دادن. امسال دوباره به مدت ۸ماه است قهر کردم. اون دراین مدت دنبال من نیامد تا اینکه واسش زندان دراومده. حالا میگه بیا زندگی کنیم من زندگیم و دوست دارم ولی میگه برو تمام پرونده هات و ببند بعد بریم خونه خودمون. من به هیچ عنوان بهش اعتماد ندارم میگم خونه رو ببینم میگه نه اول رضایت بعد خونه. به نظر شما من چکار کنم؟ این و بهتون نگفتم که تو زندگیم من و خیلی فقط عذاب روحی میداد و هیچ توجهی نسبت به من نداشت خیلی […]

سوال: سلام روزتون بخیر، خانمی ۴۳ساله هستم که با آقایی که ۷سال از من کوچکتر هستند ازدواج کردم. هردو مدرک دکترا داریم. ۴سال از زمان ازدواج ما میگذره و تا الان همه چیز خوب بود بجز مشکل نازایی بنده که تحت درمان هستم. بنده خواهر زاده خانم دارم که مجرده و به اصرار بنده به همسرم که برای ایشون خواستگار بیاره رفت و آمد بین ما بیشتر شد، یه مدتی حتی ما جلسه خواستگاری ایشون رو در منزل خودمون می گرفتیم تا اینکه یه روز خواهرزادم‌ به من گفتند که همسرم به ایشون گفته که من رو دوست داره اما عاشقم نیست و اگر ایشون (خواهرزاده) رو زودتر میدید حتما با ایشون ازدواج می کرد. این رو هم بگم که […]

سوال: من ۴۱ سالمه و خانمم ۳۸ سالشه , حدود یک سال قبل متاسفانه وارد یک رابطه ی عاطفی شدیدی شده بودند و بعد از آن دو بار وارد رابطه ی جنسی هم شده اند , و وقتی من متوجه شدم , پشیمان شدند و بعد از گریه و زاری فراوان من هم بخشیدمش, حالا او کاملا از رابطه ی عاطفی و جنسی بیرون آمده اند و همش نماز و روزه می گیرد و از من می خواهد که مسایل را از یاد ببرم ولی من نمی توانم , البته خدایش , برای بار اول و آخرشون هست , لطفا راهنمایی کنید که چه کار بکنم/ وبسایت مشاوره۲۴″ شما هم مشکل خود را در قالب یک پرسش مطرح کنید: ثبت […]

سؤال : سه ساله ازدواج مجدد کردم،* سالمهو شوهرم * سالشه،اوایل خیلی خوب بود بعدش بخاطر مشکلات خیلی سرد شد ،بطور ناخواسته وارد ی رابطه دوستی با یکی از دوستاش شدم،متاسفانه اس هایی ک بهم داده بودیم رو شوهرم دید و ازشون عکس گرفت،متوجه این رابطه شد و من خیلی زیاد پشیمون شدم از کارم،* سال از این قضیه میگذره و الان شوهرم عکسهارو برای تهدید نگه داشته و میگه طلاق بگیر وگرنه نشون خانوادت میدم،از اینور اگه طلاق بگیرم خانوادم نمیتونن هضم کنن ک من طلاق گرفتم و داداشام گفتن ک * از اونور شوهرم با عکسها تهدیدم میکنه،هزاران بار توبه کردم،ولی الان بدجور گیر کردم،توروخدا بگید من چ گلی بگیرم تو سرم.البته شوهرم وقتی قهر میکنه ب دو […]

چگونه بعد از خیانت اعتماد جلب کنیم

سوال: سلام وقت بخیر. من مردی ۴۲ساله هستم که بعلت اشتباهی که کردم و خودم واقعا پشیمونم به همسرم خیانت کردم که ایشان بعد از ۱۹سال زندگی مشترک و داشتن یک دختر ۱۴ساله درخواست مهریه خود را کرده که من اپارتمان را بنامش کردم حالا رفته و میخواد طلاق بگیره من با دخترم زندگی میکنم من پشیمونم و همسرمو دوست دارم ولی اون به هیچ وجه راضی به برگشت نیست پیش مشاور نمیاد اقوام رو راه نمیده تلفنشو جهت وساطت جواب نمیده کل خانواده اش هم از اون حمایت میکنن چون اپارتمان رو دادم واسه مهریش راهنمایی بکنید منو دوسش دارم زندگیمو دوست دارم اینده دخترمو چکار کنم کلافه و داغونم./وبسایت مشاوره۲۴ جواب مشاور: سلام. من نمیدونم درمورد خیانت شما […]

مشاهده مشاوره

مشاوره های خانوادهمشاوره های کودکانمشاوره های ازدواجمشاوره های خیانت مشاوره های جنسی و زناشوییمشاوره های زوجین

به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید
!

درباره ما

متأسفانه در جامعه کنونی ایران آمار طلاق ، خیانت ، افسردگی ، اعتیاد و … بسیار بالا می باشد و روز به روز نیز شاهد پیشرفت این آمار ها می باشیم . هدف اصلی وبسایت مشاوره 24 کمک به کاهش این آمارها در جامعه می باشد و هم اکنون با کمک خدای بزرگ روزانه با دادن مشاوره تلفنی و آنلاین به ده ها هموطن کارهای مفیدی در این زمینه به انجام رسیده است.

اولین قدم برای جلب اعتماد همسر این است که شخص خود را به عنوان یک انسان محترم و قابل اعتماد بپذیرد. پذیرفتن این موضوع کمک می‌کند تا بتواند به تجربه‌های قبلی خودش هم اعتماد کند. هر شخص با تجربه‌های مختلفی که کسب می‌کند، می‌آموزد که انسان بهتری باشد و رفتارهای صحیح‌تری از خودش نشان دهد.

 

دروغ گفتن می‌تواند تمام تلاش‌هایی که برای جلب اعتماد همسر خود انجام داده اید را از بین ببرد. بعضی افراد تصور می‌کنند دروغ‌های کوچکی که به یکدیگر می‌گویند، به رابطه و اعتماد طرف مقابل آسیبی نمی‌رساند در صورتی که این باور کاملا غلط است. شریک زندگی شما اگر متوجه شود که گفتن دروغ‌های کوچک برای شما آسان است، ناخودآگاه به این فکر می‌افتد که شما اگر بخواهید در موقعیت‌های دیگری هم به او دروغ می‌گویید. نکته دیگری که وجود دارد این است که برخلاف تصوری که وجود دارد، همسر شما به‌راحتی متوجه دروغ گفتن شما می‌شود؛ به‌خصوص اگر در رفتار یا حرف‌هایتان تناقض ببیند.

 

همسر شما اگر به این نتیجه برسد که شما واقعا نگران او و اتفاقات و وقایعی که در پیرامون او رخ می‌دهد هستید، به شما بیش از پیش اعتماد خواهد کرد. هم چنین این موضوع باعث می‌شود که طرف مقابل نیز برای جلب اعتماد شما تلاش کند. او هم سعی می‌کند نگرانی‌اش را در مورد کارهایی که انجام می‌دهید ابراز کند. شما با نشان دادن نگرانی خود، هم برای جلب اعتماد همسر تان تلاش می کنید و هم به او حس امنیت و اطمینان می‌بخشید.

چگونه بعد از خیانت اعتماد جلب کنیم

 

پنهان کردن هر اتفاقی، هر چقدر هم که آن اتفاق بی‌اهمیت به‌نظر برسد، می‌تواند به اعتماد به وجود آمده بین شما و همسرتان صدمه بزند. همه افراد در طول روز و به خاطر شرایط و فشارهای مختلفی که تجربه می‌کنند ممکن است با مشکلات کوچک و بزرگی مواجه شوند. مشکلات ایجاد شده ذهن شخص را به سمت خودش می‌کشد و تمام تمرکز او را از بین می‌برد. در چنین شرایطی، همسر شما که متوجه تغییر رفتار شما شده، منتظر می‌ماند تا موضوع را با او در میان بگذارید. تلاش برای عادی جلوه دادن شرایط و پنهان کردن اتفاق، نه تنها کمکی به رابطه نمی‌کند بلکه به کارهایی که برای جلب اعتماد همسر خود انجام داده‌ اید ضربه می‌زند.

 

در هنگامی که همسرتان تماس می ‌گیرد، سعی کنید هر طور شده تلفن را جواب بدهید و اگر موفق به این کار نشدید، در سریع‌ترین زمان ممکن با او تماس بگیرید. این روش شاید خیلی ساده به نظر برسد اما اجرای آن کمک بزرگی به همسرتان می‌کند که نگرانی‌اش در مورد شما برطرف شود و اعتمادش خدشه‌دار نشود.

 

آگاهی داشتن از سلایق و نیازهای شریک زندگی‌تان به شما کمک می‌کند تا بتواند تصمیم‌هایی بگیرید که برای طرف مقابل‌تان هم خوشایند باشد. البته این موضوع به این معنی نیست که به بهانه این که چگونه اعتماد همسرم را جلب کنم یا این کار باعث جلب اعتماد همسر من می‌شود، از نیازهای خودتان چشم بپوشید و خودتان را فدا کنید بلکه باید بتوانید بین این دو موضوع تعادل مناسبی برقرار کنید.

اجرای همه‌ی خواسته‌های طرف مقابل باعث می‌شود او به این نتیجه برسد که می‌تواند هر کاری که دوست دارد انجام دهد و شما هم از او حمایت خواهید کرد. این سوتفاهم نه تنها کمکی به افزایش صمیمیت و جلب اعتماد همسر شما نمی‌کند بلکه می‌تواند رابطه شما را به چالش بکشد.

 

صحبت در مورد موضوعات مختلف بخصوص در اوایل آشنایی یا ازدواج باعث می‌شود تا دو نفر همدیگر را بشناسند. هر چه این شناخت عمیق‌تر شود، هر کدام‌تان احساس صمیمیت بیشتری خواهد کرد و این موضوع باعث جلب اعتماد همسر شما می‌شود. زنان و مردان مختلف بسته به شرایط روحی و تربیتی که دارند، معیارهای ذهنی متفاوتی برای اعتماد کردن دارند. شما در طی این صحبت‌ها با شناساندن خود باعث می‌شوید که شریک زندگی شما، احساس نزدیکی به شما را داشته باشد. این احساس نزدیکی، ضمن جلب اعتماد همسر شما، او را به ادامه رابطه با شما ترغیب می‌کند.

 

 

مواجهه با خیانت همسر، یکی از دشوارترین و شاید ناگوارترین اتفاقاتی است که فرد ممکن است در طول زندگی‌اش با آن مواجه شود. فردی که مدتی طولانی برای جلب اعتماد همسر خود تلاش کرده است، در یک لحظه با حجم عظیمی از احساسات متفاوت مواجه می‌شود. این احساسات ممکن است خشم، غم، ناامیدی، شرم یا احساسات ناخوشایند دیگری باشند. فرد خود را کاملا تنها می‌یابد. هر شخص بستگی به پیش‌ زمینه روحی یا عاطفی‌اش برخورد متفاوتی با این موضوع دارد. فرد ممکن است چنین موضوعی را انکار کند یا تلاش کند  که چنین چیزی را از یاد ببرد.

البته خشم زیاد ناشی از خیانت و از دست رفته دیدن اعتماد، در بعضی موارد منجر به فعالیت های مجرمانه می‌شود. سالانه قتل‌های زیادی در پی چنین اتفاقی رخ می‌دهد. در چنین شرایطی فرد از خودش سوالات زیادی می‌پرسد. « الان باید چه کاری انجام دهم؟ آیا رابطه ما به اتمام رسیده است؟ آیا ازدواج ادامه خواهد داشت؟»

از طرف دیگر طرف مقابل، که این خطا از او سر زده است، نیز احساسات متناقضی را تجربه می‌کند. البته احتمالا او قبلا به چنین اتفاقی فکر کرده است اما این سوالات خواه ناخواه در ذهن او هم ایجاد خواهد شد.

پیشنهاد میکنم حتما مقاله: بهبود رابطه بعد از خیانت را بخوانید

 

فرد مدام از خودش می‌پرسد، چه اشتباهی مرتکب شده است که همسرش دارد به او خیانت می‌کند. در چنین لحظاتی بهتر است فرد شروع به قدم زدن کند و محل را ترک کند. با توجه به ناگهانی بودن و حجم زیادی خشم یا عصبانیت ایجاد شده ممکن است اتفاقات ناگواری رخ بدهد. اتفاقاتی که فرد بلافاصله از آن پشیمان خواهد شد.

قدم بعدی انتخاب یک شخص مناسب برای صحبت کردن است. واضح است که شرایط کاملا دشوار خواهد بود اما انتخاب یک دوست و آشنای نامناسب و برملاشدن راز شما، صدمات جبران ناپذیرتری به شما وارد خواهد کرد. معمولا در لحظات اولیه فکر کردن به این که چرا این اتفاق افتاده کمکی نخواهد کرد اما فرد باید بتواند خودش را کنترل کند؛ هر چقدر این کار دشوار باشد. در چنین شرایطی ممکن است به مشاوره نیاز داشته باشید. برای مشاوره می توانید با مشاوران مرکز روان آرام تماس بگیرد.

 

کاملا طبیعی است که جلب اعتماد همسر برای دومین بار به مراتب از مرتبه اول سخت‌تر است. چراکه حداقل برای مدتی، او به این موضوع در گوشه‌ی ذهنش به عنوان یک احتمال نگاه می‌کند. اهمیتی ندارد که زن یا مردی که مرتکب خیانت شده، چقدر در گذشته برای جلب اعتماد همسر خود تلاش کرده است؛ همه‌ تلاش‌های او تحت الشعاع این پیشامد قرار می‌گیرد.

در چنین شرایطی هر دو طرف باید تصمیم بگیرند که می‌توانند رابطه و اعتمادسازی را از ابتدا شروع کنند یا نه. این تصمیم گیری زمانی سخت‌تر می‌شود که پای بچه‌ها هم در میان باشد. یک اشتباه بزرگ که ممکن است زوجین درگیر خیانت مرتکب شوند، صحبت با بچه‌ها در مورد اتفاق است. جلب اعتماد همسر شما، برایتان دشوار خواهد بود اما جلب اعتماد فرزند شما تقریبا غیرممکن است. تعدادی از ازدواج‌ها پس از این رخداد کاملا از هم می‌پاشد اما زوج‌های دیگری هم هسنتد که تصمیم می‌گیرند با تلاش دوباره و جلب اعتماد همسر خود، زندگی شان را نگه دارند.

 

این سوالی است که همه کسانی که تصمیم می‌گیرند بعد از خیانت، رابطه شان را ادامه دهند از خود می‌پرسند. از طرف دیگر شریک زندگی از خود می‌پرسد که باید برای جلب اعتماد همسرش چه کارهایی انجام دهد.

 

همسر شما کاملا می‌داند که مسیر طولانی و دشواری برای جلب اعتماد همسر خود دارد. شما هم باید بدانید که اعتماد دوباره، یک شبه به وجود نخواهد آمد. خواه ناخواه باید زمان بگذرد تا شرایط به حالت عادی خودش برگردد.

 

این که «مگر آن زن یا مرد چه چیز بهتر از من دارد؟» به شما هیچ کمکی نخواهد کرد. هر فرد ممکن است با توجه به شرایط خودش در نظر شریک زندگی شما مناسب به نظر رسیده است. شما با چنین سوالی فقط دارید باعث اذیت و آزار خودتان می‌شوید. هم چنین این افکار، تلاش‌هایی که طرف مقابل دارد انجام می‌دهد تا باعث جلب اعتماد همسر خود شود را بی‌ثمر می‌کند.

 

خشم و عصبانیت واکنش‌های بسیار معمول به این اتفاق هستند. اما باید توجه داشت که هر چقدر که برخورد شما خشن‌تر و بی‌ادبانه‌تر باشد، کار هردوی شما برای برگرداندن شرایط به حالت عادی سخت‌تر خواهد بود. از طرفی شما دارید تلاش می‌کنید که وقایع را از یاد ببرید و به یک شروع مجدد فکر می‌کنید. از طرف دیگر شریک زندگی شما به راه‌های مختلفی فکر می‌کند تا ثابت کند که تمام تلاشش را برای جلب اعتماد همسر خود بکار گرفته است. مجازات کردن و برخورد نامناسب، مانع‌های زیادی بر سر راه هر دو طرف ایجاد می‌کند.

 

بسیاری اتفاق می‌‌افتد که افرادی که در ابتدای راه نمی‌توانستند به این که «چگونه باید دوباره به همسرم نگاه کنم» یا «چگونه به چنین فردی اعتماد کنم؟» فکر می‌کرده اند، توانسته اند با پشت سر گذاشتن بحران‌ها، زندگی‌های موفقی داشته باشند. در گوشه‌ای از ذهن‌تان به این فکر کنید که همین زن یا مرد کسی است که من با او زندگی کرده ام و خاطرات مشترک زیادی دارم. چه کارهای زیادی برای جلب اعتماد همسر خود انجام داده‌ام. موقعیت‌های سخت گذشته را با همین شخص پشت سر گذاشته ام. حتی می‌توانید این افکار خود را به او منتقل کنید. طرف مقابل اگر بداند که شما دارید سعی می‌کنید این موضوعات را برای خودتان یادآوری کند تلاش مضاعفی برای جلب اعتماد همسر خود خواهد کرد. هم چنین صمیمیت از دست رفته رابطه شما می‌تواند از این راه دوباره برگردد.

 

هیچ کسی نمی‌تواند منکر دشوار بودن مواجهه شما با این موضوع شود. اما یک دیدگاه متفاوت می‌تواند زندگی شما را کاملا تغییر دهد. شما اگر بتوانید این تجربه دردناک را به عنوان یکی از گذرگاه‌های زندگی‌ تان بپذیرید، قادر خواهید بود از تجربیات آن برای آینده استفاده کنید. احساس ناراحتی فراوانی که تجربه کرده اید و به خوبی توانسته اید از پس آن بربیایید به شما کمک خواهد کرد. در آینده اگر با اتقاقات ناراحت کننده دیگری روبرو شوید، می‌توانید این روزهای سخت خود را به یاد بیاورید. می‌توانید همان طور که دارید تلاش می‌کنید دوباره به همسرتان اعتماد کنید و همسرتان تمام سعی خود را برای ایجاد شرایط مناسب به کارگرفته، از زندگی لذت ببرید.

چگونه بعد از خیانت اعتماد جلب کنیم

از کلینیک روانشناسی روان آرام

کلینیک روان آرام با دارا بودن جمعی از مشاوران خبره، اساتید دانشگاه و درمانگران مفتخر است در خدمت شما عزیزان باشد. لازم به ذکر است که کلیه خدمات این مجموعه توسط متخصصان دوره دیده در زمینه های مختلف روانشناسی عرضه میگردد.

تهران، میدان ونک خیابان ملاصدرا، خیابان شیرازی شمالی نبش کوچه شهریار پلاک 181، طبقه 3، واحد 16

ravanaramvanak@gmail.com

© تمامی حقوق این وب سایت متعلق به روان آرام
کلینیک می باشد
طراحی و سئو توسط لومین


پاسخگوی شما 9 صبح الی 12 شب

جستجو در سایت



چگونه بعد از خیانت اعتماد جلب کنیم

بخش مشاوره و پرسش و پاسخ

شناسه کاربری 

رمز عبور             


  

عضویت در سایت


دسته بندی مطالب

مطالب روابط جنسی و زناشویی

مطالب دوران قبل از ازدواج

مطالب پزشکی و سلامت

مطالب تربیت فرزندان

مطالب احکام شرعی

مطالب روانشناسی

مطالب اجتماعی

مطالب صوتی

ویدئو

خدمات عمومی


 


 افراد آنلاین :


7639


بازدید امروز:


29823


بازدید دیروز:

چگونه بعد از خیانت اعتماد جلب کنیم


232731939


آمار کل:

مشاوره
ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و
معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این
سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

چگونه بعد از خیانت اعتماد جلب کنیم
چگونه بعد از خیانت اعتماد جلب کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *