چگونه بعد از زایمان شکم صاف داشته باشیم

 
helpkade
چگونه بعد از زایمان شکم صاف داشته باشیم
چگونه بعد از زایمان شکم صاف داشته باشیم

۲۰ هزار تومان تخفیف ویژه رژیم غذایی ورزشی

0

0


سلام کاربر میهمان


ورود و عضویت

چگونه بعد از زایمان شکم صاف داشته باشیم

داشتن شکمی تخت و بدون چروک مادران باردار پس از ۹ ماه سختی، مشتاقانه منتظر تولد فرزند خود می‌شوند و بعد از تولد انتظار دارند تا اندام خود را به‌خوبی گذشته برگردانند و تناسب اندام داشته باشند. یکی از دغدغه‌های آنها داشتن شکم صاف و بدون چروک مثل قبل از باداری است. (ورزش‌های مخصوص بانوانی که تازه مادر شده‌اند)

باید به این نکته توجه داشت که برگرداندن شکم به حالت قبل، کاری نیست که به‌سرعت اتفاق بیفتد. پوستی که طی ۹ ماه بر اثر کشش، بزرگ و نازک شده، حالا باید دوباره صاف شود. این کار برای مادرانی که به‌خصوص سزارین داشته‌‏اند، کمی سخت به‌نظر می‌رسد؛ البته جای هیچ نگرانی نیست و این مشکل با خواندن مقاله دو بخشیِ پیش رو قابل حل خواهد بود.

 

بعد از تولد فرزند، برگشت تغییرات در دوران بعد از بارداری (شش هفته نخستِ بعد از زایمان) به زمان ویژه‌‏ای نیاز دارد. در این دوران طلایی، تغییرات فیزیولوژیک بارداری به‌تدریج به حالت قبل برمی‏‌گردد؛ بنابراین با انجام تمرینات مناسب در این دوارن می‏توان روند افزایش قدرت عضلانی شکم و بهبودی را تسریع کرد.

در هنگام بارداری چطور ورزش کنیم؟

بهترین زمان برای شروع برنامه ورزشی بعد از زایمان، به نوع زایمان بستگی دارد. متخصصان پزشکی ـ ورزشی توصیه می‏‌کنند که مادران، ۶ هفته بعد از زایمان طبیعی و و بدون عارضه و یا سزارین سخت، برنامه ورزشی را شروع کنند. مادرانی که در این دوران، مشکلاتی مانند فشارخون و مسمومیت بارداری، بیماری‏های کبدی و کلیوی و بیماری‏های قلبی و تشنج را تجربه کرده‎‏اند، باید پیش از شروع ورزش، معاینه شوند. (زایمان آسان با بهترین ورزش‌های بارداری)

 

بعد از زایمان انجام تمرینات شکمی برای برگشت قدرت عضلات شکمی لازم است.

(موثرترین روش‌ تقویت عضلات شکمی در دوران بارداری)

 

حرکت کرانچ یا دراز و نشست

حرکت کرانچ، یکی از تمرینات ورزشی مفید برای کوچک‌کردن شکم بعد از زایمان‎ است.

حرکت پل

حرکت پل، تمرین مناسبی برای فرم دادن عضلات شکم‎ است.

به پشت بخوابید و سر، شانه‌ها، بازوها و کف پاها را روی زمین تکیه دهید؛ سپس باسن خود را تا ‌حد ممکن بالا ببرید و آهسته به وضع اول برگردید.

 

حرکت عضلات کف لگن

این حرکت برای تقویت عضلات کف لگن و پیشگیری از مشکلات ادراری و افتادگی لگن پیشنهاد می‌شود. وقتی مثانه خالی است، بدون حبس دم، عضلات واژن را به سمت بالا بکشید و سه تا پنج ثانیه نگه‌دارید؛ سپس شل کنید و این کار را ۱۰ بار انجام دهید. (چگونه از بی‌اختیاری ادرار در بارداری خلاص شویم؟)

نکته مهم: به مادران توصیه می‌شود که برای کاهش درد سینه‌ها، ابتدا به کودک خود شیر بدهند و سپس ورزش را شروع کنند.

 

اینکه پوست چه زمانی دوباره جمع می‌شود، بستگی به فعالیت مادران در دوران بارداری دارد. البته عوامل دیگری مثل ژنتیک و ساختار طبیعی پوست افراد یا میزان وزن مادر، قبل و بعد از بارداری تاثیرگذار است. مادرانی که کمتر از ۲۰ کیلو وزن اضافه می‌کنند و به‌طور منظم ورزش انجام می‌دهند، زودتر به اندام اولیه خود برمی‌گردند. در اینجا شما را با روش‌های موثر برای داشتن شکم تخت آشنا می‌کنیم.

آب، اکسیر جوانی برای بدن محسوب می‌شود، که پوست را هیدراته می‌کند. مصرف آب کافی در سوزاندن چربی‌ها بسیار موثر است و پوست را سالم و محکم نگه می‌دارد.

 

شیر دادن به نوزاد، برای مادر بسیار مهم است؛ زیرا چربی‌های بدن به شیر انتقال می‌یابد و از این جهت در کاهش کالری بدن بسیار نقش دارد. مادرانی که به نوزادشان شیر خود را می‌دهند، نسبت به مادران دیگر زودتر وزنشان کاهش می‌یابد.

پیش از شروع تمرینات ورزشی با پزشک متخصص مشورت کنید. شما می‌توانید تمرینات ورزشی را با پیاده‌روی یا تمرینات یوگا شروع کنید. بعد از زایمان، تمریناتی مانند ایروبیک تاثیر شگفت‌انگیزی روی شکم دارد؛ زیرا موجب تقویت عضلات شکم و سوزاندن کالری می‌شود. (مادران دوقلوها به چه ورزش‌هایی نیاز دارند؟)

 

مادران دوقلوها به چه ورزش‌هایی نیاز دارند؟

در کنار انجام تمرینات ورزشی، پروتئین نقش مهمی در رشد عضلات دارد. از سوی دیگر باعث کلاژن‌سازی بیشتر پوست می‌شود. مصرف پروتئین نیز، بستگی به میزان وزن و فعالیت بدنی فرد دارد و به‌طور متوسط باید ۵۰ گرم پروتئین در روز مصرف شود.

 

لایه‌برداری، روش خوبی برای سفت‌کردن پوست است. استفاده از اسکراب لایه‌بردار روی شکم، البته هنگام دوش‌گرفتن، باعث افزایش گردش خون در ناحیه شکم می‌شود و در شکل‌گیری مجدد پوست نیز نقش دارد.

 

لوسیون‌ها و کرم‌های زیادی در داروخانه وجود دارد که حاوی کلاژن و ویتامین‌های مختلف است. بعد از زایمان، باید به‌طور مرتب از این لوسیون‌ها استفاده کنید تا پوست را سفت و ضخیم کند. کرم‌ها باید ۲ بار در روز استفاده شود تا نتیجه مطلوبی داشته باشد.

 

چگونه بعد از زایمان شکم صاف داشته باشیم

وقتی برای کاهش وزن بعد از زایمان، از یک رژیم غذایی خودسرانه و طاقت‌فرسا استفاده می‎کنید، به‌هیچ عنوان رژیم را متوقف نکنید، زیرا وزنتان به سرعت باز نمی‌گردد. این درواقع جزو خاصیت ارتجاعی پوست است که با کاهش یا افزایش وزن به‌سرعت تغییر می‌کند و کوچک

یا بزرگ می‌شود.

 

هنگامی‌که بدنتان به انجام روزش منظم عادت می‌کند، شما می‌توانید استقامت بدنتان را نیز افزایش دهید. سعی کنید قدرت تحریک و انقباض عضلانی را بالا ببرید تا قدرتمند شوید. با این کار، چربی‌های بدنتان راحت‌تر از بین می‌رود.

 

حق دارید؛ این واقعا ناامیدکننده است که شما نتوانید چربی‌های شکمتان را بسوزانید. نگران نباشید و فقط ذهنتان را آرام کنید؛ به خودتان آرامش دهید و صبور باشید. تمرین نفس عمیق، گوش‌دادن به موسیقی و لذت‌بردن از این دوران برای شما بسیار مفید است. به خودتان ببالید که توانسته‌اید یک انسان را درون شکم خود پرورش دهید. رسیدن به اندامی مناسب و داشتن شکمی تخت و پوستی بدون چروک، مستلزم صبوری و استقامت است. پس اعتماد به‌نفس داشته باشید و هرگز ناامید نشوید تا به مقصد خود دست یابید.

 

شما هم از ورزش‌کردن در دوران بارداری واهمه دارید؟ آیا بارداری را مساوی با نشستن و خوابیدن و کار نکردن می‌دانید؟ شاید شما هم مثل خیلی از افراد تصور می‌کنید …

تحرک داشته باشید
متخصصان عقیده دارند در دوران بارداری حتما باید تحرک داشته باشید؛ زنان بارداری که ورزش می کنند کمتر دچار کمر درد می شوند، پر انرژی تر هستند و …

معمولا فقط به تمرینات بالاتنه و پایین‌تنه اهمیت می‌دهیم و به فکر نرمش و تمرین برای تقویت دست‌ و انگشتان مان نیستیم. اما می‌شود با انجام تمرینات اختصاصی به افزایش …

رماتیسم مفصلی نوعی بیماری است که مفاصل زیادی را تحت تأثیر قرار می دهد؛ اما بیشترین درگیری در مفاصل دست و پا وجود دارد؛ اما عضلات زانو، شانه و لگن …

ورزش بارداری با توپ یکی از ورزش‌هایی است که بسیاری از بانوان باردار به‌خاطر راحتی و ایمن‌بودن، به‌دنبال آن هستند تا در این مدت زمانِ ۹ ماه انتظار، بدنشان را …

کاملاً قابل درک است که کنترل وزن طبیعی و داشتن تناسب اندام در دوران بارداری، با شرایطی که شما دارید و باید به جای دو نفر غذا بخورید، کار دشواری …

کشیدگی کشاله ران نیز همانند بسیاری از آسیب دیدگی های ورزشی می تواند ناشی از چرخش یکباره و فشار بیش از حد به عضلات باشد. اما این ساده ترین تصوری …

روزهای پایانیِ دوران بارداری را می‌گذرانید و فکر می‌کنید هنوز آمادگی زایمان طبیعی را ندارید؟!

شاید احساس می‌کنید که بدنتان آن‌طورکه باید قوی نیست و دیگر انرژیِ روزهای اول بارداری‌تان را …

ورزش کردن یکی از بهترین روش هایی است که می توانید احساس خوبی و همینطور فرم مناسبی داشته باشید. برای اکثر زنان بارداری این حالت را تغییر نمی دهد. با …

(حتما قبل انجام ورزش با پزشک خود مشورت کنید)
اگر تابحال ورزشی انجام نداده اید:
تا زمانی که پزشک یا ماما ممنوعیتی برای ورزش در نظر گرفته باشد، می توانید برنامه های …

کمردرد و ضعف عضلات کمر یکی از دردهای شایع ایرانی‌ها است؛ به‌طوری‌که طبق آمار رئیس انجمن روماتولوژی ایران، حداقل ۱۵ درصد افراد جامعه دچار کمردرد و ۱۴ درصد نیز مبتلا …

مادران بسیاری بعد از تولد فرزند دلبندشان در مورد پوست اضافه بعد از بارداری پرسیده و به دنبال قطعی ترین راه برای خلاص شدن از شر این چین و چروک …

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.

چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.

چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.


پشتیبانی 12 ساعته مشتریان : 02122863740

info@fitamin.ir

برنامه بدنسازی و ورزشی فیتامین با کمک بهترین مربیان ورزشی و کارشناس تغذیه شما رو تا رسیدن به استایل بدنی و کاهش وزن دلخواهتون همراهی می‌کنند.
با رژيم غذایی و بدنسازی در باشگاه یا منزل می‌تونید همراه با مربی به سلامتی و تناسب اندام خودتون برسید. همچنین با استفاده از برنامه تردمیل و برنامه غذایی می‌تونید سریع‌تر عضله سازی کنید و چربی بسوزونید.

© کليه حقوق محصولات و محتوای اين سایت متعلق به فیتامین می‌باشد.

با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!

داشتن شکم صاف بعد از زایمان چیزی است که هر مادری آرزویش را دارد. برخی از آن ها واقعا برایش سخت کار می کنند، برخی از آن ها به طور کامل تسلیم می شوند. خوب، خبر خوب این است که به آن اندازه که به نظر می رسد، آب کردن چربی ها غیر ممکن نیست. در این بخش از نمناک چند درمان های خانگی ساده وجود دارند که قطعا به شما کمک می کنند.

یکی از موثرترین راه ها برای داشتن شکم صاف بعد از زایمان، گن شکم به مدت چند ساعت است. برخی از شما قطعا با ماساژ پس از زایمان آشنا هستید.البته این یک گزینه برای مادرانی نیست که برش سزارین دارند.

متخصصان ماساژ و پزشکان توصیه نمی کنند که گن شکمی را تا حداقل چهار تا شش هفته بعد از زایمان انجام شود.به مادرانی که برش سزارین داشتند قویا استفاده از گن شکمی توصیه می شود. پزشک احتمالاً به شما اجازه می دهد که پس از جراحی خود از این استفاده کنید.اگر در مورد بریدگی خود نگران هستید، می توانید آن از یک پد بهداشت استفاده کنید و گن را رویش بپوشید.

چگونه بعد از زایمان شکم صاف داشته باشیم

بسیاری از لوسیون های موضعی در بازار وجود دارند که وعده کمک به شما برای داشتن شکم صاف پس از زایمان را می دهند. به خصوص اگر شیر خود را به نوزادتان می دهید، موادش را به دقت بررسی کنید و مطمئن شوید که کرم برای شیردهی مضر نباشد.

دنبال کرم هایی باشید که حاوی کلاژن، ویتامین A، C و E هستند. ماساژ دادن پوست شکم باعث بهبود جریان خون و سفت شدن شکم شما خواهد شد.

اگر اجازه داده شد، می توانید از لوسیون های خانگی استفاده کنید. یکی از این لوسیون ها که ثابت شده موثر است، ترکیبی از 250 میلی لیتر عصاره انگور تازه در 750 میلی لیتر از روغن بکر است. قبل از مخلوط کردن پالپ انگور را بگیرید. مخلوط را در یک بطری قرار دهید و بگذارید یک هفته در آفتاب بماند. حداقل دو بار در روز بطری را تکان دهید.

مالیدن این لوسیون به شما کمک می کند بعد از زایمان، شکم بزرگ خود را صاف کنید.

این یک روش ساده و خوش مزه برای داشتن شکم صاف بعد از زایمان است. تنها کاری که باید بکنید این است که کمی آب لیمو و نصف قاشق چای خوری عسل را در یک لیوان آب ولرم مخلوط کنید. با شکم خالی و یا قبل از غذا بخورید.

اگر ممکن است، وقتی بیدار می شوید بخورید و هیچ چیز دیگری را تا نیم ساعت بعدش نخورید. هم چنین می توانید کمی برگ نعناع و خیار را اضافه کنید و بگذارید یک شب بماند. فلفل قرمز برای همه خوب نیست، اما مقدار کمی از آن برای بالا بردن سوخت و متالولیسم چربی های شکم خوب است.

برگ های نعناع را به طور متوسط مصرف کنید، اگر چه مقدار زیادی از آن می تواند شیر شما را کاهش دهد.

یک فنجان چای سبز در روز شکمتان را صاف نگه می دارد. چای سبز غنی از آنتی اکسیدان است، بنابراین یک پاداش خوب است!

به خاطر داشته باشید که شما باید چای سبز را با میانه روی بنوشید.

مقدار زیاد آن خوب نیست و اگر شیر می دهید، باید مصرف کافئینتان را محدود کنید.

و آخرین کاری که باید انجام دهید این است که چای سبز را با شکر و یا شیرین کننده های موجود بخورید.

بنابراین سیب فقط شما را از پزشکان دور نگاه نمی دارند، بلکه چربی شکم را نیز از بین ببرند. سیب حاوی پکتین است که برای سوزاندن چربی اضافی شکم مفید است. درست مانند چای سبز، سیب غنی از آنتی اکسیدان است و از تجمع چربی های اضافی جلوگیری می کند.

دیگر فواید سلامتی خوردن سیب را فراموش نکنید!

شما باید دو بخش سبزیجات، هم بخش میوه ، کل حبوبات و پروتئین سالم را داشته باشید. مصرف نمک را کم کنید و تا جایی که می توانید قند را حذف کنید. از نوشابع شیرین و دیگر نوشیدنی های کربناته پرهیز کنید.

مرکبات و سبزیجات مانند پاپایا، انبه، گریپ فروت، بروکلی و کاهو نیز عالی هستند و منجر به از دست دادن چربی شکم می شود.

رژیم گرفتن موثر نیست و باعث ضعیف شدن شما خواهد شد. سوخت و ساز شما در این مرحله خیلی زیاد است، بنابراین دو وعده غذای اصلی در روز و سه تا چهار وعده غذایی مختصر در فواصل زمانی منظم مناسب است. صبحانه غذای اصلی است و سنگین بخورید.

به یاد داشته باشید که وقتی خوب غذا می خورید، کالری می سوزانید.

تا مدت کوتاهی پس از زایمان، فوری به شدت سراغ ورزش نروید.

ورزش قوی برای تازه مادرها نیست!

با پیاده روی کردن، شنا کردن و دوچرخه سواری به تدریج استقامت خود را افزایش دهید. بر روی تمرینات هوازی تمرکز کنید و زمانی که چربی کلی خود را از دست دادید، روی تمرینات شکمی مانند کرانچ تمرکز کنید.

مادران به یاد دارند که نمی توان چربی فقط یک نقطه را کاهش داد. شما می توانید تمام کارهایی که می خواهید انجام دهید، اما برای خلاص شدن از چربی کلی به تمرینات هوازی نیاز دارید.

این البته یک مورد خاص است. در صورتی که قبلا نمی دانستید، شیردادن حدود 500 کالری در روز را می سوزاند و به رحم شما کمک می کند تا به اندازه قبل از بارداری منقبض شود. بنابراین این راه طولانی برای رسیدن به شکم صاف بعد از زایمان است.

قطعا نیازی نیست فوایدی که به نوزادتان می دهد را بیان کنیم.

یک هدیه دیگر. ارزان است، بسیار مهم و موثر است. آب بدن باعث دفع سموم بدن می شود و به کاهش چربی شکم کمک می کند. هم چنین به جایگزینی مایعاتی که از دست می دهید کمک می کند، بنابراین اگر شیر می دهید و تشنه شدید، باید آب بیشتری بنوشید.

نوشیدن آب بیشتر برای پوستتان نیز بسیار موثر است!

مامان ها، اگر شخصی به شما می گوید که نوشیدن آب باعث بزرگ شدن شکمتان می شود، هرگز به حرفشان گوش ندهید، لطفا این اطلاعات نادرست را کنار بگذارید. شما به آب احتیاج دارید. خیلی زیاد!

آیا می دانستید که برگه های کاری برای دفع سموم های غذایی عالی هستند؟

بله، آن ها به شما کمک می کنند تا از چربی های شکمتان نیز خلاص شوید.

در مورد سیر، جویدن چند حبه سیر خام و سپس نوشیدن آب لیمو می تواند به شما کمک کند که بعد از زایمان، شکمتان صاف شود.چگونه بعد از زایمان شکم صاف داشته باشیم

 

* لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
همچنین شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

* لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
همچنین شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

آیا می‌دانید در هفته ۳۶ بارداری باید برای ذخیره خون بندناف نوزادتان ثبت‌نام کنید؟!

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت می‌باشید
چگونه بعد از زایمان شکم صاف داشته باشیم

مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و
آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین
مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست. لطفاً پیش از استفاده از سایت
صفحه
“شرایط استفاده از سایت”
را مطالعه فرمایید. استفاده از این سایت
بدان معناست که شما قبلاً صفحه “شرایط استفاده از سایت” را مطالعه کرده
و به مفاد آن واقفید. نقل مطالب این سایت با ذکر منبع و نشانی اینترنتی سایت بلامانع است

به گزارش بهداشت نیوز، داشتن شکمی تخت و بدون چروک مادران باردار پس از ۹ ماه سختی، مشتاقانه منتظر تولد فرزند خود می‌شوند و بعد از تولد انتظار دارند تا اندام خود را به‌خوبی گذشته برگردانند و تناسب اندام داشته باشند. یکی از دغدغه‌های آنها داشتن شکم صاف و بدون چروک مثل قبل از باداری است.


 

باید به این نکته توجه داشت که برگرداندن شکم به حالت قبل، کاری نیست که به‌سرعت اتفاق بیفتد. پوستی که طی ۹ ماه بر اثر کشش، بزرگ و نازک شده، حالا باید دوباره صاف شود. این کار برای مادرانی که به‌خصوص سزارین داشته‌‏اند، کمی سخت به‌نظر می‌رسد؛ البته جای هیچ نگرانی نیست و این مشکل با خواندن مقاله دو بخشیِ پیش رو قابل حل خواهد بود.


 


 

چگونه بعد از زایمان شکم صاف داشته باشیم

بعد از تولد فرزند، برگشت تغییرات در دوران بعد از بارداری (شش هفته نخستِ بعد از زایمان) به زمان ویژه‌‏ای نیاز دارد. در این دوران طلایی، تغییرات فیزیولوژیک بارداری به‌تدریج به حالت قبل برمی‏‌گردد؛ بنابراین با انجام تمرینات مناسب در این دوارن می‏توان روند افزایش قدرت عضلانی شکم و بهبودی را تسریع کرد.


 

بهترین زمان برای شروع برنامه ورزشی بعد از زایمان، به نوع زایمان بستگی دارد. متخصصان پزشکی ـ ورزشی توصیه می‏‌کنند که مادران، ۶ هفته بعد از زایمان طبیعی و و بدون عارضه و یا سزارین سخت، برنامه ورزشی را شروع کنند. مادرانی که در این دوران، مشکلاتی مانند فشارخون و مسمومیت بارداری، بیماری‏های کبدی و کلیوی و بیماری‏های قلبی و تشنج را تجربه کرده‎‏اند، باید پیش از شروع ورزش، معاینه شوند.


 


 

بعد از زایمان انجام تمرینات شکمی برای برگشت قدرت عضلات شکمی لازم است.


 


 


 


 


حرکت کرانچ یا دراز و نشست


 

حرکت کرانچ، یکی از تمرینات ورزشی مفید برای کوچک‌کردن شکم بعد از زایمان‎ است.


 


 


حرکت پل


 

حرکت پل، تمرین مناسبی برای فرم دادن عضلات شکم‎ است.


 

به پشت بخوابید و سر، شانه‌ها، بازوها و کف پاها را روی زمین تکیه دهید؛ سپس باسن خود را تا ‌حد ممکن بالا ببرید و آهسته به وضع اول برگردید.


 


حرکت عضلات کف لگن


 

این حرکت برای تقویت عضلات کف لگن و پیشگیری از مشکلات ادراری و افتادگی لگن پیشنهاد می‌شود. وقتی مثانه خالی است، بدون حبس دم، عضلات واژن را به سمت بالا بکشید و سه تا پنج ثانیه نگه‌دارید؛ سپس شل کنید و این کار را ۱۰ بار انجام دهید.


 

نکته مهم: به مادران توصیه می‌شود که برای کاهش درد سینه‌ها، ابتدا به کودک خود شیر بدهند و سپس ورزش را شروع کنند.


 


 

اینکه پوست چه زمانی دوباره جمع می‌شود، بستگی به فعالیت مادران در دوران بارداری دارد. البته عوامل دیگری مثل ژنتیک و ساختار طبیعی پوست افراد یا میزان وزن مادر، قبل و بعد از بارداری تاثیرگذار است. مادرانی که کمتر از ۲۰ کیلو وزن اضافه می‌کنند و به‌طور منظم ورزش انجام می‌دهند، زودتر به اندام اولیه خود برمی‌گردند. در اینجا شما را با روش‌های موثر برای داشتن شکم تخت آشنا می‌کنیم.


 


مصرف آب کافی


 

آب، اکسیر جوانی برای بدن محسوب می‌شود، که پوست را هیدراته می‌کند. مصرف آب کافی در سوزاندن چربی‌ها بسیار موثر است و پوست را سالم و محکم نگه می‌دارد.


 


 

چگونه بعد از زایمان شکم صاف داشته باشیم

شیر دادن به نوزاد، برای مادر بسیار مهم است؛ زیرا چربی‌های بدن به شیر انتقال می‌یابد و از این جهت در کاهش کالری بدن بسیار نقش دارد. مادرانی که به نوزادشان شیر خود را می‌دهند، نسبت به مادران دیگر زودتر وزنشان کاهش می‌یابد.


 


منبع: فیتامین


 

خانم های باردار پس از بارداری خود دوست دارند تا به حالت اولیه و قبل از بارداری برگردند در اینجا اولین
سوالی که در زن خانم ها ایجاد می شود این است که چگونه بعد از زایمان شکم خود را کوچک کنیم
اما به راستی تا به حال به این فکر کرده اید که چگونه بعد از زایمان شکم خود را کوچک کنیم و آیا راه حلی
برای کوچک شدن شکمی که شبیه به یک هندوانه ی بزرگ شده است وجود دارد یا خیر می توانید راه ها
و روشهای چگونه بعد از زایمان شکم خود را کوچک کنیم را در پرشین وی بخوانید.

داشتن شکمی صاف و بدون چروک

مادران باردار پس از ۹ ماه سختی و زحمت، مشتاقانه منتظر تولد فرزند خود
می شوند و بعد از تولد انتظار دارند تا اندام خود را به خوبی گذشته برگردانند.
یکی از مشکلاتی که خیلی برای شان مهم می شود، داشتن شکمی صاف و بدون چروک درست مانند قبل
از باداری است.

اما آنچه که برخلاف تفکر ما اتفاق می افتد، این است که برگرداندن شکم به حالت اولیه کاری نیست که
به سرعت و در کوتاه ترین زمان اتفاق بیفتد.
پوستی که طی ۹ ماه بر اثر کشش پیاپی بزرگ و نازک شده، حالا باید دوباره صاف و ضخیم شود.

پوست پس از چه مدتی به حالت اولیه باز می گردد؟

چگونه بعد از زایمان شکم صاف داشته باشیم

اینکه پوست شما کی دوباره ضخیم و جمع می شود، بستگی به فعالیت شما در دوران بارداری دارد.
البته نباید عوامل دیگری همچون ژنتیک و ساختار طبیعی پوست افراد یا حتی میزان وزن شما قبل و بعد از
بارداری را نادیده گرفت.

محققان بر این باورند که زنانی که کمتر از ۲۰ کیلو وزن اضافه می کنند و به طور مرتب ورزش
می کنند، پس از بارداری زودتر به اندام اولیه خود بر می گردند.
در اینجا شما را با روش های موثر برای بازگرداندن شکم صاف و بدون چروک آشنا می کنیم.

۱- افزایش مصرف آب

آب اکسیر جوانی برای بدن تان محسوب می شود که نه تنها پوست تان را هیدراته می کند، بلکه پوست
را بیشتر الاستیک می کند.
آب در سوزاندن چربی ها بسیار موثر است، پوست را سالم و محکم نگه می دارد.

۲- تغذیه با شیر مادر

جدا از ضروری بودن شیر مادر برای نوزاد، عمل شیر دادن برای خود مادر نیز بسیار مهم است هنگامی که
نوزادتان را شیر می دهید، چربی های بدن تان به شیر انتقال می یابد و از این جهت در کاهش
کالری بدن تان بسیار نقش دارد.
تحقیقات نشان می دهد؛ مادرانی که از شیر خود به نوزاد غذا می دهند، نسبت به مادران دیگر زودتر وزن
شان کاهش می یابد.

۳- ورزش مناسب

این مهم است که بدن شما به انجام ورزش و حرکات متداول عادت داشت هباشد.
قبل از شروع کردن تمرینات ورزشی با پزشک خود مشورت کنید که زمان دقیق آن را برای تان مشخص کند.
شما می توانید ورزش را با پیاده روی روزانه یا تمرینات یوگان شروع کنید.
پس از زایمان ورزش هایی مانند ایروبیک تاثیر شگفت انگیزی روی شکم تان دارد؛ زیرا باعث تقویت عضلات شکم و
سوزاندن کالری می شود.

۴- مصرف پروتئین

در کنار ورزش، پروتئین نقش مهمی در رشد عضلات شما دارد.
از سوی دیگر باعث کلاژن سازی بیشتر پوست می شود.
میزان مصرف پروتئین بستگی به وزن شما و فعالیت بدنی تان دارد و به طور متوسط باید ۵۰ گرم پروتئین
در روز مصرف کنید.

۵- لایه برداری پوست

این روش خوبی برای سفت کردن پوست تان است.
استفاده از اسکراب لایه بردار روی شکم، البته زمانی که می خواهید دوش بگرید، باعث افزایش
گردش خون در ناحیه
شکم می شود و در شکل گیری مجدد پوست تان نقش دارد.

۶- استفاده از لوسیون و ماساژ

لوسیون ها و کرم های زیادی در داروخانه وجود دارد که حاوی کلاژن، ویتامین
A, C, E, K است.
پس از زایمان باید به طور مرتب از این لوسیون ها استفاده کنید تا پوست تان را سفت و ضخیم
کند.
لوسیون ها باید دو بار در روز استفاده شود تا نتیجه مطلوب تری را داشته باشد.

۷- رژیم غذایی مداوم

هنگامی که برای کاهش وزن بعد از زایمان از یک رژیم غذایی سرسخت استفاده می کنید،
به هیچ عنوان رژیم تان را متوقف نکنید.
چون وزن تان به سرعت باز نمی گردد.
این درواقع جزو خاصیت ارتجاعی پوست است که با کاهش یا افزایش وزن به سرعت تغییر می کند و کوچک
یا بزرگ می شود.

۸- تمرین استقامت

هنگامی که بدن تان به روزش مرتب عادت می کند، شما می توانید استقامت بدنی تان را
نیز افزایش دهید، این کاری است که خودتان باید انجام دهید و پزشک در آن نقشی ندارد.
سعی کنید قدرت تحریک و انقباض عضلانی تان را بالا ببرید تا قدرتمندتان کند.
با این کار چربی های بدن تان به ویژه شکم راحت تر از بین می رود.

۹- ذهن سالم

این واقعا ناامیدکننده است که شما نتوانید چربی های شکمی تان را ذوب کنید.
باید آرام باشید.
در این شرایط داشتن یک ذهن آرام از همه چیز مهم تر است.

سعی کنید به خودتان آرامش دهید و در مورد خودتان صبور باشید.
تمرین نفس عمیق، گوش دادن به موسیقی و لذت بردن از شرایط برای شما بسیار موثر است.
شما باید به خودتان ببالید که توانسته اید یک انسان را به درون شکم خود پرورش دهید.
رسیدن به اندامی مناسب و داشتن شکمی صاف، مستلزم استقامت و صبوری است.
با استفاده از نکات ذکرشده و با اعتماد به نفس بالا، می توانید به راحتی به مقصد خود دست یابید.
پس هرگز ناامید نشوید و از امروز تغییر را به وجود آورید.

میزان کالری مورد نیاز بدن مادر و گروه‌های غذایی توضیح می‌دهد: میزان احتیاج کالری مادر شیرده عبارت
است از ۵۰۰ کالری اضافه که جهت سوخت‌وساز بدن مادر و تولید شیر مورد نیاز است. به همین دلیل
مادر باید در دوران شیردهی مواد پروتئینی، کلسیم، ویتامین، کربوهیدرات و مواد مغذی بیشتری مصرف
کند. پس مصرف میوه‌ها، سبزیجات، غلات کامل، پروتئین، کربوهیدرات‌هایی مانند برنج، پاستا، نان،
سیب‌زمینی و لبنیات که سرشار از کلسیم هستند توصیه می‌شود.

نه باید از میزان این کالری دریافتی کم شود و نه باید در آن بیش از حد زیاده‌روی کرد و می‌گوید: می‌توان
مصرف چربی‌ها و شیرینی‌ها را کاهش داد و به جای آن سبزیجات و مواد غذایی مفید را جایگزین کرد
تا به کم کردن وزن در دوران شیردهی کمک کند.

نکته بعدی در مورد مواد غذایی است که برخی از مادران برای لاغری مصرف می‌کنند. مانند نوشیدن
دم‌کرده‌های گیاهی یا جایگزین کردن قند مصنوعی به جای قندهای دریافتی روزانه.اما برخی از این مواد
غذایی می‌تواند مشکل‌ساز و به طور کلی در زمان شیردهی ممنوع باشد: گاهی دمنوش‌های گیاهی
مانند چای نعناع و گل گاوزبان موجب بروز اثرات جانبی مثل تهوع و استفراغ در مادر می‌شوند و ترکیبات
این نوشیدنی‌ها وارد شیر شده و امکان دارد همین اثرات در نوزاد هم بروز کند. در مورد قند مصنوعی
هم باید گفت از آنجا که تاثیر قندهای مصنوعی بر شیر مادر و سلامت نوزاد نامشخص است، بهتر است
در حد اعتدال مصرف شوند

بیستون ، باشگاه خبرنگاران جوان

Copyright (c) 2006-2019 persianv.com All Rights Reserved

© باز نشر مطالب اختصاصی سایت فقط با ذکر منبع و لینک مطلب در سایت persianv.com مجاز میباشد .

در طول انجام حرکات ورزشی، تنفس صحیح بسیار مهم است. همچنین در زمان انجام فعالیت‌های مختلف، مانند بلند‌کردن نوزاد چگونگی انقباض ماهیچه های شکم از اهمیت بالایی برخوردار است. در واقع ماهیچه های عرضی شکمی مانند یک نگهدارنده از شکم و کمر محافظت می‌کنند. با تقویت ماهیچه های عرضی شکم از کمر خود محافظت کرده و صاحب شکم تخت می‌شوید.

 

اساس این شش تمرین تمرکز بر ماهیچه های عرضی است. عملکرد ماهیچه های عرضی از جلو به عقب است. تصور کنید که ماهیچه های عرضی مانند یک آسانسور با 6 طبقه هستند. هوا را از طریق بینی به داخل کشیده و شکم را منبسط کنید (انبساط کامل طبقه اول) و شش‌ها را از هوا پر کنید. هوا را از طریق دهان خارج کرده و بطور همزمان ماهیچه های عرضی شکم را منقبض نمایید (طبقه ششم).

حرکت اول: بصورت چهارزانو روی زمین نشسته، به یک پشتی مناسب تکیه دهید و کمر را کاملاً صاف نگهدارید تا شانه و باسن در یک امتداد قرار گیرند و دست‌های خود را روی شکمتان بگذارید. عمل دم را انجام داده و شکم را منبسط کنید. با بازدم ماهیچه های عرضی شکم را منقبض کنید{مطابق تصویر} در این وضعیت بمانید و تا شماره 30 بلند بشمارید. 5 انقباض کوچک در ناحیه شکم انجام داده و با یک نفس عمیق حرکت را کامل کنید. این حرکت را 10 مرتبه تکرار کنید.چگونه بعد از زایمان شکم صاف داشته باشیم

حرکت دوم: همانند وضعیت قبل (آسانسور) بنشینید، یک دست را زیر قفسه سینه و دست دیگر را زیر ناف قرار دهید{مطابق تصویر}. عمل دم را انجام داده و شکم را منبسط کنید (طبقه اول) با بازدم ماهیچه های عرضی شکم را منقبض کنید (طبقه سوم) شانه‌ها بی‌حرکت و آرام باشند. بلند بشمارید و انقباض را تا طبقه پنجم کامل کنید و در این حالت بمانید. ماهیچه های عرضی را به طبقه سوم برگردانید و دوباره حرکت را تکرار کنید. تکرار حرکت تا 100 مرتبه قابل افزایش است و می‌توانید آنرا 3 تا 5 بار در روز انجام دهید. برای پیشرفت بیشتر بعد از گذشت 2 هفته، شما می‌توانید حرکت را از طبقه چهارم به پنجم سپس از طبقه پنجم به ششم انجام دهید.

حرکت سوم (حرکت لگن): بایستید، پاها به اندازه عرض شانه باز و زانو‌ها را کمی خم کنید، دست‌ها را روی پاها قرار داده بطوریکه وزن نیم تنه بالایی بدن به دست‌ها وارد شود. کمر را صاف نگهدارید و ماهیچه های عرضی شکم را منقبض کنید (طبقه پنجم) و استخوان شرمگاهی را به داخل بکشید، بطوریکه آخرین استخوان ستون فقرات به سمت پایین متمایل شود{مطابق تصویر} تا 5 بشمارید، سپس به وضعیت اولیه برگردید. 10 مرتبه حرکت را تکرار کنید. این تمرین به تقویت ماهیچه های شکمی و کشش کمر کمک می کند.

حرکت چهارم (بلند کردن سر): به پشت روی زمین دراز کشیده و زانو ها را خم کنید، بطوریکه کف پاها روی زمین و نزدیک پشت ران قرار گیرند. عمل دم را انجام داده و شکم را منبسط کنید، سپس با بازدم ماهیچه های شکمی را منقبض کنید (طبقه پنجم) کمر را کاملا به زمین نزدیک کنید (بچسبانید) اگر این امر برای شما ممکن نیست از یک تکه نوار پارچه‌های استفاده نمایید. سر را بلند کنید و چانه را به سینه نزدیک کنید{مطابق تصویر}. با عمل دم سر را به سمت پایین برگردانید و ماهیچه های شکمی را منقبض کنید. این حرکت را 10 مرتبه تکرار کنید. این تمرین به تقویت ماهیچه های شکمی کمک می کند.

حرکت پنجم (حرکت پا): به پشت روی زمین دراز کشیده و زانوها را کمی خم کنید، بطوریکه کف پاها نزدیک به پشت ران روی زمین قرار گیرند. یک دست را روی شکم و دست دیگر را در قسمت پایین کمر قرار دهید، بطوریکه کف دست رو به بالا باشد. ماهیچه های عرضی شکم را منقبض کنید (‌طبقه پنجم) و زانوها را به سمت بالا حرکت دهید (در امتداد و بالای مفصل ران). در ادامه یک پا را روی زمین قرار داده و پاشنه پا را به سمت جلو حرکت داده تا پای شما کاملا صاف و روی زمین قرار گیرد، سپس پا را به سمت باسن جمع کرده و به وضعیت اولیه برگردید. جهت حرکت را عوض کنید. (حرکت را با پای مخالف تکرار کنید). این حرکت را برای 15 مرتبه در هر جهت (جمعاً 30 مرتبه) تکرار کنید. اگر قادر به انقباض ماهیچه های شکمی نیستید کمی صبر کنید تا توان کافی برای انجام این حرکت را داشته باشید. این تمرین به تقویت ماهیچه های شکم کمک می کند.

حرکت ششم (کشش کمر): به پشت روی زمین دراز کشیده و دست‌ها را کاملا صاف در دو طرف بدن روی زمین قرار دهید ، بطوریکه کف پاها روی زمین و پاشنه پاها نزدیک به پشت ران قرار گیرند. ماهیچه های عرضی شکم را منقبض کنید، بطوریکه کف پاها روی زمین باشند، سپس زانوها را به یک طرف حرکت داده و سر را به سمت شانه مخالف متمایل کنید و 15 نفس بگیرید(مطابق تصویر). سپس ماهیچه های عرضی شکم را منقبض نگهدارید و (کف پاها روی زمین باشند) زانوها را به جهت مخالف حرکت داده و تکرار کنید. این تمرین به تقویت ماهیچه های شکم و کشش کمر کمک می کند.

 

مطالعه بیشتر:

1- تناسب اندام پس از زایمان با انجام حرکات باله

2- تمرینات ورزشی با کالسکه نوزاد

3- کاردیوبلاست و حرکات تقویتی مخصوص پس از زایمان

4- تمرینات چربی سوزی پس از زایمان

 

نویسنده :
تیم تالیف و ترجمه نی نی پلاس

منبع:

ماهنامه نی نی +

سلامت مادر بعد از زایمان

ورزش های بعد از زایمان

مراقبت های بعد از زایمان

ورزش های بعد از زایمان

ورزش های بعد از زایمان

ورزش های بعد از زایمان

ورزش های بعد از زایمان

این بخش در حال طراحی می باشد

گهواره، راهنمای بارداری و تربیت کودک

سوال بسیاری از مادرانی که به تازگی زایمان کرده‌اند این است که چگونه بعد از بارداری یک شکم تخت داشته باشیم؟ لازم است بدانید سریع‌ترین راه برای داشتن شکم تخت پس از بارداری، تغذیه سالم، داشتن خواب کافی، شیردهی، ورزش و کاهش استرس است. به همین دلیل، لازم است برای خودتان، کمی وقت اختصاص دهید و برای داشتن عادات سالم، تمرین کنید. در ادامه مقاله به راه‌های داشتن شکم تخت پس از بارداری با جزئیات بیشتری پرداخته شده است. 9 ماه بارداری سریع‌تر از تصور مادران می‌گذرد و طبیعی است که بخواهید بعد از زایمان، به اندام قبل از بارداری خود برگردید اما لازم است کمی به خود استراحت دهید. بدن شما به تازگی یک کودک را متولد کرده است و برای بهبودی و بازگشت به تناسب اندام به زمان نیاز دارد.

اولین نکته در پاسخ به سوال چگونه بعد از بارداری یک شکم تخت داشته باشیم؟ این است که خواب کافی داشته باشید. اگرچه داشتن خواب کافی با نوزاد تازه متولدشده، چالش‌برانگیز و به شدت دشوار است اما در برخی شب‌ها نیز نوزادان به شما اجازه می‌دهند بیشتر بخوابید. بنابراین، از این شب‌ها حتما استفاده کنید. خواب کافی در طولانی‌مدت برای سلامتی شما بسیار مهم است و علاوه بر آن، تاثیر مثبتی در حفظ و کاهش وزن دارد.

اگر سوال شما این است که چگونه بعد از زایمان شکم صاف داشته باشیم لازم است بدانید مطالعات نشان می‌دهند کسانی که خواب شبانه خوبی دارند (حداقل 7 ساعت) کمتر چاق هستند. مهم‌ترین دلیل این امر این است که خواب بر بسیاری از هورمون‌های بدن تأثیر می‌گذارد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها کورتیزول است. از شب‌هایی که می‌توانید بیشتر بخوابید استفاده کنید ، زیرا بدن شما به آن احتیاج دارد.

در پاسخ به سوال چگونه بعد از بارداری یک شکم تخت داشته باشیم؟ اگر با مشکلاتی در شیردهی روبرو نیستید لازم است بدانید که شیردهی علاوه بر اینکه موجب پیوند نزدیک‌تر میان شما و فرزندتان می‌شود، باعث سوزاندن کالری بیشتر در بدنتان نیز می‌گردد. به خصوص در ماه‌های اول پس از زایمان ، شیردهی می‌تواند کاهش وزن را تا حد زیادی بهبود بخشد.چگونه بعد از زایمان شکم صاف داشته باشیم

مطالعات نشان می‌دهند مادرانی که فقط به فرزندشان شیر مادر می‌دهند در طی شش ماه اول پس از زایمان، وزن خود را راحت‌تر کاهش می‌دهند و بازگشت به اندام قبل از بارداری برای آن‌ها راحت‌تر اتفاق می‌افتد.

اگر سوال شما این است که چگونه بعد از بارداری یک شکم تخت داشته باشیم؟ لازم است بدانید برای تناسب اندام پس از سزارین باید مصرف غذاهای شیرین و نشاسته‌ای (شیرینی، غلات، نان و قندهای مصنوعی) را محدود کنید. قند باعث التهاب در بدن می‌شود و گلوتن و احتمالاً لبنیات برای بسیاری از افراد می‌تواند باعث نفخ شکم شود و در نتیجه داشتن شکم تخت بعد از بارداری را دشوار کند. 

در ارتباط با رژیم لاغری بعد از سزارین لازم است بدانید التهاب می‌تواند بر متابولیسم و هورمون‌های شما تاثیر بگذارد بنابراین کاهش غذاهایی که موجب التهاب در بدن می‌شود می‌تواند به سرعت پیشرفت شما در داشتن شکم تخت بعد از بارداری کمک کند. علاوه بر این، لازم است نکات دیگری را نیز در داشتن تغذیه مناسب دنبال کنید:

برخی مادران می‌پرسند چیکار کنم شکمم صاف بشه که برای رسیدن به این هدف لازم است بیرون بروید و فعالیت بدنی داشته باشید. ورزش برای کاهش استرس عالی است و همچنین کاهش استرس می‌تواند کاهش وزن را آسان‌تر کند. نکته کلیدی‌تر این میان این است که تمریناتی را انتخاب کنید که باعث می‌شوند پس از آن انرژی بیشتری داشته باشید. در حالی که از انجام تمریناتی که باعث ضعف و کاهش انرژی شما می‌شود خودداری کنید. انجام ورزش‌های مفید برای بانوان بعد از سزارین را فراموش نکنید.

تقویت مجدد عضلات مرکزی بدن برای تخت کردن شکم بسیار مهم است  و در این زمینه ورزش کرانچ، یک روش موثر در ورزش سفت شدن شکم بعد از زایمان نیست. ورزش‌هایی مانند پلانک و شبیه به آن، می‌تواند به شما کمک کند که پس از بارداری، شکم تختی داشته باشید. همه عضلات برای عملکرد بهینه عضلات مرکزی بدن، با یکدیگر همکاری می‌کنند.

تمرکز بر تقویت مجدد عضلات مرکزی بدن پس از زایمان ، حتی قبل از شروع تمرینات شکمی، چیزی است که می‌توانید در طول روز هنگام نشستن، ایستادن و ورزش تمرین کنید. این نکات را برای داشتن شکم تخت بعد از بارداری، انجام دهید:

سوال بسیاری از مادران این است که چگونه بعد از بارداری یک شکم تخت داشته باشیم؟ لازم است بدانید خواب ، تغذیه ، ورزش و هورمون‌ها همه در استرس شما نقش دارند. به همین دلیل، تمام این مولفه ها در سلامتی شما بسیار مهم هستند. پایین نگه داشتن سطح استرس می‌تواند به راحتی کاهش وزن پس از بارداری و درمان چاقی بعد از زایمان  را امکان‌پذیر کند. به این امر نیز فکر کنید که این راهکار چقدر موجب بهتر شدن احساس شما می‌شود.

در این مقاله به پاسخ سوال چگونه بعد از بارداری یک شکم تخت داشته باشیم؟ پرداخته شد. اگر احساس می‌کنید که نمی‌توانید در تخت شدن شکم بعد از بارداری موفق شوید و راهکارهای که انجام داده‌اید موفقیت‌آمیز نبوده است حتما در این مورد با پزشک مشورت کنید. به یاد داشته باشید که هرگز خود را با مادران دیگر مقایسه نکنید زیرا شرایط هر فردی منحصر به خودش است.

روزانه پیام‌ مشاور، متناسب با سن کودکتون دریافت کنین.

سوالاتتون رو از مامانای با تجربه بپرسین.

با بازی‌هایی که به رشد هوش و خلاقیت فرزندتون کمک می‌کنه آشنا بشین.

همین حالا سوال خودتون رو از مامانای با تجربه بپرسین و در کمتر از ۷ دقیقه پاسخ مامانای که
فرزند
همسن شما دارن رو دریافت کنین

تهران، خیابان فردوس شرق، خیابان ولیعصر، خیابان طاهریان، پلاک ۳۷/۱، واحد ۱

تلفن: ۲۸۴۲۴۱۰۷ ۰۲۱

چگونه بعد از زایمان شکم صاف داشته باشیم
چگونه بعد از زایمان شکم صاف داشته باشیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *