چگونه بعد از طلاق رجوع کنیم

 
helpkade
چگونه بعد از طلاق رجوع کنیم
چگونه بعد از طلاق رجوع کنیم

Facebook

Twitter

مشاوره با وکلا: 09103501470

اینستاگرام

چگونه بعد از طلاق رجوع کنیم


تماس با ما

رجوع یا بازگشت از طلاق در قوانین خانواده پیشبینی شده که ما در اینجا با توضیحات مفصل قوانین مربوط به آن سعی در روشن شدن ذهن شما و ارائه اطلاعات هر چه بهتر داریم و در راستای این هدف و بهبود بخشیدن به اطلاعات حقوقی عموم شهروندان گروه وکلای آرتین بر آن است تا مقالات به روز که براساس قوانین جدید میباشد را قرار دهد که در کنار مشاوره تخصصی وکلای ما بهترین نتیجه حاصل شود.

طلاق به دو نوع طلاق بائن و طلاق رجعی تقسیم می شود که این تقسیم بندی بر اساس وجود یا عدم وجود قابلیت رجوع از طلاق می باشد. در قانون مدنی و قانون حمایت از خانواده و همچنین در عرف جامعه، تقسیم بندی فوق پذیرفته شده و بسیاری از فقها در احکام رجوع کردن بعد از طلاق اتفاق نظر دارند. رجوع در لغت به معنی بازگشت به وضعیت سابق می باشد. در ازدواج، اگر مرد حق رجوع به زن، بعد از طلاق را داشته باشد، می تواند بدون نیاز به عقد مجدد و تشریفات، دوباره به زن محرم شده و زن و شوهر محسوب شوند. قانون امور حسبی، زوجه را در حالت طلاق رجعی، همچنان به عنوان همسر مرد به حساب می آورد.

رجوع در طلاق چه مفهومی دارد؟در علم حقوق، به اعمالی که برای انجام، نیاز به اراده دو نفر دارند عقد می گویند و در مقابل اعمالی که با اراده یک نفر قابل انجام است، ایقاع نامیده می شود. رجوعی نیز ایقاعی است که ارائه مرد در آن دخیل است و بعد از طلاق رجعی و در مواردی بعد از طلاق بائن انجام می پذیرد. هرچند فعل رجوع نیاز به عقد مجدد ندارد اما باید برای ثبت رجوع ظرف مدت یک ماه اقدام نمود، در غیر اینصورت، رابطه زن و مرد جرم محسوب شده و مجازات دارد. قصد رجوع می تواند به صورت کلامی یا عملی از سوی مرد مطرح شود. به طور مثال، مرد می تواند با بوسیدن یا گرفتن دست همسر سابق خود با نیت رجوع، قصد خود را مبنی بر پشیمانی بعد از طلاق و رجوع در طلاق ابراز نماید.

یکی از ویژگی های طلاق رجعی، ابقای زوجیت در مدت عده است. در این ایام، تمام تکالیف و حقوق فی مابین دو طرف در صورتی که با اصل طلاق تضاد نداشته باشد، قابل اجرا است. نفقه زوجه در مدت عده در طلاق رجعی، بر عهده زوج است. بعلاوه نکاح مرد پیش از پایان یافتن زمان عده، با خواهر زن حرام و ممنوع می باشد. شرایط رجوع از طلاق رجعی به این صورت است که مرد می تواند در زمان عده طلاق رجعی، بدون نیاز به ازدواج مجدد و ثبت آن به زن رجوع نماید.

طلاق خلع نوعی طلاق بائن است که به واسطه کراهت زن از مرد با پرداخت مالی به مرد انجام شده و موافقت مرد برای طلاق جلب می شود. مال پرداخت شده می تواند بخشی یا تمام مهریه بوده یا مبلغی بیش از مهریه باشد. رجوع بعد از طلاق خلع تنها در صورتی می تواند اتفاق بیفتد که زن در مدت عده، مهریه بخشیده شده خود را مطالبه نماید. در غیر اینصورت، مرد حق رجوع ندارد. شرایط رجوع بعد از طلاق توافقی نیز مانند طلاق خلع است زیرا طلاق توافقی نوعی طلاق خلع به حساب می آید.

در صورتی که زن در طلاق بائن، یائسه یا باکرده باشد، از آنجایی که عده به وی تعلق نمی گیرد، طلاق و بذل مهریه به دو طرف قطعی شده و نمی توانند از آن رجوع نمایند. اما در صورتی که زن عده داشته باشد، تنها در صورتی که زن از مهریه بذل شده خود رجوع نماید، مرد حق رجوع دارد و طلاق بائن به طلاق رجعی تبدیل می شود.

مدت زمان رجوع بعد از طلاق رجعی، تا پایان مدت عده زن می باشد. پس از پایان زمان عده اگر مرد قصد رجوع داشته باشد، باید اقدام به ازدواج مجدد نماید. این مدت در طلاق بائن منوط به زمانی می شود که زن از بذل مهریه رجوع کرده باشد.

برای ثبت رجوع باید به دفترخانه رسمی که طلاق در آن تنظیم شده است مراجعه نمود و سردفتر، اقدام به ابطال صورت جلسه طلاق نماید.

در صورتی که مرد تا یک ماه وقوع رجوع را ثبت نکند، زن می تواند از وی شکایت نموده و دادگاه ضمن الزام مرد به ثبت رجوع، وی را به پرداخت جزای نقدی از ۸۰ تا ۱۸۰ میلیون ريال یا ۹۱ روز تا ۶ ماه حبس محکوم نماید.

در صورت بروز مشکل در زمینه رجوع از طلاق می توانید از مشاوره های وکیل خانواده مورد اطمینان خود در گروه “گروه وکلای آرتین”، از طریق درخواست مشاوره حضوری یا تماس تلفنی بهره مند شوید.

متاسفانه امکان درج دیدگاه در حال حاضر وجود ندارد.

آدرس: کرج. سه راه گوهردشت. نبش بلال 7. برج نور هشتم. طبقه 5. واحد 8

تلفن ثابت: 02634252137

کانال تلگرام: vakilkaraj@

مشاوره حقوقی: 09103501470

اینستاگرام

لینکداین


طراحی سایت: طراحی سایت در کرج

وکالت در ویکیپدیا

کانال آپارات: aparat.com

کانال mp4.ir :mp4

کانال نماشا: namasha.com

کانال تماشا: tamasha.com

 

در این مقاله به بررسی طلاق رجعی ، شرایط رجوع بعد از طلاق و مدت زمان رجوع بعد از طلاق می پردازیم .

برای مشاوره مدت زمان رجوع بعد از طلاق

برای مشاوره مدت زمان رجوع بعد از طلاق

 

بر اساس قانون مدنی ، طلاق را می توان شامل دو قسم طلاق بائن و طلاق رجعی دانست . در طلاق بائن ، به محض اجرای صیغه طلاق زن و مرد از یکدیگر جدا شده و تمامی آثار عقد نکاح میان آنها پایان می یابد . اما در طلاق رجعی ، مرد فرصت آن را خواهد داشت تا در مدت زمان عده دوباره به زن رجوع کرده و با او زندگی کند . اما سوال مهمی که در خصوص طلاق رجعی مطرح می شود آن است که مدت زمان رجوع بعد از طلاق چقدر است ؟ به عبارت دیگر ، تا چه مدت بعد از طلاق رجعی مرد حق دارد که به همسر رجوع کند ؟ پاسخ به این سوال مستلزم بررسی طلاق رجعی ، شرایط رجوع بعد از طلاق و مدت زمان رجوع بعد از طلاق می باشد که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت . چگونه بعد از طلاق رجوع کنیم

در ماده 1148 قانون مدنی ، طلاق رجعی تعریف شده است . بر اساس این ماده ” در طلاق رجعی برای شوهر در مدت عده حق رجوع است ” . همانگونه که در این ماده اشاره شده است ، طلاق رجعی نوعی از طلاق می باشد که مرد د طول مدت عده طلاق می تواند به همسر خود رجوع کند و دوباره با وی زندگی کند . بنابراین ، طلاق رجعی طلاقی است که :
اولا ، زن موظف شده است که بعد از طلاق عده نگه دارد . بنابراین طلاق زن یائسه و دختر باکره که عده ندارد از نوع طلاق بائن است .
دوما ، در طول مدت عده مرد حق رجوع از طلاق را داشته باشد . برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد طلاق رجعی و طلاق بائن کلیک کنید . 

 

رجوع از طلاق سبب بر هم خوردن آثار طلاق بین زن و مرد خواهد شد . یعنی طلاق بی اثر می شود و زن و مرد دوباره به زوجیت هم در می آیند . البته ، برای تحقق رجوع از طلاق شرایطی مورد نیاز است . از جمله شرایط رجوع بعد از طلاق آن است که :
– رجوع به خواست و اراده مرد بستگی دارد ؛ 
– رجوع به هر لفظ یا عملی از طرف مرد که قصد رجوع وی را برساند تحقق می یابد ؛
– رجوع از طلاق نیاز به خواندن صیغه عقد مجدد ندارد ؛
– رجوع از طلاق حتما باید به ثبت برسد ؛
– رجوع از طلاق صرفا در طول مدت عده طلاق امکانپذیر است . برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد شرایط رجوع در طلاق رجعی کلیک کنید .

همانگونه که اشاره شد ، رجوع از طلاق صرفا در طول مدت عده طلاق زن امکانپذیر است . بنابراین ، برای اطلاع از مدت زمان رجوع بعد از طلاق بایستی مدت عده زن در طلاق رجعی را بررسی کنیم :
بر اساس ماده 1151 قانون مدنی ، عده طلاق سه طُهر است . اما اگر زن در در سنی باشد که بایستی عادت ماهیانه ببیند ، اما به دلایلی مانند بیماری عادت ماهیانه نشود ، باید به مدت سه ماه عده نگه دارد . در مورد زنانی هم که باردار هستند ، مدت عده تا وضع حمل آنان است ؛ حتی اگر کمتر یا بیشتر از سه ماه یا سه طهر باشد . 
بنابراین ، به محض اینکه عده طلاق زن به پایان رسید ، مرد دیگر حق رجوع به همسر خود را نخواهد داشت . بلکه بعد از اتمام زمان رجوع ، زن و مرد می بایست با مراجعه به دفاتر ازدواج ، مجددا عقد نکاح منعقد کنند . برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد مدت عده طلاق رجعی کلیک کنید . 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد مدت زمان رجوع بعد از طلاق به کانال تلگرام حقوق خانواده مراجعه کنید . کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون مدت زمان رجوع بعد از طلاق پاسخ دهند .

 

 

برای مشاوره مدت زمان رجوع بعد از طلاق

برای مشاوره مدت زمان رجوع بعد از طلاق


درصورتی که برای مشاوره در تمامی زمینه های ذکر شده در سایت، به دانش چندین ساله ما در این زمینه نیاز داشتید می توانید با ایمیل یا شماره تلفن 9099071667 ( تماس با تلفن ثابت از سراسر کشور و به ازای هر دقیقه 30000 ریال ) در ارتباط باشید تا از مزایای مشاوره حضوری سایت مشاوره دینا بهره مند گردید. همچنین می توانید از طریق فرم ارتباط با ما، پیام ها و انتقادات و پیشنهادات خود را برای ما ارسال نمایید. سایت مشاوره دینا یک مرکز خصوصی و غیرانتفاعی است و به هیچ ارگان دولتی و خصوصی دیگر اعم از قوه قضاییه ، کانون وکلا ، کانون کارشناسان رسمی دادگستری و …. هیچگونه وابستگی ندارد.

جهت ارئه انتقادات، پیشنهادات و شکایات با شماره تلفن 54787900-021 تماس حاصل فرمایید.


قانون مجازات اسلامی جدیدDownloads-icon


دفترچه ثبت نام آزمون کارشناسان رسمی قوه قضاییهDownloads-icon


فرم پیش نویس ثبت نام آزمون کارشناسان رسمی قوه قضاییهDownloads-icon


فرم پیش نویس ثبت نام آزمون کارشناسان رسمی دادگستریDownloads-icon


ظرفیت پذیرش آزمون اخذ پروانه مشاوره خانوادهDownloads-icon

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، در چند سال اخیر میزان طلاق در جامعه ما به دلایل متعدد شدت یافته است، اما همین واژه طلاق که به ظاهر ساده و کمی هم فراگیر در جامعه است، برای افراد درگیر آن با طوفان‌های روحی، روانی، اقتصادی و… فراوانی همراه است. از بعد فقهی و قانونی هم در هر مرحله از اقدام به طلاق باید برخی اصول رعایت شود. اما بررسی آمار ثبت وقایع حیاتی در کشور نشان می‌دهد که طی یک‌ دهه گذشته طلاق روند صعودی به خود گرفته است، طوری که به اعتقاد کارشناسان، آمار طلاق در ایران به زلزله‌ ای خاموش تبدیل شده که هر روز در حال تکان‌ دادن جامعه است.

در سال گذشته 163هزار و 765واقعه طلاق به ثبت رسیده است که 146هزار و 714مورد از ‌آنها در نقاط شهری و17هزار و 51مورد از‌ آنها در نقاط روستایی بوده است. در هر ماه به طور متوسط 1هزار و 647واقعه طلاق، در هر شبانه روز به طور متوسط 449 واقعه طلاق و در هر ساعت به‌طور متوسط 19واقعه طلاق به ثبت رسیده است. نرخ خام حاصل از ثبت طلاق در کشور1/2 در هزار به‌دست آمده و میانگین طول مدت ازدواج در زمان طلاق‌ها ثبت شده مذکور 3/8 است. استان‌های البرز و گیلان، خراسان رضوی و کرمانشاه بیشترین و استان‌های سیستان و بلوچستان، ایلام، یزد و چهارمحال و بختیاری کمترین نرخ ثبت طلاق را به خود اختصاص داد‌ه‌ اند. در سال 94بیشترین ترکیب طلاق ثبت شده مربوط به گروه سنی مردان30الی 34ساله و زنان 25تا 29ساله بوده که تعداد آن برابر با 16هزار و 286واقعه است. این در حالی است که در سال گذشته نسبت ازدواج به طلاق‌های ثبت شده 2/4 است. به عبارت دیگر از هر 100ازدواج 23طلاق به ثبت رسیده است.

شانس ازدواج مجدد چگونه است؟

طلاق هم همچون دیگر مسائل زندگی بشری سوغات زندگی مدرنیته و شرایط کنونی جامعه است. در این شرایط هیچ تضمینی برای دوام زندگی زوجین نمی‌توان برشمرد مگر اینکه افراد به مهارت‌های زندگی آشنا بوده و در انتخاب شریک زندگی خود تمام جوانب را مورد بررسی قرار دهند. این در حالی است که در کشور ما هنوز دیدگاه‌های سنتی نسبت به زن مطلقه یا بیوه وجود دارد. بر اساس آمار شانس زنان برای ازدواج مجدد یک نهم مردان است و همین امر امکان انتخاب درست را بیش از پیش محدود می‌کند. با یک حساب سرانگشتی می‌توان گفت که سالانه در کشور ما حدود500هزار نفر دوباره مجرد می‌شوند، این مجرد‌ها دوباره در کنار 11میلیون مجرد کشور قرار می‌گیرند، اما شرایط برای آنها با کسانی که تا به حال ازدواج نکرده‌اند متفاوت است.

مجموعی از عوامل فردی، خانوادگی، اجتماعی و فرهنگی باعث می‌شود که عده‌ای از این افراد دوباره تصمیم به ازدواج بگیرند و عده‌ای دیگر هیچ‌گاه دوباره به سمت ازدواج نروند. یک مساله مهم درباره ازدواج مجدد، «انتخاب» افراد است. از لحاظ قانونی و فقهی طلاق در ابعاد مختلف شامل طلاق رجوعی، طلاق بائن، طلاق مکروه، طلاق سنت و طلاق حرام می‌شود که هر یک از آنها بنابر شرایط خود از ویژگی‌ها و شرایط خاص نیز برخوردار هستند.چگونه بعد از طلاق رجوع کنیم

طلاق رجعی چیست؟

در بین انواع طلاق‌ها می‌توان به طلاق‌ رجعی اشاره کرد، در این طلاق اگر زوجین قبل عده یعنی سه ماه و ١0 روز بعد از طلاق به هم برگردند، بدون عقد دوباره زن و شوهر هستند. در واقع این موضوع می‌تواند از بسیاری پیامدهای فردی، خانوادگی، اجتماعی و… پیشگیری کند و تلاش برای تفاهم مجدد را موجب شود. در اصل این رجوع به معنای همان بازگشت دوباره است، اما این بازگشت دارای شرایط خاصی است و به این معنا نیست که مرد هر زمان که بخواهد می‌تواند زن را به زندگی برگرداند، اقدام به بازگشت زن باید حتما در دوران عده زن باشد. اقدام به بازگشت تنها به اراده شوهر انجام می‌شود و اگر زن بخواهد اقدام به بازگشت کند، اراده او هیچ تاثیری نخواهد داشت. در ضمن اقدام به بازگشت زن توسط مرد می‌تواند با سخن و کلام باشد. در طلاق رجعی تا زمانی که زن در دوران عده به ‌سر می‌برد به ‌نوعی هنوز به‌عنوان همسر مرد شناخته شده و مرد باید به او نفقه بپردازد و در صورتی که مرد خواهان ازدواج دوباره باشد، باید به دادگاه رفته و از او اجازه بگیرد. بر اساس قوانین موجود در طلاق رجعی، زن و شوهر از هم ارث می‌برند، مرد حق ندارد تا زمانی که مدت عده به پایان نرسیده است، مطلقه رجعیه خود را از محل سکونتش یعنی منزل خود خارج کند.

نگاه‌ها به فرد مطلقه متفاوت است

فاطمه دو سال پیش به دلیل اعتیاد از همسرش مهدی طلاق گرفته است. هم اکنون با ترک اعتیاد مهدی قرار است به زودی با یکدیگر ازدواج کنند. این زن 30ساله با بیان اینکه زندگی یک زن مطلقه با مشکلات فراوانی رو به رو است، می‌گوید: در جمع فامیل، محل کار و رابطه با دوستان اینکه مطلقه هستی از هر ویژگی دیگر برجسته تر است. بعد از طلاق اکثر دوستانم رابطه شان را با من قطع کردند. برخی از همکارها حتی در محل کار کنایه‌ها، حرف‌ها و نگاه‌های معنی داری دارند که نشان از عدم درک مناسب از طلاق در جامعه ما دارد. در اصل این نوع طرز فکر نسبت به فرد مطلقه مشکلات و نارسایی‌های زندگی او را دو چندان می‌کند. او با بیان اینکه برای ازدواج مجدد با همسر سابقم به مشاوره مراجعه کرده و نظرات او را جویا شدم، می‌افزاید: یکی از شروط عقد مجدد عدم مصرف مواد مخدر از سوی مهدی است و با این تفاسیر او به هیچ عنوان نباید مواد مخدر مصرف کند.

کفالت پسر و فوت پدر!

علی تک فرزند خانواده است. والدین او برای معافیت فرزندشان از خدمت سربازی تصمیم به طلاق سوری می‌گیرند تا به این ترتیب فرزندشان بتواند از شرایط کفالت در سربازی استفاده کند. والدین او بعد از طلاق سوری و طی مراحل قانونی موفق به اخذ کفالت و معافیت از سربازی فرزندشان شدند، اما از بد حادثه در این حین پدر علی فوت کرد و مادرش هم از حقوق بازنشستگی، مستمری و ارث و میراث همسرش محروم شد. علی می‌گوید: دوسال خدمت سربازی به هیچ عنوان ارزش چنین مسائلی را نداشت. با اینکه والدینم به شکل سوری از یکدیگر طلاق گرفتند، اما من نسبت به این قضیه عذاب وجدان دارم و من در چند سال اخیر منشا بروز مشکلات و اتفاق ناگوار برای خانواده ام بودم.

عدم ‌وجود آمار شفاف درباره میزان رجوع زوجین

با توجه به اینکه در کشور ما هنوز درباره میزان رجوع و بازگشت دوباره زوجین به یکدیگر آمار و اطلاعات دقیقی وجود ندارد، اما با توجه به شرایط خاص در زندگی افراد مطلقه در برخی مواقع می‌توانند با شناخت کامل از همسر سابق خود و حل و فصل نارسایی‌های منجر به طلاق سعی در بازگشت به رابطه قبلی خود کنند.

رئیس انجمن مددکاری ایران با بیان اینکه یکی از انواع طلاق‌ها، طلاق رجعی است، می‌گوید: برای رجوع و از سرگیری رابطه زناشویی شرایطی تعریف شده است. امکان بازگشت بعد از طلاق بر اساس تعریف‌های ارائه شده وجود دارد و شرع نیز در این زمینه دیدگاه جامع و کامل دارد. سید حسن موسوی چلک می‌افزاید: هنوز در کشور ما پژوهشی درباره میزان رجوع زوجین در دست نیست، اما در این زمینه آمارهای متفاوتی از سوی سازمان ثبت احوال و سازمان ثبت اسناد ارائه شده است که با بررسی این آمارها می‌توان به میزان رجوع زوجین بعد از طلاق پی برد.

در کشور ما فقط آمار وقایع حیاتی چهارگانه وجود دارد و هنوز میزان رجوع زوجین با توجه به افزایش میزان طلاق در کشور مشخص نیست. او در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا ازدواج یا مراجعه مجدد زوجین می‌تواند به دور از مشکلات گذشته‌شان باشد، تاکید می‌کند: به هر دلیلی افراد در شرایط مختلف ممکن است نتوانند با یکدیگر کنار بیایند. در اصل طلاق به معنای پایان زندگی نیست. افراد خواستار از سرگیری روابطشان باید به بررسی مشکلات و حل آن بپردازند. در این شرایط زوجین باید به دور از مقصر جلوه دادن طرف مقابل و با دیدگاهی کاملا شفاف و منطقی علت طلاق را مورد بررسی قرار دهند.

به گفته او افراد در این مرحله از زندگی با توافق و مدیریت مناسب با یکدیگر می‌توانند عوامل و منشأ مشکلات را شناسایی کنند. با توجه به فرهنگ و ویژگی‌های افراد در جامعه ما میزان رجوع بعد از طلاق اندک است. اغلب زوجین بعد از طلاق خواستار جدایی هستند، اما به لحاظ قانونی و شرعی امکان بازگشت وجود دارد. در این شرایط اینکه زوجین خواستار زندگی در کنار یکدیگر هستند مورد اهمیت قرار گرفته می‌شود. در اصل خواستن توانستن است و افراد هر چه را که بخواهند به‌دست می‌آورند.

 

منبع: آرمان

انتهای پیام/

بازگشت به سایر رسانه‌ها

طلاق یکی از بزرگترین معضلات اجتماعی است که مشکلات بسیاری را به همراه خواهد داشت. پس از طلاق ممکن است مرد یا زن دچار پشیمانی شوند به بازگشت بعد از طلاق فکر کنند. در واقع از یک طرف دلتنگ همسر خود شده و از طرف دیگر خاطره تلخ جدایی و مشکلات زندگی قبلی گریبان گیر او می شود.

در این شرایط نباید زود تصمیم گرفت و برای این کار باید شرایط موجود به صورت کامل بررسی گردد. در این مقاله با راهکارهای مفیدی آشنا خواهید شد.

فهرست مطالب

در اینجا برخی از دلایل احتمالی بازگشت به رابطه ذکر شده است: • جدا زندگی کردن از همسر قانع کننده نبوده و مشکل است. • شما متوجه می شوید که مشکل بزرگی مرتکب شده‌اید. • طلاق بخاطر دلایل بچگانه و تحریک فرد صورت گرفته است. • شما هرگز نمیتواند رابطه عاطفی خود را فراموش کنید. • رشد فردی باعث بازگشت شما به رابطه می شود. • کارهای اشتباهی را که همسرتان انجام داده بخشیده و یا فراموش کرده اید. • خانواده شما هنوز همسرتان را دوست داشته و با او در ارتباط هستند.

چگونه بعد از طلاق رجوع کنیم

سعی کنید در مورد اینکه آیا باید بعد از جدایی دوباره آشتی کرد یا خیر به توصیه‌های کسی گوش ندهید. در عوض، روی ندای درونی و خود واقعیتان تمرکز کنید. واقعا می‌خواهید چکار کنید؟ اعتماد به الهامات یا احساسات مثبت ترس دارد، اما در مدت طولانی نسبت به هر چیزی در دنیا، نمایانگر بهتری از تصمیمات خوب، خواهید بود.

برخی از زوجها بدلیل اختلافات حل نشدنی یا مشاجرات غیر قابل قبول، رابطه خود را تمام میکنند. دیگران فقط بخاطر اینکه برای فکر کردن نیاز به زمان و مکان دارند تصمیم به جدایی می گیرند. به دلیلی که باعث جداییتان شده است فکر کنید. آیا بازگشت به رابطه راه حل مطمئنی برای شماست؟ اگر جدایی برای شما زمان و فضایی برای ارزیابی مجدد زندگی زناشویی فراهم میکند – و اگر شما و همسرتان تمایل به بازگشت دارید – پس شاید آشتی کردن یک گام منطقی برای شما باشد. اگر مسائل مالی باعث آن شده، نحوه هزینه کردن پولهایتان را شفاف سازی کنید. اگر مسائل زن و شوهری باعث بروز جدایی شده است، ابتدا این مسئله را حل کنید. اگر جدایی به خاطر خیانت بوده است، به آن پایان داده، آن را فراموش کنید و اعتماد دوباره ایجاد کنید. آشتی کردن از توافق برای بازگشت به پله اول پیچیده‌تر و حساس‌تر است.

ترمیم یک رابطه یا زندگی زناشویی یعنی رفع دل شکستگی همسر، که نیازمند بخشش و جدیت است. اگر فکر می‌کنید که آشتی شما ممکن است شکننده باشد، با مشاوره‌ای که در زمینه بازگشت روابط بعد از طلاق تخصص دارد مشورت کنید. در این مرحله، مهم است که آرامش داشته باشید و احساسات خود را کنار بگذارید. شما ممکن است احساس تقصیر، عشق، ترس، امید، وحشت، پریشانی، سرخوردگی، نگرانی داشته باشید – شاید احساس کنید در حال غرق شدن در اقیانوسی از احساسات باشید! اما احساسات نباید برای شما تصمیم به “بازگشت به رابطه بعد از جدایی” بگیرد. بهترین تصمیم برای بازگشت به رابطه بعد از جدایی بررسی این نکته است که آیا در رابطه یا زندگی زناشویی شما چیزی تغییری ایجاد شده است یا خیر.

در صورتی که رفتار همسر شما تغییر کرده است چطور متوجه می شوید؟ طبیعی است که با او قرار ملاقات می گذارید.

چه کسی می گوید که آشتی بعد از جدایی به معنی بازگشت به رابطه است؟ چرا باید همین امروز و فردا برای ترمیم رابطه تصمیم بگیرید؟ • از این زمان – زمان و فضا – برای شناخت دوباره همسرتان استفاده کنید. • طوری با او ارتباط مجدد بگیرید گویی که مرد یا زن دیگری هستید (بخاطر اینکه هر دوی شما متفاوت هستید). • اگر همسر شما مردد است، انتقاد می کند، یا ایده ملاقات کردن را به سخره میگیرد، پس شما برای اینکه بدانید باید به عقب برگردید یا خیر یک قدم جلوتر هستید.

اگر می‌خواستید آشتی کنید، دوست داشتید چه اتفاقی در زندگی‌تان بیفتد؟ شما قدرت این را دارید که شرایط را طوری که می‌خواهید رقم بزنید – شما نیاز دارید که از قدرت خود استفاده کرده و روندی را برای زندگی زناشویی (یا طلاق) آینده خود بچینید. روی پای خودتان بایستید. به شوهرتان اجازه ندهید به شما زور بگوید. ببینید که می‌خواهید زندگی زناشویی جدیدتان چگونه باشد، و این را به شوهر خود بگویید. رک و شفاف باشید: می‌خواهم بدانم که می‌توانم به تو اعتماد کنم، پس می‌خواهم به گوشی، ایمیل و غیره تو دسترسی داشته باشم. از گفتن چیزی که می‌خواهید نترسید. اگر از صحبت کردن با شوهر خود ترس دارید، پس احتمالا باید فکر بازگشت به رابطه را از سر خود بیرون کنید.

مشاوره نباید به عنوان آخرین پناهگاه باشد، بلکه باید به عنوان یک قدم صحیح و مثبت در زمان بروز مشکلات در نظر گرفته شود. اگر شوهرتان به شما فحاشی می‌کند، پس بدون شک باید به مشاوره زوج درمانی مراجعه کنید. با شوهری که به شما فحاشی می‌کند آشتی نکنید. باور نکنید که ادبیات او تغییر کرده است! عملکرد او را ببینید. رفتار او چگونه تغییر کرده است؟ آیا بازگشت به رابطه بعد از جدایی ایده خوبی برای شماست، یا دارید به همان مشکلات همیشگی بازمی گردید؟

قویترین منبع آگاهی و حقیقت، ندای درون شماست. ممکن است این ندای درون، قوه درک، یا خدا، یا جهان باشد… هرچه که آن را بنامید، واقعا بهترین منبعی است که می‌توانید برای آگاهی از حقیقت به آن رجوع کنید. باید سکوت کرده و به آن گوش دهید. این ندا به شما خواهد گفت که از چه چیزی باید آگاهی پیدا کنید. این ندا به شما خواهد گفت که قدم بعدی که باید بردارید چیست.

احساسات خود را از سر بیرون کرده و دور بریزید، و با درونتان ارتباط برقرار کنید. این نداهای کوچک آرام درون شما میدانند برای بازگشت به رابطه با همسرتان به چه تصمیمی نیاز دارید. در اینجا برخی سوالات برای کمک به فرآیند تصمیم گیری شما وجود دارد. جواب دادن به این سوالات اثر به مراتب بهتری از کمک خواستن از دیگران دارد. • زندگی زناشویی شما چگونه روی رفتار، افکار و عواطف شما تاثیر گذاشته است؟ • جدایی یا طلاق چه تاثیری روی رفتار، افکار و عواطف شما گذاشته است؟ • آشتی چگونه از شما در مقابل آسیب یا صدمه دیدن محافظت می‌کند؟ • هدف از بازگشت به رابطه با شوهرتان چیست؟ • چه چیزی رابطه شما را آنقدر رنج‌آور میکند که باعث می‌شود او را ترک کنید.

هر جا زندگی هست به همانجا بروید. راههایی برای رفع ناملایمات و ناخوشی‌های زندگی، روابط نامطلوب، و افراد منفی پیدا کنید. به نداهای آرام الهام شده از طرف خدا، حکمت و قدرت الهی گوش فرا دهید! آرامش داشته باشید طوری که بتوانید این صداها را بشنوید. انتخابهایی را که کرده‌اید و نکرده‌اید را بپذیرید. اجازه ندهید تصمیمات گذشته آینده شما را خراب کند….

شما ممکن است برای چیزهایی که از دست داده‌اید اندوهگین باشید، اما شما به زندگی خود ادامه خواهید داد و آینده بهتری را رقم خواهید زد. شما شکوفا خواهید شد.

ممکن است شنیده باشید که با فال و رمال و شکست طلسم میتوان زندگی خود را به حالت عادی برگردانید. به هیچ عنوان تحت تاثیر تبلیغات دروغین قرار نگیرید و برای تصمیم گیری و بازگشت به همسر قبلی خود هرگز به دنبال استفاده از فال و سحر و جادو نباشید. همه این روش ها خرافاتی بیش نیستند و شما را دچار مشکلات بیشتری خواهند کرد.

قطعا با افزایش سطح آگاهی و کسب مهارت های لازم به تصمیم مناسب‌تری خواهید رسید. ما در کارگاه های آموزشی خود شما را با راهکارهای روانشناسی علمی و اثبات شده آشنا میکنیم که با بهره گیری از آن ها مسیر خود را به شکل مطلوبی پیش خواهید گرفت.

اگر به ازدواج مجدد با همسر قبلیتان فکر میکنید، در اینجا برخی سوالات برای افزایش احتمال موفقیت در ازدواج مجدد با همسر سابق آورده شده است: • بازگشت به رابطه فقط بخاطر داشتن بچه ایده خوبی نیست. به رابطه بازگردید چرا که شما عاشقش هستید و می‌خواهید بار دیگر با هم باشید. • اگر بچه دارید، برای مدتی نگذارید متوجه بشوند که هر کدام از شما با فرد دیگری رابطه دارید. این کار باعث میشود امید داشته باشند که شما روزی با هم آشتی میکنید و این باعث میشود حتی اگر شرایط مطابق میل شما پیش نرود، فشار بیشتری برای بازگشت به رابطه روی شما ایجاد شود. • نقش و مسئولیت خود را در چیزی که باعث بروز مشکل در رابطه‌تان شده است بپذیرید. اگر نتوانید این مورد را بپذیرید، باعث بروز چالش در هر رابطه زناشویی شما می شود. • با هم به کارگاه یا کلاس آموزش زندگی زناشویی بروید. • در همه چیر با هم صادق باشید. نقش بازی نکنید. ذهن خوانی نکنید. انتظارات ناگفته نداشته باشید. انتظارات، امیدها و رویاهای خود را با طرف مقابلتان در میان بگذارید. • مهم است که بپذیرید رابطه زناشویی اولیه شما دیگر وجود ندارد. هرچقدر که این کار ممکن است مشکل باشد، اجازه ندهید روح آن رابطه به ازدواج مجددتان لطمه بزند. • نگران مواجه شدن با مشکلات گذشته که باعث بروز تنش بین شما شده است نباشید. • روی مشکلات خود توقف نکنید. در عوض تمرکز خود را روی آینده مشترکتان بگذارید. • قبل از ازدواج مجدد یک توافق برای خودتان تنظیم کنید. • انتظار معقولی از هم داشته باشید. در اصل، شما با همان فرد ازدواج خواهید کرد. • ترمیم پایه یک رابطه نیازمند زمان و تلاش دارد. • واقع بین باشید. اگر شما طی ملاقات‌هایتان با وی و دریافت مشاوره دریافتید که اوضاع طبق روال نیست، به ندای درون خود اعتماد کنید. • همواره مثبت و امیدوار باشید.

افزایش اعتماد و مهیا کردن یک ازدواج بعد از طلاق نیازمند یک تعهد قوی به رابطه توسط هردوی شماست. برای ازدواج مجدد با همسر سابق خود عجله نکنید. برای شناخت رابطه‌تان و همچنین یکدیگر وقت بگذارید.

در اینجا نشانه‌های وجود دارد که به شما می‌گوید بعد از جدایی نباید آشتی کرد: • همسرتان به شما زمان کافی برای فکر کردن نمیدهد. • او ناامیدانه به دنبال بازگشت به رابطه به شماست. • او شما را برای بازگشت فوری به رابطه تحت فشار قرار می‌دهد. • او همواره از یک رابطه به رابطه دیگر می پرد. • اطرافیان (برادر یا خواهر همسر، والدین، برادر و خواهر، دوستان، همکاران و …) شما را برای بازگشت به رابطه تحت فشار می گذارند. • اگر به رابطه برگردید، مطابق میل خود رفتار نخواهید کرد. • غرایز درونی به شما می گویند که با شوهر خود آشتی نکنید. • شما بدون همسر یا شوهرتان احساس بهتری خواهید داشت. • احساس میکنید از لحاظ عاطفی تحت کنترل او هستید. • شما زندگی‌تان را بدون شوهر سابقتان و همانطور که هست، دوست دارید.

بازگشت به رابطه بعد از جدایی تصمیم بزرگی است، و نیاز به وقت گذاشتن دارد. پیشنهاد این است که مجدد با شوهر سابقتان قرار ملاقات بگذارید. اگر او نخواهد که شش ماه برای برقراری مجدد رابطه وقت بگذارد، پس او در ساختن یک پایه محکم برای زندگی زناشویی، جدی نیست.

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

351 بازدید

538 بازدید

569 بازدید

637 بازدید

1.18k بازدید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

سلام مدت سه سال هست که از همسر خود جدا شدم و یک فرزند ۱۰ ساله دارم در این مدت یا یک آقایی در ارتباط بودم ک نهایت با شکست رابطه تمام شد و در عین سه سال همسرم اصرار به بازگشت دارن و الان خیلی پافشاری میکنن ولی من خیلی دو دل هستم ایشون میگه به اشتباهات گذشته پی برده و قصدجبران داره ولی من بخاطر این دو شکست خیلی استرس دارم و احساس دوست داشتن به ایشون ندارم ولی از ایشون بدم هم نمیاد حاضر همه تعهد بده ک ی زندگی خوب و میسازه بنظرتون چیکار کنم؟چگونه بعد از طلاق رجوع کنیم

سلام دوست گرامی برای برگشتن به زندگی مشترک‌تان و پیش از ازدواج مجدد، نیاز دارید تا به زوج‌درمانگر مراجعه کنید و آسیب‌های قبلی که باعث شکست در رابطه‌تان شده است را بررسی کنید تا مجددا زندگی شما را درگیر نکند و به طلاق نرسید.

با سلام . مدت 8 ماهه از همسرم جدا شده ام . یک پسر 23 ساله و یک دختر 10 ساله دارم . به خاطر بددهنی ها و بد دلی ها و کنترلی بودن و فضولی در تمتم زندگی من جدا شده ام . الان توی رابطه ای با یک خانمی هستم که همسر سابقم هم در جریان این رابطه قرار گرفته . دو سوال دارم از خدمتتون . 1. من قصد بازگشت به زندگی قبلی رو به هیچ وجه ندارم و تنها هم نمیتونم زندگی کنم . هر وقت می خواهم برای ازدواج پا پیش بزارم یاد دخترم میافتم که شدیدا دلسرد از ازدواج مجدد میشم این مسئله را چطور میتونم پیش خودم حل کنم ؟ 2 . با تمام بدبختی هایی که از جانب خانم سابقم متحمل شده ام و دادخواست طلاق را ایشون تقدیم دادگاه کرده اند و تمام اثاثیه و حضانت بچه ها و حتی منزل مسکونی خودم رو در اختیارش گذاشته ام باز هم موقع فکر کردن به ازدواج مجدد دلم براش میسوزه با اینکه همه ی بدیها رو ایشون جمیعا در مورد من به کار برده بود . حالا با این احساساتم نمیتونم واقعا سر کنم و تصمیمی برای اینده ی خودم بگیرم . لطفا راهنماییم کنید . ممنون

سلام داشتن چنین احساسات ناخوشایندی و سردرگمی بعد از طلاق طبیعیه و زمان می‌بره تا افراد بتونن زندگی‌شون رو مدیریت کنن و حالشون بهتر بشه، به نظر میرسه شما هم از احساس گناه و نگرانی زیادی خصوصا نسبت به فرزندتون رنج می‌برید، بنابراین لازمه با مشاوران دوره بازگشت به زندگی بعد از جدایی صحبت کنید تا بهتون کمک کنن با شرایط جدید کنار بیایید و کنترل زندگیتون رو دستتون بگیرید. شما زمانی باید تصمیم به ازدواج مجدد بگیرید که حالتون بهتر شده باشه، از طرف مقابل‌تون شناخت مناسبی به دست آورده باشید و راجع به نوع رابطه‌اش با فرزندان‌تون به ویژه دخترتون باهاش به توافق رسیده باشید. در این صورت مشکلی برای دخترتون هم پیش نخواهد اومد.

سلام دوست گرامی. در مورد ازدواج مجدد شما حق تصمیم گیری دارید و دلسوزی برای همسر سابق یا دخترتان را باید با کمک مشاوره بررسی کنید چون قصد برگشت به زندگی قبل را ندارید، رابطه جدیدتان و علت گرایش شما به فرد جدید باید مشخص شود. نحوه آشنایی، ویژگی های او، آیا او حاضر به پذیرش فرزندان هست در زمانی که کنار شما هستند؟ آیا سوگ رابطه قبل تمام شده ؟ تمامی این مسائل در روند مشاوره باید بررسی شود. پس برای دریافت مشاوره نوبت مشاوره اقدام کنید.

سلام یازده روز است از همسرم به صورت توافقی جداشدیم در واقع به مدت پنج ماه جدا از هم زندگی میکردیم ولی در ارتباط با هم بودیم من تمایلی به طلاق نداشتم چون دوستش داشتم و بیشتر دوست داشتم مشکلات بینمون حل بشه اما ایشون واقعا انتظاراتی که من ازشون ازشون بعنوان همسرداشتم رو عملی نمیکردندعمده مشکلات من در سه مورد که بشدت آزارام میداد خلاصه میشد که شما در مقاله نیز بهش اشاره کردید ۱.حل نکردن مشکلات جزیی با گفتگو و بجای آن قهر کردن طولانی و مکررو جای خواب عوض کردن به مدت طولانی وقطع تمام وظایف تا چندین هفته این برای من بعنوان یک زن خیلی سخت بود ۲.مسایل مالی بهیچ عنوان من رو شریک زندگی نمیدونست و من رو در جریان مسایل مالی قرار نمیداد و اینکه حتی پولی در اختیار من نمیگذاشت به این بهانه که در ابتدای ازدواج پدرم از ایشون خواسته بودند که خونه بنام من زده شود خونه ای که نصف پولش رو پدرم و خودم داده بودیم و نصف ایشون حالا من محروم از مسایل مالی کرده بودو هر وقت میخواستم ازش این مورد حل بشه به من انگ مادیاتی بودن میزد و هر چه تلاش میکردم من شریک زندگی توام و آگاهی از این مسایل هم حق منه فقط میگفت تو مادیاتی هستی که این مسایل برات مهمه در صورتی که هر دو تحصیلکرده هستیم ولی من حس پوچی میکردم تو اون زندگی چون حس شریک بودن تو هیچ موردی رو نداشتم ۳.کینه ای بودن و بدترین رفتارها در برابر کوچکترین اشتباهات من مثلا اگر انتقاد من با لحن بد بود نه با داد و صدای بلند فقط لحن بد که ناشی از ناراحتی من بود به بدترین شکل قهر میکرد و اگه اعتراضی داشتم توهین به خودم و خانوادم اینا اساسی ترین مشکلات ما بودند که در عرض سه سال زندگی بارها ازش خواسته بودم و عملی نشد تا طلاق گرفتیم بر خلاف میل من و الان از جدایی تا الان که تقریبا ده روزه میگه من زندگیمو میخوام و میخوام برگردم به زندگی اما من پر از آسیب روحی ام و حرفهایی هم که میزنه همچنان تغییری توش نمیبینم و هچنان از خانوادم بدگویی میکنه البته فقط با پیام که من هیچ جوابی بهشون ندادم و بیشتر ناراحت شدم دلم آروم نیست لطفا راهنماییم کنید سپاس

سلام دوست گرامی بهرحال رابطه مشترکی که منجر به جدایی شده باید برای برگشت مجدد بررسی و تحلیل های درست انحام شود.از طرفی چون همسرتون تمایل به بازگشت دارند میتوانید با مراجعه به مشاور و جلسات مشاوره، مشکلات را حل کرده و سپس به رابطه برگردبد

سلام دوسالی هست که به خاطر مشکلاتی که باهمسرم باهم داشتیم متاسفانه هیچ سراغی ازهم نگرفتیم درحال حاضر دارم مراحل مشاوره برای طلاق رامیگذرانم اما باتوجه به همان مقاله بالا که اراءه دادید حاضرنیستم جدابشم اما همسرم درجلسات حضورپیدانمیکنن و من مستاصل شدم و راهی به جز جدایی برای من نگذاشتن چه جوری میتوانم ایشان راقانع کنم برای آشتی ؟

سلام دوست گرامی رابطه ای مشترک و ازدواجی که به مرحله جدایی رسیده رابطه ای حساس و اسیب پذیر بوده و باید جدی بررسی شود.هر دو نفر باید صحبت کنند و از دلایلی که باعث درخواست طلاق شده گفتگو کنند.مطمئنا از طریق سوال و پاسخ مجازی راه به جایی برده نمیشود .سعی کنید مشکلات رابطه را پیدا کنید و سهم خودتان را نیز مشخص کنید و در صدد رفع آنها باشید سپس با همسرتان گفتگو کنید و با مراجعه به مشاوره متخصص خانوده سعی در حل مشکلات و ایجاد رابطه مجدد کنید

با اهدا سلام. اگر همسر سابق من در طی فرآیند شروع درخواست طلاق که منجر به طلاق و جدایی نیز شد با شخص دیگری در ارتباط بود و کماکان به این رابطه ادامه می دهد می توان امیدوار بود که بعد از 21 سال زندگی مجدد رجوع داشته باشد؟ واضح تر بپرسم اگر ایشان در حال حاضر رابطه ای را شروع کرده آیا امکان دارد به زندگی گذشته اش فکر کند یا همه چیز به طور قطعی تمام است.

سلام دوست گرامی تحقیقات نشان داده است که درصد بالایی از ارتباط هایی که به جدایی ختم می شود دوباره به بازگشت می انجامد اما انچه مهم است رفتارشما در این دوران هست.باید تغییر کنید و اشتباهاتتان را پذیرفته باشید. صحبت کردن با همسرتان و اعلام اینکه اشتباهات خودتان را پذیرفته اید اما نباید از ضعف شما نشانه ای داشته باشد. مورد مهم دیگر این است که بپذیرید که ایشان بهرحال با شخصی در ارتباط هستند و ممکن هم هست این رابطه جدی شود.پس در عین قبول کردن اشتباهاتتان،قوی و مستقل باشید

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

می‌خوام برگرده به رابطه/زندگیمیخوام فراموشش کنم

باید تمومش کنم، اما قدرتشو ندارم

می‌خوام جذبش کنم و ازدواج کنیم

طلاق یکی از بزرگترین معضلات اجتماعی است که مشکلات بسیاری را به همراه خواهد داشت. پس از طلاق ممکن است مرد یا زن دچار پشیمانی شوند به بازگشت بعد از طلاق فکر کنند. در واقع از یک طرف دلتنگ همسر خود شده و از طرف دیگر خاطره تلخ جدایی و مشکلات زندگی قبلی گریبان گیر او می شود.

در این شرایط نباید زود تصمیم گرفت و برای این کار باید شرایط موجود به صورت کامل بررسی گردد. در این مقاله با راهکارهای مفیدی آشنا خواهید شد.

فهرست مطالب

در اینجا برخی از دلایل احتمالی بازگشت به رابطه ذکر شده است: • جدا زندگی کردن از همسر قانع کننده نبوده و مشکل است. • شما متوجه می شوید که مشکل بزرگی مرتکب شده‌اید. • طلاق بخاطر دلایل بچگانه و تحریک فرد صورت گرفته است. • شما هرگز نمیتواند رابطه عاطفی خود را فراموش کنید. • رشد فردی باعث بازگشت شما به رابطه می شود. • کارهای اشتباهی را که همسرتان انجام داده بخشیده و یا فراموش کرده اید. • خانواده شما هنوز همسرتان را دوست داشته و با او در ارتباط هستند.

چگونه بعد از طلاق رجوع کنیم

سعی کنید در مورد اینکه آیا باید بعد از جدایی دوباره آشتی کرد یا خیر به توصیه‌های کسی گوش ندهید. در عوض، روی ندای درونی و خود واقعیتان تمرکز کنید. واقعا می‌خواهید چکار کنید؟ اعتماد به الهامات یا احساسات مثبت ترس دارد، اما در مدت طولانی نسبت به هر چیزی در دنیا، نمایانگر بهتری از تصمیمات خوب، خواهید بود.

برخی از زوجها بدلیل اختلافات حل نشدنی یا مشاجرات غیر قابل قبول، رابطه خود را تمام میکنند. دیگران فقط بخاطر اینکه برای فکر کردن نیاز به زمان و مکان دارند تصمیم به جدایی می گیرند. به دلیلی که باعث جداییتان شده است فکر کنید. آیا بازگشت به رابطه راه حل مطمئنی برای شماست؟ اگر جدایی برای شما زمان و فضایی برای ارزیابی مجدد زندگی زناشویی فراهم میکند – و اگر شما و همسرتان تمایل به بازگشت دارید – پس شاید آشتی کردن یک گام منطقی برای شما باشد. اگر مسائل مالی باعث آن شده، نحوه هزینه کردن پولهایتان را شفاف سازی کنید. اگر مسائل زن و شوهری باعث بروز جدایی شده است، ابتدا این مسئله را حل کنید. اگر جدایی به خاطر خیانت بوده است، به آن پایان داده، آن را فراموش کنید و اعتماد دوباره ایجاد کنید. آشتی کردن از توافق برای بازگشت به پله اول پیچیده‌تر و حساس‌تر است.

ترمیم یک رابطه یا زندگی زناشویی یعنی رفع دل شکستگی همسر، که نیازمند بخشش و جدیت است. اگر فکر می‌کنید که آشتی شما ممکن است شکننده باشد، با مشاوره‌ای که در زمینه بازگشت روابط بعد از طلاق تخصص دارد مشورت کنید. در این مرحله، مهم است که آرامش داشته باشید و احساسات خود را کنار بگذارید. شما ممکن است احساس تقصیر، عشق، ترس، امید، وحشت، پریشانی، سرخوردگی، نگرانی داشته باشید – شاید احساس کنید در حال غرق شدن در اقیانوسی از احساسات باشید! اما احساسات نباید برای شما تصمیم به “بازگشت به رابطه بعد از جدایی” بگیرد. بهترین تصمیم برای بازگشت به رابطه بعد از جدایی بررسی این نکته است که آیا در رابطه یا زندگی زناشویی شما چیزی تغییری ایجاد شده است یا خیر.

در صورتی که رفتار همسر شما تغییر کرده است چطور متوجه می شوید؟ طبیعی است که با او قرار ملاقات می گذارید.

چه کسی می گوید که آشتی بعد از جدایی به معنی بازگشت به رابطه است؟ چرا باید همین امروز و فردا برای ترمیم رابطه تصمیم بگیرید؟ • از این زمان – زمان و فضا – برای شناخت دوباره همسرتان استفاده کنید. • طوری با او ارتباط مجدد بگیرید گویی که مرد یا زن دیگری هستید (بخاطر اینکه هر دوی شما متفاوت هستید). • اگر همسر شما مردد است، انتقاد می کند، یا ایده ملاقات کردن را به سخره میگیرد، پس شما برای اینکه بدانید باید به عقب برگردید یا خیر یک قدم جلوتر هستید.

اگر می‌خواستید آشتی کنید، دوست داشتید چه اتفاقی در زندگی‌تان بیفتد؟ شما قدرت این را دارید که شرایط را طوری که می‌خواهید رقم بزنید – شما نیاز دارید که از قدرت خود استفاده کرده و روندی را برای زندگی زناشویی (یا طلاق) آینده خود بچینید. روی پای خودتان بایستید. به شوهرتان اجازه ندهید به شما زور بگوید. ببینید که می‌خواهید زندگی زناشویی جدیدتان چگونه باشد، و این را به شوهر خود بگویید. رک و شفاف باشید: می‌خواهم بدانم که می‌توانم به تو اعتماد کنم، پس می‌خواهم به گوشی، ایمیل و غیره تو دسترسی داشته باشم. از گفتن چیزی که می‌خواهید نترسید. اگر از صحبت کردن با شوهر خود ترس دارید، پس احتمالا باید فکر بازگشت به رابطه را از سر خود بیرون کنید.

مشاوره نباید به عنوان آخرین پناهگاه باشد، بلکه باید به عنوان یک قدم صحیح و مثبت در زمان بروز مشکلات در نظر گرفته شود. اگر شوهرتان به شما فحاشی می‌کند، پس بدون شک باید به مشاوره زوج درمانی مراجعه کنید. با شوهری که به شما فحاشی می‌کند آشتی نکنید. باور نکنید که ادبیات او تغییر کرده است! عملکرد او را ببینید. رفتار او چگونه تغییر کرده است؟ آیا بازگشت به رابطه بعد از جدایی ایده خوبی برای شماست، یا دارید به همان مشکلات همیشگی بازمی گردید؟

قویترین منبع آگاهی و حقیقت، ندای درون شماست. ممکن است این ندای درون، قوه درک، یا خدا، یا جهان باشد… هرچه که آن را بنامید، واقعا بهترین منبعی است که می‌توانید برای آگاهی از حقیقت به آن رجوع کنید. باید سکوت کرده و به آن گوش دهید. این ندا به شما خواهد گفت که از چه چیزی باید آگاهی پیدا کنید. این ندا به شما خواهد گفت که قدم بعدی که باید بردارید چیست.

احساسات خود را از سر بیرون کرده و دور بریزید، و با درونتان ارتباط برقرار کنید. این نداهای کوچک آرام درون شما میدانند برای بازگشت به رابطه با همسرتان به چه تصمیمی نیاز دارید. در اینجا برخی سوالات برای کمک به فرآیند تصمیم گیری شما وجود دارد. جواب دادن به این سوالات اثر به مراتب بهتری از کمک خواستن از دیگران دارد. • زندگی زناشویی شما چگونه روی رفتار، افکار و عواطف شما تاثیر گذاشته است؟ • جدایی یا طلاق چه تاثیری روی رفتار، افکار و عواطف شما گذاشته است؟ • آشتی چگونه از شما در مقابل آسیب یا صدمه دیدن محافظت می‌کند؟ • هدف از بازگشت به رابطه با شوهرتان چیست؟ • چه چیزی رابطه شما را آنقدر رنج‌آور میکند که باعث می‌شود او را ترک کنید.

هر جا زندگی هست به همانجا بروید. راههایی برای رفع ناملایمات و ناخوشی‌های زندگی، روابط نامطلوب، و افراد منفی پیدا کنید. به نداهای آرام الهام شده از طرف خدا، حکمت و قدرت الهی گوش فرا دهید! آرامش داشته باشید طوری که بتوانید این صداها را بشنوید. انتخابهایی را که کرده‌اید و نکرده‌اید را بپذیرید. اجازه ندهید تصمیمات گذشته آینده شما را خراب کند….

شما ممکن است برای چیزهایی که از دست داده‌اید اندوهگین باشید، اما شما به زندگی خود ادامه خواهید داد و آینده بهتری را رقم خواهید زد. شما شکوفا خواهید شد.

ممکن است شنیده باشید که با فال و رمال و شکست طلسم میتوان زندگی خود را به حالت عادی برگردانید. به هیچ عنوان تحت تاثیر تبلیغات دروغین قرار نگیرید و برای تصمیم گیری و بازگشت به همسر قبلی خود هرگز به دنبال استفاده از فال و سحر و جادو نباشید. همه این روش ها خرافاتی بیش نیستند و شما را دچار مشکلات بیشتری خواهند کرد.

قطعا با افزایش سطح آگاهی و کسب مهارت های لازم به تصمیم مناسب‌تری خواهید رسید. ما در کارگاه های آموزشی خود شما را با راهکارهای روانشناسی علمی و اثبات شده آشنا میکنیم که با بهره گیری از آن ها مسیر خود را به شکل مطلوبی پیش خواهید گرفت.

اگر به ازدواج مجدد با همسر قبلیتان فکر میکنید، در اینجا برخی سوالات برای افزایش احتمال موفقیت در ازدواج مجدد با همسر سابق آورده شده است: • بازگشت به رابطه فقط بخاطر داشتن بچه ایده خوبی نیست. به رابطه بازگردید چرا که شما عاشقش هستید و می‌خواهید بار دیگر با هم باشید. • اگر بچه دارید، برای مدتی نگذارید متوجه بشوند که هر کدام از شما با فرد دیگری رابطه دارید. این کار باعث میشود امید داشته باشند که شما روزی با هم آشتی میکنید و این باعث میشود حتی اگر شرایط مطابق میل شما پیش نرود، فشار بیشتری برای بازگشت به رابطه روی شما ایجاد شود. • نقش و مسئولیت خود را در چیزی که باعث بروز مشکل در رابطه‌تان شده است بپذیرید. اگر نتوانید این مورد را بپذیرید، باعث بروز چالش در هر رابطه زناشویی شما می شود. • با هم به کارگاه یا کلاس آموزش زندگی زناشویی بروید. • در همه چیر با هم صادق باشید. نقش بازی نکنید. ذهن خوانی نکنید. انتظارات ناگفته نداشته باشید. انتظارات، امیدها و رویاهای خود را با طرف مقابلتان در میان بگذارید. • مهم است که بپذیرید رابطه زناشویی اولیه شما دیگر وجود ندارد. هرچقدر که این کار ممکن است مشکل باشد، اجازه ندهید روح آن رابطه به ازدواج مجددتان لطمه بزند. • نگران مواجه شدن با مشکلات گذشته که باعث بروز تنش بین شما شده است نباشید. • روی مشکلات خود توقف نکنید. در عوض تمرکز خود را روی آینده مشترکتان بگذارید. • قبل از ازدواج مجدد یک توافق برای خودتان تنظیم کنید. • انتظار معقولی از هم داشته باشید. در اصل، شما با همان فرد ازدواج خواهید کرد. • ترمیم پایه یک رابطه نیازمند زمان و تلاش دارد. • واقع بین باشید. اگر شما طی ملاقات‌هایتان با وی و دریافت مشاوره دریافتید که اوضاع طبق روال نیست، به ندای درون خود اعتماد کنید. • همواره مثبت و امیدوار باشید.

افزایش اعتماد و مهیا کردن یک ازدواج بعد از طلاق نیازمند یک تعهد قوی به رابطه توسط هردوی شماست. برای ازدواج مجدد با همسر سابق خود عجله نکنید. برای شناخت رابطه‌تان و همچنین یکدیگر وقت بگذارید.

در اینجا نشانه‌های وجود دارد که به شما می‌گوید بعد از جدایی نباید آشتی کرد: • همسرتان به شما زمان کافی برای فکر کردن نمیدهد. • او ناامیدانه به دنبال بازگشت به رابطه به شماست. • او شما را برای بازگشت فوری به رابطه تحت فشار قرار می‌دهد. • او همواره از یک رابطه به رابطه دیگر می پرد. • اطرافیان (برادر یا خواهر همسر، والدین، برادر و خواهر، دوستان، همکاران و …) شما را برای بازگشت به رابطه تحت فشار می گذارند. • اگر به رابطه برگردید، مطابق میل خود رفتار نخواهید کرد. • غرایز درونی به شما می گویند که با شوهر خود آشتی نکنید. • شما بدون همسر یا شوهرتان احساس بهتری خواهید داشت. • احساس میکنید از لحاظ عاطفی تحت کنترل او هستید. • شما زندگی‌تان را بدون شوهر سابقتان و همانطور که هست، دوست دارید.

بازگشت به رابطه بعد از جدایی تصمیم بزرگی است، و نیاز به وقت گذاشتن دارد. پیشنهاد این است که مجدد با شوهر سابقتان قرار ملاقات بگذارید. اگر او نخواهد که شش ماه برای برقراری مجدد رابطه وقت بگذارد، پس او در ساختن یک پایه محکم برای زندگی زناشویی، جدی نیست.

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

351 بازدید

538 بازدید

569 بازدید

637 بازدید

1.18k بازدید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

سلام مدت سه سال هست که از همسر خود جدا شدم و یک فرزند ۱۰ ساله دارم در این مدت یا یک آقایی در ارتباط بودم ک نهایت با شکست رابطه تمام شد و در عین سه سال همسرم اصرار به بازگشت دارن و الان خیلی پافشاری میکنن ولی من خیلی دو دل هستم ایشون میگه به اشتباهات گذشته پی برده و قصدجبران داره ولی من بخاطر این دو شکست خیلی استرس دارم و احساس دوست داشتن به ایشون ندارم ولی از ایشون بدم هم نمیاد حاضر همه تعهد بده ک ی زندگی خوب و میسازه بنظرتون چیکار کنم؟چگونه بعد از طلاق رجوع کنیم

سلام دوست گرامی برای برگشتن به زندگی مشترک‌تان و پیش از ازدواج مجدد، نیاز دارید تا به زوج‌درمانگر مراجعه کنید و آسیب‌های قبلی که باعث شکست در رابطه‌تان شده است را بررسی کنید تا مجددا زندگی شما را درگیر نکند و به طلاق نرسید.

با سلام . مدت 8 ماهه از همسرم جدا شده ام . یک پسر 23 ساله و یک دختر 10 ساله دارم . به خاطر بددهنی ها و بد دلی ها و کنترلی بودن و فضولی در تمتم زندگی من جدا شده ام . الان توی رابطه ای با یک خانمی هستم که همسر سابقم هم در جریان این رابطه قرار گرفته . دو سوال دارم از خدمتتون . 1. من قصد بازگشت به زندگی قبلی رو به هیچ وجه ندارم و تنها هم نمیتونم زندگی کنم . هر وقت می خواهم برای ازدواج پا پیش بزارم یاد دخترم میافتم که شدیدا دلسرد از ازدواج مجدد میشم این مسئله را چطور میتونم پیش خودم حل کنم ؟ 2 . با تمام بدبختی هایی که از جانب خانم سابقم متحمل شده ام و دادخواست طلاق را ایشون تقدیم دادگاه کرده اند و تمام اثاثیه و حضانت بچه ها و حتی منزل مسکونی خودم رو در اختیارش گذاشته ام باز هم موقع فکر کردن به ازدواج مجدد دلم براش میسوزه با اینکه همه ی بدیها رو ایشون جمیعا در مورد من به کار برده بود . حالا با این احساساتم نمیتونم واقعا سر کنم و تصمیمی برای اینده ی خودم بگیرم . لطفا راهنماییم کنید . ممنون

سلام داشتن چنین احساسات ناخوشایندی و سردرگمی بعد از طلاق طبیعیه و زمان می‌بره تا افراد بتونن زندگی‌شون رو مدیریت کنن و حالشون بهتر بشه، به نظر میرسه شما هم از احساس گناه و نگرانی زیادی خصوصا نسبت به فرزندتون رنج می‌برید، بنابراین لازمه با مشاوران دوره بازگشت به زندگی بعد از جدایی صحبت کنید تا بهتون کمک کنن با شرایط جدید کنار بیایید و کنترل زندگیتون رو دستتون بگیرید. شما زمانی باید تصمیم به ازدواج مجدد بگیرید که حالتون بهتر شده باشه، از طرف مقابل‌تون شناخت مناسبی به دست آورده باشید و راجع به نوع رابطه‌اش با فرزندان‌تون به ویژه دخترتون باهاش به توافق رسیده باشید. در این صورت مشکلی برای دخترتون هم پیش نخواهد اومد.

سلام دوست گرامی. در مورد ازدواج مجدد شما حق تصمیم گیری دارید و دلسوزی برای همسر سابق یا دخترتان را باید با کمک مشاوره بررسی کنید چون قصد برگشت به زندگی قبل را ندارید، رابطه جدیدتان و علت گرایش شما به فرد جدید باید مشخص شود. نحوه آشنایی، ویژگی های او، آیا او حاضر به پذیرش فرزندان هست در زمانی که کنار شما هستند؟ آیا سوگ رابطه قبل تمام شده ؟ تمامی این مسائل در روند مشاوره باید بررسی شود. پس برای دریافت مشاوره نوبت مشاوره اقدام کنید.

سلام یازده روز است از همسرم به صورت توافقی جداشدیم در واقع به مدت پنج ماه جدا از هم زندگی میکردیم ولی در ارتباط با هم بودیم من تمایلی به طلاق نداشتم چون دوستش داشتم و بیشتر دوست داشتم مشکلات بینمون حل بشه اما ایشون واقعا انتظاراتی که من ازشون ازشون بعنوان همسرداشتم رو عملی نمیکردندعمده مشکلات من در سه مورد که بشدت آزارام میداد خلاصه میشد که شما در مقاله نیز بهش اشاره کردید ۱.حل نکردن مشکلات جزیی با گفتگو و بجای آن قهر کردن طولانی و مکررو جای خواب عوض کردن به مدت طولانی وقطع تمام وظایف تا چندین هفته این برای من بعنوان یک زن خیلی سخت بود ۲.مسایل مالی بهیچ عنوان من رو شریک زندگی نمیدونست و من رو در جریان مسایل مالی قرار نمیداد و اینکه حتی پولی در اختیار من نمیگذاشت به این بهانه که در ابتدای ازدواج پدرم از ایشون خواسته بودند که خونه بنام من زده شود خونه ای که نصف پولش رو پدرم و خودم داده بودیم و نصف ایشون حالا من محروم از مسایل مالی کرده بودو هر وقت میخواستم ازش این مورد حل بشه به من انگ مادیاتی بودن میزد و هر چه تلاش میکردم من شریک زندگی توام و آگاهی از این مسایل هم حق منه فقط میگفت تو مادیاتی هستی که این مسایل برات مهمه در صورتی که هر دو تحصیلکرده هستیم ولی من حس پوچی میکردم تو اون زندگی چون حس شریک بودن تو هیچ موردی رو نداشتم ۳.کینه ای بودن و بدترین رفتارها در برابر کوچکترین اشتباهات من مثلا اگر انتقاد من با لحن بد بود نه با داد و صدای بلند فقط لحن بد که ناشی از ناراحتی من بود به بدترین شکل قهر میکرد و اگه اعتراضی داشتم توهین به خودم و خانوادم اینا اساسی ترین مشکلات ما بودند که در عرض سه سال زندگی بارها ازش خواسته بودم و عملی نشد تا طلاق گرفتیم بر خلاف میل من و الان از جدایی تا الان که تقریبا ده روزه میگه من زندگیمو میخوام و میخوام برگردم به زندگی اما من پر از آسیب روحی ام و حرفهایی هم که میزنه همچنان تغییری توش نمیبینم و هچنان از خانوادم بدگویی میکنه البته فقط با پیام که من هیچ جوابی بهشون ندادم و بیشتر ناراحت شدم دلم آروم نیست لطفا راهنماییم کنید سپاس

سلام دوست گرامی بهرحال رابطه مشترکی که منجر به جدایی شده باید برای برگشت مجدد بررسی و تحلیل های درست انحام شود.از طرفی چون همسرتون تمایل به بازگشت دارند میتوانید با مراجعه به مشاور و جلسات مشاوره، مشکلات را حل کرده و سپس به رابطه برگردبد

سلام دوسالی هست که به خاطر مشکلاتی که باهمسرم باهم داشتیم متاسفانه هیچ سراغی ازهم نگرفتیم درحال حاضر دارم مراحل مشاوره برای طلاق رامیگذرانم اما باتوجه به همان مقاله بالا که اراءه دادید حاضرنیستم جدابشم اما همسرم درجلسات حضورپیدانمیکنن و من مستاصل شدم و راهی به جز جدایی برای من نگذاشتن چه جوری میتوانم ایشان راقانع کنم برای آشتی ؟

سلام دوست گرامی رابطه ای مشترک و ازدواجی که به مرحله جدایی رسیده رابطه ای حساس و اسیب پذیر بوده و باید جدی بررسی شود.هر دو نفر باید صحبت کنند و از دلایلی که باعث درخواست طلاق شده گفتگو کنند.مطمئنا از طریق سوال و پاسخ مجازی راه به جایی برده نمیشود .سعی کنید مشکلات رابطه را پیدا کنید و سهم خودتان را نیز مشخص کنید و در صدد رفع آنها باشید سپس با همسرتان گفتگو کنید و با مراجعه به مشاوره متخصص خانوده سعی در حل مشکلات و ایجاد رابطه مجدد کنید

با اهدا سلام. اگر همسر سابق من در طی فرآیند شروع درخواست طلاق که منجر به طلاق و جدایی نیز شد با شخص دیگری در ارتباط بود و کماکان به این رابطه ادامه می دهد می توان امیدوار بود که بعد از 21 سال زندگی مجدد رجوع داشته باشد؟ واضح تر بپرسم اگر ایشان در حال حاضر رابطه ای را شروع کرده آیا امکان دارد به زندگی گذشته اش فکر کند یا همه چیز به طور قطعی تمام است.

سلام دوست گرامی تحقیقات نشان داده است که درصد بالایی از ارتباط هایی که به جدایی ختم می شود دوباره به بازگشت می انجامد اما انچه مهم است رفتارشما در این دوران هست.باید تغییر کنید و اشتباهاتتان را پذیرفته باشید. صحبت کردن با همسرتان و اعلام اینکه اشتباهات خودتان را پذیرفته اید اما نباید از ضعف شما نشانه ای داشته باشد. مورد مهم دیگر این است که بپذیرید که ایشان بهرحال با شخصی در ارتباط هستند و ممکن هم هست این رابطه جدی شود.پس در عین قبول کردن اشتباهاتتان،قوی و مستقل باشید

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

می‌خوام برگرده به رابطه/زندگیمیخوام فراموشش کنم

باید تمومش کنم، اما قدرتشو ندارم

می‌خوام جذبش کنم و ازدواج کنیم

طلاق یکی از بزرگترین معضلات اجتماعی است که مشکلات بسیاری را به همراه خواهد داشت. پس از طلاق ممکن است مرد یا زن دچار پشیمانی شوند به بازگشت بعد از طلاق فکر کنند. در واقع از یک طرف دلتنگ همسر خود شده و از طرف دیگر خاطره تلخ جدایی و مشکلات زندگی قبلی گریبان گیر او می شود.

در این شرایط نباید زود تصمیم گرفت و برای این کار باید شرایط موجود به صورت کامل بررسی گردد. در این مقاله با راهکارهای مفیدی آشنا خواهید شد.

فهرست مطالب

در اینجا برخی از دلایل احتمالی بازگشت به رابطه ذکر شده است: • جدا زندگی کردن از همسر قانع کننده نبوده و مشکل است. • شما متوجه می شوید که مشکل بزرگی مرتکب شده‌اید. • طلاق بخاطر دلایل بچگانه و تحریک فرد صورت گرفته است. • شما هرگز نمیتواند رابطه عاطفی خود را فراموش کنید. • رشد فردی باعث بازگشت شما به رابطه می شود. • کارهای اشتباهی را که همسرتان انجام داده بخشیده و یا فراموش کرده اید. • خانواده شما هنوز همسرتان را دوست داشته و با او در ارتباط هستند.

چگونه بعد از طلاق رجوع کنیم

سعی کنید در مورد اینکه آیا باید بعد از جدایی دوباره آشتی کرد یا خیر به توصیه‌های کسی گوش ندهید. در عوض، روی ندای درونی و خود واقعیتان تمرکز کنید. واقعا می‌خواهید چکار کنید؟ اعتماد به الهامات یا احساسات مثبت ترس دارد، اما در مدت طولانی نسبت به هر چیزی در دنیا، نمایانگر بهتری از تصمیمات خوب، خواهید بود.

برخی از زوجها بدلیل اختلافات حل نشدنی یا مشاجرات غیر قابل قبول، رابطه خود را تمام میکنند. دیگران فقط بخاطر اینکه برای فکر کردن نیاز به زمان و مکان دارند تصمیم به جدایی می گیرند. به دلیلی که باعث جداییتان شده است فکر کنید. آیا بازگشت به رابطه راه حل مطمئنی برای شماست؟ اگر جدایی برای شما زمان و فضایی برای ارزیابی مجدد زندگی زناشویی فراهم میکند – و اگر شما و همسرتان تمایل به بازگشت دارید – پس شاید آشتی کردن یک گام منطقی برای شما باشد. اگر مسائل مالی باعث آن شده، نحوه هزینه کردن پولهایتان را شفاف سازی کنید. اگر مسائل زن و شوهری باعث بروز جدایی شده است، ابتدا این مسئله را حل کنید. اگر جدایی به خاطر خیانت بوده است، به آن پایان داده، آن را فراموش کنید و اعتماد دوباره ایجاد کنید. آشتی کردن از توافق برای بازگشت به پله اول پیچیده‌تر و حساس‌تر است.

ترمیم یک رابطه یا زندگی زناشویی یعنی رفع دل شکستگی همسر، که نیازمند بخشش و جدیت است. اگر فکر می‌کنید که آشتی شما ممکن است شکننده باشد، با مشاوره‌ای که در زمینه بازگشت روابط بعد از طلاق تخصص دارد مشورت کنید. در این مرحله، مهم است که آرامش داشته باشید و احساسات خود را کنار بگذارید. شما ممکن است احساس تقصیر، عشق، ترس، امید، وحشت، پریشانی، سرخوردگی، نگرانی داشته باشید – شاید احساس کنید در حال غرق شدن در اقیانوسی از احساسات باشید! اما احساسات نباید برای شما تصمیم به “بازگشت به رابطه بعد از جدایی” بگیرد. بهترین تصمیم برای بازگشت به رابطه بعد از جدایی بررسی این نکته است که آیا در رابطه یا زندگی زناشویی شما چیزی تغییری ایجاد شده است یا خیر.

در صورتی که رفتار همسر شما تغییر کرده است چطور متوجه می شوید؟ طبیعی است که با او قرار ملاقات می گذارید.

چه کسی می گوید که آشتی بعد از جدایی به معنی بازگشت به رابطه است؟ چرا باید همین امروز و فردا برای ترمیم رابطه تصمیم بگیرید؟ • از این زمان – زمان و فضا – برای شناخت دوباره همسرتان استفاده کنید. • طوری با او ارتباط مجدد بگیرید گویی که مرد یا زن دیگری هستید (بخاطر اینکه هر دوی شما متفاوت هستید). • اگر همسر شما مردد است، انتقاد می کند، یا ایده ملاقات کردن را به سخره میگیرد، پس شما برای اینکه بدانید باید به عقب برگردید یا خیر یک قدم جلوتر هستید.

اگر می‌خواستید آشتی کنید، دوست داشتید چه اتفاقی در زندگی‌تان بیفتد؟ شما قدرت این را دارید که شرایط را طوری که می‌خواهید رقم بزنید – شما نیاز دارید که از قدرت خود استفاده کرده و روندی را برای زندگی زناشویی (یا طلاق) آینده خود بچینید. روی پای خودتان بایستید. به شوهرتان اجازه ندهید به شما زور بگوید. ببینید که می‌خواهید زندگی زناشویی جدیدتان چگونه باشد، و این را به شوهر خود بگویید. رک و شفاف باشید: می‌خواهم بدانم که می‌توانم به تو اعتماد کنم، پس می‌خواهم به گوشی، ایمیل و غیره تو دسترسی داشته باشم. از گفتن چیزی که می‌خواهید نترسید. اگر از صحبت کردن با شوهر خود ترس دارید، پس احتمالا باید فکر بازگشت به رابطه را از سر خود بیرون کنید.

مشاوره نباید به عنوان آخرین پناهگاه باشد، بلکه باید به عنوان یک قدم صحیح و مثبت در زمان بروز مشکلات در نظر گرفته شود. اگر شوهرتان به شما فحاشی می‌کند، پس بدون شک باید به مشاوره زوج درمانی مراجعه کنید. با شوهری که به شما فحاشی می‌کند آشتی نکنید. باور نکنید که ادبیات او تغییر کرده است! عملکرد او را ببینید. رفتار او چگونه تغییر کرده است؟ آیا بازگشت به رابطه بعد از جدایی ایده خوبی برای شماست، یا دارید به همان مشکلات همیشگی بازمی گردید؟

قویترین منبع آگاهی و حقیقت، ندای درون شماست. ممکن است این ندای درون، قوه درک، یا خدا، یا جهان باشد… هرچه که آن را بنامید، واقعا بهترین منبعی است که می‌توانید برای آگاهی از حقیقت به آن رجوع کنید. باید سکوت کرده و به آن گوش دهید. این ندا به شما خواهد گفت که از چه چیزی باید آگاهی پیدا کنید. این ندا به شما خواهد گفت که قدم بعدی که باید بردارید چیست.

احساسات خود را از سر بیرون کرده و دور بریزید، و با درونتان ارتباط برقرار کنید. این نداهای کوچک آرام درون شما میدانند برای بازگشت به رابطه با همسرتان به چه تصمیمی نیاز دارید. در اینجا برخی سوالات برای کمک به فرآیند تصمیم گیری شما وجود دارد. جواب دادن به این سوالات اثر به مراتب بهتری از کمک خواستن از دیگران دارد. • زندگی زناشویی شما چگونه روی رفتار، افکار و عواطف شما تاثیر گذاشته است؟ • جدایی یا طلاق چه تاثیری روی رفتار، افکار و عواطف شما گذاشته است؟ • آشتی چگونه از شما در مقابل آسیب یا صدمه دیدن محافظت می‌کند؟ • هدف از بازگشت به رابطه با شوهرتان چیست؟ • چه چیزی رابطه شما را آنقدر رنج‌آور میکند که باعث می‌شود او را ترک کنید.

هر جا زندگی هست به همانجا بروید. راههایی برای رفع ناملایمات و ناخوشی‌های زندگی، روابط نامطلوب، و افراد منفی پیدا کنید. به نداهای آرام الهام شده از طرف خدا، حکمت و قدرت الهی گوش فرا دهید! آرامش داشته باشید طوری که بتوانید این صداها را بشنوید. انتخابهایی را که کرده‌اید و نکرده‌اید را بپذیرید. اجازه ندهید تصمیمات گذشته آینده شما را خراب کند….

شما ممکن است برای چیزهایی که از دست داده‌اید اندوهگین باشید، اما شما به زندگی خود ادامه خواهید داد و آینده بهتری را رقم خواهید زد. شما شکوفا خواهید شد.

ممکن است شنیده باشید که با فال و رمال و شکست طلسم میتوان زندگی خود را به حالت عادی برگردانید. به هیچ عنوان تحت تاثیر تبلیغات دروغین قرار نگیرید و برای تصمیم گیری و بازگشت به همسر قبلی خود هرگز به دنبال استفاده از فال و سحر و جادو نباشید. همه این روش ها خرافاتی بیش نیستند و شما را دچار مشکلات بیشتری خواهند کرد.

قطعا با افزایش سطح آگاهی و کسب مهارت های لازم به تصمیم مناسب‌تری خواهید رسید. ما در کارگاه های آموزشی خود شما را با راهکارهای روانشناسی علمی و اثبات شده آشنا میکنیم که با بهره گیری از آن ها مسیر خود را به شکل مطلوبی پیش خواهید گرفت.

اگر به ازدواج مجدد با همسر قبلیتان فکر میکنید، در اینجا برخی سوالات برای افزایش احتمال موفقیت در ازدواج مجدد با همسر سابق آورده شده است: • بازگشت به رابطه فقط بخاطر داشتن بچه ایده خوبی نیست. به رابطه بازگردید چرا که شما عاشقش هستید و می‌خواهید بار دیگر با هم باشید. • اگر بچه دارید، برای مدتی نگذارید متوجه بشوند که هر کدام از شما با فرد دیگری رابطه دارید. این کار باعث میشود امید داشته باشند که شما روزی با هم آشتی میکنید و این باعث میشود حتی اگر شرایط مطابق میل شما پیش نرود، فشار بیشتری برای بازگشت به رابطه روی شما ایجاد شود. • نقش و مسئولیت خود را در چیزی که باعث بروز مشکل در رابطه‌تان شده است بپذیرید. اگر نتوانید این مورد را بپذیرید، باعث بروز چالش در هر رابطه زناشویی شما می شود. • با هم به کارگاه یا کلاس آموزش زندگی زناشویی بروید. • در همه چیر با هم صادق باشید. نقش بازی نکنید. ذهن خوانی نکنید. انتظارات ناگفته نداشته باشید. انتظارات، امیدها و رویاهای خود را با طرف مقابلتان در میان بگذارید. • مهم است که بپذیرید رابطه زناشویی اولیه شما دیگر وجود ندارد. هرچقدر که این کار ممکن است مشکل باشد، اجازه ندهید روح آن رابطه به ازدواج مجددتان لطمه بزند. • نگران مواجه شدن با مشکلات گذشته که باعث بروز تنش بین شما شده است نباشید. • روی مشکلات خود توقف نکنید. در عوض تمرکز خود را روی آینده مشترکتان بگذارید. • قبل از ازدواج مجدد یک توافق برای خودتان تنظیم کنید. • انتظار معقولی از هم داشته باشید. در اصل، شما با همان فرد ازدواج خواهید کرد. • ترمیم پایه یک رابطه نیازمند زمان و تلاش دارد. • واقع بین باشید. اگر شما طی ملاقات‌هایتان با وی و دریافت مشاوره دریافتید که اوضاع طبق روال نیست، به ندای درون خود اعتماد کنید. • همواره مثبت و امیدوار باشید.

افزایش اعتماد و مهیا کردن یک ازدواج بعد از طلاق نیازمند یک تعهد قوی به رابطه توسط هردوی شماست. برای ازدواج مجدد با همسر سابق خود عجله نکنید. برای شناخت رابطه‌تان و همچنین یکدیگر وقت بگذارید.

در اینجا نشانه‌های وجود دارد که به شما می‌گوید بعد از جدایی نباید آشتی کرد: • همسرتان به شما زمان کافی برای فکر کردن نمیدهد. • او ناامیدانه به دنبال بازگشت به رابطه به شماست. • او شما را برای بازگشت فوری به رابطه تحت فشار قرار می‌دهد. • او همواره از یک رابطه به رابطه دیگر می پرد. • اطرافیان (برادر یا خواهر همسر، والدین، برادر و خواهر، دوستان، همکاران و …) شما را برای بازگشت به رابطه تحت فشار می گذارند. • اگر به رابطه برگردید، مطابق میل خود رفتار نخواهید کرد. • غرایز درونی به شما می گویند که با شوهر خود آشتی نکنید. • شما بدون همسر یا شوهرتان احساس بهتری خواهید داشت. • احساس میکنید از لحاظ عاطفی تحت کنترل او هستید. • شما زندگی‌تان را بدون شوهر سابقتان و همانطور که هست، دوست دارید.

بازگشت به رابطه بعد از جدایی تصمیم بزرگی است، و نیاز به وقت گذاشتن دارد. پیشنهاد این است که مجدد با شوهر سابقتان قرار ملاقات بگذارید. اگر او نخواهد که شش ماه برای برقراری مجدد رابطه وقت بگذارد، پس او در ساختن یک پایه محکم برای زندگی زناشویی، جدی نیست.

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

351 بازدید

538 بازدید

569 بازدید

637 بازدید

1.18k بازدید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

سلام مدت سه سال هست که از همسر خود جدا شدم و یک فرزند ۱۰ ساله دارم در این مدت یا یک آقایی در ارتباط بودم ک نهایت با شکست رابطه تمام شد و در عین سه سال همسرم اصرار به بازگشت دارن و الان خیلی پافشاری میکنن ولی من خیلی دو دل هستم ایشون میگه به اشتباهات گذشته پی برده و قصدجبران داره ولی من بخاطر این دو شکست خیلی استرس دارم و احساس دوست داشتن به ایشون ندارم ولی از ایشون بدم هم نمیاد حاضر همه تعهد بده ک ی زندگی خوب و میسازه بنظرتون چیکار کنم؟چگونه بعد از طلاق رجوع کنیم

سلام دوست گرامی برای برگشتن به زندگی مشترک‌تان و پیش از ازدواج مجدد، نیاز دارید تا به زوج‌درمانگر مراجعه کنید و آسیب‌های قبلی که باعث شکست در رابطه‌تان شده است را بررسی کنید تا مجددا زندگی شما را درگیر نکند و به طلاق نرسید.

با سلام . مدت 8 ماهه از همسرم جدا شده ام . یک پسر 23 ساله و یک دختر 10 ساله دارم . به خاطر بددهنی ها و بد دلی ها و کنترلی بودن و فضولی در تمتم زندگی من جدا شده ام . الان توی رابطه ای با یک خانمی هستم که همسر سابقم هم در جریان این رابطه قرار گرفته . دو سوال دارم از خدمتتون . 1. من قصد بازگشت به زندگی قبلی رو به هیچ وجه ندارم و تنها هم نمیتونم زندگی کنم . هر وقت می خواهم برای ازدواج پا پیش بزارم یاد دخترم میافتم که شدیدا دلسرد از ازدواج مجدد میشم این مسئله را چطور میتونم پیش خودم حل کنم ؟ 2 . با تمام بدبختی هایی که از جانب خانم سابقم متحمل شده ام و دادخواست طلاق را ایشون تقدیم دادگاه کرده اند و تمام اثاثیه و حضانت بچه ها و حتی منزل مسکونی خودم رو در اختیارش گذاشته ام باز هم موقع فکر کردن به ازدواج مجدد دلم براش میسوزه با اینکه همه ی بدیها رو ایشون جمیعا در مورد من به کار برده بود . حالا با این احساساتم نمیتونم واقعا سر کنم و تصمیمی برای اینده ی خودم بگیرم . لطفا راهنماییم کنید . ممنون

سلام داشتن چنین احساسات ناخوشایندی و سردرگمی بعد از طلاق طبیعیه و زمان می‌بره تا افراد بتونن زندگی‌شون رو مدیریت کنن و حالشون بهتر بشه، به نظر میرسه شما هم از احساس گناه و نگرانی زیادی خصوصا نسبت به فرزندتون رنج می‌برید، بنابراین لازمه با مشاوران دوره بازگشت به زندگی بعد از جدایی صحبت کنید تا بهتون کمک کنن با شرایط جدید کنار بیایید و کنترل زندگیتون رو دستتون بگیرید. شما زمانی باید تصمیم به ازدواج مجدد بگیرید که حالتون بهتر شده باشه، از طرف مقابل‌تون شناخت مناسبی به دست آورده باشید و راجع به نوع رابطه‌اش با فرزندان‌تون به ویژه دخترتون باهاش به توافق رسیده باشید. در این صورت مشکلی برای دخترتون هم پیش نخواهد اومد.

سلام دوست گرامی. در مورد ازدواج مجدد شما حق تصمیم گیری دارید و دلسوزی برای همسر سابق یا دخترتان را باید با کمک مشاوره بررسی کنید چون قصد برگشت به زندگی قبل را ندارید، رابطه جدیدتان و علت گرایش شما به فرد جدید باید مشخص شود. نحوه آشنایی، ویژگی های او، آیا او حاضر به پذیرش فرزندان هست در زمانی که کنار شما هستند؟ آیا سوگ رابطه قبل تمام شده ؟ تمامی این مسائل در روند مشاوره باید بررسی شود. پس برای دریافت مشاوره نوبت مشاوره اقدام کنید.

سلام یازده روز است از همسرم به صورت توافقی جداشدیم در واقع به مدت پنج ماه جدا از هم زندگی میکردیم ولی در ارتباط با هم بودیم من تمایلی به طلاق نداشتم چون دوستش داشتم و بیشتر دوست داشتم مشکلات بینمون حل بشه اما ایشون واقعا انتظاراتی که من ازشون ازشون بعنوان همسرداشتم رو عملی نمیکردندعمده مشکلات من در سه مورد که بشدت آزارام میداد خلاصه میشد که شما در مقاله نیز بهش اشاره کردید ۱.حل نکردن مشکلات جزیی با گفتگو و بجای آن قهر کردن طولانی و مکررو جای خواب عوض کردن به مدت طولانی وقطع تمام وظایف تا چندین هفته این برای من بعنوان یک زن خیلی سخت بود ۲.مسایل مالی بهیچ عنوان من رو شریک زندگی نمیدونست و من رو در جریان مسایل مالی قرار نمیداد و اینکه حتی پولی در اختیار من نمیگذاشت به این بهانه که در ابتدای ازدواج پدرم از ایشون خواسته بودند که خونه بنام من زده شود خونه ای که نصف پولش رو پدرم و خودم داده بودیم و نصف ایشون حالا من محروم از مسایل مالی کرده بودو هر وقت میخواستم ازش این مورد حل بشه به من انگ مادیاتی بودن میزد و هر چه تلاش میکردم من شریک زندگی توام و آگاهی از این مسایل هم حق منه فقط میگفت تو مادیاتی هستی که این مسایل برات مهمه در صورتی که هر دو تحصیلکرده هستیم ولی من حس پوچی میکردم تو اون زندگی چون حس شریک بودن تو هیچ موردی رو نداشتم ۳.کینه ای بودن و بدترین رفتارها در برابر کوچکترین اشتباهات من مثلا اگر انتقاد من با لحن بد بود نه با داد و صدای بلند فقط لحن بد که ناشی از ناراحتی من بود به بدترین شکل قهر میکرد و اگه اعتراضی داشتم توهین به خودم و خانوادم اینا اساسی ترین مشکلات ما بودند که در عرض سه سال زندگی بارها ازش خواسته بودم و عملی نشد تا طلاق گرفتیم بر خلاف میل من و الان از جدایی تا الان که تقریبا ده روزه میگه من زندگیمو میخوام و میخوام برگردم به زندگی اما من پر از آسیب روحی ام و حرفهایی هم که میزنه همچنان تغییری توش نمیبینم و هچنان از خانوادم بدگویی میکنه البته فقط با پیام که من هیچ جوابی بهشون ندادم و بیشتر ناراحت شدم دلم آروم نیست لطفا راهنماییم کنید سپاس

سلام دوست گرامی بهرحال رابطه مشترکی که منجر به جدایی شده باید برای برگشت مجدد بررسی و تحلیل های درست انحام شود.از طرفی چون همسرتون تمایل به بازگشت دارند میتوانید با مراجعه به مشاور و جلسات مشاوره، مشکلات را حل کرده و سپس به رابطه برگردبد

سلام دوسالی هست که به خاطر مشکلاتی که باهمسرم باهم داشتیم متاسفانه هیچ سراغی ازهم نگرفتیم درحال حاضر دارم مراحل مشاوره برای طلاق رامیگذرانم اما باتوجه به همان مقاله بالا که اراءه دادید حاضرنیستم جدابشم اما همسرم درجلسات حضورپیدانمیکنن و من مستاصل شدم و راهی به جز جدایی برای من نگذاشتن چه جوری میتوانم ایشان راقانع کنم برای آشتی ؟

سلام دوست گرامی رابطه ای مشترک و ازدواجی که به مرحله جدایی رسیده رابطه ای حساس و اسیب پذیر بوده و باید جدی بررسی شود.هر دو نفر باید صحبت کنند و از دلایلی که باعث درخواست طلاق شده گفتگو کنند.مطمئنا از طریق سوال و پاسخ مجازی راه به جایی برده نمیشود .سعی کنید مشکلات رابطه را پیدا کنید و سهم خودتان را نیز مشخص کنید و در صدد رفع آنها باشید سپس با همسرتان گفتگو کنید و با مراجعه به مشاوره متخصص خانوده سعی در حل مشکلات و ایجاد رابطه مجدد کنید

با اهدا سلام. اگر همسر سابق من در طی فرآیند شروع درخواست طلاق که منجر به طلاق و جدایی نیز شد با شخص دیگری در ارتباط بود و کماکان به این رابطه ادامه می دهد می توان امیدوار بود که بعد از 21 سال زندگی مجدد رجوع داشته باشد؟ واضح تر بپرسم اگر ایشان در حال حاضر رابطه ای را شروع کرده آیا امکان دارد به زندگی گذشته اش فکر کند یا همه چیز به طور قطعی تمام است.

سلام دوست گرامی تحقیقات نشان داده است که درصد بالایی از ارتباط هایی که به جدایی ختم می شود دوباره به بازگشت می انجامد اما انچه مهم است رفتارشما در این دوران هست.باید تغییر کنید و اشتباهاتتان را پذیرفته باشید. صحبت کردن با همسرتان و اعلام اینکه اشتباهات خودتان را پذیرفته اید اما نباید از ضعف شما نشانه ای داشته باشد. مورد مهم دیگر این است که بپذیرید که ایشان بهرحال با شخصی در ارتباط هستند و ممکن هم هست این رابطه جدی شود.پس در عین قبول کردن اشتباهاتتان،قوی و مستقل باشید

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

می‌خوام برگرده به رابطه/زندگیمیخوام فراموشش کنم

باید تمومش کنم، اما قدرتشو ندارم

می‌خوام جذبش کنم و ازدواج کنیم

طلاق یکی از بزرگترین معضلات اجتماعی است که مشکلات بسیاری را به همراه خواهد داشت. پس از طلاق ممکن است مرد یا زن دچار پشیمانی شوند به بازگشت بعد از طلاق فکر کنند. در واقع از یک طرف دلتنگ همسر خود شده و از طرف دیگر خاطره تلخ جدایی و مشکلات زندگی قبلی گریبان گیر او می شود.

در این شرایط نباید زود تصمیم گرفت و برای این کار باید شرایط موجود به صورت کامل بررسی گردد. در این مقاله با راهکارهای مفیدی آشنا خواهید شد.

فهرست مطالب

در اینجا برخی از دلایل احتمالی بازگشت به رابطه ذکر شده است: • جدا زندگی کردن از همسر قانع کننده نبوده و مشکل است. • شما متوجه می شوید که مشکل بزرگی مرتکب شده‌اید. • طلاق بخاطر دلایل بچگانه و تحریک فرد صورت گرفته است. • شما هرگز نمیتواند رابطه عاطفی خود را فراموش کنید. • رشد فردی باعث بازگشت شما به رابطه می شود. • کارهای اشتباهی را که همسرتان انجام داده بخشیده و یا فراموش کرده اید. • خانواده شما هنوز همسرتان را دوست داشته و با او در ارتباط هستند.

چگونه بعد از طلاق رجوع کنیم

سعی کنید در مورد اینکه آیا باید بعد از جدایی دوباره آشتی کرد یا خیر به توصیه‌های کسی گوش ندهید. در عوض، روی ندای درونی و خود واقعیتان تمرکز کنید. واقعا می‌خواهید چکار کنید؟ اعتماد به الهامات یا احساسات مثبت ترس دارد، اما در مدت طولانی نسبت به هر چیزی در دنیا، نمایانگر بهتری از تصمیمات خوب، خواهید بود.

برخی از زوجها بدلیل اختلافات حل نشدنی یا مشاجرات غیر قابل قبول، رابطه خود را تمام میکنند. دیگران فقط بخاطر اینکه برای فکر کردن نیاز به زمان و مکان دارند تصمیم به جدایی می گیرند. به دلیلی که باعث جداییتان شده است فکر کنید. آیا بازگشت به رابطه راه حل مطمئنی برای شماست؟ اگر جدایی برای شما زمان و فضایی برای ارزیابی مجدد زندگی زناشویی فراهم میکند – و اگر شما و همسرتان تمایل به بازگشت دارید – پس شاید آشتی کردن یک گام منطقی برای شما باشد. اگر مسائل مالی باعث آن شده، نحوه هزینه کردن پولهایتان را شفاف سازی کنید. اگر مسائل زن و شوهری باعث بروز جدایی شده است، ابتدا این مسئله را حل کنید. اگر جدایی به خاطر خیانت بوده است، به آن پایان داده، آن را فراموش کنید و اعتماد دوباره ایجاد کنید. آشتی کردن از توافق برای بازگشت به پله اول پیچیده‌تر و حساس‌تر است.

ترمیم یک رابطه یا زندگی زناشویی یعنی رفع دل شکستگی همسر، که نیازمند بخشش و جدیت است. اگر فکر می‌کنید که آشتی شما ممکن است شکننده باشد، با مشاوره‌ای که در زمینه بازگشت روابط بعد از طلاق تخصص دارد مشورت کنید. در این مرحله، مهم است که آرامش داشته باشید و احساسات خود را کنار بگذارید. شما ممکن است احساس تقصیر، عشق، ترس، امید، وحشت، پریشانی، سرخوردگی، نگرانی داشته باشید – شاید احساس کنید در حال غرق شدن در اقیانوسی از احساسات باشید! اما احساسات نباید برای شما تصمیم به “بازگشت به رابطه بعد از جدایی” بگیرد. بهترین تصمیم برای بازگشت به رابطه بعد از جدایی بررسی این نکته است که آیا در رابطه یا زندگی زناشویی شما چیزی تغییری ایجاد شده است یا خیر.

در صورتی که رفتار همسر شما تغییر کرده است چطور متوجه می شوید؟ طبیعی است که با او قرار ملاقات می گذارید.

چه کسی می گوید که آشتی بعد از جدایی به معنی بازگشت به رابطه است؟ چرا باید همین امروز و فردا برای ترمیم رابطه تصمیم بگیرید؟ • از این زمان – زمان و فضا – برای شناخت دوباره همسرتان استفاده کنید. • طوری با او ارتباط مجدد بگیرید گویی که مرد یا زن دیگری هستید (بخاطر اینکه هر دوی شما متفاوت هستید). • اگر همسر شما مردد است، انتقاد می کند، یا ایده ملاقات کردن را به سخره میگیرد، پس شما برای اینکه بدانید باید به عقب برگردید یا خیر یک قدم جلوتر هستید.

اگر می‌خواستید آشتی کنید، دوست داشتید چه اتفاقی در زندگی‌تان بیفتد؟ شما قدرت این را دارید که شرایط را طوری که می‌خواهید رقم بزنید – شما نیاز دارید که از قدرت خود استفاده کرده و روندی را برای زندگی زناشویی (یا طلاق) آینده خود بچینید. روی پای خودتان بایستید. به شوهرتان اجازه ندهید به شما زور بگوید. ببینید که می‌خواهید زندگی زناشویی جدیدتان چگونه باشد، و این را به شوهر خود بگویید. رک و شفاف باشید: می‌خواهم بدانم که می‌توانم به تو اعتماد کنم، پس می‌خواهم به گوشی، ایمیل و غیره تو دسترسی داشته باشم. از گفتن چیزی که می‌خواهید نترسید. اگر از صحبت کردن با شوهر خود ترس دارید، پس احتمالا باید فکر بازگشت به رابطه را از سر خود بیرون کنید.

مشاوره نباید به عنوان آخرین پناهگاه باشد، بلکه باید به عنوان یک قدم صحیح و مثبت در زمان بروز مشکلات در نظر گرفته شود. اگر شوهرتان به شما فحاشی می‌کند، پس بدون شک باید به مشاوره زوج درمانی مراجعه کنید. با شوهری که به شما فحاشی می‌کند آشتی نکنید. باور نکنید که ادبیات او تغییر کرده است! عملکرد او را ببینید. رفتار او چگونه تغییر کرده است؟ آیا بازگشت به رابطه بعد از جدایی ایده خوبی برای شماست، یا دارید به همان مشکلات همیشگی بازمی گردید؟

قویترین منبع آگاهی و حقیقت، ندای درون شماست. ممکن است این ندای درون، قوه درک، یا خدا، یا جهان باشد… هرچه که آن را بنامید، واقعا بهترین منبعی است که می‌توانید برای آگاهی از حقیقت به آن رجوع کنید. باید سکوت کرده و به آن گوش دهید. این ندا به شما خواهد گفت که از چه چیزی باید آگاهی پیدا کنید. این ندا به شما خواهد گفت که قدم بعدی که باید بردارید چیست.

احساسات خود را از سر بیرون کرده و دور بریزید، و با درونتان ارتباط برقرار کنید. این نداهای کوچک آرام درون شما میدانند برای بازگشت به رابطه با همسرتان به چه تصمیمی نیاز دارید. در اینجا برخی سوالات برای کمک به فرآیند تصمیم گیری شما وجود دارد. جواب دادن به این سوالات اثر به مراتب بهتری از کمک خواستن از دیگران دارد. • زندگی زناشویی شما چگونه روی رفتار، افکار و عواطف شما تاثیر گذاشته است؟ • جدایی یا طلاق چه تاثیری روی رفتار، افکار و عواطف شما گذاشته است؟ • آشتی چگونه از شما در مقابل آسیب یا صدمه دیدن محافظت می‌کند؟ • هدف از بازگشت به رابطه با شوهرتان چیست؟ • چه چیزی رابطه شما را آنقدر رنج‌آور میکند که باعث می‌شود او را ترک کنید.

هر جا زندگی هست به همانجا بروید. راههایی برای رفع ناملایمات و ناخوشی‌های زندگی، روابط نامطلوب، و افراد منفی پیدا کنید. به نداهای آرام الهام شده از طرف خدا، حکمت و قدرت الهی گوش فرا دهید! آرامش داشته باشید طوری که بتوانید این صداها را بشنوید. انتخابهایی را که کرده‌اید و نکرده‌اید را بپذیرید. اجازه ندهید تصمیمات گذشته آینده شما را خراب کند….

شما ممکن است برای چیزهایی که از دست داده‌اید اندوهگین باشید، اما شما به زندگی خود ادامه خواهید داد و آینده بهتری را رقم خواهید زد. شما شکوفا خواهید شد.

ممکن است شنیده باشید که با فال و رمال و شکست طلسم میتوان زندگی خود را به حالت عادی برگردانید. به هیچ عنوان تحت تاثیر تبلیغات دروغین قرار نگیرید و برای تصمیم گیری و بازگشت به همسر قبلی خود هرگز به دنبال استفاده از فال و سحر و جادو نباشید. همه این روش ها خرافاتی بیش نیستند و شما را دچار مشکلات بیشتری خواهند کرد.

قطعا با افزایش سطح آگاهی و کسب مهارت های لازم به تصمیم مناسب‌تری خواهید رسید. ما در کارگاه های آموزشی خود شما را با راهکارهای روانشناسی علمی و اثبات شده آشنا میکنیم که با بهره گیری از آن ها مسیر خود را به شکل مطلوبی پیش خواهید گرفت.

اگر به ازدواج مجدد با همسر قبلیتان فکر میکنید، در اینجا برخی سوالات برای افزایش احتمال موفقیت در ازدواج مجدد با همسر سابق آورده شده است: • بازگشت به رابطه فقط بخاطر داشتن بچه ایده خوبی نیست. به رابطه بازگردید چرا که شما عاشقش هستید و می‌خواهید بار دیگر با هم باشید. • اگر بچه دارید، برای مدتی نگذارید متوجه بشوند که هر کدام از شما با فرد دیگری رابطه دارید. این کار باعث میشود امید داشته باشند که شما روزی با هم آشتی میکنید و این باعث میشود حتی اگر شرایط مطابق میل شما پیش نرود، فشار بیشتری برای بازگشت به رابطه روی شما ایجاد شود. • نقش و مسئولیت خود را در چیزی که باعث بروز مشکل در رابطه‌تان شده است بپذیرید. اگر نتوانید این مورد را بپذیرید، باعث بروز چالش در هر رابطه زناشویی شما می شود. • با هم به کارگاه یا کلاس آموزش زندگی زناشویی بروید. • در همه چیر با هم صادق باشید. نقش بازی نکنید. ذهن خوانی نکنید. انتظارات ناگفته نداشته باشید. انتظارات، امیدها و رویاهای خود را با طرف مقابلتان در میان بگذارید. • مهم است که بپذیرید رابطه زناشویی اولیه شما دیگر وجود ندارد. هرچقدر که این کار ممکن است مشکل باشد، اجازه ندهید روح آن رابطه به ازدواج مجددتان لطمه بزند. • نگران مواجه شدن با مشکلات گذشته که باعث بروز تنش بین شما شده است نباشید. • روی مشکلات خود توقف نکنید. در عوض تمرکز خود را روی آینده مشترکتان بگذارید. • قبل از ازدواج مجدد یک توافق برای خودتان تنظیم کنید. • انتظار معقولی از هم داشته باشید. در اصل، شما با همان فرد ازدواج خواهید کرد. • ترمیم پایه یک رابطه نیازمند زمان و تلاش دارد. • واقع بین باشید. اگر شما طی ملاقات‌هایتان با وی و دریافت مشاوره دریافتید که اوضاع طبق روال نیست، به ندای درون خود اعتماد کنید. • همواره مثبت و امیدوار باشید.

افزایش اعتماد و مهیا کردن یک ازدواج بعد از طلاق نیازمند یک تعهد قوی به رابطه توسط هردوی شماست. برای ازدواج مجدد با همسر سابق خود عجله نکنید. برای شناخت رابطه‌تان و همچنین یکدیگر وقت بگذارید.

در اینجا نشانه‌های وجود دارد که به شما می‌گوید بعد از جدایی نباید آشتی کرد: • همسرتان به شما زمان کافی برای فکر کردن نمیدهد. • او ناامیدانه به دنبال بازگشت به رابطه به شماست. • او شما را برای بازگشت فوری به رابطه تحت فشار قرار می‌دهد. • او همواره از یک رابطه به رابطه دیگر می پرد. • اطرافیان (برادر یا خواهر همسر، والدین، برادر و خواهر، دوستان، همکاران و …) شما را برای بازگشت به رابطه تحت فشار می گذارند. • اگر به رابطه برگردید، مطابق میل خود رفتار نخواهید کرد. • غرایز درونی به شما می گویند که با شوهر خود آشتی نکنید. • شما بدون همسر یا شوهرتان احساس بهتری خواهید داشت. • احساس میکنید از لحاظ عاطفی تحت کنترل او هستید. • شما زندگی‌تان را بدون شوهر سابقتان و همانطور که هست، دوست دارید.

بازگشت به رابطه بعد از جدایی تصمیم بزرگی است، و نیاز به وقت گذاشتن دارد. پیشنهاد این است که مجدد با شوهر سابقتان قرار ملاقات بگذارید. اگر او نخواهد که شش ماه برای برقراری مجدد رابطه وقت بگذارد، پس او در ساختن یک پایه محکم برای زندگی زناشویی، جدی نیست.

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

351 بازدید

538 بازدید

569 بازدید

637 بازدید

1.18k بازدید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

سلام مدت سه سال هست که از همسر خود جدا شدم و یک فرزند ۱۰ ساله دارم در این مدت یا یک آقایی در ارتباط بودم ک نهایت با شکست رابطه تمام شد و در عین سه سال همسرم اصرار به بازگشت دارن و الان خیلی پافشاری میکنن ولی من خیلی دو دل هستم ایشون میگه به اشتباهات گذشته پی برده و قصدجبران داره ولی من بخاطر این دو شکست خیلی استرس دارم و احساس دوست داشتن به ایشون ندارم ولی از ایشون بدم هم نمیاد حاضر همه تعهد بده ک ی زندگی خوب و میسازه بنظرتون چیکار کنم؟چگونه بعد از طلاق رجوع کنیم

سلام دوست گرامی برای برگشتن به زندگی مشترک‌تان و پیش از ازدواج مجدد، نیاز دارید تا به زوج‌درمانگر مراجعه کنید و آسیب‌های قبلی که باعث شکست در رابطه‌تان شده است را بررسی کنید تا مجددا زندگی شما را درگیر نکند و به طلاق نرسید.

با سلام . مدت 8 ماهه از همسرم جدا شده ام . یک پسر 23 ساله و یک دختر 10 ساله دارم . به خاطر بددهنی ها و بد دلی ها و کنترلی بودن و فضولی در تمتم زندگی من جدا شده ام . الان توی رابطه ای با یک خانمی هستم که همسر سابقم هم در جریان این رابطه قرار گرفته . دو سوال دارم از خدمتتون . 1. من قصد بازگشت به زندگی قبلی رو به هیچ وجه ندارم و تنها هم نمیتونم زندگی کنم . هر وقت می خواهم برای ازدواج پا پیش بزارم یاد دخترم میافتم که شدیدا دلسرد از ازدواج مجدد میشم این مسئله را چطور میتونم پیش خودم حل کنم ؟ 2 . با تمام بدبختی هایی که از جانب خانم سابقم متحمل شده ام و دادخواست طلاق را ایشون تقدیم دادگاه کرده اند و تمام اثاثیه و حضانت بچه ها و حتی منزل مسکونی خودم رو در اختیارش گذاشته ام باز هم موقع فکر کردن به ازدواج مجدد دلم براش میسوزه با اینکه همه ی بدیها رو ایشون جمیعا در مورد من به کار برده بود . حالا با این احساساتم نمیتونم واقعا سر کنم و تصمیمی برای اینده ی خودم بگیرم . لطفا راهنماییم کنید . ممنون

سلام داشتن چنین احساسات ناخوشایندی و سردرگمی بعد از طلاق طبیعیه و زمان می‌بره تا افراد بتونن زندگی‌شون رو مدیریت کنن و حالشون بهتر بشه، به نظر میرسه شما هم از احساس گناه و نگرانی زیادی خصوصا نسبت به فرزندتون رنج می‌برید، بنابراین لازمه با مشاوران دوره بازگشت به زندگی بعد از جدایی صحبت کنید تا بهتون کمک کنن با شرایط جدید کنار بیایید و کنترل زندگیتون رو دستتون بگیرید. شما زمانی باید تصمیم به ازدواج مجدد بگیرید که حالتون بهتر شده باشه، از طرف مقابل‌تون شناخت مناسبی به دست آورده باشید و راجع به نوع رابطه‌اش با فرزندان‌تون به ویژه دخترتون باهاش به توافق رسیده باشید. در این صورت مشکلی برای دخترتون هم پیش نخواهد اومد.

سلام دوست گرامی. در مورد ازدواج مجدد شما حق تصمیم گیری دارید و دلسوزی برای همسر سابق یا دخترتان را باید با کمک مشاوره بررسی کنید چون قصد برگشت به زندگی قبل را ندارید، رابطه جدیدتان و علت گرایش شما به فرد جدید باید مشخص شود. نحوه آشنایی، ویژگی های او، آیا او حاضر به پذیرش فرزندان هست در زمانی که کنار شما هستند؟ آیا سوگ رابطه قبل تمام شده ؟ تمامی این مسائل در روند مشاوره باید بررسی شود. پس برای دریافت مشاوره نوبت مشاوره اقدام کنید.

سلام یازده روز است از همسرم به صورت توافقی جداشدیم در واقع به مدت پنج ماه جدا از هم زندگی میکردیم ولی در ارتباط با هم بودیم من تمایلی به طلاق نداشتم چون دوستش داشتم و بیشتر دوست داشتم مشکلات بینمون حل بشه اما ایشون واقعا انتظاراتی که من ازشون ازشون بعنوان همسرداشتم رو عملی نمیکردندعمده مشکلات من در سه مورد که بشدت آزارام میداد خلاصه میشد که شما در مقاله نیز بهش اشاره کردید ۱.حل نکردن مشکلات جزیی با گفتگو و بجای آن قهر کردن طولانی و مکررو جای خواب عوض کردن به مدت طولانی وقطع تمام وظایف تا چندین هفته این برای من بعنوان یک زن خیلی سخت بود ۲.مسایل مالی بهیچ عنوان من رو شریک زندگی نمیدونست و من رو در جریان مسایل مالی قرار نمیداد و اینکه حتی پولی در اختیار من نمیگذاشت به این بهانه که در ابتدای ازدواج پدرم از ایشون خواسته بودند که خونه بنام من زده شود خونه ای که نصف پولش رو پدرم و خودم داده بودیم و نصف ایشون حالا من محروم از مسایل مالی کرده بودو هر وقت میخواستم ازش این مورد حل بشه به من انگ مادیاتی بودن میزد و هر چه تلاش میکردم من شریک زندگی توام و آگاهی از این مسایل هم حق منه فقط میگفت تو مادیاتی هستی که این مسایل برات مهمه در صورتی که هر دو تحصیلکرده هستیم ولی من حس پوچی میکردم تو اون زندگی چون حس شریک بودن تو هیچ موردی رو نداشتم ۳.کینه ای بودن و بدترین رفتارها در برابر کوچکترین اشتباهات من مثلا اگر انتقاد من با لحن بد بود نه با داد و صدای بلند فقط لحن بد که ناشی از ناراحتی من بود به بدترین شکل قهر میکرد و اگه اعتراضی داشتم توهین به خودم و خانوادم اینا اساسی ترین مشکلات ما بودند که در عرض سه سال زندگی بارها ازش خواسته بودم و عملی نشد تا طلاق گرفتیم بر خلاف میل من و الان از جدایی تا الان که تقریبا ده روزه میگه من زندگیمو میخوام و میخوام برگردم به زندگی اما من پر از آسیب روحی ام و حرفهایی هم که میزنه همچنان تغییری توش نمیبینم و هچنان از خانوادم بدگویی میکنه البته فقط با پیام که من هیچ جوابی بهشون ندادم و بیشتر ناراحت شدم دلم آروم نیست لطفا راهنماییم کنید سپاس

سلام دوست گرامی بهرحال رابطه مشترکی که منجر به جدایی شده باید برای برگشت مجدد بررسی و تحلیل های درست انحام شود.از طرفی چون همسرتون تمایل به بازگشت دارند میتوانید با مراجعه به مشاور و جلسات مشاوره، مشکلات را حل کرده و سپس به رابطه برگردبد

سلام دوسالی هست که به خاطر مشکلاتی که باهمسرم باهم داشتیم متاسفانه هیچ سراغی ازهم نگرفتیم درحال حاضر دارم مراحل مشاوره برای طلاق رامیگذرانم اما باتوجه به همان مقاله بالا که اراءه دادید حاضرنیستم جدابشم اما همسرم درجلسات حضورپیدانمیکنن و من مستاصل شدم و راهی به جز جدایی برای من نگذاشتن چه جوری میتوانم ایشان راقانع کنم برای آشتی ؟

سلام دوست گرامی رابطه ای مشترک و ازدواجی که به مرحله جدایی رسیده رابطه ای حساس و اسیب پذیر بوده و باید جدی بررسی شود.هر دو نفر باید صحبت کنند و از دلایلی که باعث درخواست طلاق شده گفتگو کنند.مطمئنا از طریق سوال و پاسخ مجازی راه به جایی برده نمیشود .سعی کنید مشکلات رابطه را پیدا کنید و سهم خودتان را نیز مشخص کنید و در صدد رفع آنها باشید سپس با همسرتان گفتگو کنید و با مراجعه به مشاوره متخصص خانوده سعی در حل مشکلات و ایجاد رابطه مجدد کنید

با اهدا سلام. اگر همسر سابق من در طی فرآیند شروع درخواست طلاق که منجر به طلاق و جدایی نیز شد با شخص دیگری در ارتباط بود و کماکان به این رابطه ادامه می دهد می توان امیدوار بود که بعد از 21 سال زندگی مجدد رجوع داشته باشد؟ واضح تر بپرسم اگر ایشان در حال حاضر رابطه ای را شروع کرده آیا امکان دارد به زندگی گذشته اش فکر کند یا همه چیز به طور قطعی تمام است.

سلام دوست گرامی تحقیقات نشان داده است که درصد بالایی از ارتباط هایی که به جدایی ختم می شود دوباره به بازگشت می انجامد اما انچه مهم است رفتارشما در این دوران هست.باید تغییر کنید و اشتباهاتتان را پذیرفته باشید. صحبت کردن با همسرتان و اعلام اینکه اشتباهات خودتان را پذیرفته اید اما نباید از ضعف شما نشانه ای داشته باشد. مورد مهم دیگر این است که بپذیرید که ایشان بهرحال با شخصی در ارتباط هستند و ممکن هم هست این رابطه جدی شود.پس در عین قبول کردن اشتباهاتتان،قوی و مستقل باشید

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

می‌خوام برگرده به رابطه/زندگیمیخوام فراموشش کنم

باید تمومش کنم، اما قدرتشو ندارم

می‌خوام جذبش کنم و ازدواج کنیم

زندگی بعد از طلاق برای بسیاری از افراد نا ممکن به نظر می‌رسد. بعد از طلاق و جدایی از همسر تازه همه چیز شروع می‌شود. از روز طلاق به بعد احساسات جدید منفی یا مثبتی را تجربه خواهید کرد. این احساسات آنقدر دارای نوسان هستند که گاهی اوقات از متضاد بودن این احساسات، سردرگم و مبهوت می‌شوید. حتی اگر جدایی و طلاق حقوقی را به سادگی انجام داده‌باشید، گذر کردن و پذیرش این تغییر چالش‌هایی را برای شما به وجود می‌آورد. در ادامه بهترین روش‌ها برای کاهش آسیب‌های طلاق را شرح داده‌ایم. پیشنهاد می‌کنیم در این زمینه مقاله آسیب های طلاق را مطالعه کنید.

بر اساس تحقیقات انجام شده برای بازگشت به زندگی بعد از طلاق باید از هجده گام بگذرید تا بتوانید همان آدم اول قبل از ادواج و حتی بهتر از آن شوید. در ادامه هجده گامی که برای افرادی که طلاق گرفته‌اند اتفاق می افتد، آمده‌است:

ابتدا حس می‌کنید که یک کابوس می‌بینید که هر لحظه ممکن است تمام شود و هر لحظه منتظر از خواب پریدن و تمام شدن این کابوس هستید. واقعیت را نمی‌پذیرید و باورتان نمی‌شود که این تغییر در زندگیتان اتفاق افتاده است.

بعد از اینکه پذیرفتید که واقعا جدا شده‌اید، ترس از زندگی پیش رو شروع می‌شود. ترس‌هایی مانند اینکه نکند نتوانم به تنهایی از عهده زندگی جدید و مسائلش بر بیاییم. اگر خانم باشید ممکن است این ترس برایتان به وجود بیاید که چگونه بعد از طلاق مخارج خود را تأمین کنید و یا چگونه مشکلات مالی را مدیریت کنید. همچنین در صورتی که فرزند داشته‌باشید این نگرانی وجود دارد که چگونه می‌توانید به تنهایی به تربیت او بپردازید.چگونه بعد از طلاق رجوع کنیم

بعد از شروع شدن ترس‌ها و قبول واقعیت، دست به هر کاری برای فرار از واقعیت می‌زنید. کارهایی مانند اعتیاد به مواد مخدر، روابط جنسی متعدد و پر خطر، کار‌های هیجانی و … ممکن است بروز پیدا کند. که این کارها معمولا در کوتاه مدت نتیجه بخش ولی در بلند مدت نتایج خوبی را به همراه نخواهد داشت.

بعد از اینکه راه حل‌هایتان برای زندگی مستقل نتیجه نداد، احساس تنهایی می‌کنید. حس می‌کنید دنیا به آخر رسیده و احساس می‌کنید که کسی نیست شما را آن گونه که انتظار دارید درک کند. در این زمینه مطالعه مقاله درمان تنهایی می‌تواند اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار دهد.

معمولا برای رفع تنهایی به دنبال راهی می‌گردید تا آن را به شیوه‌ای که به نظر خودتان درست می‌آید، پر کنید. گاهی با پیدا کردن و مصاحبت با دوستان قدیمی این اتفاق رقم می‌خورد. گاهی نیز ممکن است به دنبال معشوقه قدیمی‌تان که پیش از ازدواج با او در ارتباط بودید، بروید و او را جستجو کنید. ملاقات با دوستان مشترک بین شما و همسر سابقتان می‌تواند مشکل آفرین باشد.

هنگامی که جدا شدید معمولا این حس به شما دست می‌دهد که نمی‌توانید با حس‌های منفی و احساس گناه مقابله کنید. این که تمام اتفاقات منفی ناشی از طلاق را به خود نسبت می‌دهید و حالتان بد‌تر و بدتر می‌شود. در حالی که طلاق مانند تمام اتفاقات دیگر می‌تواند صرفا یک اتفاق باقی بماند و تأثیرات مخربی بر زندگی نداشته‌باشد. هر چند که این کار نیازمند تلاش و صبر بسیار است. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه احساس گناه کلیک کنید.

به دلایل مختلف در این مرحله تمام غم‌ها و اندوه‌های ناشی از طلاق به شما هجوم می‌آورند. اینجا احساس می‌کنید که انگار یک چیز ارزشمند و بسیار عزیزی را از دست داده‌اید. این را باید بپذیرید که همیشه پس از یک از دست دادن، داشتن احساس غم  طبیعی است.

بعد از احساس غم احساس بعدی که فرصت بروز می‌یابد، خشم است. خشم بابت گرفتن حق زندگی شاد و سرشار از آرامش که معمولا محکوم اصلی در نبود آن، همسر سابقتان است. واقعیت این است، زمانی که طلاق صورت می‌گیرد، افراد خشم‌هایی در خود احساس می‌کنند که در درون خود انباشته شده و هیچ وقت فرصت بروز نیافته‌اند.

در واقع افراد هر چقدر هم زمان جدایی فرد جسوری باشند معمولا خشمی در درون خود احساس می‌کنند. این خشم می‌تواند از ناگفته‌ها، ناحقی‌ها، توهین‌ها و… نشأت بگیرد. ممکن است احساس کنید که اگر این خشم به شیوه‌ای مناسب و درست تخلیه نشود بعدا، باعث انباشتن خشم، سرکوب شدن و انفجار بی موقع خشم می‌شود. در نتیجه می‌بایست سعی کنید خشم‌های خود در هنگام طلاق به شیوه درست هدایت کنید.

حال زمان رها کردن رسیده‌است. اینجا از نظر فیزیکی جدا شده‌اید اما هنوز از نظر ذهنی برای رهایی نیاز به زمان و درمان مناسب دارید. در صورتی که درمانی برای آسیب‌های روحی روانی در این مرحله صورت نگیرد، با مشکلات بیشتری در آینده مواجه خواهید شد.

این گام، گام حس‌های مثبت است که در ادامه‌ی این راه به آن می‌رسید. اینکه با ارزش هستید و لایق بهترین زندگی‌ها می‌باشید.

در اینجا می‌خواهید آثار زندگی قبلی را از زندگی خود پاک کنید. به این دوره، دوره انتقال می‌گویند. یعنی انتقالی که با طغیان و تحول همراه است.

در این گام است که دیگر نمی‌خواهید بر روی چهره خود نقاب بزنید. نه نقاب قهرمان بودن و نه نقاب قربانی بودن. دیگر به خود نمی‌گویید که «طلاق و جدایی از همسر بر روی من هیچ تأثیری ندارد» و یا سعی نمی‌کنید باور هیولا بودن همسر سابقتان را در ذهن خود پرورش دهید. 

در اینجاست که کم کم خود را لایق دوست داشتن و دوست داشته شدن می‌دانید و باور می‌کنید آدمی هستید که ممکن است در نظر دیگران دوست داشتنی هم به نظر برسید.

حال زمان آن فرا رسیده‌است که به جنس مخالف اعتماد کنید. توجه داشته باشید که برای هر شخصی می‌تواند این مورد به دلیل عمیق بودن آسیب‌های عاطفی که خورده و زخم‌هایی که تحمل شده‌است، متفاوت باشد.

میل جنسی یک ویژگی خدادادی است که بعد از طلاق قاعدتا با آن مواجه می‌شوید و ممکن است با این مسئله دچار چالش‌های ذهنی متعددی شوید. با حل کردن این چالش‌ها می‌توانید به تعادل کافی برسید.

در این مرحله علاوه بر استقلال مالی و فیزیکی می‌توانید از نظرذهنی نیز به یک استقلال نسبی دست پیدا کنید. یعنی خود را به عنوان یک شخصی جدا و مستقل در جامعه و دارای حقوق طبیعی انسانی بپذیرید.

زمانی که از نظر ذهنی مستقل شدید، می‌توانید به صورت هدف‌مند عمل کنید و هدف‌هایی را برای خود ترسیم کنید که اغلب در گذشته موفق به انجام آن‌ها نشده‌اید و حال که احساس مستقل بودن می‌کنید، آن را به سر انجام برسانید.

در این مرحله که مرحله آخر است خود را از بند تمام چیزهایی که پیرامون طلاق بوده رها می‌کنید و درست مانند پرنده‌ای که می‌خواهد در آسمان پرواز کند، رها و آزاد می‌شوید. اینکه همه می‌توانند از تمام این مراحل به راحتی عبور کنند یا نه، کاملا به تفاوت‌های شخصیتی بر می‌گردد. همیشه نمی‌توان گفت که این مراحل را به انتها خواهید رساند.

بلکه ممکن است در هر کدام از این مراحل مانند انکار، رفتن در لاک تنهایی یا عدم ارتباط درست با جنس مخالف با مشکل مواجه شوید. به واسطه‌ی توانایی‌ها و تفاوت‌های فردی می‌توان این مراحل را طی کرد. در یک فرد ممکن است یک سال و در شخص دیگر چهار سال طول بکشد. اما هر تغییری نیازمند صبر است. دریافت مشاوره روانشناسی و مشاوره طلاق گذر کردن از هر کدام از این گام‌ها را برای شما سریع‌تر و آسان‌تر می‌کند.

در هر کدام از این مراحل چالش‌ها و آسیب‌هایی برای افراد به وجود می‌آید که نحوه واکنش به آن‌ها در زنان و مردان متفاوت است. همچنین آسیب‌ها برای مردان، زنان و کودکان متفاوت است. تثبیت در هر یک از مراحل بالا می‌تواند منجر به بروز مشکل و بحران در زندگی شود. می‌توانید مقاله زنان بعد از طلاق را مطالعه کنید.

همچنین واکنش‌های افراد بعد از طلاق در بروز و یا تشدید آسیب‌ها نقش دارد. مردان بعد از طلاق معمولا گرایش دارند ناراحتی‌های خود را سرکوب کنند و به سمت دوستان خود و وقت گذراندن با آن‌ها گرایش دارند. احتمال بروز رفتارهای پر خطر در مردان بیشتر است. برای اطلاع بیشتر در زمینه واکنش مردان بعد از جدایی کلیک کنید.

در ادامه اقداماتی که به شما برای بازگشت به زندگی بعد از طلاق کمک می‌کند آورده شده‌است:

1- پرداختن به سلامتی روحی و جسمی تا حد امکان

2- بازسازی منزل و تغییر دکوراسیون منزل در حدی که بتوانید از پس آن بر آیید و در روحیه شما نیز تاثیر مثبت داشته باشد.

3- مدیریت مالی و سر و سامان دادن به زندگیتان از لحاظ مالی

(اگر که خانم هستید تلاش کنید از نظر مالی استقلال پیدا کنید. و شغل مناسب و در خور توجه برای خدو پیدا کنید و اگر آقا هستید که سعی در مدیریت بهتر مخارج داشته باشید. به هیچ عنوان خرج و مخارج خود را وابسته به مسائل هیجانی نکنید.)

4- سعی کنید هدف‌های بلند مدت و کوتاه مدت را برای خود تعریف کنید.

5- معاشرت را با اطرافیان قطع نکنید. سعی کنید با خانواده و بستگانتان که البته بی حاشیه‌تر و امن‌تر هستند رفت و آمد داشته باشید.

6- در کل به خودتان فرصت ایجاد تغییر بدهید‌. هیچ تغییری ناگهانی و به یک باره اتفاق نمی افتد.

در بسیاری از جلسات مشاوره طلاق با افرادی مواجه هستیم که بعد از طلاق توانایی بازگشت به زندگی عادی خود را از دست می‌دهند. این افراد به دلیل زخم‌ها و آسیب‌های روحی که در رابطه قبلی خود متحمل شده‌اند، باور دارند که دیگر آن آدم سابق قبل از ازدواج نیستند. به همین دلیل خود را لایق داشتن یک زندگی ایده آل نمی‌دانند.

مشاوره روانشناسی و مشاوره طلاق به این افراد کمک می‌کند تا بتوانند درد‌ها و رنج‌های ناشی از رابطه قبلی را پشت سر بگذارند و به زندگی خود بازگردند. متخصصین مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی آماده است تا با استفاده از خدمات مشاوره تلفنی و حضوری خود پاسخگوی شما در هر جایی که هستید باشد.

برای دریافت مشاوره در زمینه بازگشت به زندگی بعد از طلاق می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

سلام 4 ماه با سه بچه به طور توافقی از/همسرم جدا شدم مدت 4 سال با من زندگی نمی کرد شنیدم زنوصیغه کرده بعد به خاطر نفقه وضمانت 40 میلیون پیدایش کردم 4 مهره کمرم شکوند بادهمان خانم رضایتش دادم برگرده ولی برنگشت وبرج 10 طلاقم داد بسیار دوستش/دارم با لباس وعکسش زندگی میکنم میگه چون ادره ام فهمیده من زنوصیغه کردم طلاقت دادم حالا دوست دارم شوهرم برگرده

سلام
این موضوع بسیار موضوع خاصی است که در کامنت برتی پاسخ نمیشود کمکی کرد.
اما حتما پیشنهاد میشود در مورد این مسئله به مشاور متخصص مراجعه کنید چرا که برای حل این موضوع نیاز به اطلاعات دقیق در مورد ارتباط شما و زمان آن و تحلیل روانی همسر شما است، پس از دریافت این اطلاعات میتوان به شما در این امر کمک کرد.

با سلام و احترام. توصیه و تاکید می نمایم به همه دوستان بزرگوار وخوب که واقعاً به دنبال یک مطالعه سودمند و البته نشاط آور هستند، که حتماً کتاب فوق العاده ارزشمند «تنها راه رسیدن به تکامل و سعادت ابدی و چشیدن لذّات واقعی / ج 1» و به ویژه جلد دوم آن را مطالعه (و لطفاً به همگان معرفی) نمایید. در واقع این مجموعه کتابها بسیار ارزشمند است برای داشتن یک زندگی توأم با آرامش، تندرستی و به ویژه داشتن ازدواجی موفق و البته برای برای تحکیم خانواده و پیشگیری از برخی از طلاق های نابخردانه و نیز راهی مطمئن برای جلوگیری از تولید فرزندانی معیوب و مریض می باشد. در ضمن رهکارهایی نیز در این کتاب فوق العاده ارزشمند وجود داره که می توانید از آنها بهرمند شوید، بنده خودم از برخی از آنها در زندگی استفاده نموده ام و الحمدالله ربّ العالمین، مفید بوده است، البته برای هر کاری چاره ای است + مقداری نماز ناب و صبر نیکو. برای شما و همه ی آنهایی که به دنبال یک زندگی خوب و سعادتمندانه هستند دعا می نمایم.

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی تخصصی کشور با مجرب ترین مشاوران روانشناسی پاسخگوی سوالات و مشکلات شما در زمینه های مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربیت کودک ، جوانان ، مهارت های ارتباطی ، ترک اعتیاد ، مشاوره روانشناسی ، روان درمانی و … می باشد. به امید زندگی شاد و سالم برای یکایک مردم ایران…چگونه بعد از طلاق رجوع کنیم

با عضویت در خبرنامه، از جدیدترین و بهترین کتاب ها و مقالات روانشناسی اطلاع پیدا کنید…

© کلیه حقوق برای حامی هنر زندگی محفوظ می باشد. انتشار مقالات با ذکر منبع بلامانع می باشد.

سلام
زنی طلاق خلع نوبت اول درشناسنامه دارد، شرایط ازدواج مجدد با شوهر سابقش و ثبت در شناسنامه پس از چند سال  چگونه است?

ادمین: – در صورتیکه چند سوال دارید، برای دریافت سریعتر و بهتر پاسخ خود، هر سوال را در صفحات جداگانه بپرسید تا به صورت جداگانه بررسی و پاسخ داده شود

سوال دوم: آیا میشود پس از طلاق خلع اول سریعا با همان مرد ازدواج موقت غیر ثبتی کند ؟

لطفا وارد شده یا ثبت نام کنید تا بتوانید دیدگاهی ارسال نماییدچگونه بعد از طلاق رجوع کنیم

لطفا وارد شده یا ثبت نام کنید تا بتوانید سوال بپرسید

2 پاسخ

لطفا وارد شده یا ثبت نام کنید تا بتوانید دیدگاهی ارسال نمایید

سلام
شما پس از انقضای مدت عده ی طلاق که سه طهر است می توانید با شوهر خود دوباره ازدواج کنید و فرقی بین دائم و موقت نیست البته  این تجدید ازدواج پس از سه بار طلاق گرفتن ساقط می شود.چون طلاق خلع جز طلاقهای بائن است  تا زمانی که زن رجوع به عوض نکرده است.درخصوص ازدواج بعد از طلاقهای متعدد در مواد۱۰۵۷و ۱۰۵۸ قانون مدنی تعیین تکلیف شده است.

لطفا وارد شده یا ثبت نام کنید تا بتوانید دیدگاهی ارسال نمایید

. .

دریافت مشاوره رایگان!021-22000269

طبق قانون مدنی، طلاق شرایط  و انواع مختلفی دارد که در این مطلب به شرایط و انواع آن و همچنین نحوه رجوع پس از طلاق توافقی خواهیم پرداخت.

طلاق از جمله روش های انحلال عقد نکاح است و تنها در مورد نکاح دائم کاربرد دارد. برای انحلال ازدواج موقت، نمی توان از روش طلاق استفاده کرد و باید طبق شرایط مقرر در قانون از گزینه های فسخ عقد و یا بذل مدت استفاده کرد.

از آنجا که طلاق یک شیوه خاص انحلال عقد است، ویژگی هایی دارد که قانون مدنی برای آن در نظر گرفته است:

1-طلاق یک عمل حقوقی یک طرفه از سمت شوهر است.

چگونه بعد از طلاق رجوع کنیم

2- برای وقوع طلاق باید تشریفاتی طی شود.

3- صحت طلاق مشروط است به پاکیزگی زن(زن در حالت عادت ماهانه و یا نفاس و یا طُهر مواقعه نباشد)

4- وقوع طلاق نمی تواند معلق به اتفاقی خارجی باشد.

در کنار این شرایط، طلاق انواعی نیز دارد:

1- طلاق بائن

2- طلاق رجعی

رجوع عامل تمایز طلاق بائن با طلاق رجعی است و به این معنی است که: شوهر در مدت مشخصی (که به آن عدّه می گویند) حق دارد دوباره روابط زناشویی را با زنی که طلاق داده، برقرار کند و از تاریخی که مرد به زن رجوع میکند، دوباره زوجیت بین مرد وزن برقرار می شود، چنین حقی در طلاق رجعی وجود دارد و در طلاق هایی که طبق قانون، بائن محسوب می شوند؛ حق رجوع برای مرد وجود ندارد.

اصل بر این است که طلاق رجعی است  و صرفا موارد زیر، به حکم ماده 1145 قانون مدنی، طلاق بائن محسوب می شوند:

1- طلاقی که قبل از نزدیکی واقع شود. 2- طلاق زن یائسه 3-طلاق خلع ومبارات مادامی که زن، به مبلغی که برای طلاق بذل کرده است رجوع نکرده باشد.(اگر زن به مبلغ فدیه رجوع کند، مرد حق رجوع پیدا می کند و این نوع طلاق هم رجعی می شود) 4- سومین طلاق که پس از سه وصلت متوالی به عمل آید، طلاق بائن خواهد بود؛ خواه آنکه وصلت های مذکور بر اثر نکاح جدید یا رجوع شکل گرفته باشد. علاوه بر 4 مورد فوق؛ طلاق دختر نابالغ نیز، بائن محسوب می شود.

حال که موارد طلاق بائن روشن شد به طلاق رجعی می پردازیم:

گفته شد که در طلاق رجعی، شوهر در مدت زمان عدّه حق رجوع به زن را دارد. مشخص است که رجوع فقط در اختیار مرد است و زن حق رجوع ندارد. حال باید پرسید که عدّه چه مدت زمانی را در برمی گیرد و وظایف زن و شوهری که به طلاق رجعی از یکدیگر جدا شدند در ایام عدّه چگونه است:

عدّه مدتی است که زنی که عقد نکاح او (به واسطه طلاق یا فوت شوهر یا عواملی دیگر مثل: بذل یا انقضا مدت نکاح) منحل شده است، تا پایان آن، نمی تواند شوهر دیگری اختیارکند. در نتیجه چه طلاق زن رجعی باشد و چه دائم، زن مکلف است عدّه نگه دارد و تنها زنی می تواند پس از طلاق عدّه نگاه ندارد که یائسه باشد و یا اینکه بین او و شوهرش نزدیکی صورت نگرفته باشد. لازم به ذکر است در صورتی که عامل انحلال نکاح، وفات شوهر باشد، زن در هر حالتی که باشد اعم از آنکه یائسه یا باکره باشد، مکلف به نگه داشتن عدّه وفات می باشد.

عدّه انواعی دارد که بسته به نوعی انحلال عقد نکاح و شرایط زن می باشد که در جدول زیر مدت عده را در حالات مختلف توضیح داده ایم:

 

اگر طلاق رجعی باشد، شوهر می تواند به زنی که طلاق داده است، تا قبل از انقضای مدت عدّه رجوع کند در نتیجه در طلاق رجعی زن همچنان از حقوق دوران زوجیت مثل نفقه برخوردار است و علاوه بر نگاه داشتن عدّه مکلف به رعایت تکالیف زوجیت، جز برقراری رابطه جنسی، می باشد. در ایّام عده شوهر می تواند به هر ترتیبی که نشان دهنده ی قصد وی برای رجوع باشد، رجوع را انجام دهد، یعنی رجوع عمل تشریفاتی نیست و حتی با انجام فعلی که نشان دهنده ی قصد شوهر برای رجوع باشد، واقع می شود. رجوع عمل یک طرفه ی حقوقی است و برای اینکه اثر حقوقی خود را (یعنی برقراری دوباره نکاح) بگذارد نیاز به رضایت زن نیست و صرف انجام رجوع توسط مرد، رجوع پس از طلاق توافقی را محقق می کند و رابطه زوجیت را به حالت قبل از طلاق برمیگرداند. شوهر می تواند برای اعلام رجوع به مطلقه رجعیه، به فردی دیگر وکالت اعطا کند.

اگر طلاق رجعی باشد، حق رجوع پس از طلاق توافقی مرد، غیرقابل اسقاط است و حتی خود شوهر هم نمی تواند آن را از خود سلب کند، در نتیجه اگر به دنبال طلاقی هستید که در آن حق رجوعی وجود نداشته باشد، حتما از طلاق های مذکور در ماده 1145 قانون مدنی که طلاق بائن می باشند، استفاده کنید. یعنی اگر در دوران نکاح نزدیکی رخ داده است و زن نیز یائسه نمی باشد، از طلاق خلع یا مبارات استفاده کنید تا حق رجوعی برای مرد باقی نباشد. لازم به ذکر است طبق نظریه اداره حقوقی قوه قضاییه، هر نوع طلاق توافقی لزوماً طلاق بائن نیست مگر آنکه در قالب طلاق های مذکور در ماده 1145 قانون مدنی واقع شده باشد، در نتیجه اگر قصد انجام طلاق توافقی به صورت بائن را دارید، بهتر است در قالب طلاق خلع یا مبارات این طلاق را انجام دهید تا این طلاق طبق ماده 1145 قانون مدنی طلاق بائن محسوب گردد.

همچنین در طلاق بائن، هیچ حالتی از رجوع وجود ندارد، نتیجتاً اگر زوجین قصد داشته باشند پس از طلاق به رابطه زوجیت برگردند و طلاق بائن باشد، باید دوباره عقد نکاح را منعقد کنند.

در صورتیکه به دنبال موضوع و یا مقاله خاصی هستید، می توانید از طریق مکاتبه با تیم تحریریه آن را درخواست کرده و مقاله خود را بصورت آنلاین مطالعه نمایید و همچنین اگر مسلط به نویسندگی و ترجمه مقالات حقوقی هستید، می توانید به تیم تحریریه بپیوندید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های ضروری مشخص شده اند *

دیدگاه

برای دیدگاه بعدی، نام، ایمیل، و وب سایت من را در این مرورگر ذخیره کنید .

ارسال نظر

وقتی که بحث انتخاب یک وکیل خوب و خبره مطرح باشد، باید به نکاتی توجه داشته باشید که گرچه در ابتدا ساده و بدیهی به نظر می آیند اما بسیار حائز اهمیت می باشند.

ما را دنبال کنید در:

یکی از معضلات اجتماعی که بسیار در این دوران رواج یافته است طلاق می باشد . طلاق یا جدایی از همسر انواع متفاوتی دارد و همیشه با مشکلات زیادی همراه بوده، خواه رابطه کوتاه مدت، خواه دراز مدت بوده باشد. زندگی بعد طلاق برای افراد تا مدت ها سخت و ناراحت کننده خواهد بود.

برای این که بتوانید زندگی نسبتا موفقی را پس از طلاق و جدایی تجربه کنید توجه به نکاتی که در ادامه این بخش از نمناک به آن اشاره می شود، لازم است.

طلاق، آخرین شیوه درمانی به شمار می رود و تا شیوه های درمانی دیگر وجود دارد، نباید سراغ طلاق رفت.

شما با شیوه های متفاوت مانند تقویت باورهای دینی، محبت صادقانه میان زن و مرد، صبر و خویشتنداری، قناعت و…می توانید از طلاق پیشگیری کنید .

چگونه بعد از طلاق رجوع کنیم

مردان در مقابله با تمامی مراحل مختلف قطع رابطه از زنان ضعیف تر عمل می کنند و طی چندسال اول پس از طلاق، روابط کمتری با دوستانشان برقرار می نمایند.

اما زنان در مقایسه با مردان در مواجهه با بحران ناگهانی مثل طلاق، با شرایط بهتر کنار می آیند و در مقابله با تمامی مراحل مختلف قطع رابطه از مردان قوی تر هستند و طی چند سال اول پس از طلاق، روابط بیشتری با دوستانشان برقرار و وقت بیشتری را صرف خانواده شان می کنند درحالی که مردان غالباً به دنبال لذت های موقتی اند.

مردان باید به هیچ وجه به قطع رابطه کامل فرزندان با مادر خود اصرار و درمقابل فرزندان از مادر آنها بدگویی نکنند زیرا در این صورت روابط اجتماعی منفی را جایگزین روابط اجتماعی مثبت خواهند کرد.

مردان اگر خواستند که بچه ای از همسر دوم خود داشته باشند، پیش از اقدام، موضوع را با فرزند یا فرزندان زن اول درمیان بگذارند و به عبارتی حق انتخاب دهند. به هر صورت آسیب طلاق مردانه و زنانه ندارد و متوجه تمام افراد اعم از زن و مد و فرزندان و خانواده های دو طرف است.

طلاق دائم به دو دسته رجعی و بائن تقسیم می شود که هرکدام با توجه به شرع و قانون شرایط خاص خود را دارند.

طلاق رجعی یعنی اینکه زمانی که طلاق در بین زن و مرد صورت گرفت ، مرد می تواند برای شروع دوباره زندگی مشترک بدون اقدام دوباره جهت ثبت و خواندن صیغه ازدواج زن را به زندگی برگرداند اما این برگشت زن حتما باید در دوران عده باشد .

اقدام به بازگشت زن فقط باید از طرف مرد باشد و اگر زن اقدام کند هیچ تاثیری نخواهد داشت. اقدام به بازگشت زن توسط مرد یا باید کلامی باشد یعنی مرد از زن درخواست کند که برگردد و یا با رفتار و اعمال باشد یعنی  مرد از طریق محبت کردن به زن خواستار برگشت او باشد .

در طلاق رجعی تا هنگامی که زن در دوران عده قرار دارد همسر مرد شناخته شده و مرد باید به او نفقه بپردازد و در صورتی که مرد خواهان ازدواج دوباره باشد، باید به دادگاه رفته و از او اجازه بگیرد.

در طلاق رجعی، زن و شوهر از هم ارث می برند، مرد تا زمانی که مدت عده پایان نیافته ، نباید مطلقه رجعیه خود را از محل سکونتش خارج کند.

به این معنی است که مرد اگر خواهان برگرداندن زنش باشد نمی تواند اقدامی برای بازگشت زنش داشته باشد مگر اینکه او را طبق تشریفات قانونی و شرعی دوباره به عقد خود درآورد.

جدایی کامل دو همسر از یکدیگر یکی از آثار مهم طلاق بائن است و بر اثر این طلاق، مرد می تواند بی اجازه دادگاه ازدواج کند و نباید به زن سابق خود نفقه بپردازد. زن و مرد در این نوع طلاق از هم ارث نمی برند و زن بعد از طلاق باید خانه شوهر را ترک کند و بعد از عده می تواند ازدواج کند و به دلخواه خود زندگی کند.

اگر درحال بیماری، شوهر زن خود را طلاق دهد و زن دیگر ازدواج نکند و بر اثر آن بیماری بمیرد، زن از او ارث می برد اگرچه طلاق بائن باشد.

اگر تصمیم به آغاز زندگی تازه ای بعد از طلاق دارید به نکات و اصول زیر بیشتر دقت کنید.

بین پاک کردن و پایان دادن آن تمایز قائل شوید یعنی اینکه با پایان دادن به یک رابطه ، خاطرات زندگی مشترک خود را فراموش نکنید. بسیاری از افراد در زمان جدایی به دلیل هجوم احساسات مختلف مانند خشم، غم، تنفر و … به صورت ناخودآگاه سعی می کنند خاطرات زندگی مشترک خود را فراموش کنند و احساس می کنند خوشبخت نیستند یا مورد آزار قرار گرفته اند.

طلاق فشار روانی زیادی بر روی افراد ایجاد می کند و در آن احتمال اینکه فرد دچار افسردگی و بیماری های «روان تنی» بشود، زیاد است. بهتر است برای طلاق نیز مانند اتفاقات دیگر زندگی مراسمی برگزار کنید تا بتوانید طلاق را باور پذیرتر نمایید.

البته منظور ما برگزاری جشن طلاق نیست بلکه این است که با یادآوری ایام خوش در زندگی قبلی تان چیزهایی که از آن یاد گرفته اید، مانند نکات مثبت طرف مقابل و …را روی کاغذ بنویسید و سپس آن را بسوزانید یا پاره کنید تا بفهمید آن زندگی دیگر به انتها رسیده است و باید زندگی جدیدی آغاز نمایید.

قرار گرفتن در جمع های دوستانه و خانواده برای دور کردن احساسات ناخوشایند از قبیل خشم، گناه، غم و اندوه بسیار موثر است. به رسمیت شناختن طلاق به افراد مطلقه کمک می کند که از این احساسات ناخوشایند فاصله بگیرند و آن ها را به عنوان بخشی از موضوع جدایی بپذیرند.

اگر سوالات حقوقی درباره رجوع بعد از طلاق دارید وارد صفحه درستی شده اید. دادراه این امکان را برای شما فراهم آورده است تا با مرور سوالات حقوقی در مورد رجوع بعد از طلاق از مشاوره حقوقی در مورد رجوع بعد از طلاق به صورت رایگان بهره مند شوید. می توانید با مطالعه سوالات حقوقی زیر و پرسش و پاسخ حقوقی سایر افرادی که سوال درباره رجوع بعد از طلاق داشته اند ، اطلاعات خود را درباره رجوع بعد از طلاق افزایش دهید. یا اگر این سوالات پاسخگوی نیاز شما نیست می توانید با کلیک بر روی گزینه زیر، سوال در مورد رجوع بعد از طلاق طرح کنید.


1396/5/30

رجوع مرد به زن در طلاق رجعی

سلام علیکم. بنده از طرف خودم(اقا هستم) تقاضای طلاق کردم چون با همسرم توافق کردیم نوع آن رجعی باشد تا به هم رجوع کنیم(نمی خواهیم دیگران از رجوع ما مطلع …چگونه بعد از طلاق رجوع کنیم


1399/10/2

رجوع بعد از طلاق

سلام من دو سال جدا شدم. طلاق توافقی بوده حالا میخوام رجوع کنم ؟ خانم هستم. باید چه مراحل قانونی رو طی کنم …


1397/8/16

رجوع در طلاق خلع

من و همسرم یک سال میشه جدا شدیم زن من تو عده اومد خونه من به قصد زندگی هم زبانی هم جنسی اما ما این قضیه ثبت نکردیم الانم موندم چی کار کنم آیا زن من هن …


1398/1/22

اثبات زوجیت بعد از فوت زوج

باسلام من بعد از طلاق در زمان عده به همسرم رجوع کردم و برای احتیاط ثبت رسمی نشد و یک برگه فقط دریافت کردیم و از خانواده همسری کسی اطلاع نداشت بجز پدرش …


1396/2/8

طلاق-رجوع زوج

باسلام وخسته نباشیدمن زوجی هستم که بعدازطلاق همان روزبه قصدازدواج ودوباره زندگی کردن خانم ودخترم به اتفاق باجناق وبرادرزنمم همه شان رابه ییلاق بردم وم …

دادراه یک درگاه و پلتفرم ارتباطی است و به عنوان یک واسطه مردم را به وکلا، حقوقدانان و کارشناسان وصل
می‌کند. دادراه خود به مردم خدماتی به جز برقراری ارتباط بین آن‌ها با وکلا، حقوقدانان، کارشناسان و مشاوران
ارائه نمی‌دهد. همچنین دادراه امکان ثبت پرسش‌های مردم، ثبت درخواست آن‌ها برای استفاده از خدمات وکلا،
حقوقدانان، کارشناسان و مشاوران و ثبت درخواست گرفتن وکیل یا مشاور را فراهم می‌آورد و این سوالات و
درخواست‌ها را در معرض دید وکلا، حقوقدانان، کارشناسان و مشاوران قرار می‌دهد تا به صلاحدید خود به این
درخواست‌ها و سوالات پاسخ دهند.

تهران، خیابان ولیعصر، بالاتر از پارک ساعی، کوچه 34، پلاک 4

تلفن: 02188886412

ایمیل: dadrah.ir@gmail.com

ایمیل شکایات: report@dadrah.ir

ارسال پیام

© تمام حقوق این وبسایت برای مالک آن محفوظ می باشد. حق چاپ و نشر مطالب این وبسایت به صورت
الکترونیکی یا غیر الکترونیکی محفوظ می باشد.

چگونه بعد از طلاق رجوع کنیم
چگونه بعد از طلاق رجوع کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *