چگونه به شخصیت افراد پی ببریم

 
helpkade
چگونه به شخصیت افراد پی ببریم
چگونه به شخصیت افراد پی ببریم



صبر کنید…

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

چگونه به شخصیت دیگران پی ببریم ؟ اگر اهل شبکه های اجتماعی باشید، شاید روزانه با تعداد زیادی از این نوع پیغام ها مواجه می شوید که شما را به شناخت شخصیت خود و دیگران، از روی موارد متفاوتی دعوت می کنند با عناوینی از این دست که:

و انواع دیگر روش ها که شاید هنگام خواندن عنوان آنها بسیار متعجب شوید که واقعاً چه ارتباطی مثلاً بین نوع غذای مورد علاقه و شخصیت شما وجود دارد.

چگونه به شخصیت افراد پی ببریم

 

 

تعجبتان هم بی مورد نیست.

 

با توجه به علاقه روزافزون انسان ها برای شناخت خصوصیات خود و از آن مهم تر شناخت افرادی که با آنها در ارتباطند یا قرار در آینده با آنها در ارتباط باشند، استفاده از روش هایی برای دستیابی به شناخت، بسیار فراوان شده است و بنابر افزایش علاقه افراد، تعداد و تنوع این روش ها نیز بسیارند.

 

دلایل مختلفی را می توان برشمرد، اما شاید چند دلیل مهم آن این باشد که:

و موارد دیگری که می شود به آنها اشاره نمود…

 

با توجه به اینکه افرادی که از این آزمون ها استفاده می کنند به دنبال راه حل هایی برای تغییرات مثبت در خود و یا ارتباط با دیگران، راه اندازی کسب و کار و شغل متناسب، درک همسر و فرزندان، تصمیم گیری در شرایط خاص و … هستند، صحت و درستی آزمون های شخصیت شناسی بسیار مهم است.

برای بررسی درستی این آزمون ها باید پارامترهای مختلفی را در نظر گرفت و هرکدام از این روش ها را بررسی نمود تا بتوانیم به این شبه آزمون ها اعتماد کنیم و جواب آن را ارزشمند بدانیم.

اما پیشنهاد می کنم به جای اینکه وقت خود را صرف تعیین صحت و درستی این شبه آزمون ها کنیم، بهتر است از روش و آزمون معتبری برای کشف خصوصیات شخصیتی خود استفاده کنیم.

کشف تیپ شخصیتی به کمک ابزار میرز- بریگز، که به اختصار MBTI می نامیم، راه بسیار مناسب و ساده ای است تا ما بتوانیم در  ابتدا تیپ شخصیتی خود را کشف کنیم و پس از آن بتوانیم دیگران را نیز بهتر بشناسیم تا ارتباط موثری با  آنها داشته باشیم.

 

 

در ابتدا این روش توسط تحقیقات روانشناس مشهور سوئیسی، کارل گوستاوو یونگ شکل گرفت و نتیجه این تحقیقات به دست مادر و دختر آمریکایی به نامهای کاترین بریگرز و ایزابل میرز رسید و آنها با امتحان کردن روش های ارائه شده بر روی دوستان و آشنایان، توانستند روشی منسجم را طراحی کنند که امروزه به پاس زحمات آنها نام این روش از نام آنها گرفته شده است.

MBTI: Myers–Briggs Type Indicator

 

 

این روش با بیان چهار سوال اساسی و پاسخ به این سوالات، تیپ شخصیتی افراد را کشف و خصوصیات آن ها را با جزئیات بسیار مشخص می کند.

این سوالات در مورد نحوه دریافت انرژی، نحوه دریافت اطلاعات، چگونگی تصمیم گیری و سبک زندگی است، که مهم ترین نکات ابعاد شخصیت هر فرد را کشف و در آخر از کنار هم قرار دادن آنها، تیپ شخصیتی او را مشخص می کند.

پیشنهاد می کنم در گام اول و در همین مقاله، به کشف نحوه دریافت انرژیمان بپردازیم.

 

برای کشف نحوه دریافت انرژی از مثالی ملموس استفاده می کنیم. اگر در درون ما باتری وجود داشته باشد، ما برای شارژ این باتری ( که همان انرژی روحی می باشد) یکی از این دو روش را ترجیح می دهیم.

عده ای این باتری را به میان افراد دیگر برده و از هم صحبتی با دیگران و حضور در جمع آنها احساس شادی می کنند و به مرور که در این محیط قرار دارند، باتری درونی آنها شارژ می شود و انرژی مورد نیازشان را از جمع و محیط پیرامونشان و در اصل از دنیای بیرونی می گیرند.

به این دسته از افراد برون گرا گفته می شود.

اما دسته دیگری از افراد زمانی که نیاز به شارژ باتری درونیاشان دارند، سعی می کنند تا در محیطی خلوت و به دور از سایرین و در تنهایی خود، شروع به شارژ این باتری نمایند و انرژی مورد نیاز را از خود و دنیای درونیشان می گیرند.

این خلوت و تنهایی ممکن است به شکل مطالعه، گوش دادن به یک موسیقی و … انجام گیرد. این افراد حتی اگر مجبور باشند در جمعی حضور داشته باشند به دنبال فرصتهایی هستند که بتوانند در تنهایی باتری درونیشان را شارژ و مجدد به میان سایرین بازگردند.

به افرادی که انرژی را از خود، در تنهایی و از درونشان می گیرند، درونگرا می گویند.

 

 

لازم است در این جا یک نکته را یادآوری کنم.

چگونه به شخصیت افراد پی ببریم

درونگرایی با خجالتی بودن متفاوت است. درونگرایی یک ترجیح است و افراد درونگرا از اینکه زمانی را در تنهایی و با خود سر کنند لذت می برند اما خجولی به طرز فکر ما نسبت به قضاوت سایرین در مورد ما برمی گردد که یک نقص است که باید برطرف شود.

حال اگر شما برای شارژ و دریافت انرژی به میان سایرین و محیط پیرامون خود می روید، برونگرا هستید و اگر برای دریافت انرژی، تنهایی را ترجیح می دهید یک درونگرا می باشید.

هر دوی این ترجیحات (درونگرایی و برونگرایی ) با ارزش هستند، فقط سبک و ترجیح هرکس با دیگری متفاوت است که این اختلاف در  نحوه دریافت انرژی را شامل می شود.

 

وجه تمایز روش MBTI (شخصیت شناسی) نسبت به روشهای دیگر این است که جزئیات شخصیت را بطور کامل مطرح نموده و  پس از آن به بیان نقاط ضعف و قوت هر تیپ شخصیتی می پردازد که سبب می شود این روش بسیار کاربردی و قابل استفاده باشد.

از دیگر نقاط قوت این روش این است که، بعد از پاسخ به آزمون و مشخص شدن تیپ شخصیتی، روش MBTI (شخصیت شناسی) اصراری به آن پاسخ ندارد و فقط آن پاسخ را به عنوان پیشنهاد مطرح می کند و فردی که آزمون را انجام داده است می تواند باا خواندن شرح تیپ شخصیتی به دست آمده، متوجه بشود که آیا پاسخ آزمون با خصوصیات او همخوانی دارد یا خیر.

 

 

اگر شرح تیپ شخصیتی همخوانی داشته باشد،‌ فرد آزمون را به درستی پاسخ داده است، اما اگر پاسخ آزمون دور از خصوصیات فرد باشد، می توان با کمک مربی MBTI (شخصیت شناسی) به تحلیل آن پرداخت تا به تیپ شخصیتی درست و مورد تایید برسیم.

 

در هنگام آزمون همه گزینه ها را با دقت بخوانید و گزینه و عبارتی که شما و خصوصیات شخصیتی شما را بهتر توصیف می کند، انتخاب نمایید.

اگر در انتخاب گزینه و عبارتی مطمئن نیستید، از مربی MBTI (شخصیت شناسی) خود بخواهید تا آن عبارت را برای شما توصیف کند تا بتوانید بهترین پاسخ را انتخاب نمایید.

در پاسخ به کلیه آزمون های روانشناسی سعی کنید اولین پاسخی که به ذهنتان می رسد را انتخاب نمایید، زیرا معمولاً اولین پاسخی که بدون فکر کردن به ذهن می رسد، بهتر خصوصیات شخصیتی ما را بیان می کند.

به این نکته هم توجه داشته باشید که در آزمون های MBTI (شخصیت شناسی)، کلیه پاسخ ها و گزینه ها صحیح می باشند و ما گزینه غلط یا اشتباه نداریم، شما باید از بین گزینه های صحیح، گزینه ای که رفتار و خصوصیات اخلاقی و شخصیتتان را بهتر توصیف نموده است، انتخاب نمایید و به عبارت دیگر به دنبال ترجیحات خود بین گزینه ها باشید.

 

بر اساس رای 312 نفر از بازدیدکنندگان

69 امتیاز از 100

دنبال کننده

دنبال شونده

ماجرا

ندا سعادتی

ندا سعادتی هستم، Coach، مربی و مدرس سخنرانی و مدرس فن بیان کودک و نوجوان و عضوی از مجموعه بیشتر از یکنفر…

ندا سعادتی هستم، Coach، مربی و مدرس سخنرانی و مدرس فن بیان کودک و نوجوان و عضوی از مجموعه بیشتر از یکنفر…

با زدن دکمه اینتر نظر شما ثبت می شود

با زدن دکمه اینتر نظر شما ثبت می شود

از اهمال کاری و تنبلی تا موفقیت : رفع تنبلی تا پردستاوردی در زندگی

دوره غیرحضوری زبان بدن همراه با تکنیک ها و ترفندهای کاربردی

جان سختی و تاب آوری: هماهنگ شدن با تغییرات زندگی

سبک زندگی: چطور سبک زندگی مناسب خودتان را پیدا بسازید؟

هدایای ویژه سه گام

فیلم وبینار آرامش در دل هیاهو: پیشواز

استفاده از سایت مشروط بر قبول توافقنامه کاربری و حفظ حریم شخصی می باشد. تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مجموعه بیشتر از یک نفر است.

پرداخت کارت به کارت

پرداخت از خارج ایران

گارانتی بازگشت وجه

تسهیل در خرید

راهنمای سایت

درخواست همکاری

دوره رایگان فن بیان

دعوت از اساتید سخنرانی

نیلوفر مرداب

خرید کتاب

تماس با ما-درباره ما



تقریبا همه ما وقتی با کسی صحبت می‌کنیم می‌توانیم تا حدی از شخصیت و طرز فکر او آگاه شویم. اما مذاکره ‌کننده‌های قهار آموخته‌اند پیش از اینکه فردی دهانش را باز کرده و حرفی به زبان بیاورد، شخصیت واقعی او را کشف و بر همان اساس با طرف مقابل خود ارتباط برقرار کنند.

اگر کنجکاو هستید بدانید چگونه چنین کاری را انجام می‌دهند، توصیه می‌کنیم این مطلب را تا انتها بخوانید. با روزیاتو همراه باشید.

۱- به طرز لباس پوشیدن طرف مقابل توجه کنید

چگونه به شخصیت افراد پی ببریم

آیا لباس‌هایشان جلب توجه می‌کند؟ آیا روی بخشی از تیپ، زیورآلات یا لباس خود تاکید خاصی دارند؟ آیا راحت به‌نظر می‌رسند؟ اگر شرکت شما قوانین پوششی خاصی دارد و به طرف مقابل محدودیت‌ها را گوشزد کرده‌اید، آیا به درستی آنها را رعایت کرده است؟

۲- چالش درست کنید

در اتاق یا مکانی با او قرار بگذارید که صندلی کافی برای نشستن وجود ندارد. یا اصرار کنید که ملاقات شما در یک اتاق به‌هم‌ریخته، شلوغ و کثیف صورت بگیرد. سپس ببینید این فرد چه واکنشی از خود نشان می‌دهد؟

۳- آنها را در سکوت مطلق گرفتار کنید

گاهی می‌توانید با قرار دادن افراد در شرایط خاص و مشاهده واکنش‌هایشان مسایل زیادی در مورد شخصیت درونی‌شان کشف کنید. به‌طور مثال، فردی که با او قرار کاری دارید را در موقعیتی بگذارید که سکوت مطلق حکم‌فرماست. ببینید چقدر طول می‌کشد تا او این سکوت را بشکند؟ آیا می‌تواند همانند یک رهبر یا پیگیر اجتماعی رفتار کند؟

۴- به ناخن‌هایشان توجه کنید

آیا ناخن‌های خود را جویده است؟ آیا ناخن‌ها تمیز هستند؟ زیر ناخن‌ها سیاه است؟ رسیدگی به ناخن کاری است که همه ما هر چند روز یک بار انجام می‌دهیم. اما اگر فردی ذاتا شلخته و بی‌نظم باشد، برایش عادی است که ناخن‌های کثیف و نامرتبی داشته باشد.

۵- به کفش‌هایشان نگاه کنید

آیا کفشی که پوشیده‌اند پر زرق و برق است یا ساده؟ آیا کفش‌هایشان تمیز است؟ آیا کفش‌ها مناسب موقعیتی که در آن حضور دارند هست یا خیر؟ اگر دوست دارند خیلی مرتب و تمیز برسند، آیا در این کار موفق بوده‌اند؟ پس از مشاهده همه این موارد شخصیت او را موردبررسی قرار دهید.

۶- به بینی و گوش‌های آنها توجه کنید

شاید عجیب به نظر برسد، اما از آنجا که گوش و بینی اعضایی از بدن هستند که چندان موردتوجه قرار ندارند، افرادی که ذاتا نامرتب هستند احتمالا توجهی به آنها نخواهند داشت. ببینید آیا موهای بینی آنها بلند است و دیده می‌شود؟

۷- یک کار غیرمنتظره انجام دهید

به‌طور مثال، طرف مقابل را دوستانه در آغوش بگیرید. آیا آنها در برابر این حرکت یکه خورده و عقب‌نشینی می‌کنند؟ آیا به آغوش شما می‌آیند؟ یا مثلا جوک تعریف کنید و ببینید آیا می‌خندند یا خیر. واکنش افراد در برابر فعالیت‌های ناخواسته تا حدی بازگو کننده شخصیت واقعی آنهاست.

۸- برخورد آنها با دیگر کارمندان را مشاهده کنید

وقتی فرد مدنظر منتظر ملاقات با شماست، به رفتارهای او دقت کنید و ببینید آیا با بقیه افراد معاشرت می‌کند؟ آیا یواشکی به بقیه نگاه می‌کند؟ سعی می‌کند خود را بی‌توجه به اطراف نشان دهن؟ آیا با احترام با بقیه رفتار می‌کند؟

۹- به آنها نوشیدنی تعارف کنید

آیا آنها لیوان یا بطری آبی که برایشان آورده‌اید را دست‌نخورده کنار گذاشته‌اند؟ یا مثلا می‌توانید نوشیدنی‌های غیرنرمال به آنها پیشنهاد دهید، مثلا شیرنارگیل یا آب‌میوه‌های ترش یا … ببینید آیا قبول می‌کنند؟

۱۰- بخندید

سعی کنید فردی که با او قرار ملاقات دارید را بخندانید و واکنش‌هایش را تحت نظر بگیرید. ببینید آیا همگام با شما می‌خندد یا جدی و خشک برخورد می‌کند؟

مطلب برای شما مفید بود؟

به مطلب امتیاز دهید

میانگین امتیازها 3.5 / 5. تعداد رای: 2

تاکنون رأی داده نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهد.

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

چگونه به شخصیت افراد پی ببریم

من با افراد در یک مکان عمومی قرار ملاقات میگذارم بعد از دور رفتارشون رو بررسی میکنم ، عموما ملاقات های حضوری و رو در رو خیلی بهتر از گفتگوهای مجازی و مکاتبه‌ای هست ، میشه افراد رو سوال پیچ (بازجویی) کرد و فرصت رو ازشون گرفت و واکنش هاشون رو عینی دید

مطلب خیلی خوبی بود.ممنونم.

۱۳۹۸. تمامی حقوق برای وبسایت Rooziato (روزیاتو) محفوظ
است.

Welcome, Login to your account.

 × 
هشت
 = 
8

.hide-if-no-js {
display: none !important;
}

Recover your password.

A password will be e-mailed to you.

دانشگاه زندگی – آموزش سخنرانی،فن بیان،سخنوری

چگونه به شخصیت افراد پی ببریم

برای همه ما اتفاق افتاده است که از روی ظاهر شخصیت دیگران را قضاوت کنیم. انسان است دیگر؛ انگار راهی جز قضاوت از روی ظاهر انسان ها ندارد! اما همین از روی ظاهر قضاوت کردن ها بسیاری از ما ها را به دردسر انداخته است یا باعث شده عذاب وجدان شدیدی بگیریم. چیزهایی با یک نگاه به ظاهر می گوییم که بعدها متوجه می شویم اشتباه بوده است. چیزهایی را به افراد نسبت می دهیم و بعد از جستجو متوجه می شویم آن فرد به تنها چیزی که شباهت نداشته قضاوت ما بوده است. جالب تر این که می دانیم نباید از روی ظاهر و پوشش افراد نسبت به درونشان نظر داد اما ما باز هم در حال قضاوت بکدیگر هستیم، می دانیم که نباید بدون فکر قضاوت کرد اما گاهی حتی با این که چیزی به به چشم ندیده ایم خود را در مقام قاضی قرار می دهیم. چه خوب گفته اند گذشتگان ما که چشم حق است و یقینش حاصل است!

نمی دانیم شما هم از واژه بی رحم قضاوت زخم خورده اید یا این که خودتان اهل قضاوت های نسنجیده هستید یا نه؛ اما اگر می خواهید به شخصیت دیگران پی ببرید و منطقی روحیات دیگران را از روی رفتار و برخورد آن ها بشناسید با ما باشید. دانشگاه زندگی کمک می کند بدون قضاوت و خیلی آگاهانه اطرافیان را شناخته و با آن ها ارتباط برقرار نمایید.

می خواهید بدانید اطرافیان شما صادق، قابل اعتماد، شایسته، دلسوز، مهربان، فروتن، استوار و قادر به کنترل خشم خود هستند؟ پی بردن به شخصیت دیگران کار ساده ای نیست! بهتر است ابتدا با یک مثال ساده این مطلب را آغاز کنید. مثالی که احتمالا در زندگی روزمره شما هم رخ می دهد.

فرض کنید به عنوان یک ارشد وقتی با کارکنان خود صحبت می کنید از آن ها می خواهید بلند حرف بزنند. یکی از کارمندان با وجود تاکید زیاد شما روی این موضوع باز هم آرام و آهسته صحبت می کند. شما شناختی از شخصیت کارمند خود ندارید و فقط روی خواسته های خود تمرکز دارید. کارمند شما هر روز با این صحنه رو به رو می شود و تلاش خود را به کار می برد؛ اما نمی شود که نمی شود!

حال به یک مثال دیگر توجه کنید.  بخشی از پروژه متوقف شده است و کارها آن طور که باید پیش نرفته است. گویا سرپرست پروژه به موقع حاضر نشده است. اولین کسی که به او مشکوک می شوید همان کارمندی درشت هیکلی است که معمولا از زیر کار در می رود. او را صدا می کنید و می بینید همه چیز را انکار می کند. احساس می کنید دروغ می گوید تحقیق می کنید و بعد ها متوجه می شوید اصلا این کارمند آن روز زودتر از همیشه در دفتر کار حاضر شده است!

چه اشتباهات نابخشودنی و فاحشی! تاوان همه چیز را هم باید خودتان پدهید. گاهی چنین اشتباهاتی که فقط با قضاوت از روی ظاهر مرتکب می شوید قابل جبران نیستند. صدماتی که ممکن است به آبرو کسی وارد شود یا اعتبارش خدشه دار شود ممکن است هیچ وقت قابل جبران نباشد. شاید اگر شناخت بیش تری از روحیات کارمند خود داشتید متوجه می شدید که شخصیت آرام و درون گرا او مثل شما نیست که بخواهد همه جا فعال و پر سر و صدا حاضر شود. شاید اگر از کاراکتر کارمندی که از زیر کار در می رود شناختی داشتید متوجه می شدید که او اهل دروغ گفتن نیست و می توانید به گفته هایش اعتماد کنید!

برای این که این مشکلات در محیط کاری ایجاد نشود دعوت می کنیم با ترفند های زیر شخصیت دیگران را واشکافی کرده و به جای قضاوت درباره آن ها خودتان به شناخت کافی برسید.

گاهی واکنش خشم و خشونت بیش از حد مجاز است که این خود می تواند دلایل اساسی داشته باشد. در اغلب مواقع مشاهده بازخورد دیگران در برابر مسائل و زیرنظر گرفتن خشونتی که نسبت به مسائل مختلف نشان می دهند کافی است تا بتوانید به شخصیت آن ها پی ببرید. فکر نکنید هر کسی با شنیدن یک نکته انتقادی درباره خودش همان واکنشی را نشان می دهد که انتظار دارید. انسان ها هرگز شبیه هم نمی شوند و طرز برخورد آن ها وقتی که شما درباره وزنشان نظر می دهید یا میزان زیباییشان را زیر سوال می برید متفاوت خواهد بود.

از خشم دیگران بترسید. وقتی که خشم او را زیر نظر گرفتید آن گاه می توانید تصمیم گیری کنید که چه طور با آن ها وارد بحث شوید و اصلا چه مسائلی را با ایشان در میان بگذارید.

وقتی یک انسان پیوسته در کلام خود سعی دارد بی رحم باشد و نسبت به همه دنیا بی تفاوتی اش را نشان دهد خیلی ساده می توانید شخصیت او را آنالیز نمایید. آیا احساس دلسوزی اش نسبت به وقایع تلخ دنیا، جنگ، فقر، مشکلات جامعه را در رفتار او می بینید؟ او نسبت به ناراحتی دیگر انسان ها چه واکنشی نشان می دهد؟

یکی از مهم ترین راه های شناخت شخصیت دیگران بررسی رفتارشان در برابر انسان هایی است که در حق آن‌ها هیچ خوبی انجام نداده باشند.

کارمندی که گفتیم از زیرکار در می رود را دوباره به یاد آورید. وقتی در چنین شرایطی قرار گرفت شروع به سرزنش دیگران کرد؟ چه طور خودش را تبرئه کرد؟ سعی داشت تقصیرات را به گردن دیگران بیندازد؟ اگر چنین است که می توانید خیلی راحت به بی مسئولیتی او پی ببرید. خیلی راحت متوجه می شوید که او فردی ترسو است و چندان رازدار نیست!

با دیگران رفت و آمد کنید. خصلت کاریزماتیک بودن را در خود تقویت کنید و ببینید چه قدر از خودشان تعریف می کنند. ببینید چه قدر به آن چه که دارند و بدان دست یافتند می نازند؟ اگر با چنین افرادی رو به رو شدید بدانید که غرورشان مانع از برقراری یک ارتباط خاکی و ساده می شود. این افراد هرگز نمی توانند متواضع باشند.

اصولا انسان های پیگیر و دارای پشتکار افراد قابل اعتمادی هستند. ببینید چه قدر پیگیر اهدافشان هستند. آیا اهل تسلیم شدن هستند یا به هیچ قیمتی دست از خواسته هایشان نمی کشند؟ پشتکار از خصیصه های انسان های موفق است. بسیار اند دانشمندانی که نه با هوش بلکه با سخت کوشی موفق شدند.

با آن ها درباره یکی از درگیری های فکری خود صحبت کنید. ببینید چه قدر آشفته می شوند و چه قدر سعی دارند تا جایی که ممکن است با شما برای برطرف کردن این نگرانی همکاری کنند. به زبان ساده تر میزان همدلی آن ها را بسنجید. فراموش نکنید که سرمایه گذاری روی انسان های بی تفاوت نه مثل شکست بلکه مثل شکست است. کسی که نسبت به اطرافش دلسوز باشد می تواند از اعتماد، مال و اعتبار شما محافظت کنید.

برخی از انسان ها سمی هستند. استفاده از فن بیان در احوال پرسی و ارتباط اجتماعی برای نزدیک شدن به آن ها وقت تلف کردن است. این افراد:

راه هایی که برای کشف شخصیت دیگران به کار می برید را با ما در میان بگذارید؟ آیا اهل قضاوت هستید یا ترجیح می دهید خودتان به شناخت واقعی از شخصیت دیگران برسید؟

سیدجوادغفاری هستم، مدیر سایت دانشگاه زندگی.
مؤلف چندین جلد کتاب پرفروش منجمله کتاب “رازهایی برای کسب موفقیت و ثروت” و “مهارت‌های‌زندگی”

مقاله قبلی

تکنیک های ارائه سمینار کارشناسی ارشد – شنوندگان را محو خود کنید!

مقاله بعدی

فن بیان در برقراری ارتباط با کودکان – حتی اگر بچه ندارید بخوانید!

ان ال پی چیست و چگونه می‌تواند باعث رسیدن به موفقیت شود؟

اثر پیگمالیون چیست؟

ایده های عاشقانه واقعا خاص

تکنیک‌هایی برای شاد زیستن

Your email address will not be published.

چگونه به شخصیت افراد پی ببریم

Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment.

 + 
1
 = 
دو

.hide-if-no-js {
display: none !important;
}

سایت دانشگاه زندگی در تلاش است تا در زمینه روانشناسی خانواده، حقوق خانواده و فن‌بیان آموزش‌های کاربردی را در اختیار مخاطبان خود قرار دهد.

تلفن همراه: 09128114868

تلفن ثابت: 44635830-021

دانشگاه زندگی در زمینه مشاوره ازدواج و مشاوره خانواده خدمات بهینه ای را به شما همراهان عزیز عرضه می کند.

Welcome, Login to your account.

 × 
هشت
 = 
8

.hide-if-no-js {
display: none !important;
}

Recover your password.

A password will be e-mailed to you.

شناختن افراد برای پی بردن به شخصیتشان گاهی دشوار است اما با دانستن مواردی
می توانید به شخصیت درونی فرد پی ببرید که به این شخصیت شناسی از روی رفتار می گویند
خیلی از افراد با زبان بدن خود شخصیت درونی خود را برملا می کنند ما در این مطلب از پرشین وی
هر آنچه را که باید پیرامون شخصیت شناسی از روی رفتار را بدانید را به شما خواهیم گفت

ما در اینجا برخی از رایج ترین رفتارها را که معیاری برای قضاوت شما می توانند باشد، برایتان آورده ایم.حالت دست
شما می توانید از طریق حالت دست طرف مقابل، شخصیت او را تشخیص دهید.
افرادی که حرکات دست زیادی دارند، معمولا افرادی قدرتمند با اعتماد به نفس بالا هستند که دوست دارند خودشان را
در مقابل دیگران بیان کنند در حالی که آنهایی که زیاد هنگام صحبت کردن دست خود را تکان نمی دهند،
افرادی کم رو و بدون اعتماد به نفس هستند که به دنبال ساده ترین راه برای انجام کارهایشان می
گردند.

وقت شناسی

آیا دیر سر قرارتان رسده اید؟ این رفتار شما بر شخصی که منتظر شما مانده است، تاثیر منفی خواهد گذاشت.
افرادی که وقت شناس هستند، افراد با انگیزه ای هستند که ساختار ذهنی منظمی دارند و برای لحظه به لحظه
زندگی خود ارزش قائلند در صورتی که افراد وقت نشناس، افراد بی ملاحظه ای هستند که همیشه در حال دویدن
به این طرف و آن طرف اند و تمام کارهای خود را در دقیقه ۹۰ انجام می دهند.

طرز برخورد با کارکنان رستوران

چگونه به شخصیت افراد پی ببریم

سعی کنید هیچگاه با فردی که با کارمندان رستوران بد برخورد می کند، قرار ملاقات نگذارید.
شما از طرز برخورد افراد با گارسن های رستوران، کارمندان هتل و نگبانان می توانید تشخیص دهید که آیا طرف
مقابل تان فرد مودبی است یا خیر.
افرادی که شغل دیگران را معیار احترام گذاشتن به آنها قرار می دهند، افراد قابل اعتمادی نیستند.

طرز نگاه هنگام نوشیدن

تحقیقیات نشان داده افرادی که هنگام نوشیدن قهوه یا چای، به داخل فنجان نگاه می کنند، افرادی درونگرا، ایده آلیسم،
آگاه و متمرکز هستند.
اما فردی که به لبه های فنجان نگاه می کند، فردی است که بسیار تحت تاثیر دیگران قرار می گیرد
و نسبت به اتفاقات اطراف خود آگاه است.
بی خیالی، برونگرایی و قابل اعتماد نیز از دیگر خصوصیات این دسته است.
آنهایی که هنگام نوشیدن نیز چشمان خود را می بندند، افرادی هستند که در زندگی درد و رنج کشیده اند
اما سعی می کنند خودشان را با خوشی ها سرگرم کنند.

جویدن ناخن ها

بله، این یک نشانه است.
تحقیقات نشان داده افرادی که ناخن های خود را می جوند یا با موهای خود بازی می کنند یا حتی
پوست تن خود را می خارانند، تمایل به کمال گرایی دارند و نمی توانند آرامش خود را به طور
کامل حفظ کنند.

فرقی نمی کند که شما یک نامه عاشقانه بنویسید یا یک لیست خرید روزانه، دست خط شما می
تواند شخصیت شما را لو دهد.

افرادی که هنگام نوشتن فشار زیادی به خودکار می آورند افرادی لجوج هستند که از اعتماد به نفس بالایی نیز
برخوردارند.
اگر کلمه های نوشته شده درشت و بزرگ باشند، شما فردی مردم محور هستید در حالی که دست خط ریز
و کوچک نشان از درون گرایی شما دارد.

اگر دست خط شما به سمت راست شیب داشته باشد، شما فردی احساساتی و مهربان هستید اما اگر شیب آن
به سمت چپ باشد، درونگرایی از خصوصیان اخلاقی شما است.
دست خط های صاف نیز نشانه عملگرایی می باشد.

چک کردن گوشی

چک کردن گوشی و این که چه زمان و مکانی گوشی خود را از جیب یا کیف
تان در می آورید، می تواند شخصیت شما را آشکار کند.
اگر فردی هستید که مدام شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک یا ایمیل خود را چک می کنید، نشان می دهد
که شما در مورد مسائل عاطفی ثبات ندارید و مدام حال و هوایتان تغییر می کند.

تماس چشمی

برقرار نکردن تماس چشمی نشان دهنده عدم اعتماد به نفس است و این که فرد بر رفتارهای خود
کنترل نداشته و همیشه برای انجام کارهایش نیاز به یک تلنگر از سوی اطرافیان دارد.
اینگونه افراد اراده ای ضعیف دارند.

اما از طرف دیگر افرادی که اعتماد به نفس زیادی دارند، از برقرار کردن تماس چشمی واهمه ای ندارند و
هنگام صحبت با دیگران به مدت طولانی تری به چشم های طرف مقابل خیره می شوند.
اینگونه افراد در برقراری روابط اجتماعی با دیگران موفق تر هستند.

این مشاور نوجوان و خانواده تاکید کرد: افرادی که بیشتر لباس‌هایی به رنگ سیاه انتخاب
می‌کنند اغلب حساس، هنرمند و انسان‌هایی دقیق به جزئیات هستند. طرفداران
رنگ قرمز اشخاصی کمال گرا و سخت کوش به شمار می‌آیند. علاقمندان
به رنگ سبز مهربان و وفادار هستند. اشخاصی که بیشتر رنگ سفید را بر
می‌گزینند افرادی منطقی بوده و بیشتر کارهایشان را به صورت سازمان یافته
و منظم انجام می‌دهند. طرفداران رنگ آبی نیز افرادی حساس، ثابت قدم و نسبت به دیگران با ملاحظه هستند.

اویارحسینی اظهار کرد: به طور مثال فردی که در جامعه شلوار پاره می‌پوشد،
می‌تواند نشان دهنده هنجار شکنی یا گرایش وی به خودنمایی باشد.
همچنین امکان خودزنی چنین شخصی در موقعیت‌های اضطرابی نیز وجود دارد.

این کارشناس ارشد مشاوره خانواده افزود: اشخاصی که هنگام خوردن خورشتی
مانند قورمه سبزی تمایل به خوردن گوشت دارند، نسبت به دیگران افرادی هیجان
مدارترند. همچنین آنهایی که سبزی خورشت را برای خوردن انتخاب می‌کنند، انسان‌هایی آرام‌ترند.

شهیدی تصریح کرد: حالات اضطرابی مثل ناخن جویدن یا رفتار‌های تکراری
متمرکز بر بدن مسائل زیادی را درباره شخصیت شما بازگو می‌کند. واکنش
شما نسبت به موقعیت‌ها، با کشیدن موها، جویدن ناخن‌ها یا خاراندن پوست
می‌تواند نشان دهنده بی صبری، ناامیدی، خستگی یا نارضایتی باشد.

وی اظهار کرد: در تحقیقی ثابت شده است که افرادی که ناخن خود را می‌جوند
دارای شخصیت کمال گرا، عصبی و هیجان زده هستند.

این دکترای روانشناسی عمومی بیان کرد: بنا به گفته اِمری گلیس از دانشگاه کانزاس
تنها با ارزیابی رنگ، سبک، قیمت و شرایط کفش فرد قادر است تا ۹۰ درصد به جنبه‌های
شخصیتی صاحب آن پی ببرد، کفش‌ها می‌توانند نشان دهنده وابستگی سیاسی،
جنسیت (منظور روحیه افراد است مانند زنی که روحیه مردانه دارد) یا حتی سن فرد باشد.

برترینها / yjc

Copyright (c) 2006-2019 persianv.com All Rights Reserved

© باز نشر مطالب اختصاصی سایت فقط با ذکر منبع و لینک مطلب در سایت persianv.com مجاز میباشد .


راه و رسم داشتن زندگی زناشویی بدون تنش


کامل ترین سیستم خانگی پاکیزه کننده هوا

 

 

چگونه به شخصیت افراد پی ببریم

 

 

آیا می دانید اگر شخصی با صدای بلند و گرم صحبت کند به گوش شما خوش می آید یا اگر شخصی از کلمات ادبی و متفاوت استفاده کند ، سایرین شیفته صحبت های او میشوند ؟

این مقاله حاصل تلاش آلبرت مقبانین در رابطه با حرکات و ژستهای متفاوت شما در شرایط مختلف می باشد . با پی بردن به این نشانه ها می توانید به سادگی متوجه شوید که در ذهن مخاطبتان چه می گذرد؟

 

صورت :

 

بعد از چشم ها تاثیر گذارترین نقطه در چهره هر شخص فیگور صورت می باشد . مثال :

 

در حین یک ملاقات برای اینکه نشان دهید از این ملاقات رضایت دارید، یک لبخند زیبا بر لب داشته باشید.

 

اما مواظب باشید در این کار افراط نکنید .

 

برای مثال: در تمام دقایق یک ملاقات نخندید ، اجازه دهید مخاطبتان چهره تان را بدون خنده نیز مشاهده کند .

 

چشم ها :

 

با کمک چشمهایتان می توانید یک رابطه مستقیم و آزاد را با مخاطب برقرار کنید .

 

به چشم های مخاطبتان نگاه کنید اما نه اینکه ذل بزنید و در تمام دقایق نگاه های او را دنبال کنید زیرا در این صورت دید مثبتی را از خود به طرف مقابلتان منتقل نمی کنید .

 

به طور نرمال و معمولی به چشم های طرف مقابل خود نگاه کنید .

 

هیچ گاه چشم هایتان را به زمین ندوزید یا اینکه به پاهای خود یا شخص مقابل ذل نزنید زیرا این کار بیانگر کمبود اعتماد به نفس و نمایانگر خجالتی بودن شماست .

 

حرکات متنوعی که با دستها انجام می شود:

 

دستها تنها نقاطی هستند که می توانند حرکات بسیاری را انجام دهند مثلا : حرکات تند و اضطراب آوری داشته باشند یا اینکه آرام باشند یا مدام باز و بسته شوند یا …..

 

افرادی که اضطراب و استرس زیادی دارند ، معمولا حرکات تند و سریعی را در دستهایشان می بینیم . شخصی که مدام انگشتان دستش را باز و بسته می کند نشانه بارزی از معذب بودن و کم رو بودن اوست.

 

حرکاتی که انجام می شود و نشان از خسته شدن مخاطب از صحبت های مطرح شده می باشد :

 

صحبتی در جریان است که برای شما جالب نیست اما بخاطر شرایطی که دارید نمی توانید آنجا را ترک کنید

 

چگونه به شخصیت افراد پی ببریم

مثال : شما در یک جلسه خسته کننده در محیط اداری خود هستید و بخاطر موقعیت شغلی خود مجبور به ماندن و گوش دادن به صحبت های رییس و همکاران خود هستید .چه حرکاتی را از خود بروز می دهید ؟ شما ناخودآگاه و به طور متناوب پاهای خود را تکان می دهید ، یا به طور ناخودآگاه به صورت شخصی ذل می زنید یا به پوشه ای که پیش رویتان است یا بطری آبی که کنارتان است یا …

 

اما موقعیت ایده آل در ملاقات ها چه حالتی است ؟ حالتی که خسته کننده و مضطرب به نظر نرسد؟

 

هنگامی که بر روی مبل یا صندلی می نشینید خود را رها نکنید بلکه حالت رسمی را حفظ کنید برای مثال یک پای خود را بر روی دیگری بندازید و با چهره ای معقول بنشینید نه چهره مضطرب یا کم رو . دستان خود را بر روی پاهای خود بگذارید تا از حالت آویزان بودن آنها جلوگیری کنید .

 

یا اگر برای این دیدار مضطرب هستید و دستان شما لرزش دارند ، لرزش دستان خود را از نگاه مخاطبتان مخفی کنید .

 

خیلی زود و سریع با مخاطب خود رابطه دوستانه ای برقرار نکنید حتی اگر او این رویه را در پیش گرفته باشد . با لحنی کاملا رسمی و مودبانه در طول ملاقات صحبت کنید .

 

فاصله 60 سانتی متری را نیز حائل بین خود و شخص مقابل قرار دهید نه خیلی نزدیک او بنشینید نه خیلی دور .

 

اکنون به رفتارهای اغوا کننده می پردازیم :

 

اغوا کننده بدین معناست : شما با رفتاری که در پیش می گیرید قصد فریفتن شخص مقابلتان را دارید .

 

اگر یک خانم در جلسه ای حضور داشته باشد و تمایل به برقراری رابطه نزدیک تری با یکی از همکاران مرد خود داشته باشد ، رفتارهایی را انجام می دهد که باعث جلب نظر آن فرد و همینطور اغوا کردن او بیانجامد . برای مثال :

 

با موهای خود بازی می کند و به نوعی قصد نمایش دادن موهای خود را دارد و در حین این کار یک لبخند نیز بر لب دارد .

 

اگر می خواهید مدیر عامل خود را تحت تاثیر قرار دهید و توجه او را به خود جلب کنید در طول جلسه ای که رییس شما سخنرانی می کند تمام صحبت های او را با سر تایید کنید و در بعضی لحظه ها که جای صحبت وجود دارد با کلماتی مانند : دقیقا ، کاملا درست می فرماین ، من هم موافقم و کلماتی با این سبک نظر شخص مقابل را به خود جلب می کنید .

 

حرکاتی که شخص دروغگو از خود بروز می دهد :

 

شاید از سخنان و صحبت های شخص مقابلتان نتوانید تشخیص دهید که او براستی حقیقت را به شما می گوید یا خیر ؟

 

اما می توانید با کمی درایت از روی حرکات او به صحت گفته هایش پی ببرید ، اما چگونه؟

 

حرکات گفته شده در این قسمت با توجه به تحقیقات روان شناسان نوشته شده است :

 

* هنگامی که شخصی در حال دروغ گفتن است بی اختیار دستش را جلوی دهان خود می گیرد و شما تکان خوردن لب های او را به هنگام صحبت کردن نمی بینید طوری که انگار او می خواهد با دستش جلوی خروج کلمات را بگیرد . او مدام دستش را در موهای خود می کند ، یا با دست بینی اش را لمس می کند .

 

* اگر بر روی صندلی یا مبل نشسته باشد مدام تکان می خورد و جای خود را بر روی صندلی تغییر می دهد ، گاهی دست خود را روی دسته مبل می گذارد یا گاهی دست خود را روی پاهایش قرار می دهد و …

منبع:iran-forum.ir

راه های شناخت خود و دیگران


مشاوره تلفنی طلاق


درمان اختلالات گفتاری کودکان

رویایی بابحران نگران کننده روابط زناشویی

قبل ازخرید،فرش مورد نظرت رو تو دکورتست کن

خرید انواع ابزار وجعبه ابزار خانگی وصنعتی

چنین کیکی روفقط تواین یخچال میتونی جابدی


تا60%تخفیف پرطرفدارترین محصولات جنسی


تردید و دو دلی قبل از ازدواج


همین حالا وکیل بگیر


کلکسیون فرشهای مدرن و کلاسیک برای خرید


تست شنوایی و درمان وزوز گوش


صفر تا صد یک شغل پولساز برای خانم ها


درخواست مجرب ترین وکلا طلاق توافقی


میخوای از همیشه زیباتر باشی؟

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

اکثر انسان‌ها علاقمند هستند تا درباره دیگران نه تنها شناخت پیدا کنند، بلکه این شناخت را در حداقل زمان ممکن به‌دست بیاورند. شناخت شخصیت افراد کمک بسیاری در روابط‌مان با دیگران می‌کند. در عصری که همه چیز بر محور سرعت می‌گردد ما حتی برای شناخت انسان‌ها نیز تمایل داریم با حداقل انرژی و زمان به شناسایی دیگری نائل آییم.

پروفسور دن مک آدامز، استاد دانشگاه نورت وسترن، تحقیقاتی در زمینه آنچه که باعث می‌شود دیگران را حقیقتاً بشناسیم انجام داد. بر طبق نظر او سه سطح برای شناخت وجود دارد که افراد گام به گام آن را طی می‌کنند تا با گذر از این سه سطح با همدیگر را بیشتر بشناسند. نکته جالب توجه آن است که برای صمیمیت نیز باید به‌ترتیب از این سه مرحله گذر کرد. بنابراین می‌توان با خود آشکاری بیشتر به صمیمیت سریعتر کمک کرد. البته باید این خود آشکاری به ترتیب سطوح شناختی که در زیر می‌آید باشد. اگر شما خیلی زود و خیلی زیاد مسائل شخصیتان را با دیگری مطرح کنید احتمالاً او در رابطه نمی‌ماند، اما خود آشکار‌سازی تدریجی بر صمیمیت می‌افزاید. افراد با گذار از این مراحل با یکدیگر صمیمی شده و یا عاشق یکدیگر می‌شوند.

سطح اول شناخت شخصیت افراد عبارت از ویژگی‌های کلی فرد است. در این سطح بالاخص ۵ شاخص مهم مورد توجه قرار می‌گیرد. این ۵ شاخص به‌صورت صفر و یک نمی‌باشد بلکه همانند یک طیف بوده و افراد در نقاط مختلف این طیف قرار می‌گیرند. زمانی که فرد در هر یک از این شاخص‌ها نمره بالا یا پایینی کسب کرد می‌توان سایر ویژگی‌های آن شاخص را نیز درباره او پیش‌بینی کرده و صادق دانست. به‌طور مثال، اگر شخصی نشانه‌های انضباط و مدیریت شخصی (شاص دوم) را از خود نشان می‌دهد می‌توان انتظار داشت که او فردی منظم، قانونمند، هدفمند، به‌دنبال پیشرفت و مسئولیت‌پذیر است. بنابراین زمانی که نشانه‌هایی از یک شاخص را در شخصی مشاهده کردید سایر ویژگی‌های آن شاخص را نیز می‌توانید در او حدس بزنید. علاوه بر آن می‌توانید از پرسشنامه شخصیت ۵ عاملی نئو نیز استفاده کنید. این ۵ شاخص عبارتند از:

فرد به چه میزان در برابر تجربیات و افکار جدید پذیرا می‌باشد، به چه میزان مشتاق و کنجکاو تجربیات جدید است، میزان کنجکاوری فکری و خلاقیت او به چه مقدار است، چه مقدار علاقمند به فعالیت‌های خارج از روتین می‌باشد. این ویژگی در عین حال شامل پیش‌بینی ناپذیری و عدم تمرکز در فعالیت و علایق نیز می‌باشد. بالعکس، افرادی که میزان پذیرا بودن در آنها کم است سعی در مداوت در یک کار تا انجام آن به‌نحو کامل را دارند. آنها معمولاً محتاط و در باورهای خود دگماتیک هستند.

فرد به چه میزان به نظم و ترتیب اهمیت می‌دهد. چه مقدار مسئولیت‌پذیر است و می‌توان به او اعتماد کرد. این شاخص همچنین میزان هدفمندی را نیز می‌سنجد. کسی که در این شاخص نمره بالایی دارد وظیفه‌شناس، منظم، هدفمند، خویشتن‌دار و برای کسب موفقیت تلاش می‌کند. او در تصمیم‌گیری‌ها محتاط است و نمره خیلی بالا می‌تواند یکدندگی و افکار وسواسی را نیز به‌دنبال داشته باشد. کسی که در این شاخص نمره پایینی دارد معمولاً انعطاف‌پذیر بوده و کارهای فی‌البداهه می‌کند. او بر اساس تصمیمات لحظه‌ای و تکانه‌های خود عمل می‌کند و در حالت شدید آن نمی‌تواند لذت‌های خود را به تاخیر بیندازد. بنابراین در جهت موفقیت مداومت نمی‌ورزد.

چگونه به شخصیت افراد پی ببریم

این عامل میزان جامعه‌پذیری، معاشرتی بودن، فعال و پرانرژی بودن و هیجان‌خواهی را می‌سنجد. افرادی که نمره بالایی در این شاخص می‌گیرند معمولاً افرادی اجتماعی، پرحرف، خود اظهارگر، پرانرژی و هیجان‌خواه هستند. آنها به‌دنبال دریافت تحریکات بیرونی هستند. نمره بالا در این شاخص نشانه توجه‌خواهی و سلطه‌جویی نیز می‌باشد. افرادی که نمره پایین در این شاخص می‌گیرند شخصیت کم حرف و متفکری دارند و علاقه‌ای به معاشرت نشان نمی‌دهند. از دیگران کناره‌گیری کرده و قادر هستند با تنهایی خودشان سرگرم باشند.

این عامل میزان اعتماد، همکاری، توافق با دیگران و همدلی با دیگران را می‌سنجد و یک ویژگی بین‌فردی است. افرادی که نمره بالایی در این شاخص می‌گیرند معمولاً گرم، مهربان، نوع دوست، رک و بی‌ریا، فروتن و درباره انسان‌ها خوش‌بین هستند و با نگاه ظن و شک به دیگران نمی‌نگرند. به‌راحتی می‌توانند با دیگران کنار بیایند و با آنها تعامل و همکاری کنند. افرادی که نمره پایینی در این شاخص دارند ستیزه‌جو و رقابت‌طلب بوده و علاقه‌ای به زندگی دیگران نشان نمی‌دهند و به احساسات آنها بی‌توجه هستند. دارای تفکر نقاد هستند و آماده دفاع از باورهای خود هستند.

فرد به چه میزان احساسات غم، شرم، خشم، گناه، حسادت، ترس و … دارد. به چه میزان هیجانات و عواطفش بی‌ثبات بوده و متغیر است. به چه میزان پرتنش و تحریک‌پذیر است. فردی که نمره بالایی در این شاخص دارد استرس زیادی را تحمل می‌کند، درباره چیزهای مختلفی نگران است، به‌سرعت ناراحت می‌شود، توانایی سازگاری با محیط را ندارد، با مشکلات نمی‌تواند به‌راحتی دست و پنجه نرم کند و مشکلات به‌نظرش بزرگ می‌رسد، خلقش خیلی سریع تغییر می‌کند.

سطح دوم شناخت شخصیت افراد عبارت است از: دغدغه‌ها و نگرانی‌های شخصی افراد. در این مرحله فرد با هدف‌ها، ارزش‌ها، تلاش‌های شخصی، خواسته‌های شخصی از زندگی و انگیزه‌ها دیگری آشنا می‌شود. اینکه چه چیز به فرد انگیزه حرکت می‌دهد. برای چه اموری هیجان دارد و چه اموری در زندگی او پررنگ‌تر است. همچنین درک می‌کند که دیگری از چه راه و نقشه‌ای برای رسیدن به خواسته‌ها و انگیزه‌های خود استفاده می‌کند. دراین سطح شناخت فرد درک می‌کند دیگری در هر موقعیت خاص به چه آیتمی بیشتر اهمیت می‌دهد. به‌طور مثال، آیا هدف‌هایی شخصی مانند تحصیل، کسب درآمد و … برای او مهم است یا ارزش‌های خانوادگی و اجتماعی، آیا او پول را فدای شهرت می‌کند یا شهرت را فدای پول. برای به‌دست آوردن هریک چه مسیرهایی را پیموده است و چه استراتژی‌هایی به‌کار برده است.

سطح سوم شناخت شخصیت افراد عبارت از داستان زندگی فرد مقابل است. در این مرحله با داستان شخص مقابل از زبان خودش آشنا می‌شویم. هر کسی داستان زندگی خود را به‌گونه‌ای تعریف می‌کند. بعضی افراد در داستان زندگی نقش قربانی و مظلوم برای خود قائل هستند. آنها وقتی داستان زندگی خود را تعریف می‌کنند؛ یا دیگران سر آنها کلاه گذاشته‌اند یا به آنها خیانت کرده‌اند یا قدر محبت‌هایشان را ندانسته‌اند و یا … . بعضی دیگر نقش ناجی را دارند. آنها در همه جای داستانشان در حال نجات دادن فردی از گرفتاری، رابطه بد، بی‌پولی و … هستند. گروهی نیز نقش پرستار (مراقب همه بودن و تیمار کردن)، معلم (برای همه بزرگتری کردن) و پلیس (در زندگی همه کنکاش کردن) را دارند. باید دید فرد چه نقشی برای خود در داستان زندگی‌اش قائل است.

شما با توجه به این سه سطح شناختی می‌توانید فردی را که با او در ارتباط قرار می‌گیرید، سریعتر بشناسید و در عین حال می‌توانید با بیان بی‌تکلف ویژگی‌های خود در این سه سطح شناختی، اولاً به طرف مقابل کمک کنید تا شما را بهتر بشناسد و ثانیاً خودآشکاری شما کمک به صمیمیت بیشتر رابطه‌تان می‌کند.

https://www.psychologytoday.com/blog/the-personality-analyst/201011/three-levels-knowing-person

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

درود. شما دچار اضطراب هستید. باید ببینید چه اتفاق یا موضوعی…

درود. بله ولی هیچ کدام از روشها مورد تایید نمی باشند….

درود. شرایطی که توصسف کردید نشان می دهد اگر هم اختلال دوقطبی…

درود. اگر آگاهانه قصد کنید موسیقی گوش ندهید و نمی توانید بله…

خیر. آلت تناسلی در سن شما رشد بیشتری ندارد….

سلام آقای دکتر من ۱۹ سالمه سیستم بدنم ریخته بهم شب وقتی خیلی…

درمان قطعی زود انزالی

درمان افسردگی بدون دارو

عشق بازی

سریعترین درمان افسردگی

دکتر کامیار سنایی

عشق بازی با زن+تحریک جنسی

ترک اعتیاد به دیدن فیلم پورن

تعریف اضطراب

درمان اضطراب شدید بدون دارو

درمان اضطراب اجتماعی

نقاط حساس بدن زنان

درمان قطعی وسواس فکری شدید

چگونه به شخصیت افراد پی ببریم

جملات پایان رابطه

درمان قطعی اختلال دوقطبی

درمان دیر انزالی

دکتر روانشناس ایرانی درالمان

روانشناس ایرانی در کویت

روانشناس در انگلستان

روانشناس در دبی

روانشناس در استرالیا

روانشناس ایرانی در تورنتو

روانشناس در گرگان

روانشناس ایرانی در سوئد

روانشناس در غرب تهران

روانشناس در لس انجلس

بهترین روانشناس

دکتر روانشناس خوب

درود. شما دچار اضطراب هستید. باید ببینید چه اتفاق یا موضوعی…

درود. بله ولی هیچ کدام از روشها مورد تایید نمی باشند….

درود. شرایطی که توصسف کردید نشان می دهد اگر هم اختلال دوقطبی…

درود. اگر آگاهانه قصد کنید موسیقی گوش ندهید و نمی توانید بله…

خیر. آلت تناسلی در سن شما رشد بیشتری ندارد….

سلام آقای دکتر من ۱۹ سالمه سیستم بدنم ریخته بهم شب وقتی خیلی…

اگر می خواهید از شخصیت و خصوصیات رفتاری خود بیشتر بدانید از تست شخصیت شناسی استفاده کنید و تنها در ۱۰ دقیقه به شخصیت خود پی ببرید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از نمناک، همه ما دوست داریم از شخصیت خود شناخت بیشتری به دست آوریم چرا که گاهی ممکن است شناخت خوبی از خود نداشته باشیم مثلا خود را فردی اجتماعی بدانیم در صورتی که دیگران چنین نظری درباره ما نداشته باشند یعنی شناخت ما از خودمان مانند شناخت دیگران از ما نباشد .

همین تفاوت دیدگاه مانع از واقع بینی می شود و به این دلیل که صورت مسئله روشن نیست بسیاری از مشکلات به راحتی حل نمی شوند. این تست ساده به شما کمک می کند به یک شناخت نسبی از شخصیت خود برسید.

در این سری از تست خود شناسی، با خواندن پرسش های زیر و با به تصویر کشیدن موقعیت های داده شده در ذهن خود ، اولین تصویر ذهنی تان را یادداشت کنید. سوال های این آزمون از وقایعی است که هر روز با آن ها مواجه می شوید .

توجه کنید که در پاسخ به این سوالات اولین تصویر ذهنی مهم است و بیش از حد بررسی کردن سوال جایز نیست.یک کاغذ و قلم آماده کنید تا بتوانید جواب هایتان را یادداشت نمایید و امتیازهای خود را با هم جمع بزنید.

چگونه به شخصیت افراد پی ببریم

1. در کدام ساعت از روز احساس آرامش می کنید؟

الف- صبح

ب- عصر و غروب

ج- شب

2. طریق راه رفتن شما چگونه است؟

الف- نسبتا سریع، با قدم های بلند

ب- نسبتا سریع، با قدم های کوتاه ولی تند و پشت سر هم

ج _ آهسته ، با سری صاف روبه جلو

د _ آهسته و سر به زیر، خیلی آهسته

3. طریقه صحبت کردن شما با دیگران چگونه است ؟

الف- می ایستید و دست به سینه حرف می زنید

ب- دست ها را در هم قلاب می کنید

ج- یک یا هر 2 دست را در پهلو می گذارید

د- به شخصی که با او صحبت می کنید دست می زنید

ه- با گوش خود بازی می کنید، به چانه تان دست می زنید یا موهای تان را صاف می کنید

4. طریقه نشستن شما هنگامی که آرام هستید چگونه است ؟

الف _ زانوها خم و پاها تقریبا کنار هم

ب- چهار زانو

ج _ پاهای صاف و دراز به جلو

د _ یک پا زیر، دیگری خم

5. واکنش شما به وقایع جالب چگونه است ؟

الف- خنده ای بلند که نشان دهد چقدر موضوع جالب بوده

ب- خنده ای آرام

ج- با پوزخند کوچک

د- لبخند بزرگ

ه- لبخند کوچک

6. هنگامی که وارد یک مهمانی یا جمع می شوید ابتدا چگونه رفتار می کنید؟

الف- با صدای بلند سلام و حرکتی که همه متوجه شما شوند، وارد می شوید.

ب- با صدای آرام تر سلام می کنید و سریع به دنبال شخصی که می شناسید، می گردید.

ج- در حد امکان آرام وارد می شوید و سعی می کنید به نظر سایرین نیایید.

7. هنگامی که به سختی مشغول انجام کاری هستید اما شخصی آن را قطع می کند :

الف- از وقفه ایجاد شده راضی هستید و از آن استقبال می کنید.

ب- به سختی ناراحت می شوید.

ج- حالتی بینابین این 2 حالت ایجاد می شود.

8. کدام مجموعه رنگ زیر را می پسندید ؟

چگونه به شخصیت افراد پی ببریم

الف- قرمز یا نارنجی

ب- سیاه

ج- زرد یا آبی کمرنگ

د- سبز

ه- آبی تیره یا ارغوانی

و- سفید

ز- قهوه ای، خاکستری، بنفش

9. در آخرین لحظات قبل از خواب و زمانی که در تختخواب هستید ، در چه حالتی دراز می کشید؟

الف- به پشت

ب- روی شکم (دمر)

ج- به پهلو و کمی خم و دایره ای

د- سر روی یک دست

ه- سر زیر پتو یا ملافه…

10. بیشتر چه خوابهایی می بینید ؟

الف- از جایی می افتید.

ب- مشغول جنگ و دعوا هستید.

ج- به دنبال کسی یا چیزی هستید.

د- پرواز می کنید یا در آب غوطه ورید.

ه- اصلا خواب نمی بینید.

و- معمولا خواب های خوش می بینید.

سوال اول:الف (2 امتیاز)، ب (4 امتیاز)، ج (6 امتیاز)

سوال دوم:الف (6امتیاز)، ب (4 امتیاز)، ج (7 امتیاز)، د (2 امتیاز)، ه( یک امتیاز).

سوال سوم:الف (4 امتیاز)، ب (2 امتیاز)، ج (5 امتیاز)، د (7 امتیاز)، ه (6 امتیاز).

سوال چهارم:الف (4 امتیاز)، ب (6 امتیاز)، ج (2 امتیاز)، د (یک امتیاز).

سوال پنجم:الف (6 امتیاز)، ب (4 امتیاز)، ج (3 امتیاز)، د (5 امتیاز)، ه (2 امتیاز) .

سوال ششم:الف (6 امتیاز)، ب (4 امتیاز)، ج (2 امتیاز).

سوال هفتم:الف (6 امتیاز)، ب (2 امتیاز)، ج (4 امتیاز).

سوال هشتم:الف (6 امتیاز)، ب (7 امتیاز)، ج (5امتیاز)، د (4 امتیاز)، ه (3 امتیاز) و (2 امتیاز)، ز (یک امتیاز).

سوال نهم:الف (7 امتیاز)، ب (6 امتیاز)، ج (4 امتیاز)، د (2 امتیاز)، ه (یک امتیاز).

سوال دهم:الف (4 امتیاز)، ب (2 امتیاز)، ج (3 امتیاز)، د (5 امتیاز)، ه (6 امتیاز)، و (یک امتیاز).

پاسخ سوال هایتان را بر اساس امتیاز بر روی کاغذ بنویسید و امتیازها را با هم جمع بزنید. جمع امتیازتان نشان می دهد که شما چه نوع شخصیتی دارید و با این تست بهتر می توانید شخصیت خود را بشناسید .

امتیاز شما بالاتر از 60 است:

دیگران شما را فردی مغرور، خودمحور و بی نهایت سلطه جو می دانند و بسیار مراقب رفتارشان هنگام برخورد با شما هستند. آنها در ظاهر شما را تحسین می کنند و آرزو دارند جای شما بودند اما در واقع اعتمادی به شما ندارند و به ایجاد رابطه ای عمیق و دوستانه با شما متمایل نیستند.

امتیاز شما 51 تا 60 است:

دیگران شما را فردی جسور و اهل مخاطره و تحریک پذیر می دانند که هر موضوع ناخوشایندی می تواند شما را آشفته کند. شما در اکثر کارهایتان عجولانه و بی فکر عمل می کنید و تصمیم گیری سریع و اغلب غلط دارید. شما به رهبری جمع علاقه مندید. شما همه چیز را تجربه و امتحان می کنیدو از ماجراجویی لذت می برید بنابراین همراهی دیگران با شما برایشان هیجان انگیز و لذت بخش است .

امتیاز شما 41 تا 50 است :

شما فردی مهربان، ملاحظه کار و فهمیده هستید که دیگران از ارتباط با شما لذت می برند زیرا شما را فردی بانشاط، سرزنده، سرگرم کننده و جالب می بینند. شما برای دیگران بسیار مهم هستید چرا که در مواقع لزوم بهترین کمک برای اعضای گروه هستید و به موقع می توانید باعث شادی و خوشی دوستان تان شوید و لبخند را به لب آنها بیاورید. شما مرکز توجه جمع هستید و رفتارتان متعادل افردی مهربان، ملاحظه کار و فهمیده به نظر ماست.

امتیاز شما 31 تا 40 است:

شما فردی باهوش و بااستعداد اما فروتن و متواضعید. در صورت دوست شدن با فرد دیگر صادق، باوفا و وظیفه شناس هستید و از دوستتان نیز انتظار چنین برخوردی دارید. به سرعت و سادگی با دیگران دوست نمی شوید اما در صورت دوستی فردی قابل اعتماد هستید که به سختی دوستی ها را رها می کند. شما در نظر دیگران معقول، هشیار، دقیق، ملاحظه کار و اهل عمل هستید.

امتیاز شما 21 تا 30 است :

دیگران شما را فردی زحمت کش می دانند که در آرامش و با صرف زمان زیاد در جمع ، بار دیگران را بر دوش می کشد. شما محتاط و ملاحظه کار هستید که هیچ گاه بدون فکر و براساس تحریک لحظه ای و آنی نظر نمی دهید و همیشه با سنجیدن تمام جوانب کارها تصمیم گیری می کنید اما گاهی اوقات ایرادگیر هستید.

امتیاز شما کمتر از 21 امتیازاست:

شما از نظر دیگر افراد ، فردی خجالتی، عصبی، شکاک و دودل هستید. این دیگران هستند که به جای شما فکر می کنند و تصمیم می گیرند و همیشه نظرشان را بر شما تحمیل می کنند. شما تمایلی به انجام کارهای گروهی و ارتباط با افراد دیگر ندارید.


عالی بود


اصلا درست نبود


تقربیا همچی درست بود

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

چگونه به شخصیت افراد پی ببریم
چگونه به شخصیت افراد پی ببریم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *