چگونه جذب دانشگاه فرهنگیان شویم

 
helpkade
چگونه جذب دانشگاه فرهنگیان شویم
چگونه جذب دانشگاه فرهنگیان شویم

ایران مشاوره

۲,۱۲۲ نظرها

دانشگاه فرهنگیان در سال 1390 با تجمیع مراکز تربیت معلم سراسر کشور، تاسیس شد. این دانشگاه زیر نظر وزارت آموزش و پرورش با هدف جذب دانشجو از طریق کنکور سراسری اقدام به تربیت دبیر می نمایند. بنابراین کسانی که تمایل به ادامه تحصیل در دانشگاه فرهنگیان را دارند می بایست پس از ثبت نام و اعلام نتایج کنکور، در انتخاب رشته کنکور 99 شرکت نمایند. هر ساله داوطلبان زیادی هنگام انتخاب رشته کنکور به دنبال شرایط پذیرش در دانشگاه فرهنگیان و چگونگی گزینش در این دانشگاه می باشند. لازم است گفته شود که یکی از شرایط اصلی پذیرش در این دانشگاه بومی پذیری آن و تراز داوطلب خواهد بود، برای اطلاع از سایر شرایط این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

شرط معدل 14 برای داوطلبان دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی وجود دارد.

دانشگاه فرهنگیان برای دو گروه از داوطلبان دارای ظرفیت پذیرش می باشد: 1- شاغلین رسمی – پیمانی آموزش و پرورش 2- داوطلبان آزاد که ما در ادامه به شرایط پذیرش هر یک از گروه های مذبور را ذکر خواهیم نمود.

آموزش و پرورش برای تامین نیروی انسانی مورد نیاز آموزشی خود، متناسب با مبانی و ارزش های اسلامی و نیاز دوره های مختلف تحصیلی در کارشناسی پیوسته برای دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی، از میان داوطلبان واجد شرایط دانشجو می پذیرد. داوطلبان شرکت کننده در کنکور سراسری در صورت داشتن شرایط عمومی و اختصاصی ذیل می توانند کد رشته محل های دانشگاه فرهنگیان را نیز در فرم انتخاب رشته کنکور 99 وارد کنند.چگونه جذب دانشگاه فرهنگیان شویم

تبصره: ملاک های تعیین بومی بودن داوطلبان در هر یک از رشته محل ها به شرح زیر می باشد:

الف. در صورتی که محل اخذ مدرک تحصیلی سه سال آخر دوره متوسطه برای داوطلبان نظام قدیم و محل اخذ مدرک پیش دانشگاهی و دو سال آخر دبیرستان برای داوطلبان نظام جدید در یک بخش شهر و یا استان باشد، داوطلب بومی آن بخش شهر و استان تلقی می شود.

ب. در صورتی که محل مدرک تحصیلی سه سال آخر داوطلب در یک بخش شهر و یا استان نباشد، بخش شهر و استان محل تولد داوطلب به عنوان بخش شهر و استان بومی وی در نظر گرفته می شود.

ج. داوطلبانی که سه سال آخر محل تحصیل را در خارج از کشور گذرانده اند، استان محل تولد، استان بومی آن ها تلقی می شود.

د. داوطلبانی که سه سال آخر محل تحصیل را خارج از کشور گذرانده اند و استان محل تولدشان نیز خارج از کشور بوده است، استان بومی این افراد شهر تهران تلقی خواهد شد.

ه. داشتن حداکثر 28 سال در بدو استخدام قطعی بعد از فراغت از تحصیل

و. سپردن تعهد عدم جابه جایی ده ساله برون استانی در استانی که استخدام می شود.

همانطور که در ابتدای مطلب گفته شد، دانشگاه فرهنگیان از طریق کنکور سراسری اقدام به جذب دانشجو می کند. بنابراین افرادی که در کنکور شرکت کرده و مجاز به انتخاب رشته شده اند می توانند در بازه زمانی انتخاب رشته کنکور سراسری که در نیمه دوم مرداد ماه انجام می شود اقدام به انتخاب رشته محل های دانشگاه فرهنگیان نمایند. با توجه به اینکه دانشگاه فرهنگیان جزو دانشگاه های نیمه متمرکز و دارای مصاحبه محسوب می شود، بنابراین داوطلبانی که علاقمند به پذیرش در دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی هستند، باید کد رشته های مربوط به این دانشگاه را در انتخاب های اول خود قرار دهند.

نحوه بررسی فرم انتخاب رشته بدین صورت است که از ابتدا و به ترتیب رشته های انتخابی داوطلبان بررسی می شود و اگر رتبه لازم برای رشته اول را به دست آورده باشند، دیگر انتخاب های بعدی آن ها بررسی نخواهد شد مگر اینکه پس از اعلام نتایج درخواست بررسی اولویت های بعدی را به ثبت برسانید. بنابراین اگر داوطلب رشته اول خود را غیر از رشته های دانشگاه فرهنگیان را قرار دهد و در همان انتخاب های اول خود نمره لازم را به دست آورد، دیگر جهت مصاحبه به این دانشگاه دعوت نخواهد شد.

با توجه به اینکه دفترچه انتخاب رشته کنکو 99 منتشر نشده است لیست رشته های ارائه شده برای دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی سال گذشته را برای آشنایی شما با این رشته ها قرار داده ایم.

لازمه توجه داشته باشید که برای ثبت نام دانشگاه فرهنگیان لازم است که داوطلب از تمامی شرایط عمومی و اختصاصی برخوردار باشد، اما این امر به معنای پذیرش و دعوت حتمی وی به مرحله مصاحبه دانشگاه فرهنگیان نمی باشد و حتی در صورت دعوت به مصاحبه نیز احتمال عدم پذیرش متقاضی وجود دارد.

داوطلب می بایست در دوره دوم متوسطه خود دارای حداقل معدل 14 باشد.

شرایط مذکور در دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور سراسری قید شده است.

داشتن حداقل تراز 6500 برای متقاضیان ضروری است.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

برچسب هادانشگاه فرهنگیان

4 روز پیش

1 هفته پیش

3 هفته پیش

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

سلام خسته نباشید
دیپلم تربیت بدنی هستم
اگر کنکور انسانی بدم تربیت معلم قبول شم
مشکلی نیس که دیپلمم برای رشته فنیه؟

با سلام، مطابق با دفترچه ثبت نام کنکور سراسری سال ۱۳۹۹، در صورتی که شما دانش آموز نظام جدید باشید محدودیتی از بابت شرکت در آزمون ندارید و اگر نظام آموزشی شما (سالی واحدی_ترمی واحدی) باشد می بایست مدرک پیش دانشگاهی داشته باشید.

سلام وقت به خیر . من لیسانس ادبیات دارم و متولد ۱۳۷۶/۸/۲۹هستم آیا میتونم فرهنگیان شرکت کنم .یعنی مدرک لیسانسم برام مشکل درست نمیکنه ؟

با سلام و درود، در صورت داشتن سایر شرایط دانشگاه فرهنگیان، مجاز به انتخاب کد رشته محل های این دانشگاه خواهید بود.

با سلام، شرایط ورود به دانشگاه فرهنگیان شامل: شرکت در آزمون سراسری رشته های (نظری، هنر و زبان)، معدل کل دیپلم ۱۴، حداقل تراز ۶۵۰۰ و شرایط سنی ۱۳۷۶/۰۷/۰۱ به بعد می باشد.

باسلام من معدل کتبی و کل دیپلم ام بالای ۱۷ هست ولی پیش دانشگاهی زیر ۱۴ میباشد ایا شرایش و دارم یا خیر

با سلام، شرایط ورود به دانشگاه فرهنگیان شامل:معدل کل دیپلم حداقل ۱۴، تراز ۶۵۰۰، شرکت در آزمون های سراسری و شرایط سنی ۲۴ سال تمام می باشد.

ایا با مدرک فنی حرفه ای کامپیوتر نمیشه وارد تربیت معلم شد ؟!

با سلام، دانش آموزان رشته های فنی حرفه ای می بایست آزمون سراسری رشته های نظری را شرکت نمایند.

با سلام من دیپلم نظام جدید هستم با معد ۱۷ دیپلمم الا دانشگاه ملی شهر خودمونم قبول شدم ۱۹سال هم سن دارم چطوری میتونم اقدام کنم برای معلمی

با سلام، شرایط ورود به دانشگاه فرهنگیان شامل:شرکت در آزمون سراسری رشته های (نظری، هنر و زبان)، معدل کل دیپلم ۱۴، حداقل تراز ۶۵۰۰ و شرایط سنی ۲۴ سال تمام می باشد.چگونه جذب دانشگاه فرهنگیان شویم

سلام ملاک اصلی تراز کنکور است یا معدل دبیرستان ودر پذیرش بیشتر به کدامیک توجه میکنند؟

باسلام و وقت بخیر، از جمله شرایط پذیرش دانشگاه های فرهنگیان: معدل کتبی بالای ۱۴، کسب تراز بالای ۶۵۰۰ در کنکور سراسری و شرایط سنی تا ۲۴ سال ( متولدین ۱۳۷۶/۰۷/۰۱ به بعد) می باشد.

سلام من دانشجوی روزانه ورودی ۹۸ هستم میتونم بجز انصراف یکار دیگ کنم تا بتونم کنکور ۱۴۰۰بدم؟؟؟اینکه تغییر بدم ب شبانه یا توقف تخصیلی چیزی بزنم؟؟

با سلام، مطابق با دفترچه ی ثبت نام کنکور سراسری سال ۱۳۹۹، دانشجویان دوره های روزانه می بایست تا قبل از شرکت در آزمون انصراف خود را قطعی نمایند.

سلام من متولد ۱۳۷۶/۰۵/۰۳ هستم اگر کنکور شرکت کنم و فرهنگیان انتخاب رشته کنم حتما رد میشم بخاطر دوماه؟

با سلام، شرایط ورود به دانشگاه فرهنگیان شامل: معدل کل دیپلم ۱۴، حداقل تراز ۶۵۰۰، شرکت در آزمون سراسری رشته های (نظری، هنر و زبان) و شرایط سنی ۱۳۷۶/۰۷/۰۱ به بعد می باشد، لازم به ذکر درصورت عدم رعایت شرایط سنی شما از ادامه ی فرآیند گزینش حذف خواهید شد.

با سلام شرط معدل که نوشتن منظورشون معدل نهاییه یا معدل کل؟ و اینکه آیا ممکنه من از اورمیه تو فرهنگیان تبریز قبول بشم؟ آخه یکی از دوستان اصلا تو شهر بومی قبول نشده یه شهر دیگه قبول شده برا همین سواله واسم
ممنون..

با سلام و درود، معدل کل دیپلم مد نظر می باشد. اولویت پذیرش با افراد بومی می باشد و در صورت داشتن ظرفیت سایر اولویت ها بررسی می شود.

سلام من متولد ۷۸ هستم و لیسانس زیست شناسی دارم و تمام شرایط دانشگاه فرهنگیان رو دارم آیا میتونم در کنکور دانشگاه فرهنگیان شرکت کنم و مدرک لیسانس برای ورود به این دانشگاه منعی نداره؟

با سلام، خیر شما محدودیتی جهت شرکت در کنکور سراسری و ورود به دانشگاه فرهنگیان ندارید و مجاز به ثبت نام می باشید.

سلام،من لیسانس حقوق از دانشگاه روزانه گرفتم ومتولد بهمن ۷۶هستم.آیا امکان تحصیل مجدد در دانشگاه روزانه صرفا(فرهنگیان)برای من وجود داره؟میتونم امسال مجدداکنکورسراسری انسانی یا زبان شرکت کنم؟

با سلام و وقت بخیر، مطابق با شرایط ثبت نام دانشگاه فرهنگیان شرایط سنی مورد پذیرش، ۲۴ سال( متولد ۱۳۷۶/۰۷/۰۱ به بعد) می باشد. همچنین شما مجاز به شرکت در کنکور سراسری ۱۴۰۰می باشید.

باسلام و خسته نباشید
بنده دانشجوی ترم یک کارشناسی ناپیوسته آموزش ابتدایی دانشگاه آزاد هستم و مدرک کاردانی همین رشته رو هم گرفتم . خواستم بپرسم میتونم تو کنکور امسال در صورت قبولی در فرهنگیان ثبت نام کنم و آیا از نظر نظام وظیفه مشکلی ندارم ؟

با سلام و درود، با توجه به قوانین نظام وظیفه عمومی، امکان تحصیل مجدد برای افرادی که دارای کارت پایان خدمت سربازی نمی باشند وجود ندارد.

مرکز مشاوره تحصیلی ایران مشاوره با توجه به نیاز های موجود به مشاوره تحصیلی باکیفیت و کارآمد در سراسر کشور شروع به کار کرد و همیشه کیفیت در مشاوره را مدنظر قرار داده است.این مرکز به عنوان اولین و مجرب ترین مرکز مشاوره تحصیلی با پشتوانه تخصص مشاوران حرفه ای پاسخگوی سوالات تحصیلی شما دوستان عزیز در 7 روز هفته از ساعت 8 صبح الی 12 شب می باشد.شماره تماس ایران مشاوره 9099071647 از طریق تلفن های ثابت در سراسر کشور می باشد

دانلود نمونه سوالات استخدامی دانشگاه فرهنگیانکلیک نمایید

خبر 27 دی 99: خبر استخدام پذیرفته‌شدگان نهایی دانشگاه های فرهنگیان و رجایی (منبع: خبرگزاری مهر)

به گزارش خبرگزاری مهر، معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع بر اساس مجوز سازمان امور اداری و استخدامی، فهرست پذیرفته‌شدگان نهایی رشته‌های موردنیاز وزارت آموزش‌وپرورش در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی در آزمون سراسری سال ۱۳۹۹ را ارسال و در اختیار ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها قرارداد.

جهت مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید

خبر 24 دی 99: تشریح جزئیات استخدام ورودی‌های 99 دانشگاه فرهنگیان (منبع: شبکه خبر)چگونه جذب دانشگاه فرهنگیان شویم

رئیس مرکز منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش گفت: ۲۰ هزار نفر از ۱۸ بهمن ماه وارد دانشگاه فرهنگیان می‌شوند و بعد از گرفتن گواهی شروع به تحصیل احکام استخدامیشان صادر می‌شود.

جهت مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید

خبر 22 دی 99: سال آینده 52 هزار معلم جذب آموزش و پرورش می شوند (منبع: خبرگزاری خانه ملت)

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای گفت: در چند سال اخیر به دلیل بی تدبیری مسئولان در کوچک سازی دانشگاه فرهنگیان با کمبود معلم مواجه شدیم. نماینده مردم در مجلس یازدهم یادآور شد: برای سال آینده رئیس دانشگاه فرهنگیان قول داده‌اند ۵۲ هزار معلم را جذب آموزش و پرورش کنند

جهت مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید

خبر 23 آذر 99: تشریح روند جذب دانشجو معلمان در آموزش و پرورش (منبع: خبرگزاری برنا)

یار محمد حسین‌بر گفت: بر اساس قوانین دانشگاه فرهنگیان هر دانشجو باید بعد از 8 ترم فارغ التحصیل شوند و بعد از گذراندن دوره‌های مذکور حقوق دریافت می‌کند.

جهت مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید

خبر 9 آذر 99: قانون نحوه جذب منابع انسانی در آموزش و وپرورش ابلاغ شد (منبع: خبرگزاری تسنیم)

رئیس‌جمهور قانون نحوه جذب منابع انسانی در مشاغل آموزشی و تربیتی وزارت آموزش و پرورش را برای اجرا به این وزارتخانه و سازمان اداری و استخدامی کشور ابلاغ کرد. این قانون به وزارت آموزش و پرورش و سازمان اداری و استخدامی با 6 تبصره ابلاغ شده است که بر اساس آن وزارت آموزش و پرورش مکلف است به استناد سیاست‌های کلی تحول در نظام آموزش و پرورش (ابلاغی مقام معظم رهبری) منابع انسانی مورد نیاز خود در مشاغل آموزشی و تربیتی را در چارچوب شایستگی‌های مندرج در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و بر اساس شرایط و ضوابط مصوب شورای عالی آموزش و پرورش، صرفاً از طریق دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر فنی شهید رجایی تأمین کند و هر گونه استخدام خارج از این طریق ممنوع است.

جهت مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید

خبر 27 آبان 99: تداوم استخدام معلمان از طریق ماده 28 دانشگاه فرهنگیان (منبع: خبرگزاری تسنیم)

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه مسیر جذب نیرو از طریق دانشگاه فرهنگیان است که از طریق کنکور و ماده 28 خواهد بود، ادامه داد: امسال از طریق کنکور 20 هزار نیرو جذب کردیم و 28 هزار نفر نیز از فارغ التحصیلان سایر دانشگاه‌ها از طریق استخدام جذب می‌شوند.

جهت مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید

خبر 27 آبان 99: پذیرش 141 دانشجو معلم در دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی (منبع: خبرگزاری ایرنا)

رییس دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی گفت: ۱۴۱ دانشجو معلم دختر و پسر در این مرکز آموزش عالی برای سال تحصیلی جاری پذیرش شدند که از این تعداد ۱۰۲ نفر پسر و ۳۹ نفر هم دختر هستند.

جهت مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید

خبر 27 آبان 99: رفع کمبود نیروی انسانی با افزایش جذب دانشجو معلم (منبع: خبرگزاری ایسنا)

رئیس دانشگاه فرهنگیان، شرایط حاضر با آموزش های مجازی را مهیا کننده فرصتی مناسب برای افزایش جذب دانشجو معلم و رفع کمبود نیروی انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش دانست.

جهت مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید

خبر 20 آبان 99: مشکل کمبود معلم تا 4 سال آینده حل می شود (منبع: شبکه خبر)

حاجی‌میرزایی گفت: طبق پیش بینی‌ها و سهیمه‌های در نظر گرفته شده، مشکل تامین نیروی انسانی آموزش و پرورش در ٣ تا ۴ سال آینده رفع می‌شود. او ادامه داد: امسال بیشترین ظرفیت را به دانشگاه فرهنگیان اختصاص داده ایم و بر این اساس ٧٨ هزار نفر جذب نیرو داریم.

جهت مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید

خبر 19 آبان 99: برخورداری مهارت آموزان ماده 28 پس از استخدام از مزایای رتبه بندی (منبع: خبرگزاری پانا)

سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان، صدور حکم پیمانی و شروع فرآیند تبدیل وضعیت استخدامی مهارت آموزان را مشروط به دریافت گواهی گذراندن دوره مهارت آموزی و کسب موفقیت در اصلح دانست و بیان کرد با درج امتیاز نهایی فرایند اصلح در این گواهینامه، معلمان می توانند از مزایای آن در فرایندهای آتی استخدام رسمی، آزمایشی و رتبه بندی بهره مند شوند.

جهت مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید

خبر 18 آبان 99: فرآیند جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان بر اساس قانون صورت می‌گیرد (منبع: خبرگزاری ایرنا)

رییس دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی گفت: شرایط دانشگاه فرهنگیان برای همه یکسان است و بی‌توجهی به ضوابط قانونی پذیرش دانشجو و عدم مطالعه صحیح دفترچه انتخاب رشته، عامل رد یک دانش‌آموز روشندل گنابادی در مصاحبه ورودی به این دانشگاه شده است.

جهت مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید

خبر 17 آبان 99: تنها متولی استخدام معلمان دانشگاه فرهنگیان است (منبع: خبرگزاری صدا و سیما)

تنها متولی تربیت و استخدام معلمان دانشگاه فرهنگیان است، اما این دانشگاه نتوانست در این سال‌ها معلمان وزارت آموزش و پرورش را به تعداد مورد نیاز تامین کند.

جهت مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید

خبر 14 آبان 99: جزئیات تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان برای کنکور 99 (منبع: خبرگزاری تسنیم)

در کنکور ۹۹ حدود ۱۲۰۰ ظرفیت دانشگاه فرهنگیان خالی مانده است، در این رابطه معاون دانشگاه فرهنگیان درباره وضعیت تکمیل ظرفیت توضیح می‌دهد. به گزارش تسنیم، ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش نیز گفته است: پیش‌بینی ما برای امسال این است که برای دانشگاه فرهنگیان و در رشته‌های سوابق تحصیلی فرصتی را برای تکمیل ظرفیت اعلام کنیم.

جهت مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید

چگونه جذب دانشگاه فرهنگیان شویم

خبر 12 آبان 99: زمان برگزاری آزمون مجازی مهارت آموزان دانشگاه فرهنگیان مشخص شد (منبع: خبرگزاری پانا)

سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان، با حضور بر روی خط خبر پخش شبکه بین المللی خبر زمان برگزاری آزمون جامع مهارت آموزان ماده 28 را اعلام کرد.

جهت مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید

خبر 11 آبان 99: لزوم عدم جذب معلمان غیررسمی در آموزش و پرورش (منبع: خبرگزاری تسنیم)

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه بودجه سال ۱۴۰۰ آموزش و پرورش باید مناسب باشد، گفت: امیدواریم آموزش و پرورش دیگر معلمان غیر رسمی به کار نگیرد. وی افزود: مدرک دوم فرهنگیان با تلاش مجلس حل شد و بودجه آن در صحن علنی رأی آورد و موانع رفع شد همچنین در بحث رتبه بندی معلمان نامه به هیئت دولت داده شد و پیگیر هستیم تا لایحه آن به مجلس بیاید.

جهت مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید

خبر 2 آبان 99: جزئیات برگزاری آزمون اصلح فرهنگیان در دهه سوم آذر (منبع: خبرگزاری تسنیم)

سرپرست معاونت ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان با اشاره به جزئیات برگزاری آزمون اصلح در دهه سوم آذر گفت: ۱۲ هزار نفر در این آزمون شرکت می‌کنند.

جهت مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید

خبر 21 مهر 99: آزمون اصلح معلمان ماده 28 نیمه سوم آذر برگزار می‌شود (منبع: خبرگزاری مهر)

سرپرست معاونت نظارت ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان گفت: آزمون جامع (اصلح) مهارت آموزان نیمه سوم آذر به صورت مجازی برگزار می‌شود و پیش‌بینی می‌شود ۱۲ هزار نفر در این آزمون شرکت کنند.

جهت مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید

خبر 20 مهر 99: حداقل شدن کمبود معلم در آموزش و پرورش خوزستان تا سال 1402 (منبع: خبرگزاری ایسنا)

سرپرست مدیریت امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان خوزستان با بیان اینکه بیشترین تعداد جذب دانشجومعلم در کشور متعلق به خوزستان است، گفت: در سال‌های اخیر با شیب افزایشی در جهت تامین نیروی انسانی آموزش و پرورش در حال حرکت هستیم و تا سال ۱۴۰۲ کمبود معلم در استان را به حداقل می‌رسانیم.

جهت مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید

خبر 11 مهر 99: ظرفیت دانشگاه فرهنگیان افزایش داشته است (منبع: خبرگزاری خانه ملت)

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سئوالی درباره علت کاهش پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان، عنوان کرد: ظرفیت دانشگاه فرهنگیان نه تنها کاهش نیافته بلکه افزایش هم داشته است.

جهت مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید

خبر 3 مهر 99: سن پذیرش داوطلبان رشته‌های دانشگاه فرهنگیان به 24 سال افزایش داده شد (منبع: خبرگزاری پانا)

ضوابط پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی بر اساس داشتن حداکثر ۲۴ سال سن ، حداقل معدل کل ۱۴ و کسب حداقل نمره علمی کل ۶۵۰۰ اعلام شد.

جهت مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید

خبر 30 شهریور 99: اختصاص بیش از 2 هزار سهمیه استخدامی به خوزستان در آزمون فراگیر (منبع: خبرگزاری صدا و سیما)

حفظ سلامت دانش آموزان اولویت اصلی مجموعه تعلیم و تربیت استان است. به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خوزستان، مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در جلسه شورای آموزش و پرورش استان با تاکید بر ضرورت رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی گفت: مهمترین شاخصه برنامه‌های ما حفظ سلامت دانش آموزان به عنوان یک اصل فراگیر است.

جهت مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید

خبر 28 شهریور 99: بررسی نتیجه افزایش سقف سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان (منبع: باشگاه خبرنگاران جوان)

مشاور وزیر آموزش و پرورش درباره چگونگی تصمیم گیری و سرانجام افزایش سقف سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان توضیح داد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی نوید ادهم مشاور وزیر آموزش و پرورش و مسئول بررسی این موضوع بیان کرد: تعدادی از داوطلبان خواهان افزایش سن از ۲۲ به ۲۴ و حتی بعضا به ۲۵ سال هستند.

جهت مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید

خبر 22 شهریور 99: افزایش سن داوطلبان دانشگاه فرهنگیان به 24 سال (منبع: خبرگزاری پانا)

معاون حقوقی و پارلمانی وزارت آموزش و پرورش از موافقت وزیر با افزایش سن داوطلبان رشته‌های دانشگاه فرهنگیان به ۲۴ سال خبر داد.

جهت مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید

خبر 20 شهریور 99: نتیجه افزایش سقف سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان (منبع: باشگاه خبرنگاران جوان)

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن حاجی‌ميرزايی وزیر آموزش و پرورش درباره سرانجام افزایش سقف سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: ارزیابی متعددی داریم برای آنکه سن مطلوب برای دانشگاه فرهنگیان چیست داوطلب ۱-۲ سال هم برای آزمون کنکور تلاش کرده باشد یا سربازی رفته باشد می‌تواند تا سن ۲۱-۲۲ سالگی باز هم در کنکور شرکت کند، اما مطالبه فعلی که سن ۲۵ سالگی است چندین سال فرصت آزمون وجود داشته است.

جهت مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید

خبر 18 شهریور 99: موافقت وزیر آموزش و پرورش با افزایش سن ورود به دانشگاه فرهنگیان (منبع: خبرگزاری فارس)

وزیر آموزش و پرورش در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از موافقت خود برای افزایش سن ورود به دانشگاه فرهنگیان خبر داد.

جهت مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید

خبر 14 شهریور 99: تاکید رهبری بر جذب معلمان از طریق دانشگاه فرهنگیان (منبع: سایت آموزش و پرورش کرمانشاه)

حاجی میرزایی در مورد بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب درباره تامین نیروی انسانی آموزش و پرورش گفت: معلمان از دو طریق استخدام می‌شوند. یکی تحصیل چهارساله در دانشگاه فرهنگیان و دیگری از طریق آزمون ورودی برای فارغ التحصیلان سایر دانشگاه‌ها که آنها هم دوره یک ساله‌ای در دانشگاه فرهنگیان می‌گذرانند. رهبر معظم انقلاب بیشتر بر این موضوع تاکید داشتند که مسیر استخدام معلمان از طریق دانشگاه فرهنگیان باشد و روش‌های دیگر جذب معلم مسدود شود.

جهت مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید

خبر 12 شهریور 99: بکارگیری 21 هزار معلم تازه نفس در آموزش و پرورش مهر 99 (منبع: خبرگزاری پانا)

رئیس دانشگاه فرهنگیان از تزریق ۲۱ هزار معلم تازه نفس به آموزش و پرورش در مهر ۹۹ خبر داد. به گزارش ایلنا، حسین خنیفر، رئیس دانشگاه فرهنگیان، درباره پروسه پذیرش دانشجویان جدید الورود و افزایش ظرفیت در دانشگاه فرهنگیان گفت: آزمون سراسری ۹۹ برگزار شده، اما هنوز نتایج آن اعلام نشده است، بنابراین دو حالت در پیش رو داریم، اگر قبل از سال تحصیلی نتایج اعلام شود، این نتایج به آموزش و پرورش ابلاغ می‌شود و بعد از آن آموزش و پرورش بر اساس شرایط جذب و حد نصاب، ظرفیت را تعیین می‌کند.

جهت مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید

خبر 11 شهریور 99: لزوم استخدام معلم تنها از طریق دانشگاه فرهنگیان و رجایی (منبع: خبرگزاری ایسنا)

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس گفت: اگر نگاه مولد به آموزش و پرورش گسترش یابد، خصوصی سازی در آموزش و پرورش متوقف خواهد شد، چرا که خصوصی‌سازی آموزش و پرورش ابهت و شأن و جایگاه معلمان را نشانه گرفته است. وی افزود: این که حضرت آقا فرمود تنها راه به‌کارگیری نیروی انسانی در آموزش و پرورش، دانشگاه فرهنگیان است و ما جز از طریق دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی راه دیگری نداریم، در ماده ۶۳ برنامه ششم مصوب شده است و هرآنچه غیر از این عمل شدهاست، غیر قانونی است.

جهت مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید

خبر 3 شهریور 99: خبر انتشار دفترچه آزمون استخدامی ماده 28 دانشگاه فرهنگیان تا 10 شهریور (منبع: خبرگزاری تسنیم)

معاون وزارت آموزش‌ و پرورش با بیان اینکه دفترچه آزمون استخدامی ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان هم قرار است تا 10 شهریور منتشر می شود گفت: 27 هزار و 300 مجوز برای این بخش داریم و آزمون یک ماه بعد از انتشار دفترچه برگزار می شود. 20 هزار نفر دیگر نیز از طریق کنکور سراسری وارد دانشگاه فرهنگیان می شوند.

جهت مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید

خبر 24 مرداد 99: معلمان جدید فقط از طریق دانشگاه فرهنگیان جذب می شوند (منبع: خبرگزاری مهر)

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام محمد باقری بنابی در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان بناب با اشاره به مشکل کمبود نیروی انسانی در این سازمان اظهار کرد: طی جلسه‌ای که با مسئولین دانشگاه فرهنگیان داشتیم، آنها مکلف شدند ظرف حداکثر ۳ سال آینده نسبت به تأمین نیروی انسانی مورد نیاز اقدام کنند و از این به بعد جذب معلمان جدید در آموزش و پرورش از فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان خواهد بود.

جهت مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید

خبر 23 مرداد 99: موافقت دانشگاه فرهنگیان با بازنگری قانون جذب و افزایش سن پذیرش داوطلبان (منبع: خبرگزاری ایرنا)

رییس دانشگاه فرهنگیان گفت: با افزایش سن پذیرش دانشجو در این دانشگاه موافقیم؛ زیرا با افزایش سن پذیرش، افراد بیشتری فرصت جذب در آموزش و پرورش را خواهند داشت.

جهت مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید

خبر 21 مرداد 99: رشته بهداشت مدارس در دانشگاه فرهنگیان ایجاد شود (منبع: خبرگزاری مهر)

حمیدی گفت: برای جبران کمبود مراقبین بهداشت در مدارس درخواستمان این است که رشته بهداشت مدارس در دانشگاه فرهنگیان ایجاد شود. با معاونت آموزشی وزارت بهداشت نیز در این رابطه جلساتی داشته‌ایم.

جهت مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید

خبر 20 مرداد 99: تلاش برای تامین 12 هزار معلم از طریق دانشگاه فرهنگیان در فارس (منبع: خبرگزاری ایرنا)

رئیس دانشگاه فرهنگیان فارس گفت:با توجه به نیاز شدید آموزش و پرورش استان به تامین قریب به ۱۲هزار نیرو، توسعه این دانشگاه اهمیت دارد.

جهت مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید

خبر 13 مرداد 99: شروع به کار 21 هزار معلم جدید در مدارس از سال تحصیلی آینده (منبع: خبرگزاری ایلنا)

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین خنیفر رییس دانشگاه فرهنگیان در برنامه زنده شبکه خبر عنوان کرد: امسال ۲۰ هزار ردیف رشته برای ۲۰ هزار داوطلب دانشگاه فرهنگیان در نظر گرفته شده است که از بین فارغ التحصیلان دبیرستان‌ها در سراسر کشور و ۹۸ پردیس و مرکز این حوزه خواهد بود. این ۲۰ هزار نفر در مقطع کارشناسی به صورت استخدام رسمی در حال تحصیل خواهند بود.

جهت مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید

خبر 9 مرداد 99: ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان 5 برابر شد (منبع: خبرگزاری ایرنا)

رییس دانشگاه فرهنگیان کشور با اشاره به افزایش پنج برابری ظرفیت دانشگاه فرهنگیان کشور گفت: پذیرش دانشجویان در دانشگاه فرهنگیان کشور اکنون به ۲۰ هزار نفر رسیده است.

جهت مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید

خبر 23 تیر 99: آماده سازی آموزش الکترونیکی برای مهارت آموزان ماده 28 (منبع: پورتال دانشگاه فرهنگیان)

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان دکتر حسین خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت:  با توجه به رسالت تربیت محوری دانشگاه فرهنگیان وضرورت آموزش مهارت های معلمی براساس ساحت های شش گانه سند تحول بنیادین ، معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه با مشارکت اساتید و نخبگان فرهنگی کشور نسبت به تعیین سرفصل های مهارت های معلم ارزشی  تولید محتوای  الکترونیکی ویژه مهارت آموزان ماده ۲۸ را انجام داده است و در آینده نزدیک این دوره ها از طریق فضای مجازی دراختیارمهارت آموزان ماده ۲۸قرار خواهد گرفت.

جهت مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید

خبر 20 تیر 99: آغاز دوره آموزشی به محض اعلام اسامی پذیرفته شدگان استخدام توسط آموزش و پرورش (منبع: خبرگزاری فارس)

رئیس دانشگاه فرهنگیان درباره برگزاری دوره یکساله معلمان حق‌التدریس، مربیان پیش‌دبستانی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی، گفت: به محض اینکه آموزش و پرورش اسامی را اعلام کند، آموزش‌ها را شروع می‌کنیم.

جهت مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید

خبر 16 تیر 99: خبر جذب 20 هزار فارغ التحصیل دانشگاه فرهنگیان در مدارس کشور (منبع: خبرگزاری پانا)

معاون وزیر و رئیس سازمان سوادآموزی وزارت آموزش و پرورش از جذب 20 هزار فارغ التحصیل دانشگاه فرهنگیان در مدارس کشور در سال تحصیلی آینده خبر داد.

جهت مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید

خبر 10 تیر 99: رفع نیاز نیروی انسانی آموزش و پرورش با پذیرش مهارت آموزان ماده 28 (منبع: خبرگزاری پانا)

رئیس دانشگاه فرهنگیان، تامین سهم 25 درصد نیروی انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش در سال‌های اخیر از سوی این دانشگاه را رقمی بزرگ خواند. به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، نشست ویدئوکنفرانس هم اندیشی دانشگاه در ایام کرونا برای بررسی عملکرد، فعالیت‌ها و اقدامات این دانشگاه با حضور حسین خنیفر، اعضای هیات رئیسه و مدیران استانی دانشگاه، در مکان سالن شهید چمران سازمان مرکزی برگزار شد.

جهت مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید

خبر 10 تیر 99: تنها راه ورود معلم به آموزش و پرورش دانشگاه فرهنگیان است (منبع: خبرگزاری پانا)

حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش نیز پس از ارائه این گزارش اظهار کرد: در 10 سال گذشته حدود 48 درصد معلمان از مسیر غیر رقابتی وارد شده اند که بخش زیادی از آنها درصد آنها بالای 35 سال سن دارند درصد بالایی نیز از دانشگاه های خیلی معمولی فارغ التحصیل شده اند.

جهت مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید

خبر 23 خرداد 99: خبر جذب سالانه 20 هزار دانشجومعلم تا سال 1404 (منبع: خبرگزاری ایرنا)

رییس دانشگاه فرهنگیان گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا سال ۱۴۰۴ سالانه ۲۰ هزار دانشجومعلم جذب این دانشگاه خواهند شد. حسین خنیفر روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا اظهار داشت: سیستم جذب دانشگاه بر اساس جذب سالانه ۲۰ هزار دانشجوی پیوسته و ۲۵ هزار دانشجوی ناپیوسته است که در کل میزان جذب بین ۴۰ تا ۴۵ هزار نفر خواهد بود.

جهت مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید

خبر 4 اردیبهشت 99: شرایط پذیرش دانشگاه فرهنگیان در کنکور 99 چیست؟ (منبع: خبرگزاری فارس)

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفت: موضوع افزایش سن داوطلبان ورود به دانشگاه فرهنگیان باید در شورای سیاست‌گذاری تربیت معلم مطرح شود و در صورتی که توجیه داشته باشد، تصویب می‌شود.

جهت مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید

خبر 1 خرداد 99: شروع بکار 40 هزار معلم جدید در مدارس از مهر ماه (منبع: خبرگزاری ایلنا)

حسین خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان با اشاره به دگرگونی فضاهای آموزشی در سال‌های اخیر گفت: مأموریت این دانشگاه تأمین منابع انسانی برای آموزش‌ و پرورش است. این دانشگاه ۹۸ پردیس و مرکز در استان‌ها دارد که ۱۰۳ هزار دانشجو معلم و مهارت آموز دارد و در مهر امسال ۴۰ هزار معلم به وزارت آموزش‌ و پرورش ارائه خواهیم داد.

جهت مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید

خبر 28 اردیبهشت 99: آزمون استخدامی جدید شهریور ماه برگزار می شود (منبع: نشریه بازار کار)

وزیر آموزش و پرورش در نخستین نشست خبری خود در سال 1399 در پاسخ به سوال خبرنگار بازارکار گفت: بحث نیروی انسانی مهمترین مساله آموزش و پرورش است و در تلاش هستیم به محض نهایی شدن مجوز استخدام در قالب ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان، آزمون استخدامی جدید را شهریورماه سال جاری برگزار کنیم.

جهت دانلود بسته ویژه اصل سوالات استخدامی آموزش و پرورش (همراه پاسخنامه تستی و تشریحی) اینجا کلیک نمایید

جهت مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید

خبر 26 اردیبهشت 99: بررسی افزایش سقف سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان به 24 سال (منبع: خبرگزاری پانا)

رئیس دانشگاه فرهنگیان درباره موضوع افزایش سقف سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان به 24 سال خبر داد که این موضوع در حال بررسی است.

جهت مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید

خبر 22 اردیبهشت 99: دوره کارشناسی دانشگاه فرهنگیان 3 ساله می‌شود (منبع: خبرگزاری فارس)

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان از تصویب طرح «3 ساله شدن دوره کارشناسی دانشگاه فرهنگیان» در جلسه هیأت امنای این دانشگاه خبر داد.

جهت مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید

خبر 22 اردیبهشت 99: تلاش برای افزایش سقف سنی پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان (منبع: خبرگزاری فارس)

حسین خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس در خصوص «شرایط پذیرش دانشگاه فرهنگیان در کنکور 99»، اظهار کرد: یک شرطی را پیش‌بینی می‌کنیم و در حال تلاش هستیم تا شورای عالی آموزش و پرورش سقف سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان را به 24 سال افرایش دهد.

جهت مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید

به گزارش دبیرخانه هماهنگی گروه‌های معارف و تربیت اسلامی دانشگاه فرهنگیان، حجت‌الاسلام والمسلمین دادگر رییس این دبیرخانه از آغاز ثبت نام طرح شناسه تدریس و فراخوان مدرسان حق ­التدریس معارف اسلامی و تعلیم و تربیت اسلامی دانشگاه فرهنگیان خبر داد.
حجت الاسلام دادگر اعلام داشت: دانشگاه فرهنگیان که مأموریت تربیت معلم طراز جمهوری اسلامی ایران را مطابق اساسنامه خود برعهده دارد؛ در راستای غنابخشی به آموزش دروس معارف اسلامی و دروس تعلیم و تربیت اسلامی درصدد است با عنایت به مصوبه هیأت اجرایی جذب هیأت علمی دانشگاه، از ظرفیت سایر دانشگاه­‌ها، حوزه‌­های علمیه و مراکز آموزش عالی و آموزش و پرورش با شرایط ذیل بهره گیرد:
مهلت ثبت نام تا 10 خرداد ماه میباشد.

> شرایط عمومی 

تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران، تدین به اسلام و تعهد و اعتقاد به انقلاب اسلامی، ولایت فقیه و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، وفاداری به نظام جمهوری اسلامی، تخلّق به اخلاق علمی و رفتار مناسب با شئونات اسلامی و دانشگاهی، برخورداری از سلامت جسمی و روحی لازم و نداشتن نقص عضو، التزام به قوانین و مقررات صنفی و اخلاق حرفه‌­ای، برخورداری از حسن شهرت اخلاقی، عقیدتی و سیاسی، عدم اعتیاد به مواد مخدر، نداشتن سوابق محکومیت کیفری و انتظامی ،عدم اشتهار به فسق و فجور و اعمال منافی عفت عمومی و رفتار خلاف حیثیت شغلی، عدم سابقه فعالیت مؤثر علیه نظام جمهوری اسلامی و نداشتن سابقه وابستگی یا گرایش به سازمانها و تشکل‌های محارب و معاند با نظام جمهوری اسلامی.

> شرایط ویژه

داشتن سطحی متناسب از آگاهی و معارف دینی
داشتن سوابق دفاع از آرمان‌های اصیل انقلاب اسلامی و سوابق ارزشمند عملی در خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران
توانایی در جهت ارتقای دینی و پرورش نسل دانشجو، مؤمن، انقلابی، متعهد، امیدوار با هویت اسلامی
التزام عملی به گسترش و تقویت ایمان، اعتقاد اسلامی، تهذیب و تزکیه نفس و افزایش باور عمومی نسبت به عقاید اسلامی و اعتلای روح معنویت و مکارم و فضائل اخلاقی
التزام به گسترش و تقویت برنامه‌های اسلامی شدن مراکز آموزش عالی و اعتقاد به بومی‌سازی علم در ساحت‌های متنوع آن

> شرایط اختصاصی

دارا بودن مدرک دکتری تخصصی از دانشگاه‌های معتبر داخل یا خارج کشور مورد تائید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و یا دارا بودن سطح 4 حوزه علمیه از اولویت برخوردار است.
دانشجوی دکتری به شرط ارائه گواهی قبولی امتحان جامع و یا گواهی اشتغال به تدوین رساله سطح 4 حوزه علمیه برای فضلای حوزه‌­های علمیه
کارشناسی ارشد دانشگاه‌ها و سطح 3 حوزه‌های علمیه درصورت دارا بودن 5 سال سابقه تدریس در دانشگاه‌های معتبر به میزان حداقل 8 واحد در هر نیمسال
بومی بودن و یا شهر همجوار با فاصله کمتر از دوساعت با پردیس/ مرکز موردتقاضا
رعایت جنسیت متناسب با پردیس‌ها/مراکز تابعه دانشگاه
دارا بودن مجوز دائم تدریس برای تدریس دروس معارف اسلامی در گرایش مورد تقاضا (16 واحد)
احراز «صلاحیت علمی/عمومی تدریس» برای تدریس دروس تعلیم و تربیت اسلامی در گرایش مورد تقاضا(19 واحد) توسط کارگروه‌های علمی/ عمومی دبیرخانه هماهنگی گروه­‌های معارف و تربیت اسلامی(سازمان مرکزی)
تبصره 1: متقاضیانی که دوره های آشنایی با آثار شهید مطهری را گذرانده باشند در مصاحبه عمومی دانشگاه از امتیاز برخوردارند.
تبصره 2: معلمان و دبیران متقاضی مأموریت آموزشی به پردیس‌ها و مراکز تابعه دانشگاه فرهنگیان درصورت دارا بودن شرایط سه گانه فوق و اختصاص سهمیه مامور آموزشی از وزارت آموزش و پرورش به دانشگاه فرهنگیان، از سال جدید از اولویت در «ماموریت آموزشی» برخوردار خواهند بود.

عناوین گرایش‌ها و دروس معارف اسلامی

ردیف

نام گرایش

عناوین دروس هر گرایش

1.

مبانی نظری اسلام

1.اندیشه اسلامی (1)- (مبدا و معاد)

2.اندیشه اسلامی (2)- (نبوت و امامت)

3.انسان در اسلام

4.حقوق اجتماعی و سیاسی در اسلام

2.

تاریخ و تمدن اسلامی

1.تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی

2.تاریخ تحلیلی صدر اسلام

3.تاریخ امامت

3.

انقلاب اسلامی

1.انقلاب اسلامی ایران

2.آشنایی با قانون اساسی

3.اندیشه سیاسی امام خمینی (ره)

4.

اخلاق اسلامی

1.فلسفه اخلاق (با تکیه بر مباحث تربیتی)

2. اخلاق اسلامی (مبانی و مفاهیم)

3.آیین زندگی (اخلاق کاربردی)

4.اخلاق خانواده

5.عرفان عملی در اسلام

5.

آشنایی با منابع اسلامی

1.تفسیر موضوعی قرآن کریم

2.تفسیر موضوعی نهج البلاغه

6.

درس دانش خانواده و جمعیت


عناوین گرایش‌ها و دروس تعلیم و تربیت اسلامی مورد نیاز و رشته­‌های تحصیلی مرتبط متقاضیان

گرایش

عنوان درس

رشته تحصیلی مرتبط متقاضیان

گرایش نظام تربیت اسلامی


فلسفه تربیت در جمهوری اسلامی ایران

* فلسفه تعلیم و تربیت، تاریخ و فلسفه آموزش و پرورش (با اولویت گرایش تعلیم و تربیت اسلامی مندرج در مدرک دکتری و یا احراز شده از سوابق علمی پژوهشی مرتبط با این درس)

* رشته‌های حوزوی (به­‌همراه سوابق علمی پژوهشی مرتبط با این درس)

فلسفه تربیت رسمی و عمومی در  جمهوری اسلامی ایران

* فلسفه تعلیم و تربیت، تاریخ و فلسفه آموزش و پرورش (با اولویت گرایش تعلیم و تربیت اسلامی مندرج در مدرک دکتری و یا احراز شده از سوابق علمی پژوهشی مرتبط با این درس)

* رشته‌های حوزوی(به­‌همراه سوابق علمی پژوهشی مرتبط با این درس)

اسناد، قوانین و سازمان آ.پ در ج .ا.ا.

توضیح: عدم نیاز

نظام تربیتی اسلام

* فلسفه تعلیم و تربیت، تاریخ و فلسفه آموزش و پرورش،(به‌­همراه سوابق علمی پژوهشی مرتبط با این درس)

* رشته‌های حوزوی، رشته‌های الهیات و معارف اسلامی (به­‌همراه سوابق علمی پژوهشی مرتبط با این درس)

گرایش تاریخ تربیت اسلامی

سیره تربیتی پیامبر(ص) و اهل‌بیت (علیهم‌السلام)

* فلسفه تعلیم و تربیت، تاریخ و فلسفه آموزش و پرورش(به­‌همراه سوابق علمی پژوهشی مرتبط با این درس)

* رشته‌های حوزوی، رشته‌های الهیات و معارف اسلامی(به‌­همراه سوابق علمی پژوهشی مرتبط با این درس)

تاریخ اندیشه‌ها و عمل تربیتی در اسلام و ایران

*تاریخ و فلسفه آموزش و پرورش

*تاریخ اسلام، تاریخ ایران، تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی، تاریخ و تمدن ملل اسلامی  (به­‌همراه سوابق علمی پژوهشی مرتبط  با این درس)

گرایش معلمی در اسلام

اخلاق حرفه‌ای معلم در اسلام

*مدرسی معارف اسلامی گرایش اخلاق اسلامی، رشته اخلاق(گرایش اخلاق اسلامی و یا اخلاق کاربردی)

* رشته‌های حوزوی، رشته‌های الهیات و معارف اسلامی(به‌­همراه سوابق علمی پژوهشی مرتبط با این درس)

نقش اجتماعی معلم از دیدگاه اسلام

* فلسفه تعلیم و تربیت، تاریخ و فلسفه آموزش و پرورش(به­‌همراه سوابق علمی پژوهشی مرتبط با این درس)

* رشته‌های حوزوی، رشته‌های الهیات و معارف اسلامی، دانش اجتماعی مسلمین(به‌­همراه سوابق علمی پژوهشی مرتبط با این درس)

تذکر: تنها به تقاضای افرادی ترتیب اثر داده خواهد شد که تناسب رشته‌­ای در جدول فوق را دارا باشند و شرط مهم «به­‌همراه سوابق علمی پژوهشی مرتبط با این درس» نیز رعایت شده باشد.

> فرایند و نکات مهم ثبت نام

متقاضیان می‌توانند جهت ثبت نام و بارگذاری مدارک موردنیاز به سایت دبیرخانه هماهنگی گروه های آموزشی معارف و تربیت اسلامی مراجعه نمایند.

نکته1: پرونده متقاضیان بر اساس مدارک و مستندات بارگذاری شده در سامانه مذکور مورد بررسی و ارزیابی اولیه قرار می‌­گیرد و از واجدین شرایط و مطابق نیاز این دانشگاه، برای انجام مصاحبه علمی و عمومی دعوت به عمل می‌آید.
نکته 2: ملاک ارزیابی اولیه علمی، مدارک و مستندات بارگذاری شده در سامانه مذکور خواهد بود و کیفیت و چگونگی بارگذاری و عدم بارگذاری مستندات در سایت مذکور و اشکالات مترتبه بر عهده متقاضی می باشد.(دانشگاه به مدارک و مستندات ناقص و ارسالی پس از پایان وقت فراخوان، هیچ گونه ترتیب اثری نخواهد داد)
نکته 3: دانشگاه در قبول یا رد ثبت­‌نام‌ها مختار بوده و ارسال مدارک هیچ حقی را برای متقاضی ایجاد نمی‌­کند.
نکته 4: ضوابط و مقررات اداری نیروهای مأمور آموزشی از آموزش و پرورش به دانشگاه فرهنگیان، تابع بخشنامه معاونت طرح و برنامه و توسعه منابع دانشگاه فرهنگیان می باشد.
نکته 5: اعلام نتیجه فقط از طریق صفحه دبیرخانه هماهنگی گروه‌های معارف و تعلیم و تربیت اسلامی خواهد بود.
نکته 6: متقاضیان پذیرفته­‌شده نهایی توسط دانشگاه، از خدمات شناسه تدریس بهره‌­مند خواهند شد.
نکته 7: از آنجا که تدریس افراد غیر اعضای هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان در حوزه دروس معارف اسلامی و تعلیم و تربیت اسلامی(اعم از مأمور و حق التدریس) از نیمسال اول 1400-1399 به بعد، مشروط به اخذ آی­دی کارت است، بر این اساس، همه اساتید/ متقاضیان تدریس این دروس باید در این فراخوان شرکت نمایند.
مهلت ثبت نام: 1399/2/8 تا 1399/3/10

جهت ثبت نام اینجا کلیک نمایید

خبر 21 اردیبهشت 99: نیاز به جذب دو هزار و 80 هیات علمی در دانشگاه فرهنگیان (منبع: پورتال دانشگاه فرهنگیان)

رییس دانشگاه فرهنگیان در گفتگو با ایرنا گفت: تا چند سال آینده، ۳۳۰ هزار معلم از تعداد ۹۳۰ هزار معلم بازنشسته می شوند و نیاز شدید به جذب معلم خواهیم داشت؛ به همین دلیل ظرفیت جذب دانشجومعلم نسبت به سال های گذشته تکمیل شده است و حداقل نیاز آموزش و پرورش تا سال ۱۴۰۴ رفع می شود.

جهت مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید

خبر 14 اردیبهشت 99: لزوم توجه به جذب 25 تا 30 هزار معلم در آموزش و پرورش (منبع: خبرگزاری آنا)

رئیس قوه قضائیه در نشست هم اندیشی با جامعه فرهنگیان از معلم یک مدرسه کودکان استثنایی در بروجرد تجلیل کرد. وی گفت: حمایت از دانشگاه فرهنگیان باید مورد توجه واقع شود و همچنین باید جذب ۲۵ تا ۳۰ هزار معلم را تا سال ۱۴۰۳ مورد توجه قرار دهیم.

جهت مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید

خبر 10 اردیبهشت 99: واکنش آموزش و پرورش به درخواست افزایش سن ورود به دانشگاه فرهنگیان (منبع: خبرگزاری ایلنا)

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزیر آموزش ‌و پرورش درباره مطالبه برخی از فرهنگیان مبنی بر افزایش سن ورود به دانشگاه فرهنگیان که پیش‌تر تا ۲۴ سال سن بوده و اکنون به ۲۲ سال سن رسیده است، گفت: این مساله باید در شورای سیاست گذاری تربیت معلم مورد بررسی قرار بگیرد.

جهت مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید

خبر 8 اردیبهشت 99: جزئیات آمار فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان تا مهر 99 (منبع: پورتال دانشگاه فرهنگیان)

 آمار دقیق ومعتبر فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان  درمهرماه ۱۳۹۹ جهت پیوستن به دستگاه آموزش وپرورش جمعا۲۰،۷۹۰(بیست هزار و هفتصد ونود) معلم خواهند بود که به تفکیک زیر است: اولاً ۸،۷۴۰ نفر ورودی ۱۳۹۵ از دانشجومعلمان پیوسته هستند  که امسال با تمهیدات لازم و با آموزش های ترکیبی و مجازی و همت عالی شما در دوران کرونا ان شا الله مهرماه ۱۳۹۹  در ۳۱ استان ودر ۱۶ رشته فارغ التحصیل و  سر کلاس درس  می روند.

جهت مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید

خبر 25 فروردین 99: سن ورود به دانشگاه فرهنگیان باید افزایش یابد (منبع: خبرگزاری خانه ملت)

محمد بیرانوندی  در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت  با تاکید بر اینکه سن ورود به دانشگاه فرهنگیان عادلانه نیست و باید افزایش یابد، گفت: در گذشته سقف سن ورود به دانشگاه فرهنگیان از طریق کنکور 24 سال بود که با بازنگری در سال 92 به 22 سال کاهش یافت اما با توجه به علاقمندی بسیاری از جوانان به شغل معلمی بهتر است با افزایش سن ورود فرصتی به آنها برای اشتغال در این حوزه داده شود.

جهت مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید

خبر 23 فروردین 99: برگزاری جلسه بررسی نحوه آموزش مهارت آموزان دانشگاه فرهنگیان در سال 99 (منبع: پورتال دانشگاه فرهنگیان)

جلسه تخصصی پیرامون پذیرفته شدگان نهایی مهارت آموزان دانشگاه فرهنگیان در سال 99 با حضور معاونان دانشگاه فرهنگیان، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و مدیرکل دفتر مرکزی حراست  در دانشگاه  شنبه 23 فروردین 99برگزار شد.

جهت مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید

خبر 23 فروردین 99: موافقت دانشگاه فرهنگیان با افزایش سن پذیرش دانشجو (منبع: خبرگزاری ایرنا)

رییس دانشگاه فرهنگیان گفت: این دانشگاه با افزایش سن پذیرفته‌شدگان موافق است، اما طبق قانون دامنه سنی فرد استخدامی باید به گونه‌ای باشد که بتواند ۳۰ سال به کشور خدمت کند و سیاست‌گذاری در این زمینه تابع مقررات است.

جهت مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید

خبر 21 فروردین 99: تحویل 38 هزار معلم برای مهر 99 به تعویق نمی‌افتد (منبع: خبرگزاری میزان)

حسین خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان در گفت وگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، در پاسخ به این سوال که با توجه به تعیلی دانشگاه فرهنگیان به دلیل شیوع کرونا آیا تحویل دانشجو معلمان به آموزش و پرورش برای آغاز سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ با مشکل رو به رو نخواهد شد؟ گفت: کشور ما هم مانند سایر کشور درگیر با بحران ویروس کرونا است، ولی به زودی از این بحران عبور می‌کنیم.

جهت مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید

خبر 4 فروردین 99: خبر حذف تدریجی دانشگاه فرهنگیان (منبع: باشگاه خبرنگاران جوان)

به گزارش حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، حمیدرضا حاجی بابایی  رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس بیان کرد: اخیرا، مکاتبه‌ای از دانشگاه پیام نور با دبیرخانه کمیسیون علمی وتحقیقاتی و فناوری ریاست جمهوری را وصول کرده ام که حاکی از تلاش‌هایی برای حذف دانشگاه فرهنگیان است.

جهت مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید

خبر 7 اسفند 98: جذب 40 هیات علمی پیمانی در دانشگاه فرهنگیان (منبع: خبرگزاری میزان)

حسین خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان در گفت وگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، درباره میزان جذب هیات علمی در دانشگاه فرهنگیان گفت: در سال ۹۸، ۴۰ هیات علمی پیمانی جذب کردیم و این اساتید در مهر ماه ۹۸ در استان‌ها توزیع شده و شروع به تحصیل کردند.

جهت مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید

خبر 30 بهمن 98: تربیت 100 هزار معلم طی دو سال (منبع: خبرگزاری میزان)

حسین خنیفر، رئیس دانشگاه فرهنگیان در گفت وگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، به بیان توضیحاتی درباره وضعیت دانشجو معلمان این دانشگاه، میزان فضای آموزشی، تعداد دانشجوی جذب شده در این دانشگاه پرداخت.

جهت مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید

خبر 23 بهمن 98: اعلام شرایط پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی (منبع: خبرگزاری تسنیم)

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، ثبت‌نام برای شرکت در آزمون‌ سراسری سال 1399 از روز چهارشنبه 16 بهمن ماه‌ 1398 از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش  آغاز شد و در روز پنجشنبه 24 بهمن 98 پایان می‌پذیرد؛ در همین رابطه شرایط و ضوابط پذیرش دانشجو در رشته‌های تحصیلی پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی از سوی سازمان سنجش اعلام شد.

جهت مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید

خبر 23 بهمن 98: رفع کمبود معلم با جذب 20 یا 25 هزار مهارت آموز تا مهر 99 (منبع: خبرگزاری میزان)

حسین خنیفر، رئیس دانشگاه فرهنگیان در گفت وگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، درباره میزان دانشجومعلمی که دانشگاه فرهنگیان مهر ماه سال ۹۹ به آموزش و پرورش تحویل می‌دهد گفت: برای مهر ماه ۹۹ دانشگاه فرهنگیان ۲۰ هزار فارغ التحصیل و ۱۸ هزار مهارت آموز جمعا ۳۸ هزار معلم تحویل آموزش و پرورش می‌دهد.

جهت مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید

خبر 15 بهمن 98: بررسی فرآیند گزینش دانشجو معلمان در کمیسیون‌های شورای عالی آموزش و پرورش (منبع: باشگاه خبرنگاران جوان)

احمد عابدینی، معاون دبیر کل شورای آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره وضعیت گزینش دانشجو معلمان برای ورود به دانشگاه‌های فرهیختگان و تربیت دبیر اظهار کرد: فرآیند گزینش دانشجو معلمان چندین بار در کمیسیون‌های شورای عالی آموزش و پرورش مطرح شده است تا بازنگری‌های لازم روی آن انجام شود چرا که سعی داریم دانشجو معلمان در فرآیند پذیرش در طول دوران تحصیل ویژگی‌های لازم برای ورود به کلاس درس را کسب کنند.

جهت مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید

خبر 14 بهمن 98: عدم موافقت با افزایش سن ورود به دانشگاه فرهنگیان (منبع: وزارت آموزش و پرورش)

مهدی نوید دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، در خصوص درخواست تعدادی از داوطلبان ورود به دانشگاه فرهنگیان برای افزایش سن ورود به این دانشگاه، افزود: این موضوع در کمیسیون منابع انسانی شورای عالی بررسی شد و مورد موافقت قرار نگرفت.

جهت مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید

خبر 7 بهمن 98: سنجش کیفی مهارت آموزان با شرکت در آزمون اصلح (منبع: خبرگزاری میزان)

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان، پیش از ظهر امروز جلسه‌ای به منظور ارائه گزارش نتایج نهایی آزمون جامع برگزار شده در نوبت‌های اصلی و جبرانی، با حضور حسین بر مدیر کل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش، معاونت‌های نظارت، آموزش و فرهنگی دانشگاه فرهنگیان، در محل دفتر سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت این دانشگاه برگزار شد.

جهت مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید

خبر 23 دی 98: تربیت معلم برای آموزش دانش آموزان استثنایی در دانشگاه فرهنگیان (منبع: خبرگزاری ایسنا)

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان استثنایی کشور از تلاش برای ایجاد دو مرکز دانشگاه فرهنگیان برای تربیت معلم ویژه تعلیم و تربیت دانش آموزان استثنایی در کشور خبر داد.

جهت مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید

خبر 21 دی 98: گذرندان دوره کارورزی دانشجو معلمان در مدارس (منبع: خبرگزاری صدا و سیما)

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،مرکز چهارمحال و بختیاری،معاون پژوهش برنامه ریزی و منابع انسانی آموزش و پرورش استان گفت:این تعداد دانشجومعلم دانشگاه فرهنگیان جهت گذراندن درس کاروزی درمدارس نواحی (1)و (2) شهرکرد خبر داد.

جهت مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید

خبر 18 دی 98: نمره گزینش تأثیری در احراز نمره علمی دانشجو معلمان ندارد (منبع: خبرگزاری مهر)

مدیرکل هیات مرکزی گزینش اظهار کرد: نمره گزینش هیچ تأثیری در احراز نمره علمی دانشجو معلمان ندارد و گزینش فقط صلاحیت‌های عمومی را بررسی می‌کند.

جهت مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید

خبر 19 دی 98: نمره گزینش تأثیری در احراز نمره علمی دانشجو معلمان ندارد (منبع: خبرگزاری مهر)

مدیرکل هیات مرکزی گزینش اظهار کرد: نمره گزینش هیچ تأثیری در احراز نمره علمی دانشجو معلمان ندارد و گزینش فقط صلاحیت‌های عمومی را بررسی می‌کند.

سلیمانی همچنین درباره اینکه آیا عضویت در تشکل‌های سیاسی در بررسی گزینش تأثیری دارد؟ گفت: عضویت در تشکل‌های سیاسی شناسنامه‌دار تأثیر مثبت یا منفی در تائید صلاحیت متقاضی ندارد. در سال جاری از طرف دانشگاه فرهنگیان ۴۳ هزار و ۴۸۹ نفر معرفی شدند که از این تعداد طبق مجوز سازمان امور اداری و استخدامی، فقط ۲۵ هزار ردیف استخدامی داشتیم که باید انتخاب اصلح انجام می‌دادیم.

جهت مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید

خبر 15 دی 98: اعلام نتایج آزمون جبرانی جامع اصلح (منبع: خبرگزاری میزان)

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان به نقل از روابط عمومی معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان، کچوئیان، از اعلام نتایج آزمون جبرانی جامع مهارت آموزان ماده ۲۸ خبر داد و گفت: با پایان عملیات تصحیح پاسخنامه‌های چند گزینه‌ای و عملکردی و تحلیل آماری، مهارت‌آموزان ورودی سال ۱۳۹۷ همچنین سال‌های ۹۵ و ۹۶ شرکت‌کننده در آزمون جبرانی کتبی ارزشیابی صلاحیت­‌های حرفه­‌ای برگزار شده در ۲۹ آذر ماه گذشته، می‌توانند امروز یک شنبه ۱۵ دی ماه با ورود به سامانه هدف با دریافت کارنامه خود از نتایج آزمون مطلع شوند.

جهت مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید

خبر 12 دی 98: اعلام نتایج آزمون استخدامی فرهنگیان نیمه دوم دی ماه 98 (منبع: سایت وزارت آموزش و پرورش)

معاون وزارت آموزش و پرورش گفت: مطابق اعلام سازمان سنجش کشور، نتایج آزمون استخدامی در نیمه دوم دی ماه ۹۸ اعلام می‌گردد که ۱۸هزار و ۹۵ نفر بعد از مراحل گزینش استخدام می‌شوند.

جهت مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید

خبر 12 دی 98: نیاز دانشگاه فرهنگیان به2 هزار و 80 عضو هیات علمی (منبع: خبرگزاری ایرنا)

روشندل اربطانی بیان کرد: در زمان حاضر نسبت دانشجو به استاد در دانشگاه فرهنگیان ۸۱ است و این نسبت نامناسبی است که به این سادگی‌ها و به این زودی هم نمی‌توان آن را اصلاح کرد. وی اضافه کرد: سال گذشته مجوز جذب ۴۰۰ عضو هیات علمی را به صورت ویژه برای دانشگاه فرهنگیان از هیات امنا گرفتیم که طی دو فراخوان ۲۰۰ نفره بتوانیم آنها را جذب کنیم که تا به امروز اتفاقی نیفتاده و هنوز جذب آنها با توجه به پیچ و خم‌های اداری انجام نشده است.

جهت مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید

خبر 10 دی 98: اعلام زمان اجرای دوره‌های مهارت‌آموزی برای پذیرفته‌ شدگان آزمون استخدامی (منبع: باشگاه خبرنگاران جوان)

حسین خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آمادگی دانشگاه فرهنگیان برای اجرای دوره‌های مهارت‌آموزی ماده ۲۸ اظهار کرد: بعد از اعلام نتایج آزمون استخدامی آمادگی کامل داریم تا دوره‌های مهارت‌آموزی را برگزار کنیم.

جهت مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید

خبر 6 دی 98: جذب 300 معلم حق التدریس در اردبیل (منبع: خبرگزاری صدا و سیما)

به گزارش خبرگزاری صداوسیما اردبیل ناصری افزود: با وجود کمبودهایی که در سال گذشته پیش‌بینی شده بود اما در مهر ماه امسال هیچ کلاس درسی بدون معلم نبود. وی با بیان اینکه از ابتدای سال 300 معلم حق التدریس در انتظار جذب را از ابتدای سال جذب کردم، افزود: علاوه بر این از بین فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان، بخش غیردولتی و سربازمعلم ها نیز جذب نیرو داشتیم و در مجموع توانستیم 1343 معلم را در نیمه نخست سال جذب کنیم.

جهت مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید

خبر 2 دی 98: خبر جذب 30 هزار دانشجوی ناپیوسته براساس ماده 28 در دانشگاه فرهنگیان (منبع: خبرگزاری ایسنا)

رئیس دانشگاه فرهنگیان اعلام کرد: پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد به‌طور تقریبی دو سوم معلمان که در حدود ۶۰۲ هزار معلم می‌شود، تا هفت سال دیگر از بدنه نظام آموزش‌وپرورش خارج و بازنشسته می‌شوند. وی با اشاره به پذیرش ۲۵ هزار دانشجوی پیوسته و ۲۴ هزار نفر ناپیوسته برحسب ماده ۲۸ مهارتی گفت: در سال تحصیلی جاری نیز تعداد ۲۴ هزار و ۵۰۰ دانشجو معلم روزانه جذب دانشگاه فرهنگیان شد و آماده هستیم تا ۳۰ هزار دانشجوی ناپیوسته را براساس ماده ۲۸ مهارتی پذیرش کنیم.

جهت مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید

خبر 29 آذر 98:  اعلام نتایج آزمون جبرانی اصلح تا اواسط دی (منبع: خبرگزاری فارس)

به گفته سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان آزمون جبرانی اصلح مهارت آموزان ماده ۲۸ برگزار شد و نتایج آزمون تا اواسط دی اعلام می‌شود.

جهت مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید

خبر 26 آذر 98: اعلام مکان برگزاری آزمون اصلح جبرانی (منبع: باشگاه خبرنگاران جوان)

به گزارش حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، آزمون جبرانی اصلح، روز جمعه ۲۹ آذر به طور همزمان در ۶ استان کشور برای مشمولان این آزمون برگزار خواهد شد.

جهت مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید

خبر 21 آذر 98: جذب 25 هزار دانشجو در دانشگاه فرهنگیان (منبع: باشگاه خبرنگاران جوان)

دانشگاه فرهنگیان امسال ۲۵ هزار دانشجو جذب کرده و به همین میزان هم پارسال دانشجو پذیرفته بود. دلقندی افزود: سال آینده حداقل ردیفی که تا حالا اعلام شده ۳۰ هزار نفر است و یعنی برای این تعداد ردیف استخدامی، مجوز گرفته ایم.

جهت مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید

خبر 19 آذر 98: برگزاری آزمون جبرانی اصلح در پایان آذر ماه 98 (منبع: خبرگزاری ایلنا)

سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان، استان‌های تهران، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، فارس، خوزستان و آذربایجان غربی را به عنوان استان‌های برگزار کننده آزمون جبرانی اصلح معرفی کرد.

جهت مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید

خبر 17 آذر 98: تدوین طرح تفصیلی برای توسعه دانشگاه فرهنگیان (منبع: خبرگزاری ایرنا)

ابراهیم امامی روز یکشنبه در بازدید از دانشگاه فرهنگیان نیر افزود: در این دانشگاه ۲۱۸ دانشجو در سه رشته کارشناسی علوم تربیتی، گرایش آموزش ابتدایی و مشاوره گرایش پرورشی درحال تحصیل هستند. به گفته وی ، ایجاد رشته تربیت بدنی در این دانشگاه نیز مورد پیگیری است.

جهت مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید

خبر 16 آذر 98: مشکل کسر از حقوق برای دانشجویان دانشگاه فرهنگیان (منبع: خبرگزاری ایسنا)

دبیر شورای صنفی پردیس شهید بهشتی دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی گفت: بزرگترین مشکل دانشجویان فرهنگیان این است که کسر حقوق از آن‌ها صورت می‌گیرد بدین معنا که سرانه غذایی و خوابگاهی نداریم و این امر باعث شد تا 45 درصد از حقوق دانشجویان خوابگاهی و 25 درصد از دانشجویان ترددی کسر شود.

جهت مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید

خبر 12 آذر 98: اعلام نتایج رسیدگی به اعتراضات آزمون جامع اصلح فرهنگیان (منبع: باشگاه خبرنگاران جوان)

سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان، از اعلام نتایج رسیدگی به اعتراضات آزمون جامع اصلح خبر داد. به گزارش حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، رضا کچوئیان، سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی از اعلام نتایج نهایی مولفه‌های ارزشیابی صلاحیت حرفه‌ای و نتایج رسیدگی به اعتراضات خبر داد و اظهار کرد: مهارت آموزان معترض به نتیجه آزمون جامع اصلح می‌توانند با مراجعه به پورتال دانشگاه فرهنگیان از وضعیت خود مطلع شوند.

جهت مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید

خبر 14 آبان 98: اعلام نتایج آزمون اصلح فرهنگیان از امشب (منبع: خبرگزاری فارس)

رضا کچوئیان سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان از اعلام نتایج آزمون جامع (اصلح) مهارت آموزان ورودی سال‌های 96 و 97 و افراد باقی مانده سال 95 خبر داد و گفت: مهارت آموزان می‌توانند از ساعت 19 امشب، با ورود به سامانه هدف به نشانی از نتایج آزمون مطلع شوند.

جهت مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید

خبر 14 آبان 98: افزایش ظرفیت پذیرش در دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی (منبع: خبرگزاری ایرنا)

قاسمعلی خدابنده روز سه‌شنبه در حاشیه مراسم افتتاح دانشگاه فرهنگیان قوچان افزود: رشد سهمیه پذیرش دانشجویی برای ماده ۲۸ نیز از ۲۸۰ دانشجو در سال گذشته به یک هزار دانشجو در سال جاری رسید.

جهت مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید

خبر 8 آبان 98: پذیرش 50 هزار دانشجو معلم کارشناسی پیوسته و مهارت آموز در سال آینده (منبع: خبرگزاری ایسنا)

معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان با اشاره به پذیرش ۳۰ هزار دانشجومعلم کارشناسی پیوسته و ۲۰ هزار مهارت آموز در سال آینده بیان کرد: معاونت دانشجویی به عنوان خط مقدم دانشگاه نیازمند کار جهادی است و ضروری است که از هم‌اکنون راهبردهای خود را در این کار “ملی” مشخص کنیم.

جهت مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید

خبر 2 آبان 98: پذیرش 400 عضو هیات علمی در دانشگاه فرهنگیان (منبع: خبرگزاری ایلنا)

رییس دانشگاه فرهنگیان درباره آمار معلمانی که در سال تحصیلی جدید به مدارس تزریق شدند، گفت: امسال نزدیک ۲۷ هزار معلم به سراسر کشور اعزام کردیم و بنا داریم تا سال آینده این آمار را افزایش داده و ۳۷ هزار نفر برسانیم.

جهت مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید

خبر 23 مهر 98: افزایش 40 درصدی پذیرش دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر (منبع: خبرگزاری بوشهر)

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر از تحصیل هزار و ۴۲۱ دانشجومعلم در این دانشگاه خبر داد و گفت: امسال پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر ۴۰ درصد افزایش یافت.

جهت مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید

خبر 18 مهر 98: بيش از هزار و 600 نفر معلم از طريق دانشگاه فرهنگيان جذب می شوند (منبع: خبرگزاری صدا و سیما)

استاندار سیستان و بلوچستان در نشست خيران حامي دانشگاه فرهنگيان استان از مجوز استخدام بيش از هزار و 600 معلم جديد از محل دانشگاه فرهنگيان خبر داد.

جهت مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید

خبر 12 مهر 98: پذیرش 41 هزار دانشجو در دانشگاه فرهنگیان (منبع: خبرگزاری مهر)

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه فرهنگیان گفت: در سال گذشته حدود ۴۱ هزار دانشجو پذیرش کردیم. به گزارش خبرنگار مهر، علی باقر طاهری نیا ظهر جمعه در نشست با استاندار بوشهر اظهار داشت: حدود ۲۴ هزار دانشجو از این تعداد از طریق کنکور سراسری و ۱۷ هزار نفر نیز از طریق آزمون استخدامی در کل کشور پذیرش شدند.

جهت مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید

خبر 8 مهر 98: 10 مهر پایان مهلت ثبت نام فراخوان جذب هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان (منبع: خبرگزاری ایسنا)

دانشگاه فرهنگیان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که مهلت ثبت نام فراخوان جذب هیأت علمی این دانشگاه چهارشنبه ۱۰ مهرماه پایان می‌پذیرد.

جهت مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید

اخبار لحظه به لحظه استخدام دانشگاه فرهنگیان را از این قسمت دنبال کنید:

+ بررسی وضعیت مردودی ‌های آزمون اصلح فرهنگیان (30 شهریور 98)
+ پذیرش 2 برابری دانشجو در دانشگاه فرهنگیان کردستان طی سال جاری (27 شهریور 98)
+ اعلام اسامی قبول شدگان قطعی آزمون اصلح دانشگاه فرهنگیان (26 شهریور 98)
+ خبر جذب مربیان تربیتی از طریق ماده 28 و دانشگاه فرهنگیان (5 شهریور 98)
+ رایزنی برای افزایش سقف سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان (1 شهریور 98)
+ آغاز دریافت کارت ورود به جلسه آزمون اصلح (29 مرداد 98)
+ آیا آزمون اصلح فرهنگیان به صورت قانونی انجام شده است؟ (24 مرداد 98)
+ ابلاغ شیوه نامه سازماندهی نیروهای ماده 28 دانشگاه فرهنگیان (20 مرداد 98)
+ صدور مجوز استخدام 43 هزار نفر در آموزش و پرورش (19 مرداد 98)
+ شروع ثبت نام آزمون استخدام آموزش و پرورش از دو هفته آینده (17 مرداد 98)
+ جبران کمبود معلم در آموزش و پرورش اصفهان با ظرفیت ماده 28 دانشگاه فرهنگیان (17 مرداد 98)
+ ورود 20 هزار معلم جدید به مدارس در مهر 98 (15 مرداد 98)
+ شروع فعالیت سامانه ثبت نام آزمون اصلح فرهنگیان از امروز (13 مرداد 98)
+ جذب مامور آموزشی در دانشگاه فرهنگیان ایلام (12 مرداد 98)
+ پذیرش 250 دانشجو معلم در دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی (11 مرداد 98)
+ پذیرش نزدیک به 25 هزار دانشجومعلم در دانشگاه فرهنگیان (8 مرداد 98)
+ نبود محدودیت برای ادامه تحصیل در دانشگاه فرهنگیان (7 مرداد 98)
+ سنجش کیفیت مهارت آموزان دانشگاه فرهنگیان با آزمون اصلح (7 مرداد 98)
+ ورود 20 هزار دانش‌آموخته دانشگاه فرهنگیان به مدارس از مهر 98 (5 مرداد 98)
+ اعلام شرایط و نحوه شرکت مهارت آموزان معلمی در آزمون اصلح (1 مرداد 98)
+ خبر استخدام 360 معلم جدید در گلستان (31 تیر 98)
+ 1 شهریور زمان برگزاری آزمون صلاحیت حرفه‌ای فرهنگیان (31 تیر 98)
+ خبر استخدام 105 هزار مربی پیش‌ دبستانی (25 تیر 98)
+ خبر جذب 20 هزار دانش آموخته دانشگاه فرهنگیان در آموزش پرورش (22 تیر 98)
+ خبر جذب 5 هزار دانشجو معلم جدید در استان تهران (19 تیر 98)
+ خبر جذب 60 هزار نفر در آموزش و پرورش طی سال جاری (18 تیر 98)
+ افزايش سهميه جذب دانشجومعلم در دانشگاه فرهنگيان (16 تیر 98)
+ اعلام زمان احتمالی برگزاری آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش (8 تیر 98)
+ استخدام 12 هزار نفر از طریق ماده 28 و صدور مجوز جذب 5 هزار نیروی خدماتی در آموزش و پرورش (4 تیر 98)
+ قطعی‌ شدن جذب 25 هزار دانشجو معلم از طریق کنکور برای سال آینده (3 تیر 98)
+ طرح 3 ساله کردن آموزش دانشجو معلمان در دست بررسی (3 تیر 98)
+ صدور مجوز جذب 25 هزار نفر برای دانشگاه فرهنگیان (23 خرداد 98)
+ خبر جذب 45 هزار دانشجو معلم در سال تحصیلی جدید (19 خرداد 98)
+ اعلام آمادگی دانشگاه فرهنگیان برای تأمین معلم در آموزش و پرورش (8 خرداد 98)
+ استخدام 25 هزار دانشجو معلم جدید در دانشگاه فرهنگیان (3 خرداد 98)
+ آخرین وضعیت استخدام معلمان در سال جاری (1 خرداد 98)
+ ضرورت استخدام نیروی جدید در آموزش و پرورش اصفهان (31 اردیبهشت 98)
+ زمان آزمون استخدام آموزش و پرورش شايد خرداد يا ديرتر (31 اردیبهشت 98)
+ لزوم افزایش جذب دانشجومعلم در استان مرکزی (29 اردیبهشت 98)
+ به ‌کارگیری معلمان از طریق دانشگاه فرهنگیان ضرورت دارد (23 اردیبهشت 98)
+ خبر جذب بیش از 2 هزار عضو هیات علمی در دانشگاه فرهنگیان طی 6 سال آینده (22 اردیبهشت 98)
+ لزوم گذراندن آزمون اصلح برای دانشجو معلمان (22 اردیبهشت 98)
+ امکان جذب معلم از طریق دانشگاه های فرهنگیان و شهید رجایی (21 اردیبهشت 98)
+ نیاز 1800 نیروی فرهنگی در گلستان برای سال تحصیلی جدید (19 اردیبهشت 98)
+ خبر استخدام سالانه هزار معلم بومی هر شهرستان در دانشگاه فرهنگیان (19 اردیبهشت 98)
+ استخدام نیروهای جدید در آموزش و پرورش استان سمنان (18 اردیبهشت 98)
+ نیاز به جذب هیات علمی در دانشگاه فرهنگیان کرمان (15 اردیبهشت 98)
+ جذب 280 معلم در آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری (14 اردیبهشت 98)
+ استخدام بیش از 20 هزار معلم جدید در سال 98 (13 اردیبهشت 98)
+ ضرورت جذب 5 هزار معلم ورزش در کشور (9 اردیبهشت 98)
+ درخواست مجوز استخدام برای جذب 50 تا 55 هزار دانشجو معلم (8 اردیبهشت 98)
+ خبر جذب 185 هزار نفر در آموزش و پرورش از طریق آزمون (2 اردیبهشت 98)
+ اعلام جزئیات ثبت نام دانشگاه فرهنگیان (18 فروردین 98)
+ افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی (12 فروردین 98)

لیست صفحات مرتبط:

+ جهت مشاهده صفحه استخدام آموزش و پرورش اینجا کلیک نمایید+ جهت مشاهده صفحه تاریخچه و آشنایی با دانشگاه فرهنگیان اینجا کلیک نمایید+ جهت مشاهده صفحه اخبار دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان اینجا کلیک نمایید+ جهت مشاهده صفحه جزئیات نظام رتبه بندی معلمان اینجا کلیک نمایید+ جهت مشاهده صفحه آخرین اخبار معلمان و فرهنگیان اینجا کلیک نمایید+ جهت مشاهده صفحه اخبار حقوق و دستمزد فرهنگیان اینجا کلیک نمایید+ جهت مشاهده صفحه اخبار نقل و انتقال فرهنگیان اینجا کلیک نمایید+ جهت مشاهده صفحه اطلاعیه های دانشگاه فرهنگیان در خصوص ثبت نام پذیرفته شدگان آموزش و پرورش اینجا کلیک نمایید

آرشیو اخبار و آگهی های استخدام دانشگاه فرهنگیان

جهت مشاهده آرشیو اخبار و آگهی های استخدام دانشگاه فرهنگیان اینجا کلیک نمایید

داوطلبین عزیز میتوانند نظرات و تجارب خود در رابطه با این آزمون استخدامی به اشتراک بگذارند.با آرزوی موفقیت – سایت ایران استخدام

در کاریابی مجازی ایران استخدام به رایگان عضو شوید…

جـهت ساخت رزومه کاری رایگان کلیک کنید

دریافت آگهی ها از طریق نرم افزار موبایل و کامپیوتر…

جهت دانلود نرم افزار و اپلیکیشن کلیک کنید

اگر دیدگاهی درباره این آگهی دارید میتوانید از طریق فرم زیر دیدگاه خود را در سایت درج کنید.

سلام. یعنی هیچ راهی وجود نداره سن رو به ۲۶ افزایش بدهند؟ نمیشه تجدیدنظر کنند؟

سلام من ۲۲سالمه متولد ۱مرداد ۷۷ متاهل ایا میتونم ثبت نام کنم برا فرهنگیان

اره میتونی تا ۲۴ سال پذیرش دارن

سلام آگهی دعوت به همکاری فرهنگیان واسه همه که میتونن ثبت نام کنند یا نه فقط برا حق تدریسیا هست؟

با سلام
شرایط ثبت نام در بالای همین صفحه درج شده است لطفا مطالعه بفرمایید

سلام دراستخدامي فرهنگيان كساني ك مدرك كارشناسي ارشد هر رشتهرايي رو دارند هم بايد سابقه تدريس 8 واحدي داشته باشند؟

ایا در دانشگاه فرهنگیان تهران شهید بهشتی دختران هم میتوانند شرکت کنند ؟

سلام دوستان کارت دانشجویی را چند روز پس از ورود به دانشگاه فرهنگیان می دهند

سلام با توجه به طرح مجلس برای حذف زبان انگلیسی در مدارس در صورت تصویب نهابی این طرح تکلیف ورودیهای جدید رشته زبان انگلیسی دانشگاه فرهنگیان چی میشه؟

با توجه به طرح مجلس برای حذف زبان انگلیسی در مدارس در صورت تصویب نهابی این طرح تکلیف ورودیهای جدید رشته زبان انگلیسی دانشگاه فرهنگیان چی میشه؟

من قبول شدم

سلام سال۹۸کنکوردادی؟الان فرهنگیان قبول شدی مبارکت باشه

سلام . شما برای مطالعه چه منابعی رو انتخاب کردین؟ من هم دوست دارم دانشگاه فرهنگیان قبول بشم

لطفا کمی صبر کنید…

لطفا کمی صبر کنید…

لطفا کمی صبر کنید…

لطفا کمی صبر کنید…

سایت ایران استخدام در تاریخ 1391/1/10 راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهی های استخدامی گام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهی های استخدامی خدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است. ایران استخدام به صورت مستقل و خصوصی اداره می شود و وابسته به هیچ نهاد و یا سازمان دولتی نمی باشد، این سایت تنها منتشر کننده ی آگهی های استخدامی بوده و بنابراین لازم است که بازدید کنندگان محترم سایت خود نسبت به صحت و سقم اخبار منتشر شده در آن هوشیار باشند.

تمامی حقوق این سایت برای آلتین سیستم محفوظ است و هر گونه سوءاستفاده از آن پیگرد قانونی دارد.

شما وارد حساب کاربری خود نشده اید جهت استفاده از تمام امکانات سایت وارد حساب کاربری خود شوید. در صورتی که هنوز عضو کاربران سایت نشده اید ثبت نام کنید.

اخبار و استخدام‌های دانشگاه فرهنگیان به محض اعلام توسط مراجع رسمی در این صفحه اطلاع رسانی میگردد. بدیهی میباشد شما با مراجعه روزانه به این صفحه میتوانید علاوه بر مطالعه تمام اخبار و استخدام های دانشگاه فرهنگیان، آشنایی با سوالات و منابع مطالعاتی استخدام دانشگاه فرهنگیان و منابع مصاحبه استخدامی، در جریان استخدام جدید نیز قرار بگیرید. در ادامه با کلیک بر روی هر لینک فهرست مطالب به بخش مربوطه هدایت میشوید.

شما وارد حساب کاربری خود نشده اید جهت استفاده از تمام امکانات سایت وارد حساب کاربری خود شوید. در صورتی که هنوز عضو کاربران سایت نشده اید ثبت نام کنید.

جهت اشتراک در شبکه های اجتماعی روی کلیدهای زیر کلیک کنیدچگونه جذب دانشگاه فرهنگیان شویم

همچنین میتوانید لینک کوتاه زیر را جهت دسترسی به صفحه فوق برای اشتراک گذاری کپی کنید

تمامی کالاها و خدمات این فروشگاه، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.

این وب سایت در سامانه ساماندهی به آدرس www.samandehi.ir ثبت گردیده است.


شیوه نامه مصاحبه اختصاصی داوطلبان ورود به دانشگاه فرهنگیان و شهید رجاییDownloads-icon

@media (max-width:1008px) {
.noresp {
display: none !important
}
}
.form-control {
width: auto !important;
border-radius: 0px
}
.inner-contentbox {
margin-bottom: 15px !important
}
.alink img {
max-width: 100% !important;
width: auto !important;
height: auto !important
}
.alink h2 {
color: rgb(58, 109, 151);
font-size: 16px;
margin-bottom: 20px
}
.alink h3 {
font-size: 15px;
color: rgb(58, 109, 151);
margin-bottom: 20px
}
.alink h4 {
font-size: 14.5px;
color: rgb(58, 109, 151);
margin-bottom: 20px
}
.alink h5 {
font-size: 14px;
color: rgb(58, 109, 151);
margin-bottom: 20px
}
.alink h6 {
font-size: 13.5px;
color: rgb(58, 109, 151);
margin-bottom: 20px
}

.alink p {
line-height: 27px
}
.alink a {
font-size: 15px
}
.shoar {
background: rgb(249, 249, 249) none repeat scroll 0% 0%;
text-align: center;
padding: 30px 10px;
font-weight: bold;
font-size: 23px;
margin-bottom: 20px;
line-height: 32px;
color: rgb(58, 109, 151);
margin-top: 20px
}
.end {
border: 1px solid rgb(220, 222, 181);
background-color: rgb(254, 255, 232);
padding: 10px;
margin: 10px 0px;
line-height: 1.5;
}
.slo {
font-size: 50px;
font-family: yekan;
margin-left: 20px;
}
.slo2 {
font-size: 50px;
font-family: yekan;
position: relative;
top: 33px;
margin-right: 20px;
}
.mytable tr td {
border: 1px solid #ccc;
}
.mytable tr:nth-child(even) {
background: #ED7D31;
color: white
}
.mytable tr:nth-child(even) td {
color: white !important
}
.mytable tr:nth-child(odd) {
background: #FFF
}
.mytable tr:first {
background:#EBFC87
}
.mytable li:nth-child(5n+3) {
font-weight: bold
}
address, blockquote, dd, dl, p, pre, q {
margin-bottom: 1px;
}
.mb-5 {
margin-bottom: 3px !important
}
h4 {
font-size: 14px !important;
font-weight: bold;
color: rgb(58, 109, 151);
}

هر ساله داوطلبان زیادی با قصد ورود به دانشگاه های فرهنگیان و تربیت معلم در کنکور سراسری ثبت نام می کنند و با هم به رقابت می پردازند . نکات لازم برای ثبت نام دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی تهران در دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته کنکور سراسری درج شده است که ما در این مقاله به مهمترین نکات لازم برای ورود به دانشگاه فرهنگیان اشاره کرده ایم .چگونه جذب دانشگاه فرهنگیان شویم

 

برای مشاوره شرایط ورود به دانشگاه فرهنگیان

برای مشاوره شرایط ورود به دانشگاه فرهنگیان

سازمان سنجش هر ساله با هدف جذب نیروی انسانی از میان علاقمندان به تحصیل در رشته های دانشگاه فرهنگیان از طریق برگزاری کنکور سراسری به صورت متمرکز با شرایط خاص دانشجو می پذیرد . متقاضیان با ثبت نام کنکور سراسری قدم اول را برای ادامه تحصیل در دانشگاه فرهنگیان برمی دارند اما آنچه مسیر داوطلبان را در کسب قبولی در اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور 99 هموار می کند داشتن شرایط ثبت نام فرهنگیان و کسب حد نصاب تراز قبولی می باشد . 

متقاضیان تحصیل در دانشگاه فرهنگیان می بایست شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در دفترچه ثبت نام کنکور سراسری را دارا باشند تا بتوانند در این آزمون ثبت نام و خود را برای رقابت با سایر داوطلبان آماده نمایند . به دلیل اهمیت و رقابت بالا میان داوطلبان متقاضی تحصیل در این دانشگاه ، در ادامه این مقاله ۱۵ نکته لازم برای ورود به دانشگاه فرهنگیان ۹۹ را ذکر می کنیم .

سازمان سنجش با انتشار دفترچه ثبت نام و دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 99 ، شرایط و ضوابط پذیرش دانشجو در رشته محل های دانشگاه فرهنگیان را در اختیار داوطلبان آزاد و شاغل و پیمانی آموزش و پرورش قرار می دهد که در این بخش 3 نکته اولیه مهم و لازم از شرایط ثبت نام دانشگاه فرهنگیان را در اختیار هر دو گروه داوطلبان قرار داده ایم :

 

شرایط ثبت نام دانشگاه فرهنگیان برای داوطلبان آزاد 
 

داشتن حداكثر سن 24 سال تمام در بدو ورود به دانشگاه ( 1/7/1375 به بعد ) .

داشتن حداقل معدل كل 14 در دوره متوسطه ی دوم ( پایه های دهم ، یازدهم و دوازدهم ) کسب تراز 6500 به بالاشرایط ثبت نام دانشگاه فرهنگیان برای داوطلبان شاغل و پیمانی آموزش و پرورش
 

با توجه به اینکه کلیه رشته های تحصیلی ویژه فرهنگیان ، مخصوص شاغلین رسمی و پیمانی آموزش و پرورش می باشد ، سایر داوطلبان اعم از معلمان حق التدریس و آموزش یاران نهضت سوادآموزی قراردادی ، آزاد و … مجاز به انتخاب رشته های تحصیلی ویژه فرهنگیان نبوده و در صورت انتخاب و قبولی در هر یک از رشته های تحصیلی مزبور ، قبولی آنان «کان لم یکن» تلقی خواهد شد .
 

در ادامه نکات و شرایط لازم برای ثبت نام داوطلبان شاغل و پیمانی آموزش و پرورش را در اختیار این دسته از متقاضیان قرار داده ایم .
 

 

متقاضیان تحصیل در دانشگاه فرهنگیان بعد از گذر از مرحله آزمون کتبی کنکور سراسری ۹۹ و انتخاب رشته کنکور سراسری 99 ، تنها در صورت کسب حد نصاب ( تراز قبولی ) در اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری 99 وارد مهم ترین مرحله گزینش یعنی مصاحبه می شوند .

دانشگاه فرهنگیان از بین داوطلبانی که دارای شرایط اولیه ثبت نام بوده اند تا دو برابر ظرفیت دعوت به مصاحبه می کند که این مصاحبه در واقع سنجش توانایی ‌های داوطلبان علاوه بر آزمون کتبی بوده که می توان گفت یکی از مهم ترین بخش های گزینش برای تحصیل در این دانشگاه به حساب می آید . در جلسه مصاحبه دانشگاه فرهنگیان موارد مهمی برای احراز شرایط عمومی و اختصاصی داوطلبان بررسی می شود که این موارد در دفترچه ثبت نام و دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ارائه شده است که در این بخش به بررسی آن می پردازیم :

 

 

دانشگاه فرهنگیان برای پذیرفته شدگان امکانات و تعهداتی را در نظر گرفته است که در ادامه به آن پرداخته ایم : 
 

امکانات رفاهی دانشگاه فرهنگیان
 

دانشجویان از بدو ورود استخدام آموزش و پرورش می شوند .

 دانشجويان در طول دوره ی تحصيل ، از کمک‌ هزینه تحصیلی برخوردار می باشند .

دانشگاه فرهنگیان برای دانشجويان واجد شرايط ، خوابگاه تهيه می نمايد .

تحصيل در دانشگاه فرهنگیان تمام وقت ، به صورت شبانه روزی خواهد بود .

مدت تحصيل دانشجو معلمان جزء سـوابق خـدمت آنـان محسـوب مـی شـود .
 

تعهدات پذیرفته شدگان دانشگاه فرهنگیان
 

پذيرفته شدگان در آغاز تحصيل خود به آموزش و پرورش ، تعهد خدمت محضـری می دهند كـه پـس از فارغ التحصیلی به ميزان دو برابر مدت تحصيل خود ، در محل تعيين شده توسط آموزش و پرورش خدمت نمايند .

اخذ تعهد رسمی مبنی بر « عدم جابه جایی برون استانی ، حداقل بـه مـدت ده سال ، خواهد بود .
 

نقل و انتقالات ، تغییر رشته یا انصراف پذیرفته شدگان دانشگاه فرهنگیان
 

نقل و انتقال در دانشگاه های فرهنگیان ممنوع می باشد . 

تغيير رشته وگرايش ، تغيير اولويت انتخابی ، تغيير دوره تحصیلی دربدو ورود و يا در طـول تحصـيل ممنوع می باشد . چنانچه دانشجویی تحت هرشرايطی دردوره كاردانی متوقف شود به علت عدم نياز به خدمات آنان در آمـوزش و پـرورش ، جـذب و اسـتخدام آنـان امكـان پـذير نخواهد بود .

داوطلبان برای ادامه تحصـيل در رشته های كارشناسی ارشد دانشگاه فرهنگيان ، می بایست حداقل سه سال سابقه خدمت آموزشی و يا اداری درآموزش وپرورش داشته باشند .

 

همانطور که متوجه شدیم داشتن شرایط عمومی و اختصاصی برای ثبت نام دانشگاه فرهنگیان لازم هست ولی کافی نیست و دلیل نمی شود که داوطلب حتما دعوت به مصاحبه شود و همچنین دعوت به مصاحبه هم دلیل برای قبول شدن در این دانشگاه ها نیست !چگونه جذب دانشگاه فرهنگیان شویم

با چند مثال سوالات به وجود آمده در ذهن داوطلبان را پاسخ می دهیم :

معمولا چه تعدادی از متقاضیان دعوت به مصاحبه دانشگاه فرهنگیان می شوند ؟

 

با توجه به توضیحات دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ، دانشگاه های فرهنگیان تا دو برابر ظرفیت اعلام شده در هر رشته محل این دانشگاه ها ، از داوطلبانی که واجد شرایط اولیه مطابق توضیحات گفته شده ( مثل تراز و سن و معدل و . . .) هستند دعوت به مصاحبه می شوند و بعد از انجام مراحل مصاحبه و گزینش ( پاسخ دادن به سوالات مصاحبه فرهنگیان ، بررسی سلامت جسمانی و روانی و … ) اسامی پذیرفته شده ها در اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری 99 مشخص می شود که از میان آن ها به اندازه برابر ظرفیت اعلام شده در هر رشته محل  پذیرش نهایی صورت می گیرد .

مثال

در دفترچه انتخاب رشته منطقه بومی شما 10 نفر برای درس دبیری دین و زندگی اعلام ظرفیت شده است . ممکن است در سهمیه بومی منطقه شما  تعداد 100 نفر به تراز حد نصاب ( 6500 یا بالاتر ) رسیده باشند و سایر شرایط لازم را نیز دارا باشند ( سن . معدل . بومی بودن و … ) از میان این 100 نفر هم 80 نفر دانشگاه فرهنگیان را انتخاب کنند ، ( شاید هم همه 100 نفر ) . 

در مرحله اول به تعداد دو برابر ظرفیت یعنی تا 20 نفر اول که اولویت ، رتبه و انتخاب رشته بهتری داشتند دعوت به مصاحبه می شوند . سپس بر اساس نظر مصاحبه گیرندگان 10 نفر که دارای شرایط پذیرش هستند انتخاب می شوند .

یعنی در این مصاحبه ممکن است فردی با اولویت پذیرش 20 و تراز کنکور  7000 پذیرش نشود ولی فردی که اولویت 80 و تراز 6800 دارد قبول شود ، بنابراین داشتن شرایط عمومی و اختصاصی برای ثبت نام دانشگاه فرهنگیان لازم هست ولی کافی نیست !

 

شاید شما هم شنیده باشید که فردی با رتبه 1 نتوانست قبولی دانشگاه فرهنگیان را بیاورد ولی داوطلبی با رتبه 10 در مصاحبه پذیرفته شد یا فردی با رتبه 50 دعوت به مصاحبه شد ولی فردی با رتبه 51 دعوت نشد . علت چیست ؟

همانطور که گفته شد دعوت به مصاحبه دلیل برای قبول شدن در این دانشگاه ها نیست بلکه داوطلبانی که دارای شرایط اولیه مصاحبه هستند بر اساس معیار های مد نظر مصاحبه کنندگان مورد سنجش و گزینش قرار می گیرند که در این میان ممکن است داوطلب با رتبه 1 طوری در جلسه گزینش حاضر شود که افراد مصاحبه کننده نتوانند اعتماد کافی را پیدا کنند ، همان کاری که رتبه 10 توانسته انجام دهد .

یا ممکن است 

در شهر شما برای درس دین و زندگی 5 نفر ظرفیت داشته باشد اما داوطلبان آن بومی که واجد شرایط هستند ، آن قدر کم باشند که تعداد آن ها به 10 نفر نرسد ، در نتیجه کسی که رتبه نه چندان خوب اما تراز 6500 دارد و آن را انتخاب کرده ، برای مصاحبه دعوت شود . همچنین احتمال دارد رقابت و خواهان برای قبولی دانشگاه فرهنگیان آن قدر زیاد باشد که داوطلب با رتبه 50 دعوت به مصاحبه شود اما رتبه  51 خیر !

چه زمانی دانشگاه فرهنگیان اقدام به برگزاری تکمیل ظرفیت می کند ؟ممکن است از میان افرادی که دعوت به مصاحبه شدند ، به دلیل نداشتن شرایط کافی و لازم که مد نظر افراد مصاحبه گیرنده است انتخاب نشوند یعنی به جای 10 اعلام شده برای ظرفیت درس دین و زندگی تنها 8 نفر شرایط پذیرفته شدن را داشته باشند . با این شرایط دانشگاه فرهنگیان تکمیل ظرفیت اعلام می کند ؛ یعنی مجددا به تعداد 4 – 6 نفر از نفرات بعدی که در انتخاب رشته در اولویت هستند ، دعوت می کند و تا زمانی که 10 نفر کامل نشود ، ادامه خواهد داشت .

کارشناسان سامانه مشاوره تحصیلی هیوا آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما در مورد شرایط ورود به دانشگاه فرهنگیان هستند . شما می توانید از طریق سامانه مشاوره تحصیلی هیوا با مشاوران این سامانه در ارتباط باشید . هم چنین بررسی آخرین رتبه قبولی دانشگاه فرهنگیان 98 و نرم افزار انتخاب رشته کنکور سراسری کمک به سزایی به داوطلبان در زمینه چینش انتخاب ها و اطلاع از آخرین رتبه قبولی این دانشگاه ها می کند .

 

بله ، شرط معدل شرکت در این دانشگاه 14 است که البته شرایط دیگری هم دارد که در این مقاله به آن پرداخته ایم .

داشتن تراز 6500 لازم است اما برای قبولی کافی نیست که در این مقاله کلیه مواردی که برای قبولی داوطلبان مورد نیاز است ارائه شده است .

شامل همه ی معلمان شاغل رسمی است که البته یک عده مستثنی شده اند که در این مقاله به جزئیات آن پرداخته ایم .

برای مشاوره شرایط ورود به دانشگاه فرهنگیان

برای مشاوره شرایط ورود به دانشگاه فرهنگیان

سلام من از تبصره برا قبولی دیپلم استفاده کردم برا دانشگاه فرهنگیان اشکالی ک نداره؟

سلام . استفاده از تبصره مانع از پذیرش شما در دانشگاه فرهنگیان نمیشه .

سلام به شما من بیماری نقص غدد فوق کلیوی دارم و دوستم بیماری آسم می تونیم به دانشگاه فرهنگیان بریم یا نه ؟

سلام . شما و دوست تون نمی تونین در دانشگاه فرهنگیان تحصیل کنین .

سلام به شما من کلاس دهم رشته علوم انسانی هستم می خواستم بدونم اگه معدلم در سه سال متوسطه دوم 15 یا 16 بشه و ترازم 7000 می تونم به دانشگاه فرهنگیان برم یا خیر؟لطفا جواب بدین

سلام . شرط معدل دانشگاه فرهنگیان رو دارین ولی تراز قبولی مشخص نیست ، مجاز به شرکت در پذیرش دانشگاه فرهنگیان میشین ولی قبولی شما به تراز کنکور و نمره مصاحبه شما و رقبای شما بستگی داره .

سلام من دیپلم بهیاری شاخه کاردانش نظام جدید 633 دارم می خوام کنکور انسانی بدم با دیپلم خودم آیا امکانش . که به دلیل اینکه دیپلمم نظری نیست فرهنگیان قبول نشم یامصاحبه ردبشم؟؟

سلام . می تونین در کنکور سراسری انسانی و در پذیرش دانشگاه فرهنگیان شرکت کنین ، در صورتی که شرایط و نمره قبولی رو داشته باشین پذیرفته میشین .

سلام خسته نباشید معدل کل دیپلمم ۱۳.۹۱ هستش آیا راهی وجود داره که بتونم پذیرش بشم تو فرهنگیانم ن اگر تو ترمیم معدل شرکت کنم مشکلی پیش نمیاد ؟؟ لطفا راه حلی به من بگین لطفاا جواب بدین خیلی مهمه

سلام . ترمیم معدل ، معدل کتبی دیپلم و معدل کل دیپلم رو تغییر نمیده بنابراین نمی تونین در پذیرش دانشگاه فرهنگیان شرکت کنین .

سلام خسته نباشید من رشته‌ ی هنرم و خیلی علاقه دارم به معلمی معدل هر ۳ سال با هم میشه ۱۹ و اینکه ۱۷ سالمه امیدس هست کنکور رشته خودم فرهنگیان بیارم ؟

سلام . می تونین از طریق کنکور سراسری هنر در پذیرش دانشگاه فرهنگیان شرکت کنین ، قبولی شما به رتبه کنکور و نمره مصاحبه شما و رقبای شما و به ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان بستگی داره .

سلام خسته نباشید بنده متولد سال ۷۷ هستم فوق دیپلم مهندسی نرم افزار رو دارم رشته دیپلمم کامپیوتر هست من می خواستم برای معلمی تغییر رشته بدم چون معلمی رو دوست دارم میخواستم بدونم من می تونم در دانشگاه فرهنگیان ثبت نام کنم یا این که کنکور شامل من میشه لطفا راهنمایی کنید معدلمم بالاست

سلام . می تونین در کنکور سراسری یکی از سه رشته نظری و دو رشته شناور ( زبان و هنر ) و در پذیرش دانشگاه فرهنگیان شرکت کنن .

سلام من دانش اموز پاىه نھم ھستم و علاقه زیادى به تربیت معلمى دارم . مى خواستم بدونم از چه رشته ھای می تونم وارد دانشگاه فرھنگیان بشم و حداقل رتبه قبولى چند است ؟

سلام . برای معلمی بهتره در یکی از سه رشته نظری تحصیل کنین ، رتبه های قبولی دانشگاه فرهنگیان متفاوته ، حداقل ترازی که مجاز به شرکت در پذیرش دانشگاه فرهنگیان میشین تراز 6500 هستش .

پس چطور تومقالتون نوشتین متولدین۷۵/۷/۱ب بعدمیتونن فرهنگیان پذیرش بشن؟؟

سلام . اطلاعات اعلام شده در مقاله مربوط به شرایط پذیرش دانشگاه فرهنگیان در کنکور سراسری 99 هستش .

سلام من متولد۷۶/۶/۱هستم ایا می تونم کنکور۱۴۰۰برای دانشگاه فرهنگیان شرکت کنم

سلام . شما در کنکور سراسری 1400 نمی تونین در پذیرش دانشگاه فرهنگیان شرکت کنین ، شرط سنی لازم رو ندارین .


مقالات منتخب سردبیر

منابع کنکور تجربی 1400

منابع کنکور ریاضی 1400

منابع کنکور انسانی 1400

نرم افزار محاسبه درصد

تاثیر سهمیه مناطق در کنکور سراسری

منتخب های خواندنی

آیا مهارت خودشناسی دارید

مشکلات خود را به شکلات تبدیل کنید

روش های مدیریت زمان

راه های افزایش تمرکز حواس

راهکارهای افزایش ساعت مطالعه برای آزمون

رمز موفقیت در کنکور

دسترسی سریع

ارتباط با ما

درصورتی که برای مشاوره در تمامی زمینه های ذکر شده در سایت، به دانش چندین ساله ما در این زمینه نیاز داشتید می توانید با ایمیل یا شماره تلفن 9099071789 ( تماس با تلفن ثابت از سراسر کشور و به ازای هر دقیقه 30000 ریال ) در ارتباط باشید تا از مزایای مشاوره حضوری گروه آموزشی هیوا بهره مند گردید. همچنین می توانید از طریق فرم ارتباط با ما، پیام ها و انتقادات و پیشنهادات خود را برای ما ارسال نمایید. سایت مشاوره هیوا یک مرکز خصوصی و غیرانتفاعی است و به هیچ ارگان دولتی و خصوصی دیگر اعم از سازمان سنجش ، دانشگاه آزاد و …. هیچگونه وابستگی ندارد. جهت ارئه انتقادات، پیشنهادات و شکایات با شماره تلفن 54787700-021 تماس حاصل فرمایید.

دانلودها | وبلاگ | اخبار و اطلاعیه ها | هیوامگ | تماس با ما

تمامی حقوق این سایت متعلق به هیوا می باشد ©

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی از طریق آزمون سراسری سال 98 برای پذیرش دانشجو اقدام می‌کنند، طبق گفته‌های حسین خنیفر رییس دانشگاه فرهنگیان 25 هزار دانشجو از طریق کنکور سراسری پذیرش می‌شوند.

هم‌اکنون شرایط پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی اعلام شده است، براین اساس وزارت آموزش و پرورش برای تامین و تربیت بخشی از نیروی انسانی مورد نیاز به آموزشی خود متناسب با مبانی و ارزش‌های اسلامی در مقطع کارشناسی پیوسته برای دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی از میان داوطلبان واجد شرایط آزمون سراسری سال 98 دانشجو می‌پذیرد.

داوطلبان در صورت احراز صلاحیت‌های عمومی، اختصاصی و سایر شرایط و ضوابط مندرج می‌توانند پس از انتخاب رشته و موفقیت در مراحل بررسی صلاحیت‌های عمومی، اختصاصی و کسب بالاترین نمره علمی در مقایسه با سایر داوطلبان آزمون در کد رشته‌های انتخابی، در صورت اعلام قبولی نهایی ادامه تحصیل دهند.

شیوه پذیرش؛ پذیرش بومی دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی

پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی به صورت بومی‌پذیری است و گزینش نهایی توسط سازمان سنجش آموزش کشور، در هر یـک از کـدرشته محل‌ها با توجه به دامنه پذیرش که در ستون ” پردیس/ مخصوص داوطلبـان بومی/محـل خـدمت” درج شـده انجام می‌شود.چگونه جذب دانشگاه فرهنگیان شویم

داوطلبـان متقاضـی رشـته‌هـای موردنیـاز آموزش‌وپرورش دقت کنند چنانچه در یک کد‌رشته محل دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی بومی استانی درج شده باشد همه داوطلبان بومی آن استان می‌تواننـد در صورت تمایل با رعایت سایر شرایط و ضوابط مربوط، آن را انتخاب کنند اگر بومی شهرستانی درج شده باشد همه داوطلبان بومی آن شهرسـتان و بخـش‌هـای تابعـه، مجـاز بـه انتخاب کد‌رشته محل هستند بنابراین اگر از یک شهرستان فقط یک بخش در دامنه پذیرش درج شده باشد داوطلبان همان بخش و دهستان‌های مربوطه، مجاز بـه انتخـاب کـد‌رشـته محل جهت استفاده از سهمیه بومی منطقه‌ای خواهند بود.

در کد‌رشته محل‌هایی که برای یک استان درج شده است محدودیتی برای انتخاب کد‌رشته محل توسط داوطلب بـومیآن استان وجود ندارد بنابراین در گزینش نهایی اولویت اول با داوطلبانی خواهد بود که بر اساس دامنه پذیرش مندرج برای آن کد‌رشته محل، بومی بخش یا شهرسـتان و بخـش‌هـای تابعه آن تلقی می‌شوند. چنانچه در یک کد‌رشته محل که پذیرش در آن، به صورت بومی شهرستان یا بخش درجشده است ولی داوطلب واجد شرایط بر اسـاس دامنـه پـذیرش وجـود نداشته باشد ظرفیت خالی مانده آن کد رشته محل به داوطلبان بومی همان استان که کد رشته محل مزبور را انتخاب نمودهاند اختصاص می‌یابـد.

نیـاز آموزشـی ” محل خدمت ” مندرج در ستون “پردیس/ مخصوص داوطلبان بومی/محل خدمت” تحت هر شرایطی برای پذیرش استانی تغییر نمی‌یابد. داوطلب پذیرفته شده نهایی مکلف است به مدت دو برابر طول تحصیل، تعهد خدمت محضری برای خدمت در محل مذکور به آموزش‌وپرورش بسپارد.

تعیین محل خدمت داوطلبان بر عهده آموزش و‌پرورش استان

تعیین محـل خـدمت کـد‌رشـته محـل‌هـایی کـه بـه صـورت اسـتانی، شهرستانی یا در یک بوم ” چندشهر/شهرستان/ منطقه” است در اختیار اداره کل آموزش‌وپرورش استان مربوط استان بومی داوطلب خواهد بود کـه بعـد از فراغـت از تحصـیل بـه استناد ماده 3 قانون متعهدین خدمت به صورت قطعی اعلام خواهد شد. عدم مراجعه به محل خدمت تعیین شده، به منزله استنکاف از انجام تعهد تلقی خواهد شـد.

تعیـین محـل صـدورحکم آزمایشی در بین مناطق آموزشی تابعه جهت برقراری حقوق در طول تحصیل، در اختیار اداره کل استان است.

چنانچه داوطلب مجـاز بـه انتخـاب کـد‌رشـته محـل‌هـای دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی باشد و اقدام به انتخاب کد‌رشته محل‌های این دانشگاه‌ها کند، بر اساس ضوابط و مقررات از میـان واجـدین شـرایط درآزمون بر اساس اولویت‌های انتخابی تا دو برابر ظرفیت پذیرش، برای انجام مصاحبه تخصصی و احراز صلاحیت‌های عمومی و تخصصی از سوی سازمان سنجش آموزش کشـور بـه آموزش‌وپرورش معرفی خواهند شد.

معرفی داوطلب جهت انجام مصاحبه تخصصی به منزله قبول نهایی در دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی تلقی نمی‌شود. 

چنانچـه صـلاحیت‌هـای عمـومی و تخصصی داوطلب معرفی‌شده، بعد از انجام مصاحبه تخصصی و بررسی صلاحیت‌های عمومی مورد تأیید آموزش‌وپرورش قرار گیرد، سازمان سنجش آموزش کشور بر اسـاس ضـوابط مربوط و لحاظ کردن اولویت برمبنای دامنه پذیرش بومی “بخش/شهرستان/استان توضیحات کد رشته محل مندرج در دفترچه آزمون” و با درنظر گرفتن نمره علمـی نهـایی داوطلـب در مقایسه با سایر داوطلبان، گزینش نهایی را انجام خواهد داد. بنابراین موفقیت در مصاحبه اختصاصی و بررسی صلاحیت‌های عمومی به منزله قبولی فـرد بـرای این دانشگاه‌ها نیست.

کسب نمره علمی بالاتر درگروه آزمایشی مربوط در مقایسه با سایر داوطلبان در کد رشته انتخابی طبق ضوابط سازمان سـنجش آمـوزش کشـور و بـا رعایـت شرایط و ضوابط آموزش‌وپرورش، الزامی است.

حذف داوطلبانی که صلاحیت‌های آنها تأیید نمی‌شود

داوطلبانی که صلاحیت‌های تخصصی یا عمومی آنان مورد تأیید آموزش‌وپرورش قرار نمی‌گیـرند از فراینـد گـزینش نهـایی بـرای دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی حذف خواهند شد.

شرایط عمومی تابعیت جمهوری اسـلامی ایـران. اعتقـاد بـه دیـن مبـین اسـلام یـا یکـی از ادیـان شـناخته شـده در قـانون اساسـی جمهـوری اسـلامی ایـران. التـزام بـه قـانون اساسـی جمهوری اسلامی ایران. داشتن سلامت کامل روانـی، جسـمانی و توانـایی انجـام وظـایف محولـه، نداشـتن سـابقه محکومیـت جزایی یـا کیفـری مـؤثر، عـدم اعتیـاد بـه مواد مخدر، دخانیات و الکل و هر نوع مواد اعتیادآور. داشتن گواهینامه پایان دوره پیش‌ دانشگاهی داوطلبان نظام آموزشی قدیم یا متوسطه دوم نظام آموزشی جدید.

شرایط اختصاصی؛ سن، معدل و تراز 6500

1.کسب حداقل نمره علمـی کـل 6500 و بـالاتر در زیرگـروه مربـوط جهـت مجـاز شـدن بـرای انتخـاب رشـته در گـروه آزمایشـی مربـوط در آزمـون سـراسری.

2. نداشتن هیچگونه رابطـه اسـتخدامی یـا تعهـد خـدمت “دائم یـا موقـت” بـه نهادهـا و سـازمان‌هـای دولتـی و غیردولتـی از آغـاز تـا پایـان دوره تحصـیل در دانشـگاه.

3. با توجـه بــه رای هیـئت عمــومی دیـوان عــدالت اداری بـه شــماره 1821، داشـتن حــداقل معـدل کــل 14 در دوره متوسـطه دوم “معــدل سـه پایــه اول، دوم و سـوم” برای پــذیرش دانشجو، ملاک عمل خواهـد بـود. حـداقل معـدل‌کـل، تحـت هـر شـرایطی تغییـر نخواهـد داشـت.

4. بـا رعایـت مـاده 42 و 43 قـانون مـدیریت خـدمات کشـوری، داشـتن حـداکثر سـن 22 سـال تمـام در بـدو ورود بـه دانشـگاه متولدین اول مهر 74 به بعد دانشـگاه فرهنگیـان و دانشـگاه تربیـت دبیـر شـهیدرجایی الزامی است.

محاسـبه سـن هـر داوطلـب بـا توجـه بـه منـدرجات اصـل شناسـنامه‌ای اسـت کـه بـه اسـتناد آن در آزمـون ورودی ثبـت‌نـام مـی‌کنـد بنابراین تغییراتـی کـه پـس از ثبـت‌نـام در آزمون، در مـدارک هـویتی، بـه ویـژه تـاریخ تولـد داوطلـب بـه وجـود آمـده باشـد معتبـر نیسـت و در صـورت پذیرفتـه‌شـدن در آزمـون در هـر مرحلـه‌ای، قبـولی وی لغـو خواهـد شد.

انجام خدمت سربازی یا سوابق کـاری و مـوارد دیگـر تحـت هـیچ شـرایطی بـه سـقف سـنی داوطلـب افـزوده نمـی‌شـود.

حـداکثر سـن ورود بـه دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی تحــت هرشــرایطی تغییـر نخواهــد داشـت.

بومی بودن داوطلبان

5. بــومی بــودن داوطلـب درهریــک از کــد‌رشـته محــل‌هـای اعــلام شــده ازسـوی آمــوزش وپــرورش. مـلاک‌هـای تعیـین بـومی‌بـودن داوطلبـان در هـر یـک از کـد‌رشـته محـل‌هـا بـه شـرح زیر است:

الف: در صـورتیکـه محـل اخـذ مـدرک تحصـیلی پـیش‌دانشـگاهی و دو سـال آخـر دبیرسـتان بـرای داوطلبـان در یـک بخـش، شـهر و یـا اسـتان باشـد داوطلـب بـومی آن بخـش، شـهر و اسـتان تلقـی مـی‌شـود.

ب: درصـورتی‌کـه محل اخذ مدرک تحصیلی سه سال آخر داوطلـب در یـک بخـش، شـهر و یـا اسـتان نباشـد، بخـش، شـهر و اسـتان محـل تولـد داوطلـب بـه عنـوان بخـش، شـهر و اسـتان بـومی وی در نظر گرفتـه مـی شـود.

ج: داوطلبـانی کـه سـه سـال آخـر محـل تحصـیل را در خـارج از کشـور گذرانـده‌انـد، اسـتان محـل تولـد، اسـتان بـومی اینگونـه داوطلبـان تلقـی خواهد شد.

د: داوطلبانی کـه سـه سـال آخـر محـل تحصـیل را خـارج از کشـور گذرانـده‌انـد و همچنـین اسـتان تولـد او نیـز خـارج از کشـور بـوده اسـت، اسـتان بـومی ایـن قبیل داوطلبان شـهر تهران خواهـد بود.

6. درصـورت وجـود مجـوز اسـتخدامی، محـل صـدور حکـم اسـتخدام آزمایشـی همـان بخـش، شـهر واسـتان بـومی داوطلـب بـوده کـه در سـتون محـل خـدمت دفترچـه آزمـون درج شـده اسـت. مسـئولیت سـاماندهی و بـه کـارگیری بعـد از فراغـت ازتحصـیل بـه عهـده اداره کـل اسـتان خواهـد بـود.

تغییر محل خدمت تحت هر شرایطی ممنوع!

بـراین اسـاس تغییر سهمیه اسـتان محـل خـدمت قبـل از شـروع بـه کار و ایفـای تعهـد، تحـت هـر شـرایط اعـم از تأهـل، تجرد، بعـد مسـافت، تکفل، سرپرسـتی خـانواده، فـوت والـدین و…ممنـوع است.

براساس رأی 30 مرداد 97 هیئت عمـومی دیـوان عـدالت اداری تعیـین خـدمت متعهـدین خـدمت پـس از فراغـت از تحصیل بـا آمـوزش وپـرورش خواهـد بـود بنـابراین درصـورت عـدم نیـاز درمحـل منـدرج در دفترچـه آزمـون، اداره کـل آمـوزش‌وپـرورش اسـتان مجـاز بـه تعیـین محـل خدمت جدید درســطح اســتان خواهــد بــود.

7. دانشــجویان دوره روزانــه دانشــگاه‌هــا “ورودی سال 96 و قبل از آن” کــه بااســتفاده از قــانون آمــوزش رایگــان تحصــیل می‌کنند درصــورتی مــی‌تواننــد رشــته‌هــای موردنیــاز آمــوزش وپــرورش را انتخــاب کنند کــه قبــل از شــروع ثبــت‌نــام در آزمــون حــداکثر تــا تــاریخ 25 اسفند 97 انصراف دائم خـودر را بـه محـل تحصـیل اعـلام کرده و فـرم انصـراف قطعـی ازتحصـیل را دریافت کرده باشند.

معیارهای سلامت روانی و جسمانی برای معلم شدن

8. برخـورداری از سـلامت کامـل تـن و روان و شـرایط مناسـب جسـمانی بــرای حســن انجــام وظیفــه معلمــی بــه اســتناد بنــد “ز” مــاده42 قــانون مــدیریت خــدمات کشــوری و با توجه به رای هیئت عمومی دیوان عدالت اداری و با تایید پزشک معتمد واجد شرایط آموزش و پرورش با ملاک‌ها و معیارهای زیر الزامی است:

* توانایی و مهارت گفتاری: توانایی رعایت مخارج تمام حروف و ادای کلمات و عبارات به طور کامل و صحیح و نداشتن لکنت زبان به هر میزان.چگونه جذب دانشگاه فرهنگیان شویم

* قدرت بینایی: قدرت دید هر چشم حداقل پنج دهم یا هر دو چشم بدون عینک و لنز حداقل ده بیستم و نداشتن کوررنگی و انحراف چشم، هر نوع نقص میدان بینایی در یک یا هر دو چشم، دوربینی غیرقابل درمان، ونیستاگموس شدید هر دو چشم، ضایعات وسیع شدید و غیرقابل درمان در هر دو قرنیه، کوررنگی برای رشته‌های آموزش ابتدایی، رشته‌های گروه هنر و رشته‌هایی که شناخت رنگ و طیف نوری در آنها ضروری است ممنوع بوده و در بقیه رشته‌ها بلامانع است، نابینایی در یک چشم.

* قدرت شنوایی: توانایی شنیدن صداها و اطلاعات معمولی، نداشتن نقص شنوایی، کم‌شنوایی داوطلب نباید بیش از 30 دسیبل باشد.

*  قد و وزن: با توجه به مقتضیات هر استان و متناسب با وظایف شغل معلمی به تشخیص اداره کل آموزش و پرورش استان مربوط، طبق ضوابط و مقررات که در مرحله مصاحبه تخصصی و انجام معاینات پزشکی مورد سنجش قرار می‌گیرد.حداقل قد لازم برای داوطلبان رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی مطابق ضوابط مربوط به داوطلبان ورود به رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه‌ها است.

*  تغییر شکل مادرزادی و اکتسابی اندام‌ها و نداشتن کراهت منظر در اثر سوختگی، سوانح یا دیگر عوامل در صورت یا قسمت‌های ظاهری و نمایان بدن.

* نداشتن نقص عضو مشهود و موثر در انجام وظایف حرفه‌ای معلمی بر اساس تشخیص پزشک معتمد واجد شرایط.

* عدم ابتلا به بیماری‌های مزمن و صعب العلاج از قبل دیابت، سیروز کبدی، آسم نارسایی کلیه، بیماری‌های قلبی، اسکروز آن پلاک، پارکینسون و بیماری‌های خونی نظیر لوسمی، کم خونی شدید مقاوم به درمان، تالاسمی ماژور و هر نوع بیماری شناخته شده موثر در انجام وظایف معلمی به تشخیص پزشک معتمد واجد شرایط.

*  سایر موارد و بیماری‌هایی که به تشخیص پزشک معتمد آموزش و پرورش مانع انجام وظایف حرفه‌ای باشد.

* احراز سلامت روانی بر اساس نظر روانشناس متخصص و معتمد آموزش و پرورش دارای نظام روانشناسی از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره.

9.برخورداری از استعداد، علاقه و انگیزه معلمی،عامل بودن به اخلاق و رفتار متناسب با شأن و جایگاه معلمی، برخورداری از قدرت تعامل با دیگران، آشنایی با تعالیم دینی به ویژه قرآن کریم.

10. نخبگان علمی و مهارتی، مخترعان، مبتکران و برگزیدگان المپیادهای علمی، فرهنگیف هنری و مهارتی جشنواره خوارزمی در شرایط علمی برابر بر اساس کد‌رشته محل‌های انتخابی از اولویت پذیرش برخوردار خواهند شد.

بهره مندی از امتیاز مربوط به مدارک امتیاز آور در مصاحبه اختصاصی صرفاً در انجام مصاحبه قابل محاسبه و احتساب است و بعد از اتمام زمان مصاحبه به مدارک ارائه شده جدید امتیازی تعلق نخواهد گرفت.

11. احراز توانایی در مهارت‌های پایه و علوم فناوری اطلاعات.

12. استخدام قطعی فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی در صورت تأیید قطعی صلاحیت‌های آنان و اخذ مدرک کارشناسی در رشته‌ای که تعهد محضری به آموزش و پرورش سپرده‌اند امکان پذیر خواهد بود.

13. داشتن حداکثر 28 سال در بدو استخدام قطعی بعد از فراغت از تحصیل.

14. برخورداری از حسن شهرت، عامل بودن به اخلاق و رفتار نیکو و متناسب با شأن و جایگاه معلمی.

صدور حکم استخدام قطعی مشروط به گذراندن دوره رزم مقدماتی

15. به موجب ماده 7 قانون خدمت وظیفه عمومی مصوب 29 مهر سال 63، فارغ التحصیلان دانشگاه‌های وابسته به آموزش و پرورش قبل اشتغال به کار در آموزش و پرورش و صدور حکم استخدام رسمی قطعی مکلف به گذراندن دوره آموزش رزم مقدماتی هستند، در صورت عدم مراجعه برای گذراندن دوره آموزش رزم هر مشکلی در راستای تبدیل وضعیت استخدامی به عهده دانشجو خواهد بود.

تذکرات:

4 سال دوران تحصیل جزو سنوات خدمت حساب می‌شود

1.پذیرفته شدگان مکلفند در آغاز به تحصیل خود به میزان دو برابر مدت تحصیل “حداقل آن کمتر از 5 سال نخواهد بود” به آموزش و پرورش تعهد خدمت محضری بسپارند که پس از دانش آموختگی به میزان دو برابر مدت تحصیل خود در مهلت تعیین شده توسط وزارت آموزش و پرورش خدمت کنند، تحصیل آنان در دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی منوط به سپردن تعهد محضری است.

مدت تحصیل دانشجو معلمان جزء سوابق خدمت حداکثر چهار سال دوره کارشناسی آنان محسوب می‌شود.

پرداخت حقوق کارآموزی در طول تحصیل تحت هر شرایطی صرفاً حداکثر برای چهار سال مجاز خواهد بود.

2. اخذتعهد و استخدام و به کارگیری افراد متناسب با رشته‌ها و نیازهای اعلام شده در هر استان و مشروط به حفظ شرایط پذیرش، احراز شرایط و کسب صلاحیت‌های حین تحصیل در دانشگاه و سپردن تعهد مبنی بر عدم جابجایی برون استانی حداقل به مدت 10 سال خواهد بود.

3. عدم ثبت‌نام در محل قبولی تحت هر شرایطی حداکثر تا قبل از شروع سال تحصیلی جدید بعد از اعلام قبولی از سوی سازمان سنجش به منزله انصراف و استنکاف از تحصیل تلقی شده و قبولی فرد کأن لم یکن تلقی خواهد شد.

4. تحصیل دانشجویان پذیرفته شده در دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی به صورت شبانه‌روزی است.

5. انتقال دانشجو به سایر دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی و بلعکس ممنوع است.

شرایط ادامه تحصیل متعهدین خدمت به آموزش‌وپرورش

6. ادامه تحصیل متعهدین خدمت به وزارت آموزش و پرورش به استناد مفاد ماده 4 قانون متعهدین خدمت صرفاً در رشته‌های مورد نیاز آموزش و پرورش در صورت موافقت با ادامه تحصیل و صدور فرم مربوطه از سوی اداره کل آموزش و پرورش محل خدمت امکان پذیر است شایان ذکر است جهت ادامه تحصیل در رشته‌های کارشناسی ارشد دانشگاه فرهنگیان داشتن حداقل 3 سال سابقه خدمت آموزشی و اداری در آموزش و پرورش الزامی خواهد بود.

با توجه به مفاد ماده 61 و 70 قانون مدیریت خدمات کشوری و ممنوعیت اعطای ماموریت آموزشی، ادامه تحصیل و اشتغال به کار در مدارس صرفاً در خارج از ساعات اداری موظف امکان پذیر خواهد بود.

7. تغییر رشته و گرایش، تغییر اولویت انتخابی، تغییر دوره تحصیلی، انتقال و جابجایی در بین دانشگاه‌ها و بالعکس در بدو ورود یا در طول تحصیل در هیچ شرایطی امکان پذیر نخواهد بود ضمناً چنانچه دانشجویی تحت هر شرایطی در دوره کاردانی متوقف شود به علت عدم نیاز به خدمت آنان در آموزش و پرورش جذب و استخدام آنان امکان‌پذیر نخواهد بود.

8. عدم اشتغال به تحصیل همزمان در هر یک از دوره‌های تحصیلی در دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی در زمان ثبت‌نام، شروع به تحصیل و حین تحصیل.

9. پذیرفته‌شدگان رشته‌های تحصیلی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی که عنوان رشته آنها دبیری نیست ملزم به گذراندن دروس تربیتی هستند.

10. از متقاضیان رشته‌های تحصیلی مورد نیاز آموزش و پرورش که جزء معرفی شدگان چند برابر قرار می‌گیرند در صورتی مصاحبه به عمل خواهد آمد که دارای شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه بوده و ویژگی جسمانی آن نیز توسط پزشک معتمد واجد شرایط و سلامت روانی توسط روانشناس متخصص و معتمد آموزش و پرورش صرفاً در مهلت مقرر در زمان انجام مصاحبه مورد تایید قرار گیرد.

11. مصاحبه از شرایط قانونی از مراحل آزمون سراسری برای پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی است انجام مصاحبه تخصصی صرفاً در مهلت مقرر مندرج در اطلاعیه‌ اعلام شده از سوی سازمان سنجش امکان پذیر است، انجام مصاحبه مجدد یا تمدید مهلت اعلام شده به هیچ عنوان امکان پذیر نخواهد بود.

12. عدم حضور در مراحل انجام مصاحبه تخصصی و بررسی صلاحیت‌های عمومی در هر شرایطی بعد از معرفی از سوی سازمان سنجش به منزله انصراف از رشته‌های دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی تلقی خواهد شد.

امکان تغییر محل دانشگاه

13.محل تحصیل پذیرفته‌شدگان پس از ثبت‌نام قطعی توسط پردیس‌ها و بر اساس تعیین خواهد شد، کلاس‌هایی که با حدنصاب لازم حداقل 20 نفر برای تشکیل در پردیس محل قبولی نرسد سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان به تشخیص خود نسبت به جابجایی پذیرفته شدگان در سطح پریس و کشور اقدام خواهد کرد و پذیرفته‌شدگان حق هیچگونه اعتراضی را نخواهند داشت در غیر این صورت قبولی آنها کأن لم یکن تلقی خواهد شد.

انتقال و جابجایی در بین پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان ممنوع است.

14. در پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان برای رشته تحصیلی راهنمایی و مشاوره که گرایش فعالیت‌های پرورشی اجرا می‌شود بعد از فراغت از تحصیل به عنوان “مربی امور تربیتی” مدارس به کار گیری خواهند شد.

15. قبولی در رشته‌های دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی به صورت قطعی تلقی می‌شود چنانچه در برخی رشته‌های خاص این دو دانشگاه، صلاحیت‌های عمومی و اختصاصی داوطلب بعداً مورد تأیید قرار بگیرد به دلیل تکمیل ظرفیت پذیرش‌ها، عدم امکان ایجاد کلاس به استناد ماده یک قانون متعهدین خدمت به وزارت آموزش و پرورش برای پذیرش در رشته جدید عدم نیاز برای آن اعلام شده و ترتیب اثر داده نخواهد شد.

16. چنانچه صلاحیت‌های عمومی و تخصصی داوطلبی پس از اعلام نتایج نهایی آزمون سراسری محرز شود حقی برای آن داوطلب ایجاد نمی‌کند در عین حال در صورت وجود ظرفیت پذیرش در کد‌رشته محل مربوطه حداکثر تا قبل از شروع نیمسال دوم سال تحصیلی 98-99  امکان اقدام وجود خواهد داشت.

17. برخی از کدرشته محل‌های دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی به صورت آزاد و شبانه بوده و پذیرش دانشجو و تحصیل در این رشته محل‌ها هیچگونه حقی جهت استخدام در آموزش و پرورش ایجاد نمی‌کند.

18. طبق مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش در پایان دوره کارشناسی از دانشجو معلمان ارزشیابی پایانی به عمل می‌آید و بر اساس نتایج حاصل گواهی صلاحیت حرفه‌ای در سطوح مختلف صادر می‌شود .

19.چنانچه فردی با ارائه اطلاعات نادرست پذیرفته شود یا متعاقب آن مشخص شود که شرایط لازم را نداشته است در هر مرحله از ثبت‌نام تحصیل یا استخدام آزمایش و قطعی قبولی وی لغو می‌شود و حسب مورد مکلف به پرداخت خسارت‌های ناشی از آن خواهد بود.

20. در رشته‌های دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی که دارای چند گرایش یا زمینه تخصصی است و در دفترچه آزمون گرایش و زمینه تخصصی رشته مشخص نشده است، دانشگاه متناسب با نیاز آموزش‌وپرورش با در نظر گرفتن بومی‌بودن در سهمیه خدمت و وضعیت علمی دانشجویان نسبت به تعیین گرایش و زمینه تخصصی اقدام خواهد کرد بعد از تعیین گرایش و زمینه تخصصی توسط دانشگاه‌ها تغییر گرایش و زمینه تخصصی تحت هر شرایطی مجاز نیست، بدیهی است انتخاب دروس اختیاری از بین جدول دروس مندرج در جداول رشته عمومی با نظر و تایید گروه آموزشی متناسب با نیاز آموزش و پرورش امکان پذیر خواهد بود.

21. صدور احکام کارگزینی و ابلاغ اشتغال به کار معلمان بعد از فراغت از تحصیل جهت تدریس در مدارس مشروط به ادای سوگند معلمی و امضای سوگندنامه معلمی خواهد بود متن امضای سوگندنامه در پرونده دانشجو‌معلمان نگهداری می شود.

انتهای پیام/

دانشگاه فرهنگیان با انتشار اطلاعیه ای از خواهران و برادران در طرح استخدام مدرس دانشگاه فرهنگیان 99 دعوت به عمل می آورد. کلیه متقاضیان باید با مراجعه به سامانه جذب حق التدریس دانشگاه فرهنگیان اقدامات و فرایندهای لازم را برای انجام ثبت نام در طرح استخدام ثبت نام مدرس دانشگاه فرهنگیان 99 به عمل آورند.

 

همچنین هر یک از متقاضیان تدریس در این دانشگاه با ورود به سامانه جذب حق التدریس دانشگاه فرهنگیان می توانند در مورد مواردی همچون شرایط استخدام استاد دانشگاه فرهنگیان، زمان استخدام دانشگاه فرهنگیان و یا مدارک ضروری جهت ثبت نام برای تدریس در این دانشگاه اطلاعات کافی را بدست آورند.

 

 

چگونه جذب دانشگاه فرهنگیان شویم

جهت ثبت نام در سامانه و اطلاع از شرایط استخدام استاد دانشگاه فرهنگیان از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

9099072952 تماس از سراسر کشور و 9099072952 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

 

 

باید عرض کنیم که استخدام مدرس دانشگاه فرهنگیان به دو شکل استخدام به عنوان نیروی حق التدریس و استخدام به عنوان عضو هیأت علمی انجام می گیرد.

برای آشنایی بیشتر شما در این مقاله توضیحات لازم مربوط به این دو شیوه استخدام از جمله شرایط استخدام استاد دانشگاه فرهنگیان و یا زمان استخدام استاددانشگاه فرهنگیانرا خدمتتان عرض می کنیم.

 

 

هر داوطلب برای ثبت نام جهت استخدام مدرس دانشگاه فرهنگیان نیاز به تهیه مدارک از قبل تعیین شده ای دارد. در این نوشته به طور مفصل در مورد مدارک لازم برای ثبت درخواست استخدام مدرس دانشگاه فرهنگیان با شما صحبت می کنیم.

 

 

 

 

همان طور که در بالا عرض کردیم یکی از روش های استخدام نیروی حق التدریس در دانشگاه ها استخدام به عنوان نیروی حق التدریس است.

در ادامه با شرایط استخدام استاد دانشگاه فرهنگیان به صورتحق التدریسو همین طور فرآیند ثبت نام استخدام مدرس دانشگاه فرهنگیان جهت جذب به عنوان پرسنل حق التدریس آشنا می شوید.

 

 

قبل از هر گونه اقدامی برای استخدام مدرس دانشگاه فرهنگیانبا شرایط جذب استاد در این دانشگاه آشنا شوید.

 

دانشگاه فرهنگیان با در نظر داشتن شماری از شرایط جهت جذب نیروی حق التدریس اقدام می کند. در ادامه شرایط جذب نیروی حق التدریس دانشگاه فرهنگیان را خدمتتان ذکر می کنیم.

. داشتن سوابق آموزشی در انواع مؤسسات و مراکز آموزش عالی کشور

. داشتن تحقیقات و پژوهش های مربوط به آموزش از جمله طرح های پژوهشی، کتاب و یا مقاله

. داشتن شرایط سنی جهت استخدام

. داشتن مدرک دکتری از مراکز معتبر و شناخته شده دانشگاهی

. اگر فرد جزء دانشجویان دکتری است باید آزمون جامع را پشت سر گذاشته باشد.

مراحل ثبت نام و بررسی پرونده جهت استخدام نیروی حق التدریس

مراحل ثبت نام و بررسی پرونده جهت استخدام نیروی حق التدریس در 5 مرحله خلاصه می شود که در زیر به آن ها اشاره می کنیم.

. ثبت نام متقاضی و داوطلب در سامانه جذب حق التدریس دانشگاه فرهنگیان

. آنالیز و بررسی اولیه مدارک ارسالی به وسیله سازمان مرکزی

. ارائه لیست ثبت نام کنندگان به استان های کشور

. اعلام نتیجه ثبت نام

 

 

چگونه جذب دانشگاه فرهنگیان شویم

در ابتدای انجام اقدامات لازم برای استخدام مدرس دانشگاه فرهنگیان 99 هر فرد متقاضی باید از لیست رشته های مورد نیاز جهت استخدام اطلاع داشته باشد.

در صورتی که از لیست رشته های مورد نیاز برای جذب استاد حق التدریس دانشگاه فرهنگیان در سال بعد در زمان استخدام استاد دانشگاه فرهنگیان مطلع نیستید با مشاوران ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

 

 

 

جذب اساتید به عنوان عضو هیأت علمی در دانشگاه فرهنگیان تحت داشتن شرایط عمومی و اختصاصی و همین طور شرایطی ویژه برای فرد متقاضی صورت می گیرد.

در زیر شماری از این سه شرط ذکر شده را خدمت شما ذکر می کنیم. جهت اطلاع از تمامی شرایط تعریف شده برای جذب استاد در دانشگاه فرهنگیان با مشاوران ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

 

 

. داشتن رفتاری مناسب با شئونات دانشگاهی و اسلامی و برخورداری از اخلاق اسلامی

. نداشتن نقص عضو و داشتن سلامت روحی و جسمی لازم جهت انجام وظیفه

. عدم اشتهار به رفتاری برخلاف حیثت شغلی، اعمال منافی عفت و فسق و فجور

 

 

. برخورداری از حداکثر چهل سال سن

. فرد در هیچ سازمان غیردولتی و یا دولتی بورس یا تعهد خدمت نداشته باشد (این مورد در رابطه با همکاران مشغول به کار در آموزش و پرورش صدق نمی کند)

. داشتن مدرک دکتری تخصصی که از دانشگاه های شناخته شده و معتبر کشور و یا خارج از ایران اخذ شده باشد در زمان استخدام مدرس دانشگاه فرهنگیان ضروری است.

 

 

. برخورداری فرد از سطح مناسبی از معارف دینی

. اعتقاد به ارزش ها و مبانی دینی و توانمندی و کارآمدی در طراز جمهوری اسلامی

. توانایی بالای فرد در جهت پرورش و تربیت نسل دانشجو و ارتقای دینی آن ها

 

 

آیا زمان مشخصی برای استخدام مدرس دانشگاه فرهنگیان 99 وجود دارد؟ یا دانشگاه ها خود بر حسب نیاز زمانی را برای جذب استاد چه به صورت حق التدریس و چه به صورت اعضاء هیأت علمی اعلام می کنند؟

در این صورت آیا زمان در نظر گرفته شده برای هر دانشگاه در صورت نیاز به دادن فراخوان استخدام مدرس دانشگاه فرهنگیان با یکدیگر متفاوت است؟

اگر به دنبال یافتن پاسخ این سوالات و اطلاع از زمان استخدام استاد دانشگاه فرهنگیان هستید با مشاوران تحصیلی ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید تا بدین ترتیب پاسخ سوالات خود را در این زمینه بدست آورید.

 

 

برای ثبت درخواست استخدام مدرس دانشگاه فرهنگیان از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

9099072952 تماس از سراسر کشور و 9099072952 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

 

 

مطالب مرتبط

زمان و نحوه استخدام مدرس دانشگاه فنی حرفه ای

استخدام مدرس دانشگاه سما

شرایط تدریس در دانشگاه فنی حرفه ای

دریافت حکم کارگزینی فرهنگیان

سوالات مصاحبه دانشگاه فرهنگیان

دفترچه آزمون استخدامی وزارت بهداشت

شرایط تدریس در دانشگاه پیام نور

خیر. تنها افرادی که از شرایط استخدام استاد دانشگاه فرهنگیان برخوردار باشند.

برای ثبت نام باید به سامانه جذب حق التدریس دانشگاه فرهنگیان برای ثبت نام مراجعه کنید.

این زمان دقیقاً مشخص نیست و بستگی به نیاز دانشگاه فرهنگیان به جذب نیرو دارد.

12,000,000 +

بازدید کننده ایران تحصیل تاکنون

452,000 +

مخاطبان مشاوره تلفنی ایران تحصیل تاکنون

676780

تعداد سوالات سایت ایران تحصیل

15000

حدااقل بازدید روزانه سایت ایران تحصیل

در صورتی که نیاز به مشاوره در زمینه تحصیلی دارید می توانید از تجربیات مشاوران مرکز ایران تحصیل استفاده کنید هزینه هر دقیقه مشاوره 20000 ریال می باشد که می توانید ( از طریق تلفن ثابت از سراسر کشور با شماره 9099072952) تماس بگیرید و از خدمات مشاوره حضوری بهره مند گردید.

ایران تحصیل یک مرکز مشاوره تخصصی دارای مجوز فعالیت در زمینه تحصیلی می باشد که به صورت خصوصی و غیر انتفاعی فعالیت دارد و هیچ گونه وابستگی به هیچ ارگان خصوصی و دولتی ائم از دانشگاه آزاد ، سمپاد ، سازمان شاهد ، سنجش و … ندارد و تمامی مطالب مندرج در سایت تابع قوانین کپی رایت جمهوری اسلامی ایران و صرفا در راستای اطلاع رسانی و راهنمایی کاربران می باشد.

در صورتی که هر گونه پیشنهاد ، انتقاد یا شکایتی از نحوه عملکرد مجموعه دارید می توانید از طریق ایمیل info@irantahsil.org و یا شماره 02146018960 با ما در ارتباط باشید.

 

پاسخگویی ۸ صبح الی ۱ شب حتی ایام تعطیل

تماس و مشاوره تلفنی از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب

تماس با تلفن ثابت ۹۰۹۹۰۷۱۶۱۴

تماس با تلفن ثابت از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب

تماس از سراسر کشور ۱۶۱۴ ۹۰۷ ۹۰۹

صفحه اصلی » مشاوره تخصصی کنکور سراسری » شرایط جدید پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان کنکور 1400چگونه جذب دانشگاه فرهنگیان شویم

جهت مشاوره در زمینه شرایط جدید پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان کنکور 1400

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۴_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان کنکور 1400 : از دانشگاه های خاص به ویژه دانشگاه فرهنگیان چه می دانید؟ نحوه پذیرش در این دانشگاه چگونه است؟ آیا دانشگاه فرهنگیان شرایط سنی دارد ؟ در ادامه به بررسی شرایط عمومی و اختصاصی این دانشگاه در مرکز مشاور گروپ خواهیم پرداخت .

سر فصل ها

پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان کنکور 1400 »  داوطلبان پذیرش در دانشگاه فرهنگیان کنکور پرحاشیه‌ای را گذراندند و حالا باید خود را آماده مرحله مهم و سرنوشت‌ساز مصاحبه نمایند. ممکن است برای بسیاری از داوطبان که عموما تا پیش از برگزاری کنکور، دانش آموز بوده‌اند، ابهامات زیادی در رابطه با اینکه در مصاحبه دانشگاه فرهنگیان چه سوالاتی پرسیده می‌شود و روند کلی مصاحبه دانشگاه فرهنگیان به چه شکلی است ایجاد شود. در این گزارش قصد داریم با توجه شیوه‌نامه مصاحبه اختصاصی داوطلبان ورود به دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجایی که اخیرا به پردیس‌های دانشگاهی ابلاغ شده است، نکاتی را به داوطبان گوشزد کنیم تا با استرس کمتری در مصاحبه دانشگاه فرهنگیان حضور پیدا کنند.پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان کنکور 1400 /

جهت دریافت مشاوره تضمینی برای قبولی در مصاحبه دانشگاه فرهنگیان همین حالا با کارشناسان اختصاصی این زمینه در مجموعه بزرگ مشاور گروپ تماس بگیرید.

آخرین به روز رسانی :

احتمال حذف پذیرش دانشجو از کنکور در دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی از سال آینده وجود دارد.

✅نامه وزارت علوم به آموزش و پرورش برای جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان از لیسانس به جای کنکور❗️

داوطلبان در صورت احراز صلاحیت‌های عمومی و اختصاصی و سایر شرایط و ضوابط مندرج در این دفترچه راهنما و اطلاعیه‌های بعدی آزمون، میتوانند پس از انتخاب رشته و موفقیت در مراحل مزبور، در صورت قبولی، ادامه تحصیل نمایند.

الف) شیوه پذیرش:

ب) شرایط عمومی

ج) اهم شرایط اختصاصی:

*تکمیلی

+ برای حداقل معدل 15 ، معدل مدرک دیپلم داوطلب در نظر گرفته شده است . به عبارتی 3 سال دوره متوسطه (اول . دوم و سوم دبیرستان) مد نظر است .

از دیگر شرایط لازم جهت قبولی در مصاحبه دانشگاه فرهنگیان می باشد

 

برای آگاهی از جدیدترین اخبار سوالات مصاحبه دانشگاه فرهنگیان  1400 با کارشناسان مجموعه مشاور گروپ در ارتباط باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مصاحبه دانشگاه فرهنگیان با کارشناسان مجرب مجموعه بزرگ مشاور گروپ تماس حاصل نمایید.

ساعت تماس از 8 صبح الی 12 شب فقط از طریق تلفن های ثابت

تماس از سراسر کشور 9099071614

 

++دانشگاه فرهنگیان متمرکز است و تنها رشته نیمه متمرکز آن تربیت بدنی (آموزش علوم ورزشی) می باشد.

سوالات و مواردی که روز مصاحبه دانشگاه فرهنگیان پرسیده میشود را در ادامه اورده ایم، اما موارد مهم روز امتحان به شرح زیر است :

آراستگی و نوع لباس – پوشش

داشتن مدارک لازم

برخورد اولیه و آداب معاشرت -نحوه ورود به مصاحبه و طرز برخورد

دلایل انتخاب شغل معلمی علاقه است یا صرفا کسب درآمد و…

هدف از همکاری اجتماعی و تعاون

اعتماد به نفس و صداقت در مصاحبه

چگونه جذب دانشگاه فرهنگیان شویم

روابط صلح آمیز در عادات روابط اجتماعی و مطالعه کتاب و تحقیق

قدرت برقراری ارتباط با افراد

تسلط بر مسائل سیاسی و احکام دین

فن بیان و مهارت های کلامی

اعتماد به نفس

مسئولیت پذیری

سوالات روان شناسی و فرهنگی

آرامش – متانت و وقار

آگاهی از مسئولان استان و شهرستان

خودشناسی (مثلا چندتا از ویژگی های خوب و بد خودتون را بگید ….)

انعطاف پذیری و انتقاد پذیری

قدرت تبیین وتحلیل مسائل

توانایی روخوانی و روان خوانی قران مجید

هوشیار بودن

سوالات علمی مرتبط با رشته

اطلاعات عمومی و شناخت اجتماعی ، شناخت محیط و…

پایه و اساس سوالات مصاحبه فرهنگیان تربیت معلم بر مبنای موارد زیر است، 3 نفر با شما مصاحبه خواهند کرد که هر کدام در یک خصوص سوالاتی را مطرح خواهند نمود.

برخی از سوالات مصاحبه دانشگاه فرهنگیان که به طور معمول پرسیده خواهد شد:

نظر شما در مورد ولایت فقیه چیست؟

اهل مطالعه هستید یا نه ؟

آیا به نماز جمعه میروید؟

مرجع تقلید شما کیست؟

اگر کسی در کلاس اذیت کرد چگونه با او برخورد می کنید ؟

به چه دلیل شغل معلمی را انتخاب نموده اید؟

چه کسانی در انتخاب شغل معلمی شما تاثیر داشته اند ؟

کدام یک از معلمان مدرسه را به خاطر دارید؟

اگر دانش آموز شما را مورد تمسخر قرار داد با او چگونه برخورد می کنید ؟

آیا در ماه رمضان روزه گرفتید یا نه؟

وظیفه شورای نگهبان چیست؟

به چه دلیل ولایت فقیه باید وجود داشته باشد؟

در انتخابات رای به چه کسی دادید؟

نماز جمعه چند رکعت است؟

در نماز جمعه ابتدا خطبه هست یا نماز ؟

با اینترنت چه کارهایی انجام می دهید؟

رفتار شما با معلمان چگونه بود؟ رفتار شما چگونه بوده؟

وزیران دولت جدید چه کسانی هستند ؟

مشکلات دبیران چیست؟

آیا نماز می خونید یا نه؟

نماز صبح را می خوانید یا نه؟

رییس آموزش پرورش کیست؟

امام جمعه شهر شما کیست؟

حقوق معلمان کم است ایا برای ان شغل دومی در نظر گرفته ای یا نه؟و…

تابعیت جمهوری اسلامی ایراناعتقاد به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان شناخته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایرانالتزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایرانداشتن سلامت کامل روانی، جسمانی و توانایی انجام کار معلمینداشتن سابقه محکومیت جزایی یا کیفری مؤثرعدم اعتیاد به مواد مخدر، دخانیات و الکل وهرنوع مواد اعتیاد اورداشتن گواهینامه پایان دوره ی پیش دانشگاهی یا متوسطه دوم

تبصره: سلامت جسمانی و روانی از طریق معاینات پزشکی و توانایی انجام کار معلمی با انجام مصاحبه تخصصی محقق خواهد شد.

– کسب حداقل نمره علمی کل ۶۵۰۰ و بالاتر  (در زیرگروه مربوط) جهت مجاز شدن برای انتخاب رشته در گروه آزمایشی مربوط در آزمون سراسری– نداشتن هیچگونه رابطه استخدامی یا تعهد خدمت (دائم یا موقت) به نهادها و سازمان‌های دولتی و غیردولتی از آغاز تا پایان دوره تحصیل در دانشگاه– داشتن حداقل معدل کل ۱۵ در دوره متوسطه دوم  (معادل سه پایه اول، دوم و سوم)

* تبصره: حداکثر معدل کل، تحت هر شرایطی تغییر نخواهد داشت.

– داشتن حداکثر سن 24 سال تمام در بدو ورود به دانشگاه (1375/07/01 به بعد)

تبصره: محاسبه سن هر داوطلب با توجه به مندرجات اصلی شناسنامه‌ای است که به استناد آن در آزمون ورودی ثبت‌نام می‌کند، بنابراین تغییراتی که پس از ثبت‌نام در آزمون، در مدارک هویتی، به ویژه تاریخ تولد داوطلب به وجود آمده باشد معتبر نیست و در صورت پذیرفته شدن در آزمون، در هر مرحله‌ای، قبولی وی لغو خواهد شد.تبصره: انجام خدمت سربازی و یا سوابق کاری و موارد دیگر، تحت هیچ شرایطی به سقف سنی داوطلب افزوده نمی‌شود.تبصره: حداکثر سن ورود به دانشگاه، تحت هر شرایطی تغییر نخواهد داشت.

سنجش سلامتی در داوطلبان دانشگاه فرهنگیان چگونه است ؟

– توانایی گفتاری: توانایی در رعایت مخارج تمام حروف وادای کلمات و عبارات به طور کامل و نداشتن لکنت زبان به هر میزان

– قدرت بینایی: نداشتن دید کمتر از ۱۰/۱۰ در یک چشم، پس از اصلاح با عینک و نداشتن دید کمتر از ۱۰ + ۱۶/۱۰ در دو چشم، پس از اصلاح با عینک

* هر نوع نقص میدان بینایی در یک یا هردو چشم* دوربینی غیرقابل درمان ونیستاگموس شدید هردو چشم* ضایعات وسیع، شدید و غیرقابل درمان در هر دو قرنیه* کور رنگی(برای رشته‌های آموزش ابتدایی و رشته‌های گروه هنر و رشته‌هایی که شناخت رنگ و طیف نوری در آنها ضروری است، ممنوع بوده و در بقیه رشته‌ها بلامانع است)* نابینایی در یک چشم

– قدرت شنوایی: کمی شنوایی داوطلب نباید بیش از ۴۰ دسی بل باشد، داوطلب باید صدای نجوا را از فاصله ۶ متری به خوبی بشنود.

– قد: حداقل قد لازم برای داوطلبان رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی، مطابق ضوابط مربوط به داوطلبان ورود به رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی است.

۱- گروه مصاحبه‌کننده شامل سه نفر از افراد واجد شرایط است که یکی از اعضای گروه به عنوان مسئول گروه مصاحبه کننده تعیین می‌شود.۲- در هر جلسه فقط از یک داوطلب، مصاحبه به عمل می‌آید.۳- مدت زمان مصاحبه برای هر داوطلب حداکثر ۴۰ دقیقه است.۴- مرکز مجری مصاحبه اختصاصی در هراستان به تفکیک جنس، پردیس خواهران و برداران است.۵- بررسی سلامت تن و روان و شرایط جسمانی برای حسن انجام وظیفه معلمی توسط پزشک معتمد واجد شرایط آموزش و پرورش انجام می‌شود.۶- در انجام مصاحبه از داوطلب، ارزشیابی علمی از توانمندی‌های اختصاصی آنان در رشته تحصیلی، موردنظر نیست.۷- نخبگان علمی و مهارتی، مخترعان، مبتکران، برگزیدگان المپیادهای علمی، فرهنگی، هنری و مهارتی، جشنواره خوارزمی در شرایط علمی برابر، براساس کد رشته محل انتخابی، از اولویت پذیرش برخوردار خواهند شد.۸- بهره‌مندی از امتیاز مربوط به مدارک امتیازآور در مصاحبه اختصاصی صرفاً در انجام مصاحبه قابل محاسبه و احتساب است و بعد از اتمام زمان مصاحبه به مدارک ارائه شده جدید امتیازی تعلق نخواهد گرفت.۹- داوطلبی که به هر دلیل در مهلت مقرر تعیین‌شده به مرکز مجری مصاحبه اختصاصی و عمومی مراجعه ننماید و یا در جلسه مصاحبه حاضر نشود، غایب محسوب می‌شود.۱۰- پس از اتمام مهلت مقرر، برگزاری مصاحبه نحت هیچ شرایطی امکان بذیر نخواهد بود.۱۱- ستاد استانی در صورت صلاحدید قادر است تدبیری اتخاذ نماید تا در آخرین روز مصاحبه از غایبین موجه در صورت مراجعه داوطلب، مصاحبه به عمل آید.۱۲- براساس جدول تعرفه‌های آزمون سراسری، هریک از داوطلبان معرفی شده برای هزینه مصاحبه و بررسی صلاحیت‌های عمومی، بارعایت موارد فوق، مبلغ سیصد و سی هزار ربال(۳۳ هزار تومان) به حسابی که در زمان مصاحبه اختصاصی اعلام می‌شود، واریز نموده و اصل فیش واریزی را به مرکز مجری مصاحبه تحویل نمایند.

مرکز  مشاور گروپ  امکان مشاوره حضوری در خصوص پذیرش در دانشگاه فرهنگیان ، پذیرش در دانشگاه خاص ، دانشگاه بدون کنکور و… را را از طریق تماس تلفنی با شماره زیر فراهم نموده است …

پذیرش محدود دانشگاه فرهنگیان و رجایی بعد از کسب مجوز قانونی

در این رابطه تأکید شده است: “اعلام شرایط و ضوابط پذیرش دانشجو در رشته‌های تحصیلی پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی تهران به‌منزله پذیرش قطعی دانشجو در دانشگاه فوق نیست و درصورت اخذ مجوزهای قانونی از مراجع ذی‌صلاح توسط وزارت آموزش و پرورش، پذیرش دانشجو در رشته‌های تحصیلی این دانشگاه‌ها “ویژه داوطلبان آزاد” به‌صورت محدود خواهد بود و شرایط و ضوابط نهایی در دفترچه راهنمای انتخاب رشته “دفترچه شماره 2 “درج و به اطلاع داوطلبان رسانده خواهد شد”.

شرایط دانشگاه فرهنگیان برای جذب دانشجو چه تعداد است؟

جدیدترین جزییات شرایط دانشگاه فرهنگیان و شهیدرجایی برای جذب دانشجو اعلام شد که ۱۵ شرط تخصصی ازجمله معدل، سن و تراز علمی اعلام شده همچنین معیارهایی برای سلامت جسم و روان لحاظ شده است از توانایی گفتاری تا قد و وزن و نداشتن کراهت منظر که در مقاله توضیحات تکمیلی آن را ملاحظه خواهید فرمود.

آیا پذیرش در این دانشگاه برای مقطع کاردانی به کارشناسی ناپیوسته هم صورت می پذیرد؟

برای مقطع تحصیلی کاردانی به کارشناسی ناپیوسته، فقط فرهنگیان شاغل رسمی و یا پیمانی وزارت آموزش‌وپرورش مجاز به انتخاب دانشگاه فرهنگیان و یا تربیت دبیر شهید رجایی هستند. حتی معلمان حق‌التدریس، کلیه نیروهایی که حکم کارگزینی رسمی یا پیمانی ندارند یا بازنشستگان آموزش‌وپرورش نمی‌توانند در این دانشگاه‌ها ادامه تحصیل دهند. همچنین پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی (معدل) نیز صورت می‌گیرد.

تعیین محل خدمت داوطلبان بر چه اساسی صورت می پذیرد؟

تعیین محـل خـدمت کـد‌رشـته محـل‌هـایی کـه بـه صـورت اسـتانی، شهرستانی یا در یک بوم

چگونه میتوانم شرایط جدید پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان در سال 98 و 99 اطلاع پیدا کنم؟

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط جدید پذیرش دانشجو و همچنین دریافت مشاوره تضمینی برای قبولی در مصاحبه دانشگاه فرهنگیان همین حالا با کارشناسان اختصاصی این زمینه در مجموعه بزرگ مشاور گروپ تماس بگیرید.

{“@context”:”https://schema.org”,”@type”:”FAQPage”,”mainEntity”:[{“@type”:”Question”,”name”:”شرایط دانشگاه فرهنگیان برای جذب دانشجو چه تعداد است؟”,”acceptedAnswer”:{“@type”:”Answer”,”text”:”جدیدترین جزییات شرایط دانشگاه فرهنگیان و شهیدرجایی برای جذب دانشجو اعلام شد که ۱۵ شرط تخصصی ازجمله معدل، سن و تراز علمی اعلام شده همچنین معیارهایی برای سلامت جسم و روان لحاظ شده است از توانایی گفتاری تا قد و وزن و نداشتن کراهت منظر که در مقاله توضیحات تکمیلی آن را ملاحظه خواهید فرمود.”}},{“@type”:”Question”,”name”:”آیا پذیرش در این دانشگاه برای مقطع کاردانی به کارشناسی ناپیوسته هم صورت می پذیرد؟”,”acceptedAnswer”:{“@type”:”Answer”,”text”:”برای مقطع تحصیلی کاردانی به کارشناسی ناپیوسته، فقط فرهنگیان شاغل رسمی و یا پیمانی وزارت آموزش‌وپرورش مجاز به انتخاب دانشگاه فرهنگیان و یا تربیت دبیر شهید رجایی هستند. حتی معلمان حق‌التدریس، کلیه نیروهایی که حکم کارگزینی رسمی یا پیمانی ندارند یا بازنشستگان آموزش‌وپرورش نمی‌توانند در این دانشگاه‌ها ادامه تحصیل دهند. همچنین پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی (معدل) نیز صورت می‌گیرد.”}},{“@type”:”Question”,”name”:”تعیین محل خدمت داوطلبان بر چه اساسی صورت می پذیرد؟”,”acceptedAnswer”:{“@type”:”Answer”,”text”:”تعیین محـل خـدمت کـد‌رشـته محـل‌هـایی کـه بـه صـورت اسـتانی، شهرستانی یا در یک بوم”}},{“@type”:”Question”,”name”:”چگونه میتوانم شرایط جدید پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان در سال 98 و 99 اطلاع پیدا کنم؟”,”acceptedAnswer”:{“@type”:”Answer”,”text”:”جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط جدید پذیرش دانشجو و همچنین دریافت مشاوره تضمینی برای قبولی در مصاحبه دانشگاه فرهنگیان همین حالا با کارشناسان اختصاصی این زمینه در مجموعه بزرگ مشاور گروپ تماس بگیرید.”}}]}

جدیدترین جزییات شرایط دانشگاه فرهنگیان و شهیدرجایی برای جذب دانشجو اعلام شد که ۱۵ شرط تخصصی ازجمله معدل، سن و تراز علمی اعلام شده همچنین معیارهایی برای سلامت جسم و روان لحاظ شده است از توانایی گفتاری تا قد و وزن و نداشتن کراهت منظر که در مقاله توضیحات تکمیلی آن را ملاحظه خواهید فرمود.

برای مقطع تحصیلی کاردانی به کارشناسی ناپیوسته، فقط فرهنگیان شاغل رسمی و یا پیمانی وزارت آموزش‌وپرورش مجاز به انتخاب دانشگاه فرهنگیان و یا تربیت دبیر شهید رجایی هستند. حتی معلمان حق‌التدریس، کلیه نیروهایی که حکم کارگزینی رسمی یا پیمانی ندارند یا بازنشستگان آموزش‌وپرورش نمی‌توانند در این دانشگاه‌ها ادامه تحصیل دهند. همچنین پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی (معدل) نیز صورت می‌گیرد.

تعیین محـل خـدمت کـد‌رشـته محـل‌هـایی کـه بـه صـورت اسـتانی، شهرستانی یا در یک بوم

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط جدید پذیرش دانشجو و همچنین دریافت مشاوره تضمینی برای قبولی در مصاحبه دانشگاه فرهنگیان همین حالا با کارشناسان اختصاصی این زمینه در مجموعه بزرگ مشاور گروپ تماس بگیرید.

برای دریافت مشاوره های حرفه ای می توانید با شماره 1614-907-909 تماس بگیرید.

جهت مشاوره در زمینه شرایط جدید پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان کنکور 1400

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۴_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت یا استفاده از کد تخفیف کلیک کنید.

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

سلام من سن و معدل و قد و همه شروط رو مجازم برای کنکور ۱۴۰۰ دانشگاه فرهنگیان؛ فقط مدرک کاردانی دانشگاه دولتی (۲ترم روزانه . ۲ ترم شبانه)
و مدرک کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی دارم.
آیا میتونم کنکور انسانی دانشگاه فرهنگیان شرکت کنم و بدون در نظر گرفتن مدارک از پایه و صفر یکی از رشته های انسانی رو بخونم؟؟؟؟
ممنون میشم جواب منو بدید واقعا سر درگم هستم

سلام. دانشجوی فرهنگیان باشم, میتونم بعد از دوسال زمانی ک وارد کار میشم کنکور مجدد بدم؟؟؟ و برم یه رشته ی دیگه رو کنار تدریسم بخونم؟؟؟

نه

سلام من امسال دانش اموز پشت کنکوری تجربی منطقه 3 هستم میخواستم امسال کنکور زبان بدم برای اینکه دبیری زبان رو بیارم باید چه منابعی رو بخونم و اینکه چقد ظرفیت پذیرش دانشجو داره برای کنکور 1400 چندتا زن انتخاب میکنم خلاصه که هیچ اطلاعاتی ازش ندارم ودنبال یه منبع موثق میگردم که بهم معرفی کنید فقد خواهشا زود جواب بدید

سلام. من دانشجوی مترجمی ترم ۳ هستم. الان ابن مطلب رو خوندم که میشه با وجود مدرک لیسانس کنکور فرهنگیان داد. این خبر تایید شده وزارت هست؟ و اینکه من متولد بیست اسفند هفتاد و نه هستم. تا موقع لیسانسم ۲۴ سالم هنوز تموم نشده. میتونم دوباره کنکور فرهنگیان بدم؟

سلام بنده معلم خرید خدمات هستم و 29 سال سن دارم همچنین از دانشگاه دولتی روزانه مدرک لیسانس و ارشد دارم آیا می توانم مجدد کنکور شرکت کنم برای قبولی در دانشگاه فرهنگیان؟ چگونه؟

سلام
ببخشید من کنکور 99 شرکت کردم و رشتم تجربیه یعنی دیپلم تجربی دارم و کنکور تجربی شرکت کردم ومتاسفانه دانشگاه فرهنگیان قبول نشدم امسال دارم رشته ی انسانی میخونم ک ان شاء الله قبول بشم از شرایط گفته شده فقط قدمه ک 154 هستش یعنی ممکنه بخاطر یک سانتی متر مشکل ایجاد بشه توروخدا جواب بدید خیلی نگرانم
پدرمم ک فرهنگی هستن هیچ امتیازی هست؟؟

سلام .من سال اول دبیرستان نظام قدیم رو تو شهر محل تولدم درس خوندم فقط سال دوم به یه استان دیگ رفتم و دوباره سال سوم تو شهر خودم درس خوندم و کلا جز سال دوم دبیرستان بقیه سالارو تو شهرم خوندم الان من بومی کدوم استان میشم با توجه به شرایط بومی گزینی دانشگاه فرهنگیان..لطفا پاسخ بدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نام*

ایمیل*

تلفن همراه

در صورتی که به هر دلیل به تلفن ثابت دسترسی ندارید ما برای مشاوره با شما تماس میگیریم!

مشاور گروپ از سال ۱۳۹۲ به صورت تخصصی کار خود را در زمینه مشاوره آغاز کرد و با استعانت از خداوند متعال و اعتماد مردم عزیز کشورمان تاکنون توانسته میلیون ها ساعت مشاوره تلفنی و حضوری ارائه دهد. ما در مجموعه مشاور گروپ گرد هم آمده ایم تا تجربیات چندین ساله خود را در زمینه مشاوره تحصیلی در مقاطع مختلف مانند تیزهوشان،نمونه دولتی ، کارشناسی ، کارشناسی ارشد ، دکتری ، آزاد بدون کنکور ، علمی-کاربردی ، نظام وظیفه ، نظام مهندسی و … اطلاعات مربوطه را در اختیار مخاطبان محترم خود قرار دهیم.

مشاور گروپ یک وبسایت خصوصی و غیر انتفاعی دارای مجوز رسمی مشاوره در زمینه تحصیلی میباشد.
این وبسایت به هیچ ارگان یا نهاد دولتی یا خصوصی از جمله سنجش ، دانشگاه آزاد و… وابستگی ندارد.
تمامی محتوای این وبسایت تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران بوده و اخبار تنها از وبسایت های معتبر همراه با ذکر منبع اصلی انتشار داده میشود.
لازم به ذکر است مشاور گروپ هیچگونه مسئولیتی در قبال محتوای بازنشر شده ندارد.

تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به مجموعه مشاور گروپ میباشد.

آخرین اخبار از روند پذیرش و ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان برای کنکور 99 – 1400 سعی داریم از موثق ترین منابع باشن.

مهمترین نکته که باید بهش توجه کنین این است:

تمام اخبار و اطلاعیه هایی که در جاهای مختلف میخونین یا میشنوین، تا زمانی که در دفترچه انتخاب رشته کنکور 1400 انسانی نیاد، فقط گمانه زنی و تخمین است.

دوم اینکه وزارت اموزش و پرورش حداقل تا سال 1405 این روند جذب نیرو و دبیر را باید ادامه بده تا کمبود نیرو را جبران کنه. چون نیروهای سی سال قبل در حال بازنشسته شدن هستن. پس نگران نباشید.

اما هرسال این خلا نیرو و کمبود را از دو طریق جبران میکنه: 1. کنکور 2. آزمون استخدامی.چگونه جذب دانشگاه فرهنگیان شویم

چون روش استخدامی زودتر به نتیجه میرسه و سریع وارد مدارس میشن، اولویت با اونجاست. این به معنای کم شدن ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان در کنکور 1400 یا 1401 یا 1402 نیست. بلکه هر کدام اهمیت خودشون را دارند.

مسولان دانشگاه فرهنگیان اعلام کردند که ترجیح با آموزش دبیر در دانشگاه فرهنگیان هست تا استخدامی.

بیشتر بخوانید: 2 روش برای معلم شدن

در سال های گذشته تعداد دانش آموزان حدود 4 میلیون نفر افزایش داشته است. در حالی که تعداد معلمان و فارغ التحصیلان مراکز و پردیس های تربیت معلم نیاز کمیتی مورد نظر را تامین نمی کنند. اگر از سال های 90 تا 96 هر سال 15 هزار معلم تربیت شده بود اکنون مشکل کمبود معلم وجود نداشت.

دکتر خنیفر، در ادامه افزود: ما تلاش داریم با برنامه ریزی های صورت گرفته تا سال ۱۴۰۳ مشکل کمبود معلم را به صورت کامل حل کنیم.

در کنکور 99 یعنی سال تحصیلی 98-99 ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان چند نفر است؟ تعداد پذیرش دانشگاه فرهنگیان در سال 99 به چه صورت است؟

✅ احتمال اعلام اسامی مجدد

?ریاست دانشگاه فرهنگیان در صفحه شخصی خود از احتمال اعلام اسامی جدید توسط سازمان سنجش خبر داد.

ظرفیت اضافه شده به پذیرش فرهنگیان ۹۹ با درخواست دانشگاه فرهنگیان

تعداد این افراد جدید که به مصاحبه دعوت میشوند 10.000 نفر می‌باشد. زیرا اکنون فقط 30.000 نفر به مصابحه دعوت شده اند و 20.000 نفر اینا قبول قطعی هستند. اکنون دستور داده شده تا 2 برابر ظرفیت به مصاحبه دعوت شوند یعنی 40.0000 نفر دعوت به مصاحبه که 20.000 نفر قبول قطعی می‌شوند.

از سازمان سنجش درباره ظرفیت های اضافه شده پرسیدیم که قول اعلام ده هزار نفر ظرفیت جدید را دادن. تصویر را ببینید:

? تعداد پذیرش دانشگاه فرهنگیان در آزمون سراسری ٩٩ برابر با ٣٠.٠٠٠ دانشجومعلم اعلام شد.

? پذیرش از طریق کنکور ۹۹?

?در حدود ۳۰ هزار نفر

? پذیرش از طریق آزمون استخدامی ?

? در حدود ۱۳ هزار نفر

این تعداد پذیرفته شده برخلاف سال 98 که معیار بومی گزینی نداشت، طبق رای دیوان عدالت اداری از سال 99-1400 به بعد براساس شاخص ها و معیارهای بومی می توانند در آزمون شرکت کنند.

✅ پذیرش 20 هزار دانشجو معلم از طریق آزمون سراسری سال 1399
❗️سازمان اداری و استخدامی کشور با پذیرش بیست هزار دانشجومعلم در دانشگاه فرهنگیان در سال 1399 موافقت کرد.

تصویر بخشنامه رسمی را دانلود کنید: ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان

منبع: انتشارات مشاوران آموزش

یعنی داوطلبان شرکت کننده در آزمون استخدامی آموزش و پرورش سال 99-1400 تنها مجاز به استفاده از سهمیه استان یا شهر خود هستند. این اتفاق در سال 98-99 نیفتاد.

در مجموع 43 هزار نفر ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان در سال 99-1400 است

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ ظرفیت دانشگاه فرهنگیان برای پذیرش در کنکور ٩٩ توسط آقای حسین خنیفر ال کثیر اعلام شده که به تعداد ٣٠.٠٠٠ دانشجومعلم خواهد رسید.

شرایط قبول شدن در دانشگاه فرهنگیان  از طریق کنکور انسانی یا تجربی و ریاضی

به طور کلی ظرفیت و تعداد قبولی دانشگاه فرهنگیان / تربیت معلم در سال های گذشته به این صورت بوده است:

در سال ۹۰، ۲۱ هزار دانشجو معلم

سال ۹۱، ۱۷ هزار دانشجو معلم

سال ۹۲، ۱۱ هزار ظرفیت

سال ۹۳، ۹ هزار دانشجو معلم جذب شدند.

و این روند به ۴ تا ۳ هزار هم کاهش یافت.

امااااااا از سال 96 به بعد به طور کلی جهشی بسیار خوب در پذیرش دانشگاه فرهنگیان اتفاق افتاد به طوری که مجوز جذب ۲۵ هزار دانشجو معلم برای سال ۹۷ و در سال ۹۸ هم ۲۵ هزار ردیف از کنکور و ۲۰ هزار هم از ماده ۲۸ جذب شد.

بنابر گفته آقای الهیار ترکمن معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش وپرورش در مهرماه سال تحصیلی 99-1400 تنها در شهر تهران ، نیاز به یکصد و نود و هفت هزار معلم جدید هست. 179000 نفر.

اما به دلیل کمبود نیروی مورد نیاز و تعداد پذیرش معلمان در این شهر، از راه های مختلف دیگر این ظرفیت مورد نیاز به دبیر را تامین می کنند؛ مانند استخدام حق التدریس، تدریس معاون های مدارس و خریدن خدمات آموزشی.

رئیس دانشگاه فرهنگیان: نزدیک به 70% معلم هایی که در حال حاضر مشغول به تدریس هستند، تا سال ۱۴۰۴ بازنشسته خواهد شد!

این یعنی بیشترین نیاز به جذب نیرو و بالاترین ظرفیت پذیرش در دانشگاه فرهنگیان را در این سال ها خواهیم داشت: 1399 و 1400 و 1401 و 1402 و 1403 و 1404 !چگونه جذب دانشگاه فرهنگیان شویم

در کنکور ۹۹ دانشگاه فرهنگیان بالاترین حد ظرفیت قبولی از سال ۹۱ را خواهد داشت!

ظرفیت بالای قبولی در دانشگاه فرهنگیان را می توان مرحله تکمیل ظرفیت این دانشگاه در کنکور 98 دانست.

? بیشتر بخوانید: تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان کنکور 99-98

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور:

?۳۱ هزار نفر از پذیرفته شدگان در آزمون استخدامی، از ابتدای سال جدید شروع به کار می کنند که بیشترین سهم را آموزش و پرورش و وزارت بهداشت دارند.

در اطلاعیه سازمان سنجش برای ثبت نام در کنکور سراسری 99 این چنین ذکر شده که:

بعد از اعلام مراجع ذیصلاح (سازمان و وزارت مرتبط) ظرفیت و شرایط نهایی در دفترچه انتخاب رشته اعلام خواهد شد. تاریخ حدودی منتشر شدن این دفترچه 15-20 مرداد 1399 خواهد بود.

در سال ۱۳۹۹ حقوق دانشجومعلم های دانشگاه فرهنگیان دو میلیون و هشتصد هزار تومان است!

خبر ظرفیت پذیرش دانشجومعلم های دانشگاه فرهنگیان توسط جناب آقای خنیفر در مراسم دانشجویی اعلام کردند و گفت: این  پذیرش از کنکور است و سهمیه ماده ٢٨ (استخدامی) به صورت جداگانه به زودی اعلام می گردد.

ظرفیت قبولی سال 97 دانشگاه فرهنگیان رشته انسانی:

ظرفیت قبولی سال 98 دانشگاه فرهنگیان رشته انسانی:

مقایسه کنید: ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان سال 98 با کنکور 99-1400

ظرفیت قبولی سال 98 دانشگاه فرهنگیان رشته ریاضی و تجربی:

در کنار اطلاع از تعداد پذیرش دانشگاه فرهنگیان در سال 99 این موارد و اخبار خول را هم بدانید:

به دلیل اینکه بین سال های 60 تا 70 بیشترین تعداد استخدامی معلمان را داشتیم، روند استخدام معلم های جدید تا سال 1403 در اوج خود قرار دارد.

3قانون طلایی برای درس خواندن و  قبولی در دانشگاه فرهنگیان:

حتما این مطلب را بخون: چطور دانشگاه فرهنگیان قبول بشم ؟

اگه میخوای ریز و درشت شرایط قبول شدن در دانشگاه فرهنگیان را بدونی این مطلب را بخون: شرایط دانشگاه فرهنگیان  اعلام شده توسط سازمان سنجش

یا این ویس را گوش بدین:

برای همه شما دوستداران و علاقمندان رشته محبوب دبیری آرزوی موفقیت می کنم.

موفق باشبد و بمانید. رستم جو؛ معلم مشاور

منبع: انتشارات مشاوران آموزش

اقتصاد کنکور مشاوران

روانشناسی کنکور مشاوران

فلسفه و منطق جامع کنکور مشاوران

امروز یه خبر خوندم که ظرفیت ها کم شده برای فرهنگیان.

آخرین اخبار ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان از طریق کنکور سراسری …

راسته که میگن دانشگاه فرهنگیان ظرفیت قبولیش زیاد کرده؟

ترجیح دانشگاه فرهنگیان به جذب و اموزش دبیر از کنکور است زیرا…

شهر ما خیلی کم میگیره برای فرهنگیان. نمیدونم امسال هم همونطوره؟

دفترچه انتخاب رشته و ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان در کنکور امسال…

آقای رستم جو سلام و‌خسته نباشید خدمت شما
بنده توی هنرستان و رشته کامپیوتر تحصیل کردم و‌فوق دیپلم در دانشگاه دولتی و رشته نرم افزار کامپیوتر گرفتم ،الان برای دانشگاه فرهنگیان دارم دیپلم‌مجدد رشته انسانی به صورت داوطلب آزاد میگیرم میخواستم بدونم برای کنکور باید‌کنکور رشته انسانی بدم یا کنکور هنر؟ممنون میشم راهنماییم کنید من خیلی استرس دارم میخوام ببینم اگر میشه کنکور رشته خودموبرای‌دانشگاه‌فرهنگیان بدم
چون اینجوری شانس بیشتری خواهم‌داشت

سلام. وقت بخیر. شما اگر میخواین دبیر فنی بشین، نباید دانشگاه فرهنگیان بخونین. دانشگاه ویژه رشته شما اسمش شهید رجایی هست. حتما این مطلب را بخونین که تفاوت این دو دانشگاه را بهتر بدونین : چطور معلم بشم ؟ البته مزیت ها و مقایسه دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی هم براتون گفتم اونجا.
ولی یه سوال من از شما دارم: چرا دارین دیپلم انسانی میگیرید؟ مگه شما مدرک کارداانی ندارید؟!!

اقای رستم جو بنظرتون این وضعیت درست میشه ؟؟ برای سال ۱۴۰۰

سلام جناب رستم جو ، این ظرفیت بندی میزان ظرفیت استان ها که ۳ شهر ۳ شهر تقسیم بندی کردن اقا خیلی به ضرر ما تموم میشه حق‌ ادم خورد میشه بچ های منطقه ما با ۲۰۰۰ ، ۱۲۰۰ بزور قبول میشن بعد ۳ شهر دیگ ی استان ما راحت با ۱۰۰۰۰ اینا قبول میشن بعد میخاسم این ظرفیت بندی استان هام بدونم به چه صورت مثلا توی استان گلستان از ۳ شهر بندر ترکمن اق قلا گمیشان ۲۸ نفر( فکر‌کنم تخمینی دارم میگم تو ی سایت دیدم) دانشجو پسر میگیرن بعدش از ۳ شهر گرگان کردکوی بندر گز ۶۰ نفر تقریبا دو برابر

علی آقا سلام. بنظرم بهترین کار این باشه که دفترچه انتخاب رشته کنکور 99 و 98 را دانلود کنی و سهمیه شهر خودتون را نگاه کنین. ضمنا دو نکته یادتون باشه: اول اینکه: از چند سال قبل و تا چند سال آینده کنکور 1400 و کنکور 1401 و کنکور 1402 و شاید ….، بیشترین ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان را داریم. دوم اینکه میزان ظرفیتی که اعلام میشه، دلخواه اداره آموزش و پرورش یا سازمان سنجش نیست. بلکه براساس نیاز نیروی انسانی همون منطقه هست.
خودتون را درگیر جزئیات و حواشی کنید، خیلی زود خسته و ناامید میشین.
به جای این پیگیری ها، طوری بخونین که اگر در سهمیه و شهر شما، یکنفر ظرفیت بود، اون یکنفر شما باشید.
موفق باشید و بمانید. رستم جو

سلام‌آقای رستم جو‌خسته نباشید،ببخشید من فوق دیپلم نرم افزار کامپیوتر دارم و دوران متوسطه رو توی فنی و حرفه ای (هنرستان)تحصیل کردم و‌امسال برای اینکه بتونم توی فرهنگیان شرکت کنم دیپلم مجدد رشته انسانی‌گرفتم به صورت داوطلب آزاد و مشغول خوندن برای کنکورم میخواستم بدونم شرط معدل برای من چجوری حساب میشه؟معدل سه سال تحصیل توی هنرستان‌رو‌جمع میکنن؟

سلام مجدد. برای داوطلبان تغییر رشته از سایر رشته ها به کنکور انسانی، ضریب درس های عمومی تقریبا یکسان هست و درس های تخصصی طبق جدول ضرایب تغییر رشته هست.
توضیحات کامل ضریب ها و شرایط اون را این مطلب براتون توضیح دادم: ضرایب کنکور انسانی

موفق باشید و بمانید

سلام . اگه شخصی دانشگاه فرهنگیان قبول بشه میتونه هم در دانشگاه ادامه تحصیل بده و هم برا ۱۴۰۰ کنکور بده؟ یا باید قبل کنکور انصراف داد ؟ و آیا اگه امسال برا دانشگاه فرهنگیان قبول شی ولی انصراف بدی از کنکور ۱۴۰۰ محروم هستید یا نه ؟

سلام باید قبل از سال ۱۴۰۰انصراف بده.
انصراف از قبولی قطعی هم محرومیت یکساله داره برای روزانه زدن.

سلام با توجه به تجربیات شما تعداد پذیرش دانشگاه فرهنگیان سال 1400 چه تعداده؟!!

سلام. طبق اعلام مسولان ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان در کنکور 1400 اگر بیشتر از امسال نباشه، کمتر نخواهد بود. امیدواریم همینطو رباشه

سلام خسته نباشید ببخشید کنکور1400به صورت نظام جدید برگذار میشه یانظام قدیم؟واینکه نظام جدید آسونتر شده نسبت به اینکه حذفیات داره؟واینکه من دانشجوی نظام قدیمم که میخام ۱۴۰۰کنکور بدم ومیخام فرهنگیان قبول شم باید چه دروسی روبیشتربخونم؟ومعدل چقدر بایدباشه

سلام.
قرار شده که کنکور 99 اخرین کنکور نظام قدیم باشه. اگرچه کنکور 98 اینچنین بود اما به اصرار و پیگیری زیاد، برای کنکور 99 هم تمدید شد. شاید بعید باشه برای 1400 هم تمدید بشه.
پیشنهاد میکنم از الان برای کنکور 1400 نظام جدید شروع کنید؛ و چون شناختی ندارید از کنکور نظام جدید لازمه مشاور متخصص در کنکور نظام جدید داشته باشید هر رشته ای که هستید و به هر رشته ای که علاقهمند هستید.
ضمنا برای دانشگاه فرهنگیان لازمه شرایط و روش قبولیش را بدونین. از این لینک مطالعه کنید: دانشگاه فرهنگیان

موفق باشید و بمانید.

سلام
من امسال کنکوری هستم میخام بدونم که پذیزش این ۳۰ هزار نفر که ۲۰ هزار نفر به کنکور و ۱۰ هزار نفر به استخدامی اختصاص دارد فقط واسه علوم انسانیه؟؟

سلام. بین همه رشته ها تقسیم میشه. تا وقتی هم دفترچه انتخاب رشته منتشر نشه مشخص نیست هر رشته و هر سهمیه چقدر هستش

با سلام….خواهشا جواب بدید
آیا ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان در سال 99 صرفا از طریق کنکور سراسری از سال 97 هم کمتر شده؟؟؟
بنده در جایی خوندم که سال 97 پونزده تا بیست هزار دانشجو معلم پذیرش شدند و در جایی دیگه گفته شده که 25 هزار دانشجو معلم پذیرش شدند،کدوم یکی از اینا درسته؟؟
ممنون لطفا دقیق جواب بدید.

سلام. وقت بخیر.
دوست عزیز کم یا زیاد شدن ظرفیت امسال در اصل موضوع تعییری نمیکنه چون به هرحال چیزیه که تصویب شدده.
بخشنامه تصویب شده را هم براتون گذاشتیم.
بهترین و تنها کاری که میتونین انجام بدین متمرکز شدن روی درس و ازمونهاتون هست نه حاشیه ها و اخبار

باسلام و خسته نباشید. لطفا سن دانشگاه فرهنگیان رو افزایش بدین تا ما نظام قدیم ها هم به خاطر اینکه چند روز یا چند ماه سنمون زیاده رد نشیم و به آرزوهامون برسیم شمارو به خدا قسم افزایش بدین باور کنین ماها رتبه برتر کنکور سراسری میشیم ولی چون چند روز سنمون زیاده رد میشبم بخدا انصاف نیست لطفا افزایش بدین. اجرتون باخدا امید به افزایش یا حق.

سلام من مناطق محروم که منطقه۳است هستم پدرم فرهنگی است مدرسه عشایری بودم رشته انسانی هستم با چند هزار امسال قبول میشوم

سلام . کارنامه های منطقه سه را در این لینک ببیند: کارنامه قبول شدگان فرهنگیان

سلام وقت بخیر.ببخشید تاثیر معدل در کنکور زبان هم داریم؟فقط مال دروس عمومیه؟

سلام. بله فقط در دروس عمومی هست

ناشناس.
سلام اقای رستم جو . ببخشید من در هر سه پایه متوسطه دوم معدلم ۱۹هست رشته فنی رفتم ولی کنکور قبول نشدم . میخاستم بدونم میتونم کنکور ریاضی ۱۴۰۰شرکت کنم ؟ راهنمایی کنید ممنون میشم.

سلام. شرایط ثبت نام کنکور 1400 هنوز اعلام نشده اما طبق قوانین کنکور 99 امکانش هست. از سازمان سنجش بپرسید حتما

سلام اقای رستم جو جریان این سهمیه ها چیه میشه یه کم توضیح بدین لطفا

سلام. سهمیه در کنکور براساس محل تولد، محل تحصیل شما مشخص میشه. اگر از اموزش و پرورش یا مدرسه بپرسید سهمیه خودتون را میدونین.
ظرفیت پذیرش هر رشته در همه دانشگاه ها، براساس تعداد داوطلبان هر سهمیه، مشخص و تقسیم بندی میشه.
دفترچه انتخاب رشته کنکور98 را که مطالعه کنید بهتر و دقیق تر متوجه خواهید شد

سلام.مرسی از سایت خوبتون.ببخشید پارسال در محل زندگی من 3نفر پذیرش دانشگاه فرهنگیان از زبان داشتیم…آیا امسالم پذیرش میکنن؟؟؟ممنون میشم جواب بدین..

سلام.
ظرفیت نهایی تنها در دفترچه انتخاب رشته اعلام و منتشر خواهد شد

ممنونم از پاسختون

سلام آقای رستم جو در پاسخ به یک کامنت گفتید که عضو بودن درنهاد ها و سازمان های مرتبط مثل بسیج در مرحله پذیرش به ما کمک میکنه
میشه بگید این سازمانها و نهادها دقیقا کدوم هستند؟
آیا بسیج دانش آموزی هم جزوشون هست؟

سلام
بله بسیج دانش آموزی یا نهادهایی که فعالیت فرهنگی دارن. یا داشتن مدال و رتبه در مسابقات و المپیادهای دانش اموزی یا حافظ قران بودن و . . .

سلام جناب پارسال با رتبه 35000 قبول شدن در رشته تجربی که ظرفیت پذیرش 25000 بود میخواستم بدونم امسال با رتبه 15000 امیدی هست در رشته تجربی فرهنگیان قبول شد با توجه به این که امسال 20000 میگیرن…یعنی این کاهش 5000 چقدر تاثیر داره در پزیرش.. ممنون مرسی که پاسخگو هستین.

سلام ببخشید آیا واقعا درسته اول اعلام میکنن ظرفیت پذیرش فرهنگیان 30 هزار نفر بعد حالا که نزدیک کنکوره اعلام میکنین 20 هزار نفر و 10 هزار آزمون استخدامی ؟ چرا به فکر پشت کنکوریهایی که خیلی حساس هستن نیستین چرا اول هر تصمیمی میخوان بگیرن نمیگیرن ؟ هیچکس به فکر خانواده ها و تشنجات روحی که پیش میاد نیست . این چه وضعیه ؟

سلام به همه شمادوستان و کنکوری های عزیز
در خصوص اینکه به نظر شما ظرفیت پذیرش کم شده. باید گفت اینطور نیست.
چون این درست نیست که همه ظرفیت آموزش و پرورش فقط و فقط برای دانشجویان دانشگاه فرهنگیان باشه.
دانشگاه های معتبر و قویتری نسبت به دانشگاه فرهنگیان هستند که فارغ التحصیلان خودشون را دارند و اونها هم منتظر جذب و خدمت در اموزش و پرورش هستند
اگرچه همین الان هم 70% سهمیه جذب اموزش و پرورش برای دانشجویان فرهنگیان هست
پس لطفا بدون جو دادن و نگرانی و استرس و منفی بافی و گوش دادن به خبرهای زرد، روی درس خوندن و تلاش برای موفقیت متمرکز باشید

سلام من دو سال خدمت سربازی زدم ولی میگن که هیچ تاثیری در افزایش سقف سنی برای من نداره آیا واقعا این انصافه که من دوسال برای نظام خدمت کردم ولی بخاطر سه ماه نتونم توی رشته مورد علاقه ام ثبت نام کنم

سلام:من معلمی خیلی دوست دارم ایااگر ازالان باروز8ساعت میتونم دانشگاه فرهنگیان قبول بشم یانه ممنونم ازلطفتون چونپ فقط امسال وقت دارم

سلام. این مطلب را بخونین»: چطور فرهنگیان قبول بشم ؟

سلام اقای رستم جو
من میخوام در کنکور ۹۹ رشته انسانی شرکت کنم ودر منقطه ۳هستم
میخواستم بدونم که با توجه به کاهش ظرفیت در دانشگاه فرهنگیان از۳۰۰۰۰به ۲۰۰۰۰واختصاص ۱۰۰۰۰ان ب اسختدامی امکان دارد که در رشته انسانی مانند سال قبل ۱۵۰۰۰ دانشجو قبول شود یا نه

سلام
منتظر اعلام ظرفیت های نهایی در دفترچه باشید

سلام ببخشید انتخاب رشته فرهنگیان بر اساس کمبود یک رشته خاص در آن بازه زمانی است یا بر اساس انتخاب فردی؟

سلام
براساس ظرفیت اعلام شده در سهمیه و شهر ما + رتبه و تراز شما و رقبای شما

سلام خسته نباشید من چند جا خوندم شرط معدل ۱۴ رو برای ۹۹ حذف کردن؟ لطفا راهنمایی کنیید

سلام
قطعا هر جا خوندین کاملا فریب و کذب بوده. در دفترچه ثبت نام کنکور 99 قید شده این معدل.
میتونین دفترچه را از سایت سنجش دانلود کنید
اخبار را بدون سند و منبع قبول نکنید!!!

خسته نباشید میخواستم بدونم امسال برای فرهنگیان رشته انسانی حدودا تا چه رتبه ای امکان قبولی داره

سلام. ظرفیت پذیرش امسال 30هزار نفر در مجموع است که 20هزار نفر از طریق کنکور هست.
به تفکیک رشته و سهمیه در دفترچه انتخاب رشته اعلام خواهد شد.

سلام من آخرش نفهمیدم یکی به من بگه ۹۹ چند هزار نفر دانجو معلم می گیرن؟

سلام
اگر کنکوری هستید مجموعا 20هزار نفر ظرفیت از طریق کنکور هست.
10 هزار نفر هم از طریق اگهی های استخدام خواهد بود.
مجموعا 30هزار نفر

سلام.. خسته نباشید….میخواستم بدونم امسال که 20000 نفر جذب میکنن که نسبت پارسال که 25000 تا بود کمتره.. با این وجود شما میدونین امسال به تفکیک هر رشته ( انسانی.. تجربی.. ریاضی) حدودا چقدر میگیرن؟

سلام.
ظرفیت پذیرش به تفکیک هر رشته و سهمیه تنها و تنها در دفترچه انتخاب رشته منتشر خواهد شد.

سلام تو این مطلب یجا گفتین پذیرش ۹۹ فرهنگیان از طریق کنکور از سال ۹۲ به بیشترین حد خودش میرسه در حالی که یجا دیگه گفتین که اخیرا تصویب شد ۲۰ هزار نفر فقط استخدام شن در حالی که سال ۹۸ حدود ۲۵ هزارتا استخدام شد الان واقعا ما موندیم از یطرف از بهمن همه سایت ها میپفتن فرهنگیان سی هزار میگیر پونزده تاش هم مال انسانیه اما الان میگن بیست هزارتا تغزیبا ده هزار هم میشه سهم انسانی یعنی ن تنها پذیرش زیاد تر نشده بلکه کمتر هم شده نسبت به یکی دوسال اخیر اخه چطور میشه بیست هزارتا بگیرن ولی بیشتر باشه از سال قبل که بیست و پنج تا بود الان من از این مطلب این نتیجه رو گرفتم درسته آیا ؟؟

سلام پژمان خان
20هزار نفر جذب از طریق کنکور 10 هزار از طریق استخدامی

آقای رستم جدی عزیز به شایعات درون کانال ها توجه نکنید امسال ۳۰ هزارتا از طریق کنکور میگیرد

بخشنامه را خدمتون قرار دادم که نفرمایید شایعه هست!!

سلام وقت بخیر مگ نباید سهمیه منطقه 3 زیاد باشه ؟
پس چرا رتبه قبولی در منطقه 3 خیلی کمتر از منطقه 2 و 1 هست؟
ممنون میشم پاسخگو باشید

سلام سجاد خان
نمونه کارنامه قبولی های سهمیه مختلف را اینجا ببنید: کارنامه قبولی های فرهنگیان

سلام باتوجه به اینکه وزیراموزش پرورش برای روز دانشجو اعلام کرده بودند که سال ۹۹ سی هزار دانشجو معلم پذیرش کرده وبالاترین پذیرش رو نسبت به سالهای قبل دارد پس خبری که امروز منتشر شده تصویب شده پذیرش دانشگاه فرهنگیان سال۹۹ بیست هزاردانشجو معلم است. دراینصورت کمتر از از سال ۹۷ و۹۸ است؟یعنی امکان این نیست که طبق گفته اولیه خودشان سی هزار پذیرش داشته باشند؟

سلام
البته که همان 30هزار نفر هست
20 هزار از طریق کنکور و 10هزار از طریق آزمون استخدامی فارغ التحصیلان دانشگاه ها

سلام می خواستم بگم میشه لینک قبول شدگان دانشگاه فرهنگیان رشته تجربی روبزارین.ممنون.

سلام احسان عزیز
با عرض پوزش این سایت ویژه رشته انسانی هست

سلام الان ظرفیت پذیرش شد 20000 هزار یعنی قطعی دیگه 30000 هزار نخواهد شد پس اطلاعیه ی قبلی که می گفتن بیشترین پذیرش رو در سال99 خواهند داشت اجرایی نشد این که از سال98 هم کم شد

سلام. 10هزار برای استخدامی فارغ التحصیلات دانشگاهی است

سلام من امسال 12 تجربی هستم میخوام امسال بمونم و سال دیگه یعنی 1400 کنکور انسانی بدم آیا همین ظرفیت پذیرش در 1400 هم خواهد بود؟؟؟

سلام اقا رضا.
امسال کنکور 99 و در واقع تموم شده !

سلام تو بخشنامه گفته ۲۰ هزار از طریق کنکور جذب میشه شما گفتین ۳۰ هزار از کنکور جذب میشن حالا کدومش درسته؟؟??

سلام.20هزار از طریق کنکور 10هزار از طریق استخدامی سراسری

ببخشید اغای رستم جو خبر تازه رسبده که میخواهن پذیرش را کاهش دهند؟

سلام اقای رستم جو ، ظرفیت امسال فرهنگیان ۳۰ هزار تاس یا ۲۰ هزارتا ؟با توجه به اینکه هر منطقه یه تعدادی پذیرش فرهنگیان دارن آیا برا سهمیه ۵ درصد هم سهمیه جدا پذیرش قرار میدن؟ ممنون از پاسخگوییتون

سلام دوست عزیز
ظرفیت نهایی و به تفکیک هر سهمیه تنها در دفترجه انتخاب رشته اعلام و منتشر خواهد شد

سلام
بتظرتون سال ۱۴۰۰ هم همین تعداد پذیرش میشن یا ن کمتر یا بیشتر میشن خواهرم سال بعد کنکور میده

ظرفیت و تعداد پذیرش دانشگاه فرهنگیان در سال 1400 / کنکور 1400 هم طبق اظهار نظر مسولان، کم نیست. چون نیاز وزارت اموزش و پرورش به استخدام نیروهای جدید جایگزین بازنشستگان تا سال 1401 و 1402 هم وجود داره

اگه جمع معدل سه پایه ام به ۱۴نرسه نمیتونم قبول بشم؟!

سلام

اگه جمع معدل سه پایه ام به ۱۴نرسه نمیتونم قبول بشم؟!

سلام من امسال در رشته ی انسانی دیپلم میگیریم.اگر جمع معدل هرسه سالم 14نشه ایا تو فرهنگیان قبول نمیشم؟اصلا این معدل ها چجوری جمع میشه؟؟؟؟لطفا راهنماییم کنید

سلام. کمتر از 14 اگر باشه مجاز نخواهید شد.
معدل دهم: 15
معدل یازدهم:13
معدل دوازدهم: 13
15+13+13=41
41تقسیم بر 3

سلام حالتون خوبه ببخشید من انسانی منطقه ۳ هستم ایا امسال دانشگاه فرهنگیان بیشترین پذیرش را دارد؟

سلام اقا متین.
ظرفیت امسال از سالهای دیگه قرار شده ببشتر باشه.
ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان در منطقه 3 سه هم باید منتظر اعلام در دفترچه انتخاب رشته بمانید.
موفق باشید و بمانید

خیلی ممنون تشکر ولی تا رتبه ۳۰۰۰ خوبه برای فرهنگیان؟

سلام. کارنامه های قبول شدگان را در این لینک ببینید: قبول شدگان دبیری

ببخشید تا ۳۰۰۰ و ۴۰۰۰ هزار خوبه برای منطقه ۳ فرهنگیان؟

سلام خیلی ممنون ازمطالبتون
من دانش آموزرشته انسانی پایه یازدهم هستم میخواستم بدونم برای سال1400شانس قبولی توی دانشگاه فرهنگیان رودارم یانه؟واینکه منظورازبومی بودن ینی چی؟

سپیده خانم سلام.
چیزی به اسم شانس قبولی وجود نداره. همه چیز کاملا وابسته به سه موضوع است: تلاش درست+تلاش حساب شده + تلاش به موقع
حتما این مطلب را در سایت بخون: چطور دانشگاه فرهنگیان قبول بشم
بومی بودن و سایر شرایط دانشگاه فرهنگیان که لازم هست بدونی را در این نوشته براتون توضیح دادم.
موفق باشیدو بمانید

سلام رشته انسانی تو پذیرش دانشگاه فرهنگیان بردش عالیه؟

سلام دوست عزیز.
بُرد دانشگاه فرهنگیان عالی هست؟ این بستگی به هدف شما داره. برای خیلی از داوطلبان کنکور انسانی این طور هست و برای خیلی هم اینطور نیست!!!

سلام
آیا پذیرش برای خانم ها درسال ۹۹ تغییر کرده است؟!
من شنیدم که دیگه پذیرش ندارن برای خانم ها

رعنا خانم سلام
قطعا مطلبی که شنیدین درست نیست.

سلام من همسرم طلبه است و در حوزه ی عملیه درس خونده و سال بعد تموم میکنه درسش رو.
میخاستم بدونم ایا امکانش هست که دانشگاه فرهنگیان همسرم رو با استخدامی قبول میکنه؟

مبینا خانم سلام
حتما شرایط و ضوابط قبولی دانشگاه فرهنگیان را در این مطلب بخوانید:::: شرایط دانشگاه فرهنگیان

سلام خسته نباشین من دانشجوی دانشگاه دولتی ام ،رشتهمم جغرافیاست ،میخوام با استخدامی برم دانشگاه فرهنگیان ،سال ۱۴۰۱دانشگام تموم میشه.
میخاستم بدونم تا سال۱۴۰۱ بازم با استخدامی قبول میکنن؟؟؟
چه تعداد قبول میکنن؟؟؟
من چه جوری باید درخواست بدم؟

مبینا خانم سلام.
باید پیگیر اخبار استخدامی فراگیر باشید از سایت سازمان سنجش

سلام من فاطمه هستم ۲۷ سالمه مدرک دیپلم دارم میتونم فرهنگیان وارد بشم ممنون اگه راهنمایی کنید

فاطمه خانم سلام
با توجه به محدودیت سنی دانشگاه فرهنگیان، شما امکان انتخاب رشته فرهنگیان را ندارید متاسفانه.
حداکثر سن 22 سال هستش.
شرایط دانشگاه فرهنگیان را اینجا بخوانید: شرایط دانشگاه فرهنگیان از زبان سازمان سنجش
موفق باشید

میخواستم بدونم واسه ی کنکور زبان دانشگاه فرهنگیان چقد پذیرش هست واسه کنکور ۹۹؟؟!

مبینا خانم سلام
این سایت و مطلب و کتابهای اون مخصوص رشته انسانی هست فقط با عرض پوزش

سلام خسته نباشید
من دانش اموز یازدهم خیاطی کارودانش هستم(یعنی میرم دوازده)و میخوام کنکور سراسری انسانی بدم و وارد دانشگاه فرهنگیان بشم
ایا من میتونم کنکور ۹۹روبدم؟یاباید بمونم ۱۴۰۰؟
بنظرتون به طور ازمون استخدامی برم یا مستقیم برای فرهنگیان اقدام کنم؟
(معدلم هم خوبه اخرین معدلم ۱۹/۸۸بوده?)
میشه یکم توضیحات بدید من گیج شدم

سلام فاطمه خانم. بنظرم بهتره شما قبل از هرچیز شرایط دانشگاه فرهنگیان را بدونین. و اینکه برای رشته تحصیلی خودتون دانشگاه تربیت معلم هست.
شرایطش را در این نوشته بخونین: شرایط دانشگاه فرهنگیان
موفق باشید و بمانید.. رستم جو

با سلام خدمت شما بزرگواران
میخواستم بدونم با تراز ۶۴۰۰ انسانی قلم چی فرهنگیان قبول میشوم یا علوم قضایی
ادبیات : ۷۰
عربی:۶۰
دینی:۸۰
زبان: ۵۰
ریاضی : ۴۰
اقتصاد : ۹۰
علوم و فنون : ۶۰
جامعه شناسی: ۷۰
فلسفه و منطق:۴۰
روانشناسی: ۷۵

رضای عزیز سلام.
نمونه کارنامه قبول شدگان را اینجا ببنید و دانلود کنید: کارنامه قبولی های دانشگاه فرهنگیان

سلام
میخواستم بپرسم من یه چشمم انحراف داره و حساب کن اصلا دید نداره آیا تو گزینش سلامت رد میشم؟

سلام دوست عزیز.
شرایط سلامت چشم و عینک زدن برای دانشگاه فرهنگیان را اینجا بخوانید: شرایط دانشگاه فرهنگیان

سلام خسته نباشید ببخشید من سال گذشته با ربته ۲۴ هزار دانشگاه فرهگنیان قبول نشدم میخاستم بپرسم ببینم امسال با چه رتبه و چه ترازی میتونم قبول بشم؟

سلام رضا جان.
هرسال با توجه به شرایط پذیرش و ظرفیت و تراز داوطلبها و …. فرق میکنه.

سلام خسته نباشین میخواستم بپرسم امسال تو کنکور 99 با ظرفیت 30000 نفر با چه رتبه ای میشه قبول شد ؟چون من پارسال حدودا 22000 منطقه سه تراز از رشته انسانی اورده بودم و قبول نشدم دوستم با 16000 تراز تونست به دانشگاه فرهنگیان قبول شه اگه امسال منم اونطور بیارم قبول میشم؟

سلام اقا/خانم کریمی
به نمونه کارنامه های قبول شدگان دانشگاه فرهنگیان مراجعه کنید.
لینک مطلب را در نوشته قرار دادیم.

سلام خسته نباشید
ببخشید من درسارو مفهومی میخونم وبرای ازمون کنکروتصمیمم اینه فقط کتابای خودمو بخونم وتست کتاب های اموزشی رو نمیزنم بنظرتون کارم درسته ؟؟

سلام اصغز عزیز.
نتیجه خوب و کافی گرفتن در این حالت خیلی سخت و کم خواهد شد.
میتونین برای 3 درس از یک کتاب (مثلا عربی با فنون یا …) امتحان و مقایسه کنید.

سلام .من معدلم۱۸و انظباطم ۱۹هس احتمال داره بخاطر انظباط در مصاحبه فرهنگیان قبول نشم و اینکه من دیپلم فنی دارم و در کنکور انسانی۹۹شرکت خواهم کردم معدل کل دیپلمم در کنکور تاثیر داره با نه ؟

سلام دوست عزیز.
البته که بخاطر یک نمره انظباط، کسی را مردود یا قبول نمیکنن.
اما درباره نحوه تاثیر معدل و ضریب درسهاتون برای دانشگاه فرهنگیان باید این مطلب را بخونین: ضرایب دروس کنکور انسانی

موفق باشید و بمانید. رستم جو

سلام .وقت بخیر با این درصدا
جامعه شناسی۵۰
فلسفه و منطق۵۰
روانشناسی۷۰
دینی۴۰
ادبیات ۳۰
ریاضی۰
زبان۱۰
عربی۳۰
میتونم دانشگاه فرهنگیان قبوبشم

یلدا خانم سلام.
نمونه کارنامه قبولشدگان دانشگاه فرهنگیان را در این مطلب ببینید: کارنامه قبولی دانشگاه فرهنگیان

چون قبولی هرسال بستگی به خیلی عوامل داره: ظرفیت. انتخاب رشته دیگران. رتبه و تراز شما. مصاحبه. گزینش. …
موفق باشید و بمانید. رستم جو

سلام .من معدلم 15 و انضباطم 20 و دیپلم تجربی رو دارم و کنکور انسانی شرکت کردم نظر شما چیه

یگانه خانم سلام.
تغییر رشته نیاز به مشاوره خصوصی داره که از طریق سایت ممکن نیست متاسفانه

سلام من با درصدهای:
ادبیات:30
ادبیات اختصاصی:50
معارف:30
ریاضی:0
زبان:10
اقتصاد:30
عربی عمومی:30
عربی اختصاصی:30
روانشناسی:70
تاریخ و جغارفیا:70
فلسفه و منطق:50
علوم اجتماعی:65
همچنین من معمولی میخونم یا گاهی اوقات کتاب های دهم یازدهم را وقت نمیکنم بخوانم در ازمون سنجش ترازم بین5800تا6000 یا کمی بالاتراست و معدلم18به بالاست بنابراین شانس قبولی در فرهنگیان را دارم

پدرم4سال داوطلبانه در ارتش جبهه بوده و عضو رزمندگان ستاد کل نیروهای مسلح است در کارت ایثار او مدت جبهه24ماه زده است بنابراین چند درصد سهمیه به من در سراسری99تعلق میگیرد؟؟؟؟

سلام.
این موضوع را باید از بخش فرهنگی ستاد نیروهای مسلح در محل سکونت خودتون اطلاع بگیرید.

دوست عزیز
نوع سهمیه، ظرفیت، تراز و رتبه و انتخاب رشته و …. در قبولی موثر هست.
حتما نمونه کارنامه قبولی های دانشگاه فرهنگیان را ببینید که در سایت براتون قرار دایم.

سلام.خسته نباشید من پارسال واس رشته کامپیوتر ۱۲۰۰۰اوردم و قبول شدم ولی نرفتم ولی امسال میخوام کنکور انسانی بدم و فرهنگیان قبول شم قدم۱۶۳وزنم۵۵ ؛متولد۸۰وسلامت جسمانی هم دارم مشکلی ندارم معدل کل دیپلمم۱۸:۲۰هس وچالدران هستیم ک میشه منطقه۳ومیخوام ک فرهنگیان ارومیه قبول شم ودرسامم میخونم و تست هم میزنم بنظرتون با این شرایط احتمال زیاد قبول شدنم وجود داره والبته ازمون قلم چی هم ثبت نام نکردم ولی ازمون های غیر حضوریشو گرفتم و نگا میکنم تا با سوالات آشنابشم ممنون

سلام بهار خانم.
خوبه که شرایط را میدونین. اما باید بدونین که شما نمیتونین هر شهری را انتخاب کنین برای دانشگاه فرهنگیان. بلکه باید براساس دفترچه انتخاب کنید.
موضوع دوم اینکه آیا قبول میشین؟
در ابن باره حتما این مطلب را بخونین: چطور فرهنگیان قبول بشم ؟

موفق باشید و بمانید.رستم جو

سلام ببخشید میخواستم بدونم اگه روی صورت جای بخیه مونده باشه در مصاحبه تاثیر داره؟

سلام فاطمه خانم.
نشخیص این موارد خاص بر عهده کمیسیون پزشکی یا پزشک معاینه در زمان مصاحبه هست.
شرایط پزشکی دیگر برای قبول شدن در دانشگاه فرهنگیان را در این مطلب بخوانید: شرایط دانشگاه فرهنگیان

موفق باشید و بمانید. رستم جو

سلام،من فارغ التحصیل 98 تجربی هستم.اما میخواستم برای رشته زبان ازمون بدم.به نظر شما دانشگاه فرهنگیان دانشجو در رشته اموزش زبان با رتبه 5000 جذب میکنه؟؟؟(مصاحبه رو اگه فاکتور بگیریم)

سلام علی اقا.
سایت مخصوص کنکور انسانی است و اطلاعاتی درباره سایر رشته ها در آن منتشر نخواهد شد.
موفق باشید.

سلام خسته نباشین کسی که دعوت میشود مصاحبه و در آخربخاطر پایین بودن رتبه علمی رد میشود سال دیگ هم مصاحبه ازش به عمل میاید ؟
تشکر سپاس

سلام. البته که اگر سال بعد هم به مرحله مصاحبه شرایط و رتبه لازم را داشته باشه، دعوت میشود.

سلام ببخشید جریان اینکه 10000هزار نفر از استخدامی قبول میشن چیه

سلام
کسانی که از دانشگاه هایی غیر از دانشگاه فرهنگیان فارغ التحصیل میشن و استخدام نشدند.

ببخشد آقا من جواب سوالم نگرفتم من میگم من امسال ساله سوممه دارم کنکور میدم پارسال به مصاحبه دعوت شدم ولی بخاطر پایین بودن تراز کنکورم
قبول نشدم البته پارسال خیلی کم تر می گرفت ولی من همون تراز ۶۷۰۰ در سال ۹۷ از تجربی را اگر میزدم قبول میشدم
امسال دارم می خونم ولی ترازم از ۶۷۰۰ الی ۶۸۰۰ بالا تر نمی آید میگم امسال که ۳۰ هزار داوطلب میگیره انشالله قبول میشم با این تراز
و یک سوال دیگ ای که دارم من پارسال مصاحبه دعوت شدم اگر امسال مجاز بشم به مصاحبه دعوت بشم مصاحبه جدید از من میگیرن یا همان پارسال را ضمیمه پرونده ام میکنن
من معلمی را دوست دارم و با وجودم میخامش صرفا
یک نگاه شغلی بهش ندارم
ممنون میشم جواب منو بدین خیلی واقعا واقعا استرس دارم
خیلی ممنون انشالله خیر ببینید
که جواب دانش آموزان میدید عشقی شما

سلام سال ۹۷ ظرفیت ۲۵ هزار نفر از کنکور می گرفت تا رتبه ۵۱هزار قبولی تجربی بوده الان که سال ۹۹ نزدیک به ۳۰ هزار ظرفیت معلمیه درسته میکن تا خوده تراز ۶۵۰۰ هم واقعا میگیرن یعنی هرکی میاد با رتبه زیر ۵۴ هزار با مصاحبه خوب قبول میشه؟؟؟

سلام آقای قمی.
امیدواریم داوطلبانی به دانشگاه فرهنگیان راه پیدا کنند که بدونن قراره چه مسولیت مهم و البته حساسی را به عهده بگیرن؛ نه اینکه دنبال تضمین شغل باشند.
تا زمانی که تضمین شغلی بزرگترین مزیت دانشگاه فرهنگیان در ذهن داوطلیان کنکور باشه، نباید منتظر تربیت نسلی از دانش اموزان آینده با مسولیت پذیری اجتماعی بود.
این جمله خیلی جدی است» معلمی، شغل نیست، کار نیست، آینده تضمین شده نیست! معلمی بیشتر از هر چیزی، آینده سازی و مسولیت است. اگر توان مسولیت پذیری ندارید،فرصت آینده سازی را از کسی دیگر که تلاش سختی برای رسیدن به موقعیت مناسبش را دارد، نگیرید!

موفق باشید و بمانید. رستم جو

سلام خسته نباشید
مطالب عالی و مفید بود
ممنون

سلام من ۱۰ روز هست که شروع کردم دارم برای کنکور میخونم
فارغ التحصیل نظام جدید از رشته ی تجربی هستم
منطقه ی ۲شهرستان ارومیه زندگی میکنم
به نظرتون امکان داره خودمو برسونم تا فرهنگیان قبول بشم؟

سلام سنا خانم.
قبل از هرچیزی براتون ارزوی موفقیت میکنم. میتونین این مطلب را در سایت بخونین: چطور دانشگاه فرهنگیان قبول بشم ؟

سلام ببخشید میخواستم بدونم که برای ورود به دانشگاه فرهنگیان حتما کنکور باید بدیم یا اینکه تو این شرایط کرونا بدون کنکور میپذیرن

سلام زهرا خانم.
کنکور که به هرحال برگزار خوهید شد؛ نهایتا با چند هفته تاخیر.
ضمن اینکه تنها راه انتخاب دانشجو در رشته های پرطرفدار کنکور سراسری هست!

سلام وزن مناسب چقدره؟
من 80 کیلو هستم و قدم هم 170 است
من میخوام فرهنگیان. قبول شم میشه یا رد میکنن

سلام دوست عزیز.
در این مطلب کاملا درباره شرایط قبولی دانشگاه فرهنگیان توضیح داده شده است: شرایط دانشگاه فرهنگیان
موفق باشید و بمانید/رستم جو

سلام ببخشید برای قبول شدن در دانشگاه فرهنگیان حتما باید قبلا چادری بوده باشم یانه؟اخه بعضیا میگن که چون تو قبلا تو مدرسه چادر نپوشیدی دیگه قبول نمیشی.میشه جواب بدین

سلام فاطمه خانم.
البته که شرط قبولی دانشگاه فرهنگیان، چادری بودن نیست. قبل از رفتن به گزینش این موارد مهمه: در محله و مدرسه، پوشش مناسب داشته بودید. در مدرسه برای پوشش نامناسب با شما برخورد نشده باشه.
اما در زمان مصاحبه توصیه میشه با چادر برین. ضمن اینکه سعی کنید زمان حضور در مراسم مذهبی و رفتن به مسجد و … از چادر استفاده کنید.
البته شما در زمان دانشجویی دانشگاه فرهنگیان، معلم شدن و زمان حضوردر مدرسه پوشش چادر تاگید میشه.
میتونی برای توضیحات بیشتراز شرایط قبول شدن در دانشگاه فرهنگیان این مطلب را بخونید: شرایط دانشگاه فرهنگیان

موفق باشید و بمانید. رستم جو

نمیدونم سوالم براتون اومد یانه
وضعیت پذیرش در1401مثل 97به بعد یا نه مثل 96
امیدی به افزایش سقف سن به حداقل 23یا24هست تا اون سال؟
خدا کنه بشه

سوال شما در کامنتهای قبلی ارسال کردید، پاسخ داده شدند.

سلام
در سال 1401پذیرش به چه صورته
ایا مثل 96از هر شهربه زور یک نفر میگیرن یا مثل 97به بعد هستش؟
سال96خیلی حق بعضیا ضایع شد به دلایلی
سوال دومم در رابطه با حداکثر سن ایا تا 1400به24افزایش پیدا میکنه؟

سلام. انشالا که ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان در سال 1401 هم مانند این سالهای اخیر باشه. البته با توجه به مصاحبه ها و اخبار مسولان حداقل تا سال 1401 این روند ادامه دارد؛ چوناوج بازنشستگی نیروهای جذب شده در سال های اول انقلاب با قوانین گزینش است.
در رابطه به شرایط سنی دانشگاه فرهنگیان در سال های آینده باید منتظر دفترچه انتخاب رشته بمانیم. برای سال 99 شرایط سنی احتمالا همان 22 سال است.
موفق باشید و بمانید.رستم جو

برای سال 1400 باید.چه رتبه ای بیاریم تا فرهنگیان روزانه قبول بشیم که حقوق بگیریم؟

اگر معدلمون 18بشه هردرس چنددرصد بزنیم تا قبول بشبم

سلام حمیدخان.
رتبه و تراز لازم قبولی،درصدهای لازم،نمونه کارنامه و وتمام اطلاعات در این لینک کاملا توضیح داده شده است: شرایط دانشگاه فرهنگیان

موفق باشید و بمانید/ رستم جو

سلام خسته نباشید.یه سوال داشتم بنده چشمم انحراف داره میخاستم ببینم تومعاینات پزشکی دانشگاه فرهنگیان ب مشکل برمیخورم؟

زهرا خانم سلام. براتون از دفترچه انتخاب رشته سال 98 شرایط سلامت چشم ویژه دانشگاه فرهنگیان را میذارم.
البته میتونین شرایط کامل و دقیق را در این مطلب بخونین که اصل دفترچه را هم براتون گذاشتیم که دانلود کنین: شرایط دانشگاه فرهنگیان

شرایط چشم در دانشگاه فرهنگیان
کیفیت بالای تصویر زیر را از این لینک دانلود کنید: شرایط چشم در دانشگاه فرهنگیان

من امسال دیدم کسی رو که به زور ترازش ۶۵۰۰ شده بود قبول شد و یه نفر دیگه که حتی حرف زدن معمولی رو بلد نبود اینهمه میگن تلاش تلاش ولی….

سلام با توجه به میزان پذیرش سال ۹۹
ما می تونیم امیدوار باشیم که رتبه ما تا ۲۵۰۰۰ هزار هم باشه قبول بشیم

فاطمه خانم سلام.
باید در نظر داشته باشید این ظرفیت بالا برای تمام کشور هست. یعنی تقسیم میشه بین کل کشور.
ضمنا بستگی به این داره در شهر شما و سهمیه انتخاب رشته شما چند نفر اعلام ظرفیت بشه.
بهترین کار و مطمئن ترین تصمیم اینه که طوری بخونین که: فرض کنین قراره شهر و سهمبه شما یکنفر بخواد و اون یکنفر باید شما باشین.

با تلاش زیاد به خودتون امید بدین تا اینکه با امیدواری به ظرفیت بالا به خودتون امید بدین!

موفق باشید و بمانید/ رستم جو

خدا کنه بگو ان الله

إن شاء الله

سلام.وقت بخیر
من سال ۹۸ واسه مصاحبه فرهنگیان انتخاب شدم ولی قبول نشدم هیچ دانشگاه دیگه ای هم انتخاب نکردم .میخواستم بدونم امکان قبولی دارم امسال ؟
خیلی ممنون?

سلام. اگر از نظر محدودیتی میپرسین که برای داوطلبان دوره روزانه هست، وقتی الان دانشجوی دوره روزانه نیستید پس امسال مجاز به انتخاب رشته هستید اگر شرایط دیگر را داشته باشید.
سایر شرایط لازم برای فبولی دانشگاه فرهنگیان + محرومیت های آن را در این نوشته بخوانید: شرایط دانشگاه فرهنگیان

موفق باشید و بمانید.رستم جو

سلام و عرض خسته نباشید.
من علاقه بسیار زیادی به دبیری زبان انگلیسی دارم. حالا هم دارم میخونم و بیشتر تمرکز رو گذاشتم روی زبان. ولی حالا میترسم که امسال دبیر زبان نگیرن. لطفا لطفا با توجه به سابقه ای که خودتون دارید و اخباری که خودتون دارید، بنظرتون امکانش هست که نگیرن؟ چون من خیلی بهش علاقه دارم ولس تنها ترسم اینه که بخونم و بعدش دبیر زبان نگیرن.
خیلیییی ممنون❤

سلام احمدرضا عزیز
قبل از هرچیزی براتون ارزوی موفقیت دارم.
اما درباره ظرفیت رشته زبان (که البته از طریق کنکور رشته زبان باید دقدام کنین نه کنکور انسانی ! به این نکته دقت کنید) به نظرم فقط و فقط باید منتظر دفترجه انتخاب رشته بمونیم.
چون تمام اخبار و اطلاعیه ها بصورت کلی اعلام میکنن.مثلا گفته شده که بیشترین ظرفیت برای رشته آموزش ابتدایی هست.
اما این به معنای نبود ظرفیت رشته های دیگه نیست و بهترین کار اینه که صبر کنید. البته قبلش باید انقدر عالی بخونی که اگر یکنفر در سهمیه شما نیاز داشتٰ او نیکنفر شما باشید. چون رقابت واقعا سخت هست.

موفق باشید و بمانید. رستم جو

خیلییییییی ممنون که لطف کردید جواب دادید.
سلامت و موفق باشید❤?

موفق باشید و بمانید

سلام خسته نباشید
به نظرتون پذیرش دانشجو دانشگاه فرهنگیان امسال ممکنه بیفته بهمن؟؟
خبری در این مورد تا حالا منتشر شده؟

سلام. همیشه بهمن ماه بوده. امسال هم بهمن ماه هست

سلام سال ۹۷ ظرفیت ۲۵ هزار نفر از کنکور می گرفت تا رتبه ۵۱هزار قبولی تجربی بوده الان که سال ۹۹ نزدیک به ۳۰ هزار ظرفیت معلمیه درسته میکن تا خوده تراز ۶۵۰۰ هم واقعا میگیرن یعنی هرکی میاد با رتبه زیر ۵۴ هزار با مصاحبه خوب قبول میشه؟؟؟

سلام آقای قمی.
امیدواریم داوطلبانی به دانشگاه فرهنگیان راه پیدا کنند که بدونن قراره چه مسولیت مهم و البته حساسی را به عهده بگیرن؛ نه اینکه دنبال تضمین شغل باشند.
تا زمانی که تضمین شغلی بزرگترین مزیت دانشگاه فرهنگیان در ذهن داوطلیان کنکور باشه، نباید منتظر تربیت نسلی از دانش اموزان آینده با مسولیت پذیری اجتماعی بود.
این جمله خیلی جدی است» معلمی، شغل نیست، کار نیست، آینده تضمین شده نیست! معلمی بیشتر از هر چیزی، آینده سازی و مسولیت است. اگر توان مسولیت پذیری ندارید،فرصت آینده سازی را از کسی دیگر که تلاش سختی برای رسیدن به موقعیت مناسبش را دارد، نگیرید!

موفق باشید و بمانید. رستم جو

لطفاً اصلاح کنید سال 91 ، 23هزار نفر فقط از رشته انسانی بوده (دفترچه ۹۱) هست

میزان پذیرش دانشگاه فرهنگیان سال 1400

غییرممکنه مثل سال ۹۱ بشه
دفترچه ۹۱انسانی رو ببینید

من عضو بسیج فعال نیستم آیا شانس پذیرش در دانشگاه فرهنگیان رو دارم ؟؟؟

سلام. عضو بودن در سازمان ها و نهادهای مرتبط، در مرحله گزینش به شما کمک میکنه.
ضمنا وقتی جایی شنیدید که موثر یا لازمه چرا از الان اقدام نکنید؟!!

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.


کد تایید *


https://ensanibook.ir/wp-content/uploads/2020/02/شرایط-دانشگاه-فرهنگیان.mp3Downloads-icon

شرایط عمومی و اختصاصی جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان اعلام شد.

به گزارش خبرنگار پانا، شرایط ویژه و اختصاصی جذب هیات علمی دانشگاه فرهنگیان برای امسال بارعایت ضوابط و در برخی از رشته های دانشگاهی اعلام شد.
 
براساس این اعلام نیاز متقاضیان نیازمند داشتن برخی شرایط عمومی و اختصاصی برای پذیرش در دانشگاه فرهنگیان به عنوان اعضا هیئت علمی هستند که این شرایط به این شرح است:
 
شرایط عمومی:

تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران. تدین به یکی از ادیان رسمی مصرح در قانون اساسی تعهد و اعتقاد به انقلاب اسلامی، ولایت فقیه و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران. وفاداری به نظام جمهوری اسلامی. تخلّق به اخلاق علمی و رفتار مناسب با شئونات اسلامی و دانشگاهی. عدم سوء پیشینه و منع قانونی برای استخدام در موسسات دولتی. برخورداری از سلامت جسمی و روحی لازم و نداشتن نقص عضو. التزام به قوانین و مقررات صنفی،اخلاق حرفه ای. برخورداری از حسن شهرت اخلاقی،عقیدتی و سیاسی،عدم اعتیاد به مواد مخدر نداشتن سوابق محکومیت کیفری و انتظامی ،عدم اشتهار به فسق و فجور و اعمال منافی عفت عمومی و رفتار خلاف حیثیت شغلی. عدم سابقه فعالیت موثر علیه نظام جمهوری اسلامی و نداشتن سابقه وابستگی یا گرایش به سازمانها و تشکلهای محارب و معاند با نظام جمهوری اسلامی. دارا بودن کارت پایان خدمت یا معافیت دائم برای داوطلبان ذکور.چگونه جذب دانشگاه فرهنگیان شویم

 
شرایط اختصاصی :

1- دارا بودن مدرک دکتری تخصصی از دانشگاههای معتبر داخل یا خارج کشور مورد تائید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در زمان فراخوان. 2- عدم استخدام، تعهد خدمت یا بورس در سایر دانشگاهها و موسسات دولتی و غیردولتی به استثنای همکاران شاغل در آموزش و پرورش که در زمان شرکت در فراخوان حداکثر 15 سال سابقه خدمت داشته باشند. 3- داشتن حداکثر 45 سال سن برای متقاضیان استخدام پیمانی هیأت علمی با مرتبه  استادیاری. 4- محل خدمت متقاضیان بر حسب نیاز دانشگاه تعیین شده است، در عین حال از آنجا که دانشگاه یک سازمان یکپارچه( پیکره واحد) می باشد اختیار دارد که محل خدمت متقاضیان را در هر استان دیگر تعیین نماید.

تبصره: پرونده متقاضیان مطابق نیازهای اعلام شده گروههای آموزشی بررسی خواهد شد، دانشگاه در قبول یا رد درخواست ها مختار بوده و ارسال مدارک هیچ حقی را برای  متقاضی ایجاد نمی کند.

توجه: به پرونده متقاضیانی که درخواست آنان مطابق با نیازهای اعلامی دانشگاه در فراخوان نباشد ترتیب اثر داده نخواهد شد. در هر مرحله از بررسی اگرخلاف موارد  اظهار شده توسط متقاضی مشخص شود پرونده از روند بررسی خارج خواهد شد.

 

شرایط ویژه :
 1- داشتن سطحی متناسب از آگاهی و معارف دینی. 2-داشتن سوابق دفاع از آرمانهای اصیل انقلاب اسلامی و سوابق ارزشمند عملی در خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران. 3-توانایی درجهت ارتقای دینی و پرورش نسل دانشجو معلمانی مؤمن، متعهد، امیدوار با هویت اسلامی. 4-التزام عملی به گسترش وتقویت ایمان، اعتقاد اسلامی، تهذیب و تزکیه نفس و افزایش باور عمومی نسبت به عقاید اسلامی و اعتلای روح معنویت و مکارم و فضائل اخلاقی. 5-التزام به گسترش و تقویت برنامه های اسلامی شدن مراکز آموزش عالی واعتقاد به بومی سازی علم در ساحتهای متنوع آن. 6-معتقدبه مبانی دینی و ارزشهای اسلامی وانقلابی ،دارای فضائل اخلاقی و ارزش های والای انسانی، کار آمد و توانمند در طراز جمهوری اسلامی ایران. 7-شناخت عمیق از فرهنگ دینی و میهنی و اعتقاد کامل به کارآمدی فرهنگ اسلامی. 8- علاقمند به خدمت رسانی فرهنگی و احساس تعلق به فرهنگ اسلامی-ملی. 9- احساس مسئولیت نسبت به مسائل انسانی و اجتماعی، ارزشها و نگرشها و امیدوار به رشد و تعالی آن. 10- اهتمام در تربیت اخلاقی،دینی و ایجاد فضای دین پرورانه در دانشگاه بعنوان کانون پیشرو جامعه.

شرایط جذب رشته تربیت اسلامی: 

مدارک تحصیلی مورد پذیرش برای حوزه تربیت اسلامی شامل موارد ذیل است:

الف) دارندگان مدرک دکتری تخصصی تعلیم و تربیت اسلامی

ب) دارندگان مدرک دکتری تخصصی فلسفه تعلیم و تربیت با گرایش تربیت اسلامی

ج) دارندگان مدرک دکتری تخصصی فقه تربیتی

د) دارندگان مدرک سطح سه حوزوی ( سطح چهار در اولویت می باشد) که دارای تحصیلات دانشگاهی در رشته های برنامه ریزی درسی یا فلسفه تعلیم و تربیت دارای کارشناسی ارشد معتبرمی باشند

**نکته: اعلام نیاز دانشگاه در رشته فقط تربیت اسلامی محل خدمت پردیس های استان قم طرح سربازی ( دکتری تخصصی ) می باشد که در سامانه نور رضوی طرح سربازی ( کارشناسی ارشد ) قید شده است.

**نکته: اعلام نیاز دانشگاه در رشته فقط تربیت اسلامی محل خدمت پردیس های استان همدان جنسیت مرد و زن می باشد که در سامانه نور رضوی جنسیت مرد قید شده است.

 

*شرایط جذب گروه معارف اسلامی:

شرط اول: دارا بودن دکتری تخصصی در یکی از رشته های الهیات در کلیه گرایش ها، رشته تاریخ در گرایش های تاریخ اسلام و تاریخ انقلاب اسلامی، رشته مدرسی معارف اسلامی در کلیه گرایش ها و یا ترجیحا سطح چهار حوزوی در یکی از گرایش های تخصصی آن.

تبصره: در جذب خواهران برای استان های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کهگیلویه و بویراحمد دارندگان کارشناسی ارشد معتبر که سطح سه حوزوی نیز دارند قابل قبول بوده و در صورتی که سطح چهار یا دکتری تخصصی همخوان در رشته های مذکور موجود باشند در اولویت هستند.

شرط دوم: دارا بودن مجوز تدریس در دروس معارف اسلامی از معاونت آموزشی و پژوهشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها.

 

شرایط جذب رشته مدیریت آموزشی

در خصوص اعلام نیاز رشته مدیریت آموزشی، رشته مدیریت آموزش عالی نیز پذیرفته می شود.

 

 


تبلیغاتDownloads-icon


Downloads-icon

چگونه جذب دانشگاه فرهنگیان شویم
چگونه جذب دانشگاه فرهنگیان شویم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *