چگونه دختری سرسخت باشیم

 
helpkade
چگونه دختری سرسخت باشیم
چگونه دختری سرسخت باشیم

The online version of the Iranian daily Hamshahri

کسانی که تغییر را در شرایط تنش به عنوان چالش مثبت در نظر می‌گیرند و نسبت به تغییر ایده‌ها نگرش مثبت دارند، احساس اعتماد به نفس و توانایی بیشتری دارند و به دنبال حل مشکلات هستند و نه اجتناب از آنها و کمتر دچار بیماری فیزیکی و روحی می‌شوند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از سواد زندگی، در دو ماه اخیر بواسطه همه‌گیری بیماری کرونا و خانه‌نشینی ناشی از قرنطینه اغلب ما تنش‌های زیادی را تجربه کرده‌ایم. وجود این تنش‌ها در هر یک از ما تأثیرات متفاوتی بر جا می‌گذارد. برخی رنجیده خاطر می‌شوند و احساس خستگی، بی‌حوصلگی، خشم و پرخاشگری می‌کنند یا افسرده می‌شوند و انگیزه‌های عادی‌شان را برای کار و زندگی روزمره از دست می‌دهند. حتی ممکن است خوابشان مختل شود یا از انجام درست کارهای روزانه باز بمانند.

برخی هم انگار از این تنش‌ها نیرویی مضاعف گرفته باشند با قدرت بیشتری امور روزانه‌شان را سر و سامان می‌دهند. آنها هنگام مواجهه با استرس ناشی از تنش و مشکلات عقب‌نشینی نمی‌کنند و به جای احساس عجز و ناتوانی، شرایط را کنترل می‌کنند و مشکلات را فرصتی برای رشد می‌دانند و نه تهدید و درصدد حل آنها برمی‌آیند و به دیگران نیز رسیدگی می‌کنند.

اما چرا برخی در شرایط تنش و استرس سرسخت‌تر و به اصطلاح «پوست کلفت» هستند و برخی دیگر به اصطلاح وا می‌دهند یا می‌برند.چگونه دختری سرسخت باشیم

در سال ۱۹۷۹ مدیران شرکت ایلینویز بل تلفن (IBT)اقدام به تغییر و بازسازی قوانین و شرایط سازمان کردند و در نتیجه تعداد زیادی از کارکنان دچار عوارض استرس ناشی از تغییرات از قبیل حمله‌های قلبی، سرطان، خودکشی، اضطراب و افسردگی، اعتیاد به الکل و دارو شدند و تعداد کمی حدود یک سوم هم با این شرایط سازگار شده و حتی رشد و پیشرفت کردند.

دکتر سالواتر مدی (Dr.Salvatore Maddi)روانشناس تحصیلکرده دانشگاه هاروارد کمبریج به همراه سوزان کوباسا (Suzanne C.kobasa) طی ۱۲ سال آزمایش و تحقیق بر روی کارکنان شرکت ایلینویز بل تلفن (IBT) به این نتیجه رسیدند که آن دسته از کارکنانی که توانسته بودند از این تغییرات سازمانی و تنش ناشی از آن جان سالم به در بردند دارای شخصیت سرسخت‌ (تاب‌آور) یا به اصطلاح پوست کلفت بودند.

نتیجه سال‌ها تحقیق، آزمایش، مطالعه و مصاحبه‌های دکتر مدی و کوباسا روی گروه‌های متعددی از سربازان، مدیران، ورزشکاران و دانشجویان که در قالب کتابی با نام سرسختی (Hardiness) این است: «کسانی که تغییر را در شرایط تنش به عنوان چالش مثبت در نظر می‌گیرند و به تغییر ایده‌ها نگرش مثبت دارند، احساس اعتماد به نفس و توانایی بیشتری دارند و به دنبال حل مشکلات هستند و نه اجتناب از آنها و کمتر دچار بیماری فیزیکی و روحی می‌شوند.»

سرسختی (تاب‌آوری) مانند سپری از ما در شرایط پرتنش و سخت و استرس‌زا محافظت می‌کند. باعث رشد و پرورش شخصیت فرد و انعطاف پذیری و بازیابی می‌شود.

سرسختی ترکیبی از مکانیزم‌های شناختی، رفتاری و فرایندهای بیولوژیکی است و از این رو موجب جسارت افراد برای روبه‌رو شدن با شرایط پرتنش و استرس‌زا می‌شود.

افراد تاب‌آور فعال‌تر و هدفمندترند و با علاقه و هیجان زندگی می‌کنند. آنها قدرت انتخاب دارند و مسئولیت زندگی خود را به عهده می‌گیرند.

آنها وقتی در زندگی با موقعیت‌های استرس‌زا روبرو می‌شوند آن را نه انکار می‌کنند و نه با خشونت با آن مواجه می‌شوند بلکه می‌پذیرند.

تاب‌آوری قدرت جایگزینی افکار و روش‌های تفکر مثبت را به جای تفکر منفی به فرد می‌دهد و موجب می‌شود افراد بتوانند هیجان، تعارض و تنش را مدیریت کنند.

خبر خوب آن‌که این صفت در همه افراد قابل ایجاد، آموزش و ارتقا است و هرچند بهترین زمان آن دوران کودکی و از طریق حمایت والدین و معلمان و تشویق آنها برای حل مشکلات است اما در بزرگسالی نیز می‌توان با شناخت و تمرین انسان سرسخت و تاب‌آور شد.

در ادامه ۱۰ شیوه برای ایجاد و افزایش استقامت و تاب‌آوری هنگام مواجهه با مشکلات و شرایط سخت که از سوی انجمن روانشناسی آمریکا پیشنهاد می‌شود، ارائه شده است. این موارد را می‌توانید برای خود و هم برای نزدیکان به کار گیرید.

۱. با اطرافیانمان رابطه برقرار کنیم: حفظ روابط خوب با اعضای خانواده و دوستان، عامل مهمی در تاب‌آوری است. به این دلیل برای کمک به خود و افراد باید رابطه خوبی را با دیگران برای افزایش سطح تاب‌آوری ایجاد کرد.

۲. موقعیت‌های بحرانی را همیشگی ندانیم: شیب و فرازهای زندگی غیرقابل اجتناب هستند. هر کسی ممکن است لحظات دشواری را تجربه کند. ما نمی‌توانیم این حقیقت را تغییر دهیم. به هر حال می‌توانیم شیوه‌هایی را که چنین موقعیت‌هایی را دریافت، یا تفسیر می‌کنیم و به آنها پاسخ می‌دهیم، تغییر دهیم. لحظه‌ای که موقعیت‌های نامطلوب زندگی را به صورت مسائلی برطرف نشدنی می‌بینیم، گام‌های مثبتی را که قادریم برداریم، محدود می‌کنیم.

۳. بپذیریم که تغییر در زندگی غیرقابل اجتناب است: تنها واقعیت در زندگی این است که هر چیزی تغییر می‌کند. گاهی اوقات ما قادر نیستیم به دلیل بعضی موقعیت‌های نامطلوب زندگی، به اهداف خود دست یابیم. پذیرش موقعیت‌هایی که مت نمی‌توانیم آنها را تغییر دهیم و تمرکز بر شرایطی که می‌تواند تغییر کند گام مهمی در جهت تاب‌آوری شخصی است.

۴. هدف گذاری کنید: داشتن هدف در زندگی و توانمندی برای هدف‌گذاری، شاخص مهمی در تاب‌آوری است. فردی که هدف گذاری را به زندگی خود ضمیمه می‌کند، جهت‌گیری آینده خود را افزایش می‌دهد و می‌تواند به زمانِ شخصی ساختار دهد. وقتی که اهدافی را تعیین می‌کنیم برای تحقق آنها کار خواهیم کرد. تلاش برای این منظور و دستاورد آن، منبعی برای خشنودی و رضایت ما خواهد بود. لازم است توجه داشته باشیم که هدف گذاری باید ملموس و گام به گام باشد.

۵. قاطعانه عمل کنید: برخی افراد هنگامی که با مساله‌ای مواجه می‌شوند ممکن است منفعل باقی بمانند در انتظار این‌که مسائل خودشان حل شوند. این نوع برخورد با مسائل، شاخصی از عدم تاب‌آوری است. در مقابل، توانمندی برای عمل جسورانه در موقعیت‌های نامطلوب به منظور حل مسائل می‌تواند شاخصی از تاب‌آوری باشد. پس اگر فکر می‌کنید کاری را باید انجام دهید بی‌محابا اقدام کنید و به خود اعتماد داشته باشید.

۶. باور داشته باشید که بحران‌ها فرصت‌هایی برای خودکاوی هستند: افرادی که در زندگی با بحران مواجه نمی‌شود، فرصتی برای شناخت خود ندارند. مسائل و مشکلات فرصت‌هایی برای خودکاوی هستند. اگر مسائل را به صورت فرصت‌هایی برای خودکاوی ببینید، تاب‌آوری‌تان در بحران‌ها افزوده می‌شود

۷. همواره به خود نگاه مثبتی داشته باشید: دارا بودن اعتماد به نفس و اعتماد به قابلیت‌های شخصی خود شاخصی از تاب‌آوری است. قبل از سعی برای حل موفقیت‌آمیز مسائل، فرد بایستی به توانایی خود برای انجام آن باور داشته باشد. شخصی بدون این باور نمی‌تواند گام‌های ضروری را برای حل مسائل بردارد.

۸. دورنمای موقعیت‌ها و مسائل را تاریخی تجسم کنید: اگر فردی که با موقعیت‌های نامطلوب زندگی مواجه می‌شود، آنها را با دورنمایی مختصر ارزیابی کند، این موقعیت‌های مشکل ممکن است بزرگتر از آنچه هستند به نظر بیایند. به این دلیل ارزیابی موقعیت‌های مساله در دورنمایی گسترده، شاخص مهم تاب‌آوری است. افرادی که می‌توانند مسائل را در بافتی تاریخی ببینند، می‌توانند مساله را به طور واقع‌بینانه‌تری درک کنند بدون این‌که بار هیجانی قوی آن را بر دوش کشند. حفظ دورنمایی گسترده از موقعیت مساله و مقابله با آنها در بافتی تاریخی آثار منفی را که مساله برای شخص در پی دارد، کاهش خواهد داد.

۹. خوش‌بین باشید: حفظ نقطه نظر خوش‌بینانه به مسائل، شاخص مهمی در تاب‌آوری است. افراد خوش‌بین انتظار دارند که چیزهای خوب اتفاق بیفتد، در حالی که افراد بدبین می‌ترسند که اتفاق‌های بدی رخ دهد.

۱۰. مراقب خود باشید: مراقب خود بودن شاخص مهمی از تاب‌آوری است. این مراقبت می‌تواند با حساسیت به هیجان‌ها و نیازهای شخصی خود، صرف زمان برای خود، حفظ سلامت جسمانی و مشارکت در فعالیت‌هایی که از آن لذت می‌برید، مشخص شود. فردی که می‌تواند خود را به لحاظ جسمانی و روانشناختی متناسب نگه دارد، کوشش و اشتیاق بیشتری را برای حل مسائل نشان خواهد داد.

حقوق همشهری‌آنلاین متعلق به موسسه همشهری است

Copyright © 2020 HamshahriOnline, All rights reserved


همشهری محلهDownloads-icon

فکر می کنید که سرسخت ترین آدم ها از لحاظ ذهنی، چه کسانی هستند؟ پاسخ این سوال کاملا درونی است؛ اما ارتش را می توان به عنوان یکی از نمونه های بارز سرسختی ذهنی دانست.

در این مقاله در یوکن می خوانید که اینقدرت ذهنی و شکیبایی در آنها، چگونه به وجود می آید؛ فراموش نکنید که همیشه باید از بهترین ها بیاموزید!

برای اینکه بتوانید عضو موثری در تیم خود باشید، باید بدانید که تمامی تلاش ها و زحمات کوچک شما نیز در حرکت رو به جلوی گروه و دستیابی به اهداف بزرگ تر، تاثیر گذار است. کاری که پرسنل ارتش انجام می دهند، این است که “فیل را می خورند!” برای خوردن یک فیل، باید آن را به ذرات کوچک تر تبدیل کرد؛ آنها نیز به همین شکل عمل می کنند؛ یعنی یاد می گیرند که اهداف بزرگ را به وظایف کوچک تر و عملی تری تبدیل کنند.

برای اینکه بتوانید در هر کاری، شکیبایی ذهنی داشته باشید، لازم است که یک گام به عقب بازگردید و به هدف کلی و گام های کوچکی که برای محقق کردن آنها برداشته اید، نگاهی بیاندازید. اگر تنها روی هدف کلی متمرکز شوید، تا ابد روی ابرها زندگی خواهید کرد و در نهایت احساس خستگی به شما دست می دهد؛ چرا که هیچ کاری برای شما، شدنی یا عملی نبوده است. عکس این روند نیز امکان پذیر است؛ اگر تنها روی گام های کوچک تمرکز کنید، هیچگاه نمی توانید هدف کلی خود را ببینید. این امر باعث می شود که سرخورده شوید، چرا که احساس می کنید دائما به دور خود چرخیده اید.

شما باید روی هر دو مورد تسلط کامل داشته باشید. از کارهای کوچک شروع کنید و در عین حال، هدف بزرگی که برای آن تلاش می کنید را در ذهن پرورش دهید. ایجاد این تعادل به تمرین و زمان نیاز دارد.چگونه دختری سرسخت باشیم

نویسنده ی این متن از تجربیات خود می گوید: “زمانی که کودک بودم، اغلب کابوس می دیدم. تصور می کردم که اگر شبانه یک دزد به خانه ی ما حمله کند، باید چه کار کنم. یکی از همان شب ها بود که به ناگاه صدایی را از طبقه ی پایین خانه شنیدم و تصور می کردم که کابوسم به واقعیت تبدیل شده است. در آن زمان تنها 7 سال داشتم. به خاطر دارم که دور تا دور اتاق را به دنبال وسیله ای می گشتم که بتوانم از آن به عنوان اسلحه استفاده کنم و نقشه ای که طراحی کرده بودم را در ذهن می پروراندم. قصد داشتم که پشت در اتاق پنهان شوم و تا زمانیکه فرد سارق سرش را از در وارد کند، منتظر بمانم و سپس بوووووووووم…”

این ماجرا کمی دراماتیک است؛ اما از شوخی گذشته، این بخشی از پروسه است که باید در لحظاتی که استرس شدیدی دارید، ذهن خود را پاک کرده و آرامش خود را حفظ کنید. شما باید ساعت های زیادی را سپری کنید و سناریوهای مختلف را در ذهن خود تمرین کنید؛ در این صورت است که می توانید در لحظه ی وقوع حوادث پر اضطراب، آرامش خود را حفظ کرده و برخورد مناسبی با شرایط داشته باشید.

نیروی دریایی از روشی استفاده می کند که به آن، 4 در 4 در 4 می گویند:

1. 4 ثانیه دم

2. 4 ثانیه بازدم

3. تکرار این روند به مدت 4 دقیقه

این روش در حقیقت با تمرین های تنفسی مدیتیشن، تفاوت چندانی ندارد و هدف از آن، چیز پیچیده ای نیست: آرام کردن ذهن. تمام رهبران خوب می دانند که در لحظات پر تنش، هیچ تصمیمی نگیرند. این قانون در شرایط جنگی و کسب و کار، یکسان است. هر زمان که احساس استرس شدیدی دارید، احتمالا زمان آن رسیده که به خودتان رجوع کنید؛ یکی از ساده ترین روش ها برای این کار، تمرین های تنفسی است.

همیشه نیمی از لیوان خالی است و نیم دیگر پر؛ با شماست که تصمیم بگیرید روی کدام نیمه تمرکز کنید.

آدم هایی که ذهن سرسختی دارند، استعداد جالبی در دیدن نیمه ی پر لیوان دارند؛ اما چرا؟ آنها به خوبی می دانند که تمرکز روی نیمه ی خالی یا منفی، آنها را به جایی که باید، نمی رساند.

کادر بندی یا ساخت دوباره ی شرایط به شکل بهینه، تنها یک تمرین برای داشتن احساس خوب نیست؛ بلکه یک روش فوق العاده موثر برای تغییر موقعیت فعلی و حرکت به سمت مقصدی است که آن را انتخاب کرده و برای آن برنامه ریزی کرده اید. رهبران کاری از این روش درک درستی دارند؛ آنها به خوبی می دانند که ساختن دوباره ی شرایط، برای حفظ انگیزه و برقراری ارتباط کارکنان، اجتناب ناپذیر است. اگر شما بدانید که چگونه می توان شرایط را به نفع خود تغییر داد، شکیبایی و تحمل شما در برابر موانع و چالش ها، افزایش خواهد یافت.

مردمی که می توانند فشار بیشتری را تحمل کنند، این قابلیت را دارند که هرچه بیشتر، از مسیر لذت ببرند. آنها می توانند تا مدت های طولانی، مسافت های دور و دراز را طی کنند؛ چرا که اشتیاق خود را با موارد کوچکی که در مسیر وجود دارند، حفظ می کنند. آنها به جای اینکه دائما به خود گوشزد کنند که “هنوز به هدف نرسیده ام”؛ دستارودهای کوچک را نیز جشن می گیرند و از آنها قدردانی می کنند.

این احتمال وجود دارد که با تکرار عبارت “هنوز به هدف نرسیده ام”، این احساس به شما دست دهد که گویی هرگز به چیزی نرسیده اید. این حرف به شما انگیزه نمی دهد و در نهایت احساس می کنید که شکست خورده اید.

از اینکه گاهی اوقات در طول مسیر توقف کنید و به مسیر خود نگاه کنید، هراس نداشته باشید؛ قطعا ممکن است که هنوز به مقصد نرسیده باشید، اما به یاد داشته باشید که مسیر زیادی را پیموده اید. قدردان خودتان باشید. عادت نگاه کردن به نیمه ی پر لیوان و جوانب مثبت را در خود تقویت کنید؛ انرژی ناشی از آن باعث می شود که به راحتی از تمامی موانع عبور کنید.

مهم نیست که چقدر با استعداد، موفق یا نابغه هستید، به یاد داشته باشید که هیچ کس به تنهایی پیروز نخواهد شد.

این امر در ارتش، نمود بیشتری دارد. تمام ذهنیت، بر مبنای  ، اعتماد و ارتباط ساخته می شود. واقع بین باشید، زمانیکه با دیگران همکاری می کنید، در مقایسه با زمان هایی که به تنهایی فعالیت می کنید، کارهای بیشتری را به سرانجام می رسانید. علاوه بر این، زمانی که اطراف شما را افرادی با عادت های مشابه تشکیل می دهند، سریع تر رشد می کنید، چیزهای بیشتری یاد می گیرید و می توانید هرچه سریع تر، روی خودتان تسلط پیدا کنید.

“رشد شخصی” زمانی محقق می شود که در تعامل با دیگران باشید. کسانی که ذهنی شبیه به شما دارند را در اولویت قرار دهید. شما باید افراد شبیه به خود را پیدا کنید تا در سرتاسر مسیر با شما همراه باشند؛ اما فراموش نکنید که تفاوت نیز الزامیست، چرا که باید شما را به چالش بکشند و چیزهایی را به شما آموزش دهند. اینگونه از افراد در “بهتر شدن” به شما کمک می کنند. این افراد حس اجتماعی و پذیرشی را در شما ایجاد می کنند که همه ی انسان ها ذاتا به آن نیاز دارند.

 

منبع: inc

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟




مجله موفقیت یوکن، مجله ای است ویدیویی که تلاش می کند هر آنچه انسان های موفق درباره موفقیت از دیروز تا به امروز تجربه کسب کرده اند را به آسان ترین شکل ممکن در اختیار شما بگذارد. هدف ما در یوکن گردآوری بروزترین روش های موفقیت فردی، سازمانی و تجاری است تا مرجع کاملی باشیم برای مخاطبین و افرادی که سعی دارند موفق شوند.

دختران ایده آل ویژگی های متفاوتی نسبت به بقیه دختران دارند که این ویژگی ها ، دیگران را به خود جذب می کند. بهتر است بدانید زیبایی ظاهر تنها خصوصیت بارز یک زن نیست، آنچه یک زن را زیبا و جذاب می کند، خصوصیات اخلاقی اوست. اگر می خواهید بدانید که یک دختر ایده آل چه ویژگی هایی دارد ، با این بخش از نمناک همراه شوید.

اگر میخواهید از همه نظر دختر ایده آل و فوق العاده ای باشید بهتر است با ویژگی های دختران ایده آل آشنا شوید.

1- خودتان را دوست داشته باشید

این مورد یکی از اساسی ترین بخش های این فرآیند است.بسیاری از دختران در سن بلوغ احساس افسردگی و یا رقابت با دیگران دارند اگر شما نیز چنین حسی دارید بدانید که تنها نیستید . بهتر است بهترین ویژگی خود را بیابید ، اگر در کلاستان شاگرد اول هستید به این فکر کنید که در آینده می توانید یک شغل خوب و درآمد خوب داشته باشید . شاید نسبت به دوستانتان درشت تر باشید اما ناراحت نباشید فقط کافیست لبخند بزنید و لباس های مناسب بپوشید و کمی ورزش کنید . افراد دیگر قبل از هر چیزی ابتدا متوجه لبخند شما خواهند شد.

 

چگونه دختری سرسخت باشیم

2- لبخند بزنید

هر روز دو بار از دهانشویه سفید کننده استفاده کنید و دندان های خود را مسواک بزنید و هنگام مسواک زدن زبان خود را نیز تمیز کنید . گاهی اوقات برای خوشبو شدن دهانتان آدامس بجوید اما در لحظات مهم و حساس مانند مدرسه، کتابخانه، هنگام مصاحبه و محل کار آدامس نجوید .

3- ورزش کنید

برای ورزش کردن حتما نیاز به صرف هزینه هنگفت نیست و شما احتیاج به رفتن به یک باشگاه گران را ندارید . شما می توانید در اطراف منزلتان بدوید و یا هنگام رفتن به محل کارتان قسمتی از راه را پیاده بروید . باید بدانید قدم زدن در هوای تازه می تواند آکنه های شما را درمان کند .

 

4- سرگرمی داشته باشید

برای اینکه پولتان هدر نرود ، احساسی خرید نکنید وهدفدار و در مواقع لزوم خرید نمایید . برای اینکار رسید خرید را نگه دارید و خریدهای اشتباهتان را در اتاق تان نگه دارید تا وقتی پشیمان شدید ، با خود عهد کنید که دیگر ولخرجی نکنید چون نمی توانید دیگر آن را پس بدهید.

 5- دختر ایده آل درست می ایستد

در وضعیت درستی بایستید ، بلند شوید و پای چپ تان را به صورت عمودی و رو به پایین نسبت به شانه هایتان قرار دهید. پاشنه پای راست تان را در قوس پای چپ تان قرار دهید و حدود 20 درجه بچرخانید. این کار سبب می شود که شما زیباتر و با وقارتر به نظر برسید و پاهایتان باریک تر به نظر آید . هنگام راه رفتن شانه هایتان را پایین بگیرید و کمی به سمت عقب بدهید و مستقیم به جلو نگاه کنید.

هنگام نشستن قوز نکنید ودرست بنشینید. پاهایتان را روی زمین بگذارید و به پشتی صندلی تان تکیه دهید. اگر احساس گردن درد ویا شانه درد دارید ، روی یک سطح صاف بخوابید و به کشش عضلات تان بپردازید. سپس برعکس روی مبل دراز بکشید به صورتی که سرتان رو به زمین باشد. این کار سبب کم شدن درد شما و کشیده شدن ستون فقرات تان می شود.

6- زیور آلات مناسب انتخاب کنید

چیزهای ساده و کلاسیک انتخاب کنید و استفاده ازسرویس طلای مصنوعی پهن بپرهیزید و در مورد طلا و جواهر و زیور آلات زیاده روی نکنید. یک کیف دستی ساده مشکی به دست بگیرید و یک عینک آفتابی مناسب با شکل صورت تان بزنید ، واز یک روسری ساتن استفاده نمایید.

7- از نظر ظاهری شیک و زیبا باشید

اگر از لباسی که دوستتان خریده است ، خوشتان آمده است باید بدانید این لباس حتما در تن شما نیز به آن خوبی نیست پس لباسهایی را بخرید که مناسب اندام خودتان باشد و به رنگ پوست شما و زندگی شخصیتان جور در بیاید . از خرید لباس مد بپرهیزید و لباس هایی بپوشید که دوستشان دارید.

 

8-از پوست تان مراقبت کنید

برای حفاظت از پوستتان از مرطوب کننده های طبیعی مثل گلاب و دیگر مواردی که در بخش بهداشت و سلامت بارها گفته ایم استفاده کنید و در صورت خشک نبودن پوست صورتتان در حمام به لایه برداری صورتتان بپردازید، البته در حد مجاز نه بیش از حد . برای بدنتان نیز از مرطوب کننده استفاده کنید . بهتر است مرطوب کننده های بدن و پوست جدا از یکدیگر باشد زیرا مرطوب کننده های بدن بیش از حد چرب و معطر هستند و پوست صورت را تحریک می کنندپس هرگز این نوع مرطوب کننده ها را به پوست صورتتان نزنید . برای خوشبو شدن بدنتان از یک اسپری دئودورانت 48 ساعته استفاده نمایید . برای از بین خشکی لب های خود از نرم کننده لب استفاده نمایید.

9- فوق العاده به نظر برسید

آرایش ساده ای انجام دهید و برای پوشاندن لکه های صورت از کانسیلر جادوگر استفاده کنید. اگر مژه هایتان فر نیست ، از فرمژه استفاده کنید و ریمل بزنید و خط چشم ظریفی به آرایش چشمهایتان اضافه کنید. اگر دوست دارید می توانید سایه بزنید زیرا استفاده از سایه صورت تان را تازه و ظاهرتان را فریبنده می کند.

 

10- کار سختی است

فرقی نمی کند دانشجو باشید یا دانش آموز. گرفتن نمره خیلی مهم است. اما بهتر است خوب درس بخوانید و سختی بکشید تا بعداً وقتی یک شغل خوب پیدا کردید یا مرد رویاهایتان را جذب کردید، زندگی برایتان آسان تر شود. کارهای مدرسه را سازماندهی کنید و برنامه ریزی مفید داشته باشید. اگر همکلاسی هایتان به خاطر باهوش بودن تان مسخره تان می کنند، فقط به این فکر کنید که در ده سال آینده زندگی شما از آنها بهتر خواهد بود.

11- خوب غذا بخورید

بیش از حد غذا نخورید و اگر احساس گرسنگی کردید ، اول یک لیوان آب بخورید شاید واقعاً تشنه بوده اید . به اندازه کافی در طول روز آب بنوشید و برای صبحانه موز خرد شده و غلات میل کنید و برای وعده ناهار سالاد و همچنین دو وعده سبزیجات بخورید. در طول روز 5 بار سبزی و میوه بخورید .

 

12- استعداد خودتان را کشف کنید

برای بهبود مهارت هایتان یک زبان یاد بگیرید تا بتوانید با کسانی که به خاطر زبان شان با آنها نمی توانستید ارتباط برقرار کنید ، صحبت نمایید و یا می توانید به یک کشور دیگر سفر کنید و با مردم آن کشور ارتباط برقرار نمایید و به این ترتیب اقامت تان را در آن کشور بسیار جالب تر و سرگرم کننده تر می کنید . ممکن است در ورزش خوب باشید و استعداد داشته باشید پس به کلاس رقص یا فوتبال بروید.

13- خودتان باشید

اگر به هم سن و سالان خود اعتماد دارید و برایشان ارزش قائلید و آنها دارای هدف هستند ، انتقادشان را به کار بگیرید و اگر از روی حسادت به شما نظر داده اند، انتقاد را نشنیده بگیرید و به خاطر حرف یک مرد خودتان را تغییر ندهید.

اگر کسی نتواند شما را آن گونه که هستید بپذیرد و درک کند، هیچ گاه نمی تواند صادقانه دوست تان داشته باشد . چشم های خود را باز کنید ، شاید او مرد ایده آلتان را در جایی بیابید که کمترین احتمال را می دهید.

 

14- چیزی که به آن “ایده آل” می گویند، قابل بحث است

نظر شما درباره کلمه ایده آل شاید متفاوت تر از نظر دیگران باشد . پس نظر خودتان مهم است و از نظر خود ایده آل باشید وبه نظر دیگران اهمیتی ندهید.

 

زنان قوی و قدرتمند با زنان دیگر تفاوت هایی دارد ، تفاوت هایی که در رفتار و شخصیت آنها به وضوح مشاهده می شود . شاید شناخت ویژگی زنان قوی راهی باشد برای افرادی که می خواهند همچون این افراد در تصمیم گیری ها و زندگی شخصی و کاری خود تاثیر گذارتر باشند. در ادامه این بخش از موفقیت نمناک به 6 ویژگی اصلی زنانی قوی اشاره خواهیم کرد.

زنان قوی توسط مجموعه ای از ویژگی ها شناخته می شوند. بدون شک لیست واضحی است که، ، بسیاری از خوانندگان ما با آن شناسایی خواهند شد.

چگونه دختری سرسخت باشیم

به گزارش آلامتو به نقل از wikiHow؛ معمولا سرسخت و محکم به نظر آمدن چیزی بیشتر از حلقه های تهیه شده به شکل جمجمه و پوشیدن ژاکت های چرمی است. نه تنها نحوه لباس پوشیدن به شما کمک می کند فرد محکمی به نظر برسید بلکه می توانید از افرادی که چنین ویژگی هایی دارند نیز کمک بگیرید.

ژاکت های چرمی، پیراهن و شلوارهای جین، بسیار زیبا و چشم نواز هستند . اصلا مهم نیست چه نوع سبکی را برای پوشش خود انتخاب می کنید،اگر می خواهید ظاهر سرسختی داشته باشید از این لباس ها استفاده کنید. شلوار جینی را انتخاب کنید که با سبک و استایل شخصی شما هماهنگ و سازگار باشد.

چرم بیشتری بپوشید. اگر گیاهخوار هستید می توانید از چرم های مصنوعی استفاده کنید.چگونه دختری سرسخت باشیم

اگر می خواهید طرز فکر خود را تغییر دهید و خود را فرد سرسخت و مستحکمی سازید باید به موسیقی های مناسبی گوش دهید. موسیقی هایی را انتخاب کنید که باعث تقویت روحیه سرسخت و مقاوم شما می شود.

بهتر است از اینگونه افراد دوری کنید. افکار و انرژی های منفی باعث می شود نتوانید به اهدافی که در سر دارید برسید.

سرسخت و مقاوم بودن ویژگی مثبتی است اما نباید کارهایی را انجام دهید که باعث آزار و اذیت دیگران می شود. سیگار کشیدن یا نوشیدن الکل ممکن است در ابتدا ظاهر سرسختی به شما بدهد اما در نهایت اسیب های جدی به جسم و روحتان وارد می کند. شما باید ذهن و روح سرسختی داشته باشید. پس بر روی افکار خود کار کنید و هر چیزی که باعث آسیب رساندن به شما و اطرافیانتان می شود را کنار بگذارید

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

زنان قوی حالات روحی خاص خودشان را دارند، و هر جا می‌روند تجلی اعتماد به‌نفس و ابراز وجود هستند. احتمالا بیش‌تر زنان اتفاق نظر دارند که از داشتن استقلال، توانایی ابراز وجود، و قدرت ذهنی و جسمی لذت می‌برند، اما رسیدن به این نقطه چالش برانگیز به‌نظر می‌رسد. با وجود نقش‌های جنسیتی و آداب و رسوم اجتماعی، زنان از حد انتظار فراتر رفته‌اند و در نشان دادن زیبایی و قدرت زنانگی پیشرفت زیادی داشته‌اند. در این نوشتار ۶ روش عالی را بیان میکنیم که چگونه  یک زن قوی باشیم.

مهم نیست اکنون خود را چگونه می‌بینید، شما می‌توانید با استفاده از توصیه‌هایی که در این نوشتار آمده‌است، به آسانی زنی قوی و مستقل شوید.

“من زنان قوی را باور دارم. من زنی را که می‌تواند از خودش حمایت کند باور دارم. من زنی را که نیازی ندارد پشت شوهرش پنهان شود باور دارم. من باور دارم اگر مشکلی دارید، به عنوان یک زن از پس آن برمی‌آیید، نقش قربانی را بازی نمی‌کنید، خودتان را موجودی قابل ترحم جلوه نمی‌دهید، انگشت‌تان را به سوی دیگران نشانه نمی‌روید. می‌ایستید و از پس آن برمی‌آیید. با سری برافراشته با دنیا رو به رو می‌شوید و هستی را در قلب‌تان حفظ می‌کنید.“- سی. جویبل سی.

در دنیای امروز، ابزارک‌های زیادی، از جمله تیندر، وجود دارد که می‌توانند بدون شکل دادن روابط واقعی فورا باعث خشنودی‌تان شوند. بر کسی پوشیده نیست که هر روز در کمپین‌های بازاریابی، تبلیغات، و شکل‌های دیگر رسانه از زنان استفاده‌ی ابزاری و بهره‌کشی جنسی می‌شود، بنابراین استفاده از جسم‌تان برای رسیدن به خواسته‌های‌تان فقط این ایده را جاودانه می‌کند که زنان به جز روابط جنسی چیزی برای ارائه ندارند. اگر می‌خواهید روابطی ماندگار و عمیق ایجاد کنید و به‌طور صحیح جلب توجه کنید، خرد و احساسات‌تان را با دیگران به اشتراک بگذارید.چگونه دختری سرسخت باشیم

اگر شأن خودتان را حفظ کنید و ارزش خودتان را فراتر از ظاهر و جاذبه‌ی جنسی‌تان بدانید، آدم‌هایی را جذب خواهیدکرد که آنها هم خواستار چیزی بیش‌تر از یک رابطه‌ی سطحی برای رفع نیازهای اولیه‌شان هستند.

این روزها اگر هر یک از برنامه‌های تلویزیون ریلیتی را ببینید، به جز مادی‌گرایی، غرق شدن در خود، و بهره‌کشی جنسی هم از مردان و هم از زنان، چیز بیش‌تری نصیب‌تان نمی‌شود. تلویزیون ریلتی(واقع‌گرا) و انواع دیگر رسانه‌ها، بر خلاف اسم‌شان اصلا واقعیت را به تصویر نمی‌کشند. تماشای این برنامه‌های سطحی فقط باعث می‌شود آدم‌ها کورکورانه از الگوهایی پیروی کنند که لزوما بهترین ارزش‌ها را ندارند. چرا به جای تماشای “همراه با کارداشیان‌ها” از زنان قوی دیگری پیروی نمی‌کنید که واقعا جنبش‌هایی را ترویج می‌کنند که برای این سیاره و ساکنان آن مفید است، و از جسم یا پول‌شان برای جلب توجه استفاده نمی‌کنند؟ برای نام بردن از چند زن فوق‌العاده، آپرا و الن دیجنرس یقینا نمونه‌های خوبی هستند.

احتمالا یکی از اصول تبدیل شدن به زنی قوی این است که به فرد دیگری اتکا نکنید تا بیاید و شما را برهاند. یک زن قوی و مستقل می‌داند برای این‌که تغییرات مثبتی در زندگی‌اش ایجاد کند، تمام قدرت در درون او است. چنین زنی، وقتی زمین می‌خورد منتظر نمی‌ماند کسی بیاید و او را از زمین بلند کند یا راه درست زندگی را به او نشان دهد. هرچند ممکن است استقلال عاطفی یک‌شبه به‌دست نیاید، اما اگر می‌خواهید یک زن قوی باشید، می‌توانید هر روز روی آن کار کنید. البته رابطه داشتن با کسانی که می‌توانیم نگرانی‌های‌مان را با آنها درمیان بگذاریم، مهم است؛ اما هرگز نباید چشم به دیگران بدوزیم تا روی زخم‌های‌مان مرهم بگذارند یا ما را از خودمان رها کنند.

هرچند انکارناپذیر است که زنان در گذشته سرکوب شده‌اند، و شاید هنوز هم در بخش‌هایی از دنیا نگاهی برابر با مردان به آنها نشود، اما شما مجبور نیستید به بقای این باور کمک کنید. این ایده را نابود کنید که ارزش شما کم‌تر از مردان است، چون این اصلا حقیقت ندارد. مردان و زنان هر دو نقش‌های مهمی را در جامعه ایفا می‌کنند، و یک جنسیت ارزش بیش‌تری نسبت به دیگری ندارد. با این حال، اگر بازیچه‌ی ذهنیت قربانی بودن باشید فقط این ایده را زنده نگه‌می‌دارید که ما در دنیای یک مرد زندگی می‌کنیم.

بهترین راه برای غلبه بر این باور این است که اعتماد به‌نفس داشته‌باشید، خودتان را براز کنید، و افکار و ایده‌های‌تان را با دیگران به اشتراک بگذارید. اگر اجازه ندهید آدم‌های دیگر شما را کنترل کنند، و هنگامی که باور دارید از شما سواستفاده شده‌است یا با شما بدرفتاری شده‌است از خودتان حمایت کنید، در این‌صورت در یکی از بهترین روش‌های قوی شدن مهارت پیدا کرده‌اید.

به خودتان اجازه ندهید درجا بزنید و دچار خودخشنودی و رضایت از اوضاع فعلی شوید، هر روز به کارهایی بپردازید که شما را از لحظا ذهنی و جسمی به چالش می‌کشد. اگر همیشه خودمان را از منطقه‌ی امن‌مان بیرون نرانیم و چیز جدیدی را امتحان نکنیم، زندگی احمقانه می‌شود، بنابراین فقط به خاطر محدودیت‌هایی که خودتان به خودتان تحمیل کرده‌اید، مانع پیشرفت خودتان نشوید. زنان قوی اجازه نمی‌دهند ذهن‌شان به آنها دیکته کند چه کارهایی می‌توانند بکنند و چه کارهایی نمی‌توانند بکنند، و مرزها را پشت سر می‌گذارند، حتی اگر آسان نباشد.

از همه مهم‌تر، برای شادی به آدم‌های دیگر اتکا نکنید، این فقط باعث می‌شود باور کنید برای احساس رضایتمندی همیشه به فردی دیگر نیاز دارید. شما برای این‌که احساس فوق‌العاده‌ای نسبت به زندگی داشته‌باشید همه‌ی چیزهای لازم را دارید، پس چیزی غیر از این را باور نکنید. یقینا روابط می‌توانند منبعی برای تامین شادی باشند، اما نباید تنها شیوه‌ی یافتن رضایت و خوشی در زندگی باشند.

منبع: پاور آو پازیتیویتی

 

برچسب ها زنان قویزنانی که از پس خودشان بر می‌آیندزنانی که پشت شوهرشان قایم نمی‌شوند

تمامی افکار خود درباره اینکه به فرد دیگری تبدیل شوید را کنار بگذارید. در واقع شما نیازی به لایک شدن در اینستاگرام یا مورد توجه قرار گرفتن در توییتر و یا سر زبان افتادن در بین مردم شهر خود ندارید. فقط لازم است به دختری موفق تبدیل شوید که در درون خود احساس راحتی و قدرت می کند. دختری که همه برای هم صحبتی ترجیح می دهند، دختری است که از خود اعتماد به نفس و توانایی و قدرت را انعکاس می دهد.

مشخص است که حرف زدن سخت تر از عمل کردن به آن است اما باید توجه کنید که برای رسیدن به خودشناسی راه درازی در پیش دارید. ما متوجه شده ایم که هر چه افراد اعتماد به نفس بیشتری داشته باشند فضای کمتری در ذهن آنها برای نق زدن و بهانه گرفتن، افکار منفی و تلاش برای تبدیل شدن به شخص دیگری به وجود می آید. در حالی که بهترین تلاش تان را برای حرکت رو به جلو انجام می دهید، همیشه این قانون طلایی را به یاد داشته باشید که با دیگران همان طوری که دوست دارید با شما رفتار شود، رفتار کنید.

تحقیقات نشان می دهد که مورد تمجید قرار گرفتن مانند یک ارگاسم کوچک عمل می کند و مانند یک جرقه همان قسمتی از مغز شما را روشن می کند که در هنگام ارگاسم تحریک می شود. تحقیقات دیگری نشان داده است که تعریف شنیدن از دیگران تاثیر بیشتری از انجام دادن ژیمناستیک در حالت روحی شما دارد. به عنوان مثال، زمانیکه از کافه داری که معمولاً به آنجا می روید درباره ظاهر جدید خود تعریف می شنوید، به صورت ناخودآگاه لبخند به سراغ شما می آید. اگر ظاهر کسی را دوست داشتید حتما به او بگویید، مثلاً کفش هایش چقدر زیباست، با این کار شاید شما روز او را بهتر کنید اما توجه داشته باشید که آن را به صورت همیشگی تکرار نکنید.

چگونه دختری سرسخت باشیم

همه در اطرافشان دختری با وقار را می شناسند که زمانیکه وارد یک می کده می‌شود در حالی که لبخند بزرگی روی صورتش است. آنها از بهترین زنانی هستند که می شناسیم و در عین حال به بهترین دوست های ما تبدیل می شوند. دوست هایی که بدون ترس از قضاوت شدن می توانید در مورد همه چیز با آنها صحبت کنید و مطمئن باشید که پشت سر شما حرف نمی زنند.

همه ما دخترانی را دیده ایم که در جامعه گم شده اند و بدتر از آن خودمان نیز در این شرایط قرار گرفته ایم اما در همچین شرایطی چقدر به  این افراد کمک کرده ایم؟ یا از دختری که در حال گریه کردن است پرسیده اید که آیا کمک می خواهد یا نه؟

در یک تحقیق مشخص شده است، ۷۵ درصد از مواردی که افراد تنها بوده اند برای کمک کردن پیش قدم شده‌اند اما در هنگامی که در یک گروه ۶ نفره قرار داشتند این آمار به ۱۵ درصد رسیده است.

داشتن دوستان زیادی کنار خود مزیت های بیشماری دارد اما اگر به طور مداوم با آنها باشید و مانند آنها رفتار کنید شروع به مقایسه کردن خود با آنها می کنید. اگر شما موهای کوتاهی دارید به جای اینکه نگران این باشید که دوست شما از شما زیباتر به نظر می رسد،  به او آرایشگر خود را پیشنهاد دهید تا برای تغییرات بزرگتر آماده شود.

در مورد دوستی که به تازگی ارتقا گرفته است در حالی که شما هنوز برای قدم بزرگتر خود در حال برنامه‌ریزی هستید نیز می توان همین را گفت. زمانی که متوجه می شوید که شما با همدیگر در حال رقابت نیستید و در اداره خود برای همه فرصت هایی وجود دارد، بار سنگینی از روی شانه های شما برداشته می شود

برای خود یک سیستم رتبه بندی تعیین کنید و موفقیتهای بقیه را داخل آن بگذارید. اگر شما در حال رقابت نیستید پس در موفقیت یکدیگر شریک هستید و چه چیزی بهتر از این؟

مهم نیست که از نظر شما خوشگذرانی به معنی دیدن شبکه های ماهواره ای و یا رقصیدن باشد. چیزی که برای دیگران مثبت و تاثیرگذار است ممکن است برای شما به این صورت نباشد. مهم نیست که از رژ لب خوشتان نمی آید یا از اهنگ های بیانسه لذت نمی برید یا حتی سریال گیم آف ترونز برای شما جذاب نیست. درک چیزهایی که دوست دارید بسیار قدرتمند و موثر است و شما را به یک دختر قدرتمند تبدیل می کند. 


 دچار اشتباه نشوید در مورد شفاف کننده های پوستی حرف نمی زنیم، بلکه درخشان بودن به معنی درون درخشان است. مسری بودن خوشبختی و خوشحالی از کسی  مخفی نیست در حقیقت علم نشان داده است هنگامی که شما در اطراف افراد خوشحال قرار می گیرید تمایل دارید تا شخصیت مثبت و پیروز خود را بروز دهید و در این حالت با انرژی تر، خوشحال تر و کمتر مضطرب هستید.

تنها چیزی که  برای شروع نیاز دارید یک لبخند است پس دفعه بعد که از خیابان رد می شوید، تلفن خود را کنار بگذارید. سعی کنید با یک لبخند با کسانی که از کنار شما رد می شوند ارتباطی هر چند کوتاه برقرار کنید.

منبع: الو دکتر

السا

من خوشم نیومد ولی تا الان یکم قوی تر شدم منظورم اینکه مراقب خودم باشم

دکتر امیر عباس متولی

کلینیک تخصصی شنوایی سنجی و سمعک سانا

دکتر منوچهر قارونی

دکتر حامد محمودهاشمی

کلینیک دندانپزشکی نارمک

کلینیک آبادیس

431 بازدید

470 بازدید

972 بازدید

925 بازدید

1408 بازدید

574 بازدید

417 بازدید

15 بهمن 1399

15 بهمن 1399

15 بهمن 1399

15 بهمن 1399

14 بهمن 1399

14 بهمن 1399

14 بهمن 1399

چگونه دختری سرسخت باشیم
چگونه دختری سرسخت باشیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *