چگونه در خانه عکس ضد نور بگیریم

 
helpkade
چگونه در خانه عکس ضد نور بگیریم
چگونه در خانه عکس ضد نور بگیریم

مرا به خاطر بسپار

من معمولا به اهمیت استفاده از فلاش در زمان عکاسی رو به آفتاب اشاره می‌کنم تا بتوانید جزئیات سوژه را بیشتر به نمایش بگذارید. اما برخی اوقات فقط نشان دادن خطوط بدن سوژه در مقابل یک پس زمینه روشن می‌تواند تاثیر بیشتری داشته باشد.چگونه در خانه عکس ضد نور بگیریم

عکس‌های ضد نور روش بسیار خوبی برای انتقال رمزآلود بودن، احساسات و حالت تصویر به بیننده است. این عکس‌ها می‌توانند به دلیل سادگی و داستانی که قادرند انتقال دهند، در بین عکس‌های دیگر به صورت کاملا متمایز دیده شوند. من به این خاطر عکاسی ضد نور را دوست دارم که یک تصویر واضح به بیننده ارائه نمی‌دهند و باعث می‌شوند او از تخیل خودش برای درک تصویر استفاده کند.

به صورت کلی برای عکاسی ضد نور باید سوژه را در مقابل یک منبع نور قرار دهید و دوربین را وادار کنید که نوردهی تصویر را براساس روشن‌ترین قسمت کادر یعنی پس زمینه انجام دهد و توجهی به سوژه نکند. به این ترتیب سوژه خیلی تاریک خواهد شد.

روش‌های فنی زیادی برای گرفتن یک عکس ضد نور خوب وجود دارد اما اجازه دهید ساده‌ترین روشی را با هم بررسی کنیم. ما قصد داریم کاری کنیم دوربین شما فکر کنید، هدف شما این است که می‌خواهید از قسمت‌های روشن کادر عکس بگیرید.

برای عکاسی ضد نور می‌توانید هر شی را انتخاب کنید اما برخی اشیاء بهتر از اشیاء دیگر هستند. سعی کنید سوژه‌ای که انتخاب می‌کنید، یک شکل قابل تشخیص داشته باشد و ظاهر دو بعدی آن به صورتی باشد که بتواند توجه بیننده را جلب کند. عکس‌های سیلوئت نمی‌توانند از رنگ، بافت و تون سوژه برای جذاب شدن آن استفاده کنند و به همین خاطر بهتر است شکل آن قابل تشخیص باشد.

در صورتی که دوربین را روی حالت خودکار قرار داده باشید، دوربین به صورت اتوماتیک از فلاش استفاده می‌کند و این کار ممکن است عکس شما را خراب کند. اصولا باید جلوی سوژه نور خیلی کمی وجود داشته باشد و به همین خاطر بهتر است فلاش را خاموش کنید. (البته این مورد یک قاعده کلی نیست و در برخی مواقع ممکن است به فلاش نیاز داشته باشید.)

برای عکاسی ضد نور باید از تمام دانش خودتان در مورد عکاسی ضد نور استفاده کنید و تمام چیزهایی که در مورد عکاسی معمولی یاد گرفته‌اید را به کار بگیرید. البته در این نوع عکاسی باید به جای اینکه روی نورپردازی پیش زمینه تمرکز کنید، تمام تمرکز خودتان را روی نورپردازی پس زمینه قرار دهید.

بهترین روش برای این نوع عکاسی این است که سوژه را مقابل خورشید در حال طلوع یا غروب قرار دهید اما می‌توانید از هر منبع نور قوی دیگری هم استفاده کنید.

تصویر خودتان را به گونه‌ای کادربندی کنید که سوژه در مقابل یک پس ساده اما کاملا روشن قرار بگیرد. معمولا بهترین پس زمینه یک آسمان بدون ابر در زمان غروب آفتاب است. همانطور که گفته شد شما باید یک منبع نور خیلی قوی را در پشت سر سوژه قرار دهید.

می‌توانید منبع نور را به صورت کامل در پشت سوژه مخفی کنید و یا آن را در دیگر قسمت‌های پس زمینه قرار دهید.

اگر بیشتر از یک شئ داخل تصویر وجود دارد و شما می‌خواهید تمام آن‌ها را به صورت ضد نور ثبت کنید، سعی کنید تمام آن‌ها را از هم جدا کنید.

برای مثال اگر داخل کادر شما یک انسان و یک درخت وجود دارد، به هیچ وجه سعی نکنید انسان را در مقابل درخت قرار دهید.

حتی نباید از سوژه بخواهید که به درخت تکیه کند زیرا این کار باعث می‌شود هر دو به عنوان یک سوژه دیده شوند و بیننده نتواند به درستی شکل آن‌ها را تشخیص دهد.

همچنین در زمان کادربندی بهتر است از سوژه‌های انسانی به صورت نیم رخ عکاسی کنید تا اینکه از زاویه روبرو از آن‌ها عکس بگیرید. این کار باعث می‎شود جزئیات بیشتری از صورت آن‌ها (بینی، دهان، چشم) مشخص باشد و تشخیص این قسمت‌ها راحت‌تر باشد.

خیلی از دوربین‌ها سیستم نورسنج خودکار دارند و می‌توانند یک تصویر را به گونه‌ای نوردهی کنند که تمام قسمت‌های آن به خوبی نورپردازی شده باشد.

مشکل این سیستم این است که خیلی از دوربین‌ها به اندازه‌ای هوشمند هستند که به جای تاریک کردن سوژه، آن را هم نورپردازی می‌کنند و شما نمی‌توانید عکس سیلوئتی که به دنبالش بودید را بگیرید.

به همین خاطر باید دوربین را گول بزنید. خیلی از دوربین‌ها مقدار نور صحنه را زمانی که کلید شاتر را تا نیمه فشار می‌دهید اندازه‌گیری می‌کنند. به همین خاطر می‌توانید دوربین را رو به یک نقطه روشن بگیرید و شاتر را تا نیمه فشار دهید (رها نکنید).

سپس کادر خودتان را به شکلی که دوست دارید ببندید و سپس شاتر را تا انتها فشار دهید. در اکثر دوربین‌های دیجیتال این کار باعث می‌شود بتوانید یک عکس سیلوئت بگیرید.

برخی دوربین‌های دیجیتال نیز از سیستم نوردهی «spot» یا «centered» پشتیبانی می‌کنند. این سیستم به جای اینکه نور صحنه را از چند نقطه مختلف محاسبه کند، از طریق نقطه مرکزی فریم محاسبه می‌کند.

به این ترتیب می‌توانید به صورت دقیق نقطه روشن تصویر را مشخص کنید تا نوردهی براساس آن انجام شود.

در صورتی که تکنیک بالا نتیجه نداد و دوربین شما امکان نوردهی دستی یا جبران نوردهی را دارد می‌توانید تنظیمات شخصی خودتان را اعمال کنید.

خوبی دوربین‌های دیجیتال این است که می‌توانید هرچقدر که مایل بودید به آزمایش حالت‌های مختلف بپردازید تا بتوانید به بهترین نتیجه برسید.

یکی از روش‌های عکاسی ضد نور در حالت دستی این است که نگاهی به سرعت شاتر و دیافراگم پیشنهادی دوربین در حالت خودکار بیاندازید و از همان نقطه شروع کنید. اگر در حالت خودکار سوژه خیلی روشن است، می‌توانید سرعت شاتر را یک یا دو گام کاهش دهید و تاثیر آن را ببینید.

می‌توانید از تکنیک Bracketing نیز استفاده کنید و چند تصویر با مقدار نوردهی متفاوت بگیرید.

در اکثر مواقع می‌خواهید سوژه‌ای که سیلوئت شده است به صورت کامل در فوکوس باشد. همین موضوع باعث شده است اجرای پروسه ذکر شده در مرحله ۴ کمی سخت باشد زیرا فشار دادن شاتر تا نیمه به این معنی است که دوربین نیز روی همان نقطه پس زمینه فوکوس می‌کند.

برای غلبه بر این مشکل دو استراتژی مختلف وجود دارد. اولین روش استفاده از فوکوس دستی دوربین است.

در این روش باید قبل از انجام نورسنجی، فوکوس دوربین را قفل کنید.

روش دوم نیز این است که با استفاده از دیافراگم، عمق میدان را تا جای ممکن افزایش دهید. برای این کار از یک دیافراگم بسته استفاده کنید تا بخش‌های بیشتری از پیش زمینه و پس زمینه در فوکوس باشد.

با اینکه یک سیلوئت کامل با یک سوژه واضح و کاملا سیاه می‌تواند خیلی زیبا به نظر برسد، می‌توانید به سیلوئت جزئی هم فکر کنید. در این نوع تصاویر ضد نور، برخی از جزئیات سوژه هنوز مشخص است.

برخی اوقات تابیدن کمی نور روی سوژه باعث می‌شود سه‌بعدی‌تر و واقعی‌تر به نظر برسد. زیبایی Bracketing نیز همین است و شما می‌توانید پس از دیدن سیلوئت‌های جزئی و کامل یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

آدرس: کاشان، خیابان امیرکبیر، روبروی بانک ملی ایران، کوچه شهید ناظری – فرعی اولچگونه در خانه عکس ضد نور بگیریم

تلفن آموزشگاه: ۰۳۱۵۵۳۳۴۵۶۴
تلفن همراه و شبکه های اجتماعی: ۰۹۱۳۸۲۹۶۰۰۹

چگونه عکس ضد نور یا سیلوئت بگیریم؟ در این مطلب لنزک خواهید آموخت. من معمولا درباره اهمیت استفاده از یک فلاش هنگام عکاسی در نور خورشید جهت ارائه نور کافی برای اضافه کردن جلوه های خاص به سوژه صحبت می کنم، اما مواقعی نیز وجود دارند که اگر سوژه جلوه خاصی نداشته باشد، صرف نظر از طرح خود، در برابر یک پس زمینه روشن می تواند از همیشه موثرتر باشد – یا به عبارت دیگر وقتی که ارزش تبدیل شدن به سیلوئت یا ضد نور را داشته باشد.

مرد ماهیگیر اثر ساراووت وانست (Saravut Whanset) در ۵۰۰px

سیلوئت ها (ضد نور ها) یک روش فوق العاده برای انتقال درام، رمز و راز، احساسات و حالت به بینندگان عکس های شما هستند و اغلب به دلیل ترکیب ساده خود، و همچنین داستانی که انتقال می دهند، در یک آلبوم برجسته هستند. من عاشق آنها هستم چون آنها تصویر واضحی از همه چیز به بیننده نمی دهند، بلکه بخشی از تصویر را به تخیل آنها واگذار می کنند تا در مورد آن خیال پردازی کنند.

من یک «مسافر» هستم، اثر مهد زکی شمس الدین (Mohd Zaki Shamsudin) در ۵۰۰px

استراتژی پایه ای که شما باید در گرفتن عکس های سیلوئت به کار بگیرید این است که سوژه خود (شکلی که می خواهید سیاه شود) را در جلوی یک منبع نور قرار دهید و دوربین خود را مجبور کنید تا نوردهی را بر اساس روشن ترین بخش تصویر (پس زمینه)، و نه بر اساس سوژه تصویر شما، تنظیم کند.چگونه در خانه عکس ضد نور بگیریم

در انجام این کار سوژه شما کم نوردهی خواهد شد (و بسیار تاریک می شود، اگر سیاه نشود).

توضیحات بسیار فنی زیادی در مورد نحوه گرفتن عکس های سیلوئت عالی وجود دارد که می توانید نگاهی به آنها بیاندازید، اما اجازه دهید من چند گام اساسی را معرفی کنم که باید نتایجی را که به دنبالش هستید به شما بدهد. در اصل، ما سعی داریم کاری کنیم که دوربین شما فکر کند این بخش های روشن تصویر است که شما بیشتر به آن علاقه مند هستید.

نحوه انجام این کار به شرح زیر است:

جدا از هم اثر کارلوس کانالس (Carlos Canales) در ۵۰۰px

تقریبا هر شیء را می توان به سیلوئت تبدیل کرد، با این حال برخی از اَشکال بهتر از بقیه هستند. چیزی با یک شکل قوی و قابل تشخیص انتخاب کنید که در قالب دو بُعدی خود به اندازه کافی جالب باشد که بینندگان تصویر شما را علاقه مند نگه دارد. عکس های سیلوئت نمی توانند رنگ ها، بافت ها و تُن های سوژه را به تصویر بکشند تا آن را جذاب کنند – بنابراین شکل سوژه باید متمایز باشد.

اگر دوربین شما در مُد خودکار باشد، احتمالا می خواهد از فلاش خود استفاده کند، که سیلوئت را خراب می کند. در واقع شما کمترین نور ممکن را در مقابل سوژه خود می خواهید – بنابراین فلاش را باید خاموش کنید (البته من عکس های سیلوئت گرفته شده با فلاش فایر شده نیز دیده ام).

وقتی بحث نورپردازی سوژه مطرح باشد، شما باید بسیاری از چیزهایی که در مورد عکاسی معمولی یاد گرفته اید را دور ریخته و کمی به عقب برگردید. به جای نورپردازی سوژه خود از مقابل، در عکس های سیلوئت شما باید مطمئن شوید که از پس زمینه نور بیشتری نسبت به پیش زمینه عکس شما می تابد، یا به عبارت دیگر باید به جای روبرو، پشت سر سوژه خود را روشن کنید. نور عالی برای این کار، قرار دادن سوژه در مقابل طلوع یا غروب آفتاب است – اما واقعا هر نور روشنی برای انجام این ترفند کارساز است.

عکس خود را طوری کادربندی کنید که سوژه در مقابل یک پس زمینه ساده زیبا، اما روشن قرار داشته باشد. معمولا بهترین پس زمینه یک آسمان بدون ابر روشن با خورشید در حال غروب است. شما باید روشن ترین منبع نور را در پشت سوژه خود قرار دهید (طوری که سوژه آن را بپوشاند یا طوری که جایی در پس زمینه باشد).

بهترین لحظه اثر والریو بنینکاشا (Valerio Benincasa) در ۵۰۰px

اگر بیش از یک شکل در تصویر وجود دارد که می خواهید سیلوئت کنید، سعی کنید آنها را جدا از هم قرار دهید. یعنی اگر دارید یک درخت و یک شخص را سیلوئت می کنید، شخص نباید در مقابل درخت بایستد یا حتی به آن تکیه دهد، چون این کار باعث می شود آنها با هم یکی شده و به صورت یک شکل واحد درآیند و در نتیجه بینندگان شما گیج می شوند که این چه شکلی است.

همچنین هنگام کادربندی شما احتمالا می خواهید از نیمرخ افراد سیلوئت شده عکس بگیرید به جای این که مستقیم از روبرو به آنها نگاه کنید. این به این معنی است که بیشتر خصوصیات آنها (بینی، دهان، چشم ها) مشخص هستند و احتمال بیشتری وجود دارد که آنها تشخیص داده شوند.

اکثر دوربین های دیجیتال مدرن نورسنج خودکار دارند که در تشخیص این که چطور یک عکس را نوردهی کنند تا همه چیز به خوبی روشن شود، بسیار خوب هستند. مشکل اینجاست که اکثر دوربین ها آنقدر هوشمند هستند که به جای کم نوردهی کردن سوژه برای به دست آوردن یک عکس سیلوئت، آن را روشن می کنند، بنابراین شما باید آن را فریب دهید. اکثر دوربین ها زمانی که شما دکمه شاتر خود را تا نیمه فشار می دهید، سطوح نوردهی را در مُد خودکار تعیین می کنند (در همان زمان که فوکوس می کنند). بنابراین دوربین خود را رو به سمت روشن ترین بخش تصویر بگیرید و سپس دکمه شاتر را تا نیمه فشار دهید. پس از آن دوربین را به جای اول برگردانید تا عکس خود را با سوژه در هر جایی که می خواهید باشد کادربندی کنید و سپس گرفتن عکس را تمام کنید. در اکثر دوربین های دیجیتال این کار به یک سوژه سیلوئت منجر خواهد شد. در واقع کاری که شما دارید انجام می دهید این است که دوربین خود را فریب می دهید تا فکر کند که بخش روشن تصویر تُن میانی آن است، به طوری که هر چیزی تاریک تر از آن به عنوان یک سایه تاریک خوب نوردهی خواهد شد.

لنزک: اگر بتوانید دوربین را روی مُد نورسنجی نقطه ای (spot metering) قرار دهید، گفتن اینکه چه منطقه ای از تصویر روشن است به دوربین، ساده تر خواهد شد.

جدایی اثر مایکل والاک (Michael Valjak) در ۵۰۰px

اگر این تکنیک جواب نداد و دوربین شما کنترل هایی دارد که اجازه نوردهی دستی یا جبران نوردهی را می دهد، می توانید تنظیمات خودتان را امتحان کنید. زیبایی دیجیتال این است که شما می توانید هر قدر می خواهید آزمایش کنید تا وقتی که به نتیجه مورد نظر خود دست یابید.

یک راه ساده برای شروع استفاده از مُد نوردهی دستی یا Manual این است که به سرعت شاتر و دیافراگمی که در مُد خودکار پیشنهاد می دهد نگاه کرده و از آنجا شروع کنید. اگر در مُد خودکار سوژه شما خیلی روشن است (به عبارت دیگر باید آن را تاریک تر کنید)، سرعت شاتر را یک یا دو استاپ کم کنید و ببینید چه تاثیری دارد. از تکنیک «براکتینگ» که در نکته قبلی در مورد طلوع و غروب آفتاب توضیح دادم استفاده کنید تا انواع عکس های مختلف را در نوردهی های کمی متفاوت به دست بیاورید.

در اکثر موارد، شما می خواهید سوژه سیلوئت شده چیزی باشد که در فوکوس قرار دارد. این می تواند بدین معنی باشد که روند شرح داده شده در نکته ۴ می تواند کمی دشوار باشد، چون فشار دادن دکمه شاتر تا نیمه برای به دست آوردن نورسنجی درست همچنین به این معنی است که شما بر آن نقطه در پس زمینه فوکوس خواهید کرد. برای حل این مشکل می توانید از دو استراتژی استفاده کنید. اول این که اگر دوربین شما فوکوس دستی داشته باشد، ممکن است بخواهید آن را امتحان کنید.

استراتژی دیگر استفاده از دیافراگم برای به حداکثر رساندن عمق میدان است (مقداری از تصویر شما که در فوکوس است). برای افزایش عمق میدان، یک دیافراگم کوچک (یعنی یک عدد f بزرگتر) تنظیم کنید – این بدین معنی است که شما احتمالا پیش زمینه و پس زمینه واضح یا شارپ تری در عکس خود خواهید داشت.

آخرین نکته در مورد نحوه گرفتن عکس های سیلوئت – اگرچه یک سیلوئت کلی با یک سوژه شارپ و سیاه می تواند عکس قدرتمندی باشد، سیلوئت جزئی که در آن برخی از جزئیات سوژه شما باقی مانده است را نیز در نظر بگیرید. گاهی اوقات کمی نور بر روی آنها، آنها را کمی سه بُعدی و «واقعی» تر می کند. این زیبایی براکتینگ عکس های شماست، چون در این صورت سیلوئت های کلی و جزئی خواهید داشت که می توانید از بین آنها انتخاب کنید.

نویسنده: دارن رووسه (Darren Rowse)

لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *


نام کاربری


رمز عبور

چگونه در خانه عکس ضد نور بگیریم

مرا به خاطر بسپار


کپی رایت &copy 2014 لنزک – ذکر مطالب لنزک در رسانه های چاپی مستلزم کسب اجازه قبلی است.

اگر به‌دنبال راهی ساده برای افزودن بعدی جدید به عکس‌های موبایلی خود هستید پیشنهاد می‌کنیم عکاسی «سیلوئت» (Silhouette) را امتحان کنید. در فارسی از تکنیک سیلوئت با نام عکاسی ضد نور هم یاد می‌شود. عکاسی ضد نور فرصت‌هایی فراتر از آنچه تصورش را می‌کنید در اختیارتان قرار خواهد داد. ضد نور تکنیکی است که اجازه می‌دهد اشکالی جذاب، حسی ویژه و حال‌وهوایی رمزآلود و مرموز در عکس ایجاد کنید. از این تکنیک می‌توانید هم در فضاهای خارجی و هم در فضاهای داخلی به‌شکلی موثر استفاده کنید. یک عکس ضد نور تخیل بیننده را تحریک کرده و تمایل او را برای جست‌وجو کردن در تصویری که تمام رمز و رازهایش را در نگاه اول فاش نمی‌کند افزایش می‌دهد. در اینجا به معرفی ۱۰ نکته در مورد عکاسی ضد نور خواهیم پرداخت که کمک می‌کنند با گوشی موبایل خود عکس‌های بهتری بگیرید. با مدرسه آموزش عکاسی موبایل دیجی‌کالا مگ همراه باشید.

هنگام عکاسی با تکنیک ضد نور انتخاب سوژه‌ای با شکل قدرتمند و قابل تشخیص از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود. در یک عکس سیلوئت معمولا جزییات بسیار کمی از سوژه دیده می‌شود و درنتیجه این شکل کلی سوژه است که موفقیت یا شکست عکس را رقم خواهد زد. انسان‌ها، درختان، ساختمان‌های جالب یا حتی پرندگان در حال پرواز می‌توانند سوژه‌های خوبی برای عکاسی ضد نور باشند.

عکس از اندی باتلر

احتمالا سوژه‌های انسانی جذابیت بیشتری را به عکس خواهند بخشید چراکه با تحریک ذهن مخاطب نسبت به تصور این که سوژه کیست یا چه قیافه‌ای دارد حس رمزآلود بیشتری را در عکس ایجاد خواهند کرد.

مطمئن شوید که هنگام گرفتن عکس فوکوس دوربین روی سوژه باشد و نه روی پس‌زمینه. بخش قابل‌توجهی از جذابیت عکس‌های سیلوئت به تباین میان سوژه‌ی تیره و پس‌زمینه‌ای برمی‌گردد که ممکن است بسیار جذاب و سرشار از جزییات هم باشد. برای ایجاد این تاثیر سوژه باید در فوکوس کامل قرار بگیرد تا لبه‌هایی شفاف و تیز بسازد.چگونه در خانه عکس ضد نور بگیریم

عکس از کانجورر

پس هرقدر هم که از فضای پس‌زمینه خوشتان آمده فراموش نکنید باید فوکوس دوربین گوشی را به‌شکلی فریب دهید که فکر کند شما سوژه را مدنظر دارید. اگر گوشی شما امکان قفل کردن فوکوس را دارد بهتر است پیش از گرفتن عکس فوکوس را روی سوژه قفل کنید.

این حقیقت که سنسور دوربین‌های دیجیتال نمی‌تواند همانند چشم انسان جزییات موجود در سایه‌ها را کشف کند باعث می‌شود بتوانید با عکاسی کردن به سمت نور تاثیر سیلوئت را تقویت کنید. برای گرفتن سیلوئت‌های عالی لازم است نوردهی دوربین گوشی را برای بخش‌های پرنور صحنه تنظیم کنید؛ به‌گونه‌ای که جزییات این بخش‌ها حفظ شود. با این کار سوژه در بخش سایه‌های بسیار تاریک قرار خواهد گرفت و این همان تاثیری است که ما می‌خواهیم.

عکس از اندی باتلر

اگر در فضای خارجی عکاسی می‌کنید بهتر است خورشید در ارتفاع پایینی قرار داشته باشد. به زبان دیگر در حوالی طلوع یا غروب خورشید یا در روزهای زمستانی که خورشید در ارتفاع پایین‌تری قرار دارد شرایط برای عکاسی ضد نور با استفاده از نور مستقیم خورشید بهتر است. گاهی ممکن است ایجاد تاثیر لنز فلیر هنگام عکاسی به سمت خورشید مشکل‌ساز شود ولی می‌توانید این مشکل را با قرار دادن سوژه درست در برابر خورشید حل کنید. فراموش نکنید فوکوس را روی سوژه قرار دهید ولی نوردهی را برای بخش‌های پرنور پس‌زمینه تنظیم کنید.

برای گرفتن عکس‌های ضد نور حتما لازم نیست در فضای باز قرار داشته باشید. در حقیقت عکاسی در فضاهای داخلی هم می‌تواند راهی عالی برای ساختن حس رمزآلود باشد. اگر قصد دارید عکاسی سیلوئت در فضای داخلی را امتحان کنید به‌یاد داشته باشید که معمولا در این حالت فضای اطراف سوژه هم در سایه قرار خواهد گرفت و تنها بخش کوچکی از تصویر از طریق منبع نور خارجی روشن خواهد شد.

عکس از سدریک بلانچان

فراموش نکنید در این حالت با توجه به کم بودن نور کلی صحنه باید برای جلوگیری از تار شدن تصویر دوربین را محکم و ثابت نگه‌دارید یا از یک سه‌پایه استفاده کنید.

قرار دادن سوژه در کادری از اشیای اطراف آن نظیر درختان، ساختمان‌ها یا پنجره همیشه یک تکنیک ترکیب‌بندی خوب است.

عکس از اندی باتلر

در عکاسی ضد نور این اشیای احاطه‌کننده هم بسیار تیره می‌شوند و می‌توانند اشکالی جالب را در تصویر ایجاد کنند. از این رو می‌توانید با قرار دادن سوژه در میان این اشیا توجه بیشتری را به سوی آن متمرکز کنید.

برای رسیدن به بهترین نتیجه از سوژه‌هایی عکاسی کنید که اشکال و خطوط متمایز و قابل‌تشخیص دارند. برای مثال یک پیکره‌ی انسانی منفرد بسیار بهتر از چند پیکره است که بخش‌هایی از آن‌ها در تصویر روی هم قرار گرفته و شکلی ناواضح و گیج‌کننده پدید آورده است.

عکس از پتیر کمپوس

توجه خود را بیش از هرچیز روی خطوط کلی دور سوژه متمرکز کنید چراکه در تصاویر سیلوئت حالت چهره و جزییاتی از این دست قابل تشخیص نخواهند بود. همچنین بهتر است فضای اطراف سوژه را هم تا جای ممکن ساده و منظم نگه‌دارید تا سوژه بیش از پیش در عکس برجسته شود.

کم کردن ارتفاع و عکاسی از زاویه دید پایین باعث می‌شود پس‌زمینه مزاحمت کمتری در عکس شما ایجاد کند. زاویه دید پایین بر جذابیت عکس می‌افزاید و استفاده از آن هنگام عکاسی با موبایل راحت‌تر است.

عکس از آرپی

از این‌که برای عکاسی زانو بزنید یا حتی از آن بهتر روی زمین دراز بکشید نهراسید.

آسمان می‌تواند با افزودن الگوهایی جالب به عکس جذابیت آن را بالا ببرد؛ پس همیشه توجه ویژه‌ای نسبت به آسمان داشته باشید. برای مثال اگر هنگام طلوع یا غروب خورشید از آسمان عکاسی کنید عکس شما مملو از رنگ‌های نارنجی و قرمز درخشان خواهد بود.

عکس از اندی باتلر

اگر از آسمانی آبی با ابر عکاسی کنید ممکن است ترجیح دهید برای رسیدن به یک آسمان دراماتیک تیره با لکه‌های ابر روشن تصویر خود را به سیاه‌وسفید برگردانید.

ثبت حرکت روش خوب دیگری است برای افزایش جذابیت عکس. البته برای ثبت کردن موثر حرکت باید از سرعت شاتر بالاتری استفاده کنید و برای این کار به نور مناسب نیاز خواهید داشت.

غکس از آرپی

اگر گوشی شما از قابلیت عکاسی پی‌درپی سریع (Burst) پشتیبانی می‌کند از آن برای ثبت یک توالی از عکس‌ها استفاده کنید. سپس قادر خواهید بود از میان آن‌ها عکسی را که در آن سوژه بهترین حالت را دارد انتخاب کنید.

گاهی اوقات عکس‌ها برای متعادل شدن نور و برش نیاز به اندکی ویرایش دارند. برای قدرتمندتر شدن تصاویر سیلوئت می‌توانید هنگام ویرایش آن‌ها اندکی کنتراست عکس را بالا ببرید. ممکن است افزودن تیرگی حاشیه (Vignette) به لبه‌های عکس هم با بالا بردن تمرکز روی مرکز تصویر به بهتر شدن آن کمک کند.

برای ویرایش عکس می‌توانید از اپلیکیشن Snapseed استفاده کنید که یکی از بهترین اپلیکیشن‌های ویرایش عکس موجود است.

منبع: Mobiography

هفت
 − 

 = 
3

.hide-if-no-js {
display: none !important;
}

خیلی آموزنده بود. ممنون از شما

عالی بود. ممنون

استاد شما لنز های کلیپسی که روی گوشی وصل میشه رو پیشنهاد می کنید؟

خیلی خوب بود

عکاسی ضد نور تکنیکی است که در آن، منبع نور در پشت سوژه قرار دارد که باعث می‌شود سایه‌ای از سوژه روی عکس ایجاد شود. از بهترین و زیباترین زمان برای عکاسی ضد نور یا سیلوئت، می‌توان به هنگام غروب یا طلوع خورشید اشاره کرد.

معمولا برای آن که در برابر خورشید نور کافی به سوژه برسد باید از فلاش استفاده کرد، اما وقت‌هایی هم هست که محو کردن جزییات سوژه دربرابر نور پس زمینه آنها می‌تواند جلوه ویژه ای به عکس ببخشد. این همان وقتی است که واژه ضدنور در عکاسی معنا پیدا می‌کند.

عکاسی ضد نور یک روش فوق العاده برای انتقال داستان، احساسات، حس و حال روحی به بینندگان عکس‌هایتان است. چرا که تلفیقی از سادگی و رمز و رازی نهان است. آنها به بیننده یک تصویر واضح از همه چیز ارائه نمی‌دهند و در عوض به بیننده این امکان را می‌دهند که با دیدن بخشی از تصویر بخش دیگر از با استفاده از تصورات خود شکل دهد.

استراتژی ساده برای گرفتن عکس ضدنور این است که سوژه (آنچه که می‌خواهید سیاه دیده شود) را در مقابل منبع نوری قرار دهید و نورسنجی را روی روشن‌ترین قسمت تصویر که در پیش زمینه (و نه سوژه) قرار دارد، انجام دهید.چگونه در خانه عکس ضد نور بگیریم

کاری از Yves Lorson

با این کار سوژه شما نوری کمتر از حد لازم دریافت خواهد کرد و درنتیجه اگر کاملا سیاه نشود بسیار تاریک خواهد شد.

توضیحات فنی فراوانی در زمینه گرفتن عکس‌های ضدنور وجود دارد اما پیش از آن اجازه بدهید چند روش پایه برای این کار به شما معرفی کنیم. آنها را امتحان کنید و نتیجه اش را ببینید. در واقع آنچه سعی داریم در اینجا به شما آموزش دهیم این است که چطور دوربین تان را وادار به فکر کردن کنید تا دریابد کدام یک از قسمت‌های روشن تصویر بیشتر مورد علاقه شماست!

به این نکات در ادامه توجه کنید:

تقریبا هر سوژه ای رو می‌توان برای عکاسی ضد نور یا سیلوئت مدنظر قرار داد اما بعضی سوژه‌ها بهترند. سوژه ای انتخاب کنید که شکل قابل تشخیصی داشته باشد تا تصویر دو بعدی شده آن در کنار رساندن مفهوم برای بیننده جذابیت کافی نیز داشته باشد. این نوع عکاسی اطلاعاتی از رنگ، بافت و ظاهر سوژه به دست نمی‌دهد پس سعی کنید سوژه‌هایتان شکل قابل تشخیصی داشته باشند.

اگر دوربین خود را در حالت خودکار قرارد داده اید احتمالا در چنین شرایطی از فلش استفاده خواهد کرد و این اتفاق عکس ضدنور را خراب می‌کند. در واقع شما می‌خواهید نور جلوی سوژه تا حد امکان کم باشد پس برای این منظور باید حواستان باشد که به واسطه فلاش نوری به سوژه نرسد.

کاری از !!sahrivi!!

وقتی نوبت به مرحله نورسنجی می‌رسد لازم است بسیاری از چیزهایی که تا کنون درباره عکاسی معمول یاد گرفته اید را فراموش کنید و کمی متفاوت فکر کنید. عکاسی ضد نور یک راه متفاوت اندیشیدن است. به جای آن که اساس نورسنجی را مقابل سوژه قرار دهید آن را بر اساس پشت سوژه جایی که نور بیشتری تابیده می‌شود تنظیم کنید. با وجود این که بهترین زمان و مکان برای گرفتن عکس‌های ضد نور در برابر نور خورشید در هنگام طلوع و غروب آن است اما هر نور روشنی برای این کار می‌تواند به کار گرفته شود.

محل سوژه را در عکس طوری تنظیم کنید که علاوه بر قرارگرفتن در برابر منبع نوری مقدار کافی از پیش زمینه را هم در تصویر نشان دهد. در عین حال نکات مربوط به ترکیب‌بندی را نیز در خاطر نگه دارید.

اگر بیشتر از یک سوژه در عکس ضد نور شما وجود دارد سعی کنید که آنها را مجزا از هم قرار دهید. مثلا اگر سوژه شما یک درخت و یک انسان است، در این حالت نباید انسان در مقابل درخت قرار بگیرد و یا حتی به آن تکیه دهد زیرا باعث می‌شود ببینده نتواند بین مرزهای دو سوژه تفکیک کند و در نهایت تصویر گیج کننده باشد.

کاری از Alexbip

بیشتر دوربین‌های دیجیتال مدرن دارای حالت اندازه گیری خودکار هستند که برای اندازه گیری نور و تنظیمات مربوط نورسنجی به خوبی عمل می‌کنند. مشکل این جاست که این دوربین‌ها به حدی هوشمند هستند که به جای آن که تصویر شما را تاریک کنند آن را روشن می‌کنند. برای آن که بتوانید عکس سیلوئت بگیرید لازم است که کمی دوربین را گمراه کنید. بیشتر دوربین‌ها در حالت خودکار به محض آن که شما دکمه شاتر را نیم فشار دهید عمل نورسنجی را انجام می‌دهند و در همان زمان فکوس هم می‌کنند. دوربین خود را روی روشن ترین قسمت پیش زمینه ببرید و شاتر را تا نیمه فشار دهید تا نورسنجی انجام گیرد ولی آن را رها نکنید. حالا دوربین را روی کادر و سوژه بیاورید و شاتر را تا انتها فشار دهید. این کار در بیشتر دوربین‌های دیجیتال به عکس ضدنور ختم می‌شود.

برخی از دوربین‌های دیجیتال هم هستند که دارای امکان نورسنجی «نقطه ای» یا «مرکزی» هستند که می‌توانید در هنگام استفاده از تکنیک بالا آنها را روشن کنید. بدین ترتیب اندازه گیری نور روی مرکز قالب عکستان قرار می‌گیرد به جای آن که بر اساس چندین نقطه متفاوت باشد. این بدان معنی است که شما به دوربین به طور دقیق می‌گویید که می‌خواهید نور چه قسمتی از تصویر معیار نورسنجی عکس باشد.

اگر تکنیک تنظیمات خودکار برای عکس ضدنوری که مدنظرتان هست مناسب نیست و دوربین به شما امکان تنظیم کردن دستی نورسنجی را می‌دهد آنگاه از این امکان استفاده کنید و عکس را با تنظیمات خودتان بگیرید. خوبی عکاسی دیجیتال آن است که می‌توانید آنقدر عکس را تکرار کنید تا بالاخره به آنچه دلتان را راضی می‌کند دست یابید.

یک راه ساده برای کار کردن با حالت تنظیمات غیرخودکار یا دستی این است که سرعت شاتر و دریچه دیافراگم را بر اساس آنچه در حالت خودکار پیشنهاد شده تنظیم کنید سپس روی سوژه موردنظر فکوس کنید. اگر به نظرتان رنگ سوژه هنوز به اندازه کافی تیره نیست می‌توانید سرعت شاتر را یک یا دو استاپ کم کنید و اثر آن را بررسی کنید.

کاری از !!sahrivi!!

در بیشتر مواقع شما تمایل دارید که فکوس روی سوژه باشد و این امر روش توضیح داده شده در مرحله ۶ را کمی دشوار می‌کند. زیرا هنگامی که شاتر را تا نیمه فشار می‌دهید تا نورسنجی را به درستی تنظیم کنید فکوس را نیز روی همان نقطه از پیش زمینه صورت گرفته است. برای حل این مشکل می‌توانید از دو استراتژی استفاده کنید. ابتدا اگر دوربین شما امکان تنظیم دستی فکوس را دارد پس آن را از حالت خودکار خارج کنید و پیش از نور سنجی ابتدا روی سوژه فکوس کنید.

راه دیگر استفاده از دریچه و حداکثر کردن میزان عمق میدان است. عمق میدان مقداری است که تصویر شماست که در ناحیه فکوس قرار دارد. برای حداکثر کردن عمق میدان باید بزرگترین عدد ممکن را برای آن انتخاب کنید. در نتیجه این کار تصویر سوژه و پیش زمینه از تیزی (sharpness) بیشتری برخودار خواهند بود.

کاری از Luza

بیشتر بخوانید

 

 

متن زیر را کپی کرده و با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

عالی

فوق العده خوب بود . یه دنیا تشکر

برای ارسال نظر باید وارد سایت شوید.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

 

تمامی حقوق این نشریه متعلق به هزار و یک بوم است.

مطالب را هر روز در ایمیل خود دریافت کنید.

عکاسی ضدنور یا سیلوئت یکی از پرطرفدارترین تکنیک‌های عکاسی است. این روش عکاسی، چه با دوربین‌های دیجیتال و چه با موبایل زیبایی و جذابیت‌های خاص خود را دارد. در این تکنیک، منبع نور در پشت سوژه قرار می‌گیرد و باعث می‌شود سایه‌ای از سوژه روی عکس ایجاد شود. بهترین و زیباترین زمان‌ها برای این نوع عکاسی می‌توان هنگام غروب یا طلوع خورشید اشاره کرد. این مطلب به آموزش نکات اساسی برای عکاسی ضدنور یا سیلوئت به وسیله دوربین تلفن همراه مویایل می‌پردازد.

نور مناسب برای عکاسی ضدنور را پیدا کنید اگر با آیفون یا تلفن‌های هوشمند پیشرفته عکاسی کنید، متوجه می‌شوید که چنانچه منبع نوری در پشت سوژه قرار بگیرد، موبایل شما به طور خودکار سوژه را تاریک‌ یا سیلوئت می‌کند. به همین دلیل است که عکاسی ضدنور با موبایل بسیار ساده است.

برای آنکه بتوانید عکس‌های ضدنور خوبی در برابر منبع نوری بگیرید، ابتدا لازم است منبع نوری که به نام نور مستقیم شناخته می‌شود را پیدا کنید. منبع نوری مستقیم یعنی نوری که در امتداد خط افق به لنز موبایل شما برسد و به شما امکان دهد تا عکس‌هایتان را مقابل این منبع نوری بگیرید. در روزهای آفتابی یک ساعت بعد از طلوع آفتاب و یک ساعت قبل از طلوع آفتاب این نور در دسترس است. اگر در شهر‌های مرتفع زندگی می‌کنید در زمستان در طول روز نیز آفتاب در ارتفاع کمتری نسبت به سطح زمین قرار دارد و می‌تواند به عنوان منبع نوری مستقیم شمرده شود.

از آنجایی که در عکاسی ضدنور خورشید پایین است، پیش از گرفتن عکس دقت کنید که نسبت به نقطه‌ای که در آن قرار گرفته‌اید، در مسیر دیدتان باشد. فضاهایی باز مانند کناردریا، پارک‌ها، زمین‌های ورزشی می‌توانند مکان‌های خوبی برای عکاسی سیلوئت به شمار روند.

چگونه در خانه عکس ضد نور بگیریم

در بیشتر مواقع انتظار می‌رود که نور از آسمان به سوژه بتابد، اما خوب است به خاطر بسپاریم که گاهی از سطح خیس پیادهٰ‌رو‌ها نیز می‌توان به عنوان یک منبع نوری مستقیم بهره برد.

همچنین در خانه و فضاهای سربسته با قرار دادن سوژه در برابر پنجره‌ای که از آن نور به داخل می‌تابد می‌توان نمونه‌ها عکس‌های جالب و خلاقانه‌ای را به دست آورد.

وقتی سوژه بخش برزگی از تصویر را به خود اختصاص دهد (مانتد عکس بالا)، موبایل به طور خودکار نورسنجی را روی سوژه قرار می‌‌دهد و بدین‌ترتیب عکس ضدنور شما را خراب می‌کند. برای آنکه در چنین شرایطی بتوانید عکس خوبی بگیرید باید در تنظیمات تلفن هوشمندتان Exposure را در حالت manual قرارد داده و سپس با تپ کردن (ضربه زدن) روی روشن‌ترین نقطه تصویر، مکان مورد نظر برای نورسنجی را انتخاب کنید. بدین‌ترتیب سوژه شما سیاه و تاریک به نظر می‌رسد. سوژه مناسب را پیدا کنید

پس از آنکه نور مناسب با جهت مستقیم را پیدا کردید، گام بعد پیدا کردن و عکاسی از سوژه‌هایی است که جذاب باشند. با وجود این که می‌توانید از هر چیزی عکاسی ضدنور کنید امابیشتر عکس‌های ضدنور از مردم هستند یا مردم بخشی از سوژه‌های آن‌ها هستند.

عکاسی ضدنور یک روش فوق العاده برای انتقال داستان، احساسات، حس و حال روحی به بینندگان عکس‌هایتان است. چرا که تلفیقی از سادگی و رمز و رازی نهان است. آن‌ها به بیننده یک تصویر واضح از همه چیز ارائه نمی‌دهند و در عوض به بیننده این امکان را می‌دهند که با دیدن بخشی از تصویر بخش دیگر از با استفاده از تصورات خود شکل دهد.

قرار دادن سوژه‌های انسانی در این سبک از عکاسی باعث پررنگ‌تر شدن حس رازآلودگی عکس می‌شود.

اگر با عکاسی با موبایل آشنایی داشته باشید احتمالا به خوبی می‌دانید که چطور از کسانی که نمی‌شناسید عکاسی کنید بدون آنکه خودتان یا دیگران را معذب کنید. اگر در این زمینه اطلاعات کافی ندارید، نکته‌ها و ترفند‌های عکاسی خیابانی با موبایل می‌تواند راهنمای خوبی برای بهبود کیفیت کارتان به شمار رود.

با وجود اینکه می‌توانید از هر سوژه‌ای برای عکاسی ضدنور بهره بگیرید اما بهتر است سوژه یا سوژه‌هایی انتخاب کنید که شکل قابل تشخیصی داشته باشند. در عکس ضدنور معمولا اطلاعات کاملی از رنگ، بافت و ظاهر سوژه به دست نمی‌آید، به همین دلیل بهتر است سعی کنید سوژه‌هایتان شکل قابل تشخیصی داشته باشند.

عکس سیلوئت چیست و چطور می‌شود آن را انداخت؟

عکاسی ضدنور یا سیلوئت با موبایل

⇩〔دیدن منابع مطالب〕

امیدواریم از همراهی با گالری لیلیت بهره‌مند شوید

عکاسی ضد نور  یا سیلوئت  یکی  از روش های عکاسی است  که  در آن از فلش و   نور  دوربین  استفاده  نمی کنند  در واقع  نوعی  عکس برداری  غیر واضح   و در  سایه   است که  در آن  برای  یک تصویر رمز  آلود و  مبهم   استفاده  می کنند.اگر  شما  قصد داشته باشید در خانه   خود نیز عکس  ضد نور   بگیرید تنها  کافی   است    یک  سوژه   قوی انتخاب  کنید و  بر اساس  آن ها در خانه   خود  یک   عکاسی  خوبی  بگیرید.  مثلا  می توانید  چراغ های خانه  را خاموش  کرده  و به  هنگام  طلوع  یا غروب  خورشید در دم   پنجره   یا  حیاط خانه   خود  یک  تصویر ضد نور خوبی  را بکشید.  تنها  چیزی که  در آن  لازم  است  این  که  یک  سوژه  خوبی  داشته   باشیدکادر  دوربین  و   سوژه  خود را به   خوبی  انتخاب   کنید و   آن  را در دوربین  خود   قرار دهید. باید دقت   کنید که   جزئیات   سوژه   شما در عکس کاملا  مشخص باشد.


4.6k سوال


6.2k پاسخ


52 دیدگاه


816 کاربر

ضد نور یا سایه‌نما یا سیلوئت تکنیکی در عکاسی است که در آن، منبع نور در پشت سوژه قرار دارد و در قوی‌ترین حالت به دلیل تندی نور، سایه‌ای از سوژه بر روی عکس ایجاد می‌شود. زیباترین حالت زمانی پیش می‌آید که خورشید در حال طلوع یا غروب است و پس‌زمینه به رنگ نارنجی یا زرد مشخص می‌شود.

ضد نور یا سایه‌نما یا سیلوئت تکنیکی
در عکاسی است که در آن، منبع نور در پشت سوژه قرار دارد و در قوی‌ترین حالت به
دلیل تندی نور، سایه‌ای از سوژه بر روی عکس ایجاد می‌شود. زیباترین حالت زمانی پیش می‌آید که خورشید در حال طلوع یا غروب است و پس‌زمینه به رنگ نارنجی یا زرد مشخص می‌شود. چگونه در خانه عکس ضد نور بگیریم

در عکاسی ضد نور به دلیل استفاده از شدت نور پس
زمینه، سوژه‌ها در شکل محیطی خود و در تضاد یا کنتراست با نور دیده می‌شوند و همین
امر باعث تأکید بر فرم و شکل کلی سوژه می‌شود. به هر میزان که نور از سوژه عبور
کند باعث ایجاد درجات یا تونالیته از دمای رنگ تصویر شده و با جذب هر چه بیشتر نور
توسط سوژه رنگ آن به سیاه متمایل خواهد شد.

در گرافیک نیز به تصاویر مسطح اجسام که از هیچ بافت و خطی تشکیل نشده‌است و شی
را فقط بوسیله خطوط محیطی آن می‌توان تشخیص داد ضد نور یا نیمرخ می‌گویند.

عکاسی ضد نور یکی از روش‌های انتقال
اندوه، احساس و حالت‌های عاطفی به بیننده‌است. ممکن است بیننده با دیدن این نوع عکس‌ها
به درک درست و واضحی از سوژه نرسد، اما بخش تیره و سیاه تصویر باعث شکل‌گیری قدرت
تخیل بیننده می‌شود.

چگونه عکس های ضد نور یا سیلوئت بگیریم :

یک سوژه قوی انتخاب کنید.

فلاش خود را خاموش کنید.

درست نورپردازی کنید.

وقتی بحث نورپردازی سوژه مطرح باشد، شما باید بسیاری از
چیزهایی که در مورد عکاسی معمولی یاد گرفته اید را دور ریخته و کمی به عقب
برگردید. به جای نورپردازی سوژه خود از مقابل، در عکس های سیلوئت شما باید مطمئن
شوید که از پس زمینه نور بیشتری نسبت به پیش زمینه عکس شما می تابد، یا به عبارت
دیگر باید به جای روبرو، پشت سر سوژه خود را روشن کنید. نور عالی برای این کار،
قرار دادن سوژه در مقابل طلوع یا غروب آفتاب است – اما
واقعا هر نور روشنی برای انجام این ترفند کارساز است.

تصویر خود را کادربندی کنید.

عکس خود را طوری کادربندی کنید که سوژه در مقابل یک پس زمینه
ساده زیبا، اما روشن قرار داشته باشد.

اشکال سیلوئت شده را متمایز و ساده کنید.

اگر بیش از یک شکل در تصویر وجود دارد که می خواهید سیلوئت
کنید، سعی کنید آنها را جدا از هم قرار دهید.

در مُد خودکار.

اکثر دوربین های دیجیتال مدرن نورسنج خودکار دارند که در تشخیص
این که چطور یک عکس را نوردهی کنند تا همه چیز به خوبی روشن شود، بسیار خوب هستند.
مشکل اینجاست که اکثر دوربین ها آنقدر هوشمند هستند که به جای کم نوردهی کردن سوژه
برای به دست آوردن یک عکس سیلوئت، آن را روشن می کنند، بنابراین شما باید آن را
فریب دهید. اکثر دوربین ها زمانی که شما دکمه شاتر خود را تا نیمه فشار می دهید،
سطوح نوردهی را در مُد خودکار تعیین می کنند (در همان زمان که فوکوس می کنند).
بنابراین دوربین خود را رو به سمت روشن ترین بخش تصویر بگیرید و سپس دکمه شاتر را
تا نیمه فشار دهید. پس از آن دوربین را به جای اول برگردانید تا عکس خود را با
سوژه در هر جایی که می خواهید باشد کادربندی کنید و سپس گرفتن عکس را تمام کنید.

مُد دستی

فوکوس.

در اکثر موارد، شما می خواهید سوژه سیلوئت شده چیزی باشد که در
فوکوس قرار دارد. این می تواند بدین معنی باشد که روند شرح داده شده در نکته ۴ می
تواند کمی دشوار باشد، چون فشار دادن دکمه شاتر تا نیمه برای به دست آوردن نورسنجی
درست همچنین به این معنی است که شما بر آن نقطه در پس زمینه فوکوس خواهید کرد.
برای حل این مشکل می توانید از دو استراتژی استفاده کنید. اول این که اگر دوربین
شما فوکوس دستی داشته باشد، ممکن است بخواهید آن را امتحان کنید.

چگونه در خانه عکس ضد نور بگیریم

استراتژی دیگر استفاده از دیافراگم برای به حداکثر رساندن عمق
میدان است (مقداری از تصویر شما که در فوکوس است). برای افزایش عمق میدان، یک
دیافراگم کوچک (یعنی یک عدد f بزرگتر)
تنظیم کنید – این بدین معنی
است که شما احتمالا پیش زمینه و پس زمینه واضح یا شارپ تری در عکس خود خواهید داشت.

اولـین دوره جـشـنواره تئاتر خانه هنر کاج “ تئاتر …

0 نظر

اعلام آثار راه یافته به بخش رقابتی جشنواره تئاتر …

0 نظر

آخرین گره

0 نظر


دیدگاه ها

سپاس

🙂

جالب بود!


نظر شما

ما را در صفحات اجتماعی دنبال کنید

تهران، زیر پل کریمخان

خیابان ایرانشهر، کوچه نوشهر، شماره 18

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خانه هنر کاج می باشد

@2018-2019 Kaj Art Complex All Rights Reserved

کاربران گرامی,این خبر یا مقاله از سایت حذف گردیده.

مروری بر دیگر مطالب ”

چگونه در خانه عکس ضد نور بگیریم
چگونه در خانه عکس ضد نور بگیریم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *