چگونه روی شخصیت خود کار کنیم

 
helpkade
چگونه روی شخصیت خود کار کنیم
چگونه روی شخصیت خود کار کنیم

چگونه شخصیت قوی داشته باشیم ؟ بیشتر افراد ترجیح می‌دهند شخصیتی قوی از خود ارائه دهند و در برابر مشکلات و مسائل زندگی قدرتمند عمل کنند. شخصیت‌ هر کسی منحصر به فرد است. برخی به طور ناخودآگاه و به واسطه‌ی تربیت خانوادگی از شخصیت‌های قدرتمند و مدیریتی بهره‌مند هستند. قسمت عمده‌ای از شخصیت انسان‌ها در دوران کودکی و نوجوانی و بر اثر تربیت والدین شکل می‌گیرد اما در بزرگسالی نیز می‌توانید ویژگی های یک شخصیت قوی را در خود تقویت کنید. شخصیت قدرتمند نیاز به تمرین و تلاش دارد. در مطلب پیشرو سعی کرده‌ایم تا مجموعه‌ای از ویژگی‌های مهم در شکل گیری شخصیت قوی را بررسی کنیم.

شخصیت، از نظر روانشناختی، خصوصیات فردی را توصیف می کند که منحصر به فرد است. بخشی از شخصیت شامل روشهای تفکر، احساس و رفتار می‌شود. این ترکیبات برای تعیین نحوه پاسخگویی فرد به موقعیتهای خاص است. برخی از نمونه های ویژگی های شخصیتی عبارتند از: صادق بودن، دمدمی بودن و اجتماعی بودن. برای شناخت ابعاد مختلف شخصیتی می‌توانید به مقاله‌‌ی تعریف ابعاد شخصیت مراجعه کنید.

 

یادآوری خاطرات تلخ و زندگی در گذشته مانعی بر سر راه پرورش شخصیت و رشد خلاقیت است. اگر می خواهید شخصیت قوی داشته باشید، گذشته را فراموش کنید و در حال زندگی کنید. از دستاوردهای خود یاد کنید هر چند کوچک باشند. فراموشی وقایع ناگوار و گذشت از اشتباهات، از شما شخصیتی قوی می‌سازد. ممکن است در ابتدا گمان کنید راه سختی را در پیش دارید اما با تمرین و تکرار و از بین بردن افکار منفی متوجه می‌شوید که به تدریج می‌توانید با شخصیتی قوی و به آسانی از مشکلات عبور کنید.چگونه روی شخصیت خود کار کنیم

 

سعی کنید زمان خوبی را برای صحبت انتخاب کنید. افراد با شخصیت های قوی زیاد حرف نمیزنند اما وقتی هم صحبت می کنند تاثیر گذار و مفید سخن می گویند. با کم سخن گفتن احتمال خطا کاهش می یابد. شنونده بودن را در خود تقویت کنید و در زمان‌های مناسب و فکر شده سخن بگویید. در این زمینه می‌توانید مقاله مهارت گوش دادن را مطالعه کنید تا از فواید آن آگاه شوید.

 

ممکن است در جلسه که هستید از شما انتقاد شود تلاش کنید روحیه انتقاد پذیری داشته باشید و اگر از شما انتقاد کردند خونسردی خود را حفظ کنید؛ سعی کنید فرد مقابل را قانع کنید در غیر این صورت فردی منعطف و انعطاف پذیر باشید و سعی کنید انتقادات را بپذیرید. انتقاد پذیری شما را فردی قوی و با ظرفیت بالا نشان می‌دهد. 

 

پوشیدن لباس های رسمی افراد را با انضباط نشان می دهد و دیگران متوجه می شوند که برای کار خود ارزش قائل هستید و برای آن وقت می گذارید. به آراستگی خود اهمیت دهید و نوع لباس پوشیدنتان را متناسب با شرایط انتخاب کنید.

 

افرادی که می‌خواهند شخصیت قوی داشته باشند باید اعتماد به نفس را در خود تقویت کنند. با تقویت اعتماد به نفس روابط اجتماعی شما از لحاظ کمی و کیفی بهبود پیدا می‌کند و افراد زیادی جذب شما می شوند و دستورات شما را انجام می‌دهند. به مرور زمان فردی با شخصیت قوی و تأثیرگذار شناخته می‌شوید. مقاله‌ی راه‌های افزایش اعتماد به نفس کمک زیادی به شما در این زمینه می‌کند.

 

هنگامی که کارهای گروهی انجام می دهید، سعی کنید کارها را به بهترین نحو ممکن انجام دهید و به دیگران نیز کمک کنید. سعی کنید گاهی و در حد توان خود مدیریت کارهای گروهی را به عهده بگیرید و در آن‌ها داوطلب شوید. این کار از شما شخصیتی قدرتمند می‌سازد. فردی که می‌تواند کارهای دیگران را نیز مدیریت کند.

 

معمولا افراد خوش بین اتفاقات خوبی برایشان رقم میخورد زیرا نسبت به همه چیز نگرش مثبت دارند. در حقیقت خوش بین بودن شما را قادر میسازد تا بتوانید راه حل های منطقی را ارائه دهید. افرادی که مدام از زمین و زمان شکایت می‌کنند نمی‌توانند شخصیتی قوی از خود ارائه دهند. توصیه می‌کنیم در این زمینه مقاله‌ی آثار و راه های رسیدن به ‎⁨مثبت اندیشی⁩ را مطالعه کنید.

 

افراد با شخصیت های قوی کارهای خود را ناتمام نمی گذارند و انها را به طور کامل به اتمام می رسانند و بعد به کارهای دیگری مشغول میشوند. این کار سبب می شود کارها را به صورت کامل و حرفه ای انجام دهید.

 

افراد موفق انعطاف پذیری بالایی دارند و خود را با محیط سازگار میکنند. این انعطاف پذیری به حل مشکلات بسیار کمک میکند و راهکارها و انتقادات دیگران را قبول میکنند.

 

ارتباط چشمی یکی از انواع مهارت‌های ارتباطی است که با استفاده از آن می‌توانید تأثیرات عمیقی را بر مخاطب خود اعمال کنید. برقراری ارتباط چشمی مؤثر از نکات مهمی است که نوع شخصیت شما را به لحاظ خجالتی بودن و یا برعکس آن مشخص می‌کند. اگر شما با افراد ارتباط چشمی برقرار کنید و با دانستن کمی از دانش زبان بدن می توانید متوجه شوید که شنونده در چه حالتی قرار دارد مثلا جذب سخنان شما شده است یا حوصله اش سر رفته است. پیشنهاد می‌کنیم مقاله‌ی ارتباط چشمی را نیز مطالعه کنید.

 

مطالعه تان را نسبت به قبل بیشتر کنید. قبل از سخنرانی ها روی فن بیان و حرکات بدن خود تمرکز کنید. اگر دانسته های شما زیاد باشد افراد با هم صحبت شدن با شما لذت می برند.

 

تلاش کنید تا ویژگی‌های خوب را در خود تقویت کنید اما خودتان باشید و ادای کسی را در نیاورید . اگر فکر میکنید اینطور جذاب تر به نظر می رسید در اشتباه هستید . شما دارای شخصیت مستقل هستید این برای دیگران تازگی دارد. 

 

دوستی و معاشرت با افراد جدید اطلاعات زیادی را به شما می دهد و دیدگاه و وسعت دیدتان بیشتر می شود. افراد معاشرتی طرفداران بیشتری دارند و دیگران بیشتر نسبت به آن‌ها جذب می‌شوند. معاشرت و ارتباط برقرار کردن با افراد مختلف باعث می‌شود با شخصیت‌های متفاوت و گوناگون آشنا شوید و در نهایت ویژگی‌های مثبت هریک را در خود تقویت کنید و شخصیتی قوی و مستقل بسازید. همچنین لازم است تا آداب معاشرت را بلد باشید.

برای دریافت مشاوره روانشناسی در زمینه شخصیت و اختلالات آن میتوانید با مشاوران مرکز روان شناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره ۹۰۹۹۰۷۵۲۲۸ و از تهران با شماره ۹۰۹۲۳۰۵۲۶۵ تماس بگیرید.

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی تخصصی کشور با مجرب ترین مشاوران روانشناسی پاسخگوی سوالات و مشکلات شما در زمینه های مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربیت کودک ، جوانان ، مهارت های ارتباطی ، ترک اعتیاد ، مشاوره روانشناسی ، روان درمانی و … می باشد. به امید زندگی شاد و سالم برای یکایک مردم ایران…

با عضویت در خبرنامه، از جدیدترین و بهترین کتاب ها و مقالات روانشناسی اطلاع پیدا کنید…

© کلیه حقوق برای حامی هنر زندگی محفوظ می باشد. انتشار مقالات با ذکر منبع بلامانع می باشد.

www.theaminlotfi.com

روان نشاسان می گویند نود درصد رفتارهای ما بر اساس عادت های ما شکل می گیرد .از لحظه بیدار شدن تا موقعی که دوباره به رختخواب می روید ، هر روز صد ها کار را به یک شکل و ترتیب تکراری انجام می دهید .  این شامل  شیوه  دوش گرفتن ، لباس پوشیدن ، مرتب کردن میز کار ، خرید از سوپرمارکت و تمیز کردن منزل میشود . طی سالیان طولانی شما مجموعه ای از عادات عمیق و ریشه دار را کسب می کنید که تمام حوزه های زندگی شما از کار و کسب درآمد ، تا سلامت و روابط شخصی تان را شامل می شود.پس توصیه میکنیم برای داشتن یک شخصیت قوی عادتهای خوب را رشد دهید و عادت های بد را حذف کنید .

خبر خوش این است که عادت ها کمک می کنند ، در حالی که بدن تان در حالت خودکار قرار گرفته است ذهن تان آزاد باشد .این اجازه می دهد وقتی در حال دوش گرفتن هستید برای روزتانه برنامه ریزی کنید .م اما خبر بد این است که عادت ها ، موجب اسارت ناخودآگاه شما در چنگال الگو های رفتاری مخرب شده ، و جلوی رشد شما را می گیرد و موفقیت تان را محدود می کند .

برای داشتن شخصیت قوی عادت هایتان را در 4 گروه قرار بدهید

عادت های فعلی شما ، منجر به نتایجی می شود که در حال حاضر می گیرید. با این فرض اگر می خواهید به سطوح بالاتری از موفقیت دست پیدا کنید ، باید عادت های خود را در چهار گروه زیر قرار دهید :1. برخی از عادت های خود را حذف کنید ( مثل : بازی با موبایل ، وقت تلف کردن در فضای مجازی ، خوردن بی اندازه فست فود ، تماشا کردن تلوزیون تا دیر وقت ، دیر رسیدن سر قرار ، سیگار کشیدن ، طعنه زدن به دیگران ، ول خرجی و…)چگونه روی شخصیت خود کار کنیم

2.جایگزین کردن عادت های خوب به جای آن ها  ( مثل :به موقع خوابیدن ، مطالعه کردن روزانه ، ورزش کردن ، به موقع سر قرار رفتن و …)

3. انجام دادن بیشتر از قبل  برخی عادت ها ( مثل : بیشتر وقت گذاشتن برای خانواده ، بیشتر تلاش کردن ، مرتب تر بودن ، خوش لباس تر بودن و…)

4. انجام دادن کمتر از قبل برخی عادت ها ( مثل : کمتر وقت گذاشتن برای بازی های کامپیوتر ، هدر دادن کمتر وقت ، کاهش مصرف انرژی و …)

عادات خوب یا بد ،همیشه نتایج خاص خودرا به بار می آورند .

شخصیت و رفتارهایی که دارید ونتایجی که میگیرید ، به خاطر عادت های شما است . افراد موفق از روی بخت و اقبال به قله های موفقیت نمی رسند . رسیدن به اوج نیازمند عملکرد متمرکز ،انضباط فردی و انرژی ای فوق العاده ای است که هر روز برای انجام کار ها صرف می شود . عاداتی که امروز به بعد کسب می کنید ، آینده و شخصیت شما را تعیین می کند .

📷شخصیت قوی

دو اقدام برای تغییر عادت  وجود دارد . نخستین گام این است که فهرستی از تمام عادت های غیر مفید خود و آن چیزی را که اثر منفی روی آنده شما می گذارد ، تهیه کنید . از دیگران بخواهید که به صورت هدفمند آن چه را که فکر می کنند عادات محدود کننده شما است ، تعیین کنید . دنبال الگو ها بگردید .وقتی که عادات منفی خود را شناسایی کردید ، گام دوم آن است که عادات بهتر و مفید تری برای موفقیت پیدا کنید و سامانه هایی را برای تقویت آن ها ایجاد نمایید .

با پرورش 4 عادت جدید در سال ، به چه چیزی می رسید ؟

با استفاده از این راهبرد ، یعنی پرورش تنها 4 عادت جدید در سال ، بعد از 5 سال بیست عادت جدید موفقیت را در خود پرورش می دهید که می توانذد باعث پول در آوردن  بیشتر ، روابط بهتر ، جسم سالم تر و قدرتمند تر به علاوه انواع فرصت های بدیع و تازه تر شود.چهار عادت جدیدی را که می خواهید در سال جدید کسب کنید بنویسید . هر فصل روی یکی از این عادت ها تمرکز کنید . اگر در این مدت یعنی هر فصل با سخت کوشی روی یک عادت جدید کار کنید ، برای سال نو با فهرستی غیر واقعی و کمر شکن از تصمیم های تازه روبرو نمی شوید . تحقیقات هم نشان می دهد که اگر کاری را برای سیزده هفته انجام دهید این یک عادت همیشگی خواهد شد. با اضافه کردن هدفمند هر بار یک عادت جدید می توانید زندگی خود را تغییر دهید و شخصیت قوی برای خود بسازید.

یادداشت هایی در اطاق بگذارید که به شما یادآوری کند تا رفغتار جدیدتان را پیگیری کنید . مثلا اگر می خواهید به نوشیدن هشت لیوان آب در روز عادت کنید می توانید روی گوشی خود آلارم بگذارید . روی یخچال ، آینه اتاق تان درب اتاق و دفتر کارتان رو میز کارتان نوشته هایی قرار دهید که یادآور شوند که آب بنوشید .

یک تکنیک پرقدرت دیگر آن است که با کسی مشارکت داشته باشید به  هم امتیاز دهید و بر کار یکدیگر نظارت کنید . مثلات به منشی خود بگویید یادآور کارهایتان باشد .حداقل هفته ای یکبار هم دیگر را کنترل کنید. تا مطمئن شوید که در راه درست  قرار دارید.

منبع :

http://mohamadfartash.com/how-to-have-a-strong-personality/

www.theaminlotfi.com

با ثبت نام در ویرگول به آرشیو بزرگی از مقالات مرتبط با این موضوع دسترسی خواهید داشت

از این پس او نمی‌تواند پروفایل کاربری و مطالب شما را ببیند.

خانه » مجله موفقیت » چگونه می توانیم شخصیت محکم و جذابی داشته باشیم؟

وقتی که صحبت از شخصیت می شود شاید شما هم تصورتان این باشد که شخصیت افراد ثابت است،  اما خیر . و باید به شما بگویم که برخلاف آنچه که فکر می کنید ، شخصیت افراد را می توان با تکنیک هایی که باید برای تغییر تلاش کنید را به انسانی با ضخصیت قوی تبدیل کنید به همین دلیل بسیاری از افراد به دنبال شخصیت های محکم ، مستقل ، جذاب و قوی ، عالی هستند  .

شاید بپرسید : چگونه می توانیم شخصیت قوی داشته باشیم؟ یا این که می خواهید بدانید که شخصیتهایی که بدون تلاش، نظر دیگرام را به خود جلب می کنند چه ویژگی ها و خصوصیاتی دارند؟ این مقاله ببرای کسانی است که می خواهند شخصیتی  قوی داشته باشند. من در این مقاله به شما می گویم که با تمرین نکات گفته شده در زیر، شخصیت  قوی خود را پیدا خواهید کرد.

شخصیت یک  الگوی معمول  فکر، رفتار و احساس فرد است که از او انسانی متمایز و منحصور به فرد می‌سازد. وقتی می گوییم که کسی شخصیت خوبی دارد منظورمان این است که او دوست‌داشتنی است  و در کنار او بودن تجربه خوشایندی داریم. همه  دنبال این هستند که برای دیگران جذاب باشند. یک شخصیت خوب از یک ظاهری جذاب هم حیاتی تر است.  در واقع ۸۵ د رصد از موفقیت و نشاطی که در افراد هست به خاطر رابطه و ارتباط با دیگران شکل می گیرد. در حالی که می توانیم تا درصدی روی ظاهرمان کار کنیم وآن را تغییر دهیم. همچنین این توانایی را داریم که تا حدودی بتوانیم شخصیت خود را ارتقا دهیم.  ما با توانایی خود می توانیم ویزگی ها و صفته ایی که باعث ایجاد یک شخصیت مناسب و مطلوب می شود را در خود تقویت کنیم.چگونه روی شخصیت خود کار کنیم

ژاکلین کندی یکی از زنان جذاب در دنیا محسوب می شود؛  چرا که او مهارت اینکه شنونده‌ای استثنایی باشد را در وجود خود رشد داده بود. نحوه‌ی نگاه کردن  این زن به گوینده و ارتباط چشمی برقرار کردن، توجه او به همه کلمات گوینده و انتقال یک احساس خوب به گوینده که مهم هستند زبانزد بود. هیچ چیز قشنگ تر و خوشایندتر از این نیست که کسی مشتاقانه به حرف‌های شما گوش  می دهد؛ زیرا  به شما  این  احساس را می دهد که شما ادم مهمی روی زمین هستید

هرچقدر بیشتر مطالعه کنید و به زمینه‌های بیشتری را برای یادگیری صرف کنید می توانید شخصیت قدرتمندتری را در خود پرورش دهید زیرا که  وقتی آدم‌های جدیدی را دیدار می‌کنید حرفی برای گفتن  خواهید داشت و می‌توانید با دیگران در این باره  وارد بحث و گفت گو شوید.  وقتی در این موقعیت قرار می گیرید ممکن  است که با مواجه با ندانسته های دیگران ناراحت و عصبی شوید. اما بخاطر داشته باشید که اگر به نحوی درست و مناسب اطلاعات و دانسته های خود را با آن ها در میان بگذارید آن ها مشتاق آگاهی می شوند و آنها را مشتاق تر می کنید که آگاهی خود را افزایش دهند.

این مورد به میزان  کتاب خواندن و مطالعه شما و این که چقدر آگاهی دارید بر می گردد.. زمانی که اندوخته‌ی بیشتری برای شریک شدن با جمع به دست آوردید  نوبت به آموختن نحوه‌ی به شیر کردن آن با دیگران می‌رسد. به یاد داشته باشید که هیچکس نمی‌تواند درباره‌ی تمام موضوعات بداند، بنابراین شریک شدن دانسته‌هایتان با دیگران در روابط شما  تازگی و جدید بودن را ایجاد می کند.

باد به شما بگویم که هیچ چیز خسته‌کننده‌تر از همنشینی با فردی نیست که در هیچ زمینه‌ای نظر نمی‌دهد. اگر نظری نامعمول یا متفاوت و خاص از دیگران دارید در مطرح کردنش درنگ و اندیشه نکنید، چرا که جذابیت شما برای ان افراد بیشتر خواهد شد؛ البته به شرط آنکه از دسته ادمها که همه چیز می دانند نباشید. چشم‌انداز متفاوت شما به موضوع، باعث گسترش روشن‌بینی  افراد درجمع می‌شود.

سعی کنید با آدم‌های جدید و آگاه ملاقات کنید به خصوص کسانی که با شما متفاوت و خاص هستند. این کار باعث آشنایی شما با فرهنگ‌ها و راه‌های متفاوت انجام کارهای شما می‌شود همچنین افق‌های شخصیتی شما را نیز توسعه  و گسترش می دهد.

دومین مورد خسته‌کننده بعد از نداشتن هیچ نظری در گفتگو، این است که تلاش کنید کسی که نیستید به نظر برسید.  و ادای کسی را در آورید صرفا به این خاطر که در جمع بتوانید جایی را پیدا کنید یا یان که مورد پسند واقع شوید  که معمولا اینکار نتیجه‌ی عکس می‌دهد. به خاطر اینکه ما منحصر به فرد هستیم، نشان دادن همان شخصیت خاص‌مان است خیلی جذاب تر می باشد تقلید از دیگران به طور کامل به شکست محکوم می شود و همچنین این کار نشانه ای از فقدان اصالت است

داشتن یک شخصیت قوی به معنای آن است که شما شادی و امنیت را از درون خودتان دارید و برای تائید گرفتن از دیگران نیاز به جلب توجه دیگران ندارید. شخصیت‌های قوی زمان خود را صرف جلب توجه و کسب رضایت دیگران و یا غیبت کردن و رفتارهای نمایشی نمی کنند. به جای آن اجازه می‌دهند که اعمال و رفتارشان درباره‌ی آنها سخن بگوید.  چیزی که در یادها ماندگار می ماند شخصیت قوی شماست.

قطعا کسی خواهان این نیست که با ادمهایی که منفی هستند یا دائما در حال شکایت می باشند یا حرف مثبتی برای گفتن ندارند همنشین شوند. سعی کنید آدم شادی و نشاط آوری باشید که با ورودش به اتاق، با خود انرژی  مثبت می‌آورد. می‌توانید این کار را با مدنظر قرار دادن بهترین ویژگی‌های آدم‌ها و موقعیت‌ها انجام بدهید. لبخند گرمی داشته باشدی، شادی را بپراکنید و با حضور باعث شادی در جمع شوید.

در حالی که برخی در گوشه‌ای در انتظار ترفیع رتبه، مسافرت و سایر فرصت‌ها نشسته‌اند، شخصیت‌های قوی و محکم در سعی و تلاش هستند که فرصتی خلق کنند و به سمت هدفی حرکت کنند. شخصیت‌های قوی در حال یادگیری، رشد و تحول های بزرگ را بخشی از روند همیشگی زندگی روزمرگی خود در نظر می‌گیرند. برای داشتن شخصیت قوی باید به جای ترس از تغییر آن را با آغوش باز بپذیرید و از رخوت  و سستی دوری کنید. شما هم ممکن است مانند هر کس دیگری ترس‌هایی داشته باشید، اما نباید بگذارید این ترس‌ها شما را  تحت تاثیر قراردهند. در عوض اجازه بدهید اشتیاق شما به شادمانی و موفقیت های بزرگ‌تر از ترس‌‌تان باشد.

حامی بودن یکی از جذاب‌ترین خصوصیاتی است که می‌توانید در شخصیت خود ایجاد کنید. همان‌طور که خود شما چنین خصوصیتی را در دیگران دوست دارید، خودتان می توانید چنین حمایتی را برای بقیه در مواقع نیاز فراهم کنید. همه‌ی ما خیلی مشتاق این هستیم کسی که در گوشه‌ی زمینِ بازیِ زندگی ما را تشویق‌ کند و به ما انرژی بدهد که به جلو حرکت کنیم، به ما باور داشته باشد و کمک کند وقتی افتادیم انرژی دهد که  دوباره از نو شروع کنیم.

صداقت و عمل به گفته هایتان، احترام، تحسین و قدردانی دیگران را به همراه می‌آورد. اعتبار شما در نتیجه‌ی سال‌ها به دست آمده و ممکن است در نتیجه‌ی یک رفتار غلط خدشه‌دار  و از بین برود بنابراین تلاش کنید به هیچ قیمتی آن را از دست ندهید مگر در مواقعی که مجبور باشید کیفیت مهم‌تری مانند صداقت را زیرپا بگذارید. همیشه با خودتان صادق باشید و به یاد داشته باشید که ممکن است منبع الهام کسی باشید.

فایده‌ای در واکنش‌های اغراق‌آمیز و جوش آوردن نیست. آرامش باعث پیشرفت  و ترقی شما می‌شود، زیرا در چنین حالتی از وقار و صلح است که می‌توانید روی آن تمرکز کنید و در نهایت تصمیمی بگیرید که به بهترین شکل منافع شما را تامین کند. آرامش، بدون شک یکی از صفتهای بارز افرادی با شخصیت قوی و خودساخته می باشد. وقتی خودتان، افکار و احساسات‌تان را به شیوه‌ای آکنده از آرامش و صمیمت بیان می کنید، به طور حتم شخصیت شما برای اطرافیان خوشایند به نظر می رسد.

 

 

هیچکس دلش نمی‌خواهد آدم‌های اطرافش دائما از زندگی  شکوه و شکایت کنند. قطعا همه‌ی ما مشکلات خاص خودمان را داریم که لازم است به آنها رسیدگی کنیم، اما به نمایش گذاشتن ناراحتی و اعتقاد به جبر روزگار تا به حال نتوانسته گره‌ای از مشکلات کسی را باز کند. همه‌ی ما مسئول زندگی‌ خودمان هستیم، بنابراین لازم است از اینکه هر کسی جز خودمان را دلیل و باعث شکست هایمان در زندگی بدانیم، دست برداشته و خودمان مسئولیت زندگی و شکست هایمان را به دست بگیریم.

 

یک شخصیت قوی مسئولیت اعمال وکارهای خود را می‌پذیرد و بهترین تلاشش را برای تغییر سرنوشت خود انجام می‌دهد. شادی یک وضعیت ذهنی است که  انسان خودش باعث  خلق پایه ای این شادی در ذهن می شود.

 

وقتی روی چیزی تمرکز می‌کنید مطمعنا  آن را جذب خواهید کرد به عبارت ساده‌تر اگر روی مشکلات و سختی‌های زندگی تمرکز کنید فرصتی برای پیدا کردن شادی نخواهید داشت.

تکانه‌های بدون فکر و اندیشه بخش جداناپذیر از طبیعت انسانی هر فرد می باشد، برخی آدم‌ها احساسات خود را شدیدتر از دیگران تجربه می‌کنند و این موضوع باعث رفتارهای تکانشی (بدون فکر) می‌شود. اگر در مقابل این تکانه‌ها ایستادگی و مقاومت نکنید، آنها به سادگی به رفتار شما خسارت وارد می کنند ، همچنین عقل و منطق شما را دور می زنند. گاهی به خودمان اجازه می‌دهیم  که در غم ها و ترس ها غوطه ور می شوید اما برای این که شخصیت قوی داشته باشید باید به شما بگو یک که باید با ترس ها و نا امیدی ها خداحافظی کنید و خود را از بردگی ترس و نا امیدی نجات دهید. و با تمرین و تلاش خود را با به دست گرفتن احساسات تان ضخصیت محکم وقوی ایی داشته باشید.

آدم‌هایی که حقیقت طلب هستند بسیار دوست داشتنی اند، کسانی که حقیقت را هر چند دردناک  را به دروغی آرامبخش ترجیح می‌دهند. حقیقت طلبی بدون شک یکی از مهم‌ترین صفتهای فرد دارای شخصیت قوی است. آدمهای قوی و عقلانی همیشه از شک استقبال می‌کنند و در درستی اطلاعات را مورد سنجش قرار می دهند، همین است که به آنها می‌گوییم عاقل. شخصیت‌های قوی خود را از تمام سوگیری و پیش‌داوری‌‌های‌شان آزاد  و در جستجوی خوشبختی در تمام مراحل زندگی هستند.

ترس، احساسی کاملا طبیعی و برای همه آدمها  به شمار می‌رود. انسان‌ها به لحاظ ژنتیکی مستعد احساس ترس در موقعیت‌های مختلف در زندگی هستند که استرس‌آورند. همه‌ی آدم‌هایی که روی کره‌ی زمین زندگی می‌کنند ترس را حداقل برای یک بار هم که شده در زندگی تجربه می کنند. گرچه در حالی که برخی این ترس را نشان می‌دهند، برخی دیگر بر ترس خود غلبه می کنند و اجازه می‌دهند شجاعت بر وجود آنها حکومت کند. اگر می خواهید شخصیت قوی داشته باشید دقیقا باید همین کار را انجام دهید. با موانع و چالش‌های زندگی خود روبرو شوید و بر آنها غلبه کنید، عقب‌نشینی نکنید و  همیشه به خودتان اعتماد داشته باشید.

همدلی یکی از مهم‌ترین و باارزش‌ترین صفت های شخصیتی  انسان است، در حقیقت این خصوصیت است که از ما انسان می‌سازد. امروزه یکی از اشتباهات رایج این است که مردم فکر می‌کنند نشان دادن همدلی و صمیمیت به آنها چهره‌ای ضعیف می‌بخشد. اما حقیقت اینطور نیست و همدلی و صمیمت است که فقط آدمهای واقعا قدرتمند، کسانی که از درون می‌درخشند و می‌توانند رفتار خوب و مهربانانه با دیگران داشته باشند. به اطرافیان خود عشق بورزید و همیشه با آنها با همدلی و صمیمت رفتار کنید بدون اینکه در مقابل انتظاری از آنها داشته باشید. هیچ وقت دیگران را مورد قضاوت قرار ندهید ؛ چرا که برای هر کس در زندگی مبارزه‌ای در جریان است که شما از آن هیچ نمی‌دانید!

کسانی که اعتماد به نفس دارند از جذابیت خاصی برخوردار هستن و این یکی از ویژگی های افراد با شخصیتهای قدرتمند در جامعه و در خانواده می باشد. چرا که وقتی به پتانسیل خای وجودی خود تان ایمان داشته باشید به دیگران هم این را القا می کنید که درباره شما به این صورت فکر کنند.

 

اعتماد به نفس به دست شما ساخته می شود برای داشتن یک شخصیت قوی و قدرتمند می بایست یاد بگیریم که روی اعتماد بنفس خود کار کنیم و به علاوه به خود احترام بگذاریم و خودمان را دوست داشته باشیم. در گذر زندگی موقعیتهای زیادی برای ما پیش می آید که عزت نفس مارا مورد هدف قرار می دهد و این به خود ما وابسته است که به نرمی و با آرامش از میان این ها عبور کنیم و هرگز به شکست و مغلوب شدن رضایت ندهیم

 

موفقیت به دنبال خود موفقیت می آورد و لزوما می دانید که برای تحقق آن لازم است که وقت و انرژی صرف نمایید . به جای این که به شکست های بزرگ تمرکز کنیم لازم است که روی موفقیت های کوچک نمرکز کنید این کار تا اینجا بهنرین راه ساختن اعتماد به نفس و در نهایت تبدیل شدن به شخصیت قوی می باشد

رعایت ادب یکی از ضروریاتی است که هر فردی لازم است آن را رعایت کنید و میادی آداب در میان اجتماع و خانواده باشد و رعایت ادب و احترام هیچ وقت از مد نیوفتاده چرا که مردم همیشه از رفتار خوب و پسندیده استقبال می کنند. وقتی صحبت ادب به میان می آید می توان گفت که رعایت ادب و مهربانی با دوستان و آشنایان و افرادی که با آنها در ارتباط هستید واقعا کار سختی نیست، و چالش واقعی زمانی است که شما می خواهید با افرادی که مشکل دارید مودبانه رفتار کنید که مدیریت این مورد در طول روز با افرادی که رفتاری در شان شخصیت قوی شما هست را به خوبی مدیریت کنید و شخصیت شما از آن چیزی که قوی هست را قوی تر کنید. تا در نهایت به انچه که قصدش را داشته اید رسیده باشید و شخصیت شما آن طوری که می خواهید قوی و محکم شود.

چگونه روی شخصیت خود کار کنیم

با عضویت در خبرنامه لرن پارسی از جدیدترین مقالات و آموزشها در ایمیل تان باخبر شوید.

تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت برای لرن پارسی محفوظ است .

طراحی سایت : ایران تمز

سلام! به اکانت کاربری خود وارد شوید

بازیابی رمز عبور

پسورد شما به ایمیل شما ارسال خواهد شد

پرورش افکار – رسیدن به موفقیت قطعی از طریق آموزش و یادگیری قانون جذب توسط دوره کارشناس جذب شوید استاد شریفی

چگونه روی شخصیت خود کار کنیم

آیا دوست دارید دارای شخصیتی افسانه ای باشید؟! از نظر شما شخصی با زندگی پر از موفقیت، شادابی و شخصیتی افسانه ای چگونه آدمی خواهد بود؟! افسانه ای بودن ممکن است برای شما مانند یک رویا باشد اما باید این را بدانید که رویا هیچ گاه سبب دست برداشتن شما از رفتارها و عادات نامناسب درونی شما نخواهد شد!

دوستان عزیز سایت پرورش افکار اگر تصمیم دارید به فردی موفق و خوش بخت در زندگیتان تبدیل شوید، و بتوانید زندگی مطلوبی برای خود داشته باشید و تمام توان، اراده و استعداد خود را برای اهدافتان بگذارید، تنها کافی است تصمیم بگیرید از همین لحظه شروع کنید و سپس اراده ی استواری برای انجام آن داشته باشید تا بتوانید به موفقیت در زندگی دست پیدا کنید.

یک فرد موفق در تمام مسائل و بخش های زندگی خود خلاقیت داشته و هر زمانی برای انجام کارهای جدید آماده می باشد و لذا این گونه افراد را نمی توان در هیچ موردی مانند مسائل شخصی، کاری، شغلی و یا حتی تحصیلات محدود نمود. هرگاه فردی این چنین با شما ارتباط برقرار کرد تلاش کنید پیوسته مراقب رفتارش باشید. بر روی رفتارهایی که دارد و حتی واکنش هایش دقت بیشتری داشته باشید. در مورد ویژگی های آشکاری که دارد کنجکاوی کنید.

طی تحقیق و بررسی در مورد نمونه های افسانه ای به نتایج جالبی می توان رسید. از جمله یکی از مهم ترین نمونه های افسانه ای شخصی است که به تمام مسائل زندگی خود علاقه دارد و به عبارتی برای انجام هر کاری در زندگی اش آمادگی کامل داشته و رسیدن به موفقیت در زندگی از همه ی جوانب برای او اهمیت فراوانی دارد.

بر اساس تحقیقات شخص افسانه ای همواره اشتیاق فراوانی برای زندگی اش دارد و هر چیزی که علاقه دارد داشته باشد را از زندگی می خواهد و آن را نیز به دست خواهد آورد. این چنین شخصی همه چیز را در زندگی خود دوست دارد از قبیل رفتن به پیک نیک، مطالعه، ورزش کردن و هر آن چه در پیرامونش و در طبیعت باشد.

زمانی که در کنار چنین فردی زمانی را سپری می کنید هیچ گاه اثری از غر زدن، گلایه و شکایت در سخنانش نخواهید دید. اگر هوا ابری باشد او این هوا را دوست می دارد، به هوای آفتابی نیز بسیار علاقه دارد، حتی زمان هایی که ترافیک باعث می شود تا انسان حس ناراحتی داشته باشد او به جای ناراحتی شروع به گفت و گو با شما می کند.

هم چنین این گونه افراد به ظاهر و قیافه خودشان علاقه مند بوده و هیچ گاه سعی در مخفی کردن عیب هایی که در ظاهر دارند نخواهند داشت. شخص افسانه ای زندگی ای دارد که کاملا او را راضی و خشنود کرده و از آن رضایت قلبی دارد و هیچ گاه در حسرت رسیدن به آرزوهایش به زندگی خود پایان نمی دهد. در واقع او مانند کودکی می باشد که دنیا را همان گونه که هست پذیرفته و از آن لذت می برد. لذا سازگاری با تمام مسائل روزگار کار این گونه افراد می باشد و برای پذیرفتن اتفاقات زندگی خود توانایی فوق العاده ای دارند، این گونه است که به موفقیت در زندگی از همه ی جهات دست پیدا می کنند.

زمانی که از او بپرسی از چه چیزی خوشت نمی آید؟! نمی تواند جوابی برای شما داشته باشد. چنین فردی اگر بیرون باشد و در همان زمان باران شروع به باریدن کند به جای فرار از باران، از آن لذت می برد، چرا که باران را اتفاقی شگفت انگیز می داند که هدیه ای از خدا بوده و بخشی زیبا از زندگی می باشد.

شخص افسانه ای در شرایطی که اتفاقی در زندگی اش باعث به وجود آمدن شرایط بدی برایش شود، تمام توان خود را می گذارد تا آن اتفاق ناخوشایند را ریشه کن کرده و نابود سازد. او هیچ گاه در مورد اشتباهات زندگی اش خود را سرزنش نمی کند، بلکه در عوض با این تفکر که تمامی افراد جایزالخطا هستند آن را می پذیرد. هم چنین پیوسته در تلاش است تا اگر رفتاری او را از فردی موثر بودن دور می کند، آن را در خود نابود سازد و شرایط را بهبود ببخشد تا به موفقیت در زندگی دست پیدا کند.

چنین فردی هیچ گاه در گذشته ها غرق نمی شود و به خاطر آن آینده خود را نابود نمی کند. چرا که می داند با پشیمانی نسبت به گذشته نمی تواند شرایط را تغییر دهد و تنها خود را فردی ضعیف و ناتوان در مقابل چشم همگان به نمایش می گذارد. هم چنین می داند گذشته تنها در صورتی می تواند مفید واقع شود که بتواند به او کمک کند و در نتیجه از آن درس گرفته و در جهت پیشرفت آینده ی خود از آن بهره بگیرد.

هم چنین یک شخص افسانه ای زمانی که افراد عادی برای یک شرایط خاص سریع عصبانی می شوند، تنها لبخندی زده و تلاش می کند با لبخندی ساده مشکل را حل نماید. ذهن او در واقع به مانند یک صافی دقیق می باشد که اجازه نمی دهد احساسات نادرست ذهن او را مخدوش سازد و لذا هیچ گاه هیجانات و احساسات بر روی او تاثیر منفی نمی گذارند.

چنین شخصی این گونه هم نیست که به صورت دائم نسبت به تمام مسائل بی تفاوت باشد، بلکه فقط اجازه نمی دهد مشکلات و مسائل بر زندگی و روند رو به رشدش تاثیرات منفی بگذارند و هم چنین زمان حال خود را به دلیل مسائلی که نمی تواند آن ها را کنترل کند از دست نمی دهد.

او هیچ گاه منتظر نمی ماند تا دیگران او را تایید نمایند. البته می داند که تشویق می تواند چه تاثیراتی بر او بگذارد اما تمام انرژی خود را صرف کارهایی نمی کند که تنها تایید و تحسین افراد دیگر را به دنبال داشته باشد. همواره فردی بی آلایش، صادق و روراست می باشد و هرگز به خود اجازه نمی دهد دیگران را عصبانی کند. هم چنین تلاش می کند با رسوم نادرستی که در ذهن مردم ریشه دوانده است با ملایمت مخالفت کند.

فرد افسانه ای هم چنین زندگی پر از شور و اشتیاق دارد و در وجود خود انرژی فراوانی دارد. سعی می کند از زمان خود نهایت استفاده را کرده و هیچ گاه تنبلی نکند. هم چنین تلاش می کند سرعت تاثیر مثبت هیجانات خوب زندگی اش را بیشتر کرده و در مقابل، احساسات منفی درونش را به شدت تخریب می کند. چنین شخصی هیچ گاه استرس توجیه خود برای دیگران را ندارد و اگر شخصی مطابق میل او عمل نکند ناراحت نمی شود. او همواره به راستی زندگی کرده و زندگی سرشار از شادی حق طبیعی او می باشد.

دوستان عزیز سایت پرورش افکار برای رسیدن به موفقیت در زندگی و آینده ی خود از همین لحظه تصمیم بگیرید که از لحظات زندگی خود نهایت استفاده را ببرید و چنین شخصیتی را سرمشق زندگی خود قرار دهید. مطمئن باشید با این روش ها می توانید به تمام خواسته ها و رویاهای خود جامه ی عمل بپوشانید.

خب امروز می خواهم ۸ راه حل جادویی در مورد اینکه یک شخصیت کاریزماتیک تر و در واقع دوست داشتنی داشته باشید به شما معرفی می کنم:

یک شنونده خوب بودن فقط به این مربوط نیست که یک جا نشسته و از گوش های خود برای شنیدن صحبت های طرف مقابل استفاده کنید. این یعنی ما باید به صورت فعال مواردی که در ادامه ذکر خواهد شد را انجام دهیم:

برقرار کردن ارتباط چشمی

اینکه به این طرف و آن طرف نگاه کنید باعث نمی شود شما کاریزمایتکی به نظر برسید.

برقراری ارتباط منظم چشمی با طرف مقابل برای ایجاد یک رابطه قوی با وی اهمیت بالایی دارد. با این حال باید هر سه یا چهار ثانیه یک بار این ارتباط چشمی را قطع کنید.

اینکه به جای دیگر نگاه کرده و دوباره نگاه را به سمت مخاطب برگردانید، کاری می کند شما طبیعی به نظر رسیده و نشان می دهد که شما تلاش نمی کنید که فکر مخاطب خود را بخوانید.

از حواس پرتی ها اجتناب کنید.

گوشی خود را در حالت بی صدا قرار داده تا حواستان پرت نشود.  باید با طرف مقابل اعتماد سازی کرده و علاقه خود را به وی نشان دهید.

وقتی متوجه می شوید که دارید تعداد کاشی های کف اتاق را می شمارید، توجه خود را به شخصی که با وی صحبت می کنید، برگردانید. حواستان جمع باشد و تمرکز خود را فقط روی فردی که به وی گوش می کنید، بگذارید.

تعامل برقرار کردن

در بین صحبت ها با گفتن هوم و موارد مشابه تعامل برقرار کنید. اینگونه شخص فکر میکند درک شده و به وی گوش کردید. گاهی مهم است کاری کنید که شخص فکر کند تنها فرد داخل اتاق است

ما همه کسی را که از ما پشتیبانی و حمایت می کند دوست داریم، کسی که وقتی حس بدی دارید شما را تشویق می کند.

آیا می دانستید که می توانید روزانه با انجام کارهای کوچک کاری کنید که بیشتر مشوق و حامی به نظر برسید؟

اینجا چند مورد وجود دارد که می توانید انجام دهید:

۵ ذهنیتی که شما باید توسعه دهید تا موفق شوید
چگونه روی شخصیت خود کار کنیم

چگونه در زندگی موفق شوید: ۱۳ نکته تغییردهنده زندگی

۵۰ جمله ی تاکیدی برای موفقیت و اعتماد به نفس

موفقیت طولانی مدت به یادگیری این ۶ درس در اوایل شغل شما…


۳ قدم برای موفقیت از دیدگاه اُپرا وینفری

تواضع: تکه پازل گمشده لازم برای موفقیت شما

“کسی که در موارد کوچک قابل اعتماد نیست نمی تواند در مورد موارد بزرگ قابل اعتماد باشد- آلبرت انیشتین”

اگر می خواهید شخصیت کاریزماتیک تری پیدا کنید پس مهم است که یک شخص صادق و قابل اتکا باشید. یک فرد قابل اتکا هرگز کسی را نا امید نمی کند. وقتی به چیزی تعهد پیدا کند هرگز کم کاری نمی کند. یک مورد مهم دیگر این است که بقیه را مسخره نکرده و غیبت نکنید.

مهارت های خوب گفتاری یک کلید مهم برای رسیدن به موفقیت است. وقتی در این مورد ماهر شوید، می توانید با هر کسی ملاقات کرده و به آسانی در مورد هر چیزی صحبت کنید. خبر خوب این است که روش هایی برای توسعه مهارت های گفتاری شما وجود دارد. وقتی از این روش ها به خوبی استفاده کنید، می توانید یک شخصیت کاریزماتیک تر داشته باشید.

اینجا روش انجام این کار شرح داده می شود:

اما چگونه داستان های جالب داشته باشید؟

بیرون بروید و با مردم صحبت کنید و از منطقه امن خود خارج شوید.

موارد زیر را انجام دهید:

وارد مکالمه شده و علاقه خود به این مکالمه را نشان دهید. رابطه چشمی خوبی برقرار کنید تا به فرد نشان دهید که به مکالمه علاقه دارید. دیدگاه های خود را به اشتراک گذاشته تا جریان مکالمه را برقرار کنید. اما همیشه یادتان باشد که از طرف مقابل سوال بپرسید.

فقط در مورد خودتان صحبت نکنید. بقیه افراد را برای ارائه افکار و دیدگاه های خودشان تشویق کنید و برای گوش دادن به آن ها و نشان دادن علاقه خود زمان صرف کنید.

اگر می خواهید شخصیت کاریزماتیک تری داشته باشید، پس مهم است که پر انرژی و مشتاق باشید. بیشتر افراد نزدیکی با آدم های مثبت، پر انرژی و مشتاق را دوست دارند چرا که آن ها به نظر با اعتماد به نفس هستند با این حال خود پسند به نظر نمی رسند. اگر مثبت باشید، لبخند می زنید، می درخشید و زیبایی درون خود را منعکس می کنید.

“هیچ چیز بزرگی بدون اشتیاق حاصل نشده است” رالف والدو امرسون

فردی نباشید که همیشه غر می زند. سمی نباشید. نمیه پر لیوان را ببینید نه نیمه خالی آن را. کسی باشید که اتاق را نورانی می کند. به دنبال موارد مثبت در زندگی بگردید و با حضور خود خوشحالی را بسط دهید.

بیاید انجام دهیم….

ما همیشه از بودن در کنار کسی که ما را می خنداند لذت می بریم.

شوخ طبعی در زمان های استرس زا یک نیاز مبرم است. داشتن حس شوخ طبعی می تواند کاری کند که تعامل برانگیز تر و خوشایند تر به نظر برسید. وقتی می توانید به جو محیط، شوخ طبعی و خنده اضافه کنید، عاشق شما خواهند شد.

اینجا چند ترفند عالی برای شوخ طبع تر بودن آمده است:

یک کار خیلی مهم در زمینه کاریزماتیک بودن این است که از زبان بدن خود استفاده کنید.

تحقیقات نشان داده که زبان بدن مسئول رساندن ۵۵ درصد از پیام های ما به دیگران است. نحوه استفاده از صدای ما مسئول ۳۸ درصد از پیام رسانی است و جالب است بدانید که استفاده از کلمات فقط مسئول ۷ درصد از انتقال پیام ها است. این واقعا نشان می دهد که زبان بدن چقدر اهمیت دارد.

اینجا چند ترفند عالی برای استفاده مثبت از زبان بدن آمده است:

چیزهایی که باید از آن ها اجتناب کرد:

چیزهایی که باید انجام دهید:

اینکه خودتان باشید شما را از خود راضی نشان می دهد. این کار باعث می شود که حس کنید هیچ نیازی به بهبود وضعیت زندگی تان ندارید. واقعیت این است که اگر بخوایم در زندگی رشد کنیم، باید از منطقه امن خود خارج شویم.

به جای اینکه فقط منتظر یه اتفاق جادویی یا معجزه در زندگی باشیم باید بیرون برویم و اوضاع را تحت کنترل گرفته و فعال باشیم. زندگی ای که می خواهید را ایجاد کنید. از اشتباهات درس گرفته و برای رشد خودتان از آن ها استفاده کنید.

از عقب انداختن کارها اجتناب کنید و برای رسیدن به زندگی ای که می خواهید تلاش لازم را انجام دهید. به عبارت ساده به صورت با ثبات برای بهتر شدن تلاش کنید.

خب پس از دنبال کردن این ترفند ها می توانید یک شخصیت کاریزماتیک تر ایجاد کنید. اما تنها افرادی که مطالعه کردند، تمرین کردند و خودشان را وقف یادگیری و بهبود خودشان کردند، پاداش خواهند گرفت.

به شما: آیا هیچ ترفندی برای کاریزمایتک تر شدن شخصیت وجود دارد که بخواهید امروز آن را اعمال کنید؟

 

مطلب قبلی

ویدیو انگیزشی هر چیزی ممکنه

مطلب بعدی

ویدیو انگیزشی تردید

تنها چیزی که افراد را به سمت موفقیت سوق می دهد

چگونه بر احساس ترس از رد شدن یا طرد شدن غلبه کنید

10 کاری که باید وقتی به سختی موفق هستید آن‌ها را انجام دهید.

چرا موفقیت اغلب سبب جدایی در دوستی‌ها می‌شود؟

8 جنبه از نتایجِ تقویت برد­باری که شما را اساساً برای موفقیت…


چگونه یک زن جوان موفق باشیم؟


7 راهکار موثر برای آغاز زندگی جدید

برای چت کردن با ما روی آیکون مشاور فروش کلیک کنید

سلام! به اکانت کاربری خود وارد شوید

بازیابی رمز عبور

پسورد شما به ایمیل شما ارسال خواهد شد

انتخاب بهترین منتور برای شروع فروش در آمازون مطالعه کنید

توضیحات کوتاه :
زمانی که می‌خواهید موفق شوید، یکی از اصلی‌ترین مواردی که حتی از توانایی و مهارت شما نیز مهم‌تر است، شخصیت خود شما می‌باشد. اینکه چقدر قوی می‌باشید، به چه شکل دنیا و کائنات را می‌بینید.

تعداد امتیازها: 2

 

خلاصه ای از مقاله

چگونه روی شخصیت خود کار کنیم

زمانی که در زندگی اتفاقی رخ می‌دهد، مهم‌تر از آن اتفاق، عکس‌العمل شما نسبت به آن می‌باشد. چون شما حتی می‌توانید از کوچکترین مشکل برای خود کوه بسازید! در طول روز مسلماً اتفاقات ناخوشایندی نیز در زندگی شما رخ می‌دهد و این موارد در زندگی همه افراد وجود دارد. اما در هنگام روبه‌رو شدن با مشکلات این انتخاب شما می‌باشد که تصمیم بگیرید روی آنها تمرکز کنید یا از آنها بگذرید و بر روی شادی‌ها و دستاوردهای خود تمرکز کنید. پس این انتخاب و تصمیم خود شما می‌باشد.

 

آنچه در این مقاله می خوانید:

در مسیر موفقیت باید چگونه شخصیتی داشته باشید؟ باید چه شخصیتی بسازید که بهتر بتوانید از مشکلات و سختی‌ها نجات پیدا کنید و به اهداف خود برسید؟ زمانی که می‌خواهید موفق شوید، یکی از اصلی‌ترین مواردی که حتی از توانایی و مهارت شما نیز مهم‌تر است، شخصیت خود شما می‌باشد. اینکه چقدر قوی می‌باشید، به چه شکل دنیا و کائنات را می‌بینید و چه طرز تفکری نسبت به اتفاقاتی که در زندگی شما رخ می‌دهد، دارید. زمانی که در زندگی اتفاقی رخ می‌دهد، مهم‌تر از آن اتفاق، عکس‌العمل شما نسبت به آن می‌باشد. چون شما حتی می‌توانید از کوچکترین مشکل برای خود کوه بسازید! در طول روز مسلماً اتفاقات ناخوشایندی نیز در زندگی شما رخ می‌دهد و این موارد در زندگی همه افراد وجود دارد. اما در هنگام روبه‌رو شدن با مشکلات این انتخاب شما می‌باشد که تصمیم بگیرید روی آنها تمرکز کنید یا از آنها بگذرید و بر روی شادی‌ها و دستاوردهای خود تمرکز کنید. پس این انتخاب و تصمیم خود شما می‌باشد. 

 

مقاله پیشنهادی: چگونه به خودشناسی و رشد شخصیتی دست پیدا کنیم؟ | عزت خواه دات کام

 

در مسیر موفقیت 2 طرز فکر و نگرش وجود دارد. آگاهی از این نگرش‌ها و انتخاب مسیر درست بی‌شک در کامیابی شما تاثیرگذار است.

شما می‌توانید خیلی به ورودی‌های ذهن خود دقت کنید، حواس خود را جمع کنید و آنها را کنترل نمایید. از ورود آدم‌های منفی، افکارمنفی و موزیک‌های منفی جلوگیری کنید و همه اطلاعاتی که وارد ذهنتان می‌شود را کنترل نمایید. به عبارت دیگر خود را در یک سیستم ایزوله‌ای قرار دهید که همه چیز در آن کنترل می‌شود. این یک نوع طرز نگرش می‌باشد، خیلی از مواقع هم به خوبی جواب می‌دهد و این یک روش موفقیت می‌باشد.

 

 

طرز فکر دوم بر این اساس می‌باشد که شما یک شخصیت قوی بسازید که اگر اتفاقات بد هم وارد ذهن و زندگی شما شد، بتوانید تصمیم بگیرید و عکس‌العمل خوبی نسبت به آنها نشان دهید. حال شما طرفدار کدام راه و طرز نگرش هستید؟ اینکه یک شخصیت قوی بسازید یا اینکه اصلاً اجازه ندهید اطلاعات و افرادمنفی وارد زندگی شما شوند و خود را ایزوله نمایید؟ چون طبیعتاً در دنیایی که زندگی می‌کنید اتفاقات و افرادمنفی وجود دارند.

خیلی از افرادی که به مشاور مراجعه می‌کنند، مسیر زندگی و موفقیت خود را اینگونه تعریف می‌کنند که موفقیت‌های بی‌شماری کسب نموده‌اند و در یک نقطه انتهایی همه چیز را از دست داده‌اند و زندگی مناسبی ندارند. نکته‌ای که در این زمان در ذهن مشاور تداعی می‌شود این می‌باشد که این فرد قبل از این اتفاقات واقعاً در زندگی خود موفق بوده است و با طرز فکر اول و از طریق کنترل کامل ورودی‌های زندگی و ذهن خود، توانسته به چیزهایی که می‌خواهد برسد اما شخصیتی قوی نساخته و در ذهن او چیزی به نام شکست وجود ندارد. این فرد این موضوع را پیش‌بینی نکرده که شاید در زندگی اتفاقاتی رخ دهد که لازم باشد به گونه‌ای دیگر اقدام نماید و اقدامات لازم جهت ساخت شخصیت انسانی قوی را انجام نداده است.

اگر در زندگی اتفاقات بدی هم رخ داد، به هیچ وجه روی آنها تمرکز نکنید. سریع از آنها گذر کنید ولی همیشه بدانید که ممکن است این موارد در زندگی پیش آید تا اگر با آنها مواجه شدید، ساختمان بزرگ و زیبایی که برای خود ساختید، تخریب نشود. پس اگر در زندگی خود با مشکلی برخورد کردید این جمله را یادآوری کنید که شما باید یک شخصیت قوی هم بسازید زیرا همیشه زندگی مطابق میل و خواسته شما پیش نمی‌رود. بعضی از مسائل و مشکلات زندگی اصلاً در اختیار شما نمی‌باشد، شاید جامعه و افراد این مشکلات را به وجود آوردند اما اینکه الان شما چه عکس‌العملی نسبت به آنها نشان دهید دقیقاً به عهده شما می‌باشد. 

هر 2 هفته یک بار کارهایی که در ذهن شما بزرگ شده است را انجام دهید. این کار به شما کمک بسیاری می‌کند که کم کم شخصیت قوی را بسازید و آن را در زمینه‌ای که بیشتر به آن نیاز دارید، استفاده نمایید. پس کارهایی که در ذهن شما بزرگ شده است را هر چند وقت یک بار انجام دهید. این موارد برای هر فرد چیز مختلفی می‌تواند باشد و هر فردی در ذهن خود تعدادی کارهای سخت دارد که شاید چندین سال به آنها فکر می‌کند تا آنها را انجام دهد. الان وقتشه که برای انجام این کارها اقدام نمایید. همینطور ادامه دهید تا شخصیت قوی درون شما ساخته شود. 

برای مثال اگر این کار سخت در ذهن شما، گرفتن یک رژیم و ورزش برای کاهش وزن می‌باشد، زمانی که به باشگاه می‌روید و روی تردمیل می‌دوید، زمانی که در حال دوییدن و عرق ریختن هستید در واقع شخصیت قوی شما در حال ساخته شدن می‌باشد. زیرا کل فیزیک بدن شما از شما می‌خواهد که توقف کنید و دیگر به دویدن ادامه ندهید. ولی زمانی که شما دست از ادامه مسیر برنمی‌دارید، درست همان لحظه‌ای می‌باشد که شما در حال ساخت شخصیت قوی خود می‌باشید. پس مصمم بودن به تغییر و ادامه مسیر از نشانه‌های یک شخصیت قوی می‌باشد.

 

مقاله پیشنهادی: راه هایی برای بهبود شخصیت، تنها در ده دقیقه

 

از همین کارهای کوچک شروع کنید و بدانید که ساخت یک لایف‌استایل درست، کار عجیب و سختی نمی‌باشد. نیازی نیست زندگی خود را به‌طور کامل تغییر دهید. ساخت لایف‌استایل از چیزهای خیلی کوچک شروع می‌شود. می‌توانید عادت‌های رفتاری نادرست را تغییر دهید و همین باعث می‌گردد که شخصیت قوی را بسازید. هرچه قدر هم که تلاش کنید ولی شیوه درست زندگی را برای خود انتخاب نکرده باشید، آنگونه که شایسته است شاهد موفقیت‌های دلخواه خود نخواهید بود. اولین گام ساخت زندگی ایده‌آل این می‌باشد که خود را باور کنید و بر اساس باورهای درست، لایف‌استایل مناسب زندگی خود را بسازید.

اگر چنین شخصیتی برای خود بسازید و روزی در زندگی اتفاق ناخوشایندی رخ دهد، مطمئناً شما می‌توانید بهترین خود را به نمایش بگذارید چون آن شخصیتی که باید داشته باشید را ساختید. 

با مطالعه و کسب اطلاعات بروز، شخصیت شما برای مواجه شدن با روزهایی که شاید لازم باشد، روتین زندگی خود را تغییر دهید، آماده شده و پرورش می‌یابد. چرا که یاد گرفته‌اید در مواقعی لازم است متناسب با شرایط، تغییرات سازنده‌ای را در زندگی خود اعمال نمایید.

همیشه به خوبی به صحبت‌ها و تجربه‌های این افراد گوش دهید. تقویت روحیه‌ صبر و بردباری یکی از ملزومات ساخت شخصیت مستقل و با اراده می‌باشد. اگر به اطرافیان خود دقت کرده باشید، همیشه افراد صبور، نتایج بهتری را در زندگی خود دریافت نموده‌اند چرا که با بردباری روحیه‌ مواجه شدن با هر اتفاق زندگی را در خود پرورش داده‌اند.

آشنایی با افراد جدید باعث می‌گردد شما از اخلاق و روحیات افراد مختلف، مطلع گردید. در این صورت در برخورد با رفتارهای نامتعارف، جدید و گاها نادرست افراد دچار عدم اعتمادبه‌نفس نمی‌شوید. زیرا بر اساس تجربه خود می‌دانید انسان‌ها می‌توانند روحیات متفاوتی داشته باشند و هیچ لزومی ندارد که شما از رفتارهای نادرست  آنها دچار ناراحتی و ضعف شخصیت و اعتمادبه‌نفس شوید. شاید ساخت چنین شخصیتی در ابتدا کمی سخت به نظر برسد ولی مطمئن باشید امکان‌پذیر است، اگر برای ساخت آن مصمم بوده و تمام تلاش خود را به کار ببرید.

شاید تصور کنید شما در گروه افراد قوی و با اراده جایی ندارید اما اگر نشانه‌های شخصیتی افراد با اراده را بشناسید متوجه خواهید شد که بسیاری از این فاکتورها در شما نیز وجود دارند.

امیدواریم با ارائه این مطالب به پیشبرد اهداف شما کمک شایانی کرده باشیم. اگر شما دوست عزیز و همراه گرامی سایت عزت خواه دات کام مشتاق هستید در زندگی شخصی و کاری عملکرد بهتری داشته باشید، یک پیشنهاد ارزشمند برای شما داریم و آن مطالعه مقاله آشنایی با دوره پاراسل زندگی و تماشای ویدیو معرفی این دوره است. در پاراسل زندگی با روشی کاربردی برای ساخت یک زندگی ایده‌آل با شما همراه خواهیم بود.

 

 

شما هم میتوانید نظر خود را در رابطه با این مطلب برای ما ارسال نمایید.

برای ارسال نظر باید عضو سایت باشید، اگر قبلا در سایت ثبت نام کرده اید اینجا را کلیک کنید.

لطفا شکیبا باشید !

پایان لیست نظرات

چگونه روی شخصیت خود کار کنیم

آدرس :
اصفهان، شاهین شهر، بلوار امام، خیابان نظامی،
نبش فرعی 6 شرقی، ساختمان قلب شهر، طبقه دوم، واحد 3

شماره تلفن ثابت دفتر ایران :

031-45248985
031-45270622
031-45270633

دوره جامع فروش در آمازون دوره آربی به همراه پاراسل زندگی ( آربی اکسترا )

چگونه روی شخصیت خود کار کنیم
چگونه روی شخصیت خود کار کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *