چگونه شخصیت را بسازیم

 
helpkade
چگونه شخصیت را بسازیم
چگونه شخصیت را بسازیم

انتخاب بهترین منتور برای شروع فروش در آمازون مطالعه کنید

توضیحات کوتاه :
شخصیت هر فرد یک مورد ثابت و تغییر ناپذیر نیست بلکه شما از طریق به کار بردن تعدادی راهکار می توانید شخصیت خود را بهبود بخشیده و به شکلی مثبت ارتقاء دهید.

تعداد امتیازها: 1

خلاصه ای از مقاله

زمانی که شما شخصیت قوی داشته باشید، از عزت نفس و اعتماد به نفس بیشتری برخوردار خواهید بود. در نتیجه آن نیز امکان اینکه به اهدافی که برای خود تعیین نموده‌اید دست پیدا کنید، تا حد زیادی افزایش پیدا می‌کند. یک شخصیت قوی می‌داند که از زندگی چه می‌خواهد و دقیقاً دنبال چه چیزی است و بر همین اساس نیز تلاش کرده و پیش می‌رود. در ادامه چند راهکار به شما معرفی می‌شود که در مسیر ساخت یک شخصیت قوی و مستقل به شما کمک می‌کند.چگونه شخصیت را بسازیم

 

آنچه در این مقاله می خوانید:

 

داشتن یک شخصیت قوی و محکم لازمه اصلی رسیدن به موفقیت است. زمانی که شما شخصیت قوی داشته باشید، از عزت نفس و اعتماد به نفس بیشتری برخوردار خواهید بود. در نتیجه آن نیز امکان اینکه به اهدافی که برای خود تعیین نموده‌اید دست پیدا کنید، تا حد زیادی افزایش پیدا می‌کند. یک شخصیت قوی می‌داند که از زندگی چه می‌خواهد و دقیقاً دنبال چه چیزی است و بر همین اساس نیز تلاش کرده و پیش می‌رود. در ادامه چند راهکار به شما معرفی می‌شود که در مسیر ساخت یک شخصیت قوی و مستقل به شما کمک می‌کند.

 

 

شاید بهتر باشد که قبل از حرف زدن به صحبت‌های طرف مقابل خود گوش دهید. این کار به معنای ترسو یا خجالتی بودن نیست، بلکه نشان دهنده این است که شما می‌خواهید از آن مکالمه به یک نتیجه مطلوب برسید. شما باید اطلاعات را دریافت کرده، کمی در ذهنتان به آن فکر نموده و سپس با فکر به آن پاسخ دهید. این کار به شما کمک می‌کند تا مکالمات عمیق‌تر و با معناتری داشته باشید.

چالشی که افراد درونگرا با آن مواجه می‌شوند این است که در حالی که آنها به گوش دادن علاقه دارند اما تا زمانی که با آنها صحبت نشود، حرف نمی‌زنند. به همین دلیل ممکن است مردم شما را یک فرد آرام ببینند یا کسی که به ندرت صحبت می‌کند. مطمئناً شما نمی‌خواهید چنین برداشتی از شما داشته باشند. شما باید یک مکث مناسب در میان مکالمات خود پیدا نمایید تا بتوانید حرف زده و نقطه نظرات خودتان را عنوان کنید. این کار در محیط کار و زمان‌هایی که بحث متوقف شده است، می‌تواند خیلی مفید واقع شود.

 

هدیه ویژه برای شما  : کسب درآمد دلاری و ساخت یک لایف استایل موفق 

 

مطمئناً شما تعدادی دوست در اطراف خود دارید که با آنها بزرگ شده‌اید. احتمال دارد که در مدرسه، ورزش، شغل یا هر چیز دیگری که به طور مشترک در آن درگیر هستید، با هم رقابت داشته باشید. شاید آنها خیلی افراد شلوغی باشند اما این را بدانید که پر سر و صدا یا جلف بودن، به هیچ عنوان انتخاب خوبی نیست. سعی کنید مثل آنها نبوده و اجازه دهید کارهایی که انجام می‌دهید جای شما حرف بزنند. تصور کنید که شما در ابتدای سی سالگی هستید و از شغل خود خسته شده و احساس می‌کنید که وقت خود را برای یک کار بی معنا سپری می‌کنید. یک روز از خواب بیدار می‌شوید و تصمیم می‌گیرید کار خود را رها کنید. سپس به جای آن، به یک کسب و کار جدید رو می‌آورید. مثلاً به کسب و کارهای محلی کمک می‌کنید تا نام تجاری خود را ساخته و محصولات خود را به صورت آنلاین به فروش برسانند.

شاید درآمد فعلی شما از درآمد قبلی کمتر باشد و مجبور باشید با هر مشتری سر و کله بزنید اما به یک هدف جدید دست پیدا کرده‌اید که حالتان را بهتر می‌کند. شاید دوستان و اطرافیان شما متوجه نشوند که چرا شما از کاری که به مدت 6 سال به آن مشغول بوده‌اید، دست کشیده‌اید. حتی ممکن است کار شما را احمقانه و دیوانگی محض بدانند اما شما نباید به آنها اعتنا کنید. چرا که خودتان بهتر از هر کسی می‌دانید کاری که انتخاب کرده‌اید دقیقاً همان کاری است که برای شما مناسب است.

شما وارد راه درستی شده‌اید و تنها مسئله مهم همین است. مطمئن باشید زمانی که شما در کسب و کار جدید خود موفق شوید، دوستانی که شما را مسخره کرده و کارتان را دیوانگی می‌دانستند، به سراغتان می‌آیند. آن‌ها از شما می‌خواهند تا به آنها یاد دهید که چگونه به یک کارآفرین موفق تبدیل شوند. در این حال شما هیچ وقت به آن‌ها نمی‌گویید که من قبلاً به شما گفته بودم که کار درست چه چیزی است چرا که شما یاد گرفته‌اید به جای حرف زدن، عمل کنید.  

 

 

شما به هر شغلی که اشتغال داشته و هر سمتی که داشته باشید، زمانی که کار خودتان را به خوبی انجام می‌دهید، از دیگران تعریف و ستایش می‌گیرید. فرض کنید شما در یک کنفرانس خیلی مهم، یک سخنرانی بسیار خوب را داشته‌اید و ستایش و تمجید همه حضار را برانگیخته‌اید. مطمئناً بعد از اینکه کنفرانس تمام شد، عده‌ای دور شما را گرفته و با گفتن جملاتی از کار شما تعریف می‌کنند. مثلاً شخصی پیش شما آمده و می‌گوید: «من خیلی تحت تأثیر صحبت‌های شما قرار گرفته‌ام و سخنرانی واقعاً مفیدی بود.» یا مثلاً فرد دیگری می‌گوید: «شما سخنرانی خیلی قوی داشته، موضوع خوبی را عنوان نموده و توانستید همه افراد را درگیر کنید. شما حقیقتاً عالی بودید.»

به نظرتان اگر در چنین شرایطی قرار گرفتید، باید چه کار کنید؟ آیا همین که از آنها تشکر کنید، کافی است؟ مطمئناً کافی نیست. شما باید بعد از تشکر کردن بابت نظرات مثبت آنها، سریعاً از کسانی که در آن راستا به شما کمک کرده‌اند نیز تشکر کنید. تفاوتی هم نمی‌کند که آنها این کار را به صورت داوطلبانه انجام داده‌اند یا از اعضای تیم شما بوده‌اند. مثلاً می‌توانید بگویید: «از شما سپاسگزارم اما من تنها سخنگو بوده‌ام. این یک تلاش تیمی بود. بدون حمایت تک تک اعضا تیم، دستیابی به این موفقیت امکان پذیر نبود.» این کار می‌تواند خیلی مؤثر باشد.

چرا که اعضای تیم متوجه می‌شوند که شما تلاش‌های آنها را دیده و ارج نهادید. با این کار نشان می‌دهید که به خودتان اعتماد کافی دارید و نیازی ندارید که همیشه شما را ستایش کنند. همچنین زمانی که دیگران را با خودتان همراه کرده و باعث می‌شوید احساس مهم بودن پیدا کنند، شما خودتان را یک رهبر خوب نشان می‌دهید. هر دو این موارد از ویژگی‌های بسیار مهم شخصیتی برای هر فرد به شمار می‌روند. با این کار شما تیم قوی‌تری را به وجود آورده و می‌توانید مطمئن باشید که رشته اتصال میان همگی شما هر روز قوی‌تر از قبل می‌شود.

 

 

خیلی اوقات ممکن است شما به دنبال این باشید که توسط دیگران پذیرفته شوید. احساس نیاز مورد قبول واقع شدن، می‌تواند به شخصیت شما بستگی داشته باشد یا اینکه مسئله‌ای باشد که شما با آن سروکار دارید. اما در هر دو صورت باید بدانید که این احساس اصلاً مناسب نبوده و باید با آن مقابله نمایید. سعی کنید نگران این نباشید که دیگران چه طرز فکری درباره شما دارند. فقط خودتان باشید و از چیزی که هستید لذت ببرید.

اگر بخواهید به نظر دیگران درباره خودتان بیش از اندازه معقول توجه کنید، همیشه احساس نیاز، بی عرضگی و وابستگی خواهید داشت. پس تلاش کنید تا این حالت را در خودتان از بین ببرید و به اعتماد به نفس دست پیدا کنید.

 

 

داشتن یک ایده خوب به تنهایی نمی‌تواند موفقیت شما را رقم بزند. شما باید اقدام نموده و ایده خود را عملی کنید. در ادامۀ مثالی که در ابتدای مقاله ذکر شد؛ اگر به این فکر کردید که به کسب و کارهای محلی کمک کنید تا توسعه پیدا کرده و فروش آنلاین داشته باشند، تنها خودتان را به فکر کردن در این باره محدود نکنید. اولین گام را برداشته و اقدام کنید. برای مثال یک وبسایت درست کرده، برای خودتان لوگو طراحی نموده و یا حتی کارت ویزیت چاپ کنید. با این کار قدم در مسیر گذاشته و فکری که در ذهن داشته‌اید را عملی می‌کنید.

بدین ترتیب با گذر زمان کسانی که به دنبال توسعه کار خود هستند با شما آشنا شده و برای گرفتن مشورت به سراغ شما می‌آیند. زمانی که احساس کردید کارتان در حال رشد است و شما به کمک دیگران و ایده‌های جدید نیاز دارید، شروع به جمع کردن تیم خود کنید. بدین ترتیب شما نه تنها یک کارآفرین موفق خواهید بود، بلکه یک رهبر خوب نیز به شمار می‌روید.

مطمئناً این همان چیزی خواهد بود که شما در زندگی و به ویژه در این مثال به دنبال آن بوده‌اید. پس دقت داشته باشید، تا زمانی که اقدام نکرده و در راستای تحقق رویاها و افکار خود گام برندارید، نمی‌توانید به موفقیت در رسیدن به رویاهای خود دست پیدا کنید.

در آخر اگر شما هم مایل هستید که یک بیزینس پر سود و به دور از زمان و مکان داشته باشید و بتونید جزو فروشندگان وبسایت آمازون بشید و کسب درآمد دلاری کنید پیشنهاد میکنم حتما به لینک صفحه دوره آربی مراجعه کنید و در صورت نیاز به مشاوره از طریق واتساپ یا چت آنلاین سایت در خدمت شما هستیم . 

نظرات و موفقیت های دانشجویان دوره آربی 

چگونه شخصیت را بسازیم

 

 

 

شما هم میتوانید نظر خود را در رابطه با این مطلب برای ما ارسال نمایید.

برای ارسال نظر باید عضو سایت باشید، اگر قبلا در سایت ثبت نام کرده اید اینجا را کلیک کنید.

لطفا شکیبا باشید !

پایان لیست نظرات

آدرس :
اصفهان، شاهین شهر، بلوار امام، خیابان نظامی،
نبش فرعی 6 شرقی، ساختمان قلب شهر، طبقه دوم، واحد 3

شماره تلفن ثابت دفتر ایران :

031-45248985
031-45270622
031-45270633

دوره جامع فروش در آمازون دوره آربی به همراه پاراسل زندگی ( آربی اکسترا )

سلام! به اکانت کاربری خود وارد شوید

بازیابی رمز عبور

پسورد شما به ایمیل شما ارسال خواهد شد

پرورش افکار – رسیدن به موفقیت قطعی از طریق آموزش و یادگیری قانون جذب توسط دوره کارشناس جذب شوید استاد شریفی

چگونه شخصیت را بسازیم

آیا دوست دارید دارای شخصیتی افسانه ای باشید؟! از نظر شما شخصی با زندگی پر از موفقیت، شادابی و شخصیتی افسانه ای چگونه آدمی خواهد بود؟! افسانه ای بودن ممکن است برای شما مانند یک رویا باشد اما باید این را بدانید که رویا هیچ گاه سبب دست برداشتن شما از رفتارها و عادات نامناسب درونی شما نخواهد شد!

دوستان عزیز سایت پرورش افکار اگر تصمیم دارید به فردی موفق و خوش بخت در زندگیتان تبدیل شوید، و بتوانید زندگی مطلوبی برای خود داشته باشید و تمام توان، اراده و استعداد خود را برای اهدافتان بگذارید، تنها کافی است تصمیم بگیرید از همین لحظه شروع کنید و سپس اراده ی استواری برای انجام آن داشته باشید تا بتوانید به موفقیت در زندگی دست پیدا کنید.

یک فرد موفق در تمام مسائل و بخش های زندگی خود خلاقیت داشته و هر زمانی برای انجام کارهای جدید آماده می باشد و لذا این گونه افراد را نمی توان در هیچ موردی مانند مسائل شخصی، کاری، شغلی و یا حتی تحصیلات محدود نمود. هرگاه فردی این چنین با شما ارتباط برقرار کرد تلاش کنید پیوسته مراقب رفتارش باشید. بر روی رفتارهایی که دارد و حتی واکنش هایش دقت بیشتری داشته باشید. در مورد ویژگی های آشکاری که دارد کنجکاوی کنید.

طی تحقیق و بررسی در مورد نمونه های افسانه ای به نتایج جالبی می توان رسید. از جمله یکی از مهم ترین نمونه های افسانه ای شخصی است که به تمام مسائل زندگی خود علاقه دارد و به عبارتی برای انجام هر کاری در زندگی اش آمادگی کامل داشته و رسیدن به موفقیت در زندگی از همه ی جوانب برای او اهمیت فراوانی دارد.

بر اساس تحقیقات شخص افسانه ای همواره اشتیاق فراوانی برای زندگی اش دارد و هر چیزی که علاقه دارد داشته باشد را از زندگی می خواهد و آن را نیز به دست خواهد آورد. این چنین شخصی همه چیز را در زندگی خود دوست دارد از قبیل رفتن به پیک نیک، مطالعه، ورزش کردن و هر آن چه در پیرامونش و در طبیعت باشد.

زمانی که در کنار چنین فردی زمانی را سپری می کنید هیچ گاه اثری از غر زدن، گلایه و شکایت در سخنانش نخواهید دید. اگر هوا ابری باشد او این هوا را دوست می دارد، به هوای آفتابی نیز بسیار علاقه دارد، حتی زمان هایی که ترافیک باعث می شود تا انسان حس ناراحتی داشته باشد او به جای ناراحتی شروع به گفت و گو با شما می کند.

هم چنین این گونه افراد به ظاهر و قیافه خودشان علاقه مند بوده و هیچ گاه سعی در مخفی کردن عیب هایی که در ظاهر دارند نخواهند داشت. شخص افسانه ای زندگی ای دارد که کاملا او را راضی و خشنود کرده و از آن رضایت قلبی دارد و هیچ گاه در حسرت رسیدن به آرزوهایش به زندگی خود پایان نمی دهد. در واقع او مانند کودکی می باشد که دنیا را همان گونه که هست پذیرفته و از آن لذت می برد. لذا سازگاری با تمام مسائل روزگار کار این گونه افراد می باشد و برای پذیرفتن اتفاقات زندگی خود توانایی فوق العاده ای دارند، این گونه است که به موفقیت در زندگی از همه ی جهات دست پیدا می کنند.

زمانی که از او بپرسی از چه چیزی خوشت نمی آید؟! نمی تواند جوابی برای شما داشته باشد. چنین فردی اگر بیرون باشد و در همان زمان باران شروع به باریدن کند به جای فرار از باران، از آن لذت می برد، چرا که باران را اتفاقی شگفت انگیز می داند که هدیه ای از خدا بوده و بخشی زیبا از زندگی می باشد.

شخص افسانه ای در شرایطی که اتفاقی در زندگی اش باعث به وجود آمدن شرایط بدی برایش شود، تمام توان خود را می گذارد تا آن اتفاق ناخوشایند را ریشه کن کرده و نابود سازد. او هیچ گاه در مورد اشتباهات زندگی اش خود را سرزنش نمی کند، بلکه در عوض با این تفکر که تمامی افراد جایزالخطا هستند آن را می پذیرد. هم چنین پیوسته در تلاش است تا اگر رفتاری او را از فردی موثر بودن دور می کند، آن را در خود نابود سازد و شرایط را بهبود ببخشد تا به موفقیت در زندگی دست پیدا کند.

چنین فردی هیچ گاه در گذشته ها غرق نمی شود و به خاطر آن آینده خود را نابود نمی کند. چرا که می داند با پشیمانی نسبت به گذشته نمی تواند شرایط را تغییر دهد و تنها خود را فردی ضعیف و ناتوان در مقابل چشم همگان به نمایش می گذارد. هم چنین می داند گذشته تنها در صورتی می تواند مفید واقع شود که بتواند به او کمک کند و در نتیجه از آن درس گرفته و در جهت پیشرفت آینده ی خود از آن بهره بگیرد.

هم چنین یک شخص افسانه ای زمانی که افراد عادی برای یک شرایط خاص سریع عصبانی می شوند، تنها لبخندی زده و تلاش می کند با لبخندی ساده مشکل را حل نماید. ذهن او در واقع به مانند یک صافی دقیق می باشد که اجازه نمی دهد احساسات نادرست ذهن او را مخدوش سازد و لذا هیچ گاه هیجانات و احساسات بر روی او تاثیر منفی نمی گذارند.

چنین شخصی این گونه هم نیست که به صورت دائم نسبت به تمام مسائل بی تفاوت باشد، بلکه فقط اجازه نمی دهد مشکلات و مسائل بر زندگی و روند رو به رشدش تاثیرات منفی بگذارند و هم چنین زمان حال خود را به دلیل مسائلی که نمی تواند آن ها را کنترل کند از دست نمی دهد.

او هیچ گاه منتظر نمی ماند تا دیگران او را تایید نمایند. البته می داند که تشویق می تواند چه تاثیراتی بر او بگذارد اما تمام انرژی خود را صرف کارهایی نمی کند که تنها تایید و تحسین افراد دیگر را به دنبال داشته باشد. همواره فردی بی آلایش، صادق و روراست می باشد و هرگز به خود اجازه نمی دهد دیگران را عصبانی کند. هم چنین تلاش می کند با رسوم نادرستی که در ذهن مردم ریشه دوانده است با ملایمت مخالفت کند.

فرد افسانه ای هم چنین زندگی پر از شور و اشتیاق دارد و در وجود خود انرژی فراوانی دارد. سعی می کند از زمان خود نهایت استفاده را کرده و هیچ گاه تنبلی نکند. هم چنین تلاش می کند سرعت تاثیر مثبت هیجانات خوب زندگی اش را بیشتر کرده و در مقابل، احساسات منفی درونش را به شدت تخریب می کند. چنین شخصی هیچ گاه استرس توجیه خود برای دیگران را ندارد و اگر شخصی مطابق میل او عمل نکند ناراحت نمی شود. او همواره به راستی زندگی کرده و زندگی سرشار از شادی حق طبیعی او می باشد.

دوستان عزیز سایت پرورش افکار برای رسیدن به موفقیت در زندگی و آینده ی خود از همین لحظه تصمیم بگیرید که از لحظات زندگی خود نهایت استفاده را ببرید و چنین شخصیتی را سرمشق زندگی خود قرار دهید. مطمئن باشید با این روش ها می توانید به تمام خواسته ها و رویاهای خود جامه ی عمل بپوشانید.

خب امروز می خواهم ۸ راه حل جادویی در مورد اینکه یک شخصیت کاریزماتیک تر و در واقع دوست داشتنی داشته باشید به شما معرفی می کنم:

یک شنونده خوب بودن فقط به این مربوط نیست که یک جا نشسته و از گوش های خود برای شنیدن صحبت های طرف مقابل استفاده کنید. این یعنی ما باید به صورت فعال مواردی که در ادامه ذکر خواهد شد را انجام دهیم:

برقرار کردن ارتباط چشمی

اینکه به این طرف و آن طرف نگاه کنید باعث نمی شود شما کاریزمایتکی به نظر برسید.

برقراری ارتباط منظم چشمی با طرف مقابل برای ایجاد یک رابطه قوی با وی اهمیت بالایی دارد. با این حال باید هر سه یا چهار ثانیه یک بار این ارتباط چشمی را قطع کنید.

اینکه به جای دیگر نگاه کرده و دوباره نگاه را به سمت مخاطب برگردانید، کاری می کند شما طبیعی به نظر رسیده و نشان می دهد که شما تلاش نمی کنید که فکر مخاطب خود را بخوانید.

از حواس پرتی ها اجتناب کنید.

گوشی خود را در حالت بی صدا قرار داده تا حواستان پرت نشود.  باید با طرف مقابل اعتماد سازی کرده و علاقه خود را به وی نشان دهید.

وقتی متوجه می شوید که دارید تعداد کاشی های کف اتاق را می شمارید، توجه خود را به شخصی که با وی صحبت می کنید، برگردانید. حواستان جمع باشد و تمرکز خود را فقط روی فردی که به وی گوش می کنید، بگذارید.

تعامل برقرار کردن

در بین صحبت ها با گفتن هوم و موارد مشابه تعامل برقرار کنید. اینگونه شخص فکر میکند درک شده و به وی گوش کردید. گاهی مهم است کاری کنید که شخص فکر کند تنها فرد داخل اتاق است

ما همه کسی را که از ما پشتیبانی و حمایت می کند دوست داریم، کسی که وقتی حس بدی دارید شما را تشویق می کند.

آیا می دانستید که می توانید روزانه با انجام کارهای کوچک کاری کنید که بیشتر مشوق و حامی به نظر برسید؟

اینجا چند مورد وجود دارد که می توانید انجام دهید:

۵ ذهنیتی که شما باید توسعه دهید تا موفق شوید
چگونه شخصیت را بسازیم

چگونه در زندگی موفق شوید: ۱۳ نکته تغییردهنده زندگی

۵۰ جمله ی تاکیدی برای موفقیت و اعتماد به نفس

موفقیت طولانی مدت به یادگیری این ۶ درس در اوایل شغل شما…


۳ قدم برای موفقیت از دیدگاه اُپرا وینفری

تواضع: تکه پازل گمشده لازم برای موفقیت شما

“کسی که در موارد کوچک قابل اعتماد نیست نمی تواند در مورد موارد بزرگ قابل اعتماد باشد- آلبرت انیشتین”

اگر می خواهید شخصیت کاریزماتیک تری پیدا کنید پس مهم است که یک شخص صادق و قابل اتکا باشید. یک فرد قابل اتکا هرگز کسی را نا امید نمی کند. وقتی به چیزی تعهد پیدا کند هرگز کم کاری نمی کند. یک مورد مهم دیگر این است که بقیه را مسخره نکرده و غیبت نکنید.

مهارت های خوب گفتاری یک کلید مهم برای رسیدن به موفقیت است. وقتی در این مورد ماهر شوید، می توانید با هر کسی ملاقات کرده و به آسانی در مورد هر چیزی صحبت کنید. خبر خوب این است که روش هایی برای توسعه مهارت های گفتاری شما وجود دارد. وقتی از این روش ها به خوبی استفاده کنید، می توانید یک شخصیت کاریزماتیک تر داشته باشید.

اینجا روش انجام این کار شرح داده می شود:

اما چگونه داستان های جالب داشته باشید؟

بیرون بروید و با مردم صحبت کنید و از منطقه امن خود خارج شوید.

موارد زیر را انجام دهید:

وارد مکالمه شده و علاقه خود به این مکالمه را نشان دهید. رابطه چشمی خوبی برقرار کنید تا به فرد نشان دهید که به مکالمه علاقه دارید. دیدگاه های خود را به اشتراک گذاشته تا جریان مکالمه را برقرار کنید. اما همیشه یادتان باشد که از طرف مقابل سوال بپرسید.

فقط در مورد خودتان صحبت نکنید. بقیه افراد را برای ارائه افکار و دیدگاه های خودشان تشویق کنید و برای گوش دادن به آن ها و نشان دادن علاقه خود زمان صرف کنید.

اگر می خواهید شخصیت کاریزماتیک تری داشته باشید، پس مهم است که پر انرژی و مشتاق باشید. بیشتر افراد نزدیکی با آدم های مثبت، پر انرژی و مشتاق را دوست دارند چرا که آن ها به نظر با اعتماد به نفس هستند با این حال خود پسند به نظر نمی رسند. اگر مثبت باشید، لبخند می زنید، می درخشید و زیبایی درون خود را منعکس می کنید.

“هیچ چیز بزرگی بدون اشتیاق حاصل نشده است” رالف والدو امرسون

فردی نباشید که همیشه غر می زند. سمی نباشید. نمیه پر لیوان را ببینید نه نیمه خالی آن را. کسی باشید که اتاق را نورانی می کند. به دنبال موارد مثبت در زندگی بگردید و با حضور خود خوشحالی را بسط دهید.

بیاید انجام دهیم….

ما همیشه از بودن در کنار کسی که ما را می خنداند لذت می بریم.

شوخ طبعی در زمان های استرس زا یک نیاز مبرم است. داشتن حس شوخ طبعی می تواند کاری کند که تعامل برانگیز تر و خوشایند تر به نظر برسید. وقتی می توانید به جو محیط، شوخ طبعی و خنده اضافه کنید، عاشق شما خواهند شد.

اینجا چند ترفند عالی برای شوخ طبع تر بودن آمده است:

یک کار خیلی مهم در زمینه کاریزماتیک بودن این است که از زبان بدن خود استفاده کنید.

تحقیقات نشان داده که زبان بدن مسئول رساندن ۵۵ درصد از پیام های ما به دیگران است. نحوه استفاده از صدای ما مسئول ۳۸ درصد از پیام رسانی است و جالب است بدانید که استفاده از کلمات فقط مسئول ۷ درصد از انتقال پیام ها است. این واقعا نشان می دهد که زبان بدن چقدر اهمیت دارد.

اینجا چند ترفند عالی برای استفاده مثبت از زبان بدن آمده است:

چیزهایی که باید از آن ها اجتناب کرد:

چیزهایی که باید انجام دهید:

اینکه خودتان باشید شما را از خود راضی نشان می دهد. این کار باعث می شود که حس کنید هیچ نیازی به بهبود وضعیت زندگی تان ندارید. واقعیت این است که اگر بخوایم در زندگی رشد کنیم، باید از منطقه امن خود خارج شویم.

به جای اینکه فقط منتظر یه اتفاق جادویی یا معجزه در زندگی باشیم باید بیرون برویم و اوضاع را تحت کنترل گرفته و فعال باشیم. زندگی ای که می خواهید را ایجاد کنید. از اشتباهات درس گرفته و برای رشد خودتان از آن ها استفاده کنید.

از عقب انداختن کارها اجتناب کنید و برای رسیدن به زندگی ای که می خواهید تلاش لازم را انجام دهید. به عبارت ساده به صورت با ثبات برای بهتر شدن تلاش کنید.

خب پس از دنبال کردن این ترفند ها می توانید یک شخصیت کاریزماتیک تر ایجاد کنید. اما تنها افرادی که مطالعه کردند، تمرین کردند و خودشان را وقف یادگیری و بهبود خودشان کردند، پاداش خواهند گرفت.

به شما: آیا هیچ ترفندی برای کاریزمایتک تر شدن شخصیت وجود دارد که بخواهید امروز آن را اعمال کنید؟

 

مطلب قبلی

ویدیو انگیزشی هر چیزی ممکنه

مطلب بعدی

ویدیو انگیزشی تردید

تنها چیزی که افراد را به سمت موفقیت سوق می دهد

چگونه بر احساس ترس از رد شدن یا طرد شدن غلبه کنید

10 کاری که باید وقتی به سختی موفق هستید آن‌ها را انجام دهید.

چرا موفقیت اغلب سبب جدایی در دوستی‌ها می‌شود؟

8 جنبه از نتایجِ تقویت برد­باری که شما را اساساً برای موفقیت…


چگونه یک زن جوان موفق باشیم؟


7 راهکار موثر برای آغاز زندگی جدید

برای چت کردن با ما روی آیکون مشاور فروش کلیک کنید

سلام! به اکانت کاربری خود وارد شوید

بازیابی رمز عبور

پسورد شما به ایمیل شما ارسال خواهد شد

خوش آمدید!

بازیابی رمز عبور

رمز برای شما ایمیل شد

آگاه باشیم – مرجع آموزش خانواده


رایج ترین مشکلات خوابیدن کودکان نوپا

چگونه شخصیت را بسازیم

۵ قانونی که زن ها برای برقراری رابطه جنسی با مردان باید بدانند

هشدار؛ قبل از شروع یک رابطه جدی در ازدواج این مقاله را بخوانید

تاثیر احساسات مثبت بر پیشرفت درسی دانش آموزان


چگونگی جذب روابط ایده آل با قانون جذب

آشنایی با مفهوم ان ال پی و کاربردهای آن در زندگی

آیا وظایف پدران در دوران بارداری را می شناسید؟!

چرا مردها از قدرت خلاقیت در زن ها می ترسند؟!

آیا حالت افسردگی داشتن برایمان خطر دارد؟!

دوستان عزیز سایت آگاه باشیم در این مقاله می خواهیم به چند روش ساده به شما آموزش دهیم که چگونه یک شخصیت جذاب و موفق از خودتان در ذهن دیگران بسازید. شما با این راهکارها می توانید مهارت های ارتباطی خود را به صورت چشم گیری افزایش داده و در میان اطرافیان به یک شخصیت جذاب و موفق تبدیل شوید. لطفا در ادامه با ما همراه باشید.

اگر می خواهید تبدیل به یک شخصیت جذاب و موفق شوید باید بعضی از ذهنیت های خود را تغییر دهید. منظور ما را از این جمله متوجه می شوید، درست است؟! مثلا اگر روابط خانوادگی شما خوب پیش نمی رود، نباید دیگران را مقصر بدانید، باید مسئولیت اشتباه تان را خودتان بر عهده بگیرید. یا اگر سلامتی شما در خطر افتاده است، به دیگران هیچ ربطی ندارد و فقط به دلیل غذاهایی است که خودتان انتخاب کرده و خورده اید. در هر وضعیتی که قرار می گیرید چه از نظر خانوادگی و چه از نظر اقتصادی باید مسئولیت تمام اتفاقات را خودتان بر عهده بگیرید. بر عهده گرفتنتمام مسئولیت های زندگی از شما یک شخصیت جذاب و موفق در نگاه دیگران می سازد.

ما به خوبی می دانیم که این کار آسانی نیست، ولی هر طور که شده باید آن را انجام دهید. شما هرگز نباید در این مسیر شکایت کنید. شما تنها تصمیم گیرنده در زندگی تان هستید، به این معنا که خودتان تنها دلیل تمام اتفاقات و تجربیات هستید. اگر دو دو تای شما ۵ شود، آیا تقصیر ریاضیات است؟ خیر، این به خاطر اشتباه شماست. اگر اتفاق بدی در زندگی شما رخ دهد، مقصر اصلی آن، خودتان هستید. شما هم مشکل هستید و هم راه حل. پس هیچ عذری پذیرفته نیست.

اگر در جایی کارتان طبق برنامه پیش نرفت، از خود بپرسید که من کجا اشتباه کرده ام؟ چه درسی از این اتفاق می توانم بگیرم؟ چگونه می توانم از بروز دوباره این اشتباه در آینده جلوگیری کنم؟ حقیقت این است که شما مسئول تمام امور هستید. تمامی اتفاقات بر اساس عملکرد شما رخ می دهند. اگر اشتباهی رخ دهد فقط به دلیل کم کاری شماست. هنگامی که شما این موضوع را بپذیرید، با قدرت برای ایجاد تغییرات عمل خواهید کرد و یک شخصیت جذاب و موفق در خود شکل خواهید داد.

حتما بخوانید : آقایان جذاب برای برقراری ارتباط با خانم ها چگونه رفتار می کنند؟

ناپلئون هیل می گوید: «دنیا به کام کسانی است که می دانند می خواهند چه کار کنند و جایگاه خود را تشخیص می دهند».

اگر می خواهید به موفقیت دست پیدا کنید و در عین حال یک شخصیت جذاب و موفق هم داشته باشید، باید بدانید که در زندگی دقیقا چه کاری می خواهید انجام دهید. زمانی را به شناسایی علایق خود اختصاص دهید. شما به چه چیزهایی علاقه دارید؟ ضمیر درونی خود را شناسایی کنید و کارهای مورد علاقه تان را مشخص نمایید. این کار بسیار آسان است. هر کدام از ما سلیقه های متفاوتی داریم. کارهایی را که مورد علاقه شماست و بیشترین منفعت را برایتان دارد مشخص کنید. سپس آن ها را بنویسید.
به کارهای قبلی خود فکر کنید. از کدام کار خود بیشتر رضایت دارید و از کدام تجربه خود لذت بیشتری بردید؟ فرضیاتی که شما از کارهایی که می خواهید انجام دهید ممکن است با واقعیت یکی نباشد. ولی به هر حال شما باید مسئولیت تصمیمیاتی را که اخذ می کنید، بر عهده بگیرید. شما باید تصمیم بگیرید و کارهایی که دوست دارید را انجام دهید.

یکی از راه های دستیابی به موفقیت و یک شخصیت جذاب و موفق که بسیار مورد استفاده قرار می گیرد، تجسم فکری است. تجسم فکری یعنی خودتان را، در آن موقعیتی که می خواهید به آن دست پیدا کنید، تصور نمایید. برای مثال در سه سال آینده شما چه جایگاه شغلی برای خود در نظر گرفته اید؟ شغل و درآمد ایده آل و موقعیت شغلی مورد نظر شما چیست؟ تصور کنید که شما در هر شغلی که می خواهید می توانید مشغول به کار شوید. دوست دارید چه کاری انجام دهید؟ اگر شما به انجام کاری که دوست دارید مشغول شوید به هیچ عنوان احساس نمی کنید که عمرتان به هدر رفته است. علایق خود را پیدا کنید، چرا که این کار کمک شایانی به موفقیت شما می کند و یک شخصیت جذاب و موفق از شما در نگاه دیگران می سازد.

ما معمولا خودمان را با افراد مشهور و موفق مقایسه می کنیم. ولی فقط موفقیت های آن ها را مشاهده می کنیم و هیچگاه زحمت هایی را که برای رسیدن به این جایگاه متحمل شده اند را در نظر نمی گیریم. ولی چرا ما اختلاف زیادی با این گونه افراد داریم؟!

آن ها تمرکز خود را بر موفقیت در یک زمینه می گذارند و از این شاخه به آن شاخه نمی پرند. شما هیچ گاه این کار را انجام نمی دهید. شما می خواهید یک بالانسی در تمام زمینه ها ایجاد کنید و برای موفقیت تلاش کنید.

موفق شدن بسیار لذت بخش است، اما باید توجه داشته باشید که به هیچ عنوان از توجه به سلامتی خود و حفظ روابط تان با دیگران غافل نشوید. نسبت به آنچه می خواهید انجام دهید با خودتان روراست باشید. جیم ران می گوید: «نسبت به آنچه انجام می دهید و نسبت به آن چیزی که می خواهید بشوید، آگاه باشید». بنابراین بدون داشتن هدف به راحتی گمراه می شوید. پس باید ابتدا ارزش های خود را مشخص نمایید.

شرکت های بزرگ نیز همین گونه عمل می کنند، آن ها اهداف و چشم انداز خود را مشخص می کنند تا از مسیر منحرف نشوند. چشم انداز شخصی شما چیست؟ همانند شرکت ها که مسیر حرکت خود را مشخص می کنند، شما نیز برای خود به صورت فردی همین کار را انجام دهید. شما می توانید با این کار توانایی های خود را توسعه دهید و با مشخص کردن ارزش ها و تصمیم گیری درست در زندگی، موفقیت را به زندگی خود هدیه دهید. هنگامی که دلیل کاری که می خواهید انجام دهید را بدانید، چگونگی انجامشان راحت تر می شود. این مسیر ساختن یک شخصیت جذاب و موفق است.

مایکل آنجلو می گوید: «رنج و زحمتی که ما متحمل می شویم باعث رشد و موفقیت ما می شود». یک کاغذ و خودکار بردارید. در هر طرف آن دو نقطه بکشید و سپس این دو نقطه را با خطی به یکدیگر وصل کنید. یکی از آن نقطه ها موقعیتی است که شما در آن قرار دارید و نقطه دیگر نشان دهنده وضعیتی است که می خواهید به آن برسید. این خط فاصله شما بین وضعیت فعلی و مطلوب است.

حالا چطور می خواهید این فاصله را پر کنید؟

شما می توانید این کار را با یادگیری دانش و مهارت های جدید انجام دهید. شما باید یک کار متفاوت و جدید انجام دهید. اما این کار به هیچ عنوان آسان نیست. به اطراف خود نگاه کنید. همه چیزهایی که می بینید چیزهایی هستند که انسان ها تولید کرده اند. صندلی که روی آن می نشینید، کتابی که می خوانید، ماشینی که با آن رانندگی می کنید، لباسی که می پوشید، خلاصه همه چیزهایی که استفاده می کنید. این امکانات معمولا موجب آسایش شما می شوند. شما نیز باید کاری کنید که زحمت شما کاهش پیدا کند. شما باید کمی صبر کنید و نظم داشته باشید.

برنده مدال طلای المپیک «مایکل فلیپس» پس از سال ها تلاش و کوشش توانست در رشته خود به موفقیت برسد. «گبی داگلاس» یکی دیگر از قهرمانان المپیک نیز همین طور بود. این کار بسیار سختی است، اما آن ها تصمیم گرفتند و هیچ گاه مشکلات باعث عقب نشینی شان نشد.

اگر شما نیز می خواهید مانند این گونه افراد یک شخصیت جذاب و موفق داشته باشید، باید برای رسیدن به هدف خود زمان زیادی را اختصاص دهید. اگر می خواهید پیشرفت کنید باید کمی زحمت بکشید و سختی تحمل کنید. اما در نهایت شیرینی موفقیت تمام تلخی های مشکلات را از بین می برد.

جیمز آلن می گوید: «تنها دلیل موفقیت و یا شکست افراد، افکار آن هاست». جان ماکسول در کتاب خود، «۱۱ روش اندیشیدن درست» را بیان کرده است، اما ما فقط شماره ۷ آن را می خواهیم برای شما توضیح دهیم. آن هم درباره نحوه ی تفکر است.

شما باید توانایی فکر کردن به گذشته و تجزیه و تحلیل آن را داشته باشید. حالا چرا داشتن این توانایی مهم است؟ زیرا به شما کمک می کند تا نتایج بهتری به دست آورید و شخصیت جذاب و موفق تری از خودتان بسازید. مثلا فردی عاشق نوشتن است، پس موانعی که ممکن است با آن ها مواجه شود را می نویسد، همچنین تجارب مختلفی را که به دست می آورد را هم یادداشت می کند. این کار به رشد او و درست فکر کردنش کمک می کند. او همچنین از این یادداشت ها برای توسعه توانایی هایش کمک می گیرد. علاوه بر این، آرزوهای خود را نیز می نویسد. مثلا دوست دارد تا ۳ سال آینده یک شغل رویایی در هیئت دولت داشته باشد. با این کار ممکن است بتواند شغلی مشابه آن برای خود دست و پا کند.

تجربه، بهترین معلم برای هر یک از ماست. اگر شما از تجارب خود درست استفاده کنید نه تنها زندگی بهتری برای خود می سازید بلکه دیگر اشتباهات گذشته خود را تکرار نمی کنید. همچنین می توانید این تجارب خود را در اختیار دیگران نیز قرار دهید و آن ها را راهنمایی کنید. افرادی که شخصیت جذاب و موفقی دارند همیشه به تجاربی که تا به حال به دست آورده اند، فکر می کنند. درست فکر کردن باعث می شود که هم خودشان موفق باشند و هم به دیگران کمک کنند.

آیا شما نحوه درست فکر کردن را بلد هستید؟ اگر همه این کارها را انجام دهید، به شما اطمینان می دهیم که می توانید تبدیل به یک شخصیت جذاب و موفق شوید. بله همه این ها به خود شما بستگی دارد.

پست قبلی

۱۲ روش برای درمان خانگی سنگ کلیه

پست بعدی

چطور اعتماد از دست رفته را به رابطه خود بازگردانیم؟!چگونه شخصیت را بسازیم

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نام ، ایمیل و وب سایت من را در این مرورگر برای ارسال نظرات در آینده ذخیره کن!

پستهای اخیر

تاثیر احساسات مثبت بر پیشرفت درسی دانش آموزان


چگونگی جذب روابط ایده آل با قانون جذب

آیا وظایف پدران در دوران بارداری را می شناسید؟!

آشنایی با مفهوم ان ال پی و کاربردهای آن در زندگی

خوش آمدید!

بازیابی رمز عبور

رمز برای شما ایمیل شد


https://agahbashim.com/wp-content/uploads/2018/11/5-گام-براي-ايجاد-يک-شخصيت-جذاب-و-موفق-از-خودمان-در-نگاه-ديگران-1.mp3Downloads-icon

آیا میخواهید شخصیت بهتر و کاملتری داشته باشید؟ شاید بهتر است خودتان را برای یک سفر شگفت انگیز آماده کنید.

به گزارش آلامتو و به نقل از سپیده دانایی؛ ذهن افراد تجربه‌پذیر احتمالاً به لحاظ شناختی نسبت به افرادِ بسته‌تر و انعطاف‌ناپذیرتر، برانگیخته‌تر است.

به عنوان یک استاد روانشناسی که تخصصش تغییرات ما انسان‌ها در طول زمان است، یکی از دروسی که تدریس می‌کنم، «رشد در زندگی» است. در این درس من و دانشجویانم درباره چگونگی تأثیر ابعاد مختلف رشد (فیزیکی، شناختی و احساسی) روی یکدیگر صحبت می‌کنیم.

مثلا اینکه کمبود خواب، که فیزیکی است، می‌تواند وارد ابعاد احساسی و شناختی شود؛ به این طریق که ما را بدخلق کند و نگذارد درست فکر کنیم. مثال دیگری در این زمینه، اختلال‌مشاعر است که اگرچه روندی فیزیکی است، قطعاً روی عملکردهای شناختی مثل حافظه، و همچنین سلامتی احساسی تأثیر می‌گذارد. تعاملات بین این ابعاد نشان‌دهنده چندبعدی بودن رشد در زندگی است.چگونه شخصیت را بسازیم

وقتی من از پوشش تدریس بیرون می‌آیم و لباس محقق به تن می‌کنم، دغدغه‌های من به خصوص روی رشد هویت و شخصیت در بزرگسالی متمرکز می‌شود.

در این زمینه هم، مشخص است که شخصیت چند بعدی است. «تجربه‌پذیری»، یکی از ویژگی‌های شخصیتی، مثال بارزی در این زمینه است. افرادی که سطوح بالایی از این ویژگی را نشان می‌دهند، ذهن پذیرایی نسبت به ایده‌ها و افراد و تجربیات جدید دارند. کنجکاو و خلاق و حساس به زیبایی هستند. چون احتمالاً زمان بیشتری صرف فکرکردن درباره این موضوعات می‌کنند، ذهن این افراد احتمالاً به لحاظ شناختی نسبت به افرادِ بسته‌تر و انعطاف‌ناپذیرتر، برانگیخته‌تر است.

در واقع محققان دریافته‌اند که بزرگسالانی مسن‌تری تجربه‌پذیرتر هستند، حافظه و توانایی‌های کلامی بهتری دارند.

این اتفاق شاید به این علت نباشد که افرادی که با سطوح بالاتری از برانگیختگی شناختی درگیر می‌شوند، با شتاب کمتری با زوال ذهنی مواجه می‌شوند؛ بلکه به این علت باشد که افرادی که با تحریکات ذهنی بیشتری درگیرند، به طور کلی سطوح بالاتری از توانایی شناختی نشان می‌دهند.

اما زیاد خودتان را نگران سطح خاص تجربه‌پذیری خودتان در حال حاضر نباشید. به جای آن، به دنبال فرصت‌های بیشتری برای یادگرفتن چیزهایی جدیدی باشید که احتمال دارد در درازمدت عملکرد شناختیتان تقویت کند و حتی شاید پذیرابودنتان به تجربه را نیز در آینده افزایش دهد.

خواندن، سفر کردن، به کنسرت رفتن، به موزه رفتن، حل جدول کلمات متفاطع، انتخاب یک سرگرمی جدید، یک حرکت ورزشی جدید یا تبهر پیدا کردن در یک تکنولوژی تازه، احتمالاً عملکرد ما را در شرایطی بهتر برای مدتی طولانی‌تر حفظ می‌کند، نیز ما را کنجکاوتر و درگیرتر با دنیای اطراف می‌کند. در نتیجه، ممکن است فرد جالب‌تری شویم که اطرافیان مایل به تعامل با او هستند.

سلام بنظر شما ضعف شخصیت در چیست ؟ جهل یا زیاد دانستن بی فکری یا زیاد اندیشیدن میشه یه نمای کلی از انسان مقتدر به من بدید متشکرم

سلام .جالب بود. شما بیشتر به معرفی دو نوع شخصیت تجربه پذیر و کمتر تجربه پذیر پرداختید. ولی اینکه چطور تجربه پذیر تر بشیم تا ذهنمون از بسته بودن در بیاد رو یکم باید بیشتر دربارش مینوشتید. بنظر من. ولی در کل خوب بود.

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

اساسی‌ترین ویژگی شخصی که نتوانسته است رشد سالم کودک درونی خود را کامل کند، “در نظر نگرفتن خودش به عنوان یک موجود واحد و وابسته کردن هستی خود به دیگری است”. به عبارت دیگر چنین اشخاصی قادر نیستند به تنهایی موجودیت داشته باشند. و از نظر روان‌شناختی پیوسته به دیگران وابسته می‌باشند.

برخی ویژگی‌های شخصیت واقعی و وابسته به طور خلاصه در جدول ذیل ارائه شده است که با کمک این جدول میتوانسم شخصیت خود را بسازیم.

شخصیت بنیانی سالم

چگونه شخصیت را بسازیم

شخصیت وابسته

کامل، اصلی، واقعی

نقاب دار، تقلبی، ساختگی

خود به خودی

طراحی شده و برنامه ریزی شده‌ی قالبی

آغوش باز، سرشار از عشق

پشت کرده، آکنده از ترس

می‌دهد، سعی می‌کند به طرف مقابل برسد.

می‌گیرد، در لاک خود فرو رفته است.

 خود و دیگران را بدون پیش داوری‌های همان طوری که هستند، قبول دارد.

مملو از رشک، منتقد (از جنبه‌ی منفی- م) کامل گرا

آکنده از شفقت و شعور

در راستای انتظارات دیگران حرکت می‌کند.

بی قید و شرط دوست می‌دارد.

عشق او مشروط است.

متوجه احساسات خود است و ترسیدن از آن را پنهان نمی‌کند.

منکر احساسات خود است و آن را مخفی می‌کند.

رفتاری با اعتماد به نفس دارد.

یا متجاوز و یا غیر فعال است.

علاوه بر عقل و منطق، حدس و گمان خود را نیز به کار می‌گیرد.

فقط عقل و منطق خود را به کار می‌گیرد و حدس و گمان خود را رد می‌کند.

کودک درون خود را می‌شناسد، به آن عشق می‌ورزد و می‌تواند مثل کودکی معصوم و خوشبخت باشد.

والدین درونش خیلی قوی است، مدام از بالغین تقلید می‌کند و یا رفتار کودکانه‌ی نامناسب از خود نشان می‌دهد.

بازی و نشاط بخشی از زندگی او است.

از بازی و نشاط دوری می‌گزیند.

نقاط ضعف خود را می‌داند و آن را می‌پذیرد.

همیشه سعی می‌کند ظاهر قوی داشته باشد.

به نیرو و توانایی خود واقعاً ایمان دارد.

به نیرو و توانایی خود اعتمادی ندارد.

برای باور و اعتماد کردن به دیگران باز است.

به کسی اعتمادی ندارد.

به دیگران اجازه می‌دهد پیام‌های خوب و مثبت به او بدهند.

به دیگران اجازه نمی‌دهد به او پیام‌های خوب و مثبتی بدهند.

زندگی را همان طوری که هست قبول دارد.

مدام سعی می‌کند زندگی خود را تحت نظر و کنترل خود قرار دهد.چگونه شخصیت را بسازیم

می‌تواند پیام‌های ناخودآگاه را حس کند و برای آنها باز است.

نمی‌تواند پیام‌های ناخودآگاه را حس کند برای آنها بسته است.

احساس این که انسان‌ها یک خانواده است و او عضوی از این خانواده است، در او سنگینی می‌کند.

خود را جدا، بریده و منفرد از انسان‌ها می‌بیند.

پیوسته در فرآیند رشد روانی قرار دارد.

رشد روانی برای او مفهومی ندارد. شیوه‌های رفتاری که به آن گیر کرده، هر چقدر هم تلخ آمیز باشد، باز هم آن را تکرار کرده و می‌ماند.

دنیایی غنی مختص خود دارد.

فاقد دنیای مختص به خود است، همه از هر چیز مربوط به او آگاه است.

شخصیت وابسته چگونه ایجاد می‌شود؟

در مقاله ی بعدی به این سؤال باز خواهیم گشت. میدانیم که محیط خانواده مهم‌ترین عامل مؤثر در پرورش کودک است و چیزی که نمی‌دانیم این است که در درون خانواده چه رویارویی‌هایی کودک درون ما را زخمی کرده و رشد سالم او را متوقف می‌سازد. در قسمت‌های مختلف مقاله ی بعدی چگونگی زخمی شدن کودک درون ما از سوی خانواده و جامعه و فرهنگی که خانواده در آن قرار دارد و چگونگی وابسته شدن فرد، مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

خلاصه‌ی کلام

با مراجعه به جواب‌هایی که به پرسش‌هایی که در این قسمت داده شده است، می‌توانید پیوند سالم و یا ناسالم کودک درون با والدین درونی خود را تشخیص بدهید. سؤالات داده شده با اصالت شخصیتی، نیازهای اساسی و زندگی شما در ارتباط است.

شخصیت فردی که کودک درونش بیمار است، وابسته است؛ زیرا که این شخص مفهوم زندگی، سعادت و ارزش‌های فردی خود را در دیدگاه، گفتار و رفتار کسانی که با او ارتباط دارند، به طور خلاصه در ارزشی که دیگران به او قائل‌اند، جستجو می‌کند؛ ارزشی که او به خود قائل است به درک دیگران وابسته شده است. بدین معنی که شخصیت وابسته بنیان ساختار او را شکل می‌دهد.

بخوانید: کودک درون چیست؟درمان شخصیت وابسته به کمک کودک درون.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

موفقیت‌های بزرگ در زندگی بدون کمکِ قدرت‌درون‌تان غیرممکن است. هیچکس و هیچ چیز نمی‌تواند به شما کمک کند به درآمد بالا و زندگی دلخواه دست پیدا کنید مگر اینکه با قدرت درون تان آشناشده و از او برای هدایت به سمت خواسته هایتان کمک بگیرید. من به شما خواهم گفت چطور با کمک قدرت‌درون‌تان به تمام خواسته‌های خود برسید!

7 ساعت قبل

1 روز قبل


نام کاربری و یا ایمیل:


رمز عبور:


من را به خاطر بسپار

چگونه شخصیت را بسازیم



کاربر جدید هستم!

2

موضوعات داغ

ایجاد شخصیت جدید ، یک امر شدنی است. تا زمانیکه شخصیت قبلی یک فرد عوض نشود، و شخصیت جدید در او ایجاد نگردد،  چیزی دز زندگی‌اش عوض نمی‌شود. اگر به دنبال موفقیت هستید بایستی این را بدانید که موفقیت هر کسی، بر روی پایه های ساختار آن شخصیت ساخته شده است.   به این معنا که هر فردی برای رسیدن به موفقیت، ابتدا باید روی شخصیت  جدید خودش کار کند و این شخصیت جدید را  به گونه‌ای بسازد که موفق شدن، جزئی از شخصیت آن فرد گردد.

رسیدن به شخصیت جدید ، چیزی نیست به جز هزاران و هزاران تصمیمی‌‌ که یک فرد، می‌گیرد تا به تدریج،  و پله به پله، از آن شخصیتی که اکنون هست تبدیل شود به آن شخصیت جدیدی که دوست دارد باشد.

اگر این روند گرفتن تصمیمات برای شخصیت سازی، به اجرا در نیاید، شما همان یک نفری که معلوم نیست چه شخصیتی دارد باقی خواهید ماند.  به زبانی دیگر فقط زنده هستید و فقط در حد یک موجود زنده می‌‌توانید حضور داشته باشید و امکان رسیدن به اهدافتان را ندارید.

البته گاهی نیز یک فرد به جای داشتن یک شخصیت، دارای چندین شخصیت است که این موضوعی متفاوت است و د ر این مقاله نمی‌گنجد.

این نکته‌ی مهم را فراموش نکنید:

شخصیت شما آن چیزی نیست که با آن به دنیا آمده اید. شخصیت شما آن‌چیزی نیست که نتوانید عوضش کنید. می‌توانید شخصیت جدید خودتان را خودتان شکل دهید.

به بیانی دیگر،  شخصیت شما مثل اثر انگشت شما نیست که چسبیده شده باشد به وجود شما و غیرقابل تغییر باشد. شخصیت شما چیزی است که بایستی مسئولیت بهتر شدن آن را به عهده بگیرید.  شما در قبال شخصیت خودتان مسئول هستید و نمی‌‌توانید شانه خالی کنید و بگویید من همینم که هستم، چون می‌‌توانید آن‌را عوض کنید و شکل دیگری به آن بدهید تا یک شحصیت جدید پیدا کید. شخصیتی که بتوانید از طریق آن،  به اهداف و خواسته‌هایتان برسید.

شما  به راحتی می‌‌توانید شخصیت جدید خود را،  با واکنش نشان دادن به اتفاقاتی که در زندگی‌تان رخ می‌‌دهد،  بسازید.

مهم نیست این اتفاقات، چه اتفاقاتی باشند. هر اتفاقی که در زندگی ‌می افتد به یک واکنش نیاز دارد. اینکه تصمیم بگیرید چطوری به آن اتفاق واکنش نشان دهید، م‌ی‌تواند در ساختن شخصیت شما موثر باشد. شما می‌‌توانید در هنگام برنده شدن یا شکست خوردن،  واکنش‌های متفاوتی نشان دهید. می‌‌توانید نسبت به پولدار شدن یا از دست دادن پولتان نیز واکنش‌های متعددی داشته باشید. می‌‌توانید به هنگام روبرو شدن با سختی‌های زندگی تصیمیمات مختلفی بگیرید. اینکه چه تصمیمی بگیرید، در شکل‌دهی شخصیت شما تاثیر دارد.

برای اینکه بدانید چه تصمیمی باید بگیرید، قبل از آن،  بایستی یکسری ویژگیهای خاصی را در درون خودتان ایجاد کنید. با یک مثال این مسئله را بیان می‌کنیم.

فرض کنید شما در یک زمین بایر قرار داده‌ شده‌اید. تمام محدوده‌ی تصمیمات شما، فقط در حد همین زمین بایر است. شما دو تا کار می‌توانید انجام دهید. یا بروید و دانه‌های زیادی بکارید و آنها را آبیاری کنید و تلاش کنید تا به یک محصول برسید، یا اینکه از روی خشم و عصبانیت بروید هر چه درخت خشکیده در آن مزرعه‌ی خشک وجود دارد ارّه کنید و روی هم جمع کنید و همه را آتش بزنید.

اینکه کدام تصمیم را بگیرید، منوط به این است که قبلا ویژگی مثبت نگری و امیدوار بودن را در خودتان ایجاد کرده‌اید یا ویژگی منفی نگری و ناامیدی را.

باید ببینید در درون خودتان چه می‌‌گذرد، به ندای قلبتان گوش دهید. گاهی نیاز است ویژگی‌های قبلی خودتان را دور بریزید تا بتوانید ویژگی‌های جدیدی را جایگزین آنها نمایید.

زدودن و حذف چیزهای اضافی و به درد نخور، شبیه تراشیدن یک سنگ است تا پس از مدتی یک مجسمه‌ی  زیبا از آن ساخته شود. این مجسمه، همیشه در دل این سنگ پنهان بوده ولی فقط قوه‌ی تخیل مجمسه ساز توانست آنرا ببیند. مجسمه این ویژگی را داشت اما دیگران نداشتند. مجسمه ساز  شروع به تراشیدن و شکل دادن سنگ کرد و توانست به خیالات خودش، چهره ی واقعیت ببخشد.

نکته ی جالب در مورد ساختن یک شخصیت جدید از دل یک شخصیت قدیم،  این است که اگر به طور قطع خودتان را متعهد سازید که می‌خواهید اینکار را انجام دهید و تبدیل شوید به آن چیزی که خواهان آن هستید، نه تنها باید ویژگی‌های جدید را در خودتان ایجاد نمایید، بلکه بایستی به طور مرتب و دائما و بی وقفه، این ویژگی‌ها را تقویت نیز نمایید.

به زبانی دیگر، بایستی ویژگی‌های جدید را، به حد وفور به دست بیاورید، چون میزان اندکی از آنها نمی‌‌توانند موثر باشند.  شما به هر طریق ممکنی که می‌‌توانید، بایستی به خودتان یادآوری نمایید و مرتبا این ویژگی‌های جدید را در درون ذهنتان تقویت نمایید.  حتی اگر شده،  هر روز آنها را روی کاغذ بنویسید یا طرح آنها را روی یک تابلو بکشید.

اگر قصد داشته باشید به یک هدفی در زندگی برسید، اولین کاری که بایستی انجام دهید این است که شخصیت خودتان را عوض کنید تا بتوانید آن کسی باشید که می‌‌تواند به آن هدف برسد.

شما با شخصیت فعلی خود، هنوز توانسته‌اید به آن هدف برسید و هرگز هم نخواهید توانست. چون این شخصیت فعلی، ابزار لازم برای رسیدن به هدف را در اختیار شما قرار نمی‌دهد. شما باید ابزار لازم برای رسیدن به هدف را،  با تغییر دادن شخصیت خود بدست آورید.

کار کردن بر روی شخصیتتان، برای رسیدن به اهدافتان، یک امر حیاتی است.

 

 

ترجمه اختصاصی مجله قرمز از مقالهJim Rohn

منبع: Jimrohn

کپی شد

پیشنهاد سردبیر

داغ ترین بحث ها

تازه‌های سلامت

مقالات زیبایی

مقالات سلامت

مقالات آشپزی

چگونه شخصیت را بسازیم

مقالات تغذیه

سلامت

۳ بهمن ۱۳۹۹

۲ بهمن ۱۳۹۹

۲۷ دی ۱۳۹۹

دنیای مد

۲۰ دی ۱۳۹۹

۱۶ مهر ۱۳۹۹

۱۸ مرداد ۱۳۹۹

داغ ترین بحث ها

بیشتر دیده شده

620,415

467,387

441,282

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به وب سایت مجله قرمز می‌باشد. بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است.

کلمات
کلیدی:صداقت،راستگویی،دروغ،بدگمانی،تحریک،شخصیت،کسب شخصیت،ظاهر،مادرزادی،روش
ها،شخصیت جذاب،زیبا،دختران،پسران،زنان،

 www.zibaweb.com
 زیبا وب ،سایت مفید برای
خانواده های
ایرانی


گرد آوری حمید رضا ترکمندی سایت زیباوب


 

 شخصيت
جذاب

چگونه شخصیت را بسازیم

اين سئوال را اغلب مردم اعم از
زنان،دختران،پسران،مردان و خلاصه همه از ما مي
پرسند كه چه كنيم تا شخصيتي مطبو ع و جذاب و به قول آنها زیبا پيدا كنيم همه ما مي دانيم كه منظور از
شخصيت جذاب وگيرا كدامست اشخاصي كه شخصيت جذابي دارند بمحض برخورد با ما را به طرف
خود جلب مي كنند در اين اشخاص يكي قسم گرمي وسادگي وجود دارد  نصب انها گمان بد نمي
بريم آنها نيز ما را از خود نمي رانند چنيني احساس مي كنيم كه در واقع نيروي مرموزي
ما را به طرف انان مي كشاند شخصيت در حقيقت چيزي است كه مي توان آنرا تقويت كرده به
پيش راند گاه مي شود كه اميد خود را نسبت به شخصيت خود از دست مي دهيم وچنين تصور
مي كنيم كه اگر در مثل داراي صفاتي كه بايد نيستيم ديگر كاري نمي شود كرد وبايد
سوخت وساخت اين عقيده درست نيست

گوردون بايرون در كتاب خود نيز
عنوان از فرصت هاي زندگي براي رشد شخصيت خود استفاده كنيد چنين نوشته است :شما هر
روز در حال تغيير وتبديل هسيد ياخته هاي بدنتان يعني آن موجودات ذره بيني زنده اي
كه جسم تان را به وجود آورده اند هر روز مي ميرند وياخته هاي تازه اي جاي آنها را
مي گيرند شخصيت تان نيز مرتبا”در حال تغيير است يعني اگر سالم باشيد يا مريض اگر
خوش بين باشيد يا بد بين اگر اميال معقول داشته باشيد يا نا معقول اين همه در شخصيت
شما موثر واقع شده آنرا تغيير مي دهند پس نخستين عقيده اي كه بايد درباره زندگي خود
پيدا كنيم اين است كه شخصيت يك چيز ثابت نيست وپيوسته در حال تغير و وتبديل است

شخصيت يك چيز اكتسابي است وفطري
ومادرزادي نيست ودر نتيجه اين در اختيار ماست كه شخصيت خود را انطور كه دلمان مي
خواهد بسازيم ودر واقع آنرا مطابق شخصيت هائي بكنيم كه بي اندازه مورد تحسين ما
واقع اند وبه عبارت ديگر غبطه شخصيت جذابشان را مي خوريم با توجه بدانچه گذشت يكي
از ارههاي تدارك يك شخصيت جذاب اينست كه اشخاص را سرمشق خود قرا ر دهيم نكته مهم
اينست كه قهرمان خود را كه بايد از او پيروي كنيم از ميان شخصيت هاي واقعا جذاب
انتخاب نمائيم براي اينكه داراي شخصيتي جذاب وگيرا شويم بايد عادات وصفاتي را كه
ذيلا”شرح مي دهم رفته رفتخ در خودمان بوجود آوريم :

نخستين صفتي كه بايد در خودمان
بوجود آوريم اينست كه دقيق باشيم منظور از دقيق بودن اينست كه ببينيم واقعا”مي
خواهيم صاحب چه نوع شخصيتي بشويم مثلاكسي كه سر به هوا و وغير دقيق است وبدانچه مي
گويد توجهي ندارد وبه نحو لباس پوشيدن خود فكر نمي كند وراه رفتنش نيز بي قاعده است
كثيف است وبدظاهر است به يقين نمي تواند در نظر مردمان يك شصيت جذاب جلوه كند بديهي
است كه درباره هر كدام از موضوعات زير مانند سخن گفتن ،پرداختن به ظاهر وطرز راه
رفتن وصحبت كردن وغيره مي توان  مقاله جداگانه اي نوشت وما نيز تا كنون به كرات در
اين باب چه مستقيم وچه غير مستقم چيز نوشته ايم در اينجا منظور ما فقط اينست كه
توجه شما را به اين نكته جلب كنيم كه يك ظاهر آراسته وطرز راه رفتن وصحبت كردن چقدر
در شخصيت آدمي موثر است

حقيقت اينست كه در نخستين برخورد
ما با ديگران تنها چيزي كه جلب توجه آنها را مي كند همانا ظاهرماست واگر به ظاهر
خود بي علاقه وبي توجه باشيم در واقع نه تنها بخود ظلم كرده ايم بلكه پاس احترام
ديگران را نيز نگاه نداشته ايم همه ما وظيفه داريم كه بخودمان احترام بگذاريم واگر
به ظاهر خود نپردازيم ودر تميزي خود نكوشيم ودر سخن گفتن نيز لاابالي باشيم آشكار
است كه در ايفاي اين وظيغه كوتاهي كرده ايم پس براي انكه شخصيت جذابي داشته باشيم
نخستبايد به ظاهر خود دقيق شويم زيرا ظاهر آشفته نشانه روح آشفته است در عوض آدمي
كه ظاهرش مرتب وشسته ورفته است اين علامت انست كه روحش نيز آشفته نيست ونظم وترتيبي
در آن حاكم است وداشتن نظم وترتيب خود يكي از عناصر سازنده يك شخصيت جذاب وقوي است
خلاصه كلام اينست كه اگر نتوانيم بوجود خود حكومت كنيم وآنرا آن طوري كه پسنديده
است در آوريم نبايد انتظار داشته باشيم كه در ديگران نفوذ كنيم وانها را به تحسين
خود وادار سازيم

 دومين قدمي كه بايد در راه
بدست آوردن يك شخصيت قوي برداريم اينست كه پيوسته متبسم باشيم هيچكس نمي تواند منكر
قدرت اسراراميز يك لبخند باشد .اخم وتخم مردم را از ما منزجر ودلتنگ مي سازد انكار
نمي توان كرد كه يكي از پايه هاي اساسي يك شخصيت جذاب همين تبسم وقيافه اي شادداشتن
است البته منظوراين نيست كه شخص لبخند ساختگي بر لب داشته باشد وبه مدد آن بخواهد
در ديگران نفوذ كند لبخند ساختگي نه تنها موجب تقويت شخصيت نمي شود بلكه بر عكس از
ملاحت شخصيت آدمي بسي مي كاهد اخيرا”دو كاميون با هم تصادف كرده بودند وراننده يكي
از كاميونها كه مردي عصبي بود وليكن درون وبيرون كاميون خود را با كلمات اخلاقي
ومذهبي زينت داده بود ناسزائي نثار راننده ديگر كرد راننده دومي با خونسردي در جواب
گفت مهم نيست كه شما به خدا ومذهب واخلاق مظاهر كنيد آدم بايد قلبا”به اين اصول
معتقد باشد منظورم اينست كه لبخند بايد از دل برخيزد وتا لاجرم بر دل نشيند
همانطوري كه مي گويند سخني كزدل برآيد لاجرم بر دل نشيند لبخند بايد صادقانه باشد
به عقيده من اگر ادمي لبخند بزند بهتر است تا لبخند ساختگي تحويل مخالف خود بدهد
لبخند صادقانه وطبيعي نشانه اينست كه شخص حاضر به همكاري است حاضر به همدردي است
خلاصه دوست است نه دشمن .

همين چيزهاي كوچك اهميت حياتي در
زندگاني آدمي دارند مخصوصا”در روابطي كه آدمي با همنوعان خود برقرار مي سازد وهمين
چيزهاست كه شخصيت فرد را جذاب وگيرنده از آب در مي آورد .سومين نكته ه بايد بدان
توجه كنيد اينست كه هميشه قدر دان باشيد كسي كه دائما” فكر مي كند كه كشتيش در دريا
غرق گشته واز همه چيز وهمه كس گله مند است وتقصير شكست هاي خود را بگردن ديگران مي
اندازد داراي شخصيت نا مطبوعي خواهد داشت وديگران را از خود منزجر ومتنفر خواهد
ساخت .وحال انكه اگر چشم وگوش خودمان را باز كنيم وبه چيزهاي خوب وشتدي بخشي كه
دورو بر ما را در برگرفته دقيقد شويم آنوقت جتوجه خواهيم شد كه هر تار موي ما زباني
مي داشت وباز از عهده شكر آنچه از خوبي در اين دنيا وجود دارد بر نمي آيد وهمين
احساس رضايت وتوجه به قدرداني بصورت يك قسم حالت شادي در قيافه آدمي جلوگر مي شود
وموجب مي گردد كه اطرافيان ما نيز از اين شادي سهمي ببرند .www.zibaweb.com

اگر به جنبه هاي امور توجه كنيم
وحساب كنيم كه چقدر بايد به خاطر نعمتي كه بما ارزاني شده شكر نمائيم آنوقت خواهيم
ديد كه اطرافيان وكساني كه با ما معاشرت مي كنند چقدر تشويق خواهند شد كه مثل ما
عمل كنند حضرت علي (ع ) مي فرمايد :سلامتي ها وقتي كه ادامه يافت از چشم مردم مي
افتد وفقط زماني مردم متوجه آن چيز هاي خوبي كه دارند مي شوند كه اين چيز ها از
دستشان در برود .شخصيت شما اگر آنچنان كه ديگران بكار نيك سوق مي دهد ديگران بايد
به سبب بختي كه پيدا كرده اند تا با شما آشنا شوند بايد شاكروحق شناس باشند
.چهارمين اقدامي كه بايد براي كسب يك شخصيت جذاب وقوي بعمل آورد اينست كه با حرارت
پر جنب وجوش باشيم كم نيستند كساني كه سر خوشبختي وتوفيق خود را داشتن وجنب وجوش
بحساب آورده اند عده زيادي از مردمان جواني ونشاط خود را تا سنين پيري حفظ مي كنند
وهر وقت كه آنها را مي بينيد متوجه مي شويد كه هدف ونقشه اي تمام هم وغم آنها را به
خود جلب كرده ودر واقع با عشق وعلاقه بدنبال اجراي نقشه وهدفي كه هستند وبا تحريك
وفعاليت هر چه كاملتري مي كوشند تا نقشه هاي خود را يكي بعد از ديگري به مرحله اجرا
در آورند خانه مي سازند كتاب مي نويسند شعر مي گويند راه مي سازند روزنامه نشر مي
دهند سخنراني مي كنند واز اين قبيل .

بقول گوردون بايرن شورونشاط را
نبايد با تظاهر وهياهو دادوفرياد اشتباه كرد چه بسيارند كساني كه در نهايت تحريك
وجنب وجوشند وليكن صدايشان در نمي آيد در سكوت فعاليت مي كنند آتشي كه درونتان
مشتعل است مهم است نه دودي كه احيانا”از ان بيرون مي زند شوروشوق داشتن وقتي كه با
تظاهر آميخته نبود وفقط متوجه نقشه اي شد كه در پيش داريم وموجب مي شود كه يكنواختي
وملال كه خواه وناخواه هر كاري پيش مي آيد بر طرف گردد مشكلات يكي بعد از ديگري از
پيش پاي برداشته شود ونشاط ما زيادتر گردد .

بدلايل بالاست كه داشتن شوروشوق
وتحريك را از عوامل مهمه تدارك يك شخصيت قوي وجذاب مي دانيم پنجمين نكته اي بايد در
مورد كسب يك شخصيت قوي بدان توجه داشت اينست كه شخص بايد فهم داشته باشد ومنظورم از
فهم اينست كه بداند هر چيز بجاي خويش نيكوست روزي يكي از مديران معروف در معرفي يكي
از همكاران خود گفت اين مرد كسي است كه هر چيز را به موقعش مي گويد .در يكي از
كتابهاي تورات نيز آمده است كه سخن وخاموشي هر كدام وقتي دارد شاعر ما نيز گفته دو
چيز تيره عقل است دم فرو بستن به وقت گفتن وگفتن به وقت خاموشي .هيچ براي شما پيش
امده كه بي اراده سخن انتقاد آميزي به زبان اورده وبعد پشيمان شده با خود گفته
باشيد (كاشكي مي توانستم جلو زبانم را بگيرم )در عوض گاه نيز فرصت پيش مي آيد كه با
سخن خود كسي را به كار خيري تشويق كنيم وليكن اين كار را نمي كنيم وبعد پشيمان شده
با خود مي گوئيم (مثل اينكه زبان بكام نداشتم وگرنه مي شد با گفتن يك كلمه محبت
آميز جلو فلان جنايت را گرفت )فهمي كه از ان در بالا حرف زديم در واقع بدان
استعدادي اطلاق مي شود كه شخص بدان واسطه مي تواند خود را بجاي ديگران بگذارد وآنها
را بفهمد وبه غمها وشاديها واوضاع واحوال روحي انها پي ببر د.ما عادت داريم كه
معمولا”از خودمان حرف بزينم وگاه خشم ومخالف خود را نسبت به ديگران بنحوي بيان مي
كنيم و اگر مختصر همدردي با آنان مي  داشتيم به هيچروي چنين رفتار نمي كرديم بعبارت
ديگر اگر بتوانيم خودمان را بجاي ديگران بگذاريم وشرايط آنان را درك كنيم كمتر پيش
مي آيد كه آنها را محكوم كنيم ويا بر ضد انا بخشم آئيم وزبان به نكوهش آنان باز
نمائيم اگر بدانچه در اين قسمت گفتيم عمل كنيد خيلي زود به فهم وشعور شهرت پيدا
خواهيد كرد .

         ششمين نكته كه بايد در مورد سب يك
شخصيت قوي بدان عمل كرد اينست كه آماده كمك به ديگران باشيد منظورم اينست كه گاه در
رفتار خود با ديگران گذشته از حرف به عمل نيز احتياج پيدا مي كنيم قاطبه مردم
احتياج دارند وقتي كه دچار مشكلي مي شوند ديگران به كمكشان بشتابند وقتي كه به
مسئوليت خود در قبال مردم پي برديم شخصيت ما رشد مي كند وتوسعه مي يابد شركت در غم
ديگران غم هاي ما را سبك مي كند وقتي كه صادقانه شريك غم ديگران مي شويم ويا با دست
وزبان خود مي كوشيم كه از بار گرفتاريهاي ديگران بكاهيم آنوقت است احساس مي كنيم غم
هاي خود را فراموش كرده ايم اگر نظري به دور وبر خود بيفكنيم ودر كار كساني ك شخصيت
شان مورد ستايش ماست دقيق شويم متوجه مي شويم كه اين شخصيت هاي جذاب معمولا”كساني
هستند كه بيش از آنكه به كارهاي شخصي خود بپردازند بفكر بر طرف كردن گرفتاريهاي
ديگرانند بابلاخره هفتمين عامل سازنده يك شخصيت جذاب اين است كه قابل اعتماد باشيم
مردم بايد يقين كنند كه رازشان را مي توانند با ما بگويند وما نيز اين راز را به
ديگران نمي گوئيم مردم بايد اعتقاد پيدا كنند كه مي توانند به ما متكي باشند

در روزگاري كه بدگماني وعدم ثبات
ودروغ وتزوير رواج دارد صفات پسنديده اي از نوع صداقت ،با وفائي ،راستگوئي وثبات
رأي واعتقاد همچون چراغ هاي پر نوري هستند كه در تاركي بدرخشند اگر مي خواهيد
شخصيتي نيرومند جذاب ودوست داشتني داشته باشيد سعي كنيد به هفت نكته اي كه در بالا
بدان اشاره كردم بينديشيد وبا تمرين وممارست آنرا از خويشتن سازيد .


 

براي ديدن بقيه مقالات
كليك كنيد

تغییر شخصیت به هر دلیلی که باشد سخت و چالش بر انگیز است. در ابتدا به چرایی تغییر شخصیت باید پرداخت و اینکه چرا تصمیم گرفتید به دنبال شخصیت دیگر و جدیدی باشید و بعد اینکه چگونه شخصیت خود را تغییر دهید. با ما همراه باشید تا 5 روش کاربردی برای تغییر شخصیت را با شما کاربران مرور کنیم.

شخصیت، مجموعه ای از الگوهاست _ تفکر، رفتار و احساس_ که چیزی که شما هستید را شکل می دهد. می دانید نکتۀ جالبش کجاست؟ الگوها می توانند تغییر کنند. کار می برد، اما اگر واقعا خود را وقف این ایده کنید هر چیزی می تواند اتفاق بیفتد. اما به یاد داشته باشید زمانی که عقاید و تفکرات با استفاده از تجربیات زندگی در حال شکل گیری هستند، احتمالاً شخصیت قبلی مان مرتباً نمایان می شود.

چگونه شخصیت قوی و محکمی داشته باشیم؟ ( ۱۱ ویژگی افراد قدرتمند)

چگونه شخصیت افراد را تشخیص دهیم ؟

چگونه شخصیت را بسازیم

چگونه شخصیت مستقل داشته باشیم؟

این یک عمل دو گانه است: چیزی که به دنبال تغییر دادنش هستید، و چیزی که به دنبال تبدیل شدن به آن هستید. نمی توانید یکی را بدون دیگری داشته باشید. رسیدن به آن نیازمند یک تلاش بسیار بزرگ است؛ باید قبل از شروع مبارزه بدانید چه مبارزه ای را انتخاب می کنید.

بخشی از دلیل موفق بودن یک شخص گمنام معتاد به الکل به این علت بیان شده که شما چیزی را دارید که معمولاً دربارۀ آن صحبت نمی کنید و سپس آن را در معرض عموم قرار می دهید. به این ترتیب داشتن کسی که شما را مسئول بداند و روی شما حساب کند به شما یک انگیزۀ بیرونی می دهد که در وضعیتی غیر از اعلام عمومی فکرتان، از آن برخوردار نبوده اید.

این تشویق می تواند “هیچ چیز” باشد. درست است، هیچ چیز. این جایزه می تواند به کوچکی جابجا کردن تیله ها از یک جیب به جیب دیگر یا به بزرگی رفتن به تعطیلات باشد. هر چه که هست برای آن ارزش قائل شوید.

اگر این روش برایتان مفید است پس یک پایه و اساس ایجاد کنید.

وقتی به خودتان به عنوان یک انسان خجالتی یا محتاط فکر می کنید، از آن به عنوان یک عصای زیر بغل استفاده می کنید. چرا به مهمانی شب جمعه نمی روید؟…دقیقاً. هیچ دلیلی ندارید. وقتی از فکر کردن به خودتان به یک روش خاص دست بر می دارید و روش دیگری را امتحان می کنید، درهای دنیا به رویتان باز می شوند.

در راستای همان برچسب ها، تفکر سیاه و سفید را متوقف کنید. پسر ها ترسو نیستند، قدرت فاسد نیست، کتاب های درسی هم کاربرد خودشان را دارند. وقتی متوجه شوید که این ادراک شما از چیز های مختلف است که مفهوم آنها را برای شما تعیین می کند، شاهد احتمالات بیشتر و در نتیجه گزینه های بیشتری برای رفتارتان هستید.

زیبایی مغز شما این است که بخشی از شماست و در نتیجه می توانید کنترلش کنید.  اگر دیدید در حال فکر کردن هستید و می گویید “وای خدای من، من نمیتونم، من نمیتونم، من نمیتونم، من نمیتونم، من نمیتونم،” احتمال دارد که نتوانید آن کار را انجام دهید. وقتی این صدا شروع می شود، آن را متوقف کنید. این صدا اصلا برای شما خوب نیست.

اگر این روش برایتان مفید بود سعی کنید الگوهای دیگرتان را تغییر دهید.

 

به قول “ذن” در بودیسم راه خروجی از طریق در است. اگر می خواهید کمتر خجالتی باشید، بیرون رفتن با افراد و صحبت کردن با آن ها را تمرین کنید. اگر افرادی که خیلی مطالعه دارند را تحسین می کنید، شروع به خواندن و مطالعه کردن کنید. فقط وارد ماجرا شوید. افراد عادات بدی پیدا می کنند و راه هایی برای تغییر یافتنشان وجود دارد.

بسیار خب، پس فرو رفتن در غالب یک نقش مورد سرزنش قرار گرفته است، اما اگر این کار را داستین هافمن انجام داده باشد ممکن است تشویق هم شده باشد. با این روش، شما خودتان را کاملاً در یک نفر دیگر غرق می کنید. شما دیگر خودتان نیستید، بلکه موجود جدیدی هستید که سعی می کنید به آن تبدیل شوید.

 گفتن اینکه چیزی که هستید را کاملاً رها کنید و صرفا با قدرت تفکر و عادت ها شخصیت جدیدی اتخاذ کنید، خیلی سخت است. هیچ راهی نیست که بتوانید 24 ساعت 7 روز هفته را به این روش بگذرانید. بنابراین یک برنامۀ زمانی به خودتان بدهید تا بتوانید طبق خواسته تان احساس کنید.

اگر این روش برایتان مفید است پس سعی کنید الگوی احساستان را تغییر دهید.

در واقع فقط با اضافه کردن چیز جدیدی به زندگی تان است که می توانید شاهد تغییر در خودتان باشید. برای انجام این کار باید رفتار جدید، افراد جدید، و فعالیت های جدیدی را انتخاب کنید. نمی شود یک کار را بارها و بارها انجام دهید و انتظار نتیجۀ متفاوتی را داشته باشید.

برای ادامه مسیر در راستای تغییر شخصیت و متمرکز ماندن بر هدف، به خودآگاهی کاملاً شدید نیاز دارید. داشتن یک دفتر وقایع روزانه به شما کمک می کند تا افکارتان را در جایی ذخیره کنید و سپس تجزیه و تحلیل کنید که این تغییر را چگونه کنترل کرده اید. بنویسید که چه چیز به خوبی کار می کند و چه چیزی متناسب با روشتان درست کار نمی کند.

اگر قرار گرفتن در موقعیت جدید برایتان سخت است، اینگونه به آن فکر کنید: به از دست دادن موقعیت ها خاتمه بدهید. اگر نشانه ای را می بینید مبنی بر اینکه پیریِ شما نه چندان جالب تصور می شود، نگاه مجددی به آن بیندازید. اگر دوستی از شما بخواهد کاری را انجام دهید که هیچ چیز در موردش نمی دانید، موافقت کنید. شما برای این کار خیلی بهتر هستید.

اگر این روش را مفید دیدید، الگوهای رفتاری تان را تغییر دهید.

درست است. لباس زیبا نشان آدمیت نیست. اما لباس هم می تواند کمک کند تا شما در مسیر ذهنی درست قرار بگیرید. اگر چه این به تنهایی شخصیتتان را تغییر نمی هد اما می تواند در یادآوری به شما درمورد اینکه قرار است به چه شخصی تبدیل شوید مفید باشد.

الگوهای فکری و لباس کافی نیستند. به این فکر کنید که این شخص جدید چه کارهایی را انجام می دهد، و آن ها را انجام دهید. آیا به دنبال تعاملات اجتماعی است؟ از رسانه های اجتماعی دوری می کند؟ علم اقتصاد می خواند؟ هر چیزی که انجام می دهد، همان را انجام دهید.

لارم نیست که کارهای خیلی بزرگی انجام دهید—چیزهای کوچک هم کار می کنند. آیا آن شخص به دنبال کیف دستی صورتی است؟ آیا دوست دارد به آهنگ های گروه خاصی گوش دهد؟ تا جایی که ممکن است وارد آن شخصیت شوید.

حالا که این عادت ها و احتمالاً این دوست های جدید و روال کاری را برگزیده اید، ممکن است کمی احساس خستگی کنید. چیزی که حالا مهم است این است که خودتان را به آغوش بکشید، هر چیزی که هستید و هر کجا که هستید مهم نیست. محکم سر جایتان بایستید و تصمیم به ماندن بگیرید.

آیا واقعا به چیزی که می خواستید برسید، رسیدید؟ حالا که متفاوت لباس می پوشید و رفتار می کنید، دیگران حس مثبت تری به شما دارند؟ آیا می خواهید خودتان را قربانی تقلید ساختگی از فرد مطلوبتان کنید؟

برای موفقیت در شغل خود به چه مهارت هایی نیاز داریم؟ ( 15 مهارت شغلی )

چگونه متفاوت باشیم؟ ( 10 بینشی که یک شخص را منحصر به فرد می کنند)

چگونه حفظ کنیم ( روش‌ها و تکنیک های حفظ کردن و از یاد نبردن)

برای ارسال دیدگاه خود، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

Its great i can express my thanks and regards here. Thanks alot , stay blessed

برای دریافت اخبار جدید ایمیل خود را وارد نمایید

کپی کردن قسمت یا تمامی مقاله از “هاو کن یو” تنها با
کسب مجوز امکان پذیر است

همه افراد تمایل دارند که در نگاه دیگران جذاب به نظر برسند . افراد دارای شخصیت قوی علاوه بر جذاب بودن، نوع برخورد و لحن صحبتشان نیز بسیار قدرتمند استهمیشه افراد موفق از شاخص های قوی بودن شخصیتتان در راه موفقیتشان صحبت میکنند.واقعا این فاکتور ها چیست به چه شخصی قوی و به چه شخصیتی ضعیف میگویند با مجله اینترنتی سبزشمال همراه باشید تا باهم این موارد را بررسی کنیم .یک شخص «قوی» را می‌توان از راه‌های مختلفی تعریف کرد. برخی از ویژگی‌های شخصیتی این افراد: صداقت داشتن، وفادار بودن و اخلاق خوب داشتن و با نزاکت بودن است.

صداقت جزءکلیدی شخصیت شماست. با عمل به گفتارتان به اطرافیان خود نشان دهید که چقدر راستگو هستید. برای مثال اگر به همسرتان گفتید که از لحاظ شغلی او را حمایت می‌کنید، در عمل هم به او نشان دهید که این کار را می‌کنید. شما می‌توانید در مورد پروژه‌ای که اخیراً روی آن کار می‌کند از او سوال بپرسید و یا در مواقعی که سرش شلوغ است برای او شام درست کنید. شما همچنین می توانید با عمل صادقانه صداقت بیشتری پیدا کنید. این فکر را نکنید که همیشه باید به نحوه‌ی خاصی رفتار کنید. سعی کنید صادقانه واکنش نشان دهید.برای مثال، می‌توانید به همسرتان این را بگویید: “من را ببخش که اخیراً پشتیبانت نبودم . فکر می کنم دلیلش این بود که وقتی کار می کنید دلم برای شما تنگ میشه”

خودآگاهی یعنی خودتان را بیشتر و عمیق‌تر از قبل بشناسید. زمانی که خودآگاه بشوید متوجه می‌شوید که نظرات و واکنش‌های شما چگونه شکل پیدا کرده‌اند. وقتی شناخت بهتری از خودتان پیدا کنید، به ساخت شخصیت شما کمک زیادی می‌کند. روزانه زمانی را اختصاص به مکاشفه‌ی رفتارهای خود اختصاص بدهید. می‌توانید از خودتان سوال‌هایی از این قبیل بپرسید: «چرا وقتی سو به من آن حرف را زد، آنگونه واکنش نشان دادم؟»  و «دفعه‌ی بعدی که بحثی پیش آمد چگونه واکنش نشان بدهم؟»

مدیتیشن یکی از بهترین روش‌های به دست آوردن خودآگاهی است .مدیتیشن یا مراقبه را می‌توانید از طریق‌ کتاب‌های مربوط به آن، اپلیکیشن روی موبایل و کلاس رفتن یاد بگیرید و انجام دهید. همچنین می‌توانید در گوشه‌ای آرام بنشینید و صبر کنید و ببینید که افکارتان شما را به کجا می‌برند.

با ایجاد تغییر کوچکی در زندگی روتین خود می‌توانید خویشتن‌داری خود را گسترش بدهید. برای مثال می‌توانید روی پرخوری یا بدون فکر غذا خوردن خود کار کنید. اگر نیمه شب به دنبال اسنک هستید، متوقف شوید و از خودتان بپرسید که: آیا واقعا گرسنه هستید؟ سپس به جای آن لیوان بزرگی از آب بخورید. می‌توانید در مورد تمام مواردی که بی‌درنگ و بی‌فکر انجام‌شان می‌دادید، حال هوشمندانه تصمیم بگیرید.چگونه شخصیت را بسازیم

.این یکی از بهترین عاداتی است که می‌توانید داشته باشید. این عادت به شما نظم خاصی می‌دهد که بعداً در بخش‌های مختلف زندگی هم می‌توانید آن را اضافه کنید.

با راستی و درستی زندگی کردن به این معناست که با درون خود صادق هستید. اگر اقدامات شما با اعتقادات شما یکسان نباشد، با درون خود به مشکل خواهید خورد. ارزش‌های شخصی و اخلاقی درون خود را بدانید و آن‌ها را در زندگی روزانه‌ی خود محترم بشمارید.

همه‌ی انسان‌ها اشتباه می‌کنند، اما چگونگی واکنش‌ نشان دادن به آن‌ها و کنترل کردن آن است که شخصیت شما را تعیین می‌کند. زمانی که خطایی می‌کنید با خودتان روراست باشید و هرکاری را که باعث تغییر اوضاع  و جبران آن می‌شود انجام دهید. بسته به موقعیت و اوضاع، عذرخواهی کنید. در بقیه‌ی موارد شاید بهتر باشد تغییر رویه و رفتار دهید و در ادامه برای جبران کاری که انجام دادید قدم بردارید.

دلایل زیادی برای ریسک‌پذیری وجود دارد، می‌تواند به علت افزایش اعتمادبنفس و یا پیدا کردن راهی برای موفقیت باشد. یک ریسک حساب‌شده یعنی عواقب آن و مزایای آن را برای خود حساب کرده‌اید. هیچ‌وقت بدون اینکه به چیزی و عواقب آن دقیق فکر نکردید عجله‌ وار وارد نشوید.

برای مثال تصور کنید که دارید به رویای کسب‌و‌کار عکاسی خود فکر می‌کنید. قطعاً اگر ناگهان کار خود را ترک کنید و به سمت کار جدید بروید کار عاقلانه و منطقی انجام ندادید. استراتژی بهتر این است که کوچک شروع کنید. آخر هفته‌های خود را برای عکاسی اختصاص دهید و بعد مدتی که کارتان گرفت آن را به شغل تمام‌وقت تبدیل کنید.

اینکه برخی اوقات خودتان را بدون صبر و تحمل بیابید امری عادی و طبیعی است. شاید زمانی که همکاری متوجه مفهومی نمی‌شود، مجبور شوید زبان خود را گاز بگیرید. می‌توانید با کمی کار کردن روی خودتان صبر و تحمل خود را بسازید. سعی کنید منظره را از چشمان بقیه‌ی افراد ببینید. می‌توانید به این شکل فکر کنید: «شاید ماری به این علت مفهوم صحبت‌های من را به درستی درک نمی‌کند که زمینه‌ی دانش او در مورد تکنولوژی به اندازه‌ی من قوی و خوب نیست. احتمالاً اگر در گفتارم از اصطلاحات تخصصی کم‌تری استفاده کنم، منظورم را بهتر متوجه شود.»

علاوه بر آن می‌توانید سوال‌های زیادی بپرسید و منتظر پاسخ بمانید تا آن را به خوبی گوش دهید. شاید بهتر باشد اینگونه شروع کنید: «ماری دوست دارم در فهماندن این موضوع به تو کمک کنم، به من بگو دقیقاً کدام بخش آن برایت قابل درک نبود.» سپس به پاسخ ماری گوش بدهید و رویکرد دیگری را در پیش بگیرید.

برخی اوقات بی‌طرف بودن در مقابل خودتان امری سخت و دشوار است. اگر در مورد تغییر در وجود خود جدی هستید، شاید بهتر باشد از فردی دیگر کمک بگیرید. سعی کنید فردی را برای این کار انتخاب کنید که اولاً قابل اعتماد باشد و دوماً سازنده عمل کند.

اگر می‌خواهید بیشتر از قبل دلسوز و مهربان باشید، باید سعی کنید خود را جای افراد دیگر بگذارید تا آن‌ها را بهتر بفهمید. می‌توانید شخصیت خود را با درک بقیه‌ی انسان‌ها و کمک به آن‌ها تقویت کنید. سعی کنید پیش خودتان متصور شوید که فرد دیگری چه چیزی را تحمل می‌کند.

مثلاً، شاید به تازگی یکی از دوستانتان خواهر یا برادرش را از دست داده باشد. به این فکر کنید که او چه احساسی می‌تواند داشته باشد و اگر جای او بودید چگونه رفتار می‌کردید و دوست داشتید با شما چطور رفتار شود. به این فکر کنید که برای بهتر شدن حال دوستتان چه کاری را انجام می‌دادید؟ می‌توانید در این مورد کمی دقیق‌تر عمل کنید و ببینید که آن شخص دقیقاً با چه حالی روبرو است. برای مثال، شاید همسرتان سرخورده و ناامید است به این علت که همیشه او آشپزی می‌کند و زحمتش به گردن او است. سعی کنید برای یک هفته شما شام بپزید و متوجه شوید که چه فشار و استرسی را تحمل می‌کند.

برخی افراد تعصبات درونی خود را نسبت به دیگران دارند. ممکن است این‌ها آگاهانه و یا ناخودآگاه باشد. برای مثال، شاید شما فکر کنید افرادی که به دانشگاه نرفته‌اند یا موفق به اتمام دوره‌ی دانشگاهی خود نشده‌اند به اندازه‌ی کافی باهوش نیستند. سعی کنید ذهن خود را روشن‌فکرتر کنید و افراد دیگر را همانگونه که هستند بپذیرید.

زمانی که شروع به فرضیه ساختن می‌کنید، آن‌ها را در جایی یادداشت نمایید. آگاه بودن از خود تعصب بهترین راه‌حل برای پیدا کردن ریشه و مقابله کردن با آن است.دفعه‌ی بعدی که این افکار به سرتان زد، بهتر است به صورت فعالانه ذهنیت خود را تغییر دهید.به جای اینکه فکر کنید که «احتمالاً آن شخص خیلی آدم باهوشی نیست»، به این فکر کنید که «وای چه خوب است که آن شخص بدون اینکه مدرک تحصیلی دانشگاهی داشته باشد، توانسته یک شغل مناسب برای خود فراهم کند.»

قدردانی مهم‌ترین بخش از یک شخصیت قوی و پایدار است به این خاطر که نشان‌دهنده این است که شما از اطرافیان خود آگاهی کامل دارید. شما می‌توانید قدردانی را با بخشی از زندگی روزانه خود قرار دادن گسترش دهید. برای مثال، می‌توانید هرروز خود را با فکر کردن به سه چیز که بابت آن شکرگزار هستید به پایان برسانید.  علاوه بر آن می‌توانید دفتری برای یادداشت چیزهایی که بابت آن شکرگزار هستید داشته باشید. می‌توانید در طول روز در آن یادداشت کنید و یا ۱۰ دقیقه از زمان خود را وقف نوشتن در آن کنید.می‌توانید بنویسید، «امروز فرصت داوطلب شدن در یک پناهگاه حیوانات را داشتم. خدا را شاکرم که این فرصت را داشتم تا در صبح شنبه کار سازنده و درستی انجام دهم.

شما همچنین می‌توانید قدردانی خود را از دیگران بروز دهید. برای خود مقدر کنید تا هربار که شخصی کاری را برای شما انجام داد از او تشکر کنید. همچنین می‌توانید بابت مسائلی که به صورت مستقیم بر روی شما تاثیر نمی‌گذارند، کمال قدردانی و شکرگزاری داشته باشید.برای مثال می‌توانید به همکارتان بگویید، «بابت این که آن مشتری را نگه داشتی از تو ممنونم. افزایش تجارت برای همه‌ی ما سودآور است.»می‌توانید نظرات خاص‌تری ارائه دهید. می‌توانید این را بگویید، «ممنون که برای من زمانی که مریض بودم سوپ مرغ آوردی. خیلی خوشحالم کردی.»

شما می‌توانید با مسئولیت‌پذیری بیشتر شخصیت خود را بسازید. این به شما کمک می‌کند تا دانش بیشتری کسب کنید و درک جدیدی را به شما اعطا می‌کند. با نگاه به این که چگونه با دیگران ارتباط برقرار می‌کنید شروع کنید. اگر معمولاً از اینکه بلند صحبت کنید می‌ترسید، برای یک بار هم شده تلاش کنید با صدای بلند و رسا صحبت کردن را امتحان کنید.شاید در گروه موزیک کلیسای خود باشید. اگر فکر می‌کنید قطعه‌ی موسیقی باید به آواز این هفته‌ی شما اضافه شود، صحبت کنید و نظر خود را بگویید.

در محیط کار‌ی خود، سعی کنید در جلسات فعال باشید و نظراتتان را بگویید. افرادی که در جلسه حضور دارند به شما و نظراتتان احترام می‌گذارند و به آن گوش فرا می‌دهند.اگر معمولاً شما سر صحبت را باز می‌کنید، اجازه دهید که دیگران بیشتر صحبت کنندهمچنین می‌توانید با سخت‌گیری رهبری خود را نشان دهید. اگر عموماً خیلی صحبت می‌کنید، اجازه دهید شخص دیگری صحبت کند و شما فقط گوش دهید. سپس می‌توانید قبل از حرف زدن درست فکر کنید و جواب درستی بدهید.

زمانی که ذهن باز و گشوده‌ای داشته باشید برای یادگیری، می‌توانید چیزهایی جدیدی یاد بگیرید و درک درستی از اطراف خود به دست آورید. هربار که چیز جدیدی یاد می‌گیرید، پایه‌های دانش خود را می‌سازید و به فرد قوی تبدیل می‌شوید.سعی کنید منتظر فرصت یادگیری نباشید، خودتان آن فرصت را به وجود آورید.  می‌توانید این را در محیط کاری خود به کار برید. به رئیس خود بگویید:«دوست دارم از بخش حسابداری هم کمی اطلاعات به دست آورم. اجازه می‌دهید در جلسه‌ی امروز شما شرکت کنم؟»

برای خودتان اهداف واضح تعیین کنید تا اولویت‌های خود را تعریف کنید. زمانی که برای واقعی کردن اهداف‌تان می‌جنگید تبدیل به شخص قوی می‌شوید. چیزی که می‌خواهید روی آن کار کنید را برگزینید و تمرکزتان را روی آن بگذارید. می‌توانید این کار را در زندگی شخصی خود همانطور که در زندگی شغلی و حرفه‌ای خود انجام می‌دهید، بدهید.

برخی از افراد فکر می‌کنند اگر از کسی درخواست کمک کنند ضعیف تلقی می‌شوند. در حقیقت این کار نشانه‌ی قدرت شما است، زیرا از نیازهای خود آگاهید و می‌توانید آن‌ها را بیان کنید. درخواست‌های خود را مشخص و واضح بیان کنید.  به جای اینکه به همسرتان بگویید: «در امور خانه نیاز به کمک بیشتری دارم» بگویید :«خیلی خوب می‌شود اگر از این به بعد مسئولیت شستن لباس‌ها و جارو زدن خانه با شما باشد.»

قدرت بخشیدن به بقیه‌ی افراد یکی از بهترین راه‌ها برای بالا بردن افراد به خصوص خودتان است. رهبران خوب این را می‌دانند که وقتی افراد را بالا می‌کشند برای خودشان بهتر است تا اینکه آن‌ها را اذیت کنند و جلوی پایشان سنگ بندازند. با همه‌ی افراد تیم خود همکاری داشته باشید و همکاری آن‌ها را مهم تلقی کنید.

به جای اینکه از مشکل فرار کنید، سعی کنید با آن روبرو شوید و راهی برای حل کردن آن بیابید. باید به مسائل بی‌طرفانه نگاه کنید و از واکنش‌های احساسی دوری گزینید. سپس می‌توانید روی پیدا کردن و پیاده‌سازی آن راه‌حل کار کنید. برای مثال، تصور کنید وظیفه‌ی مدیریت یک تیم کاری را دارید و ناگهان یکی از افراد کلیدی تیم بدون اطلاع قبلی استعفا می‌دهد. به جای اینکه عصبی شوید، روی موقعیت پیش‌آمده تمرکز کنید. احتمالاً باید کار را دوباره پخش کنید. یک جلسه‌‌ی تیمی را ترتیب دهید، موقعیت را توضیح دهید، از بقیه‌ی افراد تیم نظر بپرسید.سپس می‌توانید کار را به نوع دیگری پیگیری کنید و رو به جلو پیش بروید.

منبع :wikihow

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

چگونه شخصیت را بسازیم
چگونه شخصیت را بسازیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *