چگونه شکست بخوریم

 
helpkade
چگونه شکست بخوریم
چگونه شکست بخوریم

دانشجوی ارشد نانومواد در پژوهشگاه مواد و انرژی- راهبر ISQM

شاید کمی عجیب بنظر برسد. احتمالا وقتی عنوان را خواندید این سوال در ذهنتان شکل گرفته، اصلا چرا باید شکست بخوریم؟! یا مگر شکست خوردن هم آموزش می‌خواهد؟! یا با خود بگویید همین که مسیر موفقیت را طی نکنم شکست خورده ام پس شکست خوردن نیازی به آموزش ندارد…

متاسفانه در سیستم معیوب آموزشی ما این مسئله آموزش داده نشده و اگر سوال های بالا در ذهنتان شکل گرفته کاملا حق دارید. ما در کشورمان روی موفقیت بشدت افراطی عمل می‌کنیم. اگر سری به دانشگاه ها بزنید می‌بینید که از دانشجوی لیسانس گرفته تا دکترا همه در پروژه هایشان بسیار موفق بوده و دقیقا نتایج مورد انتظار را در عمل دریافت کردند! اما سوال این جاست در تاریخ علم اگر به تعداد این همه دانشجوی نابغه، دانشمند نابغه وجود داشت در حال حاضر لبه تکنولوژی در صفحه نمایش خم شدن آن بود؟! یا مردم از سرطان می‌مردند؟!

مشکل اینجاست که ما در این سرزمین نتیجه را فقط موفقیت می‌بینیم در حالی که شکست به مراتب مهم تر از موفقیت است. اگر یاد بگیریم چگونه شکست بخوریم آن وقت مرز دانش در اختیار ما خواهد بود.

در کسب و کار هم همین است، کافی است سری به استارت آپ ها بزنید هزاران هزار استیو جابز و بیل گیتس دارند حیف می‌شوند!!! در یک گروه همه توهم متفاوت بودن دارند. کلا در رویا ها سیر می‌کنند و اصلا از آن بالا، پایین نمی‌آیند. با این تراکم استیو جابز و بیل گیتس چرا صنعت ما اینگونه است؟! چرا GLX همچنان یک شعبه از محصولات چینی است؟!!چگونه شکست بخوریم

این ها همه به خاطر آنست که از بدو تولد در ذهن ما خوانده اند که اگر نتیجه حاصل آن نتیجه مورد انتظار نباشد ما شکست خوردیم و دنیا به آخر رسیده است. این نگاه در کتاب های روانشناسی موفقیت نیز حکومت می‌کند و فقط لحنش تغییر کرده. در این کتاب ها مثال میزند فردی هزار بار شکست خورد و باز هم تلاش کرد و در دفعه هزار و یکم موفق شد! اما آیا او آن هزار بار را شکست خورده بود؟!

در نگاه اول (که از بدو تولد بچه را مهندس و دکتر صدا میزنند) موفقیت در مقابل شکست قرار گرفته است و در نگاه دوم شکست پله ای است برای موفقیت! جالب است که در نهایت هر دو یک حرف را میزنند: اینقدر تلاش کن تا موفق شوی!!

برای اینکه کمی آسانتر تعریفش کنیم اول بفهمیم موفقیت را باید چگونه تفسیر کنیم.

به طور مثال ما پروژه ای را تعریف می‌کنیم و انتظار داریم پس از تلاش های فراوان به نتیجه A برسیم. حالا دو حالت پیش می آید.

۱_ ما طبق انتظارمان به نتیجه A میرسیم. هورااا همه برایمان دست میزنند و میگویند آفرین شما موفق شدید.

۲_ ما به نتیجه B میرسیم. آیا شکست خورده ایم؟! متاسفانه در کشور ما پاسخ «بله» است اما در اصل اینگونه نیست بلکه ما اتفاقا موفقیتی بسیار بیشتر از حالت قبل بدست آوردیم. ما متوجه شدیم مسیری که انتخاب کردیم نتیجه A را به ما نمی‌دهد و یک قدم به A نزدیک تر شدیم (اینکه بسیاری از کشفیات بزرگ در علم هم به همین شکل بوده و نتیجه ناخواسته به مراتب بهتر از از نتیجه مورد انتظار بوده بماند!) حالا شاید این تصور البته به غلط پیش بیاید که شکست پله ای برای موفقیت است. اشتباه نگرش کجاست؟! اشتباه در این است که این اتفاق اصلا شکست نیست بلکه موفقیت است!

بنابراین حالا میتوانیم شکست را تعریف کنیم. در واقع شکست ینی شما پس از گذاشتن زمان، هزینه، انگیزه و انرژی مطلقا به هیچ نتیجه یا دستاوردی نرسید! البته کاری تقریبا غیر ممکن است ولی به لطف استیو جابز های زمانه ممکن شده است!

با این اوصاف حالا میتوان گفت چگونه می‌شود شکست بخوریم؟!

۱- فکر کنید استیو جابز، بیل گیتس، انیشتن، پیامبر و .‌‌.. هستید و هر فکر شما یک استارت آپ میلیون دلاری، یک نظریه بزرگ یا وحی الهی است.

۲- بدون هیچ مطالعه و برنامه ریزی برای فکرتان هزینه کنید.

۳- کاری که در آن تخصصی ندارید را انجام دهید.

۴- ایده خود را نصفه و نیمه آغاز کنید با این ایدئولوژی که مک‌دونالد از زیرپله شروع کرد.

۵- فوت کوزه گری اینجاست! با انجام موارد بالا به تنهایی شما بازهم شکست نخوردید بلکه فقط به نتیجه دلخواه نرسیدید و طبق تعریف ما، شما حتی موفق تر هم شدید(اما خودتان نمی‌دانید) پس برای اینکه شکست بخورید باید تمام نتایج حاصل از پروژه را رها کرده کمی دپرس شوید و منتظر استیو جابز درون خود شوید تا دوباره خودنمایی کند.

موفقیت قله ای نیست که آن را فتح کنید. موفقیت دائما جلوی چشمان شماست، باید برای آن تلاش کنید، سختی بکشید، کمی هم در واقعیت زندگی کنید. موفقیت فقط تبدیل به استیو جابز شدن نیست. موفقیت ینی شما بهترین خودتان شوید.

اینکه یادمی‌گیریم چگونه شکست بخوریم به ما کمک می‌کند موفقیت را واضح تر ببینیم. ما باید یادبگیریم چگونه موفق شکست بخوریم(شکست از نگاه جامعه) و متوجه شویم اتفاقی که افتاده موفقیت است و نه شکست. شکست ینی رها کردن همه چیز و ما باید بگیریم چگونه واقعا شکست نخوریم.

نکته مهم در این راه اینست که نه از حاصل شدن نتایج دلخواه خیلی خوش حال شویم و نه از حاصل شدن نتایج ناخواسته خیلی ناراحت.

یادمان نرود در پس هر اتفاقی فلسفه ای نهفته است که ما را به موفقیت نزدیک میکند.

دانشجوی ارشد نانومواد در پژوهشگاه مواد و انرژی- راهبر ISQM

با ثبت نام در ویرگول به آرشیو بزرگی از مقالات مرتبط با این موضوع دسترسی خواهید داشت

از این پس او نمی‌تواند پروفایل کاربری و مطالب شما را ببیند.

از این که همواره شکست می‌خورید، خسته شدید؟ انتظار داشتید که بعد از چندین شکست، بالاخره موفق شوید ولی نشدید؟ این شکست‌ها باعث شده که دیگر انگیزه شروع کار جدیدی را نداشته باشید؟ خب شاید این اتفاق به این دلیل بوده که به شیوه درستی شکست نخورده‌اید. شکست به ۳ طریق روی می‌دهد؛ اما فقط یکی از آن‌ها موجب پیشرفت و موفقیت شما می‌شود.

در این مقاله راج جانا (Raj Jana)، بنیانگذار JavaPresse Coffee Company، سه نوع شکست را معرفی کرده است. او اعتقاد دارد که برای موفقیت، شکست خوردن ضروری‌ست؛ اما شکست به شیوه‌ای درست.

کسب‌وکار جدید شما به طور پیوسته در حال رشد است و انتظار دارید که پس از مدت‌ها بتوانید کمی استراحت کنید. ناگهان به دلایلی نامعلوم دچار افت شدید فروش می‌شوید؛ روابطتان با تأمین‌کننده به مشکل می‌خورد؛ تعداد زیادی کالا، برگشت خورده و در انبار نیز هیچ کالایی ندارید. مهم نیست که دلیل این اتفاقات چیست. شما شکست خورده‌اید!

در این زمان، نگرانی شما آغاز می‌شود و برای مشاوره به مربیان، دوستان و همکاران خود رجوع می‌کنید. همه آن‌ها یک چیز را می‌گویند:

همه چیز درست خواهد شد. شکست لازمه موفقیت است.

چگونه شکست بخوریم

آن‌ها درست می‌گویند. واقعیت این است که اگر شما ندانید چگونه شکست بخورید، موفق نخواهید شد. شکست شما در صورتی به موفقیت تبدیل خواهد شد که این فرصت را به شما بدهد که بتوانید دوباره روی پای خود بایستید.

شما می‌توانید به ۳ طریق شکست بخورید؛ اما تنها یکی از آن‌ها به شما کمک می‌کند که دوباره روی پای خود ایستاده و موفق شوید.

شیوه‌ای جدید از بازاریابی، نوآوری یا ایده خلاقانه‌ای در ذهن شما جرقه زده است. اما شما برای عملی کردن آن هیج کاری نمی‌کنید. به نظر می‌رسد که دیگر قادر به پیشرفت ایده‌تان نیستید.

اگر تلاش نکنید یا حداقل به خود شجاعت امتحان کردن ندهید؛ یعنی حالت تدافعی به خود گرفته‌اید. در واقع منتظر زندگی هستید تا آن چیزی را که می‌خواهید به شما بدهد. حدس بزنید که چه اتفاقی خواهد افتاد؟ زندگی هیچ چیزی به شما نمی‌بخشد. شما حتی قبل از آن که کار خود را شروع کنید، شکست خورده‌اید.

خودگویی (self-talk) منفی و دلایلی ک باعث شکست ایده‌تان شده است را کنار بگذارید‌. بیشتر مردم تنها در صورتی که انگیزه‌ای معنوی بر اساس عواطف و احساسات خود داشته باشند، قادر به انجام کاری هستند. داستان موفقیت دیگران را مرور کنید تا به کمک آن‌ها بتوانید دلیل انگیزش و هدایت خود را پیدا کنید. در این صورت موفق خواهید شد.

اگر می‌خواهید کاری انجام دهید که تا به امروز انجام نداده‌اید، بهتر است زمان بیشتری را برای تحقیق و یادگیری اختصاص دهید. وقتی کورکورانه بدون هیچ گونه دانش عمیقی وارد یک حوزه جدید شوید، شانس موفقیت شما به طرز چشم‌گیری کاهش می‌یابد.

وقتی کورکورانه بدون هیچ گونه دانش عمیقی وارد یک حوزه جدید شوید، شانس موفقیت شما به طرز چشم‌گیری کاهش می‌یابد.

تاریخ تکرار می‌شود. غرور خود را کنار بگذارید و از اشتباهاتی که دیگران مرتکب شده‌اند، درس بگیرید. اگر این کار را انجام ندهید؛ اشتباهات دیگران را تکرار خواهید کرد تا درس خود را بیاموزید.

خود را از این شکست نجات دهید و برای اتفاقات پیش رو آماده شوید. اینترنت و تمام اطلاعات رایگانی که در آن وجود دارد، ابزار موفقیت و رهایی شما از شکست است.

برای انجام کار مورد نظر خود در جستجوی کسب‌وکارها و متخصصانی باشید که این کار را قبلاً انجام داده‌اند. تمامی کتاب‌ها، منابع و محتوای شبکه‌های اجتماعی آن‌ها را جمع کنید تا مسیر موفقیت‌شان را درک کنید و موانعی را که پشت سر گذاشته‌اند، شناسایی کنید. از اشتباهاتی که مرتکب شده‌اند، درس بگیرید تا در مسیر خود آسیب نبینید.

وقتی شجاعت و آمادگی لازم برای شروع کار را داشته باشید، شکست نه تنها باعث پسرفت شما نمی‌شود؛ بلکه موجب پیشرفت شما خواهد شد.

قبل از اینکه کسب‌وکار خود را در حوزه تجارت الکترونیک آغاز کنم، تمام دوره‌های آموزشی فروش در آمازون را تهیه کرده بودم. این دوره‌ها درباره نحوه تأمین کالا از چین، مذاکره، خدمات مشتری و کنترل کیفیت بودند. همه آن‌ها را خریدم و با جدیت تمام شروع به مطالعه کردم. این کار سرعت من در رسیدن به موفقیت را افزایش داد. همچنین به من کمک کرد تا تا اشتباهاتی را که دیگران قبلاً انجام داده بودند، مرتکب نشوم.

آیا تا به حال اتفاق افتاده است که یک گام به عقب بردارید تا بتوانید با انرژی و نیروی بیشتری ۱۰ گام به پیش بروید؟ یک گام به عقب مانند شکستی است که شما را برای پیروزی آماده می‌کند. این همان نوع شکستی است که شما به آن نیاز دارید.

این نوع شکست را در آینده درک خواهید کرد؛ زیرا درسی به شما می‌آموزد که نمی‌توانستید از شکست‌های دیگران بیاموزید. شکست آموزنده چیزهایی را برای شما آشکار می‌کند که قبلاً اتفاق نیفتاده بودند. به شما درسی می‌دهد که به هیچ روش دیگری نمی‌توان آن را آموخت.

شکست آموزنده چیزهایی را برای شما آشکار می‌کند که قبلاً اتفاق نیفتاده بودند. به شما درسی می‌دهد که به هیچ روش دیگری نمی‌توان آن را آموخت.

من هرگز برای کسی آرزوی شکست نمی‌کنم. اما وقتی این اتفاق افتاد، مطمئن شوید که به شیوه صحیحی شکست خورده‌اید. هر شکست را به پله‌ای برای پیشرفت خود تبدیل کنید؛ نه اینکه شما را آرام آرام به سمت پرتگاه نزدیک کند.

مترجم: رویا بهلولی

گاهی شکست، ما را در جای آسیب پذیر ترین نقطه قرار می دهد – احساس درونی خودمان از اعتماد به نفس و عشق به خود ؛اگر چه به طور مستقیم می دانیم که بعضی درجات شکست در رسیدن به مراتب بالا ما را کمک و تضمین می کند، اما زمانی که ما شکست کوچکی می خوریم، این دانش، کم و یا کلا ناپدید می شود.

آیا این جملات برایتان آشنا نیستند

“من یک بازنده ام.”

“هرگز نمی توان کاری را درست انجام بدهم.”

” من شکست می خورم.”

چگونه شکست بخوریم

“من در ازدواج ام شکست خوردم.”

“من در شغلم شکست خوردم.”

“اگر شکست بخورم وحشتناک می شود.”

“من شکست را نمی توانم تحمل کنم.”

هنگامی که در چیزی شکست بخوریم، اغلب در سطح جهانی به جای شرایط موقت فعلیمان فکر می کنیم ؛ ما فکر می کنیم که نه تنها شکست خورده ایم، بلکه یک بازنده ایم. احساسات ناخوشایند و بی ارزش بودن ما را نابود می کند، و منجر به اشتباهات و شکست های بعدی می شود، باعث تعریف ما از خودمان می شود، و اجازه بازخورد و آموزش و کسب اطلاعات مفید را از ما می گیرد خبر خوب این است که ما می توانیم بر روی شکست هایمان موفقیت بسازیم و در این بخش از نمناک ، به شما خواهیم گفت چگونه.

1. خودت را ببخش که پیش بینی نکرده بودی که بدانی ، اکنون باید چه کاری انجام می دادی.

توانایی بخشش، شاید بزرگترین هدیه ای باشد که می توانیم به خودمان بدهیم تا به ما برای برگشت از پشیمانی و اشتباهاتمان کمک کندبه جای حمله کردن به خودتان برای دانستن آنچه که در حال حاضر بسیار واضح است، خودتان را به عنوان یک کار در حال پیشرفت ببینید و به خود، بخشش هدیه دهید.

2. تمرکز بر اینکه خودخواه باشید:

خودخواهی، شاید مهمترین عنصر عزت نفس و انعطاف پذیری باشد. به نظر می رسید که پیشرفت و موفقیت “بالا رفتن از حد نرمال” جاده ای است که با اعتماد به نفس بالا می رود.با این حال، در این مسیر، اعتماد به نفس زیاد شرط است و اطمینان می دهد که هر فردی که از آن حد نرمال پایین تر است، با ارزش یا خاص نیست. خودخواهی به همه افراد، دستاوردهای زیاد و همچنین به دستیاران پایین تر اطمینان می دهد که آنها ارزش عشق را دارند، بدون هیچ شرایطی.

3. متقاعد کردن خودتان را تمام کنید:

دست کشیدن از برچسب زدن به خودتان کاری است که عشق به خود باعثش می شود. به جای آنکه خود را «بازنده» بنامید، دقیق تر و کمتر جهانی و کلی نگر باشید.عدم موفقیت لازم نیست که شما و ارزش شما را تعریف کنید ، نحوه تعریف کردنتان از خودتان را تغییر دهید، مثلا “من یک بازنده ام” با “من نتوانستم کاری کنم که درست کار کند” یا “من اشتباهاتی را مرتکب شدم و از این تجربه ها به عنوان قدم های سنگین تری برای پیشرفت استفاده می کنم.”

4. شکست خود را به هدف تبدیل کنید:

به جای “من در ازدواجم شکست خوردم” می توانید بگویید ” من در ازدواجم مشکلات ارتباطی داشتم و در حال یادگیری برای برقراری ارتباط بهتری هستم.”جمله اول در گذشته قبول شده بود و این که نمی تواند تغییر کند، در حالی که دومین جمله چشمی دارد به آینده و قدرت بیشتری از آنچه که اکنون می توانید انجام دهید.

5. خودتان را بغل کنید:

به جای اینکه منتقد درونی خود را به سلطنت کامل برسانید، بدانید که چطور می توانید خودتان را در آغوش بگیرید؟!همه ما گاهی اوقات به آغوش نیاز داریم – به ویژه از خودمان!آیا سزاوار آن نیستید؟

6. خود را مانند یک کودک ، پر از پاکی و زیبایی تصور کنید:

به یاد داشته باشید هیچ چیز مانند نوزادان و کودکان بدون ارزش و بازنده تر وجود ندارد ما همان قدر ارزش داریم که وقتی به دنیا آمدیم، داشتیم.گاهی اوقات نیاز به نگاه کردن به زخم های گرانبهایی داریم که هنوز در داخل ما هستند ،مهم نیست چقدر شکست می خوریم، ارزش ما باقی می ماند و ما هنوز زیبا هستیم.

7. ذهنیت خود را از قربانی شدن و قربانی بودن بیرون ببرید:

هنگامی که شما احساس یک بازنده را دارید، به جای تمرکز بر انعطاف پذیری و توانایی بازگشت به عقب، خود را قربانی گذشته می بینید بعد از همه اینها، مهم نیست که چند بار شکست خوردید یا خراب کاری کردید – آنچه که واقعا اهمیت دارد این است که چند بار ما به عقب بر گشتیم و دوباره امتحان کردیم، هر بار کمی عجیب تر.

8. بیشتر توجه کنید:

فکر و توجه نکردن فقط درباره ارام شدن و مدیتیشن نیست یا حتی تنفس عمیق و بی سر و صدا در انزوا هم نیست بلکه این است که در زندگی روزمره با آگاهی، کاری را که انجام می دهید، با بیشترین دقت و توجه ممکن باشد. زمانی که آگاه هستیم و فکر می کنیم، به جای بازگشت به اشتباهات قدیمی و یا نگرانی در مورد آینده، ریشه در حال حاضر خواهیم داشت.همانطور که می گویند، ” امروز یک هدیه است، به همین دلیل است که آن را امروز می نامیم.”

9. خود را با یک جعبه آرام کننده، آرام کنید:

گاهی اوقات ما نیاز به چیزی داریم که آراممان کند، مخصوصا زمانی که حس بدی داریم به عنوان یک درمانگر، گاهی اوقات یک جعبه ی آرامش بخش برای کمک به متقاضیانم برای مقابله با زمان های استرس زایشان تهیه می کنم.با استفاده از اشیاء واقعی ای که شما را منحرف می کند و می توانند تسکین دهنده باشند، این جعبه را می توان فراهم کرد.یک مجله، یک توپ ضد استرس، یک سنگ جلا خورده برای به یاد آوردن ارزش هایتان و روغن بدن، نمونه هایی از چیزهایی است که می تواند در داخل یک جعبه آرام کننده قرار بگیرد و برای احساس آرامش شما مفید باشد. 

10. با دیگران ارتباط برقرار کنید:

زمانی که مردم احساس ناراحتی می کنند، اغلب آنها خودشان را از همه جدا می کنند، به جای اینکه رابطه شان را بیشتر کنند.دنبال حمایت اجتماعی بودن یکی از بهترین انتخاب هایی است که می توانید انجام دهید، در زمانی که احساس ناراحتی می کنید.دریافت دیدگاه دیگران به شما کمک می کند که دید تونلی و غلط نسبت به خودتان را متوقف کنید ،که خود را در معرض ارتباط و تعریف شدن قرار دهد.این کار باعث می شود دیگر تنها نباشید، ولی در اصل مرتبط با حس ارتباطی شما می باشد.

این 10 برنامه عملی برای شکست دادن احساسات شکست خورده به عنوان یک پرنده برای داشتن زندگی انعطاف پذیر و کامل عمل می کنند به جای تمرکز بر شکست که با سقوط و شکستی کوچک و کوتاه ایجاد می شود، افتخار می کنید که شما جرات کردید رویاهای خود را با شجاعت و شور و شوق دنبال کنید.

برای دانلود قانونی کتاب چگونه در هر کاری شکست بخوریم و باز هم برنده باشیم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان دانلود کنید.

برای دانلود قانونی کتاب چگونه در هر کاری شکست بخوریم و باز هم برنده باشیم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان دانلود کنید.

اسکات آدامز در کتاب چگونه در هر کاری شکست بخوریم و باز هم برنده باشیم، به شما خواهد گفت در مسیری که در آن قدم برمی‌دارید، فاصله‌تان تا موفقیت چقدر است. به این ترتیب خواهید توانست تصمیمات پیچیده زندگی را قدری ساده‌تر کنید.

آرزوی او این بود که در این کتاب یک فرمول صد در صدی نتیجه‌ بخش ارائه کند؛ اما متأسفانه قرار نیست زندگی این‌ قدر ساده باشد، از این‌ رو فقط مدلی را تعریف می‌کند که می‌توانید شیوه کنونی زندگی‌تان را با آن مقایسه کنید. حدس می‌زنیم انتخاب نهایی شما ترکیبی باشد از مدل کنونی‌تان به‌ اضافه بخشی از گفته‌های این کتاب. باید به کمک سعی و خطا، تجربه کردن و تشخیص الگوها، شناختی وسیع‌تر پیدا کنید و بهترین راه را برای اداره زندگی‌تان انتخاب کنید.

خلاصه کلام اینکه، اگر در حرف‌ها و ایده‌های متنوع به‌ دنبال سرنخی می‌گردید، این کتاب را حتما بخوانید. تمام تلاشمان را می‌کنیم تا حرف‌هایی در این کتاب زده شود که شما را به جست‌وجو کردن خوشبختی و موفقیت تشویق کند. سعی کنید راه‌های پیشنهادی کتاب را با آنچه در سر دارید، آنچه روال کنونی زندگی‌تان است و توصیه‌های دیگران، مقایسه کنید. در نهایت هم هر کس باید فرمول مخصوص به خودش را پیدا کند.چگونه شکست بخوریم

اگر از یک میلیاردر راز موفقیتش را بپرسید، احتمالا علاقه و اشتیاقش را دخیل می‌داند، چون با این جواب می‌تواند ما را به فکر بیندازد و اظهار فروتنی کند؛ اما می‌دانم اگر کمی بیشتر پرس و جو کنید به شما خواهد گفت که عوامل زیادی همچون خواستن، شانس، سخت کوشی، عزم قوی، هوش بالا و پذیرفتن خطر به او کمک کرده است.

در کله‌تان فرو کنید که هدف‌ها از آن بازنده‌ها و سیستم‌ها از آن برنده‌ها هستند. آن‌هایی که به نظر خوش شانس هستند، در واقع پایبند به روشی هستند که شانس آن را راحت پیدا می‌کند.

در کتاب چگونه در هر کاری شکست بخوریم و باز هم برنده باشیم (How to fail at almost everything and still win big kind of the story of my life) به چندین شیوه اشاره کردیم که کارساز بودند. تجربه شما ممکن است متفاوت باشد اما با این حال تلاش کنید روش محور فکر کنید نه هدف محور. همیشه به یاد داشته باشید که شکست دوست شماست، شکست ماده خام موفقیت است و از او دعوت کنید. از شکست یاد بگیرید و تا زمانی که از شکست چیزی عایدتان نشده است، رهایش نکنید. این یک روش است.

اگر در حال حاضر همان‌قدر که آرزو دارید موفق هستید، چه از لحاظ زندگی شخصی و چه حرفه‌ای، تمام چیزی که از این کتاب دستگیرتان خواهد شد داستانی تقریبا سرگرم‌ کننده است درباره مردی که در راه رسیدن به موفقیت شکست می‌خورد، شاید هم متوجه نقاط مشترک آن با زندگی خودتان بشوید و به بعضی عوامل موفقیت‌تان به غیر از شانس پی ببرید.

پیش روی شما داستان موفقیت غیرمحتمل شخصی است که زندگی‌اش پر از شکست‌های مختلف بوده است. اگر مدتی کوتاه است که قدم در راه گذاشته‌اید یا راغب هستید به ایرادهایی پی ببرید که تاکنون داشته‌اید، روی این کتاب حساب کنید.

اسکات آدامز (Scott Adams)، خالق دیلبرت، یکی از مشهورترین سازندگان کمدی استریپ‌های بین‌المللی در سال‌های قبل از 2000 است. او پس از شانزده سال کارمند بانک ملی کروکر و پاسیفیک بل بودن، از 1995 به یک کارتونیست بدل شده است. از پرفروش‌ترین آثار او می‌توان به اصل دیلبرت و راهنمای فوق‌ محرمانه مدیریت داگبرت اشاره کرد.

در بخشی از کتاب چگونه در هر کاری شکست بخوریم و باز هم برنده باشیم می‌خوانید:

اگر شوخ‌ طبعی را یک نوع سرگرمی می‌بینید، از برخی از بزرگ‌ترین فایده‌های آن غافل شده‌اید، یعنی آدم‌هایی که از شوخی لذت می‌برند جذاب‌تر از بقیه‌اند. ذات آدمی مایل است با آدم‌هایی وقت بگذراند که یا خندان هستند یا از آن بهتر، شوخ‌اند.

از من به یادگار داشته باشید که شوخ‌ طبعی می‌تواند بسیاری از کاستی‌های ظاهری یا شخصیتی را جبران کند. شوخ‌ طبعی آدم‌هایی را که از نظر ظاهری متوسط هستند، جذاب نشان می‌دهد. تحقیقات نشان داده است که شوخی حتی می‌تواند شما را باهوش‌تر نشان بدهد. تحقیقی دیگر ثابت کرد که زنان به‌دنبال مردهای شوخ‌ طبع‌اند، زیرا افراد شوخ «سرگرم‌ کننده، مهربان، با درک بالا و معتمد» هستند.

افزون بر این‌ها، شوخ‌ طبعی انرژی‌تان را افزایش می‌دهد و بازتاب این انرژی در مدرسه، سر کار یا زندگی شخصی‌تان کاملا ملموس خواهد بود. بیشتر شدن انرژی حتی می‌تواند شما را به ورزش کردن ترغیب کند و به این ترتیب بازهم انرژی شما بیشتر خواهد شد.

شوخی می‌تواند بین شما و نگرانی‌های روزمره‌تان فاصله بیندازد. شوخی می‌تواند کاری کند که حتی در بدترین شرایط زندگی هم بخندید.

از آنجا که شوخی مستقیم بر سطح انرژی‌تان اثر می‌گذارد، با تک‌ تک فعالیت‌هایی ارتباط دارد که نیاز به تمرکز و قدرت اراده شما دارند. شوخی همیشه در دسترس است. اینترنت پر است از شوخی‌های متنوع. اگر دوستان شوخ‌ طبع ندارید، سعی کنید پیدا کنید. اگر زیاد کتاب می‌خوانید، کتاب‌های بامزه را هم در برنامه‌تان بگنجانید. اگر سینما می‌روید، فیلم‌های شاد را انتخاب کنید و از دیدن فیلم‌هایی که می‌دانید پایانی تلخ دارند، خودداری کنید.

درباره نویسنده
چگونه با وجود ناکامی در بیشتر کارها، برنده اصلی باشیم
مقدمه
فصل اول: زمانی که دیوانه بودم
فصل دوم: روز سخنرانی
فصل سوم: علاقه و اشتیاق پرت‌وپلای محض است
فصل چهارم: چکیده شکست‌های بسیارم
فصل پنجم: شکست مورد علاقه‌ام
فصل ششم: اهداف در برابر سیستم‌ها
فصل هفتم: سیستم من
فصل هشتم: حرفه کارمند شدنم در شرکت‌ها شکست خورد
فصل نهم: تصمیم گرفتن یا آرزو کردن
فصل دهم: توهم خودخواهی
فصل یازدهم: سیستم اندازه‌گیری انرژی
فصل دوازدهم: مدیریت نگرش
فصل سیزدهم: قدم درست برداشتن
فصل چهاردهم: انگشت کوچکم دیوانه شد
فصل پانزدهم: حرفه سخنرانی‌ام
فصل شانزدهم: بیماری صدایم نام پیدا می‌کند
فصل هفدهم: درمانی که برای صدایم مثمرثمر واقع نشد
فصل هجدهم: استعدادهایتان را بشناسید و بدانید کی باید تسلیم شوید
فصل نوزدهم: آیا اهل تمرین کردن‌ هستید؟
فصل بیستم: مدیریت شانس برای رسیدن به موفقیت
فصل بیست‌ویکم: ریاضی موفقیت
فصل بیست‌ودوم: شناسایی الگو
فصل بیست‌وسوم: شوخ‌طبعی
فصل بیست‌وچهارم: تأکید
فصل بیست‌وپنجم: زمان‌بندی هم شانس می‌خواهد
فصل بیست‌وششم: تأکیدها چندبار جواب دادند
فصل بیست‌وهفتم: به‌روزرسانی صدا
فصل بیست‌وهشتم: متخصص‌ها
فصل بیست‌ونهم: انتخاب هم‌نشین
فصل سی‌اُم: خوشحالی
فصل سی‌ویکم: رژیم غذایی
فصل سی‌ودوم: تناسب اندام
فصل سی‌وسوم: به‌روزرسانی صدا 2
فصل سی‌وچهارم: شانس
فصل سی‌وپنجم: استارت‌آپ تقویم درختی
فصل سی‌وششم: به‌روزرسانی صدا 3
فصل سی‌وهفتم: آخرین نکته درباره تأکید
فصل سی‌وهشتم: خلاصه

برای دانلود کتاب چگونه در هر کاری شکست بخوریم و باز هم برنده باشیم و دسترسی قانونی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

ارسال کتابراه به دوستان از طریق پیامک یا ایمیل

اشتراک در تلگرام

اشتراک در توییتر

اشتراک در فیسبوک

اشتراک در واتس آپ

اشتراک در لینکداین

اشتراک در گوگل پلاس

کتابراه مرجع قانونی دانلود کتاب الکترونیکی و دانلود کتاب صوتی است که امکان دسترسی به هزاران کتاب، رمان، مجله و کتاب صوتی و همچنین خرید کتاب الکترونیک از طریق موبایل تبلت و رایانه برای شما فراهم می‌کند. شما با استفاده از کتابراه همیشه و همه جا به کتاب‌ها و کتابخانه خود دسترسی دارید و می‌توانید به سادگی از هر فرصتی برای مطالعه استفاده کنید. در کتابراه برای همه سلیقه‌ها از داستان، رمان و شعر تا روانشناسی، تاریخی، علمی، موفقیت و… کتاب‌هایی پیدا می شود. همچنین در کتابراه هزاران کتاب رایگان نیز قابل دانلود است. اپلیکیشن کتابخوان کتابراه برای اندروید، IOS و ویندوز در دسترس است.


EPUBDownloads-icon

خواندن زندگی‌نامه افراد موفق و حتی افراد غیر موفق برای همه ما لازم است. اما واقعا چه فایده مهمی برای ما دارد؟

برای خرید و دانلود  کتاب چگونه در هر کاری شکست بخوریم و باز هم برنده باشیم  نوشته  اسکات آدامز  و خواندن و شنیدن هزاران کتاب الکترونیکی و صوتی دیگر،  اپلیکیشن طاقچه  را رایگان نصب کنید.

«چگونه در هر کاری شکست بخوریم و باز هم برنده باشیم» کتابی در زمینه موفقیت در کسب و کار اثر اسکات آدامز است.

اسکات آدامز، خالق دیلبرت، یکی از مشهورترین سازندگان کمدی استریپ‌های بین‌المللی در سال‌های قبل از ۲۰۰۰ است. او پس از شانزده سال کارمند بانک ملی کروکر و پاسیفیک بل بودن، از ۱۹۹۵ به یک کارتونیست بدل شده است. از پرفروش‌ترین آثار او می‌توان به اصل دیلبرت و راهنمای فوق‌محرمانه مدیریت داگبرت اشاره کرد.

آدامز در این کتاب به شما خواهد گفت در مسیری که در آن قدم برمی‌دارید، فاصله‌تان تا موفقیت چقدر است. به این ترتیب خواهید توانست تصمیمات پیچیده زندگی را قدری ساده‌تر کنید. او در این اثر به چندین شیوه کاربردی که برای موفقیت خودش در کار و زندگی برایش سودمند بوده، اشاره کرده است.

خلاصه کلام اینکه، اگر در حرف‌ها و ایده‌های متنوع به‌دنبال سرنخی می‌گردید، این کتاب را حتماً بخوانید.چگونه شکست بخوریم

نویسنده رو نمیشناختم. ولی عنوانِ کتاب راغبم کرد به خوندنش. در کل بنظرم مطالبش مفیده؛ مثل استفاده از سیستم بجای هدف گذاری برای زندگی و…

مطالب و نکات را بصورت خاطرات و داستانی از زندگی نویسنده بیان کرده

ممنون از کتابی که گذاشتید ولی لطف کنید کتاب کار تو نیست اسکات آدامز را هم بزارید ممنون

کد تخفیف ۳۰ درصدی

طاقچه سایت و اپلیکیشن   دانلود کتاب الکترونیکی    و    دانلود کتاب صوتی    است. در طاقچه هزاران کتاب، مجله،    روزنامه    و کتاب گویا را می‌توانید دانلود کنید و با موبایل، تبلت و رایانه آن‌ها را بخوانید. در طاقچه  کتاب‌های روانشناسی  ،  رمان و داستان  ،   کتاب‌های تاریخی  ،   کتاب فلسفی  و هزاران  کتاب رایگان برای دانلود  وجود دارد.  

چگونه شکست بخوریم
چگونه شکست بخوریم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *