چطور احساساتی باشیم

 
helpkade
چطور احساساتی باشیم
چطور احساساتی باشیم

شخصی که حساسیت بسیار بالایی دارد ، جهان را متفاوت تر از دیگران می بیند و دلیل آن هم تفاوت های بیولوژیکی است که با آن ها متولد شده است . افراد حساس سعی دارند که در مورد هر چیزی احساسات عمیق تری داشته باشند و این موضوع به این معناست که آن ها انسان هایی خلاق تر با بینش بیشترو دلسوز هستند اما بیش از دیگران در معرض اضطراب و درهم شکستن می باشند .

اگرچه که حساسیت بیش از حد بالا هرگز یک اختلال یا یک بیماری نیست و کاملا طبیعی است اما گاهی اوقات برای دیگر افراد کمی عجیب به نظر می رسد و علت آن هم این است که تنها 15 تا 20 درصد از مردم دنیا دچار حساسیت بیش از حد بالا هستند . حال در این قسمت از نمناک به نشانه های این افراد اشاره می کنیم .

1.از هرگونه خشونت و بیرحمی به شدت منزجر هستند :

هرکس از خشم و بیرحمی در حق دیگران متنفر است اما برای این افراد واقعا غیر قابل تحمل می باشد . مثلا این افراد نمی توانند فیلم های خشونت بار، ترسناک و جنایت بار را ببینند و در صورت مشاهده دچار اضطراب و استرس می شوند و همچنین توانایی شنیدن اخبار خشونت آمیز در برابر یک حیوان یا کودک را ندارند .

2.فشار زمانی روی آن ها زیاد است :

چطور احساساتی باشیم

برگزاری امتحان های سرعتی و هر کار زمان بندی شده باعث اضطراب شدید در این افراد می شود. شاید این افراد قادر باشند که در همان زمان این کار را انجام دهند اما زمانی که حس کنند کمی زمان کم آورده اند ، فشار بسیار زیادی به آن ها وارد می شود .

3.اغلب عقب نشینی می کنند :

فرقی ندارد که درون گرا باشید یا برون گرا، اگر بیش از حد حساس باشید، زمان زیادی را به تنها بودن نیاز دارید و اغلب متوجه شده اید که به سکوت و تاریکی اتاق خودتان در انتهای روز علاقه دارید .

4.عمیقا فکر می کنند :

یکی از ویژگی های شاخص این افراد این است که اطلاعات را به طور عمیقی بررسی می کنند و ان ها زمان کافی را به بازتاب تجارب خود بیش از دیگران اختصاص می دهند . اغلب هم بیشتر افکار آن ها منفی می باشد و گاهی اوقات یک اتفاق را بارها و بارها برای خود تکرار می کنند و دچار اضطراب و استرس می شوند .

5.بی قرار هستند :

این افراد در صورت مواجه شدن با هرگونه هیجان منفی یا مثبت ، دچار بی قراری می شوند و سیستم عصبی آن ها بیش از حد فعال است و آرام و قرار ندارد .

6.پویا هستند :

این افراد به دنبال جواب هایی برای سوالات بزرگ خود در زندگی هستند . آن ها در مورد همه چیز سوال دارند و دوست دارند که نقش هر چیزی را در زندگی خود بدانند . افراد بیش از حد حساس از این موضوع متعجب هستند که چگونه افراد دیگر می توانند در مورد رازهای طبیعت انسان و جهان اطراف خود فکر نکنند .

7.صدا های بلند و ناگهانی باعث وحشت این افراد می شوند :

مثلا صدای روشن شدن یک موتور سیکلت از پشت پنجره می تواند این افراد را از جا بپراند .

8.به پوشش خود بیش از حد توجه می کنند :

این افراد بیش از حد روی طرز لباس پوشیدن خود حساس هستند و به جنس و مدل لباس و همچنین ترکیب رنگ ها بیش از حد توجه می کنند .

9.تحمل درد آن ها کم است :

افراد حساس در مواجهه با سردرد ، بدن درد ، آسیب دیدگی و مشکلات جسمی تحمل کمتری نسبت به دیگران دارند .

10.جهان درون آن ها زنده و حاضر است :

این افراد دنیای درونی بسیار قوی دارند و آن ها دوستان خیالی زیاد ، توانایی فانتزی بالا دارند و از رویا ساختن لذت می برند .

11.تغییر کردن برای آن ها راحت نیست :

افراد حساس از این که بخواهند از روتین روزانه خود خارج شوند، می ترسند و آن ها کمتر با تغییرات کنار می آیند و فرقی ندارد که این تغییر مثبت و یا منفی باشد ، مثلا در یک رابطه جدید یا ارتقای شغلی اضطراب و استرس بیشتری نسبت به بقیه افراد دارند .

12.گاهی اوقات محیط اطراف نوعی دشمن برای آنها محسوب می شود :

رفتن به خانه نو یا مسافرت کردن می تواند کار سختی برای این افراد باشد .

13.دچار سوء تفاهم می شوند :

این افراد ممکن است که حرف های دیگران را بد برداشت کنند و البته این موضوع برای همه اتفاق می افتد اما تعداد دفعات آن برای افراد حساس بیشتر است که همین امر باعث دلخوری دیگران نیز می شود . لازم به ذکر است که 30 درصد از افراد بیش از حد حساس ، برون گرا هستند .

14.به راحتی عصبانی و گرسنه می شوند :

افراد با حساسیت بیش از حد بالا سطح خون کاملا متغیری دارند و بنابراین هنگام هیجانات خیلی زود عصبانی و گرسنه می شوند؛ مخصوصا اگر مدتی چیزی نخورده باشند .

15. همه چیز را حس می کنند :

هر چیزی مانند متنی در یک کتاب گرفته ، یک صحنه ساده در یک فیلم سینمایی ، حتی شنیدن قسمتی از ترانه می تواند احساسات شما را تحریک کند؛ این مسائل کوچک که برای دیگران بی معنا هستند برای شما بیانگر هزاران حس در لحظه است.

16. حس ششم فعال دارند :

افراد احساساتی حس ششم قوی دارند و به راحتی می توانند واکنش های دیگران به نظرات خاص را پیش بینی کنند بنابراین می توانند قبل از اینکه گفت و گو باعث یک فوران احساسی شود، موضوعات را از پیش تغییر دهند.

17. همیشه نکات ظریف را می فهمند :

افراد احساساتی می توانند به راحتی فکر افراد را بخوانند و متوجه دروغگویی و یا پنهان کاریشان شوند . اشتغال در امور حقوقی یا پلیس شدن مناسب این افراد است.

18. یک قصه گوی توانمند هستند :

افراد احساساتس به علت درک بالای احساسات می توانند آنها را به صورت قوی ترین واژه ها درآورده و داستان های فریبنده و شگفت انگیز درباره رخدادهای روزانه بسازند .

چطور احساساتی باشیم

19. به محرک نیاز دارند :

بعضی از این افراد به کافئین حساسیت نشان می دهند و حتما باید مقدار کمی از آن را مصرف کنند .

20 . پیچیدگی برای آن ها سم است :

زمانی که درگیری یا یک اتفاق نامعمول در زندگی آن ها رخ دهد ، عمیقا احساس ناراحتی می کنند .این افراد هنگام پیچیدگی ها و درگیری های روحی دچار سختی هایی در جسم خود نیز می شوند .

21. انتقاد کردن برای آن ها مانند یک خنجر است :

کلمات برای این افراد بسیار مهم است . کلمات مثبت می تواند آن ها را سرشار از ذوق کند اما کلمات منفی یا تند آن ها را به شدت عصبانی می کند و انتقاد کردن مانند خوردن سم برای آن ها است .

22.باادب هستند :

افراد احساساتی همیشه و در همه حال ادب را رعایت می کنند و در برخورد با افراد دیگر احساسات آنها را در نظر می گیرند و مواظبند که لطمه ای به احساس آنها وارد نکنند . آنها در رفتار با مردم از واژه های «متشکرم» و «لطفا» در زمان های ضروری هستند.

23.هنر دوست هستند :

هنر شما را شیفته خود می کند و زیباشناسی هنری، خلاقیت برای شما بسیار معنی دار بوده و باعث گردش خون متفاوت در شما می شود.

24.انجام کارهای انفرادی را دوست دارند :

شما تنهایی را دوست دارید با تنهایی احساس راحتی کرده و حس بدی از تنهایی به شما دست نمی دهد. شما ترجیح می دهید در خانه و به تنهایی ورزش کنید چون حس می کنید انجام ورزش های گروهی باعث می شوند همه حرکت های شما دیده شده و مورد قضاوت قرار گیرند. دوست دارید فضایی شخصی در محل کار داشته باشید، زیرا فضاهای باز کاری باعث کاهش کارایی شما می شود.

25. اغلب دیگران را خشنود می سازند :

شما همیشه در تلاش هستید همه اطرافیان خود را خشنود نگه دارید بنابراین اگر از واقعیت هم رضایت نداشته باشید، از کسی انتقاد نمی کنید. شما بسیار خوش برخورد هستید و دوست ندارید مردم فکر کنند آزاردهنده هستید تا جایی که از فکر مردم احساس ترس و اضطراب پیدا می کنید.

26.اغلب اوقات گریه می کنند :

احساسات شما گاهی فوران می کند و این فوران های احساسی را شما به صورت گریه بروز می دهید . بنابراین در زمان شادی یا غمگینی ، گریه می کنید.

27. سریع و به شدت علاقه مند می شوند :

افراد احساساتی سریع و به شدت عاشق می شوند اما همچنان احساس اضطراب و تحریک بیش از حد کرده و در پردازش احساسات شدید خود دچار مشکل می شوند بنابراین با خطر دل شکستگی و انتظارات براورده نشده روبرو خواهند شد.

28. با وجدان هستند :

این افراد در محل کار و مدرسه تلاش کافی را انجام می دهند تا اشتباه نکنند ، اگرچه که این موضوع به این معنا نیست که همیشه عالی هستند اما همیشه بهترین تلاش را از خود نشان می دهند .

29. با زیبایی عمیقا تحت تاثیر قرار می گیرند :

غذا های خوش طعم، رایحه های معطر، کارهای هنری زیبا یا ملودی های گوش نواز تاثیر عمیقی روی آن ها دارد و همچنین برای آن ها عجیب است که افراد دیگر چگونه از کنار این همه زیبایی بی تفاوت عبور می کنند .

30. درک بالایی دارند :

این افراد به چیزهایی توجه می کنند که افراد دیگر به آن بی توجه هستند و در نتیجه درک بسیار بالایی دارند . آن ها مانند بچه ها باهوش هستند ، ما و دنیای ما نیز به افرادی که احساسات بیشتری دارند ، اعتماد بیشتری داریم و در کنار آن ها احساس امنیت و آرامش بیشتری می کنیم .

31. تجسم آنها قوی است :

افراد احساساتی تجسم قوی دارند به طوری که تمامی داستان های ممکن را تصور کرده و همگی را پیش روی خود مجسم ساخته و حس خود را در هر یک از این نتایج درک می کنند . این تجسم قوی، آنها را خلاق می سازد و تصمیم گیری های آنان را ارزشمند می کند.

32. با «نه» گفتن مشکل دارند :

افراد احساساتی هیچگاه به دوستان خود نه نمی گویند حتی اگر درخواست آنان علی رقم میلشان باشد زیرا انجام کاری که دوست ندارند برای آنها راحت تر از ناراحت کردن دیگران با رد درخواست شان است.

33. فیلم ترسناک دوست ندارند :

این افراد به این علت که خود را در موقعیت خشنی که می بیند، تصور می کنند ، از کتاب ها، موقعیت ترسناک در شب و جاذبه های خاص سیرک و شهربازی خوش شان نمی آید.

34. در معرض افسردگی و ابتلا به اضطراب هستند :

سیستم عصبی افراد احساسی برای اضطراب تنظیم شده است بنابراین در دوران کودکی، در هیچ جا یا حتی در خانه، مدرسه و … احساس امنیت نمی کنند. برای جلوگیری از افسردگی باید احساسات را کنترل کنید و اجازه ندهید در شخصیت شما نهادینه شوند.

35. این افراد در منحرف کردن ذهن از افکار منفی و احساسات منفی کمی ضعیف هستند .

36. مشکلات جسمی روزانه مثل سردرد بیش از بقیه افراد برای آن ها رخ می دهد .

37. چند وقت یک بار دچار روتین ناسالم زندگی مثل زیاد خوردن یا زیاد خوابیدن می شوند .

38. آن ها از پس زده شدن در هر جایگاهی می ترسند .

39. اغلب از جنبه های مختلف مثل تحصیلی ، رابطه ، اجتماعی ، شغلی ، اقتصادی و دیگر جوانب خودشان را با دیگران مقایسه می کنند و احساس ناخوشایند و منفی به آن ها دست می دهد .

40 . از ناعدالتی و هرگونه ظلم در حق هرکسی به شدت خشمگین و عصبانی می شوند .

41. طرز فکر و عقاید دیگران در مورد خودشان برای این افراد بسیار حائز اهمیت است .

42. به حریم شخصی خود اهمیت بسیار زیادی می دهند .

43. نمی توانند از کنار هر چیزی به سادگی عبور کنند .

44. به راحتی دچار صدمه روحی روانی می شوند .

45. اغلب سعی دارند که احساسات منفی خود را پنهان کنند و باور دارند که بسیار قوی هستند و در نتیجه تمام احساسات منفی را درون خود نگه می دارند .

46. حتی در صورت نداشتن مدرک و شواهد کافی ، دست به قضاوت زود هنگام می زنند.

47.همیشه از مورد تایید قرار گرفتن یا نگرفتن توسط شریک عشقی خود می ترسند؛ در رابطه عاطفی از هر لحاظ احساس نگرانی دارند ؛ از پس زده شدن توسط فرد مورد علاقه خود نیز بسیار واهمه دارند .

48. در مکان های شلوغ احساس امنیت ندارند. تمایل دارند که به تنهایی خود پناه ببرند .

49. در نور زیادی ، صدا های بلند و رایحه های تند احساس کلافگی می کنند .

50. اغلب از دنبال کردن پست های دیگران در فضای مجازی احساس ناراحتی می کنند و بازخورد منفی می گیرند.

مشکل در عملکرد سیستم


بازگشت به صفحه اصلی

آیا تا به حال در شرایطی بوده اید که در دعوا گریه های شدید کرده یا بر سر همسرتان فریاد بزنید و بعد از اینکه چطور همه چیز اینقدر سریع به هم ریخت خودتان تعجب کنید؟ شاید شما کمی بیش از حد احساسی باشید. خودتان را برای این اتفاق سرزنش نکنید؛ این برای همه رخ می دهد. با این وجود حتما شما باید برای داشتن رابطه ای شادتر بتوانید احساسات خود را کنترل کنید. یاد بگیرید احساسات خود را پذیرفته و به شکلی بدون قضاوت آن ها را سازماندهی کنید. خونسرد مانده و به همسرتان گوش دهید، خصوصا در طول بحث های شدید. در نهایت سعی کنید دیدگاهی مثبت تر پیدا کنید تا بتوانید حس اطمینان بیشتری به خودتان و رابطه تان داشته باشید.

قبل از اینکه بتوانید روی احساسات منفی کار کنید نیاز است که آن ها را بشناسید. تصور کنید در حال نوشتن گزارشی از احساسات خود هستید و باید تا حد ممکن به جزئیات توجه داشته باشید. شما نباید تنها در مورد نوع حس خود فکر کنید بلکه باید شدت آن را نیز در نظر بگیرید.

اگر از دست همسرتان عصبانی هستید بگذارید این عصبانیت را حس کنید. سعی در سرکوب کردن احساسات خود یا مبارزه با خود برای داشتن حسی خاص نداشته باشید. شما تنها یک انسان هستید. به جای این کار بگذارید زمانی را با این افکار و احساساتی که همراه با خود دارد بگذرانید. به خودتان اجازه دهید احساساتتان را توسعه داده و ان ها را کامل تجربه کنید نه اینکه ان ها را سرکوب نمایید.

وقتی حس خود را شناخته و مشاهده کردید وقت آن رسیده تا کمی روی ان کارشناسی کنید. مراقب باشید احساساتی که به خاطر مشکلات خودتان هستند را به همسرتان منتقل نکنید. از خودتان چند سوال بپرسید تا بتوانید متوجه شوید این احساسات از کجا امده اند. برای مثال دقیقا چه چیزی محرک این واکنش شما بوده است؟ آیا احساس عصبانیت زیاد داشتید چون همسرتان به شما بی احترامی کرده است یا عصبانیت شما به خاطر یک روز سخت کاری است؟

چطور احساساتی باشیم

نگرانی در مورد جزئیات دعواها و اما و اگرها می توانند شما را دیوانه کنند. به جای این کار دعواهای قبلی تان را پشت سر گذاشته و روی زمان حال تمرکز داشته باشید.

اگر با تغییرات خلقی شدید برخورد داشته و بالا و پایین های احساسی شدیدی را تجربه می کنید شاید یک دلیل فیزیکی نهفته وجود داشته باشد. برای مثال اختلالات تیروئید می توانند باعث مشکلاتی مانند اضطراب، افسردگی و تغییرات خلقی شوند. در مورد تجربیات خود با پزشک مشورت داشته باشید و با او همکاری کنید تا بتوانید به راه حلی که برای شما مناسب باشد برسید.

با روشی آرام و محترمانه در مورد احساسات خود با همسرتان حرف زده و از جملات ” من ” استفاده کنید. این جملات کمک می کنند در حالی که تقصیر را از گردن او برمی دارید بتوانید مسئولیت احساسات خود را به عهده بگیرید.

عصبانی شدن و دفاع کردن یک واکنش طبیعی است اما سعی کنید به چیزی که همسرتان حالا سعی دارد به شما بگوید گوش دهید. بیشترین تلاش خود را بکنید تا بتوانید شرایط را از دیدگاه او ببینید.

بالا بردن صدا می تواند باعث شود یک بحث از کنترل خارج گردد. صدای خود را ارام و ثابت نگه دارید. در این شرایط احتمال داشتن یک مکالمه ی موفق بیشتر خواهد بود.

اگر از اینکه چرا همسرتان به نظر می رسد واکنش زیادی دارد تعجب کرده اید نگاهی به زبان بدن خود بیندازید. ایا دست به سینه نشسته اید، روی پایتان می زنید یا مشت هایتان را گره کرده اید؟ این کارها می توانند نشان دهند که شما عصبی هستید و این باعث می شود همسرتان نیز به شکلی عصبی واکنش نشان دهد.

اگر حس کردید سریع با خودتان آرم حرف زدن را تمرین کنید. صحبت کردن آهسته باعث می شود احساس اضطراب کمتری داشته باشید، به شما فرصت می دهد در مورد حرف های خود فکر کنید و به همسرتان کمک می کند بهتر شما را درک کند.

این یکی از ساده ترین راه ها برای در کنترل داشتن احساساتتان است. نفس های عمیق هورمون های تولید کننده ی استرس را کاهش خواهد داد و باعث می شود در طول یک بحث تنش زا احساس ارامش بیشتری پیدا کنید.

اگر پیام ها یا لایک های اینستاگرام همسر شما همیشه بعث حسادتتان می شوند چک کردن آن را کنار بگذارید. شاید شما مسئولیت های زیادی دارید و گشتن او در این محیط ان باعث حس رنجش و آزردگی شما می شود. سعی کنید در صورت امکان بخشی از مسئولیت های خود را به فرد دیگری بدهید تا در نتیجه ی ان مقابل همسرتان زودرنج نباشید.

وقتی حس کردید احساسات منفی در شما نمودار شده اند سعی کنید از یک دیدگاه تازه به آن شرایط نگاه کنید. به جای اینکه روی جنبه های منفی رابطه ی خود تمرکز نمایید روی نقاط مثبت فکر کنید. به جای زوم کردن روی خصوصیات شخصیتی منفی همسرتان به نقاط قوت او توجه کنید.

چرخه های منفی از افکار می توانند خودشان وارد زندگی شوند. یک فکر منفی فکر منفی دیگری را می سازد و قبل از اینکه متوجه شوید دیگر نمی توانید خوب فکر کنید. با افکار حقیقی تر به جنگ این فکرهای منفی بروید. وقتی یاد گرفتید کمی خنثی تر در مورد خودتان فکر کنید متوجه می شوید چقدر ساده می توانید روی افکار مثبت تمرکز نمایید.

منبع: https://www.wikihow.com/Be-Less-Emotional-in-a-Relationship

توجه: مطالب بخش وبلاگ سایت همکده تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به مشاور روانشناسی یا روانپزشک جهت تشخیص و درمان دانست.

بعدی
قبلی

پورتال جوانان ایرانی

تعریف

فقر عاطفی یا احساسی وضعیتی است که وقتی فرد بدون بحران قادر به کنار آمدن با برخی موقعیت‌ها در زندگی خود نباشد، ایجاد می‌شود. همه آدمها با مشکلات زندگی دست و پنجه نرم می‌کنند اما برخی نمی‌توانند از نظر احساسی با بعضی موقعیت‌ها کنار بیایند و به دنبال راه‌های فراری مثل موادمخدر و خوش‌گذرانی  رفته یا به کل منزوی می‌شوند. وقتی فردی خود را در شرایطی سخت می‌بیند اما نه قادر به غصه خوردن است و نه ادامه زندگی، با فقر احساسی سر و کار خواهد داشت.

واکنش‌هایی که در زمان سختی‌ها باید از آنها دوری کنید

چطور احساساتی باشیم

۱. آزاد کردن احساسات — آنچه احساس می‌کنید با شرایط شما تعیین می‌شود.
۲. حمله کردن به دیگران — این نشان می‌دهد که شما اعتقاد دارید دیگران لذت‌های شما را کنترل می‌کنند. سعی کنید ببخشید و بگذرید.
۳. منزوی شدن — این راحت‌ترین راه ممکن است. ما باید با واقعیت روبه‌رو شویم، با آن کنار آمده و با آن رشد کنیم.
۴. شکایت کردن — این هیچ مشکلی را حل نمی‌کند.
۵. امیدتان را از دست بدهید – تصور کنید تا پایان عمر مشکلات با شما خواهند بود.

۱. چرخه‌های خانوادگی حل‌نشده

وقتی خانواده‌ای به طریقی ناکارآمد با سختی‌ها برخورد می‌کند، این عادات را به فرزندان خود نیز منتقل می‌کند. وقتی این بچه‌ها بزرگ می‌شوند، آنها هم باید با این دست از مشکلات روبه‌رو شده و یاد می‌گیرند که  یا به طریقی عاقلانه  با این مشکلات کنار بیایند و یا همان عادت‌های نسل قبلی خود را تکرار  کنند. شکستن چرخه‌های بد خانوادگی امکان‌پذیر است اما باید مایل باشید کمک لازم برای تشخیص و غلبه بر آنها را دریافت کنید.

۲. چرخه‌های شخصی حل‌نشده

بسیاری از افرادی که دچار فقر احساسی هستند، تربیت خانوادگی بسیار قوی دارند اما خود درگیر چرخه‌های شخصی ناکارآمد احساسی هستند. این چرخه‌ها باید تشخیص داده شده و سپس با کمک گرفتن بر آنها غلبه شود.

۳. ناآگاهی

به دلایل مختلف ممکن است فردی اطلاعات و آگاهی لازم درمورد نحوه برخورد موثر با موقعیت‌های سخت را نداشته باشد. ازاینرو ممکن است بنا بر همان احساسی که آن لحظه دارند یا آنچه برایشان آسان‌تر است رفتار کنند. این افراد باید آموزش ببینند که چطور  با شرایط سخت برخورد احساسی مناسبی داشته باشند.

غلبه بر فقر احساسی

درست مثل فقر مالی که با کمک مناسب  می‌توان بر آن غلبه کرد، فقر احساسی نیز همینطور است. اگر تصور می‌کنید که از نظر احساسی ضعیف هستید، مطمئن باشید که می‌توانید به نقطه‌ای برسید که از نظر احساسی متعادل و قوی باشید. در زیر به چند راهکار اشاره می‌کنیم:

۱. ببینید از نظر احساسی کجا هستید.

تازمانیکه از وضعیت احساسی خود آگاه نشوید، نمی‌توانید کمک مناسب را دریافت کنید. از کسانیکه به آنها اعتماد دارید بخواهید نظرشان را درمورد وضعیت احساسی شما عنوان کنند. از اینکه شفاف باشید نترسید. با خودتان صادق باشید. وقتی بتوانید تعادل احساسی خود را به دست آورید، زندگی مفهوم تازه‌ای برایتان پیدا خواهد کرد.

۲. دور و برتان را با آدمهایی که از نظر احساسی قوی هستند پر کنید.

رسیدن به تعادل احساسی فراتر از تئوری است. باید با آن روبه‌رو شوید. داشتن قدرت احساسی به این معنی نیست که  در مواجه با مشکلات شکست‌ناپذیر خواهید بود. به این معنی است که می‌توانید غصه بخورید و باز دوباره به زندگیتان ادامه دهید. وقتی اطرافتان را با کسانی پر کنید که بتوانند احساساتشان را در مواقع سخت نشان دهند، می‌توانید ببینید که تعادل احساسی واقعی چه شکلی است.

۳. ذهنیت قربانی شدن را دور بیندازید.

یکی از قطعی‌ترین رفتارهایی که شما را از ثروت احساسی دور می‌کند، ذهنتیت قربانی شدن است. تازمانیکه قربانی باشید، نمی‌توانید در موقعیت‌های سخت کنترل امور را به دست بگیرید. به جای اینکه خود را قربانی ببینید، سعی کنید از این موقعیت‌ها درس گرفته و سختی‌ها را در آغوش بکشید. اجازه ندهید این سختی‌ها بر شما حکمرانی کرده یا از شما سوءاستفاده کنند.

برچسب ها : ر

۲۹ خرداد, ۱۳۸۷

۱۹ شهریور, ۱۳۹۰

۲۷ خرداد, ۱۳۸۷

عزیز من ..تو هیچ وقت تنها نبودی ونیستی چون که خدا رو داری…….تموم این حالتهاییم که میگی همش تلقین…..پس به خودت تلقین نکن که اونو دوست داشتی……و اطمینان داشته باش که یه مورد بهتر در انتظارته…..پس به امید اون روز….

سلام دوستان .
بنا به گفته های شما من دچار فقر احساسی هستم .. من پسری خیلی احساسی هستم که بیشتر اوقات دوست دارم تنها باشم و منزوی هستم .. از این رو محیط اجتماعی رو دوست ندارم…
فکر میکنم کسی نمیتونه منو درک کنه و بیشتر رو به گوشه گیری و نوشتن شعرای احساسی آوردم .. خیلی زود رنجم و زود هم وابسته میشم… ممنون میشم اگه کمکم کنید..

سلام دوستان لطفا منو راهنمایی کنید به خدا بعضی وقتها از درد و غصه دلم میخواد بمیرم من دختری۳۰ساله هستم ومجرد خواستگاران زیادی هم داشتم اما به دلایل مختلف رد میکردم درواقعه در خودم این را نمیدیدم که بخوام با یک مرد زیر یک سقف زندگی کنم به همین زندگی مجردی خودم قانع هستم مشکل من خانواده ام هستن آنها اصرار زیادی دارنئد که من ازدواج کنم حتی شده که یک وقتهایی به خاطر این فشار قصد خودکشی هم پیدا کردم اما باز جلو خودم را گرفتم حقیقتا من احساس میکنم ئیگر تحمل زندگی کردن را ندارم از طرفی هم از بس بهم فشار آوردن و خواستگارانم راهم رد کردم مدتی است که خواستگار ندارم ولی خانواده همش به من سرکوفت میزنن دیگر نمیدان چکار کنم .این روزها فقط دعا میکنم که هرچه زودتر امام زمان ظهور کندیااینکه خداوندمرگ مرا زودتربرساند لطفا مرا راهنمایی کنید که چکار کنم

با سلام
دنبال یه مطلب بودم که اتفاقی با این سایت آشنا شدم و بازم خیلی اتفاقی نظرات داده شده توسط کاربران توجهم رو جلب کرد.
دوستای عزیزم من به عنوان فردی که در عرصه علم روان شناسی تحصیل کردم میخوام به شما یگم که هر فردی با نگاهخودش زندگی رو تفسیر میکنه نگاهی که توسط خانوادش پایه گذاری شده پس اینکه اینجا از دیگران طلب کمک می کنید امری عبث و بهتره بگم مخاطره آمیز تلقی می شه اگر نیاز به راهنمایی و مشاوره یا به عبارتی درد و دل دارید بهتره از افرادی کمک بخواهید که علم آن را داشته باشند. بهزیستی یه سایتی را برای مشاوره آنلاین در اختیار کاربران گذاشته می تونید از این استفاده کنید
moshaver.behzisti.ir
با تشکر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وبسایت

دنبال کردن

مد و مسائل زندگی

چطور از بیرون جهیدن آب دهان موقع حرف زدن جلوگیری کنید

۹ آبان, ۱۳۹۲

چطور احساساتی باشیم

ازدواج و خانواده

۱۰ علامتی که نشان می‌دهد مردی می‌خواهد با شما ازدواج کند

۴ آذر, ۱۳۹۲

مد و مسائل زندگی

شخصیت شما: برونگرا یا درونگرا؟

۲۹ خرداد, ۱۳۸۷

مد و مسائل زندگی

شوخ طبعی در افراد

۲۳ دی, ۱۳۸۸

مد و مسائل زندگی

فواید رشد شخصیتی در تکامل انسان

۶ اسفند, ۱۳۸۸

چطور کسی که عاشقش بودید را فراموش کنید

بررسی خودارضایی از نقطه نظر علمی

تنفر از والدین: چرا برخی فرزندان از والدین خود متنفر میشوند؟

وقتی مردی شما را بخواهد…

عشق یکطرفه: کسی را دوست دارید که دوستتان ندارد؟

بیشتر

مد و مسائل زندگی

چه مدل لباس‌هایی را در هنگام ورزش کردن نباید پوشید؟

۲۸ اسفند, ۱۳۹۸

مد و مسائل زندگی

نکات مهم برای لباس پوشیدن در یک دورهمی دوستانه که هر خانم باید بداند

۲۸ اسفند, ۱۳۹۸

تغذیه و تناسب اندام

۷+۱ ماده غذایی که باعث افزایش وزن می شوند

۳ اسفند, ۱۳۹۸

ازدواج و خانواده

۳ راه زیبا برای بیان عشق به کسی که دوستش داریم

۳ اسفند, ۱۳۹۸

روشهای موفقیت

۳ اصل مهم برای دستیابی به موفقیت در زندگی با الگو گرفتن از دانشمندان

۳ اسفند, ۱۳۹۸

مد و مسائل زندگی

۹+۱ جفت کفش ضروری که باید در کمد هر زنی باشد

۳ اسفند, ۱۳۹۸

مد و مسائل زندگی

معرفی ۵ کتاب ایرانی برتر از میان صدها اثر داستانی برگزیده جهان

۳ اسفند, ۱۳۹۸

تغذیه و تناسب اندام

آشنایی با مهم ترین دانه های روغنی و فواید هریک از آنها برای بدن

۳۰ دی, ۱۳۹۸

تغذیه و تناسب اندام

گیاهخوار در برابر گوشت خوار، کدام رژیم برای بدن سالم تر است؟

۳۰ دی, ۱۳۹۸

مد و مسائل زندگی

۱۱ نکته مهم برای انتخاب لباس های با کیفیت

۴ آذر, ۱۳۹۸

مد و مسائل زندگی

۷ ویژگی مهم که یک ساعت مچی را به بهترین ساعت برای انتخاب تبدیل می‌کند

۴ آذر, ۱۳۹۸

مد و مسائل زندگی

۱۰ روش تضمین شده انتخاب کفش استاندارد برای پیاده‌روی های طولانی

۴ آذر, ۱۳۹۸

مد و مسائل زندگی

۶ توصیه جالب برای گذراندن یک تعطیلات تابستانی فراموش نشدنی

۲۷ فروردین, ۱۳۹۸

مد و مسائل زندگی

۸ دلیلی که به شما می گوید چرا انسان ها به شعر احتیاج دارند

۲۷ فروردین, ۱۳۹۸

سلامتی و بهداشت

علائم گردن درد، روش های خانگی درمان گردن درد

۳۰ بهمن, ۱۳۹۷

مد و مسائل زندگی

کاربردی‌ترین لباس‌هایی که در هر فصلی از سال به آن نیاز دارید

۲۷ بهمن, ۱۳۹۷

روشهای موفقیت

۱۰ ترفند طلایی که به رشد کسب و کار شما کمک خواهد کرد

۲۷ بهمن, ۱۳۹۷

مد و مسائل زندگی

مواد لازم برای داشتن یک استایل خاص و متفاوت مردانه در فصل زمستان

۲۷ بهمن, ۱۳۹۷

مد و مسائل زندگی

مهم ترین اصول قبل از گرفتن جشن تولد برای دختر بچه‌ها

۲۷ بهمن, ۱۳۹۷

روشهای موفقیت

۱۰ گام ساده برای خودشناسی و موفقیت در زندگی فردی

۲۷ بهمن, ۱۳۹۷

کلیه حقوق سایت برای مردمان محفوظ است . استفاده غیر تجاری مطلب همراه با ذکر منبع و لینک مجاز می باشد.

چطور احساساتی باشیم
چطور احساساتی باشیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *